رواية صدي العشق كاملة جميع الفصول بقلم شيماء عبد التواب
رواية صدي العشق هي رواية من كتابة شيماء عبد التواب رواية صدي العشق كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية صدي العشق كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية صدي العشق كاملة جميع الفصول
رواية صدي العشق كاملة جميع الفصول
بطلنا (فهد المنشاوى) اكبر رجل اعمال فى الشرق الاوسط 30 سنه وسيم جدا شعره اسود وعينه خضرا جسم رياضى قاسى جدا مع كل الناس والكل بيخاف منو ويعمله الف حساب بيجذب كل البنات وهو مش فارق معاه
(زياد الدمنهورى) صديق ياسر المقرب 30 سنه جسم رياضى شعر اسود وعينه عسلى مرح وبيحب الهزار عكس ياسر
بطلتنا (عشق) 21 سنه فتاه جميله شعر بنى ناعم طويل تخفيه داخل حجابها عيون بنى جسم متناسق.
(ياسمين) صديقة عشق المقربه 21 سنه جسم متناسق شعر اسود قصير محجبه عيون زرقا.
هتعرفوا باقى الشخصيات فى الحلقات الجايه
فى المول كانت عشق وياسمين بيشتروا هدوم جديده عشان عيد ميلاد عشق قرب
ياسمين: انا هاروح اجيب حاجه نشربها
عشق: اوك متتأخريش
ياسمين: ماشى
تليفون عشق رن وكان المتصل ياسمين
عشق: ايه يابنتى
ياسمين:اجبلك بيبسى ولا عصير
عشق:بيبسى يا اخره صبرى
ياسمين:اشطا يلا باى
عشق قفلت الخط وراحت تتفرج على الفساتين وهى وماشيه
عشق خبطت فى حد
عشق: اااااه مش تفتح يا اعمى
فهد بغضب: انا اعمى
عشق بعصبيه: اه اعمى
فهد بغضب: انتى واحده قليلة الادب ومش متربية ولسانط طويل
عشق ضربته بالقلم وطلعت تجرى وقفت تاخد نفسها شافتها ياسمين
ياسمين: كنتى فين يا بنتى ومالو وشك اصفر كده ليه
عشق: خبط فى واحد وضربته بالقلم
ياسمين بضحك: يخربيتك مفتريه
عشق: اسكتى ونبى انا لو فضلت واقفه قدامه ثانيه واحده كان قتلنى
ياسمين بضحك: عدت على خير يلا بينا نكمل
عشق: لا ياختى انا هروح البيت مش قادره امشى
ياسمين: ماشى يلا بينا
ميشوا على البيت
ملحوظه: عشق وياسمين ساكنين فى نفس العماره
عند فهد
فهد بعصبيه: والله لاندمك بقى انا واحده تضربنى بالقلم
فهد لاحد الحراس: تجبلى كل المعلومات عن البت دى خلال ساعه واحده فاااااااهم
الحارس: اوامرك يا فهد بيه
مشى فهد من المول وركب سيارته الغاليه
فهد للسواق: على القصر
السواق: حاضر يا فهد بيه
وصل فهد القصر وهو فى قمة غضبه من تلك الذى تجرأت وضربته
دخلت اوضته كانت باللون الاسود مثل قلبه اخذ شاور وقعد مستنى الحارس يجبله المعلومات عن عشق
عند عشق وياسمين وصلوا العماره
عشق: تعالى معايا فوق عشان نختار الزينه
ياسمين: اشطا يلا بينا
طلعوا عند شقه عشق خبطوا
الام سعاد: جايه يا شويه جزم
عشق وياسمين: سوسو وحشتينى
سعاد: يا بكاشه منك ليها ايه ده مجبتوش حاجه ليه
عشق وهى تدخل: ده موضوع طويل يا سوسو المهم فى اكل ايه
سعاد: مفجوعه من يومك
ياسمين بضحك: وانا كمان جعانه اوى
سعاد: تعالوا كلونى بالمره
عشق: يعنى لما اكلك يا سوسو مين هيعملى ورق عنب يعنى
سعاد: ربنا يصبرنى عليكم
سعاد جهزت العشا وقعدو اتعشوا ودخلت البنات الاوضه يختاروا الزينه بعد وقت استأذنت ياسمين ومشيت
عشق: داخله انا يا ماما تصبحى على خير
سعاد: وانتى من اهل الخير يا حبيبتى
عند فهد استأذن الحارس ودخل
فهد: جبت اللى قولتلك عليه
الحارس: ايوه يا فهد بيه اتفضل ده ملف فى كل حاجه عنها
فهد: تمام اطلع برا
الحارس: اوامرك يا فهد بيه
خرج الحارس برا وفهد نظر للملف بأبتسامه مخيفه فتح الملف وقرأو
فهد بابتسامه مخيفه: اممممم اسمها عشق احمد خليفه 21 سنه فى كليه طب والدها متوفى تعيش مع والدتها
فهد بغضب: هندمك يا عشق مش فهد المنشاوى اللى بنت تمد ايدها عليه
قفل الملف ونام
↚
عند فهد اسيقظ نظر لملف عشق وابتسم بخبث قام واخد شاور وبدل ملابسه وخرج الى شركته
وصل الشركه صعد الى مكتبه فتح ملف عشق ونظر فى
دخل زياد مكتب فهد
زياد: صباح الفل مجتش امبارح ليه
فهد: صباح الزفت على دماغك جهز نفسك عشان هتيجى معايا
زياد: هنروح فين🤨
فهد بأبتسامه خبيثه: هتجوز
زياد بعدم تصديق: نعم ياخويا هتت ايه
فهد: كلم المأزون وانجز انهارده هتجوز
زياد: طب هفمنى يا صاحبى هتتجوز مين
حكى له فهد ماذا فعلت عشق معه
زياد فى نفسه: ياعينى عليكى يا بنتى لسه صغيره على البهدله
فهد: انجز يا زفت اعمل اللى قولتلك عليه
خرج زياد من عند فهد وهو حزين على حال صديقه وعلى هذه المسكينه ايضا
انهى فهد عمله وخرج من الشركه متوجهه الى بيت عشق
عند عشق كانت تنضف الشقه وهى تسمع مهرجانات
عشق بصوت عالى: لا كده اشطا بيس انا هكون عريس وفرحان بجد فرحان وهرقص واسوقها جنان انا وصحابى ف فرحى
سعاد من الداخل: وطى صوت الاغانى يا اخرة صبرى
عشق: يا سوسو مش بعرف انضف غير كده
وفجأه الباب خبط
عشق: هفتح انا
فتحت الباب وكانت ياسمين صديقتها
عشق: حماتك بتحبك تعالى نضفى معايا
ياسمين: اشطا يلا نخلص بسرعه عشان الحفله بليل
الباب خبط تانى
ياسمين: انتى مستنيه حد
عشق: لا
فتحت عشق الباب واتصدمت نعم هو نفس الشاب الذى ضربته
عشق بصدمه: انت عرفت بيتى ازاى
فهد بأبتسامه ماكره: مش هتدخلينى
كادت ان ترد عليه ولاكن سعاد اتت
سعاد: مين انت يا ابنى
فهد: اهلا بحضرتك انا فهد المنشاوى وده صاحبى زياد ممكن نتكلم جوا افضل
سعاد: اتفضل ادخل يا ابنى
دخل فهد وزياد وعشق مازالت فى صدمتها
ياسمين: عشق عشششششششق
عشق: ايه فى ايه
ياسمين: مالك وشك اصفر ليه
عشق بخوف: ده نفس الشاب اللى ضربته فى المول
ياسمين بصدمه: نهار اسوووح وعرف البيت ازاى
عشق: مش عارفه ربنا يسترها
دخلت عشق وياسمين الاوضه
فى الصاله
سعاد: تشربوا ايه
فهد: ولا حاجه انا هدخل فى الموضوع علطول انا اسمى فهد المنشاوى صاحب شركات المنشاوى
سعاد: اهلا بيك يا ابنى
فهد: انا جاى اطلب ايد بنتك عشق
↚
سعاد بتفاجئ: طب فين اهلك
فهد: اهلى كلهم متوفيين من زمان
سعاد بحزن: ربنا يرحمهم يا ابنى
فهد: يارب ها قولتى ايه
سعاد: اخد رأى عشق الاول يا ابنى
فهد: طبعا بس ممكن انا اللى اسألها
سعاد بأستغراب: ماشى هنادى على البنات
قامت سعاد وارحت الاوضه
سعاد: عشق تعالى عايزاكى
عشق بخوف: نعم يا ماما
سعاد: تعالى يا بنتى
خرجت عشق مع سعاد
فى الخارج
زياد: انت متأكد من اللى بتعمله ده يعنى هتتجوزها عشان تنتقم منها
فهد: اقفل الموضوع اهم جم اسكت خالص
سعاد: اقعدى يا ابنى وانا هجيب حاجه للضيوف
جلست عشق بخوف وتردد
فهد بأبتسامه: اهلا بمراتى المستقبليه
عشق بصدمه وكادت ان ترد عليه وسكتت عندما قال
فهد بابتسامه: لو موفقتيش اقرأى الفاتحه على روح مامتك
عشق بصدمه وخوف: قصدك ايه
فهد: توافقى انك تتجوزينى مقابل حياه مامتك
عشق بخوف: ايه انت ازاى كده
فهد طلع سلاحه من جيبه: يعنى اعتبر انك مش موافقه
عشق بخوف على والدتها: موافقه موافقه بس متأذيش امى
فهد بأبتسامه: شطوره
احضرت سعاد العصير
فهد: شكرا يا خاله انا اتكلمت مع انسه عشق وهى موافقه
نظرت سعاد لعشق
عشق بخوف وتردد: موافقه يا ماما
سعاد: على بركه الله
فهد: عندى طلب حابب انى اكتب كتابى انهارده عشان كلام الناس وكده واكيد انسه عشق معندهاش اعتراض ولا ايه
سعاد: بسرعه كده يا ابنى
فهد: عشان محدش يتكلم عن انسه عشق كده احسن
سعاد لعشق: ايه رأيك يا عشق
عشق بخوف: اللى تشوفيه يا ماما
سعاد: يبقى على بركه الله موافقين يا ابنى
فهد: زياد كلم المأزون خليه يجى
زياد: تمام كلم زياد المأزون وحضر
وتم كتب الكتاب بجملته الشهيره(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم فى الخير)
سعاد: لولولولولولولى الف مبروك يا بنتى كبرتى وبقيتى عروسة
عشق بخوف: الله يبارك فيكى يا ماما
ياسمين حضنت عشق بخوف عليها فاهى صديقتها الوحيده
سعاد: تعالى يا ياسمين خلى العرسان لوحدهم شويه
زياد: طب انا استأذن بقى هستناك فى العربيه
فهد بأبتسامه: مبروك عليكى الجحيم
عشق بخوف: انت عايز منى ايه
فهد: حق القلم
عشق: انا اسفه
فهد: توء توء اسفك جه متأخر اوى يا عشقى
قام فهد وخرج من الشقه ركب العربية وهو مبتسم
اما عند عشق فكانت خايفه ومتردده تقول لوالدتها ولا تسكت
عند عشق دخلت والدتها وياسمين الصالون وكنت عشق متردده هل تخبر والدتها ام لا حسمت امرها وقررت لا تخبرها
سعاد: الف مبروك يا حبيبتى فهد شكله محترم وابن ناس وهيصونك
عشق: الله يبارك فيكى يا ماما
سعاد: احنا لازم نجيب بقيت الحاجه اللى نقصاكى
عشق: تمام انا هدخل الاوضه ارتاح شويه
سعاد: ماشى يا حبيبتى
↚
دخلت عشق الاوضه ولحقت بها ياسمين
ياسمين بخوف على عشق: هتعملى ايه يا عشق ده شكله عايز ينتقم منك
عشق بعند: وانا مش هسكتله مش عشق احمد خليفه اللى تتهدد
ياسمين: ناويه على ايه
عشق: هخليه يندم انه اتجوزنى بس الصبر
ياسمين: وانا معاكى فى اى حاجه
حضنتها عشق وظلوا يفكرو لفتره ليست طويله كيف يربوا فهد المنشاوى
بعد وقت رحلت ياسمين
عند فهد المنشاوى فى العربيه
زياد: فهد انت متأكد من اللى بتعمله ده
فهد: ايوه
زياد: انت كده بتدمر نفسك قبلها
فهد: زياد اقفل الموضوع
وصل فهد القصر ورحل زياد
فهد: داده جهزى العشا
الداده: حاضر يا ابنى
بعد العشاء دخل فهد غرفته ونام وهو مبتسم
فى صباح جديد على ابطالنا عند عشق استيقظت وهى سعيده ولا تعلم لماذا
عشق بأبتسامه: سوسو
سعاد: شكلك مبسوطه
عشق: جدا جدا
سعاد: يارب دايما اشوفك مبسوطه
عشق: يارب يا ماما انا هاروح اجهز نفسى عشان هخرج
سعاد: تخرجى فين
عشق: هاروح دار الايتام اقعد مع الاطفال شويه يا ماما بقالى كتير ماروحتش واكيد زعلانين منى
سعاد: ماشى يا حبيبتى خلى بالك من نفسك
عشق: حاضر
لبست عشق فستان من اللون الوردى وحجاب ابيض وكوتشى ابيض وخرجت من البيت ذاهبه لدار الايتام
عند فهد احد الحرس يرن على فهد
فهد: فى ايه
احد الحرس: الانسه خرجت
فهد بغضب: اسمها مدام وروح وراها واعرفلى راحت فين
الحارس: امرك يا فهد بيه
لحق الحارس عشق
عند فهد كان غضب جدا كيف لم تخبرنى انها خرجت
فهد: لحظه هى هتقولى ازاى وهى مش معاها رقمى
قام فهد ودخل اخد شاور وبدل ملابسه وامسك هاتفه واتصل على عشق
عند عشق كانت تلعب مع الاطفال رن هاتف عشق برقم ليس مسجل
عشق: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مين
فهد: ازاى تخرجى من غير ماتقوليلى
عشق وقد عرفته: مش ترد السلام الاول عموما اخرج براحتى وانت مين يعنى عشان اقولك خارجه ولا لا
فهد بغضب منها: انا جوزى يا استاذه يا محترمه
عشق: جوزى بالتهديد مش كده انت هدتنى بأمى عشان كده وافقت انى اتجوزت غير كده مكنتش تحلم اصلا انى اوافق بواحد زيك
فهد: هتندمى على كل كلمه يا عشق
عشق: توء توء مش عشق اللى تندم على حاجه يا فهد بيه
فهد باعجاب بشجاعتها: القطه بقى ليها لسان
عشق: وبتخربش كمان يلا سلام
وقفلت عشق الخط
عشق بخوف فى نفسها: يالهوى عليا كان لازم اعمل نفسى شجاعه ده اكيد لو كان قدامى كان قتلنى فورا
عند فهد كان غاضبا جدا من عشق كيف تتحدث معه بهذه الطريقه
قام فهد وارتدى بدله انيقه وهو ينوى فعل شئ ما
↚
خرج فهد من قصره وهو ينوى تربية عشق ذهب الى منزلها
سعاد: اهلا يا ابنى نورت
فهد: بنورك يا خالتى كنت عايزه اتكلم معاكى بخصوص الفرح
سعاد: اتفضل يا ابنى
فهد: انا المفروض اسافر بعد اسبوع عشان الشغل عشان كده عايز اتجوز قبل ما اسافر
سعاد: بسرعه كده طب لما ترجع من السفر بالسلامه
فهد: منا هتأخر هناك يعنى ممكن ست شهور او سنه كمان وطبعا انا مقدرش اقعد الوقت ده كله وعشق بعيده عنى
سعاد: خلاص يا ابنى اللى تشوفه
فهد: يبقى الفرح بعد تلت ايام
سعاد: على بركه الله
فهد: طب انا استأذن بقى عشان الحق اجهز البيت واجراءات السفر
سعاد: ماشى يا ابنى ربنا معاك
خرج فهد من بيت عشق وهو مبتسم وذهب الى شركته
عند عشق كانت تلعب مع الاطفال حتى تأخر الوقت
عشق للاطفال: يالهوى انا اتأخرت اوى لازم امشى قبل ما ماما تعمل منى كفته
الاطفال بضحك: هتيجى تانى
عشق: طبعا هو انا اقدر اعيش من غيركم
ودعت عشق الاطفال وذهب الى البيت
عشق: السلام عليكم
سعاد: وعليكم السلام اتأخرتى ليه
عشق: معلش يا سوسو انتى عارفه انى بنسى نفسى وانا مع الاطفال
سعاد: عقبال ما اشوف عيالك
عشق: ان شآء الله يا سوسو انا جعانه
سعاد بضحك: هقوم احضر العشا وانتى وقومى غيرى هدومك
عشق: تمام
بدلت عشق هدومها وارتدت بيجامه عليه رسمة كرتون
سعاد: يلا يا عشق عشان تاكلى
عشق: حاضر
جلست عشق مع والدتها
سعاد: اه صحيح فهد جه انهارده
عشق بخنق: عايز ايه
سعاد: جه عشان يحدد معاد الفرح
عشق بصدمه: وانتى قولتيله ايه
سعاد بسعاده: هو قال انه مسافر بعد اسبوع وهيتأخر وهيعمل الفرح بعد تلت ايام وانا موافقت
عشق بصدمه اكبر: نعمم ازاى تحددو معاد الفرح من غيرى
سعاد: مانتى كنتى هتوافقى برضو المهم خلصى اكل وادخلى نامى عشان بكرا عندك يوم طويل
عشق بغضب من فهد: بس يا ماما
سعاد: بس ايه يلا خلصى ونامى عشان هنروح نجيب اللى ناقصك بكرا
عشق بغضب: حاضر
قامت عشق ودخلت اوضتها وهى غاضبه من فهد وتريد قتله
عشق ف نفسها: والله لاوريك يا فهد
عند فهد انهى عمله وخرج من الشركه
فهد: زياد
زياد: ايه يا فهد
فهد: جهز نفسك عشان تحضر فرحى
زياد: امته
↚
فهد بأبتسامة: يوم الخميس الجاى
زياد بصدمه: نعم ده اللى هو ازاى
فهد: روحت انهارده عند مامت عشق واتفقت معاها
زياد: وعشق وافقت على الكلام ده
فهد بخبث: اكيد هتوافق لانها عارفه انا اقدر اعمل ايه
زياد ف نفسه: ياعينى عليكى يا بنتى لسه صغيره على الشقى
فهد: زيااااد
زياد: ها ايه قولت ايه
فهد: سرحان فى ايه
زياد: يعنى انت متأكد من اللى بتعمله ده يا صحابى
فهد ببرود: ايوه
زياد: لو اذتها هتندم يا فهد
وتركه وذهب زياد
رحل فهد الى قصره وهو يفكر فى كلام زياد
(هتندم لو اذتها)
فهد لنفسه: كلهم زى بعض كل همهم الفلوس وبس
فلاش باك
فهد وهو فى مكتبه يراجع بعض الملفات دخلت عليه فتاه جميله ملامحها هاديه
ندى: فهد وحشتنى اوى
فهد بأبتسامة: وانتى اكتر كده ينفع مشوفكيش طول النهار
ندى: ايه وحشتك اوى كده
فهد: كلمه وحشتينى قليله اوى
ندى: يا بكاش
فهد: ندى عايز اتجوزك كفايه لحد كده احنا عارفين بعض كويس ايه اللى يمنع اننا نتجوز
ندى بتردد: مستعجل على ايه يا حبيبى مااحنا مع بعض اهو
عوده من فلاش باك
فهد: كلكم زى بعض كلاب فلوس وبس
بعد تفكير طويل نام فهد
استيقظت عشق على صوت والدتها
سعاد: تعالى يا ياسمين ادخلى صحى عشق عندنا يوم طويل
ياسمين: حاضر يا خالتى
دخلت ياسمين عند عشق
ياسمين: العروسة صاحيه
عشق بخنق: بلا عروسة بلا زفت
ياسمين بهدوء: خلاص بقى يا عشق افرحى دلوقتي وبعدين اعملى اللى انت عايزاه
عشق: هو ده اللى هيحصل
دخلت سعاد عليهم
سعاد: يلا يا بنات عشان منتأخرش
عشق وياسمين: حاضر
ارتدت عشق فستان لونه ازرق مع حجاب ابيض وياسمين كانت ترتدى فستان وردى مع حجاب ابيض
خرجوا من البيت وذهبوا الى المول
فى قصر فهد المنشاوى
استيقظ فهد على صوت هاتفه
الحارس: صباح الخير يا فهد بيه مدام عشق ووالدتها ومعاها واحده تانيه راحوا على المول
فهد: تمام
قام فهد اخذ شاور وارتدى بدلته وسرح شعرو وذهب الى المول
عند عشق فى محل الملابس
عشق: الترنج ده حلو اوى
سعاد: يا بنتى ده بتاع اطفال عليه كرتون
ياسمين بضحك: حرام عليكى يا بنتى الراجل هيطفش😂
عشق بتذمر طفولى: ماليش دعوه دى عجبتنى
سعاد: ربنا يكون فى عونك يا فهد يا ابنى هتتجوز طفله
ياسمين: ومش اى طفله دى طفله عنيده
عشق بأصرار: هاخدها برضو
سعاد بيأس: طيب خلاص هناخدها
ياسمين: طب يلا عشان نجيب باقى الحاجه
حاسبوا الموظفه وذهبت سعاد ومعها البنات الى محل الملابس النسائية
سعاد: يلا يا عشق اختارى
عشق بخجل: لا مش عايزه من دول
ياسمين بضحك: اومال عايزه من اللى فيهم كرتون
سعاد: اخلصى يا عشق
كادت عشق ان ترفض ولاكن قاطعها صوت فهد
فهد: اممممممم حلو ده
سعاد: كويس انك جيت يا ابنى دى مطلعه عينى
فهد: خلاص يا خالتى روحى انتى وااا
ياسمين: اسمى ياسمين صاحبت عشق
فهد: تشرفنا يا انسه خلاص تقدروا تروحوا وانا وعشق لما نخلص هجيبها البيت
سعاد: ماشى يا ابنى
فهد: زياد تحت بالعربية هتصل بيه يجى ياخدكم
سعاد: كتر خيرك يا ابنى
اتصل فهد ب زياد
فهد: اطلعلى عند محل الملابس النسائية
زياد: ماشى يا صاحبى
طلع زياد عند فهد
↚
زياد: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الجميع: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
فهد: خالتى روحى مع زياد وانتى كمان يا انسه ياسمين
تكلمت عشق
عشق: لا ياسمين هتفضل معايا
فهد: تمام خلاص روحى انتى يا خالتى
ذهب سعاد مع زياد الى البيت ورجع زياد عند فهد تانى
عند عشق وفهد
امسك فهد لانجرى اسود قصير به بعض اللمع
فهد: ده حلو
عشق بخجل: لا مش حلو
فهد بخبث: امممممم بس انا شايفه حلو
عشق: انا هاروح اشوف فستان الفرح
فهد بضحك: ماشى يلا
ذهبوا الى محل فساتين الزفاف
عشق: الله شوفى ده يا ياسمين حلو اوى
ياسمين: اه جميل اوى وهيكون احلى عليكى
ياسمين: ايه رايك فى يا استاذ فهد
فهد: اللى تختاروا تجيبه
اتى زياده
فهد: جيت تانى ليه
زياد: عشان اخد الانسه ياسمين
فهد بخبث: بس الانسه ياسمين هتفضل مع عشق
زياد بتوتر: ها اه انا جاى عشان هجيب هدوم ليا
فهد: اممممم هدوم برضو ماشى
زياد: ايه رايك يا انسه ياسمين اعزمك على حاجه عقبال ما فهد ومدام عشق يخلصوا
ياسمين بأبتسامه: تمام
عشق بغضب: ايه هو اللى تمام انتى مش هتسبينى مع المخلوق ده لوحدى
فهد برفع حاجب: ومالو المخلوق ده
عشق: مفيش بس ياسمين مش هتسبنى
فهد: تقدرى تروحى يا انسه مع زياد
اخذ زياد ياسمين وذهبوا الى الكافيه
عشق بغضب: خلتها تمشى ليه
فهد ببرود: مزاجى
عشق فى نفسها: بقى كدا ماشى يا استاذ فهد اما وريتك مبقاش انا عشق
ماذا ستفعل عشق مع فهد
وهل زياد يحب ياسمين(عشق الفهد) بقلمى (شيماء عبدالتواب)
البارت السادس
كان فهد يختار الملابس مع عشق
عشق: انا عايزه اشرب
فهد: تمام تعالى نروح نشرب عصير
عشق: تمام
ذهبوا الى محل العصير
عشق: عايزه عصير فراولة
فهد للبائع: واحد عصير فراولة وواحد جوافه
البائع: تمام اتفضل
اخذت عشق العصير وسكبته على ملابس فهد
عشق: انا اسفه مكنتش اقصد
فهد بعصبيه: انتى غبيه
عشق: طب روح نضف هدومك وانا هجبلك بدله تانيه
ذهب فهد الى المرحاض
عشق بضحك: ولسه هخليك تندم يا فهد بيه
ذهبت عشق الى محل ملابس تخص الرجال واشترت بنطلون جينز اسود وقميص ازرق وجاكيت سودا
عشق: والله حلوين احسن من بدله الاعدام اللى كان لابسها
ذهبت عشق لفهد
عشق: جبتلك هدوم
فتح فهد الباب
فهد: هاتى
اخذ الملابس وبعد فتره خرج
↚
عشق: ايه رأيك
فهد بغضب منها: ايه القرف ده
عشق: نعم ده قرف
فهد: ايوه
عشق: وبدله الاعدام اللى كنت لابسه دى ايه
تمسك فهد هاتفه واتصل بأحد الحراس
فهد للحارس: تروح القصر تجبلى بدله فورا
الحارس بخوف: حاضر يا فهد بيه
عشق: دول احلى علفكره
فهد: انتى تسكتى خالص وبعدين تعالى انتى كنتى قاصده توقعى عليا العصير
عشق بتوتر: ها لا لا طبعا وقع غصب عنى
فهد بخبث وهو يقرب منها اكثر: يعنى مكنتيش تقصدى
عشق بتوتر من قربه: اه
فهد وقد اقترب من اذنها: كل ده هتتعاقبيه عليه يا عشقى
عشق وقد احمر وجهها من قربه: ها
كان فهد ينظر الى عينيها بتوهان
فهد: انتى عيونك حلوه اوى كدا ازاى
عشق وسوف هتفجر من الخجل: ها
واقترب فهد منها وقبلها من خدها من دون وعى منو
الباب خبط
الحارس: جبت البدله يا فهد بيه
خرج فهد واخذ البدله وبدل ملابسه وعشق فى عالم تانى
فهد: يلا عشان نخلص
عشق وقد استوعبت: انت ازاى تبوسنى كدا انت قليل الادب
فهد بأبتسامه: انا جوزك يعنى اعمل اكتر من كدا
عشق بغضب: يا سافل يا قليل الادب
اقترب منها فهد تانى
فهد: امممم انا قليل الادب وسافل
عشق باصرار: ايوه
فهد: تحبى تشوفى قله ادبى دلوقتى
عشق وقد احمرت وجنتيها من الخجل: ابعد عنى لو سمحت
فهد: ولو مبعتش هتعملى ايه
عشق: هعمل كدا
وصرخت عشق بكل قوتها
فهد بغضب: اسكتى
عشق بأبتسامه: عرفت هعمل ايه
فهد بغضب: امشى قدامى خلى يومك يعدى على خير
خرجت عشق وفهد وذهبوا يكملوا التسوق
عند زياد وياسمين
زياد: علفكره اسمك حلو اوى
ياسمين بخجل: شكرا
زياد: تشربى ايه
ياسمين: مانجو
زياد للنادل: اتنين عصير مانجو
زياد: عرفينى عن نفسك اكتر
ياسمين: ليه هتطلعلى بطاقه
زياد بضحك: لا ياستى بس عادى نتعرف
ياسمين: اوك اسمى ياسمين عندى 21 سنه فى كليه طب وانا وعشق صحاب جدا واكتر من اخوات كمان
زياد: كليه طب
ياسمين: اه
زياد: سنه كام
ياسمين: فى سنه رابعه
زياد: ما شاء الله ربنا يوفقك
ياسمين: يارب
زياد: فى حد ف حياتك
ياسمين: لا
زياد: طب الحمدلله
ياسمين: نعم
زياد: لا ولا حاجه انا بقى يا ستى اسمى زياد الدمنهورى عندى 30 سنه صاحب فهد المقرب ويعتبر اخوه متخرج من ادارة أعمال
ياسمين: ربنا يوفقك ان شآء الله
عند فهد وعشق انتهوا من التسوق
فهد اتصل ب زياد
فهد: انت فين
زياد: فى الكافيه
فهد: تمام
ذهب فهد وعشق للكافيه
فهد: يلا
زياد: تمام
خرجوا من المول
ركبت عشق وياسمين العربية
وركب زياد مكان السواق وفهد بجانبه وذهبوا الى بيت عشق
↚
وصلوا الى بيت عشق نزلت عشق وياسمين وفهد وزياد
اخذ فهد عشق بعيدا عن زياد وياسمين
فهد بأبتسامه خبيثه: اجهزى كويس اوى يا عروسة قال الاخيره بسخريه
عشق بنفس السخريه: قول الكلام ده لنفسك يا عريس
وتركته وذهبت الى صديقتها ياسمين
عشق: يلا يا ياسمين
ياسمين: ماشى يلا باى يا زياد
زياد بأبتسامه: باى
طلعت عشق وياسمين الى شقه عشق فتحت والدتها الباب
عشق: انا تعبانه وعايزه انام تصبحوا على خير
سعاد وياسمين: وانتى من اهل الخير
خرجت ياسمين الى بيتها
عند فهد وزياد فى العربية
فهد: عجباك
زياد: مين دى
فهد: امممممم ياسمين
زياد: بصراحه اه وبفكر اتقدملها
فهد: تمام
زياد: فهد بلاش تأذيها البت طيبه ومش حمل قسوتك
فهد بخبث: هى اللى بدأت يا صاحبى
زياد: هتندم يا صاحبى
فهد: قصدك ايه
زياد: قصدى انك حبتها ولما تعترف لنفسك هيكون فات الاوان
فهد بغضب: انا مستحيل احبها وانت اكتر واحد عارف ليه
زياد: مش كلهم زى بعض يا صاحبى افتح قلبك وبلاش تخصرها
سكت فهد وهو يتذكر حبيبته الذى تركته من اجل ان تتزوج من رجل غنى
فلاش باك
قام فهد وخرج من شركته وذهب الى بيت حبيبته ندى
وقف قدام العماره وشاف ندى مع شخص تانى وهى تحضنه وتقبله ذهب اليها بغضب ورحل ذلك الرجل
فهد بغضب: ندى مين ده
ندى بصدمه: فهد
فهد بهدوء ما قبل العاصفه: ايوه فهد
ندى: فهد اسمعنى هفهمك والله
فهد: تفهمينى ايه بالظبط انك واحده خاينه
ندى: لا والله يا فهد ده صاحبى من ايام الطفوله وهو زى اخويا والله
فهد بهدوء وتصديق: وعلشان هو زى اخوكى تقومى تحضنيه
ندى: خلاص اسفه مش هعمل كدا تانى
فهد: تمام يلا اطلعى على شقتك
ندى: وانت
فهد: هروح القصر
ندى: اوك
وطلعت ندى ومشى فهد
عوده من الفلاش باك
زياد بصوت عالى: فهدددددد
فهد: ها ايه
زياد: كنت سرحان فى ايه
فهد: ولا حاجه
زياد: تمام احنا وصلنا القصر
فهد: تمام
وقبل ان ينزل فهد من العربية تحدث زياد
زياد: فكر يا صاحبى كويس بلاش تخسرها
↚
فهد: تصبح على خير
وتركه ودخل الى القصر وذهب الى غرفته وهو يفكر فيما قاله زياد هل حقا هو يحبها
فهد لنفسه: لا مستحيل كلهم بيجروا ورا الفلوس
قلبه: مش ممكن تكون مختلفه عنهم
العقل: كلهم زى بعض
القلب: لا انا حاسس انها فيها حاجه مختلفه
العقل: انت اهبل هى كدا فى البدايه وبعدين هتظهر على حقيقتها
القلب: بس شكلها بريئة وطيبه دى كانت بتروح دار الايتام وتلعب مع الاطفال
العقل: كل دى مظاهر وبس
القلب: لا مش مظاهر هى مختلفه فعلا
فهد: بسسسسس
قام فهد اخذ شاور وبدل ملابسه الى بنطلون قطنى اسود وتيشرت ابيض ونام
ماذا سيحدث يا ترى وهل فهد يحب عشق وما هو سبب كرهه فهد للبنات وماذا فعلت ندى
ياسمين صحيت وراحت عند عشق عشان بكرا فرحها
خبطت ياسمين على شقه عشق فتحت والدتها
ياسمين بأبتسامه: صباح الخير يا خالتى
سعاد بأبتسامه: صباح النور يا بنتى ادخلى
ياسمين: فين عشق
سعاد: لسه نايمه
ياسمين: هدخل اصحيها
سعاد: ماشى يا بنتى عقبال ما اشوفك عروسة وافرح بيكى انتى كمان
ياسمين بخجل وقد تذكرت زياد: ان شآء الله
دخلت ياسمين اوضه عشق وقفلت الباب
ياسمين: اصحى يا عروسة
عشق بنوم: هش يابت
ياسمين بصدمه: هش هو انتى بتهشى دبانه ولا ايه
عشق ومازالت مغمضه عينيها: عايزه ايه على الصبح
ياسمين بفرح: يلا ياختى قومى بكرا فرحك
عشق وقد تذكرت: اووووف طيب خلاص قومت اهو
ياسمين: ها هتعملى ايه
عشق: لسه مش عارفه
ياسمين: امممممم طب يلا قومى اجهزى عشان نفطر
عشق: ماشى
خرجت ياسمين من عند عشق وراحت المطبخ عند سعاد
ياسمين: هاتى يا خالتى اساعدك
سعاد: اعملى السلطه انتى
عند فهد المنشاوى
استيقظ فهد على صوت هاتفه
فهد بنوم: اممممممم
زياد: هو ايه اللى اممممممم
فهد: عايزه ايه
زياد: كل ده ولسه مصحتش
فهد: اه
زياد: قوم يا عريس فرحك بكرا ياعم
فهد: والمطلوب
زياد: تهيص
فهد: امممممممم اهيص
زياد: اه
قفل فهد الخط مع زياد وقام اخذ شاور وبدل ملابسه الى بدله رصاصى انيقه وارتدى ساعته الغاليه ووضع عطره الرائع ومشط شعره خرج فهد من القصر وركب عربيته الغاليه وذهب الى الشركه
صعد الى مكتبه
دخل زياد دون طرق الباب
زياد: كدا اهون عليك تقفل فى وشى
فهد ببرود: اه
زياد: بارد والله ربنا يكون فى عونها
فهد: هى مين دى
زياد: هو فى غيرها الغلبانه اللى هتتجوزها عشان تعذبها
فهد: اقفل الموضوع
زياد بيأس: ماشى
فهد بتذكر: كنت جاى ليه
زياد: جاى اصبح عليك
فهد: الصبر من عندك يارب
زياد: لو مش عاجبك طلقنى
فهد بغضب: اطلع برا
خرج زياد وقفل الباب خلفه ثم فتحه وادخل رأسه
زياد: هتحبها وهيتقلب السحر على الساحر
قام فهد واتجه نحو الباب
زياد اقفل الباب وخرج مسرعا
عاد فهد الى مكتبه وهو يفكر هل كلام صديقه صحيح نفض كل هذه الافكار وكمل عمله
مر باقى اليوم دون احداث
فى صباح يوم جديد وهو اليوم المنتظر فهذا اليوم هو يوم زفاف فهد وعشق
↚
استيقظ فهد قام اخذ شاور وخرج ارتدى بنطلون رمادى وتيشرت ابيض
اتى زياد للقصر فاليوم هو موعد زفاف صديقه
زياد: صباح الخير يا داده فهد فين
الداده: لسه نايم
زياد: تمام انا هطلعله
طلع زياد عند فهد ودخل الاوضه دون استأذان
زياد: ايه ده انت صاحى
فهد: ايوه
اقترب منو زياد وحضنه
زياد: الف مبروك يا صاحبى
بعدو فهد
فهد: انت مصدق ولا ايه مانت عارف اللى فيها
زياد: ايوه عارف وكمان عارف انك هتحبها
فهد: اقفل الموضوع يا زياد
زياد: ماشى هساعدك بقى عشان تجهز
فهد: ماشى
عند عشق
استيقظت على صوت الاغانى وخرجت الى الصالون
عشق بنعاس: فى ايه وايه صوت الاغانى العالى ده
سعاد وياسمين بصدمه: نعم
عشق وهى تفرك عينيها: ايه فى ايه
ياسمين: صباح الخير انهارده فرحك
سعاد: دى فقدت الذاكره ولا ايه
عشق وقد تذكرت: اه صح
ياسمين حضنت عشق
ياسمين: الف مبروك يا حبيبتى
عشق بسخريه: الله يبارك فيكي
سعاد حضنت عشق وبكت
عشق: ليه الدموع دى يا ماما
سعاد: خلاص هتسبينى وتروحى بيت جوزك
عشق ببكاء ايضا: لا خلاص مش عايزه اتجوز هقعد معاكى
ياسمين وهى على وشك البكاء: ماخلاص يا جدعان هعيط والله
حضنتهم سعاد
سعاد: الف مبروك يا بنتى وعقبالك يا ياسمين
ياسمين: خلاص بقى كفايه عياط يلا بقى عشان نروح الكوافير
سعاد: ايوه صح يلا يا عشق اجهزى
عشق بأبتسامه: حاضر يا ماما
سعاد بفرحه: لولولولولولولولولى
ضحكت عشق ودخلت الى غرفتها وارتدت فستان من اللونين الاحمر والابيض وحجاب احمر وكوتشى ابيض
ياسمين كانت ترتدى فستان كشمير وحجاب كشمير وكوتشى ابيض
خرجت عشق وياسمين من العماره وكان السائق ينتظرهم
السائق: اتفضلوا
وفتح باب العربية
عشق وياسمين: شكرا
ركبوا العربية وبعد وقت وصلوا الى البيوتى سنتر
دخلت عشق وياسمين وبدأو فى التجهيزات
عند فهد
فهد: يلا بينا
زياد بعدم فهم: على فين
فهد: الكوافير
زياد: ليه
فهد: عشان اجيب عشق ونروح القاعه
زياد: لسه بدرى
فهد: يلا عشان نخلص بسرعه
زياد: مينفعش دلوقتى
فهد بعدم فهم: ليه
زياد: ده لسه موضوعهم طويل اوى
فهد: المعنى
زياد: فهد اقعد كدا واستهدى بالله لسه بدرى
جلس فهد ينتظر
عند عشق وياسمين
انتهوا وكانت عشق جميله جدا بحجابها وفستانها المنفوش وكان الميكاب هادى فكانت ملكه جمال
ياسمين ايضا كانت جميله بفستانها الاسود وبه لمع احمر وحجابها الاحمر وكانت حاطه ميكاب خفيف فكانت جميله
حضر فهد ودخل البيوتى سنتر واتصدم عندما رأى عشق
اقترب منها فهد
فهد: انتى جميله اوى كدا ازاى
↚
عشق بخجل: شكرا
تذكر فهد انه يريد الانتقام منها
فهد بصرامه: يلا
عشق: تمام
خرج فهد وهو ممسك بيد عشق وخرجت ياسمين خلفهم
عندما رأى زياد ياسمين ذهب اليها مسرعا
زياد: ازيك يا انسه ياسمين
ياسمين: الحمدلله بخير
فهد: زياد يلا عشان منتأخرش على القاعه
زياد: ماشى
نزل فهد وعشق وركبوا السياره
وركب زياد مكان السائق وياسمين بجانبه وذهبوا الى القاعه
بعد وقت وصلوا القاعه نزلت عشق وفهد وياسمين وزياد وكان الجميع يزفون الفهد وزوجته
دخل فهد وعشق القاعه وانبهرت عشق بجمال القاعه فكانت كبيره جدا وجميله وبها اضواء كثيره دخل فهد وعشق القاعه وذهبوا الى الكوشه وجلسوا وبعد وقت قليل ابتدت الاغانى قام فهد ورقص مع عشق سلو
فهد: متفرحيش كتير يا حلوه
عشق: براحتى
فهد: لسانك الحلو ده هقطعهولك
عشق واخرجت له لسانها: كان غيرك اشطر
فهد: بلاش تعصبينى دلوقتى احنا قدام الناس
عشق: امممممممم طيب
عند زياد
ذهب زياد اللى التربيزه التى تجلس عليها ياسمين ووالدت عشق
زياد: ازيك يا خالتى
سعاد: الحمدلله يا ابنى وانت عامل ايه
زياد: الحمدلله بخير
زياد: احم ممكن اخد الانسه ياسمين ترقص معايا يا خالتى
سعاد: شوفها الاول يا ابنى
زياد: موافقه
ياسمين بخجل هزت راسها
قامت ياسمين مع زياد ورقصوا سوا
زياد: بحبك
ياسمين بصدمه: ها
زياد: بقولك بحبك وعايز اتجوزك زى الاتنين دول وهو يشير على فهد وعشق
ياسمين بخجل: انا رايحه اقعد مع خالتى
رحلت ياسمين بسرعه الى سعاد
سعاد: مالك يا بنتى كنتى بتجرى ليه
ياسمين وهى تاخذ نفسها: ها لا مفيش حاجه
سعاد: متأكده
ياسمين: اه
وبعد وقت انتهى الحفل وذهب كل واحد لبيته ودعت عشق والدتها وصديقتها وذهبت مع فهد
فى العربية
كانت عشق تبكى
فهد: وفرى دموعك لبعدين
نظرة لهو عشق بعينها الباكيه وسكتت
ظلت طول الطريق صامته وبعد وقت وصلوا امام عماره جميله جدا
نزلت عشق من العربية وهى منبهره من منظر العماره
فهد: هتفضلى متنحه كدا كتير
نظرة لهو وسكتت
فهد: شاطره
دخل فهد العماره وخلفه عشق
صعدوا الاسانسير ضغط فهد على زر الدول ال12 وصعدوا الى الشقه
فتح فهد الباب ودخلت عشق
وكانت الشقه كبيره وجميله جدا
عشق: واو ذوقك حلو اوى
اقفل فهد الباب واقترب من عشق وامسكها من حجابها
اقفل فهد الباب واقترب من عشق وامسكها من حجابها
عشق بوجع: سبنى
فهد بشر: بقى انا تضربينى بالقلم يا***
عشق بصوت عالى: ابعد عنى
ضربها فهد بالقلم وقعت عشق على الارض
فهد: اومال فين عشق احمد خليفه الشرسه واكمل بسخريه القطه اكلت لسانك ولا ايه
كانت عشق تبكى على حالها فهى لم تتوقع ان يحدث هذا
فهد: هحبسك هنا واوعى تفكرى ان ممكن حد يساعدك
تركها وخرج
نزل فهد وركب عربيته واتجه نحو القصر
عند عشق
كانت تبكى بشده وبعد وقت ليس بقصير قامت دخلت جميع الغرف حتى وجدت غرفه كبيره بها حمام خاص
عشق بسخريه: شكلها دى اوضه النوم
رتبت ملابسها ودخلت اخدت شاور وارتدت بيجامه بها رسومات كرتونيه وامسكت دفتر كانت تحتفظ به وكتبت ما حدث هذا اليوم وهى تبكى انتهت من الكتابه ومسحت دموعها
عشق ببعض القوه: هندمك يا فهد
نامت عشق وقلبها حزين
فى صباح يوم جديد
استيقظ فهد اخذ شاور وبدل ملابسه وذهب الى عشق
عند عشق
استيقظت وذهبت الى المطبخ لكى تحضر الطعام
عشق: اوووف مفيش اكل خالص ده طلع بخيل اوى اعمل ايه دلوقتي انا جعانه ومش هعرف افكر وانا جعانه
فتحت دولاب المطبخ ورأت صرصار
صرحت عشق ودخلت الاوضه وطلعت على السرير وهى خائفه من هذا ابو شنبات
فتح فهد باب الشقه
↚
فهد: عشق
لم ترد عليه
فهد وقد قلق: ممكن تكون هربت بس لا مستحيل انا قافل الباب بالمفتاح واحنا فى الدور ال12 يعنى مستحيل تهرب
دخل فهد اول غرفه لم يجدها ثم فتح باب الغرفه الثانيه
عشق اول ما شافت فهد نطت على كتفه وصوتت
عشق: عااااااااااا اقتله
فهد بخضه عليها: انتى كويسه
عشق: بقولك اقتله بسرعه
فهد: مين ده
شاورت عشق على الارض نظر فهد رأى صرصار
فهد بغضب: صرصار
عشق بخوف: ايوه وفى واحد تانى فى المطبخ اقتله ونبى
انزلها فهد من عليه ووضعها على السرير ودهس الصرصار بقدمه
عشق بفرحه: برافو عليك يا فخر العرب روح اقتل اللى فى المطبخ بقى
ذهب فهد دون التحدث معها ودخل المطبخ وراى صرصار اخر ودهسه
وءهب اليها مره اخرى وقبل ان يتكلم
عشق: انا جعانه ومفيش اكل جالص
فهد: وايه يعنى
عشق: كدا هموت من الجوع
فهد ببرود: عادى
عشق: والناس تقول عليك بخيل
اقترب فهد منها
فهد: الناس هتقول عليا ايه
عشق بتوتر من قربه: مش هتقول حاجه بس ابعد لو سمحت
فهد: لا
عشق وزاد توترها: ابعد عنى لو سمحت
فهد وقد اقترب من وجهها ومن دون وعى: انتى حلوه اوى كدا ازاى
عشق وقد تاهت فى عيونه الخضراء: ها
قبلها فهد قبله تعبر عن مشاعره نحوها مشاعر الاعجاب والغضب
فاقت عشق وابعدته عنها
فهد وقد عاد لوعيه تركها وخرج من الشقه واقفل عليها
اما عشق فقد كانت مصدومه
عشق: هو باسنى ولا انا بحلم
قرصت نفسها
عشق: عااااااااا هو بجد باسنى نهار اسوح والله لاربيك من اول جديد
قامت عشق وخرجت من الغرفه
عشق: شكله مشى احسن كنت هضربه
سمعت اصوات معدتها
عشق: جعانه اوف بقى يا ربى اعمل ايه انا دلوقتى مفيش اكل والرجل الاخضر مشى ذهبت الى الصاله وجلست على الانتريه
بعد وقت فتح باب الشقه وكان فهد دخل ووضع اكياس على الطاوله وذهب دون كلمه
قامت عشق مسرعه فتحت الاكياس ورأت انه احضر لها طعام
عشق: كويس ان الرجل الاخضر جابلى اكل كنت هموت من الجوع
اخذت الساندوتشات وبدأت بتناول الطعام
خرج فهد من العماره وركب عربيته وابتسم
فهد بأبتسامه: طفله مجنونه
ذهب الى شركته وبدأ فى العمل
دخل زياد عليه
فهد: مش فى باب عشان تخبط
زياد: عملت فيها ايه
فهد: مين دى
زياد: عشق
فهد: وانت مالك مراتى واعمل اللى انا عايزو
زياد بعصبيه: وهى عملتلك ايه عشان تأذيها
فهد بغضب: رفعت ايديها عليا
زياد: هتندم يا صاحبى بس بعد فوات الاوان
تركه زياد وخرج
فهد: هى تستاهل اللى هعمله فيها
واكمل عمله حتى وقت متأخر
خرج من الشركه وذهب الى عشق
كانت عشق تشاهد كرتون الفار الطباخ وهى منسجمه معه
فتح فهد باب الشقه ورأها تشاهد التلفاز دخل ووقف بجانب الكرسى راى ما تشاهده
فهد: هو انتى صغيره عشان تتفرجى على الكرتون
عشق وهى تنظر الى التلفاز: وانت مالك
فهد: لسانك عايز يتقص
نظرت له عشق: انت عايز ايه سبنى اتفرج على الكرتون فصلتنى ونظرت الى التلفاز مره اخرى
تركها وخرج من الشقه وهو يبتسم على طفولتها ذهب الى القصر
بعد وقت نامت عشق مكانها
فى الصبح
عند فهد استيقظ وقام وجهز نفسه وذهب الى عشق فهو اصبح لا يبدأ نهاره الا برأيتها فتح باب
↚
استيقظت عشق واخذت شاور
عشق لنفسها: هتفضلى زعلانه كدا لحد امته يا بت يا عشق قومى فرفشى شويه وانسى الرجل الاخضر
قامت عشق بأبتسامه ارتدت عباية مفتوحه من الجانبين وشغلت مهرجانات ورقصت وهى تغنى
فتح فهد باب الشقه واتصدم من المنظر
فهد فى نفسه: هى حلوه اوى كدا ازاى وبتعرف ترقص حلو
ابتسم بخبث وقفل الباب خلفه ببطئ حتى لا تشعر عشق
ذهب ووقف خلفها وهى لا تشعر بشئ
عشق: ايوه كدا فرفشى شويه يا عشق قبل مايجى الرجل الاخضر
فهد من وراها: انا رجل اخضر يا مراتى العزيزه
عشق بخضه ولم تنظر اليه: عااااااااااااا حراااااااامى
امسكها فهد ووضع يدو على فمها: اسكتى ده انا فهد
نظرت له عشق ببرأه: يخربيتك كنت هموت من الخضه
فهد: امممممممم بس بتعرفى ترقصى
عشق بخجل مغيره للموضوع: بس انت ازاى تدخل عليا كدا مش يمكن بغير ولا حاجه
فهد بخبث: شكلك نسيتى انى جوزك يا زوجتى العزيزه
عشق: بس برضو مينفعش تدخل تخضنى كدا
لم يتكلم فهد اقترب منها ببطئ
حتى لم يفصل بينهم الا سنتيمر
فهد: انتى حلوه كدا ازاى
عشق بخجل: ابعد عنى لو سمحت
فهد: عيونك شبهه القهوه بيسحرونى
عشق وهى غائبه عن الوعى: وانت عيونك حلوين اوى شبهه الخضرا
اقترب منها فهد وقبلها قبله طويله هادئه ثم ابعد عنها عندنا شعر انها تحتاج الى الهواء
فهد وهو يضع جبينه على جبينها: بحبك يا عشقى
عشق وقد عادت الى وعيها زقته بكل قوتها
عشق: انت واحد سافل وقليل الادب
فهد: امممم انا سافل وقليل الادب
عشق بتأكيد: ايوه
عشق: تحبى تشوفى سفالتى بجد
عشق: قصدك ايه
فهد: انتى لسه مشوفتيش حاجه من سفالتى
وتركها مع افكارها وخرج من الشقه والعماره بأكملها وذهب الى شركته
دخل فهد شركته وهناك اعين معجبه تنظر اليه بأعجاب على هيئته
دهل فهد المكتب وبعد دقائق دخل زياد
فتح زياد الباب دون استأذان
فهد: نفسى اعرف الباب عملوا ليه
زياد ببرأه: عشان نخبط عليه
فهد: وانت مبتخبطش ليه يا اخرة صبرى
زياد: عشان انا مش حد
دخل زياد وقعد
زياد: ماتطلبلى حاجه ياعم
فهد: لا
زياد: كلك زوق يا حبيبى
فهد: انجز عايز ايه
زياد: عايز اتجوز
فهد: طب ماتتجوز هو انا ماسكك
زياد: جوزنى
فهد: هو انا خلفتك ونسيتك يا زفت انت
زياد: مش انت صاحبى
فهد: اه
زياد: خلاص يبقى تجوزنى
فهد: ومين اللى امها داعيه عليها دى
زياد: ياسمين
فهد: ياسمين مين
زياد: صاحبت عشق
فهد: امممممم حبتها
زياد: اه حبيتها اوى
فهد: ماشى حدد مع اهلها يوم نروحلهم فى
قام زياد وحضن فهد وبادله فهد الحضن
زياد بفرحه: واخيرا هتجوز
فهد: امشى يا اهبل على شغلك
زياد: ماشى ياعم متزقش
خرج زياد ثم عاد مره ثانيه
زياد: اه صح نسيت
فهد: خير
زياد: قولتلها انك بتحبها ولا لسه
فهد: مين دى
زياد: امى هتكون مين يعنى مراتك يا بنى ادم
فهد: امشى يا زياد وعدى يومك
زياد: لا بجد اصل واضح جدا انك بتحبها انا كاشفك يا صاحبى
فهد: مفيش جواز
زياد بعدم فهم: بس انت اتجوزتها خلاص
فهد: مفيش جواز ليك
زياد: نعمممممم لا ماليش دعوه انت وافقت
فهد: امشى يا زياد
زياد: جوزنى
فهد: خلاص غور هتنيل اجوزك
خرج زياد من عند فهد وهو فرحان جدا لانه سوف يتزوج من حبيبته ياسمين
عند فهد: حبتها يا فهد هترجع تعيد الماضى تانى
قلبه: لا عشق غيرهم هى طيبه وكفله اوى فى نفسها
عقله: كلهم بيبانوا كدا فى الاول وبعدين بيطمعوا
قلبه: بس انا عايزها جنبى
عقله: بطل هبل
قلبه: لا انا بحبها وعايزها جنبى واللى يحصل يحصل
قام فهد وخرج من مكتبه وخرج من الشركه بأكملها وذهب اشترى ورد احمر وابيض وايضا شوكولاتات كثيره
فهد وقد حسم امره: ايوه انا بحبها ومش هخليها تبعد عنى خلاص هى بقت مراتى
قاد عربيته متوجهه الى الشقه التى تسكن بها عشق
وفى الطريق *****
