رواية قيد العشق والقسوة كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية قيد العشق والقسوة كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية قيد العشق والقسوة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة المجهولة رواية قيد العشق والقسوة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قيد العشق والقسوة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قيد العشق والقسوة كاملة جميع الفصول

رواية قيد العشق والقسوة كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية قيد العشق والقسوة كاملة جميع الفصول

صډمه عمري لما لقيت بنتي الصغيره جايه تقولي ماما انا عايزه اشتمك زي ما ساندي صاحبتي بتعمل مع مامتها
وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا ولاء 
عندي 33 سنه ومتجوزه وعندي بنتين 
وفي يوم كنت راجعه من شغلي ولقيت بناتي 
قاعدين
ولاء 
مالك يا وجودي انتي وندي عاملين ليه كده 
في حد زعلكم
جودي 
بابا يا ماما اخد الفلوس اللي في الدولاب 
كلها واحنا جعانين ومافيش اكل في البيت خالص
ولاء 
اي الكلام الغريب ده منا عامله اكل 
في المطبخ الصبح ولقيت حماتي خارجه تقولي
الحما 
لا مهو بناتي جم انهارده وانا مش لحقت 

اعمل اي معلش بقي يا حبيبتي اخد الاكل 
اللي كان في التلاجه
ولاء 
بالف هنا وشفاه يا حماتي بس مهنش 
عليكي تأكلي العيال دول معاكي
الحما
اعملك اي انتي اللي عامله فرخه واحده وانتي .عارفه عيالي عددهم كبير مكنش هيكفي
ولاء 
ماشي يا حماتي بالف هنا وشفاه اكيد 
يا جودي بابا نزل يجيب اكل
الحما 
انا نازله شقتي بقي لاحسن طول النهار 
وافقه في مطبخك علشان احط لعيالي الاكل 
معلش يا ولاء المطبخ فيه شويه مواعين 
جوا ابقي اعمليهم انا نازله انام 
وبعدها نزلت
ندي 
ماما انا عايزه امشي من هنا بجد مش بقيت 
بحب اقعد
ولاء 
هنروح فين بس يا حبيبتي انتي عارفه ان مليش 
اهل ولا حد نقدر نروح ليهم
ندي 
انا داخله انام شكل بابا هيتاخر وانا 
عندي مدرسه الصبح
ولاء 
ادخلي يا حبيبتي وانا اول لما بابا يجي هصحيكي 
علشان تكلي وبعدها دخلوا
وعلي القهوه كان قاعد وليد جوزي وأصحابه
سيد 
نفسي مره انت اللي تحاسب بدل ما كل مره 
احنا نحاسب ليك
وليد
عيب عليك الجيب مليان انهارده اطلبوا 
اي حاجه وانا تحت امركم
سيد 
اي ده منين بقي انشاء الله ما الكل 
عارف انك مش بتشتغل جبت فلوس منين
وليد 
وانت مالك هو انت ليك اكل ولا بحلقه 
شوف عايز تشرب اي
سيد 
ماشي بقولك اي أنا عايزك في مصلحه معايا 
كده بكره وباذن الله هيكون ليك قرشين 
حلوين فيها
وليد 
انا مليش في المصالح دي انا عايز شغل 
يكون دائم
سيد 
يا سيدي تعالي بس وبعدين اتنك زي ما انت 
عايز
وليد 
ماشي بكره اجيلك لما نشوف اخرتها 
وبعدها مشي وكانت أمه وافقه قدام الباب
الام 
بقالي ساعه واقفه كده مستنيه لما تيجي
من برا بقولك اي مراتك مبقتش عجباني 
بقت ببتأخر برا البيت
وليد 
بقولك اي يا اما هما إخواتي يلعبوا في دماغك
وانتي بتيجي عليا انا خليها تشتغل هكون انا 
وهي قاعدين في البيت
الام 
يا واد هو انا قولت حاجه بس خليها تشتغل 
عند حد نعرفه جوز اختك عايز واحده تشتغل 
عندو في الورشه
وليد 
طيب سبيني اطلع انام وبعدين نبقي نتكلم في الحوار ده وبعدها طلع وانا كنت من التعب 
نمت علي الكنبه وتاني يوم صحيت 
ودخلت اوضه النوم ولقيته نايم
ولاء 
بزمتك انت اي حرام عليك اللي بتعمله
في عيالك ده امك تاخد الاكل وانت بتاخد 
الفلوس كلها
وليد 
انتي اي يا شيخه منبع نكد فيه حد يصحي 
حد بالطريقه دي
ولاء 
العيال نايمه امبارح من غير اكل وانا مرتبي 
مش بقي بيكفي كل القرف اللي انا عايشه 
فيه ده
وليد 
مهو خلاص مرتبك من هنا ورايح هيكون 
في زياده هنشوف العز يا بت
ولاء 
ازاي بقي انشاء الله
وليد 
سمير جوز اختي شيماء عايزك 
تروحي تشتغلي معاه في الورشه وانا وافقت 
اه انا برضه لما اقعد افكر بيني وبين نفسي 
قولت ازاي اسيب مراتي تشتغل عند حد غريب
ولاء 
وانا لا يمكن اوافق اشتغل عندو انت 
عارف اختك مش بتحبني خالص
وليد 
خلاص يبقي مافيش شغل من هنا ورايح 
اه انا مش ضامن انتي بتعملي اي برا 
البيت
ولاء 
وانا موافقه خليني قاعده في البيت هنا وانزل 
انت اشتغل يا حبيبي معنديش مانع
وليد 
لما ابقي القي شغل بقي ابقي افكر انزل 
اشتغل بقولك اي اخلصي يلا وادخلي اعملي لي
فطار
ولاء 
منين يا راجل قولتك مافيش اي اكل 
هنا في البيت هو انت مش سامع كلامي ولا 
ولا اي
وليد 
طيب لما انزل اشوف لقمه عند امي
تحت 
اكلها
لاحسن انا جعان اوي وبعدها نزل عند أمه
دخلت ندي بنتي وقالت
ندي 
ماما هو مافيش اي اكل ناخدو معايا المدرسه
ولاء 
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم والله 
يا بنتي مش عارفه اعمل اي مع ابوكم الله يسامحه علي اللي هو بيعمله فيا وبعدها 
دخلت الاوضه ولبست ونزلت
الحما 
رايحه فين يا غندوه كده مش وليد قالك 
مافيش شغل تاني ولا انت كنت بتضحك عليا 
يا والد
وليد 
لا ياما رايحه فين يا بت انتي
ولاء 
خلاص يا وليد رايحه عند جوز اختك انا 
لا يمكن اشوف عيالي جعانين واقعد 
ساكته كده لازم انزل الشغل

الحما 
عين العقل يا حبيبتي طول عمري بقول 
عليكي عقله والله يلا يا بنتي
وبعدها مشيت وقام وليد وقف جنبها
وقال
وليد 
بقولك اي ياما بصراحه كده اختي دافعه ليكي 
كام في الحوار ده اصل انا عارفك عمرك ما 
بتعملي حاجه لوجه الله
الام 
اخس عليك يا واد بقي أنا كده والله ربنا
يعلم انا بحبك وبتمني ليك الرضي ترضي 
وبعدها طلع شقته وحماتي اتصلت ب شيماء
شيماء 
خير يا ماما عايزه اي علي الصبح كده انا 
لسه صاحيه من النوم
الام 
عملت اللي قولتي عليه يا بت ومرات 
اخوكي في المصنع دلوقتي بقولك اي انتي 
قولتي هتجيبي ليا حلق دهب
شيماء 
بتتكلمي بجد يا ماما عنيا ليكي لما اقوم اروح 
المصنع بقي علشان اكون في استقبالها 
وبعدها راحت وانا كنت في مكتب 
سمير وقالي
سمير 
بسم الله ماشاء الله معقول انا كنت محتاج 
واحده تقدر تقعد علي كل المكن 
وانا هعملك مرتب كويس
ولاء 
بس كنت عايزه اطلب منك طلب يا سمير 
بس بجد مكسوفه منك اوي أنا كنت محتاجه 
اي فلوس انهارده وابقي اخصمها من المرتب
سمير 
هو لسه وليد مش راضي يشتغل بجد الله 
يكون في عونك علي اللي انتي فيه ده
ولاء
حظه قليل في الدنياي ربنا يوسع رزقه ورزقك 
انت كمان وبعدها دخلت شيماء
شيماء
بجد مش صدقت نفسي لما قالو انك 
جايه محتاجه شغل بس للاسف سمير 
مش محتاج ناس
سمير 
الكلام اللي انت بتقوليه ده يا شيماء ما انت عارفه كويس قوي ان انا محتاج واحده تكون بتعرف تقعد على كل المكن
شيماء 
بقول لك يا سمير قوم شوف شغلك انت وسيبني انا اتكلم مع ولاء شويه شوف
الناس تحت لاحسن وانا طالعه كانو 
مش شغالين
سمير 
بس
شيماء 
قولتك روح يلا وبعدها مشي
ولاء 
والله مش انا اللي قلت اجي هنا شيماء اخوكي قال لي انك محتاجه حد يكون شغال في الورشه بتاعت جوزك
شيماء 
وانا قلبي ضعيف ده اللي موديني في داهيه 
بقولك اي أنا محتاجه عامله نظافه هنا 
اي رايك وعلي فكره مرتب عامله النظافه 
اعلي من اللي بتقعد علي مكن
ولاء 
ترضيها على مرات اخوك انها 
تشتغل عندك هنا عامله نظافه
شيماء 
مش احسن من أن اقولك مافيش شغل اصلا
ولاء 
بجد مش عارفه اقولك ايه ده هيرضي غرورك 
يعني لما تخليني اعمل كده
شيماء 
بصراحه اه بحبك اوي يا ولاء لما 
تكوني فاهمه دماغي عامله ازاي
ولاء 
ربنا يهديكي لنفسك والله وعلشان
خاطر عيالي وافقت اشتغل كده
وبعدها طلع سمير
سمير 
ممكن افهم بقى ايه اللي انتي عملتيه ده ازاي يعني واحده تكون شاطره زي كده تخليها تشتغل الشغلانه دي
شيماء 
بقول لك ايه انا عملت المستحيل علشان خاطر اجيبها هنا واشوفها بالطريقه دي خليك في حالك واعتبرها مش موجوده اساسا
سمير 
يا شيخه لو مش خاېفه على زعلها هي خاېفه على زعل اخوك ازاي تخلي مرات اخوك تشتغل كده
ولاء 
عارف لو اديت اخويا ده 1000 جنيه ممكن يخليها تيجي تمسحلي رجليه دلوقتي بقولك 
اي أنا عارفه اعمل اي كويس 
اوي وخليك انت في حالك
سمير 
انتي حره بس اعملي حسابك ده مش يرضي 
ربنا خالص وبعدها راحت شيماء شقتي
وليد 
معقوله شيماء تعالي يا حبيبتي اتفضلي
عامله اي واي الشنط اللي معاكي دي كلها
شيماء 
ما هو اخويا حبيبي بعتلي مراته تشتغل عندي يبقى لازم اجيب
له كل اللي
نفسه فيه
وليد 
يا خبر ابيض بس دي حاجات كتير اوي مش 
عارف اقولك اي والله وبعدها فتك 
الشنط ايه ده كمان جايبه هدوم العيال
شيماء 
هو انا ليا بركه غيرك انت وعيالك 
صحيح ربنا مش كرمني ب عيال 
بس قولت عيالك دول عيالي
وليد 
ربنا يخليكي يا شيماء والله وبعدها خرجوا 
البنات
شيماء 
تعالي يا جودي انت وندى والله العظيم وحشتوني قوي انا جايبه لكم موبايلات جديده
علشان تكونوا كويسين قدام اصحابكم
جودي 
بجد يا عمتو ربنا يخليكي لينا يارب وبعدها 
انا روحت البيت ولقيت شيماء عندي

شيماء 
حمد لله على السلامه يا حبيبتي انا قلت لسمير يروحك بدري النهارده علشان خاطر تعملي اكل للعيال جبتلك فراخ ولحمه علشان تملي الفريزر بتاعك
ولاء
والله فيكي الخير مش عارفه اقولك اي بصراحه
جودي 
بصي يا ماما عمتو جابت لنا ايه بجد يا عمتو انا بحبك قوي ربنا يخليكي لينا
شيماء 
ما تاخد عيالك وادخل جوه شويه بقى يا وليد عايزه اكلم مرات اخويا شويه
وفعلا دخل
ولاء 
جيتي تسبقي هنا علشان مقدرش اقول 
لاخوكي لا
شيماء 
شوفتي الفرحه في عيون بناتك عامله ازاي 
لو بتحبيهم بجد بقي اوعي تضيعي 
الفرحه دي من وشهم
ولاء 
بجد انا عايزه اعرف حاجه واحده بس هو انتي 
هتستفادي اي لما تعملي كده اي اللي هيبرد 
نارك يعني
شيماء 
بكره تعرفي وبعدها مشيت وخرج وليد
وليد 
طول عمري بقول على شيماء دي بخيله اول مره اشوف ان هي حنينه قوي كده شفتي جابت لنا اكل كثير ازاي
ولاء 
بلاش تفرح قوي كده الاكل
ده مش ببلاش الاكل ده انا دافع حقه كرامتي وبعدها دخلت 
المطبخ وانا عامله اعيط وصعب عليا نفسي 
اوي من اللي بيحصل فيا ده
وتاني يوم كانو العيال رايحين المدرسه 
واول مره احس انهم فرحانين أنهم واخدين 
اكل كويس وهما رايحين المدرسه
وليد 
بقول لك ايه هو انت المفروض هتقبضي امتى اصل انا كنت محتاج قرشين كده الفتره الجايه
ولاء 
هو ايه الموضوع يا وليد هو انت مش شايف ان انت دايما كل الحمل عليا ولا ايه انت مش ناوي 
تنزل تشوف شغل ولا اي
وليد 
واشتغل ليه بقى ربنا يخليكي ليا ويخلي كمان شيماء لينا اللي بقت تجيب لنا كل اللي نفسنا فيه
ولاء 
ارجوك مينفعش اللي انت بتعمله ده انت 
راجل البيت والمفروض انك انت اللي تشتغل 
وتصرف علي البيت ولا اي
وليد 
بقولك اي نفسي تغيري بقي الاسطوانه 
دي انا خلاص زهقت منها يخربيت 
نكدك وبعدها مشيت وروحت الشغل
سمير 
كويس ان انت جيتي بدري في بنتين غايبين على المكنه النهارده معلش كنت عايزك تقعدي تخلصي الشغل كله
ولاء 
بس انت عارف لو شيماء جت وشافت ان انا قاعده على المكنه ممكن تعمل في ايه
سمير 
اسيب الشغل يتعطل يعني وبعدها دخلت 
شيماء ومعاها البنتين
شيماء 
وانا ما هانش عليا خالص يا حبيبي انا حاسس ان انت في ورطه واسكت انا رحت لحد البيت وجبت البنات ليك
سمير 
اي ده يا ناديه هو مش انتي كلمتني وقولتي 
انك اجازه انهارده انتي واختك شروق
ناديه 
اعمل اي مدام شيماء جت البيت وانا 
مقدرش اقولها لا
شيماء 
يلا كلكم انزلوا تحت وبعدها نزلنا 
بطل اللي انت بتعمله ده انا عارفه انك قولت 
للبنات متجيش علشان تخليها مرتاحه
سمير 
نفسي اعرف انتي ليه كده
شيماء 
مش لازم تعرف احمد ربنا ان مستحمله اعيش 
حياتي بدون اطفال بسببك
سمير
انتي هتفضلي كل شوية تفكريني بالموضوع ده يا شيماء قولتلك كذا لو عايزة تطلقي انا معنديش مانع
شيماء
وهو انت تقدر تستغني عني برضو ياحبيبي انت متعرفش تمشي شغلك ده من غيري
ورجعت البيت هلكانة لقيت جودي بتقولي
الموبايل بتاعي جميل اوي ياماما انا بجد بحب عمتو عشان جبتلي الموبايل اللي كان نفسي فيه
ندى
ايوه بس احنا عايزين تدخلو النت ياماما عشان نعرف نفتح فيس بوك وتيك توك والحاجات دي
ولاء
بقينا نعرف الحاجات دي يا ندى
منين بقا ان شاء الله
جودي 
ده
كل أصحابنا في المدرسه معاهم موبايلات وفيها فيس بوك وتويتر وتيك توك
ولاء 
احنا معندناش الكلام ده انتو فاهمين محدش يتكلم معايا في الموضوع ده تاني
وسبتهم ودخلت المطبخ 
ندى 
خلاص ياجودي ايه رايك نقول لعمتو وهي تركب لنا النت
جودي 
فكرة خلاص لما تجي انا هقولها
ورجع وليد من برة وقالي 
خلصتي الاكل الا انا جعان اوي
ولاء 
حاضر يا وليد قربت اخلص اهو انت عارف انا لسه راجعة وهلكانة
وليد 
طيب زودي عشان امي طالعة تتعشا معانا
ولاء 
تنور يا وليد 
وطلعت حماتي وقاعدت وقالت 
عاملة ايه في المصنع عند شيماء ياولاء دي مبسوطه منك على الآخر وبتقول ولاء نضيفه وبتخلي المكاتب زي الفل

ولاء بضيق 
طيب الحمد لله انها مبسوطه من شغلي
الحما 
اومال ياختي دي مبسوطه على الآخر دي كانت بتفكر يوم الاجازه تاخدك تنضفي لها شقتها لحسن الست اللي بتنضفلها تعبت ومش قادرة تروحلها
ولاء 
نعم ايه الكلام ده ياحماتي ده اليوم اللي مبصدق اقعد فيه مع بناتي اروح كمان اشتغلها في بيتها ده ظلم ده ماتتكلم ياوليد
الحما 
وهو وليد هيقول ايه ياحبيبتي هي مش دي ولاء ولية نعمتك انتي وجوزك وعيالك
وليد 
اسمعي كلام امي يا ولاء انتي عارفة شيماء خيرها علينا
ولاء 
حاضر هنفذ اي أوامر تانية يا حماتي
الحما
لا ياختي مش عايزة منك حاجه
وجه يوم الاجازة ولقيت وليد بيقولي
يلا ما يلا ياولاء هتتاخري على شيماء
ولاء
حاضر ياخويا رايحة اهو انا رايحة الجنة يعنى اش حال رايحة اشتغل لاختك خدامة وانت ساكت وراضي
وليد
ومالو ياقلبي ياهي شيماء هتشوفك بقرشين برضو
ولاء
ماهو ده كل اللي همك انا ماشية
سبته ومشيت ورحت عند شيماء وفتحتلي وقالت
اهلا ياولاء ادخلي
ولاء
والنبي ياشيماء قوليلي انا هعمل ايه عشان الحق انزل بسرعة اروح للبنات انتي عارفه النهارده يوم اجازتي وبحب اقضيه معاهم
شيماء
طيب مالك جاية حامية ليه كده يا ولاء تعالي وانا هاقولك تعملي ايه
وفضلت اروق شقتها وعشان شقتها كبير اخدت مني مجهود كبير اوي وبالصدفة وانا بزق الكومودينو بتاعها عشان امسح وراه وقع ورق على الأرض وقولت لنفسي 
ده ورق ايه ده لما اروح اقول لشيماء ولا لا شوفي يابت ياولاء ده بتاع ايه وقريته ولقيته
يلهوي يا
شيماء بقا نتيجة التحاليل بتقول ان العيب منك ومفهمة جوزك انه العيب من هو
شيماء
ولاء انتي مخلصتش هنا ايه الورق اللي في ايدك ده
ولاء
مش انا وانا بروق ورا الكومود لقيت الورق ده وقع على الأرض وبفتحة لقيت اللي في ده معقوله ياشيماء بتضحكي على الراجل ومفهماه انه العيب منه هو
شيماء جريت تقفل الباب
هوووش وطي صوتك ياولاء انا اضطريت اعمل كده عشان بحب سمير ومش عايزاه يبعد عني كان ڠصب عني والله
ولاء
بقا بتحبي سمير ولا بتحبي فلوسة أصلها بتفرق يا شيماء
شيماء
اسمعي ياولاء انا هديكي اللي انتي عايزاه بس متجبيش سيرة بالموضوع ده لاي حد
ولاء
من غير ماخد منك حاجة انا مش هجيب سيرة لحد بس خليكي عارفه ان ربنا ميرضاش بالظلم عن اذنك انا ماشية
وخرجت من عندها وقفت شيماء وقالت لنفسها 
يعني جاتلك الفرصة تمسكي عليا حاجة ياولاء طيب والله لاوريكي
وتاني يوم رحت الشغل وشيماء قالت 
بقولك ياولاء انتي تقدري تقعدي على المكنة اللي انتي عايزاها
ولاء 
وده من امتى الرضا ده ياشيماء لا انا ياستي مبسوطه بشغلي
سمير 
طيب دي فرصه كويسة ياولاء عشان تشتغلي على المكن وطالما شيماء وافقت يبقا روحي وجربي
ولاء 
حاضر ياسمير
وخلصت ورجعت ولقيت شيماء جايبة حاجات كتير للبنات ووليد قاعد مبسوط والبنات ندى قالت
شوفتي ياماما عمتو جبتلنا لعب وحاجات حلوه كتير انا وجودي وكمان قالت إنها هتركب لنا النت بكرة
ولاء 
كتر خيرك ياشيماء والله بس انا مش عايزة
ادخل النت ده عشان هيلهيهم عن الدراسه
شيماء 
ياستي
هيبقوا يشغلوه شوية ووقت المذاكرة يطفوه مش كده يابنات
ندى 
ايوه ياعمتو ومشيت شيماء من عندنا
وليد راجع من برة مش على بعضة قولتة 
مالك ياراجل مش على بعضك ليه كده ادخلو جوه يابنات
وليد 
ايه ياولية اللي مش على بعضي منا كويس قدامك اهو
ولاء 
لا انت شارب حاجة صح انت رجعت للهباب اللي بتشربة تاني ياوليد احنا مش اتفقنا انك تبطله عشان بناتك
وليد 
منا بطلته يا ولاء بس دي كانت قاعده تفريحي كده مع سيد صحبي وعزم عليا
ولاء 
اهو انا مش خاېفة الا من سيد صحبك الزفت ده هو اللي جايبك ورا منه لله
وليد 

خلاص بقا ياولية اهمدي ومتطيريش الحجرين من نافوخي 
وطلعت حماتي وقالت مالك ياقلب امك بتزعق ليه سامعه صوتك من شقتي عملتي فيه ايه يلي تنشكي
ولاء 
هكون عملت فيه يعنى ياحماتي وبعدين ابنك عندك هو اللي راجع من برة مش على بعضة
الحما 
وانتي مالك يابومة هو راجع مبسوط شويه تقومي تعكنني عليه روحي منك لله ياشيخة
دخلت اوضتي وفضلت اعيط على حظي والناس اللي انا عايشه معاهم دول 
والنت ركب عندنا والبنات بقو مبسوطين بيه اوي
وانا في الشغل قاعده وقت الراحة انا وسماح لقيتها بتقولي 
والنبي اللي بتحكية عن حماتك وجوزك ده ياولاء مش عارفة انتي مستحملاه ازاى واحدة غيرك كانت سبتلهم البيت وطفشت بعيالها
ولاء 
هاروح فين بس يا سماح لا عندي اب ولا ام عشان اروحلهم اديني عايشة ومستحملة عشان البنات
سماح 
الله يكون في عونك منهم ويصبرك عليهم لما اروح بقا اخلص شغلي لتيجي بوظ الأخص اخت جوزك تشوفنا بنرغي تعملها لنا شغلانة
ولاء 
ههههه ماهي اخت جوزى من نفس العيلة
سماح 
عيلة مايعلم بيها الا ربنا
وعدي اليوم ورجعت البيت لقيت جودي فاتحة الكاميرا وعماله ترقص قدام الموبايل قولتلها 
انتي بتعملي ايه ياجودي
ندى 
بنعمل تيك توك ياماما
ولاء 
اللي هو ايه ده يعني مش فاهمة
ندى 
اللي هو ايه قدام الكاميرا ونعمل مشاهدات والناس كلها تشوفنا عشان تجيب فلوس ونجمع مبلغ ونطلع من البيت ده
ساعتها لطمت على وشي وقولت 
يلهوي ياخرابي ومين اللي عرفكو القرف ده يابت انتي وهي
جودي 
أصحابنا كلهم بيعملو كده ياماما دي نانسي صحبتنا بټضرب مامتها بالشبشب وتهزقها قدام الكاميرا وبتجيب فلوس كتير اوي متيجي نعمل معاكي كده عشان نلم فلوس
ولاء بټعيط 
اخرسي ياقليلة الادب الكلام ده عيب ياجودي انا مربياكم انتي واختك على الادب والاحترام تقومو تعملو كده وتقولي لي كده ينفع الكلام ده لا لا انا زعلانه منكم
ندى 
لا ياماما مينفعش احنا اسفين
جودي 
ايوه ياماما احنا خلاص مش هنعمل تيك توك تاني متزعليش مننا والنبي حقك علينا
ولاء 
اسمحو القرف اللي على موبيلاتكم ده ماشي
وسبتهم وخرجت الصاله لقيت وليد تايه ومش دريان بحد 
اعمل ايه ياربي في الهم اللي انا فيه ده
وانا في الشغل قولت لشيماء 
انا هستاذن شويه كده رايحة مشوار وراجعة ياشيماء
شيماء 
رايحة فين
يا مرات اخويا على العموم روحي
وخرجت وشيماء مشيت ورايا وقالت لحد ماشافتني دخلت السچن الرجالي وقالت 
ينهارك اسود ياولاء انتي جاية سجن الرجالة تعملي ايه ياترى
ولاء 
عامل ايه يا محمود طمني عليك ياخويا
محمود 
تعبان اوي ياولاء وعايز اخرج من هنا انتي عارفه اني اتحبست ظلم
ولاء 
معلش ياخويا اهي كلها كام شهر والمده بتاعتك تخلص وترجع بيتك
محمود 
المهم انتي عامله ايه وبناتك ووليد عامل معاكي ايه
ولاء 
اهو اديني مستحمله مرارة هو وامة عشان خاطر البنات يامحمود مانت عارف انا وانت ملناش حد بعد ابوك وامك
محمود 
معلش ياختي طول عمرك حمالة قسية ياولاء ربنا يعينك
ولاء 
ربنا يخليك ليا ياخويا انا همشي بقا لحسن لسه هرجع الشغل تاني وابقي اجيلك تاني مش عايز حاجة اجبهالك الزيارة
الجايه
محمود 
لا ياولاء عايز سلامتك ابقي سلمي على البنات كتير 
وخرجت
من عند اخويا ولقيت شيماء في وشي 
وقالت 
هو ده بقا المشوار الي سبتي شغلك عشانه يامرات اخويا
ولاء برعشة 
شششي ماااء
شيماء 
ايه مالك اتخدتي كده ليه كنتي جاية بقا لمين هنا ياحلوه
ولاء 
انا هاقولك على كل حاجه
شيماء 
اتفضلي قولي
ولاء 
كنت بزور اخويا محمود أصله مسجون هنا
شيماء 
اخوكي هو مش ده اخوكي اللي مسافر برة مصر ولا انا بيتهيألي
ولاء 
منا اضطريت اقول كده عشان خاطر حماتي متمسكهاش عليا وتفضل تعايرني
شيماء 
ااه ومين قالك بقا اني انا مش ممكن اروح اقولها واڤضحك قدامها هي وجوزك وبناتك وياحرام بقا لما البنات يعرفو ان خالهم مسجون

ولاء 
ابوس ايدك ياشيماء بلاش حد يعرف بصي انا مستعدة اعملك كل اللي انتي عايزاه بس بلاش حماتي تعرف والنبي
شيماء 
امممم يبقا كده بقا نتفق يعنى السر اللي عندك قصاد السر اللي عندي ده ايه رايك
ولاء 
حاضر انا اصلا معرفش عنك حاجة ابدا ولا شوفت حاجة وسمير جوزك هو اللي مش بيخلف
شيماء 
ايوه كده برافو عليكي يلا امشي قدامي على الشغل عشان هترجعي تشتغلي في النضافة تاني يلا
ورحت على الشغل ورجعت البيت بالليل لقيت وليد مرمي في الأرض والبنات قاعدين حواليه بيعيطو واول ماشافوني 
الحقي بابا ياماما لقينا واقع مره واحدة في الأرض
ولاء 
وليد مالك ياوليد فووق اجري ياندي نادي على تيته خليها تطلع بسرعه 
وطلعت حماتي وقالت 
ابني مالك يابني ايه اللي جرا
ولاء 
معرفش انا رجعت من الشغل لقيته مرمي كده انا هطلب الإسعاف وجم واخدو على المستشفى وهناك الدكتور قال 
ده اخد جرعة كبيرة اوي ولو مكنش حد لحقة كمان زمان قلبه وقف بس الحمد لله هيبقا احسن
الحما 
ياحبيبي يابني ياحبيبي
ولاء 
ده أخرت دلعك فيه ياحماتي كل يرجع بيطوح ولما بتكلم بتطلعي فيا تاكليني اشربي بقا
الحما 
ياحبيبي يابني انا فعلا غلطانة يا ولاء ابني يقوم بالسلامه وانا مش هسيبة يشرب الهباب ده تاني 
وجات شيماء تجري ايه اللي حصل ياماما
الحما 
اخوكي كان هيروح فيها ياشيماء لولا ربنا سترها معاه
شيماء 
طيب الدكتور طمنكم عليه
ولاء 
ايوه قالنا انه هيبقا كويس بس المفروض انه يفضل هنا عشان يبطل الهباب ده
شيماء 
ياما قولتلة بلاش يا وليد مفيش فايدة وانتي كنتي بتشجعية
الحما 
كلكم جايين عليا ابني يخرج منها بالسلامة وانا هبعده خالص عن أي حاجة زي كده
ورجعت البيت وندى قالتلي 
بابا عامل ايه يا ماما هو كويس
ولاء 
اه ياحبيبتي كويس وكلها كام يوم وهيخرج بالسلامة ويرجع البيت
شيماء رجعت البيت لقت سمير بيقولها 
ايه ياشيماء اخوكي عامل ايه انشالله 
شيماء 
جرا ايه ياسمير انت بتتريق على اخويا ده بدل ماتقولي الف سلامه عليه
سمير 
انتي تخرسي خالص بقا ليك عين تتكلمي وانتي بتخدعيني وبتكدبي عليا كل الفترة دي معيشاني في وهم اني مبخلفش والعيب يطلع منك انتي
شيماء 
سمير انا عملت كده عشان بحبك
سمير 
كدااابه انتي عملتي كده عشان فلوسي متروحش منك وتفضلي تتمرمغي في خيري ياواطية وانا اللي كنت عايش وساكت عشان بقول اني مليش عين اتكلم بس خلاص من دلوقتي انتي مبقتيش مراتي ياشيماء انتي طالق انا نازل دلوقتي عايز ارجع البيت ملقكيش فيه
وسبها ومشي وشيماء اڼهارت من العياط ولمت هدومها وراحت عند امها ولما شافتها قالت 
في ايه يابنتي مالك
شيماء 
سمير طلقني ياماما عشان عرف كل حاجة وفضلت ټعيط
ولاء 
معلش ياشيماء يمكن لو كنتي قولتي الحقيقة من الاول كان سامحك
شيماء 
لا ياولاء ده عشان انا معملتش حاجه حلوه في حياتي سامحيني لو كنت ضايقتك ولاء دي ياماما مفيش زيها ابدا انتي لازم تغيري معاملتك معاها
الحما 
ايوه يابنتي عندك حق دي استحملت كتير مش عايزاكي تزعلي
ياولاء
ولاء 
انا مش زعلانة منك ياحماتي انتي زي امي برضو
وشيماء اختي
وعدت الايام ووليد بقا كويس وخرج من المستشفى وقولتله 
انا هنزل الشغل
ياوليد
وليد 
لا ياحبيبتي شغل ايه انسي الكلام ده من هنا ورايح انتي والبنات ملزومين مني
وفعلا وليد اشتغل وحماتي بقت كويسه معايا وبناتي الكل بقا يحلف بتربيتهم
وبكده تكون خلصت حكايتي
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-