رواية نبضه كان البداية فهد وشهد كاملة جميع الفصول بقلم يارا عبد السلام
رواية نبضه كان البداية فهد وشهد كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة يارا عبد السلام رواية نبضه كان البداية فهد وشهد كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نبضه كان البداية فهد وشهد كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نبضه كان البداية فهد وشهد كاملة جميع الفصول
رواية نبضه كان البداية فهد وشهد كاملة جميع الفصول
ش ه د
شهد بعياط نعم ي بابا
وائل بتعب عاوز اقولك ع سر ي بنتي لازم تعرفيه وعاوزك تسامحيني قبل ما روحي تطلع للي خلقها
شهد بإنهيار متقولش كدا ي بابا بعد الشړ عليك
وائل مش وقته ي حبيبتي اسمعيني
شهد ايه ازاي
وائل زي ما بقولك كدا في يوم كنت رايح اصلي الفجر
Flash back
وائل انا رايح اصلي الفجر ي غادة عاوزة حاجة
غادة سلامتك ي حج متتأخرش
وائل فتح وجاي يخرج لقى طفلة ملفوفة في بطانية ومحطوطة قدام الباب وفوقيها جواب
Back
وائل البنت دي كانت انت والجواب كان مكتوب فيه اننا ناخدك ونربيكي وكانت ست ال كتباه واترجتنا فيه اننا منوديكيش ملجأ وكمان كانت كاتبة عليه اسم عيلتك وقالت لما تكبري نقولك عليهم وانت كنتي شبه الملاك واحنا مكناش بنخلف فأخدناكي وربيناكي وسميناكي شهد
شهد پصدمة ان انا مش مستوعبة ال انت بتقوله دا ي بابا طب طب ازاي
وائل سامحيني ي بنتي اني مقولتلكيش بس مقدرتش اقولك ع متبعديش عني وخاصة بعد ما مامتك ماټت بس اجا الوقت انك تعرفي عيلتك عايشة في القاهرة ومن اكبر العائلات فيها عيلة الدمنهوري جدك اسمه احمد الدمنهوري روحيله ي بنتي عشان اكون مطمن عليكي وانا في قبري
شهد لا ي بابا انا مش هروح في مكان وانت هتبقى كويس وهتطلع من المستشفى وهنروح بيتنا
وائل ....
شهد بعياط بابا انت مبتردش عليا لي بااااابااااااا
الدكتور دخل وشال الاجهزة و قالها البقاء لله
شهد لا لا متقولش كدا هو كويس هو بس بيحب يهزر معايا كدا
الدكتور اهدي ي انسه وادعيله ربنا يرحمه
شهد با با وفقدت الوعي
بعد ما صحت لقت نفسها في اوضة ومتركبلها محلول
شهد ان انا فين وبابا وافتكرت ال حصل باباااااا سبتني لي انا مليش حد غيرك
الممرضة استهدي بالله كدا حرام ولازم تخفي بسرعة ع نطلع تصريح ډفن
شهد بعياط حا حاضر
بعد مرور اسبوع
شهد قاعدة في اوضتها بتلم هدومها
شهد انا لازم اروح لعيلتي ال بابا قالي عليها دي معتش ينفع اقعد هنا لوحدي
واخدت حاجتها واتجهت للقاهرة وسألت ع عيلتها وطبعا عشان هما عيلة كبيرة ومشهورة عرفت توصلهم بسرعة
شهد بزهول وهي واقفة قدام الڤيلا اي دا معقول عيلتي عايشة هنا
الحارس نعم ي انسه عاوزة مين
شهد بإرتباك لو سمحت انا عاوزة اقابل الحاج احمد الدمنهوري
الحارس انت اخدة معاد
شهد ها لا بس انا لازم اقابله ضروري
الحارس نده ع واحد من الخدم وډخلها وشهد في زهول من جمال الڤيلا ووسعها ومكنش في حد موجود
شهد هو انت هتخليني اقابله
الراجل ايوة هدخل اقول للحاج هو في مكتبه وهو يقول تدخلي ولا لأ
شهد تمام
دخل الحارس وطلع قالها ادخلي
شهد دخلت وهي خاېفة ومش عارفه تقول اي
الحاج احمد وهو حاطط وشه في ورق ايوة ي بنتي عاوزة اي
شهد .......
الحاج احمد رفع وشه مبتتك ....انت
الحاج احمد رفع وشه مبتتك...انت مش معقول مش مصدق عنيا وحب يتأكد الاول انت انت مين ي بنتي
شهد انا حفيدتك ي جدو
الحاج احمد انت مين قالك وجيتي هنا ازاي
شهد وحكتله ال حصل
الحاج احمد تعالي
انا تعبت اوي ي جدو طب انا لي بيحصلي كدا لي بابا وماما سابوني ال هما مطلعوش بابا وماما اصلا ازاي طلع عندي عيلة وفين بابا وماما الحقيقين انا معتش فاهمة حاجة
الحاج احمد مش مهم ي بنتي المهم انك رجعتيلي بالسلامة وكل حاجة هتعرفيها في الوقت المناسب لو تعرفي انا بدور عليكي بقالي قد اي
شهد وهي بتمسح دموعها زي الاطفال يعني انت كنت تعرفني ي جدو وشوفتني وانا صغنتوتة
الحاج احمد بضحك ايوة طبعا ي حبيبتي دا انت مولودة ع ايدي وبعدين كفاية كدا بقا وتعالي اطلعك ترتاحي شوية وبعدين هعرفك ع اعمامك وولاد اعمامك
شهد ماشي ي جدو يلا
خرجوا من المكتب والحاج احمد نده ع واحدة من الخدامات
ي سعدية
سعدية نعم ي حاج
الحاج احمد طلعي شهد في اي اوضة فاضية من ال فوق وتكوني منضفاها كويس ع ترتاح فيها شوية
سعدية امرك ي حاج بس هي مين دي
الحاج احمد هتعرفي شوية كدا
سعدية ماشي تعالي ي شهد
وطلعت شهد ع الاوضة وكالعادة انبهرت بشكلها وبجمالها وغطت في ثبات عميق
في مكان اخر
فين الزفت ال ماسك الحسابات اندهولي
حا حاضر ي فندم
اهدى ي فهد مش كدا بالراحة ع الموظفين
فهد اهدى اي وزفت اي انت مش شايف ال بيعملوه ي جاسر كدا هيضيعوا الشركة وهيخسرونا ملايين
جاسر لا ان شاء الله مفيش خساير ولا حاجة اهدى بس
فهد ما تبطل البرود ال انت فيه دا ي اخي
جاسر بعصبية انا لو متعاملتش بهدوء كدا مع الموظفين يبقى محدش هيرضى يقعد في الشركة دقيقة واحدة بعصبيتك دي انا ماشي وخرج
جاسر ورزع الباب
تن تن تن
فهد ادخل
↚
الموظف نعم ي فندم حضرتك طلبتني
فهد يبرودك ي اخي انت مش عارف انت هببت اي
الموظف حصل اي ي فندم انا مش فاهم حاجة
فهد اتفضل خد الورق دا وشوف في اي
الموظف پخوف
بعد ما قرأ انا اسف ي فندم والله معرفش دا حصل ازاي
فهد انا ميهمنيش دا حصل ازاي انا يهمني دلوقتي ان الورق دا يتظبط وحالا انت فاهم
الموظف فاهم ي فندم عن اذنك
بعد مرور ساعات
شهد قامت من النوم وسمعت الباب بيخبط
شهد مين
الحاج احمد انا ي حبيبتي افتحي
شهد اتفضل ي جدو
الحاج احمد البسي ي بنتي انا قاعد مستنيكي تحت ع زي ما قولتلك اعرفك ع عيلتك
شهد انا خاېفة ي جدو خاېفة ميحبونيش او ميتقبلونيش
الحاج احمد مټخافيش ي بنتي انا معاكي اهو وبعدين كلهم طيبين اوي وهيحبوكي
شهد حاضر ي جدو هلبس ونازلة
تحت في الرسيبشن
الحاج احمد وكلهم متجمعين انا عاوز اقولكم ع حاجة مهمة
كلهم خير ي حاج اتفضل
في الوقت دا نزلت شهد وهي لابسة فستان لونه موڤ وعليه طرحة بيضة فيها ورد نفس لون الفستان كانت قمر يعني
الكل بزهول مين دي ع عكس فهد ال مكنش مركز معاهم اصلا كان مركز مع الملاك ال واقف
الحاج احمد قاما دي تبقى شهد...شهد عامر الدمنهوري
الكل پصدمة نعم !!!
اما عند فهد مفاقش من سرحانه غير لما سمع الاسم دا
فهد پصدمة وبصوت غير مسموع مستحيل !
الحاج احمد دي شهد عامر الدمنهوري
اعرفك ي شهد
دا عمك باسم ودي مراته آيات ودا ابنه جاسر وبنته مايا
ودا عمك امجد ودي مراته شيرين وبنته سما
ودا عمك سليم ودا ابنه مروان
ودا بقى فهد ابن عمك ايمن الله يرحمه ودي مامته علياء
شهد بهمس جدو هما بيبصولي كدا لي
الحاج احمد بنفس الهمس ع هما مستغربين بس وكمان ع مكنوش يعرفوا ان عندهم بنت عم قمر كدا
شهد بإبتسامة وهمس مرة اخرى طب اروح اسلم عليهم
الحاج احمد ايوة يلا بس استني افوقهم
الحاج احمد بزعيق في اي بتبصوا كدا ليه
كلهم رجعوا لطبيعتهم تاني وشهد بدأت تسلم عليهم
شهد احم...ازيك ي طنط علياء
علياء ها الحمدلله ي بنتي
وسلمت عليهم كلهم وبعدين جدها قالها اطلعي فوق يلا وهندهلك شوية
كدا ع نتعشى
شهد بإبتسامة حاضر ي جدو
بعد ما طلعت
احمد مالكم هتفضلوا متنحين كدا كتير
انا هكتبوا بعد كدا احمد وانتوا خليكوا عارفين انه الحاج احمد بتاعنا عادي
سليم ازاي جبتها منين
امجد بعد السنين دي كلها
باسم ما تفهمنا ي بابا ساكت لي
احمد بعد ما حكالهم ال حصل
علياء مش معقول بجد
احمد اي ال خلاص مش معقول ي علياء دي حفيدتي زي ما دول كلهم احفادي ومينفعش ناخدها بذنب باباها وانا بحذركم لو اي حد ضايقها هعمل حاجة مش هتعجبكوا دا كله والاحفاد مش فاهمين حاجة
ما عدا الفهد الذي لو منه احد في هذا الوقت كان سينقض عليه ويفترسه
جاسر والله ي جدي انا مش فاهم حاجة بس البت قمر اوي
مروان بضحك عندك حق ي واد ي جاسر والله جامدة فعلا
فهد اي ال خلاها حلوة يعني وطلع ع اوضته
↚
صح نسيت اوصفلكوا شهودة عندها 20 سنة وفي كلية طب وهي ولا قصيرة ولا طويلة 157سم متوسطة يعني وبشرتها بيضاء اللون عندها غمازة في خد واحد عيونها سودة عادي مش زرقة والبطل هيسرح في امواج عيونها الزرقاء زي اي رواية مليش انا في الكلام دا وشعرها كستنائي وطويل وفرفوشة ومرحة كدا هي خجولة حبتين بس اشطا يعني وكفاية كدا ع طولت عليكوا يلا نكمل
جاسر عادية اه
مروان دا مطلعش عصبي بس لا دا اعمى كمان
احمد طب يلا ي اخويا منك ليه كل واحد ع اوضته
جاسر بمرح من عنينا ي حاج دا انت تؤمر دا كفاية القمر ال انت جبتهولنا دا وطلع يجري قبل ما يتهزأ
ع السفرة
جاسر الا قوليلي ي شهد انت في كلية اي
شهد بكسوف ورقة انا في كلية طب
مروان بمرح كمان يعني قمر و دكتورة ربنا يحميكي ي بنتي والله
سما فعلا قمر اوي بسم الله ما شاء الله
مايا اي ي شباب امسكوا الخشب هتحسدوا البنت
وبدأوا الشباب يتفاعلوا مع بعض وطبعا كلنا عارفين ما عدا فهد
في وسط الحديث
فهد بحدة انا شبعت عن اذنكوا
الجد استنى ي فهد انا عاوزك في مكتبي
فهد حاضر ي جدي اتفضل
البنات طلعوا جنينة الڤيلا يقعدوا فيها ومعاهم شهد
مايا اي رأيك
شهد بزهول حلوة اوي اوي بجد انا بعشق الورد وبالذات الورد الچوري الاحمر دا
سما دا فهد ال زرعه بيحبه اوي برضو ومانع اي حد انه
شهد انا حساه مش طايقني خالص من ساعة ما جيت ولا
حتى عبرني ولا اتكلم معايا زي الباقي
سما معلش هو تلاقيه عصبي كدا ع طول بس طيب اوي والله وحنين وقمور كمان
شهد ولا قمور ولا حاجة دا بارد
مايا خلاص سيبوكوا من فهد و يلا نلعب
مايا عندها 19سنة وفي كلية اعلام وسما عندها 20 سنة وفي كلية هندسة
شهد هييييييي يلا هنلعب اي خلاويص ولا لا يلا نلعب كورة او اقولكوا يلا نركب عجلة عندكوا عجل
مايا وسما بضحك انت طفلة اوي
شهد منا عارفه يلا نلعب بقا
سما ومايا يلا
في المكتب
الجد فهد متخدهاش بذنب باباها هي ملهاش دعوة بحاجة
فهد ازاي ي جدي
ملهاش دعوة ازاي ماهي بنته
الجد برضو ملهاش ذنب انها بنته انسى ي فهد انسى يبني
فهد انسى اي ي جدي انسى ان ابوها ابويا !!!!
فهد بزعيق وصوت عالي انسى ان ابوها ابويا
احمد وطي صوتك ومتنساش انك بتكلم مع جدك مش مع موظف من ال عندك في الشركة
فهد انا اسف ي جدي بس حضرتك بتقول حاجة مستحيل تحصل انا مستحيل انسى انه خلاني اتحرمت من ابويا وانا لسة عندي 6 سنين بسبب طمعه وقسوته انا تقريبا نسيت شكله لولا الصورة ال معايا بس هي ال بتفكرني بيه انا عارف انها ملهاش ذنب بس برضو هي بنته وكل ما اشوفها هفتكره وافتكر ال عمله
الجد هي اتحرمت من
اهلها كلهم مش من باباها بس ي
↚
فهد اه كان ليها عيلة تانية بس مهما كان دي عيلتها برضو ف استهدى بالله يبني وعاملها زي مايا وسما اكنها اختك دي من ساعة ما جت وانت مبصتش في وشها
فهد حاضر ي جدي هحاول عن اذنك وخرج من المكتب
الجد ربنا يهديك يبني
في الجنينة
شهد بضحك خلاص معتش قادرة دا انتوا طلعتوا مسخرة
مايا بس بس اسكتي بضحكتك ال هتودينا في داهية دي
شهد الله وانا مالي ي لمبي مانتوا ال بتضحكوني
سما يلا ي ستي اي خدعة
شهد ومايا طب يلا نكمل لعب مين القمر ال هتجري ورانا
سما لا مع نفسكوا انتوا انا معتش قادرة اجري
شهد ع خاطري بليز بليز بليز بليز بليز
سما خلااااااص هجري وامري لله
شهد من خدها هيييي طلعتي اشطر كتكوت والله يلا وان تو ثري ولسة بتلف لقت نفسها خبطت في حيطة
ايوة ايوة هو ال انتوا بتفكروا فيه فهد هو الحيطة دي
شهد اااااااه ..... اي ي عم انت ما ټفت... بصت لقت فهد باصصلها بعصبية..... شهد پخوف وهطل في نفس الوقت اوبا والله ان انا اسفة مكنش قصدي انا انا كنت بلعب وسما كا كانت هي بتجري ورايا وهما ال زقوني وانا مليش دعوة بأي حاجة
فهد متكلمش وزقها ومشي
سما اي ي بنتي مالك كنتي شبه الكتكوت المبلول كدا ليه
شهد انت مش شايفة ي بنتي كان بيبصلي بعصبية ازاي وهو شبه الحيطة كدا اصلا لا وكمان مغرور اي دا مستحملينه ازاي
البنات ضحكوا عليها وبعدين دخلو الڤيلا وكل واحدة طلعت ع اوضتها وسما لبست و راحت مشوار
في عربية الفهد
فهد لنفسه ي ترى ال انا بعمله دا صح ولا غلط
عقله ايوة صح انت مغلطش في حاجة خليك مطنشها ومش طايقها كدا
قلبه اسكت انت ... لا كدا غلط هي ملهاش ذنب في اي حاجة وبعدين في حد ينفع يعاقب حد ع ذنب هو معملوش وبعدين دي شبه الملاك
عقله متسمعش كلامه ي فهد
فهد هوووس اسكتوا انتوا الاتنين وبعد شوية تفكير
فهد لا انا لازم اعذبها شوية الاول ع الاقل احس بشوية راحة وانا باخد حقي وحق ابويا منها
وانطلق بسيارته الى الشركة
في الڤيلا
شهد كانت في اوضتها وحاطة الهيد فون وعمالة ترقص الباب خبط وطبعا شهد مش سامعة حاجة فجأة الباب اتفتح وكانت مايا
مايا اااااه شهد اتخضت وشالت الهيد فون مايا كملت خېانة لا مش قادرة ابص مش قادرة بترقصي من غيري اخص هي دي الاخوة
شهد وحدفت فيها المخدة حيوانة خضتيني
مايا سوري ي شوشو كنت بضحك معاكي
شهد بضحك ! وماله عاوزة اي ي اخرة صبري
مايا لا انا اول نظمي او نصه يعني هعهعهعهع بقلش ي جماعة عادي تعالي اقعدي معانا تحت شوية
شهد اي ي بت الخفة دي مين قاعد تحت
مايا كل ستات البيت قاعدة طرية كدا يعني
شهد بضحك طب اطلعي ي هبلة وانا هصلي وجاية وراكي
مايا اشطا متتأخريش
شهد اتوضت وادت فرضها ولبست دريس وطرحة ونزلت
شهد بمرح سمو عليكوا ازيكوا ي قمرات
شيرين بضحك نيجي فيكي اي
شهد بمزاح حبيبتشي والله
علياء حبيبتشي !!لا لا معلش انا عاوزة شهد بتاعة اول يوم البنت الكيوت الهادية الرقيقة
شهد اي ي لولو منا هادية وكيوت اهو وبعدين
انا كنت بستهبل
اصلا ع كنت مكسوفة بس لكن انا اساسا اساسا صايعة قديمة
آيات كدا اتأكدت انك من احفاد البيت دا
شهد وانت كنتي شاكة ولا اي ي توتو
آيات بصراحة اه اصل مفيش حد في العيلة حلو اوي كدا
شهد اخجلتم تواضعنا حقيقي
مايا بشرشحة نعم مالك ي طشنط مش عارفه اكتبها ازاي فمتدققوش هي اه البت حلوة شوية بس يعني انت مش اخدة بالك من جامدة الجامدين فورتيكة الفراتيك ال قاعدة قدامك دي ولا اي وشاورت ع نفسها
آيات طنط مين ي متخلفة انا مامتك
مايا مامتي اي بس دا انت لو لاقياني ع باب جامع كنتي هتحبيني اكتر من كدا
آيات طب قومي من هنا بقا الام ال كلنا عارفينه لزق في وشها
مايا مش بقول لاقياني ع باب جامع يلا ربنا ع الظالم
آيات والله هقوملك
مايا اي ي ست الكل بهزر معاكي اي ي رمضان مبتهزرش
آيات لا يختي مبهزرش
الحوار دا كله
في وسط ضحكات جميع الجالسين وفضلوا يتكلموا كتير مع هزار ومرح شهد ومايا الذي لم ينتهي
في الشركة
جاسر رن الجرس ع السكرتيرة تدخل
السكرتيرة نعم ي فندم
جاسر وحشتيني
السكرتيرة !!!!
جاسر وحشتيني
↚
السكرتيرة اتلم ي فندم احنا في الشركة
جاسر بمرح اتلم و ي فندم مع بعض في نفس الجملة طب تيجي ازاي دي ي سمسمتي
سما مش انا قولتها
جاسر اه
سما يبقى تيجي عادي
حاضر مستغربوش هقولكوا سما وجاسر مخطوبين وبتشتغل معاهم في الشركة وهي السكرتيرة بتاعة جاسر
جاسر ممكن اقولك كلمة
سما اتفضل
جاسر انا مشوفتش ارخم منك
سما انا غلطانة اني محترماك وبقولك اتفضل انا غلطانة من الاول اصلا اني دخلتلك انا طالعة
جاسر طب استني بس كنت عاوز اقولك حاجة
سما طب اوعى ايدك ي شبح ع هتوحشك
جاسر شبح !!! انت بقيتي سرسجية كدا لي فين سما الكيوت ال انا اعرفها
سما لا ماهو انا بتحول وبالذات لما بتعصب فمتحاولش ټعصبني بقا
جاسر لا اذا كان كدا ماشي معتش هعصبك
سما كنت عاوز اي بقا
جاسر اي رأيك نتعشى برا النهاردة
سما هسأل بابا وفهد واقولك
جاسر سألت بابا وموافق انما تسألي فهد لي بقا منا زيي زيه
سما تؤ تؤ فهد ابن عمي اه بس بعتبره اخويا الكبير وصحبي وحبيبي وكل حاجة
جاسر نعم يختي حبيبك مين حبك برص انا مش مالي عينك ولا اي
سما بضحك يوغتي عليها غيورة ي ناس انا بهزر ياسطا في اي
جاسر ايوة كدا اظبطي وبعدين اي ياسطا دي وهو بيزقها اطلعي برا ي سما اطلعي برا انا غلطان
سما طب متزقش طه
جاسر بعد ما طلعت بإبتسامة مچنونة والله بس قلبي
في جنينة الڤيلا
مايا قاعدة بترسم مروان
مروان اي ي بنتي ضهري اتكسر بقالي ساعة قاعد
مايا اهدى اخلص اهو
مروان لا وربنا منا قاعد دقيقة واحدة كمان دا انا قاعد بقالي 3 ساعات ياريت يجي بفايدة بس
مايا بص اظن مفيش اجمد من كدا
مروان مين دا
مايا دا انت
مروان بغمز اي دا هو انا قمر كدا
مايا ها اه لا...انا ال رسمي حلو
مروان اممممم انت شايفة كدا
مايا انا مش شايفة غير كدا
مروان طب معلش بقا الرسمة دي تلزمني وطلع يجري
مايا بزعيق ولااااااا خد هنا استنى اخلصها طيب
مروان وهو بيجري لا مش انت مش شايفة اني قمر خلاص بقا
مايا خلاص بقا هاااات
وفضلوا يجروا لغاية اما دخلوا الڤيلا
مايا ااااااااه مرواااان
مروان پخوف طلع يجري عليها ونزل لمستواها في اي اي ال حصل
مايا وقعت بسببك رجلي بتوجعني مش قادرة اقوم اااااه
مروان طب اهدي اهدي بس وقومي معايا كدا
آيات وشيرين اجوا يجروا اي ال حصل ي ولاد
مروان مفيش حاجة كنت بجري انا ومايا ورا بعض ووقعت
مايا وهي ماشية عجبك كدا انت السبب وهوبا اخدت منه الرسمة وطلعت تجري هاهاها واخدتها منك وضحكت عليه وطلعتله لسانها
مروان ي جزمة بتضحكي عليا وانت زي القردة هاخدها برضو وطلع من الڤيلا وهو بيضحك
آيات مجانين والله
شيرين عندك حق والله بس لايقين ع بعض
آيات بضحك فعلا
في المساء اثناء تناول العشاء
احمد انت جبتي ورقك من الكلية ي شهد
شهد ايوة ي جدو بس لسة مقدمتش هنا هبقى اروح بكرة اشوف كدا
احمد تمام فهد هيبقى يجي معاكي
فهد پصدمة اروح مع مين انا مش فاضي جاسر او مروان يروحوا
مروان اشطا انا معنديش مانع هو انا اطول اروح مع دكتورتنا القمر
مايا بصتله بغيظ من غير ما حد ياخد باله
شهد بإبتسامة ميرسي ي مروان ربنا يخليك
احمد صح فكرتني هما فين جاسر وسما
امجد جاسر اخدها وراحوا يتعشوا برا النهاردة
احمد تمام انا خلصت اكل الحمدلله متنساش بقا
ي فهد هتروح مع شهد بكرة فهد كان لسة هيتكلم بس شهد قاطعته
بإعتراض لا ي جدو انا هروح لوحدي
احمد انا قولت كلمة اسمعي الكلام فهد هيجي معاكي سمعت ي فهد
فهد بغيظ حاضر ي جدي
↚
وخلصوا عشا وكل واحد طلع ع اوضته
في مطعم فاخر
جاسر وحشتيني هنا ينفع طبعا
سما بكسوف مينفعش اوي برضو
جاسر اومال المفروض اقولها فين ان شاء الله
جاسر ايييي لي الظلم دا
سما مش ظلم ولا حاجة دي حاجة ربنا ال قالها ودي ضوابط الخطوبة ولازم نلتزم بيها ع ربنا ميزعلش مننا ومتتعودش ع خروجنا مع بعض دا انا لولا بس كلهم غصبوا عليا اني اجي معاك مكنتش جيت
جاسر بعصبية يعني انت جاية معايا ڠصب عنك
سما وطي صوتك ي جاسر لا مش حكاية كدا انا بقولك عادي يعني
جاسر تمام ي سما يلا نروح
جاسر !!!!!
جسورة وحشني
سما بصتلها بقرف وصدمة في نفس الوقت
جاسر مكنش طايقها بس حب يغيظ سما
جاسر ميرا عاملة اي
ميرا انا تمام الحمدلله بس فينك كدا معتش حد بيشوفك لي ومعتش بتخرج معايا
سما بغيط وهي بتتكلم بإستهزاء اخص عليك ي جسورة معتش بتخرج معاها
ميرا بإحراج مش معايا انا يعني كنا بنخرج احنا والشلة
جاسر معلش ي ميرو عارف
اني مقصر معاكوا بس وعد هخرج معاكوا المرة الجاية ابقي ابعتيلي معاد الخروجة بس وانا هاجي ع طول
ميرا اشطا هبقى اكلمك بس هو انت غيرت رقمك ولا لسة هو هو
جاسر بغمز لا هو ال معاكي
ميرا اوكي ي جسورة باي
جاسر باااي .... احم كنا بنقو سما ! يخربيتك انت روحتي فين
ودفع الحساب وطلع يجري
جاسر بجري سماااا سماااا
سما امشي وملكش دعوة بيا
جاسر طب اهدي بس معتش قادر اج ي يخربيتك اي مركبة عجل في رجلك
سما بزعيق قولتلك ملكش دعوة بيا انا هروح لوحدي
جاسر واخيرا وصلها نف..نفسي اتقطع مش قادر اي ي بنتي دا انت لو في سباق مش هتمشي بالسرعة دي
سما محدش قالك تيجي ورايا روح للملزقة بتاعتك دي
جاسر بضحك اممم انني ارى عين تغار
سما انا هغير من البت الملزقة دي ...دي شبه البرص الجعان
جاسر دي صحبتي عادي والله مفيش حاجة و عادي يعني مشافتنيش من زمان و جت تسلم عليا
ماهي لو سلمت بإحترام ماشي لكن اي قلة الادب دي لا وانت حنين اوي و اكن ال قاعدة معاك دي كيس جوافة وبعدين لما هي صحبتك رقمك بيعمل اي معاها
جاسر بمرح مش بقولك احنا صحاب ولما كانت بتحتاج حاجة كانت بتكلمني يعني دي بت بتاعة مصلحتها اصلا وانا مبطيقهاش
سما ايوة باين جدا فعلا انك مبتطيقهاش
جاسر بضحك والله ي بنتي مبطيقها انا عملت كدا ع اغيظك بس وحصل
سما ها...انا مش متغاظة اصلا
جاسر اومال لو متغاظة كنتي هتعملي اي
جاسر بزعيق سمااااااا لو قلعتي الدبلة هزعلك
سما الله يفضحك الناس هتتفرج علينا وبعدين انا بهزر في اي اندمجت في الدور بس والدبلة
المهزأة مش راضية تطلع اصلا
جاسر ايوة كدا اظبطي وبالنسبة للدبلة
↚
فأنا ال قايلها متطلعش بغمز وهي شطورة وبتسمع الكلام
سما في نفسها جتك القرف فيك وفي دبلتك
جاسر بتقولي حاجة ي حبيبتي
سما مبقولش وبعدين قولتلك متقوليش كلام حلو اي حبيبتي دي
جاسر عندك حق اي حبيبتي دي انا هروح اقولها ل ميرا بتحبها مني اوي
سما ولااااا اتعدل كدا
جاسر بضحك مش بقول غيورة يلا تعالي ع نروح
سما لا انا عاوزة اتمشى
جاسر اشطا يلا وهبقى ابعت حد يجيب العربية
عند شهد
قاعدة في اوضتها بتقرأ رواية وخلصتها وكانت عطشانة بتبص جنبها لقت ازازة الماية ال في اوضتها فاضية
شهد ياربي مش قادرة انزل اوف ...سعدية ي سعدية ..مبتردي لي دي كمان هنزل تشرب بقا وامري لله
نزلت المطبخ
شهد اي الضلمة دي نورت النور وفجأة ااااااااه
فهد اي مالك شوفتي عفريت
شهد ها لا انا اټخضيت بس ع الدنيا كانت ضلمة
فهد .....
شهد في نفسها بني ادم بارد ومستفز وشربت ووقعت شوية ماية ڠصب عنها وكانت طالعة من
المطبخ بس فهد كان طالع قبلها
فهد وهو طالع اتزحلق في الماية ال وقعتها ي كسفتك ي حااازم شكلك بقا نيلة ي فهد
فام وقف بسرعة وبص ع شهد بعصبية لقاها واقعة في الارض من كتر الضحك
شهد بضحك مش قادرة والله ھموت ههههههههههه
فهد اسكتي
شهد ههههههههههه
فهد قولتلك اخرسي
شهد اتخضت وقامت وقفت وعيونها دمعت
شهد اسفة بس انت ال كان منظرك يضحك
فهد وبصوت عالي مانتي السبب انت السبب في كل حاجة حصلتلي ولسة هتحصلي انا بكرهك بكرهك من كل قلبي
شهد بعياط لي...لي پتكرهني كدا انا عملتلك اي كل دا ع شوية ماية وقعتهم عادي يعني ڠصب عني من ساعة ما شوفتني وانت مش طايقني لي بتعمل كدا
فهد انا بكرهك من قبل ما اشوفك حتى وهفضل اكرهك لحد اخر يوم في عمري
شهد بعياط انا ال بكرهك ي فهد وبكره اشوفك وعارف كمان النهاردة اوحش يوم في حياتي عشان وقفت واتكلمت معاك وطلعت تجري ع اوضتها
فهد والله لهندمك ي شهد
عند جاسر وسما كانوا وصلوا للڤيلا وطلعوا وكانوا واقفين قدام باب الاوض
جاسر عجبتك الخروجة
سما اممم مش اوي
جاسر ي راجل
سما ايوة وزي ما قولتلك اعمل حسابك معتش في خروج نهائي
جاسر لو مش هتخرجي معايا يبقى مفيش خروج خالص
ارجع ع هصوت والم عليك الڤيلا كلها
جاسر وهو مازال
سما مين قال كدا هو انت في في احترامك
جاسر وهو مازال وسما تبعد انا بارد
سما وخبطت في الحيطة اتقالت ڠصب عني انا ال باردة
جاسر ومستفز كمان
سما لا دي بصراحة اه ابقى كدابة لو قولت لأ
جاسر انا بتحكم فيكي
سما انت تتحكم براحتك مش خطيبي وهتبقى قرة عيني قريب
جاسر براڤو عليكي كدا احبك
حد اجا من وراهم واتكلم بحدة اي ال بيحصل هنا دا !!!!!!
اي ال بيحصل هنا دا !!!
سما زقت جاسر وطلعت تجري
جاسر والله ي جدي محصلش حاجة احنا كنا بنتكلم عادي
الجد ازاي كدا وهي ازاي تسمحلك ب كدة اصلا هي مش مراتك انتوا لسة مخطوبين والمفروض تحافظ عليها منها ع ربنا يبارك في علاقتكوا ولا اي ي استاذ جاسر
جاسر اسف ي جدي مش هتتكرر تاني
الجد بحدة لو الموضوع دا اتكرر تاني مش هيحصل كويس وهي حسابها معايا بعدين
جاسر بسرعة لا لا ي
جدي هي ملهاش ذنب ا خالص ولا حتى بتخليني اقولها اي كلمة متزعلهاش ي جدي ونبي
الجد بإبتسامة حاول اخفائها بتحبها اوي كدا
جاسر اوي اوي ي جدي والله
الجد خلاص مش هكلمها ولا هقولها حاجة المرادي بس زي ما قولتلك لو اتكررت تاني هتزعلوا مني انتوا الاتنين
سما بتحاول تاخد نفسها بصعوبة يالهوي زمان جدو هيقول عليا اي دلوقتي اه ي جاسر الكلب يالهوي لو جدو قال لبابا هيبقى منظري اي قدامه وكملت بدموع يارب والله انا اسفة سامحني بس انا مكنتش عارفه اعمل اي ماشي ي جاسر ماشي والله لهوريك
شهد بعياط لي يارب بيحصل فيا كدا لي كل ما افرح يحصل حاجة تزعلني لي فهد بيكرهني كل الكره دا انا معملتلوش اي حاجة ولا عمري شوفته قبل كدا ازاي انا السبب في كل حاجة حصلتله
ثم ذهبت في سبات عميق من كثرة البكاء
في الصباح اثناء تناول الافطار
شهد الحمدلله انا شبعت
الجد شبعتي اي ي شهد انت اكلتي حاجة
شهد اه الحمدلله معتش قادرة انا هستأذن انا بقا
الجد ع فين
شهد هروح اقدم في الكلية
الجد اه صح طب يلا ي فهد
شهد لا ي جدو بعد اذنك انا مش هروح مع البني ادم دا
↚
فهد ومين قالك اصلا اني هاجي معاكي
الجد بعصبية يعني اي ي فهد هتكسر كلمتي
فهد لا ي جدي بس.....
شهد بمقاطعة ودموع ونبي ي جدو خلاص ع خاطري انا ال مش عاوزة اروح معاه انا عاوزة اروح لوحدي بعد اذنك
الجد بجمود خلاص ي شهد اعملي ال انت عاوزاه بس مش هتروحي لوحدك البنات هيجوا معاكي ع جاسر ومروان في الشركة من بدري وعندهم شغل كتير ثم نهض وذهب الى مكتبه قائلا هاتيلي القهوة بتاعتي في المكتب ي سعدية
سما انا خلصت اكل الحمدلله هقوم البس ع طول اهو
مايا وانا كمان
ونهض الجميع ولم يتبقى سوى شهد وفهد
فهد حلو اوي دور البريئة ال انت عملتيه دا
شهد انت عاوز مني اي
فهد هتعرفي قريب يا....يا شهد واستعد للذهاب ثم عاد قائلا ببرود واه صح دور البريئة طلع كويس وجاب نتيجة مع جدي ورحمني من المشوار معاكي ف حابب
اشكرك والله ع رحمتيني من اني اجي معاكي واشوف وشك طول الطريق
شهد بتحاول تتماسك ميشرفنيش اني اروح مع حد زيك اصلا بكرهك
فهد ابتسم بإستفزاز
مش اكتر مني وذهب الى شركته وهو بكامل اناقته
امام الڤيلا
شهد سما
سما بمرح قلبها
شهد نينينيني بطلي محڼ اممم انا عاوزة اسوق انا
سما بتعرفي
شهد اه بابا كان علمني
سما تعرفي اني مبسمحش لحد يسوق عربيتي
شهد بزعل خلاص مش لازم
سما انا قولت مبسمحش لحد هو انت حد ولا اي دانت قلبي واكملت الحديث وهي تفتح باب السيارة اتفضلي ي اميرتي العربية ملكك
شهد انا قولتلك قبل كدا اني بحبك
سما من غير ما تقولي انا اتحب اصلا
شهد بضحك تبا لتواضعك
مايا الشمس كلت نفوخي هتفضلوا ترغوا كتير
شهد لا خلاص يلا اركبوا ع منتأخرش
في الشركة
في واحدة برا عاوزة تقابل حضرتك ي فندم
مروان مين دي وعاوزة اي
بيري بتقول اسمها اسيل وعاوزة تقابل حضرتك ضروري
مروان تمام دخليها اما نشوف مين دي
اسيل بقالي ساعة واقفة برا والزفتة دي مش راضية تدخلني هو في اي وبعدين انت مطنشني كل دا ومبتسألش عليا لي
مروان افندم اي ال حضرتك بتقوليه دا انت تعرفيني
اسيل انت بتهزر انت متعرفش انا مين
مروان لا والله مش فاكر فكريني
اسيل وهي تخرج ورقة من حقيبتها لا اتفضل اقرأ دي كدا يمكن هي ال تفكرك
مروان پصدمة اي دا!!!!
في سيارة سما
كانت سما ومايا يتحدثون وشهد في عالم اخر
مايا وهي تحرك كفها اما وجه شهد هاااااي روحتي فين
شهد ها انا موجودة اهو
سما مالك كدا من ساعة ما ركبنا وانت مش مركزة معانا خالص
شهد لا انا تمام مفيش حاجة
مايا متأكدة
شهد بحزن ايوة
مايا طب حيث كدا بقا شغليلنا الفلاشة دي نشوف بتقول اي
سما شغلت الفلاشة وجايت اغنية نشيد العاشقين
شهد تعرفي اني بحب الاغنية دي اوي
سما بغمز بحس بيكي
كلهم غنوا مع الاغنية
شهد صاحبة الصون والعفاف
سما وهي بتبص لشهد وبتقرصها من خدودها احلى واحدة في البنات
مايا وهي ناطة ع كتف شهد ال عمري ما قلبي شاف زيها في المخلوقات
شهد تسمحيلي برقصة هادية
سما تسمحيلي
مايا حلم عمري تكوني راضية عن وجودي بس جمبك
هما التلاتة يا خلاااصة الجمال ي نشيد العاشقين ي اجابة عن سؤال كان شاغلني من سنين كان سؤال عن مين حبيبتي مين هتبقى اساس حكايتي و الاجابة كانت انت انت كنتي غايبة فين سوري ي جماعة بس انا بحب الاغنية اوي لو متعرفوهاش اسمعوها هتعجبكوا اوي بجد
شهد ربنا يخليكوا ليا بجد انا بحبكوا اوي
سما احنا اكتر والله
مايا لا معلش انا اكتر منك
سما لا انا اكتر
مايا لا انا اكتر
↚
شهد وهي بتبصلهم بضحك خلاص اهدوا انا بحبكوا اكتر وبعدي........
مايا بصړيخ حااااااسبي ي شهد
شهد بصت قدامها بسرعة وحاولت تمسك فرامل بس.......
مايا حاسبي ي شهد
شهد داست فرامل في اخر لحظة بس
كانت خبطت شاب
كلهم نزلوا يطمنوا ع الولد دا
شهد پخوف ودموعا انت كويس والله مكنش قصدي
الشاب خلاص ي آنسة محصلش حاجة انا كويس اهو
مايا طب نروح المستشفى
سما ايوة يلا لحسن يكون في كسر أو حاجة
الشاب وهو بيقف انا كويس والله مفيش اي حاجة انا وقعت من الخبطة بس وبعدين الخبطة كانت خفيفة ثم ذهب بنظره إلى تلك التي لم تكف عن البكاء
الشاب ي بنتي اهدي كفاية عياط انا كويس اهو والله وأكمل بمرح ليجعلها تضحك خاېفة عليا اوي كدا دا لو اخت هي ال خبطتني كان زمانها نزلت قالتلي احسن تستاهل
شهد ها لا انا مش خاېفة عليك انا خۏفت تكون مت أو حاجة و اروح انا في داهية
الشاب بإحراج احم اي الكسفة اااا ع العموم حصل خير انا اسمي اسر وبشتغل معيد في كلية الطب وانا كدا هتأخر ع المحاضرة بتاعتي ممكن تبطلي عياط بقا ع امشي
شهد اي دا بجد
اسر بجد
سما طب كويس اننا قابلنا حضرتك ع شهد كانت جاية تقدم في الكلية ومكناش نعرف حد
اسر مين فيكم شهد
شهد وهي بتسمح عيونها انا
اسر طب ممكن لو خلصتي عياط يلا ع نشوف موضوع التقديم دا
شهد هتساعدني وانا لسة خبطاك
اسر ايوة شوفتي انا طيب ازاي
فون سما رن وراحت ترد وبعدين رجعت تاني
سما شهد انا آسفة اوي بس انا هضطر امشي عشان حصلت مشكلة كدا في الشركة
شهد لا عادي ولا يهمك روحي وانت كمان ي مايا روحي يلا
مايا لا طبعا هسيبك ازاي يعني
شهد ي ستي يلا بس شكلك تعبانة اصلا فخلاص روحي انت وانا هخلص واجي اه وكمان خدوا معاكوا العربية ع سما متتأخرش و أستاذ
اسر معايا اهو وقال إنه هيساعدني
مايا بس ....
شهد بمقاطعة مبسش اسمعي الكلام وروحي يلا
مايا ماشي ع راحتك
شهد ودعت البنات ودخلت الكلية مع أسر
مروان دا عقد جواز عرفي
اسيل لا وكمان حضرتك العريس شوفت ازاي
مروان بت اتكلمي عدل وقولي اي الورقة دي وازاي دا حصل وانا اتجوزتك امتى ان شاء الله
اسيل لا ي استاذ مروان انا هسيبك انت تفتكر براحتك بس حوار انك ناسي دا مش داخل عليا وانا ميهمنيش الكلام دا كله باي يا .....مارو
بعد ان غادرت
مروان پصدمة ازاي انا اول مرة اشوفها انا لازم اعرف مين البنت دي وكمان لازم اعرف فهد
مجهول ها عملتلي ال قولتلك عليه
اسيل كله تمام ي
باشا وشكل الحوار دخل عليه مشوفتش شكله كان مخضوض ازاي
مجهول هو دا المطلوب
↚
تعالي النهاردة بعد المغرب عشان تاخدي المبلغ ال اتفقنا عليه
اسيل هو دا الكلام سلام ي باشا
في الكلية
شهد ميرسي بجد ي دكتور تعبتك معايا
اسر ع اي ي بنتي انا معملتش حاجة
شهد ازاي بس دا حتى حضرتك اعتذرت عن المحاضرة وجيت معايا ع تخلصلي الورق بجد متشكرة جدا
اسر ي بنتي قولتلك متشكرينيش وبعدين اي حضرتك و ي دكتور ما تشيلي الالقاب احم اي رأيك نبقى صحاب
شهد اممم هو انا مبصاحبش بس يعني حضرتك الدكتور بتاعي ولسة مساعدني ف ماشي موافقة
اسر طب بما اننا بقينا اصحاب بقا تسمحيلي اعزمك ع الغدا النهاردة
شهد لا ي دكتور ميرسي جدا بجد انا هروح ع متأخرش الساعة جت 5
اسر ماهو مش هينفع تمشي وانت كدا انت شكلك مأكلتيش حاجة من الصبح
شهد معلش ي دكتور لازم ارو.....
اسر هششش مفيش اعتراضات يلا
شهد تمام ي دكتور يلا
اسر ي اي
شهد ي اا...اسر
مروان هي دي كل الحكاية وانا مش قادر افكر ولا عارف اعمل اي
فهد شكل حد زاقق البت دي عليك و اكيد حد من اعداءنا يبقى اكيد مفيش غيره
مروان تفتكر
فهد انا بدي احتمال الله اعلم بس انا هجيب معلومات عن البت دي واشوف كدا ولو طلع هو ال باعتها فعلا يبقى خطته لازم تكمل
مروان قصدك اي
فهد هبقى افهمك بس في الوقت المناسب انا هكلم مالك يشوف نظامها كدا
فهد لوكا واحشني
مالك ي شيخ يخربيت دلعك دا
فهد بضحك انت تطول ان فهد الدمنهوري يدلعك اصلا
مالك يخربيت الغرور وبعدين ي سيدي مش عاوزك تدلعني
فهد مش وقته الكلام دا عاوزك في حوار مهم
مالك قول ولو في ايدي اني اساعدك فتمام
فهد لا هتساعدني اصلها حاجة سهلة عليك بالنسبة لشغلك يعني مش انت ظابط جامد وكدا بقا ولا اي
مالك ايوة طبعا بس في اي قلقتني
فهد في بنت عاوزك تجبلي معلومات عنها ضروري
مالك بس كدا اعتبره حصل عاوز اسمها
بس وتاريخها كله يهكون عندك
فهد اسمها اسيل ...........
في مطعم فاخر
اسر الاكل عجبك
شهد جدا ميرسي كتير بس انا لازم اروح بقا ع الوقت اتأخر
اسر تمام يلا
امام المطعم
شهد انا همشي انا بقا
اسر هتمشي لوحدك ازاي
شهد هطلب اوبر
اسر لا مينفعش طبعا اركبي يلا هوصلك
شهد بعصبية لا بقا كدا كتير مش عشان قولت نبقى صحاب وانا وافقت وجيت معاك مطعم يبقى خلاص كدا اجي معاك ازاي يعني هي هيصة
اسر اهدي في اي انا بس خاېف عليكي مينفعش تركبي لوحدك وكمان
الساعة 7 والدنيا ضلمت هقلق عليكي
شهد اوف منا قولتلك من الاول هروح قبل ما الدنيا تضلم كان لازم مطعم يعني
اسر خلاص ي انسة شهد انا ال غلطان اطلبي اوبر براحتك وبعدين انا جبتك المطعم ع كان شكلك تعبان جدا وكان لازم تاكلي حاجة عن اذنك واتحرك ناحية السيارة
شهد بتفكير بعد ان تحرك من امامها اي ال انا عملته دا يخربيت غبائي يعني الراجل خاېف عليا وانا اقوله كدا اتفو عليا بجد وكمان انا بخاف اركب اوبر لوحدي كان لازم اعمل فيها خضرة الشريفة يعني ثم ركضت حتى وصلت اليه.
شهد اسر استنى بس
اسر افندم
شهد ااااااااا
اسر انت موقفاني عشان تقولي كدا
شهد لا احم انا اسفة
اسر تمام
شهد اي ال تمام بقولك اسفة وبعدين انا والله مكنش قصدي بس عشان الوقت اتأخر وانا اول مرة انزل لوحدي ومش عارفه الطريق اوي ف اتعصبت عليك فسامحني
اسر خلاص تمام محصلش مشكلة
شهد احم طب انا بخاف اركب اوبر لوحدي
اسر بضحك طب ما كان من الاول اتفضلي اركبي يلا
شهد شكرا
في السيارة
اسر ممكن اسألك سؤال
↚
شهد اتفضل
اسر انت مرتبطة
شهد لا بس اشمعنا بتسأل السؤال دا
اسر ها لا عادي
وفجأة
شهد اي دا هي العربية وقفت لي
اسر مش عارف هنزل اشوفها كدا
اسر نزل يشوف العربية ورجع لشهد تاني
اسر البطارية عطلت
شهد ايوة يعني هنعمل اي دلوقتي في المكان ال احنا فيه دا
اسر مش عارف
شهد يااااربي ع الحظ مش لو ركبت اوبر كان زماني وصلت دلوقتي
اسر وهو انا ال منعتك انا ال قولت وكمل وهو بيقلدها انا بخاف اركب اوبر لوحدي
شهد اتريق اتريق اصلها ناقصة وكمان الفون بتاعي فصل يعني مش هعرف اكلم حد يجي يلحقنا
اسر استني هشوف انا كدا هحاول اكلم حد
اي دا فوني فين اوبس شكلي نسيته في المطعم
شهد كملت هنعمل اي بقا دلوقتي انا عاوزة افهم
اسر مش قدامنا حل غير اننا نقعد في العربية ونستنى اي حد يعدي ونشاورله
شهد وافرض محدش عدى وبعدين انت شايف الطريق ساكت ازاي
اسر طب انا ذنبي ايه يعني ان شاء الله حد هيجي ان شاء الله
الجد بعصبية ازاي تسيبوها لوحدها وهي متعرفش حد هنا ولا تعرف المكان
مايا بعياط ي جدو والله انا قولتلها هفضل معاكي هي ال مرضتش وخلتني اروح مع سما
مروان وجاسر وهما داخلين الفيلا دورنا عليها في المكان ال حوالين الجامعة وملقيناهاش
الجد بحسرة يعني ايه شهد كدا ضاعت دا انا ما صدقت لقيتها
سما بدموع متقولش كدا ي جدو زمانها جاية ان شاء الله وفهد زمانه بيدور عليها وهيلاقيها
فهد ياربي بقا راحت فين دي كمان وانت مالك ي فهد خاېف عليها كدا ليه احسن يارب تكون ضاعت ع كل ما بشوفها بفتكر الماضي.......لا لا مش عاوزها تضيع انا انا بفرح لما بشوفها ايه ال انا بفكر فيه دا هو دا وقته يارب الاقيها بقا
في مكان اخر
شهد انا زهقت بقا و مفيش حاجة راضية تعدي
اسر متفكريش بس ورجعي الكرسي لورا وبصي ع النجوم كدا هترتاحي اوي
شهد احنا لو كنا في وقت غير الوقت و مكان غير المكان كان زماني
اسر اهون عليكي
شهد ببرودك دا اه هتهون عادي
اسر طب اسمعي الكلام بس وبصي للسما
شهد ماشي اما نشوف اخرتها
اسر ها شايفة ايه
شهد يعني باصة للسما هكون شايفة ايه يعني اكيد نجوم وقمر ولا انت شايف حاجة تانية
اسر بصلها بهيام اممم شايفك
شهد بخجل شايفني ازاي يعني
اسر شهد بصراحة انا عاوز اقولك حاجة
شهد اتفضل
اسر شهد انا من ساعة ما شوفتك وانا...
شهد اسر الحق دي عربية صح صح بص كدا عربية والله
اسر بسرعة ايوة عربية انزلي بسرعة نوقفها
شهد واسر وقفوا في نص الطريق
اقف اقف استنى بالله خدنا معاك
فهد اي دا في ايه ممكن تكون هي ..... وابتسم ببلاهة دي هي فعلا
ثم فتح باب السيارة ونزل بهيبته
شهد بجد شكرا جدا لي......فهد!!!
شهد فهد!!
اسر ابو الفهايد ازيك واحشني والله
فهد بخير ي اسر الحمدلله
شهد هو انتوا تعرفوا بعض
اسر ايوة طبعا فهد دا صديق الطفولة وكان دايما يدافع عني وينقذني ومازال واجا لحقنا اهو بس هو انت تعرفيه منين
فهد بجدية شهد تبقى بنت عمي
اسر ايه الصدفة الجامدة دي بس كويس والله هتوصلنا بقا ولا اي
فهد وهو ينظر الى شهد اركبوا
في السيارة
فهد وهو يتحدث في الهاتف متخافش ي جدي هي معايا اهي
في الجانب الاخر
الجد الحمدلله الف حمد وشكر ليك يارب
باقي الاحفاد ها ي جدو لقاها
الجد اه الحمدلله ومعاه في العربية وزمانهم جايين
نعود الى سيارة فهد
↚
اسر انت ايه ال جابك من الطريق دا
فهد يعني بقولك بنت عمي اكيد كنت جاي ادور عليها
اسر بإستغراب ايه دا هي عايشة معاكوا في نفس البيت فهد ايوة
وظلوا يتحدثوا ولم ينتبهوا الى تلك التي كانت شاردة بذهنها ولم تتفوه بكلمة
اسر وهو يحرك كفه امام وجها هاااي روحتي فين ساكتة ليه من ساعة ما ركبنا دا فهد زي ابن عمك يعني
شهد ها لا مفيش حاجة
تعبانة بس شوية
اسر بخضة بجد مالك نطلع ع المستشفى
فهد بغيظ وانت مالك خاېف عليها كدا ليه
اسر مش صحبتي لازم اخاڤ عليها وبعدين كل دا حصل بسببي ممكن الاكل ال اكلناه في المطعم يكون تعبها
فهد في نفسه صحبتك وكمان اكلتوا مع بعض في مطعم دا انت يومك اسود
شهد لا لا ي اسر انا كويسة مفيش حاجة انا تعبانة ع عاوزة ارتاح بس
وتحرك الفهد بسيارته وودع صديقه امام منزله واتجه الى الڤيلا دون ان ينطق بكلمة واحدة مع شهد ولكن كان يسوق السيارة بأقصى سرعة من شدة غيظه
شهد پخوف بالراحة شوية
فهد اخرسي
شهد بدموع حرام عليك انا بخاف لما السرعة بتزيد كدا
فهد ووصل امام الڤيلا واوقف السيارة بسرعة مما جعل شهد ترتطم بالجزء الامامي للسيارة
فهد بعصبية كنتي بتعملي ايه معاه
شهد پبكاء مكنتش بعمل حاجة
فهد ايوة مكنتيش بتعملي حاجة فعلا اومال مين
ال كان قاعد معاه في العربية امي
شهد اي الاسلوب ال بتتكلم بيه دا
فهد انا هوريكي الاسلوب دا دلوقتي
وتحرك من السيارة ورزع الباب بقوة وانزل شهد وحكم قبضته عليها متجها الى الڤيلا
شهد بصړاخ اوعى حرام عليك بتوجعني
فهد قولتلك اخرسي
ودخل بها الڤيلا وسط دهشة الجميع
الجد بعصبية فهد ايه ال انت بتعمله دا ماسكها كدا ليه وبتزعق ولا عامل لكل ال واقفين احترام
فهد ما انت متعرفش الهانم كانت فين
شهد والله مكنتش في مكان ي جدو
الجد فهد اهدى وفهمني ايه ال حصل ولقيتها فين
فهد الهانم دايرة تتسرمح
الجد پصدمة انت ي شهد
شهد والله ي جدو
هو كان بيوصلني بس والعربية عطلت بينا
الجد بزعيق و ايه ال يركبك العربية مع واحد غريب اصلا
شهد انت مش واثق فيا ي جدو
الجد مكنتش متخيل انك تبقي كدا
سما استنى ي جدو متظلمهاش شهد عمرها ما تعمل كدا
مايا الولد دا واحنا رايحين الصبح شهد خبطته بالعربية بس هو طلع كويس يعني وقصت له ما حدث
شهد پبكاء شديد وبعد ما مشوا ساعدني في التقديم وبعدين كنت تعبانة ومأكلتش حاجة من الصبح وطلب مني انه يعزمني ع الغدا انا كنت رافضة والله بس انا فعلا كنت تعبانة جدا وهو اصر وبعدين روحنا اتغدينا وبعد ما خلصنا الوقت اتأخر ومرداش يخليني اركب اوبر لوحدي ف ركبت معاه والعربية عطلت بينا بس والله هو دا كل ال حصل
فهد وموضوع انك صحبته بقا دا ايه ان شاء الله
مروان صحبته!!!
جاسر مش مصدق معقول تطلعي كدا
مروان وكنت سايب اختك معاها كويس والله انهم رجعوا ي ترى كنتي بتعملي اي بقا قبل ما تجيلنا
شهد پبكاء حرام عليكوا ايه ال انتوا بتقولوه دل انا مش مضطرة ارد عليكوا بس هرد ع جدو يفهم لما طلب مني اننا نروح المطعم انا كنت رافضة زي ما قولت كدا ف هو قالي اعتبرينا اصحاب واسمحيلي اعزمك وكان لسة مساعدني فقولتله ماشي وروحت معاه مجرد كلمة اتقالت يعني
الجد خلاص ي شهد ال حصل حصل
شهد وهي متجهة ناحية الجد جدو والله صدقني هو دا كل ال حصل انا معملتش حاجة غلط انا مش كدا انتوا
ممكن لسة متعرفونيش بس انا عمري ما افكر اني اصاحب و عمري ما ركبت مع حد غريب بس الظروف حكمت بكدا
↚
ممكن اكون غلط بس والله مكنش قصدي ولو كنت ركبت اوبر في الوقت دا مكنتش اعرف كان ايه ال ممكن يحصل بس ع العموم انا معتش قاعدة هنا وهطلع الم هدومي وامشي مكنش ينفع اجي من الاول اصلا انا مكاني مش هنا وهو كمان متخافوش ع سما ومايا لحسن يبقوا زيي ولا حاجة انا همشي واعتبروني مجتش بس انا مش هسمح ان حد فيكوا يجي ع كرامتي او يجرحني بالطريقة دي ثم تحركت سريعا الى غرفتها
سما ليه كدا ليه كل دا هي غلطت فيه لعلمكوا بقا شهد دي مفيش في احترامها انتوا متعرفوهاش محدش فيكوا يعرفها قدي اصلا
مايا فعلا وبعدين طب منا لما تعبت قبل كدا الدكتور بتاعي وصلني ليه معملتوش كدا ساعتها
جاسر ها لا تفرق انت كنتي تعبانة
مايا لا متفرقش ي جاسر متفرقش هي هي
سما حرام عليكوا بجد ليه ټجرحوها كدا مش كفاية اتحرمت من اهلها زمان ودلوقتي كمان وبعد ما حست بالأمان بينا تعملوا معاها كدا بس والله ما هسيبها تمشي ولو مشت همشي معاها
واتجهت نحو غرفة شهد وهي ومايا
وكان جميع الواقفين ضميرهم يأنبهم واولهم ذلك الفهد الذي اخذ سيارته وتحرك بها
في الغرفة
شهد پبكاء شديد يارب بقا يارب انا معتش قادرة استحمل انا ليه بيحصل فيا كل دا نفسي افرح واحس بالأمان يارب انا معرفش انا هروح فين دلوقتي ساعدني ثم نهضن واحضرت الحقيبة واخذت تلم اغراضها
سما ومايا وهما يطرقان الباب ممكن ندخل
شهد بدموع اتفضلوا
سما انت بتعملي ايه
شهد زي ما انت شايفة بلم هدومي انا معتش ينفع اقعد هنا
مايا دا بيتك
شهد بدموع لا مش بيتي
البيت ال اتهان فيه واتجرح بالشكل دا ميبقاش بيتي
مايا وهي شهد اهدي ع خاطري متعيطيش والله دموعك دي غالية علينا اوي
سما انت اختنا لا اكتر من اختنا كمان و احنا بنحبك اوي والله
شهد وانا بحبكوا اوي بس انا لازم امشي
ثم اخذت حقيبها واتجهت الى الطابق الارضي من الڤيلا
سما شهد ع خاطري خلاص بقا قولتلك مش هتروحي في مكان
مايا وهي تسحب حقيبتها وشهد تتحرك شهد خلاص بقا اسمعي الكلام لو مشيتي من هنا هنمشي معاكي
شهد تمشوا ليه دا بيتكوا لكن مش بيتي
الجد محدش هيروح في
مكان
شهد بعد اذنك ي جدو انا لازم امشي
الجد قولت محدش هيتحرك من هنا وبعدين دا بيتك زي ماهو بيتهم
شهد بعصبية لا مش بيتي بيتي منين دا ها من ساعة ما جيت وانا بتهان وبتجرح مشوفتش يوم حلو انا من ساعة ما اتولدت وانا مشوفتش يوم حلو الاول ماما سابتني وبعدها بابا تطلع عندي عيلة ال من ساعة ما جيت وهما مش طايقني مفيش غير البنات هما بس ال بيحبوني هنا حتى انت ي جدو صدقته وشكيت فيا
الجد بحنية وهو يتجه نحوها نحو صدره اهدي ي بنتي انا كنت ھموت من الخۏف عليكي حتى اسأليهم انت مش مجرد حفيدتي دا انت حتة من قلبي عاوزة تحرميني منك ي شهد
شهد كلكوا شكيتوا فيا حتى جاسر ومروان ال كنت بعتبرهم اخواتي
مروان بندم حقك عليا مكنتش اقصد ازعلك بس فهد هو ال فهمنا الموضوع بطريقة غلط
جاسر سامحينا والله مكناش نقصد
الجد وهي حفيدته خلاص ي بنتي هما اعتذرولك اهم وعرفوا غلطهم
شهد ........
الجد هو يحرك شهد وهي شهد مبترديش ليه ثم اخرجها لتسقط ع الارض مغشيا عليها
الجد بزعيق حد يطلب الدكتور بسرعة
جاسر حا حاضر
سما بدموع وهي تخبط ع وجهها شهد فوقي
ثم جدها وصعد بها الى غرفتها واتى الطبيب وفحصها ثم خرج ليخبرهم ماذا بها
الجد خير ي دكتور
الطبيب .......
الجد ايه!!!
الطبيب عندها اڼهيار عصبي ودا ممكن يأدي لإنها متقدرش تتكلم لفترة
الجد ايه طب طب نعمل ايه ي دكتور والفترة دي هتكون قد ايه
الطبيب لو حالتها النفسية بقت حلوة هتتحسن بسرعة وممكن تقدر تتكلم بعد اسبوع بالكتير وحمدالله ع السلامة
الجد بحسرة الله يسلمك
دلف الجميع لغرفة شهد وكانت تتساقط من عيناها الدموع وهي تجلس ع السرير
مروان بدموع شهد انا اسف والله سامحيني عارف ان كلامي چرحك بس والله مكنتش اقصد انا كنت متضايق ومصډوم ساعتها
شهد ........
جاسر بدموع ايضا انا اسف اني شكيت فيكي وخليت دموعك دي تنزل سامحيني انت غالية عندنا اوي
سما ايوة والله وبنعتبرك اكتر من اختنا
مايا بدموع شهد انت مبترديش علينا ليه
مروان انت زعلانة مننا جامد صح طب ردي ومعدناش هنزعلك تاني
الجد اطلعوا برا
مروان بدموع بس.....
الجد بزعيق قولت كله برا
بعد مغادرة الجميع
↚
الجد طب مش هتردي عليا ي شهد دا انا جدو انا اسف ي بنتي اسف اني شكيت فيكي بس سامحيني وال....
شهد ليه
الجد پصدمة انت بتتكلمي
شهد ايوة بتكلم وانا ال قولت للدكتور يقولكوا كدا ع كلهم يحسوا بالذنب ويعرفوا انهم غلطوا وچرحوني
الجد كلهم عرفوا انهم غلطوا سامحيهم بقا وانا هروح افرحهم واقولهم
شهد لا ي جدو لا مش عاوزة حد يعرف
الجد ليه ي بنتي
شهد كدا ي جدو ومتخلينيش اندم اني اتكلمت قدامك
الجد خلاص ع راحتك بس هتفضلي كدا لحد امتى
شهد لما ال في دماغي يحصل بس انا عاوزة اعرف حاجة واحدة بس ليه فهد بيعمل معايا كدا
الجد بتنهيدة هتعرفي في الوقت المناسب
شهد وهيجي امتى الوقت المناسب دا
الجد وهو يتحرك من مكانه قريب ....انا هسيبك بقا ع
ترتاحي تصبحي ع خير وذهب بعد ان قبل رأسها وغطت شهد في سبات عميق من شدة التعب
مالك في ايه ي فهد مش ع بعضك من ساعة ما قعدت ليه
فهد خاېف
مالك من ايه
فهد خاېف تكون مشت
مالك هي مين
فهد شهد
مالك شهد مين ي بني ما تتكلم عدل انت هتنقطني ايه الحوار
فهد شهد بنت عمي ال ماټ
مالك الله يحرقه ما كان ما راح وبعدين ما تمشي انت مزعل نفسك ليه
فهد ع انا السبب انا جرحتها اوي وهي ملهاش ذنب في حاجة
مالك ولما انت عارف انها ملهاش ذنب جرحتها ليه
فهد انا لما لقيتها مع اسر في العربية كنت هتجنن ومقدرتش امسك نفسي وقولت ال قولته بقا
مالك طب هي ايه ال ركبها العربية مع اسر وانت قولتلها ايه
فهد مالك انا مش قادر اتكلم لو سمحت
مالك تمام ع راحتك
فهد عرفتلي مين البت ال اديتك اسمها دي
مالك ايوة عرفت ومراقبها
فهد بشك مين دا اسمه ايه
مالك سليم الرفاعي
فهد ي ابن
مالك انت تعرفه
فهد سليم الرفاعي المنافس بتاع شركتنا وواحد من اكبر اعداءنا
مالك طب هتعمل ايه
فهد هبقى اشوف الموضوع دا بس مش وقته انا هروح بقا سلام
مالك فهد انت شكلك حبتها
ذهب فهد ولم يرد عليه
في الڤيلا
فهد مالكم قاعدين
كدا ليه
ولم يلقى رد من احد منهم
فهد مبتردوش ليه بقول في ايه
جاسر وعاوزنا نرد ليه مش انت السبب في كل ال حصل
فهد ببرود
وهو ايه ال حصل
مروان ال حصل ي استاذ ان بعد ما مشيت شهد اغم عليها والدكتور قال انها عندها اڼهيار عصبي خلاها فقدت النطق
فهد پصدمة ايه
سما زي ما سمعت كدا
مايا بعياط حرام عليك والله فهمتهم الموضوع غلط وخلتهم يجرحوا فيها انت السبب منك لله
صعد فهد الى الطابق العلوي متجها الى غرفة جده طرق الباب واذن له الجد بالدخول
الجد عاوز ايه
فهد شهد مالها
الجد وانت مالك مش انت السبب
فهد مش وقته الكلام دا هي بجد فقدت النطق
الجد بتأنيب ايوة وبسببك
فهد طب هو انا ممكن ادخلها
الجد لا طبعا زمانها مش طايقاك والدكتور قال لازم نفسيتها تتحسن ع ترجع تتكلم
فهد هي زمانها نايمة هدخل اطمن عليها بس واطلع ع طول
الجد قولتلك لأ مش هعرضها للخطړ ع خاطرك
وذهب فهد دون انت يتفوه بكلمة متجها الى غرفة شهد نعم فإنه عنيد ويحقق نا يقوله ولا يسطيع احد ان يوقفه
فهد انا اسف يارب بس انا عاوز اطمن عليها سامحني وفتح الباب ودخل الى الغرفة وكانت شهد نائمة
واخذ ينسحب من الغرفة بهدوء حتى لا تستيقظ او يراه احد ولكن حدث ما كان لا يتوقعه واوقع الفاظة التي توجد في غرفة شهد
اخذت شهد تتحرك في السرير ولكن لم تستيقظ فهي نومها ثقيل
فحمد فهد ربه وذهب مسرعا من الغرفة ولكن رأته سما وهو خارج من الغرفة
سما انت كنت بتعمل ايه جوا
فهد ملكيش دعوة واتجه الى غرفته بسرعة
سما في نفسها يالهوي لا يكون عمل فيها حاجة انا لازم ادخل اطمن عليها
ودلفت سما الى الغرفة ولكن
سما ااااااااااه
وهذه المرة استيقظت شهد من شدة الفزع ولكن لم تنطق واتجهت سريعا اليها واجتمع الجميع في غرفة شهد ما عدا فهد
الجد ايه ال حصل
↚
سما پبكاء معرفش انا دخلت الاوضة لقيت الفاظة دي واقعة ومأخدتش بالي ودوست عليها
اخذت شهد تتفحصها پبكاء دون ان تتفوه بحرف
سما بدموعة وهي تتألم خلاص خلاص انا كويسة يلا نطلع من هنا شهد مينفعش ټعيط كدا ع صحتها ونفسيتها
الجد اسندوها وتعالوا يلا ع نعقم الچرح دا
جاسر حاولي تقومي معايا
سما بۏجع مش عارفه مما جعل شهد تزداد في البكاء
جاسر طب انا اسف معلش ي جدو بس انا لازم اشيلها
سما ايه ال انا بتقوله دا مينفعش وقبل ان تكمل حديثها كان قد جاسر وذهب بقا
مايا وبعد ان ذهب الجميع خلاص ي شهد اهدي هي كويسة و يلا كملي نوم وقبلتها من وجنتها وذهبت
في الخارج
سما اااااااه
جاسر اهدي بقا ع نطهر الچرح
سما بتوجع اوي
مروان غريبة بس ايه ال وقع الفاظة دي
سما فهد
مايا فهد ازاي يعني
سما شوفته خارج من اوضة شهد ع كدا دخلت اطمن عليها
الجد بعصبية يعني كسر كلمتي
مروان يعني انت كنت عارف ي جدو وسبته يدخلها الاوضة افرض كانت صحت وشافته
الجد بحدة طلب مني يدخلها يطمن عليها بس انا رفضت بس كسر كلامي وډخلها برضو
جاسر انت قولت ايه يطمن عليها
سما طبيعي اكيد حس بالذنب ودخل يطمن لما عرف انها فقدت النطق بسببه
مايا معقولة فهد دخل يطمن عليها
الجد ما خلاص بقا خليكوا في ال انتوا فيه
سما حاسب ي زفت ايدك بتوجع
جاسر وانا اعملك ايه يعني مش بطهرلك الچرح كمان مش عاجبك وبعدين خلاص انا خلصت
سما شكرا
جاسر العفو و يلا نطلع ننام قطعتينا الخلف ي شيخة كل دا صوت
سما حاضر بعد كدا هصوت بالراحة ع حضرتك تخلف
جاسر يلا ي باردة
سما مش اكتر منك
وكان يقف مروان ومايا الذين كانوا يضحكون بسبب توم وچيري الذان يشاغبان في بعض امامهما
مايا ياريت لو خلصتوا تهزيق في بعض نطلع يلا
سما يلا تعالي اسنديني
جاسر بغمز طب ما تيجي اشيلك انا
سما اوعى ي حيوان
جاسر مش عاوز اشيلك اصلا لنا صعبان عليا
مايا ال ضهرها هيتكسر وهي بتطلعك دي
سما ملكش دعوة
فضحك الجميع وذهب كل منهم الى غرفته
يا ترى ما الذي سيحدث في الصباح هذا ما سنعرفه في البارت القادم
في الصباح اثناء تناول
↚
الطعام
الجد شهد فين
سما في اوضتها منزلتش النهاردة
الجد سعدية ي سعدية
سعدية نعم ي بيه
الجد اطلعي شوفي شهد هانم صحت ولا لأ لو صحت خليها تنزل تفطر معانا او طلعيلها فطار زي ما تحب
سعدية حاضر
في غرفة شهد
شهد وهي تتحرك في الغرفة ذهابا وايابا ياربي معرفش اعمل ايه ع اقدر افضل ساكتة ومتكلمش مع حد فيهم اكيد هنسى واتكلم
سعدية وهي تطرق الباب شهد هانم وفتحت باب الغرفة
سعدية اسفة ي هانم مكنتش اعرف انك صاحية كنت جاية اصحيكي
شهد عادي
ي سعدية ولا يهمك وبعدين قولتلك مليون مرة اسمي شهد واخذت تتحرك في الغرفة مرة اخرى
شهد وهي تتحرك بعد ان تذكرت ما فعلته وانها تحدثت مع سعدية ونظرت الى سعدية التي تنظر اليها پصدمة وفرحة اوبس يخربيت غبائي ....سعدية مش هتقولي لحد صح
سعدية لولولو
شهد وهي تضع كفها
ع فم سعدية اسكتي هتفضحيني انا مش عاوزة حد يعرف هزيل ايدي بس اوعي تزغرطي تاني
سعدية بحزن ليه كدا بس قوليلهم ع تفرحيهم
شهد هقولهم اكيد بس مش دلوقتي ثم
نظرت الى سعدية
شهد سعدية اوعي تقولي لحد ازعل منك
سعدية لا متقلقيش محدش هيعرف خالص
شهد والله انا قلقت بعد متقلقيش دي
سعدية طب انزل اقولهم ايه هما كانوا عاوزينك تفطري
شهد بتفكير انزلي وقوليلهم اني نازلة وراكي
بعد مغادرة سعدية الغرفة
شهد انا لازم اخليهم يندموا حتى لو عرفوا انهم غلطانين بس لازم اخد حقي ثم غادرت غرفتها بعد انا توضأت وادت فرضها واتردت ثيابها اسكتي الله يخليكي دا انت عيوطة ومبتعرفيش تقولي كلمتين ع بعض
ع السفرة
الجد بحنان تعالي اقعدي ي حبيبتي صباح الخير
ولا يوجد رد من شهد لإكتمال حيلتها
مايا عاملة ايه دلوقتي
اومأت شهد برأسها ك دليل ع انها بخير ثم نظرت الى سما لتطمئن عليها
شهد وهي تشاور ع قدم سما
سما بفهم تمام الحمدلله حاجة بسيطة
وكان الشباب ينظرون الى شهد پألم وندم وهي لم تنظر الى اي منهم
بعد قليل
شهد كتبت ع هاتفها رسالة وهي انها تود الذهاب الى الحديقة وارسلتها الى جدها
الجد ماشي ي حبيبتي براحتك
واتجهت شهد نحو الحديقة
شهد يالهوي ايه دا معتش قادرة ھموت واتكلم .... الله الورد دا حلو اوي ثم تذكرت شهد كلام سما وان هذا الورد ملك الفهد ولا احد يستطيع ان
شهد بعند و ايه يعني هخاف منه يعني ثم عزمت امرها واتجهت نحو هذه الازهار الرائعة التي تفوح منها الرائحة الطيبة وكانت بتتحرك وسط الورود وتغني بصوتها العذب الذي يسحر من يسمعه مش عذب اوي يعني بس بتحب تغني هنسكتها يعني مينفعش طبعا
فهد وهو متجه نحو الازهار ليسقيها قبل ذهابه الى الشركة
فهد ايه دا مين ال دخل هنا واخذ يتبع فهد الصوت حتى وصل الى مصدر الصوت ورأى شهد تعبث في زهوره الخاصة
فهد بعصبية بتعملي ايه هنا و ازاي تدخلي المكان دا اصلا
شهد وانت مالك براحتي يخربيتك ڤضحتي نفسك
فهد بسخرية وفرحة الله وكمان طلعتي بتتكلمي اهو اومال عملالنا فيها خرسة ليه
شهد بنفاذ صبر اه بتكلم وانا ال عملت كدا ع اخليكوا تندموا
فهد امممم و ايه كمان
شهد وادخل المكان ال انا عاوزاه دا بيتي زي ماهو بيتك
فهد ما كان امبارح مش بيتك ايه ال حصل
شهد بإستفزاز ملكش دعوة انا حرة
فهد مش خاېفة اڤضحك واقولهم انك طلعتي بتتكلمي
شهد وتقول انت ليه اذا كنت انا هقول اصلا
فهد يعني ايه
شهد يعني انا مبتهددش
فهد اوووه دا انت طلعتي جامدة بقا
شهد اه جامدة وكانت تتحدث وهي تنظر الى الازهار ولا تعايره اهتمام ثم نظرت اليه واكملت كلامها
شهد وبعدين ااااااااااه
رأته يحمل مسډس ويصوبه نحوها
فهد بتصوتي ليه مش كنتي جامدة من شوية وبعدين دا انا بجربه بس يعني
شهد ها ومين قالك اني خاېفة اصلا انا مبخفش غير من ال خلقني
فهد ببرود كلام جميل حيث كدا بقا نجرب نشوفه حقيقي ولا لعبة ثم سحب الزيناد ليطلق الڼار ولكن
مايا شههههههههد
نظر كل من شهد وفهد بخضة
مايا بدموع انت بتتكلمي صح انا سمعتك بتتكلمي قولي اه
شهد اهدي ي
مايا ااااااااه مش مصدقة بجد الحمدلله تعالي معايا يلا ع نفرحهم
وسحبت شهد من امام فهد الذي ابتسم ابتسامة نصر بعد ذهابها لأنه كان يعرف انها تتحدث
Flash back
كان فهد يفتح باب غرفته لينزل لتناول الطعام ولكن سمع صوت يأتي من غرفة شهد واخذه فضوله وجعله يذهب لسماع هذا الصوت وعندما سمع شهد وهي تتحدث مع سعدية وعلم حيلتها
Back
تحرك فهد الى الشركة وذهبت مايا الى الداخل وهي م شهد
↚
مايا بصړاخ ي جدوووو ي سمااااا جااااسر مروااااان
جاسر ايه پتصرخي كدا ليه
مايا شهد اتكلمت
مروان اتكلمت ازاي يعني
مايا والله بجد طلعت برا وسمعتها وهي بتكلم فهد
سما وهي تتحرك نحو شهد ويييييييييي الحمدلله يارب
جاسر بفرحة وشك هي غريبة شوية انها تتكلم بسرعة كدا بس الحمدلله
مروان اسكت انت الحمدلله انها اتكلمت واكمل بأسف شهد بالله عليكي تسامحيني انا عارف اني زعلتك جامد بس انا اسف
شهد خلاص سامحتكوا انتوا مهما كان اخواتي برضو
مايا وهي ي روووحي ع التسامح
اكمني بقيت بعرج يعني تيجوا عليا
مايا لا صعبتي عليا تعالي
واخذوا يمرحوا وكان الجد يقف وينظر لهم بفرحة
ومر اليوم ع جميع الابطال بفرحة
في اليوم التالي
شهد الحمدلله انا شبعت ولازم اروح الكلية بقا ع متأخرش
الجد ربنا معاكي اوعي تتأخري يلا ي جاسر روح معاها
جاسر لا مش رايح في مكان انا تعبان روح انت ي مروان
مروان انا ورايا مشاوير مهمة جدا مش هعرف اروح
مايا وانا عندي رسمة لازم ارسمها
سما انتوا عارفين ان رجلي متعورة
الجد وفهد في الشركة وانا معتش بقدر اسوق عربيات
شهد بدموع خلاص ي جدو مش مشكلة هروح انا لوحدي انا معايا العربية
الجد تمام ي بنتي روحي ربنا معاكي
وذهبت شهد الى الكلية وهي تبكي
شهد وهي تدخل الكلية وتتحدث مع نفسها خلاص ي شهد
عادي هما فعلا مشغولين مش هيعطلوا نفسهم عشانك يعني
اسر بتكلمي نفسك ليه
شهد ها ازيك ي دكتور اسر
اسر دكتور تاني ي ستي انا تمام الحمدلله بس مرديتيش برضو بتكلمي نفسك ليه
شهد لا عادي بس مكسوفة شوية ع اول يوم وكدا
اسر بحب لا متقلقيش ولو احتاجتي اي حاجة انا موجود
شهد بتوتر تمام شكرا لحضرتك عن اذنك انا بقا ع المحاضرة الاولى متضعش
اسر اتفضلي
شهد بعد ان غادرت
شهد هوووف الحمدلله هربت منه ياربي مش عاوزاه يكلمني بقا ع متحصلش مشاكل كفاية ال حصل ثم دخلت الى المحاضرة الاولى وتعرفت ع زملاء كثيرين وانهت محاضراتها
في السيارة
شهد پبكاء وحشتني اوي ي بابا اول عيد ميلاد مش هتحتفل بيه معايا وتجبلي الدبدوب بتاعي
وذهبت الى محل هدايا وقامت بشراء دب كبير لتستعيد ذكرياتها وتتخيل ان هذا الدبدوب من والدها
وصلت شهد امام الڤيلا ودخلت ولكن كان الظلام يعم المكان
شهد يادي الړعب ال احنا فيه هي ناقصة ايه الضلمة دي واكملت پخوف مايا ي سما جدووو
وفجأة
سيربراااااااااايز
شهد ااااااه في ايه ايه
سما بضحك اهدي اهدي
شهد بعد ان نظرت الى الڤيلا ورأتها مليئة بالزينة والبالونات
شهد وااااو الڤيلا شكلها تحفة اوي ع مين الحفلة دي
مايا عشانك
شهد پصدمة عشاني انا
جاسر ايوة مش النهاردة عيد ميلادك ولا ايه
شهد بدموع الله بجد
مروان بټعيطي ليه هو السيربرايز معجبكيش
شهد لا بالعكس عجبني خالص بس انا مكنتش متوقعة انكوا تكونوا فاكرين
مايا احنا نقدر ننسى اليوم ال اتولدت فيه اجمل بنوتة في الدنيا
سما من ساعة ما قولتلنا و احنا بنلعب مع بعض و احنا فاكرين ومقررين اننا نعملك سيربرايز واتفقنا مع جاسر ومروان وعملنا بس جدو ملوش في الجو دا طبعا ف استنينا لما ينام وعملنا ها ايه رأيك يارب يكون عجبك
شهد عجبني جدا والله ربنا يخليكوا ليا
جاسر طب يلا بقا ع نطفي الشموع
سما بإستفزاز نطفي الشموع ولا تاكل تورتة
جاسر وانت مالك بتدخلي ليه حد وجهلك كلام
مروان بس انت وهي يلا ي شهد طفي الشموع
مايا استني استني
شهد ايه
مايا غمضي عيونك واتمني امنية الاول
شهد وهي تغمض عيونها امممم اتمنيت
سما بمرح طبعا احنا مش فضوليين ومش هنسألك اتمنيتي ايه
شهد اتمنيت انكوا تفضلوا معايا ع طول ومنزعلش من بعض خالص
كلهم ان شاء الله
↚
جاسر بمرح طب مش هناكل بقا ولا ايه
سما مفجووووع
جاسر بس بس متتكلميش انت ع الفجعة بالله عليكي
شهد هو مش المفروض تأكلوني بقا ولا ايه
مروان ليه اتشليتي
شهد بضحك دبش اوي
مايا افتحي بوقك يلا همممم
سما افتحي بوقك تاني يلاااا
مروان وهي ممسك بقطعة كبيرة من التورتة والله ما حد اكل التورتاية دي غيرك
شهد وكانت لسة هتعترض لقت التورتاية لبست في وشها
شهد حيواااان
مروان بضحك استني استني لازم صورة وانت كدا منظرك تحفة والله قمر ي نااااس اضحكي كدا
شهد والله لازم تبقى قمر زيي
مروان ولد حمادة عيب انا اكبر منك
شهد وهي تجري ولو
مروان عيب ي شوشو كدا
شهد وهي مازالت بتجري وراه دلوقتي بقت شوشو
مايا بضحك جدعة اوعي تسيبيه انتقميلي
مروان اسكتي ي بت
شهد انت بتجري مني
مروان انا لأ مبجريش خالص هو انا قدك برضو ي كبير
شهد والله
مروان طبعا
شهد وهي ترجع بيدها التي توجد بها التورتة الى الوراء لكي تحدفها ع مروان كان فهد يدخل من باب الڤيلا وحدفت شهد التورتة وقام مروان بالنزول الى اسفل وارتمطت بوجه فهد
مروان بهمس ينهار اسود
شهد بنفس الهمس هو اسود بس دا كل الالوان هو انا لو جريت هيحصل حاجة
مروان بنصحك انك تجري لأن تقريبا فهد بيتحول
فهد بزعيق ايه ال بيحصل هنا دا
سما اهدى بس ي فهد
فهد اهدى ايه وزفت ايه بقول ايه ال بيحصل
شهد دا.....
فهد هشششش انت تخرسي خالص انت
حسابك تقل معايا اوي
شهد لا مش هخرس وهتكلم براحتي و بعدين ان شاء الله هدفع الحساب ع ميتقلش عليك وضهرك يوجعك
ضحك جميع الواقفين في صمت
فهد انا هطلع فوق وانزل خمس دقايق وانزل الاقي القرف دا كله اتلم وصعد ال غرفته
شهد بنرفزة بني ادم بارد مبيحبش يشوفني فرحانة لازم يعكنن عليا كدا بس يلا اتعودت عادي المهم تعالى ي مارو كل الحتة دي من ايدي
مروان بتصديق ايه الحنية دي هاتي
شهد اتفضل وقامت بتلطيخ وجه
مروان غداااارة
شهد تستاهل ما انت السبب
واخذ الجميع يضحك وقاموا بتنظيف المكان بمساعدة الخدامات ومر اليوم ع الجميع بسعادة
بعد مرور عدة اسابيع
شهد معتش قاااادرة الدكتور دا ممل بطريقة رهيبة
لما عندك حق والله
رنا بس شرحه حلو
انچي لا وعسول كمان
سيلا بلا قرف هو في اعسل من دكتور اسر قمر الجامعة دا
دي الشلة ال شهد اتعرفت عليها وبقوا اصحاب
شهد خلصتوا رغي ومعاكسة
سيلا اه خلصنا الحمدلله
شهد طب ايه هنكمل باقي المحاضرات ولا
ايه
سيلا بسم الله الرحمن الرحيم كدا انا لو ھموت كدا مش متحركة من هنا غير لما احضر المحاضرة دي محاضرة اسورة برضو
رنا طب بس بس ع هو جاي علينا اهو
اسر ازيكوا ي بنات
البنات الحمدلله
↚
ي دكتور
اسر احم شهد لو سمحتي عاوزك في مكتبي هروح
وتعالي
شهد تمام
لما بعد مغادرة اسر عاوزك في ايه ها ها
شهد وانا ايش عرفني منا قاعدة معاكوا اهو
سيلا يبختك ي بنتي والله
شهد طب اتلمي انا هروح اشوف عاوز ايه وجاية
رنا ياريت تفتحتي الساوند ريكوردر وانت جوا ع نعرف الاحداث بالظبط ع طبعا ع ما توصلي هتكوني نسيتي هو قالك ايه
لما اوعي تنسي ي زهايمورة
شهد بس ي خفيفة انت وهي هروح بسرعة واجي باااي
الجميع باي
في مكتب اسر
شهد طرقت الباب
اسر ادخل
شهد السلام عليكم
اسر بإعجاب وعليكم السلام اتفضلي ي دكتورة
شهد حضرتك كنت عاوزني في ايه
اسر بتوتر بصراحة كنت كنت عاوز اقولك
شهد في ايه ي دكتور قلقتني
اسر شهد
شهد نعم
اسر انا......
وقاطع حديثهم طرق الباب
اسر بضيق اتفضل
دكتور اسر العميد عاوز حضرتك ضروري
اسر تمام انا جاي....معلش ي شهد انا مضطر امشي دلوقتي تقدري تتفضلي وهبقى اكلمك بعدين
شهد تمام عن اذنك
اسر بضيق بعد مغادرتها يا ربي كنت لسة هقولها يخربيت كدا
لما ها قالك ايه
شهد مقالش حاجة
رنا ازاي يعني
شهد واحد اجا قاله ان العميد عاوزه
سيلا طب وبالنسبة للفضول ال هيموتني دا
شهد عادي اكيد هنعرف انا هروح انا بقا ع معتش قادرة
رنا وانا كمان يلا
لما استنوا خدوني معاكوا
انچي وانا كمان هروح
سيلا هتسيبوني لوحدي
انچي مش انت ال عاوزة تحضري المحاضرة اشربي بقا
سيلا انداااااال
في المساء
طق طق طق
شهد اتفضل
الجد عاملة ايه ي حبيبتي
شهد الحمدلله
الجد والكلية عاملة ايه
شهد جميلة خالص واتعرفت ع بنات كتيييير
الجد ربنا يفرحك ي حبيبتي
شهد وهي تقبل خده ربنا يخليك ليا ي اجمل كد في الدنيا
الجد طب بمناسبة الفرحة دي بقا عاوزة اقولك حاجة
شهد اتفضل ي جدو
الجد جايلك عريس
شهد ههههههههههه
الجد بإبتسامة بتضحكي ع ايه
شهد مش متخيلاني عروسة وكدا وبعدين انت لحقت تزهق مني
الجد انا لو عليا مش عاوز اسيبك والله بس مش يمكن العريس يعجبك...مش عاوزة تعرفي مين
شهد مين
الجد
شهد پصدمة ايه
الجد اسر
شهد پصدمة ايه
الجد ايه مالك اټصدمتي كدا ليه
شهد لا مفيش مستغربة بس
الجد طب انت ايه رأيك
شهد هو يعني محترم وطيب وعسول
الجد بضحك انت متفقة معاه ولا ايه
شهد بإحراج لا لا والله ي جدو هي الكلمة طلعت ڠصب عني مقصدش
الجد عادي ي حبيبتي حتى لو متفقين ماهو طبيعي يكون معرفك
شهد لا بس هو مقاليش حاجة
الجد ع العموم هو جاي بكرة ع يطلب ايدك وتقعدوا مع بعض وتتعرفوا وكدا لو مش عاوزاه يجي هكلمه اقوله ميجيش
شهد لا خليه يجي
الجد بضحك مرة اخرى شكلك واقعة ي قطة كفاية عليكي كدا احمريتي بما فيه الكفاية انا هروح انام تصبحي ع خير
شهد وحضرتك من اهله
بعد خروج الجد من الغرفة
↚
شهد بفرحة انا لازم اكلم البنات ع اعرفهم
شهد ع جروبهم بناااااااااات عندي خبر ب مليون جنيه
كلهم قولي بسرعة
شهد جايلي عريس
سيلا لولولولولولي
رنا اخيرا هلبس فستااااان سواريه
لما ياربي مش مصدقة اخيرا واحدة من الشلة هتتخطب
انچي طب الخطوبة امتى بقا ع نلحق نجهز نفسنا
شهد ايييييه اهدوا انا لسة بقولكوا جايلي عريس لسة محصلش اي حاجة وبعدين مسألتوش مين هو يعني
كلهم مين
شهد حذروا فزروا
رنا فهد ال مبيطقيش
لما ايوة اكيد هيتجوزها وبعد ما
يتجوزها يعترفلها بحبه و يقولها انه كان بيحبها من زمان ومخبي عليها وكان بيعمل معاها كدا ع محدش يلاحظ وشغل الروايات دا بقا وااااو
شهد بس ي مهزأين
سيلا طب قولي يلا مين
شهد اسر
سيلا بدراما خياااااااااانة ياريتك ما قولتي اخص مطمرش فيه المحاضرات ال حضرتهالو كنتوا كلكوا بتمشوا الا انا لا اخص بجد
انچي بضحك تستاهلي احسن ع بعد كدا تبقي تروحي معانا
سيلا يلا حصل خير عيل ملزق اصلا مش استايلي ولا ذوقي لا
شهد اتلمي ي بت ملزق في عينك
لما اوعا هي الصنارة غمزت ولا ايه
شهد اممم تقريبا
انچي وهلبس سواريه وهيلز وهييييصة
شهد هو جاي بكرة وبصراحة انا عاوزاكوا تكونوا معايا انا عارفه انه لسة تعارف وكدا بس انا مكسوفة اوي ومش عارفه هعمل ايه
لما من الساعة 6 الصبح هتلاقينا عندك
رنا احنا نطول نيجي لقمر الشلة ونشوفها وهي عروسة كدا
انچي محدش هيختارلك الدريس ال هتلبسيه غيري
سيلا والميكب عليا
شهد اخوااااتي
لما يلا نامي بقا ع هنيجي نقرفك من بدري
شهد مستنياكوا تصبحوا ع خير وقامت بغلق الفون وذهبت الى سريرها لكي تفكر وتتخيل بفرحة شديدة ماذا سيحدث في الغد
في مكتب الجد
الجد في الهاتف هات جاسر ومروان وتعالولي في المكتب
فهد ببرود خير
الجد لما تيجوا هتعرفوا
وقام بإغلاق الخط وجاء الشباب الى الجد
جاسر خير
ي جدو
الجد عاوز اكلمكوا في موضوع
مروان اتفضل
الجد شهد
فهد مالها
الجد جايلها عريس
فهد بغيظ مين
الجد اسر
فهد بغيظ اكثر وهو يضغط ع قبضة يده وهي موافقة
الجد انا كلمتها ولقيت في قبول من ناحيتها وبصراحة جاسر شاب محترم وابن ناس وهيخلي باله منها
جاسر عندك حق ي جدو
مروان حدد ميعاد يجي فيه
الجد اه هيجي بكرة يطلب ايديها ايه رأيكوا
جاسر انا عن نفسي موافق
مروان وانا كمان بس طبعا اهم حاجة رأي شهد لما يجي بكرة يقعدوا مع بعض وتكرر
الجد تمام وانت ي فهد
فهد بخبث ال تشوفه ي جدي
الجد تمام كدا هيجي بكرة ع الساعة
7 عاوزكوا تكونوا موجودين يلا اتفضلوا
وصعد كل منهم الى غرفته
في مكان اخر
هتعرف تعملي ال قولتلك عليه
هو صعب بس هحاول بس هنحتاج امضتها
تمام اهم حاجة تخلص بسرعة
حاضر
في اليوم التالي
سما ششششششهههههدددددد
شهد ايه يخربيتك
مايا مش عيب لما تكوني عروسة ولسة نايمة لحد دلوقتي
شهد ي شيخة عروسة ايه وزفت ايه انا عاوزة انام
رنا وهي تدخل من باب الغرفة تنامي مين يماما يلا ي حبيبتي قدامنا يوم طويل
لما يلا ي غيبوبة لما الضيوف يمشوا تبقي نامي
شهد وانا لسة هستنى دا كله مش قادرة افتح عيوني
انچي شكلك نفسك تاخدي شاور وانت ع السرير
سيلا وماله نخليها تاخد شاور
شهد وربنا لو نقطة ماية جت عليا ل هنام وابقوا شوفوا مين هيقابله بقا
سما طب خلاص خليكي شطورة وقومي يلا
شهد اوف حاضر
بعد مرور عدة ساعات
شهد ها شكلي حلو
سيلا قمر والله
لما جميلة اوي بجد بس انا مش فاهمة ليه مش راضية تحطي حاجة ع وشك
شهد انا بحب اكون بطبيعتي مبحبش الميكب انا
رنا ع راحتك المهم انك في كل الحالات مزة
انچي حصل جدا
سما وهي تدخل من باب الغرفة دكتورتنا القمر خلصت ولا لسة
شهد بإبتسامة اه خلصت ايه رأيك
سما قمراية طبعا
مايا وهي تركض الى غرفة شهد اجا اجا
شهد بتوتر انا خاېفة
انچي بمرح لا مبيعضش
شهد بس ي رخمة
سما اهدي كدا ي شوشو الموضوع بسيط خالص يعني واكملت حديثها بمرح واسأل مجرب
واخذوا يتحدثون ويمرحون ويتخيلون ماذا سيحدث
بعد عدة دقائق
طق طق طق
شهد ادخل
الجد عروستي الحلوة خلصت
شهد اه ي جدو
الجد طب تعالي يلا ي حبيبتي
شهد ماشي
وغادرت مع جدها
سيلا احنا هنفضل قاعدين كدا ولا ايه
↚
مايا بينا ع السلم
كلهم بمرح اشطا يلا
شهد وهي تنزل ع السلالم
شهد بهمس جدو
الجد بنفس الهمس نعم
شهد هو جاي لوحده
الجد اه جاي ع يتكلم معاكي النهاردة بس ويشوفك موافقة ولا لأ ولو وافقتي هيجيب اهله ويجي
شهد ماشي
ووصلوا الى المكان الذي يجلس فيه اسر ولكن شهد لما ترفع رأسها من الارض وكانت تستمع للحديث في سكوت تام
جاسر بهمس اومال فين فهد
مروان معرفش مشوفتوش النهاردة
وقال اسر بجدية في وسط الحوار
اسر انا يشرفني اني اطلب ايد الانسة شهد
مش عيب عليك لما تيجي تخطب واحدة متجوزة
الجميع پصدمة نعم!
فهد مش عيب عليك لما تيجي تخطب واحدة متجوزة
الجد بزعيق ايه ال انت بتقوله دا ي فهد
فهد ببرود بقول الحقيقة شهد مراتي.....وياريت ي استاذ اسر تتفضل برا بهدوء بدل ما اعمل حاجة مش هتعجبك
انسحب اسر بهدوء
من الڤيلا وهو ينظر الى شهد بنظرات حسرة
الجد ممكن تفهمني ايه ال انت عملته دا
فهد عملت ايه
الجد اتكلم معايا عدل ايه ال انت هببته دا ازاي شهد مراتك انت هتستهبل
فهد اتفضل اقرأ الورقة دي وهتشوف
الجد نهاركوا اسود انتوا متجوزين عرفي فهميني ايه ال بيحصل هنا دا ي شهد
شهد وهي تبكي بصمت ولا تستطيع الكلام
فهد استنى ي جدي هي متعرفش اي حاجة عن الورقة دي
الجد ازاي يعني انت اتجوزتها من غير ارادتها
فهد لا انا مأخدتش رأيها اصلا انا قررت اني هتجوزها واتجوزتها
شهد پبكاء شديد انت ايه ي اخي انت ايه ليه بتعمل فيا كدا و ايه الورقة دي وازاي عملتها وانا معرفش اي حاجة اصلا والمفروض الجواز ميتمش غير لما امضي وانا معملتش اي حاجة ولا مضيت يبقى ازاي
فهد بإستفزاز لما تتكلمي مع جوزك توطي صوتك وانت بتتكلمي ع العموم هحاسبك بعدين ع انت لسة مش متعودة بس ثانيا بقا انت متسألنيش ازاي المهم انه حصل
شهد ربنا ينتقم منك انا بكرهك بكرهك من كل قلبي والورقة دي هتتقطع انا مستحيل اهيش مع واحد زيك وكفاية اوي منظري الدكتور بتاعي ال كان هيبقى خطيبي وكانت ستطلع الى غرفتها
فهد استني ... عاوزك تطلعي تجهزي نفسك وتغسلي وشك كدا ع المأذون جاي ع يكتب كتابنا بس شرعي ياريت متتأخريش عيب الراجل يفضل قاعد
شهد ع چثتي ي فهد
فهد ببرود لا مش ع جثتك ولا حاجة هتتجوزيني وانت عايشة عادي ولو مش موافقة ف هخطفك وهتجوزك برضو يعني كدا كدا هتجوزك فخليها تكون برضاكي بدل ما تكون ڠصب عنك متتأخريش بقا
وصعدت شهد الى غرفتها مع صدمة الجميع
الجد بحسرة تعالى ورايا ع المكتب
فهد اتففضل ي جدي
مروان بعد ذهابهم انت فاهم حاجة
جاسر خالص
في المكتب
فهد قبل ما تقول اي حاجة ي جدي انا اسف ع ال انا عملته دا بس مكنش ينفع غير اني اعمل كدا
الجد ليه وانت مبتحبهاش
فهد ع انا عاوز كدا مش لازم اكون بحبها
الجد الورقة ال معاك دي هتقطعها ي فهد و مفيش جواز هيتم
فهد هيتم ي جدي ولو متمش زي ما قولت برا هخطفها واتجوزها
الجد بزعيق يعني ايه ي فهد يعني كلامي مبيتسمعش هتكبر عليا وتمشي كلامك عليا
فهد العفو ي جدي بس انا بقول لحضرتك ال هيحصل بس
الجد وانا مستحيل اسيبهالك
فهد هتسيبها لمصلحتها....ومتخفش مش هأذيها بس المهم انها تكون معايا ومحدش تاني ياخدها
الجد انا مش عارف دماغك فيها ايه بس اقسم بالله
ي فهد لو شهد حصلها حاجة لهندمك ومش هيهمني انك حفيدي ولا هيهمني اي حاجة انت فاهم
فهد فاهم ياريت تطلع تخليها تنزل بقا ع المأذون زمانه جاي عن اذنك
الجد بعد ذهابه استر يارب
في غرفة شهد
شهد انا مستحيل انزل ولو ضغطوا عليا اكتر من كدا ھموت نفسي
سما ع خاطري ي شهد اسمعي الكلام
مايا فهد عصبي وبينفز ال
في دماغه وهيخطفك فعلا لو موافقتيش اهدي كدا و يلا انزلي لما نشوف ايه ال هيحصل
شهد قولتلكوا مش نازلة
رنا شهد ونبي بقا اسمعي الكلام احنا مرديناش نمشي ونسيبك اهو زي ما طلبتي
لما عارفين انه صعب عليكي انك تجوزي
↚
اكتر واحد بتكرهيه بس احنا خايفين عليكي
سيلا ومنعرفش لو خطڤك هيرجعك لينا تاني ولا لأ
انچي اهدي كدا ي حبيبتي وانزلي ونشوف هيحصل ايه
طق طق طق
سما اتفضل
الجد ممكن تطلعوا وتسيبونا لوحدنا شوية
مايا اكيد يلا ي بنات
شهد بعد مغادرة البنات هتسبني ليه ي جدو دا بيكرهني وعمره ما هيحبني وممكن
الجد ي بنتي انا عارف فهد اكتر من نفسي هو عمره ما يأذيكي هو ممكن مبيحبكيش بس دا لسبب تاني مسيرك هتعرفيه لكن عمره ما يفكر يعملك حاجة وحشة
شهد بس ي جدو انا مستحملاه في البيت بالعافية وكل ما نتقابل لازم يحصل بينا مشكلة ازاي نتجوز ازاي
الجد عارف انه صعب عليكي بس انزلي معايا ونشوف ايه ال هيحصل وربنا يسهل وحتى لو اتجوزك انا اكدتلك انه عمره ما ھيأذيكي
ممكن تتجوزوا فترة وبعد كدا تطلقي لأننا لو موافقناش دلوقتي هينفذ ال في دماغه وانا خاېف عليكي ي بنتي وفهد عنيد
شهد ي جدو بس......
الجد ريحيني ي بنتي واسمعي الكلام وثقي فيا انا عارف اني هاجي عليكي بس صدقيني كله ع مصلحتك
شهد بدموع هغسل وشي ونازلة
الجد وهو يقبل رأسها ربنا يهديكي ي حبيبتي
بعد مرور وقت
فهد اتفضل ي شيخنا
بعد دقائق
المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
فهد وهو يهمس لشهد مبروك ي عروسة
شهد وهي تنظر ليه بكره بكرهك
فهد ببرود القلوب عند بعضها ي شهودتي
فهد نورتونا ي جماعة والله معلش بقا طولنا
عليكوا بس حقيقي نورتونا استأذنكوا بقا هاخد عروستي
الجد ع فين
فهد ڤيلتي ال في الساحل....مش هنقضي الهاني مون ولا ايه
شهد مش متحركة من هنا
فهد لا هتتحركي واعتراض كمان وهتشوفي مني وش مش هيعجبك
نظرت شهد پخوف الى جدها فنظر اليها نظرة تطمأنها
الجد هتقعدوا قد ايه
فهد ع حسب...يلا بقا ي عروستي ع منتأخرش
واخذ شهد في وسط صدمة الجميع وعدم استوعابهم للذي حدث بعد مغادرة اصدقاء شهد
سما يعني هما كدا اتجوزوا خلاص
مايا واخدها ومشي كمان
جاسر انا دماغي وقفت
مروان الله يبخته هو انا مينفعش اتجوز بسرعة كدا
الجد بصوت جهور اخرسوا وكل واحد يطلع ع اوضته يلا
في الطائرة الخاصة لفهد
فهد مش هنبطل عياط بقا ولا ايه
شهد .......
فهد لما اكلمك تردي عليا
شهد لا مش هبطل عياط في حاجة
فهد لسانك دا هيتقص ان شاء الله
شهد ياريت بالمرة ع اخلص ماهو انا مش هطيق افضل قاعدة معاك طول العمر كدا
فهد طول العمر قلبك ابيض اوي دا هما شهرين بالكتير واول ما ازهق منك هطلقك
شهد بإنفعال انت ايه ها انت مستحيل تكون بني ادم انت مبتعرفش تعمل اي حاجة غير انك تجرحني وبس وكل دا لسبب انا معرفوش اصلا ولا ليا اي ذنب فيه اقټلني وريحني ي اخي ياريتك ما شوفتكوا ولا عرفتك
فهد بحنية وقد لان قلبه عندما رأها تبكي هكذا اخد يحرك ي طب ممكن تهدي
شهد بصړاخ ابعد عني
فهد وعاد الى قسوته مرة اخرى بت مش ع ساكتلك تزيدي فيها اقسم بالله لو صوتك علي عليا تاني هزعلك واكمل بصوت هادي وانا زعلي وحش جدا وواحدث رقيقة زيك مش هتقدر تستحمله فنهدى كدا ع مش عاوز ازعلك ي عروستي
بعد مرور ساعات
في الڤيلا
فهد ها ايه رأيك في الڤيلا عجبتك
شهد في نفسها زي الزفت
فهد بتقولي حاجة
شهد مبتنيلش
فهد طب اطلعي يلا ع الاوضة ع وراكي شغل كتير
شهد نعم شغل ايه
فاد انت مش شايفة الڤيلا مش نضيفة ازاي امال مين هينضفها
فهد انت هتستهبل عاوزني انضف الڤيلا دي كلها وبعدين ازاي مفيهاش خدم اصلا
فهد قولتلك مش عاوز طولة لسان وبالنسبة للخدم ف اظن احنا مش هنحتاج خدم وبعدين ما انت موجودة اهو
شهد قصدك ايه
فهد بهدوء قصدي انك من النهاردة هتكوني خدامة عندي
شهد ومين قالك بقا ان انا هسمع كلامك
فهد لا هتسمعي ع لو مسمعتيش هتزعلي
شهد طب وال....ااااااااااااه
شهد ااااااااااه
فهد بخضة في ايه ي بت بتصوتي كدا ليه
شهد الحق الحق فااااار
فهد كل دا ع فار واكمل وهو يخيفها دا في اوضة فوق مليانة فران وصراصير واقولك الاجمل كمان فيها تعابين
شهد ي ماااااامي انا عاوزة اروح بالله مشيني من هنا بص هخدمك برضو وكل ال انت عاوزة بس في الڤيلا ال هناك بلاش دي
شهد بدموع ممكن اسألك
سؤال
↚
فهد هو مش ممكن بس انا هشفق عليكي واخليكي تسألي
شهد انت اتجوزتني ليه
فهد ع
شهد طب ليه
فهد خلاص بقا ع مصدع ومبحبش الاسئلة الكتير
شهد طب ليه مسبتنيش اتخطب لأسر وكنت همشي ومعتش هتشوف وشي ليه تفرقنا و احنا الاتنين كنا بنحب بعض
فهد بعصبية لو سمعتك جبتي سيرته تاني انت فاهمة
شهد پبكاء .......
فهد بعصبية اكتر فااااهمة
شهد فاهمة
فهد انا نازل عاوز الڤيلا دي تكون بتلمع خلال ساعة لو الساعة خلصت قبل ما تخلصي هتشوفي هيحصلك ايه سلام ياااا....عروستي
شهد بصوت واطي ربنا ياخدك
فهد بإستفزاز وهو يغادر هكون جوزك هناك برضو
وبدأت شهد في التنظيف وهي تبكي بشدة
مالك ارتحت كدا يعني
فهد اوي
مالك وهتعمل فيها ايه بقا
فهد انا حاليا سايبها تنضف الڤيلا
مالك تصدق بالله انت معندكش ريحة الډم
فهد عارف
مالك في حد يخلي الملاك دي تشتغل خدامة وتنضف دي تقعدها كدا وتقعد تتفرج عليها
فهد وهو يعطيه لكمة اتلم ي حيوان وانت بتتكلم عن مراتي
مالك پتألم يحرقك ايدك تقيلة لولا انك عريس جديد بس كنت وريتك ازاي تمد ايدك ع ظابط
فهد طب انا ماشي ي عم الظابط
مالك في داهية
فهد حاسس اني عاوز اضرب تاني
مالك مع الف سلامة
فهد ايوة كدا ناس متجيش غير بالعين الحمرة
عند شهد
شهد اووووف معتش قادرة اتحرك ضهري اتكسر عقبال ضهرك ي بعيد وتمشي زي الاحدب كدا وافضل اتريق عليك وانت طويل واهبل كدا هيبقى شكلك مسخرة واخذت تضحك عسل ي شهودي عسل فكي عن نفسك محدش واخد منها حاجة
فهد ما شاء الله اتهبلتي من اول يوم وبتكلمي نفسك
شهد اعوذ بالله
فهد ايه شوفتي عفريت
شهد والله لو شوفت عفريت
فهيكون ارحم من اني اشوفك
فهد اممممم .... لا بس براڤو عليكي الڤيلا نضفت خالص طلعتي شطورة
شهد بغرور عارفه
فهد طب بقولك ايه
شهد بهمس اتنيل
فهد نعم
شهد قول
فهد قومي حضريلي الحمام بسرعة ع بعدها تعمليلي مساچ ع ظهري بيوجعني خالص
شهد نعم ي اخويا
فهد لا انا مش اخوكي انا جوزك ومش كل شوية هفكرك
شهد مساچ ايه دا ان شاء الله ال هعمله
فهد مشوفتيش انت الاوضة ال جوا ال مليانة زيوت دي
شهد ايوة شوفتها
سما ي عيني عليكي ي شهد هتتمرمطي ي حبيبتي
الجد ممكن تخرسوا
مروان طب سؤال ي جدو معلش انت كنت عارف
الجد لا
مروان امممم
سعدية وهي تقاطعهم في واحدة واقفة برا و بتقول انها عاوزاك في حاجة مهمة ي حاج وعمالة بتزعق مع الرجالة ال برا ع مش راضيين يدخلوها
الجد مين دي
سعدية معرفش
اوعى بقا سبني
والله ي حاج حاولت امنعها بس هي طلعت تجري
الجد تمام سيبها واتفضل انت
الجد انت مين وعاوزة ايه
مروان پصدمة انت
اسيل ايوة انا
الجد مين دي ي مروان انت تعرفها
اسيل طبعا يعرفني مش عاوزه يعرف مراته ام بنته
الجد مراته !!!!
في غرفة المساچ
فهد سخنتي زي ما قولتلك
شهد وانا ايش عرفني اي
فهد ياربي تعالي دا ال بيتسخن وبيتحط لمدة دقيقتين واخذ يشرح لها ماذا ستفعل
فهد فهمتي
شهد مش اوي بس ما علينا
الجد مراته !
اسيل ايوة مراته وحامل في بنته
مايا بعصبية ايه الهبل ال انت بتقوليه دا المفروض ان احنا نصدقك يعني
اسيل والله مش عاوزين تصدقوا براحتكوا بس الورقة دي تثبت ال انا بقوله
الجد الكلام دا صحيح ي مروان
مروان .......
الجد رد عليا
مروان ايوة
مايا بدموع ايوة ايه
مروان مراتي
مايا انت بتقول ايه
مروان بتنهيدة بقول الحقيقة
وصعدت مايا الى غرفتها وهي في صدمة
↚
الجد تعالوا ورايا ع المكتب
فهد ااااااااااااه
شهد يالهوي يالهوي ضهرك بيطلع دخان اعمل ايه اعمل ايه والله مأخدتش بالي انه لسة ع الڼار اعمل ايييه
فهد بصړاخ اكبر اتنيلي اعملي اي حاجة مش قادر مش حاسس بضهري
شهد بدموع طب اعمل ايه مش عارفه احط عليها ايه طيب
فهد في كريم وراكي للحروق جيبيه بسررررعة
شهد حاضر حاضر
فهد يخربيتك ي شيخة
شهد بيتي هو بيتك اسكت بقا مش عارفه ادور ....اهو اهو لقيته وبدأت في وضع الكريم ع ظهره
فهد بالراحة
شهد بدموع معلش ... اسفة والله مكنش قصدي
فهد اخرسي مش عاوز اسمع صوتك
شهد قولتلك مبعرفش انت ال اصريت
فهد بعصبية قولتلك اخرسي
شهد بدموع ا انا خلصت
فهد بۏجع تعالي ساعديني ع اقوم
شهد حاضر
شهد انت تقيل يخربيتك ايه دا متسندش جامد كدا
فهد بۏجع طلعيني واتصلي ع الدكتور بسرعة مش قادر
شهد وهي تشعر بالذنب حاضر ساعدني بس
وقامت بمساعدته حتى وصلوا الى الغرفة
فهد جيبي فوني بسرعة
شهد اهو
فهد امسكي فتحته اهو اتصلي بالدكتور هتلاقيه متسجل دكتور......
شهد حاضر
وبعد انهاء المكالمة
شهد هيجي ع طول
فهد بتعب تمام
شهد بعطف طب اجبلك اي حاجة تلبسها
شهد پبكاء يعني عجبك كدا كان لازم تصمم يعني
فهد هششششش اخرسي
شهد بهمس هش في عينك انا غلطانة اصلا اسفوخس عليك انسان متكبر ومعندوش ډم
فهد بطلي برطمة وانزلي تحت ع تفتحي للدكتور لأن مفيش حد في الڤيلا غيرنا زي ما انت عارفه
شهد طيب
الجد عاوزة افهم ايه الكلام دا بقا وامتى حصل
الجد پصدمة انت عملت كدا
مروان ايوة
الجد وقد صفعه صڤعة قوية مكنتش اتخيل انك تبقى ژبالة كدا
اسيل بدموع انا مش
عاوزة اي حاجة غير انه يتجوزني بس حتى لفترة صغيرة وبعد كدا يطلقني
الجد البنت ال في بطنك دي هتبقى من احفادي مستحيل تتربى برا البيت دا
الجد سعدية ي سعدية
سعدية وهي تدخل ايوة ي بيه
الجد خدي المدام ع فوق وجهزليها اوضة نضيفة
سعدية حاضر اتفضلي ي مدام
وقاموا بمغادرة الغرفة
مروان ايه ي حج مش كدا ايدك تقيلة
الجد معلش بس كان لازم الموضوع يمشي تمام وتصدق بس ايه البت دي دا كنت اصدقها
مروان بس صعبانة عليا تصدق متعرفش ي عيني انها هتتمرمط
الجد طب يلا انت بقا ع محدش ياخد باله
في غرفة اسيل
اسيل خلاص اتفضلي انت
اسيل بعد مغادرة سعدية الغرفة واااو انا هنام في الاوضة دي لوحدي شكل الدنيا هتضحكلك ي سيلا....اما اتصل عليه اطمنه
اسيل ايوة ي باشا كله تمام وكلهم صدقوني وبالذات الراجل الكبير دا
حلو اوي شدي حيلك كدا دي لسة البداية
اسيل تمام ي باشا شخلل جيوبك انت بس وانا معاك
مادية حقېرة
اسيل بمياعة هههههه تربيتك ي باشا باي بقا
شهد
ها ي دكتور
الطبيب حړق سطحي محتاج يتغير عليه كل يوم بس وهيبقى تمام وهجيبله ممرضة ع تغيره ع
الچرح كل يوم
شهد بتسرع لا لا انا دكتورة هغيره ع الچرح انا
فهد بإستفزاز معلش اصل المدام بتغير شوية
الطبيب بإبتسامة ربنا يخليكوا لبعض والف سلامة عن اذنكوا وذهبت شهد مع الطبيب ثم عادت الى فهد مرة اخرى
شهد وهي تجلس بجانبه تعالى يلا ع احطلك الكريم
فهد بدأتي تحني ولا ايه
شهد لا والله بس دي
↚
مهنتي ومهنتي بتفرض عليا اني اساعد اي مريض مش حضرتك بس
فهد مش انت السبب اصلا
شهد محدش قالك تصمم انا ال اعملك مع اني قولتلك مبعرفش السبب طالع منك وعائد اليك
فهد طب اخلصي يلا وبالراحة وانزلي جبيلي اكل ع جعان
شهد انا مطبختش
فهد ودا ليه ان شاء الله
شهد بنرفزة يعني انا كنت هنضف الڤيلا دي كلها واطبخ كمان لا وسيادتك جيت من برا وقولتلي واكملت وهي تحاول تقليده اطلعي حضريلي الحمام وبعدين هتعمليلي مساچ واديك اتحرقت وانا معاك من ساعتها عندي عشرين ايد انا ولا عندي عشرين ايد
فهد خلااااااااااص ايه بالعة راديو انجزي اطلبي اوردر
شهد هتطفح ايه
فهد اظبطي ي بت انت مش ع مش قادر اقوملك مسيري هقوم ولو قومت متلوميش الا نفسك
شهد خلصت الحمدلله هتطفح ايه بقا
فهد اي حاجة غير ال هتطفحيها
شهد وافرض ال انا هطفحه انت نفسك فيه
فهد ببرود كفاية انك هتاكليه دا لوحده يخليني اكرهو حتى لو بعشقه
شهد وهي تستعد للذهاب تمام اطلب انت لنفسك بقا
شهد بقولك عاوز تاكل ايه ع انا جعانة اوي
فهد عاوز.......
شهد حاضر سبني بقا ع اعرف اتكلم
سما طب انت بټعيطي ليه دلوقتي
مايا پبكاء يعني انت متعرفيش ليه
سما ي حبيبتي احمدي ربنا انه كشفه قبل ما تعترفيله او تقوليله اي حاجة
مايا مكنتش متخيلة انه يطلع كدا يعني انا بحبه دا كله ومش راضية اتكلم ولا اقول حاجة ومستنياه هو ينطق ع كنت حاسة ان هو كمان بيحبني لكن لأ طلع متجوز ومراته حامل كمان مش قادرة اصدق بجد
سما مايا انا مشش عاوزاكي تضعفي ولا تبينيله كدا وبعدين لو كان ليكوا نصيب في بعض اكيد ربنا كان هيخليكوا من بعض وتكونوا من نصيب بعض لكن خلاص وربنا مبيجبش حاجة وحشة ولا ايه
مايا اكيد ممكن تطلعي وتسبيني لوحدي شوية
سما بتنهيدة حاضر
شهد عاوز البيتزاية دي في حاجة
فهد دي بتاعتي حضرتك ولا انت مش اخدة بالك
شهد اخدة اخدة بس انا كنت عاوزة ادوقها بس
فهد ع فكرة انا ال تعبان والدكتور كان لسة هنا بيكشف عليا انا
شهد ايوة يعني بطنك بټوجعك
فهد لا
شهد يبقى خلاص انت زي القرد اهو وضهرك ال بيوجعك والدكتور مقالش تتغذى ولا حاجة هو كريم وهتدهنه وخلصنا وانا كمان هتبرع وادهنلك يبقى نسكت بقا وتجبلي البيتزاية بتاعتك ع انا لسة جعانة
فهد مانتي لسة اكلة اتنين چامبو و
اتنين كريب جت ع حتة البيتزاية بتاعتي
شهد الله اكبر ايه قول ما شاء الله وبعدين دول مش حاجة يعني دا انا بتسلى فيهم بس ومش انت ال سايبني جعانة طول النهار
فهد خلاص خدي حتة اهي واسكتي
شهد بفرحة حبيبي والله
فهد نعم
شهد بإحراج لا مقصدش هي بتتقال كدا والله لأي حد
فهد نعم يختي لأي حد ازاي يعني
شهد يعني لصحباتي لأي حد هو طلع مني رد سريع ومفاجئ كدا ع فرحت بس
فهد طب خلصي يلا ع عاوز انام
شهد حاضر بس هو انا هنام فين
فهد هنا
شهد هنا ازاي يعني
فهد هو انت متعرفيش
شهد لا معرفش والله
فهد مش احنا متجوزين
شهد اه
فهد يبقى هتنامي فين
شهد فين
شهد نعاااام ي اخويا انت هتستهبل بقولك ايه خد البيتزاية بتاعتك اهي مش عاوزة منك حاجة
فهد بعصبية لأخر مرة بحذرك انك صوتك يعلى عليا
شهد ا اسفة بس انت ال بتقول كلام مش حلو
فهد انا غلطان اترمي في اي داهية
شهد طب انام فين الڤيلا كبيرة وشكلها يخوف
فهد اتصرفي
شهد بدموع
ماشي
فهد استني
شهد بفرحة وهي تمسح دموعها ايه
فهد اقفلي الباب وراكي
شهد بأسف حاضر
طق طق طق
مروان مين جاي دلوقتي ونهض لفتح الباب
اسيل هاي
مروان نعم
اسيل بمياعة ايه ي مارو هتسبني واقفة ع الباب كدا دا انا مراتك برضو
مروان جاية عاوزة ايه
اسيل وجشتني وعاوزة اقعد معاك شوية
مروان مش وقته انا عاوز انام
اسيل طب .....قاطعها مروان وهو يغلق الباب في وجهها
اسيل ماشي ي مروان
الكلب انا هوريك ولم تلتفت لتلك التي كانت تقف وتستمع الحوار من البداية
مايا لنفسها طب ماهو بيعاملها وحش اهو يبقى ازاي اتجوزها الموضوع دا في حاجة غلط ولازم اعرفها
شهد هي دي ڤيلا ولا بيت ړعب ڤلته ټرعب شبهو لا بس جامدة الصراحة الديكورد بتاعها جامد جامدة زيه برضو هعهعهع انت في ايه ولا ايه ي زفتة انت شوفي هتنامي فين بدل ما انت بتكلمي نفسك وهتتهبلي انا من ساعة ما جيت وانا بكلم نفسي اصلا ربنا ينتقم منك ي بعيد خلتني مچنونة ع اخر الزمن وفجأة انقطع التيار الكهربي وهي تتحدث مع نفسها
↚
شهد لا لا بجد هو يوم باين من اوله اعمل ايه
بهمس مخيف هتعملي ال هقولك عليه وبس
شهد بړعب انت انت مين
مس لازم تعرفي انا مين المهم تنفذي وبس
شهد اعوذ بالله من الشيطان الرجيم اكيد دي تخيلات ع انا بخاف من الضلمة بس اكيد يارب
بصوت غليظ هههههههههه
شهد پبكاء بس بس اسكت
وظل الصوت يتكرر حتى عاد التيار الكهربي فجأة وكانت شهد تجلس في الارض وهي منكمشة في نفسها وكادت ان تنهض ولكن رأت خيال كبير وضخم ينزل من اعلى الدرج فسقطت ع الارض مغشيا عليها من شدة الفزع
في الحديقة
جاسر سما
سما نعم
جاسر بتعملي ايه في الوقت دا
سما بتنهيدة بشم شوية هوا
جاسر اممم
سما وانت جاي تعمل ايه
جاسر بتمشي برضو
سما اممم
جاسر قلدونا بقا
سما ......
جاسر ايه ي بنتي مالك
سما مستغربة
جاسر مستغربة من ايه
سما من كل ال بيحصلنا دا
جاسر وانا اوي
سما ازاي شهد وفهد اتجوزوا بالسرعة دي واخدها ومشي ومش عارفين بيعملها ايه دلوقتي ومروان ال طلع متجوز ومراته حامل كمان لا وجت قعدت معانا في الڤيلا وحتى من غير ما تتأكدوا هي فعلا مراته ولا لأ افرض الورقة دي مضړوبة اصلا
جاسر بجدية عارفه المشاكل دي كلها هتتحل امتى
سما بإنتباه امتى
جاسر لما نتجوز
سما عارف انا غلطانة اني بتكلم مع واحد زيك
جاسر فكي ي بنتي كدا الدنيا مش مستاهلة كله هيبقى تمام وبعدين انت ال عمالة تقولي فهد اتجوز ومروان اتجوز معتش غير جاسر الغلبان هو ال عاوز يتجوز
سما اتجوزتك عقربة
جاسر عقربة ليه وانت موجودة ي حبيبتي
سما حبك برص اوعى من وشي
جاسر خدي هنا ي بت طب هقولك طيب
سما مش عاوزة اسمع تصبح ع خير
جاسر وانت من اهلي ي قمري
سما ي بااارد
في الصباح
شهد انا مش هبلة وهو دا ال حصل ممكن تفهمني بقى انا جيت هنا ازاي
شهد بس انا سمعت...
فهد بمقاطعة هششش بطلي الهبل ال بتقوليه دا وقومي يلا من هنا ع اكمل نوم
شهد حاضر بس
فهد ايه تاني
شهد انا خاېفة انزل تحت
فهد ببرود وانا اعملك ايه
شهد بهمس حسبي الله اشوف فيك يوم
فهد لو خلصتي شتايم ياريت تطلعي برا
شهد قولتلك خاېفة انزل انا هنام هنا
فهد متأكدة انك مكنتيش جاية بمزاجك
شهد ايوة وبعدين مش هنام جنبك يعني اممم انا هنام ع الارض
فهد اعملي ال تعمليه من غير صوت
وقامت شهد بإعداد المكان وغطت في ثبات عميق
في ڤيلا الدمنهوري
٧
مروان وهو يدخل غرفة الطعام صباح الخير
مايا بهمس صباح الزفت ع دماغك
الجد صباح الخير فين مراتك
مروان احم فوق
الجد منزلتش ليه
اسيل وهي تدخل الغرفة بمياعة جود مورننج
سما بهمس لمايا ايه البت الملزقة دي
مايا اوي والله معرفش ايه ال عجبه فيها
الجد كنت لسة بسألك عليكي
اسيل سوري ي جدو بس نايمة متأخر امبارح
الجد ليه ي بنتي في حاجة
اسيل لا ابدا بس كنت سهرانة مع مارو
مايا لسما سما سما
سما ايه
مايا البت دي كذابة
سما ازاي
مايا انا كنت نازلة اشرب امبارح وشوفتها واقفة عند اوضة مروان وكانت بتكلمه وعاوزة تدخل بس مروان قفل الباب في وشها
سما بقولك ايه
مايا ايه
سما ما تفكك منهم وتركزي في فطارك
مايا انا غلطانة اني بحكيلك
اسيل ايه ي بنات بتكلموا بصوت واطي كدا ليه ما تدخلوني معاكوا في الحوار
مايا وهي تتحدث بنفس طريقتها بسخرية والله بنكلم في حاجات خاصة ملكيش دعوة بيها
وجعلت جميع الجالسين يكتمون ضحكاتهم
جاسر بهمس لسما سما
سما ربنا ياخدها ع ترتاحوا عاوز ايه
جاسر البت مايا شكلها بتغير
↚
سما لا ونبي دا
ع اساس انك متعرفش انها بتحبه وهو بېموت فيها وكدا
جاسر هشش وطي صوتك متندمينيش اني قولتلك
سما
ماهو سابها وراح اتجوز اهو عمل ايه بحبه يعني
جاسر احنا منعرفش ايه ال حصل متظلميهوش
سما طب اسكت
اسيل وهي تحاول ان تغيظ مايا فهي فهمت من نظراتها انها تحب مروان انت مبتاكلش ليه يا حبيبي
مروان حبيبك
اسيل ايوة طبعا حبيبي وابو بنتي
مروان وهو ينظر لمايا التي كانت تكتم دموعها وتحاول منعها من السقوط
ها لا انا باكل اهو
مايا الحمدلله انا شبعت وهطلع اقعد في الجنينة شوية
الجد بس انت مأكلتيش كويس
مايا لا اكلت وشبعت الحمدلله سلام وذهبت خارج الڤيلا
اسيل انا كمان شبعت الحمدلله وهطلع اشم شوية هوا
جاسر البت دي شكلها مش ناوية ع خير
سما حاسة انها طالعة تضايق مايا
جاسر وانا يلا نخلص اكل ونطلع نشوف الحوار دا
في الحديقة
اسيل وهي تعبث في لوحات مايا واو دا انت رسمك طلع حلو اوي
مايا ببرود منا عارفه
اسيل اممم انا عارفه انك بتحبيه
مايا افندم
اسيل عارفه انك بتحبي مروان
مايا دا مين ال قالك كدا
اسيل نظراتك هي ال قالت
مايا اخص عليها نظراتي دي وحشة بتبين للناس حاجات غلط
اسيل يعني انت مبتحبيهوش
مايا بصوت عالي نسبيا انت عاوزة توصلي لإيه بالظبط
اسيل لا ابدا مش عاوزة اوصل لحاجة انا عاوزة افهمك بس ان مروان بقى بتاعي يعني الحاجات ال في دماغك دي تشيليها
مايا والله اۏلعي بيه مش ذنبي انك شايفة حاجات مش حقيقية اصلا وعمالة بتهبلي
اسيل اتكلمي معايا بإسلوب كويس ي بتاعة انت
مايا هي مين دي ال بتاعة ما تحترمي نفسك ولاحظي انك ضيفة في البيت دا
اسيل تؤ تؤ ضيفة ايه انا قاعدة في بيتي
مايا هههههههه بيتك اه بكرة تطردي طردة الكلاب اما نشوف بيتك دا
مروان بزعيق مهما كان دا ميديكيش الحق انك ترفعي ايدك عليها انت فاهمة
اسيل انت بتزعقلي ع دي
مروان اخرسي وادخلي جوا
اسيل بس
مروان بمقاطعة قولت اخرسي
وذهبت اسيل وهي تتوعد لهم
مروان انا اسف ع ال حصل منها
مايا ولا يهمك ي استاذ مروان
مروان ايه استاذ مروان دي
مايا اسكت متعرفش
مروان بإستغراب لا معرفش
مايا مش انت هتبقى بابا فلازم نحترمك بعد كدا
مروان بإبتسامة اممم تمام ي انسة مايا وذهب وتركها تسبه هو وتلك الحمقاء
في ڤيلا الساحل
فهد شهد تعالي
شهد طيب ثانية
شهد في ايه ومين دول
فهد دول الخدامات مش انا
قايلك رجعتهم ودي شهد مراتي
جاكي واحدة من الخدامات ايه انت اتجوزت
فهد ايوة مالك مستغربة كدا ليه
جاكي لا مفيش بس اصل حضرتك كنت رافض موضوع الجواز دا يعني
فهد وهو يشد شهد لتجلس بجانبه ا دي حقيقة بس من ساعة ما شوفت شهد وعيونها سحرتني ومقدرتش متجوزهاش مش كدا
شهد شهودتك مين ي عم اوعى كدا
واخدوا يتحدثوا بهمس ولم
↚
يلتفتوا لتلك التي كانت تشتعل من شدة الغيط
جاكي فهد بيه ياريت تقولنا شغلنا ايه ع نمشي بدل ما احنا واقفين كدا
فهد لما اكون بتكلم انا ومراتي يبقى محدش يقاطعنا ودي اول واخر مرة هقولهالكوا والكلام ليكوا كلكوا اي حاجة تحصل هنا ملكوش دعوة بيها ولا تدخلوا في اي حاجة اتفضلوا يلا كل واحد ع شغله
وبعد مغادرة الجميع
شهد طب ي سيدي ماشي انا مراتك ايه بقى ال اول ما شوفت عيونها سحرتني والهبل دا دا انت من اول ما شوفتني وانت مش طايقني وبعدين مين البت ال كانت واقفة متغاظة دي وكانت بتبصلي كدا ليه
فهد بالظبط هو الموضوع كله في البنت دي
شهد مالها يعني
فهد بتحبني
شهد ع ايه بلا قرف
فهد اتلمي ع اكمل
شهد اتفضل
فهد البنت دي اسمها جاكي ومن اول ما جت الڤيلا دي وهي بتحاول تتلزق فيا واعترفتلي بحبها قبل كدا وطردتها وجت اعتذرتلي وجبتها تاني مع اني عارف انها لسة بتحبني
شهد ولما انت عارف كدا سايبها ليه
فهد بغرور عادي ما طبيعي اي بنت تشوفني تحبني ومش معقول همشي الخدامات والعمال ال في الشركة والبنات ال في الشارع كمان
شهد مش هتكلم ع مرارتي بس البنت دي شكلها حلو اوي وميبنش عليها انها خدامة و كدا
فهد ماهي مش خدامة فعلا
شهد وهو انا لازم اقول يعني ما تحكي الحوار كله ع بعضه
فهد هي بنت عادية جدا وليها
اهل وعايشين عيشة حلوة وكانت بتشتغل معانا في الشركة بس زي ما بقولك كدا ع بتحبني فجت اشتغلت هنا وانا وافقت لأني كنت عاوز خدامات
شهد طب واهلها عارفين
فهد لا ميعرفوش هي بتطلع اكنها رايحة الشركة وبتروح بالليل عادي ولما بتبات بتفهمهم انها عندها شغل كتير وهتبات في الشركة
شهد وكل دا عشانك !!!!
فهد شوفتي بقى
شهد البنات اتعمت تقريبا
فهد عقبالك
شهد متحملش كتير انت اخر واحد في الدنيا ممكن ابصله اصلا
فهد ي بنتي انت هبلة متنسيش ان انا اساسا اساسا جوزك
شهد وياريت كمان حضرتك متنساش انك اساسا اساسا متجوزني ڠصب وهتطلقني
فهد عارفه المشمش
شهد اه عرفاه ماله
فهد هو في المشمش بقى لو طلقتك انا نازل سلام
مجهول وصلتي لإيه
اسيل ولا اي حاجة الواد مش طايقني
مجهول دا كله ميمهنيش اتصرفي امال انا بديكي الفلوس دي كلها ليه اخرك كمان اسبوع لو معرفتيش توقعيه وتجيبي الورق هتكون نهايتك وقام بإغلاق الخط في وجهها
اسيل اوف انا لازم اتصرف
في مكتب الجد
الجد مينفعش ال انت بتعمله دا الخطة لازم تكمل
مروان بت ملزقة وانا مش طايقها
الجد معلش استحمل النهاردة بس لازم تدخلها اوضتك ع نعرف نكمل خطتنا
مروان هحاول وبعدين
الجد انت اهبل ي بني ما
تركز في
الجد ياربي عايش مع مجانين
في المساء
ميرنا بتفكري في ايه
جاكي بفكر اطفش البت دي ازاي
ميرنا وهتستفادي ايه لما تتطفش او يطلقها انت عارفه انه مبيحبكيش و مستحيل يتجوزك فوقي ي جاكي انت بتشتغلي عنده يعني الخدامة بتاعته تفتكري هيتجوز خدامة
جاكي اخرسي
ميرنا لا مط هخرذ انت لازم تفوقي من ال انت فيه دا
جاكي بقولك ايه ما تروحي وتسيبيني في حالي
ميرنا وانت مش هتروحي
جاكي لا انا هبات هنا النهاردة
ميرنا تمام واعقلي كدا ع متجبيش لنفسك مشاكل
في غرفة شهد
شهد وهي تقرأ الرواية اوووف بقى البارت خلص ليه عاوزة اكمل يلا مش مشكلة نقوم نتسلى في اي حاجة كدا
شهد وهي تنزل ع الدرج شكله لسة مجاش الحمدلله
ولكن في هذة اللحظة سمعت نفس الصوت الذي كان يخيفها ذلك اليوم
شهد پبكاء يا ربي بقى اسكت ونبي اسكت فههههههد
وجاء فهد يركض
اليها ولكن عندنا دخل فهد توقف الصوت
فهد في ايه اهدي
↚
شهد الصوت الصوت
فهد صوت ايه انا مش فاهم حاجة
شهد بدموع الصوت ال كنت بقولك عليه كان موجود دلوقتي
فهد طب اهدي بس مفيش حاجة تعالي نطلع فوق
وصعدوا الى الغرفة ولكن لم ينتبهوا لتلك التي تراقب ما حدث من اول تشغيل فهد لهذا التسجيل نعم هو الفهد الذي يشغل هذا التسجيل ليخيفها
جاكي بقى كدا وتقول سحرتك حلو اوي دا
فهد وهو اهدي مفيش حاجة خلاص
شهد والله كان في صوت وكان وكان
فهد هششش خلاص
شهد وهي تستوعب انها في ونهضت ها خلاص انا مش خاېفة بس هو ممكن انام هنا
فهد ماشي بس نامي ع السرير النهاردة وانا هنام ع الكنبة
شهد لا لا نام انت ع سريرك وانا هنام ع الكنبة
فهد انا بأمرك نامي
شهد پخوف حاضر
وذهبوا في ثبات عميق ولا يعلموا ما الذي سيحدث في الصباح
في الصباح
شهد صباح الخير
جاكي وباقية الخدامات صباح النور
شهد جهزتوا الفطار ولا اجهزوا معاكوا
ميرنا لا ي مدام جهزناه ارتاحي انت وهنجيبه لحضرتك دلوقتي فهد بيه فطر من بدري وقاعد في الجنينة
شهد تمام
جاكي لنفسها انا لازم انفذ خطتي دلوقتي
دخل فهد الى الڤيلا ووجد شهد تجلس وهي تنظر الى الفراغ
فهد صباح الخير
شهد صباح النور
فهد بقيتي احسن
شهد اه الحمدلله
وفي هذا الوقت كان عاد الصوت المخيف مرة اخرى وقالت شهد في ړعب سامع هو دا الصوت ال بقولك عليه واخدت شهد تتبع مصدر الصوت حتى وجدت چاكي تقف امام مسجل وتشغله
شهد بدموع اقفلي البتاع دا
جاكي انا اسفة بس انا بحسبه صب عادي وكنت جاية اشغل موسيقى ع فهد بيه معودنا ع كدا معرفش انه هيعمل الصوت دا وكمان شوفت فهد بيه كان بيعمل فيه حاجات بالليل ف
شهد پصدمة ايه !!!
شهد ايه الكلام ال انت بتقوليه دا
جاكي والله هو دا ال حصل حتى اسألي فهد بيه
شهد وهي تلتفت له الكلام ال هي بتقوله دا بجد
فهد انت ازاي تيجي ناحية حاجة مش بتاعتك
شهد بصوت عالي رد عليا
فهد تعالي نتكلم فوق
شهد پبكاء مش متحركة غير لما تقولي الصب دا بتاعك ولا لأ
الى الطابق العلوي
ميرنا ارتاحتي كدا
جاكي بخبث اوي
ميرنا وانت كدا ضامنة انهم هيطلقوا يعني
جاكي لو مطلقوش المرة دي نحاول مرة تانية مش مشكلة
ميرنا دا لو فهد بيه سابك قاعدة هنا دقيقة واحدة
جاكي بمكر هيسبني
جاسر جدو لو سمحت انا هاخد سما النهاردة ونتغدى برا ممكن
سما لا
جاسر ماشي ولا لأ ي جدو
الجد والله يبني انا معنديش مانع بس اكيد مش هتاخدها ڠصب عنها
جاسر هتيجي بمزاجها
سما مش هروح في حتة وذهبت الى الحديقة
الجد انتوا مټخانقين
جاسر لا انا هقوم اشوف فيه ايه
مروان وانا رايح الشركة
اسيل بدلع هترجع امتى
مروان بجدية لما اخلص شغل
اسيل متتأخرش عليا
مايا لنفسها طب اقوم اديها بالشوكة دي في بطنها يمكن ټموت ونخلص يارب صبرني وكان الجد يلاحظ حركاتها في صمت وهو يبتسم
شهد ليه كل دا انا عملتلك ايه
فهد بجهر ماهو المشكلة انك معملتيش ال عمل ال خلفك
شهد پبكاء ال خلفني هههه ال انا عمري ما شوفته اصلا ولا اعرف شكله ولا اعرف هو مين ولا اعرف اي حاجة عنه يدوب عارفه اسمه ليه تعاقبني ع ذنب انا معملتوش من اول يوم جيت فيه عندكوا وانت مش طايقني وبعدين اتجوزتني ڠصب عني ودلوقتي عاوز تطلعني مچنونة ليه ليه حرام عليك
فهد عاوزة تعرفي ليه هقولك ليه ع ابوكي هو ال ابويا وحرمني منه من وانا لسة طفل بقيت يتيم كان كل اصحابي عندهم اب وانا لأ في اي حفلة كان ابهاتهم كلهم يجوا وانا لوحدي كل حاجة كنت بعملها لوحدي وكل دا بسبب باباكي
شهد طب ليه عمل كدا
فهد بدموع كان حاطط عينه ع امي وكان مستخسرها في ابويا ع كانت حلوة اوي وهو كان احلى من بابا كان بيقول ازاي اكون انا كدا
وهي ترفضني فحب ينتقم منها وقټله لأن امي كانت بتحبه اوي عرفتي ليه بعمل كدا وجلس بجانب السرير وهو يبكي
شهد بدموع وهي تجلس بجانبه ليه مقولتليش كدا من الاول
فهد مكنتش عاوز اقولك غير لما انتقم منك بس اكتشفت اني غلط و انك ملكيش ذنب
شهد وهي الى اهدى
فهد سامحيني بس انا كنت معمي ومكنش في دماغي غير اني انتقم وبس
شهد انا مسامحاك وحاسة بيك وحطيت نفسي مكانك
فهد شهد
شهد نعم
فهد انا بحبك
شهد ايه
↚
فهد بحبك من اول يوم جيتي فيه بس كنت بكابر وبكذب نفسي بس اكتشفت اني بحبك ومقدرش استغنى عنك بقيت بحب وجودك وبحب ارخم عليكي ع اشوفك وانت متعصبة بيكون شكلك حلو اوي وكنت باجي كل يوم بالليل وانت نايمة واقعد ابص عليكي
شهد انت بتكلمني انا
فهد بإبتسامة مكنتش متخيل ان بعد كل ال عملته فيكي دا تسامحيني بسهولة كدا انت طلعتي ملاك بجد زي ما كلهم بيقولوا عليكي
شهد ها
فهد انا عمال اقولك كلام حلو واعترفلك بحاجات مش عاوزة تعترفي بحاجة
شهد بص هو انا مش مستوعبة ال انت بتقوله بس هو انت سخن
فهد اول مرة اكون كويس كدا وبالذات في المكان دا
شهد وهي تنتبه لوضعهم انت كنت بټعيط بس وانا مبعرفش اشوف حد بيعيط واسيبه اسفة
فهد انا ال اسف
شهد ع ايه
فهد ع كل ال عملته
شهد خلاص عادي انت زي جوزي برضو
فهد طب انا دلوقتي انزل اطرد جاكي ولا اشكرها ع ال عملته
شهد شكلها بتحبك اوي ع فكرة لدرجة انها عملت كدا ع تخلينا نتخانق
فهد حقها بصراحة وهو حد يشوف القمر دا ويقدر يقاوم
شهد وهي تنهض كتلة غرور بتتكلم اول مرة اشوف كتلة غرور تتكلم وغادرت الغرفة
فهد لنفسه زي ما خليتك تكرهيني هخليكي تحبيني ي.....ملاكي
جاسر القمر زعلان ليه
سما مفيش مخڼوقة شوية
جاسر ليه مش عاوزة تخرجي
سما انا قايلالك من اخر مرة معتش هخرج معاك
جاسر هبقى مؤدب والله بس نخرج نتفسح شوية يمكن الخنقة تروح
سما بطفولة هتوديني ملاهي
جاسر من عيوني
سما هتغديني ايه
جاسر ال انت عاوزاه ي طفسة
سما انا طفسة طب مش جاية
جاسر انا اسف انا ال طفس
سما ايوة كدا اتظبط
جاسر ع الساعة 7 اشطا
سما اشطا
شهد وهي تجلس ع السفرة وتحدث نفسها هو بجد قالي بحبك انا مش مصدقة طب كنت اقوله انا كمان بحبك وال يحصل يحصل ولا لأ اتقلي كدا ي بت خليه يتعذب شوية بس لو قالهالي تاني والله اقوله بحبك وافضحكوا هما مين دول ال هتفضحيهم ي متخلفة انت كدا هتفضحي نفسك لما يبقى يقولها تاني يبقي ربنا
يسهل
فهد مش ناوية تاكلي ولا هتفضلي سرحانة كدا كتير
شهد ها هاكل اهو
فهد بس تعرفي
شهد لا معرفش
فهد شكلك حلو
اوي وانت سرحانة
شهد انت متعرفش
فهد بإبتسامة لا معرفش
شهد انا حلوة في كل الاحوال
فهد كتلة غرور بتتكلم اول مرة اشوف كتلة غرور تتكلم
شهد قلدونا بقى
واخدوا يضحكون
جاكي بغيظوهي تقف في المطبخ وتنظر اليهم ازاي
ميرنا ازاي ايه
جاكي كان المفروض يتخانقوا ويطلقها ازاي قاعدين بيضحكوا مع بعض دلوقتي وهما من
شوية مكنوش طايقين بعض
ميرنا وهي تنظر لهم بإعجاب لايقين ع بعض اوي ما شاء الله ربنا يخليهم لبعض
جاكي الا قوليلي ي ميرنا نفسك
↚
صح
ميرنا لا يختي شكرا
جاكي يبقى تخرسي والله ما ههنيهم والخطة دي منجحتش نجرب خطة تانية اما نشوف اخرتها
في المساء
اسيل وهي في غرفتها انا لازم اعمل اي حاجة بس هعمل ايه لما روحت اوضته المرة ال فاتت طردني بس انا لازم اتحرك بدل ما انا هروح تاني
وخرجت من عرفتها متجهة نحو غرفة مروان
طق طق طق
مروان لنفسه دي اكيد الزفتة يارب صبرني وخلي الليلة دي تعدي ع خير والخطة تنجح
مروان بعد فتح الباب نعم
اسيل بدلع هتدخلني المرادي ولا زي المرة ال فاتت
مروان بغمز معقول هسيب القمر دا واقف ع الباب ادخلي
اسيل اوووه ع طول كدا
مروان طبعا انت تدخلي المكان ال انت عاوزاه في اي وقت ي قلب مارو
مروان لنفسه استغفر الله العظيم ع الكذب دا
مروان اتفضلي ي حبيبتي
اسيل بعد دخولها الغرفة اوضتك حلوة اوي
مروان بقت احلى لما دخلتيها
اسيل ايه الروقان ال انت فيه دا
مروان ماهو مش معقول مراتي ام بنتي هتكون بالجمال دا ومزاجي ميكونش رايق ولا انت ايه رأيك
اسيل وهي تضحك بصوت عالي هههههه لا دا انت رايق اوي
مروان تشربي ايه بقى ي قمر
اسيل اي حاجة منك هشربها
مروان حلو دا
وذهب مروان ليسكب كأسين من المشروب وقام بوضع منوم في كأسها
مروان احلى كاس لأحلى اسيل في الدنيا
واخذت تشرب الكأس وهم يتحدثون
اسيل انا نعوست اوي اول مرة ابقى عاوزة انام بدري كدا
مروان ليه كدا
اسيل وهي تحاول التحرك من مكانها مع رفش بس انا دايخة اوي هقوم اغسل وشي كدا
مروان اساعدك
اسيل لا
مروان هنعمل فيها ايه ي جدو هي نايمة فوق
الجد كتفها في كرسي فوق وسبها لغاية اما نشوف هنعمل ايه
مروان تمام متعرفش اخبار عن شهد وفهد
الجد لسة فونهم
مقفول ربنا يرجعهم بالسلامة
مروان يارب
مايا في غرفتها طب تفتكري حوار البت اسيل دا كله مترتب بفعل فاعل
سما ي بنتي ريحي نفسك بقى هتستفادي ايه يعني لما تعرفي
مايا مش خطفت حبيبي
سما ايه دا ايه دا ايه دا
مايا بمرح هو ايه ال ايه دا ايه دا
سما ي رخمة بس حلوة كلمة حبيبي دي
مايا استفوخس عليها خطافة الرجالة زمانها هي ال بتقولهالو
سما انا همشي ع مرارتي خلاص
مايا استني اقعدي معايا شوية مش هفضل افكر لوحدي كدا
سما ماهو متفكريش نامي مش انت رايحة الجاليري بكرة
مايا ايوة هنام اهو
سما تصبحي ع خير ي اخرة صبري
مايا وانت من اهله ي موزتي
سما مچنونة
مايا تصدقي شهد وحشتني اوي هي ال دايما كانت بتقولي الكلمة دي
سما من ع باب الغرفة وانا اوي والله نفسي اشوفها اوي يارب يجوا بقى
مايا يارب ويلا من هنا بقى ع عاوزة انام
سما سلااام
شهد بقولك ايه بلا غيرة بلا بتاع بس يكون في احترام لمشاعر كيس الجوافة ال قاعدة معاك في نفس البيت
فهد انا اسف
شهد لا بس برضو ... انت قولت ايه
فهد بحنية اسف اول مرة اعتذر لحد ع فكرة
شهد ماهو لازم تعتذر ع انت غلطان اصلا
فهد بصوت منخفض ممزوج بحب حقك عليا
شهد انت بتتكلم كدا ليه فين فهد ال اعرفه ال بيزعق وصوته بيوصل لأخر الشارع دا
فهد شهد غيرته وطلعت فهد الحنين دا
شهد طب اطلع برا ي فهد مش ناقصة محڼ
فهد انت فصيلة جدا ع فكرة
شهد منا عارفه واطلع برا بقى
فهد تمام هروح اكمل ال كنت بعمله
شهد في داهية ومتفكرش ع شوية الحنية ال نزلوا عليك دول ف انا سامحتك لأ مسمحتكش وهتطلقني ي فهد
فهد وهو خارج الغرفة تصبحي ع خير ي ملاكي
شهد ملاكك اه بجح
فهد وقد عاد مرة اخرى شكرا
شهد امشييييي
تعالت ضحكات فهد وذهب الى غرفته ليفكر كيف سيصالح هذه التي
ملكت قلبه
اسيل اه دماغي
مروان جود مورننج كل دا نوم ي سيلا مش معقول
اسيل ايه ال انت بتعمله دا وليه ربتوجعني
مروان هفكك طبعا بس بعد ما تقوليلي كل حاجة زي الشاطرة كدا
اسيل اقولك ايه انا مش فاهمة حاجة
↚
مروان مين ال باعتك
اسيل مروان
مروان
بعصبية ليخيفها قولتلك مين ال بعتك
اسيل بدموع محدش
مروان اممم شكلك هتتعبيني معاكي يعني انا مردتش انزلك المخزن تحت ولسة سايبك في الاوضة ع عارف انك كيوت وپتخافي من الضلمة والحشرات تقومي تعملي كدا اخص عليكي ي سيلا بس شكلك نفسك تجربي قاعدة المخزن هتعجبك اوي
اسيل پخوف انت هتعمل ايه
مروان ولا اي حاجة هنزلك تاخدي جولة مع الفران تحت بس
اسيل لا لا ونبي
مروان يبقى تكلمي
اسيل حاضر حاضر
مروان بحدة مين ال باعتك
اسيل .......
مروان ايه !!
اسيل سليم الرفاعي
مروان كنت متأكد وباعتك ليه بقى
اسيل ع اجبله ورق الصفقة
مروان واشمعنا انا
اسيل بدموع معرفش
مروان دفعلك كام
اسيل ....
مروان بصوت مرتفع انطقييي
اسيل 50 الف
مروان هدفعلك قدهم مرتين وتعملي ال هقولك عليه
اسيل لو عرف
مروان انت في كل الحالات ف اعملي حاجة حلوة في حياتك قبل ما ټموتي ها قولتي ايه
اسيل پخوف عاوز ايه
مروان حلو اوي كدا
فهد وهو يطرق باب غرفة شهد شهد
شهد .....
فهد شهددددددد
شهد ....
فهد ي بت كل دا نوم غيبوبة نايمة طب ادخل اصحيها ولا
هتصرخ وتفضحنا ...انا هدخل وامري لله دا انا جوزها برضو
شهد امممم
فهد اممم ايه اصحي بقولك
شهد وهي تفتح عيناها ااااااه
فهد وهو يضع كفه ع فمها اسكتي والنبي بلاش فضايح انا هشيل ايدي واوعي ټصرخي تمام تمام
شهد بصوت مرتفع انت ازاي تدخل هنا ي حيوان انت وانا نايمة
فهد ي بنتي اتلمي وبعدين ادخل براحتي انا جوزك
شهد جوزي في عينك اطلع براااااااا
فهد وهو يتصنع العصبية ليخيفها شهد وطي صوتك
شهد پخوف طب اطلع برا
فهد تمام هطلع خلصي واطلعيلي ع عاوزك
شهد حاضر
فهد شوفي قمر ازاي وانت بتسمعي الكلام
في الطابق السفلي في ڤيلا فهد
فهد طبعا كلكوا عرفتوا ال جاكي عملته وعرفته اني طردتها اتمنى تكون عبرة ليكوا ع محدش يفكر يعمل زي ما هي عملت او من الجناح بتاعي اتمنى تكون المعلومة وصلت اتفضلوا
شهد وهي تنزل من الدرج وتتجه ناحية فهد عاوز ايه
فهد بإبتسامة صباح الخير
شهد عاوز ايه
فهد طب ردي عليا حتى
شهد هتقول عاوز ايه ولا اطلع
فهد اقعدي
شهد ها
فهد بصي ي ستي
شهد وهي تنظر اليه بإستماع بصيت
فهد بمرح لا متبصيليش اوي كدا ع بتكسف
شهد استغفر الله العظيم اخلص يبني
فهد في فستان هيوصل شوية كدا عاوزك تلبسيه ع الساعة 7 ع هنروح مشوار
شهد مش لابسة ومش رايحة في مكان ها اي تاني
فهد هتلبسي وهتيجي ي ملاكي
شهد وهي تنهض تمام هنشوف
مايا وهي تلتقط بعض الصور مع الفنانين الكبار في الجاليري
شاب لا بس حقيقي انت رسمك حلو جدا ومبدعة وكل لوحة من لوحاتك بتدل ع حاجة معينة
مايا ميرسي جدا لحضرتك
الشاب ومش بس لوحاتك ال جميلة انت كمان جميلة جدا
مايا بحياء كدا كتير عليا والله
مروان وهو يأتي من خلفهم بغيظ وهو بحمل بوكيه الورد
لا مش كتير ولا حاجة هو عنده حق
مايا انت ايه ال جابك هنا
مروان جاي اتفرج ع خطيبتي بلاش
الشاب خطيبتك اممم طب استأذن انا بقى
مروان اتفضل
مايا ايه ال جابك و ايه ال انت عملته دا وبعدين خطيبتك مين هي اسيل هنا ولا ايه وخطيبتك ازاي هي مش مراتك
مروان لا اسيل ايه انا طلقتها خلاص انا جاي اتفرج ع خطيبتي مايا
مايا خطيبتك اه امشي من هنا لو سمحت مش عاوزة يتسببلي مشاكل بسببك انا مستنية اليوم دا من زمان
مروان طب خدي الورد دا
مايا شكرا مش عاوزاه
انسة مايا اتفضلي قولي كلمتك
مايا تمام
وذهبت من امامه وصعدت ع المنصة وتحدثت بكل ثقة عن لوحاتها الفنية وتعالت الصيحات والتصفيق
بعد مرور دقائق
صوت يأتي من المايك احم احم حابب اكلمكوا شوية عن فتاة احلامي وهي موجودة معانا حاليا وهي بطلة الجاليري دا البنت الوحيدة ال قلبي دقلها ال اول ما اتولدت وشوفتها وانا حبتها واخدت عهد ع نفسي اني مش هسيبها تروح لحد غيري من وانا لسة طفل عندي كام سنة اطيب وارق انسانة شوفتها في حياتي لا انا مبشوفش غيرها اصلا لأنها كل حياتي عاوزك تعرفي بس ان ال حصل دا سوء تفاهم ومش بإيدي ف سامحيني بحبك اوي
كان الكل ينظر بدهشة الى مصدر الصوت ويريدوا ان يعرفوا من الذي يتحدث وفجأة انغلقت الانوار وعادت مرة اخري ونظر الجميع بدهشة ل مروان الذي كان يجلس ع قدمه امام مايا ويفتح علبة صغيرة تحتوي ع خاتم
مروان تتجوزيني
مايا انت بتهزر طب ومراتك
مروان تتجوزيني
مايا لا
مروان تتجوزيني
مايا انت علقت
↚
مروان تتجوزيني
مايا طب جدو
مروان
عارف كل حاجة
مايا بإبتسامة بجد
مروان بجد
مروان هتتجوزيني ولا لا
مايا موافقة
مروان قولي والله كدا
مايا بضحكة والله
مروان ي فرحة قلبي
نهض وشد مايا في وسط فرحة الجميع
مايا استنى بس لسة المعرض مخلصش
مروان مش لازم يخلص يلاااا دا انا ما صدقت
واحدة من الخدامات وهي تطرق الباب مدام شهد
شهد نعم
... الفستان بتاع حضرتك وصل
شهد مش عاوزاه
... فهد بيه قالي اديهولك
شهد ماشي اتفضلي انت
شهد وهي تفتح العلبة اما نشوف جبت ايه ... اوعى ايه الجمدان دا .... الفستان عجبك
شهد اه بس مش هنزل برضو
فهد الساعة 7 بالظبط متتأخريش
بعد مرور ساعات
كانت شهد تجلس في الغرفة وهي ترتدي الفستان وتضع القليل من مساحيق التجميل وترتدي حجابها منتظرة ان تدق الساعة السابعة لتنزل الى اسفل وها قد دقت الساعة السابعة ونزلت شهد الى اسفل لتجد الفهد يرتدي بدلة سوداء ويقف بكامل اناقته
فهد وهو ينظر اليها بإعجاب شديد ويتكمل بنبرة هادئة ايه الجمال دا
شهد بكسوف شكرا
فهد مواعيدك مظبوطة كنت سامع انك مش هتنزلي
شهد نزلت ع الفستان عجبني بس
فهد يعني مش ع مرديتيش تزعليني تؤ تؤ ع الفستان عجبك
شهد ايوة و يلا بقى ع هطلع لو وقفنا اكتر من كدا
فهد وهو يمد لها يده يلا
في السيارة
شهد احنا رايحين فين
فهد مكان هيعجبك اوي ووقف بالسيارة في مكان ليس به اي اضاءة
شهد وقفت ليه
فهد وصلنا
شهد ليه المكان ضلمة كدا
فهد انزلي بس
شهد وهي تنظر الى المكان پخوف لا مش هنزل انا خاېفة
فهد بنبرة رومانسية وحنونة پتخافي وانا معاكي
شهد ي فهد متكلمنيش كدا وربنا بتخوفني اكتر
فهد انت قولتي ايه
شهد متكلمنيش كدا
فهد لا ال قبلها
شهد فهد
فهد اجمل فهد سمعتها في حياتي
شهد لا اله الا الله يبني بطل محڼ
فهد هتفضلي فصيلة
كدا
شهد ايوة
فهد طب يلا
ونزل فهد من السيارة وفتح الباب ل شهد وخرجت من السيارة
شهد وهي فهد وتنظر للمكان پخوف
شهد هنفضل واقفين في الضلمة دي كتير
شهد يلا بليز ع خاېفة
وضغط فهد ع زر حتى امتلأ المكان بالانوار وكانت تنظر شهد الى المكان بذهول شديد
شهد وااااااو
فهد عجبك
شهد اوي اوي بجد
فهد فرحانة يعني
يلا نقعد ولا ايه
شهد لا انا عاوزةالعب بالبلالين
فهد متجوز طفلة والله
شهد اه سبني العب بقى
فهد طب تعالي ناكل بس والعبي تاني
شهد ماشي
فهد وهو يسحب الكرسي اقعدي
شهد ميرسي
فهد كلي
شهد حاضر
بعد مرور دقائق
شهد مش هتاكل انت كمان ولا هتفضل باصصلي كدا
فهد
↚
كفاية عليا اني ابصلك
شهد وهي تترك المعلقة ايوة يعني هتفضل تكسفني كدا كتير
فهد شهد
شهد نعم
فهد بحبك
شهد قولتهالي قبل كدا ع فكرة
فهد بحبك
شهد خلاص عرفنا
فهد بحبك
شهد الله بقى طب وانا كمان
فهد وانت كمان ايه
شهد اممم بحبك
فهد بفرحة وهو ينهض من الكرسي انت قولتي ايه
شهد بضحك ايه يبني قولت بحبك
فهد انا مش مصدق نفسي
شهد لا صدق عادي
فهد وهو ويوقفها امامه هو دا بجد ولا انا بحلم
شهد مبتحلمش ي فهد انا بحبك من زمان بس مكنتش عاوزة اقول ع اتعبك شوية بس بس بصراحة بعد المفاجأة دي مقدرتش مقولهاش
فهد طب ما
بعد مرور عدة دقائق
شهد هنفضل كدا كتير
فهد امممم
شهد امم ايه انت نمت
فهد انا فرحانة اوي
شهد وانا كمان بس
فهد بس ايه
شهد بدموع انا ملبستش فستان ابيض ومكنتش عروسة
فهد وهو يمسح دموعها اسف سامحيني هتكوني اجمل عروسة في الدنيا
شهد امتى
فهد قريب اوي
شهد طب مش هنروح
فهد عاوزة تروحي
شهد اه
فهد ماشي يلا
في
مكان مهجور
سليم الرفاعي بقى تبيعيني انا ي ژبالة وتسلميني ليه
اسيل پبكاء والله ضغط عليا وقالي انه
سليم انت متستاهليش غير المۏت وقام برفع في وجهها
مالك وهو يدخل يحمل نزل ي سليم
سليم لو خطوة ھڨتلها
مالك كفاية القضايا ال عليك هتزود عليهم قضية كمان نزل بقولك
سليم وانزل ليه وانا كدا كدا مېت وقام بإطلاقع اسيل ثم وجه ع رأسه نفسه
مالك وهو يتحدث في الهاتف مع فهد نفسه
فهد هو كدا كدا كان مېت بعد المصاېب ال عملها دي كلها
مالك قال الجملة دي قبل ما نفسه
فهد ربنا يرحمه ويرحمها
مالك يارب انا هقفل بقى ع اقفل القضية سلام
فهد سلام
شهد وهي تجلس بجانب
فهد في السيارة في ايه مين ال ماټ
فهد متشغليش بالك حاجة هبقى احكيهالك بعدين
شهد ماشي
شهد فهد
فهد نعم
شهد سما ومايا وحشوني
فهد اممم
شهد اممم ايه بقولك وحشوني انا عاوزة ارجع احنا هنا بقالنا كتير ومبشوفش غيرك
فهد زهقتي مني يعني
شهد بصراحة اه
فهد وهو ينظر اليها بزعل تمام هرجعك
شهد فهد انا مقصدش
فهد .....
شهد فهد بقولك ايه احنا لسة متصالحين مش ناقصة هي
فهد .....
شهد اوف وقف العربية كدا
فهد ليه
شهد وقف بس
فهد بعد ايقاف السيارة عاوزة ايه
شهد يلا نجري
فهد نعم
شهد يلا نجرييي
فهد انت هبلة
شهد اه
فهد هنجري دلوقتي
↚
شهد ايوة كان نفسي لما اتجوز اجري انا وقرة عيني مع بعض في الضلمة كدا والدنيا بتمطر كدا واو
فهد بتمطر ايه الجو ۏلعة دا انا مش طايق الهدوم ال انا لابسها
شهد ايوة منا عارفه بس يلا نجري برضو
فهد تجري مع واحد مش طايقاه ليه
شهد بهزر ي رمضان ايه مبتهزرش
فهد لا يختي مبهزرش
شهد بضحك طب يلا نجري
فهد انت زنانة جدا ع فكرة
شهد عارفه يلااااااا
فهد يلا
ونزلوا من السيارة
فهد طب هنعمل ايه في العربية
شهد ماهو احنا هنجري لمكان معين ونرجع هنا تاني
فهد هو حد قالك اني مستغني ان رجلي
شهد الرياضة حلوة
فهد طب هنجري ازاي
شهد هنعمل سباق
فهد مش كان و احنا جوا نفسك تجري مع قرة عينك انت كدا هتطلعي عين قرة عينك
شهد لا لا متخفش
فهد طب يلا
شهد وان تو ثري
وانطلقوا
بعد مرور دقائق
شهد بنهج ف ه د معتش قادرة يخربيتك مركب عجل في رجلك ايه دا
فهد وهو ينهج ايضا ادعي عليكي بإيه بس انا ال كسبت برضو
شهد طب تعالى نقعد بس ونبقى نتكلم في الموضوع دا بعدين
فهد وهو يجلس اااااه معتش حاسس بركبي
شهد ولا انا والله
فهد اتبسطي
شهد بإبتسامة اوي اوي
فهد انا اعرف ان المواقف ال زي دي المفروض يعني بنمسك ايد بعض ونتمشى او نجري بس مع بعض لكن حوار السباق دا جديد
شهد تدري ليش
فهد ليش
شهد ع احنا نختلف عن الاخرين
فهد نختلف في ايه بقى
شهد وهي تنظر اليه بحزن بعد اختفاء ابتسامتها نختلف اننا معملناش فرح زي اي اتنين ملبستش فستان ابيض ولا بقيت عروسة الهاني مون بتاعي كنت جايبنا ع تعذبني قصدك تقول احنا متشابهين في ايه مش نختلف في ايه
فهد وهو يلعن نفسه لما سببه لها من اذى نفسي ولكن يريد ان يخرجها من هذا المود قطعتي قلبي ي بنتي والله
شهد ي بارد
فهد بتعلم منك
شهد طب يلا نمشي
فهد وهو بحركة مفاجئة يلا
شهد ايه ال انت يتعمله دا
فهد بعمل ايه
شهد نزلني
فهد لا
شهد مينفعش كدا رجلك وضهرك هيوجعوك
فهد خاېفة عليا
شهد يبني بقى
فهد انت خفيفة جدا ع فكرة
شهد خفيفة ايه دا انا 64 كيلو
فهد خفيفة والله
شهد ولو انت رجلك بټوجعك اصلا ع الجري
فهد بغمز كله يهون عشانك ي جميل
شهد انت بتتكلم كدا ليه
فهد بهزر ي رمضان ايه مبتهزرش
شهد بضحك لا مبهزرش
مروان وهو يدخل الڤيلا جدوووووو
مايا هششش وطي صوتك
مروان اسكتي دا انا ما صدقت
الجد في ايه بتزعق كدا ليه
مروان وافقت ي جدو وافقت
الجد محاول اخافته ومين قال ان انا موافق
مروان ايه ي حج انا مش متفق معاك قبل ما اروحلها
الجد محصلش
مايا ي كداب وبتضحك عليا و تقولي جدو عارف
مروان والله ي بنتي عارف
مايا اسكت واعتبرني مش موافقة
الجد بضحك تستاهل
مروان ي جدو بطل هزار بقى وقولها
الجد هو قايلي فعلا ي مايا وانا وافقت
مروان ي جدو الخطوبة دي بتتعمل ع العرسان يتعرفوا ع بعض وانا عارفها اكتر من نفسي ف انا رأيي نكتب الكتاب ع طول
الجد والله انا معنديش مانع بس نشوف رأي مايا
مايا بس جاسر وسما مخطوبين من زمان ازاي احنا نتجوز قبلهم
جاسر انا عندي فكرة حلوة
الجميع ايه هي
جاسر نعمل فرحنا في نفس اليوم
مروان اشطا
الجد ايه رأيكوا ي بنات
نظروا الى بعض وابتسموا
مروان ضحكت يعني قلبها مال معروفة يعني
جاسر الفرح اخر الاسبوع دا ايه رأيك ي جدو
الجد مفيش حاجة هتم الا لما فهد وشهد يجوا
جاسر ليه الافترا دا اشمعنا هو يتجوز و احنا لأ
الجد الكلام انتهى لما فهد يجي نبقى نتفق وغادر الجد
جاسر عرووووستي
سما بااااارد
جاسر قلب البارد وربنا
سما انت مبتحرمش
جاسر ما خلاص هتبقى مراتي اخر الاسبوع
سما ولو
لسة مبقتش
↚
جاسر طب بس
ي عسل
بدل ما اديكي ع وشك
سما وهي تتحرك من امامه عسل اه وسع من وشي كدا انا مش موافقة ع الجوازة دي اصلا
جاسر مش بمزاااجك
وذهب اليها ليكملوا منازعاتهم
مروان عروستي الحلوة
مايا بضحك زودت الحلوة يعني
مروان ايوة طبعا تختلف
مايا عاوز ايه
مروان مبقتش عاوز اي حاجة من الدنيا غير انك تبقي معايا
مايا طب بطل محڼ ي بتاع اسيل
مروان اسيل مين ي بت انت ال في القلب
مايا متثبتش انا هطلع انام تصبح ع خير
مروان وانت من اهلي
شهد فهههد
فهد بنعاس نعم
شهد انا جعانة
فهد جعانة دلوقتي
شهد ايوة
فهد انت ايه ال منيمك ع الكنبة
شهد انا من ساعة ما جيت وانا متعودة انام هنا ايه الجديد يعني
فهد وهو يشعر بالذنب طب تعالي عادي
شهد وانت هتنام فين
فهد ع السرير هنام فين يعني
فهد انا جوزك حضرتك مش كل شوية هفكرك
شهد ما علينا مش وقته الكلام دا انا جعانة
فهد كلي
شهد اكل فعلا بجد شكرا جدا معرفش من غيرك كنت هعمل ايه
فهد طب اعمل ايه
شهد الڤيلا ضلمة و مفيش حد تحت وانا بخاف تعالى انزل معايا اعمل سندوتش
فهد مش ملاحظة ان احنا هنسافر كمان كام ساعة
شهد ايوة يعني انا جعانة اعمل ايه
فهد استغفر الله العظيم تعالي ي اخرة صبري
وخرجوا من الغرفة متجهين الى المطبخ
فهد ها يلا اعملي السندوتش
شهد لا معتش جايلي نفس
فهد نعم يختي
شهد بجد والله معتش عاوزة اكل سندوتش انا عاوزة اندومي
فهد استني اشوفلك كنت جايب
فهد اهو لقيته
شهد اشطاااا اعملك معايا
فهد لا شكرا
شهد مش عاوز بجد ع مش هأكلك معايا
فهد لا مش عاوز يلا ع خاطري ھموت وانام
شهد حاضر هخلص بسرعة
بعد مرور دقائق
شهد ياللي حبيبك قاسې وسابك ويا عذابك
فهد ااااااااااه
شهد ڼار ڼار ڼار
فهد انا قلبي قايد ڼار بس استني فيه جميلة ناقصة قبل ڼار
شهد حصل خير
فهد معتش جايلي نوم
شهد اي خدمة
فهد ابقي شوفي هسوق ازاي الصبح ي نعمل حاډثة ي هنفضل قاعدين هنا ع حضرتك ترتاحي وتاكلي اندومي كويس
شهد لا لا يلا نطلع ننام ع انا عاوزة اسافر
فهد لا
شهد خلاص خليك هطلع انا
فهد وهو يغلق باب المطبخ لا ي قطة مش هيحصل
شهد عدي ي بابا بلا مش هيحصل انا منعوسة
فهد منا كنت منعوس من شوية
شهد خلاص انا اسفة عديني بقى
فهد تؤ تؤ
شهد ولاااااا عديني بقى
فهد لاااااا
واخذ يجري في المطبخ وهو يحمل المفتاح
شهد هات يبني وانت شبه الزرافة كدا
فهد اتحايلي عليا شوية
شهد منا بتحايل عليك من ساعتها
فهد لا برضو
وكان يجري ناحية الباب ثم انزلق بسبب اثار الماء التي توجد في الارض
شهد هههههههههههههه تستاااهل ع ال بيجي عليا بيخسر
فهد ضهري اتسكر
شهد ههههههههههه ثم انقطعت ضحكاتها وتذكرت موقفها معه اول مرة عندما وقع في المطبخ واخذت تضحك عليه في اول مقابلة بينهم فعلم فهد انها تذكرت واراد ان يعيدها من تفكيرها
فهد شهد
شهد ها نعم
فهد روحتي فين
شهد بإبتسامة ممزوجة بحزن ولا حاجة لو سمحت عاوزة المفتاح ع نعوست بجد
فهد اتفضلي بس قوميني الاول ع ضهري وجعني
شهد وهي تمد له يدها قوم
شهد لا لا مش اوي كدا ضهري هيتكسر يخربيتك انت تقيل اوي
فهد وهو ينهض ويسند على كتفها دا انا شايلك طول الطريق مش هتستحمليني السلمتين دول
↚
شهد يلا هاجي ع نفسي ال بيساعد الحيوانات بياخد حسنات برضو
فهد حيوانات الله يسامحها ماما هي سمتني الاسم دا
شهد تعرف
فهد لا
شهد انا بحب اسم فهد جدا
فهد وهو بيحبك والله
شهد وصلنا
فهد وهو ينام ع
شهد انا ال كنت سنداك ع فكرة انا ال المفروض اقول اه وكدا
فهد هتنامي فين
شهد ع الكنبة
فهد لا تعالي انت هنا وانا هنام انا ع الكنبة
شهد لا لا انت ضهرك بيوجعك
فهد تمام تصبحي ع خير
شهد مشوفتش بجاحة كدا الحقيقة
فهد بطلي رغي ونامي عندنا سفر
في الصباح
فهد هفضل واقف ساعة مستني
شهد معلش كنت بأكد ع كل حاجة ع منساش حاجة
فهد ماشي اركبي
شهد بعد ركوبها السيارة ضهرك عامل ايه دلوقتي
فهد الحمدلله ي دكتورة
شهد تصدق بالله انا نسيت ان انا دكتورة وعندي كلية لازم اروحها وكدا حسبي الله
فهد كله هيبقى تمام وهتروحي كليتك متقلقيش
شهد هو الطريق بياخد قد ايه
فهد نامي ولما نوصل هصحيكي
شهد ماشي
بعد مرور عدة ساعات
فهد شهد اصحي
شهد وهي
تقفز وصلنا
فهد بإبتسامة اه
وصلنا
شهد ويييييي ونزلت من العربية اتجهت نحو الڤيلا
فهد استني ي بت
شهد وهي تجري لااااا
فهد مچنونة
شهد وهي تدخل من باب الڤيلا جدووووووو
الجد وهو يجلس ع الاريكة حبيبة جدو
شهد سماسيمو وحشتيني
سما روح قلبي والله
شهد ماااااياااااا
مايا قلبهاااا
شهد تعالى في اخوك ي فواااز
مايا وحشتيني اوي اوي اوي اوي والله
شهد اكتر
مروان حمدالله ع السلامة ي شهود
شهد الله يسلمك ي مارو
جاسر شهودة البيت نور
شهد دا نورك ي جسورة
فهد لو خلصتوا دلع وحب في بعض ياريت ترحبوا بيا يعني
مايا وهي تجري ع فهد فهههد وحشتني
مايا ايوة دا اخويا الكبير
مروان دا كان زمان ي حلويات
مايا حلويات ايه ي
↚
بيئة انت سبني كدا اسلم عليه
فهد ما تسيبها يلا في ايه
مروان فيه انها بقت
خطيبتي واخر الاسبوع هتكون مراتي
شهد الله بجد
جاسر ايوة بجد وهعمل فرحي انا وهو مع بعض
شهد بفرحة الف مبروك ي بناويت اخيرا هشوفكوا عروسات
الجد ايه رأيك ي فهد
فهد ال تشوفه ي جدو
الجد ع بركة الله الفرح اخر الاسبوع يلا اطلع انت ومراتك ارتاحوا
فهد يلا ي شهد
شهد لا اطلع انت انا هقعد شوية
فهد بإبتسامة تمام تصبحي ع خير
شهد بإبتسامة ايضا وانت من اهله
سما ايه دا ايه دا ايه دا
مايا شكل في حوارات كتير حصلت
شهد بطلوا وشوشة وتعالوا نتكلم برا شوية
مايا هتحكلنا كل حاجة
شهد ايوة تعالوا يلا
في الحديقة
سما واو بجد ايه القمر دا
مايا فهد طلع رومانسي اوي
شهد مأخدتوش انتوا بالكوا من نص القصة ال في الاول وركزتوا في اخر حتة
مايا قصتكوا ينفع تتكتب رواية جدا ع فكرة
سما حصل وتكون اسمها رواية شهد الفهد
جاسر ظبط الحتة دي عاوز الورد يكون في النص بالظبط
في جهة اخرى
مروان لا انا مش عاوزها كدا هاتها الناحية دي شوية
الجد وهو يذهب اليهم في الحديقة ياااه اخيرا هشوفكوا عرسان
جاسر والله انا ال مش مصدق اني هكون عريس والبس بدلة كدا وتكون البنت ال حبتها واختارتها
مروان يااااه فعلا
فهد طب لو خلصتوا تخيلات ياريت تروحوا تجهزوا نفسكوا ع اجهز انا كمان
مروان تفتكر خطتك دي هتنجح
جاسر معرفش البنات هيعملوا ايه يارب ميتكلموش وميقولوش حاجة بس
مروان البت سما بتقع كتير ممكن تقول ڠصب عنها
فهد ربنا يستر
جاسر يارب
مروان احنا هنروح نجيب البنات من الكوافير امتى
جاسر ع الساعة 7 كدا
مروان انا مش فاهم يعني ما كنا هنجبلهم واحدة هنا ليه المرمطة
فهد شهد هي ال قالت كدا مقدرش منفذش حاجة هي عاوزاها
جاسر ي حنين
مروان ال يشوفك دلوقتي ميشوفكش اول ما جت
نظر له فهد نظرة جعلته
يصمت
مروان في ايه ي كبير انا بهزر مش كدا دا انا عريس برضو
فهد طب انجزوا وسيبوا الناس تشوف شغلها سلام
جاسر ومروان سلام
شهد شكلكوا قمر اوي وانتوا بالفساتين
سما مش اقمر منك
مايا حبيبتي والله
شهد مروان وجاسر مش هيصدقوا نفسهم لما يشوفوكوا
سما هيجلهم صدمة يموتوا مننا ونخلص
شهد رومانسية اوي
مايا اتكلمي ع خطيبك بس ي حبيبتي ربنا يخليلي مارو
شهد بضحك ي ولد
مايا والله انت بحلاوتك دي هتاكلي مننا الجو هيحسبوكي انت العروسة
سما بتسرع ايه الغباء دا ماهي هتكون عروسة فعلا
شهد بإستغراب ازاي يعني
مايا وهي تنظر لسما نظرة تتوعد لها بها ها لا مفيش حاجة
شهد انت بتبصلها كدا ليه ي مايا
سما ي بنتي مفيش حاجة بهزر ع شكلك حلو وكدا
شهد پغضب بنات قولوا في ايه
مايا ياربي
سما بصي هنقولك بقى وال يحصل يحصل
مايا فهد
شهد ماله
سما المفروض انه كان هيعملك مفاجأة النهارده وكان هيخليكي عروسة معانا
شهد ازاي
مايا يعني هو جايبلك فستان وكان هيخلي البنت دي تحطلك ميكب عروسة ولما كنا هةوصل البيت كان هيخليكي تلبسي الفستان بطريقته يعني وكنا هنروح ناخد مركب في النيل ونكون احنا بس انت وفهد وجاسر وسما وانا ومروان
شهد بفرحة ودموع الله بجد
سما اسفة كان نفسي هو ال يعملك المفاجأة
شهد كويس انك قولتيلي فين الفستان دا
مايا اجا معانا هنا بالغلط جبته هو وفستاني مع بعض لأنه جايبه من نفس الاتيليه
شهد حلو اوي كدا هعمله انا السيربرايز
سما ازاي
شهد هلبس الفستان من هنا ويجي يتفاجئ بيا
بعد مرور ساعات وقد دقت الساعة السابعة كان الثلاث فتيات يقفون في انتظار عرسانهم وكانوا يرتدون فساتينهم التي كانت تجعلهم مثل الملكات مع الميكب الهادي الذي
جعلهم اكثر جمالا وكان الثلث فتيات يصنعون فورمة في شعرهم الذي يشبه الحرير
مايا يخربيت القمر بجد ايه الحلاوة ال انتوا فيها دي
سما بجد شكلكوا قمر اوي
شهد والله انتوا ال حلوين اوي بجد ربنا يحميكوا
سما لا بس فهد طلع جامد عرف مقاسك بالظبط حرفيا الفستان جامد
شهد بجد شكله حلو
مايا اوي اوي والله عاوزة اشوف شكله بس للأسف هنطلع قبلك
سما حصل خير
دخلت فتاه ع الثلث فتيات بناويت العرسان اجوا برا مين هتبدأ بالفريست لوك
سما انا
↚
الفتاه تمام تعالوا انتوا ي بنات لغاية اما تخلص
وكان الشباب بالخارج منتظرين هذه اللحظة على احر من الجمر
مروان انا متشوق اوي بجد
جاسر وانا نفسي اشوفها اوي
فهد مش محتاج اشوفها لأن صورتها مفارقتش خيالي طول اليوم
مروان لا كدا كتير انت متأكد انك فهد يبني
جاسر نبقى نشوف الموضوع دا بعدين
الفتاه مين فيكوا جاسر
جاسر ايوة انا اهو
الفتاه تمام اتفضل يلا ع تاخد عروستك
جاسر بفرحة ااااه سلام ي شباب
مروان يبختك هتبدأ الاول
جاسر خلاص والله قولتلك اسف يلا نطلع بقى وهصالحك بعد ما نكتب الكتاب وخد سما وذهب للخارج
جاسر بضحك وهو ينظر لمروان يلا ي مروان دورك
مروان انا متحمس اوي بجد
فهد مش وقت حماس البت واقفة جوا
مروان ماشي باي
وذهب الى مايا وايضا اخذ يلف حولها حتى نظرت اليه
مروان بهيام ايه القمر دا
مايا بكسوف ميرسي
مروان انا مش مصدق نفسي
ابتسمت مايا بكسوف مش يلا
مروان وهو مازال ينظر لها بهيام يلا
وذهب للخارج ايضا
فهد وهو ينظر شهد تخرج مايا هي فين شهد نظرت مايا
الى سما دون انا تتحدث
فهد بعصبية في ايه فين شهد قاطعته الفتاه وهي تقول العروسة التالتة جوا يلا ي عريس
نظر فهد الى سما ومايا بإستغراب وذهب الى الداخل
دخل الى الغرفة التي تقف فيها شهد وكانت تقف بظهرها
فهد هو في ايه فين شهد
شهد وهي تنظر له يعني كمان مش عارف قفايا
نظر لها فهد في صدمة دون انا يتحدث
شهد وهو تحرك كفها امام وجهه فهد انت روحت فين هو انا شكلي وحش
فهد وحش ايه انت قمر ايه دا بجد انا مش مصدق ان القمر دا كله بتاعي لا لا اكيد دا كله حلم صح
شهد بضحك في ايه يبني مش للدجادي
فهد بعد ان استوعب ثانية كدا انت جبتي الفستان دا منين
فهد ايه ي بنتي الوقعان دا مش كدا
شهد انا غلطانة لو هصوت والم عليك امة لا اله الا الله حلو كدا
مروان هو ايه ال حصل
مايا سما قالت لشهد ع خطة فهد
جاسر ټموت لو متكلمتش
سما ڠصب عني الله
اثناء حديثهم خرج فهد وشهد من الكوافير وركب كل منهم في سيارته متجهين الى الحفل ليقوموا بكتب الكتاب حتى يكونوا ازواجا رسميين امام الله
وبعد مرور وقت
المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
اخد الجميع يبارك لهما وتعالت الزغاريط وبعد المباركات انسحب العرسان من المكان وذهبوا الى اليخت
شهد واو شكله حلو اوي
سما جامد بجد
مايا يجنن
فهد اي خدمة استضفتكوا في اليخت بتاع مراتي
شهد مراتك مين انت اتجوزت عليا
فهد مينفعش تكون بتاعتك انت يعني
شهد احلف
مروان احم احم نحن هنا
شهد وهي تستوعب نا فعلته سوري انا فرحت شوية بس
سما بعيدا عن دا كله انا عاوزة يخت ي جاسر
مايا وانا كماااان
جاسر ومروان حسبي الله ونعم الوكيل
بعد مرور بعض الوقت من الضحك والهزار والرقص بين الشباب دخل الجد عليهم
الجد الف مبروك ي حبايبي مش مصدق اني جوزتكوا كلكوا كدا
فهد وهو رأسه ربنا يخليك لينا ي جدو
جاسر لغاية ما تشوف ولاد ولادنا
مروان ربنا يطولنا في عمرك
الجد خلوا بالكوا من البنات
فهد وجاسر ومروان في عيونا
ذهب كلا من شهد ومايا وسما الجد جماعي
الجد طب حيث كدا بقى يلا احنا من هنا
فهد عاوز عروستي ي حج
جاسر مراتي بعد اذنك ي جدو
مروان هندورلك ع عروسة حاضر بس سيبلنا بتوعنا
واخذوا يضحكون حتى انتهى اليوم وذهب كلا منهم الى منزله وعاشوا في سعادة
شهد بعد او وضعت القلم وقفلت المذكرة
فهد بتعملي ايه
شهد واخيرا خلصت كتابة قصتنا
فهد انتهت بإيه
شهد بإن احنا مع بعض دلوقتي
فهد قولتيلي الرواية دي اسمها ايه
شهد شهد الفهد
فهد قلب الفهد وربنا
شهد اختم الرواية دي بإيه
فهد بمقولتنا المفضلة
شهد بإبتسامة ال هي
شهد وفهد في نفس الوقت يا أول قلب أحبه وآخر قلب أنا أهواه يا أطهر وجه في الدنيا وأطيب ما رأت عيني المعزة حنين الحنين
حب الحب حياة الحياة قلب القلب أنت