رواية خارج قانون العشق كاملة جميع الفصول بقلم نور شريف

رواية خارج قانون العشق كاملة جميع الفصول بقلم نور شريف

رواية خارج قانون العشق كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نور شريف رواية خارج قانون العشق كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية خارج قانون العشق كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية خارج قانون العشق كاملة جميع الفصول

رواية خارج قانون العشق كاملة جميع الفصول بقلم نور شريف

رواية خارج قانون العشق كاملة جميع الفصول

بتعيطي ليه يا زينة؟ 

مسحت دموعي بسرعة: لا مفيش يا باباا شوية مشاكل كده وهتروح لي حالها.. 

اصلان بحب حضنها: جاسر طالب ايدك يا زينة؟ 

زينة بصدمة: ازي ده انا وجاسرر نتجوز. 

اصلان بستغراب: ايوه جاسر ابن عمك ومتربين سوه حتي مش اخوكي في الرضاعة.. 

زينة بفرحة: بجد يا بابا يعني جاسر مش اخوياا يا نهارر ابيض، حسيت ان ضحكتلي رجعتلي تاني حضنت بابا بحب وقولتله: ونا موافقة اتجوز الواد جاسر.. 

اصلان بضحك: يا بنت المجنونة اهدي واحكيلي كل حاجة ونا سامعك.. 

زينةبحزن: الصراحة يا بابا انا كنت بفكر فيه بطريقة غلط خالص، وهو مقلش ان بنت عمه واكيد لو احنا اخوات اكيد مش هيبقي في مشاعر حب صح يا بابا.. 

اصلان حضنها، وحطت دماغها علي رجليه: ايوه يا حاج احكيلي. 

اصلان:بصي يا زينة عمك امجد مات هو ومراته في حادثه كان جاسر عشر سنين وامك بتولدك ونا ربيت جاسر وعلطول كان بيقول انك اخته، لو انتو اخوات فعلا ربنا هينزعع المشاعر دي عشان مفيش حد بيفكر في اخته كده بنسبة لي رد فعل امك عشان بتحبك وخافت عليكي وخبت عليكي الموضوع.. 

جاسر خبط علي الباب ولقيته بيبصلي وبيغمز وفرحان اوي.. 

زينة بخبث: اي الي مفرحكك كده يا جاسر انا زعلانة منك اوي.. 

جاسر: ليه بتقولي كده ده انتي حته مراتي وكاتبين الكتاب.. 

زينة بصدمة: كتب كتاب اي ده انت لحقتت..؟ 

جاسر بضحك: امبارح لم قولتلك امضي كانت خطه مني ومن بابا ومن ماما ان احنا نشوف رد فعلك اي ومضيتي علي ورق علي اساس ورق جواز السفر.. 

اصلان بحب وغمز وخرج: هسيبك تكلمهاا في الحوار شوية.. 

جاسر سحب ايدها وقعدو في البلكونة: انتي زعلانة ان اخدتك بلغصب يا زينة لم قولتي احنا اخوات انا اتجننت عشان عارف من صغري انك بنت عمي وان مش حرام نتجوز كلنا كن خايفين نقولك ان احنا كذبنا عليك.. 

زينة بحزن ودموع: انت كسرتني يا جاسر فاكر ان هوافق اتجوزك انت هطلقني..  

جاسر بحزن: كل ده عشان بحبك كنت عايز اعترفلك ان احنا ولاد عم بس خوفت كنت بحسبك مش عايزه جاسر في حياتك.. 

زينة مسكت وشه وقربت منه ": بص في عيني كويس يا جاسر كل ده مش واضح ان بحبك.. 

جاسر: خايفة من اي بتهربي عشان فاكرة ان احنا اخوات.. 

زينة قامت تجري بسرعة علي الحمام بطنيي اه يا جاسرر.. 

جاسر بقلق: هتصل علي دكتور يجيلك.. 

بعد فترة.. 

جاسر بقلق: مالها يا دكتور؟ 

الدكتور:؟؟؟؟؟ 
=متقلقش يا جاسر بيه مشاكل في المعدة وقلة اكل، لازم تهتم بصحتها اكتر من كده، ده العلاج ياريت يتاخد بنتظام.. 

جاسر وصل الدكتور علي الباب ورجع ليها تاني: بص لي زينة وغمزلها اه يا حلو يا محليني جهزي شنطة عشان مسافرين. 

زينة حضنت جاسر بحب: الطايرة هتتطلع امته؟ 

جاسر: بكرة الساعة عشرة الصبح لازم نبقي في المطار.. 

زينة جهزت الشنط وصلت فرضها وقراﭢ وردها ودخلت نامت في حضن جاسر.. 

"في صباح يوم جديد"
زينة جهزت هي وجاسر، مقولتش لياا هنسافر فين يا قرة عيني.. 

جاسر: لاء انا اقعد هنا بقاا عشان الكلمة ولا نروح ولا نيجي 

زينة ضربته بخفة: يلا يا جاسر هنتاخر علي الطايرة 

جاسر بخبث: مش عارف صدمتها لم تعرف بعد السفر؟ 

اصلان بحزن: خالي بالك من نفسك يا زينة انتي وجاسر. 

زينة بعياط: هتوحشني اوي يا بابا وبصت لي مامتها بحزن وخرجت. 

في المطار "
جاسر ركب الطايرة مع زينة، وبصلها بخبث: هنسافر انجلترا يا حبيبتي مفاجاة مش صح؟ 

زينة بفرحة: بجد يا جاسر نا مش مصدقة.. 

جاسر بعد وشه عنه واتكلم في الموبيل: المكان يبقي فاضي خالص عايز الزعيم يفرح الحاجة وصلت.. 

زينة بعدم فهم: بتكلم مين يا جاسر وزعيم مين؟ 

جاسر بصلها بكره: اي حاجة تسمعيها متساليش فيها ابداً فاهمة انا رايح شغل مش رايح شهر عسل وده ميمنعش هاخد الي انا عايزة.. 

زينة بستغراب: انت مالك اتغيرت معايا ليه يا جاسر. 

جاسر حضنها بخبث: لا عاش ولا كان الي يتغير معاكي يا قلب جاسر.. 
زينة غمضت عنيها وراحت في النوم؟ 

جاسر بضحكة مكر: ده انتي مش عارفه انا هبقي مليونير ازي لم تروحي لي الزعيم.. 

في انجلترا "
مستر غيث جاسر جاب البنت الي هتتجوزها من مصر لي انجلترا.. 

غيث بسكوت: لم جاسر يوصل ميبقاش حد موجود غيري وغيرها وجاسر.. 

فهد: اوامراك يا زعيم.. 

غيث بفتكر ذكريته معاها وهم مع بعض لم بعدت عنه وحاول بكل الطرق يوصلها: وحشتيني يا زينة.. 

جاسر بمكر: عاملك مفاجاة تجنن يا زينة؟ 

زينة بحب: اي هي يواد يا جاسر.. 

جاسر بصلها بخبث هتغمضي عينك لحد ما ندخل القصر جوه.. 

زينة غمضت عنيها بس قلبهاا كان مش مرتاح لي المكان وكان في صوت همس جمبها بس اتطمنت عشان جاسر. 

جاسر بضحكة رنة المكان فتحيي يا مراة الزعيم؟ 

زينة بتبص حوليها لقت راجل قاعد علي كرسي وبيبصلها بثقة. 

صرخت من الخوف: جاسر جاسرر انت فين؟ 

فجاة النور بدأ يقطع ويشتغل تاني والزعيم بيدور حوليها وفجاة مسك السلا*ح ورفع علي دماغها.. 

زينة برعب: جاسرر الحقني ارجوكك. 

جاسر بضحكة: ابعدد عني ابعد عني كلامك المعروف خلاص انا همشي يا حلوة. 

غيث: طلقها يا جاسر. 

زينة بصدمة: لا يا جاسرر لاءءء 

جاسر بخبث: انتي طالق 
صرختت بعلو صوتي جاسر متعملش فياا كده، كله ده كان كذب لقيت فجاة صوت ضرب نار مالي المكان وقعت في مكانيي، 

الحارس بتوتر: زعيم اين يتم نقلها في غرفة البنات ام الجناح الخاص بك؟ 

غيث بعصبية: اي الي دخلك هناا قولت القصر يبقي فاضي فهدد يا فهدد. 

فهد بتوتر: هو خالف الاوامر يا زعيم، بعدها سقف ساقفه النور قطع والحارس اختفي، غيث شال زينة وطلع علي الجناح الخاص بيه، وحطها علي السرير، وبصلها بحب واشتياق، رجعتي احضان الزعيم يا قاسية.. 

في اوضة البنات "
يوجد فتايات تتضعن العطر والزينة تملأ المكان والمكان هاديء انهم مثل الحوريات جميلات الشعر الطويل والقصير، وعندما تتحدث فا انها رقيقة لا تخرجنَ من هذا المخبأ.. 

نور بحزن: حورية سمعت خبر وحش الزعيم هيتزوج؟ 

حورية بعدم تصديق: اكيد لاء وليه الاختيار كان خرج من البنات هناا كلهم حلوين وعلا زوق الزعيم. 

نور بحزن: بس انا بحب الزعيم ومستحيل يبقي لي غيري؟ 

حورية بخوف: الحطان ليها ودان اسكتي الزعيم لو سمعك مش هيحصل كويس يا نور.. 

نور بحزن: بس انا بحب غيث يا حورية.. 

حورية بخوف: اسكتي خالص اسكتي البنات هناا.. 

نور باحراج: لقت البنات كلها بتبصلها وبتقرب منها، لاء مفيش حاجة يبنات اهتمو بنظافات المكان ونا هجيب العطر من الزعيم.. 

نور فتحت الباب بفستان زهري وبشعرها القصير وعيونها العسلية ونمش الذي يحيط بوجها لكن رأت فهد كان يقف يراقب هذه الغرفة الذي لا يخرج منها احد ولا يخرج وقد احلت به الصدمة عندما رائ هذه الملاك التي ترفع فستناها وتنظر له وتقول: ممكن اعرف مكان العطر فين يا فهد بيه؟ 

فهد بصدمة وحدث نفسه: ازي دي عرفه اسمي انا اعرف ان الاوضة فيها بنات بس دي عرفه انا مين؟ 

فهد: اتفضلي جوه الاوضة ونا هقول لي الحارس علي العطر.. 

نور بعدت عنه ونزلت علي السلم بخفيه ولكن اوقفها صوت هذا الفهد المزعج"
ياريت تتطلعي الاوضة دي اوامر الزعيم. 

=رفعت حاجبها بخبث: مفيش اكل في الاوضه ومفيش عطر. 

فهد قرب منها وشد وسطها ولكن تنفس عطرهاا الياسميني الذي يزيدها فوق الجمال جمالاً،

نور بخوف ضربته بلقلم ودخلت اوضة البنات وقعدت ورا الباب؟ 

حورية بشكك: في اي يا نور مالك خدود حمراا ده كسوف ولا حصل حاجة؟ 

نور بلعت ريقها: لا مفيش حاجه الزعيم قال مفيش حد يخرج عشان مفيش امان حالياا.. 

حورية ابتسمت بعدم تصديق وهي تفكر في ظافر الذي لم تراه عينها من شهور وفرتت دمعة من عينها علي هذا الفارس.. 
في اوضة الزعيم "
اكيد جاسر بقا في القبو تحت اياك يا ظافر يضيعع منك لو ضاع هق*تلك واشرب من د*مك. 

ظافر بضحك: لو حابب تسمع صوت صراخه انا موافق؟ 

جاسر بضعف: احنا متفقناش علي كده يا زعيم الفلوس فين ونا ههرب وهرجع مصر.. 

غيث بمكر: انا الزعيم يا جاسر بعتت زينة مش هتقول اسرار القصر الحكومة متعرفش ان احنا بنشتري البنات عشان الي زيك محتاجين الق*تل.. 

جاسر بنز*يف من الفم: انا عايز اخرجج من هنا وقبل ان يكمل كلامه قد وقع في مكانه.. 

ظافر: ايوه يا غيث متعرفش حاجة عن حورية هرجع القصر امته هفضل بعيد طول الشهور دي عايز اشوفها.. 

غيث: ومن امته ونا ببيع بنت من لي اي حد الاوضة مقفولة ونا مبدخلش حد عليهم ونت شوفتها عشان خرجت والعقاب زاد ومش بتخرج؟ 

ظافر: ما اكيد هتجوزها؟ 

غيث: معنديش بنات لي الجواز. 

تفاعل حلو بقا يا سكاكر "

زينة قامت بفزع: يلهوي انت قاعد علي كرسي في كل مكان انا عايزة اروح لي جاسرر عايزة اروح من هنا.. 

غيث: انا غيث الزعيم ونتي هتبقي مراتي جاسر طماع مش بيحبك ونا عارف كل ده هو عملك حاجة  .. 

زينة بتوتر بعدت نظرها وافتكرت الي حصل بينهم وانه اغتص*بها بدون رحمة بس هي بتحبه: لا معملش حاجة ممكن الحمام.. 

غيث بحب: هاتي ايدك ومتخفيش؟ 

زينة بتوتر: مسكت اديه وقالت انت هتروح بيا علي فين؟ 

غيث سحبها في الدور التاني ونزل بيها في مكان واسع ملئ بي العنكبوت والتراب وكأن المكان لم يسكن به احد. 

زينة بصراخ: افعي يا غيث افعي؟ 

غيث شالها وخبط علي اوضة البنات، عايزك تقعدي هنا انتي هنا في امان؟ 

زينة قلبها كان مطمن لي المكان، لاقت بنات جميلة اوي متزينة ورائحة الاوضة مثل المسك وكل بنت مشغولة بحاجة.. 

غيث نزل وشه في الارض وقال: يا جميلات دي مراتي عايزها تبقي اميرة النهاردة والفساتين هتكون عندك؟ 

حورية قربت من زينة: شعرك محتاج تنظيف وظوافرك ولبسك وبشرتك يا اسمك اي؟ 

زينة بضحك: اسمي زينة، كل ده محتاج تنظيف؟ 

حورية بعدت عنها: مش هقوم بي المهمة يا زعيم.. 

نور بخبث: انا قد المهمة دي؟ 
بصيت ليا في المراية وبصيت ليهم كانوا حلوين بشكل غير طبيعي وكان في بنت قاعده جمبي من اول ما شوفتها وهي بتسرح شعرها وعنيها مغمضة لي ساعات.. 

حورية مسكت شعرك وقالت: مغسلتيش شعرك من امته يا زينة؟ 

زينة بضحك:اي ده انتو فاضين اوي انا بصحاا بغسل شعري وبروح الجامعة.. 

حورية ببتسامة: احنا هنا في مساعدتك الغسول من عندك يا نور.. 

نور بانبهار: رغم مفيش اهتمام شايفة طول شعرها.. 

زينة ببتسامة: ده تربية ايد ماما واهتمام ماما بيه؟ 

نور في نفسها: هتشوفي شعرك في ايدك دلوقت.. 

حورية غسلت شعرها وجابت مسكات ودخلت معاها الحمام وفجاة سمعت صوت تسقيف بطريقة صعبة مقدرتش تتحملها وكان القصر باكملها يعزف ويرقص.. 

صرخت بصوت عالي خرجوني بره، يا جاسرر عايزة اروح لي باباا ارجوكك خرجني بره.. 

غيث سمع صوت صريخ جاي من الاوضة وعرف انهم عملو حاجة ليها، فتح الباب بسرعة وهي ترتدي فستان ازرق وشعرها منفرد علي ظهرها وعقد من القالق وبعد مسحايق التجميل وهيلز ازرق ولكن عيونها تبكي ويظهر عليها الخوف.. 

زينة جريت وقربت منه بدموع: ارجوك مش عايزة اسمع الصوت ده تاني مش عايزه اقعد معاهم.. 

غيث بعصبية: عرفيها يا حورية قواعد القصر وان الي بيدخل الاوضة دي مش بيخرج منها. 

حورية مسكت اديها بحنية: تعالي معايا ونا هقولك القواعد بتاعت القصر.. 

غيث قفل الباب وخرج: هتتعبني زي باقي البنات محدش بيستحمل لعنة القصر الي بتحصل في الاول مع الوقت هتتعود. 

زينة بخوف: انا عايزة جاسرر؟ 

حورية حضنتها: قلبك حس بأمان ليا يا زينة.. 
زينة هزت دماغها وقالت: اه قلبك حنين. 
حورية بخبث: احضني نور وشوفي حسيتي بأمان؟ 
نور برفض لانها تعلم ان حورية تعلم ما في ذهنها.. 
زينة حضنت نور وغمضت عنيها: لاء قلبي مش مرتاح ليكي.. 

نور بلعت ريقها بتوتر: ليه متخفيش مني انا وانتي واحد. 

زينة قعدت علي الارض وسابت شعرها، 
نور بغيظ: مقص يا مليكة من عندك؟ 

زينة بعدم ارتياح: هتعملي اي بلمقص يا نور. 

نور بخبث: هعمل بيه حاجة صغننه كده وفجاة النور قطع؟ 

زينة سمعت صوت حد بيسقف والشبابيك بتفتح وتقفل وفجاة، البنات بدات ترقص وصوت صريخخ مالي القصر وفجاة، سمعت صوت سك*ين قطع شعرها وبدا صوت التسقيف يعلي.. 

زينة بخوف وصريخ: عايزة اخرج بره يا غيثثث. 

النور رجع والبنات كانت واقفه مكانها وغيث فتح الباب ودخل، زينة بتبص في المراية لقت شعرها مقصوص الدموع فرتت من عنيها وبصت لي نور الي واقفة بتوتر، 

زينة قربت من غيث بحزن: انا عايزه اروح لي جاسر عايزة ارجع مصر.. 

غيث بعصبية: شد ايدها بره وضربها قدام البنات، لو سمعت اسم جاسرر علي لسانك، دي حاجة تعلمك ان غيث بس الي هيبقي في حياتك لازم تتقبلي انك بقيتي في القصر هنا، سحبها من علي السلم، فهدد عايز جاسرر يختفي من علي وش الارض وهنا مش قصدي يموت عايزه يختفيي. 

زينة بدوخة وعياط: وقعت في مكانها.. 

غيث شالها وطلعها الاوضة ونادي دكتورة القصر؟ 

الدكتورة بستغراب: دي اعراض حمل يا زعيم. 

الزعيم بصدمة: قصدك اي يا مدام ليلة؟ 

الدكتورة: قصدي انها حامل في الشهور الاول. 

غيث بصدمة وعصبية: زينة حامل؟ 
صحيت لقيته واقف قدام المراية ببرود وريحة البرفيوم وجعت بطني، ابعد بي البرفيوم ده ابعد.. 

غيث بخبث: ودي كمان من اعراض الحمل؟ 

زينة بتوتر: اعراض حمل اي هو حصل اي بعد ما خرجت من اوضة البنات. 

لقيته شد شعري بوجع وعنيه مدمعة: قولتلك جاسر عملك حاجة قولتلي لاء هيعمل فيا اي يعني، من ابو الواد الي في بطنك.. 

زينة بصدمة: كلام اي الي بتقولُ انا حامل.. 

غيث بحزن وقرب منها وهمس جمب ودنها: كنت عايزك تبقي ليا بس مفيش نصيب هترجعي انتي وجاسر مع بعض عشان الطفل الي في بطنك.. 

زينة بفرحة: بجد هرجع لي جاسرر، شديت ايد غيث بفرحة تعالا هقول لي البنات، حطت ايدها علي شعرها وافتكرت الي حصلها، غيث شعري. 

غيث بستغراب: ماله شعرك يا زينة. 

زينة: شعري نور قصته يا غيث. 

فجاة سمعت صوت تسقيف عالي زي الي بيحصل والقصر بيهتز لم بيحصل شر صرخت بصوت عالي، غيث قرب مني وحضني: اهدي يازينة انا جمبك.

زينة بعدت عنه ولقت عنيه متغيرة: خرجت بره الاوضة والاصوات زي ماهي وفجاة حصل زلزل وكل الي في قصر كان بيخرج غيث شافها واقفه: يلا يا زينة القصر بيقعع. 

زينة قامت بفزع: يلهوي يلهوي حلم غريب اوي يا بنات، بصيت لي نور الي واقفة بتتضحك، حلمتي بي اي. 

زينة حطت اديها علي شعرها لقته موجود: لو كنتي عملتي فيه حاجة كنت هولع فيكي يا نور يا بنت ام نور. 

حورية بضحك: يا اختي انتي دخلتي من هنا ونمتي من هنا البنات قرفانة منك؟ 

زينة مسكت هدومها وشمتها: والله يا بنات مانا حلوه اهو. 

حورية: غيث مستنايكي يا زينة انتي نايمة بقالك يومين. 

زينة بصدمة: يلهوي يلهوي القصر كان بيقع، مسكت بطنها حلمت ان حامل يبنات. 
مليكة بحب قربت منها: غمضي عينك يا زينة ونا هقولك حلمك هيتحقق ولا لاء. 

زينة بضحك: يلهوي يتحقق لاء شعري مش عايزه يروح البت نور هتقص شعري وجاسر هيموت والقصر الصوت الي بيحصل ده هيبقي شديد اوي لدرجة ان يحصل زلزل. 

حورية بستغراب: كلنا اول ما دخلنا هنا حلمنا نفس الحلم وكلنا كنا بنحب الصراحة، بس اقولك علي حاجة هنا في امان اوي، عايزة تعرفي اي هي قواعد القصر. 

زينة: اي هي القواعد؟ 

حورية تعالوا يبنات عشان نروقها ونحكلها بس استحملي الاصوات لان اي كلام في الحاجات دي القصر بيهتز. 

زينة برعب: لا يا حورية الصوت صعب بس الصوت ده من اي؟ 

حورية جابت البنات وبدات حورية تغسل شعر زينة وجابت الفاستين الملونة، كان في راجل زعيم مافيا كبير يبقي والد غيث بيه، وبصت حوليها تتاكد من ان القصر هادي،كان بيق*تل ويبيع اعض*اء وكل حاجة حر*ام كانت بتحصل في القصر، يوم موت الراجل ده كانت مراته بيعذبها وولدت في الاوضة الي احنا قاعدين فيها الاوضة دي غيث بيه بيحبها وبيقعد البنات فيها وممنوع اي راجل يدخل هنا،يوم موته كان في سح*ر في القصر والقصر اتلعن بي سح*ر الج*ن اي شر بيحصل القصر بيخلينا نسقف غصب عننا وده بقينا نقلل الشر بسبب الي بيحصل، الزعيم بيحبك بس هو قاسي شويه، انتي بايدك تغيري القصر عايزين نخرج من الاوضةيا زينة..

زينة:ولا قصص الخيال يا حورية.

حورية:في اول ما دخلنا القصر كان غيث بيه بينقذنا من ايد اي حد عايز ياذينا وكنا جايين ريحتنا مش حلوة زيك كده.

زينة بضحك:قصدك اي يا حبيبتي بي زيك كده..

نور بدات تغني والقصر بدأ يعزف معها،زينة بتبصلها بانبهار:حورية لبستها سلسلة مكتوب عليها العشق ولبستها فستان ابيض وسابت شعرها.. 

حورية بضحك: اضحكي يا زينة.. 

زينة بضحك: الا قلولي يا بنات انتو مفيش حد في حياتك انتي وهي. 

حورية ابتسمت بكسوف: اه انا في حد في حياتي بس الزعيم مش بيبع بناته. 

زينة: من اعيان غيث صح؟ 

حورية: ايدك انتي في ايد غيث بيه واحنا هنشوف العالم. 

زينةبحزن: بس انا مبحبش غيث الزعيم بحب جاسر بس جاسر باعني ليه؟ 

حورية: كلنا اتباعنا انا ابويا بص لي الفلوس وباعني يا زينة ونور اخوها باعها ومليكة كانت في الشارع.. 

زينة بحب: خلاص يبنات انا الاخت الكبيرة ايدك كده يبت انتي وهي عشان تشوفي حبيبك منك ليها ونتي يا نور بتحبي مين؟ 

نور بتوتر:؟؟؟؟ 
هنبدأ نعمل خطة بس لازم الزعيم يوافق علي الي هيحصل يبنات اول حاجة لازم نخرج كلنا من هنا، تنظيف القصر ويدخل في شمس، الريحة والصبار والحاجات دي كلها محتاجة تنظيف ده مش هقدر عليه لوحدي. 

حورية هجبلك فستان ابيض عشان تخرجي من هنا، ومليكة هتعمل تنويم مغنطيسي لي حراس القصر يومين واحنا هنقنع الزعيم. 

نور بتسرع: ممكن كمان اعملهم حاجة اعملي ليهم سحر اننا نبقي زيهم لحد ما فترة القصر تخلص، او نجهز شعر مستقصل ودقن وحاجات من دي ونغير البرفيوم لي مره واحده. 

زينة لبست فستان ابيض وخلخال وسابت شعرها وفتحت الباب وطلعت عند غيث وفتحت الباب، لقته نايم عاري الصدر وعضلاته بارزه وشعره نازل علي وشه، 

زينة في نفسها: اي يا زينة لحقتي تنسي جاسر بسهولة دي، متنسيش انك عايزة تحرري القصر والبنات بس؟

غيث صحاا وحس بحركة في الاوضة: مين هنا في الاوضة؟ 

زينة بتوتر خرجت بفستانها الابيض: انا الي موجودة في الاوضة لقيت انك نايم فا قعدت ساكتة؟ 

غيث ابتسم بحب: سبتي اوضة البنات ليه حسيتي انك وحشتيني؟ 

زينة بكسوف: عايزة اتكلم معاك شوية يا غيث؟ 

غيث: ونا تحت امرك في اي وقت قومي البسي حاجة مريحة ونا هاخد دش واطلع نتكلم؟ 

زينة هزت دماغها وهو دخل الحمام وفتحت الورقة بتاعت مليكة التنويم المغنطيسي الي هتخلي الزعيم يوافق علي كلامها، يلهوي اي الكلام ده يا خوفي القصر يحصل فيه حاجة. 

زينة بخوف: يا وردة المعي خالي القوة تبان رجع الي كان والي ضاع من زمان، اي ده هو احنا عايشين مع روبانزل هنا وفجاة القصر بدأ يسقف،الحقني يا غيث انا بخاف من الصوت ده. 

غيث بعصبية: مين الي عمل شر في القصر انتي عملتي حاجة؟ 

زينة بتوتر: ونا ونا هعمل اي يعني لاء انا معملتش حاجة. 

غيث سحب منها الورقة: اي الي مكتوب في الورقة دي يا زينة. 

زينة بتوتر: ده كلام عادي من فيلم كارتون مليكة الي كتبت ده؟ 

غيث: ده تنويم مغنطيسي ده شر ده كده القصر هيفضل يسقف كده انتي عملتي شر وهتحلمي بكابوس وحش. 

زينة بخوف: كابوس لاء انا هفضل هنا مش هخرج مش هعمل كده تاني. 

غيث بضحك: متخفيش انا برعبك بس؟ 

زينة بجراءة: غيث عايزين نروق القصر ونرجع ليه روح كده؟ 
غيث بعصبية: ياريت منتكلمش في الحوار ده يا زينة؟ 

زينة بخبث وقربت منه: لو بتحبني يا غيث ندخل الشمس البيت والد*م والقرف ده البنات بتحب تقدر تبعد عني قد ما انت بعدهم عن حراسك؟ 

غيث سكتت مش عارف يقولها اي: زينة انا محافظ علي البنات دي كتير مش هقدر اسبهم يبعدو عني دول زي بناتي بظبط. 

زينة بغيرة: ونا مش هتخاف عليا زيهم؟ 

غيث بخبث: لا طبعا انتي اكتر يبقي حد يبصلك من الحراس هولع فيه، انا موافق يا زينة بس لم اخد قرار بنقل الحراس خارج القصر. 

زينة بفرحة: لولولليي النهاردة العيد يولاد يولاد هروح للبنات فوريي. 

غيث بعصبية: مفيش خروج من هنا؟ 

زينة بخوف: حاضر انا قاعده اهو. 

عند البنات نور فتحت الباب براحه ولسه بتخرج لقت فهد حاطط المسدس علي دماغها. 

نور بلعت ريقها: اعقل يا مجنون، والله العظيم بكره اخد راحتي في القصر مش هرحمك هتعمل عليا حارس هوريك افخم ما عندي. 

فهد بضحك: اي يستي اذاعة الراديو اشتغلت لم يصدر اوامر الزعيم القصر بين ايديكي. 

نور خد اقولك قرب قرب: انتو يومين بظبط او بكره الصبح وهترخ من هنا مع زملائك عشان الروح هترجع القصر.. 

فهد بخوف: قصدك اي الجن راجع تاني والقرف ده هيحصل لا يارب خدنيي قبل ما ده يحصل. 

نور بضحك: يخربيتك فصلتني مش قصدي كده، قصدي ان الشمس هتتدخل القصر الميت ده وهنروق عليه تنظيف. 

فهد بضحك: اه ياريت الصالة الي تحت وجعت بطني من الريحة من كتر الي كان بيحصل نفسي اشوف اهلي واجيب عروسة كده. 

غيث بعصبية: نوررر اي خرجك بره الاوضة. 

فهد بصدمة نزل يجري، هموت النهاردة ربنا ياخدك ينور يالي قطعتلي الخلف. 
انا عارف ان مش هكمل مع الزعيم من الاول بنت الحلوة اكلت دماغي كان مالي ومال الشغلانة دي مانا كنت شغال سواق، دلوقت بقيت سايق دماغي. 

غيث بعصبية: فهد اقف عندك مش عاجبك شغلك هنا انقللك تحرس في مكان تاني، انت بتعصي اوامر الزعيم يا فهدد. 

فهدد بتوتر: والله يا زعيم والله هي الي خرجت ونا واقف متابعها ورفعت السلا*ح عليها وهي قعدت ترغي زي البومة. 

غيث بضحكة خفيفة: قصدك اي انت بتعصي اوامري، بقاا كده انا هجوزك نور عشان انت الوحيد الي شوفتها. 

نور من ورا الباب شهقت بصدمة: يلهوي يولاد الزعيم هيجوزني فهد الفهود الي بتريق عليه؟ 

حورية كانت بتشرب: شهقت من الضحك، هتتجوزي فهد وطبعا مش هتقدري ترفضي، وفهد مش هيقدر يرفض. 

نور بحزن: يعني الزعيم مش بيحبني وهنتجوز. 

حورية قربت منها وحضنتها: انتي عارفه ان الزعيم كان بيحب زينة ومتابعها واحنا زي بناته حولي تحبي فهد ده قمور خالص. 

زينة قعدة تتفرج علي الصور الي في الاوضة ووقعت عنيها علي صورة راجل قاعد علي كرسي وعنده دقن كبيرة ركزت في عنيه اوي وخافت، غيث دخل متسحب براحة. 

غيث بضحك: زينةة انا هنا، بتعملي اي عندك؟ 

زينة بلعت ريقها بخوف: يخربيتك فصلتني قلبي وقعع في رجلي قولت الراجل الي شنبه كبير ده طلعلي من الصورة، كنت هقع في مكاني لو قبلته. 

غيث سحب اديها: يلا عشان البنات بتجهز عشان القصر خلال اسبوع يا زينة لو القصر مرجعش زي مكان هتتحبسي مع البنات مفيش خروج لي الابد. 
زينة بلعت ريقها بخوف: كلامك كويس جدا بس انت ليه مش بتبص في عيني؟ 

غيث زقها بعيد عنه: متحوليش تركزي في عيني يا زينة عشان خاطري ابعدي عنها. 

زينة بضحك: سؤال لم دخلت علي البنات ليه بعدت عيونك عنهم هل ده غض بصرك، اصل انا قولت اي الاحترام ده مش معقول. 

غيث سحب اديها ونزل بيها علي اول السلم في وسط الظلمة: اقفي هنا وهتقولي كل الي هقولك عليه يا زينة بلحرف. 

زينة بخوف: القصر ظلمة يا غيث مرعب. 

غيث بحزن: عايزك تتحملي الاصوات يا زينة علي قد ما تقدري، هو ده الكلام هتقولي وقلبك مطمن ان جمبك. 

البنات بدات تخرج من الاوضة وكل بنت مغطيه وشها ونزاله علي السلم في وسط الظلمة. 

زينة بصريخ: البنات يا غيث البنات؟ 

غيث بعصبية: اهدي وقولي الكلام غمضي عينك او اهدي خالص حاولي تستحملي يا زينة. 

زينة فتحت الورقة لاقت صورة الراجل الي كان في الاوضة، بلعت ريقها بخوف وقالت: ايها الزعيم انا سيدة القصر ف كل من ق*تل انت اخذت روحه، ستحضر الارواح لتذهب من هذا القصر اللعين اذا كنت لا تريد الحر*ق اخرج انت ولعنتك، لا مكان لي الشر بيننا، فجاة صوت القصر بدا يعلي ونور القصر بيفتح ويقفل، والبنات بترقص وتغني حتي غيث نزل وسطهم، 

زين برعب: مش قادرة اكمل اي الي بيحصل ده، بلعت ريقها بخوف وقالت، اقف هذه اللعنة اخرج انت ولعنتك، اخرج انت ولعنتك لا مكان لي الشر بيننا، انا سيدة القصر، لا مكان لي الشر بيننا، فجاة القصر بدأ يهدا والشبابيك فتحت علي الاخر الشمس بدات تتدخل وغيث فاق وطلع حضنها.. 

غيث بفرحة: كده احنا حرية اسبوع بس يا زينة، عندك اسبوع بس والقصر هيقفل تاني بس الريحة الي هتتغير، الشبابيك دي مبتفتحش غير بي الورقة الي معاكي لو ضاعت منك، مستحيل نخرج من القصر لي الابد. 

البنات حضنت زينة: مش عارفين نقولك اي يا زينة احنا اتحررنا لاكن متنسيش كلام غيث، خالي بالك من نفسك عشان انتي معرضة لي الاذيه. 

زينة بخوف: بس انا عايزة احرر القصر كله من اللعنة دي يا غيث. 

غيث بعصبية: مستحيل لو قلبك طاوعك وحولتي تتدوري هتتدخلي في متاهة لا انا ولا انتي قدها. 

زينة بجراءة: ونا قدها وهحرر القصر يا غيث. 

غيث:****************.
غيث رمقها بنظرة خبيثة: انتي هتقدري علي كل حاجة يا زينة ونا واثق فيكي.. 
زينة بضحك: يلا يبنات علي الدور تاني ياريت نخلص الدور تاني النهاردة وبكرة الدور الاول، والدور الارضي ربنا يحلها.. 

البنات دخلت لبست لبس الشغل، 
زينة هو انا لو شغلت حاجة هيحصل حاجة يا حورية؟ 

حورية بتوتر: تقريبا مش هيحصل حاجة، اسالي غيث؟ 

زينة طلعت لوحدها الدور التاني بس قلبها مقبوض وخايفة، بصت حوليها وفتحت اول باب برجليها، بسم الله الرحمن الرحيم، زينة بدات تدور علي اي حاجة تخص القصر، هو في كل اوضة سرير تقريبا كل الاوض زي بعضها، 

حورية دخلت وراها: زينة بتعملي اي حاولي تفتحي النور كده، وقبل ما تكمل كلامها النور فتح.. 

حورية وزينة بصريخ: اععع الحقونا عفريت في الاوضة يا بنات.. 

غيث بضحك: لا قلبك شجاع مش بيخاف امال لو قبلتي ج*ثه في اوضة من دول هتعملي اي،.. 

زينة برعب: النور اتفتح يا غيث من غير ما حد يفتحه يلا نخرج من هنا.. 

غيث: اي الهطل ده انا لم دخلت فتحته الحراس في القصر مش عايز اي صوت صريخ ولا واحد يسمع صوتك انتي وهي ونا هقول لي البنات؟ 

زينة فتحت الشبابيك وشالت ملاية السرير وحورية شالت الغبار الي في المكان ومسحت المراية، زينة شافت باب او خزنة ورا السرير؟ 

زينة: حورية تعالي شوفي لقيت اي عايزة علي قد ما اقدر نلاقي حاجات نحرر القصر ده؟ 

حورية فتحت الباب لاقته مليان ورق وفيه كتب كتير، ملناش دعوه يا زينة يلا نكمل تنظيف ولم نخلص نقول لي غيث بيه؟ 

زينة مش هخرج من الاوضة من غير الكتب عايزة تخرجي اخرجي'

حورية لاء رجلي علي رجلك، الورق ده مش كويس يا زينة الله اعلم في اي؟ 

زينة بتشيل الورق خرجته بره وبعدها لاقت خزنة برقم سري، دي اكيد فيها حاجه لازم نفتحها، لازم نقول لي غيث.. 
حورية نزلت تحت، وزينة حست ان في حد معاه في الاوضة وفي خيال بيلف حوليها، يلا يا حورية بسرعة.. 

زينة بخوف: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم، فار يلهوي يا غيث يا بنات؟ 

فهدد بستغراب: انتي ومين وبتعملي اي هنا؟ 

زينة بخوف: تعالا اقولك في خزنة هنا عايزه اطلعها برقم سري، وفي فار ومش عارفه اخرجها. 

فهد: انتي مراة الزعيم ولا واحده من جواهر القصر. 

زينة: انت لسه هتسال تعالا شيل معايا، يمكن فيها حاجة تنفعنا؟ 

فهد شال الخزنة ونزل تحت عند الزعيم وزينة نزلت معاه.. 

غيث اخد الخزنة منه: الخزنة دي من زمان محتاجين حاجة نفتحها بيها. 

زينة بضحك: هات شاكوش من عندك؟ 

غيث بعصبية: خدي البنات وادخلي الاوضة او اطلعوا فوق عشان مفيش وقت؟ 

زينة اخدت نور و حورية ومليكة،زينة اي حاجة حسيتي انها مش عادية قوليلي عليها ونجمع كل ده عشان نحل الالغاز؟

البنات روقت المكان وفتحت انوار القصر كلها،زينة بتبص من فوق لاقت في خيال ماشي في القصر،فجاه الخيال ده بصلها.

زينة بخوف:عايش؟
بتعملي اي عندك يا زينة؟ 
زينة بخوف: عارف شوفت اي يا زعيم؟ 

غيث باستغراب: شوفتي اي يا زينة؟ 

زينة بخوف: ابوك لسه عايش يا غيث.. 

غيث بضحك: ابوك عايش جواك، اي الكلام ده يا زينة بابا مات من زمان. 

زينة بتبص وراها لاقته واقف وبيبصلها بانتقام: بص يا غيث واقف اهو. 

غيث بيلف وشه: مفيش حد يا زينة دي تهيقات تعالي عشان ننام انتي تعبتي النهاردة.. 

زينة مسكت ايد غيث يلا نمشي من هنا: انا مرعوبة. 

عند البنات"
حورية خرجت من الحمام: هي زينة نزلت من فوق يا بنات. 

نور: لاء هي والزعيم مع بعض تقريبا اخدها ونزل. 

حورية سرحت بحب: ياه يا بنات اقابل ظافر ونتحرر بقا ونعيش في سلام مع بعض؟ 

نور بتفكير: بس فكرك انا وفهد هنتجوز. 

حورية: واي الي فيها اصلا فهد لم بيشوفك عيونه بطلع قلوب. 

مليكة بضحك: الحب الحب.! 

حورية بغمزه: الشوق الشوق.! 

نور بعصبية: يوه بقا سبوني لوحدي.. 

فهد بنعاس: مش عارف هنام امته في ام القصر ده، فهد فتح عنيه وغمضها اي الي فتح النور ونا قافلته حسام انت تحت.؟

مفيش حد بيرد عليا يا زعيم في خاين في القصر.. 

فهد بخوف: يا زعيم رد علياا بقولك في خاين في القصر. 

فهد فتح الكشاف وفجاه ظهرله راجل كبير قاعد علي كرسي، فجاة الموبيل وقع منه، الحقني يا زعيم في خاين في القصر. 

فهد بصريخ: ابعد عني وفجاة وقع مكانه؟ 

زينة قاعده قلقانة مش عارفه تنام: غيث اصحا انا قلبي وجعني حسه ان في حاجه هتحصل في القصر غريبة بسبب الي حصل النهاردة. 
غيث بخبث: لاء نامي متخفيش، هنتجوز امته بقا وحشتيني؟ 

زينة بحزن: بس انا بحب جاسر يا زعيم. 

غيث قربها منه: تعالي احكيلك حاجة وساعتها هتعرفي مين بيحب التاني اكتر انا ولا انتي، بصي يا زينة كان في شوية اطفال في المدرسة كانوا دايما مع بعض في الدروس وقاعدين مع بعض دايما ابوه كان دايما قاسي واخده ومرجعش تاني وسابوا مع بعض ذكره بينهم، الطفل ده فضل فاكرها وبيحبها لحد وقتنا هذا وقال انا مش هسبها وهفضل وراها وهتجوزها، لاقي ان في حد هي بتحبه وغالي عنده عايز ياذيها قرر وقتها ان ياخدها لي حضنه وتبقي بتاعته والي يقرب ليها ناوي علي موته فهمتي حاجة يا زينة، زينة انتي نمتي. 

شدها لي حضنه وقبل ما ينام سمع حركة في القصر؟ 

غيث فتح الباب بس لاقي شعاع احمر قفل الباب بسرعة: ده سلا*ح في حد هنا في القصر. 

غيث بتوتر: حورية،والبنات وفهد والحراس مش هقدر اسيب زينة، معقوله كلام زينة صح شافت الزعيم. 

في اوضة البنات حورية قاعده بتصلي: وهي بتسجد حست ان الباب بيفتح ومش حركة غيث بيه، صدقت بسرعه، نور مليكة يا بنات في حد داخل الاوضة مش عارفين هو مين بسرعة.. 

نور بسرعة: يا وردة المعي خالي القوة تبان رجعي الي كان والي ضاع من زمان، كده الي واقف بره مش هيعرف يدخل لازم نعرف هو مين. 

مليكة بخوف: فتحت الباب لاقت شعاع احمر وفي خيال، اول مره القصر يبقي ظلمة كده، 
مليكة بصريخ: يا بنات الحقوني وفجاة اختفت من قدمهم. 

حورية برعب: في حاجة غلط يا نور التنويم بتاعك مش شغال مليكة اختفت راحت فين.. 

نور بقلق: الس*حر الي معانا مش شغال عشان القصر متحرر الاسبوع ده يا حورية. 

حورية بصريخ: يا زعيم يا فهدد مليكة اختفت.

نور طلعت معاها علي فوق: زينة يا زعيم في حاجة غلط في القصر. 

غيث فتح الباب ودخلهم جوه: فين مليكة يا حورية.. 

حورية: مليكة فتحت الباب واختفت ظهر شعاع احمر واختفت من بعدها وفهد مش سامعين ليه صوت؟ 

غيث فتح الباب: لاقي ضرب نار علي الاوضة الي واقف فيها، في حاجة غلط في قصر معقول بابا عايش بعد السنين دي كلها. 

الزعيم: ايوة الزعيم لسه عايش عمره ما يموت. 

غيق بصدمة: ريتشارد؟ 
ريتشارد بمكر: هيبدأ الحساب ونبدأ بي الحلوة زينة، واقفة واثقة من نفسها وبتقول لي ريتشارد زعيم الشر، انا سيدة القصر لا مكان لي الشر بيننا.. 

زينة بثقة:مهما انتصر الشر، الخير دايماً بيبقي سائد، لو انت بتعمل افظع الجرائم فا هناك الاقوي. 

ريتشارد بضحكة خبيثة: انتي عارفة بتتحدي مين انا ريتشارد. 

زينة بثقة: ونا زينة عمري ما خوفت من اي حاجة حتي منك انت ابعد عن القصر عايزين نعيش بسلام. 

ريتشارد بعصبية قرب منها ومسك رقب*تها ورفع عليها سك*ين مسمم، كل ما تحركي رقبتك كل ما السك*ين يدخل اكتر. 

غيث برعب: ابعد عنها دي لو حصلها حاجة هتبقي موتك علي ايدي؟ 

ريتشارد: ابعد يا غيث انت متعرفش حاجه عنها دي عايزة تاذي القصر دي جايه في مهمة؟ 

زينة بصت لي ريتشارد وغيث وقبل ان يكمل كلامها، زقته بعيد عنها لكن رقبتها انجرحت: لازم حد ينقذنا اتصل بي حد. 

غيث قرب عشان يرن علي ظافر: 
مش هتعرف ترن عليه انا نفيت ظافر من علي الارض. 

حورية بصراخ: ظافررر لاء اكيد مقدرتش تعمل ليه حاجة رن عليه يا غيث رن عليه بسرعة.. 

غيث بيفتح التلفون لاقي خارج نطاق التغطية: انت السبب في كل ده انت عايز اي مننا اتحبسنا في القصر البنات اتلعنت بلعنة القصر، والقصر بقا ملكك بس احنا مش عبيد قت*لت مراتك الي هي امي وعلاقتك الخارجة قت*لت كام روح بريئه في القصر ده اقت*تلني وعيش حياتك.. 

لقيته قرب مني وضربني بلقلم: بس طلعت راجل تحت ايدي، صحيح مبقتش زيي وقلبك فيه رحمة عملتك متبصش الي في ايد حد، علمتك تعتمد علي نفسك وعلمتك و دخلتك حربية، قولت ان انا مت واختفيت عشان خايف ان اقف قدامك في لحظة تاخد ايدي لي حبل المش*نقة.. 

غيث بضحك: لا شاطر عرفت تلعبها صح وبنسبة لي القصر والج*ن و الس*حر والي حصل يوم وفااتك والاوضة الي ممنوع حد يدخلها الي انت قاعد فيها ومراقب كل حاجه، عارفت ان القصر بدأ يتحرر وخلاص هتبان علي حقيقتك ظهرت. 

زينة بدأ جسمها يزرق وبدأت تتوجع بس محاولتش تبين، كانت بتسمع ليهم وفجاة فقدت الوعي.. 

حورية بصدمة: زينة فوقي مالك زينة. 

غيث قرب منها وبص لي ابوه: موتها اخدتها مني انت عايز مني اي؟ 

ريتشارد بضحك: حبيبة القلب اتسممت معاك ساعة بظبط يا غيث لو ملحقتهاش هتروح منك في نفس الوقت، مليكة فوق في اوضة مليانة افاعي لو اتحركت كل الافاعي هتتلم عليها ومحدش يقدر ينقذهم غيرك؟ 

غيث مفيش غير دادة ليلة الي هتنقذها: دادة ليلة يا ليلة مفيش رد بص لي ريتشارد الي بيبصله بشر؟ 

ريتشارد: معاك ساعة بس يا غيث ساعة بس؟ 

غيث طلع الاوضة يدور عليها، مش لاقي ليها اثر باقي ساعة الي تلت، لا حول ولاقوة إلا بالله العلي العظيم.. 
ريتشارد قرب من فهد: ونت بقاا حارس القصر الشجاع الي عنده عضلات، مسك ايده وكسر*ها.. 

فهد بصراخ: اه ايدي هتندم علي افعالك يا ريتشارد مش قادرر. 

نور بعياط: فهدد انا جمبك متخفش احنا اقوي منه متنساش التنويم متنساش، ياوردة المعيي****. 

ريتشارد حط ايده علي بوقها: لو قولتي الكلام ده تاني هكسر رقب*تك وهعلقها علي باب القصر.. 

نور عضت ريتشارد وقبل ان تكمل كلامها، انقض عليها ريتشارد بوحشية: مزق فستانها واقترب من جسدها، واغت*صبها امام فهد الذي يصرخ لي انقذها.. 

نور وقعت في مكانها: وبدأ جسدها في النز*يف فاهي فتاه لم تكمل العشرين عاماً من عمرها... 

حوريةبصراخ: نورر ارجوكي لاء متسبنيش لوحدي، 
بصت لي ريتشارد بقوة، لو فاكر ان مفيش عقاب تبقي غلطان يا ريتشارد، انت تستحق الموت ونا هكون السبب قرب مني.. 

ريتشارد بقلق: عايزة تموتي يا حورية انا موافق نعمل تحدي مين يق*تل التاني لو قدرتي يبقي عملتي حاجة عظيمة في حياتك.. 

حورية بقوة سحبت السكين من خلفها وبدات تتصارع معا ريتشارد وفجاة وبدون انظار قد اخترقت السك*ين قلبه ُ.. 

ريتشارد بصلها نظرة ثقة: ومسك مكان الجرح بوجع، الايد البريئة دي تق*تل.. 

حورية بخوف بعدت عنه وشالت نور علي اوضة البنات وريتشارد اغمض عيناه، وذكرياته المأساه تنعاد امامها،  
انت مجرد خادم هنا مستحيل تبقي شجاع في يوم.. 

غيث فتح الباب لاقي مليكة فاقدة الوعي ولاكن الافاعي حولها، محتاج عصاية عشان اخرج بيها اي ده كله؟ 

حورية طلعت نور ونزلت اخدت زينة التي وجها اصبح اسود اللون ولا يخرج منها اي انفاس وسنندت فهد لي اوضتهم.. 

غيث بدا يشيل واحده بي واحده ولكن قد لدغته افعي، وبعد ان تخلص منهم، ياه يا مليكة لسه تلت ساعه بس زينة في خطر.. 

حورية بدات تسحب السم من جسم زينة وطهرت مكان الجرح لاكن جس*مها مش بيستجيب، 
فهد قرب من نور وشاف هدومها ملئ بي الد*م والله ما هسيبه يا نور هجبلك حقك، مسك السك*ين ويده ترتعش فقد كسر هذا الزعيم يديه، مش قادر يا حورية.. 

غيث دخل اوضة البنات لاقه فهدد بيعيط: هي نور مالها ازي خرجتوا من تحت ايد ريتشارد.. 

حورية: انا قت*لت الزعيم. 

غيث بصدمة: ما*ت 
ريتشارد مات انتي قتل*تي اللعنة يا حورية، قرب من فهد وحضنه وقبل ما يكمل وقع بين ايديه.. 

فهد بصراخ: زينة و غيث مين هينقذ زينة يا حورية.. 

حورية بضعف: لازم نخرج من القصر يا فهد؟ 

مليكة بضعف: وقعت في مكانها؟ 

فهد مين هينزل معاكي حسام مش موجود هشوف حراس القصر انا دراعي مكسور ووجعني.. 

حورية نزلت علي السلم بسرعة كانت زينة نايمة علي الارض وريتشارد مفيش روح فتحت باب القصر علي الاخر لاقت ظافر مربوط وبيحاول يفك نفسه.. 

ظافر شافها بصلها بفرحة: حورية ايدي بسرعة مالك قلقانة في اي؟ 

حوريةجريت عليه بسرعة فكت ايده بضعف: زينة و نور وغيث بين الحياة والموت لازم مستشفي بسرعة.. 

ظافر بصدمة: ريتشارد؟ 

حورية: انا قت*لت ريتشارد؟ 

ظافر عمل مكالمة ورن علي حراس المكان طلع فوق شاف فهد بيتوجع قوم شيل حد فيهم يا فهد؟ 

فهد مش قادر دراعي مكسور ريتشارد كسر دراعي.. 

ظافرنزل شال زينة عشان جسمها كان ازرق..قوم انزل معايا عشان نروح المستشفي.. 

فهد نزل وشال نور علي كتف وسند غيث بينهم ونزل تحت حورية سندت مليكة لي العربية.. 

الحارس جت القصر وشالت ريتشار علي المستشفي قبل ما يخرجوا الباب قفل في وشهم.. 
الحارس بخوف: انا من اول ما شوفت القصر ونا مش مطمن، بيحاول يفتح الباب قفل.. الحارس ساب ريتشارد علي الارض وفجاة القصر بدأ يطلع اصوات غريبة وفجاة حصل زلزل القصر وقع.. 

ظافر كان سايق بسرعة وصل المستشفي والدكتور بص ليهم بستغراب: انتو جايين من عالم تاني؟ 

فهد بوجع: عاملين حادثة بسرعة في حالات بين الحياة والموت.. 

الدكتور بص علي غيث وقال ده في افاعى لدغته، دي محاولة ق*تل، دي بص علي مليكة دي افاعي لدغتها، بص علي نور بحزن وقال دي مفيش فيها روح ممكن ارجع نبضها تاني.. 

الدكتور بسرعة: عمليات يا دكتورة فاطمة؟ 

غيث ومليكة دخلوا مع بعض في العمليات.. 

زينة ونور دخلوا مع بعض، فهد دخل يعمل اشاعه دكتور الاشاعة بستغراب: انت اي الي كسر ايدك بشكل ده، دي محتاجة سنين عشان العظم يرجع مكانه؟ 

فهد مش مركز معاه كل الي حصل بيتعاد قدام عنيه: 
ق*تل روحها عمل دمار جوانا الحمدلله انه مشيي.. 

بعد مرور شهرين "

زينة قاعدة جمب نور الي دخلت في غيبوبة، متقلقش يا فهد الحمدلله انها عايشة دي كانت ماتت.. 

غيث بقلق: القصر اتهدم هنزل ممنوع البناء عليه عشان المكان ده في لعنة وكلنا اتصابنا بيها.. 

ظافر قرب من حورية: وحشتيني كدا غيث ميقولش مفيش جواز والكلام ده ولا اي يا زعيم.. 

غيث بص ليهم بقرف وقال: الافراح هتيجي لم زين اخويا الي اختفي يرجع ولا اي يا فهد؟ 

فهد كان مركز مع ملامح نور: ضاعت مني يا زعيم معرفش ان كنت بحبها كده كل زكرياتنا مع بعض لسه فاكرها، قومي بقاا يا نور قومي بقا... 

حورية: خايفة ان ريتشارد يبقي عايش؟ 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-