رواية واه من الثأر عاصم ونور كاملة جميع الفصول بقلم نور عصام

رواية واه من الثأر عاصم ونور كاملة جميع الفصول بقلم نور عصام

رواية واه من الثأر عاصم ونور كاملة جميع الفصول هي رواية من كتابة نور عاصم رواية واه من الثأر عاصم ونور كاملة جميع الفصول صدر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعى فيسبوك رواية واه من الثأر عاصم ونور كاملة جميع الفصول حقق تفاعل كبير على الفيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية واه من الثأر عاصم ونور كاملة جميع الفصول

رواية واه من الثأر عاصم ونور كاملة جميع الفصول بقلم نور عصام

رواية واه من الثأر عاصم ونور كاملة جميع الفصول

نور بغضب قالت مستحيل يا بابا اتجوزه ولا اصلا اتجوز بالطريقه دي حرام كدا
عامر. نور اهدي لان الأول الجوازه دي هتم
نور بعصبيه وانا قولت لا يا بابا
عامر. انتي اتجننتي بتعلي صوتك عليا وكمان بتعصي كلامي
نور. اسفه يا بابا بس كمان انا من حقي اوافق او ارفض
عامر. نور الجوازه دي لازم تتم علشان خاطرنا كلنا وخصوصا اخوكي وخلاص عمك اتفق مع الناس والموضوع منتهي
نور لا يا بابا منتهاش انا قولت مش هتجوزه يعني مش هتجوزه انا مش عبده عندكم علشان تعملو فيا كدا
عامر. جوازك من ابن الزيني لازم يتم لوقف بحر الدم يا نور فاهمه ولا عاوزه اخوكي يتقتل ف التار زي ولاد عمك
نور. واشمعني انا اللي تضحو بيا ما عمي يجوز واحده من بناته مهو عنده اتنين
عامر. بجوز مين هنا اللي عندها 13 سنه ولا رغده اللي عندها 15 سنه للاسف انتي الكبيره 
نور. لا يا بابا مش هيحصل ابدا
عامر. انا مش باخد رأيك يانور انا بعرفك علشان تجهزي ف خلاص نص ساعه تكوني جاهزه
نور. حرام عليك يا بابا يعني ترضالي اتجوز واحد صعيدي كمان جاهل ومش متعلم وانا دكتوره
عامر. نوووور بحر الدم الي بين العيلتين مش هينتهي إلا بالنسب بينا وكمان احفاد
نور كمان احفاااد
عامر. ايوا وبكدا العيلتين هيكون ف رابط قوي بينهم وينتهي التار وبحر الدم اللي موجود من سنين ونعيش كلنا مرتاحين
نور اها وانا بقا البقرة اللي لازم تضحو بيها 
عامر. عاوزه اخوكي يموت زي ولاد عمك التلاته ما راحو ف التار للاسف هو اللي الدور عليه لان حسن ومحمد ولاد عمك لسه صغيرين وعمرهم 12سنه لكن اخوكي ما شاء الله مهندس  وللاسف التار دايما ياخد الشاب الزين اللي يحرق قلب العيله وبصلها بضعف وقالها دايما الغضب والعصبيه ف التار يستنو الولد يكبر ويبقي شاب وعريس بمعني اصح وياخده التار ويحرق كل القلوب وحرقه ملهاش اخر
نور بدموع وانا مالي بدا كله وكمان حضرتك يا بابا عمرك ماقتلت حد ولا كنا عايشين هنا احنا طول عمرنا ف القاهره تعالي نرجع ونبعد عن كل الوش دا
عامر للاسف مش هينفع وبعدين مسألتيش نفسك انا مشيت وسبت بلدي واتخليت عن لهجتي الصعيدي ليه مهو بردو بسبب التار ونهاية الموضوع يانور انتي لازم تتجوزي منهم
نور حرام عليكم ليه كدا ليه ترموني الرميه دي ليه تعيشوني مع ناس اغراب معرفهمش وكمان شخص صعيدي متخلف (اعتذر من كل الصعايده دول علي راسي وبحبهم جدا وكل الاحترام والتقدير ليهم جميعا) بس للاسف الشخصيه لازم تقول كدا لانها مش فاهمه حاجه، نرجع بقا لموضوعنا
عامر. بص لبنته وقالها جهزي نفسك وبص ل امها وقالها عقلي بنتك يا ساميه وسابهم وخرج
نور. عيطت بصوت عالي
ساميه. امها اخدتها ف حضنها وقالت خلاص يا قلبي اهدي ياريت كان بايدي حاجه اعملها بس اهو انتي شايفه امر واقع واتفرض علينا وطبطبت عليها
نور. مش هقدر يا ماما ارجوكي متتخليش عني وكلمي بابا تاني انا مش هقدر اعيش هنا
ساميه. حبيبتي معتش ينفع علشان خاطرنا كلنا ودموعها نزلت وقالت علشان خاطر اخوكي حبيبتي لو متجوزتيش ابنهم اخوكي هيموت وبصتلها ودموعها نزلت وقالت عاوزه اخوكي يموت ومستغنيه عنه يا نور اخوكي حبيبك
نور. بغضب قالت  اااااااه حرام عليكم انتو بتعملو فيا كدا ليييه حررررام ااااااه
ساميه. شددت من احتضانها هي عرفه ان بنتها بتعاني وخصوصا انها متعرفش العادات والتقاليد ف الصعيد
نور. ماما انا لازم اهرب من هنا واللي يحصل يحصل
ساميه. بشهقه اهدي يابنتي اوعي تقولي كدا تاني لو حد سمعك هيموتوكي فاهمه
نور. ياريت اموت وارتاح 
ساميه. حبيبتي اهدي واسمعيني ومسكت ايدها وقالت انا معنديش اغلي منك ومن اخوكي وبابا كمان بيحبكم جدا وعلشان كدا احنا سيبنا الصعيد وهربنا علي مصر من وانتو اطفال اخوكي كان طفل عمره اربع سنين وانتي كنت انا لسه حامل فيكي والتار يا بنتي مخلاش ف العيلتين حد وشباب كتير ماتو من العيلتين اعمامك الاربعه ماتو ف التار وقتها وجدك هو اللي قال لابوكي ياخدنا ونبعد عن البلد وفعلا مشينا بس للاسف العصبيه والغضب لسه معشش ف قلوبهم بقلمي نور غصام وولاد عمك التلاته كانو ضحية التار هما كمان واعتقد انتي عرفه كدا وشوفتي ولاد عمك كانو شباب ف عزهم ولو الجوازه دي متمتش اخوكي هيحصلهم وكمان ولاد عمك بس يكبرو وبردو شباب عيلة الزيني لان ابوكي وعمك مستحيل يسكتو بردو هياخدو تارهم وبحر دم مستحيل ينتهي وبصتلها وعيونه مليئه بالدموع وف قمة ضعفها قالت وافقي يا نور وافقو علشان خاطرنا كلنا وافقو علشان اخوكي يانور 
احمد.  خبط ودخل وبحزن قال ماما جهزي نور علشان العريس وعيلته تحت وتم كتب الكتاب 
ساميه. يعني ضرب النار اللي سمعناه دا علشان كتبو الكتاب
احمد. ايوا يا ماما وكان مقهور علي اخته 
نور بتعيط
احمد. راح عليها وحضنها وقالها حبيبتي اهدي انا اسف معرفتش اعمل حاجه وضمها قوي لحضنه وقالها والله عندي اموت ولا اني اشوفك كدا ولا مغصوبه علي حد ودموعه نزلت علي زعل اخته وآه من الثار بقلم نور عصتم
نور. بدموع بصت لاخوها وطبعا مش هاين عليها ضمته اكتر لحضنها وعيطت
احمد. اهدي يا قلبي اهدي
ساميه. احمد انت شوفت العريس
احمد. ايوا يا ماما 
ساميه. شكله ايه حلو كدا ولا صعيدي بقا ومتعجرف
احمد. لسه هيرد
نور. بصت لأخوها وقالت هاتي الفستان يا ماما علشان البس
احمد. قالها تمام اجهزي وشويه بابا بيطلع ياخدك وخرج
ساميه. ايوا كدا يا حبيبتي استهدي بالله
روايات بقلم نور عصام 
نور. في نفسها انتو ضحيتو بيا وظلمتوني بسبب العادات والتقاليد وظلمتوني ب اسم التار وانا لازم انتقم منكم كلكم
ساميه. يلا يا حبيبتي
نور. قامت وبصت للفستان وقالت وياتري بقا الفستان دا هيعجبهم ولا زي كل مره عمي هيتريق علي لبسي
امها. الفستان جميل يا حبيبتي وكمان محترم اهو ومش عريان ولا حاجه وبعد شويه
نور. لبست الفستان وكانت عروس تجنن ف الابيض
امها. ماشاء الله يا قلب ماما زي القمر ربنا يسعدك
نور. مش بترد 
ابوها واخوها. خبطو ودخلو
احمد. جاهزه يا نور
نور. بصتله وخلاص
ابوها. راح عليها وقالها يلا يا نور وقرب منها علشان يضمها
نور. بعدت عنه
ابوها. بحزن قالها حبيبتي اناا
نور. قاطعته وقالت انا جاهزه والتفتت للباب
ابوها. اخدها من ايدها ونزلو ووراهم امها اخوها
مرات عمها قبلتهم عالسلم وقالت مبروك يا نور
نور. عليكم
ابوها. نزل بيها للصاله والكل كانو موجودين من اهل العريس
عاصم. قرب منهم ودا العريس عاصم الزيني
ابو نور. قاله عروستك يا عاصم يا بني اغلي حاجه عندي واتمني تحافظ عليها واوعي تزعلها
عاصم. اتنهد وقال ف عنيا يا عمي وطبعا مش شايف نور لان الطرحه علي وشها ودا من ضمن العادات
رشاد. قال يلا يا ولد اخوي ودا بيكون عم عاصم
عاصم. يلا يا عمي وخرجو وركب عاصم ونور عربيته وعمه وباقي عيلته ف عربيات اخري
نور. عماله تفرق ف ايدها وزعلانه وباين عليها العصبيه
عاصم. بصلها وما اتكلم وبعد شويه وصلو بيتهم وبس نزلو دوي ضرب النار
نور. بخوف مسكت ف عاصم وقالت هيموتونا ليه احنا معملناش حاجه
عاصم.  ههههههه وبعدين قالها دول بيرحبو بينا
نور. بأرف قالت يرحبو بينا يضربو نار بالشكل دا
عاصم. ف نفسه اووووه ايه الصوت اللي كله رقه دا وبعدين قالها تعالي ندخل وفعلا دخلو
رواية وآه من الثآر بقلمي نور عصام
ثريا. اهلا اهلا بمرة الغالي وراحت عليهم
عاصم. باس ايدها وقال ل نور دي الحجه ثريا ولدتي سلمي عليها
نور. بصتلها وحضنتها وقالت ازيك يا طنط
ثريا. ضمتها اكتر لحضنها وقالت نورتي دارك يا جلبي
نور. منوره بيكي يا طنط
عاصم.  قال ل نور ودي هنيه مرات عمي
هنيه. اهلا بالعروسه نورتي الدار 
نور. سلمت عليها بايدها وخلاص 
عاصم. طيب نستأذن احنا بقا
ثريا. امه قالت اتفضل ياولدي بقلم نور عصام
عاصم. اخد نور وطلعو وهما لسه عالسلم
هنيه. مرات عمه طالعه وراهم ومعها واحده
عاصم. التفت لها وقال خير يامرات عمي
هنيه. خيري ياولدي احنا طالعين معاك علشان العروسه
نور بصتلهم واستغربت
عاصم. فهمها و قالها مش وقته يامرات عمي
هنيه. كيف مش وجته دي عويدنا ياولدي والكل مستني
نور. هو في ايه 
هنيه. لازم نطلع معك يا عروسه علشان نشوف المنديل
نور. بعدم فهم قالت منديل ايه
هنيه. منديل تبعك يابتي علشان كل العيله والبلد كلاتها مستنين ودا لازم يبجي دلوك
نور فهمتها وقالت انتي اتجننتي ايه اللي بتقوليه دا 
هنيه. اوباي عليكي كيف تجولي عني انجننت
نور. لما تقولي كلام زي اللي قولتيه دا يبقي اكيد مجنونه
عاصم. ل نور بسسسس
نور. ايه يا استاذ انتي مش شايف كلامها
هنيه. دي عادتنا وتجاليدنا ولازم نعملوها وبصت للست اللي معها وقالت تعالي معايا يلا يا صابحه
نور قسما بالله اللي هيقرب مني هو حر انتو فاهمين
هتيه. يبجي خايفه وانتي مش 
عاصم. قاطعها بصوت عالي قال مرات عمي لحد هنا وكفايه دي مرات عاصم الزيني شوفي بتتكلمي ازاي
هنيه. بخوف قالت كيف يعني نسيبها ياولدي وانت خابر
عاصم. الموضوع دا بيني وبين مراتي محدش يدخل
ثريا. اطلع ياولدي
هنيه. والناس اللي برا يا ولدي
عاصم. بصلها وقالها كل حاجه هتبقي تمام وسابها وطلع
نور. دخلت الاوضه لقتها اوضه كتير حلوه والعفش فيها فاخر وزوقه حلو وباين عليه انو غالي 
عاصم. قفل الباب وبصلها
نور. هتموت من الكسوف والاحراج
عاصم. بغضب قال .....
عاصم. بغضب قال ينفع اللي انتي عملتيه دا
نور انا معملتش حاجه
عاصم. يعني تقلي أدبك وكمان لسه معملتيش حاجه
نور انا مش قليله الأدب واحترم نفسك وانته بتكلمني
عاصم. بعصبيه قالها هو مين اللي يحترم نفسه يابت انتي ومسكها من دراعها بقوه
نور شدت دراعها منه وقالت انته واياك تاني مره تعاملني كدا
عاصم. كور ايده وبان عليه الغضب والعصبيه
نور. بصتله وقالت كنت عاوزني اسكت وهي عاوزه تعمل فيا اللي قالت عليه دا
عاصم. دي العادات هنا
نور. عاداتكم انتو انا مليش فيه
عاصم. ليه مش صعيديه وبنت البلد
نور. لا طبعا واذا كنت مستحيل اسمح لحد يعمل فيا كدا
عاصم.  ودا مين بقا الي قال كدا يا حلوه
نور انا طبعا
عاصم. قرب عليها
نور. ابعد عني متقربليش
عاصم. ليه مش مراتي ولا ايه وبعدين شيلي الطرحه دي خليني اشوف وشك
نور. وتشوفني ليه
عاصم. نعم
نور. ابعد عني احسنلك
عاصم. اممم شكلك كدا عبيطه وهتتعبيني
نور. لا بقولك ايه حل عني انا اصلا مش طيقاك
عاصم. لا الحقي يابت انا اللي ميت عليكي
نور. تمام يبقي متفقين
عاصم. وقف قدامها
نور. اييييه
عاصم. ومد ايده وشال الطرحه من علي وشها وتنح وف نفسه قال ايه دا دي طلعت صاروخ اجنبي
نور. وشها احمر وبعدين قالت ممكن تبعد عني
عاصم. ف دنيا تانيه خالص
نور. انت يا اخينا انته فوق الله
عاصم. غمض عيونه وبعدين قالها ايه مالك
نور. بص بقا علشان نكون متفقين من اولها
عاصم. الاول اسمك ايه
نور. ههههه هو انته مش عارف اسمي
عاصم. لا
نور. اومال مضيت علي قسيمة الجواز ازاي
عاصم. بصراحه مشوفتش اسمك ولا حتي بصيت لصورتك مضيت وخلاص نور عصام
نور. اممم احسن بردو
عاصم. قرب منها وقالها انا عاصم الزيني مهندس معماري
نور. اتفاجئت انو مهندس وبعدين قالت ببرود وانا مالي
عاصم. ابتسم وقالها ماشي ياقمر اسمك ايه بقا
نور. قالت بفخر من نفسها نور
هاصم. اللهم صلي عالنبي نور وانتي نور
نور. اسمع بقا يا استاذ عاصم علشان نكون متفقين من اولها انت عازف اننا مجبرين عالجوازه دي ومغصوبين احنا الاتنين
عاصم.  رفع حاجبه وبصلها
نور. اول حاجه ملكش دعوه بيا 
عاصم. اممم وايه كمان
نور. متسألنيش رايحه فين وجايه منين والكلام الفارغ دا ومحدش ف البيت دا له دعوه بيا نهائي وانا كمان
عاصم.  ومالو كملي
نور. حياتك عيشها براحتك زي ما انته عاوزه وانا كمان وهي فتره كدا مع بعض وكل واحد يروح لحاله يعني ست شهور سنه بالكتير ونخلص من الموال دا لان انا مقدرش اعيش هنا ولا اقدر اكمل معاك وانا مغصوبه عليك
عاصم. الناس تقول شهر مع بعض شهرين تلاته بالكتير مش سنه دا انتي داخله علي طمع بقا
نور. انا مش بهزر علي فكره وياريت نتفق علي كدا علشان منتعبش مع بعض ويحصل مشاكل احنا ف غني عنها وكمان انا لازم اروح المستشفي
عاصم. ف نفسه هي عيانه ولا ايه بس واقفه قدامي اهي زي القرده ولسانها عاوز قطعه
نور. بكرا ولا بعدو بالكتير لازم اروح المستشقي
عاصم. مستشفي ليه انا شايفك زي الجن اهو قدامي
نور. جن اما يلخبط ومتشوفش انت واقف ولا قاعد
عاصم. قرب منها ومسك دراعها ولواه وراها وقال صوتك يهدي وانتي بتكلميني ولسانك يتعدل معايا وإلا متلوميش غير نفسك وبصلها بغضب وعصبيه وقال اتقي شري احسنلك ومتتسيش اني راجل صعيدي ودمي حامي
نور. بتحاول تبعد عنه بس هو مسيطر عليها
عاصم. اتملك اكتر منها وضغط علي دراعها بقوه
نور. قالت خلاص ابعد عني بقا وجعتني
عاصم. زئها عنه بقوه وقعت عالارض
نور. بتأفف قالت وليه الغباء دا وبتحاول تقوم
عاصم. تاتي هتقلي أدبك تاني
نور. حست بعصبيته وحدتته ف الكلام سكت وبعدين قالت خلاص خلينا متفقين زي ما اتكلمنا ولا اقل أدبي عليك ولا انته كمان هي فتره سودا وهنقضيها مع بعض وخلاص
عاصم. سودا علي دماغك
نور. استغفر الله العظيم وبعدين قالت تمام كدا متفقين علي كل حاجه بس لسه موضوع المستشفي
عاصم. مستشفي ايه دي كمان
نور رفعت قامتها لفوق وبكل فخر قالت انا الدكتوره نور عامر وف اخر سنه اللي هي الامتياز وعلشان كدا لازم اروح المستشفي وإلا كل تعبي هيروح عافاضي
 عاصم. بفرحه بصلها وبعدين ف نفسه قال حلو قوي معادله مصريه هايله مهندس ودكتوره
نور ها قولت ايه
عاصم. فاق علي صوتها وقال ولا حاجه من اللي قولتيها دي تتنفذ يعني انسي كل كلامك خالص يامدام عاصم الزيني
نور. يغضب لا بقا تبقي مجنون بجد 
عاصم. ببرود قالها وانا هوريكي جناني بجد
نور. بتحاول تستعطفه هي عرفه انو محدش هيوف معها وكلامه هينفذه فعلا وقفت جنبه وقالت استاذ عاصم لازم
عاصم. قاطعها ببروده  ودخل الحمام وجاب شئ من ماكينه الحلاقه بتاعته وف لحظه عور نفسه ف رجله خدش بسيط وبقطعتة قماش مسح الدم عليها 
نور. مصدومه من تصرفه وبعدين قالت انت اتجننت ازاي تعمل كدا دا جنان رسمي
عاصم. بصلها واتجاهل كلامها وراح علي باب البلكونه ورماه وف لحظه دوي صوت ضرب النار وزعاريد
نور. بشهقه قالت نهار اسود ايه دا 
عاصم. دخل وبصلها ببرود وبعدين دخل الحمام
نور تك الأرف وانت بارك ورخم وبعدين استوعبت اللي عمله وشهقت بخضه وقالت يانهاار مش فايت هوااا
عاصم. خرج ورد عليها وقال بالظبط كدا ولا عوزه الناس تقول ايه علي مرات عاصم الزيني
نور. وشها احمر وبصتله بكسوف
عاصم. غوري من وشي مش عاوز اشوفك
نور. بغضب قالت نعم 
عاصم. بقسوه قالها ايه مسعتيش قولت ايه وبعدين وقف قدامها وقالها كلك علي بعضك ولا حاجه وانتي شوفتي بعينك عملت ايه علشان مقربش منك
نور. فتحت عيونها ومصدومه وبعدين ف نفسها أهان كرامتي وإنوثتي ابن الل
عاصم. يلا غوري من وشي وراح عالسرير
نور. اتجهت للحمام والدموع ف عنيها
عاصم. اووف دي هتعامل معها ازاي بشكلها دا واتنهد وقال يارب صبرني
نور. ف الحمام قعدت تعيط وبعدين غيرت فستانها وبصت حوليها ومش لقيه حاجه تلبسها قعدت ودموعها نزلت علي حظها السيئ وظلم العادات والتقاليد والتار اللي رمت نفسها ف جحر العقرب بسببه
عاصم. في نفسه قال هي اتأخرت كدا ليه ليكون عملت حاجه ف نفسها المجنونه دي انا حتي مش سامع اي صوت وقام راح وخبط عالباب
نور مش بترد
عاصم. انتي يابنتي مترديش ليه
نور بردو مش بترد
عاصم. نوووور لو مردتيش هكسر الباب وادخل
نور. بتوتر قالت اااا انا كويسه
عاصم. طيب مطلعتيش ليه بتعملي ايه دا كله
نور. اييييه اانا ما ما ما
عاصم. اخلصي انتي لسه هتمأمأي
نور مفيش هنا هدوم ومش عرفه اخرج
عاصم. ابتسم وقال عادي وفيها ايه يعني لما تخرجي كدا
نور بغضب قالت احترم نفسك وروح هاتلي لبس البسه
عاصم. طيب علي طوله لسانك دي اطلعي هاتي لنفسك ولا باتي عندك ف الحمام بقلم نور عصام
نور. بعصبيه قالت يارب ياخدك يا عاصم
عاصم. ههههههه وسابها وراح قعد عالسرير وقال والله لوربيكي يا بنت عامر
نور بعد شويه قالت انتي يازفت هموت من البرد
عاصم. ابتسم ومردش عليها
نور. الله يحرقك هو مردش ليه وبعدين قالت عاصم عاصم
عاصم. بيضحك مع نفسه ومش بيرد عليها
نور عاصم عاااصم وبعدين قالت هو نام ولا يارب يكون اتخمد ولا مات حتي وبعدين قالت انا هفتح الباب براحة واشوف وفعلا فتحت وبصت من بعيد ولقت عاصم نايم عالسرير بقلم نور عصام
عاصم. بس سمع صوت الباب بيفتح عمل نفسه نايم
نور خرجت وقالت احسن انو اتخمد وراحت عليه وهي لافه فوطه علي جسمها وبعدين بصت عليه قوي وقالت الحمد لله انو اتقلب ويارب يكون مات خالص واخلص منه وراحت علي اوضة الملابس واتنهدت وقالت الحمد لله وبس شالت الفوطه من عليها لقته ادامها
عاصم. رفع حاجبه وقالها بقا بتدعي عليا
نور. روحها هطتلع ووشها وكلها علي بعضها بيطلغ نار
علصم. بمكر قالها متردي يا ست هانم بتدعي علي جوزك
نور. رمت نفسها ف حضنه تستخبي منه فيه ومش بترد
عاصم. ابتسم وضمها لحضنه واتنهد وقال طيب لما انتي واقعه قوي فيا كدا كنتي قولتي من الاول بدل الهري الي قعدتي تضيعي بيه الوقت دا
نور. دموعها بتنزل ومش بتتكلم
عاصم. خلاص مفيش مشكله انتي بردو مراتي وانا تحت امرك يا قمر
نور. صوت شهقاتها علي ومش بتتكلم
عاصم. لدرجه دي حبتيني وعوزاني ومالو يا حبيبتي انا بردو جوزك وزي ما قولتلك تحت امرك
نور. خلاص ابتدي يغمي عليها
عاصم. حس انو خلاص جاب اخرها وذودها معها وهي ف حضنه قالها خلاص انا هخرج وانتي البسي وتعالي
نور. متشبسه فيه بقوه
عاصم. خلاص يابنتي وبيحاول يبعد عنها
نور بتلف معاه ومع كل حركه منه
عاصم. حس انها مش عرفه تبعد عنه بسبب انها عريانه ومش عاوزه تبصله وهي كدا قالها خلاص سبيني انا هغمض عيني واخرج ولو مبعدتيش عني ف خلال ثانيه هعمل حاحات انتي بقا اللي عوزاها واهو انتي شايفه نفسك مسكه فيا ازاي
نور. دقات قلبها سريعه
عاصم. بعد عنها وخرج فعلا
نور.  رمت نفسها عالارض وعيطت وبعدين فاقت لنفسها وقامت لبست من خوفها انو يرجع
عاصم. بعد خروجه اتنهد وراح وقف ل البلكونه واخد نفس بصوت عالي وقال اووووف يخربيت كدا دي صارووخ انا هقعد معها ازاي بس وبعدين اتنهد وحاول ينظم انفاسه ودخل وبس وصل السرير لقي نور خارجه من الاوضه
نور. حطه عينها ف الارض ومش بتبوصله
عاصم. بخبث قرب منها وقالها مش هتتعشي يا عروسه
نور بتوتر قالت لا مش عاوزه
عاصم بخبث قالها ومالو يبقي نكمل اللي المفروض نعمله وبعدين نتعشي اعتقد كدا انتي تمام
نور. نسيت احراجها منه وبصتله وقالت إياك تلمسني
عاصم. اممم بس دا مكتش رأيك من شويه وانتي ماسكه فيا
نور. وخلاص دموعها ف عيونها وحست بضعفها قدامه قالت ارجوك ابعد عني واسكت وبلاش تتكلم ف اللي حصل
عاصم. عوزاني اسكت
نور هرت راسها ب اه
عاصم. تعالي كلي معايا
نور والله مش جعانه
عاصم. قرب منها وقال يبقي انتي ب
نور.  خلاص يلا وراحت عند التربيزه الموضوع عليها الاكل
عاصم. اهو كدا شاطره تسمعي كلامي انا كمان اسكت وغمز بعينه لها وبص للاكل
نور. ارتعشت من تصرفه
عاصم. مد ايه وغرز الشوكه ف قطعة لحم وراح عليها وقال افتحي بوئك الصغنن دا 
نور. بتوتر قالت انا هاكل لوحدي
عاصم. ف لحظه شدها وقعدها علي رجله وقالها انا لم اقولك حاجه تنفذيها فاهمه ومال علي رقبتها وباسها
نور. بترتعش وقالت اا خ خ خلاص هاكل بس سيبني
عاصم. لا هتاكي وانتي قاعده كدا علشان تاني مره متعرضنيش فاهمه 
نور. لسه هتتكلم لقت الاكل ف بوئها
عاصم. ابتسم وقالها شطوره نوري واكلها واكل هو كمان وهو ناسي العالم من حوله ونسي كلامه ليها من قبل
نور بعد شويه قالت الحمد لله خلاص شبعت
عاصم. مال عليها وباسها جنب شفايفها وقال الف هنا 
نور. روحها هتطلع
عاصم. فك ايده من علي خصرها وقالها اتفضلي يا قمر
نور نزلت من علي رجله ووقفت محتاره تروح فين 
عاصم. يلا ننام
نور ننام
عاصم. ايه هنفضل طول اليل صاحين ولا ايه
نور. طيب انا هنام فين 
عاصم. عالسرير طبعا 
نور. وانته
علصم. تفتكري فين
نور. معرفش بس عاوزه اعرف
عاصم. مسكها من ايدها وراحو عالسرير وقالها اعتقد انو دا شرير يكفي اربعه من اتنين
نور. يعني ايه
عاصم. اممم شكلك هتتعبيني وانا اصلا مش عاوز بس انتي بقا اللي عاوزه تخليني اعمل اللي ف دماغك
نور. انته الي قليل الادب وعاوز اناا
عاصم. قاطعها وقال هو انا قولت حاجه وبصلها بخبث وقال شوفتي اهو دماغك اللي شمال ازاي
نور انا دماغي شمال ولا انته اللي
عاصم. سحبها وطلعها السرير وقالها نامي ولو سمعت صوتك هخليكي تندمي ويبقي انتي بردو اللي عاوزه اللي انا اصلا مش عاوز اعمله واعتقد انتي دكتوره وفاهمه كلامي
نور. اخدت جنب من السرير ونامت وهي متوتره
عاصم. سحب الغطا عليهم وراح اخدها ف حضنه ولف رجله علي رجلها وايده علي خصرها
نور شهقت
عاصم. نااامي ومش عاوز حركه خليني اعرف انام
نور. دقات قلبها بتعلي اكتر من الازم ومن خوفها مش قادره تتكلم وإلا ينفذ كلامه معها
عاصم. حس بدقات قلبها قالها نور اهدي انا مش هاكلك وبعدين حب يغظيها قال معلش انا مبعرفش انام لوحدي لازم حد معايا
نور بغضب راحت قايمه مره واحده وقالت نعععم ازاي يعني
عاصم. ابتسم ابتسامه جانبيه وقالها ايوا مش بعرف انام لوحدي وعلشان كدا لازم تنامي جنبي 
نور متغاظه ومستغربه من بروده وبعدين بغيره واضحه كنت بتنام مع مين قبل كدا
عاصم. بصلها وسكت
نور. مش معقول مع ولدتك يعني
عاصم. ببرود قالها عيب عليكي هو انا صغير قدامك وبصلها بنظره هي فهمتها
نور بغيره واضحه جدا وبدون اراده قالت اقسم بالله اقتلك
عاصم. ههههههههه وبعدين شدها عليه ونايمها تاني ف حضنه
نور بتحاول تبعد بس لما ما عرفت استسلمت وسكتت ودماغها بتفكر ياتري كان بينام مع مين اكيد بيجيب بنات هنا بس لا لا دول صعايده بقلم نور عصام ومستحيل امه ولا عمه يوافقو علي كدا يبقي اكيد ف اي مكان تاني كان بيعمل كدا هو قالي انو مهندس واكيد بيعمل كدا ف مكتبه ولا عنده شقه تانيه بعيد عن البيت بس والله لو اللي ف دماغي صح
عاصم. قاطع تفكيرها وقالها نامي ومتفكريش كتير واللي عاوزه تعرفيه الصبح اجاوبك عليه
نور بغيظ منه ف نفسها قالت مااشي يا عاصم وبعد شويه غفت ونامت ف ثبات عميق
واشرقت الشمس بنور ربها
عاصم. صحي علي خبط الباب وراح فتح واخد الاكل من صابحه ودخل
نور. كانت بتململ ف فراشها 
عاصم. صباح الخير
نور. عوجت بوئها
عاصم. تك البلا ف صباحك وسابها ودخل الحمام
نور ماشي يابن الزيني ان ماوريتك وبعد شويه خرج عاصم
نور. قالت المفروض اروح اروح المستشفي كدا مش هينفع
الرواية حصري علي جروبي روايات بقلم نور عصام 
عاصم. تعالي افطري
نور. اتكلم عدل وبلاش برودك دا
عاصم. حاضر هرد عليكي اسمعي ياستي من انهارده انتي سجينه البيت دا مفيش خروج مفيش زيارات مفيش كلام مفيش مراواح لاي مكان الا لو معايا وبردو هيكون هنا ف البلد وبمزاجي يعني الخروج هيكون له سبب انا عاوزه تمام كدا رديت عليكي بقلم نور عصام
نور. بغضب ليييه كدا ليييه تعمل معايا كدا عملتلك ايه
عاصم. كيفي كدا
نور. وانا بقا مش علي كيفك يا بشمهندس 
عاصم. بتحدي قالها وريني هتعملي ايه
نور بزعل راحت الحمام وبعد شويه خرجت وراحت عليه وقالت عاصم افهمني انا كدا مستقبلي هيضيع
عاصم. انا ميهمتيش
نور. انا دكتوره حرام عليك تضيع تعبي دا كله عافاضي
عاصم. سواء كملتي ولا لأ انا مش هخليكي تشتغلي يبقي من قصيرها كدا تقعدي واسمعي الكلام
نور. مش هسمع يا عاصم 
عاصم. بصلها ورفع حاجبه
نور. عرفه ومتأكده انو كلمته ماشيه عليها وعلي البلد كلها هو من اعيان البلد وله كلمه مسموعه وعرفه انها مش هتاخد لا حق ولا باطل معاه سكتت وقالت ف نفسها انا هسكت دلوقتي وبعدين اكلمه يكون هدي
عاصم. يلا تعالي افطري علشان ننزل
نور نننزل فين
عاصم. ننزل تحت ولا هنقعد كل اليوم هنا وبصلها وبغيظ فيها قال اوعي تكوني فاكره نفسك عروسه وهتقعدي وتتدلعي
نور. رفعت حاجبها وعضت علي شفتيها وبعدين قالت دا علي اساس انك متجوز بقالك سنه طبعا انا عروسه 
عاصم. الكلام دا تنسيه خالص انتي هنا زي اي حد هتنزلي تكنسي وتطبخي وتغسلي وتعملي كل شغل البيت
نعم. نعععم
عاصم. صوتك علي
نور. بتنهيده قالت عاصم اوجوك متعملنيش كدا هي فتره وخلاص خليها تكون كويسه بينا
عاصم. انا اللي احدد فتره ولا لا فااااهمه
نور. بخوف قالت فاهمه
عاصم. بعد شويه قالها يلا ننزل علشان اهلك اكيد بعد شويه هيجو ولازم تكوني ف استقبالهم
نور طيب خليني هنا عقبال ما يمشو
عاصم. انا قولت هننزل يلا اجهزي
نور قالت ماشي يا عاصم يلا والتفتت للباب ولسه هتفتح
عاصم. مسكها من ايدها وقالها رايحه فين بمنظرك دا
نور هنزل مش قولت يلا
عاصم. حك دقنه بايده وقالها هتنزلي كدا
نور مالو كدا منا لابسه اهو
عاصم. هو دا لبس غوري غيري هدومك دي
نور بتحاول تهدي قالت حاضر وراحت غيرت ولبست فستان قصير لبعد الركبة لونه كشمير وف وسطه حزام بالون الابيض ولبست جزمه كعب عالي وشعرها منسدل علي ضهرها وقالت يلا انا جاهزه
عاصم. هو انتي ناويه تجننيني بعني لازم تخرجيني عن شعوري معاكي 
نور. اعمل ايه منا غيرت اهو
عاصم. استغفر الله العظيم وف لحظه اتكلم باللهجه الصعيدي وقالها جسما عظما يانور لو روحتي تغيري اللي لبساه دا لكون شجه نصين ومخليكي متنفعيش نفسك واصل
نور بخوف من عصببته ولهجته اللي اتحولت ف لحظه قالت بخوف ورعشه ف صوتها ااانا انا معنديش لبس تاني كل لبسي كدا اعمل ايه هو دا لبسي الي متعوده عليه
عاصم. نوووور
نور. راحت وقعدت تدور ف لبسها وقالت ياربي كلهم قصيرين وبعدين قالت حلو دا ولبست بطلون جينز ازرق وعليه بلوزه بيضا بنصف كم وعدلت شعرها وطلعت وقالت كدا كويس اعتقد رواية وآه من الثآر بقلم نور عصام
عاصم. مسكها من دراعها اللي عريان وقال ولزومه ايه دا بقا
نور عاصم كل لبسي كدا ومعنديش غيرهم
عاصم. اتنهد وف نفسه قال طبعا مهي كانت عايشه برا الصعيد واخده حريتها بالكامل وبعدين قالها مفيش حاجه بكم غير البلوزه دي 
نور لأ لان احنا ف الصيف ومجبتش معايا غير لبس صيفي كله للاسف مكنتش اعرف اني هتسجن هنا باقي عمري
عاصم. كويس انك عرفه انو دي بقا سجنك باقي عمرك وبعدين قالها لمي شعرك دا 
نور عاصم انا مش محجبه فسيبني علي طبيعتي وخليني علي راحتي علي الاقل عقبال متعود علي الجو هنا
عاصم. حطي اي حاجه علي شعرك
نور. معنديش طرحه ولا اي حاجه
عاصم. اتصرفي بدل ما اقوم اقصلك شعرك دا كله
نور. اوووف ودخلت تاني عند لبسها وطلعت وهي معها كاب بناتي وللاسف مش مغطي شعرها بالعكس ذادها جمال علي جمالها وشكلها يجنن اكتر
عاصم. بصلها وف نفسه الله يخربيتك انتي ناويه علي موتي ولا ايه بالظبط وبعدين قالها لا والله كدا غطيتي شعرك
نور. طيب قولي انتي اعمل ايه قولتلك مش محجبه ومعيش طرحه ودا لبسي ومفيش غيرو معايا اموت نفسي يعني 
عاصم. بهمس لا موتيني انا
نور. طيب هننزل ولا ايه
عاصم. مد ايده وشال الكاب من علي راسها ورماه عالسرير انسدل شعوها علي ضهرها اتنهد وبعدين قالها طيب لميه علي جنب كدا ولا اي حاجه متنزليش كدا
نور. حاضر ولمته كله علي جنب نزل علي صدرها
عاصم. اتنهد وقالها تعرفي تلميهه زي كعكه كدا
نور علي فكره بقا انت زودتها انا هئت
عاصم. نووووور
نور بغضب حاضر حاضر وعملته كعكه ونزل منها خصلات علي رقبتها وووشها غصب عنها وهي بتلمه وبعدين قالت اعتقد كدا تمام يلا بقا ف نهارنا الابيض دا 
عاصم. بصلها وف لحظه...
نور. يلا ننزل ولا ايه
عاصم. بصلها وف لحظه راح فاكك شعرها ومنعكشه وفاتح الباب وقالها يلا يا ختي
نور. ليه كدا وبعدين كان لزومه ايه بقا من الاول تعب القلب اللي عملته فيا وعدلت شعرها
عاصم. اكتمي خالص ومسكها من ايدها ونزلو
ثريا. وه وه ايه اللي نزلك ياولدي
عاصم. راح عليها وباس ايدها وقالها نور يا امه اللي صمتت تنزل تقعد معاكي شويه
ثريا. بت اصول وقالت صباحيه مباركه يا جلبي
نور. بصتله وبعدين ف نفسها قالت لازم اسمع كلامه واتعامل مع الكل زي ما هو عاوز علشان يخليني ارجع للجامعه تاني والمستشفي وبصت ل امه وقالت هي اصلا ست شكلها طيب وراحت عليها وقالت صباح الخير يا طنط وباستها من خدها
ثريا. طبطبت عليها وقالت نورتي دارك يابتي ربنا يرزجك بالذريه الصالحه يارب
نور. وشها احمر واتكسفت 
ثريا. وه عتتكسفي عاد وضحكت 
نور. بمرح قالت ادعيلي انتي بس يا طنط ربنا يهدي اللي ف بالي وبعدين نشوف موضوع الذريه دا
عاصم. بصلها وفهم كلامها 
ثريا. ربنا يريح جلبك يابتي ويهديلك العاصي
نور تسلميلي يا طنط
ثريا لاه لاه انا عوزاكي تجوليلي يا امه كيف ما جوزك بيجولي انتي بتي ومرت الغالي
نور. ببتسامه حاضر يا ماما 
ثريا. بفرحه حلوه منيكي ماما ربنا يحفظك يابتي
نور  ارتاحت لها جدا وحسة انها طيبه فعلا
عاصم. فرح جواه علي الألفه بينهم وقال طيب انا هدخل مكتبي شويه اشوف ايميلي
امه.  خد راحتك ياولدي وانا هخليهم يعملولك الجهوه
عاصم. ببتسامه تسلميلي يا ست الكل ودخل مكتبه
ثريا. صابحه بت يا صابحه
صابحه. نعم ياست الحجه
ثويا. اعملي جهوه للغالي وهاتي عصير وحلويات لمرته
صابحه. حاضر يا ست الحجه ودخلت
هنيه. كانت قاعده بعيد راحت عليهم وقالت وليه العروسه متجوم تعمل لجوزها الجهوه بنفسيها هي غريبه ولا ايييه دي بجت مرته وبصتلها وقالت جومي ياعروسه اعملي لجوزك
ثريا. لساتها عروسه يا هنيه 
هنيه. ومالو اهو تاخد عالدار 
ثريا. بكرا تاخد
هنيه. ومالو اما تجوم يا ام عاصم هي بعني هتخس اياك
ثريا. لسه هترد
نور قالت خلاص يا ماما انا هروح وقامت فعلا وقالت بس شاوريلي عالمطبخ فين
ثريا. اللي هناك عاليمين يا بتي
نور. راحت وف نفسها قالت واضح انو ست هنيه دي مش سهله وهتحطني ف دماغها من اولها وبعدين قالت ممكن القهوه يا صابحه وابتسمت لها
صابحه. بحب وراحه ليها قالت انا جهزتها يا ستي
نور ايه ستي دي لا قوليلي يانور بس
صابحه. هي العين تعلي عن الحاجب ياستي دا انتي مرت الغالي ومش اي غالي دا عاصم بيه كبيرنا 
نور. بفرحه حست انو عاصم له هيبه كبيره والكل بيحترمه
صابحه. اتفضلي الجهوه اهي
نور. تسلم ايدك يا حبيبتي بس انا بردو مصممه انك تقوليلي يانور بس فاهمه يا صابحه
صابحع. ابتسمت وراحت تكمل شغلها
نور. اخدت الفهوه وراحت علي مكتب عاصم وخبطت
عاصم. اتفضل
نور. الجهوه يا بشمهندس
عاصم. ابتسم علي طريقتها ف اللهجه الصعيدي وبعدين قالها حطيها عنديكي واتفضلي 
نور. عقدت جاجبها
هاصم. ابتسم وبعدين قالها الله ليه التكشيره دي مش كنتي متقمصه شخصيه صابحه يبقي لازم اتعامل معاكي علي انك هي ولا ايه يانوري وقام لف وقرب منها
نور. بخجل بصتله وجريت علي برا
عاصم. هههههه
نور. راحت قعدت جنب حماتها وبيتكلمو
هنيه. بغيظ قالتلها جومي يا عروسه اعمليلي عصير حسه اني تعبانه ودايخه
نور. نعم
ثريا. فهمتها وقالت بكل هدوء مالك يا هنيه
هنيه. بمكر قالت دايخه ياثريا وحسه اني تعبانه جوي
ثريا. بت يا صابحه انتي يابت
عاصم. خرج ووقف علي باب مكتبه من الصوت العالي يشوف ايه اللي برا
هنيه. سيبي صابحه تكمل شغل الدار يا ثريا انتي عرفه ان رشاد علي وصول وبصت ل نور وقالت جومي يا بتي اعملي العصير خلاص مجدراش
ثريا. بس
نور. فهمت هنيه والعيبها بصت لحماتها وقالت عادي يا ماما انا هعملها احلي كوباية عصير من ايدي ودخلت المطبخ وقالت ل صابحه ف ايه هنا عصير
صابحه. ف مانجه وفراوله وليمون وبرتقال وجوافه وو
نور كفايه هاتي مانجه لو سمحتي
صابحه. روحي ياستي وانا اعملها وبصتلها وقالت متزعليش يا ست نور هي كدا ستي هنيه بتحب تفرض رايها عالكل وعاوزه الكل يمشي تحت امرها
نور. بصتلها وابتسمت
صابحه. بس الشهاده لله ست الحجه ثريا غيرها واصل تتعامل مع الكل بمحبه وطيبه ومش بتحب حد يزعل منيها ودايما تزعج ل ست هنيه علي اسلوبها
نور. طيب هاتي المانجه وعملت فعلا عصير وبعدين بس حطته ف الكوبايه جابت ملح وشطه وحطتهم عليه
صابحه. وه 
نور. غمزت لها بعينها وخرجت وراحت وقالت اتفضلي يا طنط ولقت عاصم وولدته قاعدين مع بعض
هنيه. كل دا علشان تعمليلي عصير
نور. معلش بقا يا طنط انا لسه مش عرفه حاجه هنا وانتي عاوزه من ايدي ووقفت قدامها قالت انا حابه نكون كويسين مع بعض واي شئ تحتاجيه تطلبيه مني علطول انا بردو زي بنتك وعلشان كدا انا هشربك العصير بايدي
عاصم. بصلها واستغرب تصرفها
نور. يلا يا قلبي بس عوزاكي تشربيه مره واحده وف لحظه حطت الكوبايه علي بوئها وشربتها نصفه مره واحده
هنيه. اااه اااه ايه دا انتي عملتي ايه انتي عاوزه تموتيني كأنك جنيتي عاد 
ثريا. مالك يا هنيه حوصل ايه
هنيه. بتعب ووشها احمر من حرقات الشطه قالت اسألي مرت ولدك وراحت تجري عالمطبخ
عاصم. عملتي ايه ف العصير
نور. ببرود ولا حاجه 
عاصم. نووور 
ثريا. اهدي ياولدي مش اكده
عاصم. وقف قدامها وقالها عملتي ايه يانور
هنيه. خرجت وقالت حتطلي ملح وشطه ف العصير يا كبيرنا شوفت مرتك واللي عملته معاي
عاصم. بصل ل نور بغصب
نور. قبل يتكلم قالت انا هنا مش خدامه ولو كنتي حضرتك اتكلمتي معايا بزوق كنت عملتلك اللي عوزاه وبرضي كمان لكن انتي استفزتيني وكنتي قاصده تتكلمي معايا علي اني شغاله عندك مش مرت كبيركم زي ما بتقولي
عاصم. طبعا لان فاهم حركات مرات عمه قال خلاص يا جماعه حصل خير وحب يلم الموضوع قال وانتي يا نور اتأسفي ل مرات عمك
نور. مش هيحصل يا عاصم
عاصم. وانا قولت هتتأسفي 
نور. وانا برود قولت مش هتأسف لحد مادام مغلطش
عاصم. مسك ايدها بقوه 
ثريا. وقفت ف وشه وقالت وه عتضرب مرتك وكمان جدامي يا عاصم وشدت نور منه
نور. قالت عن اذنكو وطلعت علي فوق
ثريا. اهدي ياولدي هي مغلطتش 
هنيه. يعني اييه يا ثريا 
ثريا. يعني تهدي عالبنيه شويه يا هنيه هي مش جدك ولا جد حركاتك وبعدين دي مش خدامه اهنه دي مرت الغالي كبيرنا وكبير عيلة الزيني وسابتها وراحت علي اوضتها 
عاصم.  راح ورا امه 
ثريا. تعالي ياولدي واجفل الباب وراك
عاصم. قفل الباب وراح علي امه
امه. اجعد ياولدي ومسكت ايده وقعدته جنبها عالسرير وقالت براحه علي مرتك يا ولدي انتي خابر مرت عمك زين وخابر حركاتها واوعاك تكسر مرتك جدامها ولا حتي جدامي ولا جدام ايتها مخلوج ياولدي دي جميتها من جيمتك وهيبتها من هيبتك وكرمتها من كرامتك ياولدي بقلم نور عصام وانتي بردك مش اي حد دا انتي البشمهندس عاصم الزيني كبيرنا وعين اعيان البلد وليك كلمه مسموعه ف الدنيا كلاتها اوعاك تجل من مرتك ياولدي وكمان انا عرفه انها معصوبه عليك فبراحه عليها دي عويدها غيرنا ومش بسهوله هتخضع لاي حد اهنه
عاصم. بصل ل امه واتنهد 
امه. انا مش صغيره ياولدي انا كبيره كيف ما انته شايف وعرفه كل حاجه واصل البنيه عمرها ما شافتك ولا تعرفك حبل سابق ولا تعرف عنينا ايتها حاجه وف يوم وليله جالولها راح تتجوزي ومن مين من ولد الزيني اللي بيناتنا تار وغصب عنيكي هتوافجي وطبعا لانها بت ومغلوبه علي امرها سكتت مهما كانت جوتها مجدرتش تعمل حاجه واصل وكمان خوفها علي خيها وافجت او سكتت ورضيت بنصيبها يبقي تتعامل معها زين وخدها ف حضنك ياولدي واكسب محبتها هي دلوج عامله زي الطير الجريح مش عرفه تروح فين ولا تعمل ايه وف دماغها انا كل عيلتها اتخلو عنها ورموها
عاصم. بص ل امه واستغرب كلامها 
امه. انا حسه بيها ياولدي وزي ما جولتلك اني مش صغيره
عاصم. ابتسم
امه. طبطبت عليه وقالت حطها جوا عنيك ياولدي مرتك تتستاهل وكمان كيف ما انته شايف زي الجمر حبها ياولدي اي حبها ومش بس كدا اني عوزاك تعشجها كمان لانها هتكون ام ولادك وكل دنيتك وسيبك من غرورك وكبريائك معها خليك معها عاصم الزيني الطيب الراجل اللي بيجدر مرته وبيحترمها مش الراجل اللي مسيطر علي الكل انت معها عاصم وبس مش عاصم الزيني اللي الكل يخاف منيه ويهابه
عاصم. وتفتكري الشعنونه دي تستاهل كل كلامك دا 
امه. اسئل جلبك وهو يجولك ياولد بطني
عاصم. عرف ان امه حسه بيه وانو معجب ب نور 
امه. مش عيب ياولدي هي مرتك حلالك جرب منيها وخدها ف حضنك وصدجني هي كمان هتنسي الدنيا وهتكون ليك مطيعه وهتكون مره زينه ليك ف كل حاجه وبغمزه منها قالت انا عاوزه منيها عيال كتييير وبكونو شبها نور حلوه جوي جوي وضحكت
عاصم. يعني انا اللي وحش يا ام عاصم
امه. وه وه كيف تجول علي نفسك اكده دا انت الجمر بذاته وضربته علي كتفه وقالت بس بردو نور احلي منيك وجمر اربعتاشر بدر ف ليلة تمامه
عاصم. هههههه وبعدين مال علي ايدها وباسها وقالها ربنا ميحرمني منك يا ست الكل 
نور عصام  والله انتي ست مفيش منيكي واصل 🥰
امه. يلا اطلع راضيها 
عاصم.  ابتسم وخرج وبس طلع وفتح اوضه لقي
نور. كانت فاتحه اللاب توب وبتتكلم وتقول والله انتي  وحشتيني قوي 
غاده. وانتي كمان يا نور والله امته هترجعي
نور. مش عرفه اما اشوف اخرتها مع ابن الزيني
غاده. والله ما مصدقه انك اتجوزتي وبسرعه دي بقا نور عامر اللي مجننه كليه طب بحالها والمستشفي تتجوز كدا
نور. اعمل ايه نصيبي وبعدين كله علشان خاطر المحروس بتاعك يا ختي ربنا يهدكم انا كان مالي
غاده. هههههه تفتكري العيال يقولو ايه لما يعرفو انك اتجوزتي وخصوصا دكتور ياسر اللي هيتجنن عليكي
نور. يغورو كلهم انا اللي فيا مكفيني وبعدين متقوليش لحد اني اتيلت اتجوزت بقلم نور عصام
غاده. دا انا هقول للمستشفي كلها الصبح
نور. غوري من وشي يا غاده احسنلك
غاده. طيب خلاص خلاص اهدي المهم انتي بخير
نور. اتنهدت وبعدين قالت ادعيلي انتي بس
غاده. مالك يا بنتي قلقتيني
نور مفيش حاجه
غاده. حبت تهزو معها وتنسيها الجو اللي هي فيه قالت طيب ممكن اشوف صور لجوزك اللي اقتحم حياتك فجاه دا
نور. وانبي انتي رايقه وفايقه
غاده وانبي علشان خاطري
وور. طيب لحظه الواد احمد الزفت اخدلنا كام صوره واحنا جاين علي هنا وبعتهم من شويه
غاده. طيب ابعتيهم
نور بعتت اتنين 
غاده.  واو ايه دا مين الموز دا
نور. دا عاصم الزيني اللي اقتحم حياتي
غاده. يا لهوي دا زي القمر دا موز ممزمز كمان
نور. عجبك
غاده. جدا
نور. طيب يا حبيبتي لحظه بس ابعت اسكرين ل اخويا حبيبي وهو يقول رايه ف كلامك دا
غاده. لا لا يخربيتك انا مصدقت اصالحه اوعي يانور دي فيها شهر عقبال ميتصالح
نور. احسن علشان تتربي وتتكلمي عدل 
غاده. انتي غيرانه ولا ايه يانوري
نور انا غيرانه ليه هو انا اعرفه ولا حته بحبه
غاده. اممم مش مصدقه كلامك ابت يا نور
نور. ليه يعني وانا من امته بكدب عليكي
غاده. المره دي كدبتي علشان الواد موز وجامد كمان
نور. اتفضليه يا ختي
غاده. ياريت هههههه
نور. وحيات خالتك لاقول ل احمد
غاده.  هههه خلاص بقا يا نوري الله مش بعبر عن رأيي ف الموز القمر اللي اختي حبيبتي متجوزاه
نور. اختك وحبيتك ماشي
غاده. انا كنت فكراه صعيدي بقا وبشنبات وحاجه كدا من اللي بشوفها ف الافلام
نور. ههههههه
غاده. بس كان نفسي اشوف وشك وانتي بالفستان الطرحه اللي علي وشك غيظاني
نور. هنا كدا العروسه اش بتكشف وشها
غاده.  هههههه فكره تجنن انا هعملها ف فرحي
نور. غوري تك البلا وقفلت
عاصم. كان واقف وراها وهي مش حسه من كتر ماهي مستغرقه ف الكتابه
نور التفت علشان تقوم وف لحظه شهقت
عاصم. ايه شوفتي عفريت
نور. انت هنا من امته
عاصم. حس بتوتوتها قالها لسه واصل
نور اتنهدت وبعدين قالت ياريت تاني مره تخبط قبل تدخل
عاصم. هخبط علشا ادخل اوضتي
نور انت مش لوحدك يا استاذ
عاصم. وقف قدامها وقالها انا مش شايف حد هنا
نور. بغضب قالت ليه خيال انا ولا هوا
عاصم. قرب اكتر منها ومال علي ودنها وقال ولا حتي هوا
نور. مش قاده تاخد نفسها وبعدين قالت وهي بتقطع ف كلامها طبعا منا نسمه وعلشان كدا حلوه وهاديه ومش بتحس بيا
عاصم. ابتسم وف نفسه شرسه وعنيده وبتعرف ترد كويس بعد عنها وقالها طيب يا نسمه روحي حضريلي الحمام
نور. ليه كنت اتشليت
عاصم. لسه هيرد عليها الباب خبط قال مين
صابحه. انا صابحه يا بشمهندس 
عاصم. عاوزه ايه
صابحه. اهل الست نور جم تحت وحابين يشوفوها
عاصم. حاضر نازلين اهو وبعدين قالها كلامنا لسه منتهاش
نور. شوحت بايدها
عاصم. خليكي هنا وانا هبعتلك مامتك
نور. طيب
عاصم. خرج ونزل سلم عليهم وقال ل صابحه وصلي ام الست نور فوق عندها وفعلا طلعت
سامه. دخلت وجريت علي بنتها وقالت نور عيني وحشتيني عامله ايه يا حبيبتي
نور. ببردو بعدت عن امها
سانيه. بزعل قالت مالك يا حبيبتي
عاصم. كان نسي الفون بتاعه طلع يجيبه وسمع
نور. بغضب قالت مالي يعني مش عرفه مالي
ساميه. يا حبيبتي دا امر واقع وخلاص اهو زي ما انتي وانا شايفين عاصم طلع كويس وشكله ابن حلال وكمان عرفت انو متعلم يعني مش جاهل زي ما انتي كنتي فاكره يبقي ليه بقا تزعلي نفسك كدا عيشي يا حبيبتي واتهني دي خلاص بقت حياتك ودنيتك وكمان انا شايفه ان الحجه ثريا ست طيبه وحنيته وشكلها حبتك طبطبت عليها وقالت عيشي يا حبيتي عيشي وانسي بقلم نور عصام
نور. بعصبيه قالت اعيش عوزاني اعيش وسط ناس معرفهمش عوزاني اعيش وانسي انكم رمتوني علشان خاطر نفسكم عوزاتي اتقبل اللي انا فيه بسببكم علشان خاطر التار والزفت بكل بساطه كدا 
ساميه. اهدي يا حبيبتي مش كدا
نور بغصب. اومال ازاي حرام عليكم ضحيتو بيا ورمتوني وسط ناس وبلد معرفش فيها حاجه وكمان تحكمات وعادات وتقاليد عمري مسمعت عنها ولازم تتنفذ عليا للأسف انتو مش عرفين انتو عملتو فيا ايه
امها. نور ا
نور بعصبيه قالت مش عاوزه اسمع منكم حاجه تاني خلاص كفايه اللي عملتوه
امها. يا حبيبتي متوجعيش قلبي عليكي وخصوصا واحنا مسافرين انهارده
نور. كمان هتسافرو وتسبوتي هنا لوحدي
امها. لازم ياحبيبتي علشان اخوكي وشغله وكمان غاده واهلها عاوزين يتممو الخطوبه واحنا اتأخرنا عليهم
نور بجمود قالت سافرو يا ماما بس انسو ان ليكم بنت زي مارمتوني وكمان عاوزين تسبوني ليهم يبقي خلاص انسوني زي منا كمان من دلوقتي نسيتكم
امعا. نور اهدي ليه اللي بتقوليه دا
نور قامت وقفت وقالت الحقي وقتك يا ست ساميه
امها. بقا كدا يا نور
نور. مع السلامه
امها. بحزن مالت عليها غصب عنها وباستها من خدها وقالت خلي بالك علي نفسك يا حبيبتي وانا هكلمك بس نوصل
نور مفيش داعي قولتلك
امها. عرفه طبعا انها زعلانه مسكت ايدها غصب عنها وقالت نور طمنيني عنك انتي وعاصم
نور رفعت حاجبها وقالت اطمني وطمتي عامر بيه انا زي الفل مع السجان اللي رمتوني له يتحكم ويأمر فيا والتفتت 
امها. اتنهدت وخرجت وف نفسها بتدعيلها بالهدايه والصبر
عاصم. اتقابل فيها عالباب ابتسم لها
ساميه. ممكن اتكلم معاك شويه يا عاصم
عاصم. اتفضلي يا طنط
ساميه. لو سمحت اهدي شويه علي نور انا عرفه انها عصبيه ومش واخده عليك ولا علي البلد هنا علشان خاطري متزعلهاش وبراحه عليها وهي واحده واحده هتتعود عليك
عاصم. اطمني يا طنط نور ف عنيا
ساميه. طبطبت علي كتفه وقالت ربنا يريح قلبك يا بني ويهديكم ويرزقكم بالزريه الصالحه يارب
عاصم. امين يارب وبعدين نزل معها وبعد شويه اهل نور مشيو
عامر. ساميه نور عامله ايه
ساميه. هتعمل ايه طبعا زعلانه
عامر. بكرا تعقل وتنسي
ساميه. البت خلاص مش عوزانا
عامر. انتي عرفه انها زعلانه ودا كلام من ورا قلبها
احمد. كان نفسي اشوفها بس والله ما قادر احط عيني ف عيني ف عينها
ساميه. ربنا يحلها من عنده
احمد عاصم شكله كويس وانا قولتله يبقي يجيبها ويجي
عامر. للاسف هنا العروسه مش بتخرج علطول
ساميه. اتنهدت وسكتت وتابعو طريقهم للقاهره
رواية وآه من الثآر بقلم نور عصام
عند نور وعاصم
نور. قاعده زعلانه ف اوضتها
عاصم. دخل عليها وقال نور يلا تعالي علشان نتغده
نور مش عاوزه اطفح
عاصم. هو انا باخد رأيك اخلصي الكل مستني
نور قولت مش عاوزه اتزفت الله هو بالعافيه يعني
عاصم. بحده انا قولت يلا يبقي ف لحظه تكوني قايمه فااهمه ولا لأ
نور. لا يا عاصم واعلي ما ف خيلك اركبه
عاصم. حاضر ومسكها من ايدها وجرحها وخرج وقفل اوضته
نور. براحه مش كدا
عاصم. مسمعش نفسك
نور. بحزن علي حالها اتنهدت وبعدين قالت طيب سيبني مش حلو كدا وانت مجرجرني قدامهم
عاصم. علشان تحترمي نفسك وتتكلمي عدل بعد كدا وتسمعي الكلام من اول مره
نور. بضعف قالت طيب خلاص علشان خاطري
عاصم. ساب ايدها وكانو خلاص نزلو السلم
رشاد. بصلها وقال صباحيه مباركه يا عروسه
نور. متشكره يا عمي
ثريا. تعالي يا حبيبتي اجعدي جنبي
نور راحت وقعدت جنبها ومش بتبوص ل عاصم 
عاصم. ترأس السفره وامه جنبه وعمه علي يمينه 
هنيه. بصت ل نور وهي علي اخرها وبعدين قالت جومي يا نور ساعدي صابحه وهاتي معها الوكل
نور. هو مفيش غيري يعني ف البيت دا 
هنيه. ومالو لما تساعدي
نور. انا مش خدامه وبعدين ما هم بناتك قاعدين ليه مش بتخليهم يعملو حاجه ولا عينك مش شايفه غير نور وبس
هنيه. البنات لساتهم جاين من المدرسه ومجدرينش
نور. اها طيب هما وجاين من المدرسه وحضرتك كنتي ف الشغل وانا مش واخده بالي
هنيه. انتي بت جليلة الربايه
نور. قامت وقفت وقالت انا متربيه احسن تربيه ومسمحش لأي حد بتكلم معايا كدا ولا يقل من احترامي
عاصم. نوووور
رشاد.بكفياكم عاد هو انتم مش عاملين لينا اي اعتبار ولا ايه
هنيه. هو انت يا رشاد مش شايف جلة ادبها وردها عليا
نور. بتسرع قالت قولتلك اما متربيه ومسمحلكيش
ثريا.  اجعدي يا بتي
هنيه. هو دا اللي جدرتي عليه يا م عاصم
ثريا. نور مغلطتش يا هنيه وجولتلك اهدي عليها
هنيه. هو اني كنت جولت ايه لكل ده
رشاد. خلااااص ولا جسما عظما
هنيه. خلاص يا خويا معتكلمش واصل
نور. قامت وقفت وقالت عن اذنكو
عاصم. نور اقعدي علشان تاكلي
نور. بغضب مش عاوزه والتفتت علشان تمشي
عاصم. بحده قالها انا جولتلك اجعدي يبجي تجعدي فااهمه ولا لاه وبصلها وعنيه كلها غضب
ثريا.  شدتها من ايدها وقعدتها
نور. اتنهدت وبصتله بعند
صابحه. كانت حطت الأكل
رشاد. بسم الله والكل بدأ ف الأكل
نور. بتلعب ف الطبق مش بتاكل
ثريا. مالت عليها وقالت لو جولتلك علشان خاطري اني تاكلي عتكسفيني وبصتلها بمحبه
نور. ابتسمت بحزن ومالت علي ايدها وباستها وبعدين اكلت حاجه خفيفه وبعدين قامت وقالت الحمد لله
عاصم. اكل وراح مكتبه وقال عمي بس تخلص تعالي عاوزك
نور راحت وقعدت تتفرج عالتلفزيون واتجاهلته خالص
ثريا. قامت وراحت عند نور 
نور قامت واخدتها من ايدها وقالت تعالي يا حبيبتي وقعدتها وقالتلها تشربي شاي
ثريا. ابتسمت وبصتلها 
نور. هههههه وبعدين قالتلها لا اوعي تفهميني غلط
ثريا. ههههههه وطبطبت عليها وبعدين قالت صابحه هتعمل للكل ارتاحي ياحلبي
نور. ماما انا عنيا ليكي وخدامه تحت رجليكي متزعليش مني علي ردي عليها هي بتتعمد تعصبني وتقل مني
ثريا. معلش يا بتي انا خبره هي بتعمل اكده ليه
نور. ليه 
ثريا. بعدين بجولك
نور. علشان خاطري يا ريري قوليلي
ثريا. وه ايه اللي عتجوليه ده يا نور
نور. بدلعك يا قمر انتي 
ثربا. يخيبك يا بت يا نور بجا تجوليلي يا ريري
نور. هههههه طيب والله طالعه من بوئك عسل
ثريا.  بضحكي عليا عاد 
نور. حضنتها وقالت لا والله انتي حبيبتي وبعدين قالت هي ليه كرهاني كدا هو انا عملتلها حاجه
ثريا. هي خايفه منيكي
نور. اناا ليه
ثريا. انتي مرت الغالي وكبيرنا وهي خايفه تبجي انتي ست الدار وتحكمي ف الكل واولهم هي 
نور. ابدا والله انا مليش ف الكلام دا خالص
ثريا. عرفه يا بتي بس هي خايفه وعلشان كدا بتحاول
نور قاطعتها وقالت مش عوزاني يبقالي كلمه ف البيت 
ثريا. بس طبعا غصب عن الكل انتي ست الدار انتي مرت الغالي مرت عاصم الزيني اوعي تجلي من نفسك ولصل فاهمه يا نور فاهمه يا بتي
نور. فاهمه يا قلبي وباستها من ايدها 
ثريا. روحي بجا هاتيلي الدوا بتاعي من اوضتي
نور. من عنيا يا حبيبتي ومشيت 
في المكتب
رشاد. خير يا ولدي
عاصم. اتفضل يا عمي وبعدين قاله انا طبعا مردتش ارد احتراما ليك يا عمي بس لو حصل دا تاني قدامي انا مش هسكت نور مراتي ومسمحش لاي حد يهينها ولا يغلط فيها نور هنا ست البيت مش خدامه واي غلط تاني 
عمه. قاطعه وقال خلاص ياولد اخوي حجك عليا 
عاصم. خلاص يا عمي نتكلم بقا ف الشغل ....
وبعد مرور اسبوع والوضع زي ما هو بين نور وعاصم
نور وثريا. قاعدين مع بعض وعاصم كان نارل من فوق
امل. دخلت وقالت عاصم حبيبي 
 عاصم. ببتسامه اهلا اموله 
امل. تصدج اتوحشتك جوي جوي 
عاصم. وانتي كمان 
نور. راحت ووقفت قدامهم وقالت نجيب شجره واتنين ليمون ولا ايه 
امل. ههههه
عاصم. حس بغيرتها قال ف نفسه حلوتك دا انا هموتك وعذبك واكويكي بنار الغيره وبعدين قالها نور ممكن تعملي عصير علشان اموله
نور ليه حد قالك اني الشغاله اللي جبهالك المرحوم ابوك
عاصم. اتجاهل كلامها وبعدين قالها اتنين عصير واخد امل من ايدها وراح علي امه
نور. هتفرقع وراحت وراهم
هنيه. قاعده وفرحانه انو مش معبرها وبيدايقها
امل. بجا اكده تتجوز من غير من غير متجولي
عاصم. ما انتي عرفه اتجوزت ازاي
امل. هي دي العروسه
عاصم. ابتيسم وقالها ايوا 
امل. زي الجمر بس انته ليه بتاعندها بيا
عاصم. غمزلها بعينه
امل. وه وه انت عاوزني ابجي الشعله بينكم لاه ياولد عمي البت شكلها شرسه وانا مليش ف اكده دي بدها تولع فيا
عاصم.  اعملي بس اللي بقولك عليه
امل. ماااشي بس والله لو جلبت عليا لجتلك
عاصم. هههههههه
نور. بقا كدا يازفت ماشي 
ثريا. فهمت ابنها انو عاوز يعاند نور قالت نور يا بتي 
نور نعم يا ماما 
ثريا. معلش وديني اوضتي لحسن تعبانه وعاوزه انام شويه
نور. حاضر واخدتها ومشيت من قدامهم
ثريا. مالك يا جلبي 
نور. ولا حاجه ارتاحي انتي حبيبتي وانا شويه ورجعالك
ثريا. تعالي بس انا هجولك اسمعي يابت 
نور. خرجت وكلها نار من عاصم وامل وراحت عليهم
عاصم. اموله ايه رايك نتمشي شويه ونروح نسلم علي خالتلك بما انها جت 
امل. اللي تؤمر بيه حبيبي
عاصم. جومي يا جلبي
نور. وقفت ف وشهم وقالت تعليم الأدب والحترام مش بس نعلمه للاطفال لا للكبار لما يكونو معندهمش دم ولا ادب ولا خشي ياريت تحترمو نفسكم شويه وتراعو انو ف ناس قاعده معاكم وبصتلهم بأرف ومشيت
امل. اهدي انتي فهمتي غلط
نور التفتت وقالت تصدقي فعلا انا فهمت غلط كنت فاكره انو البنات ف الصعيد متربين ومؤدبين ومش بيخرجو يتمسخرو لكن الحمد لله انك جيتي وصححتي معلوماتي بحركاتك وقلة ادبك يااا اموله وسابتها وطلعت علي اوضتها 
عاصم. كان بيستشبط من الغيظ
امل. عجبك كدا 
عاصم. معلش علشان خاطري 
امل. طيب اوعي بقا انا همشي
هاصم. استني يابت  
امل. هاجي تاني بس تكون المزه هديت علشان اعرف اكلمها 
عاصم. ماشي وبعدين طلع ل نور
نور. اخدت شاور وكانت خارجه اتفاجئت ب عاصم قاعد عالسرير
عاصم. بصلها وعيونها تخترق كل انش فيها
نور. اتوترت وبعدين راحت تسرح شعرها واتجاهلته
عاصم. نور
نور مش بترد
عاصم. رودي انا بكلمك
نور معبرتوش،ولمت شعرها وراحت تاخد فونها من عالسرير
عاصم. خلاص معتش قادر يصبر اكتر من كدا اتنفس بصوت عالي وشدها عليه وو  .....
عاصم. شدها عليه وقالها مش كفايه هجر بقا
نور. بعصبيه قالت ابعد عني اياك تلمستي
عاصم. انتي مراتي لو ناسيه وانا ساكت بمزاحي
نور. تمام كمل بقا وبردو بمزاجك
عاصم. وهي يتحسس حسدها بيده قالها بس انا بقا مزاحي دلوقتي طالب حاجه تانيه
نور. مستحيل تلمس شعره مني روح للي كنت معاها
عاصم. دا احنا بنغير بقا
نور. بعند قالت انا اغير عليك ليه قلة رجاله
عاصم. نعم انتي بتقولي ايييه
نور اللي سمعته وبتحاول تبعد عنه
عاصم اتعصب اكتر والعرق الصعيدي نبح عليه ومسكها بقوه وقالها جسما عظما لو لسانك نطج بالكلام دا تاني لكون جاتلك فاهمه فااااهمه
نور بخوف هزت راسها
عاصم. ودلوقتي بقا يا حلوه انا عاوز حقي فيكي
نور. عاصم ابعد احنا متفقين
عاصم. علي ايه يا جلب عاصم
نور. بتحاول تكون قويه وخصوصا مع كلامه واحساسه بيها وحركة ايده علي جسدها قالت عاصم احنا بينا اتفاق التزم بيه ارجوك بقلم نور عصام
عاصم.  بكل حب وعشق قالها بس انا بقا ناويت اخل باتفاقي معاكي اعمل ايه مش بايدي وباسها من خدها ونزل علي شفايفها وباسها بوسه سريعه وبعدين قالها قلبي شاور عليكي وقالي هي دي الي هتسعدك وباسها بوسات متفرقه جنب شفايفها وضمها اكتر لحضنه
نور خلاص بتنهار بين ايديه
عاصم. مراتي وحلالي وانا عايزها وكلي بيطالب بحقه فيها وضمها اكتر واكتر لحضنه وباسها ف عنقها وقالها نور عيني
نور. مش بترد 
عاصم. ابتسم وباسها ف شفايفها حتي انفرجت شفتيها تلقائي منها واعصابها خلاص انهارت واتمسكت به وف لحظه بعد عنها وقالها مليش نفس ليكي وقام وسابها 
نور. دموعها نزلت وروحها خلاص حسه انها هتطلع وقلبها حسه انو هيخرج من بين ضلوعها دفت وشها ف المخده وصوت شهقاتها عالي
عاصم. بصلها وف نفسه قال وريني ازاي عاوزه تنتقمي يا بنت عامر وكمان بتتحديني ومش عايزاني انا هربيكي واكسر منخيرك واعلمك الأدب من جديد وف لحظه قرب منها وسحب الغطا عليهم واخدها ف حضنه
نور. بتبعد منه
عاصم. نامي قولتلك مليش نفس ليكي
نور. بتعيط وبعدين نامت
عاصم. كمان نام
وتاني يوم
نور صحيت وقامت راحت الحمام وبعد شويه خرجت
عاصم. بصلها وقال صباح الخير ولا بلاش عارفك مبتحبيش الخير وسابها ودخل الحمام
نور ماشي يا عاصم بس اخرج من هنا وهوريك 
عاصم. خرج لقاها قاعده عالسرير وبتبصله
نور اتنهدت وبعدين قالت عاصم انا لازم ارحع المستشفي والجامعه انا كدا بجد هضيع مستقبلي انا بقالي فتره هنا ومروحتش انا ف امتياز يا عاصم ياريت متنساش
عاصم. بصلها ومردش عليها
نور حرام عليك كدا 
عاصم. بردو مردش عليها
نور. انا بكرهك بكرهك ياريتني موت قبل ما اشوفك
عاصم. قرب عليها 
نور رجعت لورا حتي التصقت بالحيطه
عاصم. حاوطها باديه ومال عليها وهمس جنب ودنها وقال بقا انتي بتكرهيني ها ومال مره تانيه علي شفايفها وباسها بوسه افقدتها صوابها
نور. اعصابها ارتخت
عاصم. تعمق اكتر ف قبلته وضمها اكتر لحضنه وبعد عنها وسند جبينه علي جبينها وقالها قلب عاصم هيوقف منك ومن جمالك وبرائتك اللي شايفها منك وانتي معايا
نور. دقات قلبها بكاد نخرج من بين ضلوعها من كثرتها
عاصم. حط ايده علي قلبها وقالها اهدي حبيبتي انا معاكي ومش هسيبك انتي ملكي وانا ملكك وباسها مره اخري من شفايفها حتي استسلمت تماما بعد عنها وبصلها ورفع حاجبه وقالها ياتري لسه بتكرهيني يا نوري ولا لأ
نور. صرخت ف وشه وقالت بتعمل فيا كدا ليه بتلعب بمشاعري ليييه حرام عليك وضربته عدة ضربات متتاليه علي صدره وبتقوله ماشي يا عاصم من دلوقتي هتشوف نور تانيه خالص وهخليك تندم
عاصم. ببرود قالها اعدلي لبسك واجهزي هننزل نفطر يلا
نور ظبطت نفسها وبصتله بقوه وقالت انا جاهزه ونزلو
عاصم. امي فين يا صابحه
صابحه. لسه اوضتها يا بيه
عاصم. بستغراب قال كل دا معقول لسه نايمه
نور. انا هروح اشوفها
عاصم. وانا جاي معاكي وبس دخلو لقو
ثريا. تعبانه ومش قادره تاخد نفسها
نور جريت عليها وقالت دي شكلها ازمة ربو فين البخاخ بتاعها
عاصم. مش بيرد وم مصدوم من منظر امه
نور بصوت عالي قالت عاااصم فوق وهات البخاخ امك بتموت الكل سمع صوتها وهي بتصرخ جريو عليها
عاصم. واقف لسه ومش ببتحرك
نور. زئته وقالت ابعد كدا وراحت علي كيس العلاج وطلعت منه البخاخ وفتحت بوؤها وعطاتها وطلعت جنبها واخدتها ف حضنها وقالت ماما حبيبتي اهدي وخدي نفس براحه الحمد لله انتي بخير يا عمري
رشاد. ايه اللي حوصل
نور ازمة ربو يا عمي والحمد لله اننا لحقناها
هنيه. وانتي اش عرفك انها اكده
نور. انا دكتوره وعرفت من الاعراض اللي شوفتها عليها
هنيه. بشهقه ضكتوره
نور ايه مكنتيش تعرفي ولا ايه يا طنط
هنيه. عوجت بوئها 
عاصم. بص لامه ودموعه ملت عيونه
امه. اخدت نفسها وقالت انا بخير ياولدي متجلجش عليا
عاصم. راح عليها ومسك ايدها وباسها وقالها يلا علشان نروح المستشفي يلا جومي
امه. اروح المستشفي ومرت ولدي ضكتوره
نور. بمرح قوليلو يا ماما دا حتي يبقي عيب ف حقي 
عاصم. لازم بردو اطمن عليكي نور لسه دكتوره صغيره
نور. مفيش داعي يا بشمهندس ماما كويسه وبس تفطر وتاخد باقي دواها هتكون بخير اكتر وبعدين بكرا باذن الله بنروح نعملها فحوصات وشوية تحاليل
ثريا. طبطبت علي ايدها وقالت ربنا يخليكي يابتي
عاصم. وليه مش انهارده نروح
نور. علشان ماما حاليا ضغطها نازل لكن حالتها مستقره وبس تفطر وتاخد دواها بتكون بخير لان ف فحوصات وتحاليل لازم يكون الضغط عندها مضبوط ف احنا هنظبها انهارده
عاصم. بصلها وسكت
هنيه. طيب يلا الفطور جاهز
نور. قالت لحظه انا هجيب ل ماما هنا تفطر وانتو روحو افطرو وباست ايد ثريا وابتسمت ومشيت
هنيه. طيب يلا يا رشاد علشان تشوف حالك
رساد سلامتك يا ام عاصم 
ثريا. بتعب قالت الله يسلمك يا خوي 
عاصم. بعد عمه ما خرج قالها امي انتي بخير
ثريا. طبطبت علي ضهره وقالت طول ما انتي ومرتك بخير انا بخير ياولدي وبعدين جولتلك متحلجش احنا عندينا ضكتوره
عاصم. ابتسم
ثريا. ليه مجولتليش ان نور ضكتوره
عاصم. مكنتش اعرف انكم مش عرفين
ثريا ببتسامه قالت ربنا يحفظها ياولدي والله اني خايفه عليها
عاصم. من ايه با امه
ثريا. من هنيه وخصوصا دلوج بعد ما عرفت ان نور ضكتوره
عاصم. وفيها ايه
ثريا. مرت عمك عتغير ياولدي ومش عتسكت غير لما تأذي البت الغلبانه دي
عاصم. متجلحيش يا امه نور بردو مش سهله
ثريا. بس عمرها مهتكون جد هنيه
عاصم. اعمل ايه بس يا امه
ثريا. خدها وادلي علي مصر كام يوم 
عاصم. انا فعلا كنت ناوي اعمل كدا وخصوصا ان نور ف اخر سنه ف الجامعه ولازم تروح بس دلوقتي مش هقدر اروح واسيبك وانتي تعبانه
ثريا انا زينه ياولدي 
عاصم. بس اتطمن عليكي ربنا يحلها من عنده
ثريا. يابني اسمع كلامي
عاصم. خلاص يا امه هنروح كلنا علي مصر بس متقوليش ل نور حاجه وبصلها بنظره فهمتها
ثريا. متجساش عليها ياولدي 
عاصم. اتطمني يا ام عاصم 
نور. دخلت وقالت يلا يا ست الكل 
ثريا تسلم يدك يا بتي
نور. تسلمي وتعيشي يا ست الكل وبعدين قالت انا بقا انهارده هكلك بايدي وابتسمت
ثريا. بهزار قالت اوعي يابت يانور تكوني عملتي حاجه ف الوكل كيف ما عملتي ل هنيه ف العصير 
نور. هههههه كانت تنقطع ايدي لو بس فكرت اعملك حاجه دا انتي روحي يا ام عاصم وباستها من خدها وهي بتاكلها 
عاصم. جواه مبسوط وفرحان طبعا باللي شايفه من نور ناحيو امه وبعدين بصلها وقال خدي بالك بردو يا ام عاصم واوعي تأمني لأي حد وكان بيعاندها
ثريا. غمضت عيونها وقالت انا مع بتي كيف ما أمن وبعدين قالت يلا يا بت يانور اكلني انا خلاص اتعودت عالدلع منيكي وهاكل كل يوم من ايدك
نور حطت اللقمه ف بوئها وقالت ربنا ميحرمني منك ابدا وحضنتها وبصت ل عاصم وطلعت لسانها
عاصم. هقطعهولك ان شاء الله
نور متقدرش
ثريا. لانقاذ الموقف قالت كل ياولدي 
نور لأ الأكل دا بتاعك انتي بس ياست الكل وهو يروح يقعد مع عمه ومراته برا
عاصم. بعند فيها اكتر قالها طيب ايه رأيك بقا انا هاكل من دا وانتي اللي هتأكليني بايدك 
نور. بتحلم يا بني
عاصم. قعد جنبها وضم نفسه ليها اكتر ومال علي كتفها وقال يلا يا قمر اكليني انا جعان وعاوز امشي اشوف شغلي 
نور اتوت ت ووشها احمر وخصوصا وامه موجوده 
ثريا. ابتسمت
نور بهمس قالت عاصم عيب كدا ماما قاعده
عاصم. هتأكليني ولا اعمل حاجه تانيه قدامها واعتقد انتي عرفه انا هعمل ايه
نور. بدقات قلب لا متناهيه قالت خلاص وحطت الاكل ف بوئه مره ورا مره
عاصم. شطوره نوري 
نور بتحط اللقمه ف بوئه
عاصم. قرب اكتر واكل صوباعها 
نور مش قادره تتكلم
عاصم. ابتسم ولسه ماسك صوبعها جوا بوئه وبين شفايفه وبعدين حرك لسانه علي صوباعها 
نور. خلاص هتموت من الأحراج والكسوف قدام امه بصتله والدموع ف عيونها
عاصم. ضم شفايفه علي صوباعها وبعدين سابه وقالها خلاص عفونا عنك
ثريا. ههههههه
عاصم. تسلم ايدك يا قمر وبعدين قالهم انا ماشي عوزين حاجه وبص لنور 
ثريا. تسلم ياولدي
نور. بدون وعي قالت ترجع بالسلامه
عاصم. الله يسلمك يا قمري ومشي
نور. شالت الأكل وبعدين عطت الدوا ل حماتها وبعدين نامت ف حضنها وقالت قوليلي بقا يا قلب نور مين البت البايخه اللي جت امبارح هنا وكنت عاوزه اموتها
ثريا. ههههههه
نور. والله كنت حسه اني عاوزه اجيبها من شعرها الملزقه دي
ثريا. بضحك قالت اهدي يا شعنونه دي تيجي امل بت عمك عاصم واخته ف الرضاعه وكمان مخطوله ودخلتها بعد جريب
نور. اممم يعني كان بيغظني ابن ثريا
ثريا. اتحشمي يابت
نور استني بس انتي كدا يا ثريا اما افهم عمايل المحروس ابنك دا انا هطلع عينه وعين امه
ثربا.  ههههههه امه يا جليلة الربايه
نور. بمرح مش انتي يا ثريا وحضنتها
ثريا.  نور يا بتي اني عاوزه اتحددت معاكي شويه
نور. اتفضلي يا ماما
ثريا. خلي بالك من جوزك واكسبيه لحضنك واوعاكي تبعديه عنيكي ولا تخليه يبعد عنك انتي مرته وحلاله وبعدين بصتلها بصه نور فهمتها وقالت جوزك عنديه مكتب اهنه ومعه ناس كتير شغاله وكمان عنده شركه كبيره جوي جوي ف مصر واكيد فيها موظقين كتير وبنات مصر ممكن يلفو عليه وياخده منيكي بقلم نور عصام انتي بتي وعلشان اكده بوعيكي وراح اجولك كلمتين كمان جوزك لو ملجاش عنديكي اللي هو عايزه هيدور عليه برا وانتي خبره كلامي زين ومسكت ايدها وقالت الشاب اللي لساته متحوزش عجله مش بيفكر كتير ف الحاجات دي لكن الراجل اللي اتجوز ويبجي له احتاحات وعايزها من مرته ولو ملجهاش عشوفها ف مكان تاني
نور بصتلها وطبعا فاهمه كل كلامها
ثريا. انا امه بعطيه الدنيا من حب حنان وكل شئ يتمناه ويحتاجه لكن انتي مرته واللي عنديكي اني مجدرش ادهوله فهماني يانور فهماني يا بتي
نور. رمت نفسها ف حضنها وعيطت
ثربا. طبطبت عليها وقالت جوزك بيحبك
نور بعياط قالت بيحبني
ثريا. ايه واني بنفسي شايفه حبه ليكي ويمكن عشج كمان ولدي وانا عرفاه
نور. دا بيعاملني زفت الزفت
ثريا. معلش هو طبعه حامي شويه وعصبي بس انتي تجدري تهديه بكلمه منيكي دا جوزك يا بتي
نور. طيب قوليه يخليني اكمل تعليم دي اخر سنه وهو معاند معايا ومش راضي وكدا مستقبلي هيضيع
ثريا. متخفيش انا بس يرجع بالسلامه هكلمه
نور. احلي ماما وحضنتها ونامت ف حضنها
بعد بعض الوقت
عاصم. رجع من شغله وسأل علي امه ودخل اوضتها لقي نور نايمه ف حضن امه وكمان امه نايمه وحطه دراعها علي نور براحه ابتسم وصورهم وبعدين راح عليهم وقال امه امه
امه. فتحت عيونها وابتسمت وقالت حمدلله عالسلامه ياولدي
عاصم. الله يسلمك ياجلبي وبص ل نور اللي ف حضنها
امه. ابتسمت وقالت بت حلال وطيبه كتير
عاصم. دي طيبه دي
نور. صحيت وقالت ايوا وكيوت كمان وضمت نفسها اكتر ل امه روايات بقلم نور عصام 
عاصم. كيوت فوقي يا بنتي شكلك لسه نايمه وبتحلمي
نور. اه وكمان بحلم اني ف المستشفي والجامعه
عاصم. اممم دا فعلا حلم وقعد جنبها وقال ولازم تفوقي كدا علشان تحضريلي الاكل
نور. اتنهدت وبعدين قالت بقولك ايه يا بن ثريا قولتلك ميت مره انا مش خدامه عندك ومش هعملك حاجه
عاصم.  ابن ثريا
نور. بغمزه ل امه قالت هو انته مش ابنها ولا ايه وعموما خلاص مفيش مشكله انا عرفت الحقيقه
عاصم حقيقة ايه
نور. حقيقه انك مش ابنها وعلشان كدا اتدايقت لما انا عرفت
عاصم. اومال ابن مين يا ام العريف
نور. ماما ثريا حبيبتي قالتلي انها لقتك علي باب المعبد اليهودي واخدتك وقالت تكسب فيك ثواب
عاصم. ضغط علي سنانه وقاله المعبد اليهودي
نور. الله هو انا اللي قولت وعموما سرك ف بير يا قلبي
عاصم. مال بدماغه عليها وبهمس قال انا هوريكي
نور. بشهقه بعدت عنه واتمسكت ف امه اكتر
عاصم. مال اكتر عليها وبقت انفاسه تلفح انفاسها
نور. بهمس قالت ثريا الحقيني هموت
ثريا. عاصم اكده هتوجنعي من عالسرير
عاصم. بعد عنها وقال حقك عليا يا امه
نور. اتنهدت واخدت نفس عالي
عاصم. ها هتقومي تحضري الاكل ولا
نور. نطت من السرير وهي عالباب قالت انا نور عامر واللي يحاول بس يضغط عليا امه داعيه عليه
عاصم. قام وقف
نور جريت علي برا
امه. ههههههه براحه يا ولدي
عاصم. مجنونه
امه. حبيبي مرتك عاوزه تروح المشفي 
عاصم. ببتسامه قال متقلقيش يا امه
ثريا. مضيعش مستجبلها ياولدي
عاصم. مستحيل اعمل كدا دي دكتوره وصديقيني انا بس تخلص بفتحلها عياده ولو حابه افتحلها مستشفي خاص بيها انا الحمد لله قادر وربنا مديني
ثريا. طيب ليه بتعاند وياها عاد
عاصم. علشان تتربي وتسمع الكلام وتبطل عند شويه
ثريا. هههههه والله هي طيبه كتييير بس وسمعو صوت عالي برا طلعو يشوفو ف ايه لقو
نور. انا معنلتش حاجه لدا كله
هتيه. جولتلك جبل سابق ملكيش دعوه بولادي
نور. بجد انتي ست متعجرفه وانا فعلا غلطانه اني انازلت وساعدتهم دول يغورو علشان خاطرك
رشاد. كفايه يا دضتوره اني ساكت بس علشان ولد اخوي
نور. انا معملتش حاجه
هنيه. انتي جليله الربايه ولازم تتربي من جديد وانا بجا اللي هربيكي ورفعت ايدها علشان تضرب نور بالقلم
نور. مسكت ايدها وقالتلها اقسم بالله اقطعهالك انتي اتجننتي ولا ايه
عاصم وامه مصدومين من اللي بيحصل ومش فتهمين حاجه
رشاد. قرب من نور وقالها انتي فعلا بت جليلة الربايه 
نور. بعصبيه قالت احترم نفسك انته كمان اناا
عاصم. كان وصل نور وضرلها بالقلم علي وشها
نور. اتفاجئت بتصرفه
هنيه. فرحت وابتسمت وبصتلها بشماته
نور. بزعل ودموعها ف عيونها قالت انت بتضربني بتمد ايدك عليا يا عاصم
عاصم. بغضب قالها واكسر رقبتك كمان لما تعلي صونك علي عمي وما تحترميه
نور. ماشي يا بن الزيني بس مش نور السمنودي اللي حد يمد ايده عليها حتي لو كان جوزها وهعرفك انا هعمل ايه
عاصم. بعصبيه الدنيا كلها مسك نور من دراعها بقوه وقالها هتعملي ايه يا بنت عامر السمنودي
ثريا. وه ليه اكده يا ولدي بعد عنيها وبتشد نور منه
نور سبيه يا ماما خليه يعمل مابداله وانا وربي
ثريا. شدتها منه وقالت خلاص يا بتي وبصت ل هنيه وقالت حوصل ايه ل دا كله
هنيه. واحده جليلة الربايه وكان لازم تتربي
نور. بصتلها وقالت والله ما في حد هنا قليل الربايه غيرك انتي انا معملتش حاجه وبصت ل عاصم بقوه وقالت كل دا علشان بنتها جت عندي وقالتها اساعدها ف حل واجب الرياضه بتاعها وانا وافقت وبالفعل اخدت البت وحليت معها وفهمتها وقولتلها بس تحتاج حاجه تقولي وانا بعملها معها
ثريا. طيب ودي فيها ايه 
نور لااا الست هنيه بقا مش عحبها ان بنتها تتقرب مني وتحبني جات وقالتلي اياك تاني مره تقربي من ولادي انتي اهنيه خدامه احنا جايبينك تخليص حق وكلها فتره وتغوري
ثريا.  بعصبيه قالت انا جولتلك جبل سابق يا هنيه ان نور مرت الغالي وست الدار وكلمتها تمشي عالكل دي مرت عاصم الزيني كبيرنا رراية وآه من الثأر بقلم نور عصام
نور. بغضب وعصبيه قالت لا وكمان جوزها يجي يعوم علي عومها من غير مايفهم ويقل أدبه عليا بس وربي ما هسكت
عاصم. بعصبيه قاد نور اطلعي فوق
نور مش طالعه انا رايحه بيت جدي
عاصم. نووووور اطلعي فوق قولتلك
نور. مش طالعه ولا قاعده معكم تاني انتو ناس متخلفه انا مستحيل اكمل معكم
عاصم.  ضربها قلم تاني علي وشها وقالها انا لما اقولك اطلعي قبل كلمتي متخلص تكوني نفدتي وكان حاد ف كلامه وعيونه بطلع نار
ثريا. بزعل قالت اطلعي يا بتي
نور. بصتلهم وطلعت فوق
عاصم. قال انا مديت يدي علي مرتي بسببك واللي سمعته منها انها مغلطتش بالعكس كانت بتساعد بتك بس جسما عظما ردي عليكي يا مرت عمي مش هيكون هاين وانتي خابره عاصم زين لما يرد
رشاد. اهدي ياولد اخوي 
عاصم.  بص ل هنيه وقال نور اهنيه ست الدار والكلمه الاولي والاخيره ليها دي مرت عاصم الزيني اللي بيملك كل شئ
هنيه. ميته من الخوف وخايفه عاصم يطردها لان جوزها باع كل ورثه بسببها قبل كدا 
رشاد. بصلها وقالها لمي هدومك ومشوفش وشك اهنيه 
عاصم. مش قبل متعتذر من مرتي
هنيه. بصتله
عاصم. بعد دجيجه واحده لو ما كنتي اعتذرتي من نور انا هتصرف معك بطريجتي
هنيه.  بدون كلام طلعت عند نور وخبطت
نور. فتحت وقالت بأرف نعم
هنيه. باحراج قالت اني اسفه حجك عليا ياضكتوره
نور مستغربه كلامها 
هنيه. حجك عليا يادضكتوره مكنش جصدي ونزلت
نور. قفلت الباب وقالت ايه الناس المتخلفه دي ياربي
هنيه. نزلت وقالت خلاص يا عاصم ياولدي حوصل خير
رشاد. قال علي دار ابوكي
ثريا. خلاص يا خوي مفيش داعي 
عاصم. بصلها وقال لو الحوصل دي اتقرر تاني
هنيه. بمقاطعه قالت احنا اهل ياولدي وده شيطان ودخل بيناتنا ونور بردك زي بتي
عاصم.  بصلها ومش مرتاحلها
هنيه. ف نفسها اصبري عليا يابت السمنودي
عاصم. سابهم وراح اوضة المكتب وهو علي اخره
ثريا. دخلت اوضتها وهي زعلانه علي نور واللي حصل وف نفسها قالت بس تهدي شويه وتنزل براضيها
رشاد. قال ل هنيه لمي الدور احنا مصدجنا عاصم يرضا عنينا
هنيه. بتوعد ف نفسها قالت والله لخرجها من اهنيه بفضيحه بنت السمنودي اللي شايفه نفسها 
رشاد. هنيييه
هنيه. نعم يا خوي
رشاد. اوعاكي تقرري اللي عملتيه ده واصل 
هنيه. حاضر وراحت عالمطبخ وجوزها دخل اوضته
نور. في اوضتها زعلانه من اللي عمله عاصم معها وكمان ضربها واحرجها قدامهم قالت والله منا قاعده هنا انا كان لازم امشي ومكملش مع واحد زي دا ابدا وقالت لازم امشي ومش بس كدا انا هنزل علي مصر بأي طريقه وفتحت باب اوضتها واتسحبت ونزلت عالسلم ملقتش حد قاعد اتنهدت وفتحت الباب وخرجت وبس وصلت الباب الرئيسي
الغفير. علي فين يا ست هانم
نور. بخضه قالت خارجه افتح الباب 
الغفير. مش هجدر
نور. ليه ان شاء الله
الغفير. عاصم بيه منبه علينا محدش يخرج ولا يدخل بدون علمه
نور. انت اتجننت اوعي من وشي
الغفير. اهدي ياست هانم وانا هتصل ب عاصم بيه الاول
نور. ف نفسها منك لله انت وعاصم بيه بتاعك والتفتت ومشيت وقعدت تلف شويه ف جنية البيت وبعدين لقت سلم ابتسمت وقالت حلو قوي وراحت جرت السلم وراحت ورا البيت وسندت السلم علي الجدار وطلعت عليه وبس بقت فوق شهقت ......
الغفير. شافها وراح قال ل عاصم 
نور. بس شافت المسافه من علي السور شهقت وقالت يامصبتي دا انا لو نطيت لازم اتكسر او حتي اموت ياربي ايه الغلب دا وبعدين دا اموت ولا اني اعيش معاه تاني ابن الل وبعدين قالت دي فرصتي الوحيده اني اخلص منه وبخوف غمضت عيونها وقالت لازم انط واخدت نفس بصوت عالي ونطت وبس نطت حست انها مش علي الارض صرخت وبتاخد نفس وهي لسه مغمضه
عاصم. كان مسكها ف حضنه وبعدين قالها ايواا براحه كدا وخدي نفس واتطمني عالاخر انتي لسه بخير وعايشه وحظك انك عايشه علشان تشوفي اللي هعمله فيكي
نور.  فتحت عيونها وطبعا مصدومه من انها ف حضن عاصم وبترتعش وبعدين بصتله
عاصم. رفع حاجبه وبعدين قالها ممكن اعرف حرمي المصون كانت بتهرب ورايحه فين
نور. مش بترد
عاصم. تمام بما انك كنتي ناويه تجبيلنا العار ف انا من حقي ادفنك حيه ومحدش له اي حاجه عندي
نور. بخوف قالت ابعد عني ونزلني
عاصم. لو سمعت صوتك صدقيني مش ضامن رد فعلي عليكي هيكون ايه واتوجه بيها داخل البيت
نور. محرجه وهو شيلها والغفر واقفين
عاصم. دخل بيها البيت
امه. شافته وقالت وه ايه ده ياولدي ومالها مرتك
عاصم. ولا حاجه يااما وطلع بيها علي فوق
امه. استر يارب
هنيه. كانت خارجه من المطبخ وشافتهم اتعصبت وقالت جلة أدب وربايه 
عاصم. طلع فوق ورماها عالسرير وبصوت عالي مرعب قالها كنتي رايحه فيين
نور بخوف قالت ك ك كنت رايحه عند عمي
عاصم. ليه في واحده محترمه تسيب بيت جوزها وهي لسه عروسه وكمان بالطريقه اللي عملتيها دي
نور. اومال كنت عاوزني اعمل ايه بعد ما مديت ايدك عليا
عاصم. مديت ايدي عليكي علشان قليتي أدبك ورديتي علي عمي وكمان وانا واقف
نور. بعصبيه قالت وهو اللي عمك ومراته عملوه فيا كان كويس وعجبك ولا انته بقا عاوزهم يهينوني واقف اتفرج
عاصم.  انتي غلطي هي قالتلك ملكيش دعوه بولادي بتقربي منهم ليه ها انطقي
نور. انا غلطانه فعلا اني ساعدت البنت مكنتش اعرف انكم عيله متخلفه 
عاصم. قرب منها وقالها احنا عيله متخلفه
نور. بغضب قالت ايوا وهمجين ومفيش حد فيكم بيفهم وانا مستحيل اكمل هنا بقلم نور عصام
عاصم. احنا مبنفهمش
نور. بصتله لقته خلاص بيطلع نار من ودانه
عاصم. ماشي انا بقا هوريكي الهمج والمتخلفين دول هيعملو ايه معاكي علشان لما تتكلمي عنهم تتكلمي بأدب وشدها من دراعها ونزل بيها علي تحت بقلم نور عصام
نور. بتصرخ
عاصم. راح بيها علي الجنينه وف اوضه ضلمه وفيها كراكيب زئها ورماها عالارض 
نور. اااه 
عاصم.  بشر وغضب قالها خليكي بقا هنا لحد ما اشوف هموتك ازاي يا بنت السمنودي
نور. بخوف من منظر الأوضه قالت عاصم بلاش هزار بايخ
عاصم. قالها انا مش بهزر انا عاصم الزيني وبصلها بحده وقالها انا المتخلف الهمجي اللي مش بيفهم وهوريكي فعلا غضبي وعدم فهمي وسابها وخرج وقفل عليها الباب بالمفتاح
نور. صوتت وقعدت تخبط عالباب وكانت خايفه ومرعوبه
عاصم. ف نفسه خليكي بقا هنا شويه علشان تتربي
نور. قعدت تعيط وتبص حوليها مش شايفه اي حاجه غير ظلام وعماله تتوهم اشياء حواليها صرخت
عاصم. سمعها صعبت عليه بس غضبه وعصبيته منها سابها
نور. بدموع قالت حرام عليك انت بتعمل فيا كدا ليه وعيطت بصوت عالي وبعدين قالت آااااااه من التار آااااه من التار واللي جرالي منه والله ما هسامحكم كلكم ولازم انتقم منكم وانت اولهم يا بن الزيني وحطت راسها بين رجليها ودموعها نازله
عاصم. دخل البيت
امه مرتك وين يا عاصم
عاصم. مردش عليها
امه. بغضب وعصبيه قالت جولي مرتك وين وعملت فيها ايه صابحه شافتك وانت خارج بيها ومجرجرها وراك
عاصم. بعدين يا اما نتكلم
امه جسما بالله العظيم لو ما روحت جبت مرتك وراضيتها لا انته ولدي ولا اعرفك واوعاك تحددت معايا واصل
عاصم. عارف امه لما بتزعل قالها اهدي يا اما
امه. اهدي ومرتك بتعاني وكمان مظلومه يعني ضربتها واحرجتها جدام الكل وانت خابر مرت عمه كيف الاعيبها وحركاتها وكمان مكفكش
عاصم.  خلاص يا اما عاد
امه.  لا انته ابني ولا اعرفك لحد ماتروح ترجع مرتك وتراضيها ودخلت اوضتها
عاصم. اتنهد وبعدين طلع اوضته وكله غضب وفجاه فون نور رن شافه لقي غاده بتتصل عليها
غاده. ف نفسها روحتي فين يانور بس ردي واتصلت تاني
عاصم. فتح
غاده. بتسرع قالت نور انتي فين كل دا علي ماتردي 
عاصم. السلام عليكم
غاده. احم انا اسفه بس دا مش موبايل نور بردو
عاصم. ايوا هو وانا عاصم جوزها
غاده. اها اهلا بشمهندس انا غاده صاحبة نور وكنت عاوزه اكلمها ضروري
عاصم معلش نور ف الحمام لو ف حاجه ضروري قولي وانا بقولها وبعدين بخليها تكلمك
غاده. ممكن تقولها اننا عندنا امتحان عملي بكرا وكمان لازم تيجي المستشفي علشان دكتور سعيد عاوزها تدخل معاه العمليات لانها بتدرب معاه وسئل عليها كذا مره
عاصم. تمام انا هقولها وباذن الله بكرا تكون موجوده 
غاده. سلم عليها
عاصم. الله يسلمك وقفل واتنهد وبعدين نزل وراح عند امه وقالها اما خلي صابحه تيجي تجهز معاكي حاجتك علشان هنسافر القاهره دلوقتي
امه. مردتش عليه
عاصم. راح عليها وباس راسها وقالها متزعليش مني حقك عليا اعمل ايه هي اللي عصبتني
امه. مرتك وين
عاصم.  بالاوضة اللي بالجنينه
امه. يامصبتي وبصتله بحزن وزعل وبعدين قالت بجا اكده بجا عاصم الزيني البشمهندس المتعلم يعذب مرته ويرميها زيها زي الل
عاصم. قاطعها وقالها خلاص يااما انا هروح اجيبها وانتي اجهزي ومشي
امه. ربنا يهديك يا ولدي ويبعد عنك انته ومرته هنيه وشرها
عاصم. راح وفتح الباب ولقي نور مغمي عليها جري عليه وبخضه شالها وقالها نور نور حبيبتي فتحي عيونك نور قومي يا قلبي انا اسف نووور
نور. مش بترد
عاصم. شالها وخرج وراح عالبيت
امه. شافته وقالت مالها نور يا عاصم
عاصم. دايخه بس شويه يااما
امه. بصتله بزعل وبعدين قالت دخلها اوضتي
عاصم. لا هنطلع علي اوضتنا وطلع فعلا وبس دخل حطها عالسرير برفق وراح جاب آنينة عطر وفوقها وبس فاقت ضمها لحضنه واتنهد
نور. بس استوعبت اكتر بعدت عنه وبصتله بالوم وعتاب
عاصم. نور
نور. طلقني يا عاصم علشان لو مطلقتنيش هرفع عليك قضيه
عاصم. قعد جنبها وضمها لحضنه غصب عنها وقالها لو سمعتك بتقولي طلقني تاني صدقيني هموتك
نور. بتحاول تبعده عنها قالت تمام انا بقا هخلعك
عاصم. نوووور
نور. بعند وغيظ فيه اكتر قالت هخلعك ومن اول جلسه
عاصم. بصلها ورفع حاجبه
نور. بغيظ اكتر فيه قالت هقول انك ..... وانا لسه بنت زي منا وهطلق وافضحك قدام الدنيا كلها
عاصم. خلاص الدم غلي ف عروقه مال عليها اكتر وقالها وانا طبعا ميرضنيش مراتي حبيبتي تطلق علشان سبب تافه زي دا بالنسبالي وقرب اكتر منها ونزع عنها ملابسها
نور.  لا لا عاصم 
عاصم. قطع اللي باقي من لبسها واتهجم عليها
نور. بدموع قالت عاصم الله يخليك بلاش
عاصم. بغضب قالها ليه انتي مراتي ودا حقي ودا سبب طلاقك مني وانا كاراجل صعيدي مقدرش اسيبك وما اديكش حقك يا حبيبتي ومال عليها اكتر 
نور. ارجوك يا عاصم بلاش تكسرني كدا بلاش تخليني اكرهك انا اسفه لو كنت زعلتك بس بلاش اللي ناوي عليه
عاصم. بصلها ومن غيظه منها قالها للاسف انا اللي مش عاوزك ولا طايقك ولا طايق حتي نفسك معايا وبعد عنها
نور. دموعها نزلت
عاصم. قومي اجهزي هنزل مصر دلوقتي
نور ايييه 
عاصم. بحده قالها مش هعيد كلامي تاني
نور قامت بسرعه ودخلت الحمام وبعدين خرجت وغيرت هدومها وجهزت شنطتها وبصتله لقته لبس وجهز شنطته
عاصم. يلا واخد منها الشنطه ونزلو
امه. ببتسامة حزن راحت علي نور وقالت حبيبتي انتي كويسه وطبطبت عليها
نور. الحمد لله يا ماما
عاصم. وصل العربيه وحط الشنط
ثريا. قالت اقعدي انتي يا نور جنب جوزك
نور. لا يا ماما تعالي انتي قدام علشان تكوني مرتاحه
عاصم. بصلها وبعدين ركب وهي ركبت جنبه ف صمت تام
وبعد شوية
نور. مالت بدماغها علي عاصم ونامت 
عاصم. اتخض وفتكر انها اغمي عليها تاني بصلها وبلهفه قال نور واضح انها تعبانه من اللي حصل مردتش
امه. مالها ياولدي 
عاصم. مش عارف ياامه وركن علي جنب وبعدين عدلها علي دراعه وقالها نور نور انتي كويسه
نور. فتحت عيونها وقالت امم
عاصم. حبيبتي مالك
نور. دمافي وجعاني وعاوزه انام
عاصم. سلامتك ياروحي وعدلها الكرسي ونيمها 
امه.  ربنا يعافيكي يا بتي 
عاصم. كمل سواقه وبعد فتره وصل وقال حمدلله عالسلامه يا اما وبعدين قال نور نور 
امه. الله يسلمك ياولدي 
عاصم. نزل وفتح لامه الباب ونزلها وبعدين صحي نور اللي طول الطريق نايمه
نور. ايه ف ايه
عاصم. يلا يا حبيبتي وصلني 
نور. وصلنا فين وبصت حواليها
عاصم. وصلنا الفيلا بتاعتنا يلا بقا انزلي ياقلبي
نور. استغربت طريقته معها وف نفسها قالت هو اتجنن ولا ايه ولا انا نايمه لسه وافتكرت اخر حاجه سمعتها وحماتها بتقول لا انا هكون مرتاحه ورا يلا يا بتي وركبت فعلا ورا
عاصم. مد ايده لها وقالها يلا يا نور انزلي
نور. بصتله وبعدين مدت ايدها ومسكت ايده ونزلت 
عاصم. مسك امه بايده التانيه ودخلو الفيلا
نور. بصت للفيلا لقتها كتير حلوه
امه.  ربنا يباركلك ياولدي
عاصم. تسلميلي يا ست الكل وبعدين قال سنيه سنيه
سنيه. نعم يا بيه حمدلله عالسلامه
عاصم. الله يسلمك وبعدين قالها جهزي الاكل
سنيه. حاضر يا بيه وبصت ل ثريا وقالت حمدلله علي سلامتك يا ست الحجه 
ثريا. الله يسلمك يا بتي
عاصم. قالها خلي عوض يطلع الشنط فوق 
سنيه. حاضر با بيه ومشيت
عاصم. قعد وهما كمان وبعدين قال عجبتك الفيلا يا نور 
نور. حلوه 
عاصم. بمناغشه فيها قالها حلوه بس
نور. فهمته وبعدين قالت يعني
عاصم. ابتسم وبعدين قال امم دا بقا لازم افرجك عليها وقام ومسكها من ايدها وقال معلش ياحجه هروح اغير وننزل وابتسم لامه
امه. اطلع يا ولدي 
عاصم. طلع ومعه نور وبس دخل الاوضه قالها نورتي بيتك حبيبتي ومال عليها وباسها من خدها
نور. شهقت وبعدت عنه وبعدين قالت اعتقد اننا طلعنا وبقينا لوحدنا ف فكك بقا من دور الزوج الحنين دا علشان مش لايق عليك وبصتله وقعدت عالسرير 
عاصم. امممم تصدقي معاكي حق وعموما انا منستش اللي عملتيه وهحاسبك عليه
نور. بحده وانا كمان منسيتش اللي عملته فيا
عاصم. طيب غوري حضريلي الحمام
نور. نعععم
عاصم. دقيقه واحده الاقي الحمام جاهز فاهمه
نور. اتنهدت ومشيت وبعد دقائق خرجت
عاصم. اتوجه للحمام
نور علي فين انا اللي هدخل هو انا كنت بجهز ليك ولا ايه
عاصم. مسكها من ايدها وبخبث قالها ومالو نروح سوا مدام جهزتي ومش عاوزه تتعبي وتجهزي تاني
نور برعشه قالت عاااصم
عاصم. مال عليها وقالها قلب عاصم وباسها من شفايفها حتي استسلمت بعد عنها
نور. اخدت نفس وبعدين قالت والله يا عاصم لوريك علي اهانتك لمشاعري كل شويه دي
عاصم. بغيظ فيها قالها مكنتش اعرف انك خفيفه كدا
نور. التفتت وراحت عالسرير وماردت
عاصم. دخل الحمام واخد شاور وبعد شويه خرج
نور عدت من جنبه ودخلت اخدت شاور وخرجت ولبست هدومها وكانت بيرمودا جينز قصيره وباضي احمر بنصف كم وراحت تسرح شعرها
عاصم. ابتلع ريقه وبصلها واتنهد
نور. خلصت وراحت فتحت شنطتها وطلعت فونها
عاصم. يلا علشان ننزل ناكل
نور. مش عاوزه اطفح ولا اقعد معاك علي سفره واحده
عاصم. ببردو قال ليه مش عحبك
نور اه مش عجبني
عاصم. دا انا حتي موز وحليوه وكل البنات بتجري ورايا
نور. علشان عميو مش بيشوفو
عاصم.  لا وانتي الصادقه دا
نورقاطعته وقالت خلاص مش هنحكي طول النهار ف جمالك
عاصم. ابتسم وقالها خافي عليا احسن مطير منك
نور. مع السلامه
عاصم. بس مترجعيش تعيطي
نور عوجت بوئها ونزلو
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
عاصم. قالها ممنوع تخرجي برا الفيلا كدا ولا حتي الجنينه انا بس هعديها علشان مفيش حد غير سنيه لكن عوض برا وياريت متنزليش تاني كدا
نور. بقولك ايه انا مش ناقصه تحكماتك دي
عاصم. نووور
نور خلاص وكانو علي اخر درجه من السلم
ثريا. شافتهم ابتسمت وقالت ربنا يحميكم
عاصم. ويخليكي ليا يا ست الكل
نور. راحت عليها وباستها وبعد شويه اتجمعو عالسفره
عاصم. اما بكرا باذن الله هوديكي للدكتور علشان اطمن عليكي ونشوف موضوع الازمه دا 
امه. مفيش داعي ياولدي انا بخير كيف مانته شايف
نور. لا يا ماما لازم دكتور يشوفك
ثريا. والله يا بتي اني زينه اها
عاصم. نور معها حق يا حجه ولازم دكتور يشوفك
نور. بصت ل عاصم وقالت عصومي انا لازم اروح المستشفي والجامعه بكرا
عاصم. ابتسم وقالها عصومك
نور استغلت وجود امه وقالت طبعا عصومي وحبيبي
ثريا ابتسمت وهي عرفه انها بتستغل وجودها
عاصم. عموما انا مش موافق 
نور. بغضب قالت ليه بقا
عاصم. انا قولت قبل كدا مفيش تعليم خلاص وانتهينا
نور. بصت ل امه 
ثريا. ليه اكده ياولدي
عاصم. انا حر يا اما مش عاوز مراتي تكمل ولا تشتغل
نور خلاص دموعها ملت عيونها
ثريا. ولو جولتلك علشان خاطري ياولدي خليها تكمل علام وابتسمت وقالت اهو يبجي عندينا ضكتوره ولما اتعب الاجي اللي يداويني 
عاصم. انا علي استعدا اجبلك اكبر دكتور ف البلد 
امه. بس اني عاوزه مرت ولدي
نور. وانبي يا عاصم علشان خاطري
عاصم. خاطرك وبصلها ورفع حاجبه
نور. خلاص علشان خاطر ماما ثريا وحياة ماما ثريا عندك توافق وانا هعمل اللي انته عاوزه بس خليني اكمل
ثريا. حلفت بحياتي يا عاصم
عاصم. علشانك بس يا اما 
نور بتسرع قامت وباسته من خده
ثريا. علي فكره انا اللي خليته يوافج
نور احرجت وبعدين باستها من راسها وقالتلها ربنا يخليكي ليا حبيبتي هروح بقا اكلم البت غاده
عاصم. اقعدي كلي الاول وبعدين كلميها وعموما انتي عندك امتحان بكرا 
نور. ايه مين قالك
عاصم. غاده اتصلت عليكي 
نور. اتنهدت وبعدين قالت شكرا
عاصم.  مردش عليها 
وحل المساء علي الجميع 
ثريا. يلا انا هروح انام بجا معتش جادره اجعد
نور. تعالي يا ماما واخدتها ودخلتها اوضتها وبس اتطمن عليها قالتلها تصبحي علي خير وخرجت
عاصم. قالها هتنامي
نور ايوا الساعه 12 وانا عندي جامعه بكرا
عاصم. تمام يلا انا كمان عندي شغل وطلعو 
نور. دخلت الاوضه وهو معها وقالت عاصم انا مش هينفع انام هنا هروح انام ف اوضه تانيه
عاصم. اها حد قالك انك متجوزه خروف 
نور عاصم احنا بينا اتفاق
عاصم.  قسما بالله لو مظبطي واتعدلتي لخلي ايامك كلها سودا علي دماغك ودماغ اللي خلفوكي
نور ف نفسها قالت ياربي لو عاندت معاه جاير يرجع ف كلامه وميخلنيش اروح الجامعه اتنهدت وبعدين قالت خلاص يا عاصم اللي تشوفه وراحت اخدت مخده ورايحه علي الكنبه علشان تنام
عاصم. قالها ثانيه واحده لو ملقتكيش عالسرير جنبي شوفي هعمل فيكي ايه
نور بخوف راحت ونامت عالسرير وبعدت عنه
عاصم. قرب منها وقالها متخافيش انا اصلا مش عاوزك 
نور. زعلت من كلامه وسكتت ونامت 
واشرقت الشمس بنور ربها
عاصم. صحي وقال نور يلا اصحي علشان متتأخريش
نور بنوم قالت لا خليني انام شويه
عاصم. ابتسم وقرب منها وباسها ف شفايفها وبعدين قالها علي راحتك نامي بس مفيش جامعه ولا مستشفي
نور. ايه وراحت نطه من السرير وقالت خمس دقايق بس
عاصم. انا هنزل اشوف امي علي ما تخلصي وخرج
ثريا. صباح الخير ياولدي
عاصم. صباح الخير يا حبيبتي وقعد جنبها 
امه. وينها مرتك
عاصم. شويه ونازله 
امه. براحه ياولدي خف عليها شويه
عاصم. حاضر يا اما
نور عصام  سياسي قوي الواد دا بيريحها ويعمل اللي هو عاوزه وحارق دم البت نور 🙄
نور نزلت وقالت صباح الخير يا ماما 
ثريا. صباح الورد يا بتي 
نور حاهزه علشان نروح للدكتور 
ثريا. والله ماله داعي
نور. لا طبعا وعموما انا اعرف دكتور كبير ف المستشفي اللي بدرب فيها وكلمته قبل ما انزل علشان اشوفه موجوجد ولا لأ وقولتله علي حالتك وطبعا رحب جدا وقالي نروح سوا
عاصم. ابتسم وقال طيب يلا افطرو واوصلكم 
وبعد شويه جهزو 
ثريا. كانت تعبانه وبتكابر 
نور مالك يا ماما
 ثريا. حسه صدري وجعني شويه
نور. قالت طيب يلا يا عاصم ومسكتها من ايدها وركبو العربيه وقعدت جنبها ورا وطبطبت عليها
وبعد بعض الوقت وصلو المشفي
نور. نزلت ومعها حماتها 
عاصم ركن العربيه وراح عليهم 
غاده. شافت نور جريت عليها وقالت نور وحشتيني 
نور. حضنتها وقالتلها وانتي كمان
غاده.  نورتي القاهره والمستشفي دا الكل هيتجنن عليكي وخصوصا دكتور يوسف وكمان د ياسر
نور.  احم وبعدين قالتلها اعرفك ماما ثريا حماتي 
غاده. احم وبعدين قالت اهلا بحضرتك يا طنط 
ثريا. اهلا بيكي يا بتي
غاده. بمرح قالت هو الصعيد ناسه حلوين قوي كدا 
ثريا. ببتسامه قالت تعيشي يا بتي
د يوسف. شافهم وراح عليهم وبفرحه قال نور كنتي فين دا كله والله وحشتيني
نور. روحها هتطلع 
عاصم. وصلهم وقالهم يلا 
د يوسف. بغباء قال بجد يا نور وحشتيني وسألت عليكي وعرفت انك كنتي ف البلد بس طولتي 
عاصم.  بصله وبعدين قال ل نور اطلعي انتي وخدي امي
نور. طيب تعالي معانا
عاصك. قولتلك اطلعي وكان بيتكلم بعصبيه
غاده. يالهوي عاصم شكله هيعمل مصيبه
نور. بصتله
د يوسف. قال مالك يا عم متهدي عليها شويه وبعدين انته بتتكلم معها كدا ازي وباي حق 
نور. بخوف ورعب قالت عاصم يلا نطلع
عاصم. بصوت عالي قالها انا قولتلك اطلعي والا قسما بالله متلومي الا نفسك فاااهمه
ثريا. يلا يا بتي ومتجلجيش وسحبتها ومشيو
غاده. ياخرابي دا عاصم شكله هيموت د يوسف
ثريا. يستاهل هو حد يعمل اكده بيعاكس مرته جدامه ولا همه ايه محدش علمه الادب
غاده. بصتلها وسكتت
نور. تعالي يا ماما وطلعو فوق وراحو عند الدكتور اللي نور كلمته وبس دخلو 
د محسن. ببتسامه قال اهلا دكتوره نور اخيرا شرفتي 
نور. اهلا بيك يادكتور معلش بقا اعذرني علي تأخيري
محسن. قال اتفضلي يا حجه 
ثريا. يزيد فضلك ياضكتور
د محسن. ايه بقا ياست البنات ليه الغيبه دي انتي مش عرفه انك داخله علي امتحانات ومينفعش تغيبي 
نور. معلش يادكتور كنت بتجوز 
محسن. اييه دا بجد دا ولا ايه
نور. اه والله 
محسن. الف مبروك يادكتوره انتي بنت حلال وتستاهلي كل خير وعاوزك تعرفيني علي جوزك علشان اباركله انتي زي بتتي ومعزتك كبيره عندي 
نور تسلملي يادكتور وبعدين قالت دي ماما والدة جوزي بس عندها ربو ومن يومين جالها ازمه وكانت تعبانه قوي واليوم بردو تعبانه وكنت عاوزه حضرتك تشوفها 
محمسن. ببتسامه اهلا بيكي يا حجه انتي علي راسنا وبعدين قالها اتفضلي معايا 
تحت عند عاصم ويوسف
عاصم. ل ليوسف قال انت محدش علمك الادب وازاي تتكلم مع واحده متجوزه
يوسف. اييبه
عاصم. ايه مسمعتش كلامي اياك
يوسف. كمان صعيدي 
عاصم. بعصبيه ضربه بالبوكس ف وشه وقاله ومالو الصعيدي ياروح امك 
يوسف. انت اتجننت انته متعرفش انا مين ولا ايه
عاصم. لا عارف حتة عيل ميسواش فرده جزمه ومحدش علمه الادب وانا بقا اللي هربيك علشان ترجع ل امك وتقولها انا اتربيت وانتي معرفتيش تربيني بقلم نور عصام
يوسف. احترم نفسك
عاصم. مره تانيه ضربه بالبوكس ف وشه
يوسف. قرب منه وقاله قسما بالله لوريك اللي عمرك ما شوفته ف حياتك
عاصم. بحده قاله لو بس فكرت مجرد التفكير انك تبص ل نور تاني مش هقولك هقلع عينك لا دا انا هقطع رقبتك
يوسف. هنشوف مين فينا اللي هيقطع رقبة التاني وبعدين انت مين يعني علشان تتكلم عليها اصلا
عاصم. انا عاصم الزيني جوزها
يوسف. ايييه
عاصم. اسم الله عليك من الخضه يا عنيا 
يوسف. ااا بس نور مش متجوزه
عاصم. متنطقش اسمها تاني فااهم وقرب منه
يوسف. بخوف بعد عنه وقاله هنتقابل بس هخليك تركع تحت رجلي والشويه اللي انته شايف نفسك بيهم دول هطيرهملك ف الهوا
عاصم. وانا مستني يا حيلتها وسابه ودخل المشفي واتصل علي نور علشان يعرف هي فين
نور. شافت فونها وقالت اسفه يادكتور محسن هرد بس علي جوزي علشان هو موجود هنا وعاوز يعرف احنا فين
محسن. تمام اتفضلي يادكتوره
نور. فتحت الفون وقالت ايوا ياعاصم
عاصم. نور انتي فين بالظبط
نور انا ف الدور الرابع خامس اوضه عاليمين بس تطلع هتلاقيني مستنياك
عاصم. تمام وقفل وبس ثواني كان فوق
نور كانت واقفه برا غرفة الكشف وقالت عاصم
عاصم. اومئ لها وراح عليها
نور بصتله وعاوزه تسئله عمل ايه مع يوسف بس خايفه وبعدين قالت تعالي ماما جوا مع د محسن ودخلو
محسن. بس شاف عاصم قام وقف وقال اهلا عاصم باشا
عاصم. ببتسامه اهلا د محسن ليك وحشه والله
محسن. والله انت اكتر اتفضل
نور. استغربت وقالت انتو تعرفو بعض
محسن. ايوا طبعا عاصم باشا الزيني اشهر من النار علي العلم
عاصم. تسلم يادكتور
محسن. بص ل نور وعاوز يفهم اللي ف دماغه صح ولا
نور. ابتسمت وقالت عاصم الزيني جوزي يادكتور
محسن. دا بجد الف الف مبروك ليكم انتو الاتنين
عاصم ونور. الله يبارك فيك يادكتور
محسن. الحجه طبعا ولدتك يا بشمهندس
عاصم. ايوا يادكتور طمني عنها انا بصراحه كنت عاوز اجيلك العياده بس نور قالت انها حابه تيجي هنا
محسن. نور دي بنتي ربنا يحفظها وبعدين قال والحجه زي الفل بس انا عاوزها معانا هنا يومين كدا
عاصم. بخضه ليه يادكتور
محسن. متقلقش يا بشمهندس دا بس علشان نتطمن عليها ونعملها شويه فحوصات وكمان نظبط التنفس عندها علشان الرئه لاني زي مسمعت انها جالها ازمه وانا شايف انها تقعد معنا يومين مش كتير واهو تنورونا
عاصم. تمام يادكتو اللي تشوفه
محسن. قال نور خدي مامتك وروحو قسم الاشعه وجهزيها وانا بنفسي اللي هعملها الاشعه
نور. حاضر يادكتور وخرجت
عاصم. خير يادكتور
محسن. بصراحه الرئه عند الحجه تعبانه جدا وانا شاكك انها ممكن يكون عندها تليف
عاصم. زعل وقال طيب والعمل لو
محسن. قاطعه وقال متقلقش خير باذن الله 
عاصم. اتنهد وقال يارب
نور. راجت وجهزت امها للاشعه وبعدين قالتلها لحظه بس يا ماما اغير واجي علشان اكون معاكي 
ثريا. خدي راحتك يا بتي
نور. قالت رحمه خلي بالك من ماما انا دقيقتين وجايه
رحمه. حاضر 
نور. خرجت وبعد دقائق جهزت وراحت عند حماتها وعاصم والدكتور محسن وصلو عندها
عاصم. بصلها وهي لابسه البالطو واعجب بيها بس زعلان علشان امه
نور. راحت عليه وقالت متقلقش ماما بخير الحمد لله
عاصم. الحمد لله علي كل حال
محسن. دخل وقال تعالي يانور وفعلا دخلو وبعد الاشعه خرجو ومحسن طمنهم
نور. كانت زعلانه علي امها لانها فعلا تعبانه والرئه عندها  مش كويسه 
عاصم. بصلها 
نور. اخدت امه وراحت تلبسها هدومها تاني
د محسن. قاله اهدي يا عاصم باشا الحجه كويسه هي بس مع المحافظه والعلاج هتكون بخير وزي ما قولتلك هنخليها هنا يومين اهم حاجه لازم تبعد عن الانفعال 
عاصم. متقلقش يادكتور 
نور. رجعت واخدت الروشته اللي الدكتور كتبها وراحت قالت رحمه تعالي افتحي اوضه وتكون بحري علشان ماما وخلي حد يغير الفرش ويحط جديد 
رحمه. حاضر يادكتوره
نور عصام.  مفيش فايده ف الوساطه اهو علشان الدكتوره بتاعتها فتحتلها اوضه وكمان بحري يلا ربنا يشفي
عاصم. قال نور انا ممكن اوديها مستشفي تاني
نور. صدقني هنا كويس واهو زي ما شوفت د كتور محسن مقصرش وكمان انا هنا هكون معها وانته روج شغلك وتعالي ومتخافش علي ماما دي ف عنيا 
عاصم. متشكر قوي يا نور
نور. عيب يا عاصم باشا دي امي 
عاصم. ابتسملها بحزن
ثريا. روح ياولدي شوف شغلك ومتخافش عليا وبصت ل نور
عاصم. باس ايدها وطبطب عليها
نور. اخدت امه ودخلتها الاوضه بتاعتها ونيمتها عالسرير وبعدين قالت رحمه خلي حد بنزل يجيب العلاج دا 
رحمه. حاضر يادكتوره وخرجت
عاصم. انا كنت هنزل اجيبه
نور. عادي يابشمهندس احنا نطول نخدم ام عاصم وباستها
ثريا. ربنا يباركلك يابتي ويرزجك بالذريه الصالحه ويكونو باربن بيكي وب ابوهم
عاصم. امين يارب وبعد شويه الباب خبط 
رحمه. دخلت وقالت العلاج يادكتوره
نور. تسلمي يارحمه واخدتته منها
رحمه. قالت انا هعلق للحجه السيروم
نور لا متشكره يارحمه انا هعمل ل ماما كل حاجه 
ثريا. بصت ل رحمه وقالتلها ربنا يباركلك يا بتي 
عاصم. طلع من جيبه فلوس علشان يدهالها
رحمه. قالت لا والله دي دكتوره نور خيرها عالكل واحنا كلنا نتمني نخدمها ونرد جزء من جمايلها
عاصم. صمم انها تاخدهم وبعدين بص ل نور واعجب بيها وان الكل بيحبها بس اتعصب ف نفسه لما عرف ان يوسف بيحبها ودا كان واضح من كلامه معاه
نور. كدا تمام يا ست الكل
ثريا. تسلمي يابتيي
غاده. خبطت ودخلت وقالت الف سلامه عليكي ياطنط 
ثريا. تسلمي يابتي 
غاده. نور معلش تعالي علشان دكتور رافت عاوزك وكمان تشوفي حالاتك انتي غايبه بقالك فتره وكمان الامتحان
نور قالتلها حاضر وبصت ل عاصم 
عاصم. روحي بانور شوفي شغلك
نور. ماما حبيبتي انا بس اخلص باجي علطول وكمان هبعتلك رحمه الممرضه هتكون معاكي علشان لما المحلول يخلص
ثريا. روحي يابتي 
نور. خرجت
غاده. ياربي ايه دا دا والله خايفه ومرعوبه من الموز بتاعك
نور ابتسمت
غاده. برغم شكلو القمر دا الا انو 
نور قاطعتها وقالت الا انو ايه يابت 
غاده.  ههههه عسل 
نور. ايوا كدا اتعدلي 
غاده. انتي متعرفيش عمل ايه ف دكتور يوسف
نور. عمل ايه
غاده. ضربه وبهدل وشه عالاخر وحظره انو يقرب منك
نور ف داخلها كانت فرحانه وبعدين قالت مهو اللي حمار داخل كدا زي القطر وعمال يتكلم وبعدين اصلا من امته وهو بيكلمني كدا دا انا عمري ماديته ريق حلو نور عصام
غاده. غيابك عنه جننه ومصدق يشوفك 
نور يبقي يستاهل
غاده. دا عمال يقول انو مش هيسكت 
نور.خليه يجرب ويوقف قدام عاصم وهو الجاني علي نفسه
غاده. اووووه دا احنا واثقين من عاصم قوي هو ايه الموضوع بالظبط 
نور. ولا موضوع ولا حاجه عاصم مش قليل علشان يوسف يقف قصاده واذا كان يوسف فاكر انو ابن عضو مجلس نواب عاصم اكبر من كدا بكتييير وهو حر بقا ف تصرفه 
غاده. احمد حكالي عنه وقالي انو صاحب اكبر شركات للاعمار وكلمته مسموعه والكل عارفه دا غير بقا ف الصعيد 
نور. ابتسمت ابتسامه جانيه وبعدين قالت طيب يلا بقا علي شغلنا علشان اخلص وارجع اشوف ماما 
وبعد مرور اربع ايام
نور. ماما حبيبتي دكتور محسن قالي انو بس يوصل احتمال يكتبلك علي خروج انهارده
ثريا. ياريت يابتي انتي تعبتي وجوزك كمان ببرجع من الشركه علي اهنه وانتي مش بتروحي واصل 
نور. تعبك راحه يا قلبي 
ثريا. طيب كنت عاوزه لبس من البيت غير دا 
نور من عيوني يا ماما انا هروح اجيب لبس تاني وكمان اعدي علي عاصم بالشركه ونيجي مع بعض واهو يكون د محسن وصل خلي بالك انتي بس علي نفسك وانا هكلم غاده بعد ما تخلص تيجي تقعد معاكي ورحمه موجوده كمان
ثريا. طيب بابتي يلا علشان متتأخريش 
نور. باستها من ايدها وخرجت 
ثربا. بعد خروجها قالت كان ممكن اجولك سنيه هتجيب الهدوم كيف ما بتجيب كل يوم بس فرحت جوي جوي لما قولتي انك هتروحي ل عاصم الشركه ربنا يسعدكم يابتي 
وبعد بعض الوقت 
نور روحت الفيلا وغيرت لبسها وبعدين اخدت لبس لامها وراحت عند عاصم الشركه وبس دخلت لقت ....... 
نور. دخلت عند عاصم الشركه وما لقت السكرتيره خبطت علي الباب ودخلت واتفاجئت ب السكرتيره ف حضن عاصم
عاصم. ايه اللي انتي عملتبه دا 
ساندي.  اسفه يا فندم كنت هقع
عاصم.  بصلها
ساندي.  قربت من شفايفه وقالت وقعت غصب عني
نور. هو انا جيت ف وقت غير مناسب ولا ايه
عاصم. اتفاجئ بصوت نور وقام وقف وقال نووور
نور اها نور اللي مخدوعه ونايمه علي ودانها وحضرتك بتقضيها هنا وعايش حياتك
ساندي. بكل بردو قالت عن اذن حضرتك يا فندم ولو احتاجت حاجه انا موجوده وعدت من جنب نور وبصتلها بارف وقفلت الباب
عاصم. نور انتي فاهمه غلط
نور. والله
عاصم. لف وراح عندها وقالها اهدي واسمعيني
نور. بعصبيه قالت واضح انها مش اول مره لانها ما اتهزت ولا حتي خافت ولا بان عليها اي حاجه حتي من الكسوف
عاصم. نور اتكلمي كويس
نور. هو انتي كمان ليك عين تتكلم
عاصم. مسكلها من ايدها وقالها دي كانت هتقع
نور. يا حبيبييبي وانته بقا اللي سندتها 
عاصم. نوووور
نور. كانت هتقع وهي جوا حضنك بالشكل دا انا اللي اعرفه انها لو فعلا هتقع علي الاقل كانت هتبقي سانده عليك بجزء منها وباقي جسمها علي المكتب ولا انا غلطانه يا عاصم بيه
عاصم.  انا مش بكذب هي فلا كانت هتقع
نور. اها وكمان وهي بتقرب منك وانت عينك عليها بردو دا كان غصب وهي بتقع طيب المره الجايه ابقي خلف منها وقولي اصلاها مغمي عليها
ساندي. دخلت تاني وقالت بكل مياعه وعند ف نور عاصم بيه عند حضرتك اجتماع مهم ولازم تحضره دلوقتي وبلاش تتأخر علي حاجه ملهاش لازمه
عاصم. ساندي اخرجي برا والغي اي اجتماع
ساندي. قربت منه وقالت بس يا قندم العملا وصلو
عاصم. قولت برا
ساندي. خافت من طريقته وخرجت
نور. بعد كلام ساندي مع عاصم بهذه الطريقه شاكة انو بينهم حاجه وقالت قسما بالله ما هعديها بالساهل مش انا اللي اتخان يا عاصم ومن واحد زيك وواحده رخيصه زي دي
عاصم.  بصوت عالي قالها زي يعني ايه فوقي لكلامك
نور. زئته عنها وقالت انا فايقه يابن الزيني وهوريك بنت عامر السمنودي هتعمل ايه فيك وانت اللي ابتديت
عاصم.  مسك دراعها ولواه وراها وقالها جنان مش عايز
نور.  ضربته ف صدره بقوه وبعدتته عنها وقالت جرح بجرح وظلم بظلم وإهانه بإهانه وغدر بغدر وخيانه بخيانه يابن الزيني والبادي اظلم 
عاصم. خلاص فقد اعصابه ضربها بالقلم علي وشها وقالها خيانه بخيانه انتي خلاص اتجننتي
نور.  بتضربني علشان واحده رخصيه خونتي معها ماشي انا هاخد حقي منك ومن عيلتك كلها يابن الزيني وهاخد تاري منك بجرحك ليا وخيانتك ليا وكرامه بكرامه بس انا بقا كرامتي بكرامتك وكرامة عيلتك كلها يابن الزيني
عاصم.  خلاص قرب يتجنن من كلامها
نور. قالت انت خونتي وانت مستخبي وقافل عليك باب انا بقا هسقيك من نفس الكاس بس قدام عينك وهخلي اسمك واسم عليتك كلها ف الوحل وبكرا تشوف البت الصعيديه لما تحب تنتقم وتخد تارها هتاخده ازاي
عاصم. قرب منها والشر بيتطاير من عيونه
نور. فتحت الباب ومشيت
عاصم. سند براسه عالباب ومش مستوعب كلامها وجنانها بالكلام اللي قالته
ساندي. تجاهلت نور اللي ماشيه وعفاريت الدنيا بتتنطط ف وشها وراحت علي عاصم وقالت مالك يا فندم ومسكت ايده وقالت اطلبلك دكتور ولا اجيباك ليمون يهدي اعصابك
نور. بصتله قبل تخرج من مكتب ساندي ونظرتها ليه بتقوله خاين لتاني مره ومشيت
عاصم. بص لايده اللي ساندي مسكاها ونور كانت بتبوصلها وطاح بايد ساندي بعيد وقالها مشوفش وشك هنا تاني ولو شوفتك صدفه قدامي صدقيني هقتلك وانتي عرفه
ساندي. برعب اتمالكت نفسها وقالت ايه اللي حصل بس يا فندم انا عملت ايه وبتحاول تقرب منه تاني
عاصم. بصوت زلزل الشركه كلها قالها قسما بالله لو ما اختفيتي من قدامي ف خلال ثانيه لكون قاتلك
ساندي. جريت من قدامه وكل الموظفين اتلمو
عاصم. بصوت عالي وحاد قال كلو علي شغله الكل جري ورجع مكتبه وهو متعصب
ساندي. نزلت تعيط وزعلانه ان كل مختطاطها فشلت ف الحصول علي عاصم وبعدين راحت علي موظف الامن اللي واقف قدام الشركه وقالت مين البت اللي طلعت ل عاصم بيه من شويه دي
موظف الامن. قالها اللي كانت لبسه بنطلون جينز وبلوزه فيروزي
ساندي. ايوا هي 
موظف الامن. قالها اووووه دي صاروخ
ياندي. بزهئ قالت اخلص مين دي 
موظف الامن. رد وقالها هي قالت انها بتكون مرات عاصم بيه وسألت علي الدور اللي هو فيه وراح معها محمد ووصلها لفوق هو حصل حاجه
ساندي. مراته وبعدين قالت اتاريه كان متعصب وبعدين مشيت وهي بتغلي وتفكر ازاي تنتقم وف نفسها قالت اعمل ايه بس دا انا لو فكرت اقرب منها هينسفني من علي وش الدنيا بس اكيد انا مش هغلب يعني وفاقت من شرودها علي صرخة عربيه بتوقف قدامها بقلم نور عصام
نور. ركبت تاكسي وراحت المشفي لعند حماتها
عاصم. قام وراح عالمشفي
وبعد شويه
نور. وصلت ودخلت عند ثريا وبس شافتها انهارت من العياط
ثريا. بخضه مالك يابتي فيكي ايه يا حبيبتي 
نور. بتعيط جوا حضنها 
ثريا. طبطبت عليها وقالتلها اهدي يا بتي اكده تخلعي جلبي عليكي اهدي يا جلبي 
نور. بتحاول تهدي علشان عرفه ان صحتها تعبانه وبعدين بعدت عنها وقالتلها انا اسفه يا ماما 
ثريا. مالك يا جلبي 
نور. بشهقات قالت ابنك ابنك اللي قولتيلي بيحبني خاني
ثريا. وه كيف ده لا لا مستحيل عاصم ولدي يعمل اكده
نور. لا حصل وخاني وانا شوفته بعيني بس وربي لدوقه من نفس الكاس واللي عمله فيا هعمله فيه 
ثريا. مش مصدقه اللي نور بتقوله وقالتلها اهدي يا بتي اكيد ف حاجه غلط عاصم ميعملش اكده واصل
نور. واهو عمل يا ام عاصم بس وحياة كرامتي اللي داسها تحت رجليه وكسرته ليا قدام حتت سكرتيره رخيصه لورية نور السمنودي هتعمل ايه
ثريا. لسه هترد لقت
عاصم. فتح الباب ودخل 
نور. بصتله ومسحت دموعها
ثريا. ايه اللي حوصل ياولدي وليه مرتك منهاره بالشكل ده
عاصم. ولا حاجه يا امي
نور. بغضب قالت ولا حاجه تمام استلقي بقا مني وبردو ابقي قول ولا حاجه وانت اللي ابتديت يابن الزيني
عاصم. راح عليها وعاوز يختقها
رحمه. خبطت ودخلت وقالت دكتوره نور ف حاله من بتوعك تعبانه وعوزاكي
نور حاضر يارحمه وبصتله وخرجت
امه. ايه ياولدي اللي حوصل فهمني
عاصم. قعد جنبها عالسرير ومسك ايدها وقالها متشغليش بالك انته يا حبيبتي علشان صحتك
امه. عاااصم اتكلم وجولي مرتك حالتها اكده ليييه
عاصم. قالها والله ماعارف اللي حصل دا صدفه ولا كان بقصد مش عارف مش عارف
ثريا. البت المايعه اللي عنديك مش اكده
عاصم. بصلها 
امه. جولتلك جبل سابق البت دي مش سهله انا لما شوفتها جبل اكده مرتحتلهاش واصل هي صوح
عاصم. للاسف 
ثريا. عملت ايه بت المركوب دي
عاصم. كانت عندي بالمكتب وبعدين وقعت فجأه عليا ونور دخلت ف نفس الوقت وشافتها وهي ف حضني
امه. وه وه يامري ليه اكده ياولدي بت ملعبه صحيح
عاصم. بصراحه بعد ما شوفتها اتصرفت بعد دخول نور حسيت انها فعلا قاصده كدا 
امه. وانته عملت ايه مع نور 
عاصم. هعمل ايه حاولت افهمها بس للاسف 
امه. حجها ياولدي
عاصم. هي اصلا مش بتحبني ولا بطيقني يبقي ليه عملت كدا وحسستني انها غيرانه
امه. كأنك احمار عاد ياولد بطني 
عاصم. طب وليه كدا يا ام عاصم
امه. علشان مانك شايف حب مرتك وغيرتها عليك
عاصم. حب ايه بس يا امه اللي بتقولي عليه
امه. مرتك حبتك ودا واضح عليها هي نفسها جايز تكون مخبراش لانها لساتها مو واخده عليك وكمان طريجة جوازكم لكن اها امر الله وحوصل وحبتك واني متأكده وخصوصا من كلامها معاي دا اني مصدجت ياولدي انها تتعلج بيك 
عاصم. اتنهد وصدق كلامه امه وخصوصا لما شافها اليوم والغيره باينه عليها وكمان لما بيقرب منها بتستسلم له
امه.  الضكتور كتبلي علي خروج جوم شوف مرتك وخلينا نمشي وتصالحها اليوم روايات بقلم نور عصام
عاصم. اتنهد بصوت عالي وقام مشي يشوفها علشان يمشو وبس خرج سأل عنها رحمه الممرضه
رحمه. قالت دكتوره نور دلوقتي مع دكتور يوسف ودكتور ياسر ف الاوضه اللي هناك دي 
عاصم. شكرا وراح عليها وهو بيغلي بسبب يوسف
نور. بهزار قالت والله يادكتور ياسر انته تستاهل حد يعمل اللي عملته دا طيب كنت كلمتها الاول مش داخل وش كدا وكمان ابوها واقف 
ياسر. اعمل ايه عجبتني روحت كلمتها وانا اش عرفتي انو دا ابوها وبعدين هي كمان كانت واقفه بعيد عنه 
نور.  ودا يعلمك متتسرعش بعد كدا 
نور عصام. نعم شوفو مين بيتكلم يلا ما علينا 
نور. لمحت عاصم برا الباب راحت علي يوسف وقالت سلامتك يا جو وقعدت عالمكتب قدامه وحطت ايدها علي وشه مكان الضربه بتاعت عاصم
عاصم. شافها وخلاص دمه غلي 
يوسف.سلامتي ما هو كله من جوزك اللي عملي فيها بروسلي
نور. هههههه 
عاصم. دخل وقال نوووور 
نور. ببردو التفتت وقالت نعم 
عاصم. قرب منها ومسكها من ايدها وسحبها وراه
نور. بس خرجت قالت ابعد ايدك دي عني انت اتجنن تمسكني كدا وكمان قدام زمايلي
عاصم. كلمه كمان ومش هخلي اكبر دكتور ف المستشفي يعرف يخيطك 
نور. وانا كدا هخاف منك يعني
عاصم. قولتلك اكتمي وكانو وصلو لعند امه دخل ورماها وقعت عالسرير المجاور لامه
ثريا. ليه اكده ياولدي
نور. ما هو دا خره الخاين بس انا مش هسكت
عاصم. خلاص عيونه احمرت والعصبيه والغضب اتملكو منه اكتر مسكها من دراعها ولواه وراها وقالها جسما بالله العظيم اجتلك لو اللي شوفته دا اقرر تاني فاااهمه
امه. نزلت من سريرها وشدت نور منه وقالت يلا نمشي من اهنه كفايانا فضايح
عاصم. اهدي يا امه وبص ل نور وقالها يلا علشان نمشي
نور. بحده قالت انا لسه قدامي شويه
عاصم. قولت يلاااا
ثريا. علشان خاطري اني يابتي 
نور. حاضر يا ماما بس اغير هدومي واجيب حاجتي واجي
ثريا. ماشي يابتي
عاصم. قالها امي جاهزه هننزل وانتي يلا ورانا
نور. مشيت من غير ما ترد عليه وراحت غيرت واخدت حاجتها ونزلت لقته واقف قدام عربيته راحت عليه وفتحت الباب وركبت ورزعت الباب وراها بقوه
عاصم. ركب ومشي وبعد شويه وصلو الفيلا
نور. نزلت واخدت امه من ايدها ودخلتها وقالت سنيه
سنيه. نعم يا ستي
نور. جهزي الاكل علشان ماما
سنيه. حاضر يا ستي
نور بغضب وعصبيه قالت قولتلك متقوليش ياستي دي فاهمه نور وبس وسابتها وقالت ماما هغير وانزل بقلم نور عصام
ثريا. طيب يابتي
عاصم. عن ازنك يا اما بس شويه ونازل
امه. عاصم
عاصم. متخافيش يا اما وطلع ودخل الاوضه وقفل الباب بقوه من غيظه وغضبه منها
نور. كانت ف الحمام خرجت وما عطتته اي اهتمام
عاصم. قالها انا سيبتك تتكلمي بمزاجك ف الشركه لكن قسما بالله لو ما اتعدلتي لعدلك فاهمه
نور. اللي عندك اعمله يابن الزيني
عاصم. ماشي يانور
وبعد مرور شهر والحال بين عاصم ونور زي ما هو ثريا بتحاول تصالحهم وهما معاندين وكل واحد بيعاند التاني قد ما يقدر وف يوم 
نور. كانت راجعه من المستشفي قابلت عاصم علي باب الفيلا حاولت تتجاهله وتدخل
عاصم. زنق عليها بالعربيه علشان ما تدخل قبله 
نور. بصتله ببرود وهو عدي منها ودخل وركن
عاصم. نزل من عربيته قالها ايه التأخير دا كله
نور. بعند فيه قالت القاعده كانت عجباني ف المستشفي
عاصم. فهم ما ترمي اليه بصلها ومسك ايدها غصب ودخل 
ثريا. ببتسامه لما شافتهم قالت حمدلله السلامه
نور وعاصم ف نفس الوقت الله يسلمك
عاصم. بص ل نور وبعدين بص لامه وقالها نور حامل يا اما
نور. انصدمت وفتحت عيونها وبصتله
امه. بفرحه قالت يا الف نهار ابيض يا الف نهار ابيض مبروك ياولدي مبروك يا بتي وحضنتهم
عاصم. ابتسم وبصلها
نور بتغلي من جواها ازاي يقول كدا وهو اصلا ملمسهاش
ثريا. تعالي يا جلبي اجعدي وشدتها من ايدها
عاصم. بصلها ببردو وبعدين قال انا هطلع اغير عقبال ما الاكل يجهز وقال خلي بالك منها يا اما وطلع
نور.  من غيظها وتصرفه بصت ل امه وقالت ......
نور. قالت ماما معلش هروح اغير هدومي وانزل
ثريا. طيب يابتي بس متتعبيش نفسك وخلي بالك علي صحتك واطلعي عالسلم براحه
نور. حاضر يا ماما وطلعت وبس دخلت لقت
عاصم. غير هدومه وقاعد بكل برود كانه مستنيها
نور. وقفت قدامه وقالت ممكن افهم ايه اللي قولتله دا وايه غرضك من دا كله وازاي اصلا تقول حاجه زي دي وانته
عاصم. بصلها وانا ايه كملي
نور. اتنهدت بغيظ وقالت وانته ملمستنيش
عاثم. ومالو المسك فيها ايه يعني وشدها قعدها جنبه عالسرير ومال عليها رجعت لورا مال اكتر عليها وبصلها بنظره اذابتها عشقا وشوقا له
نور.دقات قلبها سريعه وصدرها يعلو ويهبط ومش،قاره تتكلم
عاصم. التهم شفتيها ف قبله حاره وتعمق اكتر ف قبلته حتي استسلمت له بكل جوارحها بعد عنها
نور. بقهر غرست وشها ف المخده ودموعها نزلت
عاصم. قام وقف وقالها انا نازل خلصي وانزلي علشان ناكل
نور. بعصبيه وغضب قامت وقالت ماشي يا عاصم وافتكر ان انته اللي قولت اني حامل وحياة اللي عملته فيا دلوقتي لخليك تقول حقي برقبتي واندمك علي كل حاجه عملتها فيا واحط راسك ف الطين وقامت ودخلت الحمام
عاصم. نزل عند امه وبعد شويه
نور. نزلت وقعدت معهم عالسفره
ثريا. نور حبيبتي كلي كويس علشان تتغذي انتي واللي ف بطنك لازم تهتمي بنفسك اكتر يابتي
نور.بهدوء قالت حاضر يا ماما واكلت بغيظ فعلا وانتهي اليوم
وتاني يوم
نور. راحت الجامعه وبعدها المشفي وتفكريها محصور ف حاجه واحده بس ازاي ترد علي عاصم وبعد صراع من التفكير ابتسمت وقالت ومالو فيها ايه يعني لو بقيت حامل وبس خلصت شغلها راحت الصيدليه واشترت شريط حبوب وروحت وقعدت مع حماتها لحد ما رجع عاصم
عاصم. السلام عليكم
نور وامه ردو السلام وبعد شويه اتجمعو عالسفره واكلو 
نور بعد فتره قالت ماما انا هطلع انام علشان تعبانه من الحمل
عاصم. بصلها واستغرب كلامها وازاي اتقبلت الموصوع بعد ما كانت متعصبه وبعدين قال وانا كمان هطلع
امه. وانا كمان هدخل انام تصبحو علي خير
نور. طلعت وبعد شويه قالت ل عاصم انا هشرب عصير علشان الحمل اعملك معايا يا حبيبي
عاصم. بصلها وبعدين قالها ومالو
نور. نزلت وجهزت العصير وطلعت واستغلت انشغال عاصم عاللاب وحطت حبه من الشريط اللي اشترته
عاصم. بالصدفه شافها
نور. راحت عليه وقالت اتفضل عصيريك
عاصم. طيب معلش يا نور ممكن بس تجيبي ميا لاني لسه شارب قهوه بس اغير طعمها علشان اعرف اشرب العصير 
نور. حاضر وخرجت
عاصم. اخد الكبايه وراح رماها ف الباسقط وعمل انو ببكمل شرب فيها وكان طبعا شاف اسم الشريط وعرف انو منوم
نور. رجعت وبصتله وقالت الميه
هاثم. معلش بقا اتاخرتي قولت اشرب العصير
نور. فرحت وبعدين شربت العصير بتاعها
عاصم. بعد دقائق قال حاسس اني تعبان وعاوز انام
نور. ومالو يا حبيبي واخدت اللاب توب منه وراحت غيرت ولبست قميص نوم مغري للغايه وبصت عليه لقته خلاص بينام راحت عليه بسرعه ونامت جنبه وحاولت تقرب جسدها منها بطريقه مغريه
عاصم. ابتسم وقال ياتري ايه اللي ف دماغك يابنت السمنودي بس حلو الاغراء دا
نور. قربت اكتر منه
عاصم. عمل نفسه خلاص بين النوم والصحيان وبصلها وقال نوري حبيبتي مش كفايه هجر وبعد بقا حرام عليكي بقالنا شهر ونص متجوزين كفايه بقا تعبت من بعدك عني
نور. ابتسمت
عاصم. حبيبتي خلاص هتجنن عليكي وقرب منها وهي استسلمت له تماما وغابا معا ف بحور من الغرام وبعد فتره عاصم ضمها اكتر لحضنه وحس بتأوهها وقالها قلبي انتي تعبانه ردت وقالت لا عاصم فرح جدا باللي حصل وبعدين شدد من احتضانه ليها ونام
نور. ف نفسها والله لخليك تقول حقي برقبتي وطبعا بس تصحي مش هتفتكر حاجه
نور عصام. ياخبتك القويه نامي ياختي نامي 🤫
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
عاصم. صحي وبص ل نور اللي نايمه علي صدره وابتسم وشال شعرها من عليه وقال نور نور
نور. صحيت وبعدت عنه وقالت هي الساعه كام
عاصم. سابعه 
نور. ياخبر دا انا اتأخرت قوي وقامت واتجاهلت منظرها
عاصم. فهم تفكيرها ومسكها من ايدها قبل تمشي وقالها صباحيه مباركه يا عروسه
نور. قالت نععععم
عاصم عمل نفسه مصدوم وقالها اسف تقريبا كنت بحلم
نور. ابقي اتغطي بعد كدا ومشيت بسرعه من قدامه
عاصم.  ههههههههه وبعدين قال احلي حلم يا قلبي
نور. دخلت الحمام وقالت ف نفسها الحمد لله محسش بحاجه وافتكر انو كان بيحلم وقالت انا لازم احمل ف اسرع وقت 
وبعد مرور اسبوع
نور. كانت ف اوضتها طلعت من شنطتها اختبار حمل ودخلت وعملته وطلع سلبي قالت اووووف واتنهدت وقالت لازم كام مره كدا كمان ياربي لازم احمل باسرع وقت وخرجت ونسيت الاختبار جوا عالحوض
عاصم. بعد فتره وصل ودخل الحمام وشاف الاختبار وزعل بس ابتسم وقال ومالو يا قمر احنا ورانا حاجه وطلع
نور. بس خرج جريت عالحمام وشالت الاختبار وقالت الحمد لله ما اخد باله لانه لو شافه كان سئل ايه دا وليه
عاصم.  نور معلش ممكن تعمليلي قهوه
نور. ابتسمت وقالت حاضر
عاصم. شكرا بس انا عندي سؤال ممكن
نور. اتفضل
عاصم.  بمكر قالها هو ليه اليومين دول كل ما قولك اعمليلي حاجه بتعمليها الاول كنتي ترفضي وتقولي انا مش خدامه ايه بقا الي حصل لتكوني حبتيني ولا حاجه
نور. رفعت حاحبها ومردتش وخرحت تعمل القهوه وبعد دقائق رجعت ومعها عصير ليمون وقالت اتفضل يا عاصم باشا اشرب عصير ليمون يهدي اعصابك بدل الكلام الفارغ اللي قولتله من شويه
عاصم. ابتسم وقالها يا قلب عاصم باشا نشرب عصير
نور التفتت وراحت تغير هدومها
عاصم. لف الكوبايه وشرب بتاعتها
نور بعد شويه رجعت واخدت كوبايتها وشربتها وبعد دقائق حست انها عاوزه تنام
عاصم. ف نفسه لازم الحقها قبل تنام وما تحسش وفعلا قرب منها ووووو سيبكم من الناس دي دول بيضحكو علي بعض واحنا لازم نقولهم ان كدا عيب معاهم ناس يحترموهم شويه دا ايه دا 😛😂
روايات بقلم نور عصام 
وبعد مرور شهر
عاصم. كان قاعد مع امه
ثريا. عاصم ياولدي.
عاصم. نعم يا اما
امه. اني عايزه ارجع البلد بجا ياولدي جاعدتي اهنه طولت
عاصم. باس ايدها وقالها بقا كدا يا ام عاصم عايزه تسبيني
ثريا. لاه ياولدي وانت خابر بس اني عوزاكم تبجو علي راحتكم من عزول
نور دخلت وردت عليها وقالت بقا كدا يا ماما ينفع تسبيني وانا حامل ومحتاجاكي معايا 
عاصم. بصلها
ثريا.طبطبت عليها وقالت البركه ف جوزك يخلي باله منيكي 
نور بتعب قالت مش هتمشي من هنا يا ثريا ولو مشيتي انا هاجي معاكي
ثريا. بمرح يعني ورايا ورايا
نور قالتلها ايوا ف اهدي كدا يا ام عاصم وكانت تعبانه
ثريا. مالك يا بتي شكلك تعبانه جوي
نور.مرهقه بس لان كان عندي امتحان وروجت بعدها المشفي
ثريا. خالي بالك من نفسك يابتي انتي محتاجه راحه
نور بصت ل عاصم 
نور. بعند فيها قالها ايوا يا نور اسمعي كلام ماما علشان النونو يا حبيبتي 
نور. لسه هترد عليه تعبت وقامت ترجع
ثريا. وه مالك يا يتي
عاصم. راح وراها وبس خلصت قالها نور انتي تعبانه
نور. ودا يهمك ف حاجه 
عاصم. اتنهد وبعدين قالها شكلك تعبان فعلا بلاش مكابره وتعالي اوديكي لدكتور 
نور. بتعب قالت دا علي اساس اني عيله باعدادي ومش عرفه مالي وعدت من جنبه
ثريا.تعالي يا حبيبتي دا بس من الحمل
نور. لا شكلي واخده برد 
ثريا. برد ايه بس يا نور انتي ناسيه انك حامل يابتي ولا ايه
نور.  طيب انا هطلع اغير بس وانزل 
ثريا. طيب يابتي وبراحه وانتي طالعه ونازله
نور حاضر يا ماما وطلعت 
عاصم. اما خلي سنيه تحضر الاكل وانا هطلع اشوف نور 
امه. حاضر ياولدي بس اني كنت عاوزه اتحدت معاك
عاصم. خير يا اما بس اوعي تقولي انك عاوزه ترجعي البلد 
امه. كلنا هنرجع جريب علشان فرح بت عمك امل 
عاصم. طيب خير يا حبيبتي آاموري ياست الكل
امه. الامر لله ياولدي اني كنت عوزاك تتحدت مع مرتك بخصوص اهلها هي من ما اتجوزت وهي مقطعاهم حتي مش بترد عليهم ف التليفون وكام مره امها تتصل وتكلمني وهي بردو مكبره راسها ومش عاوزه واخوها جه اهنه مرضيتش تجابله وامها جالتلي انهم عملو خطوبه اخوها وهي قالتلهم مش هاجي كلمها ياولدي دول مهما كان اهلها دي امها فرحت جوي لما جولتلها انها حامل 
عاصم. حاضر يا اما هكلمها وباذن الله اخدوها ونروح لهم 
امه. ربنا بخليك ياولدي
عاصم. ويخليكي ياست الكل وطلع لقي نور نايمه عالسرير وشكلها تعبان قالها نور نور 
نور. اممم 
عاصم. مالك يا حبيبتي فيكي ايه
نور بزهئ قالت سيبني انام تعبانه 
عاصم. طيب قومي كلي وبعدين نامي
نور. لا عاوزه انام وياريت متصحنيش
عاصم. ابتسم وقالها مينفعش كدا يا حبيبتي انتي حامل ولازم تتغذي كويس ولا عاوزه الناس يقولي عاصم الزيني مش مهتم بمراته ومش بياكلها
نور. قامت وبغضب قالتله متفكك بقا من الاسطوانه الزفت اللي ورطتني فيها دي 
عاصم. قعد جنبها وقرب منه واخدها ف حضنه رغم غضبها وعصبيتها وقالها اهدي يانوري يا حبيبتي اللي بتعمليه دا غلط عالبيبي يا قلبي لازم تخافي عليه ما ابنك بردو 
نور دفعته عنها وقالت ماشي يا عاصم وعموما انا منستش خياتنك ليا وهردهالك يا عاصم وبكرا تشوف
عاصم. بعند فيها قالها اعملي كل اللي انتي عاوزاه يا حبيبتي انا راجل اسبور وفاهم الحياه كويس 
نور. ماشي ياسبور بكرا اوريك هعمل فيك ايه ان مخليتك متعرفش ترفع عينك حتي قدام نفسك مبقاش انا نور 
عاصم. قومي يلا عاوزين ناكل مستنينك انا وامي
نور. مش طافحه
عاصم. معلش يا حبيبتي مش علشانك علشان البيبي 
نور. غور من وشي يا عاصم وفونها رن ابتسمت وفتحت وقالت اهلا يوسف ازيك
د يوسف. ايه يا بنتي مشيتي كدا من غير متقولي وكمان عرفت انك تعبتي خير مالك
نور بعند ف عاصم قالت معلش بقا يا جو انا والله كنت عاوزه استناك اهو تكشف عليا بلاش
د يوسف. ههههههه طول عمرك استغلاليه
نور. ههههههه وبعدين قالت الله مش لازم بردو اومال يبقي عندي احسن واحلي دكتور واروح اكشف برا وادفع فلوس كمان والله عيب ف حقك يا جو
عاصم. خلاص جاب اخره اخد منها الموبايل وقفله ورماه 
نور. ليه بقا اللي عملته دا الراجل يقول عليا ايه دلوقتي قفلت ف وشه
عاصم. خايفه عليه قوي
نور. طبعا خايفه وهموت عليه كمان
عاصم. شدها من دراعها ولواه وراها وقالها متختبريش صبري معاكي وافتكري اني راجل صعيدي ودمي حامي
نور بتزئه وقالت ولما انته راجل صعيدي ودمك حامي قوي كدا واتعصبت كنت بتخوني ليه وتدوس علي كرامتي
عاصم. بعند فيها قالها انا راجل اعمل اللي عاوزه فاهمه
نور وانا ست وكيدي غلب كيدك وكيد الشيطان نفسه
عاصم. انتي اتجننتي
نور. لازم ارد كرامتي اللي دوست عليها برحلك يا بن الزيني وقدام عينك ومش هيهمني 
عاصم. تردي كرامتك يا ايه يانور ب انك تخونيني
نور. ومالو ومش هيهمني حد ولا حتي نفسي
عاصم. يعني اييييه
نور يعني خونتني وهخونك وبعدها ارفع عليك قضيه واطلق
عاصم.  عاوزه تطلقي
نور. طبعا هو انت فاكر اني هكمل مع واحد زيك
عاصم. نجوم السما اقربلك من اللي ف دماغك واذا كنت سايبك تتكلمي بمزاجك ف دا بمزاجي انا علشان حابب اللعب معاكي شويه لكن قسما بربي ادفنك حيه لو فكرتي بس مجرد تفكير يهز كرامتي مش يجراحها
نور. ليه هي كرامتك احسن من كرامتي
عاصم. محصلش حاجه بينا وقولتلك انها كانت هتوقع كانت قاصده بقا اللي عملته كان غصب فعلا مش مهم عندي ل
نور قاطعته وقالت قاصده ولا غصب متضحكش عليا دي شكلها محترفه وعرفه هي بتعمل واللي شوفته دا اكيد مكنش اول مره وخصوصا من جرئتها وعدم خوفها ولا حتي كسوفها وقت شوفتها
عاصم. نور ممكن تهدي وتسمعيني
نور مش هسمعك غير بعد مردلك اللي عملته فيا 
عاصم. قسما بالله يانور لو ما احترمتي نفسك واحترمتيني لكون قتلك من غير ما اتردد ثانيه واحده
نور. ومالو اقتلي وقول لناس قتلتها علشان خاينه وهو دا اللي انا عوزاه اني احط راسك ف الطين
عاصم. خلاص اتجنن زئها عالسرير وقالها قبل ما تحطي راسي ف الطين هكسرك الاول قدام نفسك علشان بعد كدا تعرفي ازاي تتعاملي وتتكلمي مع عاصم الزيني واتهجم عليها وشق هدومها وقرب منها بطريقه همجيه
نور. ف اخر لحظه قالت عاصم لو بتحبني بلاش اللي بتعمله انا كدا هموت نفسي اقسم بالله هموت نفسي لو لمستني بالطريقه دي 
عاصم. وانا عاوزك تموتي وبعدين بصلها وقالها اللي زيك اخرها معايا ليله وارملها شوية فلوس مش انتي اللي اديها اسمي واسم عيلتي وقام وسابها وراح البلكونه
نور. عيطت من كلامه وبعدين قالت ف نفسها بقا انا كدا يا عاصم بقا انا رخيصه ف نظرك قوي كدا
نور عصام. مالك يابت ما انتي اللي استفزتيه بكلامك عاوزاه يعمل ايه كان لازم يرد عليكي بطريقته 
نور. بردو مكنش يهني كدا
نور عصام. ليه انتي مباحلك تهنيه وهو لا 
نور. ااااااه وبعدين قامت ودخلت الحمام وفكرت ف تعبها وترجيعها وطلعت تاني واخدت اختبار حمل من شنطتها وعملته وبس شافته اتخضت وفرحت واحساس ملخبط مش عرفه تصرخ من فرحتها وتروح تقوله ولا تسكت وتكمل لعبتها معاه قعدت تعيط وبعدين قامت وخرجت لبست هدوم تانيه وسرحت شعرها والباب خبط
سنيه. ست نور ست نور
نور. فتحت وقالتلها نعم يا سنيه
سنيه. ست ثريا بتقولك يلا علشان تاكلو
نور. حاضر دقيقه ونازلين ودخلت عند عاصم واتنهدت وقالت يلا ماما بعتت علشان الاكل
عاصم. مردش عليها ولا حتي بصلها ومشي ودخل الحمام يغسل ايده وبعدين يغير وينزل بس خلص اتفاجئ بالاختار فتح عيونه واتنهد بصوت عالي وبعدين ابتسم وخرج لبس بنطلون بيتي وتيشرت ونزل من غير ما يكلمها وف نفسه قال الحمد لله اني ما عملت حاجه وانا متعصب اكيد كنت هأذيها هي والولد الحمد لله بقلم نور عصام
نور نزلت وراه 
ثريا. تعالو يا حبايبي وقعدو كلهم عالسفره
نور مش عرفه تاكل من ريحة الاكل
عاصم. ملاحظها
امه. كلي يابتي علشان اللي ف بطنك
نور. نعم اللي ف بطني
ثريا. وه يابتي انتي ناسيه انك حامل ولا ايه
نور بضربات قلب سريعه اتنهدت وحطت ايدها علي بطنها
عاصم. شافها وابتسم ابتسامه جانبيه وحاول يتلاشاها
نور. اخدت معلقه اكل ولسه هتحطها ف بوئها راحت سيباها وجريت عالحمام ترجع
ثريا. روح وراها وهاتها ياولدي لانها بتكون دايخه
عاصم. دلوقتي تيجي سنيه راحت معها
ثريا. وهي سنيه بردك زيك ياولدي
عاصم. قام لانه متاكد فعلا بحملها وخايف عليها راح عندها وقال سنيه معلش اعملي حاجه ل نور تشربها
سنيه. حاضر يا بيه
عاصم. راح ومسكها من ايدها لما لقاها دايخه وباين عليها التعب فعلا وبعدين قالها لو حابه نكشف تعالي نروح لدكتور
نور. من غير ما تبصله قالت لا انا كويسه وبكرا بكشف وانا بالمشفي زمايلي هناك
عاصم. اممم زمايلك ماشي وخدها خرج عند امه
ثريا. تعالي يابتي كملي واكلك
نور معلش يا ماما مش هقدر نفسي غمه عليا قوي
ثريا. لازم تيجي علي نفسك وتاكلي يا جلبي وبعدين قالت سنيه هاتي زيتون مخلل ل نور وقالتلها تعالي يلا يا نور كملي واكلك وكلي زيتون وهتبقي كويسه
نور. والله مليش نفس ولا طايقه ريحة الاكل اصلا
عاصم. نور اسمعي الكلام واهو سنيه جابتلك الزيتون وغمز بعينه وهمس جنب ودنها وقال ابني لازم يتغذي كويس فاهمه ولا اهمك بطريقتي
نور. بصتله والدموع ف عيونها
عاصم. ايه دا دا احنا لسه ف اول الحمل هنعيط كدا من اولها
نور. ماشي يا عاصم وراحت قعدت وكان معظم اكلها زيتون
وبعد انتهاء العشا
ثريا. قالت نور يا بتي تعالي عوزاكي
نور. نعم يا ماما
ثريا. والدتك اتصلت عليا من شويه وكانت
نور. بعصبيه قالت ماما لو سمحتي الموضوع دا اتكلمنا فيه قبل كدا وانا خلاص طلعتهم من حياتي 
ثريا. ليه اكده بس يابتي
نور. ليييه علشان هما السبب ف اللي انا فيه
ثريا. بزعل قالت بجا اكده يانور 
نور. انا مقصدش يا ماما بس 
ثريا. قاطعتها وقالت خلاص يا بتي علي راحتك
نور. قعدت جنبها وحضنتها وقالت علشان خاطري متزعليش مني والله انا تعبانه ومش متحمله وبعدين يعني انتي مش عرفه هما عملو فيا ايه
ثريا. عملو ايه يا بتي جوزوكي راجل ملو هدومه ومن عيله كبيره وكمان هو كبيرهم ومتعلم زين وبيحبك رغم انك دايما تنفري منيه لكن بيستحملك وكل دا وتجولي عملو فيكي ايه
نور. ماما انتي متعرفيش حاجه
ثريا. لاه عرفه كل حاجه زين وخابره كويس انتي عاوزه تجولي ايه بس اهو ف النهايه بجيتي حامل
نور. بتنهيده حاامل
ثريا. والحمل لساته جديد مش كيف ماولدي خبرني جبل سابق اوعي تكوني فاكراني صغيره عاد
نور بصتلها
ثريا. اعراض الحمل لساتها باينه عليكي لكن الاول كان عند بينك وبين ولدي وانا سكت وجولت ربنا يهديكم ويصلح حالكم بس اللي متوجعتوش منيكي يانور انك تكوني لساتك راكبه راسك ومعوزاش ولدي 
نور. عيطت
عاصم. كان ف مكتبه وسامع كلامهم واتفاجي بامه وكلامها
ثريا. انا هجولك كلمتين يابتي وده من محبتي ليكي وانتي خابره اني بعزك وبعتبرك بتي وبصتلها وقالت جوزك بيحبك وعاوزك ف حياته تكملو عيشتكم مع بعض وتربو ابنكم اللي جاي وبجولك اها ولدي عمره ما كان خاين ولا هو راجل يدوس علي كرامة مرته لان مرته كرامتها من كرامته واللي شوفتيه ف الشركه كان حركات بنات وانتي خبراها زين بقلم نور عصام هي بت عاديه وغلبانه وكانت عاوزه توجع ولدي ف شباكها بس بردك ولدي مش صغير ولدي راجل عارف ربنا كويس وعمره ما عمل حاجه حرام وبعدين ما هي كانت جدامه جبل سابق ليه متجوزهاش وهو جادر وواصل يعمل كل اللي هو عاوزه لكن اتجوزك انتي واني جولتلك جبل سابج حافظي علي جوزك ومتبعدهوش عنيكي بس انتي اللي معانده وياه وبجولك اها يانور لو انتي مش عاوزه ولدي جوليلي وانا اللي هطلقك منيه ومش هخليكي علي ذمته ساعه واحده بعد ما تقرري انك تسيبيه بس فكري الاول ف ولدك
نور. بتعيط وبعدين قالت انتي واقفه معاه علشان ابنك
ثريا. لاه انا كلامي معاكي علشان انتي بتي وبحبك 
نور ابنك بيعاملني اسوأ معامله ابنك بيعاملني كأني من بنات الليل ابنك داس علي كرامتي ومشاعري ولعب بعواطفي واستغل طعفي معاه ابنك وصلني لحالة جنون من عمايله فيا كل ما كنت انسي واحاول ابتدي معاه واحس بشئ من جوايا ناحيته يدوسني تحت رجليه ويستهين بمشاعري معاه ويهيني ف آنوثتي وف الاخر تقولي اني غلطانه انا مكنش مفررض اقولك كلامي دا بس زي ما انتي قولتي اني بنتك انا كمان اعتبرتك امي واكتر كمان واللي مستحيل اقوله لامي قولته لحضرتك متلومنيش يا ماما علي رد فعلي علي ابنك عاصم يستاهل كل اللي عملته فيه ولو اني معملتش فيه حاجه ولا عمري فكرت أذيه بس هو اللي نور عصام
ثريا. قاطعته وقالت نور اهدي العصبيه غلط عليكي يابتي
نور. بدموع قامت وقالت انا فعلا عاوزه اتطلق وسابتها وطلعت اوضتها 
ثريا. دموعها نزلت وحست بجرحها وقالت ربنا يهديكي يابتي
عاصم. خرج من مكتبه بعد ما سمع كل كلامهم وحس قد ايه هو ضغط علي نور واهانها وف نفسه قال حتي لما حبت تعصبني وتدايقني وتخليني افكر انها خانتني عملت اللي عملته معايا وابتسم وراح علي امه
امه. مش كفايه اكده ياولدي ولا ايه 
عاصم. قعد جنبها وقال كفايه ايه يا امي
ثريا. جرح واهانه لمرتك
عاصم. انا مستحيل اعمل فيها حاجه وانتي عرفه اني حبيتها
ثريا. اطلع راضيها ومتنزلش غير وانتو متصالحين وعايشين حياتكم زي اي اتنين بيحبو بعض ومستنين ابنهم اللي جاي
نور عصام. طيب والله انتي ست عسل ربنا يشفيكي
ثزيا. عاصم اعمل حسابك هننزل الصعيد علشان عمك زشاد كلمني علي جواز بته من ابن المهدي
عاصم. اييبه ازاي دا يحصل هو مش عارف اننا بينا مشاكل كتير بسبب التار زمان وكمان بنته لسه صغيره 
ثريا. اطلع لمرتك دلوج وبعدين نتحدت وياه وقالت وآاااه من التار اللي مش هنخلص منيه دا ربنا يعديها علي خير 
عاصم. اهدي يا اما وانا بس اشوف نور وننزل البلد
ثريا. اطلع ياولدي
عاصم. طلع وبس فتح باب الاوضه شاف .....
عاصم. طلع اوضته وبس دخل لقي نور بتلم هدومها راح عليها وقالها طيب كويس انك عرفه اننا هننزل الصعيد وهمس جنب ودنها وقال معلش ياروحي جهزي شنطتي معاكي
نور. بعدت عنه وقالت جهزها لنفسك
عاصم. ليه هو انتي مش مراتي ولا ايه
نور كنت
عاصم. نعم ودا من ايه يا نوري
نور. من الليله وخلاص من بكرا الصبح هرفع عليك قضيه طلاق واتمني تطلقني بهدوء
عاصم. طيب وابني حبيبي اللي ف بطنك هتعملي فيه ايه
نور اعتقد دلوقتي احنا لوحدنا ف بلاش اسلوبك دا انت عارف ومتاكد اني مش حامل ولا عمري هكون
عاصم. ليه مش متجوزه ولا ايه
نور. بصتله ورفعت حاجبها
عاصم. لا لا الحركه دي معناها كتير قوي وبعدين انا علي استعداد اتجوزك دلوقتي واثبتلك عكس نظرتك دي
نور. عاصم خلاص اللعبه خلصت وانا قررت اتطلق
عاصم. لما تولدي ابني الاول هاخده وطلقك انا مستحيل اعيش معاكي غصب عنك
نور بعصبيه قالت عااااصم فوق بقا ابن مين اللي انته بتتكلم عنه ما خلاص
عاصم. قرب منها وحط ايه علي بطنها وقال ابني دا يا حبيبتي ابننا ايه هو ابنك لوحدك ولا ايه
نور ف نفسها قالت هو اتجنن ولا ايه وبعدين قالت هو انته هتكدب الكدبه وتصدقها ولا ايه يا عاصم بيه
عاصم. بكل هدوء قالها انا بتكلم بجد وحقيقي عاوزه تطلقي هاتي ابني الاول عاوزه تتمحكي فيا بقا عيدي وزيدي بقا ف كلامك اللي ملوش لازمه دا
نور. ضغطت علي شفايفها وقالت وانا اجيبلك ابنك دا منين ان شاء الله هأجره يعني ولا اسرقه
عاصم. ولا دا ولا دا ابني عندك انا محبش غير اللي ملكي وبتاعي ومن صلبي
نور. استغفر الله العظيم
عاصم. ها قولتي ايه تجيبي ابني اطلقك غير كدا متحلميش اني اسيبك مش بعد دا كله واسيبك كدا بسهوله
نور. ما عادت فاهمه كلامه واحتارت وشكت فيه بس مش متأكده من حاجه وبعدين قالت طيب ابنك دا اجيبه منين دلوقتي ياريت تقولي علشان اخلص منك
عاصم. بمكر قالها عيب عليكي يانور دا انتي حتي دكتوره وعرفه العيال بيجو ازاي
نور. تصدق انك قليل الادب وانا اللي غلطانه اني واقفه اتكلم معاك ولعلمك بقا انا هتزفت اتطلق واعلي ما ف خيلك اركبه
عاصم. مال عليها وباسها جنب شفايفها وقال مش هتنازل ولا هبعد عنك غير لما تجيبي ابني منك ومش علشاني لا دا علشان التار ودا كان اتفاقي مع ابوكي واتفاق بين العيلتين لوقف بحر الدم وباسها مره تانيه جنب شفايفها وبعد عنها وقال ف نفسه كفايه عليها لعب باعصابها اكتر من كدا
نور. اخدت نفس وقالت اتفاق ماشي يا عاصم 
عاصم. يلا يا حبيبتي جهزي الشنط علشان هنسافر باذن الله الصبح بدري
نور. انا مش رايحه معاك ف اي حته
عاصم. ليه يا قمري انتي خلاص خلصتي امتحان وان كان عالمستشفي بس نخلص هناك نرجع وانا معنديش مانع انك تروحي انا بردو احب ان مراتي تكون دكتوره وناجحه بس اهم حاجه عندي تحافظي علي نفسك وعلي ابني حبيبي وسابها ودخل الحمام
نور اعصابها خلاص باظت من كلامه وتصرفه وقربه منها حست بتعب ودوخه راحت عالسرير ورمت نفسها عليه وعيطت حتي اغمي عليها بقلم نور عصام
عاصم. خرج لقاها نايمه راح عليها ومسح دموعها من علي خدها وقال نور نور اتعدلي نايمه كدا ليه
نور مش بترد
عاصم. نور نووور ايه هو انتي لحقتي تنامي
نور. ولا هنا
عاصم. نور نور ومسكها من ايدها ارتخت ف ايده اتخض وعرف انها مغمي عليها حاول يفوقها مفيش فايده عدلها واتصل بالدكتور وقال لامه
ثريا. طلعت وقالت هي ضعيفه ومش بتاكل ودا غلط عليها
عاصم. قلقان وقال هو الدكتور اتأخر كدا ليه وف لحظه سنيه خبطت ومعها الدكتور
ثريا. قالت ابعد يا عاصم ياولدي عنيها خلي الدكتور يشوفها
الدكتور اهدو يا جماعه وكشف عليها وطمنهم وقالهم هي بس دايخه زياده بسبب الحمل وكمان واضح انها مش بتاكل كويس ودا غلط لان الحمل لسه ف اوله ومحتاج عنايه واهتمام اكتر من كدا وبصلها وقال اعتقد انك دكتوره وفاهمه الحاجات دي ياريت تهتمي بصحتك شويه يادكتوره نور
روايات بقلم نور عصام
عاصم. شكره وخرج معاه
ثريا. حمدلله علي سلامتك يا بتي
نور. خايفه ومرعوبه من سكوت عاصم ونظرته ليها
ثريا. حبيبتي انا هنزل اخلي البت سنيه تعملك وكل
نور اومئت بعيونها
ثريا. طبطبت عليها ونزلت
نور قامت قعدت وحطت راسها بين رجليها وقالت يارب خليك معايا وعديها علي خير 
عاصم. دخل لقاها دافنه راسها بين رجليها طبعا فهم تفكيرها وعارف انها خايفه تواجهه راح عليها وشدها من شعرها وقالها عملتيها عملتيها يانور وخونتيني
نور. بدموع قالت ابدا يا عاصم انا مستحيل اعمل كدا
عاصم. خاينه انتي خاينه
نور الكلمه زلزلتها موتتها ف مكانها يالله قد ايه الكلمه صعبه وبصتله وقالت لا لا يا عاصم
عاصم. لا يا عاصم اومال ايه كلام الدكتور دا ايه وتعبك وترجيعك بقا كدا يا بنت السمنودي تخونيني نفذتي اللي ف دماغك وحطيتي شرفي وشرف عليتي ف الوحل
نور بدموع قالت عاصم انته مش فاهم حاجه
عاصم. مسكها اكتر من شعرها وقالها مش فاهم حاحه عوزاني افهم ايه بعد ما عرفت انك حامل وانا ملمستكيش عوزاني اعمل ايييييه بعد خيانتك ليا وجرحك لكرامتي انتقمتي يانور انتقمتي ماشي وربي لخليكي تتمني الموت ورماها عالسرير بس براحه
نور. قامت وقالت عاصم اسمعني
عاصم. انتي واحده خاينه خاينه اوعي تتكلمي معايا انا بأرف حتي ابصلك خاينه خاينه
نور. دموعها مش بتوقف وقالت لا لا كله الا الكلمه دي ارجوك يا عاصم متقولهاش تاني انا عندي اموت ولا اني اسمعها
عاصم. هو انتي هتسمعيها مني انا بس دا انتي هتسمعيها من الدنيا بحالها ومش انتي بس لااا وكمان ابنك ابنك ابن الل
نور حطت ايدها علي بوئه وقالت لا لا اوعي تقولها
عاصم. ليه مش هي دي الحقيقه وبعدين قالها بس انا عارف مين ابوه وهقتله قدام عينك وبعدين اقتلك قدام اهلك وشرفي وسمعتي اللي نزلتيهم ف الوحل همحي بيهم عليتك كلها وخليهم يشوفوكي ويشوفو خيانتك وشرفهم اللي مرمتيه ف الوحل هخليهم يتمونو يموتو نفسهم علشان فضيحتهم وسمعتهم رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام وبصلها بقوه وقالها كنتي عاوزه تفضحيني انا بس للاسف فضحتي اهلك قبلي وقبلهم نفسك وسمعتك بس انتي متستهليش لانك خاينه ودا اخرك
نور. عاصم اسمعني ارجوك
عاصم. بصلها وقالها مين ابوه يوسف ولا ياسر ولا ميييين
نور. بضعف ودموع قالت انته ابوه
عاصم. اخرصيييي انا ملمستكيش وانتي عرفه
نور. والله انته ابوه
عاصم. تمام مادام مش راضيه تقولي مين انا بقا هقتلهم الاتنين وبعدين اشوف هعمل معاكي ايه وفتح فونه وعمل انو بيكلم حد وقال الدكتور يوسف والدكتور ياسر اللي بيشتغلو ف مستشفي ..... عاوزهم عندي بالمخرن وكمان عاوزكم تتوصو بيهم قوي مش عاوز حته سليمه ف جسمهم وانا هنزل البلد يومين وعاوز ارجع الاقيهم معادوش نافعين نفسهم تاني وانا بقا اللي هكمل عليهم بس عاوزك تتفنن بتعذيبهم فاااهم وقفل
نور. صرخت 
عاصم. ايه خايفه علي حبيب القلب 
نور. ارجوك يا عاصم بلاش تأزيهم هما مظلومين
عاصم. مظلومييين خونتيني معاهم علشان تنتقمي مني علي حاجه معملتهاش وتقولي مظلومين
نور. انهارت واغمي عليها تاني
عاصم. شالها وحطها عالسرير وقال كان لازم اعمل كدا علشان تفوقي من عنادك وتعرفي ان كلامك عن انك تخونيني اكبر غلطه ف حياتك وتعرفي ان كلمه خيانه مش سهله زي ما انتي متخيله دي كلمة تهد جبال وبعدين مال عليها وباسها وحاول يفوقها وبس لقاها ابتدت تقوق بعد عنها
نور عصام. يخربيتك يا عاصم البت هتموت
عاصم. لوسمحتي يا استاده نور سبيني اتصرف معها بطريقتي دي جننتني بكلامها وحرقة دمي بغيرتي عليها وهي بتكلم الزفت اللي اسمه يوسف قدامي انا صحيح كتت بحاول اتمالك اعصابي معها بس كنت بموت من الغيره
نور عصام. انا هعديها بس علشان عرفه انك راجل صعيدي وعصبي اكتر من الازم بس خف عليها شويه 
عاصم. لا انا لسه هموتها بنار الغيره زي ما عملت فيا واحرق قلبها وهي فاهمه انا خاينه
نور عصام. عاااصم لو نور جرالها حاجه انا مش هسيبك وانت عرفني متخلنيش اقلب عليك قولت خف عليها 
عاصم. اتنهد وقال خلاص علشان خاطرك بس يا استاذه نور بس سبيني الاعبها شويه وصدقيني انا بردو خايف عليها
نور. ماااشي انا هسكت بس علشان عرفه انك بتحبها وغرقان ف حبها وعرفه كمان انك خايف عليها وعلي ابنك
عاصم. تسلميلي يا قلبي
نور عصام. اتلم يالا احسنلك
عاصم. احم اسف انا قولتها بس علي سبيل الاخوه
نور عصام.  خلاص هعديها يلا بقا روح لمراتك 😂😛
عاصم. بص لنور وهي بتفوق وقالها انا نازل اشوف امي مش طايق ابص ف وشك
نور. عيطت وطبعا ماردت وبعدين قالت ف نفسها ياربي انا ايه اللي عملته ف نفسي دا كنت فاكره الموضوع سهل بس طلع اصعب بكتير ولا كلمة خاينه ودموعها نزلت وقالت لازم عاصم يفهم اني مستحيل اخونه ومستحيل انا اعمل كدا ابدا لا اخلاقي ولا اتربيتي يسمحولي بكدا وبعدين قالت ياربي وكمان الاتنين اللي ناوي علي موتهم دول ذنبهم يه يعني انا مأذيتش نفسي بس لا كمان أذيت ناس تانيه ملهاش ذنب يارب سامحني ودموعها بتنزل منها وقالت يارب ساعدني وقويني اتكلم معاه ويسمعني
عاصم. نزل وقعد مع امه بس قلقان علي نور وخايف عليها وعلي ابنهم
ثريا. مالك ياولدي
عاصم. عيونه اتملت دموع
امه. شدته عليها واخدته ف حضنها وقالت اهدي ياولدي اهدي كل شئ هيكون بخير مرتك بتحبك بس عنيده شويه
عاصم. اااااه اااااه يا امي هموت قلبي حاسس انو هيتفرتك
امه. سلامة جلبك ياولدي والله نور بت حلال وبتحبك بس انت اهدي عليها شويه وغير معاملتك ليها
عاصم. ف نفسه يا الله ساعدني وهديني
امه. ربنا يسعد جلبك ياولدي ويفرحك بولدك
عاصم. امين يارب
امه. مرت عمك كلمتني وبتسئل ميته هنرجع
عاصم. بكرا باذن الله
امه. طيب ونور ياولدي
عاصم. انا هحجز ف طياره علشان الطريق طويل بالعربيه وهي اكيد هتتعب
امه. زين ياولدي وطبطبت عليه وبعد شويه 
عاصم. قال قومي يا حبيبتي ارتاحي علشان السفر بكرا
امه. طيب البت سنيه بتعمل وكل شوفها اكده خلصت ولا لسه علشان تاخده وتاكل نور متسيبهاش تنام من غير وكل
عاصم. حاضر وقام فعلا واخد الاكل وطلع ل نور 
نور. كانت نايمه عالسرير صاحيه وعيونها مليانه دموع
عاصم. قرب منها وقالها اتفضلي كلي
نور بصتله
عاصم. دا مش علشانك لا دا بس علشان اعرف انتقم منك انا مش عاوزك تموتي دلوقتي انا لسه هنتقم واتلذذ بانتقامي منك ومن عيلتك كلها بقلم نور عصام
نور. بتحاول تتكلم بس مش قادره
عاصم. قرب منها وقعد وحط صنية الاكل علي رجله وقالها متتكلميش انا عاوزك بس تاكلي وبدا ياكلها بايده
نور بتبعد
عاصم. بصلها وقال كلي ومتخرجيش الوحش اللي جوايا انا ماسك نفسي عنك بالعافيه وحط الاكل ف بوئها
نور خافت منه ومن كلامه وبعد شويه قالت بصوت مبحوح خلاص شبعت ورجعت ورا
عاصم. اشربي اللبن دا كمان
نور لا مش بحبه
عاصم. انا مش باخد رأيك وعطاها الكوبايه
نور. اخدتها وبتشرب منها بالعافيه منعا للخناق معاه وبعد لحظات قالت خلاص مش قاده وحطتها
عاصم. شال الصنيه وحطها عالتربيزه
نور قالت عاااصم مم ممكن نتكلم شويه
عاصم. مفيش بينا كلام واكتمي بقا مش عاوز اسمع صوتك بدل ما اموتك ابعدي عني وعن شري الساعه دي
نور. خلاص ما عادت قادره تتحمل اكتر من كدا انو يتهمها بالخيانه قامت وقالت انا مستحيل اتحمل نظرتك دي ليا وتتهمني اني خاينه وراحت عالبلكونه وبتحاول ترمي نفسها
عاصم. مسكها وقالها لو كنتي فاكره جنانك دا هيشفعلك عندي تبقي غلطانه وبعدين لو عاوزه تموتي نفسك موتيها بعيد عني فاهمه واخدها دخلها جوا الاوضه
نور بصتله وعيونها كلها كسره وقالت والله العظيم مظلومه
عاصم. انتي خاينه عرفه يعني ايه خاينه
نور رمت نفسها ف حضنه وبدموع وشهقات قالت انا انا انا بحبك ومقدرش اعمل كدا فيك ولا حتي ف نفسي بس
عاصم فرح بكلمة بحبك بس قاطعها وقال مش عاوز اسمع منك ولا كلمه فاهمه
نور. بتتشبث ف هدومه ومش بتخرج من حضنه
عاصم. اشفق عليها وطبعا قرحان بتقربها منه كدا حط ايده عليها وضمها لحضنه وطبطب عليها وبعد لحظات فاق لنفسه وبعدها عنه وقالها لازم ننام علشان عندنا سفر بدري
نور. بصتله وعيونها كلها ترجي
عاصم. اتجاهل نظرتها ليه وراح عالسرير ونام
نور. راحت هي كمان ونامت
عاصم. بعد شويه اخدها ف حضنه ونام ف ثبات عميق
واشرقت الشمس بنور ربها
نور صحيت لقت نفسها ف حضن عاصم بصتله وحطت ايدها علي وشه وقالت والله حبيتك مش عرفه ازاي بس حبيتك قوي لدرجه اني مقدرش اعيش من غيرك وبس محتاجه منك فرصه فرصه واحده تسمعني فيها علشان نقدر نكمل باقي حياتنا مع بعض ونربي ابننا ف حضننا وحركت ايدها علي وشه ولمست شفايفه وقالت والله مظلومه يا عاصم ومالت عليه وباسته من شفايفه بوسه سريعه وقامت راحت الحمام
عاصم. فتح عيونه وقال عارف يا قلب عاصم انك بريئه وعارف كمان انك حبتيني وابتسم وافتكرها لما بيكونو مع بعض وهي فاكره انو واخد حبوب ومش داري وقال مستحيل اللي حسيته منك ومعاكي ميكنش من قلب ميت بالحب لحبيبه وانا كمان بحبك يا قلب عاصم وقام قعد عالسر علي ما طلعت
نور. خرجت وراحت عليه وقالت صباح الخير
عاصم. ببرود قالها صباح النور اجهزي علشان ننزل ونمشي علطول معتش وقت
نور حاضر وفعلا لبست
عاصم. خرج وقالها ايه اللي انتي لبساه دا
نور. ماله ماهو بنطلون وتيشرت كويسين اهو
عاصم. لا البنطلون ضيق البسي فستان احسن علشان البيبي
نور. اتفاجئت بتصرفه وبعدين قالت الفساتين قصيره ومش بتعجبك خليني كدا
عاصم. راح ووقف قدامها وبصلها بنظره كلها حب وقالها غيري ف خلال دقيقه وسابها ودخل يلبس
نور. اتنهدت وراحت لبست فستان كان نازل بعد الركبه وحزام من النصف ولبست جذمه كعب عالي
عاصم. شافها قالها البسي حاجه غير الجذمه دي علشان متتعبكيش الكعب عالي جدا
نور. بصتله وهتتجنن من كلامه معها 
عاصم. فهم نظرتها رد وقالها دا علشان امي متلاحظ انك مش مهتمه بنفسك طبعا ماهي فاكره انك حامل بابن ابنها
نور. عيونها اتملت دموع وراحت لبست كوتش ونزلت من غير ما تبصله 
عاصم. نزل وراها
ثريا. بس نزلو قالت عامله ايه يابتي
نور. الحمد لله ياماما
ثريا. قربت منها ومسكت ايدها وباستها
عاصم. بصلهم وقال يلا وخرجو
وبعد فتره وصلو الصعيد وراحو بيتهم
هنيه. بنحاول تكون مبسوطه بوجود نور قالت نورتو الدار
عاصم. سلم علي عمه وولاد عمه
ثريا. بصت ل نور وقالت الدار منورها بصحابها وهتنور اكتر لما صاحبها الصغير يشرف الدنيا
هنيه. لطمت علي صدرها وشهقت لانها فهمت كلام ثريا
نور. وحماتها. اتخضو من تصرفها
ثريا. قالت وه مالك يا هنيه
هنيه. دارت نفسها وقالت مفيش يا ام عاصم يلا الوكل جاهز
ثريا. مالت علي نور وقالت اوعي تاكلي حاجه غير اللي احنا هناكل منيه ولو عوزتي حاجه جوليلي فاهمه او اعمليها لنفسك فاهمع يا بتي
نور حاضر يا ماما
عاصم. نور تعالي غيري علي ما الاكل يجهز 
امه. بهمس ليه قالت خلي بالك منيها ياولدي واوعي تاخد حاجه من يد مرت عمك وخصوصا لو كانت ل نور
عاصم. فهم امه وقالها حاضر وباس راسها وطلعو
نور. بس دخلت الاوضه قعدت عالسرير وكانت دايخه
غاصم. بصلها وقال انتي تعبانه
نور. ف نفسها قالت خايفه اقوله اني دابخه ودا بسبب الحمل طبعا هو فاهم انو مش ابنه بقلم نور عصام
عاصم. نووور مالك سرحانه ف ايه
نور. انتبهت له وقالت ولا حاجه هروح الحمام وقامت حست بدوخه رجعت تاني
عاصم مسك ايدها وقالها اطلبلك دكتور 
نور بصت لايده الي مسكاها وقالت ش ش شكرا
عاصم. عارف انك دكتوره بس انتي لسه صغيره
نور. انا كويسه دا دا دا
عاصم. انتي لسه هتهتهي
نور. اصل يعني دا دا من ااا
عاصم. فهم تفكيرها وقالها من الحمل صح
نور. دموعها نزلت
عاصم. اتنهد وقالها قومي غيري هدومك وانا هنزل اجيبلك الاكل هنا ونامي شويه
نور عاصم اناا
عاصم. مش علشانك
نور. قاطعته وقالت والله مظلومه
عاصم. بغضب منها قالها كان لازم اموتك انتي واللي ف بطنك بس لازم استحملك انتي وهو معاكي وبصلها وقال هو صحيح ملوش ذنب كل ذنبه ان امه خاينه
 نور. بدموع قالت عاصم ارجوك انت كدا بتوجعني قوي وبتجرجني بكلامك دا وانا مستهلش منك كدا
عاصم. بجرحك وبوجعك دا انا المفروض اقطع من جتتك حتت المفروض اموتك ابشع موته ولا حتي ادفنك حيه
نور. حطت ايدها علي عيونها ودموعها نزلت اكتر
عاصم. سبها وراح الحمام وغير هدومه وبعد شويه خرج وقالها انا هنزل اجيبلك اكل وبصلها بنظره غير مفهومه ومشي
نور. ياتري نظرتك دي ايه يا عاصم لوم وعتاب علي كلامي معاك قبل كدا ولا بتفكر ف انتقامك مني اااااه وآه من التار واللي جرالي منه
عاصم. بعد شويه طلع ومعه اكل ليه ول نور دخل لقاها نايمه عالسرير ودموعها علي خدها بصلها وف نفسه قال كان المفروض نفرح مع بعض بابننا دلوقتي بس اعمل ايه كلامك جنني وخرج عصبيتي اللي مستحيل كانت تخرج ليكي
نور. حست بخياله قدامها فتحت عيونها وبصتله وقامت قعدت ولسه هتتكلم
عاصم. يلا علشان ناكل
نور. عاصم طلقني
عاصم. بصلها وبدون تردد قال .
نور. عاصم طلقني
عاصم. بصلها وقال بسهوله كدا
نور. ارجوك يا عاصم لازم نبعد عن بعد وكمان متاذيش يوسف ولا ياسر هما مظلومين بلاش تعمل حاجه تندم عليها بعدين
عاصم. خايفه عليهم
نور. عاااصم والله العظيم انا مظلومه وبريئه
عاصم. واللي ف بطنك ياست هانم
نور. ابنك يا عاصم ولو مش مصدقني اعمل تحليل
عاصم. ههههه لا انا مصدقك يا قلب عاصم
نور. بصتله وعرفه انه بيتكلم بسخريه
عاصم. قالها اصدقك ازاي وانا ملمستكيش حد قالك اني اهبل وبيضحك عليا بسهوله لااا فوقي كدا واعرفي انك بتكلمي عاصم الزيني اللي يتهزه اجدع شنب 
نور. طيب ممكن تسمعني
عاصم. اسمعك بعد ما انتقمتي وخونتيني انتقمتي لكرامتك فاكره كلامك اللي قولتيه جرحتيني وكسرتيني وظلمتيني وحطيتي راسي ف الوحل مش دا كان كلامك
نور يا عاصم اسمعني ارجوك
عاصم. مسمعش صوتك تاني فاهمه
نور. بقهر قالت طيب مادام انتي مش مصدقني ولا حتي عاوز تسمع كلامي يبقي خليني امشي
عاصم. بضغط عليها قال عاوزه تروحيله
نور. عيطت ودموعها معدتش قادره تسيطر عليها
عاصم. خافي علي نفسك واتقي شري وبلاش تعصبيني وتقولي كلام يخرجني عن شعوري لان طلاق مش هيحصل غير بمزاجي فاهمه ياريت بقا تهتمي بنفسك علشان صحتك والبيبي 
نور. ماردت
عاصم. يلا كلي
نور. بشهقات ودموع قالت مليش نفس
عاصم. نووور كلي من سكات
روايات بقلم نور عصام 
وبعد يومين
امل. دخلت وقالت نور ممكن اتكلم معاكي شويه
ثريا. تعالي يابت يا امل اقعدي
نور. اتفضلي يا اموله
امل. ابتسمت وقالت بدايه حلوه وراحت قعدت جنبها وقالت اسفه علي اللي حصل مني قبل كدا والله غصب عني اناا
نور. قاطعتها وقالت حصل خير
امل. انا اخت عاصم ف الرضاعه وابتسمت وقالا بس اهو اتجوز قبلي وانا اللي بورت
نور. ببتسامه قالت مين قال كدا دا انتي قمر
امل. تسلميلي وباستها من خدها وقالت انا حابه تكوني معايا بكرا ف فرحي
نور. بصت ل حماتها
ثريا. ابتسمت وقالت ومالو انتو اخوات وبس عاصم يجي بجوله وهو اكيد مش هيرفض
امل. وهو ممكن يرفض اياك
عاصم. دخل وسمعها وقال ومرفضش ليه يام لسان طويل
امل. عاصم
عاصم. ايوا ياختي
امل. بحب اخوي قالت علشان خاطري يا عاصم خلي نور تيجي معايا بكرا انا عوزاها كل اليوم معايا
عاصم. بص ل نور لقاها صحيح قاعده معاهم بس الحزن ماليها حب يخليها تغير جو شويه قال ومالو بقلم نور عصام
امل. قالت يا حبيبي يا عاصم وقامت باسته من خده
نور بصتلهم وزعلت
عاصم. اخد باله من تغيرها راح عليها وباسها من خدها وقال نوري حبيبتي عامله ايه
نور. بصتله ومش عرفه تتكلم
امل. احم احم نحن هنا
عاصم. وانتو هنا بتعملو ايه يا بايخه متغورو
امل وثريا. هههههه هههههه
عاصم. اخد نور وقال عن اذنكم هطلع شويه
ثريا. خد راحتك يا ولدي
امل. طيب خلي نور معايا شويه
عاصم. غوري يابت ومسك نور من ايدها وطلعو
نور. دخلت الاوضه وبصتله ولسه هتتكلم
عاصم. قالها عامله ايه يانور والبيبي
نور. بتنهيده قالت الحمد لله
عاصم. ضمها لصدره وقالها حابه تروحي مع امل
نور. وهي جوا حضنه قالت مفيش داعي
عاصم. ليه حبيبتي روحي غيري جو بس خلي بالك من نفسك
نور. ف نفسها مستغربه تصرفاته
عاصم. سابها ودخل الحمام يغير هدومه
وتاني يوم جاء موعد الزفاف
نور. مع امل والبنات
عاصم. برا مع الرجال وباقي العيله والمدعوين
امل. والبنات بيرقصو وامل راحت علي نور وقالت نور تعالي ارقصي معايا
نور قالت مش بعرف
امل. ياستي يعني هو انا اللي بيعرف ارقصي وخلاص وشدتها غصب عنها
نور. حاولت تنسي شويه وجعها ورقصت مع امل
لارا. بنت عم عاصم وبنت هنيه صورت نور وبعتتها ل عاصم
عاصم. شافها بصلها وبص لحركاتها وابتسم وبعدين رن عليها
نور. راحت وفتحت فونها وقالت الوو
عاصم. مش كفايه رقص بقا علشان البيبي
نور استغربت وقالت رقص
عاصم. نور. اقعدي مكانك وحافظي علي نفسك
نور. بفرحه انو خايف عليها قالت حاضر
عاصم. هتوحشيني
نور. ماردت وقفلت
وبعد انتهاء الفرح
ثريا اخدت نور ورجعو بيتهم
عاصم. دخل وبصلها
ثريا. مالك ياولدي
عاصم. ولا حاجه يا امه هطلع انام علشان عندي شغل بدري
ثريا. ومالو ياولدي،وانتي يانور يلا يا بتي مع جوزك
نور. حاضر يا ماما تصبحي علي خير وطلعت وبس دخلت
عاصم. قرب منها وقالها ف واحده حامل وزي القمر كدا ترقص
نور. بتتنفس بصوت عالي
عاصم. شدها لحضنه اكتر وقالها لو اتقررت تاني هعاقبك
نور. بصتله وف نفسها هيعاقبني ازاي دا 
عاصم. فهم تفكيرها وقالها جايز يكون عقاب بالنسبالك اما بالنسبه ليا فهيكون عقاب ممتع جدا وسابها ف حيرتها
وتاني يوم
نور. اتصلت علي غاده وكانت حابه تسئلها علي د يوسف وياسر بس خافت ف اخر لحظه انو عاصم يكون مراقبها وبعدين ف نفسها قالت عاصم مستحيل ياذيهم واتكلمت مع غاده شويه وقالتلها انها ف الصعيد وهتقعد فتره
غاده. هتوحشيني يا قلبي 
وبعد مرور اسبوع
احمد. اتصل علي نور 
نور. رفضت المكالمه اكتر من مره
احمد. اتصل تاني
نور. فتحت وقالت خير يا بشمهندس
احمد. حبيبتي ازيك وحشتيني
نور. وبعدين
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
احمد. نور ارجوكي كفايه بقا احنا هنتجنن عليكي ماما وبابا نفسهم يشوفوكو وكل ما يحاولو انتي ترفضي
نور. انا معنديش اهل تمام كدا يا بشمهندس
احمد. حبيبتي علشان خاطري انا سامحي
نور. بانهيار وخصوصا ان حالتها لاتسمح بحد يحملها اكتر من طاقتها صرخت ف اخوها وقالت انتو السبب ف اللي انا فيه انتو اللي ظلمتوني ورمتوني وانا نسيتكم ومعتش عوزاكم ابعدو عني بقا وسبوني ف حالي
احمد. زعل علي اخته وحاول يهديها وبعدين قالها قلب اخوكي
نور. احمد اقفل لاني مش عاوزه اكلمك وياريت متتصلش عليا تاني ولا حد من عندك ولو حد فكر يجيني صدقني انا هحرجه ف بلاش احرج لاي حد 
احمد. طيب اهدي حبيبتي انا عاوز اقولك ان فرحي بعد اسبوع
نور. الف مبروك يا بشمهندس
احمد. ايه يانور مش هتيجي فرح اخوكي
نور. لأ يا احمد وياريت متكلمنيش تاني عيش حياتك زي منا عايشه حياتي ومبسوطه من غيركم
احمد. اتنهد وقال بقا كدا يا نور 
نور. مش بترد
احمد. طيب علشان غاده صاحبتك مش هتيجي
نور. مع السلامه يا بشمهندس وقفلت وعيطت وقالت آه من الثار ودموعها نزلت وقالت كل اللي انا فيه دا بسبب التار ااااه
احمد. طبعا كان بيتكلم قدام امه وابوه وسمعو نور وكلامها وزعلو عليها كتير وغاده كانت موجوده معهم 
ساميه. بزعل قالت ربنا يهديكي يابنتي 
عامر. اتنهد بحزن وقال امين يارب
احمد. انا مش هعمل فرح كدا كدا احنا هنسافر نكتب الكتاب ونطلع عالمطار علطول انا مش هاين عليا اعمل فرحي واختي مش جنبي وكمان زعلانه
غاده. وانا موافقه 
وبعد يومين
غاده. بعتت صور ليها هي واحمد بفستان الفرح بعد كتب الكتاب اتصلت علي نور وهي بالمطار 
نور. فتحت عليها وباركتلها بعد ما شافت الصوره 
غاده. نور. احنا مسافرين ومش هنرجع الا بعد سبع سنين لان العقد بتاع احمد هينتهي بعد المده دي 
نور. بحزن قالت تروحو وترجعو بالف سلامه
غاده. طيب مش عاوزه تسلمي علي احمد
نور ماردت
غاده. قالت احمد اهو وعطته الفون
احمد. حبيبتي خلي بالك علي نفسك وانا دايما هكلمك
نور. توصل بالف سلامه وقفلت
وبعد مرور شهر
ثريا. نور بكرا فرح لارا بنت عمك حاولي يابتي تبعدي عن هنيه انا شايفه انها دايما بتحاول تجر شكلك علشان تتخانق وياكي
نور. ازاي بس يا ماما لارا تتحوز دي بنت عمرها 15 سنه
ثريا. انا تعبت من الكلام مع امها وابوها وكمان عاصم وهما مصممين ف احنا ملناش صالح يابتي
نور. البنت صغيره يا ماما
هنيه. سمعتهم وردت وقالت ملكيش صالح دي بتي واني حره
نور. بصتلها وقالت بنتك دي طفله ازاي توافقي تجوزيها
هنيه. جولتلك ملكيش صالح ابوها موافج واني وكمان بتي
نور. هي بنتك دي عرفه حاجه دي عيله
هنيه. احنا عندينا البت تتجوز صغيره وبصتلها وقالت مش لما تبور احنا عويدنا نستر بينتا مش بقلم نور عصام
نور قاطعها وقالت بكرا تندمي علي كلامك دا معايا
ثريا. بصت ل نور وقالت خلاص يابتي
هنيه. بصتلها بارف ومشيت
نور. انا عاوزه افهم هي وعمي رشاد مصممين ليه عالجوازه دي 
ثريا. دا تار قديم يابتي
نور. آآآآإه من التار هو احنا مش هنخلص منه بقا 
ثريا. ربنا يعديها علي خير يابتي
نور. طيب ليه مش بيقولو للعريس واهله يستنو شويه علي ما لارا تكبر كام سنه كدا
عاصم. اتحدت مع عمه وقاله اكده بس هو صمم وعاصم لانه مش موافق اصلا عالجواز قاله اللي تشوفه يا عمي بس انا مش مسؤل عن اي حاجه تحصل بيناتكم بعد اكده
نور. بس عاصم يقدر يمنع الجوازه دي 
ثريا. لسه هترد
هنيه. قالت بلاش تلعبي ف عجل عاصم يا ضكتوره احنا موافجين وانتهي الكلام وقعدت جنبها وقالت انا عملتلك بيدي كوباية لبن علشان تهدي اعصابك وتغذيكي
ثريا. بصت ل نور انها ما تشربها
نور. فهمت حماتها
هنيه. ف نفسها قالت لازم اخلص منيكي ومن اللي ف بطنك علشان لو اللي ف بطنك ده جه عالدنيا هيكوش علي كل حاجه واحنا هنطلع من المولد بلا حمص
ثريا. نور جومي يابتي هاتي الدوا بتاعي من جوا
نور. حاضر يا ماما
هنيه. اشربي انتي اللبن يابتي واستريحي انتي حامل وانا هجوم اجيب ل ام عاصم اللي عوزاه وقامت فعلا
ثريا. قالت ل نور جومي دخلي اللبن دا جوا واوعاكي تشربيه
نور. قامت فعلا بس اتكعبلت ف الكرسي ووقع اللبن
ثريا. وه وه وراحت عليها وقالت معلش يابتي حوصل خير
نور. اتكعبلت غصب عني
ثريا. بت يا صابحه تعالي امسحي الارض
نور. انا همسحه خليها تشوف شغلها ودخلت تجيب الشرشوبه وتمسح وبس خرجت لقت القطه بتشرب اللبن من الارض
عاصم وعمه رشاد.  دخلو مع بعض
ثريا. تعالي يا بتي القطه بتشرب اللبن من الارض
عاصم. السلام عليكم 
نور وامه ردو السلام
عاصم. قال ايه دا 
نور وامه وعمه بصو لقو القطه بتلف حول نفسها وبعدين طلعت دم من بوئها وماتت
نور وحماتها.  شهقو
ثريا. اخدت نور ف حضنها وطبطبت عليها
نور. كانت بترتعش من المنظر واتخليت انها كانت هتبقي كدا
هنيه. بخوف قالت اييه ده هي القطه مالها وبعدين قالت شكلها واكله حاجه برا بت يا صابحه انتي يابت
صابحه. نعم ياست هنيه
هنيه. تعالي شيلي القطه دي من اهنيه ونضفي الارض
صابحه. حاضر يا ستي وفعلا نضفت المكان
نور بترتعش لسه وبتعيط
عاصم. راح عليها وقال مالك يانور كل دا علشان شوفتي قطه ماتت قدامك ومستغرب امه وهي ماسكه نور بقوه
رشاد. جلبها خفيف جوي
هنيه. خايفه يتكلمو وبتبصلهم
ثريا. بصتلها بقوه وهنيه فهمت نظرتها بس ما اتكلمت 
عاصم. خلاص يا جماعه حصل خير
ثريا. عاصم خد مرتك واطلع ياولدي واني بس الوكل يجهز ببعته مع صابحه عنديكم فوق
عاصم. بص لامه وحس انو ف حاجه وبعدين مسك نور من ايدها وطلعو اوضتهم
نور. دخلت الاوضه اخدت نفس بصوت عالي وراحت عالسرير ورمت نفسها عليه وهي مرعوبه وخايفه
عاصم. راح عليها وقال مالك يانور ف ايه
نور. برعشه قالت ممممفيش
عاصم. بعصبيه قالها مفيش ازاي هو انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي ليه كل دا 
نور. بخوف من صوته العالي قالت القطه اللبن
عاصم. قطة ايه ولبن ايه انطقي
نور. القطه شربت اللبن بتاعي
عاصم. ايييييه وابتدي يفهم كلامها وحالتها
نور. بدموع قالت كان زماني انا اللي موت دلوقتي انا كنت هموت وانا وابني وعيطت بصوت عالي
عاصم. حضنها وقالها اهدي مين عملك اللبن دا
نور. سكتت وماردت
عاصم. نور انطقي وقولي مين اللي عملك اللبن
نور. خلاص انا مشربتش
علاصم. بعدها عن حضنه وبصلها وقال ميين يانوووور قولي احسنلك 
نور. ااانا اللي عملته
عاصم. فهم انها مش عاوزاه يعمل مشاكل بسببها قالها تمام انا بقا هعرف بنفسي وههد الدنيا علي دماغ اللي عمل كدا
نور. لا لا ارجوك انا الحمد لله كويسه 
عاصم. بغضب وعصبيه قالها كنتي هتموتي وتقولي كويسه وبعدين الموضوع دا ذاد عن حده وانا لازم انهيه بقا 
نور. مسكته من ايده وقالت اهدي وحبت تخليه يسكت قالت انت يعني خايف عليا ليه ولا علي اللي ف بطني ما نموت ولا نروح ف داهيه كمان
عاصم. نووووووور
نور. ف نفسها قالت ياربي هو انا بهديه ولا بعصبه اكتر 
عاصم. خرج من الاوضه
نور. يامصبتي دي المره الجايه هتقتلني بطلقه وتخلص مني وخصوصا بعد اللي عاصم هيعمله ربنا يستر
عاصم. نزل عند امه وقالها ايه اللي حصل يا اما
ثريا.  اهدي ياولدي وبعد الفرح ما يخلص خد مرتك وادلي علي مصر نور ملهاش قعاد اهنه تاني والله اني لو ما عامله علي الناس والكل اللي هيسئلو عليك ف الفرح كنت جولتلك امشي دلوج رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
عاصم. اتنهد بصوت عالي وقال طيب بس فهمتي
امه. مرت عمك هي السبب ف موت القطه واللبن هي اللي عملته لمرتك وكان بدها تخلص منيها او بمعني اصح تخلص من ولدك اللي هيحرمها من كل الخير اللي عايشه فيه 
عاصم. لدرجه دي هو انا مقصر معهم ف حاجه 
امه. اهدي ياولدي هي عرفه ان خيرك كلاته هيروح لولدك من بعدك وهي طول عمرها طماعه وعاوزه كل حاجه ليها ولولادها
عاصم. دا  تعبي وورثي من ابوي وانتي خابره والكل كمان وبعدين مش كتر خيري اني قويتهم ف بيتي بعد ما خلت عمي باع كل شئ يملكه بقلم نور عصام مش هي اللي خدته وقالت تروح تعيش برا الصعيد وبعد ما خلصت علي قرش معاه رجعت تاني عاوزه مني ايه بعد كل اللي عملته معاهم
امه. اهدي ياولدي انت مغلطتش دا عمك وولاده وملهومش غيرك علشان خاطر ابوك ياولدي وكمان علشان انت عاصم الزيني اللي ميجبلش علي نفسه ولا عمه يجعد بلا مقوي انته عملت الصوح ياولدي اما مرته انا ليا حديت معها اني مش،هعدي اللي عملته ده بسهوله اني دلوج كل اللي خايفه عليه مرتك
عاصم. وربي لاندمها علي عملته دي
امه. اسمعني ياولدي فرح بت عمك بعد يومين وخلاص هي هتتلهي ف الفرح وبتها وكمان اكيد هي دلوج خايفه لان عملتها اتكشفت ومش هتعمل حاجه تاني ف اهدي علشان لارا واهل جوزها معيزينش فضايح جدامهم
عاصم. يعني اسيبها تموت مراتي واقعد اتفرج
امه. لاه مش هتتفرج اني بس عوزاك تهدي شويه وانته ومرتك متكلوش الا من يدي بس واني اليومين دول هعملكم كل حاحه بنفسي وهحاول ابعد نور عنيها خالص
عاصم. علي اخره 
امه. حسه بيه قالت علشان خاطري ياولدي وطبطبت عليه وقالت تاني علشان خاطري ياولدي
عاصم. اتنهد وقال حاضر يا اما 
وبعد يومين
نور بتحاول قدر الامكان تبعد عن هنيه 
وحل المساء علي الجميع وجاء موعد الزفاف
ثريا ومعها نور قاعده جنبها بيتفرجو علي الفرح والعروس 
وبعد شويه انتهي الفرح
نور وعاصم. كانو نايمينن
نور. فونها رن 
عاصم. دا مين الرخم اللي بيتصل ف الوقت دا 
نور. لحظه اشوف مين
عاصم. لا هاتي انا اللي هرد
نور. اخدت فونها من عالكومود علشان تديه ل عاصم شافت الاسم واتخضت وقالت دي لارا
عاصم. ايييه لارا ودلوقتي 
نور. لحظه بس اشوفها وفتحت وقالت الوو
لارا.  بصرخه قالت .....
نور. بخضه مالك يا لارا بتعيطي كدا ليه
لارا. بصوت عالي ودموع قالت ابله نور الحقيني انا بموت
نور وعاصم.  مع بعض قالو مالك فيكي ايه
لارا. انا اناا انااا
نور يابنتي مالك قولي انا هموت من الخوف
لارا. انا انااا بنزل دم كتيير قوي
نور ايييه
لارا. بصوت ضعيف قالت انا بمووووت
نور. بصوت عالي قال فين الزفت جوزك
لارا. الحقيييني
عاصم. جاب فونه واتصل علي خيري جوز لارا
خيري.  بعد مده فتح وقالو الوو
عاصم. بغضب وعصبيه قاله عملت ايه ف مراتك
خيري. بخوف منه وحاول يكون قوي قال هكون عملت ايه يا عاصم بيه دي ليلة دخلتي وعملت اللي المفروض بتعمل ولا غلطت اياك
عاصم. دا انا هخليها ليلة دفنتك يا بن الل
خيري. حوصل ايه لكل ده عاد
عاصم. مرتك وين دلوك
خيري. ف الحمام
عاصم. مرتك بتموت بابن الل وربي لو جرالها حاجه لانهيك من علي وش الدنيا 
خيري. كيف ده اني عملت ايه يعني
عاصم. بغضب قال شوف مرتك علي اجيلك
خيري. تيجي وين يا عاصم بيه
عاصم. قفل ف وشه وقال ل نور انا هروح اشوف المصيبه دي
نور وانا هاجي معاك البنت شكلها نزفت لانها ضعيفه وممكن يكون جوزها ...... 
عاصم. طيب قوي البسي بسرعه وبعد دقائق جهزو ونزلو
عاصم. بعد دقائق رن علي خيري
خيري. فتح فونه وقبل يرد 
عاصم. قاله انا تحت البيت انزل افتح
خيري. بخوف نزل بسرعه
نور. بخضه قالت فين لارا
خيري. فوج بس قاطعه النفس
نور. بحزن قالت وصلنا ليها
عاصم. بصله نظره ارعبته وبعدين قاله لو اللي ف دماغي صح
خيري. مش وجته يا عاصم بيه وطلعو
نور. بس دخلت لقت لارا غرقانه ف دمها شهقت وقالت عملت فيها ايه يا حيوان بقلم نور عصام والله لوديك السجن علشان هي بنت صغيره وانت حيوان دا مستحيل يكون برضي ابدا وجريت عليها وبتحاول تفوقها وبعدين قالت عاصم اطلب اسعاف البنت هتموت لانها نزفت كتير 
عاصم. انا هشيلها للمشفي بعربيتي
نور. يلا بسرعه وفعلا خرجو بعد ما نور حاولت قدر الامكان تغيرلها هدومها وبعد شويه وصلو المشفي
د ايمن. عاصم بيه خير
نور. ردت بسرعه وقالت البنت بتنزف بسرعه علي العمليات
د ايمن. شاف لارا وقال للممرضه جهزو العمليات وانا هجهز بسرعه
نور. وانا كمان هدخل معاك
د ايمن. مينفعش حضرتك
نور. انا دكتوره ويلا بسرعه ودخلت فعلا وجهزت ودخلو العمليات وبعد فتره خرجو والحزن مالي قلبها
عاصم. بس شافها جري عليها
نور. بدموع قالت البقاء لله وبصت ل خيري وراحت عليه ومسكته من هدومه وقالت انت اللي قتلتها يا حيوان انت اغتصب*تها وهي طفله وانا هوديك ف ستين داهيه
خيري. بيحاول يبعد عنها
عاصم. بيشد نور ويقولها اهدي وبس اخدها من خيري لف ل خيري وضربه عدة ضربات متتاليه ف وشه وظل يضربه بوحشيه الدكاتره اتلمو عليهم وبيحاولو يشيلو عاصم من عليه
عاصم. قام معهم وبعدين قاله موتك قصاد موتها يابن المهدي
د ايمن. اهدي يا عاصم بيه ولو عاوز تعمل محضر واثبات حاله  احنا معاك لانها اتوفت نتيجه ..... بطريقه وحشيه
عاصم. بصله
د ايمن. ثواني والتقرير الطبي يكون مع حضرتك
خيري. قام وبيتصل باخوه
ممدوح. فتح فونه وقاله ايه يا عريس بتتصل ليه دلوج
خيري. بحزن قاله احنا ف المشفي
ممدوح. اييييه ليه حوصل ايه
خيري. تعالي ياخوي وقفل
ممدوح. لبس هدومه ونزل جري علي المشفي 
عاصم. بس شافه قاله ان مندمتكم علي اليوم اللي اتولدتو فيه
ممدوح. اهدي يا عاصم بيه وجولي حوصل ايه
عاصم. اسئل اخوك الحيوان
ممدوح. عمل ايه بس 
نور. بغضب قالت قتل مراته
ممدوح. بخوف ورعب قال ايييييه كيف ده
نور. اسئل اخوك المتخلف الهمجي
ممدوح. مش مستوعب اللي بيقولوه وبعدين قال وينها لارا
د ايمن. وصل عندهم وقال البقاء لله وقال التقرير اهو يا عاصم بيه وبص ل خيري بزعل
ممدوح. بيحاول يستوعب اللي حصل وبدا يفهم انو اخوه اتعامل معها بطريقه وحشيه راح عليه وقاله ليه اكده يابن ابوي
خيري. مش بيرد  
عاصم. اتصل علي عمه
رشاد. كان نايم قام وقال وه دا عاصم
هنيه. وعاوز ايه دلوج
رشاد. اصبري يا هنيه وفتح الفون
عاصم. عمي تعالي دلوج المشفي
رشاد. بخضه مشفي ليه ياولدي
هنيه. عالله مرته تكون ماتت وخلصنا منيها
عاصم. سمعها وقال لا يامرت عمي مش مرتي اللي ماتت بتك هي اللي ماتت وياريت تجو دلوج
هنيه. بصوت عالي قالت بتي بتي مين ولييبه
عاصم. مستنيك يا عمي وقفل وآه من التار  واخره
هنيه. صرخت بصوت عالي وصوتتك بكل قوه فيها
ثريا.  صحيت وولاد هنيه 
ثريا. بخوف جرت علي برا وقالت خير ليه اكده يا خيتي 
هنيه. بنهيار قالت بتي بتييييييي
وبعد شويه وصل
عمه ومراته وامه المشفي وعرفو باللي حصل
نور. بغضب وحزن راحت علي هنيه وقالت قولتلك البنت صغيره ومش،حمل جواز مشيتي ورا عندك وشيطانك وجوزتي البت لواحد متخلف اغت*صب بنتك وللاسف ماتت وملحقنهاش
هنيه. بتصرخ وتقول كنت عاوزه انهي التار بين العليتين،مكنتش اعرف ان بتي هي اللي هتدفع التمن اااااه
نور. صرخت فيهم كلهم وقالت اااااااااااآه من التار حرام عليكم نهيتو حياة ناس كتير ملهاش ذنب لييييه لييييه كدا ليه تدمرو بعض وتقتلو بعض بسبب التار اهدو وارجعو لربكم وحكمو عقولكم وسيبو قلوبكم تهدي وتسامح سيبو قلوبكم تحب وتتعامل بما يرضي الله للاسف معظمكم متعلم لكن الجهل معشش ف قلوبكم وبتقضو علي بعض باسم التار وبضعف قالت عالله بقا تكونو ارتحتو دلوقتي بقلم نور عصام
عاصم. حاسس ببها وبوجع قلبها راح عليها وضمها لحضنه بيحاول يهديها وبعد شويه عطاها ل امه وراح يخلص اجراءات الدفن وخرج هو عمه وعيلة خيري اللي جم كلهم وبعد انتهاء كل شئ تم الدفن والعزا
في بيت عاصم
هنيه. بدموع بتي راحت بتي واني لازم اخد بتارها 
نور. صرخت فيها وقالت كفايه بقا انتي ايه حسي شويه واعرفي انك السبب بموت بنتك وبعصبيه اكتر قالت إياك اسمعك تقولي اخد بتارها تاني لان انتي السبب فاااهمه انسي وعيشي واتأقلمي علي حياتك من غير بنتك
ثريا. شدتها جنبها وقالت اهدي يابتي اهدي يا جلبي العصبيه غلط عليكي وطبطبت عليها
هنيه. برغم وجعها وقهرتها علي بنتها وبرغم انها بردو عرفه ان كلام نور صح إلا انها كرهتها اكتر من الاول وبصتلها بشر
ثريا. فهمت نظرة هنيه ل مرات ابنها قالت جومي يابتي اطلعي اوضتك ارتاحي شويه
نور. بتعب قالت حاضر يا ماما بس متنسيش تاخدي دواكي
ثريا. حاضر يابتي يلا اطلعي
آه من الثاره والجهل والجشع والطمع ارادت قتل غيرها من اجل المال ولكن اراده ربنا فوق كل شئ وانقلب السحر عالساحر وشربت من نفس الكاس اللي كانت حابه تسقي غيرها منه
اللهم إنا نعوذ بك من الخداع والمخادعين ومن النفاق والمنافقين وناكري المعروف .🤲
وبعد شويه دخل عاصم وعمه
ثريا. تعالي ياولدي
عاصم. نور فين يا اما
ثريا. طلعت من شويه ياولدي
عاصم. طيب انا كمان طالع محتاج ارتاح
ثريا. روح ياولدي وبعد ما طلع راحت علي هنيه وقالت جومي يا هنيه ارتاحي
هنيه. ارتاح وكيف تجي الراحه وبتي مش ف حضني
ثريا. بحزن ادعيلها ربنا يرحمها وشدتها تقوم وفعلا دخلت اوضتها وبعدين قالت شدي حيلك يا هنيه علشان ولادك وسابتها وخرجت راحت اوضتها
هنيه. ااااااه اااااه يابتي
رشاد. وحدي الله يا هنيه
هنيه. لا اله الا الله سيدنا محمد رسول الله
وبعد مرور شهر الكل ابتدي يتأقلم والحياه ترجع طبيعيه وطبعا عاصم قدم التقرير الطبي وجاري التحقيق
نور. عاصم ممكن نرجع القاهره
عاصم. عندي شغل هنا ومش هينفع نروح دلوقتي
نور. طيب وانا وشغلي
عاصم. نوووور انتي خلصتي امتحانات وشغلك يتأجل وبعدين مفيش شغل طول فتره حملك
نور. حملي وبهمس قالت وهو انته فارق معاك حملي ولااا
عاصم. سمعها وراح عليها وقال انا ساكت بمزاجي ف اتقي شري واسكتي احسنلك
نور حرام عليك يا عاصم انت كدا بتظلمني
عاصم. بعصبيه قالها انا كدا ظالمك ومسكها من ايدها وقالها من يوم ما عرفت انك حامل وانا مهتم بيكي باكلك وشربك وكل شئ حتي الدكتور كام مره اقولك تعالي اوديكي وانتي ترفضيوالمفروض تعاملي معاكي يكون غير كدا خالص لكن انا براعي ربنا فيكي والاخر تقولي انا ظالمك 
نور بدموع وغباء قالت طيب انته عملت ايه ف يوسف وياسر
عاصم. وهو دا اللي عاوزه ترجعي القاهره علشانه
نور. ابدا والله العظيم انا بس 
عاصم. اخرصي واياك اسمعك تتكلمي ف الموضوع دا تاني
نور. الله يخليك يا عاصم متاذهمش والله هما مظلومين
عاصم. كلمه كمان ومش هيطلع عليهم صبح
نور. سكتت وجواها الف سؤال وسؤال هيموتها
عاصم. نده علي صابحه 
صابحه. طلعت وقالت نعم يا عاصم بيه
عاصم. جهزي اكل ل نور 
صابحه. من عنيا يا بيه
عاصم. صابحه انتي اللي تعمليه بيدك وطلعيه علطول
صابحه. فهمته وقالت حاضر يا بيه ونزلت
نور. اتنهدت وف نفسها لما انته خايف عليا قوي كدا ليه مش بتصدقني ولا بتحرحمني من نظراتك دي واستمر الحال بين عاصم ونور هو مهتم بيها وامه معه ولكن مش بيريحها ونور بقت ف الشهر التامن 
نور عصام. عاصم كفايه بقا علي نور كدا انته تعبت نفسيتها اكتر من الازم وانت عارف انها مظلومه
عاصم. اتحدتني وكان عاوزه تقف قصادي وكمان عانديتي وقالت انها هتخوني
نور عصام.  بس انته عارف ان كل من غيظها وغيرتها عليك
عاصم. لازم اربيها علشان بعد كدا تعرف هي بتقول ايه ومش اي كلام تقوله
نور عصام. طيب هتخف عليها بقا علشان خلاص هي فعلا تعبت وكمان علشان البيبي يا ابو العيال
عاصم. باستغراب قال نعم 
نور عصام. ولا حاجه ايه هو مش ابنك ولا ايه
عاصم. ابني طبعا ومتأكد من كدا 
نور عصام.  طيب نهدي بقا البت بقت ف اخر شهورها للحمل ومحتاجه راحه نفسيه
عاصم. بس انا
نور عصام. انتهينا ولا متلومش غير نفسك
عاصم. يعني ايه بقا
نور عصام. يعني متخلنيش اقلب عليك واخلي نور تعذبك وتكويك فعلا بنار الغيره وانت راجل وعارف وغير كدا اخليها تعذبك اكتر وانت موجود معها ومش قادر تقرب منها
عاصم. لا لا كفايه لحد كدا انا اصلا تعبت وصابر بالعافيه وبتحجج بالحمل
نور عصام. ايوا كدا 😍😜😂 نرجع بقا لموضوعنا
في صباح يوم جديد
عاصم. صباح الخير يا نور 
نور.  بتعب قالت صباح الخير 
عاصم. انتي تعبانه
نور. بتنهيده قالت لا
عاصم. نور كفايه مقاوحه بقا انتي من يوم حملك وانتي مش راضيه تروحي لدكتور ودا مينفعش وكمان انتي شكلك مش طبيعي ولازم متابعه
نور. انا كويسه وكمان دكتوره ومش محتاجه دكاتره
عاصم. استغفر الله العظيم يابنتي انتي مش شايفه نفسك وكمان بطنك دي مش بطن طبيعيه ابدا ولا بطن واحده اول مره تحمل ولحد دلوقتي احنا منعرفش نور الجنين
نور. بضعف قالت ويهمك ف ايه نوع الجنين
عاصم. بمكر قالها الله مش ابنك 
نور. غمضت عيونها وقالت ابني واخدت نفس وقالت كفايه ظلم بقا يا عاصم
عاصم. باسها من خدها وقال طيب بزمتك انا ظالمك دانا بروح شغلي وارجع عليكي علشان اتطمن وبسافر القاهره وكل شويه اتصل بيكي وبرجع علطول برغم ان الشغل هناك اكتر من هنا ومحتاجني فعلا بس علشانك برجع
نور. وبعد دا كله ايه اللي هيحصل
عاصم. مال علي ايدها وباسها وبعدين قالها يلا بلاش دلع وقومي خلينا نفطر علشان انا ورايا شغل كتير وبعد شويه نزلو
ثريا. تعالي يا بتي
نور. صباح الخير يا ماما
ثريا. صباح النور علي عيونك يا جلبي
عاصم. باس راسها وقالها صباح الخير ياست الكل
امه. صباح النور ياولدي يلا افطرو
عاصم. قعد وقعد نور جنبه وبقا ياكلها ويهتم بيها 
هنيه. قاعده هتولع
محمود ابن عمه رشاد ودا عنده عشر سنين قال علي فكره انا لما انجوز هعمل زيك
عاصم. بصله باستغراب وقال تعمل ايه يالا
محمود. ها اكل مراتي كدا زي ما حضرتك بتاكل ابله نور
عاصم. ههههههه
نور. ابتسمت 
ثريا. طيب يلا اكبر انته بس بسرعه علشان نجوزك
هنيه. ايه جله الادب دي ياولد
محمود. الله اشمعني انا يعني 
هنيه. بأرف قالت مسخره وجلة حيا
عاصم. مسك ايد نور وقالها كبري دماغك وف لحظه دخل
صلاح. ودا ابن اخت هنيه وقال السلام عليكم
عاصم والكل ردو السلام 
هنيه. بفرحه قامت من عالسفره وسلمت عليه وقالت حمدلله علي سلامتك ياولدي
صلاح. الله يسلمك يا خالتي عامله ايه
هنيه. الحمد لله ياولدي تعالي افطر معانا
صلاح. بالف هنا سبقتكم
عاصم. تعالي يا صلاح اقعد عيب عليك انته مش غريب
صلاح. بص ل نور وقال واو ايه الجمر ده 
عاصم. ف لحظه لكمه لكمة قويه
هنيه. وه وه
صلاح. ايه ياعم مالك داخل فيا كدا زي القطر 
عاصم. بعصبيه وغضب قال صلاح لو عاوز تتدخل البيت دا تاني علشان خالتك يبقي تحترم نفسك وتحترم اصحابه فاهم ولا لأ
صلاح. وانا قولت ايه يا عاصم ،صلاح بيكون صاحب عاصم وكان مسافر برا وميعرفش نور طبعا 
عاصم. بص ل نور وقال الدكتوره نور مراااتي
صلاح. اييه
عاصم. اللي سمعته ويلا اتفضل 
صلاح. انت بتطردني يا عاصم
عاصم. ايوا ومشي قدامه
صلاح خرج وراه 
هنيه. التمع بعيونها نظره شر وبصت ب نور 
ثريا. طبطبت علي نور وقالت كملي وكلك با بتي ومتفكريش كتير ف اي حاجه ملهاش لازمه بقلم نور عصام
نور. مين دا 
ثريا. ابن اخت هنيه وصاحب عاصم وكان مسافر برا ولساته واصل وعلشان اكده جه يسلم علي خالته وبصت ل هنيه وقالت واكيد مش هيجي اهنه تاني
هنيه. بصتلها وسكتت
نور. فهمت كلامها
ثريا. بعد ماخلصو فطار اخدت نور ودخلت اوضتها وقالت نور يا بتي لازم تروحي لدكتور بطنك كبيره وشكلها مش مريحني
نور. متقلقيش يا ماما انا بخير وصممت انها متروح لدكتور
وبعد اسبوع
هنيه. بتكلم صلاح ف الفون وقالت لازم تعمل زي ما جولتلك
صلاح. ....... 
صلاح. كيف ده بس يا خالتي انتي عرفه لو عاصم عرف حاجه زي دي هيعمل فينا ايه
هنيه. ومين بس اللي هيعرفه
صلاح. ياخالتي عاصم مش سهل ولو عرف موتنا هيبقي قليل علي اللي هيعمله فينا
هنيه. صلاح انا هديك كل الفلوس اللي هتحتاجها علشان تكمل المشروع بتاعك بس اهم حاجه تخلصني منيها ومش بس اكده دي لازم تخرج من اهنيه بفضيحه لازم عاصم يصدق انها خانته وكمان لازم نشكك ف ولده لازم عاصم يعرف ان دي مش اول مره مرته تخونه
صلاح. واتنهد وقال واخرتها معاكي يا خالتي
هنيه. كل خير ياولدي ومتنساش مشروعك محتاج فلوس كتير
صلاح. ماشي يا خالتي وقفل
ثريا.  نور 
نور نعم يا ماما
ثريا. هو عاصم اتأخر اكده ليه قال ساعه ويوصل
نور. هتصل تاني عليه وفعلا اتصلت
عاصم. فتح وقال نعم يا جلب عاصم
نور. اتوترت وبعدين قالت عاااصم انت فين لحد دلوقتي
عاصم. ايه خايفه عليا
نور. اااا ماااما ماما قلقانه عليك
عاصم. بخبث ماما بس اللي قلقانه
نور. سكتت وماردت
عاصم. ابتسم وقالها انا وصلت من شويه بس روحت المكتب اللي هنا علشان كلموني وشويه كدا وجاي بقلم نور عصام
نور. تمام توصل بالسلامه
عاصم. الله يسلمك يا قلب عاصم
نور. قفلت بس كانت فرحانه بكلام عاصم لها وف نفسها قالت اه لو كنت بس تصدقني ونعيش كويس
ثريا. نور عاصم قال قال ايه
نور. اطمني يا ماما عاصم هنا وشويه يجي
ثريا. ربنا يريح جلبك يابتي
نور. ماما انا هطلع اتمشي شويه ف الجنينه برا
ثريا. روحي يابتي وخلي بالك علي نفسك
نور. خرجت الجنينه ومشيت شويه وبعدين راحت قعدت عالمرجوحه وقعدت تفكر بحياتها مع عاصم وازاي تقدر تخلي عاصم يصدق كلامها وتقنعه انهم يعيشو مع بعض ف هدوء وزي اي زوجين عادين وقطع شرودعا
صلاح. راح عندها وقال مالو القمر علطول سرحان كدا 
نور. اتخضت وقامت وقفت
صلاح. اهدي يا جلبي
نور بغضب قالت احترم نفسك ايه اللي بتقوله دا
صلاح. بيحاول يقرب منها وقال ايه بس يا جمر هو انا غلطت
نور. ابعد احسنلك وياريت تتفضل تغور من هنا
صلاح. اغور ايه بس دا انا مصدقت اجي واشوفك
نور. تصدق انك بني آدم قليل الادب وعاوز تتربي فعلا
صلاح. قرب منها زياده وقالها لو تربيتي هتبقي علي يدك اني معنديش مانع واصل
نور. ف لحظه ضربته بالقلم وقالت انت غلط وهتدفع التمن
ثريا. خرجت ف نفس اللحظه اللي نور ضربت فيها صلاح وقالت نور ايه اللي حوصل وبصت ل صلاح وقالت انته ايه اللي جابك اهنه وانت خابر ان عاصم مش اهنه
صلاح. اتلخبط ومش عارف يرد
ثريا. بعصبيه قالت جاي اهنه ليه ياولد آمنه
صلاح.  انا اا
ثريا.  اني شوفت مرت ولدي وهي هتمد يدها عليك يبقي اكيد غلط فيها واني مش هسكت وهجول لولدي بس يجي وبتهديد قالت اللي ناوي عليه ده تطير فيه ارجاب. نور عصام واني ليا حديت مع اللي وزته علي اكده وبجولك تاني اوعاك تدخل البيت ده تاني واني متاكده انك مهتدخلوش واصل بعد انهارده
صلاح. فهم انها بتهدده ب عاصم وكمان فهم انها عرفت بتفاقه مع خالته وانو معملش كدا من نفسه
ثريا. مسكت نور ايدها وقالت يلا يا بتي
صلاح مشي وهو مرعوب
ثريا. دخلت وقالت اهدي يا بتي انتي بترتعشي اكده ليه
نور. الحقير الحيوان كان فكرني سهله
ثريا. اهدي وقالت يا هنيه هنيه
هنيه. خرجت من المطبخ وقالت خير يا ام عاصم
ثريا. بغضب لاول مره تتكلم بيه قالت اني سكتلك كتير علي عمايلك ف مرت ولدي وحولت بكرا تعجل بس مفيش فايده فيكي قولت بتها ماتت وهتتعظ بردو مفيش فايده والشر والانتجام مالي راسك بس لحد اهنه ولام توجفي عن حدك
هنيه. بخوف قالت واني عملت ايه لكل ده يا ام عاصم
ثريا. عملتي كتير جوي يا هنيه واللي عمله ولد اختك اني هخلي عاصم يرد عليه بطريقته
هنيه. برعب قالت صلاااح عمل ايه بس واني ايه دخلني بيه
ثريا. صلاح ميعملش اكده واصل من غير تحريض منيكي انتي اللي كنتي عاوزاه يعمل مشاكل بين ولدي ومرته لكن اراده ربنا كشفتك ومن اول دجيجه
هنيه. اني مليش صالح بايتها حاجه وبعدين هو عمل ايه يعني ولا هو انتي دايما تصدجيها ف كل حاجه وخلاص
ثريا. اني شوفت بعيني مرت ولدي وهي بتضرب ابن اختك وشويه وعاصم يجي وضغطت عليها اكتر وقالت ولعلمك ولد اختك اعترف وقال انك اللي جولتليه يعمل اكده
روايات بقلم نور عصام
هنيه. اني معملتش حاجه واصل
ثريا. من انهارده انتي ملكيش مكان بيناتنا
هنيه. انتي هتطردينا اياك
ثريا. ايوا ويادوب تلحقي تلمي خلجاتك واخدت نور ودخلت اوضتها
نور. ماما اناا
ثريا. انتي ملكيش صالح باللي حوصل ده كان لازم يحصل من زمان هنيه شيطان ومتقلقيش اني هخلي ولدي يقعدهم ف دار تانيه اهنيه احنا عندينا بيوت كتير
نور. والله انا معملت حاجه هو اللي قل ادبه عليا واتنهدت وقالت مكنتش احب ان دا يحصل بسببي
ثريا. جولتك ملكيش صالح
نور. طيب ممكن تهدي وتعديها المره دي كمان
ثريا. المره الجايه هتوتك وتموت ولدك واني متاكده خليها تطلع من دلوجتي اني خايفه عليكي وعلي ولدك
نور. طيب عاصم هيعمل ايه لو عرف
ثريا. عاصم وبعدين قالت متشغليش بالك انتي
نور قعدت وكانت زعلانه
ثريا. طبطبت عليها وقالت متحمليش الهم اكده ولدي مستحيل يرميهم ف الشارع ولدي عارف ربنا كويس وهيعيشهم كيف ماهما عايشين واحسن كمان بس بعيد عنينا 
نور. اتنهدت
ثريا. يلا جومي اطلعي ارتاحي شويه عاصم شكله هيتأخر
نور. بصتلها وفهمت انها مش عاوزاها تكون موجوده لما هو يجي علشان هنيه وحقدها قامت وطلعت فعلا
وبعد شويه
عاصم. دخل وسلم علي امه 
ثريا. حمدلله علي سلامتك ياولدي
عاصم. الله يسلمك يا اما وعيونه بتدور علي نور
امه. ابتسمت ابتسامة حزن وقالت اللي بتدور عليه مش اهنه
عاصم. بصلها واتنهد
ثريا. اني جولتلها تطلع تريح شويه
عاصم. ابتسم وبعدين قال عمي فين اومال
رشاد. دخل وقال السلام عليكم حمدلله عالسلامه ياولد اخوي
عاصم. الله يسلمك يا عمي
ثريا. بت يا صابحه
صابحه. نعم ياست الحجه
ثريا. جهزي الوكل علشان عاصم وعمه
صابحه. حاضر ياستي ومشيت
هنيه. قاعده ف اوضتها وخايفه تطلع
عاصم. طيب انا هطلع اغير وانزل 
ثريا. اطلع ياولدي وهات مرتك معاك علشان تاكل
عاصم. حاضر وطلع وبس فتح باب الاوضه لقي نور نايمه قرب منها وقال نور نور
نور. صحيت واول ما شافته حضنته واتعلقت ف رقبته
عاصم. ابتسم وضمها لحضنه وباسها من خدها وبعدين قال لدرجه دي كنت واحشك
نور. اتنهدت وهي جوا حضنه وبعدين خرجت وهي مكسوفه
عاصم. حس بكسوفها قالها عادي ياروحي انا بردو جوزك ولو عاوزه حاجه تانيه انا تحت امرك وبدون اراده منه مال عليها وباسها ف شفايفها
نور. استسلمت تماما
عاصم. لاول مره يستمتع معها وعقله ما يفكر غير ف حبها وبس ضمها اكتر لحضنه ونسيو نفسهم والدنيا من حوليهم ووو.....😏
ننزل تحت شويه
رشاد. وينها هنيه مش باينه ياعني
ثريا. بزعل قالت جوا ف اوضتها
رشاد. حس انو ف حاجه قال حوصل حاجه يا ام عاصم
ثريا. لا ياخوي 
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
رشاد طيب اني هروح اشوف العيال ودخل اوضته
هنيه. كانت قاعده عالسرير وكلها غل ونار
رشاد. مالك ياوليه جاعده اكده ليه وفين الولد عاد
هنيه. والولاد ف اوضتهم
رشاد. وانتي مالك شكلك مش مريحتي عملتي ايه
هنيه. ولا حاجه وكدا عرفت انو محدش قاله حاجه وخايفه تسبق الاحداث وتتكلم هي وف نفسها تاني قالت استني واسكت يمكن تعدي وثريا متجولش ل عاصم نور عصام
رشاد. مالك ياوليه سرحانه اكده ليه
هنيه. الله هو انته عاوز تتخانق وخلاص اوباي عليك
رشاد بصلها بشك وبعدين قام يغير
ثريا. صابحه
صابحه. نعم ياست الحجه
ثريا. خلصتي الوكل ولا لسه
صابحه. خلصت اها يا ستي وحالا هجيبه
ثريا. طيب يلا واطلعي نادي علي عاصم ونور
صابحه. حاضر ودخلت المطبخ
نطلع فوق تاني طبعا عرفاكو عوزين تعرفرفو ايه اللي حصل 😜
نور. مكسوفه وميته من الكسوف ومش عرفه ازاي دا حصل بينهم وازاي عاصم كان كويس معها وكانه بيحبها بجننون وبتفكر ازاي كان بيهاملها بلطف وخايف عليها وعلي حملها
عاصم. حس انها متلخبطه ومش مصدقه اللي حصل 
نور. دافنه وشها ف صدره ومش بتتحرك
عاصم. ابتسم وبيلعب ف شعرها وقال نور
نور. مش بترد
عاصم. نور نور
نور. روحها هتطلع
عاصم. عدلها من علي صدره وبقا وشه مقابل وشها وقال ليه الكسوف دا كله اعتقد اننا متجوزين
نور. بدموع قالت عاصم انااا
عاصم. قالها قومي خدي شاور علشان ننزل انا ميت من الجوع
نور قامت وهي مش فاهمه حاجه وبعد شويه جهزو ونزلو
ثريا. تعالو ياولدي ومسكت نور من ايدها وقعدتها جنبها
نور. بهمس قالت هي فين مش قاعده عالسفره
ثريا. هي كمان ليها عين تيجي تجعد معانا
نور. انا خايفه قوي
ثريا. متخفيش اني مجولتش حاجه لسه لان رشاد دخل بعد عاصم ما جه علطول 
عاصم. بصلهم وقال خير يا اما 
امه. ولا حاجه ياولدي
عاصم. بص ل نور وحاسس انو ف حاجه وبعدين قال فين مرات عمي والولاد
رشاد. العيال اكلو من شويه وهنيه جالت مليش نفس
عاصم. رفع حاجبه وبص ل امه ونور
ثريا. قالت بسم الله ياولدي والكل بدا ف الاكل
وبعد شويه وهما قاعدين يشربو الشاي 
عاصم. قال ايه اللي حصل يا اما
رشاد. بصله 
ثريا. قالت اللي حصل ان هنيه جابت ولد اختها علشان يوجع بينك وبين مرتك ونور ضربته بالقلم
عاصم. قام وقف وقال ايييييه
ثريا. اهدي ياولدي 
عاصم. بصوت عالي قال ازااااي دا يحصل وازي الكلب دا يعمل كدا وبص ل عمه وقاله نادي مرتك ياعمي
رشاد. كأن الدنيا اتهدت علي راسه 
عاصم. مسك نور من ايدها وقفت معاه وقالها حصل ايه
نور بخوف ورعب من عصبيته ومنظره مش عرفه تتكلم
عاصم. انطقي حصل ايه وعملك ايه الكلب دا
نور. م م م. معملش حاجه هو هو بس كااان بيقرب مني وبيتكلم بقلة ادب معايا
عاصم. عميييي قولت نادي مرتك
رشاد. قال هنيه هنيه
هنيه. خرجت وطبعا سمعه الصوت العالي 
عاصم. وقف قدامها وقالها انا لحد دلوقتي عامل خاطر ل عمي وولاده لكن لحد الاعيبك الوسخه دي ومش هسمح 
هنيه. ببجاحه قالت اني معملتش حاجه ومخبراش انت بتتحدت عن ايه هو كل حاجه هنيه هنيه
عاصم. اخد نفس بصوت عالي وفتح فونه واتصل ب صلاح مره ورا مره وهو علي اخره
صلاح. فتح الفون وهو متأكد ان عاصم هيجيبه حتي لو ف بطن امه اتردد كتير وبعدين قال خير يا عاصم
عاصم. بعصبيه وتهديد قال دقيقه واحده وتكون قدامي
صلاح. بخوف قال حاضر يا عاصم وقفل
عاصم. بص ل نور اللي ميته من الخوف ودقات قلبها سريعه وصدرها عمال يعلي ويهبط راح عليها وقعدها جنب امه وبصلها براحه وآمان وقالها اهدي علشان متتعبيش
نور. بصتله وسكتت
هنيه. بتبوصلها بغل 
عاصم. علي اخره وحاسس انو هيكسر الدنيا كلها قدامه ورايح جاي زي المجنون 
رشاد. حمل الهم وعارف انها خربت علي دماغه بسبب مراته
صلاح. دخل وهو ميت من الخوف
عاصم. وقف قدامه وحاول يهدي وقاله قسما بالله العظيم لو ماقولت اللي حصل لكون دفنك حي وانت عارف
صلاح. اتنهد بخوف وبص ل خالته وقص عليهم ما حدث .....
عاصم. لكمه قويه علي وش صلاح وقبل صلاح يستوعب اللي حصل كان خلاص هيموت من كتر الضرب اللي اكله من عاصم ذلك الوحش الثأر وبعدين نده رجالته وقالهم مش عاوزه ينفع نفسه تاني رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
نور. ف نفسها قالت وهو اصلا هينفع بعد اللي عملته فيه 
عاصم. راح عليه قبل رجاله مايشيلوه وقال لو لقيتك بكرا ف مصر كلها مش ف الصعيد بس من غير ما قولك انت عارف انا هعمل فيك ايه وبعدين قالهم خدوه
صلاح. خلاص بيموت من كتر الضرب اللي اكله من عاصم وف نفسه قال منك لله يا خالتي وكمان اتحرمت من اهلي طول حياتي ولازم ارجع تاني برا وف لحظه اكل ضربه تانيه من رجالة عاصم وااااه من رجال عاصم يلا يستاهل 👊👊🤾‍♂️🤾‍♂️
عاصم. بص لمرات عمه وقالها تفتكري اعمل فيكي ايه علي اللي عملتيه لو موتك مش كفايه احرق قلبك بايه ربنا حرق قلبك مره وانتي بردو مفيش فايده فيكي
رشاد. قاطعه وقال خلاص ياعاصم ياولدي اني هطلقها
عاصم. لاه ياعمي انا مليش فيه دا بس علشانك انا هسيبها لعيالها بس قسما بالله لو شوفتها صدفه همحيها من علي وش الدنيا كلها وبصلها وقال اعتقد انتي عرفه لما احلف بعمل ايه
رشاد. حقك عليا ياولد اخوي
عاصم. دخل مكتبه ورجع تاني وقال دا مفتاح البيت اللي ف الناحيه الجبليه ياعمي علشانك وعلشان ولادك وشغلك ومصاريفك زي ماهو ياعمي بس جسما عظما لو شوفتها صدفه متلومنيش ياعمي عاللي هعمله
رشاد. طأطأ راسه ومش عارف يتكلم
عاصم. مسك نور من ايدها وطلع فوق
ثريا. بصتلهم ودخلت اوضتها
رشاد. بص لمراته ودخل اوضته يلم حاجته
هنيه. النار والعه فيها لكن ما باليد حيله لانها عرفه عاصم كويس
وبعد اسبوع
نور.كانت قاعده مع حماتها وفجأه سمعت صوت انثوي رقيق
نورسين. دخلت وقال هاي
عاصم. داخل معها وبيضحك
نور. فتحت عيونها وبصت لشكلها
ثريا. استغربتها هي كمان وبعدين قالت مين دي ياولدي
عاصم. قال ....
عاصم. قال دي نورسين يااما
نور. بغضب وغيره قالت ايوا يعني تطلع مين يعني
عاصم. حس بغيرتها الواضحه عليها قرب منها وقالها ملكيش فيه وكمان نورسين هتقعد معنا هنا ف البيت
نور. غمضت عيونها واتنهدت وبعدين قالت باي صفه تقعد هنا
عاصم. ماقولتلك ملكيش فيه
نور. وقفت قدامها وبعصبيه اتكلمت صعيدي وقالت انتي مين يابت وجايه اهنه ليه
نورسين. خافت من طريقتها ومش عرفه تتكلم
ثريا. مسكت نور من ايدها وقالت اهدي يابتي وبصت ل عاصم وقالت مين دي ياعاااصم
عاصم. وقف قدام نورسين المرعوبه من نور وقال دي نورسين صديقه لبنانيه
نور. لبنانيه
عاصم. بعند فيها قالها ايه مش باين عليها
نور. عوجت بوئها وقالت كله صناعي شد ونفخ
ثريا. فهمت ابنها انو بيعاند نور قربت منه وبهمس قالت متنساش انو مرتك حامل وقربت تولد خف عليها شويه
عاصم.  ببتسامه ان امه دايما فاهماه قالها من عيوني يا حجه
نور. لفت حولين نورسين وقالت وانتي بقا محدش علمك الأدب
نورسين. نعم
نور ايوا يا حبيبتي محدش قالك انو مينفعش بنت صناعي زيك كدا تقعد ف بيت مع شاب غريب عنها
نورسين. حست بغيرتها قالت وشو فيها 
نور. فيها كتير ياعنيا
نورسين. اعتقد ان طنط بتكون مامت عصومي وما راح يصير شي لو ضليت هون بقلم نور عصام
نور. عصووومك
نورعصام. دا انتي نهارك ازرق انهارده يا نورسين اديها يابت يانور انا عاوزها تشوف بنات مصر وكمان الصعايده
نور. وقفت جنبها ومسكت خصله من شعرها وشدتها جامد وقالت انتي ايه يابت بايعه دمك ولا اتبرعتي بيه كله
نورسين.  وهي بتأوه قالت شو عم تعملي اتركيني
نور. اتركك دا انا هموتك وشدتها بقوه
عاصم. نوووور
نور.  بلا نور بلا زفت هو ا
ثريا. قاطعتها وقالت كفايه يانور يابتي وغمزتلها
نور. سكتت
عاصم. بص ل نور وقال يلا ياقلبي نضفي اوضة ل نورسين
نور. بصتله بغيظ وقالت من عنيا
عاصم. استغربها وحس انها هتعمل حاجه
ثريا. اطلع ياولدي غير خلجاتك علشان ناكل
عاصم. حاضر يا اما وبص ل نورسين وقالها البيت بيتك وطلع
نورسين. ابتسمت
ثربا. قالت تعالي يابتي قولتلي بجا اسمك ايه
نورسين. بكل رقه قالت نورسين
نور بصتلهم وطلعت الجنينه وندهت وقالت عم امين عم امين
امين. نعم يابتي
نور. لو سمحت ياعم امين عاوزه منك طلب
امين. انتي تؤمري ياست هانم
نور. لا هانم ايه بس انا زي بنتك ياعمي
امين. تسلمي يابتي خير
نور. هموت علي ....... 
امين. وه وه كيف ده 
نور. اعمل ايه بس ياعم امين انته عارف اني حامل وجايز اكون بتوحم عليه
امين. عمري ماشوفت واحده حبله تتوحم اكده
نور. الله يخليك ياعم امين علشان خاطري
امين. ازاي بس يابتي
نور. صدقني انا هشوفه بس وشويه انادي عليك تاخده تاني
امين. بصلها
نور. علشان خاطري وانبي ياعم امين
امين. بس عاصم بيه
نور ياعم امين انا نفسي جيباني ليه وهومت لو ماشوفته حتي وعاصم عمره ماهيوافق علشان كدا انا طلبت منك متكسفنيش بقا ياعم امين علشان خاطري وانبي ياعم امين
امين. لله الامر من قبل ومن بعد حاضر يابتي
نور. نص ساعه بالكتير وتكون جبته هتجنن خلاص
امين. بعدم رضي قالها حاضر يابتي 
نور. دخلت
ثريا. وينك يابتي تعالي ارتاحي
نور. بزعل راحت عليها وقعدت جنبها وقالت كفايه عليكي عروسة ابنك الجديده يا حجه ثريا
ثريا. وه كيف تجولي اكده وانتي خابره غلاتك عندي
نور كنت فاكره اني بنتك فعلا لكن
ثريا. لكن ايه يابت جلبي وزعلت
نور. شيفاكي مرحبه قوي ب ضيفة ابنك وانا ولا فارقه معاكي
ثريا. بجا اكده يانور
نور. اللي شيفاه ياام عاصم
ثريا. مسكت ايدها وقالت دي ضيفه وف دارنا ولازم نعمل معها الواجب ولا بدك يجولي علينا ناس بخليه ومش بنعرف نكرم ضيوفنا دا احنا حتي صعايده
نور. بصتلها وقالت وياتري الضيفه دي ضيفه فعلا ولا صاحبة بيت وابنك مخبي
ثريا. شدتها لحضنها وقالت ولدي مستحيل يعمل اللي ف دماغك ده واصل ولدي بيحبك وعشجان كمان
نور. خرجت من حضنها وقالت كنت فاكره الدنيا بدات تظبط بس للاسف طلعت غلطانه وعموما كلها فتره وامشي وخليه يتهني بيها بقلم نور عصام
ثريا. طبطبت عليها وقالت اوعاكي يانور تجولي اكده تاني والله ازعل منيكي انتي بتي وهو ولدي واني مستحيل اسمح لحد يفرق بيناتكم وان كان عالبت دي اكيد ليها شغل مع عاصم
نور. شغل 
ثريا. عاصم ملوش ف الحرام واصل طول عمره عارف ربنا
نور. طيب مش يمكن يكون متجوزها
ثريا. ضربتها بخفه علي كتفها وقالت يتجوز ليه وهو متجوز جمر اربعتاشر وكمان حامل منيه وهتجبله اللي يشيل اسمه
نور. اتنهدت
ثريا. اهدي يابتي واني معاكي ومهسمحش لاي حد يدايقك حتي لو كان ولدي وطبطبت عليها
نور طيب انا عاوزه اعرف البت المايعه دي هنا ليه
ثريا. حاضر بس عاصم ينزل بتحددت وياه بس خليكي جدعه وقويه ومش حتت بت مايعه كيف مابتجولي هي اللي تهزك اكده دا انتي نور الزيني فاهمه
نور. ابتسمت وفهمت كلامها
نورسين. جت وقالت ماما حجه سمعت عنك اكتير من عاصم وكنت راح اموت واشوفك
نور ان شالله يارب
نورسين. شو
نور. بت انتي بلا شو بلا هو اكتمي خالص فاهمه
نورسين. موعم بفهم عليكي
نور. اللهم طولك ياروح يابنتي ابعدي عني ومتخليش اطلع عصبيتي عليكي متخلنيش اطلع البت المصرية اللي جوايا
نورسين.  والله كان بدي انزل مصر من زمان وبس عاصم اصر عليا اجي ماترددت
نور استغفر الله العظيم يابنتي ابعدي عني
نورسين. مابعرف شو بدك مني
نور. عنيا حاضر انا هعرفك وقامت ولسه هتمد ايدها علي شعرها
عاصم. وصل وقال الاكل جاهز
نور. اخدت نفس بصوت عالي
عاصم. وقف جنب نور وقال حبيبتي انتي تعبانه ولا هطقي من الغيظ وكتم ضحكته
روايات بقلم نور عصام
نور. حطت ايدها علي بطنها وقالت ااااااه اااااه
عاصم. بخضه خاف فعلا عليها ومسكها من ايدها وقعدها وقال مالك يا نور انتي تعبانه حبيبتي اهدي وقولي فيكي ايه
نور. برغم كل اللي حصل وبيحصل من عاصم الا انها عرفه فعلا انو بيخاف عليها وعلي حملها بس مش مريحها ف اي سؤال تقوله لكن دايما لمسه خوفه عليها وحنيته
عاصم. نور نور مالك ياقلبي
ثريا. نور يابتي جومي نروح للحكيم انتي تعبانه
نور. لا يا ماما انا بس تعبت فجأه ما انتي عرفه اني خلاص قربت اولد
نورسين. قالت ل نور شو بك حبيبتي
نور. غمضت عيونها واخدت نفس وبعدين قالت يابنت الناس ابعدي عني الله يخليكي 
عاصم. ابتسم وقال اتفضلي نورسين هي بخير متقلقيش
نور.  ردت عليه وقالت  لا بجد هي قلقانه عليا
عاصم. نور اهدي انتي شكلك تعبان فعلا ف اهدي كدا
ثريا. يلا يا ولدي الوكل جاهز 
عاصم. مسك نور من ايدها وقعدها عالسفره
نورسين بعند ف نور قالت ما بعرف كيف راح تكوني بعد ما تولدي اكيد جسمك هيبوظ مو بعتقد راح تكوني منيحه
نور. اقسم بالله لو ما خرصتي لتندمي
عاصم. نور خلاص اهدي ومال عليها وقال ياستي انا راضي
نور. خلاص هتتجن من تصرفاته وعمايله مش قادره تحدد بيحبها بيكرها بيعاندها بيغيظها عاوز منها ايه بظبط 
ثريا. نور من يومها وهي زينه وهتفضل طول عمرها اكده
عاصم. ابتسم علي دعم امه ل نور دايما وحبها ليها
نورسين.  بأرف قالت انا مستحيل اتحمل هيك منظر بجسمي
نور. هقوملك والمصحف
نورسين. اعتذر نور بس انتي مو شايفه منظر بطنك دا حتي مش طبيعي ومستحيل اي دكتور يعرف يرجعك كيف ما كنتي
نور. تصدقي انتي حلال فيكي اللي ناويه اعمله انا كنت بأنب نفسي بس اعمل ايه انتي بقا اللي مصره
نورسين. شو
عاصم. لانقاذ الموقف قال نورسبن الاكل هيبرد اتفضلي
نورسين. بدلع قالت ميرسي عاصم
نور. اعمل ايه انتي بقا اللي عاوزه وبعدين كلت
وبعد شويه انتهي العشا
نور. صابحه 
صابحه. نعم ياضكتوره
نور.  بتريقه قالت اوضة نورسين هانم جاهزه
صابحه. ايوا خلاص انا فرشتها
نور تمام تسلمي يا صابحه وبصت ل نورسين
عاصم. ف نفسه ياتري ناويه علي ايه يانوري
ثريا. عاصم البت دي اهنه ليه
عاصم. عارف ان امه عاوزه تعرف علشان تقول ل نور ابتسم وقالها شغل يا اما متقلقيش بقلم نور عصام
ثريا. جولت البت المايعه دي اهنه ليه يا عاصم
عاصم. ابتسم علي ذكاء امه وبعدين قالها هقولك بس لو قولتلي ل نور هنزعل من بعض يا حجه 
ثريا. اتصنعت الزعل وقالت تزعل مني علسان دي يا عاصم طب ارعل مني علي حاجه تستاهل وبصت ل نور
عاصم. مفيش فايده فيكي يا ام عاصم وبعدين قالها هو مين فينا اللي ولدك اني ولا نور 
قريا. انتو التنين 
عاصم. دي مرات واحد صاحبي وهي لبنانيه وهو هيوصل كمان يومين ولانها متعرفش حاجه هنا كلمني وقالي اخلي بالي منها بقلم نور عصام هي كانت حابه تروح فندق بس انا رفض علشان خاطر صاحبي وكمان عارف انك ونور ف البيت
ثريا. وهو جوزها كيف يخليها تنزل جبله
عاصم. هو كان نازل معها بس حصلت ظروف ف الشغل رجع من المطار وهي اصرت تنزل وكلمني بس دي الحكايه
ثريا. يعني يومين بس 
عاصم. ايوا واحتمال بكرا ينزل وهياخدها وينزلو علي مصر
ثريا. ربنا يعدي اليومين دول علي خير ومرتك متتجننش
عاصم.  ههههههههههه
ثريا. ربنا يسعد جلبك ياولدي
عاصم. تسلميلي ياست الكل وبعدين قال انا هدخل اشوف ايميلي وراح مكتبه
نور. ماما انا هتمشي شويه بالجنيه
ثريا. ومالو يابتي 
نور. خرجت الجنينه
عم امين. وينك ياست هانم اني مستنيكي من بدري
نور. معلش ياعم امين المهم جبت الحاجه
عم امين. ايوا يابتي بس خلي بالك
نور متقلقش ياعم امين واخدت منه الحاجه ودخلت برغم رعبها وخوفها الا انها جمدت قلبها
ثريا. وه ايه اللي معاكي دي يانور يابتي
نور. دي هديه يا ماما من عاصم ولسه واصله دلوقتي
ثريا. ابتسمت وبعدين قالت طيب مش هتيجي تجعدي معانا
نور. طيب بس شويه هطلع اشوف الهديه وانزل
ثريا. ربنا يسعدك يابتي 
نور. طلعت وبعد شويه نزلت
عاصم. شافها وهي نازله قال علي مهلك حبيبتي
نور ف نفسها اااه لو كلمة حبيبتي دي تطلع منك وانت فعلا حاسسها ناحيتي واتنهدت وراحت قعدت جنبهم
نورسين. قالت نور انتي دكتوره
نور. بأرف قالت ايوا
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
نورسين. معتقدش لا انتي ولا اي دكتور تاني يعرف يرجعك تاني عن جد شكل بطنك فظيع انتي مش طبعيه
نور. يابنتي ابعدي عني بدل ماقوم اجيبك من شعرك واكسر عضمك اللي فرحانه بيه دي انتي مش شايفه نفسك ولا ايه دا انتي خله سنان يابت
عاصم. نووور مش كدا
نور. بصتله وزعلت وقامت 
ثريا. وه علي وين يانور 
نور. هطلع انام يا ماما علشان البيه ياخد راحته وطلعت
ثريا. عاصم جوم ورا مرتك وانتي يانورسين يلا علشان تنامي اكيد تعبانه من السفر وبصتلها بقوه وقالت بلاش تعاندي مرت ولدي لاني مش هسكت وبعدين قالت تصبح علي خير ياولدي
عاصم. وانتي من اهله يااما وقال تعالي يانورسين اوريكي اوضتك وخدها وطلع وقالها اتفضلي
نورسين. شكرا عاصم
روايات بقلم نور عصام 
عاصم. تصبحي علي خير ومشي دخل اوضته
نور كانت قاعده عالسرير وعامله زعلانه وحطه ايدها علي بطنها
عاصم. ابتسم بخبث وعرف انها هتلعب معه وسيلعب هو الاخر عليها حاول كتم ضحكته وقرب منها وقال مالك ياحبيبتي حسه بحاجه تعبانه اوديكي لدكتور
نور. عرفه انو بيخاف عليها قالت انا تعبت من كل حاجه 
عاصم. ضمها لحضنه وقال ايه اللي تعبك بس يا قلبي
نور عاصم انت بتجرحني كتير انت عاوز مني ايه معتش فاهمه حاجه بتحبني بتكرهني مش عرفه اخرتها ايه معاك والله تعبت 
عاصم.يا الللله الموضوع قلب جد ولا ايه وبعدين شدد من احتضانه ليها وقالها اسئلي قلبك وهو يقولك
نور بردو مش عاوز تقول اجابه تريحني علطول بتوجعني واحيانا احس اني ست ناقصه ومش كامله بسبب تصرفاته معايا مش قاده احدد انت عاوزني ولا رفضني ولو عاوزني ليه مش بنتصالح ونتصافي ونعيش كويس ولو مش عاوزني ليه مش بتسيني وتخرج من حياتي ليه توجعني كل شويه
عاصم. نور حبيبتي انا مستحيل اوجعك و
نور. متقولش حبيبتي 
عاصم. مسك ايدها وقالها اهدي وبص ف عيونها وقالها انا مستحيل اوجعك وكمان لازم تعرفي انك ست كامله انا اللي كنت بدور علي قلبي ولما لقيته للاسف انتي وقفتي ف وشي واتحدتيني وظلمتيني من غير ما تسمعيني 
نور. عاوز تقول اني كسرتك
عاصم. لسه هيرد
نور قالت لا انت اللي كسرتني وانت عارف ان اللي بيتكسر عمره مايرجع زي الاول بس انا وقبل تكمل كلامها سمعو
نورسين.  بتصرخ بصوت عالي
عاصم. اتخض وقال ف ايه 
نور بكل بردو قالت وانا اش عرفني
عاصم. بصلها بشك من بردوها
نورسين. مازالت تصرخ
عاصم. قام جري وراح عندها
نور. وراه وامه طلعت
عاصم. خبط عليها وفتح الباب وانصدم ..
عاصم. بس دخل اوضة نورسين انصدم لما شاف نورسين فاتحه الدولاب وواقفه فيه وتعبان كبييير واقف عالسرير
ثريا. وه وه ايه ده وايه اللي جاب التعبان دا اهنه
نور. مش بتتكلم
عاصم. بص ل نور وشك فيها
نورسبن. بتصرخ الحقني عاصم راح اموت راح اموت
عاصم اهدي نورسين متخفيش وراح عليها
نورسبن. لا لا شيله الاول انا راح اموت من خوفي مو عم بقدر اتطلع عليه كتير مرعب
عاصم. طيب اهدي بس وتعالي اخرجي من الاوضه دلوقتي وانا هطلعه ومد ايده لها
نورسين. خايفه ومسكت ايد عاصم رمت نفسها ف حضنه
نور. يابنت الل والله لوريكي
عاصم. طلعها برا الاوضه وطبطب عليها لانها فعلا بترتعش
نور براحه مش قوي كدا وشدتدها من حضنه بقوه
ثريا. اني هنزل اعملها حاجه تشربها
نور بهمس يارب تشرب السم الهاري البعيده
عاصم. اخد نورسين وقعدها وقال ل نور خلي بالك منها ورفع حاجبه  بشك فيها
نور. عوجت بوئها وقالت مالك بس ياقلبي دا تعبان هو حاجه وحشه ولا ايه دا حتي شكله امور خالص
عاصم. طلع وهو ماسكه وراح علي نور وقالها فعلا امور خالص وبيقربه منها
نور. صرخت وشدت نورسين قدام التعبان
نورسين. بخوف شو عم تعملي
نور. ولا حاجه كنت حابه انكم تتصور مع بعض ومشيت من قدامهم بقلم نور عصام
عاصم. ابتسم وراح برا البيت وندا عم امين وقاله خد دا اتصرف فيه وبصله بقوه
عم امين. وه وه ايه ده يا عاصم بيه 
عاصم. سحليه ياعم امين وسابه ومشي
عم امين. الحمد لله عدت علي خير
عاصم. دخل لقي امه بتدي نورسين عصير
نورسين.  لا لا ما بدي
ثريا. اشربي يابتي انتي عم ترتعشي لازم تشربيه علشان الخضه
نورسين. مسكت عاصم من ايده وقالت لا عصومي مش هقدر اشرب حاجه بدي شي تاني
عاصم. سحب ايده منها وقالها اهدي نورسين وبعدين قالها عاوزه ايه 
نورسين. وقفت جنبه وحطت ايدها حول خصره وقالت ما راح اقدر انام بهديك الاوضه بدي انام 
نور. هنا ردت وقالت بدك ايه ياعنيا وبصتلها بشر
نورسين. استجمعت قوتها وقالت بدي انام مع عاصم انا اكتيير خايفه وما فيني انام هيك
نور. اه انا من الاول قولت انك متربتيش وراحت عليها ومره واحده مسكتها من شعرها كله وعماله تجر فيها وتمرمطها بالصاله وتقولها انتي لازم تتعلمي الادب علشان ترجعي ل امك مؤدبه لازم امك تفرح بيكي 
نورسين. بتحاول تزئ نور عنها
عاصم. نور كفايه ايه اللي انتي بتعمليه دا
نور. قسما بالله يا عاصم لو قربت مني ل اعمل حاجه نندم عليها كلنا ابعد عني الساعه دي
ثريا. اهدي يابتي
نور. مش قبل مربيها قليلة الحيا دي وزئت نورسين رزعتها ف الحيطه وطبعا نورسبن بسكوته ف ايد نور
عاصم. راح علي نور وقالها ممكن تهدي بقا وتراعي انك حامل
نور. اراعي اني حامل وانت مرعيتش دا ليه
عاصم. بصلها بنظره هي فهمتها ومعبرتوش
نور. راحت علي نورسين وقالتلها قسما بالله لو قربتي لحاجه تخصني هقتلك واتمني تجربيني
نورسين. مش مصدقه ان نور تتكلم كدا ومش قادره تتستوعب ان نور البنت الكيوت الحامل دي تكون متوحشه وغيوره كدا
ثريا. قالت نور تعالي عوزاكي ومسكتها من ايدها وراحت علي نورسين وقالت احنا صعايده وناس نعرف ربنا واللي جولتيه دا تطير فيه ارجاب فاهمه وكانت حاده ف كلامها ومشيت
نورسين. قالت ل عاصم مو عم بقصد شي انا بس خايفه اكتيير وحبيت انك تكون معي لاني مش هقدر انام بعد اللي حصل
عاصم. بحسم قال اتفضلي علي اوضتك نورسين ومتقلقيش من حاجه خلاص موقف وعدي 
نورسين. كيف يعني
عاصم.  اتفضلي وسابها وراح علي اوضة امه
ثريا. قالت ل نور ايه يابت اللي عملتيه ده
نور. عملت ايه ماهي اللي بنت ... عصبتني لا وف الاخر كمان عوزاه ينام معها احنا فين هنا 
ثريا. وهو عاصم كان هيعمل اللي هي عوزاه اياك
نور. بقولك ايه يا ماما انا اصلا مش،مرتاحه ل ابنك ولا البت دي 
ثريا. يا بنتي اعجلي وبعدين تعالي هنا مين اللي حط التعبان دا عندها
نور. انا طبعا
ثريا. هههههه يخيبك يابت يانور وافرضي كان قرصها وماتت
نور. متموت ولا تغور ف داهيه
ثريا. جبتيه منين
نور.  قولت ل عم امين اني بتوحم عليه
ثريا. اييييه
نور. ههههههه والله قولتله اني نفسي اشوفه وهتجنن عليه
ثريا. الله يسامحك يا امين وهو الراجل المخبل ده ازاي يوافق علي كدا هي في واحده تتوحم علي تعبان
نور. هههههه هههههه
ثريا. طبطبت عليها وقالت نعجل بقا ونهدي علشان اللي ف بطنك وكمان كلها يومين والبت دي تمشي
نور. يومين دا ابنك شكله ناوي يقعدها هنا علطول
ثريا. لسه هترد
عاصم. دخل وقال لا مش يومين بس دي هتقعد هنا علطول فعلا وبص ل نور بتحدي
نور. اتنهدت 
عاصم. قرب منها وقال دي عمله تعمليها
نور. احمد ربنا اني عملت كدا
عاصم. وليه كل دا هي عملت فيكي ايه
نور. عاااصم متستفزنيش
عاصم.  والله يانور لو مظبتي لعدلك
نور. بعند قالت اعدلني
عاصم. انتي اصلا ليكي عين تتكلمي 
نور. بصتله والدموع اتجمعت ف عيونها
عاصم. كان يقصد اللي عملته ف نورسين
ثريا. وه وه ايه ياعاصم اهدي علي مرتك شويه
نور سبيه يا ماما ماهو دايما كدا وعموما انا هريحه مني خالص وخليه بقا يتهني بحبيته 
عاصم. حبيبتي
نور ايوا يلا روحلها واقف ليه
عاصم. اممم ماشي هروحلها بس هاخدك معايا علشان تشوفينا واحنا مع بعض يمكن تحسي
نور. يعني انا مبحسش
عاصم. انتي شايفه ايه
نور. شايفة قلة أدب ومياصه وانت مبسوط
عاصم. قرب منها قوي وقالها بقا واحده زي نورسين تهزك كدا
نور بغضب وبدون وعي قالت السكرتيره متهزنيش ونورسين متهزنيش اومال مين اللي يهزني انت عاوز مني اييييه
ثريا. نور اهدي يا بتي
عاصم. حس بوجعها وغيرتها اللي حركتها وخلاتها تتكلم مسك ايدها وقالها ممكن تهدي وبلاش عصبيه علشان حملك
نور. حملي انت مالك بحملي هو انته كنت اب
عاصم. قاطعها وقالها يظهر كدا ان نورسين قصرت عليكي وخلتك متدريش بكلامك وبصلها وفتح عيونه
نور. سكتت
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
ثريا. ممكن تهدو انتو الاتنين وتبطلو العند ده عاد
عاصم. يلا يانور نطلع
نور. مش طالعه انا هنام هنا مع ماما وانت روح للهانم اللي مستنياك وهتموت عليك
عاصم. طيب وانته مش هتموتي عليا
نور. بصت ل امه وقالتلها قولي ل ابنك يتلم
ثريا. ههههههه
عاصم. مال عليها وشالها وقالها هو انا لو اتلميت كان زمانك كدا
نور. مش فاهمه كلامك
عاصم. بص ل امه وقالها تصبحي علي خير يا امه
ثريا. وانتو من اهله وقفلت وراهم
عاصم. طلع فوق ونزل نور عالسرير برفق
نور. ممكن تبعد عني خالص انا مرضيتش اتكلم بس قدام ماما
عاصم. قرب منها واتكلم جنب شفايفها وقال هو انتي كنتي لسه هتتكلمي يانوري
نور. اتوترت ودقات قلبها سرعت وبعدت عنه وقالت اصلا جوازنا باطل ف ياريت تبعد عني وقالت ف نفسها ايه التخلف اللي انا بقوله دا انا اتجننت ولا ايه
عاصم. قالها نعععم جوازنا اييه باطل
نور. بغيظ قالت ايوا
عاصم. بتريقه قال ليه يا فؤاده
نور. انا مكنتش موافقه وانته كمان يبقي جوازنا باطل
عاصم. اممم باطل وقام ورايح الحمام بصلها وقال جواز عاصم من نور باااطل باااطل
نور ابتسمت علي طريقته والتفتت الناحيه التانيه
وتاني يوم
ثريا.  قاعده عالسفره وعاصم قاعد بمكانه
نور نزلت وقالت صباح الخير
ثريا. صباح الفل علي عيونك يا جلبي
نورسين. جت وقبل نور تقعد قعدت جنبه
عاصم. بصلها
نورسين. قالت يؤبورني ها الصباح عصومي
نور قبر يلمك يابعيده
نورسين.  كيفك اليوم عصومي نمت منيح
ثريا. قالت تعالي يانور اقعدي جنب جوزك وبتقوم علشان نور تقعد علي يمين عاصم بما ان نورسين قعدت علي شماله
نور والله ما انته قايمه وبصت ل نورسين
نورسين. حبت تدايقها بسبب اللي عملته امبارح قالت ماما حجه لا تقومي من مكانك نور فيها تقعد ف اي مكان تاني
نور.  بدون وعي شدتها من قفاها وقعتها بالكرسي
عاصم. اتفاجئ
نور. سوري مخدتش بالي
نور. ااه شو عملتي انتي وكانت واقعه عالارض
نور. عدلت الكرسي وقعدت عليه
عاصم. قوم نورسين وقعدها جنب امه وبص ل نور
امل. دخلت وقالت صباحووو ازيك يا بت يادكتوره نور
نور. ابتسمت وقالت تعالي يا قلبي فينك من زمان
امل. سلمت عليهم وبعدين قالت مين دي
نور. دي مرات عاصم التانيه
امل. ايييييه
نور. عادي يا حبيبتي الشرع حلله اربعه
امل. مش مصدقه كلام نور ومش فاهمه حاجه مالت علي عاصم وقالت مين الموزه دي
عاصم. اقعدي افطري
امل.  قالته الاتنين ف بيت واحد دا انته قادر بقا
عاصم. بصلها وقال اهمدي متخليش نور تعملها معاكي
امل. ابتسمت وقالت ليه انا لو مكانك اعملها واقعد ف النص ملك والاتنين بتنافسو عليا علشان يرضوني
عاصم. اقعدي وانبي مش نقصاكي
امل. اسمع كلامي انا شايفه الاتنين هيموتو عليك اعملها بس انته وهتعيش متوج
عاصم. اها ولو اتفقو عليا هيخلوني الف حولين نفسي
امل. تقوم رزعهم بواحده تالته تعدلهم هما الاتنين
عاصم.  هههههههه
نور. طيب اقعدي بقا علشان انا مرزعكيش قلمين يعدلوكي
امل. انتي سمعتينا
نور. لا يابت اصلك بتتكلمي من بيت تاني وشدتها تقعد وقالتلها ايه اللي جابك ياوش الفقر انتي
امل. جيالك تكشفي عليا مش دكتوره يعني 
نور. ادفعي كشف الاول
امل. بقا كدا 
نور. وابو كدا وضحكو وبعد شويه قامو من عالسفره
عاصم. دخل مكتبه 
نور وامل وثريا بيتكلمو ونورسين قاعده متابعه بصمت
عاصم. بعد شويه خرج وقال نور عاوز قهوه ممكن تقولي ل صابحه 
نورسين. ردت قبل نور وقالت والله يا عاصم بتحايل عليها من شويه تعملي قهوه مش راضيه يرضيك كدا 
نور. فهمتها وقالت اعمل ايه يا حبيبي انا قولتلها بلاش قهوه واشربي لبن القهوه غلط عليكي
عاصم. فهم انو نورسين بتعاند نور ونور فهمتها وعرفت ترد عليها قال ايوا يا حبيبتي اعمليلها لبن اهو حتي يغذيها بدل ما هي معصعصه كدا
نور. اتبسطت بكلام عاصم وبصت ل نورسين بانتصار
ثريا. قالت صابحه اعملي قهوه ل عاصم وهاتي عصير هنا
نور. بعتت لها بوسه ف الهوا 
نورسين . اتغاظت 
عاصم. شرب قهوته وبعدين راح علي شغله
نور. كشفت علي امل وطمنتها عالبيبي
نورسين. فاتحه فونها وبتلعب فيه 
واخر النهار
عاصم. دخل وقال نوري
نور. نعم يا حبيبي 
عاصم. حب يدايقها شويه قال مش بنادي عليكي انتي انا بنادي علي نورسين 
نور. عضمت علي شفايها واخدت نفس بصوت عالي وقالت الهي تولع انته ونورك ف ساعه واحده وآه من الثأر بقلم نور عصام
عاصم.  ههههههه وراح عليها وباسها من خدها وقال اهدي يانوري انتي وضعك مش كويس للعصبيه دي 
نور. بصتله وقالت بتقولي نوري يعني عاوزني اولع
عاصم.   ههههههه بعد الشر عنك ياروحي
🌹 ما اجمل ﺍﻟﺤﺐ عندما ﻳﻘﻊ ﻗﺘﻴﻼً 
              ﺑﻴﻦ ﺍُﻧﺜﻰ ﻋﻨﻴﺪﻩ ﻭﺭﺟﻞ ﺫﻭ ﻛﺒﺮﻳﺎﺀ 🌹💕🌹
 وبعد يومين
مروان. جوز نورسين جه علشان ياخدها
نور. كانت فرحانه وراحت عليها وباستها من خدها رغم غيظ نورسين وقالتلها مع السلامه ابقي تعالي
نورسين. بغيظ قالت اكيد راح نجي 
ثريا. لحقت نور قبل ترد وقالت نورتي مصر كلاتها يابتي
عاصم. اخدهم ووصلهم للمطار
وحل المساء علي الجميع وبعد السهره مع بعض الكل قام نام حتي آتي الصباح
نور. كانت نايمه ف هدوء وف لحظه صرخت
عاصم. قام مفزوع وقال مالك يانور
نور. بدموع قالت بولد اااااه تعبانه قوي
عاصم. بخضه وخوف عليها قام وقالها اعمل ايه اعمل ايه
نور. بصوت عالي قالت عاصم ركز ووديني المشفي
عاصم. مشفي ليه انتي تعبانه وضمها لحضنه
نور. بوجع قالت يا عاصم ارجوك فوق انا تعبانه وهموت
عاصم. سلامتك يا قلبي وباسها من راسها
نور. ااااااه 
عاصم. اهدي حبيبتي وفتح الباب ونده علي امه
ثريا. خير ياولدي مالك عالصبح
عاصم. نور يااما نور 
ثريا. مالها نور
عاصم. بتولد وتعبانه قوي 
ثريا. يابتي طيب يلا ياولدي نروح المشفي وطلعت جري علي فوق لقت نور تعبانه قوي وبتصرخ
نور. ااااه ااااه انا هموت ااااه
ثريا. اهدي يا جلبي وقالت عاصم يلا البس بسرعه واني هجيب حاجة الولد وهدوم ل نور 
عاصم. حاضر يا امه وبعد دقائق كانو ف العربيه
ثريا. اهدي يابتي انتي بس علشان بكريه
نور. بوجع قالت هموووت انا عرفه اني هموت بس آمانه عليكي يا ام عاصم اوعي تخلي عاصم يتجوز لازم يعيش عمره كله يتعذب بموتي
عاصم. التفت لها وقالها ليه يعني هو انا اللي موتك
ثريا. بس عاد منك ليها وطبطبت عليها وقالتلها متخفيش يابتي انتي هتكوني بخير وكمان ولدك
نور. بعب قالت وانتي اش عرفك انو ولد 
ثريا. جلبي حاسس 
عاصم. بص ل نور وعيونه كلها خوف عليها وبعد شويه وصلو المشفي وقبل نور تدخل العمليات قالت بهمس ل عاصم والله العظيم مظلومه سامحني يا عاصم
عاصم. كان ماسك ايدها باسها وقالها ارجعيلي بالف سلامه
نور. تعبت اكتر واخدوها منه 
ثريا. اهدي ياولدي
عاصم. خايف عليها قوي يااما شكلها مش مطمني خالص
ثريا. ليه اكده ياولدي اهدي وادعيلها وف لحظه لقو
امل وجوزها.  رايحين عليهم 
ثريا. وه وه ايه اللي جابكم وعرفتو من وين
امل. قالت خالد شافكم وانتو ماشين بالعربيه بسرعه جه وقالي واتوقعنا انو نور بتولد 
ثريا. تسلم ياولدي 
خالد. راح علي عاصم وقاله اهدي وادعيلها وباذن الله خير
امل. اخدت مرات عمها وقعدتها وبيدعو ل نور 
وبعد فتره طويله الكل قلقان
عاصم. بحزن وخوف عليها قال معقول كل دا ليه 
خالد. لسه هيتكلم لقي 
الممرضه. خرجت ومعها طفلين وممرضه تانيه ومعها طفل كمان
عاصم وامه والكل بصولها ومش فاهمين حاجه
الممرضات راحو عليهم وقال الف مبروك عريسين زي القمر واميره ربنا يحفظها
عاصم. دموعه نزلت ومبقاش عارف يعمل ايه وبعدين قال نور عامله ايه هي بخير
الممرضه الحمد لله هي تعبت شويه بس دلوقتي بخير 
ثريا. دموعها نزلت من فرحتها واخدت الولاد منها 
امل. اخدت البنت 
خالد. ههههههه عملتها ازاي دي يا عاصم 
عاصم. فاق لنفسه وراح علي امل واخد البنت منها وباسها وضمها لحضنه واذن ف ودنها 
ثريا. قالت تعالي يا عاصم شوف ولادك حلوين ازاي
عاصم. راح عليها وخالد اخد البنت منه وشال ولاده الاتنين ف حضنه واذن ف ودنهم وباسهم وكان فرحان بيهم جدا ومش مصدق وافتكر شكل نور وبطنها الغريبه بقلم نور عصام
امل. الله اكبر البنت زي القمر وشبه نور بالظبط
خالد. والولد دا زي عاصم قوي وكمان التاني يشبهم هما الاتنين
عاصم. ربنا يحفظهم 
وبعد بعض الوقت
نور. خرجت وابتدت تفوق 
عاصم. كان قاعد جنبها عالسرير والكل بالسرير المجاور لها
نور. قالت ابني ابني 
عاصم. مال عليها وقالها اهدي حبيبتي 
نور. بتعب قالت ابني فين يا عاصم وبصوت ضعيف ومخنوق قالت بالله عليك يا عاصم متأذهوش 
عاصم. ضمها لحضنه وقالها نور اهدي 
نور. ابني يا عاصم ابننا والله العظيم خليني اشوفه
عاصم. طيب ممكن تهدي دا انا محضرلك مفاجأه تجنن
نور. بخوف قالت ابني ابني عاوزه اشوفه
خالد. رد وقال ابنك ايه قولي ابنائي
نور. مش فاهمه حاجه والكل طبعا ماخدتش علي كلامها لانها مش فايقه كليا 
امل. قالت انتي ازاي يابت يانور تعملي كدا ومحدش يعرف
نور. خافت وقالت .....
نور. قالت ابني هموت واشوفه خلوني اشوفه الاول وبعدين اعرفو اللي عوزينه
عاصم. عارف انها خايفه وحاسس بيها ضمها اكتر لحضنه وقالها لو ما اهديتي مش هخليكي تشوفيه
نور. بصتله بترجي
عاصم. مسك ايدها وباسها وقالها دقيقه واجيبلك ابنك وقال تعالي يا خالد انته وامل معايا
نور خوفها ذاد وبتفكر ف كلام عاصم وهو بيقولها عاملك مفاجأه
عاصم دخل ومعه ولد وراح عليها وقالها ابنك وحطه بين ايدبها
نور. مسكته بالهفه وضمته لحصنها وعيطت وبعدين باست ابنها وقعدت تشم فيه وبصوت هامس قالت شوفت شبهك ازاي
عاصم. بصلها وقال شبهي بقلم نور عصام
نور. بصتله بنظره ثقة قويه وقالت ايوا شبهك
عاصم. ليه هو انا ابو
نور. قاطعته وقالت ايوا انته ابوه ومش محتاجه اثبتلك
عاصم. ببتسامه قالها دا انتي واثقه بقا
نور قالت بتعب ايوا كان ممكن اقولك اعمل تحليل دلوقتي بس انا مش هقولها انا عرفه نفسي كويس ووجود ابني ف حضني
عاصم. قاطعها وقالها ايه اداكي قوة
نور. طبعا
عاصم. طيب انا قولتلك اني عاملك مفاجاه
نور مش عاوزه حاجه من الدنيا دي كلها غير ابني
عاصم. طيب خلاص  خليلك ابنك وانا اخد نصيبي وامشي
نور. مش فاهمه حاجه
عاصم. انتي متمسكه بيه وانا خلاص راضي بنصيبي
نور والدموع ف عنيها قالت انا متمسكه بيه علشان هو ابنك وحته منك وكمان كتير يشبهك واللي يقول غير كدا يبقي اعمي وبصتله بكل حب وضعف وقالت والله ابنك يا عاصم
عاصم. ضمها لحضنه وقالها وانا مصدقك يا قلب عاصم
نور. فرحت جدا وبعدين قالت بس نكون لوحدنا او نرجع البيت هحكيلك علي كل حاجه
عاصم. مش عاوز اسمع حاجه انا بحبك ومصدقك
نور. خلاص قلبها هيخرج من بين ضلوعها وف نفسها قالت معقول معقول اللي انا فيه دا انا ف حقيقه ولا بحلم ولا لسه مفوقتش من البنج وبعدين ياارب خليك معايا
عاصم. فاهم كل تفكيرها وحيرتها وقالها جاهزه للمفاجاه
نور. مقولتلك مش عاوزه غير ابني وبنظرة عشق قالت وابو ابني
عاصم. بس انا عاوز عيله كبيره
نور بصتله بستغراب وقالت يعني ايه
ثريا. سمعت كلمة عاصم وهو بيقولها عاوز عيلة كبيره ردت وقالت متقولها بقا وتريحها
نور في ايه يا ماما
ثريا. ابتسمت وقالت ف انك
عاصم. قاطعها وقال لحظه يا نور وفتح الباب ودخلت امل ومعها البنت اخدها منها وراح علي نور
نور. مصدومه فرحانه مش مصدقه ولا مستوعبه اللي شايفاه ولا دا حقيقه ولا حلم وياتري انا جبت توأم ولا الطفل دا مين
عاصم. حط البنت ف حضنها جنب اخوها وقالها بنتك
نور. خلاص ماعدتش قادره تسيطر علي دموعها اللي نزلت منها غصب عنها وضمتها لحضنها وبعدين اخدتهم الاتنين ف حضنها بقوه وقالت انا جبت توام 
عاصم. ببتسامه قالها براحه يا ماما العيال لسه مولوده مش حملك وبياخد منها البنت
نور قالت لا لا خليهم ف حضني
عاصم. بمرح قالها طيب وانا
نور احرجت وبعدين قالت انت ايه
علصم. انا فين مكاني لما هما الاتنين ف حضنك
نور بصتله وبعدين قالت ف قلبي
عاصم. باسها من جبينها وقالها بس كدا ف واحد تاني هيحتج
نور. مين دا اوعي تقول ماما ثريا وبصتلها وقالت حبيبتي انتي عرفه انا بحبك قد ايه
ثريا. ببتسامة حب ليها قالت عرفه يا بتي ربنا يقومك بالف سلامه ويتربو عزك وعز ابوهم
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
نور وعاصم قالو امين يارب
عاصم. قالها بس انا بردو مكنتش اقصد امي ف حد تاني ليه نصيب فيكي ولازم ياخد حقه وإلا يقوم الدنيا علينا
نور. مين دا واوعي تقول ماما وبابا واحمد اخويا
عاصم. لا دول لسه دورهم جاي ف الطريق
نور نعم
عاصم. اهدي وبص ل امل
امل.  راحت فتحت الباب ودخل خالد بالولد التاني
نور. فتحت عيونها ومش عرفه تتكلم
عاصم. اخد الولد من خالد وقالها ودا الشريك الرابع ليكي يا ماما
نور. دقات قلبها سرعت ومش قادره تتكلم
عاصم. حطه بين ايدبها وقالها اعمل ايه متجوز ارنيه
امه وامل وخالد هههههههه هههههههههه
نور. خلاص حسه انها بتنهار ودموعها خلاص مفيش توقف بصت للولد وباسته وقالت معقول انا خلفت تلاته انا تلاته انا نور اخلف تلاته مستحيل
عاصم. شوفتي حكمة ربنا
نور. الحمد لله وبعدين قالت طيب هما كويسين
عاصم. الحمد لله بخير
نور بصتله ومش عرفه تتكلم 
عاصم. طبطب عليها واخد منها الولاد
نور لا خليهم
عاصم. حبيبتي انتي تعبانه وهما لازم يروحو الحضنانه واخر النهار بنجيبهم ونروح باذن الله 
نور اتنهدت وبصت ل خالد وافتكرت لما قالها قولي ابنائي وبعدين ببتسامة فرح وتعب قالت لسه فيه حاجه تانيه ولا كدا
 خلاص الكل ضحك
عاصم. قالها لسه فيه مره تانيه انا عشت طول عمري وحيد بسبب التار ابويا مات وانا عيل صغير واتربيت وحيد وعلشان كدا انا عاوزه تلاته زيهم
نور نعععم
عاصم. الله انا حر ومال عليها وقال والله يا حبيبتي براحتك تجبيهم مره واحده زي دي عادي تجبيهم واحد واحد انتي حره انا ليا تلاته عندك كمان شوفي انتي بقا تجبيهم ازاي
نور هو حد قالك اني ارنبه
عاصم. بص ل امه وخالد وامل وقال رودو عليها انتم
امه وخالد وامل.  هههههههه
نور. بقا كدا
عاصم. ضمها لحضنه وقالها ربنا يخليكي ليا حبيبتي وبردو مش هتنازل عن تلاته كمان
نور. بهمس قالت مصدقني
عاصم. بعدين نتكلم دلوقتي ارتاحي شويه
نور. لسه هتتكلم الباب خبط
امل. فتحت وكانو ام نور وابوها
سامها. راحت عليها وباستها وقالت حمدلله علي سلامتك حبيبتي وباست ايدها وهتتجن عليها
عامر. قال اوعي بقا يا سامه خليني اسلم عالبت وضمها لحضنه وباسها من جبينها وقالها قلب بابا ربنا يقومك بالف سلامه
نور. بتعيط وخلاص
ثريا. ليه اكده يابتي العياط غلط عليكي
ابوها وامها قعدو جنبها وهي كانت ف النصف والاتنين مسكين ايديها ويطبطبو عليها
عاصم. اوووه ايه دا بقا انتو الاتنين مسكين ايد مراتي لا انا كدا احتج ومش لوحدي الكل ضحك
ساميه. ربنا يخليكم لبعض ياحبيبي وبصت ل نور وقالت انتي بخير حسه بحاجه 
نور. هزت راسها وخلاص
عامر. قرب منها وضمها لحضنه بقوه وقالها وحشتيني ووحشتني شقاوتك وكلامك وهزارك حتي رخمتك وحشتني 
نور. بتعيط
عامر. قالها علشان خاطري بلاش عياط نفسي اسمع صوتك وبضعف قالها وحشتيني يا نور وحشتيني فوق متتخيلي
نور بدموع وانت كمان يا بابا
ابوها. ضمها اكتر لحضنه ودموعه نزلت وقالها سامحيني يا قلب ابوكي كلو الا انتي يا نور عيني
نور. وهي ف حضن ابوها بصت ل عاصم وقالت مسمحاك يا بابا
ابوها. ربنا يسعدك حبيبتي ويخليلك ولادك وبعدين بهزار قالها بقا نور البنت الكيوت اللي بتخاف من اي حاجه وكل حاجه تعملها كدا وتبقي ارنبة عيلة الزيني
نور. باحراج قالت بابا الله
عامر. هههههههههه وباس ايدها
امها. بضحك قالت نور بنتي اللي كانت بتتريق لما تشوف واحده من اصحابها ولا ولاد خالتها حامل وتقولها بقيتي شبه الكرنبه تبقي هي اكبر كرنبه ومش بس كدا دي كمان ارنبه
نور. مامااا
امها. اخدتها ف حضنها وطبطبت عليها وقالت ربنا يخليكي حبيبتي ويباركلك فيهم وبعدين قالت اخوكي بيسلم عليكي وحاول يتصل بيكي بس انتي مش بتردي وقولتله اكيد فونها ف البيت لانها ف المشفي بقلم نور عصام
نور. وهو عامل ايه وغاده
امها. بخير وهيتجنن عليكي وغاده حامل
عامر. هموت واشوف العيال
عاصم. تعالي ياعمي اوريهملك
ساميه. وانا كمان عاوزه اشوفهم
خالد. طيب ايه رايكم تخليكم هنا واحنا نجيبهم علشان مش هيخليكم تدخلو الحضانه العدد كبير
عاصم. تمام خليكم واحنا بنجيبهم وفعلا خرجو وبعد دقائق رجعو ومعهم الولاد
خالد. قال البت القمر دي عندها غمزه وبتغمزلي بيها
عاصم. حيلك حيلك دي بنتي واللي بس يفكر يقربلها
خالد. بلاش ابوس ايدك غلطه مش هتتكرر
ساميه. اخدتها وقالت فعلا عندها غمازات
عاصم. وعلشان كدا اول ما شوفتها بغمازاتها دي قررت اسميها غمزه
نور. ايييه
عاصم. ايوا انا حر بنتي وانا هسميها غمزه
نور. دا اسم ولا معاكسه الكل ضحك
خالد. دا اسمها يودي القسم بمجرد نطقه
عاصم. واهو دا اللي عاوزه علشان محدش يعاكس بنتي الكل يخاف علي نفسه لان بنتي حلوه وزي القمر واكيد هتتعاكس فخافو بقا 
ساميه. لا بجد با عاصم هتسميها ايه
عاصم. بص ل نور وقال هسميها غمزه عاصم الزيني
نور. لا انتي مجنون بقا هو دا اسم سميها اسم تاني
عاصم. بنتي وخلاص قررت
نور برغم فرحتها بكلام عاصم إلا انها مش موافقه علي الاسم قالت طيب انا كنت ناويه اسميها ثريا علي اسم ماما
عاصم. بص ل امه ولسه هيتكلم
امه. قاطعته وقالت لاه سموها اسم جديد وبعدين انا موافقه علي غمزه وبصت ل ابنها بفرحه
عاصم. فاهم امه وانها حسه بفرحته وبارتياح قلبه قال خلاص المره الجايه نسمي ثريا لكن حبيبة ابوها خلاص بقت غمزه
نور. يا عاصم ازاي بس 
عاصم. بصلها وغمز بعينه وقالها كدا
 نور. اتكسفت وبعدين قالت طيب الولاد
عاصم. قال هسمي واحد مالك علي اسم ابويا الله يرحمه والتاني سميه انتي يا نوري
نور. فرحت وقالت خلاص نسميه مازن علشان يبقو زي بعض
ثريا. بدموع قالت ربنا يباركلك فيهم ياولدي ويتربو ف عزك
الكل قال امين وكانو فرحانين
واخر النهار 
عاصم. يلا يا جماعه علشان نروح
ثريا شوف الحكيم الاول ياولدي علشان مرتك
عاصم بعد ما خرج من عند نور من شويه روحتله وقالي مفيش مشكله نروح واحنا اكيد بنخلي بالنا منها
امه. اكيد ياولدي
عاصم. شال نور
امل وخالد وعامر شالو الولاد
وبعض بعض الوقت وصلو البيت
عاصم. طلع نور فوق والكل دخل بالعيال
صابحه. طلعت وراهم وقالت الف مبروك ياضكتوره
نور. ببتسامه قالت الله يبارك فيكي حبيبتي
صابحه. بحب قالت انا عاوزه اشوف عصافير البيت
نور. طبعا يا قلبي وبعدين انتي من هنا ورايح هتكوني معهم علطول صابحه فرحت وراحت شافت العيال وكانت مبسوطه
ساميه. شكلها طيبه 
ثريا. بت حلال اني اللي ربيتها بعد امها وابوها ما ماتو وكمان جريب هجوزها بقلم نور عصا
نور بجد
ثريا. اي هيثم ابن امين طلبها مني ومن عاصم وانا سالتها وهي وافقت وهديها الاوضين اللي ف الجنينه ومش هخليها تبعد عني واصل دي يتمه وملهاش حد غيرنا
صابحه. طلعت وراحت عليها وباست ايدها وقالت ربنا يخليكي ليا يا ست الحجه 
ثريا. ولو مش عاوزه تشتغلي ف البيت اني مش هغصبك وبردو هتعيشي اهنه
صابحه. عيطت وباستها تاني
ثريا. حضنتها وطبطبت عليها
نور. الف ميروك يا صابحه
صابحه. الله يبارك فيكي يا ضكتوره
ثريا. الوكل جاهز
صابحه. ايوا يا ست الحجه
ثريا. طيب يا جماعه ننزل نتعشي وانتي يا صابحه هاتي اكل ل نور هنا 
عاصم. انزلو انتو وانا شويه وبنزل اجيب اكل لنور وناكل هنا
ثريا. طيب ياولدي 
ساميه. محتاجه حاجه يانور
نور. تسلملي يا ماما ونزلو
عاصم. قفل الباب وراهم وراح عليها وضمها لحضنه وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلب عاصم
نور. اتنهدت وهي ف حضنه
عاصم. مبروك علينا حبيبتي
نور. خرجتت من حضنه وقالت عاصم لازم نتكلم
عاصم. الاول تاكلي وبعدين قولي اللي عوزاه
نور. بس يا عاصم لازم تسمعني
عاصم. قال ......
عاصك. قالها نور انتي تعبانه ومحتاجه راحه والايام جايه كتير
نور علشان خاطري يا عاصم اسمعني الاول انا بموت والله
عاصم. باسها من خدها وقالها طيب قومي اغيرلك هدومك دي وناكل ونتكلم زي ما انتي عاوزه
نور تغيرلي هدومي
عاصم. وفيها يا ام غمزه
نور. انت بتعاكسني ولا بتناديني باسم بنتي
عاصم. ببتسامه قالها شوفي انتي بقا
نور. انا دلوقتي عرفت انته سميت البت كدا ليه
عاصم. هههههه ومال عليها وقالها لازم تغيري البس دا
نور بس يا عاصم
عاصم. مبسش يلا وفعلا حاول يغيرلها وهي كانت تعبانه وبعد شويه خلصو وشالها نايمها عالسرير
نور متشكره قوي يا عاصم
عاصم. في واحده تشكر جوزها ماشي ياام غمزه
نور. ببتسامه يارب صبرني دا اسم دا
عاصم. مال عليها وقال دا احلي اسم ودلع لنوري وغمزاتها
نور. خلاص دقات قلبها بتنهار
عاصم. وقف وقالها لحظه وجاي وبعد دقائق رجع ومعه اكل واكل نور وكان مبسوط جدا بيها بقلم نور عصام
نور. كمان كانت فرحانه بس لسه جواها حاجه مخوفاها
وبعد شويه انتهو من العشا
نور. عاصم اناا وقبل تكمل كلامها مالك عيط
عاصم. ابتسم وقال ابتدينا بقا وراح جابه
نور قالت حبيب ماما واخدته منه وبتحاول ترضعه ومش عرفه
عاصم. حبيبتي واحده واحده وانا هساعدك وفعلا ساعدها ورفع الولد ليها لان طبعا هي مش عرفه وخصوصا انها والده قيسري واول مره بالنسبالها 
نور. كانت خايفه ف الاول بس حست باحساس حلو وابتسمت وبعد شويه عاصم جابلها مازن ترضعه
نور. ربنا يحفظهم
عاصم. بعد ما خلصت قالها انا هخليهم يعملو رضعه ل غمزه لان انتي كدا مش هتقدري
نور. لا انا هرضعها هي كمان وبعدين نبقي نكملهم من اللبن اللي الدكتور كتبه ليهم
عاصم. يا حبيبتي كتير عليكي كدا
نور. لا يا عاصم دول ولادي ولازم يحسو بيا وكمان لازم ياخدو حقهم فيا وبعدين انا مبسوطه
عاصم. باسها من خدها وقالها ربنا يخليكي ليهم حبيبتي وانا من بكرا هجيب واحد تقعد معهم وتساعدك
نور لا مش عاوزه حد
عاصم. ازاي بس انتي مش هتقدري مهما امي تساعدك لازم معاكي حد تاني وكمان فتره وترجعي المشفي
نور. مش عاوزه حد انا مش هقدر اثق ف حد واهو صابحه موجوده هي الوحيده اللي اآمن علي ولادي معها 
عاصم يا حبيبتي صابحه فتره وتتجوز
نور. ومالو انا وماما ثريا موجودين وكمان انته
عاصم. اناا
نور ايوا انته ولا هما مش ولادك يعني ولازم تهتم بيهم معايا
عاصم. اخد غمزه منها وباسها وقال من جهة ولادي ف هما ولادي حبايبي وخصوصا غمزتي
نور. غمزتك بس طيب ومالك ومازن
عاصم. بغيظ فيها قالها شوفي انتي بقا
نور. نعععم
علصم. راح نيم غمزه مع اخواتها ورجع وقعد جنبها وضمها لحضنه وقالها نوري حبيبتي عاوزه تقول ايه
نور. بعدت عن حضنه وقالت عاصم الاول انته مصدق ان الولاد ولادك فعلا ولا لأ
عاصم. قولي اللي حابه تقوليه يانور علطول
نور بس رد عليا
عاصم. طبعا مصدق وكفايه الشبه اللي ببني وبينهم
نور. طيب مش عاوز تعرف انا حملت فيهم ازاي وانت اصلا ملمستنيش وبصتله بخوف
عاصم. ببتسامه لعوب قالها عيب عليكي يا نوري تقولي كداوانتي لسه بتقولي ولادي
نور. طيب انت متعرفش جم ازاي
عاصم. مين قال كدا وبخبث قالها ولا هو انتي فاكره انك علشان دكتوره ودارسه دا يبقي لوحدك تعرفي لا يا قمري انا بردو عاصم الزيني وغمز بعينه
نور. عاااصم اسمعني علشان خاطري بس بالله عليك متظلمنيش وتقدر وتعذرني ف اللي عملته وتحاول تتقبل ومتزعلش مني انا عاوزه افتح معاك صفحه جديده كلها حب وعشق ليك وفرحه بولادنا وحياتنا اللي هنعيشها مع بعض  
عاصم. ضمها لحضنه وقالها مش محتاجه تقولي حاجه انا عارف كل حاجه وبحبك وبموت فيكي
نور. عارف انك ابو ولادي 
عاصم. ايوا وشوفتك وانتي بتحطي الحبوب ف العصير
نور. طلعت من حضنه وانصدمت
عاصم. متوقعتيش اني اكون عارف
نور بدموع قالت شكيت كذا مره من كلامك بس
عاصم. نور خلاص اهدي وبلاش دموعك دي
نور يعني كنت عارف وعذبتني ووجعتني
عاصم. نور اهدي انا عملت كدا غصب عني انتي وجعتيني بكلامك وجنانك وغيرتي عليكي
نور. تقوم توهمني اني خاينه وانا بتعذب قدامك وانته ولا هنا
عاصم. نور انتي كنتي حابه توهميني بكدا مش انا ودا رد فعل طبيعي مني يعني عوزاني اعمل ايه ومراتي بتقولي انها هتخوني لا وكمان تنام معايا وتخدرني علشان توهمني انها خانتني فعلا انتي مستوعبه اللي عملتيه
نور انا اناا
عاصم. انتي ايه انتي كنتي هتدمرينا احنا الاتنين 
نور. عاصم انا عملت كدا ع
عاصم. قاطعها وقالها نور انتي متخيله لو انا فعلا كنت اتخدرت ومحستش بحاجه وانا معاكي تفتكري كنت هعمل فيكي ايه
نور انا متوقعتش كل دا ولا حتي
عاصم. قاطعها تاني وقالها اومال توقعتي ايه فوقي كدا واسمعيني ورفع وشها بين ايديه وقالها واحده خدرت جوزها ووهمته انها خانته تفتكري يعمل ايه غير انه يموتها وينتقم لشرفه وشرف عليته اللي مرمغتيهم ف الوحل 
نور. بس انا معملتش كدا انا كنت معاك
عاصم. واحمدي ربنا اني كنت فايق ومعاكي بكل حواسي وإلا كان زمانك ميته لا انا ولا اي راجل تاني غيري يقبل ان مراته تخونه بقلم نور عصام ولا يقبل اللي قولتيه وعملتيه حتي لو مكنش بقصد اللي عملتيه يانور اكبر غلط وانتي الوحيده اللي كنتي هتخصري لو انا مكنتش فايق حتي لو مظلومه لان انا مستحيل كنت اصدقك لاني وقتها عارف نفسي ملمستكيش
نور. بس انت اهانتني وعلشان كدا عملت اللي عملته
عاصم. اي حاجه قصاد عمايلك انتي متساويش انا لو حتي خونتك وانتي شوفتيني بعينك ميجيش قصاد اللي عملتيه حاجه لانك كنتي هتخربي بيتك ودمري سمعتك وسمعتي وسمعت عيلتك وعيلتي نور انتي غلطي فعلا بتصرفك
نور. بدموع قالت انا معاك اني غلطانه بس انت كمان عذبتني وبهدلتني واهانتني بكل الطرق
عاصم. مسك ايدها وباسها وقالها طيب تعالي نتكلم بالعقل شويه وقولي لو انا ظالمك ولا لا 
نور بصتله
عاصم. قالها من وقت عملتي اللي عملتيه وانا معاكي بقلبي قبل عقلي وكل حواسي قالتلك بحبك يانور وبعشقك وبعدين لما حملتي اهتميت بيكي وفرحت من كل قلبي وكنت دايما بهتم باكلك وشربك وياما اتحايلت عليكي تروحي للدكتور وانتي ترفضي وانا بقول هي دكتوره ومادام كويسه خلاص وعمري مقصرت معاكي ف حاجه يبقي قولي امته بقا ظلمتك وزعلتك
نور بس بردو كنت بتدايقني
عاصم. ببتسامه قالها دي مش مدايقه دي مناغشه علشان بحبك 
نور بتحبني تحرق دمي
عاصم. ما عاش ولا كان اللي يحرق دمك ياروح عاصم
نور. وكمان جبت البت المايعه نورسين وعصبتني بيها
عاصم. وبردو شوفتي انا عملت ايه ف صلاح علشان بس فكر يقرب منك ليه مش بتبوصي للي عملته وبتبوصي للي يزعل
نور. بس بردو خلتني اتعصب بسببها
عاصم. بمكر قالها كنت حابب اشوف مراتي حبيبتي وهي غيرانه عليا ومال عليها وباسها
نور. عيطت ودموعها مش قادره تسيطر عليها 
عاصم. ضمها لحصنه وطبطب عليها وبعدين قالها خلاص ياقلبي ليه الدموع دي
نور كان نفسي اقضي فترة حملي واحنا فرحانين بيه مع بعض
عاصم. ومين قال اننا مفرحناش انا عن نفسي كنت طاير من الفرحه ان مراتي حبيبتي حامل مني وامي كمان كانت هتتجن بحملك علشان ابنها الوحيد هيبقي اب واعتقد انتي كمان كنت فرحانه وحاسه اني مبسوط ولا انتي بقا مكنتيش فرحانه
نور. عاصم افهمني
عاصم. حبيبة قلبي خلاص اللي حصل حصل واحنا اهو مع بعض خلينا نفرح بولادنا اللي ربنا عوضنا ورزقنا بيهم 
نور. بس انا بردو زعلانه منك
علصم. وانا ميرضنيش زعلك يانور عيني ومال عليها وباسها من شفايفها حتي ينتقم منها علي اللي عملته فيه
نور. بادلته نفس احساسه وتعلقت برقبته
نور عصام. يابنت اللذين وانا اللي قولت هتكسري الدنيا وتعملي فيها زعلانه شويه تقومي كدا تقعي علي بوزك من اول لقاء يلا الحب بقا يا جماعه ربنا يسعدهم 😜
عاصم. بعد لحظات بعد عنها ولحتياجها للهوا وابتسم وقالها عرفه لو مكنتي لسه والده كان هيبقالي تصرف تاني خاااالص
نور ابتسمت بكسوف
عاصم. ربنا يخليكي ليا حبيبتي وميحرمنيش منك ابدا
وبعد اسبوع عملو سبوع حلو للولاد
وبعد شهرين
عاصم. كان راجع من الشغل لقي
نور قاعده بتنام علي نفسها وجنبها كتاب
عاصم. قرب منها وقالها نوري حبيبتي
نور. فتحت عيونها وقالت عاصم حبيبي جيت امته
عاصم. باسها من خدها وقالها لسه واصل وايه اللي منيمك علي نفسك كدا والعيال فين
نور. العيال جننوني وماما ثريا اخدتهم هي وصابحه وراحو عن ماما وبابا لانهم قالو هيسافرو اليوم
عاصم. وايه الكتاب اللي جنبك دا 
نور دي رواية للكاتبة الجميله نور عصام 
عاصم. رواية ايه 
نور. رواية الحب والعذاب كتيير حلوه وبما ان القرود مش هنا قولت اقراها
عاصم. فعلا حلوه انا قريتها وكمان قريت لها روايه ما بعد الجحيم وكمان بين قلبي وعقلي وانتقام عاشق
نور. حلوين وانا قريت لها روايه احببته فتكبر وبصت ل عاصم
عاصم. اممم هي روايه حلوه بس 
نور مبسش انا هقوم اجيبلك تتعشي
عاصم. لا عشا ايه بقا دا انا مصدقت القرود مش هنا ومال عليها
نور عاصم بتعمل ايه
عاصم. ولا حاجه وووو... هيييح 😏
وبعد مرور سبع سنوات 
عاصم ونور وثريا راحو القاهره وتقريبا مستقرين فيها وكل فتره ببروحو الصعيد وصابحه اتجوزت ومعها بنوته جميله وثريا اصرت تاخدها معهم هي جوزها وبنتها والكل عايش في احسن حال وصابحه وسنيه بيساعدو نور وثريا ف تربيه العفاريت وام نور وابوها بيروحو من وقت للتاني 
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
نور. عاصم احمد زمانه جاي يلا بقا ننزل
عاصم. حاضر ياروحي وانقض عليها
نور يا عاصم بقولك اخويا جاي وانته
عاصم. هشششششش
نور عصام. طيب تعالو ننزل احنا تحت ونسيب الناس اللي مش حسه اننا موجودين معهم دول 😜😂
ثريا. واد يا مالك بطل لعب بالكره جوا البيت
مالك. هلعب شويه صغيرين يا تيتا
ثريا. يابني كسرت البيت كله
مازن. شويه بس يا تيتا وقال تعالي يا غمزه العبي معانا
ثريا. كمان هتاخد اختك تلعب كره
غمزه. بشقاوه اوعي يا تيتا روحي بعيد واتفرجي علينا
ثريا. حتي انتي كمان ودخل
احمد. وقال السلام عليكم
ثريا. وعليكم السلام اتفضل ياولدي
احمد. سلم عليها وراح علي ولاد اخته وقال اسمك ايه يابطل
مالك. قال سبعاوي
احمد بصحك قال اييه سبعاوي
مالك. ايوا ايه مش عحبك
احمد. لا دا عجبني قوي وبعدين قال وانته يا باشا
مازن. تمنياوي
احمد. ههههه كمان وبص ل غمزه وقالها وانتي 
غمزه. وقفت قدامه ولسه هتتكلم
احمد قالها اوعي تكوني تسعاوي
غمزه. قالت لا ستاوي وبما انتي بنت ف انا اسمي ستهم
ثريا واحمد   ههههههههه ههههههه
ثريا. معلش يااحمد ياولدي هما اشقيه شويه
احمد. ههههه بس دمهم خفيف وبعدين قالهم انتو عرفين انا مين
غمزه. طبعا خالو اللي ماما أرفانه بيه كل شويه من وقت عرفت انك جاي بقلم نور عصام
احمد فتح عيونه وقالها أرفاكم دا كلام تقوليه بردو
مالك. سيبك منها وقولي ياسطي انته جاي اجازه قد ايه
احمد. اسطي
مازن. خلاص امعلم كلمني انا
غمزه. لا كلمني انا يازميلي
احمد. العيال دول ولاد مين مستحيل يكونو ولاد نور وعاصم ابدا اعوذ بالله
غمزه. راحت عليه وقالت بدلع طفله طيب اقولك علي اسمي واسم اخواتي بس توديني الملاهي دلوقتي
احمد. ببتسامه قال من عيوني يا قمري
غمزه. لا كدا هنزعل من بعض وكمان اجيب اخواتي يزعلو معايا ودول زعلهم وحش قوي يا كابتن
احمد.  هههههه وبعدين قالها تمام قولي اسمك وانا اوديكي الملاهي واعملك كل اللي انتي عاوزه
غمزه. قالت اعمل كدا وغمزت بعينها
احمد. ههههههه وبعدين اتصنع عم الفهم وقالها ايه دا انتي بتعاكسيني ولا ايه
غمزه.  اعاكس مين يابا انته مش شايف نفسك ولا ايه
احمد. يعني انا وحش
غمزه. لا بصراحه موز جامد كمان وعلشان كدا غمزت بعيني
احمد. انتي عندك كام سنه
غمزه. متدقش بقا يا كبير 
احمد. هههههه حبايب خالو وضمهم لحضنه
نور وعاصم. كانو واقفين عالسلم وضحكو ونزلو
نور. راحت علي اخوها وحضنته
احمد. كمان حضنها بقوه وقالها وحشتيني قوي قوي يانوري
نور وانت كمان يا حبيبي
احمد. سلم علي عاصم 
عاصم. حمدلله علي سلامتك يا احمد
احمد. الله يسلمك وبعدين قال ايه القرود دول 
نور. مش بيفكروك بحاجه
احمد. هههههه بيكي وانتي صغيره وبعد شويه
عاصم استاذن ومشي علي شغله
نور. . قالت احمد فين غاده وآسر
احمد. شويه ويجو مع ماما وبابا
نور. تمام وبعد ما اقعدو مع بعض شويه وغاده جت وامها وابوها والكل كان مبسوط وفرحان
ثريا. نور اتصلي ب عاصم شوفيه مجاش ليه 
نور. بحزن قالت والله قلبي وجعني عليه ومش عاوزه اتصل
ثريا. ليه يابتي وهي قلقانه كمان
نور. خايفه وف لحظه فونها رن وكان ...
نور. كانت قاعده وقلقانه علي عاصم وثريا هتتجن وبعد دقائق فون نور رن راحت بعيد عن الكل وفتحته بالهفه وقالت عاصم عاصم انت فين وليه مجتش لحد دلوقتي انت بخير
عاصم. ابتسم بتعب وقالها اهدي حبيبتي انا بخير
نور بخوف قالت حبيبي مالك انت كويس ومال صوتك وانت فين انا هتجنن
عاصم. يا قلب عاصم اسمعيني
نور. بتعيط من صوته الضعيف
نور. حبيبتي والله انا بخير بس واحد صاحبي عمل حادثه وانا هتأخر شويه
نور. صاحبك بردو
عاصم. حبيبي اهدي علشان الولاد وانا شويه وجاي
نور. انت فين
عاصم. نور
نور. قاطعته وقالت عاصم انته فييين اي مستشفي
عاصم. المستشفي يتاعك
نور.  بزعل وخوف قالت تمام يا عاصم
عاصم. نور اوعي تيجي انا بس شويه وجاي
نور. طيب انا بس هكلم زمايلي وقفلت قبل يرد وبعدين راحت عليهم وقالت معلش انا متطره اروح المشفي
ثريا. ايه يا بتي وكانت قلقانه
روايات بقلم نور عصام
نور. راحت عليها وباستها من راسها وقالتلها حبيبتي مفيش حاجه دي حاله تعبانه وانا اللي بتابعها وكلموني
ثريا. طيب عاصم
نور. كلمته وقالي انو هيتأخر شويه متقلقيش يا قلبي
احمد. نور اوصلك
نور. مفيش داعي المشفي قريب
عامر. طيب احنا هنستاذن بقا
نور. ليه كدا بس يا بابا انا مش هتأخر وعاصم شويه ويجي
عامر. يا حبيبتي الايام جايه كتير وبعدين انا كنت متفق مع عاصم انكم تتغدو معنا بكرا كلكم
نور. ان شاء الله يا بابا 
عامر. يلا اطلعي البسي وروحي شوفي حالتك وفعلا طلعت وهما مشيو وثريا قاعده قلقانه
نور. جهزت ونزلت وراحت عالمشفي وبس دخلت سالت علي عاصم ف اي قسم
د هادي. اهلا دكتوره نور
نور. فين البشمهندس عاصم قالولي انو هنا
هادي. موجود ف قسم العظام
نور. ايييه
هادي. اهدي يادكتور دا كسر بيسيط وانا كنت معاه بس حاليا دكتور ابراهيم معاه علشان يجبس دراعه
نور. الحمد لله يارب شكرا هادي وراحت عند عاصم خبطت وفتحت الباب علطول وبصت ل عاصم ودموعها نزلت
عاصم. ابتسم وقالها تعالي يا قلبي وبصلها قوي وقالها بردو عملتي اللي ف دماغك وجيتي
د ابراهيم. اهلا د نور
عاصم. اهدي انا كويس ومكنش فيه داعي تيجي
نور. راحت عليه وشافت وشه المتبهدل ودموعها نزلت
عاصم. والله انا بخير اهدي ياروحي وطبطب عليها بايده التانيه
نور. ايه اللي حصل 
عاصم. كنت. بفادي عيل صغير بعجله طلع فاجأه قدامي وكان لازم انقذه قد ما اقدر فخبط ف شيجره علشان ابعد عن الولد قدر الامكان والحمد لله جت سليمه
نور.  سليمه وبصت ل وشه اللي بدأ يزرق من الخبطه فيه
عاصم. فهمها وبمرح قال ايه خلاص معتش موز
د ابراهيم. هههههههه
نور. ليك نفس تهزر وانا كنت بموت
عاصم. سلامتك ياروحي
نور. للاسف وشك باظ خااالص
عاصم. ياخساره معتش امور والبنات كدا مش هتبصلي
نور بغيره خبتطه علي دراعه اللي اتجبس وقالت بنات
عاثم. ااااه بقا كدا عاوزه تكسري دراعي علشان مقدرش اعاكس البنات ولا امسك ايدهم 
نور. كمان تمسك ايدهم
عاصم. طبعا اومال هعاكس بس
نور. دكتور ابراهيم جبسله التانيه
د ابراهيم. هههههههه وبعدين قال ربنا يخليكم لبعض
نور. تسلم يادكتور وكان خلص وكلو تمام
عاصم. شكرا د ابراهيم وقالها يلا بينا 
نور. مسكت ايده وقالت انت بجد كويس ولا فيك حاجه ومش راضي تقولي 
عاصم. يا حبيبتي منا قدامك اهو بلاش تقلقي زياده عن اللزوم
نور. دموعها نزلت غصب عنها
عاصم. ضمها لحضنه وقالها خلاص علشان خاطري ويلا نمشي
نور. طيب تعالي اكشف عليك واتطمن اكتر واعملك اشعه علي كل جسمك علشان ارتاح
عاصم. بمرح قالها طبعا ماهي المستشفي بتاعتك بقا
نور. ابتسمت وقالت انا بتكلم بجد
عاصم. باسها من جبينها وقال مفيش داعي ياقلبي انا اهو قدامك ولو حسيت بحاجه نبقي نيجي
نور. طيب يلا علشان ماما قلقانه وقلبها حاسس ومشيو وبس وصلو ودخلو البيت
ثريا. اول ماشافتهم جريت عليهم ودموعها نزلت
عاصم. حضنها وقالها اهدي يا اما انا كويس حاجه بسيطه
امه. بدموع قالت كان قلبي حاسس ان جرالك حاجه
عاصم. الحمد لله
امه. طبطبت عليه وقالت الحمد لله ياولدي الحمد لله
غمزه. راحت عليه وقالت مالك يا بابي وعيطت
عاصم. اخدها ف حضنه وقالها متخفيش يا قلب بابي انا كويس
مالك ومازن. بابي انت متعور قوي
عاصم. اخدهم هما كمان ف حضنه وقال لا دا احنا جامدين قوي احنا رجاله وصعايده وبصلهم وقال الرجاله متعيطش 
مازن ومالك. مسحو دموعهم وقالو احنا بنحبك قوي يا بابي
عاصم. وانا بموت فيكم يا عيون بابي وروحه
وبعد مرور شهر كان عاصم فك الجبس وبقا كويس
مالك. خبط علي امه وابوه
عاصم. بغيظ قال هو مفيش غيرو مالك الكلب اللي مش مهنيني
نور متشتمش ابني لو سمحت
مالك. من برا قال افتح يا بابي مش همشي
عاصم. ببتسامه قال مش عارف الواد دا طالع لمين ولبس هدومه وفتح لقاهم كلهم قال اهلا دي العصابه كلها مش انته لوحدك
مازن. الحق علينا يا كبير ان جايين نتطمن عليك بعد ما فكيت الجبس غلطنا يعني نور عصام
عاصم. بصله ورفع جابه
مالك. وقف ف وشه وقال مش كل شويه تاخد الموزه وتقفل الباب احنا كمان عوزينها مش بتاعتك لوحدك ابشمهندس
نور وعاصم. بصوله ومش مصدقين كلام ابنهم 
عاصم. قال يعني ايه بقا ياسي مالك
مازن ومالك. مع بعض قالو يعني مامي هتنزل معنا دلوقتي وحضرتك لو عاوز تنزل معانا مفيش مشكله يا بوب
عاصم. وليه بقا حضرتك بعد بوب وبشمهندس
مالك. والله انا بقول كدا بردو احاج 
نور ولد عيب كدا
عاصم. وانبي بعد دا كله وتقولي عيب كدا
نور. مخلاص بقا يا عصومي احنا بنحبك
عاصم. امممم وبعدين بص ل غمزه اللي واقفه ساكته وقالها ايه يا غمزتي شايفك ساكته ومش مشاركه ف الحوار مش بعادتك يعني ولا هما قالولك مش وقتك
غمزه. رفعت حاجبها وقالت انا مستنيه دوري يا كبير 
عاصم. اها انا بردو مستغرب 
غمره. راحت وقفت قدامه وبصتله قوي وبعدين اخدته من ايده وقعدو عالسرير وقالت بتحب مين فينا اكتر
عاصم. استغرب سؤالها وبعدين قالها انتو التلاته ولادي وبحكم قد بعض وبموت فيكم ومعزتكم عندي متتقدر
غمزه. اها دا بالنسبه ليا انا واخواتي انا بتكلم علي نور يا بشمهندس
عاصم ونور.  اتفاجئو
غمزه. ها انا ولا هي مين اكتر واحده بتحبها
عاصم. ابتسم ومسك ايدها وقالها انتي قلب بابا وعيونه وروحه وعقله وكل دنيتي انتي بنوتي الوحيده
غمزه. مش اجابه علي سؤالي يا عاصم
عاصم. ابتسم وقالها هو انتي بنت مين يعني ولا اخت مين كلكم مجنني وبعدين قالها بحبكم انتو الاتنين
غمزه. اخرجها برا يعني علشان تقولي اوعي تكون خايف منها
عاصم. هههههههه وبعدين قالها هو ينفع اخد قطعه من التورته واقول دي احلي من التانيه 
غمزه. بصتله ومش فاهمه
عاصم. قالها يعني التورته كلها حلوه ونفس الطعم وانتي حته من مامي وبموت فيكي 
غمزه. ايوا يعني انا ولا هي بردو
عاصم. انتي اكتر ارتاحتي كدا
غمزه. هيييييي وحضنته بقوه
نور. نعم ياسي عاصم
عاصم. غمز لغمزه وقالها ينفع بقا اللي عملتيه دا اهي زعلت
غمزه. المهم انا مزعلش يا قلبي 
نور بقا كدا يا غمزه
غمزه. عادي يا مامي انتي تزعلي بابي يجيب مامي جديده لكن ميقدرش يجيب غمزه جديده
نور. يانهار اسود انتي عاوزه ابوكي يتجوز عليا
عاصم. متقلقيش يا مامي احنا معاكي وهنطفشها
نور. حبايبي انتو
عاصم. ضمهم كلهم ف حضنه بما فيهم نور وقال ربنا ميحرمني منكم ابدا بقلم نور عصام وبعدين قالهم يلا شوفو حابين تروحو فين علشان نخرج كلنا ويلا قولو ل تيتا تجهز وكمان قولو ل منه بنت طنط صابحه تجهز علشان تجي معنا
غمزه ومازن. حاضر يا بابي وخرجو
مالك. رجع خطوه وقاله عشر دقايق مش كله شويه تاخد الموزه مننا انا ساكت بمزاجي
عاصم. زئه برا الاوضه وقاله غور ياض انت طلعتلي منين وقفل
نور. هههههههه حبيب مامي
عاصم. مبسوطه قوي انتي
نور. طبعا 
عاصم. طبعا وقرب منها
نور. جريت عالحمام وقالت يلا هنتأخر
عاصم. ماااشي مسيرك يا ميلوخيه تيجي تحت المخرطه
نور هههههههه وبعد شويه جهزو ونزلو وقضو يوم حلو برا
نسرع الاحداث بقا شويه
وبعد مرور 24 عاما
مازن وغمزه. ف كليه هندسه وكانو حابين انهم يكون بمجال ابوهم وفعلا بيدرسو وبيشتغلو بالشركه معه
مالك. مال اكتر للطب زي امه وحاليا بيدرس وبيدرب معها
همسه. صديقه مالك وزميلته وبتحبه وهو كمان ونور ملاحظه ومبسوطه بالحب اللي شيفاه بينهم
ندي. صديقة همسه وشافت مازن كذا مره بالمشفي واعجبت بيه
همسه. مالك يا بت سرحانه ف ايه بكلمك بقالي ساعه
ندي. اممممم
همسه. امممم وبصوت عالي قالت فيه ايه يابت مالك كدا
ندي. الموز اخو الموز بتاعك مجنني مطير النوم من عيني
همسه.  هههههههه 
ندي. هموت واكلمه
همسه. بتحبيه 
ندي. قولي بعشقه يا بنتي انا تخطيط مرحلة الحب دي من زمان
مازن. كان رايح المشفي ل اخوه ولحسن حظه سمع كلامهم وهو لسه هيخبط عالباب وابتسم لانه هو كمان معجب بيها
مالك. من وراه ايه دا جيت امته
مازن. لسه واصل وكنت لسه هخبط عالباب
مالك. طيب مروحتش علي مكتبي ليه عالطول
مازن. سألت عليك قالو انك هنا
مالك. طيب تعالي نروح مكتبي
ندي وهمسه. سمعو صوتهم برا قامو وفتحو
همسه. ابتسمت ل مالك وبعدين قالت اهلا بشمهندش مازن نورت المشفي كلها
مازن بص ل ندي وقال منوره بيكم 
ندي. متنحه ومش عرفه تشيل عنيها من عليه
مالك وهمسه. ابتسمو
همسه. خبطتها ف كتفها
ندي. امممم وهي لسه باصه ل مازن
همسه. امم ايه الله يحرقك فوقي يابت
ندي. احرجت وبصت ف الارض
مالك. قال عن اذنكو ومسك اخوه من ايده ومشي
مازن. ايه ياعم انته استني
مالك. استني ايه اما تخلفو وانتو واقفين 
مازن.  هههههههه وبعدين قال مش عارف كل ما اشوفها احس احساس غريب وابقي مش عاوز اسيبها وامشي
مالك. هو بعينه مفيش غيرو وللاسف هي كمان
مازن. هي كمان ايه
مالك. اتسطت ف نظرها وحبتك
مازن. بقا كدا
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
مالك. هههههههه وبعدين قاله انا شايف انكم معجبين ببعض وتقريبا حب كمان مش اعجاب يبقي ياريت تاخد خطوه ايجابيه ناحيتها البت حلوه ومؤدبه واكيد بيجيلها عرسان 
مازن. طيب وانته
مالك. انا وهمسه متفقين بس نخلص السنه دي نتخطب واحتمال نتجوز ونكمل السنه الجايه مع بعض 
مازن. ببتسامه قال الف مبروك يا حبيبي 
مالك. طيب وانته يابشمهندس
مازن. متظبط مقابله مع بعض ونتكلم وبعدها تكلم بابا ونخطب كلنا مع بعض ايه رايك
مالك. وانا موافق بس نشوف اختك والعريس اللي متقدم حظه ايه معاها المرادي 
مازن. رفضته
مالك. ليه بس الولد كويس واهلو كمان من عيله كبيره
مازن. انته عارف انو مش بيفرق معها الكلام دا 
مالك. عارف انا بتكلم لانو كويس فعلا 
مازن. جننتني معها من الكلام واليوم قالتلي قوله لا 
مالك. ربنا يحفظها وعموما كل شئ قسمه ونصيب 
مازن. طيب قول ل همسه تتكلم مع ندي ونتقابل كلنا ف النادي وكمان اجيب غمزه معايا
مالك. تمام اهو يتعرفو علي بعض هي عرفه همسه قبل كدا
مازن. اوك انا هعدي علي ماما وامشي وانت ابقي كلمني
مالك. انته اصلا كنت جاي ليه
مازن. يابني علشان التوكيل ما هو حضرتك لو بتيجي الشركه كنت وفرت علينا البهدله
مالك. والله انا قولت ل بابا كام مره كفايه عليا المشفي بس هو مصمم اكون شريك معاكم
مازن. ماهو بردو صمم اننا نكون شركا ف المشفي
مالك. ربنا يخليه لينا 
مازن. امين يارب
مازن. خد ياسيدي امضي خلينا اروح اخلص باقي الورق
مالك. بهزار قال اوعي ياض امضيلك عالتوكيل وتاخد كل حاجه بعد كدا وانا اضيع
مازن.  هههههههه اول حاجه هعملها اني اودي امك وابوك دار مسنين وانته ارميك ف الشارع وغمزه لا لا دي غمزتي مش هقدر اعمل فيها حاجه هخليها معايا اهي حاجه من ريحتكم
مالك. هههههههه عارفك واطي 
مازن ومالك.  هههههه ههههههههههه وبعدين حضنو بعض
مالك. خلي بالك وانته سايق علشان عارفك متهور
مازن. خليها عالله ومتنساش
مالك. ونعم بالله متقلقش ومشي اخوه
وتاني يوم ف الشركه
مازن. غمزتي
غمزه. اممم غمرنك ومالو عاوز ايه ياض
مازن. ببتسامه قالها يابت احترميني شويه
غمزه. بمرح قالت ليه اكبر مني مثلا
مازن. بقا كدا يا غمزة قلبي
غمزه. اهو كلامك دا اللي مجنني ومخليني مش قادره اوفق علي اي عريس يتقدملي
مازن. لا وانتي الصادقه ما شاء الله عليكي يحلالك الحب والمحن معايا قوي قدام اي بنت لما مطفشه كل البنات من حوليا والكل فاكرينك حبيبتي
غمزه. ليه هو انا مش حبيبتك ولا ايه يالا
مازن. لا مش حبيبتي ارحميني بقا وخليني اعرف احب واتجوز
غمزه. واهون عليك يا خاين يا غشاش تسيبني
مازن.انا عارف انك ناوية توديني ف داهيه واقعد عانس بسببك
غمزه. ومالو ياحبيبي احنا لنا إلا بعض
مازن. استغفر الله العظيم يا بنتي ابعدي عني بقا انا اخوكي مش حبيبك لسيطرتك عليا دي 
عاصم.   هههههههه بس بقا انته وهي 
مازن. يعني مش شايفها يا بابا عمله عليا ازاي
عاصم. اختك بتحبك
مازن. اختي اه بتحبني ماشي لكن مش حبيبتي ولا خطيبتي ولا مراتي دي بتتصرف حسب الموقف 
عاصم.  هههههه عملتي ايه يابت
مازن. قبل ترد قال بس تلاقي بنت معجبه بيا تيجي قدامها وتكلمني علي انها حبيبتي تلاقي وحده بتكلمني تغيظها وتمسك ايدي وتكلمني كلام حب تلاقي بنت عاوزه تقرب مني تقوم بدور الزوجه الغيوره علي جوزها وتهد الدنيا وقتها
عاصم.  هههههههه هههههههه
مازن. انت بتضحك
عاصم. حبيبة ابوها غمزتي
مازن. والله لو ما مالك قال ل همسه انها بتكون اخته كانت حصلت مشكله كبيره وقت شافتها اول مره 
عاصم. عملتي ايه يابت 
غمزه. ابدا يا بابا قولت اني حبيبته ومتفقين نتجوز وبعدين لما زعلت ومالك انقذ الموقف وقالها اني اخته عملت فيها عمتها العقربه وجننتها شويه باني مش موافقه ومستحيل مالك حبيبي يتجوز من غيرا راضايا 
عاصم. حبيبتي يا غمزتي اللي بتخاف علي اخواتها
مازن. ياناس الرحمه شويه
عاصم. انت عاوز ايه دلوقتي
مازن. عاوز الست هانم تيجي معايا مشوار وتحترمني وتعاملني اني اخوها مش حد تاني
عاصم. طيب لما انته عارف انها ممكن تنيل الدنيا بتاخدها ليه
مازن. اتنهد وقال للاسف مقدرش استغني عنها ووجودها مهم
غمزه. قامت وحضنته من رقبته وبعدين لفت وحطت ايدها علي وشه وقالت قلبي انتي يا ميزو ربنا يخليك ليا
مازن. يابنتي انا اخوكي والمصحف اخوووكي اقنعها يا بابا اني اخوها
عاصم وغمزه.  ههههه ههههه 
عاصم. رايحين فين 
مازن. ااا موزه عند مالك وصاحبة همسه وانا حابب اتعرف عليها ولو في نصيب حضرتك تروح تخلص الدنيا دي
عاصم. ابتسم وفرح وقال تمام يا حبيبي ربنا يقدم اللي فيه الخير وبص ل غمزه بقلم نور عصام
غمزه. متبوصليش يا كبير انا مش عاوزه دلوقتي قاعده علي قلبك انته ونور
مازن. بمرح قال المهم تبعدي عني انا والغبان التاني
غمزه. بقا كدا
مازم. قام وحضنها وقالها قلبي يا غمزه 
عاصم. ابتسم وقال طيب يلا روحو ومتتأخروش علشان ف اجتماع بعد تلت ساعات
مازن. متقلقش يا بابا وخرجو
وبعد بعض الوقت وصلو النادي
مازن. غموزه كلملي مالك كدا شوفيه فين 
غمزه. كلمت مالك وقالها انهم جوا مشتنينهم
مازن. اشطه يلا انزلي علي ماركن
غمزه. نزلت وقت بعيد شويه تستني اخوها سمعت
حازم. هو القمر بيطلع بالنهار ولا ايه
غمزه. بصتله بأرف
حازم. ليه بس كدا يا قمر النادي 
غمزه. احترم نفسك وغور من وشي
حازم. ااااه بقا ف كدا ايه الصوت والرئه دي
غمزه. بصت وابتسمت
حازم. يالهووووي اومال لو ضحكتي بقا
غمزه. ذادت ابتسامته وبصت لاخوها اكتر اللي خلاص قرب
حازم. طيب ممكن نتعرف يا قمر
مازن. بصله وقالها في ايه
غمزه. عاكسني يا بشمهندس
مازن. لكمه قويه علي وش حازم بدون سابق انزار
حازم. تمالك نفسه وقال ايه ياعم انته مفيش كلام الاول ولا حتي شتيمه ضرب كدا علطول
مازن. غور ياض بدل اجيب اجلك وقرب منه تاني
حازم. لا يا بشمهندس المره اللي فاتت كانت علي خوانه
مازن. قرب اكتر منه وقاله طيب وريني هتعمل ايه ولسه هيضربه تاني
غمزه. مسكته وقالت خلاص سيبك منه 
مازن. بصله وقال .....
مازن. بصله وقال قسما بالله المحك بس تبوصلها هتقتلك ومش هتررد ثانيه واحده
غمزه. حبيبي خلاص دا شكله متخلف
حازم. متخلف مااشي
مازن. اخد اخته ودخلو
حازم. قمر بس اعوذ بالله ودا مين بقا اللي معها وكمان قالتله حبيبي اتنهد ومشي 
غمزه. اهم قاعدين هناك
مازن. بص وابتسم
غمزه. اممم لا لا مش حلو كدا يا بشمهندس لازم تكون جامد ومسيطر من اولها مش هيمان علي نفسك كدا
مازن. هههههه اسكتي انتي ملكيش دعوه
غمزه. بمرح قالت افتكر انك صعيدي يا ولد عاصم
مازن. بصلها وقالها عرفه لو عملتي حاجه
غمزه. بالهجه صعيدي قالت وه وه ليه اكده ياولد ابوي كل ده علشان خايفه عليك وعاوزاك تبجي
مازن. قاطعها وقالها مش عاوز ابقي حاجه سبيني كدا علي طبيعتي الله يكرمك بقلم نور عصام
غمزه. علي راحتك ياولد ابوي وكانو وصلو ومسكت ايده بقوه
ندي. بصتلهم
مالك. اخد باله من تصرف اخته وابتسم
غمزه. السلام عليكم الكل ردو السلام
مازن. ازيك يا انسه ندي
غمزه. قبل ندي ترد قالت اقعد يا حبيبي واقف ليه وياريت تاخدني علي رجلك لاني اتعودت علي كدا مقعدرش اقعد من غير حضنك ياروحي مش بستريح غير فيه اعمل ايه بس
مالك. كتم ضحكته
همسه. بتبوصلها وبتضحك براحه
ندي. هتفرقع ومش عرفه دي مين
مازن. عاوز يولع فيها
غمزه. طيب خلاص ياروحي اقعد وانا جنبك بس هات الكرسي بتاعك الزقه ف بتاعي قوي ولو انت نفسك عاوز تقعد علي رجلي والله ما عندي مانع 
مازن. اكتمي بقا
ندي. وشها جاب الوان
غمزه.  باستعباط قالت الله ازيك يا همسه وبعدين قالت مين القمر دي وبصت ل ندي
همسه. دي دكتوره ندي زميلتي
غمزه. اها وانا غمزه حبيبة مازن
ندي. ايييه
غمزه. اهدي ياقلبي ايه اللي معصبك كدا
ندي. لااا ولا حاجه وانا هتعصب ليه
غمزه. بس انا شيفاكي متعصبه وهتولعي كمان اهدي ياما كدا
ندي. بصت ل همسه
غمزه. قالت متبوصيش لحد عاوزه تقولي حاجه قوليها علطول وبعدين انا بنفسي هعرفك عليا اكتر اسمعي يا ستي
حازم. كان واقف بعيد وسامع كلامها وبعدين قرب منهم وقال السلام عليكم
ندي. وهمسه.  وعليكم السلام 
مازن. انته ايه اللي جابك تاني
غمزه. هو انته مش بتحرم يعني
مالك. في ايه
غمزه. بني آدم رخم ومتخلف
مالك. حصل ايه بس
غمزه.  عاكسني
مالك. ايييه وقام وقف
ندي. اهدو يا جماعه  
مازن. بعصبيه قالها اقعدي وملكيش دعوه 
حازم. انته بتزعقلها كدا ليه
مازن. وانته مالك انته ويلا غور من وشي بدل ما
ندي. قاطغته وقالت اهدي شويه داا
مازن. بصلها بغضب وقالها قولتلك اسكتي
حازم. لا مش هتسكت ووريني هتعمل ايه
مازن ومالك. ف نفس اللحظه قالو هنعمل كدا وبوكس كدا عالماشي منهم الاتنين ف نفس اللحظه
ندي. جريت عليه وقالت حبيبي اسفه
حازم. مسك مازن من ياقته وقاله انا سكتلك بمزاجي لكن لازم تتربي ولسه هيمد ايده علي وشه يديه بوكس
مالك. مسكه وقاله تبقي مجنون لو عملتها وامك داعيه عليك
ندي. يا جماعه اهدو شويه مش كدا
مازن. قولتلك اخرصي وبعدين انتي ازاي تقوليله حبيبي
ندي. علشان هو فعلا حبيبي
مازن.  وربي اقتلك فوقي كدا واتكلمي عدل
ندي. دا اخويا
مازن وغمزه ومالك.  بصو لبعض
حازم. بصلهم ورفع حابه
مالك. احنا اسفين قوي مكناش نعرفك
مازن. بتتأسف ليه هو اللي غلط الاول 
همسه. طيب ممكن تهدو ونتكلم كلنا وقالت اقعد يا حضرة الظابط وقالت دا حازم اخو ندي وبيكون ظابط شرطه
حازم. بصله بأرف
غمزه معبرتوش
مالك. حاول يلم الدور قال اتفضل حضرتك
ندي. مسكت اخوها من ايده وقعدته جنبها وقال دا حازم اخويا وجاي انهارده بمناسبه القاعده دي انا قولتله يجي علشان كلنا نتعرف علي بعض والحمد لله مقابله مبشره بالخير 
مالك وهمسه. ابتسمو وبعدين قالو حصل خير وزي ما بيقولو ما محبه إلا بعد عداوه
ندي. ربنا ما بجيب عداوه وبعدين قالت حازم دا دكتور مالك زميلي وصاحب المشفي وهمسه طبعا عارفها ودا بشمهندس مازن اللي كلمتك عنه وبصت ل غمزه
غمزه. بعند فيها وف اخوها قالت غمزه الزيني حبيبة مازن وبنت خالته وقريب هنتجوز وبصتلهم ورفعت حاجبها
ندي وحازم. مع بعض قالو اييه
مازن. كان فرحان فيه
ندي. بصت ل مالك
مالك. ببتسامه قال ممكن نهدي بقا ونوقف الحرب البارده دي شويه ونتكلم كويس مع بعض
غمزه. الله مالك بس يا حبيبي ما احنا بنتكلم بكل هدوء اهو
مالك. غمزتي اهدي علشان خاطري
غمزه. اه بس لو مكنتش حلفتني بالغالي
مازن. بهمس قالها اهدي بقا الله يحرقك الجوازه هتبوط
غمزه. ههههههه ومالت عليه وباسته من خده
مازن. قلبي 
مالك. خلاص جاب اخره منهم قال مازن غمزه
غمزه. خلاص يا دكتور العصبيه وحشه عليك
مالك. استغفر الله العظيم وبعدين قال بما انكم اتعرفتو علي بعض ندخل بقا ف المفيد
ندي. ما خلاص بقا يادكتور مفيد ايه انا اا
مالك. اهدي ياندي وبص ل غمزه وقال غمزه الزيني اختي
ندي. فتحت عيونها
حازم. ابتسم بمكر
مالك. دي غمزه اختنا وتوأمنا ومعلش هي بتحب تهزر شويه
ندي. ابتسمت وقالت بقا كدا
غمزه. بعتتلها بوسه ف الهوا وبعدين قالت الله مش بشوف بتحبي اخويا قد ايه وهتغيري عليه ولا لأ
ندي. احم
مازن. بهمس قالها اخوها قاعد الله يخربينك
غمزه. بصتله وقالت مخدتش بالي
حازم. عاوز يقوم يخنقها
مالك. استاذ حازم انا مالك عاصم الزيني ودا اخويا مازن مهندس معماري ودي مجنونه علية الزيني واحلاها طبعا 
حازم. انا قولت من الاول انها مجنونه
غمزه. احترم نفسك
مالك. غمزه
حازم.  ف نفسه ياربي علي اسمها اللي كل ما اسمعه ابقي غاوز اقوم ابوسها صبرني يارب 
مالك. حازم باشا احنا انهارده جاين نتعرف علي بعض بخصوص مازن وندي اعتقد احنا كبار كلنا ومفيش داعي للف ولا لدروران
حازم. ابتسم واعجب بشخصية مالك وقال عارف لان اختي مبتخبيش حاجه عني بس
مازن. مبسش
حازم. رفع حاجبه وقاله عاوز تتجوز اختي
مازن. غصب عنك مش بمزاجك
ندي. مازن اهدي علشان خاطري
حازم. رد عليا عاوز اختي
مازن. ايوا
حازم. اتجوز اختك انته كمان
مازن. نعععم واتعصب وقام وقف
حازم. بهدوء قال الله انته عاوز تتجوز اختي وانا عاوز اتجوز اختك فيها ايه دي 
مازن. علي جثتي ومسك اخته من ايدها وقالها يلا وبص ل ندي ومسكها هي كمان من ايدها وقالها يلا انتي كمان
حازم. انته رايح فين ياجدع انته
مازن. وخدها وماشي ووريني بقا هتعمل ايه يا حضرة الظابط
حازم. بص ل مالك
مالك. قاله اصله صعيدي ومقدرش اعمل حاجه
حازم. وانا يعني اللي اصلي تركي منا صعيدي ابن صعايده اب عن جد وراح عليه ومسك اخته منه وقاله ندي دي اختي واغلي حاجه عندي ف الدنيا واللي هيتجوزها
مازن. قاطعه وقال امه دعياله
ندي. ابتسمت
حازم. بمرح بص ل غمزه وقال وانا كمان والله امي الله يرحمها دعيالي قوي قوي
مازن. ابتسم 
حازم. مد ايده له وقال صافي يالبن
مازن. بص ل ندي وقال حليب يا قشطه
مالك. تمام بما انكم اتصافيتم تقدرو تقعدوالكل قعد فعلا
حازم. فرصه سعيده جدا اني اتعرفت عليكم
مالك. احنا اسعد يا حضرة الظابط
حازم. حضرة الظابط ايه بقا احنا اخوات واعتقد كلنا من سن واحد تقريبا وبص ل غمزه
مالك تمام يازوما
مازن. طيب عن اذنكو هتمشي شويه مع ندي
غمزه. خدني معاك
مازن. اهمدي شويه
غمزه. بقا كدا 
ندي. تعالي ياغمزه
غمزه. لا ياختي محبش اكون عزول
مازن. اخد ندي ومشيو
غمزه. فونها رن فتحت وقالت عصومي حبيبي فينك
ابوها. ف الشركه هروح اتغدي مع ماما وارجع علشان الاجتماع متتاخروش تمام
غمزه. اووووه الموزه ماااشي الله يسهلووو
ابوها. يابت انا ابوكي امته هتفهمي دا
غمزه. متدقش بقا يا عصومي دا انته اللي ف القلب ياروحي
ابوها. قلب عصومك انتي يلا سلام
غمزه. مع الف سلامه ياروحي سلم عالموزه
حازم. هيطق واتنهد بصوت عالي
همسه. لاحظت انو غيران علي غمزه قالت اونكل عاصم دا اللي كنتي بتكلميه ياغمزه
غمزه. فهمتها ورفعت حاجبها وقالت بلاش تخليني اعمل عليكي عمه فاهمه يابنت ريهام
همسه.  ههههههه وعرفت انها فهمتها
مالك. غمزه هترجعو الشركه تاني ولا البيت
حازم. ياربي غمزه ايه الاسم دا بس
غمزه. عندنا اجتماع وهنرجع الشركه
حازم. قال ممكن اسأل سؤال
مالك. اتفضل
حازم. مين سماكي الاسم دا
غمزه. ببردو قالت ملكش فيه
مالك. ابتسم وحس باعجباب حازم ل غمزه
حازم. عادي يعني ادينا بندردش
غمزه. معاك انته ليه عميت ولا ايه
حازم. ليه هو انا وحش
غمزه. شوف انته بقا 
حازم. انا امور وحلو اهو حتي عيوني خضره  
غمزه. عوجت بوئها
همسه.  ههههههه
مازن وندي. بعد شويه رجعو
غمزه. ها نقول مبروك
ندي. ابتسمت 
غمزه. قامت وقفت ومسكت اخوها من ايده ولفت بيه وقالت مبروك مبروك مبروووك
مازن. حضنها وقالها الله يبارك فيكي يا قلبي عقبالك
حازم. اميين وقريب ان شاء الله
مالك. تمام كدا شوف بقا يا حضرة الظابط الوقت اللي يناسبك علشان نيجي نطلب ايد ندي رسمي
حازم. تشرفو ف اي وقت
مالك. تمام مازن بس يرجع الشركه بيتكلم مع بابا ونكلمك
حازم. ان شاء الله
غمزه. يلا بقا نتغده علشان انا ميته من الجوع
مالك. من عيوني ياقمر وطلبو غدا
عند عاصم ونور
نور. انا مبسوطه قوي يا عاصم ان مازن هيتجوز ندي 
عاصم. انتي تعرفيها كويس
نور. ايوا زميلة همسه ومالك 
عاصم. شكله كان مبسوط وهو بيكلمني عنها
نور ربنا يفرحه يارب وبس يتفقو بنروح وكمان نروح نخطب همسه رسمي البت ساكته وابنك عمال يأجل
عاصم. لا خلاص كدا مفيش تأجيل تاني
نور. عقبال غمزه يارب هي اللي مجننناني
عاصم. خليها علي راحتها 
نور. راحتها ايه بس ياعاصم دي بتدلع واهو شوفت بعينك بطلع عيوب ف العرسان والله ماهي فيهم
عاصم. معلش بردو خليها علي راحتها انتي عرفه بنتك عنيده وبصلها ابتسم
نور. قصدك ايه بقا 
عاصم. ولا حاجه ياروح عاصم
نور اها بحسب
عاصم.  ههههههه وبعدين قالها فاكره كنتي عنيده ازاي وعملتي فيا ايه جننتيني معاكي
نور. ههههه وبعدين قالت ربنا يخليك ليا حبيبي
عاصم. بحبك وبموت فيكي
نور. وانا بعشقك 
وبعد كام يوم تمت خطبة مازن وندي ومالك وهمسه
حازم. بيحاول يتقرب من غمزه وهي مش مدياله فرصه
وبعد اربع شهور
غمزه. كانت ف الشركه قالبت حازم رايح عليها
حازه. غمزه ازيك
غمزه. اهلا حازم خير 
حازم. دي مقابله تقابليني بيها 
غمزه. ولا تزعل وسابته ومشيت
حازم. اتنهد وقال يارب صبرني عليها وراح وراها
غمزه. نعم جاي ورايا ليه
حازم. كفايه بقا يا غمزه هتجنن ياروحي وانتي ولا هنا
غمزه. طلعت روحك
حازم. واهون عليكي 
غمزه. حازم ابعد عني وسيبني ف حالي ومتخلنيش اتصرف معك تصرف مش هيعجبك انا ساكته بس علشان خاطر ندي
حازم. بقا كدا ماشي وراح علي مكتب عاصم
غمزه. اوووف دا ايه دا 
حازم. راح واستأذن ودخل
عاصم. حازم حبيبي تعالي نورت الشركه
حازم. منورة بيك يا عمي وبعد ما قعد قال عمي شوفلك حل مع بنتك انا خلاص هتجنن وهي مفيش خالص بقلم نور عصام
عاصم. هههههه طيب اهدي بس 
حازم. اهدي ايه بس بقالي اربع شهور بتحايل عليها وهي مكبره دماغها ومش راضيه حتي تديني فرصه اتكلم معها 
عاصم. طيب اهدي وانا هتكلم معها وكمان اخلي امها تكلمها
حازم. طنط نور كلمتها كتير وهي بردو قافله دماغها
عاصم. خلاص قولتلك هكلمها
حازم. ربنا بخليك ليا ياعمي
عاصم. بس لو ماوفقت خلاص تسببها وماتلحقهاش تاني
حازم. ان شاء الله هتوافق بس هي تديني فرصه اقعد معها واكلمها مش عارف هي مش راضيه ليه وفونه رن فتح وقال اهلا همسه خير
همسه. حازم ندي تعبت وعملنالها الزائده ف المشفي
حازم. ايييه امته دا 
همسه. اهدي لسه خارجه من العمليات ومافاقت
حازم. طيب انا جاي حالا وقفل 
عاصم. خير يابني مالك
حازم. ندي تعبت وعملت الزائده انا لازم امشي
عاصم. طيب اهدي ياحبيبي ان شاء الله هتكون بخير يلا انا جاي معاك وكمان نقول ل مازن وغمزه وخرجو 
غمزه. مالك يا بابا في ايه
عاصم. نادي اخوكي ندي تعبانه ف المشفي
غمزه. ايه وندهت علي اخوها ومشيو كلهم وبعد شويه وصلو
نور قابلتهم وقالت اهدو يا جماعه ندي بخير وان بنفسي اللي عملتلها العمليه
حازم. هي فين يا طنط
مازن. بلهفه فين اوضتها يا ماما عاوز اشوفها
نور. ببتسامه اهدي ياميزو هي اصلا نايمه
مازن. اووف يا ماما بقا
نور. هههههه تعالو وراحت علي غرفتها
مازن. دخل الاول وراح عليها وباسها من جبينها
حازم. علي فكره انا واقف
مازن. زئه وقال ياجدع غور من وشي بقا 
حازم. حاضر هغور وهاخد اختي معايا
عاصم. عين العقل والله يا كابتن
مازن. مالك ياكبير انت معايا ولا معاه
نور ههههه ربنا يحفظكم كلكم 
ندي. فاقت وبصتلهم
حازم. حمدلله علي سلامتك ياروحي وضمها لحضنه
ندي. الله يسلمك وعينها علي مازن
مازن. راح عليها وباسها من ايدها وقالها الف سلامه عليكي حبيبتي ان شالله حازم
ندي.  ابتسمت وقالت ليه كدا بعد الشر عليه
نور وغمزه والكل بيضحك
غمزه. باستها من خدها وقالت سلامتك يا قلبي 
ندي. الله يسلمك حبيبتي
عاصم. مال عليها وباسها من جبينها وقالها سلامتك حبيبتي
ندي. الله يسلمك يا عمي
حازم. عينه علي غمزه
غمزه. بتحاول تتجاهله
مالك. اخد باله ومال علي اخته وبهمس قالها اديله فرصه انا شايف انو بيحبك فعلا وبقاله فتره هيتجنن وكلمنا كلنا
غمزه. بعدين نتكلم
دكتور ياسن. دخل وقال حمدلله علي سلامتك د ندي وبص ل غمزه وقرب منهم وبصلها اكتر وابتسم
حازم. اتعفرت
د نور. الله يسلمك د ياسن
د ياسن. بص ل غمزه واتنهد وبعدين قال دكتوره نور عوزينك
نور. اوك وقالت شويه وجايه
ياسن. بص ل غمزه ومش عاوز يمشي
حازم. وقف قدامه وقال اعتقد دكتوره نور مشيت يلا غور بدل ما اقلع عينك دي 
وآه من الثأر بقلم نور عصام
د ياسين. احم ومشي
حازم. وانتي تعالي عاوزك ومسكها من ايدها 
عاصم. حازم 
حازم. اسف يا عمي بس اعذرني انا عاوز اتكلم معها 
غمزه. وانا مش عاوزه وابعد ايدك دي عني 
عاصم. حبيبتي اهدي وروحي معه اتكلمو 
غمزه. بابا اما معنديش كلام اقلهوله يبقي اخرج معاه ليه
حازم. ساب ايدها وقالها ماشي يا غمزه وخرج وسابهم كلهم
عاصم. ممكن تهدي بقا وبلاش عصبيتك دي 
غمزه. والدموع ف عيونها قالت اعمل ايه بس هو مصر وانا مش عاوزه هو بالعافيه
مازن. لا يا حبيبتي مش بالعافيه بس حازم فعلا بيحبك 
مالك. ايوا يا غمزه اديله وادي لنفسك فرصه مفيهاش حاجه
غمزه. باست ندي وقالت بعد اذنكم انا راجعه الشركه
مازن. غمزه حبيبتي استني
عاصم. استني يا مازن سيبها تمشي دلوقتي وبعدين قعدو كلهم شويه مع ندي وقامو يمشو
مازن. ماما امته ندي تخرج
نور. بكرا باذن الله وهنخدها عالبيت عندنا علشان نهتم بيها 
عاصم. تمام وانا هكلم حازم واقوله ندي امها وابوها متوفين وعايشه هي واخوها لوحدهم
مازن. طيب انا هخليني معها اليوم وبص ل امه
نور. ابتسمت وقالت ماشي يا بشمهندس 
عاصم. طيب يلا احنا ياقلبي ولا لسه عندك شغل 
نور. لا خلاص هغير واجي وبعدين ارجع علشان ندي
وتاني بوم 
حازم. رفض ان ندي تروح عندهم علشان هو اكيد عاوز يشوف اخته وطبعا غمزه هتكون موجوده ومش عاوز يسبب ليها اي حرج وكمان زعلان منها واخد اخته راح بيتهم 
مازن. راح معهم وبس اتطمن عليها رجع الشركه
حازم. قعد مع اخته وبعد ساعه فون ندي رن حازم قالها دي غمزه خدي كلميها
ندي. فتحت وردت وقالت اهلا غمزه
غمزه. ازيك يانودي عامله ايه
ندي. بخير يا قلبي بس كنت محتاجه اتكلم معاكي شويه
غمزه. اتنهدت وقالت طيب حازم فين دلوقتي 
ندي. حازم ف الشغل ولسه بدري علي مايجي
غمزه. تمام ياقمر انا جايه وقفلت
حازم. ليه عملتي كدا
ندي. لازم تتكلمو مع بعض 
حازم. انتي عرفه لو جت وشافتني هتعمل ايه دي عنيده وانتي عرفه ربنا يستر بقا
وبعد بعض الوقت
غمزه. راحت ورنت الجرس 
حازم. اتنهد وراح فتح الباب 
غمزه. اتفاجئت بيه اخدت نفس بصوت عالي وقالت اسفه مكنتش اعرف انك هنا وعموما مفيش مشكله هاجي تاني والتفتت تمشي
حازم. مسكها من ايدها وقالها ادخلي يا غمزه عيب عليكي اللي بتعمليه وبعدين انا لسه واصل وياستي انا همشي مادام وجودي مدايقك قوي كدا
غمزه. ويدايقني ليه دا بيتك انا اللي همشي
حازم. شدها لجوا وقفل الباب وقالها والله يا غمزه لو ما عقلتي ما انتي خارجه من البيت دا نهائي وانا بقولك اهو 
غمزه. هتحبسني مثلا 
حازم. قرب منها وقالها مثلا
غمزه. اتوترت من قربه منها وقالت ابعد عني احسنلك
حازم. مره واحده زئها عالحيطه وقرب منها قوي واتكلم جنب شفايفها وقالها مش هبعد انا بحبك وهتجوزك 
غمزه. بصتله والدموع ف عنيها 
حازم. غمض عيونه واتنهد وحط ايده علي وشها وقالها والله ماقدر علي كدا انا بموت فيكي ودموعك بتحرقني بلاش علشان خاطري ومال علي ايدها  وباسها 
غمزه. بعدت عنه 
حازم. وافقي يا غمزه علشان خاطري والله بحبك وهتجنن عليكي ارحميني بقا 
غمزه. خايفه
حازم. من ايه ياعمري
غمزه. خايفه احب واتكسر خايف متبقاش قد ثقتي فيك
حازم. ليه بتقولي كدا 
غمزه. انت اول راجل ف حياتي عمري ما حبيت قبل كدا يعني كل احاسيس ومشاعري هتكون ليك قلبي وعقلي وكل شئ انت اول واحد تقرب منهم ف خايفه بعد مااديك دا كله توجعني
حازم. قرب منها ومسكها من ايدها وراح قعدها عالكنبه وقالها عمري ما اكسرك ولا اوجعك انتي كمان اول بنت ف حياتي بقلم نور عصام انا من يوم ما امي وابويا اتوفو وانا عايش لاختي وحلفت ما اقرب من بنت ولا ادخل اي واحده ف حياتي الا لما اتطمن عليها واهو الحمد لله هي ومخطوبه وقريب هتتجوز الانسان اللي اختارته وحبته وانا معها للاخر بس قلبي سابقني وراح وراكي من غير ما يقولي وانتي بتعذبي فيه ومصره توجعيه
غمزه. اناا
حازم. ايوا انتي وبعدين بص ف عيونها وقالها حبيبتي وغمزة قلبي وافقي ومش هتندمي وحياتي عندك
غمزه. ابتسمت
حازم. اوووه دا انا غالي بقا
غمزه. اتكسفت 
حازم. ربنا يخليكي ليا حبيبتي
غمزه. حبيبتك
حازم. طبعا حبيبتي ونور عيني وقرب منها
غمزه. ابعد يالا احسنلك انت هتخيب ولا ايه
حازم. نورت بيتنا امعلم تشرب ايه
غمزه.  ههههه وشاركها الضحك 
وبعد شهربن اقيم اكبر حفل راقي لزفاف مالك وهمسه وغمزه وحازم ومازن وندي والكل كان فرحان وسعيد
مالك. بفرحه لاخته قالها يااااه اخيرا هنخلص منك
غمزه.يعني انا كنت تعباك قوي كدا
مازن. يابنتي دا يوم خروجك من البيت عيد عندنا 
غمزه. بقا كدا وعملت زعلانه
مالك ومازن. ضموها لحضنهم ورقصو معها 
حازم. كفايه يا حبيبي انته وهو دي بتاعني واخدها منهم والاتنين رقصو مع عروسهم
نور. كانت قاعده والدموع ف عنيها 
عاصم. حضنها وقالها ربنا يسعدهم حبيبتي 
نور. امين يارب
وبعد كام ساعه انتهي الفرح
عاصم. ونور باركو لاولادهم ودعولهم بالسعاده وانطلقو العرسان الثلاثه علي شرم لقضاء سهر العسل 
وبعد اسبوع
نور امته بقا يرجعو انا هتجنن من غير ولادي 
ثريا. اهمدي يابت يانور سبيهم بقا كل شويه تقولي امته هيجو ما انتي ياختي لما كنتي مكانهم مكنتيش عاوزه شهر العسل يخلص
نور. مكانهم وانبي يا ثريا متفكريني 
عاصم.  ههههههههه
نور. اضحك قوي يا عصومي وبعدين قالتله فاكر جوازنا كان ازاي ولا ليلة دخلتنا 
عاصم.  هههههه ومال عليها وضمها لحضنه وقالها كانت اجمل ليله شوفت فيها القمر الصعيدي
نور. هههههه ربنا ميحرمني منك ابدا يا حبيبي
وبعد مرور شهر 
حازم وغمزه.  مع بعض ف الطريق راجعين القاهره
مازن ومالك وندي وهمسه مع بعض ف عربيه واحده
حازم. حبيبتي نامي شويه الطريق لسه طويل وانتي منمتيش
غمزه.  لا خليني معك ياروحي 
وبعد كام ساعه قربو يوصلو وف لحظه اعترض طريقهم عربيه
حازم. ايه المتخلف دا 
غمزه. الحق دي العربيه وقفت قدامنا 
حازم. شكله مجنون وف لحظه نزل من العربيه ثلاث رجال وراحو عليهم وكسرو ازاز العربيه 
غمزه. صرخت
مازن ومالك بيقولو ايه اللي حصل وليه حازم وقف هو كان قدامهم ومازن قال مالك شوف كدا
مالك. دول شكلهم غريب ووقفين عند حازم وغمزه انزل نشوف في ايه 
احد الرجال قال ل حازم اهلا ب ابن الرشيدي
حازم. بص ل غمزه وقالها متخافيش حبيبتي خليكي ونزل
غمزه. لا لا خليك متنزلش دول شكلهم مجرمين
حازم. نزل وقرب منهم وقالهم انتو اتجننتو ازاي تكسرو ازاز العربيه كدا والله لندمكم
احد. الرجال قاله للاسف مش هتلحق يابن الرشيدي احنا مستنينك من زمان 
مالك ومازن وصلو وقالو في ايه ابعد انته وهو
احد الرجال. ابعد ياولد منك ليه دا تار ولازم ناخدوه
حازم. انت اتجننت ولا ايه ورايح عالراجل وف لحظه كانت الرصاصه ف صدره
غمزه. صرخت ونزلت من العربيه وندي وهمسه جم بجرو وبيصرخو
مازن. نزل ضرب ف الراجل وباقي الرجال بيحاول يهربو لكن مازن ومالك قدرو يمسكو اتنين وبمساعده احد الماره قدرو يكتفوهم ويطلبو الشرطه
مالك. جري علي حازم وقاله اهدي انت بخير وطلع جري علي عربيته وجاب علبة اسعافات اوليه وبيحاول يوقف النزيف وطبعا كان طلب الاسعاف وبعد دقائق وصلت 
غمزه. عماله تصرخ وندي بتعيط بصوت عالي وهمسه دموعها نزله وبتحاول تسكتهم
مالك. ركب الاسعاف مع حازم 
مازن. اخد اخته ومراته ومرات اخوه معاه وانطلقو وف الطريق قال لهمسه تكلم امه وابوه 
وبعد بعض الوقت وصلو والكل جري ورا حازم اللي خلاص غاب عن الوعي 
نور. جريت مع مالك جوا العمليات
عاصم. وامه جم وبيهدو غمزه وندي والكل واقف قلقان وزعلان
ثريا. واخده غمزه ف حضنها وبتقول اهدي يابتي اهدي وادعيله
غمزه. بدموع قالت هيموت ويسيبني هيموت بعد ما حبيته انا قولتله بلاش توجعني مسمعش كلامي
عاصم. اخدها ف حضنه وقالها حبيبتي ملوش لازمه الكلام دا ان شاء الله هيكون بخير بس اهدي وادعيله ياروحي
مازن. حاضن ندي وبيطبطب عليها 
ندي. بحزن ودموع قالت هيموت هو كمان ويسيبني لوحدي من غير اهل دا هو اللي باقيلي من كل عيلتي ااااه ليه كدا ليه ندفع تمن حاجه معملنهاش ليييه
غمزه. آاااااه من التار ليه ندفع تمن حاجه معملنهاش ليه ناس بريئه تموت بدون ذنب ليه اطفال يتيتمو ويتحرمو من ابوهم باسم التار وصرخت وقالت وآه من الثأر 
ندي. صرخت باعلي صوتها 
عاصم. راح عليها واخدها ف حضنه وطبطب عليها وقالها حبيبتي اخوكي بخير وان شاء الله مش هيسببك 
ندي. مليش غيرو يا بابا مليش غيرو 
عاصم. دموعه نزلت وطبطب عليها والكل ف حاله لا يرثي لها
وبعد فتره طويله خرجت 
نور. وطمنتهم انو بخير وهينقلوه العنايه المركزه
غمزه. مش بتتكلم 
نور. راحت عليها واخدتها ف حضنها وندي كمان وقالت والله هو بخير وباذن الله هيرجعلكم وطبطبت عليهم 
وبعد كام ساعه
غمزه. قالت انا عاوزه اشوفه 
نور. مستحيل ادخلك وانتي بالحاله دي اهدي الاول 
غمزه. حاضر يا ماما انا هديت اهو بس ارجوكي ياما دخليني
نور. قالت مالك دخلها هي وندي بس واحده واحده
مالك. اوما بعيونه ودخل غمزه اللي اصرت تشوفه الاول
غمزه. بس دخلت وشافت الاسلاك اللي مربطه علي جسمه عيطت وراحت عليه ومسكت ايده وقالت حبيبي قوم علشان خاطري انا مقدرش اعيش من غيرك حازم رد عليا علشان خاطري حبيبي ودموعها نزلت اكتر بقلم نور عصام
مالك. غمزه قومي يلا
غمزه. خلاص خلاص مش هتكلم بس سيبني معاه شويه
مالك. خمس دقايق بس
غمزه. ماشي وبعدين مالت علي خده وباسته وقالت علشاني فوق بسرعه اوعي تتخلي عني انا قولتلك من الاول بلاش تكسرني وتوحعني وانته وعدتني يبقي اوعي تخلف وعدك معايا علشان خاطري يا حازم انا بحبك ومقدرش استغني عنك ابدا
حازم. ضغط علي ايدها
غمزه. باست ايده وقالت زوما حبيبي قوم يلا
حازم. مردش وطبعا مش فايق قوي وبعد شويه دخلت ندي واتطمنت عليه وتاني يوم حازم فاق والكل كان مبسوط وفرحان وف وسط قعدتهم وكلامهم غمزه داخت ووقعت
مازن. بلهفه شالها
مالك. كشف عليها وابتسم
نور. قالت اللي ف ماغي صح
مالك. تقريبا ياست الكل
حازم. كان فرحان بس طبعا مش قادر يتحرك
نور. حضنت بنتها وقالت مالك هاتها وتعالي نعملها سونار ونتأكد
مالك. حملها وراح وامها عملت لها سونار وفعلا طلع ف بيبي
نور. مالك. نادي همسه وندي
مالك. ليه ياماما
نور. معلش حابه اعملهم هما كمان
مالك. مش وقته ياماما
نور ملكش دعوه انته روح بس وبعد خروجه باركت لبنتها
غمزه الله يبارك فيكي يا ماما وقالت اخيرا هتكبري انتي وعاصم وتبقي تيتا وجدو
نور. ههههه ربنا يحفظك حبيبتي ويقومك بالف سلامه انا فرحانه اكتر منكم ودخلت ندي وهمسه
غمزه. ببتسامه قالت تعالو خدو دوركم
نور. تعالي ياندي وعملت لها سونار وطلعت حامل
همسه. كانت قلقانه
نور. باركت ل ندي وقالت يلا يا همسه وعملتها وكمان حامل باركتلها وفرحت بيهم جدا وطلعو لقو الكل قلقان
عاصم. ايه يانور اللي عملتيه دا هي العيال لحقو ولا علشان المستشفي بتاعتك يعني
نور. هههههه من شابه اباه
عاصم.  ههههههه وبعدين قالها ايه نقول مبروك
نور مبروك ياجدو 
عاصم. حضن ولاده وباركلهم وكمان البنات وبعدين قالهم الفيلا الجديده جاهزه وانا حابب نعيش فيها كلنا مع بعض وبص ل حازم وغمزه
حازم. فهم كلامه وقال أسف ياعمي مش هقدر انا هعيش ف شقتي واي وقت غمزه حابه تيجي عندكم انا معنديش مانع
عاصم. حازم حبيبي انته ابني زي مالك ومازن وكمان جوز بنتي الغاليه اوعي تعمل فرق بينا وبعد اصرار من الكل 
حازم. قال بس ليا شرط
عاصم. بهدوء قاله اتفضل
حازم. الفيلا طبعا ف انا هدفع جزء منها وكمان هشارك بمصروف البيت وطلبات مراتي طبعا كلها عليا 
عاصم. علشان يرحه قال اعمل اللي يريحك يا حازم 
وبعد تسع شهور
غمزه.  حازم حازم قوم بسرعه
حازم. مالك يا حبيبتي بس 
غمزه. انا تعبانه قوي
حازم. ياغمزه الله يخليكي انا راجع تعبان وعاوز انام والساعه دلوقتي تلاته الفجر نامي ياحبيبتي
غمزه. بوجع قوي صرخت وقالت انااام انام وانا بولد يا حازم
حازم. انتفض من مكانه وقالها دا بجد انتي فعلا بتولدي 
غمزه.  ااااااه نادي ماما بسرعه
حازم. بخوف حاضر حاضر وجري علي اوضة نور وعاصم وخبطت بقوه
نور. اتفزعت وقالت ف ايه
عاصم. اهدي يا حبيبتي وانا هفتح وجري فتح
حازم. بخضه قال عمي صحي طنط نور غمزه بتولد
عاصم. بخضه ايييه
نور. راحت عليه وقالت اهدو وراحت عند بنتها 
غمزه. اول ماشافتها عيطت اكتر وقالت ماما الحقيني
نور. حضنتها وطبطبت عليها وقالت متخافيش يا قلبي وشافتها وقالت دي ولاده فعلا يلا انتو اجهزو وانا هجهزها ونروح المشفي وبعدين قالت عاصم صحي مالك ومازن وف لحظه كانو
مالك ومازن. واقفين عالباب وقالو حسينا انها تعبانه وصحينا
غمزه. بدموع قالت حبايبي
مازن ومالك. جريو عليها وحضنوها وقالولها متخفيش ياروحي
نور. طيب يلا ياحبايبي كلو يجهز علشان نمشي
وبعد بعض الوقت وصلو المشفي 
مازن. بمرح قالها اجمدي كدا يا ام العيال دا انتي اخت مازن الزيني يابت 
غمزه. تبتسمت بتعب
مالك. ايوا يا غمزتي عاوزك قويه 
غمزه. ماما متسبنيش وكمان مالك يكون معايا
امها. ياحبيبتي انا مستحيل اسيبك انا كمان اللي هولدك واخوكي معايا اهو متقلقيس ادخل مازن كمان علشان ترتاحي
حازم. بهزار قال طيب وانا مليش اي دور ف الموضوع دا دا انا حتي ابو العيال وبقالي تسع شهور طالع روحي معاهم
غمزه. ببتسامه قالت ربنا يخليك ليا حبيبي
حازم. مال عليها وباسها من جبينها وقالها ترجعيلي بالف سلامه انتي وودلادنا يارب ودخلت العمليات والكل بيدعيلها 
مازن.  راح علي ندي وقعدها وكمان همسه وقالهم متخافوش ان شاء الله هتكون بخير وترجع تأرفكم وتعمل عليكم عمه تاني
همسه  ساكته لكن شكلها تعبان
عاصم  مالك يا همسه شكلك تعبان
همسه. ابدا يا بابا دا من خوفي علي غمزه باين عليا التعب
عاصم  طبطب عليها والكل قاعد قلقان 
وبعد بعض الوقت 
مالك خرج ومعه ولدين 
نور  معها البنت الكل جري عليهم وكانو فرحانين
روايات بقلم نور عصام
همسه  صرخت 
مالك  والكل خافو عليها نور قالت دي بتولد 
مازن. حرام عليكم ادونا فرصه نرتاح شويه ولسه هيتكلم لقي ندي بتقول اااااه بولد
عاصم    هههههه. اصل جوزك كان بيتريق
حازم  طيب اهدو علينا شوية ونيجي يوم ويوم 
نور  انتو واقفين تهزرو والبنات بتولد واخدتهم والكل واقف قلقان وخايف وبيدعي ربنا 
وبعد فتره البنات التلاته كانو ف اوضه واحده والكل متجمع
مازن  راح علي ندي وقالها فين يابت باقي ولادي احنا عيلة مش بتخلف غير توأم اختي جابت تلاته واخويا اتنين وانتي جيبالي واحد اعمل بيه دا هاتي الباقي احسنلك 
الكل ضحك هههههههه هههههههههه
ثريا  ربنا يحفظكم ياولدي ويبارك فيكم وف عيالكم 
الكل قالو امييين يارب
وتاني يوم البنات روحت البيت واختارو اسماء اولادهم واتكلمو علي السبوع ونور قالت لا احنا هنعمل سبوع عائلي انا اخاف عليكم الكل وافق 
عاصم  اتصور مع الولاد كلهم وبعدين قال اهلا بيكم ف حضانة الزيني الكل ههههههههه ههههههههه
وبعد اسبوع عملو سبوع عائلي وبعد الانتهاء
عاصم  اخد نور علي جنب وقالها اظن كدا العيال كبرو واتجوزو وخلفو كمان
نور  اممم وبعدين يا عصومي
عاصم. انا حجزت لينا ومن بكرا هنطير علي ارض العشاق وغمز بعينه وقالها انا لسه ليا عندك تلت عيال ولازم اجيبهم
نور  ببتسامه وحب قالت بحبك عصومي
عاصم  بحب قالها وانا بمووت فيكي يانور عين عصومك
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-