رواية انت الامس والغد كاملة جميع الفصول بقلم كيان بشري
رواية انت الامس والغد كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة كيان بشري رواية انت الامس والغد كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية انت الامس والغد كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية انت الامس والغد كاملة جميع الفصول
رواية انت الامس والغد كاملة جميع الفصول
كانت واقفه بتجهز و هى فرحانه و مستنيها يجى يخدها علشان ينزلوا القاعه بس فجاه دخل عليها واحد تانى
نجمه: ليل انت بتعمل ايه هنا و فين هيثم
ليل: انا اللى هتجوزك يا نجمه
نجمه بصدمه: ايه ازاى انت بتقول اى عايز تتجوز حبيبت صاحبك بتخون صاحبك
ليل مسك الفون و شغل ريكورد و قال: اسمعى
فى الريكورد كان هيثم بيقول: انا فى المطار طيارتى كمان نص ساعه هتسالنى ازاى و نجمه هقولك ان انا مش بحب نجمه انا بس لما عرفت انك بتحبها و عاوز تتجوزها روحت انا و اتقدمت ليها و خطبتها و كسرت قلبك و كنت عاوز اكسر قلبك اكتر علشان كدا حددت معاد الفرح و مش هحضر هسبها و هخليك تشوفها و هى بتنهار قدام عينك و انت مش عارف تعمل ليها حاجه
نجمه كانت بتسمع و هى دموعه نزله اول لما الريكورد خلص اشتغل ريكورد تانى بس ليل واقفه و بص ليها و كان ها يتكلم بس نجمه شدت الفون و شغلت الريكورد اللى بعده و كان ليل اللى بيتكلم بغضب
ليل بغضب: ليه ليه عملت كدا انا صاحبك و حبيبك ليه تكسر قلبى و تروح تخطب البنت الوحيده اللى انا حبتها انت عارف انا كنت عايش فى اى انا كنت بتعذب انا عملت ليك اى علشان تعمل فيا كدا
هيثم: عملت ليا اى انت مش عارف عملت ليا اى بنت الوحيده اللى حبتها حبتك انت اخترتك انت رافضتنى قالتها ليا بكل وضوح انا مش حبتك انا بحب ليل انت عارف انا قلبى اتكسر ازاى كنت عاوزك تدوق اللي انا دوقته
ليل غضب و حزن و كسره: و انا رافضتها لانك صاحبى و عمرى ما هعمل كدا فى صاحبى انت ليه تعمل فيا كدا طب سيبك منى انا ليه نجمه ليه تكسر قلبها هى عملت ليك ايه دى بالعكس حبتك طب كنت ابعد فى الخطوبه ليه تسوق سمعتها يوم الفرح كدا
هيثم: ذنبها انك حبتها لو انت كنت مش حبتها مكنتش قربت ليها
ليل بحزن: يا اخى حسب يالله و انعمه الوكيل فيك
و خلص الريكوردات على كدا
نجمه كانت منهاره من العياط و ليل واقف بيبص عليها بحزن ليل قرب منها و هو بيقول: نجمه اهدى هو مش يستهلك
نجمه بصت ليه و قالت: انا مش حبيته يا ليل انا حبيت معاملته الحلوه ليا و حبه المزيف
ليل: طب اهدى مش تعيطى
نجمه بعيط: انا مش بعيط عليه انا بعيط على نفسى على كسرت قلبى و فرحتى على اللى ها يحصل ليا
ليل: مافيش حاجه هتحصل ليكى
نجمه بنهيار: ازاى بقى دا الناس كلها هتتكلم عنى
ليل بغضب: انا هقعط لسان اى حد ها يجيب سيرتك
نجمه بنهيار: هتقطع لسان مين و لا مين انا سيرتى ها تكون فى لسان كل الناس
ليل و هو بيقعد تحت رجلها: محدش يقدر يجيب سيرتك انا هتجوزك يا نجمه
نجمه بصت ليه بكسره و دموع
ليل مسح دموعها و قام و قال: يلا يا نجمه
نجمه قامت و مسحت دموعها و ضبطت نفسها و نزلوا و هى فى عينها كسره و ليل كان فرحان انه ها يتجوزها بس زعلان انه هيتجوزها بطريقه دى
بتعرف على الابطال
نجمه بنت جميله اوى عندها 22سنه عيونها زرقه شعرها بنى طويل محجبه
ليل الالفى شاب طموح مجتهد بيحب الشغل عنده 24 سنه عيونه خضرا شعره اسود و ناعم و كل البنات هتموت عليه بس هو بيحب بنت واحده بس اللى هى نجمه
نرجع للروايه
دخلوا القاعه و الكل مستغرب ليل قرب من الماذون و قال: اكتب يا شيخنه
بدا كتب الكتاب و نجمه حزينه و عيونها فيها دموع و كسره بعد وقت
الشيخ: بارك الله لكما و بارك عليكما و جمعا بينكما فى خير و على خير
بدات الزغاريت و الكل كان بيسقف و اشتغلت الاغانى
ليل قام و قرب حضن نجمه اللى انصدمت
نجمه: ليل انت بتعمل ايه
ليل: دا بس علشان الناس مش تشك فى حاجه
نجمه : تمام
ليل: يلا نقعد فى الكوشه
نجمه: يلا
ليل و نجمه قاعدوا فى الكوشه و بعد وقت اشتغلت اغنية السلو و قاموا رقصوا و كل واحد كان بيفكر ها يعمل اى فى حياته و بعد وقت الفرح خالص و ليل خد نجمه و روحوا على فيلا ليل
ليل: ادخلى يا نجمه
نجمه دخلت و عنيه فى الارض و مكسوفه و عيونها كلها دموع و كسره
ليل رفع وشها و مسك يدها و راح قاعد على الكنبه و قال: اولا ما شوف الكسره دى في عنيكى تانى ثانيا ليه بتعيطى
نجمه بعيط: انا اسفه انا عارفه انى هظلمك و انك عملت كدا علشان انا مش اتفضح
ليل بحنان: بصى يا نجمه ما ينفعش تقولى ليا اسفه لانك مش غلطانه انا اللى غلطان انا السبب فى اللى حصل ليكى دا
نجمه: انت مالكش دعوه
ليل: لا ازاى انا لو كنت مش حبيتك كنتى زمانك عايشه حايتك عادى
نجمه بصت بحزن علشان هو بيندم علي حبه ليها
نجمه: هى فين الاوضه بتاعتى
ليل: فوق تعالى هاوديك ليها
نجمه: تمام
طلعوا فوق
ليل:هى دى
نجمه: و انت هتنام فى انهى اوضه
ليل: معاكى
نجمه: نعم
ليل: مافيش اى اوضه جهزه انك تنامى فيها علشان كدا هتنامى النهارده معايا و بكرا هتنامى فى الاوضه اللى جنبى
نجمه بتوتر: تمام
ليل و نجمه دخلوا
ليل: ادخلى غيري
نجمه بتوتر: انا مش جيبه معايا لبس
ليل بتفهم: تمام و دخل غرفة الملابس و جاب بيجامه صغرت عليه خرج
ليل: خدى البسى دى هتكون مقاسك
نجمه بكسوف: شكرا
ليل: مش بحب الشكر يلا يا ستى ادخلى الحمام غيري
نجمه بكسوف: حاضر و دخلت
ليل دخل غرفة الملابس غيري و خرج نام على الكنبه خرج نجمه و هى مكسوفه و قالت: ليل
ليل اول لما سمع صوته منها غمض عينه بحزن و فتح عينه و قام: نعم يا نجمه
بس انصدم لما شاف شعرها البنى اللى نازل على كتفها و قال:ايه الجمال دا
نجمه بكسوف:شكرا
ليل:قولت مش بحب الشكر
نجمه:تمام
ليل:كنتى عاوزه حاجه
نجمه:اه
ليل:ايه
نجمه: ممكن انام انا على الكنبه
ليل: ليه
نجمه: علشان انا مش ها نام دلوقتي
ليل: لا
نجمه: معلش علشان خاطري
ليل اتنهد و قال: حاضر و قام نام على السرير و نجمه قاعدت على الكنبه و حطت راسها على رجلها و فضلت تعيط من غير صوت علشان ليل
ليل كان حاسس بيه بس حب يسبها على راحتها و بعد وقت نام
تاني يوم ليل قام مش لقه نجمه فى اوضه نزل يدور عليه و مش لقها راح يشوفها فى المطبخ بس قبل ما يدخل لقه دم كتير على الارض انصدم و فضل ماشى ورا الدم لحد ما وصل الحمام و دخل و انصدم
يييييييييييييتبع
↚
تاني يوم ليل قام مش لقه نجمه فى اوضه نزل يدور عليه و مش لقها راح يشوفها فى المطبخ بس قبل ما يدخل لقه دم كتير على الارض انصدم و فضل ماشى ورا الدم لحد ما وصل الحمام و دخل و انصدم لقى نجمه قاعده على الارض بتعيط و مسكه يدها اللى بتنزل دم و بتعيط ليل جري عليها و قال بقلق: نجمه حبيبتي مالك
نجمه بعياط: ايدى يا ليل ايدى
ليل مسك يدها و قال: اهدي اهدي دى سطحيه
نجمه بطفوله: بس بتوجعنى و بتنزل دم كتير
ليل بص ليها بحب و قال: معلش استنى و قام جاب الاسعافات الاوليا و قرب و بدا يطهر الجرح و لفه بالشاش و قال: انتى عورتى نفسك ازاى
نجمه بكسوف: كنت بعمل فطار علشان جعانه
ليل ضحك على كسوفها و شالها و قال: طب تعالي نعمل فطار سوا
نجمه بكسوف: طب ممكن تنزلنى
ليل: هنزلك لما نوصل المطبخ و بعدين مش كفايه قلقى عليك اول لما شوفت الدم انا كان قلبى ها يقف من القلق عليكى
نجمه: بعد الشر عليك
ليل قاعدها على التربيزه اللى فى المطبخ و قال: سندريلا تحب تاكل ايه
نجمه: اي حاجه
ليل: تؤتؤ لازم تقولى علشان الطباخ يطبخ لسندريلا
نجمه: طب اساعدك سندريلا كانت بتعمل الحاجه بنفسها
ليل: لا انا اللي هعمل قولى بقى
نجمه: عاوزه شاورما
ليل: تحت امر مولاتى
نجمه ضحكت عليه ليل بص عليها بحب و مسك قلبه بدرما و قال: قلبى لا يتحمل هذا الجمال
نجمه ضحكت اكتر بكسوف
ليل: لا اهدى عليا كدا لا اموت منك و لا حاجه
نجمه: بعد الشر عليك
ليل: ايه دا خايفه عليا
نجمه بكسوف: اكيد
ليل ابتسم و بدا يعمل الاكل
نجمه: صح يا ليل هو انت ليه اسمك ليل اصل اسم ليل دا اسم بناتى
ليل و هو مندمج فى عمايل الاكل: اصل ماما كانت فاكرنى بنت و حلفت انها ها تسمى الطفل اللى فى بطنها ليل على الاساس انها بنت بس اتفاجت بيا و نفزت الحلفان و سمتنى ليل
نجمه بضحك شديد: ايه دا بجد
ليل: اه و الله و بطلى ضحك
نجمه و هى بتحاول تكتم ضحكها: حاضر
و بعد ثوانى
↚
نجمه بضحك: لا بجد مش قادره معلش معلش
ليل بص بغيظ و بعدها ضحك على ضحكها
الجرس رن
نجمه: هقوم افتح
ليل: ماشي متتاخريش
نجمه قامت فتحت الباب و لقت بنت قدامها
البنت بمياعه: هو ليل هنا
نجمه: حضرتك مين
البنت بمياعه: انا خطيبة ليل
نجمه بصت بصدمه
ليل من المطبخ: مين يا نجمتى
نجمه بغيظ و حزن: خطبتك يا ليل
ليل و هو بيخرج من المطبخ و بينشف يده: خطبتى خطبيتى مين انا مش خاطب و هخطب ازاى و انتى مراتى
نجمه: مش عارفه تعالي شوف انت
ليل قرب و لقه نجمه واقفه متغاظه قدام بنت
ليل بص على البنت و قال: سوزى ازيك عامله ايه
سوزى قربت منه عشان تسلم عليه و تحضنه
نجمه وقفت قدام ليل و هى اللى حضنتها و قالت: ازيك يا حبيبتى
البنت بصت ليها بغضب و ليل بص ليها و هو بيحاول مش يضحك
بنت: انتى يا بتاعه انتى ابعدى مم قدامر كدا
ليل حضن نجمه من وسطها و قربها منه و قال: عاوزه ايه يا سوزى
نجمه فرحت من الحركه دى و بصت ل سوزى و طلعت لها لسانها
سوزى بغيظ: انا جيه اقعد معاك شويه
نجمه: ليه هو صغير مش بيعرف يقعد لوحده و بعدين انا قاعده معاه اهو و لا انتى مش شايفنى
سوزى: ايوه مش شايفكى
نجمه: انت شايفنى يا ليل
ليل بحب: انا مش شايف غيرك اصلا
نجمه: و دا المهم انك انت اللى شايفنى مش حد تانى
سوزى بغيظ: طب ممكن نتكلم فى الشغل
و قربت مسكت يده
نجمه رفعت راسها و بصت ل ليل بطفوله
ليل بعد عن سوزى و قال: معلش يا سوزى مش دلوقتي زى ما انتى عارفه ان فرحى كان امبارح و عاوز اقعد مع حبيبتى شويه
سوزى بغيظ: تمام بعد اذنكم
و خرجت
نجمه رفعت راسها و قالت بطفوله: انت كنت عاوز تروح معاها
ليل نزل لمستوها و قال: انا مقدرش اسيب القمر و اروح للنجوم دى حته مش حصلت نجمه من النجوم
نجمه بعدت بكسوف و قالت: ليه بتعمل كدا معايا
بص ليها و هو متفاجا من السؤال و قال: ليه بتسالى
نجمه: علشان انت مش ليك ذنب انك تتجوزنى و تدمر حياتك و انك تسيب شغلك و تقعد معايا انهارده انت حقك تروح معاها علشان تشوف شغلك
ليل: مين اللى قال كدا
نجمه: انا و انت كمان
ليل: انا عمري ما اقول كدا
نجمه: عمرك ما هتقول كدا قدامي بس اكيد بتندم انك عملت كدا
ليل: لا طبعا اندم على ايه
نجمه: ليه بتعمل كدا ليه بتساعدنى و انت ملكش اى ذنب
ليل: لان اللى انتى فيه دا بسببى انا لو انا مكنتش دخلت حياتك كان زمانك عايشه حياه سعيده
نجمه: لا طبعا انت مش ليك دعوه هو اللى واطى و ندل و هرب
ليل: بسببى انا و كان لازم اعمل كدا علشان انتقذك و حتى لو كلامك صح و انا مليش دعوة عمرى ما كنت هقبل ان يحصل فيكى كدا
نجمه: ليه
ليل: علشان انتي اختي و انا عمري ما هقبل ان اختى يحصل فيها اللى الكلب دا كان عاوز يعملوا
نجمه: بس انا مش اختك و مافيش اخ بيتجوز اخته
ليل و هو بيتوه: تعالي ناكل علشان انا جعان
نجمه: احنا ها نطلق امتى يا ليل
ليل بص بصدمه حاول يخفيها و قال: مش وقته يا نجمه
نجمه: تمام
↚
ليل: يلا ناكل
نجمه: مش جعانه
ليل و هو بيشدها نحيت المطبخ: مافيش حاجه اسمها مش جعانه امال مين اللى ها ياكل الاكل اللى انا عملته دا يلا بقى
نجمه ابتسمت و قاعدت على الكرسى و ليل حط الاكل و قعد قدامها
ليل: يلا كلى
نجمه: حاضر
ليل بدا ياكل و هو باصص عليها و بيفكر اما نجمه فا كانت بتلعب فى الاكل بس و بعد دقايق
نجمه قامت علشان تمشى
ليل: رايحه فين
نجمه: شبعت
ليل بص فى الطبق لقه زى ما هو و المعلقه فيها حبت رز مش اتكله
ليل شد نجمه و قعدها على رجله و قال: لا معنديش الكلام دا لازم تكلى و بدا ياكلها و هو بصص ليها بحب
نجمه بكسوف: خلاص شبعت
ليل: دى تانى معلقه و يلا افتحى بقك كويس علشان اعرف اكلك
نجمه فعلا فتحت بوقها و بعد وقت حطت رأسها على كتفه و هو بياكلها
ليل بص على نجمة علشان ياكلها لقها نامت على كتفه
ليل ابتسم و شالها و طلع الاوضه حطها على السرير و نام جنبها و خدها فى حضنه
و فى امريكا كان هيثم قاعد و قدامه شخص
هيثم بغضب: يعنى ايه اتجوزها
الشخص بخوف: انا لما روحت علشان اعرف لحضرتك ايه اللى حصل عرفت انه اتجوزها و خدها على بيته
هيثم بغضب: يعنى كل اللى انا عملته دا باظ يعني انا خدتها منه علشان اوجع قلبه و اجى اسبها يوم الفرح علشان تتفضح و هو يتقهر من الزعل على اللى حصل فيها و فى النهاية طلعت كنت بوسع مكان علشان يتجوزها و يفرح مش يزعل
الشخص بص ليه بخوف
هيثم بخبث: تمام اوى و الله ما انا سايبه يتهنا بيها
فى القاهرة و تحديدا فى قصر ليل
كان باليل جيه و هما لسه نايمين
ليل صحى على صوت الفون بتاعه و اول ما صحى لقه نجمه فى حضنه ليل ابتسم و باس راسها و مسك الفون و لقه مامته اللى بتتصل
ليل: يا نهار ابيض انا نسيتها دى زمانها هتولع فيا و رد
الام بغضب: ايه اللى انت عملته دا يا ليل وصلت بيك الوقاحه انك تخطف صاحبك و تهدد مراته و تتجوزه انت
ليل بصدمه: ايه اللى انتى بتقولى دا يا ماما
الام: ايه مكنتش فاكر انى هعرف و لا ايه
ليل: و الله يا ماما كل اللى انتى قولتى دا غلط
الام: و ايه اللى صح بقى
ليل: حضرتك جى امتى
الام: انا فى الطريق اهو
ليل: تمام توصلى بسلامه اول لما تيجى هقولك كل حاجه
و فى امريكا
هيثم: تمام اوى كدا
صاحب هيثم اللى اسمه حسام: انت اهبل يا هيثم انت فاكر انها هتصدقك انت و ها تكدب ابنها و افرض صدقتك اكيد ها تسال نجمه و نجمه هتقول كل حاجه
هيثم بخبث: انا بمهد للى ها يحصل
حسام: ايه اللى فى دماغك
هيثم: هبعدها عنه و هخدها منه قدام عينه
حسام بخبث: و هتعمل كدا ازاى
هيثم بخبث: بص يا عم و قال له الخطه
حسام: دماغك دى دماغ شياطين
هيثم: انا يا يبنى الشيطان يتعلم منى
و فى قصر ليل
ليل كان بيصحى نجمه اللى مش راضيه تصحى
ليل: يا نجمه يا نجمتى اصحى قومى بقى
نجمه بنوم: امممم بس بقى عاوزه انام انا مش نمت امبارح
↚
ليل: طب اصحى نسلم على ماما و نامى تانى
نجمه بنوم: ماما ماتت سيبنى انام بقى
ليل بضحك: مامتى انا
نجمه قامت بسرعه و قالت: هى مامتك جت
ليل بضحك على شكلها: اه و زمانها دخله على القصر
نجمه: طب طب هتقول ليها ايه
ليل: ماما عرفت يا نجمه
نجمه بخوف: يا نهار ابيض انا مش هنزل
ليل قرب منها و حضنها و قال: متخافيش انا معاكى و محدش يقدر يقرب منك و بعدين بقى هى جى واخده فاكره تانيه خالص
نجمه رفعت راسها ليه و قالت: فكرة ايه
ليل بغضب خفيف: الحيوان هيثم قال انى خطفته و هددتك علشان اتجوزك
نجمه بصدمه: و هو دا حصل
ليل بص ليها بصدمه و بعدها انفجر من الضحك
نجمه بستغراب: بتضحك على ايه
ليل: يا نجمه يا حبيبتي انا هددتك علشان اتجوزك
نجمه: تؤتؤ
ليل: امال بتسالى ليه بقى
نجمه بعدت عنه و هى بتهرش فى شعرها و قال: تصدق مش عارفه
ليل بضحك:طب ادخلى غيرى لبسك و تعالي
نجمه بطفوله: حاضر و جريت
ليل ضحك و قال: اوزعه
نجمه طلعت راسها من اوضة اللبس و قالت: سمعتك و انا مش اوزعه انتى اللى طويل و اهبل
ليل ضحك و قال: طب ادخلى غيرى بدل لما اجيلك
نجمه طلعت جمسها كله و حطت يدها على وسطها و قالت: تعالى انا مش بخوف اصلا
ليل بدا يقرب نجمه اول لما شافت كدا صوتت و دخلت بسرعه و قفلت الباب
ليل: طب ما كان من الاول
نجمه فتحت حت صغيره و طلعت راسها و طلعت ليه لسانها و قالت: بس يا طويل يا اهبل
ليل: اقفلى يا بت
و بعد وقت نجمه خرجت و ليل خدها و نزل و كانت مامته لسه مش جت و بعد وقت الجرس رن
نجمه مسكت فى يد ليل
ليل بص ليها و حضنها من كتفها و مشى فتح ل مامته و قال: سهر هانم اتفضلى
دخلت سهر بغضب و بصت ل نجمه من فوق ل تحت
ليل: ماما ممكن تسمعى اللى حصل
سهر: مش مهم اللى ها تقوله لان كدا كدا انت هتطلع البنت دى
ليل بصدمه: ايه
سهر: جوزها عاوز يرجعلها و كفايه اللى انت عملته
نجمه مسكت يد ليل بخوف انه يطلقها و هيثم يتجوزها
ليل طبطب عليها و قال لمامته بغضب: انا مش هطلق نجمه يا ماما
سهر بغضب: يعني ها تكسر كلامى
ليل: مقدرش
سهر: يبقى تطلقها حالا
ليل بص لنجمه اللى بصه ليه بخوف
يييييييييييتبع
↚
ليل:انا مش هطلق نجمه يا ماما
سهر بغضب بصت لنجمه و قالت: و انتى موافقه بكدا مش عاوزه ترجعى لجوزك
ليل بغضب: هيثم مش جوزها و مافيش حد جوزها غيرى
سهر: بس ها يكون جوزها
ليل بغضب اكبر: عمره ما هيكون جوزها نجمه مراتى انا و هتفضل مراتى انا و محدش يقدر يقرب منها و اتفضلى اقعدى يا سهر هانم علشان احكى حصل ايه
سهر قعدت بغيظ و ليل خد نجمه و قعد و قعدها فى حضنه
سهر: احكى
ليل بدا يحكى و خلص كلامه: هو دا اللى حصل و انا مش هطلق نجمه و مش هوديها لي
سهر: تمام شهرين و طلقها
ليل: و انا قولت مش هطلقها و هى بقت مراتى خلاص
سهر قامت و بصت ليهم بغضب و مشيت و اول ما خرجت من القصر نجمه اترمت فى حضن ليل و انفجرت من العياط
ليل بحب و حزن عليها: اهدى اهدى يا نجمتى محدش يقدر يقرب منك و انا مش هسمح لحد يبعدك عنى و لا ان حد يقرب منك
نجمه بخوف و عياط: دا دا عاوز يخدنى تانى انا مش عاوزه اروح ليه يا ليل خالنى معاك علشان خاطر ربنا
ليل بحب: انتى هتفضلى معايا على طول و محدش يقدر يبعدك عنى
ليل طلع نجمه من حضنه و مسح دموعها بحب و قال: دموعك غاليه عليا ياريت متنزلش تانى
نجمه هزت راسها باه بمعنى حاضر
ليل بص للتيشريت و بص ليها و قال بمرح: عجبك كدا التيشيرت كله ميه من دموعك ينفع بقى
نجمه ضحكت و قالت: تؤتؤ مش ينفع
ليل بحب: ايوه كدا خالى ضحكتك الحلوة دى هى اللى تكون منوره وشك
نجمه ابتسمت بكسوف و قلبها كان عمال يدق
ليل قام نجمه مسكت يده بسرعه و قالت: رايح فين
ليل ابتسم و قال: اول مره تيجي من وراك مصلحه يا هيثم الكلب
نجمه بستغراب: مصلحه ايه
ليل: و لا حاجه
نجمه: طب انت رايح فين
ليل: رايح اعمل اكل لينا
نجمه: طب هاجى معاك
ليل ببتسامه: اكيد يا نجمتى بس الاول اطلع اغير التيشريت و اجي
نجمه مسكت يده اكتر و قالت: اجي معاك بردوا
ليل ضحك و قال: طب تعالي يلا مش عارفه خايفه ليه
نجمه: ممكن يدخل يخدنى
ليل: مش هسمح ليه يخدك و بعدين هى اه فيلا صغيره و مش قصر بس عليها حرس كتير اوى
نجمه ابتسمت و قالت: الفيلا دى احلى من اى قصر
ليل: الله على الكلام الجامد
نجمه اتكسفت و قالت بغضب علشان مش تبين كسوفها: طب يلا اطلع غير
ليل: يلا و طلعوا و ليل غير و نزلوا و ليل بدا يعمل اكل و بعد ما خلص لقى نجمه نامت على الكرسى
ليل ابتسم على شكلها الطفولى و قرب منها و نزل قعد على ركبه و قال: نجمتى اصحى انا عملت الاكل
نجمه بنوم: لا لا انا عاوزه انام
ليل: طب اصحى كلى اى حاجه انتى مكلتيش من الصبح و تليقى جعانه
نجمه بنوم: انا فعلا جعانه
ليل: اهو شوفتى بقى ى يلا قزمى و بدا يقومها و شالها و قعد على الكرسي و قعدها على رجله و قال: يلا يا ست الجعانه
نجمه حطت راسها على كتفه و قالت بنوم شديد: انا جعانه نوم مش اكل سبنى انام بقى
ليل ضحك عليها و قال: طيب تعالي ننام انا و انتى
بس مالقش رد منها لانها كانت راحت فى النوم عميق
ليل شالها و حط الاكل فى التلاجه و خدها و طلعوا الاوضه و هو شايلها زى الاطفال و حطها على السرير و نام جنبها و خدها فى حضنه اكنها ها تهرب منه
و تانى يوم ليل صحى فى معاده المعتاد و لقه نجمه نايمه جنبها و مسكه فيه جامد و بدخل نفسها فى حضنه اكتر
ليل ابتسم و بعد عنها براحه و قام دخل الحمام خد شاور و خرج لبس لبس الشغل و قرب من نجمه و قال: يلا يا نجمتى اصحى علشان تفطرى معايا قبل ما اروح الشغل
↚
نجمه فتحت عنيها براحه علشان ضوء الشمس اللى كان داخل من البلكونه و قالت: انت ها تروح الشغل و تسبنى لوحدي
ليل باس راسها و قال: مش هتاخر على القمر انا بس ها روح احضر الاجتماع و امضى ورق و اجى ادعى ليا لان الشركه دى كبيره و انتى عارفه ان انا لسه داخل فى المجال و الشركه بتاعتى صغيره ادعى ان احنا اللى ناخد المنقصه
نجمه بحب: يارب تكسب و تاخد المنقصه و تكون اكبر راجل اعمال محترم
ليل ضحك و قال: مافيش رجال اعمال كبار و محترمين يا نجمتى انتى اللى بريئه اوى و فاكره كدا
نجمه ببرأه و طفوله: لا ازاى امال نمر و فهد و وسيم و زين دول ايه
ليل بستغراب: مين دول
نجمه بطفوله: ابطال الروايات نمر بطل رواية طفلة النمر و فهد بطل رواية انتقام الفهد و وسيم بطل رواية حورية قلبى و زين بطل رواية احببت مجنونتى
ليل ضحك و قال: لا دول مافيش منهم فى الحقيقه
نجمه بعفويه: لا فى انت
ليل ابتسم و محبش يكسفها فا قال: دول عندهم قصور و عربيات و حرس كتير و شركات و حاجات كتير انا يدوب الفيلا دى و شركه صغيره و العربيه بتاعتى و الحرس اللى على الفيلا
نجمه: كل دول حاجات جميله مش بكترهم المهم انهم من الحلال
ليل ابتسم ليها و قال: انا هطير انا بقى
نجمه مسكت يده و قالت: اجى معاك
ليل بص فى الساعه و لقه ان فى وقت فا قال: طب قومى يلا بسرعه
نجمه قامت بفرحه و دخلت تلبس بس خرجت تاني
ليل: ايه
نجمه: مافيش لبس
ليل ابتسم و دخل جاب دريس معه الطرحه و خرج و قال: خدى البسى دا
نجمه قربت خدته منه و دخلت لبسته و خرجت بعد وقت و هى بتلف بيه و فرحانه و قالت: الله دا شكله حلو اوى يا ليل
ليل بحب و ابتسامه: علشان انتي اللى لبسها
نجمه اتكسفت
ليل: يلا بقى علشان هتاخر
نجمه: يلا
و بعد وقت ليل و نجمه وصلوا و نزلوا
ليل مسك يد نجمه و دخلوا و طلعوا و ليل دخل المكتب و معاه نجمه
ليل خد الورق و قال: خاليكى هنا يا نجمتى عبال لما الاجتماع يخلص
نجمه راحت قعدت على الكرسي بتاع المكتب و قالت: طيب روح انت بقى علشان مش تتاخر على الاجتماع
ليل: تحت امر المديره و خرج و هو بيضحك
و نجمه ضحكت و بدات تتفرج على المكتب و تفتكر لما ليل قال ليها انه ها يفتح شركة لوحده
فلاش باك
كانت نجمه قاعده على نيل و ليل قرب منها و قال: نجمتى
نجمه ابتسمت لانها عارفه ان اللقب دا محدش بيقولوا غير ليل
ليل قرب و وقف قدامها و قال: روحتى فين
نجمه بصت ليه و قالت: معاك
ليل: لا قولى بتفكرى فى ايه يا خاينه
نجمه ضحكت و قالت: بفكر فى اللقب اللى محدش يقدر يقوله غيرك
ليل: طبعا محدش يقدر يقول اللقب دا غيرى لانك نجمتى انا بس
نجمه ابتسمت و قالت: يلا يا عم قول الخبر الحلو
ليل: انا قررت افتح شركه
نجمه بفرحه: بجد يعني هتكون لوحدك بعيد عن المدير الرخم بتاعك
ليل بضحك: اه
نجمه: هتاخد فلوس من مامتك
ليل: لا هاخد منك
نجمه: منين يا حصره
ليل: بت انتى دلوقتى معاكي كام
نجمه: معايا مليون الا ربع بس دول مش يعملوا حاجه
ليل: لا هما حلوين و انا هحاول استلف 250 الف جنيه عليهم علشان يكونوا مليون
نجمه: طب ما تستلف منى انا
ليل: تانى يا نجمه قولت لا
نجمه: يعني ها تروح تستلف من الغريب و انا موجوده
ليل: اه انتى بذات لا
نجمه: خلاص انت انسى ان كنت محوش معايا فلوس
ليل: مصلحنجيه
نجمه: اه يا تاخد الفلوس بتاعتك و عليهم 250 الف جنيه يا مش ها تاخد حاجه
ليل: يا نجمتى دول فلوسك انتى انا المفروض اذودهم مش اخد منهم
نجمه: ليل انت عارف ان من ساعة موت ماما و بابا و انا مش بصرف و بعدين بابا سايب ليا فلوس كتير و ماما كمان و مفهاش حاجة لما اساعد اخويا عشان حلمه يكبر
ليل بحزن: اخوكى اه طيب يا ستى بس على شرط
نجمه: ايه
ليل: انك تكونى شريكه
نجمه: لا و لما الشركه تكبر ابقى ادفع الفلوس
ليل: تمام
اند باك
نجمه فاقت من الذكريات و قالت بحزن: من ساعة ما دخل فى حياتنا الحيوان هيثم و الحياتنا بقت خرابه
و فجاه دخل هيثم المكتب و قال: طب ليه بتجيبى فى سيرتى يا زوجتى المستقبلى
نجمه بخوف: ه ه ه هيثم
يييييييييييبع
↚
دخل هيثم المكتب و قال: طب ليه بتجيبى سيرتى يا زوجتى المستقبلي
نجمه بصدمه و خوف: ه هيثم
هيثم بخبث و هو بيقرب منها: اه يا قلب هيثم كدا كدا يا نجمتى تصدقى ليل و تسمعى كلامه و تتجوزى
نجمه: انت عاوز ايه و جى ليه تاني
هيثم: عاوز ايه عاوز مراتى حبيبتى جى ليه جى اخد مراتى حبيبتى
نجمه بدموع: و لا جى تكلم خططتك و جى تكسر قلب ليل بس المره دى انا مش هسمح ليك
هيثم قرب منها و قال بهدوا و خبث: هو اللى قال ليكى كدا
نجمه بخوف بتحاول تخفيه: مالكش دعوه مين اللى قال ليا
هيثم بحزن مصطنع: ايه الطريقه الوحشه اللى بتعملنى بيها دى انا عذرك اكيد وخده عنى فكره وحشه من الزفت ليل
نجمه بغضب: مالكش دعوه باليل و مش تجيب سيرته تاني على لسانك
هيثم بغضب: ماشي يا نجمه ماشي بس ياريت تشوفى حقيقة ليل قبل فوات الاون و خرج و سبها
نجمه قعدت على الكرسي براحه و خوف فى نفس الوقت
نجمه: يارب يارب ابعد عننا الشر و اظهر الحقيقه لو هيثم وحش فعلا ابعده عنا يارب انا واثقه فى ليل و عمر ثقتى ما ها تقل يارب انا مش مصدقه هيثم يارب مش تصدمنى فى ليل و كل اللى هيثم بيقوله عنه يبقى كدب انا متاكده ان ليل مش كدا بس خايفه انصدم يارب
و بعد وقت ليل خلص الاجتماع وراح لنجمه اللى لقها قاعده خايفه غير لما سابها كانت فرحانه
ليل قرب منها بقلق و قال: مالك يا نجمتى
نجمه: مالى انا كويسه اهو
ليل بص ليها بشك و قال: طب حصل حاجه
نجمه بتوتر: لا هيحصل ايه انا بس تعبت شويه و عاوزه اروح
ليل بص ليها بشك اكبر و قال: يعني مش عاوزه تقولى بردوا
نجمه: اقول ايه ما هو مافيش حاجه فعلا
ليل قام و راح قاعد على مكتب و قال: تمام
نجمه: ايه مش هنروح
ليل: لا هنروح بس الاول هخد حاجه من الكمبيوتر
نجمه قامت و بدات تجهز حاجاتها و قالت: تمام
ليل: تحبى تنزلى تستنينى فى العربيه
نجمه بخوف: لا لا انا هنزل معاك انت
ليل: نجمه فى ايه
نجمه: صدقنى مافيش حاجه انا بس خايفه من امبارح
ليل: يا نجمه لو مخبيه حاجه قولى لانى كدا كدا هعرف
نجمه بخوف: هتعرف ازاى
ليل: انا مركب كاميرات فى مكتب و سماعات فا ممكن افتح و اشوف
نجمه بخوف قالت بسرعه: لا لا مش تفتح انا هقول
ليل: طيب قولى يلا
نجمه بخوف: بس اوعدنى انك مش ها تتعصب
ليل بنفز صبر: قولى يا نجمه
نجمه بخوف: لا مش ها قول غير لما توعدنى
ليل بهدوا ما قبل العاصفه: اوعدك مش هتعصب عليكى و بعدين انا اصلا مقدرش اتعصب عليكي
نجمه: مع ان ان مش هو دا الوعد بس تمام
ليل: قولى بقى
نجمه: هيثم
ليل اول لما سمع اسمه حس بالغضب و قال و هو بيجز على اسنانه: ماله
نجمة بخوف زياده: جيه هنا
↚
ليل قام بغضب و قال: اييييه
نجمه بخوف زاد اكتر: ايه اهدى كدا انت قولت انك مش ها تتعصب عليا
ليل بص ليها لقها خايفه و جسمها بيترعش ليل خد نفس طويل و قام و بدا يقرب منها
نجمه بخوف: ايه مالك بتقرب ليه يا عم اقف مكان لتولع
ليل وقف و بص عليها و انفجار من الضحك
نجمة: انت اهبل و لا مجنون بتضحك على ايه
ليل بضحك: ها لا و لا حاجه و قرب منها
نجمه: قولى بتقرب ليه بس رايح قلبى
ليل و هو لسه بيقرب منها: انتى خايفه منى
نجمه قامت و بدات تبعد و هى بتقول: بص انا عارفك من زمان و انت مجنون و محدش بتوقع رد فعلك و انت متعصب فا ابعد عنى دلوقتي علشان انت متعصب
ليل ضحك و قال: بذمتك دا شكل واحد متعصب
نجمه: ما انا بقولك مجنون و مش اتوقع رد فعلك
ليل وقف قدامها و بص ليها وشدها لحضنها و قال: قالك ايه
نجمه بصدمه: لا دا انت مجنون اوى بجد
ليل ضحك و قال: نجمه هيثم قال ليكى ايه
نجمه طلعت من حضنه و بصت ليه بدموع و خوف
ليل شدها و راحوا قاعدوا على الكنبه اللى فى المكتب
ليل و هو ماسك يدها و بيحاول يطمنها: اهدى يا قلبى و قولى ليا قال ليكى ايه متخافيش
نجمه حست براحه شويه و قربت حضنته و قالت بدموع: قال ليا انك وحش و ان ياريت اكتشف حققتك قبل فوات الاوان
ليل بغضب: ابن ال طب و الله ما ها سيبه
نجمه بخوف: لا علشان خاطري يا ليل سيبه انا خايفه عليك
ليل باس راسها و ضمها لحضنه اكتر و قال: متاخفيش يا روحي انا معاكي اهو
نجمه فضلت فى حضنه فتره لحد ما ليل حس ان هى تقلت عليه و بص لقها نامت
ليل ضحك و قال: طفوله و الله و شالها و كان خارج من المكتب بس افتكر ان هو فى الشركه و فى مواظفين كتير
ليل حط نجمه على السرير و راح خد الفون اللى متواصل بالكاميرات بتاعت المكتب و قرب من نجمه و قال بهدوا: نجمه نجمتى
نجمه بنوم: نعم
ليل: قومى يلا عشان نروح
نجمه: لا انا عاوزه انام
ليل: لما ننزل العربيه نامى بس احنا فى الشركه قومى نخرج من الشركه و نامى فى العربيه
نجمه بغضب طفولى و نوم: ما تشلنى زى بتوع الروايات
ليل: نجمه مش ها ينفع الكل ها يبص عليك و بعدين قولنا ان الروايات مش حقيقه مش كل حاجه فيها لازم نعملها انا هعملك الحلو اللى ينفع اعمله بس غير اللى مش ها ينفع مش هعمله زى انى اشيلك وسط المواظفين مثلا
نجمه فتحت عنيها و بصت ليه و قالت: انت طيب اوى و عسول
ليل ضحك و قام و قومها و قال: طب يلا نمشى و نشوف الموضوع دا فى الطريق
نجمه ضحكت و قالت: طويب
ليل مسك يدها و خدها و نزل و خرج من الشركه و ركبوا العربيه
ليل: نجمه عاوز امضتك على الورق دا بس لما نروح
نجمه بستغراب: ورق ايه دا
ليل: مش تنسى انك شريكه فى الشركه و لازم الامضه بتاعتك علشان الصفقه تتم
نجمه: تاني يا ليل هو انا مش قولت انى مش عاوزه الشراكه دى و ان الشركه تكون بتاعتك
ليل: نجمه الاتفاق دا من سنتين و ساعتها انا وافقة علشان كانوا 250 جنيه بس انا خدت ساعتها اتنين مليون على المليون اللى كان معايا اللى انتى ليكى فيه 250 جنيه علشان افتح الشركه يعنى يعتبر انتى صحبت الشركه
نجمه: ليل انا قولت ليك ان فلوسى فلوسك و بعدين هو انا لو كنت عاوزه فلوس منك كنت هتعمل كدا
ليل: لا طبعا
↚
نجمه: طب ايه بقى و بعدين سنتين ايه اللى بتتكلم فيهم انا لسه مكلمك فى الموضوع دا الشهر اللى فاتت و المفروض انك فكيت الشراكه
ليل بضحك: كنت بضحك عليكى علشان تمضى على الورق و خلاص
نجمه بصت ليه بغيظ و قالت: خلاص انا بقى هروح اعمل تنازل لنصيبه فالشركه باسمك
ليل: و انا مش همضى
نجمه: مش مهم
ليل: لا طبعا مهم لازم امضتى
نجمه: ايه دا بجد
ليل: اه والله
نجمه: خلاص ازورها اه صح مش اقبل الفرح باسبوع هيثم كان عاوز نصيبى فى الشركه بس انا رافضة علشان كنت هكتبهم ليك علشان دا حلمك
ليل بص ليها بحب
نجمه بتركز فى الطريق و قالت: دا مش طريق البيت
ليل بحب مسك يدها و بسها و قال: انا عارف ان نجمتى بتحب مرسى مطروح فا هنروح نقعد هناك اسبوعين و فى راس البر اسبوعين و ها نختم بمرسى مطروح اسبوعين تاني
نجمه بفرحه: بجد
ليل بحب: اه
نجمه قامت و حضنته بفرحه
ليل بضحك: ابعدى ابعدى يا مجنونه هنعمل حادثة
نجمه بعدت و قعدت على الكرسي و هى فرحانه
نجمه: ليل عندك اغانى
ليل: لا بس عندى قرأن
نجمه بصت ليه و ابتسمت و شغلت القرأن على سورة النبأ و رجعت راسها ورا على الكرسى و بدات تروح فى النوم و هى بتتردد الايات مع الشيخ و بعد وقت نامت
ليل بص عليها و ابتسم و قال: مش عارف هتعملى ايه فيا تاني كل يوم حبى ليكى بيزيد
و بعد وقت وقف فى الاستراحه و بص لنجمه و نزل و قفل العربيه عليها و دخل الاستراحه و اشتري كل حاجة نجمه ممكن تعوزها اكل و حلويات و كل حاجه و خرج ركب العربيه و كانت نجمه لسه نايمه و ليل بص عليها و بدا يسوق تانى و فضل كدا اربع ساعات و هو قاعد فى هدوا و بسمع القرأن و سايق و نجمه نايمه
و بعد وقت ليل وقف العربيه فى استراحه و قرب من نجمه و بدا يصحيها
نجمه بنوم: عاوزه انام
ليل: نجمه انتى نايمه من اربع ساعات قومى يلا علشان ناكل لانى جعان اوى و مش عاوز اكل من غيرك نجمه فتحت عنيها و بصت ليه بنوم و قامت قعدت
ليل جاب الاكل من ورا و بدوا يكلوا و بعد وقت نجمه بصت على حاجه و ملامح وشها اتغيرت و نزلت جري من العربيه و هى بتصوت
يييييييييييبع
↚
نجمة نزلت جرى بفرحه و قربت من محل
ليل نزل وراها و قرب علشان يعرف هى ليه صوتت و نزلت جري ليل قرب لقه نجمة واقفه قدام محل حاجات حلوه
ليل بص ليها و قال: نجمة ما جبت ليك حلويات كتير
نجمة: لا لا انا عاوزه من دا قالتها بطفوله شديده و شاورت على حاجه
ليل بص لقه كريب نوتيلا
ليل ابتسم و قرب من الراجل و قال: عاوز واحد كريب نوتيلا
الراجل: حاجه تانيه
ليل: لا شكرا
نجمه قربت بفرحه و قال: انت مش ها تجيب لنفسك
ليل: لا انا مش عاوز
نجمه سكتت بفرحه
ليل بص بغيظ و قال لنفسه: و الله لاوريكى يا نجمه على جنانك دا بس لما نروح العربيه
نجمه بصت ليه لقته بصلها بغيظ فا قالت: مالك يا ليل بتبص ليا كدا
ليل بغيظ: و لا حاجه
نجمه سكك بخوف وبعد وقت خدوا الحاجه وراحوا العربيه و نجمه بدات تاكل و هى فرحانه
ليل: نجمه بطلى جنان احنا فى الشارع مينفعش تصوتى كدا افرضى حد كان سمعك كان ها يقولوا ايه و ما ينفعش تنزلى جرى كدا افرض كان فى عربيه جى كان حصلك ايه بعد الشر يعنى و كان المفروض تقولى ليا و انا فى العربيه و انا كنت هنزل اجبلك كل اللى انتى عاوزه بس اللى انتى عملتيه دا مكنش ينفع
نجمه: اسفه
ليل بحنيه: مش تتاسفى بصى يا نجمتى احنا قولنا ان مش اى حاجه فى الروايات تتعمل لان فى حاجات فيها غلط كتير زى اللى انتى عملتيه دا
نجمه: اسفه
ليل مسك يدها بحب و حنيه و قال: انا مش بقولك كدا علشان تتاسفى انا بقولك كدا علشان خايف عليكي انتي لسه صغيره مش فاهمه الدنيا اه انتى كبيره سنن بس عقلك لسه صغيره
نجمه ابتسمت ليه
ليل: يلا ياقلبي كلى الكريب علشان تشربى العصير و تكلى الحلويات علشان اقولك حاجه
نجمه بحماس: حاضر هو انت هتفضل واقف
ليل: لا هعمل مكالمه و هتحرك
نجمه: اوكى و بدات تاكل
و ليل طلع الفون بتاعه و اتصل بالاستقبال بتاع الشركه
الاستقبال: نعم يا ليل بيه
ليل: هيثم ميدخلش الشركه تانى من هنا و رايح
الاستقبال: تحت امرك يا بيه و قفلوا
نجمه: هو انت كنت مش قولت ليهم
ليل: لا كنت نسيت
نجمه: علشان كدا عرف يدخل الشركه و عرف يدخل المكتب
ليل: اه ما هو كان بيدخل من غير استاذان كان بيدخل المكتب عادى
ليل اتصل بسكرتيره و قال: بالغى المواظفين كلهم ان هيثم من هنا ورايحه مالهوش حاجه قى الشركه و محدش يديه اى معلومات
السكرتيره: تحت امر حضرتك
ليل:الغى كل المواعيد اللى جى كلها لمدة شهر و نص
السكرتيره:حاضر تحت امرك و قفلت
ليل بدا يسوق و نجمه قاعده جنبه بتاكل الحلويات
نجمه: ليل ممكن تلفونك
ليل: خدى
نجمه عملت بسورد بس الفون مش فتح
نجمه: انت غيرت البسورد
ليل: اه
نجمه: طب ايه هو
ليل: 29/9/2017
نجمه بستغراب: تاريخ مين دا دا مش تاريخ ميلادك
ليل و هو بصص على الطريق و مركز فيه قال: تاريخ ميلاد سوزى
نجمه بستغراب اكبر: سوزى مين
ليل: سوزى اللى جت لينا بعد الفرح
نجمه افتكرتها و قالت بحزن: اه تمام
ليل بص ليها و قال: مالك
نجمه بصت ليه و قالت: مالى
ليل: طب متزعليش انا كنت بهزر و بعدين سوزى شكلها كبيره و التاريخ دا لبنت عندها 5 او 6 سنين و شاور على دماغها و قال شغلى دا
نجمه ضحكت و قالت:اه صح و كملت بستغراب:طب دا تاريخ مين
ليل بحب: دا تاريخ اول يوم اتقبلنا فيه و عرفنا بعضنا
نجمه ابتسمت و قالت: انت فاكر التاريخ كل دا
ليل: طبعا دا كان يوم مميزه انا كمان فاكر اليوم و الساعه و المكان
نجمه: طب ايه
ليل: 29/9/2017 يوم الاربعاء الساعه 5 الصبح ساعة الشروق على البحر فى مرسى مطروح
نجمه: اه بجد كان يوم حلو اوى
ليل بضحك بس يدك كانت تقيله اوى
↚
نجمه ضحكت و قالت: انت لسه فاكر قلبك ابيض بقى
ليل: عارفه لولا الحركه دى و انك ضربتنى اول لما حاولت امسك يدك مكنتش اتشديت ليكى
نجمه ابتسمت بكسوف
ليل بص عليها لقها مكسوفه و لقها مخلصه كل الحلويات
ليل ضحك و قال: نظفى العربيه و لمى كل الاكياس بتاعت الشيبسى فى الكيس الكبير و رجعيه ورا علشان عاوز اقولك حاجه
نجمه: حاضر و فعلا عملت اللى قال عليه و بعدها قالت: قول بقى عاوز ايه
ليل بص ليها و قال: لما نوصل
نجمه بغيظ: انت رخم
ليل ضحك و قال: عارف
نجمه بصت عليه بغيظ و بعدها رجعت راسها و بصت على الشباك و بدات تفكر لو كان ليل مش موجود كان حصل فيها ايه و كانت النااس هتقول عليها بسبب هيثم و بدات دموعها تنزل من غير ما تحس و مش واخده بالها باللى بصص عليها و هو زعلان
و بعد وقت نجمه نامت من العياط و ليل فضل يسوق لحد ما وصل و وقف العربيه قدام شليه صغير على البحر بس شكله جميله
ليل نزل من العربيه و خد الشنط و دخلهم و رجع شال نجمه و دخل بيها و دخل الاوضه و حطها على السرير و دخل الحمام خد شاور و خرج و قرب من نجمه و قال: نجمه يا نجمه اصحى
نجمه فتحت عنيها و قالت: ايه
ليل ببتسامه جميله: يلا قومى خدى شاور و اتوضى و تعالي علشان نصلى
نجمه قامت ببتسامه و قالت: حاضر
و دخلت خدت الشاور بس افتكرت انها معهاش لبس فتحت باب شويه لقت ليل بيوضب الهدوم و لقت فى بيجامه قدام الحمام
نجمه ابتسمت و خدت البيجامه و دخلت و لبست و اتوضت و خرجت ليل بص ليها و قال تعالى يا نجمه نجمه قربت منه ليل مسك يدها و قعدها على الكرسى و لفها خاله وشها قدام و مسك الفورشه و بدا يسرح شعرها
نجمه لفت وشها و بصت ليه و قالت: ليه
ليل: يا نجمه يا حبيبتي بطلى نكد و انبسطى
نجمه: انا نكديه
ليل: اه كل لما نيجى ننبسط لازم تسالى اسئله تنكد علينا
نجمه: طيب خلاص
ليل فضل يسرح ليها و بعد ما خلص قال: عاوزه اعملك شعرك ايه
نجمه: سيبه مفروض على ينشف و بعد ما ينشف هعمله كحكه علشان نلبس و ننزل
ليل: نلبس و ننزل اه لا يا حبيبتى مافيش نزول النهارده انا عاوزه انام
نجمه لفت ليه و قالت: لا لا انا عاوزه انزل البحر
ليل: طب بصى تعالي ننام
نجمه قطعته و قالت: انا مش عاوزه انام
ليل: اه ما علشان انتى نايمه طول الطريق
نجمه: اه يلا بقى
ليل: يا نجمه يا حبيبتي انا تعبان و عاوز انام سيبنى انام و لما اصحى هاخدك و ننزل
نجمه بزعل: طيب
ليل بص ليها و قال: بردوا مش هنزل
نجمه ضحكت و قالت: طيب
ليل قام و قال: يلا قومى البسى الاسدال علشان نصلى
نجمه ببتسامه: حاضر
و فعلا قاموا و لبسوا و صلوا
و بعدها ليل خد نجمه و قعد على الكنبه و حضنها و قال: انا عارف انتى حسه بايه و عارف انك بتتضحك و تهزرى علشان متبينيش زعلك و حزنك و عارف انك كل شويه بتفكرى فى اللى كان حصل عارف كل علشان كدا مش عاوزك تمثلى قدامى انك بخير لانى عارف انك مكسوره
نجمه بعيط: انا كنت هتفضح انت السبب ان مش يحصل حاجه بجد عمرى ما هنسى ليك الحركه دى و الجميل دا
ليل بحب: انا من ساعة ما عرفتك و انتى من مسؤلتى انا و اكيد مكنش ينفع اسيبك فى اكتر وقت انتى عاوزنى فيه
نجمه بدموع: انا اسفه
ليل: على ايه
نجمه: على كل حاجه على انى تعبتك معايا و انى بوظت مستقبلك و
ليل قطعها و قال: مافيش حاجه من دى حصلت و بعدين مستقبل ايه يا ام مستقبل مستقبلى كان ها يضيع بجد لو كان حصل ليكى حاجة و بطلى هبل بقى و تعالى بننام علشان نصحى باليل و نخرج افسحك
نجمه بحماس: يلا
ليل ضحك و خدها و راحوا ناموا
نجمه: ليل فين الاوضه بتاعتى
ليل: هى دى
نجمه: طب و انت
ليل: ما انا معاكى
نجمه: لا متهزرش
ليل شدها و نايمها جنبه و قال: نامى يا نجمه نامى يا حبيبتي انتى بقالك كام يوم بتنامى معايا اصلا
نجمه زقته و جابت مخده و حطتها مبنهم و قالت: طيب نام بقى
ليل بص بغيظ و شال المخدها و شدها و حضنها و قال: انتى كنتى فى غيبوبه و لسه فايقه و لا ايه بقالك يومين بتنامى فى حضنى جيه تفوقى دلوقتي
نجمه كانت هتتكلم بس ليل قال: نامى يا نجمه
نجمه غمضت عنيها جامد و نامت
و عند هيثم
حسام: افهم بقى انت ليه روحت ليه و دخلت كلمتها
هيثم: طلما مش فاهم اسكت
حسام: يا هيثم انت غبى و ليل ذكي ليل مش سيبها علشان انت تعرف تتضحك عليها و تكرها فيه و تطلع قدمها الضحيه ليل معاها فى كل وقت حتى فى شغله خدها معاها و علشان يفرحها خد اجازه من شغله اللى كان مش بيحب يسيبه يوم واحد خد اجازه و مش يوم و لا يومين لا دا خد شهر و أسبوعين علشانها علشان يفرحها و يسفرها انت فاكر بالى ليل بيعمله دا انت هتعرف تخده منه دا و هى خطيبتك كانت مع ليل اكتر منك كانت اى مشكله بتقع فيها كان اول حد بتفكر فيه هو ليل كانت مع ليل فى كل حاجه و لو كانت هتخرج مع ليل و انت تعرض عليها الخروج فى نفس اليوم ترفض علشانه كل دا و هى خطيبتك انت فاكر بقى لما تكون مراته انت ها تعرف تخدها منه دا انت معرفتش تخده و هى خطيبتك هتعرف تخدها و هى مراته
هيثم بص عليه بغضب و جنون و قال: لا انا هخدها يعني هخدها حتى لو هخدها غصب عنها بس مش ها يكسب هو مش هيخدها هو مش ها يخد كل حاجه و خرج و حسام بينادى عليه
هيثم ركب العربيه و متجه لنجمه و ليل
يييييييييييتبع
↚
هيثم ركب العربيه بغضب و اتجه ل نجمه و ليل وصل الفيلا علشان يدخل بس الحرس رفضوا و قالوا ان ليل مش جوه هيثم افتكر انهم سافروا فا ركب العربيه بتاعته و مشى علشان يسافر ليهم مرسى مطروح
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
و فى مرسى مطروح و تحديدا على البحر
كان فى بنت بتصوت و تقول: الحقونى الحقونى بغر. ق بغر. ق
الكل وقف قدام البحر و فى شباب قلعت و نزلت تجبها البنت تطلعت و هى مغم عليها
شاب قرب منهم و هو بيقول: ايه اللى حصل
و بص لقه البنت طلعها مغم عليها جري عليها و قال بقلق: نور نور مالك فوقى و بدا يفوقها و بعد وقت فاقت و هى بتكح
الشاب: نور حبيبتي انتى كويسه
نور بتعب: اه اه كويسه يا مازن
مازن بغضب: انتى ازاى تنزلى البحر و انتى مش بتعرفى تعومى و ليه مش استنتنى
نور بخوف: انا اسفه و الله
مازن بغضب: و انا اعمل ايه باسفك دا لو كان حصل ليكى حاجه
شاب: خلاص احمد ربنا انها بخير
مازن اتنهد بغضب و قال: الحمدلله و بص ليها و قال: يلا و قام و شالها و مشى بيها
مازن خد نور و دخل شاليه بتاع العيله و كان الاب و الام قاعدين
ام نور اللى اسمها خديجه بقلق: مال بنتى يا مازن
مازن بص ليها بسخريه و طلع
خديجه: عجبك اللى بيعمله ابن اخوك دا
الاب و اللى اسمه محمود: معلش يا خديجه ما انتى عارفه انه مش بيحب يتكلم معانا بسبب اللى حصل مننا زمان
خديجه: و هو انا بتكلم معاه هو انا بطمن على بنتى
جيه صوت مازن من وراهم و قال: و متيهالى ان بنتك نفسها رافضه تتكلم معاكى و ياريت تحترمى دا و ان محدش فينا عاوز يتكلم معاكى و تبعدى عننا
خديجه بغضب: انت السبب انت اللى ماليت دماغه بحاجات محصلتش
مازن بسخريه: محصلتش متاكده و بعدين انا لو كنت قولت ليها حاجه كنتى زمانك مش شوفتى وشها و لا انا كمان لانى اكيد مكنتش ها سبها تمشى من عندكم لوحدها و على فكره انا موقلتش ليها حاجه مش علشان خايف عليكم لا خالص انا لو عليا اقول ليها و اخليها تبعد عندكم بس انا خايف عليها و مش عاوزها تشوفكم وحشين اوى كدا كفايها انها مش عاوزه تكلمكم من غير حاجه و سبهم و طلع لنور
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
بيت نجمه و ليل
نجمه صحيت و بصت ل ليل و قالت: انا مش عارفه مالى بجد و ايه اللى بيحصل معايا مش عارفه انا ليه مش زعلانه على هيثم و اللى كان ها يعمله معايا مش حسه انى مسكوره اوى بالعكس حسه انى فرحانه ومبسوطه انى معاك فى ساعات بنسى احنا متجوزين ازاى و ليه و ساعات بحس ان احنا متجوزين عن حب ياريت نكمل مع بعض و مش نطلق و قربت بسته من خده و قامت دخلت الحمام
اما ليل فا اتقلب على السرير و هو رايح فى سابع نومه بعد وقت نجمه خرجت و قربت من ليل و قالت بهدوا و حماس: ليل ليل يا حبيبى اصحى يلا علشان نخرج و نتفسح
ليل فتح عينه و هو مبتسم و قال: حاضر هقوم دلوقتي
نجمه كانت ها تمشى بس ليل شدها فا وقعت عليه
ليل بص عليها و غمز و قال: بس ايه الكلام الجميل اللى اصحى عليه دا
نجمه نزلت من عليه و نامت جنبه و قالت بتوتر: كلام ايه و بعدها كملت بغباء: ما انا غبيه كان لازم يعنى اعلى صوتى اوى اهو كان صاحى و سمع زى بتوع الروايات و بعدها كملت و قالت: ما هو بردوا كان لازم اقول بصوت عالى مش انا بكلمه بس انا مش كنت عاوزه يسمع
ليل: ايه يا مجنونه و كنتى مش عاوزنى اسمع ايه و كلام ايه اللى بتتكلمى عليه و روايات ايه اللى بتقولى عليها
نجمه: هو مش انت سمعت الكلام اللى قولته ليك اول لما صحيت
ليل بستغراب: كلام كلام ايه انا مش سمعت حاجه
نجمه بستغراب: امال كلام ايه اللى بتتكلم عليه
ليل: بتكلم لما جيتى تصحنى و قولتى اسمى اللى بيطلع من بقولك زى العسل دا و كلمة حبيبي
↚
نجمه براحه: الحمدلله مش سمع الباقي الحمدلله انه جت على قد حبيبى
ليل بص عليها و قال: و الله مجنونه
نجمه ضحكت و قالت: انت لسه عارف
ليل ضحك و قال: لا يختى و يلا قومى البسى علشان ننزل نتفسح
نجمه قامت بسرعه و جريت علشان تلبس و ليل قام و هى بتضحك عليها و بعد وقت خرجت نجمه و هى لبسه فستان احمر رقيق و عليه طرحه بيضه و حزام ابيض و صندل ابيض و كانت حطه روج خفيف لونه احمر و خرجت
ليل بص على الباب اللى اتفتح بنبهار و قال: ايه الجمال دا بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن
نجمه ابتسمت و بصت ليه بكسوف و قالت: حلوه بجد
ليل بحب: انتى اول مره تعرفي انك احلى من القمر
نجمه ابتسمت بكسوف
ليل بدا يقرب منها و هو نظره على شفايفها و نجمه بترجع بتوتر
ليل شدها عليه و نجمه بقت وقفه قدامه على طول
ليل حط صوبعه على شفايفها و مسح و طلع فى يده لو احمر
ليل حط صوبعه قدم عنيها و قال: ايه دا
نجمه بتوتر: روج
ليل بغضب مكتوم: هو انا مش قولت ليكى مش تحطى ميك اب تانى
نجمه: اولا دا مش ميك اب كامل دا روج بس ثانيا بس انا شكلى بيبقى وحش من غير الميك اب
ليل: مين الكداب اللى قالك كدا
نجمه: هيثم هو اللى كان بيقول ليا كدا
ليل: ما هو كداب فعلا و بعدين علشان كدا بقيت تحطى ميك اب و انا كل لما اسالك بتحطى ليه تقولى تغير
نجمه: يعني انت كنت بتخالنى حطه ما انت كنت بتخالنى اشيله
ليل: لا و كمان كنتى عاوزه تفضلى بيه
نجمه: الصراحه تؤتؤ كنت بفرحه لاني كنت مش بحب احط كتير
ليل: ادخلي شليه و تعالى اقولك حاجات
نجمه: حاضر
نجمه دخلت شالت الروج و خرجت
ليل: ايوه كدا انتى كدا احلى بكتير
نجمه: لا طبعا
ليل قرب منها و قال: انتى بتثقى فى كلامى صح
نجمه: صح
ليل: و انا بقولك انك اجمل من القمر
نجمه ابتسمت له بكسوف و قالت: صح كنت عاوز تقول ايه
ليل مسك يدها و قال: لا و احنا ماشين يلا بينا
نجمه ابتسمت و مشيت معاه و فضلوا ماشين على البحر
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
و عند مازن و نور مازن كان قاعد مع نور فى الاوضه
مازن: هتفضلى لحد امتى تعملى مامتك و باباكى كدا
نور: لحد ما يتعملوا معاك كويس
مازن: نور مالكيش دعوه بيا
نور: طب بقولك ايه تعال ننزل نتمشى على البحر شويه
مازن: لا انا زعلان منك على اللى عملتيه انهارده
نور: علشان خاطري علشان خاطري بقى يلا انا اسفه بس يلا
مازن: طيب يلا
نور فرحت و قامت لبست و مازن كمان لبس و نزل و هو ماسك يد نور
ام نور: هتروحوا فين دلوقتي
مازن و نور بصوا لبعض و نور قالت: مازن انا هستناك برا
الام بغضب: بنت تعالى هنا
نور: نعم
الاب بغضب: انتى هتفضلى كدا لحد امتى
نور: لحد ما تتغيروا و مشيت و سبتهم
مازن بص عليهم بخبث و مشى و راها
نور: مازن تعال نتمشى مش نركب العربيه لانى مخنوقه
مازن: مالك بس يا قلبي
نور: تعال نتمشى بس
مازن: تعالى و خدها و مشى
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
و عند نجمه و ليل و هما ماشين على البحر
نجمه: قول يلا
ليل: اول حاجه انتى المفروض يكون عندك ثقه بنفسك اكتر من كدا و ثانيا انتى ليه كنتى بتسمعى كلامه
انتى تسمعى كلام نفسك بس او الكلام اللى انتى عاوزه و مش تعملى حاجه انتى رافضها زى الميك اب طلما كنتى مش مرتاحه كنتى مش حطيته دا اولا
ثانيا بقى حراااام التزين حرام تزين الوجه حرام يعني مش ينفع تحطى ميك اب و لا تحطى عطر
قال الله تعالى فى القرآن الكريم بسم الله الرحمن الرحيم وَلا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ صدق الله العظيم دى سورة [النور:31]، قبل ذلك نهى عن إظهار الزينة الخفية، ولكن المرأة قد تحتال إذا تغطت وتسترت تستراً كاملاً الآن تريد أن تُظهر شيئاً من الزينة، وإن كانت متسترة أمام الرجال الأجانب كمل يعنييا نجمه مش ينفع تحطى اي زينه و لا عطر و لا اى حاجه و انتى فاهمه يعني ايه زينه
نجمه هزت راسها بفرحه و قالت: اه زينة يعنى ميك اب و الحاجات اللى بتتحط فى الوش
ليل: شطوره
نجمه عيونها دمعت و قربت منه و حضنته و شبت علشان تبوسه من خده و قالت: انا بحبك اوى يا ليل شكرا شكرا بجد على كل اللى بتعمله معايا انا مش عارفه اقولك ايه
اما ليل فا كان واقف مصدوم من اللى هى عملته بس فاق بسرعه علشان مش يكسفها و قال: بطلى هبل انتى بنوتى و دا وجبى عليا اتجاهك و كمان انا لو مش عملت كدا ها خد سيئات لانك دلوقتي مسوليتى
نجمه بص ليه و ابتسمت و فرحت انه مش قال انها اخته زى كل مره و قالت: انت دخلت حياتى غيرتنى بكلامك الجميل دا خالتنى من انسانه مغروره لانسانه متواضعه
ليل مسك يدها و قال: طب هنفضل وقفين كدا قدام البحر كدا يلا تعالى بتمشى
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
وعند مازن و نور و هما ماشين علي البحر مازن شاف حاجه خالتها ينصدم و قال:يا نهار ابيض ايه دا
و فجاه يييييييييييبع
