رواية وللعشق مذاهبه كاملة جميع الفصول بقلم بسملة بدوي
رواية وللعشق مذاهبه كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة بسملة بدوي رواية وللعشق مذاهبه كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية وللعشق مذاهبه كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية وللعشق مذاهبه كاملة جميع الفصول
رواية وللعشق مذاهبه كاملة جميع الفصول
اسمعي يابت انتِ مشوفش خلقتك فاهمه طول ما انا موجود تفضلي فِ اوضتك
تلاشت ابتسامتها وحلت محلها الصدمه.... اا انت بتقول اي انتِ واعي النهارده ليله فرحنا فِ اي مالك انت مستحيل تكسر فرحتي بالشكل دا صح!! رُد عليا دا هزار صح
لم يهتز جفنه حتى او نقل بصره من عليها فقط يطالعها ببرود وابتسامه سخريه مُحتله ثغرُه...... خلصتي؟
صرخت بنهيار وهي تندفع اليه بهجوم وقهر..... انت بتعمل فيا كدا ليه انا عملتلك اي عشان تكسرني ف يوم زي دا حرام عليك دا انت الامل الوحيد الي كان فضلي بعد الِ شوفته
بحركه سريعة مدروسه منه الصقها بالحائط والتصق بها بخبث شديد... بقيت تتحرك بعشوائيه وعلامات الاشمأزاز والنفور باديه على ملامحها بوضوع ازعجه..... ابعد عني ابعد عني ياحقير
ابتعد عنها وهو يطالعها بقرف واستهزاء.... انا م بقرب منك عشان سواد عيونك هههه شكلك واخده ف نفسك مقلب كبير جذبها ببعض الحده واشار على المرآه التي تتوسط الحائط باشمزاز.... بُصي بُصي على نفسك تخينه وبيئه ومنظرك يخوف الواحد
ابتلعت غضتها بقهر تكبت دموعها بصعوبه.. اردفت بصوت باكِ.... يااه كل دا ف قلبك ليا.. طب ليه اتجوزتني وانت شايفني بالبشاعه دي
اردفت ببرود يحاول اخماد واخفاء تعاطفُه وتأثره بكلماتها ونبرتها المكسوره..... جدي بق اموت واعرف عملتي اي ولاقولتيله اي عشان تخليه يجوزك ليا.. بق انا اتجوز خدامه خداااااامه... غوووري من وشيي
انهارت مهروله لاول غرفه امامها غير مصدقه بما يحدث معها.
..
تقف امام المرآه تضحك بقهر... هههه لا وانا الِ حمياله نفسي عشانه عشان محدش يطمع فيا بسبب جمالي.. هههه غبيه هرولت لتواليت تغسل وجهها بعنف تزيل تلك اللمسات التي اخفت جمالها بها.. نزعت حجابها بقسوه لينهمر كشلال من الحرير على وجهها الملائكي الطفولي... نظرت الِ المرآه متأمله فستانها بحسره..... ااااااااه بكرهك يا ليل بكرهك.. اخذت تزيل فسانها بحسره لمحت اداه حاده امسكتها بسرعه وقطعته الى اشلاء صغيره..... بكرهك يا لييل
بقلمي بسمله بدوي
..
ف الخارج يجلس متظاهراً بالبرود عكس النار التي تشتعل بداخله... عندما سمع صوت بكائها وصراخها هرول بخوف ولهفه عليها وبق يطرق على الباب بغضب..... افتحي الباب.. افتحي بدل ما اكسره
غفلت برعب وهي تسمع لكلماته المهدده... طالعت نفسها العاريه نوعاً ما.... لاااا ارجوك ماتفتحهووش انا انا عريانه والنبي.
صُدم ارفتع حاحبه بخبث وهو يطالع حقائبها التي بالخارج... خلاص افتحي انتِ .. عندما زاد نحيبها تنهد بغضب واتجه لحقائبها وفتحها امسك باول شئ وجده اسدال.. وقف وراء الباب واردف بصوته الاجش الرجولي..... افتحي خد استري نفسك بدا
المتها جملته بشده واخجلتها ف نفس الوقت... وقفت خلف الباب وفتحته على استحياء ومدت يديها.. مد يده اتجاه يدها ولكن لفت انتباهه شئ جعله مسحوراً رأى انعكاسها على المرآه بتوهان دفع الباب ببعض الحده.... مين معاكِ في الاوضه
صرخت بحياء.... انت ازاي تدخل كدا
ادار ظهره ونظر لها بغضب ثواني وتبخر بق ينظر لها بتوهان وعدم تصديق يطالع تلك الفتاه التى اقل ما يقال عنها فاتنه بشعرها الاسود الغجري وعيونها الزيتونيه الواسعه وتلك القماشه السوداء التي اخدتها بسرعه تخفي بها جسدها عن عيناه والتي اعكست صفاء ونعومه بشرتها ناصعه البياض .. ا ا نتِ مين
لم تنكر انها ارضت انوثتها وكرامتها من نظراته الهائمه واجابته بصوت جعلته غاضب ولكن ظهر ف الاخر برقه شديده انست الباقع امامها كل شي فا اخذ يتقدم منها ببطئ وتأني.. اغلقت عينيها بخوف عندما راته يباشر بالتقدم منها غفلت عندما شعرت بانفاسه الساخنه تلفح بشرتها الناعمه ويخمس وجهه ف عنقها المرمري الناعم.. اخدت يديه تتحرك بحريه ذائده على جسدها غير عابئ بمحاولتها لدفعه.. اخرجه من حالت توهانه وهيامه صوت الباب زمجر بغضب.... مين ال*** الي جاي ف وقت زي دا
ارتدت الاسدال بسرعه ويدها ترتجف بخجل شديد.. سمعت صوت جعلها تركض الي الصالون وهي تدعي بان يخيب ظنها...
ليل بغضب جحيمي.... انت مين يا اخ انت
* انا جوز ليالي واشار بالطفل الذي اندفع بلهفه لداخل حينما رآى ليالي وهو يصرخ بفرح.. مامي.. مامي
↚
*انا جوز ليالي واشار بالطفل الذي اندفع بلهفه لداخل حينما رآى ليالي وهو يصرخ بفرح.. مامي.. مامي
ليالي بفزع وجسدها يرتجف بشكل ملحوظ..... ي ياسر
ياسر بخبث.... قلبه.. فاكره اما تهربي مني مش هعرف اجيبك ههه تبقي غبيه يا بيبي قاطعه ليل وهو ينقض عليه بغضب جحيمي..... كلامك معايا انا مش معاها.
ياسر باستفزاز.... مافيش كلام مابينا انا جاي اخد مراتي وماشي وعندما باشر بالتقدم منها امسكه ليل من تلابيب قميصه بشر وصوت جوهري..... لا انت شكلك مش هتجيبها لبر باين ومتعرفش مين هو ليل الخديوي يابن*** وانقض عليه بالضرب المُبرح حتى تقدمت ليالي بخوف.... سيبه سيبه يا ليل سيبه ارجوك هيمو*ت ف ايدك
ياسر ابتسم بجنون.... طالما بتحبيني اوي كدا هربتي ليه
ليل بتوعُد وتهديد..... خُشي اوضتك يلا
نظراته جعلتها رغماً عن انفها ترضخ لامره والقت نظره كره لياسر لم تخفى عن ليل... بقلمي بسمله بدوي
..
كانت تجلس على السرير محتضنه سايقها لها ودفنه وجهها بينهم بخوف وهي تمتم برجفه.... ااا عرف مكاني عرف مكاني ومش هيسيبني ف حالي رجع
رفعت وجهها بلهفه عندما فُتح الباب اندفعت داخل احضانه وهي ترتجف بشده وتتمسح بصدره كالقطط تبحث عن الامان والدفئ واردفت بصوت مرتجف.. مِشى؟
حاول كبت شعوره الشديد باحتضانها ودفن وجهه ف ثنايا عنقها الشهى بالنسبه له.... ايوا جلس بها على الاريكه بهدوء اخافها.... قولي الِ عندك
نظرت له بدموع.... دا دا طليقي واللهِ م جوزي
ارتفع حاجبه بسخريه..... لا واللهِ وانا اخر من يعلم بق بتستغبوني انتِ وجدي..
اخفضت رأسها واخفتهم براحت يديها واجشت ف البكاء... كنت كنت هقولك واللهِ بس
تنهد ببرود..... مابسش هي دي حاجه تتخبى
رفعت وجهها وياليتها ما رفعتهُ ونظرت له والدموع تلمع ف عينيها.... عارفه انه غلط بس صدقني دا امر من محمد بيه
ابتسم بخبث..... هممم جدي..
جاءت تنهض ادركت وضها الان ثواني وكان صوت صرخاتها المستحيه تتعالى.. ااا جذبها اكثر بخبث وهو يتأمل حُمره خديها الشهيين لهُ..... هممم لسا واخده بالك انك قاعده على رجلي
دفعته بخجل.... س سيبني
↚
تجاهلها وبق ينظر بداخل عينيها التى سحرته بلونها الغريب.. مر دقائق وهما على نفس الوضع اخرجه صوتها الباكِ... سيبني
دقيقه وتركها لتقع على الارض تصرخ بالم.... آه ضهري... انت عملت اي
قرب وجهه من وجهها بخبث.... سيبتك وعندما باشر بالتقدم منها دفعته وركضت بسرعه... انا راحه اعمل الاكل
ابتسم بتسليه وبق ينظر لاثرها حتى اختفت من امامه.... همم اهو نتسلى شويه
..
شارده فيما رأته من عذاب والام بسبب زوج قاسي آراها العذاب الوان سقطت دمعه مقهوره منها بسبب ذكرياتها معه او بالاصح بسبب ما حدث معها لتاني مره تنكسر ولكن كِسرت نفسها الان غير حيث انها لم تحب ياسر انما هي الان تحب ليل ولكن ماذا فعل هو كسرها وجرح انوثتها واهانها فاقت من شروده على تلك اليد المعضله القويه التي تتوق خسرها بتملك.... همم سرحانه في اي
حاولت بشتى الطرق البُعد عنه واخلاصها من يده ولكن لم يتزحزح قط.... م سرحانه
ادارها والصق ظهرها ف الحائط وهمس بصوت مُثار ف اذنها.... مش بحب الكذب وبعدين ايه الي مهبباه دا اقلعي الي على شعرك دا احسنلك واقلع الاسدال بق دا شكل عروسه
حاولت منع دموعها بالنزول امامه ولكن سقطت دمعه خائنه منها واردفت بقهر.... البركه فيك... ثانيه ودفشته بفزع.... عاااا الاكل اتحرق كله بسببك جلست على الارض بغضب طفولي.... كله بسببك هعمل اي الوقتي بقالي ساعه بعمله وبسببك اتحرق... انا جعانه
كبت ضحكاته بصعوبه على منظرها الطفولي اللذيذ..... طب ما انا جعان انا كمان بس حاجه تانيه قالها بخبث شديد رفعت وجهها ونظرت اليه بغضب طفيف.... بسببك الاكل اتحرق
نظر لها بالملل.... قولتيلها مليون مره اي خلاص... جعانه زي ما انا جعان؟ مع نظره خُبث شديده
نظرت له ببراءه... ايوا
لم يُعطيها الفرصه تستوعب ما حدث عندما حملها وتوجه لغرفه نومهم سألته ببراءه.... احنا هناكل في الاوضه ولا اي
غمز بمكر..... هممم طبعا واحلى اكل كمان
عبست بطفوله.... هتطلب جاهز ولا اي... انا عايزه نوتيلا
لم يتحمل كُتله البراءه واللطافه التي امامه دفعها على السرير اعتلاها قاطعه رنين هاتفه الشديد زمجر بغضب.... هو في اي ف اليوم *** دي مش ليله دخله
اردف بصوت جوهري.... مييين
*انامعايا الدليل على كلامي
ليل بغضب جحيمي...... انت شكلك مُصر على موتك.
*شوف اهو فيديو اغتصابها ههه.. لا وتريند اول كمان خُد شوف... ولايكونشي بمازاجها؟!!!!
امسك بالهاتف بغضب ولكن ليس ليرى انما ليكسره وينهي مكاملته ولكن هيهات علم ياسر بذلك واردف بسرعه.. مراتك تريند ياعم هههه اسودت عيناه بشكل مُخيف مع بروز عروق يده ورقبته اعطوه شكل يرعب من امامه امسك بالهاتف وكسره ليتحول الي اشلاء صغيره وانقض على ياسر بشكل عنيف يردف بصوت جوهري.. لياااااااااااااليي
رآها تقف وراء السيتار ترتجف برعب.... غ غصب عني
نطق بصدمه..... يعني حقيقي.
ف بارت بليل بس لو لقيت تفاعل حلو الروايه بجد جميله ممكن تكون ف الاول ممله بس ماتحكوموش الوقتي عليها♡.
↚
ليل بصوت جوهري هز اركان المكان... لا جدي خلاص شكله كبر وخرف بقا عايزني اقبل بواحده مغتصبه انا قولت هطلقها يعني هطلقها
والده بغضب.... ولد اتكمل عدل عن جدك
ليل بوعيد لتلك المسكينه.... وكمان بق انا انا ليل الخديوي اتجوز خدااامه انا الي بيترموا تحت رجلي على نظره
والدته بحزن.... ليل البنت بجد طيبه ورقيقه خالص وبريئه وانا بصراحه حباها ارجوك ماطلقهاش
ليل بغضب جحيمي ووعيد .... حتى انتِ يا امي حتى انتِ ..
بقلمي بسمله بدوي
_ ايه ياليل عامل دوشه ليه مش خلصنا بقا من الحكايه دي طلاق مش هطلق يا ليل فاهم ولو عملتها اعتبرني مُت فاهم
ليل بصِله بصدمه.... كل دا عشانها هو انا الِ حفيدك ولا هيااااا
الجد ببرود..... الكلام خِلص
ليل بوعيد وشر..... حاضر يا جدي م هطلقها بس استلم الي جاي بقا
..
عند ليالي متكوره ف نفسها من ساعه ما قالت انه غصب عنها وهو ساب البيت، ولسا مرجعش... ياربي خليك معايا انا خايفه اوي هو ليه بيحصل معايا كدا لييييه انا تعبت تعبت واللهِ العظيم
ثواني وسمعت صوت الباب اتفتح لفت بخضه واول ماشافته اتنهدت بارتياح بس اول ما شافت ريأكشن وشه خافت ورجعت ورا.... ل ليل.. قفل الباب ومشى لعندها وضربها بالقلم بوقها جاب دم بصتله بصدمه من غير ولا دمعه...
↚
بصلها بكره.... انتي اكتر انسانه بكرها ف حياتي بق جدي يفضلك عليااا انا قااطعته بسببك.. اي فكراني واقع ف غرامك عشان كام لمسه مني عشان بس تعرفي انك رخيصه... فوووقي انتي ماتسويش ف سوق النسوان حاجه.. لسا هتتكلم زقها على الحيطه ومسك فكها بشر.... انا مكسوف اقول انك مراتي انتي بوااقي **** والله اعلم كان غصب ولا بمزاجك.. بقا انااا ليل الخديوي اقع فيكي انتي استغفر الله..
بصتله كتير من غير كلام ولسا راحه تمشي مسكها من دراعها جامد... راحه فين
بصتله بهدوء ... راحه انام
ضحك بسخريه.... لا ياماما انتِ متوقعه انك هتنامي في الاوضه تبقي غبيه انتي هتنامي ف المطبخ على الارض ومسمعلكش نفس فاهمه
ابتسمت بهدوء.... فاهمه وسابته مزهول من ردت فعلها ومشت.. وهو اتعصب وساب البيت تاني ومشا
..
الباب خبط وفونها رن ف نفس الثانيه... ضحكت بفرح طفولي .... كزيا ... وردت بلهفه.. الو زكريا... ايه طيب هفتح اهو
فتحت الباب لقيته واقف حضنته بفرحه.... انت بجد واقف قدامي انتي سامحتني
ابتسم ابتسامه غريبه ودخل وقفل الباب وراه... وانا ليا بركه غير اختي حبيبتي
فرحت انه قالها واعترف انه اخته وفجأه لقيته بيقلع الحذام...بصتله بفزع.... انت بتعمل اي
_انا هربيكي يابنت ال ***** كدا لازم اموتك بايدي اول ما عملتي عملتك ال*****
صرخت بنهيار.... هو كان بمزاجي
مع اول ضربه صرخت بصوت يخلي الحجر... لاااا يا زكريا ارجوك لااا بلاش ادعي عليك دعوه المظلوم مستجابه..ضحك بقسوه وضربها تاني.... حسبي الله ونعم الوكيل فيك
زكريا بغل.... قالي على عمايلك ال***** بقا م راضيه يخليه يلمسك يابنت ال*** دا انتِ عره البنات يابت بتتغري بايه وانتي فيكِ كل العبر اتفوووو ولسا هيكمل تاني ضربها الباب اتفتح ودخل الليل الِ اتصدم من منظرها وهي بتنزف دم من كل حته جري بلهفه حقيقيه... ليالي مين عمل فيكي كدا زقته بكره وزقت دراعه بقرف وفجأه ضربته بالقلم ع وشه
ليل بغضب جحيمي...
↚
ليالي مين عمل فيكي كدا.. زقت دراعه بقرف وفجأه ضربته بالقلم ع وشه وردت بكره.... ابعد عني متلمسنيش خالص فرحان صح قولي فرحان دلوقتي ومبسوط فيا بعد الِ عمله فيا
ليل باستغراب وريأكشن وشه م مبشر للخير.... قولت لمين انتِ بتتكلمي عن مين اصلا
صرخت بنهيار..... الِ لتصلت عليه واشتاكتله مني وقولتله اني م راضيه تلمسني
_ اتكلمي معاه بادب يابت انتِ بدل ما اجي اكمل عليكِ وماسيبش حته سليمه فيكِ
ليل لف وراه وبيبص ع الصوت لقى شاب وسيم فيه ملامح من ليالي بس ملامحه خبيثه ومليان شر عكس ملامحها البريئه.. قرب منه بترقب مُخيف... انت الِ عملت فيها كدا
زكريا ابتسم بفخر فاكر انه هيشكر فيه زي ما كان جوزها الاولاني بيعمل.... ايوا انا ربتهالك انا قاطعه وهو بيهجم عليه ونازل ضرب فيه لحد ما وشه بق خريطه ومن كتر الضرب اغمى عليه.
ليالي بصدمه وفزع.. سيبه سيبه حرام عليك هيموت ف ايدك.
بصلها بشفقه وحاسس كان ف خناجر بتتغرز ف قلبه بسبب منظرها... سيبيني عليه انا هعرفه ازاي يمد ايده ع حاجه تخُصني بن ال****
قلبها دق بعُنف من كلمته"تخُصني".. ارجوك كفايه
زعق بغضب عارم.... لا م كفايه انا هدفعه تمن دا غالي اوي... مخيييييييييمر ثواني والباب خبط ابتسم ابتسامه م مبشره للخير.... خُدوه وروقه والواد التاني الِ قولتلك عليه روقوهم ف المخزن لحد ما اجي بقلمي بسمله بدوي
مخيمر بطاعه... حاضر يباشا
ليالي برعب.... ايه هتعمل فيه اي ارجوك ما تأذيهوش
بصلها بصدمه واحده غيرها تفرح وتشمت فيه وانها اخدت حقها بس دي خايفه عليه بصلها كتير وتمتم ف نفسه... حتى بعد الِ عمله فيا... لسا خايفه عليه؟.. غريبه اوي.. فاق على الباب وهو بيتقفل.... ع اوضتك اخلصييي
نزلت ع ركبتها قدام رجليه برجاء.... سيبه سيبه عشان خاطري سيبه دا مهما كان اخويا انا انا واللهِ م عايزه حاجه سيبه ربنا هو الِ هيجبلي حقي.. سيبه
نزل جنبها ومره واحده اخدها ف حضنه.... اهدي حاولت تبعده عنها بس هو بينته الجسديه اقوي بكتير فا استسلمت لحضنه الدافي.. حس بثقل انفاسها بيبص لقاها نايمه شالها ودخل بيها اوضته ومددها ع السرير بحنان وقرب منها شال الطرحه فضل باصصلها كتير... اخيرا قام وراح اخد شاور وصلى وراح جنبها اتفاجأ بنفسه اما شدها لحضنه بتملك ودفن وشه ف ثنايا عنقها بتوهان من رآئحتها المسكره ثواني وغطى ف نوم عميق
..
صحوا الاتنين ع صوت الباب.. بص ع ليالي لقاها بتفرك ف عنيها ببراءه زي الاطفال الحركه دي حبست انفاسه وخطفت قلبه فضل باصصلها كتير بتوهان.. وهي بتبص لقيتها متوسطه صدره ومحاوطا خصره بايدها جامد قامت بسرعه وصدمه.... انا انا م عارفه انا ايه جبني هنا وم قصدي انا يعني
حاول منع ابتسامه من الظهور بقدر استطاعته وبصلها ببرود... روحي غيري هدومك والبسي هدوم حلوه عشان دول بالتأكيد اهلي
هزت راسها بخجل وانصرف بسرعه وهو اتنهد تنهيده حاره وقام يفتح الباب
↚
خرجت لابسه عبايه بيتي بيضه رقيقه جداً ضيقه بس محتشمه وعليها حجاب بيبي بلو واختفت بكحل ابرز رماديته عينها اكثر وملمع شفاه ومعاها الضيافه... السلام عليكم
_وعليكم السلام
نازلي بحب.... اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنامحمد .. حوريه ياناس حبيبه قلبي انتي تعالي وحشتيني
جريت عليها ليالي بلهفه.... وحشتيني اكتر ياماما نازلي
الجد بضحك.... وانا موحشتكش
خرجت راسها من حضنها بطفوله.... وانت ياجدو بس ماما اكتر بشويه صغيرين
ضحكو عليها ونازلي اردفت بحب اموي.... حبيبه ماما انتِ
الجد بخبث.... فين حضني
جريت عليه حضنته تحت نظرات الباقع الي ينفجر من كتر غيرته وبيبصلها بشزر وتوعد... احضني احضني ماشي الصبر
نطق والده وهو بيتناول النظر مع جده بخبث..... طب وانا يالياليا
نطقت برقه وبراءه.... وانت كمان يا عموري
عمار بضحك.... نازلي بتغير
نازلي بضحك..... الا منها دي بنتي
كلهم كانوا بيضحكو معادا هو هيموت من غيرته.. رفعت عينيها عليه لقيته بيبصلها جامد خافت ونزلتهم بسرعه.... انا راحه اعمل الشاي وفرت هاربه من نظراته تاليها نازلي
..
ف المطبخ
نازلي بحنيه.... ها طمنيني ياقلبي معاملته معاكي اي وعملتو اي... بيضايقك؟
اجابته بسرعه وهي بتبتسم بمراره.... ها لا خالص دا ببحبني اوي وبيعاملي بطيبه ورقيق معايا
حضنتها بازلي بسعاده.... ربنا يهديه ويزرع الحب ف قلبه ليكي قادر ياكريم ويرزقوا بالزريه الصالحه وتفرحوني بحفيد قريب آمين يارب
ابتمست برقه..... اللهم.. روحي انتي ياماما وانا هجيب الشاي والبسكوت وجايه
هزت راسها ومسدت على دراعها بحنيه.... طيب ياحبيبتي وخرجت اول ما شافها ليل خرجت دخل بسرعه وهما لحظوا وضحكو
الجد بضحك..... مش مصدق عيني هو دا الي من يومين كان رافض الجوازه
نازلي بخبث..... شوفتو نظراته وهو غيران عليها منكو قولتكو محدش هيعدلو غير ليالي
عامر وهو بيأيدها الرأي.... دا حتى م صابر وماسافه ما خرجتي دخلها هههه
..
كانت بتصُب الشاي وبتنظم الصنيه وفجأه لقت نفسها لازقه ف الحيطه وهو مكمم بوقها ومحاصرها بجسمه.... ايه القرف الِ لبساه دا وايه الي ف وشك دا انطقي
شاولت بعيونها على ايده الي مكممه بوقها.. اتنهد بغضب وشال ايده..... ق قرف اي ما ما لبسي محترم اهو والطرحه اا
ليل بغيظ وهو بيلف شعراتها العسليه الي خارجه من الطرحه على صابعه..... واضح اوي تروحي تغيري القرف دا والطرحه تتعدل ما اعدلهالك انا.. ولا تحبي اعدلها انا
هزت راسها بسرعه ونظراتها معزوره.... ح حاضر.
ثواني وصراخه ملا المكاني.... لياااااااااالي
هرولوا عليه بلهفه.... مالك في اي
ليل بغضب جحيمي وعصبيته عمتُه.. ليالي انتي طالق وفجأه
↚
انتِ طالق
حست ان روحها بتتسحب رغم انها عارفه ان اليوم دا جاي اكيد بس متوقعتش يكون قريب اوي كدا لتاني مرا تتحط ف نفس الموقف وتاخد لقب مُطلقه وياريتها بتسلم من كلام الناس والِ هيطلع تاني واكتر من الاول بعد ما يعرفوا انها اطلقت من تاني يوم جواز.. مره واحده قعدت تصرُخ وتعيط بنهيار لدرجه ان صوتها راح وبق بحه فقط..
كانوا قاعدين برا ببهزروا ويضحكو ومره واحده جريوا واتخضوا بس صوت صريخها وعياطها حتى ليل!!!! ..
ليل جري عليها بخضه من شكلها وعياطها واخدها ف حضنه.... مالك يا لياليا
كلهم بصوله بتفاجؤ وبصلو لبعض بخبث... لياليا؟
ليالي بعييط شديد.... ليه طلقتني حرام عليك ليه
بصولها بصدمه بما فيهم ليل... نعم؟ .. طلقتك؟ .. مالكِ ياحبيبتي انتِ روحتي تغيري هدومك ايه الِ حصلك؟ ..
بصتله بدموع.... تُقصد اي بكلامك دا.. قصدك اني مجنونه وبيتهيقلي بقلمي بسمله بدوي
اتبادلو الانظار لبعض وبصولها بشفقه
الجد بحنيه.... مالك يا قلب جدك فيكِ اي ي حبيبتي طلقك اي بس
نطقت ببراءه.... يعني مطلقنيش
ليل هز راسه لا ارديا وابتسم عشان يطمنها.
نطقت بفرحه طفوليه..... الحمدلله بجد شكلي رجعتلي التهيؤات تاني ي جدو نهت جملتها بعبوس لطيف
الجد بغضب خفيف.... قوليلي يا لياليا اخدتي علاجك ومن غير كذب.
هزت راسها ع كلا الجهتين بلطافه... بصراحه لا طعمه وحش اوي نهت كلامها وسندت راسها ع كتف ليل وبتتوب بنعاس.
ليل بهدوء شاورلهم بعنيه وهما فهمو وخرجوا
..
قاعد قدامها بعد ما نيمها وغطاها كويس بصلها وحاسس بمشاعر كتيره ومتلخبط...... م عارف مالي بجد هو دا الِ هطفشها من اول يوم لا وهعاملها زي اي خدامه دا انا شويه وهاشيلها وامشي بيها ..هههه قال طلقتني قال. مد ايده يمسد ع شعرها بحنيه.... ياترى فيكِ اي يالياليا وليه بتاخدي الحبوب دي .. انا خايف اديكِ فرصه اندم بس الِ بشوفه من ناحيتك مطمني منك .. اووف بق انا هنام والصباح رباح.. وطفى النور ونام جنبها واخدها ف حضنها ونام وابتسامه غريبه ارتسمت ع محياه.
..
صحى ع صوت خطوات هاديه وبتمشي بحذر عمل نفسه نايم تاني بس خاف ع ليالي بسرعه قام ولحقه بس فجأه وقف بصدمه اما لقاها ليالي وكان شكلها غريب كانت لبسها قصير وعامله شعرها قصير وكانه باروكه وميك اب صارخ وكعب عالي وفتحت الباب بحذر شديد غير منتبه ليه.. ف لمح البصر كان لابس تيشيرت بسرعه واخد مفاتيح عربيته وفونه ونزل وراها لقاها وقفت تاكسي ركب عربيته وفضل وراها لحد ما التاكسي وقف عن كباريه
وقف ثواني يتسوعب الِ بيحصل مافاقش غير لما لقاها بتدفع لِ السواق ودخلت.. نزل بسرعه وراها.
دخل هو مستغرب وحاسس انه فِ كابوس ايه الِ جابها مكان زي دا فِ الوقت دا باللبس دا رغم كل دا الا انه حاسس ان فِ حاجه غلط وم مظبوطه فاق ع صوتها راح ورا الصوت لقاها واقفه ماسكه فلوس وبتعِد فيهم وبتضحك بصوت عالي بدلع.... هيهيهيهي يباشا دمك خفيك
*عشان ياحلوه اعملك الِ انتِ عايزه بس انول الرضا
لسا هترد لقت الِ وقف قدامها وعيونها بتطُق شرار اتخضت لدرجه صوتت والفلوس وقعت ع الارض لسا هيقرب منها و فجأه اتصدم اما لقى جده وابوه موجودين هما كمان!!!!
↚
فجأه اتصدم اما لقى جده وابوه موجودين هما كمان!! .. ضِحك بعلو صوته.... هههه اي دا انتو هنا انتو مخطبخينها بق وعارفين
الجد بحزن بان ف صوته..... ماينفعش كلام هنا يا ليل.. ووجه كلامه ليالي.... ليالي قدامي
ليالي بخوف من نظرات ليل ولسا هتتكلم .. قاطعها ليل وهو بيجُرها بقسوه.... ماتخلصي تسمعي الكلام.. قداااامي
زقِته بغضب.... ابعد عني ياجدع انت ولا عشان يعني سكتناله دخل بحماره
ليل بتهديد.... وعزه وجلاله الله لو سمعت صوتك وما مشيتيش قدامي حالا هكسر عضمك قدامي
لسا هتتكلم بس نظرات الجد وابوه وكانهم بيترجوها تسمع كلامه هزت راسها بغضب..... اما نشوف اخرتها
طول الطريق بتتجاهله وماسكه فونها ببرود وبتضحك... ودا عصبه جدا بس هو ماسك اعصابه لحد ما يوصلو
نزلت وراه وبصت ع البيت مسكت راسها بصداع وكانه بتحاول تفتكر حاجه بس اتجاهلت دا وكملت مشي وراه
ليل بوعيد وسخريه.... ادخُلي
ليالي بخبث ودلع.... الله طب ما تقول من الاول يباشا هو انا هرفض ياعني بس بقولك اي كله بتمن وانا بقول يعني
مسك فكها بشر... انا بقول تكتمي خالص انا ماسك اعصابي عنك بالعافيه
الجد بحزن..... ليل يابني الامور مابتتحلش كدا استهدي بالله بس واسمعني
ليل ريأكشن وشه حرفيا كان يرعب الِ قدامه..... انا عايز شرح للِ حصل من شويه وانتو عرفتوا ازاي مكانها
الجد اتنهد بحزن... وبص ع ليالي الِ بتبصلهم ببرود وقالت.... هو اي الفلم الهندي دا ما تفهمونا يا جدعان انا هنا لي وبعدين هو احنا هنقضيها كلام ولا اي هيههيهي
ليل ضغط ع ايده وكلمه كمان منها وهيبق الله يرحمها دا الِ قاعده والده فِ سره
ليالي بدلع وبتاكل العِلكه (اللبانه) بطريقه مستفزه وبصوت.... بقولكو اي بالصلاه ع النبي كدا انا هاخد فِ الليله م اقل من 5 تلاف بقلمي بسمله بدوي
ليل مسكها من شعرها جامد وكتم بوقها بغل وبحركه سريعه ضعط ع عرق فِ رقبتها وف ثانيه اغمى عليها.
..
↚
ليل ببرود عكس النار الِ جواه.... سامعك يا جدي
الجد بحزن..... ليالي م ف وعيها يا ليل
ليل بسخريه..... ليه سكرانه؟ ههه
عمار بغضب من سخريته الِ واضحه من صوته.... احنا بتكلم جد.. ممكن حاجه زي كدا بس الفرق انه غصب عنها
ليل باتنباه..... م فاهم
الجد بهدوء.... بمعنى ان كل الِ حصل دا هتصحى الصبح م فكراه ولا كانه حصل وما تحاولش تفكرها بيه عشان دا غلط عليها.. توضيح اكتر ليالي بعد الحادثه والِ حصلها دخلت ف انهيار عصبي شديد ودا كان شديد عليها حاولت اعالجها بشتى الطُرق بس للاسف م فيش تحسن لحد ما عرفنا انها بتحاول تهرب من الواقع الِ بتعيشه دا ف واقعها الخيالي خيالها يعني بس للاسف مابقتش تفرق بين الخيال والحقيقي لا وكمان الدكتور قال ان الحاجه الِ خايفه منها انها تحصل هتتخيل انها حصلت والحاجه الِ م عايزه تعملها هتعملها زي ما راحت الكباريه كدا فهمت
ليل دفن وشه بين كفوفه بحزن ع حالها
الجد طبطب ع كتفه بتحفيز... انت قدها يا ليل انا واثق المهم خدها بالراحه واهدي حاول تكون حنين ع قد ما تقدر معاها وهادي حاول تحتويها وتحسسها بالامان دا واللهِ العظيم ف مصلحِتها الدكتور قال كدا اهم حاجه النفسيه العلاج م هيعمل حاجه طالما نفسيتها مدمره
هز راسه بهدوء مخيف... ماتقلقش يا جدي
عمار بهدوء.... نستأذن احنا بق براحه ها
هز راسه وقام قفل الباب وراهم ودخلها الاوضه
..
قعد قدامها وشرد فِ ملامحها البريئه الطفوليه غصب عنه لقى ايده بتحسس وشها بنعومه..... كل دا حصلك يالياليا اتحملتي كل دا دا انتِ جبل.. هعوضك صدقني هعوضك وهخليكِ احسن واسعد انسانه ع وجه الارض اوعدك وشدها لحضنه ونام وهو حاضنها بتملك غريب كانها هتهرب منه
..
صحى ع لمسات حنونه ورقيقه بتمشي ع وشه فتح عينه لقاها قريبه منه وبتمشي صابعها برقه ع وشه.. بسرعه شالت ايدها بخجل اول ما فتح عينه... ضحك واعتالها بخبث.... بتعملي اي.. بق بتتحرشي بيا
شهقت بخجل من جرا. ءته..... لا بس كان ف يعني ااا
ضحك وطبع قُبله ع خدها بسرعه.... صباح النور ع اجمل عيون
بصتله بصدمه من تغييره المفاجئ... ص صباح النور
بصلها كتير وقال ببرود.... فاكره الِ حصل امبارح
مسكت راسها بوجع وكانه بتحاول وتضغط ع نفسها تفتكر.. قاطعها بخوف عليها وافتكر كلمه جده.. ماتحاولش تفكرها اتنهد بغضب وشدها لحضنه.... قومي نفطر
بصتله بطفوله...... هو ايه حصل امبارح ولبسي كدا ليه
اتجاهل سؤالها وقال بخبث..... اسمع انك بتحبي النوتيلا جبتلك بوكس كبير... قدر ينسيها ويشغل تفكيرها وفعلا راحو يفطرو
..
من غير اي مقدمات نطقت.... تعرف اني فاكره كل حاجه وكنت بمثل عليهم وعليك انت كمان.. معتش قادره اكمل تعبت
ساب الِ ف ايده وبصلها بصدمه..
