رواية عشق سرمدي كاملة جميع الفصول بقلم نوران وليد

رواية عشق سرمدي كاملة جميع الفصول بقلم نوران وليد

رواية عشق سرمدي كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة نوران وليد رواية عشق سرمدي كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عشق سرمدي كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عشق سرمدي كاملة جميع الفصول

رواية عشق سرمدي كاملة جميع الفصول بقلم نوران وليد

رواية عشق سرمدي كاملة جميع الفصول

طلقني ..
- زينة انا بحبك انتي اكيد اتجننتي 
و انا مش بحبك هو بالعاف*ية يا فهد 
امسك فهد زراعها بق*وة : و ده من امتي ان شاءالله يا هانم ده انا و انتي متجوزين علي قصة حب 
- زينة بتوتر : الحصل بطلت احبك انا حرة 
صفع*ة قوية تلقتها زينة سقط*ت من اثرها 
- زينة بدموع : فهد انت بتمد ايدك عليا دي اول مرة تعملها 
فهد بقوة مصطنعه : انا خارج فكري في القولتيه و الانا عملته هتلاقي ان ده الرد الطبيعي علشان يرجعك عن الفي دماغك ده 
خرج فهد و ترك زينة وسط دموعها 
- زينة بدموع و حس*رة : انا بعمل كده مجبرة يا فهد علشانك ... علشان احافظ عليك و علي ابننا الفي بطني ... 
بعد ساعة رجع فهد البيت وجده هادء توجه الي غرفته وجدها نائمة اقترب منها و قبل خدها و قال بال*م : غصب عني مديت ايدي عليكي يا زينة انتي تؤم روحي و حب عمري و بنت عمي صحيح ربنا ما اردش اني اخلف منك بس مش معترض انا عاوز رضاكي بس و اني اشوفك مبسوطة ليه عاوزة تبعدي عني ليه ...
في صباح اليوم التالي استيقظت زينة علي صوت رنين هاتفها  وجدت فهد في الحمام 
اجابت 
- الو ...
- الو يا جميل صحيتي 
- زينة بكر*ه : عاوز ايه
- المتصل : لا تكلميني كويس كده هااا ما تنسيش اني باتصال واحد مني لجوزك المصون حياتك كلها تبقي في خبر كان يا تري هيعمل ايه لما يعرف ان مراته هي السبب في انهم ما يكونش عندهم طفل لحد دلوقتي و هي البتق*تل ابنها بايدها ...
فهد من خلف زينة : بتكلمي مين علي الصبح 
زينة سقط الهاتف من يدها ....
هيعمل ايه لما يعرف انك قت* لتي ابنكم 
فهد من خلفها : بتكلمي مين يا زينة
سقط الهاتف منها 
- زينة بتوتر : مش بكلم حد النمرة غلط 
- فهد بشك : طيب شيلي تلفونك ... بقولك ايه رايك نخرج النهاردة و اقترب منها حتي حاصرها بذراعيه : اصلك وحشاني اوووي 
- زينة بدموع : فهد ابعد ... ابعد بقولك 
- فهد بغض*ب : انتي بتعملي كده ليه هتجننيني معاكي ايه الحصل ليكي ما كنتيش كده 
- زينة بشبه انهيا*ر : طلق*ني يا فهد و حياة حبنا لتلطق*ني 
- فهد بغض*ب : حبنا بتحلفيني بيه علشان اطل*قك علشان ابعدك عني 
زينة و هي تشعر بان الارض تدور من حولها : فهد ... عا..وزة اطل*ق 
فهد و هي تق*ع في حضنه : زينة .. مالك
زينة بخو*ف : انا كويسة عاوزة اقعد بس 
- فهد : لا موضوع الدوخة ده زاد اوووي انا مش هسكت و هقوم اجيب دكتورة 
- زينة بخو*ف : لا لا 
- فهد بشك : مالك يا زينة في ايه خايف* ة ليه من الدكتور 
- زينة : انا مش خاي*فة بس الحكاية اني مش عاوزة حاجة منك ...روح يلا شركتك 
- فهد : مش رايح النهاردة قاعد معاكي لحد ما اطمن عليكي 
زينة عكس ما بداخلها : اووووف علي فكرة انا مش عاوزة تقعد معايا يلا سلام بقي 
فهد و هو يجذبها لتقع في حضنه زينة بوج*ع: فهد اياك تعملي الحركة دي تاني الوضع اختلف دلوقتي 
- فهد باستغراب: اختلف في ايه ما انا طول عمري بعملك كده 
- زينة : فهد ابعد كده ابعد 
قاطعهم جرس الباب فتح فهد الباب وجد جده الحاج منصور و حفيدته رنا 
- رنا : كيفك يا ولد عمي 
- فهد بفرحة : حمد الله علي السلامة يا جدي وحشتني اووي 
- الجد : الله يسلمك يا ولدي اومال فين زينة 
- زينة و هي تجري مسرعة : جدي حمد الله علي سلامتك وحشتني 
- فهد في نفسه : يا بختك يا جدي و الله الحضن ده وحشني من زمان بنت الجز*مة قال عاوزة تطل*ق مني ده بعدها 
- رنا : وحشتني يا فهد ..اقصد وحشتوني يعني 
- زينة برفع حاجب : شكل خناقات زمان وحشتك 
- فهد : طيب ادخلوا يا جماعة ما تقفوش كده 
- رنا لا استني يا فهد شكل مراتك ليها راي تاني و مش عاوزة تدخلنا بيتها 
- بت انتي بصي اقسم بالله اجيبك من شعرك انا علي اخري 
في اللحظة دي رنا زقت زينة و سقطت زينة علي الارض 
فهد بخو*ف و هو يقترب منها : زينة انتي كويسة 
- زينة بوجع : فهد الحقني و الحق ابننا 
فهد بصدمة و هو ينظر للد*ماء حولها : ابننا ..؟؟ انتي حامل 
فهد بصدمة و هو ينظر للد*ماء حولها : ابننا ..؟؟ انتي حامل 
زينة و هي شبه فاقدة الوعي : فهد ابننا يا فهد 
حملها فهد و توجه الي المستشفى و معه جده بعد ما رفض ما جئ رنا معهم و بعد فترة خرج الدكتور و طمنانهم علي زينة دخل فهد وجدها تبكي 
- زينة بدموع : فهد اسمعني انت فاهم غلط 
فهد بسخرية : صحيح فاهم غلط ...ايه الصح بقي يا مدام زينة انك حامل في ابني و مش قايلة ليا حتي و الزاد عليا انك عارفة اني مستني اللحظة دي طول عمري و اني نفسي في طفل منك 
اكمل بدموع و عاوزة تطلقي مني و تحرميني من ابني و منك انا مش مسام*حك يا زينة و صدقيني من هنا ورايح هتشوفي فهد تاني غير فهد الانتي تعرفيه 
- زينة بدموع : يعني هتسبني يا فهد 
- فهد بغض*ب :  لا  بس هتشوفي معايا العمرك ما شوفتيه 
حملها مرة واحده فشهقت زينة 
- فهد انت بتعمل ايه نزلني 
- فهد بغض*ب : ما اسمعش صوتك طول ما انا موجود 
خرج بها و سط نظرات جدهم منصور و توجه الي المنزل حيث كانت تجلس رنا و بعيونها دموع تماسيح 
- حمد الله علي السلامة يا ولد عمي حقك عليا بجد انا مش عارفة كيف ده حصول مني انا ..
- فهد بمقاطعة : و لا يهمك يا رنا انا عارف انه غصب عنك و بعدين معزتك عندي تشفع ليكي 
زينة انصدمت و بصت عليه اتلاشها و دخل الاوضة و هو بيشدها و قفل الباب وراه 
- زينة بوجع : اوعي سيب ايدي يا اخي و بعدين ايه الكلام القولته برا ده معذتها عندك و ده من امتي يا اسي فهد بص اوعي تكون فاكر ان الحركات دي هتغظني ... فهد انت ساكت ليه 
- خلصتي 
- خلصت ايه 
- لو خلصتي رغي اقعدي علي جنب علشان مش فاضي عاوز اجهز الشنط علشان نازلين البلد 
- بلد ايه دي الاحنا نازلينها انا مش رايحة حته 
- مش بمزاجك يا هانم انتي مراتي و مكان ما اروح هتبقي معايا 
- طيب ممكن تفهمني ايه الانت عملته برا ده 
- عملت ايه 
- يسلام الكلام بتاعك ده مع الاستاذة رنا 
- ماله كلامي يعني 
- زينة بعصبية : فهد ما تستعبطش و ما تعصبنيش 
اقترب منها بغض*ب : انتي بتقولي ايه تحترمي نفسك يا زينة و تنسي فهد بتاع زمان 
زينة بدموع : فهد انت بتعمل معايا كده ليه رد عليا 
- فهد بسخرية : انتي بتسالي 
- زينة بدموع : انت مش فاهم حاجة صدقني مش فاهم 
- فهد بغضب : كل الفاهمه انك ما تستاهليش حبي ليكي يا زينة علشان كده انا قررت نرجع البلد مع جدي و هتجوز رنا 
- زينة بصدمة : انت بتقول ايه هتتجوز مين ده نجوم السما اقربلك و يوم ما ده يحصل هيكون اخر يوم في عمري يا فهد و وعد مني مش هتشوفني تاني و هنه*ي حياتي بايدي
- فهد و قد شعر بوغزة في قلبه : ايه الهبل البتقوليه ده 
- و الانت بتقوله ده مش هبل انا مش هقولك هطلق انا هخل*ص علي نفسي و هيكون قدامك يا فهد  
و في هذه اللحظة امسكت باقرب سكي*ن و وضعتها علي رقبتها 
- فهد بخوف : ايه يا مجنونة انتي هتعملي ايه 
- زينة بدموع : هخلصك مني للابد يا فهد علشان تبقي للست رنا انا مش هسمح لحد يشاركني فيك 
فهد و هو يقترب منها ببطء : زينة يا قلبي انتي سيبي السكي*نة من ايدك انتي عارفة اني عمري ما حبيت و لا هحب حد غيرك انا كنت بعمل كده بس علشان اغيظك اقترب منها اكثر 
اقترب اكثر و حاول نزع السكي*ن منها و لكن .....
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-