رواية ثأر تحت القانون زين وهمس كاملة جميع الفصول بقلم امنية يوسف

رواية ثأر تحت القانون زين وهمس كاملة جميع الفصول بقلم امنية يوسف

رواية ثأر تحت القانون زين وهمس كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة امنية يوسف رواية ثأر تحت القانون زين وهمس كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ثأر تحت القانون زين وهمس كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ثأر تحت القانون زين وهمس كاملة جميع الفصول

رواية ثأر تحت القانون زين وهمس كاملة جميع الفصول بقلم امنية يوسف

رواية ثأر تحت القانون زين وهمس كاملة جميع الفصول

المسدج دي بتجيلي كتير اوي وكل يوم حرفيا ومن كترها قررت اسأل عمر سؤال غبي
هسألك سؤال يا عمر سؤال واحد هترد عليا بااه او لا
عمرقولي يا حببتي فيه ايه
حسيته اتوتر وفضل يبص شمال ويمين وبعدين قال
عمر بحزن انا انا يا همس بعد ما وقفت قدام أهلى والدنيا كلها 
همس بصلته بحزن بس أنا حاسه إن فيه واحده في حياتك والواحده دي قريبه مني أوي
عمر بضحكيا ستي قولي كلام غير دا فيه حد معاه
همس ابتسمت طيب قوم نتمشى شويه على البحر
عمرماشي يا حببتي تعالي
وفعلا فضلنا نتمشى على البحر بس بعد كدا قابلتنا صحبتي واللي استغربته بصاتها هي وعمر لبعض وساعتها إتأكدت أنه فيه حاجه بينهم بس كدبت نفسي وسكت
عدت الأيام وعمر بدأ يتغير معايا بشكل ملحوظ كلامه قل الزيارات قلت كل حاجه حرفيا قل حتى الإهتمام وساعتها قررت أدور وراه 
وفي يوم كنت قاعده في اوضتي وانا ببكي على عدم اهتمامه بيا وحبه اللي قل بس فجأه وصلي مسدجات كتير واسكرينات فتحتهم وكانت الصدمه
الصور كانت لعمر ورانيا صاحبتي واقرب حد ليا كانوا واقفين على البحر وباين عليهم إنهم فرحانين وانهم بيحبوا بعض
قلبي حسيته اتقسم وانا بقرأ كلامه ليها وانه قد ايه بيحبها وانه عمره ما حبني واني بالنسباله رهان مش اكتر
كلمت باقي الصور والاسكرينات لكلامه سوا وحبهم وعليا ساعتها حسيت إني لازم انتقم منهم على اللي عملوه فيا بس لازم أقول لأهلى
وفي يوم كلمت عمر
همسعمر انا عايزه اخرج
عمراختياري يا حببتي أي مكان ونروح سوا
همس بقرف بس أنا عايزه اروح مع رانيا صحبتي وانت
عمر بفرحه ماشي يا حببتي اختاروا وانا معاك في أي حاجه
همس وهي بتقفل عينها عشان دموعها متنزلش وقالت بصوت مخڼوق
ماشي يا حبيبي سلام انا بقا عشان اقول لرانيا
عمر بإستغراب همس حببتي مالك
همس بدموعمفيش يا عمر يلا باي بقا
بعد فتره كنا احنا التلاته قاعدين في كافيه وبنتكلم وانا شايفه نظرات رانيا لعمر وهزارهم سوا لدرجه انهم نسيوا اني قاعده واللي انقذني اني مقتلهمش فوني اللي رن استأذنت منهم وخرجت ارد
بعد فتره كنت قاعده معاهم وبعدين اتكلمت
همس عمر بابا بيقولك تعالى عاوزك
عمر طيب يا حببتي تعالى نروح رانيا الاول وبعدين نروح له
همس بسرعه لا لا رانيا هتيجي معانا طبعا عشان ماما مشفتهاش من زمان
رانيا بغيرهاكيد طبعا يا همس هاجي من غير ما تقولي عمو وطنط وحشوني اوي
عمر طيب يلا بينا
كنا قاعدين في العربيه وانا ببصلهم بحزن أكتر إتنين واثقه فيهم واكتر اتنين حبيتهم كسروا قلبي للحظه كانت دموعي هتنزل بس حاولت اتماسك قدامهم
وبعد فتره دخلنا الشقه والاتنين وقفوا پصدمه لما شافوا عيلاتهم هما الاتنين
ابو رانيا پغضب ااه يا فاجره پتخوني صحبتك 
يتبع
وقفنا المره اللي فاتت لما دخلنا
الشقه وعمر ورانيا
وقفوا پصدمه لما شافوا عيلاتهم هما الاتنين
ابو رانيا پغضب اه يا فاجره پتخوني صحبتك وتعملي دا كله ومسكها من شعرهاوالله لاقټلك
رانيا بدموع ااه شعري شعري يا بابا والله ما عملت حاجه دي اكيد كدابه 
وفجأه ضربها بالقلم وقالاممم كدابه طيب يا ست رانيا تعالي اتفرجي على فضيحتك
واخدها على الشاشه اللي كانت كل حاجه بتتعرض عليها صورهم وشاتهم وكل حاجه
اما عند اهل عمر فكانت مامته بصاله بهدوء بس في عنيها حزن والم كانت بتبص عليه ودموعها ماليه عنيها
اما عند بابا واهلى فكانوا بيحاولوا يهدوا ابو رانيا واخوها وامها
رانيا وهي بتشوف كل حاجه فجأه فضلت تصرخ من ضړب باباها ليها
رانيا بصت
على عمر بس هو دور وشه ومقدرتش تتكلم ولا هو
ابو همسيا عبدالرحمن اهدى متعملش في بنتك كدا قدام الناس
ابو رانيا پغضب عندك حق بس انا حبيت اوري همس ان حقها هيجي همس مش بنتك وحدك يا ابو همس همس بنتي وانا اللي مربيها بس غالبا ربيت بنتك ونسيت بنتي أنا آسف آسف على اللي اتعمل دا والدموع ملت عنيه
والله ما عارف أقولك ايه
ابو همس وهو ينظر إلي عمرمتقولش كدا يا عبدالرحمن همس اللي اختارت غلط وللأسف انا مشيت ورا كلامها ونسيت انها عيله
ابو رانيا پخنقه وخزى من بنته احنا هنسيبكم ونمشي وفعلا أخد عيلته ومشي
كلنا كنا باصين لعمر اللي مداش اي ردت فعل بالعكس كان باين عليه البرود بس مامته قالت أنا آسفه ليك يا همس يا بنتي انت تستاهلى كل خير وآسفه على اللي حصل من ابني هو غالبا لسه معرفش رجوله يعني ايه وإن شاء الله لما يعرف ابقى نفكر نخطبله ونعتبره راجل
للحظه ابتسمت على جملتها وابتسمت أكتر وانا شايفه عمر بيطلع دخان من ودانه وعينه من العصبيه
امه خدته ومشيت بعد ما اديناهم كل حاجه تخصهم بصيت على بابا بدموع واترميت في حضنه بكيت لدرجه اني محستش بنفسي انا وبنام في حضنه
بعد شهر من الأحداث دي عرفت ان رانيا باباها مش بيكلمها وانها عايزه تجيلي بس هو رافض يخرجها من البيت اما عمر فعرفت انه بيسرق من فلوس الشركه اللي شغال فيها واتحبس
مفرحتش فيه قد ما زعلت على نفسي إني معرفتش أختار بس لعله خير اهو عرفني مين بيحبني ومين لا 
وبعد شهرين كمان كنت نايمه لغاية ما ماما دخلت عندي
ام همسقومي زين ابن خالتك برا
قومت مفزوعه ايه زين برا هو جه امتى
زين دا اقرب او كان اقرب حد ليا بس للأسف بعد عني بدون سبب وللأسف كنت بحبه بس خزوقني وسافر ابن الحلوه 
قومت لبست واتشيكت واستعديت اني اخرج مش عارف رد فعله هيكون ازاي بس خرجت وانا متوتره
ام همس شاورتلها انه في البلكونه
همس وهي داخله احم احم 
زين بهدوءادخلي
يا همس ادخلي
همس
مدت ايدها وسملت عليه وبعدها مقدرتش تشيل عينها من عليه خصوصا انه اتغير كل حاجه اتغيرت فيه بعد فتره من السكوت آخيرا اتكلم
زين بهدوء حبيتي غيري يا همس مقدرتيش تستني وانت عارفه اني سافرت عشان اشتغل عشان مستقبلي بعد كدا
همس بكسوف منه خلاص اللي حصل حصل يا زين 
زين بعصبيه لا مفيش اللي حصل حصل فيه انك روحتي حبيتي غيري مع اني سافرت وروحت وجيت وشوفت اللي احل منك بس فضلت احبك مشلتكش من قلبي مع انك بسهوله جبتي مكاني
همس بدموع وعصبيهمين قال اني حبيته انا اتخطبت ليه عشان استنيتك والبعد طال قولت خلاص بقا عندي عشرين سنه اكيد هيجي مجتش طيب اتنين وعشرين وبرضو مجتش وصلت تلاته وعشرين سنه وانا متخطبتش عشان البيه رايح يكون نفسه
زين بعد ما استوعب انه فعلا الغلط منه هو حتى مكلمش اهلها وقالهم مع انه بيحبها بس استنى لما يكون شخص يليق بيها
زين كان هياخدها في حضنه بس خالته وامه دخلوا
ام همسحيلك حيلك تحضن مين يا خويا البنت كبرت
زين وهو بيبص عليها من فوق وتحتمن حيث انها كبرت فهي كبرت وكبرت اوي كمان
همس وشها احمر وقالت في نفسهاوالله خالتي ما عرفت تربي
ام زينخلاص بقا العيال لبعض ومعروفه زغرطي يا ام همس
بعد شهرين من الاحداث كنا بنرقص انا وهو في فرحنا واللي متعرفهوش
زين بحب همس تعرفي
همس ايه
سمعت انهم بيقولوا اكتشفوا قمر تاني على الكوكب وبيدوروا عليه
همس بإستغرابنعم ازاي يعني
زين بحبميعرفوش إني سړقته
همس عرفت مغزى كلامها واتكسفت وبعدين همست في ودانه وقالت
وما كنت ممن يدخل العشق قلبه 
ولكن من يبصر جفونك يعشق 
زين حضنها وبدأ يغني مع الاغنيه
تمت
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-