رواية حبي ناداك كاملة جميع الفصول بقلم رنا سعيد

رواية حبي ناداك كاملة جميع الفصول بقلم رنا سعيد

رواية حبي ناداك كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة رنا سعيد رواية حبي ناداك كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية حبي ناداك كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية حبي ناداك كاملة جميع الفصول

رواية حبي ناداك كاملة جميع الفصول بقلم رنا سعيد

رواية حبي ناداك كاملة جميع الفصول

:ااااي انت بتقول اي انت عايزيني اجوز بنت عمي المتخلفه عقليا دي وبعصبيه اكثر هي ناقصه جنان 
الاب بعصبيبه:احترم نفسك ياولاد واعرف اللي بتكلم عليها دي قبل ماهتكون مراتك هي بنت اخويا مفهوم
بضحكه سخريه:مش اذا اصلا انا وقفت تكون مراتي 
الاب:هتوافق براضك غصب عنك هتوافق 
:ههههههههه ده في احلامك 
ولف ضهره ومشي وبضحكه هههههه قال عايزيني اجوز المجنونه دي قال 
الاب بصوت عالي وبعصبيه وقام وقف:طب اي رايك بقا لو مجوزتهش هحرمك من كل املاكي وهسحب منك كل حاجه هخليك تمشي من غير ولا ملين في جيبك وقبلني اذا حد من الصيع بتوعك دول بص في وشك حتي 
بعصبيه:انت بتقول اي 
:زاي ماسمعت 
:لا يبقا شكلك انت كبرت وبدات تخرف عن اذنك
وفجاء قلم نزل علي وشه 
الاب بعصبيه:يلا اطلع برا واعمل حسابك لو مكتبتش كتب كتابك بكرا علي بنت عمك ماشوفش وشك هنا تاني في الفيلا تاني واعرف انك محروم من كل ممتلكاتي وبزعيق وبعصبيه مفهوم 
في النادي 
:هو مراد اتاخر كده ليه ياحسام 
حسام:مش عارف بيرن عليه مبيرديش يا نهي 
نهي:وانا كمان مبيرديش عليا 
وفجاء يدخل عليهم شخص 
نهي بفرحه وببتسامه:مراد
مراد وقرب منهم وسلم عليهم واعقد 
نهي:اتاخرت كده ليه يابيبي 
مراد بضيق:ابويا 
حسام ونهي في نفس الوقت:ماله 
مراد بضيق:عايزيني اجوز غرام بنت عمي  
نهي بمقاطعه بصدمه وووووووووو 
نهي:اتاخرت كده ليه يابيبي 
مراد بضيق:ابويا 
حسام ونهي في نفس الوقت:ماله 
مراد بضيق:عايزيني اجوز غرام بنت عمي  
نهي بمقاطعه بصدمه وقامت واقفت:اااااي طب وانا يامراد 
مراد بهدوء:انتي قلبي وروحي ومستحيل اجوز غيرك 
نهي:طب وانت قولت لي ابوك اي  
مراد وبدء يحكي ليها كل اللي حصل 
مراد بضيق:بس كل ده اللي حصل 
نهي بزعل:وانت هتعمل اي 
مراد بزهق:مش عارف معندكش حل ياحسام 
حسام:الحل الوحيد هو انك تجوزها و بعد ماتتجوزها ت
نهي بمقاطعه وبنرفزه:انت بتقول اي ياحسام انت عايز مراد يجوز واحده غيري انت مجنون 
حسام:طب ياستي حقك عليا انا غلطان اللي بقولكم علي حل 
مراد ببرود:كمل ياحسام كلامك اجوزها و اعمل اي تاني بعد مااجوزها
حسام:لا بلاش بقا عشان الست نهي بتزعل 
مراد ببرود اكثر:وانا بقولك كمل 
نهي بستغراب:يكمل اي يامراد انت فاهم هو بيقولك اي ده عايزك تجوزها 
مراد ببرود اكثر ومن غير مايبص ليها:حسام بقولك كمل ومش هعيد كلامي تاني 
حسام وبص علي نهي ورجع بعينه تاني علي مراد 
حسام:وبعد ماتجوزها اعقد معاها سنه وطلاقها
مراد ببرود:اها وبعد كده 
حسام:انت بقا عليك تخليها تكره عيشتك وهي بنفسها هتطلب منك الطلاق 
مراد ببتسامه خبيثه:يابن الجنيه دماغك دي اي 
حسام بضحكه:ههههههههه كل اعوذ برب الفلق 
مراد:اي رايك في الفكره ياحبيبتي
نهي بضيق وقامت واقفت:زفت ولواقفت علي الفكره دي يبقا انت من طريق وانا من طريق تاني ماشي يابن الحلال 
وسيبته ومشيت 
حسام:قوم يلا وراها
مراد ببرود:ماتيجي نطلب قهوه عشان دماغي مصدعه
حسام بستغرب اكثر:هو انت شرب حاجه 
مراد بنفح بضيق:براحتها خليها تمشي ولما تهدي كده انا هحاول افهمها واقناعها 
حسام برفع حاجب:ماشي براحتك 
وعده اليوم وجاء وقت المساء 
:اممم عايز اي 
مراد:************
ابوه بصدمه وقام وقف:**********
البنت ببراءه ودموع:بابا انا وبتشهق ان انا ع عايزه 
الاب بحنيه:مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه 
البنت ببراءه وبدموع:بابا النهارده م مراد مجاش عندنا وبدموع اكثر وغرام زعلانه اوي 
الاب ببتسامه حنونيه:ده اللي مزعل غرام حبيبتي 
غرام ومنزله وشها في الارض وبتلعب في شعر عروستها:ايوه 
الاب ببتسامه:طب اي رايك تلبسي ويلا نروح عند عمك ومراد 
غرام بفرحه:بجد 
الاب ببتسامه:ايوه بجد يارورو 
غرام بفرحه طفوليه:هيهيهيهيهيهيهيه غرام هتطلع تلبس فوراً وبتميل علي عروستها وبتلكمها هنشوف مراد يا لولي هيهيه وراحت عند ابوها وباسته من خده 
شكرا يابابا انا احبك اوي 
الاب بضحكه:وانا بموت فيكي ياروحي
في مكان اخر 
:بتقول اي 
مراد بقرف:موافق اجوزها 
الاب بفرحه وجري حضنه وبعيد عنه 
الاب بفرحه:مبروك ياحبيبي هنروح بكرا نطلبها من ابوها ونحدد معياد الخطوبه انشاءالله
وفجاء باب المكتب خبط 
الاب:ادخل 
الباب اتفتح وظهرت منه بنت جميله جدا ذات عيون بني فاتح وشعر بني ناعم وطويل وبشره بيضاء وجسد ممشوق ورشيق وطول متوسط وتبلغ من العمر 20عاما فتاه جميله جدا وتدعي مريم 
مريم:بابا عمو احمد جه برا هو وغرام بنته
الاب:ماشي خلي الخدام يحضرلهم حاجه يشربوها واحنا طالعين وراكي اهو 
مريم:حاضر 
ومريم خرجت وقفلت الباب وراها 
الاب ببتسامه:يلا اطلع كده ظبط نفسك عشان انا هكلم مع عمك في الموضوع دلوقتي 
مراد بص لي ابوه بضيق ومشي وفتح الباب وخرج وقفل الباب وراه بعنف وهو طالع بيجري علي سلم وقفه صوت شخص بينادي عليه 
:مراد 
مراد والتفت وراه لي مصدر الصوت وكان عارف كويس هو مين 
مراد بص بضيق وبقرف ووووووووو 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-