رواية رباط بلا رضا كاملة جميع الفصول بقلم لوجي احمد
رواية رباط بلا رضا كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة لوجي احمد رواية رباط بلا رضا كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية رباط بلا رضا كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية رباط بلا رضا كاملة جميع الفصول
رواية رباط بلا رضا كاملة جميع الفصول
خ*لعيها هدومها كلها خليها كيف ماتولدت
عفاف في سرها بالهوي الحق ابلغ عبدالله بلا امه عايزه تعمله
طلعت جري علي بره
الحق امك عايزه ترمي مراتك في الشارع ع*ريانه
عبدالله .انتي بتقولي ايه وهو يتجه بشده الي امه ويعلي في صوته وينادي
امه امه ايه الابيحصل دا
الحاجه سميحه ..هو ايه الابيحصل
عبدالله ..وهو ينظر حواليه يطرد البنت الشغاله وبقولها سيبها وغوري بره
الحاجه ..تغور بره فين ياعبدالله استني يابت مكانك اعملي الا انا قولتلك عليه خلعيها هدومها كيف ماتولدت
عبدالله بصوت يهز المكان .في ايه يامه هو انا عيل قدامك غوري يابت تحت
سميحه ...مفيش غير عفاف هي الانزلت قالتلك حسابها معايا بعدين الكل*به دي
عبدالله ..مش وقتها الكلام دا
سميحه ..علي رايك مش وقته وهي تنظر لبنت تقف في جمب في الأوضه صامته غير قادره علي الوقوف تبكي منهاره من البكي
ثم تنظر لابنها وتقول اوعي تكون تعبانه عليك ياسيد الرجاله
عبدالله وهو ينظر البنت بغضب وي*شدها من شعرها بشده
وهي تتوسل له وتقول بصوت غير مسموع
ابوس رجلك ياعبدالله ارحمني
لكن هو لايبالي ويجذبها من شعرها بشده أمام امه
ويقول . مش صعبانه عليا بس مينفعش الاانتي هتعمله دا مهما كانت لسه علي اسمي
سميحه ..انتي قولتلي هسبها تعملي فيها الا انتي عايزه ياما حصل ولا محصلش
عبدالله ..حصل بس لما تجبلي حته العيل الا انا عايزه ساعتها هتاخد استماره 6وهو يلف يده حوالين رقبتها
صبا..بوجع سامحني
سميحه.وهي تض*ربها بالقلم اخرسي ياف*اجره يسامحك هو الا انتي عملته شويه
ثم تنظر لعبدالله
وتقولي انا نزله تحت عايزه اسمع صوت الصريخ والعياط علشان اهدي وناري تبرد وهي تناوله ك*رباج في يده
صبا وهي ترتعش وتقول عبدالله
عبدالله ..ششششششش اخرسي
انزلي ياما وهتسمعي وحدفها علي الس*رير
↚
ابوس ايدك بلاش تعمل فيا كدا وهي ترتعش
عبدالله ..قصدك علي دا وهو يشاور علي الك*رباج لا لا متخافيش وجمدي قلبك كدا فين قلبك الجامد الا عصاني وكسر كلامي
صبا وهي تبكي ... نتفاهم ياعبدالله وانا هعملك كل الا انت عايزه بس ونبي بلاش ياعبدالله
عبدالله ..طاب تمام بلاش دا ورم الكرباج من يده وقاله كل الا انا عايزه هيتنفذ يعني
صبا.ايوه والله
عبدالله .. انا عايز ابني الاق*تلته
صبا ..بدموع انت الا ق*تلته ياعبدالله وق*تلتني معاه بشغلانتك دي وق*تلت ناس كتير
عبدالله وهو بج*ذبها من شعرها بشده انا لسه معملتش فيكي حاجه انا هوريك عذاب الدنيا والاخره علي الارض
صبا..حرام عليك ياعبدالله سبني سبني
عبدالله ..اسيبك ازي انا بس ماجل موتك لما تجبلي حته العيل الاول وبعد.كدا ابعت فوق
صبا..موتني علشان انت مش هتعرف تجيب حته العيل دا لو بعد مليون سنه
عبدالله ..ليه هو انا معيوب وزقها علي السرير وخ*لع ااتشرت بتاعه وانق*ضي عليها
مثل الح*يوان يل*تهم فيها وهي ت*صرخ تحت يده وهو ولا يبالي لص*ريخها
ظل يفعل بيها الفعل الوح*شي هذا وهي تص*رخ من قله حيلتها وهو ولا يبالي
وفي البيت من تحت الحاجه سميحه ام عبدالله قاعده مبسوطه بصوت ص*ربخها فاكره بيض*ربها
علي دخول عفاف متعصبه ..حرام والله الابيحصل دا البنت دي مش صعبانه عليك الا ابنك بيعمله فيها دا
سميحه ..وهي لما ق*تلت حفيدي مكنش صعبان عليها
خليه يعلمها الاداب اسكتي كل ص*رخه من ص*ريخها بتطفي ناري
وقامت من علي الكرسي فجاءه وقالت زيد زيد ياعبدالله علشان ارتاح وناري تبرد
عفاف..ياعمتي عبدالله ممكن يجيب مليون عيل مش لازم دي تكون الأم ويسبها تروح لحالها
سميحه..بزهق يجيب ازي بس هو انت مش عارفه الحادثه عملت ايه في عبدالله خليته غير قادر علي الانجاب ماصدقنا ربنا شفاه وكرمه تقوم هي تق*تله
عفاف..ربنا قادر وطالما اده المره دي هيده تاني بس يسيب البت الغلبانه دي
سميحه بعصبيه
باقولك ايه يا عفاف ورينا عرض اكتافك وهي تزق فيها لبره واطلعي يا حبيبتي وامشي ورينا جمال خطوتك راجل وبيادب امراته انت ما لك انتي
عفاف قالت لها حرام يا عمتي والله حرام
سمحيه .. غوري حرمتك عليكي عشتك
كان عبدالله خلص الا كان بيعمله وصبا منهاره من العياط ودخل ياخد شور
وصبا فضلت قاعده علي السرير تنظر أطبق الفاكهه والس*كينه
اول لما حست بصوت المياه اتقفل قامت جري من مكانها ومسكت الس*كينه علي طلوع عبدالله من الحمام
لقيتها واقفه وماسكه الس*كينه وحاطها علي رقبتها .
وبتقولوا
لو قربتلي هم*وت نفسي اساسا انا كدا كدا هم*وت نفسي بس قبل لما ام*وت عايزه اقولك حاجه
انت غير قادر علي الانجاب والولد دا مش ابنك
وكانت هنا الصدمه بالنسبه لعبدالله
وفاق علي صوت ص*ريخ
وكانت الصدمه
↚
انا خونتك يعني عملت ع*لاقه مع راجل غيرك
عبدالله ..بصدمه وهي يحاول أن يقرب منها بغضب لو طالها هيقسمها نصين
صبا .برعشه وهي تضع الس*كينه علي رقبتها وهي تتراجع للخلف
ما تقربش يا عبد الله وما تحاولش تقربلي
ا
نا كده كده هام*وت نفسي ما لوش لازمه عصبيتك بس انا قلت اعرفك عشان تعرف انك نزلت البيبي دي عشان ما كانش منك يا عبد الله عشان ما كانش منك افهم
وهي تتراجع للخلف وعبدالله يقرب ليها رجليها اتكعبلت في حرف السجاده وقعت علي الارض الس*كينه بتحاول بسرعه تمسك السك*ينه تاني
عبدالله اخد خطوه ووضع رجله علي صوابعها داس علي أيدها بكل قوته
لدرجه انها كان صوت ص*ريخها من الالم شايل المكان كله
صبا بص*ريخ اها صوابعي اها
عبدالله ..كان وح*ش كاسر في اللحظه دي وبدا يضغط عليها اكتر واكتر لما صوابعها اتك*سرت فعلا تحت رجله
وهي تتالم وتتالم لما حس ان أيدها كلها انك*سرت ج*ابها من شعرها وحدفها علي الس*رير
صبا ..بالم وهي تضغط بدها السليمه علي يدها المكسوره لتخفف الالم
كان عبدالله في حاله لا تحتسب قرب علي ودنها وهمس وقال
يعني انتي اتكشفتي علي راجل غيري يعني انتي خونتني
يعني العيل دا مكنش ابني يعني انا مراتي خان"تني
طبعا مفيش رد من صبا غير أنها بترتعش تحت منه
عبدالله وق*لم نزل علي وش صبا ماتردي ياح"يوانه
صبا .وهي تضع وشها في المرتبه علشان خايفه من ض"رب عبدالله وانت ايه ما خنتنيش قبل كده
لم"ست كام واحده غيري يا عبد الله كنت بتيجي لي من بره ولسه رايحه برفانتهم في هدمك و تيجي تترمي في ح*ضني واسكت واعدي
عدي مره بقا زي اشمعنى انا
عبدالله وهو بنزل ض*رب فيها ويقول أنا راجل اخون براحتي اعمل الا انا عايزه انما انتي لا ج"سمك دا ملكي انا محدش يل"مسك غيري
انتي كدا نهيتي حياتك بايدك وحيات واهلك كمان
بس انا مش ه"موتك ياصبا انا هخليك تتمني الموت
وش*دها من دراعها ووقفها قدام المرايا وقالها انا عايزك تشوفي نفسك وتشبعي من ملامحك لاني هغير شكل وشك وشكل ج*سمك كله
اتفرجي علشان نفسك
وقام بش*ق فستانها
وقالها اتفرجي علي ج*سمك علشان هيتشوه كله وعلي سهوه حدفها بشده في المرايا
القزاز عمل معاها الواجب وقعت علي الارض والقزاز في جميع أنحاء ج"سمها
ج"سمها بقا عباره عن فتحات وجروح من القزاز ود*م فقدت الوعي
بس قبل ما يعمل اي حاجه في صبا كان الباب بيخبط
كانت شغاله بتنادي له وبتقول له ان ابن عمه تحت وعايزه ضروري
نظر لصبا لاقعا فقدت الوعي فتح الباب ونزل لابن عمه سالم
وقفل علي صبا بالمفتاح وتركها علي هذا الحال
صبا يعني بعد فتره بسيطه بدات كثير مش بعينيها بس مش قادره تتحرك من كثر القلم اللي في جسمها
تنهار في البكاء تقول
ليه يا عبد الله ليه عملت في كل ده انا مستهلش منك كده
غضمت عينها وبدأت تفتكر هي اتعرفت علي عبدالله ازي
كانت بتدور على شغل وشافت اعلان في الجرائد محتاج سكرتيره دي شركه استيراد وتصدير اسمها كبير في البلد فرحت وقدمت الفايل بتاعها فعشان هي كان عندها خبره في الشغل السكرتاريه اتقبلت اللي هي شركة عبد الله
وبدت هنا علاقتهم
كل يوم شويه يحبوا بعض ويستلطفوا بعض اكثر لما عبد الله وقع في غرامها واول ما راح قال لمامته ان هو عايز يتجوزها طبعا مامته اعترضت
ازاي ابني انا عبد الله بيه يتجوز حته سكرتيره ولا راحت ولا جاءت لكن عبد الله صمم واتجوزها
الحياه جميله قوي في بدايه جوازهم يعني اول شهر كانت حياه حلوه وجميله وعبد الله كان نعمه من ذوق المسلسل لما في ليله سابه كانت قاعده لوحدها في البيت وجاء لها تليفون غير حياتها 180 درجه
↚
جوزك بيخونك
جالي اتصال من مجهول بيقولي كده
وسبلي العنوان بقيت عامله زي المجنونه ازي ببخوني ودا صح ولا كدب
لبست بسرعه وطلعت زي المجنونه ركبت العربيه ووصلت المكان الا هما كانوا فيه كانت شقه بتاعتنا بس كانت قديمه بس كان معي لسه نسخه من المفتاح فتحت الباب ودخلت عليهم ويا ريتني ما دخلت لقيته
ع*ريان في السرير مع واحده بيعموا حاجات مقرفه
رجعت خطوه بخطوه بهدوء تام تام
بدون ما يحس بي من كثر القرف اللي هو كان فيه ما كانش حاسس بحاجه والقرف اللي كان واخذه
ولقيتها السفره في الشقه مجموعه كبيره قوي والم*خدرات يعني كمان بيتاجر في حاجات م*منوعه يعني حياتنا كلها حرام في حرام يعني فعلا متجوزه تاجر مخ*درات
ما بقيتش عارفه اعمل ايه على السلم اجري زي المجنونه مش عارفه اروح فين ولا اجي منين
لقيت رجلي مودينا قدام عياده الدكتوره صاحبتي
انا عارفاها دخلت عليها وبقول لها انا حامل وعايزه انزل الجنين
فضلت الدكتوره تقول لي بلاش بلاش بلاش
قلت لها لو مش هتساعدني تنزلي الجنين انا هاق*تل نفسي
الحاله اللي انا كنت فيها كانت مخيفه جدا
لدرجه انها نزلت فعلا الجنين زي ماانا طلبت
اخذت يوم او ساعات لما فقت من البنج
ولحد ما وقفت على رجلي ورجعت الشقه بتاعتي ولقيته هناك مستنيني وبيقول لي انت فين انا قلقان عليك وبيحاول يقرب لي حذفت يده بعيد عني وفتحت يده واديته في يده رسم تصويري للجنين قبل ما انزله وقلت له انت خساره فيك تكون اب على فكره كان ولد
كانت صدمت عمره لانه كان مستني الولد بفارغ الصبر
علشان كان عمل حادثه زمان خلت فرصته بالانجاب قليله جدا ويمكن تكون معدومه بس قدره ربنا فوق كل شيء حرق قلبي وخاني من قررت احرق قلبه ونزلت الجنين وهي دي كل الحكايه بتاعتي
🥺🥺
فقت من الاحداث اللي كنت بتذكرها على فتح باب الاوضه
كانت حماتي دخله عليا الأوضه بشويش بتقولي اسكتي اوعي اسمع صوتك
قومي معايا انا مكنتش قادره اقوم من الضرب والألم بس هي سندتني وقومت معاه
باسالها وباقول لها احنا رايحين فين
قالت لي اخرسي مش عايزه اسمع صوتك عبد الله لو سمع صوتك ولا لو شم خبر ان انا هربتك من هنا هيقطع خبر الجميع وانت اولنا
قولتلها بصدمه وانتي بتساعدني ليه مش خايفه من ابنك
ردت عليا بكل بجاحه بساعدك علشان تغوري من قدام ابني مش ناقصين د*م ومشاكل
ابني هبخلص كلامه مع الناس وهبطلع يق*تلك
وانت عارفه ان فيه شغل بينه وبين ابوكي كل حاجه هتبوظ لو ابني عمل فيكي حاجه
خرجتني لحد الجنينه وهي سنداني وكان في عربيه واقفه وسواق قالت لي اركبي والعربيه دي هتوديك لاحد بيت ابوك
بس اعملي في حسابك لو ابوك فكري يمس عبد الله يمين بالله لا الدنيا كلها تتهدئ على دماغه
تقولي زي ما تقولي انت ق*تلتني عيل وانا سايباك بمزاجي بس هيجي يوم وهاكل منك كبدك باسناني غوري يلا ركبت العربيه وشاورت لي السواق قالت له تطير بها على بيت ابوها اي حاجه توقفك في الطريق ما تقفش اوعى احد يعرف باللي بيحصل ده اوعى
فعلا السواق طار بيه زي البرق
فضلت نائمه في الكنبه اللي وراء بس كنت برتعش من الخوف وخايفه بعد فتره بسيطه لقيت السواق وقف في مكان كله ظلمه كده اتفاجئت كده وقلت له هو احنا وصلنا
رد قال لي لا لسه ما وصلناش بس انا نازل عشان حاجه كده
ما يكمل كلامه اتصدمت باللي حصل لي يا بنت الك*لب يا حماتي
↚
كان بيشدها و يبو"سها بعنف وغضب..
سحبها على السرير بقسو"ه و شده وعنف وعدم رحمه
وهي تص*رخ ابعد عني ابعد عني أنا فين ابعد عني الحقوني
سحب الس'كينه من جيبه وحطها على رقبتها وقال لها لو سمحت صوتك ولا لو سمعت نفسك هارميك لد'يابه الجبل ياكلوا وين'هشوا في ل'حمك
صبا بدموع..انا فين
اخرسي يابت انتي قولتلك انا الريس اسماعيل جوزك عبدالله واكل عليا فلوس ويضاعه بملايين لو البضاعه دي مرجعتش في خلال أيام أو الفلوس قولي علي نفسك يارحمان يارحيم
صبا بدموع.. يعني قصدك ان انا متاخذه رهينه لما عبد الله جوزي يرجع فلوسكم او بضعتكم هتسيبوني لعبد الله
بص لها اسماعيل كده بنظره جاحده
وقاال لها اسم الله عليك ما انت بتفهمي اهو بس هتفضلي هنا معنا لو ما جابش الفلوس والضاعه تبقي حلال علينا
صبا عبد الله مش هيجيب حاجه عبد الله كده كده كان هي*قتلني فمش هيجيب بضاعه ولا هتجيب فلوس ارحمني انت خذيني رص*اصه الرحمه موتني
طبعا الرئيس اسماعيل تعصب لما سمع كلام صبا
اللي هو يغامر ويخ*طفها علشان يعرف يرجع فلوسه بتاعته من عبد الله وفي الاخر هي تقول له مش هيرجع لك حاجه
بتعصب عليها وزعق فيها وقال لها انت مجنونه ولا ايه انت بتقولي كده عشان نسيبك ازاي مش هيرجعها هو انت مش امراته ده امه قالت لنا ان هو بيعشقك عشق ولو اخذناك وخطفناك كل فلوسه وكل بتاعته هتكون تحت رجلينا
استغربت من كلامه وقالت له امه قصدك انه امه هي اللي قالت لك تخطفني
الريس اسماعيل سكت كده شويه وقل لها انا مش مجبر ان انا افهمك حاجه لكن انا هافهمك برده عشان ايه الالعاب اللي في دماغك دي هتطلع على الفاضي
الحاجه سميحه ام جوزك خائفه على ابنها مننا لاننا اولاد ليل وقطع طرق ما يضحكش علينا بالساهل فلما رحنا لجوزك نتكلم معه وطردنا وقل معنا
قامت امه الحاجه سميحه بعثت لي مرسال وقالت لي اروح اكلمها بس في عدم حضور ابنها وانا عملت باصلي ورحت لها قالت لي ان عبد الله ابنها مش بخطره وان انت السبب في عدم ترجيع فلوسنا بتاعتنا وانت اللي واكله راس جوزك
صبا.باستغراب انا
الريس اسماعيل بتعصب
ايوه انت وما تقطعيش كلامي غير لما اخلص وقالت لنا ان احنا لو خطفناك وطلبنا فلوسنا وبضاعتنا مقابل ان احنا نرجعك عبد الله مش هيتاخر وطبعا ما كانش ينفع نخطفك من الدوار بتاعهم عشان الحراسه والرجاله اللي واقفه فهي سهلت علينا الامر
وبعتتك لنا مع السواق
واحنا طبعا حطينا في طريقكم حاجه فرح الشجره ولما السواق نزل يشيل فرع الشجره من الطريق ض*ربناه على دماغه عشان الموضوع يبان طبيعي وخ*طفناك وجبناك هنا
صبا وصدمه اه يا حماتي يا بنت الك*لاب وانا كنت فاكره قلبها علي وهتساعدني ان انا اهرب من ابنها
اتاريها بتخطط وبترتب عشان تخلص مني قالت لي هاساعدك وروحي مع السواق هيوصلك لبيت اهلك واتاريها باعتني لكم وقدرت تقنعك ان انا السبب في كل حاجه عشان انت تفرح وتخطفني وتعرف ترجع بضاعتك وفلوسك بس احب اقول لك يا ريس ان انت تضحك عليك لان عبد الله كده كده كان ه*يموتني لاني قت*لت ابنه ونزلته
اسماعيل فكك من الحديت الخرفان ده انا دلوقت لما كنت بقرب منك صورته وهابعثه مع مرسال لعبد الله واكيد عبد الله هيعمل لنا كل اللي احنا عايزينه انما لعبتك دي تنسيها
انت هنا هتقرمي في اكلك ونمتك وميتك غير كده ما لكيش حاجه عندنا يا بنت الناس الا لما جوزك تجيب فلوسنا وبضعتنا
وسبها وخراج وقفل عليها الباب
صبا وهي تلطم ايه الا بيحصلي دا يعني حماتي عايزه تخلص مني بعتتني ليهم
وكدا كدا عبدالله عايزه ي*موتني علشان قولتله أن الا في البطن مكنش منه
وكمان صورنا واحنا علي الس*رير وهيبعتها لعبدالله
وبدأت تنهار في البكاء والعياط
...
طبعا عبدالله مكنش يعرف حاجه لسه لانه كان مسافر بيقضي مصلحه سريعه ورجع مستحلف لصبا
اول مادخل الدوار عنده امه
لقا امه بت*صرخ وتقوله الحقني ياعبدالله مصيبه مصيبه يابني
مراتك الفاج*ره
؟؟🥺🥺🥺
↚
مراتك الفا"جره هربت من الدوار انا مش عارفه هتعمل فيك ايه اكتر من كده كنت قت"لتها وريحتنا يا عبد الله كلنا
عبد الله بعصبيه وغضب هربت هربت ازاي وفين امتى حصل الكلام ده ياما
امه.. طلعت يا ابن الاوضه بعد ما انت مشيت ما لقيتهاش قعدت انا والغفير ندور يمين وشمال وكل حريم الدار ملهاش اي اثر واللي عرفته الناس انها خرجت تجري وتهرب
عبدالله..كيف يامه هي اصلا ما تعرفش حد هنا وما تعرفش حاجه هتهرب ازاي وبعدين انا مكسر'ها قبل ما امشي كيف هتقدر تمشي
امه هنا بدات تقلق خافت عملتها تتكشفة وان عبد الله يعرف ان هم هي السبب في كل حاجه بدات تداري على الكلام وتقول له ما انا بعثت الرجاله في كل مكان في البلد عشان يلحقوه من خوفي منك يا ولدي الغفير جاني وقال لي ان في عربيه كانت مستنياها وركبت معاهم
عبدالله..عربيه مين وفين ولما شافوها ازاي سابوها ياما ما تجيبوهاش ليه
اهدى يا ولدي ما الحقوهاش بس شافه واعرفوا مين اللي كان في العربيه كان الريس اسماعيل عدوك مرتك اتفقت مع عدوك عليك وخا'نيتك يا ولدي لازم تغسل عارك يا عبد الله لازم
عبدالله بعصبيه وهو يرمي اي شيء يجيب له على الارض يعني مرتي اتفقت مع اسماعيل عليا
امه والله يا ولدي خايفه اقول لك يكون اسماعيل ده اللي خن"تك معاه
عبدالله ..خلاص يامه هق'تلها هقت'لهم كلك
لايابني اهم شي انت انا خايفه عليك اسماعيل مش سهل ورجالته كلها حواليه انا خايفه عليك يا ولدي
عبد الله وهو يجهز السلا'ح ما تخافيش ياما انا لازم اخلص من الحكايه دي الليله
وفعلا خد الرجاله وجهز السلا'ح وطلع علي الجبل علشان ينتقم منهم
كان في الوقت ده صبا مراته بتعيط وبتفتكر كل حاجه حصلت ليها وحزينه علي كل حاجه حصلت ليها بسبب عبدالله
بس طبعا فاقت من كل ده على صوت ضر'ب النار وصوت عبدالله
صبا هي تحاول تخرج من الاوضه او المكان اللي هي فيه
وبرده خايفه من عبدالله
لكن خرجت وقالت ان نار عبد الله احسن من جنه اسماعيل
وخرجت من المكان فضلت تنادي وتقول عبد الله انا هنا يا عبد الله الح قني الحقني كانت فاكراه جاي ينقذها لكن للاسف
قبل ماتكمل كلامها
كان فيه رصا'صه جات فيها
↚
الحقني الحقني يا عبد الله هيقتلوني الحقني هي كانت فاكراه جايه ينقذها ما تعرفش
ان هو جاي اصلا عشان يخلص عليها واتفاجئت فعلا برصاص خدتها في صدرها
وقعت مكانها ما لحقتش تكمل كلامها عبد الله فضل يبص عليها كتير وقلبه بيتقطع عليها بس الانتقام كان عميه
أمر رجالته بحرق المكان بعد ما اخلص فعلا على رجاله اسماعيل كلك وفعل رجل تولعوا في المكان وعبد الله شال صبا وحطها في العربيه بطول الطريق بيبص عليها كان في الاول رافض ان هو يوديها المستشفى
وكان ناوي ياخدها على كده ويد'فنها على اساس انها خانته
لكن كان متاكد ان في حلقه ناقصه في النص فعشان كده قلبه بدا يحن ان هو ياخدها ويوديها المستشفى ويفهم ايه اللي بيحصل وفعلا اتجاه بعربيته ونحو المستشفى
واول ما وصل المستشفى نزلها من العربيه وفضل يزعق ويقول الحق ونلحقوني الدكتور اول ما شافها استغرب وانصدم وقال ازاي في خطر على حياتها
وندى طقم التمريض اللي في المستشفى كله وقال لهم حضروا لي العمليات دلوقتي وفعلا دخلت العمليات
اللي عبد الله كان مستغربه ان الدكتور يعرفها ازاي كان حاسس ان كلام الدكتور ان هو يعرفها
وبعد وقت وعبد الله منتظر في غرفه الانتظار الدكتور خرج وطمن عبد الله انها بقت بخير لان الجرح كان سطحي المشكله انها نزفت كثير
بسبب المرض اللي عندها وبسبب ان الحمل خد من جسمها كتير
عبد الله هنا بدا يفهم الدكتور ايه اللي بيحصل من غير ما يفهم الدكتور ان هو ما يعرفش حاجه
الدكتور هنا بدا يحكي له ايه قول له ان مراتك بقى لها فتره بتيجي تتعالج هنا بتتعالج عشان كل امنيتها تجيب طفل وفرحت قوي لما لقت نفسها حامل
واللي اكتشفته بعد انها عملت عمليه اجهاض مع انها كانت امنيتها ان تيجي الطفل من جوزها وكانت بتاخد علاج لجوزها وتحطه
في الشاي والمياه
↚
علشان تساعده أنه يبقا كويس
لكن للاسف الله اعلم ايه اللي حصل وهي نزلت الجنين وهي اصلا تعبانه ومع الرصاصه والدم اللي نزفته في حياتها في خطر
ربنا معاها والدكتور سابه
عبد الله كان هيتكلم من اللي بيسمعه واتاكد ان في حاجه غلط في الموضوع ولازم يفهم من صبا ايه اللي بيحصل
دخل عليها الاوضه وفضل قاعد جنبها ساعات لما فاقت اول ما فتحت لقيت عبد الله جنبها بيبص عليها وبيقول لها حمد لله على
سلامتك
طبعا صبا كانت فائقه لما عبدالله ضر'بها بالنا'ر
انت مستغربه منين عمل فيها كده ومنين جابها المستشفى وبيقول لها حمد لله على سلامتك ما ردتش عبد الله قرب منها وقال لها انا عايزه افهم ايه اللي بيحصل بالظبط انت كنت حامل مني فعلا ولا خنتيني زي ما انت بتقولي
صبا.. ما لوش لازمه الكلام لو عايز تمو'تني انا قدامك
بس ا كملت كلامها وقالت انت موتني زمان لما خنتني على السر'ير مع واحده غيري
عبد الله بيستغرب انا
صبا . ايوه انت يوم ما عرفت ان انا حامل وكنت جايه لك الشقه القديمه بتاعتنا عشان ابلغك لقيتك معاك واحده في الشقه وحشي'ش حاجات مقرفه
قلت اختاره فيك حته العيل وراحت عملت اجهاض لكن هو كان ابنك وكان منك
عبدالله. مش مصدقه اللي بيسمعه وحاسه قد ان هو حيوان باللي عمله فيها
صبا.. ده غير اللي انت عملته فيا في بيتك وغير اللي امك عملته فيا وفي الاخر بترميني في ايدي العصابه وتقول لي ده انا بساعدك انك تهربي من عبد الله وترميني في ايدي اسماعيل ورجالته
عبدالله ...امي تعمل كدا
صبا ايوه امك اسماعيل قالي كده قال لي ان الحاجه سمحيه عايز سبب في كل حاجه
طبعا عبد الله بعد اللي سامعه ده قال لها طب انا هخرج ساعه واجي لك ثاني صدقيني هعوضك عن كل حاجه وفعلا خرج بس كان متجه لبيته ام اول ما شافته قالت له خير يا سيد الرجاله طمني عملت ايه في مراتك الفا'جره دي. عبد الله ليه امي عملت فينا كده
انا عملت ايه هو انت مراتك قومتك عليا حالا
انت امي تعملي فيها كل ده انا ومراتي وانت عارفه انا بحبها قد ايه وانت عارفه ان انا مستني حته العيل ده قد ايه كل اللي بيحصل لي ده بسببك انت انت اللي غوتيني ولعبت في دماغي ليه يا امي ليه هي في الاول كانت ناكره كل حاجه بس لما عبد الله بدا يواجهها اعترفت بكل حاجه
وقالت له ان هي بتكره صبا عشان خدتك انت ابني المفروض تفضل معايا انا لكن انت بتحبها وانا بغير عليك انت ابني كسرت شبابي عليك من يوم ما ابوك مات وانا عايشه عشانك انت وتيجي حته مفعوصه زي دي تاخدك مني عشان كده كان لازم اعمل كده
عبد الله اخسر يا امي انا عمري ما كنت هسيبك ولا عمرها كانت هتاخدني منك لكن دلوقتي بعد اللي حصل ده انا فعلا هسيبك واسيب كل الحياه القذره دي وابدا من اول وجديد
مع مراتي لان انا فعلا بحبها
امه. وهتسيبني يا عبد الله وروحي يا عبد الله بالسلامه روح
انا همشي يا امي وانت عارفه عنواني في مصر وعارفه طريقي منين ما تحسي انك هتعمليها زي بنتك تعالي بيتنا ونبدا صفحه جديده مع بعض وخرجوا ساب امه واتجاه للمستشفى وده يتكلم معصبها ويتاسف بسبب كل اللي عمله
ونبقى هيسيب كل حياته وكل شغله ده ويبدا من اول وجديد وان هي المفروض تسامحه عشان هو يبقي انسان كويس وبعد كلام ولح وصبا بتحبه وافقت ان هتبدا معاه ا حاجه جديده
وفعلا بدوا حياه جديده
وعتشوا في تبات ونبات وخلف صبيان وبنات
