رواية زوجتي وساحرتي ناجي وسحر كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية زوجتي وساحرتي ناجي وسحر كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية زوجتي وساحرتي ناجي وسحر كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهرة الربيع رواية زوجتي وساحرتي ناجي وسحر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية زوجتي وساحرتي ناجي وسحر كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية زوجتي وساحرتي ناجي وسحر كاملة جميع الفصول

رواية زوجتي وساحرتي ناجي وسحر كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية زوجتي وساحرتي ناجي وسحر كاملة جميع الفصول

البيه حفيدك  مش راضي يدخل عليا وانا جبت اخري معاه يا خاله لو مدخلتش انهارده منيش قعدالكم فيها
ده مش راضي يجي عندي خالص وكل يوم حجه انا مش بايره علشان اتجوز جوازه كده 
وقفت ست في ال٧٠ على عكاز وقالت..اهدي يا بتي الكلام اخد وعطا 
قالت بغضب ..مههداش يا خالتي ولازم توصليلو كده انا مش هتحملو اكتر وبصت بطرف عينها بقرف لبنت جميله واقفه معاهم وقالت...قاعدلي في حضن الهانم زي ما تكون هيه مرتو وانا مر في حلقو..انا خلاص هتجنن منو 
قالت كده ومشيت والست الكبيره بصت للبنت وقالت...ايه يا ست سحر  ان شاء الله مبسوطه بكلام ضرتك 
سحر اتنهدت بخنقه وقالت..قولتلك يا تيته انا مليش دخل هو الي مش راضي يروحلها و 
قالت بغضب..اولا انا مش تيته يا اختي واعدلي لسانك يا بت صبحي وقولي يا جدتي مش عيشتك في بحري هتنسيكي اولك واخرك..تاني حاجه البيه جوزك لازم يفهم انها هيه كمان مرته وليها حقوق...وانتي ياختي الي رافضه نصيبك في الحقوق دي فسيبي غيرك يتهنى 
سحر نفخت بغيظ وطلعت على اوضتها بغضب شديد 
ولسه هتدخل اوضتها وداد مسكت ايدها بغضب وقالت...استني هنه يا حلتها
سحر دفعت ايدها وقالت بقرف..من غير لمس بس علشان بقرف
وداد بصتلها من فوق لتحت بغيظ وقالت..انتي اكيد سحرالو يا بت ها..سحرالو عند مين انطقي
سحر ضحكت بقوه وقالت..يا حرام انتي وصلتي للمراحل دي ..على العموم يا قلبي هديكي نصيحه الحب مش بالعافيه عمره ما كان كده ولا هيكون
وداد قربت منها وقالت بتحدي...لا هيكون يا سحر واستنيني انهارده هوريكي بعينك كيف جوزي حبيبي هيكون بين اديا وقدام عنيكي...استنيني انهارده يا سحر
قالت كده ودخلت على اوضتها وسحر بصت لطيفها بقرف وقالت..ربنا يبتليكي بجوز عقارب يكون عندهم زهايمر يا بعيده وينسو انك من نفس الفصيله ويجيبو اجلك قادر يا رب
بعد شويه وصل شاب في التلاتين بطله قويه وقرب باس ايد جدتو وقال..مساء الخير يا ست الكل 
جدته قالت بضيق..مسا النور يا ناجي.. رجعت بدري يعني 
ناجي قال بسرعه..مكانش فيه شغل كتير امال فين سحر 
جدته قالت بضيق في اوضتها..مهتسألش على وداد ليه مش هيه مرتك كمان 
بقلم...زهرة الربيع
ناجي حمحم وقال..اه..اه طبعا هيه كويسه 
قالت بسخريه اه هيه زينه..المهم امتى ناوي تفرحني وتشيلني حفيد..انا جوزتك تاني علشان كده وانت عارف 
ابتسم بارتباك وقال..ان شاء الله يا تيته ان شاء الله 
بصتلو بغضب وقال بسرعه...قصدي يا جدتي..حاضر 
جدته قالت..ايوه يعني ميته البت حردانه  وعايزه تهمل الدار..انت عارف لو مشت وقالت ان ده سبب مرواحها هيبقى شكلك ايه وكملت بسخريه وقالت...متنساش انك مدخلتش على سحر بت عمك كمان والكلام كتير 
ناجي اتنهد وقال..طيب يا جدتي انا هبقى اشوف الموضوع ده..ولو سمحتي انسي الي في دماغك مستحيل اعمله تمام قولتهالك قبل كده وهرجع اقولها انا مش هغصب سحر..لا يمكن اذي مراتي بالشكل ده انا مش حيوا،،ن
قال كده وطلع فورا على اوضتو عند سحر 
سحر كانت بتلف في الاوضه بارتباك واول ما دخل بصلها بعصبيه ومسك دراعها وقال..وانتي بقى هتعقلي امتي انا خلصت كل حججي مش هقدر اتصرف اكتر من كده مش هقدر...وبعد وهو هينفجر من الغضب 
سحر قربت منو بدموع وحضنتو من وراه وسندت راسها على  ضهره وقالت...كده برضو تزعق لحبيبك 
ناجي لفلها واتنهد وحضن خدودها  باديه وقال..ياسحر..ياسحر اعقلي..للي بتعمليه ده ممكن يخسرنا بعض 
سحر بصتلو بدهشه وقالت..انت ممكن تخسرني علشان موضوع زي ده يا ناجي 
قال بغضب..اه يا سحر... لما يكون معندكش سبب مقنع لبعدك ده عني لازم اضايق ويأثر على علاقتنا..وقرب قوي وقال ...يا بت ده احنا بنعشق بعض من صغرنا ايه الي مخليكي خايفه مني كده قوليلي سبب واحد انا هتجنن
بلعت ريقها بارتباك شديد وقبل ما تتكلم دخلت جدتو ومعاها وداد وقفلت الباب وزقت وداد  ناحيه السرير وقالت بحزم ...ناجي..ادخل على مرتك وداد ..يلا ..هنا واحنا واقفين محدش هيطلع من هنا لحد ما تدخل عليها وتخلصنا  وده امر مش طلب وووووو
محدش هيطلع الا لو دخلت عليها هنا قدامنا يا ناجي يلا خلصنا
ناجي اتصدم بالي بتقولو جدتو وقال ..انا مش فاهم يعني حضرتك عايزه ايه..ازاي عيزاني اعمل كده قدامك انتي وسحر 
قالت بغضب..اهي سحر دي بذات لازم تحضر علشان تعرف ان مفيش حاجه غريبه ..وتبطل الهبل بتاعها يللا ..ادخل على مرتك يا ناجي 
ناجي اتنهد بغضب وبص لوداد وكانت مبسوطه وقلعت عبايتها وبقت بق،ميص تحتها 
ناجي اتسعت عنيه بزهول وقال بغضب..انا مستحيل اعمل كده قدامكم وده اخر كلام 
سحر كانت هتتتجنن من الغيره والغضب  وجدتهم ابتسمت وقالت..انت تؤمر يا حبيب جدتك..اذا المشكله في وقفتنا فاحنا هنطلع انا وسحر وهنستناكم بره الباب وعايزه اخبار تفرحني 
ومسكت سحر من معصم ايدها  وقالت يلا يا سحر
وبقت تجرها معاها وسحر كانت بتبصلو برجاء ودموع وهتقع من طولها 
ناجي اتنهد وقال..استني يا ستي 
جدتو وقفت وهو قرب منها وقال..ممكن اقولك كلمه على جمب...لو سمحتي 
جدتو وسحر استغربو وهو اخد جدتو معاه ووقفو على  جمب 
سحر كانت هتموت وتعرف بيقولو ايه واتقدمت عليها وداد وقالت بشماته...الليله جوزك هيبقى بين اديا...انا وعدتك قبل سابق يا سحر..زي ما وعدتك اني مش هخليكي تتهني..ولا هخليه يلمسك وانا عند وعدي 
سحر بصت لها بغضب وقالت باستفزاز ...المهم هو عايز مين يا وداد...لازم تعرفي انك لو قدتي صوابعك العشره شمع هيبقى حابب الشمعه الوحيده الي في اديا القلب وما يريد يا دودو 
وداد بصت لها بغضب رهيب وغيظ وقالت...انا هندمك على كل حرف قولتيه ومن الليله ...ومش بعيد كمان تسع شهور وتشيلي ولدنا 
سحر اتنرفزت منها بس كان كل همها ناجي وايه بيقول لجدتو
ناجي بقى كان واقف قدام جدتو بحرج وهيه قالت بغضب..الموضوع ده من ميتى 
ناجي قال بارتباك..من قبل ما اتجوز بايام..وانا بتعالج اهوه..المشكله انو مرض جلدي ومعدي تمام..يعني علشان كده مقربتش لسحر ولا حتى وداد..لوسمحتي بقى تديني وقتي 
جدته بصتلو بعدم تصديق وقالت..ولما الامر كده  مقولتش ليه قبل ما اجوزك على بت عمك واجبلها ضره 
ناجي قال بارتباك..انا..اه..اه انا اتكسفت بقى يا جدتي ده الي حصل هكدب ليه يعني 
اتنهدت بيأس منو وهيه مش مصدقاه وقالت..طب والعلاج باقيلو قد ايه 
ناجي ابتسم بسعاده وقال بسرعه...اسبوع او اتنين بالكتير والله با جدتي وان شاء الله خير ادعيلي بالشفا 
اتنهدت ومشيت بغضب وقالت بزعيق...تعالي يا وداد ...البسي وحصليني 
وداد اتغاظت ومكانتش عايزه سحر تشمتها قالت بسرعه..بس انتي وعدتيني و 
قالت بغضب...قولت حصليني يلا 
وداد مشيت وراها بنرفزه وهو قفل الباب بسرعه وسند ضهره عليه وهو بينفخ بارتياح ولسه هيتحرك سحر جريت عليه وحضنتو بقوه لدرجة انو اتحرك خطوه لورا ..وبقت تحضنو بكل قوتها 
ناجي ابتسم بسعاده وبادلها حضنها بقوه واشتياق وهو بيستنشق من عبير شعرها الي بيعشقه 
سحر قالت وهيه  في حضنه...بحبك بعشق كل حاجه فيك ريحتني ربنا يريح قلبك 
ناجي ابتسم وبص لعيونها وهيه بين اديه وقال...بجد عايزه تريحيني 
سحر سكتت بارتباك وهزت راسها بتوتر وناجي ضحك  قال...وشك جاب الوان قبل ما اتكلم حتى يا سحر..اه لو افهم خايفه من ايه 
قالت بارتباك..انا..انا 
حط صباعو على شفايفها وابتسم وقال...انتي قمري..وهوايا وكل نبض في قلبي ياسحر..ومرر صباعو على سفايفها وقال..انا بطلب قربك مش علشان جدتي..انا الي محتاجلك..ومشتاق قوي لقربك وقرب من شفايفها وهيه غمضت عيونها باستسلام 
ناجي ابتسم  بسعاده وقلع جلابيتو وقربها منو وبقى يبو،،سها وهوو بيمشي بيها ناحية السرير 
سحر كانت بتبادلو مشاعره الي سيطرت عليها ونستها الدنيا كلها وهو بيعاملها بحنيه متترفضش 
بس بعد ثواني دفعتو بسرعه ورجعت لاخر السرير وهيه بتبصلو بحرج شديد 
ناجي اتنهد بيأس وقال..تاني يا سحر...مفيش فايده...ووقف وقال بغضب..الظاهر ان ستي معاها حق...انا بتعب نفسي على الفاضي
بقلم...زهرة الربيع
سحر نزلت دموعها وقالت..ناجي ارجوك انا 
قاطعها وقال..انتي ايه..انتي ايه يا سحر..احنا متجوزين بقالنا اكتر من ٣ شهور مش عارف اقربلك ابدا..وهنا مش بيسكتو على الموضوع ده زي عندنا في القاهره..عايز افهم حتى سبب لرفضك مش لاقي ..بقالي اسبوعين متجوز وداد مش راضي اقربلها علشانك ..علشان انا عايزك انتي وعلشان مأجرحش مشاعرك..لما جدتي اصرت اتجوزها افتكرت انك مش هتوافقي وهتحاولي علشان ميدخلش بنا تالت..بس برضو معملتيش حاجه وسبتيني اتجوز..ودلوقتي اضطرتيني اقول اني مريض..وليه كل ده لييييه 
سحر كانت بتبكي وبس اتنهد بخنقه وقال...سحر لو سمحتي متعيطيش....سحر انتي كنتي بتكدبي عليا لما قولتيلي انك بتحبيني..انتي ندمتي على جوازنا 
سحر هزت راسها بالرفص بدموع 
ناجي اتنهد بحزن ويأس وقال..زي العاده مش هتتكلمي مش كده 
سحر هزت راسها بالايجاب فابتسم بسخريه وهو بيلبس جلابيتو 
سحر قالت بدموع  هتروح فين دلوقتي
ناجي بصلها بغضب وقال...رايح في داهيه..مفيش داعي تسألي ويكون في علمك..هديكي الاسبوع ده وبس. وبعد كده ..انا هروح لوداد..حرام اظلمها اكتر من كده..ولازم تعرفي اني عمري ما هقرب لها واطلقها ..يعني يوم ما ارقب لها هتبقى فعلا مراتي وهتشاركك فيا يا سحر..وده اخر كلام عندي
قال كده واتحرك ناحية الباب 
ولسه هيمشي مسكت ايده وقالت دموع ناجي لو سمحت ارجوك متعملش  كده مش هستحمل 
ناجي اتنهد بضيق شديد ونفض ايدها وطلع بغضب شديد 
سحر قعدت على السرير وبقت تبكي بشده ...بس جالها تليفون اول ما شافت اسم المتصل غمضت عينيها بغضب رهيب ..وردت بضيق وقالت.. نعم 
المتصل رد  بسخريه وقال ايه يا سوسو صحيتك من النوم ولا ايه 
سحر قالت بغضب شديد ...عايز ايه يا سالم 
رد بسخريه وقال عايز سلامتك يا قلب سالم... اختي من شويه رنتلي وقالت لي حاجه غريبه كده..قال  جوزك بعافيه شويه قلت اطمن بس 
سحر قالت بغضب..اظن دي حاجه ما تخصكش واختك لو متربيه متقولهاش  ولا تطلع سر بيتها وجوزها 
سالم ضحك جامد وقال.. جوزها هو فين جوزها ده الواحده بتبقى اتجوزت لما تتجوز راجل 
سحر قالت بغضب... اخرس انت اكتر واحد عارف انه احسن وارجل منك الف مره 
سالم  قال بغضب لمي لسانك يا سحر انت اللي هتخسري مش عايز انبه عليكي ..انتي عارفه كويس انا ممكن اعمل ايه...فخليكي حلوه كده و انا هطلقك منه بطريقتي لانو اكيد مش هيستحملك كثير ولازم هيطلقك 
سحر قالت بغضب ودموع ...انت فاكر اني لو اتطلقت منه ممكن اتجوزك يا و،،سخ 
ناجي ضحك جامد وقال ..اللي خلاكي  ثلاث شهور لحد دلوقتي بتسمعي كلامي بالحرف ومخليه جوزك ما يقربلكيش يخليكي تتجوزيني بسهوله 
سحر قالت بعصبيه...ده بعيد عن عينيك يا و،،سخ يا ز،،باله ورمت التليفون من ايدها وقعدت تبكي بحزن وهي مش عارف تعمل ايه 
عند ناجي كان قاعد على الكنبه بغضب شديد من سحر ومن  اللي بتعمله كل مره عشان تتهرب منه كان متعصب وبيغلي من جواه 
نزلت وداد وهي لابسه عبايه بيتي ضيقه جدا قربت منه وهي بتتمشي بدلال وقالت ..سي ناجي تحب اعمل لك حاجه تاكلها 
ناجي بص لها بضيق شديد وقال.. ايه اللي انتي نازله بيه ده مش واخده بالك ان في رجاله بتدخل وتطلع في البيت 
وداد قربت عليه بابتسامه وقالت..يعني انت غيران عليا يا سي ناجي 
ناحي  نفخ بغضب وقال في سره.. استغفر الله العظيم يا رب.. وداد انتي على ذمتي ودي ما اسمهاش غيره لو ما عملتش كده ابقى اريال...اتفضلي بقى غيري المسخره اللي انتي لابساها دي وما تنزليش بحاجه ضيقه تاني 
وداد قعدت جنبه وقربت عليه وقالت بدلال... شوفي يا ناجي انا مش هقول لك انا مرتك وليه حق عليك ومن الكلام ده لان دي حاجات انت عارفها كويس بس انا هقول لك حاجه هتساعدك انت قبل ما تساعدني انا وبقيت تلعب بزراير القميص بتاعه وقالت ..قربك مني هينولك المراد اسالني انا لو الحلوه اللي انت هتموت عليها شافتك بتروح من بين ايديها لوحده ثانيه وحست بنار الغيره هترجع لك زاحفه زحف 
بقلم...زهرة الربيع 
ناجي ابتسم بسخريه وقال.. وبالنسبه لك ما عندكيش مشكله انك تبقي مجرد وسيله بس علشان اخلي مراتي تغير ...انا لو عليا عادي بس اعتقد ان المفروض انتي اللي ما توافقيش 
وداد حست بغضب من كلامه بس قالت ..اهم حاجه انك تكون جنبي مش يمكن لما تبقي جنبي مره في الثانيه تحبني زيها 
ناجي وقف بغضب وبعد شويه وحط ايديه في جيوبه ولسه هيرد شاف سحر نازله من على السلم قرب من وداد اللي كانت واقفه وراه وحاوط وسطها بايده وقال بهمس عند ودنها انا موافق 
سحر شافتهم واتصدمت بشده كان حاضنها وبيوشوشها..ما كانتش مصدقه المنظر اللي شايفاه قربت عليهم وقالت بغضب وزهول... انت بتعمل ايه  وووووو 
اتصدمت بشده كان حاضنها وبيوشوشها..ما كانتش مصدقه المنظر اللي شايفاه قربت عليهم وقالت بغضب وزهول... انت بتعمل ايه 
ناجي اصتنع المفاجاه وبصلها وقال... في ايه مالك واحد واقف مع مراته 
وداد انبسطت وقالت بدلع..اه واحد مع مرته انتي دخلك ايه 
سحر قالت بغضب شديد انتي تخرسي محدش وجهلك كلام...وبصت لناجي وقالت بنرفزه....وانت مش عيب عليك  لما يكون من اول موقف يحصل ما بينا تعمل كده وتقفلي على تكه 
ناجي ضحك جامد وقال بسخريه ..اول  موقف حلوه اول موقف دي تحسسك ان انا لسه في اول الطريق بتهون الصراحه. 
سحر اتجمعت الدموع في عينيها وقالت...يعني..يعني معقوله اههون عليك تحرق قلبي كده 
ناجي كان عايز يقول لها انها عمرها ما هتهون عليه ومستحيل يكون مع واحده غيرها بس مش قادر يستحمل تصرفاتها اكتر قال... وداد مراتي كمان انا مش بعمل حاجه غلط ليها حقوق زيها زيك و مسكها من ايدها ومشي بيها ناحيه السلم 
بقلم....زهرة الربيع
وداد ضحكت بشده وقالت بدلال يلا يا سيد الناس وشاورت على رجلها من فوق وقالت ..صحيح مقولتلكش ان عندي شامه هنا هو تحب تشوف الشامه 
سحر كانت هتنفجر وناجي لسه هيرد سبقته لما قربت عليها بابتسامه تخوف وقالت  طبعا هيحب يشوف الشامه بس ده لما تقومي بالسلامه ...وشدتها من شعرها بغضب رهيب وقعتها على الارض وقلعت الجزمه بتاعتها بقت تضربها بقوه وتضرب راسها في الارض وهي قاعده فوقها ومش سيبالها اي فرصه تتحرك 
وداد بقت تصرخ وناجي كان بيبص لها بزهول ومش مصدق ان دي سحر البنت الرقيقه الكيوت اللي حبها اصلا وكان عايز يضحك على الموقف بقى يحاول يشدها ويقومها بس دفعته ورجعت قعدت فوقها تاني وبقت تضربها بكل قوتها 
وداد  كانت بتحاول تدافع عن نفسها بس الموضوع  فاجئها جدا كمان كانت سحر جواها غضب مسيطر عليها لدرجه ان محدش قادر عليها ابدا 
ناجي بقى يقول وهو بيبعدها عنها... بس سيبيها هتموت في ايدك بس يا سحر كفايه 
هنا قطع صوتهم صوت جدتها قالت بغضب ...سحرررررر 
سحر كانت رافعه ايدها في الهوا لسه هتضربها واول ما سمعت صوت جدتها  ثبتت ايدها في الهوا ثواني وقبل ما تقوم برده ضربتها بالقلم بسرعه حتى وقفت 
وداد كانت بتبكي على الارض راح ناجي قومها وقالت ببكا شايفه شايفه يا خاله بت ولدك عملت فيا ايه و كل ده علشان جوزي كان عايز يطلع معايا 
جدتهم قربت عليهم وقالت.. ايه ده يا سحر ده ينفع بردك يا بنتي 
سحر قالت  بدموع .. ايوه ينفع انا ما عملتش حاجه غلط انا بدافع عن حقي وانت اكثر واحده عارفه ان ناجي من حقي انا ..وعلى فكره مش مسامحاكم ومش مسامحاك انتي بالاخص يا جدتي عشان عايزه تخليه يبعد عني ويروح لواحده تانيه مش هسامحكم ابدا 
وبصت لناجي بغضب وقالت وانت كمان مش هسامحك علشان بتسمع كلامهم روح يا اخويا اشوف الشامه خليها تنفعك الاهي يجيلكم فتاق سري انتم الاثنين 
قالت كده وطلعت بغضب ودموع على اوضتها تحت نظرات الذهول الشديد من ناجي والسعاده اللي ملت قلبه بشده لانها لسه حباها وعايزاه 
جدته اتنهدت وقالت...سيبك من شغل الحريم ده قولي انت صحيح كنت طالع مع وداد ..اياك حاسس نفسك زين دلوك 
ناجي قال بحرج.. لا طبعا..انا..انا لسه تعبان  هي فهمت غلط انا كنت هطلعها اوضتها عشان شكلها تعبانه بس مدام انتي جيتي طلعيها انتي  بقى.. عن اذنكم وطلع جري ورا سحر 
وداد بصت لطيفهم بغيظ شديد وقالت... شايفه 
ابتسمت بسعاده وقالت..شايفه..و ربنا يهديهم على بعض 
وداد اتغاظت اكتر  وقالت ..يهديهم اكثر من كده انت عايزه تجننيني.. وطلعت على اوضتها بغضب شديد 
سحر فوق كانت رايحه جايه بغيظ وهتتجنن وبتقول... قال تعالى شوف الشامه لا وهو طالع لي معاها كمان كلهم كده كلهم تفكير واحد 
ناجي دخل و قفل الباب وبصلها وقال ...افهم ايه من اللي حصل من شويه ده 
سحر بصت له بغضب وقالت ...انا اللي افهم ايه من جيتك هنا اتفضل روح للهانم في حاجات مهمه عايزه توريهالك 
ناجي ضحك على حركاتها وعلى غيظها الشديد وقال ..في ايه يا سحر انت مش فاعمه انتي عايزه ايه 
سحر قالت بارتباك ..لا انا فاهمه انا عايزه ايه كنت عايزاك تقف معايا وتصبر عليا شويه بس ده ما حصلش وطبعا زيك زي اي راجل اهم حاجه عندك العلاقه التقليديه دي 
ناجي  قرب منها وحاوط وسطها باديه وبص لعيونها وقال...دي  ما اسمهاش علاقه تقليديه دي علاقه مهلبيه وحياه عيونك لو ترسيني على برك ابقى تحت امرك وما يملاش عيني ولو وداد ولا 10 زيها وانتي عارفه الكلام ده كويس 
سحر  حطيت ايديها على كتافه وقالت برقه ..طب اصبر عليا شويه يعني اديني وقتي انا اكيد هحلها 
ناجي بص لها باستغراب وقال... تحليها 
سحر ارتبكت جدا وقالت بسرعه ...اه...هحل موضوع الخوف ده 
ناجي اتنهد بضيق وقال..بس الكلام ده انا مش اول مره اسمعه ..بقالنا ثلاث شهور متجوزين بتقوليلي نفس الكلام ده..وقرب منها وقال..ليه يا سحر..ده احنا متجوزين عن عشق مش حب وخلاص... فاكره ليلة دخلتنا كنا اخر انبساط في الفرح كنت طاير بيكي طير وانتي كمان يومها همستلك في ودنك وقلت لك خايف عليكي لما ندخل جوه فاكره قولتلي ايه.. قولتيلي خاف على نفسك لان انا مشتقالك اوي ومحتجالك اوي 
سحر نزلت عينيها في الارض بكسوف وقالت ..كنت بهزر يعني اكيد يعني ما كنتش اقصد حاجه 
ناجي اتنهد وبعد وقال ..يعني واخرتها ولا بتسمعي الكلام ولا مخلياني اروح اشوف الشامه 
ضحكه وقعدت جنبه وباست خدوا بحنيه وقالت بهمس عند ودنه.. انا كمان عندي شامه 
ناجي بصلها بدهشه وهي ضحكت وقالت.. بس مش هينفع تشوفها  اخاف عليك وعليا 
ناجي ابتسم بيأس من حركاتها ولسه هتمشي شدها عليه بقت في حضنه وبعد شعرها بحنيه وقال على فكره لو الموضوع ذايد اوي يعني ممكن اخدك لدكتور يشوف موضوع الخوف ده .. ولو انك لو تهدي يعني مش هتلاقي احسن مني دكتور 
سحر اتسعت عينيها بزهول وقالت... لا طبعا دكتور ايه هروح للدكتور اقوله ايه لا طبعا مش هينفع 
ناجي  ضحك على توترها وقال ...طب ايه طيب ايه العمل 
سحر ابتسمت وقالت... نايمني في حضنك انا تعبانه تعبت قوي مع اللي اسمها وداد دي 
ناجي رفع حاجبو بدهشه وقال.. انت اللي تعبتي ..طبعا اكيد تعبتي من الضرب 
سحر قالت بغيظ..ايه صعبانه عليك مثلا 
ناجي ضحك وشالها وقال..انا  صعبان عليا البنوته الكيوت الي اتجوزتها  ..معرفتكيش انهارده بس صدق اللي قال الغيره مره 
ونيمها على السرير وبصتله وقالت.. انا مش بغير من حد 
ناجي نام جمبها وشدها لحضنه جامد وقال ما انا عارف يلا نامي كل ليله انيمك زي ما تكوني بنتي 
سحر اتخبت في حضنه اكتر وقالت ما انا بنتك وانت بابايا وحبيبي وروحي 
ناجي اتنهد وباس بينها وقال..ربنا يخليكي لقلبي 
وفضل حاضنها جامد لحد ما راحت في النوم فضل يتأمل ملامحها وهي نايمه  واتنهد وهو بيفتكر كل اللي حصل بس نفض  اي افكار من دماغه وحضنها جامد  لحد ما نام بهدوء وهيه بين ايديه 
في صباح يوم جديد قام من النوم وكانت نايمه على ذراعه بهدوء ابتسم على ملامحها الجميله وبعد خصلات شعر من على وشها وبقى يمشي عيونه على ملامحها بلع ريقه برتباك من قربها وشكل شفايفها الي بيجننه حط ايده تحت دماغها بالراحه وباسها برقه شديده من شفا،،يفها 
سحر حست بيه كأنه حلم جميل وقالت بنوم بحبك يا ناجي
ابتسم و قال قدام شفايفها بمس..وانا بعشقك يا قلب ناجي 
سحر ابتدت تفتح عينيها لما حست بصوته بس هو مستناش وبقى يبو،،سها بقوه  واديه على جس،،مها بكل جراءه 
سحر ارتبكت جدا وافتكرت كلام سالم  قالت بارتباك شديد ناجي لو سمحت كفايه كده.. كفايه لو سمحت 
بس ناجي كان في دنيا تانيه ومش قابل يسيبها ابدا بس قالت بزعيق ناجي قلت لك كفايه بقى كفايه
بقلم...زهرة الربيع
ناجي اتنهد بخنقه وقام وغمض عنيه وهو بيحاول يهدى و راح ناحيه الدولاب ياخد هدوم بقت تقفل زراير البلوزه بتاعتها وهي بتبص له بحزن وقالت... ناجي انت زعلت 
ناجي قال بضيق شديد ..هزعل ليه في حاجه جديده حصلت 
سحر  نزلت عينها في الارض وسكتت واتجمعت الدموع في عينيها بحزن  شديد 
ناجي كالعاده مقدرش يشوفها زعلانه رغم الغضب الشديد والضيق اللي جواه بص لها وقال ..سحر 
سحر  رفعت عينيها بسرعه وقالت..نعم 
ناجي  ابتسم ابتسامه جميله وغمز وقال شفايفك تهبل قرب منها وقال بهمس حلوه وطريه وبتروي زي الميه 
سحر ابتسمت  بكسوف وهو قال بوقاحه..ليكي حق تبعديني عنك..اذا كان الظاهر يقتل..امال المداري هيعمل فيا ايه 
سحر ضحكت بخفه ودفعته بكسوف وجريت خدت هدوم ودخلت الحمام 
ناجي اتنهد وقعد على السرير وشاف رساله جات على تليفونها لسه بيمسك التليفون وبيقول سحر يا سحر بس اتصدم بشده لما كانت رساله ظهرت على الشاشه ومكتوب فيها انزلي عايزه اقابلك دلوك
طرقي جوزك البقف عايز اشوفك ضروري  وووو 
طرقي جوزك البقف عايز اشوفك ضروري بس اوعي ياخد باله 
ناجي اتسعت عنيه بزهول شديد ومسك التليفون وفتحو لانو يعرف الباسورد تاريخ ميلاده 
بقى يقلب في التليفون شاف الرقم اللي اخر مره اتصل عليها وشاف مجموعه من الرسائل من نفس الرقم  بس مش واضح منها اي حاجه غير كلميني او انزلي عايزه اقابلك استغرب جدا وقلبه بقى يدق بعنف 
جاب التليفون بتاعه اخذ الرقم اول ما كتبو في تليفونه ظهر معاه اسم سالم لانه اخو مراته وكمان قريبهم ويعرفوه اتسعت عنيه بذهول وقال.. سالم ...هو في ايه بالظبط 
بس سمع صوت الميه اتقفل ساب التليفون بسرعه ..سحر طلعت من الحمام وبصتله باستغراب وقالت ..مالك شكلك متضايق كده ليه 
ناجي  قال بضيق شديد... ابدا ما فيش انا هدخل اخد دش 
ودخل وسابها واقفه باستغراب بس لمحت ضوء خلفيه تليفونها شغال مسكته وشافت الرساله على الشاشه بلعت ريقها بارتباك شديد وخافت يكون  ناجي شافها بس قالت بسرعه.. لا لا لا لا لو شافها اكيد كان سالني وبعتت رساله لسالم وقالت مش هقدر انزل دلوقتي خليه يمشي وهكلمك...و غيرت الباسورد بتاع التليفون وبقت تحاول تهدى شويه 
بعد وقت خرج من الحمام بهدوء ومسك تليفونه وبقى يتصل على حد 
سحر قالت بارتباك..احم  بتكلم مين دلوقتي 
ناجي  ابتسم بضيق وقال..بكلم بابا من وقت ما  سافر وانا ملاحظ اني كل ما اكلمه بلاقيه متضايق كده او مرتبك مش عارف ماله 
بقلم...زهرة الربيع
سحر قالت بارتباك ...انت لسه معرفتش هو مسافر فين 
ناجي اتنهد وقال ..مش عارف ماله ليه مش راضي يقولي راح فين المره دي ..هحاول اعرف منه 
بس نفخ بزهق لما لقاه مغلق ..اتنهد وقال مغلق برضو اهو على الحال ده من ساعة ما سافر ..يا اما مغلق يا اما مرتبك وبالعافيه بيتكلم خايف يكون  معاه حاجه وانا مش واخد بالي 
سحر اتنهدت وقالت ان شاء الله خير 
ناجي قرب منها وهو بيبصلها جامد وقال... ان شاء الله خير..سحر هو فيه حاجه مخبياها .. حاجه المفروض اشوفها اعرفها... ومسك ايدها وقال بابتسامه جميله..انا مستعد اساعدك في اي وقت.. و حط ايده على خدودها وقال...انا جوزك وبحبك اكتر من نفسي لا عايزه اخسرك ولا عايز اتصدم فيكي ممكن تحكي لي لو معاكي اي موضوع 
سحر  ارتبكت جدا وقالت..ليه  بتقول كده 
ناجي اتنهد وقال ابدا حاسك متوتره دايما وحابب لو في حاجه تشاركيني اشيل معاكي شويه واطمنك 
سحر حضنته فجأه وبقت دموعها تنزل وقالت..لو عايز تطمني خليك جمبي ..  مش عايزه غير افضل معاك طول العمر مش عايزه غيرك .. هو انا مستاهلش كده معقول انا مستهلكش 
ناجي ضمها بقوه وقال..  ليه بتقولي كده 
ده انتي تستاهليني وتستاهلي احسن مني كمان  
سحر قالت بدموع..بس انا مش  عايز غيرك يا قلبي 
ناجي بص لعيونها جامد وقال .و انا بعشقك يا سحر بعشق كل حاجه فيكي وقرب من شفايفها ولسه هيبو،،سها بس سحر بعدت خطوه لورا ..اتنهد  وشدها ليه وباس جبينها وقال...خلاص ادينا اخوات مش هعمل حاجه 
سحر ضحكت وناجي ابتسم ومسك ايدها ونزلو على تحت اول ما نزلوا اتصدمو بشده لما لقوا سالم قاعد مع جدتهم وبيضحكوا 
سحر كنت بتبصله بارتباك..وناجي كان بيبص لنظرات سحر ليه بغضب واستفهام 
وراح سلم عليه وقال.. ازيك يا سالم بقالنا كتير مشوفناكش يعني 
سالم  ابتسم وقال ..يا اهلا يا ابو نسب والله ليك وحشه ..انا جيت اشق على اختي امبارح كلمتها وكانت بتبكي 
ناجي قعد و ابتسم بسخريه وقال ... وايه الجديد من وقت ما اتجوزتها وهي بتبكي 
سالم قال بضيق.. وده ملفتش نظرك لحاجه 
ناجي بصله جامد وقال.. لفت نظري انها مش مرتاحه معايا وانا لو عندي اخت مش مرتاحه مع جوزها اكيد هخلي عندك د،،م واطلقها منه 
سالم قال بغضب من كلامه..سامعه يا حجه...انا جوزتهالو لجل خاطرك انتي 
جدتهم اتنهدت وقالت.. سامعه يا ولدي ..متزعلش قعدتو في البندر خلتو ما يعرفش يتحدت مع الناس 
ناجي ابتسم بسخريه وقال  مين قالك.. ان ناس البندر ما بيعرفوش يتكلموا مع الناس ..وبص لسحر بابتسامه وقال.. ده الجمال كله والذوق كله واحلى لسان في الدنيا لسان ناس البندر 
سحر ضحكت بخفه ...بس اختفت ابتسامتها لما سالم بص لها بغيظ شديد وتوعد وقال..بالاذن انا ..اصل في بهيمه رابطها حدايا بقالها يومين تعبانه ما اعرفش اجبلها دكتور ولا استنى اجلها بقى 
سحر اتسعت  عينيها بزهول لما فهمت تلميحو و قالت بسرعه ..اكيد لو جبت لها دكتور هيبقى في ميزان حسناتك وبعدين هتكسب من وراها 
سحر كانت قاصده توصله انها هتعمل اي حاجه يطلبها 
سالم قال...يا ريت يكون كلامك صح 
وطلع بضيق شديد سحر حطت ايدها على دماغها بتعب وقالت انا النهارده مش قادره اقعد هنا هاطلع انام 
و طلعت على اوضتها بسرعه ولسه هتدخل على اوضتها وقفت قدامها وداد وقالت... سالم كان تحت 
سحر  قالت بضيق شديد..عارفه انا كنت لسه تحت وشوفتو 
وداد قالت بابتسامه خبيثه ...على فكره قال لي حاجه اقولها لك بيقول لك عمك حبيبك تعبان وهو مش مضطر يجيب له دكتور ويداويه ويتعب نفسه وانت لسه لا حس ولا خبر 
بقلم...زهرة الربيع
سحر  نزلت دمعه من عيونها مساحتها بسرعه وقالت كلام اخوكي السخيف وصلني وفهمتو...وصليلو اني هخلص الموضوع اليومين دول وهسيب ناجي و اطلب منه الطلاق يا رب انتي واخوكي ترتاحوا وانتوا بتخربوا بيوت الناس 
وداد ضحكت ببرود وراحت على اوضتها 
سحر دخلت اوضتها وبقت  تبكي جامد وافتكرت يوم فرحها لما كانت مبسوطه وطايره بالسعاده بس اتهدت احلامها لما سالم فاجأها بانه خطف عمها والد ناجي ومن يومها بقت تحت امره 
ناجي طلع وراها وفتح الباب وتفاجئ انها بتبكي بالشكل ده استغرب وقرب منها وقال سحر مالك ايه الي حصل 
سحر اترمت في حضنه وبقت تحضنه جامد وقالت بحبك قوي يا ناجي بحبك قوي 
ناجي بقى يحضنها بقوه وقال.. وانا كمان يا قلبي بحبك بحبك قوي كمان بس ايه اللي مضايقك للدرجه دي 
سحر بقت تحضنه اكتر  وقالت  احضني .. احضني قوي يا ناجي خبيني في حضنك وبقت تمشي ايديها على  دراعاته ووشه بايديها وتبص لعينيه وقالت... هتوحشني ..انا... 
ناجي اندهش لحالتها دي وقال بسرعه ... انتي ايه اتكلمي قولي اللي عايزه تقوليه كله ما تخافيش  من اي حاجه..مهما كان الموضوع انا هحلو 
سحر  قالت بدموع ...طلقني 
ناجي اتسعت عينيه بدهشه وقال..نعم.. بتقولي ايه 
سحر قالت بدموع... ايوه انا مش قادره اكتر من كده لو سمحت طلقني ..انت من حقك تعيش وتتجوز وتخلف طلقني ارجوك 
ناجي هز  ذراعتها بغضب وقال.. والسبب الي هطلقك علشانو.. ايه السبب اللي يخليكي تعملي كل ده فهميني حتى 
سحر بصتلو  بارتباك شديد وهي بتفتكر كل كلام سالم عن عمها وانه تعبان جدا  وتحذيره انها ما تقولش حاجه لناجي والا هيقتله ..اتنهدا بدموع وقالت.. ما فيش انا بس عايزه اطلق 
ناجي بصلها بغضب شديد وقال ..انسي طلاق مش هطلق..انتي  مراتي ولا يمكن اطلقك ولو فيه حاجه ووو 
بس قاطعته بغضب وقالت.. ما فيش حاجه مخبياها عنك يا ناجي انا عايزه اطلق وبس انا حره 
ناجي قرب منها جامد وبص لعيونها و شدها من وسطها عليه بقوه وقال هو بيبص لعيونها ...انا بحبك يا سحر ما اقدرش اعيش من غيرك يا بت وانتي عارفه كده كويس اي حاجه هنحلها سوا بس ثقي فيا واحكيلي 
سحر قالت بغضب.. قولتلك ما فيش اي حاجه ارجوك طلقني انت ليه مصر اني مخبيه عنك حاجه 
ناجي اتعصب وجاب تليفونها وقال افتحي الباسورد الي غيرتيه وشوفي انا ليه بقول كده .. ايه الرسائل اللي جايه لك من سالم دي يا سحر  ..ما هو يا اما هو بيضايقك بحاجه معينه يا اما السبب التاني مش هقدر افكر فيه حتى مش هقدر حتى انطقه 
سحر اتسعت عينيها بزهول شديد ووووووو 
ايه الرسائل اللي جايه لك من سالم دي يا سحر  ..ما هو يا اما هو بيضايقك بحاجه معينه يا اما السبب التاني مش هقدر افكر فيه حتى مش هقدر انطقه 
سحر اتسعت عينيها بزهول شديد جدا وما عرفتش تقول ايه لو قالت له انه بيهددها هتضطر تحكي له حكايه ابوه كلها.. غمضت عينيها ولقيت انها دي فرصه الوحيده علشان يطلقها حاولت تقوى وقالت ..انا مش هقدر اكذب عليك اكتر من كده انا عايزه اطلق منك علشان سالم ..يعني انا ما كنتش بوافق انك تقرب لي كل الفتره دي علشانو لاني بحبو 
ناجي اتسعه عينيه بزهول من كلامها الغريب وضحك بشده وقال يا سلام بقى بتحبي سالم والمفروض انا اصدقك دلوقتي 
سحر قالت بدموع.. ده اللي حصل 
ناجي ضحك اكتر وقال..طيب اذا كده تمام ..هطلقك علشان تتجوزي سالم حاضر انا تحت امرك 
سحر بصت له بزهول من كلامه وهدوءه وهو ابتسم وقال ياريت بقى بما اننا هنطلق ترجعي عند مامتك في مصر لحد ما ابعتلك ورقه طلاقك 
سحر  بصت له بدموع وقالت انت بجد هتطلقني 
ناجي قال بابتسامه ...مش ده اللي انتي عايزاه 
سحر هزت راسها بالموافقه و لسه هتمشي شدها عليه بقوته وحضنها جامد وقال... انا بحبك قوي ...بحبك لدرجه اني ممكن اشك في نفسي وانت لا يا غبيه يا متخلفه 
بقت تبصلو باستغراب وباسها برقه وقال...اجهزي بقى علشان تروحي عند مامتك لحد ما اعصابك ترتاح 
بقلم...زهرة الربيع
قال كده وخرج وسابها واقفه تبص لطيفه باستغراب وبدأت تجهز شنطتها وهي مستغربه جدا من كل اللي حصل وازاي بالسهوله دي وافق وليه هيمشيها مدام مش شاكك فيها بقت تلم شنطتها بحزن 
في الوقت ده اتصل سالم وردت عليه فورا وقالت بغضب ...انا بطلق اهو وهاسافر عند ماما ورقتي هتوصلني هناك يعني اول ما اطلع من البيت ترجع عمي بقى وكفايه كده الراجل تعبان لو حصله حاجه مش هسكت 
سالم ضحك ببرود وقال.. كده برده يا سوسو انا هأذي عمك طب انا خاطفه من يوم فرحك على ولده ليه ما قتلتهوش من يومها انا مستحيل اذيه ده ورقتي الوحيده اللي هتوصلني ليكي يا قلبي 
سحر قالت بغضب شديد ..اه وهيوصلك لفلوسي الي ورثاها  بس ربنا قادر يخلصني منك 
قالت كده وقفلت في وشه وجهزت ونزلت جدتها كانت هتتجنن ومش عارفه ايه اللي حصل بينهم بتحاول تقعدها بس رفضت جدا ومشيت والغريب ان ناجي محاولش حتى يوقفها وهي وطالعه بيبصلها بلا مبالاه شديده 
سحر ابتسمت بدموع وخرجت يا دوب مشيت من البيت بالعربيه بتاعتهم اللي كان السواق بيوصلها بيها 
بس في نص الطريق وقف قدامها عربيه تانيه وكان سالم معاهم واخذها بالعافيه 
سحر قالت بغضب وهي في العربيه عايز ايه يا سالم بقول لك انا رايحه عند ماما مش خلصنا كده 
سالم ضحك جامد وقال..انتي هتقعدي هنا معايا لحد ما عدتك تخلص... مش عايزه تشوفي عمك ولا ايه... 
وطلع بيها على مكان غريب وكان في راجل في ال 50 مربوط في الكرسي وتعبان جدا وبيتالم 
سحر قربت منو وقالت بدموع عمي انت كويس رد عليا..وبقت تفكو  
بصلها بزهول وقال.. سحر ازيك يا بنتي 
سحر قالت بدموع انا بخير يا عمي ما تخافش هطلعك من هنا هيطلعوك النهارده باذن الله 
كان بيتالم بشده وقال عايز الحقن بتاعتي يا بنتي مغص الكلى هيموتني 
سحر قالت بدموع..حاضر يا عمي حاضر..وبصت لسالم بغضب وقالت.. انت بتعمل ايه ليه مش جايبله العلاج بتاعه 
سالم  ابتسم بسخريه وقال.. انا لسه هعالج بس انا ممكن عشان العيون الحلوين دول اجيب له العلاج بس يعني لو تبحبحيها شويه  وقرب منها جامد 
سحر بعدت بخوف وقالت.. جيب له العلاج بتاعه حالا يا سالم 
سالم قال.. انا بعت اجيبه متقلقيش عمك ده كيف الحصان ..وقرب منها وشدها من ايدها وقال بالاذن يا عمي انا هخش اريح شويه اصل مرت ولدك لسه ما عملتش دخلتها وحرام الجمال ده يفضل بغلافو 
عمها قال بغضب وزعيق... يا حيوا،،ن يا ز،،باله يا و،،سخ هقتلك بايدي يا ابن للك،،لب 
و سحر بقت تزقه بس اتفاجئوا لما سمعوا صوت عربيات بوليس كثيره وضرب نار متبادل ما بين رجاله سالم والبوليس 
سالم اتخض ولسه بيشد سلاحه دخل ناجي وقال بسخريه..اوعو اكون ضيعت اي مشهد..متاخرتش اهوه يا دوب لحقت مشيت اختك من البيت وجيت هنا على طول ...بس تلاقيها ملحقتش ترنلك لان انا اخذت منها التليفون 
سالم بقى يبصلو بزهول ودهشه 
وناجي بص لابوه بدموع اللي كان تعبان جدا ومش قادر حتى يفرح بدخوله ورجع بص سالم بغضب وقال...انت عملتله ايه يا وسخ 
سالم رفع السلاح في وشه وقال ...خليك مكانك يا ناجي 
بس ناجي مسمعهوش وبقى يتقدم عليه بغضب شديد بس سالم لحق نفسه وشد سحر عليه وحط السلاح في دماغها وقال خليك عندك لحسن اموتلك الحلوه بتاعتك 
سالم اتجمد مكانو ومقدرش يتحرك ولا خطوه وقال بتوتر اهدى يا سالم انا جايب معايا البوليس مجتش لوحدي لو اذتها هتروح في داهيه 
سالم قال.. انا كده كده روحت في داهيه..بس مش هتاذي لوحدي اقتلها ويمكن اقتلك معاها كمان ولا ممكن اقتلهالك واسيبك تتحسر عليها العمر كله الحلوه اللي فضلت حاميه ابوك رغم كل اللي بتعملوه فيها هموتها لك قدام عينك... يا اما دلوك ترمي عليها يمين الطلاق وتطلع تمشي الناس اللي بره دي 
ناجي قال بخوف..طيب ..طيب انا هعمل كده حاضر همشي الناس واجي اطلقها على طول 
سالم  قال بغضب لا ترمي عليها الطلاق دلوك حالا 
سحر كانت بتبص لو بدموع وقالت ...سيبني اموت سيبني اموت وما تطلقنيش مش هقدر استحملها والله الرصاصه  اسهل منها بكتير 
سالم زق المسدس على دماغها وقال بغضب ليه انتي كنت جربتي الرصاص قبل كده لا ما تخافيش الطلاق اسهل بكثير 
ناجي بصلها و قال بدموع ..انتي ..انتي 
بس اتصدم بزهول لما حد خبط سالم بشده ووقع  المسدس من ايده وبصو لقو والد ناجي  ماسك خشبه وضربوا بيها على دماغه 
ناجي مسك المسدس  بسرعه ووجهوا عليه وقال كده خلصنا ولسه هيضرب عليه بالرصاص دخل البوليس ومنعوه انه يقتلوا واخدوه معاهم 
ناجي راح لابوه وحضنو بقوه وسنده وطلعو وقعدو في العربيه ورجع علشان ياخد سحر 
وكانت جايه وراه  وجريت عليها حضنته بقوه قدام الكل وهو شدد من حضنه ليها وقال بدموع... كده يا غبيه عايزه تعرضي نفسك للخطر عايزه تحرقي قلبي 
سحر ابتسمت وقالت بدموع.. انت عرفت ازاي 
ناجي  ابتسم وقال معرفتش اي حاجه كل اللي عرفته  ان عمري ما شكيت فيكي لحظه ..واول ما عرفت ان الموضوع فيه الوسخ ده هو واخته خليتك تمشي من البيت علشان اكشفها و اعرف مكانو
.. وفعلا بمجرد ما مشيتك لقيتها بترنله على طول
بقلم...زهرة الربيع
اول ما مشيتي طلعت واحد من السواقين يراقبكم ومشيت الزفت الي في البيت وجيت وراكي اول ما رنلي وقلي ان فعلا سالم اخدك معاه وقتها اتصلت بالبوليس وحصلتك 
سحر  ابتسمت وحضنته بقوه وقالت  انا كنت هموت عليك خوفت نبعد عن بعض 
ناجي قربها لحضنه اكتر وقال..نبعد ازاي يا قمري  انا ليا مين غيرك انا عايش علشانك يا سحر مش عايز غيرك من الدنيا ..وغمز لها وقال بمشاكسه كده المفروض خلصنا الموضوع  ربنا هيكرمنا وهنعدي للبر الثاني مش كده 
سحر  ضحكت وضربته في كتفو بخفه وقالت انت في ايه ولا في ايه يلا ابوك مستنينا في العربيه 
ناجي اتنهد بحزن وقال..والله مامصدقه انه الفتره دي كلها مخطوف وانا فاكره مسافر كنت بستغرب ليه صوته مرتبك كده 
سحر ابتسمت وبصت لعيونه بعشق وقالت..دلوقتي بقى وسطنا ربنا ما يفرقنا ابدا 
ناجي ابتسم بحب وقال..هو وسطنا علشان ربنا اكرمني بزوجه قمر زيك ..مش هنسى الي عملتيه ده طول عمري واستحملتي اني اتجوز وكل كلامي وكلام تيته بس انا اوعدك هنسيكي كل ده 
سحر بصت لعيونه والدموع الي متجمعه فيها وقالت برقه..المهم انك جمبي انا كده نسيت كل حاجه حتى اسمي ..وقربت منو وقالت بدلال وهنسيك اسمك انت كمان 
ضحك جامد وقال انا مستني انساه وانسى اسم جدي معاه...بس معاكي مش مع اي واحده تانيه 
سحر ضحكت برقه..وقالت  ..بس انت اتسرعت ليه بتمشي وداد كده تضيع عليا اللحظه دي 
ناجي ضحك وقال..لا متقلقيش تيته قامت بالواجب اول ما عرفت جابتها من شعرها وخرجتها من البيت زحف 
سحر ابتسمت بسعاده وقالت...يعني بقيت ليا لوحدي 
ناجي ابتسم وقال ...وانا امتى كنت لغيرك. 
سحر ابتسمت وقالت بحب ..معاك حق ده رزق من ربنا انو اكرمني بحد زيك ...مشكتش فيها ابدا وصبرت عليا ومكنتش ترحلها اي راجل تاني كان... 
بس قاطعها وقال بعشق واضح في عيونه ..اي راجل معاه سحر هيكتفي ..هيه كانت زوجتي انما انتي ساحرتي اللي  سحرت القلب وقفلت حصونه عليها... انتي وبس يا سحر وممنوع دخول حد تاني🥰❤ 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-