رواية انتقام في السر كاملة جميع الفصول بقلم صفاء احمد

رواية انتقام في السر كاملة جميع الفصول بقلم صفاء احمد

رواية انتقام في السر كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة صفاء احمد رواية انتقام في السر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انتقام في السر كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انتقام في السر كاملة جميع الفصول

رواية انتقام في السر كاملة جميع الفصول بقلم صفاء احمد

رواية انتقام في السر كاملة جميع الفصول

انا عجبتني اختك 

ادم بسك*ر ..خدها يسطا متغلاش عليك بس بكام

 بش*ر وباص عل باب الأوضه لا بكام دي عليه أنا هدفعلك ٢مليون 

كنت سامعه كل كلمه قالها اخويا اللي الراجل دا 

عيطت كتير اوي اني وحيده ويتيم*ه من غير بابا وماما

حته اخويا اللي مني با*عني الي راجل الله اعلم بيه 

ادم بصوت عالي ..انتي يابت يا فريده خدي هنا 

جريت عل الصالون بسرعه منزله راسي ..نعم ياابيه 

اللي قاعد معا بيبصلها من تحت لفوق ف نفسه. عجبتني البت دي

ادم ..اعملي قهوه اللي عثمان بيه 

فريده اخدت الكوبيات وهي أيدها بتترعش 

واقعو منها 

ادم بصوت عالي وزعيق..انتي هبله ياابت مش قدرة تشيلي شويه كوبيات زي دول 

فريده بتوتر ودموع ..انا اسفه ياابيه غصب عني واقعو والله 

عثمان بهدوء. ..هشش هشش خلاص متعيطيش خلاص ياادم دول شويه كوبيات واقعو غصب عنها وبصلها بخبث ولا اي يافيرو.

فريده بسرعه ..اه اه والله غصب عني 

ادم بعصبيه..غوري يلا اعملي القهوه 

فريده جريت عل المطبخ 

ادم بنفخه عصبيه ..اي العيال دي تسد النفس 

عثمان ..خلاص ياادم اهدا 

عثمان بص ف الساعه أنا لازم امشي هجيلك مرة تاني هاوغمزلو 

ادم ..أن شاء الله 

ومشي عثمان

ادم بصوت عالي.. سكي عل القهوه ياابت 

فريده ..حاضر ياابيه

فريده شطبت المطبخ ودخلت اوضتها قاعدت عل التلفزيون الصغير 

ووطفت التلفزيون ونامت 

ف الصباح الجديد

ادم بصوت عالي ..انتي يزفته فين الفطار 

فريده قامت بسرعه ..حاضر حاضر ياابيه 

وقامت جهزت الفطار وادم فطر وخرج 

فريده نضفت البيت وقاعده ف الصاله 

ادم دخل الشقه ومعا عثمان وراجل 

عثمان اتجن*ن اول مااشفها بشعرها 

فضل باصص عل طيفها لما مشيت دخلت اوضتها 

ادم دخل الأوضه بيتكلم بصوت واطي 

الللبسي حاجه المازون بره كتب كتابك عل عثمان 

فريده..

فريده بطله حكايتنا بنت جميله ورقيقه عيونها زرقه وشعرها اسود طويل وجميل عندها ٢٠سنه  بابها ومامتها تو*فو ف حاد*ثه عربيه ومتبقاش غير ادم وفريده 

عثمان بطل الحكايه عيونه حاده سواد الليل شعرو كثيف 

طريقه حاده السن ٣٤سنه 

ادم اخو فريده عنده ٣٥سنه بتاع شر*ب وبنا*ت ومش بيشتغل ومش بيحب فريده وبيحب الفلو*س
كتب كتابك عل عثمان دلوقت يلا اللبسي حاجه عدله

 المازون برا

فريده بدموع ..ونبي بلاش يااابيه عشان خاطري 

ادم بحذم ..اخلصي يابت انتي هتمثلي ياروح امك

وسبها وخرج

فريده قاعدت عل السرير تعيط عل حظها قامت 

لبست فستان اسود وحجاب جميل احمر 

خرجت لقيت ادم وعثمان والماذون

قاعدت وبدأ يكتب ف كتابها 

المأذون مشي 

عثمان ..يلا بقي نمشي 

فريده بهدوء ..تمام هجيب شنطه هدومي 

عثمان بغرور ..ملهاش لزمه اصلا يلا قدامي عل العربيه 

فريده بدموع ..تمام وخرجت من الشقه

عثمان بهمس ..خد اهو فلوسك ومشفش وشك عندها تانيي 

ادم بطمع وعيونو زغللت عل الفلوس ..تسلم يابيه 

عثمان مشي 

لاقه فريده واقفه مركبتش العربيه 

عثمان بجديه ..مركبتيش العربيه ليي ياهانم واقفه ليه ف الشارع

فريده رفعت راسها ليا ..انت عوزا اي ها اتجوزتني ليه فهمنيي انت مش بناادم أنا مش عوزك 

عثمان مسك دراعها وشدها ليي ..تتكلمي باادب وانتي  بتكلميني 

فريده بعدتو عنها وضر*بته با*لقلم .. بتكلم احسن منك 

عثمان بصدمه وزعيق ..انتي اتج*نتتي يابت قدامي لينا كلام ف والبيت 

ف العربيه  فريده خايفه وبتقوي نفسها وعايزه تحمي نفسها وعثمان بيسوق بعصبيه وعيونه بطلع نا*ر من الغيظ .

فريده ف نفسها ..طب اتكلم معا أقولو من غير مااقصد زعلانه اخويا شفتو باعنيه بيبعن*ي لي ولا أقوله حقك تعمل اللي تعملو حقكك دا اخويا با*عني ليك

دموعها نزلت مسحتها بسرعه واستخدمت القوه المزيفه .

وصله البيت 

عثمان بعصبيه..انزليي 

هنخش هنمثل اني متزفت واخدك عل حب تمم هتضحكي وتقولهم كنت بحبو واي حاجه عشان بصدقو فاهمه .

فريده ..تمم هحاول 

عثمان ..لا ما انتي مش هتحاولي انتي هتنفذي 

فريده ..ماشي ماشي .

دخلنا الفيلا الكبيرة دي 

لقيت ناس قربتو بتتعشاء ناس غنيااء وكان معاهم راجل كبير غامض كدا .

عثمان بضحك ..مساووو يجمااعه جدي وخدو بالحضن 

عثمان شد ايد فريده ..سلمي عل جدي ياحبيبتي 

سرحت لما قال حبيبتي..ها 

عثمان ف نفسه ..ها اي الله يخربيتك 

فريده فاقت عل نفسها وطت باست ايدو

ازي صحتك ياجدو 

عثمان الراجل الكبير  بابتسامه ..اهلا يابنتي .

مرات عم عثمان ..مين دي يا عثمان 

عثمان بابتسامه واسعه ..فريده مراتي 

الكل انصدمت..

مراااتك 

عثمان الكبير بحذم..ازاي ومقولتش ليي يا عثمان 

عثمان بابتسامه وبيبص ل فريده ..بحبها مقدرتش ابعد عنها اكتر من كدا واحد اتقدم لها مقدرش ياجدي والله 

كتبت عليها النهارده 

مرات عمه بابتسامه ..عل العموم اهم حاجه الحب يبقي مابينكم اهلا يا

فريده  بسرعه ..فريده وسلمت عليها 

مرات عمه ..أنا مرفت هانم هنا 

فريده  وسلمت عليها.. اهلا يامرفت هانم

ام عثمان.. اهلا يابنتي أنا مامت عثمان نرمين 

فريده سلمت باادب ..اهلا يا نرمين هانم 

تامر اخو عثمان  مد ايدو..أنا تامر ابقي اخو الاستاذ وضحك 

عثمان بغيره ..مبتسلمش وسلم عليا .

اوباا دا فيها غيره وضحك تامر 

عثمان ..ودا يستي بدر اخويا الكبير بس سابقتك بقي يابدر وضحكو

بدر بحب ..اهم حاجه تكون مرتاح مع الشخصيه اللي معاك الف مبروك يا اخويا وحضنو بعض .

عثمان ..ودا بابا حمزه يافريده اللي كلمتك عنه يابنتي 

فريده بسرعه ..اه اه اهلا ياحمزه بيه 

حمزه سلم عليها بحب ..اهلا يابنتي .

الجد بحزم ..اقعدو اتعشو يلا

كلهم قاعد وفريده قاعدت جمب عثمان 

الكل كلو وطالع اوضته 

عثمان ف الاوضه . . هوو..ف كنتي هتفضحينا.

فريده .. أنا عملت الي عليه والله يا عثمان بيه وقالتها بتريقه 

عثمان بخبث قر*ب منها ..انتي فاكرني نسيت القلم ولا اي

فريده بخوف..
 قرب منها ..انتي فاكرني نسيت القلم ولا اي 

فريده بخوف ..انت اللي خلتني اعمل كدا

عثمان..اممم أنا يشيخه ودا ازاي بقي

فريده بقوه مزيفه .. اتجوزتني ليه يا عثمان .

عثمان سقف ليها بسخريه  وبعديها كمل بجديه ..انتي فاكرني واقع ف غرامك يابت انتي وبعدين مش هقولك اتجوزتك ليه  وقرب منها اوي سبيها مفاجاه 

فريده بعدت عنه وجريت عند الحمام ..عوزا هدوم 

عثمان ..وجابلها بيجامه نو*م عر*يانه.. هتبقي جامده وضحك ودخل البلكونه 

فريده ..قليل الادب معندش دم خالص

قاعدت تدور عل بيجامه محترمه لقيت بيجابه اسود سيتان ودخلت الحمام 

بعدها خرت بتنشف فشعرها 

عثمان اول ماشفها انبهار بجمالها واقف قرب منها 

عثمان بتوهان حط أيده عل وشها انتي جميله اوي يافيرو 

فريد بكسوف ..بس ابعد احنا اتفقنا انك كل الحكايه تمثيل اصلا

عثمان بعد عنها..عارف طبعا جتك القر*ف متعرفيش ف الرومنسيه

فريده بغيظ ..ايوا انا معرفش اي حاجه ف الحب ارتاح بقي

عثمان.. تعالي نامي 

فريده بغيظ ..هنام جمبك هنحط جنبنا مخدات  

وحطط المخدات وناموو 

في يوم جديد ف الصباح

عثمان صحي قبل فريده لقا أن المخدات واقعه ف الأرض وهي نائمه جوا حضنو 

عثمان حط أيده عل خدها وقال ...انا حاسس بشعور غريب لما بتبقي قريبه مني يافيرو

وبا*سها من خدها 

عثمان دخل الحمام اخد دوش وخرج لبس بنطلون اسود وتيشرت اسود وكوتشي ابيض 

قرب من السرير وقر*ص خد فريده..ماتصحي بقي يابت عشان ننزل نفطر

فريده ..يووو سبني انام شويه صغنين قد كدا🤏

عثمان.. لاا قومي يلا 

وفعلا فريده قامت غيرت لبست درس اسود ف ابيض وطرحه سودا وخرجت من الحمام 

عثمان  واقف ...اوو ياجمالووو 

فريده ضحكت ..بس بقي 

ف مكان تاني في حارة شعبيه

مريم خبطت عل شقه فريده 

ادم فتح الباب شاف مريم 

ادم بغرور..نعم عوزا حاجه

مريم بتوتر وكسوف..عوزا فريدة ينفع اكلمها 

ادم ..لا 

مريم بغيظ..ليه يعني 

ادم ..كدا عشان هي اتجوزت عبالنا وغمزلها 

مريم ..ازاي يعني اتجوزت بعت اختك ياحيو*اان 

ادم قرب ودخلها الشقه واقفها عل الباب وهو قدامها 

مريم بتوتر ..افتح الباب ياادم وبطل الحركات دي أنا وحده مخطوبه 

ادم فضل يضحك..لا والله ازاي انتي فاكرني هسيبك لغيري يارومه
مريم..اه عادي أنا اصلاا هتجوز قريب كمان

ادم .. اه متنسيش انك ف بيتي ها يعني الش*يطان تالتنه وضحك 

 مريم اتوترت ..طب اوع عديني امشي بقي

ادم بتوهان وحب..مش هسيبك لغيري يامريم

مريم بدموع ..خلاص سبني بقي وروح اسك"ر وأشر"ب وعيش مع بنات وصر*خت بو*جع وسبني اتجوز واعيش بقي ياأخي 

ادم ..بس حبيتك بجد يامريم 

مريم مسحت دموعها بغضب ..اوع بقي عديني ومش عوزا اشوف وشك تاني وزقته بكل قوتها وفتحت الباب ومشيت 

ادم قاعد عل الكنبه بزعل عل نفسه ..هي السبب ف كل اللي حصلي دا وكس*ر كل حاجه حوالياا

مريم مشيت ف الشارع بتعيط 

بحبك ياادم غضب عني

عل الفطار ف القصر السيوفي

نزلو عثمان وفريده 

قاعدو فجاه الجرس رن 

الخدامه ..ياهانم البشوات بيفطرو 

البنت زقتها ودخلت 

فين عثمان 

عثمان بصلها وبلع الاكل بالعافيه

البنت قربت منه وحضنته وزقت  فريده

ابعدي عن حبيبي يابت انتي 

فريده بصتلها ..ودا جوزي ياحبيبتي 

البنت حطت أيدها عل خد عثمان .انت بخير يروحي غضبينك عل الجوازه دي صح 

الجد ..اي الهبل اللي بتعملوو دا الي قدامك دي متجوزها عل حب انت تعرفها يا عثمان 

عثمان بلع ريقه بالعافيه 

فريده أنقذت الحوار ..دي وحده عثمان يعرفها من زمان بس الحكايه دي خلصت من زمان اصلاا ياجدي

عثمان بتميثل أنه ميعرفهاش.. اه انتي عوزا اي  قولتلك مش بحبك بحب غيرك مراتي بدنيا ولف ايديا حواليا وسط*ها

عثمان بصلها 

البنت مشيت بغيظ

قدام القصر بصت عل القصر 

البنت قالت بحقد..كل دا هيبقي ليا في يوم من الايام كل دااا وقاعده تضحك بشرر
الجدد بحده..البت دي تقط*ع علاقتك بيها انت فاهم يا عثمان 

عثمان بتوتر ..طبعا طبعا يجدي

الجد..خد مراتك يلا واطلعوا اوضتكم

عثمان ..حاضر ..يلا يا فريده

ودخلوا اوضتهم 

عثمان دخل الحمام غير ولبس بدله كانت قمر عليه اوي 

فريده فضلت باصه علياا 

عثمان هو باصص عليها من المرايا ..عارف اني حلو وضحك بسخريه

فريده بتوتر..لا عادي علفكره وبعدين انت رايح فين كدا

عثمان قرب منها ..رايح الشركه عوزاني اقعد 

فريده ..لا طبعا روح يلا عل شغلك

عثمان ضحك وبص عل نفسه ف المرايا رش برفان ومشي 

فريده..الواد قمر يخربيتوو وضحكت

عند ادم راح شركت عثمان

ادم اللسكرتيره..عثمان بيه موجود 

السكرتيرة .. لا مجاش مكملتش الكلمه وجاها عثمان 

عثمان ..اهلا اهلا ياادم بيه تاني مرة تحصل تدخلي علطول من غير ما تقولي 

ادم..ربنا يخليك يا عثمان بيه

عثمان بضحك..ياجدع دااحنا نسايب

ادم ضحك عثمان اخدو عل مكتبه عثمان قاعدو 

عثمان ..تشرب اي ياادم 

ادم برفض.. لا مش عاوز حاجه أنا كنت جاي اديك حاجه

وماشي والله 

عثمان.. والله ابدا تشرب اي الاول

ادم..قهوه طيب 

عثمان ف التلفون ...اتنين قهوه هاتيهم عل مكتبي

ادم..من غير ماعطلك كنت هديك دول 

عثمان باستغراب..اي دا 

ادم ..فلوسك مقدرتش اصرف منهم جنيه منهم لأن أنا مش عارف عملت كدا ازاي دول فلوسك والله زي ماهما

عثمان باستغراب .. خدهم اصرف منهم  والله ماعوزهم 

ادم ..ابدا أنا بس عوزاك تتكلم مع فريده قولها اخوكي مكنش ف عقله ولسه فايق من كلام ناس اثر فيه 

ادم ساب الفلوس عل المكتب وقال 

أنا همشي يا عثمان هجيلك يوم مااختي تسامحني بعد اذنك ومشي 

عثمان فضل حيران من اللي قالوا ادم
عند فريده 

فريده ..اوفف اتخنقت هقوم اروح انزل اقعد معاهم

فريده لبست درس احمر وطرحه سودا

ونزلت قاعدت معاهم وحبيتهم اوي

بدر بتركيز ف جمالها اللي ظلمه عثمان ..وانتي ف كليه اي 

فريده بضحك ..أنا مكملتش تعليمي 

بدر باستغراب..ليه دا انتي شكلك متفوقه 

فريده ..ربنا يخليك بس محصلش نصيب اني اكمل

دخل عثمان لقاه فريده وبدر قاعدين عثمان بغيره

اجبلكم شجره ليمون ميصحش كدا 

بدر فضل يضحك..تعالا يهبل 

عثمان قعد جمب بدر ..اي اخبارك

بدر ..الحمدلله مراتك دي حلوه وطيبه خلي بالك منها لخليك تتطلقها واتجوزها بدالك أنا بقولك اهو وفضل يضحك

عثمان بغيره عروقه بانت ف رقبته ..لا متخفش أنا ماخلي بالي كويس يلا يا فريده

بدر ..متخليك 

عثمان..حاسس المكان مش مكاني يللا 

فريده اتنفضت من مكانها ..يلا يا عثمان 

طلعوا غرفتهم

عثمان ..اي اللي مقعدك مع اخويا ها 

فريده..ونت مالك أنا حسيت نفسي زهقانه نزلت اقعد

عثمان ..وتقعدي مع بدر لوحدك

فريده..تعرف يا عثمان أنا مكنتش عايزاه اتجوزك أنا حسا اخوك احسن منك وبجد كنت اتمنا يكون هو اللي مكانك

عثمان سمع كلامها دا وعروقه بانت ف جسمو كلو بسبب عصبيتو 

عثمان قرب منها وقبل؛ها قبل*ه فيها غضب وغيره وووو
عثمان با*سها بغضب ور*مها عل السر*ير وبيقل"ع ف القميص بتاعو..اي رايك اوريكي أنا مين اللي احسن فينا أنا ولا اخويا هاا 

فريده بخوف ..لا لالا خلاص انا اسفه يا عثمان ابعد خلاص انا اسفه 

عثمان وعيونه في شر..لا ازاي لازم اوريكي

فريده بعياط..خلاص انا اسفه حقك عليا

عثمان بغضب...اتف*و عليكي أنا اصلا مقدرش الم:س واحده وسخ ..ة وحقي..ة زيك 

وفتح الباب وقفلو بشده 

فريده فضلت تعيط 

عثمان نزل يسهر كعادته وشاف البنت اللي جتلو البيت قبل كدا 

سيلا ..اي جيت يعني 

عثمان..مم جيت وحشتيني علفكره وحضنها وبا*س رقبت"ها 

سيلا بخبث..لا نت مش بتحبني 

عثمان ..طيب تيجي اوريكي بحبك ازاي وغمزلها

سيلا ضر"بتو ف صدرو ..بس بقاا

عثمان ..تعالي بس

سيلا ..تعالي يابيبي

عثمان..امووو*ت أنا 

سيلا ضحكه ضحكه خليع:ه 

وصلو الاوضه وعثمان قل"ع القميص وو

عند فريده 

كانت لبسه بيجامه سيتان كحلي وسرحت شعرها الطويل

واستنت عثمان 

عثمان كان طالع السلم بيتو*ح ومش شايف اي حاجه

وصل الاوضه ولقي فريده نايمه وكانت مستنيه 

عثمان فضل يصحي فيها

عثمان..انتي يغبيه 

فريده فاقت ..في ايي 

عثمان ..اي اللي منيمك كدا 

فريده افتكرت أنها كانت مستنيه ..كنت فين 

عثمان بسخريه..نتي هتفتحي معايا تحقيق ولا اي 

فريده..أنا مراتك يا عثمان يعني لازم اعرف كنت فين عثمان بضحكه وجع..مراتي بالكدب يعني م حقيقي

فريده ..بصيلي ونا بكلمك 

عثمان ..عايزاه اي عايزاه تعرفي أن أنا كل يوم بسهر مع واحده شكل عشان مينفعش المس*ك عشان حضرتك بتكر*هيني كل يوم بل*مس واحده غيرك عشان مينفعش كل حاجه مينفعش ليه ها أنا جوزك بتعملي كدا لي 

فريده بوجع اكبر ..عشان أنا مينفعش اسلمل*ك نفسي كدا وخلاص مينفعش عشان اخويا بعن*ي ليك فاهم يعني بعن*ي ليك ازاي كانو بيب*يع قطه ولا كلب ليك انت م فاهم حاجه انت مش لازم تفهم حاجه مش لازم 

ومشيت من قدامة وفضلت تعيط ف الحمام 
عثمان فضل سرحان ف كلامها وان بجد اخوها لما ندم راجع الفلوس تاني وان لو مكنش هو اللي اتجوزها كان ممكن يتجوزها حد غريب ويعمل اللي عيزو بس هو صابر

وهو سرحان نام نوم عميق 

اشرقت الشمس

فريده طلعت من الحمام وعيونها محمر*ه  من كتر الدموع

عثمان شافها بشكل دا عثمان بخوف..مالك يا فريده 

فريده ابتسمت ..مفيش حاجه متخفش أنا كويسه 

عثمان ..لا لازم اوديكي لدكتور 

فريده .متخفش أنا كويسه والله 

عثمان ..طيب انا نازل الشركه

فريده..تمام 

عثمان ..م هتاخر سلام

فريده ..سلام 

عند ادم 

ادم كان قعد ف البيت لوحده وكان حزين أن عمل كدا ف أخته بس قرر ينزل يتمشي

لبس وخرج من البيت شاف مريم وقفه ف البلكونه 

ادم..السنيوره واقفه مش خايفه حد يخط*فها ولا يعا*كسها 

مريم ..لا مش خايفه عادي 

ادم .مم يعني مش خايفه اخط*فك كدا ولا كدا وغمزلها 

مريم بتوتر ..لا مش خايفه بس اكيد هخاف منتا بع*ت اختك بفلوس 

ادم بحزن..أنا ندمان يمريم بس الندم مش هيعمل حاجه وبقيت بصلي وحافظ كتاب ربنا وندمان أن عملت كدا لو نتي هتسمعيني كلامك كدا يبقا امشي احسن 

مريم بسرعه..لا خلاص استنا أنا هنزل ونتكلم بهدوء

ادم ابتسم ابتسامه حزينه ..مستنيكي

مريم ..تمام 

عند عثمان ف الشركه

السكرتيره خبطت ودخلت 

السكرتيره ..في واحد حضرتك عايزاه ف موضوع يخص المدام 

عثمان باستغراب مين دا 

السكرتيره هتتكلم دخل الشخص

الشخص ..مش عايز تعرف ماضي مراتك السنيوره اللي كلو زبا*له 

عثمان قرب منو وووو
الشخص ..م عايز تعرف ماضي مراتك السنيوره

عثمان قرب منو وو ضر*بو بالقلم ..مين بعتك يحيو*أن

الشخص بضحكه شيطاني*ه ..اهدا كدا ليحصلك حاجه لقدر الله وعل مين بعتني أنا عارف ماضي مراتك وكمان مش راضيه تخليك تلمس:ها بسبب انها مش بنت يحلو 

عثمان..أنا مش هخليك عل و الارض لو بتكدب

الشخص بضحكه..وهكدب لي شوفيها الاول وتعالي كلمني 

عثمان ..اطلع برهه

الشخص ..سلام يحلو 

وخرج من الشركه وقال ..لازم ادمر عيله الشناوي واحد ورا التاني وضحك بشيطاني*ه

ومشي من المكان كلو 

عند عثمان كان هيتجنن ازاي م بنت يعني ومين اللي عمل فيها كدا وشيطا؛نو كسب عليه أن اكيد هي مش بنت 

عند فريده كانت عماله تنضف الاوضه وعثمان دخل عليها 

عثمان ..أنا عرفت حقيقتك وعرفت انتي مش عايزاني المس"ك لي  

فريده بتوتر ..قصدك اي 

عثمان ..قصدي زي مفهمتي 

فريده..انت بتقول اي يعني قصدك اي 

عثمان ..هو نتي لي م عايزاني المس:ك 

فريده ..عشان نا مش حباك تل*مسني 

عثمان ..ليي 

فريده ..اهو كدا 

عثمان..عشان مش بنت مش كدا 

فريده بصدمه..انت قصدك اي انت بتقول اي 

عثمان ..زي مسمعتي 

فريده ..شكلك اتجننت فعلا 

عثمان مسك درعها بقوه..انتي فاكرني مش هعرف ولا اي 

فريده بصت ف عنيه..قسم بالله لو مبعدت عني لصوت والم عليك الناس ابعد 

عثمان بتحدي..مش هببعد يافريده ولي تعملي اعملي 

فريده ..ابعد 

عثمان ..مش هبعد والله العظيم ماهبعد غير لما اعرف انتي بنت ولا مش بنت 

فريده ..تمام اتفضل يلا أنا اهو قدامك وبعرض نفسي ليك اهو بس لو طلعت بنت أنا بقولك اهو هبعد عنك وسعتها هتندم يا عثمان بيه 

عثمان بشر..تمام 

قرب منها ووو

اشرقت الصباح 

صحي عثمان ولقي فريده بتعيط وبتبص عليه بحرقه بص عل الملايه لقي دم كتير 
عثمان ..بتعيطي ليه يا فريده ها

فريده ..عثمان أنا هبعد عنك واقسم بالله مهخليك تعررف مكان ليا اديني بقولك اهو 

عثمان بغضب ..اي شكلك نسيتي نفسك أنا مش يخليكي تبعدي انتي دلوقت بقيتي حرمت عثمان الشناوي يعني 

فريده..هتشوف ياعثمان بيه بس صدقني هتندم عل كل حاجه ساعتها مش هتلاقيني 

عثمان قام خد دش وطلع لبس بنطلون اسود وتيشرت ابيض وجاكت جينز 

عثمان ..أنا رايح مشوار 

فريده ..ف داهي"ه 

عثمان ..تسلمي بيبي

وخرج 

فريده قامت خدت دوش ولبست فستان اسود وطرحه حمرا وكوتش ابيض وخرجت 

راحت حجزت تذكره وقعدت مستنيه الطياره

بعد فتره جات الطياره اللي هتطلع فيها وركبت الطياره وانتقلت اللي لبنان 

عثمان كان ف الشركه راح يشوف الوضع هناك لقي كل حاجه كويسه وروح البيت 

عثمان ..فريده فريده فينها دي الزفته 

ملقاش ليها اثر 

عثمان رن عل شخص ..شوفي فريده فين دورو عليها 

قفل علطول ..عثمان ..روحتي فين بس يا فريده 

عند فريده وصلت لبنان 

ولقت بيت سكنت فيه وفضلت قعده وبتفكر بشرود أن ازاي عملت كدا كل حاجه جات بسرعه وازاي سافرت وسابت عثمان  اللي كان حبيب أيامها اه هي حبتو بس لما عمل فيها كدا كرهتو ومكنتش مستعده يحصل كدا 

عند مريم وادم

مريم كانت قعده مع ادم وفضلو يحكو كتير ويضحكو وعرفت أن ادم جوا شخص طفولي وان هو عمل كدا بس ندم ف الآخر 

مريم ..ادم أنا عايزاه اكل 

ادم ..تعالي في مطعم حلو هنا يااخر صابري 

مريم بضحك..يلا يزميلي 

ادم ..طيب يلا يختيي 

وخرجو ياكلو وفضل يفسحها وفرحت جدا مريم أن ف حد ليحاول يساعدها ولو بحاجه بسيطه 

عند فريده

فريده بتصحي من النوم مفزوعه من الحلم و بتصرخ ...لا ياعثمان 
فريده صحيت مفزوعه وبتصر*خ ..لا ياعثمان 

عثمان صحيت مخضوض ..في اي ياحبيبي مالك في اي يافريده 

فريده . نت معملتش معايا حاجه صح

عثمان بضحك..عملت اي يعني وغمز قصدك اي

فريده ..عثمان أنا مش بهزر 

عثمان ليمثل الجديه ..علفكره حصل بينا بس انتي ناسيه 

فريده ..عثمان ارجوك قول انك معملتش كدا وان دا كلو حلم

عثمان بيمثل الجديه والزعل..لاسف حصل ونا مكنش قصدي اعمل كدا 

فريده بتصرخ فيه ..انت كداب أنا لسه بلبسي 

عثمان انفجر ضحكا ..يهبله يعني أنا لو عملت حاجه هتفضلي بلبسك ازاي ها وغمز وفضل يضحك 

فريده ضربتو عل صدرو ..اوف خضتني

عثمان فضل يضحك ضحك هستيري ويقلدها ..نت معملتش حاجه معايا صح ..وفضل يضحك 

فريده . نت بارد

عثمان ..طب قومي يلا عشان هنروح مشوار 

فريده باستغراب مشوار اي

عثمان بغمزه ..مفجاءه 

فريده ..طيب اطلع عشان اغير 

عثمان ..متغيري 

فريده ..عثمان 

عثمان بتمثيل الخوف ..خلاص خلاص انا ماشي

فريده ..طيب يلا ورينا عضلات اكتافك

عثمان بغمزه..دا انا اعجبك اوي

فريده ..عثمان انت بقيت قليل الادب من امتا 

عثمان..من زمان يختي (وبيمثل أن بيعيط)طب هاتي بو*سه طيب بو*سه واحده 

فريده..عثمان

عثمان..دا انتي ست مفتريه 

وقام خرج بره الاوضه 

فريده قامت تغير ولبست فستان ابيض وطرحه سودا وشوذ اسود وكانت ف غايه الجمال

عثمان كان جهز وكان لابس هاي كول اسود وجاكت جينز وبنطلون اسود وكان قمر اوي ولابس شوذ اسود وكان ف غايه الجمال هو كمان 

عثمان ..يلا يمراتي الحلوه

فريده ..بخير اتنيل قولي هتوديني فين 

عثمان..مفاجاه يافوزي

فريده.. طيب ربنا يصبرني عليك

عثمان ..يلا ورايا 

فريده..طيب يخويا 

وخرجو من البيت وركبوا العربيه 

وانتلقو عل بيت ادم 

فريده باستغراب:احنا رايحين ليه بيت ادم 

عثمان ..هتعرفي دلوقت 
فريده ..ماشي

وصلو بيت ادم 

وادم كان مستنيهم 

ادم حضن عثمان ..ازيك يا خويا 

عثمان..بخير ياحبيب اخوك 

ادم..ازيك يا فريده 

فريده ..كويسه 

ادم..اقعدو 

عثمان وفريده قعدو 

ادم ..أنا آسف ليكي يا فريده أن ظلمتك وان جيت عليكي ومن انهارده هبقا ليكي اخ وسند وبيت ومش هفتر عليكي تاني أنا ندمت وبقيت ندمان ودلوقتي بقيت بصلي وحافظ كتاب الله وبطلت الشرب من زمان وبقيت بتاع ربنا 

فريده فضلت تعيط وان ربنا استجاب دعوتها أن اخوها يبقا كويس 

فريده ..تعالي (وحضنت اخوها وفضلو يعيطو سوا)

(أنا عيطت معاهم ليه😂🥺)

عثمان ..أنا اتاثرت لي كدا 

فريده بضحكه وسط دموعها ..بس يااهبل 

عثمان..اهبل أنا عثمان الشناوي يتقالي يااهبل من حته بنت عيله 

ادم ..ولاا ملكش دعوه بختي اديني بقولك

عثمان ..لا وعلي اي خليني غلبان احسن 

ادم..ايوه خليك احسن 

عثمان ..يلا يا فريده 

ادم ..متخليكو شويا 

عثمان ..لا ما ورايا شغل دلوقت 

فريده ..روح ونا هفضل مع ادم 

عثمان ..تمام ونا هاجي اخدك بعد ما اخلص 

فريده ..تمام 

وخرج عثمان وراح الشركه 

فريده ..ادم تيجي نعمل كيكه بشكولاته

ادم..تعالي 

فريده وادم راحو المطبخ عشان يعملو كيكه 

عند عثمان كان فاتح صورت فريده وبصصلها بحب فجاءه جات سيلا دخلت أوصت عثمان 

عثمان بغضب..اي اللي جابك 

سيلا قربت منو ..جيت عشان وحشتني وشبه كانت هتبو*سه وهو كان متغايب عن الوعي وكان مستس..لملها

فريده دخلت عليهم وفجاءه اتصدمت من المنظر
وفجاءه دخلت عليهم واتصدمت ..اي دا ياعثمان اي دا 

عثمان فاق ..فريده استني انتي فهمه غلط

سيلا ..طيب هستناك زي موعدتني باي يابيبي 

ومشيت 

فريده بعياط وغضب.. طلقني ياعثمان طلقني

عثمان بغضب ..انتي مش فهمه حاجه دي هي اللي بتبو*سني

فريده..عثمان أنا عايزاه أطلق 

ومشيت وصلت القصر

وطلعت غرفتها وفضلت تعيط لحد منامت 

وعثمان ف الشركه اتجنن بسبب اللي حصل 

وروح البيت دخل غرفته هو وفريده 

عثمان..فريده قومي 

فريده فاقت ..عايز اي ياعثمان 

عثمان بسك*ر ..عايزك 

فريده ..عثمان انت سكرا*ن 

عثمان قر*ب منها وكان شبه بيبو*سها ..ها فريده أنا وفجاءه با*سها بحب وانتقا*م وعشق وفريده مصدومه وفجاءه ضر*بتو با*لقلم ..انت حيو*ان أنا مش هسلمل*ك نفسي مهما كان انت واحد خا*ين ومش بتحبني 

عثمان بغضب..أنا عملت اي ها مش زنبي أنا عايز حقي وهخده منك 

فريده فضلت تضحك وبعدها بصتلو..انت اهبل صح شكلك اهبل أنا عمري مهديك حقك عشان نت متستهلنيش

عثمان قر*ب منها و..ولو خدت حقي هتبكي وهتفضلي تندمي أن قولتي كدا 

فريده بتحدي ..مش هتقدر يا عثمان بيه 

عثمان ..طب وكدا 

وزقها عل السر*ير وكان فو*قيها ف لحظه وبص ف عيونها ..قولتلك هقدر 

فريده ..لو راجل صح اعمل كدا عشان ف الآخر انت هتندم 

عثمان ..هندم عل اي معنديش حاجه اندم عليها 

فريده ..طب ابعد يلا 

عثمان وهو بيشم ريحه شعرها ..لا مش هبعد 

فريده مقدرش تقومو وكانت خايفه تستس*لم وز*قتو بقوه ابعد بقييي

عثمان فضل يضحك وبعد عنها ..يانا يأنتي انهارده

عند ادم 

ادم كان بيشرب سجاير 

مريم كانت وقفه ف البلكونه ..مش قولتلك بطلها بقاا 

ادم .مش بشرب غير ونا مخنوق 

مريم ..ادم 

ادم ..مم

مريم ..أنا جايلي عريس 

ادم بصدمه ..نعم انتي بتهزري صح

مريم ..مش بهزر والله 

ادم..مم الف مبروك 

مريم ..الله يبارك فيك 

ادم..هتوافقي
مريم ..اكيد مش هلاقي احسن من كدا 

ادم بحزن ..بعد اذنك 

ودخل من البلكونه 

مريم ف نفسها..كدا احسن عشان ينساني لازم ابعد 

ودخلت هي كمان 

ادم فضل يكسر ف كل حاجه ..لي لي كل حاجه بتضيع مني لييييي وفضل يعيط زي الطفل 

رن عل فريده 

عند فريده 

لقت ادم بيرن ..خير يارب 

فريده..في اي ياادم

سمعت صوت ادم وهو مكسور ...فريده أنا محتاجك 

فريده بصت عل عثمان اللي جنبها ..طيب يحبيبي في اي 

ادم بصوت خنقه .هتيجي يافريده ولا لا 

فريده ..اهدا طيب انا جيالك اهدا 

ادم ..بسرعه بدل مااعمل حاجه ف نفسي عشان بجد تعبت 

فريده ..ششش اهدا أنا جايه 

وقفلت معا 

عثمان ..في اي 

فريده بخوف ..مش عارفه ادم ادم تعبان صوته مش مريحني 

عثمان ..طيب اهدي البسي عشان نروحلو 

فريده ..طيب انا هلبس 

وفعلا لبسو وخرجو بسرعه عل بيت ادم

ادم كان ماسك الفون وفاتح صورت مريم..لي يامريم لييي 

فريده ..افتح ياادم 

ادم فتح بسرعه وحضن فريده وبيعيط زي الطفل اللي لقي أمه ..أنا تعبان اوي يا فريده تعبان

فريده بقلق ..مالك اهدا اهدا طيب 

عثمان..اهدا في اي ياادم 

فريده ..في اي صح 

ادم بزعل .. مريم هتتخطب 

عثمان ..اهدا.واكيد هنلاقي حل

ادم ...ادخلو طيب

وفعلا دخلو 

ادم ..أنا هسافر وهبعد 

فريده وعثمان ..لييييي 

ادم ..مش عايز اعيش هنا 

 عثمان ..نت كدا بتهرب 

ادم ..منا فعلا بهرب 

عند شخص مجهول 

ماسك صوره ...بس بجد عجبتني البت دي عرفت نقطه ضعفك ياعثمان وفضل يضحك بشرر....
عند ادم

ادم كان بيجهز شنطه سفره وكان زعلان أن هسيب بلده

بس لازم يبعد

فريده خبطت عل باب اوضه ادم

فريده..جاهز

ادم غمض عيونه بوجع ..جاهز

فريده ببتسمه ..أنا عارفه انك قدها وهترجع وتبقا احسن واحد في العالم

ادم ببتسمه ..بتمنا

وخرج من الأوضه سلم عل عثمان. وحضنو وقال …خلي بالك من فريده فريده امانه عندك

عثمان ..انت هتوصيني عل مراتي اكيد هتبقى ف نن عيني متقلقيش تروح وترجع بالسلامه

ادم ..يارب يلا أنا همشي



عثمان ..ولو أنا لازم اوصلك المطار

ادم طيب يلا

فريده وعثمان راحو معا وصلو وفريده فضلت تعيط عل فراق اخوها

عند مريم

عماله ترمي طوب عل البلكونه ومش لاقيه رد

مريم ..ياترا روحت فين ياادم

دخلت اوضتها لما ملقتش امل

عماله ترن علي( الرقم التي تتصل عليه لا موجود بالخدمه)

مريم رمت الفون باهمال تلفونها رن وجريت عليه افتكرت أن ادم لقتو خطيبها ردت..اي ياماجد لا مش فاضيه انهارده مليش خلق اطلع خليها مره تانيه

وقفلت وفضلت زعلانه أن بعدت عن ادم

عند ادم وصل البلد الي هي (روسيا) وكان بيعرف يتكلم انجليزي كويس

ووصل الأوضه اللي حجزها وكان حزين عل حياتو اللي اتهددت

فضل قاعد يسمع موسيقي انجليزيه حزينه

عند فريده .

كانت بتعيط أن اخوها حبيبها بعد عنها وان مش معاها حد غيرو وهو كمان بعد عنها

عثمان..خلاص يافريده متفضليش تعيطي كدا زي الطفله

فريده بغيظ طفولي رمت عليه المخده ..بارد وغلس

عثمان فضل يضحك ..ماشي ماشي اشتمي اشتمي

فريده..سيبنيي دلوقت ياعثمان

عثمان حضنها ..أنا عارف ان الفراق صعب بس المفروض تفرحيلو أن بعد وبيحاول عل الأقل ينساها

فريده بعياط..أنا خايفه يحصلو حاجه

عثمان ..متخفيش كلو تمام كل حاجه هتبقا تمام

فريده ..بجد
عثمان بضحكه ..بجد

فريده ..شكرا ياعثمان

عثمان..عفوا

عند المجهول

البنت بشر..هنعمل اي ياكبير

المجهول..هقولك بس لازم اجيبها لحد هنا

البنت ..طيب ازاي

المجهول بشر ..هقولك

وفضلو يخططو

فريده ..عثمان أنا لازم أخرج

عثمان ..لي

فريده ..عايزاه اجيب طلب ياعثمان

عثمان بخبث..تجيبي اي

فريده بكسوف ..خلاص بقاا ياعثمان

عثمان ..طيب خلاص روحي ومش تتاخري



فريده ..تمام

كانت خارجه وصلت ليها رساله

(لو عايزاه تعرفي جوزك بيروح فين بعد الشغل تعالي عل العنوان دا )

وكان بعتلها صوره لعثمان مع بنت بس البنت مكنش ظاهر ليها ملامح

فريده بغضب وعصبيه ..أنا لازم اروح اشوف بيعمل اي دا

وخرجت من البيت ولقت عربيه كبيره مستنيها

وخرجو منها اتنين بودي جارد وخدرهوها وخدوها

عند عثمان

وصلت لي رساله

(لو عايز حبيبت القلب ميحصلهاش حاجه تعالا عل العنوان دا لوحدك)

عثمان بغضب..ياولاد الكل*ب
عثمان. ..ياولاد الكل*ب
رقم غريب رن عليا
الووو عوزا مراتك سليمه تعال عل العنوان دا ***
عثمان بقلق..الو الو وقفله الخط ف وشه
من غير تفكير راح عل العنوان
دخل من فوق البيت هو مخزن قديم اوي كدا
دخل لقا فريده رابطينها ف كرسي ولزقها عل بوقها
عثمان من غير تفكير جري عليها يفكها
فريده بتبحلق لورا عثمان
عثمان ..متخافيش يحبيتي اهدي
واحد من ورا عثمان خبطه بخشبه ف رأسه
فريده بصرااخ ..عثمااان
عثمان واقع ف الأرض
الشاب بضحك ..اهدي ياموزه ماتخفيش عليا ورشو ف وشها حاجه اغم عليها
بعد ساعات
عثمان فاق في وجع ف دماغه
اههه انا فييين
فريده
فريده صحيت عل صوت عثمان
فريده بدوخه
انت كويس ياعثمان
عثمان بكذب وهو دماغه وجعا اوي ..أنا كويس عثمان مربوط ورا فريده
فريده بتضحك بصوت عالي
عثمان باستغراب..في اي يابنت المجنونه
فريده بضحك ..اصلا انت كنت جاي تنقذني فجاه لقيتك مربوط زي وقعدت تضحك
عثمان بضحك..تصدقي صح وفضل يضحك هو كمان
فريده …طب هنعمل اي ياعثمان
عثمان بتوهان وحب ف فريده..تصدقي انك حلوةة اوي النهارده يابت يافيرو
فريده ..يعع أنا حلوة انهارده بلبسي المطين دا
عثمان ..انتي ف كل حلاتك قمر
فريده بكسوف ..طب بس بقي بتكسف عثمان
عثمان..قلبه
فريده بعيط ..هو احنا هنخرج من هنا ازاي
عثمان ..اثقي فيه المرادي
فريده بتعيط وبس

عثمان ..ممكن تبطلي عياط بقي
فريده بعياط ..انا بحبك اوي ياعثمان
عثمان بحب ..واانا كمان بحبك
وفجاه جات البواليس واحدة الموجرمين
وفكو عثمان وعثمان فكها
فريده..هيي هنمشي من هنا ياعثمان وحضنته بحب
عثمان بجديه ..يلا نروح
فريده بستغراب ..يلا ومشيوا
فريده ف العربيه
فريده ..مالك ياعثمان
عثمان ..انسي الكلام الهبل اللي قولنا
فريده ..كلام ايي
عثمان ..انك بتحبيني وكلام من دا
فريده..يعني نت
عثمان بجديه..اه أنا مش بحبك
فريده بجديه ..تمام ونا كمان علفكره مش بحبك
عثمان ..وصلنا
وصلو البيت
العيله كلهم اطمنو عليهم ودخلوا اوضتهم يرتاحو
عثمان..فريده
فريده ..نعم
عثمان..أنا هتجوز عليكي
فريده ..بطل هزار
عثمان ..ونا ههزر لي
فريده …بطل تعمل كداا
عثمان ..أنا هنتق*م وبس
فريده خافت منو من نبرته
عند ادم
ادم كان بيتمشا ف شوارع وفضل سرحان وكانت هتخبطو عربيه
نزل منها واحده شكلها اجنبيه (انت حقا مجنون)
ادم..أنا مش فايق للكلام الأجنبي
..انت مصري
ادم.. افندم نتي بتتكلمي مصري
..أها أنا يسيدي ريتاج
ادم..أنا ادم
ريتاج ..نت عايش لوحدك
ادم..أها جيت هنا عشان اعيش
ريتاج..شكلك فقد حد عزيز عليك
ادم .. حصل
ريتاج..نبقا اصدقاء
ادم..نبقا اصدقاء
عند مريم
مريم ..اوف انا زهقت من العيشه دي أنا عايزا افركش الحكايه دي
محمد خطيبها..ونا مش هفركشها
مريم قلعت الدبله ..انا اسفه كل شي قسمه ونصيب
محمد ..بقا كدا
مريم ..أنا اسفه بس انا مش مرتاحه معاك

محمد ..تمام يامريم
وخد دهبو ومشي
مريم..يااا اخيراا سبتة
فضلت ترن عل ادم مردش
مريم..رد بقاااا
عند فريده وعثمان
عثمان دخل الاوضه عل فريده وهو معا واحده
فريده ..مين دي
عثمان ..دي مراتي الجديده ولازم تتقبلي عل العيشه معاها
فريده فجاءه اغم عليها
عثمان قرب منها وووو
اي مراتك ووقعت اغم عليها ف حضنه
عثمان بخضه عليها..حبيبي قومي يلا وشالها وحطها عل السرير وحاول يفوقها لحد اما فاقت
فريده دموعها نزلت لما فاقت .. عوزا اتكلم معاك لوحدنا ياعثمان وبصت لمراته الجديده
عثمان بضيقه ..تمام روحي انتي ي مياده
مياده بغضب.. تمم ومشيت
فريده ..عملت كدا فيه لي
عثمان ..لا والله انا معملتش كدا وخلاص يافريده
فريده بعصببه وانهيار..لييي عملتلك اي بعد لما حبيتك وكنت شايفك جوزي لآخر نفس فيه ومحدش يشاركني فيك تعمل فيه كدا لييي
عثمان بعصبيه..ولما انتي عملتي فيه كل حاجه مكنتش أتخيلك كدا ياافريده
فريده بصتلو ..عملت اي مش فاهمه.
عثمان ..هحكيلك عملتي اي
فلاش باك
عثمان خرج يشوف البوليس جاها في مسج اتبعتلو صدمو في مراته حبيته فتح المسج لقا فريده ف منظر مش كويس ليها وصور وهي ف مواقف مش كويسه
باك
دا اللي حصل ياهاانم ونا اتجننت ازاي انتي تعملي كدا
فريده بصدمه ..وريني الصور
عثمان..اهي (وطلع الصور من الفون )
فريده بصدمه ..دي مش نا
عثمان ..هربي نفسك وقولي أن مش نتي
فريده بغيظ وسخريه..اكيد نت متعرفش جسمي أو مشفتوش عشان تقول كدا
عثمان ..فريده أنا عل اخر اعصابي
فريده ..عثمان ابعد عني وياريت تشوف مراتك الجديده وابعد عن حياتي
عثمان..اكيد بس موعدكيش أن اسيبك وابعد عن حياتك أنا عملك الاسود
فريده ..انت اي ياخي انت انسان مريض انت مش بناادم
عثمان..شكرا يست وكمل كلام هروح اشوف مياده مراتي
فريده ..روح ياعثمان
وقعدت عل السرير وعيطت
عثمان بص عليها وخرج من الاوضه ووصل عند مياده


مياده ..اي عملت اي
عثمان ..بتقول أن مش هي
مياده ..طيب يمكن مش هي فعلا
عثمان ..أنا دماغي وجعاني اوي من التفكير
مياده حضنتو ..اشش اهدا كل حاجه هتبقا بخير
فريده فتحت الباب من غير متخبط لقتهم عل الحال دا
مياده بغيظ..يريت تخبطي تأتي مرة احنا متجوزين جداد وكدا وضحكت
فريده بحزن ..عثمان عيزاك ثانيه
وخرجت من الاوضه
عثمان..هروح اشوفها
مياده ..طيب يحبيبي روح شوفها
عثمان ..طيب يروحي
وخرج وراح اوضتهم
عثمان دخل ..نعم في اي
فريده ..أنا خدت قرار
عثمان ..اي هو يست فريده
فريده خدت نفس عميق ..أنا قررت هسافر عند اخويا
عثمان بغضب……
12
أنا قررت اسافر عند اخويا 
بعصبيه عثمان.. نعممم انتي نسياه انك مراتي
فريده ببرود..انت اتجوزت وانا كمان عوزا اشوف حياتي 
عثمان بغيرة ..اللي هو ازاي يعني تشوفي حياتك 
فريده ..زيك كدا بظبط
عثمان بعصبيه وصوت عالي ..وحيات امك فريده متجننيش اللي هو ازاي يعني مش كفايه اللي عملتيه
فريده بعصبيه ..بص أنا معملتش حاجه من اللي قولت عليها تمام ودخلت اوضتها
عند ادم ف ايطاليا 
ادم واقف ف البلكونه بيشرب سجارة وبيفكر 
وحشتيني اوي يااامريم نفسي اشوفها اوي 
عند مريم 
جابت آخرها من أنها متعرفش حاجه عن ادم وعوزا تطمن عليا
شافت جرنان مكتوب عليا اسم جوز فريده ادم كان قياالها   عليا انو غني وكدا 
مريم .. أنا هروح شركته واسال عل فريده 
قامت لبست وخرجه
ساميه امها ..رايحه فين ياابت 
مريم ..خرجه اتمشي شويه ياماما
وخرجت مريم راحت شركه عثمان 
مريم لاسكرتيرة ..عثمان بيه موجود 
السكرتيره.. اه موجود اقولو مين 
مريم بتوتر ..قوليلو مريم صاحبت المدام
السكرتيره دخلت 
السكرتيرة ..اتفضلي ف انتظارك
مريم دخلت بكسوف وتوتر 
عثمان ..اتفضلي انتي مريم صاحبت المدام 
مريم بتوتر..  اهه صح صاحبتها ك كنت عوزا اقابلها
عثمان ..تمم ماشي هبعتك مع السواق هيوصلك لحد الفيلا 
مريم هزت رسها
وونزلت لقيت السواق وصلها لحد فيلا كبيرة كدا اتصدمت أن دا كلها عايشه فيه فريده وحدها 
نزلت من العربيه ورنت جرس الفيلا فتحت الخدامه 
الخدامه .. افندام
مريم ..عوزا مدام فريده .
الخدامه ركبت اوضه فريده خبطت عل باب اوضتها
فريده هانم مريم صحبتك ف انتظارك 
فريده بفرحه ..مريم بجد ونزلت جري لقيتها اخدتها بالحضن 
وحشتيني اوي يااامريم
مريم بابتسامه حب ..وانا كمان كان نفسي اشوفك اوي 
فريده اخدتها بالحضن وبتفرجها عل الجنينه 
مريم بتوتر ..هو ادم فين يافريده
فريده بجديه ..سافر ايطاليا يامريم 
مريم بدموع نزله..اي ايطاليا ليي طيب دانا نفسي اشوفه اوي
فريده بجديه وخبث..نتي شفتي حياتك وهو كمان هيشوف حياته وعلفكره هو خطب 
مريم ..ايه انتي مش عارفه اني بحبه المفروض كنتي منتعتي اني يعمل كدا بدموع أنا بحبو والله والله بحبه اوي بس باابا رافضو انو كان بيشرب زمان غصب عني عوزا أبعده عنو عشان المشاكل هو أهم حاجة ف حياتي 
فريده بحب لصحبتها ودموع ..انا هكلمه وهقولو يرجع وابعدو عن اي حاجه هو أن شاء لله يقتنع وتسيبي خطيبك دا 
خدي رقمه دا ايطاليا 
مريم بفرحه ..ماشي ماشي أنا هكلمه. 
وفجاه دخل عثمان 
اي دا اي دا كل دا قاعدين بترغو 
مريم ضحكت بخجل ..الكلام اخدنا والله انا همشي يافريده 
فريده ..حبيتي ابقي تعالي تاني ها 
مريم ..حاضر ومشيت 
عثمان قرب منها ..اي موحشتكش.
فريده ..ابعد يعم انت أنا مخاصمك روح لمرتك
عثمان قرب منها اوي ...طب مانتي مراتي كمان 
وقرب يبو* سها فريده زقته بعز قوتها ورايحه تمشي منعها هو وقرب ووو
قرب منها جامد 
مقولتلك خلاص ياعثمان اي دا وسابتو ومشيت بدموع 
عثمان بخنقه قام دخل الاوضه مياده 
عثمان دخل نام علطول
مياده وهي واقفه قدام المرايا بغيظ عشان سابها
طب مااشي ياعثمان مبقاش أنا ان مكنتش حبتني 
 في الصباح 
عثمان قام مخضوض من صوت جرس باب الفيلا بيخبط جامد صحي وخرج من اوضته لقا فريده خرجه من اوضتها 
عثمان بغيرة ..خشي جوه انتي يافريده 
فريده ..اوفف عوزين نشوف مين 
راح بصلها خرست ودخلت أوضتها 
فاتح لقا مراد اخو بيعيط جامد 
الحقنه ياعثمان امك ماتت 
عثمان ...اي انت بتقول وخرج علطول
فريده كانت بتسمع ورا الباب  قالت بصدمه هو ليا ام عثمان
جري عل بيت  البسيط اللي كان محروم منه من سنين فاتت ودخل اوضه أمه ..امي لا ياامي متسبنيش لااا لاا 
ودخل يعيط زي الطفل ويصرخ 
ومراد فضل يعيط زي الطفل وحضن اخوه بحزن 
بعد الدفنه 
عثمان..أنا همشي يامراد عشان اشوفهم ف البيت
مراد تايه عن الواعي 
عثمان بحزن حضن اخوه ومراد انفجر ف العياط 
عثمان بعياط..ادعيلها هي محتاجه دعواتنا 
مراد ..م قادر اصدق أنها خلاص ماتت ومش هشوفها
عثمان..ادعيلها 
وخرج من البيت وركب عربيته وانطلق عل البيت 
وصل عند فريده ودخل غرفتها 
فريده في اييي ياعثم لسه بتكمل هجم علي شفا*يفها بقبله شغ*ف وان*تقام 
فريده بتضر*ب فيه ووو 
عند مياده كانت بتلف حولين نفسها ..طيب ياعثمان أنا لو مخلتكش تلف ورايا مبقاش مياده 
عند مراد فضل ماسك صورت أمه وبيبصلها بحزن 
عند فريده وعثمان 
عثمان كان هي*قلعها الفستان فاقت وضر*بته بالقلم ..انت ازاي تعمل كداا أنا بكر*هك وفضلت تعيط خرج من عندها بعصبيه ودخل عند مياده كانت لبسه فستان مبينه تفاصيل جسمها قرب منها وفجاااءءه
عند فريده فضلت تعيط وكانت خايفه من عثمان لايجي  
اشرقت الصباح 
كان نايم عثمان فاقت مياده وابتسمت بحب ..عثمان اصحاا يلا 
عثمان فاق ..صباح الخير 
مياده ..صباح النور 
عثمان ..كانت ليله عنب 
مياده بكسوف ..اسكت بقاا 
عثمان ضحك ..طيب انا هقوم اخد شور والبس ها 
مياده ..طب قوم 
عثمان ..طيب يروحي 
مياده كانت فرحانه أن بقت ملك عثمان 
عند فريده كانت لسه صحيه عل صوت حد بيقول ..اخيرا صحيتي ياهانم 
فريده بصدمهه ..نت
فريده.. انت عايز اي هااا رجعت تاني ليهه حرام عليك بقااا.
يوسف.. مش هسيبك يافريده انتي بتاعتي وتفضلي بتاعتي وعثمان اللي فرحانه بيه دا هيموت
كانت هتتكلم بس فجاءه جه عثمان وهو نط من الشباك
عثمان.. اي يبنتي صحيتي يعني
فريده.. متكلمنيش انا مش بكلمك
عثمان افتكر الموقف.. ونا اصلا مش هكلمك
فريده.. يكون احسن
عثمان.. اه صح انا اتجوزت مياده.
فريده.. طب منا عارفه
عثمان.. مش عل ورق بس
فريده… مبروك
عثمان.. يبرودك
فريده.. اعملك اي يعني
عثمان.. اوعي كدا خليني اعرف اخد شور
فريده.. انا بعيده
عثمان دخل الحمام
وفريده غيرت ولبست دريس اسود زاتها جمال ولبست طرحه حمرا وهاف بوت
عثمان خرج من الحمام.. رايحه فين بالحلاوه دي
فريده.. ملكش دعوه
عثمان بغضب.. انا جوزك ياهانم اوعي تنسى انا سيبك بمزاجي لو عايز اخد حقي هخدو امين
فريده.. لا ياعثمان انت جبان ومتقدرش اصلاا عارف ليي عشان انا بكرهك وطول عمري شيفاك غبي وجبان وبتهرب مني ومن عيوني
عثمان بغضب… انتي يابت متكلميش معايا كدا مش عشان سيبك تزيطي ف الزيطه لا ياحبيبي دا انا ممكن اوريك مين عثمان بس مش حابب اقلب عليكي
فريده.. لا اقلب عليا انت واحد مبتفهمش ف حاجه
عثمان قرب منها بغضب وزنقها ف الحيطه.. انا مبفهمش ف حاجه
فريده بتوتر لاكن خفيه.. اهه انت مبتفه لسه مكملتش الجمله ويميل عليها وباسها بعمق وغضب شديد لحد ماشفايفها نزفت.. عشان تقولي عليا كدا تاني
فريده بخوف… ابعد ياعثمان
عثمان بسخريه.. ولو مبعدتش هتعملي اي
فريده.. ابعد بقولك اهو
عثمان كان هيبو*سها تاني بس هي بعدت عنو
فريده.. بطل بقاا
عثمان.. طيب انا نازل
فريده.. طيب هتلي معاك حاجه حلوه
عثمان.. لاا م متجوز طفله انا يلا سلام
فريده بغيظ.. سلام
خرج عثمان وراح النايت كلاب
وفضل يشر.ب و.يسكر لحد مخلاص مبقاش شايف حاجه
وصل البيت ودخل اوضه فريده
فريده كانت لبسه قميص اسود للنوم وكانت خلاص هتنام بس لقت حاجه تقيله عليها بصت لقت عثمان
عثمان.. فريده انا مش قادر ابعد عنك
فريده بخوف من حالته.. عثمان ابعد خلاص
عثمان.. تؤتؤ مش قادر بقولك
فريده.. عثمان عان خاطري ابعد
فجأه عثمان با*سها بع…مق وشغ.ف وكان بيقلع.ها كتف القميص
فريده بتوهان. لاااا لاا متعملش كدا ياعثمان
عثمان وهو قريب من شفا.يفها.. الليله ليلتنا يافريده هانم
فريده.. لا متعملش كدا ارجوك مش مستعده
عثمان.. اشش
قرب منها ووو
١٥
فريده كانت بتعيط
عثمان بخنقه.. بتعيطي ليهه هاا
فريده بعياط.. عشان بقولك م مستعده
عثمان.. ماشي مادا حقيي
فريده.. هو حقك بس انا مش مستعده
عثمان. ااشششش اهدي خلاص انا خارج
فريده.. رايح فين
عثمان.. رايح اسهر
وخرج من غير ميستنا ردها 
بعد مخبط الباب هي فضلت تعيط 
عند أشخاص تاني
مريم.. يعني اي مقبضش عليه دي جريمه
ابتهال.. ماشي بس عيزين دليل عل كدا
مريم بغضب.. هجبلكم دليل بنفسي ورحمت امي لجيب دليل ليك ياحوت
وخرجت من القسم عشان تروح مشوار
عند الحوت
الحوت.. هاها مش هتعرف تجيب حاجه عني اصلا
المجهول.. ماشي بس هي ظابط وهتعرف
الحوت بلمعه عين.. مش هتعرف صدقني
المجهول.. تمام يحوت
الحوت. اخفي من قدامي
المجهول.. تمام
عند فريده
فريده كانت نايمه وفجأة دخل عليها عثمان
حضنها من ضهرها كانت خايفه.. اشش هنام ف حضنك بس
فريده اطمنت ونامت بعمق
صباح جديد 
عثمان كان نايم زي الطفل وشعره نازل عل عنيه وفريده كانت سرحانه فيه لما حست ان هيصحي عملت نفسها نايمه 
عثمان.. عارف انك صحيه متمثليش
فريده.. طب قوم من جمبي يلاا. 
عثمان بضحك.. قايم متزقيش 
فريده.. تمام يلا قوم 
عثمان.. طيب قولي صباح الخير على الاقل
فريده.. صباح الخير كدا كويس
عثمان.. صباح الفل
فريده... رايح فين انهارده 
عثمان.. رايح الشركه 
فريده.. ممكن طلب 
عثمان.. قولي 
فريده.. متشربش تاني عشان خطري انا بخاف. 
عثمان بابتسامه.. حاضر وعد مش هشرب تاني غير لما ابقا مخنوق 
فريده سقفت بيديها مثل الأطفال.. . هو دا عثمان الشطور 
عثمان فضل يضحك عل طفولتها.. يلا قومي حضريلي الفطار 
فريده.. ثانيه ويكون عندك 
عثمان.. اشطا 
عند مريم 
مريم.. ملقتش الدليل بردو 
فهد.. عمال ادور 
مريم.. خليك ورا لحد متلاقي الدليل دا بيخطف البشر وبياخد أعضائها 
فهد.. ورا متخفيش 
مريم.. تمام 
مريم.. حمدلله يصحبي
فهد.. دايما يحبيب اخوك 
مريم بضحكه.. حبيبي 
فهد.. طيب انا همشي 
مريم.. تمام 
فهد.. عل اتصال لو لقيت حاجه 
مريم.. تمام 
وخرج فهد وفجأة دخل شخص مكناش نتوقع ان يجي 
مريم.. نعم 
الحوت بسخريه.. مش بدوري عل الشخص اللي بيخطف البشر 
مريم بستغرب.. اها 
الحوت ببرود.. هو نا 
مريم بصدمه... نعممم 
عند أشخاص تاني 
شهد.. ياأمي ١٠٠ مره اقولك انا م هنزل الشارع تاني فادي بيفضل يدايقني 
الام.. فادي جيرانا بيحب يدايقك عشان بيحبك زي اخته 
شهد.. بردو 
الام.. قرمي هتيلي كيس رز يبت
شهد.. اوف حاضر 
لبست ونزلت تجيب رز من السوبر ماركت لجل الحظ فادي كان واقف ف السوبر ماركت والراجل مفيش 
شهد.. متعرفش عم محمد فين 
فادي ببرود.. معرفش 
شهد.. انا غلطانه ان سألتك 
فادي.. بت بطلي صداع صدعتيني 
شهد... نينينييي عيل غتت
فادي.. مين اللي عيل غتت 
شهد. نتت 
فادي.. طب بس لعرفك مين ألغتت فيناا 
شهد.. بارد اقسم بالله 
فادي مردش عليها 
شهد كانت واقفه برا السوبر ماركت مستنيه عم محمد ف كانت بتتكلم ف التلفون ومكنتش مركزه ان ف عربيه هتخبطها فجأه فادي شالها من وسطها عشان العربيه متخبطهاش ووقعو ف الإرض
شهد.. اه يضهري ياللي اتكسر ونت لسه ف شبابك 
فادي بوجع.. اه رجلي وجعاني اويي
شهد بخضه.. فادي مالك 
فادي.. مش عارف رجلي شكلها اتكسرت 
شهد بخوف وعياط..وجعاك اوي
فادي فضل يضحك عل طفولتها.. متخفيش انا كويس بس اسنديني 
شهد.. طب قوم أسند عليا 
فادي سند عل شهد وبص ف عيونها اول مره يركز ف عيونها ان قد اي عيونها حلوه 
شهد اتكسفت ونزلت عينها.. يلا عشان اوديك بيتك 
فادي فاق.. يلاا 
وصلتو البيت وطلبو دكتور وطلع كسر بسيط 
عند فريده 
فريده.. عجبك الفطار 
عثمان.. تسلم ايدك تحفه 
فريده.. بالهنا 
عثمان.. انا هخرج بقا 
فريده.. تمام خلي بالك من نفسك 
عثمان.. تمام ونتي كمان 
فريده.. حاضرر 
وخرج من البيت 
وفجأه وصلت رساله عل تلفون عثمان فاتحها لقى صورت فريده ويوسف وهما حضنين بعض وهي بتضحك ومكتوب تحتيها (مراتك خاينه بتخونك وهي عل زمتك) 
عثمان عروقه بارزت من العصبيه وعيونه حمرت وروح البيت 
وفتح الباب البيت 
فريده.. نسيت حاجه ولا اي مكملتش الكلمه(مسكها من رقبتها بيخنق فيها وبوريها الصوره وعيونه فيها الشر) مين دا 
فريده بخوف ***********
16
فريده برعب وخوف ...والله مافي بيني وبين حاجه ايوا انا كنت بحبو لما كنت لسه ف ثانوي لكن لما اتجوزتك مبقاتش بحب حد غيرك والله ياعثمان قلبي بقي ملكك انت 
عثمان بدا يهد..امال مين اللي بعتها دي 
فريده استخبت ف حضنه ... مش عوزا حد يبعدني عنك تانى
عثمان بأسف ..أنا آسف بجد يافريده اني اتعصبت عليكي أنا بغير عليكي اوي واخدها ف حضنه 
فريده ..أنا مش زعلانه منك بس انت المفروض تثق فيه ياعثمان وبعدت عنه ودخلت اوضه تاني بعيد عنه 
عثمان خبط رسه ..غبي هتضيعها منك
وخرج من الأوضه لقا مياده ماشيه ومسكه شنطه ف أيدها 
عثمان بستغراب..رايحه فين يامياده 
مياده بغرور . .ماشيه أنا مش هقعد دقيقه هنا وماشيه 
عثمان ..اووف احسن
وطالع اوضه فريده 
فريده كانت خرجه من الحمام ولبسه قميص قصير ابيض مابين بشرتها البيضاء وبتنشف ف شعرها الأسود
عثمان كان واقف مسحور بيها 
فريده بخضه ..انت بتعمل اي هنا ياعثمان 
عثمان لقا نفسه قرب منها وبيبعد شعرها وببشم رائحتها اللي بقت ادمان بالنسباله 
سامحيني يافريده 
فريده بغرور سابته واجبت كريم لجسمها وقاعدت عل السرير وبتحط منه عل رقبتها 
مقدرش اسامحك بالسهوله دي ياعثمان 
عثمان ..والله انا اتجننت اول ماشفت الصور بغير عليكي يافيرو وغمزلها 
فريده ضحكت بخفه .. بس طيب أخرج برا اوضتي 
عثمان..  أخرج اي أنا لازم أصلحك وقرب منها وو
فريده.. عثمان اخرج
عثمان بسرح.. ششش مش قادر
قرب منها وو
عند مريم
مريم.. ازاي انت
الحوت .. اه انا
مريم.. وجاي تعترف لي عل نفسك 
الحوت.. عادي بس لو لقيتي دليل عليا ابقى تعالى اقبضي عليا 
سلام ياقطه
وخرج 
عند شهد وفادي 
فادي.. متزعليش مني ياشهد
شهد.. انت بارد يافادي وبتزعلني منك. 
فادي.. انا استاهل ضرب الجزمه عشان اتاسفتلك 
شهد.. احسن احسن 
فادي.. مش هتمشي 
شهد.. همشي بس حبيت اطمن عليك هبقي اجيلك تاني بقا
فادي.. شكرا 
شهد.. ولو الشكر لله 
ومشيت 
عند مريم وفهد 
فهد..لقيتي حاجه 
مريم.. لا ونت 
فهد.. لا ملقتش بردو
فضلو يحققو ف الموضوع
عند عثمان وفريده
فريده كانت نايمه عل صدر عثمان.. بقولك اي ياعثمان 
عثمان.. قولي 
فريده.. انا بحبك ومش هقدر ابعد عنك 
عثمان.. انا اللي ادمنتك خلاص
فريده.. حبيب عمري انت
عثمان وفريده فضلو يضحكو 
عند فادي وشهد 
شهد كانت قعده ف البيت لوحدها عشان أهلها سافرو.
وفجأه لقت حد دخل عليها وهي اتصدمت لما شافتو..
في يوم جديد 
فريد يافريده 
فريده خرجت هي ولبسه قميص قصير
ايوا يحبيبي 
عثمان..هاتيلي القميص الاسود عشان اروح الشغل 
فريده حاضر يحبيبي
واقفه تجيب القميص لعثمان
عثمان..انتي عارفه هتوحشيني يابت يافيرو 
فريده ضحكت ..هتقعد جمبي يعني ياعثمان 
عثمان..والله لو عليه لعقد وضحك هو كمان 
فريده ..اهو خد القميص 
عثمان قلع التيشيرت ..بقولك اي صح النهارده هاخدك ونروح خطوبه اسلام صحبي 
فريده..اه ماشي عنيه ليك أفطر الاول قبل ما تروح الشغل 
عثمان.. اه والله انا جعان اوي 
وفطر وراح الشركه 
فريده نضفت البيت وعملت غدا لعثمان بروقان 
فريده رنت عل عثمان وقالت بصوت رقيق ..اي ياعثمان يحبيبي عامل اي 
عثمان بجديه لانه ف اجتماع ..اي يحبيتي أنا نص ساعه بالكتير وهروح
فريده ..تمام تيجي بالسلامه 
وقفلت قامت غيرت هدومها لبيجامه سودا 
فريده .. اتاخر ليه دا
فجاه فاتح الباب ودخل 
اي يحبيبي عامل اي وحضنته 
ي يحبيتي اتغديتي
فريده موبوزه بزعل..مستنيك انت اتاخرت اوي وضربته بخفه عل دراعه  
عثمان ضحك ضحكه رجولي ..عيب تزعلي مني انا بردو
فريده ..يلا أنا هجهزلك الغداء عشان نلحق نروح خطوبه صحبك
عثمان ..ماشي هغير هدومي وتكوني انتي جهزتي الغدا 
فريده راحت تجهز الغداء وهو غير هدومو
عل الغداء 
عثمان هو وبياكل ..تسلم ايدك الاكل حلو
فريده..يحبيبي بالهنا
عثمان بأس أيدها ..بحبك 
فريده ..بس بقا متكسفنيش 
عثمان ..حبيب قلبي اللي بيتكسف
فريده ..نت نصيبي الحلو اللي من الدنيا دي 
عثمان ..كدا انا اشوف نفسي 
فريده ..يحبيبي انت تشوف نفسك براحتك 
عثمان ..بحبك بقولك اي 
فريده ..قول 
عثمان ..أنا داخل المكتب تعوزي حاجه
فريده بحب ..لا 
عثمان باسها بحب من شفا*يفها..همشي بقا 
فريده ..ماشي يحبيبي
الباب خبط 
قامت فتحت الباب 
فريده ..انتي مين 
..أنا مرات عثمان
اسفه عل التاخير
مالك يابنتي قاعده وحدك ليه وبتعيطي لي
كانت حطه وشها مبين رجلها وبتعيط رفعت راسها.. نعم ياحجه 
المراء..مالك ياحبه عيني قاعده وزعلانه ليه 
فريده بعياط ..جوزي طلع متجوز عليه 
المراه صعبت عليها اخدتها ف حضنها..بس بما هو اللي خسران والله بقي القمر دا يتخ*ان أنا لو معايا ولد كنت أخدتك لي من غير تفكير بس كلهم اتجوزو وسبوني 
فريده بفضول..ليه مش ببسالو عليكي 
المراه كملت بحزن..لا منا ساعه متجوزو وهما بطلو حته يسالو عليه بالمحمول 
فريده ..متعيطيش اكيد مشغل الدنيا 
المراء مسحت دموعها ..يختي براحتهم بقي تعالي يلا قومي روحي معايا يقط*عو يختي اللي يبككي 
فريده بكسوف وابتسامه ...بعد الشر عليه
المراه بضحك..هو كدا الحب أع*مي
يلا قومي معايا 
اخدتها وراكبو تاكسي 
نزلهم لحد البيت شالت شنطتها والمراة فتحت باب الشقه خشي يما 
دخلت مكسوف أنها متعرفهاش 
خشي متتكسفيش  
معلش ياحبيتي البيت عل قدي 
فريده ..طب والله البيت في حاجه مريحه كدا زي العسل ياأم
المرأة ..ام رمزي 
فريده بابتسامه ..ياأم زمزي 
ام رمزي ..أنا هخش اجهزلك الغداء ونتي تكوني غيرتي 
فريده هزت راسها ودخلت 
في مكان تاني
 رمزي ..ايوا يعني اعمل اي الراجل جاي البيت يكمل شغلة هنا معايا 
مراته ..ونا مالي أنا متقبلش حد ف شقتي قابلة عند امك. 
رمزي ..الراجل غني وبيت امي زي مانتي عارفه عل قدو
مراته ..مليش دعوه اتصرف
وقامت دخلت اوضتها 
اتصل عليه عثمان 
عثمان اي يارمزي هنتاقبل فين 
رمزي ..عل عنوان...
عثمان تمام ساعة كدا وهكون ف المكان
رمزي ..تمام ياباشا.
وقفلو
يلا يافريده أنا جهزت الغداء
فريده خرجت لبسه بيجامه 
ايوا ياأم رمزي 
حطت الاكل عل السفراء 
معلش يابنتي اتاخرت عليكي منا ماجهزت الغداء 
فريده بابتسامه ..تسلم ايدك الاكل يجنن و 
قاطعها الباب
الباب خبط
ام رمزي ..ايوا جاي وقامت تفتح 
فريده مكسوفه 
ام رمزي فتحت الباب قالت..رمزي 
رمزي بسخفت دم ..ازيك يما أنا معايا ضيف متكسفنيش معا ها 
ام رمزي بحزن ..متتكسفش يابني أنا مش هكسفك 
رمزي ..هو بيركن العربيه دلوقتي وجاي
ودخل رمزي لقا فريده بصلها بر'غبه أنها حلوة 
دي تخصك ف اي يما 
ام رمزي ..دي ضيفه تبعي دا ابني رمزي 
فريده هزت راسها ..اهلا 
رمزي .. اهلا يجميل 
وفجاه دخل الضيف
فريده اتصدمت أن عثمان جاها 
اي يارمزي يلا عشان واتصدم من فريده أنها قدامه 
فريده انتي هنا بتعملي اي 
فريده بدأت دموعها تنزل ..انت عوزا اي تاني ها أنا مش عوزاك وسبني ف حالي 
رمزي ..اي دا انت تعرفها ياعثمان باشا
عثمان فاق لحاله لما شاف فريده واقفه بالبيجامه قدام رمزي 
بعصبيه ..خشي جوا اي موقفك قدامو كدا 
فريده بغيظ ..ملكش دعوه ها
عثمان قرب منها مسكها من دراعها ودخل اي اوضه قدامه 
اول ماقفل الباب ..أنا اي عوزا اي تاني روح كمل حياتك مع مراتك التانيه أنا كل شويه اسامحك عل معملتك دي 
عثمان قرب منها وزاح شعرها الطويل الاسود ..يعني ماوحشكيش
فريده اتوترت من قربه ليها ..ابعد لو سمحت
فريده قرب من ودنها ..ها اي موحشتكيش بقي 
فريد..
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-