رواية عذرا يا قلبها جابر وعايشة كاملة جميع الفصول بقلم بسملة بدوي

رواية عذرا يا قلبها جابر وعايشة كاملة جميع الفصول بقلم بسملة بدوي

رواية عذرا يا قلبها جابر وعايشة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة بسملة بدوي رواية عذرا يا قلبها جابر وعايشة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عذرا يا قلبها جابر وعايشة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عذرا يا قلبها جابر وعايشة كاملة جميع الفصول

رواية عذرا يا قلبها جابر وعايشة كاملة جميع الفصول بقلم بسملة بدوي

رواية عذرا يا قلبها جابر وعايشة كاملة جميع الفصول

انا دخلت في ال40 وعايزني اتجوز
امها بحنيه…. انا اذا كنت عيشالك النهارده مش هعيشلك بكرا يابنتي … عايشه انتي ضعيتي سنين كتيره من عمرك بتربي في بناتك واهم كبروا
عايشه بخوف….. بس البنات مش هيرضوا
أمها بعصبيه….. بس هما كدا انانين
عايشه بتوتر….. ومين بقا عريس الغفله
امها بفخر…… البيه
عايشه برعب….. ميييييييين
..
الحقي ياست دانا امك
دانا بخوف…. مالها ماما هي كويسه
دينا بضحك…… ههههه لا هتتجوز بس
دانا الموبايل وقع من ايدها بصدمه….. ايييييي تت اايييييي
دينا بضحك اكتر…. هههه صحيح هم يضحك وهم بيبكييي امك هتتجوز اي صعبه
دانا بهدوء….. من حقها
دينا بعصبيه….. نعم ياروح امك حق مين يامو حق
دانا بهدوء اكبر…. من حقها وانا مش معترضه ماما ضيعت سنين شبابها كلها علينا واهو احنا كبيرنا بس هي اكيد محتاجه ونس واكيد احنا كدا كدا هنتجوز مين هيونسها
دينا بعصبيه….. انتي بتخرفي بتقولي اي امنا مش هتتجوز وهتفضل معانا كدا
دانا ببرود…. بطلي انانيه بقا
دينا بخبث….. بقا كدا طيب وربنا لتصل بـ بابا اعرفه وهو عمره ماهيوافق على الي بيحصل دا
دانا برعب….. ايييي لا اوعا دا لو عرف هيطربق الدنيا كلها على دماغنا
دانا ببعض الخوف…. بس مش هيخلي ماما تتجوز وتجبلنا جوز ام
..
كانت لسا هتدخل بالكوبيات للعريس… باب الشقه اتكسر ودخل منه رجاله كتير وكانهم عصابه وراجل طويل بس رفيع شويه وباين عليه الشر…. هي فين الي عملالي فييييييها صغيره على الحب
عايشه برعب….. جابر
كانت لسا هتدخل بالكوبيات للعريس… باب الشقه اتكسر ودخل منه رجاله كتير وكانهم عصابه وراجل طويل وباين عليه الشر…. هي فين الي عملالي فييييييها صغيره على الحب
عايشه برعب….. جابر
جابر بشر….. اه جابر ياختيييي ومين النطع الي جنبك دا
الراجل اتخض وقام…. انت انت ازاي تسمح لنفسك تدخل كدا
عايشه بعصبيه….. عايز اي ياجابر
جابر ببرود قعد حط رجل على رجل وقال لرجالته….. الواد دا خرجوه برا
رجالته اخدوا الراجل الي قاعد يزعق بعصبيه…. بقولكوا سيبونيييي
جابر ببرود….. لسا متغيرتيش… والله لو بناتك اتجوزوا وخلفوا حتى هتفضلي عيله
عايشه بعصبيه…. انت عايز اي ياجدع انت ما تسيبني في حالي
جابر بجمود….. حالك هو حالي
عايشه صرخت فيه…. انت عايز مني اي شغل وضيعتهولي… كسره وكسرتني خيانه وخنتني انت عايز مني اي ماتسيبني في حالي بقاا وابعد عنييي
جابر بندم….. انتي ليه مش عايزه تصدقيني انا مكنتش في ووعي
عايشه بصراخ….. كذاااااااااب انا شوفتك بعيني وانت في كامل وعيك
جابر لسا هيتكلم هجمت عليه فضلت تضربه وشدته خرجته برا وهي بتعيط وهو مستسلم ليها
دانا بعييط…. انا اتخنقت بجد
دنيا بعصبيه….. امك دي سلبيه اوي ما تنسى بقا وتعيش مفيش راجل مابيخونش
دانا بعصبيه اكبر…. انتي بتقولي اي انتي كمان انتي اتهبلتي
دنيا بحزن…. عاجبك حالنا يعني عجبك حياتنا دي… بقا بعد ما كنا عايشين في مكان راقي وخدامات وفلوس ودلوقتي عاجبك الارف دا ولا الناس اللوكل دي انا وحشتني حياتنا اوي القديمه المكان دا مش بتاعنا
دانا فضلت تعيط هي ودنيا وورا الباب كانت واقفه عيشه بتسمع لـ كلامهم الي فطر قلبها
تاني يوم كانت واقفه عايشه قدام مول مكتوب عليه مطلوب انسه للعمل
عايشه بهدوء…. كنت جايه عشان الشغل و
قاطعها الراجل بخوف…. معنديش شغل
عايشه بحزن….. يعني اي والورقه دي
الراجل وقف بخوف…. قولتلك مفيش عندي شغل ليكي
عايشه مشيت والدموع في عينها وكل ما تدخل محل يقولها الكلمتين دول
لحد ما رجليها وجعتها وقعدت على الرصيف بدموع…. يارب طب والعمل دلوقتي الفلوس الي معايا قربت تخلص هصرف منين
وقفت قدامها عربيه ونزل منها جابر بجبروت….. ماكان زمانك قاعده في بيتك معززه مكرمه هانم في مكانك
بصتله باشمأزاز وقالت…. ابعد عني قولتلك
جابر بحب….. انا لسا بحبك ياعايشه والله العظيم
بصي انا من الصبح وراكي وانا بطمن عليكي وعندي اجتماع مهم دلوقتي ولازم اروح اي رايك تروحي وتهدي وتجيلي على خمسه كدا نتكلم وطلع رزمه مال وادهالها ومشا
عايشه بصت عليه بنظره خاليه وفضلت قاعده لحد ما مشي
اي الصوت دا
قالها جابر بعصبيه السكرتيره بتاعته
ردت بخوف وقالت… دي دي المدام عايشه ء
جرا بسرعه بخوف يشوف في اي
عايشه بضحك شديد….. هههههه اهو البيه شرف بقا بزمتكوا تقبلوها…. انا باخد بس راي موظفينك يااجابر … ها بصوا كدا الي الصور الي في اديكو دي بقاا بذمتكوا واحده تقبل تعيش مع واحد خاين تعرف حتى تآمنه تاني .. انتي راحت لواحده من الموظفات… ترضي تقبليها.. وغير كدا دا احنا عشره عمره دا داخل في ٤٥سنه بعد العمر دا كله يخووووني اومال لو كوناش قصه حب 8سنييين….
جابر بعصبيه مرعبه….. اييييييي الي بيحصل هنااااا دا

الموظفين جرى كل واحد على مكتبه
جابر شد عايشه بعصبيه لمكتبه….. انتي بقا حسابك معايااا وفجأه عايشه ببرود…… سيب ايدي انت لسا شوفت حاجه دا انا هفضحك
جابر پغضب….. اتلميي بقولك
عايشه بضحك….. مش لما تتلم انت الاول
جابر مسح على وشه پغضب….. اللهم طولك ياروح عيب الي بتعمليه دا يا عايشه
عايشه بيرود…… ولسا… انا مش هسكت غير لما انت تسيبني في حالي
جابر يحزن….. حالك هو حالي
عايشه بعصبيه…… انا لا يمكن ارجعلك افهم دا وقالت كدا وسابته ومشيت والدموع على خدها….. لسا بتدقله ليييي وبتخبط على قلبها في الاسانسير
تيته
_نعم يادانا
دانا بدموع….. هو مش ممكن ماما ترجع لبابا تاني
_الخيانه صعبه ياحبيبتي مش هتفهمي دا عشان انتي لسا صغيره ودي طبع في الواحد مش هيتغير لو خان مره هيخون كذا مره
دنيا بعصبيه ودموع…… هي اخر ولا اوا واحده تتخان ومفروض تعيش عشانا مش تطلق دلوقتي لو حد جه يسال عليا انا ولا اختي هيقولوله اي بنات المطلقه
_دنياااااا عيب كدا قالتها عايشه الي دخلت على كلامها
دنيا بعصبيه…. انا اتخنقت من العيشه دي
عايشه بعصبيه…. خلاص روحي لبوكي وانسي ان ليكي ام خالص
دنيا بصتلها بعتاب وهزت راسها….. تمام اوي لحد كدا
دانا جريت على دنيا پخوف…. والله العظيم هي مش قصدها صدقني دا من عصبيتها
دنيا بدموع…. ولا تقصد انا راحه لابويا… هاتيجي ولا هتفضلي معاها
عايشه قعدت بكسره على الكرسي وحطت راسها بين ايدها
دانا بدموع….. دنيا اهدي بس
دنيا بصتلها بعصبيه….. خلاص خليكي مع امك
فجاه عايشه وقعت في الارض اغمى عليها….. صرخوا بخضه… ماماااااااا
دنيا بصتلها بعصبيه….. خلاص خليكي مع امك
فجاه عايشه وقعت في الارض اغمى عليها….. صرخوا بخضه… ماماااااااا
دنيا بدموع…. ماما م ماما خلاص حقك عليا انا اسفه والله
دانا بعصبيه…. ارتحتي دلوقتي
قالت ستهم… حاسبي انتي وهي حاسبوا وبلت ايدها ميا ومسحت وش بنتها لحد ما فاقت
عايشه بدموع وعتاب…. بتعيطي لي دلوقتي ومامشيتيش لي مش كنتي عايزه تسيبيني وتمشي
دينا بدموع…. لالاا خلاص انا اسفه انتي كويسه المهم
عايشه فتحت ايديها ليهم وحضنتهم جامد….. انتو سر قوتي من غيركو اموت
جابر بعصبيه….. مش هتجوز افهمي دا ياعاليا
عاليا اخته بعصبيه…. انا حقيقي معتش فاهماك ياجابر الله طالما انت بتحبها اوي كدا خنتها لي انا مش فاهمه
صرخ فيها بندم…… يابااااي قولتلك ندمت ندمت خلاص اجرمت انا
عاليا باشفاق…. طب خلاص اهدى ناوي على اي دلوقتي
جابر بحزن…. مش عارف ياعاليا انا حاسس اني تايه انا بحبها ياعاليا لسا
عاليا بحزن على حال اخيها….. طب عايزني اكلمها؟
جابر بهدوء….. لا بلاش تكلميها انا هسيبها تهدى شويه وبعدين اشوف حل معاها
دينا بدموع….. انا مش حابه العيشه دي يارب بقا
دانا بدموع…. ولا انا بس عشان خاطر ماما بس والحيوان الي اسمه سعد مش راضي حتى يسيبني في حالي انا ناقصاه هو كمان
دينا بغل….. بن ال****** وبعدين عيطت اكتر وقالت ماهو عشان شايفنا من غير راجل عارفه لو كان بابا معانا مكنش جاله الجرأه يقرب منك
كانت واقفه ورا الباب سامعه كلامها وقالت بحزن فعلا معاهم حق
قاطعهم دخول ستهم….. دانا…
دانا: نعم ياناناه
_كريم
خفق قلب دانا بشده…. ك ك كريم ماله
دينا بصتلها بخبث…. وشك احمر لي بس
كلهم ضحكوا وكملت ستها وهي بتقول…. مامته كلمتني وقالت انهم جايين يشربوا شاي عندنا
دانا باستغراب…. شاي… هما ماعندهمش شاي ولا اي وشمعنا شاي
ستها بضحك…. يخرب عقلك يابنتي…. طالب ايدك
دانا من فرحتها نطت على السرير بعدم تصديق…. وحياه ربنا ياناناه طالب ايدي انا
عايشه بحنان…. وهو يطول ياروحي.. ها رايك اي
دانا بسرعه…. موافقه
دينا بضحك…. يخرب عقلك يابت اتقلي
دانا بخجل… ق قصدي يعني الي هو يعني
عايشه خادتها في حضنها…… ربنا يفرح قلبك يابنتي واشوفك اسعد واحده في الدنيا انتي واختك واطمن عليكوا مع رجالتكو كدا و
قاطعتها دينا بسرعه…. لا ابوس ايدك جالي عقده من الرجاله شوفي دي
عايشه ضحكت…. انتي بقا هتطبي على بوزك قريب وهتيجي وتقولي جوزهولي يامامااا
كلهم ضحكوا وقالت دينا باستنكا ر…. انا بتحلمواا
عدت الايام بدون اي احداث تذكر
كانت دانا داخله والعصير في ايدها للضيوف وقلبها حاسه وكانه هيقف من كتر الدق…. مش مصدقه انها اخيرا هتبقى مع حبيب عمرها
قعدت جنب مامتها بخجل بس فجاه جسمها اتخشب من قسوه كلام امه…. وانتي بقا مش ناويه ترجعي لجوزك يا عايشه بناتك يعني كدا حالهم هيقف مين هيقبل ببنت اهلها منفصلين امها مطلقه… انا ابني مش زي بقيت الشباب غلبان وبيضحك عليه بسرعه وقابلها زي ماهي كدا انما دينا التانيه هتتجوز ازاي بقا
دينا لسا هتتكلم امها سكتتها وقالت ببرود…. هو انتي لي محسساني انينا وافقنا على ابنك
رفعت الست حاجبها … نعم ياختي هو انتي كمان عايزه ترفضي دي اي الجباحه دي
كريم المرادي اتكلم وهو بيبص على دانا باعتذار…. ماما
وقفت الست واخدت شنطتها… بلا ماما بلا بتاع انا الي مش موافقه بتتكبر على اي دي وسابت الشقه ومشيت
كريم باسف…. انا اسف حقيقي حقكوا عليا والله ماما طيبه بس
عايشه ببرود…. مابسش اتفضل ورا مامتك
كريم مشى بحزن ودانا جريت على اوضتها ووراها دينا تحت حزن امهم
دانا بعييط….. لييي يارب لي بس
دينا بعصبيه….. الست دي اعوز بالله مش سهله
دانا بدموع….. كريم يادينا
دينا بعصبيه…. بلا كريم بلا عباس انتي بذمتك ماشوفتيش امه دي لو اتجوزيته هتوريكي النجوم. في عز الضهر
قاطعهم دخول عايشه مره واحده…. انا موافقه ارجع لابوكو
الاتنين بصدمه….. اييييي
عايشه، بهدوء وحزن….. انا هرجعله عشانكو وبس
حضنوها بفرحه…. احنا بنحبك اوي اويي
كانت قاعده قدامه وهو مش مصدق نفسه عايشه بذات نفسها هي الي طلبت تشوفه رد بلهفه….. انا حقيقي مش مصدق انك طلبتي تشوفيني
من غير مقدمات….. انا موافقه اننا نرجع
وقف بصدمه ولهفه جري مسك ايدها…. انا مش مصدق نفسي انتي بجد عايزه ترجعيلي
عايشه ببرود…. عشان بناتي بس ياجابر
جابر بلهفه….. اي حاجه بس تكوني معايا
عايشه ببرود…. بس بشروطي
جابر بترقب… بمعني
عايشه بدلال راحت قعدت…. نص املاكك
جابر بصدمه… افندم
عايشه بنفس الدلال…. تتكتب باسم بناتي والفيلا باسمي ومش هتلمسني انت فاهم هنعيش اخوات ياجابر
جابر بعصبيه….. لا دي فوتت منك على الاخر وفجأه مسكها من دراعها بعصبيه….
دينا راجعه من الجامعه فجاه كان في عربيه هتخبطها بس في حد بسرعه شدها…. انتي غبيه
بصتله بصدمه وخوف من الي كان هيحصلها لو ماشدهاش
انا انا
انتي متخلفه فين عقلك وانتي بتعدييي العربيات دي كلها ياغبيه
زعقت فيه حيلك حيلك ايي بالراحه وياعم شكرا بس بلاش طوله لسان عشان انا كمان بعرف اطول لساني
انتي قليله الذوق دا بدل ماتشكريني
ماقولنا شكرا ولا انت اطرش
انا انتي مش عارفه انا مين ياشاطره
لي فاكرنييي ماسكالك مصاصه وعملالك شرايط في شعري
بصلها بخبث ووقاحه….. بصراحه لا شايف قدامي بطايه عايزه الاكل
بصتله بصدمه وخجل…. اه ياسافل وفجاه ضربته بالالم بس لسا هتجري مسكها بسرعه. ووو
بصلها بخبث ووقاحه….. بصراحه لا شايف قدامي بطايه عايزه الاكل
بصتله بصدمه وخجل…. اه ياسافل وفجاه ضربته بالالم بس لسا هتجري مسكها بسرعه….
بصتله برعب…. انا انا انا…. انت انت الي اضطرتني اعمل كدا
بصلها باعجاب… وسرح في ملامحها وهي استغلت دا وفرت هاربه بس وهي بتجري وقع منها بوكها وهو لاحظ ولسا هيجري وراها كانت اختفت…. فتحه لقا فيها بطاقه الجامعه وبطاقه شخصيه وفلوس ومفتاح وشويه حاجات مسكت البطاقه وقرا اسمها بتلذذ…. دنيا
..
هو دا الي عندي
بصلها بياس….. عايشه انا لسا بحبك
عايشه قلبها دق وابتسمت بفرحه غصب عنها بس دارتها بسرعه وهو ماشافهاش عشان كانت باصص للارض بحزن
عايشه ببرود مزيف…. دا الي عندي
من غير اي تفكير مسك ايدها وهز راسه….. موافق طالما هتكوني جنبي
عايشه بصتله بصه مقدرش يفهمها واخدت شنطتها ومشيت وهو فضل متابعها لحد ما مشيت….. ندمت والله العظيم
دانا يادانا والله العظيم ماما
قاطعته بدموع… بلا ماما بلا بتاع احنا مفيش بينا حاجه ولا هيكون فيه
مسك ايدها بعصبيه…. لا في وفي كتير كمان افهم احسنلك واسمعيني دي كانت تمثليه
لسا هتتكلم بس سكتت بعدم فهم…. تمثيله اي
كريم بسرعه…. تعالي بس نقعد وهحكيلك
دانا مشيت معاه بهدوء لحد ماقعدوا وقالت… ها
كريم بحب….. ياحبيبي دي تمثيليه انا روحت طلبت ايديك من ابوكي
فتحت عنيها بتفاجأ وهو كمل… وهو وافق وعملنا الخطه دي عشان نضغط على مامتك بيها انها ترجع لباباكي انا والله ماكنت هوافق ابدا بس فعلا باباكي بيحبها بجد وعايزها زي منا بحبك وعايزك واعمل اي حاجه عشانك
دانا بصتله بكسوف… ك كريم انا
كريم بعشق….. انا بعشقك ياقلب وعقل وروح كريم
بصتله بفرحه وكسوف وقاموا يرحوا
حااااجه يالي على الباااااب ايييييي هيتكسر كسر دماغك
فتحت
ضحك بتسليه….. لسانك دا اي مبرد بس عاجبني بحب الشراسه انا
بصتله بصدمه….. انت بتعمل اي هنا يامجنون
ضحك بحب وسبلها بعيونه….. قلب المجنون… قولت ادخل البيت من بابه
دانا بخوف…. انت انت عرفت بيتي مني
طرقي الخاصه بقا ياقلبي نهى كلامه ببوسه طايره خلتها تقفل الباب في وشه وهو اتكلم بولهان…. هيح شرسه شرسه عليها جوز عيون ياااابووووووووي
انت مين يا اخ قالها كريم
مد ايده بهدوء ينافي حالته من ثواني…… انا مازن الهنداوي
كريم رفع حاجه….. اتشرفنا بتعمل اي بقا هنا
مازن: جاي اطلب ايد الانسه دينا
دانا بفرحه….. نتجوز مع بعض بقا
ابتسملها مازن ودا خلى كريم يغير… بصلي هنا
مازن ضحك وقال… غيور اوي… شكلنا هنبقى عيله زي العسل
عايشه ببرود مزيف…. انا رجعت عشان ولادي بس
قرب منها بعشق.. بعشقك
ابتسمت وبعدين كشرت…. انت اي جابك اوضتي وبعدين انت مش مكسوف من نفسك اي جو المراهقه
ضحك باستمتاع….. انا لسا شباب وغمز تعالي بقا ما اثبتلك
عايشه جريت من قدامه بخوف… تثبتلي اي يامجنون ابعد عني بقولك متقربليش
جابر بفرحه…. بحباااااك
ضحك غصب عنها…. وربنا مجنون
مجنون بيكي وكفايه كلام بقا نيجي للفعل وحشتييييني اوي وطفى النور ووو
كريم بحب… مش مصدق اننا هنبقى لبعض بقا
دانا بكسوف….. ولا انا مصدقه
مسك دقنها برقه…. مبسوطه
هزت راسها بدلع…. اوي اويي
كريم بحب… كلها اسبوع وتبقى في بيتي وفي حضني
على الجهه. الاخرى
ايدك لتوحشك يابابا
ضحك جامد….. وربنا عمرو صاحبي فيه رقه عنك بس دا شاددني ليكي موت وبيخليني عايزك اكتر واكتر
بصتله ببرود….. اطلبلي حاجه جعانه
بصلها بصدمه…. يانعم ايييي دا انتي مخلصه 4بطاطس+5شاورما و2بانيه ايييييي
ردت ببرود….. عادي يعنيي انت بتبصلي ف اللقه اتغدينا نحلي بقا عايزه ام علي… بسبوسه… قشوطه…. ايس كريم…. ديسباسيتو… جلاش ومكرونه بلبن ونهت كلامها بابتسامه بريئه كفايه كدا عشان الدايت
بصلها بصدمه….. دااااااااايت داااااايت مين يامودااااااايت
بصتله بحزن مزيف…. بقا كدا ياميزو بتزعق لي دينا حبيبتك
مسك ايدها باسها بعشق…… لا ماتهونيش عليا كله لا دينا دا انتي القلب والروح والعقل والعشق وكل حاجه حلوه في حياتي
بصتله بحب وبادلته الابتسامه…..
بتحبيني
بصتله بكسوف.
صلاه النبي احسن… دنيا ومسكوفه
بصتله بشر ف ضحك…. بنكشك بس والله لو عملتي اي على قلبي زي السكر بردوا…. بحبك
ردت…. وانا كمان بحبك
تمت
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-