رواية بين التوقيع والقدر راغب وانهار كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع
رواية بين التوقيع والقدر راغب وانهار كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهرة الربيع رواية بين التوقيع والقدر راغب وانهار كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بين التوقيع والقدر راغب وانهار كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بين التوقيع والقدر راغب وانهار كاملة جميع الفصول
رواية بين التوقيع والقدر راغب وانهار كاملة جميع الفصول
يعني ايه تجارة اعضاء ..هيه البت الي انا كتبت عليها دي مش قولتولي عايزنها دعا،،ره..ايه اللي بتقولوه دلوقتي ده
راجل في الخمسين بملامح حاده قال بغضب..وانت من امتى بتسأل يا راغب...انت مهمتك خلصت كده...كان مطلوب منك تكتب على البنت وتجبهالنا وانت مشكور عملت اللي عليك يبقى زي الشاطر تروح تشوف شغلك ومتنساش وانت خارج ترمي عليها اليمين...وبعد كده مش شغلك تتباع اعضاء ولا تشتغل دعاره ... مش شغلك خالص
راغب بلع ريقه بارتباك وقال..لا..لا يا حناوي باشا انا لا بسالك ولا بناقشك بس البت دي غلبانه اوي..و..ووثقت فيا وانا اول مره اعمل كده في بنت ارجوك بلاش تأذيها
الحناوي ضحك جامد وقال..وهو انا لما اشغلها في الدعاره مبقاش باذيها..مهو في الحالتين ببيع جسمها
راغب قال بسرعه ودموع..بس هتفضل عايشه..مش هتموت...لا لا ارجوك متقتلهاش و
بس قاطعو وقال بغضب شديد..انت من امتى بقيت طري كده..اسمع البت دي وصلت مملكتي ودخلت مكاني يعني مستحيل تفضل عايشه بغد ما شافت المكان..وفر وقتك وكلامك ومتخلنيش اقلب عليك وابعتك معاها
راغب بلع ريقه بارتباك وقال..تمام..تمام ياباشا...عن اذنك
راغب طلع وكانت فيه بنت لابسه فستان ابيض رقيق وقربت منو وقالت باستغراب..راغب..كويس انك طلعت انا خوفت قوي ..هو احنا فين. ايه المكان ده وليه فيه حراس كاير وبيبصولي بنظرات مريبه..هو...هو انت اهلك ساكنين هنا
راغب بصلها بدموع وبقى يبص لملامحها البريئه وقال بدموع..انا..انا اسف..اسف قوي بس اكيد ربنا هياخدلك حقك مني اكيد مش هيضيع حقك يا انهار
انهار استغربت كلامو ولسه هتسأل شافتو بيمشي جريت عليه وقالت..انت رايح فين وليه سايبني هنا و
بس قطعت كلامها لما خرج الحناوي وقال...ارمي عليها اليمين قبل ما تمشي وخلصنا
انهار اتصدمت وقالت..يمين...هو فيه ايه
بقلم...زهرة الربيع
واتفاجات اكتر لما لقت دكاتره كتير طلعو من الاوضه ووقفو جمب الحناوي وهما بيبصولها وبقم يتكلمو سوا
انهار بصت لراغب وقالت بدموع..فيه ايه
راغب هنا نزلت دموعه وبقى يبصلها ومش قادر يمشي ويسبها غمض عنيه واخد نفس وطلع سلاحه وفي ثواني ضرب على صندوق الكهرباء في المكان..و لانو حافظو كويس عمل كده في ثواني قبل ما حد يعرف يتصرف وشد انهار من ايدها وخرج جؤي بيها
الحناوي بقى يزعق على حراسه وحاولو يطلعو وراه والمكان ضلمه واول ما طلعو لقوه بيركب العربيه معاها وبقم يضربو عليهم نار بس هربو بسرعه
على الطريق كان سايق بسرعه رهيبه وانهار بتبكي وبتقول..فيه ايه...ارجوك اتكلم انا خايفه اوي مين دول وعايزين ايه
راغب بصلها وهو بيسوق بسرعه وقال.. .متخافيش يا انهار ..انا مش هخلي حد يقربلك وعد... وفضل سايق ورجالة الحناوي وراه وبيضربو نار عليهم
بعد وقت من الدطارده الصعبه انتهى بيه المطاف عند منحدر عالي جدا وتحته البحر وقف بسرعه ونزلو بتوتر ...ولسه هيحاول يجري بس عربيات الحناوي حاوطت المكان
الحناوي نزل وهو بيبصلو بسخريه وقال..من كل عقلك متوقع انك هتهرب مني..امال لو مكنتش مربيك يا راغب
راغب بصلو بتوتر وقال..اديك قولت مربيني ابوس ايدك انا طول عمري خدامك سبها متشيلنيش ذمبها ابوس ايدك
انهار استغربت كلامو وقالت بدموع وزعيق..هو فيه ايه فهمني يا راغب ايه الي بيحصل
راغب لسه هيرد قاطعو الحناوي وقال بسخريه..مفيش يا حلوه البيه كان ضميره مرتاح وهو بيجيبك هنا على اساس تبيعي شرفك وتفضلي عايشه...بس اتفاجأ شويه لما عرف انك مش هتعيشي
انهار كانت بتبصلو بدهشه من كلامو ومش فاهمه حاجه والحناوي كمل بخبث وقال...حبيب القلب اتجوزك علشان يسلمك لينا ونشغلك في الدعا،،ره فهمتي كده
انهار اتسعت عنيها بزهول وصدمه رهيبه ووووو
↚
اتجوزك علشان يسلمك لينا ونشغلك في الدعا،،ره فهمتي كده
انهار اتسعت عنيها بزهول رهيب وحست بالأرض بتدور بيها وقالت بسرعه وصدمه ....انت بتقول ايه... لا لا انت راجل كداب ...راغب مستحيل يعمل كده رد عليه يا راغب هو كذاب مش كده
راغب كان واقف ومنزل عيونه في الارض مش قادره يبص لها خالص ودموعه بتلمع في عيونه
انهار كانت بتبص له بصدمه وبتهزه وبتقول بصراخ...راغب رد عليا بقول لك ما تسكتش كده... حرام عليك اتكلم ارجوك
راغب اخيرا رد عليها وقال بمنتهى الالم ... انا اسف اسف قوي
هنا انهار كانت هيغمى عليها و مرعوبه ومصدومه جدا بقت ترجع لورا خطوات وهي بتقول بصدمه ودموع ....مش ممكن انا مش مصدقه لا مش ممكن لا
راغب بقى يتقدم عليها وهو بيقول نهار ارجوكي هفهمك و
بس اتصدم لما لقاها خلاص بقت على حافة المنحدر قال بزعيق...انهااار ما ترجعيش اكثر هتقع...
بس ما اكملش الكلمه ورجلها انزلقت في المنحدر ووقعت منو بس على اخر لحظه راغب نط ومسك ايدها بس ما اقدرش ينقذها ووقع معاها كمان في البحر
بقلم...زهرة الربيع
الحناوي ورجالتو جريو على اول المنحدر بصوا منو لقوهم غطسو في الميه وما فيش ليهم اي اثر والمسافه كانت عاليه
رجالته قالوا ..دول ماتوا خلاص يا ريس مستحيل يطلعوا من المسافه دي
الحناوي قال بغضب شديد... كنت قولت كده لو اللي وقع اي حد غير راغب بس طالما هو اللي وقع يبقى لازم نتاكد تعالوا معايا
بعد دقايق على مسافه صغيره من المكان طلع راغب وهو بيسحب انهار من الميه وكانت فاقده الوعي تماما
نيمها على الرمل وبقى يحاول يفوقها وهو بيقول بلهفه... انهار...انهار ردي عليا فوقي ارجوكي
بس ما كانتش حاسه بحاجه ابدا بقى يضغط على صدرها والميه بقت تطلع من بقها بس برده ما كانتش بتفوق
قرب من شفايفها وقفل انفها عشان يعمل لها تنفس وبقي يساعدها علشان تتنفس وشفايفه على شفايفها وبيديها من انفاسه لحد ما فتحت عيونها
اول ما فاقت دفعته بقوه وهيه بتشهق وبتكح جامد وقالت بغضب.... انت بتعمل ايه يا وا،،طي يا حيوا،،ن
راغب اتنهد بارتياح وقال ...الحمد لله انك فوقتي يلا انهار لازم نهرب من هنا بسرعه يلااا
انهار قالت بغضب ...انا مش جايه معاك في اي حته غور من وشي
ولسه هتمشي مسك ايدها وقال ....انهار ارجوكي هيلاقوا طريقه وينزلوا هنا علشان يشوفونا ...لو سمحتي خليني اساعدك تهربي من الورطه اللي حطيتك فيها دي وبعد كده تقدري تعملي معايا اللي انتي عايزاه
انهار كانت خايفه قوي وشافت الصدق في عيونه وزي العاده صدقته هزت راسها بالموافقه وراغب اخذها وطلع بيها جري بعد ساعات قدروا يهربوا وكانوا راكبين تاكسي وتعبانين جدا لانهم جريو كتير قوي
↚
انهار نامت بتعب شديد في التاكس وراغب كان بيتامل ملامحها وهي نايمه بحزن وندم
بعد وقت وصل بيت في منطقه معزوله شويه
راغب نزل وشال انهار وهي نايمه ودخل بيها البيت وحطها على السرير
بعد شويه قامت من النوم وبصت حواليها واتفاجئت بالبيت اللي قاعده فيه بقت تبص حواليها باستغراب وسمعت صوت الميه مفتوحه في الحمام ان وفيه حد جوه.. كانت مرعوبه جدا مسكت الفازه ووقفت جنب باب الحمام
اول ما راغب فتح باب الحمام وهو بينشف وشه بالفوطه انهار ضربته بالفازه على دماغه
راغب التفت لها وهو حاطط ايده على دماغه بالم وقال بزهول....ااااه...ايه اللي عملتيه ده ياغبيه
انهار اتسعت عنيها بزهول وقالت بتوتر.... يا خبر ما كنتش فاكراك انت والله افتكرتك رجعتني ليهم تاني
راغب قعد على السرير بالعافيه من الدوخه وقال.... لو هرجعك كنت هربتك ليه يا متخلفه... اه يا دماغي يا انا ياما
انهار قالت بخوف.... انا اسفه انا اسفه والله
راغب اتنهد لما لقاها خايفه قوي وقال.. اهدي ما تخافيش ده جرح بسيط الادوات في الحمام هاتيها
انهار جريت جابت علبة الاسعافات من الحمام وبقت تلفلو الجرح وتعقمو
راغب اتنهد وقال بالم...والله انا خايف اوي
انهار قالت بخوف.... ليه ممكن يكون جرالك حاجه من الخبطه دي
راغب قال ....لا انا مش قصدي كده ..انا خايف اصحى الاقي نفسي ترند ويقولوا المبطوح من انهاره
انهار بصت له بغيظ من هزاره السخيف وقالت وهي بتبكي... ده وقته يا اخي...وبقت تعتذر كل دقيقه
اول ما خلصت ولفتلو دماغو بالشاش والقطن قالت.... انا خلصت ...انا حقيقي اسفه
ولسه هتبعد مسك ايدها وقال بحزن... على فكره قولتي اسفه 50 مره هو مين المفروض يعتذر لمين يا انهار
انهار فضلت واقفه بدموع وراغب رفع وشه وبص لعيونها وقال انا كمان نفسي اعتذر اوي....بس شايف ان كلمة اسف ملهاش لازمه مش هتفيدك بحاجه بعد اللي عملته
انهار نزلت دموعها اكتر وقال... معاك حق مش هتفيد بحاجه وبعدت عنه
راغب وقف وقرب منها وقال...انا عارف انها مش هتفيد..وان اللي عملتو وسخ قوي انا مش قادره اسامح نفسي عليه مش هطلب منك تسامحيني
انهار التفتتله بضيق شديد وقالت بسخريه .... وحتى لو طلبت تفتكر هقدر اسامحك
↚
راغب نزل عيونه بكسوف من نفسو وانهار نزلت دموعها وقالت بوجع.... ليه عملت كده... ليه وهمتيني انك بتحبني ليه عيشتني اجمل ايام حياتي واتجوزتني ليه يا راغب...ما كنت خطفتني من اول يوم والسلام ليه تعمل فيا كده انا لحد دلوقتي مش قادره اصدق مش قادره اصدق ان الشخص اللي حبيتو واتجوزتو يطلع.....انا مش قادره اقول انت ايه اصلا
وبقت تبكي بحرقه
راغب نزلت دموعه وقرب منها بسرعه وشدها لحضنه وبقى يحضنها بقوه ودموعه بتنزل وقال ... انا اسف سامحيني ارجوكي اسف
انهار دفعته بعيد عنها وقالت... انا مش هقدر اسامحك ابدا..و ما تحاولش تلمسني تاني ...وراحت مددت على السرير بتعب شديد
راغب اتنهد بحزن وهو عارف ان حقها ما تبصش في وشه حتى وقال بحزن.. تمام... انتي حقك وانا مش هعرف ابرر حاجه انا اللي عملته ما لوش اي مبرر..بس انتي كده هتتعبي هدومك كلها مبلوله البسي اي حاجه تنامي بيها
انهار بصتلو بسخريه وقالت... متشغلش بالك بيا بعد اللي حصل مفيش حاجه ممكن تتعبني اكتر...واصلا شنطة هدومي سبتها هناك لما هربنا
راغب اتنهد وفتح الدولاب وطلع عبايه بيتي وقال البسي دي هتناسبك
انهار قعدت وبصت له باستغراب وقالت ..هو البيت ده بتاعك
راغب قال بسرعه.... اه والله بتاعي ومحدش يعرف عنه حاجه ما تقلقيش
انهار قالت باستفهام ....امال العبايه دي بتاعه مين
راغب لسه هيتكلم بس سكت بتوتر وقال... دي اه دي تلاقيها بتاعه الخدامه اللي بتيجي تنظف البيت كل فتره
انهار بصت له بعدم تصديق وقالت... يا سلام ويمكن تكون بتاعت البواب كمان كل شئ وارد
راغب ضحك بتوتر وقال ...يخرب عقلك لا طبعا بواب ايه معقوله البوابه يلبس حاجه زي دي هو كبر خلاص على اللبس ده
انهار بصتلو بغيظ وقالت.... بتاعه مين دي يا راغب
راغب اتنهد وقال ...بتاعة واحده نسيتها هنا...احم... واحده كنت اجيبها هنا بس يعني الكلام ده من زمان من قبل ما اجي عندكم البلد يلا قومي البسيها احسن تبردي
انهار قالت بغيظ شديد ....مش بلبس حاجه مش بتاعتي ..الله اعلم مين كان لابسها وعمل بيها ايه جاتك القرف كل ماده وبتزيد وساخه ونامت تاني
بقلم....زهرة الربيع
راغب اتنهد بياس وهو بيبص للعبايه وقعد على طرف السرير وقال.. اصلا انتي بت نكديه ..الحق عليا اللي عايز اساعدك طب ايه رايك بقى ان صاحبه العبايه دي ما بتسبش فرض
انهار قالت بسخريه من غير ما تبص له....فرض بالضاد ولا بالدال
راغب ضحك وقال ....بالدال طبعا
انهار اتنهدت بغيظ منه وقالت.... عدي ليلتك واتخمد يا راغب
راغب ضحك وقال... طب انا هطلع بره اشرب لي سيجاره يمكن الاقيكي ربنا هداكي والبستيها
وطلع بره بقى يشرب له سيجاره ومستنيها لحد ما تنام
دخل وكانت نامت فعلا بهدومها المبلوله ابتسم بخبث و اخذ العبايه وقعد جمبها وشدها لحضنه بالراحه جدا وبقى يساعدها تغير
اتنهد وهيه قريبه منو ..قال بهمس عند شفايفها ...يا ريتك كنتي ليا يا ريت ما كان في بينا كل الحواجز دي ....اه على احساسي وانت جنبي عمري ما حسيته مع اي واحده ...وميل عليها وقرب منها في لحظه سرقت قله
انهار صحيت وفتحت عينيها بزهول وبقت تحاول تبعده وبتضربه في صدره بقوه
اول ما سابهها قالت بصراخ.... يا يا حيوان يا كلب يا زباله
راغب بص لها وقال... انتي مراتي يا انهار احنا مش بنعمل حاجه غلط انا محتاج لك قوي ومشتاق لاي لمسه منك
انهار دفعته بغضب وقالت بصراخ ....انا مش مراتك مش انت الشخص اللي اتجوزته انا ماتجوزتش واحد حيوان ووسخ ما اتجوزتش قواد واحد اخذ مراته للرجاله بايديه يا ترى كام واحده كانت على ذمتك وكنت تبيتها في حضن غيرك
راغب محسش بنفسه غير لما ضربها قلم قوي بغضب شديد ووووو
↚
يا ترى كام واحده كانت على ذمتك وكنت تبيتها في حضن غيرك
راغب محسش بنفسه غير لما ضربها قلم قوي وقال بغضب...اخرسي لو قليتي ادبك تاني مش هيحصل لك كويس سامعه
انهار اتصدمت انه ضربها وبقت دموعها تنزل وهي بتبكي بحزن شديد
راغب اتنهد بحزن لما ضربها وقعد جنبها وبقى يمشي ايده بحنيه شديده على خدها اللي ضربها عليه وقال ...انا عمري ماتخيلت اني اضربك بس وجعتيني بكلامك يا انهار...انا...انا عمري ما اتمنيت اكون الشخص اللي انتي قولتي عليه من شويه عمري ما اشتغلت في حاجه زي كده اصلا ...انا اتولدت لقيت نفسي مع الحناوي في وسط اولاد كتير زي كنا اطفال ما نفهمش يعني ايه اوامر ويعني ايه خوف ومع ذلك كنا نعمل الاوامر ونخاف لان اللي ما كانش يسمع ولا ينفذ كان يضرب عليه النار قدام الكل ويسيبوه يموت قدامنا محدش من صحابه ولا من اللي بيحبه بيقدر يساعده ....انا ياما شوفت اصحابي بيموتو قدام عيوني وكنت اشوفهم واسكت مكناش حتى نقدر نبكي
انهار بصتلو باهتمام وهو كمل بوجع ونزلت دموعه وقال...عشنا كده وتربينا كده لما كبرت كان يبعتني امن له البضاعه بتاعته علشان محدش يقرب لها... لحد ما في يوم قال لي ان فيه واحد من رجالتو لقالو بنت من منطقه بعيده وهو محتاجها في شغل ...قال لي الراجل بتاعنا هناك قال ان البنت دي ملهاش اهل ومحدش هيسال عليها بس عشان تعرف تاخدها من المنطقه من غير ما حد يبلغ اكتب عليها وسلمها لي وترمي عليها اليمين... انا كنت اشوف صحابي بيعملوا الموضوع ده على طول وبيجيبو بنات على طول بالطريقه دي وكنت فاكر ان الموضوع زي ما قلت لك موضوع دعا،،،ره ...وهرمي عليكي اليمين وخلاص قبل ما تشتغلي اي حاجه
لحد ما قابلتك وعشت معاكي ما بقتش قادره اعمل كده ابدا بقيت اماطل معاه يوم في الثاني لحد ما قال انه هيبعت حد تاني ياخدك .... وقتها خوفت عليكي يقتلوكي واضطريت اخدك معايا هناك وقلت احاول معاه اعمل اي حاجه مقابل انو يسيبك ...بس فاجئني انه مش عايزك للموضوع ده اصلا ....عايزينك في تجارة الاعضاء ...وقتها كان اهون عندي ياخدوني بدالك احسن ما اكون جبتك للموت ...انا مش ببرأ نفسي انا غلطت بس هصلح غلطي ولاخر نفس فيا مش هخلي حد يقرب لك
و لسه هيقوم مسكت ايده وقالت بسرعه ...طب وانت... هيعملوا فيك ايه بعد كده
راغب ابتسم بدموع وقال....زي ما بيعملو مع اي حد ما بيسمعش الكلام بس يا ريت يقتلوني من غير عذاب القتل راحه بالنسبه للي بيحصل هناك يا انهار... تصبحي على خير
انهار نزلت دموعها بحزن عليه رغم اللي حصل لها لكن صعب عليها جدا...لقتو بيجهز الكنبه هينام عليها قالت بارتباك.. احم... تقدر تنام هنا على السرير ...اصلا هو واسع
راغب ابتسم ونط على السرير بسرعه وقال... والله ده من ذوقك كمان لو تديني حضن اخووي لاني مفتقد للاهلي جدا
بقلم...زهرة الربيع
انهار بصتلو بدهشه وقالت... طب حتى اعزم عزومة مراكبيه قول لا انتي تعبانه خليلك السرير علشان ترتاحي انهارده
راغب ضحك وقال... انا اطول تعزميني على النومه جنبك وعيزاني ارفض كمان
انهار بصت له بتحذير وقالت.... مش جنبي...تلزم حدودك ولو قربت ولا قليت ادبك مش هيحصل طيب. تصبح على خير ...وبصت بعيد وبقت تحاول تنام
↚
بعد دقايق افتكرها نامت وقرب منها حضنها بقوه ..كانت هتزعق له بس لقيته ماسك فيها جامد زي طفل متعلق بامه فضلت هاديه لحد ما انام
التفتتله وبادلته نفس الحضن وبقت تبص لملامحه الجميله اللي كان واضح دايما عليها الخوف... اتنهدت بحزن وهيه بتفتكر كلامو عن طفولته وقد ايه كان يصعب عليها لما جه عندهم الحاره اوقات كتير كان يجي له كوابيس حسيت بتعبه وألمه بعد ما حكالها...و حاولت تنام وهي بتحضنه وبتطبطب عليه
في صباح يوم جديده قام من النوم لقاها حضناه بقوه وقريبه منه قوي ابتسم وبقى يبعدخصلات من شعرها ورا ودنها وقرب باسها من جنب شفايفها برقه وقال بهمس ...اه لو تعزميني عليهم ..هفطر واحلي بيهم
انهار فتحت عينيها بالراحه وقالت بضيق ...هم ايه دول
راغب قرب اكتر ا وقال بهمس.... مش عارفه ايه هم
انهار دفعته وقالت.... لا مش عارفه ..ومش عايزه اعرف
اتنهد وقال.... الوضع ده مش هينفع انا مش قادر امسك نفسي وانتي مش راضيه تحني طب لبس اهلك كده كمان مجنني اعمل ايه
انهار ضحكت جامد ووقفت وهي بتتمايل بدلال وقالت ..مش مشكلتي انت السبب انت اللي ضيعت من ايديك كل ده
راغب قرب عليها وقال... ما انا حكيت لك اللي حصل معايا
انهار قالت بضيق ...وتفتكر اللي حصل معاك ده يغير حقيقه اني كنت هموت بسببك
راغب اتنهد وقال.... لا طبعا...وحقك تزعلي بس انا عايز اعمل اي حاجه ارضيكي هموت واراضيكي
انهار ضحكت جامد ومشت ايدها على صدره بخفه وقالت... للاسف مش هيحصل لاننا ببساطه هنطلق ...ويكون في علمك انا عايزه اطلق قبل ما ترمل يعني قبل ما يلاقوك ويقتلوك لازم تطلقني
راغب اتسعت عينيه بدهشه من كلامها وقال... يا سلام هو ده اللي همك في الموضوع
انهار بصت بعيد منه وهي عايز تضحك وقالت ...اه طبعا
هو ده اللي هاممني...انت كده كده ميت...مش انت قولتلي كده امبارح ...وكمان يا ريت اعرف هيدفنوك فين يعني لو دفنوك علشان اروح اقرالك الفاتحه
راغب قال بزهول ...والله فيكي الخير كمان هتقري لي الفاتحه ده ايه الهنا اللي انا فيه ده
و لسه هيمشي مسكه ايده وبصت لعيونه وقالت .... انا متاكده ان مش هيحصل لك حاجه ...وسندت جيبينها على جبينه وقالت بهمس عند شفايفه... انت اسد ...اسدي الشديد اللي يفوت في الحديد
قبض على وسطها بقوه لما قالت كده وقال.... ايه لازمه الكلام اللي يولع الاعصاب ده
انهار ضحكت برقه وقالت... ده علشان النيه عندك مش سليمه ما فيش سلكان خاااالص
راغب ضحك وحضنها جامد وقال.... عارفه انا لو مت هبقى مبسوط علشان بالايام اللي قضتها معاكي حاسس ان هما اللي طلعت بيهم من الدنيا
انهار اتملت عيونها دموع وبصت لعيونه وحطت ايديها على خدوده وقالت ....مش هيجرالك حاجه ...انا متاكده ..رغم كل اللي حصل بس انا صدقت كل حرف قولتو ورغم ان قلبي اتحرق بعد اللي حصل لاكن مش هقدر استحمل انك تتأذي انت لو حصل لك حاجه انا ممكن اروح فيها
راغب ابتسم وهو بيبص لعيانها وقال ... ليه
انهار نزلت عيونها بارتباك وقالت....انت عارف ليه
راغب رفع وشها ليه وقال.... نفسي اسمعها تاني ..علشان احس انك سامحتيني
انهار دفعته ومشيت واخذت العبايه وقالت.... لسه بدري عليك على بال ما تسمعها تاني ..ده لو سمعتها اصلا ....يلا المضطر يركب الصعب هضطر البس العبايه بتاعه الاخت ....هي اسمها ايه صحيح
راغب ضحك و قال ....مش فاكر الصراحه
انهار قالت بغيظ .... طبعا وانت يا عيني هتفتكر مين ولا مين
↚
راغب ضحك جامد وقال...بهزر اسمها نونا...نونا كهربا
انهار لوت بقها بغيظ وقالت... نونا...اممم. تتربى في عزك ..ورفعت العبايه لفوق وقالت... مع ان شكلها مش نونا خالص
واخدتها وراحت على الحمام وهو بيضحك من قلبه على كلامها وغيرتها الواضحه
بعد شويه طلعت من الحمام وكانت لابسه العبايه ..كانت ضيقه وشكلها حلو جدا عليها
راغب صفر بوقاحه وقرب منها وبص لها من فوق لتحت وقال.... ضحكوا علينا يا بت نونا ما طلعتش كهربا ولا حاجه ....ده المحول كله قدامي اهو
انهار ضحكت وقالت ...طب اوعى تقرب لتتلسع
راغب ابتسم وشدها عليه بقت في حضنه وقال....ما انا خايف لو بعدت اتحرق
انهار ابتسمت بكسوف وقالت.... راغب وبعدين عايز ايه من الاخر
راغب عض على شفته بوقاحه وقال.. عايز ابرد ناري ..واشوف المتداري
انهار ضربته في صدر بخفه وقالت.... بطل سفاله هو فيه حاجه لسه مداريه بلبس الرقصات ده
راغب غمز وقال...طب ما ترقصي هو انا مش جوزك
انهار اتنهدت وقالت...وانبي فايق ورايق في الخيبه اللي احنا فيها دي....بقولك ايه انا عايزه اقول لك على حاجه
وخايفه تقول عليا ما عنديش دم
بقلم...زهرة الربيع
راغب ضحك وقال.... لا قولي كده كده بعد كل اللي بعمله معاكي ده وما فيش فايده ما عندكيش ولا نقطه
انهار ضحكت وقالت ....بجد انا جعانه امبارح عملت عروسه وما رضيتش اكل..و بعد اللي حصل ما عرفتش اكل ابدا
راغب ضحك بخفه وقال...من عنيا ما تقلقيش البيت هنا في اكل في الفريزر انا باجي هنا على طول لسه من يومين كنت هنا وعبيت التلاجه
انهار قالت بسعاده ...بجد يعني هناكل
راغب ابتسم وقال...هدخل بس اخد دش سريع و هنطلع نعمل مشاوي بره على البحر
انهار فرحت جدا و اغب دخل استحمى وهيه بقت تجهز الاكل اللي هيحتاجوه وطلعوا سوا واخذوا الشوايه معاهم بقوا يعملوا كفته وكباب وكانت انهار بتساعده ومبسوطين جدا والجو جميل
بعد ما جهزو الاكل حطو مفرش على على الرمل وقعدو ياكلو سوا
انهار قالت بابتسامه ....الاكل تحفه انت طلعت فنان في الطبيخ
راغب غمز وقال..انا فنان في حاجات كتير بس انت اللي مش راضيه تخليني اثبت لك فني
انهار ضحكت وقالت ...هو كل حاجه راشق فيها قله الادب انا بشكر في الاكل عادي جدا
راغب ابتسم وقال....هو احم انا عايز اسألك سؤال وخايف اسد نفسك
انهار ابتسمت وقالت بسرعه...لا مش هتتسد وانت معايا
راغب اتفاجأ بجملتها وبقى يبصلها بابتسامه جميله وهيه خدت بالها وقالت بسرعه...قصدي يعني مش هتتسد اكتر من انك معايا
↚
راغب ضحك وقال...اممم مصدقك...بجد حابب اسألك انتي فين اهلك يا انهار
انهار قالت بحزن ....انا بابا وماما ماتوا مع بعض في حادث ما عنديش غير خالتي في القاهره و
راغب قاطعها و قال بسرعه ....ايه ده بجد عندك خاله هنا
انهار قالت باستغراب...اه عندي خالتي نرجس
راغب قال بسرعه...تعرفي عنوانها
انهار استغربت اكتر وقالت...اه اعرف عنوانها طبعا
راغب قال بسعاده ممتاز... انا اوديك عندها هي بدل ما ارجعك الحاره لسه وممكن يلاقوكي هناك
انهار قالت بابتسامه.... انا لا هروح الحاره ولا هروح لخالتي انا هفضل معاك
راغب ضحك واتنهد وقال... دي امنيه حياتي يا انهار بس لا طبعا مش هينفع...و وقف وبقى يتمشى في المكان وهي قربت منه وقالت باستغراب ...مش هينفع ليه ما احنا عايشين مع بعض حلو اهو
راغب ابتسم بخزن وقال.... فين الحلوه يا انهار...انتي فاكره ان الحناوي مش هيعرف يوصلنا ..اكيد هيعرف اننا عايشين وهيعرف مكانا..ده غير العيشه نفسها هنصرف منين تفتكري اللي عندنا دي هيدينا كام يوم وهضطر اطلع هسيبك مع مين...انا لازم كمان اهرب من هنا ... وانتي لازم تلاقي لك حته تقعدي فيها عند خالتك امن مكان
انهار قالت بدموع...وهشوفك ازاي بعد كده
راغب اتملت عيونه دموع وبعد عيونه عنها وقال... للاسف يمكن ما تشوفنيش اصلا تاني... زي ما قلت لك انا لازم ابعد عن البلد لو لاقوني هيقتلوني
انهار قالت بسرعه ودموع... تمام... خدني معاك مكان ما هتروح
راغب قرب منها وشدها عليه قوي وسند جيبينه على جبينها وقال.... انا لو عليا احطك في قلبي واروح بيكي كل حته ومتفارقنيش...بس البلد اللي هروحها ايا كانت لحد دلوقتي ما حددتش ...معنديش فيها لا سكن ولا قريب ولا اكل ولا شرب مش هاقدر يكون معايا حد ثاني لان احتمال ابقى في الشارع انا مش هقدر احطك في المواقف دي بسببي..انا الاول كنت معجب بيكي يا انهار بس دلوقتي عشقتك
انهار رفعت عيونها ليه لما قال كده وهو كمل بصدق واضح وقال... اقسم بالله حبيتك...و ما بقاش عندي اغلى من امانك في الدنيا هوصلك عند خالتك حتى هقدر اعمل اي حاجه
و لسه هيبعد قربت منو واتعلقت في رقبتو ودموعها بتنزل على خدودها
وقالت بدموع.... انا كمان بحبك بحبك قوي... انا سامحتك سامحتك يا راغب
راغب ابتسم وضمها بقوه وقال بدموع ...انا كده اخذت كل اللي انا عايزه من الدنيا ما بقاش ناقصني اي حاجه يا انهاري
في مكان تاني كان واقف الحناوي مع رجالته وهيتجنن بغضب وجيه واحد وقال.... يا باشا طلع عنده بيت في منطقه معزوله على البحر هو والبنت هناك
الحناوي وقف وابتسم وقال.... عفارم يا رجاله ...والله وقعت يا راغب ومحدش سمى عليك المره دي يلا بينا يا رجاله
وطلعوا كلهم على المكان اللي راغب موجود وووو
↚
لقيناهم يا باشا طلع عنده بيت في منطقه معزوله على البحر هو والبنت هناك
الحناوي وقف وابتسم وقال.... عفارم يا رجاله ...والله وقعت يا راغب ومحدش سمى عليك المره دي يلا بينا يا رجاله
وطلعوا كلهم على المكان اللي راغب موجود فيه
راغب كان واقف بيحضن انهار وهي بتبكي في حضنه رفع وشها ليه وبقى يمسح دموعها وقال ...خلاص بقى هما يوم ولا اتنين اللي هنقعدهم مع بعض ما تخلينيش افضل قلقان عليكي
انهار مسحت دموعها بسرعه وقالت ...لا متقلقش عليا انا مش عيزاك تبقى قلقان ولا زعلان انا عايزه اعمل لك كل اللي انت عايزها ...مهما كان...يعني لو..و كملت بكسوف وقال..لو عايز نكمل جوازنا انا ما عنديش مشكله
راغب ضحك على براءتها وقال... لا طبعا
انهار بصتلو بدهشه وقالت.... معقوله يعني مش عايز
راغب ابتسم وقال بسرعه... لا طبعا عايز قوي.. ده انا هموت كمان... بس انا مش عايز تعملي حاجه زي دي علشان ترضيني ولا علشان زعلانه عليا ..انا كنت متمني نعيش مع بعض براحه واول ليله لينا تكون مميزه بس ملناش نصيب
انهار قربت منه قوي وقالت.... احنا نقدر نخليها مميزه ..وكملت بكسوف وقالت.... انا مش بعمل كده علشانك انا بجد عايزه نقرب من بعض
راغب بلع ريقه بارتباك شديد وقال بتوتر.... مش هينفع احنا هننفصل و
انهار قاطعتو وحطت صباعها على شفايفه وقالت... احنا
حاليا ما فيش حاجه تفصلنا خلينا في دلوقتي وبس انا بعشقك وانت ...بتعشقني
هنا راغب فقط اخر ذره من عقله وما بقاش قادر يفكر في اي حاجه شالها بسرعه ودخل بيها على البيت وهي متعلقه في رقبته
حطها على السرير برقه وقرب منها و بص لعيونها وقال... يا انهار انتي متأكده ...انا خايف تبقي حامل و
بس قاطعتو لما ضحكت جامد وقالت.... هبقى حامل من مره وحتى لو حصلت انا مراتك و اتمنى انك تسيبلي حاجه منك وكملت بمشاكسه وقالت..هو الاسد ومش واثق من نفسه ولا ايه
راغب ضحك جامد وقرب منها وباسها بعشق كانت مشاعر متبادله جدا ما بينهم
عند الحناوي كان قرب يدخل على المكان خلاص وما فيش دقايق وصلوا المكان وبقى يضرب هو ورجالته نار ورشاشات كثيره ضربوا على البيت بكميه كبيره وكسروا الباب
بقلم...زهرة الربيع
بس اتصدموا بشده لما ما لقوش حد في البيت بقوا يدوروا في كل حته بس ما كانش فيه اي حد
الحناوي بص للراجل اللي قال له وقال بغضب...انت متأكد انهم كانوا هنا
الراجل قال برعب... ايوه والله يا باشا
بقم يبصو للمكان لقو كل حاجه بتدل انهم كانوا هنا بص للراجل بتاعه بغضب وضربه بالرصاص وقال.... يبقى خدو بالهم منك يا غبي
اما راغب كان هو وانهار راكبين تاكس وراغب بيقول..بسرعه يا اسطى سوق اسرع
↚
انهار قالت بزهول.... مين قال لك يعني انهم جايين علينا عرفت ازاي
راغب قال بارتباك..... انا من رجالة الحناوي ودراعو اليمين وكنت معاه في كل حاجه وكنت بخاف منه قوي علشان كده كنت حاطط له جهاز تعقب في العربيه بتاعته ..ومن شويه جاتلي اشاره ان عربياتهم قريبه مننا...دلوقتي كل ما بنبعد الاشاره بتبعد معناها يمكن يكونو وصلوا البيت
انهار كانت لسه بالعبايه بتاعت نونا بس راغب لبسها عليها قميص من قمصانه شاورت على العبايه وقالت بغيظ كله من دي انا قلت لك نجسه نجسه
السواق بص بطرف عينه في المرايه
وراغب بص لها بغيظ وقال.... ودي دخلها ايه في الموضوع هي دي اللي عرفته مكانا
انهار قالت بغيظ... لا وشها شؤم زي صاحبتها هو الحرام لازم يجيب البلاوي
راغب ضحك وقال...احنا هربنا على فكره يعني عديناهم خلاص ووشوشها في ودنها وقال....انتي بس شكلك زعلانه على الليله اللي اتضربت
انهار بصيت له بغيظ وقالت.... بهمس وانا ازعل ليه انت اللي راحت عليك
ابتسم وبص لعيونها وقال.... راحت عليا فعلا كان نفسي اقص الشريط واعدي المحيط ... بس ما ليش نصيب
السواق التفتلهم تاني
وانهار اتكسفت وراغب قال ...احم....سوق بسرعه يا اسطى
ورجع بص لانهار وقال بصوت واطي ... قولي لي على بيت خالتك خليني اوديك عندها وانا هطلع على المينا صاحبي هيطلعني في المركب بتاعته بتهاجر هجره غير شرعيه ..اول ما هبقى في مياه دوليه مش هيقدر يقرب لي ولا يعرف مكاني حتى ... بس لازم الاول اطمن عليكي و اوديك عند خالتك
انهار قالت بدموع... ليه خلينا نلاقي مكان تاني نروح فيه..او..او تعالى معايا عند خالتي
راغب ابتسم ومشى ايده على خدها بخفه وقال.... هتوحشيني يا اجمل حاجه حصلت في حياتي.. يا انهار كان نفسي ارتوي منها
انهار نزلت دموعها بغزاره وقالت.... يعني مصر ما تاخدنيش معاك
راغب بص لعيونها بابتسامه وقال ....علشانك والله يا عيوني مش هقدر امرمطك معايا
انهار قالت بسرعه ....انا عايزه اتمرمط
راغب ضحك بخفه على كلامها وقال .....بس انا مش هقدر اشوفك بتتمرمطي يلا بقى يا نهار اعقلي وخليكي جامده كده مين عارف الزمن بيدور ويمكن يكتبلنا لقاء تاني وكمل بالم وقال ويمكن ربنا يكون كاتبلك حد احسن مني
انهار قالت بدموع...مفيش احسن منك يا راغب
ابتسم بدموع ولسه هيرد السواق حمحم بضيق وقال....يا مسهل الحال يارب مقولتوش على فين يا عصافير
راغب اتنهد وقال قوليلو على العنوان
انهار ادتو عنوان خالتها وكان قريب جدا من المينا
راغب اتنهد وقال...تمام ده احنا تقريبا وجهتنا واحده ... اول ما اوصل وامن نفسي في اي مكان هطلقك لو عايزه اطلقك دلوقتي قبل ما امشي
انهار قالت بسرعه.... لا مش عايزه اسمعها منك لما توصل احسن
وبعد شويه وصلو عند بيت خالتها وراغب نزل من التاكس واخدها عند البيت و قال... اشوف وشك بخير يا انهار
انهار مسكت ايده وقالت بدموع ....مش هتحضني
راغب نزلت دمعه من عيونه وقال ....ما بلاش يا بت انا ماسك نفسي بالعافيه شكلي هيبقى عره لو بكيت
انهار ضحكت بدموع وسندت راسها على صدره وقالت... هتوحشني يا حبيبي هتوحشني قوي يا ر اغب
راغب حضنها بقوه الحضنها وبقى يشبع منها وقلبو بينزف حرفيا...و سابها ومشي وهي بتبص له بدموع
↚
راغب مسح دموعه وجري بسرعه علشان يلحق المركب قبل ما الحناوي يوصل على المينا
وفعلا طلع على المينا كان في واحد صاحبه مستنيه ركبو المركب وطلع على سطحها و كان بيعد الدقايق بتوتر شديد ومستني المركب تمشي قبل الحناوي ما يوصل
بقلم...زهرة الربيع
كانت الناس ابتدت تيجي واول ما المركب اتملت وطلعت جاتلو اشاره في الساعه بتاعته ان الحناوي قريب من المينا ابتسم وقال.... تعالى يا باشا واللي معاك اعمله
وطلعت المركب واختفت عن الانظار ووصل الحناوي وبقى يحاول مع كل اللي موجودين على المكان يعرف اذا كان راغب طلع ولا لا بس كان راغب طالع من غير ورق هجره غير شرعيه ومحدش عارف عنه اي بيانات
الحناوي وقف بغضب شديد وهو هيتحرق من جواه ومش مصدق انه قدر يهرب منه
بعد وقت كان راغب واقف على سطح المركب وبيبص للبحر بيفتكر انهار و كل لحظاته معها وقت ما شافها اول مره ووقت ما اتعرف عليها كل الوقت اللي قضاه معاها ووقت ما كانت بين ايديه في البيت وكانت ارق لحظات عدت عليه وهيه في حضنه ....كل لمسه منها وكل كلمه كانت بتعدي عليه زي النسيم البارد اللي بينعش الروح ابتسم بدموع وقال.... يا ريتني عرفتك في مكان تاني يا انهار انا بجد عشت معاكي اجمل ايام مش عارف ازاي هعيش من غيرك
بس اتصدم بشده لما سمع صوتها من وراه بتقول...وتعيش من غيري ليه ما تعيش معايا
راغب اتجمد معانو و التفت بزهول لقاها واقفه قدامه وقربت من السور اللي هو واقف عنده وقالت وهيه بتبص للبحر.... رجاله مش عند كلمتها خالص يا اخي..لما هتعيط كده ومش هتقدر تعيش ايه لازمه الفيلم الهندي اللي عملته
راغب بص لها بصدمه وقال ...انتي بتعملي هنا ايه الله يخرب بيتك
انهار ضحكت على صدمته وقالت... مفاجاه مش كده
راغب ما كانش عارف يوصف شعوره وتوتره في نفس الوقت ومش فاهم اي حاجه قال بزهول.... انتي ازاي هنا انا مش فاهم حاجه
انهار قالت بابتسامه...عادي ضحكت عليك انا بيت خالتي مش هنا اصلا بس نزلت جمب المينا علشان اقدر احصلك...ولما جيت المينا لقيت واحد يعزك قوي قلت له ان احنا بنحب بعض وانت مش عايز تطلعني معاك على المركب وربنا يكرمه وافق يطلعني وخلاني تحت اول ما لقيت المركب بعدت ومش هتعرف تنزلني طلعت لك
راغب بص لها بصدمه لما فهم منها ان صاحبه اللي طلعه على المركب هو اللي طلعها كمان واتصدم انها عملت الخطه دي وضحكت عليه قال بغيظ منها....بتشتغليني يا انهار.. يا بت انا مش قلت لك مش هينفع تيجي معايا انتي هبله هتتمرمطي الله يخرب بيتك في الشوارع معنديش مكان اروح عليه و
بس قطعت كلامه بشفايفها وباسته بسرعه وهيه محاوطه رقبته بايديها وبعدت وقالت بهمس قدام شفايفه ...بس بقى بقول لك بحبك مش قادره ابعد عنك افهم يا اخي هعيش ازاي من غيرك..وكملت بغمز وقالت... انا لسه صغيره على الشوق
راغب ضحك بخفه على جنانها و حضنها ليه وقال ...خايف عليكي كان نفسي اعيشك عيشه حلوه مستقره ويبقالك بيت واسره
انهار قالت بابتسامه... وانت مين قال لك اننا مش هنعمل كل ده احنا هنعمل كل ده سوا... انا معايا حتتين الذهب اللي لابساهم دول وانت معاك مبلغ هنأجرمكان نقعد فيه مؤقتا بعد كده هنشتغل انا وانت وربنا هيفتحها علينا ويكرمنا باذن الله...ويمكن شويه لقدام نعمل مشروع سوا المهم اننا مع بعض...انا عايزه اقف جنبك يا راغب نفسي امسك بايدك متسبش ايدي ارجوك
راغب اتملت عيونه دموع وحضنها بقوه وقال...انا مش مصدق اني اخيرا بقى لي حد في الدنيا...مش مصدق ان فيه حد قالي عايز افضل جنبك انا بجد شوفت الحياه اللي كانت ناقصاني في عيونك يا انهار
انهار ابتسمت وبصت لعيونه وقالت...وانا شوفت فيك الامان والسند والحمايه لو اللي حصل لي ده حصل لي مع اي واحد غيرك كان زماني ميته هناك ...مدام كده كده كانوا ناويين ياخدوني من هناك يبقى حتى لو بعتو غيرك كانو هياخدوني بس انت وقفت في ضهري وحمتني ...و مسكت ايده وقالت بحب....انا هعوضك اللي ناقصك هنقف جمب بعض وكل اللي ناقصه حاجه ياخدها من الثاني.... ما تقلقش عليا يا حبيبي عمري ما همل ولا هخاف من العيشه معاك ولا هحس ان حاجه ناقصاني....وسندت راسها على كتفه وقالت بابتسامه.... ربنا يعوضنا ببعض يا حبيبي ونعيش كل اللي تمنيناه وما لقيناهوش... كفايه انك جنبي
راغب حضنها وبقوا يبصوا للبحر بحب و قال...من فتره قريبه جدا كنت مش قادر اتنفس ومخنوقه ومش طايق نفسي جيتي سبحان الله زي ما تكوني بلسم للروح خليتي كل حاجه جميله حاسس الورود بتفتح في الانهار يا انهار❤