رواية غرام بلا وعد كاملة جميع الفصول بقلم شهد
رواية غرام بلا وعد كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة شهد رواية غرام بلا وعد كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية غرام بلا وعد كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية غرام بلا وعد كاملة جميع الفصول
رواية غرام بلا وعد كاملة جميع الفصول
انت لازم تتجوزها يبني علشان شرف العيله
رائد .ده انا رائد العلايلي عاوزني اتجوز واحده اتلمست من حد قبلي
سيد ابو رائد بكل جح*ود .انت هتتجوزها يعني هتتجوزها ؛ انا الكبير هنا
بعد ساعات اتكتب كتابه وراح علي شقته علشان قالوله العروسه هناك
رائد دخل الشقه واول ما فتح الباب بصدمه .غرام
غرام وهيا بتترمي في حضنه .رائد وحشتني اوي
رائد .متقوليش انو انتي اللي حصل فيكي كده
غرام وهيا بتعيط ومش قادره حتي تتكلم وبتحضنه اكتر
رائد وهو بيخرجها عن حضنه وبيقول بكل عصبيه فهيا عشيقته الاولي في كل حياته . قوليلو مين عمل كده فيكي
غرام وهيا بتعيط .مش قادره اتكلم مش قادره
رائد .انا ظابط وهعرف كويس اشوف حل بس قولي
غرام وهيا بتقعد في السرير .قولتلك مش عارفه مش عارفه
رائد وهو حزين علي اللي حصلها وبيقعد جمبها وبيمسك ايدها. غرام
غرام وهيا بتسيبه وتمشي . بس بقي بس انا تعبت
دخلت اوضتها وحبست نفسها جوا الأوضه ورائد محبش يتكلم معاها اكتر من كده
بعدها بشويه فتحت باب الاوضه بتاعتها وبدأت تشوف رائد فين
غرام وهيا بتصحيه .رائد
رائد وهو بيقوم ليها بخضه .انتي بخير في حاجه
غرام .انا بس خايفه من الأوضه اللي كنت نايمه فيها دي
رائد بخوف.لي
غرام .مش عارفه فيها حاجه مخوفاني
رائد .طب تعالي نامي جمبي
غرام نامت جمب رائد وحضنها بقوه علشان يطمنها بالرغم من قلبه اللي بيت*قطع علي غرام واللي حصل ليها
غرام .صباح الخير
رائد وهو بيبصلها بكل حب . صباح النور
صحيوا من النوم وقعدوا مع بعض يسترجعوا ذكرياتهم زمان مع بعض وهما صغيرين وبيقربوا من بعض اكتر بحيث انو يبقي جوازهم حقيقي
غرام بفرحه .رائد انا حااامل
رائد . وانا اي اللي يضمنلي انو اللي في بطني يبقي ابني مش ابن الشخص التاني اللي لمسك!
↚
رائد .وانا اي اللي يضمنلي انو اللي في بطنك ده ابني أو ابن اللي لمسك
غرام .رائد انت إزاي تقول كده
رائد .مهو مش علشان انا اللي لم*ستك اخر واحد يبقي اللي في بطنك ابني
غرام بتبعد وهيا جواها ج*رح كبير اوي من كلام رائد وبتدخل اوضتها
رائد بعدها دخل ل غرام
رائد .اجهزي كده علشان هنروح فرح قريبي
غرام وهيا مخبيه وشها من رائد .لا مش قادره اجي معاك روح انت
رائد بكل تكبر . انا كلمتي تتسمع واحمدي ربنا بقي إنو أنا تجوزتك علشان ش*رفك قدام الناس
غرام .انت اي معندكش احساس خالص بشعور اللي قدامك
رائد وهو بيمسك أيدها .انتي هنا ملكي فاهمه يعني اي ملكي ؛ اذا كنت لم*ستك فده علشان حقي كجوزك مش اكتر ؛ انما بقي جو بحبك ده فهو لأ
غرام وهيا متالمه وقلبها واجعها من كلامه بس بتكمل كلامها .وانا قولت مش هقدر أجي
رائد . انا كلامي انتهي ؛ هروح البس واجي الاقيكي لابسه
غرام اضطرت تلبس فهو الشخصيه اللي لازم كلمته تمشي والا بيكون دايما في عق*اب لو حد عمل عكس كده
لبست وراحت معاه الفرح وبيسلموا علي العرسان
رائد .مبروك يا عروسه مبروك يا عريس
كريم العريس بكل كره .الله يبارك فيك واول ما بيشوف غرام بيتر*عب
رائد .مالك في اي
كريم .هيا دي تبقي مراتك يا رائد
رائد .اه
كريم .اذيك يا غرام
غرام وهيا باصه في الارض . اهلا
بعدها قعدنا علي اقرب ترابيزه انا ورائد
رائد .الفرح شكله جميل اوي
غرام .اه جدا
غرام مشيت شويه من قدام رائد راحت بعيد علشان ترتاح شويه وتقف لوحدها ؛ فهيا الشخصيه اللي متعملش ليها فرح
وفجاه بييجي واحد عند رائد وبيقوله
امير بنبرة كلها استفزاز . قولي بقي هيا حامل منك ولا من اللي لم*سها قبلك !!!
↚
امير بنبرة كلها استفزاز .مش عاوز تعرف مين اللي ل*مس مراتك وخلاها حامل
رائد وهو بيمسكه من رقبته .انت تخ*رس خالص
امير .شيل ايدك بس كده ؛ هتعمل فض*يحه لمراتك بالشكل ده
رائد. انت عرفت منين
امير . ملكش فيه ؛ بس شايف العريس الفرحان ده ؛ هو اللي عمل فيها كده
رائد .وانت فاكرني هسيبك ؛ ده انا الظابط رائد العلايلي ؛ انت عرفت منين
امير خبط رائد في رجله علشان يهرب منه
غرام جات
غرام .رائد انت سرحان في اي
رائد .لا مش سرحان ولا حاجه ؛ ويلا نمشي
غرام .انت مش كنت عاوز تحضر الفرح وفرحان كده ؛ اي اللي حصل
رائد . أنا قولت يلا
غرام .يلا
روحوا البيت وكان رائد عص*بي اوي من اللي سمعه من أمير
رائد .انتي مش فاكره اي حاجه في الموضوع اللي حصلك
غرام .انا لو كنت فاكره اكيد كنت قولت
رائد وهو بيسيبها ويمشي .علي العموم أنا قربت اعرف اللي عمل فيكي كده
غرام .رائد
رائد وهو بيقف. نعم
غرام .لما تعرفه هتسيبني وتمشي
رائد .هو هيكون أولي بيكي مني
غرام .طب واللي في بطني
رائد.وانا اي اللي يضمنلي انو اللي في بطنك ابني
غرام .تاني يا رائد تاني
رائد .وانا مش متاكد
غرام .يبقي لم*ستني لي
رائد وهو بيقول بكل جح*ود لغرام .يعني اللي انا جوزك ومن حقي وعامله كده
اشمعنا بقي اللي لم*سك حلال ليه
غرام .انت مستحيل تكون رائد اللي اعرفه
رائد .لا بقي اتعودي علي كده
غرام .رائد انا مصدومه فيك بجد
رائد .انا مش فاضيلك حتي ؛ ابعدي عن وشي كده
رائد مشي وغرام قعدت علي اقرب كرسي علشان تهدي وتعدي الموقف
وفجاه جرس الباب رن
غرام . كرييييم
↚
غرام .كرييم
كريم .عرف بقي انو انتي مش بنت صح
غرام بصدمه .انت اي اللي عرفك
كريم .يعني مجاش في بالك انو انا اللي عملت كده
غرام بعصبيه .وانت لي تعمل كده اصلا
كريم .بصي يا اسمك اي انتي ؛ متعليش صوتك علشان محدش يسمع فض*يحتك
رائد من ورا كريم .لا مهو انا اللي هعلمك ازاي تل*مس بنات الناس بعد كده
رائد فضل يض*رب في كريم كتير اوي لحد ما اعترف
رائد وهو بيزعق في وش كريم .قول لي عملت كده
كريم وهو بياخد نفسه .مش انا اللي عملت كده لوحدي
رائد .يبقي امير صح
كريم .هو اللي قالي اعمل كده
رائد .والله لاوريكوا انتوا الاتنين
كريم .انا اعترفتلك خلاص ؛ سيبني
رائد وهو بياخد كريم من ايده .توديني بيت امير حالا
كريم .معرفش
رائد وهو بيض*ربه في وشه .لسه برده متعرفش
كريم .قولت ليك معرفش معرفش
رائد .متعرفش ازاي
كريم .يعني معرفش
رائد بدأ يض*رب في كريم من تاني
غرام .سيبه يا رائد انت كده هتمو*ته
رائد ساب كريم يمشي
رائد .اي اللي جابه هنا
غرام .لقيته خبط علي الباب ففتحت
رائد بتريقه . والله
غرام .انت بتتريق عليا
رائد .مش بعيده انك تكوني متفقه معاه يجيلك بعد ما امشي
غرام .انت إزاي تقول كده
رائد .انا بقيت اتوقع اي حاجه منك بجد
غرام. انت محسسني انو انا السبب
رائد .امال مين
غرام .انا مش فاكره اي حاجه من اللي حصل
رائد. انا لو اطول بس اعرف مين اللي عمل فيكي كده
غرام وهيا بتقعد .باذن الله هنعرفه
رائد دخل نام هو وغرام ؛ وبعدها رائد راح الشغل وغرام صحيت ولقت رساله مكتوب فيها
“تعاليلي وانا اعرفك مين اللي عمل فيكي كده “
↚
تعاليلي وانا اعرفك مين اللي خلاكي مش عذ*راء
غرام .قول انت مين
~: ملكيش فيه تعالي علي العنوان ده
غرام راحت علي العنوان اللي الشخص قالهولها ولقت صاحب رائد
غرام .انت اي اللي جابك هنا
فريد صاحب رائد .جاي علشان اعرفك كل حاجه
غرام .تعرفني اي بالظبط
فريد .اعرفك انك كنتي عب*يطه
غرام بعصبيه .إخلص وقول عاوز اي
فريد .يبقي رائد اللي عمل فيكي كده
غرام .انت بتقول اي مستحيل
فريد .زي ما بقولك كده واسمعيني كويس
غرام ا*غمي عليها أول ما سمعته بيقول كده وفريد خدها ووداها المستشفي
غرام بتصحي وهيا علي سرير المستشفي بعد ساعتين .اه دماغي
فريد بزخفه .انتي بخير
غرام وهيا بتقوم من السرير . انت بتعمل اي هنا ابعد عني
فريد .كان لازم تعرفي
غرام .انت بتك*رهه ليه
فريد .مش بكر*هه بس مش راضي انك تحسي بخوف طول ما هو معاكي
غرام وهيا بتمسك قلبها اللي وجعها.هو لي يعمل فيا كده
فريد. ده اللي بحاول اعرفه دلوقتي
غرام .انت اسمك اي
فريد. اسمي فريد
غرام .من فضلك وصلني البيت
فريد .اكيد بيت أهلك مش بيت رائد صح
غرام .لا بيت رائد
فريد بزخفه عليها .بس ده هو السبب في انك تعيشي كده
غرام .وديني البيت دلوقتي
فريد نزل هو وغرام وركبوا العربيه
غرام .بس ازاي وانا حامل منه
فريد .التحليل مش صح يا غرام
غرام بصدمه .وانت عرفت ده كله منين
فريد. اللي بيحب بجد بيبقي عاوز يعرف عن حبيبته كل حاجه
غرام .حبيبته !!!
فريد وهو بيفوق من كلامه وبيتكلم بنبره جامده .انتي وصلتي البيت
غرام نزلت بسرعه .شكرا
وصلت البيت وفتحته لقت رائد بيح*ضنها
رائد .كنتي فين يا غرام
غرام وهيا بتسيبه وتمشي .كنت برا عاوز حاجه مني
رائد. هو اي اللي كنت برا كنتي فين
غرام .قولت كنت برا وعاوزه انام دلوقتي
رائد بيقرب منها وبيحاول يلم*سها
غرام .ابعد عني يا رائد
رائد . في اي يا غرام
غرام .تعبانه عن إذنك
دخلت نمت وانا حاسه انو في جبل علي قلبي من اللي سمعته من فريد ومش قادره اصدق ليه رائد ممكن يعمل كده
صحيت من النوم بليل ملقيتش رائد جمبي بس سمعت صوته في الصالون برا وهو بيقول
رائد .مش عارف هيا متغيره النهارده معايا اوي بس متقلقيش هترجع تاني زي الاول ؛ دي مغفله صدقت نفسها أن هيا حامل وانها كمان مش بنت
كنت واقفه مصدومه وطلعت اجري علي الأوضه من اللي سمعته وبحاول امنع صوتي وانا بعيط
رائد .طب سلام دلوقتي شكلها صحيت
رائد راح عندها
رائد.انتي بخير مالك بتعيطي لي
غرام وهيا بتحاول تهدي وتتكلم بهدوء علي عكس اللي جواها.لا مفيش حاجه تصبح علي خير
تاني يوم رائد بيروح الشغل وهيا بترن علي رقم فريد اللي رن عليها مِنُه
غرام.استناني عند المكان ********* ده يا فريد
فريد .حاضر بس لي
غرام .تعالي وبس يا فريد هناك
قابلته وروحت عند معمل تاني غير اللي عملت عنده تحليل الحمل وبعد يومين روحت انا وفريد علي هناك
دكتور التحاليل . انتي مش حامل اصلا !!!!!!
↚
دكتور التحاليل .المدام مش حامل يا استاذ
غرام بصدمه .ايه
فريد. طيب عن إذنك يا دكتور
غرام وفريد طلعوا من عند الدكتور
فريد. صدقتيني لما قولتلك انو هو بيمثل عليكي
غرام .بس هو لي يعمل كده
فريد .يلا روحي البيت قبل ما يكتشف حاجه
غرام .لا روحني علي بيت ماما يا فريد
فريد. طيب قوليلي العنوان
غرام راحت علي بيت مامتها ؛ ورائد روح البيت وملقهاش فراح علي بيت مامتها
رائد .انتي ازاي تسيبي البيت وتروحي
غرام .تطلقني يا رائد
رائد .نعم
غرام .زي ما سمعت
رائد .وانا مش هعمل كده
غرام .بقي تخليني افتكر أنو حامل وانا اصلا مش كده
رائد بصدمه .انتي اي اللي بتقوليه ده
غرام .متمعملش نفسك مصدوم كده انا عرفت كل حاجه
رائد وهو بيقرب منها اوي . انتي ملكي انا ومش هطلقك غير لما اخد مصلحتي منك
غرام .ابعد عني كده ؛ وتطلقني احسن ما يكون في بينا محاكم يا رائد
رائد وهو بيمشي . خليكي بقي قاعده عند بيت امك
غرام .اطلع برا
بعدها رائد طلع وغرام رنت علي فريد
غرام .قولتله يطلقني
فريد.طب وقال ليكي اي
غرام .أتردد في كلامه اوي
فريد. طيب وبتعيطي لي
غرام .مش مصدقه انو ممكن يعمل فيا كده
فريد .مش شرط اقرب الناس لينا يكونوا دايما بيحبونا ؛ المهم نامي دلوقتي علشان تبقي احسن
غرام .تصبح علي خير
فريد .وانتي من أهله
بتنام غرام وفريد بيحاول يعرف اي معلومه لي رائد ممكن يعمل فيها كده وبعد التعب اللي عمله ده كله نام هو كمان
بتصحي من النوم علي صوت رائد وهو جمبها وبيقولها .ورقة طلاقك اهي
↚
رواية الغرام الممتنع
رواية الغرام الممتنع
رواية الغرام الممتنع الحلقة السابعة
رائد .ورقة طلاقك اهي
غرام وهيا مصدومه من رد فعله بس بتبين عكس اللي جواها
غرام. ايه السرعه دي في قرارك
رائد .وانتي تفتكري انو انا بقي هطلقك ده انا هسيبك كده
فريد في نفس الوقت بيرن علي غرام وبيشوف الموبايل بتاعها وهيا مسجلاه فريد مجدي وده اسم باباه كمان
رائد .اه بقي كده عاوزه بقي تط*لقي منه علشان يصدق كدبك وفض*يحتك
غرام .اسكت هو مش كان في حد في حياتي مفهمني.انو انا حامل وانا اصلا مفيش اي حمل ؛ لا واي كمان وداني معمل التحاليل ومتفق مع الدكاتره هناك علي أنهم يقولونا كده
رائد بصدمه .وانتي عرفتي ده كله منين
غرام .والله يا رائد لو ممشيتش من قدامي دلوقتي وبعت ورقة الطلاق انا بجد ليا تصرف تاني معاك
رائد بيمشي وبيكلم ام غرام. بنتك طلعت عارفه كل حاجه
ام غرام .بس متقولش بنتي انا بكرهها
رائد .بنتك مش ناويه علي خير
ام غرام .ولا هتعمل اي حاجه
رائد .انا هطلقها
ام غرام .ابعتلها ورقة طلاقها خليها تمو*ت من حزنها
رائد قفل مع أم غرام وراح عند المأذون وطلقها ؛ وبعت ليها ورقة الطلاق
غرام وهيا بتبص ليه .ومش قادره تشوف اللي بيحصل قدامها وأنها مصدومه من اللي حصل فجاه بس فريد بيرن عليها
فريد. قلقتيني عليكي مردتيش لي
غرام .ارتحت بقي اديني اهو اتط*لقت بسببك
فريد. بسببي انا؛ يعني آخر ما اقولك علي الصح وانو هو بيمثل عليكي وفي الاخر انتي حزينه
غرام بعياط .اقفل دلوقتي اقفل
بيعدي تلات شهور كامله وبكدة تكون شعور العِدة بتاعة غرام خلصت وبيتقدملها فريد
غرام .مش هينفع يا فريد
فريد. لي
غرام .علشان انا مش عذ*راء يا فريد
فريد ..يا بنتي ما انتي اهو عملنا التحاليل ومطلعتيش حامل
غرام .ايوا بس رائد فهمني هو وبابا وماما انو انا مش عذ*راء من قبل حتي ما اتجوزه
فريد .وبعدين
غرام . واتجوزني وبقي كل شويه يقعد يقولي انتي مش بنت وانا كنت حقيقي تعبانه ؛ علشان كده بقول لا
فريد. تاني هتقولي لا يا غرام
غرام .علشان انا تعبانه من اللي حصل ومش قادره حتي اتاقلم علي الوضع ده
فريد .صدقيني هنعديه انا وانتي سوا
غرام.سيبني افكر يا فريد
فريد .مفيش تفكير انا جايب المأذون وبابا موجود اهو وجبت واحد من قرايبك علشان يكون شاهد كمان علي الفرح
غرام .ده انت مخطط لكل حاجه
فريد .بالظبط كده وبعدين بيكمل كلامه وبيقول يلا يا عمي ؛ يلا يا بابا العروسه موافقه تعالوا انتوا والماذون
بيتزا وفريد بيشيلها علي اوضتها وبيقرب منها وبيقولها بصدمه
فريد بصدمه .انتي بنت يا غرام
غرام .مستحيل ازاي
غرام اتاكدت من اللي قاله فريد
غرام .بس بس هما لي يقولوا عليا كده
فريد وهو بيقول بزهق .سيبي عليا الموضوع ده
بعدها بيصحي الصبح وبيدور ورا عيلة غرام وبيلاقي انو جد غرام كان كاتب ليها وِرث كبير اوي من الميراث وهيا متعرفش ؛ علشان كده ابوها وامها قرروا يق*تلوها وياخدوا فلوسها هيا علشان كده اتفقوا مع رائد خصوصا كمان انو رائد كان يعرف غرام كويس وعلموه كمان كل حاجه عنها وقالولها انها مش بنت علشان تم*وت وهيا حزينه علي اللي حصل ليها
بعدين بيروح البيت وبيحكيلها كل حاجه وبالدليل ؛ وبعدها حياتهم بتتحسن
غرام. فريييييد
فريد . نعم يا حبيبتي
غرام .في شخص هييجي هنا البيت
فريد. مين
غرام .هنبقي تلاته مش اتنين بس
فريد .يعني انا هبقي اب
غرام .هتبقي أحسن اب
بيعدي تلات شهور علي جوازهم وبتكون هيا حامل وفريد راح الشغل
وحد بيرن علي جرس البيت وغرام بتفتح وبتلاقي
غرام بصدمه .رائد !!!!!!!!
