رواية طفلة بروح امرأة كاملة جميع الفصول بقلم ميساء عنتر
رواية طفلة بروح امرأة كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة ميساء عنتر رواية طفلة بروح امرأة كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية طفلة بروح امرأة كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية طفلة بروح امرأة كاملة جميع الفصول
رواية طفلة بروح امرأة كاملة جميع الفصول
...ورد ورد ي عمو
سليم بابتسامة: تعالي اسمك اي
...اسمي زينة
سليم : بتبعيني ورد لي ي زينة فين بابا وماما
زينة بطفولة : عند ربنا
سليم : طب تعالي اركبي ومتخافيش مني مش هعملك حاجة
زينة بصتله بطفولة وعنينان نعسانة وركبت جمبه
سليم طلع علي شقته وبص لقاها نامت بدأ يحرك فيها براحة
زينة : ممم انا فين
سليم : انزلي ي زينة يلا ي حبيبتي
زينة نزلت وبصت حواليها مكان كبير ونضيف حولت نظرها لسليم بخوف
سليم : متخافيش تعالي يلا
مسك كف ايديها الصغيرة بين أيده وطلع ع شقته ودخل
زينة : انت جايبني هنا لي ي عمو عاوزة امشي
سليم : متخافيش مني قولت اي رأيك تعيشي هنا
زينة بصدمة وفاه مفتوح : انا اعيش هنا
سليم : ايوا ونكون صحاب واوديكي مدرسة وتكبري وتكوني دكتورة انتي عندك كام سنة
زينة : عندي ١٢ سنة
سليم بابتسامة: خلاص يلا ادخلي خدي شاور واطلعي ع م اجيبلك أكل
زينة بفرحة طفولية : ماشي
دخلت خدت شاور ولفت جسدها الصغير بفوطة وطلعت : عمو مش معايا هدوم
سليم بصلها و : خدي دا التشيرت بتاعي البسيه وبكرة هننزل نشتري ليكي هدوم
زينة خدته ودخلت لبسته وطلعت كان كبير جدا عليها
سليم : يلا عشان تاكلي ونتكلم سوا شوية
زينة قعدت تاكل بنهم وجوع خلصت وبصتله ببراءة : مش هتاكل ي عمو
سليم : لا ي حبيبتي كلي انتي بالهنا
زينة : انا خلصت خلاص
سليم شالها غسلها ايديها ووشها وحطها ع السرير ونام جنبها: بصي بقي زينة احنا هنام سوا وهنكون صحاب وهقدملك في المدرسة وهجبلك هدوم وهخليكي بنوتة زي القمر
زينة بفرحة: بجد
سليم : ايوا بجد يلا نامي بقي هتصحي بدري
زينة نامت وهو فضل قاعد يبص ويفكر ليه عمل كدا وجابها تعيش معاه
فضل يفكر لحد م غرق في النوم..
↚
زينة صحيت لقت نفسها نايمة فوق سليم فضلت تبصله بطفولية وهي بترمش بعنيها وتتأمل فيها
سليم بنوم : مممم عارف اني حلو وعسل
زينة بكسوف : اوعي ي عمو عيب كدا
سليم قلب الوضع وبقي هو ال فوقها : علفكرة بقي انتي كنتي نايمة فوقي
زينة وخدوها فيها حمرة طفيفة من الكسوف : معلش اصل متعودة احضن مخدة
سليم بضحك : مخدة طب قومي ياختي البسي الطقم ال بتاع امبارح ع ننزل نشتري هدوم
زينة بفرحة : هيييييه هاجي بسرعة بسرعة وقامت نطت عليه ودخلت الحمام
سليم ضحك من قلبه ع طفولتها المحببة لقلبه وقام دخل حمام في اوضة تانية
***
لما سليم بيه يوصل خليه يكلمني ي رشا
رشا : بس سليم مش جاي النهاردة حضرتك
عمار : معقول سليييييم ميجيش الشركة اكيد في حاجة
رشا : حضرتك هو رن وقال اي شغل ضروري نبعته لي ع الايميل ف معرفش بقي
عمار : تمام تمام ي رشروش
رشا بتذمز : عمار مش بحب رشروش دي الاه
عمار بضحك : انا ماشي عندي شغل سلام ي رشروش وغمزلها ومشي
رشا : هييييح أمتي بقي أمتي هتحس بيا
وكملت شغلها
**
سليم طلع لقااا زينة واقفة مستنياااه : اهلا يسكر
زينة : اهلا ي أبيه
سليم : من عمو ل أبيه فيه تحسن اهو عقبال م تقولي سليم بس
زينة بشهقة : عيب
سليم : طب يلا ومسك ايديها ونزلوا و ***
↚
سليم خدها ونزلوا راح علي المول وجابلها لبس كتير بيتي وخروج وكل حاجة تتمناها
زينة بفرحة : الله ي أبيه كل دا ليا انا
سليم : ايوا ي حبيبتي انتي تؤمري بس عندي كام زوزا
زينة بحب: شكرا جدا جدا علي كل حاجة بتعملها معايا ي ابيه
سليم : طب تعالي بقي اخرجك ع الكلام الحلو دا
زينة بضحك : الله عاوزة اروح الملاهي
سليم بضحك : ع اخر الزمن سليم يروح ملاهي يالهههوي
زينة بطفولة : عشان خاطري ي أبيه والنبي
سليم : قولتلك انتي تؤمري أمر تعالي يستي
خدها فسحها وراحوا الملاهي ولعبوا تقريبا كل الالعاب
***
ف قسم الشرطة..
..حضرتك في بلاغ متقدم ل واحدة ف شارع *** مدوفونة هناك
رامي : اييي يلا بسرعة نشوف الموضوع دا ي علي
علي : تمام ي فندم
وراحوا عملوا تحريات وأثبت أن البنوتة اتعرضت لاغت*صاب واتقتل*ت بعدها
رامي : وديها المشرحة وشوفوا مين دي واهلها فين ع إجراءات الدفن
علي : تمام ي فندم
***
عمار : اي ي سليم انت فين
سليم : في حاجة ولا اي
عمار : فاكر البت ال كانت شغالة في الشركة معانا ال اختفت دي
سليم بتذكر : ايوا ايوا تقريبا اسمها مها الشناوي
عمار : ايوا الله ينور عليييك
سليم : مالها يعني رجعت ولا اي
عمار : لقوها مقتو*لة ومدفونة في حتة ف ***
سليم بصدمة : نعمممم
عمار بزعل : اه والله ربنا يرحمها
سليم : سلام سلام
بص قدامه للفراغ والفون وقع منه
زينة : مالك ي ابيه
سليم سابها ومشي من غير م يرد عليها
زينة بعياط : ابييييه متسبنيش في الشارع لوحدي والنبي
فضلت قاعدة مكانها تعيط لحد ***
↚
زينة فضلت قاعدة في الشارع مكانها تعيط لقت شباب سكرانة جاية عليها علي الساعة ٣ الفجر
واحد منهم : اي القمر قاعد لوحده ليه
زينة بخوف : ا أبيه سليم
واحد تاني : لا فيه احمد ينفع ولا اي
زينة بعياط : ابعد عني ي عمو لو سمحت انت بتخوفني
...هو احنا لسي عملنا حاجة يبنتي
كلهم ضحكوا وقرب مسك زينة من ايديها وبدأ يشدها معاه
زينة بصريخ : عااااااا
واحد منهم شد شعرها جامد : اسكتي يبت انتي
زينة بعياط : شعري ابعد عني ي عمو والنبي
واحد قرب وضر*بها ع وشها جامد لدرجة أن خدها اتعور
...يولااااد ال*** ونزل ضرب فيهم وبص لزينة ال هتمو*ت من الخوف والد*م ال ع وشها : انا اسف
زينة برجفة : ا أبيه ووقعت مغمي عليها
سليم قرب منها شالها وطلع البيت حاول يفوقها لحد م عرف من انتظام نفسها انها نامت
قعد جمبها و Flash Back
سليم ساب زينة واقفة وراح علي الشركة لعمار وهو في حالة صدمة
عمار بحزن : سليم بلاش تعمل في نفسك كدا
سليم : تاني ي عمار تاني
عمار : اختك شريفة وملهاش ذمب ربنا يرحمها هي في مكان احسن كتير
سليم بتنهيدة : نفسي محدش يشوف ال هي شافته
عمار بطيبة : ربنا كبير واكيد كل ال بيعمل كده في اي بنت هيتحاسب حساب عسير
سليم : يارب ي عمار يارب
عمار بجدية : بص ي سليم انا مقدر أن رنا اختك ما*تت زي م مها ماتت كدا بس الفرق أن انت شوفتها بتتق*تل قدام عينك بس مقدرتش تعمل حاجة مقدر كل دا بس لازم تكون اقوي من كدا
ليك مش ليا فاهم
سليم بدموع لتذكرة مو*ت أخته : فاهم فاهم
وقام وقف مرة واحدة : يالهوووي زينة وخد مفاتيح عربيته ونزل جري
END Flash
فاق من شروده وقام غير هدومه وخد شاور وصلي فرضه وطلع خدها في حضنه ونام
****
ف قسم الشرطة :
رامي : وصلت لإي ي علي
علي : هي اسمها مها الشناوي وكلمت أهلها وجايين في الطريق كانت بتشتغل في شركة سليم بيه للتصميمات والطب الشرعي اثبت أنها متوفية من يومين
رامي: تمام تمام
***
في صباح يوم جديد "
عمار : رشا سليم جوا
رشا بضحك : طب مفيش صباح الخير ليا ولا اي
عمار : رشاااا سليم جوا ولا لا كلامي واضح
رشا بإحراج : لا مش جوا ي عمار بيه بعت ميل أنه مش هينزل النهاردة
عمار : تمم كملي شغلك
وسابها ومشي وطلع تليفونه ورن علي سليم
سليم بنوم : اي ي عمار في اي
عمار بحدة : اي ال بينك وبين مها الشناوي ي سليم
سليم ****
↚
سليم : نعم بيني وبينها اي يعني مش فاهم
عمار : سليم انت كان بينك وبينها علاقة قول الحقيقة
سليم بعصبية : علاقة اي انت اتجننت ولا اي اعقل كلامك
عمار بنفاذ صبر : رجلك جاية في القضية دي لأن انت اخر واحد مكلمها
سليم بصدمة : ايييي انت متأكد
عمار : ايوا كنت بتكلمها ليه بقي
سليم بعصبية : عمار انت ازاي تتكلم معايا بالطريقة دي انت عارف كويس أن مفيش حاجة بيني وبينها وهي رنت عليا اليوم دا ع كانت عاوزاني
عمار : عاوزاك في اي
سليم : كانت عاوزة تعرفي انها مش جاية الشركة اليوم دا
عمار بتنهيدة : نا مصدقك ي صاحبي بس الشرطة هتصدقك ازاي
سليم : هتصرف هتصرف سلام
قفل وبص لقي زينة واقفة وراه
سليم بحنان : قومتي ليه ي حبيبتي
زينة بعياط : انت مشيت ليه ي أبيه انا مخصماك
سليم شدها لحضنه بحنان : شششش اهدي اهدي وفضل يهدي فيها لحد م نامت شالها حطها ع السرير ولسي هيقوم مسكت أيده : خليك جمبي عشان خاطري
سليم : انا معاكي اهو اهدي يطلي عياط
زينة دخلت ف حضنه وهو رفع وشها وباسها بوسات متفرقة ع وشها كله ومع كل بوسة كان بيعتذرلها لحد م نامت
غطاها وغير هدومه ونزل
****
ف قسم الشرطة "
رامي : ها عملت اي ي علي
علي : اهل البنت جم واندفنت النهاردة ي فندم
رامي : تمام ربنا يرحمها ويقدرنا ع نرجعهلها حقها
علي : يارب
....🖤
ف مكان آخر "
...ها يابني عملت اي
مروان : كله تمام ي خالتو
صفية : برافو عليك واشتكيت سليم ولا لا
مروان : اه اشتكيته طبعا زمانه بكرة أو النهاردة بالكتير هيشرف للحبس
صفية بخخبث : حلو حلو اوي اوي
مروان بتنهيددة و حزن ع صاحب عمره : انا ماشي ي خالتو سلام
وسابها ومشي وهو طالع قابل ***
↚
عمار ساب صفية وطلع قابل سليم بصله بحزن وجمود
سليم : عمار استني عاوزك
عمار بجمود: سليم مفيش بيني وبينك اي حاجة
سليم بعصبية : انتي فاكرك أن ممكن أاذي اختي انت اكيد في دماغك حاجة
عمار بعصبية : اماااال مين مش كانت معاك حرام عليك
وزقه ومشي ودموعه نازلة علي حب عمره
سليم اتعصب ودخل البيت جوا: صفيييييية
صفية ببرود : اي نعم
سليم بتحذير : اخر مرة هقولك ابعدي عن حياتي وسابها ومشي
****
في قسم الشرطة "
رامي : ها ي علي عملت اي
علي : القوات هتروح تجيب سليم
رامي : تمام حقق معاه ولو فيه حاجة كلمني هرجع البيت شوية
علي : تمام
***
ف بيت سليم "
زينة صحيت ملقتش سليم. في الشقة قامت خدت شاور ولبست هوت شورت وبلوزة
وطلعت تتفرج علي كرتون لحد م سليم يجي
فات ساعة واتنين واخيرا جرس الباب رن
قامت جري وهي مبسوطة أنه رجع بس فتحت لقت ***
