رواية عشقت ميكانيكية كاملة جميع الفصول بقلم شمس العمراوي
رواية عشقت ميكانيكية كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة شمس العمراوي رواية عشقت ميكانيكية كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية عشقت ميكانيكية كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية عشقت ميكانيكية كاملة جميع الفصول
رواية عشقت ميكانيكية كاملة جميع الفصول
قمر ياقمر
قمر برقه: نعم يابابا
حسن: تعلي يابنتي معيا الورشه
قمر برقه: حاضر يابابا هلبس بس هدوم الشغل وانزل مع حضرتك
حسن ماشي يابنتي
استوب ( قمر البطله عندها 17سنه بتشتغل مع باباها في ورشه مكانيكي الالات الثقيلة
بتحب شغلها جدا
في الصف الثالث الثانوي
بتحب الهدوء وهي هدي جدا عيونها رمادي فاتح
وبشرتها بيضه
وانف صغير وشفاه صغيره ممتلاءه طولها 150سم +)
ارتدات قمر ملابس العمل وهي عباره عن بنطال من قماش الچنس واسع وبلوزه زرقه من قماش الچنس تصل إلى الركبه وحجاب اسود
ونزلت الي ورشة
دخلت قمر الي الورشه
قمر بصوت هادي جميل:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كل الي في الورشه وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
قمر ازي حضرتك يا عمو محمد
محمد: كويس يابنتي
قمر:ديم يارب تكون كويس قولي بقا مالو الجرار
محمد: لما اجي اوقف الجرار مش بيقف
حسن وهوا بيعين الاله
قمر هتي العده من عندك عشان هنحلها الاسطوانه عوزه تتغير
قمر حاضر يابابا
وبدا كل من قمر وحسن في تفكيك الجرار وتغير الاسطوانه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في احد لاحياء الرقيه نجد شاب يتوسط طاولت الطعام ونجد بجواره اخاه لاصغر
اخته توام اخاه
ريحم: ملك انتي و مالك جهزو نفسكم عشان اوصلكم للمدرسه عشان طلبني في المدرسه
استوب ( رحيم الشملي
يبلغ من العمر 28
وسيم شعر كثيف وعيون زرقه و دقن خفيفه
ثري جدا عند شركات الشملي للمعمار اهلو اتوفو معندوش غير اخواته مالك وملك توم وعموه )
وقف الطعام في حلق مالك ونظر الي اخاه لاكبر نظر مالك الي رحيم وهوا يسعل: خير يارب عوزينك ليه
رحيم وهوا ينظر الي ملك: لما نروح هنعرف ولا ايه يا ملك
ملك وهي تنظر الي رحيم بغباء: اي
رحيم بنظره تخوف: اي
ملك وهي تبتلع ريقها: هقر يابشا مالك اتخانق مع سيف وصحابه في المدرسه وكسرو الجهاز الكمبيوتر
مالك وهوا ينظر الي رحيم بخوف ويبتلع ريقه: الله يحراق ياملك يابنت سعاد
بعتني من اول قلم
رحيم: امم كسرت الاجهزة
مالك: والله مش انا دا سيف هوا الي كسرهم
رحيم: امم سيف اي سبب الخنقه ياملك
ملك: عشان بنت شغاله في ورشه معدات ثقيلة علي طريق المدرسه
رحيم بنظره تخوف: عشان بنت وانتا بقا عوز تبقا البطل قدمها وانتا متعرفش ان كانت كويسه ولا شمال
مالك و اول مره يرد علي اخوه : لو سمحت ممكن متجبش في سرتها وهي مش شمال
واخذ حقيبة المدرسه وخرج من المنزل وذهب الي المدرسه سير علي القدام
ملك: متزعليش يارحيم من رد مالك اصل بيعز البنت دي جدا هي وباباها وكمان هي كويسه جدا انا هستنا حضرتك في السياره
اوام رحيم برأسه وذهب الي غرفته احضر ملافات وخرج من المنزل وذهب الي السياره
رحيم الي السائق
روح انتا ياعمي مسعد انا الي هوصل ملك المدرسه
مسعد: حاضر يا رحيم بشا
ركب رحيم السياره وذهب الي المدرسه…
↚
في الورشه
قمر: بابا فين السطوانه الجديده
حسين: عندك يبنتي
ذهبت قمر لي احضار الاسطوانه
رات مالك وهوا يمشي من امام الورشه
قمر برقه: صباح الخير يامالك عامل ايه
مالك ببتسامه: صباح النور كويس الحمدلله وانتي
قمر: الحمدلله بخير
قمر: ماالك
مالك: مافيش متخانق مع رحيم
قمر: روح المدرسه وانتا رجع ابقا تعلي اتغدا معنا
مالك: هتغدني ايه حلو
قمر: هعمل مكرونه بشاميل وبنيه
مالك: ايوا بقا احبك ونتي فكرني كدا
قمر ابقا هت معك ملك شوقتني اشفها من زمان
رحيم:ربنا يسهل سلملي علي الاسطا حسن
قمر: يوصل
ورحل مالك
ودخلت قمر الي الورشه وهي تحمل أسطوانة الاله
وكل هذا تحت نظر رحيم وملك ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحيم وهوا في الطريق رأي مالك يقف مع فتاه لم يرا في جمالها ملامحها طفوليه ورقيقه
نظرة ملك الي قمر وقالت: يخربيت حلوتك ليه حق مالك يتخنق عليكي
رحيم: وصلنا
نزلت ملك وذهبت الي الصف
استوب (مالك يبلغ من العمر14سنه عيون خضر
بشره بيضه
وشعر كثيف اشقر
شخصيه هديه بيحب ملك اخته ورحيم و قمر وهنعرف بعدين اتعرف علي قمر ازي
........ ملك نسخه من مالك في الشكل بس هي بملامح انوثيه وشعرها طويل مرحه بتحب اخووتها وبتحب تعمل مشاكل ومالك هوا الي يقع فيها عشان ميعقبهاش رحيم)
نزل رحيم وذهب الي مكتب المدير
مدير المدرسه: اهلا وسهلا بحضرتك يا رحيم بشا
جلس رحيم: وقال اي سبب استدعاء
المدير: بص يارحيم بشا مالك علي طول بيعمل مشكل مع زميله وتسبب في كسر الاجهزه
رحيم بيبرود: شفته وهوا بيكسرها
المدير: كل زميله قالو انو هوا الي كسرها
رحيم:طيب ممكن تستدعي زميله الي قالو كدا عوز اسمعهم بنفسي
المدير: تمام
طلب المدير الطلاب الي مكتبه مر بعض الوقت ودخل مالك وسيف وبعض من الطلاب
المدير: حد يح....
اوقفه رحيم عن الحديث
وقال: هتعامل معاهم انا
نظر مالك الي رحيم وتخذ الصمت عنوانه
رحيم وهوا ينظر الي سيف
رحيم بنبره خوفت المدير والطلاب
:حد يحكي الي حصل بداق التفصيل والي هحسه بس بيكدب يبقا ميلمنيش علي الي هيحصل
سيف وهوا يبتلع ريقه بخوف: ماهوا الي غلط لاول
↚
رحيم: غلط من نفسه مافيش سبب
سيف: هوا هوا الي بدأ لاول
رحيم: اتكلم يامالك ايه الي حصل
مالك: هوا الي بداء يغلط في الكلام وهوا الي استفزني ف ضربته
لاكن انا مكسرتش لاجهزه
واحد من الطلاب وانا شاهد هوا مكسرش الجهزه وكمان سيف غلط في اخوات مالك قمر وملك
نظر رحيم الي مالك
ثم نظر الي سيف انتا غلط في حق اخواتي
حضرتة المدير يخد فصل من المدرسه هوا وزميله عشان يتعلمو ازي يكدبه
ويكفي انو حضرتك تخد لفت تنظر عشان تبقا تصدق
حاجه مشفتهاش بنفسك وبعد كدا لو حد جه جنب حد من اخوتي مين ماكان او كان عمره ايه هنسفه من وش الارض وترك رحيل المكتب بال ومن المدرسه وصعد الي سيارته
وفي طريق نظر اتجه ورشه التي تعمل فيها قمر
رحيم وهوا يتلزز في نطق اسمها: قمر ايه حكيتك
ورحل رحيم الي شركته
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبداؤ الطلاب في العودا الي منازلهم
عند مالك وملك
ملك: مالك ريح فين
مالك: عند قمر هتغدا هناك
ملك ماتخدني معاك عندها انفسي اقالبها
مالك: لا
ملك: ليه؟
مالك: مش عوز اختي الكبيره اخلقها تبوظ
ملك وهي تضع يدها علي خصرها: ليه انشاء الله وهوا حد قلك اني ببوظ اخلاق اناس
مالك: انا بقول
ملك وهي تصتنع البكاء: يعني مش هتخدني معاك انا مخصماك واخذة تسير خطوات بطيئة
مالك: ماشي تعلي بس مش عوز حركه كتير
ملك وهي تقفّز بسعاده.
: هاااااا اخيرا هقبلك يابت ياقمر
مالك: صوتك ياملك ولا متجيش
ملك: خلاص ماشي سكت اف منك
وذهب كلا من ملك ومالك الي ورشة
توضيح (قمر وحيدة اهلها ومامتها متوفيه وهما سكنين في قريه جنب مدينه والورشه في طريق الفصل بين القريه والمدينه والمدرسه قريبه من القريه-)
نكمل وصل كل من مالك وملك الي ورشه
مالك: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك يا سطا حسن
حسن: الله يسلمك ويحفظك يابني عامل اية
مالك: الحمدلله بخير دي ملك اختي
حسن: مشاءالله تبارك الرحمن قمر ياملك عمله ايه يابنتي
ملك:ميه ميه ولا فراخ الجمعيه
ضرب مالك علي راس اختو وقال: رضي عدل
ملك: انتا ملك ياعم انتا انا بكلم عمو حسن ولا ايه ياعمو ياقمر انتا
حسن بضحك: صح ياقلب عمو حسن
ملك: هوا دا عمو حسن قولي ياعمو سمعت انو عندك بنت موزه اوي متعرفني علها ينوبك ثواب اصل كل صحابي شبه الرجاله اكتر من ملك
مالك: مهوا وضح من اسلوبك في الكلام مصحبه سوقين تكاتك
حسن هوا يضحك من قلبه
:ههههههه انتي بجد عسل ياملك
ملك بغرور مصتنع:مش بحب اتكلم عن نفسي كتير...
↚
عند رحيل
يجلس رحيل في مكتبه ودخلت عليه السكرتيره جميله: بشمهندس رحيل ماجد بشا عوز ياقبل حضرتك
ترق رحيل الملف من يده وقال: بعد خمس دقيق دخليه.
جميله: تمام يفندم
رحيل في ذهنه:ماجد ظهرة تاني علي الساحه وهيبداء الحساب
وبعد مرور بعض الوقت دخل ماجد
ماجد: رحيل عاش من شافك تصدق وحشتني قال هذا الكلام وهوا ينظر الي رحيل بطريقه مليئه بالخبث
رحيل بخبث: انتا الوحشتني اكتر يا عمي نورة شركتي المتوضعه بس عندني فضول اعرف اي سبب الزياره دي
ماجد: اخرج من المنقصه
رحيل: انتا فيها
ماجد: اخرج من المنقصه
رحيل: وان مخرجتش
ماجد: هتندام
رحيل: اتشرفت بزيرتك
ماجد وهوا يخرج من المكتب
ماجد: ابقي سلميلي علي مالك وملك
وذهب ماجد من الشركه
رن رحيم علي سائق مالك وملك
ايوا يعم مسعد مالك وملك وصولو البيت ولا لسه
مسعد: لا يارحيم بشا انا رحت لهم المدرسه ملقتش ملك وقفه
رحيم: ازي يعني ملقتش ملك وقفه اسبقني عند المدرسه و
وقفل رحيل التصال وخرج رحيل من المكتب بل من الشركه وهوا خائف علي اخوته ان يحصل لهم شيء ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الورشه
مالك: فين قمر يا عم حسن
حسن: رحت تجيب الاكل من البيت وجيه
مالك: ماشي تحب اسعدك علما تجي
حسن: شكرا يا ابني روح اقعد جنب ملك شكلها ملت من القاعده
مالك: وهوا يرفع اكمامه
ويعطي لعم حسن المفتاح المطلوب: ههههه ايوا هي مش متعوده علي القعده عمله شبه فرقع لوز
حسن: ههههههه ربنا يخلها لكم
واثناء حديث دخلت قمر وهي تحمل حقائب الطعام
قمر: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ووضعت حقائب الطعام علي الطاوله وقبل ان تكمل تفاجئة بشخص يحتضينها من الخلف
ملك وهي تحضن قمر من الخلف: اخيييير جتي كنت هموت من الملل
قمر وهي تعتدل وقالت: انتي ملك مشاء الله انتي اجمل من الي قاله عنك مالك
ملك: انتي اجمل انتي شبه القمر فعلا اول مره اشوف اسم متطابق مع الشكل
قمر برقه: تسلميلي ياقلبي
ملك: انتي بقتي صحبتي خلاص اشطا
قمر:هههه اشطا
ملك: انا شمه ريحه حلو اوي وعصفير بطني بتصوصو
↚
قمر: روحي اغسلي ايدك وتعلي كولي معنا
وبداءت قمر في تجهيز طاولة الطعام وشاركها مالك
مالك: عامله ايه
قمر: الحمدلله بخير
انتا الي عامل ايه حساك مديق
مالك: متخانق مع رحيم وزعلته مني
قمر: من غير معرف السبب اخوك الكبير بيخاف عليك واسمع كلامه واول مترجع البيت لزم تعتزر منه ولزم تعرف اسبابه الاول وانتا كمان لزم تحترم اي كلمه هوا يقولها
مالك: تمام ربنا يسهل
وبداء الكل في الطعام ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ماجد
ازي ملقتهمش مش هما بيخرجو في الوقت ده من المدرسه
شخص: ايوا يابشا بس روحنا ملقنهمش
ماجد: تشفهم فين لو في البيت هتم من هناك رحيم مش مامن البيت ادخل البيت وهتهم اتصرف لزم يكونو عندي النهردا وقفل ماجد الاتصال وقال: ماشي يا رحيم زي ماضمرة ابوك زمان هضمرك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحل وصل الي المدرسه وجدها مقفله
وذهب الي المنزل وجد باب المنزل محطم
دخل رحيم الي المنزل وجد امنزل كانه دخل اليه عاصفه
بداء القلق ينهش قلبه
رحيم: مالك ياملك
مالك ياملك بداء في القلق علي اخوته
افتكر رحيم ان اخوته معهم تلفون
رحيم:رن رحيم علي مالك
رحيم:رض رض هوا بيغيب كدا ليه علي ما يرض
...:السلام عليكم
وجد رحيم صوة فتاه رقيق
رحيم:وعليكم السلام
دا تلفون اخويا وصل لك...
وثناء الكلام سمع صوت ملك وهي تتكلم وتجادل مالك علي طبق المكرونه البشامل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أثناء تناول الطعام رن تلفون مالك
ملك: تلفونك بيرن يا مالك
مالك: شوفي مين
ملك: متقوم انتا انا جعنه وبكل
مالك: وانا مش قيم
قمر: هههه خلاص كملو اكلكم وانا هشوف مين
ملك: ابقي رضي انتي
قمر: السلام عليكم
رحيم: وعليكم السلام دا تلفون اخويا وصل لك...
↚
في الورشه
حنين : الو متقلقش حضرتك مالك وملك بخير
رحيم: انتي مين
قمر: انا قمر
رحيم: ماشي ياقمر متخلهمش يخرجو من عندك انا الي هجي اخدهم تمام
قمر: تمام
رحيم: قمر
قمر: نعم
رحيم: لو غبت عنهم خلهم عندك لحمد مبعت حد هوا الي يخدم اسمو يوسف
قمر احست ان في حاجه هتحصل: انشاء الله كل حاجه هتبقا تمام وانتا الي هتجي تخد اخواتك
رحيم وكان كلامات قمر أزحت هم من همومو
رحيم: أنشأ الله
وغلق رحيم الاتصال
مالك: مين كان بيرن
قمر: رحيم وبيقول متخرجوش هوا الي هيجي يخدكم
مالك: تمام
قمر: بقلكم ايه تجو نلعب
ملك: انا موفقه اخيرا حاجه بعد الملل دا هنلعب ايه
قمر هنلعب: ببجي
ملك: ايوا بقا تعلو ياله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحيم.
اغلق رحيم لاتصال مع قمر وقام بالاتصال علي يوسف صديقه
رحيم: الو يا يوسف
يوسف: ايوا يارحيم عامل اي
رحيم: يوسف ابعت حد يجهز البيت الاسواد
يوسف باستغراب: ليه انتا ولا مره روحته ومقفول من ساعة ما بنيته وانتا مدخلتوش
رحيم: ماجد رجع تاني وكان عوز يخطف مالك وملك
يوسف: هوا ماكفهوش الي عمله زمان
رحيم: انا مش هسيبه لزم اندمه علي كل حاجه عملها ولسه هيعملها
يوسف: انا معاك ياصحبي
رحيم: يوسف اعمل الي قولتلك عليه
يوسف: تمام
استوب * يوسف صديق رحيم من الطفوله
عيون بني فاتح وشعر زي القهوه
وعمره 28سنه *
واغلق رحيم لاتصال
وجلس شارد فيما يفعلوه مع عمه وقطع عليه سلسلة افكاره
↚
ماجد: ايه يارحيم مش هترحب بعمك في بيته
رحيم: هلا وسهلا بيك ياماجد بشا نورت
ماجد: اومال فين مالك وملك عوز اسلم عليهم والله وحشوني الولاد دول مشفتهمش من وهما ولاد اسبوع
رحيم: ولا عمرك هتشفهم وان كنت مفكر انك تقدضر تخدهم مني تبقا غلطان
ماجد بضحكه خبيث: هخدهم متقلقش وهحرق قلبك عليهم زي محرقة قلبك علي ابوك وامك فاكر
ورحيم مش هتنهض
واثناء الحديث دخل رجال من الشرطه وقال: رحيم بشا حضرتك لزم تسلم اخواتك لعمك
رحيم وهوا ينظر اليهم بستهذاء: وانتم الي تجبروني ان اديه اخواتي
الشرطي : ماجد بشا عمل بلاغ انك مهمل اخواتك وانك مش قد مسؤليتهم
نظر رحيم اليهم ببرود: عندو دليل
الرجل: ايوا يابشا انتا بتقضي اكتر وقتك في الشركه ومهمل لخواتك وانك تسيب طفلين في البيت لوحهم دا خطر عليم
رحيم: امم وان مدتلوش اخوتي هتعمله ايه
الشرطي: هنديك مهله يومين تعطي اخواتك لعمك يا اما تتجوز واظن حضرتك مش متجوز اوخاطب ولازم تتجوز عشان المدام تهتم بخوتك ياكدا هنخدهم منك بالجبار
ماجد: ياحضرة الشرطي هوا مش هيتجوز لانو مش بيحب اي شيء مؤنث وانا مش همشي من هنا غير لما اخد ولاد اخويا
رحيم........
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عند قمر
ملك: هوا رحيم غاب كدا ليه
مالك: مش عارف قمر هوا انتي متاكداه ان هوا قالك
ان هوا هيجي يخدنا
قمر وهي قالقه بس لم بتبين وتكالمت بلا موبالاه:
ايوا والله هوا قلي كدا متقلقوش هتلقيه جي دلوقت
مالك: لا انا هخد ملك ونروح احنا
قمر: لا مش هينفع ينفع اوعد اخكم واخلف بوعدي
ملك:انتي وعدتيه
قمر: ايوا وبعدين مترنو عليه
مالك:تمام رن مالك علي رحيم وجد الغط مغلق او غير متاح
مالك: مغلق انا روح انا وخليكي ياملك هشوف في البيت يمكن وجي
ملك: وانا كمان مش هسبك
قمر: لا خليكم انتم لاثنين وانا هروح هشوف ان كان في البيت واجيبه واجي ماشي بعد ازنك يابابا
حسن: ماشي يابنتي خلي بالك من نفسك
قمر: حاضر يابابا متخليش مالك وملك يخرجو من الورشه ثم نظرة الي مالك توعدوني انكم مش هتخرجو غير لما اجيب اخاكم يخدكم
مالك وملك: وعد
وذهبت قمر الي منزل الشاملي
وصلت قمر الي المنزل وجدات سيارة للشرطا في الخارخ قلقلت اكثر وقالت الحمدلله اني اصريت انهم ميجوش
ودخلت قمر الي المنزل ووجدات رجال الشرطه وشخص يتحدث عن
ورحيم يقف يستمع وفجئه نظر اليها رحيم وقال
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحيم
وقف يستعم رحيم الي عمه
وفجئه ظهرة قمر امامه
وفكرا قليلا
ثم قال.....
↚
رحيم: ومين قلك اني مش متجوز
ماجد بستغراب: انتا اتجوزة امتا ومين دي
رحيم: دا شيء ميخصقش ومين دي
وقطع عليه حديثه رنت تلفون قمر التي لم يلاحظها احد
نظر كل من ماجد والشرطي الي قمر
قمر بربكه فتحت لاتصال وقالت بصوت رقيق: الو السلام عليكم
الشخص: ........
قمر: ايوا
الشخص:.........
قمر: تمام
نظرة قمر الي رحيم وقالت بصوت رقيق تلفون علي شانك واعطته التلفون
اخذ رحيم التلفون من قمر وانظر الي شاشه التلفون وجد اسم مالك
رحيم: الو
مالك: رحيم انتا كويس قلقتنا عليك ليه مجتش ختنا قولت لقمر متروحش انا كنت هجي انا وملك لوحدنا وهي مرضتش
رحيم: متقلقيش شويا وهكلمك وقفل الخط واعطي التلفون الي قمر ونظر الي الشرطي وجده ينظر الي قمر بطريقه لم تعجب رحيم
اخذ رحيم قمر في حضنه وقال احب اعرفكم علي زوجتي
تفاجأت قمر عندما وجدة رحيم ي إخذه في احضانه وتفاجأت اكثر عندما قال انها زوجته
قمر بصوت لم يسمعه غير رحيم: ابعد عني وامتا اتجوزنا عشان تقول كدا رحيم وهو ينزل الي مستوي وجهاها ومن ينظر اليهم يعتقد انهو يقبل خدها وقال: عشان مالك وملك متتكلميش انا الي هتكلم
صمتت قمر ونظر رحيم اليها وجد وجهاها يشع احمرار من الخجل بدأت له مثل الفراوله القابله للاكل ثم نفض هذه الفكار ونظر الي الشرطي وجده متاضيق وهوا ينظر اليهم فنظر رحيم اليه واخذ قمر في احضانه اكثر وقال: كدا بقا اظن ملكوش حق ان ماجد بشا يخد اخواتي ولا ايه
ماجد: وايه الدليل الي يسبت انها زوجتك عوز اشوف العقد
الشرطي وهوا ينظر الي قمر وقال: انتي مراته
قمر وهي حائره لا تعلم ماذا تفعل الان هي لا تحب الكذب انقذها رحيم من الموقف وقال: مرتي مش بتحب تكلم حد متعرفهوش
والنسبه يامجد بشا عقد ازواج مش هيخرج من المحكمه في خليل يومين ولا ليه
ماجد بستغراب: انتا متجوز بقالك يومين في السر وبنظره خبيثه اتجاه قمر قال: ولا عشان مش قد المقام ما اعلنتش انها زوجتك
رحيم: ماقمها اعلي منك
اما الفرح في نهية السبوع
اغتاظ ماجد من رحيم
نظر ماجد الي رحيم وهوا يضغط علي اسنانه
ترك رحيم قمروذهب الي عمه وقال بصوت لايسمعه غير ماجد
رحيم: بعد كدا ابقا خططها صح اخواتي مش هتقضر توصلهم وانتا هتندم علي كل حاجه حصلت زمان مش رحيم الي يسيب حقه نورت ياماجد بشا
كل هذا والشرطي ينظر الي قمر لا يقضر علي احاشة نظره عنها
نظر رحيم الي الشرطي وجده ينظر الي قمر اغتاظ من الشرطي وجه نظره الي قمر وجدها تنظر في هاتفها
ذهب رحيم الي قمر ونظر الي الشرطي وقال نورت يا بشا نظر الشرطي الي رحيم وجد في عينه تحزير ان يبعد نظره عنها
ذهب كلامن ماجد والشرطي وتبقي قمر ورحيم
قمر بصوت عالي نسبين والدموع ترقرق في عينها : انتا ازي تحضني كدا وازي تقول اني مراتك
رحيم بهدواء: انتي اي الي جابك
قمر ودموع تنزل علي وجنتها واحمر انفها واعيونها: لو سمحت ممكن تجوني ليه عملت كدا
انا جيت عشان ملك ومالك مصرين انهم يجو هنا وانتا قولتي مخرجهمش الي اما انتي تجي وانتا غيبت وهما قلقو عليك ومالك رن عليك كتير وانتا تلفونك مغلق فقلتهم اني انا الي هجي اشوف انتا عامل ايه ثم مسحت دموعها بظهر يدها وخلاص
رحيم ياله عشان اروحك
↚
قمر: انا عوزه افهم انتا عملت كدا ليه ذهب رحيم الي سياره وذهبت قمر ورائه ومسكت زراعه وقالت: حضرتك مش هتمشي غير لما تفهمني
نظر رحيم االي يدها التي متسك بي ذراعه
احست قمر بحرج وتركت ذراعه وقالت: لو سمحت فهمني
رحيم: اركبي
قمر وهي تنفخ: اف منك مش هتقولي
رحيم: لا
قمر وهي تنفخ خديها مثل الاطفال: ماشي وركبت السياره وهي لا تنظر الي رحيم
نظر رحيم الي قمر وابتسم وركب السياره وذهب الي منزلها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في منزل قمر
ملك: طمني
مالك: متقلقيش هوا بخير وجي دلوقتي
ملك: الحمد لله مش عارفه ليه كنت حاسه بخوف
مالك ولديه نفس الشعور ولاكن لم يقول مالك بمزاح:
ايه دا انتي طلعتي بتحسي زينا اهوا
ملك بتخميس: الله اكبر وانا بقول الحساس بتعي بيبوز ليه اتريك بتقر عليه
مالك: لا لالاء
ملك وهي ترقص: تبقا معديه لالالاء
مالك: ياشيخه روحي احفظيلك حاجه في المنهك تنفعك
ملك وهي تطع يدها علي خصرها: لو مش عجبك طلقني
مالك: ياريت والله كن....
قطع عليه الحديث صوت جرس المنزل
ملك: شكله رحيم جه
فتحت ملك الباب وجداة رحيم وقمر
قفظت ملك في احضان رحيم وقالت: قلتني عليك اوي يارحيم
رحيم وهوا ياخذ ملك في احضانه متقلقيش عليا انا بخير
ملك: مش عرفه ليه حسه انك مش بخير
رحيم وهوا يخرج ملك من احضانه: متقلقيش عليا انا تمام وكل حاجه هتبقا بخير
مالك عشان يطلع اختو من هذه الحاله
ايه يا اخت ملك من شويه كنتي بتغني وترقصي ودلوقتي قلبها درام
ملك: اسكت انتا ياهدام الذات ومفرق الجمعات
احسن اتفضل يابني
رحيم: ممكن حضرتك اتكلم معاك علي انفراد شويه
حسن: ماشي اتفضل.......
↚
مالك: رحيم
رحيم: امم
مالك: هوا احنا ريحين فين
رحيم: القصر
ملك: قصر ايه
رحيم: اسكتو واول ما نوصل هتعرفه
صمت كلا من مالك ومالك
وشرد رحيم
**
حسن: اتفضل يا ابني
رحيم: بعد اذن حضرتك انا طلب ايد قمر لزواج
حسن بستغراب هوا انتا تعرف قمر
حيم: اولا انا وال معرفتي ب قمر انهردا
انا امي وابي متوفين وعنديش حد كبير يجي يطلبها لي
حسن معلشي يابني: ليه بنتي انتا مشاءالله رجل اعمال وانتا من مستو وحنا من مستو تاني
رحيم: بص ياعمي حسن انا بحب الصراحه ومش بحب الف ودوران بنت حضرتك عجبتني
عجبني اخلقها
حسن: اسف يابني انا بنتي لسه مخلصتش تعليم وهي لها حلم عوزه تحققه
رحيم: بنت حضرتك من مسؤالتي وتعلمها هتكمله وانا هقف معها مش هسبها
حسن: يابني انتا مبهور بجملها واقل حاجه هتحصل بنكم هتعيرها بمستوها وانا مقبلش بنتي تتهان
رحيم: بنت حضرتك مستحيل اني اهناها بص يا عمي حسن
انا اقضر اتجوز اي وحده من المستوي الي انا عيش فيه بس انا عوز وحده لما ارجع بيتي تكون مستنيني
تتقبل اخواتي
عوز وحد مش هما الوحيد انها تخرج
عوز وحد تهتم بيبتي وخواتي وعيلي في المستقبل
حسن: بص يابني انا هكلمها ان وفقة يبقا خير وبركه لو موفقتش يبقا كل شئ قسمه ونصيب انا مقدرش اجبرها علي حاجه رحيم: ممكن تسمحلي اكلمها انا بس بعد ازنك علي انفراد
حسن: ماشي يابني قمر
يا سيدة القمر
تاتي قمر بعد ان سمعت لقبها المفضل
قمر: نعم يابابا
حسن: اقعدي يابنتي
جلست قمر ونظرة الي
حسن : قمر يابنتي انتي كبرتي ومصير كل بنت انها تكبر وتتجوز البشمهندس رحيم طلب ايدك
قمر وهي تنظر الي حسن وهي تشع احمرار
حسن انا هسبكم لوحدكم خمس دقيق ورجع تاني
ذهب حسن
قمر وهي تنظر الي رحيم: احم ممكن تفهمني اي الحكايه
رحيم: الحكايه هتعرفيها لو وفقتي
بس الي اقضر اقوله اخواتي مصرهم متعلق بقرارك ولو مش عيزه هنخليه علي الورق
وهتكملي حياتك زي منتي عيزه بس بحدود
فكرة قمر وقالت: عندي شروط
رحيم: طلب انا محدش يتشرط عليا
قمر: لا شرط انا هكمل تعلمي وهجي اساعد بابا في الورشه وانتا زي ماقولت جوز علي الورق
رحيم: يارت الموضوع دا يكون مابنا
↚
دخل عليهم حسن وقال: امم اتفقتو ولا
رحيم: ايوا يا عمي حسن بكرا هنكتب الكتاب والفرح يوم الخميس الجاي
حسن: اي لاستعجال ده
رحيم:بعد ازن حضرتك انا مش بحب الشكليات وبنسبا الجهاز انا عوزها بشنطة هدومها
حسن: عيب عليك يابني انا بنتي متخرجش من بتي غير لما تكون جهزه
رحيم: يامعي حسن قمر هتكون في عني وانا وهي هنسكن في القصر وهوا كامل من كل حاجه حضرتك ممكن تحول فلوس جهاز لحساب لها في البنك وبداء رحيم في اقناع حسن علي موعد الزوج و اخير وافق وذهب رحيم ومالك وملك الي القصر*
رحيم : ايه
ملك: انتا بتفكر في ايه
هوا انتا بجد هتتجوز قمر
نظر مالك الي اخيه بستغراب وقال: الكلام دا بجد
رحيم: ايوا
ووصل رحيم الي القصر ونبهر مالك وملك وقالو
واوو حلو اوي بس ليه اسود
رحيم: مالك غرفتك علي ايدك اليمن وانتي ياملك علي ايدك الشمال
وذهب رحيم الي مكتبه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في صباح يوم جديد
في منزل قمر
وجدة الباب يدق فتحت قمر الباب وجدة صندوق امام البابا نظرة قمر وجدة ورقه علي الصندوق
" جهزي نفسك هعدي عليكي الساعه عشان نجيب الشبكه والحاجات الي هتعوزيها
رحيم"
حملت قمر الصندوق ودخلت الي غرفتها وفتحت الصندوق وجد فستان خروج للمجبات جميل جدا لوه فضي
و شوز بنفس الون
ووجدة صندوق صغير يوجد به شوكلاته المفضله لديها
قمر وهي مبتسمه
ثم هزت راسها وقالت: متحلميش كتير دي فتره وهتنتهي
وذهت تحضر طعام لافطار
حضر رحيم واخذ قمر و حسن الي محل مجوهرات نقت قمر اشياء بصيته و اعجب رحيم بيزوقها و اشترا لها خاتم من الماس
وبعد زالك ذهب معها الي محل الملابس رفض حسن ان يحاسب رحيم علي اي ملابس لقمر
وجاء اليل وتم كتب الكتاب
وجلس رحيم مع قمر وقال: قمر
نظرة قمر الي رحيم وهي خجوله والقالت بصوت مالئ بالخجل: نعم
رحيم: في كلام لزم تعرفيه
وشروط لزم تلتزمي بيها
قمر: اي هي
رحيم: اولا اخواتي اهم حاجه في حياتي يعني مش عيز اي مشاكل معاهم ولزم تتقبلهم لحد الفتره دي تعدي
ثانيا. اي تعامل مع اي راجل او زميل ممنوع انا مش هجبرك تسبي الورشه بس مش علي طول هتكوني هنا
ثالثا: ماتدخليش في اي قرار انا اخده
ربعا دا الاهم اي حاجه تحصل بنا محد يعلم بيها مين ماكان
قمر.........
↚
قمر بهدوء:
رحيم: مبسش انتي لزم تلتزمي بيهم
قمر: تمام ربنا يسهل وطبعا انتا عرف شروطي
رحيم: انا محدش يتشرط عليا
وقطع عليهم الحديث دخول ملك وهي تحاول ان تزرغط
ملك: انا مبسوطه اوي اخويا القمر اتجوز لولولولولوي وهتجوز هتجوز
دخل مالك وهوا يقول: وخلاص اتجوزت وهبطل ابص علي البنات وذهب الي قمر وقال: الف مبروك ياقلبي
رحيم: قلب مين يالا
مالك: اسكت انت اخت الموزه مني الله يسمحك
رحيم وهوا يمسكه من قفا: مين دي الي موزه ياله
يوسف: الي انتا اتجوزتها ونظر الي قمر ومد يده وقال: معاكي يوسف صحب كتلت البرود دي وعازب بمزاجي
ضحكت ملك وقالت: الحق يارحيم مرتك بتنشقط منك
قمر ببتسامه خجل : اهلا وسهلا بيك بس
نظر يوسف الي يده الممدوده وجد مالك وضع يده فيها وقبله من خديه
وقال: معلشي يابو الصحاب قمر مش بتسلم علي رجاله
نظر رحيم الي قمر وفي دخله فرح لان قمر لاتسلم علي الرجال
يوسف بمرح لانه وجد قمر خجوله منه: بقولك ايه ملقيش عندك ااخت او بنت عم تكون موزه زيك كدا ينوبك سواب فيا
رحيم: يوسف
نظر يوسف الي رحيم وجد بوكس في عينوه وقال: عينك
يوسف: ااه ياعني ياني حسب الله ونعم الوكيل
رحيم: بتقول حاجه يايوسف
يوسف: حبيبي انا قدر اقول حاجه انا بشكر فيك بس
ملك: ناس مش بتجي غير بالعين الحمره
رحيم: ياله عشان نمشي
وذهب كلا من رحيم ومالك وملك ويوسف الي المنزل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عند ماجد
طلع متجوز
زوجت ماجد سوزان
: ازي يعني
ماجد: ازي معرفش
سوزان: تمام انا لزم احرق قلبه ومبقاش سوزان اما خلته طلقها
ماجد: تمام فين جيجي
جنه وهي تدخل الي المنزل
: هلاو دادي هاي مامي
ماجد: كنتي فين
جنه: كنت مع اصحابي
سوزي: جهزي شنطتك هنروح نسكن في فلة العيله
جنه: فلة العيله ليه يامامي
سوزان: ليه دي هتعرفيها بعدين
↚
ماجد: هنروح يوم فرح رحيم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ومرات لايام وجاء يوم الزفاف
عند قمر
تجلس قمر في غرفتها وهي تسبح وتستغفر ربها وتدعو الله ان يسر امره
ونزلت الدموع من عينها عندم افتكران انها ستترك منزلها الذي عاشت فيه طفولتها ذكريتها مع امها وابيها
ابيها كيف ستتركه
من سيرعي ابها
يالله وفتكرت امها
عندما كانت صغيره بعض الزكريات دهمتها
قامت وذهبت الي دولاب واحضرات صندوق واخرجت بعض الزكريات من امها
فتحت البوم الصور
وقالت وهي تبكي: امي الله يرحمك سيدة القمر هتتجوز لقبك الي كنتي بندني بيه وحشني صوتك وانتي بتقوليه. انهردا بنوتك هتتجوز من غير متكوني موجوده تنصحني:دخل عليها حسن واخذ قمر في احضانه وقال متزعليش يابنتي هي في مكان احسن من هناا
يابنتي انا عوز اقولك علي حاجه.... وبداء حسن في نصح قمر كيف العيش في بيت زوجها وان تهتم بتفصيل حياته وقطع عليهم الحديث طرق باب المنزل فتح حسن الباب وجد يوسف
حسن اتفضل يابني
يوسف: معلشي ياعم حسن نادي لقمر خليها تجي عشان اوصلكم للقصر
جاءت قمر وقالت: انا خلصت ياله يابابا
اخذا يوسف قمر وحسن الي القصر واثناء الطريق وجد يوسف اتصال من ارحيم
رحيم: يوسف خد قمر الي الفله
يوسف: تمام غير يوسف طريق من القصر الي الفله وهوا مستغرب افعال صديقه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عند رحيم في الشركه
كان رحيم ينهي اعماله في المكتب لحين موعد الزفاف
ودخل عليه عمه
ماجد: رحيم بشا فين مالك وملك مش في الڤله
رحيم: شئ ميخصقش
ماجد: لا طبعا يخصني لاني انا سوزان وجنه وجوري وسيف هنجي نسكن معاك في الڤلة العيله وظن ان ليا حق في البيت
رحيم: خدها كلها ليك مش عيزها
ماجد: قصدك ايه مش هتفق ضدي زي ابوك زمان عشان مخدهاش
رحيم هوا ينظر الي ماجد ببرود: ابويا زمان كان عوز يحافظ علي بيت العيله بس انتا جيت ضيعتها
ماجد: وانا عوز نرجع تاني
رحيم هوا ينظر في وجه ماجد ببرود
اعتدل رحيم في جلسته وقال: وماله نرجع
رن رحيم علي يوسف وقال : يوسف خد قمر الڤله
واغلق الخط
ونظر الي عمو وقال: نورت بيتك يامجد بشا بس قبل متدخل فيه انتا واسرتك لزم تلتزمو بقواعد البيت وياريت ولادك يكون موجدين في الڤله في خلال ساعه عشان اقول لهم شروطي وتفضل حضرتك عشان الوقت من الساعه بيعدي
ذهي ماجد من امام رحيم وهوا مغتاظ منه
↚
وصلت قمر الفله
يوسف : تفضلو يا داده زينب
جائت الداده زينب
يوا يابني
يوسف: اقدملك قمر زوجة رحيم خديها علي الغرفه المخصصه لها
زينب اهلا وسهلا بحضرتك ياست هانم
قمر: اهلا بيكي ياداده ممكن متندنيش غير قمر او بنتي بلاش هنم دي
زينب ببتسامه: ماشي يابنتي
وهنا دخل كلا من مالك وملك وذهبو عند قمر وقالت ملك: مرات اخويا لاقمر عمله ايه واخذة قمر في بالاحضان
مالك: روحي انتي ياداده ملك هتودي قمر الغرفه
اخذة ملك قمر الي الغرفه المطلوبه
مالك بصي خدي شور وجهزي نفسك انا ريحه غرفتي وجيه
دخلت قمر الي الغرفه وجدتها جميله جدا وجد صندوق فتحته وجدات فيه حذاء العرس وجدات ورقه مكتوب فيها افتحي الدولاب
ذهبت قمر وفتحت الدولاب وجدات اجمل فستان زفاف رائته عينها ووجددت كل ملتزماته
ووجدات رساله"
اتمنا انو يعجبك
رحيم "
نظرة قمر الي افستان وهي سعيده للغياــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخل رحيم الي المنزل وجد
عمه وزوجته واولاده
جلس رحيم ووضع قدم فوق لاخرا وقال: سوزان هنم نورتي
سوزان وهي تجلس علي الكرسي وتنظر الي رحيم
وقال بتعالي: شكرا
نظرت جوري الي رحيم وهي معجبه بناقته ووسامته
جوري بدلع: هاي يارحيم مكنتش اعرف انو لي ابن عم حلو كدا
لم ينظر رحيم اليها وقال: اهلا
ونظر الي ابن عمه في موعيد لزم الكل يلتزم بيها فاهم يا سيف انتا جوري
نظر سيف اليه بستهذاء
سيف: متقولنا معاد لاكل بلمره
رحيم: انتا بتقول فيها
القاعده لاولي والاهم جناح الغربي ممنوع الي حد فيكم يخشه والكلام ينتبق عليك ياعمي انتا ومدام سوزان
القاعده
الثانيه الساعه سبعه المغرب باب الفله هيتقفل ومافيش حد هيخرج او هيدخل الفله
معاد لاكل الصبح الساعه سته الفطار
12الظهر الغدا
6المغرب العشه
غير كدا ممنوع طلب اكل من بره البيت وياريت ممنوع الكحول او اي مشروب في البيت
بنسبا للبس جوري وجنه يتغير شويه انا مش بسكن في بيتي عاهرات
وضح الكلام طبعا ياسوزان هانم
ياريت اي حد ميدخلش بيني وبين اخواتي ولاحسن ميكنش لكم دخل ليهم وضح
ماجد: اي الكلام دا يارحيم ميخد لاذن منك بالمره
رحيم: وهوا ينظر لعمه بتحدي: الي عوز يعيش في البيت دا يعيش بقوعده ويلتزم بيها
جوري: وان ملتزمناش
رحيم يبفا في عقاب
↚
جنه بهدواء: اي هوا العقاب
رحيم وهوا ينظر اليها
وجدها يوجد علي ملامحها البراءه وهدواء
رحيم: هتعرفوه بنفسكم
دادا زينب
اتت زينب وقالت
نعم يابني
رحيم: احب اعرفكم دي دادا زينب الي يهنها يبقا بيهني لزم الكل يحترمها وياريت اسلوب الكلام معها او مع اي حد من الخدم او الحراس يكون بحترام
فهمين
ايوا سيف ياريت متجبش صحابك البيت ولا تستضيف حد فيه
وتفضلو علي غرفكم في الجناح الشرقي دا يخصكم
اتمني كلامي كون وضح الحفله تبداء الساعه سبعه تشرفو بحضركم وذهب رحيم الي غرفته
سوزان وهي تنفخ: اف اي دا كمان شويه هيتحكم في اهوا الي بتنفسه ماجد: ايه مش انتي الي عيزه كدا استحملي بقا انا ماشي
ذهب ماجد
سيف وهوا ينظر الي سوزان: انا مش هلتزم بحاجه سلام اشفكم في الحفله
جوري: سيف استنا خدني معاك بلا قوعد بلازفت انا مش في معسكر
ورحلو
سوزان: انا كمان خرجه
حنه: انا بقا مليش في المشاكل انا دخله غرفتي اجهز نفسي للحفله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المساء بداء المعازيم بالقدوم الي الحفل
يقف رحيم علي اول السلم وتنزل قمر من الدرج مع حسن
نظر رحيم الي قمر وجدها فائقة الجمال مع فستنها
بدات له مثل لاميرات
حسن: رحيم يابني اتمنا تحط قمر في عنيك دي بنتي الوحيده مليش غرها
رحيم وهوا ياخذ بيد قمر قال: متقلقش ياعمي حسن قمر في عيوني وقبل جبينها وعندما لمست شفها جبينها احست قمر برعشه في جسده احس رحيم بها مسك رحيم يدها وجدها لوح تلج رحيم بصوت هداي قال: متقلقيش لسه عند وعدي ليكي ومتخفيش مني
هداءة قمر ونظرة اليه ببتسامه
وذهبت معه الي مكان المخصص لهم
عند سوزان وماجد
سوزان بغل: هوا جاب البنت دي منين
ماجد وهوا يشرب عصير
: معرفش اومال فين الولاد
سوزان: معرفش خرجو جات اليهم جنه وقالت: مساء الخير الفرح حلو اوي ودكور جميل جدا ماما بعد الرقصه هنروح نسلم عليهم
سوزان: ماشي فين جوري
جنه معرفش خرجت مع صحبها هتلقيها جيه كمان شويه.......
عند رحيم وقمر يرقصون
رحيم وهوا ينظر الي قمر لا يرد ان يبعد نظره عنها
رحيم: قمر
احست قمر برعشه فقط من نطق اسمها احست ان اسمها مميز عندما ينطقه
قمر وهي تنظر الي قدمها بخل قالت: نعم
رحيم: بوصلي
قمر وهيا ترفع عيونها اليه دققة في ملامحه
انهوا رجل وسيم سبحان من خلقه قمر وهي منسحره في عيونه قالت: انعم
رحيم: عيونك حلوه
قمر وهي تشعر انها تنصهر من كثرت الخجل قالت: شكرا
انتهت الرقصه وبداء الحضور بتقديم الهديا والتهاني لهمجنه وهي تذهب اليهم وهي تبتسم
قالت الف مبروك يا رحيم الف مبروك لكي
رحيم: الله يبارك فكي عقبالك
جنه: جنه تسلم
مش تعرفني علي العروسه القمر
رحيم: قمر دي بنت عمي جنه
قمر: هلا وسهلا بحضرتك
جنه وهي تخد قمر بالحض
: اسمك قمر مشاءالله اسم علي مسمي
اعرفك دي ماما ودا بابا
سوزان بتعالي: هلا الف مبروك
ماجد: الف مبروك
قمر: الله يبارك فيكي عقبل جنه
جاء يوسف اليهم واخذ رحيم في حاضانه وقال الف مبروك ياصحبي العمل حسابك ولادك انا الي هسميهم
رحيم: الله يبارك فيك
ياصحبي انا ولادي انا الي اسميهم
يوسف: خلاص اشطا سميهم انتا وانا اربيهم...
↚
انهي الحفل ورحل كل شخص الي منزله
دخل كلا من رحيم وقمر الي الغرفه قال رحيم: عندك الحمام لو عوزه تدخليه
قمر وهي تحمر من الخجل قالت: ماشي شكرا
ذهبت قمر الي غرفة الملابس واخذة منامه من الحرير ودخلت الي المرحاض
وقف رحيم يفكر في ايامه القادمه
خرجت قمر من المرحاض وهي ترتدي ازدال الصلاه وقالت هي القبله منين مصلتش العشاء ولا المغرب عوز اصليهم
رحيم بحرج: مش عارف
قمر بستغراب: ازي ثم سكتت بعض الوقت ابتسمت وقالت: اي ريك انتا تصلي بيا حبه نبداء اول يوم ليا هنا بصلي ايه رايك
رحيم بحرج: انا انا مصلتش من زمان
قمر ببتسامه: مش مشكله نبداء من انهردا ومسكت يد رحيم وقالت تعاله نتوضه سوا مهما كانت زنوبك او مدي عصينك ايك تسيب صلاتك هي الي هتشفعلك يوم الحساب ماشي
نظر رحيم اليها وفتكرا عندما كان في العاشره من عمره عندما كان يذهب مع والده الي المسجد و بعض الذكريات عندما كان والده يعلمه كيف يقيم الصلاه
واولداته عندما كنت بتسح علي اصابعه عند انتها كل صلاه وتعلمه كيف يقول لادعيه
انهتي رحيم من الوضوء ووقف امام قمر وبداء الصلاة
شعرت قمر بالسعاده انها تصلي خلف زوجها حتي لو كان الزواج مؤقت او علي الورق استمعت الي صوت رحيم وهوا يرتل القراءان بخشوع وصوت جميل لم تتخيل ان يكون بهذا الجمال وبعد انتها الصلاه احس رحيم براحه وشعور جميل
ذهبت قمر الي السرير وخلعت عنها اسدال الصلاه وبقت بالحجاب مع المنامه
رحيم بستغراب: انتي هتنامي بالحجاب
قمر ببساطه: ايوا
رحيم: ليه
قمر: عادي
رحيم وهوا يذهب ناحيتها ومسك الحجاب وبداء في فكه وقال: خدي حريتك في غرفتنا انا زي جوزك برضوه متقيديش نفسك تقضري تخلعي الحجاب والهدوم كمان لو عوزه ثم غمز لها في اخر الكلام
قمر وهي تمسك ملابسها وهي تحمر خجلا: لا شكرا انا كدا مرتاحه
دحك رحيم علي منظرها ثم نظر الي هيئتها وقال: مشاء الله ووضع يده علي شعرها رحيم في خاطره: يارتني مكنت قولت لها انها تغلع الحجاب
قمر بصوت رقيق: رحيم
رحيم وهوا ينظر الي قمر: نعم
قمر بحرج: انتا هتنام فين
رحيم:علي السرير
قمر: طيب وانا هنام فين
رحيم: علي السرير برضو
قمر:بس
رحيم: قمر نامي وانتي ساكته
نام رحيم علي السرير
وذهب في سبات عميق
نظرت قمر اليه وجداة نايم
ونامت هي الاخري
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفي هذا الوقت دخل كلا من جوري وسيف الي المنزل وهم يضحكون قابلهم ماجد
ماجد: كنتو فين لحد دلوقتي
سيف: ايه يابوب كنا سهرنين
ماجد: احسن لكم بلاش تعندو مع رحيم علي منعمل الي جين نعمله
وذهب الي غرفته
جوري: ياله انا رحه انام بلا رحيم بلا زفت انا اعمل الي انا عيزه
وذهب كل واحد الي غرفته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صباح يوم جديد
↚
في غرفة رحيم استيقظ رحيم من النوم علي ثقل علي جسده ف فتح عينوه وجد قمر نائمه عليه وهي محتضنه ايه تضع دماغها علي صدره ورجلها علي رجليه ووضعه يدها علي ماعدته وهوا يلف زراعه حول كتفها
وشعرها علي ذراعه وحولها
بقي رحيم ساكن وهوا يلعب في شعرها اعجبه ملمسه ثم استنشق من رائحته احس انها ستفق
بقي ساكن
بداءت قمر في لاستيقاظ احست انها تنم علي شئ صلب فتحت عينها بستغراب ثم حسست علي جسد رحيم ثنم قامت مفزوعه وهي تنظر اليه ودموع في اعينها وقالت: انتا بتعمل ايه في غرفتي
رحيم بستغراب: نعم
قمر وعيونها تزرف الدموع انتا بتعمل ايه في غرفتي وزي تنام جبي
رحيم نغزها في جبهتها وقال انتي نسيتي والا ايه كان فرحنا امبارح
قمر وهي تنظر اليه بستغراب ثم قالت: ااه صيحيح اسفه نسيت اصل اول مابقوم من النوم بنسه بخد وقت علي مستوعب اني عيشه في الدنيا دي وقامت تجري الي المرحاض من كسرت الخجل
ضرب رحيم يديه في بعض وقال: بتنسه والله هتلقيكي عملت الشويه دول عشان الوضعية الي كنا فيها
وذهب الي مرحاض اخر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علي طاولة الطعام تجلس سوزان وهي تقراء احد المجلات التي تعرض اجمل اكسوارات
دخل عليها ماجد وقال: يازينب انتي ياست
دخلت زينب وقالت: ايوا يامجد بشا
ماجد خلي حد يجبلي القهوا
وجلس علي جنب سوزان وقال: صباح الخير
سوزان: صباح الخير
دخلت عليهم جنه وقالت
صباح الورد علي عيونكم رضو الصباح
دخل كلا من مالك وملك وقالو: داده زينب ملك وهي تضع دماغها علي طاولة الطعام وتتسائب هتلي عصير الفروله ياداده
نظر مالك الي عموه وزوجت عمه وبنتهم وقال: صباح الخير بس انتو مين
اعتدلت مالك وقالت انتا بتكلم مين ثم نظرت الي جنه وقالت: صباح المهلبيه والفول والطعميه انتي مين ياقمر
دحكت جنه وقالت: صباح الخير انا جنه بنت عمكم
دخل رحيم هوا وقمر
جلس رحيم علي المقعده المعتاد
جلست قمر بجواره وقالت: صباح الخير
رض عليها مالك وقال: صباح الجمال
ملك: صباح الشطه
رضة جنه وقالت: صباح العسل
مالك وهوا يتكلم مع رحيم
: رحيم هما مين دول
رحيم: مالك دا عمك ماجد وزجته سوزان وبنتهم جنه
وفي اتنين كمان وياريت حد يروح يصحيهم بدل ماقوم انا ولي يرحلهم يقلهم يجهزو نفسهم للعقاب
وبداء الطعام
صمت الكلا من مالك وملك
قمر بستغراب: عقاب ايه
سوزان: وانتا عوز تعاقب ولادي ليه بقا يارحيم
رحيم : اظن حضرتك عرفه قدامهم عشر دقيق لو مجوش مافيش فطار
وقام رحيم: زينب حطلي الهوا في المكتب وذهب الي المكتب
ماجد: سوزان روحي صحي ولادك
سوزان: انا مش مصحيه حد
ملك: عقاب...! الله يرحم ولادك كانو كويسين يستحسن حد يصحيهم عشان العقاب ميضعفش
قمر وهي تنظر الي مالك وقالت: مالك هوا هيعقبهم ليه
مالك وهوا يضع الطعام في فمه ثم ابتلعه وقال ببرود: خلفو امره
قمر: وهوا ايه العقاب دا
مالك: متستجليش هتشفيه بنفسك
جنه: ربنا يستر
رحيم وهوا في مكتبه: اتفضلي يا داده زينب
وضعت فنجال القهوا علي المكت وقالت عوز حاجه تنيه يا ابني
رحيم ايوا يادادا عوز ******
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دخلت سوزان الي غرفة ابنها وقالت: جوري
ياجوري قومي
جوري: ايه ياماما سبني انام
سوزان قومي
↚
وقف كلا من سيف وجوري امام رحيم
رحيم جهزو نفسكم هنروح بيت المزرعه
قال رحيم هذا الكلام وذهب
ملك: يالهوي المزرعه الله يرحمكم
انا ريحه اجهز نفسي
تقف قمر تنظر بستغراب لمالك
وقالت: هوا مين هيروح المزرعه
مالك: كولنا جهزي نفسك
ذهب قمر الي غرفتها وجدات رحيم يجلس علي السرير وهوا ينظر الي الفراغ
نظرة في عينه تحاول فك شفرتهم
وجدات فيهم فراغ لم تصل لشئ
ذهبت قمر الي غرفت الملابس
واخرجت بعض الملابس لرحيم وادواته
نظر اليها رحيم وذهب اتجهها ووقف خلفها ونزل مستوع اوزنها قال: بتعملي ايه
قمر وهي تشعر برعشه من قربه وانفاسه التي دعابت اذونها قالت بربكه: انا اانا ب وابتلعت لعبها بحضر لك شنطة الهدوم
رحيم وهوا يبتعد عنها وخلع عنو التيشرت قال: متجبيش غير هدوم لكي انا عندي هدوم هناك
قمر وهي تلف اتجاه رحيم ثم سرخت ووضعت يدها علي عيونها: انتا بتعمل ايه
رحيم بستغراب بعمل ايه في ايه انتي حطه ايدك علي وشك ليه في حاجه فيهم وذهب عندها وهوا يرتدي فقط البنطال وضع يده يدها احست قمر برعشه عندما لمست يده يدها
قمر وهي تبتعد وتذهب الي غرفة الملابس وهي تحمر من الخجل
وقف رحيم ينظر اليها بستغراب
قال: ملها دي ودخل الي المرحاض
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعد مرور بعض الوقت وصل الكل اليبيت المزرعه نزلو جميعنا من السيارات وجدو الجنينه ملئه بورق الشجر و غير نظيفه
دخلو الي المنزل وجدوه غير نظيف
رحيم: سيف جوري البيت دا في خلال خمس ساعات القيه كله نظيف والكل جهز
والحظيره تتنضف
سيف: انا مش عامل حاجه
جوري: وانا كمان مش عامله حاجه
رحيم وهوا يقف امامهم قال: مالك ملك جهزو نفسكم
ملك: اشطا انا طلعه البس
مالك: تموتي في المشاكل
ملك وهي تجري علي غرفتها: اوي اوي
نظر رحيم الي سيف وقال: اطلع غير هدومك وياريت يكونو اسبورت وانتي كمان خمس دقايق ولقيكم في غرفة الرياضه
ذهب رحيم الي قمر وامسك يدها وذهب الي غرفته احست قمر انها مثل لاترش في الزفه لاتعلم شيء دخلت الي غرفتهم وجدتها نظيفه غير المنزل
رحيم: قمر
قمر: نعم
هتكوني مسؤوله عن هودمي واكلي وكل حاجه تخصني ماشي
قمر ببتسامه جميله: ماشي
هتلبس ايه
رحيم وهوا يتصتح علي السرير: هتلي هدوم اسبورة
قمر بفضول وهي تذهب الي الدولاب: رحيم
رحيم وهوا يقراء في إحدى الكتب : امم
قمر: هوا انتا هتعقبهم ليه
رحيم وهوا ينظر اليها قال: خلفو قواعدي
قمر وهي تنظر اليه بستغراب وتناوله الملابس قالت: قواعد ايه
لم يجب عليها رحيم
قمر: رحيم
رحيم: امم
قمر: هوا انا لو خلفة قاعده من القواعد بتعتك انتا هتعقبني
رحيم وهوا ينظر اليه: ايوا
قمر: هتضربني
رحيم: انا مش بمد ايدي علي اي ست فامش همد ايدي عليكي
↚
قمر: اي هوا العقاب
رحيم: امم عوزه تعرفي ليه
قمر وهي تضع اصبع من في فمها تدعي التفكير قالت: اممم يمكن عشان اخد حظري وحاول مغلطش
رحيم: اممم وهوا يقول لها تعلي ذهبت نحيته
رحيم: قربي اكتر
قمر وهي تقترب من السرير
قمر: لي.... ااااه
سحب رحيم قمر الي السرير ونام وفقها وقال عوزه تعرفي العقاب
قمر وهي تحمر خجل: خلاص مش عايز اعرف
رحيم : هششش
وقال: لو غلطي هعمل كدا
وقبل العين اليسرا وانتقل الي اليمنا
وبداء يوزع علي كامل وجهها قبلات وعندما وصل الي ثغرها سمعو تخبيط علي باب الغرفه حاولت قمر ان تبعد رحيم عنها وهي منفزعه
نظر رحيم الي حالة الخجل وعجبه والورد الي في خدودها فقبل خدها وقال: مين ثم قبل الخد لاخر
ملك: انا يا رحيم مش يله الكل مستني
قمر وهي تشعر انها تنصهر من شداة الخجل قمر: رحيم ابعد
قام رحيم من فوق قمر وذهب الي المرحاض
نزلت قمر الي الاغرفه الرياضيه
قابلت جنه
جنه: قمر
لم ترض عليها قمر
جنه وهي تهزها قالت: قمر مالك انتي كويسه
قمر: ها احم ايوا كويسه الحمدلله
جنه: انتي محمره كدا ليه
قمر وهي تفتكر ما فعلو رحيم اذادت احمرار
قالت: لا ولا حاجه هي فين غرفة الرياضة
جنه: مش عرفه انا اول مره اجي هنا امم ياتره رحيم عوزنا نروح هناك ليه
قمر: مش عرفه لحظه مالك جي علينا اهوا
مالك: انتو وقفين هنا ليه
قمر: مش عرفين فين الغرفه
مالك: تمام مشو وريا
ذهب كل الي الغرفه
رحيم: مالك وملك تعلو هنا
كان رحيم يقف في مكان مخصص للملاكمه
ذهب مالك وملك الي رحيم
ملك وهي متحمسه: انا جهزه
رحيم: جوري سيف
جوري هتلعبي مع ملك ملاكمه
وانتا ياسيف هتلاعب مالك والي
لو خصرته هتنضفو البيت وتعملو كل المطلوب
سيف وهوا ينظر الي مالك بستهذاء: انا موافق بس بشرط لو كسبت هتعفني من القواعودك
رحيم وهوا ينظر اليه ببرود:موافق
جوري: وانا كمان موفقه
لبس كل واحد الجوانتات المخصصه للبوكس.....
↚
جوري: ااه ظهري اتكسر
سيف: مش انتي لوحدك ياختي كملي شغل وانتي سكته
جوري: سيف
سيف وهوا يمسح السلم قال: عوزه ايه
جوري: هي العضلات الي عندك دي نفخ عيل عندو 14سنه يغلبك ويعمل وشك خريطه
سيف: اتنيلي دعلي اساس انو وشك سليم دا البت ملك مخلتش لكي ملامح
افتكرات جوري ما فعلته
"
بداء القتال كل من ملك وجوري اولا
ملك وهي متحمسه: جهزه يجوري
جوري بستهذاء: جهزه يصغنن يادوب انتهت من الكلمه وجداة بوكس في وجهها واخر في معدتها واخر في الوجها عند اعيونها
سوزان وهي ترى جوري وهي تقع علي لارض
: اي المهزله دي يارحيم وقف ملك خليها تبعد عن بنتي
رحيم وهوا يجري علي المشايه: الي هيدخل هيكون مكنها
صمتت سوزان
نظرة قمر الي ملك وهي منصدمه ثم مالت الي مالك الذي يقف بجوارها: هي اختك دي مبترحمش البت ليه هتموت تحت ايدها
مالك: مش هتسبها غير لما رحيم يقول
قمر: انا بداءة اخاف من اختك الي يشفها ميقولش هي دي الي بعمل كدا
مالك: انتي لسه شفتي حاجه التقيل جي
قطع عليهم الحديث صوت رحيم وهوا يقول: ملك
وقفت ملك وهي تنهج: وقفتني ليه كنت سبني كمان شويه
رحيم لجوري التي ترجد علي الارض لا تنهض علي الوقوف: جوري هتعملي المطلوب منك ولا اقول لملك تكمل
جوري وهي تتاوه من الوجع قالت بصوت ضعيف: ماشي موفقه هعمل كل المطلوب
رحيم: تمام ادامك ساعه ترتاحي فيها وبداء شغلك حد يسعدها
ذهبت اليها سوزان وجنه وهم يخذوها الي غرفه لي معالجتها
ملك وهي تذهب الي رحيم: كنت سبني كمان شويه حرام كدا
قمر: ملك حرام كدا انتي شلفتي البنت بزمتك كان في مكان تتضربي فيه
ملك وهي تخرج لسنها: نننننن انا عوزه العب مع مالك
مالك: اشطا
بداء كلامن مالك وسيف
سيف: جاهز
هز مالك راسه وقال : أبدأ
بداء يسف في ملاكمة مالك
وكان مالك يتصدي الطربات بمهاره عاليه
ثم انتقل مالك من الدفع الي الهجوم وبداء في ضرب سيف في وجهه وفي جنبه
وكان سيف لا يستطيع اتصدي لضراب مالك لان مالك كان سريع وكان قصر قامته تساعده
كان مالك طوله 150سم
وكان سيف طوله 180سم
اوقع مالك سيف علي لارض ووقف ينظر اليه وقال: قوم
حاول سيف الوقوف وبعد محاوله وقف وبداء في الهجوم هوا كانت القتال حامس للغيه كانت ملك تشجع مالك وكانت تخبره
ملك: ياله ياملك خلص عليه
لا مش هنا وحده عند الضلوع
↚
لااا
ايوا كدا
مالك ياله عوزه انفسك انا كمان
كان رحيم ينظر الي مالك وملك بفخر فكان رحيم يعلم اخوته فنون القتال الملاكمه والكلاتيه والكنفو كان يدربهم بنفسه لكي لا يستقوي عليهم احد
وعلامهم كيفيت التجاره ففتح لمالك معرض سيارة بسمه وجعله يتعلم كيفيت اتعامل مع الناس والبيع والشراء لاكن لان تحت اسم رحيم لان مالك عمره لم تجاوز السن القانوني للتجاره
وكذالك ملك فتح لها معرض كبير جدا في بيع الملابس والمجوهرات والاحزيه ف هى لديها شخف في الموضه وتصميم لازياء
ولديها لتيه خاص بها تصمم ازياء ولدي رحيم شركه للازياء تخذ تصميمتها
رحيم: مالك
وقف مالك
رحيم سيف هتعمل امطلوب ولا مالك يكمل
لم يقضر سيف علي الرض من شداة الوجع فهز راسه بوج
رحيم ساعه وحده راحه وتركه وذهب الي الخارج "
سيف: جوري بت ياجوري
جوري وهي تفق: ايه
سيف: خلصتي ولا لسه
جوري: ايوا خلصت اخيرا
وذهب كل من سيف وجوري الي غرفتهم ونامو من شداة التعب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صباح اليوم الثاني
عند قمر اخذة تتمشي في حديقة المزرعه
وصلت الي جاراش يوجد به سياره يبدو انها فعلت حادث
اخذة قمر تتفقدها
نزلت تحت السياره وجداة ان فرامر السياره تم قطعها منذو زمن بعيد وان تنك البنزيم تم خرمه بشئ
وان سلك من اسلك مجموعة الكهراء لدي السياره تم قطعه
ذهبت قمر الي رحيم لكي تعلم عن هذه السياره
هل من الممكن ان تصلحها
وقفت امام باب مكتابه وهي متحمسه لاخذ لازن من رحيم لكي تصلح السياره
قمر وهي تفتح الباب وبينة راسها وقلت لرحيم ممكن ادخل
رحيم: مانتي دخلتي لزمتها ايه ممكن
دخلت قمر وهي تبتسم
قالت: ممكن اخد لاذن منك لحاجه
رحيم: ايه هي
قمر: في عربيه لقتها عمله حدث ومتضمره عوز اصلحها ممكن
رحيم وعلامات الضيق علي وجهه قال ببرود: لا ومترحيش هناك تاني وجلس
قمر: ليه بس انا عوزه اصلحها
رحيم وهوا غاضب: اخرجي ياقمر بره
قمر: مش خرجه انا عوزه اعرف
رحيم بغض وهوا يخبط علي الكتب قال: انا مش بعيد الكلام مرتين اخرجي بره
جرجت قمر من المكتب وهي تبكي
وذهبت الي غرفتها
↚
دخلت قمر الي غرفتها تبكي علي ما فعله رحيم
دخل عليها رحيم وجلس بجوارها
وقفت قمر لكي تذهب امسك رحيم يدها وجلسها علي قدمه
حاولت قمر الوقوف
لف رحيم يده علي خصرا وقال: متقميش ياقمر
قمر وهي تمسح دموعها بظر يدها: ابعد انا مخصماك
رحيم وهوا ينظر الي وجه قمر وبتسم وهوا يمسح دموعها قال: مخصمني ليه بس
قمر وهي تضغط علي شفايفها قالت: انتا زعقتلي يارحيم وانا مش بحب حد يزعقلي
رحيم : بصي ياقمر انا مش بحب اعيد كلامي مرتين ولما اقول كلمه تنفذ
قمر: حاضر بس انتا كنت ممكن تفهمني براحه وتقولي لا ليه
رحيم وهوا يتنهد قال: بصي ياقمر العربيه دي امي وابي عملو فبيها حدث سير وماته ومن سعتها وهي ومركونه هنا
قمر وهي تبكي : انا اسفه بس العربيه عجبتني عشان كدا حبيت اصلاحها مكنتش اعرف
رحيم وهوا ياخذه في احضانه: خلاص متعيطيش
عوزه تصلحي العربيه
هذت قمر راسها وقالت: ايوا ولو مش عايز خلاص
رحيم: لا خلاص صلحيها مع اني شيف انها معدش فيها امل ترجع زي لاول
قمر ببتسامه: انشاء الله هتتصلح علي ايدي وايد الواد مالك
رحيم بستغراب : هوا مالك بيعرف في المكانيكيه
قمر: ايوا
رحيم: انتي اتعرفتي عليه ازي
قمر: كان عندي تسع سنين قابلة علي الطريق الي بيودي للمدينه لقيته بيعط كان تيه مش عارف يروح خته عندنا الورشه فضلنا نلعب مع بعض كتير بابا ساله عن اسمه وقاله بالكامل وبابا عرف بتكم
وخده وصله لحد البوابه بس انا وهوا اتفقنا نتقال علي طول في الورشه
وعلمنا الطريق من الشجر عملنا علمات وبقينا نتقابل
ولما كبر سنه اصر انو يتعلم ازي يصلح عربيات وانا كمان كنا بنتعلم مع بعض لحد دلوقتي بنتقابل حتي هوا كان مره قالي انو عوز يتعلم عشان عنده عربيه عوز يصلحها ويخدها ليه بس
رحيم: اممم ماشي هتبداء من امتا
قمر بحماس: من دلوقتيلو ينفع بس عوزه عده
رحيم: ماشي هجبهالك
جرت قمر الي غرفة مالك ووقت امام الغرفه وطرقت الباب وبعدة عنه بعض الخطوات
فتح مالك الباب وقال: ايوا ياقمر عوز حاجه
قمر: البس هدوم للشغل وتعلي معيا عند الجراش الي وري البيت وذهب الي غرفتها وجداة رحيم
دخلت الي المرحاض
وخرجت وهي ترتدي سلبوته ونزلت الي الجراش وهي سعيده انها ستمارس مهنتها المفضله وصلت الي الجراش وهي فرحه جدا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
↚
عند جوري وهي تنم بتعب وسوزان تعمل لها كمادات علي عيونها
سوزان: والله لخليه يندم على الي عمله فيكي انتي وسيف
جوري: هيندم
سيف: ماما ابن انطي ماجي هنا وجي عندنا انهردا
سوزان بخبث: يشرف
جنه: يشرف ايه ياماما انا مش بطيقه
سيف وهوا ينظر الي جنه: ليه عملك حاجه
جنه: نظرته وحشه وهوا اصلا بتاع بنات
سوزان بخبث: وهوا دا المطلوب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ صلو علي رسول الله♥
في الجراش
نجد قمر ترقد تحت السياره وهي تتكلم مع ملك
قمر: ملك بلاش ياحبيبتي العنف وحش
ملك: ليه وحش رحيم هوا الي علامني ادفع عن نفسي
قمر: ماشي ياحبيبتي دفعي عن نفسك بس بلسانك لو الشخص الي قدامك رفع ايده سعتها استعملي دراعك
مالك وهوا عند المطور:قمر دوري كدا
قمر وهي تخرج من تحت السياره
دورت السياره
مالك: تعلي شوفي كدا المطور
نظرت قمر الي المطور وجدته في حاله جيده
قمر: عوزين زيت ومعجون حديد
مالك: بعت واحد من الحراث يجبلنا المطلوب
قمر: تمام علي ما الحاجه تجي تعلي نصلي الظهر و نتغدا
ملك: ماشي انا جيه معاكم
دخلو الي المنزل
وثناء سيرهم خبطط قمر في شخص
قمر وهي ترجع الي الخلف
اسفه وذهبت
وقف الشخص ينظر اليها وهوا يبتسم بخبث جات نحيته سوزان واخذته في احضانه وقالت: علاء حبيبي عامل ايه
علاء: كويس انتي الي عامله ايه يا موزتي
سوزان: كويسه بمقابلتك تعلي خش جوه
دخل علاء وسوزان الي غرفة الطعام
وجلسو علي طاولته الطعام جاء اليهم جنه وجوري وسيف سلم كلامن جوري وسيف علي علاء لاكن جنه جلسة علي طاولة الطعام ولم تتكلم
علاء: اي ياجنه مش تسلمي عليا
جنه بفتوره: اهلا وبداءت تناول الطعام
نظر سيف الي اخته احس ان هناك شيء وعزم علي معرفته ف سيف رغم طهوره الي انه لا يحب ان يئذي اخوته احد ويهتم لامرهم ف عندما تخرج في اليل جوري يكون معها لا يتركها
دخل رحيم الي القاعه وجد علاء نظر اليه ببرود وجلس علي الطاوله
دخلت ملك وهي تضحك مع مالك
وجلسو علي طاولته الطعام
نظر نحيتهم علاء وبالخاص ملك
قال: انتو مين مش عرفكم
لم يعجب رحيم نظرة علاء وكذالك مالك وسيف
وملك لم تسترح الي علاء رضة عليه بفتوره وقالت: وانتا مالك
مال سيف علي علاء وقال: عيونك لو منزلتش من عليها انا هخزقهم مش عليها بس علي اي بنت في البيت دا تمام ياعلاء
نظر علاء علي سيف وهوا مستغرب كلام سيف
دخلت عليهم قمر بهدوء وجلست بجوار رحيم
نظر اليها علاء وقال: انتي
نظرة اليه قمر ثم غضة بصرها ولم تتكلم
رحيم وهوا ينظر اليه ببرود
قال: تعرفها
علاء: ايوا اتقبلنا علي الباب
بس لسه متعرفتش عليها قام وقف وذهب نحيتها ومد يده اليها وقال: هاي ياقمر انا اسمي علاء وانتي
مالت جنه ناحية سيف وقالت: الله يرحمه كان قليل لادب
وقف رحيم وامسك يد علاء بعصبيه وضربه بكس وقال: سوزان هانم ياريت ضيفك تعرفيهم قواعد البيت دا ويارت تقوليله يخلي باله من عنيه عشان متوحشوش
ومسك يد قمر وذهب الي الخارج
↚
اخذ رحيم قمر الي الجراش عند السياره وجلس وهوا متعصب
رحيم: كاملي تصليح
قمر وهي تنظر اليه وجدات عروقه برزه من شدات الغضب
قمر بهدواء: رحيم
رحيم: امم
قمر: ممكن تسعدني علي ما مالك يجي
نظر اليها رحيم ووقف بجوارها وقال: عوزني اعمل ايه
قمر ببتسامه: امسك معيا الباب وانا بحله عشان اعدل الخبطات وركب الزجاج
ساعدها رحيم واخذ باله ان قمر تحاول ان تنسيه غضبه
رحيم: قالك ايه
فهمت قمر مقصده من الكلام
قمر: وانا دخله قبل الاكل كان وقف ادام الباب خبط فيه اعتزرت بس انا مبصتش في وشه ومخدتش بالي ان هوا الي كان علي الباب فكرته سيف
نظر اليها رحيم وقال: ابعدي عنه ياقمر مهما عمل ايكي تقربي منه ولا تتكلمي معاه
قمر بهدواء: حاضر
وفجئه وجدو بلونه من الالون تنفجر في وجه قمر
واخري في ظهر رحيم
نظر رحيم وقمر الي من فعل ذالك وجدو ملك تقف وهي تحمل بلونات وهي تضحك فجئه وجدة بلونه تنفجر في وجهها
نظرة لمن فعل ذالك وجداة مالك يقف وهوا يحمل بلونات
ملك وهي تتزمر بسبب مالك: كده يا مالك والله لعرفك وشوحت في وجه مالك لم تصب مالك بال اتت في وجه سيف وهوا يعبر الطريق وقف سيف ينظر الي من فعل ذالك وجدها ملك
نظر مالك الي سيف وجد ملك تشوح عليه بلونه اخري واصابته
ونظرة الي رحيم ورمت عليه وعلي قمر وقالت: يله نلعب
وقبل ان تنهي كلامها وجدة بلونه في ظهراه نظرة خلفها وجداة سيف يحمل بلونه ورمها عليها وتفدتها اجت في وجه قمر
قمر كدا يا ملك ماشي اخذة قمر بلونه من مالك ورمته في وجه ملك تفادتها وكانت جنه قدمه اتجاهم وجدات بلونه في وجهها
امتالت بالوان
نظرت اليهم وجدتهم يلعبون بالاوان قالت: طيب مش تندوني اخذات بعض البلونات بداء حرب من البلونات من الكل
جات عليهم جوري ولعبت معهم اصبح الكل يضحك وصبح الكل مملؤن بالاوان
بلونات لاوان خلصت
ملك وهي تمثل انها تمسك ميك: احم
وحد اتين ثلاثه اربعه لاتقلقو يا شباب اتهينا من العب ب بلونات الالون حان وقت التنظيف جات عليهم احدي الخدم وهي تحمل ساله مليئه بالبونات الماء وجبو خرطوم
ملك وهي تاخذ بلونه وترميها علي رحيم
نظر وبداء الكل في العب نظر رحيم الي اسرته
وهوا سعيد انظر الي اولاد عمه وكيف ان مالك وملك اندمجو معهم
هوا يعلم انهم غير عمه وزوجته
لهذا السبب وافق ان يعيشون سوين
نظر نحية وجد قمر تنسحب بهدواء
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دخلت قمر الي غرفتها ودخلت الي المرحاض
خرجت وهي تلبس برنس الاستحمام لانها نسيت ان تاخذ ملابس معها
وجداة رحيم يقف في الغرفه وهوا لا يرتدي غير البنطال
قمر وهي تحمر من الخجل ذهبت الي الدولاب لكي تخرج لها ملابس
نظر ليها رحيم وهوا منسحر من جمالها
اقترب رحيم اليها
شعرت قمر ان احد يقف خلفها ابتعلت ريقها والتفت وجدات رحيم ينظر اليها وهوا منسحر في رماديتها قمر وهي خجله من رحيم
قمر بصوت ضعيف من شدات خجلها: رحيم
لم يجب رحيم لاكن اقتر اكثر وهوا ينظر الي ثغرها
قمر وشعرت بنزار الخطر: رحيم ابعد
رحيم قبل ان يقتحم عزرت ثغرها قال: اسف
واخذ يقبل ثغرها بنهم كبير لم يعد يقد علي البعد عنها
استمعو الي تخبيط علي الباب ابتعد رحيم عن قمر وجد خدودها مثل الفراوله
قبل رحيم خدها لايمن وقال انا بحب الفروله
ابتعد رحيم عنها اخذة قمر ملابسها وجرت علي المرحاض وقفل ورائها الباب واستندات اليه ووضعت يدها علي ثغرها تتحسسه وهي تحمر خجل اكثر
↚
ثم فاجئه بداءت في الباكاء
قمر وهي تبكي: فوقي ياقمر دي اوهام هوا مش هيحبك انتي مكانيكيه وهوا مهندس كبير انتي حاجه وهوا حاجه
انتي اول يخد حضانه اخواته هيطلاك
متتعلقيش بحد هتنجرحي في الاخر
اخذة قمر تبكي علي حالها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فتح رحيم الباب وجد ملك امامه وهي تبتسم قالت: رحيم لو قمر خلصت تغير
الملابس مالك مستنيها عند العربيه
رحيم: ماشي ياملك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزان وماجد وعلاء
ماجد وهوا يقف سوزان خلي بالك من الولاد انا مسافر لمدات شهر
سوزان بلا مبالاه: ماشي
نظر اليها ماجد ثم هز راسه وذهب
علاء وهوا يفكر كيف يوقع قمر فيه ولانتقام من رحيم
سوزان: علاء بتفكر في ايه
علاء انا لزم انتقم من رحيم مش انا الي ينضرب ويسكت
وكمان مراته عجبتني الصرحه وعوزها
سوزان بخبث: تعمل ايه
علاء: بفكر في حاجه وهنفزها اول متجيلي الفرصه بس عوز مسعده منك
سوزان: معاك انا لزم انتقم من ولاد فيروز
علاء: هوا انتي بتكرهيهم كدا ليه
سوزان: انا مش بكرهم بس انا بكره اي حاجه من نحية فيروز انتقمت منها زمان وحلفتاني لزم اضمر ولادها بعدها
سوزان بغل: عندي خطه كويسه هتكسر بيها رحيم واضمر بيها ولاد فيروز
علاء: اي هيا
سوزان: اسمع احنا هنعمل******
كل هذا تحت سمع شخص يقف خلف الباب واستمع الي كل ما حصل واخرج
تلفون وصور فديو ماذا تقول سوزان واغلق الهاتف ونظر اليهم قليلا ورحل
تم
ياتر سوزان وعلاء هيعملو ايه
ومين الي سمعهم
اشفكم بعد بكر
↚
شمس العمراوي
يوسف: يارحيم في ورق في الشركه وقف علي امضتك
رحيم: تمام بكره جي علي الشركه
قول لجميله تجهز كل حاجه
يوسف: تمام
اغلق رحيم مع يوسف ونظر الي قمر التي تخرج من المرحاض وهي لا تنظر اليه
رحيم: مالك مستنكي في الجراش
قمر ولم تنظر ليه: حاضر
نزلت من الغرفه الي الجارش وبداءت هي ومالك في تصليح السياره
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ملك
كانت ملك تتمرن في غرفت الملاكمه
دخلت عليها جنه وقالت
جنه: ملك ممكن تعلمني
ملك ببتسامه: اكيد طبعا البسي القفذات وتعلي
دخلت عليم جوري وقالت: وانا كمان
ملك: اكيد اتفضلو
بداءت ملك في تعليمهم حركات بسيطه
ملك: جوري هوا انتي عندك كام سنه
وانتي جنه وسيف
جوري: انا عندي 20سنه في كلية هندسه
جنه: انا عندي 19سنه في كلية ترجمه وسيف عنده 25سنه مخلص كان معاه كليه هندسه وبيقولنا انو هوا شغل موظف في شركه بس شركته اي منعرفش ومنعرفش عن شغله حاجه
وانتي ياملك
ملك: انا عندي 15سنه إلا شهرين
في تالته اعدادي
ومالك توامي
دخل عليم سيف وهوا يقول تنفسيني ياملك
ملك بحماس: موفقه بس لو كسبت هتدني ايه
سيف: مش لما تكسبي لاول
ملك تبحدي: جهز نفسك للخساره
جوري وانا الحكم
جنه وانا هتفرج
بداء كل ما ملك وسيف في المنافسه
كانت المنافسه قويه بين الطرفين
كان سيف يتفادا لكمات ملك بمهاره عليه لا ينكر ان ملك قويه وحركاتها قويه لاكن غير مدروسه ملك لا تعلب لكي تفوز ملك تلعب لكي تتسالي لا يهمها الفوز يهمها ان تكون سعيد
تغلب عليها سيف ملك ببتسامه قالت: كنت عرفه انك بتعرف في الملاكمه بس كنت عوزه اعرف ليه بينت قدام مالك انك مش بتعرف خاسرت ادامه حتي مالك حس انك مطلعتش كل الي عندك
نظر اليها سيف وهوا لا ينكر ذكائهاا
هي مالك اذكياء لهم الحق فهم تربيت رحيم
ملك: بتفكر في ايه
سيف: كله يجهز سمعت ان هنمش بكرا
ورحل نظرة اليه ملك وقالت في خاطرها ان سيف يخباء شيء وانها يجب ان تعرفها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الجراش
بدات قمر في وضع لمسات اخيره للسياره لقد اشتغلو عليه كثير واجهدهم
غيرو فيها الكثير واصبحت بافضل حال
قمر وهي تجربها وتصوق بها في المكان قالت: كدا تبقا خلصت
مالك: رجعت جديده زي ميكون لسه مشريه
قمر وهي تجلس علي العشب: حلو شكلها جميل اوي
مالك وهوا يجلس بجوارها: ايوا سمعت من الخدم ان ماما كانت بتحبها اوي لانها هديه من جدي لها رحمهم الله
قمر: رحمهم الله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزان وعلاء
سوزان: هنرج المدينه بكرا
علاء: تمام هنجهز كل حاجه لما نرجع
سوزان هي تبتسم بخبث: وهنتقم من تيالك يافيروز
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نرجع للماضي شويه
في فيله جميله كبيره يعش فيه اسره سعيده تتكون من احمد الشملي واخو محمود الشملي
واولاد احمد كان
عصام/ واولاده رحيم ومالك وملك
زوجته / فيروز ابنت عمه محمود كانت امراءه حنونه جدا تحب كل الناس ولا تبخل علي احد
وكان لها ابنت خاله
اسمها سوزان كانت سوزان تكره فيروز
كثيرا مع الاحداث سوف نعلم لماذا
↚
والود الثاني ماجد: اولاده سيف وجوري وجنه كان ماجد يحب حنين توم سوزان وتزوجها لكن حصل شيء ولم يعد يعلم اين هي وبعد مده من الزمن تزوج من سوزان
ا
الجد محمود لا يوجد عنده غير فيروز فقد توفت زوجته بعد ولادتها بعامين فاقام بتربيت فيروز ولم يرد ان يتزوج باخري تأزي فيروز
عند فيروز هي حامل بالشهر السابع تجلس في حديقة المنزل
جاء عليها محمود قال: عامله اي يافيروز قلبي
فيروز ببتسامه وهي تلعب في شعر رحيم: الحمد لله ياقلب فيروز
جاء عليهم عصام وقال بغيره وضحه من احمد عصام: هوا مين دا الي قلبك يافيروز
احمد بعند: انا عندك مانع
عصام: وهوا ياخذ فيروز في احضانه قال: ايوا يا احمد بشا انا بس الي قلب فيروز
قام رحيم من علي اقدام فيروز وقال
:مش هنخلص من فقرات كل يوم دي
انا ريح الجم
وذهب رحيم الي الجم التدريب للملاكمه
افق رحيم من ماضيه بعض الذكريات السعيده التي استرقها مع ابويه وجده
قام ووقف عند النافذه ونظر الي الحديقه وجد سيارة ولدته تتفتل في الحديقه انها رجعت مثل الصابق نظر داخلها وجد قمر هي من تقودها ويقف مالك وينظر عليها ويتفقد كل شيء
نزل الي لاسفل وقال لمالك
رحيم: مالك العربيه دي اسمها فيروزالقلب حافظ عليها لانها الحاجه الوحده الي بقيه من حجات ماما
احتضن مالك رحيم وهوا سعد علي اول سيارة له وسعد اكثر انها لولادته التي لم يثبق ان رائها من قبل فقد توفت بعد ولادتهم
نظر رحيم الي قمر وجدها لا تنظر اليه وتتجنبه
رحيم: قمر
قمر وهي تلملم عدات التصليح قالت: نعم
رحيم: جهزي نفسك هنرجع المدينه
قمر: حاضر ووضعت العداه في مكان في الجراش ورحلت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صباح يوم جديد دخل الكل الي غرفهم في الڤيله
ورحل رحيم الي الشركا
دخلت ملك الي غرفة قمر وجدات قمر تذاكر دروسها وهي تردتي بضي كت علي لجينز برموضه وترك شعرها علي حريته
ملك وهي تحمل كتاب الرياضيات قالت
مالك: قمر بتعرفي في الرياضيات
قمر وهي تعتدل قالت: ايوا
ملك وهي ترمي عليها الكتاب قالت ذكرلي بقا عليا امتحان الشهر الجي ومش عارفه حاجه في الماده
قمر: هتي كدا وبداءت قمر في شرح الدروس لملك
وبعد مده من الزمن قالت ملك: تمام اوي كدا انا فهمت
قمر ببتسامه: كويس عقبالي
ملك: عقبالك ليه في حاجه
وقفه معاكي
قمر: ايوا في ماده رخمه
دخل عليهم رحيم ولم يشعرو به
وقف رحيم ينظر الي قمر وهي بهذه الملابس
ثم دخل بهدوء وقال: اي هي
قمر وملك انفزعو وحتضنو بعض وقالو:رحيم انتا جيت هنا امتا حرام عليك خضتنا
نظر رحيم: الي قمر وقال الماده الي تقف معاكي انا اشرحهالك تمام
قمر ونسيت ما ترتدي وقفت وقالت: تمام استنا
وحضرتك الكتاب وقالت الماده دي
ملك: همشي انا بقا تصبحو علي خير
بداء رحيم في شرح الماده لقمر
كانت قمر تتجاوب معه
بعد ان خلص رحيم قال: فهمتي
قمر ببتسامه: ايوا شكرا ليك انتا
بقا تذكرلي كل يوم عشان لامتحنات قربت
رحيم: لو هتلبسي هدوم زي دي ماعنديش مانع
قمر وهي تنظر الي ملابسها قالت: هدوم عاااااا غمض عيونك غمض عيونك ووضعت يدها علي عيون رحيم
وحالوت الوقوف والذهب الي المرحاض امسك بها رحيم ونيمها علي السرير وحتضنها وقال: ياله ننام
قمر وهي خجله من رحيم قالت: لو سمحت ابعد
رحيم وهوا يستنشق رائحة شعرها قال: نامي ياقمر دا مكانك معتش في خروج منه.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان ما
......: تمام يافندم اضرت اني اخترك الجهاز
.......: تمام امتا معاد التنفيز
.......: لسه محددوش امتا لكان احنا قضرنا نعرف انهم هيدخلو الشحنه عن طريق شركة الشملي للصناعة القماش ورحيم بشا ميعرفش لان الي داير الشركه دي اخته الصغيره تحت اسم رحيم وهي زات نفسها متعرفش حاجه
.....: تمام جهز كل حاجه وعرف رحيم عشان يخد باله من اخته
↚
بداءة لامتحانات وكان رحيم يساعد قمر في المذاكره كان ياخذها الي المدرسه
صباحا وكان يخذها بعد الخروج من المدرسه وكان يقضون اليوم مع بعضهم
كانت قمر تصر على رحيم ان ياخذها الي الملاهي
قمر: رحيم انا عوزه اروح الملاهي
رحيم: ملاهي اي ياقمر
قمر ببتسامه: بصرحه نفسي اروحه اوي
رحيم وهوا يقف امام مطعم فاخر قال
: مش بكرا اخر يوم في لامتحانات
قمر: ايوا
رحيم: يبقا هخدك بكرا
قمر ببتسامه: اشطا نبقا نخد معنا ملك ومالك وجوري وجنه
رحيم: ماشي انزلي ياله
قمر: هوا احنا هنزل هنا ليه
رحيم وهوا يفتح لها الباب قال: عوز اتغدا مع مراتي
قمر وهي تنزل: ماشي
دخلت قمر ورحيم الي المطعم وجلسو علي الطاوله المطلوبه
رحيم: تكلي ايه
قمر: الي تطلبه انا مش عارفه هما بيقدمه اي هنا
جاء النادل ووضع امامهم المنيو
نظرت قمر الي المنيو وجدته بالانجليزي
قمر وهي تقراء المطلوب قالت لرحيم: رحيم هما ليه كتبينه بالانجليزي
رحيم: اغلب الناس الي بتجي هنا اجانب لان اغلب الشركات بتعمل هنا اجتمعاتهم
قمر وهي تقول: ماشي انا هخد رقم خمسه والمشروب رقم سابعه
رحيم وهوا ينظر الي طلب قمر قالت: انتي عرفه انتي طلبه ايه
قمر قالت: ايوا انا بعرف انجليزي وفرنساوي وايطالي وبدرس ياباني
رحيم بعجاب: تمام هوا انتي حلمك ايه قمر: اكون دكتوره وتعلم لغات كتيره
رحيم وهوا ينظر اليها قال: انشاء الله تحققي حلمك
وبداو في تناول الطعام
وبعد لانتها ذهبو الي البيت ودخلت قمر الي غرفتها وبداءت في المذاكر وبعد لانتها وخلدات الي النوم
في صباح يوم جديد
كانت قمر تانم وهي تضع راسها علي صدر رحيم ورجلها علي قدمه وتلف ازرعها عليه استيقظ رحيم وهوا ينظر الي قمر ويبتسم
رحيم: قمر
قمر: امم
رحيم: قومي عشان تروحي المدرسه
قمر: خمسه بس
رحيم: قومي ياقمر هتتاخري علي لامتحان
قمر وهي تنفخ خدها وجلست علي السرير ونظرت الي رحيم بعين مغلقه وعين مفتوحه ابتسمت وقالت: صباح الخير
وهوا ينظر اليها قال: مش كدا الصباح
قمر وهي تنظر اليه وهي شبه نائمه تثأبت وقالت: امال ازي
رحيم وهوا ينظر الي ثغرها قال: كدا قبل رحيم قمر لم يصدق ان قمر تجاوبت معه
ابتعد رحيم عنها وقال البسي ياله عشان نمشي
اوامت قمر ودخل رحيم الي المرحاض وخرج وجد قمر تحضاضن الوساده وهي نائمه
رحيم: قمر هتتأخري على لامتحان
قمر: خمسه بس انا نيمه الفجر
رحيم: قومي ياقمر ولا هدخلك بنفس الحمام
لم ترض قمر عليه
حمل رحيم قمر ودخل الي المرحاض وفتح علي دماغها حنفيه وقال: قمر اصحي
قمر وهي تشعر بماء بارد علي دماغها افاقت لاكن نظرات الي رحيم وقالت: كمل جميلك ونيمني علي السرير تاني ونامت علي كتفه ورحلت الي النوم
نظر رحيم اليها وهي بهذه الحاله وقال: متجوز كولا ياناس ( الكولا حيوان الكسلان للي مش عرفه) اخذ قمر ودخل بها تحت الدوش وقال: فوقي ياقمر الامتحنات هتفوتك
قمر وهي تحضنه قالت: هي الساعه كام
رحيم الساعه سبعه ونص
قمر وهي تنم علي صدر رحيم قالت: طيب لسه بدري سابعه ونص
ثم تثأبت وقالت سابعه ونصف
ثم ابتعد عن رحيم وهي منفزعه قالت: نهر اسود سبعه ونص انا كدا هتاخر ثم نظرات الي رحيم وجدته يقف معها تحت الدوش والماء يتدفق عليهم
قمر: رحيم انتا بتعمل ايه هنا
رحيم وهوا ينظر اليها قال: اخيرا فقوتي جهزي نفسك عشان المدرسه ادامك خمس دقايق
وخرج من المرحاض
وجهزات قمر نفسها وذهبت مع رحيم الي المدرسه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
↚
علاء: كله تمام انهردا هنفز
سوزان: تمام قوي انتا وثق في الشخص دا
علاء: واثق فيه جدا
عرفت ان رحيم مش هيخد قمر من المدرسه لان في اجتمع عاجل هيعطله سعتها هنكون خدنا قمر
سوزان بضحكه: اخير هشوفك يارحيم مكسور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند باب المدرسه تقف سيارت تجلس فيها ملك وهي تتافاف
ملك: عمو مسعد هي قمر هتتاخر
مسعد: شويه وخرجه يابنتي
ملك وهي تنظر الي البوابه وجدات بنات تخرج منها نزلت من السياره ووقفت امامها
كل هذا تحت نظرا شخص يجلس في سياره وهوا ينظر الي ملك بنظرات شهوانيه ف ملك رغم صغر سنها الي انها جميله جدا من ينظر اليها يقول انها اكبر من عمرها
خرجت قمر من المدرسه وجدات ملك تشور اليها وجائت نحيتها
ووقفت امامها وقالت: قمر رحيم مش هيعرف يجي يخدك عشان عنده اجتماع عشان كدا عمو مسعد هوا الي هيخدنا وهنروح نتسوق الي رايك قمر ببتسامه لاكن اختفت عندما وجدات سياره تقف خلف ملك ونزل منها رجل ووضعو شيء علي انف ملك وكذالك قمر وادخلو ملك وقمر داخل السياره ورحلو
نظر مسعد الي السياره التي اخذات قمر و ملك حالو ان يلحق بهم لاكن وجد السياره معطله
اخرج هاتف ورن علي رحيم لاكن رحيم لا يجب علي الاتصال رن ثانيتا
مسعد: رحيم بشا حد خطف قمر هانم وملك هانم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كان رحيم في اجتماع مع عملاء اجانب وثناء لاجتماع رن هاتفه برقم السائق لم يرض عليه رحيم لاكن وجده يرن ثانيتا نظر الي يوسف وقال: كمل انتا لاجتماع ثم وقف وقال: المعزره حصل امر طارق خمس دقائق وساعود
وخرج من غرفة لاجتمعات وفتح الاتصال وقال: ايوا ياعم مسعد
مسعد: رحيم بشا في حد خطف ملك هانم وقمر هانم ولما جيت الحقهم بالعربيه لقيتها عطلط
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزان علاء
جلس علاء وهوا يحتسي الشاي مع سوزان وجد هاتفه يرن
نظر الي سوزان وقال: شكلها المهمه تمت
سوزان: اخير هشوف رحيم مكسور
فتح علاء الخط وقال: الو
..............
علاء: انتا بتقول ايه
.............
علاء: ازي يحصل الكلام دا انتا كنت فين
..............
علاء: خلاص وقفل الخط وقال: موصيبه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
.. ......: تم ياسيدي
الشخط ببتسامه قالت: احسنت
↚
افاقت قمر من المنوم وجدت نفسها في غرفه مثل السجن لا يوجد فيها اي اثاث او اي شيء تبدو انها قديمه جدا نظرت حولها وجدات ملك تنام بجوارها
ذهبت قمر اليها وهي تقول: ملك ملك قومي يالهوي عملوا فيكي ايه
اثناء ذالك وجدت الباب يفتح ودخل شخص لم تره من قبل
قمر وهي تاخذ ملك في احضانها قالت بصوت هدي وضعيف: انت مين
نظر اليها الشخص واخذ يتفحصها ثم ابتسم بخبث وقال: انتِ مرات رحيم
انا شكلي هستمتع اوي
ثم اقترب منها وجاء ان يضع يده علي وجهاها ضربت قمر يده وقالت: ابعد عني اياك تقرب مني
الشخص وهو ينزل الي مستوي قمر ونظر الي وجهاها بتمعن قال: جمالك خلاب وانا هستمتع بيه
ثم نظر الي ملك وحاول ان يضع يده علي وجهاها
ضربت قمر يده وخربشته باظافرها
وقالت: ايدك عنها واحتضنتها اكثر
نظر الشخص الي يده وابتسم
وقال: قطه بتخربش وانا بعشق القطط الشرسة
ثم اقترب من وجه قمر وقال بصوت دب الرعب في اوصال قمر: هخلي رحيم يندم ان وقف قصادى مع اني حذرته لكن هخليه يترجاني عشان اسيبكم هنتقم من رحيم فيكي انت واخته قوللي رحيم هيقدر يستحمل حد لمس مراته ولا عادي ثم نادي علي الحراس جاء منهم اثنين
: قمر وهي تشعر بخوف لكن لم تبين
انت عوز ايه مني
الشخص: عاوزك عايز أكسر رحيم بيكي انت واخته
قمر وهي تحتضن ملك المغمي عليها قالت: ابعد احسلك مش هسمحلك تقرب مني او من ملك
تكلم الشخص مع احد رجاله
الشخص : امسك البنت دي
انا عاوز البنت دي استمتع بيها الاول
ونظر بشهوة اخافت قمر كثيرا واحتضنت ملك اكثر
جاء احد الحراس واخذ ملك من قمر
قمر وهي تصرخ ابعد عنها مش هسمحلك وأخذت تخربش وجه الرجل لكن جاء إليها احد اخر ومسك قمر وبدء الشخص وهو يقترب من قمر
: انتِ بتاعتى مش هسمح لحد ياخدك عجبتيني وانا لما حاجه تعجبني بخدها
قمر وهي تمسك حجر عثرت عليه بجوارها وخبطت به راس الشخص قالت: انت بتحلم مستحيل اكون ليك واعرف ان رحيم مش هيرحمك
الشخص وهو يضع يده علي راسه: ههههههههه رحيم هههههههه رحيم
ثم نظر اليها بخبث قال: رحيم لما يشوف ان حد لمس مراته غيره هيسيبها
وهيرمكي وهترجعيلي في الاخر
قمر وهي تنظر اليه بقوه: مش لما اسمحلك انك تقرب مني
اقترب الشخص وحاول ان يعتدي علي قمر
بدأت قمر في الصراخ وهي تحاول الدفاع علي نفسها
وفجأه ..........
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحيم
ازي مش لقينهم راحوا فين
احس رحيم بنغزة في صدره
رحيم: انا لازم الاقيكم
يوسف جهز الحراس ويلا بينا
ركب رحيم سيارة وذهب الي الفيلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سوزان:علاء حصل ايه
علاء: حد تاني خطف ملك وقمر
سوزان باستغراب: حد تاني ازاي
وليه يخطفهم
علاء: مش عارف يمكن حد من اعداء رحيم سمعت ان هو دخل في صفقه دخل فيه "البترو"
سوزان باستغراب: مين البترو دا
علاء وهو يولع سيجارة وياخذ نفس منها ورحل عند الشباك ونفخ الدخان وقال: رجل اعمال كبير وفي نفس الوقت بيداري تجارته في المخدرات والسلاح ورا شغله بس اللى يجي في طريق شغله اين كان بينسفه
↚
سوزان: هو مش مصري صح
علاء: ايوة هو من ايطاليا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان ما
......1: لقد خطفت ملك وزوجة رحيم الشاملي
.....2: عرفت مين اللي خطفهم
.....1: بنشك في "البترو" لان رحيم دخل في المنقاصة وشكلها كدا هترسي علي رحيم بكدا البترو هيخسر كتير لان كان بالمناقصة دي كان هيدخل نسبة كبيرة من الممنوعات عن طريقها
يجلس شخص يلعب في الولاعة وهو يفكر ثم وقف وسار اتجاه الباب لكن اوقفه صوت شخص
..... 2: علي فين يا صقر
صقر وهو ينظر اليه الرجل قال: اسف يافندم انا مش هقف اتفرج انا هلاقيهم واجبهم
ورحل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند قمر دخل شخص وابعد الرجل الذي يحاول ان يعتدي علي قمر
....: ابتعد عنها ادوارد
ادوارد بالايطالية
ادوارد: ها بترو متي اتيت ولماذا ابتعد عنها انها مثيره يارجل اريد ان احرق قلب رحيم بها
بترو: اتيت منذ قليل انها حقا مثيره لكن رحيم اخذا الصفقة سوف اجعله يدخل الشحنة عن طريقها واشار الي قمر وادورد يثبتها
ادوارد: لكني اريدها الان
بترو: حسناً بعد ان يدخل رحيم الشحنة تمتع بها قبل ان ترسلها له لكن الان لا
ادوارد وهو يبتعد عن قمر قال: حسناً يا صديقي ثم نظر الي قمر وقال بالعربيه: اعتني بنفسك هتكونى ليا قريب
ورحل نظر البترو الي قمر وهي تذهب الي ملك النائمه واحتضنتها ولم تنظر الي البترو
بالايطالية
البترو: Emozionante "مثيرة" ورحل
لا يعلم ان قمر تعرف الايطالي
قمر بعد رحيل البترو حاولت ان تفيق ملك
قمر: ملك
ملك وهي تفتح عين وتغلق الأخرى قالت مشيوا
قمر: ايوة مشيوا
ملك وهي تعتدل قالت: كويس واخرجت مفاتيح كثيره وقالت: انهي وحد في دول مفتاح الباب
قمر: مش عارفة بس بصي اخدت ده من الحارس التاني
واخرجت زجاجه منوم
ملك: كويس عندي فكرة حلوة للموضوع ده بصي يا سيتي احنا هنعمل...............
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحيم يجلس في المنزل وهو يمسك الهاتف وينظر الي الرسالة وصور لقمر وملك " نفذ المطلوب يرجعوا "
رحيم : ................
↚
عند قمر وملك بدات ملك في تنفيذ الخطة
ملك وهي تخبط علي باب : يا عمو الحارس
انت ياعمو، يا عم الحاج يالي خطفنا
رد عليها الحرس وقال: انتِ عاوزه ايه ماتخرسي شوية
ملك: بقولك ايه متزعليش انا جعانه خليكم متحضرين هتولي اكل
الحارس: مافيش اكل
ملك: ده ازاي دا ان شاء الله انا عاوزه اكل بدل مخربها عليكم
الحارس: اخرسي واقعدي مكانك انتِ مخطوفه مش فى رحلة
ملك: ماشي عرفت اني مخطوفة بس اي دخل الخطف في لاكل انا عاوزه اكل وبدأت في التخبيط كثيرا ثم فجأة وقف صوت التخبيط ولم يعد يخرج صوت من الغرفة
الحارس وهو ينظر الي صديقه قال: اهي سكتت
وبدأ كل منهم بالجلوس علي الارض وهم يتحدثون ثم شعروا انهم ينامون
فتحت قمر الباب وشدت الحارسين وغلقت الباب ومر بعض الوقت وخرج كلا من ملك وقمر وهم يرتدون ملابس الحراس وخرجوا في الممر ولم يجدو احد فيه قمر: ملك امشي وريا
ملك: قمر في باب هناك تعالي نشوف فيه ايه
قمر: ماشي بس احنا بدلنا هدومنا ليه ولبسنا الهدوم دي
ملك: عشان لو حد شافنا من بعيد يفتكروا ان احنا حراس
قمر: يابت الهدوم وسعه حاسه اني لبسه هدوم بابا
قمر وهي تمسك البنطال بيدها وتضع اذنها علي الباب، لم تسمع شيء ثم فتحت الباب وجدتها غرفة اخري لكن يوجد بها شباك فتحته وجدت المسافه قريبه انهم في الطابق الاول نظرت الي قمر وقالت جهزي نفسك احنا هنط نططت من الشباك وبعدها قمر ثم نظروا حولهم لم يجدو احد ثم مشوا قليلا وجدوا خمس حراس علي باب المكان ملك وهي تنظر الي قمر وقالت بصوت هامس هنخرج من البوابه ازي
قمر وهي تنظر حولها قالت مش عارفة يمكن في بوابه تانيه
ملك عايزين نخرج قبل مفعول المنوم ما يروح من الحراس
قمر وهي تنظر وجدت ادوارد يدخل من البوابه قمر: نهر اسود دا هيطلع عندنا لزم نعمل حاجه تخلي الحراس يبعدو عن البوابه او ننط من علي السور بس هو علي علينا
ملك وهي تفكر ثم نظرت الي قمر وقالت: هنعمل ايه
قمر: نار
ملك: نار
قمر ايوة تعالي وره نولع في اي حاجه انا لقيت في جيب الحارس ولاعه
ملك فكره تعالي نورح في المكان من وره
ذهبت قمر وملك الي المكان واشعلوا النار واختبأوا عند البوابه وعندما ظهر الدخان ذهب الحارسين لان بقية الحراس دخلو مع ادوارد خرج كلا من قمر وملك من البوابه وجدوا أنفسهم علي طريق صحراء
قمر: اجري ياملك لازم نبعد شوية
ملك وهي تجري مع قمر: بقولك لو لقينا اي عربيه نركب فيها
قمر ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحيم
كان يجلس رحيم وهو يتحدث مع البترو
دخل عليه سيف ويوسف
سيف: رحيم عرفت مكانهم
رحيم وهو يغلق الخط قال: جهزوا العربيه ويلا بينا
يوسف: البترو عنده مصنع ملابس قديم في اسكندريه وهو مقفول من زمان عرفنا ان هو حابس ملك وقمر هناك
رحيم وهو يركب السياره وبجواره يوسف وسيف وخلفه عشر سيارت من الحراس ورحل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ادوارد
دخل ادوراد الي المصنع هو وثلاثه من الحراس رن عليه البترو
البترو: ادراود لا تلمس الفتاه اني اتفقت مع رحيم سوف نتقابل غدا
ادوارد: حسناً البترو لن اقترب منها الان لكن هي لي لن اتركها ترحل ابدا
البترو: هي لك لكن بعد دخول الشحنه
ادوارد: حسناً الي القاء
وغلق ادوارد الخط وقال للحراس اتبعوني ودخل الي الممر المؤدي الي الغرفه التي كانوا بها ملك وقمر
↚
ادورد باستغراب: فين الحراس
احد من الحراس: لا نعلم كانوا هنا
ادوراد وجد الباب مغلق من الخارج قال:شوفهم فين وعاقبهم وشوف مفاتيح الباب دا فين
الحارس: تمام
وذهب الحارس لجلب المفاتيح عثر علي نسخه في غرفة المكتب
فتح الحارس الباب ودخل ادوارد وجد الحارسين مربطين ولا يجد عليهم غير ملابس الداخليه
ادوارد بغضب اين هم من أخرجهم من هنا ابحثوا عنهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند قمر وملك وجدو سيارة نقل كبيره في الطريق اوقفوها
قمر: عمو لو سمحت ممكن تودينا علي اقرب مكان فيه سكان
الرجل وهو ينظر الي ملابسهم قال: انتوا بتعملوا اي هنا؟
ملك: عمو في ناس خطفنا وهما جابونا هنا حتي انا مش عارفة احنا فين
الرجل: اركبوا
ركبت قمر وملك مع الرجل
قمر: شكرا ياعمو
الرجل: العفو يابنتي انتم منين
ملك: من القاهره
الرجل: احنا في اسكندريه
قمر: طيب ياعمو انتا ريح فين
الرجل: ريح ال****
بصي يابنتي انا هوصلكم عند القطر هتركبوا منه هيوصلكم للقاهرة
مالك: ماشي ياعمو شكرا ليك بس ملقيش عندك ميه عوزه اشرب وأثناء الحديث تعطلت السياره
ملك: انت وقفت ليه
الرجل: لا يا بنتي العربيه عطلت هنزل اشوف مالها
نزل الرجل وفتح كبوت السياره
ونظر علي المحرك وجد يد ناعه بدأت في فحص المحرك نظر وجد قمر
قمر: متقلقيش انا مكانيكيه
وبدأت قمر في تفحص كل شيء وعملت مكان العطل وأصلاحته قمر وهي تبتسم قالت: كدا تمام العربيه بقت كويسه تقدر توصلك لحد المكان اللي انت رايحه بس ابقا غير لها ال***
عشان هو خلاص هلك
الرجل: ماشاء الله يابنتي
قمر يلا بينا وركب الرجل وقمر واوصلهم الي محطة القطر وقطع لهم تذاكر واعطي لقمر مال
الرجل: خدي يابنتي دي التذاكر وخدي دول عشان لما توصلوا
قمر: انا مش هينفع اخدهم اكيد حضرتك محتاجهم
الرجل يابنتي انت صلحتلي العربيه ربنا وقفكم في طرقي عشان كدا انا لو العربيه عطلت مني في المكان ده مكنتش هلاقي حد يصلحها وكنت خبت علي مالقيت حد يعدي عليا وبعدين دا حق تصليحك للعربيه
قمر وهي تاخذ الفلوس قالت: شكرا ومسكت يد ملك وركبت القطار
↚
وصل رحيم وسيف ويوسف الي المصنع
دخلو اليه وبحثو في ارجاء المكان
لكن لم يجدو فيه احد
رحيم وقد جن جنونه: هما فين رحو فين
يوسف: مش عارف بس انا متاكد انهم كانو هنا
سيف: رحيم اهدا انشاء الله هنلقيهم
رحيم والغضب تملكه قال: والله لخليك تندم يا بترو
جاء رحيم علي الخروج من المصنع وجد هاتفه يرن برقم ملك
رحيم: الو
ملك: رحيم ملك رنت عليا وبتقولي انها في القطر هي وقمر جين علي القاهرة
وانا خت العربيه ورحت عند المحاطه مستنيهم هناك
رحيم: خت حراس معاك
ملك: لا انا مش صغير عشان اخد معيا حراس
رحيم بغضب: مااااالك انا لما اقول كله تتسمع فاهم انا هبعتلك حراس فاهم
وغلق الخط وقال: هنرجع القاهره
سيف: وملك وقمر
رحيم: رجعو القاهره
ركب رحيم سيارته وسيف ويوسف ركبو معه وساق رحيم بصمت قاتل
وصل كلا من رحيم وسيف ويوسف الي القاهره بال وصلو الي المنزل دخل رحيم وهوا يبحث عن قمر وملك
وجد ملك تهرول اليه وحتضنته واخذت تبكي كثيرا
ملك: كنت خيفه اوي يارحيم
رحيم وهوا يحاول السيطرة علي غضبه قال: حبيبتي متخفيش مافيش حاجه هتحصلك طول ما انا موجود
ملك وهي تحتضن رحيم اكثر لكي تحس بالامان الزي افتقدته في غيابه
ف رحيم رغم قسوته الا انه حنون علي اي احد يخصه احتضنها رحيم اكثر لكي يشعرها بالامان او الاصدق ان يشعر هوا بطمانينه فقد خاف كثيرا عليها ف هي ابنته التي ربها لا يستحمل نسمة الهواء عليها هي وملك فهم روحه عندما علم انهم خطفو احس ان روحه خرجت من جسده نظر حوله يبحث عنها لم يجدها شعر بقلق لاكن قطع عليه تفكيره صوت ملك الباكي وهي تقول: رحيم انا جعنه الرجل الي خطفنا مش متحضر مجبلناش اكل رغم اني طلبت منه كتير
مالك بستغراب: هوا انتي طلبتي اكل من الي خطفك
ملك و هي تبعد عن رحيم وقالت: طبعا
سيف: كان ليكي نفس تطلبي اكل انتي كنتي مخطوفه
ملك: يا جماعه اي دخل لاكل بالخطف ذنب معدتي ايه
ضحك يوسف وقال: عندك حق والله اي دخل المعده في الخطف
سيف: احنا بنكلم مين تنين بيعشقو لاكل رغم كدا مش بين عليهم
مالك: ايوا والله يا سيف ياخويا نفسي اعرف بيودو الاكل دا فين
رحيم: قمر فين
ملك: قلتلي انها هتروح تصلي الفروض الي فتتها
سيف: ملك هوا انتم خرجتو ازي ولا هوا سبكم
ملك: بص بعد مااكل هقلوكم انا هموت من الجوع ودخلت الي المطبخ
عند قمر
كانت قمر تصلي فرضها وبعد لانتها جلست تسبح نظرت الي يدها وجدات فيها رعشه خفيفه دخل عليها رحيم ثم وقف امامها واخذ ينظر اليها
نظرت قمر الي رحيم ولا تعلم لماذا تريد البكاء
نظر رحيم اليها والي اعيونها والي حسدها واخذ يتفقدها بنظرته وذهب اليها وخذها في احضانه
احتضنته قمر واخذات تبكي كثيرا
قمر: كنت فين انا كنت خيفه اوي
رحيم وهوا يشعر برعشه قويه في جسد قمر قال: اسف اني مكنتش موجود
قمر وهي ترتعش اكثر كلما افتكرت ما كان ادوارد يوريد فعله بها قال: كان كان وتخذ شهقه
رحيم: هششش خلاص كل حاجه هتبقا تمام
↚
قمر وهي تختبئ في احضان رحيم وعندما شعرت بالامان راحت في ثوبات عميق نظر رحيم وجد قمر تنم ف حملها ووضعها علي السرير ونام بجوارها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في قصر البترو
ادورود وهوا يكسر اي شيء امامه قال:كيف لهم ان يهربو كيف لفتاتان ان يتغلبو علي سبعة رجال
البترو بغموض: حقا انهم اذكيا
ادوارد بشر: لن اتركها له ستكون لي
بترو ماذا سوف تفعل غدا
البترو: لا اعلم لاكن رحيم سوف اجعله يدخل الشحنه بئي ثمن مهما كان
ادوارد: هل ستقابله غدا
البترو: اجل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صباح يوم جديد علي فيلة الشاملي
استفق رحيم علي قمر وهي تصرخ وهي نائمه
رحيم وهوا يمشي يديه علي وجه قمر ويرجع شعرها الي الخلف قال: قمر يا قمر اصحي
استفاقت قمر من النوم او من لاحرا من الكبوس الزي حلمت به
قمر وهي تخذ انفاسها بصعوبه قالت: استغفرالله العظيم استغفرالله العظيم
رحيم هوا يناولها كوب من الماء: اهدي كبوس ونتها
قمر وهي تمسك كوب الماء ويدها ترتعش امسك رحيم الكوب وشربها الماء
قمر والدموع تزل علي وجنتها قالت: رحيم كان عوز يتعدي عليا
رحيم وهوا ياخذه في احضانه ويضغط عليها يريد ان يدخلها جو اضلعه
توعد رحيم للبترو بلهلاك
استقف علي انين قمر من ضغطه عليها
ابتعد رحيم ومسح وجنتها من دموعها وقال: قومي اغسلي وشك عشان نفطر وعشان انا مش هقضر اقوم الفروله الي في خدودك دي ولا الكرزتين دول
ووضع قبله علي ثغرها احمرت قمر من الخجل ونزلت من السرير وذهبت الي المرحاض نظر رحيم الي الفرغ وتبدل حاله فقد اصبحة اعينو خامقه من شداة الغضب لا يقدر علي استحمال فكرات انها تتعرض لتعدي
او ان رجل لمسها انهو يغار
وغيرته تدمر من حوله
علي طاولة الطعام
يجلس كل من جوري وجنه وسوزان
وسيف
جنه وهي تنظر الي سيف قالت: سيف انتو لقيتم قمر وملك ولا لسه قطع عليها الحديث نزول ملك وهي تقول: ياداده انا جعاانه هتولي اكل
ثم نظرات الي الجمع وقالت صباح الخير عليكم جنه وهي تذهب وتحضن ملك قالت حمدلله علي سلمتك
جات جوري وسحبت ملك من جنه وقالت: اوعي كدا ياحنه وحضنت ملك وقالت: حمدلله علي سلمتك ياقلبي البيت وحش من غيرك
ملك: طبعا يابنتي هوا في حد عامل للبيت حس غيري
ضحك سيف وهوا يقول: البيت كان هااادي مافيش مقالب ولا شكل
ملك وهي تنظر اليه: شكلك نست اخر مره عملت فيك ايه
سيف: والله لولا رحيم منعني عنك كان زمنك متعلقه
دخل عليهم كل من مالك ورحيم وقمر
اول ما دخالت قمر وقفت كلا من جنه وجوري وخذها في احضانهم وقالو: حمدلله علي سلمتك ياقلبي
ثم جلس كل واحده في ماكنها
مالك: مش هتقوللنا انتم هربتو ازي
ملك: هقولك
انا وقمر كنا وقفين ادام المدرسه ووحد حط حاجه علي منخيري انا عرفت انو منوم ف كتمت نفسي ولما لقيت قمر عملو معها كدا عملت نفسي اني نيمه وخت الزجاجه الي في جيب الرجل وهوا بيحطني في العربيه
ولما وصلنا حطونه في غرفه في المصنع ساعة ما مشو لقيت قمر هي كمان منامتش
قمر: بعد كدا اتفقنا نانا نهرب بس عوزين المفتيح
ملك: دخل علينا رجل اسمو بين ادوارد
تفاجأ كلا من رحيم وسيف من لاسم ثم نظرو لبعض بغموض اكملت ملك
كلامها:وحاول ان يتعدي علي قمر بس قمر كانت حطني علي رجليها عشان كدا قال للرجاله تجي تشلني ف وحد منهم كان معاه المفتيح وختها منه منغير ما يحس وبعد كده دخل رجل تاني وقفه وتكلمو بلغه غريبه وخده ومشي بعد كدا خليت الحراس الي وقفين قعدة اخبط علي الباب وانا بفتح عشان ميسمعوش صوت المفتاح
وفتحت برحه وقمر رشت عليهم من المنوم ورحو في النوم وبعد كدا.......
وبداءت كلا من ملك وقمر بسرد ما حصل معهم ومساعدة الرجل لهم
↚
ذهب رحيم الي مقابلة البترو
رحيم وهو ينزل من سيارته وخلفه حراس ودخل بطلته الجاذبهة للأنظار من حوله ودخل الي المطعم وجد البترو يجلس علي الطاوله جلس رحيم امامه
ببرود وخلع عنه النظارة ووضعها امامه علي الطاولة
البترو وهو يمد يده الي حيم قال بالإيطاليه
البترو: رحيم كيف حالك
رحيم وهو ينظر الي نظارته ولم يجب علي البترو
اغتاظ البترو كثيرا من رحيم ثم طبق علي يده بغضب ثم ابتسم وجلس علي الكرسي مقابل رحيم ثم قال: كم تريد لكي تدخل الشحنه
رحيم بنظره اخافت البترو: روحك وروح ادوارد
البترو: رحيم انت تعلم انك لن تقدر علي ذالك فانت تعلم من انا ومن ادوارد فقل المبلغ الذي تريده وادخل الشحنة
رحيم وهو ينظر اليه ببرود قاتل
قال: وانت لا تعلم من هو رحيم الشاملي
البترو: رحيم انت تعلم ما يمكن ان نفعله لك وافق على دخول الشحنة واعمل معنا ستكون الرابح في كلتا الحالاتين
رحيم وهو ينظر اليه بغموض: انا لا اعمل مع احد
البترو بخبث: نعلم من قتل والدك و والدتك تعاون معنا وسوف نخبرك او نحضره لك
رحيم و هو ينظر اليه ولم يجب لكن بداخله غضب ينهي به العالم
بترو: فكر بالامر غدا تقول لي ما هو قرارك
ووقف البترو ورحل من المطعم وهو يبتسم بخبث
بعد خروج البترو ضغط رحيم علي نظارته وهو غاضب و وعد بانه سيدمرهم جميعا
وقف وارتدي نظارته ووضع الهاتف علي اذنه وقال: تم
ثم اغلق الخط ورحل من المطعم الي شركته
عند البترو دخل الي منزله وجلس يحتسي الخمر ودخل عليه ادوارد
ادوارد: ماذا حدث في المقابله
البترو بخبث: كانت جيده غدا سينضم رحيم الينا
ادوارد: بهذه السهوله
البترو: انه عنيد جدا لكن لا يصعب علي البترو
ادوارد: كيف اقنعته
البترو بغموض: لا يخصك ان تعرف
ادوارد وهو ينظر اليه بغضب حاول اخفاءه ثم رحل نظر البترو اليه ثم ابتسم بخبث اخرج بترو الهاتف ثم رن علي احد وقال: تم يا سيدي غدا سيعمل معنا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سوزان
كانت سوزان تجلس في الحديقة هي
وعلاء
سوزان: علاء انا عوزه3 اقابل البترو
علاء وهو يضيق عينه قائلاً : ليه
سوزان: عاوزه اعرف سبب العداوه يمكن يساعدني في الانتقام
علاء: تمام
سوزان وهي ترتشف من القهوة ثم وضعتها وابتسمت بخبث وقالت: هنتقمم واحرق قلب ولدك يا فيروز مهما كان التمن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند جنه
كانت جنه في غرفتها دخلت عليها ملك وهي تبتسم وقالت: جنه تعالي نخرج انا زهقانه من الحبسه
جنه وهي تقراء احدي الرويات قالت: اهدي يا ماما انتِ لسه مخطوفه امبارح مش بعيد تتخطفي تاني
ملك وهي ترمي نفسها بجوار جنه قالت: بس انا زهقت من الحبسه اعمل اي انا بقى بقولك تعلي نروح لرحيم الشركة وهناخد الحراس معانا
جنه وهي تقفل الكتاب ثم نظرت الي ملك وقالت: طيب انتِ هتروحي الشركة لخوكي انا هروح اعمل ايه
ملك وهي تبتسم: هتجي معايا لخوكي برضو ما سيف شغال مع رحيم في الشركة
دخلت عليهم جوري وهي ترمي نفسها علي السرير قالت: انا هموت من الزهق عاوزه اخرج
جنه: متخرجي يا جوري حد حاشك
جوري وهي تعتدل في الجلوس قالت: الحراس مش راضين واخدين تعليمات من رحيم ممنوع خروج اي بنت من البيت
وانا زهقت مش متعوده علي الحبسة فكرة اني مخرجش من البيت يوم بتجبلي اكتئاب
ملك: قلب اختك ياختي حسه بيكي شعور صعب برضو
جنه وهي تمسح دموعها المزيفه قالت بدراما: اتاثرت بيكم والله
دخلت عليهم قمر وهي تقول: انتم هنا وانا بدور عليكم
ملك: وانتي بتدوري علينا ليه
قمر بزهق: بصراحة انا زهقانه جدا كنت لما بزهق بروح الورش لكن رحيم منبه الحراس محدش يخرج من البيت نعمل ايه بقا في الزهق دا
جوري: تعالوا ندلع نفسنا
قمر: ازاي بقا
جوري: يعني نغير من نفنسنا شويه
↚
نغير من لون شعرنا نرسم حنه مسكات وكريمات ولبس بما ان مافيش حد من الشباب هنا
ملك: عارفين انا نفسي في ايه
قمر: في ايه
ملك: اجرب هدوم مالك واتنكر في هيئة ولد
جنه: وانا كمان نفسي البس هدوم سيف بس هو مش بيحب حد يلبس هدومه
قمر: بصوا كل وحده فينا تتنكر في هيئة شاب وبعد كدا ندلع نفسنا زي ما جوري قالت
جنه: انا موافقة بس خلي طلب جوري الأول
ملك: اشطا انا موافقة
ذهبت جوري الي غرفتها واحضرت كل المستلزمات
جوري: قمر اخلعي الحجاب عشان الماسك
خلعت قمر الحجاب ونزل شعرها الذي يصل الي نهاية خصرها وبدأت جوري بوضع الماسك علي وجه قمر وبدأت البنات
ملك: بقولك ايه علي ما الماسك ينشف اي ريكم ننزل المطبخ نعملنا حاجه ناكولها
جنه: عارفه نفسي اكل كيكه
قمر: انا بعرف اعملها تعالوا نعمل لنا حلويات علي الماسك ينشف
ونزلوا الي المطبخ واشغلت جوري اغاني
ورقصو عليها وهم يصنعون الحلوى
في شركة الشاملي
كان يجلس كلا من رحيم ويوسف وسيف وكانو يناقشون امر ما وقطع عليهم الحديث صوت هاتف رحيم
رحيم وهو يرد علي المتصل قال: تمام
واغلق الخط وقال: يلا بينا
يوسف: انا جاهز
سيف: وانا
رحيم: يوسف رن علي الحراس وشدد الحراسه علي البيت عشان يمكن نتأخر بره
وانت يا سيف رن علي مالك قوله يرجع البيت قبل الساعه خمسه
وخرج من المكتب وخلفه كلا من يوسف وسيف بل خرجوا من الشركة باكملها وركب كل واحد سيارته الخاصة وامر الحراس باللحاق بهم
وقف السيارت الثلاثه عند مطعم ونزلوا
نظر رحيم الي يوسف وسيف ثم اشار لهم بدخول
دخلو الي المطعم قابلهم المدير وارشدهم الي غرفه مخصصة للاجتماعات وجدوا شابان وقفوا سلاموا عليهم
يوسف: مازن عامل ايه يازميل
مازن وهو يقف ويأخذ يوسف بالاحضان قال: الحمدلله ياصحبي انت اللي عامل ايه ازيك يارحيم ازيك ياسيف عاملين
ثم سلم علي رحيم وسيف
سيف: عامل ايه يا جاسر
جاسر: تمام الحمدلله وانت عامل ايه
جلسوا علي الطاولة
مازن: والله ليكم وحشه مجتمعناش من اخر مهمه
يوسف: لا وانت الصادق من فرحك
رحيم: سبكم من الكلام دا وخلونا في المهم
عند البنات في المطبخ جنه: الله ريحة الكيكه جميله جدا
ملك: ولا بلح الشامي شكله بشهي الوحد يكله
جوري: ولا الكنافه الريجيم باظ يا عني
ملك: قمر هي المكرونة البشاميل اي وضعها عندك في الفرن
جنه: والرقاق باللحمة عامل ايه
جوري: والجلاش باللحمة اي أخباره عندك
قمر: يعني جينا نعمل حلويات عملنا اكل معاهم كل حاجه بقت تمام تعلو نغير الكريم ونلبس الهدوم الي كنا عاوزين نلبسها
دخلت كل واحده فيهن الي غرفة احد من الشباب
فدخلت ملك غرفة مالك واخرجت ملابس من ملابسه وأخذتها ورحلت الي غرفتها
وقمر دخلت الي غرفتها هي و رحيم ونقت ملابس من ملابس رحيم وبدأت في تبديل ملابسها
ودخلت جنه وجوري غرفة سيف واختارت كل واحده زي ودخلت غرفتها
خرجت ملك وهي ترتدي بنطال من الجنس لاسواد وقميص ابيض وجكت اسواد وكاب ابيض علي شعرها
جاءت جنه وهي ترتدي برمودا جنس لونها زيتوني تصل الي بعد ركبها بكثير فها تشبه البنطال عليها وترتدي عليها تيشرت ابيض وكاب نفس لون البرمودا
و جاءت جوري وهي تردي بنطال من الجينز الازرق لكن كانت مثني من الاسفل لانه طويل عليها وعليه وقميص اسود وعملت شعرها جديله (ضفيرة )
ضحكن كثير علي أنفسهم ملك وهي تضحك
اومال فين قمر
جوري: مش عارفه المفروض تنزل
دخل عليهم مالك وهو ينظر اليهم
مالك: انتوا بتعملوا ايه
انفزعوا الفتيات ثم نظروا الي مالك بغضب وقالوا: اي مش تكح
مالك وهو ينظر الي ملابسهم باستغراب قال: هو انا شوفت الهدوم دي فين
ابتلعت ملك ريقها ثم تراجعت الي الخلف براحه ثم اطلقت العنان الي قدمها واخذت تهرول من امام مالك
مالك: والله يا ملك الكلب لعرفك
جري ورائها مالك وهو غاضب من مالك لانها ارتدت ملابسه فهو يكره ان يرتدي احد ملابسه
جوري: الحمدلله ان سيف مش هو اللي جه
جنه وهي تضحك: كان علقنا دا بيكره حد يجي ناحية هدومه
ثم سمعت صوت سيف وهو يقول: دانا هطلع عينك يا جنه الكلب انتِ جوري
↚
جوري وجنه وهم يبتلعون ريقمهم
جنه: س س س سيف ثم ابتلعت لريقها وقالت حمد لله على السلامة
سيف وهو يشمر اكمام قميصه: الله يسلمك تعالي هنا
جنه وهي ترجع خلف جوري وقالت: انا مش بروح لحد اللي عايزني يجلي
جوري: انت ِبتستخبي فيا ليه دا هينفخني معاكي
جنه: يوم اسود يوم معرفتك يا ملك الكلب
ملك وهي تجري من مالك ووقفت علي الطاولة وضعت يدها علي خصرها وقالت: ليه ياختي حد ضربك علي ايدك وقالك اسمعي كلامي
مالك: انزلي ياملك
ملك: لا مش نزله اللي عايزني يطلعلى
سيف وهو يجري اتجاه جوري وجنه: بقا يا كلبه منك ليها تلبسوا هدومي
كل واحدة فيهم هرولت في اتجاه اخر وسيف يجري خلفهم
كل هذا تحت نظر رحيم ويوسف وجاسر ومازن المستغربين تصرفات سيف
لفتت جنه نظر يوسف وبقي ينظر اليها
وكذالك جاسر لفتت نظره جمال جوري
لكن قطع عليهم لحظة التامل صوت رحيم
رحيم: اتفضلوا يا جماعة ونظر الي يوسف وقال قدامك خمس دقايق والمهزله اللي بتحصل دي تنتهي وذهب الي غرفته
يوسف وهو يمسك سيف قال: خلاص بقى يا سيف
وقف سيف ثم نظر الي يوسف وقال: ابعد اني يا يوسف انا زهقان
مازن وهو يضحك: خلاص بقا ياسيف عادي ياعم اخواتك برضه
نظر كلا من جنه وجوري وملك
وهم محروجين من جاسر ومازن ثم هرولوا الي غرفهم لكي يبدلوا ثيابهم
دخل رحيم الي غرفته وجد قمر تقف امام المرآة تنظر الي انعكاس صورتها وهي ترتدي ملابس رحيم عليها في كانت ترتدي قميص ابيض فقط وتركه العنان الي شعرها
وكانت مثيره جدا
وقف رحيم وهو يهيم بجمالها ذهب اليها واحتضنها من الخلف ثم نظر الي انعكاسهم في المرآة
وقال: لم تخلق امرأه في جمالك يا قمري ثم قبل خدها وقال مكنتش اعرف ان قميصي حلو كده غير لما لبستيه
قمر وهي تحمر خجلا: رحيم انا انا كنت ب
رحيم وهو يضع راسه علي كتف قمر ويلف يديه علي خصرها قال: انت مسموحلك تلبسي اي حاجه من هدومي
قمر وهي تنظر الي انعاكسهم في المرآة ووجهها اصبح مثل الفراولة
قبل رحيم قمر ثم قال: غيرى وتعالي عشان عندنا ضيوف
قمر وهي تهز راسها لا تقدر على الكلام من شدة خجلها
واخيرا افرج رحيم عنها وابتعد
اخذت قمر ملابسها من على السرير وهرولت الي المرحاض
ضحك رحيم علي منظرها وهي تجري
ثم نزل الي الاسفل
خرجت قمر من المرحاض ونزلت الي الاسفل
وجدت الكل مجتمع في غرفة الاستقبال
قمر وهي تجلس بجوار رحيم قالت : السلام عليكم
رد الكل السلام
مازن وهو يبتسم: اي يارحيم مش هتعرفنا
رحيم: قمر دا مازن وجاسر صحابي
قمر ببتسامه: اهلا وسهلا
قمر وهي تقول لرحيم بصوت هادي لم يسمعه احد: أجهز عشاء
رحيم: ماشي
وقفت قمر وذهبت الي المطبخ تحت نظر رحيم
ثم نظر الي جاسر
جاسر: رحيم قررت ايه
رحيم: في ايه
مازن: البترو هتقبل عرضه
رحيم وهو ينظر اليهم ولم يتحدث
يوسف: نفسي اعرف فى ايه في دماغك
↚
رحيم وهو يبتسم وقف وقال: تعالوا عشان تاكلوا
وذهب الي غرفة الطعام وجلس علي طاولة الطعام
وجلس بجواره سيف من اليمين ويوسف من الشمال وجواره جاسىر
وبجوار سيف مازن ومالك
يوسف وهو يشم الطعام: ريحة الاكل حلو وبدأ في الاكل اخذ اول معلقه من المكرونه قال: رحيم انت جبت طباخ جديد ولا ايه
رحيم باستغراب قال: لا ليه
مازن وهو يأكل: كل وانت تعرف
اخذ رحيم معلقه من المكرونه وجد طعمها جميل جدا احس ان هذا الطعام مثل طعام امه فيروز
بدأ في تناول الطعام بشيهة
ــ في المطبخ تجلس قمر وملك وجوري وجنه يحكون لقمر ما حصل وهم يضحكون
جنه: هههههه ده احنا خدنا حتت كسفه لما لقينا الاتنين اللي واقفين مع رحيم
جوري وهي تاكل من الرقاق: كان نفسي الارض تتشق وتبلعني منظرنا كان مسخره لما كنا بنجري من سيف
قمر وهي تضحك: ههههههههه الحمدلله اني منزلتش
في يوم جديد مليئ بالاحدث
ذهب رحيم لمقابلة البترو
في مطعم من افخم مطاعم القاهرة
يجلس رحيم وامامه بيترو وهو ينظر الي رحيم بخبث لا يعلم ما ينتظره من رحيم
بترو بابتسامه خبيثه قال: اهلا بك معنا مسيو رحيم
رحيم ببرود: حسناً بترو ماذا كنت تريد ان تدخل عن طريق شركتي
نظر البترو الي رحيم وهو يبتسم: اريد ان تدخل شحنه من*** مع صفقة القماش التي تستوردها من الهند
رحيم وهو ينظر اليه: وماذا استفاد انا
بترو بابتسامه : نسبة ربحك 30%
رحيم بنظره خبيثه قال: النصف بالنصف انا لا اعرض شركتي لهذا الربح القليل
بترو /هذا كثير
رحيم: لا يا سيد بترو انا الذي سوف اقع اذا اكتشفت الشحنه ليس انت
بترو: حسناً سوف افكر واجاوبك
وقف رحيم وقال: حسناً اذا عندما تفكر اخبرني ورحل رحيم من المطعم وركب سيارته وذهب الي مكان ما
عند سوزان تجلس في الحديقه وهي شارده قطع عليها خلوتها علاء وهو يجلس بجوارها قال: بكرة موعد مقابلتك لالبترو
سوزان وهي تبتسم بخبث قالت: اخيرا
علاء وهو ينظر الي التراس الذي تجلس فيه قمر وهي تقرأ احد الكتب
نظرة سوزان الي علاء ثم وجهت نظره الي قمر وقالت: اي مش عارف توصلها
علاء: مش بتديني فرصه حتي اكلمها
سوزان: مش عارف تمارس الحاجه الوحيده اللي تعرفها علي حتت مكانيكيه
علاء: اممم ماشي نجرب تاني
عند قمر وهي تجلس تقرأ احد الكتب وجدت تلفونها يصدر صوت قدوم رساله
فتحتها وجدت رقم مجهول
" ما اجمل عيناكى والنظر فيها
ارفقي بحالي فانا اصبحت اسير لرماديتك
احبك "
نظرت قمر الي الرساله باستغراب ثم قالت: مين ياترى
جاء اليها مالك وجلس بجوارها وقال: عامله ايه ياقمر
قمر: كويسه الحمدلله انت الي عامل ايه
فينك كده
مالك: موجود اوهو بس اول ماخلصت امتحانات وانا في نادي الملاكمه
قمر: ربنا معاك
دخل عليهم رحيم وجلس بجوار قمر
رحيم: عامل ايه يا مالك في الملاكمه
مالك: الحمدلله بخير عندي منافسة بعد بكره اتمنى تيجي
رحيم: تمام خلي بالك من نفسك
↚
عند جوري
كانت جوري تجلس في النادي مع أصدقائها
جاء اليها شاب ووقف امامها وقال: اي يامزه مش هتحني وتجبي رقمك
جوري بزهق: بقولك اي يا هادي حل عني انا مش نقصاك
هادي: ليه بس ياقلبي دانا بحبك ونفسي اجي اتقدملك
جوري وهي تنظر اليه ببرود قالت: انت مفكر ان الدخله دي هتأثر فيا
انا فاهمه انت عاوز ايه واللي في دماغك مش هيحصل ابدا ماشي
هادي وهو يمسك يدها لكن وجد يد من الفولاذ تمسك يده نظرات جوري الي من يقف وجدته جاسر
كان يجلس جاسر مع احد أصدقائه
لفت نظره جوري وهي تدخل الي النادي بطلتها الملفته لنظر كل الموجودين
بقي ينظر اليها
لكن لفت نظره شاب يجلس مع أصدقائه وهو ينظر الي جوري بتريقه خبيثه
ثم وجد الشاب يذهب اليها
تعصب جاسر جدا ولا يعلم لماذا
بقي جالس يستمع الي كلام جوري وابتسم ثم تعصب اكثر عندما وجد الشاب يمسك ذراعها
وقف وذهب اليهم ومسك يد الشاب بشده لدرجه انه احس ان يده سوف تنكسر
جاسر: في حاجه يا توتو
نظر هادي الي جاسر احس بخوف من نظرته لكن لم يبين قال: انت اللي في حاجه
جاسر وهو يضغط علي يد هادي
وقال: هو محدش علمك انك متلمسش حاجه متخصكش
واحد من أصدقاء هادي: في ايه ياعم انت وحد وبيكلم خطيبته
جوري: خطيبة مين ياروح ماما
جاسر: وهو يكسر يد هادي ثم نظر اليه وقال دي حاجه بسيطه عشان تقبا تفكر بس تلمس حاجه مش بتاعتك
ومسك يد جوري وخرج من النادي
جوري: انت ماسكني كدا ليه سيب ايدي
جاسر وهو يقف امام سيارته قال: اركبي
جوري: اركب ايه اوع ياعم كدا وجاءت لكي تبعد عن جاسر امسكها جاسر وسند ظهرها علي السياره وقال: انا لما اقول حاجه تتسمع
عند جنه وملك كانت ملك وجنه في الملحق المنزل كانت جنه ترسم وملك تصمم ازياء
جنه وهي ترسم ملك التي امامها وهي تنام علي بطنها علي الارض وحولها الأقلام وشعرها منفرد علي ظهرها كانت جميله جدا
لم تكن ملك تعلم ان جنه ترسمها
قطع عليهم خلوتهم صوت هاتف جنه
نظرات جنه وجدت سيف
جنه: الو
سيف: جنه بقولك في ملف مهم في مكتب رحيم هتيه تعالي الشركه
جنه: انهي ملف
سيف: رحيم عندك في البيت روحيله هو هيدهولك
جنه: ماشي
اغلقط الاتصال وجدت ملك تقف بجوارها وهي تنظر الي لوحة جنه واعجبتها كثيرا
ملك: جميله اوي شكرا ليكي
حنه وهي تمسك احد التصميمات للفساتين : حلو اوي ياملك انت بتودي التصميم دي فين
ملك عندي شركه الشاملي للزياء
دي بتاعتي تحت اسم رحيم
ورحيم وهو اللي بيدرها جنب شركة الشمالي للهندسة المعمارية علي ما اتم السن القانوني وهي بتاخد التصاميم دي
جنه: ربنا يوفقك انا هروح الشركه عند سيف عاوز ملف
ملك: خديني معاكي مجليش صدفه اني اروح شركة رحيم
جنه: ماشي روحي غيري علي ما اجيب الملف من رحيم
↚
ذهبت جنه الي رحيم وجدته يجلس في التراس مع مالك وقمر
جنه: السلام عليكم
رد الكل السلام
جنه: رحيم سيف عاوز ملف **** اللي في مكتب حضرتك
وقف رحيم ثم قال: تمام
جنه: علي ما تجيبه هروح اغير هدومي وذهبت الي غرفتها
قمر: رحيم انت مش هتروح الشركة
رحيم : لا عندي شغل تاني
قمر بفضول: اي هو
رحيم وهو يمسك خدها قال: متبقيش فضولية
قمر وهي تبعد يده قالت : سيب خدي انا محتجاه
نزل رحيم الي مستوى اذنها وقال: وانا محتاجهم اكتر منك ثم قبلها و غمز لها احمرت قمر عندما قبلها رحيم
مالك وهو يلعب في تلفونه قال: راعوا اني سنجل ومتعملوش الحركات دي قدامي
رحيم: اعمل اللي يعجبني وقوم عشان تروح مع جنه الشركة
هز مالك راسه ونزل
قمر وهي تفرك يدها قال: رحيم وهو انا ينفع اروح مع جنه الشركة
رحيم: ماشي بس متكلميش حد هناك ولو اي راجل اتكلم معاكي او بصلك قوللي اول ما توصلى قولي ليوسف يوصلك لمكتبي واستنني هناك
قمر وهي تقفز في حضن رحيم: شكرا ثم ابتعدت عن رحيم وركضت الي غرفتم لتبدل ملابسها
نظر رحيم اليها وهي تبتعد يعلم ان حركتها عفويه منها
لكن احبها كثير
ثم تنهد ونزل الي الجراش وركب سيارته وذهب الي مكان ما
وصلا كلا من نجمه ومالك وملك وقمر الي الشركة
نزل مالك من السياره وقال: انزلوا يلا
نزلت ملك وهي سعيدة وقالت: الشركة شكلها حلو من بره اوي
نزلت جنه ووقفت جنب ملك وقالت: يلا يابت نروح لسيف عاوز الملف
نزلت قمر وقالت: استني ياختي انتِ وهي سايبني ورايحين فين
دخلت الفتيات الي الشركة وهم مبهورين بجمالها
نظر الموظفين الي ملك وقمر وجنه
فمن النساء من يحسدهم علي جمالهم
ومن الرجال من يتغزل بهم
وصل مالك الي المصعد وركب فيه وقال: جنه سيف في الدور الخامس هتروحي انت ِوملك هناك وانتِ يا قمر خليكي في الاسانسير اخر دور دا مكتب رحيم استنيه هناك
وصل المصعد الي الدور الخامس خرج مالك وملك وجنه
مالك: اخر الممر مكتب سيف انا رايح ليوسف وتركهم ورحل
ملك نظرت الي هاتفها وجدته يرن رقم صديقة لديها
ملك: اسبقيني انتِ ياجنه وانا وراكي ثم رت علي الهاتف
مشيت جنه الي مكتب سيف جاءت للدخول اوقفتها السكرتيره مي
مي: لو سمحتي انتِ داخلة فين
جنه: هو ايه داخله فين داخله جوه لسيف
مي: في ميعاد مسبق
جاءت اليهم ملك ثم نظرت الي ملابس مي وهي تتفحصها فكانت مي ترتدي تنوره تصل الي ركبتها وعليها قميص ابيض ضيق يظهر مفاتنها بسخاء ترفع اكمامه وتفتح اول زرين
لم تعجب ملك وانزعجت منها لا تعلم لماذا
ملك: في حاجه يا حاجه عاوزين ندخل
نظرت مي الي ملك وقالت بقرف: وانتِ مين انتِ كمان يلا ياشاطرة من هنا مش فاتحينها حضانه
رفعت ملك حاجبها ثم نظرت الي جنه وقالت: بت يا جنه في ناس هنا عاوزه تتربى
جنه: والله يابت ياملوكه هو مش عاوزين تربيه بس دول عاوزين بوليس الادب بمنظرهم الي شبه البهلوان ده
مي: هي مين دي الي شبه البهلوان يابيئه منك ليها
ملك: جنه انا سامعة صوت بقرة عاوزه برسيم
جنه وهي تقول: استني بس لما ادي الملف دا لسيف واحنا نجيبلها برسيم ونأكلهولها بايدينا كمان
ملك: روحي انتِ اديهوله اكون اتعاملت معاها
جنه: اشطا
دخلت جنه الي المكتب وجدت سيف يجلس علي المكتب وهو يقرأ احد الملفات
جنه: سيف الملف اهو
سيف: ماشي ياجنه اتفضلي على ما اطلبلك حاجه تشربيها
وقبل ان ينهي كلامه استمع الي صوت صراخ من الخارج
↚
عند قمر وصلت الي الدور المطلوب خرجت من الاسانسير ووصلت الي مكتب رحيم وجدت جميلة
نظرت قمر اليها والي ملابسها ومكياجها الباذخ
لا تعلم لماذا تمنت ان تنتف شعرها
تضايقت كثيرا عندما خطر علي بالها انها تقف امام رحيم بهذا المنظر
ذهبت قمر تجاه باب المكتب وقبل ان تفتحه اوقفتها جميلة وهي تقول: استني عندك انتِ رايحة فين
قمر: داخله جوه
جميلة وهي تتفحص قمر وتنظر اليها من اسفل الي اعلي
قمر: خلصتي تقيم وجاءت لكي تفتح الباب
امسكتها جميلة وقالت: اي ياماما شوفي انت رايحه فين
قمر: استغفرالله العظيم بقولك حلي عني انا داخله جوه
جميله: وداخله جوة ليه بقى رحيم مش موجود
قمر: وانتِ مالك يخصك في حاجه تعرفي
جميله: بصي ياشاطرة شوفي انتِ رايحه فين لان مدام قمر جايه ومش عايزها تشوف الخلق دي
قمر وهي متعصبه قالت: ومالها الخلق دي
جميلة وهي تذهب تجلس علي مكتبها قالت: خلق بيئه مستوى دون
نظرت قمر لنفسها: انا مستوى دون
ثم نظرت الي جميلة وشمرت ذراعها وقلت دا انا اللي هخليكي دون دلوقتي
قفزت قمر فوق جميلة وأخذت تخربش فيها وتعضها وتشد شعرها وتضربها
قمر وهي تشد شعرها قال دون قال ده انتِ شبه الارجوز
ثم وقفت ونظرت اليها
هل حصل انفجار ام ان جميلة شكلها تغير فهي اصبح شعرها هايش جدا وجدت سواد تحت عيونها من الكحل والروج منتشر حول شفتها وخرج خط من الدم من انفها وشفتها وان عين من اعينها زرقاء الون
قمر بانتصار: دي اخرة اللي تغلط فيا باي يا دون
جميلة وهي تأن قالت: ااه والله لطلبلك لامن انا هعرفك ياهمجيه ازاي تعملي كدا
قمر وهي تنظر اليها بتعالي لا تعلم لماذا هذه النظر انها لم تنظر الي احد بهذه الطريقة من قبل: مش قمر اللي تخاف من حد غير ربها
نظرت جميلة اليها وهي تقول: قمر مين
نظرت اليها قمر ثم فتحت الباب ودخلت الي مكتب رحيم
نظرت الي المكتب بانبهار انه جميل جداً
عند جوري وجاسر
نظرت جوري الي عيون جاسر وتاهت في خضارهم نظر جاسر الي جوري والي جمال زرقاوتها
لكن افاق علي ضربه في منطقة تحت الحزام
لقد ضربته جوري بركبتها فيها وزقته وقالت: دي اخرة اللي يلمسني ثم ارجعت شعرها الي خلف ظهرها وذهبت الي سيارتها
نظر اليها جاسر وهو موجوع ويستحلف اليها
وصلت جوري الي منزلها
ودخلت الي المنزل ولم تجد احد به
جوري: داده ياداده
داده زينب: ايوا يابنتي
جوري فين الناس اللي هنا
داده زينب: الكل راح الشركة
جوري: طيب ماما فين
زينب: مش عارفه يابنتي
جوري: ماشي ياداده جلست جوري في الحديقه وهي شارده في جاسر
اعادها علي ارض الواقع صوت علاء
علاء: اي ياجوري فينك كدا
جوري: فيني ازي ما انا موجوده اهو
↚
علاء : انتِ اتغيرتي خالص
جوري بفتور : وتغيري دا مزعلك في حاجه
علاء : لا خالص
جوري : علاء قول انت عوز ايه وخلص عشان انا مش فيقالك
علاء: عوز رقم قمر
جوري باستغراب: وانت عاوزه ليه
علاء : عادي يعني عاوزه
جوري : امم بص يا علاء قمر مش هتعرف توصل لها
اما بنسبه للى في دماغك مش هيحصل
وابعد عن قمر عشان متزعلش
ثم فتحت هاتفها علي فيديو
واعطاته لعلاء
نظر الى الفيديو وجد هو وسوزان وهم يتفقون علي خطف قمر
علاء بابتسامة خبيثه قال: ما انتِ كدا هتأذى امك معايا
جوري: والله شئ ميخصكش
علاء : متلعبش بالنار يا جوري عشان متتحرقيش بيها
جوري بتحدي: مش انت اللي تخوفني
وانا لو عاوزه اوري رحيم الفيديو
هوريهوله تمام وخاف علي نفسك ياعلاء انا مايهمنيش حد
ثم وقفت ودخلت الي المنزل
خرج سيف من المكتب وجد ملك تجلس فوق مي وهي تضربها بالبوكس في وجهها وكانت مي تصرخ باعلي صوتها وتلم الموظفين
جري سيف الي ملك وحملها عن مي
سيف: يخربتك يا ملك عملتي فيها ايه
نظر سيف الي مي وجد عيهنا زرقاء من ضرب ملك وخدها وارم وانفها ينزل دماء وملابسها مبهدله
سيف: انا بجد اسف علي اللي ملك عملته
ملك: نزلني ياسيف وبعدين انت بتتاسف ليه ان شاء الله
سيف: اسكتي يا ملك حسابنا في البيت
جوري: الله عليكي يابت يا ملك خلتي منظرها شوراع
ملك: عيب عليك يسطا انت وراك رجاله
جاء اليهم يوسف وملك
لم ياخذوا بالهم من مي
مالك: نزل ملك يا سيف انت شايلها كدا ليه
لم ياخذ سيف باله من حمل ملك وضعها ثم شاور علي مي وقال ورايا علي المكتب
نظر يوسف الي مي ثم انفزع من منظرها
وقال: مين عمل فيها كدا
جنه وهي تقلد صوت ريا وسكينه
: محسوبتك ريا قصدي ملك
ضحك يوسف وقال: يالهوي عليكي يا ملك
دخل الكل الي المكتب
مي بدلع مبالغ فيه: شوفت يا سيف باشا البنت دي عملت فيا ايه
ملك تغاظت منها كثير
ملك: بقولك ايه اتعدلي في الكلام بدل ما اعدلك
↚
عند رحيم خرج من المنزل وذهب مكان لمقابلة احد ما
رحيم وهو يضع فلاشة علي الطاوله وقال: تمت اول مهمة
الشخص: عاوزين نعرف الرئيس بتاعهم مين اللي بيشتغل معاهم
رحيم: تمام يافندم
خرج رحيم من المبني وذهب الي الشركة وهو يفكر في ماضيه
"فلاش باك
رحيم : ماما انت رايحيه فين
فيروز وهي تحمل حقيبة قالت: خارجة مع بابا هنروح نشتري هدوم لنونو
رحيم: اجي معاكم
فيروز: لا يا حبيبي انت عليك امتحانات ذاكر كويس عشان معتش فاضل غير كام اسبوع وتقابل اخواتك
رحيم وهو ينظر الي فيروز ولا ياعلم لماذا ينظر اليها هكذا ..... بعد فتره استمع من الخدم ان السيد والسيده حدث لهم حادث وانهم في المشفي ذهب رحيم الي المشفي وهو لا يصدق انهم توفوا
عندما وصل كان يخرج الطبيب من غرفة العمليات وبعدها جاءت الممرضه معها اخويه
استفق رحيم من تفكيره عندما وصل الي الشركة نزل من سيارته ودخل الي الشركة والكل يرتعد منه لانه في العمل لا يعرف احد الكل عنده سواء لكن من يغلط يواجه وحش رحيم الذي لا يظهر امام احد من اسرته
وصل رحيم الي مكتبه وجد جميله تجلس علي المكتب وهي متبهدله المنظر نظر اليها رحيم وهو مستغرب
دخل الي مكتبه وجد قمر تجلس علي كرسيه وهي تلف به
وقفت قمر وهي تبتسم ثم كشرت عندما وجدت جميله تدخل المكتب
ذهب رحيم الي ناحية قمر
ابتعدت قمر وجلس رحيم ونظر الي قمر وهو مستغرب نظراتها لجميله
قمر برقه: حبيبي انا عاوزه عصير فراولة
نظر اليها رحيم استغرب طريقة كلامها معه لكن فهم انها تثبت ملكيته لجميله التي تقف ترمق قمر بغل
شد رحيم قمر واجلسها علي قدمه
ومرر يده علي خدها ونظر في عينها وقال لجميله: هاتيلها عصير فراولة
ذهبت جميله وهي غاضبة
نظرت قمر الي عيون رحيم وهي تبتسم بخجل رق رحيم كثيرا
رحيم: حبيبتي متعرفيش اللي حصل لجميله
قمر وهي تعض شفتها ثم نظرت في كل اتجاه وهي ترمش كثيرا
قالت: انا م م معرفش
مش رحيم اصابعه علي شفيف قمر وابعدها عن اسنانها وقال: متعضيش الكرز وانت متأكدة انك متعرفيش حاجه
قمر ببلاهة قالت: بس انا ممعيش كرز
والبنت دي انا محبتهاش شفلها شغلانه تانيه
دخلت عليهم جميله وهي تدعي الرعب من قمر وقالت ببكاء مصطنع اغاظ قمر كثيرا: العصير يا رحيم باشا
رحيم: مالك
جميله بزعل وصوت ضعيف : مش عايزه اعمل مشاكل
رحيم: مشاكل ايه احكلي اي اللى حصل
جميله ودموع تنزل من عينها وتنظر الي قمر التي وقفت ونظرت اليها تترقب ماذا ستفعل : مدام قمر ضربتني عشان بمنعها عن دخول مكتب حضرتك انا مكنتش اعرفها وبتقول عليا اني من مستوى متدني ودون
فتحت قمر فمها من كذب جميله نظرت الي رحيم وجدته متعصب جدا لم تره بهذا الغضب من قبل
قمر: رحيم انا
رحيم وهو يصق علي اسنانه قال: انتي ضربتيها
قمر: ايوا بس
تكلمت جميله قبل ان تكمل قمر كلامها خشيت ان تكذبها ويصدقها: انا اسفه يا رحيم بشا اني قولتك انا مش عايزه اعمل مشاكل بينكم
قمر: اسكتي خلني اكمل كلامي
ضرب رحيم علي المكتب وقال لقمر: اعتزريلها
قمر: نعم
رحيم: قولتلك يا قمر اعتزريلها انا مش بحب حد يقلل من قيمة موظفيني
قمر بعند: وانا مش هعتزر منها
وقبل ان يتحدث رحيم رن هاتفه
نظر رحيم علي المتصل وجده يوسف
فتح اللاتصال استمع الي صوت ملك وجنه وهي يتعاركون
يوسف: انزل تحت بسرعه في مشكله وغلق الخط
قفل رحيم الخط ووقف ونزل الي اسفل ونزلت ورائه كلا من قمر وجميله
↚
دخل رحيم الي مكتب سيف وجد سيف يمسك نجمه ومالك يحاول ازاحت ملك من فوق مي
قبل قدوم رحيم
مي وهي تصطنع البكاء: شفت يا سيف باشا بتكلمني ازاي انا معملتش معها حاجه انا بس بقولها متدخليش جوة لقتها غلطت فيا وانا رديت عليها باحترام لقتها بتضرب فيا
سيف: بس ياملك
جنه بشراسه قالت: بت انتي بطلي كدب
مي ببكاء مصطنع: انا مش بكدب ولا عمري كدبت في حياتي انتي ظالمه
ملك وهي تنظر الي مي قالت: وربنا انتي كدابه
سيف: ملك اعتزري لها
ملك: انا مش هعتزر لحد
ثم نظرت الي مي وجدت مي تبتسم بتشفي اغاظت ملك وجنه ثم نظرت الي جنه وهي تصق اسنانها ثم هجموا عليها وهم يضربوها
حاول كلا من مالك وسيف تخليص مي من يد البنات
هم مستغربين من افعالهم
نظر سيف اليهم وهو يريد اضحك لكن كاتم نفسه
سيف: يوسف شوف رحيم فين خليه يجي
رن يوسف علي رحيم ثم اغلق الخط
مر بعض الوقت ودخل رحيم الي المكتب
رحيم بغضب: باس انتو بتعملوا ايه
ابتعدت ملك من فوق مي وهي تنظر الي رحيم ثم وقفت بجوار جنه وقالت: رحيم
رحيم بغضب: اي المهزله اللي بتحصل دي
مي وهي تبكي من شدة الوجع قالت: رحيم باشا شوف البنات دي عملت فيا ايه
دخل رحيم وجلس علي المقعد و قال: انا عاوز اعرف ايه اللى حصل بالظبط
وقفت قمر بجوار جنه وملك وقال: ايه اللى حصل
ملك: بوصي كدا علي نظرت قمر الي مي وجدت جميله تقف بجوارها
قمر: الطيور علي اشكالها تقع
رحيم: انا عاوز اعرف ايه اللي حصل
مي: يافندم هي ضربتني من غير سبب ولما كلمت سيف باشا لما عرفت نفسها غلطانه ضربتني هي والأستاذة دي وشاورت علي جنه
نظر رحيم اليهم وقال: اعتزروا حالا
قمر وملك وجنه بعند
اغاظ رحيم كثيرا: مش معتزرين لحد هم اللي يعتزرو لينا لانهم كدابين
خبط رحيم علي المكتب بسبب عند زوجته واخوته: حسابنا في البيت
ثم نظر الي مي وجميله وقال: تقدروا تروحوا انهاردة وتعويض علي اللي حصل هيوصلكم
ملك: تعويض لي ايه انت حكمت من وجهة نظر وحده اسمع الطرفين
تكلمت مي لكي لا يكون في مجال لحديث وكشف انهم يكذبون: خلاص يارحيم باشا انا همشي سلام
وقفت جنه علي الباب وقالت: رحيم انتا زعقتلنا من غير متسمع الطرف التاني وهما مش هيخرجوا من هنا غير لما الحقيقة تتقال وهم يعتزروا لينا
↚
رحيم: اتكلمي
بداءت كل واحده تحكي ما حصل لها وماذا فعلت ولم يزيدوا حرف ولم يقللوا حرف
نظر رحيم الي مي وجميلة وقال: عتذروا
اعتذرت كلا من جميلة ومي للبنات
رحيم: انتِ وهي علي الحسبات خدوا حسابكم ومشوفش وش واحدة منكم في شركة من شركات الشاملي
خرجت كلا من مي وجميلة من المكتب
قمر: مالك لو سمحت انا هروح هتوصلني ولا تديني مفتاح العربية
جنه: خديني معاكي
ملك: وانا كمان خدوني معاكم
رحيم: مالك خد ملك وجنه روحهم وسيب قمر
مالك: ماشي يلا ياملك
ملك: لا انا عاوزه امشي سلام خرجت ملك
ولحق بها سيف ومالك،..
امسك يدها مالك وقال: مالك يا ملك مش اخدتي حقك وزياده
ملك وهي تدمع عينها: مالك انا مش بحب رحيم يظلم حد وزعلت انو مسمعش لينا من الأول بس انا مخنوقه شويه عاوزه امشي عشان افك
وجدت احد يضع يده علي كتفها وانتزعها من مالك واحتضنها
لم يكن غير رحيم
رحيم وهو يربت علي ظهراها بحنان قال: متزعليش منى ياملك انا كنت مخنوق
وانتوا جيتوا كملت عليا لما لقتكم معلين كدا
ملك وهي تمسح عيونها بظهر يدها وتكلمه مثل الأطفال اثارت سيف كثيرا : ماثي هتلي شوكلاته عثان تثلحني
رحيم وهو يضحك: خلاص ماشي اجمل شوكلاته لأحسن بنوته
جنه: علي فكرة يا رحيم انا كمان زعلانة
يوسف بغمزه: اجمل شوكلاته وعليها بوسه كمان لو عو.... وجد قلم ينزل علي قفها لم يكن غير سيف
سيف: اتلم يا زفت انا وقف
وضع يوسف يده علي رقبته من الخلف
احمرت جنه من الخجل نظر اليها يوسف وقال: اموت انا في الورد البلدي
وجد قلم اخر يطرقع علي قفاه
سيف: اتلم بقولك
وقفت تنظر قمر اليهم وهي تبتسم ثم وقع نظرها علي رحيم وجدته ينظر اليها
تعلقت نظراتهم في حديث صامت
استفاقوا علي مشاجرات بين يوسف
وسيف
يوسف: انت ملك ياعم وحد وبيتغزل في مراته المستقبلية
سيف وهو يمسك يوسف من تلابيب ملابسه قال: مرات مين يلاه هو انا ملقتش غيرك اجوزه لاختي
يوسف: ايدك لتوحشك . . . وبعدين انت هتلاقى عريس لقطة زي فين
وقفوا ياتشاجرون وهم غافلين علي جنة المسكينه التي تنصهر من الخجل لدرجة ان اعينها ترقرقت بالدموع
نظر رحيم الي جنة وهو يبتسم علي منظرها الخجل
ثم نظر الي سيف ويوسف بغضب وقال: ان شوفت واحد فيكم قدامي
ها..... وقبل ان يكمل كلامه كان كلا من يوسف وسيف رحلوا من امام رحيم
نظر رحيم الي جنة وقال: إللي انتِ عاوزه اكتبيه في ورقة وبعد ماتخلصي هاتيها
ابسمت جنة وقالت : اشطا تسلم يا احلا اخ
ملك بغيره علي رحيم من جنة احتضنت رحيم واخرجت لسانها لجنة وقالت: لا ياماما شوفيلك حد تاني رحيم اخويا لوحدى
جنة بابتسامه: طيب ما انتِ اختي
ملك: ما انا عارفة اني زي اختك
بس رحيم اخويا بس
ابتسمت جنة كثيرا ثم قالت بحماس: ملك معكي ورقة عاوزه اكتب كل اللي انا عايزاه فرصه متتعوضش
ملك: انا كمان هكتب اللي انا عاوزاه
ثم نظرت الي رحيم وقالت: رحيم احنا هننزل نتمشى
رحيم وهو يذهب الي قمر الصامته وامسك يدها وذهب اتجاه المصعد وقال: ماشي بس خدو الجارد معاكم
خرج سيف وقال: انا مروح معاهم
رحيم : مالك في صفقه سيارات ادرسها وقولي رأيك فيها
وضغط علي زرار المصعد
نظر تجاه قمر كثير وجدها شاردة
كانت قمر تفكر في رد فعل رحيم عندما اختلقت جميله كلام وصدقها رحيم
احست بخنقه........ تريد البكاء......... شعرت انها قليله جدا في نظر رحيم............
لماذا لم يستمع اليها من الأول ؟
هل لو جاء اليه احد وقال قمر فعلت هذا سوف يصدق!
قطع عليها شرودها صوت رساله من هاتفها نظرت الي الرسالة وجدته نفس الرقم
فتحت الرساله
↚
* وكان البنفسجي خلق لكي
ما اروع ان اراكي بهذا اللون الساحر
مع جمال عيناكِ الرماديه المدخنة
ما اجمل ان اري القطه البريه التي تسكن بداخلك وانتِ تأخذين حققك من هذه الع......
احبك حورية البنفسج احبك *
نظات الي الرساله باستغراب
من هذا؟ كيف علم ماذا ترتدي فكانت قمر ترتدي درس بلون البنفسج وعليه حجاب ابيض فيه ورد بنفسج
ويوجد حزام من الون الابيض وكانت توكة الحزام علي هيئة زهرات الاوركيد
البنفسج
ولكن الادهى من ذلك كيف علم ماذا فعلت مع جميله
وفاقت من شرودها صوت رحيم وهوا يقول: اتفضلي
خرجت قمر من الاسانسير وهي شاردة الذهن نظر اليها رحيم كثيرا
دخل رحيم الي مكتبه
وقال: قمر
قمر: نعم
رحيم: اسف
قمر باستغراب: اسف
رحيم: ايوا انا غلط لما مسمعتش منك
نظرت قمر لرحيم ثم قالت بمزاح: اثبت عندك رحيم الشاملي بيعتذر مني
ضحك رحيم وقال: رحيم بني ادم وبيغلط ولازم يعتذر
اقتربت قمر منه وقالت: رحيم مش زي اي بني ادم رحيم الشاملي واحد بس ولازم يخلي باله من كل حاجه عشان اعتذاره غالي جدا
احتضها رحيم وقال: اعتذار غالي مش بيطلع إلي للغالين
قمر بعفويه: يعني انا غالية عندك
ضغط عليها رحيم اكثر يريد ان يدخها داخل ضلوعه
قال: انتِ اغلي بكتير اكثر مما تتخيلي
انتِ شبه الماس الي لو مر عليه ازمن3
او عادي عليه عصور بيفضل ماس
ابتسمت قمر علي كلام رحيم وابتسمت اكثر علي ضربات قلبها العاليه التي شبهتها بسنفونيه خاصه بها
انها تعترف انها تعشق رحيم لكن تخلف ان تعترف له ان يجرحها بالاخص ان زواجهم باتفاق
اما رحيم فهو متيم عاشق ...
لكن واه من لكن
يريد ان يبداء معها حياه هادئه بعيده عن انتقامه لموت والديه
بعيده عن ادوارد الذي يريد أخذها منه
بعيده عن البترو بعيدا عن سوزان انهو يعلم بكل تحركات سوزان وعلاء والبترو وادوارد
يريد ان يحميها من هذا العالم الذي ادخلها اليه
يعترف انه يغار عليها كثيراً
يغار من اخوته عندما تلعب معهم
يغار من ملك
وما زاد غيرته عندما وجدها بهذا الجمال عندما وجدها في مكتبه وان كل رجال الموجدين في الشركة نظروا اليها واشتهوها
الي هنا وتعصب كثيرا وحلف ان لا تدخل الي هذه الشركة مره اخرى و ولو طال ان يحبسها في منزله ولا تخرج منه لفعلها
في صباح يوم جديد
تجلس سوزان امام البترو
البترو: حسناً يا سيده ماذا تريدين
سوزان وهي تنظر الي البترو قالت: تدمير رحيم واخوته
البترو وهو يرفع حاجبه قال: لماذا الستى زوجة عمه
سوزان: اجل انا زوجة عمه لكن اني اكره رحيم كثيرا
البترو: لماذا كل هذا الكره
سوزان: شيء لا يخصك هل تساعدني في تدميره ام لا
البترو وهو ينظر اليها قال: انا لا اعمل مع شخص لا اعرفه حسناً سوف اقول لكي لماذا انتِ تكرهين رحيم هكذا
اولان بسبب ام رحيم السيده فيروز
انتِ تغارين كثيرا من فيروز من ايام الدراسه
وصبجبت هذه الغيره حقد عندما تزوجت الرجل الذي احبته او الاحراي الرجل الذي كنت انتِ تحببنيه
كنتي تفتعلين المكائد بينهم علي امل ان يفصلوا لكن يخيب ظنك
اردتي ان توصلي الي احمد عن طريق ماجد وعندما اختار ماجد شقيقتك وتزوجها زاد حقدك
سوزان: من اين لك بهذه المعلومات
وضع البترو قدم فوق الاخرى وقال: يا سيده انا لا اقابل احد الا عندما اعرف عنه كل شيء من صغره الي يومنا هذا
↚
في شركة الشاملي للسيارات
يجلس مالك في مكتب رحيم
او بالاحرى مكتبه
دخل عليه رحيم وهو يقول
رحيم: ايه رأيك في الصفقة
مالك: حساس ان فيها حاجة غريبة
رحيم: ايه هي
مالك: شوف العرض مغري جدا حتي الشرط الجزائي
مسهل لنا كل حاجه وهي اول مره تحصل كل مرة بيكون العرض صعب وبيكون في شروط كتيرا حتي الشرط الجزائي بيبقا ضخم
رحيم : وريني العقد كدا
اعطي مالك لرحيم العقد
وبدأ رحيم في قرأته وجد وفيه تلاعبات كثير
رحيم: مالك فين المحاسب اللي عمل حسابات المشروع
مالك: هو تحت رحيم في لعبه في المشروع دا لان حجم صفقة السيارات كبير وان يكون شرط قليل كدا حتي البنود حاسسها متغيرة
نظر رحيم الي اخيه وهو مبتسم وقال:
تمام سيب الموضوع دا عليا وانا هحلو
مالك: تمام في حاجه كمان لازم تعرفها
في حد بيحاول ان ياخد صفقات وكان في حد في الشركه خاين بيوصل لشخص دا اغلب الصفاقات
رحيم: تمام هنعرف مين ونشوف مين اللى بيلعب بعداد عمره
دخل عليهم يوسف وسيف وهو يقول: رحيم في حد خاين في الشركه الهندسه حد بيدي الصفقات لشركة تانيه
يوسف: في شركة الازياء حد بيسرق التصاميم وبيبعتها لشركه تانيه
رحيم: امممم تمام اعرفولي مين النااس دي في اقرب وقت
سيف وهو يقف قالت: تمام انا همشي
مالك: استنى خدني معاك
خرج سيف ومالك من المكتب
يوسف: رحيم سوازن قابلت البترو
رحيم: عرفت هي عايزه اي منه
يوسف: ايو حطينا جهاز تصنت وسمعنا هما قولو اللي فهمنا انها عوزه تدمرك انت واخواتك ملك ومالك وكمان انا شاكك انها وري تسريب الصفقات
رحيم: وادوارد
يوسف: رجع إيطاليا بس حاطط حد بيراقب قمر مسكنا واحد من اللي حططهم عند الڤيله وشفت واحد كان مراقبها امبارح لما جت الشركه
تحكم رحيم في غضبه من ادوارد
لحين مقالبته حينها سوف يعطيه درس
يعلمه كيف ينظر الي شيء يخص رحيم الشاملي
رحيم : والبترو
يوسف: بعد ما خرج من المطعم رح لمطعم تاني وقابل وحد بس معرفناش نحط حاجه عشان نعرف مين اللي قابله ده لان لما جينا نراقب الشخص ده تاه من الرجاله
رحيم : تمام اوي عندي مقالبه مع البترو بكرة بس هتكون المقابله في بيته
يوسف: كدا تمام
عند قمر تجلس في غرفتها وهي شارده لا تعرف من هذا الشخص الذي يبعت لها كل ساعة رسالة من الذي يراقبها لدرجة انه يعلم ماذا تاكل فاقت من شرودها علي صوت جوري
قمر: ايوة يجوري كنتي بتقولي حاجه
جور: بقولك مين الي وخد عقلك
↚
قمر بتنهيده: مش عارفه اقولك ايه بس في حد بيرقبني
جوري: بيراقبك ازي
قمر: مش عارفه كل ساعه او اتنين الاقي رساله من حد مش عارفة هو مين
حطيت الرقم علي الحظر بعت من رقم تاني
ولم تنتهي من الحديث وجدت رساله اخري
قمر وهي تنظر الي هاتف قالت: اهو لسه مخلصتش كلامي
جوري: افتحيها كدا ورني
قمر: اخدي الفون اهو انا مش فاتحه حاجه
اخذت جوري الهاتف وفتحت الرساله
" يا حورية البنفسج لماذا تخليتي عن لون البنفسج ولم اعد اراكي بيه
الاخطر عليكي مثل الحياة
هل انت من تحلي لالوان ام الالون تحلكي
حوريتي اتمنى ان اري لون البنفسج عليكي فانتي تزيدين اللون جمال وفوق جماله
اجبك حورية البنفسج"
كانت جوري تقراء الرساله بصوت عالي
جنه وملك بصوت علي: هحححح بقا
علي الرومانسيه
جوري: انتو هنا من امتى
ملك وهي تأخذ نفس وتزفره بدراما : من اول حورية البنفسج
جنه بدرما : هحححح ياجدعان البت بيتقال فيها إشعار ثم غمزت لهم وقالت: مين الجامد الي بعت الرساله دي وبعتها لمين
جوري: دا حد بيبعت رسايل لقمر وهي زهقت منه
جنه: وريني كدا
اخذت جنه الفون وقرأت الرسايل بصوت عالي اسمع الجميع
"حورية البنفسج
كيف يكون طعم الفراوله التي تاكليها عندما تلمسها فراولة شفتك
ياترى ايهما اجمل
صبحت عاشق للفراولة عندما رأيتك تاكلينها
احبك"
ملك: يارب رسايل من دي
بدل مفتح تلفوني الالقي الكل بعتلي ادعيه محسسني ان التلفون ابو لهب
جنه: يارب وانا كمان
انا اول مفتح التفون الصبح ملقيش غير تم الشحن
نظرت قمر اليهم وقالت: خلصتوا تريقه
جوري: جنه هاتي اللاب توب وتعلي هكري الرقم
جنه وهي ترمش كثيرا: هكر احم احم مين جنه مين انا اعرفك
جوري: مش عليا يا جنه انا عرفه من زمان انك هكر وانك هكرتي تلفون سيف قبل كدا
ملك: الله عليكي يا جنه اتعلمتي الهكر ازي
جنه وهي تنظر اليهم بتعلي مزيف
قالت: انا محدش يتوقعني
وانا علمت نفسي
شوحت قمر المخده في وجه جنه وقالت: اخلصي يا زفته عاوزه اعرف من السلخ الي كل يوم بيبعت رسايل
جوري: ايوة يا جنه عاوزين نعرف مين دا عرف عنها كل حاجه حتي الاكل اللي بتاكله مش بعيد يكون عارف تجمعنا ده
جنه: طيب هروح اجيب اللاب وجايه
ذهبت جنه الي غرفتها واخذات اللاب وذهبت الي تجمع الفتايات
↚
جنه وهي تجلس علي السرير وتربع قدمها ووضعت اللاب علي قدمها وأخذت من قمر الرقم وبدأت في تهكير الجهاز الذي يوجد به الرقم
نظرت الفتيات الي جنه
ملك بملل: خلصتي ولا لسه
جنه وهي تنظر الي الجهاز بتركيز قالت: لسه
.................... وبعد وقت طويل فردات جنه ذراعها وظهرها علي السرير وقالت: خلاااااااااصت
تكركب البنات فوقها وقالو: عملتي ايه وارينا كدا عملتي ايه
جنه: بصو كدا اي حاجه علي تلفونه معي نفتح اي لاول
ملك: الوتس
قمر: الصور
جوري: المسنجر
جنه بصو انا هفتح الصور لاول
فتحت جنه معرض الصور وجدات اغلب الصور التي في ملف الوتس لقمر في كل حالتها صور لها مع رحيم ومع مالك وملك ولهم نظرو البنات الي قمر
قمر: دا معاه صور ليا اكتر مني
ملك: لا وايه الصوره مظبوطه لا مدغوشه ولا بيظه ونبي حد يقوله يعلم صحابي ازي يصوره
لحسن بيطلعوني جعفر في الصور
جوري وهي تنظر علي صوره وجدت صوره لهم وهم في الغرفه واخري وهم يتحدثون واخرى بهذه الوضعيه
كانت جنه تجلس في المنتصف وجوري بجوارها من اليمين وقمر من الشمال
وملك تجلس خلف جنه وتنظر الي اللاب
جوري: بنات بصو كدا
نظرو الي الشاشه ملك: نظروا البنات حولهم ثم خرجوا من الغرفة نظروا في الممر ومن الشباك
قمر: كدا كتير
ملك: يمكن حد حاطط كاميرا في الغرفه
جنه: لا دي حد مصورها شوفي ايدها جات مع الصوره هفتح الوتس
فتحت جنه الوتس وجدت رسايل كثيرا من اشخاص كثر واغلبها عن قمر
جنه: قمر اي الحكايه كل حاجه عنك
ملك: ناس كتيرا بتراقبك واغلبهم من البيت
جوري: احنا لازم نعرف مين اللي في البيت بيراقبها كدا
قمر: بصو احنا هنراقب كل العمال هنا
جنه: انا هراقب بتوع المطبخ
ملك : انا هراقب مسؤولين النظافة
قمر: انا الجنايني والحراس
ملك: ما نقول لرحيم
جوري: بوصي احنا نعرف مين اللي بيراقب قمر ونقول لرحيم
قمر: خلاص اشطا
قطع عليهم صوت رنين هاتف جوري
نظرت جوري علي الهاتف ثم نفخت بزهق
نظرت قمر اليها وقالت: ماالك
جوري: مافيش يلا بينا
نظرت جوري علي الهاتف وجدت رساله
" لو مردتيش هتلاقني قدمك "
رن الهاتف
جوري بصي يا بنات اسبقوني انتم و انا جاية وراكم اهو
ثم ذهبت الي غرفتها وفتحت الهاتف
جوري: الو
جاسر: انت ما بترديش علي التلفون ليه
جوري: وارد بمنسبت ليه ان شاء الله
جاسر: قريب اوي هتعرفي بمناسبة اي
كل سنه وانتم طيب
↚
جلس رحيم امام البترو وهم في غرفه اجتماعات نظر رحيم الي الرجل الذي امامه ويتحدث اسباني
ويعرض أنواع من الأسلحة وانوع من المواد المخدرة
كان رحيم ينظر الي الاشياء التي امامه حتي قال بالفرنسيه احد الرجال الموجدين في الغرفه
الحوار مترجم
الرجل ويدعي البيرتو
البيرتو: مسيو رحيم يمكن انت تجرب هذا السلاح بان تصيب هذه النقطة هناك
نظر رحيم الي مكان الذي اشار اليه
كانت زجاجة من النبيذ الاحمر موضوعه علي رف في مكان مخصص للمشروبات
كانت غرفة كبيرا ويوجد بها اقسام فيها قسم للمشروبات واخر يوجد به كثير من الاسلحة المتنوعه الاشكال والاحجام
اخذ رحيم من البيرتو السلاح ونظر علي الزجاجة واطلق طلقه اصابت الزجاجة وضرب اخري فوق رأس البيرتو
وقال: المره القادمة ستكون في راسك لا احب ان يهزء بي احد ثم وضع السلاح علي الطاوله وجلس نظر الكل اليه ونظر البيرتو الي رحيم باعجاب ثم قال: مسيو رحيم اعتذر علي تطفلي لكن انت لم تتحدث من اول حضورك اشركنا رأيك
رحيم : انا لا اتحدث ادع اعمالي هي التي تتكلم
تكلم احد الجالسين وقال: حسناً مسيو رحيم اخبرنا كيف سدخل صفقة الاسلحة والمواد المخدرة من المينا
رحيم ببرود قال: انا لا اقول لاحد مخططاتي فانها تبقي لي
البترو: حسناً رحيم موعد تسليم الشحنة يوم راس السنه
وقف رحيم وخرج من المكان ببرود اعجب به البعض واغتاظ منه البعض
في منزل الشاملي
بدائت المراقبه فكانت ملك تجلس هي وقمر في الحديقه وهم يضحكون ولكن كانت عيونهم لا تغفل عن العمال لفت نظرهم اثنين من الحراس وهم كل خمس دقايق يرفعون الهاتف نحيتهم
ملك: واخده بالك
قمر: ايوا كدا عرفنا اتنين باقي كمان اتنين
ملك: عارفه حاسه انهم من عمال المطبخ
قمر: انا حاسه بكدا برضو
رنت قمر علي جنه
جنه وهي تجلس على اللاب وهي تفتح باقي ملفات الهاتف
قمر: جنه عرفنا اتنين
جنه: كويس لان في اتنين بيبعتو صور ليكي دلوقتي
رنت ملك علي جوري وقالت
ملك: جوري عملتي ايه
جوري: لسه مش عارفه مين
خلي قمر تيجي المطبخ
مالك: ماشي
خرج رحيم من مكان وذهب الي مكان اخر نزل رحيم امام مطعم ودخل فيه جلس امام صديقه جاسر
رحيم: كنت عايزني
نظر جاسر الي المدخل وجد سيف ومازن ويوسف يدخلون المكان
جاسر: ازيكم يا شباب
سيف: اي يا جاسر كنت عايزني
جاسر: بص ياسيف انت ورحيم انا عاوز اطلب ايد اختكم
نظر يوسف اليه وحس بانقباض في قلبه خشي ان تكون المطلوبه جنه
نظر رحيم اليه ثم قال: مين فيهم
جاسر: جوري
سيف: بص يا صاحبي انت اكتر من اخويا بس انا معنديش منع
جاسر: يعني بكرة اجي اتقدم رسمي
سيف: انا ماعنديش مشكله بس رأى رحيم وجوري
كان رحيم ينظر علي الطاوله التي خلفهم من طريق زجاج الذي يعكس صورتهم
استفاق علي صوت سيف
رحيم : كنت بتقول ايه
نظر الشباب الي بعض دار بينهم حديث صامت لم يفهمه غيرهم ثم
قال رحيم : ماعنديش مشكله بس متجيش غير لما ماجد باشا ينزل
سيف: كدا تمام
يوسف: سيف وانا عاوز اطلب ايد جنه
نظر سيف اليهم وقال: انتو متفقين انتو عاوزين تاخدوا اخواتي مني
يوسف: معلش يا صاحبي انا هاجي مع جاسر لما حمايا العزيز يجي
↚
جاسر: رحيم عاوزك تكون معنا انت عارف اني مليش حد
مازن: عيب عليك وانا فين
رحيم وهو ينظر اليهم ثم قال: قوموا تعالوا عندي البيت
وقف الكل وخرجوا من المطعم وركب كل واحد سيارته
نظر رحيم الي السياره التي تمشي خلفه ثم نظر الي الهاتف وجد اتصال من مازن
مازن: رحيم ماشين وراك
رحيم: تمام متبينوش
قاد رحيم السياره ووصل الي مكان خالي من السكان والتفت السيارات الاربع حول سيارة التي كانت تسير خلف رحيم
نزل رحيم من السياره ونظر خلفه وجد سيارات للحراس وقفت ونزل منها الحراس ووقفو بجوار رحيم
نزل اثنين من السياره ورفعو ايديهم
شاور رحيم الي الحراس وقال: في المخازن وحطهم
وركب سيارته وخلفه أصدقائه وانطلقوا الي المنزل
في منزل الشاملي
كانت قمر تسير في الممر الذي يؤدي الي المطبخ وكانت كل من جوري وملك يختبؤن
دخلت قمر الي المطبخ وقالت: السلام عليكم
رد عليها الكل جائت عليها زينب
زينب: عاوزه حاجه يابنتي
قمر: ايوا ياداده عاوزه اعمل انا لاكل انهاردة
زينب: ماشي
بدأت قمر في اخرج المكونات المطلوبه وهي منغمسه في اعداد الطعام كانت
واحده من الخادمات اخرجت الهاتف وصورت قمر
كانت جوري وملك ينظرون ليها ثم نظروا الي بعض وقالو: اتفضل واحده
اقتربت قمر علي انهاء اعداد الطعام
حين نظرت امامها وجدت خادمه اخرى تخرج هاتفها وترسل شيء لاحد
ثم نظرت الها الخادمه وارتبكت عندما وجدت قمر تنظر اليها ثم اغلقت الهاتف وخرجت من المطبخ
نظرت قمر اليها وهي تخرج ثم وجدت واحده اخري تخرج وراء الأولى
نظرت قمر الي ملك وجوري
قمر: داده زينب خلي بالك من الاكل علي اغير هدومي واجي
داده زينب: ماشي يابنتي
خرجت قمر من الطبخ وذهبت الي غرفة جنه وجدت ملك وجوري يجلسون امامها
جنه: قمر الشخص دا شكله اخطر بكتير مما نتخيل
قمر وهي تجلس امامهم قالت: ليه كدا
جنه: في صفقات سلح ومواد مخدرة وتجارة بنات وكل التفاصيل الموجده علي الجهاز
جوري: طيب الشخص دا عاوز من قمر ايه
قمر: انا كمان عاوزه اعرف عاوز مني ايه
ملك: بصوا احنا هنقول لي رحيم
جوري: خلاص اول مايرجع هنقوله
قمر تعالوا ننزل تحت
نزل الكل وجدو رحيم وسيف ويوسف ومازن وجاسر يدخلون من البيت
ذهبت ملك الي رحيم وقالت: رحيم كويس انك جيت بدري عاوزين نقولك علي حاجه
رحيم: حاجه اي
جوري: تعالوا نقعد عشان نقولك
جلس الكل وذهبت جنه الي الغرفه واحضرت اللاب توب وفتحته وبداءت في فتح الملفات
قمر: رحيم في حد من اسبوع بيبعت ليا رسايل انا في لاول مهتمتش بس لقت ان الشخص ده بيبتعت رسايل فيها تفاصيل للى كنت بعمله
جوري: ف هي قالتلي وانا قولت لجنه تهكر جهاز وتعرفلنا مين هو
جنه: ولما هكرت الجهاز لقيت صور كتير لقمر حتي لقيت اخر صوره لنا وحنا متجمعين أثناء ماكنت بهكر
ملك: بدأنا نراقب العمال اللي هنا وعرفنا مين اللي بيصور قمر ويبعت كل تفاصيل لها هنا
قمر: عرفنا اتنين من الحراس اللي علي البوابه
جوري: وبنتين في المطبخ
جنه: وكمان لقيت حاجات كتيره لما كنت بهكر صفقات سلاح ومخدرات وصفقات بيع اعضاء وبيع بنات
نظر رحيم الي الرسائل وقراء ما فيها وكل رساله يقرائها تعصبه اكثرا لدرجة ان عروقه اصبحت بارزه وعيونه اصبحت حمراء
همست جنه في اوذن قمر
جنه: قمر جوزك بيتحول
قمر وهي تبتلع لعابها وقالت: ربنا
يسترها
جنه وهي تضع اللاب امام رحيم قالت
جنه: بص بقا دي الملفات الي لقتها علي تليفون الرجل
↚
نظر رحيم الي اللاب وهو يتفقد الصفقات و الملفات
نظر يوسف الي جنه التي تجلس بجوار رحيم شعر بنار تغلي في عروقه
لا يصدق انه يغار عليها من رحيم لهذه الدرجه تحكم يوسف في غيرته
وقال وهو يكز علي اسنانه: جنه انت بتعرفي تهكري من امتى
نظرت جنه الي يوسف لا تعرف لماذا شعرت بالخوف عندما نظرت الي عينه انها اول مره تتلقي نظره مثل هذه ابتلعت ريقها وقالت: بقلي خمس سنين
سيف: مين الي علمك تهكري واتعلمتيه ليه
جنه: انا علمت نفسي لكن اتعلمته ليه
لان حد هكر جهازي وخد حاجتى اللي عليه عشان كدا اتعلمت اهكر وعرفت مين الي هكر جهازي و انا هكرتله جهازه مش هكرته بس لا وكمان بوظة بورة التلفون وحرقتهوله
اطلق مالك صفيرا علينا وقال: الله عليكي يا جامده
ملك بهزار : انا بجد فخوره بكي يابنتشي طمرت فيكي التشربيه
نظرت اليها جنه وقالت: تربية مين يابيئه دا انا كبر منك وانا معرفكيش غير من سنه
اخراجت ملك لسانها لجنه وقالت: انت تطولي اصلا
جوري: خلاص ياجنه
نظر رحيم الي سيف طولا
وقف سيف وقال: طيب استاذنكم شويه وجي
نظرت ملك الي سيف وهو خارج كثيرا ثم نظرت الي رحيم وقالت: رحيم انت هتعمل ايه
نظر رحيم الي ملك بطريقة ارعبتها
ملك: خلاص انا هخرج وقفت ملك وذهبت الي الخارج
كل هذا وجاسر ينظر الي جوري
وكانت جوري تسترق النظر اليه وهي مستغربه نظراته
ثم وقف رحيم وقال لجنه
رحيم: جنه عوزك3 في المكتب نظر الي جاسر ويوسف ومازن وقال: وريا
دخلت جنه مع رحيم ويوسف ومازن وجاسر واتي سيف اليهم
رحيم: جنه عوزك تهكري كام جهاز تقدري
جنه: علي حسب نظام الحمايه
رحيم: تمام تقدري تمشي خرجت جنه من المكتب وذهبت الي البنات
رحيم: سيف اتكلم مع جنه وجوري وقالهم علي طلب جاسر ويوسف
سيف: ماشي
مازن: رحيم الوقت اتأخر انا همشي
جاسر: و انا كمان اشوفكم بكرة
ااه صحيح كامل باشا عاوزك بكراة
رحيم: ليه
جاسر: مش عارف بس عاوزنا كلنا
سلام انا بقى
يوسف: وانا كمان ماشي سلام
جلس رحيم وهو يفكر ماذا حصل
لكي يستدعيه كامل باشا ان المهمه لم تنتهي بعد
سيف: رحيم هتعمل ايه في ادوارد
رحيم: وقته قرب ينتهي
وقف سيف وقال: تمام انا هطلع انام سلام
بقي رحيم في المكتب شارد الذهن
عند قمر في الغرفة كانت تجلس تقرأ رواية ، نظرات قمر الي ساعه وجدتها الثانيه عشر والنصف
↚
قمر: هو رحيم اتاخر كدا ليه
اما انزل اشوفه
وقفت قمر ووضعا الحجاب علي شعرها وقبل ان تفتح الباب وجدت رحيم يفتحه
نظر رحيم الي قمر وقال: لسه منمتيش
فركت قمر يدها وقالت: انا كنت بقرأ
قمر في خاطرها، اعمل اي ماعتش بعرف انام غير في حضنك
رحيم: طيب متقولي انك مش بتعرفي تاني غير في حضني
قمر هي منصدمه قالت في خطرها: يالهوي هوا عرف انا بفكر في اي ازاى
رحيم: مالك مزبهلة كدا ليه وبعدين يا حبيبتي عادي انا زي جوزك برضو
نظرت قمر اليه وهي خجله كثيرا اصبحت مثل الفراولة
قمر وهي تنظر الي رحيم وقالت: انت قولت يا ايه
قبل رحيم خدها وقال:حبيبتي
قمر: احم انا حضرت الحمام اااممم انا انا هنام
وذهبت الي السرير ودخلت تحت الغطاء
وخبت وجهها عن رحيم
نظر رحيم اليها بحب ثم
دخل رحيم الي المرحاض.... لا ينكر ان حياته مع قمر اكثر متعه، اصبح يعشق كل تفصيل تفعلها له يعشق عندما يعود من العمل يجدها تهتم بتجهيز المرحاض للاستحمام.... يحب اهتمامها بتجهيز الملابسه،.... اهتمامها بطعامه
، اصبح عاشق لقهوتها
يعشقك عندما يكون نائم وهي تحتضنه
خرج من المرحاض وجدها تجلس علي السرير وهي ترتدي بجامه مرسوم عليها اسبونش بوب صفراء نظر اليها طويلا لا يصدق ان اسبونش بوب يثيره لهذه الدرجه كيف ستكون في....
ثم نفض هذه الأفكار ونام علي السرير
رحيم: قمر
قمر: نعم
رحيم: تعالي في حضني
ذهبت قمر الي رحيم ونامت في احضانه
رحيم: دا مكانك متبعديش عنه تاني
ابتسمت قمر وذهبت في النوم
في يوم جديد
ذهب رحيم الي مكتب كامل
طرق علي باب المكتب ودخل وادي التحيه العسكريه لمديره
نعم ان رحيم رائد في القوات الخاصه
يخفي هويته في شركاته
ويلقب بالصقر
رحيم: طلبتني يا كامل باشا
كامل: اتفضل يارحيم
جلس رحيم
كامل: جتلنا معلومات ان البترو معاه فلاشة موجود عليها كل معلومات الناس الي بيبعلهم المواد المخدره في البلد
مهمتك انك تجيب لنا الفلاشه دي
خرج رحيم من مكتب مديره وذهب الي شركته وبدأ رسم خطه لتنفيذها
وبعدها استدعي سيف ومازن وجاسر ويوسف فهم جميعنا يعملون سوين
بدأ رحيم في شرح كيفية دخول بيت البترو ووضعو جميع الاحتمالات
اتفقو علي التنفيذ يوم غد
وخرج كل واحد الي عمله
ذهب رحيم الي المنزل
↚
في المنزل كانت جنه وملك ومالك وجوري يلعبن فيديو جم وكانت قمر تجلس علي الاريكه تقرأ
نظرت ملك الي جوري وقالت: جهزي نفسك للرهان
جوري وهي تمسك دراع اللعبة قالت: مش انا اللي أخسر
مالك: بطلوا رغي والعبوا
جنه: عالم رغايه بشكل ولا ايه ياقمر
نظرت قمر اليهم وقالت: انتو بتقولوا ايه مختش بالي
جوري: خليكي يا قمر يا حبيبتي في الكتاب اللي معاكي
قمر: وماله بقا الكتاب اللي معايا ياست جوري
جوري: ملوش انا اصلا مش عرفه اي حبك في قراءة الصفح ابيض واسود
ياختي مافيش صور تفتح النفس فيها
ملك: فكرتني بي بيال في الأميرة والوحش لما كانوا بيسموها دودة الكتب
قمر: اولا اللي عاشق القراءه بيعيش الف مغامرة في اليوم، وبعدين مسمعتيش عن مقوله ـــ ولنا في الخيال حياه ـــ
مالك: قوللي انتي بتقري ايه
قمر: رويا "احببتك اكثر مما ينبغي"
دخل عليهم رحيم وهو يقول
رحيم: جنه ممكن تيجي لحظه في التراس
جنه: حاضر
وقفت جنه وذهبت خلف رحيم
عند سيف كان سيف يجلس علي الطاوله وامامه سوزان
سوزان: ايوا ياسيف عوز مني ايه
سيف: مش هتبطلي
سوزان: أبطل ايه مش فاهمه
سيف: لا انت فهمه قصدي كويس
انت عوزه اي من البترو
وروحتي قابلتيه ليه
سوزان: انت عرفة ازاي اني قابلته
سيف: عرفت منين دا شيء يخصني لكن انك تتفقي معاه علي تدمير رحيم
محدش هيقف في وشك غيري
سوزان: انت اتجننت ازاي تكلمني بالطريقه دي اصلا، وبعدين انت عارف ان احنا عايشين مع رحيم عشان نستولي علي ثروته وندمره
سيف: ان كنتي مفكره ان رحيم هيسكت علي اللي بتعمليه تبقى غلطانة
وبعدين الثروه اللي جمعها بتعبه بعد ما أخدتوا منه ثروة عمو احمد.... مش هسمح انك تاخدى من ثروة رحيم حاجه
انت اللي فضلتي تزني علي ودان بابا عشان يدخل في مناقصة خسرانه من الأول
سوزان: ريحني ياسيف محدش يقدر يقف في وشي وبعدين انت من امتى تعرف رحيم انت متعرفهوش غير من سنه
سيف: سوزان هانم اللي متعرفهوش ان انا ورحيم صحاب من الطفوله... وحاجه كمان في اتنين متقدمين لجنه وجوري
سوزان: مين دول
سيف: يوسف وجاسر صاحبي
سوزان: مش موفقه انا بناتي مش هيتجوزا مجرد مهندسين متوظفين في شركة رحيم
وقف سيف وقال: انا علي بلغتك سلام
.. بابا جي بكرة وهما هيجوا يطلبوهم رسمي بعد بكرة سلام يا سوزان هانم
↚
في التراس
رحيم: عاوز منك طلب
جنه: اتفضل
رحيم : عاوزك تخترقي كاميرات بيت من غير ماتسالي ليه
جنه بحماس: انا موفقه هنبداء امتى
رحيم: من دلوقتي لو تعرفي
جنه: طيب بيت مين وقولي موقع البيت
رحيم: روحي هاتي اللاب الاول
جنه بحماس اكبر: ماشي هروح اجيب اللاب
ذهبت جنه الي غرفتها واحضرت اللاب
وجلست امام رحيم
وبداء رحيم في إعطاء لها المعلومات المطلوبه... وبدأت جنه في محاولة لاختراق نظام البيت###### بعد وقت طويل
جنه: اخيرا خلصت.. بص كل الكاميرات اللي في البيت بقت موجوده علي الجهاز
رحيم: تمام ممكن توصليهم لتليفوني
جنه: طبعا اخذت جنه الفون من رحيم ووضعت وصله توصل الهاتف في اللاب
جنه: خلاص كدا تقدر تشوف اللي كل التحركات اللي في البيت ده
رحيم: تمام اخذ رحيم الفون من جنه ونظر فيه ثم رفع نظره علي يد ممدوده امامه
رحيم: اي
جنه: ايدك علي الحلاوة يا بشمهندس انا مش بعمل حاجه ببلاش
اخرج رحيم محفظت وقال: عاوزة كام
جنه: لا مش عايزة فلوس انا عاوزه فسحه حلوه كدا للملاهي انا والبنات
بدل ام الحبسه دي وطبعا اي حاجه هنشتريها علي حسابك
رحيم : ماشي بس خليها الاسبوع الجاي
جنه: خلاص اشطا هروح اقول للغلابه اللي بره
خرجت جنه من التراس وجدت سيف امامها
سيف: جنه عاوزك في موضوع
جنه: موضوع ايه
سيف: تعالي اوضتي هقولك عليه
اخذ سيف جنه في غرفته وجلسوا علي السرير
سيف: بصي ياجنه في عريس متقدملك
جنه: مرفوض
سيف: اعرفي مين الاول وبعد كدا ابقي قولي قرارك
جنه: مش عاوزه اعرف انا مش عايزه اتجوز دلوقتي
سيف: هوا انتِ هتجوزي الصبح!..
بصي ياجنه بابا جي بكرة العريس
هيجي بعد بكرة يتقدم رسمي
جنه: بس انا مش عايزه اتجوز
سيف: طيب شوفيه الاول واديله فرصه تقعدي معاه
جنه: طيب بس لو طفش مني متبقوش تزعلوا
جنه في خاطرها: اما طفشتك مبقاش انا جنه
نظر سيف الي اخته وعلم انها سوف تفعل مصيبه في يوسف ابتسم وقال في خاطره:الله يعنك علي ما ابتلاك ياصاحبي
سيف: جنه تقدري تمشي
ابقي ناديلي جوري عاوزها
جنه: طيب هروح انا بقا اجهز لعريس الغفله
سيف: تجهزي ايه ده هيجي بعد بكرة
↚
جنه: لا دي حاجه ملكش دعوه بيها
ثم خرجت من الغرفة
سيف: الله يعينك يا يوسف
ثم وقف وذهب الي تراس غرفته ونظر الي الحديقه وجد ملك تجلس بجوار الشجره وهي تمسك قلم وترسم
ظل ينظر اليها ثم تنهد وقال: ابتليت بحب طفلة
نزلت جنه الي الصالون وجدت قمر تجلس تقرأ ... وجوري تلعب في الهاتف
جنه بحماس: هنروح الملاهي الاسبوع الجاي
جوري: متحلميش كتير مش هيخرجونا
جنه: لا ياختي هنخرج وكمان اي حاجه هنشتريها هتكون علي حساب رحيم
قمر: بجد اقنعتيه ازاي
جنه وهي تتكلم بغرور: مش بحب اتكلم عن قدراتي
ثم قال: اوبس نسيت جوري سيف عاوزك في اوضته
وقفت جوري وقالت: طيب
عند سوزان
كانت تجلس وامامها علاء
علاء: رحيم اكتشف ان في حد بيسرق الصفقات
سوزان: مش مشكله انا عندي خطة تنيه اوقع فيها شركاته
علاء: تمام اوي عملتي ايه في مقابلة البترو
سوزان: رفض انو يساعدني وقالي اخاف علي نفسي ومشي
علاء: انا مش مطمن له
سوزان: ولا انا عملت ايه مع قمر
علاء: مش راضيه تدني وش بفكر اخطفها واريح دماغي
سوزان: اممم بس انا عاوزة قمر تخون رحيم عاوزه اشوف رحيم لما يلقي قمر بتخونه
علاء: ايوة وهي هتخونه ازاي وهي اصلا مش بترفع عنيها من على الارض
ولا بتكلم حد ولا عندها حتي اصدقاء غير بناتك
سوزان: مش هيسعدونا في حاجه
عند سيف كان يقف علي االتراس وينظر الي ملك وهي ترسم
دخلت عليه جوري وقالت: جنه قالتلي انك عاوزني
سيف: ايوة اقعدي اما نتكلم
جلست جوري علي السرير وجلس سيف بجوارها
سيف: جوري جيلك عريس
جوري: مين
سيف: جاسر
جوري: جاسر مين
سيف: جاسر صاحبي
جوري: وانت رأيك في ايه
سيف :انا مش هلاقي احسن منه ليكي
جوري: طيب
سيف: ماشي هو هيجي بعد بكرة يطلبك من بابا
جوري: ماشي هو بابا هجي امتى وحشني اوي قال انه هيروح شهر بس غاب كتير
سيف: إن شاء الله هيجي بكرة
جوري: يوصل بسلامة بس ونتحاسب علي الغيبه دي
سيف: طيب يلا
↚
جوري: يلا اي
سيف: يلا شوفي كنتي بتعملي ايه
جور وهي تتمداد علي السرير قال
: لا انا مش ورايا حاجه
سيف: طيب كويس قومي اعمللي كوباية شاي
جوري: قول لداده تعملك
سيف: قومي يا اعمللي شاي
جوري وهي تقف قالت: ياخي ياخربيت اليوم اللي اتعلمة فيه اعمل الشاي
ثم نزلت الي المطبخ
كان رحيم يجلس في المكتب وهي وينظر الي الهاتف يشاهد البترو هو يجلس في مكتبه ثم دخل عليه ادوارد
وجلسو بعض الوقت واعطي ادوارد ملف الي البترو
وبعدها دخل البيرتو وجلسو بعض الوقت
ثم بعدها خرجوا من البيت كله
رن رحيم علي جاسر وقال: خرجوا من البيت اعرف هما رايحين فين
جاسر: تمام انا ماشي وراهم
رحيم: خلي بالك
جاسر: متقلقش اول ما ينزلوا هاخد مكان واحد من الجارد
رحيم: تمام
اغلق رحيم لاتصال
وجد قمر تفتح الباب وتنظر من خلفه بابتسامة جميلة
قمر: ممكن ادخل
رحيم: اتفضلي دخلت قمر وهي تحمل في يدها فنجان من القهوة
قمر: قولت اعملك قهوة تشربها وانت بتشتغل
اخذ رحيم من قمر الفنجان وقبل يدها ثم جبهتها وقال: تسلميلي والله جيت في وقتها ابتسمت قمر اكثر وقالت: هتخرج انهاردة ولا هتتعشى هنا
رحيم : لا مش خارج
قمر: ماشي هحضرلك العشاء تاكل معانا
رحيم: ماشي جهزي نفسك انت والبنات عشان تروحوا تجيبوا الحجات اللي هتحتاجوها
قمر: ماشي هنروح امتى
رحيم: الدراسه هتبداء من الاسبوع الجاي هتروحوا بعد بكرة
قمر: ماشي
خرجت قمر من المكتب وذهبت الي المطبخ وجدت جوري تجلس شارده
قمر: انتِ لسه قاعد .... مالك
جوري: مافيش في عريس طلبني من سيف
قمر بابتسامة : بجد مين هو
جوري: جاسر
قمر: جاسر صاحب رحيم وسيف
جوري: ايوة هو
قمر: وانتِ رايك ايه
جوري: مش عارفه حساه كويس
وبصراحه انا معجبة بيه وخايفة ميكونش منتفقش بالاخص اخر مقابلة لينا كنا متخانقين
قمر: بصي قبل ماتنامي صلي استخاره
جوري: مش عارفة بتتصلي ازي او بنقول فيها ايه
قمر: بصي هقولك انا.... تصلي ركعتين.. والسنة أن تقرئى بالركعة الأولى بعد الفاتحة بسورة «قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ»، وفي الركعة الثانية بعد الفاتحة بسورة «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ». -4 في آخر الصلاة تسلم. -5 بعد السلام من الصلاة ترفع يديك متضرعا ً إلى الله ومستحضرا ً عظمته وقدرته ومتدبرا
وتقولي الدعاء ده
دعاء صلاة الاستخارة
عَنْ جَابِرٍ رضي الله عنه قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يُعَلِّمُنَا الاسْتِخَارَةَ فِي الأُمُورِ كُلِّهَا كَمَا يُعَلِّمُنَا السُّورَةَ مِنْ الْقُرْآنِ يَقُولُ: إذَا هَمَّ أَحَدُكُمْ بِالأَمْرِ فَلْيَرْكَعْ رَكْعَتَيْنِ مِنْ غَيْرِ الْفَرِيضَةِ ثُمَّ لِيَقُلْ:
«اللَّهُمَّ إنِّي أَسْتَخِيرُكَ بِعِلْمِكَ، وَأَسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ، وَأَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيمِ فَإِنَّكَ تَقْدِرُ وَلا أَقْدِرُ، وَتَعْلَمُ وَلا أَعْلَمُ، وَأَنْتَ عَلامُ الْغُيُوبِ..
اللَّهُمَّ إنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الأَمْرَ (هنا تسمي حاجتك) خَيْرٌ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي فَاقْدُرْهُ لِي وَيَسِّرْهُ لِي ثُمَّ بَارِكْ لِي فِيهِ..
اللَّهُمَّ وَإِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الأَمْرَ (هنا تسمي حاجتك) شَرٌّ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي فَاصْرِفْهُ عَنِّي وَاصْرِفْنِي عَنْهُ وَاقْدُرْ لِي الْخَيْرَ حَيْثُ كَانَ ثُمَّ ارْضِنِي بِهِ
جوري: طيب انا هجيب ورقه وقلم وكنت الدعاء عشان منسهوش
وذهبت جوري الي غرفتها
واحضرات ورقه وقلم وكتبت الدعاء
↚
في يوم جديد
كان رحيم يجلس في مكتبه
دخل عليه جاسر ومازن وسيف ويوسف وامرأة
سلم رحيم عليها وقال
رحيم: اهلا وسهلا بيكي يانور
نور: اهلا بيك يافندم
رحيم: فندم اي بس قولتك كتير تناديني باسمي
وضع مازن يده علي نور وقال: ممعلش يا رحيم اصل المدام مش بتعرف حد في الشغل
سيف: والله يانور مش عارف عجبك فيه ايه عشان توافقي تتجوزيه
ابتسمت نور ولفت يدها علي وسط مازن وقالت: يكفي اني بحبه
ابتسم مازن وقال: حبيبتي تسلميلي
ثم نظر الي سيف وقال: خليك في حالك وابعد عينك دي عننا
ضحك سيف وقال: لا
رحيم : نتكلم في الجد
عملت ايه ياجاسر
جاسر: بيخرج هو وادوارد والبيرتو
بيروحوا بار بيسهروا هناك لحد الساعه واحده بس طبعا الحراسه علي القصر بتزيد لما بيخرجوا
مازن: عدد الحراس علي البوابه الرئيسية عشرة بيتانوبوا على فترات
اخرج رحيم اللاب توب وعرض عليهم المنزل من الدخل و
وبدأ رحيم يصف لهم كيف سوف يدخل الي القصر وغرفة المكتب
وبعد الانتهاء
رحيم: تمام كدا كل واحد علي موقعه
عند البنات كانت جوري تجلس في غرفتها تتصفح علي الهاتف
كانت تفتح ايقونة جاسر وتنظر الي صوره بخجل
تبتسم تاره وتكشر تاره
دخلت عليها سوزان
نظرت جوري الي سوزان بربكه وخبت الهاتف خلفها
سوزان: مالك
جوري: احم مافيش
سوزان: طيب وسيف كلمك
جوري: كلمني في ايه
سوزان: في العريس اللي جيلك
جوري: ايواة قالي
سوازن: وهو بقا قالك مين وشغال ايه
جوري باستغراب من طريقة كلام سوزان
جوري: ايوة قالي مين
سوزان: وانتِ رأيك ايه
جوري: موافقة بس بعد موافقة بابا وهو جاي في الطريق
سوزان: بس انا بقى مش موافقة
انا مش هجوز بناتي للتنين مهندسين
شغالين في شركة رحيم
جورى: ليه بس يا ماما هو عاجبني
سوزان: جوري لو سيف سألك علي رأيك قوليله انك مش موافقة
جوري: بس انا موافقة
سوزان: وانا مش موافقة جاسر ميلقش بيكي انتِ كتير عليه
↚
جوري: لو سمحتي يا ماما متغلطيش فيه بالعكس انا شايفه اني اقل منه بكتير، ومش شايفه ان جاسر وحش
علي الاقل مش بتاع مظاهر يجري وري الاجمل او الاغني يكفي ان هو يقدر يحافظ عليا مش بالفلوس ياماما
دخلت عليهم جنه وهي تقول: اي دا ماما هنا والله يا ماما لكي وحشه
سوزان: جنه تعالي عوزاكي
جنه: نعم
سوزان: انتِ موافقة علي يوسف
جنه: يوسف مين
سوزان: هو سيف ماقلكيش ان يوسف اللي متقدم لكي وهيجي بكرة هوا جاسر عشان يطلبوكي انت وجوري
جنه وعينها تلمع قالت: بجد ثم حمحمت وقالت: احم قصدي لا هو قالي ان في عريس بس ماقالش مين
ثم نظرت الي جوري وقالت: الف مبروك ياقلبي
جوري: الله يبارك فيكي ابغي اقولك عقبالك بس انت هتكوني معايا
جنه وهي تبتسم ببلاه قالت: هااااي هيبقا عندنا فرح قريب
سوزان بصوت علي قليلا قالت: مستحيل انكم تتجوز الشابين دول خلص الكلام
جنه: ليه يا ماما
سوزان: هو كدا خلص الكلام
دخل عليهم ماجد وهو يقول: في ايه بتتعاركوا ليه
جرت كل من جنه وجوري الي حضن ماجد وقالو: بابا وحشتنا اووي غبت عننا ليه كده. احتضن ماجد جنه وجوي ويستنشق رإحتهم قال: والله انتم اللي وحشتوني اوي
ابتعدت جنه وجوري وذهب سوزان وسلمت عليه بطريقه عاديه كأنه لم يغب كثيرا
نظر ماجد اليها وهز رأسه بأن لا فائده منها ثم وجه نظره الي جنه وجوري قال: بناتي عاملين ايه
أخذت جنه يد ماجد وقالت: عندي حاجات كتيره اوي احكيهالك
جلس ماجد وجوري وجنه يتحدثون الي ماجد بسعاده ان اباهم رجع الي المنزل بعد وقت كثير فما اجمل ان تجلس مع والدك وتتحدث معه كأنه صديقك المفضل الذي تشاركه اجمل اوقاتك واحزنها فهو السند في هذه الحياه
خرجت سوزان من الغرفه وقابلت قمر في الطريق اوقفتها وقالت: قمر
نظرت قمر اليها وقالت برقه: نعم
سوزان: ممكن فونك شويه
قمر بستغراب قالت: ليه
سوزان :ــ اصل فوني ضايع وعاوزه ارن عليه
قمر :ــ ماشي لحظه هجيبه من الاوضه
ذهبت قمر الي غرفتها وهي تستغرب
لفعل هذه المرأه لا تعلم لكن هي لا تستريح اليها ابدا
أحضرت الهاتف واعطته لسوزان
قمر: اتفضلي
اخذت سوزان الهاتف من قمر وقالت
سوزان: امم معلش ياقمر ممكن تروحي المطبخ تقولي لداده تعملي قهوة
قمر: حاضر نزلت قمر الي المطبخ
نظرت سوزان الي الهاتف ولعبت فيه قليلا ثم ابتسمت بخبث ونزلت الي الصالون وجلست علي المقعد جائت عليها قمر وقالت: هتجيلك دلوقتى
سوزان: ماشي اتفضلي فونك اهو
اخذات قمر الهاتف منها وخرجت الي الحديقه وجلست علي المرجحه المعلقه في غصن سميك في شجرة
اخذات تفر في الهاتف لم تجد اي اتصال صادر
قمر: مرنتش.... امم ياترى كانت عاوزه ايه من التليفون
جائت عليها ملك وقالت: ماالك سرحانه في ايه
قمر: مافيش قوللي جهزتي للثانويه
ملك بحماس: ايوا بدأت في الدروس من زمان بس رحيم بيجيب المدرسين البيت وانا كان نفسي اروحلهم
قمر: معلش انتي عارفة ان هو خايف عليكي فتره وهتعدي
ملك: ايوا ان شاء الله
↚
قمر: رسمتي حاجه جديده
ملك: ايوة رسمت المره دي ملابس محجبات استني هجبهم تشوفيهم
ذهبت جنه الي الورشه التي توجد بها كل تصاميمها ونماذج الفساتين التى تصنعها بيدها وهي موجوده في مرأب وسط الحديقه
في منزل البيترو
بترو: ماذا يا ادوارد الم تحل عن الفتاه
ادوراد وهو يشرب نبيذ قال: لا هي لي
ثم فتح الهاتف واخذ ينظر الي صور قمر وهي تجلس في الحديقه
البيرتو: من هي هذه التي تشغل بالك الي هذا الحد ادوارد
ادوراد: انها حورية البنفسج خاصتي وانصحك ان تبعد تفكيرك عنها عندما تراها
بيترو: واين له ان يراها
ادوارد: اني اعلم تفكير البيرتو وانه سوف يبحث عن التي اثرتني الي هذا الحد
البيرتو: لا تقلق ياصديقي اني لا حبذ معاداتك
بترو: حسناً اين لنا ان نذهب
ادوارد: يوجد مطعم في **** سنذهب اليه وسوف نقابل هانك احد رجال الزعيم
البيرتو: متي سيدخل رحيم الشحنه
بترو: لا نعلم قال انه سوف نجدها في اي يوم في المخازن
البيترو: حسناً ان رحيم هذا مثل الصقر عند صيد فريسته.... سوف نستفيد منه كثيرا
بترو: حق هذا رحيم مثير للجدل عندما امسك رجالنا التي كانت تراقبه ولم يعد احد منهم اظن انه قتلهم
ادوارد: اممم حسناً معك حق في هذا
انه عرف من الجواسيس الذين في منزله
بسهوله غير الذين في شركته مع انهم من افضل الجواسيس لدينا
البيرتو: حق هذا رحيم ليس سهل
ويجب الحذر منه
ادورد: حسناً هيا بنا لكي نخرج
خرج ادورد بترو والبيرتو
الي الخارج: قابلهم الحراس وكان جاسر واحد منهم
فتح جاسر باب السيره لي البترو
نظر البترو اليه وقال: من انت لم يسبق لي ان ارك
جاسر بثبات قال: انه ثاني يوم لي في العمل سيدي
هز بترو رأسه وركب السياره وساق به جاسر
ضغط جاسر علي زر في قميصه يحدد موقعه لبقية الفريق
↚
كانت كل من قمر وملك يجلسن في الحديقه وجائت عليهم جنه وجوري
جنه: بتعملو ايه كدا
ملك: بفرج قمر علي التصاميم بتاعتي
جوري: وريني كدا ياملك ممكن يجعبني حاجه منهم واخليكي تعميلهالي
ملك: حبيبتي من عنيا بس دي ملابس محجبات
جنه: والله بفكر اني اتحجب بس
متردده
قمر بسعاده: بجد والله اكيد هتبقي قمر في الحجاب اي رأيك تجربي تلبسي واحد دلوقتي
جوري: انا عاوزه اجرب حاولت مره الفه زي ما انت بتلفيه معرفتش
مالك: لو اتحجبتوا انا كمان هتحجب معكم اهو نشجع بعض
قمر بسعاده: بجد انا مبسوطه جدا انكم اخدتوا الخطوه دي تعالوا معايا هجيب لكم حجاب من عندي وتشوفوا نفسكم بيه
اخذات قمر البنات وذهبوا الي غرفتها
دخلو البنات الي الغرفه وجلسوا علي السرير
جوري: حلو الاوضه دي اول مره اجي هنا
جنه: ايوة وانا كمان بس شكلها نظيفه ومرتبه اوي
ملك: رحيم اخويا بيعشق النظافة والترتيب ومكنش بيحب حد يدخل غرفته
جوري: اومال مين بينضفها
ملك: هو الي كان بينضفها قبل ماتيجي قمر
قمر: بقولكم ايه بطلوا كلام وتعالوا شوفوا عوازين انهي طرحه من دول
ذهبت جنه وجوري وملك الي الدولاب الذي يخص قمر
لم ينظرو الي الحجاب بال الملابس
جوري: قمر هوا انت متجوزه
قمر باستغراب: عندك شك ولا ايه
ملك: ياعني عليك يا رحيم
قمر: ليه ياختي
جنه: يابنتي فين يابت الهدوم الي بتلبسيها لي رحيم كل اللي هنا بيجامات ميكي وتويتي وسبونش بوب
جوري: ياخربك انت بتقعدي مع رحيم
بيبجامة مبكي دي
قمر: ملكوش دعوه خدوا اللي انتم عاوزينه وخلصوني
ملك: جوزك هيطفش منك
جوري: يابت ياقمر انت منشفها علي الراجل كدا ليه
قمر: انتوا عاوزين ايه مني
جنه: انت مشترتيش حاجات من دي خالص
حمحمت قمر بخجل وقالت: اشتريت
جوري ورينا زوقك كده
ذهبت قمر الي غرفة الملابس واحضرت شنطه صفراء كبيره ووضعتها علي السرير
فتحت جنه الشنطه ونظرات علي لانجليري واطلقت صفير عالي وقالت
جنه: لا زوقك رهيب فيهم
بصي اول ما رحيم يجي تلبسي وحد من دول
قمر وهي تنصهر من الخجل قالت: لا مش هعرف
↚
جوري: انت هبله ياقمر البسي ياحبيبتي دا جوزك
ملك: والله لو رحيم دخل عليكي ف يوم بضره متزعليش
قمر: رحيم ميعملش كدا
جنه: وانت اي عرفك يا ماما الراجل لو ملاقكيش اللي هو عاوزه بيدور عليه برا
قمر بخوف ان رحيم يبعد عنها بعد ماحبته ترقرقت الدموع في عينها قالت: طيب انا اعمل ايه
اخذت جنه الشنطه ووضعتها عند الدولاب وقالت: بصي بيجامة ميكي دي تتركن علي جنب وحطي القمصان دي وكل يوم تلبسيلك واحد
جوري: مع شوية برفان وميكاب خفيف
ملك: وشوية دلع وان شاء الله هيقع علي بوزه
قمر: ملك هو انت عندك كام سنه
ملك: داخله في الستاشر سنه
قمر: اشك والله حاسه انك الكبيره
والله تعالوا يلا عشان تجربوا الحجاب
في المطعم كان كل من بترو وادوارد والبيرتو ورجل من رجال الزعيم يجلسون
جاء اليهم النادل وقال بالعربي
: طلبك يافندم
ادوارد: ماذا قررتم ان تاكلون
البيرتو: حسناً سوف اخذ ****
بدأ كل واحد في طلب طعام الذي يريده
اخذا النادل الطلب ورحل
نظر البيرتو الي الطاربزه التي امامه وجد امرأه اقل ما يقل عنها فاتنه ظل ينظر اليها
كانت نور تجلس علي الطاوله التي امام طاولة ادوراد وبقي الرجال
جاء اليها مازن وجلس بجوارها وقال
مازن: اتظبطي وانت قاعده انا علي اخري منك
نور بابتسامه اظهرت غمازتها قالت: وانا عملت ايه بس يا حبيبي
مازن: ماعملتيش حاجه غير انك حلوة وبتحلوي كل يوم وانا كمان شويه هروح اموت الناس اللي بتبوصلك دي
نور: حبيب قلبي ياميزو اللي هيتحكم في غيرته شويه
مازن: انا لو مش متحكم كان زماني موت ناس دلوقتي وبعدين الفستان الي انت لبساه ده حلو اوي
نور بابتسامه : بجد والله عجبك
مازن: ايوا معتش يتلبس تانى
نور: ليه طيب
مازن: مخليكي حلوه اوي وانا بغير يا نوري
ابتسمت نور بخجل
مازن: بقولك اي متضحكيش كدا انا اصلا قاعد علي نار
عند رحيم
دخل رحيم بيت البترو وهو يرتدي ملابس عمال في المنزل وكان يرتدي لحيه وشعر مستعار تحسباً الي كاميرا مخفيه لم يعلم بها
وكان يوسف وسيف ينتظرونه في السيارة
يوجد امامهم شاشه تعرض كل المنزل ويخبرون رحيم ان ظهر احد امامه
دخل رحيم الي المكتب وخذ يبحث عن الخزنه وجدها خلف براوز لصورة حصان
بدأ كشف عليها لكي يفتحها وبعد عشر دقائق فتحها وجد الفلاشه اخذها وقفل الخزنه وخرج من المنزل كما دخل وقابل سيف ويوسف وهم يبتسمون
تكلم يوسف في الجهاز التوصل وقال تم
استمع كلا من مازن وجاسر ونور
الي كلام يوسف
↚
نظرت نور الي طاولة البترو وجدتهم رحلوا
نور: ميزو حبيبي يال نخرج ثم غمزت له
وقفت نور وذهبت من ناحية الطاوله
مدت يدها اخذت جهاز بحجم زر صغير من تحت الطاوله التي كان يجلس عليها ادوارد والبيرتو والبترو
خرجت وهي تضع يدها في ذرع مازن وهي تبتسم علي كلامه عندما خرجت وجدات البيرتو يقف امام المطعم وينظر لها
مازن وهو يتكلم عند اذنها قال: طيب دا وقف هنا ليه مش هيرتاح الا اما اموته
نور: مش عارفه
جاء عليهم البيرتو وقال: هل لي ان اتعرف علكي سيدتي وهو يمد يده اتجاه نور
نظرت نور الي مازن وجدته متعصب كثيرا
مازن وهوا يمسك يد البيرتو ويضغط عليها بقوه المت البيرتو قال: عفوا يا سيد زوجتي لا تسلم علي احد
البيرتو وهو ينظر الي مازن قال: عفوا انا اعتذر لكني لا افوت فرص التعرف علي الجميلات
هم مازن لكي يضرب البيرتو لكن وقفت
نو امامه وقالت: خلاص يامازن
ثم نظرت الي البيرتو وقالت: عذرا يا سيد نريد الرحيل ثم مسكت يد مازن ورحلت
نظر الها البيرتو وهي تذهب وقال: ستكونين قريبا في منزلي يا فاتنه
تقابلوا كلا من جاسر وسيف ويوسف ورحيم ومازن ونور في مكتب كامل باشا
رحيم: تمام يافندم المهمه تمت ودي الفلاشه ووضع الجهاز الذي كان مع نور وقال: دي تسجيل لمقابلة البترو وادوراد والبيرتو لاحد رجال الزعيم
ثم اخرج كاميرا صغيره وقال: هنا موجود صور لعقود بين البترو والناس الي متورطه معاه في البلد
كامل: تمام يا رحيم تقدر تمشي
خرج رحيم من المكتب وقال لزملائه
رحيم: اشوفكم بكره را سلام
سيف: يوسف جاسر بابا وصل البيت تقدر تيجي بكرة
يوسف: خلاص ماشي سلام
ذهب رحيم الي شركته وبعت بعض الايميلات
نظر الي الوقت وجده تعدي الساعه السابعه مساء
عند قمر
كانت قمر تجلس في غرفتها تفكر في كلام جنه وملك وجوري
فتحت الشنطه واخرجت احد القمصان
ثم دخلت الي غرفه تبديل الملابس ولبست القميص ونظرت الي المرآة
وقالت: هوا انا لو لبسته لرحيم هيعجبه
يالهوي هو هيشوفني وانا لابسه كدا
لا لالا انا غيرت راي
جاءت لكي تغير القميص وجدات6 الهاتف يرن لبست روب فوق القميص وخرجت
قمر: الو
############
قمر: وعليكم السلام ورحمةالله وبركات
عامل اي يا بابا وحشتني
حسن: كويس يا بنتي انت اللي عامله ايه
قمر: الحمدلله بخير
↚
جاء رحيم من الشركه ودخل الي غرفته وجد قمر تقف وهي تتكلم في الهاتف
وقف ينظر الي خصلات شعرها التي تصل الي نهاية ظهرها، قادته قدمه اليها و لف يده علي خصرهاا و ارح راسه علي كتفها وقال وهو يقبل الشامه التي في رقبتها: بتكلمي مين
كانت قمر تتحدث مع ولدها ولم تشعر ب رحيم الا عندما وجدت يديه تحتضنها ورأسه علي كتفها وعندما قبلها احست بتيار من الكهرباء يسري في جسدها
قمر وهي تبتلع ريقها قالت: انا كنت بكلم بابا
بقي رحيم يوزع قبلاته علي سائر رقبتها
وكانت قمر تذوب مع كل لمسه من رحيم
ابتعد عنها رحيم وقال وبصوت متحشرج من فرط مشاعره
رحيم: قمر
قمر ب توهان قالت: اممم
رحيم: حلو القميص اللي انتِ لبسه
قمر باستغراب: قميص ايه ثم نظرت الي ملابسها وجدت الروب الذي كانت ترتديه علي الارض
احمرت قمر من الخجل وقالت: انا ااا كنت ب
ضحك رحيم وقبل ان يتكلم وجد اتصال من يوسف
ابتعد رحيم عن قمر وفتح لاتصال
لكن لم يبعد بصره عنها
رحيم: الو
...................
قمر: تاكل
هز رحيم رأسه
دخلت قمر الي غرفت الملابس وبدلات ملابسها ونزلت الي المطبخ لتحضير اكل لرحيم
رحيم: ايوا
يوسف: في مندوب تبع شركه في ايطاليا هايوصل علي الساعه 12
رحيم بستغرب: وهو جي ليه
يوسف: بيقول ان في مشكلة في فرع من شركة الهندسه اللي هناك
رحيم: تمام احجز له في فندق من فنادق الشاملي
و اديله معاد علي التسعه
يوسف: تمام ...... رحيم عوزك تكون معايا بكرا
انت عرف ان مليش حد غيرك
رحيم: ماشي
اغلق رحيم الاتصال
ونظر خلفه وجد قمر تحمل الطعام وقالت: الاكل هنزل اعملك قهوه واجي
مسك رحيم يدها وقبلها وقالت: ربنا يخليكي ليا
في صباح يوم جديد كان رحيم في شركته وكان مندوب يجلس امامه ويتحدثون في العمل
وقطع عليهم دخول سيف الي المكتب
سيف: رحيم شوف العقود دي وأمضي عليها
اخذ رحيم الاوراق من سيف
و بداء في العمل في حل مشكله مع المندوب
عند البنات كانت كل من جنه وجوري وملك وقمر ومعهم الحراس في مول لشراء الملابس للقاء الليله وبعدها ذهبوا الي مطعم
جنه: هيبقا حلو عليا انهاردة
قمر: ان شاء الله هتكوني زي القمر
جوري: انا متوتره اوي
ملك: متوتره ليه
جنه: لما تعيشي اللحظه دي هتعرفي
قمر: عادي بقا المهم بس وانتو بتقدموا العصير
امسكو الصنيه حلو لتتدلق
ضحكت ملك وقالت: هههههه والله نفسي اشوف يوسف والعصير بيقع عليه
ضحك الكل وذهبو الي المنزل
في المساء كان كل من جاسر ويوسف يجلسون امام ماجد وبجوارهم سيف ومازن ورحيم
في غرفة الاستقبال
تكلم مازن وقال: ازي حضرتك يا ماجد باشا
ماجد: الحمدلله تمام
تكلم رحيم: ماجد باشا جاسر طالب ايد جوري للزوج و يوسف طالب ايد جنه .......... وطبعا اي حاجه يطلبوها واللي هما عايزينه هيكون
يوسف: رأى حضرتك ايه
ماجد: انا ماعنديش مانع بس رأى بناتي الاول.......
سيف قوم نادي لخوتك
سيف: حاضر ذهب سيف الي غرفة جوري في الطريق وجد ملك امامه وهي ترتدي حجاب
وقف سيف ينظر اليها لا يصدق انها بهذا الجمال عندما ارتدات الحجاب
نظرت ملك إليه ثم ابتسمت وقالت: ايه رايك حلو عليا
سيف: جميل جداً حاسك ملكة بيه
لمعت عين ملك وقالت: بجد يعني انا حلوه بيه معتش اخلعه
سيف: انتِ جميله في كل حالاتك وزدتي جمال لما لبستي.......... قولي لي جنه وجوري يجيبو الحاجه الي هيقدموها ويجوا
ابتسمت ملك بخجل وقالت
ملك: حاضر هما في المطبخ
سيف: طيب كويس
ثم نزل وجلس بجوار يوسف وهو شارد في طفلته
التي كبرت وكل مدى ما تزيد جمال
↚
دخلت كل من جوري وجنه وهم يرتدون فستان ضيق من الصدر ينزل بتساع بلون الوردي كانوا يرتدون حجاب ابيض عليه زهور ورديه كانت كل واحده تحمل مشروبات وتسالي
نظر كل من جاسر ويوسف الي حبيبته وهم ينظرون عليهم بجمالهم الاسر القلوب و زاد جمالهم الحجاب الذي ينير وجههم
نظر ماجد الي بناته وهو سعيد انهم ارتدوا الحجاب وكذالك سيف
جلست كل من جنه وجوري بجوار ماجد وهم خجلات
تكلم رحيم وهو ينظر الهم بابتسامة
رحيم: مبروك علي لبس الحجاب
جنه وجوري بسعاده: الله يبارك فيك
ماجد: جوري جاسر طالب ايدك رايك ايه
جوري بخجل وهي تنظر الي يدها قالت بصوت رقيق: اللي تشوفه يابابا
ماجد: طيب وانتِ يا جنه يوسف طلبك اي رأيك
جنه بخجل: اللي تشوفه يا بابا
ماجد: طيب علي بركة الله
يوسف: طيب نقرأ الفاتحة
بدأ الكل في رفع ايديهم وقراءة الفاتحة
بعد لانتهاء قال مازن: بعد اذن حضرتك يا عمي ممكن نسبهم يقعدوا مع بعض شويه
جلست جنه مع يوسف في التراس
وجلست جوري مع جاسر في الحديقه
عند جنه ويوسف
يوسف بابتسامه: مبروك علي الحجاب احسن خطوة عملتيها
جنه وهي تنظر الي يدها بخجل قالت: الله يبارك فيك
يوسف: مش عايزه تسالني علي حاجه
جنه وهي لم ترفع عينها علي لارض قالت: حضرتك علاقتك بالصلاة عامله ايه
يوسف بحرج: بصرحه مش منتظم بس ان شاء الله هانتظم بس عاوز اللي يفكرني بس وانتِ
جنه: ماشي ماعنديش اساله تانى
يوسف: جنه علي فكرة انا شكلي اجمل من السجاده
نظرات اليه جنه وقالت: ايه
يوسف: من ساعة ما قعدنا وانتِ بصه علي السجاده
جنه: عادي
يوسف: طيب ايه رايك اقولهم نعمل الشبكه الاسبوع الجاي والشهر اللي وراه الفرح
جنه: اي السرعه ديه مش هلحق
يوسف: اصل صبرت كتير
جنه: مش فاهمة
يوسف: هبقى افهمك بعدين
ووقف وقال: الخمس دقيق اللي ماجد باشا ادهملي خلصوا....... اخرج يوسف علبه من جيبه وعطها لها وقال: اتمنى تعجبك
عند جاسر
كان جاسر ينظر الي جوري ولا يريد ان يزيح نظره عنها
جاسر: انا مبسوط انك لبستي الحجاب
ابتسمت جوري بخجل
جاسر: ممكن اسالك سؤال
جوري: اتفضل
جاسر: انتِ وافقتي ليه
جوري: بتسال ليه
جاسر: اصل ماتوقعتش انك توافقي
جوري: عادي
جاسر: كنتي بتكلمني بأسلوب فظ
جوري: عادي
جاسر: جوري
جوري: نعم
جاسر: مش عايزه حاجه او تقولي حاجه
جوري: لا مافيش غير اني عاوزه اكمل علام وبعد ما أخد الشهاده هشتغل بيها
جاسر: معنديش مشكلة........ لحظه كدا خرج جاسر الي سيارته واخرج من صندوق السياره شنطه هدية ووضعها امام جوري وقال: اتمنى تعجبك ثم دخل عند الرجال
عند البترو كان يجلس في منزله وهو يتحدث مع ادوار عن شحنه من بنات من سن خامس عشر الي عشرون يباعون في الي النوادي الليليه في بلاد اجنبيه يتم خطفهم وتسفيرهم عن طريق سفن تحمل بضائع
بترو: ماذا هل اكتمل العدد
ادوارد: اجل تبقي وحده فقط
بترو : موعد التسلم الأسبوع المقبل
ادوارد: لا تقلق سيكون كل شيء علي ما يرام
بترو: هل كلهم عذراوات
ادوارد: اجل وساكون انا معهم عند التسليم
بترو: ابلغني بكل التفاصيل
نظر ادوارد الي هاتفه ورتشف من النبيذ وقال: حسناً
↚
كانت جنه تقف في غرفتها امام المرآة وهي تنظر الي
السلسال من الماس به قلب يوجد في اوسطه
نظرت الي الورقة التي في يدها وهي تبتسم
"
جنتي التي نزلت لي علي لارض
بحثت كثيرا علي ما يناسب جمالك
فلم اجد.... لان جمالك نادر الوجود
إني وقعت اسيرا اللون الاخضر عندما
انظر الي عينك...... واصبحت عاشق للون
الوردي.. عندما انظر الي وجنتيك
وأصبحت أشتهي الفراولة .....
عندما انظر الي شفتيك....
لقد شبهت هذا القلب الموجود بين يديك
انه قلبي...... فأتمني ان تحافظي عليه
يوسف "
انها المره العاشرة لجنة في قراءة هذه الورقة
ابتسمت كثيرا ثم ذهبت الي سريرها الصغير ونامت علي ظهرها و احتضنت الرساله........ و قفلت عينها وذهبت في عالم الاحلام الورديه
لا يختلف الامر عند جوري فهي كانت تنظر الى انعكاس صورتها في المرآة ونظرتها لا تبتعد عن
السلسال من الماس يتوسط فراشة صغيرة
ثم نقلت نظرها علي السرير علي كتاب شعر ل نزار قباني..... ويوجد بجواره ورده من الجوري الحمراء وبعض الشكولاتة.. غالية الثمن
ذهبت وفتحت الكتاب وجدت به ورقه مطوية
فتحتها
"
جوري يا زهراتي3 النادرة
احببت ان اهديك هذا الكتاب
اني لم احب القراءة يوما.... لكن عندما قابلتك
اول مره اسرتيني بجمالك ........ اصبحت من عشاق
الشعر لنزار القباني...... عندما بدأت في قراءة هذا
الغزل..... كان طيفك يظهر امامي...... شعرت ان نزار
يشبهك في كل حرف في غزله...... لم اكن يوم مِن من يحبون الزهور......... لكن عندما علمت اسمك
ما احببت من الزهور غير الجوري
عندما انظر الي وردة الجوري واحداثها عن الجوري خاصتي...... اشعر ان الوردة تغار من جمالك
فاجمل منك ما رأت عيني....... مثل الماس انتِ
فلم اجد غير الماس يليق بك....... احسستك فراشة
في حديقتي فلم اجد اجمل من الفراشة اهديك ايها
جاسر "
ابتسمت جوري بخجل عندما قرات هذه الرسالة
ثم وقفت علي السرير و اخذت تقفز عليه وهي تقول: طلع بيحبني ثم نامت علي السرير و احتضنت رسالته وأغمضت عينها وراحة الي علم لاحلام الوردية
في يوم جديد كان
كان رحيم يجلس هو و بترو
و البيرتو
بترو: رحيم متي كيف ستدخل الشحنة الي مصر
رحيم: اخبرتك سيد بترو اني لا اكشف اورقي امام احد
البيرتو: لكن نحن لسنا اي احد
رحيم: ولو لا احب التحدث كثيرا
جاء عليهم ادوارد ونظر الي رحيم بغضب ثم نظر الي بترو وقال: اكتمل العدد وغدا سيتم تشحينهم
البيرتو: لم اكن اعلم انك بهذه السرعة في جمع خمسون فتاة
لم يبدي رحيم اي اهتمام لهم لكن بداخله يغلي من الغضب
نظر ادوارد الي رحيم وقال بشيء من التباهي وتهديد
ادوارد: لا احد مثلي وانا احصل علي ما اريد مهما كان صعب مناله
فهم رحيم ما يقصده ورد عليه ببعض الغموض وقال: اذا احذر ان تموت وانت تحاول ان تنال ما تريد........ واعلم انك لن تحصل عيه ما حيت
ارتشف ادوارد من النبيذ وقال: لا تقلق يا صديقي انا احصل علي ما اريد لكن تكون لذته في صعوبته
وقف رحيم ونظر اليه ببرود ثم نظر الي بترو وقال: اعلمني متي موعد التسليم
ورحل من قصر بترو
↚
بترو وهو ينظر الي ادوارد
بترو: لماذا تحدثت عن شحنة امام رحيم
نظر ادوارد الي بترو وقال: اني اشك به
بترو: لماذا
ادوارد : احسست انه من سرق الفلاش من مكتبك
بترو: حسنا ماذا ستفعل
ادوارد: يوجد شخص يراقبه
بترو: وان علم ان احد يراقبه
ادوارد: لا تقلق انه شخص متمرس في الجاسوسية
خرج رحيم من قصر بترو
وذهب الي شركاته وهو يفكر في كلام ادوارد وان هناك شحنة من البنات سيتم تسفيرهم الي احدى الدول
دخل الي شركاته ودخل الي مكتبه ووقف عند الشباك ونظر الي الخارج وجد سياره تقف تحت المبني ويوجد بها احد جلس في مكانه واخرج من درج المكتب تلفون خاص به فتحه وتكلم مع احد
ثم اغلقه ورن علي سكرتير
رحيم: سيف ويوسف موجودين
السكرتير: ايوا فندم
رحيم: تمام استدعيهم لمكتبي
وحضرى اوراق مشروع القرية
وغلق الاتصال
لم يمضي وقت طويل وجاء كل من يوسف وسيف
جلسوا يتناقشون في مشروع القرية
بعد ان انتهى
قال رحيم: مستنيكم في البيت
يوسف: تمام
وقف رحيم وخرج من مكتبه ونزل الي لاسفل وجد
السياره مازالت تقف
ركب سيارته وذهب الي المنزل
في المنزل كانت كل من قمر وجنه وملك وجوري في الغرفه الرياضيه وكان مالك معهم
كانت كل من جنه وجوري يتعلمون كيف الدفاع عن انفسهم وكان مالك من يدربهم
وكانت ملك تدرب قمر
جلست جنه وجوري عليا لارض من شدة التعب
جنه وهي تلهث من شدة التعب: كفايه كدا يا مالك
حرام عليك
مالك : قومي يا جنه احنا لسه في البدايه
جوري وهي تمسح حبات العرق قالت: منك لله يا مالك دا انا لو مرات ابوك مكنتش هتعمل فيها كدا
مالك ببرود: قومي انتِ وهي كملوا
جنه: قمر تبدلي
قمر وهي تلهث من شدة التعب قالت: ياريت البت ملك مفتريه اوي
ملك ب تذمر قالت: كدا يا قمر وانا اللي كنت رؤوفة
بيكي
قمر وهي تجلس قالت: رؤوفة بيا يا شيخه اتقي الله
اقولك تعالي انت يا مالك
نظر مالك اليهم ببرود وقال: هتخلصوا عشان انا عندي تدريب وهبات في النادي
دخل رحيم الي المنزل لم يجد احد منهم سأل عليهم
زينب
↚
رحيم: داده فين قمر
داده زينب: في الصاله الرياضيه
رحيم: ماشي يا داده شكرا
داده: اجهز لك الغدا
رحيم: ماشي
ثم ذهب الي الغرفه الرياضيه الموجوده في المنزل
دخل الي الغرفه وجد مالك يدرب قمر علي الملاكمه
وملك تدرب جوري وجنه
وقف رحيم ينظر اليهم وهو يبتسم
جنه وهي تلهث: انا غيرت راي مش عايزه ملك
جوري: يخربتك يا ملك طلعتي مفتريه اكتر من مالك
مالك: عشان تعرفوا إني مراعي انكم بنات
ملك: طيب والله انا متساهله معاكم
ثم التفتت ملك الي الباب وجدات رحيم يستند عليه وينظر الي قمر
نغزت ملك جوري وجنه واشارت ناحية الباب وجدو رحيم ثم نقلوا بصرهم ناحية قمر وجدوها تتدرب ولم تاخذ بالها
نظر رحيم اليهم و اشار اليهم ان يخرجوا من الغرفه
هز راسهم و اشارو الي مالك خرج هو الاخر لم يبقي غير رحيم وقمر
نظرت قمر حولها لم تجد احد ثم نظرت تجاه الباب وجدت رحيم يقف
قمر: رحيم انت هنا من امتا
ذهب رحيم تجاه قمر وفك زراير بذلته وخلعها عنه
وعلقها وقال: مشيوا من بدري .......
نظرت قمر اليه وقالت: احضر لك اكل
وقف رحيم امامها ومد يده وخلع عنها حجابها وقال
: لا داده زينب ها تجهز الاكل
ثم مشي يده علي شعرها وقال: لما تكوني عوزه تتدربي علي الملاكمه انا ادربك ماشي
نظرت قمر الي وجه رحيم وهزت رأسها
رحيم:.......
↚
بدأ رحيم في تدريب قمر علي كيفية الدفاع عن نفسها...... كان يستغل كل الوقت في الاقتراب منها
اصبح رحيم عاشق لكل تفاصيل قمر
وقف ينظر اليها وهي تضرب كيس الملاكمة وهي ترتدي القفازات الخاصه به........
رحيم: انا من رأى كفاية كدا
قمر وهي تلهث من شدة التعب قالت: ماشي
ناولها رحيم المنشفه وقال: نشفي عرقك
اخذت قمر المنشفه وقالت: شكرا
جلس رحيم علي كنبه وجاءت قمر وجلست بجواره
رحيم: قمر جهزي نفسك عشان جاسر ويوسف ومازن ومراته جين عندنا علي العشاء
قمر بابتسامه: حاضر
ذهبت قمر الي غرفتها ودخلت الي المرحاض
خرجت وجدت رحيم يقف وهو لا يرتدي غير البنطال
وقفت تنظر الي هيئة لا تصدق انها تزوجت من رجل
مثل هذا رجل لا تراه غير في لافلام
انه فارس احلام كل فتاه
لبس رحيم تي شرت اسود علي بنطال تي رنج اسود والتفت الي قمر وجدها تستند علي الحائط
ذهب إتجاه ها وقال: مالك
قمر: مبسوطه اني متجوزتش وحد بكرش وذهبت اتجاهه ومشت يدها علي عضلات يده لا تعلم من اين لها بكل هذه الجرأه وقالت: ورياضي وعنده عضلات.... ومشت يدها علي العرق البارز في يده وقالت...... بحبهم اوي... وانا كنت صغيره كنت بحب امشي ايدي علي العرق ده عند بابا......
ومشت يدها علي وجهه وقالت: ودقنه خفيفه ورموشه طويله عارف كل ما أشوف رموشك بيبقي نفسي المسهم ووضعت يدها علي شعره الاسود
وقالت: بحب شعرك اوي نفسي امشي ايدي فيه
كان رحيم يستمع الي قمر بتركيذ شديد اعجبته لمستها....... كانت عضلات جسده تتصلب عندما كانت
تمشي يدها علي منحنيات كتفه ووجهه
نظرت قمر في عين رحيم وجدتها شديدة السواد
لف رحيم يده علي خصرها وقال بصوت منخفض
: اممم وايه كمان
قمر بصوت هامس قالت: بحب حنيتك علي اخوتك اوي.... بحب اول ما اقوم من النوم علي حضنك..... بحب استناك ترجع من الشغل عشان تكون اخر شخص سمعت صوته وشوفته قبل ما انام
..... تعرف انا بغير من ملك لما تحضنك بحس بنار
ببقى عوزه اجبها من شعرها وانط في كرشها اجبيب مصارينها...... بس برجع انهر نفسي ازي دي اختك دي بنته الي مخلفهاش ..... بس اعمل الي بحس بنار في قلبي...... وقول حضن رحيم ملكي محدش يشاركني فيه..... برجع اقول كدا غلط...... تعرف لما روحت الشركه وشوفت جميله دي ومنظرها حسيت بنار في قلبي ازي دي كل يوم قدامك تقف معك تشوف كل انفعالاتك اللي من حقي انا بس
لما نادت اسمك قدامي كانت عاوزه اضربها وابوظ خلقتها... بس لما شتمتني .... لقتها فرصه اعمل فيها
اللي بفكر فيه..... زعلت منك لما قولتي اعتذرلها
لقيت نفسي بقارن بيني وبها وعقلي طلعها الكسبانه
ثم سكتت بعض الوقت وقالت: رحيم انا بحبك
عارفه انو غلط بس اعمل ايه قلبي مش بعرف اتحكم فيه..... عارفه ان جوازنا من الاول اتفاق بس انت اول رجل في حياتي عمري ما اختلط مع اي راجل
لما كنت في الورشه كان بابا هو اللي بيتعامل مع اي راجل انا كنت بصلح معاه بس مش بتكلم مع حد
حتي في المدرسه كنت في حالي
لا عندي اصدقاء...... كنت بعزل نفسي بعيد حتي البنات
ماكنش في غير مالك. ودا كان صديق الطفوله اخوي الصغير اللي كان بيدافع عني لما نكون في الورشه سوي.........
كان رحيم يستمع الي قمر وهو لا يصدق نها اعترفت بحبها له وانها تغار عليه لهذه الدرجه...... ان قلب رحيم يقرع مثل الطبول
نظرت قمر الي رحيم منتظره اي كلام
رحيم: قمر انا ب...... وقبل ان يكمل كلمته استمع صوت الباب يقرع
رحيم: احم مين
ملك: رحيم جاسر ويوسف تحت ومازن وفي موزه معاهم وعوزينك
↚
ابتعد رحيم عن قمر وقال: نكمل كلامنا لما الضيوف تمشي
نظرت قمر اليه كثيرا وقالت: عاوزه حاجه تطمني
خايفه ترفض حبي ليك
اقترب رحيم منها ومال عليها وقبل جبهتها وقال: انتِ جوهرة ثمينه ماقدرش افرط فيها
يلا ننزل
في الاسفل كانت كلا من جنه وجوري
جالستان في الصالون
كانت جوري تقرأ كتاب نزار قباني
وجنه كانت تتصفح علي الانترنت
دخل عليهم كلا من جاسر ويوسف ومازن ونور
نظر جاسر الي من اسرت قلبه
وجدها تقراء الكتاب الذي أعطها إيه
نظر يوسف الي حبيبته وجدها تجلس وهي تفتح اللاب وهي تاكل شيبس
نظر سيف الي اخوته وقال بصوت عالي: اتفضلوا
نظرت كلا من جنه وجوري الي من يقول سيف اتفضلو وجدتا جاسر ويوسف
احمرت كل من جنه وجوري كثيرا
ثم وقفوا وسلموا عليهم
سيف: مدام نور دول اخواتي جنه وجوري
نور: اهلا وسهلا
نظرت كل من جنه وجوري الي المرأه التي تقف بجوار مازن جنه بتلقائيه اطلقت صفيره عاليه وقالت: مين المزه الجامده دي
جوري وهي تنظر الي نور قالت: انتوا جايبين الصروخ دا منين
لف مازن يديه علي خصر نور وقربه منه وقال: بس يابت انتِ وهي متعاكسوش مراتي عارفين احمدوا ربنا انكم بنات كان زامنكم ميتين
جوري: وهي تقف امام نور قالت: انتِ مرات دا ازاي
مازن: جاسر حوش خطيبتك من قدامي
جاسر: بعد اذنك بقى يا سيف هز سيف رأسه
امسك جاسر يد جوري وخرج الي الحديقة
نزل رحيم بصحبة قمر وتعرفت قمر علي نور وانبهرت بجاملها
وكذالك ملك كانت امسيه رائع تجمع بين الاسرة
في اليوم جديد
كان ادوارد يركب علي السفينة وكان في قاع السفيه يوجد خمسون بنت لا يتجاوز اعمارهم العشرون
ادوارد وهو يتكلم مع بترو
ادوارد: اجل لقد عبرت الحدود مصر ولم يتم كشف شيء
بترو: حسنا هل زال شكك في رحيم
ادوارد: حسنا لنقول انه لا يعمل مع الشرطه لكنى لا احبه
بترو: وهل سوف تتزوجه لكي تحبه ما يهمني هو عمله لا تنسي انه ادخل الشحنة امس ولم ينقص منها اي شيء
ادوارد: حسنا سوف اغلق لانه تبقي اربع ايام واصل الي اليابسه
بترو: عندما تصل وتعبر من الجمرك اخبرني
ادوارد: حسنا يا صديقي
اغلق ادوارد الهاتف ونظر الي المرأه التي امامه وهي
تبتسم بدلع قالت: أنكمل ما كنا نفعله قبل رن بترو عليك ثم قطمت شفتها
ادوراد وهو يقبلها قال: هيا بنا
دخل ادوارد والمرأة الي الغرفة
↚
عند قمر كانت تجلس في غرفتها وهي شارده فما حدث واعترفها لي رحيم انها تحبه لكن هو لم يلحق ان يعترف شعرت انه كان سيقول انه يحبها
لكن جاءت ملك
قمر: الله يسامحك يا ملك مكنتيش عارفه تتأخري شويه اهو هو كمان سافر
افتكرت قمر عندما عاد كلا من مازن وزوجته و جاسر ويوسف الي منزلهم
وعندما دخلوا الي الغرفة طلب منها ان تجهز له ملابس في حقيبه سفر
قمر: رحيم انت هتسافر
رحيم : ايوا يا حبيبتي جالي شغل مستعجل
قمر: طيب انت هتغيب
رحيم : لا كلها اسبوع وارجع
قمر : طيب انت هتسافر امتى
رحيم : علي تلاته الفجر
قمر: بعد 3 ساعات
رحيم : ايوا
دخل رحيم الي المرحاض
وبدأت قمر في اخراج ملابسه ووضعتها بجوار شنطه السفر واحضرت زجاجة عطره ومشط وكريم الخاص به وساعته و
خرج رحيم من المرحاض وهو يلف علي خصره المنشفه نظر الي السرير وجد قمر تطبق ملابسه وهي تبكي....... ذهب رحيم اليها ومسح دموعها وقال: بتعيطي ليه بس
قمر: عشان انت هتوحشني
رحيم وهو يقبلها من ثغرها بشغف لم ينتهي
ابتعد عن قمر ونظر الي هيئتها وضع جبهته علي جبهتها وقال بصوت متحشرج من فرط مشاعره: سبع ايام وهتلاقيني هنا
حضنته قمر وبكت كثيرا وقالت: متبوصش علي اي واحده هناك غض بصرك
ضحك رحيم وقال: هههه ليه قطع الارزاق دول حتى ملونين
قمر وهي تضربه علي صدره قالت بشراسه اعجبت رحيم: عارف يا رحيم والله لو بصيت في وش واحده من الملونين دول لا هنط في كرشك اعرف ان قمر غيرتها وحشه
رحيم: انا بدأت اخاف منك ثم ابتسم وقال: وبعدين انا ابص لبره ليه وانا معايا القمر بنفسه
قمر بغرور مصطنع: البلدي يكسب
افاقت قمر علي رساله من هاتفها؟
........؟....
↚
كانت جوري تجلس في غرفتها وهي شارده
في أحدث ليلة امس
كان جاسر يمسك يدها وذهب إلى الحديقه
جلس علي العشب ثم نظر امامه علي القمر
وقفت جوري حائرة نظرت اليه ثم جلست بجواره
ونظرت الي القمر بعد مرور بعض الوقت
قالت جوري وهي تفرك يدها: شكرا علي الهدية
نظر اليها جاسر وقال: عجبتك
اخرجت جوري السلسلة التي تختبئه تحت حجابها
وقالت: ايوة جميله اوي السلسلة وجميل الكتاب
اجمل ما فيهم الورده جاسر انا بحب الورد اوي بالاخص الجوري
جاسر: والرساله اي ردك
احمرت جوري كثير.. قالت جوري: احم..... كلامك حلو منكرش اني قراتها كتير استغربت ازاي
هو بيحبني كدا.... مع اني عدد المرات الي شوفتك فيها اتنين او تلاتة ..... سمعت عن الحب من اول نظره
بس عمري ما شوفته....... بس انا هقولك ردي يوم كتب كتابنا
نظر جاسر اليها كثيرا ثم ابتسم وقال: منتظرك
انا اتفقت مع عمو ماجد ان كتب الكتاب اخر الشهر
جوري: ماشي
جاسر: جوري انا مسافر انهارده
جوري: مسافر فين وليه
جاسر: شغل في ايطاليا
جوري: تروح وترجع بالسلامة
جاسر: الله يسلمك يلا ندخل جوه
وقف جاسر وجوري ودخلوا الي المنزل
ورجعت جوري الي ارض الواقع علي يد تهزها
نظرت الي من يهزها كانت ملك
ملك: مالك ياجوري بكلمك مش بتردى
جوري: معلشي شردت شويه
نظرت جوري الي الهاتف ثم قفلته
ملك: طيب مترني عليه
جوري: مين دا
ملك: اللي مستنيه منه اتصال
جوري: يعني ارن
ملك: ايوا
جوري: طيب
ملك: انا هروح اذاكر شويه سلام
رنت جوري علي جاسر
عند جاسر
كان جاسر ينام في غرفته استيقظ علي رنين هاتفه
فتح الهاتف من غير ان ينظر الي اسم المتصل
جاسر بصوت يملأه النوم قال : الو
صمتت جوري بعض الوقت ثم قالت: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عندما استمع جاسر الي صوت من تحدث اعتدل ونظر في الهاتف يتاكد ان المتصل عليه هي حقآ جوري
عندما تاخر جاسر في الرد نادت على جوري قالت
بصوت ناعم: جاسر انت معايا
عندما سمع جاسر صوت جوري وهي تقول اسمه
وجد نفسه يتخيلها وهي تناديه وهي امامه ان تلك الشفاه الكرزية تنادي اسمه تمني ان يقطمها
عندما غاب جاسر في الرد اعتقدات جوري ان جاسر اغلق لاتصال نظرت في الهاتف وجدته لا يزال معها علي لاتصال نادته مره اخري
جوري: جاسر انت معايا
جاسر: جوري متناديش اسمي بطريقة دي
جوري باستغراب: طريقه اي
جاسر : صوتك ناعم لما بتقولي اسمي ببقى عوز اكل كرز
جوري باستغراب: ازي يعني وبعدين متاكل كرز
جاسر : ياريت بس اي الصباح الجميل دا
جوري : جميل ازاي
جاسر: الوحد يصحي كل يوم علي اجمل صوت دا كدا ربنا راضي عليا
جوري بخجل : عادي انا كنت بطمن عليك
جاسر بابتسامه: ياريت والله لو كل يوم تطمني عليا بس امانه متناديش اسمي بطريقة دي وانا وقف أدامك غير لما تكوني مراتي
جوري باستغراب : ليه يعني
جاسر: اصل ممكن اتهور واكل الكرز
جوري بغباء: وهو انت هيكون معك كرز وانا بنادي عليك وبعدين متاكل كرز محدش حيشك
جاسر: عارفة يا جوري انا والله نفسي اكله كله بس الصبر حلو
↚
جوري: انا مش فاهمة حاجه
جاسر: ولا تزعلي نفسك افهمك عملي بس لما تكوني في بيتي
لم تفهم جوري كثير ولكن شعرت ان الموضوع مخجل
جوري وهي تغير الموضوع قالت: انت فطرت
جاسر: لسه في السرير
جوري: طيب قوم اتوضي وصلي الصبح وافطر قبل ما تروح الشغل
جاسر: ماشي
جوري: طيب سلام عليكم
جاسر: وعليكم السلام
وانتهى الاتصال وكل واحد فيهم يبتسم
عند جنه كانت تجلس في غرفتها وهي تفكر في يوسف نظرت الي الهاتف وجدت اتصال من Baby
فتحت لاتصال وهي سعيده جدا
قالت بصوت رقيق: الو السلام عليكم
يوسف: وعليكم السلام عامله ايه يا قلبي
جنه: الحمدلله بخير وانت عامل ايه
يوسف: بخير طول ما حبيبتي بخير
جنه: ومين بقا حبيبتك دي
يوسف: واحده ساكنة في قلبي نفسي تحن وتقولي كلمه تبل ريقى
جنه بابتسامه قالت: ان شاء الله هتبله بس في بيتك
يوسف: ماشي وانا مستني
جنه: انت فين كدا
يوسف: في الشركه رحيم و جاسر ومازن سافروا
وادبست انا وسيف في الشغل
جنه: ربنا معاك اسيبك بقا تروح تكمل شغلك
يوسف: هيوحشني صوتك
جنه بخجل: طيب
يوسف: طيب اي
جنه: ماشي
يوسف: هو اي دا اللي ماشي
جنه: ماشي علي كلامك
يوسف: الي هو اي بقى كلامي
جنه: اللي انت قولته من شويه
يوسف: ايوة عاوز اسمعه انا قولت ايه
جنه: يوسف الله
يوسف وهو يقلد صوت جنه قال: يوسف الله
ضحكت جنه بكسوف
يوسف: جنه يا حبيبتي ابقي غيري الاسم الي انتي كتبه علي التلفون دا
جنه: لا عجبني مش هغيره
يوسف: والله الواحد هبته هتتهز لو حد شاف لاسم بالاخص الود مازن
جنه وهي تقلد الاطفال قالت: علث يا بيبي
يوسف: قلب البيبي بقا
جنه: يلا روح كمل شغلك سلام
يوسف: سلام يا قلبي
اغلقت جنه الاتصال وشردت فيما حصل امس عندما وجد يوسف اسمه في الهاتف باسم بيبي
كانت جنه ويوسف يجلسون في التراس
يوسف: جنه هاتي تليفونك كدا
جنه: ليه
يوسف: متخافيش هكتب بس رقمي
جنه: رقمك معايا
يوسف: ورني كدا مسجلني ايه
جنه: وانت عاوز تشوفه ليه
اخرج يوسف تليفون ورن علي جنه كان مسجلها جنتي نظر علي اسمه الذي ظهر علي الشاشه وجده باسم بيبي
يوسف: بيبي يخربتك بوظتي هبتي
جنه وهي ترمش ببرأه مزيفه قالت: مين انا خالص
يوسف: خالص انا يوسف اللي بيخاف مني رجاله بشنبات يتقالي بيبي جنه غيري الاسم
جنه: اي رأيك في كتكوتي
يوسف: كتكوتي يبقى الواحد امه تحمل فيه تسع شهور
ويفرحو انه جه راجل ويكبر ويقولو الرجل جه الرجل رح وتجي واحده زيك تقوله يا بيبي ويا كتكوتي وارنوبي......... لا وايه ارنوبي عجبه الكلام
ضحكت حنه وقالت بصوت ناعم كثيرا: يوسف بيبي
نظر يوسف اليها وقال: جنه انتي كده بتلعبي بالنار
وهي مولعه لوحدها
ضحكت جنه وقالت: الله وانا مالي يا لمبي
يوسف: ادلعي حلو كله هيطلع عليكي لما تكوني مراتي
جنه بدلع وهي تنظر في عينه قالت بصوت منخفض: واهون عليك يا بيبي
نظر يوسف الي ثغرها وعينها وقال: الكل يهون ألا انت ياقلب البيبي
ثم ابتعد واطلق زفير وقال: جنه الله يهدكي قومي من جنبي
جنه باستغراب: ليه هو انا عملت ايه
يوسف بوقاحه: اصل انا ماسك نفسي بالعافيه وممكن اتهور واكل الفراولة اللي نفسي ادوقها ثم نظر الي ثغرها......... زقته جنه وخرجت من التراس وذهبت الي غرفتها ووضعت يدها علي خدها الذي يشع احمرار
↚
فاقت جنه علي رساله الي هاتفها
نظرت اليها وجدت رساله من يوسف
"بحبك ياجنتي❤"
******
نظرت قمر الي هاتفها وجدات رساله من رقم غريب
فتحت الرساله لم تجد فيها شيء
قمر بستغراب قالت: يمكن الرقم غلط
لم تهتم قمر وذهبت الي غرفتها
وجلست علي السرير وفتحت الهاتف ورنت علي رحيم
كان رحيم نائم في الفندق
استيقظ علي صوت رن تلفون
فتح رحيم الاتصال وقال بصوت مليء بالنوم قال: الو
قمر: السلام عليكم
رحيم وهوا يعتدل قال: وعليكم السلام
قمر: عامل ايه
رحيم: بخير الحمدلله وانتِ
قمر: تزيد حمد يارب انا بخير الحمدلله
رحيم: دايماً يارب
قمر: كنت بطمن عليك انت فطرت
رحيم: تسلملي..... انا لسه في السرير
قمر: ماشي ياقلبي
ثم صمتت بعض الوقت
قمر: رحيم
رحيم: نعم
قمر: خلي بالك من نفسك وغض بصرك
ضحك رحيم وقال: ماشي هبقى اغمض لو شوفت واحده قدامي
ضحكت قمر وقالت: طيب ابقى خلي بالك لتخبط في حاجه وانت مغمض
رحيم وهو مستمتع بغيرة قمر وقال: اصدق واحده اغمض عني الاقي واحده في حضني
قمر بغيره لكنها تثق ب رحيم قالت: رحيم حبيبي مش بياخد حد في حضنه غير قمر عشان حضنه ملكي بس
رحيم بابتسامه: يا سيدي علي الواثق
قمر: طبعا لازم اثق انا مش معايا اي حد انا معايا رحيم الشاملي
رحيم: انتِ بتجيبي الكلام دا منين
قمر: من قلبي اليل انت امتلكته
رحيم: يسلملي قلبك
قمر: تمام اسيبك تفطر وتجهز نفسك عشان الشغل
رحيم: قمر
قمر: نعم
رحيم: وحشتيني و وحشني اهتمامك وحشني كل حاجه بتعمليها لي
قمر: بجد والله
رحيم: والله
قمر: وانت كمان وحشتني
وانتهى الاتصال
وذهب رحيم اخذ حمام وخرج ادي فرضه
وارتدي ملابسه عباره عن بدله سوده وساعه سوده و صفف شعره باحترفيه وغلق ازرار قميص وترك اول ثلاثة ازرار ولم يرتدي كرافت لأنه يختنق منها
ووضع عطره المميز الذي صنع خصيصا له
وخرج من الغرفه وقابل كلا من مازن و جاسر
وذهبوا الي الشركة
عند البترو
كان يجلس في قصره وجد هاته يرن برقم الرجل الذي يراقب رحيم
فتح الهاتف وقال: الو
الشخص: سيدي ان رحيم سافر امس
بترو: الي اين
الشخص: الي ايطاليا يوجد عمل مستعجل في شركته هناك وسافر هو واصدقائه
بترو: حسنا رن علي رجالنا هناك وراقبوه
الشخص: حسنا سيدي
اغلق بترو لاتصال
↚
وصلت السفينة التي بها ادوارد الي ميناء هامبورغ
بألمانيا هو اكبر ميناء في المانيا وثاني اكبر ميناء في اروبا نظر ادوارد الي الميناء وجده البيرتو ينتظره هوا ورجل اخر رست السفينة في الميناء ودخلها كل من البيرتو والرجل الذي سيعاين الفتيات
ويتأكد انهم موجودين في السفينة
نظر ادوارد لهم وقال: انهم في القاع
الرجل: أحب ان اتأكد بنفسي
ادوارد: حسنا تفضل
نزل كلا من البيرتو والرجل و ادوارد الي باطن السفينة وكان معهم كثير من الحراس
ادوارد: افتح هذا الباب
فتح الحارس الباب الذي يوجد خلفه فتيات كثرة
دخلوا الي الدخل واخذ الرجل يتفقد الفتيات
وقبل ان يتكلم وجد الشرطة الألمانية
اقتحمت المكان وتم القبض على ادوارد والبيرتو والرجل
وتم تسليم الفتيات الي السفارة المصرية في المانيا
كان رحيم موجود في السفارة منتظر البنات
انه اتفق مع الحكومة الألمانية في القبض على شبكة التي تتاجر في البنات والأسلحة وإلخ.....
رحيم وهوا يجلس في مكتب مدير السفارة قال: شكرا لتعاونك معنا
مدير السفاره: العفو يا سيد رحيم
رحيم : حسنا سوف نغادر
خرج رحيم وقابل كلا من مازن وجاسر
مازن: عرفلي اسامي وعناوين البنات وبكرة ان شاء الله هيكونوا في بيوتهم
هز رحيم راسه وقال: تمام يلا نمشي
ركب رحيم وجاسر ومازن في سيارة واحده وذهب الي الشركة
جاسر: كدا معتش غير بترو
رحيم: على ما نوصل مصر هيكون اتمسك
مازن: وبكدا تكون المهمة تمت
جاسر: رحيم بس انت كدا برضو معرفتش مين موت عيلتك
رحيم: بس انا اعرف مين اللي موتهم
مازن: وسيبه كدا
رحيم: اممممم مين قالك إني سايبه
جاسر: تمام كدا فرحي اخر الشهر
رحيم: هو مش كتب كتاب وشبكه
جاسر: خير البر عاجله وهمتك معايا نقنع سيف وماجد باشا
هز رحيم راسه
عند بترو
كان بترو يتفقد الشحنة التي وضعها رحيم في مخازن بترو كان يتكلم مع من سيأخذ هذه الشحنة ويوزع في انحاء مصر رن هاتفه نظر الي الهاتف وجده اتصال من اروبا
بترو: نعم يا سيدي
.........................
بترو بفزع: كيف قبض عليه
........................
بترو: حسنا سنجد شخص مكانه غدا
أغلق بترو الاتصال وهو يفكر كيف وهم دائمًا يتاجرون في الفتيات ولم يكتشفون ابدا
شك في رحيم
رن علي الرجل الذي كان يراقب رحيم
وقبل ان يجيب داهمت الشرطة المكان وتم القبض علي بيترو
في منزل الشاملي
كانت كلا من جوري وجنه وملك وقمر كل واحده تمسك كتاب تذاكر فيه
دخل عليهم مالك وقال: انتوا مالين الصالون كتب كدا ليه
ملك: ملكش دعوه دا بدل ما تيجي تذاكر معانا
مالك: لا انا بذاكر قبل الامتحان بخمس دقيق
جوري: مالك هو انت مش من اهل البيت دا انت فين اليومين دول مش باين
مالك: في النادي
جنه: وحضرتك بتذاكر امتى ان شاء الله
مالك: لسه قايل من شويه قبل الامتحان بخمس دقايق
جوري: فاشل
ملك: وانبي انت اللي فاشله دا بيطلع الاول كل سنه على مستوي المحافظة
نظرت جوري الي مالك وقالت: ازاي انا ولا مره شوفته بيفتح كتاب او بيروح دروس
قمر: كنت بذاكر له في الورشة في الاعدادي
↚
ملك وهي تقفل الكتاب وقالت بقولكم ايه انا زهقت من المدرسة ومن الدروس........ جنه مش رحيم كان قايل ان احنا هنروح الملاهي
جنه: ايوا المفروض كنا نروح من الاسبوع اللي فات
بس هما سافروا
مالك: انا ماشي
جنه: على فين يا أخويا
مالك: رايح الشركة
ذهب مالك الي شركة رحيم للهندسة وجد يوسف وسيف يعملون
يوسف: يالهوي مش عارف رحيم كان بيلحق يدرس كل الملفات دي امتى ويأخد القرار الصح امتى
سيف: مش انتا شغال معها في الشركة من زمان
ازاي مش عارف
يوسف: انا كان اخري الحسابات
مالك وهو يجلس على الكرسي الذي امام سيف
: رحيم هيرجع امتى
يوسف: بكر ان شاء الله ليه بتسأل
مالك: في منافسة في النادي للملاكمة وانا مشارك وعاوزه يحضر وانتم مدعوين
سيف: امتى
مالك: بكرة
يوسف: مش المفروض تكون في النادي تتدرب
مالك: شويه وهمشي
في يوم جديد
وصل كلا من رحيم ويوسف وجاسر الي ارض الوطن ومعهم الفتيات
رحيم: جاسر اتأكد ان كل بنت رجعت بيتها وعرف اهلها اللي حصل
جاسر: تمام
ركب رحيم سيارته وذهب الي منزله
دخل الي المنزل لم يجد أحد به استغرب كثيرا
لكن لم يهتم دخل الي غرفته وجد قمر تجلس وهي ترتدي شورت جينز وبدي كت وربطه شعرها بعشوائية وتجلس حول مجموعه كبيره من الكتب
وقف رحيم علي باب الغرفة وهو هائم في شكل قمر
وجمالها وهي تذاكر رفعت قمر رأسها وجدت رحيم يقف امام الغرفة
قمر وهي تقف وتجري ناحية رحيم وتحتضنه قمر: رحيم جيت امتا انتا وحشتني اووي
رحيم وهو يستقبل قمر في احضانه يشعر ان روحه ردت اليه........ لا يصدق انه لم ينم من اسبوع بسبب بعدها عن حضنه........ لقد اشتاق الي كل شيء
استنشق رحيم عطر قمر بانتشاء كأنه يأخذ جرعه من المخدر الذي ادمنه.
ابتعد رحيم عن قمر وقال: البسي حاجه وتعالي معايا
قمر: هنروح فين
رحيم وهو يمشي يده على خدها قال: هخدك لمكاني المفضل
قمر: ماشي لحظه بس
جاءت قمر ان تبتعد عن رحيم شدها رحيم اليه وقبلها من ثغرها فتره من الزمن ثم ابتعد ومشي يده علي شفتها المنتفخة اثر قبلته وقال: وحشوني الكرز
احمرت قمر كثيرا ثم ابتعدت وذهبت الي غرفة الملابس بدلت ملابسها وخرجت الي رحيم امسك رحيم يدها وخرج من المنزل وركب سيارته وقادها
رحيم : اومال فين اهل البيت
قمر: في النادي بيشجعوا مالك
رحيم : هي النهاردة المنافسة
قمر: ايوة
↚
وصل رحيم الي المطار
قمر: رحيم احنا هنا ليه
رحيم وهو يمسك يدها واخرج حقيبة من السيارة قال: هنروح نقضي شهر عسل
قمر بسعادة: بجد والله هنروح ....... لا تكون جزر المالديف
رحيم : لا هنروح محمية نبق بسيناء وان شاء الله لما تخلصي السنه دي هخدك ونروح المالدليف
قمر بسعادة : بجد والله هنروح سينا رحيم نفسي اشوف سانت كاترين
رحيم: ماشي
اخذ رحيم قمر الي سيناء ليقضي شهر من الحب والسعادة ...... فقد اعترف رحيم بحبه لقمر في منطاد وهم ينظرون الي شروق الشمس ووقف المنطاد علي جبل سانت كاترين
شهر خلد في ذاكرة قمر ورحيم
بعد مرور شهر وجاء اليوم المنتظر
يوم كتب كتاب كلا من جنه علي يوسف وجوري علي جاسر
كان جاسر ويوسف يجلسان في غرفة سيف
ينتظران موعد كتب الكتاب
وهم بابهى طلتهم
جاسر: سيف اومال فين ماجد باشا مش باين
يوسف: حتى رحيم رجع من شهر العسل وسافر تاني
سيف: مش عارف والله بس انا رنيت علي بابا قالي كلها ساعة ويكون موجود
جاسر: سيف ما تقول لأبوك يخليه فرح وكتب كتاب لزم يعني اخر الاسبوع الفرح
سيف: حاولت ما رضاش.
نظر سيف الي هاتفه عندما وجد رسالة مِن مَن اثرت قلبه
"صباح الخير"
رد عليها جاسر
"صباح اجمل يوم ❤
عامله ايه يا حبيبتي
ردت جوري وقلت
الحمد لله بخير بس متوترة شويه
جاسر: ليه بس دا حتى النهاردة هتكوني زوجتي وقرة عيني
نظر جاسر الي يوسف وسيف وجدهم ينظرون الي الهاتف وهو يكلم جوري
جاسر: في حاجة يا شباب
يوسف: لا كمل ولا كإننا موجدين
جاسر: لا والله
سيف: والله
جاسر: انا قايم انتوا عيال رخمه
يوسف: وانا كمان هاقوم اشوفلي اي خن هنا اكلم الموزه بتاعتي
سيف: غور يا أخويا منك له
↚
بارك الله لكم وعليكم وجمع بينكم بالخير
هكذا انهى المأذون كتب كتاب كلا من جوري و جاسر وجنه ويوسف وبدا الاحتفال
كان رحيم يقف بجوار قمر وهو يلف يده علي خصرها ولا يتركها
قمر وهي تنظر الي رحيم قالت : هروح ابارك للبنات
رحيم: لا هنروح سوي دلوقتي يا حبيبتي
قمر: ماشي يا حبيبي
جاء عليهم سيف
رحيم: مالك
سيف: خايف علي بابا مجاش كتب الكتاب حتي ماما مجتش وجوري وجنه زعلانين
رحيم: وانت مش عارف هما فين
سيف: لا عرفت ان بابا اخد طياره انهارده علي باريس
بس رايح هنك ليه مش عارف
رحيم: تمام تعالي نروح عند البنات
ذهب كلا من قمر ورحيم وسيف عند البنات
عند جنه وجوري
كانت كلا من جنه وجوري ينظرون الي الحاضرون
وهم يبحثون عن ماجد وسوزان
ترقرق الدموع في عينهم لعدم مجيئهم
ووقفهم معهم في مثل هذا اليوم
جاءت عليهم ملك وقالت:بتعيطوا ليه؟
جنه بزعل واحباط: ماما وبابا مجوش
جوري وهي تمسح دموعها قالت بقهر : يعني هي حاجه جديده عليهم هما كدا علي طول
جاسر وهو يأخذ جوري في احضانه
قال: متزعليش يا حبيبتي كل غايب وله عذره
يوسف قال: ان شاء الله هيكون موجودين في الفرح
جاء عليهم سيف وقمر ورحيم
قمر وهي تأخذ جنه في احضانها قالت: الف مبروك يا حبيبتي
جنه: الله يبارك فيكي ياقلبي
ثم انتقلت الي جوري واخذتها في احضانها
وقالت: الف مبروك يا جوجو
جوري: الله يبارك فيكى
قمر بابتسامة قالت: اي مفيش حد هيرقص فين المهرجانات
ملك: مالك رح يشغل حاجه بدل الملل اللي احنا فيه دا
جنه وهي تبتسم قالت: دا انا هولعها انهارده
جوري: يلا علي المنصه
قبل ان تتحرك اي واحده منهم وجدو يد من الفولاذ تمسك يدهم
يوسف: علي فين
جنه: رايحه ارقص
يوسف وهو يقترب منها قال: وحضرتك متجوزه سوسن عشان ترقصي قدام الناس كدا
جنه: عادي علي فكرة انهاردة كتب كتابي وعاوزه افرح
يوسف: ابقي ارقصي في بيتنا احسن علي الاقل انا جوزك ثم غمز لها
احمرت جنه من الخجل وقالت: انا عاوزه ارقص دلوقتي...... اقولك تعالي ارقص معايا
شدت جنه يوسف قبل ان يتحدث
جاسر: علي فين الهمه
جوري: هرقص
جاسر: لا مافيش رقص
جوري: عشان خاطري انهاردة كتب كتابي يا جسور يا حبيبي
جاسر: حبيبك
جوري بدلع قالت: حبيبي هيسمحلي اني ارقص انهاردة صح ياقلبي
جاسر بتوهان قرب منها وقال: حبيبك لو ما بعدتيش عنه دلوقتي هيعمل حاجات هيندم عليها
ثم نظر الي ثغرها وقال: وفي فكره هموت واكل منها
جوري: عشان خاطري انهاردة ويوم الفرح بس
وقبل ان يتحدث وجدها مسكت يده وذهبوا الي المنصه
↚
رحيم وهو يقترب من قمر ولف يده علي خصرها قال: امممم مقولتليش انك بتعرفي ترقصي
قمر بخجل: ايوا عادي
رحيم : طيب
قمر: طيب سبني
رحيم: هتروحي فين
قمر: هروح معهم
رحيم: لا عاوزه ترقص استني نطلع للاوضه
وارقصي زي ما انتي عايزه
صمتت قمر من شدة الخجل
بدأ مالك في تشغيل المهرجانات
فبدأ بمهرجان يا اسبايسي
بطل الكوكب وحش كون علي التك توك دي اجمل بنت
حض في دلعها باحلي عيون
بيغيرو منك.......
وبدا الكل في الرقص الشعبي
وكان كل من في حفل كتب الكتاب يرقصون ويغنون مع بعض المهرجانات
جاءت سوزان الي جنه وجوري وعندما وجدت جنه وجوري سوزان وهي تأتي اليهم ابتسمت وقالوا بسعاده: ماما انا مش مصدقه انك هنا ثم احتضنتها
سوزان بابتسامة مزيفه: طبعا يا حبيبي ازي محضرش فرحكم
نظر اليها رحيم كثيرا
جوري : يا رب بابا يجي هو كمان
كانت حفل كتب الكتاب اقل ما يقاله عنه انه رئع
رجع المعازيم الي بيتهم ولم يحضر ماجد الحفل
كان الكل مجتمعون في المنزل وهم يضحكون دخل عليهم ماجد وهو بجواره سيده
نظر الكل الي من تقف بجوار ماجد ثم ينقلون بصرهم الي سوزان
نظرات سوزان الي التي تقف بجوار ماجد وهي مرتعبه
جوري: مستحيل مين دي
جنه: بابا مين دي
نظرت المرأه الي جنه وجوري بعيون دامعه
ماجد وهو يأخذها في الحضانه قال: دي مامتكم
سيف باستغراب: اومال مين اللي هناك دي
نظر ماجد الي سوزان وقال: دي خلتكم
جوري: اي النكته السخيفه دي
جنه: انت عوز تقول لنا ان الست الي هي المفروض تكون امنا تكون خلفتنا....... وان ماما سابتنا ليها
ماجد بثبات: غلط هي ماسبتكوش هي الي اذت اختها وخدت مكانها استغلت انها ميته
سيف : ازي دا
حنين ببكاء: هي
ماجد: سوزان كل الاورق تم كشفها
جوري: انا مش فاهمه حاجه ازي دي مش امي
ماجد: انا هحكيلك
انا كنت بحب حنين جدا وبعد كدا حصل نصيب وتجوزنا كنت عارف ان سوزان معجبه بعصام ابو رحيم لكن عصام بيحب فيروز واتجوزها
حنين: فيروز كانت اعز صديقه عندي كنا صحاب دايماً
كان كل اسررنا مع بعض حتي لما هي حبت عصام
قالتلي انها بتحب
قولت لها ما تعترف له انك بتحبيه
"
فيروز: لا انا مش هقوله
حنين: ليه بس كدا هيطير منك
فيروز بابتسامه: يكفي اني ادعي لي ربنا انه يكون من نصيبي..... ولو مش من نصيبي ادعي ان حبه يخرج من قلبي ..... وربنا يسعده
حنين: تعرفي انا عاوزه اقولك حاجه
فيروز : اي
حنين: انا كمان بحب ماجد بس خايفه وهو كمان بيحبني
فيروز: خايفه ليه و عرفتي منين انه بيحبك
حنين: كلمني فون
فيروز: كدا غلط
حنين: ليه بس احنا الاثنين بنحب بعض
فيروز: اللي يحب حد يدخل البيت من بابه مش من تليفونه
حنين: بس هو مش هيعرف
فيروز: ليه بس
حنين: عارفه لازم الكبير اللي يتزوج الاول وعصام رفض انه يتزوج
فيروز: يا ستي يجي لبابكي ويقوله علي اسبابه
وهو يروح لباباه ويقوله انه هيقري فاتحه ويلبس دهب ومش هيتجوز غير لما عصام يتجوز
↚
حنين: ربنا يسهل ادعيلنا انه يوافق
كل هذا تحت سمع سوزان
كانت سوزان تغار من علاقة فيروز وحنين كثيرا
وبعد كدا انا قولت لماجد واتفقت معاه اني معتش هكلمه فون غير لما يكون بنا رابط رسمي
ماجد: روحت لبابا وقعدت اقنع فيه اسبوع
وعصام كان معايا لحد ما عصام قال لبابا انه عوز يخطب
وبابا فرح لما عرف مين اللي عايزها
اللي هي فيروز
بعد كدا اتجوزنا
وكانت حياتنا ماشيه كويسه لحد ما اختفت حنين بعد ولادتها من جنه
في ناش شهدت انها شافت عربيه بتقع في البحر
وصلنا لقينا عربية حنين مرميه هناك
جالي اكتئاب وحصلت لي صدمه
بعدها بسنه الكل بدأ يقنع في اني اتجوز سوزان
ومنكرش اني اتجوزتها عشان هي شبه حنين
وبعد جوازنا بسنه عملت حادثه ودخلت مستشفى حكومي يحصل الصدفه ان الغرفه اللي بتتعالج فيها حنين جنب الغرفه الي انا كنت فيها شفتها وعرفت انها فقدت النطق والحركة
ختها وسافرت باريس وهي بتتعالج هناك
حنه: عشان كدا كنت علي طول مسافر
ماجد: ايوا كانت حالت امك بتسوء اكتر من الاول
لما سافرت رجعت لقيت عصام ميت وفيروز
حنين: سوزان رنت عليا وقالت انها تعبانه وان بابا مسافر ومحدش معاه في البيت
روحت لما وانا في الطريق لقيت عربيه بتجري ورايا وبعد كده محستش بنفس غير واقعه في النيل
بعد كدة صحيت لقيت نفسي في المستشفى مش قادره اتحرك او اتكلم
فضلت علي هذا الحال وكنت كل يوم بدعي ربنا يقومني بسلامه او ارتاح احساسى بالعجز وحش كدا
لما لقيت ماجد دخلي الغرفه حسيت ان روحي ردتلي
اكمل رحيم وقال: بعد ما سوزان هانم عملتلك الحادثة
حبت تخش لعصام عن طريق ماجد بس هي معرفتش تعمل حاجه
فقالت ان لازم فيروز تموت
قالت لو كانت فيروز هي اللي ماتت كانت هي اللي مكانها
فتعمل اي قالت مش هتسيبهم يعيشوا بامان
راحت كلمت واحد قطع فرامل العربيه ولعب شويه في سلوك الكهربا عشان لو العربيه اتقلبت تولع علي طول فيموت...... ثم صمت قليلا وقال بصوت متحشر: فماتو ماكنش حد معايا في عزاهم غير سيف انا وهو عملنا عزا بابا
بعد كدا اخدتى سيف وبنات عمي وسافرتوا
ماجد: انا ساعتها كنت في باريس بعالج حنين مكنتش اعرف اي حاجه
سوزان بغل: ان طول عمري بكره فيروز
بكرهها من ايام الدراسه و كرهتها اكتر لما سمعتها
ب تعترف لي حنين انها بتحب عصام
انا مقدرش اشوفها سعيده لما حاولت اخد ماجد جه اتقدم لحنين بسبب كرهي لفيروز كرهت اختي
اتسببت في حادثه لفيروز بس اختي هي اللي جات
انا كنت برن علي فيروز وفيروز اللي ردت فجأة ه لقيت اللي ماتت اختي
حنين: وانتِ بترني كنت مع فيروز ولما سالتها انتِ عاوزه ايه قالتي انك تعبانه وعاوزه حد جنبك
ادتلها جنه وجوري واخدت العربيه بتاعتها عشان عربيتي عطلت
رحيم : وبعد دا كله لما لقتني اشتغلت
وعرفت اسس نفسي ووقف شركة بابا علي رجليها رجعتي عاوزه تستولي علي ثروتي عن طريق اخواتي
ماجد وهو يقف بجوار رحيم قال: رحيم كان عارف كل حاجه جتله من بعد موت عصام وقولته علي كل حاجه تفتكري ماكنتش بقرب منك من بعد جوزنا بسنه ليه عشان طلقتك من اول ملقيت حنين
بقتي محرمة عليا ...... فطلقتك في المحكمه
والمحكمه بعتت لك رساله بس انتِ ما شوفتيهاش
بس اتفقت انا ورحيم نكشفك بس بعد معافى حنين
رحيم: انتِ مفكرة ان كل العابك مكشوفه لما اتفقتي مع علاء يخطف قمر..... ولما سربتي صفقات من شركتي كل حاجه انتِ بتعملها تحت عني ولما اخدتي فون قمر وبعتي منه رساله لعلاء عشان اشك في قمر
نظرت سوزان الي كل من جنه وجوري وقمر ورحيم وحنين وماجد وسيف ومالك وملك ويوسف و جاسر
ثم ضحكت بهستريه وقالت: مش انا الي اخسر ثم اخرجت مسدس و ضغطت علي الزيناد وخرجت طلقه استقرت في جسد...........
↚
صوت سيارات الإسعاف يداوي في ارجاء الفيلا
وصوت سيارات الشرطه وهي تعتقل سوزان
وكان رجال الإسعاف يحملون شخص
ورجال الشرطه تمسك بسوزان
اجتمعت اسرة الشاملي امام غرفه العمليات
كانت كلا من جنه وجوري وملك يبكون
كان كل رجل يحتضن زوجته
لكن كان هناك من لم تكن زوجته معه كان يقف وهو ينظر الي الغرفه وكأنه في عالم غير عالمنا
جاء عليه مالك وقال: ان اشاء الله هتكون بخير قمر قوية
نظر رحيم في عين مالك لعله يجد الصدق فيهم وان حبيبته التي اخذت الطلقه بدلا منه تكون بخير
ملك وهي تبكي قالت: انا هروح اصلي ربنا ينجيها
جنه: خديني معاكي
جوري: وانا كمان
دخلت الفتيات الي مرحاض المستشفي وتوضئن
ودخلوا الي اغرفه الطبيب وصلوا معا وهم يدعون بالشفاء العاجل لقمر
بقي رحيم خارج غرفة العمليات ثم
خرج من المستشفي وذهب الي مسجد قريب
ودخل وتوضي ورجع الي الله خاشعا يدعو الي حبيبته ان تخرج من هذه الغرفه التي يدعونها غرفة العمليات تخرج سالمه
كان يبكي وهو يدعو اليها
ثم جلس بعض الوقت يتذكر كل شيء بينهم كعرض سينمائيّ .......
عندما وصل رحيم وقمر الي محمية نبق
دخلو الي شاليه في وسط الماء يطلقون عليها اسم عشش او كوخ خشبي
نظرت قمر الي جمال المحمية
قمر: الله يا رحيم المكان هنا جميل اوي
احتضنها رحيم من الخلف وقال: في مصر اماكن جميله جدا بس اغلب اناس بتحب المظاهر وتسافر بره مصر
قمر: بصراحة انا كان نفسي اشوف جزور المالد ليف
بس بعد ماشفت المحمية دي لقتها جميلة بردو
رحيم: في مناطق اجمل بكتير في ان شاء الله لو طال عمرنا اخدك علي اجمل مناطق في بلادنا
قمر: حبيبي تسلملي يارب
ثم شرد عندما اخذها علي المنطاد
كانت قمر تنام في احضان رحيم
وكان رحيم ينظر الي شكل حبيبته وهي نائمه
ولا يمل من النظر اليها
تململت قمر ثم فتحت عينها ونظرت اليه ثم ابتسمت قالت بصوت نائم: صباح الخير يا حبيبي
اخذ رحيم قبله من ثغرها: صباح الجمال
ثم ابعد شعرها عن وجهها وقال: حبيبتي تقوم تلبس عشان هنروح مكان
قمر: هي الساعه كام
رحيم: الساعه ثلاثه الفجر
قمر باستغراب: هنخرج في الوقت دا
رحيم: قومي بس
قمر وهي تنزل من السرير قالت: ماشي
دخلت قمر الي المرحاض ثم خرجت وارتدت ملابسها وهي عباره عن فستان من الشيفون لونه بمبى وضيق من عند الصدر وينزل باتساع
علي حجاب ابيض عليه ورد بمبي
علي صندل ابيض
ثم خرجت من غرفة تبديل الملابس نظرت علي رحيم وجدته بابهى طلته وقفت تنظر اليه
كان رحيم يصفف شعره نظر اتجاه الباب وجد قمر تقف تنظر اليه بابتسامة
رحيم : جاهزة
قمر: ايوا
مد رحيم يده الي قمر
نظرت قمر الي يده الممدود ثم وضعت يدها في راحة يده ثم امسكها رحيم
وخرج من المنزل
وذهب الي مكان مثل الصحراء
قمر: رحيم احنا جاين هنا ليه
نظر رحيم اليها وقال: هتعرفي دلوقتي انزلي
قمر بمزاح: اي دا اخدت غرضك مني وعاوز تموتني في الغربة دي
رحيم: حبيبتي انزلي و بطلي هبل
قمر بزعل مصطنع: كدا يا رحيم انا هبله
رحيم: لا يا حبيبتي انتي قمري قمري انا.... صدقت مامتك لما لقبتك بي سيدة القمر
انزلي بقا عشان معدش وقت
نزلت قمر ورحيم ومشوا بعض الوقت
نظرت قمر امامها وهي تفتح فمها من شدة الدهشة
ثم نظرت الي رحيم وقالت: هوا دا منطاد
رحيم: ايوا تعالي
مشت قمر وهي في قمة سعادتها ركبت المنطاد وركب رحيم وحلق بهم صاحبه
خافت قمر عندما بدأ في الصعود لكن رحيم طمئنها
رحيم: متخافيش طول ما انا معاكي
↚
قمر وهي تنظر الي عيونه قالت: عمر الخوف ما جه عندي طول ما انتا معايا...... انت اماني طول ما انت معايا مافيش حاجة هتخوفني
نظر رحيم الي قمر وقال: تعرفي انا مش شاعر ولا بعرف اتغزل في حد بس مفيش اي بيت شعر او اي غزل يقدر يوصف السعادة اللي انا عايشها معاكي
انا اول مره شوفتك فيها اثرتني بجمالك
حركتي جويا مشاعر عمري ما جربتها
بعد كدا لما جتي الفيلا واللي حصل
انا مكنتش عايز جوز علي ورق بس انتِ رفضتي
انا كنت اقدر اخد اخواتي وماجد مش هيقدر يعمل حاجة بس لقتها فرصه انك تكوني زوجتي
انا حبيتك حبيت بنتي اللي كنت بذكرلها
حبيت بنتي اللي كنت بتعب علي ما اصحيها
حبيت زوجتي اللي بتهتم بأدق التفاصيل
زوجتي اللي بتستنى اجي من الشغل عشان ناكل سوا
حبيت زوجتي اللي اول ما أرجع من الشغل الاقيها محضرة الحمام والهدوم
انتِ زوجتي وبنتي وصحبتي وكل حاجة ليا
قمر انا بحبك لا مش بحبك بس انا بعشقك اعترف اني عشقتك يا ميكانيكية
نظرت قمر الي رحيم وهي سعيده جدا لدرجة ان عيونها اصبحت تدمع
مسح رحيم دموع قمر وقال: بتعيطي ليه
مش عايز اشوف في عيونك اي دموع
قمر بابتسامة : دي دموع الفرح
رحيم: حتي لو عيونك اللي فيهم جنتي مينزلوش لؤلؤ اللي غالي عليا مش عايز دمعة واحده بس تنزل منهم
قمر: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا
وصل المنطاد الي جبال سانت كاترين
نزلت قمر ورحيم
قمر: ما شاءالله تبارك الرحمن المكان هنا جميل اوي
رحيم: والاجمل عند شروق الشمس
بصي كدا
نظرت قمر الي خيوط الشمس البرتقاليه وهي تخرج من الصحراء
قمر: ماشاء الله المنظر هنا جميل اوي
استفاق رحيم علي يد عمه ماجد وهو يقول الدكتور
خرج وقف رحيم وذهب الي المستشفي ركض في الممر حتي وصل الي غرفة قمر نظر الي الجميع وجدهم ينظرون اليه
رحيم: حصل ايه
ملك وهي تجري علي رحيم وحضنته وأخذت تبكي
كثيرا
عندما بكت ملك شعر ان روحه تخرج من جسده ببطئ شديد وان قدمه لم تعد تقدر علي الوقوف
رحيم وهو يبتلع ريقه قال: ايه اللى حصل
ملك وهي تبكي: قمر ثم تأخذ شهقة
رحيم و كأن الاسم موجع هذه المره قال: مالها حصلها ايه
ملك: قمر حامل
رحيم: ايه
جاء عليه مالك وقال: اوعي يا ملك يخربتك هتموتي رحيم
يا عم العمليه نجحت وقمر بخير حتي الجنين بخير
نظر رحيم في عين مالك يستشعر الصدق فيهم
رحيم: هي فين
مالك: الدكتور قال ان الطلقه جات جنب القلب بس الحمد لله المسافه كانت بينها وبين القلب بعيده والعمليه نجحت وان شاء الله هتقوم بالسلامه
اخذ رحيم نفس كبير كأنه لم يكن يتنفس في الفتره السابقة
انتظر بعض الوقت امام غرفة العناية
شرد عندما اخرجت سوزان المسدس
اخرجت سوزان المسدس ووضعته اتجه رحيم وضغط علي زناد وخرجت الطلقه لكن لم تصب رحيم بل جاءت في صدر قمر
مسك كلا من جاسر ويوسف سوزان وثبتوها
وكان كل من جنه وجوري وملك وسيف يقف من صدمة من الذي حدث
اخذ رحيم قمر في احضانه وهو من صدمته لا يصدق انها النهايه وانها وقفت امام الطلقة
نظر رحيم الي وجه قمر وقال: ليه مين سمحلك انك تخديها بدلي ليه مش من حق انك تأذي نفسك كدا
أغمضت قمر عينها
اتصل جاسر علي الاسعاف ورن ماجد علي الشرطة
استفاق رحيم علي يد ماجد قال: قمر صحيت
ذهب رحيم الي غرفه التي بها قمر وجلس بجورها
نظرت قمر اليه
قمر بتعب : رحيم
لم يرد عليها رحيم بل نظر الي هيئتها في زي المشفي
قمر: رحي.... وقبل ان تكمل اسمه هجم رحيم علي ثغرها واخذ يقبلها بقسوه لكن لم تدم طويلا حيث اصبحت رقيقه
وضع رحيم جبهته علي جبين قمر ثم قال: الف سلامه عليكي
قمر: الله يسلمك
وتمر الايام وخرجت قمر من المشفى وعلمت انها حامل
جاء يوم زواج كلا من جنه ويوسف و جاسر وجوري
وكان الفرح في منتهى الروعة
وذهب سيف الي رحيم واعترف له انه يحب ملك وانه سوف ينتظرها
وافق رحيم لكن اشترط ان لا يخبرها انه يحبها حتي لا تشغل بالها عن الدراسة
وافق سيف.
علاقة سيف وجنه وجوري مع حنين كان هناك بعض الرسمية لكن بعد ذالك اصبح التعامل بينهم جيد بالاخص عندما بدأت حنين في تجهيز جنه وجوري لفرحهم وشعرت جنه وجوري بمحبة حنين لهم
تمت بحمدلله