رواية غرامي صعيدي كاملة جميع الفصول بقلم سلمي حمدي

رواية غرامي صعيدي كاملة جميع الفصول بقلم سلمي حمدي

رواية غرامي صعيدي كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة سلمي حمدي رواية غرامي صعيدي كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية غرامي صعيدي كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية غرامي صعيدي كاملة جميع الفصول

رواية غرامي صعيدي كاملة جميع الفصول بقلم سلمي حمدي

رواية غرامي صعيدي كاملة جميع الفصول

صرخت فجأه عندما نزلت عليها ضربه قويه من السوط الجلدي على جسدها بقسوه ظل يضربها بقسوة حتي اغمى عليها 
____
فتحت عينيها بتعب لتجد نفسها مره أخرى داخل غرفة التي تركها فيها زوجها 
لتتلفت حولها برعب وهي تشاهد نفسها مره اخرى بداخل الغرفه 
ميرا بصة على نفسها بحزن فهذا حالها بعد زوجها من هذا القاسي الذي يضربها على اصفر الأخطاء 
ميرا بدموع..اه ربنا ينتقم منك يابابا كله من ورا طمعك 
بعد شوية دخل الحمام وهي تسحب نفسها ونزل تحت الدوش وهنا اختلطت دموعه بالميه 
بقلم #سلمى_حمدي 
ادم بغضب..وين ملف شركة V R. P. 
السكرتيرة..والله يااستاذا انا سبته هنا معرفش مين اخدو 
ادم بغضب مسكها من شعرها..انتي هتستهبلي عليا يابنت 
السكرتيرة بوجع ..اه سيبني ياحيون 
ادم بغضب جحيمي ضربها قلم.. دلوقتي هتشوفي الحيون هيعمل فيكي اي يازبا***لة 
ادم بصوت عالي ..خالد
خالد بخوف...تحت امرك يابية 
ادم بغضب..عايزك تاخد الحلوة ديه ع المخزن 
السكرتيرة برعب..لالا خلاص انا اسفة 😢
ادم بخضب.. برااا 
خدها خالد تحت اعترضها وسرخها 
_____
طلعة من الحمام غير هدومها واترمي علي السرير 
دخلت عليها حماتها 
ميرا اترمت ف حضنها وهيه بتعيط 
حمتها منه بعياط: اسفة يابنتي سامحيني مقدتش انغزك منه سمحيني   
ميرا فضلت تعيط في حضن حمتها حتها ذهبت في سبات عميق  
____
في مكان تاني 
انا مش هسيبو يتهنا بيها ميرا بتعتي 
الاب بسخرية.. انت دلوقتي تلعب بنار لي  قال كلمه وطلع
مجهول.. وانا بحب اللعب بنار 
____
في القصر 
كانت ميرا تطبخ مع الخدم رغم أنها زوجة كبير الصعيد الا أنه يعملها كأنها خادمة
ادم بزعيق..انتي يازفتة 
ميرا تنفضت من مكانها بخوف لما سمعت صوته اللي مجرد ماتسمعه تموت من الخوف 
ادم بغضب..ميررررا 
ميرا بخوف..فف*ي اااا*ي 
ادم..فجاة مسكها من شعرها وووووو
ادم..شوف في اوخر العشرينات اكبر رجل اعمال وكبير الصعيد 
ميرا..بنت لطيفة هي زوجة ادم بيضاء لون عيونها اخضر وهي متحجبة عندها 20 سنة
اسيل: ماانا اكيد مش ههون عليك ترميني في الشارع انا بنتك اكيد مش هيجيلك قلب 
الاب : اسمعي كلام مخدي شنطتك وامشي انا مش حمل مصاريفك 
اسيل:ياباابا والنبي متعملش فيا كدا حرام 
الاب..شال الشنطه رمها بره وزقها  برا البيت وقعت علي الارض وفضلت تعيط
 اسيل بدموع..حسبي الله ونعم الوكيل فيك 
___
ادم بغضب..ميررررا 
ميرا بخوف..فف*ي اااا*ي 
ادم..فجاة شداها من شعرها لدرجة انو الحجاب التفكة وبين شعرها الحريري اللي اول ماشفة اتصدم فهو لم يره من قبل كان جميلة ومع جمالها زاد جمال
ادم..كان مغيب عن العالم 
اما مير فكاانت تعيط من الخوف 
منه..في اي ياادم 
ادم فاق على نفسه ورجع لقسوته مره تانية
ادم بغضب زاقها ع الارض.. صلحي حجابك وياويلك اشوف شعره وحده برا 
ميرا بخوف صحلت الحجااب
ادم بجمود..اعملي قهوة وطلعيها  فوق قال كلمه وطلع 
ميرا😞
____
كانت اسيل قعده جنبه البحر وهي حزينة مش عارفة تمشي وين 
اسيل بدموع..ربنا ينتقم منكم 
اسيل كانت قعد بس فجأ حست بشخص..
___
دخلت ميرا وهي ماسكة فنجان القهوة 
ميرا بخوف..تفضل 
ادم اخد منها القهو ولسه هتمشي شدها قعدها على رجله
ميرا بصة عليه بخوف
ميرا..والله ماعملت حاجة 
ادم..اشششش
ادم في التلفون..وحشتنا يابني مش ناوي تنزل ع الصعيد
مازن..قريبآ ياصحبي 
ادم..متطولش علينا 
مازن..انشالله 
ادم قفل المبايل وبصه على ميرا اللي هتموت من الرعب 
ادم....
ميرا...
____
ست عجوزة قعدت جمب اسيل 
الست..في اي يابنتي مالك بتعيطي وضح انو في حاجة  احكيلي همك يمكن اقدر اساعدك
اسيل....
تعريف
اسيل..بنت بسيطة كانت عايشة مع ابوها مرتة      ابوها عندها 21 سنة بيضاء محجبه 
مازن...رجل أعمال كبير صديق ادم من الطفولة يعيش في أميركا عندو27 سنة
ادم قفل المبايل وبصه على ميرا اللي هتموت من الرعب 
ميرا..هو انا 
ادم..هشششش
ادم مره وحده فك حجابها وحرر شعرها الحريري
 الطويل الناعم بس لفت انتباه الكدمات الزرقاء اللي كانت تحت الحجابة 
ادم..في سره..هو انا عملت كده ( لالا انا 😒)
بلعت  ريقها بتوتر وهى تتحاشى انظارة 
ميرا وهي تحول الفرار منه..انا هنزل ماما كانت عيزاني 
ادم ببرود..هو مفيش خدم غيرك 
اتنهدت بحزن  فهو يستمر بمقرنتها بي الخدم
ميرا..ممم 
ادم ببرود..تمام 
طلعت ميرا بحزن وهو طلع سجارة وبدأ باللتدخين 
____
الست فاطمة . طبطبت عليها بحنان...ربنا هينتقم
 منهم وهيجيبلك حقك منهم بس خالي ثقتك في ربنا كبيره 
اسيل..ونعم بالله
فاطمة..طيب انتي عندك مكان تعيشي فيه 
اسيل بحزن:  مليش مكان اروحه انا ابويا رماني.
فاطمة بتفهم: اممم اي رايك تيجي معايا  انا
 عايش مع ابني معنديش غيرو وهو دلوقتي مسافر 
اسيل بابتسامة: متشكره اوي بس 
فاطمة..انا مش عايزه اسمع اي حاجه يلا تحركي قدامي
اسيل وفقت وطلعت معها 
____
ميرا  بدموع..انا تعبت ياماما تعبت اوي انا خلاص مبقاش لي طاقة
منه ام ادم بصة عليها بحزن
ميرا..جسمي مبقاش يتحمل ضرب زيادة.... كله
 من بابا ربنا يسامحه 
منه..ابوكي كان عايز مصلحتك يابنتي 
ميرا بدموع..ههه مصلحتي لا هو كان عايز فلوس
 بس هو رفض عماد لانه معندوش مال 
منه بحنية..خلاص اهدي متعيطيش 
ميرا ضمتها ونامت في حضنها 
اما عند البابا فكان ادم يستمع لحديثهم  بغضب 
___
في غرفة آدم
ادم بغضب...
____
مجهول1..هتعمل اي
مجهول2..هقتلو 
مجهول 1..انت مجنون انت ناسي مين هو ادم الحديدي مش هتقدر تلمسه 
مجهول 2..انا لزام اقتله وقتها ميرا هتكون ليا انا عماد
ادم بغضب..بنت ال*** والله لوريكي
____
انا جايه اطلب ايد اسيل
الاب بخوف...بس اسيل مش هنا 
عمر بغضب..اذي مش هنا انت بتقول 
خالد اخو اسيل..اثلو بابا طردها من البيت.
عمر بخضب جحيمي نعم.....
____
دخلت ميرا تصحي ادم العشا بس قبلها وقف اول
 ماشفته مرمي ع الارض اتنفضت من مكانها
 بخوف وهي شيفه مرمي مثل الجثة
ميرا بخوف ودموع ادم ادم فوق ياادم ادم ماما 
ماما ياماما تعالي ادم بيروح مننا ماما
منه دخلن بخوف وقلبها عمل يدق بعنف
منه بخوف.في اي...انصدت لماا شافت ادم مرمى 
ع الارض وميرا حضنها وهي تعيط 
ميرا..ماما طالبي الازعاف بسرعة
منه بدموع.. الو******* 
_____
دخلت اسيل مع ع الغرفة اللي طلبت فاطمة 
يجهزوها ليها
اول مادخلت دخلت رمت نفسها السرير وفضلت 
تعيط ع حالها واللي وصلتله
_____
في المستشفى ميرا كانت وقفه تعيط هو مها عمل هيفضل جوزها 
ميرا بخوف: ادم ماله ي دكتور هوة كويس 
الدكتور نزل راسه بحزن:للاسف الاستاذ عنده
 كنسر وبأخر مرحلة
ميرا بصدمة..ايييي 
الدكتور.. للاسف الاستاذ عنده كنسر انا نبهت عليه 
انو يااخد علاج بس هو مكنش راضي 
ميرا بدموع..ممكن اشوفه 
الدكتور..اه تفضلي 
دخلت ميرا وشافت ادم موصل باجهزة 
ميرا قصب عنها دموعها نزلت وهي شايفة ادم 
اللي يهز كل مصر نايم 
ميرا بدموع..ينفع اللي عملته هو انت طول عمرك 
هتفضل عنيد انت شايف نفسك وصلت وين بسبب 
عنادك  غمضت عيونها ومشيت ايدها ع وشه 
وهي تتزكر كم مره ضريها وكم مره هانها بس كله 
اتمسح اول مشافته نام ولبس هدوم ابيض فتحت 
عيونها بخضه مسكت ايده وعيطت 
منه بدموع..ماتخافي يابنتي ادم قوي وهيكون 
كويس انتي بس ادعيله 
____
عمر بغضب جحيمي مسكه من ليقة قميسه..يابن 
****** 
الاب طه كان يحول يبعد بس عمر كان اقوي 
حنان بخوف ..ابعد هيموت في ايدك 
نهال..سيب بابا هيموت في ايدك 
عمر رمى طه وكان كل تركيزه علة الطفلى اللي 
دخلت كان وقف يبص عليها ومش قادر يشيل عيونه عنها
حنان بغضبوخوف..انتي اي اللي طلعك 
____
تعريف عمر رجب أعمال ناجح عندو27 سنة معروف بعمر العمرني قاسي اللي يسمع اسمه يموت ابن عم اسيل ماسك كل شركات العمراني 
نيهال..اخت ااسيل كانت عايشه في القاهرة مع خالها عندها 18 سنة بيضاء ما متحجبة
كانت قعده قصده ماسكه ايده وتتأمل فيه وهو
 نايم  فجأ عماد دخل
عماد.. ادم عامل اي 
ميرا.. الحمدلله كويس
عماد بكدب.. زعلت عليه ااوي 
ميرا..انشالله ربنا يشفيه ويرجع احسن من لأول 
عماد..معقول بعد كل اللي عمله فيكي خايفه 
عليه
ميرا..بص ياعماد هو مهما حصل هيفضل 
جوزي 
اللي لازم خاف عليه 
عماد بأبتسمه ..انتي جميلة اوي بتمنى يكونو 
كل النسون زيك 
ميرا ابتسمت..شكرا 
عماد..طيب انتي امشي وانا هفضل معه
ميرا..لا انا مش هسيبو 
عماد. بس
ميرا..ارجوك سيبني 
عماد..تمام انا هكون برا ناديلي اذا احتجتي 
حاجه 
ميرا..طيب 
____
فاطمة..امشي نادي اسيل للعشا 
الخادمة..حاضر 
____
خبطت الخادمة على بابا غرفة اسيل 
واسيل كانت نايمة 
اسيل بنوم ..مين
الخادمة..فاطنة هانم بتقولك العشا  جاهز 
اسيل..تمام 
____
ميرا بابتسامة..انت عارف انك حلو بس  احلى 
لما تكون هادئ...مممم  ..انت عارف اتمنيت   
انك تشوفني زي مريم مرتك بس انت عمرك 
مااعتبرتني اقل من خادمة...بس مش زعلانه 
منك  لاني عارفة انو دا امتحان من ربنا..بس 
امتحان صعب ... انا متأكده انو ربنا هيعوضني 
بالاحسن وكملت بدموع انت عارف انا كنته
 فكره انو بعد اتجوز هعيش مرتاحه بس😢😢 
انا رضية بلى ربنا كتبه ليا 
ادم كان سامع كل كلمه قالتها لي اول مره
 يعرف انو ظلمها
____
حنان بغضب وخوف..انتي اي اللي طلعك ولسه 
هترفع ايدها لتضربها عمر مسكها 
عمر قسم بالله وفكرتي تمدي ايدك عليها مره تانية  هكون موتك بأيدي سامعة اااا
نيهال كانت خايفة من حنان اوي 
عمر..انتي نيهال 
نيهال هزت رأسها بخوف 
عمر بأمر..قومي جهوي نفسك لاني مش هسيبك
 هنا انتي هتجي معيا 
نيهال بصت على حنان اللي كانت بتقول لا
عمر..يلا
نيهال.. هزت رأسها بنفي 
عمر بغضب..فوتي جيبي شنطتك وتعالي 
نيهال....
_____
في مكان تاني 
انت بتقول اي ياعماد 
عماد..ديه الحقيقة جوزك طلع عنده كنسر
 وهيموت قريبا 
مريم بفرح..يعمي خلاص كل ثروته هتكون ملكي
عماد بسخرية..ههه انتي فاكره انو امير هسيبك
 تاخدي أملاك أخوه 
مريم .. واعمل اي دلوقتي 
عماد..عندي خطة 
مريم..اي هيا
عماد....
مريم .. واعمل اي دلوقتي 
عماد..عندي خطة 
مريم..اي هيا
عماد.. ****
مريم ..تفتكر هتنجح 
عماد..100%
مريم..تمام
عماد..طيب انا هقفل لأنه في حد جايه 
مريم.تمام 
______
ادم...انا عايزك تجيبلي كل التسجيلات اللي موجودة في الفيلا بتع عماد
......
ادم..انا عايز اعرف كل حاجة تكون عندي في أقرب وقت انا عايز اعرف مين عدوي ومين صديقي
......
ادم قفل الخط لما شاف الدكتور 
الدكتور..حمدالله عسلامة عامل اي دلوتقتي 
ادم..الحمدلله 
الدكتور..انت محظوظ لأنه عندك زوجة مثل المدام ميرا تخاف عليك والله المسكينة دموعها مانشفوة من كتر العياط شكلها بتحبك  اوي 
ادم ابتسم بدون وعي
الدكتور..ربنا يخليكم لبعض 
ادم..😊😊
الدكتور..طيب انا همشي أكمل شغل 
ادم..ممكن طلب 
الدكتور..اتفضل 
ادم..بلاش تعرفهم اني فوقت 
الدكتور بستغراب..بس 
ادم..ارجوك يوم وحد فقط 
الدكتور بياس..حاضر 
ادم..شكرا
الدكتور طلع وادم فضل يفكر هيعمل اي
______
ميرا كانت وقفه وسمعه كل كلمة قالها عماد 
ميرا شهقت بصدمة فهي مكنتش متوقعة منهم كل دا 
ميرا بدموع ...حسبي الله ونعم الوكيل معقول في ناس كدا في ناس بكل هل حقد
رجعت لادم اللي عمل حاله نايم اول مادخلت 
ميرا بدموع وضحك في نفس الوقت..ههه شايف ياادم البنت اللي كنت تضربني علشانها دلوقتي متفقه مع عماد لحتي يخلصو منك ويااخدو الورثة بس انا مش هسيبهم يأزوك   
ادم كان سامع كل كلمها وحرفية كان مصدوم 
بعد مده ميرا كانت نامت مكانها 
ادم..انا عيزك تمشي فيلة مريم
......
 ادم...عيز بنت ال****تكون في المخزن 
.....
ادم قفل الخط وبص مااسكه ايده و نايمه ابتسم تلقائين وفضل يتأملها 
ادم سمع صوت حركه ورجع لتمثيلة 
دخل عماد وبصه عليم بحقد وغيرة 
عماد بحقد..انت اخدت اغلي حاجة كان عندي انت أخدت قلب حبيبتي اخدت البنت اللي كنت احلم تكون ملكي من انا وصغيرة بس ماتخاف انا مش هسيبها تكون لغيري انا هخدها قصب عن اي حد ولو اطريت اقتل هقتل بكل بروده 
ادم كان سامع كلام عماد وهو ماسك نفسه بلعافية 
ادم بتوعد...اصبر عليا يابن**** انا هعرف أوريك الأدب ازي 
____
في صباح يوم جديد صحة اسيل بكل نشاط ورتبت غرفتها ونزلت 
اسيل صباح الخير
فاطمة..صباح الورد 
ااسيل..في ريحة حلو طالعة من المطبخ  
فاطمه..هه ديه الخالة سعادة عاملة اكلتي المفضلة
اسيل..والله حاسه انو هعشقها اوي
فاطمة...هههه 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-