رواية الصدف الجميلة كاملة جميع الفصول بقلم رحمة محمد
رواية الصدف الجميلة كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة رحمة محمد رواية الصدف الجميلة كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية الصدف الجميلة كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية الصدف الجميلة كاملة جميع الفصول
رواية الصدف الجميلة كاملة جميع الفصول
:حسبييييييييييي
: اااه
الناس بدات تتجمع علي بنت خبطتها عربيه وواقعه علي الارض مش قادره تتحرك رجليها وجعاها وبتنز.ف من دماغها
البنت بدموع: اه رجلي مش قادره
العربيه بعد ما خبطتها وقفت بس محدش نزل منها
واحد زعق قرب من العربيه: انت مش عايز تتكرم وتنزل من العربيه تشوف البنت الي خبطها دي
واحد تاني: انت لازم تاخدها المستشفي
البنت حاولت تقف: خلاص محصلش حاجه
فجاء اتفتح باب العربيه ونزل منها شخص وبصلهم بلامبالاه وكمل بملل: هتفضلو ترغو كتير هتوها يلا خلينا نخلص
الناس خدت البنت وركبتها العربيه وهو بصلها في مرايه العربيه سرح لثواني في جملها وعيونها العسلي
وكان في بنت جنبه اتكلمت بدلع: يلا بقا يمراد امشي
مراد فاق وبصلها وبعدين مشي
البنت: شكرا ليك وانا اسفه ظهرت قدام العربيه فجاه
مراد ببرود: طيب
ناني الي مع مراد بصت ليها: اسمك اي شاطره
البنت بستغراب: شاطره؟
بعد دقايق وصلو قدام المستشفى لانها كانت قريبه منهم
ولسه البنت هتطلع من العربيه سمعت حد بينادي عليها
ساره بخوف: ليلي مالك
ليلي سندت علي ساره ببتسامه الم: متقلقيش انا كويسه
ساره بزعيق: محمد هات كرسي متحرك بسرعه
وجاب كرسي وجه بسرعه
محمد: دكتوره ليلي مالك
ناني كانت بصه من شباك العربيه بملل: اي الفلم الهندي دا
مراد فجاه شغل العربيه ومشي
ليلي فضلت بصه للعربيه لغايت ما اختفت
وبعد فتره
دكتور ايمن: الخبطه كانت قويه شويه بس الحمدلله رجلك كويسه وكمان الجرح الي في دماغك سطحي
ليلي بضحك: ماشي ي دكتور
دكتور ايمن ضحك: ايوا نسيت اني بتكلم مع اكفأ دكتوره جراحه عندي
ساره: بقا كدا مااااشي يدكتور
دكتور ايمن بضحك: وطبعا انتي احسن دكتوره اطفال عندي
ساره بغرور : ايوا ايوا عارفه
ليلي ضحكت: يخربيت تواضعك يشيخه
ساره: كل الناس بتقولي تواضعك دا الي موديكي في داهيه
دكتور ايمن بضحك: طب اسبكم بقا واروح اشوف شغلي
مراد كان واقف عاري الصدر وبيشرب كاس وجت ناني حضنته من ضهره
ناني بدلع: مالك ي مراد
مراد بصلها بغموض وسبها وقعد علي كنبه ورفع رجله علي طرابيزه قدامه: ار.قصي
ناني ضحكت بدلع: عيوني
وشغلت اغنيه وبدات ترقص وتقرب من مراد
عدا اليوم وفي صباح يوم جديد مراد صحي علي خبط الباب بص جنبه كانت ناني نايمه
مراد بص للساعه وكمل بملل: دا وقته
الباب مش مبطل خبط قام وراح يفتح وكان..
↚
صباح يوم جديد مراد صحي علي خبط الباب بص جنبه كانت ناني نايمه
مراد بص للساعه وكمل بملل: دا وقته
الباب مش مبطل خبط قام وراح يفتح وكان اقرب صاحب ليه عمرو
مراد بزهق: رخاامه علي الصبح كدا
عمرو ببتسامه : اشتقتلك ي بيبي
مراد بص وراه : ادخل
دخل عمرو والاتنين دخلو الصاله
عمرو: رحت القصر قالولي انك مجتش من امبارح قولت اكيد هنا مع…..
وقاطع كلامه صوت طلع من الاوضه: مررراد
عمرو صفر: اوعااا كنت عارف
مراد ضحك: لا ذكي ياض
مراد دخل خد التيشرت بتاعه من الاوضه وطلع لبسو : يلا
ومشي هو عمرو
وفي الطريق تليفون مراد رن وفتح الاسبيكر: هاا
ندي السكرتيره: عند حضرتك اجتماعات مهمه النهارده واول اجتماع بعد نص ساعه مع الوفد الايطالي
مراد بجديه: تمام
وقفل معاها
عمرو بسعاده: فيور المزه الايطاليه جايه تاني
بعد فتره وصل مراد وعمرو قدام القصر بتاعه
طلع الجناح بتاعه واخد شور ولبس بدله وعضلاته برزه وحط البرفان بتاعه وكان شكله حلو اوي وفتح درج كبير في ساعات كتير وكل واحده احلي من التانيه اختار ساعه ونزل راح لاوضه تانيه
مراد: عامله اي يحبيبتي
مامته : الحمدلله يحبيبي كنت فين من امبارح
مراد: كنت في الشقه المهم عندي اجتماع مهم اوي دلوقتي واحتمال اتاخر
مامته: ربنا يحميك ويوفقك في حياتك ديما
مراد باس ايديها ونزل من اوضتها لقي عمرو بيعاكس في الخدامه الي بتحط لي العصير
مراد بجمود : عمرو
ليلي ببتسامه: متخافيش يطنط هو كويس
كانت بتغير لمريض عندها علي الجرح وبتعقمه ومامته قعده بتعيط وخايفه عليه
مامت المريض: ربنا يحميكي ي بنتي ويخليكي لولاكي كان ابني مات
ليلي ببتسامه: بعد الشر عليه ربنا يخليه ليكي
المريض : شكرا ي دكتوره ليلي انا هخرج النهارده صح
ليلي: ايوا بس هتيجي بعد يومين عشان افك السلك
↚
المريض: ماشي
ليلي: حمدلله علي السلامه بعد اذنكم
وطلعت من الاوضه راحت لساره لقاتها بتعالج طفل
ولدت الطفل: شكرا ليكي
ساره ببتسامه : علي اي دا واجبي
ومشيت الام وابنها
ليلي بضحك: الي يشوفك وانتي بتعاملي الاطفال يقول انك كيوت وانتي جواكي حيوان مفترس
ساره: بنت هضربك
ليلي: لا وعلي اي اتهان واتبهدل سكت اهو
ساره: جدعه هااا جايه لي بقا
ليلي بسرحان : بفكر فالي حصل امبارح
ساره: لسه بتفكري في مراد
ليلي بسرحان : مش عارفه لي ي ساره بس شكلو مش عايز يروح عن بالي
ساره بضحك : انه العشق ي ساده
ليلي ضحكت: عشق اي يشيخه اتنيلي انا لحقت
قاطع كلامهم ممرضه: دكتوره ليلي دكتور ايمن عايزك
ليلي: ماشي(وبصت لساره) باي
ندي السكرتيره اول ما شافت مراد : الوفد في اوضه الاجتماعات
مراد: تمام هاتي اوراق الصفقه وتعالي
ندي: حاضر
ودخل الاجتماع هو وعمرو وندي وبداو يتكلمو في الشغل وعمرو باصص ل فيور وكان سرحان مراد خد بالو راح ضربو في رجلو عشان يفوق
عمرو بخضه وصوت عالي: اي في اي
الكل ضحك عليه
مراد بصله بجمود وهمس: انا في شغل
عمرو همس: خلاص بس بلاش البصه دي يعم
وبعد فتره الاجتماع خلص
مراد وهو قايم رايح مكتبو: هاتيلي كل الاوراق الي عايزه تتمضي
ندي: ثواني وهيكونو عند حضرتك
مراد: عمرو يلا شوف شغلك
عمرو:_______
مراد استغرب انو مردش بص نحيتو لقي……
يتبع…
↚
مراد: عمرو يلا شوف شغلك
عمرو:_______
مراد استغرب انو مردش بص نحيتو لقي سرحان
مراد وقف قدامه وتكلم بجديه وصوت عالي شويه : انت ي استاذ
عمرو انتبه: ا.. اي ي مراد
مراد : علي شغلك
عمرو: بلاش تبقا قفوش كدا فيها اي لما اسرح حبتين
مراد بجديه: مفيش سرحان في الشغل احنا مش بنلعب هنا يلا علي شغلك
عمرو: مراد حبيبي بلاش العصبيه دي ليجرالك حاجه
مراد بصله بغضب
عمرو: احممم طب س سسلام
ومشي بسرعه علي مكتبه عشان عارفه لما مراد بيتعصب ممكن يهد الدنيا فوق دماغه
ومراد كمان راح علي مكتبه
ساره: يلا ي ليلي
ليلي خدت شنطتها : يلا
ممرضه جت بسرعه: دكتوره ليلي… دكتوره ليلي
ليلي بقلق: في اي ي اسماء
اسماء: في حاله لسه واصله دلوقتي حادثه ودماغه بتنز.ف حالته صعبه اوي
ليلي جريت معاها بسرعه: حضرو العمليات بسرعه
ليلي جهزت ولسه هتدخل العمليات مامت المريض وقفتها
مامت المريض بدموع: ابوس ايدك الحقي ابني
ليلي: متقلقيش عليه ان شاء الله خير ادعيلو
وسبتها ودخلت العمليات بسرعه عدا ساعه واتنين وتلاته وفجاه اوضة العمليات اتفتحت وخرجت ليلي
مامت المريض واهله جريو عليها يطمنو
ليلي بصت ليهم بحزن: انا اسفه… البقاء لله
مامت المريض بدموع وصريخ وقعدت علي الارض : لااااا ابني ابنييييييييي ي حبيبي…..
ليلي عيونها دمعت عليها بس هي مش بايديها حاجه هي عملت الي عليها بس ربنا لي حكمه تانيه لو كان بايديها حاجه كانت عملتها عشان هي عارفه وجع الخساره والفراق بسبب موت مامتها كان اكبر كسره في حياتها
(ليلي كانت عيشه هي ومامتها واختها عشق.. مامتها وباباها انفصلو وهما في سن صغير وباباها اتجوز وعاش في تركيا وبعد موت مامتها باباها طلب انها تيجي هي وعشق يعيشو معاه بس ليلي رفضت وراحت عشق مع باباها ومراته لتركيا تكمل دراسه هناك)
فاقت ليلي من شرودها ومسحت دموعها الي نزلت ومشيت راحت مكتبها كانت ساره مستنياها هناك اترمت في حضنها وفضلت تعيط ساره عرفت الي حصل
ساره بهدوء بقت تطبطب عليها وتمشي ايديها علي شعرها بحنان: اهدي ي حبيبتي انتي عملتي الي عليكي وانتي دكتوره وعارفه ان ممكن يحصل دا يلا الوقت اتاخر ولازم نمشي
ليلي خرجت من حضنها وهزت راسها بالايجاب ومشيت مع ساره وصلو العماره الي عايشين فيها ووصلو للشقه وكأن كل واحده ما صدقت تدخل اوضتها وتترمي علي السرير وتنام
في تركيا
: عشق ي عشق
عشق جريت: بابا حبيبي وحشتني اوي
باباها: وانتي كمان وحشتيني اوي يقلب بابا كنت عايزك في حاجه كدا
عشق: قول ي ابو الادهيم
باباها ادهم ضحك: تعالي ي مجنونه
وقعدو في الصاله
ادهم بغموض: في عريس متقدملك
عشق اتوترت: اا.. اا. ي بس ي بابا انا مش عايزه اتجوز
ادهم بتركيز : ولي بقا ما انتي بقيتي عروسه وزي القمر اهو وانا عايز افرح بيكي
↚
عشق حاولت تغير الموضوع : ونعمه انت الي زي القمر يجميل
ادهم: لامتي يعشق
عشق : لامتي اي ي راجل ي طيب
ادهم اتنهد: انتي عارفه انا بتكلم في اي ي قلبي لو كان بيحبك كان حته جه وتقدم ليكي
عشق بتوتر: انا مش فهمه حاجه
ادهم ابتسم: هتكدبي عليا يعشق عارف انك لسه بتكلمي سيف مع اني مانعتك
عشق: ي بابا سيف
ادهم: شششش انا حذرتك منه كتير ي بنتي سيف لا من مستوانا ولا شبهك دا مجرد شاب طايش عرفك عشان الفلوس بتاعت ابوكي وبس
عشق قامت وقفت: بابا سيف بيحبني ومستحيل يفكر كدا وانا كمان بحبه
ادهم اتنهد : ماشي ي عشق كلمي وخلي يجي بكرا الساعه 8
عشق جريت في حضنه وباسته من خده: انت احلي اب في الدنيا دي كلها
وسابته وجريت علي اوضتها رنت علي سيف مره ومردش والتانيه رد
عشق بفرحه: سييييف بابا موافق انك تيجي تقابله
سيف: ايييييي
عشق: اه والله بجد وكمان عايزك بكرا الساعه 8
سيف: اكيد جاي ي حبيبتي
عشق بستغراب: مالك سيف انت مش مبسوط
سيف: مبسوط طبعا ي مجنونه انا بس مع صحابي مش عارف اتكلم بصي شويه وهروح واكلمك
عشق ببتسامه عريضه: ماشي باي
وقفلو مع بعض فضلت تتنطط شويه ومسكت تليفونها وبدات تتفرج علي صورها هي وسيف
مراد رجع هو وعمرو القصر بتاعه في وقت متاخر جدا واول ما وصل
واحده من الخدم: الحمدلله ان حضرتك وصلت مدام فاتن تعبانه جدا ومش قادره تاخد نفسها
مراد وعمرو جريو علي الاوضه بتاعتها
مراد: ماما
عمرو: شالها ي مراد نوديها المستشفي بسرعه
مراد فعلا عمل كدا ونزلو للعربيه بسرعه وفي وقت قصير كان وصل قدام المستشفى بسبب السرعه العاليه الي كان ماشي بيها مراد
بعد ما دخلت مامت مراد المستشفي وكشفو عليها
الدكتور: اتصلو بسرعه علي دكتوره ليلي دي محتاجه عمليه قلب مفتوح حالتها خطيره
عمرو بصدمه: قلب مفتوح
الممرضه جريت وبعد فتره رجعت تاني: دكتور.. دكتوره ليلي مش بترد
مراد بعصبيه: وهو مفيش غيرها شوفو حد تاني بسرعه
الدكتور: دكتوره ليلي من اكفأ الدكاتره هنا
مراد بعصبيه : يوووووه هاتي عنونها وانا اروح اجبها
الممرضه بصت للدكتور بعني اديلو العنوان الدكتور حرك راسه بالايجاب
الممرضه: اتفضل معايا
راح مراد معاها واخد العنوان ودقايق وكان قدام العماره بتاعتها وطلع للشقه وفضل يرن الجرس ويخبط لدرجه ان الباب كان هيتكسر وفجاه الباب اتفتح
مراد بغضب: انتي ليلي
………..
↚
مراد بغضب: انتي ليلي
: هو انت الي….
قاطعها مراد بعصبيه : اخلصي انتي هترغي انتي ليلي
ساره : لا مش انا
ليلي جت من وراها وهي بتفرك في عيونها : مين بيخبط يسا….(وكملت بصدمه) انت
مراد اتعصب اكتر: مين فيكو ليلي
ليلي بعدم فهم : انا
اول ما سمعها شدها بسرعه ومشي
ساره بصدمه : ليلييييي
ليلي فضلت تصوت وتحاول تسحب ايديها من ايدها بس مفيش فايده اكن ايديها لزقت في ايدو وهو مش فارق معاه صويتها ولا محولتها انها تشيل ايدو
نزل من العماره وفتح باب العربيه وزقها لجوه وبسرعه ركب هو كمان ومشي باقصي سرعه
ليلي بزعيق : انت واخدني علي فين وازاي تشدني كدا انت مجنون
مراد:_____
ليلي لسه هتتكلم لقت نفسها قدام المستشفي الي بتشتغل فيها وسالته بستغراب: انت جايبني هنا لي
مراد نزل من غير ما يرد عليها ونزلها من العربيه ومسك ايديها بس المره دي كانت مستسلمه وكانت عايزه تفهم هو جبها هنا لي
واول ما دخلو المستشفي جريت عليها ممرضه وفهمتها الي حصل
ليلي جهزت بسرعه عشان تدخل اوضه العمليات وراحت للاوضه لقت مراد وعمرو واقفين فضلت بصه لمراد وبعدها دخلت العمليات وبعد ساعات خرجت ليلي ومراد وعمرو جريو عليها
عمرو: طمنينا
ليلي: الحمدلله العمليه نجحت بس لازم تدخل العنايه ال48 ساعه الجايين
مراد: هدخل اشوفها
ولسه هيمشي ليلي وقفتو: مش هينفع دلوقتي
مراد ببرود : انا مش باخد رايك انا بعرفك وبس
ولسه هيمشي ليلي مسكت ايدو
ليلي: لو سمحت انا مقدره الي انت فيه بس…
قاطعها مراد وزق ايديها : هدخل اشوف
ليلي بدا صوتها يعالي: قولتلك خطر عليها مش هسمحلك تدخل ليها دلوقتي
عمرو جري علي مراد: مراد اهدي بتقولك خطر عليها دلوقتي
مراد بصلو بغضب ومشي
عمرو: اسف علي اسلوبو بس دي مامتو اعذري
ليلي ببتسامه رقيقه: اكيد.. بعد اذنك وسبتو ومشيت
ليلي اول ما وصلت علي مكتبها كلمت ساره بسرعه تطمنها عشان عارفه انها زمانها هتنزل تدور عليها في الشوارع زي المجنونه طمنتها عليها وحكت ليها الي حصل
وفجاه الباب اتفتح وكان مراد
ليلي اتخضت بس مبينتش : طب باي دلوقتي ي ساره (وقفلت معاها وبصت لمراد) اتفضل
دخل مراد وقعد علي الكرسي وبصلها
ليلي بجمود : قولت لحضرتك مش هينفع تشوفها دلوقتى
مراد: بعد ال48 ساعه هتخرج من هنا
ليلي بصدمه: انت اكيد مجنون ازاي هتخرج كدا انت مستغني عنها
مراد ببرود : اظن ان دي امي وانتي ملكيش دعوه وقولتلك اني ببلغك وبس عشان انتي هتيجي معاها
ليلي بنفس الصدمه : اجي معاها فين اي الكلام دا
مراد نفخ بضيق: انتي برغي كتير لي
↚
ليلي وقفت وتكلمت بزعيق : قولتلك مينفعش
مراد سكت لثواني يحاول يتحكم في غضبه : بعد ال48 ساعه هتخرج من هنا وجهزي نفسك عشان هتيجي معاها وهتكوني المسؤوله عنها لغايت ما تخف خالص
وسابها وخرج من غير حتي ما يسمع رايها
ليلي: اي الهبل دا
وكملت شغلها من غير حتي ما تفكر في كلامو كانت فكراه بيقول كدا لمجرد انو خايف علي والدته بس كان فعلا كلامو صح بعد ما عدت الساعات
باب مكتب ليلي خبط
ليلي وهي بتشتغل: اتفضل
مراد: يلا
ليلي بصتلو بستغراب : يلا اي حضرتك
مراد: كل حاجه جهزه يلاا بسرعه
ليلي لسه هتزعق لقت دكتور ايمن
دكتور ايمن: دكتوره ليلي معلش مراد مصمم ياخد ولدته ومضي علي اخلاء مسؤليتنا وانتي الي متابعه حالة المريضه
ليلي بزعيق : ازاي توافق علي كدا اصلا هي متعوره دي عمليه في القلب
مراد بلامبالاه : يلا
ليلي بصتلو وكانت هترفض بس فكرت في مامتو وان عمليتها مش سهله في وافقت
ومشيت مع مراد ركبت في عربيه الاسعاف مع مامتو وهو ساق العربيه وراهم
وبعد فترة وصلو واول ما وصلو….
عشق: اخيرا ي سيف النهارده خطوبتنا بجد مش مصدقه حسه اني بحلم
سيف باس ايديها: لا دي حقيقه ي حبيبتي واحنا فعلا اتخطبنا
عشق اترمت في حضنه: انا بحبك اوي اوي اوي
سيف باسها من جبينها: وانا بعشقك اوي اوي اوي
قرب منهم ادهم ومني مراتو
ادهم: دي خطوبه مش كتب كتاب ابعد 10متر لورا
مني : مبروك يقلبي
عشق حضنتها: الله يبارك فيكي ي ماما
عدت السهره وعشق صحيت الصبح علي مسدچ من سيف وبعدها جريت
عشق بصوت عالي رج البيت: ادهااااااااااااااااااااام
↚
عشق صحيت الصبح علي مسدچ من سيف وبعدها جريت
عشق بصوت عالي رج البيت: ادهااااااااااااااااااااام
ادهم صحي مخضوض وخرج من اوضته بسرعه: اي في اي
عشق ضحكت جامد من شكله: مالك ي ابو الادهيم
ادهم بنوم : قطعتيلي الخلف ي بنت المجنونه
عشق ضحكت: ماشي ي والدي العزيز سيف هيجي ياخدني دلوقتي هنروح نشوف الشقه
ادهم بضيق : ازاي هتروحو لوحدكم
عشق: انت ناسي ان في ناس هناك بتجهز الشقه
ادهم : ماشي ي عشق خالي بالك من نفسك
عشق ابتسمت : عيوني ي ابو الادهيم
بعد فتره جه سيف وخد عشق ومشيو راحو الشقه الي هيعيشو فيها وبداو يجهزو الشقه سوا وبيخدو راي بعض في كل حاجه
واتفقو ان الفرح يكون بعد شهر
بعد ما ليلي وصلت القصر اتفاجأت بشكله كان حلو اوي فضلت مشيه وبتبص حوليها باعجاب شديد
ليلي بهمس: دا قصر ولا متاهه
كانت ليلي مشيه ورا مراد بالظبط وعشان هي مش بصه قدامها وبتتلفت تشوف القصر اول ما مراد وقف خبطت في ضهره
ليلي غمضت عيونها ومسكت دماغها : اه اي الحيطه دي
مراد لف ليها وهي فتحت عيونها
ليلي اول ما شافتو اتوترت : اا.. اا ااسف كنت فكراك حيطه
مراد ببرود : ادخلي
ليلي: اي
مراد شاور للاوضه: ادخلي الاوضه وصلنا
ليلي بتوتر: ا..اه تمام
وسابتو ودخلت الاوضه وتفاجأه كانت مجهزه بكل حاجه تحتاجها
ليلي: هي دي….
قاطعها مراد: اي حاجه هتحتاجيها موجوده اتفضلي وياريت تخدي بالك منها
وسابها ومشي
ليلي افتكرت معاد العلاج بتاع مامت مراد وبدات في شغلها
جه الليل كانت ليلي بتكلم ساره
ليلي: اتوحشتك
ساره: وانتي كمان وحشتيني ومقولكيش بقا المستشفي من غيرك احسن بكتيرررررر
ليلي ضحكت: اه ي كلب البحر
↚
ساره ضحكت: قوليلي مامت مراد عامله اي
ليلي: كويسه كنت فكرا ان الموضوع هيبقا صعب وممكن تتعب اكتر بس كائن العصبيه دا طلع مجهز كل حاجه وكل الاجهزه الي احتاجها موجوده
ساره بستغراب : كائن العصبيه مين
ليلي: مراد هو علطول متعصب وتحسي قرفان من نفسه كدا وشاطر في انه يكلمك كلمتين ويجري حتي مبيسمعش الرد
: واي كمان
ليلي كملت : وبارد ومتكبر معرفش علي اي وهو يعني عشان حليوه وطول بعرض ومسمسم وعيون عسلي شبه عيوني يشوف نفسه كدا
: لا ميصحش برضو
ليلي: ايوا عندك……(وسكتت وبرقه عينها لما لفت ولقتو في وشها) يالهوي رحت في داهيه
ساره: بت… في اي…. بت
بس ليلي قفلت في وشها
مراد : مالك تنحتي كدا لي كملي بعد مسمسم وعيون عسلي شكل عيونك
ليلي فضلت تكح جامد وكان في كوبايه ميه جنبها خدتها وشربت شويه: ه.. هو ح..ضرتك جاي لي
مراد: وانا جيبك هنا عشان ترغي وتكلمي صحبتك ولا تخلي بالك من ولدتي
ليلي: هي…
قاطعها بغضب : اومال اي اكفأ دكتوره وشاطره ومفيش زيك وبتاخدي بالك من المريض وديما جنبه عشان لو احتاج حاجه و..
ليلي قطعته بزعيق : حضرتك انا اطمنت عليها وهي في الاوضه الي جنبي وكل شويه بشوفها وادتها كل الادويه بتاعتها واظن ان من حقي اني ارتاح كمان
مراد جز علي سنانه بغضب: تاني مره صوتك ميعلاش والا هتشوفي مني رد فعل مش هيعجبك (وشد منها التليفون) طول ما انتي موجوده هنا تاخدي بالك من والدتي وبس وصدقيني لو جرلها حاجه مش هرحمك
ليلي: ومحدش قالك تجبها البيت انت الي اصريت مع ان في هناك مراقبه اكتر وممرضات حوليها طول الوقت يبقا لو حصلها حاجه انت السبب مش انا
مراد رد ببرود : كلامي يتنفذ
ليلي: هات تليفوني
بس كان سبها ومشي
ليلي بغيظ : يوووووه اي الكائن دا لا بقا هو مش اشتراني انا لازم اخد التليفون
وطلعت من الاوضه ملقتهوش فضلت تبص حوليها لغايت ما شفتو ماشي في الدر الي فوق ودخل الجناح بتاعه
طلعت بسرعه ووصلت قدام جناحه
ليلي: اخبط ولا اقتحم المكان زي القضي المستعجل
فكرت تقتحم بس خافت من ردت فعله في خبطت مره والتانيه والتالته
ليلي بستغراب : هو مات جوه ولا اي انا هدخل بقا
وزقت الباب لقتو قاعد عاري الصدر علي السرير وفاتح الاب توب حتي لما فتحت الباب مبصش ناحيتها اتفاجات من شكل الاوضه كلها اسود وانتبهت ان في صوره كبيره جدا لبنت موجوده جنب السرير وبصتله مكنش مديها اي اهتمام
ليلي بغيظ: انت مين عشان تاخد تليفوني كدا انا عايزه حالاً
مراد باصص للاب توب ومردش
ليلي اتغاظت اكتر: انا بكلمك علي فكرا
مراد لسه بنفس الوضع
ليلي راحت ليه وقفلت الاب توب: عايزه تليفوني
مراد بص ليها اخيرا وقام وقف قدامها وبقا يقدم خطوه وهي ترجع لورا خطوه
ليلي بقوه عكس الي جواها : انت بتقدم كدا لي علي فكرا مش هتخوفني كدا هاتي تليفوني خليني امشي
وفجاه خبطت في الحيطه وهو بقا قريب منها اوي وباصص علي شفايفها ليلي انتبهت في حطت ايديها علي بوقها ونزلت عينها لتحت خدت بالها انو مش لابس تيشرت في حطت ايديها التانيه علي عيونها: خ… خلاص مش عايزه حاجه
مراد قرب منها اكتر لدرجه انو بقا بيتنفس نفسها غمض عينو لثواني وفجاه……
↚
مراد قرب من ليلي اكتر لدرجه انو بقا بيتنفس نفسها غمض عينو لثواني وفجاه بعد عنها وطلع التليفون بتاعها من جيبه
مراد بسرعه : خدي واطلعي برا
ليلي فتحت عين واحده وشافت التليفون خديته وجريت
مراد كان باين عليه الغضب وبقا رايح جاي.. رايح جاي بيحاول يتحكم في غضبه
لغايت ما دخل عمرو : رايح جاي كدا لي
مراد:____
عمرو اتنهد : انسي بقا ي مراد عيش حياتك
مراد بغضب ظاهر : وهي فين الحياه دي
عمرو صوته بقا عالي شويه : لازم تعيش الحياه مش هتفضل عايش علي الماضي وذكرياته كفايه السنين الي عدت وانت زي ما انتي مش بتتغير ولا بتنسي
مراد جز علي سنانه : اطلع برا ي عمرو مش عايز اتكلم
عمرو بزعيق: لازم تتكلم انت من وقت الي حصل وانت كاتم جواك مش راضي تتكلم (قرب منو وحط ايدو علي كتفو اتنهد وكمل بصوت عادي) عارف ان الي عدا صعب حد يستحمله صدقني الكلام هيريح طلع الي في قلبك
مراد:____
عمرو نفخ بحزن: مفيش فايده مهما اتكلم هسيبك ترتاح
مراد حرك راسه بالايجاب ومشي عمرو ورجع تاني
عمرو: ما تيجي نسهر شويه
مراد بجمود وراح فتح اللاب توب: عندي شغل
عمرو: دا في مزز
مراد بصله: امشي ياض من هنا
عمرو غمز : دول طلبينك مخصوص كدا تكسفهم
مراد: غور ي عمرو بدل ما اقوملك
عمرو ضحك: لا خلاص انا ماشي ومش خوف علي فكرا انا بس مش عايز اتعبك
مراد ضحك: لا حنين
عمرو ضحك : اومااال يلا سلاموز ي بيبي
بعد ما عمرو مشي مراد فضل يفكر في ليلي وبعدين كمل شغل
ليلي بعد ما خرجت من عند مراد جريت علي اوضتها وكانت بتتنفس بسرعه ودقات قلبها سريعه جدا حطت ايديها علي وشها لقتو ساخن وقفت قدام المرايا كان وشها احمر اوي: مالك ي ليلي اي الي حصلك (وابتسمت بنتصار) بس جبت التليفون عشان انا قويه اصلا برافو عليكي ي بت ي لولي
وبصت في الساعه لقت الوقت اتاخر جريت علي السرير عشان تنام
عند عشق طول الوقت مع سيف بيجهزو الشقه بتاعتهم
رجعت عشق البيت بعد يوم طويل مع سيف لقت باباها مستنيها
عشق جريت عليه وحضنتو: بابا حبيبي
ادهم بادلها الحضن: حبيبت بابا (خرجها من حضنو وبص ليها) مبسوطه
عشق ساعتها سكتت استغربت من سكوتها دا المفروض ترد عليه علطول وتقول ايوا وهطير من الفرحه كمان بس في احساس جواها غريب مش قادره تفهمو
ادهم بستغراب : سرحتي في اي
عشق انتبهت وابتسمت: ايوا ي حبيبي مبسوطه
ادهم باس راسها: ربنا يسعدك ويفرح قلبك علطول يلا روحي نامي باين عليكي التعب
عشق حركه راسها بالايجاب مع ابتسامه بسيطه وراحت لاوضتها فضلت تفكر كتير
عشق حطت ايديها علي قلبها : مش عارفه اي الاحساس دا بس حسه ان في حاجه هتحصل احساس مخوفني اوي
ومن كتر التفكير نامت من غير ما تحس
في صباح يوم جديد مراد صحي وكان مصدع اوي قام وجهز عشان يروح الشركه ونزل من الجناح بتاعه راح الاوضه بتاعت مامتو شافها واطمن عليها بس اضايق اوي ان ليلي مش جنبها راح اوضتها وخبط بس مفيش رد فتح الباب وفعلا مكنش حد موجود في الاوضه
مراد نادا علي حد من الخدم: فين دكتوره ليلي
الخدامه: في جنينه القصر
مراد سابها وراح ليلي
ليلي شافته وهو جاي كان شكله حلو اوي وهمست لنفسها: الحلاوه دي مش لايقه علي قنبله الغضب دا ربنا يستر علي الصبح دا جاي مكشر ولا دي طبيعة وشه
قرب مراد ليلي ببتسامه: صباح الخ….
قاطعها مراد بجمود : انا جيبك عشان تخلي بالك منها ولا….
↚
قطعته بزهق : استاذ مراد انا عارفه شغلي كويس ومش حضرتك الي هتعرفه ليا ولدتك كويسه الحمدلله وانا متابعه حالتها كويس والادويه بتاخدها في معادها بالظبط و….
سكتت لما لقت حد من الخدم قرب منهم: اتفضلي القهوه
مراد استغرب انها سكتت بس لقي الخدامه بتحط القهوه
مراد كان باين عليه التعب وليلي لحظة دا وبسرعه قبل ما تمشي وقفتها
ليلي : هاتي كوبايه قهوه كمان
الخدامه: حاضر
وسابتهم ومشيت
ليلي بهدوء: ممكن تقعد شويه
مراد بصلها بلامبالاه ولف عشان يمشي
ليلي: حضرتك دلوقتي تعبان ومش هتعرف تركز في شغلك دا غير انك ماشي من غير ما تفطر في حتي اشرب كوبايه قهوه
مراد سمع كلامها واستغرب من دا لانه ديما مبيردش علي حد وبيعمل الي في دماغه
قعدو شويه ساكتين وقاطع الصمت دا الخدامه رجعت ومعاها كوبايه قهوه لمراد وسابتها ومشيت
ليلي قاطعة السكوت دا : ممكن اعرف اي مشكلتك معايا
مراد: افندم؟!
ليلي: يعني لي حسه ديما انك مش طايقني هو انا اكلت ورثك
مراد ببرود : معنديش مشكله مع حد
ليلي: طب لي علطول مكشر اضحك للدنيا هتضحكلك
مراد كمل شرب القهوه ومردش
ليلي فضلت تبصله شويه: ممكن اسالك سؤال
مراد بصلها بضيق: انتي رغايه لي
ليلي: ماشي هسال… هي مين البنت الي كانت في الصوره الكبيره الي في الاوضه بتاعتك دي
مراد بصلها بضيق
ليلى بتوتر : لما كنت بجيب التليفون بتاعي منك شوفت صورتها في جالي فضول اعرف مين دي
مراد ساب القهوه بغضب وتكلم بتحذير : بعد كدا متساليش في الي ملكيش فيه بدل ما تشوفي رد ميعجبكيش وطلوع الجناح بتاعي فوق ميحصلش تاني وياريت تشوفي شغلك اكتر من كدا عشان لو والدتي جرالها حاجه صدقيني هكرهك في اليوم الي اتولدتي فيه
وسابها ومشي ليلي استغربت لي السؤال دا ضايقه اوي كدا وقامت دخلت القصر لوالدته تتطمن عليها
مراد اول ما وصل شركته
السكرتيره لمراد : عمرو بيه مستني حضرتك جوا
مراد دخل ومردش عليها اصلا
عمرو بتوتر: مراد في خبر مش هيعجبك
مراد بنتباه:…….
↚
عدت ايام وبدات مامت مراد بالتحسن وجه معاد العلاح بتاعها وليلي جت وادتو ليها ولسه هتتكلم قاطعها رنت تليفونها فرحت اوي اول ما شافت الي اتصل
ليلي بفرحه : عشق وحشتيني اوي
وطلعت من الاوضه وراحت اوضتها
عشق: الجذمه الي مش بتسأل ولا تعرف عني حاجه
ليلي بضحك: ما انتي عارفه اني ديما في الشغل
عشق بحزن مصطنع: يعني الشغل اهم مني ي قاسيه
ليلي بضحك : لا طبعا بابا عامل اي طمنيني عليه وطنط مني
عشق: كويسين وحشتيهم اوي وبعدين مش هتباركيلي بقا
ليلي بفرحه: لا متقوليش بابا وافق علي سيف
عشق ضحكت: ايوا اخيرا
ليلي: الف مليون مبروك ي قلبي
وقاطع كلامهم صوت رج الاوضه والتليفون وقع من ايد ليلي من الخضه: ليليييييييي
ليلي التفت للصوت وكان مراد عينه بطلع شرار
ليلي: في اي
مراد قرب منها ومسك ايديها جامد لدرجه انو كان هيكسرها وسحبها معاه لاوضه مامتو
كانت مش قادره تتنفس اكنها بطلع في الروح ودقات قلبها بتقل اوي
ليلي جريت عليها مكنتش فاهمه اي الي بيحصل ولا عارفه تعمل اي بتبص لمراد الي باين عليه التوتر ومستني تعمل حاجه ولسه هتتكلم سمعت صوت عربيه الاسعاف جت ودخلو بسرعه خدو مامت مراد وليلي ركبت معاهم هي ومراد عربيه الاسعاف
ليلي بخوف: مراد
مراد بجمود: اسكتي احسنلك
مراد كان ماسك ايد مامتو وباصص ليها وساكت كان شايف مواقف بينها وبينو قدامو بتعدي وهو صغير ولما كبر لما دخل الجامعه ومواقف كتير كانت حياتهم حلوه اوي لغايت ما جه اليوم الي اتشقلبت حياته فيه الصدمه الي عمرو ما توقعها
فاق من شروده علي صوت جهاز القلب بص ليه
ليلي بصوت عالي للي بيسوق العربيه: بسرعه
مراد بصلها ورجع تاني بص لمامته وفجاه العربيه وقفت كانت وصلت قدام المستشفى مراد وليلي نزلو دخلت مامت مراد المستشفى
مراد مسك الدكتور من راقبته جامد: حياتك قصاد حياتها انت فاهم (وزقو)
الدكتور كشف عليها وبسرعه خدوها علي اوضه العمليات
مراد كان باصص لليلي بصمت بس نظراته كفيله تخليها مرعوبه كانت نظرات توعد وعتاب كانو بصين لبعض بصمت وقاطع صمتهم
ساره ببتسامه: لولا وحشتيني
ليلي مصدقت ان ساره جت وخدتها وبعدت عن مراد واول ما وصلت مكتبها انفجرت في العياط
ساره بقلق: في اي مالك
ليلي بدموع : معرفش ي ساره معرفش اي الي حصل انا ادتها العلاج بتاعها وكانت كويسه جدا وعشق رنت عليا مشيت عشان اكلمها ومعرفش اي الي حصل بعدها فجاه مراد جه وشدني عند مامتو ولقتها مش قادره تتنفس….. انا انا السببب لو حصلها حاجه….
وانفجرت في العياط مره تانيه
ساره خدتها في حضنها: اهدي ي حبيبتي انتي معملتيش حاجه اهدي
ليلي كانت مستمره في العياط وفجاه بطلت ومسحت دموعها بعشوائيه : مراد… مراد.. لازم اكون جنبه
وقامت بسرعه راحت لمراد في خروج الدكتور جريت عليه بسرعه: هي كويسه صح
↚
الدكتور: حاولنا معاها و الحمدلله رجعت نبضات القلب طبيعيه بس
مراد: بس اي
الدكتور سكت شويه اكنه بيفكر في حاجه وكمل : هنعمل ليها تحاليل عشان اعرف اي سبب الي حصل معاها دا بعد اذنكوا
الدكتور مشي وليلي فضلت بصه نحيته وفجاه لقت مراد مسك ايديها جامد ونزلو من المستشفى كان عمرو وصل
مراد وهو ماشي وماسك ليلي كلم عمرو: خليك هنا لحد ما اجي
عمرو: طب انت رايح فين
مراد مشي ومردش عليه وركب ليلي العربيه وركب هو كمان ومشي باقصي سرعه لحد ما وصل عند عماره فخمه وحلوه اوي نزلها من العربيه وسحبها تحت صريخ ليلي ومحاولتها انها تبعد ايده بس مش عارفه ركبو الاسانسير
ليلي بدموع: مراد سيب ايدي واسمعني
ولما وقف الاسانسير سحبها ووقفو قدام شقه وطلع مفتاح من جيبو واول ما فتح الباب زق ليلي لجوا ودخل وقفل الباب
ليلي بدموع: الله يخليك اسمعني انا
قاطعها مراد بصوت عالي: انتي.. انتي اي كنتي هتبقي السبب في موت اغلي حد في حياتي الي عايش عشانها اصلا ودلوقتي معرفش فيها اي بسببك وبسبب اهمالك كل ما اشوفك الاقيكي بتتكلمي في التليفون وسيباها لوحدها لغايت ما بسببك كانت هتمشي وتسبني
ليلي بدموع اكتر: والله انا
قاطعها تاني بصوت ماليه الغضب والغل: انا حذرتك انها لو حصل ليها حاجه هكرهك في اليوم الي جيتي في الدنيا ومراد الجارحي مبيرجعش في كلمته
مراد بدا يقلع چاكت البدله بتاعه وشمر كمه وقلع حزام البنطلون بتاعه ولفو علي ايده وبدا يقرب وليلي ترجع لورا: ابوس ايدك اسمعني ي مراد
ونزل عليها بالحزام في كل مكان في جسمها لدرجه ان كل جسمها بقا بينز.ف كان بيضرب بغل وحقد وغضب عميه عن صريخها وعياطها وتوسلتها انه يسيبها
وبعد فتره سابها واخيرا وقف عذابها وهي مش قادره تتحرك ومش بايديها حاجه غير العياط وبس
مراد شالها ودخل اوضه ونايمها علي السرير وهي من كتر الوجع اغمي عليها
ولما فاقت كان…….
يتبع…
↚
ليلي صحيت بخضه وفضلت تبص حوليها بصدمه
ليلي بخوف: بسم الله الرحمن الرحيم (وكملت بفرحه) دا..دا طلعععع حلممم يالهوي طلع حلممم الحمدلله يارب
وفتكرت والدت مراد طلعت تجري علي اوضتها واول ما وصلت قدام الاوضه خدت نفس كبير وطلعته تاني وقفلت نص عيونها وبدات تفتح الباب براحه جدا لغايت ما شافتها نايمه وكل حاجه طبيعيه اتنهدت براحه
..: في اي
ليلي اتخضت وبصت وراها بسرعه: انت مين
عمرو ببتسامه: اي ي بنتي الخضه دي كلها انا ي ستي عمرو صاحب مراد
ليلي اتنفست براحه: افتكرتك حرامي
عمرو ضحك: وهو حد يقدر يدخل قصر مراد الجارحي او يطلع منه من غير اذنه
ليلي افتكرت الحلم وبهمس لنفسها : قطيعه
عمرو بستغراب: بس انتي اي الي مصحيكي لحد دلوقتي
ليلي بسرحان ممزوج بخوف: مراد الجارحي
عمرو بعدم فهم: ايي
ليلي فاقت: حلم.. حلم مرعب
عمرو ببتسامه: دا مجرد حلم روحي كملي نوم
ليلي ابتسمت: ماشي
ومشيت وسبته وهي بتفكر في الحلم وتكلمت بخوف : ي ماما انا عايزه امشي من هنا
وجريت علي اوضتها وقفلت الباب بسرعه واتنهدت بخوف وافتكرت عشق اختها وقررت ترن عليها
ليلي: الووووووو
عشق: لولا حبيبتي وحشتيني اوووي الجذمه الي مش بتسأل
ليلي اتصدمت وفتكرت نفس الرد الي في الحلم
عشق: الو.. الوووو.. ليلي
ليلي انتبهت وكملت بتوتر: ها… في اي
عشق بستغراب: مالك
ليلي ابتسمت: مفيش حاجه ي حبيبتي المهم انتي عامله اي وبابا وطنط مني كويسين
عشق: كلنا كويسين ناقصنا انتي وبس
ليلي: والله وحشني اوي بس صاحيه لي لحد دلوقتي
عشق ببتسامه: كنت بكلم سيف
ليلي اتنهدت بقلة حيله: عشق مش بابا…..
قاطعتها عشق: مش بابا قالك متتكلميش معاه تاني عشان مش مرتاح ليه وطمعان في فلوس بابا ومش هيحافظ عليكي وانه انسان طايش ومش قد المسؤوليه (كملت بضحك) خلاص وافق عليه اصلا واتخطبنا
ليلي برقة وافتكرت الحلم تاني: ع… عشق ه..كلمك بعدين
ومستنتش ردها وقفلت: دا مجرد حلم ودي صدفه اكيد(وفتكرت مراد وشكله المرعب في الحلم وخافت) انا.. انا لازم امشي من هنا
قامت بسرعه…..
عند ساره تليفونها كان عمال يرن كتير وهي نايمه لغايت ما زهقت وردت
ساره بنوم: الو
…: احلي الو سمعتها في حياتي
ساره: مين معايا وبعدين حد يرن علي حد في الساعه دي
…: مش انا عملت كدا يبقا فيه
ساره بصوت عالي: ولاااااااا مش ناقصه تناحه يلا في داهيه
وقفلت في وشه وسابت التليفون ونامت علطول
عند عمرو الي كان مصدوم من ردها: يالهوي (وبص لشاشه التليفون تاني اكنه بيتاكد من حاجه) ايوا هو دا رقمها يعني الصوت دا طالع من الحنجره بتاعتها يسواد السواد يابا رشدي
وبعت رساله ليها ” مجنونه ”
وقفل تليفونه ونام وهو علي وشه ابتسامه وفرحه انه كلمها وسمع صوتها
↚
ليلي فتحت باب الاوضه براحه وفضلت تبص في كل حته في القصر ولما اتاكدت ان مفيش حد خرجت بشنطه هدومها وفضلت ماشيه براحه وبتبص في كل حته حوليها بخوف لغايت ما سمعت صوت حد جاي نحيتها
حطت ايديها علي بوقها بسرعه وشافت الطربيزه نزلت تحتها هي وشنطتها وكان حد من الخدم
فضلت دقايق وطلعت من تحت الطربيزه
ليلي: ااااه
وحطت ايديها علي بوقها بسرعه كانت اتخبطت في دماغها من الطربيزه وهي طالعه
وبدات تمشي تاني بخوف وتبص حوليها لغايت ما وصلت عند باب القصر اتنهدت بفرحه وللاسف فرحتها مكملتش لما فتحت لقت بودي جاردات كتير قدام القصر وفي كل حته فيه قفلت الباب تاني بسرعه
ليلي وبتتنفس بصوت عالي : هار اسوح اي دا كله اعمل اي دلوقتي
افتكرت انها شافت شباك في المطبخ بيطل علي جنينه القصر خدت شنطتها ومشيت بحذر لغايت ما وصلت قدام المطبخ لقته فاضي خدت نفس وطلعتو تاني ودخلت بسرعه المطبخ وفتحت الشباك وهي بتبص وراها ولسه بتبص قدامها لقت بودي جارد في وشها وباصص ليها
ليلي: عاااااااااا(رجعت لورا خطوه وحطت ايديها علي قلبها) منك لله يشيخ قطعتلي الخلف (وكملت وهي بتبلع ريقها بصعوبه) انت اي الي موقفك كدا
البودي جارد بصوت تخين ويخوف: مراد بي امرني بكدا
ليلي: اسكت اسكت اي الصوت دا (وقفلت تاني الشباك وهي مضايقه وبتنفخ بضيق) اعمل اي دلوقتي
وهي راجعه الاوضه لمحت شباك كبير بيطلع لورا القصر ابتسمت: اكيد محدش هيقف ورا القصر
وطلعت تجري علي الشباك وفتحتو براحه وهي بتبص تتاكد ان مفيش حد وفعلا مكنش في حد بس كان ضلمه اوي
ليلي ببتسامه: الله عليكي ي بت ي لولي
ورفعت شنطتها بصعوبه عشان تقيله لغايت ما رمتها برا القصر ابتسمت بفرحه
حاولت هي تطلع بس مكنتش طايله جابت كرسي ووقفت عليه وقعدت علي الشباك وخرجت رجليها الاتنين برا ونططت
ليلي ببتسامه نصر وهي بصه للشباك: حطتلي حراسه في كل مكان بس برضو خرجت بالعند فيك
…: تفتكري
يتبع…
↚
ليلي بعد ما نطت من الشباك
ليلي ببتسامه نصر وهي بصه للشباك: حطتلي حراسه في كل مكان بس برضو خرجت بالعند فيك
…: تفتكري
ليلي عيونها برقت: لا لا اكيد مش هو
وبصت وراها بسرعه كانت الضلمه ماليه المكان ومفيش حد موجوده خدت نفس عميق وطلعته تاني براحه: مفيش حد الحمدلله
مسكت شنطتها ولسه بتبص قدامها: عاااااااااا
مراد وهو مربع ايده وباصص ليها: راحه فين
ليلي: انا… انا (وبتسمت بغباء) كنت بتمشي
مراد بص لشنطة هدومها: بتتمشي بشنطة هدومك
ليلي بصت ليها وغمضت عيونها وعضت شفايفها وهمست: غبيه
مراد بخبث : اي مختيش بالك منها
ليلي بصت ليه: لا.. لا مش بتاعتي
مراد: امممم (وشاور لحد من البودي جاردات) هاتها وتعالي
وقرب من ليلي فجاه وشالها ومشي
ليلي شهقت: عاا نزلني عااااا حد يلحقني ي ناس (وفتكرت الحلم وعيطت)
مراد بص ليها بستغراب: بتعيطي لي
ليلي بصتله وعيونها مليانه دموع وعيطت بصوت اعلي
مراد وصل للاوضتها وحطها علي السرير وبصلها بملل: بطلي عياط
ليلي سكتت وبصت ليه افتكر الحلم فعيطت تاني بصوت اعلي
مراد زهق وزعق: قولتلك بطلي عياط
ليلي سكتت علطول وبصت للبودي جارد الي دخل وحط شنطتها جنب الباب ومشي
ليلي لنفسها: لا لا رايح فين تعالي
مراد بجمود: كنتي رايحه فين
ليلي:…..
مراد بصلها وجز علي سنانه: لما اسالك سؤال تردي ليا
ليلي قامت وقفت بتوتر : كنت ماشيه مش عايزه افضل هنا مامتك بقت كويسه مش محتجاني خليني امشي وهبعت ليها ممرضه تديها الادويه بتاعتها في مواعدها
مراد بص ليها بنظره طويله : ماشي
ليلي: م.. ماشي همشي يعني
مراد بص ليها: ايوا
ومشي وسابها تحت تاثير الصدمه لغايت ما اخيرا فهمت كلامه: اي دا يعني همشي وافق كدا بسرعه (وابتسمت) طلع طيب
حاولت تنام بعدها بس مش عارفه قررت تقوم تشوف مامت مراد وتطمن عليها
وقامت فعلا وراحت للاوضه بتاعتها ولسه هتدخل سمعت صوت
_متقلقش هنفذ الي قولتلي عليه اهو
↚
…..
_والفلوس هخدها امتي
…..
_طب يلا سلام بقا
ليلي بستغراب: تنفذ اي؟؟
وفتحت الباب براحه لقت واحده من الخدم بتقرب من مامت مراد وهي ماسكه حقنه وشكلها هتحطها في المحلول الي متعلق ليها
ليلي بسرعه: بتعملي اي
ولاء الخدامه بصت بصدمه وتكلمت بتوتر: ها مبعملش
ليلي بصوت عالي: اي الي فايدك ومخبياه ورا ضهرك دا
ولاء بلعت ريقها بصعوبه: لا ولا حاجه
ليلي قربت منها وشدت ايديها: وريني اي الي معاكي
الحقنه وقعت من ايديها وليلي اول ما سبتها وجابت الحقنه كانت ولاء جريت برا الاوضه
ليلي بزعيق: استنيي
بس كانت جريت معرفتش راحت فين وبعدها ليلي راحت الجناح بتاع مراد وخبطت جامد
مراد فتح الباب ببرود : انا مش هخلص منك بقا ولا اي
ليلي رفعت الحقنه قدام وشه وبدات تحكي الي حصل
مراد بغضب جحيمي وزق ليلي عشان يروح لولاء
ليلي: اهدي ي مراد نشوفها عملت كدا لي
مراد بزعيق: مش هرحمها وسعي من وشي
ليلي خافت من صوتو وبعدت شويه واول ما مشي مشيت وراه
مراد طلع تليفونو بسرعه ورن علي حد من الحرس الي واقف برا: اقفلو كل ابواب القصر مش عايز نمله تطلع منه فهمييين
وقفل معاه ورن علي حد تاني: اجمعلي كل الخدم حالاً
وقفل معاه ودقايق وكان كل الخدم قدام مراد
مراد جز علي سنانه: فين ولاء
كل الخدم بصو لبعض بستغراب ومحدش رد
مراد بصوت عالي: اي اخرصيتو ما تنطقو
اتكلم واحد من الخدم: انا شوفتها من شويه بتطلع من باب القصر الي ورا
وقاطع كلامه واحد من الحرس دخل وساحب ولاء : مراد بي لقتها بتحاول تطلع من القصر
مراد ابتسم بمكر وبص ليها شويه : طب يلا روحو كملو نوم
وكل الخدم مشيوا وبقاش غير ليلي ومراد وولاء
ولاء بدموع وجسمها كله بيترعش: مراد بي انا…
مراد بخبث : روحي نامي
ليلي وولاء بصو ليه بصدمه
مراد: يلاا
ولاء جريت وراحت اوضتها ومراد بص لي ليلي
مراد: يلا انتي كمان
ليلي بستغراب: اا.. انت
قطعها مراد بخبث: المسامح كريم يلا روحي نامي
وسابها ومشي
ليلي فضلت تبص ليه لغايت ما اختفي: مش مرتاحه ليه
صباح يوم جديد ساره صحيت علي صوت المنبه قفلتو بملل وشافت الساعه كانت 7الصبح ولمحت مسدچ من رقم غريب استغربت وفتحتها
ساره بستغراب: مجنونه!! مين دا والله انت الي مجنون وستين مجنون كمان
وقامت فطرت وجهزت وراحت المستشفى
اول ما وصلت كان عمرو واقف قدام المستشفى واول ما شافها ابتسم وقرب منها بسرعه
عمرو: ي صباح الفل
ساره: صباح النور انت لسه عايش
عمرو ببتسامه : تخيلي بقاا
ساره: ماشي بعد اذنك
ولسه هتمشي عمرو وقفها: ممكن اتكلم معاكي شويه
ساره بستغراب: بخصوص اي
عمرو ببتسامه: بصراحه حابب اتعرف عليكي اي رايك
ساره ابتسمت: كسفتني ياسمك لي (وفجاه كشرت) ابعد ياض من وشي لصوت ولم عليك الناس
ومشيت وسبتو
عمرو اتصدم من ردها: ياض!!! وامبارح ولااا ونفس الجعوره اي دا
↚
وقاطع تفكيرو صوت تليفونو بيرن وكان مراد
عمرو: اي ي برنس
……
عمرو: جاي ي عم بس متزقش
وقفل معاه
ليلي قامت وراحت لاوضة مامت مراد لقاتها صحيه
ليلي ببتسامه: حمدلله علي السلامه
مامت مراد بصوت ضعيف: الله يسلمك ي حبيبتي
ليلي: الحمدلله صحتك اتحسنت اوي وبقيتي كويسه
مامت مراد: البركه ربنا وفيكي
ليلي ابتسمت : كدا اقدر امشي وانا مطمنه
مامت مراد ببتسامه: كتر خيرك تعبتك معايا
ليلي: تعبك راحه ي طنط المهم انك قومتي بالسلامه
وفضلو يتكلمو كتير وليلي حكت ليها علي تصرفات مراد
مامت مراد: حقك عليا ي بنتي الي عدا مش سهل عليه مراد مكنش كدا ابدا كان حنيه الدنيا فيه
ليلي ببتسامه: مش زعلانه المهم انك بخير وبعدين عندو حق يخاف علي الجميل دا
مامت مراد ضحكت: فكرتيني ببنتي سلمي
ليلي: وهي فين دلوقتي
مامت مراد اتنهدت: الله يرحمها
ليلي بحزن: اسفه فكرتك
مامت مراد : لا ي حبيبتي متتاسفيش وانا مش نسياها عشان افتكرها (وبدات تفتكر الي حصل لبنتها) ماتت في حادثه عربيه
ليلي بحزن: الله يرحمها
مامت مراد بحزن: ودا كان سبب من الاسباب الي خلت مراد قلبه يقسي اكتر حتي صورتها ديما معاه وحطتها في الاوضه بتاعته
ليلي افتكرت الصوره الكبيره الي كانت في الجناح بتاعه وفتكرت ردت فعله وتكلمت بحزن: الله يرحمها (وكملت) طب ممكن ترتاحي شويه بقا
مامت مراد بحزن: خليكي معايا شويه انا علطول لوحدي وساكته ومبلاقيش حد اتكلم معاه واديكي شايفه القصر كبير ومراد وعمرو علطول في الشغل
ليلي ابتسمت: حاضر
وفضلو يتكلمو ويضحكوا سوا وفجاه حد جه
…: انا جيييت
في مكان تاني
ولاء بخوف: مراد بيه حضرتك جايبني هنا لي
مراد قام وقف مكانه وباين عليه الهدوء التام ودا الي خوف ولاء اكتر: الاه قوليلي ي ولاء كنتي بتحاولي تطلعي من القصر لي امبارح
ولاء: ك… كنت ااا كنت… ك..
مراد بهدوء وخبث: مالك بس متوتره كدا لي تعالي اقعدي
ولاء : ل.. لا العفو ي بيه
مراد بصيغة امر: انا بأمرك مش باخد رايك تعالي
ولاء كانت رجليها بتترعش من كتر الخوف ولسه هتمشي خطوه علي سجاده كبيره فاصله بينها وبين مراد
مراد: تؤ تؤ تؤ كدا هتعدي علي سجاده الشرف الحمرا دي بالجذمه اقلعيها
ولاء بصت ليها شويه
مراد بحده: يلاا
ولاء خافت وقلعت الجذمه بسرعه وقدمت خطوه وبعدها صرخت من كتر الوجع ورجليها كلها د.م
السجاده كانت كلها ازاز متكسر صغير
مراد بصلها واتكلم ببرود: تؤ انتي مش عارفه اني بكره الصوت العالي يلا تعالي اقعدي استريحي
ولاء مشيت خطوه كمان وصرخت بصوت اعلي وبدموع: انا اسفه ي بيه ابوس ايدك ارحمني
مراد: استغفر الله تبوسي ايدي اي بس (وتحولت ملامحه من الهدوء للغضب الشديد) مين الي بعتك
ولاء بدموع: محدش بعتني ي بيه
مراد اتكلم تاني بصوت هادي : كدا ي ولاء بقا انا كنت عايز اعفو عنك تقومي تكدبي عليه طب قدمي خطوه كمان
ولاء بدموع: لا ونبي خلاص هقول
مراد ببرود : خلاص قولي
ولاء بدموع ورجليها بتترعش وكلها د.م: معرفش ي بيه غير ان حد رن عليه وعرض عليه فلوس كتير اوي مقابل اني احط الحقنه في المحلول الفلوس عمتني ومقدرتش ارفض
عمرو : خدي الحقنه ازاي
ولاء وهي بصه لرجليها الي مش قادره تحركها: رن عليا تاني وقالي ان في حد برا القصر واقف معاه الحقنه وقالي اطلع اخدها منه
مراد كان ساكت تماما وبيسمع وولاء بصاله ومرعوبه منه
عمرو: شكله اي
ولاء بدموع : معرفش الدنيا كانت ليل اوي مشفتهوش وكمان كان حاطت قناع علي وشه
مراد قام فجاه و………
↚
..: جيييت
مامت مراد ببتسامه وفرحه: جاسر حبيبي وحشتني يواد
جاسر بيتسامه وقرب حضنها: وانتي كمان ي ست الكل وحشتيني اوي
مامت مراد: حمدلله علي سلامتك ي حبيبي
جاسر ببتسامه: الله يسلمك (وبص لليلي وكمل بهمس) مين المزه دي
مامت مراد بنفس الهمس ومسكته من ودانه: اتلم يواد
جاسر بالم: خلاص حاضر حاضر
وضحكوا الاتنين
ليلي ببتسامه: بعد اذنكوا
وسبتهم وخرجت من الاوضه
ولاء بتفكير: ايوا سمعتو بيقول كامل الصياد
مراد قام فجاه وقرب منها
مراد وهو باصص ليها بغل : امشي
ولاء فرحت: بجد ي بيه امشي
مراد ببرود: مش قصدي تمشي كدا (وشاور علي الباب) قصدي تمشي كدا (شاور علي السجاده الي كلها ازاز)
ولاء الفرحه الي كانت علي وشها تلاشت ورجعت تاني تعيط: سبني ي بيه ونبي وانا اوعدك مش هخليك تشوف وشي تاني
مراد بغضب وجز علي سنانه : امشي
عمرو واقف وبقا خايف من مراد وشكله الي تحول وعيونه الي بقت كلها اسود: استر يارب
ولاء مكنش قدمها حل غير انها تنفذ الي مراد بيقول عليه وكل ما تمشي خطوه تصرخ اكتر من المره الي قبلها وبتحاول متقعش لان كل الازاز هيدخل جسمها لغايت ما اخيرا عدت السجاده
مراد: خلاص كدا وصلتي بر الامان اقعدي علي الكرسي
الاء بدموع وصوت عياطها عالي قعدت علي الكرسي
مراد قرب منها وبقا وشه في وشها وتكلم بصوت ملي غضب : دلوقتي تقدري تنفذي وعدك ومشفكيش قدامي تاني ولو حتي صدفه صدقيني مش هرحمك
ولف عشان يمشي رجع ليها تاني: انا سبتك عشان ولدتك ملهاش حد غيرك اشكريها لولها كان زمانك ميته
ومشي هو وعمرو وركبو العربيه
عمرو بصلو: هتعمل اي
مراد بخبث : هتشوف دلوقتي
عمرو بلع ريقه بخوف: الله يستر من دماغك
وبعد دقايق كانو قدام القصر واول ما دخلو سمعو صوت ضحك خارج من اوضه مامت مراد
عمرو اول ما سمع الصوت عرفه وجري علي الاوضه
ومراد فضل واقف بيفكر في حاجه وبعدها مشي
عمرو بفرحه: جاسر
جاسر قام وحضنه: وحشني ياض
عمرو بصوت نسائى: وهو انا لو كنت وحشتك كنت اتاخرت دا كله يوحش
مامت مراد بضحك: اه لو مامتك موجوده دلوقتى وسمعتك كانت طختك عيارين جابت اجبلك
عمرو وجاسر ضحكوا جامد وكملو كلامهم
عند ليلي كانت واقفه قدام المرايه بتسرح شعرها وسرحانه في مراد لما راحت الجناح بتاعه عشان تاخد تليفونها ولما شفته اول مره وخدها المستشفى وابتسمت ولما بصت في المرايا صرخه
ليلي بصت وراها بسرعه: عااااااا يخربيتك
مراد ابتسم من رد فعلها بس اتصدم من كلمة يخربيتك : ايي
ليلي انتبهت للكلمه : قصدي يخربيت حضرتك
مراد بصلها بغضب
ليلي: يووووه مش، قصدي انا
فجاه سكتت لما لقت مراد بيضحك بصتلو بسرحان
مراد انتبه ليها: احممم كنت جاي اشوفك مشيتي ولا لا
↚
ليلي بيتسامه: همشي دلوقتي.. وحمدلله علي سلامة مامتك
مراد ولاول مره يبتسم في وشها: الله يسلمك.. السواق برا هيوصلك
ليلي: لا متتعبش نفسك انا همشي
مراد: مبحبش اعيد كلامي (ومشي نحيت الباب ووقف تاني وضهره لليلي) شكرا
وكمل مشي
ليلي ابتسمت بغباء : اي دا دا قالي شكرا وبيضحك
مراد سمعها وابتسم ابتسامه ظهرت بجانب شفايفه وراح اوضه مامته وسلم علي جاسر
(جاسر يبقا صاحب مراد وعمرو اوي.. كان عايش في تركيا بقاله سنتين ولسه راجع)
وبعد فتره باب الاوضه بتاعت مامت مراد خبط ودخلت ليلي
ليلي ببتسامه: جيت اسلم علي حضرتك قبل ما امشي
جاسر بصلها وهمس لعمرو: برضو محدش قالي مين المزه دي
عمرو ضحك : يبني احترم نفسك بقا دي الدكتوره الي اهتمت ب ماما
مامت مراد حست بحزن: بالسرعه دي
ليلي ببتسامه وقربت منها ومسكت ايديها: حضرتك بقيتي كويسه اهو ونا لازم امشي عشان شغلي كمان
مامت مراد بحزن ظاهر ومراد خد باله من كدا: طب ابقي تعالي ليا علطول انا اعتبرتك زي بنتي
ليلي ببتسامه: عيوني ي جميل انت
مامت مراد ضحكت: تسلم عيونك ي بنتي
ليلي: باي
وبعد ما طلعت من الاوضه مامت مراد بحزن: يلا اطلعو برا عايزه انام
جاسر وعمرو طلعو ومراد فضل باصص لمامته لما لقه دموعها بتنزل عرف انها افتكرت سلمي وان ليلي فكرتها بيها لقي نفسه خارج من الاوضه بسرعه وطلع من القصر لقي ليلي هتخرج من بوابه القصر راح نحيتها
مراد بصوت عالي: ليلي
ليلي التفت ليه: نعم
مراد من غير تردد: تتجوزيني
عشق ببتسامه: سيف انا مش مصدقه ان النهارده خطوبتنا
سيف ساب التليفون وبص ليها ببتسامه: الف مبروك عليا انتي
ومسك ايديها وباسها بحب
عشق اتكسفت: طب يلا نروح نجيب الفستان
عشق وسيف كانو مشيين في المول بيجهزو لخطوبتهم بلليل
وبعد لف كتير عشان عشق يعجبها فستان واخيرا لقت فستان سهره اسود وبيلمع ضيق لغايت الوسط ومنفوش للاخر بكم وشفاف من عند كتفها
سيف: اسود ي عشق اسود
عشق: ماله الاسود مش انت هتلبس بدله سوده
سيف بستغراب: ايوا بس..
قطعته عشق: يعني عايز تسود حياتي وانا مسودلكش حياتك
سيف ضحك: والله مجنونه
وشترو ولسه هيمشو
…: عشق ي عشقققق
………
↚
مراد: تتجوزيني
ليلي بصدمه: ايييي
مراد اتنهد وتكلم بحزن وضعف ظاهر : ليلي امي خسرت سلمي قبل كدا وكنت هخسرها هي كمان بعد موت سلمي تعبت اوي وبقا عندها اكتئاب بتتكلمش كتير وتحب تكون لوحدها علطول النهارده شوفت النظره دي في عيونها حست انها هتخسر تاني وانا مش هقدر اخسرها
ليلي: بس….
قاطعها مراد: ممكن اتكلم معاكي شويه
ليلي حست بحزنه وحركة راسها بالايجاب
: ي عشق
عشق وسيف بصو وراهم اتجاه الصوت
عشق :صافي
صافي قربت منها وحضنتها: فينك ي بنتي مختفيه لي
عشق ببتسامه صفرا : معلش بقا مشغوله شويه
صافي وهي بصه لسيف: اممم مش تعرفيني
عشق بصت لسيف: دا سيف خطيبي
صافي: خطيبك (ومدت ايديها ليه) ازيك
سيف سلم عليها: كويس انتي اخبارك اي
عشق: طب يلا ي سيف ولا اي
سيف ببتسامه: اه اكيد
ومشيو وفضلت صافي بصالهم ببتسامه خبيثه
مراد بحزن وهو قاعد علي النيل مع ليلي: انا اول مره اتكلم في الموضوع دا بعد سنين كتير(وبصلها) واول مره احكي لحد
ليلي بصتله بتركيز وحركه راسها بمعني قول
مراد اتنهد خد نفس عميق وطلعه تاني بالم: من 15سنه والدي جابر التهامي و كامل الصياد كانو صحاب وقررو يبقو شركه وبقا كل شغلهم مع بعض للاسف والدي كان واثق فيه ثقي عميه وانه مستحيل يخونه كامل الصياد استغل دا وخطط لقتله
ليلي اتصدمت وبصت ليه
مراد بصلها بحزن: ونفذ خططه وقتله (ابتسم بحزن) كان جاي البيت وتخانقو مع بعض وقتله في نص البيت مكنش حد في البيت وقتها ولما رجعنا لقناه ميت كامل الصياد حاول يكمل قتل العيله كلها بس امي خدتنا ومشينا من هنا اختفينا تماماً لغايت ما بنيت نفسي ورجعت وانا مراد جابر التهامي عشان اعرف احمي امي واجيب حق والدي
ليلي دموعها نزلت: طب وسلمي
مراد وهو باصص للنيل: لا سلمي توفت وهو راجعه من الجامعه خبطتها عربيه وللاسف راحت (وبص لليلي) ليلي امي كانت بتحب والدي اوي بس راح وسلمي راحت بعده خايف اخسرها كفايه الي بعدو مش هقدر اخسرها حتي ولاء الخدامه كامل الصياد هو الي بعتها عشان يموتها
ليلي شهقت: انت كنت شايل كل الحمل دا لوحدك
مراد ابتسمت بحزن: متعوتش احكي ومكنتش هحكي بس لازم تعرفي الكلام دا… ليلي وجودك هيفرحها انتي اكتر واحده انا متاكد انك هتحافظي عليها
ليلي بصت في عيونه شويه وابتسمت: وانا موافقه اساعدك ي مراد
مراد بصلها: بجد
ليلي ابتسمت: ايوا انا عارفه وجع الخساره لاني خسرت ماما الله يرحمها وانت الي عشته صعب حد يستحمله وعشان متخسرش تاني انا موافقه اتجوزك
مراد ابتسم وفضل باصص ليها وهي بصاله
وفجاه رن تليفونه بص للي بيرن وابتسم ورد
مراد بمكر: جاي
وقفل مع الي كان بيرن
ليلي بستغراب لما لقت ملامحه الي تغيرت تماماً: اي الي غيرك كدا
مراد ابتسم: اه بدانا شغل الزوجه من دلوقتي
ليلي ضحكت جامد ومراد فضل باصص ليها ببتسامه
مراد ببتسامه: طب يلا اروحك واروح شغلي
ليلي ابتسمت: يلا
عمرو كان قعد بيفكر في ساره وابتسم لما افتكر اول لقاء بنهم لما كانت مامت مراد في العنايه لمدت يومين
Flash Back
عمرو : مراد
مراد : في اي
عمرو: روح ارتاح انت هنا طول اليوم
مراد بعتراض: لا
↚
عمرو اتنهد: مراد مش وقته عناد روح وانا موجود روح حتي خد دش ساخن وغير هدومك (وكمل بهزار) رحتك طلعت يعم
مراد ببتسامه صفرا : اي يواد الدم الخفيف دا بص هناك كدا (وشاور في اتجاه)
عمرو بص: في اي
واتفاجئ بمراد ضربه بالقلم علي قفاه: عشان تبقا تخف دمك تاني
وسابو ومشي وهو بيضحك تحت صدمة عمرو
جه صوت بنت بتضحك بصوت عالي: ي عيني دا اتصدم
عمرو بص لتجاه الصوت: عجبك المشهد
البنت بضحك: جدااااااا
عمرو بغيظ : تحبي اجي ادوقك نفس القلم
البنت: نعااام اتشطر علي الي ضربك علي قفاك يخوياا
..: دكتوره ساره دكتوره ساره
ساره لفت لتجاه الصوت وكان ولد صغير بيجري عليها نزلت لمستواه : عيون ساره
الولد الصغير: انا كنت شاطر وسمعت كلام مامي كله وكنت باخد العلاج في ميعاده وخفيت خلاص فين بقا الهديه الي قولتيلي عليها
ساره بفرحه وتشجيع: شاطر ي بطل تفتكر بقا جبتلك اي
الولد الصغير بتفكير: اممممم مش عارف قولي انتي
ساره طلعت شكولاته من جيبها: اهي
الولد بفرحه كبيره: شكولاته
خدها منها وباسها علي خدها: انا بحبك اوووي
ساره بحب: وانا كمان بحبك اوي يلا روح لمامي عشان متقلقش عليك
الولد الصغير حرك راسه بالايجاب ومشي جري وهو بينادي علي مامته ورافع الشكولاته بيوريها لمامته بفرحه
دا كله تحت انظار عمرو الي كان باصص لساره بأعجاب وقرب منها شويه: دكتوره ساره دكتوره ساره
ساره بستغراب: نعم
عمرو: فين الشكولاته بتاعتي انا كمان
ساره: لما تتسخط وتبقا عيل هديك شكولاته
عمرو بصدمه من ردها: ي ساتر يارب اي اللسان دا
ساره: مالو لساني
عمرو: متبري منك ي حبيبي
ساره: حبك برص وعشره خرس وواحد اطرش والتاني اعمي و…..
عمرو: باااااااااااس انا اسف دا اي الراديو الي اتفتح دا
ساره ضحكت: باي ي ابو قفا ورايا شغل
وسابتو ومشيت
Back
عمرو ضحك وهمس لنفسه: ربنا خد من طولها وحطو في لسانها اي اللسان دا
جاسر بستغراب: هو فين مراد
عمرو: مش عارف اكيد وراه شغل
وقاطع كلامهم دخول مراد وطلع الجناح بتاعه من غير كلام
جاسر وعمرو بصو لبعض بستغراب ورحو ورا لقو خارج من الجناح
عمرو: في اي ي مراد
مردش عليه ولا بصلهم اصلا بس علامات الغضب الي علي وشه عرفتهم ان في مصيبه
مراد خرج من القصر خالص وركب عربيته وهما الاتنين بسرعه ركبو معاه ومراد مبيردش علي اسئلتهم خالص وساق بسرعه عاليه جدا
عمرو: مراد هدي السرعه شويه
جاسر: اه ونبي مش عايز اموت
مراد عالي السرعه اكتر
عمرو لجاسر : هنموت
جاسر: يسوادي عليا يارتني ما جيت
عمرو بخوف: بعد اي بقا ما خلاص روحنا في داهيه هنموت واحنا لسه شباب زي الورد
جاسر بخوف: اه ونعمه ورده مفتحه
عمرو: ولا مغمضه مش هتفرق دلوقتي
مراد بغضب: اخرسو انتو الاتنين لرميكم من العربيه
عمرو وجاسر بسرعه حطو ايديهم علي بوقهم وسكتو بعد نص ساعه وصلو قدام مخزن كبير جدا
جاسر وعمرو بصو لبعض: صلاة النبي احسن
دخل مراد المخزن وفتح الباب براحه ووراه جاسر وعمرو
مراد وهو بيشمر كم القميص: ي اهلا بالحبايب
…….
↚
مراد: ي مرحب بالحبايب
كان واحد قاعد علي كرسي ومتربط ومحطوط شريطه سوده علي عيونه
مراد قعد علي كرسي قصاده وشاور لحد من البودي جارد الي كانو واقفين حوليه يشيل الشرط من علي عينه
مراد ببتسامه: اهلا بيك في جحيم مراد التهامي ي ابن الصياد
مصطفي بخوف: انت جايبني هنا لي ي مراد
مراد حط رجل علي رجل : لا ولا حاجه انتقام بسيط بس رد علي الي ابوك عمله مع اني ممكن اقتلك بس انا جدع برضو
وقرب منه مسك من رقبته بغضب: لو كان حصل ليها حاجه مكنش هيكفيني روحك بس
وزقه جامد لدرجه ان الكرسي اتقلب بيه لورا وبدا ينز.ف من دماغه
مصطفي بوجع: ااااه
مراد وهو بيشاور لبودي جارد يعدله: لا استرجل كدا انا لسه عملت حاجه
مصطفي بخوف: انا مليش دعوه ابويا الي خططت لدا كله
مراد ضحك جامد: ياااااه لو سمعك وانت بتقول الكلمتين دول بس عادي كدا كدا اتصورت (وبص لعمرو الي ابتسم بمكر)
عمرو: واتبعت ليه كمان ي كبير
مصطفي بخوف : سبني ي مراد
مراد: خلاص حاضر
عمرو وجاسر بصدمه: اييي
مراد بص ليهم: اي هسيبه
مصطفي بفرحه: ماشي يلا
مراد قرب منه وبدا يفكه فعلا وعمرو وجاسر بصين لمراد ومش فاهمين حاجه
مراد بخبث: يلا امشي
مصطفي بص ليه وبعدين جري من قدامه ولسه هيطلع من المخزن خالص
مصطفي بصراخ: اااااااااه
ووقع مكانه كان مراد مصوب المسد.س عليه ورصا.صه جت في رجله
مراد بصيغه امر : هاتو
راح 2 من البودي جارد وجابو مصطفي الي بيصرخ من الالم وقعدو علي الكرسي
مراد قرب منه وبخوف مصطنع : اي الدم دا وريني كدا (ونزل مراد علي ركبته ومسك رجله الي متصابه) تؤتؤ ينهار ابيض اهدي متخافش هطلعهالك اهدي اهدي
مصطفي بخوف ممزوج بالم: لا لا لالاااااااااااا
كان مراد ماسك الجرح جامد اوي وبالايد التاني بيطلع الرصا.صه بكل غل
مراد: تؤتؤ احنا مش قولنا نجمد كدا ونسترجل (وكمل بستفزاز) ولا انت مش راجل
مصطفي باصصله بغيظ
مراد بصله جامد: مالك ي صاصا باصصلي كدا لي اوعي تكون زعلت مني
وسابو ولف وقف ورا الكرسي: دا انا بس خايف الرصا.صه تفضل في رجلك وتعملك حاجه وحشه لسمح الله
وبحركه سريعه كان ماسك دراعه ورجعه لورا كسره او خلعه خالص
مصطفي: ااااااااااااااااااه
↚
مراد بغضب وبص لواحد من البودي جارد كمل الي قولتلك عليه وارمي قدام بيت ابوه
وخرج ووراه جاسر وعمرو
جاسر بضحك: وانا الي كنت فاكر ان قلبك بقا حنين وعفوت عن الواد
عمرو ضحك: خلعت الواد مبقاش في حته سليمه
جاسر بتفكير: بس ي مراد هما الرجاله هيعملو فيه اي تاني
مراد: لا حاجه بسيطه هما بس هيحطوا فجسمو نفس نسبه السم الي كانو عايزين يحطوها في جسم امي وهيرموا قدام قصر الصياد ويا يلحقه يا يتكل علي الله ويريحنا منه
جاسر وعمرو: يخربيتك
مراد: يلا اركبو ولا تحبو تقعدو هنا شويه
ومن غير كلام كان جاسر وعمرو في العربيه مراد ضحك وركب هو كمان ومشي بس بسرعه هاديه شويه عن الاول
عدا اسبوع عمرو بيحاول يقرب من ساره بس رددها كل مره بتصدمه عن الي قبلها ومراد جنب مامته ديما وبيكلم ليلي وجاسر سرحان في ذكريات قديمه هنعرفها بعدين
ليلي صحيت وجهزت عشان تروح المستشفي ولما نزلت من العماره اتفاجات بمراد واقف قدام عربيته
ليلي: بتعمل اي هنا
مراد ببتسامه سحرتها: جاي اوصلك للمستشفي
ليلي ابتسمت ولسه هتمشي تليفونها رن وكانت عشق
ليلي بفرحه: حبيبتي
عشق: زعلانه منك
ليلي: لي بس
عشق: فينك ي ليلي مجتيش لي فرحي فاضل عليه اسبوع وعايزاكي معايا
ليلي: حجزت التذاكر وكل حاجه والله وطيارتي بكرا الصبح
عشق ببتسامه: ماشي خلاص عفوت عنك
ليلي ضحكت: ماشي ي لمضه سلام بقا عشان راحه المستشفى عندي شغل كتير
عشق: باي ي بيبي
وقفلت معاها وليلي بتضحك وسكتت لما بصت لمراد لقته مكشر
مراد: كدا من غير ما تعرفيني
ليلي: طب ممكن اعرفك واحنا ماشيين
مراد حركه راسه بالايجاب وركبو العربيه
مراد: هااا احكي
ليلي: اولا دي عشق اختي الصغيره
مراد: عارف
ليلي بستغراب: عرفت ازاي؟!
مراد بصلها: عيب لما تساليني السؤال
ليلي ضحكت وكملت: وعارف ان فرحها بعد اسبوع ولازم اروح واكون معاها
مراد: عارف
ليلي: اومال بتسال لي
مراد: مش المفروض تعرفيني ولا قراص جوافه انا
ليلي ضحكت: لا بس مجتش فرصه
مراد: وكانت الفرصه دي ناويه تيجي وانتي في المطار ولا بعد ما توصلي علي كدا
ليلي وهي بتقلدو : اممم بدانا شغل الزوج
مراد بصلها غصب عنه ابتسم: انا بتكلم كدا
ليلي حركه راسها بالايجاب وهي بتضحك
مراد: هتقعدي قد اي
ليلي: اسبوع
مراد: ابقي بالغي باباكي بقا ان فرحك بعد اسبوعين
ليلي بصدمه: ايييييي بالسرعه دي
مراد بصلها: غيرتي رايك ولا اي
ليلي: لا بس بسرعه كدا
مراد: من بعد ما مشيتي والدتي رجعت لنفس حالتها
ليلي بحزن عليها: حاضر هعرفوا
ووقفو قدام المستشفى وليلي لسه هتنزل
مراد: هبقا اجي اخدك
ليلي ببتسامه: ماشي
ونزلت وفضلت طول اليوم تشتغل هي وساره وبعد ما خلص اليوم خرجوا من المستشفى كان مراد مستنيها وروحهم
ساره: ايوا ي عم عقبالي
ليلي ضحكت: حني علي الواد عشان نفرح بيكوا دا حتي طيب ودمو خفيف
ساره: دا دمو سم اسكتي دا بعتلي رساله بيقولي مش هتحن ي جن انا جن ي ليلي
ليلي ضحكت بصوت عالي: والله مجنون زيك… يلا روحي نامي عشان السفر بكرا
بعد ما صحيو وجهزو مراد رن علي ليلي
مراد: ليلي مش هعرف اجيلك عندي شغل في الشركه كتير
ليلي: ماشي
وقفلت معاه حست انها مضايقها انها مش هتشوفو قبل ما تمشي ووصلت المطار هي وساره وركبو الطياره والزعل باين علي ليلي وفجاه لقت حد قعد علي الكرسي جنبها ولما بصت
ليلي بصدمه ممزوجه بفرحه: مراد
↚
جاسر كان قاعد مع مامت مراد وسرحان
*فلاش بااك
كان ماشي بعربيته في وقت متاخر سمع صوت بنت بتطلب المساعده وقف عربيته بسرعه ونزل منها عرف اتجاه الصوت وجري علي المكان
كانت البنت واقفه وحوليها شباب بيحاولو يقربو منها
جاسر جري نحيتها وضرب الشباب لغايت ما خافو وجريو
جاسر: انتي كويسه
واول ما رفعت وشها وبصت ليه سرح في عيونها
البنت بدموع: شكرا جدا
جاسر ابتسم: العفو
البنت لسه هتمشي جاسر وقفها
جاسر: امم تحبي اوصلك
البنت بخوف: لا انا…..
قاطعها جاسر ببتسامه عشان يطمنها: متخافيش تعالي
*بااااك
مامت مراد: سرحان في اي ي حبيبي
جاسر بحزن: لا ي امي مفيش
مامت مراد: مفيش ازاي بس مالك ي حبيبي هتخبي عليا دا انا الي مربياك ي واد
جاسر ابتسم: متشغليش بالك انتي هسيبك ترتاحي شويه عندي شويه شغل
ومشي بسرعه
مامت مراد: ربنا يسعدكم ي ولادي يارب ويبعد عنكم اي حزن وضيق
ليلي وساره وصلو المطار وركبو الطياره
وساره شافت مراد وهو غمز ليها انها تقوم وتروح مكانه وهي ابتسمت وفعلا عملت كدا واول ما قعد ليلي بصت اتجاه
ليلي بصدمه ممزوجه بفرحه: مراد.. انت اي الي جابك
مراد ببتسامه من فرحتها: مينفعش اسيبك تروحي لوحدك كمان انا الي عايز اكلم باباكي
ليلي ببتسامه عريضه: ماشي
مراد: مش هتندمي ي ليلي
ليلي بستغراب: اندم علي اي
مراد: انك وافقتي تساعديني
ليلي بتسرع: لا مش هندم كدا كدا انا معجب….
(استوعب كلامها) احممم قصدي مش هندم
مراد بصلها: اممم معجبه
ليلي بتوتر: لا لا مش قصدي انا بس…
مراد ضحك: اي التوتر دا كله انا عارف اني قمر واتحب عادي
ليلي نفخت واتكسفت: يالهوي عليك (وكملت بستغراب) ساره راحت فين
مراد ابتسم: متخافيش عمرو معاها
ليلي ضحكت: لا انا هخاف علي عمرو منها
وضحكوا الاتنين
ساره قعدت مكان مراد ومخدتش بالها مين جنبها
عمرو: وحشتيني
↚
ساره شهقت: انت اي الي جابك
عمرو ببتسامه: جاي ليكي ي قلبي
ساره: يشيخ وجع في قلبك
عمرو: ي بنتي بطلي دبشك دا بقا بصي ي صرصوره من الاخر كدا انا بحبك
ساره: صرصوره في عينك قليل الادب وحبك برص ي بعيد
عمرو اتصدم من ردودها: انتي بتجيبي الردود دي مين
ساره بصتله وغصب عنها ضحكت علي شكله
عمرو ابتسم: طب ما انتي بتضحكي اهو اومال لي وش الخشب دا
ساره ضحكت: لا صدمتك فكرتي لما مراد ضربك علي قفاك
عمرو بغيظ : احممم واي الي فكرك دلوقتي
وفضل باصص ليها بحب وهي بتضحك
عند كامل الصياد
كان مصطفي قاعد علي السرير وايدو متجبسه ورجلو ملفوفه بشاش وقطن مكان الاصابه
مصطفي بغل: مش هسيبك ي مراد اااااه ي رجلي ااااه ي دراعي
دخل كامل الصياد: يشيخ اتنيل دا كسر عضمك ولولا اننا لحقناك كان زمانك ميت دلوقتي بالسم ودا غير انك ومن غير القلم اعترفت بكل حاجه
مصطفي: ي بابا….
كامل بزعيق: اخرس خالص انا عارف هعمل اي
مصطفي حرك رجله في اتلم كامل بصتله بستهزاء ومشي وسابه
ليلي نامت علي كتف مراد وهو كان باصص ليها وبيفكر معقول هتتخلي عن كل حاجه عشان تساعده هو عارف ان اي بنت بتتمني تحب وتتجوز الي بتحبه وتكمل حياتها معاه بس هي مستعده تتخلي عن دا كله عشان تساعده وتخلي مامته كويسه وفتكر كلمة معجبه وابتسم وكان في خصله علي عيونها شالها وحطها ورا ودنها وابتسم
عمرو شاف مراد وابتسم: بصي الحب
ساره بصت لنفس الاتجاه وشافت مراد وابتسمت وخدت ليهم صوره: شكلهم حلو اوي
عمرو: هيبقا شكلنا احلي
ورفع ايدو عشان يشيل الخصله الي جنب عيونها
ساره: ايدك لتوحشك يابا
عمرو نزل ايدو ونفخ وكان في ولد صغير بيبص عليهم وبيضحك
عمرو بغيظ: هي جت عليك اضحك يخويا
ساره كتمت ضحكتها وسكتت
واخيرا وصلو مطار تركيا وكان عيلة ليلي مستنياهم واول ما شفتهم جريت عليهم وسلمت عليهم كتير
عشق: وحشتيني اوي
وساره قربت وسلمو عليها كلهم… وبعدين قرب عمرو ومراد ليلي مكنتش عارفه تقول اي
ادهم اول ما شاف مراد ضحك: مراد التهامي اي الصدفه دي
ليلي بصت ليهم بصدمه: بابا انت تعرفه
ادهم: وعز المعرفه كمان انا ووالده الله يرحمه كنا صحاب اوي
مراد: وعشان كدا جاي اطلب ايد ليلي منك
ادهم: وهو انا هلاقي عريس لليلي احسن منك ي ابني… يلا تعالو نمشي عشان ترتاحو شويه
ومشيو كلهم
وليلي قربت من مراد ومشيت جنبه: انت كنت عارف بابا صح
مراد: ايوا
ليلي بغيظ: ومقولتليش لي
مراد: مجتش فرصه واديكي عرفتي اهو
ليلي بصتله وجت عشق: ازيك ي جوز اختي المستقبلي
مراد ضحك: الحمدلله ومبروك
عشق: الله يبارك فيك (وهمست لختها) كدا متقوليليش علي المز دا اخص عليكي
ليلي: بس ي بت
عشق غمزت: وكمان بنغير ايوا ي عم
بعد فتره وصلو بيت ادهم واستريحو شويه عشان اهل سيف هيجو بلليل
ساره: ليلي بصي
ليلي بصت في التليفون وشافت الصوره الي فيها هي ومراد: الله حلو اوي
ساره: احممم العفو مفيش داعي للشكر
ليلي ضحكت: ابعتيها ليا بسرعه
وبعتتها ليها فضلت تبص عليها لغايت ما نامت
وجه الليل واهل سيف جم واتعرفو علي ليلي وساره ومراد وعمرو وباركوا ليلي ومراد
عمرو: طب باركوا ليا انا كمان قررت اتجوز انا وساره
ساره بصدمه: ايييي
وفعلا باركوا لي تحت نظرات ساره الي هتقتله
عدت الايام وعمرو ديما مع ساره بيحاول يقرب منها وليلي ومراد قربو من بعض اكتر ومستنيين فرح عشق يعدي ويتفق مراد مع ادهم علي معاد الفرح
وجه يوم فرح عشق وسيف
ادهم: ليلي حبيبتي فين عشق
ليلي وهي بتجهز لابسها الي هتلبسو في فرح اختها : معرفش هي صحيت بدري وقالت انها خارجه مستنياها عشان نروح البيوتي سنتر
ادهم قرب منها ببتسامه وباس جبينها: ربنا يفرحني بيكي انتي كمان مراد كويس وانا متاكد انو هيحافظ عليكي
ليلي ابتسمت لباباها
وفجاه دخلت عليهم عشق وهي ميته من العياط و….
↚
ليلي بخوف: عشق مالك ي حبيبتي
ادهم: مالك بتعيطي لي
عشق اترمت في حضن ليلي وبدموع: كان بيخوني ي ليلي في نفس الشقه الي كنا هنتجوز فيها (وعياطها زاد)
ليلي بصدمه: اي الي بتقولي دا
عشق خرجت من حضنها ومسكت تليفونها وورتها رساله جت ليها وكملت بدموع : بصي
ادهم شد التليفون بغضب وشاف الرساله (سيف مبيحبكيش ي غبيه وهو دلوقتي معايا وفحضني وفنفس الشقه الي كنتي هتتجوزي فيها ولو مش مصدقه تعالي وشوفي)
عشق بدموع وصوت شهقاتها بقا عالي: وروحت وشوفته في حضن صافي خاني يوم فرحي ي ليلي خلي اليوم الي استنيتو اسود يوم في حياتي انا بكرهه اوي
ليلي حضنت عشق بحنان: اهدي ي حبيبتي
ادهم بغضب ورمي التليفون في الحيطه كسره ميت حته وخرج من الاوضه
سيف وهو بيتحرك في الاوضه: اا.. اازاي عرفت
صافي بخبث: معرفش ي بيبي
سيف بصلها بشك: يعني مش انتي الي قولتلها ي صافي
صافي شهقت: انا اقولها لا طبعا وانا هفضح نفسي لي
سيف اقتنع بكلامها وبقا يفكر كتير يعمل اي
صافي ضيقت عيونها: انت كنت بتحبها
سيف ضحك جامد وقعد جنبها : احب اي ي ستي
صافي: اومال مضايق ليه انها عرفت ما تغور فيها اي يعني
سيف: واسيب الفلوس بتاعت ابوها لغيري يجي يخدها مش انا اولي برضو ولا اي
صافي ضحكت بدلع: وانا الي كنت فكراك بتحبها يخربيتك
سيف قرب منها: طب تعالي اقولك حاجه……
جه الليل وليلي خرجت من اوضه عشق بعد ما اخيرا نامت من كتر العياط والتعب
كان ادهم وساره ومني قاعدين ساكتين
ساره: هي كويسه
ليلي حركة راسها بالنفي: لا بس نامت
ادهم بغضب: كنت متاكد ان دا الي هيحصل وحذرتها كتير بس….
ليلي قربت منه وحطت ايديها علي كتفه: مش وقته الكلام دا ي بابا عشق محتجانا جنبها الفتره دي (وكملت بستغراب) فين مراد
مني: خرجو من الصبح ولسه مجوش
ليلي قلقت عليه ولسه هتمشي سمعت صوت سيف
سيف بصوت عالي: فين عشق
كلهم التفتو للصوت وادهم اول ما شافه اتعصب وقرب منه بخطوات سريعه: انت كمان ليك عين تيجي
وضربه بالبو.كس في وشه نز.ف من مناخيره
سيف بحزن مصطنع : سامحني انا…
مكملش كلامه وادهم اداله بو.كس كمان: اسامحك دا انا مش هرحمك
_استني ي بابا
التفتو لتجاه الصوت وكانت عشق قربت من سيف وهي بصه في عيونه
سيف ابتسم وافتكر انها هتسامحه لكن اتصدم لما لقاها ضربته بالقلم
عشق: انت جاي لي امشي اطلع برا
سيف: عشق اسمعيني
عشق بزعيق: اطلع براااااااا
ادهم قرب منه ومسكه من هدومه من عند كتفه كدا وسحبه علي برا
سيف بصوت عالي : عشششق اسمعيني ي عشق اسمعيني
عشق بصت بعيد عنه وحطت ايديها علي ودنها عشان متسمعش صوته
ليلي وساره ومني جريو عليها
ليلي: تعالي معايا عشان ترتاحي شويه
وفعلا خدوها ودخلوها اوضتها حاولو يتكلمو معاها بس هي نامت
ليلي بعد ما اطمنت علي عشق راحت اوضتها ورنت علي مراد ورد
ليلي بخوف: انت فين طول النهار ي مراد
↚
مراد: كان عندي شغل (وكمل بهزار) اي وحشتك
ليلي بدات تعيط: مراد
مراد قلق: مالك ي ليلي في اي
ليلي حكت كل الي حصل: وهي دلوقتي زعلانه اوي وخايفه عليها
مراد: اهدي انا جيت اهو
ليلي جريت بسرعه وطلعت من البيت كله واول ما شافت مراد اترمت في حضنه عمرو سابهم ودخل البيت ومراد حضنها بحنان : انا خايفه عليها هي موجوعه اوي ي مراد كانت بتحب سيف اوي ومستنيه اليوم دا من زمان وشوفت عمل فيها اي
مراد: كويس انها عرفته علي حقيقته من دلوقتي
ليلي بصتله بعدم فهم: ازاي
مراد ابتسم وطبطب عليها بحنان: يعني قبل ما تكون مراته وخانها اومال لو بقت مراته هيعمل اي الي حصل معاها يوجع بس كويس انه حصل دلوقتي مش بعد ما تكون مراته
ليلي ابتسمت : عندك حق
وانتبهت انها في حضنه وبعدت بسرعها: احمم اسفه
مراد شدها لحضنه تاني: اسفه علي اي انتي هتكوني مراتي
ليلي اتكسفت وبصت في الارض مراد رفع وشها ليه: ليلي مراد التهامي حلو صح
ليلي ضحكت: يلا ندخل
ودخلو الاتنين البيت
باب اوضة ساره خبطت
ساره: ادخل
عمرو: انا جيتت
ساره قامت وبصتله: ضلمت البيت ي خويا وانا اقول الجو كتم مره واحده كدا لي
عمرو بغيظ: هو انتي كل مره تضايقيني كدا
ساره: خلاص متتكلمش معايا
عمرو: انتي خطيبتي ومراتي المستقبليه وهتكلم معاكي براحتي وللاسف هستحملك واستحمل جنانك دا باي ي بيبي
وخرج من الاوضه
ساره ببتسامه: بيبي في عينك
مراد: تعالي
دخل ادهم بيت في مكان غريب ومش فاهم حاجه
ادهم: انت جايبني هنا لي
مراد شاور لحد من البودي جاردات وولع النور وبعدين شاور لادهم في اتجاه يبص عليه
ولما بص كان سيف متعلق من ايدو بسلسله حديد ووشه كله د.م
مراد………
↚
مراد: تعالي
دخل ادهم بيت في مكان غريب ومش فاهم حاجه
ادهم: انت جايبني هنا لي
مراد شاور لحد من البودي جاردات وولع النور وبعدين شاور لادهم في اتجاه يبص عليه
ولما بص كان سيف متعلق من ايدو بسلسله حديد ووشه كله د.م
مراد : تحب تعا.قبه انت ولا اعا.قبه انا بطريقتي
ادهم :نزله ي مراد
مراد شاور لحد من البودي جاردات وفعلا نزلو بس كانت ايده لسه مرفوعه بالسلسله الحديد ادهم بغضب وقرب منه بخطوات سريعه
واول ما وصل ليه ضر.به بالبو.كس فوشه : بقا انت ي كل.ب تعمل في بنتي انا كدا
سيف من كتر الض.رب كان شبه مغيب عن الوعي
ادهم ضر.به بو.كس كمان جنب عينه كدا : تخو.نها دا انا هخليك تتمني الموت ومطلوش ي ابن ال🐕
ومسكه من رقبته كان بيخ.نقه وبعدين بعد عنه وسيف فضل يكح جامد
ادهم : مش هتمو.ت دلوقتي متخافش
وقاطع كلامه صوت رنت تليفونه ورد
ليلي بسرعه : بابا انت فين تعالي بسرعه عشق
ادهم بخوف :مالها عشق
ليلي بدموع : قفله علي نفسها الاوضه وبتكسر في كل حاجه تعالي بسرعه
ادهم : جاي حاضر
وقفل معاها وقرب منه مراد : روح انت وسبهولي
ادهم بص لسيف بغضب ومشي بسرعه
مراد بص لسيف لقاه بيبصله بخوف في ابتسم بخبث : مالك ي بني خايف كدا لي
سيف بصصله وساكت
مراد : علقو.ه تاني
سيف : لا لا سبوني خلاص ي مراد ارحمني ايدي هتتخلع
مراد بصله ببرود : طب ماتتخلع اي يعني
ورفعوا تاني لفوق وسيف بيزعق عشان ينزلو وبيتالم من ايدو
جاسر كان قعد سرحان في حنينه القصر لقي مامت مراد جت وسنداها واحده من الخدم
جاسر قام بسرعه : جيتي لي بس ي ست الكل
مامت مراد فاتن :زهقت من قعدت الاوضه بقا
فاتن :انتي لسه تعبا.نه تعالي ارجعك اوضتك
مامت مراد : لا اقعد يلا واسكت خليني اشم هوا
جاسر ضحك وقعد علي كرسي قصدها : حاضر
فاتن : مالك بقا وعارف لو قولت مفيش انا هعمل فيك اي
جاسر بصلها بحزن : انا مضايق اوي ي امي
فاتن بحزن عليه : مالك بس ي حبيبي مش ساعت ما جيت وانت سرحان علطول
جاسر : فكرا لما قولتلك انتي بحب بنت وهاجي اخدك تركيا عشان اتقدم ليها
فاتن : ايوا ي حبيبي
*Flash back
↚
….. : الله ي جاسر حلو اوي
كان مطعم وكله متنزين بورد احمر في كل مكان وشمع وفي طربيزه في النص عليها ورد وشمع برضو ومزيكا هاديه شغاله والاضاءه كانت علي نور الشمع
جاسر مسك ايديها وشد الكرسي قعدها عليها وهو قعد قصدها
…. : انت الي عملت دا كله
جاسر ببتسامه : ايوا اي رايك
…. : حلو اوي بجد… كنت عايز تقول اي بقا
جاسر ببتسامه : عشق انا بحبك
عشق بصدمه وقامت وقفت : اي
جاسر بستغراب : مالك
عشق : بس انا مش بحبك انا بحب سيف
Back
جاسر اتنهد بحزن : والنهارده فرحهم
فاتن بحزن : حبيبي يبني خير ان شاء الله وربنا هيعوضك
جاسر : ان شاء الله.. يلا بقا قومي ارتاحي شويه عشا متتعبيش (وكمل بهزار) بالك انتي لو حصلك حاجه مراد هيشعلقني
فاتن ضحكت : ربنا يرجعه بالسلامه هو وعمرو
سيف :اااااااه خلاص ي مراد ارجوك
كان مراد بيضر.به ب سلسله حديد لدرجة ان جسمه كله بقا بينز.ف د.م من كل حته
مراد وهو بياخد نفسه بصعوبه تع.ب من كتر ضربه
وخرج من المكان من غير ما يكلم حد
ركب عربيته ورجع البيت لقاهم في اوضه عشق كلهم والدكتور بيكشف عليها
الدكتور : عندها صدمه عصبيه انا ادتها حقن.ه مهدئه هتفوق منها بكرا الصبح خلو بالكو منها كويس
ليلي بدموع وقعدت جنب اختها : حاضر انا هفضل معاها علطول
الدكتور قام وقف : بعد اذنكوا
وخرج معاه عمرو
ليلي قامت وقفت جنب باباها و…….
↚
ليلي وقفت جنب ادهم : روح ارتاح شويه ي بابا
ادهم : لا مش عايز
ليلي : عشان خاطري ي بابا (وبصت لمني) خدي ي ماما وروحو ارتاحو شويه
مني بدموع : مش هقدر اسبها كدا
ليلي راحت ليها ومسكت ايديها : انا هفضل معاها بس لازم ترتاحو شويه روحو عشان خاطري
ادهم اتنهد : حاضر ي ليلي يلا ي مني
وقرب منها سندها وراحو اوضتهم
ساره كانت قعده برا البيت وعمرو خرج ليها
عمرو : انتي كويسه
ساره بصت ليه
عمرو : لا انا الف وارجع تاني عشان شكل في خناقه وانا اعصابي مش مستحمله باي ي بيبي
ساره ابتسمت : اترمي مفيش خناقه ولا حاجه
عمرو ضحكت وقعد جنبها : يخر.بيت لسانك دا
ساره : شوف انت الي بتبدا اهو
عمرو سكت بسرعه : لا خلاص
ساره ضحكت غصب عنها علي شكله
عمرو ابتسم : ضحكتك حلوه
ساره ابتسمت بكسوف وبصت في الأرض
عمرو رفع راسها وبصت في عيونه : انا بحبك
ساره اتكسفت اكتر وبقا وشها كله احمر وتوترت من نظراته
عمرو قرب منها وطبع بو.سه رقيقه علي جبينها
ساره قامت بسرعه وجريت دخلت البيت وراحت علي اوضتها بتتنفس بسرعه وقلبها بيدق جامد وفتكرت كلمة بحبك منه ابتسمت بكسوف
عمرو ابتسم وكان مبسوط اوي وفضل واقف قدام البيت شويه لقي تليفونه بيرن وكان جاسر
عمرو : اي ي بيبي
جاسر : بيبي اي دا اتلم ياض
عمرو ضحك : عايز اي
جاسر : هعوز منك اي ي جر.بوع انت برن علي مراد مش بيرد
عمرو : مش عارفه هو فين بس لي
جاسر : في اوراق كتير محتاجه امضته مشيتو وسبتوني وسط الشغل لوحدى
عمرو : ما انت الي عامل فيها مجروح من البلد دي وموافقتش تيجي معانا
جاسر : بس ياض ملكش دعوه
عمرو ضحك : خلاص ماشى.. ماما عامله اي
جاسر : الحمدلله بقت احسن بكتير
وفضلو يتكلمو شويه
ليلي كانت في اوضه عشق بصلها بحزن وبتحرك ايديها علي شعرها بحنان بس باب الاوضه خبط وفتحت الباب كان مراد
ليلي : انت لسه منمتش
مراد : لا مش عايز (وبص لعشق) هي كويسه
ليلي بصت ليها بحزن ودموعها نزلت : انا خايفه عليها اوي ي مراد
مراد قرب منها حضنها : اهدي هتكون كويسه ان شاء الله
ليلي حضنته جامد وفضلت تعيط
مراد كان مضايق انها بتعيط : ليلي بطلي عياط
ليلي مسكت في حضنه اكتر وحاولت تهدا لغايت ما بطلت عياط مراد بعدها عنه وبقا يمسح دموعها كان قرب اوي منها وباصص في عيونها وهي بصاله
مراد بقا يقرب اكتر وطبع بو.سه علي شفا.يفها
ليلي غمضت عيونها
مراد بصوت هادي وهو قريب منها لسه : مش عايزك تعيطي تاني
ليلي فتحت عيونها وبصت ليه ببتسامه : حاضر
مراد ابتسم وطبع بو.سه تانيه علي شفا.يفها وبعدها حضنها بحنان
ليلي : يلا روح نام بقا الوقت اتاخر
مراد : لا هفضل معاكي
وقاطع كلامهم صوت رنت تليفون مراد ورد
……
مراد : تمام
وقفل معاه
ليلي : في اي
مراد : سيف هرب
ليلي : هرب منين؟؟ هو كان فين اصلا ؟؟ مراد فهمنى في اي
مراد ضحك : اهدي عشان اعرف اتكلم
ليلي : قول طيب
وبدا مراد يحكي ليها كل الي حصل
ليلي : يالهوي ي مراد خط.فته
مراد بصلها بستغراب : ايوا فيها اي
ليلي : بس دلوقتي هرب يعني ممكن يعمل حاجه
مراد : وانا مش مالي عينك ولا حاجه وبعد الي حصل معاه ميقدرش يقرب
ليلي ضحكت : حبيبي الرجل الاخضر
↚
مراد بصلها : اي
ليلي استوعبت كلامها : اي
مراد قرب منها : قولتلي اي كدا عيدي تاني
ليلي رجعت : بقول مراد الرجل الأخضر
مراد لسه بيقرب : امم يعني مش حبيبي
ليلي بترجع لغايت ما خبطت في الحيطه : لا مقولتش كدا
مراد قرب منها اوي : ليلي
ليلي بصتله : نعم
مراد : انا بحبك
ليلي بصدمه : اييي
مراد باصص لشفا.يفها : بقولك بحبك
لسه هتتكلم مراد سكتها ببو.سه طويله وبعد عنها بعد وقت
ليلي كانت بصه في الأرض بكسوف : مراد امشي
مراد ابتسم : اتكسفتي ي بطه
ليلي بصتله ووشها كله احمر : روح نام يلاا
وكانت بتزق فيه وهو بيضحك لغايت ما طلعتو من الاوضه وقفلت الباب
ووقفت وراه وهي فرحانه وابتسامه عريضه وجريت علي سرير اختها نامت جنبها وفضلت تفكر في مراد لغايت ما نامت
وهو راح الاوضه بتاعته فضل يفكر فيها لغايت ما نام برضو
في مكان تاني سيف ماشي بيعرج وجسمه كله بينز.ف لغايت ما وصل قدام عماره ركب الاسانسير وطلع شقه وخبط
فتحتله صافي : يالهوي مالك ي بيبي
سيف دخل الشقه بتعب ودخل اوضه قلع التيشرت ووقف قدام المرايا وتكلم بغ.ل : ماشي ي مراد
صافي وهي بصه لجسمه ووشه الي كلهم د.م : فهمني ي سيف حصل اي
سيف بغضب : بعد ما اتفقنا اني هروح لعشق واتكلم معاها (وحكالها الي حصل في بيت ادهم)
وخرجت من هناك رجعت البيت لقيت مراد مستنيني هناك
*Flash back
سيف بخوف : مراد انت بتعمل اي هنا ودخلت ازاي
مراد بخبث : انت خايف كدا لي تعالي اقعد بس
سيف : لا مش عايز انت جاي لي
مراد جز علي سنانه : مابحبش اعيد كلامي مرتين تعالي اقعد
سيف خاف وراح قعد قدامه
مراد : شاطر ي سيف قولي بقا لي عملت كدا
سيف : معملتش حاجه انا…
قاطعه : تؤتؤ هنكدب من الاول وانا مبحبش الكدب
سيف : مراد انا بحب عشق والي شافته دا كان سوء تفاهم صافي هي الي جت وفضلت تتكلم
مراد بغضب : تاني كدب
وشاور الإتنين من البودي جارد الي معاه : هاتوه
*Back
سيف : واديكي شايفه الي حصل
صافي : كنت هتغدر بيا وتسلمني ليه
سيف : لا طبعا انا كنت بحاول اخلي يساعدني ارجع عشق واعرفه اني بحبها وكدا بس طلع ذكي وفهم
صافي اعجبت بمراد اوي وغضت شفا.يفها : اممم ماشي.. طب تعالي اعقم كل الجروح دي
وجابت علبة الاسعافات الاوليه وبدأت تعقم الجروح الي ماليه جسمه ووشه
سيف بغل : مش هسيبه
صافي : ي شيخ اتنيل انت مبقاش فيك حته سليمه
سيف بصلها بغضب : مضايقنيش احسنلك
صافي : لا ونبي اتشطر عليا انا بقا
وخبطته علي ضهره مكان الجرح وسيف اتالم
عدا اليوم وفي صباح يوم جديد
ليلي حست بحركه جنبها ولما فتحت عيونها
ليلي : عشق
يتبع…
↚
عدا اليوم وفي صباح يوم جديد
ليلي حست بحركه جنبها ولما فتحت عيونها
ليلي : عشق
عشق كانت بتحاول تقوم
ليلي : عارفيني عايزه اي طيب
عشق مردتش عليها لغايت ما ليلي قامت وساعدتها تقوم واول ما قامت مسكت دماغها بتعب
ليلي بخوف : انتي كويسه
عشق حركة دماغها بالايجاب ومشيو الإتنين ولما طلعو من الاوضه كانت مني وساره جايين بالفطار وكانو هيدخلو ليهم بس وقفو لما شافوهم
مني سابت الفطار علي طربيزه كانت جنبها وجريت علي عشق : اي خلاها تقوم من مكانها
ليلي : معرفش ي ماما مش عايزه تفضل مرتاحه علي السرير
عشق اتكلمت بتعب : مش عايزه اقعد في الاوضه انا كويسه
ساره : طب هاتيها تقعد ي ليلي دي مش قادره تقف
مني : لا هتدخل ترتاح في الاوضه
عشق : عشان خاطري ي ماما خليني هنا
مني : بس…
ليلي : خلاص سبيها ي ست الكل
مني اتنهدت : حاضر
وسندت عشق مع ليلي لغايت ما وصلو للصاله وقعدو كلهم
عشق : فين بابا
مني : عنده شويه شغل
ليلي : وفين مراد
ساره : لسه هو وعمرو نايمين
عمرو جه من وراها : بتنادي ي حبيبتي
ساره لفت ليه وهمست : حبك برص
عمرو سمعها وحب يضايقها اكتر قرب منها وحط ايدو علي كتفها : صباح الفل علي عيونك
ساره ببتسامه مصطنعه قدام مني وعشق بس ليلي فاهمها وضحكت : صباح النور
عمرو طبع بو.سه علي جبينها وساره برقت وبصت لمني وعشق الي كانو مركزين ولليلي بداري ضحكتها بالعافيه
عمرو : بحبك
ساره ضربته بالبو.كس في بطنه من غير ما حد ياخد باله : امم وانا كمان
عمرو : اااااه ي مج.نونه
مني : مالك ي حبيبي
عمرو بصلها بالم وهو ماسك بطنه : لا مفيش انا جعان بس
مني ضحكت : الفطار جاهز ي حبيبي روح شوف مراد وتعالو افطرو
عمرو ببتسامه : حاضر (وبص لساره وهمس) ماشيي
ومشي راح يشوف مراد لقاه خارج من الحمام ومش لابس تيشرت
عمرو : انت يسطا
مراد وهو واقف قدام المرايه بيظبط شعره : عايز اي
عمرو : يلا عشان جعان مش وقت تظبيط العروسه مش واقفه قدام الباب يعني
مراد : ولاا غور مش وقته قرفك علي الصبح
عمرو ضحك وغمز : ايوا ما ليلي برا صح لازم تتظبط
مراد لف ليه : هي صحيت
عمرو غمز : ايوا وسالت عليك كمان يعم
مراد ابتسم ولبس التيشرت بتاعه : يلا
↚
عمرو قعد علي السرير : لي ما نقعد شويه دا حتي الاوضه هواها لطيف
مراد مسكه من هدومه وطلع برا الاوضه
عمرو : الشاجت الشاجت
مراد سابه قبل ما يوصل ليهم : عشان شكلك قدام ساره بس
عمرو ابتسم : ايلاهي تنستر هات بوسه
مراد : يعع امشي ياض
ومشيو الإتنين وراحو الصاله كانت مني بتأكل عشق وكلهم كانو بيضحكوا
مراد ببتسامه : صباح الخير
كلهم : صباح النور
مراد بص لليلي ببتسامه وهي بدلته ببتسامه رقيقه وجميله
وعمرو كان بيبص ليهم الإتنين وبيبص لساره الي بتكلم عشق ولا معبراه اصلا : ونعمه حظوظ اه يحوستي السوده ياني يما
دخل عليهم ادهم
ادهم : صباح الخير
كلهم : صباح النور
ادهم بص لعشق : انتي كويسه ي قلب بابا
عشق ببتسامه : ايوا ي حبيبي
ادهم اتنهد هو عارف انها مش كويسه وبتحاول تداري حزنها : طب مش هنفرح بمراد وليلي بقا
ليلي بصتلو : بس ي بابا مش هينفع دلوقتي
عشق : ولي بقا
مراد ابتسم وقرب منها : لما تكوني كويسه الاول
عشق : بص ي جوز اختي المستقبلي لو عايزيني اكون كويسه في ياريت تفرحوني بيكم ودي هتبقا احسن فرحه في الدنيا
ليلي : بس ي عشق….
عشق : مفيش بس وافقوا بقا انا كمان عايزه افرح
ادهم ابتسم كان متاكد انها اكتر واحده هتتحمس للفرح بتاعهم وكمان تشغل وقتها
عمرو : الله الله وبالنسبه ليا بقا محدش عايز يفرح بيا
عشق ضحكت وقامت وقفت : لا طبعا عايزين نفرح بيكم كلكم
مراد ضحك وقرب منها : خلاص ماشي الي تشوفي ي اخت مراتي المستقبليه
واتفقو يعملو كتب الكتاب اخر الأسبوع في قصر مراد و تاني يوم رجعو بطيارة مراد الخاصه
ولما رجعو القصر رحبت بيهم فاتن جدا وكانت مبسوطه ب ليلي اوي
فاتن ببتسامه : اهلا بيكم نورتو
مني ببتسامه : الله يخليكي
وفضلو الإتنين يتكلمو مع بعض
عمرو لفاتن : فين جاسر ي ماما
لسه هترد كان جاسر داخل القصر
جاسر : ي اهلا بالصحبه الهباب
بس سكت لما شافها واقفه قدامه مكنش مستوعب هي عشق واي هيجبها هنا اكيد بيحلم مش حقيقه بصتله ببتسامه كبيره
عشق : جااسر
جاسر كان مصدوم مش عارف يعمل اي و…..
يتبع…
↚
ادهم ومني استاذنو وفاتن عرفتهم مكان اوضتهم وراحو يرتاحو في دخول جاسر
جاسر : ي اهلا بالصحبه الهباب
بس سكت لما شافها واقفه قدامه مكنش مستوعب انها عشق واي هيجبها هنا اكيد بيحلم مش حقيقه بصتله ببتسامه كبيره
عشق : جااسر
جاسر كان مصدوم مش عارف يعمل اي
عشق جريت نحيته : ازيك (وكملت بستغراب) بس انت بتعمل اي هنا
جاسر كان باصص ليها وساكت مش مصدق انها قدامه
عشق : جاسر
جاسر انتبه ليها : عشق انتي بتعملي اي هنا
عمرو قرب منهم : عشق تبقا اخت ليلي ي جاسر
جاسر : اه تمام بعد اذنكم عندي شغل
ومشي وسبهم عشق فضلت بصه ليه لغايت ما اختفي من قدامها
فاتن ببتسامه : طب يلا روحو ارتاحو شويه
عمرو قرب منها وتكلم معاها من غير ما حد يسمع فاتن بصتله ببتسامه
فاتن عرفت كل واحده من البنات اوضتها
ساره كانت ماشيه علي اوضتها فجأه لقت حد بيشدها
ساره : عااااااا
كان عمرو : اهدي دا انا
ساره بصتله : منك لله ياخي قطعتلي الخلف(ولحظة ان عمرو قريب منها اوي فتوترت) عمرو ابعد
عمرو قرب اكتر : تؤ
ساره بتوتر وكسوف : قولتلك ابعد هصوت والم عليك الي في القصر كله
عمرو وهو باصص في عيونها وسرحان : هاا
ساره : طيب يالهوووووي الحقوناااااااي
عمرو فاق وبعد بسرعه : اهدي خلاص بعد
ساره ضحكت : باي ي بيبي
عمرو بصلها بغيظ وسابها ومشي
عشق كانت في اوضتها ووقفه في البلكونه بتفكر في جاسر وفتكرت لما اعترف ليها بحبه وهي رفضته عشان سيف قاطع تفكرها لما شافت جاسر ومراد قعدين في جنينه القصر وقررت تنزل تتكلم معاه
جاسر : يعني انت كنت عارف ان عشق البنت الي حكتلك عنها
مراد حرك راسه بالايجاب
جاسر : طب ازاي
مراد ضحك وبصله : سهله مش صعبه عليا
جاسر ضحك : ايوا
مراد بصله : قدامك فرصه تانيه ي جاسر فكر ازاي تخليها تحبك
جاسر بحزن : ازاي وهي لسه بتحب سيف
مراد لسه هيرد قاطعتهم عشق
عشق : هلا ي شباب
مراد بصلها ببتسامه : منمتيش شويه لي
عشق : مش عايزه
مراد قاف وقف : طب انا هروح ارتاح شويه
(وبص لجاسر وغمز ليه ومشي)
مراد مشي وفضل جاسر وعشق ساكتين لغايت ما قطعت الصمت دا عشق
عشق : امم قولي بقا يعم اخبارك
جاسر : كويس وانتي
عشق اتنهدت : انا كويسه برضو
رجع تاني السكوت بنهم
عشق بصت ليه : انت لي اختفيت فجاه
جاسر بص ليها : وافضل لي وجودي مكنش مهم
عشق : جاسر انا عارفه اني جرحتك واسفه علي دا بس انت كنت اعز صديق ليا ولسه زي ما انت مكنتش عايزه اخسرك ولا تبعد عني
جاسر اتنهد : مش حابب اتكلم
ولسه هيقوم ويمشي
عشق مسكت ايدو وبصت في الارض وتكلمت ودموعها نزله : جاسر انا محتجاك جنبي محدش كان بيفهمني غيرك انت كنت علطول جنبي ومعايا وانا مش عايزه اخسرك تاني خليك معايا
جاسر قعد تاني وابتسم : وجودي مهم اوي يعني
عشق بصتله ببتسامه وهزت راسها بالايجاب بسرعه : ايوا اكيد
جاسم ابتسم : وانا ديما جنبك
ليلي خدت شاور وغيرت هدومها لقت باب اوضتها بيخبط ولما راحت وفتحت الباب كان مراد
ليلي ببتسامه : اي الي جابك هنا
مراد دخل الاوضه وقفل الباب : جاي اشوف مراتى عندك مانع
ليلي ضحكت : شوفتها امشي بقا
مراد قرب منها : لا لسه
وحضنها بحنان وهي حضنته وبعدين بعدها عنه وطلع بوكس صغيره من جيبه وفتحه كانت سلسله رقيقه وجميله
ليلي بصلها : الله يمراد حلو اوي
مراد خرج السلسله من البوكس ولبسها ليها وطبع بو.سه رقيقه علي جبينها
في دخول…
مصطفي : هنعمل اي ي بابا
الصياد ابتسم بخبث : تؤ للاسف ي مراد اخر الاسبوع مش هيبقا فرح هيبقا موتك
مصطفي ضحك وبص للصياد و…..
↚
مراد خرج السلسله من البوكس ولبسها ليها وطبع بو.سه رقيقه علي جبينها
في دخول ساره
ساره : ليلو.. احممم سوري كملو اعتبروني مش موجوده
ليلي ضحكت : ادخلي ي مجنونه (وبصت لمراد) روح انت ارتاح شويه
مراد مشي وقعدت ساره وليلي
ليلي وهي قدام المرايا بتشوف السلسه الي جبها مراد ومبسوطه : جايه لي ي بت
ساره قعدت علي السرير وابتسمت وحكت ليها علي الي عملو عمرو
ليلي ضحكت جامد : هتلمي عليه كل الي في القصر
ساره ضحكت : ايوا عارفه برغم اني مكنتش بحبه في الاول بس دلوقتي (وبصت في الأرض واتنهدت) بحبه
ليلي ضحكت وراحت قعدت جنبها : بتتكسفي ي بطه
ساره بصت ليها : بس ي بت انتي
ليلي سكتت : امم يعني بتحبي
ساره حركة راسها بالايجاب وليلي كملت : اممم طب مش هتقوليلو بقا (وضحكت) لو ناسيه يعني ان هو ناوي يكتب الكتاب اخر الاسبوع
ساره ضحكت : دا حتي مخدش راي بس انا قررت هقوله يوم كتب الكتاب
مر الاسبوع وجه يوم كتب الكتاب
كان القصر كله متزين بطريقه حلوه اوي
ليلي وهي واقفه قدام المرايا ولابسه فستان رقيق وحطه ميكب خفيف وشعرها مفرود : حلو ي بنات
ساره وعشق بصوت واحد : تحفه
عشق : الله ي ليلي شكلك حلو اوي
ساره لفت بالفستان بتاعها : طب وانا
ليلي قربت منها وحضنتها : حلوه اوي
عشق بدموع وقربت منهم : خدوني معاكو
ليلي بصت لعشق بحزن وحضنتها وبعدها بعدتها ومسحت دموعها بحنان : انتي كويسه
عشق حركه راسها بالايجاب : ايوا كويسه اوي
ساره حطت ايديها علي كتف عشق : طبعاا ما جاسر طول الوقت معاها وبيهتم بيها ومبيسبهاش تزعل ابدا و..
ليلي : وبيحبها
عشق ابتسمت : بس ي بت منك ليها ويلا خلصو خلونا ننزل
عند الشباب
جاسر كان عند عمرو ولما جهز راحو لمراد
جاسر صفر اول ما شافو : الله ي جامد
مراد اول ما التفت ليهم جريو عليه حضنوه
جاسر بعد : حاسس اني بحلم معقول مراد التهامي كتب كتابه النهارده لا لا حد يضربني بالقلم عشان أصدق
عمرو ضريه فعلا
جاسر : ااااه يخربيتك انت ما صدقت
↚
عمرو ضحك : انت الي قولت
مراد ضحك : بس انتو الاتنين (وبص لجاسر) عملت الي قولتلك عليه
جاسر حركه راسه بالايجاب وضحك : امنت القصر كله والحارسه فكل مكان ي فندم
مراد لف وبص في المرايا : ماشي يلا
وخرجو التلاته من الجناح بتاع مراد كان ضيوف كتير وصلو والشباب رحبو بيهم وادهم وفاتن كانو موجود معاهم ومني راحت للبنات
مراد وعمرو وجاسر كانو واقفين مع بعض بيهزرو وفي عيون بتراقب مراد
كل الموجودين سكتو لما ظهرت ليلي وجنبها مني
مراد التفت ليها وتصدم من جمالها وابتسم
وبعدها ظهرت ساره وجنبها عشق وعمرو فضل متنح ليها
وقربو منهم والمؤذون جه
عشق بهزار لجاسر : عقبالك
جاسر بصلها وغمز : مش لما قلبها يحن عليا الاول
عشق ابتسمت بكسوف وبصت لعمرو وساره الي بيتكتب كتابهم الاول
وبعدها كان ليلي ومراد
المؤذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
مراد قام وقف بفرحه وقرب من ليلي ولسه هيتكلم قاطعه صوت ضرب نار
ليلي بصدمه : مراااااااااااد
الصياد قاعد علي كرسي المكتب وباصص لتليفونه اكنه مستني اتصال دخل عليه مصطفي
مصطفي : انت مش قولت مو..ت مراد هيبقا انهارده ازاي وهو كتب الكتاب اصلا و مش شايف الحراسه علي القصر ازاي الي بعته هيعرف يدخل القصر
الصياد بضيق :طول عمرك غبي
وكان هيكمل كلامه قاطعه صوت رنت تليفونه ابتسم ومسكه بسرعه ورد
الصياد : عملت اي
………..
الصياد قام وقف بصدمه: اييي
↚
عمرو وقف قدام ساره وحضنها : مبروك عليكي انا
ساره ابتسمت : عمرو
عمرو : قلبه
ساره بكسوف وبصت في الأرض : انا بحبك
عمرو :……
ساره استغربت انه مردش ولما بصت ليه كان باصص في اتجاه وبعدها بص لمراد
ساره بصت لنفس الاتجاه شافت واحد مصوب المسد.س اتجاه مراد وهو بيكتب الكتاب علي ليلي واول ما وقف وراح ليلي عمرو جري نحيت مراد وزقه بعيد
ليلي بخضه : مرراد
كانت الرصاصه جت في كرسي كان جنب مراد
بدا كل الموجودين يصوتو ويجرو يخرجو من القصر
جاسر وعمرو جريو ورا الشخص الي ضرب بالنار
وليلي وفاتن جريو علي مراد
ليلي بدموع : انت كويس
فاتن : انت كويس يحبيبي طمني عليكي جرالك حاجه
مراد : انا كويس
كان كل الموجودين خرجو من القصر ومبقاش غير ادهم ومني ومراد وليلي وفاتن وساره وعشق
ساره وعشق كانو خايفين اوي علي عمرو وجاسر وبيرنو عليهم مش بيردو
مراد قام وقف خلي الموجودين يقفو ولسه هيمشي
ليلي مسكته : رايح فين
مراد : شويه وراجع
ومشي من غير ما يستني رد
ادهم قرب من ليلي وحضنها لأنها كانت بتعيط
الصياد قاعد علي كرسي المكتب وباصص لتليفونه اكنه مستني اتصال دخل عليه مصطفي
مصطفي : انت مش قولت مو..ت مراد هيبقا انهارده ازاي وهو كتب الكتاب اصلا و مش شايف الحراسه علي القصر ازاي الي بعته هيعرف يدخل القصر
الصياد بضيق :طول عمرك غبي
وكان هيكمل كلامه قاطعه صوت رنت تليفونه ابتسم ومسكه بسرعه ورد
الصياد : عملت اي
الشخص بيتنفس بسرعه : مراد م.. ماتش
الصياد قام وقف بصدمه : ايييي
وبعدها سمع صوت ضرب نار والمكالمه اتقفلت
الصياد بغضب ووقع كل الي علي المكتب
.. : مالك ي كامل
الصياد بص لتجاه الصوت
مصطفي بصدمه ممزوجه بخوف : م..مراد
مراد ببرود وقعد علي كرسي ورفع رجله علي المكتب : مفاجاه مش كدا
الصياد كان واقف باصص ليه بغل وساكت
مراد ضحك بصوته كله : بعتلي واحد عشان يموتني وفي قصر مراد التهامي لا حلوه منك
مصطفي : ياريتك موت
↚
مراد بصله بغضب مصطفي خاف وسكت علطول
مراد طلع مسد.س من جيبه : مالك ي كامل اقعد ي راجل دا حتي المكتب مكتبك
الصياد بغيظ : جاي لي ي مراد
مراد قام فجأه وسحب مصطفي ووجه المسد.س علي جبينه من الجنب : انت عارف اني مابسبش حقيقي ولا اي
الصياد بخوف : مراد ابعد عن ابني
مراد : خايف لي مش كنت عايز تقتلني النهارده
الصياد : مصطفي ملوش دعوه انا الي خططت لدا كله
مراد بزعيق : غلطته انه ابنك (وزق مصطفي ووجه المسد.س علي كامل) عقابكم لسه مجاش بس صدقني هندمك علي كل الي بتعمله دا
الصياد من غير ما مراد ياخد باله طلع المسد.س من درج المكتب ووجهه بتجاه مراد وضرب
مراد بحركه سريعه جاب مصطفي قدامه والرصا.صه جت في قلبه بالظبط ما.ت في وقتها
الصياد اتصدم من الي عملو والمسد.س وقع من ايدو
مراد بص ليه بقر.ف وسابو ومشي
الصياد قرب منه ابنه : مصطفي
مصطفي :……
الصياد دموعه نزلت وحضن ابنه وتكلم بغل : هقتلك ي مراد
بعد فتره كان الوقت اتاخر اوي
مراد رجع القصر كانو كلهم لسه صاحيين
وليلي اول ما شفته جريت عليه حضنتو
ليلي بدموع : انت كويس سبتنا وروحت فين قلقتنا عليك
مراد حضنها بحنان : متخافيش انا كويس
فاتن حضنت ابنها وهو بادلها الحضن
مراد بص لعمرو وجاسر وهما حركو راسهم بالايجاب
مراد بهمس ليلي : طب اي مش هنروح نرتاح شويه
ليلي اتكسفت : لا خلينا معاهم شويه
ادهم قام بتعب : طب انا هطلع ارتاح تصبحو علي خير
ومني راحت معاه
وفاتن كمان راحت اوضتها
عمرو مسك ساره : طب يلا نرتاح احنا كمان ي مراتي
ساره كانت لسه هتتكلم
عمرو بسرعه : لا الله يخليكي اسكتي بلسانك دا النهارده بس
وشدها وراحو اوضتهم
ليلي كانت بصلهم وبتضحك عليهم لقت مراد بيشلها
ليلي شهقت : يالهوي بتعمل اي نزلني
مراد مردش عليها وطلعو الجناح بتاعهم
مبقاش غير جاسر وعشق الي كانو بيصين ليهم وبيضحكو وبعدها بصو لبعض
جاسر : عقبالنا
عشق اتكسفت : احمم طب انا هروح انام تصبح علي خير
جاسر شدها بسرعه وقعت عليه وهو مسكها من وسطها جامد : عشق
وفجأه…..
↚
ساره وعمرو بعد ما راحو اوضتهم
عمرو غمز : كنت بتقولي اي بقا
ساره : امتي
عمرو بفخر وهو بيعدل هدومه : وانا بنقذ الواد مراد
ساره ضحكت علي شكله : مش فكرا
عمرو شدها من وسطها
ساره شهقت : عمرو سبني
عمرو : قولي كنت بتقولي اي وهسيبك
ساره بكسوف : كنت بقول
عمرو : امم
ساره بصت في الأرض : كنت بقوول
عمرو : هااا يلا قولي
ساره بصتله ولفت ايديها علي رقبته بدلع : كنت بقول يلا ننام
وبعدت بسرعه وراحت قعدت علي السرير
عمرو بغيظ : ي صبر أيوب انا هروح اغير هدومه واجي
ودخل الحمام وبعد فتره خرج ولقي ساره نايمه
عمرو قرب منها وبص ليها شويه ببتسامه : مجنونه بس بحبك
ليلي : عرفني روحت فين ي مراد
مراد وهو بيحضنها : مش مهم
ليلي بدموع : لا مهم انا عايزه اعرف ومين الي كان عايز يموتك النهارده انا كنت هخسرك النهارده ي مراد عرفني في اي
مراد مسح دموعها : اول حاجه دموعك دي مش عايز اشوفها
ليلي وهي بتمسح دموعها باهمال : حاضر بس عرفني
مراد : كنت عند الصياد
ليلي بخضه : هو الي…
مراد حرك راسه بالايجاب : ايوا هو الي بعت الواد دا عشان يقتلني
ليلي : طيب لي مش مكفي الي عمله في باباك ومامتك
مراد غير الموضوع : سيبك انتي اي القمر دا كله
ليلي اتكسفت وبصت في الأرض
مراد رفع وشها وطبع بوسه طويله علي جبينها وحضنها : بحبك ي ليلي متبعديش عني
ليلي بصتله بحب : انت كل حياتي
مراد ابتسم وحضنها جامد
↚
مر شهر
ادهم ومني رجعو تركيا عشان شغل ادهم وعشق قررت تفضل مع ليلي وهي وجاسر قربو من بعض اكتر
ليلي ومراد علطول مع بعض
وعمرو ساره مجنناه
كانو قعدين كلهم في جنينة القصر وفاتن معاهم وبيضحكو
مراد بص ليلي كان باين عليها التعب اتكلم بهمس
مراد بقلق : انتي كويسه
ليلي بصتله وابتسمت : ايوا بس دايخه شويه
مراد : طب يلا نطلع الاوضه ترتاحي
ليلي رفضت : لا خلينا معاهم شويه
مراد : يلا عشان ترتاحي
وقام شالها قدامهم وهما بصولو بستغراب وكمل : ليلي تعبانه وهتطلع ترتاح شويه
جاسر : وهي مش هتقدر تمشي كل ما تكح تشلها وتجري علي فوق
كلهم ضحكوا
فاتن بضحك : ملكش دعوه بالوحيد دا اطلع ي حبيبي انت ومراتك
جاسر بص لعشق : شوفتي جبتلنا الكلام
عشق : وانا مالي ي عم
جاسر : ما انتي لو معايا مكنش هيتقال عليا وحيد
ضحكوا كلهم ومراد خد ليلي وطلعو الاوضه بتاعتهم
عمرو لساره : مش حسه بدوخه ي حبيبي
ساره بستغراب : لا لي
عمرو : عايز اشيلك انا كمان
ساره : نعمممم يخويا عايزني اتعب عشان تشلني اخس عليك
فاتن بضحك : بطلو خناق بقا
خلص اليوم وفي صباح يوم جديد
مراد جهز وقرب من ليلي الي نايمه وطبع بوسه رقيقه علي شفا.يفها
ليلي ابتسمت : صباح الخير
مراد قعد جنبها علي السرير : صباح الفل
ليلي بصت ليه : اي دا انت رايح فين
مراد : رايح الشركه عندي اجتماع مهم
ليلي بحزن زي الاطفال : هتسبني لوحدي
مراد ضحك علي شكلها : مش هتاخر عليكي ي حبيبي
وقرب من شفا.يفها وطبع بوسه طويله وبعد عنها : هتوحشيني
ليلي ابتسمت : وانت كمان ي حبيبي
وخرج مراد من الاوضه لقي عمرو واقف قدام الاوضه بتاعته
عمرو لساره : ما تجيبي بو.سه
ساره قفلت الباب في وشه
مراد ضحك بصوته كله
عمرو بصله وتكلم زي الاطفال : بص بتعمل معايا اي ي مراد
مراد حط ايدو علي كتفه : معلش يبني يلا علي الشركه
ونزلو كان جاسر مستنيهم وراحو التلاته الشركه
وساره راحت المستشفى
فاتن راحت لليلي الاوضه وخبطت مردتش في دخلت الاوضه ملقتهاش خبطت علي باب الحمام لقتها طالعه منه ومسكه بطنها بتعب ظاهر عليها
فاتن بقلق : مالك ي حبيبتي
ليلي : مش عارفه ي ماما بطني وجعاني اوي
فاتن بخوف : من اي ي حبيبتي اكلتي اي امبارح استني هرن علي الدكتور
ليلي بتعب : لا ي ماما ملوش داعي
فاتن وهي بترن علي الدكتور : ملوش داعي ازاي
بس الدكتور مكنش بيرد قالت لليلي تجهز
وفعلا بعد وقت كانت ليلي وفاتن جهزين وعشق راحت معاهم للدكتور
الدكتور بعد ما كشف عليها : مبروك حامل
فاتن فرحت اوي : بجد ي دكتور يعنى هبقا تيته
الدكتور ببتسامه : ايوا ودا الشهر الاول
عشق حضنت ليلي وليلي كانت ماسكه بطنها وكل تفكرها انها تعرف مراد
بعد ما مشيو من عند الدكتور ليلي جتلها فكره
ليلي : ماما تعالي نروح المول
فاتن ببتسامه : لي ي حبيبتي
ليلي : هقولك هناك
فاتن قالت لسواق يروح المول وبعد فتره كانو هناك فاتن استنتهم في العربيه وليلي وعشق دخلو المول ومشيو في المول كتير لغايت ما ليلي تعبت
ليلي بتعب وقعدت علي كرسي : عايزه اشرب
عشق : طب استني هنا هروح اجبلك واجي
ليلي حركة رأسها بالايجاب وعشق مشيت ولما رجعت ملقتهاش
عشق بستغراب : ليلي
وفضلت تدور عليها كتير وترن عليها بس مش لقياها ولا بترد
خرجت برا المول وقالت لفاتن
بس مش لقينها خالص ورنو علي مراد و…….
↚
فاتن رنت علي مراد وحكتله الي حصل وبعد دقايق كان مراد موجود ومعاه عمرو وجاسر
مراد بزعيق : وانتي تسبيها لوحدها لي
عشق كانت بتعيط وخايفه علي ليلي
جاسر : مراد تعالي نشوف كاميرات المراقبة
مراد نفخ بضيق ومشي ومعاه عمرو وفاتن وجاسر قرب من عشق وحضنها عشان يطمنها
جاسر : متخافيش هنلاقيها.. تعالي
ومشيو وراهم
شافو تسجيلات المراقبه بس كل حاجه كانت طبيعيه ومش باين حاجه
مراد اتعصب : هتكون راحت فين يعني
قاطع كلامه اتصال من رقم مجهول رد بسرعه وسمع كلامه وقفل
مراد لجاسر : خد عشق وماما القصر (وبص لعمرو) روح هات ساره
جاسر : وانت هتروح فين
مراد جز علي سنانه : الصياد خطف ليلي شكله ناوي علي مو.ته
ولسه هيمشي
عمرو : هاجي معاك مش هسيبك لوحدك
مراد : عمرو اسمع الكلام
ومشي وسابهم من غير كلام وخرج من المول كله ركب عربيته وساق باقصي سرعه
جاسر خد فاتن وعشق وفعلا روحهم وعمرو راح لساره المستشفى راح المكتب بتاعها مكنتش موجوده ورن عليها مكنتش بترد قلق عليها وخرج بسرعه من الاوضه شاف ممرضه
عمرو : دكتوره ساره فين
الممرضه شاورت علي اوضه : موجوده هنا
عمرو اتنهد وراح الاوضه كانت بتكشف علي بنت صغيره عمرو قرب وشدها حضنها وهي اتخضت
البنت الصغيره ضحكت وسقفت
عمرو فاق وبعد : انتي كويسه
ساره بكسوف : ايوا في اي
عمرو : طب خلصتي
ساره : ايوا برضو في اي
عمرو : طب يلا وهفهمك في الطريق
عمرو قرب من البنت الصغيره ببتسامه وباسها من جبينها : باي ي جميله
البنت ببتسامه : باي
وسحب ساره ومشيو وحكلها كل حاجه في الطريق وساره فضلت تعيط
عمرو : مراد هيرجعها متقلقيش
ساره مردتش وفضلت تعيط لغايت ما وصلت القصر شافت عشق بتعيط راحت حضنتها وعيطوا سوا
بعد فتره مراد وصل عند النيل وسمع صوت رساله وصلت علي تليفونه وشافها نزل بسرعه من عربيته وشاف اليخت الي فيه ليلي والصياد بيتحرك جري عليه بس ملحقوش
شاف الحبل الي بيثبت اليخت مسكه ونط في النيل فضل يتحرك لغايت ما وصل لليخت كان عباره عن دورين وفي بودي جارد كتير
مراد كان لسه هيطلع علي اليخت شاف بودي جارد واقف استخبي واول ما البودي جارد لف عشان يمشي مراد بحركه سريعه طلع علي اليخت ضربه بالبو.كس في رقبته اغمي عليه علطول وسحبه دخله اوضه وقفل الباب ومشي شويه لقي بودي جارد مقابله وهيضربه تفادي ضربته ورماه في النيل واي بودي جارد بيقابله كان بيضربه او يرميه في النيل لغايت ما طلع الدور التاني لليخت
شاف ليلي قعده وايديها ورجليها متربطين والصياد قعد علي كرسي قدمها وجنبه بودي جارد واحد
ليلي شفته وابتسمت مراد حط صباعه علي شفا.يفه بمعني اسكتي ليلي حركه راسها بالايجاب وبصت للصياد
وهو اتسحب وقرب من البودي جارد ولسه هيكتم بوقه البودي جارد لاف وضربه بالبو.كس
الصياد قام بسرعه وبص لمراد : ي مرحب بالغالي
↚
مراد وهو بيمسح الد.م الي نزل من مناخيره : كنت فاكر هسيبك تاخد مراتي وتمشي ي صياد
الصياد ضحك : لا كنت عارف انك جاي واخلص منك انت كمان (وبص للبودي جارد الي معاه) نفذ
البودي جارد طلع المسد.س ووجهه علي مراد
ليلي بصريخ : لاااااااا
مراد بص للصياد ببتسامه خبيثه الصياد مفهمش معناها ولقي البودي جارد بيلف ووجه المسد.س عليه
الصياد بخوف وهو بيرجع لورا : انت بتعمل اي
البودي جارد ضحك : بعمل الصح
وخرجت رصا.صه من المسد.س في كتف الصياد
ليلي صوتت ومراد جري عليها وبدا يفك ايديها وبعدها رجليها وحضنها : انا معاكي متخافيش
الصياد طلع المسد.س بتاعه وصوبه نحيت ليلي ومراد وقبل ما يضر.ب بالمسد.س خرجت طلقه من البودي جارد الي بقا مع مراد والي عرفه مكانهم اصلا جت في نص دماغ الصياد ما.ت في وقتها ووقع في النيل
وبعد فتره مراد كان ساند ليلي ودخل بيها القصر ومعاه البودي جارد اول ما عشق وساره شافوها جريو عليها وحضنوها
ساره : انتي كويسه صح
ليلي حركة راسها بالايجاب : ايوا
وعمرو وجاسر راحو لمراد
جاسر : انت كويس
مراد : ايوا (وبص للبودي جارد) شكرا جدا
البودي جارد : جابر بيه ساعدني كتير وكان واجبي اني اساعدك بعد اذنكوا
ومشي وفاتن جت واطمنت عليهم وراحو يغيرو هدومهم وفضلو باقي النهار مع بعض
فاتن : انتي لسه مقولتيش لمراد ي ليلي
مراد بستغراب : تقولي اي
ليلي ابتسمت ووقفت قدام مراد : انا حامل
مراد اتصدم : بجد
ليلي ببتسامه : ايوا
فاتن قربت من مراد وحطت ايديها علي كتفه : هتكون احسن بابا في الدنيا مبروك ي حبيبي
مراد شال ليلي وفضلت يلف بيها : من النهارده مش هتتحركي من علي السرير اي حاجه عيزاها انا هعملها فهمه
ليلي ضحكت : تمام ي فندم
وكلهم ضحكوا وباركو ليهم
عدت سنه
جاسر وعشق اتجوزو وساره كانت حامل
وليلي ولدت بنت ومراد كان ديما معاها
ليلي بحزن مصطنع وهي بصه لمراد الي كان بيلعب مع بنته : مش واخد بالك انك نستني
مراد حط البنت علي السرير وضحك : مقدرش انساكي
ليلي : لا ما هو واضح
مراد قرب منها وحضنها : انتي حبيبتي وكل حياتي مقدرش انساكي
ليلي ببتسامه : واي كمان
مراد حضنها : بحبك
ليلي ابتسمت : بحبك
تمت بحمدلله
