رواية حياة المالك كاملة جميع الفصول بقلم ياسمين سالم
رواية حياة المالك كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ياسمين سالم رواية حياة المالك كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حياة المالك كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حياة المالك كاملة جميع الفصول
رواية حياة المالك كاملة جميع الفصول
كانت الشاشات في الفرح تعرض فديو اقل ما يقال عنهه قبي'ح أو بذيئ
كانت صوت الشهقات عاليه من الجميع
قرب العريس من العروسه وضربها عده صفعات
العريس : انتي انسانه وس'خه مش عارف ازاي ماكنتش شايفك علي حقيقتك وبصق بوجهها أما هي فا كانت منهاره
حياه : اقسم بالله ما انا معرفش ايه دا وربنا ما انا معرفشش حاجه عن دا وأشارت علي الفديو الذي كان مفتروح وكانت صور وهي بحضن راجل وياليت راجل فقط بلا كان عده رجال كل صور وهي مع راجل غير الآخر
حياه وهي تقرب من مصطفي عريسها : مصطفي صدقني انا انا بحبك ومي عملت كدا دا مش انا
مصطفي زقها ووقعت في الأرض : انتي طالق طالق طالق
بقت تصرخ حياه من نظرات الجميع وكمان الفيديوهات الي ماليا شاشات القاعه
وبقيت تلطم وتصرخ وهي تقول : مش انا انا والله ما انا
مصطفي وأهله طلعوا من القاعه والناس كانت طالعه وهي بتنظر لها نظرات استحقاؤ ومنهم من يقول : ما هي مقطوعه من شجره مش لاقيه حد يقولها بتعمل ايه ولا بتسوي ايه
واحده تانيه : دي متستحقش تعيش دي شوهت اسم البنات
وقربوا منها بيضربوها بالجزم حتي فقدت الوعي
حازم : كل تم زي ما انت عايز
مالك : يا غبي رنيت عليك كتييير عشان امنعك ليه عملت كدا وماكنتش بترد عليا مش هي دي الي سرقت الملفات وسرقت الشركه
حازم : يعني مش هي يا مالك
مالك : البنت الي معاك صورها والي سرقت الملفات دي واحده شبها مش هي دي بنت بريئه
حازم : ازاي يعني شبها مش معقول في حد شبه حد كدا دول الاتنين واحد انا مش فاهم حاجه
مالك تعالي علي العنوان دا بسرعه
حازم : طيب خمس دقائق وانا هكون عندك
....
في أحدي الكافيهات
حازم مممكن بقي افهم يا استاذ مالك ايه اللي حصل
مالك : بعد ما جبنا المعلومات علي سهر الي صورها معاك
والي انت فكرت البنت الي كان فرحها انهارده
انا كنت في المول بعد ما كلفتك بالمهمه دي عشان تعرف مين مالك المنياوي وازاي تغلط معاك كنت في المول وشوفهتا
وكانت بتسرق حاجات من الشنط الي مع الناس
انصدمت لأني كنت عارف انه فرحها انهارده ولما رنيت عليك قولتلك هي البنت دلوقتي في القاعه قولتي اه انصدمت وقفلت عشان اشوف الحكايه وروحت وراها وعرفت عنوانها ومكانش نفس العنوان سألت جيرانها عنها وقالوا إنها بنت سيئه وكل تصرفاتها مش محترمه وأنها قاعده هنا من زمان مع امها
بعدها فهمت وجمعت الأفكار وعرفت أنه دي مش نفس البنت الي انت روحت فضحتها في فرحها
حازم بصدمه : ازاي وكانت باين فعلاً أنه البنت بريئه وكانت عماله تحلف احنا دمرناها يا مالك البنت كل الناس ضربتها واغمي عليها وجوزها طلقها اسعد يوم في حياتها احنا دمرناها هنعمل ايه معاها
مالك ؛ دا كان سوء تفاهم احنا هنعوضها بمبلغ مالي وهنساعدها وتنتقل لمكان بعيد عن الناس دي احنا مش ذمبنا حاجه وهما كلهم هم الفلوس اول ما تطلع لها قرشين هتوافق
زي ال🐶 الي رمتله عظمه بس هتشوف
تعالي نروح لها و حازم كان مصدوم وراح وراه
حازم ومالك راحوا علي مكان القاعه و كانت الصدمه
يتتتبع .
↚
مالك راح علي مكان القاعه الي كانت فيها حياه
كانت ومازالت علي حالتها لم تفيق
اتفجأ بيها مالك وقال : هي ايه حصلها وايه الدم دا
حازم فرك رقبته بتوتر : ما الناس كلها اتلمت عليها وضربتها
مالك : انت غبي وماكنتش عارف تعمل حاجه
حازم : مالك انا ماكنتش عارف انها مش هي دي وكنت بنفذ أوامرك
مالك شالها وأخذها في العربيه وطلع علي اقرب مستشفي
ونقلوها علي غرفته الكشف ومالك وحازم كانوا منتظرين الدكتور
طلع الدكتور
حازم : ها يا دكتور اخبارها ايه
الدكتور : انا اسف علي الخبر المريضه دخلت غيبوبه
حازم بصدمه : ايييه ازاي
أما مالك فا مداش اي ردت فعل
الدكتور : المريضه عندها انهيار عصبي حاد وباين أنه في حاجه مأثره عليها رافضه الواقع فا هربت فيه غيبوبه
حازم حزن جدآ عليها لكن مالك مكانش فارقه معاه أصلا مشي حازم ومالك راح علي مقهي ليلي ما عاده كل يوم لم يتغير من أن كان عمره ١٥ عام حينما خانت أمه أبيه لم ينساه حتي أصبح عمره بال ٣٠
مرت ١٥ عام ولم ينسي هذه المذكره الآليمه وهو من وقتها يعلم أنه النساء ليس لهم هدف سوا المال
فلاش
ماما والنبي ماتسبني يا ماما
↚
ابتعدي اني متلمسنيش مش عايزه اعرفك انا بحب واحد غني وهيخلصني من الفقر الي انا في
ووقتها تلك الطفله اللذي لم تتعدا الخمس سنوات
ولحقها مالك اخوها وقال يا ماما عشان خاطر وعد دي صغيره ماتسيبناش أما والدهم فا كان يترجاها بألا تتركهم ' يا حياة ولادك ماتسبهومش عشان الفلوس هتندمي صدقيني
ولكن لم تسمع منهم وهربت مع حبيبها أو عشيقها
وتركت وراءهم اسره منكسر ظل الأب يعاقب نفسه علي كونه فقير حتي مات أما عن مالك فا أصبح ذو قلب حديد يمتلئ بالقسوه والجفاء يكره اي انثه وان كانت انثي القط 😂 (ايه رأيكم في انثي القط😂)
بااااك
كان مالك يشرب ويشرب حتي غاب عقله عن الواقع
وكان يتذكر هيئه حياة اللذي تتدمرت بسببه شئ يحس بالذنب لكنه يتجاهله فوراً لأنه برأيه أن كل النساء سيئه أخذ فتاه مع من ذاك المقهي الليلي وذهب بها وكان سائق بسرعه كبيره وفجأه لا يعلم كيف وصل إلي هذا المكان وقف وهو يحاول يفهم لما وصل إلي هذا المكان
الفتاه : ايه دا انت جايبني المستشفي 😂😂
مالك بصدمه وهو يحاول يستوعب : مستشفي !
متأكده انها المستشفي 😂 😂
الفتاه والله يابني مستشفي هما فاتحين فيها شقه دعاره ولا ايه 😂😂
مالك وهو يحاول يفيق وتذكر هذ المستشفي اللذي جاب إليه حياة
طلع من جيبه فلوس ورماهم علي تلك الفتاه وقالها خلاص شغلك خلص
وفتح باب السياره ورماها منه وأخذ جاكيته وطلع علي غرفه حياه
الممرض : لو سمحت انت رايح فين
مالك : انا مالك المنياوي ماحدش يسألني رايح فين
وسألها وراح علي غرفه حياة لا يعلم لماذا فعل هذا
ودخل وقفل الباب وراءه وقرب من حياة وكانت طبعاً في غيبوبه قعدت علي طرف السرير
وقال بسكر : انا مش عارف انا جيت هنا ازاي وليه
وكان ينظر علي وجهه بعمق
وأكمل و اول مره احس اني مذنب تجاه انثي
مش عارف ليه عايز اقرب منك انتي وخلع جازمته ونام بجانبها وأخذها في حضنه أما هي فا كانت ومازالت نائمه لكن هو احس بالراحه فا نام فوراً
في صباح تاني يوم فاقت مالك واتصدم من هيئته وماذا فعل هل هذا حقيقي أنه بالمستشفي
وقام من جنييها بفزع وهو يعصر رأسه حتي يتذكر ايه الي جابه الي هنا وتذكر كل شئ وأخذ حاكيته وطلع فوراً بعد أن لبس الحذاء وخرج ووصل الي قصره وكان القصر هادئ وجميل
ودخل الي جناحه بسرعه وغير هدومه وظل يعنف نفسه بالتمارين الرياضية
وراح علي الشركه وكان بيشتغل علي مشروع وفجأه أتاه اتصال من المستشفي
أنه حياة .....يتتتبع
↚
جاء تلفون لي مالك وكان من المستشفي
.. مالك : ايه فاقت تمام انا جاي
و كان طالع من المستشفي بسرعه وقابله حازم
( جماعه نسيت اقولكم حازم ومالك اولاد عم ومن نفس السن )
حازم : مالك بتحري بسرعه كدا ليه
مالك وقف وقال بتوتر : انا انا مش بجري ولا حاجه
حازم بشك : بجد امال رايح فين
مالك : البت الي في المستشفي صحيت وعامله وش للمستشفي كلها وطلبوا اني اجي ليها بسرعه بما أنه انا المسؤل عنها فا طلبوا مني اني اجي بسرعه
حازم ؛ اه طيب يالي وانا هاجي معاك
مالك وحازم راحوا المستشفي ودخلوا عند غرفه حياة
وقفوا لما سمعوا صوت صريخها ؛ اناااا مين انتم خاطفني صح
دخل مالك وحازم اتفاجأوا بيها وهي واقفه علي السرير
وبتصرخ في الطبيب وبتقول : انااا مين وايه جابني هنا
الطبيب اول ما شاف مالك قالها : اهو قريبك جه اسأليه
مالك مش فاهم حاجه ولكن قال : اهدي وانا فهم كل حاجه وافهمك
حياة نظرت له براءه وقالت : وعد 🥺
مالك قلبه اتأثره بيها ولكن قال بجمود: اقعدي خليني افهم
حياة خافت وقعدت علي السرير وربعت رجلها وايدها
وحازم ضحك علي شكلها وأنها خافت من مالك
حياة نظرت له بغضب طفولي ولوت شفتيها : سكته هو بيضحك ليه
مالك انفجر من الضحك علي شكلها
وحياة ضحكت زي مالك بتقلده وخلاص
حازم : صلاة النبي تصدق انا اول مره اشوف اسنانك
مالك رمقه بنظره خليته يسكت
↚
مالك أخذ الطبيب وطلع برا الغرفه وترك حازم وحياة
الطبيب : المريضه حصل معاها تأخر عقلي يعني هي دلوقتي عمرها حوالي من ١٠ ل ١٥ سنه ودا هنعرفه من طريقتها وكلامها هيبان معاكم هي عندها كام سنه وهي فقدت الذاكره نتيجه الصدمه الي كانت في دماغها ( الي خليتها تفقد الوعي واحده من الناس زقتها ووقعت علي دماغها وحصل نزيف )
أما عن التأخر في دا بسب حالتها النفسية كانت سئ واكتئاب حاد ادي الي تأخر عقلها
مالك اتصدم من الكلام دا ودخل الي حياه مره اخر
واتفاجأه بيها متشعلقه في رقبه حازم وبتصريه وهو مخنوق
وبيكح جامد
قرب بسرعه وهو بيفكها منه وبيزغق لها : سبيييه
راحت سابته بسرعه وقالت بدموع : هو الي وعقلي والله يا عمو
مالك مسح دموعها وقال : انا مش عمو انا اسمي مالك
حياة : اسمك جميل بس لازم اقولك يا عمو عشان انت كبير وانا صغيره عيب اقولك يا مالك
مالك بزعيق : اسمعيي الكلام
انتفضت حياة وقالت انا اسفه يا مالك
حازم : عامله فيها مؤدبه و بريئه دي كانت هتقتلني
حياة كانت هتهجم عليه تاني لكن مسكها من دراعها مالك
وقال : انتي مابتفهميش اقعدي هنا واسكتي خالص
حياة مرعوبه منه وسمعت كلامه وراحت علي السرير وقعدت
مالك : وانت سيبها دي عيله ملكش دعوه بيها
حازم ؛دي كلها عيله
مالك : اه الدكتور قال وقص عليه ما قاله الطبيب
حازم : بجد طيب وهنعمل ايه معاها هنسيبها لوحدها بحالتها دي
مالك : لأ هنأخدها معانا ونقول انها بنت عمتنا واهلها اتوفوا
وهي عائشه معانا لحد ما ترجع زي ما كانت
حازم : اه تصدق فكره ممتازه
حياة : عمر ممكن لسألك سؤال
حازم : قولي عايزه ايه
حياة انا بكلم عمو دا مش انت انا مش بكلمك انت عمو دا قالي كدا وانا بعمل زي ما قالي
مالك ابتسم عليها وعلي طفولتها وبرائتها الطاغيه
مالك : اولا قولت اسمي مالك ثانياً اسالي عايزه ايه
حياة : ماشي يا مالك انا عايزه اعرف انا مين 🥺
مالك قعد جمبها : انتي بنت عمتي انا و حازم واسمك حياة
كدا كويس
حياة : الله اسمي جميل وانا فين ماما وبابا
مالك : الله يرحمهم ماتو من زمان
حياة بحزن : ماشي
حازم طلع هو و مالك عشان حياة تغير لبسها
وفجأه وهما واقفين كان في حالته طوارئ وكان واحده ويتتتبع