رواية عيناها لا تراني طارق وندي كاملة جميع الفصول بقلم مجهولة
رواية عيناها لا تراني طارق وندي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مجهولة رواية عيناها لا تراني طارق وندي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عيناها لا تراني طارق وندي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عيناها لا تراني طارق وندي كاملة جميع الفصول
رواية عيناها لا تراني طارق وندي كاملة جميع الفصول
عشان عامية وجوزي مش بيخلف كل يوم يدخل عليا في اوضتة نومي راجل واللي اكتشفتة…..
وقبل ما ابدا حكايتي اعرفكم بنفسي انا أسمي ندى عندي 35 متجوزة وعايشة مع جوزى في بيت عيلة فيه امه واخوه اللي متجوز في نفس البيت وفي يوم كنت رايحة انا وطارق جوزي عند الدكتور والصبح قالي
جاهزة يا ندى عشان نلحق ميعاد الدكتور انجزي بقا انا عايز اروح اشوف نتيجة التحاليل
ندى
ايوه خلاص اهو يا طارق وبعدين انت مستعجل اوي ليه كده مش فاهمة يعني ياحبيبي انا قولت لك كذا مرة انا مش عايزة اخلف دلوقتي وبعدين انت كل حاجة ليا اصلا انت ابني وجوزي وحبيبي وكل حاجة
طارق
اسمعي يا ندى انا مش هعيش طول عمري كده من غير اولاد انا عايز اولاد وانتي لازم تسمعي كلامي في اي حاجة بقولك عليها
ندى
وهو انا من امتى مش بسمع كلامك يا طارق هو انا بسمع كلام حد غيرك يعني
طارق
طيب يلا وزي ما اتفقت معاكي محدش يعرف موضوع ان في عيب عندي يعني لو امي سالت رايحين فين هاقولها اننا خارجين وبس تمام انتي عارفه ان الموضوع ده حساس وانا بضايق
ندى
عيب عليك يا طارق انت عارفني انا عمري ما اقول لحد على اي حاجة تخصك اوي اي حاجة تزعلك انا معملهاش ياحبيبي
ونزلنا من شقتنا وكانت مامته قاعده وفاتحة باب شقتها وقالت لها
على فين يا طارق انت والمحروسة
طارق
اااا خارجين يا ماما رايحين مشوار كده وراجعين علطول انتي عايزة حاجة نجيبها لك واحنا راجعين
الام
لا يا ضنايا عايزة سلامتك والله انا مش عارفه ايه حكاية الخرجات بتاعت كل يوم دي ايه لازمتها كل يوم والتاني خروج وترجع بايديك مليانة حاجات يابني وفر فلوسك شوية
طارق
في ايه يا ماما وبعدين هو احنا يعني بنجيب الحاجات دي كده ماهي حاجات للبيت يعني البيت محتاجها خلاص بقا ياماما سبينا نمشي دلوقتي عشان هتتاخر
ونزلت انا وطارق وبعدها خرجت سلفتي من جوه وقالت لحماتي
الصراحة انا مش عارفه هو طارق بيسمع كلامها في كل حاجة اومال لو كانت جبتله عيل ولا اتنين كانت عملت ايه ياحماتي الصراحة البت دي شخصيتها قوية على ابنك اوي
الحما
بقولك ايه ي هند اصطبحي انتي كمان انا مش ناقصاكي يلا ادخلي شوفي اللي وراكي يلا
هند
حاضر يا حماتي اديني داخله اهو ماهو ناس ليها فسح وخروجات وناس ليها شغل البيت وبس
الحما
انتي بتبرطمي بتقولي ايه يا هند هو انا مش قولت لك اصطبحي على الصبح
وبعدها رحنا للدكتور وقالنا
التحاليل اثبتت فعلا ان في عيب يا استاذ طارق عندك ومش هينفع يحصل حمل خالص على الاقل اليومين دول
طارق في الوقت ده زعل اوي وقال للدكتور
يعني كده مفيش امل يا دكتور خالص
الدكتور
الأمل في الله طبعا يا استاذ طارق احنا برضو هنسيبها على الله وان شاء الله يمكن تحصل معجزة خلي أملك في الله
↚
ندى
ونعم بالله العلي العظيم يادكتور اكيد طبعا الأمل في الله وانا حاسه ان ربنا كرمة قريب يلا بينا يا طارق
ونزلت انا وطارق وركبنا العربية وانا قولت له
انت ساكت ليه يا حبيبي ومش بتتكلم انت هتفضل زعلان كده وبعدين انا قولت لك مش عايزة ولاد
اتعصب عليا طارق وقال لي
بس انا بقا عايز يا ندى مش هسكت غير لما نخلف حتة عيل هو انا هفضل كده من اولاد ده حتى يبقا حرام
ندى
طيب ماهو نصيبنا كده وربنا هو اللي عايز كده انت هتعترض على حكم ربنا وانا قولت لك ميت مره انا مش عايزة اولاد خلاص بقا
طارق
بس انا عايز يا ندى وسمعت ان في عمليه بتتعمل اسمها حقن مجهري انتي ممكن تروحي تعمليها ونخلف
ندى
اولا العملية دي مكفله جدا يا طارق دي عايزة فلوس كتيرة جدا ثانيا ياحبيبي المفروض ان العيب منك يعني مش هتنفع عمليه الحقن دي معايا
طارق
اااه شوفتي هتبتدي بقا تعايرني ياهانم اهو ده اللي انا كنت خايفه منة ياست ندى انتي عايزة تفضلي تعايرني كده مش كده
ندي
انا اعايرك ازاى بس الكلام ده يا طارق انا بقولك عشان بس تبقا عارف ان ممكن العمليه متنجحش طيب افرض مثلا انا عملتها هنجيب الفلوس منين بس
طارق
انا بفكر ابيع شقتي اللي احنا قاعدين فيها دي وناخد فلوسها ونعمل العمليه
ندى
نعم وان هاروح فين انا وانت عشان لما تبيع الشقه ماهو متقوليش انزل اقعد مع مامتك ولا نروح في إيجار انا مش هينفع اقعد مع مامتك والايجار انت مش هتقدر عليه
طارق
طيب وننزل نقعد مع امي ليه ولا في إيجار ليه برضو وانتي عندك شقه باباكي مقفوله ومفيهاش حد هنروح نفتحها انا وانتي ونعيش فيها
ندى
ايه الكلام اللي انت بتقوله ده يا طارق انت عايزنا نروح نقعد في شقة بابا اللي هي درو ارضى ومكتومة لا وكمان اختي ليها فيها افرض اختي رجعت من السفر اقولها ايه انا اقولها انتي ملكيش حاجة في بيت بابا
طارق
ياستي منين اختك لما ترجع يبقا يحلها الف حلال المهم اني ابيع الشقه في أسرع وقت عشان تعملي العمليه اللي بقولك عليها
ندى
وانا مش عامله حاجة يا طارق ولا هاروح اقعد في بيت بابا وهوفضل زي ما احنا كده
طارق اتعصب جامد وقال
انتي شكلك كده مش عايزة تجبيها لبر يا ندى انتي عايزانا ننفصل لو عايزة قولي وكل واحد يروح لحاله
ندى
. ازاى هان عليك تقول كده يا طارق قولت لك كذا مره انا بحبك ومش هقدر استغني عنك ابدا وعايزاك كده من غير اولاد افهم بقا يا اخي
طارق
يعني ايه يا ندى انتي قصدك تقولي اني مش بفهم انا يا ندى مش بفهم كت كتر خيرك ياهانم والله انا ماعارف اقولك ايه انتي شكلك مش ناوية تجبيها لبر معايا
ندى
يا اخي بقا بطل كلامك ده انت ايه عايز كل شوية تتخانق معايا من غير سبب وخلاص
وفي اللحظة دي وطارق بيبص لي بغيظ راحت العربية مره واحده اتقلبت بينا وبعد فترة فرقت في المستشفى ولقيت الدنيا ضالمة وقولت
مين اللي طافي النور ولعو النور انا مش شايفه حاجة
في الوقت ده كانت حماتي وسلفتي ومحمود اخوطارق معايا في الاوضة والتلاتة بصو لبعض وحماتي قالت لي
النور قايد يا ندى يا بنتي نقيد ايه تاني هو انتي مش شايفه ولا ايه يالهوي
هند قالت لها بصوت واطي وبخبث
ياعيني دي شكلها اتعمت ولا ايه لا حول ولا قوة الا بالله
↚
الحما
وطي صوتك يا هند الله اسكتي لما نشوف المصيبة دي
محمود
انتي حاسه بايه يا ندى قولي لنا في ايه
ندى
انا مش شايفه اي حاجة يا محمود هو ايه اللي حصلي وطارق فين انا عايزة طارق
الحما
انتو عملت حادثه بالعربية واتقلبت بيكي انتي وطارق
ندى بعياط
طيب وطارق فين يا حماتي هو كويس طيب جرا له حاجة قولي لي ياناس جوزي فين طمنوني عليه هو جرا له حاجة وانتو مخبين عليا
الحما
فال الله ولا فالك طارق الحمد لله بخير هو بس يا حبيبي ايدة ورجله اتكسرو واتجبسو وهو في الاوضة اللي جنبك انا هاروح اشوفة وانادي للدكتور
ومشيت حماتي راحت اوضتة ابنها والدكتور دخل عندي وكشف عليا وقال
للأسف يامدام ندى انتي حصل عندك عمى كلي في عيونك ومش هتقدرى تشوفي تاني
ندى بانهيار
ايه ا ازاى الكلام ده لا لا ده حرام والله انا عايزة ارجع اشوف تاني رجعو لي عيوني يانااااس وفضلت اسرخ بعدها
حماتي عند طارق في الاوضة وقال لها
ندى عامله ايه يا ماما طمنيني عليها هي كويسة ولا ايه
الحما بحزن
هي كويسة ياحبيبي اطمن مفيهاش اي حاجة بس اااا……
طارق
بس ايه يا ماما قولي لي في ايه ندى حصلها ايه متخبيش عليا ارجوكي قولي
الام
. مراتك اتعمت يا طارق والدكتور قال إنها مش هاشوف تاني يابني ده قضاء ربنا واحنا ملناش يد فيه
طارق
يعني ايه ياماما صحيح ندى اتعمت يعني مش هاشوف حاجة ابدا لا اله الا الله ليه كده بس يا ربي انا السبب ياماما انا السبب
الام
اهدي ياحبيبي انت مش السبب قولت لك ده قضاء ربنا وهو اللي عايز كده قول الحمد لله انكم طلعتو منها سلام انت وهي يابني
طارق
طيب انا عايز اروح اشوفها عايز اطمن عليها بنفسي يا ماما ارجوكي وديني عندها
الام
. وانت هاتروح لها ازاى بس يابني هو انت قادر تمشي على رجلك وبايدك المكسورين دول استني بس هي شوية وهخليها تيجي لك هي
وعدت الايام. انا في المستشفى وبعدها خرجت رجعت البيت انا وطارق وهو قالي
ايه يا ياحبيبتي انتي عاملة ايه دلوقتي كويسة
ندى بحزن
الحمد لله يا طارق انا كويسة متحملش همي انت بس وطمني ايدك ورجلك عاملين ايه دلوقتي
طارق
الحمد لله يا حبيبتي اهو الدكتور قالي ان خلاص اهو هانت وهاروح بكرة ولا بعده افك الجبس وكمان هرجع الشغل
ندى
طيب الحمد لله انك بقيت بخير ياحبيبي انا مبسوطة انك هتبقي كويس وترجع تروح شغلك تاني
طارق.
انا اسف يا ندى اسف على اللي حصل يوم الحادثه والله انا كان من وقتها وانا بلوم نفسي على كل لحظة اتعصبت عليكي فيها
ندى
متقولش كده يا طارق ده قضاء ربنا وبعدين هو ربنا كات لي اني افضل كده خلاص ده حكم ربنا وانا مش هعترض خلاص
طارق
ياحبيبتي ان شاء الله بس ربنا ياخد بيدي واقدر أدبر لك فلوس ونعملك عمليه وترجعي تشوفي تاني انا اهم حاجة عندي انك تبقى كويسة
↚
ندى
متشغلش بالك يا طارق بيا انا كده كويسة جدا ولا يهمك يا حبيبي وبعدين بطل كل شوية والتانية تأنب نفسك علي اللي حصل ده شئ كان مكتوب لنا من قبل ما نركب العربية حتى لو مكنتش اتعصبت كان هيحصل ومين عارف وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم يمكن اللي حصلنا ده خير مين عارف
طارق
ونعم بالله ياحبيبتي اكتر حاجة بتعجبني فيكي إيمانك بالله يا ندى ربنا ما يحرمني منك يارب ياحبيبتي
وتحت عند حماتي
وبعدين يا حماتي هو انا هنفضل بقا نطلع نعملها كل حاجة في البيت دي ولا كاننا خدامين عندها انا وانتي لا لا انا مش هقدر استحمل كده انا
الحما
ادينا بنعمل عشان ينوبنا ثواب يا هند ولا انتي مش عايزة الثواب ده بقولك ايه بطلي كل شوية تتكلمي في الموضوع ده
هند.
هو انا يعني بتكلم من فراغ ده ربنا اللي يعلم انتي صعبانة عليا ازاى ولا ابنك طارق المسكينة ده ليه يعني يفضل بقيت عمره عايش مع واحده عاميه كده ده لسه صغير على الهم ده
الحما
والله بقا هو حر ياختي دي مراتة واللي حصل معاها ده من عند ربنا وهو بقا قادر انه يزيح الغمة ان شاء الله
هند
ااه طيب بس انا بقا معلش انا مش هشتغل خدامة عند حد طيب ما تخلي طارق ابنك يتجوز ياحماتي ده حتى على الاقل هيجيب واحده تخلف له حتة عيل بدال ما الست ندى اللي مش عارفه تخلف له عيل لا وكمان اتعمت ده ايه المرار ده
الحما
. بقولك ايه يابت يا هند قومي من هنا انا مش ناقصه وجع دماغ انا مش نقصاكي ياختي يلا غوري من قدامي كتك الهم
وعندي في شقتي الصبح طارق قالي
انا نازل الشغل ياحبيبتي انتي عايزة مني حاجة يا ندى لو احتاجتي حاجة ابقي خلي ماما تتصل بيا
ندى
انا عايزة سلامتك يا حبيبي ابقي خلي بالك من نفسك هي العربية لسه في التوكيل بتتصلح ولا ايه
طارق
ايوه لسه قدمها مش اقل من اسبوعين على ما اروح استلمها انا بروح مواصلات هعمل ايه يعني يلا سلام ياحبيبتي
وفي اللحظة دي كان بيفتح باب شقته ولقي مامتة في وشة وقالت له
انت نازل يا حبيبي هي مراتك صاحيه ولا نايمة يا طارق
طارق
لا يا ماما دي صاحيه جوه في الاوضة وكويس انك طلعتي عشان ابقي مطمن عليها وانتي معاها
الام
طيب يا حبيبي روح انت شغلك وملكش دعوة بيها اديني معاها اهو وخلي بالك انا كده بقيت خدامة لمراتك بلا نيلة كان مستخبي لنا فين ده بس يا ربي
طارق
ياماما خدامة ايه بس يا ست الكل انتي بتعملي كده ثواب وربنا هيكرمك ويبارك في صحتك عشان بتخدمي واحده زيها
الام
اه ياخويا بلا وكسة الا ماهي كانت عارفه تجيب لك حتة عيل يفرح قلبك ولا كمان جايه تتعمي يلا خليني ساكتة احسن
طارق
ايه بس الكلام اللي انتي بتقولية ده يا ماما هو في ايه لده كله ياست الكل
الام
في يابني ان انا زهقت انا ومرات اخوك احنا شغالين عند الهانم مراتك قال ايه عشان عامية بقولك انا لو استحملت النهاردة مش هستحمل بكرة انت تشوف لك حل احسن
طارق
اشوف حل اعمل ايه يعني يا ماما بس انتي عايزة ايه دلوقتي
الام
عايزاك تتجوز يا عين امك واحده تيجي تشيلك وكمان تخلف لك حتة عيل قولت ايه
طارق
لا يا ماما عشان انا بحب ندى ومش هخلف عَغير من ندى ماشي وانا عايز انزل دلوقتي اروح شغلي وسعي بقا يا أمي خليني اروح اشوف اللي ورايا
↚
ونزب طارق وانا كنت سامعه كل الكلام اللي اتقال من أمه ده وفضلت اعيط ودخل حماتي وقالت
يافتاح ياعليم يارزاق يا كريم انتي بتعيطي ليه دلوقتي انتي عايزة حاجة ولا ايه
ندى
لا لا يا حماتي مش عايزة حاجة انا بس بعيط عشان صعبان عليا نفسي مش اكتر
الحما
ااه طيب ياختي تحبي اعملك ايه عايزة حاجة اعملها لك
ندى
لا مش عايزة حاجة انا هنام ومش هصحي خالص غير على بالليل لو انتي عايزة تنزلي يا حماتي انزلي انا مش عايزاكي تتعبي نفسك كتر خيرك
الحما
. طيب انا هنزل ولو احتاجتي حاجة ابقي نادي عليا او نادي على هند مرات محمود يلا فوتك بعافيه
ونزلت حماتي وانا فضلت اعيط كتير لحد لما نمت وعند طارق اللي راح لنوال دي واحده هو يعرفها وبيروح عندها لما مزاجة بيجيبة لها وقالت له
حمد الله على السلامة ياحبيبي انت لسه فاكرني يا راجل بقا كده طول المده دي مشوفكش
طارق
ما انتي عارفه اللي حصل لي من الحادثه اياها اعمل ايه بس ياقلبى وبعدين انا جيت لك لما أتعافيت اهو
نوال
بس انت كويس بقالك فترة يا طارق متمثلش عليا وتعملي فيها انك كنت لسه تعبان صح ولا لا
طارق
ماهو انا كنت بروح الشغل ومكنتش ببقا فاضي يا نوال وبعدين انا معاكي اهو عايزة ايه بس هو انتي مش كنتي عايزاني اديني جيت لك ياجميل انت
نوال
الصراحة انت وحشني علطول يا طارق وبعدين يا خويا هي مش مراتك اتعمت انت لسه ماسك فيها ليه لحد دلوقتي بقا
طارق.
عشان الموضوع اللي انتي عارفاه انا مش هسكت غير لما اعمل اللي في دماغي انا قلبي حاسس اني خلاص قربت
نوال
والله انا حاسة انك وأهم نفسك باللي بتعمله ده يا طارق وهيطلع في الاخر مفيش حاجة ابدا انت بس اللي في دماغك الكلام ده وبس
طارق
لا لا انسي الحكايه دي انا عارف انا بعمل ايه كويس وبعدين بكرة تشوفي العز والنعيم اللي هبقا فيه يابت وهنغنغك بقا ونقب على وش الدنيا
نوال
طيب يا خويا لما نشوف مش لما يبقا معاك ترميني ده اروح فيك في داهيه ساعتها
طارق.
انتي عماله ترغي كتير كده ليه تعالي ندخل جوه عايزك في كلمتين يا روح الروح انتي
وبعدها رجع طارق بالليل البيت وانا قولت له
انا موافقه اني اعمل عمليه الحقن المجهري يا طارق خودني وديني للدكتور ونتفق معاه
طارق
ايه الكلام ده يا ندي بس انا عايزك تعملي عمليه لعيونك يا حبيبتي عشان ترجعي تشوفي تاني وانتي تقولي لي حقن مجهري ازاى بس الكلام ده
ندى
ايوه يا طارق انا عايزة اعمل العمليه مش انت قولت هتبيع الشقه دي ونروح نقعد في شقه بابا يلا بينا نروح من بكرة وتشوف شاري للشقه
طارق
برضو مش هنعمل كده غير لما تبقي كويسة يا ندى متفكريش في الحكاية دي دلوقتي خالص
ندي
لا ياطارق هفكر وهاقولك تاني يلا بينا نروح بيت بابا واتفق مع الدكتور وهو بقا اللي يقرر في العمليه دي انا اهم حاجة عندي اني أرضيك يا طارق انا مش عايزاك تروح تتجوز واحده تانية اي نعم انا أنانية بس انا عايزاك ليا لوحدي وبس
طارق
طيب ما انا ليكي لوحدك يا حبيبتي ايه بقا تاني وبعدين انا وانتي كده كويسين اهو مش كان كلامك من الاول
↚
ندى
كان كلامي ايوه بس دلوقتي بقولك انا عايزة اخلف منك الله حققي الأمنية دي يا طارق اسمع اتصلي باختي سعاد عايزة اكلمها دلوقتي يلا اتصل
وفعلا اتصل طارق بسعاد وقالت لي
ندى يا حبيبتي عامله ايه طمني عليكي ياقلبى دلوقتي اخبارك ايه
ندى
انا الحمد لله ياسعاد بخير انتي عامله ايه وحشاني والله بقولك يا سعاد انا هاروح اقعد في شقه بابا شوفي ممكن اروح انا وطارق جوزي
سعاد
اخس عليكي يا ندى انتي تستأذني عشان تروح بيتك في شقه بابا انتي ياحبيبتي روحي براحتك طبعا ده بيتك وانا ان كان عليا انا مش عايزة حاجة الشقه ليكي وانتي حرة
ندى
شكرا يا سعاد ربنا مايحرمني منك يارب ياحبيبتي خلي بالك من نفسك ومن العيال وسلمي لي عليهم كتير
وقفلت مع سعاد وقولت لطارق
اديني قولت لاختي اهي وهي وافقت من بكرة نروح بيت بابا يا طارق
طارق
برضو يا ندى انتي مصممة على اللي في دماغك خلاص طالما دي رغبتك نروح على هناك
وفعلا تاني يوم رحت انا وطارق واخدت هدومي وفي بيت بابا قولت له
هو البيت متنضف ولا نجيب واحده تنضفه يا طارق انا مش شايفه انت اللي شايف
طارق
ااا اه ياحبيبتي البيت زي الفل اهو الشقه مترتبة وحلوه انتي عارفه يعني ان مفيش حد بيدخل هنا
ندى
طيب كويس انا كت عايزاك تشوف لي واحده تيجي هنا تروق لي الشقه كل فترة ماشي
طارق
حاضر ياحبيبتي بس هنجيب حد ليه ما أنا هنا اهو معاكي لو عايزة حاجة انا اعملها مش هتأخر عليكي ابدا وبلا نجيب حد غريب البيت
ندى
انا مش عايزة اتعبك يا طارق في حاجة هو انت برضو اللي هتعمل البيت انا بقول نشوف واحدة احسن
طارق
طيب طيب ان شاء الله المهم ادخلي ارتاحي انتي في اوضتة النوم يلا
ودخلت اوضتة النوم وجه حد لطارق وقاله
انت متأكد ان احنا هنقدر نشتغل وهي موجوده هنا مش هتحس بحاجة ابدا انا خايف لتفضحنا ياعم طارق
طارق
ياعم انت متقلقش من الحكاية دي انا مظبط الدنيا انت هتيجي كل يوم تشتغل بالراحة وهي مش هتحس بحاجة ابدا دي اصلا مش شايفه متخافش انت بس يلا ادخل كمل الحفر يلا
ودخل الراجل اللي مع طارق وفضل يشتغلو في الاوضة وكل ده وانا مش حاسة بس لما حسيت بحركة غريبة قولت لطارق
يا طارق انت هنا يا طارق هو في ايه رد عليا ياطارق
طارق بارتباك
اااا ايوه يا قلبي انا هنا اهو في ايه يا حبيبتي مالك انتي عايزة حاجة
ندى
هو انت بتعمل حاجة في الاوضة انا حاسة ان في حاجة غريبة بتحصل هو في ايه يا طارق انت بتعمل ايه
طارق
انا اااا بروق الشقه ياحبيبتي متاخديش في بالك انتي انا لقيت الشقه عايزة تتنضف قولت انضفها بس مفيش حاجة يعني متقلقيش
ندى
طيب اساعدك طيب بدال ما انت عمال تخبط في كل حاجة كده انا عارفه انك مش هتعرف تعمل حاجة ابدا يا طارق انا هاقوم اساعدك
↚
طارق
لا لا لا يا حبيبتي تساعديني ايه بس انا عايزاك ترتاحي خاااالص ومتحطيش ايديك في اي حاجة ابدا انا هعمل كل حاجة بنفسي وبعدين انا ياستي عايز كده
ندى
ربنا يخليك ليا يا طارق انا عارفه اني بقيت حمل تقيل عليك يا حبيبي ربنا يديك الصحه والعافيه يارب
وبعدها فضلت في حيره انا مش عارفه ايه اللي بيحصل ولا شايفه وعدت الايام وفي يوم كنت تعبانة وقولت لنفسي
ده العلاج بتاعي خلص طيب انا هعمل ايه دلوقتي بقا انا دماغي هتنفجر من الصداع انا هاروح الصيدلية اللي في شارعنا انا عارفها كويس اجيب لي العلاج ما أنا مش لسه هستني طارق علي ما يرجع
وخرجت مشيت في الشارع وفجأة اتزحلقت واحده من الجيران قالت لي
يا حبيبتي يا بنتي اسم الله عليكي انتي ايه اللي خرجك من جوه يا ندى وانتي كده يا بنتي
ندى
اعمل ايه بس يا خالتي ام محمد اصل جوزي في الشغل وانا كنت تعبانة وعايزة علاج كتر خيرك انا كويسة وصليني بس لحد البيت
ودخلت البيت ولقيت نفسي بشوف وقولت انا هعملها مفاجأة لطارق لما يرجع
وفضلت قاعده في الاوضة وبالليل لقيته راجع وايده راجل وقاله
ان
الحق ياعم طارق دي مراتك لسه صاحيه انا مش هعرف اشتغل كده
طارق
ياعم اشتغل وملكش دعوة ما انت عارف انها عاميه ومش شايفه حاجة
ولقيتهم بيشيلو السجاده وبيفتحو غطا كبير وتحته حفرة انا وقولت لهم
انتو بتعملو ايه ده ايه ده ياطارق فهمني
طارق
ندى انتي بتشوفي طب ازاى
ندى
ااه ما أنا نسيت اقولك يا حبيبي انا فتحت وكنت عملاها لك مفاجأة بس مكنتش اعرف انك بتعمل كده ليه كده يا طارق
الراجل
الصراحة كده يا مدام البيت بتاعكم ده في اثارات وجوزك جابني عشان نخرجها من هنا وقالي انك مش هتحسي بحاجة
ندى
طب ازاى وليه جبتني هنا معاك
الراجل
اصل اللي حصل
#فلاش باك
طارق
اسمع يا سعيد احنا دلوقتي الناس في الحارة بقو يحسو اننا بنعمل دوشة فانا هجيب مراتي هنا بحجة اني هبيع الشقه عشان هي تعمل عمليه عشان تخلف
سعيد
يابن اللذينة ده دماغك دي سم يا طارق والله فكرة انا عايزك تخلص في الحكايه دي بسرعه عشان انا عايز اخرج الحاجة
طارق
متقلقش ياعم كلها بس كام يوم كده هجيبها هنا ونشتغل تاني ونخلص شغلنا على نضافة انا حاسس ان ربنا هيكرمنا في العمليه دي وهنقدر نخرج الآثار دي
سعيد
والله يا عم طارق انا نفسي بجد نعمل الحكايه بسرعة بقا ونخلص
#بااااااااااااااك
سعيد
ادي كل الحكايه والمشكلة الحادثة اللي حصلل لكم دي عطلت كل حاجة ومعرفناش نكمل غير دلوقتي بس
ندى
كده يا طارق بقا بتستغلني عشان طمعك وجشعك بقا كده وبتمثل عليا الحب وانك خايف عليا كل المده ده اد كده انا كنت مغفله وعبيطة
طارق
لا ياندي انا فعلا بحبك يا حبيبتي وبخاف عليكي والله بس انتي عارفه ظروفي وموضوع الآثار ده اللي هيخلينا نبقا في حتة تانية خالص انتي بس سبيني اكمل ونخرج الحاجة ويبقا معانا فلوس
ندى
انا لا يمكن اعمل حاجة زي دي ياطارق طلقني انا لا يمكن اعيش مع واحد غشاش وكذاب زيك
طارق
اني بتقولي ايه يا ندى ازاي الكلام ده بس انا عايز اكمل حياتي معاكي انتي
ندى
وانا مش عايزة انت ضحكت عليا وغشتني وانا مش هكمل معاك طلقني بقولك طلقني يلا
طارق
ياندي فكري تاني في الحكايه مش هينفع اللي انتي عايزاة ده
ندى
انا مصممة يا طارق ولازم تطلقني دلوقتي حالا
وفعلا طارق طلقني انا خرجت الحاجة وسلمتها للحكومة ودوني مكافأه وبعدها عيشت لوحدي وقررت اعيش لنفسي