رواية خذلني الرحيل كاملة جميع الفصول بقلم ملك وائل

رواية خذلني الرحيل كاملة جميع الفصول بقلم ملك وائل

رواية خذلني الرحيل كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ملك وائل رواية خذلني الرحيل كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية خذلني الرحيل كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية خذلني الرحيل كاملة جميع الفصول

رواية خذلني الرحيل كاملة جميع الفصول بقلم ملك وائل

رواية خذلني الرحيل كاملة جميع الفصول

زين:طنط طنط ممكن ابوس النونو ديما:يا روحي انتا اسمك اي 
زين:اسمي زين 
ديما:تعالي بوس النونو يا سيدي 
وراحت ديما نزلت النونو الي هي بنتها لزين يبوسو 
زين:الله ده جميل اوي ده بنت ولا ولد 
ديما:دي بنت 
زين:جميله اوي 
ديما:فين ماما يا زيزو 
زين بحزن:مش عارفه تيته كانت بتعيط وبتحضني  وبعد كده عمي خدني رماني في الشارع 
ديما بحزن علي زين:خلاص يا حبيبي تعالي بقا هنا انتا في الشارع من امتا 
زين:كان بيعد علي ايدو واحد اتنين تلاته اربعه 
ديما:اربع ايام
زين:تؤ واتنين كمان 
ديما: يا حبيبي طب بتأكل 
زين:مفيش حد بيديني حاجه بس كان في واحد بيديني سندوتش كل يوم بس بعد كده مجاش تاني 
ديما بزعل:يا روحي طيب تعالي معايه 
نتعرف دي ديما متجوزه ومعاها بنت لسه مكمله الشهر جميله جدا عيونها خضرا وطويله ورفيعها....
ده زين عندو 5 سنين  رفيع وقصير بابهاومامتو متوفين في خدثه وعم زين مبيحبوش مستناش لمه حد يخدو ونزل بيه في الشوارع وسابو وجدت زين قعده علي كورسي متحرك مش بتعرف تمشي ومعرفتش تاخد زين من عمو ومعندوش اخوات تاني.....
ديما:ها يا زيزو تحب تأكل اي بقا 
زين:اي حاجه المهم أكل هموت من الجوع 
ديما:يا روحي خلاص تعالي هجبلك وجبه جامد انا بحبها وانتا كمان هتحبها 
زين: شكرا يا طنط ممكن اغرف اسمك 
ديما بحب:انا اسمي ديما 
زين:الله اسمك جميل خالص 
ديما:انتا اجمل يا حبيبي تعالي بقا نروح نجيب هدوم حلوه لزيزو القمر علشان نروح وتاخد دوش قمر زيك كده 
زين بزعل:ماما كانت بتفضل تقولي كده 
ديما:ربنا يرحمها وانتا قول يلا ربنا يرحمها 
زين:ربنا يرحمها تعرفي يا طنط انا حبيتك اوي 
ديما:وانا كمان يا حبيبي يلاا بقا علشان جنه هتعيط ولازم نروح تعالي 
ومساكت ايدو ومشيت جابت لبس جميل جدا لزين وروحو  وزين اخد دش وغير هدومو 
وديما دخلت تعمل اكل قبل ما اسر ييجي من الشغل وكان زين واقف مغاها 
ديما:زين 
زين:نعم 
ديما:روح شوف جنه صحيت ولا لا 
زين:حاضر 
وين:لاء يا طنط لسه نايمه 
ديما:طيب يا حبيبي ممكن بقا متقوليش طنط تاني قولي ماما 
زين:حاضر 
ديما:حبيبي زين بيسمع الكلام 
والباب خبط كانت ديما ريحه تفتح 
زين:خليكي يا طنط انا هفتح 
ديما:طيب يا حبيبي اكيد ده عمو اسر روح بسرعه ومتقوليش طنط قولي ماما 
زين:حاضر يا ماما 
 وراح يفتح 
اسر:اي يا حببتي كل ده انا واقف علي الباب نسيت المفتاح 
زين:بس انا زين ماما قالتي افتح الباب لعمو اسر 
اسر بصدمه وعصبيه: نعم...
اسر بصدمه وغضب: نعم ماما مين يا حبيبي 
ديما: اي يا اسر في اي صوتك عالي ليه 
اسر: مين ده يا هانم 
ديما: هفهمك براحه بس تعالي جنه نيمه هتصحي 
اسر بزعيق: مين ده اخلصي 
ديما: ده زين يا اسر كان في الشارع لوحدو وجعان خاتو اعتبرو ابنك يا اسر وبلاش زعيق ونتفاهم براحه 
اسر: لا والله هو اي حد كده هتجيبه البيت 
ديما: يا اسر افهم طب اتكلم معاه بس 
وكل ده وزين واقف بيعيط 
ديما اول ما شافتو حضنتو 
ديما: خلاص يا زيزو متعيط عمو اسر طيب جدا بس هو متعصب دلوقتي اهدا انتا وملكش دعوه بيه يا حبيبي تعالي نام مع جنه جوا وانا هفهم عمو اسر براحه واجي اقعد معاك 
اسر: مين ده الي يدخل جوا يا حببتي  بقلم ملك وائل 
ديما: علشان خاطري يا اسر اهدا براحه مش قدام الولد 
اسر: يوووووووه انا داخل جوا ومشوفش وشو في البيت 
زين فضل عياطو يزيد لحد راح اسر حس انو غلط لمه زعق قدام الولد وقرب منو 
اسر: خلاص متعيطش مش همشيك بس متعصبنيش 
بقلم ملك وائل 
زين:كان بيبعد عنو وخايف منو ديما لحظت كده قربت منو وقالتو 
ديما:شوفت قولتلك متخافش علشان يحبك تعالي سلم عليه بقا 
اسر:تعالي متخافش 
زين قرب منو اسر حضنو 
اسر:اسمك اي 
زين:اسمي زين 
اسر:وعندك كام سنه بقا يا استاذ زين 
زين:عندي5 سنه 
اسر ضحك وقالو
اسر:انتا ذاكي بقا  
بقلم ملك وائل 
زين:يعني علي قدي 
اسر ضحك علي ردو وكانت ديما فرحانه انو قبلو في البيت 
ديما:شوفت قولتك عمو اسر هيوفك عليك 
زين:ينفع انام 
ديما:طيب يا حبيبي بس تعالي تأكل الاول وتنام براحتك 
ديما:هتأمل يا اسر 
اسر:لاء أكلي زيزو بس
ديما:حاضر 
ودخالت اكلت زين وقعدت جنبو لحد ما نام وراحت عند اسر
اسر:علي فكره مش معني اني وافقت انو يقعد هنا هبقا انا موافق علي وجودو انا لمه لقيتو بيعيط وافقت بس 
بقلم ملك وائل 
ديما:ليه يا اسر اعتبرو ابنك زاي جنه والله حرام اول ما شوفتو كان شكلو يقطع القلب تعرف ال ما شوفتو كان عوز يبوس جنه 
اسر:نعم اي الهبل ده 
يا الي بتسرق اكتب الاسم علشان منزعلش من بعض بقلم ملك وائل 
ديما:يا اسر ده صغير 
اسر:اخر كلام قولتو تاخدي الولد ده في اي حته تاني مليش دعوه انا سبتو انهرده بس 
ديما:تمام يا اسر بس اديني كام يوم اشوف اهلو بس يا اسر علشان خاطري 
اسر:قد اي 
ديما:شهرين والله ومش هتشوفو هكون اتصرفت علشان خاطري وافق 
اسر:تمام اما اشوف اخرتها معاكي 
ديما:طلب كمان معليش علشان خاطري 
اسر:هاا 
بقلم ملك وائل
ديما: عوزه ادخال زين الحضانه في الشهرين دول معليش يا اسر والله وهيبقا علي حسابي 
اسر:تمام 
وفعلا كانت الدنيا تمام كل يوم كان زين بيروح الحضانه وكان اسر مستحملو بلعافيه  وعادي شهر واحد كان اسر بيرجع من الشغل بتكون ديما قعده مع زين طول الوقت وماسكه جنه وبتفضل تذاكر لزين وكان اسر مش عجبو زين خااالص بس مستحمل الشهر ده بلعافيه 
وجي في يوم كان اسر راجع من الشغل ومتعصب في مشاكل اول ما فتح باب الشقه كانت ديما بتلعب مع زين وبتجري وراه 
اسر  وصوت عالي بعصبيه :هههه والله طب كانت  جيت بدري يا زين علشان المدام تعلب براحتها معاك 
ديما:في اي يا اسر 
اسر بغضب:هيكون اي يعني انتي شايفه اي الواد ده يمشي من هنا حالا 
ديما:بس لسه الشهر مخلصش 
اسر كان متعصب جدا مسك زين وكان بيفتح باب الشقه وزين بيعيط وجنه بتعيط من الصوت العالي وديما كانت بتعيط علي زين 
ديما:حرام عليك سيبو علشان خاطري وكانت بتشد في زين وزين بيصوت ويعيط 
اسر بغضب:اوعي كده 
ديما كانت ماسكه زين جامد لحد ما اسر زقها جامد علي الارض وفتح باب الشقه وكان نازل بزين بس ديما قامت بسرعه تجري علي المطبخ وشدت سكينه ونزلت بسرعه ورا اسر وكان اسر لسه بيجري علي السلام ومكانش عارف يمسك زين علشان بيرفص برجلو جامد مكانش عارف ينزل لحد ما
ديما نزلت علي طول وغرزت السكينه في جنب اسر..
ديما: مسكت السكينه و ضربت اسر في جنبه 
اسر: اااااه 
ديما بعيط وسابت السكينه وقعت منها 
ديما بدموع : انا انا عملت كده ازاي لاء 
اسر بتعب: بتضربيني علشان ده 
ديما: انا مكنش قصدي وكان في حد نازل من الجيران شاف اسر علي السلم وديما واقفه كلها دم اسر 
الراجل: اه ده اسر اي عمل فيه كده 
وطلع يجري عليه ومسكوا وكانت ديما لسه مصدومه من الي هي عملته ده 
الراجل طلب الاسعاف والاسعاف جات بسرعه وكان الراجل دخل اسر الشقه وفضل رابط الجرح وكانت ديما وقفه بتعيط وخايفه علي اسر هي عملت كده علشان زين وافتكرت زين وقالت زين زين راح فين فضلت تبص يمين وشمال وزين مش موجود......... 
الاسعاف جات وأخدت اسر والراجل بلغ عن ديما والبوليس خد ديما واسر راح المستشفي واتعالج و اتكتبلوا علي خروج علشان الجرح سطحي ومكنش عميق وجنه كانت مع مرات الراجل الي اخد اسر المستشفي واسر روح البيت وخد جنه وكان زعلان انه قال للراجل يبلغ عن ديما....
الراجل:حمدلله علي السلامه يا اسر جنه فوق مع مراتي 
اسر:الله يسلمك ميتحرمش منك من غيرك كان زماني ميت دلوقتي 
قعده عماله اقول الراجل وهو اسمه محمد 😂😂
محمد:لاء متقولش كده تاني مريم عاملتك شويه اكل هطلع اجبهم واجيب هدوم او اي حاجه علشان اقعد معاك ومتخافش جنه مع مريم ومريم هتهتم بيها وهتعملها لبن وتأكلها لحد ما انته تقوم بسلامه واه صح انتا هتعمل اي مع ديما 
اسر:مش عارف عوزها تطلع من السجن علشان جنه بس عوزها قبل ما تعمل الحاجه تفكر قبلها ١٠٠مره علشان متحصلش تاني 
محمد:عندك حق هو اصلا انته كويس اهو يعني ممكن تاخد 3 شهور 4شهور علي حسب 
اسر:هنشوف 
محمد:تمام عاوز حاجه اجبهالك 
اسر:لاء بس هات جنه اشوفها 
محمد:طيب 
وبعد مرور شويه من الوقت 😂😂
بقلم ملك وائل 
استغفر ربنا ثواني كده 
محمد:اهي جنه يا سيدي 
اسر مسك جنه وبسها 
اسر:ياااااه امك وحشتني حبيت اشوفك علشان انتي النسخه الصغيره منها بس لازم تتعلم الادب بس تعرفي وحشتني انا هروح اتنازل عن المحضر علشانك وعشان وحشتني بس مش انهارده بكره علشان تكون شافت زاي ابوكى 
وكانت جنه بتضحك وخلاص 😂🙂
بعد كده عيطت 
محمد مسكها وطلعها لى مريم وجاب اكل علشان اسر 
قعد قدام اسر و هو بيحط الملعقه في بوقه
اسر بضحك:علي فكره انا انضربت في جمبي مش في ايدي هعرف اكل يعني 
محمد ضحك:طب خد انا غلطان 
وقعدوا كلو.....
تاني يوم 
اسر قام وكان محمد صاحي 
اسر:محمد روح اتنازل عن المحضر انهارده وهات ديما معاك 
محمد:اي مش قادر تعيش من غيرها 
اسر:علشان ديما مش حمل مرمطه وبعدين انا كويس وده كان غصب عنها وبعدين مينفعش جنه تبعد عنها مين هيأكلها مينفعش تفضل علي اللبن الصناعي هي لسه صغيره 
محمد بغباء:اه عندك حق طب ماشى هروح  
وفعلا بعد مرور شويه من الوقت تاني 😂😂🙂
كان الساعه 8 بليل محمد راح علشان هو الي عامل المحضر راح خلص كل الاجراءات وجاب ديما 
ديما اول ما دخلت الشقه كانت بتعيط واول ما شافت اسر قاعد وتعبان طلعت تجري عليه وحضتنه 
ديما بعيط:اسر انا اسفه انته كويس 
اسر:بس بس انا عارف انك عملتي كده غصب عنك وخلاص انا كويس الجرح سطحي 
ديما:فين جنه 
محمد:فوق مع مريم ثواني وتكون هنا 
وطلع جابها اول ما شافتها طلعت تجري عليها وحضنتها وجنه كانت بتعيط 
ديما:وحشتيني يا روحي انا اسفه 
وفضلت تبوس وتحضن فيها وبعد كده راحت عن اسر قعدت جمبه وافتكرت زين
ديما:زين زين فين 
اسر اتعصب علشان كل الي بيحصل ده بسبب زين 
اسر:اي عوزاه تاني ليه اهو سابك ومشي ومنعرفش عنه حاجه 
ديما:خلاص يا اسر اهدا مش عوزه حاجه منه هو راح لحالو واحنا لحالنا..
فلاش باك نعرف زين بقا جهزين للصدمه 😂😂🙂
بقلم ملك وائل 
اول ما اسر انضرب بسكينه ساب زين زين نزل علي طول وطلع تليفون من جيبه بسرعه 
زين: الو يا مااما انا عملت كل حاجه وفضلت ادايق في بابا وطنط ديما ضربته بالسكينه وهو دلوقتي بيموت فوق ابعتي اي حاجه تاخدني بسرعه يا ماما بابا لو شافني هيموتني...... 
ضرب نار صح 
زين: الو يا مااما انا عملت كل حاجه وفضلت ادايق في بابا وطنط ديما ضربته بالسكينه وهو دلوقتي بيموت فوق ابعتي اي حاجه تاخدني بسرعه يا ماما بابا لو شافني هيموتني
غاده: استني عندك يا حبيبي وانا جايه بس اقعد في اي حته محدش يشوفك فيها لحد ما اجي 
زين: حاضر يلا بسرعه يا ماما 
غاده: حاضر يا حبيبي
 بقلم ملك وائل 
_______________________
وبعد مرور شويه من الوقت 😂
غاده: مكانتش اعرف انك جامد كده يا زين يا حبيبي كده احنا انتقنا من ابوك بس لسه ناري مهديتش منو ودمعها نزلت وافتاكرت الي حصل 
فلاش باك 
غاده: انا حامل منك يا اسر 
اسر: ههههه والله وايش ع
رعرفني انو ابني انا الله واعلم زاي ما سبتيلي نفسك كده ممكن تكوني سبتي نفسك لحد تاني 
غاده: والله منك انتا يا اسر روح اعمل تخاليل وشوف 
اسر: مليش فيه انا اصلا عمري ما اتجوز وحده غلطت معاها في يوم الله واعلم لمه نتجوز هتغملي اي 
غاده : يعني اي 
اسر: يعني تبعدي عن سكتي ومشوفش وشك 
بااااك بقلم ملك وائل 
زين: ماما هو بابا لو شافك هيعرفك 
غاده: مش عارفه انا مش متغيره اوي دول 8 سنين يعني لمه كانت حامل فيك ولحد دلوقتي مشفنيش يعني انتا عندك 8 سنين ومن ساعاتها مشفنيش ولا شوفتو بس اعرف عنو كل حاجه كانت براقبو 
زين: بس هنعمل اي تاني يا ماما 
 غاده: مش هنعمل دلوقتي اي حاجه بس كام شهر بس وهنبداء  بجديده 
زين: طب هو ممكن بابا يعرف  اي حاجه عني او عنك 
غاده: لاء هو اصلاا تعبان دلوقتي ومراتو غبيه مش هتعرف ولو شافتك تاني مش هتخدك معاها وانتا مش هتروح معاها بس المهم طمني حد سمعك لمه كانت بتكلمني كل يوم واقولك تعمل اي ولا محدش سمعك 
زين: لاء مره طنط ديما شافتني مره بس عمالت نفسي بكلام جنه لمه قفلت في وشك علي طول 
غاده: اه اه عرفت كده كل حاجه تمام 
استغفر الله ❤
بقلم ملك وائل 
اسر: ياريت منجبش سيرتو تاني في البيت مش عوز اسمع عنو اي حاجه 
ديما: حاضر يا اسر هلاص 
اسر: تمام ارتاحي انتي علشان جنه لما تصحي شويه كده نامي وانا قاعد شويه 
 ديما: طيب متقعدش كتير علشان متتعبش 
اسر: حاضر 
ديما:  تصبح علي خير 
اسر: وانتي من اهل الخير 
اول ما ديما دخالت الاوضه 
اسر طلع يجري علي الاب توب بتاعو ومسكو بقلم ملك وائل 
اسر: مسكتك يا غاده الكل*ب 
وفتح الفون رن علي صحبو شريف دراعو اليمين 
اسر: الو ايوا يا شريف هبعتلك لوكيشن شقه غاده تجبها هي وزين علي المخزن.......... 
شريف: تمام يا اسر مش دي البت الي 
اسر: ايوا هيا بسرعه وانا هبقا عندك
غاده كانت قاعده هي وزين 
فون غاده رن 
غاده: الو ايو يا محمد اي عرفت ازاي 
محمد: كانت مراقب التلفون بتاعو امشي بسرعه من عندك 
غاده: طيب طيب سلام 
غاده مسكت زين بسرعه ونزلت ركبت العربيه ومشيت 
عند اسر
الباب خبط وكانت ديما نايمه قام هو يفتح 
غاده وهي بتدخل 
غاده: اهلا اهلا قولت بدل ما انتا تبعت شريف ياجي وبنزين ومشوار بقا قولت اجي انا اومال فين المدام 
اسر: وانتي مالك بيها اقسم بالله لو جيتي جمب ديما هموتك يا غاده زين كان واقف مع غاده بس اسر مخدش بالو 
غاده: اي يا اسر مش واخد بالك من زيزو ابنك
اسر: ههههه والله ده ابني انتي مريضه والله ولزام تتعالجي جايبه ولد معرفش منين وكمان ابني واي اللعبه الي بتلعبها دي طب اعملي حاجه عدله حتي 
غاده: الله ما انتا عارف كل حاجه اهو
اسر ضحك: اكيد هعرف بس مكنتش متخايل انك بلو*سخه دي 
غاده: واديك عرفت هتعمل اي يعني 
ديما صحيت علي الصوت قامت طلعت بره وهي بتدعك في عينها 
 ديما: في اي يا اسر 
غاده: الله انتي بقا ديما كان نفسي اشوفك وش لوش وشوفتك وراحت مصقفه جامد طلع واحد بسرعه من المطبخ رفع السكينه علي رقبت ديما وديما صوت اسر اتخض من الحركه 
غاده: ها مبعرفش العب صح 
اسر: عوزه اي يا غاده 
غاده: عوزه اخربلك حياتك زاي ما خربتهالي 
اسر: انتي الي سبتي نفسك ليا مخدش ضربك علي ايدك
غاده: بس ده علشان احنا كنا هنتجوز استغفر الله 
بقلم ملك وائل 
اسر: مش هنرجع الي فات هااا مش هقولها تاتي 
غاده: اعتقد اني قولت من  شويه انا عوزه اي 
اسر:سيبي ديما يا غاده وانا هعملك الي انتي عوزه 
شريف كان واقف ورا الراجل الي ماسك ديما براحه وكان مستخبي من غير ما حد يشوفو  وبسرعه راح مطلع مسدس من ايدو ورفعو علي محمد 
شريف:سيب السكينه لو خايف علي حياتك 
محمد خاف وساب السكينه في الارض  
شريف نزل جاب السكينه وحدفه لاسر 
اسر مسكها ديما جريت علي اسر وهي كانت هتموت من العياط 
اسر وهو حاضنها:خلاص اهدي 
وشريف كان ماسك محمد وغاده وقفه مصدومه لحد جي واحد من ورا غاده وقال 
_ امسكوها 
غاده اتصدمت ان البوليس جيه والعساكر دخالو مسكو محمد وغاده وزين راح مع غاده 
وطلعو 
ديما كانت لسه بتعيط ومش مصدقه الي حصل 
اسر:بس اي الجمدان ده والله انتا عرفت ازاي انها هنا 
شريف:هحكيلك 
استغفر الله 
بقلم ملك وائل 
فلاش باك 
شريف رن غلي اسر بس مكنش بيرد راحلو البيت علشان يقول ان غاده مش موجوده في البيت وهو طالع سمع صوتهم جوا وقف علي الباب براحه وشافهم وشاف ديما ومحمد ماسكها ورافع السكينه  
رن بسرعه علي رقم وبلاغ علي غاده ومحمد...  
عدا بسرعه من غير ما حد يشوفو وطلع الدور الي بعد اسر وخبط علي الباب براحه في واحد فتح راح شريف دخال وقفل الباب براحه علشان محدش يسمع و راح قال معليش علي الازعج والي هيحصل 
وراح بسرغه يفتح البلكونه بتاعت الراجل ووقف علي السور ومسك بئيدو و نط بسرعه في البلكونه بتاعت اسر والبلكونه مفتوحه علي اوضه النوم فتح الشباك الي في البلكونه ونط منو بسرعه ودخال ورفع المسدس علي محمد 
باااااك 
اسر:بس طلعت بتشغل دماغك 
شريف بضحكه:طلع لمين يعني 
شريف: يلا انا همشي بقا عوز حاجه 
اسر:سلامتك  
ديما:مين دي يا اسر 
اسر:دي حكايه طويل يا قلب اسر ادخالي دلوقتي نامي وبكره هحكيهالك 
ديما:عوزه اعرف دلوقتي 
اسر:مش قادر والله بصي الجرح عامل ازاي وانا واقف كل ده علي رجلي شوفي شوفي 
ديما:يا لهوي تعالي بسرعه تعالي 
اسر بضحكه:اي قبلك رهيف اوي كده ليه يا جميل 
ديما:انتا هتهزر يا اسر تعالي نام 
اسر:علفكره مفيش حاجه انتي مكبره الموضوع اوي كده ليه تعالي ننام يلا جنه هتصحي وهتتفق علينا ومش هنام 
ديما بضحكه:يلا يا كداب
ونقول كفايه كده 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-