رواية حب بعد الندم يوسف وامل كاملة جميع الفصول بقلم جنات بدر
رواية حب بعد الندم يوسف وامل كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة جنات بدر رواية حب بعد الندم يوسف وامل كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حب بعد الندم يوسف وامل كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حب بعد الندم يوسف وامل كاملة جميع الفصول
رواية حب بعد الندم يوسف وامل كاملة جميع الفصول
أمل “”بخوف شديد
ينهار اسود يانهار اسود أنت عارف ياسر أنت عارف أنت عملت اية دلوقتي أنت ضيعت شرفي أهلي لو عرفو هيخلصو عليا يالهوي يالهوي هعمل ايه دلوقتي قولي
ياسر!!!!بهدوء
مالك يا أمل أهدي عايزني أعمل إيه يعني اللي حصل غصب عني وعنك إحنا الاتنين ضعفنا انا ذنبي إيه دلوقتي بس أنتي عارفه إني بحبك ومستحيل أسيبك ممكن تهدي وبلاش توتر ممكن
أمل بخوف !!
طيب أهلي أهلي لو يعرفو هيدفنوني حيه يا ياسر انا خايف قوي
ياسر بحب “””
ممكن تهدي إيه إللي هيعرف اهلك خليكي عادي وهاديه واتعملي عادي أنتي كنتي في الدرس ورجعتي ومفيش حاجه حصلت ياروحي انا بحبك ومستحيل اتخلى عنك وانتي عارفه كده وأنا هرتب الدنيا وهجي اتقدملك تمام
حضنته بخوف!!!
أحلف يا ياسر إنك مش هتسيبني وإنك هتتقدملي ياسر لو أنت اتخليت عني ممكن أهلي يخلصو عليا ولا من شاف ولا من دري أحلف قدام ربنا إنك مش هتتخلى عني
والله العظيم مش هتخلي عنك ياقلبي ولا هسيبك ابدا
أنتي روحي يا أمل في حد بيتخلي عن روحه وأسف على اللي حصل ياقلبي حصل غصب عننا إحنا مشينا وراء مشاعرنا بس انا هصلح اللي حصل في أقرب وقت ممكن تهدي
!!!!
انا بحبك قوي ياسر انا مش بتخيل حياتي من غيرك أوعي في يوم تسيبني انا مش هستحمل خسرتك
في بيت أمل//////////////////
أمينه ام أمل “”
اتاخرت ليه يا أمل ابوكي واخوكي قلقو عليكي إيه إللي أخرك مش بالعادة
أمل بتوتر “”
معليش ياماما المستر اتأخر شويه وكمان الموصلات كانت صعبه بس المره الجايه هحاول متاخرش عن اذنك هروح اريح شويه عشان تعبانه
في غرفة غرفة أمل
ياري سامحني عشان كدبت سامحني يارب وأنا اسفه إنو عملت كده آسف يارب بس غصب عني والله مكنش بأيدي حاجه سامحني يارب وقف معنا
غاندي اخو أمل
هيسامحك علي إيه ربنا يبت أبوي إيه إللي حصل عشان يسامحك واي إللي كان غصب عنك ممكن افهم بيحصل إيه هنا
أمل بخوف وارتباك.،،
يتب…
↚
أمل بخوف وارتباك…
هو هو اللي حصل ياخوي صاحبتي بثينه طلبت مني فلوس سلف وأنا قولت لا مش معايا وبعدين ببص في الشنطه لقيت فيها فلوس ف أنا زعلت وبقول سامحني يارب كان غصب عني
حضنها غاندي بحب””
عشان كده خايفه وبتعيطي أنتي طيبه قوي يا اموله خلاص بكره اعطيها الفلوس اللي هي عايزها ومتزعليش نفسك ياقلبي، أنا بخاف عليكي من طيبت قلبك دي ياروحي بس عارفه أنا بفتخر فيكي وعايزك ديمآ رافعه رأسي ياحبيبتي
عيطت أمل بندم
ربنا يخليك ليا ياخوي انا بحبك قوي والله أنت احن واحد عليا
ضحك غاندي
مدامت بتحبيني خدي بقي الود مالك’ده عشان مطفشني وامه بتطبخ في المطبخ وقولت انهدك تساعديها رفضت وقالت اكيد جايه تعبانه عشان كده خدي
أمل “””
إيه ياحبيب عمتو أنت في حلاوه بشكل ده ياخرشي على العسل عارف أقولك سر انا وعمو ياسر هنجيب أطفال حلوه كده زيك قريب جدا وهنكون انا وهو في بيت واحد ياااه ياد يامالك ده يوم المنى
على سفرة العشاء ______
فارس اخو أمل “””
امال اتاخرتي ليه في الرجعة ياامل مش بالعادة تتأخري حصلت معاكي حاجه كده ولا كده
أمل بتوتر لع ياخوي مانا قولت لي ماما السبب إنو المستر اتأخر شويه وكمان الموصلات كانت زحمه بس مش اكتر
فارس!!
ماقولنا كفايه كده مدرسة واتعلمي وكلام فاضي وفي الاخر هتروحي لبيت زوجك هيفيدك بيه التعليم والتأخير اتعلمي حاجه في البيت تنفعك
يونس أبو أمل ”
أبوها لسه عايش وهو إللي يقول تقوف تعليم ولا لا وبعدين عايز تنصح أنصح نفسك وبعدين خلاص اسبوعين والامتحانات هنبدأ على القليل هتخد دبلوم تجاره عارفين هي هتقعد في البيت بس مجتهدة مش زيك سايب كل حاجه ومش سأل حتى المصنع مش بتروحو والحمل كله على أخوك
غاندي بزعل!!!
ليه ياابوي كده خليته قام من غير مايكمل أكله وبعدين هو أنا اشتكيت من الشغل سيبه براحته بلاش تزعل يابوي هو مش قصده حاجه
يونس “”
ازي اسيبه براحته وهو مش صغير لازم يتحمل المسؤولية ولازم ينزل يشتغل معاك مش كفايه حمل الشغل كله عليك
غاندي!!!
لسه يابوي في عز شبابه خليه يعيش بطريقه اللي تريحه ومصيرو هيشتغل أمال هيفضل عمره كده بس أنت ماتضغطش عليه
أمل “”
انا هخدلك أكل عشان يكمل أكله
في غرفة فارس “”
إيه جابك عايزه ايه بعد محرضتي ابوكي عامله فيها الحنونه وجايبه أكل وجايه اطلعي مش عايز اكل ولا إيه حاجه منك
أمل بحزن “”
ليه ياخوي بتقول كده ده أنت أخوي وحبيبي وسندي انا احرض ابوي عليك ليه هو انا اتكلمت ياخوي
فارس بغضب!!!
بقولك اطلعي بره يلاه من هنا مش عايز منك حاجه يلاه مش سامعه
غاندي بغضب “””
يتبع
↚
غاندي بغضب “””
فارس أنت كيف بتكلم أختك كده متنساش أنو هي أختك الصغيره ولازم تتعامل معها زي الخلق وياريت تغير من اسلوبك عشان محدش يبعد عنك
فارس بسخريه “””
شوفو مين بيتكلم الإبن البار والمطيع والأخ المثالي والزوج الأكثر من رائع مش زي فارس القاسي طايش روح خلي بالك من اختك
بس والله لو غلط الصغير قد اكده يا أمل ظهر منك مايلقش بعيلة الزناتى لكون دفنك حيه
غاندي__
أنت اتجنيت يافارس بتشكك في أخلاق أختك وتربيته أنت إيه حصل في عقلك أنت صحبتك السوء وصلتك تشك في أختك ماهو من العك اللي بتعكو هتفكر في أختك كده مانت لو بترعي ربنا مكنتش هتفكر في كده بطلع عك تجتك القرف
في غرفة أمل
كانت بتعيط جامد وبقيت خايفه أكتر من كلام فارس ومن اللي بيقوله
غاندي قرب منها وحضنها “”
اموله حبيبتي أنتي هتزعلي من كلام فارس أنتي عارفه هو كده على زي الطور مش بيعبر حد بينطح وخلاص متزعليش منه أنا عارف أختي زين عمرها ماتغلط
انا وثق فيكي يا حبيبتي
انا هسيبك تنامي
في الصبح في شقة ياسر
أمل “”
ياسر أنت لآزم تجي بكره عشان تتقدملي عشان خاطري يا ياسر فارس بيقولي ،لو غلط غلط صغير هدفني حيه لكن لو يعرف اللي حصل مش هيرحمني يا ياسر
ياسر
أمل حبيبتي عشان خاطري ممكن تهدي انا مستعد اجي اتقدملك بكره بس انا عامل علي امتحاناتك حبيبتي انا مش هتمنالك الضرر ياقلب ياسر انا كمان عايزك في حضني النهارده قبل بكره
أمل بدموع!!
مش مهم الامتحانات المهم تتقدملي المهم حتى نعمل خطوبه المهم يكون في علاقه شرعيه تجمعنا عشان انا خايفه يكشفونا ويخلصوا علينا إحنا الاتنين
ياسر حضنها !!
خلاص ياقلبي ممكن تهدي انا هكلم ونجي ونطلب إيدك مبسوطه كده يا أملي
أمل بهدوء
أكتر من مبسوطه ياقلب أملك المهم نكون مع بعض عشان انا خايفه يكشفونا انا متوتره قوي وبالاخص لما حد يكلمني بحس أنهم عرفو كل حاجه وجسمي كله بيترعش
ياسر بحب!!
انا معاكي ياقلبي ومستحيل اتخلى عنك مهم حصل أنتي كل دنيتي وبعدين انتي وحشاني موت تعالي اقولك وحشاني قد إيه “””
بعد حوالي ساعه
كانت أمل في حضن ياسر وبتعيط
ياسر بزهق “”
أمل أنتي بتعيطي ليه دلوقتي ممكن افهم ولا انتي بقيت بتحبي النكد دي مش عايشه يا أمل بقي
أمل بدموع “”
اللي بنعمله ده غلط ياياسر اللي بنعمله حرام أنت زي عملت كده تاني حتى لو انا ضعيفه عشان بحبك أنت مش لازم تستغل حبي ليك بطريقه دي ياياسر أنت كده بتخليني أكره نفسي
ياسر بحزن،،،،،
يتبع…
↚
ياسر بحزن
انا بستغلك يا أمل انا يعني حبي ليكي وشوقي ليكي بتسميه استغلال متشكر جدا يا أمل طيب لما أنا بستغلك مكنتيش جيتي معايا عشان انا واحد استغلالي ياأمل
أمل بحزن “”
ياسر أنت زعلت مني ياسر انا مش قصدي
ياسر “”
ولا قصدك ياأمل عادي ياحبيبي متزعليش نفسك انتي انا واحد استغلالي وبستغلك سامحيني عشان استغليتك
أمل حضنتها وبدأت تعيط
سامحني ياحبيبي والله مش قصدي أجرحك حقك عليا انا آسفه أنا بس حاسه بذنب ومش عارفه جبت اللوم عليك اسفه متزعلش مني
ياسر ‘
خلاص أهدي يا أمل فعلآ انا غلطان عشان مشاعرنا جرتنا لي طريق غلط وكمان عطفتنا غلبتنا أنتي فعلآ لسه صغيره بس انا ناضج ووعي بس والله غصب عني ضعفت عشان بحبك بس هنتزوج في أقرب وقت
أمل مسحت دموعها
بس انا مش صغيره قوي انا عندي 18 سنه وعارفه إنو إحنا بنحب بعض وبنضعف بس عشان ربنا يبارك في علاقتنا مش لازم نغضبه ولازم نحول مانضعفش تاني وعدني إنو بلاش نعمل حاجه تغضب ربنا تاني ولازم نتعب عشان نكون مع بعض في الحلال
ياسر بسعاده
والله مش بحبك بس انا بعشقك بجنون واللي بيخليكي تزيدي غلاوه في قلبي عقلك الكبير ده وطيب قلبك وانا ياستي عشان ربنا يبارك لنا في حياتنا الجاية انا بوعدك مش هعمل حاجه تغضب ربنا وفي أقرب وقت هتقدملك مرضيه كده
أمل بفرحه
ايوه مرضيه جدا وانا كمان بعشقك بجنون ياقلبي انا لآزم أمشي عشان متاخرش زي المره اللي فاتت هتوحشني قد الدنيا ياحبيبي
ياسر وانتي كمان هتوحشني أكتر خلي بالك من نفسك وطمنيني لما ترجعي وأنا هرتب الدنيا كلها وهجي اتقدملك بس لي اخ مسافر يرجع وهتقدملك وهنكتب الكتاب علي طول مش هستني ثانيه واحده يلاه مفيش حضن لي ياسر قبل ماتمشي
أمل بغضب طفولي “”
حبيبي أنت بتنسي كتير إحنا لسه قايلين إيه من شويه ولاه خليك عند كلامك
ياسر ضحك “”
تمام تمام ياقلب الولاه
بعد مرور شهر
في بيت ياسر “”
ياسر أبوي انا قررت اتجوز واستقر في حياتي عشان كده جهزو نفسكم بكره هنروح نزور أهل البنت انا كنت ناوي أخطب من فتره بس كنت مستني رجعت يوسف
خالد ابو ياسر “”
تمام يا إبني بنت مين هي إحنا نعرفها نعرف أهلها واخلاقها
ياسر بفرحه “”
نعرفها ياابوي ونعرف أهلها هي في قمة الأدب والاحترام هي الانسانه المثاليه ليا هي أمل بنت يونس الزناتى اللي في الشارع اللي ورانا
خالد “”
عرفينها ياابني دي بنت محترمه جدا وأهلها كمان سمعتهم وسيرتهم طيبه خلاص ان شاء الله بكره نروح نطلبها ليك أنا هكلم يونس عشان معايا رقمه
ياسر بفرحه
ربنا يخليك لينا ياغالي أمتي أصبح يطلع بقي
سماح ام ياسر
↚
حبيبي ربنا يسعد قلبك ويفرحك ياحبيبي عقبال ما افرح بيوسف كمان واشوفكم مرتاحين ومستقرين في حياتكم
في بيت أمل على سفرة العشاء
يونس “”
ام غاندي بكره نضفي البيت والدوار وجهزي ضيافة عشان في ناس جايين يطلوب ايد أمل لي الزواج
أمينه بفرحه
بجد ياحج طيب مين هما اللي جايين
يونس!!
ياسر إبن خالد رزق اللي في الشارع اللي ورانا اكيد عارفينهم
غاندي ‘
ايوه عارف ده صديقي ياسر شخص محترم وكويس وكمان مجتهد في شغله يعني كويس واهلو ناس طيبين
وانا شايف إنو مناسب لي أمل
يونس “”
وانا بردو بقول كده بس الرأي الاول والاخير لي أمل وانت يا استاذ فارس رأيك ايه
فارس “”
هو أنا رأيي يفرق إنتو خلاص قررتو وموفقين عايزين رأيي في إيه قررو إنتو مع نفسكم
يونس!!
ديما سدد نفسي ربنا يصلح حالك وانتي يا أمل رأيك ايه في ياسر
أمل ”
بتوتر وسعادة
اللي تشوفه حضرتك اكيد انت هتشوف الصح والاصلح لي حياتي وابتسمت
يونس:::::
يعني اعتبر دي موافقه منك عشان انا شايف الشاب مناسب ليكي
ابتسمت أمل
ضحك يونس
طيب اعتبر دي موافقه على خيرة الله أن شاء الله
في غرفة أمل
الو ياحبيبي أنا بحبك بحبك بحبك قوي قد الدنيا وعشان بحبك بعتلك هديه على الواتس افتح وشوفها
على الجانب التاني
ياسر وانا بحبك يا قلبي وكلها شهرين وهنكون مع بعض هدية إيه لحظه خليكي معايا اشوف اي هي هديتك ياقلبي
اتفاجاه ياسر ورد بصدمه
اي ده يا أمل ده ،،،،،
يتبع…
↚
اتفاجاه ياسر ورد بصدمه
اي ده يا أمل ده اختبار حمل يعني انتي حامل !!
أمل “”
حبيبي أنت زعلت ده حتى مني ومنك ده ثمرة حبنا أنت زعلت يا ياسر
ياسر ‘
لا ياحبيبتي بس حاجه مكنش محسوب حسبها عشان كده متفاجأه مش اكتر المهم نشوف الموضوع ده بعدين وهنرتب مع بعض انا كده كده هقدم الزواج مش هستني
أمل بسعاده، ،،
أهلي موفقين عليك وبيشكرو فيك وفي أخلاقك عشان كده انا مبسوطه قوي ومش مصدقه من بكره هكون ليك
وهكون على إسمك
ياسر بسعاده
وانتي كمان ياروحي أهلي بيشكرو فيكي وانا كمان أسعد انسان إنو هنكون مع بعض وهيكون في ثمرة حبنا كمان هسيبك تنامي كويس عشان اشوفك قمر أصبح
أمل
أمل نعم ياحبيبي
ياسر انا بحبك قوي ياروحي وبحب إبني او بنتي عايزك تخلي بالك من نفسك ومن اللي في بطنك حفظي على نفسك واعرفي إنو ياسر مش بيحبك ياسر بيعشقك
أمل بخوف ”
وانا كمان بحبك ياحبيبي أنت بتقول ليه كده قلقتني عليك ياقلبي بلاش تزعلني منك عشان انا كده هعيط
ياسر بحب، ،،
متقلقيش ياحبيبي أنا بس بوصيكي على نفسك وعلى ابننا محدش ضامن الظروف ولا حد ضامن عمره
أمل بخوف ‘
متقولش كده ربنا يخليك ليا ونفرح سوا بي ابننا متزعلنيش منك أنت عايز تنكد عليا وبس يالاه
ياسر “”
لا مش بنكد ياقلب الولاه بس بقولك خلي بالك من نفسك ومن البيبي وربنا يخليكي ليا ياحبيبتي وميحرمنيش منك
أمل بحب، ،
حبيبي ربنا مايحرمنيش منك متنساش تجبلي الشوكلاته اللي انا بحبها وهروح أنام بقي عشان عندنا شغل كتير بكره
في وسط النهار والكل مشغول بتحضيرات
سمعو صوت صريخ جامد
أمينه بقلق ياستر يارب إيه الصويت ده ربنا يستر ياتره في إيه أهو غاندي وصل في إيه ياغاندي إيه الصراخ ده حصل إيه
غاندي بحزن شديد “”
ياسر عطاكي عمره خبتطه عربيه وللاسف حصل معاها نزيف داخلي وتوفى هروح اغير عشان الحق الدفنه
أمل بصدمه
لحظه بس ياخوي ااانت ق ق قصدك على ياسر مين ممكن أفهم بس عشان انا مش فاهمه
غاندي بحزن “”
ياسر إبن خالد رزق يا أمل اللي كان هتقدملك انهارده بس نعمل ايه البقاء لله وربنا يرحمه ويغفر له ويسكنه فسيح جناته ويلهم أهله الصبر
أمل ماستوعبتش الصدمه اغمي عليها
صرخ أمينه
↚
بنتي أمل حصلك إيه ياضنايا الحقني ياغاندي شوف أختك مش راضيه تفوق أمل ردي عليا يا أمل
غاندي حطها على السرير
حولي تفوقيها لغاية ما اطلب الدكتور ياماما مش عارف ايه البلاوي اللي بتتحدف علينا
فارس …
مالها أمل حصل إيه والدكتوره جايه ليه هي كويسه
أمينه بحزن..
اصدمته ياعين أمها ماستوعبتش الخبر قلبها اتكسر ياعيني على بختك يابنتي
خير يادكتورة طمنيني مالها بنتي هي كويسه
الدكتوره ..
حصل معاها صدمه وانهيار عصبي ياريت ترعوها وبلاش الصدمات والضغط النفسي عشان إللي في بطنها ابعدو عنها أي توتر
فارس بغضب، ،
انتي مجنونه إيه هو إللي في بطنها قصدك إيه بلاكلام ده
الدكتوره..
قصدي المدام حامل في الشهر الأول وغلط عليها الضغط والتوتر انا كتبت ليها العلاج في الروشته اهو
فارس بغضب اعمي
نهار أسود حامل كيف بتك يامي ممكن افهم والله ماهرحمها من ايدي شوفت يا غاندي باشا أختك وربيتها عشان بعد كده أي حد هيدخل في اللي هعمله فيها مش هرحمو هو كمان
انتي يابت قومي يا اللي رفعتي راسنا لي السماء قومي ياختي قومي يا اللي شرفتينا
أمل فتحت بخوف
فارس هي كلمه وحده بس وتردي عليها مين أبوها مين اللي عمل فيكي كده انطقي
أمل بدموع موتني ياخوي موتني أبوس إيدك وريحني انا مش عايزه اعيش تاني انا خلاص مليش لآزم
فارس وبرفع إيده
غالي والطلب رخيص هموتك بس لما اشفي غليلي منك يا فاجر يلي لوثتي اسمنا وشرفنا
ونزل فيها ضرب هو وغاندي
غاندي وهو بيضربها
انا كنت بدافع عنك وقول اختي مفيش أشرف منها اسيبها وانا مطمن ولما تجي الضربه تجي منك انتي كسرتي ضهري يا أمل.
أمل ماستحملتش واغمي عليها تاني
أمينه بصراخ
بتي ابعدوا عنها هتموتها حرام عليكم سبوهما هي تعبانه
فارس بغضب
هي تعبانه وهي اللي عملتو ده ساهل أنتي حاسه باللي إحنا حسينو دي عايزه دفنها حيه دي لآزم تموت بب إللي في بطنها دي مش لازم تعيش لحظه واحده على وش الدنيا دي دمرتنا كلنا
يونس رجع بتعب
في إيه صواتكم طلعه ليه
فارس بغضب اعمي، ،،
تعال تعال شوف بنتك حبيبتك اللي ديما بدافع عنها وبدلعها اهو كلها بيطلع على راسنا أهو أفرح ياحج هتبقي جد بتك حامل
يونس بصدمه ومن حالته أمل والكدمات اللي في وشها
إنتو مجانين إيه إللي عملينو في أختكم ده ازي تمدو أيديكم عليها بطريقه دي
فارس بجنون “”
يعني أنت ماسمعتش بنتك حامل حامل حامل من الحرام وكمان الهانم خايفه على الكلب ومش راضيه تقول اسمه بس وعهد الله مش هسيبها ولا هسيبو انا هشرب من دم،هم هما الاتنين
يونس بغضب
اخرص إياك تجيب سيرة أمل على لسانك اخرص واللي عملته فيها ده أنا هعلمك الأدب عليه
غاندي بغضب…
أبوي أنت بتقول إيه كلام فارس صح دول الاتنين عايزين دفنهم ده ياسر ربنا بيحبو إنو مات ولا كنا انفضحنا
أمل سمعت الاسم وبدات تعيط٠
فارس بغضب شوفو ليه عين بتعيط اللي كسرتنا كلنا وحطت راسنا في الطين أمال اللي اختشوا ماتوا
يونس بصدمه!!
أمل حبيبتي قوليلهم إنك مش كده وإنك مستحيل تغلطي وإنك مش هتوطي راس أبوكي واخواتك في الأرض قولي ليهم دافعي عن نفسك انتي واعيه ومستحيل تغلطي
فارس بغضب “”
هتدافع إيه عن نفسها هتدافع إيه وهي سلمتها لغيرها سلمت نفسها لشخص متعرفوش بدم بارد اااه العقل والدين يارب سيبوني عليها اللي في بطنها ده لآزم ينزل
يونس بغضب ..
الكل يطلع بره مش عايز حد هنا انا هتكلم مع أمل كلمتين يلا بره
فارس بغضب، ،،
أمال ماهو ده دلعك اللي فسدها وبوظ أخلاقها بدل ماتقول شوفو قبر نرميها فيه ينعل دي عيشه
يونس بغضب
بقولكم اطلعوا بره، ،،أمل حبيبتي انا عارف بنتي ووثق فيها قولي إنو كلام فارس وغاندي غلط وإنك مستحيل تغلطي وانا مقصرتش معاكي في حاجه عشان تغلطي غلط زي ده
أمل بعيط….
أبوس رجلك يابابا خليهم يدفنوني زي مابيقول فارس أنا خلاص مش عايز اعيش والله انا راضيه بالموت ريحوني
يونس بغضب ضربها بالقلم
↚
انتي مش بنتي أمل لامش أنتي أمل اللي كنت بفتخر بيها وأمشي بين الناس إرفع راسي فيكي إنتي مش بنتي
في الصاله الكل متجمع، يونس قعد بحزن
فارس بغضب، ،
هنقعد كده زي الولايه إحنا لآزم نغسل عارنا دي مش لآزم تعيش دي لازم تدفن ويدفن سرها معاها هي برشامه نحطهالها في العصير ونقول انتحرت بسبب العريس اللي كان متقدم ليها وتوفى
يونس بحزن…
جبت قسوة القلب دي منين يافارس أنت ازي مجرم بطريقه دي وقلبك يطوعك تعمل كده في أختك انا عارف انها غلطت وغلط مايتغفرش بس متنساش أنو أختك لسه صغيرة ومش هتعرف تميز الصح من الغلط
غاندي بغضب
مع احترامي ليك يا بوي فارس المره دي كلامه صح كيف صغيره كيف تعمل كده فينا هنقول إيه لي الناس الحل الوحيد الموت ليها ومفيش غير كده حل
يونس بحزن
حتى أنت يا غاندي انا بقول عنك الحنون أختك لو كانت تدرق انو ده غلط مكنتش قربت منه ولا كانت عملت كده هي صغيره ومش فاهمه اهدوا وكل حاجه ليها حل
فارس بغضب::
ده يقول اهدوا وبيقول صغيره أنت عارف حجم المشكله اللي احنا فيها يابوي دي حامل يعني في كارثه في الطريق وكمان رافضه تقول مين الندل اللي عامل كده وبتقولي صغيره…
أمينه صرخت بقوه وهي في غرفة أمل
يونس بصدمه أمل كانت مغمي عليها وبتنزف بشكل رهيب
غاندي..
قرب خوف
أمل أمل حبيبتي إيه إللي عملتيه في نفسك ده
فارس بغضب…
أحسن خليها نستريح منها كده ريحتنا
يونس ضربه بالقلم بغضب
أنت إيه ماتت منك الرحمه خالص إيه في صدرك حجر مش قلب
في المستشفى…
الممرضه بخوف
إيه ده النبض ضعيف جدا ومفيش دكاتره في طورئه انا هحاول اتصل بدكتور يوسف يارب بس يرد
في بيت اهل ياسر
يوسف بغضب
في إيه يا ريم مش عارفه إنو عندي حالة وفاة ومستحيل اجي المستشفى اتصلي بحد غيري
ريم “”
يادكتور مفيش حد والبنت حالتها حرجه والنبض ضعيف هي منتحره يادكتور أرجوك تعاله بسرعه مفيش وقت حياتها في خطر وحياتها وقفه عليك أنت
يوسف بغضب
تمام ياريم جاي جهزي غرفة العمليات وانا في الطريق مش هتأخر مسافة السكة
في غرفة العمليات
يوسف بص ليها،
ريم جهزتي كل حاجه دي نزفت كتير شوفي فصيلت دمها ووفري الدم بسرعه وكمان نبضها ضعيف جدا
يوسف بتعب
ريم انا كده عملت إللي عليا والباقي على ربنا هي حالتها مش مستقره خليكي مرقبها انا لآزم أمشي
بره يونس قرب من يوسف
طمني يادكتور أمل كويسه هي بخير
يوسف شال القمامه..
هي اللي جوه تقربلك إيه؟هي لغاية الآن حالتها مش مستقره نزفت كتير وكمان ممكن تدخل غيبوبه
يونس بحزن
دي دي بنتي أمل
يوسف بصدمه!!!
ألف سلامة عليها وربنا يقومها بالسلامه ادعولها عن إذنكم
فارس بقسوه
إنتو زعلانين ليه خليها تغور وتريحنا ده أفضل لي الكل المفروض نكون مبسوطين أنها هتغور بعلتها
يونس بغضب
فاااارس مش معاك كلمه عدله الأحسن خد بعضك وأمشي عشان مافرغش كل غضبي فيك
في بيت ياسر
كان يوسف بيتكلم بحيره
ازي أمل حامل وازي ياسر كان هيتقدملها وازي تنتحر الموضوع في حاجه ناقصه ياسر الله يرحمه أكيد كان بيحبها
بص جنبه لقي موبايل ياسر
مسكه وفتح الموبايل واتصدم لما قراءه الشات بين ياسر وأمل وصور تجمع بينهم
حط ايده على راسه
↚
ياخبر لا لا مش معقول اللي بيحصل ده يعني أمل وياسر
في بينهم علاقه وأمل حامل بأبن ياسر وهي عملت كده عشان ياسر اتوفي ياربي إيه إللي بيحصل ده مش معقول ده أكيد عيلتها مش هترحمها يارب أعمل إيه بس أكيد أنا مش هسيب إبن أخوي يجي على الدنيا بدون أب حتى لو غلطو هما الاتنين الطفل ده مش لازم يدفع تمن غلطهم
في المستشفى..
يونس بحزن
انا مش فاهم حاجه ومش فاهم ايه اللي بيحصل بنتنا هتموت يايونس بنتنا ازي اهملنها كده وازي كن غفلنين عنها ازي الأمور وحصلت بينا لي كده يارب الطف بينا
يوسف في غرفة أمل
لسه مافقتش لغاية الآن يا ريم
ريم “”
لا حضرتك زي ماهي وحالتها مفهاش تجديد قربت تكمل 24 ساعه
يوسف بحزن
ربنا يستر وما تدخلش غيبوبه كما ساعة لو مافقتش هتدخل في غيبوبه ممكن تطلعي انتي وانا هفحصها وأطلع
يوسف قعد ومسك ايدها
أتمني بتكوني بتسمعيني أمل حاولي وقومي انتي قويه
وانا جنبك ومعاكي والله مش هسيبك بس أنتي قومي وانا هرتب الدنيا كلها وهساعدك بس إنتي فوقي وانا معاكي واللهي مش هسيبك
أمل بقيت تحرك ايدها وقالت بهمس
ياسر
يوسف بفرحه
انتي كويسة انتي سمعاني انا هنا أنا معاكي والله مش هسيبك وهدفع عنك قدام أهلك انتي سمعاني صح
أمل بتعب
انا فين أنت مين فين ياسر انا سمعت صوته هنا هو راح فين
يوسف بفرحه
انتي تحت تأثير البنج دلوقتي لما تفوقي نتكلم انا وانتي انا هطلع أبلغ أهلك
يوسف “”
أمل فاقت وحالتها استقرت بس هي لسه اعصابها تعبانه بلاش ضغط عليها عشان حالتها وانو هي مصدمه ياريت ترعوها وبلاش تعيشوها في توتر
يونس بخوف
كده يا أمل كده عايزه تموتي كافره مش كفايه اللي انتي عملتيه عايزه تموتي كافره طيب هتقولي إيه لي ربنا
أمل بدموع
سامحني يابابا انا خلاص مش عايزه اعيش تاني الأحسن أموت عشان الكل يرتاح وانا كمان أرتاح انا وجودي ملهوش لازمه يابابا انا شوهت سمعتكم وحطيت راسكم في الطين انا مستحقش العيشه تاني كان لازم أعمل كده
يونس لينا بيت نتكلم فيه روح ياغاندي شوف الدكتور عشان يكتبلها على خروج
يوسف وهو بيبص ليها بعمق
هي الحمدلله حالتها استقرة وبقيت تمام بس ابعدوا عنها الضغط والتوتر بلاش توتر عشان خطر عليها وانا هكتبلها على خروج
أمل كانت مستغربه طريقته وحنية في الكلام
في بيت أمل
كان الكل متجمعين
فارس “”
دلوقتي هنعمل ايه ممكن افهم المفروض كانت تموت هي لسه عايشه ليه الفاجر دي اللي زيها ملهاش الحياة اللي تفرط في شرفها ملهاش عيشه تاني
يونس بغضب
أنت أركن على جنب وبالاخص ابعد عن أمل أنا لسه عايش وانا اللي هتصرف معاها
يونس…في غرفة أمل
حبيبتي أبوها عايز اعرف بس عشان انا عمال اللوم في نفسي على اللي حصل هو أنا قصرة معاكي إحنا اهملنكي يا أمل عشان تعملي فينا كده ريحيني وقولي إحنا قصرنا معاكي في إيه
أمل بعيط “”
محدش قصر معايا يا بابا انا اللي اسفه بس والله هو بيحبني وكان هيتقدم ليا والله بيحبني يابابا
يونس بهدوء
طيب قوليلي هو مين واحنا نتكلم معاه ونصلح اللي انكسر بس قولي هو مين وريحينا
أمل بدموع
معدش ينفع يابابا والله ماعد ينفع لو في حاجه تنفع كنت قولتلك
أمينه “”
يونس الدكتور فارس بره عايز يشوفك
في الصالون
يونس..
↚
ياخبر لا لا مش معقول اللي بيحصل ده يعني أمل وياسر
في بينهم علاقه وأمل حامل بأبن ياسر وهي عملت كده عشان ياسر اتوفي ياربي إيه إللي بيحصل ده مش معقول ده أكيد عيلتها مش هترحمها يارب أعمل إيه بس أكيد أنا مش هسيب إبن أخوي يجي على الدنيا بدون أب حتى لو غلطو هما الاتنين الطفل ده مش لازم يدفع تمن غلطهم
في المستشفى..
يونس بحزن
انا مش فاهم حاجه ومش فاهم ايه اللي بيحصل بنتنا هتموت يايونس بنتنا ازي اهملنها كده وازي كن غفلنين عنها ازي الأمور وحصلت بينا لي كده يارب الطف بينا
يوسف في غرفة أمل
لسه مافقتش لغاية الآن يا ريم
ريم “”
لا حضرتك زي ماهي وحالتها مفهاش تجديد قربت تكمل 24 ساعه
يوسف بحزن
ربنا يستر وما تدخلش غيبوبه كما ساعة لو مافقتش هتدخل في غيبوبه ممكن تطلعي انتي وانا هفحصها وأطلع
يوسف قعد ومسك ايدها
أتمني بتكوني بتسمعيني أمل حاولي وقومي انتي قويه
وانا جنبك ومعاكي والله مش هسيبك بس أنتي قومي وانا هرتب الدنيا كلها وهساعدك بس إنتي فوقي وانا معاكي واللهي مش هسيبك
أمل بقيت تحرك ايدها وقالت بهمس
ياسر
يوسف بفرحه
انتي كويسة انتي سمعاني انا هنا أنا معاكي والله مش هسيبك وهدفع عنك قدام أهلك انتي سمعاني صح
أمل بتعب
انا فين أنت مين فين ياسر انا سمعت صوته هنا هو راح فين
يوسف بفرحه
انتي تحت تأثير البنج دلوقتي لما تفوقي نتكلم انا وانتي انا هطلع أبلغ أهلك
يوسف “”
أمل فاقت وحالتها استقرت بس هي لسه اعصابها تعبانه بلاش ضغط عليها عشان حالتها وانو هي مصدمه ياريت ترعوها وبلاش تعيشوها في توتر
يونس بخوف
كده يا أمل كده عايزه تموتي كافره مش كفايه اللي انتي عملتيه عايزه تموتي كافره طيب هتقولي إيه لي ربنا
أمل بدموع
سامحني يابابا انا خلاص مش عايزه اعيش تاني الأحسن أموت عشان الكل يرتاح وانا كمان أرتاح انا وجودي ملهوش لازمه يابابا انا شوهت سمعتكم وحطيت راسكم في الطين انا مستحقش العيشه تاني كان لازم أعمل كده
يونس لينا بيت نتكلم فيه روح ياغاندي شوف الدكتور عشان يكتبلها على خروج
يوسف وهو بيبص ليها بعمق
هي الحمدلله حالتها استقرة وبقيت تمام بس ابعدوا عنها الضغط والتوتر بلاش توتر عشان خطر عليها وانا هكتبلها على خروج
أمل كانت مستغربه طريقته وحنية في الكلام
في بيت أمل
كان الكل متجمعين
فارس “”
دلوقتي هنعمل ايه ممكن افهم المفروض كانت تموت هي لسه عايشه ليه الفاجر دي اللي زيها ملهاش الحياة اللي تفرط في شرفها ملهاش عيشه تاني
يونس بغضب
أنت أركن على جنب وبالاخص ابعد عن أمل أنا لسه عايش وانا اللي هتصرف معاها
يونس…في غرفة أمل
حبيبتي أبوها عايز اعرف بس عشان انا عمال اللوم في نفسي على اللي حصل هو أنا قصرة معاكي إحنا اهملنكي يا أمل عشان تعملي فينا كده ريحيني وقولي إحنا قصرنا معاكي في إيه
أمل بعيط “”
محدش قصر معايا يا بابا انا اللي اسفه بس والله هو بيحبني وكان هيتقدم ليا والله بيحبني يابابا
يونس بهدوء
طيب قوليلي هو مين واحنا نتكلم معاه ونصلح اللي انكسر بس قولي هو مين وريحينا
أمل بدموع
معدش ينفع يابابا والله ماعد ينفع لو في حاجه تنفع كنت قولتلك
أمينه “”
يونس الدكتور فارس بره عايز يشوفك
في الصالون
يونس..
↚
مش عارفه عملت كده ليه عشان انتي حبي الاول ياأمل عشان انتي كنت حلم من احلامي مكنتش اتخيل تحبي أخوي وكمان في بينكم علاقه
صباح اليوم الجديد
يوسف
أمل أمل يلاه قومي افطري عشان إللي في بطنك وعشان تخدي العلاج يلاه أصحي
أمل بتعب وحط أيدها على بوقها
في الحمام، ،
يوسف، ،كان يوسف وقف وراها ومحوطها
انتي بقيتي أحسن ده شي طبيعي مع هرمونات الحمل وهيتقرر معاكي كتير عشان كده لآزم تأكلي وتتغذي
أمل بتعب وبعدت عنه
انا مش هقدر أكل مليش نفس الأحسن تشيل الأكل من هنا
يوسف مسك ايدها غصب عنها
لاماهو مش بكيفك انتي لازم تاكلي عشان الجنين كده هتضعفو إنتو الاتنين
بعد اربع شهور
يوسف بلغ أهله بزوجو هو أمل وأهلها سامحوها بعد زن يوسف واصراره
أمل بحيره
هو اتأخر ليه ياتره هو كويس طيب أرن عليه طيب أعمل إيه، مالك يا أمل أهدي انتي قلقانه ليه كده هو أكيد عنده شغل طيب انا خايفه ليه عليه معقول معقول يا أمل تكوني حبيتي يوسف لا طبعا هو بيعملني كويس بس عشان الجنين مش أكتر وبعدين أنا بحب ياسر بس ليه بقيت احس إنو يوسف بدا يسكن قلبي
يوسف بستغراب
انتي لسه صاحيه لغاية دلوقتي انتي كويسة في حاجه تعباكي كله تمام
أمل ‘
أهدي انا كويسه ومفيش حاجه بس قلقت عليك عشان اتاخرت ومش جاييني نوم قولت استنك
لا بس كان ضغط شغل في المستشفى آسف اني قلقتك أكلتي وخدي العلاج ولا لا عشان أنا عارفك مهمله
ريح على الكنبه وغمض عينيه
أمل قربت منه بتوتر
وبتعمله مساج اكلت واخد العلاج أنت شكلك تعبان أنا هروح أعملك تأكل وانت خد شاور عشان التعب يخف
مسك ايدها
لا انا أكلت بره وفصل محتاج أنام بس عشان بجد مش قادر أتحرك حتى
أمل
↚
قلعته الجذمه
يوسف
أنتي بتعملي إيه روحي انتي ارتاحي وسبيني زي مانا
أمل وقفت تبص عليه
معقول انا بحب يوسف ده أنا أول ماشفتو ردت فيا الروح وقلبي بقي يدق بجد شعور مختلف
قربت منه وبقيت تبص عليه بعمق وتتامل في ملامح وحطت ايدها على خده
يوسف مسكها بخضه
يالهوي انتي بتعملي ايه حرام عليكي انتي معنديكيش اخوات ولاد عشان تعملي فيا كده
أمل ضحكت جامد ومن قلبها
يوسف بفرحه
مكنتش اعرف إنو ضحكت احلوت أكتر عن ماكنتي صغيره انتي عارفه الوش ده مش يليق ليه غير الابتسامة وبس وبأسها في خدها
أمل بارتباك
ق ق قصدك إيه ضحكتي احلوت عن مكنت صغيره ممكن أفهم كلامك عشان أنت بتتكلم بالالغاز ومش فاهمه قصدك
هتفهمي مع الوقت يا أمل مش هتفضلي كده كتير مصيرك هتعرفي وتفهمي. هقوم أريح عشان فصلت
مسكت ايده
لا انا لازم أفهم دلوقتي انا بقالي فتره عامله زي الضايعه مش فاهمه حاجه أحاسيس كتير متلغبطه جويه ومش قادره افسارها
أحاسيس إيه يا أمل ممكن توضحي أكتر من كده عشان قصدك مش وأصل لي فكري
أمل!!!
مانا كمان مش فاهمه بس انا بقيت بستفقدك كتير وبحس بضياع وانت بعيد عني ولما بشوفك بحس بعرفك من زمان كتير جويه كركبه ومش فاهمه حاجه
يوسف ابتسم ومسك ايدها وحط إيده على علامة في دراعها
افتكري العلامه دي حصلت ازي وانتي هتفهمي كل حاجه وكمان افكرك هتترتب
أمل وقفت تفكر
يعني أنت اللي ساعدتني لما وقعت صح بس انا ازي اصدقك هو أنت عارف اصلآ ده جرح إيه
ايوه ياأمل عارف كان في طفله عمرها سبع سنين وقعه على الأرض بسبب كلاب بيجرو وراها مين ساعدك يا أمل وقالك متخافيش انا معاكي ومش هسيبك مهم حصل انا هحميكي من أي اذئ مين
أمل بصدمه يعني
أنت اللي ساعدتني مش ياسر ازي كده بس انا فاكره أنو كان ياسر
يونس بسخريه
لسه بردو بتقول ياسر بقولك انا اللي كنت وبقولك التفصيل ده أنا حتى نضفتلك الجرح وبستك مكانه عشان تهدي وطبتلي عيط عايزه أكتر من كده دليل
فضلتي في قلبي محفظ عليكي رغم كان عندك سبع سنين بس ملكتيني لكن لما أرجع اصدم إنك بتحبي أخوي وكمان حامل منه
أمل مصدومه ومش مستوبعه اللي حصل
يوسف إحترم نفسك واعرف أنت بتقول إيه أنا ياسر كنا هنتجوز وكنا بنحب بعض ولما أنت بتهيني وتذلني اتجوزتني ليه طلقني
انا مش بذلك يا أمل انا بعرفك غلطتك طيب أهو ياسر مات لو انا مش موجود مين كان هيساعدك ويخد وحده حامل ازي كنتي هتثبتي الطفل ليه اب بسبب غلطكم خلف كل ده انتي أهلك سامحوكي بصعوبه
انا عارفه إنو غلطنا بس إحنا كنا بنحب بعض وبسبب حبنا ضعفنا ماتنساش أهو ياسر كان جاي يتقدم ليا
بس مات مات قبل مايثبت ده وسابك بين نارين وعمره يا أمل الحب ماكان ضعف عمره الحب مايخدنا في طريق حرام وفي الأخير نقول حب وضعف انا لو كنت معاكي في شقة وحده لمدة شهر عمري مكنت هقرب منك ولا كنت عملت حاجه تلوث حبنا الطاهر كنت هحميكي بروحي ولا عمري استغل ضعفك وضعفي وأعمل حاجه أندم عليها
أمل بحزن “””
عشان كده حاسه بكركبه وحيره انا دلوقتي فهمت السبب وفهمت معملتك ليا الشهور اللي عدة وكمان حنيتك ووقفتك معايا
نزلت على الأرض
انا عارفه الندم مش هيفيد ولا الاعتذار بس انا اسفه يايوسف اسفه عشان معرفتش اميزك عن ياسر وأسفه إني غلط وأسفه إني ضيعتك من ايدي بهبلي اسفه
ويوسف مسكها من الأرض وقعدها على السرير
انا ماطلبتش منك اعتذار انتي كنتي صغيره ومش عارفه وانا غلط لما سفرت وسبتك ومكنتش معاكي أنا اللي آسف ليكي ياروحي
انا بحبك قوي يايوسف والله بحبك اكتشفت إنو حبي لي ياسر مكنش حب كنت مش فهمه يعني ايه حب كنت مبسوطه إنو في شخص في حياتي بس معاك عرفت معنى الحب عرفت كيف تحب بجد أنت علمتني حاجات كتير يوسف انا بحبك ممكن تقبلني في قلبك حتى لو مكان صغير انا راضيه بيه
يوسف حضنها
شوفي الهبل تقول اعطيني مكان صغير في قلبك انتي ملكتي القلب وانتي عندك سبع سنين وكل ماتكبري يكبر حبك في قلبي بحبك والله العظيم بحبك يا أمل انا بعشقك
وأمل بتعشقك يا قلب أمل وسعادتها انت أملي في الحياة وعوض ربنا ليا بعد الندم انا بحبك
تمت بحمد الله