رواية عندما عاد ما مضي كاملة جميع الفصول بقلم هاجر العفيفي
رواية عندما عاد ما مضي كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة هاجر العفيفي رواية عندما عاد ما مضي كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عندما عاد ما مضي كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عندما عاد ما مضي كاملة جميع الفصول
رواية عندما عاد ما مضي كاملة جميع الفصول
: انا حامل
قالتها شروق بفرحه وسعاده وهى ماسكه ايده ومش مصدقه
عمر ببرود : بس انا مش عايز عيال منك ياشروق
شروق ابتسامتها اختفت وقالت بصدمه : ع عمر انت بتهزر صح
عمر على نفس بروده : لاء مش بهزر دى حقيقه
شروق الصدمه زادت عليها وقالت : انت مبقتش تحبنى ياعمر
عمر لف وشه الناحيه التانيه وقال : انا متجوز ومعايا طفل ياشروق ومش هقدر أشيل مسؤوليه اكتر من كده
شروق بدموع وصراخ : متجوز !!!! اخرتها ياعمر تتجوز عليا بعد لما وقفت جمبك اول لما تقف على رجلك تبيعنى
عمر بعصبيه : انتى هتذلينى وبعدين انا كنت معتقد انك مش هتخلفى لانك اتأخرتى فى الخلفه عشان كده اتجوزت مانا مش هضيع حياتى عشانك
شروق مسحت دموعها بجمود وابتسمت بسخريه وقالت : فعلا مش هتضيع حياتك عشاني تمام ياعمر تمام ربنا يسعدك
كانت داخله الأوضه مسك إيدها وقال : راحه فين
شروق زقت ايده وقالت : هفضيلك الشقه علشان تجيب فيها مراتك وابنك ميصحش يبقا جواز فى السر كده
عمر : بس انا مش متجوز فى السر كله عارف
شروق ضحكت بوجع وقالت : كله عارف !!! ومين هما بقا
عمر : أهلك وأهلى ومراتى تكون بنت عمك
شروق مستحملتش وجع اكتر من كده زقته بكل قوتها وصرخت فى وشه وقالت : مش هسامحك ياعمر وهخليك تندم انا بكر"هك بكر"هك
قالت كلامها ودخلت الاوضه وهى بتعيط ولمت هدومها كلها وبدلت ملابسها بعد لما كان اسعد يوم فى حياتها بقا أتعس يوم لما عرفت إن اول حب فى حياتها بكل سهوله رماها
خرجت من الأوضه وشافته قاعد على الكنبه بجمود بصتله بسخريه وكانت هتمشى وقفها صوته
عمر : متبقيش زي الاطفال وتغضبى ياشروق
شروق بوجع : متخافش ياعمر ده هيكون طلاق علطول مش مجرد زعل عشان امحيك من مسؤوليتي
قالت كلامها وبصتله بعتاب وحزن وخرجت من البيت
عمر بضيق : مكانش ينفع اتكلم معاها كده
شروق وصلت بيت أهلها ورنت الجرس ووالدتها فتحت الباب
والدتها بصدمه : مالك ياشروق وايه الشنطه دي وفين عمر
شروق بدموع : فين بابا
والدتها : جوه ادخلى
شروق دخلت ووالدها خرج وقال : مالك ياشروق ايه ال حصل
شروق مسحت دموعها وقالت : كنتوا عارفين ان عمر اتجوز بسنت ومحدش قالى وكمان كنته مشجعينه
أهلها اتوتروا ومش عارفين يتكلموا
شروق بسخريع : متقلقوش عرفت كل حاجه عارفين وجعي من عمر حاجه ومنكم انتوا حاجه تانيه خالص بقا تساعدوه إن يعمل كده فيا فى بنتكم
والدها : كنا خايفين على مصلحتك و
قاطعته شروق وقالت بصراخ : خايفين عليا تدمروا حياتى
والدتها بتوتر : يابنتى احنا قولنا لما يتجوز مش هيكلمك فى الخلفه تاني وكمان تفضلى على ذمته وميحصلش طلاق ويبقى اسمك مطلقه
شروق : امممم بجد اقتنعت فعلا هى المطلقه كده مينفعش تعيش فى المجتمع بس دلوقتي عرفت بقا وهكون اسمى مطلقه فعلا
والدها بغضب : انتى اتجننتى عيشى حياتك واسكتي بقا كل البيوت بيحصل فيها مشاكل انتي ال هتخربى بيتك
شروق ضحكت بوجع : وانا مش هعيش معاكم اصلا وهسيب المحافظه خالص وهريحكم مني
والدتها : لاء متقوليش كده يابنتي احنا كنا خايفين على مصلحتك
شروق ضحكت وقالت : فعلا خايفين على مصلحتي انا مش هسامحكم ابدا ابدا
قالت كلامها وكانت خارجه وقفها صوت والدها ال قال : لو خرجتي من هنا وروحتي على مكان غير بيت جوزك اعتبرى إن ملكيش أهل
شروق خرجت من البيت ونزلت مشيت فى الشارع
والدتها : هتسيبها تمشى
والدها : لما مش هتلاقي مكان هترجع بيت جوزها وتعقل
شروق وهى ماشيه بشنطة هدومها وصلت رساله فتحتها وكانت من رقم غريب
(شوفتى نفذت وعدى ودمرت ليكي حياتك كلها وفى الاخر عمر بقا ليا انا وبس )
شروق اتوجعت ورمت التلفون بغضب وعصبيه فى الارض والتلفون اتكسر
كملت مشى بس اتصدمت لما شافت ال مكانتش متوقعاه
يتبع
↚
شروق بصدمه : سيف !!!!
سيف كان شايل طفل صغير وراح عندها وقال باستغراب وذهول : شروق مالك وأزاى تمشى فى وقت زى ده لوحدك
شروق دموعها نزلت بوجع وقالت : انا تعبانه اووى ياسيف ومش لاقيه مكان اروحه دلوقتي
سيف بصدمه : ط طيب فين عمر وعمى ومرات عمى
شروق كانت بتعيط بس
سيف بحزن : اهدى ياشروق عشان خاطرى وفهمينى
شروق حاولت تهدا وقالت : عمر طلع بيخدعنى بس انا متصدمتش فيه قد ماتصدمت فى أهلى ال ساعدوه انا اتخذلت منهم كلهم
سيف بغضب مكتوم : عملك ايه الزفت عمر
شروق بسخريه : قول معملش ايه عمر اتجوز أختك ياسيف
عمر بصدمه : نور !!!
شروق : ايوه نور ال دمرت حياتى كلها
سيف بعصبيه : دى اتجننت عشان انا سافرت هى مشيت على حل شعرها وكمان اتجوزت فى السر
شروق بدموع : لاء متخافش ابويا سندى وضهرى هو ال وقف معاها لحد لما اتجوزت عمر
سيف بحزن : انا هجيبلك حقك منهم كلهم بس إهدى
شروق ابتسمت وقالت وهى بتحاول تغير الموضوع : ابنك ده ؟؟؟
سيف وهو ينظر الى الطفل النائم بابتسامه : ايوه إياد
شروق بتردد : ممكن أشيله
سيف بابتسامه : أنتى بتستأذنى اتفضلى ياشروق
شروق شالته بحنان وحب لأنها اتحرمت من الحمل سنين ويوم ماعرفت انها حامل يحصل كل ده
سيف بابتسامه : لسه زى مانتى بتحبى الاطفال
شروق وهى بتضم اياد بحنان وقالت : جدا جدا صحيح هى فين كلمته
سيف بحزن : توفت
شروق بزعل : لاحول ولاقوة الا بالله ربنا يرحمها انا اسفه مكنتش اعرف
سيف بابتسامه : ولا يهمك
سكت شويه وبعدين قال بتردد : تيجى معايا البيت
شروق بصدمه : نعم !!!!
سيف مسرع : هتفضلي فيه لوحدك وضع مؤقت لحد لما تشوفى هتعملى ايه وانا مش هبات معاكى فى مكان واحد هروح عند صاحبى
شروق بإحراج : بس
↚
سيف : شروق انا مش هسيبك لوحدك كده ولسه لينا كلام مع بعض
شروق بقلة حيله : حاضر
مشيوا وركبوا تاكسى وطلعوا على البيت
عمر بعصبيه : ازاى مش عندكم
والد شروق : انا قولت لما مش هتلاقى مكان تروح فيه هترجعلك
عمر : ومرجعنش ايه العمل بقا ياترى راحت فين
والدتها بدموع : احنا السبب اااااه يابنتي ياترى انتي فين
والدها : بطلى ندب بقا ده انا لو شوفتها هق"تلها فى واحده محترمه تسيب بيت أهلها
وجوزها وتهرب
عمر بغضب : مش وقته كلامكم ده مش هينفع اسألوا عليها كل قرايبكم هي مش ناقصه مصايب
شروق كانت نايمه على السرير وحاضنه اياد الطفل الذي لا يتجاوز عمره السنتين بعد لما طلبت من سيف أن يسيب اياد معاها رجعت بتفكيرها لخمس سنين
شروق بفرحه : سييييف
سيف يخصه : قطعتيلي الخلف فى ايه يا أخرة صبرى
شروق : عندى ليك خبر هيفرحك اووى
سيف : ايه هو
شروق : امممم عمر جاى يتقدملى النهارده
سيف بصدمه : ايييييه !!!!!!
شروق : مالك انت مفرحتش ولا ايه انت تعرف أن عمر ده كان دعوتى الثابته فى كل صلاه
سيف بغضب : عمر أخلاقه مش كويسه ياشروق انا حذرتك منه كتير
شروق بصدمه : انت ازاى طلعت بالحقد ده
سيف يصلها بذهول وقال : حقد !!!!
شروق بعصبيه : ايوه حقد انت طول عمرك بتكر"هه وعايز تطلع فيه كل الصفات الوحشه عمر مفيش احسن منه وانا هتجوزه
سيف بصلها بحزن وقال : انا اسف ربنا يسعدك
قال كلامه وسابها ومشى
شروق رجعت من تفكيرها ودموعها نزلت وقالت : كان عندك حق ياسيف عمر طلع أحقر انسان شوفته فى حياتى
نور بغضب : انت زعلان عليها ليه ما تروح فى ستين داهيه
عمر بعصبيه : نوووور صوتك ميعلاش وبعدين شروق مراتى زيها زيك بالظبط وكمان حامل
نور بسخريه : صحيح موضوع الحمل ده حصل ازاى
عمر بحده : انتى مجنونه هو ايه ال حصل ازاى
نور بغضب : زعلان عليها اووى وعلى الحمل مش انت برضوا ال كنت بتحطلها حبوب منع الحمل عشان كده الحمل اتأخر اي نسيت المره دى لييه ولا انت غيرت رأيك وعايز تخلف منها بقا
شروق بحزن : اتجوزت امتى ياسيف
سيف بتنهيده : بعد لما انتى اتجوزتى بسنتين بالظبط
شروق : ومقولتش ليه
سيف : الموضوع كله إن كنت مسافر وقابلت ميرهان واتجوزتها هى كانت مصريه بس مجتش معايا مصر كتير
شروق : كنت بتحبها ؟؟
سيف : بحترمها مش دايما الحب كل حاجه احنا كان بينا موده ورحمه وده كفيل ان حياتنا تكمل بس النصيب
شروق : عارفه ان فضوليه بس هو انت حبيت قبل كده
سيف بسخريه : ايوه بس كان بينى وبين نفسي
↚
شروق بفضول : مين هي
سيف برفعة حاجب : ده انتى فضوليه فعلا
شروق بإحراج : ا اسفه بس بس
قاطعها سيف بضحك وقال : خلاص صحيح احسن حاجه عملتيها انك مجبتيش اطفال من عمر كان زمانك مهمومه
شروق بحزن : بس انا حامل
سيف بصدمه : حامل !!! من امتي
شروق بسخريه : يوم خبر الحمل هو كان نفس اليوم ال اتصدمت فى عمر فيه
سيف بحزن : وانتي ناويه تعملى ايه
شروق : هتطلق من عمر وهعيش مع ابنى أو بنتى لما يجو بالسلامه
سيف : وأهلك
شروق : هسأل عليهم من باب البر بس لكن أنا مش هقدر ارجع معاهم زي الاول ممكن طلب ياسيف
سيف : اتفضلى طبعا
شروق بإحراج : كنت عايزه شقه صغيره اقعد فيها انا مش هفضل حياتى كلها فى الشقه عندك
سيف بعتاب : متقوليش كده ياشروق انا هعرف اتصرف لكن انتي لاء انتي هتفضلى فى الشقه دي ها بقا تشربى ايه
شروق بابتسامه : فراوله
سيف ابتسم وطلب المشروبات والنادل جابها
عمر بغضب : خلاص بقا يانور خلصنا انتي بقيتى نكديه اووى
نور بحده : مش هسكت طول مانت بتدور عليها خلاص خلصنا منها بقا هتفضل ورانا ورانا
عمر مسح وشه بغضب وقال : عايزه ايه يعنى
نور بتحدي : طلقها غيابى وكمان متديهاش اى حاجه من حقوقها
عمر سكت ونور قربت منه وقالت بدلع : ياحبيبى انا خايفه على مصلحة ابنى ومصلحتك خلاص بقا انساها وكأنها مكانتش فى حياتك وانا هعوضك عنها
عمر بحده : بس برضوا مش هسيبها غير لما أكسرها زي ماهربت كده
نور بخبث : طالما هتكسرها يبقا نتفق بقا
تاني يوم
عمر كان فى الشغل ونور كانت فى الأوضه وسمعت جرس الباب خرجت تفتح واتصدمت لما شافت سيف اخوها ال اول لما دخل ضر"بها بالقلم على وشها
نور بصدمه : سيف انت بتضربنى !!
سيف بغضب : وأكسر دماغك كمان ايه محدش عارف يحكمك ولا ايه بقا بتدمرى حياة بنت عمك وتاخدي جوزها وصلت بيكي الوقاحه لكده
نور زقته وقالت بغضب : اااااه قول بقا ان الهانم جت واشتكيتلك يعني قاعده معاك طول عمرها كده مش لاقيه حد يربيها
سيف ضر"بها تاني وقال : اخرررسي متقوليش عليها كده دى احسن منك مليون مره على الأقل مجتش خربت حياتك
نور حقد : بتدافع عنها طب والله العظيم هدمر حياتكم واحد واحد
سيف زقها وقال بقر"ف : ياخسارة تربيتى ليكي وعمرى ال ضاع عشانك اعتبرى اخوكي ما"ت وخلي زفت عمر ده ينفعك بس خليكي عارفه عمر هيغدر بيكي زى ماغدر بشروق الدنيا دوراه يابنت ابويا
قال كلامه وخرج من البيت
نور بصراخ وغل : هقت"لك ياشروق هقت"لك
فى المساء
عمر رجع البيت ودخل شاف نور بتعيط جرى عليها وقال : مالك يانور
نور بعياط مصطنع وخبث : شوفت شوفت ال حصل ياعمر بسبب ست شروق
عمر بغضب : شروق هي فين وعملتلك ايه
نور بخبث : الهانم من ساعة لما هربت من البيت وهى قاعده مع سيف أخويا فى شقته وياعالم ايه ال حصل وكمان سخنته عليا وجه هنا بهدلنى وضر"بنى فى غيابك شوفت قليلة الربابه عملت ايه
قالت كلامها وهى بتمثل العياط
عمر قبض ايده وعيونه احمرت من الغضب وقال بعصبيه شديده : فين عنوان زفت أخوكى هقت"لهم الاتنين
يتبع
↚
شروق فتحت الباب وهى معتقده إن سيف واتصدمت لما شافت عمر ال قدامها وبيبصلها بشر
شروق رجعت لورا بخوف وقالت : ع عمر
عمر دخل وقفل الباب وقال بغضب : ايوه عمر ال هربتى من بيته وروحتى تعيشى مع راجل غريب مكنتش اعرف انك
قاطعته شروق وقالت بغضب : اخرررس انا اشرف منك مليون مره عايز مني ايه تانى اطلع بره
عمر قرب عليها ومسكها من شعر"ها بغضب وقال : ايه يابت مالك اول لما هيطلعلك صوت هيبقي عليا اقسم بربى اقت"لك
شروق بوجع ودموع : انت كل مره بتندمنى على اختيار واحد حقير زيك بكر"هك ياعمر بكر"هك
عمر اتجنن اكتر وزقها على الأرض بعنف وهى مسكت بطنها من الألم
عمر قرب عليها وعيونه كلها شر وضر"بها بالقلم كذا مره وهى كانت بتصرخ فى ايده وفضل يضر"بها فى بطنها برجله وهى خلاص مبقتش قادره وللاسف نزفت كتير وفقدت الوعى
عمر فاق لنفسه وقرب منها وخبط على وشها بخوف : شروق انتى يابت قومى شروق
بس لاحياة لمن تنادى عمر قرر يهرب عشان لو حصلها حاجه ميتأذيش وسابها مرميه على الأرض وهرب
والد شروق بغضب : انتى بتقولى ايه يانور يعني ايه البت.......*عايشه مع اخوكي فى بيت واحد
نور بتمثيل : اه يا عمي زي مابقولك كده انا معرفش هى بقت عامله كده ليه بقا دى شروق المحترمه ال الناس كلها كانت بتحلف بأخلاقها
والدها بغضب : هاتى العنوان انا لازم اخلص عليها واخلص من همها
والدتها بشهقه : يامصيبتى هتمو"ت البت
والدها : ملكيش صالح انتى هاتى العنوان يابتى
سيف كان جايب طلبات لشروق وطلع عشان يحطها على الباب ويرن الجرس اتفاجئ لما شاف الباب مفتوح وكانت شروق واقعه على الأرض والد"م حواليها
سيف بخضه : شرووق
جرى عليها ورمي الحاجه ال على الأرض ومكانش قدامه حاجه غير أن يشيلها بسرعه ويوديها المستشفى
نزل ركب عربيته ووصل المستشفى وطلب ممرضات ياخدوا شروق على الترولى
ودخل معاهم وهو هيمو"ت من الخوف والقلق على شروق بعد وقت الدكتوره خرجت
سيف بخوف : طمنيني يادكتور هى كويسه
الدكتوره : للأسف لازم تدخل عمليات المدام اتعرضت لضر"ب مبرح وكمان حصل اجها"ض
سيف بصدمه : ضر"ب !!!!!
الدكتوره : عن أذنك لازم نتصرف
الدكتوره سابته ومشيت وهو كان فى حالة ذهول ودموعه نزلت على شروق وال حصلها
نور بصدمه مصطنعه : قتل"تها !!!!
عمر بخوف وقلق : م معرفش انا سيبتها وكانت بتنز"ف جامد انا معرفش انا عملت كده ازاى انا
قاطعته نور وقالت : اي راجل مكانك كان عمل كده ماهى لو محترمه مكانش حصل ال حصل
عمر بعصبيه : مش وقته يانوررر انا فى مصيبه دلوقتى
نور بخبث : سهله ياحبيبى اهرب
↚
عمر بصدمه : اهرب ؟؟؟
نور : ايوه اهرب اكيد هي لو لسه عايشه هتبلغ عنك ولو سيف عرف مش هيسكت أخويا وانا عرفاه اصل الصراحه كده شروق دي بالنسباله خط أحمر
عمر بعصبيه : مش وقت كلامك الخايب ده طب يلا أجهزى عشان نمشى
نور بسخريه : اروح معاك فين معلش ؟؟
عمر : نهرب
نور ضحكت وقالت : لاء يابابا دي مصيبتك انت لوحدك انا مليش دعوه انت ال عملت كده أهرب انا ليه
عمر اتصدم من ردها
والد شروق بصدمه : كنتى حامل
شروق بدموع ووجع : ايوه كنت حامل عارف يابابا انا اكتشفت إن عمر كان بيحطلى حبوب منع الحمل شوفت الشريط تحت هدومه قبل ماعرف إن حامل بيومين بس قولت اكيد مهونتش عليه وعشان كده حصل حمل ومرضيتش أواجهه بس لما قالي إن مش عايز أطفال مني عرفت أن هو كان بيحط قصد انا تعبت اووى وحاسه أن الخذلان جاي من اقرب الناس ليا سيف ال مش عاجبك ده هو ال انقذنى من رمية الشارع بعد لما انت طردتني بعد أذنكم امشوا واعتبروا بنتكم ما"تت انا مش عايزه حد فى حياتى تانى
والدتها بدموع : لاء لاء انا مش هقدر اسيبك انا
قاطعتها شروق بصراخ : حتى انتي موقفتيش جمبي رغم انك امي مخدتنيش فى حضنك فى اكتر وقت كنت محتجاكي فيه ياخساره سبوووونى بقااااا فى حالى حرام عليكم
الدكتوره دخلت بسرعه وقالت : معلش ياجماعه اتفضلوا بره المريضه تعبانه اووى ومش هتتحمل كلام
أهلها بصولها بحزن وخرجوا والدكتوره أعطتها حقنه مهدئه ونامت
سيف كان فى القسم ومصدوم من ال حصل لأخته وان دي نهايتها زعل جدا برضوا دي أخته وكانت كل حياته
الظابط : استاذ سيف دلوقتي جارى البحث عن عمر حسان لأن طبعا كانت البصمات موجوده على السكي"نه واختك هتستلمها ويتم دفنها
سيف دموعه نزلت وقال بحزن : تمام بس انا عايزكم تحاسبوا عمر ده ويتعد"م حتى لو فى بطن أمه
الظابط : متقلقش رجالتنا بيدوروا عليه دلوقتي وهيجيبوه فى اسرع وقت
سيف افتكر شروق وشك إن ممكن عمر يروح عندها قام بسرعه وخرج يجرى وطبعا الظابط فضل ينادى عليه كتير مردش
بعد وقت وصل المستشفى ودخل بسرعه الأوضه عند شروق وبالفعل شاف عمر وهو بيحاول يكتم نفس شروق وهى متخدره
دخل هجم عليه وضر"بوا فى وشه وطبعا الضر"ب كان متبادل بس عمر وقع على الارض من التعب وحاول يهرب بس الممرضين والدكاتره دخلوا ومسكوه وبعد وقت الشرطه وصلت وتم القبض على عمر
شروق كانت ده كله نايمه أثر المهدئ سيف عيونه كانت عليها ودموعه نزلت بشده وقال : كنتى هتروحي منى انتى كمان
بعد اسبوعين
شروق بهدوء : عمر حصله ايه ؟؟
سيف بتنهيده : اتحكم عليه بالاعدا"م بتهمة ق"تل نور وكمان شروع فى قتل"ك وقواضى تانيه فى شغله
شروق دموعها نزلت
سيف بدهشه : طب بتعيطي ليه دلوقتي
شروق بدموع : صعبان عليا نور اووى
سيف بذهول : صعبانه عليكي ؟؟؟؟
شروق : ايوه انا معرفش هي كانت بتكر"هني ليه انا معملتش ليها اي حاجه ولا هى ولا عمر بس هى فعلا صعبانه عليا لأنها وصلت نفسها لمرحله سيئه جدا
سيف بتنهيده : نور كانت بتكر"هك ياشروق فعلا لانها كانت فاكره انك اخدتى منها كارم زمان
شروق بعدم فهم : كارم مين ؟؟
اكمل سيف كلامه وقال : كارم ال كان بيكلمها ووعدها بالجواز وبعدها كلمها وقال إن هو هيجي يتقدم ليكي انتي عشان بيحبك طبعا من وقتها نور اعتقدت أنك انتي ال دورتي حواليه عشان تاخديه منها وانك كنتي غيرانه منها كارم وهو جاي بيتك عربيه خبطته وما"ت قبل مايوصل أهلك كانوا عارفين ان هو هيتقدملك طبعا نور اتفقت مع عمر أن يتجوزك وبعدها يتجوزها وكمان يمنعك من الخلفه وبعدها يطلقك عشان تقهرك بعد ماتتعلقى بيه طبعا عمر كان طبعه غدار وغدر بيكي وبيها هي كمان
↚
شروق بصدمه : انت عرفت ده كله امتي وأزاى متقوليش
سيف افتكر لما دخل البيت وشاف نور وهى بتمو"ت كان لسه فيها نفس
نور بتعب والم : س سامحني ياسيف وقول لشروق تسامحني انا ظلمتها كتير
سيف بدموع : أهدى ياحبيبتى هتكوني بخير والله
نور بوجع : مفيش وقت انا ال كنت بسلط عمر يحط لنور حبوب منع الحمل وانا السبب فى كل دمار حياتها س س سامحوني
قالت اخر كلمه وصعدت الروح لخالقها
سيف بحزن : هو ده ال حصل لكن موضوع كارم وكده انا كنت عارفه من قبل ماسافر وموضوع عمر عرفته لما قابلتك تاني ياريت تسامحيها ياشروق هى دلوقتي بين ايدين ربنا وانتي قلبك طيب
شروق بدموع : مسمحاها ياسيف
سيف بابتسامه : وده العشم برضوا ها بقا ناويه تعملى ايه
شروق بتنهيده : هبدأ حياتي من جديد هنزل اشتغل بشهادتي وهعمل لنفسى مكان تاني انا تعبت اووى ولازم اعوض ال فات
سيف : وأهلك ؟؟؟
شروق بوجع : مسمحاهم بس مش هقدر أقرب منهم اووى الفتره دي بالذات لحد لما اتعافي نهائي بعدها هقدر اتعايش معاهم
سيف : وانا هكون جمبك فى كل خطوه
شروق بامتنان : شكرا ليك ياسيف انك جمبي
سيف بابتسامه : ده واجبى
شروق : صحيح هو فين ابن نور
سيف بحزن : كان عند الجيران وانا اخدته عشان يفضل مع اياد ابنى ده مهما كان ابن اختى وانا مش هينفع ارميه
شروق ابتسمت على حنيته وقالت : طول عمرك كده ياسيف جدع
بعد مرور سنه
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
سيف قرب منها وباس راسها وقال بحب : مبارك ياحبيبي
شروق بابتسامه : الله يبارك فيك ياسيف مبارك عليا انت
سيف بابتسامه وحب : اقولك على سر
شروق : ايه هو
سيف : البنت ال كنت بقولك بحبها قبل ماتجوز هو انتي
شروق فتحت بوقها بصدمه وقالت : بيجااااد
سيف هز رأسه بنعم وقال : ايوه بس بعيد عنك كنت بحب حلوفه لاتبالى
شروق ضحكت بشده وقالت : عارف ياسيف
سيف بعيون تلمع بالحب : ايه ياقلب سيف
شروق بهدوء : يمكن لو كنا أتجوزنا من زمان كان ممكن منتفقش لكن دلوقتي انا مستعده اعيش معاك حياتى كلها بقلبى وروحى
سيف بتردد : شروق انا قبل ماتجوز عرضت عليكي أن يزن ابن نور يفضل معايا وانتي وافقتى انتى متاكده من قرارك صح
شروق اتنهدت وقالت بابتسامه : ياحبيبى احنا ليه ناخد طفل صغير زى يزن يزن بذنب أبوه وأمه محدش فينا ليختار أهله بالعكس احنا لازم نعوضه على عدم وجوودهم وكمان هتعب ازاى بقا وانا موجود مش بكره نجيب اطفال كتير ونربيهم احسن تربيه كلهم
سيف بحب : انا فعلا اختر صح
وشدها حضنها بحب وفرحه من كلامها وحنيتها
والدها من خلفها قرب عليها وباس راسها وقال : سامحتينا ياحبيبتى
شروق حضنت والدها وقالت : انا نسيت كل ال حصل يابابا دلوقتي مش عايزه غيرك انت وماما وسيف
والدتها ضمتها بحنان وعياط واعتذرت منها تاني وقالت : حبيتى يابنتى
شروق حضنت امها بحب
والدها : سيف يابنى خلى بالك من شروق كفايه ال حصلها
سيف بصلها بحب : متخافش ياعمى دي فى عيوني
اياد كان نايم وعيط بشده شروق جريت عليه وحضنته بحنان وقالت : بااااس ياروحي ماما هنا متزعلش خلاص
سيف قرب عليهم بحب
سيف : بحبك ياشوشو♥️
شروق بحب : وانا كمان ياعوض ربنا ليا♥️
