رواية حين صارحها قلبي كاملة جميع الفصول بقلم ندا سامي

رواية حين صارحها قلبي كاملة جميع الفصول بقلم ندا سامي

رواية حين صارحها قلبي كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة ندا سامي رواية حين صارحها قلبي كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية حين صارحها قلبي كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية حين صارحها قلبي كاملة جميع الفصول

رواية حين صارحها قلبي كاملة جميع الفصول بقلم ندا سامي

رواية حين صارحها قلبي كاملة جميع الفصول

يارا : ينهار ابيض اي دا انا اتأخرت اووي ع المحاضره قالتها فيروز بخضه 
قامت يارا  عشان تجهز وتلبس وتنزل الجامعه بتاعتها 
يارا خلصت وخرجت من اوضتها لاقت مامتها مجهزه ليها الفطار 
يارا : صباح الخير يا ماما صباح الخير يا بابا 
ياسر: صباح الخير يا حبيبتي 
علياء: صباح النور يا حبيبه ماما اقعدي يلا عشان تفطري معانا 
يارا: لا يحببتي معلش اتاخرت ع المحاضره هفطر ف الجامعه سلام 
ياسر وعلياء: سلام يا حبيبتي 
يارا نزلت عشان تروح الجامعه بتاعتها 
ياسر: ياما نفسي افرح بيكي يا فيروز قبل ما امو. ت نفسي اطمن عليكي 
علياء: بعد الشر عليك متقولش كدا ربنا يطولنا ف عمرك ويخليك لينا وتفرحها بيها وتشيل عيالها يا حج 
ياسر: ياااه يا علياء هشيل عيالها انا بس اشوفها عروسه واطمن عليها وبعد كدا ربنا يفتكرني ويكون ابن حلال يحميها ويحافظ عليها وياخد باله منكم 
علياء: يا حج متقولش كدا تاني عشان هزعل منك 
ياسر: بتخافي عليا يا علياء 
علياء: لو مش هخاف عليك انت وفيروز هخاف ع مين يعني يا حج 
ياسر: ربنا ميحرمني منكم يارب ويخليكم ليا 
علياء: يارب يا حج 
########################
يزن: يادي النيله العربيه عطلت طب اعمل اي انا دلوقتي مفيش اي ميكانيكي هنا 
يزن شاف ميكروباص جاي من بعيد شاورله عشان يقف 
يزن للسواق: لو سمحت ممكن تاخدني معاك عند الجامعه 
السواق: اتفضل يا باشا اركب 
يزن فتح الباب بتاع الميكروباص وركب وكان اول مره يعمل كدا واتصل ع حد يجي ياخد عربيته عشان يصلحها 
يارا  كانت واقفه ع اول الشارع مستنيه ميكروباص وشاورتله وركبت جمب يزن 
السواق: الاجره يجماعه يلا اللي مدفعش 
يارا دفعت للسواق 
السواق: اي دا يا انسه لسه جنيه 
يارا : هو اي اللي لسه جنيه هي دي الاجره ومش هتاخد مليم زياده 
السواق: ازاي يعني يا انسه انتي مش عايشه في الدنيا 
يزن حب يلطف الجو فقال 
يزن: خلاص يسطا الاجره عندي اتفضل 
يارا : هو اي اصله دا انت مين اصلا عشان تدفعلي متخدش منه يسطا ومش هتاخد الجنيه كمان 
يزن: فيها اي يعني يا انسه لما ادفعلك 
يارا : ولا تدفعلي ولا ادفعلك كنت مين عشان تعمل كدا اي الاشكال دي ياربي ع الصبح 
يزن: اي يبنتي انتي شكلك مجنونه ولا اي ع جمب يسطا 
يارا :  استني هنا جن لما يلخبطك هو انت بتغلط لي 
يزن': يووووه علي الصداع اللي ع الصبح دا نزلني يسطا 
السواق وقف علي جمب ويزن دفعله 100 جنيه ونزل 
السواق: طب خد الباقي يا باشا 
يزن:: ملوش لزوم يسطا ومشي
يزن: يووووه علي الصداع اللي علي الصبح دا نزلني يسطا 
السواق وقف علي جمب ويزن دفعله 100 جنيه ونزل 
السواق: طب خد الباقي يا باشا 
يزن: لا ملوش لزوم يسطا ومشي 
الناس اللي في الميكروباص كانوا مستغربين من طريقه يارا والسواق كان مضايق منها 
يارا في نفسها: هو اي اصله دا هما بيبصولي كدا لي والسواق مش طايقني لي هو كمان هو انا عملت حاجه قالتها بلامبالاه وطلعت الهاند فري من شنطتها وحطته في ودانها 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
يزن نزل من الميكروباص ووقف تاكسي 
يزن: جامعه عين شمس يسطا 
السواق: اتفضل يا بيه 
يزن ركب وفضل طول الطريق يفكر في يارا وابتسم علي طريقتها المضحكه والطفوليه دي 
##########
يارا: علي جمب يسطا علي ايدك اليمين كدا 
السواق: اتفضلي يا انسه هو يوم باين من اوله اصلا 
يارا: بتقول حاجه يسطا ولا اي 
السواق: لا يا انسه اتفضلي يلا انزلي 
يارا: اه بحسب يعني بتقول حاجه 
السواق: لا اله الا الله اتفضلي يلا يا انسه بقا ورانا مشاغل 
يارا: خلاص خلاص نازله محسسني ان وراك الديوان ونزلت 
السواق: اصطبحت بوش مين انهارده عشان اقابلها ياربي ايوا امي قالتلي روح ربنا يبتليك بمصيبه 🙂😂
يارا وصلت الجامعه وفجاه فونها رن 
يارا: اي دا مين اللي بيرن وبصت في الفون لقت صاحبتها وفاء بترن عليها 
يارا: الو يا فوفا 
وفاء: اي يا يارا اتاخرتي كدا لي وانتي فين دلوقتي 
يارا: هحكيلك لما اجيلك المهم دلوقتي الدكتور دخل المحاضره ولا لسه 
وفاء: لا الحمد لله مجاش لسه بس يلا بسرعه عشان مبيدخلش حد بعديه ماشي 
يارا: خلاص انا جايه اهو متقلقيش المهم احنا في الدور الكام والمدرج فين 
وفاء: نفسي مره تكوني عارفه المكان بتاع المحاضرات امال بتيجي لي يبنتي 
يارا: مانتي عارفه يبنتي باجي ليه عشان افطر واروح يعني 
وفاء: ربنا يهديكي يا يارا المهم المحاضره في الدور *ومدرج ***
يارا: خلاص اشطا خمس دقايق واكون عندك سلام يا فوفا 
وفاء: سلام يا حببتي 
قفلت يارا الفون وكانت طالعه علي السلم 
وفاء في نفسها: ربنا يهديكي يا يارا يحببتي
يارا وهي طالعه علي السلم قابلت.....
يارا وهي طالعه علي السلم قابلت رامي زميلها 
رامي: اي دو يارا ازيك عامله اي 
يارا: رامي!  انت هنا بتعمل اي يبني انت من زمان مبتحضرش اخبارك اي 
رامي: نويت التزم بقا ههههه انا كويس الحمدلله وانتي اخبارك اي 
يارا: انا تمام الحمدلله يارا لسه هتكمل فجاه لقت يزن معدي من جمبها يارا اتصدمت 
رامي كان عمال يتكلم مع يارا ويارا مبتردش 
رامي: يارا يا يارا انتي يبنتي انتي روحتي فين كدا 
يزن بص علي يارا وهو معدي وكان مضايق منها وسابها ومشي ويارا فضلت باصه عليه لعند لما مشي 
يارا: ها لا مفيش حاجه يا رامي مش هندخل المحاضره ولا اي
رامي: اها طبعا يلا يا يورا 
رامي ويارا راحوا المدرج عشان يحضروا المحاضره لقوا وفاء 
وفاء: اخيرا يا ست يارا شرفتي دا كله تاخير ولا اي اي دا رامي ازيك 
رامي بلامبالاه: اهلا يا وفاء 
يارا : معلش يحببتي المواصلات عشان كدا اتاخرت 
وفاء حست ان يارا فيها حاجه 
وفاء: يارا يحببتي انتي في حاجه حصلت معاكي او فيكي حاجه 
يارا: لا يا فوفتي انا كويسه متقلقيش 
وفاء: بجد دا انا حفظاكي اكتر من نفسك 
يارا: متقلقيش يبنتي انا كويسه و
لسه هتكمل كلامها اتصدمت لما شافت يزن في المدرج وطالع يشرح 
يارا بصوت عالي نسبيا: يا نهار ابيض هو دا الدكتور 
رامي: في اي يبنتي انتي تعرفيه ولا اي 
يزن: الاستاذ اللي ورا دا قوم اقف 
رامي بيشاور علي نفسه وقال 
رامي: انا 
يزن: اها انت اتفضل قوم 
رامي قام زي ما يزن قاله 
رامي: نعم يا دكتور 
يزن: اسمك اي 
رامي: اسمي رامي الطحاوي يا دكتور 
يزن: اها من عيله الطحاوي 
رامي بتكبر: اها طبعا 
يزن: تمام مبدائيا كدا مبحبش حد يتكلم وانا موجود في المحاضره مهما كان حتي لو كان من اي عيله مفهوم عشان هتصرف تصرف مش هيعجبكم مفهوم 
الجميع: مفهوم يا دكتور
يزن: تمام اتفضل اقعد يا رامي 
رامي قعد وكان مضايق جدا من يزن ويزن كان مضايق من يارا وميعرفش لي 
يزن: اعرفكم بنفسي انا دكتور يزن الهلالي بحب المواعيد المظبوطه ومبحبش الكلام وكل الطلاب عندي واحد ومبفرقش بين حد وعندي كل الناس زي بعض مفهوم 
الجميع: مفهوم 
يزن:.......... 
يزن: اغرفكن بنفسي انا دكتور يزن الهلالي بحب المواعيد المظبوطه ومبحبش الكلام وكل الطلاب عندي واحد ومبفرقش بين الناس زي بعض مفهوم 
الجميع:'مفهوم 
يزن: انتي يا انسه ممكن تقومي 
يارا: انا 
يزن: اها انتي اتفضلي اقفي 
يارا وقفت عشاان تشوف  يزن عايز اي 
يزن: عرفيني بنفسك 
يارا وزميلها استغربوا من سؤال يزن 
يزن: اي متعرفيش اسمك ولا اي
يارا باحراج: ها لا طبعا عرفاه انا اسمي يارا الاسيوطي 
يزن: طب ما انتي عرفاه اهو امال اي اتفضلي اقعدي مكانك
رامي كان متعصب جدا من يزن ومن تصرفاته ومحدش قدر يتكلم معاه بالاسلوب اللي يزن اتكلم معاه بيه عشان والده من اغني رجال الاعمال ف هو متكبر وشايف نفسه 
يزن بدا شرح وطول المحاضره وهو بيبص علي يارا ورامي وهما قاعدين جمب بعض وكان حاسس بغيره ميعرفش سببها 
يزن: كدا يبقا محاضرتنا خلصت يا جماعه نتقابل المحاضره الجايه ان شاء الله تقدروا تتفضلوا 
يارا ورامي وفاء كانوا لسه خارجين عشان يروحوا يقعدوا في الكافيتريا  
يزن: انسه يارا استني عايزك 
رامي اتدخل وقال 
رامي: خير يا دكتور عايز يارا في اي 
يزن: نعم!!!  وانت بتدخل لي ولا يكونش انت ولي امرها 
رامي: لا مش ولي امرها انا ويارا بنحب بعض وهنتجوز قريب 
يارا ووفاء ويزن اتصدموا من كلام رامي ويارا لسه هتتكلم قاطعها يزن 
يزن: ميهمنيش اعرف والكلام دا مش، هنا في الجامعه الكلام دا بره تمام واتفضلوا يلا وسابهم ومشي 
رامي: ماله دا اتعصب كدا لي يعني 
يارا بعصبيه: اي اللي انت عملته دا يا رامي وازاي تقول كدا والدكتور يزن يقول اي دلوقتي عليا زماني دلوقتي نزلت من نظره ربنا يسامحك
رامي: اي يا يارا اللي جه في دماغي قولته محصلش حاجه يعني ل دا كله وبعدين انتي شاغله بالك بيه لي في حاجه ولا اي ها 
يارا: ها لا طبعا هيكون في اي يعني بس انا مش عايزاه ياخد عني فكره وحشه بس كدا لا اكتر ولا اقل وبعدين هيكون في اي يعني يا رامي 
رامي: والله يا يارا مفروض انتي اللي تجاوبي علي السؤال دا مش انا انتي من اول لما دخل اللي اسمه يزن دا وانتي مش علي بعضك 
يارا:............... 
يارا:  ها لا طبعا هيكون في اي يعني بس انا مش عايزاه ياخذ عني فكره وحشه لا اكتر ولا اقل وبعدين هيكون في اي يعني يا رامي 
رامي: والله يا يارا المفروض انتي اللي تجاوبي علي السؤال دا مش انا 
انتي من اول لما دخل اللي اسمه يزن دا وانتي مش علي بعضك
يارا: رامي اي اللي انت بتقوله دا يزن دا دكتوري بس مش اكتر وسابتهم ومشيت 
وفاء: استني بس يا يارا 
يارا مردتش وكملت مشي 
وفاء:  عجبك كدا يا رامي اهي زعلت انت بتقولها لي كدا 
رامي: وفاء بصي انا مش ناقص كلامك دا انا هروحلها وسابها ومشي 
وفاء زعلت جدا من تصرفات رامي معاها 
وفاء: امتي يا رامي هتحس بيا وهتعرف اني بقالي 3 سنين بحبك 
وفاء لحقتهم عشان تشوف يارا 
****
رامي لقي يارا ماشيه بسرعه وعمال ينادي عليها وهي مبتردش عليه 
رامي: استني يا يارا بقا يبنتي ردي عليا بقالي كتير بجري وراكي وبنادي وانتي مش راضيه تردي 
يارا: خير يا رامي عايز اي جاي تكمل كلامك اللي ملوش لازمه هنا
رامي: يارا بصي انا مكنش قصدي حاجه بس انا يعني كنت.... 
وفاء جت عليهم لقيتهم واقفين راحت وقفت جمب يارا 
وفاء: يارا انتي كويسه يحببتي 
يارا برغم الزعل اللي جواها قالت 
يارا:  انا كويسه يحببتي متقلقيش عليا 
##############
يزن كان مضايق جدا وقاعد في مكتبه وميعرفش سبب غضبه اي 
يزن لنفسه: في اي يا يزن انت مضايق كدا لي وبعدين وفيها اي لما يخطبها هي من بقيت اهلك يعني دي طالبه عندك لا اكتر ولا اقل زيها زي كل البنات اللي انت بتدرسلهم يعني 
يزن من كدا التفكير حس بصداع فقرر انه يشرب قهوه ويقعد في مكان هادي شويه 
يزن خد حجاته ونزل عشان يروح المكان الهادي
ركب يزن الاسانسير ونزل 
###############
وفاء: متاكده يا يارا انك كويسه 
يارا: اها يحببتي بس يلا نمشي 
وفاء: يلا يا حبيبه قلبي 
يارا ووفاء لسه هيمشوا رامي شد يارا من دراعها و...
وفاء: متاكده يا يارا انك كويسه 
يارا: اها يحببتي بس يلا نمشي 
وفاء: يلا يا حبيبه قلبي
يارا ووفاء لسه هيمشوا رامي شد يارا من دراعها وقربها ليه وفجاه حد مسك دراع رامي ولفه اتجاهه وضربه بالقلم 
صمت تام في ارجاء المكان ويارا ووفاء والناس مصدومين من اللي حصل ورامي حاطط ايده علي خده مكان القلم والشخص اللي ضربه بالقلم دا كان يزن 
يزن بيبص علي رامي بعيون كلها تحدي  ورامي مصدوم من اللي حصل وباصص ل يزن بعيون مليانه غضب 
رامي: انت اي اللي عملته دا انت اتجنن. ت ولا اي انت مش عارف انا ابن مين 
يزن بلامبالاه: اظن اني قولتلك قبل كدا اني مبفرقش بين حد ومبيفرقش معايا الاسامي ولا نسيت يا رامي  الطحاوي وقالها بتريقه 
رامي: انا هعرفك انا ابن مين وهندمك علي اليوم اللي اتعرضتلي 
يزن: هنشوف مين اللي هيكسب في الاخر ومشوفكش ببتعرض ل يارا تاني يا رامي ماشي 
يارا كانت بتعيط وحاضنه وفاء ويزن كان مضايق عشانها جدا بس مكلمهاش ولا قالها حاجه عشان فاكر ان هي بتحب رامي وكانت هتتجوزوا
رامي: بكره هتندم انت وهي وصدقيني يا يارا هخليكي تتمني المو. ت ومش هطوليه 
يارا زادت في البكاء ويزن مانع نفسه بالعافيه عشان ميروحلهاش وكان نفسه يحضنها ويقولها ان هو معاها ومحدش يقدر يعملها حاجه طول ما ربنا معاها ثم هو 
############
رامي مشي وركب عربيته وساق بسرعه  جنونيه 
رامي: انا يتعمل فيا كدا دا انا رامي الطحاوي انا هوريك يا يزن انت ويارا وهعرفكم مين هو رامي 
#############
يزن: اتفضلوا يلا اوصلكم عشان محدش يتعرضلكم تاني 
وفاء: لا يا دكتور ملوش لزوم احنا هناخد تاكسي مش عايزين نتعب حضرتك 
يزن: لا مفيش تعب ولا اي حاجه انتوا طلاب عندي ودا واجبي اتجاهكم وبص ل يارا وراح ناحية عربيته عشان يدورها ويارا ووفاء يركبوا ويوصلهم
وفاء ويارا ركبوا العربيه ويزن ساق ومشي 
طول الطريق ويارا تبص علي يزن ويزن يبص عليها ومحدش واخد باله غير وفاء 
يزن وصل وفاء لعند بيتها 
وفاء: بس هنا يا دكتور يزن شكرا جدا 
يزن: العفو يا وفاء 
وفاء: طب اتفضلوا 
يارا ويزن: شكرا 
وفاء: باي يا يارا يا حبيبتي 
يارا: باي يا فوفتي سلام 
وفاء طلعت علي شقتهم ويزن ساق عشان يوصل يارا و.... 
وقفنا المره اللي فاتت ان يزن وصل وفاء لعند بيتها وفضل يارا ويزن في العربيه 
طول الطريق يزن ويارا يبصوا لبعض وكة واحد فينم مش واخد باله ويارا عايزه تتكلم مع يزن بس مش عارفه تقوله اي كمان مش عايزاه يفكر فيها بطريقه وحشه انها بتحب رامي وهي مبتحبوش 
يزن كان عايز يتكلم معاها برضو عايز يفهم منها ان هي بتحب رامي وكانت هتتجوز ولا لا بس الاتنين فضلوا ساكتين وقطع لحظه الصمت اللي هما فيها دي رنه موبايل يزن 
يزن  بص للفون وابتسم 
يزن: الو يا حببتي وحشتيني اووي اووي اووي بجد طمنيني عليكي عامله اي 
يارا سمعت كلام زين وحست ان حد طعنه. ا بحاجه في قلبها وكانت عايزه تعيط 
يزن: ايوا طبعا يا روح قلبي هجيلك انهارده وهنتعشي مع بعض متقلقيش وحشتيني ووحشني اكلك والله 
يزن حس ان يارا مش كويسه وتعبانه ودموعها بتنزل غصب عنها ومنهاره 
يزن: طب مع السلامه يحببتي هكلمك بعدين سلام 
يزن بص ل يارا  وقال 
يزن: يارا انتي كويسه انتي بتعيطي لي ها انا زعلتك في حاجه طيب اتكلمي يبنتي قلقتيني عليكي 
يارا مبتردش علي يزن ومستمره في بكاءها 
يزن: يبنتي في اي بس بتعيطي لي كدا 
يارا: م مفيش انا عايزه اروح نزلني 
يزن: انزلك فين يا بنتي انتي مش شايفه الشوارع زحمه ازاي وممكن اي حد يأذيكي 
يارا: لا محدش هيعملي حاجه انا هدافع عن نفسي وهعرف اروح لوحدي متشكره جدا ليك
يزن: يارا متخلنيش اتعصب عليكي هدافعي عن نفسك ازاي اذا كان رامي كان.. 
يزن حس ان كدا هيزعلها وكلامه هيكون رخم ف عشان كدا مكملش وفضل انه يسكت 
يارا: سكت لي يا دكتور كمل كان عايز اي علي العموم شكرا جدا علي اللي انت عملته معايا مكنتش عارفه انك هتذلني عشان دافعت عني وكنت بتحميني من رامي وكمان متتعبش نفسك وتكمل ان بيتي اهو في العماره دي يعني محدش هيقدر يعملي حاجه مع السلامه يا دكتور ونزلت ودموعها بتنزل ومش قادره توقفها 
يزن حاول يوقفها بس هي مدتوش فرصه وسابته وفتحت باب العربيه ومشيت 
يزن: يارا استتي يا يارا مكنش قصدي والله  حاجه بالكلام اللي انا قولته دا يبنتي استني هنتفاهم 
بس يارا فضلت ماشيه ومردتش عليه ولا حتي وقفت تشوف هو عايز يقولها اي 
يزن خبط ايده في العربيه وقال 
يزن: غب. ي غب. ي يا يزن دايما كدا متسرع ومبتفكرش في الكلام اللي بتقوله بتزعل ناس كتير منك 
يزن: انا هنزل اشوف مالها واي سبب عياطها المفاجيء دا وهعتذر منها 
نزل يزن من العربيه وطلع العماره اللي يارا ساكنه فيها ويارا طلعت شقتهم وبتفتح الباب الشقه و.... 
يارا صرخت ويزن طالع علي السلم سمع صراخها وجري عليها 
يزن: يارا في اي بتصرخي لي 
يارا....... 
 يارا صرخت ويزن طالع علي السلم سمع صراخها وجري عليها 
يزن: يارا في اي بتصرخي كدا لي 
يارا: يزن الحقني البيت بتاعنا كل حاجه فيه متكسره ومتبهدله وماما وبابا مش جوا 
يزن: ازاي دا تعالي ندور جوا كويس 
يارا: يلا بسرعه عشان خاطري 
يارا ويزن دخلوا الشقه وقعدوا يدوروا علي مامت يارا وباباها بس ملقوش اي حد ولا لقوا اي حاجه تدل انهم حصلهم حاجه غير جواب 
يارا: يزن بص في جواب اهو 
يزن جري عليه وجابع عشان يعرف فيه اي
يارا: يزن  بالله عليك افتحه بسرعه عشان نشوف فيه اي او نلاقي اي حاجه توصلني ب بابا وماما 
يزن فتح الجواب وبدا يقرا واتصدم من اللي كان موجود فيه 
يارا: اي يا يزن سكت لي هو الجواب مكتوب فيه اي 
يزن: للاسف يا يارا ااا... 
يارا: للاسف اي يا يزن ما تنطق في اي ونتشت منه الجواب عشان تشوف اي اللي حصل 
يارا بدات تقرا الموجود في الجواب واتصدمت 
الجواب كان مكتوب فيه: 
يارا انا قبل كدا اديتك فرص كتير وانتي ضيعتيها من ايدك وقدامك فرصه اخيره يا هتنفذيها يا هتقولي علي اهلك يا رحمن يا رحيم ومش هتشوفيهم تاني ماشي وانتي قبل كدا اللي اعترفتي ليا بنقطه ضعفك نصيحه متقوليش لحد تاني نقطه ضعفك يا بيبي هستني ردك وانك تتجوزيني لاما مش هتشوفي اهلك مره تاني 
فلاش باك: 
رامي: يارا انتي اي هي نقطه ضعفك
يارا: مش عارفه يا رامي مفتكرش ان في حاجه او ليا نقطه ضعف يعني 
رامي: ازاي يبنتي اكيد فيه يعني افتكري كدا 
يارا: امممم مش عارفه بجد لا استني كدا انا عندي نقطه ضعف ودي لو حد ضغط عليا بيها ممكن افضل اني امو. ت ولا تحصل بجد 
رامي: يااااه للدرجادي واي هي دي بقا يا ست يارا 
يارا: نقطه ضعفي الوحيده هي اهلي لو حصلهم حاجه بعد الشر عليهم يعني انا ممكن اموت فيها دي 
رامي: ياااه بتحبيهم اووي كدا يا يارا 
يارا: اكيد طبعا يا رامي دول كل حياتي اصلا 
عوده للواقع 
يزن: يارا يا يارا انتي يبنتي سرحتي في اي كدا 
يارا: يااااه ازاي انا كنت مغفله كدا ومكنتش شايفه ان الشخص اللي كان بيتعامل معايا هيجي في يوم يأذيني ويهددني
يزن: انا عرفت مين اللي بيهددك دا وصدقيني يا يارا هجيبه وارجعلك اهلك بس المهم دلوقتي مينفعش اسيبك هنا لوحدك ممكن يجي هنا ويعملك اي حاجه الحيوا. ن دا والله مانا سايبه وهعرفه ازاي يلعب مع يزن وازاي يفكر او يحاول يأذي اي حاجه يخصني 
يارا: امال انا هروح فين يا يزن انا مليش مكان غير هنا ومش هعرف اروح عند وفاء عشان ممكن ياذيها 
يزن: ما هو انتي مش هتقعدي هنا ولا هتروحي عند وفااء انتي...... 
يزن: ما هو انتي مش هتقعدي هنا ولا هتروحي عنظ وفاء انتي هتيجي معايا 
يارا: نعم اجي معاك فين يعني 
يزن: بيتي 
يارا: بيتك انت بتقول اي يا يزن اكيد لا 
يزن: اي يا يارا انتي مش واثقه فيا ولا اي 
يارا: لا مش كدا بس مينفعش 
يزن: متخافيش مني يستي انا كمان ممكن اسيب البيت وتقعدي فيه لوحدك وبعدين ثقي فيا انا مستحيل أذيكي يا يارا والله 
يارا حست انها مرتاحه ومطمنه ومش خايفه فقررت انها تروح مع يزن ومتخافش 
يارا: طب انا ممكن اجيب هدومي 
يزن: مش وقته يا يارا يلا بينا عشان نفكر هنجيب طنط وعمو ازاي 
يارا: عندك حق يلا 
يزن: يلا ومتقلقيش خير باذن الله واوعدك اني القيهم 
يارا بدموع: ياريت يا يزن انا مليش غيرهم بعد ربنا 
يزن راح عند يارا ومسح دموعها وقال 
يزن: يارا عشان خاطري متعيطيش وانا هربي الكل. ب دا وهعرفه ازاي يعمل كدا 
يارا: شكرا جدا يا يزن مش عارفه من غيرك كنت عملت اي 
يزن: شكرا اي بس يبنتي وبعدين انا معملتش حاجه ويلا بقا عشان نمشي 
يارا: يلا
يارا ويزن نزلوا من العماره وركبوا العربيه بتاعت يزن وكان في عيون بتراقبهم 
يزن ساق العربيه ويارا كانت قاعده سرحانه 
يزن؛: يارا انتي سرحانه في اي 
يارا: بفكر يتري ماما وبابا عاملين اي والحيوا. ن.دا عملهم اي دلوقتي 
يزن: معملهمش اي حاجه انا متاكد 
يارا: اي اللي مخليك متاكد كدا 
يزن: بصي يا يارا رامي دا اضعف من انه يعملهم اي حاجه هو بس بيهددك مش اكتر لكن ميقدرش يعملهم حاجه دا انا امحيه من علي وش الدنيا 
يارا: بجد يا يزن 
يزن بتسرع: بجد يقلب يزن اا قصدي بجد يا يارا 
يارا لفت وشها الناحيه التانيه وغصب عنها ابتسمت 
فجاه فون يزن رن 
يزن: الو يروح قلبي وحشتيني لا يحببتي معلش مش هقدر اجي انهارده حصل ظرف كدا تتعوض قريب باذن الله 
يارا كانت قاعده وهتول. ع من الغيره 
يزن: ماشي يا حبيبه قلبي مع السلامه وانا كمان بحبك اووي سلام وقفل الفون 
يارا بتسرع: هي مين دي اللي بتحبك حبك برص 
يزن بتعجب: نعم 
يارا بخجل: ها ولا اي حاجه 
يزن غصب عنه ضحك عليها 
يارا: انت بتضحك علي اي يا دكتور يزن وقالتها بطفولها 
يزن: اي يا يارا بضحك علي حاجه كدا 
يارا بدموع: بتضحك عليا صح 
يزن: لا لا حد برضو يضحك علي بنوته جميله كدا 
يارا اتكسفت جدا 
يارا: ها طب انا هنام بقا 
يزن بابتسامه: ماشي يا يارا واول لما نوصل هصحيكي 
يارا: ماشي وقالت بتسرع 
يارا: ومتتكلمش في الفون بقا 
يزن بضحك: لي بقا يا ست يارا 
يارا: عشان يعني اه عشان تركز في الطريق 
يزن: تحت امرك يست يارا في حاجه تانيه 
يارا بابتسامه: لا شكرا ونامت 
بعد مرور ربع ساعه يزن لاحظ حاجه غريبه وهي..... 
يزن: تحت امرك يست يارا في حاجه تانيه
يارا بابتسامه: لا شكرا ونامت
بعد مرور ربع ساعه يزن لاحظ حاجه غريبه وهي ان يارا زي الاطفال بريئه وهاديه جدا
يزن فضل طول الطريق يبص علي يارا ويبتسم
بعد مرور ربع ساعه وصل زين للبيت بتاعه
يزن: يارا اصحي وصلنا يحببتي قومي يلا اول لما قال كلمه حببتي دي سرح كدا واتمني ان يقولها الكلمه دي وتكون حببته بجد وكان مبسوط جدا
يزن: يارا يلا وصلنا البيت يلا قومي عشان ندخل
يارا: يا بابا سيبني انام شويه عشان خاطري وانا شويه وهقوم لوحدي
يزن: قومي يقلب بابا
يارا ادركت ان يزن هو اللي بيصحيها مش باباها
يارا: انا اسفه والله افتكرتك بابا
يزن: بتتأسفي لي يا يارا انا فاهم قصدك والله وقريب هجيبلك باباكي
يارا بابتسامه: شكرا علي وجودك يا يزن
يزن: انا هنا دايما يا يارا يلا ننزل
يارا: يلا
يارا ويزن نزلوا من العربيه ويارا وقفت قدام البيت لاقت بيت كبير جدا شكله جميل وراقي وفي جنينه كبيره ومعزول شويه
يارا: الله البيت دا جميل اووي
يزن: عجبك يا يارا بجد
يارا: اها والله حلو اووي
يزن: طب الحمدلله لسه لما تدخلي جوا هتشوفي الباقي انا واثق انه هيعجبك
يارا بابتسامه: اكيد طبعا
يارا ويزن دخلوا البيت وقعد يزن يفرجها علي البيت
يزن: بصي يا يارا دي اوضتك ودا المفتاح لو عايزه تقفلي الباب علي نفسك من جوا وانا كدا كدا همشي وكمان التلاجه فيها كل حاجه ولو احتاجتي اي حاجه دا رقمي رني عليا ماشي سلام
يارا: يزن
يزن لف ل يارا وقال
يزن: نعم يا يارا
يارا: انت مش هتيجي تاني
يزن: لا هاجي عشان اطمن عليكي
يارا: طب انا خايفه اووووي ممكن متمشيش
يزن: طب انتي هتكوني مرتاحه ومش هتخافي مني
يارا: لا انا مبخفش منك انا بحس اني مرتاحه ومطمنه وانت موجود
يزن ابتسمهلها وقال: خلاص انا مش همشي انا بس كنت عايزك تقعدي مرتاحه ومش خايفه بس انا هقعد معاكي هنا متقلقيش اطمني
يارا: ربنا يديمك في حياتي يارب شكرا جدا يا يزن
يزن ابتسم وقال: يلا بقا قومي خدي شاور ونامي ومتفكريش في اي حاجه وقبل دا كله كلي اي حاجه
يارا: لا انا مش جعانه انا تعبانه وعايزه انام تصبح علي خير
يزن: وانتي من اهل الخير ♥
يارا خدت شاور وطلعت
يارا: بس انا مش هعرف انام باللبس بتاعي دا
يارا فتحت الدولاب ولقت…….
يارا خدت شاور وطلعت 
يارا: بس انا مش هعرف انام باللبس بتاعي دا 
يارا فتحت الدولاب ولقت لبس ل يزن 
يارا: اي دا هو مفيش حد كان عايش معاه هنا ولا حبيبته اللي كل شويه يكلمها دي 
يارا قعدت تدور كتير في الهدوم ملقتش حاجه خالص مناسبه لها بس لقت تيشيرت ل يزن قررت انها تلبسه 
يارا لبست التيشيرت بتاع يزن وكان طويل اووي عليها جايلها لعند تحت الركبه 
ملحوظه: يزن طويل وجسمه رياضي وكمان يارا قصيره عشان كدا التيشيرت طويل جدا عليها 
يارا: هو طويل بس مش مشكله وبكره هجيب اللبس بتاعي بقا من الشقه بتاعتنا لعند لما نلاقي بابا وماما 
يتري هما فين دلوقتي وحشوني جدو يارب يكونوا كويسين والحيوا. ن اللي اسمه رامي دا ميكونش عملهم حاجه او ضايقهم 
###############
يزن كان قاعد في الصاله وكان قاعد يفكر ازاي ينقذ مامت يارا وباباها 
يزن: ان شاء الله الاقي طريقه ارجع بيها والدك ووالدتك يا يارا وهعرف الكل. ب دا ازاي يعمل كدا ويعاندني الظاهر ميعرفش مين هو يزن الهلالي 
يزن مسك موبيله وضغط علي رقم هنعرف مين هو بعدين 
يزن: الو 
الشخص؛: الو يا يزن اخييرا يعم افتكرت انت نسيتنا ولا اي يعم ولا احنا مش قد المقام 
يزن: لا والله يحبيبي بس انت عارف مشغول في الجامعه والشركه بقا 
الشخص: ربنا يعينك يحبيبي يارب 
يزن: يارب انت عامل اي طمني عليك 
الشخص: الحمد لله بخير وانت اخبارك اي 
يزن: الحمد لله يحبيبي المهم كنت عايزك في خدمه كدا بس مش هينفع اقولك عليها في الفون 
الشخص: اؤمرني يحبيبي اي معاد تحدده انا معاك فيه وانا تحت امرك 
يزن: حبيبي والله مش عارف اودي جمايلك دي فين بس يغالي 
الشخص: جمايل اي بس يعم دا انا اللي مهما عملت مش هقدر اوفيك حقك بجد ها امتي هنتقابل وفين 
يزن: فاضي بكره الضهر نتغدي سوا في البيت اللي بحب اقعد فيه ونتكلم اي رأيك 
الشخص: كويس جدا انا فاضي وباذن الله هكون عندك ومش هتاخر 
يزن: ماشي يا حبيب قلبي اتفقنا عايز حاجه 
الشخص: لا يحبيبي مع الف سلامه 
يزن: سلام
يزن قفل مع الشخص وقرر ان هو ينام عشان يصحي ويفكر علي رواقه  هيعمل اي وهيخطط ازاي عشان ينقذهم 
يزن نام علي الانتريه بالهدوم اللي هو كان لابسها عشان مينفعش يروح الاوضه اللي يارا نايمه فيها 
يارا برضو بعد لما قعدت تفكر شويه في اهلها تعبت من كتر التفكير ونامت 
بعد مرور نصف ساعه يارا سمعت صوت والصوت دا كان......
بعد مرور نصف ساعة يارا سمعت صوت والصوت دا كان عندها في الاوضه قامت يارا مفزوعه من نومها وقامت بالصراخ
يارا: عااااااا الحقني يا يزن
يزن سمع صوت يارا وهي بتصرخ قام بسرعه وجري علي الاوضه اللي هي نايمه فيها
يزن فتح الباب ويارا اول ما شافته جريت عليه وحضنته
يزن اتخض من حركه يارا بس بادلها الحضن وقعد يملس علي شعرها ويهديها
يزن: اهدي يا يارا متخافيش انا موجود معاكي اهو مفيش حاجه هتاذيكي بتصرخي لي طيب
يارا كانت خايفه ومكنتش عارفه تتكلم اووي
يارا: اااا انا كك كنت نايمه وسمعت صوت في الاوضه ف خوفت وصرخت وقعدت انادي عليك
يزن: اهدي طيب متخافيش طب الصوت دا صوت اي قالها يزن بمشاكسه عشان يخلي يارا متخافش
يارا بلا وعي: انا اي اللي هيعرفني صوت اي دا يا يزن مش دا بيتك ولا اي
يزن: اي يبنتي امال كنتي قالبه علي الكتكوت المبلول كدا استني اشوف اي الصوت دا
يزن قعد يدور علي الصوت اللي يارا سمعته وبعدين بص تحت السرير فجاه لقي قطه
يزن: لقيتها
يارا: بجد لقيت اي
يزن: لقيت قطه تحت السرير
يارا: الله قطه هاتها بسرعه وجريت علي يزن عشان يجيب القطه
يزن جاب القطه واداها ل يارا
يزن: خدي يستي القطه اهي انتي بتحبي القطط
يارا: اها بحبها اووي اووي
يزن: وانا كمان
يارا: وانت كمان اي؟
يزن: بحبك
يارا: نعم
يزن: قصدي القطط بحبهم يعني
يارا فهمت قصد يزن وابتسمت من غير ما ياخد بالله
فجاه يارا بصت لنفسها في المرايا اللي ف الاوضه وافتكرت انها لابسه التيشيرت بتاع يزن و…….
يارا فهمت قصد يزن وابتسمت من غيى ما باله

فجاه يارا بصت لنفسها في المرايا اللي في الاوضه وافتكرت انها لابسه التيشرت بتاع يزن و شهقت بصوت عالي نسبيا
يارا: يلهويييييي اي دا
يزن اتخض وبص علي يارا وقال
يزن: ف اي يبنتي بت……..
يزن مكملش كلامه وبص ل يارا باعجاب
يارا اتكسفت جدا ولقت دفايه علي السرير شدتها بسرعه وحطها علي نفسها وقالت
يارا: اطلع بره يا يزن يلا
يزن: علي فكره دي اوضتي انا
يارا: قصدك اي يعني انا اللي امشي تمام انا ماشيه
يزن بضحك: استني بس انتي هتمشي كدا
يارا كانت مكسوفه جدا ومش عارفه تعمل اي
يارا بدموع: عشان خاطري يا يزن امشي
يزن زعل من نفسه جدا وقال
يزن: بس اهدي متعيطيش انا اسف والله انا كنت بهزر معاكي بس انا هطلع اهو ومتخافيش ونامي كويس واقفلي علي نفسك لو حابه ماشي
يارا هزت راسها بمعني ماشي
يزن: تصبحي على خير يا جميل
يارا بابتسامه: وانت من اهل الخير يا يزن
يزن مشي وقفل الباب وراه ويارا قعدت علي السرير وابتسمت وكانت مكسوفه جدا وكانت حاسه بالامان ومش خايفه وواثقه في يزن عشان كدا مقفلتش الباب بالمفتاح ونامت
يزن مرحش الصاله طلع الاوضه التانيه بتاعت الضيوف وقرر ينام فيها ويسيب اوضته اللي بيرتاح فيها ل يارا
يزن دخل الاوضه وغير هدومه وقعد علي السرير شويه وفكر ف يارا ونام من كتر التعب والسهر ويارا كمان نامت من كتر التعب
##################
في صباح يوم جديد علي ابطالنا يارا صحيت وقامت من علي السرير وفتحت الباب بتاع الاوضه لقت شنط كتير محطوطه قدام الباب يارا شالت الشنط دي ودخلتهم الاوضه وفتحتهم لقت فيهم لبس وكل حاجه ممكن تحتاجهم وهي في البيت عند يزن ولقت ورقه مكتوب فيها
صباح الخير يجميل قومي اغسلي وشك واسنانك وخدي شاور وانزلي عشان تفطري
يارا قرات الورقه وابتسمت وكانت فرحانه جدا وقعدت تطنطت علي السرير
يارا ادركت اللي بتعمله وقالت
يارا: اي الهبل اللي انا بعمله دا بس انا مبسوطه اووي وخدت من الشنط بنطلون باللون الاسود وبلوزه بيضه فيها كلام بنفس لون البلوزه ودخلت تاخد شاور
يارا خدت شاور ولبست وقعدت تسرح شعرها قدام المرايا وفردته وكانت مبسوطه جدا
يارا لنفسها: هو انا مبسوطه كدا لي هو انا معقول اكون بحب……
يارا لسه هتكمل و…..
يارا لنفسها: هو انا مبسوطه كدا لي هو انا معقول اكون بحبه
يارا بعد لما قالت الكلمه دي فجاه يزن دخل
يزن: يلا يا يارا عش……
يارا: عشان اي كمل
يزن بضيق: عشان تفطري يلا انا جهزت الفطار
يارا حست ان يزن مضايق
يارا: يزن انت كويس صح
يزن: اها كويس هيكون فيا اي مش يلا نفطر بقا وسابها ومشي
يارا كانت مستغربه من اسلوب يزن وكلامه بس قررت متشغلش دماغها
يارا لنفسها: ماله دا بصي يبت يا يارا سيبك هما الرجاله كدا نكديه
يارا نزلت لقت يزن مجهز السفره وكان شكلها جميل اووي
يارا: الله يا يزن السفره شكلها جميل اووي ويفتح النفس تسلم ايدك
يزن: الله يسلمك بالف هنا يلا بقا دوقي
يارا: بدات تاكل وكدا من الاكل اللي يزن عامله
يارا: لا تحفه بجد طعمه والله مشتغلتش شيف لي
يزن: ههههه يستي مش للدرجادي يعني
يارا: هههههه لا والله بتكلم بجد اكلك تحفه تسلم ايدك
يزن بابتسامه: الله يسلمك يجميل وبدا ياكل
يزن ويارا كل واحد فيهم بدا ياكل ويبص للتاني من غير ما ياخدوا بالهم
################
في احدي المناطق المهجوره يوجد رجل وامرأه يجلسون علي كراسي ومتقيدون بالحديد والحبال
علياء: ااااه يا جسمي هو احنا اي اللي جايبنا هنا يا ياسر
ياسر: والله يا علياء معرفش انا لو اعرف مين اللي جايبنا هنا لكنت……
ياسر كان لسه هيكمل كلامه فجاه دخل شخص عليهم
ياسر: اي دا انت مين وعايز مننا اي
رامي: بقا مش عارف انا مين بجد ركز كدا ف الملامح دي
فجاه علياء صرحت وقالت
علياء: انت رامي زميل يارا في الجامعه صح طب ولي جايبنا هنا وعايز مننا اي يبني
نسيبهم شويه ونروح ل يزن ويارا
يزن ويارا كانوا لسه بياكلوا وفجاه يزن قال
يزن: انتي بتحب……..
يزن ويارا كانوا لسه بياكلوا وفجاه يزن قال

يزن: انتي بتحبيه
يارا استغربت وبصتله وقالت
يارا: بحبه!؟ بحب مين يا يزن
يزن: بتحبي رامي يا يارا
يارا بصدمه: اي اللي انت بتقوله دا يا يزن
يزن بضيق: بتحبيه ولا لا يا يارا اخلصي
يارا: يزن انت بتقول اي وبتزعقلي كدا لي انت تجننت وسابته وطلعت تجري علي الاوضه وهي بتعيط
يزن اضايق من نفسه جدا وخبط ب ايده جامد علي السفره وقال
يزن: غبي انت غبي يا يزن ومتسرع عاجبك اللي انت عملته دا
يارا طلعت الاوضه وهي بتعيط وقفت الباب علي نفسها وقعدت علي السرير ومكنتش قادره تبطل عياط
يارا: ازاي يقولي انتي بتحبيه هو مبيشوفش اصلا وحتي مش شايف اني بحبه بس هيعرف ازاي ما هو بيحب الست هانم بتاعته
يزن كان تحت محتار يطلع يصالحها ولا لا بس كبريائه كان مانعه وقرر يطلع الجنينه بتاعت البيت
يارا: معقول مش هيجي يصالحني للدرجادي زعلي مش فارق معاه وكانت هتعيط بس منعت نفسها بالعافيه وقررت تطلع البلكونه
يارا طلعت البلكونه بتبص لقت يزن قاعد تحت
فجاه فون يزن رن
يزن: الو يروح قلبي عامله اي
يزن: وانتي كمان وحشتيني اووي اووي اي دا انتي جايه دا احلي خبر في الدنيا يعيوني
يارا مقدرتش تستحمل الكلام ودخلت الاوضه ودموعها كانت بتنزل بغزاره
يزن كان لسه بيكمل كلامه
يزن: ايوا يحببتي والله يا ماما غصب عني وانا كمان عايز اشوفك تعالي بقا زي ما قولتي عشان اعرفك علي يارا هتحبيها اووي زي مانا حبيتها مع السلامه يحببتي
يزن قفل تليفونه وقرر انه يطلع يصالح يارا بس هو بيدخل فونه رن تاني
يزن: اي دا دا امجد تلقيه جاي زي ما قولتله
يزن: الو يحبيبي
امجد: اي يحبيبي ازيك عامل اي معلش يحبيبي والدتي تعبانه شويه ف هبعت ظابط من عندنا بس هي بنت يعني وشاطره جدا متقلقش وهي هتشوف الموضوع وانا وهي هنحله باذن الله متقلقش انت ولا تشيل هم حاجه المهم متزعلش مني
يزن: لا يحبيبي والله مزعلتش الف سلامه علي ست الكل وباذن الله ابقي اجي اشوفها انا ويارا
يزن: ههههه اتجوزت اي يعم انت ما الموضوع اللي كنت عايزك فيها يخصها بعدين يحبيبي هحكيلك كل حاجه المهم خلي بالك من ست الكل وبلغها سلامي ماشي
امجد: ماشي يحبيبي يوصل مع السلامه
يزن: سلام يحبيبي وقفل
يزن كان لسه هيطلع يصالح يارا فجاه سمع صوت عربيه بره
يارا كمان سمعت صوت عربيه وطلع البلكونه تشوف مين وفجاه لقت…..
يزن كان لسه هيطلع يصالح يارا فجاه سمع صوت عربيه بره
يارا كمان سمعت صوت عربيه وطلع البلكونه تشوف مين وفجاه لقت بنوته جميله نازله من العربيه ومتجهه علي باب البيت
رنت البنت الجرس ويزن راح يفتحلها ويارا خرجت بسرعه وقفت علي السلم عشان تعرف مين دي بس مكنتش سامعه حاجه
يزن: اهلا وسهلا بحضرتك
البنت: اهلا بحضرتك يا استاذ يزن انا حظابط ريم جايه من طرف امجد
يزن: ايوا طبعا فهمت امجد اتصل بيا وبلغني
ريم: طب كويس ممكن حضرتك تقولي علي المشكله عشان اقدر اساعدك
يزن: طب اتفضلي نقعد في الجنينه عشان مش عايز حد يسمعنا و…..
يزن لسه هيكمل كلامه فجاه
يارا: مش عايز حد يسمع حاجه لي يا دكتور يزن هتقولوا كلام ميتسمعش ولا اي
يزن: ياراااا مينفعش كدا
يارا: هو اي اللي مينفعش انا هاجي معاكو
يزن: تيجي معانا فين احنا رايحين ملاهي يا يارا احنا بنتكلم في شغل
يارا: انت عايز تقعد علي انفراد مع حبيبه القلب بتعتك لا هاجي معاكم
ريم: حضرتك بتقولي اي اصلا مين دي يا استاذ يزن
يزن اضايق جدا من يارا وصبره نفذ وزعق فيها
يزن: يارااااا انتي بتقولي اي
يارا: انا بقول علي اللي شيفاه وبعدين انتي مالك انتي انا مين ياختي
ريم: لا دا انتي شكلك مجنون. ه يبنتي انا بستاذن يا دكتور زين
يزن: انا اسف جدا يا ريم معلش اتفضلي معايا
يارا: لا خليكي انتي انا اللي همشي ولسه هتمشي يزن شدها من ايدها وقال
يزن: يارا انتي دايما متسرعه كدا واي السيناريوهات دي اللي في دماغك اللي قدامك دي حضره الظابط ريم اللي هتساعدنا عشان نشوف والدك ووالدتك فين فهمتي دلوقتي
يارا كانت مصدومه ومكسوفه جدا باللي هي عملته ومكنتش عارفه تعمل اي او تقول اي
يارا: اا انا اسفه اووي معلش اعصابي تعبانه عشان اهلي وكدا ومكنتش فاهمه ولا عارفه انتي مين
ريم بابتسامه: ولا يهمك يجميله متقلقيش باذن الله هنلاقيهم في اسرع وقت
يارا: ان شاء الله انا هطلع فوق
يزن: استني يا يارا
يارا: نعم
يزن: انا اسف جدا انا عارف ان اعصابك تعبانه بس غصب عني انا اتعصبت
يارا: ولا يهمك مفيش حاجه انا زودتها شويه في موضوع انا مليش دعوه بيه بس اوعدك بعد كدا مش هضايق او هتحس بيا هنا في البيت لعند لما الاقي بابا وماما وشكرا انك سايبني ف بيتك وكمان بتساعدني
يارا قالت الكلام دا ودموعها علي خدها و……..
يارا: ولا يهمك مفيش حاجه انا زودتها شويه في موضوع انا مليش دعوه بيه بس اوعدك بعد كدا مش هضايقك او هتحس بيا هنا في البيت لعند لما الاقي بابا وماما وشكرا انك سايبني في بيتك وكمان بتساعدني
يارا قالت الكلام دا ودموعها علي خدها ولسه هتطلع يزن شدها لحضنه
يزن: يارا استني هنا هو اي اللي شكرا واسفه وكل الكلام اللي ملوش لازمه اللي انتي بتقوليه دا اصلا البيت دا بيتك يا يارا وانا هنا ضيف عندك وتعملي اي حاجه هنا نفسك فيها ماشي
يارا مكنتش عارفه تقول اي واتكسفت وجريت علي فوق
يزن قعد يضحك عليها
يزن: ههههههه مجنونه والله
ريم: شكلك بتحبها اووي
يزن: هي مين
ريم: هتكون مين يعني يارا
يزن: اي اللي عرفك بقا
ريم؛: واضحه جدا وباين عليكم انتوا الاتنين وكمان دا انتوا واقعين ومحدش سمي عليكم والله ههههههههه
يزن: هههههههه اي دا انا انكشفت ولا اي بس قوليلي بجد باين عليها هي كمان بتحبني
ريم: اها والله جدا انت مش شايفها غيرانه عليك ازاي علي العموم متسبهاش ولا تضيعها من ايدك ابدا دي نصيحه مني
يزن: وانا عمري ما هضيعها من ايدي مهما حصل دي اول بنوته تدخل قلبي
ريم بابتسامه: ربنا يخليكم لبعض عقبال لما اللي في بالي يحس بقا
يزن: هههههه عارفه انا دا خلي بالك هو تقيل اووي وكاريزما كدا
ريم: انت هتقولي ربنا يهديه المهم احكيلي بقا اي اللي حصل
يزن: حاضر بصي يستي……………
يزن حكي ل ريم كل اللي حصل من يوم لما راح يوصل يارا لعند دلوقتي
ريم: اها انا كدا فهمت كل الموضوع علي العموم يا دكتور يزن احنا هنعمل كل جهودنا عشان نرجعهم ل يارا بالسلامه وطمنها وقولها هيرجعولها بالسلامه قريب وخليها متزعلش مني ومتفهمش الموضوع غلط
فجاه سمعوا صوت من وراهم بيقول
يارا: انا اللي بقولك متزعليش مني واسفه اني زعلتك مني او كان في سوء تفاهم بينا انا مكنش قصدي والله انا دايما كدا متسرعه وبزعل اللي قدامي بس مبيكونش قصدي يا ريم
ريم جت وحضنت يارا وقالت
ريم: يارا انا عارفه شعورك ان اهلك مش معاكي وانتي مش عارفه هما بيحصل معاهم اي ولا هما فين انا مجربه الاحساس دا وهما دلوقتي مش موجودين معايا عشان كدا متعتذريش وانا بطمنك اننا باذن الله هنرجع اهلك لحضنك قريب يحببتي
يارا بادلت الحضن ل ريم
يزن: اي يجماعه بقا هتخلوني اعيط كفايا بقا دمعتي قريبه
يارا وريم: ههههههه خلاص خلصنا
يزن؛:ههههه خلاص ماشي
فجاه سمعوا صوت والصوت دا كان…..
يزن: في اي يجماعه كدا هتخلوني اعيط كفايا بقا دمعتي قريبه
يارا وريم: هههههههه خلاص خلصنا
يزن: ههههه خلاص ماشي
فجاه سمعوا صوت والصوت دا كان صوت رساله من فون يارا
يارا بصت في الفون واتفاجات وريم ويزن لاحظوا
يزن: في اي يا يارا انتي كويسه
يارا: يزن الحق في رساله مبعوته ليا من رقم غريب
ريم ويزن ف نفس الوقت: طب افتحي بسرعه
يارا فتحت الرساله لقتها من رامي
رامي: اظن كدا كفايا تفكير انا اديتك وقت كبير اووي تفكري فيه يا يارا بس عشان انتي ليكي مكانه خاصه قدامك ل بكره وتردي عليا مفهوم سلام يا مراتي
يزن اتعصب جدا من كلمه مراتي دي وكان عايز يكسر الفون
يزن: ابن الكل* مرات مين انا هوريه ازاي بس يفكر مجرد تفكير انه يقول الكلمه دي تاني
يزن: حضره الظابط ريم لو سمحتي ياريت تتحركوا بسرعه لاما انا بطريقتي اتصرف انا بس بتعامل قانوني
ريم: تحت امرك يا يزن بيه وانتي يا يارا متقلقيش والله وباذن الله اهلك يرجعولك قريب انا لازم امشي عشان نلحق نشوف هنعمل اى وانتي يا يارا ممكن موبايلك يكون معانا
يزن: يارا انتي يبنتي روحتي فين
يارا كانت مصدومه ودماغه مشغوله بالتفكير ازاي هينقذوا اهلها ويتري هيلحقوهم ولا رامي هيعملهم حاجه او ممكن في الاخر تضطر تتجوز رامي وتسيب زين اللي حبته
ريم: يارا انتي سمعاني
يزن مسك ايد يارا وقال
يزن: حبيبتي في اي انتي كويسه مبترديش علينا لي
فجاه يارا حضنت يزن وانهارت في البكاء
يزن اتخض وكان خايف جدا عليها وقلبه كان بيتقطع عشانها
يزن: يارا مالك يحبيبي اهدي صدقيني ربنا مش هيعملك حاجه وحشه ثقي في ربنا وكرمه وبكره عمو وطنط هيكونوا حوالينا وهتقولي يزن قال وانا والله ما هسيب الكل”* دا وهعرفه مقامه وهندمه علي كل دمعه نزلت منك عشان خاطري يا يارا متعمليش في نفسك كدا انا.بحبك يا يارا ومش هستحمل اي حاجه تحصلك دا انا افديكي بروحي
يارا كانت مصدومه من اللي قاله يزن وفي نفس الوقت مبسوطه
يارا واخيرا فاقت من سرحانها
يارا: يزن ارجوك متسبنيش ولا تتخلي عني انا كمان بحبك اوعي يا يزن تسيبني ليه ويتجوزني انا بحبك انت يا يزن ومش مستعده اخسرك ابدا مهما حصل اعمل اي حاجه عشان اهلي يرجعوا وانت افضل معايا انا بحس بالامان وانا جمبك
يزن: عمري ما اسيبك يا يارا مهما حصل ودا وعد مني وهرجعلك اهلك
يزن يارا
يارا: نعم
يزن: ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
يارا بصدمه: اييييييي!!!
يزن: عمري ما اسيبك يا يارا مهما حصل ودا وعد مني وهرجعلك اهلك
يزن: يارا
يارا: نعم
يزن: تتجوزيني
يارا بصدمه: اييييييي!!!!
يزن: انا اسف يا يارا اعتبريني مقولتش حاجه انا كنت فاكر ان عندك مشاعر ليا زيي بالظبط بس باين انا فهمت غلط عن اذنكم
يارا: استني
يزن لف وشه اتجاه يارا عشان يشوف هي عايزه اي
يزن بكسره: نعم
يارا راح عند يزن وقفت قدامه وقالت
يارا: انا اسفه يا يزن انا مبحبكش
يزن بوجع: خلاص يا يارا انا فهمت ومتقلقيش مفيش حاجه هتتغير وهتفضلي هنا عادي ومش هغير معاملتي معاكي انا طالع فوق
يزن لسه هيطلع علي السلم فجاه يارا قالت
يارا: انا بموت فيك يا يزن مبحبكش بس يعم انت
يزن كان مصدوم من الفرحه
يزن: يارا انتي بتتكلمي بجد يعني بتحبيني زي مانا بحبك بالظبط يعني انا وانتي هنتجوز وهيكون لينا اطفال و…..
يارا: اهدي يبني انت مش مصدق لي بس (صورة: 😂)
يارا: انا لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي حد احبه واثق فيه غيره يا يزن انت جدع ومحترم وهكون مطمنه معاك العمر كله
يزن بفرحه: انا بحبك ربنا ميحرمني منك
ريم: احم احم نحن هنا يجماعه
يارا ويزن: هههههههه سوري اندمجنا شويه
ريم: هههه ماشي انا بقا لازم امشي دلوقتي عن ازنكم
يارا: سلام يحببتي خلي بالك من نفسك
يزن: مع السلامه يا حضره الظابط
ريم مشيت راحت القسم
ريم: مساء الخير
امجد: مساء النور يا ريم طمنيني
ريم: بخير الحمدلله
امجد بيحاول يرخم علي ريم: يبنتي انا قولتلك عامله اي انا بسالك عملتي اي عند يزن
ريم: تصدق بالله انت رخم اووي
امجد: ههههههه عارف عارف قوليلي بقا عملتي اي عند يزن
ريم بدات تحكي كل اللي حصل ل امجد من ساعت لما راحت لعند لما جت
امجد: هههههه كل دا حصل دا صحبي طلع واقع اووي ومحدش سمي عليه
ريم: عقبال لما الحيطه اللي معايا يحس هو كمان
امجد: ها بتقولي حاجه يا ريم
ريم: ها لا بقولك هنعمل اي دلوقتي عشان نوصل للمكان اللي موجود فيه اهل يارا
امجد: بصي يا ريم احنا هنعمل ****
ريم: فكره ممتازه جدا خلاص هنبدا ننفذها باذن الله انهارده
امجد: باذن الله تحبي اطلبلك حاجه معايا
ريم: مالك يا امجد انت سخن ولا اي
ريم: استني بس مش قصدي اطلب ليا شاي او قهوه احسن عشان مصدعه اووي
امجد بابتسامه: حاضر من عنيا
امجد مشي عشان يطلب الحاجات ليه هو و ريم
ريم لنفسها: ماله امجد انهارده غريبه دا ابتسم ليا وقالي هتتطلبي اي غريبه
فجاه……
امجد مشي عشان يطلب الحاجات ليه هو وريم
ريم لنفسها: ماله امجد انهارده غريبه دا ابتسم ليا وقالي هتتطلبي اي غريبه يعني
فجاه امجد قال
امجد: سمعتك علي فكره وابتسم ومشي
ريم بابتسامه: يارب يحس بقا يارب
###############
نروح عند يارا ويزن في البيت
يزن: يارا
يارا: نعم يحبيبي
يزن: انتي قولتي اي!!
يارا: قولت اي يبني مقولتش حاجه
يزن: لا والله قولتي عيدي اللي انتي قولتيه كدا تاني
يارا: انا بقولك نعم يحبيبي
يزن: اااه ياااني
يارا: اي يبني!!!
يزن: قمر يارا والله
يارا خبطته في كتفه بغيظ وقالت
يارا: يشيخ خضيتني والله افتكرت في حاجه
يزن: ههههههه انا اسف بس انتي قمر اووي بجد
يارا: يزن عيب بتكسف قول بقا كنت عايز تقولي
يزن: من عيوني بصي يستي انا كنت عايز اقولك اننا هنروح لحد زياره انهارده
يارا بعدم فهم: حد!! حد مين اللي هنروح عنده انهارده
يزن: خليها مفاجاه بقا المهم دلوقتي في فوق كدا حاجه محطوطه علي السرير
يارا بفضول: اي ها ايييي
يزن: يبنتي متبقيش فضوليه اطلعي فوق وانتي هتعرفي يلا حاجه هتعجبك اووي
يارا: هيييييه شكرا يا احلي واحد في الدنيا وباسته من خده وجريت علي فوق
يزن فضل ثانيتين كدا لحد لما استوعب وبعدين ابتسم وحط ايده علي خده
يارا طلعت الاوضه وبعدين لقت ع السرير……
يارا طلعت الاوضه وبعدين لقت عبي السرير فستان جميل اووي من اللون الموف ومحتشم وشوز
يارا انبهرت بيهم جدا وكانت فرحانه وقعدت تطنطت علي السرير من كتر الفرحه
يارا: الله الفستان والشوز حلوين اووي انا بحب يزن اووي اووي اووي ربنا ميحرمني منه ابدا يارب وراحت تاخد شاور عشان تجهز
في غرفه يزن
يزن طلع قميص وبنطلون وجزمه وساعه شيك جدا ودخل ياخد شاور
#####################
في القسم
امجد: ها اتاخرت عليكي يا ريمو
ريم حطت ايديها علي جبهه امجد وقالت
ريم: امجد انت كويس درجه حرارتك كويسه يعني الحمد لله
امجد: ايوا يبنتي الحمد لله لي يعني بتقولي كدا
ريم: في الحقيقه انا مش متعوده علي كدا منك
امجد: لا يستي من هنا ورايح اتعودي وغمز ل ريم
ريم اتكسفت ونزلت راسها ف الارض وبدات تشتغل وتشرب القهوه
امجد كل شويه يبصلها من تحت ل تحت وهي كمان
فجاه امجد لقي حاجه غريبه
امجد: ريم الحقي
ريم بسرعه: في اي يا امجد
امجد: بصي كدا
ريم جت وشافت اللي امجد كان بيقولها عليه وكانت مبسوطه جدا
ريم: اخيرا يا امجد اخيرا وراحت جري وحضنته
بعد ثواني ريم استوعبت اللي هي عملته وخرجت من حضنه بسرعه وقالت
ريم: ااا انا اسفه جدا مكنتش اقصد و
ريم مكملتش كلامه وجرست علي بره من الكسوف
امجد: ههههه مجنونه بس بحبك اووي والله
##############
يارا ويزن خلصوا الشاور ويزن لبس وراح خبط علي اوضه يارا
يارا: ادخل
يزن فتح الباب ودخل واول لما شاف يارا بالفستان كان منبهر جدا بجمالها
يزن: اللهم بارك اي الجمال ده الحلاوه دي كلها لوحدي
يارا اتكسفت جدا من يزن
يارا: يزن بس بتكسف بقا
يزن: هههههه خلاص يقمر ماشي يلا غمضي عينك
يارا: لي
يزن: غمضي يبنتي بقا متخافيش
يارا غمضت ويزن طلع سلسه من العلبه ولبسهالها
يزن: ها يلا فتحي
يارا فتحت وانبهرت بشكل السلسه اللي كان علي شكل الكون وكانت فرحانه بيها جدا وعيونها دمعت
يارا: الله يا يزن دا كله عشاني دول حلوين اووي
يزن: مفيش حاجه كتيره عليكي يحببتي
يارا: ربنا يخليك ليا يحبيبي
يزن: ويخليكي ليا يحببتي
يارا: يزن احنا رايحين فين
يزن:……
يارا: يزن احنا رايحين فين 

يزن: احنا يستي رايحين مكان هتفرحي اووي لما تقعدي فيه وروحك هتترجعلك تاني وهتنسي اي زعل 

يارا: يااااه للدرجه دي يا يزن 

يزن: واكتر كمان يحبيبتي انا متاكد يلا بقا ولا اي 

يارا؛: يلا طبعا انا متحمسه جدا 

يارا ويزن طلعوا من البيت وركبوا العربيه واتجهوا ناحيه المكان اللي هما رايحين ليه

يارا طول الطريق تبص علي الفستان والسلسله وكانت فرحانه اووي بيهم ويزن كان بيبص عليها وفرحان جدا لفرحتها 

يزن': مبسوطه يا يارا 

يارا: اووي اووي يا يزن شكرا جدا انك في حياتي وربنا ميحرمني منك ابدا 

يزن: ولا منك يعيون يزن 

بعد نص ساعه يزن وقف قدام عماره كبيره  

يارا: اجنا واقفين هنا لي 

يزن: عشان دا المكان اللي قولتلك عليه تعالي متخافيش انا معاكي يلا 

يارا نزلت مع يزن ودخلوا من باب العماره وركبوا الاسانسير ويزن داس علي زرار الدور ال 9

بعد دقايق الاسانسير وقف عند الدور اللي هما عايزينه 

يزن طلع المفتاح وفتح الباب وقال 

يزن: يلا يا يارا ادخلي 

يارا: ادخل ازاي يا يزن الشقه ضلمه خالص وانا بخاف 

يزن: متخافيش يحببتي انا معاكي اهو خليكي واثقه فيا ماشي 

يارا كانت مطمنه عشان دايما متوكله علي ربنا وكمان معاها يزن ف دخلت ودخل يزن بعديها ولسه بتفتح النور لقت بلالين وزينه  والصدمه انها لقت باباها ومامتها موجودين وكان في ست كبيره كمان موجوده وشها بشوش وطيبه 

يارا اول لما شافتهم جريت عليهم وقالت 

يارا: بابا ماما وحشتوني اووي انتوا كويسين وازاي جيتوا هنا 

باباها ومامتها حضنوها 
والد يارا: انتي اللي وحشتينا اووي يحبيبه بابا طمنيني عليكي انتي اخبارك اي 

والده يارا: وحشتيني اووي يروح قلب ماما  عامله اي 

يارا: الحمد لله يحبايبي انا كويسن قولولي ازاي هربتوا من الزفت اللي اسمه رامي 

والدها ووالدتها في نفس الوقت: احنا مهربناش 

يارا: امال اي 

يزن: بصي يستي انا هحكيلك امجد وريم بعد لما خدوا الفون منك فضلوا مراقبين المكان اللي الرقم اتصل منه لعند لما عرفوهم فين وخدوا قوه كبيره وهجموا علي المكان وانقذوا عمو وطنط وحبيت اعملك مفاجاه وكمان يوم عيد ميلادك وكمان اعرفك علي والدتي ست الكل اللي دايما بكلمها وانتي معايا وافتكرتي ان هي حبيبتي بس هي فعلا حببتي الاولي اوعي تغيري ههههههههه 

يارا: ههههههه لا طبعا انا اغير من القمر دي دا يبختك يعم وراحت علي والده يزن وحضنتها ويزن كان فرحان جدا 

والده يزن: عرفت تختار يا يزن زي القمر يبنتي والله ربنا يسعدكم يارب 

يزن: يلا بقا نطفي الشمع فجاه سمعوا صوت جاي من وراهم بيقول 

امجد وريم: هتطفوا الشمع من غيرنا 

يزن: ههههههه لا طبعا اهلا اهلا بيكم اتفضلوا 

الجميع فضل يغني وطفوا الشمع وقدموا الهدايا ل يارا 

يزن: بالمناسبه السعيده دي انا حابب اطلب ايد يارا من حضرتك يعمي 

والد يارا: والله يبني انا مش هلاقي انسب منك ل بنتي علي خيره الله 

امجد: وبالمناسبه السعيده انا كمان حابب اكمل حياتي مع ريم موافقه؟ 

ريم وكانت بتدمع من الفرحه هزت راسها وقالت 

ريم: موافقه  

الجميع فضل يباركوا لبعض وكانوا مبسوطين جدا 

تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-