رواية قلبك في عيوني كاملة جميع الفصول بقلم يارا محمد
رواية قلبك في عيوني كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة يارا محمد رواية قلبك في عيوني كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية قلبك في عيوني كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية قلبك في عيوني كاملة جميع الفصول
رواية قلبك في عيوني كاملة جميع الفصول
ميار : صباح الخير يحبيبى
ادم بجمود وهو بيزرر قم'يصه : صباح الخير
ميار بزعل: انت ماشى
ادم : ايوا عندى شغل
ميار: هتيجى بليل ؟؟
ادم : لسه مش عارف
ميار بزعيق : هو انت بتتعامل معايا كدا ليه
ادم راح م..سك ايدها جامد: اما تتكلمى معايا تتكلمى كويس انتى فاهمة وصوتك دا ميعلاش
ميار بخوف و وج..ع: اه ايدى وجعتنى على فكرة انا مراتك
ادم : عر..فى خليكى فاكرة دا وانتى عارفه اوى سبب جوزاى ليكى و وقت ما هزهق هقطع الورقتين اللى ما بينا دول زيك زى اللى كانوا قبلك بالظبط
ادم بصوت عالى جدا ارعبها: انتى فاهمة
ميار بخوف شديد: فا فاهمة
ادم : انا ماشى نكدتى عليا على الصبح
( ادم على البحيرى ٢٩ سنة رجل أعمال معروف جدا عنده شركات كتير فى الاستيراد والتصدير مش بس فى مصر دا فى كتير من دول العالم حد عصيبى جدا وهنعرف حكايته بعدين بس هو مثال حى عن الوسامة شعره ناعم وعنده دقن وعضلات وطويل)
نادية وهى بترش جردل المياه عليها: قومى يا مقصو..فة الرقبة كل دا نوم
عين بحزن : حاضر يطنط هقوم أهو
نادية بسخرية: طنط الله ير..حم أ.مك يلا قومى عشان تروقى البيت وتحضرى الفطار لمحمود ورنا قبل ما يصحى
عين ببأتسامة: حاضر انا عينى لمحمود و رنا دول اخواتى برضوا
نادية : طب قومى يختى
عين وهى ماسكة صورة مامتها وبتعيط: ليه سابتنى لوحدى وميشتى انا تعبانة اوى من بعدك الله يرحمك يا ماما
نادية بزعيق : كل دا بتقومى من على السرير
عين : حاضر جاية أهو
( اعرفكم بنفسي انا عين ٢٣ سنة مش فى كلية مرات ابويا قعدتنى من التعليم أول لما ابويا ما..ت يعنى بعد ما خلصت تلاتة ثانوى فى غاية الجمال بشرتى مش بيضه اوى وعيونى بنى و واسعة وملامحى هادية جدا وقصيرة ومختمرة )
قومت صليت الصبح بس طبعا كنت مصلية الفجر فى معياده وقرأت وردى من القرأن الكريم
نادية بعصبية: لسه الست الشياخة مخلصتش اخلصى عشان تلحقى تروقى وتحضرى الفطار قبل ما ولادى يصحوا
عين : صدق الله العظيم
حاضر
بدأت تروق وحضرت الفطار
محمود : صباح الخير يا عينى
عين : صباح النور يا محمود اقعد افطر بقى يحبيبى انا عارفه انك اكيد متوتر عشان النتيجة بس متقلقش باذن الله تحقق حلمك وتبقى دكتور
محمود : يا رب يا عين ادعيلى
رنا بعصبية: انتى هتاكلى هنا ولا ايه انتى مكانك فى المطبخ مش هنا
محمود بعصبية: رنا دى اختنا برضوا اتعملى معاها كويس
رنا : اسكت انت انت لسه صغير ومش عارف حاجه ميخدعكش الوش البرئ بتاعها دا
رنا ديما بتغ..ير من عين لأنها احلى منها في الشكل
محمود : رنا
عين بمقاطعة: خلاص يا محمود انا آسفة يا رنا انا بس كنت بحط الاكل وهمشى عن اذنكوا
فى المساء فى النادى اللى شغالة فيه عين جرسونة
ادم كان كتر اوى فى الشرب كالعاده
مياده: عين عين
عين : نعم
مياده: خدى الكا*س دا لى ادم باشا
عين : مين ادم باشا دا
مياده: ايوا صح ما انتى اول مرة تكونى فى شيفت بليل اللى قاعد لوحده هناك دا
عين : حاضر
واخدت الصينية وراحتله
مياده: الحمد لله لاقيت واحدة ترضى تخدله اللى طلبه ربنا يسترها عليكى يا عين
عين : اتفضل حضرتك
ادم وهو سكران: مش بطالة
عين بخوف من نظراته: عن اذن حضرتك
ادم : استنى بس ومس..ك ايدها
عين حاولت تفك ايده بس معرفتش لانه طبعاً كان أقوى كتير
عين بخوف : لو سمحت سيب ايدى ميصحش كدا
ادم تجاهلها وكان لسه هيقرب منها بس فجأة عين ادتل..ه بالقل..م على وشه
يتبع......
↚
وكان لسه هيقرب اكتر بس عين ضر"بته بالقلم
ادم مس..ك ايدها جامد وبصوت عالي خلى كل الموجودين في المكان يطلعوا على صوته : انتى اتجن.نتى ايه اللى انتى عملتيه دا
عين وقتها كانت خايف جدا
عين بخوف شديد وتوتر : ح حضرتك اللى غلطان ودا رد فعل طبيعي عشان ادافع عن نفسى
ادم ضر..بها جامد بالقل..م لدرجة انها نز..فت من بؤها
ادم بصوت عالى جدا: ودا رد فعل طبيعي على اللى انتى عملتيه دلوقتي
وبعد كدا رجع مس..ك ايدها تانى جامد : بس دا مش انت..قام ادم النويرى على اللى انتى عملتيه يا شاطرة هدف.عك تمن الق..لم دا غالى بس استنى عليا
وبعدها سابها و وقعت على الأرض ومشى
مياده بخوف : عين بوؤك بينز..ف انا هدخل اجيب علبة الاسعافات بسرعة
مدير النادي وهو بيجرى ورا ادم
المدير : ادم بيه
ادم بعصبية: عايز ايه اخلص
المدير: احنا اسفين جدا يا باشا وانا اوعد حضرتك انى هرفضها خالص من المكان
ادم بخبث : لا سبها متمشيهاش
وسابه ومشى
عين بوجع : اه
ميادة : معلش يحبيبتى هتوجعك بس شوية
مياده بدموع : انا أسفة يا عين انا السبب انا اللى بعتك عنده
عين : خلاص متعيطيش الحمد لله انها جت على اد كدا
مياده: الله يح..رقه
عين : متقوليش كدا ربنا مبيح..رقش حد ربنا يهديه ويشغله بحياته عنى
مياده: انا خايفة يعملك حاجه
عين : ربنا معايا واكيد مش هيسبنى ربنا اقوى منه
مياده: ونعمة بالله
ادم كان سايق عربيته وفجأة رن فونه
ادم : الو ايوا يا عمر
عمر : ادم انت كويس ابوك بيرن عليك كتير ومبتردش قلقتنا عليه
ادم : انا كويس يا عمر متقلقش عليا يلا سلام
عمر : سلام
ادم روح الڤيلا
↚
على بصوت عالى : مش معقول كدا كل يوم تقلقنى عليك ومترجعش غير وش الفجر
ادم ببرود : بقولك ايه اطلع من دماغى انا مش ناقصاك انت كمان
على : لحد امتى هتفضل تتعامل معايا بالطريقة دى دا انا حتى ابوك
ادم بسخرية : ابويا ههه ضحكتنى الصراحه انت متست..هلش انك تكون ابويا
على : فكرت فى الموضوع اللى قولتلك عليه
ادم : جواز مش متجوز ومن بنت اختك دى بالذات لا
على بصوت عالى : لا هتتجوزها يا آدم غص..بن عنك كمان
ادم بسخرية: بجد طب تمم خلينا نشوف كلام مين اللي هيمشى
فى صباح اليوم التانى
محمود : عين ايه اللى جنب شفايفك دا
عين بتوتر : دا دا انا اتخب..طت فيها بس
محمود : بتوجعك طيب
عين : لا عادى يحبيبى متخافش انا كويسة
عين فى نفسها: يا رب تسامحينى انا اسفه انى كذبت بس محمود لو كان عرف كان ممكن يعمل مشكلة وانا خايفة عليه
وقعدت تستغفر ربنا كتير
فى شركة آدم
ادم : ادخل
عمر : ايه يا عم كدا تقلقنا عليك
ادم : قولتلك انا كويس يا عمر
عمر : مش ناوى تحن على ابوك بقى يا آدم كفاية عليه كدا
ادم : احن !! انت مش عارف هو عمل ايه يا عمر
عمر : لا عارف بس برضوا اللى حصل دا مكنش مقصود
ادم : انهى الكلام فى الموضوع دا يا عمر عشان منز..علش مع بعض
عمر: تمم خلينا فى الشغل
فى ڤيلا صغيرة مقارنة بقصر ادم
عايدة : يعنى ايه موفقش هو ابنك دا ايه
على : بكرة يوافق يعنى هو هيلاقى احسن من ندى فين
ندى فى نفسها وهى بتسمع كلام مامتها : لازم هتكون معايا يا آدم يا نويرى
عند ادم
ادم : الوو البنت اللى اسمها عين اللى شغالة عندكوا تبعتهالى على الشركة فوراً
المدير : عين دا عنوان شركه ادم باشا روحيليه الشركة دلوقتي عشان عايزاك
عين بخوف شديد: عايزنى ليه
المدير: مش عارف
عين : بس انا مش عايزة اروح
المدير: الراجل دا مفيش معاه اختيارات كل اللى بيطلبه لازم يتنفذ يعنى لو كنتى عايزة تكملى شغل عندنا ومتسببيش لنفسك مش..اكل معاه
عين خافت وراحت الشركة
عين : لو سمحتى ادم بيه موجود
السكرتيرة بصتلها بسخرية : امشى يا شاطرة معندناش شغل هنا
عين : حضرتك لو سمحتى قوليليه عين برا
السكرتيرة: عندك معاد
عين : اه
السكرتيرة وهى بتأمرها: طب خليكى هنا هدخل ابلغه
عين فى نفسها: حتى اللى شغالين عندك زيك
السكرتيرة : ادخلى
عين خبطت ع الباب
ادم : ادخل
ادم بعصبية: اقعدى
عين وهى بتعقد وبخوف: حضرتك عايزينى فى ايه
ادم : تتجوزيني
↚
ادم : تتجوزيني
عين بصدمة شديدة: اتجوزك ازاى يعنى مش فاهمه
ادم بعصبية : هى دى محتاجه فهم بقولك تتجوزينى تبقى مراتى يعنى
عين مقدرتش تتحكم فى نفسها
عين بعصبية: هو انت ايه بجد يعنى عايزنى بعد كل اللى عملته معايا انبارح هوافق انى اتجوزك واكون مع واحد زيك
ادم بعصبية وراح عندها وقر..ب منها جدا: انتى تلزمى حدودك وانتى بتتكلمى معايا بدل ما بجد هديك..ى بدل الق..لم عشرة فاهمة
عين من كتر خوفه من قر..به من معرفتش ترد
ادم بصوت عالى جدا: ما تنطقى
عين بخوف : فاهمة فاهمة
ادم راح قعد على مكتبه وطلع دفتر الشيكات بتاعه ومضى على شيك
ادم ببرود وهو بيديها الشيك : امسكى دا شيك على بياض حطى فيه الرقم اللى انتى عايزاه
عين وهى بتاخد الشيك وبثقة : لو كنت مفكر انك ممكن تش..ترينى بفلوسك تبقى غلطان يا ادم بيه زى ما انت ادم النويرى فأنا برضوا عين بنت الراجل الطيب اللى كان شغال سواق تاكسي عشان يصرف عليا انا واخواتى بالحلال واللى لو كان موجود كان عمره ما هيسمحلك تعرض عليا عرض زى دا
وقطعت الشيك ورمت..ه فى وشه
عين بسخرية : عن اذنك
ادم وقتها اتوجع وزعل من جواه وخصوصاً لما اتكلمت عن ابوها
عين وهى خارجة
نوران ( السكرتيرة) : يا ريت متكتريش الزيارات
عين راحت عندها وببرود : مش عارفه انت بتتعاملى معايا كدا ليه على الرغم من أننا اول مره نتقابل بس كنت سمعت ان دى بتبقى غيرة والله اعلم باللى بالنفوس برضوا وبصى انا مش هن..زل نفسى لمستواكى وارد عليكى مع السلامه يا جميل
وسابتها ومشيت
عين فى نفسها: اللهم عافينا من دى ناس بجد
نوران بعصبية: اه يا بنت ال***** مكنتش اعرف ان ذوقك زبا*لة أوى كدا يا آدم باشا
عين روحت البيت ولقيت البيت كله قاعد حزين وخصوصاً محمود
رنا : خلاص بقى يا محمود معلش يحبيبى
عين : هو ايه اللى حصل مالك يا محمود زعلان ليه
محمود بزعل شديدة : حلمى ضاع يا عين ومش هبقى دكتور النتيجة طلعت وانا جبت ٨٥ فى المية
عين وهى بتحضنه ومحمود فضل يعيط: هشش خلاص متزعلش اكيد ربنا عاينلك حاجه احسن من الطب اكيد مكنش الخير ليك
محمود : مش قادر يا عين كل ما افتكر انى مش هبقى دكتور زى ما كنت أنا وبابا الله يرحمه بنحلم اتوجع وازعل اوى عن اذنكوا انا داخل اوضتى
نادية بزعل : اقعد كل الاول
محمود بزعل : مش قادر اكل حاجه عن اذنكوا
ودخل اوضته
رنا : يااه لو كان بس معايا فلوس كنت قدمتله فى جامعة خاصة
عين : هى مصاريف الكلية الخاصة دى تعملها اد ايه
رنا بسخرية : ليه هتجبيهله مثلا
عين : قولى يا رنا لو سمحتى
رنا : حوالى ٦٠ الف فى السنة لانه هو حابب يدخل علاج طبيعي
عين سابتهم ومشيت
فاتن : عاش من شافك يا عين اشحال أننا ساكنين فى نفس العمارة
عين : معلش بقى يا طنط انتى عارفه ضغط الشغل عليا وكمان شغل البيت متزعليش منى مش بأيدى
فاتن: يحبيبتى ولا يهمك ربنا يعينك يا رب
عين : امين يا رب هى ايمان موجودة
فاتن : ايوا يحبيبتى فى اوضتها ادخليلها
ايمان: ادخل
عين : عاملة ايه يا ايمى
ايمان جريت عليها وحضنتها: شوفى بقالى يومين مشوفتكيش وحاسة أنهم سنتين وحشانى خالص
عين : وانتى كمان كنت عايزة احكيلك على حاجه كدا حصلت واخاد رأيك
ايمان: شكلها مص..يبة ولا ايه يلا احكى يستى
( ايمان تبقى صاحبه عين من ايام ما كانوا صغيرين خريجه كلية تجارة وشغالة فى شركة)
فى شركة آدم
ادم : تقدروا تتفضلوا الاجتماع خلص
ومفضلش غير عمر وادم
عمر : مالك حسك مش متظبط من ساعة ما بدأت الاجتماع
ادم كان وقتها سرحان وبيفتكر كلام عين
ادم : بتقول حاجه يا عمر
عمر : بقول حاجه مالك يبنى
ادم : لا مفيش حاجه
↚
عمر : هتفضل طول عمرك كتاب مقفول محدش يعرف عنه حاجه ما تفك كدا شوية يا عم انت
ادم : رايق انت اوى يا عمر
عمر : طب تصدق بقى انى حاسس ان سرحانك دا وراه حب
ادم ببأتسامة: حب ضحكتنى مفيش حاجه اسمها حب يا عمر دى حاجة كل واحد و واحدة بيضحكوا على بعض بيها عشان يكملوا مش اكتر
عمر : يلهوى عليك يأخى تاخد الاوسكار فى الفصلان انا عن نفسي بؤمن بيه جدا وهفضل طول عمرى مستنى اللى تيجى وتخطف قلبى
ادم ببأتسامة: ماشى يسيدى بس متبقاش تيجى تعيطلى فى الاخر
عمر : مش هعيط مش هعيط وهتشوف وانا أهو وانت أهو وبكرة افكرك اكيد هتيجى اللى تشقلب حال ادم النويرى وتخليه يعشق
ادم : احلم احلم الاحلام ببلاش ويلا على شغلك يا استاذ
عند عين
ايمان بصدمة: معقول كل دا يحصل معاكى يا عين بس انتى اكيد مش هتعملى اللى انتى بتقوليه دا
عين : لا هعمله معنديش حل غير كدا
ايمان: كدا هتبقى بترمى نفسك فى الجحيم يا عين دا اكيد عايز يتجوزك عشان ين..تقم منك
عين : انا مستعدة اعمل اى حاجه عشان رنا ومحمود يبقوا مبسوطين
ايمان: يا عين فكرى انا خايفه عليكى
عين : دا قرارى النهائى انا همشى انا بقى
ايمان : خدى بالك على نفسك
عين : حاضر يلا سلام
عند ادم فى الشركة
نوران: انتى تانى
عين بتريقة: ايوا انا عايزه ادخل
نوران: ادم بيه مش جوا فى اوضة الاجتماعات
عين : تمام هستناه
نوران : مش عارفه انا ايه البلاوى اللى بتحدف علينا دى
عين تجاهلتها ومبصتش عليها
ادم دخل
ادم بجدية: نوران دخليلى ملف شحنة الأدوية المكتب
نوران: تمام يا فندم
ادم بص لاقى عين قاعدة على الكنبة
ادم : انتى تعالى وبص لنوران
ادم بجدية: اجلى موضوع الملف شوية
نوران: تمام يا فندم
نوران بعصبية: مين البنت دى همو..ت واعرف
عين وهى بتاخد نفس عميق : انا موافقة نتجوز بس عندى شرطين
ادم : اللى هم
عين : اول واحد انا عايزاك تقدم لى اخويا فى كلية العلاج الطبيعي جامعة خاصة لانه مجموعه ميدخلهوش كلية حكومية وتتكفل بكل مصاريف دراسته
ادم : تمام والتانى
عين : محدش يعرف بالاتفاق دا يعنى متقولش لحد ان دا سبب جوزاى منك
ادم : تمام موافق هو انتى وافقتى تتجوزينى عشان اخوكى
عين : ايوا دا حلم محمود أخويا وبابا الله يرحمه
ادم بأعجاب : تمام يلا بينا
عين : على فين
ادم : المأذون
عين : دلوقتي
ادم: ايوا
عين : طب انا حابة محمود يكون معانا
وراحوا عند عين البيت وادم جاب المأذون وكان موجود وقتها ايمان ومحمود ورنا وعمر ونادية
محمود وافق اما عين فهمته ان هى وادم بيحبوا بعض وأنها هتكون مبسوطة معاه ونادية طبعا كانت مضايقة جدا هى ورنا لأنهم بيكره..وا عين
المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
عمر بفرحة شديدة: مبروك يا عريس حقيقى مبسوطلك جدا مع انى مش فاهم حاجه لحد دلوقتي
ادم : الله يبارك فيك عين لو سمحتى ممكن تدخلى تحضرى شنطتك عشان نمشى
عين : تمام تعالى معايا يا إيمان
وحضرت ايمان مع عين الشنطة
فى العربية
عين : هو احنا هنروح فين
ادم : على بيتى احنا هنعيش هناك
ووصلوا الڤيلا
ادم : خليكى هنا وأما انادى عليكى ادخلى
عين ببراءة : ماشى
ادم دخل وكان موجود عايده وعلى وندى
عايدة: هاا يا آدم جمعتنا كلنا ليه
ادم بصوت عالى: ادخلى يحبيبتى
عين دخلت
ادم: اقدملكوا عين مراتى
ادم : اقدملكم عين مراتى
عايدة بعصبية شديدة: مراتك اللى هو ازاى يعنى
ادم : مراتى يا عمتو مدام ادم النويرى
ندى بزعل : طب وانا يا آدم
ادم : انتى بنت عمتى واختى يا ندى مش اكتر من كدا
عايدة: ما تقول حاجه يا على شوف ابنك بيقول ايه
على : ادم
ادم بمقاطعة: مش عايزة اسمع صوت اى حد وانا عريس جديد وعايز ابقى مع مراتى وشكرا يجماعة على فرحتكم بحوزاى انا هطلع انا وعين نريح شوية فوق عن اذنكوا
ومسك عين من أيدها : يلا يرووحى
↚
وبعد كدا رجع بص عليهم : اه البيت بيتكم طبعا خدوا راحتكوا بس يا ريت محدش يزعجنا
عين ببراءة : شنطتى
ادم : سبيها يحبيبى هم هيطلعوها
فى اوضة ادم
ادم : مالك سرحانه فى ايه
عين : هو انت اتجوزتنى ليه و جوزنا دا هيستمر اد ايه
ادم : عايزة تعرفى اتجوزتك ليه
عين : ايوا
ادم وهو بيقرب منها وعين بتبعد لحد اما لزقت فى الحيطة وادم سند بأيده على الحيطة
ادم وهو بيمسك ايدها وعين خافت وحاولت تفك ايده بس معرفتش
ادم : عودى نفسك متسأليش كتير اتجوزتك ليه دى حاجة متخصكيش وهطلقك امتى وقت اما احب دا
بعد كدا قر..ب منها جامد وهمس جنب ودنها: متخافيش اوى كدا انتى مش نو..عى المفضل
وسابها ودخل أوضة الملابس
عين بعصبية : با..رد ومس..تفز
ادم : بتقولى حاجه
عين بخوف : لا ابدا انا بكح بس
عين بصوت عالى: استغفر الله العظيم
ادم : انتى جاية تتوبى هنا ولا ايه
عين ببراءة: امم
ادم خارجلها وكان قال..ع التيشرت بتاعه
عين وهى بتبص الناحية التانية: يلهوى ايه دا
ادم : فيه ايه مالك
عين بتوتر: ي يعنى هو فيه حد يخرج كدا
ادم : وايه اللى فيها يعنى انا هنام وبعدين بصلى وانتى بتتكلمى
عين : طب البس اى حاجه يا عم انت
ادم : أنا متعود انام كدا وادخلى غيرى بقى عشان تنامى
عين : انا هنام كدا
ادم بعصبية: هو ايه اللى هنام كدا انا حوزك على فكرة
عين : على الورق
ادم : على فكرة دا مزاجى انا لو عايز اقل..به حقيقى هقلبه دلوقتي عادى فا لو انا سيبك فسيبك بمزاجى هتدخلى تغيرى وتنامى ولا اقلبلك على وشى التانى واغ..يرلك انا
عين : لا خلاص انا هدخل اغير
ودخلت
ادم : ايه دا كله بتغيرى بقالك ربع ساعة
عين خرجت وكانت لابسة بيجامة عليها بطوط ورابطة شعرها بعشوائية وكانت زى القمر
ادم بسرحان فيها : يلهوى يا ريتنى ما قولتلك تغيرى يا شيخة
عين ببراءة : ليه هو فيه حاجه
ادم : لا مفيش حاجه يلا نامى
عين : حاضر بس انا هنام فين
ادم : على السرير هيكون فين
عين : وانت هتنام فين
ادم : على السرير برضوا اكيد مش هروح انام فى اوضة تانية
عين : خلاص انا هنام على الكنبة
ادم : هو ليه لازم تعصبنى عشان تسمعى الكلام نامى ومتخلنيش اتعصب عليكى
عين : ماش
وناموا هم الاتنين
فى بيت عايده
ندى كانت واقفة بتو..لع
عايدة: ما تعقدى بقى خيلتينى
ندى بعصبية: يعنى ايه يماما يتجوز واحدة غيرى
عايدة: طب اهدى واقعدى
ندى : انتى ازاى قاعدة كدا ولا همك الموضوع
عايدة: عشان عصبيتى دى مش هتفدنى بحاجة اقعدى وخلينا نفكر هنزي..ح البنت دى ازاى
ندى : انتى بتفكرى فى حاجة
عايدة : لازم اول حاجه نعرف كل حاجه عنها وعن عليتها وبعد كدا سيبى كل حاجه عليا
عند ادم وعين
عين مكنتش عارفه تنام من الجوع وكانت بتتحرك كتير على السرير
ادم بعصبية وهو بيعت..لها: ما تبطلى تتحركى بقى وتنامى
عين بدموع وببراءة : انا مش عارفه انام
↚
ادم وحس ان قلبه وجعه اول ما شاف دموعها وقام قعد على السرير: طب بتعيطى ليه دلوقتي طيب
عين بدموع: عشان محمود وحشانى اوى هو ورنا
ادم وقتها حس انو مضايق من فكرة ان اخوها وحشها
ادم : انتى لسه سايبهم من كام ساعة
عين : اتعودت اشوفهم قبل ما انام
ادم : ابقى روحى زوريهم وقت ما تحبى
عين بفرحة: بجد
ادم : ايوا نامى بقى
عين : امم
ادم بعصبية : فيه ايه تانى
عين ببراءة : انا جعانة وعصافير بطنى بتصوصو
ادم ببأتسامة: الخدم هتلاقيهم نايمين دلوقتي
عين : عادى انا ممكن انزل اعمل اكل
ادم : بتعرفى تعملى اكل
عين : ايوا طبعاً أنا الشيف عين
ادم : ماشى يا شيف هتعملى اكل ايه
عين : هتاكل معايا
ادم : لا انا هنام
عين وهى رايحة تمسك ايده وبتقومه من على السرير: تعال بس هعمل اكل حلو هعمل اكل حلو
ادم بضحك: ههههه بتقنعينى كدا يعنى
عين وقتها تاهت فى ضحكته
ادم بخبث : معجبة بيا اوى كدا
عين بتوهان وتوتر : ها ما ما عشان انت كمان مأكلتش حاجه من بدري واكيد جعان
لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم 🤎
ادم وقتها افتكر ولدته ولاقى عيونه بتدمع وعين لاحظت دا
عين بزعل : مالك
ادم : لا مفيش حاجه
عين راحت قعدت قدامه ومسحت دموعه و ببراءة: طب ايه دا
ادم ببأتسامة : مفيش و روحى اعملى الاكل بقى عشان انا عصافير بطنى بتصوصو
وضحكوا هم الاتنين
عين : ربع ساعة ويكون الاكل جاهز متنماش
ادم : حاضر بس لو اتأخرتى هتلاقينى نمت
عين رجعتله تانى: لا متنمش مش هتأخر
ادم بضحك : هب..لة
بعد ربع ساعة
عين وهى جايبة الاكل : انا جيت
ادم : تعالى
عين بضحك : اى خدعة ولا خدمة خمس نجوم الاكل لحد السرير
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🤎🦋
ادم : ماش يستى شكراً
ادم وهو بياكل : ايه دا
عين ببراءة: مش حلو
ادم وهو بيض..ايقها : مش حلو خالص
عين بزعل : ايه اللى مش حلو فيه
ادم : جميل جدا تسلم ايدك
عين بفرحة: بجد
ادم : ايوا
وكلوا مع بعض وناموا
ادم فى نفسه وهو بيبص عليها وهى نايمة : يا ترى هتعملى فيا ايه ي عين
صلى على النبى 🤎
فى الصباح
عين صحيت وملقتش ادم جانبها فقامت عشان تتوضى وتصلى الصبح
عند ادم
على : اوماال المحروسه بتاعتك منزلتش ليه تفطر معانا يا توحيده
توحيده: ايوا يا فندم
على : اطلعى صحى اللى فوق دى قوليلها تنزل تاكل معانا
ادم بعصبية: استنى محدش يصحيها هى هتقوم براحتها انا قايم
على : مش هتكمل اكل
ادم : شبعت
عين صليت ولبست وخرجت من اوضتها
عين وهى ماشية سمعت صوت ازاز بيتكسر وجاى من الدور التالت فطلعت تشوف
عين فى نفسها: يا ترى الصوت دا جاى منين
وبعدها سمعت حركة جاية من الاوضة اللى فى الوش فراحت عند باب الاوضة وكانت لسه بتفتح
يتبع .......
↚
وكانت لسه بتفتح الباب
ادم بعصبية: استنى عندك وراح عندها
ادم بعصبية شديدة وصوت عالى: انتى بتعملى ايه هنا
عين بخوف منه : انا سمعت صوت ازاز بيتكسر وكان فيه حركة جاية من الاوضة فقولت افتحها اشوف فيه ايه
ادم بصوت عالى جدا ومس..ك ايدها جامد وعيونه بقوا لونهم احمر : اوعى تفكرى نفسك صاحبه البيت بجد وتعقدى تمشى وتفتحى فى الاوض اللى انتى عايزاها لا يحلوة انتى وجودك هنا مؤقت وانتى هنا بفلوسى فتلزمى حدودك كدا وملكيش دعوة بأى حاجه هنا
عين وقتها كانت خايفة جدا من تحوله دا وعيطت
ادم وهو بيحاول يتمكن فى نفسه: امشى من هنا
مفيش رد
ادم بصوت عالى: قولتلك امشى من هنا
عين بخوف : حاضر ومشيت
ادم دخل الأوضة
ادم بحنية : انتى كويسة يحبيبتى
ادم بعياط : طب ليه مش بتردي عليا ليه طب عيطى زعقى اعملى اى حاجه بس متفضليش ساكتة كدا
ادم وهو بيمسح دموعه: طب انا ماشى لو احتاجتى اى حاجه اضغطى على الزرار اللى جنبك دا وانا هجيلك
ادم وهو بي..بوس راسها: عايزة اى حاجه سلام يحبيبتى
لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم 🤎
عين كانت قاعدة فى اوضتها بتعيط والباب خبط
عين وهى بتمسح دموعها: ادخل
سميحه: اجبلك تاكلى يا هانم
عين بدموع : لا شكرا تسلمى
سميحه حسيت ان فيها حاجه
سميحه راحت قعدت جانبها وطبطت عليها
سميحه: مالك يا هانم
عين حضنتها وقعدت تعيط
سميحه بزعل: لا اله الا الله مالك يا هانم اهدى طيب
عين بعياط : انا مش عارفه هو بيتعامل معايا كدا ليه وانا اصلا معملتش حاجه تستاهل كل دا
سميحة: قصدك مين
عين : ادم
ادم كان واقف برا واول اما سمعها بتنطق اسمه قلبه دق جدا وفضل واقف يسمعهم
سميحه: ادم بيه دا مفيش اطيب من قلبه
عين : لا دا بار..د ومس..تفز
ادم وقتها دخل
سميحه: يلهوى ادم بيه
عين وهى بتمسح دموعها وكانت عاملة زى الاطفال : ايوا هو اكتر واحد قا..سى شوفته فى حياتى
ادم : احم
عين بصدمة وبرقت عيونها: ايه دا انت هنا من امتى
ادم : سيبينا لوحدنا
سميحه : تمام يا فندم
عين بخوف : انا اسفة حقيقى مكنتش اعرف انك هنا
ادم وقتها جرى عليها وفضل يعيط
↚
عين طبطبت عليه وفضلت تقرأ قرأن لحد اما هدى
ادم : انا ماشى
عين مسكت ايده ومسحت دموعه وبا..سته من خده
ادم اتفجأ من حركتها بس قلبه دق جدا وكان هيطلع من مكانه من قرابها دا وتاه فيها وكان لسه هيق..رب من شف..ايفها بس فونه رن
عين وقتها بعدت وادم بص على فونه ولاقها ميار وفصل ومردش
عين : مين
ادم : حد فى الشغل
ادم بحنية : انا اسف لانى اتعصبت عليكى متزعليش منى
عين ببأتسامة: انا مش زعلانة
ادم : تمام انا همشى انا بقى
وكان لسه هيخرج من باب الاوضة
عين : ادم بيه هو انت كويس
ادم : انا تمام الحمد لله يا ريت بلاش بيه دى ممكن تقوليلى ادم عادى
عين ببراءة : حاضر هحاول
ادم : يلا عايزة اى حاجه
عين : لا شكرا
عين بصوت بعد اما ادم مشى: ايه اللى انا عملته دا غب.ية انا غب..ية
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🦋🤎
ادم : عايزة ايه مش مبطلة رن من الصبح
ميار : قولت اطمن عليك بقالك كتير مبتجيش
ادم : انا كويس ومترنيش تانى انا لما اعوزك هرن عليكى
ميار بزعل : ماشى
عند عين نزلت تفطر فى المطبخ عشان لاقيت نفسها جعانة
كل اللى فى المطبخ بصولها وخافوا جدا من وقفتها فى المطبخ
سميحه بخوف: حضرتك بتعملى ايه هنا
عين : عادى هاكل
سميحه: طب لو سمحتى ممكن تخرجى يا هانم واحنا هنجبلك الاكل برا
عين : لو سمحتى بلاش هانم دى انتى اد ولدتى تانى حاجة انا متعودة اعمل اكلى لنفسى ومفيش فيها حاجه لما اعقد اكل فى المطبخ
سميحه : حضرتك ادم بيه لو عرف مش بعيد يط..ردنا كلنا
عين : لدرجة دى ليه يعنى
سميحه: هو منبه علينا بكدا
عين : لو اتكلم انا هقوله انى انا اللي دخلت بمزاجى ولو سمحتى بلاش حضرتك أو يهانم والكلام للكل لو سمحتوا يجماعة انا اسمى عين وبس وقعدت تعمل الاكل وتضحك وتهزر معاهم وكلهم حابوها
عين وهى بتعمل الاكل : دادة سميحه
سميحه: نعم يبنتى
عين : هو الدور التالت الاوضة اللى فى الوش مين قاعد فيها
سميحه بتوتر: هاا لا مفيش حد قاعد فيها
عين : ازاى انا سمعت صوت حركة فيها
سميحه بتوتر شديد : ه هتلاقيها قطة دخلت من الشباك ولا حاجه
عين : اه ممكن
عين فى نفسها: اكيد فيها حاجه وهم مخبين والا ادم ليه اتعصب اوى كدا بس هعرف ازاى
عند على
على : الو
على بصدمة وعصبية: بتقولى ايه
يتبع.......
↚
على بصوت عالى وصدمة شديدة: بتقولى ايه
عايدة بعصبية : ايوا زى ما بقولك كدا شغالة جرسونة فى نادى وابوها كان سواق تاكسي ابنك عايز يف..ضحنا فى وسط الناس شوفلك حل مع ابنك دا عشان خلاص الواحد جاب اخره منه
على : اقفلى دلوقتي وانا هتكلم معاه
ادم كان سايق عربيته ورايح الشركة وكان قاعد بيفتكر اللى عين عملته وبيبتسم وبيحس بحاجات لاول مرة يحسها وفجأة فونه رن
ادم بعصبية: الو
على : انت فين
ادم : رايح الشركة
على بعصبية: طب تعال البيت دلوقتي عايزك
ادم بعصبية: عايز ايه
على : اما تيجى هتعرف
عين كانت قاعدة فى المطبخ بتاكل
ادم بعصبية وصوت عالى: انتى ايه اللى مقعدك هنا وانتوا ازاى تخلوها تدخل المطبخ هو انا مش منبه عليكوا يا به..ايم
عين : انا اللى دخلت وأصرت انى اعمل الأكل هم ملهمش دعوة
ادم وهو بيبص لعين: تعالى عايزاك
عين بخوف وهى ماشية وراه : ربنا يستر
ادم راح الريسبشن
عين بخوف : نعم
ادم راح عندها وقر..ب جامد جدا منها
ادم بحنية : متخافيش انا مش هعملك حاجه
عين اتوترت جدا من قربه ومعرفتش ترد
ادم : بصى لو كنت سمحتلك انبارح انك تدخلى المطبخ فدا عشان مكنش حد من الخدم صاحى لكن أدام هم صاحين اما تعوزى حاجه تطلبيها منهم عشان انتى هنا ست البيت فاهمنى
ادم بحنية : مبترديش ليه
عين اتوترت جدا وعض..ة بسنانها على شفايفها
ادم وقتها مقدرش يتحكم فى نفسه وقب..لها بحنية وعين تجاوبت معاه
ندى وقتها كانت جاية واتعصبت جدا اما شفتهم و و قعت الفازة اللى كانت على التربيزة قدامها
وقتها عين بعدت عن ادم
ادم : فيه حاجه يا ندى
ندى وكان باين عليها مضايقة جدا : خالو مستنيك فى اوضة المكتب هو و ماما
ادم : تمام روحى انتى وانا جاى وراكى
ندى بغيظ : تمام
ادم بحنية : المرة الجاية لو لاقيتك واقفة فى المطبخ هيبقى ليا تصرف تانى معاكي تمام
عين : تمام
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🦋🤎
ادم ببرود : دا ايه التجمع دا اكيد بتتفقوا على حد
على : اقدر اعرف ايه اللى انت هب.بته دا
ادم ببرود وهو بيعقد : عملت ايه
عايدة بعصبية: البنت اللى انت اتجوزتها دى انتى عايز تف..ضحنا جايب حتة بت جرسونة وتخليها تشيل اسمك واسم عيلة النويرى
ادم بعصبية شديدة وهو بيقوم : دى مراتى ولما تكونى بتتكلمى عن مراتى بعد كدا تتكلمى بأدب ومش هى بس اى حد فيكوا هيتكلم عن مراتى بطريقة مش كويسه سواء فى وجودى أو غيابى ميبقاش يزعل من تصرفى
↚
على بعصبية : البنت دى انت لازم تطلقها فورا
ادم : ههه ضحكتنى بجد يظهر أن العشم زايد اوى يا على يا نويرى لدرجة انك تدخل فى حياتى اوى كدا وبلاش تحلم احلام اكبر منك
ادم بسخرية: بتهيألى كدا قولتوا كل اللى عايزين تقولوه وسمعتوا ردى عن اذنكوا بقى عشان عندى شغل ومش فاضيلكوا
وبعد كدا سابهم ومشى
عند عين كانت قاعدة على تربيزة السفرة وبتاكل وكانت عاملة زى الاطفال
ادم ببأتسامة : مبتعمليش اى حاجه في حياتك غير انك بتاكلى
عين : هتبصلى في اللقمة اللى باكلها ولا ايه
ادم مسك المنديل وبيمسح الاكل اللى على هدومها
ادم ببأتسامة: لو مقعد طفله تاكل مش هتعمل كدا
عين ببراءة: اسفة
ادم : هب..لة انا هروح الشركة عايزة اى حاجه
عين : امم
ادم بحنية : عايزة ايه
عين : ممكن تجبلى شكولاتة لانى الصراحة دورت فى التلاجة وملقتش
ادم بضحك : ما هو الناس اللى هنا كبار عشان كدا مبنجبش شكولاتات احنا بس حاضر يستى هجبيلك معايا وانا جاى حاجه تانية
عين : لا شكرا
لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم 🤎
فى الشركة عند ادم
عمر : معقول يا آدم اتجوزتها عشان تضايق ابوك
ادم : ايوا انا اعمل اى حاجه عشان اشوفه حزين ومضايق قدامى
عمر : طب وهى ذنبها ايه
ادم : هى اللى طلعت قدامى وقتها بقى
عمر : ايوا يا آدم بس احنا مش متعودين أننا نستغل الناس بالطريقة دى
ادم: انا مأذتهاش ولا حتى ل..مستها وهى هتطلع من دا كله مش خسرانة حاجة متخافش انى عمرى ما هأذيها
عمر : اتمنى كدا فعلا يا آدم طب وعرفت ميار
ادم : لا
عمر : خايف على زعلها
ادم: لا عادى ميار زيها زى اللى قبلها بالظبط انا خايف لو عرفت تأذى عين
عمر بخبث: طب وخايف على عين اوى كدا ليه
ادم : عادى بس عشان هى ملهاش ذنب
عمر بخبث : بجد يعنى هو دا السبب وبس
ادم : اه ومفيش حاجه من اللى فى دماغك يا عمر
عمر بخبث : هو انا قولت حاجه يبنى بس الصراحه عين قمر
ادم بعصبية شديدة وغيرة : عمر
عمر : خلاص فيه ايه انت هتيجى تضربنى ولا ايه بس انت متأكد أن مفيش حاجه من اللى بفكر فيها برضوا
ادم : امشى يا عمر من هنا و روح على شغلك
الباب خبط
نوران : ادم بيه فيه واحدة برا عايزة حضرتك
ادم : مين
يتبع........
↚
ادم : مين
نوران: بتقول اسمها ميار
ميار : يعنى هو انا لازم استأذن الاول عشان ادخل اشوفك يا آدم
ادم بعصبية: روحى على شغلك يا نوران
نوران بصتلها بأستغراب
ادم بصوت عالى: ما قولتلك روحى على شغلك
نوران خرجت وهى مرعوبة من تحول ادم
ميار راحت عند ادم وقر..بت منه
عمر : طب استأذن انا بقى
ادم : استنى يا عمر هى هتمشى دلوقتي
ادم بصوت عالى: انتى ازاى تيجى هنا
ميار : هو انت مستعر منى لدرجة دى
ادم وهو بيش..دها من شعر..ها : بقولك ايه انا مش فاضى لشغل الست..ات دا اتظبطى كدا بدل ما حقيقى هوريكى ادم عمرك ما شفتيه
عمر وهو بيبعده عنها: خلاص يا آدم هى هتمشى دلوقتي لو سمحتى ممكن بس تروحى دلوقتي
ميار خرجت من خوفها منه وهى بتعيط
عمر : اهدى مفيش حاجه حصلت تستاهل كل دا
ادم: لو سمحت يا عمر سبنى دلوقتي
عمر : لحد امتى ماضيك هيفضل مسيطر عليك يا آدم
ادم بصوت عالى: اسكت يا عمر وامشى
عمر : حاضر بس حاول تهدى
لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم 🤎
عند عين
عين بخوف : طب مش بترد ليه طيب الساعة بقيت اتنين بليل ولسه مجاش
وبعدها سمعت صوت الزمرة بتاعت عربيته
عين بفرحة وهى بتبص من البلكونة: جيه الحمد لله
ادم وقتها كان جاى سك..ران جدا
عين : ادم انت اتأخرت كدا ليه
ادم : هاا انتى ايه اللى مصحيكى لحد دلوقتي
عين : هو انت سكران
ادم : لا انا مش سكران ههههه انا متقل فى الش..رب بس
↚
وكان لسه هيقع بس عين مسكته
عين : حاسب انا هحضرلك الحمام عشان تاخد دش وتفوق
ادم وهو يد..فن را..سه فى رقبتها : لا انا مش عايز افوق حلوة اوى ريحة الفروالة دى
عين بتوتر : ممكن تبعد لو سمحت
ادم بحنية: لا مش باعد خلينى كدا
ادم بحنية : عينيكى حلوة اوى اسم على مسمى
ادم وهو بي..بص على ش..فايفها : و
عين : لو سمحت ابعد انت مش فى وعيك
ادم تجاهلها وقب..لها بحنية عين فى الاول حاولت تبعد بس ادم مس..ك ايدها وبعد كدا لاقيت نفسها بتتجاوب معاه
ادم وهو بي..حضنها وبحنية : انتى وحشتينى اوى انهاردة
عين بتوهان : بجد لو كنت وحشتك كنت جيت البيت بدرى ومتأخرتش كل دا ممكن بقى تسيبنى وتدخل تاخد شاور عشان تفوق عبال ما انزل احضر الاكل انت اكيد مأكلتش لحد دلوقتي
ادم : خليكى معايا متمشيش
عين : هاجى تانى
ادم : لا انا هنام تعالى
واخد عين ونايمها فى حض.. نه وناموا هم الاتنين
فى الفجر
عين صحيت عشان تصلى ولقيت نفسها نايمة فى حض'ن ادم وبصتله وافتكرت كل حاجه حصلت وابتسمت
ادم وهو بيصحى : اه هى الساعه كام
عين : الفجر بيأذن
ادم وهو بيمسك دماغه: اه
عين بخوف ادم لاحظه: مالك
ادم : دماغى وجعانى بس شويه انا هاخد مسكن
عين : لا المسكنات غلط تعال نصلى الفجر وانا هنزل اعملك اكل و كوبايه شاى تظبطلك دماغك
ادم ببأتسامة:تمام
وصلوا مع بعض الفجر جماعة وكلوا مع بعض وناموا
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين 🦋🤎
فى الصباح عين صحيت ولقيت ادم بيلبس هدومه
عين : لسه دماغك بتوجعك
ادم : لا الحمد لله بقيت كويس شكرا يا عين
عين بضحك : على ايه دا انت حتى فى مقام جوزى
ادم : هههههه ماش يستى يلا ننزل نفطر
عين : انزل انت وانا شوية وجاية وراك
ادم: تمام
عين قامت اتوضت وصليت ولبست ونزلت تحت
وكانت لسه جاية تدخل اوضة السفرة
على : استنى عندك
يتبع
↚
صلى على النبى بس الاول واذكر الله
على : استنى عندك بنت السواق تعقد فى المطبخ مكانك مش هنا يا شاطرة
عين بزعل: حضرتك معاك حق عن اذنكوا
ادم : استنى يا عين
وقام مسك ايديها وشدلها الكرسي: اتفضلى
عين وهى بتبص على آدم : ادم
ادم : عيونه
ادم وهو بيبص على ابوه: عين هتعقد تاكل ديما مكان ما جوزها موجود واللى مش عاجباه يتفضل هو
وراح وقف قدامه واتكلم بصوت عالى: اما بقى بالنسبة لبنت السواق مكانها فى المطبخ اللى اتقالت دى و رح'مة امى لو اتقال لمراتى اى كلمة مش كويسه تانى فى حقها لهتصرف تصرف مش هيعجبك ابدا يا على يا نويرى
عين ببراءة : خلاص يا آدم محصلش حاجه
ادم: لا مش خلاص لازم يعرف انى مش كل مرة هعديها وانا مستعد استحمل اى حاجه الا الغلط فى مراتى
على : تمام يا آدم بس خليك عارف انى استحالة اقبل بو'احدة زى د'ى تكون مرات ابنى الوحيد
وسابهم ومشى
عين : هو انت بتتعامل مع والدك كدا ليه
ادم : قولتلك متسأليش كتير وبطلى طيبة قلبك الزيادة دى وخدى حقك من اى حد يتكلم معاكي بالطريقة دى
عين : تمام
عين وهى بتزرر قميصه: انت ليه بتسيبه مفتوح من فوق اقفله
ادم وقتها قلبه دق جدا
ادم بيقر'بها جدا منه وبيقبل'ها وعين حاوطت بايدها على رق'بته
ادم بعد اما حس انها محتاجه تتنفس
ادم ببأتسامة: نفسك قصير اوى على فكرة
عين وط'يت وشها بخجل
ادم رفع وشها
عين : ممكن تسبنى عايزة اقوم
ادم : انا مضايقك فى حاجة
عين : ايوا
ادم : ودا من ايه
عين بدموع: هو انا ايه
ادم : مراتى
عين بعياط : طب وانت خلتنى مراتك ليه ايه السبب عشان تز'لنى وتك'سرنى صح
ادم بحنية وهو بيمسح دموعها وبحنية : مين قال كدا
عين : ابعد عنى يا ادم
ادم : طب ممكن تبطلى هب'ل عشان تفكيرك كله غلط اصلا
سميحه: عين هانم
عين حاولت تبعد عن ادم بس مرضيش يسبيها
عين : نعم يا دادة
سميحه: محمود بيه اخو حضرتك برا
عين بفرحة شديدة: بجد انا جاية بسرعة
عين : ابعد بقى
ادم بفرحة لفرحتها: حاضر
عين جريت على محمود وحضنته: محمود وحشتنى اوى
ادم وهو بياخدها من حضنه وبعصبية : ايه ياما ما خلاص
محمود وهو بيسلم على آدم : ازيك يا ابو نسب قولتلى انك عايزنى فى موضوع مهم
ادم : طب اقعد بس الاول بص يسيدى دى منحة قدرت اوفرهلك لكلية الطب البشري
محمود بفرحة وهو بيحضن ادم : بتهزر صح طب ازاى
ادم : عادى قدمت عليها وهم قبلوا
محمود بفرحة: مش عارف اقولك ايه الحمد لله شكرا يا آدم
ادم : مفيش داعى للشكر انا معملتش حاجه و على فكرة انا لما اتكلمت معاك حسيت انك ميال اكتر للبشرى عن العلاج بتمنى اكون فهمت صح
محمود : لا عاش
عين : مبارك يحبيبى
ادم اتنرفز : بالنسبة لورقك ابعتهولى وانا هقدملك فمتشيلش هم موضوع التقديم
محمود : مش عايز اتعبك معايا
ادم : ولا تعب ولا حاجه انا هخلى حد من اللى عندى هو اللى يقدمهم
عين بصت لى ادم بأعجاب كبير وكانت نفسها تجرى جوا حض'نه فى اللحظة دى وادم بصلها وابتسم
وفجأة سمعوا صوت ازاز بيتكسر فوق
ادم طلع على فوق جرى وطلع وراه عين ومحمود
ادم وهو بيفتح باب الاوضة
ادم بصدمة شديدة وخوف شديد: ..............
يتبع
↚
صلى على النبى بس الاول واذكر الله
ادم بخوف وصدمة شديدة: فرح
ادم راح عندها وهو بيهز وشها: فرح فرح يحبيبتى ردى عليا
عين بخوف : ادم ايدها بتنز'ف
عين راحت على الدولاب وفتحته وطلعت منه اسكراف : احنا لازم نكتم النزيف دا
ادم بخوف شديد: انا هرن على الاسعاف
وبعد شويه الاسعاف جت واخدت فرح المستشفى
فى المستشفى
على بخوف : ادم فرح مالها
ادم مرديش يرد عليه وبصله بعصبية شديدة
محمود: عين هى مين فرح دى
عين : مش عارفه
على بصوت عالى: ما ترد عليا اختك مالها
عين بصدمة وبصوت منخفض: اخته
ادم بصله بعصبية : اسكت متخلنيش ارتك'ب جريمة
وكان هيقع
عين بقلق: آدم ادم انت كويس تعال اقعد
عين اخدته وقعدته على الكرسى
عين وهى بطبطب عليه: هتبقى كويسة باذن الله متخافش
ادم دخل جوا ح'ضنها وقعد يعيط: يا رب
عايدة وندى جهم
عايدة: على طمنى على فرح
على : لسه جوا
ندى بصت على آدم ولقيته فى حض'ن عين واضايقت جدا وراحت عندهم
ندى وهى بتمسك ايده : ادم انت كويس
عين وقتها اضايقت من حركتها جدا
محمود : الدكتور خرج
ادم جرى عليه: اختى كويسة صح
الدكتور: هو مين وقفلها النزيف
عين بخوف : انا يا دكتور
الدكتور: اهدى يا آدم بيه هى كويسة لولا انكم وقفتوا النزيف كان زمانها خسرت دم كتير ومكناش هنعرف نسيطر على الموقف
الدكتور وهو بيبص على عين بأعجاب: اتصرفتى صح على فكرة
ادم وقتها اضايق جدا وغار
ادم بعصبية: ممكن نشوفها
↚
الدكتور وهو بيبص على عين : مش كلكوا عشان متزحموش الاوضة
ادم وهو بيمس'كه من البالطو : لا دا انت ذودتها اوى ابقى فكر بس تبصلها تانى
الدكتور بخوف : انا اسف يا آدم بيه عن اذنكوا
على كان داخل لفرح
ادم بصوت عالى وهو بيقف قدام الباب : انت رايح فين
على : داخل اشوف بنتى
ادم : هو انا اهب'ل عشان ارضى اخليك تشوفها خليك هنا وانا هدخل
ادم وهو بيبص على عين : تعالى معايا
عين : انا
ادم : ايوا انتى
ومسك ايدها: يلا
ادم دخل هو وعين
ادم وهو بيعقد قدام فرح على السرير: انتى كويسة يحبيبتى كدا يا فرح كدا عايزة توجعى قلب اخوكى عليكى
عين كانت واقفة على الباب
ادم : تعالى يا عين
عين راحت عنده
ادم : اقدملك عين مراتى
عين ببأتسامة: ازيك
عين بضحك: على عيني انو بيقول مراتى الصراحة اخوكى لا يطا'ق مش عارفه انا مين دبيسنى التدبيسة دى
فرح بصتلها وابتسمت
ادم بفرحة شديدة وهو بيحضنها : ايه دا انتى ابتسمتى
ادم وهو بيبص لعين : ابتسمت صح ولا انا بتخيل
عين بفرحة: صح
فى الڤيلا
عين : دادة سميحه
سميحه: نعم يا هانم
عين : لو سمحتى انقلى حاجات فرح الاوضة اللى جنب اوضة ادم
على : يعنى ايه انتى هتقعدى بنتى على مزاجك استنى يا سميحه
ادم : روحى يا سميحة نفذى اللى الهانم قالتلك عليه
عايدة: انت هتخليها تمشى كلمتها على ابوك
ادم ببرود : اخرجى منها انتى يا عمتى
عايدة: شوف ابنك يلا يا ندى
ندى بعصبية: تمام
عين : تعالى يحبيبتى نعقد فى الجنينة شوية ايه رأيك
فرح هزت راسها بمعنى ماشى وادم كان فرحان جدا
ادم : ممكن اقعد معاكوا
عين : ايه رأيك يا فرح نقعده
فرح لاقيت نفسها بتحضن عين وقعدت تعيط فى حضنها
عين طبطبت عليها
ادم : اهدى يا فرح
عين : سيبها تطلع كل اللى جواها
عين وهى بتحاول تلطف الجو : هو تقريبا كدا انا حضنى بقى مسكن العياط بتاع عيلة النويرى اخوكى الصبح وانتى دلوقتي
فرح ضحكت : عسل اوى يا عين
ادم جرى على فرح وحضنها: وحشنى صوتك اوى وفضلوا يعيطوا هم الاتنين
عين بضحك: دا ايه جو الدراما دا لا يجدعان كدا هعيط يرضيكوا اعيط يعنى
وقعدوا مع بعض وكان الجو مليان بهزار عين
فرح : طب عن اذنكوا بقى انا طالعة ارتاح شوية
عين : اجاى معاكى
فرح : لا خليكى انا هطلع
ادم قعد قدام عين على الارض ومسك أيدها : مفيش اى كلمة شكر توافى اللى انتى عملتيه انهاردة
عين وهى بتقومه: انت جوزى ودا كله من حقوقك عليا وحمد الله على سلامتها
ادم حض'نها وقب'لها
ادم وهو دا'فن رأسه فى رقبتها: انا بعشقك يا عين
يتبع
↚
صلى على النبى بس الاول واذكر الله
ادم وهو بيد'فن راسه فى رقبتها: انا بعشقك يا عين
عين بصدمة وفرحه فى نفس الوقت : هاا
ادم وهو بيبصلها و بحنية: بعشقك يا عين مش عارف ازاى حصل دا ومش عارف ازاى قلبى حب اصلا بعد ما كنت مقتنع اقتناع تام ان مفيش حاجه اسمها حب بس فى النهاية انتى انتصرتى وخليتنى اعشق هاا ساكتة ليه
عين : مش عارفه اقول ايه انا اتفجأت
ادم بحنية : انا عارف انى ممكن اكون صدمتك بكلامى لانى انا نفسى مصدوم وصدقينى انا مقولتش كدا الا اما اتأكدت من مشاعرى ناحيتك طب انتى حاسة بى ايه دلوقتي
عين : مبسوطة
ادم بفرحة: بجد بصى انا مش طالب منك تقولى اى حاجه دلوقتي اما تتأكدى من اللى انتى حاسه ابقى قوليلى تمام
عين وهى بتحض'نه : تمام
عند عايدة وندى
ندى وهى بتكس'ر كل حاجه قدامها
عايدة بعصبية : اهدى هتستفدى ايه من كل اللى انتى بتعمليه دا
ندى بعياط : كانت فى حضنه ودخلها معاه عند فرح طلعتلى منين البت دى
فون عايدة رن
عايدة: الو
نوران: الو يهانم فيه حاجه حصلت كدا حضرتك لازم تعرفيها
عايدة: ايه هى
نوران حكت لها موضوع ميار اما جت لى ادم الشركة
نوران: انا قدرت اخاد منها رقمها
عايدة: طب ابعتيه
نوران: تمام بس فين حلاوتى
عايدة : ابعتى الرقم وانا هظبطك
ندى : يا ترى مين دى
عايدة بخبث : اكيد واحدة من اللى ادم مظ'بط معاهم بس اكيد هتفيدنا كتير
ندى : بتفكرى فى ايه
عايدة: اعرف هى مين بس الأول
↚
عايدة: الو ايوا ميار معايا
ميار: ايوا انا مين انتى
عايدة: تقدرى تقولى اللى هتشيل الغشوة اللى على عينكى
ميار : انا مش فاهمه حاجه
عايدة: قابلنى بكرة فى ***** وهتفهمى كل حاجه
ميار : تمام
عايدة بخبث وش'ر : ابتدا العد التنازلي لخروجك من حياتنا ي بنت السواق
عند عين وادم كانت الساعة واحدة بليل
ادم كان لسه راجع من الشغل وعين كانت واقفة بتحضر اكل فى المطبخ
ادم وهو بيحاوطها من ضه'رها : وحشتينى
عين : اتعشيت
ادم وهو بيلفها ناحيته و بيق'بلها : لا قولت اتعشى معاكى
عين : ادم
ادم وهو بيحط ايده على خدها: عيونه
عين : انا كدا مش هعرف اعمل الأكل على فكرة اتفضل اطلع برا
ادم : هساعدك
عين : بجد طب اعمل السلطة
ادم : انا بهزر اكيد مش هحط ايدى فى حاجة
عين وهى بتحاوط رق'بته وبدلع : يلا بقى يا دومى
ادم بتوهان فيها وكان لسه هيقرب من شف'ايفها بس عين صدته بأيدها
عين : يلا بقى بص اداى كل المكونات ما عليك غير انك هتخرط وبس
ادم : انتى عارفة لو حد شافانى وانا كدا هيقولوا ايه
عين : هيقولوا ايه يعنى
ادم : انتى متخيلة يعنى ايه ادم النويرى واقف بيعمل السلطة
عين بضحك : طب والله عسل
ادم بتوهان فى ضحكتها : اضحكى يختى اضحكى
ادم وهو بي'فك زراير قميصه
عين بتوتر : انت بتعمل ايه
ادم وهو بيقر'ب اكتر
ادم بحنية وهو محاو'ط عين وبيمد ايده وبياخد طبق السلطة: متقلقيش يحبيبى انا هاخد الطبق بس
عين قلبها دق جدا من قربه
ادم وهو بيهمس جنب ودنها: انا عمرى ما هع'مل حاجه الا اما تكونى راضية الاول
عين بتوتر : طب ايه لازمتها تقل'ع القميص
ادم بضحك : عشان اعرف اعمل السلطة ومفيش حاجه تقع على الهدوم
عين : طب وبتضحك على ايه
ادم ببأتسامة: على شكلك والتوتر دا
وبدأوا يعملوا الاكل وياكلوا مع بعض
فى الصباح
ادم وعين نزلوا مع بعض
ادم : دا السفرة منورة بوجودك يا فرح
فرح : تسلم يحبيبى
على بفرحة : مش هقدر اوصفلك فرحتى بوجودك معانا
فرح بصتله بزعل
على : شكرا يا عين فرحة خفت بفضلك
عين : الشكر لله وحده يا عمو انا معملتش حاجه
على : انا اسف يبنتى انا فهمتك غلط
عين : من غير ما تعتذر يا عمو انا مش زعلانة منك
فى المساء
ادم جيه من الشركة بدرى عشان يعقد مع عين وفرح
الجرس رن
ميار: مساء الخير
ادم بصدمة: انتى
يتبع
↚
صل على النبي بس الاول واذكر الله
ادم بصدمة: انتى
ميار : ايوا انا مش تعرفنا يا آدم
ادم وهو بيمسك ايدها جام'د : انتى ايه اللى جابك هنا
طبعاً الكل كان مستغرب وخصوصاً عين
ميار : يعنى هو مينفعش اجاى بيت جوزى
عين بصدمة ودموع: جوزك
عين وهى بتبص على آدم وبدموع : جوزها ازاى يا آدم
ادم : متجوزها عر'فى من قبل ما اعرفك والله و دلوقتي هقطع الورقتين وكل حاجه هتنتهى
ادم دخل المكتب: مش هم دول اللى بيربطونى بيكى اهم
وقام مقطعهم
ميار بدموع : يعنى ايه يا آدم
ادم : يعنى انا بحب مراتى ومش عايز غيرها ويلا اتفضلى اطلعى برا بيتى بدل ما هطلعك انا
عين بزعل : لا خليكى انا اللى مش عايزة اكون معاك
ادم بخوف : يعنى ايه مفيش الكلام دا انتى استحالة تسبينى
ادم بصوت عالى وهو بيمسك ميار وبي'شدها : يلا اطلعى برا
ميار وقتها اغمى عليها
عين جريت عليها
عين : ايه اللى حصلها ما ترن على الدكتور يجى يشوفها
ادم : هتلاقيها بتمثل انا عارف الحركات دى
عين بصوت عالى: انت ايه مفيش قلب عمو لو سمحت رن على الدكتور
بعد مرور ربع ساعة
على : هاا يا دكتور مالها
الدكتور: الف مبروك المدام حامل
ادم بصدمة : ايه
على : تمام يا دكتور شكراً يا عبده
عبده : ايوا يا فندم
على : مع الدكتور
عين كانت هتقع وادم جيه عشان يمسكها
عين بعصبية: ابعد عنى واياك تل'مسنى انت فاهم
ادم : اسمعينى طيب
فرح : خلاص يا آدم سيبها دلوقتي
فرح اخدتها ودخلت اوضتها هى و ادم
عين حضنتها وفضلت تعيط جامد
فرح : اهدى يا عين اهدى هتتعبى
عين بعياط : مش قادره يا فرح حطى نفسك مكانى
فرح : عارفه ومقدرة اللى انتى فيها بس عياطك دا مش هيفيدك بحاجة
عين : لو سمحتى يا فرح عايزة ابقى لوحدى
فرح : حاضر بس حاولي تهدى وشوية كدا وهاجى اطمن عليكى
عين : تمام
ادم جرى على فرح
ادم : فرح عين عاملة ايه
فرح : دخلت تطمن على ميار
ادم : ميار ايه بقولك عين عاملة ايه
فرح : سيب عين شوية يا آدم هى حابة تكون لوحدها وادخل شوف اللى جوا دى وحط فى دماغك ديما أن فى بطنها ابنك
ادم انت لازم تتجوز ميار
ادم : بس انا مش عايز غير عين ومش بحب الا عين وبس
فرح : انت غلطت ولازم تتحمل نتيجة غلطتك
↚
ميار خرجت من الاوضة
ميار وهى بت'قرب من ادم : مبروك علينا يحبيبى
فرح : عاملة ايه دلوقتي
ميار : كويسة
فرح : فكر كويس فى اللى قولتهولك عن اذنكوا
ميار : اتفضلى
ادم : روحى ارتاحى
وسابها ومشى ودخل اوضته لاقى عين قاعدة على الارض وساندة بضهرها على السرير ومغمضة عينها ودموعها على خدها
ادم قر'ب منها وبا'سها من خدها
عين فتحت عينها وجت تقوم بس ادم مسك ايديها
ادم بحنية : انا اسفة
عين : مفيش داعى انك تتأسف انا اكيد مش هلومك على ماضي بس للاسف الماضي دلوقتي اثر على حاضرنا بس انا لاقيت الحل
ادم : اللى هو
عين : طلقنى يا آدم
ادم بعصبية: انسى يا عين طلاق مش هطلقك
عين بصوت عالى: لا هتطلقنى انا مبقتش عايزة اعيش معاك والحمد لله أنى لسه مح'افظة على نفسى لى اللى يستاهلنى
ادم بعصبية شديدة وصوت عالى وهو بي'فك زراير قميصه
عين بخوف شديد: انت هتعمل ايه
ادم : ما هو انتى بت'اعتى أنا وبس واستحالة تكونى لحد غي'رى
عين بخوف شديد وعياط : ادم لا يا آدم انت اكيد مش هتعمل كدا
ادم وقتها قلبه اتقط'ع على حالها واخدها فى حض'نه : هشش متخافيش مش هعملك حاجه اهدى خلاص
عين وقتها مسكت فيه جامد وفضلت تعيط لحد اما نامت فى حض'نه ادم شالها وحطها على السرير ونام واخدها فى حض'نه
فى الصباح
ادم صحى ولاقى عين نايمة لسه وطبع قب'لة صغيرة على خدها
عين وقتها صحيت
ادم بحب : صباح القمر
عين بزعل : صباح الخير
ادم : طب ايه التكشيرة دى بقى
عين : يعنى مش عارف انت كنت هتعمل ايه
ادم : ومعملتش وبعدين انتى اللى عصبتينى يا عين
عين : طب هتعمل ايه فى موضوع ميار
ادم : هتجوزها رسمى
عين بزعل وكانت جاية تقوم : تمام
ادم : وهطلقها يا عين
عين : طب وابنكوا ذنبه ايه
ادم : ذنبه انى مبحبش مامته يا عين يعيش مع اب وام منفصلين احسن ما يعيش فى جوا كله كر'ه وخناق اسألنى انا
عين : وانت شايف ان دا الحل
ادم : ايوا وبطلى تعقدى الموضوع بقى ويلا عشان ننزل نفطر تحت
عين بزعل : تمام
ادم : طب فكى بقى
عين : لا مش هفك انت بالنسبالك الموضوع اتحل لكن انا لا
عين وادم نزلوا مع بعض
ميار: انا معرفتش انام طول الليل من كتر ما انا مبسوطة بأببنا يا آدم
عين بصت لى ادم واضايقت
سميحه: عين هانم فيه واحدة بتقول انها صاحبة حضرتك اسمها ايمان برا
عين بفرحة: بجد انا جايلها بسرعة
عين جريت على إيمان وحضنتها : وحشتينى اوى
ايمان : وحشتك كنتى جيتى تشوفينى يختى
عين بدموع : انا محتاجكى اوى يا ايمان
↚
ايمان بخوف : مالك يحبيبتى فيه ايه
عين : تعالى نطلع نتكلم فى اوضتى
ايمان : ها ادينا طلعنا مالك
الباب خبط
عين : ادخل
فرح ببأتسامة: انا حبيت اجاى اتعرف على صحبتك اللى قومتى جرى عشانها دى
عين : تعالى يا فرح دى ايمان صاحبة عمرى ودى يستى فرح اخت ادم
ايمان: اهلا بيكى
فرح : ازيك انا همشى انا بقى لو هتقولوا اسرار ولا حاجه
عين : بطلى هبل يبت واقعدى
ايمان : هاا يلا احكى
عين حكت لى ايمان كل حاجه
ايمان بتفكير: طب وانتوا ايه عرفكوا انها بتقول الحقيقة مش يمكن تكون بتكدب
عين : بقولك الدكتور اللى قالنا
ايمان : عادى جدا ممكن تكون متفقة مع الدكتور
فرح : انا فكرت فى كدا برضوا بس بعد كدا رجعت قولت انها متعرفش الدكتور عشان تتفق معاه
ايمان: ادم شخصية مشهورة واكيد الكل يعرف الدكاترة اللى بيتعامل معاهم
فرح : صح وجهة نظر برضوا
عين : لا يجماعة احنا مش لازم نسوء الظن فى حد
ايمان: بطلى طبيتك اللى مدية على هبل دى
عين : طب نفترض ان كلامك صح هنتأكد ازاى يا فلحة
ايمان بحماس: لاقيتها
عين وفرح فى صوت واحد : ايه
بعد الضهر كانوا ايمان وفرح وعين قاعدين فى الجنينة
وميار كانت قاعدة فى الريسبشن
سميحه: ميار هانم فيه بنتين برا عايزين حضرتك
ميار : دخليهم
واحدة من البنات : اهلا بحضرتك احنا تبع مبادرة صحة المرأة وكانا جاين ناخد من كل الستات اللى هنا فى البيت عينة دم عشان نفحصها ضد أى مرض
ميار بعصبية: انتى بتقولى ايه انا اكيد مش هسمحلك تعملى كدا
لو سمحتى يا فندم البنات اللى برا ادونا العينات من غير ما يتكلموا فا لو سمحتى خلينا ناخد العينة
وقتها فرح وإيمان وعين دخلوا
فرح : خليها تاخد يا ميار انا سمعت ان فيه امراض كتير انتشرت اليومين دول حللى عشان لو فيه حاجه نلحقها من الاول وكمان عشان البيبى ولا انتى مش خايفه عليه
ميار بتوتر : معاكى حق خلاص اتفضلى خدى
وبالفعل سحبوا عينة دم من ميار ومشيوا
عند عين وفرح وإيمان
فرح : يلهوى انا كنت مرعوبة احسن نتكشف
ايمان: الحمد لله عديت على خير
عين : مين هيروح يجيب النتيجة
فرح : انا وعين مش هينفع نخرج عشان كدا هتشك فينا
ايمان : خلاص ولا يهمكوا انا هاجبها و ابلغكوا يلا عن اذنكوا انا بقى
عين وهى بتحضنها: مع السلامه
عين : ربنا يستر
فرح : خير باذن الله
بعد مرور ساعة
ايمان: انا جبيت النتيجة
عين بخوف : ايه
ايمان: للاسف طلعت حامل بجد
يتبع
↚
ايمان : للاسف طلعت حامل بجد
فرح بزعل شديد : طب ليه كدا
عين بزعل : يلا ربنا يكملها على خير
ايمان بضحك : هههههههه
عين وفرح بصولها وبصوا على بعض باستغراب: !!!!!!!
عين : مالك يا ايمان اتل'بستى ولا ايه
ايمان بضحك: حقيقى مش قادره انتوا صدقتوا طب بجد بقى انا انفع فى التمثيل اتفضلى يطنط انتى وهى النتيجة طلعت سلبية وكل اللى قولتلكوا عليه طلع صح وهى فعلا مش حامل
عين وهى بتاخد نفسها: وقعتى قلبى
فرح : احنا لازم نعرف ادم
عين ببراءة : ايوا معاكى حق نستناه اما يرجع من الشركة ونقوله
ايمان: هتموت'ينى مجلوطة هى دى حاجة تستنا
عين : طب نعمل ايه
فرح : تروحيله الشركة وتقوليوله
عين : انا
ايمان: ايوا يلا اطلعى البسى وروحى دلوقتي
عين : ماشى
وطلعت لبست ونزلت
عين : انا مش هروح لوحدى حد فيكوا يجى معايا
ايمان: اه يا آخرة صبرى خلاص انا هاجى معاكى بس مش هدخل معاكى المكتب هستناكى برا
عين : تمام
عين وإيمان وصلوا الشركة
ايمان وهى مبهورة بالشركة : الله حقيقى كبيرة وجميلة اوى دى اد الشركة اللى بشتغل فيها يجى عشر مرات كدا ما شاء الله
عين : اللهم بارك ربنا يوفقه وديما فى نجاح انتى هتعقدى فين بصى خليكى هنا فى الريسبشن عشان لو طلعت قعدتى فى اوضة السكرتيرة احتمال تتخا'نقى معاها
ايمان: ليه مالها دى
عين : بعدين بقى انا طالعة
ايمان: تمام
عين طلعت فوق
عين : عايزة ادخل لى ادم لو سمحتى
نوران : ادم !! هو بيلعب معاكى فى الشارع
عين : طب اعيد كلامى تانى ولا ايه بقولك عايزة ادخله
نوران: مشغول
عين : طب ادخلى قوليله عين هانم برا
نوران: هانم انتى نسيتى نفسك ولا ايه
عين بصوت عالى: انتى ازاى بتتكلمى معايا بالطريقة دى
عند ادم كان قاعد بيراجع ملفات
ادم : ايه دا دا صوت عين
وخرج بسرعة
ادم : ايه يحبيبتى بتزعقى ليه
عين : تقريبا كدا الست نوران مش عايزة تدخلنى
نوران: يا فندم
ادم بمقاطعة و بعصبية وهو بيبص على نوران : عين هانم اما تيجى هنا تانى تدخل من غير ما تستأذنينى انتى فاهمة دى مرات ادم النويرى
نوران بصدمة: ايه
↚
عين وهى بتمسك ادم : زى ما سمعتى مراته
وبعد كدا ادم اخدها و دخلوا المكتب
عند ايمان
كانت بتتلفت يمين وشمال وبتبص على الشركة وفجأة خبطت فى حد و وقعت الملفات اللى كانت فى ايده
ايمان وهو بتوطى تجيب الملفات: يلهوى انا اسفة جدا مكنتش اقصد
عمر وهو بيوطى يشيلهم معاها: مفيش داعى للاسف حصل خير مش انتى صاحبة عين مرات ادم كنتى موجودة فى كتب كتابهم صح
ايمان كانت فكراه بس مردتيش تبين
ايمان: مين حضرتك بقى
عمر : انا عمر صاحب ادم كنت موجود فى كتب الكتاب برضوا
ايمان: اسفة بس مأخدتش بالى عن اذنك
عمر : اتفضلى
ايمان فى نفسها: يخربيت حلاوتك هو فيه كدا ينهار ابيض غضى بصرك استغفر الله العظيم
ادم وهو بيقر'ب من عين : دا ايه سر الزيارة دى وحشتك لدرجة دى
عين بتوتر : هاا فيه حاجه مهمة عايزة اقولهلك
ادم وهو بيح'ضنها : وحشتينى اوى على فكرة
عين : طب اقول انا الحاجة المهمة ازاى دلوقتي ممكن تبعد
ادم بحنية : قولى واحنا كدا
عين : يا آدم بقى
ادم قعد على الكنبة وقعدها جنبه
ادم : هاا يستى قولى
عين : اتفضل
ادم : ايه دا
عين : افتحه وانت هتعرف
ادم بصدمة: دا بتاع ميار
عين : ايوا
ادم بعصبية: تمام هى كدا اللى لعبت معايا تستحمل بقى
عين : يا ريت متأذيهاش خرجها من حياتنا وخلاص
ادم : طب يلا نروح
عين : تمام
عين وصلتلها رسالة من ايمان بتقولها انها مشيت
فى العربية
ادم : اربطى الحزام
عين ببراءة: مش عارفه اربطه
ادم وهو بيربطه وعين كانت متوترة من قربه
ادم : لو عيلة صغيرة هتعرف تربطه
وبعد كدا بص عليها لاقى خدودها احمرت جدا
ادم قر'ب منها جامد وقب'لها وبعد كدا حض'نها
عين : ادم
ادم : امم
عين : مش هنروح
ادم وهو بيبعد بصعوبة : اها ماش
ادم وعين وصلوا البيت
ادم بصوت عالى جدا خرج كل اللى موجودين فى الڨيلا : مياااااار
يتبع
↚
ادم بصوت عالى: مياااااار
ميار: فيه ايه يا آدم بتزعق كدا ليه
ادم راح عندها ومس'كها من شعرها
ادم بعصبية وصوت عالى: بقى انتى يا زبا'لة بتضحكى عليا أنا
عين وهى بتحاول تبعده عنها : خلاص يا آدم
ادم بمقاطعة وصوت عالى : ابعدى
ميار بخوف وعياط: أنا مش فاهمة حاجه
ادم ببرود: دا لسه عايزة تكمل فى الكدب لعبتى مع ادم النويرى يا شاطرة يبقى تستحملى بقى
ميار بعياط : والله عملت كدا عشان خايفة اخسرك بس اما عرفت انك اتجوزت عين
ادم : اسمها ميجيش على لسان واحدة زي'ك سميحه
سميحه: نعم يا فندم
ادم : اطلعى لملها هدومها بسرعة
بعد ربع ساعة
ادم وهو بيطر'دها برا البيت وبيرمى شنطتها وراها: لولا ان عين قالتلى مأذيكيش كان زمانك دلوقتي فى عدا'د الموتى وابقى ورينى وشك دا تانى
وقفل الباب فى وشها
ميار بشر : تمام يا عين انتى اللى بدأتى
فرح : الحمد لله ربنا خل'صنا منها
عين :مكنش فيه داعى انك تعمل اللى عملته دا كان ممكن تطلعها برا البيت من غير اى حاجه
ادم بصوت عالى وزعيق: هو فيه ايه يا عين انتى لولا أنك قولتلى متأذيهاش و رحمه امى كنت دف'نتها حية
عين بزعل : انت بتزعقلى ليه
ادم : ما انتى اللى بتقولى كلام يعصب
عين زعلت انو زعقلها قدام كل اللى موجودين وطلعت
فرح : هى ذنبها ايه يا آدم اطلع رواها وصالحها
ادم : ماشى
ادم طلع لاقى عين قاعدة بتعيط
ادم بحنية: انا اسف
مفيش رد
ادم : مخصمانى يعنى
عين بطفولة: اه
ادم اخدها فى حض'نه
عين ببراءة: بقولك مخاصمك
ادم وقتها قر'ب عليها جامد وقب'لها وعين تجاوبت معاه
ادم بحنية : من الواضح انك مخصمانى خالص
عين : اطلع برا يا آدم
ادم ضحك ضحكة عالية جدا سمعت كل اللى قاعدين تحت
عين وقتها تاهت فى ضحكته
عين بتوهان : ضحكتك جميلة اوى
↚
ادم بحب: مش اجمل منك لسه زعلانة منى
عين : اه
ادم : طب ايه رأيك نروح نزور محمود و رنا
عين بفرحة: بجد
ادم : ايوا يلا
عين : اشطا
عند ميار
عايدة بعصبية: يعنى ايه عرف كل حاجه
ميار : الست عين هى اللى كشفتنى
ندى بزعيق : ما انتى هب'لة
ميار : بقولك ايه متغلطيش انا مردتيش اعترف عليكوا واقول أن انتوا اللى مخططين لكل دا عشان لازم يبقى فيه حد فينا معاهم احنا لازم نطلع البت اللى اسمها عين دى برا حياة ادم
عايدة بش'ر : احنا لازم نفكر كويس فى حاجة متعرفش تخرج منها
ادم وعين راحوا بيت عين
محمود هو اللى فتح الباب
عين وهى بتحضنه: وحشتنى اوى
ادم وقتها شدها و وقفها وراه
ادم: ازيك يا محمود
محمود: الله يسلمك
وخرجت نادية و رنا
نادية بضيق : اعملكوا ايه تشربوه
ادم : مفيش داعي عين انا عايز اشوف اوضتك ممكن
عين : ماشى تعال
فى أوضة عين
ادم قفل الباب
عين بتوتر: بتقفل الباب ليه
ادم وهو بيقر'ب منها : عادى اوضتك جميلة اوى على فكرة
عين بتوهان: اه
ادم وهو بيسند برأسه على راس'ها : ممكن بعد كدا متحض'نيش حد تانى
عين بتوهان: دا اخويا
ادم : حتى لو اخوكى عشان بعد كدا هتصرف تصرف مش هيعجبك خالص تمام
عين : تمام
عين : شكرا
ادم : على ايه
عين : على اللى انت عملته مع محمود انا عارفه ان دا كان سبب جوزاى منك اصلا هو انك تتكفل بمصاريف الكلية بتاعته بس شكراً لانك قولتله ان دى منحة عشان متحرجهوش
ادم : انتى ازاى بتفهمينى اوى كدا
عين كانت لسه هتتكلم بس الباب خبط
كانت نادية وكانت واقفة بتسمع كل كلامهم
ادم : ادخل
نادية: عين يا بنتى ايمان صاحبتك برا وعايزكى
ادم : طب انا هخرج برا اقعد مع محمود عشان تخدوا راحتكوا
عين ببأتسامة : ماشى
ايمان دخلت
نادية راحت عند عين وحضنتها جامد وبدموع : .............
يتبع
↚
نادية وهى بتحضن عين وبدموع: انا اسفة يا بنتى سامحيني عمرى ما كنت ام كويسة ليكى وانتى طول الوقت كنتى بتستحملى وديما بضحى عشان اخواتك وانا مكنتش مقدرة دا
عين وهى بتعيط وبتبوس ايدها: متعتذريش انا مش زعلانة منك انتى زى والدتى
نادية: لا يا عين انا مش زى والدتك انا ماما فعلا يا حبيبتي من هنا ورايح انا امك ومفيش طنط تانى انا ماما ماشى
عين وهى بتحضنها وبتعيط: بجد شكرا جدا ليكى لانك حسستنى الاحساس دا
ايمان: دراما كوين اوى يعنى
عين ببأتسامة وهى بتمسح دموعها: بس يبت
نادية: طب اسبكوا انا بقى تعقدوا براحتكوا
وخرجت
عين : بقى بتسبينى وتمشى يا ناد'لة الصحاب فى اجازة فعلا
ايمان: معلش بقى يا عين امى رنت عليا المهم قوليلى ايه اللى حصل
عين حكت لى ايمان كل حاجه
ايمان: كنتى سبتيه عليها
عين : إذا كنت انا زعلت انو خرجها بالطريقة دى
ايمان: يختاااااى دا كانت هتاخد منك جوزك
عين : ربنا يسامحها ويهديها
ايمان ببأتسامة: الا صحيح يا عين هو انتى تعرفى عمر دا
عين : عمر مين
ايمان: صاحب ادم اللى كان موجود فى كتب كتابكوا
عين: لا معرفهوش بس بتسألى ليه
ايمان: اصلى شوفته انهاردة فى الشركة و
عين بخبث: وايه
ايمان بخجل: متبصليش البصة دى
عين : اوه دا ايمان وقعت تقريبا
ايمان: الصراحة اه بس هو فين وانا فين
عين: وانتى مالك بقى الحب ميعرفش مستوى اجتماعى يا ايمان بس بلاش تعلقى نفسك بيه لانه ممكن ميكونش من نصيبك سلمى امورك لله واكيد ربنا مش هيكتبلك الا الخير وبكرة ربنا يبعتلك اللى يستاهلك
ايمان: صح معاكى حق طب وانتى عاملة ايه مع ادم
عين ببأتسامة وحب : بيحبنى
ايمان بفرحة: بجد يعنى هو اعترفلك
عين : اه
ايمان بفرحة: يرووحى على القمر وانتى قولتيله ايه
عين : مقولتش حاجه
ايمان: بتهزرى صح
عين : ما هو انا مش فاهمه مشاعرى ناحيته محبتش قبل كدا انا
ايمان: طب انتى بتحسى بى ايه أما بتكونى معاه
عين : كل حاجه حلوة ساعات كتير بحس انى بحبه
ايمان: طب ما تقوليله مستنية ايه
عين : انتى شايفة كدا
↚
ايمان: مش شايفه غير كدا اصلا
الباب خبط
نادية: يلا ياحلوين العشا جاهز
عين : تعبتى نفسك ليه يا ماما كنتى نادتيلى اساعدك
نادية: ولا تعب ولا حاجه دا انتى اول مرة تزورينى انتى وادم يبحبك اوى يا عين ربنا يسعدكوا
ايمان وهى بترفع ايدها: امين يا رب
وقعدوا يتعشوا مع بعض وكان ادم مرتاح جدا معاهم
ادم : طب نروح احنا بقى يلا يا عين
عين : ماشى
نادية : ما انتوا قاعدين
عين : عشان ادم عنده شغل الصبح
ادم : نبقى نيجى يوم من اوله باذن الله يلا سلام
الكل : سلام
ايمان وهى بتحضن عين : قوليله متنسيش
عين : هحاول
فى العربية
عين كانت بتحاول تقول لى ادم
عين : ادم
ادم بحب : عيونه
عين بتوتر : ك كنت عايزة اقولك حاجه
ادم : قولى يحبيبى
عين : انا انا جعانة
ادم ببأتسامة: دا كله عشان تقولى انا جعانة وبعدين ما احنا لسه واكلين
عين بتوتر : اه صح احنا لسه واكلين
عين : تيجى ننزل نتمشى على الكورنيش شوية وناكل حمص الشام
ادم : ماشى
ووقف ادم العربية عند الكرنيش
عين : يلا احكى
ادم: احكى ايه
عين وهى بتشاور على قلبه: اللى مخلى دا موجو'ع
ادم وهو بيمسك ايد'ها وبيبو'سها : دا مش موجوع طول ما انتى معايا
عين : يلا يا آدم انا سامعة
ادم : طول عمرى بعيش على خنا'قات امى وابويا كل يوم كانا انا وفرح بنصحى على خن'اقهم كان ديما بيضر'بها قصاد عيننا ومكناش بنعرف نعملها حاجه وكان طول الوقت بيخ' ونها وكان بيجيب ست' ات عندنا البيت لحد اما مقدرتش تستحمل
وكمل بعياط: وانتح'رت
ومن ساعتها وفرح دخلت فى الحالة اللى كانت فيها وانا انا مكنتش عارف اعملها حاجه
عين وهى بتاخده فى حض'نها وبتبطب عليه : بس دلوقتي فرح كويسة
ادم : ايوا الحمد لله معلش نكدت عليكى بس انتى اللى كنتى عايزة تسمعى
عين : بطل تقول الكلام دا تانى انت جوزى يا ادم أن مكنتش انا هسمعك واخفف عنك مين هيعمل كدا
ادم : ربنا يباركلى فيكى
وفضلوا قاعدين شوية
وروحوا الڤيلا واول ما فتحوا الباب لاقوا
يتبع
↚
واول ما ادم فتح الباب لاقوا عايدة وندى قاعدين وجانبهم شنط هدومهم
نادية: معلش بقى يا اخويا هنتقل عليكم
على : ولا يهمك دا بيتك
فرح : حمد لله على سلامتكم حقيقى البيت بيبقى مضلم من غيركم
عين ببأتسامة : البيت منور بيكى يا فروحة
ادم ببرود : انتوا مسافرين ولا ايه
ندى : لا احنا هنعقد هنا
ادم ببرود: فعلا وايه السبب بقى
عايدة: كلامك محسسنى انك مش عايزين نعقد معاكوا يا ادم
ادم ببرود: تؤ تؤ متقوليش كدا يا عمتى انا بس سألت على السبب
عايدة: اعدل طريقه كلامك يا آدم وراعى انى عمتك
ادم : والله بقى دى طريقه كلامى واللى مش عجبه ميبقاش يتكلم معايا بس برضوا مقولتوش ايه السبب
عايدة: عشان سمير جوزى سافر واحنا مش عايزين نعقد لوحدنا
ادم : ما انتوا على طول اما بيسافر بتعقدوا لوحدكوا ايه اللى جد بقى المرة دى
عايدة بعصبية : يلا يا ندى يا بنتى نرجع بتنا اصل استاذ ادم مش عايزينا نعقد
ادم ببرود وسخرية: والله لا انتى قاعدة مش دا اللى انتى عايزنى اقوله خليكى عشان ملاقيش عنوان بالخط العريض ادم النويرى يطرد عمته من منزله يلا يا عين عايز ارتاح
عين : ماشى
فرح : عن اذنكوا انا طالعة انام
على : وانا كمان طالع البيت بيتكوا يجماعة
عند عين وادم
عين راحت وحض' نت ادم
ادم حا'وط بأيده عليها وبصلها بحب كبير وقب'لها بحنية وعين حاوطت بأيدها على رقبت' ه
ادم بحنية : بعشقك
وبعدها مسك ايدها بحنية واخدها ونايمها فى حض'نه
فى الصباح
عين صاحيت ولاقيت نفسها نايمة فى حض'ن ادم وجت تقوم بس هو كان مكلبش فيها جامد
عين طب'عت قب'لة صغيرة على شفاي'فه وجت عشان تبعد
ادم بحب : تعالى هنا وشدها عنده وقب'لها هو واستمروا كدا لمدة دقايق
ادم بحب وغمزة : حلوة التطورات دى
عين بخجل: بس بقى
ادم وهو بيقلد صوتها: بس بقى
عين زعلت
ادم بحنية : طفلة اوى
عين : على فكرة انا كبيرة عندى ٢٣ سنة
ادم بضحك : طب بصى انا جبتلك ايه
عين بحماس: ايه
ادم وهو بيفتح الدرج اللي جانبه وطلع منها شكولاتات كتير : كل يوم هجبلك وانا راجع من الشركة
عين بفرحة شديدة: الله دول كتير اوى
ادم بخبث : طب مفيش مقابل
عين : مكنش العشم انت هتاخد منى فل
ادم مسبهاش تكمل وقطاعها بقب'لة طويلة
ادم : هجبلك شكولاتة واخاد واحدة زى دى
عين بخجل و خدودها احمرت جدا
ادم : بم' وت فى الفروالة دى
على تربيزة السفرة: هو ادم لسه مصحيش
فرح : سيبيهم على راحتهم
ندى وقتها اضايقت جدا
ندى : انا هطلع اصحيهم
وقتها عين وادم نزلوا
ندى بحب عين لاحظته : صباح الخير يا آدم
عين وقتها شرقت
ادم بخوف وهو بيديها المياه : انتى كويسة يحبيبتى
عين ببأتسامة: شرقت بس انا كويسة الحمد لله
عايدة: مش فهم انا ايه الشغل الدلع دا
ادم ببرود عكس اللى جواه: مدام ادم النويرى تتدلع براحتها بقى
ندى بضيق: عن اذنكوا
ادم : انا هروح الشغل عايزين حاجه
الكل: سلامتك
↚
فى عربية ادم
ادم : الو محمود ازيك
محمود : ازيك يا ابو نسب
ادم : بقولك ايه ما تحيلى الشركة عايزك
محمود : فيه حاجه ولا ايه عين كويسة
ادم : عين بخير الحمد لله بس انا عايزاك هستناك
محمود : حاضر
عند ايمان
ايمان : مش عارفه ابطل تفكير فيه طلعلى منين دا
وبعدها رنت على عين
ايمان: الو يا عين
عين : وعليكم السلام
ايمان: انا مخنوقه اوى
عين : مالك يحبيبتى فيه ايه
ايمان: مش عارفه ابطل تفكير فيه خالص
عين : عمر
ايمان: ايوا
عين : طب اهدى طيب وادعى يمكن ربنا يجعله من نصيبك
ايمان: يا رب انتى قولتى لى ادم
عين : لا مقولتلهوش معرفتش خالص
ايمان: يحبيبتى لازم تتجرأى اقولك اعمليله مفاجأة انهاردة وقوليله كل اللى انتى حاسه من ناحيته
عين : مفاجأة ازاى يعنى
ايمان: بصى انا هحاول اخلص شغلى بدرى واجيلك ونظبط كل حاجه
عين : تمام
عند ادم
محمود : خلاص يا ابو نسب اتفقنا
ادم : تمام وانا هبعتلك حد بليل ياخد منك كل ورق التقديم
محمود : تمام يلا انا همشى انا بقى عايز حاجه
ادم : لا يحبيبى تسلم
محمود كان لسه خارج وقابل عمر على الباب
عمر : ازيك يا محمود عامل ايه
محمود: بخير الحمد لله
وعمر دخل لى ادم
عمر : ادم ما تجبيلى رقم ايمان صاحبة مراتك
ادم بخبث : ودا ليه بقى
عمر : البطاقة بتاعتها وقعت منها اما كانت فى الشركة وعايز اديهلها
ادم بخبث : هاتها وانا هديها لعين تديهلها
عمر : ما تجيب الرقم بقى يا عم وتبطل رزا' لة
ادم ببأتسامة: حاضر يا عم روميو
عند عين وإيمان
ايمان: معقول يا عين معندكيش اى حاجه عدلة تلبسيها لجوزك
عين بخجل : طب هنعمل ايه
ايمان: هننزل نشترى يلا
عين : طب هرن على آدم استأذنه
ايمان: ماشى رنى
ادم : الو يحبيبتى
عين : هو انا ممكن انزل المول مع ايمان نشترى شوية حاجات
ادم : هتشترى ايه
عين بتوتر : حاجات يا آدم
ادم : ايوا حاجات ايه
عين : حاجات بنات
ادم : ماش بس متتأخريش وخلى السواق يوصلكوا
عين : ماشى
ادم : افتحى الدرج هتلاقى فيه كذا ڤيزا خدى واحدة منهم وابعتيلى صورتها عشان ابعتلك الباسورد بتاعها
عين : تمام
وراحت ايمان مع عين واشتروا كل حاجه
فى المساء
عين خرجت من غرفة الملابس
ايمان بتصفير: ايه الجمال دا كله والله مخظوظ ادم
عين بتوتر: مش قصير اوى دا
ايمان: يبنتى دا جوزك هفهم فيكى لحد امتى احنا كدا ظبطنا كل حاجه مع السلامه انا بقى
عين : ماشى
بعد مرور ساعة وعين كانت قاعدة مستنية ادم
ادم اول ما طلع الاوضة وفتحها واتصدم كانت الاوضة متزينة بالورود وكان فيه شموع
عين وهى خارجة من غرفة الملابس: حمد لله على سلامتك
وراحت عنده
عين وهى بتحاوط على رق' بته : بحبك
ادم بتوهان فيها: قولتى ايه
عين : بحبك يا آدم
ادم وقتها قب'لها وعين تجاوبت معاه وبعد كدا نزل على رقب' تها وشالها و ذهبوا معا الى عالمهم الخاص
فى الصباح
ادم صحى ولاقى عين نايمة وبعد كدا دف' ن رأسه فى رقبتها وبا' سها
عين بحب وخجل : ادم
ادم : امم
عين : صباح الخير يحبيبى
ادم وهو بي' بوس خدها : صباح النور يا عمرى
ادم وهو بيقوم وجاب ورق من على التربيزة
ادم بحب: اتفضلى
عين فتحت الملف واتصدمت
عين بفرحة وصدمة : .................
يتبع
↚
عين بفرحة وصدمة : ايه دا دا بجد طب ازاى
ادم بحب: انا مستعد اعمل اى حاجه عشان اشوف الفرحة دى
عين وهى بتح'ضنه : ربنا يديم وجودك تسلميلى يا رب انا مبسوطة اوى معقول انا هكمل كلية طب جبت ورقى منين وكمان عرفت منين انى حابة ادخل هندسة
ادم : محمود
عين بفرحة وحماسة وهى بتقوم : طب هى الكلية امتى انا عايزة اقوم اروح دلوقتي
ادم بفرحة لفرحتها: تعالى يا عين تعالى يحبيبتى
عين وهى بتعض على شفايفها: هبلة انا
ادم بمقاطعة وهو بيقب' لها
ادم : متعمليش الحركة دى تانى
عين بخبث: ليه
ادم بخبث : لو عملتيها تانى متلومنيش على اللى هعمله
عين : اى حركة دى انا معرفش بتتعمل ازاى اصلا
وجريت
ادم وهو بيحط ايده على شعره وبحب : هب'لة بس بعشقك
عين بحب وهى واقفة على باب اوضة الملابس: وانا بموت فيك
ادم جرى عليها وحض'نها من ضهرها
عين : يلا ادخل خد شاور وانا هحضرلك هدومك
ادم بحب : تمام
ادم خرج من الحمام
ادم وهو بينشف شعره: مش هتنزلى تفطرى ولا ايه
عين : انزل انت وانا هنزل وراك
ادم خلص وخرج
ندى : صباح الخير يا آدم
ادم : صباح النور
وهم نازلين على السلم
ندى وهى بتمثل أنها بتقع
ندى: اه
ادم : ايه اللى حصل
ندى بدموع مزيفة: رجلى رجلى اتلوت وبتوجعنى اوى
ادم : طب اهدى
ندى : مش قادره احركها
ادم : طب اسندى عليا
ندى وهى بتسند عليه : شكرا يا آدم
عين فى اللحظة دى خرجت
عين بعصبية وغيرة : ودا ايه دا بقى أن شاء الله
ادم : رجليها اتخبطت ومش هتعرف تنزل لوحدها يا عين
ندى : اه يا عين
عين بعصبية: والله تعالى يحبيبتى وانا اسندك
عين وهى بتبص لى ادم بضيق: اوعى كدا انت كمان
ادم بضحك : وانا مالى انا طيب
عين : انزل يا آدم
ادم نزل
وعين ساندت ندى
ندى بصوت منخفض: دى البداية بس و حياة امى لا اخده منك وانتى هتطلعى برا
عين اتصدمت هى كانت ديما بتحس بان ندى ماس عينها من ادم بس كانت ديما بتكدب نفسها
عين بتحدى : هنشوف يجميل
عند رنا اخت عين
مازن بحب : ازيك يا رنا
رنا : ايه دا مازن انت رجعت من السفر امتى
مازن : لسه دلوقتي حالا انا حتى لسه مطلعتش عند ماما
رنا : حمد لله على سلامتك
مازن بحب : الله يسلمك
رنا : عن اذنك
مازن بتوهان : اتفضلى
ايمان: حاضر جاية أهو
ايمان وهى بتفتح الباب
ايمان بفرحة شديدة وهى بتحضنه : ايه دا مازن
مازن : وحشتينى اوى يا ايمى
فاطمة خرجت ( مامت ايمان ومازن )
فاطمة بفرحة شديدة وهى بتحضنه: يحبيبى وحشتنى اوى
مازن : وانتى كمان يا امى وعندى ليكوا مفاجأة انا خلاص هستقر فى مصر هبدأ فى تأسيس شركة للمعمار انا و واحد صاحبي ادعولى
فاطمة: ربنا يوفقك يحبيبى
↚
ايمان: وهتشغلنى معاك
مازن : ماشى يستى
عند عين
عين كانت دخلة اوضة السفرة وادم مسك ايدها وشدها عنده لحد ما تقريبا بقيت فى حض' نه
عين بزعل : ابعد كدا لو سمحت
ادم : لدرجة دى وانا عملت ايه لى دا كله
عين : يعنى مش عارف انت عملت ايه
ادم: كانت رجلها بتوجعها ومكنتش قادرة تمشى
عين : والله ما كنت نادت على اى ست تسندها دى مش من محارمك يا آدم يعنى مينفعش كدا
ادم : خلاص انا اسف مش هتتكرر تانى متزعليش بقى
عين : تمام
ادم : يبقى لسه زعلانة
عين ببأتسامة: خلاص مش زعلانة يلا ندخل بقى هيقلقوا علينا
ادم : يلا
وخلصوا اكل
ادم خرج
عين : ايه دا نسيت اقوله
عين جريت وراه
عين بصوت عالى : ادم
ادم : عيونه
عين : ممكن اخرج مع ايمان انهاردة
ادم : ما انتى كنتى معاها انبارح
عين : عايزاها وافق بقى
ادم: طب هتروحوا فين
عين : اى كافية
ادم : تمام بس متتأخريش واول اما توصلى ابعتيلى اللوكشين تمام
عين بحب وهى بت' حضنه : تمام
ادم: لا دا انا الغى الشغل وانتى تلغى ايمان ونطلع نر'يح فوق ايه رأيك
عين : يلا سلام يا آدم
ادم : اما ارجعلك يا مدام ادم النويرى يلا عايزة حاجة
عين : سلامتك يحبيبى
فى الكافية
ايمان: قالتلك كدا بجد
عين : ايوا انا كمان اتصدمت
ايمان: ما صدقنا خل' صنا من ميار طلعتلنا دى
عين : انا مش عارفه اعمل ايه
ايمان: متسمحليهاش تاخد منك جوزك وخليكى قوية قدامها
عين : ماشى
عند رنا كانت قاعدة فى نفس الكافية
كريم : يا رنا استنى
رنا : استنى ايه هو مش اللى فى الصور دا انت
كريم : طب اسمعيني بس
رنا : اسمع ايه صورك مع وا' حدة وبالمنظر دا عايزينى اسمع ايه
كريم وهو بيم' سك أيدها : طب وفيها ايه يعنى ما الدور عليكى
رنا وهى بتض'ربه بالقلم وبزعيق : انت واحد قليل الادب
وخليت كل الكافية يتفرج عليهم
عين بخوف : دا صوت رنا
عين راحت عندها: فيه ايه يا رنا
كريم وهو بيم'سك ايدها جامد : هدفعك تمن الق' لم دا غالى بس استنى عليا
عين وهى بتشد ايده : انت مين يا عم انت وازاى تكلمها بالطريقة دى
كريم : انتى اللى مين
عين بتحذير : اختها وابقى ورينى بقى هتعمل ايه
عين وهى بتمسك رنا : يلا يا رنا
عين وهى بتحض' نها: ممكن تهدى
رنا بعياط : انا بجد اتغ' شت فيه
عين : هو مين دا اصلا
رنا بعياط : واحد زميلى فى الكلية و بحبه
عين : طب اهدى طيب ومتعيطيش
ايمان: احمدى ربنا انك كشفتيه على حقيقته فى الوقت المناسب ودا نهاية الغلط
رنا : صح انتى معاكى حق انا غلطت لما مشيت معاه وكنت بقابله من ورا ماما ومن غير ما يكون فيه حاجه رسمية
عين : طب الحمد لله اهم حاجه انك اتعلمتى الدرس
رنا : يا ريت ماما متعرفش حاجه عن اللى حصل ممكن يحصلها حاجه
عين : ولا يهمك ومن غير ما تقولى اصلا
رنا وهى بتحض' نها : شكراً اوى يا عين
عين : بطلى هب'ل انتى اختى
عند ادم
عمر: جبتلى رقم إيمان
ادم : تصدق نسيتى بكرة يكون عندك متقلقش
عمر : تمام
ادم : انت بتحبها
عمر : شكلها كدا
ادم : طب ما تتقدملها
عمر : فكرك توافق
ادم : ليه لا اتشجع انت بس وروح اتقدملها
عند عين
عين : ما تشوفى مين بيرن
ايمان: الو السلام عليكم
ايمان بزعل وصدمة : بتقولى ايه
↚
ايمان بزعل وصدمة: بتقولى ايه طب يلا سلام
عين ورنا وقتها بصوا لبعض بخوف عليها
عين بخوف : ايه يا ايمان فيه ايه
ايمان: صفوا شوية من الموظفين وانا واحدة منهم
عين بزعل : معلش قدر الله وما شاء فعل باذن الله ربنا يعوضك بالاحسن وبعدين انتى قولتى ان مازن خلاص رجع يبقى خلاص انتى مش محتاجه الشغل
ايمان: الفكرة مش فكرة فلوس يا عين انا اللى مش عايزة اقعد فى البيت حابة اشتغل
عين : باذن الله ربنا يعوضك بوظيفة احسن منها كله خير
ايمان: الحمد لله
وفضلوا قاعدين مع بعض شوية وبعدها روحوا
عند ادم
ادم : اتفضل دا رقم ايمان
عمر : جبته من مراتك
ادم : لو كنت قولت لمراتى كنت استحالة تديهولى
عمر : ليه مش بتثق فيك
ادم : مش فكرة ثقة بس كانت هتقولى هاتها وانا هديهلها
عمر : اوماال جبته منين
ادم : تحاريتى الخاصة
عمر : ايوا صح نسيت انك ادم النويرى
ادم : بس نصيحه منى روح اتقدملها على طول عشان ايمان مش من نوع نتعرف على بعض لازم يبقى فيه حاجه رسمية
عمر بغيرة : وانت عارف ايمان منين بقى
ادم : كلامك بيقول انك بتشك فيا انتى اخويا يالا انا بقول كدا لان إيمان صاحبة مراتى ونفس طباعها
عمر : تمام
عين روحت الڤيلا وكانت ندى قاعدة فى الريسبشن
ندى : كل شوية خروج مبتعقديش فى البيت خالص
عين : والله انتى لسه جاية انبارح فمتحكميش انى بخرج كل يوم وانتى اصلا مكنتيش قاعدة معانا وبعدين حتى لو بخرج ادام جوزى موافق يبقى محدش ليه دعوة
وسابتها ومشيت
عند عين فى اوضتها
عين بضيق: مس' تفزة
وفجأة لاقيت فونها رن
عين : الو السلام عليكم
ادم : وعليكم السلام وحشتينى
عين : وانت كمان
ادم : روحتى ولا لسه مع ايمان
عين : لا روحت انت هتيجى امتى
ادم : على بليل كدا هحاول متأخرش
عين : ماشى
ادم : يلا عايزة حاجة
عين : سلامتك
عند ايمان كانت قاعدة فى بيتها زعلانة وفجأة فونها رن
ايمان بزعل : الو السلام عليكم
عمر : وعليكم السلام مال صوتك
ايمان بعصبية: انت مين يا عم انت
عمر : انا عمر
ايمان ببأتسامة: عمر مين
عمر بغيرة وعصبية: وانتى تعرفى كذا حد اسمه عمر
ايمان: ما تفكر فى كلامك قبل ما تقوله يا عم انت
عمر : انا عمر صاحب ادم
ايمان: اها وبترن ليه يا استاذ عمر
عمر : البطاقة بتاعت وقعت منك فى الشركة ومعايا
ايمان: اه خلاص اديها لى استاذ ادم يديها لعين
عمر : لو عايزها تعالى قابلنى فى الكافية****** كمان ساعة
ايمان: دا مبيسمعش دا ولا ايه بقولك وصلهالى عن طريق عين
عمر : وانا بقولك لو عايزاها تعالى قابلنى فى الكافية كمان ساعة وقفل
ايمان: دا مجن'ون دا ولا ايه طب اعمل انا ايه دلوقتي خلاص هروح اخدها منه واجاى على طول
فى الكافية
ايمان: هات البطاقة عشان امشى
عمر : طب نشرب حاجه الاول
ايمان بعصبية وهى بتقوم تروح عنده وبتشاور بصبعها: بقولك ايه لو مفكرنى من البنات اللى تعقد مع شباب وتخرج معاهم تبقى غلطان
عمر بضحك: طب ممكن تعقدى فرجتى الناس علينا دلوقتي الشرطة تيجى تقول بخ'طفك مع انى نفسى اعمل كدا
ايمان بعصبية عكس اللى جواها: لا دا انت ذودتها اوى هات يا عم انت البطاقة
عمر : حاضر اتفضلى
واخدتها وسابته ومشيت
عمر بحب : انا كدا خلاص اتأكدت من مشاعرى ناحيتك بحبك
فى المساء
ادم اتأخر وعين كانت قاعدة مستنياه على الكنبة
ادم دخل ودف'ن راسه فى رقبتها: وحشتينى
عين : وانت كمان اتأخرت كدا ليه
ادم : كان فيه شغل كتير انهاردة
عين وهى بتقوم : انا هقوم احضرلك العشا
ادم وهو بيشدها وقعدها على رج'له : تعالى هنا انا مش عايز اكل خليكى معايا
عين : ما انت اكيد جعان يحبيبى
ادم وقتها قب'لها وعين تجاوبت معاه وهى حاسة بكل حاجه حلوة وهى معاه
ادم شا'لها
↚
عين : ادم
ادم بحنية : نعم
عين : متأكد انك مش عايز تاكل
ادم وهو بيح'اطها على السرير: اه
و ذهبوا معا الى عالمهم الخاص
عند ايمان فضلت تفكر فى كل اللى حصل وتبتسم
ايمان: هو اصلا شكله واحد من اللى عايزين يتسلوا وخلاص خلاص انا مش هفكر فيه تانى
عند عين وادم
عين كانت نايمة فى حض'ن ادم
ادم بحنية وهو بي'بوس راسها : مالك حاسك مضايقة من ساعة ما جيت
عين : انت ازاى بتفهمنى اوى كدا
ادم بعصبية : يبقى فيه حاجه حد من ندى او عمتى قالك حاجه
عين : لا
ادم : اومال فيه ايه
عين : زعلانة عشان ايمان خرجوها من الشغل وهى زعلانة
ادم : هو دا اللى مزعلك قوليلها تيجى بكرة الشركة وتشتغل معانا
عين بفرحة: بجد
ادم : اه
عين : حاضر هقولها الصبح
ادم : تمام
فى الصباح فى الشركة
عين كانت بلغت ايمان وإيمان راحت الشركة
عمر : آنسة ايمان
ايمان بعصبية: عايز ايه تانى البطاقة ورجعتهالى عا
عمر بمقاطعة: تتجوزينى
ايمان بفرحة: هااا
عمر : تتجوزينى فكرى كويس وقوليلى قرارك وكان لسه هيمشى بس ايمان وقفته
ايمان: موافقة
عمر بفرحة : بتتكلمى بجد خديلى معياد مع اللى عندكوا فى البيت وانا هجيب والدتى واجاى تمام
ايمان: تمام
عند عين كانت قاعدة فى اوضتها
سميحه: عين هانم فيه واحدة تحت اسمها رنا عايزه حضرتك
عين بفرحة: طلعيها بسرعة
رنا وهى بتحضنها وبعياط: الحقينى يا عين
عين بخوف : ايه اللى حصل
رنا ادتها الفون
عين بصدمة: دا انتى بجد
رنا بعياط : احنا فعلا كانا متصورين مع بعض بس مش بالمنظر دا
عين : طب اهدى وتعالى اقعدى امسكى اشربى العصير دا واهدى
رنا بعياط: انا مش عارفه اتصرف ازاى دا بيهددنى بالصور
عين : رنى عليه وانا هكلمه
رنا رنت عليه
كريم ببرود: يظهر انك رجعتى لعقلك صح
عين : انا مش رنا انا اختها وهات الصور اللى عندك بدل ما هوديك فى دا'هية
كريم ببرود: تؤ تؤ أنا مبتتهددش عايزة الصور تعالى خديهم بليل هبعتلك اللوكشين وتيجى تاخديهم بس تيجى انتى لوحدك والا صو' ر اختك هتبقى موجودة على كل المواقع
عين : لا خلاص انا هاجى
فى المساء
عين رنت على آدم وقالها انو هيتأخر انهاردة فراحت
كريم وهو بيفتح الباب وكان عا' رى الصدر
كريم : اهلا بالقمر
عين : هات الصور
كريم : يعنى هتاخديهم من على الباب تعالى
عين دخلت
عين بعصبية: هات الصور
كريم وقتها شد' ها عنده وعين حاولت تبعد بس معرفتش
ادم وقتها دخل وشافهم
ادم نظر ليهم بصدمة وراح عند كريم وبعده عند عين ونزل فيه ض' رب لحد اما وقع على الكنبة من اللك' مات اللى اخدهم
عين بعياط: خلاص يا آدم هيم' وت فى ايدك
ادم بعصبية وصوت عالي: اوقعى مين دا
مفيش رد
ادم بصوت عالى جدا ارعبها: قولتلك مين دا
عين بعياط : دا حبيبى
ادم وهو بيمسك ايدها جا'مد : حبيبك ازاى يا زب' الة صح انا المفروض كنت اسمع كلامهم من الأول انتى حتة بنت جرسونة شغالة فى نادى فطبيعي ان دا هيحصل
وش'دها من الخمار جامد وجرجر' ها من على السلم : تعالى يا زب' الة
واخدها و راحوا الڤيلا
ادم وهو بيشد' ها من الخمار وبصوت عالى: تعالى يا زب' الة
كلهم طلعوا على صوته
ادم بصوت عالى: سميحه
فرح : سبيها يا آدم ايه اللى انت بتعمله دا
ادم بصوت عالى جدا: مش عايز اى حد يتكلم نص كلمة حتى
↚
على راح عنده وقتها
على بعصبية: سيبها
ادم وقتها تحاهله
سميحه لميلها هدومها يلا
على وقتها ض'ربه بالقلم
على بصوت عالى: انت ايه مفيش حد مالى عينك سكتلك كتير بس دلوقتي لا وصلت بيك انك ت'مد ايدك على مراتك
ادم بصوت عالى: شغل الاب العاقل دا مش بتاعك خليه لحد تانى يا على يا نويرى
سميحه وقتها نزلت بشنطة عين
وطبعاً دا كله تحت نظرات الفرحة من ندى وعايدة
ادم بصوت عالى: يلا
فرح بخوف : هتاخدها فين
ادم : هرجعها عند اهلها انا ميشر'فنيش ان واحدة زيها تبقى مراتى وقاعدة فى بيتى
نادية: يا ساتر يا رب مين بيرن بالطريقة دى
رنا : مش عارفه
محمود : استنوا انا هفتح
ادم وهو بي'شد عين وبيرم'يها على محمود وبصوت عالى: خد اختك اهى مش عايزاها
نادية بعصبية: انت ازاى تتعامل مع بنتى بالطريقة دى وبعدها اخدت عين اللى كانت منهارة من العياط فى حضنها
نادية بحنية وهى بطبطب عليها : اهدى يحبيبتى
محمود بصوت عالى: انا مسمحلكش تعمل اللى انت بتعمله دا واتفضل اطلع برا
ادم بصوت عالى : اسألها عملت ايه وبعد كدا اتكلم
وقتها كل فى العمارة طلعوا على صوت ادم
ايمان: ايه دا فيه ايه انتى كويسة يا عين
ادم وهو بيبص لعين وبعصبية : انا ماشى و وشك دا مش عايز اشوفه تانى
مازن : خلاص يجماعة كل واحد على بيته لو سمحتوا
وقفل الباب
نادية وهى واخدة عين فى حضنها وبطبطب عليها : خلاص يبنتى اهدى
ايمان: ايه اللى حصل لكل دا
عين بعياط: لو سمحتوا انا هدخل اوضتى ارتاح عن اذنكوا
محمود بزعل : خلاص سيبوها على راحتها
عين دخلت اوضتها وانهارت من العياط
فى بيت ادم
عايدة: انا قولت من الاول دى بنت مش كوي'سة
ندى : معاكى حق يا ماما
فرح : انا مش عارفه ادم مش بيرد ليه ومش فاهمه ايه اللى حصل لى دا كله
عند عين خرجت اتوضت وصلت وحاولت تنام بس معرفتش
ايمان دخلتلها: ممكن ادخل
عين بدموع : انتى لسه مروحتيش الساعه بقيت اتنين
ايمان: معقول اروح واسيبك لوحدك وانتى كدا انا استأذنت من ماما وهبات معاكى
عين بعياط وهى بتحضنها : انا تعبانة اوى يا ايمان ومخنوقة
ايمان : اهدى طيب واحكيلى ايه اللى حصل براحة
عين حكتلها كل حاجه
ايمان: طب وايه اللى خليكى تقوليله كدا
عين بشهقات: خفت ينفذ تهديده ويعمل حاجه لى رنا
ايمان: تقومى تض'حى بسمعتك وقدام جوزك بس الموضوع فيه حاجه غلط
عين بشهقات: يعنى ايه
ايمان بتفكير: كريم دا مشكلته مع رنا ليه يقولك انتى تعالى
عين بعياط : مش عارفه بقى
ايمان: طب اهدى
وقعدت تقرألها قرأن لحد اما عين نامت
ادم رجع البيت وهو سكران جامد
ندى كانت وقتها نازلة
ادم بوجع وسكر وهو بيتخيلها عين وبي'قرب منها : ليه عملتى كدا يا عين ليه
ندى : اهدى يا آدم وابعد انت مش فى وعيك
ادم وقتها قر'ب منها اكتر واخدها وطلعوا اوضته
فى الصباح
عين صحيت لاقيت ايمان لسه نايمة فسبتها تنام وقامت صليت الصبح وقامت تحضر الفطار
عند ادم
ادم صحى ولاقى ندى نا'يمة جن'به
ادم بصدمة: .................
- انا اسفة بس انا مش عايزة اكمل معاك
= جاية دلوقتي تقولى الكلام دا احنا كتب كتابنا كمان اسبوع
- انا استحملت كتير وخلاص كدا طاقتى خلصت
= بعصبية هو انتى تطولى تتجوزى واحد زى دا انا امام المسجد وكمان مهندس معروف ومليون بنت تتمنانى
-ببرود فعلا خلاص هسيبك ليهم انا مش هينفعنى انك مهندس مشهور وكمان امام المسجد بتاعنا وانت تلات اربع كلامك كله كد'ب
= انتى غريبة اوى بجد دى حاجات احنا بنتغضى عنها وبنعديها المهم انك تتبهى بيا قدام الناس
- دا تفكير محدود الناس مش هتعقد معاك فى بيت واحد ازاى هعيش معاك وانا مش واثقة فيك اما تتأخر شوية عقلى هيفضل يودى ويجيب اتفضل اداى دبلتك يا ابن الحلال و ربنا يبعتلك نصيبك بس للأسف مش معايا
= بكرة تندمى ندم عمرك لما تلاقي واحدة غيرك متهنية معايا
- بسخرية انت واثق انها فعلا هتتهنى معاك للأسف انت خاتم القرآن ومش فاهم منه اى حاجه اهلك رابوك على انك لازم تحفظ وبس انما انك تعمل باللى حفظته مبتعملش
= وايه الكدب اللى كدبته عليكى يعنى كلها حاجات بسيطة
- الكدب مفيهوش بسيط او كبير الكدب هيفضل كدا يا حضرة الشيخ
- اوك عن اذنك يا دكتورة
+ انتى اتجننتى بقى فيه واحدة عاقلة ترفض عريس زى دا
- قصدك فيه واحدة عاقلة ترمى نفسها لجوزاة زى دى
+ هنقول لناس ايه دلوقتي هيتكلموا عليكى انتى كتب كتابك كان كمان اسبوع
- يقولوا اللى يقولوه اهم حاجه انى اتخلصت منه
* فيه ايه يا خالتو صوتك جايب لى اخر الشارع
+ تعال شوف بنت خالتك جاية ترفض العريس قبل كتب كتابها بأسبوع هنقول لناس ايه دلوقتي
* بفرحة بجد دا حتى كان عيل رخ'م
+ انت هتعوم على عومها هو دا عريس يترفض
- ببأتسامة بقولكوا ايه انا هعمل شاى وكيكة اعمل حسبكوا ولا عاملين دايت
+ شايف برود الأعصاب اللى هى فيه
- وهى بتحضنها يا ماما يحبيبتى انتى ليه مش عايزة تفهمينى صدقينى لو كنت اتجوزته مكنتش هبقى مبسوطة خالص
+ خلاص يبنتى اللى يريحك
وسابتهم ومشيت
* انتى عملتى كدا فعلا عشان هو كداب ولا عشان بتحبينى
- مش انا البنت دى انا يوم ما قررت انى اكون مع حد تانى كنت اد القرار ومكنش حد غصبنى عليه بس انا اكتشفت انو ميستهلش اكون معاه فخيالك ميروحش بعيد وتفكر انى عملت كدا عشانك يا ابن خالتى انت خلاص نهيت كل مشاعرى اللى كانت تجاهك يوم ما اعترفتلك بحبى و رفضتنى وقولتلى انى اختك الصغيرة تمام يا ابيه
* بس انا بحبك
الجملة وقعت عليا وخلتنى طايرة من كتر الفرحة بس كرامتي منعتنى أظهر دا
- وانا قولتلك انى مبقتش احبك انا مش لعبة ترميها وقت اما تبقى عايز وتجيبها برضوا وقت اما تبقى عايز
* بعصبية كنتى عايزينى اقولك ايه تعالى نتجوز وانا مش عارف مصيرى ايه ولا عارف مستقبلى هيكون فيه ايه ابوكى مكنش هيوافق عليا وانا لسه بدرس وانتى كنتى لسه فى تلاتة ثانوى يعنى صغيرة اوى انتى مفكرة انى كونت مبسوط فى التلت سنين دول السنة اللى فضلتى تتعاملى معايا فيها بجفا دى كنت بم' وت فيها والسنتين اللى كنت شايفك فيهم مع واحد غيرى كان قلبى بيت'قطع حتى لما اتخرجت وقولت احاول احب حد تانى معرفتش لان قلبى مكنش شايف غيرك انتى ودلوقتي جاية تقولى بكل بساطة انى اتخليت عنك اسمعى انا استحالة افرط فيكى وخصوصاً ان دلوقتي مبقاش فى حياتك حد وانتى بتاعتى أنا وبس ومش هسمحلك تكونى لحد تانى غيرى
- يعنى ايه
* يعنى انا دلوقتي هروح اكلم ابوكى وقوله انى هكتب كتابى عليكى الاسبوع الجاى
- هى بفرحة بس انا مش موافقة
* ما هو من الواضح أهو انك مش موافقة وبعدين حتى لو مش موافقة هتجوزك غص'بن عنك انا مش رايق انا لشغل البنات دا
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
- هو احنا فعلا اتجوزنا ولا انا بحلم
* لا مبتحلميش انتى خلاص بقيتى مدمتى عارفه انا عايز ايه دلوقتي
- ايه
* عايز اخدك ونروح بيتنا دلوقتي
- مش كفاية كروتينى فى موضوع كتب الكتاب عايز نعمل فرح دلوقتي
* مين قال انى عايز استنى نعمل فرح وعلى فكرة انتى مراتى يعنى انا لو عايز اخدك دلوقتي من وسط اهلك محدش هيقدر يتكلم معايا نص كلمة
- بضحك طب يلا اخطفنى
* بعشقك
- وانا بموت فيك
↚
الدكتور ببأتسامة: الف مبروك المدام حامل
عين بصدمة وهى بتفوق: ايه
رنا بضيق الكل لاحظه: ازاى
الكل بصلها
رنا بتوتر: ق قصدى يعنى عشان هى وادم
نادية بمقاطعة: خلاص يا رنا
الدكتور: الاغماء دا بسبب انها مش بتاكل يا ريت تهتموا بموضوع اكلها وتبعدوها عن اى توتر
ايمان: تمام يا دكتور شكرا لحضرتك
الدكتور خرج والكل دخل لعين
محمود بخوف : هاا فيه ايه
نادية: حامل
محمود بفرحة : بجد مبروك يا عين
عين بجدية : لو سمحتوا يجماعة مش عايزة اى حد يعرف بالموضوع سواء كان ادم او اى حد من عيلته
نادية: ازاى يا عين هو ابوه يبنتى ولازم يعرف
عين بعياط: خلاص يا ماما ادم نسينى وهيتجوز
الكل بصدمة: ايه
عين بأنيهار: ادم هيتجوز ندى ادم خلاص نسينى وشاف حياته مع غيرى
نادية راحت عليها وحضنتها: طب اهدى يحبيبتى انتى لسه سامعة الدكتور قايل ايه
ايمان: حقك عليا يا حبيبتي بس بالله عليكى اهدى
عين بعياط: انا كويسة وهعيش ربنا معايا انا وابنى ربنا قادر زى ما حطه جوا قلبى يشيليه انا هقوم اصلى الضهر قبل ما العصر يأذن
عن اذنكوا
وكانت جاية لسه هتقوم بس كانت هتقع
ايمان وهى بتسندها: انتى كويسة استنى بس اشربى العصير دا عشان تعرفى تمشى
عين : مش قادره
ايمان: عشان خاطر ابنك طيب
رنا : انتى فين بقالى نص ساعة برن عليكى ومبترديش
ندى : مكنش معايا ومسمعتوش فيه ايه
رنا: عين حامل
ندى بصدمة وصوت عالى: حامل
رنا : ايوا بس فيه خبر كويس
ندى : هو هيبقى فيها حاجه كويسه بعد اللى قولتيه دا
رنا : عين مش عايزة تعرف ادم بحملها بعد ما شافت خبر خطوبتكم فى الجرايد
ندى لاحظت ان فرح واقفة
ندى : طب اقفلى دلوقتي
فرح : مين دى اللى حامل
ندى بتوتر : حامل اه واحدة صاحبتى
فرح : اه ربنا يكملها على خير
ندى : يا رب
فى شركة آدم
عمر : الشركة كلها الاجازة عشان انهاردة الجمعة انت جايبنا ليه يا عم عايز اشوف مراتى المستقبلية ياعم
ادم : ركز فى شغلك يا عمر وأما تخلص ابقى روح شوفها
عمر : ادم متنساش الخطوبة بعد بكرة انت وعدتنى انك هتيجى
ادم : وانا اد وعدى اكيد هاجى
عند عين
ايمان: عين ما تيجى نروح نجيب باقى الحاجات اللى فاضلة للخطوبة
عين مكنتش عايزة تخرج بس مكنتش حابة تزعلها
عين ببأتسامة: تمام يحبيبتى هغير هدومى واجاى معاكى
ايمان: اشطا انا هرن على عمر عشان لو هيجى دلوقتي اقول يتأخر شوية
عين : يا سبحان ما مصبر عمر دا عليكى
ايمان: ليه يعنى دا انا قمر
ايمان: الو السلام عليكم
عمر بحب : وعليكم السلام
↚
ايمان : انا هخرج دلوقتي اجيب حاجات الخطوبة
عمر : هتروحى لوحدك
ايمان: لا مع عين
عمر كان وقتها قاصد يسمع ادم عشان يشوف ردة فعله
عمر وهو مركز على آدم : بتقولى مع عين
ادم وقتها قلبه اتنفض وشيل عينه من على الملفات اللى كان بيرجعها وعمر وقتها ابتسم
عمر : تمام بس اول اما تروحي رنى عليا
ايمان: تمام
عند ندى وعايدة
ندى : هنعمل ايه
عايدة: مفيش قدامنا غير حل واحد
عايدة بش'ر : نخل' ص عليها هى وابنها
ندى : طب ازاى
عايدة: لا ازاى دى بقى سبينى اخططلها
ندى : تمام
عين وإيمان خرجوا ورحوا المول وبعد كدا روحوا
وكان عمر قاعد فى بيت ايمان
عمر : كل دا ومبترديش على تلفيونك ليه
ايمان: معلش يا عمر مسمعتوش
عمر : مالك حاسك مضايقة
ايمان: زعلانة عشان عين انا بجد نفسى ترجع لى ادم اوى عين بقيت عايشة معانا جسد من غير قلب ولا عقل قلبها وعقلها مع ادم
عمر بزعل : ادم برضوا بي'موت من غيرها بس مفيش فى ايدينا اى حاجه نعملها انا اصلا بجد مش قادر اصدق ازاى عين تعمل كدا
ايمان وهى بتحاول تغير الموضوع: هو انت كنت فى الشركة انهاردة
عمر : ايوا ومشفتيش ادم حصله ايه اول اما حبيت اسم عين قدامه
ايمان: عمل ايه
عمر : لقيته مبقاش على بعضه كدا وساب الشغل اللى كان فى ايده
ايمان: بجد حرام اللى بيحصل فيهم دا
عمر : هو احنا هنفضل نتكلم عن عين وادم كتير ومش هنتكلم عنينا
ايمان بخجل: هنقول ايه يعنى
عمر بتوهان : اقوم اقول لمازن دلوقتي نكتب الكتاب انهاردة
ايمان: انت اهب'ل يبنى
عمر : اهب' ل لسانك يا ايمان
ايمان: ماله لسانى يعنى
عمر : هنبدأ بقى فى العصبية
عمر بضحك: كل اما افتكر شكلك وانا بقولك نفسى اخطفك ههههه امو' ت من الضحك
ايمان: كان شكلى بايخ اوى صح
عمر بتوهان : اجمل واحلى ما شافت عينى
ايمان: شكرا
عمر : هو دا اخرك
ايمان: اما تبقى جوزى يا عمر هبقى اقولك كل حاجه غير كدا مينفعش
عمر : ما انا بقول نكتب الكتاب دلوقتي قولتى اه'بل
فى المساء
كانت الساعة حوالى اتنين بليل
ادم كان جاى سك'ران
فرح : مش معقول كدا كل يوم لوش الفجر وبالمنظر دا
ادم بسكر : بالله عليكى يا فرح سبينى فى حالى
فرح راحت عليه وحضنته
ادم بدموع : انا تعبان اوى يا فرح قلبى واجعنى اوى ومش عارف اطلع من اللى انا فيه
فرح وهى بطبطب عليه : خلاص اهدى كل حاجه هتبقى كويسة باذن الله
ادم بوجع : مفيش حاجه كويسه
وسابها وطلع اوضته
وجيه يوم خطوبة عمر وإيمان وطبعا البيت كان مليان بالفرح والزعاريط والكل كان فرحنلها
فى القاعة عين كانت بدور بعينها على ادم وهو نفس الشئ وفجأة خبطت فى حد
عين وهى موطية وشه فى الارض: انا اسفة بس مشفتش حضرتك
ادم وقتها شدها جامد من ايدها واخدها
يلا تفاعلات كتير وكومنتات كتير عشان ننزل باللى بعده بسرعة ومتنسوش ماما من دعواتكم
دمتم سالمين 🥰
يتبع........
↚
ادم مسك ايدها جامد وشدها وراه
ادم بعصبية: تعالى
عين بعصبية: سيب ايدى وجعتنى
ادم بيقرب وهى بتبعد لحد اما لازقت فى الحيطة
ادم بعصبية: ايه دا
عين : ايه
ادم بعصبية: اللى على شفايفك دا ايه
عين : روچ عا
ادم قاطعها بق'بلة عن' يفة جدا وكأنه بيطلع كل وجعه منها عليها وعين وقتها مكنتش قادرة تاخد نفسها
ادم بعد عنها
ادم بعصبية: ابقى اخرجى بيه تانى وشوفى ايه اللى هيحصلك
عين بعصبية: وانت مالك بيا اصلا روح شوف خطبتك لابسة فستان قصير اهى ومتكلمتش معاها
ادم بوجع ودموع : انتى عملتى فيا كدا ليه انا محبتش حد ادك ليه يا عين ليه
عين وقتها عيطت
ادم : لو مخبية عليا اى حاجه قوليلى
ادم وهو بيشاور على قلبه : لحد دلوقتي دا مش قادر يصدق انك كدا والحب اللى فى عيونك دا معقول كل دا كذب قوليلى يا عين انك بتكذبى عليا وانك معملتيش كدا
عين بدموع حاولت تخبيها: طلقنى يا ادم
ادم وهو بيم' سك أيدها جامد وبعصبية: ليه عشان تتجوزيه مش هطلقك يا عين وهسيبك كدا وكان لسه هيمشى ورجع تانى
ادم : ادخلى امسحى الباقى
وسابها ومشى
فرح شافتهم واقفين مع بعض وراحت عند عين
فرح : ازيك يا عين
عين : الحمد لله
فرح : انا استحالة اصدق انك عملتى كدا
عين : لا انا
فرح بمقاطعة: متحاوليش يا عين لأنى عمرى ما هقتنع انك كدا
عين حكت لفرح كل حاجه
عين : لو سمحتى يا فرح متقوليش لى ادم اى حاجه ادم لو عرف احتمال يأ'ذى كريم و وقتها كريم هيأ'ذى رنا
فرح : طب وابنك لازم ادم يعرف بحملك
عين : وهيفيد بى ايه ربنا يسعده مع ندى
فرح : بس هو مبيحبش ندى يا عين انا عارفة اخويا فيه حاجه غلط فى الموضوع بتاع ندى دا انا متأكدة
فرح وقتها افتكرت ندى اما كانت بتتكلم فى الفون
↚
فرح وقتها افتكرت ندى اما كانت بتتكلم فى الفون
فرح بتفكير: عين هو انتى عرفتى بحملك امتى
عين : اول انبارح
فرح : كانت الساعة كام كدا
عين : كانا قربنا على العصر بس ليه بتسألى
فرح : فيه حاجه انا شاكة فيها بس لازم اتأكد الاول وهقولك
عين ببراءة: تمام
فرح : بس ايه القمر دا
عين : مش عاجب اخوكى يختى
فرح : ليه
عين : اوبس فكرتينى اروح امسح الروچ بدل ما اتعلق
فرح بضحك : انتوا الاتنين مجا'نين
عند ايمان وعمر
ايمان بصدمة: ايه دا هو ايه جاب المأذون مش دى خطوبه بس ولا فيه ايه
عمر : الاتنين والناس كلها جاية على اساس كدا نكتب الكتاب ولا الناس تتكلم وتقول رفضت العريس
ايمان: بتغفلنى يعنى وتحطينى قدام الأمر الواقع
عمر ببأتسامة وحب : بالظبط
ايمان وهى بتبص على عين : وانتى كنتى عارفه
عين ببأتسامة ادم تاه فيها : الصراحة اه
ايمان: ماشى حسابك معايا بعدين
عمر : ادم
مفيش رد
عمر بصوت عالى: يبنى
ادم بتوهان فى عين : نعم
عمر : يلا عشان تشهد على الجواز
ادم : تمام
المأذون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
عمر بحب : مبروك يرووحى
ايمان بحب : الله يبارك فيك
رنا كانت واقفة لوحدها
مازن بحب : جميلة اوى يا رنا اللهم بارك
رنا : شكرا يا مازن
مازن : مش ناوية تحنى عليا بقى يا رنا
رنا: مازن احنا اتكلمنا فى الموضوع دا قبل ما تسافر وقولتلك انت زى اخويا
مازن : طب ما تيجى نجرب هطلب ايدك من طنط ومحمود دلوقتي
رنا بعصبية: يواه يا مازن قولتلك مش بحبك هتتجوز واحدة مبتحبكش عن اذنك
مازن بتحدى : هفضل وراكى لحد اما تحبينى يا اول واخر حب فى حياتى بعشقك
عند ندى وعايدة
ندى بضيق: ماشلش عينه من عليها من ساعة ما شافها مش عارفه عجبه على ايه دى
عايدة: قريب اوى هن'محيها من على وش الدنيا
ندى : اما نشوف
ندى قامت راحت عند ادم وبا' سته من خده
ودا كله تحت نظرات عين اللى كانت ه'تموت من غيراتها عليه
ندى بدلع : ما تيجى تعقد معايا يحبيبى
ادم وهو بيبعد : مش هينفع فيه حاجات بظبطها فى القاعة مع الشباب
ندى : ماشى اساعدك فى حاجة
ادم : لا شكراً روحى اقعدى
ندى بدلع : اوك
ايمان مسكت ايد عين اللى كانت مضايقة وطبطبت عليها
عين : انا هروح الحمام
ايمان: ماش
عين وهى فى الحمام وندى دخلت
ندى ببرود : شوفى وصلنا لى ايه انا بقيت فين وانتى بقيتى فين
عين ببرود عكس اللى جواها: مبروك عليكى يا قمر
وسابتها ومشيت
بعد مرور نصف ساعة فى القاعة فجأة نور القاعة قطع ورجع بعد ربع ساعة
ايمان: طنط اوماال عين فين
نادية:كانت هنا دلوقتي مش عارفه راحت فين
ايمان: طب ممكن تشوفيهلى عايزاها
نادية: حاضر يحبيبتى
نادية دورت عليها وملاقتهاش وقلبوا القاعة كلها عليها ورنوا عليها برضوا ومبتردش
محمود بخوف : تليفونها خارج نطاق التغطيه يا ترى راحت فين
ادم وقتها لاحظ ان فيه حاجه غريبه وكمان مش شايف عين قدامه خالص
ادم بخوف : فيه ايه يا محمود
محمود : عين مش لاقينها خالص
↚
ادم بخوف : يعنى ايه مش لاقينها
محمود : مش عارف وبرن عليها مش بترد
ادم : طب دورتوا عليها فى القاعة
محمود : ايوا بس مش لاقينها خالص
ادم بعت كل الجراد بتوعه يدوروا عليها فى الأماكن اللى جنب القاعة وخرج هو كمان بعربيته يدور
عند رنا راحت عند ندى
رنا بعصبية: موضوع اختفاء عين دا انتى ليكى علاقة بيه
ندى بتوتر : انتى هبلة ولا ايه وانا هخ'طفها ليه يعني
رنا : عشان حامل
ندى : لا انا مليش اى علاقة
رنا بعصبية وتهد'يد : والله لو عين حصلها اى حاجه لهفضحكوا كلكوا احنا اتفقنا أننا نطلعها برا حياة ادم لكن انك تأذيها وقتها هقلب التربيزة على الكل فا لو تعرفى مكانها فين رجعيها احسنلك
ندى: ما قولتلك معرفش هى فين
رنا سابتها ومشيت
فى عربية ادم
ادم : الو معاذ
معاذ: ازيك يا آدم عاش من شافك يا راجل
ادم : معاذ انا هديك رقم ممكن تشوفلى مكانه فين
معاذ: تمام ابعته
عند عين فاقت لاقيت نفسها فى عربية وكانت مت'رتبطة ومكت'وم بوؤها
واحد منهم : احنا هنعمل ايه
التانى: زى ما الهانم قالت هناخدها للمكان اللى قالتلنا عليه ون'خلص عليها
عين وقتها كانت م'يتة من الخوف ومكنتش عارفه تعمل ايه
فى بيت عين
نادية بخوف وعياط: يا ترى هتكون راحت فين يا رب تحميها يا رب
رنا بزعل وعياط : اهدى يا ماما باذن الله هنلاقيها متقلقيش
رنا فى نفسها: مكنتش اعرف انك غالية عليا اوى كدا ارجعى يا عين ارجعى وانا اوعدك انى عمرى ما هزعلك تانى وانهارت من العياط
مازن وقتها راح عندها
مازن : اهدى هتكون بخير باذن الله متقلقيش
رنا بعياط: يا رب يا مازن يا رب
ايمان كانت قاعدة فى اوضة عين وبتعيط وعمر دخلها
عمر راح طبطب عليها
ايمان وقتها حضنته
ايمان بعياط: هى محصلهاش حاجه صح
عمر : اكيد ربنا معاها وكمان ادم بيدور عليها وصدقينى مش هيسكت غير اما يلاقيها
ايمان بشهقاات: يا رب يلاقيها انا مقدرش اعيش من غيرها عين دى اكتر من اختى
عمر : اهدى يحبيبتى اهدى
↚
عند عين
واحد منهم : بس قمر اوى يا جدع
التانى: اه اوى مش عارف ازاى عايزين يقت'لوا الملاك دا
* احنا ننفذ اللى اتقالنا عليه و خلاص
عين فى نفسها: انا مش عارفه اعمل ايه يا رب انقذنى انا وابنى يا رب
عند عايدة وندى
ندى : البنت دى بقيت خطر علينا اوى
عايدة: متقلقيش مش معاها حاجه مسكاها علينا ونقدر ننكر كل حاجه ومحدش هيصدقها
ندى: بس مشفتيهاش وهى بتتكلم معايا مش عارفه انا ضميرها صحى فجأة كدا ليه
عايدة: اختها يا ندى
ندى : وكانت فين الكلمة دى وهى بتتفق معانا عليها
عايدة: احنا كانا متفقين على اننا هنطلعها برا حياة ادم منأذيهاش
ندى : طب وصلوا لى ايه
عايدة : قولتلهم اما يوصلوا المكان يرنوا عليا اكيد لسه موصلوش
ندى: تمام نفسى اغمض وافتح والاقى البنت اللى اسمها عين دى اختفت من على و'ش الدنيا وابقى انا بس اللى مع ادم
عايدة بشر: قريب اوى متقلقيش
ندى : دا يبقى يوم المنى
عند ادم
معاذ: الو ايوا يا آدم
ادم : هاا وصلت لحاجة
معاذ: هى تقريبا فى عربية لان كل شوية موقعها بيتغير استنى المكان ثبت
ادم : قول بسرعة
معاذ: *****
ادم : تمام
وساق العربية بسرعة جنونية
عند عايدة
عايدة بشر : نفذ
واحد فيهم شال اللى كان حطه على بؤوها
عين بعياط : انتوا عايزين منى ايه سبيونى انا عملتلكوا ايه عشان تق'تلونى
واحد فيهم : والله على عينى اقتلك يا قمر بس نعمل ايه اوامر ولازم ننفذها
وقام حاطط الس'كينة على رقبتها
عين بعياط وخوف : حرام عليكوا سيبونى فى حالى حرام عليكوا
وقتها ادم جيه وض'رب اتنين منهم وفضل بس اللى ماسك عين
عين بخوف وعياط: يا آدم الحقنى
ادم : متقلقيش يحبيبتى انا موجود ومحدش هيقدر يأذيكى
و راح على الشخص دا وفض'ل يضر'ب فيه لحد اما وقع على الارض
ادم بخوف : عين انتى كويسة
عين وقتها اغمى عليها
ادم بخوف : عين يا عين
وشالها وحاطها فى العربية ورن على الشرطة عشان تاخد اللى كانوا مع عين وساق العربية بسرعة كبيرة
فى المستشفى
ادم كان شايل عين
ادم بخوف : مالها
الدكتورة: اكلتها ضعيفة اوى وكمان فيه حاجه ضغطة اعصابها يا ريت تهتموا بيها عن كدا وخصوصاً فى الشهور الاولى من الحمل
ادم بصدمة: حمل
الدكتورة: ايوا المدام حامل فى الشهر الاول
يتبع
↚
الدكتورة: تخلص بس المحلول المتعلق وبعد كدا هكتبلها على خروج عن اذنك
ادم دخل عند عين
ادم : الدكتور قالت انك حامل انتى كنتى عارفه صح
عين : ايوا
ادم : ومقولتيش ليه ولا عشان انا مش ابوه
عين بصدمة وعدم استيعاب: انت بتقول ايه انت مستوعب بجد انت بتقول ايه
ادم : عادى ما كنتى مع واحد غيرى فى شقة يبقى ايه
عين بدموع : انت بتتكلم بجد لا قول انك بتهزر
ادم بعصبية شديدة وهو بيرمى كوبايه المياه من على التربيزة: لو كلامى غلط مقولتيش ليه هاا ما تنطقى
عين بعياط : طلقنى انا مش عايزة اعيش معاك تانى
ادم وهو بيسمكها جامد : مش هطلقك وهسيبك كدا مر'مية واوعى تفكرى ان اللى فى بطنك دا انا هعترف بيه دا
عين بعياط وانهيار: اطلع برا اطلع برا حياتى بقى
ادم خرج وهو بيرزع الباب وراه
عين وقتها انهارت من العياط
بعد مرور نص ساعة
عين روحت البيت
محمود وهو بيفتح الباب بفرحة: عين كنتى فين يحبيبتى خضتينا عليكى
عين حضنت محمود وفضلت تعيط وكلهم راحوا عندها
عين بانيهار : ادم بيقول ان اللى فى بطنى مش ابنه انا خلاص مبقتش عايزة اعيش
كلهم اتصدموا بس حاولوا يخففوا عنها
ايمان بعصبية: لا دا ذودها اوى بقى
عمر : اهدى يا مدام عين وانا هتكلم معاه عن اذنكوا
ايمان: تعالى واهدى
عند ادم كان فى النادى
عمر بعصبية: ايه اللى انت عملته دا
ادم بسكر: سبنى فى حالى يا عمر انا مش فايقلك
على ض'ربه بالقلم
على بعصبية: فوق بقى ايه اللى انت بتعمله فى نفسك دا
ادم بعصبية: محدش ليه اى دعوة بيا وباللى بعمله كل واحد يخليه فى حاله
وتجاهلهم وفضل يشرب
عمر : خليك كدا يا آدم لحد اما هتخسر كل حاجه فى حياتك واول حاجه خسرتها عين
ادم بوجع وهو بيبص على ابوه : وماله مش هتبقى اغلى من اللى راحوا
فى الصباح
فرح راحت عند عين عشان تطمن عليها وكانت ايمان قاعدة معاها
فرح : ازيك يا عين
عين : كويسة الحمد لله
↚
فرح : انا بتأسفلك بنيابة عن ادم انا بجد مش عارفه ماله اليومين دول
عين بصتلها بزعل: ادم خالص خسرنى للابد يا فرح انا مكنتش عمرى اتوقع انه يفكر فيا كدا بس يلا
ايمان: الصراحة يا فرح اخوكى ذودها اوى
الباب خبط
رنا : ممكن ادخل
عين : تعالى يحبيبتى
رنا : عاملة ايه دلوقتي
عين : كويسة الحمد لله
رنا : جماعة انا حابة اقولكوا حاجه مهمة
ايمان: ايه
رنا حكتلهم عن كل الاتفاق اللى كان ما بينها وما بين ندى وعايدة
ايمان بعصبية وهى بتقف قدامها : انتى ايه يشيخة دى اختك دمرتى حياة اختك بأيديكى
عين : ايمان خلاص
رنا بعياط : انا اسفة يا عين والله الغيرة كانت عميانى بس انا اكتشفت انى بحبك بجد وانى مش هبقى مبسوطة وانتى زعلانة سامحيني يا عين
عين خدتها فى حضنها: خلاص يا رنا انا اختك الكبيرة ولازم استحملك وبما انك اعترفتى بغلطك فدى عندى حاجة كبيرة
ايمان: هنتصرف احنا ازاى دلوقتي ونصلحه اللى انتى عملتيه
فرح : رنا انتى بجد ندمانة وحاسة بالذنب
رنا : اكيد
فرح : يبقى تساعدينا عشان نثبت براءة عين
رنا : انا مستعدة اروح اقول لى ادم الحقيقة
ايمان : هينكروا اكيد لازم يبقى معانا دليل
فرح : انا هقولكوا هنعمل ايه رنا رنى على ندى دلوقتي وقوليلها انك عايزة تقابليها
رنا : وبعد كدا
فرح : رنى بس وقوليلها عايزة اقولك حاجه مهمة واطلبى تقابليها
رنا : تمام
رنا رنت على ندى وقالتلها تقابلها فى الكافية اللى بيعقدوا فيه
فى الكافية
عايدة: يلا قولى الحاجة المهمة
رنا : ادم عرف ان عين حامل
ندى بمقاطعة: عرفنا حتى مرضيش يعترف بالولد
رنا : حقيقى برڤوا عليكوا الخطة بتاعتكوا ماشية احسن ما انتوا عايزين
عايدة: اوماال فى الاول عاملنا كل دا وخلينا ادم يشك فيها ويشوفها مع واحد تانى واحنا المخططين لكل دا ودلوقتي جت كدا لوحدها وعين هى كمان بقيت بتك'ره ادم
رنا دا كله كانت بتسجلهم
فى بيت عين
عين : هاا قدرتى تعملى المطلوب
رنا: اتفضلوا اداى الدليل
ايمان: كويس اوى
فرح : نروحه نوريه لى ادم بقى
عين بجدية: روحوا انتوا انا مش عايزة اشوف ادم تانى فى حياتى
فرح : من قلبك
عين : ايوا
مشيت فرح وراحت عند ادم الشركة
فرح : ادم انا عايزه اوريك حاجه مهمة
ادم : ايه هى
فرح سمعت لى ادم التسجيل
ادم بعصبية شديدة: يولاد ال******* انا هوريهم
يتبع
↚
عايدة بصدمة: بتقول ايه يا سمير ازاى حصل كدا طب اقفل اقفل دلوقتي انا مش قادره اتمالك اعصابى
ندى بخوف: فيه ايه يماما
عايدة: شركات ابوكى كلها اعلنت افلاسها وبقى عليه فلوس للقروض خلاص احنا مبقناش حلتنا حاجه يا ندى
وكانت هتقع بس ندى مسكتها
وقتها فرح وادم دخلوا
ادم ببرود: ايه دا مالك يعمتى اوعى تقوليلى الخبر وصلك يخسارة كنت عايز انا اللى اقوله بس ايه رأيك عرفتى ان اللى يلعب مع ادم النويرى بيحصله ايه
عايدة: هو انت ورا اللى حصل
ادم بعصبية: كنتى عايزة تأذى مراتى واسكتلك تعال يا حضرة الظابط
الظابط: عايدة هانم انتى وبنتك متهمين فى تهمة شروع فى قت'ل المدام عين
ندى بصدمة: هتحبس عمتك وبنتها يا آدم
ادم : لو اطول انى اخليهم يحكموا عليكوا بالاعدام هعمل كدا و وعد منى هعمل المستحيل عشان تقضوا طول عمركوا فى السجن
الظابط: تعالوا معايا
واخدهم ومشى
ادم : انا هروح اجيب عين
فرح : عين مش هتيجى معاك يا آدم بعد اللى انت عملته معتقدش انها هتسامحك
ادم بخوف: لا اكيد هتسامحنى انا هروح اجابها
ادم راح بيت عين
نادية اللى فتحت
ادم : عين فين
نادية بعصبية: عايز منها ايه مش كفايه اللى عملته فيها
ادم : انا عارف انى غلطت ودلوقتي جاى اصلح غلطى واصالحها لو سمحتى هى فين
نادية ادم صعب عليها
نادية: فى المطبخ
ادم دخل وعين كانت واقفة عند البوتاجاز ومديه ضهرها
ادم حضنها من ضهرها: وحشتينى
عين من غير ما تبص عليه: بتعمل ايه هنا
ادم : جاى اشوف مراتى وام ابنى
عين بسخرية: دلوقتي بقى ابنك مش كان انبارح مش هتعترف بيه
ادم : حقك تعملى كل اللى انتى عايزاه انا غلطان وعارف دا وجاى دلوقتي اقولك اعملى فيا اللى انتى عايزاه بس سامحينى
عين : متأخر اوى الكلام دا يا آدم بيه وصدقنى مهما عملت انا هفضل متمسك بقرارى طلقنى
ادم : بس انا مقدرش اعيش من غيرك
عين : وانا مش عايزة اعيش معاك تانى
ادم : طب عشان ابننا حتى
عين: يعيش مع اب وام منفصلين احسن ما يعيش معاهم وهم مش واثقين فى بعض مش دا كلامك
ادم : والله ما كنت مصدق بس اصرارك على الموضوع هو اللى خلانى اقول كدا قلبى عمره ما اقتنع انك كدا واللى قالك كدا كان عقلى اللى بيحكم على اللى شايفه
عين : امشى يا آدم انا محتاجه ابقى لوحدى اليومين دول عشان اعرف اخاد قرار
ادم : مش هستسلم يا عين وهفضل وراكى لحد اما توافقى ترجعيلى عشان انتى روحى ومحدش بيقدر يعيش من غير روحه وهسيبك تفكرى بس متتأخريش عليا
عند رنا كانت قاعدة هى وايمان وعين فى اوضة الصالون
ايمان: وانتى قررتى ايه
عين : مش عارفه انا قلبى معاه وبيقولى اديله فرصة إنما عقلى ضده
ايمان: طب ما تستخيرى ربنا
عين : هعمل كدا باذن الله
رنا بعصبية : يلهوى بقى
عين وإيمان بصولها
↚
عين : مالك يبنتى
رنا : الدكتور اللى فى الكورس مدينا مشروع نخلصه وكل اما اعمل فيه حاجه الاقى حاجه تطلع تبوظلى اللى عملته
مازن كان وقتها داخل يشوف ايمان
مارن : انا ممكن اساعدك
ايمان: ايوا يا رنا مازن مهندس شاطر جدا خليه يساعدك
رنا بصت لعين وعين هزت براسها بمعنى ماشى
رنا ببأتسامة: ماشى تعالى
مازن : هااا ورينى كدا
مازن قعد يساعدها وشرحلها حاجات كتير مش فاهمها
مازن : هاا فهمتى كدا
رنا : اه انت بجد المفروض تبقى معيد فى الكلية
مازن : ما هو انا باذن الله هقدم السنة دى جامعة القاهرة
رنا بفرحة: بجد
مازن ببأتسامة: هو اللى قولته فرحك اوى كدا
طبعاً دا كله ايمان وعين كانوا قاعدين معاهم وكانوا ملاحظين ان رنا فعلا اتغيرت للاحسن
ايمان: مش يلا بقى يا مازن عشان عمر زمانه جاى
مازن وقتها كان تايه فى رنا
ايمان بصوت عالى: يا عم روميو
مازن بتوتر: عايزة ايه
ايمان: يلا نروح عشان عمر جاى
مازن بص على رن وبحب: لو احتاجتى اى حاجه ابقى قوليلى
رنا ببأتسامة: شكرا يا مازن
مازن : على ايه انا معملتش حاجه
ايمان: يلا يا بنى
مازن بعصبية: قدامى
ورحوا بيتهم
ايمان وهى بتقلد طريقه مازن : لو احتاجتى اى حاجه ابقى قوليلى واقع واقع يعنى
وقتها عمر كان قاعد بس مكنتش واخدة بالها
عمر وهو بيمسك ايدها وبحنية: ما تسبينى الناس فى حالها بقى
مازن : كويس انك جيت شوف مراتك بقى يا عم
وسألهم ومشى
عمر : وحشتينى اوى
ايمان: وانت كمان
عمر بغمزة : بس حلو اوي الحضن اللى اخدته يوم اختفاء عين دا
ايمان بتوتر: كنت خايفة على عين ومش عارفه انا بعمل ايه
عمر : طب وفيها ايه ما انا جوزك وحضنها هو
عمر بحب : انا بعشقك
ايمان: وانا كمان
عند عين كانت قاعدة فى اوضتها
نادية: عين فيه واحدة عايزكى برا
عين : مين
يتبع
↚
عين : مين
عايدة: بتقول كوافيره
عين خرجت
منه (الكوفيراة) : اهلا بحضرتك انا استاذ ادم بعتنى عشان اجهز حضرتك
عين باستغراب: ليه
منة : مش عارفه هو قالى كدا
عين فونها رن وكان ادم
عين : هو ايه دا
ادم : عازمك على العشا
عين : ودا بمناسبة ايه
ادم : أن بقالنا كتير متعشناش مع بعض
عين : مش عايزة اتعشا معاك
ادم : تمانية بليل هاجى اخدك
وقفل
عين : دا ايه البرود دا
وبدأت منة فى تجهيز عين
عند رنا كانت قاعدة بتفكر فى مازن
رنا فى نفسها: لا لا لا انا اكيد مش بحبه
وبعدها فونها رن
رنا : الو السلام عليكم
مازن : وعليكم السلام رنا كنت حابب اتكلم معاكى فى موضوع
رنا : اتفضل
مازن : انا فتحت شركة جديدة للمعمار ايه رأيك تيجى تدربى فيها
رنا بفرحة: بجد يا مازن
مازن وقلبه بينبض جامد : اجمل مازن اسمعها فى حياتى
رنا اتكسفت: امم
مازن بحب: هستناكى بكرة
رنا بحماس: اجاى الساعة كام
مازن : الوقت اللى فاضية فيه وأما تيجى نبقى نتفق على المواعيد
رنا : تمام يلا سلام
مازن : سلام
عند عمر
ايمان دخلتله وهى بتعيط
ايمان بعياط: الحقنى يا عمر
عمر بخوف وهو بيروح عندها: ايه يحبيبتى فيه ايه
ايمان : استاذ ادم ادانى شوية ملفات عشان اظبطهم للاجتماع وانا مش عارفه اعمل فيهم حاجه والاجتماع كمان نص ساعة
عمر : هو دا اللى مخليكى تعيطى
ايمان بشهقات: مش عارفه اعمل ايه
عمر : هاتى يا ايمان هاتى وانا هساعدك
ايمان: انت اكيد مش فاضى
عمر : ولو مش فاضى افضالك يحبيبى هاتى وبعدين احنا فرحنا كمان اسبوع المفروض تكونى فى البيت دلوقتي مش عارف انا ايه اللى نزلك الشركة
ايمان: مبحبش اقعد فى البيت بحب اشتغل
عمر : ما هو من الواضح انك بتحبى تشتغلى أهو
ايمان بزعل : انت بتتريق عليا يا عمر ماشى
عمر بحنية وهو بيمسك أيدها : يحبيبى مش قصدي بهزر معاكى
ادم دخل وقتها
ادم ببأتسامة: تقريبا كدا جيت فى وقت مش مناسب انا
عمر : ااه امشى بقى
ادم : بس يااض انا روحت لى ايمان المكتب وقالولى انها هنا كنت عايزاك فى موضوع
عمر بغيرة وعصبية : موضوع ايه دا
ادم : غيور اوى الواد دا
ادم : بصى يا ايمان
فى السجن
سمير كان بيزور ندى وعايدة
↚
سمير بعصبية: انتوا ازاى تعملوا كدا بجد
عايدة: بقولك ايه مش ناقصك انت كمان شوفلنا اى حاجه نقدر نطلع بيها من هنا
سمير : مبقاش معايا فلوس حتى اوكل محامى
ندى : اسحب من فلوس ماما اللى فى البنك يا بابا
سمير: ادم وقفهم
عايدة بصدمة: ازاى يعنى
سمير : انتى عارفه ان فلوس ابوكى اللى يرحمه المالك الاول ليهم هو ادم وهو وقفهم
عايدة: طب هنعمل ايه احنا لازم نخرج من هنا
سمير: هحاول اشوف اى طريقه
عند فرح
فرح كانت قاعدة فى الجنينة وفجأة واحد دخل
ادهم : ازيك يبنت خالتى
فرح: ايه دا ادهم انت رجعت امتى من المأمورية
ادهم : لسه انهاردة ادم لما رن عليا وقالى انك بقيتى كويسة انبسط جدا والله هو فين صحيح
فرح : فى الشركة
ادهم : طب انا هروحله واحشنى اوى الواد دا يلا عايزة اى حاجه
فرح : ابقى تعال
ادهم : اكيد يلا سلام
فرح : سلام
عند ادم فى الشركة كان قاعد فى مكتبه
نوران: ادم بيه فيه واحد عايز حضرتك اسمه ادهم
ادم بفرحة : دخليه بسرعة
ادهم دخل
ادم ببأتسامة: يا اهلا يا ابن خالتى وحشتنى اوى يا راجل
ادهم وهو بيحضنه: وانت كمان والله
ادم : اخبارك
وفضلوا يحكوا مع بعض شوية
ادهم : بس اتغيرت اوى يا آدم بقيت احسن كتير
ادم ببأتسامة: الحب بقى يسيدى عقبالك
ادهم: يبختها بيك وبحبك دا انت مش هتعرفنى عليها بقى
ادم بغيرة : قريب إن شاء الله
عند عين كانت جهزت وكانت زى القمر وادم قعد يزمر بعربيته كتير عشان تنزل لانها كانت مترددة
ايمان: انزلى هيفضحنا قدام الجيران
عين : مش عايزة انزل
ايمان: انزلى بدل ما يجى هو ينزلك انتى عارفه جوزك
عين ببراءة: صح خلاص هنزل
ونزلت عين
ادم : دا كله
عين تجاهلته
ادم وهو بيحط ايده على شعره وببأتسامة: احنا فينا من كدا ماشى يستى التقلة صانعة برضوا
ادم فاتحلها باب العربية من قدام
عين : عايزة اقعد ورا
ادم : ادخلى يا عين ومتخلنيش اتحول عليكى
عين : احنا هنبدأها كدا خلاص اطلع
ادم دخلها وقعدها ادم : ادخلى يحبيبتى وبطلى حركات العيال دى
ودخلت وقعدت قدام
فى الطريق
ادم مسك ايد عين
عين بعصبية: ادم لو سمحت
ادم بزعل : لدرجة دى يا عين
عين وقتها قلبها اتقطع عشانه بس عقلها كان بيقولها اتجاهليه
بعد مرور ساعة
عين : هو الطريق طول كدا ليه
ادم : قربنا أهو
و وصلوا المكان
عين بصدمة : .........
يتبع
↚
عين بصدمة : ايه دا تخيم
ادم ببأتسامة: ايه رأيك هنعقد هنا الليلة دى وبكرة وهنروح بليل
عين بفرحة بتحاول تخبيها: بس انا مش عايزة اعقد معاك
ادم بخبث: خلاص نرجع
عين : لولا أنك حلفت بس مكنتش هعقد
ادم : هههه ماشى يستى تيجى نو'لع ونعقد شوية مع بعض
عين : اشطا
عند فرح
فرح : يا رب يا عين تحنى على آدم وترجعى البيت
ادهم ببأتسامة: بتكلمى نفسك ولا ايه
فرح : هاا بدعى يا عم بدعى
ادهم : حرفياً فرح العيلة كانت وحشنى اوى
فرح : طب ما تقولش عيلة طيب البركه فى عين عارف اول اما اشوفتها ارتحتلها اوى وحسيت انها اختى بجد
ادهم : يعنى عين هى اللى طلعتك من حالتك دا انا كان ناقص اتشقلب قرد عشان تخفى يشيخة
فرح : فى الاول وفى الاخر دا بفضل ربنا اول حاجه
ادهم : الحمد لله
عند عين وادم
كان ادم ولع وكانوا قاعدين مع بعض وعين كان باين عليها سقعانة
ادم وهو بيحط الجاكيت بتاعه عليها: اى خدمة
عين : شكرا
ادم : هاا قوليلى عملتى ايه فى الوقت اللى مكنتش معاكى فيه
عين : عادى كنت مقضيه عياط و زعل وبس
ادم : انا اسف
عين : انت ملكش ذنب انا اللى عملت كدا فى نفسى
ادم : طب انتى زعلانة منى ليه
عين بدموع : عشان انت شكيت فيا اوى لدرجة انك قولتلى انى حامل من واحد تانى وكمان عشان قولتلى انك مش هتعترف باللى فى بطنى انت اهنتنى اوى يا آدم
ادم وهو قلبه بيوجعه عليها واخدها فى حضنه وبي'بوس راسها : انا اسف اسف يا عمرى والله غضبى كان عميانى وقلبى كان واجعنى
عين وقتها طلعت من حضنه وادم مسح دموعها وبا'س خدها وبعدها قرب من شفاي'فها وبا'سها وعين تجاوبت معاه
ادم مكنش عايز يبعد بس بعد اما حس انها محتاجه تتنفس
عين بخجل: انا هقوم انام
ادم : استنى انا هاجى معاكى
ودخلوا الخيمة
ادم: مش هتنامى فى حضنى يا عين
عين : لا
وبعدها سمعت صوت ديبة
عين بخوف وهى بتجرى عليه: هو ايه الصوت دا
ادم بخبث: دا صوت ديب باين
عين بخوف شديد: يلهوى هيجى ياكلنا يعنى ولا ايه
ادم : ممكن
عين بخوف : طب هنعمل ايه
ادم وهو بينام وبياخدها فى حضنه : هنعمل كدا
عين وقتها مسكت فيه وهى خايفة
عين : انا مش هعرف انام وانا خايفة كدا
ادم : متخافيش يحبيبى انا معاكى
↚
عين : ربنا يستر
فى الصباح
ادم صحى ولاقى عين لسه نايمة
ادم وهو بيملس على خدها وطبع قب'لة صغيرة عليه
عين وقتها صحيت
ادم : صباح الخير يحبيبى
عين : صباح الخير
ادم : يلا عشان نفطر
عين : ماش
عند ايمان وعمر كانوا قاعدين فى اوضة الاجتماعات
ايمان: عمر خد شوف الخطة دى كدا
عمر مسك أيدها
ايمان: بقولك امسك الملف مش تمسك ايدى
عمر بحب : انا حر انتى مراتى
ايمان: طب خلينا نركز فى الشغل عشان ادم مجيش يتعصب علينا
عمر : سيبك من ادم وقام وقر'ب جامد منها وكان لسه هي'قرب من شفاي'فها
ايمان: عمر ابعد لو سمحت
عمر : مش قادر
ايمان بعدت وهى بتاخد نفسها: ايه يا عم انت شارب حتة بخمسة ولا ايه
عمر : لا يحبيبتى انا مش بتاع الحاجات دى ويكفى انى اشوفك اصلا عشان مبقاش فى وعى بس عادى مسيرك هتبقى فى بيتى يا ايمى
ايمان: اما فى بيتك بقى يا رايق
عمر : بقى فيه واحدة تقول لجوزها يا رايق هو دا اللى ربنا وصاكى بيه
ايمان: اسفين يا رايق
عمر : برضوا
ايمان: مبعرفش اتكلم غير كدا
عمر : احسن حاجه اصلا
ايمان: هو ايه
عمر : انك بتبقى على طبيعتك معايا
ايمان: انا مش من النوع اللى بيتصنع اصلا
عند مازن و رنا
رنا : الشركة جميلة اوى ربنا يوفقك
مازن بحب : انا وانتى يا رب
مازن : موضوع تدريبك هيبقى من مسؤوليتى انا اوك
رنا : اوك حقيقى شكرا جدا
مازن : ورينى شطرتك بقى
رنا : متقلقش هبقى تلميدة شاطرة
مازن : عارف من غير ما تقولى انتى فعلا دماغك حلوة
رنا : انا يبنى ربنا يجبر بخاطرك
مازن : هههه
رنا وقتها تاهت فى ضحكته
عند عين وادم
ادم وهو بيركب موتسكل: يلا
عين : يلا ايه
ادم : هنجرى شوية على الرملة
عين بحماس: بجد
ادم : ايوا يلا
عين ركبت ورا ادم ومسكت فيه جامد
ادم : ايه رأيك
عين : جميلة اوى
عين بتعب: ادم
ادم : ايه يحبيبتى
عين بتعب شديد: اوقف اوقف بسرعة
يتبع
↚
عين بتعب شديد: اوقف اوقف بسرعة
ادم وقف وبخوف : مالك يحبيبتى
عين : مش عارفه دوخت مرة واحدة اوى
ادم وهو ييقعدها على الموتسكيل: طب اقعدى طيب حاولى تاخدى نفس
عين : انا كويسة متقلقش
ادم : يلا هنمشى وهنروح لى الدكتورة دلوقتي
عين : يا آدم عادى دى حاجات طبيعية متقلقش
ادم : لا برضوا نروح ونطمن
عين : زى ما انت عايز
فى نص الطريق
عين : ادم
ادم بخوف : نعم تعبانة ولا حاجه
عين : والله كويسة
ادم : اومال عايزة ايه يحبيبتى
عين : ابعت حد ياخد هدومى للڤيلا
ادم : تمام. وبعدها كمل بفرحة: بتتكلمى بجد
عين : لو غيرت رأيك خلاص
ادم : غيرت ايه دا انا ما صدقت
عين : حاولت ابعد ومعرفتش وفى الاخر قلبى هو اللى كسب
ادم وهو بيمسك أيدها وبي'بوسها : مش هخليكى تندمى على قرارك اوعدك
عين : وانا واثقة فيه
ادم ببأتسامة: بعشقك
عين : وانا كمان ركز فى الطريق بقى هنعمل حادثة
ادم : حاضر
وصلوا وادم اصر يروح عند الدكتورة الاول
الدكتورة بعد ما كشفت على عين : كل دى حاجات طبيعية في اول الحمل متقلقوش
عين : والله يا دكتورة بقوله كدا بس هو اللى مش مقتنع
الدكتورة: من الواضح انو بيحبك اوى يا مدام عين
ادم وهو بيبص على عين : فوق ما تتخيلى
الدكتورة: انا هكتبلها على شوية فيتامينات وناخد بالنا من صحتنا وخصوصاً اول شهور من الحمل لحد اما يثبت
ادم : تمام يا دكتور
ادم وعين روحوا البيت
فرح بفرحة شديدة جريت على عين وحضنتها وكان ادهم قاعد معاها
فرح : وحشتينى اوى اوى البيت نور والله
عين : منور بيكى يحبيبتى
فرح وهى بتحط ايدها على بطنها: وازيه ابن اخويا
ادم : لسه جاين من عند الدكتورة
فرح بخوف : ليه انتى كويسة
↚
عين : شوية دوخة كدا بس الحمد لله كويسة دلوقتي
ادهم : حمد لله على سلامتك يا مدام عين
ادهم وهو بيمد ايده يسلم عليها: انا ادهم ابن خالة ادم
ادم وقف قدام عين وبغيرة: مبتسلمش على رجالة معلش
ادهم : اه انا اسف
عين ببأتسامة : ولا يهمك
ادم بغيرة : مش نطلع بقى عشان تترتاحى
عين : ماشى عن اذنكوا
فرح وادهم : اتفضلوا
فى اوضة عين وادم
ادم : بتضحكيله ليه بقى
عين بغيرة : يلهوى بقى دى كانت مجرد ابتسامه عادية
ادم: متضحكيش لحد تانى
عين : حاضر هاخد وضع العزا اما اجاى اتكلم مع اى حد
ادم وهو بيق'رب منها : لسانك طول اوى مش ملاحظة
عين : هرمونات حمل باين معلش
ادم : دا احنا لسه فى الاول شكلنا هنشوف ايام عنب
عين : ابنك اعمله ايه بقى
ادم : ابنى يعمل اللى هو عايزاه
عين : هههههه ماش
ادم : انا هروح الشركة شوية عايزة حاجة
عين بعصبية: قول بقى انك راجع عشان تشتغل مش عشان عايز تطمن عليا
ادم : لا والله بس هشوف بس ايه اللى حصل اما كنت غايب وكنت مدى لعمر وإيمان حاجات يظبطوها فهشوف عملوا ايه خلاص لو هتزعلى مش هروح
عين : خلاص يا آدم روح شوف شغلك
ادم : خلاص انا مش رايح فى حتة وهعقد معاكى خلاص بقى متزعليش
عين : مش زعلانة روح بجد وانا هنزل اقعد مع فرح
ادم : والله ما رايح وهعقد معاكى
عند عمر وإيمان
عمر : ايمان
ايمان: نعم
عمر : تحبى نقضى شهر عسلنا فينا
ايمان: هو احنا ممكن نروح دولتين
عمر : اللى انت عايزاه يا عمرى حابة نروح فين
ايمان: اول حاجه نروح نعمل عمرة فى السعودية وبعد كدا نروح لندن
عمر ببأتسامة: ماشى
عند رنا ومازن
مازن : ادخل
رنا : بشمهندس مازن ممكن تشوف التصميم دا كدا
مازن : تعالى يا رنا
مازن : برڤوا شكلك هتبقى مهندسة شاطرة وتنافسينى ولا ايه
رنا : بجد شكرا يبشمهندس
مازن : يا ريت بلاش بشمهندس مازن بتطلع احلى كتير
رنا : اوك
وفجأة الباب خبط
السكرتيرة: بشمهندس مازن فيه حد عايز حضرتك برا
مازن : دخليه
رنا بصدمة شديدة: كريم
↚
رنا بصدمة : كريم
مازن بغيرة : انتى تعرفى الأستاذ
كريم : بشمهندسة رنا تبقى صاحبة واحدة قربتى
مازن : اه ومين حضرتك
كريم : اعرفك بنفسي كريم السيوفى كنت جاى هنا عشان حابب انى ابنى ڤيلا جديدة وحابب ان حضرتك اللى تشتغل عليها
مازن : تمام حضرتك قولى الموقع ونبدأ نشتغل
كريم وهو بيبص على رنا : تمام
مازن بغيرة: بشمهندسة ممكن تروحى على مكتبك لو سمحتى
رنا بتوتر : حاضر
عند عين وادم
عين كانت نايمة فى حضن ادم وكانوا بيتفرجوا على التلفزيون وبياكلوا فشار
عين : بس الفيلم حلو صح
ادم : ادام انت اللى مختاره يبقى انا مجبر اتفرج عليه
عين : قصدك انه مش حلو يعنى
ادم : الصراحة اه
عين : لو عايز تغيره عادى
ادم : ادام انتى حابه خلاص هنتفرج عليه
عين : امم
ادم : عايزة تقولى حاجة
عين : هو يعنى
ادم : ايه الموضوع محتاج التوتر دا كله
عين : يعنى مينفعش تسيب ادهم يجى كدا البيت وفرح بس اللى موجودة
ادم : ادهم ابن خالتى وزى اخونا
عين : مش فكرة كدا يا آدم المسألة مسألة مبدأ بس بص خلاص ولا كأنى قولت حاجة
ادم : طب بطلى تفكرى فى الناس وفكرى فيا
عين ببأتسامة: انا اصلا مش بعمل اى حاجه غير انى بفكر فيك
ادم قب'لها بحنية
عين بخجل: انا هنام
ادم : احنا لسه العصر
عين : حاسة انى محتاجه انام شوية
ادم : تمام يحبيبتى نامى وارتاحى
عين : لو عايز تروح الشركة روح
ادم : انا هخلينى معاكى لحد اما تنامى
عين ببأتسامة: تمام
عند مازن
كريم : تمام يبشمهندس اتفقنا
وخرج كريم
وكان لسه ماشى وعدا من قدام مكتب رنا
كريم : ازيك يا رنا مش تسلمى عليا دا احنا حتى ما بينا مؤامرات وخطط
رنا بعصبية: ودلوقتي كل حاجه خلاص خلصت واتفضل بقى عشان عندى شغل
كريم : مش كريم اللى تكلميه بالاسلوب دا فاتظبطى بدل ما هزعلك
رنا : متقدرش تعملى حاجه ويلا بقى اتفضل برا
كريم : اوك يا رنا بنتواجه
مازن وقتها دخل وكريم مشى
مازن بغيرة وعصبية: هو انتوا فيه ما بينكوا حاجه
رنا : لا
↚
مازن : اصلى شايف انه بيبصلك بعشم اوى
رنا بعصبية: ما خلاص بقى يا مازن هو تحقيق وبعدين اكلم مين أو مين يبصلى دا شئ ميخصكش
مازن بعصبية وصوت عالى: لا يخصينى وكفاية بقى كدا انتى ايه بجد مفيش قلب خالص كدا
وسابها ومشى
رنا : يا مازن
رنا : ايه اللى انا عملته دا منك لله يا كريم
مازن كان قاعد مخنوق فى المكتب
مازن : ادخل
رنا : انا اسفة يا مازن بس انت اللى حسستنى انى فى تحقيق وانا مبحبش كدا
مازن : اتفضلى على مكتبك محصلش حاجه
رنا بدموع: لا انت شكلك زعلانة والله مش قصدى ازعلك
مازن وهو بيديها منديل : طب بتعيطى ليه طيب خلاص مش زعلان والله متعيطيش
رنا بطفولة : يعنى انت مش زعلان
مازن ببأتسامة: انا عمرى ما عرفت ازعل منك انتى بالذات
رنا بخجل: امم
مازن : ايه رأيك اطلب اكل ونتغدى مع بعض
رنا : اشطا
بعد مرور أسبوع وجيه معياد فرح ايمان وعمر
فى القاعة
ادم : طب هو فيه جمال كدا تعرفى متخرجيش من البيت خالص
عين بعصبية : بجد!! انا محطتش روچ أهو زى ما انت قولت يبقى متتكلمش
ادم : لينا بيت يلمنا
عين : عملت ايه انا دلوقتي
ادم : شوفى طريقه كلامك عاملة ازاى
عين : ما انت اللى بتعصب يا ادم
عين وهى بتملس بأيدها على وشه: خلاص بقى يا دومى
ادم : اد الحركة دى
عين : اه
ادم شدها بحنية وطلعها برا القاعة
ادم مسك ايدها وقر'بها جدا منه
ادم : كنتى بتعملى ايه بقى
عين : حد يش
ادم بمقاطعة قبل'ها بحنية وعين تجاوبت معاه
ادم : انتى اللى جبتيه لنفسك
عين : انت مج'نون بجد
ادم : ايوا مجنون بيكى
وخلص الفرح
فى بيت عمر وإيمان
عمر : مش قادر اصدق انك بقيتى فى بيتى بجد
ايمان بخجل: امم
عمر : يلا ادخلى اتوضى ويلا عشان نصلى
ايمان: تمام
وصلى عمر بى ايمان
ايمان: صوتك جميل اوى اللهم بارك
عمر : اول حد يقولى كدا بس على العموم يستى ربنا يجبر بخاطرك
ايمان: والله ما مجاملة
عمر : طب مش هتغيرى الاسدال
ايمان: هاا
عمر : هاا ايه
ايمان: حاضر
بعد ربع ساعة
عمر دخل ولاقى ايمان قاعدة على السرير
عمر وهو بيعقد جنبها وبياخدها فى حض'نه : عارفه من اول يوم شوفتك فيه وانت بجد سحرتينى ولما رجعت شفتك تانى فى الشركة كانت عايز افتح معاكى اى موضوع وكنت قاصد انى اخبط فيكى عشان اتكلم معاكى
ايمان: بجد
عمر : ايوا طب وانتى
ايمان: انا ايه
عمر : عرفتى انك بتحبينى امتى
ايمان: يوم كتب كتاب ادم وعين برضوا بس مكنتش متأكدة من مشاعرى وعلى فكرة أنا كنت فاكرك بس عملت نفسى مش فاكرك وكدا
عمر ببأتسامة: ليه
ايمان: خفت تقول عليا مدلوقة
عمر بضحك و وسامة ايمان تاهت فيها : مدلوقة
ايمان : بحبك
عمر : وانا بعشقك
وبعد كدا قب'لها
وذهبوا معا الى عالمهم الخاص
↚
فى الصباح
عمر صحى لاقى ايمان نايمة فى حضنه وفضل يملس على خدها
ايمان وقتها صحيت
عمر : صباح الخير يحبيبى
ايمان: صباح النور انت صاحى من بدرى
عمر : لسه دلوقتي
ايمان: طب انا هقوم احضرلك الفطار
عمر : لا خليكى فى حض'نى انا مش عايز اكل
ايمان : بس انا جعانة هقوم احضره بسرعة
عند عين وادم
عين صحيت لاقيت ادم قاعد وبيبص عليها
عين : انت بتبص عليا كدا ليه
ادم : الناس بتصحى تقول صباح الخير انما دى انت بتبص عليا كدا ليه ااه يااانى منك بجد
عين : صباح الخير يرووحى
ادم وهو بي'بوسها : صباح القمر على اجمل والطف عين
عين : احنا هنروح لعمر وإيمان امتى
ادم : بليل يحبيبتى
عين : اوك
ادم : يلا قومى عشان نفطر
عين : مليش نفس اكل دلوقتي
ادم : لازم تاكلى كويس عشانك وعشان البيبى يلا بقى
عين بطفولة: حاضر هحاول
ادم قام جاب الصنينة من على التربيزة وفضل يأكلها
فى المساء
عند ايمان وعمر
ايمان: هى عين مجتش لحد دلوقتي ليه وحشتنى
عمر : ما تخليكى فيا وتسيبك من عين
ايمان: هقوم اعملك شاى
عمر وهو بيشدها وقعدها على رجله: شاى ايه تعالى هنا
وبعد كدا قب'لها بحنية
وشوية والجرس رن
ايمان: عمر
عمر : امم
ايمان: الجرس بيرن
عمر : سيبك منه
ايمان: قوم شوف مين بقى
عمر وهو بيبعد بصعوبة : حاضر
وفتح الباب
ادم : ايه يا عم ساعة على ما تفتح
عمر : مجتش بكرة ليه
ادم : اما انت ر'زل بجد بتطردنى يعنى ولا ايه
عين : هى ايمان فين
ايمان: انا هنا اهو
عين حضنتها: مبارك يحبيبتى
ايمان: الله يبارك فيكي انا كنت لسه بقول لعمر هى عين اتأخرت ليه
عين : والله ادم كان فى الشركة ولسه جاي دلوقتي
عند رنا فجأة صوت انزار الحريق فى الشركة اشتغل والكل نزل الدور الاول عشان يشوف فيه ايه ورنا كانت لسه جاية تنزل بس كريم دخل وقفل الباب بالمفتاح
رنا : انت بتعمل ايه هنا وقفلت الباب ليه
كريم : رنا انا بحبك من ساعة ما شوفتك وانا مش عارف ابطل تفكير فيكى واما عرفت انك بتشتغلى هنا قولت اجاى واخترع فكرة انى عايز ابنى ڤيلا عشان اشوفك
رنا : وانا مبحبكش واطلع برا لو سمحت
كريم وهو بيقرب منها : مش طالع
رنا بخوف : هات المفتاح والا هصوت والم عليك كل اللى فى الشركة
كريم : اعملى اللى انت عايزاه كلهم مشغولين تحت ومحدش يسمعك
فى الاسفل
↚
مازن قعد يدور على رنا وملقهاش نزلت فقرر انه يطلع يشوفها فى مكتبها
مازن وهو بيخبط: رنا
وقتها كريم ك'تم بوؤها بأيداه بس رنا عضتها
رنا بصوت عالى: الحقنى يا مازن
مازن وقتها كسر الباب ولاقى كريم بيقرب من رنا
مازن بعده عنها وفضل يض'رب فيه واتصل بالشرطة
مازن : انتى كويسة
رنا : اه شكراً
مازن : مين دا يا رنا
رنا وقتها حكتله كل حاجه
مازن بصدمة: معقول انتى تعملى كدا
رنا بعياط: والله كانت غيرتى عميانى بس انا بجد بحب عين
مازن : طب اهدى
رنا بشهقات : انا اللى عملت فى نفسى
مازن : خلاص محصلش حاجه وانا اوعدك انى مش هسمحلها يضايقك تانى
رنا : مازن
مازن : عيونه
رنا : انا بحبك
مازن بفرحة : بتهزرى صح
رنا : والله بحبك انا موافقة أننا نتجوز
مازن بفرحة: طب يلا
رنا : يلا ايه
مازن : على بيتكوا هروح اطلب ايدك من طنط وهنعدى على المأذون ناخده معانا
رنا بضحك : انت مج'نون
مازن : انا ابقى مج'نون لو سبتك بعد ما قولتلى بحبك
رنا : طب و درستى
مازن : كمليها وانتى معايا وانا هساعدك كمان يلا بقى
وبالفعل راح مازن وطلب ايد رنا وحددوا معياد كتب الكتاب والخطوبة
بعد مرور ٨ شهور كانت مازن و رنا اتكتب كتابهم وحددوا معياد الفرح بعد امتحانات رنا وإيمان حامل فى الشهر الخامس
عين وادم كانوا نايمين
عين : ادم يا آدم
ادم بنوم : فيه ايه يحبيبتى
عين : اصحى انا شكلى بولد
ادم : يحبيبتى انتى بقالك شهر على الحال دا ومش بتولدى ولا حاجه وكمان لسه فاضلك اسبوع على معياد ولدتك
عين بصوت عالى و وجع : بقولك بولد قوم
ادم بخوف : دا بجد طب استنى يلهوى اعمل ايه
عين بوجع : تعمل ايه فى ايه خدنى على المستشفى بقولك بولد
ادم وقتها شالها وطول الطريق فصلت عين تصوت
ادم : يحبيبتى قربنا أهو استحملى شوية
و وصلوا المستشفى ودخلوا عين اوضة العمليات
ايمان: هى عين كويسة
ادم : لسه فى العمليات
عمر : متقلقش هتخرج بخير هى وابنك
ادم : يا رب يا رب
وقتها جيه محمود و فرح وادهم ونادية ورنا ومازن وعلى
فرح : انا صحيت الخدم قالولى ان عين بتولد هى كويسة
ادم : لسه فى العمليات
وخرجت الدكتورة
ادم : عين كويسة
الدكتورة: مبروك جالك ولد زى القمر والمدام والطفل كويسين
ادم : الحمد لله طب نقدر نشوفها
الدكتورة: ايوا عادى
نقلوا عين الاوضة وكلهم دخلوا يشوفها هى وابنها
ادم ببأتسامة: جميل اوى
عين : اللهم بارك
ادم : شكرا بجد على الهدية دى
عين : الحمد لله
ادم : اطلبى اى حاجه وانا هنفذهلك
عين : اى حاجه اى حاجه
ادم : اى حاجه
عين : وعد هتنفذها
ادم : وعد
عين وهى بتبص على على تسامح عمو انت وفرح
ادم : ايوا بس
فرح: انا عن نفسي مسامحه لانى بجد شايفة انه اتغير للاحسن وراحت عند ابوها وحضنته وفضلوا يعيطوا هم الاتنين
عين : ادم كلنا بنغلط ومينفعش نعاقب الناس طول العمر وخصوصاً لو كانوا اقرب الناس لينا
ادم وقتها راح عند ابواه وحضنه
على بدموع: وحشتونى وحشتونى اوى
عين : ما كفاية دراما بقى مش هتيجى تشوف حفيدك يا عمو ولا ايه
على وقتها اخد الطفل
على : شبهك اوى يا آدم ازيك انا جدو
محمود : هتسموا ايه
عين : ياسين وبصت لى ادم ممكن
ادم : ماش موافق
ادهم : عمو على انا طالب ايد فرح منك
على ببأتسامة: اذا كان عليا يبنى انا موافق بس ناخد رأى فرح الاول
فرح بخجل: موافقة
ادم ببأتسامة: وانا بصفتى اخوها مع أن محدش خد رأى فى القاعدة دى موافق
ادهم : نكتب الكتاب كمان اسبوع
ادم : هاا يا فرح
فرح بخجل شديد : تمام يا آدم
وخرجوا كلهم ومفضلش غير ادم وعين وابنهم
ادم وهو بيعقد جنب عين : هنبقى احلى عيلة
عين : اكيد يحبيبى
ادم وقتها حضن عين
ادم : بعشقك
عين : وانا بموت فيك يا ابو ياسين
وضحكوا هم الاتنين
#تمت
