رواية الامبراطور القاسي بدر ووتين كاملة جميع الفصول بقلم سمر احمد

رواية الامبراطور القاسي بدر ووتين كاملة جميع الفصول بقلم سمر احمد

رواية الامبراطور القاسي بدر ووتين كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سمر احمد رواية الامبراطور القاسي بدر ووتين كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير الامبراطور القاسي بدر ووتين كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية الامبراطور القاسي بدر ووتين كاملة جميع الفصول

رواية الامبراطور القاسي بدر ووتين كاملة جميع الفصول بقلم سمر احمد

رواية الامبراطور القاسي بدر ووتين كاملة جميع الفصول

_فاقت وهي حاسة بوجع ف رأسها و بتبص حواليها لقيت نفسها ف اوضة ضلمة وعلى سرير مربوطة فيه وبخوووف:- ايه اللى جابنى هنا ،فجأة نور الاوضة نور بتبص وتين لقيت شاب واقف بضهره لف الشاب :- انا اللى جبتك هنا ياحلوة

_وتين بصددمة :- هو انت؟!

_الشاب بعصبية وعيون كلها شرار:- ايوااا انا ياروح امك ،انا اللى هزقتينى وهنتينى قدام كل الناس ،انا اللى لحد دلوقت بسبب اللى انتى عملتيه بطلت اروح المطعم واورى وشى للناس

_وتين بخوف:- دا كله بسببك ،يعنى اسيب واحد يمسك ايدى واسكتله

_بدر الدين:- لا تسكتى ازاى لازم تشتميه وتخليه يطرد من المطعم والناس كلها تضحك عليه وتصوره كمان

_وتين:- طب بالله عليك اكيد بابا قلقان عليا دلوقت سيبنى اروح دانا زى أختك برضو

_بدرالدين بتريقة:- ها اسيبك تروحى وبخبث انا ممكن اسيبك بس بشرط

_وتين بعياط :- ايه هو

_بدرالدين قرب منها:- تقضى ليلة معايا وبرضاكى

_وتين:- بس كدا طب قرب فكنى

_اول مابدرالدين قرب اكتر ت*فت وتين على وشه ودا خلى بدر الدين يتعصب اكتر مسك ملاية السرير ومسح وشه وبعدها مسك وتين من شعرها:- ماهو برضاكى هيحصل غصب عنك هيحصل

_وتين بصراااخ:- مستحيل اسيب كل*ب زيك يقربلى

_بدرالدين:- انتى اللى جبتيه لنفسك ومتحاوليش محدش هيسمعك ،وبدأ يقل*عها ملابسها وهي تعيط وتصرخ بجنون:- انا لو بابا عرف اللى بتعمله ده هيشرب من د*مك هينسف*ك من على وش الأرض مش هيرحمك …… قعدت تقاوم لحد مااغمى عليها

___في مكان تانى ___

_فاكر انك هربت من الطار إياك, اتشاهد على روحك ياهمام

=انا قولتلكم من زمان انا مقتلت*هوش عشان ارض انا كنت بدافع عن بيتى وعرضى

_وووه كفاياك كدب عاد

=انا مبكدبش دى الحقيقة والله

_حق ولدنا لازم يرجع وبعدها ضرب الن*ار وقع همام على الأرض سا*يح ف دم*ه ،كانت المربية بتاع بنته مستخبية لأنها كانت خايفة *اول ماطلع الناس دى جريت على همام واتصلت على صاحبه عزت والاسعاف

________

_صحيت وتين لقيت نفسها مفكوكة من الرباط بس مجرد*دة من لبسها كله قامت وهي بتعيط وبتفتكر اللى حصل وبتبص على السرير لقيت السرير عليه دم وهنا زاد صراخها وعياطها لبست لبسها وراحت جرى على البيت وهي منهارة اول ما وصلت على البيت

_المربية:- انتى رجعتى يابنتى

_وتين بعياط وصدمة:- مالك بتعيطى ليه وايه الدم اللى على الارض ده

_المربية:- فيه ناس جت هنا وضربت ابوكى بالن*ار ،واتنقل مستشفى****

_سمعت وتين الكلام ده وطلعت وهي عاملة زى المجنونة عشان تروح المستشفى

____في المستشفى__

_بعد ماهمام دخل العمليات كان تعبان اووى وحالته صعبة طلب من الدكتور أنه يشوف عزت

_همام بضعف وتعب:- ع..عزت…انت الوحيد اللى عارف ومصدق الحقيقة.لو مت من قبل مااقول لبنتى قولها انت،قولها أن ابوها كان بيدافع عن شرفه ومراته من هارون وانها مكنتش خناقة على أرض زى ماقال اخو هارون عشان ابن هارون يقتلنى أو اهرب من البلد وياخد كل الأراضى والاملاك،..قولها تدور على اخوها اسد وتعمل اللى انا معرفتش اعمله وتلاقيه ….

_عزت سرا يلا اخلص بقا وقول الكلام اللى انا عايز اسمعه :- متقولش كدا ياابو وتين ربنا يديك طولة العمر وتسترها

_همام:- خلااص ياعزت نهايتى انا شايفها خلى بالك من بنتى وجوزها لحد يكون سند ليها

_عزت يااه اخيرا قولتها وبحزن متصنع:- انا هريحك دلوقت بس يارب توافق انا طالب ايد بنتك لابنى ونكتب الكتاب دلوقت واحققلك أمنيتك ،وبنتك هتكون ف بيتى وف حمايتى

_همام بدموع:- دا يبقى معروف عملته فيا وهموت وانا مرتاح

_عزت:- خلاص انا هروح اجيب ابنى بسرعة ولو وتين مجتش هبعته يجيبها بس اكيد هتكون سعدية المربية قالتلها وجاية

_ طلع عزت ووصلت وتين وهي منهارة ودخلت على ابوها وحضنته وفضلت حضناه:- متسبنيش انا ماليش غيرك يابابا ف الدنيا

_همام:- وانا هكون معاكى ف كل وقت سكت شويه وكما:- انا لو مت وانتى مش ف بيت عدلك هكون مش مرتاح عشان كدا عزت هيجوزك لابنه ،عزت الوحيد اللى اقدر اثق فيه ومخفش عليكى وانتى معاه

_وتين افتكرت انها مبقتش تنفع للجواز:- مش هينفع اتجوز يابابا

_همام:- ريحينى يابنتى قبل مااموت

_وتين بعياط:- انا مبقتش……

_قطع كلامهم عزت ومعاه المأذون:- انا جبت المأذون ياهمام ،بص لوتين متعيطيش يابنتى قدر ومكتوب وعشان نريح ابوكى هنكتب كتابك على ابنى بدر الدين( مكنتش وتين تعرف أن الولد اللى اغتصبها اسمه بدر الدين) وهو واقف برا يابنتى

_وتين :- لاااء مش هينفع مش هينفع

_همام لسة هيتكلم بس تعب ومقدرش يتكلم بصتله وتين وبحسرة واستسلمت للى هيحصل:- موافقة

_عزت:- ادخل ياابنى

_دخل بدر الدين واول ماشافته قامت وتين وبصرااخ هو ده هو ابناااك انا مش هتجوزه اقت*له يابابا

_بصلها بدر باستغراب:- انت عايزنى اتجوز دى هي بنات الدنيا كلها خلصت ولا ايه ،همسله أبوه:- متبوظش كل خططى فاهم اتجوزها دلوقت وبعد فترة لو عايز تطلق طلق مفيش مانع

_فكر بدر شويه وبعدها جتله فكرة أنه يتجوزها ويكمل انتقامه منها ف الجواز قبل مايطلقها :- موافق يابابا

_عزت :- انا عارف أن ابنى طايش يابنتى ويمكن اتقابلتوا قبل كدا وضايقك بس انتى هتعيشى ف حمايتى اطمنى

_وتين:- انت متعرفش هو عمل ايه يابابا ده ..لقيت ابوها بيتنفس بصعوبة وبدموع :- اكتبوا الكتاااب بسرعة

_كتبوا الكتاب

_همام بصوت متقطع :- الح….مد…لله …..عااايز ..اقولك…أن ليكى………..

_وتين:- باباااااااااا انت سكتتت ليييييه رد ليا ايه باباااااااا،بابا مااات ياعمو عزت خلاااص مات

_عزت الحمد لله أنه مات قبل ماينطق بحرف:- معلش يابنتى ادعيله بالرحمة منهم لله اللى كانو السبب

_وتين بانهيار:- ليه دا حصل ياعمو عزت ومين دول اللى عملوا كدا

_عزت:- هبقى اقولك بس مش وقته يابنتى،بقولك ايه يابدر روح مع وتين بيتها خليها تجيب لبسها وبعدين خدها على بيتنا لحد مااخلص إجراءات الدفن

_خد بدر الدين وتين وهي منهارة ومش طيقاه عدت جابت لبسها من غير كلام واول ما وصلت بيته سحبها من أيدها بوحشية لحد فووق

_شافتهم مرات ابوه :- مين دى يبنى

_بدر ببرود:- مراتى وسابها وطلع

_هناء ( مرات ابوك) :- مرااااتك نهارك اسود وبنتى هند راحت فين هي وصلت للجواز ومن غير علمى كمان، طيب أما نشوووف بنتى ولا المحروسه مراتك

_دخلوا هم الاتنين الاوضة رماها بدر على السرير وهي معاها شنطة لبسها قامت وهي بتعيط ومن غير كلام فتحتها وبدأت تطلع لبس اسود منها

_بدر:- انتى بتعملى ايه

_وتين بعياط:- يعنى هكون بعمل ايه وحدة ابوووها مات هتلبسله ايه

_بدر:- انساااى ياروح امك مفيش اسود هيتلبس وطلع فستان احمر قصير البسى ده

_وتين:- انت ايييه معندكش ريحة الدم انت واااحد حقيييييي*ر واسود هيتلبس غصب عن عين اى حد

_نزل بدر بسرعة ورجع ف ثوانى وهو معاه ولاعة وبنزين كانت وتين لبست فستان اسود طويل وواسع

_وتين بخووف وعياط وبدأت ترجع لورا:- هتعمل ايييه يامجنون

_قرب منها بدرالدين وبشر بدأ يرش عليها البنزين و……….

_نتكلم بقا عن حكاية الطار والطار ده من ٢٢ سنة، همام كان الابن الوحيد لابوه كان صحيح ليهم قرايب كتير بس هما كانوا عايشين بعيد عن قرايبهم وكان أبو همام عنده أراضى وفلوس كتير ولأن همام الابن الوحيد خلاه يتعلم وأم همام ماتت وهو ف اولى كلية بس أبوه برضو خلاه يكمل تعليم ،همام خلص كليته وحب بنت زميلته واتجوزها وجابها البلد ،كانت البنت دى حلوة اوووى اول ماشافها واحد اسمه هارون حبها بالرغم من أنه كان لسة متجوز بنت عمه تهانى، هارون خلف تمام وفرحة وهمام خلف اسد ووتين وأبوه مات بعدها علطول وف يوم همام سمع صوت حد داخل داره باليل وهما نايمين ،قام همام بسرعة من على السرير لقى هارون داخل عليهم وهو سكران دخل زى الحرامى همام قام بسرعة وجاب البندقية واول ماشافه هاروه هرب ،تانى يوم مرات همام راحت تتفرج على الأرض الكبيرة بتاعتهم وكانت مزروعة درة متعرفش أن هارون بيراقبها واول مادخلت الدرة دخل هارون وراها وكان بيحاول يعتدى عليها ويكتم بوقها طلع صوت منها سمعه همام اللى كان جاى من أرضه التانية دخل جرى عشان يشوف الصوت ده واول ماشاف هارون بيحاول يعتدى على مراته مسك الفاس بتاعه وخبطه ومات، يسكت طاهر اخو هارون اللى كان طمعان ف أرض همام لاء ميسكتش يقول إن همام قتل اخوه عشان ارض كانت للبيع وكانوا بيتخانقوا عليها وفكر أنه يخلى همام يهج من البلد وهو يستولى على أرضه ،همام أنكر ده كله وقال الحقيقة محدش صدقه قرر يهرب هو ومرته وياخد الفلوس بس ويعمل بيها مشروع ف مكان بعيد، وهما بيهربوا كان بيجرى وراهم طاهر ورجالته وضربوا عليهم نار وللى اتصابت و ماتت مراته وقالتله أنه لازم يمشى عشان وتين واسد، هرب ومن التعب اول مالقى أوضة كانت كانت ف مكان بعيد وكمان كانت من غير باب بس حب يريح فيها وخصوصا انا كان شايل عياله الاتنين وبيجرى بيهم وتين اللى مكملتش سنة وأسد اللى مكملش تلت سنين،المهم نام وصحى ملقااش ابنه اسد دور عليه كتير ملقهوش ،ودى كانت حكاية الطار همام اشتغل وعمل مشروع بالفلوس اللى كانت معاه وجاب مربية لبنته وخبى كل حاجة عن بنته وقالها أن مامتها ماتت وهي صغيرة لأنها كانت عيانة وكان عايز يقولها بس اما يلاقى اخوها اسد،(

___الشخصيات_____

_وتين:- بنت جميلة شبه امها الله يرحمها عندها حوالى٢٣ سنة

_بدرالدين:- الشاب الطايش المغرور اللى مقضى حياته كلها ف السرم*حة عنده ٢٦سنة

_امير(اسد):- صاحب بدرالدين اوى وهو اتربى بين واحد ووحدة مبيخلفوش بس محدش يعرف ده الكل عارف أنه ابنهم حتى هو نفسه ميعرفش

_عزت:- الصاحب الخاين اللى طمع ف شقى صاحبه عشان ياخد أملاكه

_بسام وتالة وفادى اخوات بدر الدين من الام والاب

_هناء:- مرات عزت اتجوزها بعد مامراته ماتت وعندها بنتين هند بنتها من واحد تانى وشمس بنتها من عزت

____في الصعيد_____

_تهانى :- مرات هارون واللى لسة مصممة انها تاخد طار جوزها

_طاهر :- اخو هارون

_تمام وفرحة اولاد هارون

___باقى الشخصيات هنعرفها ف الرواية___
_اقل*عى

_مش هق*لع يازبااا*لة

_قولتلك اقل*عى القر*ف اللى انتى لابساه ده

_مش قا*لعة

_شكلك بقا مبتفهميش وعايزة اللى يفهمك،قرب منها ومسك فستانها من قدام وشده اتفتح نصين :- طول ماهتزودى ف العند هزود ف اللى هعمله فيكى بعدين رماها على الأرض

_وتين:- انا بكرهك بكرهك اكتر من اى حاجة ف الدنيا منك لله

_بدر:- انا نازل اطلع بعد خمس دقايق الاقيكى لابسة ده

_____في الصعيد____

_تمام:- أما أما

_تهانى :- مالك ياولدى فيه ايه

_فتح تمام تلفونه :- مش هو ده الراجل اللى جتل ابوى

_تهانى بصدمة:- اه هو بعينه عرفت مكانه صوح وهترجع حق ابوك

_تمام:- دا اتجتل ياما وبيجولوا إن اتجتل بسبب طار

_تهانى:- بس احنا مقربناس منيه دا اكيد ملعوب وحد عمله وحق ابوك لازم يرجع

_تمام :- بس ازاى ياما وهو خلاص مات

_تهانى بشر:- هو مات بس ولده اسد لسة عايش ،اسمع ياولد انت تمشى وتدور على ابنه وتجتله ،تروح تدور وتقلب عليه الدنيا

_طاهر:- مكفايكم عاد

_تمام:- وانا مش هسيب حق ابوى ياعمى

_تهانى :- عايزنى اسيب حق اخوك إياك يلا اجهز ياتمام

_______نرجع تانى لوتين____

_خافت وتين لأنها مبقاش ليها حد لبست الفستان الاحمر وقعدت على السرير واتغطت دخل عليها بدر وقعد جنبها على السرير وبدأ يمشى أيده على خدها

_بعدت وتين بخوف:- أبعد عنى متلمسنيش

_بدر الدين بضحكة خبيثة مسكها وقرب منها اكتر عشان يبو*سها

_وتين بعصبية:- قولتلك أبعد عنى

_بدر الدين وشه اتغير :- هو انتى فاكرة انى هموت والمسك لا انا بس بذلك وزقها من على السرير :- اللى زيك ينام على الأرض واتعدل ونام وهيا على الأرض عمالة تعيط

__جه الصبح واصحاب بدر جو يشوفه ويعاتبوه لانه اتجوز من غير ما يعرفوا

_هشام :- انت ندل اووى يلا

_بدر:- هوريكم دلوقتى الندالة ،انتى ياااازفتة ياللى اسمك وتين

_طلعت عليهم وتين وهي وعيونها ورمة ومناخيرها حمرة من كتر العياط

_بدر:- يلا غورى اعملينا قهوة نشربها

_احمد بتريقة:- هي جابت أهلها نفخوك النفخة التمام وخلوك تكتب عليها ولا ايه

_بدر:- لا وانت الصادق من النحس طلعت البنت الوحيدة للى اسمه همام الزفت اللى مات امبارح وهو صاحب بابا وخلانى اكتب عليها عشان قال ايه حققله أمنيته

_دخلت الخدامة :- امير بيه تحت يابدر بيه

_بدر :- خليه يطلع

_بدر:- اسمع يااحمد انت وهشام مش لازم أمير يعرف اى حاجة لانه عامل فيها البيه المحترم

_دخل امير :- ازيك ياشباب ،مش عيب ياراجل تتجوز من ورانا

_احمد :- البيه الدلوع وقت ماجه يتجوز كان عشان يحقق أمنية راجل صاحب أبوه بيموووت

_امير:- مين الراجل ده

_بدر:- دا كل اللى همك وتدبيسة صاحبك مش هماك ،عالعموم اسمه همام الشرقاوى

_امير:- والله صعبان عليا الراجل ده انا سمعت اللى حصله ف الاخبار ..قطع كلامهم دخول وتين

_وتين:- القهوة

_بدر:- ارزعيها هنا ويلا غورى

_امير :- يااخى خلى فيه دم دا مش ذنبها على فكرة وعاملها عالاقل كويس قدامنا وبعدين هي ايه اللى هي لابساه ده ،اكيد انت اللى عملت كدا ،شدوا مع بعض شويه سابهم امير ومشى

___في مكتب عزت___

_عاصم:- انت عرفت البت حاجة

_عزت:- انت اتجننت عايزنى اروح اقولها انى انا اللى قتلت ابوها عشان استولى على شركاته واقولها أن ليها اخ عشان تلاقى اخوها وتبوظ كل حاجة

_عاصم:- ويتهد كل اللى بنيناه

_قام عزت من على الكرسى :- همام مات وسره مات وادفن معاه
_____طلع امير وهو مضايق وقعد يومين بيفكر ف بدر لحد اما لقى فكرة وهي أنه يحاول يصلح بدر وان عشان ده يحصل كل يوم هيرحله بعد الشغل يقعد معاه ومن ناحية تانية تمام بيدور على اسد ( امير)

_رجع تمام لامه :- ملجتهوش يما محدش يعرفله طريق جرة

__تهانى :- ليه الأرض اتشجت وبلعته

_تمام :- محدش يعرف أن ليه ابن يما كل جالى ان عنده بنت وحدة

_تهانى:- يبجى عملها ابن الرفضى ومخبى ابنه ،تعرف بنته دى ساكنة فين؟!

_تمام:- ايوا يما بس الحقينى بكوباية شاى وانا هجولك كل حاجة

…….

_تهانى:- بت يافرحة

_فرحة :- نعم يما

_تهانى:- اسمعى يبت مفيش غيرك حد هيقدر يدخل بيت البت دى ويعرفلنا طريق اخوها لأنها اكيد عارفة ومخبية

_فرحة:- ووه كيف ده يما

_تهانى :- هتروحى على انك خدامة

_فرحة:- عايزانى اخدم يما

_تهانى:- هو ده الحل اللى جدامنا

___كان كل يوم أمير يروح لبدر

_بدر:- متحاولش معايا عشان انا كدا كدا هطلقها

_ امير بعصبية :- انت عمرك مهتتصلح ابدا انا ماشى

_مشى امير وكان بيفكر طول الليل دخلت عليه أمه :- مالك يبنى

_امير بتلقائية:- انا عايز اتجوز ياامى

_امه:- دا يوم المنى يبنى مين العروسة

_امير:- بصى انا هحكيلك براحة واسمعينى

_امه:- اتكلم يبنى

_امير:- هي بنت كويسة بس للاسف ابوها مات وقبل مايموت كان نفسه أنها تتجوز فصاحبه جوزها لابنه بس ناوى يطلقها وهتجوزها انها بعده

_امه:- انت عايز تتجوز وحدة مطلقة ياامير انت اتجننت

_امير:- يامى انتى فاهمة البنت طيبة اوووى

_امه:- مين البنت دى ومين جوزها وبعدين أما هي كويسة هتطلق ليه

_امير:- عشان العريس يبقى بدر صحبى

_امه:- الواد الص*ايع اللى يما قولتلك تبعد عنه ،عشان كدا اكيد البت دى خسارة فيه

_امير:- قولتى ايه ياامى

_امه:- وابوك يبنى

_امير:- عارف انك هتعرف تقنعيه

_ولان دا ابنها الوحيد ومش عايزة تزعله :- خلاص انا همشى بكرة واعصر على نفسى لمونة عند بدر واهو كأنى بباركاه واشوف البنت

_امير:- تسلميلى ياامى

__وعزت راجع من الشغل باليل سمع عياط صوته عالى قدام بيته قرب ناحية الصوت،لقى بنت قاعدة تعيط

_عزت :- انتى ميين وايه اللى مقعدك هنا وف الوقت ده لوحدك

_البنت بشهقة :- انا……..

يتبع…
_البنت بشهقة :- انا ابويا طردنى من البيت

_عزت :- اكيد عملتى مصيبة

_البنت بخبث:- لا انا معملتش حاجة ابوى قالى أنه تعب من المصاريف بتعتى وهو بيش*رب فمش حمل مصاريف ابوس ايدك يابيه خدنى عندك وانشالله اشتغل خدامة

_عزت بتريقة :- ليه قالولك عليا فاتح بيتى ملجأ وسابها ومشى بعد مامشى شويه افتكر أنه داخل على انتخابات واى حاجة كويسة هيعملها هتفيده رجع للبنت تانى:- انتى اسمك ايه

_البنت :- خدامتك نعمة

_عزت:- بصى انا هاخدك البيت بس لو ف يوم عرفت انك سرقيتنى ولا غفلتينى مش بس هطردك دانا هسجنك

_نعمة :- شالله يخليك ويبارك فيك…….

_عزت :- خلاص خلاص انتى هتشحتى تعالى ورايا

__كان فيه حد بيراقبهم من بعيد :- تفتكرى يما فرحة هتنجح وتعرف مكان ابن همام

_تهانى:- زى مانجحت ف انها تدخل البيت دى تربيتى ياولدى ( ماهى تربية وس*خة)

__دخل عزت البيت ومعاه نعمة( فرحة)

_هناء:- يالهوووووووى الحقووونى ياناس الراجل اتجنن وجايبلى درة تتجوز عليا بعد العمر دا كله

_عزت:- اتلمى ياولية انتى دى خدامة جديدة تساعد صباح

_هناء بتوتر:- مش تقول كدا ياابو شمس

_عزت:- أسمى ابو بدر مش هعيدها تانى

___جه الصبح ورجع اخوات بدر من المصيف نزل بدر عشان يسلم عليهم ونزلت وراه وتين

_بدر:- ايه مكنتوش ناوين تاجو ولا ايه

_بسام مهتمش لكلامة وبص لوتين:- هي حصلت يابدر جايب نسوان كمان البيت

_بدر:- وانا من امتا بجيب نسوان البيت

_تالة:- اومال مين دى

_عزت:- مرات اخوكم

_فادى:- نعم ودا ازاى إنشاءالله

_عزت :- هقولكم……..

_____فطروا وخلصوا الباب خبط فتحت صباح لقيتها سمية ام امير طلعها بدر فوق وقعدت مع وتين

_سمية:- الف مبروووك ياحبيبتى انا اول مالواد امير ابنى قالى قولت لازم اجى ابارك امال ماهو بدر زى ابنى برضو

_وتين بدموع :- الله يبارك فيكى ياطنط

_سمية:- طب وبتعيطى ليه

_وتين:- من الفرحة

_سمية خدتها ف حضنها:- امير قالى على كل حاجة يبنتى متعيطيش احكيلى عنك يبنتى ،حكلتها وتين عن حياتها واللى حصلها وهي منهارة

__في أوضة الخدم

_نعمة:- انا لازم ابدا شغل واخلى وتين تثق فيا بسرعة بس ازاى هصاحبها واحاول أكسبها لصفى

_عملت عصير وطلعت عند وتين كانت سمية مشيت

_نعمة:- مالك يستى بتعيطى ليه

_وتين:- مفيش خدى العصيروانزلى

_نعمة:- بس..

_وتين بعصبية وصراااخ :- قولتك خديه وانزلى

_نعمة:- امرك ياسيتى وف سرها شكلى هتعب معاها

__عند امير:- شوفتى وتين ياماما

_سمية:- بصراحة البت جمال ايه واخلاق ايه يازين مااخترت يبنى والله بس انت متاكد أن بدر هيطلقها

_امير:- الا متاكد ياامى انا واثق من ده زى ماواثق انك واقفة قدامى دلوقت

_سمية:- حيث كدا على بركة الله

____في بيت بدر ___

_هند جت من كليتها وقفلت الباب عليها وقعدت تعيط

_هناء:- مالك يبنتى افتحى

_هند:- مش عايزة اشوف حد سيبونى

_هناء:- افتحى والا هنادى لعزت يكسر الباب

_خافت هند وكانت ماسكة حاجة ف أيدها دخلتها الشنطة وقامت فتحت لامها ومسحت دموعها

_هناء:- ايه الريحة دي

_هند بتوتر وهي بتفرك ف أيدها :- ريحة ،ريحة ايه انا مش شامة حاجة

_هناء:- دى ريحة بنج ياعنيا كنتى فيين انطقى
_هند بخوف:- بنج !!!!وايه اللى هيجيب ريحة البنج هنا بس

_قربت منها هناء وشمتها وبعصبية:- كنتى فييين

_هند:- ف …ف …ف الكلية

_هناء:- الكلية هتقعد لحد دلوقت

_هند:- اه افتكرت اصل صحبتى تعبت ورحت معاها المستشفى وانا زعلانة اوى عليها

_هناء:- وهى دى حاجة تتنسى ،كنتى فين يبت قولى الحقيقة

_هند بعياط:- منا قولت الحقيقة

_مسكتها هناء وفضلت تهز فيها وتقولها كانت فين وأما هند مردتش زقتها على السرير فشنطتها اتنترت ووقعت منها حاجة هند

_هناء:- برضو مش هتقولى كنتى فين انا هطلع دلوقت بس قسما بالله لو مقلتى كنتى فين لارميكى لابوكى وهي طالعة داست على حاجة بتبعد رجلها وبصدمة نهااااااااارك اسود اختبااااار حمل مسكته وبتشوووفه :-انتى حاااامل ،حاااامل مين مين يابنت الك*لب ,مسكتها من شعر*ها وقعدت تضر*بها :- اعمل ايه دلوقت اعمل ايه

_هند:- انا حاولت أنزله بس منفعش وأبوه مش لقياه طريق من وقت ماعرف بحملى وهو اختفى

_هناء:- يالهوووى يالهووووى انتى ليكى عين تتكلمى ،انتى متطلعيش من الاوضة وهقولهم انك عيانة لحد مااشوفلك حل قبل مابطنك تطلع وتفضحينى يازباااااا*لة

_طلعت هناء من عندها :- انا كدا مش هينفع اصبر لحد اما وتين تطلق لازم اخلص منها باى طريقة قبل ماحد يعرف بللى حصل بس ازاى وعزت مش ناوى يطلقها قبل مايستولى على كل فلوسها يبقى مفيش حل غير موتها وبعدها اشوف طريقة تخلى بدر يتجوز البت ،كانت نعمة متابعة كل ده وبتحاول تستغله لصفها

__في أوضة وتين

_بدر:- انزلى اعمليلى شاى

_وتين ببرود:- عندك بدل الخدامة اتنين

_مسكها بدر بعصبية:- وبالنسبالى مفيش غيرك خدامة هنا لحد اما اطلقك تنزلى تعملى شاى ،خافت وتين ونزلت تعمل شاى, لقيت تالة ف المطبخ قعدوا يتكلموا مع بعض

___تانى يوم __

_كان امير مبسوط بأن أمه وافقت وكلمت أبوه واقنتعه فبقى يروح عند بدر عشان وتين مش عشانه ،ونعمة طبعا كانت مراقبة كل حركة بتحصل ف البيت لحد ما لقيت هناء ماشية بتتسحب عشان محدش يشوفها مشيت وراها لقيتها بتكلم حد وبتقوله:- الحية لازم سمها يكون بيمووت ولو مجبش أجلها انا اللى هجيب اجلك اصل انا بعزها اووى

_لا واضح بصراحة انك بتعزيها بس اهم حاجة تخلى بالك بس احسن تقرص الحد الغلط

هناء:- من الناحية دى اطمن ،خدت منه حاجة زى العلبة وكان فيها الحية ودخلت بيها البيت

_نعمة بفرحة :- اخيرا لقيت الطريقة

_وتين اول ما لقيت بدر طلع مع أمير حبت تنام وترتاح شويه ،فتحت عليها هناء الباب بشويش وفتحت العلبة وسابت الحية تدخل اوضتها، اول ماهناء مشيت جت نعمة بسرعة وبصررراااااخ :- حية حية

_قامت وتين مرعوبة

_نعمة:- متتحركيش من مكانك اياااك تتحركى

_جه الأمن بسرعة وضربو الحية برصاصة ف راسها وماتت

_وتين:- انا مش عارفة اشكرك ازاى يانعمة

_هناء كانت واقفة بتلعن ف نعمة وبمكر:- الحمد لله أن وتين بخير بس ايه اللى دخلك اوضتها كنتى هتسرقيها وهي نايمة ولا ايه

_نعمة:- انا مش حرامية وبخبث:- انا شوفت الحية وهي داخلة من تحت الباب لوتين قولت الحقها

_عرفت هناء أن نعمة كشفت خطتها وقررت تتخلص منها قبل وتين نزلت عند عزت ف مكتبه

_نعمة:- بصى ياوتين انا اعتبرتك اختى وربنا يعلم بده ،دخول الحية عليكى مكنتش صدفة د……

_وتين بصدمة:- عااايزة تقتلنى طب لييه انا علمتلها ايه انا حتى مفيش كلام بينى وبينها

_نعمة :- معرفش بس انا عيزاكى تثقى فيا وكل حاجة هشوفوها وهسمعها هقولك عليها لأن ربنا سترها المرادى الله اعلم المرة الجاية

_خدتها وتين ف حضنها ،نعمة :- اهو ده اللى عيزاه

_دخلت هناء عند عزت وبعصبية :- البت اللى اسمها نعمة دى لازم تتطرد حالا

_عزت:- أهدى بس هي عملت ايه

_هناء:- من وقت ماجت وفي حاجات كتير بتتسرق وتضيع مبقتش قادرة استحملها دا غير قلة ادبها

_عزت:- طب اصبرى بعد الانتخابات طيب

_هناء:- لا حالا والا هطلع انا من البيت

_عزت:- لا تطلعى عشان خدامة تعالى ورايا

_طلعت هناء وهي مبسوطة ومعاها عزت ،عزت بصوت عالى:- انتى يابت ياللى اسمك نعمة

_نعمة:- نعم يابيه

_عزت :- تلمى شنطتك ومشوفش وشك هنا تانى

_نعمة بعياط متصنع وهي بتبص لهناء اللى بتضحك:- حصل ايه منى بس يابيه

_عزت:- من غير كلام كتير انتى عارفة انتى عملتى ايه

_لمت نعمة شنطتها وهي طالعة رفعت أيدها لهناء وفتحتها بتهديد هناء اترعبت من اللى شافته وبسرعة

_ هناء:- لا خلا………..
_ هناء:- لا خلاص استنى البنت شكلها طيبة هروح ادور واتاكد تانى ،طلعت هناء ورجعت بعدها بشويه:-معلش يبنتى ظلمتك اصل طلعت كنت شيلاها وناسية مكانها

_نعمة:- لتانى مرة اقولك انا مش حرامية

_عزت:- تانى مرة تتاكدى كويس عملتك دى كانت هتاثر على انتخاباتى

_هناء:- حقك عليا يابو بدر

_خدت هناء نعمة من أيدها ودخلت اوضتها :- انتى جبتى الهباااب اللى ف ايدك ده منين

_نعمة ببرود:- مش مهم المهم لو حاولتى تطلعينى من البيت هقول لعزت بيه عن حمل هند وانك عايزة تلبسيها لابنه وساعتها مش هتقدرى تنكرى لان الحمل هيثبت

_هناء:- انتى طلعتيلى من أنهى داهية..

____في بيت امير وهما قاعدين بيفطروا___

_سمية:- بفكر اروح اشوف وتين النهاردة

_امير بلهفة:- بجد ياامى طب اجى معاكى

_سمية:- تاجى معايا فين هو انا رايحة الملاهى هروح وأما ارجع هقولك عملت ايه

_امير:- هستناكى أما ترجعى مش هتحرك من مكانى

_سمية بضحكة:- ماشى

___قامت سمية وشالت الفطار وبدأت تجهز نفسها وهي مبسوطة، لبست وركبت العربية ووصلت عند وتين

_وتين :- ازيك ياطنط نورتى

_سمية :- دا نورك ياحبيبتى اومال فين بدر

_وتين بقرف:- هو بيقعد ف البيت اصلا امتا بس واخلص منه يارب ،يارب هون عليا لانى تعبت بجد

_سمية:- طب انا عايزة اتكلم معاكى شويه

_وتين:- اتفضلى دانا مابصدق الاقى حد يسلينى

___طلعوا هما الاتنين اوضة وتين وبدوء يتكلمو…

_سمية:- ممكن تحكيلى عن مامتك الله يرحمها

_وتين بعياط:- انا معرفش حاجة عن ماما غير حاجتين

_سمية:- ايه هما

_وتين ثوانى ،راحت وتين لحد الدولاب وجابت شنطة فتحتها :- الحاجة الاولى هي الصورة دى

_سمية:- ماشاء الله نسخة منك قمر طب والحاجة التانية؟!

_طلعت وتين من الشنطة لعبة عبارة عن نص قلب اول ماشافتها سمية وقفت مبلمة وتلفونها وقع من أيدها وبارتباك؛- اي…. اي …اي دى؟!

_وتين:- بابا قالى أن ماما اول ماانا اتولدت جابتلى اللعبة دى ،كانت كاملة بس ده النص اليمين وهوقالى النص الشمال ضاع، بس مالك ياطنط اتوترتى ووشك اصفر كدا ليه

_سمية :- لا ياحبيبتى دا من جمالها بس ممكن اصورها

_وتين:- اكيد.ياطنط

_صورتها سمية :- استأذن انا بقا عشان الحق اجهز الاكل لامير ابنى لانه مش بياكل غير من ايدى

_وتين:- مابدرى ياطنط

_سمية:- معلش تتعوض ياحبيبتى

__مشيت سمية واول ماروحت البيت كانت عايزة تدخل أوضة امير بس هو كان قاعد فيها قعدت تفكر ازاى تخليه ينزل :- امير ياحبيبى ممكن تنزل تجبلى برشام الضغط بتاعى لانه خلص وانا جاية دايخة اووى

_امير:- طب اقعدى لحد ماارجع متتحركيش هجبهولك بسرعة

_اول مانزل امير دخلت اوضته وفتحت دولابه وطلعت نص لعبة زى بتاعة وتين دى كانت مع أمير يوم ما لقيناه جنب عربيتنا بيعيط، معقول دى صدفة،طلعت تلفونها وفتحت الصورة لقيت أن بتاع وتين يمين وبتاعته شمال ومكتوب عليهم نفس التاريخ ونفس الكلام

_امير:- ماما ماما

_شالت سمية اللعبة بسرعة وتلفونها :-:تعالى يبنى انا هنا

_امير:- انا جبتلكم البرشام ياماما يلا خديه

_سمية بتوتر:- لا انا بقيت كويسة

_امير:- انتى باين عليكى التوتر والتعب ،هو حصل حاجة عند وتين

_سمية:- لا..لاء…هيحصل ايه يعنى احنا قعدنا شويه واتكلمنا بس جتنى مكالمة أن صاحبتى ف المستشفى ولازم انزلها دلوقت

_امير:- استنى طيب اوصلك

_سمية:- لااا خليك انت ،نزلت سمية وكانت عايزة تروح محل بتاع لعب وتسأل عن اصل اللعبة دى لحد اما لقيت محل كبير وواقف فيه راجل عجوز وباين على المحل أنه من زمان دخلته:- بقولك ايه لو سمحت عايزة أسألك عن حاجة

_الراجل العجوز:- اتفضلى يامدام تحت امرك

_سمية طلعت الصورة اللى على تلفونها:- عايزة اسال عن اللعبة دى

_الراجل العجوز:- اه دى ايام وراحت لحالها لعبة طلعت فترة من زمان واختفت تانى

_سمية:- يعنى ايه المميز فيها

_الراجل العجوز:- المميز انها يوم ماطلعت كانت اى ام عندها اتنين اخوات كانت بتجيبها وزى ماانتى شايفة هي بتبقى جزئين سواء دائرة أو وردة أو قلب الجزئين دول اول مابيتركبوا ف بعض بتشتغل اغنية أو تسجيل

_سمية:- يعنى ممكن اى جزئين اهم حاجة نفس الشكل

_الراجل:- لا الجزئين بيبقوا بشفرة

_سمية:- تمام شكرا جدا ليك

__وهي راجعة البيت:- يعنى ايه ابنى ممكن يروووح منى بعد السنين دى كلها ،يعنى يوم مايتجوز ممكن يتجوز أخته بس وتين مقلتش حاجة عن اخوها انا لازم اروحلها واتاكد بنفسى، رجعت على البيت لقيت أمير مش موجود خدت اللعبة وشالتها ف شنطتها

___تانى يوم__

_فرحة:- ياامى شكلها فعلا وتين متعرفش حاجة عن اخوها

_تهانى:- يعنى ايه اخت متعرفش حاجة عن اخوها اسمعى لو معرفتيش ف خلال السبوع ده هجوزك لابن عمك حسين

_فرحة:- لا ياما كله الا حسين حاضر هحاول اجبلك معلومات

_تهانى:- يلا على البيت

_فرحة :- حاضر يما

___جت سمية تانى لوتين استغربت وتين

_سمية:- مستغربة ليه ياحبيبتى بصراحة أنا امبارح حسيت انك تعبانة شويه فقولت اجى اطمن عليكي

_وتين:- دا بيتك ياطنط اقعدى

_سمية:- تعالى نقعد ف اوضتك عشان ناخد.راحتنا
_وتين:- تمام

_طلعوا الاوضة وقعدوا شويه وبزعل متصنع:- الصورة بتاعة لعبة امبارح اتمسحت

_وتين:- متزعليش نفسك اجبهالك تانى وتصوريها اول ماجابتها سمية بمكر:- اااه ااااه راسى بتوجعنى الحقييينى يابنتى بشوية مية بسكر ،نزلت وتين بسرعة ،طلعت سمية اللعبة من شنطتها ومسكت لعبة وتين ركبتهم ببعض اتركبوا وفجأة اللعبة اشتغلت بموسيقى وبعدها تسجيل :- حبايب قلبى اللى مليش غيرهم اسد ووتين…. ،حطت سمية أيدها على بوقها من الصدمة هو اخوووها امير وقتها مكنش بيقول غير اسد اسد اول ماحست أن وتين جاية خلعت اللعبة من بعضها وشالت الجزء بتاعها تانى ف شنتطها وعملت نفسها تعبانة

_وتين:- اشربى ياطنط

_سمية :- انا بقيت كويسة اهم حاجة انتى كويسة

_وتين:- الحمد لله وبدموع انتى الوحيدة اللى بقيتى بتسالى عنى هستناكى علطول متغبيش عليا

_سمية حضنتها :- انتى بنتى ياوتين ومتقلقيش هطمن عليكى علطول بس امشى انا بقا يادوب الحق اجهز الغدا

_وتين :- تمام ياطنط

__هي مشيت من هنا وبدر دخل على وتين ومسكها من شعر*ها :- بقا انتى يطلع منك دا كله يابنت ….

_وتين بعيااط وعصبية:- اياااك تكملها يازبااالة ،سيرة بابا متجيش على لسانك الز*فر

_بدر:- دانا هفر*مك رايحة تفضحينى قدام حنين حبيبتى وتبعتليها وتقوليلها على جوازنا وكمان بتبعتيلها صور وانا جنبك

_وتين:- انا مبعتش حاااجة وسيب شعرى وبعدين أنهى حبيبة دى يابتااااع البنات كله عارف انك وس*خ

_بدر :- فاكرة انى كدا هطلقك بسرعة دانتى ايامك زرقة معايا النهاردة بقا شوفى انا هعمل فيكى ايه باليل

_وتين بصرااخ:- طلقااااانى بقا

___كانت واقفة هناء بتراقبهم :- يلا طلقها ،انا كنت فاكرة انك هطلقها معرفش انك هتعند اكتر والخطة تتقلب على دماغى

_احم احم

_هناء :- انتى تانى

_خدتها نعمة من أيدها:- انا عيزاكى ف موضوع ومشيوا برا البيت

_هناء:- اخلصى عايزة ايه

_نعمة:- انتى عايزة بدر يتجوز هند صح

_هناء:- ولنفرض يعنى انتى مالك

_نعمة:- واللى يساعدك

_هناء :- وانتى بقا اللى هتساعدينى يابتاعة انتى

_نعمة:- من غير غلط ،انتى عايزة تسترى على بنتك وانا عايزة معلومة وحدة بس وبالرغم من أن وتين بتثق فيا مش عارفة اخد المعلومة دى

_هناء:- تقصدى ايه

_نعمة :- انا اساعدك ف طلاق وتين وانتى تساعدنى ف انى اعرف اسد اخو وتين فين

_هناء بصدمة:- هي وتين ليها اخ

_نعمة :- اه قولتى ايه؟!

_هناء:- انا معرفش بس اعرف حد ممكن يعرف ،بس ايه اللى يخلينى اصدقك

_نعمة:- انى مقولتش لعزت على حمل بنتك

_هناء:- تمام اتفقنا

_____رجعت سمية على البيت ودخلت اوضتها لقيت جوزها حامد ف الاوضة قفلت الباب وبخوف وعياط:- ابناااى هيروح منى بعد السنين دى كلها ،البنت اللى عايزة يتجوزها طلعت أخته أخته ياحامد

_حامد:- انتى بتخرررفى وتقولى ايه

_سمية:- زى مابقولك كدا انا امبارح روحت لوتين و……

_امير اول ماعرف أن أمه جت راح اوضتها عشان يسألها على وتين خبط عليهم ودخل لقيى أبوه وأمه متوترين

_امير بخوف :- ف اي

_حامد :- لاااء مفيش امك تعبانة شويه

_امير:- انتو مخبيين عنى ايه

_امير خاف احسن أمه لقدر الله تكون عيانة بمرض وهما مش راضيين يقولوله وهما خافو احسن يكون سمع حاجة

_حامد:- هنخبى ايه عنك بس يبنى صحبة مامتك ماتت النهاردة وهي زعلانة عشانها

_امير:- متزعليش نفسك ياامى ربنا يرحمها وخرج من الاوضة :- اكيد مخبين حاجة ولازم اعرفها بعدها بشويه حامد خد سمية وطلعوا برا البيت عشان يعرفوا ياخدوا راحتهم ويشوفوا حل لأنهم خافوا لامير يسمعهم

_اول ماطلعوا دخل امير اوضتهم وفتح الدولاب لقى تحاليل وتقارير واشاعات وفيه منهم اللى من سنين طويلة صور كل حاجة وبعتها لواحد صاحبه دكتور عشان يقوله أمه فيها ايه

_بعدها بربع ساعة لقى صاحبه بيرن

_انت لازم تاااجى حالا

_امير:- مالك يبنى قلقتنى امى فيها ايه

_تعالى بس يامير تعالى انا ف مكتبى وقفل ف وشه

_طلع امير وهو قلقان واول ما وصل عند صاحبه :- التقارير والتحاليل دى فيها ايه

_الدكتور ابراهيم صحبه:- التقارير فيها أن الناس اللى انت عايش معاهم دول مش هم أهلك

_امير بصدمة :- انت بتقوووول ايه ياابراهيم

_ابراهيم:- بقول اللى شايفه قدامى ابوك وامك مبيخلفوش والاتنين مش واحد بس

_امير:- يااخى مايمكن خلفوا احنا هنقف قدام امر ربنا

_ابراهيم:- حتى لو كانو هيخلفوا بعدها تقدر تقولى ازاى الست سمية هتخلف وهي شايلة الرحم ،سمية كان عندها مرض ف الرحم والعلاج الوحيد هو شيل الرحم

_امير وهو بيحاول يستوعب:- برضو يمكن شالوه بعد ماخلفونى

_ابراهيم:- بص كدا على تاريخ التحليل من ٢٨ سنة وانت عندك كام

_امير بصدمة:- ٢٦المفروض

_ابراهيم:- يبقى ازاى ابنهم ،بص ياامير انا مقدر حالتك بس كنت لازم اعرفك الحقيقة عشان تعرف مين هما اهلك وهويتك الحقيقية، وحاجة اخيرة هقولهالك أن سمية هانم عندها مرض ف الكبد

_اميربانهيار:- كفااااية ياابراهيم بالله عليك كفاية ،وطلع من عنده من غير مايتكلم ورجع البيت

__حامد اتفق هو وسمية أنهم هيخبوا عنه وهيرفضوا وتين بحجة أن سمية سالت عنها وطلعت بنت مش كويسة ،فتحوا الباب ودخلوا البيت لقيوا امير واقف ف وشهم بكل برود

_سمية:- مالك واقف كدا ليه ياحبيبى اكيد قلقت علينا

_مردش عليها

_قربت عشان تحضنه بعدها امير عنه بعصبية :-انا………….
_قربت عشان تحضنه بعدها امير عنه بعصبية :-انا ابن مين ؟!

_سمية بصدمة وعياط :- ابنى انت ابنى ياحبيبى

_امير:- انا ابن مييين

_سمية:- مالك ياامير يبنى

_امير بعصبية:- لآخر مرة هقولها انا ابن مييين

_حامد:- أهدى ياامير حصلك ايه

_جرى امير على المطبخ وجاب سكين*نة وحطها على ايده:- لو مقلتوش انا ابقى مين وابن مين ولا هعيش ليكم ولا لاهلى الحقيقين

_سمية بخوف وعياط :- طب أبعد البتاعة دى بس

_امير:- ردوا عليا مييين ابويا وامى وانتو جبتونى هنا ازاى

_حامد:- احنا لقيناك بتعيط ف الشارع وانت لسة صغير كان سنك مقفلش التلت سنين خدناك وربناك لأننا مكناش بنخلف ارتحت

_امير:- مين هما اهلى

_سمية بصت لحامد وبتوتر :- منعرفش

_قرب امير السكي*نة من أيده

_سمية بعيااط:- هقولك يبنى بس أبعدها

_امير:- قولى بسرعة

_سمية:- ابوك يبقى همام الشرقاوى ووتين تبقى اختك

_امير بصراااخ :- يعنى كنتوا عارفين أن وتين تبقى اختى وكنتوا هتسيبونى اتجوزها

_سمية قربت عليه وهي بتبوس ف رأسه :- لا والله يبنى انا لسة عارفة اما كنت عندها بس هي متعرفش حاجة انا لقيت عنده…

_مكملتش كلامها وطلع امير عشان يروحلها

_____في أوضة بدر__

_دخل بدر على وتين وهو معاه حبل ف أيده وبشر وهو بيلعب ف الحبل :- انا عايز حقى

_وتين بخوف:- حق ايه كك كسر حقك

_بدر:- حقى كزوج

_وتين:- وانت ملكش عندى اى حقوق

_بدر:- يعنى ده اخر كلام عندك

_وتين ببرود:- اه

_بدر مسكها وبدأ يربط ايديها

_وتين برعب وعياط :- انت هتعمل ايه

_بدر:- هعمل فيكى اللى عملته قبل الجواز وصرخى بقا وخليهم يدخلوا واقولهم انى ملتكيش بنت بنوت وافضحك

_وتين:- كل مرة بتثبتلى انك اقذر*ر من المرة اللى قبلها أبعد عنى

__اول مانعمة لقيت الباب مقفول جت تتصنت شافتها هناء وقفت جنبها

_بدر بعصبية:- انا هاخد حقى منك بالقوة قبل الطلاق لازم اذلك زي ماذلتينى دانا هعيشك ايام اسود من شعر راسى

_هناء:- يعنى ناوى يد*خل عليها طب ماهى كدا ممكن تحمل وأبوه ميخلهوش يطلقها انا لازم اتصرف دلوقت

_نعمة :- أخته تالة تحت ف المطبخ بتعمل قهوة خدى الكيس ده حطيلها منه بطنها هتوجعها وتصرخ وقتها هيطلع جرى ،بس هتعرفي تحطى ولا لاء

_هناء:- عشان هند اعمل اى حاجة

_نزلت هناء بسرعة وقالت لتالة تجبلها مية من التلاجة كانت هي فاتحة الكيس حطت بسرعة وفعلا مع اول شفطة صررخت تالة صرخة قلبت البيت كله،بدر ساب وتين بعد ماكان خلاص على وشك أنه يلمس*ها وسابها مربوطة ونزل يشوف أخته مالها واتصلوا بالدكتور وصل امير :- فين وتين

_هناء باستغراب :- فوق يبنى

_طلع امير عندها جرى واول ماشافها مربوطة اتجنن جرى عليها ابن الك*لب ده عمل فيكى ايه ردى عليا ياحبيبتى وصل بدر ف اللحظة دى

_بدر بعصبية مسكه من رقبته:- مين دى اللى حبيبتك ياروح امك عينك زاغت على مراتى ولا ايه وانت اللى بتتكلم عن الأدب

_امير:- اخرس ياوس*خ فاكرنى نسوا*نجى زيك دى تبقى اخ..

_بدر:- اخرس مش عايز كلمة منك تااانى والبيت ده متعتبهوش وانسى الصداقة اللى كانت بينا

_امير :- مش هطلع قبل مااخد وتين

_بدر اتعصب اكتر:- لاااء بقا دانت بجح و عايز تتربى ض*ربه بوكس ف وشه امير ردله البوكس وقعدوا يض*ربوا ف بعض عزت طلع على صوت خناقهم وف الوقت ده كانت اخوات بدر برا البيت ماعدا عزت

_عزت:- ابعدوا عن بعض بقااا انتو تعملوا ف بعض كدا

_بدر:- ألفا*جر عينه زاغت على مراتى

_امير:- محصلش دى تبقى..

تفتكروا عزت هيسيب امير يبوظ كل مخططاته؟!

يتبع…
__امير:- محصلش دى تبقى..
_قاطعه عزت بخوف لان أهل امير كلموه وكان عايز يلحقه قبل ما ينطق بكلمة ووتين تعرف :- طب تعالى معايا مكتبى ونتكلم جه بدر يروح معاهم :- لا انا عايز امير لوحده،كانت سمية اتصلت بيه وقالتله على اللى حصل فجهزوا خطة عشان يبعدوهم عن بعض لأن سمية خايفة على امير وف نفس الوقت عزت مش عايز ابن همام يظهرله عشان مياخدش حق ابوه
_عزت :- في ايه بقا
_امير:- انا عايز اختى
_عزت :- اختك مين
_امير:- وتين تبقى اختى وأما ابقى طالعلها والاقيها مربوطة ف السرير يبقى من حقى أطلقها واق*تل ابنك اللى مشفش ربع ساعة تربية
_عزت:- ووتين ملهاش اخوات
_امير:- بسيطة جدا تحليل وهيثبت كل حاجة
_خاف عزت من كلمة تحليل وبخبث :- خلاص انا هقولك وهريح ضميرى
_امير بعصبية :- انجز

 

 

_عزت :- ابوك كان عليه طارين ف الصعيد من ٢٢ سنة قت*ل اتنين بسبب خناقة على حتة ارض وابوك هرب بيكم وقتها وجه هنا ،انت ضعت منه اول ماجيتوا دور عليك وملقكش وطبعا انت سمعت باللى حصل ف الأخبار ويبنى هما خدو طار واحد والطار التانى لو عرفوا مكانك هيقت*لوك انت كمان اهرب يبنى وانفد بجلدك
_امير:- مش مهم الموت المهم اختى
_عزت بمكر:- مش خايف على نفسك خاف على اختك بعد ماتعرف انك اخوها وتموت بعدها تفتكر هيحصلها ايه ،ولو هربت بعدها مش يمكن يعملوا فيها اي حاجة عشان تجيلهم برجلك
_امير ببرود :- اختى مش هيحصلها حاجة ولو على حياتى ياخدوها بس انى اعيش من غير اختى دا يبقى الموت بعينه انا طالع لاختى ياعزت بيه
__خرج امير من المكتب وعزت هيتجنن وكل شويه يبص ف تلفونه كأنه مستنى مكالمة ،ماهو من غباء سمية أما اتصلت كدب عليها وخوفها اكتر بحوار الطار وكمان قالها طارين مش طار واحد ودا خلى سمية تتفق معاه على خطة عشان تخلى ابنها يهرب ويسافر، كانت نعمة متابعة دا كله وعرفت أن اسد هو امير وراحت قالت لاخوها تمام وامها تهانى
__وامير طالع على السلم ورايح أوضة وتين ،عزت بصرااااخ :- امييييير الحق امك
_امير بخوف:- امى مالها
_عزت :- حامد بيه قالى انها تعبااانة اوووى وشكلها بتموووووت ونفسها تشوفك ،نزل امير جرى وراح البيت عند أمه ( سمية ) لقى دكتور عندها:- مالها امى يادكتور
_الدكتور:- الك*بد بتاعها المرض اثر عليه ولازم تسافر وتتعالج برا لان مفيش علاج ليه هنا
_امير بدموع وهو بيفكر هيسيب أخته ولا يروح مع أمه وبعدين قرر يمشى معاها وبعدها يرجع لوتين :- انا هروح احجز التذاكر وهحجز اقرب طيارة
_سمية :: ياااه اخيرا قدرنا نمنعه عن اللى ف دماغه
___فى بيت بدر____
_عزت:- انا مستحيل اخلي امير ياخد.قشاية وحدة من حق أبوه مش واحد زى ده على اخر الزمن اللى يبوظ خطتى
__في أوضة وتين __
_بدر:- والله بقا ليكى حبيب ياروووح امك بس انا بقا ورحمة امى ماهسيبكم تتهنوا المرة دى فكتك نعمة الخدامة المرة الجاية محدش هيرحمك من ايدى ،عاملة فيها الطاهرة الشريفة وانتى مقضياها مع صاحبى
_وتين بتهديد::- انت تخرررس خالص لو على أمير فهو ارجل منك مليوون مرة دا لو فاكر نفسك راجل اصلا والضفر اللى بيطير منه بمليون رقبة واحد زيك وايواااا انا خاااينة وبخووونك معاه عااارف ليه لانه احسن منك ولو لسة عندك ذرة رجولة خلى عندك دم يااخى وطلقنى
_عنين بدر احمرت وبقلم على وشها ومسكها من شعرها :- وانا مستحيل اسيبك تتهنوا يوم واحد وطلااق مش هطلق وهتشوفى الراطل ده هيعمل فيكى وف حبيب القلب ايه وسابها وخرج من الاوضة
_وتين:- حيووووووان زباااااالة ,اتفو*وووووو
____خد امير سمية وهو ساندها هو وحامد وامير اصلا ميعرفش أن دا كله تمثيل ،قعدوا ف المطار شويه مستنين موعد طيارتهم كان فاضل عليها ربع ساعة بالظبط
_امير وقف مكانه:- مبسوطين بيا وانا كدا؟!
_سمية:- تقصد ايه يبنى
_امير:- تفتكرى الهروب دا من صفة الرجالة ،تفتكروا انى لو هربت وسبت اختى هكون كدا راجل ،انا وقتها لو الدنيا كلها كانت شيفانى راجل انا هكون شايف نفسى عيل قذ*ر ميستاهلش ،انا لو مت هيكون اهون من انى هفضل طول حياتى عايش بالعار ،تفتكرى لو أن دى بنتك كنتى هتسيبها كدا وبحقد وغل انا مستحيل اسيب اختى للكلااااب دى والمرااادى هتعرف انى اخووها مهما يحصل ايه ومحدش ف الدنيا هيقدر يمنعنى بس اخليها تتأكد ازاى
_سمية بعد مافكرت واتاثرت بكل كلمة اتقالت فتحت شنطتها وطلعت النص الشمال من اللعبة وبدموع:- خد دى معاك ووتين هتتاكد
_امير:- ايه دى وايه علاقتها باللى بقوله
_سمية:- هتعرف كل حاجة أما تروح عند اختك بس خلى بالك من نفسك وعيزاك تعرف انى فخورة بيك اووى وسامحنى لو زعلتك بس والله عشان بحبك
_حضنوا بعض وسابهم امير ومشى وهو ماشى بلغ النيابة أن في حد عايز يقتله وبلغهم ببيت عزت المهم وصل عند وتين ووقف تحت وبصووووت عالى :- وتييييييييين اختااااااااااااى
_هناء فرحت اووى لأنها عرفت أن أمير ف الحالة دى هيطلق وتين من بدر بس خافت من نعمة اللى شافتها واقفة وعرفت كل حاجة لتروح تقول لأهلها ويقتلوا امير قبل ماوتين تطلق فخافت تعمل حاجة راحت لحد عندها عشان تلحقها قبل ماتقولهم، هناء:- انا عيزاكى ف موضوع مهم يانعمة
_نعمة:- فكرانى عبيطة اياااك منا خلاص قولت لاخويا وامى وعمى وزمانهم على وصول، هناء بانهيار يافضحيتك ياهناء يافضحيتك
__نزلت وتين جرى على الصوت شافت امير واقف تحت ورافع أيده بنص القلب راح على اوضتها بسرعة عشان تجيب النص التانى ،عزت :- انت اتجننت ياامير انت عايز تموووت وليه مسافرتش مع أهلك
_امير فكر وايه عرفه بالسفر ده:- خطتكم اتكشفت والموت دلوقتى مش مهم المهم وتين اللى اغلى من حياتى
_جابت وتين اللعبة ونزلت لنص السلم وفجأة وقفت لانها شافت تمام واقف ورا امير ببندقية وبصراااخ :- اميييير لااااء
_ضرب تمام اول طلقة……كمل امير مشى وهو رافع أيده الشمال باللعبة وتين بعياط أما لقيته جاى ناحيتها كملت هي كمان ورفعت ايدها اليمين باللعبة قلبها حس بيه ماهو اخوها …. ضرب تمام الطلقة التانية وبرضو قاوم امير وكمل ….لسة تمام هيضرب التالتة مسكه الظابط من ورا ،قربت وتين وامير من بعض وركبوا النصين :- حبايب قلبى وتين وأسد ،عارفين مين اللى بتتكلم دى وبضحك ،دى امكم حبيبتكم طول عمرى بسمع أن الأخ سند لأخته بس انا عيزاكم تكونوا سند لبعض يعنى حتى وتين البنوتة تبقى سند لاخوها اسد مش بس هو سندها وهنا وقع امير على الأرض وتين بانهيار وقعدت جنبه وحدته ف حضنها:- اسد لاااء مستحيل تموت ف اليوم اللى اعرف ان ليا اخ فيييه

 

 

_طلب بسام اخو بدر الإسعاف وقبل مالاسعاف تاجى جه طاهر اخو هارون
_هاارون بحسرة:- قولتلكم كفاياكم دم بقا كفايكم
_تهانى:- ونسيب حق جوزى احنا خلاص بردنا نارنا
_طاهر:- دا لو كان ليه حق اصلا, كل اللى قاله همام صوح ،كان بيدافع عن شرفه بس انا من طمعى ف أرضه كدبت والنهاردة بسبب عملتى خسرت ابنى وعمل حادثة ومات
_تهانى:- ووووه انت بتقول ايه
_طاهر بحزن:- يلا بينا ابنى مات وابنك اتسجن متعادلين
_تهانى :- دانا هشرب من دم*ك
_الظابط :- كلكم هتشرفوا معايا خدهم ياعسكرى
_وصلت الإسعاف وخدت امير وكان عزت عمال يدعى أنه يموت وهناء تدعى أنه يعيش ،وصل المستشفى وخرجوا الرصاصتين بس الحمدالله مجوش ناحية القلب بعدها بيومين دخلت وتين تشوفه اللى كانت قاعده جنبه ليل نهار وبتعيط دخل بدر والمفروض أنه يكون ندم أو جاى يطمن على صاحبه سحب ايد وتين بقوة وعصبية لدرجة أنها صرخت من وجع أيدها:- يلاااا انجررى قداامى ع البيت
_وتين:- مش هاجى معاااك سيبنى
_امير بتعب:- سيبها ياوس*خ مستحيل اخليها تكمل معاك
_ولان بدر اقوى من امير خدها من أيدها و……..
_ولان بدر اقوى من امير خدها من أيدها ووتين بتحاول تبعد أيده وهو بيدوس اكتر وراح البيت،اول ماوصل بدر بالقلم على وشها:- ده عشان مفيش وحدة قدرت تهينى زيك، قلم تانى :- وده عشان بسببك صاحبى مد أيده عليا

_وتين بااستحقار وصراخ:- انت أح*قر واحد شوفته ف حياته واخويا أما يطلع من المستشفى مش هيرحمك عارف يعنى ايه مش هيرحمك وهيطلقنى منك يازبااالة

_ضحك بدر بسخرية :- طلاااق مش هطلق و من هنا ورايح انتى خدااامة وللمتعة وبس مسكها بقوة :-عااارفة يعنى ايه متعة

_وتين:- وانا مستحيل اسيبك تقرب منى أو تلم*سنى تانى ،ياخى خلى عندك دم وطلقااانى بقا انت ايه معندكش كراااامة

_بدر اتعصب ومسك كوباية عصير من على السفرة كبها على الأرض ::يلا نضفى

_وتين:- قالولك عليا الخدامة اللى جبتهالك امك

_بدر زقها ورماها على الأرض وجاب فوطة رماها على وشها:- يلااا امسحى

_وتين:- مش همسح وورينى بقا هتعمل ايه

_نزل بدر لعندها وبايد مسكها من شعرها والايد التانية مسك أيدها وبدأ يمسح بيها العصير

_وتين:- سيبنى يازباااالة ياندل ،انت فييين ياامير

_بدر :- هو فين أمير ده دا على مايجيلك اكون خلصت عليكى ،وبعدين سابها وقام:- يلا حصلينى على الاوضة ادخل الاقيكى لابسة اللى مجهزهولك على السرير ،النهاردة محدش هيمنعك منى

_وتين:- دا على جثتى

_هناء جت :- لا فيه اللى يمنعك ياحبيبى

_بدر:- غورى من وشى السعادى

_هناء:- حد يقول لحماته كدا برضو

_بدر بعصبية:- قولتلك امشى من وشى حالا

_طلعت هند وهي لابسة رو*ب ابيض وحاطة ميكاب :- مش عيب ياحب تكلم حماتك كدا

_بصتلهم وتين باستغراب

_هناء:- ابعدى عينك عن بنتى ياحيوووانة انتى احسن تحسديها ،يلا يابدر خد مراتك واطلعوا فووق

_وتين:- ومين قالك انى هطلع

_هناء:- ومين قالك انى بكلمك انتى باع*رة الحريم انا بكلم بنتى مرات بدر وانتى من هنا ورايح الخدامة بتاعتنا وبس

#فلاش باك #

_يوم ماامير اضرب بالنار خرج بدر ورجع اخر الليل سكران

_هناء:- بت ياهند فرصتك جتلك اهى يلا دخليه اوضتك بسرعة

_هند:- انتى بتقولى ايه وازاى ادخله وهو طينة كدا

_هناء:- دا عشان ندراى المصيبة اللى ف بطنك هقولك تعملى ايه ……

_خدته هند ودخلت اوضتها وخرجت بعدها بساعة وهي بتعيط.بهستيرية ومقطعة هدومها ومبهدلة نفسها:- الحقووووونى

_صحى الكل من الصوت ونزلوا بسرعة هناء جريت عليها وبعياط متصنع:- بنتااااى فيكى ايه اللى حصلك ده

_هند:- دا الحيوان اللى نايم جوا اللى اسمه بدر خلانى نايمة ومحستش الا وهو ..

_هناء بصراخ :- عمل ايه انطقااااااى

_هند:- اعتدى عليا يامى اعتدى عليا

_خبطت هناء على قلبها :- لمسك؟!

_هند:- ايوا ياامى

_قربت منها هناء ومسكتها مش شعرها ،ازاى متصرخيش ازاااى تسيبه يلم*سك يافضحيتك ياهناء يافضيحتك

_هند بخبث:- هددنى أنه هيقتلن.ى وكان ماسك مسدس ف أيده وكان سكران

_عزت بصدمة:- مستحيل ابناااى يعمل كدا

_هند بعياط:- ادخل وهتلاقيه على سريرى نايم بعد عملته

_هناء :- لاااء بقووولك ايه لو ابنك مصلحش غلطه هطلع على النيابة وهعمل محضر

_عزت خاف عشان الانتخابات راح أوضة هند :- قوووم ياعديم التربية قوووم اصحااالى

_صحى بدرى :- سيبنى نايم يابابا انا تعبان اووى

_عزت :- اصحااالى ياحيوووان

_صحى بدر اتخض اما لقى الكل واقف حواليه وهناء وهند بيعيطوا :- أيده مالكم وهو انا فين

_عزت:- من غير كلام كتير يلا عشان تصلح غلطتك حالا

_بدر:- غلطة ايه هو انا عملت ايه
_عزت :- مش عارف ماهو طبعا الهباب الى شربته نساك نفسك، هتتجوز هند حالا والا انا اللى هرميك ف السجن بنفسى وهنسى انك ابنى

_ف النهاية كتب عليها وبدر مش فاكر ايه اللى حصل فصدق بدر أنه اعتدى عليها

#بااك#

_هند :- يلا يابدروتى على اوضتنا وخلى الخدامة دى تجهزلنا الاكل

_وتين:- طب ماانت اتجوزت اهووو طلقاانى بقا

_فكر بدر ف أن جوازته دى هضايق وتين وتذلها اكتر:- يلا يابيبى نطلع ،هي دى الحريم على حق وبص لوتين، انتى فاكرة نفسك وحدة

_وتين ومهتمش لكلامه :- خدها يلا بقا واطلع مستنى ايه

__في أوضة هند وبدر__

_لبست هند وظبطت نفسها وقعدت جنب بدر على السرير وبدلع:- ايه يابدر هو احنا مش متجوزين ولا ايه وبدأت تقرب منه اكتر وجت تبو*سه

_بدر بعصبية:- أبعدى عنى وايااك اشوفك تقربى منى تانى

_هند :- امال انت هتمووت وتقرب من وتين ليه ها هي احسن منى ف ايه

_بدر:- عشان انا اللى ارفض البنت مش البنت اللى ترفضنى ،انا اللى البنات هتموت عليا وبتجرى ورايا ، وبشر ان مربيتك ياوتين، نزل وساب هند بتعيط وراح عند وتين لقيها قاعدة على السرير ورامية اللبس اللى كان مجهزه على الارض

_بدر:- انا مش قولتك تلبسى دول اهو انا بقا اللى هلبسهوملك، خدهم من على الارض وراح ناحيتها

_وتين كانت مجهزة سكينة جنبها:- اقسم بالله لو حاولت تقرب منى تانى لأكون مخلصة عليك

_مخفش بدر وقرب منها:- عورته وتين

_بعد عنها بدر:- يابنت المجنووونة طب مااشى نعديها المرادى بمزاجى بس هجيلك تانى

_عدت الايام وبدر بيحاول يقربلها وكل مرة كانت وتين واخدة احتياطتها لحد اما ف يوم نزل بدر تحت لقى وتين قاعدة بتتفرج على التلفزيون اول ماشافته جى يقعد جنبها قامت من على الكنبة مسك أيدها:- اقعدى

_وتين:- زهقت الأوكسجين قل اتخنقت هروح اوضتى

_اتعصب بدر زقها برجله طالما طالعة يلا قبل ماتطلعى امسحيلى جزمتى عشان خارج

_وتين ببرود :- وانا مالى نادى لسنيورة مراتك تمسحها ،انما انا مش مراتك وملكشى حكم عليا

_مسكها بدر من شعرها:- أن ماخليتك تمسحيها بلسانك وبدأ يقرب بوقها من الجزمة

__ابعد عنهااااا يازبااالة

_وتين بعياااط:- امير ؟! اخيرا جيت

_بدر:- اطلع برا

_امير كان لسة تعبان بس جه عشان أخته ،طللع امير مسدس واتجه ناحية بدر وقوم أخته وخدها وراه :- طلقهاااا

_بدر:- طلاق مش هطلق

_هناء:- ماتطلقها بقا وخلينا نرتاح

_بدر:- انتو هترتاحو انا لاء

_عمّر امير المسدس:- لآخر مرة اقولك طلقهااااا

_عزت بضحكة شرير جه من وراهم وقعد وحط رجل على رجل :- يطلق ايه مش لو كان متجوزها من الاساس…..

يتبع…
_عزت بضحكة شرير جه من وراهم وقعد وحط رجل على رجل :- يطلق ايه مش لو كان متجوزها من الاساس
_وتين بصدمة:- انت بتقووول ايه ياراجل انت
_عزت :- رجل غصب عنك وعن اللى يتشددلك
_امير بعصبية:- أما تكلم اختى تتكلم معاها باحترام
_عزت بتريقة:- اسفين يا أمير بيك بس هو انا نسيت اقولكم أن المأذون مكنش مأذون؟؟! كله كان تخطيط عشان بسلامته ابوكم يمضى على تنازل ،انت فاكرنى انى كنت ممكن اجوز ابنى لبنت عدوى
_امير قرب منه وشده من على الكرسى وحط المسدس على رأسه:_اه ياك*لب ياوا*اطى ،خنت صاحبك بالسهولة دى
_عزت:- شيل ايدك عنى ياحيواااااان ومتقولش صاحبك ،ابوك عمره ماكان صاحبى انا كنت بتقرب منه بس عشان الفلوس ،وبحقد وغل:- كل يوم كان بيكبر عن اليوم اللى قبله وانا كنت بخسر كان لازم اقرب منه عشان اعوض خسارتى
_بدر بغضب:- يعنى ايه يابابا يعنى وتين مش مراااتى
_عزت:- ايوا مش مراتك وميشرفنيش انها تكون مراتك
_امير:- شرف ايه اللى بتتكلم عنه اقسم بالله متنطق بكلم وحدة على اختى لاقت*لك يا عد*يم الشرف
_بدر ‘- بس انا يشرفنى ، ليييه عملت كدا هو صحيح مكنتش عايز اتجوزها ف الاول بس….
_عزت :- بس ايه دانت مكنتش طايقة تشوف وشها لحد.اللحظة دى
_بدر :- لااااء دا ف الظاهر بس وبحسرة: انا حبيتها من كل قلبى ورفضها ليا جننى وخلانى عايزها بالقوة , بس انا هتجوزها تانى وتين مش هتبقى لحد.غيرى
_عزت:- مبقااش ليه داعى الكلام ده انت بقيت متجوز
_بدر:- معاك حق ونادى بصووت عالى :- بت ياااهند
_هند جت ماشية بدلع:- ايه ياروحى
_بدر:- انتى طالق
_هند بعياااط.:- ايييه…….

 

 

_بدر ببرود:- اللى سمعتيه ياروح امك.يلا غورى من وشى
_عزت :: انت اتجننت
_بدر:- لسة هتشوف الجنان على حق ربنا
_امير:- خلاااص خلصتو الفليم الهندى بتاعكم ،بص لوتين :- الواد دا لمسك بعد الجواز الكدب اللى عزت عمله
_وتين باانهيار:- بعد الجواز لااااء لكن قبله…
_امير :- قبله ايه انطقى
_وتين وقعت على الأرض :- الك*لب ده اغت*صبنى يوم الجواز عشان هزقته ف مطعم لانه حاول يمسك ايدى ،رحت لبابا عشان يجبلى حقى لقيته بيموووت ونفسه يشوفنى عروسه ومن الحظ الزفت صاحبه عزت قاله هيجوزنى لابنه وطلع ابنه هو بدر هو المغت*صب
_امير مقدرش يتمالك نفسه ساب عزت وراح ناحية بدر:- بقا انت يأوي*سخ يطلع منك كل ده حق اختى هاخده منك وحالا رفع المسدس
_بدر:- اعقل ياامير هصلح غلطتى
_عزت:- تصلح غلطة ايه ،بص لوتين عندك إثبات أنه اغت*صبك ،اثبتى بقا أنه قرب منك عايزة تلبسى بلو*تك ومصيبتك لابنى
_امير:- اخرررررررس
_بدر:- ايواااا يابابا انا فعلا اغتصب*ها ايوا انا المغت*صب وعايز أصلح غلطى
_امير:- تصلح ايه ،الغلط.ده يتصلح بحاجة وحدة بس وهي طلقة ف دماغك ،لسة هيضرب النار
_بصوووت عالى:- نزل ايدك يامجر*م
_عزت بخبث وخوف متصنع:- اتاخرت ليه ياحضرة الضابط شويه وابنى كان هيمو*ت ،اقبض عليه وهو متلبس كدا ، دخل بيتى وكان عايز يقت*ل ابنى
_وتين:- كللله كدددب اخويا كان بيدافع عنى وعن عر*ضى اللى الحق*ير دا انتهكه بكل وحشية
_الظابط:- الكلام ده يقوله هو ف القسم أما دلوقت معانا أمر بالقبض عليك يا امير
_امير بص لعزت وبدر بكره:- هرجعلكم ووقتها محدش هيرحمكم من ايدى
_وتين بصرااااخ :- اخويا معملش حاجة سيبوه بالله ،اقبضو على دول هما اللى يستاهلوا السجن مش اخويا
_امير:- متخافيش عليا انا راجع اهم حاجة خلى بالك من نفسك وخدى العنوان ده تروحى عليه ( بيت سمية وحامد)
___قبضو عليه وراح السجن __
_امير بهزار :- بس انت زودتها اوى يلا فك البتاع ده وجعلى ايدى
_الضابط ( احمد صاحبه) :- معلش اسف كان لازم ده يحصل بس اهم حاجة سجلت كل حاجة حصلت
_امير:- اكيد طبعا أدى التسجيل اهو
_الظابط:- دا اشطا اووووى،وبرضو احنا كنا واقفين برا وسمعنا كل حاجة ، انا دلوقتى هفرج عنك بحجة ان اختك كانت مخطوفة وكنت بترجعها ،
_امير:- طب وكدا مش الخاطف المفروض يتسجن
_الظابط.:- صح احنا هنروحله بكرة وهنقبض عليه وهنقولهم وده طبعا بعد إثبات دليل برائتك
_رجع امير البيت اول ماشافته وتين حضنته وبعياااط :- خرجت ازاى
_ امير:- انا قولتلك هرجع وهرجع حقنا ومن النهاردة مش هخلى بدر وأبوه يتهنوا يوم واحد
_سمية وحامد بفرحة:- الحمد لله انك رجعتلنا بالسلامة يبنى
_امير:- معلش هنتقل عليكم شويه بقعادنا عندكم
_سمية بعياط:- اهو الكلام ده هيزعلنى دا بيتك انت واختك
_امير:- ربنا يخليكم لينا
___وتين :- طب وانت كدا هتعمل ايه
_امير:- قبل مااعمل حاجة لازم يكون معايا فلوس عشان اقدر أواجه بدر وأبوه
_حامد:- يبنى ماهى فلوسك هي فلوسى وانت اشتغلت وتعبت
_امير:- لاااء خلى الفلوس دى معاك انا عارف هجيب الفلوس منين ، غاااب وجه تانى يوم ومعاه شنطة فلوس
_ وتين باستغراااب:- ايه ده يا امير جبت الفلوس دى منين
_امير:- دا تمن أرضنا اللى كانت ف الصعيد
____في بيت بدر___
_كان قاعد عزت بياكل فاكهة وبدر بيشرب سجارة الباب خبط كأنه هيتكسر
_عزت:- انت ياللى اسمك محمدين افتح الزفت ده انت مش سامعه
_عزت اول ماشاف البوليس وقف مكانه ووقع الطبق من أيده:- خير ف ايه
_الظابط:- احنا معانا أمر بالقبض على ابنك
_بدر وقف هو كمان :- وانا عملت ايه
_عزت:- ايوا يعنى تقبضوا عليه ليه
_الظابط:- خطف واغتصاب وتين همام الشرقاوى
_عزت :- لا محصلش ابنى برئ
_دخل امير :- قولتكم راجعلكم وحقنا هيرجع
_الظابط :- يلا معايا
_عزت:- ابنااى هيطلع وغصب عن الكل وابقى ورينى بقا اى حق بتتكلم عنه
_امير بتحدى:- هوريك مستعجل ليه طيب……
___في السجن __
_عزت بعصبية :- انتو ازاااى تتصرفوا بالطريقة دى مع ابنى انتو متعرفوش هو مين وابن مين ،انا بمكالمة وحدة بس اهدلكم السجن ده واقعدكم كلكم ف البيت
_الظابط قام من على الكرسى بتاعه وخبط على المكتب بايده:- اتكلم عدل والا هتبقى زيك زيه ،واللى اعرفه أن ابنك مغت*صب ميهمنيش هو مين ولا أبوه مين
_عزت ببرود:- ابنى مقربش للبنت دى دى كدااابة وعملت كدا عشان تلهف قرشين
_الظابط:- والله؟! طب وده ايه تحب تسمع
_عزت :- ايه ده
_الظابط.:- دا تسجيل صغير كدا وابنك بيعترف بجريمته وانت كمان بتعترف بتزوير جوازه من البنت
_عزت اتصدم:- التسجيل ده متفبرررك
_الظابط شغل التسجيل: – صووت امى ده صح ،بقولك ايه يلا خلينا نشوف شغلنا وابنك انا هخليه عبرة لغيره
_عزت :- تاخد كام وتقفل على القضية دى

 

 

_الظابط :- رشوة كمان دى قضية تالتة أن مابهدلتك انت وابنك
_عزت:- يعنى دا اخر كلام عندك؟!
_الظابط:- ومعنديش غيره والدليل اللى معايا ده هيفضل معايا لحد اما اوصل ابنك لحد حبل المشن*قة بنفسى
___طلع عزت وهو متغاظ فتح تلفونه ورن على حد :- اسمع الدليل اللى مع الظابط ده يجينى باى طريقة حتى لو هتضطر تخلص على الظابط بكرة يكون عندى فاهم
_بس يابيه دا ظابط وهروح ف داهية
_عزت:- افتكر انى ف دقيقة ممكن ارميك ف السجن باللى معايا دا لو لحقت توصل السجن اصلا لان زى مانت عارف انت خنت ناس مبترحمش
_ بخوف وتوتر:- خلاااص خلااص ياعزت بيه
_عزت:- اهو كدا الكلام ناس متجيش غير بالعين الحمرة
____جه الصبح __
___امير بصدمة وحزن و وقع التلفون من أيده :- ازاااى دا يحصل ازاااى
_امر ربنا بقا
_قعد اميرعلى الأرض جت وتين:-مالك يااخويا
_امير بحزن:- صحبى الظابط.اللى كان بيساعدنا عمل حادثة وهو رايح شغله من شويه وماات
_وتين بدموع:- انا لله وانا اليه راجعون معلش ربنا يصبرك
_امير:- انا زعلان عليه وعلينا الدليل برضو اللى كان معاه معرفش حاجة عنه وده كان اخر امل لينا عشان تثبت حقنا
_وتين:- اكيد هتلاقيه بس متزعلش
__جت مكالمة لامير ف نفس اللحظة رد امير
_ضحكة شريرة متواصلة اكيد دلوقت بتدور على الدليل
_امير بغضب:- عزت الك*لب عملتها
_عزت:- حبيت اقولك متتعبش نفسك وتروح المحكمة يوم القضية لان الدليل الوحيد مبقاش باقى منه غير رماااد
_امير:- ورحمة امى ماهسيبكم
_قفل عزت ف وشه السكة
__قعد امير جنب وتين بحسرة:- عزت عنده حق مش هنقدر نثبت أن هو اللى عمل كدا دا وصلت لق*تل الظابط وخد الدليل
_وتين بانهيار:- يعنى ايه خلاص حقى ضااع ؟!
_امير:- اكيد فيه حل

 

 

___بعدها بشويه __
_سمية بصرااخ :- امير امير الحق اختك
_امير جرى عليها لقيها قاعدة ف الأرض وبتستفر*غ:- مالك قولتلك متزعليش وحقنا هيرجع دا كله من الزعل ،خلصت وقوموها وهي مش قادرة تقف على رجلها سندها ودخلها اوضتها وطلب الدكتور
_الدكتورة :: – انتو خايفين كدا ليه
_امير بعصبية:- مخفش ازاى وهى تعبانة كدا
_الدكتورة :- دا اكيد بس عشان لسة اول مرة بس متلقلش المدام هتكون بخير
_امير:- اول مرة ف ايه ،طب واللى حصل ده هيحصل تانى
_الدكتور :- انا عطتها شويه أدوية بس ياريت تخلى بالك منها لانها محتاجة رعاية هي وابنها اللى ف بطنها استناذنكم
_امير:- انتى حااامل!!
_قامت وتين وبعياط:- انا خلاااص اتف*ضحت يامير اتفضح*ت
_خدها امير ف حضنه وحط أيده على شعرها وبحنية:- متعطيش دا هو اللى هيجيلك حقك
_وتين :- ازاى ؟
_امير:- خفى بس انتى ووقتها هقولك ازاى
_تانى يوم __
_وتين:- انا بقيت كويسة ياامير قولى بقا ازاى دا هيرجع حقى
_ امير:- تعالى معايا وانا اقولك
__خدها عشان يعمل تحليل
_امير:- التحليل ده هنقدمه ف المحكمة وبالتحليل دا هنثبت أن الطفل هو ابن بدر وهو اصلا متجوزكيش يبقى ايه ؟!
_وتين بعياط:- يبقى اغتص*بنى
_خرجوا من المستشفى وراجعلهم الامل بأن حقهم يعتبر رجع
__كان فيه حد بيراقبهم:- ايوا ياعزت بيه هما خارجين من المستشفى اهم
_ عزت :- كانوا بيعملوا ايه
_وانا ايشعرفنى انا براقبهم وبس
_عزت:- مالك ازاى يامغفل انت ،ادخل واعرف كانوا بيعملوا ايه
_تمام
__وجه اليوم اللى راح فيه امير ووتين عشان ياخدوا نتيجة التحليل خدوها وطلعوا من المستشفى
_امير:- اقفى هنا ياوتين لحد اما اجيب العربية سابها ومشى كام خطوة وسمع صراخ وتين بيلف وشه لقيها واقعة على الارض ونازل منها د*م والناس جريت عليها بس اللى خبطها جرى بسرعة وموقفش عربيته
_امير بصرااااخ :- وتيييين ،شالها بسرعة ورجع تانى المستشفى
_ خدوها الدكاترة وطلعوا بعدها بشويه
_امير بلهفة:- طمنونى اختى والطفل كويسين ؟!
_الدكتور:- للاسف كان لازم ننقذ حياة وحدة بس وهي الام
_امير بدموع:- ربنا يعوضنا دخل لوتين وهو بيحاول يتمالك نفسه
_وتين:- ابناااى كويس صح
_امير بصلها بحزن ومردش
_وتين بصراخ :- ابناااى حصله ايه؟!
_امير:- كان لازم الدكاترة تنقذ حياة وحدة بس
_وتين بانهيار :- كنتو خدوا روحى انا وسيبوووه هاتولى ابنى وقعدت تكسر ف كل حاجة ،دخلوا عليها الدكاترة وعطوها مهدأ
_ طلع امير برا وقعد امير على الكرسى وحط أيده على راسه وقف فجأة:- امال فين الورق فين التحليل ،جرى على عربيته والشارع ملقااش التحليل
_امييير :- تااانى ياعزت بس قسما بربى ماهرحمك وكله كوم واللى حصل لاختى كوم تانى
__عند عزت__
_ادى التحليل يابيه ،والعيل اهو نزل بس اهم حاجة تخلى عبدالسميع مستخبى احسن يكون حد خد رقم العربية ولا حاجة
_عزت:- لا اطمن العربية اتحرقت خلاااص واللى يتكلم دى كانت مسروقة ،براافو عليكم
___طلعت وتين من المستشفى ورجعت البيت هي وامير وهي مدمرة
_امير:- وتين عارف انتى حاسة بايه دلوقت بس معلش ربنا بيعوض ياحبيبتى واهم حاجة انتى
_وتين:- لااء محدش حاسس باللى فيا ولا حاسس بوجع وقلب الام
_امير:- معلش ياحبيبتى بس النهاردة لازم نروح المحكمة ودلوقت لأننا اتاخرنا
_وتين :- هنروح نعمل ايه ماخلاص كل حاجة راحت وبدر كسب القضية
_امير:- وتفتكرى اخوكى هيسيب حقك

 

 

_وتين :- تقصد ايه
_امير:- يلا بس وهتعرفى
_وصلوا المحكمة ،كان عزت مبسوط ،ووصلو لحظة النطق بالحكم
_حكمت المحكمة حضوريا على المتهم بدر عزت ب……
_امير بصوت عالى :- استنوووووو
_بص الكل ورا و………..

يتبع…
_حكمت المحكمة حضوريا على المتهم بدر عزت ب……

_امير بصوت عالى :- استنوووووو

_بص الكل ورا ,،امير بصوت عالى :- انا هتكلم دقيقتين ممكن الكل يسمعنى

_القاضى:- اتفضل

_امير:- طبعا البنت لو اغتُ*صبت بتبقى هي الغلطانة والكل بي*لعن فيها ويسيبوا المجرم ويمسكوا ف الضحية ،النهاردة بقا اختى اللى اتخط*فت واغتُ*صبت وف الاخر يقولوا انها كدابة وأنها بتعمل كدا عشان الفلوووس ،فلووس ايه اللى تشترى عزة وكرامة وشرف الإنسان ،الانسان اللى ف الزنزانة ده مرحمهاش وده كله ليييه عشان رفضت أنه يمسك أيدها ورفضت تملكه ليها ،راح لحد القضاة :- أدى الاوراق اللى بتثبت كلامى أول ورقة بتثبت اغتص*اب اختى ،تاانى ورقة بقا بتثبت انها كانت حامل واجهضت

_عزت بعصبية:- لاااء ابنى معملش كدا رحوا شوفوا مين اللى عمل كدا

_القاضى :- اسكت والا هدخلك الزنزانة

_امير:- الورقة التالتة بقا اللى بتثبت اللى كان ف بطنها ابن مين اتفضل ياحضرة القاضى

#فلاش باك#

_امير:- ثوانى ياوتين هرجعلك هقول للدكتورة حاجة

_وتين:- مش احنا خلصنا التحليل هتروح ليه تانى

_امير:- معلش ،رجع امير للدكتورة:- لو سمحتى ممكن نتيجة التحليل تبقى نسختين

_الدكتورة:- لاااء طبعا دا ازاى

_امير:- ارجوكى يادكتورة المسألة صعبة جدا وانا مش ضامن جد الولد ممكن يعمل ايه انا وقت النتيجة هاخد نسخة ونسخة تفضل لو انا احتجتها هاجى اخدها بس هاجى بنفسى لو حد غيرى لااء لو حصل ايه حتى لو قالك أنه من طرفى ومحدش يعرف حتى اختى

_الدكتورة:- يااستاذ مينفعش

_امير:- اعتبريها اختك وهتساعديها

_الدكتورة:- تمام ربنا يستر

#باك#

_القاضى بص لبدر:- التقرير بيقول أن الولد ابنك هتنكر لحد امتا

_بدر بحسرة:- ايوا كان ابنى

_عزت:- لااء محدش يصدقة دا بيكدب ،صعبت عليه البنت

_القاضى:- اخر مرة هقولك اسكت

_كمل بدر:- دا كله بسبب اللى واقف ده هو اللى علمنى انى لو شاورت على الحاجة لازم تكونى ملكى ،علمنى اخد كل حاجة بالقوة هو ده السبب

_عزت:- بعد دا كله انا السبب

_القاضى :- سكووووت، نظرا لما قام به المتهم بدر عزت من خطف واغ*تصاب حكمت المحكمة حضوريا على المتهم بدر عزت بالسجن المؤبد

_عزت بصراااخ وقهرة:- لاااااااااء سيبولى ابنى

_امير حضن وتين بدموووع:- حقك رجع ياوتين حقك رجع

_وتين بفرحة وعياط:- الحمد لله

_صرخ بدر:- متسبنيييش ياوتين انا محتاجك مستعد اتجوزك واسعدك انا بحبك والله بحبك

_مردتش عليه وتين وخدها امير عشان يروحوا وهو طلع بص لعزت اللى منهار :- الدور الجاى هيكون عليك متفتكترش انى معرفش أن مين ورا ق*تل ابويا انا رحت البلد وعرفت أنه كان طار واحد مش اتنين ومحدش ليه مصلحة غيرك ،ف لحظة كنت ممكن ارميك ف السجن بس انا هاخد حقنا وامو”تك بالبطئ وبعدها اسجنك برضو يلا ياوتين

_بصله عزت وبكره وحقد:- مش هرحمك انت واختك

_امير ببرود:- يلا ياوتين

____تانى يوم الصبح ___

_امير:- بص يا ادهم عشان نرجع كل حاجة لازم نعرف مين أقرب حد لعزت ونعرض عليه فلوس بالرضا ولو موافقش يساعدنا يبقى هنجبره بالقوة

_ادهم:- سيبلى انا الحكاية دى

_امير:- وخلى حد من اصحابك بتوع الهكر يهكرلى تلفونات عزت واقرب ناس ليه ولو عرف يخت*رق ايميلات وكمبيوترات الشركة ياريت

_ادهم :- سهلة برضو اى خدمة

_امير:- تسلم ياابو الصحاب بس ف أسرع وقت ياريت

_ادهم :- بعد بكرة كل حاجة هتوصلك
___عدى يومين وامير عرف كل حاجة وعرف أن مدير اعمال عزت ودراعه اليمين واحد اسمه عاصم ووصل لورق يودى عزت ف داهية بس حس أن عاصم بيلعب عليه هو كمان فقرر يخ*طفه لحد.اما يخلص من عزت…

__ايوا ياباشا البت ماشية على الطريق اهى ولوحدها خرجت من الماركت ومعاها اكياس

_عزت بشر:- نفذ ومش هوصيك عايزها تشوف النجوم ف عز الضهر

_اطمن دانا هخليها تتمنى المو*ت ف كل لحظة

_كانت وتين ماشية مبسوطة وبتغنى لقيت حاجة نزلت على دماغها ملحقتش تصرخ ،خدوها بسرعة ف العربية ووصلوا لمخزن قديم

_وتين فاقت لقيت نفسها مربوطة لتالت مرة بصراااخ :- انتو مين وعايزين منى ايه

_بقا انتى بقا اللى سجنتى بدر بيه

_وتين:- واسجن اى حد يفكر بس يعمل اللى عمله

_بضحكة شريرة :- بقا كدا طيب ياقمر هنشوف ،يلا يايحيى عايزك ترفع راسنا الليلة ليلتك

_وتين بخوف:- تقصد ايه

_يحيى:- هنتسلى شويه يلا كلكم برا وقفل الباب وراهم وده كله ووتين مربوطة

_قرب منها وفكها وقته جريت على الباب عشان تخرج معرفتش ،بدا يق*لع لبسه وهي واقفة وبتخبط ف الباب عشان يفتح وهو يقرب منها وحدة وحدة :- يلا بقا عشان منتطولش دانا لسة اول واحد والباقى مستنى برا

_وتين بصراخ وعيااط:- أبعد عنى ياااااقذ*ر منكم لله منكم لله ،اميييييييير انت فيييين

_مسكها وهو بيق*طع هدومها وحاول يبوس*ها وهي بتقاوم وبتخبطه و………..

يتبع…
_مسكها وهو بيق*طع هدومها وحاول يبوس*ها وهبي بتقاوم وبتخبطه وبتحاول تبعده ،خبطته خبطة وجعته خلته يسيبها جريت على الاوضة عشان تلاقى اى حاجة تنقذ نفسها منه وده كله ف لحظات اتشنكلت فوقعت على الأرض وطى عليها يحيى وبدأ يشدها من رجليها ليه وهي تصرخ ،وقبل مايقربلها كان صوت كسرة الباب وقفته وبصوت كله مليان غضب:- أبعد عنها ياااااوس*خ

_وتين بعياااط:-اتاخرت ليه ياامير كان ثوانى و….متمالكتش نفسها من العياط

_قرب عليه امير وبدأ يضربه بعصبية :- انا هقت*لك عااارف يعنى ايه هقت*لك فاااكر نفسك ياللى كنت هتعمله بتبين رجولتك انا بقا هوريك الرجوولة ياارووح امك وهو بيضرب فيه بكل وحشية، سأبه امير وهو سايح ف دمه وراح عند وتين اللى كانت قاعدة ف ركن وبترتعش من الخوف قلع الجاكت بتاعه وحطه على جسمها اول ماوتين حست انها في امان اغمى عليها شالها امير وطلع من الاوضة:- اقفلوا الباب على الزباااااا*لة ده

_خرجوا كلهم من المخزن ،اميرللرجالة بتاعته :- أحرقوا الزفت*ت ده باللحيواان اللى جوا وهاتولى التلاتة دول ف المكان اللى فيه عاصم ومحدش يقرب عليهم انا هاخد حق اختى منهم بنفسى

_جابو بنزين ورشوا من جوا وبرا المخزن وولعوا فيه ويحيى اللى حاول يعتد*ى على وتين مات محرو*ق ،النار كانت ماسكة كل حتة ف المخزن خد امير أخته ف عربيته وراح بيت تانى ،حطها على السرير وجاب علبة الإسعافات ودواى جروحها اللى كانت ف ادرعتها فاقت وتين وبضعف :: انا فيين

_امير:- انتى معايا ياوتين جبتك هنا عشان تكونى ف امان لحد اما ننهى كل حاجة مع عزت

_وتين بعياط و استخبت ف حضنه :- شوفت الكلااااااا*ب كانت هتعمل في*ا ايه

_امير:- طول منا جنبك محدش هيقربلك متخافيش وبشر:- كل واحد فكر بس أنه يسلمك نهايته هتكون على أيدى

_وتين:- بس انت عرفت مكانى ازاى

_امير:- كنت براقبك عشان كنت خايف عليكى خوفت اقولك اخلى ناس معاكى تحرسك تزعلى وتقولى هو انا عيلة صغيرة فأمرت ناس تراقبك عشان لو حصلك اي حاجة، بس سيبك من دا كله يلا ارتاحى شويه ماشى

_وتين:- ماشى

__اول مانامت سابها امير بعد مااتاكد.انها في امان مشى المكان اللى حاطط فيه عاصم ورجالة عزت..

_امير بغضب :- الموووت رحمة لامثالكم أنا هموتكم بالبطئ ،وصلولى الكهربة

_لااء ياامير.بيه دا كان أمر عزت بيه احنا ملناش ذنب

_امير بتريقة:- مالكم قلبتوا نسوان كدا ليه ،مش كنتوا عاملين نفسكم رجالة على اختى انا بقا هوريكم الرجالة..كهربهم وجاب مية وبقا يحط رأسهم فيها وعذبهم..

_امير:- كل يوم ده هيحصل لحد اما تموتوا خالص كل ماتم*وتوا اسرع كان احسن ليكم ،اتجه ناحية عاصم وفتح الفديو وهو بيحرق المخزن وببرود:- زى ماحرقت المخزن اللى ياما قتل*توا فيه ناس ممكن احرق*كم كلكم دلوقت

_عاصم:- المطلوب منى ايه يعنى

_امير:- زى عزت خلى ابويا يمضى على تنازل ليه تمضى عزت على تنازل ليا

_عاصم:- مستحيييل

_امير ببروود:- والله براحتكم الحق بقا عشان اقول لعزت سرقتك من وراه ونهبك لامواله ياابو هند

_اتصدم عاصم:- هندددد ؟!!! هند مين

_امير:- هند وشمس ،مش شمس برضو بنتك وضحكتوا على عزت وفهمتوه انها بنته وكتبها باسمه دا غير انك انت اللى سطلت واحد على بنتك عشان تحمل منه وتخلى هناء تضحك على بدر وعزت ويكتبوا الواد على اسم بدر عشان ياخد.من الفلوووس ،بنتك ياوووو*سخ. بعت شر*ف بنتك عشان الفلوووس

_عاصم :- انت عرفت دا كله ازاااى ؟!

_امير :- ملكشى دعوة المهم تخليه يمضى وحرق المخزن تقوله أنه اتحرق بالناس اللى فيه بسبب ماس كهربى لو عرف أن انا اللى عملت كدا هق*تلك أما اسج*نك ، دا كله عشان وتين اختى

_فكر عاصم وملقاش حل غير أنه يخلى عزت يمضى ،بعدها بيوم كان عزت وعاصم ف الشركة ،عاصم اتفق مع هناء أن في شغل ضروري لازم عزت يمضى عليه فقالها انها تتصل علي عزت وتفهمه أن هند تعبانة عشان يروحلها ماهو طبعا الفلوس كانت بتتقسم بالنص بين هناء وعاصم

_عزت:- انا لازم امشى دلوقت هند تعبانة وابن ابنى ف خطر دا هو اللى فاضلى منه ( ياحونين😒)

_عاصم:- الورق دا لازم يتمضى قبل ماتمشى عشان شغلنا مايقفش

_عزت بعصبية:- مش وقته ياعاصم

_عاصم فتحله القلم:- معلش

_مضى عزت وهو مستعجل ومبصش على الورق ومشى جرى دخل امير خد الورق وقعد على المكتب :- برااااااا

_عاصم :- انت بتقول ايه

_امير:- زى ما سمعت بقولك برااا ومشوفش وشك تانى

_عاصم:- لااا منا مش هطلع من المولد بلا حمص انا عااايز فلوووس

_امير:- كلمة كمان وهطلبلك الأمن

_طلع عاصم مسدس :- لو مخدتش حاجة دلوقت هقتل*لك كان تهديد لانه عارف ان أمير ماسك عليه حاجات وممكن تكون مع حد تانى

_امير:- والله انت اللى جبته لنفسك دخل البوليس وقبضوا عليه

_عاصم وهو ماشى:- متفتكرش أن خلاص كل حاجة انتهت بكرة تترموا ف الشارع
_رجع عزت لقى أمير حاطط رجل على رجل وقعد على الكرسى بتاعه

_عزت:- قوووم ياكل*ب قاعد مكان اسيادك

_امير:- الك*لب هو اللى زيك وبعدين أما تيجى تتكلم ف ملكى تتكلم بأدب

_عزت بعصبية:- ملك مين يابو ملك

_دخل البوليس تانى

_امير:- اهو عزت جالكم برجله مفيش داعى انكم ترحوا البيت بنفسكم

_امير ببرود:- يلا روح معاهم متتكسفش انا قولتلهم على كل حاجة

_عزت:- دا كداااب دا اتهجم على شركتى وقاعد على مكتبى ومش راضى يقوم

_الظابط :- مكتب ايه احنا شوفنا كل الاوراق اللى بتثبت أن الأملاك دى كلها ملكه يلا معايا

_عزت:- عملتها ياامير بس وغلاوة ابنى بدر لاندمك

_امير:- ابقى عرفه بقا ياحضرة الظابط شمس تبقى بنت مين هي واللى ف بطن هند

_عزت:- اخر…

_الظابط بتريقة:- يلا يلا وهتعرف كل حاجة ف القسم

____رجع امير عند وتين وهو مبسوط وحكالها على كل حاجة وعدت الايام وهما مبسوطين وف يوم___

_امير:- وتين وتيين

_طلعت وتين من المطبخ تجرى وهي ماسكة غطى الحلة:- ايه مبسوط كدا ليه لقيت عروسة

_امير:- لاء لقيت عريس , في عريس متقدملك انما ايه

_وتين من الصدمة وقعت غطى الحلة من أيدها :- انت اتجننت ياامير منت عارف انى خلاص مبقتش ينفع اتجوز

_امير:- مين قال كدا ،العريس عرف كل حاجة ومقدر

_وتين:- لااء بأمير مقدرش

_امير:- طب بصى مش هضغط عليكى بس هطلب منك طلب واحد شوفيه وبعدها تبقى تحكمى

_وتين:- حاضر بأمير

_جه العريس وفعلا كان باين عليه كويس ومتربى وابن ناس اسمه على،وابوه متوفى وقعد يكلم وتين لحد مااقتنعت بيه ،جه يوم الفرح واتبسطوا وراح فيلته ،دخلت وتين وهي بتبص حواليها

_حماتها بفرحة:- ادخلى ياعروسة دا بيتك مستغربة ليه

_دخات وتين ،قفلوا الباب ,وبتبص ف الأرض اتفاجئت أما لقيت هدوم مرمية على الأرض

_على :- وطى جيبى الهدوم والبسيها

_وتين بلمت:- انا البس دى وليه

_زقتها حماتها على الأرض :- هو انتى لسة هتسالى ياروح امك

_وتين:- احنا لسة فيها انا هرجع لاخويا

_قرب منها على وض*ربها بالقلم :- اخوكى ف الوقت اللى هيعرف فيه اللى بنعمله رصاصة وحدة وهنخ*لص عليه عايزة تحميه يبقى تخرسى خااالص

_وتين بعياااط:- محدش يقدر يقربله انتوووو مين وانا عملتلكم ايه

_حماتها:- هو على مقالكيش ياعنيا أن عاصم يبقى اخويا.

_على مسكها بعصبية وقومها من على الأرض:- ايوا يبقى خالى وحقه انا هرجعه

_وتين:- سيب شعرى ياحيووووووان وخالك مالوش حق عندنا دى كلها فلوسنا هو الناس مبقاش عندها ضمير ليه

_على:- اسيب شعرك بس تصدقى شعرك طويل وناعم

_ وتين بوجع:- اااه قولتلك سيبه

_على:- دى شكلها بتحب شعرها اوى ياامى

_حماتها:- الظاهر كدا يبنى

_على بصلها بضحكة خبيثة:- يبقى نقوم مع شعرها بالواجب هو واى حاجة بتحبها

_حماتها:- من عيونى هو انا افديها الساعة ،غابت شويه ورجعت ..

_وتين بصرااخ وعياط:- ايه اللى معااكى ده انتى ناوية تعملى في ايه…..

_حماتها :- ناوية……

يتبع…
_حماتها:- ناوية اقصلك شعرك ياحلوة فتحت المقص وبدأت تقربه بشويش
_وتين:- لااااء
_الباب خبط بعددوا عن وتين وراح على يفتح الباب
_حماتها:- انتى عارفة ماتنطقى بحرف واحد…
_على بخضة:- انتو جايين ليه قصدى حصل ايه
_الظابط:- يعنى مش عارف احنا معانا أمر بالقبض عليك انت وامك
_على :- ليييه
_دخل امير:- يعنى مش عارف ياابن اخت عاصم ياريتنى كنت عرفت قبل الجواز قبل مااكلمك اختى
_على:- انت بتقول ايه

 

 

_امير:- كلمة وحدة طلق اختى والا مصيرك هيبقى زى مصير بدر واظن انت فاهمنى
_على:- انتى طالق
_امير:- بالتلاتة
_على:- منك لله ياخالى كان مالى ومال ده كله
_امير:- اخلص
_على:- انتى طالق بالتلاتة
_خد امير وتين :- انا خلااص مش هبعد.عنك ابدا ومش هسيبك لوحدك تانى انا هعيش ليكى انتى وبس ،بالصدفة النهاردة وانا بقرأ شاتات عاصم عرفت كل حاجة
_وتين بعياط:- يعنى مش هتبعد عنى تانى خالص
_امير بضحك :- خالص مالص
_عدت الايام وامير قابل بنت ف الشغل وحبها لكنه كان رافض فكرة الجواز عشان وتين ،اول ماوتين عرفت أصرت أنه يتجوز
_وتين:- مراات اخويا القمر بتطبخ ايه ( اسمها نور)
_مرات اخوكى بتعمل محشى
_وتين:- يبنى هتتخنوا حرااام عليكم
_دايما ظلمانى كدا ياوتين ،احنا عندنا عزومة النهاردة أهلى جايين
_وتين :- طالما فيها عزومة خلاص هساعدك
___على سفرة الاكل
_نور نور هي البت دى مش ناوية تتجوز
_نور:- متتهد بقا يامحمد وتين رافضة فكرة الجواز ماهو اللى حصلها مش قليل برضو
_محمد:- انا جاى النهاردة عشانها وهي مش معبرانى
_نور:- وانا اقول وافق على العزومة بسرعة ليه ،اه يالئيم
_محمد:- طب متحاولى معاها عشان خاطرى

 

 

_نور:- حاضر هحاول
__في الناحية التانية
_وتين :- هو الواد.ده بيبصلى كدا ليه ياامير
_امير :- معجب ههههههههههه
_وتين :- بطل رخامة يااخى بقا
_امير:- والله بتكلم جد
_وتين :- طب اقفل على السيرة دى
_____عدى شهرين وهو كل يوم يبعت لوتين ورد وهي متعرفش أنه من مين ،بقى ياجى عند أخته كتير عشان وتين ،وتين لاحظت بس مدتش للموضوع اى أهمية من خوفها الماضى يتكرر تانى ،بس بتصميم محمد ونور اللى كانت بتحب وتين اووى ومكنتش عايزة حد غيرها يبقى مرات اخوها وافقت وتين على محمد واتجوزا وقعدوا كلهم ف بيت واحد….
_ماما ماما عايزة عرووسة
_وتين بصرااخ:- يختاااى انا تعبت روحى لبابا
_محمد:- متزعلهاش ياوتين
_وتين :- منا تعبت من دوشة العيال كل شويه تتخانق هي وابنك ويقطعلها العروسة وتيجى تطلب وحدة اجبلها وييتكرر الموضوع ،اما جننونى
_نور:- ماهى اللى بتستفزه طالعة لخالها
_وتين :- ماله خالها يختى
_نور:- احنا قولنا حاجة الله
_امير رجع من الشغل:- وعشان موال كل يوم جبتلك ياحلا عروسة وانت ياعدى جبتلك باتمان
_محمد:- طب انا جعان هتاكلوا ولا اروح اتجوز وحدة تجهزلى اكل
_وتين :- جرب بس كدا

 

 

_محمد:- طب وعلى ايه الطيب احسن يلا بقا
_امير :- قولنا كدا من الاول يلا بقا
___هند هربت هي وشمس وسافرت مقدروش يستحملو كلام الناس أما الكل عرف الحقيقة وربت ابنها من غير اب
__في السجن __
_بدر:- عمرى ماكنت أتخيل أن صحبى اللى كنت دائما بقول عليه الامبراطور الاهبل اللى دائما بيسيب حقه يطلع قاسي كدا واول مايفكر ياذى ياذى عشرة عمره وبكسرة بس انا استاهل وادينى خدت جزائى……
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-