رواية نسخة جريئة سراج وشمس كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية نسخة جريئة سراج وشمس كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية نسخة جريئة سراج وشمس كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهرة الربيع رواية نسخة جريئة سراج وشمس كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نسخة جريئة سراج وشمس كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نسخة جريئة سراج وشمس كاملة جميع الفصول

رواية نسخة جريئة سراج وشمس كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية نسخة جريئة سراج وشمس كاملة جميع الفصول

بقلم زهرة الربيع 

دي تؤمها ...تؤمها يا بابا انا ناقص وجع قلب ازاي هستحمل اعيش معاها.. انا صحيح عمري ماشوفتها بس شهيره الله يرحمها كانت تقولي انهم منسوخين من بعض  ونزلت دموع وقال..انا لسه مش قادر انساها ووافقت انتجوز علشان ملاك بنتي لكن تؤمها..مش هقدر مش هقدر



ابوه اتنهد وقال..انا عارف ان المرحومه غاليه عليك ..وعارف انك حابب تريح ملاك مش اكتر بس يا ابني دي احسن واحده تاخد بالها من بنتك..دي اختها..وهتعامل البنت كأنها بنتها



ضحك بحزن وقال..انت بتقول ايه يا بابا..دي عايشه  في بلاد بره مع مامتها طول عمرها يعني متشبهش شهيره في السلوك ولا الاخلاق..ومعتقدش تنفع تاخد بالها من البنت اصلا



ابوه اتنهد وقال ...مهما كانت يا سراج يا ابني دي برضو بنت اختها وهتبقى احن من اي حد عليها



سراج قال بحزن هيه جايه امتي

ابوه قال ...كمان شويه يعني عشر دقايق وروح جبها من المطار

سراج اتنهد وقال ماشي يا بابا انا هروح لانها في الاول وفي الاخر اخت مراتي الله يرحمها وهتبقى مناسبه لملاك زي ما انت قولت..بس انت لازم تفهمها انها هتبقى مربيه مش اكتر

بقلم...زهرة الربيع

سراج قال كده ومشي راح يجيبها من المطار 

ركب العربيه واخد نفسو بحزن وجات في بالو زكرى لمراتو كانت قاعده في حضنو وقالت بابتسامه..بعد انفصال بابا وماما انا فضلت هنا مع بابا وشمس راحت مع ماما المانيا...وماما عمرها ماقبلت تجبها هنا لو شوفتها هتتلغبط فينا شبهي بالملي



سراج قال..بس انا حبيبي ملوش زي ولا شبه..بس بجد غريب انكم مش بتتقابلو..ده حتى فرحك محضرتهوش

ابتسمت وقالت ..فرحي كان غصب عنها الكل جيه وحتى ماما بس هيه كان معاها امتحانات ومعرفتش تنزل..هو مش انت اتجننت وقتها وهبت في دماغك نتجوز وقت الامتحانات ده انا روحت الامتحان يوم صباحيتي حرام عليك



ضحك وشدها لحضنه وقال..اعمل ايه مكنتش قادر على بعدك اكتر وكل ما اخلص من حاجه تجبيلي حجه تانيه وانا محتاجلك اوي جمبي

شهيره قالت بحب ... ربنا ما يحرمني منك ابدا



نزلت دمعه من عينه لما افتكرها وقال...بس شاء يحرمني انا منك يا شهيره..اللهم لا اعتراض ومسح دموعه وطلع على المطار



كان قاعد مستني الطياره بملل وجات بنت في العشرينات وقربت منو وقالت...سراج مش كده



سراج اتجمد مكانو لما شافها وبصلها بزهول ومقدرش ينطق وووو
وقف وهو بيبصلها بزهول ووقعت دمعه على خده غصب عنو وهو شايفها قدامو كأنها هيه مش أختها نفس الملامح نفس العيون كل حاجه كانها اتنسخت منها مد ايده بتردد وسلم عليها وهو مش قادر يرد



شمس خدت بالها من حالتو واتنهدت وقالت...احم نمشي



سراج خد بالو انو ركذ فيها ذياده واتحرج شويه وقال...اه..اه طبعا اتفضلي



طلعو بعربيتو و على الطريق كان كل شويه يبصلها وهو بيحاول ميخلهاش تاخد بالها بس كان واضح جدا لهفتو عليها 



شمس بصتلو وقالت بحزن...شهيره الله يرحمها حكتلي كتير عنك..انا مقدرتش احضر معاها اي مناسبه بسبب الدراسه والشغل



سراج اتنهد وقال بضيق ...الله يرحمها..كانت كل مره بتبقى نفسها تشوفك..انا عارف ان والدتك كانت تمنعك انك تيجي هنا بس على الاقل المفروض كنتي تبقى معاها في مرضها



شمس قالت بدموع..مقالتليش...مقالتش خالص..انا اتفاجأت بانها تعبت بعد وفاتها ...اصلا حتى ماما متعرفش اكيد لوكنا نعرف كنا هنقف معاها ..وكملت بدموع وقالت..اهلنا كانو بيبعدونا جدا عن بعض ماما بترفض اجي هنا و بابا كمان مانع والدتي انها تشوف شهيره ..زي ما يكونو اشترونا مش انجبونا..وكأننا ملناش اي رأي ...بالعافيه بابا وافق ان ماما تحضر فرح شهير ه بعد اصرار منها..بس حكاية مرضها دي لا هو ولا هيه قالولنا



سراج اتنهد وقال..على كلن ..انا انا كنت عارف انك..احم انك تشبهيها بس مش لدرحه دي ..مش عارف رد فعل ملاك هيبقى ايه



شمس قالت بابتسامه..متقلقش ...انا هتعامل معاها..انا احم..انا وافقت على الجوازه دي علشانها



سراج بصلها وقال بسرعه...هو اصلا مفيش سبب تاني...بباكي وبابا اقترحو الفكره وانا وافقت علشان ملاك..وكنت هتكلم معاكي في الموضوع ده..انا لسه احم لسه منستش اختك..وبحبها..جدا...ومعتقدش اصلا اني ممكن انساها ..فمش عايز اظلمك ولو الموضوع مش هيناسبك او



قاطعتو شمس وقالت ..الموضوع لو مش هيناسبني انا مكنتش جيت ولا وافقت..انا محدش اجبرني على كده انا موافقه وبالنسبالي هعتبر نفسي ام لملاك وبس و



قاطعها وقال بحده.. خالتها..خالتها مش اكتر..ملاك بنت شهيره وبس هتفصل كده ..وتتعاملي معاها على الاساس ده



شمس اضايقت من طريقتو بس كانت مقدره وضعو وقالت..تمام..خالتها



سراج اتنهد وقال..تمام دلوقتي هنعدي على مكتب مأذون و...ونكتب الكتاب...علشان تروحي معايا



شمس قالت...تمام الي يريحك

سراج قال ...صحيح انتي ازاي بتتكلمي عربي

شمس قالت..ده لاني درست لغات كتير بحكم شغلي انا مترجمه وشغلي اني اعرف لغات كتير

بقلم...زهرة الربيع

سراج اتنهد وقال ..تمام...وفضل سايق لحد مكتب المأذون وكتبو الكتاب ورجعو على البيت وفضلو طول الطريق ساكتين وسراج كان قلبو موجوع بشده ومش عارف ازاي هيقضي اغلب وقتو معاها وهيه نسخه من مراتو وحببتو الي مش قادر ينساها
بعد شويه وصلو وشمس سلمت على والد سراج وكانو بيتكلمو فنزلت بنت صغيره ٤ سنين واتسعت عنيها بفرحه شديده وجريت على شمس حضنتها بقوه وقالت ببكا..ماما وحشتيني وحشتيني اوي...قالولي انك مش هتيجي تاني انا كنت عارفه انك مش هتسبيني لوحدي



سراج نزلت دموعه وبعد بسرعه عنهم وقف عند اطلاله الفيلا وقبض بايده على قلبو وهو بيحاول يخبي دموعه عنهم



شمس كانت كانت بتبكي وضمت ملاك لقلبها بارتياح ومقدرتش تقولها انها خالتها مش والدتها قالت بدموع ..انا هنا يا حبيبة ماما..مقدرش اسيبك ابدا 



سراج التفت لها بزهول لانو اتفق معها تتعامل مع ملاك على انها خالتها 



شمس اتوترت من نظراتو بس مقدرتش تزعل الطفله البريئه الي فيها كل حاجه من اختها..فضلت تتكلم معاها وتضحكها وملاك كانت بتضحك بفرحه لاول مره من وقت وفاة والدتها



سراج طلع على اوضتو بغضب شديد وشمس اخدت ملاك على اوضتها وفضلت معاها تحكيلها حكايات لحد ما راحت في النوم

غطتها وحطت لها العبه بتاعتها جمبها وراحت ورا سراج لانو كان واضح انو اتعصب جدا من الي حصل



شمس دخلت لقتو واقف عند الشباك وبيبص من اطلالة القصر بجمود وقال...جايه ليه..عايزه تاخدي مكانها في سريري كمان



شمس اتصدمت بشده من الي قالو وقالت بغضب..ايه الوقاحه دي.. انت ازاي بتكلمني كده 



سراج بصلها بغضب شديد وقرب عليها وقال بغضب...قلت حاجه غير الحقيقه احنا مش اتفقنا انك هتتعاملي معاها على انك خالتها وهتفهميها انك تشبهي امها بس مش اكثر..ليه قولتيلها انك امها..اذا فاكره انك باللي بتعمليه ده ممكن تاخدي مكان شهيره تبقي غلطانه لان انتوا اللي بينكم هو الشكل بس وده شيء ميهمنيش ابدا 

شمس اتصدمت من كلامو ونزلت دموعها وقالت انت قصدك ان انا بحاول اخد مكان اختي ضحكت بسخريه وقالت ..يا سلام ..بقى انابحاول اصتادك يعني انت انت سامع نفسك بتقول ايه..واخدت نفس وقالت على العموم..انا مقدره وضعك وصدمتك بالتشابه الي بنا ووجعك على مراتك لولا كده كان بقالي تصرف تاني



قالت كده ولسه هتمشي شدها من دراعها بغضب وقال...انا لما اكون بكلمك تقفي تسمعيني..انا قولتلك ايه على الطريق



اتنهدت بضيق وقالت..ايدك لو سمحت ..اياك تلمسني



سراج ضحك بسخريه وبصلها وقال..لا بجد 

وبقى يتقدم عليها بغضب وقال...يعني انتي مش عيزاني المسك ولا اقربلك..ولا عملتي كده بقصد..ونيتك بريئه جدا وجايه تربي بنت اختك ده ايه الكرم ده كلو ...وبصلها بغضب وقال...اقدر افهم اذا كده..حضرتك هنا بتعملي ايه..في اوضتي



شمس بصتلو بضيق شديد وقالت...يمكن هنام مثلا



سراج بصلها بغضب وقال..ومنمتيش معاها ليه..جايه هنا بتهببي ايه



شمس خدت نفسها بغضب وقالت..استاذ سراج...احنا اتجوزنا..تمام سواء لتقبلت الفكره او لا فده الامر الواقع..واهلي وافقو بصعوبه على اساس انو هيبقى جواز طبيعي..فلازم معلش حضرتك تستحمل وتتأقلم عل جودي معاك..ومتقلقش انا معنديش اي نيه اني اطور علاقتي معاك او افكر في حاجه من الي في دماغك ..وبصتلو من فوق لتحت باستهزاء وقالت...مفيش فيك حاجه مبهره للدرجه علشان اتعب نفسي في المحاوله



قالت كده وسابتو واتوجهت للحمام

سراج قال بغضب ....ولو حاولتي مية سنه...مش هتعرفي تبقى زيها



بصتلو بيأس وقالت...انت مريض ...بجد ...ربنا رحمها 

بقلم...زهرة الربيع

قالت كده وسابتو واقف بغيظ شديد وضرب رجلو في الكنبه بغضب واتألم جدا وقعد بالم
سراج اتنهد وحاول يهدى وغير هدومو للبس بيتي عباره عن بنطلون قطني وتيشرت ضيق وكان شكلو وسيم جدا اترمى على الكنبه وبقى يفكر في ملامح شهيره قد ايه اتألم انهارده لما شاف اختها صورة طبق الاصل ليها بس بان الغضب على ملامحو لما افتكر شمس بنسبالو مستفزه جدا ومش شبه شهيره غير في الشكل وهو وسط افكارو طلعت من الحمام وبقت تنشف شعرها



سراج التفت لها لفته سريعه واتصدم لما لقاها لابسه برنس قصير جدا وبتنشف شعرها وكانت مغريه جدا بدون مكياج وبششرتها صافيه والملامح اللي بيعشقها والعيون الي داب في هواهم بلع ريقه وغمض عنيه بعنف وقال في نفسو يا صبر ايوب يا رب.. واتنهد وقال..ممكن افهم ايه المنظر ده ازاي طالعه كده وعارفه اني موجود



شمس ضحكت بقوه وقالت...وفيها ايه ده برنس استحمام هو انا طالعه عريانه ضحكتني قوي الصراحه هو انا خارجه قدام طفل يا ابني فيه ايه ما اتخليك في حالك وتسبني على راحتي.



سراج وقف وقال بغضب..ده الي هو ازاي يعني.. اسيبك عل راحتك رايحه جايه قدامي بالمنظر ده هو انتي بتستعبطي ولا عبيطه



نفخت بغضب منو وقالت... اووووف خلصنا خلاص هلبس اهوه متخنقنيش وبتفك الحزام بتاع البرنس جري عليها وحط ايده على ايدها بيمنعها وهيه اتخبطت في الدولاب وراها وقالت ...ايه.. فيه ايه



سراج قال بزهول.. فيه ايه..انتي..انتي كنتي هنعملي ايه



بصتلو باستغراب وقالت...هعمل ايه يعني مش عاجبك البرنس وهغيرو



رغم زهوله وغضبه لكن كان عايز يضحك على الجمله قال..مش عاجبني البرنس فهتقلعيه خالص..وقدامي



شمس كانت بتبصلو باستغراب وقالت..ااااه...فهمتك...طب ياسيدس متبصش ..يعني انا هطلع البس في اوضه تانيه مثلا



سراج قال بغضب..انتي عبيطه يا بت انتي ..تقلعي ملط قدامي ومبصش..ليه بيجري في عروقي كركاديه



ضحكت بقوه وقالت..ااااه تمام..وزاحت شعرها لورا بطريقه مغريه وقالت..الموضوع صعب بصراحه انا اتعب اي حد

وضحكت ولسه هتمشي شدها بقوه وقال...استني...ومن هنا ورايح تاخدي هدومك وتلبسي في الحمام بلاش قلة ادب لاخر مره هقواك ولاعشره زيك ينسوني مراتي اصلا بكل حركاتك دي متهزيش شعره فيا ...يلا روحي



بس اتفاجأه بشده لما قربت منو جامد وحاوطت رقبتو باديها وقالت....انا بحب اغير بره...بحب اخد راحتي..ولو الموضوع تعبك جامد يعني ومش هتقدر تقاوم...عادي احنا كتبنا الكتاب



سراج اتصدم بشده ووووو
لو الموضوع تعبك جامد يعني ومش هتقدر تقاوم...عادي احنا كتبنا الكتاب



سراج اتصدم بشده وكان قربها مهلك مد اديه وحطها على وسطهاوقربها ليه جامد وهو شبه مغيب وتايه في الملامح الي اشتاق لها حد الجنون وقرب من شفايفها  واول ما لمس شفايفها بشفايفه دفعتو بكل قوتها وجريت من بين اديه وهيه بتضحك جامد من قلبها



سراح استغرب ومكانش فاهم بتعمل ايه وهيه قالت بضحك لا على فكره واضح جدا ان لا انا ولا عشره زيي ينسوك مراتك..وواضح اني محركش شعره منك...على العموم..حبيت اثبتلك بس يا سيد مغرور ..اني لو فعلا بستدرجك او حابه تنشأ بنا علاقه اقدر اعمل كده بسهوله بس زي ما قولتلك ..انت مش عاجبني



سراج غمض عنيه بغضب ولعن نفسو انو ادالها الفرصه انها تلعب بيه كده اتوجه ناحية الباب بغضب 



قالت بضحك.. هتروح فين دلوقت

سراج قال بغضب...ماشي هنام بره..انا مش هفضل معاكي في مكان واحد



ضحكت وقالت..معاك حق الصراحه انا اطير العقل..بس برضو لو نزلت دلوقتي وبقيت تبات بره منظرك هيبقى ازاي قدام الخدم وبباك..على فكره هتبقى كيكه اوي



بصلها ورفع حااجب وقال..كيكه



قالت ..اممم..مش انتو في مصر بتقولو على الراجل الي مش تمام كيكه



بصلها بضيق وسخريه وقال..اممم..بنقول عليه كيكه وبنسقطه مع كبايه شاي بلبن على الصبح..اسمها خيخه ..خي خه



شمس ضحكت وقالت..طيب مبعدتش كتير يعني هتنبسط لو بقيت خيخه ده انت لو بقيت كيكه احسن



سراج مردش عليها ولسه هيطلع فكر في كلامها اتنهد وحط ايده على رقبتو بحرج وقال..احم..هو فعلا مش هينفع..انا..انا هبات هنا وخلاص وبصلها بتحزير وقال..وانتي قومي غيري المسخره دي والبسي هدومك يلا..واياك تقربي مني تاتي سامعه



شمس ضحكت وقالت..حاضر متقلقش مني عمري ما هعمل حاجه غصب عنك يا قطه وضحكت جامد واخدت هدوم ودخلت الحمام



سراج كان حاسس بالف شعور جواه ما ببن الغضب والغيظ والوجع وما بين كلامها لي بيضحك قد ما بينرفز اتنهد وهو بيفتكر شهيره وقد ايه كانت تتكسف ووشها يحمر بس يقرب منها ومكانتش عندها الجرأه ترد عليه او تبادلو اي مشاعر من شدة كسوفها ..اتنهد وقال..هما ازاي دول اخوات.. وتوأم كمان



بعد شويه خرجت وهيه لابسه توب وشورت قصير او ميني جيب طلعت واترمت على السرير بتعب 



سراج كان عامل نايم وبصلها بطرف عينه واتنهد وتمتم بضيق وقال..على الاساس فرقت كده



شمس بصيت له بطرفه عينها وقعدت وحطت المخده على رجلها وقالت.. بقول لك يا اسراج لو مش هيضايقك يعني ..عايزه اعرف اتعرفت على اختي ازاي اصل انا مكنتش بشوفها غير على النت وحكيتلي شويه حاجات عنك بس كنت عايزه اعرف عن علاقتكم ..اتعرفتو ازاي وكده يعني 



سراج اتنهد وقال ...ومسألتهاش هيه ليه ما كانت ترغي معاكي بالساعات



شمس قالت ..ياما سألتها بس هي ما كانتش تحكي اصلها كانت بتتكسف شويه 



سراج ضحك بخفه وقال ..شويه..دي كانت تتكسف من خيالها عندها دم مش زي ناس 



شمس ضحكت بقوه وقالت.. طب يا سيدي مقبوله منك على العموم احكيلي بقى وانبي



سراج اتنهد وقال ..ايوه يعني عايزه تعرف ايه بالظبط 



شمس قالت ..لو مش هيضايقك يعني ولا يقلب عليك المواجع قولي اتقابلتو ازاي اتعرفت عليها فين وكده



سراج اتنهد وقال قابلتها في الجامعه كانت بتدرس في نفس الجامعه اللي انا بدرس فيها..كانت خجوله جدا مؤدبه ومحترمه وبصلها بطرف عينه وقال محترمه ها
شمس ضحكت تاني وقالت... طيب طيب ماشي بتلقح فهمت كمل

بقلم...زهرة الربيع

سراج ابتسم وقال.... حاولت اتكلم معها اكثر من مره وكانت ترفض تتكلم معايا غير في الدراسه ..قولت مبدهاش ولقيت نفسي على طول رحت متقدم لها



شمس قالت بحماس.. حلو وبعدين بقى 



سراج قال ببساطه...اتجوزنا وبس كده 



شمس بصتلو بدهشه وقالت..ايه بس كده هي دي قصه الحب الملهلبه اللي انا كنت مستنياك تحكيها افتكرت روحت تطلبها من بابا رفض وفضلت تغني لها تحت البلكونه جبت لها ورد الحاجات المصريه دي اللي متعوده عليها في الافلام والروايات 



سراج ضحك بقوه وقال ...لا دي حاجات متعوده عليها في الافلام الهندي مش المصري..وبعدين انتي بترغي ليه ..انا اصلا مش بحب افتكر الحاجات دي 



بصتلو بحزن و قالت بتوحشك لما بتفتكرها 



بص لعيونها وتاه فيهم وقال .. ما غبتيش عن بالي يوم اصلا علشان افتكرك



شمس اتصدمت باللي قالوا وسراج خد باله من كلامه وقال.. قصدي ما غابتش عني ..هي يعني ... انا هنام تعبان.. تصبحي على خير



قال كده ونام بسرعه و شمس بصتلو بابتسامه و مددت وقالت ..انا صحيح ما اعرفتش عن علاقتكم حاجه منها بس عرفت منها كتير قوي عنك كانت بتحكي عنك ليل نهار ..تصدق اتمنيت لو الاقي واحد في المانيا زيك مش مهم جنسيته ايه ولا مركذو ...وطبعا ده مش اصتياد ولا توقيع زي ما انت بتتهمني..انا بس بدردش معاك واحكيلك اللي حصل يعني 



سراج ابتسم وقال... طب وانتي



شمس قالت باستغراب انا ايه 



سراج قعد وقال باهتمام ...يعني ما اتخطبتيش ما اتجوزتيش عارف ان سنك 24 لانك توأم شهيره وعارف ان سنك ده صغير جدا خصوصا في البلاد الاجنبيه يعني يمكن لسه ما فكرتيش حتى و ممكن برضو يكون فيه حد في حياتك وموضوعنا اثر على علاقتكم .. انتي تعرفي حد مرتبطه بحد او مقضياها مع حد زي الناس اللي هناك ما بتقضيها 



شمس ضحكت وقالت...لا طبعا ايه مقضياها دي لا محصلش ..انا اتعرفت على كذا حد ومكتنوش منايبين كنت عايزه راجل بجد..بس ما تخافش مش مقضياها 



سراج بصلها بسخريه وقال...مش مصدق مش داخله دماغي انا عارف تن هناك حكايه الجواز دي بتبقى بعد العيل الرابع



شمس ضحكت تاني وقالت... على فكره انت بتموتني ضحك..انا بابا من هنا وماما فضلت معاه فتره كبيره هنا يعني مش ده الي اتربيت عليه ولا دي اخلاقي اصلا بس يعني كان عندي بوي فريند وكده يعني و



سراج قاطعها و قال بسرعه.. ايوه كده تعالي في الدغري علاقتكم بقى كانت واصله لفين يعني ..يعني وصلت لحد شقتو ولا 



رمت المخده عليه وقالت... ملكش دعوه اصلا كل الحاجات دي ملكش دعوه فيها انا غلطانه اني بكلمك



سراج اتنهد وقال...يبقى لشقتو انا متاكد بس مهمنيش على فكره.. انتي حره ...واتنهد بحزن وقال...بس هتفضلي حره لامتى شوفي اي وقت تحبي تخلعي تمام اصلا مش هينفع تفضلي كده وانتي لسه في عز شبابك 



شمس ابتسمت وقالت..بس انا مش هخلع ما تخافش وبعدين انت ليه حاطط في دماغك ان انا اللي هخلع مش يمكن اخليك انت اللي تخلع من الهم اللي انت فيه ده كله

سراج رفع عينيه ليها لما سمعها قالت كده وهو مستغرب من كلماتها الصريحه اللي بتيجي فجاه 



شمس بصتلو بابتسامه وقالت.. ممكن اطلب منك طلب ..ممكن تيجي تنام على سريرك احنا مش اطفال يعني ولا مراهقين علشان تنام على الكنبه نقدر ننام سوا السرير واسع عادي جدا لو سمحت بجد انا متضايقه ان انا هنام على السرير ده كله وانت نايم على الكنبه وبعدين ده موضوع هيطول مش يوم ولا اتنين يلا تعال 



سراج اتنهد وغمض عينيه وهو متوتر جدا من طريقه كلامها ومن رقتها الشديده بس ما كانش قادر يرفض اي حاجه تقولها اتقدم على السرير ونام جنبها على الطرف وبص بعيد عنها بهدوء



شمس ضحكت جامد وقالت عارف انا بحب الروايات قوي وبقرا كتير وشفت كذا مواقف يعني البطله بتنام على طرف السرير والبطل يضايق بقى ويشدها لحضنه وكملت بضحك وقالت... لكن الوضع اللي احنا فيه ده انا لا شوفته قبل كده ولا سمعت عنه حتى 



اتنهد وهو لسه باصص بعيد عنها وابتسم على كلامها وقال... عايزه تتحضني يعني ولا ايه 
ابتسمت وقالت لا طبعا بس مستغربه مش اكتر



سراج قاا..لا متستغربيش وبعدين انتي راجعه من سفر واكيد عايزه تنامي يلا تصبحي على خير



شمس ابتسمت وكانت فعلا تعبانه و راحت في النوم 



في صباح يوم جديد

سراج قام من النوم لقاها حضناه باديها و رجليها ونايمه على كتفه.. بلع ريقه وبصلها وهو متخيل انها حبيبته وهي نايمه في حضنه كده مر عيونه على ملامحها اللي بيعشقها واتوقف لحظه عند شفايفها قد ايه اشتاق لقربها قرب منها بلا وعي وباسها برقه شديده جدا حاول يبعد علشان ما تصحاش بس ماقدرش وباسها مره ثانيه بس بطريقه اقوى شويه  لحد ما قامت من النوم وهو محاوطها بقوه بايديه 



شمس اتفاجئت وبقت تضربو في صدره علشان يبعد بس مقدرتش ومش عارفه تتحرك منه لحد ما بعد عنها علشان تتنفس وسند جبينه على جبينها وهو بيتنفس بقوه ومغمض عينيه وبياخد نفسو بالعافيه 



شمس كانت مصدومه جدا من الي عماو دفعتو وبعدت وقالت ...انت عملت ايه...انت اتجننت انا غلطانه اللي بدي لك الامان اصلا 



سراج ابتسم بسخربه ووقف وقال ...ده على اساس انك اتضايقتي ...وبقى ياخد هدوم من الدولاب وقال اللي حصل ده رد فعل لطريقة نومتك الي صحيت عليها ودي اخر مره اصحى الاقيكي في حضني...لاحظي اني راجل تمام ولاحظي كمان الشبه اللي بينك وببن اختك وخلي عندك دم 

.

قال كده ولسه هيروح على الحمام قالت بغضب وانا عملت لك ايه انا كنت نايمه هخلي بالي من تصرفاتي وانا نايمه اما عجيب بجد 



ابتسم بسخريه وقال ..ولبسك ده كمان لبستيه وانتي ونايمه 

شمس بصت لنفسها باستغراب وقالت..ومالو لبسي كمان ايه دخلو بالي حصل



سراج قال ...ماله ازاي يعني انتي شبه عر،،يانه صدر،،ك كله كان فوقي 

شمس شهقت بزهول من وقاحتو وبقت بترفع التوب لفوق وقالت..انت ازاي تقولي كلمه زي دي سافل ووقح



سراج اتنهد وقال..المهم موضوع الهدوم ده انا هتصرف فيه لان الشنطه دي كلها اللي جايباها معاكي شكلها ما فيهاش حاجه بتلبس اصلا خصوصا لما نكون قاعدين مع بعض 

لسه هيدخل على الحمام قالت..الهدوم ملهاش دخل انت كنت عايز تبو،،سني انت بتتلكك اصلا عايز تعملها من امبارح



سراج قرب منها وقال ..فعلا..كنت عايزه اعملها من امبارح وفي حاجات كتير من امبارح عايزه اعملها ...بس مش معاكي ...مع شهيره اختك الي المفروض تكوني زعلانه عليها مش تبقي تبزلي جهد علشان اقربلك..شوفي لو حابه تاخدي حقوقك الشرعيه ما عنديش مانع .. انا كتبت عليكي يعني بقيتي متحرمه على اي حد تاني ..فتعالي لي دغري و قولي انا عايزه كده هعمل كده حتى لو غصب عني



شمس ضحكت بقوه وقالت ...غصب عنك كمان..طب شوف بقى انا مش عايزك تلمسني وانا اللي غلطانه اني خليتك تنام على السرير جنبي..من هنا ورايح لو نمتش على الكنبه هنام انا عليها..وانت بقى شوفلك واحده غيري اتفرغ فيها طاقاتك المكبوته واشتياقك لمراتك وانسى النك تلمسني



بصلها بغضب من كلامها وقال.. لو احترمتي نفسك وفضلتي بعيده عني وبطلت تغريني مش هتبقي فارقه لي ابدا ..واضح



قال كده وخد هدوم ودخل على الحمام وسابها واقفه باصه لطيفه بزهول وغيظ ...قعدت على السرير وهي متضايقه جدا من كلامه وتلميحاتو القذره انها بتحاول توقعه وتغريه وعايزاه يقرب لها ...بس افتكرت لحظه ما كانت بين ايديه ..احساس جميل جدا..اتنهدت وشالت اي افكار من دماغها وقالت بغضب.. استنى عليا يا سراج ان ما خليتك تجري ورايا جري



بعد شويه خرج من الحمام وكان لابس بنطلون وبس وبينشف شعره ويختار قميص مناسب وبدله عشان هينزل 



شمس فضلت مركزه عيونها عليه وعلى عضلاته القويه وملامحه الرجوليه فضلت تبصله بعجاب شديد وخد باله من نظراتها بس ما تكلمش
شمس قالت سراج ...سراج انا مستنيه انك تعتذر لي على فكره المفروض تعتذر عن اللي قولته انت اتهمتني التهامات بشعه ودي مش اول مره .من اول ما دخلنا هنا وانت بتتكلم معايا على اساس اني بغريك وبوقعك انا دي طريقتي ده اسلوبي وده لبسي دي حياتي اللي اتعودت عليها انا ما كنتش عايشه هنا تمام..يلا بقى فورا تعتزر و حالا



ضحك بقوه وقال ولو معتزرتش ايه اللي هيحصل مثلا 



قربت عليه بغضب شديد وقفت قصاده بالظبط وقالت تمام انا هنزل حالا واقول لباباك على كل حاجه حصلت عشان بعد كده تحترمني وتحترم كل تصرفاتك معايا 



لسه هتمشي شدها بقوه بقت في حضنو وقال بغضب...انتي اتجننتي تقوليلو ايه...هتقوليلو اني بو،،ستك 



شمس قالت..اه بالظبط وكمان هقولو ان مفيش حاجه بنا وهخليه هو بقى يتكلم معاك



سراج حاول يهدى وقال بابتسامه جانبيه...والمطلوب 



شمس كتفت اديها وقالت ...زي ما قلت لك بالظبط اعتزار...اعتذر حالا عن اللي عملته ومش اي اعتذار كده لا اعتذار يستاهل اني اسامحك عليه...ويمكن ما اسامحكش انت وحظك



اتنهد ومسح على وشو وقال بخنقه... انا اسف يا مدام شمس 



شمس قالت بسرعه...نو ...انسه انا انسه



سراج داس على ذراعها بغضب وقال... يعني ايه امال انا ايه اخوكي في الرضاعه ولا ايه النظام 



شمس قالت باستفزاز والله انت اكتر واحد عارف ان انا انسه تمام ..حكايه اخويا ومش اخويا دي قصتك انت مليش دخل فيها 



سراج ابتسم بسخريه وقال... ده على اساس انك جايه لي اصلا انسه ايش عرفني انك انيه اصلا..وبص العيونها جامد وقال بوقاحه....يعني انا لو قررت اني اخليكي مدام مش انسه هلاقي حاجه اعملها ولا هلاقي المهمه تمت بنجاح



شمس بصتله بزهول وووو
يعني انا لو قررت اني اخليكي مدام مش انسه هلاقي حاجه اعملها ولا هلاقي المهمه تمت بنجاح



شمس بصتله بزهول.. وضربتو قلم خفيف بايدها الصغيره بطريقه سريعه وقالت ..ومين قالك هاسمح لك تلمسني اصلا 



سراج اتنرفز وشد دراعها ورا ضهرها وقال.. تضربي مين يا معفنه بتضربي مين يا بت 



شمس قالت بالم ...اي ..اي دراعي سبني والله هاصوت والم عليك البيت كله 



في الوقت ده الباب خبط وسراج دفعها بضيق وراح فتح وكانت ملاك قالت بفرحه بابي صباح الخير



سراج ابتسم وشالها وقال ..حبيبه قلب بابي صباح الهنا كله 

شمس اتقدمت عليها وقالت كوكي صباحك قمر

ملاك قالت بفرحه ... مامي حبيبتي انا مبسوطه انك معايا 

سراج اتنهد بضيق وقال... انزلي يا حبيبتي استنيني على الفطار مع جدو وانا ومامي جايين وراكي على طول في حاجه صغننه هقولها لها ماشي



ملاك قالت ماشي وباست شمس وليه هتنزل

سراج قال..استني يا بت ..مفيش بوسه لبابي ولا ايه 



ملاك ضحكت وباستو وقالت لا فيه..و فيه واحده لجدو كمان 

ضحك وقال طب يلا روحي اديله البوسه بتاعته واستنيني على الفطار 

ملاك نزلت وسراج بص لشمس بغضب وقال... عاجبك كده اتفضلي حلي اللي هببتيه ده 



شمس قالت ...وانا هحل ايه هقول لها ايه يعني البنت فضلت تحضني وتقول لي مامي مامي وكانت بتبكي هعمل لها ايه ازاي يعني هقنعها ان انا مش امها ..كان المفروض عليك انت تحلها من قبل ما انا اجي مش تورطني وبعد كده تزعل 



سراج داس على اسنانه بغضب وقرب منها وقال بطريقه مخيفه ... اصبري عليا انا هربيكي على عمايلك دي وحط ايده على خده وقال مش هنساه.. استني عليا 



شمس بلعت ريقها بخوف وفالت...بس الصلاه على النبي... انت بس علشان لسه ما فطرتش دلوقتي اول ما تاكل هتلاقي نفسك بقيت زي الفل.. يلا بينا



سراج بصلها بغضب ومشي ورزع الباب وسمس اتنفضت من خبطة الباب واتنهدت ..و دخلت اخذت شاور ولبست اول حاجه قابلتها ونزلت وراه



سراج كان قاعد مع ابوه وملاك و بيفطروا ويهزرو... ونزلت شمس وقالت بمرح صباح الخير



الكل بصلها بزهول والتسعت عينيهم بشده من لبسها كانت لابسه شورت جينز قصير جدا وتوب قصير... شمس بصت لهم باستغراب وقالت في ايه مالكم



ملاك قالت ...ايه اللي نزلتي بيه ده يا مامي ليه مكملتيش لبس 



شمس بصت لنفسها وقالت..مالو اللبس ما عجبكوش ولا ايه ده براند على فكره



سراج غمض عنيه بغضب شديد وقال ...براند اه

طب عن اذنكم ثانيه واحده ...وشدها من ايدها وطلع بيها بغضب شديد على الاوضه 



اول ما دخلو الاوضه قالت ايدي يا ابني هتكسرها ايه حكايتك في ايه



قال بغضب ...في ايه مش شايفه في ايه ...ايه اللي لابساه ده يا هانم وقدام البنت الصغيره وقدام ابويا ونازله بيه تتمخطري انت عايز تجننيني عايزه تمشيني من غير عقل



بصتله وقالت .انا مش فاهمه في ايه ماله اللبس يعني 



قال بغضب... ماله.. ده اختك كانت تتكسف تلبسهولي بيني وبينها وانتي نازله بيه قدام الخدم وقدام الناس 



شمس قالت... اااااه قصدك قصير يعني طيب انا هعمل لك ايه ما انا قلت لك ان ده لبسي وكلة كده والله
سراج قال بغضب ... يبقى تترزعي هنا وما تنزليش من هنا لحد ما ابعت اجيب لك هدوم سمعتي 



شمس اتنفضت بخوف من صوته وقالت ..والله سمعت انت بتزعق ليه هو انا انطرشت 



سراج عمل مكالمه للحارس بتاعه وبعته يجيبله هدوم من كل الانواع علشانها 



شمس قعدت بحزن على السرير وقالت.. يا خساره انا اشتريتهم انا وجايه على طول دفعت فيهم فلوس كتير قوي اوف على حظي



سراج بصلها بدهشه وقال... كمان.. كمان اشترتيهم وانتي وجايه هنا ربنا يهديكي..هيه مامتك ما قالتلكش على ظروف الحياه هنا 



شمس اتنهدت وقالت..ماما مش بتقول حاجه غير انها مطلعاكم هنا شياطين.. ما استحملتش تفضل مع بابا هنا واتطلقوا بسبب الحكايه دي بتقول انه هنا متخلفين وكده يعني 



سراج قعد وقال ..مسمهوش تخلف اسمها نخوه ..اسمها ايه 



شمس قالت... اوكي ماشي نخوه واتنهدت وقالت بدموع... اهي النخوه دي هي اللي خلتني انا واختي ما نشوفش بعض ابدا وماتت من غير ما اودعها



سراج اتنهد بحزن عليها وقال... بس هي كانت بتحبك كانت بتحبك قوي يا شمس حتى لو متقابلتوش



شمس بصتله بدموع وقالت كانت تحبك انت كمان وبصراحه عندها حق تحبك 



سراج اندهش من اللي قالته وبصلها شويه وركز في ملامحها الجميله

شمس تاهت جدا في عيونه وضعفت قوي وقربت منه بلاوعي وقالت بهمس..انت تتحب..تتحب قوي



سراج اتخدر من همساتها قدام شفايفو وعنيها الي بتقتلو وشمس باستو من شفايفه برقه شديده



سراج غمض عينيه واستسلم للحظه دي ولجمال قربها شدها عليه بقوه وباسها بوسه قويه جدا وهي حاوطت رقبته بايديها واندمج سوا في لحظه جميله سرقت انفاسهم

قطعها صوت تليفونه فبعد عنها و دفعها بقوه ووقف بسرعه وهو بيبصلها بذهول منها ومن نفسه 



وقال بغضب وارتباك...لا واضح بتحبيها.. انتي لو فارقه معاكي اختك كنتي خدتي بالك من الشبه الكبير اللي بينك وبينها وفهمتي ان اي حاجه انا بعملها ببقى قاصدها هيه وبيبقى اشتياق ليها مش اكتر.. كان المفروض انتي اللي تمنعيني لو ضعفت وقربتلك مش انتي اللي تبادري ..انا قلت لك الكلام ده انا كنت حاسس من اول يوم ان انتي قاصده تلعبي على الوتر الحساس فاكره انك كده هتوقعيني في غرامك...انسي انا بحب شهيره ومش هحب غيرهاوو 



بس شمس قاطعته وقالت بغضب شديد وانفعال بس بقى بس يا اخي خلي عندك دم وحس شويه انا من وقت ما جيت وانت عمال تهني ..اقولك على حاجه ايوه يا اسراج ايوه انا عايزه اوقعك نفسي تحبني نفسي تحس بيا...نفسي...بقت تبكي جامد وقالت نفسي تحبني زي ما انا بحبك او حتى نص حبي ليك 



سراج اتسعت عينيه بزهول شديد وقال..حب ايه ونيله ايه هو يوم واحد اللي شوفتيني فيه

بقلم...زهرة الربيع

قالت بدموع... فعلا هو يوم واحد بس انا بحبك من قبل كده بكثير ونزلت دماعها بغزاره وقالت مش قادره اقول لك اني بحبك وانت جوز اختي مش قادره اقولك اني خنتها بتفكيري 1000 مره مش قادره اقول لك قد ايه اتمنيت مكانها كل ما كانت تحكي لي عنك.. صعب عليا اقول حاجه زي كده صعب احس نفسي قذره للدرجه دي ..بس عمري اقسم بالله عمري ما تمنيت يحصل كده حتى لو كان اللي حصل ده هيجمعنا بس ما اتمنيتش ان شهيره تحصل لها حاجه وانهارت بالبكا



سراج كان مصدوم جدا بلع ريقه بحزن عليها وقعد جنبها على السرير وقال ...احم...اهدي شويه انا حابب اسمهك انتي تقصدي ايه بكلامك ده 



شمس قالت ببكا... انا كنت اكلم شهيره كل يوم شات ومكانش معاها اي حاجه تحكي عنها غيرك ..في الاول كان الموضوع عادي ..بس بعد كده بقيت انا اللي بستناها تحكي عنك واسالها عليك كل يوم كنت ببقى مبسوطه جدا لما بتتكلم عنك.. قد ايه راجل بجد وقد ايه بتغير عليها وبتحبها...انا عمري ماحست بالمشاعر دي كنت مفتقده الحاجات دي جدا وعمري ما عرفت راجل زيك هناك كلهم واحد بس انت كنت غير عشت اتخيل واحد زيك في خيالي احبك من جوايا وادعي ربنا يديني واحد زيك بس ..بس وانهارت بالبكا ومكانتش قادره تكمل وقالت بالعافيه ...بس اقسم بالله عمري ما اتمني انها تموت
سراج كان بيسمعها باهتمام ودهشه وهيه قالت...بس هيه اخذت بالها انا ما كنتش فاهمه انها عيانه مره قالت لي لو في راجل زي سراج بالظبط بالملي تتجوزيه وانا بغبائي قلت لها اه اقبل جدا كمان ..فقالتلي طب هو انا لو في يوم احتاجتك تخلي بالك على ملاك هتوافقي

و برده بغبائي قلت لها اوافق وفي اي وقت.. بس ليه يعني بتقولي كده ..قالت عادي لو اضطريت اروح مشوار هطول فيه تقبلي تكوني معاها

.. انا وقتها افتكرت انكم ممكن تسافروا ومكنتش فاهمه انها بتموت 

سراج نزلت دموعه وقال..انا كمان قالتلي تقبل تتجوز واحده غيري ..يعني لو كانت شبهي بالملي هتفرق معاك بس انا كنت عارف انها مريضه وكنت فاهم انها تقصدك 



شمس قالت بدموع انا اسفه على اللي حصل من شويه سامحني حاول تسامحني وانا همشي من الاوضه دي اصلا انا عارفه اني بجرحك قوي بوجودي وبتصرفاتي انا اسفه مش هعمل كده تاني ممكن اكون انا بحبك بس انا عارفه ان انت مش بتحب غير شهيره... عن اذنك 



شمس لسه هتمشي مسك ايدها وقال انا فعلا مش بحب غيرها في الوقت الحالي وبحس بالذنب قوي بحس اني بخونها لما بتحصل اي حاجه بيني وبينك بس ..بس ممكن احاول علشانك يا شمس



شمس بصتله بزهول وهو قال... ايوه احاول علشانك علشان انتي تستاهلي المحب.. انتي مغلطتيش في حاجه مش ذنبك ان قلبك اتمنى حد معين مش ذنبك ان العيشه اللي عشتيها في اوروبا وفي البلاد دي تخليكي تتمني راجل شرقي من هنا ده شيء طبيعي جدا وانا مقدر مشاعرك...واتنهد وقال بالم.. انا اصلا محتاج للمشاعر دي محتاج ارجع اعيش من تاني 



شمس بصتلو بسعاده و بزهول وحضنته بقوه وقالت انا مبسوطه قوي مش هتندم والله انا  ممكن اعمل اي حاجه علشانك 



سراج ابتسم على فرحتها ..ورفع ايده بتردد وحضنها بالراحه بس اول ما حس بيها بين ايديه شدد من حضنه ليها وضمها لقلبه جامد واتنهد وقال...هنحاول سوا اوعدك هحاول انا عايزك معايا محتاجلك اوي



من بعد اليوم ده كان سراج صادق معاها جدا وفعلا ابتدى يحاول يقرب منها وهيه كانت مهتمه بملاك جدا جدا وكانت اتعلقت بيها كانها بنتها وملاك نفس الموضوع وكانت فاكره انها امها



و كانت معاملة سراج ليها كل يوم ارق من اللي قبله كان بيجيب لها هدايا ويخرجها ويتكلمو ويهزرو حتى انها بقت تنام في حضنو كل يوم من غير ما يعترض 



لحد في يوم سراج كان نايم وشاف حلم غريب جدا كان واقف وشاف شهيره قدامو ابتسم ولسه هيحضنها اتفاجأ بيها بتنتحر قدامه وبتقول له خلاص انت مبقتش محتاجني



سراج صرخ باسمها وقام بفزع شديد 

شمس قامت بسرعه وقالت له ..مالك مالك يا سراج ومدت عليه شويه ميه تشربه بس دفع ايدها بغضب وقال ملكيش دعوه بيا ..اياكي تقربيلي تاني 



قال كده ومشي بسرعه لبس قميصه وطلع بعربيته بسرعه غريبه من غير ما يشرح لها اي حاجه



شمس استغربت وفي نفس الوقت حست بحزن شديد نامت على السرير وبقت تعيط



عدت الساعات وهو اسه غايب فضلت طول اليوم مستنياه بتحاول ترن له بس ما كانش يرد عليها...اول ما لقت الوقت اتأخر نيمت ملاك وفضلت مستنياه لنص الليل بس برده ما جاش لحد ما حست بتعب شديد ونامت وهي مستنياه 



بعد فتره دخل سراج وكان بيتطوح وشكله سكران جدا مش قادر يقف على رجليه..ولقى شمس نايمه قرب منها ومشى ايده على جس،،مها وهو بيبلع ريقه بالعافيه 



شمس قامت مخضوضه بس اتنهدت لما شافتو وقالت..سراج انت كنت فين ..انا كنت قلقانه عليك قوي بس بصتلو باستغراب لما شافت حالته وقالت.. مالك ياسراج انت تعبان ولا ايه



سراج قرب منها وحط ايده على خدودها وقال بسكر ... جدا تعبان جدا ..انا محتاجلك قوي قوي وهجم على شفايفها بدون اي مقدمات



شمس خدت بالها من شكلو ورائحه انفاسه وعرفت انو سكران بس ما قدرتش تمنعه ابدا من اللي بيعمله وهو ..قال...وحشتيني يا شهيره ..بحبك قوي ووووو
وحشتيني يا شهيره ..بحبك قوي

هنا شمس التسعت عينيها بقوه وقالت بدموع... شهيره 



يرلج فضل مكمل وهو بيقول.. بموت فيك يا شهيره بحبك قوي انا مش قادره انساكي اوعي تسيبيني تاني اوعي 



شمس بقت تبكي جامد بوجع شديد وقالت..انا مش شهيره با سراج حاول تفوق ارجوك 



بس ما كانش سامعها اصلا ولسه بيناديها باسم شهيره للاسف ما قدرتش تقاوموا ابدا من ضعفها وحزنها الشديد اللي تملك قلبها لحد ما تمكن منها وبقت اخيرا مراته قولا وفعلا 



في صباح يوم جديد قام من النوم وحاسس بصداع رهيب.. بص حواليه ملقيهاش جنبه على السرير قام بتعب ..بس اتجمد مكانو بصدمه لما لما افتكر اللي حصل وكل حاجه حصلت بنهم اتسعت عنيه بزهول وبص لقى نفسه مش لابس حاجه ومتغطي بس بالملايه اتصدم جدا 



واخد هدوم وجري على الحمام استحمى بسرعه ولبس هدومو عايز ينزل يعتزر لها عن كل الي قالو والي حصل..بقى يفتكر دموعها وهو بيقولها با شهيره وهبه بتبكي قال بدموع...غبي..غبي يخربيتك 



خلص لبس وجري ناحبة الباب بس لفت نظره ورقه فوق الكومود مسكها وكانت محتواها كالاتي 



صباح الخير يا سراج لما هتلاقي الورقه دي هكون انا في المطار او يمكن ركبت الطياره ...انا راجعه المانيا اسفه مش هقدر اكمل..مش هقدر 



سراج نزلت دموعه بصدمه وكمل المكتوب 

بالنسبه لملاك انا صحيتها قبل ما امشي قلت لها اني ابقى خالتها و قلت لها اني هزورها على طول ومش هسيبها وده هيحصل فعلا هبقى اجي واشوفها..كان نفسي اودعك بس مقدرتش انا تفكيري كان غلط من الاول ...بس مش ندمانه على اي حاجه حصلت بينا ...خد بالك من ملاك وخد بالك من نفسك مع السلامه يا سراج مع السلامه يا قلب شمس 



سراج نزات دموعه اكتر وكان هيتجنن من الي قراه وجري بسرعه علشان يلحقها وطلع على المطار 



اول ما وصل بقى يدور في كل مكان زي المجنون على الطياره اللي رايحه المانيا اذا طلعت او لا بيبص في مكان يمكن يلاقيها...بي اتفاجأ لما سمع النداء الاخير للطياره

رجع جري عايز يدخل بس الامن ما رضيوش يدخلوه قالوا له ان خلاص الطياره هتقلع كان هيتجنن وبقى يتخانق مع الامن وقال لو سمحت مراتي جوه خليني الحقها ارجوك 



بس الامن كان رافض يدخلو بقى هبتجنن وهو بيفتكر كل لحظه بينهم حس انها بتبعد وانو بيخسرها بيخسر قلبو للمره التانيه ...بقى يزعق ويزقهم بغضب ويقول بصوت عالي... شمس...شمس ردي عليا...بالله عليكي ما تمشي ...شمس 

بقلم..زهرة الربيع

شمس كانت هتطلع على سلم الطياره وسمعت صوتو واتفاجأت بصت وراها لقتو بيتخانق مع الامن وبيحاول يدخل بالعافيه..جريت عليه بسرعه وقالت..لو سمحتو ده جوزي لو سمحتو سيبوه 



الامن قالو الطياره هتطلع حضرتك و 



بس سراج شدها من ايدهاا بقوه طلعها من عند الامن وقال...هيه مش هتسافر اعتبر الطياره فاتتها 
شمس كانت مستغرباه وهو شدها من ايدها وطلع بيها من المكان كلو وهو في قمة الغضب اول ما بعدو شويه بصلها وقال بغضب..انتي مجنونه..افرض معرفتش الحقك دلوقتي..انا حتى تليفونك مش معايا 



بصتلو بدموع وقالت..وايه المشكله..افرض مشيت ده هيفرق معاك فيه ايه..انا يمكن حتى لو مت مفرقش معاك يا سراج



سراح حس بوجع في قلبو لما قالت كده وشدها بقوه لحضنه وقال..اششش اوعي نقولي الكلمه دي تاني..اوعي تنطقيها مش هقدر استحمل مش هقدر استحمل وجع تاني ...انا مش هعرف اعيش من غيرك يا شمس

شمس كانت مصدومه من الي بيقوله واستغربتو وهو طلعها من حضنو وبص لعيونها الي كانو مليانين دموع وقال..انا...انا معرفش احساسي ليكي ايه...بس صدقيني انا محتاجلك اوي..بتمنى تفضلي معايا ... استحمليني شويه ارجوكي يا شمس لو ليا خاطر عندك  متسبنيش انتي كمان 



بصتلو بدموع وقالت..انا ممكن استحملك العمر كلو بس انا خايفه .. شهيره هتفضل بنا يا سراج حاسه انك مستحيل تحبني ابدا 



رفع دقنها بايده وبص لعيونها وقال بدموع ..ومين يقدر ميحبكيش يا شمس انا بحبك اصلا بحب حركاتك..وجمالك ..وعيونك دول..انا عايزك زي ما انتي ... وعايزك تقفي جمبي وتستحمليني نفسي  انسى الدنيا بالي فيها وانتي في حضني 



بصتلو بدموع وابتسامه وقربت منو وحضنتو بحب وقالت..وانا هستناك العمر كلو انا بحبك اوي انت امنية حياتي يا حبيبي 



سراج حضنها جامد وقال..ديما قوليلي يا حبيبيبي انا حبيتها من شفايفك يا شمسي 



شمس ابتسمت وقالت برقه...انت حبيبي وقلبي يا سراج 



هنا قرب منها وقال قدام شفايفها وانا عايزك عايز اكتفي بيكي عن الدنيا كلهامبهور بكل تفاصيلك من اول يوم جذبتيني زي المغناطيس 



قالت بابتسامه يعني مش علشان انا شبه اختي 



ابتسم وقال ..انتي شبها في الشكل بس لكن كلو احده لها شخصيه ..وانا جيت وراكي علشان جمال روحك الي ونس وحدتي وخفف وجعي ..شهيره الماضي وانتي الحاضر والمستقبل كلو ياشمسي الي نورت وصحتني من ليل مكتنش بينتهي ❤

               

                   تمت بحمد الله 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-