رواية عشق بقبضة من حديد زين ورحمة كاملة جميع الفصول بقلم مجهولة

رواية عشق بقبضة من حديد زين ورحمة كاملة جميع الفصول بقلم مجهولة

رواية عشق بقبضة من حديد زين ورحمة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مجهولة رواية عشق بقبضة من حديد زين ورحمة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشق بقبضة من حديد زين ورحمة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشق بقبضة من حديد زين ورحمة كاملة جميع الفصول

رواية عشق بقبضة من حديد زين ورحمة كاملة جميع الفصول بقلم مجهولة

رواية عشق بقبضة من حديد زين ورحمة كاملة جميع الفصول

بابا بابا بالله عليك خدنى معاك لا يا بابا متسبنيش باااااااابا 
اخذ يدفعها امامه 
الاب بحسره وهو يشاهد ابنه فهو يعلم مدى تكبر هذا القاسى ولكن ما باليد حيله 
رحمه اخذت تشهق بقوه بالله عليك سيبنى والنبى وحيات باب..
اخرصى مش عاوزه اسمع صوتك نهيتك هتكون عل ايدى ى بنت الانصارى 
رحمه جات لتتكلم ولاكنه اخرصها بكلمته هذا 
ظلت طول الطريق صامته وهى تعلم ان نهياتها قد حانت 
زين انزلى 
نظرت رحمه الى هذا القصر العملاق فهو يشبه الذى تشاهده ف المسلسلات فتحت فمها بصدمه 
زين بحده انزلى 
ارعبت رحمه ونزلت ع الفور 
دخلو ف بهو القصر حتى انبهرت رحمه من جمال القصر وشدة روعته
زين هتفضلى مبحلقه كده كتير ولا اى 
رحمه وهى ترجف بخوف ل ل لا 
امسكها من زراعها وظل يعصر ع قبضتها حتى ادمعت عين رحمه 
رحمه بتوجعنى اوى 
زين وهو يلوى فمها هو انا كده وجعتك دا انتى هتشوفى العذاب الوان 
وصعد الدرج وهى خلفه 
وقف عند الجناح الشرقى ليفتح الباااب فانصدمت رحمه ممن تراه 
.......
التعريف ع الشخصيات 
زين الانصارى شب  فالثلاثينات من عمره اكثر ما يقل عنه جذاب فشعره الاسود وعينه العسلى قاسى وعنيد ولا يرى امامه عندما يدخل موضوع  هو الابن الوحيد ل عبدالرحمن الانصارى 
رحمه الانصارى صاحبت الوجهه البريء فمن يراها يظن انها طفله رغم سنها 19 سنه 
جميله لحد الجنون من يراها يتمنى ان تكن زوجه له ولكن اصبحت زوجه لمن لا يرحم 
جميل هو الذى ربا رحمه عندما كان عمرها 14سنة حين توفى والدها في حادث سير 
ايمان ذلك الام الحنونه الذى بينها وبين الموت خطوه تعشق ولدها الوحيد زين 
احمد ابن العم جميل ف العشرينات فهو يحب رحمه كثير ويتمنى ان يتزوجها 
دينا صحبت رحمه وتعتبرها زى اختها 
عمر شخصيه مرحه صاحب زين من يراه يظن انه لا علاقه بينهم ولكن زين يعتبره بمسابت اخ له ف الثلاثينات من عمره 
بااااك 🖤
رحمه عندما انفتح باب الغرفه انصدمت كمن لدغها تعبان 
رحمه ااااااان ن ت  ت   انت ه تتت م وت هتموتنى 
زين الموت ارحم ليكى من دا اهلا بيكى ف جحيم الزين ى بنت عمى ..
اهلآ بيكى ف جحيم الزين ى بنت عمى ...!!؟ 
رحمه وهى تنظر للغرفه بصدمه الذى كانت عباره عن جهنم فهى بها بئر من نااار والعاب رياضيه وخنيقه 
زين شدها من معصم اديها 
رحمه والنبى لاء بالله عليك لاء 
زين وهو لا يرمش لهو رمش عين من بكائها فالانتقام عماه اخذ رحمه ووضعها ع الكرسى الذى امامه واحكما الرباط عليها 
رحمه وهى تشهق من شدة البكاء بالله عليك سامحنى طب انا عملت اى 
زين بحدة وصوت جهورى مهو للاسف انتى معملتيش بس ابوكى هو الل عمل 
رحمه ب ب ب باااابا عمل اى 
زين ابوكى الحقير السبب ف انى اتحرمت من ابويا وامى الل بقلها سنتين بين الحياه والموت 
 ابوكى ابن.........،..، الزباله الل خساره فيه كلمه عمى جه لبويا عشان يهربوا من العصابه و هوة اللى كان متفق معاهم  
قتلو بابا اولاد الكلب بس بابا مات ف نفس اليوم انا فاكره 
زين اخرصى خالص ى كدابه مش عاوز اسمع صوتك واخذ يوجهه اليها عدة صفعات متتتاليه حتى نذفه انفها 
اقسم بالله لخليكى تتمنى الموت متلقهوش وجهزى نفسك المأذون جي وهذلك هخليكى خدامه هنا 
رحمه بصوت عالى استحالة اتجوزك دا انت مريض نفسى حيوان 
زين وهو يصفعهاا اخرصى مش عاوز اسمع صوتك خالص 
رحمه وهى تبكى بقوه وتدعى الله ان يخرجها من ضيقها وان يهدى ابن عمها 
فهى كانت تعلم ان لها عم  فوالدها كان يتحدث عنه كثيرآ ويحبه كثيرآ فلما هذا الهراء اللى قال عليه 
فوالدها كان مسكين ولا يقدر ان يموت حشره فكيف لهو ان يموت والده اغمضت عينها فهى ع وشك البكاء 
عند زين 
زين جهز المأذون 
عمر وهو يشاهد صديق عمره قد اعماه غضبه اهدى اهدى وهنشوف ليه حل حرام البنت صغيره وبعدين دى بنت عمك ىا اخى 
زين خلصت !!؟ 
عمر زين بطل انت......
زين مش عاوز كلام كتير الل اقلك عليه تنفذو وبس وبالنسبه ليها هى دى بنت الراجل الل قتل ابويا 
عمر بس انت مش متاكد يا زين متكدبش ع نفسك 
زين لاء متاكد عمى مهدى عمره ما هيكدب عليااا 
عمر مهدى مهدى مهدى ي شيخ فوق بقا
زين هبقا عبيط لو مسمعتش كلامه
عمر بصوت جهورى انت عارف كويس انو عمر ما اخ هيقتل اخوه 
زين بصوت اعلى اومال اتصل عليه وقالوا تعال ف المكان دا واتقتل ساعتها ليه 
عمر فكر ى زين رحمه لسه صغيره 
زين وهو يلكمه 
مشفش اسمها ييجى ع لسانك ده خالص بقت بتعتى انا اعذب فيها براحتى ملكى مااااشى 
عمر لاء لو مرجعتش عن الل ف دماغك انا الل هتجوزها وهحميها منك ى بن الانصارى 
زين اخذ يوجهه له لكمات اقسم بالله اكون قتلك ى عمر وهتيجى بالليل وهتكون شاهد تركه زين وصعد االدرج 
ف مكان اخر حيث مستشفى الانصارى تنام امراءه ف اوخر الخمسينيات من عمرها فهى ف غيبوبه من زمان بعيد 
زين وهو ينظر لها ويبكى امى قومى وحشتينى انا ضايع من غيرك بس عندى ليكى خبر حلو 
هجيب حق ابويا انهارده 
خلاص ى امى لقتها وهموتها مش هرحمها اقسم بالله لخيلها تشوف العذاب الوان  
فجئه توقف عن الكلام عندما هاتفه رن برقم مهدى فهو رجل ف اوخر الخمسينيات من عمره ولكن خبيث ويظهر امام زين انه يحيبو ويريد ان يزوج زين من بنت عمو لكى يعذبها ثم يبلغ الشرطه ويدخل السجن وف هذه المده  يحول كل اومال الزين لل مهدى هذا الرجل الخبيث 
زين الو 
مهدى يلاا ى حبيبى المأذون جهه 
زين حاضر جي مسافه السكه 
بعد نصف ساعه وصل زين الى القصر صعد الدرج 
وفتح غرفه الجحيم كما يقول عنها 
زين قومى 
رحمه فين 
زين دون الرد عليها قومها واخذها غرفتها ألبسى الفستان دا خمس دقائق وهدخل 
رحمه همت لتتحدث ليوقفها زين 
بسرعه 
ررررحمه حاضر 
بعد خمس دقائق جهزت رحمه 
زين مسك اديها وانزلها عند المأذون 
المأذون وهو ينظر الى زين 
موافق ى زين ع رحمه سيد الانصارى 
زين موافق
رحمه موافقه ع زين عبدالرحمن الانصارى ان يكون زوجآ لكى 
رحمه وهى تبكى 
المأذون ف اى ى بنتى 
زين هه لا ي شخنا اصلها زعلنه ان امها مش معها 
المأذون موافقه 
زين داس ع رجليها 
رحمه اااأااه 
زين بضحكه صفره خالص ى حبيبتى عرفنا انك موافقه 
المأذون بعد خمس دقائق بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم بالموده ورحمه 
لااااااااااااااااا
جاء الصوت من ورئها 
رحمه احمد 
زين وهو ينظر لهيئته مين انت 
احمد طالقها ى بن الكلب والله ما هسيبك وهما احمد عليه بضربات 
ولكن كان زين اسرع 
رحمه سيبوا بالله عليك سيبو 
عمر مسك صديقه ومهدى مسك احمد 
احمد متخفيش ى رحمه هخدك من ايد الشيطان دا 
رحمه روح انت ى احمد 
احمد يعنى انتى عجبك كده 
رحمه وهى حابسه دموعها زين ابن عمى وانا اتجوزتو 
احمد بس انا الل بحبك مش هو عند سماع هذا الكلمات 
زين افلت من يد عمر وهجم عليه 
رحمه حرام عليك سيبوا 
بعد عشر دقائق احمد غادر القصر 
ورحمه تبكى 
زين كلو يمشى يلاه 
عمر ى زين ......
زين انا قلت كلو يمشى 
بعد ما ذهبو اخذ رحمه وصعد بها الى الدرج 
زين بعد ما رماها ف غرفه الحجيم كما يقال 
بيحبك صح 
رحمه م مع فش معرفش 
زين ههه متعرفيش وانتى كنت قاعده ف بيتو 
قوليلى نام معاكى كام مره 
رحمه بهستريا اخرص ى مريض دا انت حيوان 
زين وهو يصعفها انا حيوان ى بنت الكلب 
انا هسبتلك ان نام معاكى ولا لاء 
رحمه بدئت تتراجع للخلف هتعمل اى 
زين هثبتلك 
رحمه بااالل ه عليك  لاء
رحمه وهى تتراجع للخلف لحد ما ارتمت ع الحائط فلا مفر الان 
زين وهو يحوطها بيده 
رحمه غمضت عينها زين نظر اليها وهى تغمض فلولا القدر لكان احبها فهى فاتنه بشكلآ واضح 
اخذ يتحسس شفتيها التى ترتجف تحت يده 
للحظه تمنى ان يقبلها لكى يدوق طعم شفتيها 
فاق من شرودها ع رنين هاتفه 
زين الو 
مجهول انزل ى زفت انا تحت ف القصر 
زين اتصدم 
واخذ يجرى 
رحمه فتحت عينها لقيتو مشى 
فحمدت الله 
عند زين 
نظر الى بهو القصر فوجدها واقفه 
هى وحشتنى ى زفت 
زين وهو يضمها ع وشك البكاء انتى اكتر ى بنت الأيه
رحمه خرجت مسرعه وره زين فهى لا تعلم اى مكان سوى غرفه الحجيم 
رحمه وهى تنظر لتحت اتصدمت 
مما تراه
رحمه كانت تقف اعلى الدرج نظرت الى الاسفل لقيت واحده ف حضن زين 
نظرت اليه بستحقار وصمتت 
نيرمين نظرت الى اعلى الدرج شافت بنت جميله للغايه ف روعه الجمال 
نيرمين بعصبيه هى حصلت ى زين تجيب بنات ف القصر كمان 
زين والله اب.....
اخرص ومش عاوزه اسمع صوتك 
زين ى نيرو ه..،،، 
نيرمين قلت اخرص صعدت الدرج بعصبيه مفرته مسكت رحمه من معصم يديها ى شيخه مش مكسوفه ع دمك 
رحمه والدموع ف عينيها والله ابدا 
نيرمين اخرصى 
زين ى نيرو اسمعى دى رحمه بنت عمى تبقا مراتى 
نيرمين الصدمه الجمت لسانها اى دا هو انت اتجوزت 
زين ايووو اااا
نيرمين بعصبيه ى بجحتك ى اخى 
زين يا نيروووو...،
بلا نيرو بلا قرف وبعدين انا خالتك يا واد انت 
زين لاء انتى صغغنه مينفعش اقلك ى خالتوو 
نيرمين بهدوء اتجوزتو امتى 
زين انهارده 
نيرمين بتبص ل رحمه ف الصفعات معلمه ع خدها 
نيرمين ل رحمه تعالى ى قلبى 
رحمه بخوف فهى منذ ان وصلت وهى عصبيه 
نيرمين متخفيش انا نيرمين خالت الزفت دا انتى بقا روما بنت سيد وهاله 
رحمه ااه 
نيرمين والله وكبرتى ى رحمه وبقيتى قمر 
رحمه ربنا يخليكى ى خالتو 
نيرمين خالتو مين يا زفته انتى انا اكبر من الزفت اللى واقف هناك دا بتسع سنين بس 
رحمه بضحك حاضر ى نيرمين ظلت تتحدث ف عدة مواضيع فشعرت رحمه بطيبه قلبها وحنانها
زين مش يلاه بقا 
رحمه وهى تنظر لهو بخوف ح حاااضر 
نيرمين انا هقضى الليله هنا وهروح الفندق بكره عشان الاجتماعات 
زين مااشى 
نيرمين تصبحو ع خير 
رحمه وانتى من اهل الجنه 
صعد زين الى الجناح الغربى حيثو غرفته ورحمه معه ايضا فهو موطر ان يأخذها لكى لا يعلم احد انهو متجوزها لاجل الانتقام لا اكثر 
وصلو الى غرفته فتح الباب واول ما دلفت رحمه خبطها ف الحيط رحمه بخوف ممعملتش حاجه 
زين لاء مهو انا الل هعمل رحمه بخوف هتعمل اى 
زين وهو ينظر اليها من تحت اقدامها الى راسها واديها وخدها مجريها ف جسمها  رحمه 
رفع ايدو الى شفتيها وبدء يتحسس شفتيها فكم كانت مسيره 
زين قرب منها وهو غيب عن الوعي لا يفصل بينهم سوى انش واحد وقف زين امام شفايفها هخليكى تتمنى الموت 
رحمه بقرف ابعد وحدفته بعيد عنها فهى كانت تشعر بالغثيان 
زين اتصدم فمن هى الذى تتجرأ وتبعده عنها فنصف بنات الاسكندريه يتمنونه وهو يرفض 
زين وهو يصفعها انا بقا هربيكى بطريقتى 
اخذها الحمام ورماها ف البنيو وربطها 
وخرج 
رحمه وهى تبكى بحرقه حسبى الله ونعم الوكيل حسبى الله 
بعد ما ربطها ف البنيو وجاب ميه ساقعه وهما ف الشتاء 
زين وهو يشدد ع شعروو ويلوم نفسو كيف لهو ان يضعف امامها فهى ابنة الرجل الذى قتل والده وحرمه منه 
بعد نصف ساعه غير ملابسه وهم لينام قعد ع السرير وجاء لينام سمع شهقتها 
فهى مثل االاطفال عندما تبكى 
ظل لمدت ساعتين يتقلب ف الفراش لا يقدر ع النوم فشهقتها تسبب لهو ازعاج ولكن توقفت ع البكاء من 10 دقائق 
 فذهب الى الحمام فتح البااب لقاها مغم عليها هرول اليها مسرعآ 
زين بخوف رحمه رحمه فاول مره ينطق اسمها حل الرباط عنها بخوف وشالها ووضعها ع السرير 
زين جاب البرفيوم بتاعو وفوقها رحمه وهى ترتجف بين يدها زين اهدى اهدى رحمه وهى تبكى زين مش عارف 
يعمل اى عاوز يغيرلها هدومها فكانت مبلوله 
قعد دققتين يفكر ماذا عليه ان يفعل تذكر ملابس امه خرج وجاب عباية
زين خدى غيرى هدومك 
رحمه وهى ترتجف وتأخذها منه ح حاضر 
اخذت منه العبايه وذهبت الى غرفه تغير الملابس 
بعد عشر دقأئق لما تخرج قلك زين ذهب الى غرفه تغير الملابس 
زين رحمه رحمه لا يوجد رد 
دخل عندها ليراها شبه عارية تماماً ولا يسترها الا الملابس الداخلية 
زين وهو يغض بصره  والبسها العبايه وحملها ووضعها ع السرير
بعد ساعه حراره جسمها ارتفعت ظل يوضع لها كمدات 
زين وهو يقنع نفسو انه يريد ان تكون سليمه لكى يتلذذ ف تعذبيها 
رحمه ااه 
زين وهو يمسك اديها اى مالك 
رحمه حضنته وهى غير واعيه 
زين قد تجمد جسمه فورا اتحضضنها 
لماذا هذا الشعور فهو دئما ما يحضن الناااس ويفعل اكثر من ذلك 
خرجت رحمه من حضنها 
زين نظر ليها نظرت رغبه حارقه بعد دقيقه واحده قبلها قبله ادمت شفتيها فهو 
رحمه كانت شبه مغمى عليها 
اما زين فهو لا يدرى ماالذى يفعلو ولكن الان قلبه يدق بعنف 
فذاد زين ف قبلته فكانت ع وشك الانهيار 
رحمه ااه لاءء ى احمد بالله عليك 
زين ..... ابعد عنها كمن لدغه تعبان  ...
رحمه اااه لاء بالله عليك ى احمد 
زين وهو يبتعد عنهاكما لدغه تعبان اشتد على شعره بعصبيه انا ازاى غبى بالطريقه دى سمعت كلام قلبى 
لكن مهلا لدوقها من العذاب الوان 
زين وهو يصفعها قومى ى بنت ..، انا اتوقع منك اى غير كده 
رحمه بتوهان انااا ع مل ت عملت ااااىى 
زين بيحتقرها هتعمليلى فيها البريئه ودفعها حتى سقطط ع الارض زين انتى من النهارده اخرك تنامى ع الارض 
وذهب هو الى  الفراش 
مهلا الما يقصد بى سمعت كلام قلبى ايعقل انهو يحبها يعقل ان قلبوو يئلمه عندما يفعل بها هكذا اذا كانت دى الحقيقه هنعرفها 
رحمه ببكاء مريرر وهى تغمض عينها ى رب انا عارفه انك كبيره يا رب اهديه يا رب لحد امتى هفضل كده ى رب ماليش الا انت واخذت تدعو الله حتى غفة من شدت مرضها 
ف الصبح 
عند العم جميل 
احمد بعصبيه يعنى عجبك الل بيحصل دا ى بابا 
جميل بقلت حيله طب وانا اعمل اى ى بنى 
احمد انا بحب رحمه وكنت هتجوزها
جميل مالكش نصيب فيها ى ضنايا 
احمد ى بابا دا شيطان دا انت مشفتش هى عمله ازى 
جميل وهو ينكس رأسه ان شاء الله ربنا يهديه 
احمد غادر المنزل باكمله 
جميل غصب عنى ى حبيبي حتى لو مكنش هو خدها كنت لازما انا اودهالوو 
ف القصر 
زين صحى ودخل الحمام وبدل ملابسه وهما ليذهب الى الشركه 
زين ل رحمه انتى ى زباله قومى 
رحمه بخضه ح ح ااا١ضر حاضر 
زين قومها وشدها من اديها ونزلو الدرج 
زين سيده انتى ى سيده 
سيده نعم ى زين بااشا 
زين فين نيرمين هانم 
سيده مشيت ى بااشا 
زين طب خدى دى وخليها هى الل تخدم كل الخدم انهارده 
سيده بصدمه بس ى بااش...
زين اسمعى الل بقلك عليه 
سيده حااااضر ومسكت ايد رحمه 
بعد ما زين خرج 
سيده مالك ى بنتى فيكى اى حاسكى تعبانه 
رحمه ببكاء لاء مفيش 
سيده وهى تربت ع حجابها معالش ى بنتى ربنا كبير وبيعوض وزين بااشا طيب والله 
رحمه بدموع طيب اوى 
سيده ربنا قال (اصبرو وما صبرك الا باللله )
رحمه ونعم باللله 
سيده تعالى ى ضنايااا اقعدى معايااا 
رحمه وهى تمشى ببط فهى مريضه من امبارح حتى وصلت الى المطبخ 
ع فكره انت بتهظر 
عمر احترم نفسك
مش ههحترم مش دى رحمه الل كنت بتعشقها من سنتين 
زين بعصبيه اخرص خالص 
عمر مش هخرص مش دى البنت الل مردتش تتجوز حد غيرها ليه بتعمل ف نفسك كده 
قسم بالله ابلغ عنك البوليس وهتجوزها ان.......
لكمه زين حتى اطرحه ارضه 
عمر اضرب  ما انت مش شاطر غير ف كده
زين بصوت جوهورى وهو يمسكو من قميصه اقسم بالله لو ليك دعوه بيها لموتك 
عمر ماااشى ى زين هتشوف 
مهدى ف اى ى جماعه انا جاااى ع صوتكم 
عمر مالكش انت دعوه ما انت السبب 
زين بعصبيه عمر 
عمر بلا عمر بلا زفت انا مااشى ف داهيه وطلع من باب المكتب ورزعو 
مهدى ف اى 
زين مفيش 
مهدى عملت اى مع البت 
زين احترم نفسك ى مهدى هياا اسمها هانم 
مهدى ههه حاضر ى سيدى 
زين عذبتها امبارح اوى وخليتها تمرض 
مهدى احسن تستاهل 
نظر زين الى مهدى ف نفسه هو ازى مشفقش عليها 
زين هما ليتحدق لكن البااب بيخبط 
زين ادخل 
رانيا السكرتيره  ى باشا مش لقين ملف سفقه فرنسا بتاع بكره 
زين بغضب ازى عمر هو الل متولى المهمه 
مهدى اكيد هو اكيد هو 
زين بيشكك ف نفسه ازى عمر 
وخرج زين من الشركه بأكملها 
عند دينا 
مااما رحمه وحشتنى 
عبير ى حبه عينى معرفش هى حصلها اى 
دينا ان شاء الله بخير 
عبير ى رب ى بنتى 
عبير هى ست طيبه وحننونه فهى تحب رحمه كثيرآ وتعتبرها زى دينا 
دينا انا مااشيه ى امى 
عبير خالى بالك من نفسك 
دينا حاااضر 
ف المساء ف شركه الزين ...
ى بنى قلتلك تعال انا واقف ف الشركه الباب الخلفى 
مجهول طب انا شوفتك اهو 
خد وهات 
اعطه الملف 
واخذ شنطه فلوس 
زين بصدمه فهو كان يراقب الشركه بأكملها لانه يعلم عمر اكثر من نفسه فهو صديق الطفوله 
مهدى 
بعد عشر دقائق وصل الى القصر وهو لا زال يفكر ف مهدى الذى سرق الملف ى الله الهذا الدرجه كنت غبى 
اول ما دخل القصر 
سيده سيده 
سيده نعم 
زين فين رحمه هانم 
سيده كانت بتعمل معنا ورجليها اتفتحت
زين بخوف هى فين 
هرول سريعا الها 
زين ما عشان انتى غبيه ومش بتخلى بالك 
رحمه وانت مالك 
زين بعصبيه اخرصى وشالها 
رحمه نزلنى عيب 
نظر زين اليها بسخريه عيب انتى مراتى ى هانم 
رحمه لاء بردو 
زين بطلى كلام كتير 
بعد عدة دقائق وصل الى الجناح دخل ووضعها ع الفراش 
رحمه وهى تبكى ابعد عنى انا عارفه انتى جيبنى هنا ليه 
زين اهدى 
رحمه ابعد وهى تخذ زجاجه برفيوم وتكسرها مسكت القزاز وعوزه تموت نفسها 
زين اهدى بصى مش هعمل حاجه فاكره لما كنتى بتعيطى عشان ولد خد العروسه بتاعتك وانا الل كنت بجبهالك 
رحمه بتوهان 
زين مسك اديها ورما القزاز اهدى ادخلها ف احضانه وربط ع شعرها 
رحمه هو ليه انا  ماليش حد يدافع عنى ليه ماليش اخ زى اى حد واخدت تبكى 
شالها زين ووضعها ع الفراش 
زين متخافيش اعتبرينى اخوكى 
رحمه وهى تبكى 
زين ارفعي وشك رفعت رحمه وجهها 
زين وهو ينظر لها فهى كانت ف اقصى الجمال 
بعينها الحمراء من اثر البكاء ووشها الذى يشع بياضآ ك ثلج وشفتيها المنتفخه من اثر البكاء ايضا 
زين وهو ينظر اليها ومال عليها متخافيش 
رحمه وهى تؤمى لهو راسها 
زين اخذت انفسه ترتفع وتجمد كالحجر زين مش عارف انا لما بقرب منك مبقدرش ابعد 
وضعه شفتيه ع شفيتيها واخذ يقبلها 
رحمه اااه  
زين وهو يذداد ف عمق قبلته 
بعد عده دقائق بعد عنها لحجاته للهواء 
رحمه عيب 
زين انا جوزك 
رحمه انا حلمت ان انت بوستنى 
زين وهو يفكر ف ليله امس اامم واى كمان 
رحمه وانا ببوسك احمد كان هيخبطك ع راسك بعصايه كبيره 
زبن عشان كده قلتيلو لاء ى احمد 
رحمه ااه اى الل عرفك 
زين وهو يبتسم يلاه نامى 
واخذهابين احضانه 
رحمه مش هينفع 
زين اقسم بالله انا جوزك 
رحمه وهى تنام مااشى بعد ان غفت 
زين وهو يفكر ى تراه ف اى تانى واخذها بين احضانه ثم غفه 
ف الصباح عند زين
زين بنبره تحذيرا ميفلتش من تحت عنيك لحظه واحده ى خالد 
ع الجانب الاخر حاضر ى زين باشا 
زين معلش بقا تعبك معاياااا 
خالد كان يوم اسود لما دخلت شرطه منك ومن اوامرك 
زين وهو يبتسم ليه بس كده 
خالد ى عم دا انا اللل بخاف منك مش عارف مين فينا الل ظابط 
زين ى عم اى الجديد ما من الجامعه واحنا كده 
خالد بضحك قلبك قاسى عليااا اوى الا قولى العروسه عمله اى
زين بعصبيه خاااااالد اسمها رحمه هانم 
خالد ى عم مااشى 
بعد عدة دقائق اغلق زين الهاتف واخذ يفكر لحد ما سمع صوت رحمه وهى بتقوم 
رحمه وهى تلاحظ انها تنام ف احضانها هااااا اى الل خالنى انام كده 
زين ليه انتى متعرفيش 
رحمه انا لما بنعس مش ببقا حاسه بحاجه 
زين وهو يلوى فمه يعنى محستيش بأى حاجه 
رحمه لاء 
زين وهو ينظر اليها وقربها منو وبدء يحسس ع شفتيها بايدو طب مش فاكره حاجه خالص 
رحمه بتوهان لاء 
زين يبقا افكرك واخذ يقربها منه حتى وصل الى شفتيها واخذ يقبلها 
رحمه وهى ف عالم اخر اااه 
 دقائق و كان يبعد عنها 
رحمه وهى تاخذ انفسها واخذ تكيل له الضربات انت قليل ادب
زين مسكها من اديها شششششش والله اقعد واوريكى قلت الادب ع حق 
رحمه جات لتتحدث ولكنها ادركت انها لا تنجى منو ففضلت عدم الكلام 
زين قام من ع الفراش ودخل المرحاض واعط ل رحمه رحتها 
رحمه وهى تضع يديها ع شفتيها وتبتسم قليل الادب بس قمر 
بعد ربع ساعه زين خرج الى الشركه 
ورحمه دلفت المرحاض وغتسلت وصلت الصبح ولبست بجامه اقل ما يقال انها تناسب العشر سنوات ورفعت شعرها لاعلى ع هيئت كعكه وما كان منه الا انهو زادهه وسامه واظهر عنقها البيض الذى ان راه احد يتمنى ان يلمثو على الفوررر 
رحمه وهى تنزل الدرجه خلتو سيده 
سيده نعم ى هانم 
رحمه لاء انا مش هانم انا رحمه 
سيده حاضر ى بنتى 
رحمه وهى تراها امراءة فى اوخر الخمسينيات من عمرها مين دى ى خلتو 
سيده دى ايمان هانم ربنا يشفيها 
ليه مالها 
سيده تعبانه ف المستشفى من سنتين 
رحمه ربنا يشفيها 
ف شركه الانصارى 
زين وهو يجلس وراء مكتبه تمنى لو لما يكن ولدها الل قتل ابوه فاق زين ع صوت البااب وهو بيخبط 
ادخل 
عمر وحشتنى 
زين وهو يبتسم ويعلم ان صديقه حنون لو كان اخ لما فعل كل هذا معى جاي ليه مش ضربتك وانت مفروض تزعل
عمر لاء اصل قالوو ان انت كنت حلو مع رحمه امبارح 
ززين وهو يقوم من وراه مكتبه بسرعه الريح ويمسك ف قميص انت بترقبنى ى عمر 
اقسم يالله لموتك واخذ يكيل له الكمات 
عمر اسمع بس....
زين اخرص 
السكرتيره ى استاذه مينفعش 
انتى مالك هدخل ولا اقسم بالله هرتكب جنايه هنا 
السكرتيره ى انسه مينفع.....
لكن دينا كانت اسرع وفتحت باب المكتب اتصدمت لقيت زين بيضرب ف عمر حتى نزف من انفه 
زين اى دا مين دى 
السكرتيره ى باشا وال....
دينا لاء اعرفك بنفسى انا انا دينا احمد زميلت رحمه وقولى دلوقتى هى فين بدل وربى وما ااعبد هدخلك السجن 
زين وهو يرجع الى مكتبه ثم جلس وراه وووضع قدم فوق الاخر طب وهدخلينى السجن ازى ى شطره 
دينا انت الزفت ابن عمها 
ايون انا الزفت 
عمر وهو يبتسم ظهر الحق هى دى الل هتعرف تخد حقى منك ربنا ع القاسى والمفترى 
دينا فين رحمه 
زين الكلب كلها 
دينا بعصبيه والدموع تترقق ف عينها لو سمحت هى فين 
عمر باشفاق اتفضلى اقعدى 
دينا وهى تنظر لعمر بفم مفتوح ان  ت ااانت بتجيب دم 
عمر وهو يتصنع الحزن ربنا قادر ع كل شى 
دينا طلعت من شنطتها علبه المناديل واخذت تضع ع جرح عمر 
عمر وهو يبتسم هييححح اى القمر دا اه ى بت لو تيجى اتجوزك 
دينا وهى تنظر اليها قلو يخلينى اشوف رحمه 
زين وهو ينظر اليهم بقرف اى كمية الدراما دى 
عمر بص لزين ثم لدينا انا هخليكى تشوفى رحمه 
دينا بسعاده بجد 
عمر ايوو بجد 
دينا انت تبقا مين 
عمر اعتبرينى اخو رحمه 
دينا بتوهان اى دا عمى سيد جابك امتى 
عمر وهو يضحك بقوه حتى ظهرت وسامه 
زين وهو يبتسم ع غبائها فهى مثل صديقتها 
دينا بتضحك ع اى 
عمر انا اسمى عمر وانتى 
دينا اسمى دينا طب والراجل دا اسمو اى 
عمر وهو يبتسم دا اسمو زين الانصارى 
دينا طب يلا 
عمر اى هنتجوز 
دينا بعصبيه انت قليل..، 
زين وهو كمل انت قليل الادب ع فكره 
دينا بعصبيه وانت مالك انا وهو انا كلمتك دلوقتى 
عمر ااه صحيح واحد ومراته انت مالك ى عم 
دينا ااه صح 
دينا هااااا 
عمر وهو يغمز لها كده وكده يعنى 
دينا طيب والنبى عاوزه اشوف رحمه 
زين وهو يئمى له راسو طب مااشى يلاه ي عمر عشان تبقا توصلها 
عمر وزين ودينا همو ليذهبوا
 عمر ايووا هشوف الفرسه بقا بعد بضع ثوانى وكان مطروح ارضآ 
دينا ليه كده دا انتى غبى شبه الاسد وهى تمد يدها لعمر 
عمر اول ما مسك اديها وحس بقشعره ف جسمه 
دينا قوم 
عمر قام وهما ليذهبو الا انه جاء ل زين اتصل من المستشفى 
زين الو 
.......
ايوو ى فندم طب ماااش جى حالا 
زين ل عمر 
عمر خدها خاليها تسلم ع رحمه 
عمر انت رايح فين 
زين وهو يغادر هبقا اقلك بعدين 
ركب عمر ودينا السياره وذهبو الى القصر 
عمر هو انتى مخطوبه 
دينا لاء 
عمر طب بتحبى حد 
دينا حرام 
عمر اللهم ما صلى ع البنى 
دينا بتقول اى 
عمر بقول اننا وصلنا 
نزلت دينا من السياره امام قصراقل ما يقال عنه ف غايه الرواعه 
دخلت القصر 
عمر سيده 
سيده نعم ى باش 
عمر اطلعى اندهى ل رحمه هانم وقوليلها عمر تحت 
سيده حاضر ى بيه 
بعد عدة دقائق كانت رحمه تنزل الدرج لتظهر دينا من خلف عمر فسرعت رحمه النزول ف سرعه الريح. 
رحمه دينا وحشتنى وظلت الفتيات حضنين بعض حتى عدة دقائق 
دينا عامله اى انا خفت عليكى كتير وخصوصآ وانتى مع الل شبه الاسد الل يخوف دا 
عمر وهو يبتسم طب انا شبه اى
دينا وقد تلون وجهه بلون الحمر القتم وهى تبتسم له 
ظل الفتيات يتشركون الحديث حتى قالت دينا 
انا همشى بقا 
رحمه خاليكى قاعده 
دينا عشان ماما 
رحمه ماااشى وتسلميلى عليها 
دينا حاضر 
ذهب كل من دينا وعمر 
ف الطريق عمر هاتى رقمك 
دينا ليه 
عمر اعتبرينى اخوكى ى ست وبعدين عشان كل فتره اجيبك عند رحمه 
دينا طيب سجل عندك 010.....
بعد ربع ساعه 
عمر دا بيتك 
دينا ايوو انزل اشرب الشاى 
عمر مااشى ليه لاء 
عند زين ف المستشفى مبروك ى زين باشا ولدته حضرتك فاقت بس للاسف هى ..
عند زين ف المستشفى مبروك ى زين باشا ولدته حضرتك فاقت بس للاسف مش هتقدر تتكلم لانها من اثر الصدمه جالها شلل نصفى 
زين والغضب يتطير من عينه ويقسم ف نفسه انه يعذبها ع ما فعله ابوها 
زين مااشى تقدر ترجع معايا القصر 
الدكتور بعلميه ايوة يا فندم بس يكون الممرضين معاها من امهر الممرضين عشان يقدرو يساعدوها تخف ع طول 
زين وهو يؤمى له براسو مااشى 
ف القصر 
ناااس رايحه وناااس جايه بسرعه الريح 
رحمه وهو ف اى 
سيده الست هانم الكبيره راجعه واخذت تزغرط 
رحمه بفرحه ى رب اشفيها وصعدت الى الاعلى لتغيرى ملابسها بملابس مرايحه 
عند دينا 
عمر اخذ يضحك ويحكى لها عن دينا وزين واخذت الست عبير تضحك 
الست عبير ربنا يخليك لشبابك ى بنى ويحميك ى حبيبى 
عمر ويخليكى لينا ى ست الكل 
ام دينا فكانت تنظر اليه بنظره اعجاب فهو وسيم للغايه 
عمر استئذن انا 
ام دينا لسه بدرى 
عمر لاء ى امى الوقت اتاخر اجيلكم وقت تانى 
دينا وهى تقف ع الباب 
عمر وهو يهمس ف اذنيها تعرفى انى اول مره اشوف القمر دا وشاور عليها 
دينا بتوهان وهى تنظر الي ولا تتحدث حتى ركب سيارته واختف 
ف القصر
زين خالد اتصل بمهدى 
خالد حاضر 
تم نقل إيمان هانم ف الجناح بتاعها 
ايمان وهى تنظر الى المكان فقد اشتاقت اليه 
بعد ما خرج كل الضيوف نزلت رحمه ببجامه تشبه الاطفال 
دخلت الغرفه لقيت ست كبيره باين عليها المرض وزين قاعد جنبها 
رحمه وهى تدخل 
السلام عليكم 
رد زين 
ذهبت الى المرءه ومسكت اديها وبستها 
ازيك ى امى 
ايمان وهى تدقق ف ملمحها 
ايعقل ان تكون هى ايعقل ان تكون طفلتها الذى ربتها 4سنوات تكون هى الذى تقف امامها 
رحمه زعلت وهى مش راضيه ترد عليها 
اما ايمان هانم اخذت تنظر اليها وهى تبكى بشده ع ما فعلهو الماضى بها 
زين بعصبيه فهو يعتقد انه تبكى لانها لم تريد رئيتها اطلعى بره 
رحمه بس...
زين بعصبيه قلت اطلعى بره 
ايمان وهى تنظر الى ولدها وهو يعامل طفلته المدلله انها ابن اخو زوجها فهى كانت تعتبرهو اخوها ايمان وهى تبكى وتريد ان تتكلم لكى تعقبه ع ما فعلهو 
نظرت اليه نظر فهمها زين فورآ 
زين رحمه بنت عمى تبقا مراتى 
ايمان وقد تاكددت من شكها واخذت تبكى بقوه ع ما فعاله تلك الشيطان بهم مر الزمان وحدث ما كانت تتمنى 
فلاش باااك 
ايمان مبروك ى حبيبى جبتلك بنت 
سيد ورينى كده اى دا بقا ى وليه مفيش الا ايمان وتجيبى زيها 
اخذت ام رحمه تضحك هى وعبد الرحمن ابو زين 
ايمان طب ى سيدى طالما شكلى يبقا هخدها لزين 
سيد زين مين الصايع دا 
عبد الرحمن مالو ى اخوياا مش احسن مما تجيب واحده شبه ايمان 
اسمان وهى تنظر لزوجها كد عبد الرحمن طيب 
سيد قابل ى معلم 
عد سنه ورحمه بدئت تكبر قدام عينها 
عايده وهما قعدين ع سفرت الطعام ى بنتى هاتى البت شويه 
ايمان لاء ى ختى خلاص دى بنتى وهتبقا مرت ابنى 
سيد ع جثتى 
ايمان طب فسن جثتك عشان نحكها عليهم 
سيد هههه 
عبد الرحمن بقلك ى اخويا ف مشكله كده ف الشركه الل ف القاهر 
سيد خير 
ومن هنا بدئو مشكلهم فهما كانو اسره سعيده 
عد 3سنوات وافترقوا 
وكانت رحمه تبلغ من العمر اربع سنوات 
باااااك 
ايمات اخذت تبكى ع الل ضاع منهم عايده سيد عبد الرحمن 
حمدت الله ان ابنها اتجوز ابنه عمه 
زين ف اى ى ماما 
الام وهى تؤمى براسها 
زين طب اسيبك ترتحى 
الام وهى تهز راسها بالموافقه 
صعد زين ع الدرج وهو متعصب بقوه فهو يظن ان امه تبكى لرئيتها امامها 
دخل زين الغرفه وتوجه الى المراحاض بعد ربع ساعه خرج لابس تشيرت اسود وبنطلون مريح اسود 
وخرج الى الشرفه لكى يشم هواه 
خرجت رحمه وراه لقيتو واقف 
رحمه وهى تقف ع صوابع رجليه ووضعت اديها خلف رقبته تقربو منها 
رحمه انتى زعلان عشان ماما 
زين بتوهان ايو 
رحمه متخفش 
زين وهو يقرب ادعليها 
رحمه هى مش راديها ترد علياا 
زين وهو يتحدث امام شفتيها مباشرآ ولا يفصل سوى انش واحد ع تقبلها 
طب اى 
رحمه اى 
زين وهو لا يتزكر سوى ان عشقوا الوحيد امامها 
زين ميل لعيها واخذ يقبلها بنهم حتى تحولت الى قبله شغوفه 
رحمه وهى تبدعد زين حد يشوفنا 
زين وهو يحملها ووضعها ع الفراش واخذ يقبلها ف كل انشا من وجهه وايدو عارفه مسار لبسها 
رحمه وقد تشلت حركته بصوت منخفض زين 
زين وهو يقبل عنقها اممم 
رحمه ابعد 
زين وهو يقسو عليها من احتضانه انا الل اقول امتى ابعد 
رحمه ااااه 
زين فاق من الحاله الل كان فيها ف اى 
رحمه وهى تبكى فقد احتضنها حتى كاد يكسر ضلعوها 
زين اخذها بين احضانه خالص اسف اخذ يربط ع شعرها حتى خفت وبعدها بعشر دقائق خف زين هو الاخر 
عند دينا الفون بيران 
دينا الو السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
.....وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
دينا مين حضرتك 
.... يعنى متعرفيش مين 
دينا قفلت الخط 
اخذ يهتف مره تلو الاخرى ولكن لا جدوه 
دينا لو سمحت عيب كده 
...بيبقا شكلك قمر وانتى متعصبه 
دينا ع عمر 
عمر ايوو 
دينا عاوز اى 
عمر لاء اصل كنت عاوز اقلك بحبك 
دينا انت عبيط ياض بتحب مين 
عمر بحب دينا 
دينا وهى تبتسم ازى بقا 
عمر والله العظيم انا نفسى مش عارف ازى من اول ما دخلتى المكتب وانا قلبى دق جامد لما لمستينى كنت حااس بكهربا ف جسمى 
مش عارف ازى حاااسس انى عارفك من زمان 
دينا طب هقفل 
عمر طيب بس قولى ل ماما ف ضيوف جييى عنك كمان يومين
دينا وهى تبتسم مااشى 
عمر عاوزه حاجه ى قلبى 
دينا بكسوف شكرا السلام ورحمة الله وبركاته 
ف الصباح ف شركه الانصارى للستديرد والتصدير 
خالد زين باشا هو فعلا الل خد الملف بتاع سفقت فرنسا بس تحركتو مش كتير يعنى بيروح البنك ع طول وكمان البيت بس 
زين مااشى ى خالد خليك بردو وراه 
خالد مااشى ى زين 
زين سلام 
خالد سلام 
ف حد بيخبط 
زين ادخل 
مهدى حبيبى عامل اى
زين تمام ى مهدى 
مهدى ياض دا انا قد ابوك 
زين مااشى 
مهدى ف اى ياض 
زين مفيش شويه مشاكل 
مهدى بردو تانى مرتك دى انت صابر عليها لحد امتى 
زين بهدوء مش وقته 
مهدى طيب عاوز اجي معاك اشوف ايمان هانم 
زين يلاه 
بعد نصف ساعه وصل الى القصر 
زين سيده سيده 
سيده نعم ى بيه 
زين اعملى فنجان قهوه ل مهدى بيه وهتيه غرفت الست هانم 
هما لى يذهب لقى رحمه نزلها الدرج وبتجرى عليه وبتحضنوا 
زين وهو ينظر الى غبها ف هى كانت تردى بجامه وشعرها باين 
زين بتبص عل اى امشى ى مهدى وصليه ى سيده 
سيده حاضر ى بيه 
زين وهو ينظر لها فوق رحمه وهى ع وشك البكاء طب مكنش قص....
زين فوق 
وصل زين الى الغرفه وما ان وصل حتى سمع صوت ولدته تبكى بهستريه 
زين ف اى ف اى 
مهدى مفيش عشان قلتلها ان انت واقف مع رحمه 
زين وهو ينظر لهو بشك امممم 
مهدى طب بعد اذنك انت بقا 
زين اتفضل 
بعد خروج مهدى صعد الى جناحه حيث توجد رحمه صعق الباب بقوه 
رحمه بخوف ف اى 
زين وهو يخلع جاكته انا هوريكى ف اى وهما ل..
زين وهو يخلع جاكته انا هوريكى العذاب 
رحمه بخوف وهى تبتعد لخلف ااااناا مممعملتش حاجه 
زين لاء مهو ابوكى الل عمله وفك حزام بنطلونه 
رحمه وهى تنظر اليه وتبكى هههتعمل اى 
زين هوريكى انا هعمل اى 
وبدء يضربها بالحزام 
رحمه وهى تبكى بالله عليك 
زين بالله عليااا طب مش بالله عل ابوكى الل حرمنى من ابويااا 
رحمه بااا.
اخرصى مسكها من شعرها وهو ينهال عليه بصفعات المدويه 
زين انا هخليكى تشوفى العذاب الوان ع الل عملو وفاجئه شق فستانها 
رحمه وهى تبكى وترتجف بالله عليك وحيات ابوك 
زين هما ليهجم عليها لكن اوقفه صوت صويت من تحت 
زين وهو يركد عارى الصدر نزل الدرج بعصبيه ف اى 
سيده الحق الست هانم الكبيره تعبانه اوى 
زين الو ي دكتور تعال بسرعه 
الدكتور حاضر  ى فندم 
بعد 10 قائق الدكتور زين بااشا الهانم شافت حاجه خليتها تنفعل ودا جاب معانا نتيجه اجابيه 
والهانم هتقدر تحرك اديها بس للاسف مش هتتكلم دلوقتى 
زين وهو ف قمه فرحوو مااشى 
ف الغرفه عند رحمه 
رحمه وهى تقوم بصعوبه وتبكى بشده وتدعى الله ان يهديه ى رب ى رب اهديه يا رب ابعدنى عنو ى رب نجينى ى الله 
واخذت تدعو الله حتى دخلت الحمام 
بعد نصف ساعه خرجت رحمه من الحمام ولبسه اسدال الصلاه واده فريضتها ثم غفت مكانها
عند زين أمة فاقت 
زين عامله اى ى ماما 
امه وهى تنظر اليه نظرى كريهه 
زين ف اى 
امه شاورتلوا على فوق 
زين مين سيده 
امه هزت راسه بالنفى 
زين رحمه 
امه وهى تبتسم وهزت راسها بنعم 
زين مالها
امه وهى تشاور لهو ان ياتى بها 
زين حاضر 
صعد زين الى غرفته لقى رحمه نايمه ع المصليه حس بنغزه ف قلبو ونزلت دمعه منه غصب عنو 
زين وهو ينهر نفسه هى متستاهلش قرب منها وبدء يهز فيهاا انتى اصحى 
رحمه وهى تقوم نعم 
زين تعالى ورايه 
رحمه وهى تقوم بصعوبه زين  حملها 
رحمه نزلنى 
زين انا مش شيلك عشان سواد عيونك 
رحمه اممم 
نزلو السلم وانزلها عند غرفه ولدته 
زين تعالى 
رحمه وهى تمشى ببطئ ودلفت معه الغرفه
زين ماما اهى 
ايمان وهى تقف و تنظر لها والدموع تترقق ف عينها 
زين وهو يحضن ولدته متزعليش ى امى والله لدفعها تمن الل عمله ابوها 
ايمان وهى تنظر له بصدمه 
زين ذهب لعند رحمه ومسكها من اديها بقوه رحمه وهى تبكى والله بابا ما عمل حاجه 
ايمان وهى تجهش ف البكاء لهذا الحديث ابنها اصبح قاسى وع من ع طفلته المدلله 
ايمان وهى تقترب منه وامسكت بيدى زين وصفعته ع وجهه 
زين بصدمه 
رحمه وهى تنظر لها بصدمه 
ايمان وهى تمشى ببطئ حتى مسكت ايد رحمه واخذت تتحسس وجهها الذى اصبح يزين بكدمات من اثر الصفعات المتتاليه 
ايمان وهى تأخذها بين احضانها وتبكى 
زين واقف مصدوم ازى ولدته تعمل كده معاها وهى شافت ابوها بيقتل ولده 
كما قال لهو مهدى !!؟ 
رحمه وهى تسدنها وتضعها ع الفراش 
زين خرج من القصر باكمله 
لابد ان يعرف الحقيقه بنفسه ولا يعتمد ع احد 
عند ام دينا عبير 
اهلا ى ابنى  منورينا والله 
ريهام دا نورك ى ست الكل 
عبير تسلميلى ى ضنايا 
ريهام ندخل ف المفيد احنا جيين نطلب ايد دينا ل العبيط دا 
دينا و عبير وهم يضحكو عل مزحها 
ريهام انا اخت عمر وبابا وماما مش عيشين وانا اختو الكبيره 
عبير ربنا يخليكم لبعض 
ريهام قلتى اى ى حجه 
عبير دا شرف ليااا ى بنتى بس الرئى رئ العروسه 
عمر وهو ينظر ل دينا وويبتسم بخبث 
ريهام علامه السكوت الرضا يبقا نقرء الفاتحه 
بعد قليل 
عبير تعلى ى بنتى خالي العرسان يقعدو الوحدهم 
بعد ما خرجو 
عمر مبروك علياا انتى 
دينا الله يبارك فيك 
عمر اى مكسوفه 
دينا وهى تنظر للارض 
عمر لاء وش كسوف  البت 
دينا بعصبيه احترام نفسك ياض انت 
عمر طب براحه ى صحبى 
دينا طيب 
عمر طب مفيش حاجه كده 
دينا لاء فيه 
عمر طب يلاه 
دينا اصبر اخليى ماما تجبلك البسبوسه 
عمر اى 
دينا ماما هتيجب البسبوسه 
عمر لاء مش قصدى كده 
دينا قصدك ع اى 
عمر انتى فاهمه 
دينا ايوو والله ماما عمله بسبوسه حلوه 
عمر اسكتى يابت 
دينا ف نفسهامالو دا 
كملو قعدهما ممع بعض بعد نصف ساعه 
عمر هنمشى احنا بقا ى امى 
عبير خليكم قعدين 
ريهام لاء ى امى يبقا ننيجى تانى 
بس الفرح زى ما قلنا بعد اسبوعين عشان انا ماااشيه السعوديه مع جوزى
امه طب ى بنتى انا كده مش هلحق اجهز بنتى 
عمر بستفهام انا مش عاوز اى حاجه ى امى واعتبرينى ابن ودينا اى حاجه هى عاوزها هجبلها وبعدين انا عندى الفيلا جاهزة من كلو ما عد العروسه بس 
عبير وهى تضحك ربنا يخليك ى ابنى 
بعد 10 دقائق ذهب عمر واخته الى الفيلا 
عند رحمه 
ممكن اسئلك سوال
ايمان وهى تومى لها براسها بمعنى اتفضلى 
رحمه وانتى ليه كل ما تشوفينى تبكى 
ايمان وهى تمسح دموعها وتومى براسها لانها مش هتعرف تتكلم اخذت ايمان رحمه بين احضانها حتى غفت 
عدا اسبوعين وزين مبيجيش البيت الا متاخر وبينام ف المكتب اللى ف القصر 
وكان مشوش خلاص مش عارف يفكر 
عمر اى ى عم سرحان ف اى 
هااا لاء 
عمر طب فوق كدده دا انهارده فرحى 
زين وانا مالى يعنى 
عمر عاوزك تدينى شويه نصايح 
زين وهو ينظر له بقرف غور من وشى 
عمر ى عم يعنى عملت اى مع رحمه يوم الفرح 
زين بصوت جوهورى عمررررررر 
عمر اى ى عم 
زين غور من وشى 
وعمر وقف ومشى من بطشه 
زين وهو يتذكر ان لم يكن ابوها اقسم انه كان سقاها من بحور عشقو لها 
بعد ساعتين ف القصر زين بصوت جهورى
ررررحمه 
رحمه بخوف نعم 
اى الل انتى لبساه دا 
رحمه فستان 
زين يتغير فورآ 
رحمه ليه 
زين مانا قولت وخلاص 
رحمه مش هغير 
وذهبت عن ايمان هانم 
رحمه يلاا ى ماما عشات مشيين 
زين وهو يسمكها مش قلتلك غيرى الزفت دا 
رحمه شوفتى ى ماما 
ايمان وهى تومى له براسها ان تسمع كلامو فهو كان ضيق 
بعد نصف ساعه ذهبو للقاعه 
رحمه وهى تحضنن صديقتها بحب وتسلم ع عمر 
زين ايوو ى خالد طب تمام 
زين تعالى ى ماما اقعدى ف غرفه عشان الصوت 
ايمان وهى تهز راسها بالنفى انها مرتاحه هنا 
زين لاء ى امى يلاه 
ذهبت معه ايمان وساب البااب مفتوح 
مهدى وهو ينظر الى الغرفه التى تجلس فيها 
دلف مهدى الى الغرفه 
مهدى اهلا بحبيته قلبى .......
ومن هنا هيكتشف كل الأكاذيب 
دلف مهدى الغرفه التى يوجد بها ايمان 
مهدى اهلا بحبيبت قلبى ...
ايمان وهى تنظر له وتبكى وقفت وهى لا تقوه ع الوقوف ايمان بدئت تحرك بوقها وتهز ف مهدى بعنف 
مهدى اهدى اهدى مش عاوزك تتعصبى عشان موتك يبقا ع ايدى 
ايمان وهى تضربو باديها 
مهدى زقها حتى ارتمت ع الارض 
مهدى اخيرا جه الوقت الل اشوفك مذلوله فيه انتى وهما 
اخير ربنا استجاب لدعائى موتكم واحد وراه التانى 
الاول كانت عايده 
ايمان وهى تنظر له بصدمه لانها لا تعلم انهو الذى قتلها 
والتاني سيد 
اما التالت عبد الرحمن حبيب القلب الل فضلتيه علياااا 
الل ديما كان احسن منى ف كل حاجه من واحنا صغيرين 
كان ديما محبوب الشاب المحترام الناجح الل بنا  وحتى البنت الل حبتها 
واخذ يمشى ايدو ع وشها الل هى انتى يعنى حبتيه هو ليه هو احسن منى 
حولت انسى كل دا بس مقدرتش لما كنت بشوفو معاكى كنت بموت 
بدأت ادخل حياتكم وضمرتها واحده واحده بس للاسف سيد وعايده كانو ضحايا 
عايده عشان شفتنى وانا بتفق مع الراجل يموت عبد الرحمن مكنش ينفع وقتها تعيش اما بقا سيد الغلبان الل حول يدافع عن اخوه وركب العربيه وضحا بنفسه عشانو وعبد الرحمن بقا حبيب قلبك انتى اكيد عارفه هو مات ازى وانتى شفتيه والعربيه بتنفجر بيه 
وانتى بقا سبتك عشان اتلذذ في موتك 
اما بقا ابنك خليتو زى الخاتم ف صباعى اتجوز بنت عمه وبيعذبها 
وكان هيغتصبها كمان ايمان ئئئئئئ وهى تحول ان تتتحدث حتى اغما عليها 
مهدى طيب اسيبك انا بقا ى قلبى 
هما ليفتح الباب ليتفاجئ بخالد 
تعالا معاياا 
زين اوعو اقسم بالله لموته اقسم بالله لموتك ى ابنى .........
عمر مسك زين قوى هو واحمد 
خالد خدوه ع البوكس 
زين وهو يجرى عند ايمان ماما ماما فوقى 
الدكتور بعد ازنك ى زين باشا 
عمر خد زين ودخلو جوه وقعد مع دينا ورحمه دخلت ل زين 
عمر ل دينا انا عارف انو الجوازه دى حد باصصلى فيها 
عند زين دلفت رحمه الغرفه رحمه وهى تقترب متخفش ان شاء الله خير 
زين وهو ينظر لها وعينه تترقرق فيها الدموع 
رحمه وهى تمسك ايدو اول ما مسكت ايدو زين حضانها حتى كاد يكسر ضلوعها 
زين وهو يبكى انا غبى انا غبى 
رحمه وهى تشدد من احضانه لاء بالعكس ممكن يكون الحقيقه قدمنا واحنا مش شيفينها 
كاد زين ليتحدث ولكن دخل الطبيب
الدكتور برتباك اااانا اسف ى بااش 
زين بهدوء ماما فاقت 
الدكتور ايوه بس حاول تبعدها عن اى ضغوض عشان دا هيكون سالب لصحتها 
زين مااشى 
واخذ رحمه وامه وذهبه الى القصر 
بعد يومين تحسنت حاله ايمان 
ورحمه بدئت تعتنى بها اكثر 
عند عمر ف الفيلا 
عمر والله انا ماعرف انا كنت ناقص شويه زين زفت وشويااا سفر اختى 
دينا وهى تضحك عادى ادخل ارتاح 
دلف كل من عمر ودينا الى غرفه النوم 
واخذ كل منهم حمام لبست دينا بجامه ورفعت شعرها كعكه 
اما عمر خرج عارى الصدر ولبس بنطلون اسود 
عمر وهو ينظر لدينا اى دا 
دينا اى 
عمر الل البس دا 
دينا بجامه اى وحشه 
عمر انا عريس ى بنتى 
دينا طب اعمل اى 
عمر دينا والنبىى بلاش استعباط 
دينا والله ما اعرف طب ادخل البس الاسدال عشان عيب 
عمر نعم ى اما 
دينا طب اعمل اى 
عمر وهو يمسك اديها 
هى طنط مش قلتلك حاجه 
دينا حاجه اى 
عمر يعنى اول ما تدخلى انتى وجوزك تعم...... وغمز له كده يعنى 
دينا نعمل اى 
عمر وهو يفكر لاء بقا دا شكلها مش عارفه 
شالها وضعها ع الفراش 
دينا عيب 
عمر انا بحب العيب 
دينا طيب 
عمر طب اى بقا 
دينا وهى تنظر له مش عارفه انت قصدك ع اى 
عمر اممم طيب انا كده مطرر استخدم اسلوبى 
هما عمر ل ...
عمر طيب ى دينا انا كده هطر اعمل الل عليا 
قرب منها وبدء يتغزل فيها 
عمر بحبك ى دينا من اول مره شوفتك فيها وبدء يقرب منها لحد ما وصل قدام شفتيها ونزل ليقبلهم بنهم وخفه ف من يراه يظن انه زجاج يخاف ان ينكسر 
دينا وهى تبتعد وتاااه 
عمر متخفيش خاليك واثقه فيااا بحبك 
بدئت دينا تتجوب معه حتى اصبحت زوجه امام الله 
ع الجانب الاخر 
زين واقف ف المطار 
خالد راجع نفسك 
زين لازما ابعد شويه 
خالد معك ربنا يصحبى 
عدا شهرين وزين ف فرنسا 
ورحمه اشتقت ليه رغم انه كان بيقسا عليها الا انها لا تنكر انها حبتو فهو وسيم وطيب وحنون ولكن الاظروف الل جبرتو ع ذلك 
ايمان وهى تجلس ف الجنيه 
وتشير بيدها ل سيد ان تنادى ع رحمه هانم 
سيده حاضر ى هانم 
سيده وهى تصعد للاعلى وخبطت ع باب الغرفه 
سيده رحمه هانم 
رحمه ادخل 
سيده ست هانم عاوزكى تحت 
رحمه حاضر نازله 
بعد عدة دقائق نزلت رحمه الجنيه وقعت مع ايمان وتشركوا الاحاديث
زين ماما 
رحمه وهى تنظر له فقد اشتقد له 
زين سلم ع امه وحضنها 
زين ازيك 
رحمه الحمد لله 
رحمه سيده جاهزى الغدا للزين باشا 
سيده حاضر ى هانم 
بعد ساعه تقريبا اتغدو وصعد كل منهم لغرفته 
رحمه وهى تذهب لتجلس ع كرسيه والروايتها 
زين مسك اديها 
زين رحمه 
رحمه بتوهان نننعم 
زين وهو يقربها منه وحشتينى 
رحمه وهى تنظر الى الارض بخجل 
زين رفع راسها وما ان وقع نظره الى شفتيها الفتنه حتى نزل ليها وقبلها كانت قبلها عاديه زين وهو ينظر ل رحمه فقد تتجواب معه زين وهو يزيد من تقربها وقبله بعنف حتى كادت ان تموت لحتيجاها للاتنفس 
زين رفعه من ع الارض ووضعه ع الفراش وهو ماذال يقبلها 
رحمه وهى ع وشك الاغماء مش شده هجومه ومشاعرها 
زين وهو يبتعد اااانا هروح الحمام 
بعد ما دلف الحمام 
اخذت رحمه تبكى فهى كانت تعتقد انه يقبلها نزوه منه لا اكثر 
خرج زين من الحمام لقيها متكوره ف نفسها وتبكى 
زين وهويجلس ع ركبته ورفع رئسها مالك 
رحمه انتى عملت كده عشان نزوه صح 
ز ين وهو ينظر اليها بصدمه  
نزوه عاوزه تعرفى انا عملت كده ليه 
نظرت اليه بسماع 
زين انا اصلا هطل..
رحمه وهى تبكى انت عملت كده عشان نزوه صح 
زين وهو ينظر اليها ف صدمه ايعقل انها تكون غبيه لهذا الدرجه فهو كان كل احسايسو فاضحه انه يعشقها 
زين بستعجاب نزوه عاوزه تعرفى انا عملت كده ليه 
رحمه وهى تنظر اليه بسماع 
زين طيب انا اصلا هطلع ع الشركه دلوقتى وبالليل معذومين ع حفله وهبقا اقلك هناك 
رحمه انت اى ى اخى حيوان 
زين وهو يمسك اديها احترمى نفسك ومشفكيش تعالى صوتك علياااا 
رحمه مم مااشى 
زين وهو يخرج من الغرفه هستناكى الساعه 8 
رحمه مش هاجى 
زين لازما تيجى عشان تشوفيها 
رحمه بنغذه ف قلبها 
ممم مين 
زين الل بعشقها من وهى صغيره بحب كل حاجه فيها
رحمه وهى تعاند مش عاوزه اعرف 
زين مااش هنشوف 
خرج زين من بهو القصر ورحمه تنظر ليها 
رحمه  ل نفسها اهووو بيحب غيرك ى عبيطه حبتيه هو هيبصلك ليه اصلا اكيد يعرف بنات احسن منك ودلفت الى الغرفه وصعدت ع الفراش واستقلت عليه حتى غفت ف النوم 
ف الشركه عند زين 
ايوو ى زفت مجتش ليه 
عمر اى ى شق دا انا ف شهر العسل 
زين شهر عسل مين ياض دا انت مراتك حامل ف الرابع 
عمر خمسه علينا قل اعوذ برب الفلق 
زين ع اى ى خويا 
عمر علينا وعليااا انا بلذات اتجوزت بعديك وهخلف قبليك راجل كده ف نفسى 
زين طب غور بدل ما اجيلك وسعتها مش هتعرف تخاوي الواد الل جاي ى عينى 
عمر بضحك سلام 
زين دون ان يرد عليه قفل السكه 
عمر ى ابن الذين تملى عملها فياااا
دينا ههه للمره المليون يقفل ف وشك 
عمر بتضحكى ع اى ى بت انتى 
دينا وهى تضحك بقوه 
عمر كده طب تعالى بقا 
ركدت دينا لكن عمر كان اسرع منها ومسكها 
عمر بتضحكى ع مين 
دينا مش ع حد 
عمر لاء كنت بتضحكى ولازما اعقبك 
دينا ليه 
عمر عشان انا بحب اعقبك 
دينا طب مش هضحك 
عمر وهو يهمس امام شفتيها باغراء لاء انا بحب اشوف الابتسامه ع وقبلها قبله خفيفه بحب اشوفها ع الشفايف الل بتخدرنى دى 
دينا هههه
 عمر اموت انا 
دينا ابعد ى عمرى 
عمر بعد عمرى دا منيش باعد وراح شيلها ودلف بها غرفهالنوم 
دينا اصبر الدكتور قال مينفعش 
عمر مينفعش اى 
دينا عمر بقا 
قلب عمر ووضعها ع الفراش واخذ يقبلها بنهم حتى غرقو ف بحور عشقهم 
ف المساء الساعه الثامنه مساء 
رحمه انا هقوم البس عشان اشوف العقربه الل بيحبها 
بعد عشر دقائق رحمه وهى تنظر الى نفسها ف المريا بأعجب فكانت ترتدى فستان زهرى وطرحه فضى واسليبر اسود وحتط ميكب خفيف فكانت ك الاميرات زين دلف الغرفه لقيها واقفه قرب منها وحضنها 
رحمه بعد ازنك ابعد 
زين وهو مخدر ليه 
رحمه مينفعش 
زين ليه
رحمه عشان العقربه الل بتعشقها 
زين وهو يضحك بقوه 
رحمه وهى تسرح فيه كم كان وسيمآ للحظه تمنه ان تقبله 
زين عقربه طب دا اسم حلووو وانا بقا بعشق العقربه
رحمه طيب ى اخويا اعشقها براحتك
زين طيب يلاه واخذها من يدها وذهبو الى الحفل 
بعد نصف ساعه توقفت السياره امام قاعه كبير 
زين نزل وفتح الباب ل رحمه 
رحمه وهى تنزل شكرآ 
زين انا عملت كده عشان تغير عليااا بس 
رحمه امممم 
دلف زين الى الحفل وبعد سلامات كتير وتعارف ع رحمه 
نديم ف المكرفون بعد ازنكم عاوزكم ترحبو معايا ب زين بااشا 
زين خاليكى هنا متتحركيش 
صعد زين المسرح 
زين حابب اشكركم جدا وحابب اشكر اى حد جه الحفله دى
طبعا كلكم عاوزين تعرفوا انا عملها لمين 
عملها عشان اعرفكم ع من سكنت الفواءد منذ الصغر 
من وانا عندى 10سنين بحبها من اول ما اتولدت قلت ل ماما جوزهالى 
يوم وراه يوم حبتها اكتر واكتر ل حد ما عشقتها حبتها لدرجه الجنون 
عد السنين من وهى بقا عندها 4 سنين  كنت بذاكر جات وقلتلى سين 
قلتلها عاوزه اى 
راحت بيسانى وجريت من سعتيها حلفت انها متكنش لحد تانى 
رحمه والدموع تتراررق ف عنيها فهو يحب اخرى ويقدمها لل معزيم 
زين بعدين بعدت عنى كنت برقبها من بعيد لحد ما كبرت وبقت احل بنت انا شوفتها في حياتى كنت بحلم بيها كنت بتمنها ف اليوم الف مره حبيتها اكتر من اى حاجه ف حياتى او عشقتها وبقيت اسيرها ببقا متخدر لما اقرب منها 
رحمه رجليها لا تقوى ع الوقوف فى تبكى بقوه 
زين حابب اعرفكم عليها ..
زين رحمه سيد الانصارى حرم زين عبد الرحمن الانصارى الل اسرتنى ببرائتها بكل حاجه فيها 
رحمه وهى تنظر له بصدمه 
زين نزل وخد اديها وطلها ع الاستيد 
زين رفع وشها حابب اقلك اسف ع كل حاحه عملتها معكى وحشه 
زين انا بحبك ى رحمه 
رحمه لا تقوى ع الوقوف اكثر من ذلك فرتمت بين احضانه 
المعزيم سقفو والشباب بدئو يصفروووو
زين ورحمه بدىو يرقصو ع الاغنيه الرومانسيه( حبو جننن عيشتى فيه قربو فرحه فرحت بيها )
 كملو انتو بقا ى بنات عشان مش عارفه الاغنيه كلها 😂
زين بحبك 
رحمه وانا كمان 
زين وانتى كمان اى 
رحمه انا كمان 
زين اى يعنى 
رحمه بحبك رغم انك كنت رخم 
زين واحده واحده والنبى لحسن اعملها قدام المعزيم 
رحمه وهى تنظر للارض بخجل هههه
زين اموت انا 
بعد نصف ساعه رجعو القصر زين 
شلها 
رحمه ماما تشوفنا 
زين ما تشوفنا 
رحمه ههه 
دلف بها غرفه النوم 
وانزلها وبدء ف تقبيلها حتى غرقو ف بحور عشقهم بعد بضع دقائق كانت زوجته امام الله 
ف الصباح زين قام الاول وقعد يبص ع رحمه كم تمنها وهى بين احضانه 
رحمه وهى تتململ ف نومها بعد دقيقه فتحت عنيها لقيت زين بيبص عليها رحمه بتبص عل اى زين ميل عليها وقبلها ع خدها صباح الجمال 
رحمه صباح الخير 
زين تعرفى انك شببها 
رحمه بصدمه وهى تذيحو من عليها 
قامت رحمه من ع السرير كما لدغه تعبان فقد نسيت ما ترتديها فكان شبه عارى وجمسها ظهر كلوو 
زين وهو ينظر له بوقحه 
رحمه بتبص ع ايه ونظرت ع نفسها 
رحمه عاااااا 
زين قرب منها ومسكها ى بنت المجنونة حد يسمعك يقول انا بعمل فيكى اى 
رحمه مممم 
زين انتى هتممم  بس انا عاوز اكل 
رحمه فهمته ع الفور لا تدري ماذا تفعل فرتمت ف احضانه لكى لا ينظر اليها 
زين انتى كده ذوتيها 
شلها ودلف بها الى الحمام 
رحمه هتعمل اى 
زين هعلمك اصول االشور 
كانت حياتهم مليئه بالحب 
ام عند دينا وعمر حياتهم مليئه بالحب والمشاكسات
بعد خمس سنين 
انت ى ولد سيب البت 
عدى لا ى تيتا هى الل عماله تلعب مع يوسف ابن انكل خالد 
ايمان وهى تضحك طب وانت مالك 
عدى بعصبيه مش هتبقا مراتى 
ايمان وهى تضحك ى شيخ 
عدى والله العظيم 
زين متلم ابنك ى عم عمر دا بيشقط البت قدامى 
عمر سيبو الواد وخايف ع مراتو انت مالك 
زين ومين قلك هجوزهالو 
ليندا وهى تبكى ى بابا خليه يسيبنى 
زين سيب البت ياض بدل ما اربطك انت وابوك 
عدى لما تقدر 
زين هما ليضربوه 
رحمه مسكته ف اى مش هيبقا جوزها ى زين 
دينا ايوو اااا
زين دا لو اخر واحد ف العالم 
عمر انت تطول 
خالد وهو يضحك والنبى انتو كبرتوا لكده 
يوسف ى باابا خالى عدى يلعب ليندا معايا 
فرحه بس ى حبيبى هجبلك لين بنت عمك تلعب معك 
يوسف لاء انا عاوز ليندا 
زين لا حول ولا قوه الا بالله 
عمر وهو يبتسم هو وخالد معلش بقا ى زين 
زين مسك رحمه ومشى 
رحمه رايح فين 
زين وهو يشيلها  اي وحشتينى 
رحمه زين عيب الناااس هنسيبهم ازى 
زين عادى وحشانى 
وصعد الى الغرفه 
رحمه الدكتورة قالت غلط عشان النونو الل بطنى 
زين وهو يغمز لها مهو براحه خالص 
رحمه وهى تتضحك بقوه 
زين بعشقك 
رحمه وانا اكتر 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-