رواية مأساة طفلة نيجار ومني كاملة جميع الفصول بقلم جنات بدر

رواية مأساة طفلة نيجار ومني كاملة جميع الفصول بقلم جنات بدر

رواية مأساة طفلة نيجار ومني كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة جنات بدر رواية مأساة طفلة نيجار ومني كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية مأساة طفلة نيجار ومني كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية مأساة طفلة نيجار ومني كاملة جميع الفصول

رواية مأساة طفلة نيجار ومني كاملة جميع الفصول بقلم جنات بدر

رواية مأساة طفلة نيجار ومني كاملة جميع الفصول

دخل بكل هيبه وشموخ..
اقتربت منه ست تبلغ من العمر 50سنه ولكن لايظهر عليها سنها بل شكلها أنثى في الثلاثينات، قالت بترحيب
يانهار أبيض، عزيز "هنا ليك وحشه فين الغيبه دي ياجدع كده متسالش عن تهاني أخص عليك 
(عزيز الألفي شاب وسيم وجذاب صاحب بشره بالون القمحي شعره كثيف عيونه لونها عسلي جذاب ،يبلغ من العمر 28عام رجل أعمال صاحب شركة استرادوتصدير)
أبتسم عزيز وقال معليش ياتونه كنت مسافر خارج البلد. واهو رجعت تاني إيه في حاجه طريه ولا أمشي 
قالت تهاني بغض النظر عن تونه دي بس عندي ليك حاجه لسه جايه جديد وهتعجبك أوي 
حاجه من العيار الثقيل 
أبتسم عزيز وقال احكم بنفسي بقي هي فين أحب اكتشف بنفسي... 
ضحكت تهاني وردت أدخل هي في الغرفه اللي في وشك 
دخل عزيز الغرفه وجد فتاه نايمه ومتكوره على نفسها زي وضعية الجنين وشعرها الأسود مغطي وجهها 
قرب منها وزاح شعرها لي وراء بعيد عن وجهها كانت فتاه جميله لي الغايه 
كانت أثار الدموع على خدها مستقره وانفها أحمر من كثرة البكاء 
ألمه قلبه على حالتها مد ايده على خدها يمسح أثار الدموع 
ولكن شعرت بالمسته قامت مفزوعه ولمت رجليها لي صدرها وقالت بدموع وصوت يقطع شريان القلب 
بالله عليك متقرب مني حلفتك بالذي خلقك متشوهش صورتي قدم نفسي والله هكره نفسي متشلش ذنب في رقبتك أعمل فيا ثواب وطلعني من هنا 
اعتبرني أختك 
نزل إيده وقال بحزن امال انتي جايه ليه هنا لما عامله فيها البريئه محدش قالك إنو دي شقتة دعا، رة ولا عندي انا هتعملي فيها الشريفه ياروح أمك 
قالت بدموع والله معرف والله معرفش حاجه انا جيت هنا علشان اشتغل واصرف على نفسي 
ضحك عزيز وقال ماده بردو شغل ياحلوه 
نزلت على الأرض وقالت أبوس رجلك طلعني من هنا والله مكنتش اعرف حاجه عن الشغل ده 
زاحها لي وراء بغضب وقال انتي هتعملي عليا المحترمة والشريفه لاياروح أمك انتي في شقة دعا.رة يعني انتي هنا لي المزاج 
فتح الدولاب وطلع هدوم هي في الأصل مش هدوم شي يكشف اكثر مايستر وحدفه في وجهها وقال بنبره حاده 
يلاه قومي اللبسي ده وفرفشيني شويه يلاه فزي 
نزلت دموعها اكتر وقالت حرام عليك أنت ترضى أختك يحصل فيها كده 
قرب منها بغضب ومسك شعرها وقال اياكي ثم اياكي تجيبي سيرة أختي على لسانك الوسخ ده وانتي مش عايزه تقلعي براحتك 
ومز،ق هدو.مها بوحش،يه وهم،جيها 
صرخت بقوه ووضعت ايديها علي صد.رها 
وبقيت تعيط جامد 
ولسه هيقرب منها لكن اتجمد مكانه لما سمع صوتها وهي بتقول 
بسم الله الرحمن الرحيم 
  وَجَعَلْنَا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لَا يُبْصِرُونَ 
من سورة يس- آية (9)
رجع لي وراء خطوتين وبص ليها بحزن على شكلها وجسدها العار،ي 
قلع قميصه وقرب منها بقيت تصرخ أكتر
قال بنبره هاديه ومطمنه أهدي متخافيش مش هعملك حاجه خدي اللبسي ده 
بصت ليه وحاسة من نبرته أن فعلا مش هيقرب منها خدمة القميص ولبسته. وقعدت على طرف السرير 
ولمة رجليها لي صدرها بخوف وقالت ممكن تخرجني من هنا 
مسح على وشه بغضب وقال لما انتي عارفه إنو مكان مش كويس دخلتي ليه وبعدين بص ليها وقال ده انتي لسه طفله 
قالت من بين شهقاتها والله مكنت اعرف أنا وحده قالت لي أنا عندي ليكي شغل كويسه وفلوسه كتيره 
انا جيت ومكنتش اعرف والله 
ورفضوا يخرجوني من هنا وكمان الست اللي برا ضربتني وبقيت تعيط 
لبس الجكت وكان خارج، نزلت على الأرض ومسكت في رجله وقالت بدموع 
أرجوك ما تسابنيش هنا خرجني من هنا ،مسكها من كتفها ووقفها مسح دموعها بي أنامله وقال بحنو 
متخافيش انا هساعدك بس دلوقتي عندي شغل مهم لازم اعمله 
مشى خطوتين ورجع لف ليها وقال هو انتي إسمك ايه 
قالت بصوت ضعيف" نيجار 
قال بصوت مسموع" نيجار أسمك حلو عاشت الاسامي وسابها وخرج 
رجعت قعدت على السرير بحزن 
خرج عزيز بكل هيبه لقي تهاني وقفه، قربت وقالت اي عجبتك الحته الجديده 
تكلم،بهدوء عكس اللي جوه وقال أكيد عجبتني عشان كده ياتونه ممنوع حد يشوفها غيري دي. تخص عزيز الألفي مفهوم 
قالت بدلع كان علي عيني يازيزو بس في واحد أجن،بي جاي واكيد هتعجبه وده مصدر رزقي ياعزيز زي مانت عارف 
قال عزيز بزعل مصتنع وانتي هتستخصري فيا ياتونه 
ردت معليش بقي عجبك شخلن جيبك ياغالي مش عجبك خلاص في غيرك كتير والبنت فرسه وتعجب اي حد 
اتنهد بغضب وقال تمام ياتونه 100الف كويس 
قالت هما فعلا مية ألف بس بي العمله الصعبه(الدولار )
رد بغضب مية ألف دولار ليه السفيره عزيزه مش عايز حاجه بس خلي في علمك انا زعلت منك بتبقي عليا الغريب سلام وسابها ومشي 
قالت بنت من اللي معاها زعلتيه ليه يامعلمتي ده عزيز الألفي يرضيكي يمشي زعلان 
ردت تهاني اسكتي يابت ياخيبه انتي البنت دي مصدر رزقي انتي مش شايفه حلو ازي دي هي إللي هتخلينا نعمل فلوس 
وبعدين يبت اتقلي وبلاش الدلقه دي كده عزيز يزهق منك 
قالت بهيمان بحبه يامعلمتي عزيز ساكن قلبي بس الاعمي اللي يحس 
بصت ليها بغضب وقالت "عزه "أنسي ياحبيبتي إحنا هنا 
عشان نبسط الرجاله اللي مخنوق من مرته اللي منكدة عليه مرته 
احنا بتوع الانبساط فقك ياحبيبتي عزيز مش هيبص ليكي كزوجة 
بصت ليها عزه بحزن وقالت أنا هروح أشوف البنت اللي 
جوه وهخدلها أكل 
في بيت عزيز كان بيكسر كل حاجه في الغرفه بغضب 
دخل شاب في نفس عمر عزيز وقال بخض في إيه ياعزيز حصل إيه لي ده كله مكسره الغرفه كده ليه ده الكل خايف يدخلك 
زفر بغضب وقال مفيش حاجه ياجلال انا كويس 
بس مضيق شويه 
قعد جنبه وقال في إيه ياعزيز ممكن تحكيلي ده حتى مهم حصل انا خطيبتك 
ابتسم عزيز ابتسامه بسيطه وقال المهم جاهز نفسك التنفيذ بكره 
قال جلال بعدم فهم ازي بكره هومش بعد بكره ولا هو لعب عيال ولا إيه ماتعصبنيش ياعزيز 
رد عليه بهدوء عكس اللي جوه وقال مفيش لعب عيال انا رتبت كل حاجه والتنفيذ بكره 
رد جلال بنفذ صبر بكره ازي ياعزيز بالله عليك مش سلق بيض هو حصل إيه عشان تغير الميعاد 
رد عزيز بغضب محصلش حاجه ياجلال هو تغير بس وبعدين قال بخفوات انا مستحيل اسيبها هناك 
ومستحيل ادمر حياتها الورديه 
قرب منه جلال وقال بتقول إيه ممكن اسمع 
تنهد عزيز بتعب وقال بكره التنفيذ ياجلال ويلاه أخرج عشان انام بص علي  الغرفه اللي كانت مفيهاش مكان سليم وقال 
ولا أنا سايب لك الغرفه وخرج،بص في أثره جلال بستغراب وقال ماله ده 
كان عزيز ماشي بغضب خبط في حد كانت هتقع مسك ايدها 
بصت ليه بحب وقالت مالك ياحبيبي أنت كويس 
تنهد عزيز وقال بهدوء انا كويس ومفيش حاجه متقلقيش انتي ياحببتي كله تمام 
قالت بشك أنت متأكد إنك بخير ياعزيز 
مسح وجهه بتعب وقال كويس يا دينا شوية مشاكل في الشغل بس وان شاء الله هيتحلو 
قالت والله ياحبيبي أنت بالك هيروق لما تجوز مش عارفه هتفضل خاطب لي أمتي 
دينا حبيبتي تصبحي على خير أنا فاصل 
وبعدين اتكلمي براحتك بس لما افوق وسابها ومشي 
بصت ليه بقلة حيله وقالت ربنا يهديك ياخوي ويسعد قلبك ويروق بالك 
انطوائ الليل على أبطالنا واشرقت شمس الصباح 
في شقة تهاني كانت الدنيا دوشه والكل مشغول بتحضيرات عشان الضيف الثري اللي جاي 
قالت تهاني بت ياوزه جهزتي العروسه قبل الباشا مايوصل 
قالت عزه بحزن حاضر هروح ليها واجهزها دخلت العزه الغرفه 
كانت نيجار قعده وضمه رجليها لي صدرها بخوف، بصت عزه لي أكل العشاء كان زي ماهو 
قالت انتي ماكلتيش ليه لآزم تأكلي عشان عندك يوم متعب 
بصت ليها بحزن نيجار وقالت مش هاكل ومش هاعمل اي حاجه حرام عليكم سيبوني امشي 
بصت ليها عزه بحزن وافتكرت نفسها لما كانت زيها قبل ماتشوه طفولتها وحياتها وقالت 
بصي يا؟صحيح انتي إسمك ايه، ردت بحزن نيجار 
قالت بصي يانيجار مهم هتعملي انتي خلاص نصيبك اتكتب ومفيش مفر من هنا أرضي بالواقع وبلاش تعاندي عشان مش هتستفيدي حاجه 
حتى لو هربتي رجالة تونه هتجيبك حتي لو في بطن الحوت كلنا في الاول كنا زيك كده وكان بنخاف على شرفنا بس الظروف كانت أقوي مننا أرضي وبلاش عيند
مسكت أيدها بترجي وقالت أرجوكي ساعديني بس أطلع من هنا وانا بعدين هتصرف بس أرجوكي ساعديني 
حرام عليكي اعتبرني أختك 
بصت عليها عزه وهي فعلآ صعبان عليها حالتها وتدمير حياتها وبعدين بصت ليها بحيره وقالت....يتبع
بصت عليها عزه وهي فعلآ صعبان عليها حالتها وتدمير حياتها وبعدين بصت ليها بحيره وقالت.
انتي صعبتي عليا انا هساعدك بس
قبل متكلم كلامها قطعتها صفعه قويه على وجهها من تهاني وقالت بغضب 
الله الله ياست عزه من امتى ده وانتي بتطلعي عن طوعي ومسكتها من شعرها جامده، صرخت عزه بألم 
قالت تهاني بغضب بسيوني ولا يابسيوني...قرب بسيوني وقال نعم يامعلمتي اؤمري 
قالت خد البنت دي المخزن عقاب أربع أيام خليها وسط الفيران و الزواحف وبدون أكل عشان تعرف طتلع عن طوعي 
قالت عزه بحزن انتي مخديش آخر كلامي والله يامعلمتي انا كان قصدي اخدها بالمسايسه 
كنت هقولها هساعدك تهربي بس بشرط تجهز نفسها لي الباشا وتبسطه وبعدين هي هضوق الحلاوة وهتلزق في حضن الباشا ومش هتسيب الشغل 
بصت ليها نيجار بحزن لي لحظه فكرت حنت ليها وهتساعدها 
بصت ليها تهاني بشك وقالت هصدق كلامك المره دي
قالت عيب يامعلمتي ده أنا وزه دراعك اليمين 
قالت تهاني تمام بس يلاه بره والزفته دي هتساعدها "مني "
وندهت عليها بنت يامني مني، دخلت مني وهي كلها ماشي بمي،صه  وقالت بدلع مفرض نعم يامعلمتي اؤمري 
قالت تهاني بامر البنت دي ساعه وتكون على سنجت عشره ومش عابزه تأخير 
شاورت مني على عيونها وقالت من العين دي قبل العين دي يامعلمتي 
كان عزيز في الشركه وكان في حالة غضب شديده وكان بيزعق لي الكل 
لغاية ماجات ليه رساله فتح الرساله 
ابتسم بشر وقال خلاص بقي كش ملك واخد المفاتيح والفون ونزل جري 
في شقة تهاني 
كانت مني خلصت تجهيز نيجار وبصت ليها بنبهار وقالت يخرب بيتك انا بنت زيك ومش قادره اشيل عيني عنك 
امال الرجاله هتعمل إيه انتي طلعه لمين يابت حلوه كده يخرب بيت جمالك 
قالت نيجار بحزن أبوس إيدك خرجيني من هنا 
قالت مني كان علي عيني ياحبيبتي اي نعم انتي هتاخدي الرجاله مننا وهتكون رقم واحد بجمالك وده شي مضيقني بس المعلمه عايز كده بقي نعمل ايه 
وبعدين قالت يابنت انتي مصعبه الموضوع كده ليه دي حاجه عادي سهله وبسيطه وهتكوني سعيدة ومعاكي قوم فلوس وهيكون محدش قدك وتكوني أجمل واحده في عيون الرجاله 
قالت نيجار بغضب وهكون أحقر واحده في عين نفسي وهكون مذنب قدام ربنا هتعملي إيه الفلوس هتعملي إيه الشهوه و اللذات اللي هخسر بيها الدنيا والآخرة 
ربنا سبحانه وتعالى قال 
بسم الله الرحمن الرحيم 
وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا 
من سورة الإسراء- آية (32)
صدق الله العظيم 
قالت نيجار بغضب ردي سكتي ليه هتعملك إيه الفلوس بكره لما توقفي بين أدين الله 
كان مني مصدومه الآيه الجمتها فعلا قد إيه حست انها رخيصه بجد وان ازي قدرة الدنيا تلهيها وانو هي عشان ملذات الدنيا خسرت الدنيا والآخرة مسحت دمعه فرة من عينها وجريت على بره 
كان عزه وقفه وسمعت كل حاجه
كانت مني خارجه مصدومه من كلام نيجار وقفتها تهاني وهي بتندها عليها بس مردتش هزت كتفها وقالت إنتي يابت مش بكلمك 
قالت بشرود نعم يامعلمتي قالت تهاني جهزتي البنت دي 
قالت مني ايوه جهزت وعلى سنجت عشره، الباب خبط عدلت هدومها وشعرها تهاني وقالت الباشا وصل ورحت فتحت الباب كان رجل يبلغ من العمر 50عام كان ذو هيبه وشخصية 
حضن تهاني وقال توته وحشاني موت ياااه بعد زمان فاكره أيام زمان ياتوته 
ضحك وقالت هو أنت ايامك تتنسى يا ياباشا ده انت الكل في الكل تعال ادخل وقالت بت يا وزه مشروب لي الباشا بسرعه 
كانت مني وقفه بتبص عليهم بحزن 
بص عليها الباشا وقال القمر وقف بعيد ليه قرب هنا ياجميل 
بصت ليها تهاني بمعنى تقرب راحت مني ليه ووقفت، شدها لي حضنه وطلع فلوس وحطها في هدومها وقال مال الجميل زعلان ليه 
كتمةدموعها وهزت رأسها بلا،.خلت عزه وقدمت ليه الكأس اللي فيه مشروب بص لي عزه وقال بس أيه الحلويات دي ياتوته 
ضحكت وقالت إنت لسه شوفت حاجه الحلويات بجد جوه يا"جو"
شرب الكأس اللي في ايده وقال حيثو كده قومي ياجميل أنت هات كأس تاني عشان احكم بنفسي بقي 
جابت عزه كأس تاني ،اخد الكأس وقال فين الغرفه ياتوته، قالت تهاني جوه أول غرفة تقبلك
مشي "جو"وهو بيطوح لكن وقفه صوت تهاني وهي بتقول براحه على البنت ياجو دي صغيره، 
شرب الباقي اللي في الكأس ودخل الغرفه كانت نيجار وقفه مرعوبه ،بص عليهآ بتوهان وهو ماشي بيطوح وقال واااو إيه الجمال ده هو في كده 
وبقي يفك زرار القميص بسرعه  قرب منها قعدت على الأرض بخوف وقالت الله يخليك ياعمو سيبني أمشي 
ضحك جامد وقال عمو ده انتي اللي عمو ياجميل أنت هو في جمال بشكل ده انتي جامده أوي 
ولسه هيوطي يمسكها 
كانت طلقه تخترق دماغه وقع على الأرض والدm بقي يجري على الأرض 
نيجار كانت وقفه مصدومه وبتبص ليه بذهول ولسه هتصرخ 
كان في أيد علي بوقها تمنعها من الصريخ حولت تشيل إيده مقدرتش 
قال ذالك المجهول بصوت مخيف هشيل أيدي بس لو سمعت صوتك هتكوني زييه كده جثة مرميه والرصاص صوته مكتوم ف الأحسن تسكتي هزت راسها بخوف 
شال إيده من على بوقها ووطه فتش "جو"طلع من جيبه فلاشه ولسه هيخرج من الشباك وقفه صوتها الباكي 
نيجار "ارجو خرجني من هنا متسبنيش هنا ممكن يق،تلوني 
بص عليها بحزن وبعدين نزل مسحت دموعها نيجار وكانت وقفه بخوف شديد وبعدين دخلت تغير هدومها 
في الخارج كان خبط جامد على الباب الكل اتصدم فتحت تهاني ولكن انصدمت لما شافت البوليس 
بلعت ريقها بخوف وقالت خير يا باشا في حاجه 
التكلم المقدم يعني مش عارفه ياروح أمك في إيه وأمر العساكر ادخلوا هات كل اللي جوه واي كان وضعهم 
فعلآ دخلت العساكر وجابت كل الموجودين ومن ضمنهم نيجار 
في القسم قال الظابط صول حمدي، دخل حمدي والقي التحيه تمام يافندم 
قال المقدم خد الكل على الزلزلة وبعد بكره هيترحلو على النيبه 
حمدي تحت امرك يا فندم واخد الكل 
في الزلزلة كانت تهاني في قمة غضبها وكانت رايحها جايه بغضب 
ازي ازي حصل كده بقالي عشرين سنة مفيش عسكري واحد وقف ليا على بابا ازي حصل ده انا هتجنن 
بصت على نيجار بغضب وقربت منها ايكونش انتي يابت مسكتها من شعرها بغضب إنتي جاسوسه صح 
صرخت نيجار بوجع حرام عليكي سيبني قربو منها عزه ومني وبعدوها عن نيجار 
ردت عزه بغضب سيبها في حالها بقي هي لو جاسوسه إيه هيقعدها معنا هنا 
ردت تهاني بغضب وانتي بدافعي عنها ليه يابت إيه بينك وبينها 
ردت عزه بحزن هيكون إيه بيني وبينها بس عارفه إحنا السجن أحسن لينا والحمدلله إنو ماتشوه تش طفولتها و برائتها زينا 
على الأقل سلمت منك ومن وسختك 
ردت تهاني بغضب بنت انتي اتجنيتي إيه إللي بتقوليه ده مش كل حاجه كانت بكيفك ورضاكي 
ردت مني بنفي لا كدابه انتي اللي غصبتيني وخلتيني زيك شوهتي طفولتنا إحنا عمرنا مكنا هنكون كده
ردت تهاني والله انا مغصبتش حد إنتو جيتو ليا برجليكم وأنتو اختارتو اختارتو تبيعوا نفسكم عشان الفلوس 
ردت مني بحزن فعلا اختارنا بس إحنا مكنش عندنا خيارات تانيه
ردت عزه بس خلاص إحنا فوقنا وقربت من نيجار وقالت بفضلك انتي 
انتي نورتي عقولنا انا سمعتك وانتي بتكلمي مني وقولتي ليها آية من القرآن 
ابتسمت نيجار وقالت 
بسم الله الرحمن الرحيم 
وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا 
من سورة الإسراء- آية (32)
صدق الله العظيم 
مسحت عزه دموعها وقالت صدق الله العظيم 
وقالت بندم إحنا فعلآ الدنيا شغلتنا وعيونا عميت عن الحق
  وقالت بحزن وضعف هو لو انا بطلت الشغل ده وتوبة وبقيت أصلي ربنا هيقبل توبتي ولا لا
قالت نيجار بابتسامه طبعا هيقبل توبتك وكل اللي حصل هيتمسح بس بشرط تتوبي بجد وتنسي الشغل ده نهائي 
قالت عزه بحزن ممزوجه بندمه يعني بجد ربنا هيقبلني 
قالت نيجار طبعا والدليل لما ربنا قال 
بسم الله الرحمن الرحيم
  قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللهِ إِنَّ اللهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ 
من سورة الزمر- آية (53)
صدق الله العظيم
مسحت وقالت صدق الله العظيم توبة إليك يارب انا من هنا ورايح هلتزم وهكون أحسن من الاول بكتير خلاص عزه القديمه ماتت 
ابتسمت نيجار بسعاده وقالت ربنا يهديكي يارب ويثبتك على الطريق المستقيم يارب 
حضنتهم مني وقالت وانا كمان هكون وحده جديده وحياتها جديده شكرآ ليكي يانيجار انتي هديتينا لي الطريق الصحيح 
على رغم صغر سنك بس إنتي واعيه أكتر مننا، قطع حديثهم دخول العسكري لما ناده على نيجار 
نيجار متولي، ردت نيجار نعم 
تعالي معايا الباشا عايزك خرجت نيجار 
قالت تهاني بتريقه مش قولتلكم جاسوسه اهو سابتكم وطلعت 
ردت عزه بهدوء حتى لو جاسوسه هي ربنا بعتها لينا سبب عشان نتعب الطريق الصحيح اللي غفلنا عنه 
دخلت نيجار غرفة المقدم ،
قال المقدم نيجار صح، هزت راسها بايوه 
ابتسم المقدم وقال اقعدي إسمك حلو يانيجار 
ابتسمت نيجار وقالت عارفه ثم كلمت بحزن بابا سامني ونيجار معنه قرة عيني 
ابتسم المقدم وقال نيجار أنت لسه طفله إيه ودكي شقة مفروشة اش عارفك الحاجات دي 
نزلت راسها بحزن وقالت أنا كنت.....قطع حديثها دخول شخص 
قال المقدم نورت ياباشا اتفضل، ،
بصت نيجار على الشخص اتصدمت....يتبع
ابتسم المقدم وقال نيجار أنت لسه طفله إيه ودكي شقة مفروشة اش عارفك الحاجات دي 
نزلت راسها بحزن وقالت أنا كنت.....قطع حديثها دخول شخص 
قال المقدم نورت ياباشا اتفضل، 
بصت نيجار على الشخص اتصدمت.
كان عزيز بيقلع نظارته الشمسية ابتسم عزيز وقال بنورك ياجلال إيه الأخبار
جلال كله تمام التمام ياباشا اتفضل حضرتك 
قال عزيز لا انا همشي المهم إنو اسم نيجار مايجيش في اي تحقيق 
ردت جلال وقال أكيد حضرتك اتفضل وبص لي نيجار وقال نتقابل بعدين بقي يانونه 
إبتسمت نيجار شكرا لي حضرتك 
جلال حضرتي إيه قولي جلال بس 
وقبل ماتكلم سحبها من ايدها بسرعه وخرج 
ابتسم جلال وقال شكلك وقعت يا ابن العم في العربيه كان عزيز في قمة غضبه وكان في سراع في دخله هو مضيق ليه وزعلان لما إبتسمت لي جلال هو حاسس بنار في قلبه ومش فاهم ليه 
حطت أيدها على كتفه وقالت إنت كويس 
اتكلم عزيز بهدوء عكس اللي جوه وقال ممكن تقولي عنوانك عشان أوصلك لي أهلك
نزلت رأسها بحزن وقالت أهلي متوفين وانا مليش حد في الدنيا غير ربنا 
مسح على وشه بغضب وقال انتي بتعيطي ليه خلاص أهدي 
بص ليها وقال بفضول جلال حلو صح 
ردت هي بعفوية وابتسمت وقالت أوي شكله لطيف أنت تعرفو منين 
وفجأه وقفة العربيه لي درجة خبطت راسها قالت بوجع إيه التخلف ده في حد يوقف كده 
عزيز مسكها بغضب من ايدها انا متخلف ياشمال انتي نسيتي نفسك ياروح أمك انتي لسه خارجه من شقه مفروشه يابت 
بصت ليه نظره خلت قلبه اتقسم نصين من نظرتها، قدايه حست بالإهانة هو طعن قلبها بخنجر حاد 
خانتها دموعها ونزلت مسحت دموعها ونزلت من العربيه 
ومشيت بكسره هو فعلآ وجعها 
وقالت وهي بتكلم نفسها هو زي يقول عني كده وبصت لي السماء وقالت بحزن بس انا مش كده يارب وانت عارف كده 
عزيز مسح وجه بندم على اللي قالو نزل جري وراها ومسك ايدها 
لسه هيتكلم سحبت ايدها بغضب وضربته بالقلم 
عزيز كان مصدوم  من القلم اللي نزل على وجه وحول يتحكم في غضبه 
نيجار بغضب إياك ثم إياك تقرب مني مش انا بنت شمال وجايه من شقه مفروشه أبعد عني بقي سيبني في حالي 
مسكها عزيز بقوة وقال ممكن تهدي انا مكنش قصدي كده آسف على الكلآم اللي قولته سامحيني مش قصدي بجد 
انهارت نيجار وبقت تعيط وزي مايكون كانت مستني اي لحظه عشان تنهار وفعلا كل حصونها انهارت وبقيت تعيط وتقول أنا مش كده والله انا مش كده 
انا روحت هناك على عماي كنت مفكره شغل شريف حولت أمشي وهما اللي حبسوني غصب عني 
وضع أنامله على شفتيها وقال اششش ممكن تهدي اهدي خالص مفيش حاجه حصل
والله مكنش قصدي بس انا اديقت منك واتعصبت خرج الكلام غصب عني ياريت كان لساني اتقطع قبل ماقول كده 
قالت بدموع بعيد الشړ عنك متقولش كده بلاش الدعاء الوحش باب السماء يكون مفتوح لاقدر الله 
ابتسم عزيز على برائتها وقال يعني مش زعلانه مني 
هزت راسها بلا ممكن تسيبني أمشي ابقى 
ردعزيز هتروحي فين مش لسه قايله ملكيش حد 
نيجارايوه ما انا هروح أدور على شغل واشوف ساكن 
قال عزيز بسخريه وترجعي توقعي في أماكن غلط بردو وترجعي وتقولي ياريت صح 
بصت ليه بحصره وقالت إنت بتتريق عليا اكمني يتيمه ومقطوعه من شجره لامش شجره من فرع والله مقطعو من فرع والدنيا 
جات عليا أوي لي درجة إنو انا مش شايفه إيه الحكمه من كده بس أكيد ربنا عارف 
مشيت خطوتين 
مسك ايدها والله مش قصدي اتريق قصدي إنك لسه صغيرة ومش هتعرفي الصح من الغلط 
وانا عايز أساعدك 
ردت نيجار أولا انا مش صغيره انا فضلي شهر واكمل 18سنه
ثانيا اش ضمني إنك عايز تساعديني مايمكن أنت كمان ليك دافع عشان تساعدني 
ضحك بسخريه ومسكها من ايدها واتكلم أثناء صعودهم لي الدرجه 
قال قال فضلي شهر واكمل 18سنه يعني كده كبيره 
ادخلي ياستي انتي مافكيش غير لسانك 
يعني انا غرضي شريف ومش عايزك تتلوثي من المستنقع اللي كنتي فيه وعجلت كل حاجه بسرعه عشان انقذك وانتي ربنا يصلح حالك 
بصت ليه بعدم فهم وقالت ازي يعني مش فاهمه قصدك إيه 
بص عزيز لي الموبايل و قارئ الرساله اللي وصلت
وقال بصي ادخلي ارتاحي انا عندي شغل مهم لازم أمشي دلوقتي وهرجعلك أصبح ونتكلم 
لسه هيمشي مسكت ايده بخوف وقالت إنت هتسيبني هنا وحدي أنت مش عارف أنا شوفت إيه أصبح بجد أنا خايفه أوي 
هزت قلبه نظرة الخوف اللي في عينها ونبرة صوتها وشدها لي حضنه وبقي يمسح على ضهرها بحنان 
وقال بنبره هاديه يبث فيها كل الحنان أهدي مفيش حاجه متخافيش طول مانا جنبك ومفيش حاجه هتحصلك تمام 
شعرت باطمئنان ودف لم تشعر بيها من قبل ولكن سرعان متغيرت ملامحها وبقيت بتشم في هدومه بستغراب 
بص عليها وقال مالك قلبتي كلب بوليسي بتشمي فيا كدا ليه 
ردت بصدمه أنت ايوه أنت، أنت المجرم اللي قتل الشخص الصبح انا متأكده أنت عشان هي نفس ريحة الشخص اللي مسكني اللي كان مقنع أصبح 
عزيز بص ليها بجمود ومنطقش باولا كلمه 
قالت يعني أنت اللي مجرم وانت كمان خفيت الجثه صح عشان كده ماظهرش لي البوليس أنت أكيد زعيم مافيا عشان عملت كل ده
أنت اللي زيك مكانك مش هنا مكان بين المجرمين 
لسه هتمشي مسك ايدها وقال بغضب مين اللي مكانه بين المجرمين ها انطقي مين
انتي بتستفزيني وترجعي تعيطي
رماها على السرير وقال تحبي تشوفي الإجرام على أصوله 
رجعت نيجار بخوف 
أتنفس بغضب وطلع وقفل عليها الباب كان بيكلم نفسه، استغفر الله العظيم واتوب اليه يعني الواحد يعمل خير يعود عليه شر 
رجع رد علي نفسه اهدي ياعزيز دي طفله واكيد مش فاهمه حاجه بس اشوف الشغل وبعدين ارجع ليها 
بص في الرساله واتنهد واتكلم في الموبايل ايوه يافندم ايوه وصلت المعلومات متقلقش حضرتك اعتبره حصل 
ضحك عزيز ورد حضرتك عارف عزيز يعني لما يقول حصل اكيد حصل 
في الشقه كانت نيجار قعده بخوف ياربي هو هيعمل فيا إيه معقول يكون هوكمان عايزيني!!!
وبعدين حطط ايدها على بوقها لا لا إيه إللي بتقوليه ده يانيجار أكيد كويس 
رجعت قالت كويس إيه ده مجرم ولازم أبلغ عليه ده كمان خطفني وقفل عليا 
وفعلا قربت من التلفون الأرض وطلبت البوليس
نيجار الو البوليس معايا 
.........
نيجار كنت عايزه أبلغ على شخص مجرم هو قتل شخص وكمان خطفني 
............
نيجار العنوان ****أرجوك تعال بسرعه انا خايفه هو قفل عليا ونزلت سمعت التلفون 
تنهد بخوف وقالت يارب يوصلو قبليه هو عن يعمل فيا حاجه 
عدة ساعه وباب الشقه كان بيتفتح 
نيجار كانت خايفه وجريت استخبت في الدولاب 
دخل عزيز بص لقي الغرفه فاضيه اترمي على السرير بتعب 
وطلع الموبايل واتكلم بتعب أيوه ابعتلي دكتور بسرعه 
.......
عزيز متتأخرش  ورمي الموبايل من إيده وهو بينهج بسرعه ومش قادر من كتر النزيف 
واتكلم بتعب عزيز، راحت فين دي ماهو مش معقول هتمشي والباب مقفول ومفيش منفذ 
كل ده ونيجار سامعه كل اللي حصل واتكلمت بخوف هو عايز دكتور معقول بيكون تاجر أعضاء لطمت على وجهها ياحزني ياعيني عليكي يانيجار 
هتتبعي بي الحته يارب يعني أخرج من حفره أقع في دحديره 
عزيز سمع همسها وخبط في الدولاب 
أتكلم بتعب اطلعي يانيجار من الدولاب انا سمعك 
مفيش رد 
أتكلم عزيز بصعوبه اطلعي يانيجار انا بموت 
إتصدمت نيجار من كلمته وخرجت بلهفه وقالت بعيد الشر عنك 
بصت بصدمه على عزيز اللي منصاب برصاصه وكان بينزف بطريقه شديده جريت لي عنده 
واتكلمت بخوف أنت كويس حصل إيه ازي اتعورت كده ياربي إيه النزيف ده كلو أنت لآزم تروح المستشفى بسرعه 
وجابت قميص من هدومه وبقيت تضغط على الإصابة عشان النزيف يوقف 
ابتسم عزيز بتعب وقال انتي بتعيطي انتي خايفه عليا  مش انا مجرم 
ردت بعيط بص يا إسمك ايه أنت أنت فعلآ مجرم بس انا مش زيك ومش هسيبك كده 
الباب خبط عزيز اتكلم بتعب أفتحي الباب طيب 
خرجت نيجار تفتح الباب لقيت جلال اتكلمت بلهفه حضرتك اتاخرت ليه المجرم جو ومتصاب بس والله مش انا انا مقربتش منه 
دخل جلال واتكلم بجديه عزيز الألفي أنت مطلوب القبض عليك،"""يتبع
دخل جلال واتكلم بجديه عزيز الألفي أنت مطلوب القبض عليك
بص عليه عزيز وضحك بصوته كله وكمان جلال ضحك 
بصت عليهم نيجار بعدم فهم واستتفهام وحست بالخوف 
أتكلم عزيز بتعب فين الدكتور يابني الحقني هموت 
رد جلال بعيد الشړ عنك اتفضل يادكتور 
دخل الدكتور وبدأ يعالج عزيز كانت الإصابة في دراعه تحت نظرات نيجار اللي مش فاهمه حاجه 
خلص الدكتور تعقيم الجرح وعطا عزيز مخدره 
لما الدكتور حاجته وقال الحمدلله أنا شلت الرصا،صه وعقمة الجرح وعطيته مخدره عشان هو محتاج لي الراحه بس إحتمال يسخن باليل تابعو حالته ولو سخن اعملوا ليه كمادات وماعليه الاالعافيه 
وخرج الدكتور وصلو جلال لي بره ورجع لي عزيز كان نايم 
اتكلمت نيجار بغضب مكتوم ممكن أفهم إيه إللي بيحصل انا كنت مفكرك ظابط شريف ومحترم مكنتش أعرف إنك واحد مرتشي وبتتستر على مجرم 
انا عايزه أمشي من هنا 
رد جلال بهدوء مفيش خروج غير لما يصحي عزيز إنتي فاهمه حاجه فالاحسن تسكتي تمام 
ردت بغضب مش تمام خالص ولت عشان انا مليش حد هتستقوؤي عليا لامستحيل ده يحصل وانا هكشف حقيقتكم بقي 
جلال مسح وشه بغضب نيجار انتي فاهمه غلط فياريت تسكتي لغاية عزيز مايفوق وبعدين أعملي اللي تعمليه تمام 
عزيز لو شخص مجرم ومش كويس كان سابك وسط المجرمين وماسالش عنك ياريت تعقلي كلامك قبل ماتتكلمي 
بصت ليه وسكتت اتكلم جلال انا هكلم ممرضه تجي تعتني بعزيز لغاية مايفوق 
ردت بغضب غير مفهوم لا انا هنا وهخلي بالي منه لغاية مايصحى ويقول الحقيقه 
ردت جلال إنتي متأكده أنت لسه صغيرة ومش..
قطعت كلامه لسه صغيرة إيه أنا عندي 18سنه بلاصغيره 
ضحك جلال وقال يعني كده كبيره المهم انا مش هقدر اقعد معاكم لازم ارجع البيت هتقدري تقعدي مع عزيز 
ردت بجديه روح وانت مطمن انا كنت شايله مسؤولية ماما الله يرحمها 
رد جلال الله يرحمها طيب استأذن انا بس أعذريني لآزم اقفل الباب عشان مش هضمن إنك ماتمشيش 
وقفل عليهم الباب وخرج 
رجع البيت جلال وقفت دينا جلال فين عزيز 
أتكلم جلال بارتباك عزيز عنده شغل وهيبات هناك 
اتكلمت دينا بغضب انا تعبت من الشغل ده وتعبت من حياة عزيز اللي عامله زي الصحراء ولا ليها حد كل شي في حياته فوضه مش عارفه أمتي هيستقر ويريح قلبي 
تنهد جلال بتعب ورد هيكون بخير من هنا ورايح ياست الكل بس أهدي انتي صدقينى حياة عزيز هتكون أحسن وبكتير بس إنتي ادعيلو 
ردت دينا والدمع في عينها بدعيلو ربنا يهديه ويروق باله 
في شقة عزيز الساعه 2 منتصف الليل 
عزيز كان سخن ودرجة الحرارة عاليه جدآ وبداء يهلوس 
لا متسبنيش لا لا انا مش هقدر أعيش من غيرك 
متسبنيش 
نيجار فاقت على صوت عزيز قربت منه لقيت حرارته مرتفعه جدآ 
جريت جابت مياه وقطعة قماش وبدأت تعمله كمادات 
بداء عزيز يعيط زي الطفل لا ماتسبنيش لا انا بكرهك انا بكرهك أنت اللي بعدته عني بكرهك 
نيجار وهي بتقيس الحرارة ممكن تهدى أنت بخير 
كان عزيز شايفه شخص مقتو،ل قدمه صرخ بصوت عالي جدا ماتسبنيش وبعدين فاق مفزوع 
نيجار قعده جنبه أنت كويس أهدي كابوس وحش وراح خد اشرب مياه 
كان عزيز بينهج بسرعه والعرق بيصب منه شرب مياه واتكلم بتعب هحصل إيه 
ردت نيجار بهدوء مفيش أنت اظاهر شفت كابوس خد البرشامه دي عشان السخونة وكمان مسكن وهتكون أحسن 
شرب عزيز العلاج وبعدين حط رأسه على كتف نيجار بتعب فين جلال 
ردت نيجار بارتباك من قربه ليها ه هوهو مشي قال لآزم يرجع البيت 
رفع عيونه ليها واتلقت عيونهم 
عزيز ضاع في بحر عيونها اللي شبها الطبيعة كانت عيونها خضراء 
عزيز غاب عن الواقع ولسه هيقرب من شفتيها، نيجار رجعت بخوف 
حمحم عزيز بإحراج، احم هو انتي بلغتي عني ازي قدرتي تعملي كده مخوفتيش ممكن أعمل فيكي إيه 
كان عزيز مازال نايم على كتفها 
ردت بخوف إنتو طلعتو عصابه حتي الشرطه طلعت مرشيه هي الدنيا اتقل خيرها بقليله 
رجع عزيز رفع بصره ليها بغضب 
اتكلمت بتهرب إيه ده عيونك لونها حلو أوي يخبت اللي زوجتك مش هتشبع من النظر ليك 
ضحك عزيز وعرف أنها بتحور عليه ورد بس انا مش متجوز انا لسه أعزب 
ردت بتساؤل أمال مين اللي كنت بتقول عنها مش هتسيبيني 
انكمشت ملامح عزيز لي الحزن ورد بتهرب مش حد أكيد كابوس مش أكتر 
نيجار فهمت إنو بيتهرب ردت انا عارفة انك مش عايز تتكلم بس لو حابب تتكلم أنا موجوده هسمعك 
حاول يهرب من الحديث وقال المهم هتبلغي عليا تاني ولا ايه غيرتي رأيك 
بصت ليه بحزن نيجار والله مبقتش تفرق يا عزيز كده كده الدنيا من يومها ظلمني معاها ماجتش من المره دي هتفرق إيه أنا كنت في مكان أقذر من كده 
بص ليها عزيز بعمق ورد بدهش قصدك إنو انا قذر يانيجار بعد كل ده أنا خطرت بنفسي وبمهنتي عشان أحميكي وفي الاخر بتقولي قذر 
ردت نيجار بندم انا....
قطع كلامها ورد تصبحي على خير أنا تعبان وهنام 
اتحرك بحذر وبعد عنها بعد ماكان ساند عليها 
ونام 
بصت ليه بحزن هي مكنش قصدها كده هي قصدها الدنيا ظلماها ديما وهو الوحيد اللي وقف جنبها وفعلا حاسة معاه بالأمان 
مشت أيدها على لحيته وقالت بحزن والله مش قصدي أزعلك انا آسفه أنت الواحيد اللي وقفت جنبي بعد موت أهلي انا ملقتش سند غير في قربك حسيت بالسند 
حسيت انو مش لي وحدي اي نعم انا معرفكش من زمان بس حاسه إنك مش غريب عني سامحني إنو كلامي زعلك 
ونامت على الكنبه 
اعتدل عزيز وبص عليها كانت نايمه بتعب ظاهر في ملامحها 
ابتسم براحه شديده هو مستغرب ليه يمكن كلامها بسطو 
ورجع نام بسعاده 
اشرقت شمس الصباح صحي عزيز على رن الموبايل 
رد بنوم الوو
ردت دينا عزيز أنت فين وازي بايت بره البيت أنت كويس ياحبيبي 
رد عزيز كويس ياروحي وزي الفل انا هجي بالليل ان شاء الله 
رد دينا الحمدلله إنك بخير وفصلت 
لسه حينزل الموبايل رن فتح عزيز بملل 
الوو 
رد صوت انوثي الوو يابيبي كده متسالش عني ياروحي بجد أنا زعلانه منك 
رد عزيز بزهق نجوى معليش عندي شغل كتير ومش فاضي 
ردت بشك شغل مهم ازي وانا بقالي يومين بسأل عنك مش موجود 
رد عزيز بنفذ صبر شغل خارج الشركه يانجوى وانا كنت هتصل بيكي عشان عايزك في موضوع مهم 
ردت بفرحه تمام ياحبيبي أمتي وانا هكون عندك 
رد عزيز كمان ساعه وانا هكون عندك وفصل 
بص لقي نيجار وقفه فوق رأسه 
أبتسم عزيز 
ردت بغيظ وسهوكه صباح الخير يابيبي 
ضحك عزيز على شكلها وهي بتقلد صوت نجوى 
مسك ودنها وقال الودان دي بتسمع الهمس زي انتي بتصنتي عليا محدش قالك حرام
ردت بغيظ اصوت وصل لغاية عندي أعمله إيه يابو نجوى 
ضحك عزيز جامد وقال أبو نجوى إيه ده بتجيبي الكلام ده منين 
ردت بغيظ معرفش اصلو هي الرجاله كله عينها زايغه ولسه هتمشي 
مسك ايدها وقال بهدوء انتي غيرانه صح 
بصت ليه وبعدين لفت وشها وهغير ليه وانا مالي اصلآ كنت انا خطيبتك عشان أغير عليك 
رد عزيز بهدوء لا نجوى هي إللي خطيبتي 
اتصدمت نيجار وردت والدمعه في عينها بجد خطيبتك ربنا يسعدكم 
عن إذنك هروح أعملك فطور عشان تخد العلاج !!!!!!
شدها عزيز بحذر عشان الجرح قعدة في حضنه وقال بهمس أنت زعلتي عشان انا خاطب الغيره ظاهره في عينك متنكريش ده ياصغيره 
بس أحب اطمنك انا هسيب نجوى عشان مفيش بين حب او حب من طرف واحد وانا مش هظلمها معايا عشان عزيز مش بيظلم حد وكمان عزيز قلب ساكنه في واحده زي القمر 
ردت نيجار عزيز مش بيظلم حد أمال الرجل المسكين اللي قت،لته ده تقول عنه إيه أنت في عين القانون مجرم غير إنك بتشتري الناس لصالحك بفلوسك الكتير
ضغط عزيز على وسطها جامد لي درجة نيجار اتاوهت بوجع 
ورد من بين سنانه رجل مسكين صح ورجع ضغط على وسطها أكتر بتقولي مسكين وهو كان عايز يعتدي عليكي كان عايز يلمسك بأيده الوسخه 
ردت نيجار بدموع عزيز أنت بتوجعني سيبني
رد عزيز بغضب إنتي موجوعة دي حاجه بسيطه عن اللي انا حاسس بيه انا نار بتقيد في قلبي كل مافتكر شافك وكان عايز يلمسك بكون عايز أحرق الأخضر واليابس عشان اطفي نار قلبي 
ردت نيجار بعدم فهم قصدك إيه 
شدها عزيز لي حضنه أكتر وهمس في اذنها لغاية الآن مش فاهمه إنو انا بحبك بحبك ياناني 
سكتت نيجار ومعرفتش تقول ايه !!!!!
كامل عزيز وانتي بتقولي عني مجرم وبرشي الحكومه بفلوسي وانو عيشتي قذره بصي هقولك كلام محدش يعرفه غير أفراد عيلتي بس 
انا ظابط في المخابرات وشركتي دي عشان محدش يشك في حاجه والرجل اللي بتقولي عنه مسكين ده أخطر رجل ضلع في المافيا وكان لازم يموت قبل مينقل ليهم الخطه الجديده 
ردت بصدمه يعني أنت ظابط صح 
هز راسه بايوه وقال نعم 
قامت من حضنه وبقيت تطنتت بفرحه ياربي انا من صغيري بحلم اتجوز ظابط ويكون عصبي وطابعه حاد 
مد ايده السليم وقال والظابط بيتقدملك دلوقيتي وبيحط قلبه بين ايديكي ويقولك نيجار تقبلي تتجوزيني 
بصت نيجار ليه بدموع وحصره وقالت لا مش هقدر أقبل 
انكمشت ملامح عزيز وقال!!!!!!!
 ليه مش حلمك تتجوزي ظابط 
ردت نيجار بحزن ماينفعشي عشان انا مجرمه...يتبع
انكمشت ملامح عزيز وقال ليه مش حلمك تتجوزي ظابط 
ردت نيجار بحزن ماينفعشي عشان انا مجرمه
بص ليه عزيز بذهول وقال قصدك إيه بمجرمه 
ردت نيجار والدموع في عينها انا انا قتلت شخص
ردت عزيز وهو مركز شخص مين اللي قتلتيه ممكن تهدي وتحكي بهدوء عشان افهمك عايزك ماتخافيش 
قالت نيجار بعيط أنا بابا اتوفي وانا صغيره وعمو صاحب الشقه كان بيستغل ماما وطلب إنو يزوجها يما هيتردنا من الشقه وازوج هو وماما 
بلعت غصه في حلقها وكملت هو كان بيعذبنا انا وماما لي درجة ماما تعبت وجاها فشل كلوي كان بيرفض يجبلها العلاج وكان بيحول يتحرش بيا بس ماما كانت بتقف ليه وفي مره ماما تعبت جدا ورفض يخدها لي الدكتور اويجبلها العلاج وماتت ماما قدام عيوني 
ومقدرتش اساعدها ياعزيز شوفتها وهي بتموت 
مسحت دموعها نيجار وكملت ونفس يوم موت ماما ولسه دفنينها 
دخلي غرفتي دخلي غرفتي وتهجم عليا وكان عايزه يعتدي عليا حولت كتير ابعدو عني لغاية مامسكت تمثل وخبطه في دماغه وبقي ينزف جامد 
وبعدها محستش بي نفسي غير وانا بجري في الشارع وقبلت وحده خدتتني عندها وقالت هشغلك شغل كويس وخدتني شقة تهاني 
وبعدين أنت شفتني والله العظيم ده كل اللي حصل بس والله انا مظلومه الدنيا جات عليا من كل الجوانب مخلتش ليا طريق صحيح ال وقفلته في وشي لغاية ما شوفتك أنت 
وبقت تعيط جامد
قرب عزيز وحضنها جامد وقال بحنيه طيب أهدي أهدي وخدي نفس محصلش حاجه وانتي مش مجرمه ده إسمه دفاع عن النفس مش جريمه خالص 
وبعدين عيونه حمرت من الغضب وكمل هو اكيد عايش الحقير عشان مفيش بلاغ وصل بجريمه 
مسح دموعها وبأس عينيها الاتنين وقال قولي بس هو إسمه إيه وانا هجبلك حقك ثالث ومثلث 
حوطت وسطه جامد وقالت ماتسبنيش انا مش عايزه حاجه غير أنو تفضل معايا 
رجعها لي وراء بهدوء وقال أنا معاكي ومستحيل أسيبك إنتي اتحفرتي هنا وشاور على قلبه 
لسه نيجار هتتكلم الباب خبط 
قال عزيز لحظه أشوف مين فتح عزيز اتصدم لما شاف نجوى 
ردت نجوى بشك حلو الشغل اللي بره الشركه ياعزيز صح ودخلت لقي نيجار وقفه 
قربت منها وقالت هو ده الشغل ياعزيز صح وبقيت تلف حولين نيجار وكملت طيب مش صغيره ياعزيز عليك ولا إيه 
بصت ليها نجوى وقالت وانتي ياشطره اخدتي كام عشان تبسطيها 
قرب عزيز بغضب وقال نجوى احترمي نفسك كل إللي في بالك غلط إنتي فاهمه غلط 
ردت نجوى امممم فاهمه غلط وحده وحد في شقه لي وحديهم عايزني أفهم إيه غير اللي أتفهم 
وبصت لي نيجار بغل وقالت إنتي وحده رخيصه ازي قدرتي تفكري بس مجرد تفكير تاخدي حاجه ملك نجوى إنتي أخرك ليله وحده يتمتع بيكي وبعدين يرميكي عشان انتي مجرد متعه ليه مش أكتر وعشان لسه صغيره وهبله ضحك عليكي 
قرب عزيز بغضب وضربها بالقلم وقال اخرصي اخرصي
 بقولك نيجار أشرف منك ومن اي حد 
وانا كنت مخدوع فيكي إنتي انا كنت جاي أنهي خطوبتنا عشان عرفت إنك طمعانه في فلوسي 
ومتستحقيش تكوني مرات عزيز الألفي 
يلاه اخرجي بره من غير مطرود ومش هبلغ عنك بخصوص تسريب الصفقات لي منافسيني 
وقال بصوت عالي بره 
بصت نجوى بكره وخرجت 
عزيز كان هيقرب من نيجار 
رجعت لي وراء مسحت دموعها وقالت أنا لازم أمشي من هنا انا وجودي هنا غلط ومفيش بينا اي علاقه كلام نجوى صحيح إنو انا 
قطع كلامها عزيز لما حط ايده على بوقها اششش أوعي تكملي انتي أحسن انسانه شوفتها في حياتي 
رغم صغر سنك ولكن كبيره عقل واعيه و ناضجه زياده عن اللزوم ماشوفتش واحده في سنك استحملت كل ده عشان كده انا فخور فيكي وشايف فيكي زوجتي وأم ولادي 
ولا انتي شايفني كبير عنك 
انا والله بحبك عايزك في الحلال قولتي إيه 
ردت نيجار بغيظ لما انت مش بتحبها كنت بتقول ليه ماتبعديش ماتسبنيش لا انا بكرهك انا بكرهك أنت اللي بعدته عني 
انكمشت ملامح عزيز لي الحزن ورد دي مش نجوى بلع غصه في حلقه وكمل دي ماما الله يرحمها 
كمل بحزن 
ماما ماما ماتت منتحره يانيجار  
شهقت نيجار بصدمه 
كمل عزيز والدموع مكونه في عينه ماما ماتت منتحره عشان عشان تحمي نفسها من إنو حد يعتدي عليها ماما ملقتش حل غير تموت ماما ملقتش مهرب يانيجار غير تموت وده بسبب بابا انا بكره 
بابا كان في واحده بتحبه وبعد ماعشمها بزواج سابها عشان يكمل مع ماما لكن الست ماسكتتش خطفت ماما وحطتها في شقة دعا.رة 
ماما حولت كتير تهرب وملقتش مهرب ولما الرجل الحقير كان هيقرب منها طعنة نفسها طعنة نفسها يانيجار 
دخلنا الشقه في آخر لحظة كانت ماما مرميه على الأرض والدم مغرق الأرض 
كان عمري 17سنه وقتها مستحيل أنسى مستحيل أنسى رمية ماما قدام عيني ابدا بلع غصته 
وانا لومت بابا كتير وكرهت وللاسف مكلمتش ماما فتره وهو اتوفي 
ماما عاشت نفس مأساتك بس ماما ملقتش حد يساعدها يانيجار ملقتش حد يساعدها 
حضنته نيجار وبقت تعيط وتقول أنا آسفه مكنش قصدي افكرك بحاجه والله انا اسفه 
قال بوجع انا منستش عشان افتكر يانيجار عشان كده استعجلت بتنفيذ العمليه عشان انقذك ومخسركيش انتي كمان انتي حاسستيني اني عايش 
حضتنه وقالت وانا بحبك يا عزيز بحبك أوي 
وباسته من دماغه ومن عينه وقالت بمرح خلاص بقي وانت حلو وانت زعلان وتتاكل اكل كده 
ضحك عزيز وقال طيب يلاه قومي غيري هدومك عشان نمشي 
ردت نيجار هنروح فين 
قال عزيز هنروح بيتنا عشان اعرفك على عيلتي وعشان هنتجوز باليل
ردت نيجار بصدمه بتهزر صح 
هز راسه عزيز وقال لا مفيش هزار مش انتي تميتي ال18سنه النهارده عشان كده مش هستني يوم واحد تاني ولا حتي ساعه عشان تكوني ديما معايا 
ردت نيجار بس الفراح والفستان و. 
قطع كلامها عزيز كل حاجه جاهزه ومتشغليش بالك انتي يلاه أدخلي غيري بسرعه باسته في خده وقالت بحبك موت وجريت على جوه تغير 
بعد فتره وصل عزيز ونيجار البيت 
جريت دينا على عزيز وحضنته وحشتني ياقلب اختك اخبارك ايه أنت كويس 
ابتسم عزيز وقال أنا زي الفل وبخير 
ابتسمت دينا بسعاده وقالت شكلك متغير والابتسامة من الودن لي الودن إيه سر السعادة دي
قال جلال انا عارف سر السعادة دي 
ضحك عزيز وخرج جاب نيجار ومسك ايدها بسعاده وقال دي سر سعادتي يادينا مرات اخوكي المستقبلية نيجار 
نيجار دينا أختي الكبيره وماما في نفس الوقت 
قالت دينا بستغراب عزيز أنا مش فاهمه حاجه ممكن تفهمني ونجوي فين 
ردت حاضر هفهمك كل حاجه وقال عزيز كل اللي حصل لي دينا 
ردت دينا بستغراب طيب وكيف الفرح انهارده ياعزيز ممكن أفهم 
ردت عزيز أنا مجهز كل حاجه متقلقيش انتي عليكي تكوني جاهزه بس 
حضنته دينا وقالت ربنا يتم فرحتكم على خير ويسعدكم يارب يا حبيبي اشوفك اسعد الناس 
وبعدين حضنت نيجار وقالت بحب نورتي عيلتنا يانيجار والف مبروك ياحبيبتي 
ردت نيجار بحب الله يبارك فيكي 
جلال حضن عزيز بحب اخوي وقال مبروك يابن العم انا نظرتي مستحيل تخيب إنو أنت وقعت في شباك الحب 
ضحك عزيز وقال الله يبارك فيك المهم عملت إللي قولتلك عليه 
ابتسم جلال وقال متقلقش ياباشا هيعفن في السجن 
بص جلال لي نيجار وقال ألف مبروك يانونه وبعدين بص لي عزيز بطرف عينه وقال اوعي تغير ده أنا اخوها وهكون وكيلها في الزواجه دي 
ضحك عزيز وقال تمام ياباشا 
قال جلال عارفه يانيجار رغم إنك صغيرة بس بسببك البنات إللي قبضنا عليهما تابو وبقيو يصلو وبيقرو قرآن انتي غيرتهم 180  درجه بجد بحايكي 
ردت نيجار انا معملتش حاجة ربنا كان رايد ليهم بي الهدايه وربنا يهديهم يآرب ويثبت أقدامهم على الطريق المستقيم 
في الليل كان الجميع في القاعه وفي حاله من السعاده 
وصل المأذون وكتب الكتاب وكان جلال وكيل نيجار تم الزواج 
وكانوا الكل مبسوط كان عزيز ونيجار بيرقصو سلو 
قال في ودنها بحبك بحبك بجنون 
حضنته نيجار جامد وقال وانا بعشقك بجنون 
💓_______تمت ______💓
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-