رواية فتنة البراءة سليم وهمس كاملة جميع الفصول بقلم ياسمين الهجرسي
رواية فتنة البراءة سليم وهمس كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ياسمين الهجرسي رواية فتنة البراءة سليم وهمس كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية فتنة البراءة سليم وهمس كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية فتنة البراءة سليم وهمس كاملة جميع الفصول
رواية فتنة البراءة سليم وهمس كاملة جميع الفصول
سليم
غروره….. تكبره….. امتلك من الوسامه والغني وجسد رياضي الذي يتمناه النساء ولا يعترف بأهميه النساء في الحياه هو اقوى رجال الأعمال في الوطن العربي الجميع يرتجف خوفا عند ذكر اسمه فقط فما بالكم إذا اجتمعوا به كل هذه الصفات في رجل يملك قلب قاسي لايعرف الرحمه مع من يسئ له حق يفعل إذا قابلته طفله تملك من الانوثه ما يميزها عن باقي الفتيات
همس
هي الجمال والطيبه والبرائه والطفوله والمرح والمشاكسه هربت باوجاعها الي المجهول لكي تخلص من واقع لا يحمل غير القسوه والظلم من أقارب فهل هذا القاسي منقذ لها أم سيكون مثل باقي الظالمين في حياتها وسيكون مصيرها كمصير امها وأبوها ام سيكون لهذا المغرور رأي آخر
انا عاوزه اعرف رايكم في الأحداث
عشان دى تاني روايه ليا ومهم اعرف اعمله تعليقات في الفصل كتير
الفصل الاول
✨✨✨✨✨
تعريف الشخصيات
✨✨✨✨✨
سليم سيف الدين25سنه
شاب وسيم طويل جسم رياضي يتمناه النساء عضلات قوية خمرى البشرة شعر كثيف اسود عيون زيتونيه لا يخاف شئ يهاب منه الجميع في سوق الاقصاد
✨✨✨✨✨
همس احمد الغمرى 14 سنه
جميله بشكل ملفت عيون زرقاء شعر اسود طويل وكثيف قصيره مشاكسه مرحه رقيقه حساسه كثيره الدموع في الصف الثاني الاعدادي
✨✨✨✨✨
فريده والده سليم 52سنه
من عائله غنيه مريضه وشريكه
زوجها في أعماله الاقتصادية
✨✨✨✨✨
عامر سيف الدين 21سنه
طويل ذو عيون سواء
شعره اسود لايقل وسامه عن اخوه
في اخر سنه في كليه الشرطه
✨✨✨✨✨
احمد عز الدين 24
بشره خمريه شعر اسود
عيون عسلي عكس سليم
في كل حاجه رغم أنه أنتيم سليم
✨✨✨✨✨
سهيله سيف الدين
جميله مثل امها طويلة بيضاء عيون عسلي شعرها كستنائي قصير وقريبه من امها وتعتبرها صديقتها الوحيده الي ظهور همس في حياتها
يتبع…
↚
في احدى القري التابعه لمحافظه اسيوط
همس: ارحمني يا رب هفضل محبوسه كده من يوم موت امي ولا اكل ولا شرب هو اكيد عمي عاوزني اموت لولا مرات عمي كنت اكيد موت من زمان انا عملت ايه مش كفايه ماما وبابا اللي سابوني لوحدى وبدأت تصرخ طلعوني من هنا اااااه يا ماما سبتني ليه لوحدى انا خايفه وتعبانه ونفسي ترجعيلي اااااه يا ماما تعالي ليه تعملي فيا كده انا وحشه اوى كده عشان تسبيني لوحدى انتي عمرك ما عملتيها طب سامحيني لو زعلتك وانت يا بابا انت اللي بستخبي في حضنك ارجع واحميني من عمي بابا انت اللي كنت تقولي اعملي كل حاجه ومتخفيش من حد ولو حد كلمك قولي بابا قالي اعمل كذا وكذا وفضلت تصرخ كل ما بتشوف فار وحشرات أو تسمع صوت رعد وبرق كانت ليله من الليالي الشتاء المرعبه لاي شخص فمبالك بطفله مات والديها كانت وقعدت في الأرض وحطه اديها علي ودنها خوف من صوت الرعد لحد ما دخلها عمها فتحي وهيثم إبنه قامت وقفت وجريت عليه .
✨ بقلم ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي✨
همس : عمي ارحمني حرام عليك كده
وعمها زقها وقعها في الارض وضربها برجله.
فتحي : ايه عقلتي ولا لسه راكبه دماغك واعملي حسابك هيجي بكره الراجل بتاع الصحه يسننك وهنكتب كتابك علي هيثم والا نهايتك هتكون علي ايد أهل البلد لما اخلي هيثم يصورك عريانه وتبقي صورك علي تليفونات أهل البلد كلهم وساعتها هم اللي هيقتلوكي وهاخد ميراثك برده كل حاجه انا عاوزها قولتي ايه تسمعي الكلام من غير فضايح.
همس : بدموع حرام عليك يا عمي انت بتعمل فيا كده ليه خاف من ربنا ورحمه اخوك تسبني وخد كل حاجه انا مش عاوزه حاجه ومسكه في رجله وهو زقها وقعها و ضربها برجله وقعت في الأرض تاني ودماغها اتخبطت واتعورت شوف شغلك يا هيثم شكلها مبتفهمش بالادب وبيتف عليها خليها تجيب العار لابوها الدكتور يما كان نفسي تحط رأسه في الوحل وهو عايش بس طلعت مودبها له نصيب يتعري وهو قبره.
هيثم : كده بس يا حاج حضرتك شاور بصباع رجلك الصغير وانا انفذ ومسكها من شعرها همس : بتصرخ انت هتعمل ايه وبيقطع هدومها وهي ضربته وخربشته من وشه ااااه بتضربيني يا بنت الكلب وريني هتعملي إيه بعد اللي هعمله فيكي وفضل يضرب فيها لحد ما أغمي عليها وقرب منها وقطع لبسها وجاب فون وصورها عريانه وبيكلم نفسه اه يا همس عليكي جمال يخلي العقل يطير انتي لازم تكوني من نصيبي مهما تعملي انتي بتعتي انا بس وبيلمس جسمها برغبه متوحشه.
✨ بقلم ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي✨
فتحي: هات ميه فوقها كفايه كده بكره تلمس كل حاجه فيها تبقي بتاعتك استرها باي حاجه يالا بسرعه وهيثم جاب كوبايه مايه فوقها بيها ورمي المايه علي وشها .
همس : فاقت وبتصرخ انتم عملته فيا ايه حرام عليكم واخدت بلوزه بتاعتها لبستها وهي مقطوعه وبدارى جسمها باديها .
هيثم: بيتكلم بعصبية انا هخليكي تتمني الموت مطلهوش فهمتي يا بنت الأكابر يا متعلمه.
فتحي : قولتي إيه متنسيش صورك معانا.
همس : هو انت عاوزني اتجوز ابنك ازى انا لسه صغيره وعاوزه اتعلم واطلع دكتوره زى بابا وهيثم مش متعلم وانا بكره وامي لسه ميته من اسبوع ابوس ايدك هعيش خدامه تحت رجليك بس بلاش اتجوز هيثم وبتتكلم
وهي هتموت من الخوف والألم والبرد.
فتحي: شوفي يا بت انا استحملتك كتير انتي وامك لحد ما غارت في داهيه بعد موت اخويا الدكتور اللي امك ضحكت عليه بجمالها وسهوكتها واتجوزته وهي حتي متعرفش اسمها إيه ولا جايه من انهي مصيبه اهي غارت وأرتحنا منها ومن حقي بقا اخد كل فلوسه مش كفايه هو كان شاطر واتعلم وابويا وامي كانوا بيحبوه اكتر مني عشان طلع دكتور وانا مكنش حد بيحبني عشان كنت بكره العلام وطلعت ميكانيكي لا ومش كفايه كل ده عليه وطلع اناني وعاوز يحرمني من كل حاجه وكتبها ليكي انا مكرهتش حد في حياتي قد ابوكي .
قدامك لحد بكره تفكرى والا صورك هتبقي علي تليفونات البلد كلها فهمتي وابقي خلي ابوكي يطلع من قبره يحميكي.
همس : مسكته من رجله ابوس ايدك ارحمني ليه بتعمل كده انت عندك بنات ترضي عليهم كده ترضي حد يفضحهم.
فتحي : قطع لسانك اياك تجيبي سيره بناتي علي لسانك الوسخ ده وضربها بالقلم وشد شعرها وفضل يضرب فيها لحد ما كل وشها كان بينزف.
✨بقلم ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي✨
في ارقي احياء اسكندريه
في فيلا سليم.
سليم : راجع من بره طلع اوضه والدته مساء الخير يا امي عامله ايه
وقاعد جانبها بارهاق وتعب.
فريده : مساء النور يا حبيبي عامل ايه ياسليم ليه راجع متأخر قلقت عليك يا بني انا مقدره انك بتتعب عشانا بس خلي بالك من صحتك.
سليم : قرب عليها وباس اديها ليه بتقولي كده يا امي انا الحمد لله كويس انا اهم حاجه عندى انك تكوني راضيه عني
وسكت وهو متاكد أن أمه بتخاف عليه وحسه بتعبه بس هو نفسه يسعدها وكفايه عليها مرضها وحزنها علي موت خالته.
فريده : سرحان في ايه يا حبيبي ومش سامعني.
سليم : مفيش يا امي كنتي بتقولي ايه حضرتك.
فريده : بقولك عامل حسابك علي سنويه جدك بكره وهنسافر اسيوط.
سليم : تعيشي وتفتكرى يا امي بس الجو صعب الايام دى اوى والارصاد بتقول أن بكره في مطر شديد وحضرتك تعبانه وطريق طويل وانا خايف عليكي.
فريده : لا ياحبيبي انا لازم اروح أزوره عشان اطلب منه يسامحني اني قصرت في حق اختي وانا فعلا فقدت الامل اني الاقيها من يوم الحادثه.
سليم : انسي يا امي بقالك اكتر من 16 سنه بدورى عليها ومش لاقتها وبابا الله يرحمه كان بيدور عليها وانا وحياتك يا امي بدور وعمرى ما أنساه الموضوع ده عشان اريحك بس انا خايف عليكي اوى من سفر بكره .
فريده : خلاص يا سليم سافر انت وسلملي علي اخوالك وقول لجدك يسامحني في اني مش قادره انفذ وصيته.
✨ بقلم ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي✨
سليم : حاضر يا امي هتعوزمحتاحه منى حاجه عشان هنام لأن بكره عندى يوم طويل خدي ادويتك وخلي بالك من نفسك.
فريده : الحمدلله يا حبيبي اخدتهم .
سليم : ادعيلي انتي يا أمي وكل حاجه هتبقي كويسه انشاء الله تصبحي علي خير.
فريده : دعيالك يا حبيبي ربنا يرضي عنك يا سليم وتقابل بنت الحلال اللي تخطف قلبك من اول نظره ولو بعدت عنك قلبك يوجعك من بعدها ومتقدرش تعيش لحظه من غيرها وهي تعشقك لدرجه انها متشفش راجل غيرك في الدنيا وعمر عيونها ما تشوف النوم في بعدك عنها ولا دموعها تقف اللي لما تبقي في حضنها.
سليم : بصلها اوى واتكلم بوجع ليه الدعوه الوحشه دى انا ناقص وجع قلب يا امي حرام عليكي دى دعوه ياريتها ماتحصلش عارفه يعني ايه مقدرش اعيش من غيرها .
فريده : قول انت بس يارب وهي بتكلم نفسها وبتدعي أنه يحب ويتجوز لان عمره بيعدى وهو ناسي نفسه وهي نفسها تشوف ولاده.
سليم : سرحانه في ايه يا امي محتاجه مني حاجه..
فريده مسكت أيده قول يارب وريح قلبي
سليم : يعني يا امي هتبقي مرتاحه لما احب واتعذب في حبي يارب ويحصل اللي قولتيه عشان ترتاحي .
فريده : ربنا يرضي عنك يا حبيبي اه هبقي مبسوطه لما الايك بتحب والعشق مالي عيونك.
سليم : بعد اذنك وسابها وخرج راح اوضه سهيله اطمن عليها وحطلها الشكولاته اللي بتحبها واطمن علي عامر أنه في نايم في أوضاع هو كمان
وراح اوضه اخد شاور وصلي
وفضل يفكر في خالته واللي حصل زمان ودعوه امه اللي وجعت قلبه لحد ما راح في النوم.
✨ملكه الاحساس ياسمين الهجرسي ✨
في بيت فتحي
كل اللي حصل ل همس كانت شايفه فتحيه مرات فتحي من بعيد وهي صعبان عليها همس واللي بيعملوه فيها عشان عندها بنات وعشان كانت تعرف ام همس كويس
وتعرف اللي عملوا ابو همس فيها زمان
وقد ايه هي اتعذبت عشان توصل لأهلها وأن جوزها خبه عليها حقيقة إنه يعرفها اهلها عشان كان بحبها وخايف أنها تسيبه وترحلهم عشان كان لسه دكتور صغير ومش معاه فلوس تعيشها زى مع هتعيش مع اهلها
وبعد ما خرج فتحي وهيثم
دخلت ليها عامله ايه يا ضنايه قومي يا حبيبتي وادتها هدوم تلبسها انتي لازم تمشي من هنا عشان انتي متعرفيش عمك ممكن يعمل فيكي ايه لا اكيد عرفتي انتي جربته عنده استعداد يعمل اي حاجه عشان الفلوس ده ظالم وممكن يموتك وياخد منك كل حاجه لو مسمعتش كلامه انا هقولك اهل امك فين دول ناس أغنياء اوى وابوكي لما عرف الحقيقة أنهم اغنياء وعرف ومكانهم خبه عليها احسن تسيبه وتمشي لأنها كانت فاقده الذاكره زى ما انتي عرفه
ابوكي كان كاتب جواب وقايل علي كل حاجه لامك عشان لما يموت تروح وتعيش مع اهلها بس هي ماتت قبل ما تعرف وانتي حظك الوحش أنه وقع في ايد عمك الظالم كان مخبيه عشان يهددك بيه انا هدهولك واديكي ورق المدرسة اللي سحبه عمك عشان متكمليش تعليمك
وخدى كمان فيزا بتاعت امك اكيد فيها فلوس كتير هتنفعك وهي كانت كاتبه الرقم السري عليها عشان كانت بتنسي خدى حاجاتك وامشي واخلصي بروحك من ظلم عمك.
روحي عند أهل امك انا متاكده أنهم هيقدرو يحموكي منهم.
همس : بتعيط بس انا مش هعرف اوصل ليهم اصلا يا طنط انا عمرى ما سافرت من غير ماما هعمل ايه وفضلت تعيط.
فتحيه : هو ده الحل الوحيد انا مش هشيل ذنبك ده مجرم وممكن يفضحك لو معملتيش اللي هو عاوزه هيموتك بس طول مانتي بعيده عنه مش هيعمل حاجه فهمتي يا همس انا ههربك بليل اركبي القطر وروحي اسكندريه وهناك اسئلي علي العنوان وهو ده الحل اللي عندى وربنا يوقفلك ولاد الحلال وسابتها ومشيت وقفلت عليها .
همس : قاعده بتعيط اعمل ايه يارب هروح فين وهوصل ليهم ازى وهعمل ايه في الصور اللي مع عمي ارحمني يارب وفضلت تعيط لحد الليل ماجه وجات فتحيه وادتها كل حاجه يلا يا بت يا همس اهربي قبل مايجوه وتفضلي ادعي ربنا يسترها معاكي علي عيني يا ضنايه بس اعمل ايه مافيش في ايدى حاجه اعملهالك غير اني اعرفك من ظلمهم وهربتها .
همس : كتر خيرك يا مرات عمي وحضنتها وخرجت وفضلت تعيط ومشيت والجو بيمطر ومش عارفه تعمل ايه والنور قطع في البلد كلها وقررت تروح لامها المقابر تودعهم وراحت وفضلت تكلمها وتعيط.
يتبع…
↚
سليم : سافر فعلا لوحده لأن الجو كان وحش جدا قاعد في العربيه يتابع أعماله من خلال الاب توب
فون رن وكان عتمان خال سليم
سليم : ازيك يا حاج عتمان وزى صحتك.
عتمان : الحمدلله يا سليم وزى فريده.
سليم :قفل لابي توب الحمدلله يا خالي كويسه بس مقدرتش تيجي انت عارف الطريق والجو صعب وهي صحتها تعبانه.
عتمان : الف سلامه عليها انا عارف مش قادره تفهم أنه قدرها كده يالا ربنا يشفيها انا واهل البلد مستنياك والشيخ كلها ساعه وهيجي .
سليم : انشاء الله يا حاج انا قدامي ساعتين و اوصل.
عتمان : إنشاء الله توصل بسلامه.
السواق : المطر بيزيد وانا مش شايف حاجه اعمل إيه.
سليم اركن لحد ما المطر يهدى شوى.
السواق فعلا ركن وسليم فتح فون وبداء يتابع شغله بس شبكه كانت ضعيفه وقفل الفون وفتح شباك العربيه وفضل يبص اسماء.
السواق : إيه الليل دى سبحان الله كأن القيامه هتقوم انا مش مصدق عمري ماشفت الرعد والبرق ده السماء كأنها كتله نار سبحانك يارب.
سليم : فعلا ليله مرعبه ربنا يسترها
وفضلوا علي كده اكتر من 3ساعات
وسليم هيتجنن وفعلا الجو استقر شويه اطلع يالا خلينا نوصل انا اتاخرت .
السواق : امرك يا سليم باشا.
ووصل عند أهله وكان في استقباله الحاج عتمان ايه يا سليم ينفع كده الشيخ مشي من زمان.
سليم : سامحني يا حاج الجو السبب.
عتمان : حصل خير يالا عشان الاكل جاهز وعاوزك تبص كده علي حسابات الأرض.
سليم : اتفضل يا خالي اكله وبعد الاكل راجع الحسابات الأرض وكان الوقت اتاخر
عتمان : اتفضل يالا اطلع عشان ترتاح.
سليم : معلشي يا حاج انا لسه هزو قبر جدى عشان دى وصيه امي ولازم اسافر النهارده عندى شغل مهم بكره.
عتمان : الوقت اتاخر معدش ينفع تدخل المقابر دلوقتي حاجه تحصلك
يا ولدي والوقت اتاخر علي سافرك خليك وامشي الفجر.
سليم : معلشي يا حاج سبني علي راحتي .
عتمان: انا عارف مش هقدر عليك توصل بسلامه يارب.
سليم : الله يسلمك يا حاج اشوف وشك بخير.
ووصلوا عند المقابر اقف هنا .
عادل : يا سليم باشا حرام تدخل دلوقتي اصل المقابر دى ليها حارس وممكن حاجه تطلع لينا انا مش هقدر ادخل معاك .
سليم : بصله انت ايه الهبل اللي بتقوله ده انت تقف هنا وتستناني وتسكت خالص.
عادل : حاضر يا سليم باشا اتفضل وانا هستناك بس بلاش تتأخر.
سليم : بيضحك ودخل فعلا لوحده قرأ قرآن لجده وطلب منه أنه يسامح أمه وطول ما هو واقف على قبر جده سامع صوت بنت بتعيط فكر نفسه بيتهيئله بس راح ناحيه الصوت شاف بنت فعلا سانده علي قبر وبتنادى علي امها .
همس : ماما اطلعي خديني ليه سبتيني انتي كمان كان بابا بيحميني وسابني قبلك وانتي كمان سبتيني اطلع شوف اخوك عمل فيا ايه ماما اطلعي خديني.
سليم: قرب منها بدون تردد كانت عيونها هي النور الوحيد في ليله اعتذر فيها القمر أنتي بتعملي ايه هنا في الوقت المتاخر ده تعالي اوصلك لبيتك انا فهمت مامتك وبابكي متوفين اكيد ليكب أهل وبيت تعالي اوصلك ليهم مينفعش تفضلي هنا .
همس : انا مليش بيت واهلي هم ماما وبابا سابوني لوحدى وعمي اخد كل حاجه وعاوز يقتلني عشان يخلص مني.
سليم : مد أيده قومها بس يا حبيبتي مينفعش تفضلي هنا انتي ملكيش حد خالص.
همس : أهل امي في اسكندريه وانا معرفهمش بس انا معايا عنوانهم وهحاول اوصلهم.
وفجأة سمعه اصوات بتتكلم انا متاكد يا حاج أنها هنا هتروح فين احنا قلبنا البلد كلها.
فتحي : يا بني دى بت مدلعه طول عمرها يعني بتخاف من خيلها هتدخل هنا ازى هتخاف يا هيثم.
هيثم : بيتكلم بعصبية وصوت عالي عارف بس ما بتخفش من مكان أمها وأبوها فيه.
همس : سمعت صوتهم جريت استخبت وري شجره وبتترعش من الخوف .
سليم : طلع المسدس بتاعه وحطه في ورى ضهره في إيه يا حضرت صوتك عالي في مكان زى ده ليه .
هيثم : انت مالك اعلي صوتي او بعمل ايه ملكش دعوه ولو حشري اوى وعاوز اعرف بدور علي خطبتي.
سليم : اتكلم بأدب ووطي صوتك هي خطبتك عيله عشان تدور عليها لا كمان في المقابر.
فتحي : ايوه دى بنت اخويا وهربت والنهارده وبكره كتب كتابها ولازم نلاقيها عشان تتجوز ابني.
هيثم : قصدك لازم الاقيها عشان اقتلها وطلع المسدس بتاعه ورفعه في وش سليم اوعي لازم ادخل ادور عليها في الحوش ده هو اللي لسه مدورتش فيه.
سليم : شوف يا حاج ابنك ميعرفش انا مين واستحاله هسمحله يدخل هنا اصلا فخده من غير مشاكل احسن .
عتمان : يا بني انت من عيله مين الدنيا ضلمه وانا مش شايف حاجه أصلا.
سليم : مش مهم خد ابنك يدور علي خطبته في مكان تاني هي كلمه ملهاش تاني وضرب طلقه في العمود نور الوحيد اللي كان منور بره المقابر وده إنذار.
فتحي : تعالي يا بني بلاش مشاكل وفعلا خرجه.
همس : أغمي عليها من صوت الطلقه.
سليم : اطلعي يا انسه مفيش حد هنا مردتش عليه بداء يقرب منها يا انسه لو سمحتي اطلعي خلاص محدش موجود لاقها واقعه مغمي عليها شالها وراح بيها العربيه ووقع منها شنطها بس رجع جابها تاني وبداء يفوق فيها واول ما فتحت عيونها ضربات قلبه زادت وهي اترمت في حضنه وفضلت تعيط وهو معرفش يعمل حاجه غير أنه يضمها وفضل يطبط عليها وحس إحساس غريب أنه مش عاوز يطلعه من حضنه لحد ما هديت طلعها من حضنه هديتي دلوقتي هزت دماغها ااااه وهي بتعيط وبصه في الأرض وقلع الجاكت بتاعه ولبسهولها ونايمها علي الكنبه ارتاحي أنتي ولسه هينزل مسكت أيده ارجوك متسبنيش انا خايفه خليك جانبي بصلها اوى معلشي انا هنزل اسوق عشان نوصل بسرعه لانك اكيد اهلك هيدوره عليكي وكمان هتبردى ومتخافيش انا معاكي حاولي تنامي وانا هحميكي انتي بقيتي تحت حماية سليم سيف دين .
همس : يعني عمرك ما هتسبني ولا توديني عند اهلي توعدني الأول وفضلت ماسكه أيده.
سليم : اوعدك بس ارتاحي أنتي اسمك إيه اسمي همس.
سليم رفع حواجبه همس اسمك عكس الليله اللي قابلتك فيها ارتاحي دلوقتي واول ما نوصل الفيلا نتكلم.
همس : انت وعدتني انك هتحميني وسابت أيده.
سليم : ابتسم ونزل من جانبها انزل يا عادل هسوق انا.
عادل : لا يا باشا حضرتك لبسك مبلول احنا لازم نشوف مكان نبات فيه لبكره .
سليم : اسمع الكلام وانزل يالا وبيتكلم بنرفزه .
عادل : حاضر بس انا راي نسبها أهلها قلبين الدنيا عليها ويمكن تكون عامله مصيبه.
سليم : وقف العربيه مره واحد وده خلي همس خافت ليسمع كلامه انا سالتك عن رأيك بتدخل في اللي ملكش فيه ليه.
عادل : انا اسف يا باشا.
سليم : ساق العربيه وطلع بيها علي سكندريه.
✨✨✨✨✨
في بيت فتحي
هيثم : رايح جاي هموت يا ابويا مش قادر اصدق أنها هربت مني هموت يا ناس حد يقولي اعمل ايه مخلتش شبر اللي لما دورت فيه موبايلي اللي مش لاقيه اعمل ايه هموت مش قادر افكر.
فتحيه: أهدى يا ضنايه بكره هحوزك ست ستها واحلي منها كمان.
فتحي : اسمع كلام امك اهي غارت في داهيه واحنا اهم حاجه عندنا الفلوس وهنعيش في الفلا وخلاص أنساها.
هيثم : استحاله أنساها وبن الكلب اللي قابلنا في قبر ده كان نفسي يكون في نور عشان اشوفه ولا اعرف بن مين عشان اضربه قلمين عشان يعرف بيكلم مين وهي بس تصبر عليا مسيري اعرف هي راحت فين.
✨✨✨✨✨
في فيلا سليم.
وصل الصبح وكانت حرارتها عاليه جدا وشالها ودخل بيها كانت
فريده بتفطر هى وعامر وسهيله
يتبع…
↚
سليم : دخل شالها وكانت فريده وعامر وسهيله بيفطره سليم بصوت عالي تعالي يا سعديه ورأى وبصوت عالي سهيله هاتي لبس تقيل من عندك عامر اتصل حالا بدكتور يلا بسرعه واخدها وطلع بيها علي اوضه حطاها علي السرير فوقي يا همس فتحي عيونك انا معاكي انا جانبك همس خليكي معايا ردى يا همس وفضل يفرقها وقامت منهاره وبتصرخ وماسكه فيه وفضل يضم فيها لحد ماهديت خالص وغمضت عيونها أنتي ايه حكايتك معقول في حد ممكن يعمل كده في طفله رقيقه زيك انا مش عارف القدر مخبي ايه كنت رايح بهم واحد ارجع بهمين واتتي طفله ومظلومه لازم افكر انا هعمل معاكي ايه بس انا مستحيل اتخلي عن حد محتاجني وانتي أضعف حد ممكن يكون محتاجني.
سعديه : ادخل يا سليم باشا.
سليم : ادخلي بسرعه املي البانيو مايه سخنه وفضل ضاممها .
سعيده : دخلت بسرعه خرجت خلصت يا سليم باشا .
سليم : شالها حطها في البانيو لحد ما حس انها دفيت وطلب من سعديه قلعيها لبسها وهبعتلك سهيله بلبس خلصي ونادي عليا وخرج كانت سهيله واقف ومعاها اللبس اتفضل يا أبيه ادخلي ساعدى سعديه ولو احتاجته حاجه نادى عليا .
سهيله : حاضر يا أبيه بس مين دى.
سليم : مش وقته يا سهيله يا لا يا حبيبتي ادخلي وخرج قابل عامر وأمه وسلم عليها و باسها من اديها ودماغها اسف يا امي كنت شايل همس معرفتش اطمن عليكي .
فريده : عادى يا قلب ماما بس دى مين وجايبها منين وايه عرفك بيها
عامر : بس دى شكلها طفله يا أبيه لاقيتها فين.
سليم : ممكن اغير يا امي عشان انا فعلا تعبان من الطريق اليوم كان صعب اوى بعد اذنك هحكيلك علي كل حاجه ولسه هيدخل افتكر أنهم بيغيرو ل همس خبط علي الباب يا سهيله خلصتي.
سهيله : نعم يا أبيه احنا لسه مخلصناش خمس دقايق وهنخلص.
عامر : انا اتصلت بدكتور وقال زمانه وجاي.
جمال : حارس الفيلا سليم باشا الدكتور جه ادخله سليم دخله انت لسه بتسئل عامر قابله لحد ما اغير لبسي.
عامر : حاضر يا أبيه اتفضل حضرتك .
سليم : بعد اذنك يا امي وخبط خلصته ولا لسه
سهيله : خلصنا يا أبيه بس هي مش قادره تمشي.
سليم : خلي بالك منها علي ما اغير لبسي وخرج بسرعه شالها حاطها في السرير وغطاها كويس عامر دخل الدكتور ودخلت فريده وكان ساندها عامر فريده انا مش فاهمه حاجه.
سليم : مش وقته يا امي اتفضل يا دكتور.
الدكتور : صباح الخير يا سليم باشا خير مين تعبان وبيبص ل فريده لأن الحاله التوتر اللي عليها سليم لما بتكون أمه بس تعبانه.
سليم : اكشف علي همس تعبانه جدا.
الدكتور بعد ما كشف عليها اولا دى حاله انهيار عصبي وبالإضافة إلى حاله برد شديد ودى سبب السخنيه اللي عندها وكمان الكلام اللي بتقوله ده كده في حاله صدمه عصبيه.
فريده : دى حاله صرع الله اكبر حرام يا بنتي اللي بيحصلك.
الدكتور : لا دي مش صرع والحاله اللي عندها دى بتيجي لإنسان لانه بيفقد الأمان في الناس اللي حواليه.
همس : استخبت في حضن عامر هي بتعمل كده ليه.
سليم : يعني هتفضل نتفرج عليها وهي كده وبيضرب الكرسي برجله اعمل حاجه امال انت هنا بتعمل ايه .
الدكتور : المريض بيهدى وبيرجع لوعيه لما حد ياخده في حضنه انسه سهيله تعالي خديها في حضنك .
سهيله : مسكت في عامر وبتعيط لا انا مقدرش دى بتترعش وانا خايفه وسابت عامر وقربت من دكتور شوف ليها حل يا أبيه حرام اللي هي فيه ده.
الدكتور : لازم حد يحضنها أوى كل ده وسليم في حاله صدمه بس قرر ياخدها في حضنه وفاق علي صوت عامر انا هخدها في حضني يا دكتور
وفريده بتعيط وقاعدت بتعب علي الكرسي .
سليم : استني انت يا عامر خد الدكتور وصله وابعت جيب الأدوية بسرعه سعديه واصلي الهانم لاوضتها سهيله علي اوضتك يالا كلهم نفذ ا الكلام.
فريده : انا مش همشي لازم اطمن عليها دى وجعت قلبي عليها اوي
سليم : كل ده وهو كان واخدها في حضنه وفضل يقرأ قران ويطمنها أنها متخفش وأنه هيحميها لحد ما هديت ونامت امي هي نامت خلي بالك منها علي ما اخد شاور وخرج نايمه لسه .
فريده : اه يا حبيبي الحمدلله نايمه تعالي يا امي احكيلك علي كل حاجه أنا عرفتها عنها بس بره عشان ما تصحاش ومد أيده مسك فريده يالا يا امي وبص علي همس واتاكد أنها مستغطيه.
فريده : تعالي يا حبيبي ووصلها اوضتها ونايمها وحكالها كل حاجه حصلت من ساعه ما شافها لحد ما رجع الفلا بيها.
فريده : يا حبيبتي ده كتير عليها اوى دى لسه طفله ملهاش ذنب الحمدلله انها قابلتك محدش عارف ممكن يحصل ايه ربنا سترها ويديك علي قد نيتك يا سليم انت شهم وراجل وربنا يرزقك ببنت الحلال اللي بعدها عنك يحرق قلبك يا سليم.
سليم : قام من جانبها حرام عليكي يا امي حرق تحرقي قلبي عشان حضرتك عاوزاني اتجوز ربنا يسامحك يا امي بعد اذنك الحق انام ساعتين .
فريده : اتفضل يا حبيبي انت شكلك تعبان ربنا يعينك يا حبيبي.
سليم : دخل وفرد الستاير السوده بتاعت الاوضه وفضل واقف قدامها بيبصلها لحد ما عامر خبط علي الباب ادخل يا عامر .
عامر : الادويه يا ابيه محتاج حاجه تانيه.
سليم : شكرا يا عامر اتفضل انت اه وراك ايه النهارده وهو عيونه سابته عليها وبيفكر في اللي بيحصل عليها.
عامر : هاروح النادي وهسهر انا واصحابي في اي مكان عشان هسافر بكره بعد اذنك.
سليم خلي بالك من نفسك والساعه 11 تكون هنا في الفيلا.
عامر : سمعا وطاعا يا مولاي وسابه وخارح سليم متخليش حد يخبط علينا عشان هنام قول الكلام ده ل سعديه.
سليم : راح وقاعد جانبها وفضل يفكر إنه لازم يوصل لاهل امها وفاق علي صوتها بتعيط وهي نايمه همس انتي صاحيه ممكن تفتحي عيونك لو سمحتي.
همس : بتهزر دماغها انا خايفه وعاوزه اموت واروح عند ماما وبتعيط ومخبيه وشها باديها.
سليم : مسك ادبها وقرب اكتر منها حاولي تفتحي عيونك ومتخفيش انا وعدتك واستحاله اخلف وعدي.
همس : يعني مش هتوديني عند عمي عشان يموتني.
سليم : همس انا عارف اللي شفتيه يخليكي ما تثقيش في حد بس انا سليم يعني لما بقول كلمه ينفذها حتي لو كان تمن حياتي .
همس : فتحت عيونها وحاولت تقوم مقدرتش انا اسفه مش قادره اقوم بس انا خايفه اوي ارجع البلد او اروح عند اهل امي ده حتي عمرهم ما سئاله علينا ممكن افضل عايشه هنا معاكم لو حتي خدامه وانام في المطبخ وبتعيط وبتترعش.
سليم : انتي تعبانه ولازم ترتاحي وتاخدي ادويتك وتنامي.
همس : مش بحب الدواء طعمه مر وانا كان بابا بيديني الحقنه براحه وكنتش بحس لان ماما وخداني في حضنها.
سليم : عشان خاطرهم لازم تاخدي ادويتك عشان تخفي ارجوكي انتي حرارتك عاليه .
همس : انا بس بردانه ممكن تدفيني ارجوك ومش عاوزه ادويه.
سليم : انتي شكلك مش هتسمعي الكلام وانا هوديكي عند عمك.
همس : بصوت كله خوف قامت من جمبه وقعت في الارض لانها دايخه انا همشي من هنا لو رجعت هيقتلوني انت وحش زيهم
سليم : انا كنت بهزر معاكي وقرب منها وشالها وحطها علي السرير وملس علي شعرها وهو ماسك وشها انا استحاله ارجعك تاني البلد وده وعدي ليكي عمري ما هبعدك عني اللي اذا انت طلبتي بس انتي لازم ماتخفيش مني او مو اي حاجه ي الدنيا انا عارف انك مش هتفهمي كلامي دلوقتي لانك صغيره.
همس : همس انا فهمه إن حضرتك كان ممكن تسبني وتمشي بس حضرتك شخص محترم انا اسفه ومدت اديها ليه ممكن تعمل معايا زي ما كانت ماما بتعمل .
سليم : حاضر بس كانت بتعمل اية وانا لو هقدر هعمله بس بشرط تبطلي دموع عيونك بقت تعبانه جدا وتاخدي ادويتك عشان تخفي.
همس : فعلا اخدت الادويه بتاعها ومسكت أيده وحتطها تحت خدها ونامت وهو اطر ينام ورها واخذها في حضنه ونام لحد ساعه 10 بليل هي فضلت طول ما هي نايمه وماسكه فيه فتح عيونها وبصلها وكان شعرها نازل علي شعرها علي وشها رفعه يا تري القدر مخبيلنا إيه.
همس : قربت واستخبت في حضنه ونامت وهو اتفاحا بانه بيصنعا ويعطيها وراح في النوم.
دخلت فريده عليهم هي سهيله لقوهم نايمه.
سهيله : هي نايمه وماسكه في ابين كده ليه دى زي ما تكون حضنها ابوها او امها .
فريده : عشان هو انقذها فهي شيفاه طوق النجاه ليها وشكلها بنت ناس وغلبانه وقلبي اتفتحلها .
سهيله : بتتكلم بهزار نحن هنا ايه يا ست الكل انا بغير عليكي.
✨✨✨✨✨✨✨
في بيت فتحي
هيثم : يا حاجه موبايلي كان هنا دوري معايا كويس هيروح فين كان عليه صور همس لازم الرقيه وماسك دماغه .
فتحيه : يا بني خلاص اشتري غيره ومش مهم.
هيثم : بقولك عليه صور مهمه انا عاوزها هتخلي همس تحت رجلي زي كلبه.
فتحيه : اهو ربنا نجاها منك ومن شرك انت وابوك.
هيثم : انا هروح المقابر اشوف مين ابن المركوب اللي كان هناك لازم اعرفه مين انا متاكد انها معاه.
فتحيه: روح انت حر غاوي وجع قلب.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه سليم سيف الدين
احمد بيتكلم في الفون روزا انتي عارفه محدش بيقدر بيسال سليم انت هتعمل ايه ولا لغي الاجتماع ليه هي السكرتاريه وبلغتني بكلام ده.
يتبع…
↚
سليم : كان سامع كلام فريده و سهيله مستنيهم انهم يخرجوا بس لما فضلوا ويتكلموا قرر يعرفهم ان هو صاحي ماما انا تعبان و محتاج انام وبعدين هي كمان تعبانه قوي انا ما صدقت انها تنام شويه
سهيله : بتضحك ههههههه والله ابيه بيتكلم عليها كانها بيبي وهو مامته ومش مصدق انها نامت.
فريده : عيب يا سهيله ما تتكلميش كده حاضر يا حبيبي زي ما تحب تصبح على خير انا كمان هاروح انام لو احتاجت حاجه انزل خدججها عشان سعديه نامت هي والشغالين واخذت سهيله ولسه هتخرج
سليم : حاضر يا امي شكرا تعبتك معايا وانتي يا ام لسانين بس لما افوقلك بتتريقي عليا
سهيله : اسفه يا ابيه ما كانش قصدي انا باهزر.
سليم : معرفش ينام وفضل يبص عليها واول ما سابت حضنه قام اخد شاور وحس انه مصدع نزل اخد اكل ليهم عشان لما تصحي تاكل وسمع صوت عياطها وبتصرخ وبتنادي عليه ساب الاكل وطلع بسرعه يطمن عليها.
همس : بتكلم نفسها سبتني انت كمان ليه زي ماما وبابا وبتعيط ومخبيه وشها بين رجليها.
سليم : فتح الباب همس مالك ايه اللي حصل لكل ده انا هنا معاكي خايفه من ايه.
همس : جريت عليه وحضنته وفضلت تعيط وهو حضنها و بيطبطب عليها وحس أنها صغيره اوى في حضنه وعاوز يخبيها انتي ليه بتعيطي انتي تعبتي قوي الايام اللي فاتت دي و لازم ترتاحي انت جسمك تعب و مستحيل يستحمل كل ده.
همس : انت عاوز تسيبني صح زيهم انا بخاف انام لوحدي ماما كانت بتنام معي وانت سبتيني زيهم.
سليم : انا بس كنت باجيب اكل ميعاد الادويه بتاعتك و لازم تاكلي الاول وبعدها عن حضنه انا هانزل اجيب الاكل اللي خليتيني اسيبه لما خوفتيني عليكي بس مش عاوز دموع اتفقنا همس بتهز دماغها بمعني حاضر ومسكها من خدودها عارفه يا همسه انا ما دخلتش المطبخ ده من وانا تقريبا في سنك شفتي بقى انت غاليه عندي ازاي عشان انا اعمل كده عشانك عارف لو الشاغلين شافوني هتبقي فضيحه تعالي يالا ارتاحي علي ما اجيلك حرارتك بدات تزيد تاني ونايمها في السرير.
همس: خلاص ما تتعبش نفسك انا فعلا ما ليش نفسي بلاش تنزل مش مهم الاكل بس خليك معايا ارجوك وماسكه ايده انا بخاف لما متكنش جانبي.
سليم : كده انا هزعل منك لازم تاكلي عشان تاخذي ادويتك وتخفي انا بحب البنات اللي بتسمع الكلام خمس دقائق وارجعلك و نزل وجاب الاكل وهي قاعده تعيط وتكلم نفسها معقول ممكن يسبني او يرجعني تاني عند عمي وفضلت تعيط وسليم طلع يلا عشان تاكلي .
همس : انا ما ليش نفسي بجد اتفضل انت حضرتك تعبت معايا
سليم : يبقى لازم اكلك بنفسي عشان انت بنوته مش بتسمعي الكلام وابتسم ومد أيده بمعلقه شوربه.
همس : معلش ما ليش نفس. سليم : افتحي بقك يا همس واكلها طبعا أنا مدلعك اهو عشان تفتكرني وبعد ما خلصت الاكل شطوره واداها الادويه وفضل يبص لها كثير قوي وسرح في الجمال ما شاء الله في حد بالجمال ده انا سافرت كثير قوي وشفت بنات اكثر بس عمري ما شفت في جمالك سبحان الله تفنن في جمالك وفاق علي صوتها بتفكر في ايه ومش سامعني.
سليم : قومي يا همس لو سمحتي اغسلي وشك احمر اوي وفي حاجه غريبه لون عيونك اتغير صح شكلك هتتعبيني معاكي علي ما احفظ حالاتك.
همس : ابتسمت عارفه ماما كانت بتقولي ان عيوني زي قطط كل حاله ليا بلون انا ممكن اقولك عليهم من غير ما تتعب نفسك.
سليم : لا انا عاوز اعرفهم لوحدي ودلوقتي انا هسئلك شويه اسئله لو تحبي جاوبي عليها ولي مش حبه تجاوبي عليها براحتك ولو مش حبه تتكلمي دلوقتي بلاش بس انا لازم اشرب قهوه الأول دماغي هتنفحر من الصداع يا همس تشربي ايه سخن هعملك كوبايه لبن محصلتش ايه رايك .
همس : شكرا انا مش محتاج حاجه بلاش تتعب نفسك.
سليم : شوفي يا همس انتي هتعيشي معانا هنا مش زي ما انتي قولتي خدامه لا زيك زي سهيله بس انا مش بحب الغلط حتي ولو صغير انا بقولك كده عشان متزعليش مني لو اتعصبت عليكي في يوم من الايام لازم تعرفي ساعتها أنه غصب عني ماشي هسيبك ثواني وهجيلك حاولي تقومي اغسلي وشك لان دماغك سخنه تمام يا حبيبتي تحبي اوصلك ولا اشيلك وبيغمز بعيونه .
همس : شكرا انا هقدر .
سليم : بيفكر في حاله الضعف اللي هي عليها ونزل عمل القهوه وسخن اللبن ليها وبيكلم نفسه هو اللي بيعمله صح أنه عاوز يعرف كل حاجه ليها بس هي لسه تعبانه ومش هتستحمل الضغط ده كله عليها وقرر يسبها تنام وطلع لقاها بتسرح شعرها اتفاجا من طوله ولونه اللي زي الليل سواده كان مغري وقف وسرح في جمالها مشاء الله معقول في شعر بنعومه دي وطول ده ولا انا من الارهاق اتجننت وبعدين فاق علي صوتها .
همس : عمرك ما هتعرفي تسرحي شعرك يا همس من ساعه ماما ما سبتني وانا نفسي اسرحه تعبت بجد منه اعمل ايه انا لازم اقصه وبتعيط بس ماما كانت بتحبه عشان طويل ولونه وانا لازم احافظ عليه بس هتفضلي خايبه.
سليم : بتعملي ايه و بتعيطي ليه يا همس كل ما اسيبك خمس دقائق وارجع الاقيك بتعيط ينفع كده.
همسه : انا دخلت اغسل وشي لقيت دماغي سخنه غسلتها ومش عارفه اسرح شعري.
سليم : انتي مححبه لاني لما لقيتك كنتي بالحجاب صح .
همس : لا مش محجبه بس من ساعه ماما ما سبتني وانا مش عارفه اسرحه فالبست الحجاب عشان شكله وحش
سليم : امممم طيب انا هبعتلك بكره بنت تعملك شعرك اتفقنا.
همس : طيب حضرتك طويل ممكن تعملي شعري لاني مش عارفه اربطه وفعلا ماما بس اللي كانت بتعرف تسرحه وانا تعبت وقاعدت علي السرير وفضلت تعيط .
سليم : لا انا هسرحلك شعرك بس بشرط معنتيش تعيطي ولا اشوف دموعك وبيضحك ويكلم نفسه ناقص ترضعها يا سليم معقول انت بتعمل كده ايه سر وري كل ده كان ممكن تكلف اي حد يعملها ده سعديه او الداده بتاعت سهيله ليه عندك احساس انك انت اللي عاوز تعملها كل حاجه تخصها بنفسك واخد الفرشه وبداء يلملها شعرها انتي شعرك تقيل اوي مشاء الله لا وطويل كمان هو انتي اخاتي شعر الاميره ربانزل صح بس ما تخديش علي دلع ده هاااا وبيضحك .
همس : انت بتضحك عليا مش كفايه موقفني وانت بتسرحلي .
سليم : اعمل ايه انتي شعرك طويل فضلك شويه ويطول الأرض مشاء الله تعرفي أن سهيله شعرها هي كمان طويل بس مش بطول ده طبعاً وكان خلص يالا ارتاحي وبكره نكمل شفتي القهوه بردت وانتي هتشربي اللبن بارد عشان انتي السبب هاااا نتكلم شوى ولا بكره.
همس : بدأت تترعش وتبرد ومسكت الكوبايه وقعت منها وقاعدت علي السرير وهي هتموت من الرعب.
سليم : أهدى يا همس وقاعد وراها وضمها من ضهرها وفضل يهمس في ودنها انا معاكي متخفيش يا همس ويطبط عليها وهي عياطها بيزيد لأنها افتكرت لما هيثم صورها عريانه وهو مش عارف يعمل ايه قراء القرآن لحد ما نامت انتي ايه جرالك معقول طفله زيك شافت من الدنيا ايه عشان يحصل ليها كل ده والله حرام وفضل يملس علي شعرها لحد مراحت في النوم وبداء يفكر في الشنطه اللي كانت معاها وفكر يفتحها وراح ومسكها بس اتردد وقرر أنه مش هيفتحه اللي لما يسئلها وساب الشنطه في الدولاب ووقف يشرب سجاير في البلوكنه وكانت ليله تشبه الليالي الغامضه زى اللي قابلها فيها والمطر بداء ينزل واقف ومش حاسس بالجو اللي بداء يمطر واول ما خرجت همس بتعمل ايه في الجو ده تعرف اني بعشق الجو ده اوى السماء الغامضه وريحه المطر.
سليم : بصلها انتي صحيتي أمتي وازى تخرجي في الجو ده كده بس عندك حق انا من عشاق الشتاء.
همس : عارف كنت بحبه زمان لما كان حضن امي بيدفيني ووجود بابا في البيت بيديني الامان صحيت من اول ما حضرتك قومت من حضني اقولك سر ما تضحكش ومدت اديها وعد انك مش هتضحك.
سليم : مد أيده وقربها منه و بيضحك وعد قولي يا آخر صبري وشكلك هتكوني هم قلبي اللي .
همس : حضنك غريب زى حضن بابا وحنين زى حضن ماما نفس الاحساس اللي كنت بحسه وانا في حضن امي هي الوحيده اللي كنت بحس انها هدخلني في حضنها زيك حضرتك كده بحس اني صغيره اوى وانا في حضنك.
سليم : بيضحك بصوت عالي بقي حضني زى حضن ماما ناقص تناديني ماما يالا يا انسه اتفضلي انتي تعبانه وكمان المطر بيزيد وانتي مش ناقصه .
همس : وحضرتك مش هتدخل معايا.
سليم : شالها تعرفي انك صغيره اوى وانا شايلك كده تشبهين البيبي يالا لاني تعبان ولازم ارتاح عندى شغل صبح مهم ولازم اروح وفي شويه حاجات هقولك عليها قبل ما تمشي.
همس : حاضر حضرتك رايح فين وسيبني.
سليم : داخل اخد شاور نامي انتي ودخل فضل يكلم نفسه انت مالك يا سليم عقلك ليه مش مرتاح من التفكير في البنت دى اه اكيد عشان طفله صح لا طفله ايه دى جميله اوى وكمان كلها انوثه دى لما تكبر هتبقي كارثه علي الناس ربنا يسترها بس حضنها مش شبه حضن سهيله ولا حضن اي ست انا حضنتها وليه كل ما تلمسها احسن أن جسمي نار ومحتاج اطفيها رحمتك يارب قلبي بداء يوحعني
خرج لابس بنطلون تيشرت وهي كانت قاعده بتعيط قرب منها ليه بتعيطي تاني انتي كنتي كويسه بصوت كله جنيه ومسك اديها مالك لسه تعبانه حاولي تتتكلمي انا زعلتك في حاجه أنا لسه مش عارف ايه يزعلك وايه يفرحك ومركز في لون عيونها اللي اتغير .
همس : ماما وحشتني اوى وكمان بابا ونفسي اروح عندهم حضرتك اكبر مني هو مفيش طريقه اموت بيها من غير ما ربنا يزعل مني انا خايفه اوى من غيرهم .
سليم : شوفي يا همس ربنا لما يحب حد بيحب يكون جانبه فعشان كده ربنا بيحب ماما وبابا فاخدهم عنده في الجنه بس لو انتي عملتي حاجه في نفسك ربنا هيزعل منك وماما وبابا كمان عاوزهم يزعلوا وكمان مش هتشفيهم لأنهم في الجنه وانتي هتخشي النار وبعدين عاوزه تسبيني انا اتعلقت بيكي هو قال كده ومش عارف قال كده ليه
همس : لا انا عمري ما زعلتهم بس انا خايفه من غرهم.
سليم : خايفه وانا معاكي شوفي يا همس طول ما انتي كويسه وبتسمعي الكلام عمري ما هزعلك بس لو غلطي ساعتها زعلي وحش وانتي فعلا هتخافي مني خلاص يا همس تفكرى وتتعبي نفسك ويالا تعالي في حضن ماما وفتح ليها أيده عشان ياخدها في حضنه وهي مترددة لأن كلامه خوفها .
سليم : مبتسم يالا عاوز انام فين حضن ماما.
همس : راحت نامت في حضنه وخبت وشها في صدره وفضلت تعيط وهو يطبطب عليها لحد منامت.
سليم : بعد وشها وفضل يبص علي ملامحها اوي معقول انتي تانيه إعدادى انتي غلبانه اوى وهتغلبيني معاكي معقول زى ما انتي باين عليكي هاديه ولا ممكن تعملي مشاكل مع سهيله نفسي يا همس يكون عندك قواعد لحياتك زي اللي سهيله وعامر مشيين عليها بس مهما كانت قواعدك لازم تتغير وتمشي علي قواعدي انا.
وبعد ما نامت قام راح اطمن علي سهيله وعلى فريده لاقها صاحيه بتصلي الفجر فضل واقف لحد ما خلصت ادعيلي يا امي حاسس ان قلبي وجعني.
فريده : قول يارب وانت هتلاقي كل حاجه اتسهلت انشاء الله.
سليم : انشاء الله يا امي ادعيلي بس وحياه سليم عندك بلاش دعوة وجع القلب تصبحي علي خير وباس اديها وخرج رجع اوضته .
لسه صاحيه ليه مش انتي نمتي همس : بدموع بس انت قمت من حضني.
سليم : انتي لازم يبقالك اوضه خاصه بيكي تنام براحتك مش معقول هتفضلي تنام في حضني تمام هاخليهم بكره يجهزه اوضه ليكي جانب سهيله.
همس : بس انا عاوزه اكون جانبك عشان خاطرى خليني انام جانبك هنا علي الكنبه وبتشاور عليها دى وبتعيط انت عمرك ما هتسبني صح
سليم : سكت انتي اللي هيجي اليوم وتسبيني عشان أنا اكبر منك وانتي هتكون لسه صغيره اوى وعاوزه يبقالك حياتك وانا عمرى ما هتخله عنك يوم ما تحتاجيني هتلاقيني اقرب ليكي من دموع عيونك وبالنسبة لاوضه خلاص هخليهم يجهزه الاوضه بتاعت الرياضه بتاعتي ينقوله مكان تاني ويبقي بيني وبينك باب واحد.
همس : صح مش مهم رياضه انت اصلا عضلاتك تجنن وممكن تهد علينا الفيلا دى وقامت وقفت علي سرير كده بقيت طولك وهبوس كل حته في وشك عشان أنا حبيتك اوى
وفضلت تبوسه وهو بعدها عنه يالا عشان ننام
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في بيت فتحي.
هيثم انتي يا امي تعملي فيا كده انتي عارفه اني كنت عاوز اتجوزها انا لازم اعرف انتي لازم تقوليلي.
فتحيه : معرفش هي فين .
فتحي : هات الكرباج السوداني من جوه يا هيثم ولازم تقول هربتها فين.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه سليم
احمد السكرتيرة بوسي النهارده الدنيا كلها هتتقلب ويمكن سليم يصفي كل الموظفين لو متعرفش مين سرب معلمات الصفقه.
يتبع…
↚
همس حضنته نامت وهو فضل يفكر هيعمل ايه معها لحد ما راح في النوم
طلع النهار وهمس صحيت قبل منه ودخلت اخذت شاور وما لقيتش لبس تلبسه اخدت ترنج من عند وكان طويل وكمامه طويله وفضلت تدور على مقص مش لاقي .
سليم : صحي من الدوشه اللي هي عاملاها بصلها وضحك بكل صوت وفضل يبص عليها ويضحك وهي زعلانه عشان بيضحك عليها و لسه هتمشي بعد خطوتين وقعت في حد طويل اوي كده انت طولك مش طبيعي انا جانبك عقله اصبع.
سليم : فضل يضحك عليها وقام مسكها واقومها بعد ما وقعت ثاني شكلك لازم اشيلك يا عقله الاصبع.
همس : ما تكلمنيش ثاني انا مخصماك ونامت وخبت وشدها بالمخده
سليم :خلاص ما تزعليش حقك عليا قومي يلا بلاش دلع انا ما عنديش وقت للعب العيال ده.
همس : بدموع قامت قعدت على سرير انا اسفه اني لبست من لبسك عشان كده حضرتك بتكلمني وانت زعلان عارفه اني هاكون تقيل على حضرتك يا ريت تشوف لي شغلانه انا احسن عشان ترتاح من المسوليه.
سليم : كلامها ودموعها وجعت قلبه وماسك ايديها و اقومها ووقف قصادها شوفي يا همس انت شكلك مدلعه و هتتعبيني معامي وفي حاجه كمان موضوع شغلك لو سمعتك بتتكلمي عنه انا هاعملك معامله عمرها ما تخطر علي بالك مفهوم ومش هاقولك ثاني إنتي هاتدرسي و هيبقى لك مدرسه اوضه كمان لوحدك عشان تاخدي راحتك والنهارده هيجيلك اللبس عشان شكلك المضحك وانتي بصراحه شكلك يهلك من الضحك انا عندي استعداد اضحك عليكي السنه كامله.
سليم : كل ده وهو بيضحك على حركاتها الطفوله ومبتسم وفاق عليها وهي بتنادي عليه بتقولي ايه
همس : مش باقول اللي واخد عقلك اكيد واحده حلوه زيك صح عشان كده مش سامع كلامي يا بختها انت حلو قوي بجد.
سليم بيضحك انت شكلك هتبقى مصيبه حياتي اسمعي كلام وبعد شعرها عن وشها وزي ما اتفقنا امبارح مش هينفع تقعدي معي في الاوضه عشان انتي بنت وانا راجل ومش هينفع لازم يبقالك اوضه تعملي فيها اللي انت عاوزاه تذاكري تلبسي تنامي براحتك يعني لازم يا حبيبتي تسمعي كلام وتذاكري وتبقى دكتوره زي ما انت كنت عاوزه انت وبابا وماما.
همس : بصراحه انا ما اعرفش حد هنا انا خايفه اوي رغم ان حضرتك عصبي بس امري الى الله ما فيش قدامي حل غيرك لازم اقبل بيك هاعمل ايه ها غيرك يعني بتضحك.
سليم : بيسمعها وهو رافعها حواجبه وربع ايده يعني انا مش عاجب الانسه همس ومضطره تقبل بيا كمان طيب ايه همس ممكن يعجبها وتختار يكون مسؤل عنها يعني راجل يكون شكله ايه بقى .
همس بتلعب في شعرها و لسه هتمشي اتكعبلت و هو سندها براحتك ياعقله الاصبع عشان تعرفي تفكري.
همس : انا عارفه بس يعني زي ابطال الروايات كده طول بعرض بس مش زي بتوع الملاكمه عضلاته مستفزه لا حلوه زي عضلاتك كده يكون عيونه عسليه لا و كمان روشه طويله وكحيله وطويله كمان ويكون عنده دقن خفيفه وجميله كده يكون عصبي بحنيه ويكون واثق في نفسه قوي كأن الكون اتخلق عشانه.
سليم : واو مش شايفه انك صغيره قوي على الكلام ده بس انت بتوصفي مين بقى وبعدين في عصبيه بالحنيه بتيجي ازاي دي و جبت الكلام ده كله منين شكلك بتقري روايات كثير.
همس حملك كل دي اسئله اولا انا مش صغير كلها كم شهر و ابقى زي ما كانت ماما الله يرحمها بتقول انسه وبعدين انا نفسي بصراحه اقابل واحد زيك حلوه قوي وراجل يا ياسليم اصلك تشبه ابطال الروايات والافلام الرومانسيه.
سليم : مسكها من ودنها سليم كده عادي من غير القاب انت عارفه الفرق اللي بيني وبينك قد ايه 12 سنه يا مجنونه يعني لازم على الاقل تقولي يا ابيه زي سهيله و عامر.
والله يا ابيه انت اتظلمت لازم يقولولك يا موز يا شهم يا مؤدب يا راجل يا امور يا ابو عيون عسليه يا بطل الروايات ياخدك في الافلام الرومانسيه حاجه كده يعني ظالمينك بصراحه با ابيه دي.
سليم : لا انت مصيبه ولو فضلت تتكلمي كده مش هاروح الشغل وراح ماسك الفون و اتصل على سعديه هاتي لبس من سهيله للانسه همس وقفل انا هدخل اخد شاور و ماشي خطوتين .
همس : بدموع ارجوك خليني جنبك و كل ما تمشي تقع و بس المره دي وقعت بجد مش كل ما هسيبك تقعي وشالها حاطها علي السرير احطها مش معقول افضل احميكي من انك تقعي ارجوكي لازم تتعلمي تحمي نفسك.
همس : ارجوك خليني معاك في الروضه دي وانا حاسه اني تقيله عليك بس عندي احساس لو بعدت عني هموت وعمي هيقتلني انا صغيره وقد عقله الاصبع وهنام علي الكنبه ومش هلعب في حاجاتك.
سليم : مش هينفع انت دلوقتي طفله بس اكيد هتكبري ولازم يبقي ليكي الاوضه بتاعتك لاني بصراحه مش باحب حد يشاركني اوضتي باحب اخد راحتي يا همس.
همسه : دموعها زادت و اترمي في حضنه بس انا خايف انت الوحيد اللي قدر يحميني ولو بعدت عنك اموت.
سليم : بس بشرط اسمعي الكلام ومش عاوز مشاكل الاوضه دي ممنوع تدخليها وانا مش موجود حتى لو موجود لازم اسمحلك مفهوم.
همس : امال انا هنام فين على باب الاوضه مثلا.
سليم : شايفه يا عقله الاصبع شكلك بتنسي شايفه الباب ده جيم بتاعي .
همس : اه طبعا شايفه ماله ده بقى الجيم بتاعتك وانا هادهولك وخليهم يجهزوا ليكي النهارده.
همس : انا خايفه ماسك ايده انت هتروح الشغل وهتسبني وتمشي لوحدي ممكن عمي يجي ياخدني ويتجوزني هيثم ابنه.
سليم : طبعا اتعصب وضغط على يدها ما حدش يقدر يقرب منك فاهمه انت زي سهيله واللي يقرب لكي هقتله افهمي اسمعي الكلام انت تحت حماتي و يلا عشان انا عندي شغل و بلاش دموع بقى عشان خاطري.
همس حاضر بس اوعدني انك ما تبعدش عني انت من اكثر حد بحبه في الدنيا وهي ماسكه ايده وحياه اكتر حد بتحبه في الدنيا دي.
سليم : والدتي بس هي اللي غالي عليا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في بيت فتحي
هيثم : لا مستحيل اسمحلك تضرب امي انت ازي عاوز تعمل كده .
فتحي : عشان هي طول عمرها مبتحبليش الخير
علي الطلاق يا تنضرب يا اكون متجوز عليها الاسبوع ده.
سحر : بنته اكبر من همس وطيبه زي امها وبتتعلم من غير ابوها ولا اخوها يعرفه وهي في تالته ثانوي وكانت متفوقه ما تتجوز بدل الواحده تلاته ازي عاوز تضربها امي بعد العمر ده كله.
فتحي خلاص هتنضربي بدالها عشان تعرفي تردي علي ابوكي وفضل يضرب فيها وامها تحرش عليها والضرب بقي بيجي عليها وهيثم واقف يتفرج عليهم .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في كليه الشرطه
عامر اخيرا هنزل واشوف حبيبتي وحشتني اوي وهتجنن عليها بقالي قد ايه مكلمتهاش ولا سمعت صوتها هي اكيد عندها حاجه كبيره تمنعاها عني لازم انزل عليها قبل ما ارجع الفيلا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى العلاج الطبيعي.
فريده بتعمل جلسات عند دكتور محمد ابن اكبر دكاتره اسكندريه وبيحب يتكلم مع سهيله.
فريده : شكرا يا دكتور محمد ايدك خفيفه بس انا فعلا تعبت من الجلسات وعاوزه ارتاح شكل العلاج مفيش منه فايده.
محمد : لا يا فريده هانم حضرتك اتحسنتي جدا ومعلشي كلها كام شهر وهتبقي احسن بكتير بس حضرتك تستحملي.°٠
يتبع…
↚
دخل سليم شركته في ثقه هو بستمع الى همسات النساء وهي تتحدث عن واسامته وأناقته ورجولته ومدح الرجال العاملين في شركته عن عيونه الحاده مثل الصقر تراقب كل ما حولها نجاحه في سوق الأعمال
ودخل مكتبه و طلب من السكرتيره هاتيلي جميع المستندات الخاصة باجتماع النهارده وجميع تعليقات الخاصه بالمواعيد اللي اتلغت اللي كان يوم اللي فاتت واطلبي مستر احمد.
بوسي : سكرتيره جميله خريجه الجامعه الامريكيه تعشق الميك اب و الفاشون
من اكثر الاشياء اللي بتضايق منها سليم لبسها المكشوف.
سليم : بوسي انا طلبت منك كام مره لبسك ده أوفر اوى وانا مش فاتح مكتبي استعراض اخر أنذار ليكي.
دخل: مكتبه وقاعد عليه وطلع فونه.
سليم : سعد مدير الحسابات بتاعه شركات سليم عاوز احدث فون في مصر بالخط و يكون رقم مميز و لاب توب نفسي الماركه وتجيبهم على هنا بسرعه.
احمد: ده ايه يا باشا كل ده تاخير ده انت مواعيدك زي الساعه يا ترى اختفيت فين متاخر جيت ليه ما كنت تضرب اليوم كله ايه كانت مزه حلوه للدرجه دي طيب قول لاخوك الغلبان اللي قرف من مها اللي لازقه دى.
سليم : أهدى شويه مزه ايه وقرف ايه اللي بتتكلم فيه وبعدين احنا هنا في الشغل ممنوع الكلام في اي قرف من اللي انت بتقوله ده.
احمد : ياساتر عليك عمرك ما هتتغير خلاص خلينا في الشغل في اجتماع كمان نصف ساعه على نناقش بنود العقد الجديد وبعدها في اجتماع في الفندق نتقابل الوفد الروسي وده اللي هياخد اليوم كله ولو اتفاقنا بكره هتكون خلصنا وعندي مزه روسيه لك يا عم هتنسيك الدنيا بنت صاحب الشركه و هتموت عليك من المره اللي فاتت وما رضيتش اعمل معها اي حاجه عشان عينيها عليك رغم اني هموت عليها ايه سليم بنت انما ايه اجمل من قمر.
سليم : قولي معملتش معاهاحاجه ليه لا غلطان انا ما بحبش الروسيات وبعدين هو انا هتجوزها فا بتحافظ عليها خش بقلب جامد.
احمد : سيبك من الكلام ده كله ايه اللي كان و اخدك انت اليومين دول ما كنتش بترد علي ليه.
سليم : بيقلب في الملفات اللي قدامي مش وقته ده موضوع كبير و احكيلك عليه بعدين يلا قوم عشان الاجتماع مش عاوز باند من العقد يكون مش لصالحنا ده انذار.
احمد : عيب عليك يا باشا ده احنا رجالتك كله لصالحنا ان شاء الله سلام وبيغمز بعينيه بس لازم اعرف مين المزه اللي خبيتها عندي.
سليم : زقله الانتيكه اللي قدامه على المكتب.
احمد : بطريقه دراميه يا دماغي يا مفتري يا ظالم روح منك لله و سابو خرج وهو بيضحك
وقفل الباب ورجع فتح الباب تاني لازم اعرفها برده مين المزه دي.
سليم : اطلع بره يا احمد بدل ما اقتلك و ماسك الفون بتاعه و اتصل على امه.
فريده : ردت ازيك يا حبيبي في حاجه.
سليم : لا يا امي بس همس كانت خايفه قبل ما انزل الشركه وانا طلبت منها تيجيلك تتكلم معاكي عشان تهدى شوى دى طفله برده يا أمي.
فريده :والله يا سليم نامت بعد ما عيطت كتير قوي وهي بتحكي عن امها ربنا يعينها يا ابني على اللي اتكتب عليها.
سليم : قلب وجعه عليها طيب يا امي اكلت واخذتها علاجها.
فريده : ما رديتش تاكل بس بالعافيه شربت عصير ونامت.
سليم : بالله عليك يا امي لما تصحي تخليها تاكل و تاخد العلاج وانا اتصل بعد ساعتين اطمئن عليها.
فريده : ربنا يخليك لينا يا حبيبي ويسترها معك خلي بالك من نفسك .
سليم : سلام يا امي مش هوصيكي عليها و السواق هيجيب سهيله من النادي عشان ما تقلقيش عليها.
فريده : ماشي يا حبيبي ربنا يرضى عليك مع السلامه.
سيلم : قفل وقلبه قلقانه على همسه بيفكر بصوت عالي اللي عملته ده صح ولا غلط وهي هل تتقدر تستحمله مش عارف بس يا رب الحمل عليا كبير قدرني يارب انا حبيت احميها من اي غدر في الدنيا.
بوسي : الاجتماعي يا فندم اتفضل.
سليم : حضر الاجتماع ها يا احمد كله تمام انت المسؤول قدامي.
احمد : بيتكلم بجديه يا مستر سليم كله تمام ان شاء الله يوافقوا على العقد ويمضوه كمان النهارده.
سليم : ان شاء الله كلكم على مكاتبكم يلا الاجتماع خلص ربنا يوفقنا.
احمد : يا مستر عشان نروح الاجتماعي يلا.
سليم : هاعمل كام فون واحصلك اسبائني إنتي.
احمد : بيغمز بعينه شكلها خطف قلبك يا معلم.
سليم : اطلع بره يا احمد وبيكلم بعصبية.
احمد : بيمثل انه زعلان خلاص يا سليم بالراحه شويه انا ا باهزر .
سليم : أصل الموضوع ده كبير يا احمد لما نخلص الاجتماع اقولك عليها بس بلاش تهزر فيه دلوقتي يلا استعدي عشان العشاء بتاع بليل نخلص الاجتماع ومش هيبقي فاضل عليه كثير ويبص في الساعه عشره دقائق واحصلك اعمل فون و اجيلك.
احمد : ماشي اللي هتصل بالفندق اكد الحجز سلام.
سليم : بيفكر في همس اللي المفروض تكون نائم دلوقت ولا بتعمل ايه بس قررت يتصل بالمهندس اللي كان في الفيلا بيعمل اوضه همس المهندس خلصت كل حاجه يا فندم زي ما حضرتك طلبت
ما فيش لا شكرا عادي علي الشركه واخد الشيك بتاعك سلام
سليم : اتصل علي سهيله مش بترد عليه.
بس في الاخر قرر أنه يتصل على امه الفون بيرن وما حدش بيرد اتصل على سعديه الشغاله قام بخوف رايح جاي في المكتب من القلق وماسك دماغه.
سعديه : الو يا مستر سليم.
سليم : بعصبيه مش بتردي بسرعه ليه الهانم كويسه.
سعديه : ما فيش يا فندم كل الحكايه اني كنت قفله خلاص كلهم دخلوا يناموا.
سليم : بقلق و همسه عامله ايه دلوقتي هي.
سعديه : انا كنت يطمن عليها لقيتها نايمه في الاوضه الجديده بتاعتها .
سليم : اطلعي بالفون عشان اكلمها بسرعه.
سعديه : حاضر يا فندم ثواني وطلعت وخبطت ودخلت يا انسه همس كلمي مستر سليم
مع حضرتك.
همس : بتعيط انت تاخرت ليه انا خايفه لوحدي قوي وسكت.
سليم : حس بوجع في قلبي ليه انا هاتاخر و ممكن انام في الفندق عشان عندي اجتماع وهيخلص متاخر نامي وخلي بالك من نفسك مش انت بنوته شاطره بتسمع الكلام اكلتي واخذت علاجك.
همس : لا ما ليش نفسي انا عاوزاك ترجع بسرعه.
سليم : اديني سعديه يا همس.
سعديه نعم يا فندم
سليم حضري الاكل عشان الانسه همسه تاكلو تاخد العلاج بتاعها.
سعديه : يا فندم انا حضرته ثلاث مرات وهي مش راضيه تاكله مش مبطل عياط والهانم فضلت معها لحد ما نامت.
سليم : من غير كلام كثير حضري الاكل بسرعه اديني همس لو اكلت ونمت انا هاجيب لك الشيكولاته اللي بتحبيه معايا.
همس : وانا طفله بتضحك عليها خلاص براحتك مش عاوزه حاجه سلام و قفلت التليفون وما تحضر يشاكل انا مش هاكل و اطفي النور واطلعي بره لو سمحتي.
سعديه انا اسفه لازم انفذ الاوامر بعد اذنك واخرجته حضرت الاكل وجابته ثابته على الترابيزه وخرجت.
هامشي بتعيط ومش عارفه تنام و حاسس جسمي تعبان.
سليم بيتصل على سعديه يا فندم حضرتك لها الاكل هي مش عاوزه ثاني وما كلتش حاجه النهارده خالص و سايباها بتعيط سليم خلاص نامي انت و سيبيها براحتها وقف لو كان احمد كل ده سامع الحديث مندهش من الحوار.
سليم هو الاحتماع ده يا احمد ينفع تروحي لوحدك بلاش انا احضر وبيلم في حاجاته.
احمد : لا ما ينفعش لازم تحضر الامضي بتاعت العقد وبعدين امشي.
سليم : ماشي يلا بس بسرعه وهي فرصه وانا احكيلك على كل حاجه عارف الفصول هيقتلك وركب بالعربيه وسليم حكاله على كل حاجه.
احمد : بس هي رغم سنها الصغير معقوله بالجمال ده بس حرام اللي حصل لها والله.
سليم : بعصبيه وانت تعرف منين انها جميله.
احمد : بقى لك ساعه بتوصف في جماعه انت مش حاسس بنفسك هاكون اعرف منين يعني.
سليم : يا احمد دي طفله بضفاير يلا انزلوا صلي ونزل ودخلوا على الترابيزه اللي كان عليها الوفد الروسي.
احمد : يخرب بيت ابوك يا لوزه البنت ومش لابسه اصلا كل ده عشان انت جاي صاروخ ارض جو.
سيلم : اتلمي يا احمد ما تديهاش اهتمام هم اللي محتاجين لنا وده شغل.
روزا : اهلا يا مستر سليم معلش العربي بتاعي مكسر بس بابي علمني كويس انت فاهمني.
سليم : بيبنسم بسخرية بس تمام يا روزا نتكلم في الشغل.
مهدي والدروز وصاحب الشركه لا تعمل السكر مع سليم
سليم واحمد ومهدي وروزا بيتكلمه في الصفقه والعقد وسليم كل شويه بصي في الساعه احمد اهدى يا سليم انت بت بصي في الساعه كل خمس دقائق الناس ماضيني ماشي خلاص وبعدين .
روزا : مين همس ياسليم دي مراتك .
سليم: دي روحي وقلبي وعقلي يا روزا ونفسي ارجع البيت اخدها في حضني دي من بنسي نفسه وهو بيتكلم عنها بس استغرب من اللي قالوا.
احمد : ما تصدقيش يا روزا دي بنته.
سليم بعد اذنكم مبروك عليكم وعلينا الصفقه.
ومشي بركب عربيته اوصل عند اول هايبر ونزل جاب الشوكلت اللي وعدها بيها و جاب شوكلت سهيله لانه متعود يعمل معها كده.
وصل الفيلا وداخل على سهيله و يديها الشغل بتاعتها وهي نائمه احطها على المخده.
ودخل اطمئن على والدته وكانت فريده على تقرا القران سليم و تطمن عليها مش عاوزه حاجه يا امي اسف يومي كان طويل بعد اذنك.
سليم دخل الاوضه همس مش لاقها في السرير كانت واقفه في الشباك اول ما افتح الباب جريت عليه و اترمت في حضنن وهو حضنها ورجليها ومش طايل الارض لانها متعلق في رقبته وبتعيط حضنها قوي و مستغرب من عياطها وحشتك قوي كده يا همس.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في غرفه سهيله
سهيله ايوى يا دكتور محمد انا اسفه قفلت بسرعه عشان أبيه سليم دخل عليا فطريت اعمل نفسي نايمه كنت بتقول ايه حضرتك.
دكتور محمد : مقولتيش رايك .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في كليه الشرطه
عامر يا فندم ده معاد الاجازه بتاعتي ارجوك خليني انزل محتاج الاجازه دي ضروري.
القائد : نفذ الاوامر اانا. عندي حاله طوارئ وانت من اهم الضباط المتفوقين نفذ الاوامر.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في بيت فتحي
هيثم مسك اخته من شعرها انت ازاي تتكلمي بالطريقه دي مع الحاج انت بنت محتاجه تتربى صحيح وفضل يضربها فعلا عشان بتدفع على امها.
يتبع…
↚
همس : اه وحشتيني اوي وبخاف وانت مش معايا وبضمه قوي عشان خاطري يا ابيه معنتش تتاخر يرضيك افضل صاحيه انا مش بعرف انام طول ما انت مش موجود.
سليم : دي همس بتحبني بقا مش كده ولا ايه.
وبيفكر كلام .اللي بتقوله ده تقصد معناه ولا هو طوق النجاه ليها ومش اكتر من كده.
همس : شوف يا ابيه انا مش عارفه اقولك ايه اوصف حبي ليك ازي كل اللي اقدر اقوله لما بشم ريحتك قريبه مني بحس بالامان ولما بتخدني في حضنك يا ابيه ببقي مس عاوزه افتح عيوني عشان ساعتها بحس اني لازم ابعد عنك يمكن انا مش عارفه ايه اللي بقوله ده ممكن يكون كلام هبل ويمكن يكون كلام حلو انت تفهمه شوف مش عارفه غير ان لما بتسبني ببقي هموت والله مش عارفه انا ممكن ابعد عنك في يوم ازي.
سليم : بيشم ريحتها طيب انت وجعتي ضهر ابيه ايه هتفضلي متعلقه في رقبتي كده.
همس : فضلت بتحضن فيه ياريت افضل كده بدل الكرافته بتاعت البدله ايه رايك.
سليم : بيضحك بصوت عالي انتي اتجننتي اكيد من قله الاكل ونزلها واخدها من اديها وراح بيها قاعده علي السرير انا شايف الاكل ماكلتيش منه حاجه .
همس انا فعلا اسفه اني ما سمعتش كلامك بس انا فعلا ما كانش ليه نفسه.
سليم : تعرفي انا كمان طول اليوم ما اكلتش اي حاجه النهارده رغم اني كنت في عشاء اعمله.
همس : الاكل كان وحش.
سليم : بيضحك بالعكس بس القلق هو اللي وحش في بنت صغيره فضلت تعيط في الفون و قفلت فجاه و ما اكلتش و قلقتني عليها يرضيكي كده ومد ايده لها بسندوتش وهي لسه هتمد اديها تاخذوا سليم ضحك عاوزه تضحكي عليا لا انا اللي هاكلك بنفسي و بعد ما اخذت قطمه بص سندوتش تسمحيلي اشاركك سندوتش بتاعك اصلي جعان جدا.
همس : سقفت هاااااااا يبقي هاكل كل الاكل عشان تشاركني فيه والله انت اعظم ابيه في الدنيا.
سليم : ماشي يا غالبويه خلصي يالا بسرعه عشان هاخد شاور اصلي هلكان وقام واخد الصينيه وحاطها علي الترابيزه وداخل ياخد لبس.
همس : استني انا هاجيبلك لبس عشان انت تعبانه.
سليم : عندك حق انا هاجي لك انا هاموت من التعب ونفسي انام.
همس : جريت عليه انا بكره الكلمه موت دي وماسكه وشه وفضلت بحركاتها الغير مقصود بتحرك فيه احساسه ومشاعره كرجل.
سليم : من غير قصد باسها من اديها اللي على وشه وفاق فجاه وزعل من نفسه ومش عارف هو عمل كده ازي بتتنرفز عليها و اكلمها بعصبيه يلا روحي نامي و بعدها عنه بعنف ودخل الحمام وهي دخلت اوضتها وفضلت تعيط وهو دخل يا خد شاور ولما خرج شاف الشنطه اللي كان فيها فون ولاب توب شوكولاته بيضاء بتاعتها هو سمع صوت عياطها راحلها كفايه دموع يا همس بتهيقلي دموع خلصت ايه اللي زعلك يا همس وقاعد جانبها علي سرير مفيش لو سمحت اتفضل انا عاوزه انام تصبح على خير ونامت وادته ضهرها ..
سليم : ملس على شعرها مالك يا قلب سليم ايه زعلك.
همس : انت زعلتني شخط فيا وقولتلي اروح انام وزقتني كمان اتفضل حضرتك عندك شغل بكره.
سليم : قومي انا بكره اجازه و هاسهر اعلمك على الفون واللاب توب وجبتلك الشيكولاته اللي بتحبيها همسه قامت فجاه يحيى سليم الجميل .
سليم رافع حواحبه وربع اديه كده عشان الشيكولاته فرحتي قوي كده بقيتي بتاعه مصلحتك يا همسه
همس : اعمل ايه بضعف قدام الشكولاته الحليب جدا يا سلام لما احطها بين شفايف كده ويتمثل بصباعها وشفايفها اكل الشكولاته حركاتها كانت بتحرك مشاعر سليم بشكل غريب بس هو اتاكد انها بتزرع حبها جواه بحركات طفوليه بريئه من غير قصد وفاق علي وهيا بتتنطط علي السرير.
سليم : يالا انسه همس عشان اعلمك تستعملي فون عشان لما احب اطمن عليكي اكلمك وتكلميني .
همس : بشرط تشلني يا ابيه اصل الجو برد وانا خايفه انزل من السرير.
سليم : بيرفع حواجبه احنا بقيني بندلع قوي بس اعمل ايه امري الى الله وشالها انت خفيفه قوي كده ليه يمكن عشان عيونك حلوه ويبتسم .
همس : انكشفت و خبت وشها في حضنه يا همس معقول بتتكسفي بس انتي فعلا خفيفه زي روحك الحلوه وحطها على السرير انا نازل اعمل القهوه تحبي تشربي حاجه معايا .
همس : شكرا يا ابيه انزل اعملك انا اللي القهوه سليم : شكرا وارجع اشيل ل تحت ثاني وبعدين يا عقله الاصبع انت تعرفي تعملي قهوه.
همس : رافعه ايديها طبعا انا احسن واحده في العالم تعمل قهوه وقامت فجاه انت لازم تجرب قهوتي.
سليم : شكرا يا همس ما ينفعش يا حبيبتي تنزلي تحت دلوقتي الوقت اتاخر لانه ممكن يكون في حد من للشغالين او الحرس في المطبخ ما يصحش حد يشوفك كده وفي وقت متاخر وبعدين انا هطلب حد يعملها لو صاحيين مش صاحيين هعملها بسرعه اه انا اسف نسيت خالص اجبلك لبس النهارده بكره هبعت اجبلك لبس .
همس انا معايا الفيزا بتاعت ماما انا هجيب اللي عاوزه من فلوسي وممكن احاسبك علي الحاجات اللي جبتها.
سليم : اضايق من كلامها انتي بتقولي ايه عاوزه تحاسبيني على ايه عاوزه تدفعي الفلوس ليا علي إيه اهتمامي بيكي ولا خوفي عليكي تفتكري انا ممكن اخذ منك فلوس انت فعلا طفله غبيه ومش عارفه انتي بتقولي ايه و سابها ورزع الباب وراه.
همس : دخلت البلكونه تكلم ربنا وهي بتبص على السماء يا رب انا عملت ايه انت اخذت ماما وبابا وانا ما عملتش حاجه و راضيه وعايشه وابعتلي ناس طيبه فضل و انا حبيتهم بس هو يعني علي قد ما هو حنين يعاملني وحش اغلب الوقت احيانا بحس اني عاوزه استخبى من الدنيا جوه حضنه و احيانا بحس اني عاوزه امشي وابعد عنه عشان بيعاملني وحش انا عملت ايه في حياتي ارحمني يا رب انا تعبت.
سليم : كان طلع كان بيسمع كلامها وقلبه وجعه وجع مش طبيعي بس قرر. يكلمها رغم انها في نظر الطفله و مش هتفهم كلامه. دخله
سليم: همس واقفه في البرد ادخلي انتي اصلا تعبانه من غير ما تبص ليه انا كده مرتاح تقدري لحضرتك تنام سليم يلا يا همس عشان عاوز اتكلم معك واخذها من يديها ودخل وقفل البلكونه افهم بتعيطي ليه.
همس : دموعها ذادت شوف حضرتك عصبي ازاي اكيد عشان حضرتك و بقيت مسؤول عني بس انا ممكن اريحك مني واشوف مكان ثاني اروح ملجا مثلا.
سليم : ،مسكها من دراعتها الاثنين واقاعدها على السرير شوفي عشان فعلا اخر مره هاتكلم في الموضوع ده يعني انا لما بتعصب على سهيله او عامر بيروح يقعدوا في ملجا يا همس انا بطبيعتي عصبي و بكره هتتعودي علي ده انا فاهم انك لسه صغيره بس انا عمري ما هاسيبك الا لما تطلبي ده بس انت لما تخلصي دراستك ساعتها مش هاقدر امنعك يا همس ارجوكي اخر مره تتكلمي بالطريقه دي .
همس يعني عمرك ما هتزهق مني ابني الولد تزعلني ولا تقول لي امشي.
سليم : عمري يا همسه ما هاقولك امشي بس اكيد هازعلك عشان اكيده هتغلطي وانا ها عقبك لاني انا مش باحب الغلط ولا بغفره.
همس : بس عقاب على قد بنوته صغيره كيوت حلوه زاي ماشي وانا احاول ما اخليش حضرتك تزعل مني.
سيم تمام وانا كمان على قد ما اقدر مش هزعلك اشربي اللبن يلا بسرعه النهار طلع.
وشرب اللبن وعلمها ازاي تستخدم الفون وحطيها الخط في بيتصوره ويضحكه وتهزر لحد ما نامت في حضنه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فتحي
ايمان : تعبانه معلشي يا امي مقدرتش احميكي
من بابا.
فتحيه سامحيني عشان انا سبتهم يبهدلوكي وباسه دماغها واخدتها في حضنها.
ايمان : ما تزعليش يا ماما خلاص كلها السنه دي و اخلص الثانويه العامه و اخش كليه وهاسيب البلد دي كلها و اسافر اشتغل وابعد عنهم.
فتحيه: انا عارفه هيثم بيعمل كده ليه عشان خبيت المحمول بتاعه اللي وصور همس عليه عريانه وابوكي عاوز يتجوز ياريت ينشغله في طماعهم عشان تكملي تعليمك وتخلصي منهم.
ايمان : يارب ادعيلي انتي بس يا امي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في كليه الشرطه.
عامر مضغوط جدا لان حبيبته مبتردش عليه بس اتصل باختها ايوه يا عامر .
عامر : فين كوكي ليه مش بترد من ثلاثه ايام .
انجي: كوكي تعبانه جدا ومحجوزه في المستشفى.
عامر : انا عارف انها تعبانه نتيجه التحاليل طلعت اديني كوكي انتي اكيد معاها.
انجي : اه طلعت للاسف طلع عندها المرض سرطان في الدم لما عرفت جالها انهيار عصبي واخدت منوم نامت.
عامر : قفل وفضل يكسر في الاوضه ولحد ما زمايله بلغه القائد بتاعه لانه كان في القوات الخاصة.
القائد : ايه يا عامر اللي انت عامله ده قوم تقف كده وتكلمني وقولي في ايه .
عامر : لازم انزل اسكندريه حالا يا قمه انا هسلم الكارنيه بتاعي.
القائد : انا هعتبر نفسي ما سمعتش حاجه معاك اجازه 48 ساعه.
عامر : قدم التحيه القائد وشكرا ونزل من غير تردد.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
احمد في الفندق
روزا : ازي يسبنا ويمشي كده
احمد : مين في الدنيا ممكن يسئل سليم سيف الدين عن حاجه بيعملها ونصيحه شيلي سليم من دماغك عشان سكته مقفوله ولا هو شايفك اصلا.
روزا : انت عارف انا بقالي قد عيني علي سليم عندي استعداد اعمل اي حاجه عشان اوصله حتي لو كلفني الموضوع اي تمن في دنيا سليم حلمي انا ومش ممكن اسمح لحد ياخده مني فهمت .
احمد : تبقي متعرفيش سليم نجوم السماء اقربك من سليم انتي كده بتخسري نفسك ويمكن تخسري البزنز اللي بينكم .
روزا : طفت السيجاره واخدت شنطها تبقي انتي اللي متعرفش مين روزا اقعد واتفرج.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سهيله
محمد : قولتي ايه .
سهيله منكرش انك شخص محترم وانا برتاح وانا بتكلم معاك بس سبني افكر وبعين انا لسه قدامي كتير لسه.
محمد انا ممكن اكلم سليم وتبقي تتعرفي عليا اكتر.
سهيله خليها بعد الدراسه ما تخلص كلها كام شهر
سلام وقفلت وهي سعيده جدا.
محمد الحمدلله يارب انك كريم ورضيت عني انا حاسس انها بتحبني زي ما بحبها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم و همس
صحيت ولبست وفضلت ترش سليم بالبرفم بتاعه وهو صحي ايه لعب العيال ده ومسكها ونايمها علي السرير ومسكها من لديها الاتنين وهي فضلت تضحك وهو سرح في ضحكتها ولون عنها وبيكلم نفسه يا خربيت جمالك انتي خلاص بقيتي كارثه عليا وبصوت عالي قومي يالا بسرعه عشان انا تعبت من حركات الاطفال دي .
همس : مش هزعل ولا هعيط ومش هقوم عشان انت وحش وصحيت لقيت نفسي نايمه في سريري لوحدي انت شدتني بليل ونيمتني في اوضتي ليه.
سليم : عشان انا وصلت لمرحله الهلاك هاخد شاور واحصلك شوفي سهيله هاتيجي معانا ولا ايه هنزل اصلي الجمعه ارجع الايكي جاهزه وكلي اي حاجه خفيفه هنفطر بره وقام وهي فضلت تبص عليه لحد ما دخل التواليت.
وخلص ولبس وراح عند فريده صباح الخير يا امي يالا عشان حضرتك تخرجي تقعدي في الشمس وانا لما ارجع من صلاة الجمعة هشرب معاكي القهوه زي كل جمعه عن ازنك.
فريده : اتفضل يا حبيبي ادعلنا معاك.
ورجع وقاعد مع فريده وسائلها مش محتاجه حاجه من مول .
فريده : شكرا خلي بالك طويل عليها دي لسه طفله.
سليم : باس ايد امه وخرح هو همس ووصلوه المول اكله الاول وطبعا سليم ما سلمش من شقاوه همس ودلعها عليه واشتروا كل حاجه هي عاوزاها وبعدين كانوا مشيبن لفت نظر همس محل فضيات طلبت من سليم انها تدخل تجيب حاجه بس ياريت ميدخلش معاها.
سليم ازي افرضي حد دايقك جوه .
همس : استحاله ده يحصل انت وقف عمودين النور اللي ماشيين ورانا دول وانت استحاله خد يبص مش بعيد يغمضه كمان
سليم : ماشي يا همس خدي فلوس اتفضلي بس نفسي اعرف انتي داخله تتفرجي علي ايه
همس : انتي حشري اوي بس لما اخرج هقولك ودخلت اشترت ل سليم سلسله عليها اسمها واسمه بالفيرا بتاعت مامتها ورجعت البيت كان تالوقت اتاخر.
وطلعت انا تعبت اوي ورمت نفسها علي سرير وسليم دخل اخد شاور وخرج لابس بدي رجالي بارز صدره وعضلاته .
همس بدات تتكسف من سليم وده مكنش احساسها في الاول.
سليم : انتي لسه صاحيه ليه
همس انا عملت حاجه بس لازم توعدني انك متزعلش مني.
سليم : يصلها باستغراب ايه اللي حصل
همس : طلعت السلسله انا اشتريت السلسه دي عليها اسمي واسمك انت هتاخد اسمي وانا هاخد اسمك .
سليم وليه عملتي كده .
همس : عاوزه اسمك يفضل معايا واسمي يفضل معاك ويوم ما تقلع السلسله هعرف انك عاوزني امشي.
سليم بس ده حرام ممكن اقلعها وانسي وممكن تضيع
همس : لا انا واثقه فيك مش هضيعها اسمحلي البسهالك وفعلا لبستهاله وباسته ومشيت تنام.
سليم : عاوزه ايه يا همس الحكايه مبقتش اهتمام بيكي او خوف عليكي لا بقت اكبر من كده هتوجعي قلبي معاكى
يتبع…
↚
في شركه سليم
احمد : انت عملت ايه في رواز هتجنن عليك
سليم : احنا جايين نشتغل مش نهزر وانت عارف انا مش برضي اعمل مع علاقه صداقه مع ستات تخص الشغل .
احمد علي العموم عندنا اجتماع معاها النهارده كمان ربع ساعه.
سليم: انا معرفش دى ناجحه في شغلها ازى وهي كل تفكرها في الرجاله.
احمد : مليش دعوه لكلام ده هي عندها اجتماع معاك انت بذات.
سليم : ده ليه بقا انت مش قولت احنا ليه بتقول انا بس.
احمد : شوف يا سليم هي هتموت عليك فكر هي زمانها جايه اتصرف معاها براحتك.
بوسي مستر سليم روزا بره وحبه تدخل ليك .
سليم : دخليها احمد اتفضل انت .
احمد : طيب بعد اذنك .
روزا : اهلا بفرعون مصر اللي مش بيسئل .
سليم : من غير ما اسئل عليكي المهم بس اللي بنا شغل ماشي كويس وهو ده المهم ولا ايه رايك.
روزا. : انا نفسي في صقر الاقتصاد وفرعون مصر نفسي تسبلي نفسك.
سليم :شوفي يا روزا انا اللي بختار ست اللي تبقي تحت رجليا مش ست اللي تختارني ايه مهم عاوزني فيها لو حاجه بره الشغل أنا مشغول .
روزا : يعني انا مش هعرف اوصلك من الاخر انا ست مش بحب والكلام كتير انت عاجبني ونفسي اقضي معاك ليله ومتأكد انك استحاله تسبني بعدها.
سليم : لو سمحتي انا عندى اجتماع بره الشركه اتفضلي الاجتماع خلص.
روزا : كده بكره تعرف مين روزا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
همس : ازيك يا ماما ليه طلعتي علي فوق بعد الفطار ليه الجو حلو اوي وانا عاوزاكي نقعد مع بعض في الجنينه.
فريده : وانا مش هزعلك ونزله قاعده مع بعض و
فضلت همس تعيط وتحكي ل فريده علي امها وأبوها وحياه اللي كانت سعيدة .
فريده : حبيبتي ربنا يرحمهم هم في الجنه وانتي لازم تدعلهم .
سهيله. جات من بره يا عيني علي الناس اللي قاعده في الجنينه من غيري.
ومسكت ايد امها وباستها ايه يا امي انتي بتنسي لما تكوني مع همس.
همس : الحاقي يا مامتي بتنفسن علينا .
وفضلوا يهزره مع بعض لحد المغرب ما أذن وفريده يالا يا بنات ندخل الجو برد وانا كمان عاوزه اصلي.
همس : رايك في شاور دافئ يهدى اعصابك.
فريده : بس انا كده هتعبك معايا .
همس : لا انا كده هيبقي مبسوطه واخدتها وطلعت ساعدتها في الشاور وفضلت تعيط علي مامتها وفريده خادتها في حضنها وفون فريده
رن وكان سليم.
سليم اززيك يا امي عامله ايه دلوقتي وزى صحتك معلشي خرجت بدر من غير ما اتكلم معاكي وزى همس وسهيله .
فريده : الحمدلله همس ساعدتني واخدت شاور
وقاعده مع بعض من ساعتها.
فريده خدها اهي .
همس : ازيك يا ابيه عامل ايه ياعني لو مش مع ماما فريده مكنتش هتكلمني.
سليم : انا كنت هطمن علي ماما فريده وهرجعلك تمام خلي بالك من نفسك.
همس : هترجع بدري ولا هتتاخر
سليم ؛ قاصد أنها تتعود علي بعده لأنهم اتعلقوا ببعض اوى نامي يا همس انا مش راجع اصلا وهي دموعها زادت وبقت هتتجنن وفضلت تعيط .
فريده : اخدت فون ليه زعلتها حرام دي حنينه ومودبه وهاديه أوى.
سليم سلام يا امي خلي بالك من نفسك وقفل وهي متزعليش منه سليم اطيب واحن من النسمه
همس عارفه يا ماما عشان كده انت بخاف لما يبعد عني بحس اني عمي وابنه هيخدوني حضرتك متعرفيش هيثم عمل فيه ايه .
فريده لو تحبي تحكي قولي.
همس هقولك بس توعدني متقوليش لحد وباحث وفريده وعد يا حبيبتي وطبتطبت علي كتفها.
همس : عمي صلت ابنه يقطع هدومي ويصورني عريانه وينشرها لاهل البلد عشان مش عاوزه اتجوزه.
فريده : وعمله كده حسبي الله ونعم الوكيل فيهم وبعدين صوروني بس مرات عمي هربتني وانا خايفه اوى من الصور كتير وفضلت تعيط وفريده تهديها أحد ما نامت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في بيت سوزى
سليم : راح قفل وراح عند سوزى ضرب الجرس
سوزى : وحشتني يا سليم انت ازي تغيب عني كل ده انا هموت عليك يا سليم بتبوسه من كل حته في وشه وفكت زراير القميص انت لو عنت تسبني انا اللي هجيلك الفيلا.
سليم : بعد ها عنه انا حر اجي امشي براحتي مش واحده زيك هي اللي هتحاسبني افهمي انتي لمزاجي بس بالحلال فهمتي ومستقبلك متامن.
سوزى : وانا موافقه بس أفضل معايا نفسي فيك كل حته في جسمي بتتمناك وقلعت .
سليم صوره همس مش بتفرقه قام لبس قميصه وظبط لبسه وماشي.
سوزي : وقف قدام الباب استحاله اخليك تسبني انا مش هنعمل فيا كده انا مراتك وبقولك ومحتجالك.
سليم : مسكها من درجاتها روحي خدى شاور بارد وانتي تهدى وخرج وقفل الباب.
ورجع الفيلا اول مره يطلع علي اوضه همس يطمن عليها وبعدين يروح يطمن علي امه واخته
فتح باب اوضه همس مكنتش موجوده قلبه اتقبض ودخل اوضته برده مش موجوده اه ممكن تكون نامت مع همس دخل ملقهاش قلبه اتقبض وماشي شبه بيجرى الله يا همس سبتيني ليه روحتي فين وبيفتح باب اوضه فريده لاقها نايمه مسك قلبه الحمد لله يا رب انك محرمتنيش منها. وفريده : بتقراء قرآن تعالي يا حبيبي معلشي يا امي خضيتك لا يا حبيبي مافيش حاجه أنت مالك مخضوض ليه ابدا مافيش حاجه أنا هاخد همس تنام في اوضتها عشان ترتاحي في سريرك.
فريده سبها يا ابني نايمه دى فضلت تعيط لحد مانامت.
سليم وانا انا اوى من غير حضنها واديها اللي بتفضل متعلقه في رقبتي وشالها تصبحي على خير يا امي وهي فضلت متعلقه في رقبته .
فريده : يارب اشوف عيالك قبل ما اموت.
سليم : دخل. حطاها على سرير واخدها في حضنه مس عاوز من الدنيا حاجه تانيه يارب يحميكي ليا يا قلب سليم ودفن وشه في شعرها وراح في النوم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند كوكي في المستشفي
عامر وصل ازيك يا طنط
ازيك يا عامر
عامر كوكي مالها يا طنط انا عاوز اشوفها.
رحاب مامت كوكي : ادخلها يا عامر بس اتاكد أنها
أعصابها تعبانه عامر سابها ودخلها.
عامر : راح جرى قاعد علي ركبه وكوكب كانت نايمه علي السرير ومسكها من ايدها مالك يا حبيبتي الف مليون سلامه عليكي ودموعه بتنزل علي وشها.
كوكي : حاولت تقوم معرفتش عامر وحشتني اوي وانت كمان وحشتني شفت انا حصلي ايه شفت جمالي وشعرى كمان هيقع هينفع تفضل تحب واحده الموت هو اللي هيوصلها قبلك وبتعيط .
عامر ماسك لديها عمرك ما هتبعدى عني وحتي مش هياخدك مني عارفه ليه لانك بتجرى في دمي انتي هتسافرى احسن مستشفى في العالم تتعالجي فيها وهنتجوز وهنخلف اولاد كتير انتي بس اتحملي عشان خاطرى لو بتحبني .
كوكي : لو بحبك ده حبك هو اللي مخليني مستحمله احضني يا عامر حضنك هو الامان عارف اكتر حاجه اتمنتها ايه اني اكون مراتك حتي ولو ليوم واحد .
عامر : هيحصل بس انتي اتحملي شوى وحياه عامر عندك.
الباب خبط فضل حاضتها ماسبهاش الممرضه معاد جلسه الكماوى يا انسه ملك عامر دموعه نزلت علي حاله اللي هي فيها كوكي ماسكه فيه مش عاوزه أحدها حرام عليكم جسمي بيقطع سكاكين متقطع جسمي ببقي بتمني الموت من الالم عامر قولهم بلاش و لو بتحبني عامر بدموع وحياه عامر انتي اخدتي كل زره استحمال عندى والله ما معاد عندى قلب استحمل اشوفك كده عشان خاطرى استحملي وحياه حبنا.
كوكي : حاضر بس متسبنيش.
الممرضه : اتفضلي علي الكرسي.
عامر : لا شكرا انا هشلها أوصلها فين يس.
الممرضه : غرفه الجالسه تعالي ورايا.
عامر شال كوكي وفضل معاها بس مستحملش يشوفها كده خرج بره كسر كل حاجه قدامه من صوت صرخها والألم اللي هي حاسه بيه وجه بتاع الأمن يزعق انت يا استاذ ازى تعمل كده انا هطلب الشرطه من غير شرطه خد الفيزا اسحب منها اللي يكفيك وكانت كوكي بطلت تسرخ لانها أغمي عليها من شده الالم عامر دخل مالها شفيها
الممرضه : يا فندم ده من التعب هنفوقها في الاوضه بتاعها يعني خلاص عامر شالها وراح بيها الاوضه بتاعتها والممرضه فوقتها ه فصل معاها لحد الصبح سابها ورجع الفيلا حزين وقلبه مكسور.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند بيت فتحي
اعملي حسابك انتي مش هتيجي معايا الفيلا هتقعدى هنا في البيت ده انتي وبنتك قليله الادب دى وانا هتجوز واخد هيثم معايا
فتحي راح عاش في الفيلا واتجوز بنت عندها 20 سنه
هيثم شوف يا حاج اظن انا سبتك اتجوزت علي الحاجه عشان هي خرجت عن طوعك بس انا لازم يبقالي مشروع انا كمان واتجوز.
فتحي طيب مشروع ماشي لاكن جواز مين اللي هتتجوز واحد زيك اتهم مرتين في الاغتصاب لولا ستر ربنا كنت روحت في داهيه ايه يا حاج مش اتحوزتهم عشان سمعتهم هنشوف اني هناسب تكبر راس في البلد سبني بس اعمل المشروع بتاعي فتحي اديني بس نص مليون واتفرج
فتحي بس هاخدهم تاني بالفوايد هيثم ماشي يا حاج اللي يسمعك يقول فلوسك امال لو مش جياللك سغلقه فتحي ده اللي عندى موافق ماشي مش موافق ماشي هيثم موافق امرى إللي الله
شربات : بدلع ينهار ايه يا فتوحي مش تقول إن هيثم رجع مش قولت هيبات في المركز وإليه قميص نوم اللي حد ما جرى
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
فريده هعمل ايه هفضل أدور عليكي لمتي نفسي الايكي تعبت وانا ضميري بيوجعني من تدوير عليكي ومطلعه صورتها وبتكلمها دخل عليها عامر
اترك في حضنها وفضل يبكي علي حال حبيبته مش حاملها حاجه فريده مالك يا قلب امك ايه اللي حصل لده كله .
عامر : بدموع وصوت مخنوق هموت يا امي نفسي استخبه في حضن زى زمان خبيني يا امي وبيبكي
فريده : هتفضل طول عمرك تزعل من حاجه او حد تيجي تعيط ومترداش تقولي مالك واخدك في حضني وتنسي وجعك وعمرك ما حكتلي من وانت صغير كده ربنا يروق بالك يا قلب امك.
عامر : دافن وشه في صدر فريده يا ريت يا امي كل الوجع زى زمان وفضل يبكي لحد ما راح في النوم وفريده فضلت تقراء قران لحد ما نام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
تعالي افرجك علي الحاجه اللي جبتها وبالمره شوفي اوضتي اللي ما دخلتيهاش ولا مره اصلي مش متعوده والله معرفش أبيه سمحلك ازي ورفعت ايديها سليم سيف الدين بذات نفسه تواضع وقعدك معاه .
همس يا سلام ليه مش نشبه ولا ايه وبعدين هو اصلا طول الوقت مش موجود نفسي اعرف بيروح فين .
سهيله : هقولك علي سر ده بس محديش يعرفه
ايه هو بس توعدني انك متقوليش لحد.
ابيه يعرف واحده وبيرحلها انا سمعته مره بصدفه وهو بيكلمها وكان بايت عندها وبيقولها نسيت لاب جانب السرير الباقي انتي عارفه طبعا.
همس : حبسه دموعها بالعافيها ايه ومربعه ايديها.
سهيله: لا طبعا بس يا بنتي أبيه ده اسمه ينقال في مكان تنفتح بتعمله الف حساب محدش بيقدر يقف قدامه عرفتي بقا.
وفضل يتكلمه لحد ما فون سهيله رن وكان محمد وسبتها لدموعها ومشيت.
يتبع…
↚
عند كوكي في المستشفي
عامر : راح لكوكي المستشفى وكان معي باقه ورد حلوه قوي فتح الباب مفاجاه عامر جه يابنات الورد لمين الورد ل كوكي الحلوه الجميله ولا اقولك انا شفت بنت بره وبيصفر ايه صاروخ واو كان نفسي لديها الورد لما لاحظ أن كوكي زعلت بس اعمل ايه طلع عندها سنه ونزل علي رقبه ومد أيده ممكن مولاتي تسمحلي وتتعطف عليا وتقبل مني الورد المتواضع ده اللي ضاع جماله جانب سحر عيونك يا مولاتي.
كوكي: ابتسمت شكرا يا عامر.
عامر : قام وقف ومثل انه زعلان.
اعمل ايه يا رب هي عشان جميله ورقيقه تعمل في كده انا الورد ورديه ورديه ورده لون خدودها ورده لون شفايفها وفي الاخر تقول لي شكرا يا عامر طب قولي ليا اي كلمه يا معالي ظابط عامر اي حاجه تضحكي على العقل بها مش شكرا وبعدين يعني عشان انتي حلوه شويه هتعملي كده في قلبي.
كوكي: اعمل انا مبقتش انفع اعمل حاجه خالص.
عامر: يالا عشان في مفاجاه جامده النهارده.
كوكي : مفاجاه ايه هنخرج انا حجزت ياخت و هنقضي اليوم كله فيه هنلف بحر اسكندريه انا قدامي 12 ساعه مش هتفرقي حضني فيهم هتقومي تلبسي ولا اشيلك زي ما انت كده ونخلص حتي دمك خفيفي بكل البط اللي علي الترنج ده اهي فرصه ناهده يعوم معانا شوى وينبي ثواب
كوكي : بتضحك بكل صوتها مش هتتغير يا عامر انا تعبانه ومش قادره مش عايزه اخرج ولا شوف حد سبني لوحدى وقضي الكام ساعه دول مع حد بتحبه .
عامر : انا معنديش وقت الكلام ده وشال البطانيه من عليها احنا خارجين يعني خارجين يا طنط فتح الباب لو سمحتي لبس كوكي .
مامت كوكي: بس كده انت انتظر برع خمس دقايق وهتكون جاهزه عامر : خرج وفضل يضرب الحيطه ب و زعلان على الحاله اللي هي وصلت لها على مراضها و على شكلها على حالتها النفسيه كانت بتعشق الخروج و الحاجه الوحيده اللي كانت بتعمل المشاكل بينهم أن عامر مش فاضي يخرج معها دلوقتي بقت هي اللي مش عايزه تخرج و تستخبي من الناس
مامت كوكي : تفضل يا حبيبي انا خلصت.
عامر مسح دموعه ودخل شالها ايه القمر ده الناس كلها تحسدني عليكي وطي ووشها انا نفسي اكل شفايفك بس لما نخرج وهي اكسفت وخبت وشها في صدره ووصل العربيه ونايمها في حضنه وسواق وصلهم لليخت.
عامر شالها وطلعوا اليخت كان موجود شيف عشان يشوي ليهم سمك واعيشها يوم ما كانتش تحلم به وفجاه تعبت
كوكي: عامر ممكن توصلني السرير عاوز ارتاح شويه لاني تعبانه جدا.
عامر : لكي ادويه وشالها ونزل بيها
نايما على السرير واخدها في حضنه لحد ما نامت وبعد ما صحيت شلها وطلع بيها على سطح وفضل حضنها وباسها من كل حته في وشها والدنيا مطرت كانت مبسوطه قوي بالمطر وهو كمان هزر معها وهو شايلها وبعد كده الوقت اتاخر رجعها المستشفى
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
ورجع الفيلا
قابل سليم
سليم : ازيك يا عامر مالك شكلك مش عاجبني ليه.
عامر اترمي في حضنه وفضل يعيط الدنيا جات عليا اوي وظلمتتي في اكتر حاجه بعشقها.
سليم :رفع وشه اجمد كده محدش يقدر يلمس شعره منك انت ناسي انت مين انت عامر سيف الدين يعني اللي يوجعني في شعره فيك انا أدفنه صاحي انت ابني مش اخويا مالك يا قلب اخوك.
عامر مش وقته انا لازم اكون في الكليه كمان ساعتين لما ارجع في الاجازه اقولك بس اطمن مفيش حد عملي حاجه اللي حصلي دى الحاجه الوحيده اللي ميقدرش عليها بشر.
سليم : انت راجل وانا واثق فيك بس كل اقدر اقولك عليه خلي بالك من نفسك وسبها علي الله ولما توصل طمني عليك عشان نتكلم يالا هوصلك للعربيه وفضل معاه لحد ما ركب ودخل طلع لسهيله انتي عامله ايه يا حبيبتي .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
سهيله : أبيه وحشتني اوي نورت اوضتي.
سليم : عامله ايه في المذاكرة كلها كام شهر وندخل الامتحان.
سهيله انشاء الله سفيره وهتشوف يا ابيه عشان الليك بحضرتك.
سليم باسها من دماغها انشاء الله يا حبيبتي انتي قدها تصبحي علي خير.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
خبط ودخل علي مامته
فريده : عامل ايه يا قلب امك .
سليم : الحمدلله يا امي ادعيلي انا كلمت الدكتور وقالي أن حضرتك اتحسنتي وممكن تمشي من غير ما حد يساعدك انا مبسوط اوي يا أمي
واتبرعت بمبلغ كبير اوى النهارده المستشفى 57357 عشان ربنا كرمنا بشفاكي.
فريده : ربنا يزيدك يا حبيبي بس انا اول ما احس اني كويسه هروح اعمل عمره انشاء الله.
سليم : انشاء الله اول تنوى امريني وانا هخلص الأوراق بعد اذنك.
فريده : ما يامرش علي قلبك حب يوجعه وكل يتمني قلبك ربنا يحقهولك.
سليم : ياااه يا امي ياريت ساعتها ابقي مسكت القمر بايدى
فريده : انشاء الله يا حبيبي قول ل همس اني زعلانه منها طول اليوم نايمه تعبانه ما شفتهاش.
سليم: قام وقف فجاه وليه محدش كلمني يا امي حرام عليكي كده وهي عندها ايه بعد اذنك يا امي تصبحي علي خير.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وسابها ودخل عند همس.
همس : قرب عليها كانت نايمه في سريره مالك يا قلب سليم تتعبي طول اليوم من غير ما تكلميني ليه مش انا حبيب همس وأمانه ينفع كده.
همس : بدموع انا اتصلت عليك كتير بس انت مردتش عليا اكيد كنت مع وحده حلوه صح عشان كده نسيت همس.
سليم : بيبتسم مين قالك كده
انا فعلا في واحده حلوه وزى القمر هي اللي شغلاني طول اليوم وبفكر فيها مش قادره تغيب عن بالي اعمل ايه اعذريني لقتني بحبها ومش قادر علي قلبي سكنته يا همس.
همس : دموعها زادت ماشي يا ابيه ربنا يسعدك ولسه هتقوم وسليم مسكها ومن اديها راحه فين ياوجع قلبي انا زعلتك في حاجه انا خفت عليكي اوى لما عرفت انك تعبانه .
همس : وفر الخوف للي انت بتحبها وشغلاك طول اليوم وسحبت اديها وقامت من جانبه وهو قام مسكها واخدها في حضنه اوعي يا همس تزعلي وميكنش حضني هو الامان ليكي همس انتي غيرتي حياتي لما بشوف دموعك بتفقدني رجولتي وزعلك بيحسسني اني ضعيف يا قلب سليم ومفيش حد شغلني غيرك انتي اللي بتشغليني وانتي هي اللي قدرت علي قلب سليم.
همس : باسته من دماغه انا عمرى ما هبعد عنك حتي لو انت طلبت ده توعدني انك تحبني.
سليم : هو انا لسه هحبك انا عشقتك وقدرتي تدوبي قلب سليم اللي كان قطعه تلج مقدرش عليه حد غير همسه حياتي اللي طلعتي في ليله تشبه الموت وكانت هي الحياه فيها وباسها من دماغها يارب يخليكي ليا
همس : عارف انا نفسي اكون طولك عشان ابص في عيونك عارف انا أما كنت في المول جبت شوذ طويله اوي عشان لما بحب ابوسك لازم اقف علي رجليك كده وطلعت وقفت علي رجليه عشان انت زى فرسان الرويات طول بعرض وانا صغيره وهو ما سكها من وسطها وهي بحركاتها بتحرك كل ذره رجوله جواه وسرح في عيونها عيونك سحر وشفايفك طريق طويل نفسي أوصله وشعرك بحر نفسي اغرق فيه وشالها رفاعها باسها من دماغها. همس : اتكسفت خمس دقايق وهجيلك انا حضرتلك لبس عشان انت معنتيش هتلبس غير من أيدى وانا هعملك مفجاه حلوه.
سليم: مبتسم شكرا يا جميل بس اوعي تقعي مش هلحقك وانتي بالكعب العالي يا قلب سليم .
يتبع…
↚
سليم : هو انا لسه هحبك انا عشقتك وقدرتي تدوبي قلب سليم اللي كان قطعه تلج مقدرش عليه حد غير همسه حياتي اللي طلعتي في ليله تشبه الموت وكانت هي الحياه فيها وباسها من دماغها يارب يخليكي ليا
همس : عارف انا نفسي اكون طولك عشان ابص في عيونك عارف انا أما كنت في المول جبت شوذ طويله اوي عشان لما بحب ابوسك لازم اقف علي رجليك كده وطلعت وقفت علي رجليه عشان انت زى فرسان الرويات طول بعرض وانا صغيره وهو ما سكها من وسطها وهي بحركاتها بتحرك كل ذره رجوله جواه وسرح في عيونها عيونك سحر وشفايفك طريق طويل نفسي أوصله وشعرك بحر نفسي اغرق فيه وشالها رفاعها باسها من دماغها. همس : اتكسفت خمس دقايق وهجيلك انا حضرتلك لبس عشان انت معنتيش هتلبس غير من أيدى وانا هعملك مفجاه حلوه.
سليم: مبتسم شكرا يا جميل بس اوعي تقعي مش هلحقك وانتي بالكعب العالي يا قلب سليم .
همس : انشاء الله مش هقع وراحت لبست فستان وهوخرج كان لابس بنطلون وبدى حملات رجالي وهي خرجت واول ما شفها جسمه كله اتجمد من منظرها وقربت منه ايه رأيك يا ابيه وقفت قدام المرايا ووقفته جانبها وحطه اديها في وسطها مش انفع اكون حبيبتك بزمتك انت يا ابيه ممكن تتجوز واحده حلوه زى كده .
سليم : بيكلم نفسه حلوه ايه دانتي صاروخ الله يخربيت ام جمالك ده استحاله تكوني حقيقه انتي اكيد جنيه وطالعه عشان تدوبني وفضلت تلف بالفستان وهو مسحور بجمالها وكانت هتقع وقعت في حضنه وسندت باديها علي صدره وهو بص علي اديها الصغيرة حركة مشاعر عاشق لمعشوقه وفضل يبص في عنيها وشفايفه.
همس : بقت فعلا طوله وهو بص علي كل حته في وشها وجسمها ايه يا ابيه من ساعه ما شفتني وانت ساكت ليه قولي انفع اكون حبيبتك واترمت في حضنه وهو فضل ضاممها اوي بتسئلي تنفعي تكوني حبيبتي دانا نفسي ادخلك جواي واخبيكي من عيون الناس ياريتني ما كنت شفتك كده روحي اقلعي فستان ده واستحاله اشوفك بيه تاني.
همس : ليه وحشه مش عجبك ده تحفه لونه اسود وقصير وصهره مكشوف وجميل بجد.
سليم : عشان انتي جميله اوي وجمالك وجسمك ظلمينك انا بخاف عليكي من عيوني ىعيون الناس ياقلب سليم اوعي تفكري في يوم تلبسي لبس بشكل ده بره اوضه نومك وحط ايده علي دماغها وقراء ليها قران .
همس : هتاخدني في حضنك وانت نائم تمام.
سليم : بلاش النهارده يا حبيبتي روحي نامي عشان المدرسة .
همس : زى ما تحب يا ابيه وبتعيط وهو زعل علي شكلها وفضل يفكر هيعمل ايه معاها هو معدش قادر يمنع قلبه من حبها.
همس : غيرت ونامت وفضلت تعيط
وسليم : دخلها ممكن اعرف انتي بتعيطي ليه انا زعلتك .
همس : اه انت زعلتني اوي كمان انا بحاول اسبتلك اني كبيره وعارف اني بحب انام في حضنك وفي الاخر مردتش.
سليم : ضعف وشالها ودخل بيها علي سريره هنيمك في قلبي مش في حضني بس اخر مره اشوف دموعك انتي ليكي فيا اكتر من اي حد دائما اطلبي حقك فيا ومتعيطيش.
همس : يعني انا لو عاوزه اي حاجه منك اطلبه .
سليم: من غير تفكير بقولك اطلبي حقك فيا يا همستي.
همس : باسته من أيده ودماغه وهو اخدها في حضنه وحط أيده علي دماغها وبيكلم نفسه يارب تكوني نصيبي واخدها في حضنه ونام .
وصحي قبل منها ولبس وراح صحاها وفضل يملس علي وشها وشعرها قومي يا حبيبتي يا كسلانه اول يوم ليكي في المدرسة ولسه هوصلك .
همس: سبني انام مش مهم انا نمت ساعتين بس .
سليم : بس انا منمتش ولا دقيقة قامت بسرعه ومسكت وشه ليه تعبان مالك.
سليم : لا كان جانبي قمر مقدرتش انام فضلت ابص عليه لحد النهارده ما طلع.
همس: باست اديها الحمدلله انا خفت عليكي اوي مسحلها دموعها قومي يالا ربع ساعه تكوني جاهزه وفعلا قامت لبست وصلت وخرجت عمرك شفت بنت حلوه زى كده سليم قام من علي المكتب لا مشفتش بس ممكن الجميل يلم شعره عشان انا بخاف عليكي اوي .
همس : بتضحك ومدت اديها والدته استك اربطلي شعرى يا ابيه.
سليم : بس كده يا قلب ابيه وكان بيدعي ربنا انها تكون نصيبه وتحبه وتعشقه زى ما هو عشقها خلصت يا أميره ونزله بسرعه لأنهم اتاخره وركب العربيه وكانت المديره واقفه علي باب المدرسة مستنياهم
سليم نزل كانت كل المدرسات علي اجمل مظهر عشان سليم ودخل مكتب المديره.
المديره : انسه همس مش هقولك لو زعلت انا هعمل ايه
المديره : حضرتك متقلقش خالص عشان انسه همس في عيونا.
سليم : بعد اذنك اتفضلي واقفلي الباب وراكي وفعلا خرجت وقفلت الباب وسليم قام وقف ووقف همس ياقلب سليم خلي بالك من نفسك.
همس حضنته حاضر وهو مشي وسابها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه سليم
سليم فضل طول اليوم في اجتماعات طول اليوم لدرجه ان ساعه بقت واحده وهومش حاسس لحد مالقه المديره بتتصل عليه انا اسفه يا مستر سليم بس همس قفله عليها باب التوليت ومش راضيه تفتح الباب لحد .
سليم هخرب بيتك لو حصلها حاجه
المديره : والله يا فندم ميس واصحابها واقفين قدام الباب بس هي اللي قفله عليها طلبتك انت بس.
سليم : قفل ووصل المدرسة همس افتحي يا قلبي.
همس : مشيهم كلهم عشان أنا مش هقدر اطلع قدامهم كده حصلي حاجه غريبه وعمرها ما حصلتلي.
سليم تمام كلكم بره خرجوه خلاص افتحي فتحت وكان لبسها متبهدل دم لأنها بلغت وهو أول ما شافها كبرتي يا همس وقلع الجاكت بتاعه ولبسهولها وشالها ووصل بيها الفيلا وحطها في البانيو خدى شاور سخن واطلعي هطلب دكتوره تجي تفهمك كل حاجه وفضل يشرب سجاير لانه كان مقرر لما تبلغ هيمنع نفسه عنها خرجت وهي مكسوفه ولفه شعرها بالفوطه ودخله علي اوضتها ونامت وعيطت وهو دخل وراها شوفي يا همس انتي كبيرتي ولازم تفهمي كل حاجه فيكي هتتغير جسمك شكلك تفكيرك لازم تحافظى علي نفسك من اي حد فهمتي يا حبيبتي .
همس : انت ليه زعلت هو اللي حصلي ده غصب عني والله ما عملت حاجه انا فجاه كنت كده.
سليم : انا عارفه يا قلب سليم اللي حصلك ده طبيعي لاي بنت انتي بقيتي انسه حلوه .
وجات الدكتوره فهمتها كل حاجه والدتها حقنه مسكن وسابتها ومشيت وهمس نامت وهو فضل قاعد علي الكرسي قدامها يبص عليها بس مقدرش يتحكم في نفسه ودموعه نزلت علي القرار اللي اخده وهي صحيت فجاه لقيته قاعد علي الكرسي وساند دماغه ودموعه بتنزل قاعده علي رجله ومسحت دموعه باديها مالك زعلان ليه انا زعلتك اسفه وحضنته وهو فضل يحضنها ويبكي علي خوفه من أنها هتكبر وهتبعد عنه ضميني يا قلب سليم اوى نفسي ادخل جواكي وهي عيطت علي دموعه وفضلت حضناه لحد ما هدى خالص وشلها وقام وحطها في السرير وغطها ولسه هيمشي مسكت أيده ارجوك لو بتحبني نام جانبي لاخر مره سليم الدموع ماليه عيونه ونام جانبها ممكن اخبيكي جوايا واخدها في حضنه همس ياريت ومتخرجنيش من حضنك وبكره مفيش شغل ولا مدرسه وهنقضي اليوم في حضن بعض لانك هتمنعني احضنك تاني.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا فتحي
هيثم بكره يا حاج هنفتتح الشركه بتاعتي ولازم حضرتك تيجي تقص الشريط عشان انا لازم اتبارك بحضرتك.
مرفت : راحت وقفت قدام هيثم بلبس ديق وبتدلع عليه وانا يا سي هيثم مش هاجي ومسكت أيده وهو بياخد منها القهوه.
فتحي : طبعا بس اوعي تكون قولت لامك وش ألبومه دى لو جايه انا مش هاجي
هيثم: لا يا حاج انا مش بكلمها لا هي ولا الزفت أختي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
كوكي في المستشفى
نزل اجازه وقابل الدكتور بتاعها اخبارها ايه يا دكتور الحاله متاخره جدا يعني ربنا يسترها مسئله وقت
عامر : نزل جابلها فستان فرح والمازون واتجوزها وكانت مفاجاه حلوه ليها اوى وخرجت لبسه الفستان وهو لبس بدله وكتب كتابه عليها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند الدكتور محمد.
طلب ايد سهيله من سليم وهو قاله لازم تخلص الثانويه علي الاقل ولازم توافق .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
فريده راحت تعمل العمره
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
انتظرو ابطال الرواية به مرور أربع سنوات
يتبع…
↚
في فيلا سليم
سليم : راجع متاخر زى كل يوم وكان عامر خارج من اوضه همس سليم بعصبية انت كنت بتعمل ايه جوه لو حد شافك من الشغالين يقول عليكم ايه مش قادر تصبر لحد الصبح وتتقابله .
عامر : ابدا يا ابيه مش فاهم اي حاجه انت تقصد ايه وقابل مين حضرتك تقصد مين بكلامك.
سليم : ازى ما فيش حاجه انت بقيت غير مسؤل رغم انك بقيت مقدم كبير اوى
ساعه كام يا باشا في ايدك يا حضرت الضابط المحترم مش فاهم تمام تعالا وانا افهمك وافهمها ومسكه من ايده بعنف ودخل الاوضه عند همس وكانت المفاجأة فريده وسهيله قاعدين جانبها أنتم بتعمله ايه هنا دلوقتي وعيونه علي همس ودموع اتجمعت في عيونه همس مالها .
سهيله : وقعت من علي …… وقبل ما تكمل كلامها قاطعتها فريده اسكتي يا سهيله.
سليم : جري لو سمحتي يا سهيله قومي و قاعد جانبها وطلبته الدكتور ولا لسه وقلبه هيقف علي منظرها وهي نايمه تعبانه وبيكلم نفسه انا عملت ايه في حياتي عشان اتوجع فيكي كده قلبي مبقاش مستحمل يشوفك بتتالمي كده انا موت اهون كتير من شفتك كده وانفاسه عاليه اوى ووشه احمر وفاق علي صوت سهيله.
سهيله : اهدي يا ابيه هي كويسه والدكتور طمني عليها وادها منوم عشان الالم اللي في رجلها مكنتش مستحمله.
سليم : معلشي يا امي مسلمتش عليكي مالها همس فيها إيه.
فريده : بتبصله نظرات اتهام ومش بتتكلم هو عيونه علي همس وماسك اديها مبترديش ليه يا امي مالها وجعت قلبي طمنني الدكتور قال ايه.
فريده : انت اتخليت عن مسؤليتها يبقي ملكش دعوه يا سليم باي حاجه تحصلها شلها من حسباتك خالص.
عامر : حس بوجع سليم بعد اذنكم يالا يا سهيله روحي ارتاحي انا راجع شغلي بعد اذنك يا ابيه .
سهيله : ماما لو احتاجتي حاجه اتصلي انا صاحيه بعد اذنكم تصبحوا على خير
وخرج عامر وسهيله وسابوهم لوحديهم.
سليم : انت بتعامليني كده ليه يا امي وايه نظرات الاتهام دى حضرتك اكثر واحده عارفه انا بتعذب قد ايه ليه مصره تدبحيني.
فريده : مش وقته الكلام ده دلوقتي كفايه انها تعبانه و الحاله اللي وصلت ليها دي انت عارف انك السبب فيها لانها بتقعد بلكام يوم ما تنامش لحد ما تقع من طولها و في الاخر وقعت من على السلم لأنها نازل بدون تركيز دكتور قال ثلاث ايام ما تمشيش علي رجليها ارتحت.
سليم : بعدين انا السبب في ايه انا قولتلها ماتمنش بكام يوم وبعدين مش حضرتك اللي طلبتي مني أبعد عشان أنا بظلمها بفرق السن اللي بنا دبحتيني ومصره تموتيني بقالي اكتر من سنتين وحضرتك معاملتك معايا اتغيرت انا بعدت عنها وهي معاها قلبي عشان مظلمهاش معايا وتختار واحد من سنها مين اللي قالي أبعد يا سليم مش حضرتك عشان انقذتها هتستغلها دانا عمرى ما ظلمت حد قد مانا ظلمت نفسي العمر كله عشانكم والحاجه الوحيده اللي اتمنتها من الدنيا حضرتك اول واحده استكترتها عليه ظلمتيني يا امي وكسرتيني ولسه مصره تدفنيني بالحياه الله يسامحك يا امي.
فريده : قامت قاعده قدامه ومسكته من ايده انا عمرى ما ظلمتك ولا كنت اعرف انك بتحبها اوى كده انا خفت عليها منك انت مشاعرك اكبر منها انت محتاج زوجه وهمس محتاجه اب او أخ كبير يحميها من ظلم الدنيا مش حبيب وزوج في سنك وبعدين همس دى دين عليا ولازم احافظ عليه وانا هقولها انك بتحبها .
سليم : بصلها اياكي يا امي تعمليها انا خلاص هسبها تختار واحد من سنها ويكونوا بيحبه بعض انا خلاص مات قلبي من يوم ما قولتي عليا اني بستغل ضعفها وافتكر أنها في حياتها حد مناسب ليها اكتر اتفضلي ارتاحي حضرتك ونامي وانا هفضل معاها واطمني قبل ما تفوق هكون مشيت من الفيلا خالص.
فريده : يا سليم انا معملتش حاجه غير اني كنت بحميها من اي حد حتي انت ومن نفسي ومن الدنيا دى عوض ربنا ليا في اختي اللي ماتت وانا كنت سبب في حرمان بابا وماما منها .
سليم : خلاص يا امي سبيني اشبع منها لان كل تفصيله فيها وحشتني ومتخفيش عليها حضرتك عارفه انا اللي ربتها لحد مابقت انسه حضرتك بتخافي عليها ومتنسيش يا امي انا اللي منعت أنها تنام في حضني مش حضرتك وانا اللي خفت عليها مش حضرتك انا كنت بحميها من نفسي قبل اي حد يوم ما بلغت انا اللي شلتها من المدرسة لحد هنا انا اللي علمتها تتعامل ازى في الظروف اللي حصلت لها انا اللي كنت بسهر بيها وهي خايفه أو تعبانه أو بتذاكر كنتي فين حضرتك في كل ده لحد الحقيقه اللي عرفتيها تصبحي علي خير يا امي وسبيني في وجع قلبي.
فريده : بدموع حبيبي انا اسفه انا ظلمتك سامحني وهصلح كل حاجه انا ظلمتكم لاني متاكده أنها بتحبك زى ما انت بتحبها.
سليم : خلاص كل حاجه اتغيرت انسي يا امي انا هموت وارتاح طول اليوم بلف علي فروع الشركات عشان انساها ارحميني يا أمي.
فريده : تصبح على خير يا حبيبي ربنا يريح قلبك وبطبطب علي كتفه وخرجت.
سليم : وقف قدام همس شعرها كان علي وشها شاله بصوت مخنوق وقلب مليان وجع وحشتيني يا همس روحي ووجع قلبي وجنون عقلي انتي بتجرى في دمي يا همس ربنا يحميكي ليا وميحرمنيش من اني اطمن عليكي وملس علي خدها وشعرها وفضل باصص عليها وراح وقف في الشباك لحد ما سمع صوت انين عياطها لأنها كانت متخيله أنها بتحلم بكل اللي حصل من سليم وبتكلم نفسها انا حسه بلمسه أيده وحطه المخده علي دماغها اكيد بتحلمي زى كل يوم هبله هتفضلي تحبيه وهو ولا شايفك ولا حاسس بيكي انتي كنت حمل عليه ومصدق أنه خلص منه هو عنده اللي بيحبها واتحوزها وسابك عشانها.
سليم : كان سامعها وقلبه وجعه قرب عليها وفضل يبصلها معقول طفلته كانت عارفه أنه متجوز وهي بتعيط بس مقدرش يمنع نفسه عنها وراح قاعد جانبها.
سليم : بصوت كله حنيه سلامتك يا قلب سليم وبيرفع المخده من علي دماغها.
همس : مش ممكن ابيه سليم وحشتني اوى يا ابيه عارف انا بقالي كام سنه منعتني من اكون قريبه منك كده وحاولت تقوم وهو ساعدها وهي اترمت في حضنه وبتعيط اااااااه يا ابيه كنت فعلا هموت واحضنك انت قاسي عليا اوى قدرت تبطل تحبني بس انا عمرى ما هبطل احبك ولاخر يوم في عمرى هعيش استني حضنك.
سليم : دموعه بتنزل وهو دافن وشه في حضنها ااااااه يا همس وحشتيني وبعدها عن حضنه شويه وقعتي ازى نزله بتجرى ليه .
همس : بصتله بعتاب ومسكت أيده وباستها وفضلت مسكاها انا لو اعرف انك هتخاف عليا كده كنت رميت نفسي من أعلي برج في العالم .
سليم : حط أيده علي بقه سلامتك يا قلب سليم بعيد شر عليكي انا عمرى ما استحمل انا نسمه هواء تذيكي ربنا يحميكي ليه ولسه هيحط أيده علي دماغها عشان يقراء قران مسكت أيده وعيطت من اخر مره عملت فيها كده من اكتر من أربع سنين وانت بعيدت عني لدرجه اني حرمت النوم علي عيوني عشان مبتشفكش ولما بنام بدعي ربنا احلم بيك وانا عارفه انك هتفضل بعيد عني
لانك اتعمدت ترجع متاخر و تنزل بدرى عشان ما تشفنيش قد كده يا ابيه انت كرهتني اوى كده.
سليم : بيبصلها وبيكلم نفسه انا حبيتك حب مفيش قلب لسه عرفه لدرجه اني بتمني موت علي انك تكون قدامي ومقدرش اخدك في حضني وفاق علي صوتها هتفضل تفكر فيها حتي وانا معاك.
سليم : مين دى اللي بقا بفكر فيها وعمل نفسه مسمعهاش.
همس : اللي بتتاخر عندها كل يوم .
سليم : بوجع علي أنه هيجرحها ملكيش دعوه يا همس ارتاحي انتي تعبانه وسابها وراح وقف في الشباك وهي حاولت تقوم تقف وفعلا قدرت تقف بس مشيت خطوتين ووقعت وسليم جرى عليها قومي وشالها وهي فضلت تعيط هتفصلي لأمتي واجعه قلبي حرام عليكي يا همس خستي اوي ليه كده انتي شكلك مش عاجبني خالص وبيرفع حواجبه ايه مفيش اكل في الفيلا.
همس : لا في اكل و كثير كمان بس ما فيش امان في الفيلا وهافضل يا بيه زي ما انا ماشيه كده يدوب باكل اللي يخليني اعيش ولا هانام ولا هرتاح الا لما ترجع زي زمان أو تقولي على اقل اتغيرت ليه.
سليم : في لحظه دى قرر يسيب الفيلا ويعيش لوحده.
همس : مالك سرحان في ايه ما تفكرش اني هاسيبك النهارده لما تقولي انت اتغيرت ليه.
سليم : ارتاحي وانا هفضل جانب هنا لحد ما تروحي في النوم واطمني عليكي.
همس : ارحمني انا تعبانه اوى ونفسي ارتاح ونام بقالي سنين مرتحتش واخدته في حضنها وفضلت تعيط وهو وضعف وضمها وفضل حضنها ونام وصحي علي اديها وهي بتلعب فى شعره.
سليم : نسي نفسه علي الاخر بطلي شقاوه يا همس انا مصدقت اني انام واخدها في حضنه ونيمها علي صدره وهي كمان باسته من خده و كملت نوم.
ودخلت سهيله وفريده يااة يا ماما اول مره اشوف ابيه نايم من سنين ومرتاح اوى كده يا حرام كان نسي النوم .
فريده : انا ظلمته لما بعدته عنها.
سهيله : حضرتك ظلمتينا كلنا يارتك معرفتي الحقيقه كان ابيه مرتاح وهو قريب منها وعمره ماكان سعيد اللي بهتمامه بيها.
فريده : انا غلطت حرام عليكم يعني انا مبسوطه باللي عملته وسابتها وخرجت.
سهيله : بدموع ليه حضرتك عملتي فيه كده استكترتي عليه السعاده حضرتك قتلتيه.
فريده : كل كلمه قلتها كانت سكينه في قلبي قبل ما تكون في قلبه هو اكبر منها باكتر من 12سنه هو هيكبر وهي هتفضل صغيره وهتفكر أنه استغلها عشان أنقذها و هتبصله علي أنه عجوز وكان من حقها تتجوز واحد في سنها وهتكره و ساعتها سليم هو اللي قلبه هيموت فهمتي حاجه .
سهيله: حضرتك عارفه قد ايه همس بتعشقه حضرتك فهمه أنها بتمنع نفسها من الاكل عشان يقلل عليها وياخدها في حضنه .
فريده : خلاص انا هقولها وهي عليها تختار.
سليم : صحي وكان سامعها اتاخرتي اوى يا أمي اطمني هي في حياتها غيري ومن سنها عشان أنا عجوز عليها من النهارده انا هسيب الفيلا وهعيش لوحدى بعد اذنك .
فريده : انت بتعاقبني علي ايه مش قادر تفهم اني خايفه عليكم اعمل ايه وهي بالاخص.
سليم : اتنرفز ملعون ابو الحقيقه اللي بسببها دستي علي قلبي عشانها بعد اذنك واشبعي بهمس والحقيقة وسابهم ومشي.
سهيله : الله يسامحك يا امي علي ظلمك لأبيه بكره اول واحده هتحاسبك همس بعد اذنك انا خارجه مع محمد.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في قسم الشرطة.
عامر : بعد اذنك يا فندم انا هطلع من النيابه هروح المقابر عشان سنويه مراتي النهارده.
مأمور القسم : اتفضل يا عامر بس حاول تكمل حياتك كفايه حزن يا ابني بقالك اكتر من أربع سنين متعذب انسي.
عامر : انشاء الله يا فندم بعد اذنك.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في النيابه
عامر بيركن العربيه فجاه ظهرت قدامه بنت وكانت ايه.
ايه : مش تفتح انت ايه اعمي .
عامر : اسف يا انسه انت اللي طلعتي قدامي ابقي فتحي وانتي ماشيه .
ايه : علي العموم خلاص باين عليك مستهتر تلاقي بابي جايبهالك عشان كده مش عارف قمتها ولا اقولك تلايك داخل النيابه عامل مصيبه وان شاء الله تتحبس سنتين تلاته تتادب فيها كل ده وعامر مربع أيده بيسمهعا خلصتي لا لسه انتي ايه يا بنتي دانتي مش باينه من الأرض بس عليكي لسان ربنا يقدرني وتقعي تحت ايدى واقطعهولك عليكي وسابها ومشي .
ايه : يا خربيت ام غلستك ايه هقابل وكيل النيابه ازى بس أمرى الي الله وطلعت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
صافي قوم يالا يا هيثم بلاش دلع عاوزه انزل اكتب شيك خمسين ألف جنيه في سلسلة شفتها عند الجواهري وعاوزها.
هيثم :كنت عارف انك هتطلبي فلوسي في شيك علي بياض اكتبي فيه المبلغ اللي عاوزه وسيبني انام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه سليم
احمد : حرام عليك يا سليم انت كده بدمر نفسك ليه سبت الفيلا كنت علي الاقل بترتاح وهي جانبك وقدام عيونك.
سليم : مش عاوز كلام في الموضوع ده تشفلي فيلا تكون قريبه من فيلا بتاعت العيله وتكون دور واحد وتكون كل حطانها ازاز .
احمد : انا فهمك ده انتحار مش عاوز تنام كمان من أمتي انت بتنام وفي شعاع نور في الأوضه عاوزه ازاز عشان تحرم الراحه علي نفسك مش كفايه بقالك سنين من اليخت الشركه ولو روحت مبتنمش سليم خاف علي نفسك انت هتقع رياضه وشغل وقله نوم وبعدين انت من أمتي بتقدر تبعد عن امك وأخواتك.
سليم : عامر معاها وسهيله كمان وانا من وقت لتاني هزورها.
احمد : قام وقف سليم انت بتغلط.
سليم : رامي كل حاجه علي المكتب قولتلك خلاص سبني لوحدى قلبي يا اخي بيتحرق كل ثانيه انت مش حاسس بده وبيشاور علي قلبه ده اتحرق يوم ما بعدت عني اطلع بره .
احمد اسف اني ضغط عليك بس انا خايف عليك انت ادمرت .
سليم : شكلك مش قادر تفهم وسابه ومشي راح علي اليخت بتاعه اللي سماه (انين الهمس)
يتبع…
↚
في فيلا سليم
سعديه : صباح الخير يا انسه همس
همسه : صباح الخير يا سعيده ابيه سليم فين.
فريده : دخلت اطلعي بره انتي يا سعديه وسيب الاكل هنا.
همسه : مالك يا ماما فريده حضرتك بتعيطي ليه.
فريده : سليم ساب الفيلا وقالي انه هيعيش لوحده.
همس : بتعيط ما تخافيش يا ماما فريده هو مش هيعيش لوحده عنده اكيد اللي هتعيش معاه.
فريده : قصدك ايه يا همس انتي تعرفي حاجه انا ما اعرفهاش.
همس : بتحاول تقوم مش قادره تدوس على رجليها وبتعيط انا ما اعرفش حاجه ابقي اسئله.
فون همس بيرن وكانت سهيله.
سهيله انتي صحيتي أمتي وصوتك ماله بتعيطي ليه لسه تعبانه اقفلي انا قدامي خمس دقايق واكون في الفيلا محمد بيقولك محتاجه حاجه لانه مستعجل هيعدى عليكي بعدين .
همس: شكرا يا سهيله مش محتاجه حاجه انا كويسه قولي له شكرا انا بحلول اقف عليها
سهيله : تمام حاولي ما تضغطيش عليها انا طلعالك حالا وقفلت
وهمس : فضلت بتعيط وطلعت سهيله مالك فيكي ايه انتي لسه تعبانه وحضرتك يا ماما بتعيطي ليه انتي كمان.
فريده : انا بعيط عشان سليم سبني و هيعيش لوحده وهمس من ساعه ما عرفت بتعيط.
سهيله : سيبوه يا جماعه براحته مكبرين الموضوع ليه ابيه مش صغير هو بس اعصابه تعبانه هيرتاح وهيرجع لينا واولا هو ما يقدرش يبعد عننا وخصوصا انتم الاتنين عارفين انتم عنده ايه.
فريده : سهيله فكري في اللي انتي بتقوليه.
سهيله : مش فاهمه ايه يعني بعد كل اللي حصل ده مش عاوزاها تعرف ليه انت صدقتي ان ابيه مش عاوزها تعرف هي عنده ايه حضرتك من سنين بتظلميه ودايسه علي قلبه وهي من ساعه ماعرفت أنه متجوز وهي عايشه حزينه ومش قادره تبطل تحبه كل ما بيبعد عنها بتتعلق بيه اكتر وعمره ما بطلت تحبه بالعكس دى وصلت لدرجه العشق وحضرتك حاطه في دماغك أن ابيه استغلها لا والف لا ابيه حماها ولولا ابيه كان زمانها ماتت وحضرتك ملقتيش بنت اختك احمدي ربنا وفكرى في ابيه سليم مدمر علي اخر فكريني يا امي اخر مره ابيه قاعد معاكي علي سفره واحده من كام سنه وسبب ظلمك ليه طاحن نفسه في الشركات لحد ما بقي من أكبر رجال الأعمال في العالم وفي كل مكان بتتباهي به انا والدا سليم رحل الأعمال وانتي فوقي لو اعلنتيش عن حبك واتمرتي علي الجنان اللي في عقلك ده هتخسرى ابيه فعلا من يوم الليل السوده وحصل فيها وكلنا قلوبنا ماتت انتم الاتنين وبتشاور علي همس وفريده
الوجع اللي ابيه بيعيشه أنتم السبب ولحد ما تعرفوا أنتم هتتصرفوا ازى مع ابيه محدش فيكم ليه كلام معايا ولسه هتخرج.
همس : انا عملت ايه انا بعشقه وانتي اكتر واحده عارفه انا بتعذب ازى عشان حبي ليه هو اللي بعدني عنه ومن غير سبب انا بموت في اليوم ألف مره وانا ببقي عاوزه اسمع صوته واخاف اتصل عليه اصل ميردش عليا وبندبح مليون مره وانا مستخبيه بليل عشان اطمن أنه رجع والليله اللي ما بيرجعش بتمنا الموت فيها من وجع قلبي وروحي وعقلي بيفكر مليون فكره كلهم أنه اكيد ما وحده تانيه انا اللي حبيته انا عشقته انا اللي كنت بتسحب زى الحراميه عشان اشوفه وهو نايم انا بحرم نفسي من الاكل عشان اقع من طولي لما ببقي هموت ويخدني في حضنه وانتي تقولي انا السبب انا تعبت اقسم بالله العظيم انا بتمني الموت مليون مره ولا اتحرم منه قولت لما اكبر هيشوفني مناسبة ليه بس لا هو اكيد بيحب واحده تانيه مره أحسه بيحبني ومره أحسه بيكرهني انا تعبت أوي ومش قادره خلاص وحضرتك طول الوقت يا ماما فريده تقولي سليم يستاهل واحد ناضجه واحده من عيله واحده تقدر تلبي رغباته وانا متاكده ان حضرتك عارفه انا بحب سليم قد ايه بس كنتي مصره تظلميني وهو بعاملني علي اني في حياتي حد تاني بس انا تعبت وعارفه هعمل إيه كل ده وكان سليم بيسمع الكلام ده .
فريده : ايوه انتي صغيره اوى عليه واستحاله هتقدر تلبي رغباته سليم ناجح محتاج سيده مجتمع عشان يقدر يظهر بيها قدام الناس لاكن انتي ايه هتخلي الناس تتكلم عليه.
همس : حتي لو اللي حضرتك بتقوليه ده صح انا هفضل أحبه واستحاله يبقي في حياتي راجل غيره وهفضل اعيش لوحدي ويوم ما يبقي في حياته واحده غيري هيبقي اخر يوم في عمرى وفضلت تعيط .
سهيله: شفتي حضرتك عملتي فيهم ايه دمرتيهم ووجعتي قلوبهم وكفاية بقا اللي احنا فيه يا امي تعبتيني سبيهم يقررو هم عاوزين ايه وساعتها لو فشل حبهم يبقي حضرتك عملتي اللي عليكي.
همس : فضلت تعيط انا بحبه اوى يا سهيله هموت من ساعه ما فتحت عيوني وملقتوش جانبي تعبت اكتر من أربع سنين وانا بتعذب يوم ما حرمني من حنيته وحضنه وانا رجعت يتيمه تاني واترمت في حضن سهيله.
سليم : مسك قلبه ودموع نزلت منه ومشي زى ماجه من غير ماحد يشوفه.
فريده: انا اسفه يا حبيبتي انا انصرفت غلط سامحيني وانا متاكده انك هتقدرى ترجعي سليم الفيلا تاني اوعديني انتي شاطره وزكيه زى أختي الله يرحمها بس امتي سليم اتجوز همس وسهيله بيبصه لبعض وسماع .
فريده : انا كنت عارفه انك بتقولي اي كلام ماتنسيش انا قولت ايه وسابتهم وخرجت.
همس : بتهز دماغها انشاء الله.
سهيله : هتعملي ايه عازاكي رعد برق فيضان مش همس رقه والكلام الفارغ ده عاوزه ابيه سليم يغرق في بحرك اتفقنا.
همس : ابيه احمد هو اللي اكيد عارف هو فين هتصل عليه لأن زى ما انتي عارفه انا بعرف أخباره منه استني ومسكت فون واتصلت.
همس : ازيك يا ابيه عامل ايه.
احمد : انا زفت علي فكره انا جانبكم في فيلا بعدكم بشويه بشترى فيلا ل سليم وسبحان الله لقيت فيلا بنفس مواصفات متقوليش معموله عشانه انتي عارفه سليم طلباته أوامر هو هيكون فيها ان شاء الله بليل المهندس بيفرشها لأن المفتري طلب أنها تخلص في 12 ساعه طمنيني عليكي انتي لسه تعبانه.
همس : الحمد لله انا كويسه يا أبيه ممكن تبعتلي ابلكيشن الفيلا .
احمد : بس ناويه علي ايه سليم واصل لمرحله انا عمرى ما شفته فيها ده بينتقم من نفسه بلاش تحتكي بهفتره دى سبيه يهدى الول وبعدين أبقي اتكلمي معاه.
همس : ان شاء الله ربنا يسترها بس يا ابيه حضرتك ابعتلي ابلكيشن لو سمحت انا مش هقدر استحمل اسيبه يعذب نفسه اكتر من كده ارجوك افهمني حضرتك.
احمد : تمام ربنا يصلح ليكم الحال اقفلي هبعتهولك حالا بس استحملي سليم تعبان اوى ومحتاجك .
همس : حاضر سليم ده اغلي من قلبي وروحي وشكرا يا ابيه سلام علي كل حاجه بس بلاش تقوله اني اخدت ابلكيشن وقفلت ووصلت رساله في ابلكيشن فيلا ابتسمت وحصنت فون وباسته.
سهيله : بتغمز يعنيه ناويه علي إيه.
همس : انا هقولك هتتصلي علي دكتور محمد العبقري حبيب قلبك تطلبي منه اسم مخدر قوى لرجلي وانا هروحله الفيلا الجديدة ومش هسيبه اللي لما يعترف انه بيحبني سليم ده حقي انا وبس ومش مسموح لاي واحده غيري تقرب منه سليم ده نصيبي انا وعشقي انا.
سهيله : برافوا عليكي ثواني اكلم محمد بس هتروحي علي ما فيلا تخلص هيكون الوقت اتاخر .
همس: اه هروح مش مهم الوقت يتأخر كفايه انا اتاخرت اوى عليه مش مهم اي حاجه بس لازم النهارده يعترف بحبي يالا بسرعه علي ما اشوف هلبس إيه هاتي ايدك وساعديني اروح عند الدولاب وراحه اختارت فستان محترم جدا وظاهر أنوثتها بشكل رهيب عشان تسب أنها كبرت وفضلت تبص علي جسمها ماشي يا سليم لازم تسلم حصونك ليه النهارده.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في النيابه
عامر : ازيك يا شريف وبيتكلم بعصبية
شريف : الله يسلمك مالك كده متعصب ليه.
عامر : شفت بنت لسانه ايه يا اخي عامر ولا المبرد رغم أن شكلها غير لسانها خالص تبان كيوت واموره معرفش فيها حاجه غريبه بس ايه فصلتني يا أخي نفسي تقع تحت ايدى مش هرحمها .
شريف :ههههههههه كل ده فيها معقول في واحده هزت كيان عامر مش ممكن نتكلم بعدين واحنا سهرانين واحكيلي فيها لفت انتباهك عشان المحاميه بتاعت المتهم اللي شهد عليك عاوزاك وزمانه علي وصول.
الباب خبط وكان العسكرى في واحده يا باشا بتقول محاميه عاوزه حضرتك.
شريف : دخلها بسرعه يالا طول بالك عليها البنت كيوت ومش حملك يا عامر .
ايه : اهلا يا شريف باشا اسفه اتاخرت عليك اكتر من خمس دقايق بسبب واحد متهور وغبي كان هيموتني بالعربيه.
شريف : ضحك بكل صوته لانه فهم أنها بنت اللي عامر كان بيتكلم عليها احب اعرفك ولسه بتبص شافت عامر وقفت مصدومه.
ايه : ايه يا شريف باشا تعرف الاشكال دى منين وقربت من عامر مش انا قولتلك شكلك سوابق والله العظيم سرقه ولا قتل انا بقا عندى استعداد اترافع ضدك وادخلك سجن.
عامر : قام وقف قتل ان شاء الله وقرب وطلع المسدس بتاعه ناحيتها وهي جريت وقفت جنب شريف شفت ده مش طبيعي يا شريف باشا ااااه لاقتها اطلبه مستشفي المجانين.
عامر : انا مجنون وبيشاور بايده شريف هات بت دى انا اللي هحبسك بسبب طولت لسانك.
شريف: خلاص أنتم صغيرين احنا هنا في نيابه .
ايه : انا اسفه بس هو اللي غلط الأول
عامر :برده بتتكلم بطريق زباله انا غلط في ايه يا بنادمي انتي.
شريف : خلينا في القضيه دلوقتي عشان المتهم لازم يترحل علي السجن استاذه ايه المتهم اعترف ليكي بايه.
ايه : شوف يا مقدم عامر المتهم اتفق عليك هو والمعلم بتاعه ومدير مكتبي أنه هيصلته عليك ست هتدخل القسم في خناقه ومعاها شويه بلطجيه عشان يصفوك طبعا هو مكنش يقصد اني اعرف بس فون جاله وانا عنده في زياره وهو ميعرفش اني عرفت انا حبيت اريح ضميري وبس وانا سبت المكتب.
شريف :حضرتك انسانه محترمه يا استاذه ايه وانا بشكرك فعلا.
عامر : ساكت ومبيردش عليها لانه مصدوم أنه كان بيعامله وحش وبطريقه دى وهي جايه تحزه من أنهم هقتلوه.
ايه : بعد اذنكم لاني اتاخرت علي معادى اوى وكان لازم اكون في المستشفى من ساعه بعد اذنكم.
عامر : ،ثواني انا هوصلك في طريقي
ايه : اسفه بعد اذنكم وسابتهم وخرجت.
عامر : بعد اذنك يا شريف وسابه وخرج.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا فتحي
فتحي : اتصل علي هيثم ازيك يا ولدى انت بطمن علي امك واختك عشان انت عارف اني محرم امك علي نفسي وايه اللي اخترتها دى كمان مش عاوز أهل البلد يقوله رمي مراته وبنته في اسكندريه وسألهم وانت كمان سبتني وعايش في مصر .
هيثم : لوحدك ايه يا حاج دانت كل شهر بتتجوز جوازه ومبسوط اطمن انا بكلم ايه وبتطمني علي الحاجه وهي صحتها مستقره بعد اذنك عندى شغل سلام يا حاج.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في الكباريه
صافي هتاخد الفلوس دى وتدفعها قسط للشقه اهو صعيدى قفل احنا بناخد منه اللي احنا عاوزينه لحد ما اخلص حق الشقه وهرميه زى الكلب
المساعد : لا لسه يا كيداهم خليه يجبلك عربيه ويشتري لك محل كبير الغاوى يا ابلتي ينقط بطقيطه ههههههه.
صافي : خبطه علي كتفه عندك حق يا مضروب.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم الجديدة.
سليم : دخل وقاعد علي الكنبه وبيكلم نفسه هعيش ازى في مكان انتي مش جانبي فيه وافتكر اللي حصل من أربع سنين
فلاش باك.
يوم الحفله اللي عملها سليم في الفيلا .
سليم : همس هيجيلك انتي وسهيله بنت من اتليه بفساتين اختاري فستان كويس يا همس وبلاش يكون زى اللي شفته وبيرفع حواحبه ساعتها هدبحك مفهوم.
همس اتعلقت في رقبته مش عاوزه احضر الحفله اصلا انا هتفرج من الشباك.
سليم : اللي يريحك اعمليه سلام.
وجه معاد الحفله ووقفت في الشباك تتفرج .
سهيله : يا بنتي ابيه اختارك فستان تحفه البسيه وانزلي معايا انا ماما.
همس : لا مش عاوزه انزلي أنتي وسهيله نزلت وهي فضلت في الشباك لحد ما الحفله اتملت معازيم وشافت عيون الستات علي سليم وخصوصا روزا وطلبت من سليم أنه يرقص معاها قدام الناس واتر يقبل وده جنن همس الفستان اللي هي البساه كان عريان جدا وحركتها مع سليم.
سليم : في ايه يا روزا انتي شربتي بدر اوى .
روزا : انا عندى استعاد اشرب بحر خمره بس الليك بين اديا هموت يا سليم عليك سبلي نفسك يا سليم واديها بتترحك علي جسمه.
سليم مسكها من اديها انا لو اعرف انك شاربه مكنتش دخلتك الفيلا وسألها ومشي.
همس اتصرفت بغيره ولبست الفستان اللي اختاره سليم وعملت ميك اب ونزلت
احمد: بيصفر مين قمر ده اكيد انتي همس .
همس وحضرتك اكيد ابيه احمد كل ده وسليم شايف مدايق وهيتجنن منها احمد اسمحيلي برقصه دى بصت ل سليم بنتصار وراحه رقصت مع احمد وفضل احمد يهزر معاها وراح سليم اخدها من احمد انتي اتجننتي ايه اللي بتعمله ده بترقصي مع راجل غريب
همس : ملقش دعوه زى ما انت بترقص مع الهانم دى .
واحد من الحفله ممكن اسمحيلي بارقصه دى همس موافقه وبتمد أيدها سليم مسكها ودخل بيها الفيلا انا دلعتك كتير فكرتي نفسك كبيره بس انا غلط من الاول ونسيت اربيكي .
همس : انا متربيه الدور والباقي سليم رفع أيده وكان هيضربها بس منع نفسه وخرج لاغه الحفله.
همس طلعت وجابت صوره امها وفضلت تعيط ودخلت همس وفريده وسأله الصوره في ايديها فريده صوره مين دى
همس : دى ماما لا دى اختي اللي بدور عليهامامتك اسمها ايه .
همس : اسمها قسمت فريده نزلت سجده لربنا شكر أنها لاقت بنت اختها وفضلت تتكلم معاها لحد الصبح واتصلت علي سليم وجابته وحكتله وعمله تحاليل عشان يسبته أنها بنت اختها فعلا ودخل اوضته.
همس كانت نايمه في سريره فضل يبص عليها وبعد فترة صحاها قومي يا همس روحي اوضتك نامي
همس اسفه يا ابيه ولسه هتقرب منه شاور ليها .٠
سليم : خلصت انا مستحيل اسامحك من النهارده ليكي اوضتك تفضلي فيها وممنوع تدخلي هنا وممنوع تقربي من اي حاجه تخصني اتفضلي يالا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
باااااااك
سليم قام يلعب رياضه لحد ما سمع تليفونه بيرن
يتبع…
↚
في فيلا سليم.
سليم : فون بيرن وكل ما يمسك يلاقيها همس: مش عاوز يرد وفضل يلعب وكل مره يرن فون يمسكه ويرفض أنه يرد نفسه يسمع صوتها هيتجنن عليها نفسه انه يطمن ويطمن قلبه بيها
وراح وقف في شباك وكانت ليله تشبه الليله اللي شافها فيها برد و عتمه واحساس بان ظلم الكون اجتمع فيها عشاني وراح يصلي وفضل يكلم ربنا
يارب انا تعبت ونفسي ارتاح نفسي اطمن عليها يااااارب انت العالم قد ايه انا بحبها ومش قادر استحمل بعدها عن قلبي ولا روحي ولا عيني دى بينتي قبل ما تكون حبيبتي ومفيش اب بيبعد عن بنته اللي اذا مات يا رب خد روحي ما دام كتبت عليا ابعد عنها انا فعلا عشقتها لدرجه الجنون وفونه رن تاني خلص صلاته وراح شافه وكانت همس مسك فون ورجع سابه تاني
بس همس قررت انها تبعت ماستج .
همس : ابيه سليم لو فضلت مليون سنه مش هترد عليا هفضل واقف في بره لحد ما اموت قرر يا موت من الخوف والبرد يا تخرج تفتحلي الباب فعلا مش خايفه مرعوبه بس مش من الجو من سليم مايردش عليها.
سليم : فضل يلعب رياضه لاكتر من ساعه وبعد كده راح فتح فون وشاف رساله من همس فرح اوى وفتحها وقراها واتجنن وكسر فون وخرج عشان يفتح الباب لأن الفيلا دى الوحيده اللي من غير خدم أو حراسه فتح الباب وشافها همس كانت واقفه بتعيط وبتترعش وبتتالم من رجلها عشان مسكن راح وفعلا رجليها وجعتها جدا .
سليم : جرى عليها وحضانها وشالها اااه يا قلب سليم هتفضلي توجعي قلبي عليكي لأمتي.
همس : لحد ما اموت لو عاوز ترتاح موتني
سليم : فضل يضمها وهو شايلها بعيد شر علي عمرك يا قلبي ربنا ما يوجعني فيكي ابدا انتي هي وجعي يا همس ااااه ودموعه نزلت وفعلا اخدها ودخل وحطها علي الكنبه ونزل علي ركبه قلعها شوذ انتي مجنونه صح ازى تمشي علي رجلك ودكتور محظرك بس هتفضلي متهوره نفسي تكبري.
همس : علي فكره انا كبرت وبقيت في أولي طب حضرتك نسيت وبدموع مسكت وشه قدرت تنسي همس وحضن همس .
سليم : مسك اديها باسها وقام وقف وادها ضهره وهي حاولت تقف وراحه وقفت قدامه انا بحبك .
سليم : بيضحك بخيبه امل ومردش عليها.
همس : قربت عليه ومسكت أيده وحاطتها علي قلبها ده عايش بس عشان انت جواه انا بعشقك يا سليم مش ابيه سليم بحبك لدرجه اني اتمني الموت ولا انك تبعد عني الحاجه الوحيده اللي كانت مخلياني اعيش هي اني بطمن انك في المكان اللي انا فيه بس لما تحب تبعد عني يبقي انت حكمت علي قلبي بموت انت اللي بحس بالأمان معاه انت اللي اتمنيت أنه يكون نصيبي فضلت سنين اصلي وادعي والترجي ربنا انك تحبني لو ربع ما بحبك انا موافقه يكون في حياتك ست اللي انت عاوزها بس افضل جانبك انا لو خيروني بينك وبين الدنيا واللي عليها هختارك انت يا نبض قلبي وروحي بعشقك يا سليم.
سليم : كان بيسمعها وهو قلبه هيقف انتي بتتكلمي بجد انتي بتحبيني يا همس من أمتي وعامر وخروجك معاه وسهره معاكي لما بيكون راجع من الكليه واليقي واقفه مستنياه في الشباك وتنزلي لما تشفيه.
همس : فهمك كل حاجه بس لما تعترف انك بتحبني انا بس.
سليم : بيضحك بحبك لا طبعا انتي هبله وسابها ومشي خطوتين وهي مسكته من أيده وباستها بس انا بحبك يا سليم مش عشان انت انقذتني ولا عشان انت بقيت ابن خالتي بحبك من اول يوم شفتك فيه وحسه بحضنك بالأمان سليم ارجوك يا سليم وبتعيط .
سليم وفرق سن اللي بنا
همس : فرق سن ايه انت اجمل واوسم وأصغر راجل في الدنيا انا حبيتك وعشقتك كده وبعدين قررت انها هي اللي هتمشي بس مش هترجع الفيلا تمام يا سليم انا همشي بس مش راجعه الفيلا انا هطلع من حياتك يا سليم خالص وتبقي ارتحت مني ولسه هتمشي اخدها في حضنه انا حبيتك حبك اتولد جوايا وكل ما تكبري يوم كان بيكر جوايا انا عشقتك عشق معرفهوش بشر وبحمد ربنا عليكي يا همس انتي رضا ربنا عليا وهمس فضلت تعيط ودفنه وشها في رقبته .
همس : ولما انت بتحبني اوي كده ليه مقولتيش ليه عذبتني حرام عليك دانا حرمت النوم وراحه والأكل علي نفسي عشان انت بعيدت عني اسفه مليون مره انا اللي وصلتك للحاله دى انا اللي غلطت في يوم الحفله سامحني وحياه همس.
سليم راحه قاعد وشالها علي رجله وخبه وشه في حضنها ااااااه يا همس كنت عايش ميت من غيرك خوف الدنيا بخافه عليكي يارب ما يجي اليوم اللي تبعدى عني فيه ساعتها موت هيكون اهون عليا.
همس مسكت وشه بعيد شر احنا هنتجوز وهنخلف اولاد كتير اوى كلهم شكلك وهنعيش اسعد زوجين في الدنيا.
سليم : ولو جيتي في يوم قولتي اني استغليتك عشان فرق سن اللي بنا.
همس : والله العظيم مش كبير انت في عيوني اصغر راجل في الكون وبعدين علي فكره بابا كان أكبر من ماما بعشر سنين فالي بيني وبينك تقريبا نفس سن وبعدين خلفوني ايه مش حلوه.
سليم : انتي احلي حاجه حصلت في حياتي بعشقك يا همس لا انا اللي بعشقك وقبل ما يرد عليها كانت خطفه شفايفه في بوسه تعويض عن وجع الفراق سنين وسليم فضل يبوسها لحد ما فقد عقله وشفايفها جابت دم ونفسهم راح وضمها اسفه يا وجع قلبي مقدرتش امنعك ولا امنع نفسي .
همس : باسته من دماغه وتمنع نفسك ليه
انا اللي بوستك لاني عارفه انك استحاله هتعملها انت تقيل اوى يا سليم وانا بحبك اوى وباسته من دماغه سليم بيضحك بصوت عالي سليم كده من غير القاب بتتطلع سهله عادى.
همس : لأنها طالعه من قلبي يا حبيب روحي يا سليم دانا بعشق اسمك دانا هحكيلك حاجات بس مش دلوقتي بس انت اكيد عندك مسكن هموت يا سليم من الالم المره دى سليم اللي باسها لحد ما انفاسهم طلبت الهواء اياكي تجيبي سيره موت تاني يا قلبي ولو مفيش مسكن أخرج اجبلك بسرعه وارجع.
همس لا خليني في حضنك وانا انشاء الله هبقي كويسه سليم قام ونيمها علي الكنبه وشاف رجليها فعلا ودلجها ايه ارتحتي شوى .
همس : غمضت عيونها مفيش راحه اللي في قربك عارف يا سليم انا خايفه من ايه لا مش خايفه مرعوبه ساعتها انا فعلا حياتي هتنتهي.
سليم : قام من جانبها قاعد علي رقبه فتحي عيونك يا قلب سليم بعيد شر عليكي يا احن قلب في دنيا انتي نبض قلبي تخافي وانا جانبك انا بخاف عليكي من نفسي
همس : بدموع مقدرش افتح عيوني وانا بقولك الكلام ده انا خايفه انك تبعد عني وتقولي مش عاوزك في حياتي او مقدرش اسعدك او تفضل معايا شفقه عشان مليش حد في الدنيا غيرك.
سليم : شالها من علي الكنبه وقاعدها علي رجليه وقاعد بيها في الارض يبقي ساعتها سليم مات اعرفي يوم ما يحصل ده تتاكدي اني بحكم علي قلبي بالموت.
همس : باسته بوسه بتعترف فيها ليه بحبها انا بعشقك يا حبيب روحي.
سليم : بعد عن شفايفها إنتي عاوزه ايه انا ماسك نفسي بالعافيه بطلي دلع عشان خاطري ارجوكي يا قلب سليم.
همس : فضلت تبوس كل حته في وشه انا بقا غيرك خالص انا عاوزه تعترف بانك مستحيل تبعد تاني .
سليم : ارجوكي بلاش حركاتك دي عشان انا باللي بتعمله ده هقرب و اوي كمان وقام وشالها وحطها علي الكنبه ودخل جاب بطانيه وغطاها .
همس : مسكت ايده رايح فين وسايبني إنتي هتنام في حضني
سليم : مش قبل ما اطفي النار اللي ولعتيها في جسمي وباسها من دماغها.
همس : بتضحك نار مره واحده بس متتاخرش.
سليم : بيضحك انا اقدر ارتاحي علي ما اجيلك وسابها ودخل ياخد شاور وخلص واتاخر عليها دخلت لقيته بيصلي وبيعيط وبيشكر ربنا انها بتحبه مش زي ما كان فاهم انها بتحب عامر وبيدعي ربنا يحميها ليه .
وبعد ما خلص صلاه بيلف لقها واقفه بتعيط قرب عليها وشالها مالك يا قلب سليم ليه دموع دلوقتي وحاطها علي السرير وحضانها ونام جانبها.
همس : لانك بتحمد ربنا اني بحبك وانك بتشكره علي وجودي في حياتك انا فعلا بحبك وحضنته اوي وباسته من خده .
سليم : طبعا رغم كل النعم اللي ربنا انعمها عليا بس انتي اغلي واهم نعمه فيهم يا قلب سليم .
همس : ربنا يحفظك ليا يا سليم انت عيد ميلادك بعد بكره وانا حبه احتفل بيه انا وانت وتكون ليله خاصه .
سليم : مدام معاكي موافق بس بلاش خاصه اوي اصل مش هقدر امنع نفسي عنك ساعتها هكلك.
همس : هههههههه هههههههه هههههههه انا اللي هكلك وهتشوف يا سليم وبتبوسه من خده.
سليم : مسكها من اديها وباسها كفايه بوس بقا انا كده هبات تحت الشاور يا قلب سليم انا خايف عليكي من نفسي انا مانع نفسي اوي عنك بالعافيه فارحمي قلب عاشق اتحرق من شوق واتعذب من مرار فراق انا حبيتك بقيت ادعي ربنا لو محبتنيش تعتبرني حد مهم في حياتك وكانت دموعه بتنزل.
همس : مسكت وشه وباسته من عيونه سلامه قلبك وعقلك ودموعك يارب ماتنزل تاني علي اي حد انت بتحبه.
سليم : هتصدقي انهي منزلتش اللي عشانك حتي لما ولدي اتوفي مكنش عندي وقت ابكي كان لازم ابقي راجل وقد المسؤليه انتي اللي قدرتي علي قلب ودموع سليم ويارب ما يحرمني منك ابدا.
همس : دموعها زادت وصوت عياطها علي وسليم ضمها وهي استخبت في حضنه انا اسفه معرفش اني عزبتك اوي كده يارب اتجوزك يا سليم وتخلف مني عيال كتير اوي والله هاجننك.
سليم : اكتر. من كده حرام عليكي ارحميني.
همس : قامت قاعدت انا عاوزه اسئلك سؤال بس توعدني انك تجاوبني بصراحه.
سليم : وانا عمري ما كذبت فهكدب عليكي ازي.
همس : انت كنت ليه بتعاملني علي ان في حياتي حد غيرك يعني من الاخر كنت مفكر إني بحب حد ليه جاتلك الفكره دي ومين هو اللي انت كنت شاكك فيه.
سليم : بلاش كلام في الموضوع ده عشان خاطري وحياه سليم بلاش.
همس : اسفه يا سليم لازم نبداء حياتنا علي صراحه فعشان خاطري انا جاوبني يا حبيب روحي.
سليم : ماشي يا قلب سليم ايه اللي كان بينك وبين عامر ولما سمعتك انتي ماما وسهيله النهارده فكرت انك بتتكلمي عليه انسحبت. مشيت وانا كنت راجع فيلا خايف انك تزعلي اني مشيت بس ايه الكلام الحلو ده اناحقك إنتي كبرتي يا همستي.
همس : ابتسمت هرد علي حقي فيك يوم عيد ميلادك بس دلوقتي احكيلك اللي بيني وبين عامر لاني مستحيل اخبي عليك حاجه.
في اخر يوم امتحان كنت إنت مسافر سواق واخد اجازه وكنت طالب من عامر يوصلنا للمدرسه انا وسهيله وجه فعلا عامر اخدني بعد الامتحان وسهيله اعتذرت وحاله فون وفهمت انه بيكلم بنت بس لقيته بيدمع ومش عارفه في ايه قالي هوصلك وعندي مشوار مهم انا خفت عليه واسريت اروح معاه وكانت المفاجأة إنه متجوز بنت زي قمر
سليم : مندهش من اللي ببسمعه لا مصدوم انتي بتقولي ايه ازي يعمل كده من وراي.
همس : ارجوك اهدي الحكايه مش زي ما انت فاهم بنت دي اسمها كوكي وكانت مريضه سرطان وهم كانوا بيحبه بعض من ثانوي وكانت امنيتها إن عامر يتجوزها قبل ما تموت وعشان كده انا كنت اوقات بخرج بدون اذنك اروح اقعد معاها واحيانا اتحايل علي ماما فريده واتقابل انا و سهيله هناك نقعد معاها ونتفرق واحنا راجعين عشان حضرتك وماما فريده متعرفوش اننا مع بعض لان ده كان طلب عامر ويوم ما شفت عامر حضني ده كان يوم موتها لما دخلتلك كنت عاوزه افهمك بس انت رفضت تسمعني ومن يومها كل واحد فينا عايش لوحده وانا كنت يتعذب كل ما اشوف نظراتك ليا وهي كلها اتهام وعصبيتك علي عامر علي فكره عامر تتعذب اوي ولحد دلوقتي مش قادر ينساها وسنويه بتاعتها كانت النهارده وكان لازم اكون معاه انا سهيله بس انا تعبت وسهيله خرجت مع محمد وهو فضل وحيد .
سليم : ليه عمل كده وليه يتعذب لوحده لو كان قالي كنت جوزتهم ومكنش حصل كل ده عامر ده ابني مش اخويا وقام جاب فون بتاعه واتصل عليه مردش بعتله ريكورد بيطلب منه إنه عاوزه ضرور يكلمه وراح اخد همس في حضنه كفايه دموع انتي تعبني اوي النهارده .
همس اصل كوكي اتعذبت اوي وماتت بين ادين عامر قدامي مستحيل انسي شكلها وفضلت تعيط في حضن سليم لحد ما راحت في النوم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند عامر و ايه
عامر طلع وري ايه بس ملحقهاش شافها وهي يتركب اوبر ركب وراح وراها لحد ما وصلت مستشفي عام ودخلت وهو فضل واقف بالعربيه لحد ما خرجت و معاها ست مريضه وكانت مامتها فتحيه وركبت اوبر وروحت فيلا .
هيثم جايبهلم عشان يقعده فيها ودخلت هي وامها.
عامر عرف العنوان ومشي راح المقابر.
فتحيه: تعباكي يا قلب امك ومخلصه فلوسك وابوكي رمي طوبتنا ومبقاش بيبتعت فلوس واخوكي شهر يبعت فلوس وشهزين يطنش وانتي يا قلب امك هلكه نفسك في الشغل ليل نهار سامحيني يا قلب امك وبقولك لى حبه تعيش مع ابوكي ارجعيله وانا استحاله ازعل منك انت استحملتي اللي محدش استحمله وانا ظلمتك اوي معايا.
ايه : كده يا ست الكل عاوزه تخلصي مني عشان تروقي ومتلقيش حد يغلس عليكي.
فتحيه : اخلص منك دانتي نور عيوني اللي بشوف بيها ربنا يحميكي.
ايه : طيب يا ست الكل في اكل في تلاجه هسخنه ونيجي ناكل سوي وانام شوي قبل ما انزل المكتب.
فتحيه: روحي يا قلب ماما خلي بالك من نفسك.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المقابر
عامر : حبيبت قلبي حشاني يا شقيه مش قادر اعيش من غيرك الدنيا وحشه اوي من غير ضحكتك وصوتك اللي كنت بصحي عليهم ليه سبتيني لوحدي انتي وعدتني انك هتفضلي معايا بس خلفتي وعدك ليا اخدتي قلبي معاكي سبتيني ميت من غير روح ولا قلب دنيا بعدك ملهاش معني من غيرك انتي كنت نور اللي بينور حياتي انا دنيا ظلمتني اوي لما اخدتك مني وفضل يبكي وطلع المصحف وفضل يقرا ليها ويبكي ومشي ورجع قسم شرطه سلم الخدمه لزميله وخرج وهو راجع الفيلا شاف بنت في شباب بيتحرشوا بيها نزل وضرب طلقه نار في الهواء وهمه خافوا وجريوا وهي فضلت تخبي في جسمها وهو قرب ليها وكانت المفاجأة انها ايه وقلع جاكت بتاعه ولبسهولها وهي شكرته ولسه هامشي اغمي عليها ومعرفش يعمل ايه فكر لو اخدها المستشفى لازم يتعمل محضر ولو رجع بيها الفيلا بتاعتها هو عرف مفيهاش غير ست مريضه فضل يفكر هيعمل ايه ووصل لحل واحد انه يفضل بيها في عربيه بتاعته لحد ماتفوق
وجاب برفيم بتاعه وفوقها انتي كويسه فضلت تعيط واتخبي في وشها وصعبت عليه
عامر : مسك اديها وشالها من علي وشها انتي كويسه والله مقدروش يعملولك حاجه بس مين دول .
ايه : دول رجاله المتهم لانهم عرفوا اني بلغتك بالي سمعته وكانوا عاوزين يخطفوني.
عامر : عرفه منين الكلام كان بنا في النيابه من كام ساعه اه اكيد شريف واجه بالي قولتيه انا اسف انتي اتعرضتي للخطر ده بسببي انتي لازم تيجي تعيشي معايا .
ايه : اللي بتقوله ده انت فاكرني إيه حاسب علي كلامك انا اعرف احمي نفسي.
عامر : شوفي يا ايه انتي مش هتقدري تحمي نفسك في ناس عايشه معايا في فيلا افهمي بدل ما احطلك حراسه وامنعك تخرجي بره البيت فهمتي .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند احمد في الشركه
السكرتيرة: مستر احمد روزا بره وعاوزه تدخل لحضرتك.
احمد : دخليها اصل دي واحده مغروره مش قادره تفهم إن سليم مش شايفه اصلا.
السكرتيرة: امرك يا فندم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا فتحي
الغفير : يا حاج ام سعد الدايه بتقول إن مرت حضرتك ماتت وهي بتولد .
فتحي : مش مهم هي المهم ابني عايش.
الغفير : للاسف ابنك نزل مايت.
فتحي : غور ابعت لاهلها يجوا ياخدها يدفنوها
وابعتلي ام مرزق الخاطبه تشفلي عروسه تانيه يالا غور وقول النسوان لو وحده صوتت هخرج اضربها بالنار.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شقه سوزي
عمال تتصل سليم مش راضي يرض عليها وماسكه ورقه في اديها فرحانه جداً.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم
صحيت وفضلت تبص علي سليم وتفكر هتعمل ايه يوم عيد ميلاد سليم وفجاه جات في دماغها فكره وفتحت فونها تختار فستان
اليوم ده وكانت محضره مفاجاه هاطخطف قلب الكل واولهم سليم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه هيثم
عندك ايه النهارده انا مش قايلك مفيش رقص النهارده.
صافي : ليه فاكر نفسك ايه جوزي مثلا عشان تحكم عليا .
هيثم : مسكها من شعرها انا اللي بصرف عليكي يا هانم فهمتي.
صافي : عندي الف واحد غيرك يصرفه عليا وفتحت باب شقه يالا اطلع بره .
هيثم : كده يا صافي هخليكي تيجي تبوسي رجلي وخرج وعمل فون بس يا تري كلم مين.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
في الشركه
احمد : اهلا روزا نورتي الاسكندريه.
روزا : أنا بعشق اسكندريه وأهل اسكندريه وخصوصا فرعون مصر
احمد : بلاش فرعون مصر انتي لسه بتعوضي الخسارة اللي خسرتيها سليم مش سهل وانتي جربتي.
روزا : اسمع يا احمد اللي عمله زمان معايا انا تسيته بس لازم نشتغل مع بعض تاني انت قوله والباقي عليا.
احمد : روزا ارجعي روسيا احسن من التصادم مع سليم .
روزا : بحبه يا احمد بعد الليله وانا ست وجربت قد ايه هو راجل مش قادره اقبل براجل تاني علي سرير.
احمد : انسي يا روزا سليم لسه لحد دلوقتي بيفكر عن الغلطه دى رغم انك متاكده انتي اللي يومها حطيت له المخدر انتي وزباله اللي اجرتيه عشان يوقع سليم نصيحه انا عن نفسي مستحيل اتكلم معاه في اي حاجه تخصك فهمتي.
روزا : يبقي انا اسفه مطره اللعب باخر كارت معايا انت بس اديله الفلاشه دى وخليه ومسكت ورقه وقلم وخليه يجيلي في عنوان ده سلام يا احمد ومشيت خطوه متنساش أدى البوسه دى ل فرعون مصر علي ما ابوسه انا اه وفي حاجه تانيه اتفرج علي الفلاشه متاكده انك هتتعلم كتير من سليم وتعرف مدى رجولته وسابته وخرجت وكلها غرور وكبرياء.
احمد : الله يخربيتك ياريتني سبته يومها قتلك وخلصنا ومسك الفلاشه وطلب من السكرتيرة أن محدش يدخل وفصل كمرات المراقبه بتاعت المكتب وشغل اللاب توب وشاف سليم وهو مع روزا قفل اللاب توب وقام وقف بيفكر يتصل ب سليم ويقوله بس قرر ينسخ فلاشه ويبعتها علي لاب سليم وبعدين يكلمه و اتصل بس كان سليم نايم وهمس بتفكر في ترتيبات المفاجاه واخدت فون وخرجت وردت علي احمد.
الو : يا ابيه احمد صباح الخير .
احمد : همس انتي بتعملي ايه عندك .
همس انا وسليم اتصلحنا وكنت هكلم حضرتك حالا عاوزه منك طلب ممكن.
احمد : قولي يا همس عاوزه إيه .
همس : انا هتجوز انا وسليم بكره وعاوزه حضرتك ترتب كل حاجه تحجز الفندق تدعوا بس الناس اللي سليم بيحبهم ويثق فيهم يعني تكون عائله.
احمد : انتي متاكده من اللي بتقوليه ده.
همس : انا بعشق سليم وهتكون دى هديه عيد ميلاده يالا يا ابيه معدش عندى وقت كلها كام ساعه بس علي ساعه 12 كل حاجه تكون حاهزه.
احمد : بس احمد لازم يعرف ممكن يكون له رأي تاني.
همس : انا عارفه رأيه يا ابيه بس حضرتك لو سمحت رتب كل حاجه.
احمد : خلاص يا همس علي ساعه 12 كل حاجه هتكون تمام بس في حاجه هطلبها منك تقوليها ل سليم عشان طول ما انتي جانبه هو بينسي الدنيا في حاجه انا بعتها علي الاب توب بتاع سليم لازم يشوفها اول ما يصحي ده وعد اتفقنا.
همس: وعد اتفقنا بس حضرتك عاوزه ترتيبات سليم عمره ما ينساها.
احمد : اوك بس ماتنسيش.
همس : اوك اتفقنا سلام .
همس: فضلت تتفرج علي سليم وهو نايم ومستمتعه بشكله ومبسوطه واتصلت علي فريده وسهيله اتفقت معاهم علي كل حاجه بس فريده ويعتت ركورد ل عادمر قالتله يعمل إيه وافتكرت كلام احمد.
همس : انا احلا حاجه اعملها اني افتح الرساله عشان اكيد هنشغل وانسي بس لما هشوف الاب هفتكر وفتحته وكانت الكارثة أنها شافت سليم مع روزا وقفلت اللاب وفضلت تعيط وقاعدت علي الارض وضمت رجليها لصدرها وقامت لما حسه اني سليم هيصحي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند عامر
ايه : فضلت تعيط انا تعبانه ولازم اروح عشان أمي تعبانه لوحده .
عامر : ارجوكي يا ايه افهمي عشان أنا اللي فيا مكافيني وخلاص انا السبب في اللي حصلك ولازم احميكي فساعديني عشان ترتاحي وتريحيني.
ايه : انا نسيت الراحه من سنين عارف يعني انك تتعلم وتروح المدارس من غير ابوك واخوك ما يعرفوش عشان بيحرمه علي بينت تتعلم وامي ربنا يخليهالي هي اللي كانت بتخليني اروح من وراهم وفضلت كده لحد ما خلصت الجامعه ودخلت كليه نظريه وانا تقديرى كان طب
عارف انا اتربيت علي خوف واني احمي نفسي واهلي ظلمه بنت عمي واخده فلوسها وبابا كل شهر يتجوز واخويا فتح شركه وعاش في القاهره ومحدش بيسال علينا وانا المفروض بتعالج لاني هتبرع لامي بكليتي كمان كام شهر وبشتغل مع محامي معندوش ضمير عشان اجمع فلوس العمليه عشان أنا رفضه اعالج امي بفلوس حرام عرفت انا ممكن احمي نفسي ازى
عامر : كان بيسمعها وعيونه كلها دموع وخوف بس قرر أنه استحاله يتخله عنها
ايه انتي اتعذبتي ووالدتك محتاجلك لو حصلك حاجه هتسبيها لمين افهمي يا ايه يا انا اجي اعيش معاكي يا انتي تيجي انتي ووالدتك تعيشي معايا ومع ولدتي واخواتي وصديقني انتي عمرك ما هتندمي .
ايه : هفكر وارد عليك .
عامر : شغل العربية وبصلها ووصل الفيلا بتاعها ونزل ولف فتح الباب انزلي ومد أيده يالا.
ايه : فضلت تبص علي هدومها وتعيط وغمضن عيونها وخبت وشها وصوت عياطها وجع قلبه.
عامر : اتردد يطبطب عليها ايه انا اسف ارجوكي بلاش دموع عشان خاطر والدتك لو بتحبها ومسك أيدها وسألها من علي وشها وخرجه من العربيه ومسح دموعها ورجع شعرها من علي وشها صدقيني مستحيل اخلي حد يزيكي ومنغير ما يقصد اتخيلها كوكي وحضانها.
وهي كانت محتاجه حضن حنين لانها تعبت من الدنيا وفضلت اعيط في حضنه وهو سكتها و اتفق معها انها تحضر حاجتها وتقنع والدتها وهتروح معاه الفيلا وايه وافقت لانه حست بحنيه عامر وفعلا اقنعت والدتها وحضرت شنطهم اتصلت على عامر قالت له ان هم جاهزين دخل شال والدتها ورح بيهم الفيلا.
عامر : ازيك يا امي وزى صحتك انشاء فيلا هتنور بيكي والدتي ست طيبه زيك كده.
فتحيه : ربنا يحفظك يا ابني انت شكلك متربي وبن ناس.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
هيثم : انت عرفت هتعمل ايه عاوز المحل والشقه يكونه تراب فهمت .
وهي تسلط عليها اتنين نسوان يضربوها علقه محترمه تقعد في المستشفى سنه
البلطجي: امرك يا هيثم باشا سلام.
هيثم : قفل فون وكسره معاش اللي يلوي دراع هيثم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سوزى
سوزى : كده يا سليم مش بترد عليا هو عشان طلقتني متردش عليا انا عارفه ازى اوصلك انتي لازم تعرف وتقرر هتعمل ايه يا تقبل بشروطي يا انت اللي هتندم يا سليم
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند مكتب المحامي
هيثم : عملت ايه مع المحاميه اللي عندك .
المحامي: رجالتي ضربوها وراقبوها وصورها وهي ضابط في حضن بعض تحب تعرف معلومات عنها.
هيثم : انا مش عاوز اعرف عنها حاجه ده شغلك انت وتتصرف .
المحامي : انشاء الله بس نصورها نظبط صور وتبعتها لاهالها وانا متاكد انهم هيقتلوها.
هيثم : يالا في داهيه محامي فاشل.
المحامي : قفل مع هيثم واتصل باللي بيراقب ايه تبعت الصور دى لابوها في الصعيد ونتأكد أنها وصلت ليه بعد ما تركبها كويس عاوز صور تخلي ابوها يدبحها ألف مره وقفل.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فيلا فريده.
فريده : اهلا يا حبيبي بضيوفك قابلتهم كويس جدا
فتحيه: اهلا يا ام عامر .
فريده نورتي يا ام ايه بس انا ابني كبير سليم ده ما يمنعش اني بحب عامر بس انتي المتعارف عليه في مصر بينادوا باسم الابن الكبير .
فتحيه : معلشي يا ام سليم هنزعجك الايام دى.
فريده : بالعكس انتي جايه في وقتك فرح ابني بكره انشاء الله شفتي أنتم داخلين علينا بالفرح.
ايه : بصت لعامر بعيون بتلمع.
عامر : من غير ما يحس ميل عليها مش انا اللي هيتجوز بس ايه المفاجاه الجباره دى بس كلنا عارفين ابيه بيحب مين.
فريده : واللي بيحبها هي اللي هتتجوزه وعماله مفاجاه له في عيد ميلاده وهتتجوزه.
ايه : معقول هي اللي هتتجوزه والله برافوا عليها بدافع عن حبها.
عامر: بيرفع حواجبه وبيضحك وشال ماما ايه بعد اذنك يا امي اصلي هموت من التعب هطلع طنط اوضتها .
فريده : طنط اوضتها جانبي عشان نتكلم مع بعض والاوضه اللي جانبك بتاعت ايه علي ماخليهم يجهزه اوضه اللي جنب البنات.
عامر : هي الاوضه اللي جانبي كويسه تمام بعد اذنكم يالا يا ايه عشان تساعدى طنط تغير هدومها.
ايه بعد اذنك يا طنط وطلعت معاهم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
همس : قاعده في الأرض بتعيط وضمه رجليه وبتهز نفسها اوى ومش قادره تتكلم وقامت لما حست أن سليم هيصحه دخلت اوضه وفضلت لحد ما أغمي عليها.
سليم : صحي وخاف اول لما مش لاقها جانبه قام وفضل ينادى عليها همس همس انتي فين وبيدور في كل مكان ولما مردتش لاقه باب اوضه مقفول كسره ودخل كانت واقعه في الأرض شالها وحطها علي سرير همس همس وقلبه هيطلع من صدره مالك يا قلب سليم انتي كنتي كويسه سعيده ومسك اديها مالك وقام وجاب بيرفم وفوقها همس فتحت عيونها بتعب كانت عيونها حمرا جدا وسليم ثواني هطلب الدكتور.
همس : مسكت أيده وباستها متخفش انا كويسه تقريبا ضغطي نزل .
سليم : باس اديها وحطهم علي عيونه سلامتك ربنا ما يوجعني فيكي ابدا قلبي كان هيقف
طيب تعالي اساعدك تلبسي ونروحي للدكتور .
همس : لا لا انا الحمدلله ومسكت أيده انا بردانه ممكن تاخدني في حضنك انا مش محتاجه غير كده ارقيني يا سليم زى ما كنت بتعمل زمان وبتعيط.
سليم : حاضر بس مالك ايه زعلك لازم اعرف قوليلي لو بتحبيني وهنا همس انفجرت بالعياط واترمت في حضنه وفضلت تترعش كان مسكها صاعق كهرباء.
سليم : مالك يا قلب سليم ايه وصلك الحاله دى انتي كنتي كويسه الله اكبر وفضل يحضنها ويقراء قرآن لحد ما هديت وراقت خالص.
همس : حسه بدموع سليم علي خدها قلبها وجعها انا كويسه متقلقش انا الحمدلله يا سليم مش تزعل
سليم : دموعه ذادت انا نفسي اعرف مالك يا عمرى وفضل يبوسها من كل حته في وشها حبيبتي طمنيني عليكي.
همس : حضنته انت تعبت في بعدى صح يعني كنت محتاج زوجه في حياتك وفضلت تبكي وضمه انا عمرى ما هبعد عنك ابدا بس توعدني الاول انك يوم ماتبقي في حياتك وحده غير قولي وانا هنسحب بهدوء .
سليم : ايه يا همس مالك في ايه انا كنت ناوى اتكلم معاكي بس بعد اشبع منك لانك وحشتيني مش عارف اللي هقوله ده هيبعدك عني وانا خايف اخسرك.
همس : انا اسفه بس والله انا شفته غصب عني لأن ابيه احمد حظرني اني انسي فحبيت افتح لاب عشان تشوفه لاني كنت همشي قبل ما انت تصحي.
سليم : انا مش فاهم حاجه شفتي ايه وأحمد حظرك من ايه وكنتي هتمشي ليه ولاب فيه ايه وقام جابه وفتحه شاف فديو واتصدم وكسر الاب بنت ستين كلب هي أذى تعمل كده وزى احمد يقولك تقوليلي حاجه زى دى وراح قاعد على ركبه والله دى الغلطه الوحيده اللي عملتها في عمرى ومكنتش اعرف دى واحده زباله كان بنا شراكه وهي رتبت ليا فخ وانا للاسف وقعت فيه بس بمجرد اني صحيت ولقيت نفسي جانبها في سرير خسرتها كل حاجه لدرجه ان ابوها أعلن إفلاسه وهي اكيد كانت مصورني لهدف تاني بس بعد ما خسرت كل حاجه فكرت في اي فكره متخيله أنها تقدر تلوى دراعي انا فعلا كان في حياتي وحده بس دى كانت مراتي انا متجوزه قبل ما تظهرى في حياتي بسنتين مكنش بينا حب ولا حاجه كل اللي بينا لغه جسد بتفهم بعض يعني كانت فهمه اللي بحبه وتعمله ومن اول مره حضنتك فيها وانا مقدرتش احضنها ولا اقرب منها لحد شهرين بس لما لاقيتك راجعه مع عامر متاخر انا روحت ليها ودى كانت اول مره من خمس سنين اقرب منها ودى كانت غلطه لأن كنت واعد نفسي مش هقرب من وحده غيرك ولاني ضعفت وسلمت ليها نفسي قررت أبعد خالص وطلقتها وكنت ناوى اصرحك بس وعدى ليكي اني عمرى ما هعمل كده تاني واسف انك شفتي الارقف ده وحياه حبك ليا متزعليش ولا تبعدى عني أنا اسفه علي كل الوجع اللي عشتيه بسببي كفايه دموع .
همس : عمرى ما هبعد عنك انا فهمه انك كان لازم يبقي في حياتك زوجه انا مش هنكر اني هموت أن في ست غير وقبلي لمستك كنت اتمني اني اكون انا الأولي في حياتك بس انشاء الله هكون الوحيده والاخيره ومسحت دموعه اصلي ساعتها هموتك يا سليم.
سليم : قام وحضنها وحياتك يا همس لا تكوني الاخيره وعمرى ما هزعلك ولا هيكون في حياتي غيرك انتي عشقي وحظي من الدنيا.
همس : وانت حقي ونصيبي اللي استحاله افرد فيه انا عندى اموت ولا اشوفك مع وحده غيري ااااه بس هكون موتك الاول عشان محدش غيري يبقي في حياتك .
سليم : اسف يا قلب سليم انا يبقي معايا عشقي قلبي همس وابص لوحده غيرك دانتي الحاجه الوحيده اللي اتمنتها من الدنيا ربنا يحفظك ليا يا قلب سليم يالا وشالها تاخدي شاور علي ما احضرلك الفطار.
همس : بتضحك انت هتعرف تعمل فطار .
سليم : اعمل فطار واعملك شاور كمان وبيغمز بعيونه ايه رايك وبيضحك خلاص انتي احمرتي كده ليه فاكره يا همس لما .
همس : خبت وشها في حضنه مش فاكره بس بقا .
سليم : ماشي يا همس عارفه لما نتجوز انا اللي هعملك شاور واستحاله تخدى شاور من غيري.
همس : دى طقوس اجباريه عليك دانا والله لاطلع عيونك يا سليم.
سليم يالا خلصي وانا هجبلك لبس تلبسيه وحطها في البانيو وخرج راح جاب اللبس وقفل عليها خلي بالك من نفسك وخلصي ونادى عليا تماما وبسها من دماغها وخرج واتصل علي سهيله.
سهيله : ازيك يا ابيه عامل ايه وحشتني
سليم : انتي اكتر يا حبيبتي عاوزك تجيبي الادويه بتاعت همس وتعالي الفيلا خلي سواق يوصلك هو عارف العنوان.
سهيله: حاضر يا ابيه مسافه الطريق سلام.
وبعد ما قفل مع سهيله قرر يكلم احمد
وتصل علي احمد انت ازى تعمل كده وتبعت الاقرف ده وتقول همس أنها تقولي اهي شافت زفت اللي انت بعته .
احمد: أهدى يا سليم محصلش حاجه انا اصلا اعرف منين أنها هتشوفه انا طلبت منها تقولك ابقي شوف رسائل اللي علي الاب وبعدين همس عقله وزكيه وبتحبك.
سليم : سيبك من الكلام ده انا عارف هعمل ايه مع الكلبه دى المهم ابعت حد ياخت انين الهمس يظبطه ماشي عشان عاوز اعمل أقدمه ل همس .
احمد : ههههههههه هو عيد ميلاد مين بظبط دى المفاجات كتير للكل.
سليم : مش فاهم علي عموم سلام همس بتنادى عليا وقفل.
سليم : ادخل خلصتي .
همس : خلصت بس انا هاسند عليك .
سليم : انا هشيلك وكلمت سهيله هتجيب الأدوية وسواق هايجبها طيب ممكن تجيب المخدر بتاع رجلي.
سليم : انا مش مطمن لازم نروح لدكتور.
همس : لا يا سليم انا كويسه الحمدلله المخدر كويس جدا وبعدين انا ساعه وهمشي.
سليم : راحه فين بقا مش هتبعدى عني تاني ابدا هنقضي اليوم كله مع بعض.
همس : هيحصل بس هبعد عنك كام ساعه اوك.
سليم : اعرف الأول وإلا مفيش خروج من الفيلا.
همس : هاخد سهيله وهنروح اظبط نفسي بقا هسهر مع حبيب روحي.
سليم : انتي تعبانه احلمي وانا هنفذ واجبهملك لحد هنا بعمله اللي نفسك فيه.
همس : سبني علي راحتي وقربت منه انا اللي هختار البدله اللي هتلبسها.
سليم: ملس علي شعرها ياااااه همس من سنين وانا نفسي تقوليلي البس ده وبلاش ده انت راجع مرهق ادخل خد شاور وانا هجهزلك اللبس نفسي اوى.
همس: انشاء الله هيحصل واكتر من كده كمان.
واتصلت سهيله علي همس انا بره افتحولي بسرعه يالا اتاخرنا تمام.
همس : خلاص أهدى فضحتني سلام.
سليم : احلا فطار لدكتوره همس.
همس تسلم ايدك يا حبيبي بس سهيله بره ممكن تفتحلها
سليم : ثواني ومسك الرمود وفتحلها ودخلت سهيله وسلمت عليهم وفضلت ترغي بكلام لاذيذ وهمس قدرت تقنع سليم أنها تخرج.
سليم : تمام يالا عشان اوصلكم .
همس انا هاطلب اوبر حال ومسكت فون واتصلت فعلا وسابت سليم ومشيت وهو زعلان .
سليم : انا سبتك تمشي ازى خايف عليكي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا عائله سليم.
عامر : بيخبط علي ايه صباح الخير عامله إيه
ايه : صباح النور الحمد لله.
عامر : ممكن ادخل عاوز نتكلم شوي .
ايه : اتفضل ودخل عامر وساب الباب مفتوح .
عامر : عاوز نتفق مع بعض علي شويه حاجات أولها مفيش شغل ممنوع تروحي المكتب ده تاني .
ايه : انا كنت هنزل ادور علي مكتب تاني اشتغل فيه.
عامر : مفيش شغل يا ايه علي الأقل علي الأوضاع ما تهدى لأن خروجك خطر ممكن لا قدر الله يحصلك حاجه.
ايه : ايوه بقا وادويه ماما وعشتنا هنا متخيل اني هعيش عاله عليك صح مستحيل ده يحصل.
عامر : بعصبية ماهو مش معقول هتدفعي تمن ضيافتنا ليكي علي فكره انت بنت جدعه واكيد تفهمي في الأصول ولا إيه وشغلك هيكون في الشركات بتاعتنا وان كان علي علاج طنط انا ابنها وهي من النهارده مسوله مني وده اخر كلام عندى.
ايه : انا اصلا بفكر اخد ماما ونمشي من هنا انا كنت ضعيفه وفكرت غلط ولازم اصحح غلطي.
عامر : فضل يقرب عليها وهي تبعد لحد ما خبطت في الحيطه هو انتي عشان حلوه هطلعي عليا العرق الصعيدى لا يا حلوه وحط أيده علي الحيطه وهي في نص قولتي إيه.
ايه : بتبلع رقها ومتلخبطه أبعد كده عني انت انت انت بتقول ايه عدت من تحت اديه وهو لف شالها من ضهرها ممنوع تمشي وانا بكلمك وشألها حاطها علي سرير وهو فوقيها فهمتي يا قطه شكلك تحفه وانتي شكل الفراوله ومكسوفه انا بقول الكلمه مره واحده بس وسابها ومشي.
ايه: قامت وبصفتك ايه بقا بتحكم عليا.
عامر : بصفه ما سيكون وغمزلها ومشي ورجع اوعي تخرجي من الفيلا بدون رأي هاتي فونك .
ايه : ايه بقا انشاء الله ولو احتجت حاجه اكلمك ازى.
عامر : انتي محاميه والله حرام هسجل رقم بتاعي عشان تكلميني.
ايه : انكسفت وفضلت تلعب في شعرها وبصت في الأرض.
عامر : مسك اديها ايه ارحمي شعرك ده سلاسل دهب معقول انتي صعديه وسابها ومشي.
ايه : بتكلم نفسها ده مجنون بس لذيذ وبتضحك وهو كان واقف بره وسمعها وضحك وفضل يصفر
قابلته فريده.
فريده : مشاء الله يا عامر اول مره اسمع صفارتك من سنين.
عامر : ادعيلي يا امي ربنا يريح قلبي.
فريده : حضنته ربنا يريح قلبك يا حبيبي.
كانت ايه واقفه فوق وسمعتهم وعامر مشي.
فريده: ايه كلمي ماما عاوزاكي.
ايه : حاضر يا طنط وراحت.
فريده عاوزه اشيك فساتين سواريه عندك واشطر بنت تكون عندى حالا وقفلت طبعا كانت الفساتين ل ايه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في الفندق
همس ايه رايك
سهيله : تحفه مش ممكن قمر متاكده ابيه هيفقد وعيه لما يشوفك.
همس: هعجبه يعني هيشفني مناسبه ليه.
سهيله: انتي محظوظه بحب ابيه ليكي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا عائله سليم
فريده اختارى فستان يالا بسرعه عشان البنات تجهزك
ايه : شكرا يا طنط انا هلبس من عندى .
فريده : عامر تعالي شوفي صعديه دى دماغها ناشفه اوى .
عامر : كان لابس بدله وشكله كله جاذبيه في ايه يا امي
فريده : مش راضيه تختار فستان تلبسه في فرح سليم.
عامر : بصيته انا اللي هختار ليها وفعلا اختار ليها فستان تحفه ده اشوفك به النهارده وسيبي شعرك هيطع ومسك اديها وميل علي ودنها عشان خاطري تلبسي فستان ده وسابها ومشي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في الفندق
احمد : بسرعه يا سليم همس تعبانه جدا تعالي علي العنوان ده وقفل.
سليم : ركب العربية طلع بسرعه.
عامر : والله يا احمد احنا هناكل علقه موت لما يوصل وبعد نص ساعه وصل
سليم : قابلوهم فين همس وبتعمل ايه هنا .
عامر : أهدى يا ابيه هي فوق وعاوزاك.
سليم : طلع يدور عليها مش لاقيها احمد فين همس يا همس وبيلف في الجناح.
احمد : بصراحه ده مقلب عشان تيجي بسرعه وكان رد فعل سليم حاجه واحده ضرب احمد بالبكس في وشه.
عامر : خلاص يا ابيه هتتاخر عليها قدامك نص ساعه بعتالك البدله دى ومعاها رساله شوفها.
احمد : منك لله هقابل الناس ازى دلوقتي.
سليم : قرب عليه انت تخرس وراح مسك البدله دى اكيد بدله عريس دى اكيد جات غلط وبعدين شاف الرساله .
همس : وحياه همس تلبس البدله دى عشان خاطري بس بسرعه انا جاهزه ومستنياك .
سليم : أمرى الي الله ياله ساعدوني ولبس ونزل ليها.
وفضل مستانيها وقلقان وفجاه ملقاش ولا احمد وعامر اختفوا.
وكانت هي نازله من علي سلم بفستان فرح تحفه وطلبت منه
همس :ممكن تقبل هديتي يا سليم وانك تقبل تتجوزني هاكون اسعد زوجه في الدنيا لو قبلت اني اكمل عمرى وانا علي اسمك قولت ايه ودموعها كانت بتنزل لو مش موافق هفضل اطلب ايدك قدام العالم كله لحد ما توافق .
سليم : نزل علي ركبه انتي اللي ياريت تحني وتقبلي تتجوزيني اكون اسعد راجل في الكون انتي حظى اللي اتمنيته وحلمت بيه وكان مستحيل لحد ما قربتي وحققتيه انا بعشقك يا همس وشاور علي قلبه انتي عايشه هنا وعمرك ما هتطلعي من قلبي الا لما اموت مش محتاج من الدنيا غير اني اموت في حضنك
همس مدت اديها ومسكت أيده بعشقك يا سليم وبصوت عالي بحبك بحبك وسليم وشالها وفضل يلف بيها
انا بعشقك يا قلب سليم وربنا يحميكي ليا وكلهم فضلوا يصقفه وفريده عملت فرح العالم كله يفضل يتكلم عليه وده كان فرح سليم سيف الدين فعلا كال حاجه كانت ولا الحلم ترتيب فريده وأحمد وعامر وجه الماذون وانكتب الكتاب وفضلوا
ودخل البنات يرقصه باليه وهي وسليم في زفه لحد يرقصه
سليم: انتي مجنونه قدرتي ترتبي كل ده أمتي بس انتي عارفه مش قادر استحمل انا هاخدك وامشي انا عملك مفاجاه في اليخت بتاعك يالا يا قلب سليم
همس : انا لسه مخلصتش مفاجاه بتاعتي انت الليله ملكي انا يا سليم
سليم : والعمر كله يا قلب سليم بحبك وفضلوا يرقصه وكان فرح تحفه.
محمد : ما تيجي نرقص يالا مولاتي .
سهيله : يالا انت وحشني اوى اصلا.
محمد : هانت يا عمرى كلها شهر ونتجوز وتبقي ملكي.
سهيله: يارب وراحوا يرقصه.
عامر : شكرا انك لبستي فستان اللي اخترته و شاف ايه عيونها كلها دموع لأنها عرفت أن همس تبقي بنت عمها بس هو طبعا مش عارف السبب جه قرب عليها علي فكره مكنتش متوقع اني اشوفك بالجمال ده اي يا بنتي صاروخ وفجاه قطع كلامه شاب وسيم اوى اسمحيلي يا انسه بالرقصه دى ومد أيده عامر مد أيده بدلها قصدك مدام مش انسه ولسه ايه هتتكلم عامر يالا يا مدام رقصه هتخلص واخدها وراحوا يرقصه .
ايه : انت ازى تقول عليا اني مدام.
عامر : بعصبية امال كنتي مفكره هسيبك ترقصي مع راجل غريب يلمسك فوقي يا ماما انا معنديش الكلام ده وبصلها اوى انتي فعلا قمر ورقيقه ومحظوظ اللي بتحبيه.
ايه : بصتله بس انا مش بحب ولا مرتبطه.
عامر : قرب عليها ومن غير كلام فضلوا يرقصه وبعد شويه بصلها لاقها بدمع مسح دموعها انا اسفه لوزعلتك .
ايه : انت ملكش ذنب عارفه عروسه دى تبقي مين. عامر : بيرفع حواجبه مش فاهم.
ايه : دى بنت عمي همس اللي اهلي اخده فلوسها بس ربنا عوضها بسليم شوف بيحبها قد ايه نفسي اتحب الحب ده.
عامر: معقول دنيا دى صغيره بس ربنا كريم وبيعوض عشان كده اتقابلته تاني ومش يمكن تلاقي قلب محتاجك وتعب من العذاب ومحتاج قلب زى قلبك طيب وحنين وتكوني عنده بالدنيا ومافيها وضمها وهي استسلمت لحضنه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فتحي
فتحي : انت عايش تتسرمح واختك عايشه علي حل شعرها لازم تقتلها انت تجيلي اسكندريه حالا عشان انت هتقتل اختك وانا هقتل امك وقفل في وشه السكه واخد الصور طلب سواق وراح علي اسكندريه.
هيثم نهار اسود ايه تعمل كده نهايتها علي قدر وراح علي اسكندريه هو ورجالته
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سوزى.
روزا : عرف انك حامل ولا لسه
سوزى : لسه افهمي لازم يعرف الليله كان دلوقتي بث مباشر لفرح سليم ومكنش حد يعرف فهمتي لازم توصليله.
سوزى : استحاله سليم هيصدق ول. طلب تحليل هنعمل ايه .
روزا : نفذى والا انتي عارفه هعمل ايه وقفلت فون
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
في اسكندريه
فتحي : شوف يا باشا صور اختك ورماهم في وشه وماشيه علي حل شعرها وست امك اللي عامله فيها شريفه وهربت الفاجره التانيه وده العنوان اللي عايشه معاه فيه ماهي فجرت ومعدش حد مالي عنيها.
هيثم: ده شرفي ولازم اغسله بالدم بس لازم نظبط الدنيا شويه عشان محدش فينا يتأذى وفضل يفكر ورايح جاي وبيضرب كل حاجه برجله ووقف فجاه وطلع فونه وعمل كام مكالمه يالا يا حاج نقعد في فندق لازم اكرمك واديك واجبك وترتاح لحد ما اجبهالك تحت رجليك واخد أبوه وراحه قاعده في فندق لحد ما يرتب أموره .
فتحي: انت جايبني هنا ليه انا عاوز اروح عند اختك فهمت اقطع رقبتها وارميها لكلاب سكك تاكلها هي وامها .
هيثم: انا عرفت أن ده ظابط يعني لازم افكر في حل كويس اصبر كلها كان ساعه وتجيلنا أخباره.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في الفندق
سليم : كفايه رقص تعالي ارتاحي همس انتي تعبتي.
همس : لا انا كويسه الحمدلله عشان تروح ترقص مع الستات اللي هتموت عليك دانا شيفاهم هيموته ويقربه منك واتعلقت رقبته بس محدش يعرف انك ملكي أنا وفضلت ترقص وباين عليها الالم بس هو حس بواجعها اللي في رجلها .
سليم : وانتي عارفه انا مش عاوز غيرك دانا لو اطول اخبيكي جوه قلبي هعملها وشالها وفضل يرقص سلو وهو شايلها والكل كان معجب وفرحان بيهم اوى .
همس : نزلني يا سليم انت تعبت اوى هتفضل شايلني كتير انا عاوزه ارقص مع البنات انت تعبت بس اقولك انا فرحانه جدا خليك شايلني حبه .
سليم : اشيلك حبه دانا هفضل شايلك باقي فرح يا قلب سليم انا هموت واخطفك عاوز اشوف مواهبك وانتي بتبهريني
همس : هههههههه دانا هجننك وهخليك تفقد ذاكره وتنسي كل الناس اللي انا وهي مسكه في رقبته ومتعلقه بيها انا اسعد واحده في دنيا كلها ولو وزعت السعاده اللي في قلبي علي كل البشر هبقي عاوزه ادهم كمان عشان بحبك.
حبيبتي تعالي عاوزك بره
٠محمد : شوفي انا عارف انك زعلانه مني بس اخلص كلامي وردى عليا انا بحبك يا سهيله عارف اني مقصر معاكي في عواطفي بس انا بحلم بيكي ليل نهار اتمنيت انك كنتي توافقي نتجوز من شهور لحد ما وصلت سنه انتي رفضتي عشان همس وسليم بس خلاص بقا احنا لازم نتجوز انا مش مستحمل مش هفضل مقضيها الوساده الخاليه وانا حضن صورتك اللي علي المخده ياخربيت ام فكرتك دانا بترعب لو نزلت ونستها وحد من شغالين دخل وشافها.
سهيله : بتضحك وايه يعني ما انا بحضن المخده وعليها صورتك وكلهم شافوها.
محمد : خلاص اتصرفي في كام شهر اللي فضلين دول .
سهيله : انا بحبك يا محمد
محمد : يخربيت ام سهوكتك هتخليني اخدك حالا اتجوز وخلي اخواتك يضربه دماغهم في الحيط انا تعبت يا سهيله ايه يابنتي كام سنه اشغال شقه سبع سنين حب لا عشق خلاص مش مستحمل.
سهيله: قربت عليه وحضنته وانا كمان مش مستحمله بس أهدى وان شاء الله كل حاجه هتكون زى ما انت عاوز ودموعها نزلت اسفه انت استحملت عشان ظروف العيله واللي مرت بيه بس هانت استحمل كمان شويه عشان خاطري.
محمد : باسها بوسه بيعتذر فيها أنه كان سبب في دموعها اسف يا حبيبتي اني خليتك تدمعي مكنتش اقصد خلاص هستني بس مشفش دموعك تاني.
سهيله : فضلت حضنه وتعيط ومحمد بحنيته قدر يسكتها ودخله فرح تاني
فريده : عقبال ما تفرحي با ايه يا حاجه فتحيه.
فتحيه : يارب نفسي اطمن عليها ونفسي اشوف الراحه في عيونها اعمل اي ايه تعبت أوى كول عمرها مستحمله الهم والاقرف اللي ابوها وأخوها عملوه فيها.
فريده: انا متاكده انك هترتاحي وبكره ربنا يرزقها باللي يعوضها.
فتحيه : انا بشبه علي عروسه هي منين.
فريده : دى بنت اختي وقصه طويله لما نروح احكيلك عشان انا ارتحتلك معلشي هسيبك واروح اسلم علي الضيوف قبل ما تمشي.
فتحيه : اتفضلي يا حبيبتي.
عامر : عنيه بدور علي ايه مش لاقيها راح ل سهيله ايه فين .
سهيله : مش عارفه كانت هنا من شويه
عامر : بعصبية وانتي هتعرفي منين طول ما دكتور واقفه جانبك.
محمد : مالك بس يا عامر تعالي ندور عليها.
عامر : شكرا خليك واقف مع انسه سهيله وسابهم ومشي.
محمد : يا بنتي اخواتك دول ايه قطر يستار ومسك قلبه وسهيله هتموت من الضحك.
عند ايه كانت واقفه في حديقه الفندق.
بتعيط وبتكلم نفسها ودى عاده عندها انها لما بتفكر ببتكلم بصوت عالي وعامر سمعها معقول يا ايه انتي كنتي قفله علي قلبك ومحرمه عليه الحب ليه سبتي قلبك يتعلق ب عامر مش كفايه قهر وزل وظلم اللي شفتيه في حياتك ولسه بتعشيه وامك المرض بيقضي عليها انا لازم ابعد واللي ساعتها هموت يمكن وقت قصير اللي حبيته فيه بس ده ومسكت قلبها
هيقف في بعده وهيقف في قربه
حضنه بيخليني عاوزه اتمني موت الف مره ولا ابعد عنه
وقربه سكينه بتغرز في قلبي ليكون في حياته واحده تانيه انا لازم امشي انا وامي وابعد عنه وحتي لو موتي يا ايه انتي حبيتي وعشقتي وساعتها مش محتاجه حاجه من دنيا
عامر كان بيسمع ودموعه مبتقفش وقرب عليها وحضنها من ضهرها صدقيني انا كمان قربي منك هيجنني وبعد بيخليني بفكر فيكي طول الوقت قوليلي اعمل ايه انتي ظهرتي ليا في ليله لما كنت بعشها بتمني موت فيها ايه انتي قدرتي تحركي قلبي اللي دفنته من سنين ولفها ليه منكرش انك قدرتي على قلبي يا ايه انتي بقيت مسوليتي.
ايه : بتعيط واترمت في حضنه توعدني انك متبعدش عني وتحبني لحد ما اموت.
عامر : انتي اللي تقدرى تعملي ده شوفي يا ايه انا كان في حياتي واحده .
ايه : بعدت عنه شوي اياك يا ايه تسيبي حضني تاني وشدها ليه وهي دلوقتي بين أدين ربنا وا توفت وانتي اللي تقدرى تخليني أنساها ده باديكي وباسها من دماغها نفسي ارتاح ونفسي اعيش معاكي احلا ايام حياتي
ايه : اسفه يا عامر فكرتك.
عامر : انا عاوزك تنسيني انا تعبت اوى ايه من ساعتها وانا دفنت قلبي معاها لحد ما انتي ظهرتي في حياتي وخرجتي قلبي من قبره. ايه : كنت بتحبها اوى كده يا بختها.
عامر : مش عارف بصراحه من ساعه مظهرتي وانتي لخبطي مشاعري احساسي بيكي عكس احساسي بيها هي كنت عاوزه أشوفها طول الوقت انتي مرعوب وخايف عليكي طول الوقت يحصلك حاجه وانحرم منك انا عارف مشاعر كتير في وقت صغير بس يمكن عشان قلوبنا محتاجه بعض ماخدناش وقت في أننا نتعلق ببعض ومسك اديها انا فعلا تعبان اوى يا ايه وانتي اللي تقدرى تخليني ارتاح وكانت عيونه كلها دموع.
ايه : هتنسا يا عامر بس انا اللي هكون مسوله عنك وحبك ليها حاجه تخصك ومسكت وشه وانت توعدني انك تحميني من دنيا ومتخليش حد يفرقنا.
عامر : حضنها مستحيل في يوم اي حد يلمس شعره فيكي هيكون روحي تمنها.
ايه : حطه اديها علي شفايفه انا مقدرش اني اشوفك بتتالم ربنا يحميك ليا يارب
عامر : ياخربيت امك صعديه انتي ايه رقه وجمال ده دانا حاسس اني عاوز اكلك.
ايه انكسفت وسابته ومشيت وهو جرى وراها وحط أيده علي كتفها ودخله فرح وكانه بيعلن أنها تخصه.
وفتحيه : شافتهم وفرحت واتمنت عامر يكون نصيب بنتها وفريده نفس الحكاية.
همس : نزلني يا سليم زمانك تعبت انت بقالك كتير شايلني.
سليم : انسي يا همس مستحيل مش هتنزلي اللي لما نطلع فوق .
همس : فوق فين احنا هنروح فيلا .
سليم : ازى بقا مش المفروض احنا عرسان ولا هنقضيها مراهقه انا عاوز انبهر.
همس : قربت من ودنه لا يا سليم انت هتعيش اللي مفيش راجل عاشه بس لازم اول ليله لينا تكون علي سريرك انا اتمنتها كتير اوي نفسي سرير اللي حضنتي في اول مره هو اللي يشهد علي أعنف علاقه حب.
سليم : بيضحك انتي تعرفي أعنف علاقه حب دى تبقي ايه ههههه و حضنها ودفن وشه في صدرها وفضل يضحك.
همس : هنشوف يا سليم من حبه اقوي ويالا بقا ننهي فرح ونروح انا مش قادره اتحكم في نفسي اكتر من كده.
سليم : دانتي وفريده جايبن مطربين العالم تغني بس مش مهم يالا ونده احمد
احمد : نعم يا سليم
سليم : اسف بس انت اختبرتني في قلبي ومكنتش اقصد اسفه .
احمد : قرب عليه حضنه انا كمان اسفه والف مبروك وربنا يتمم بخير شكلك عاوز تنهي فرح صح.
سليم : صح يالا في ربع ساعة يكون خلص وعقبالك والله لهطلع عيونك .
وفعلا خلص فرح ورجعه فيلا وكل قلب طاير من فرح واللي عاشه مع حبيبه.
فتحيه : مبروك يا همس الحمدلله مكتبلي اطمن عليكي وافرح بيكي كمان.
همس : انتي عرفتي طريقي منين وفين ايه كانت ايه داخله مع سهيله وعامر.
ايه: مبروك يا همس فرحت اوى ليكي وحضنه بعض وفضلوا يعيطه.
سليم : ممكن افهم انا مش مستوعب حضرتك مرات عم همس اللي هربتها صح وانتي بنت عمها بس بتعمله ايه هنا وده حصل ازى طبعا رد فعل سليم خوف علي همس.
عامر : انا هفهمك وفعلا قاله كل حاجه.
سليم : اسف يا امي علي الأسلوب اللي اتكلمت به بس حضرتك فاهمه الوضع وخوفي علي همس وانتي يا ايه اسف واعتبرني اخوكي الكبير وانتي مسؤله مني ومستحيل حد يقدر يقرب منك .
همس : انا فرحانه انكم كنتم جانبي جدا الحمدلله.
فريده : انا عاوزاك يا سليم .
همس : نعم يا ماما فريده ووقفت قدامها.
فريده: انا عاوزه سليم لوحده اطلعي انتي وهو جاي وراكي .
همس : اسفه وقربت اكتر مسكت أيده انا وسليم واحد قولي حضرتك اللي عاوزه.
فريده : ماشي يا همس اطلعوا وانا طلعه وراكم.
سليم : بعد اذنكم وشال همس وطلع وهو بيبصلها مبروك يا قلب سليم دانا هكلك النهارده وبيبوسها.
همس : مبروك انت عليا يا حبيبي روحي ودخلوه الجناح بتاع سليم كانت فريده غيرت كل حاجه علي زوق همس معادا سرير.
سليم : احنا دخلنا جناح غلط بس ده سريري.
همس : لا يا عمرى ده جناحنا بس انا كان لازم اشيل اي حواجز بنا وأولها الباب اللي دوبني ده وطلع عيوني سنين وانا يقف ابص عليك منه واعيط زى العبيطه.
سليم : انت احلي حاجه حصلت في حياتي ونزلها تعالي اساعدك تقلعي الفستان شكرا يا همس عشان فستانك كان مقفول مش بين حاجه من انوثتك اللي بتفقد كل زره عقل فيا.
همس : اتعلقت في رقبته أنوثتي دى ليك انت وتظهر ليك انت انا بحبك انت وخطفت بوسه كبيره كأنها بتعاقبه علي بعده عنها سنين دى كلها ولحد ما بقت مش قادره تاخد نفسها.
سليم : انا بقول كفايه بقا وتعالي اقلعي عشان أنا هكلك حالا بس ناخد شاور ونصلي وبدأ يقلعها طرحه.
همس : كانت مبسوطه اوى طيب روح انت اقلع بدلتك وخد شاور وانا ممكن انادى اي بنت من البنات تساعدني .
سليم : انتي بنتي ومش ممكن حد غيري
يساعدك انا اللي هقلعك والبسك ومحدش يشوف جسمك غيري اناحتي لو كانت بنت.
همس : ربنا مايحرمنيش منك يا سليم يا قلبي وعقلي وروحي.
الباب خبط وكانت فريده.
سليم : راح فتح الباب اتفضلي يا امي
فريده : دخلت مبروك يا ولاد انا كنت عاوزه اطلب منك طلب يا سليم.
سليم : اتفضلي يا امي همس واقفه مخضوضه ودموع اتجمعت في عيونها.
فريده : مش عاوزاك تقرب من همس ولا تلمسها اللي لما تخلص كليه وتكون مشاعرها كبرت وعرفت هي عاوزه ايه
سليم : ايه يا امي مش مكافيكي اللي انا عشته سنين وانا بتعذب وهي قدامي ولما بقت ملكي لسه عاوزه تحرميني منها حضرتك ليه بتكرهيني كده وسابها وادها ضهرها.
همس : انت ايه اللي بتقوله ده انت مواقف علي الكلام ده يا سليم ماما فريده انا مش عاوزه من دنيا غير سليم بتعيط وقربت عليه وحضنته عارفه يا ماما فريده لو سليم نفذ كلامك انا هموت نفسي .
فريده يبقي انا اتاكدت انك بتحبي سليم مش رد جميل لانك لو وافقتي علي طلبي تبقي مش بتحبيه كده انا اطمنت علي ابني مبروك وسابتهم وخرجت
وسليم فضل يبوس همس لحد ما شفايفها جابت دم انا شايف نصلي بسرعه عشان انا تعبت اوى .
همس : انا اكتر والله يا سليم انا هموت واكون بين اديك.
سليم : بيضحك مجنونه يا همس وفعلا اخده شاور وصلي وحط أيده علي دماغها وقراءة القرآن الكريم وفي لحظه ما شال أيده من علي دماغها كانت هي باسته من كل حته في وشه وسليم استسلم لجنونها وأنوثتها اللي هيموت وتبقي ملكه وبعد عن شفايفها.
همس : مش مسمحولك تبعد تاني ابدا وفي لحظه دى شالها سليم ودخله في عالم بتاعهم وفضل يبوسها من رقبتها ونزل علي صدرها وأيده بتتحرك علي منحنيات جسمها وغرق في شهد عسلها وفضل يبوسها من كل حته في جسمها وبعد رحله طويله من شوق والعشق والحب ورغبه نسي أنه عنده خبره في علاقة النسائيه ونسي أن دى اول مره ليها وأنها لسه صغيره حسه بجسمها تعب وأنين صوتها كله الم حضنها اسف تعبتك نسيت نفسي يا همس كنت عنيف يا قلب سليم .
همس : بصوت كله تعب انا كويسه يا حبيبي وسعيده أوى ما تخفش عليا يا عمري وفضلت تزغز سليم وتبوسه وتحرك غرزته الرجوليه وتبوسه .
سليم : كفايه يا همس انتي تعبتي ارتاحي وانا معاكي .
همس : ممنوع راحه انت ملكي ولازم اشبع منك .
سليم : متاكده انك مش تعبانه انا خايف عليكي انتي مش هتستحملي.
همس : شدته عليها انا مش خايفه باسته من رقبته وفضلت تحرك اديها ببراه علي صدره.
سليم: مش قادر يا همس استحمليني وشالها وفضل يلعب بيها لعبت حب لذيذه وبعد ما خلص عمرى يا همس ما كنت اتوقع ان اول لقاء بنا يكون برومانسية تعبتي بس مش قادر امنع نفسي عنك مش مستحمل الاقيكي بين أحضاني وامنع نفسي عنك أسف وفضل يلعب في شعرها وهي نايمه علي صدره وأيده بتتنقل بين ضهرها وشعرها تحبي تاخدى شاور اساعدك عشان جسمك يرتاح.
همس: سبني انام في حضنك يا سليم عشان أنا مشبعتش منك وراحت في نوم بس هو ما نمش فضل يبص عليها لحد النهار ما طلع.
وصحيه علي صوت ضرب نار بين رجاله هيثم وبين حرس سليم.
سليم : لبس بسرعه واخد مسدسه ونزل جرى وهمس وراه.
وايه فريده وفتحيه وعامر وكلهم نزله بس كان سليم اسرع واحد وضرب نار في الهواء اي كلب هيقرب من فيلا هصفيه وملوش ديه عندى.
هيثم : عاوز اختي ومن غير شر سلام.
سليم : اختك مين ملكش اخوات عندى
هيثم : اي الحلاوه دى كل حريم العيله عندك دانت سبع يالا مش كده .
ايه : انت ملكش دعوه بيهم انت جاي عشاني انا وأمي.
هيثم : انتي لازم تموتي انتي والباشا اللي
ماشيه معاه علي حل شعرك ورفع مسدس في وش ايه ورمي صور في وش عامر .
عامر : مسك صور دى متركبه وبعدين ايه دى مراتي ولا انت ولا اي حد له عليها كلمه واخدها في حضنه.
فتحي: اتجوزتي من ورأي دى اخرت تربيتي فيكي يا فجره.
فتحيه: انت اصلا مربتش حد انا اللي ربتها عشان كده طلعت محترمه دور والباقي علي هيثم اللي اخد كل شر فيك اطلعوا من حياتنا .
وجه المحامي اسف يا هيثم باشا مكنتش اعرف انها اخت حضرتك واحنا بنركب صور.
هيثم بتقول ايه يا حمار يا بن الكلب هي دى محاميه وضابط اللي انت عاوز تخلص منهم.
همس : اي يا عمي لسه مشبعتش من الدنيا مكفكش اللي عملته فيا لسه بتظلم فاكر لما صلت ابنك يصورني عريانه عشان توزعها علي أهل البلد اهو ربنا ردهالك وبايد ابنك وانا دلوقتي اتجوزت.
هيثم: اتجوزتي من مين انتي بتاعتي ضرب رصاصه في اتجاه همس وايه جريت عليها
سليم وعامر وفريده فتحيه هيثم كلهم في صدمه من المنظر
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سوزى.
روزا انتي لازم تتصرفي انا قرفت ولازم نتصرف بسرعه
سوزى : انا بفكر ابعتلها علي فون خاص بيها كل حاجه ونشوف رد فعلها وهترضي تقابلني ولا إيه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند احمد
هدى : مامت احمد هتفضل كده يا احمد نفسي افرح بيك قبل ما اموت
احمد : بعيد شر عليكي يا أمي ادعيلي الاقي بنت الحلال وانا هاجبها واعيش معاكي هنا.
هدى : بدعيلك يا قلب امك وبكره تشوف نصيبك هيبقي ازى وتقول امي قالت ليا الكلام ده.
احمد باسها من دماغها تصبحي علي خير.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
كل في صدمه لأن الرصاصة جات في المحامي لانه كان واقف بتجاه همس
سليم : همس انتي كويسه وايه فيكي حاجه أنتم الحمدلله كويسين
عامر : اتجمد مكانه من صدمه أنه يخسر ايه كمان زى ما خسر كوكي.
سليم : انت ملكش عندى ديه ولف قام من علي الارض ورفع مسدس علي هيثم انت كلب وملكش عندى تمن لسه متخلقش اللي يلمس مرات سليم سيف الدين وسحب زناد المسدس ولسه هيضربه .
همس : بدموع بلاش يا سليم عشان خاطرى ميستهلش انك تورط نفسك معاه بلاش سيبه ده قذر وخساره وقفت قدام سليم سيبه يمشي.
هيثم : بس لو هو سابني انا مش هسيبه انتي بتاعتي انا ومش ناوى اسيبك وراح مسك لديها وشدها عليه وكان رد سليم متوقع وضربه بالنار في يده وفي رجله و هيثم وقع على الارض .
وفتحي : جري على ابنه وطلب من رجالته أنها تشيله
فتحيه : لسه هتقرب علي ابنها منعها فتحي وضربها بالقلم انت من النهارده طالق بتلاته وملكش ابن انسيه وزقها وقعت علي الارض وجربت عليها ايه انت بتعمل اي يا بابا هتفضل لأمتي قلبك قاسي عليها مش مسمحولك تمد يدك على ماما ثاني وفتحيه وقعت اغمي عليها وعامر شالها وطلع بها فوق.
فريده : طلعوا العالم الهمجيه دى منها وطلعت مع عامر وايه.
سليم : اسمع يا حاج ابنك المره دي انت شلته هو لسه فيه الروح المره الجايه لو قرب من همس او من ايه او من الفيلا دي ء امشي سليم رجلي مش شايلاني انا تعبانه قوي واغمى عليها في حضن سليم شالها وطلع بيها على فوق وحطها علي سرير بداء يفوقها وهي فضلت تعيط وهو ضاممها أهدى كل حاجه خلصت خلاص وانت دلوقت في حضني وبين ايديا ومش ممكن اسمع لحد اني الشعر منك واللي يفكر يا همسه يبقى اخر يوم في عمري همسه مش قادره انسى اللي عملته في يوم قطعلي هدومي وصورني انت اللي انقذتنى من غير سليم انا هتجنن كل ما افتكر الحكايه دي السليم ديكور ايدو متضايق جدا هي طبعا ما قالتهوش قبل كده على الموضوع ده مش وقته يعني مش دلوقت ترتاحي يا حبيبتي خمس انا جسمي كله واجعني تعبان عاوزه اخذ شاور لو سمحت سعيد مامون سنين مضحك بس كده وشاله حطها في البانيو وحضر لانجيرى حلو قوي محطه في الحمام حطها في البانيو ابدا يا حاميها هل انت بتعمل ايه اسمي يحميك يا همس ده وعدى ليكي وبدأ يقلعها هدومها وفك الحجاب وقلعها هدومها وفضل يحميها ايه رايك انفع اكون ماما.
همس قامت اتعلقت في حضنه وفضلت تبوسه بدموع انا بعشقك يا سليم عارف انت لو بعدت عني ثانيه انا هموت دخلني جواك يا سليم .
سليم : باسها بوسه بيسبت فيها حبه ويطمنها أنها في امان وشالها وهي لفت رجليها حولين وسطه وفضل يدلعها واخدها وخرج ولبسها وقاعدها قدامه وفضل يسرحلها شعرها ويشم رحته اللي مكس من الفراوله والياسمين ونزل علي رقبتها وهي لفت ليه انت وحشتني اوي علي فكره وفضلت تبوسه من رقبته وصدره وهي عارفه انا بس بأقل لمسه منه بتفقده عقله وقربت من ودنه بحبك يا سليم أوى وراحت علي شفايفه وفضلت تاكلها ووقعت علي سرير وهي فوقيه بعشق تفاصيلك يا سليم بتلمس كل حته في وشه هي بتتكلم عليها عيونك شعرك لحيتك شفايفك شعرك رقبتك صدرك وانا نايمه عليه بسمع دقات قلبك اديك يا سليم وهي بطبطب عليا رجليك اللي كانت بتمشي عشان تجيلي وتحميني في اي مكان وكانت مفاجأة ل سليم أنها باسته من رجليه وهنا سليم فقد كل حصونه ودموعه زادت وقرب عليه حضنها اوعي يا همس تعمليها تاني انتي تاج علي راسي يا قلب سليم وفضل يبوسها من كل حته في وشها واديها انا بحبك لدرجه مفيش قلب بشر وصلها
همس : مسحت دموعه دموعك اغلي من روحي بلاش دموع يا سليم وحياتي و ضمها كأنها هتهرب منه بحبك يا قلب سليم وبعد فتره .
همس : تعالي نطمن علي طنط أنا قلقانه
سليم : انتى ارتاحي انا كنت مستني تنامي وانزلها عشان انتي تعبتي اوى النهارده .
همس: لما يصحش يا سليم هاجي اتطمن عليها ماك وهنطلع سوا على طول.
سليم : تمام بس ممكن طلب وبيملس علي جسمها بلاش تلبسي حاجه ديقه وتلمي شعرك انا مش عاوز حد غيري يشوف انوثتك اللي كانت بطير عقلي.
همس : انا فعلا جسمي عجبك يعني ياسليم لما بتبصلي بتشفني ست زي اللي انت بتحبها
سليم : انتي اجمل ست في دنيا انا عمرى ماشفت جمال شكل والجسم مع بعض من غير تحميل اقولك حاجه كنت دايما اقولها لنفسي عليكي صاحبه الجسم القاتل انتي فعلا كنتي بتقتليني لما بشوفك لابسه حاجه بتظهره كنت بحتار انا بختار فساتينك كنت بختار ابشع فستان عشان محدش يبص عليكي ولما تلبسيه العن نفسي عشان طلع يجنن عليكي انتي هوسي يا همس ربنا يقدرني واسعدك
همس : باسته فاكر الفستان اللي شفتني بيه اللي واتكهربت وشخط فيا وخلتني اقلعه كنت شايفني ازى وهي بتحرك اديها بدون وعي منها هي بتعمل ايه سليم قام وعكس الوضع بقا هو اللي فوقيها وايدها حررتها من كل لبسها انتي بتستفيدى ايه لما تشفيني ضعيف قدامك انا بفقد عقلي بقربك وبيبص علي وشها وايدها بتلمس كل حته فيها أما كان احساسي اي لماشفتك بالفستان انا هقولك دلوقتي وبداء لعبه العشق المجنون اللي بينهم انا بعشق دلعك وجنونك وقلبك وعقلك وانوثتك اللي بتخليني أفقد كبريائي وهبتي مركزى انا بنسي نفسي بين اديكي وباسها من شفايفها وحضنها وهي مامت علي صدره وهو فضل يلعب في شعرها .
همس : كفايه لعب في شعرى انا كده هنام ومسكت أيده وباستها.
سليم : نامي ولما تصحي اطمني علي طنط.وفعلا نامت ولما جه يقوم وشاف علامت ملكيته ليها علي جسمها لمسهم بايده هتفصلي تدلعي وتختبري حبي لحد ما هكلك يا همس وعمر جسمك ما هيرجع للونه الطبيعي وبأسعار من دماغها وقام دخل الحمام اخد شاور وصلي ودعي ربنا أنه يحفظها ليه ونزل ل عامر لانه اخد الدور التاني في فيلا ليه هو همس عشان تاخد راحتها فيه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه فتحيه
سليم : خبط وفتحله عامر اتفضل يا ابيه.
ازيك يا طنط عامله ايه دلوقت وانتي يا ايه ازى دراعك.
ايه الحمد لله انا كويسه بس هي مش قادره تحرك دراعها
عامر : قرب مسك دراعها انتي مالك وليه مقولتيش انك تعبانه .
ايه : اه حاجه بسيطه انا كويسه.
عامر : دراعك وارم ولازم نرواح المستشفى حالا.
ايه : مقدرش اسيب ماما لوحدها .
فريده: عيب يا ايه انا موجوده وهي هتبقي زى فل انشاء الله.
فتحيه : روحي يا ايه وانا كويسه يا حبيبتي.
سليم : اهم حاجه يا عامر انت هتكتب كتابك علي ايه النهارده عشان ممكن يرجعوا تاني ويخدوها وساعتها مش هنقدر نعمل حاجه .
عامر : لمجرد الفكره فقد صوابه اي كلب هيجي هنا هقتله .
سليم : ده أمر مفروغ منه بس دلوقتي لازم نعمل الاصول الا إذا ايه والحاجه فتحيه ليهم رأى تاني.
فتحيه: موافقه طبعا اللي تشوفه انت اخوها الكبير. واللي تشوفه انا موافقه عليه ايه بقت مسوله منكم.
عامر : قرب علي ايه لو حبه تفكرى براحتك ولو حبه ترفضي براحتك .
ايه : بخجل ولو حابه اوافق اعمل اي.
فريده : تبقي تيجي في حضن امك التانيه مبروك يا ولاد وانا هعملكم فرح زى بتاع سليم وهمس.
سليم : طبعا ده هيحصل واحسن كمان بس مش دلوقتي لازم الأوضاع تهدى شوى عشان سلامه ايه وعامر .
عامر : يبقي علي خرت الله بس هنروح المستشفي حالا بعد اذنكم .
سليم : مش هوصيك تخلي بالك من نفسك ومن ايه وانا هبعت اجيب شبكه همس وايه ودخلت سهيله ايه اللي سمعته ده أنتم كويسين اسفه بس كنت بفرش الفيلا بتاعتي وجريت علي سليم.
سليم : الحمدلله كل الامور تمام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى
وعامر اخد ايه وراحوا المستشفي
الممرض اتفضل يا فندم دكتور في انتظارك.
عامر : انا عاوز دكتوره مش دكتور.
الممرض : بس الدكتوره معاها حاله.
عامر : نستني لحد ما تخلص اتفضل.
ايه : مش هتفرق يا عامر عادى.
عامر : رافع حواجبه ربع اديه اتفضل انت ولما تخلص قولنا وبص ا ايه يعني ايه مش هتفرق انا تفرق معايا انا محبش راجل يلمس مراتي غيري ده يزعلك.
ايه : ابتسمت وباسه أيده ده يفرحني.
وجه الممرض بعد فتره اتفضل يا فندم الدكتورة في انتظاركم وكشفت علي ايه
ودراعها اتجبس وعامر اخدها خرج اسف اني مقدرتش احميكي بس انا انصدمت من انك ممكن يحصلك حاجه وبأسعار من لديها اللي اتجبست.
ايه : انا اللي اسفه علي انت عشته بسببنا ودموعها ذادت.
عامر اهم حاجه عندي انك بخير وتكوني حبه تتجوزيني مش خوف من اخوكي.
ايه : انا حبيتك يا عامر ونفسي فعلا اكمل حياتي معاك وده من قبل ما اعرف اللي اخويا عاوز يعمله واترمت في حضنه.
عامر : مستحيل اسمح لحد يحرمني منك
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم وهمس
سليم : دخل قلع تيشرت نام جانب همس وفضل يتأمل ملامحها ما هي لو فضلتي بالجمال ده مش هتقدر علي ثوره المشاعر اللي جوايا ليكي وانتي مش هتستحمل يا همستي وبعد ولسه هيقوم مسكت أيده.
همس : رايح فين وسايبني خليك في حضني وبضمه ونامت علي صدره بعشق دقات قلبك ورحتك بدوخني.
سليم : هقوم اشرب سيجاره في البلكونه وجي تاني.
همس : انا مش بتعب منها اشربها هنا انت كنت فين انا دورت عليك كنت عاوزه اشرب ملقتكش.
سليم : وشربتي ولا كسلتي تقومي.
همس : مقدرتش يا سليم جسمي تعبان جدا انت عضتني كتير اوى يا سليم ومسكته من دقنه بس برده بعشق جنونك وضعفي بين اديك بحس اني كده عامله زى القطه اللي مسكها فهد شرس.
سليم : فضل يضحك علي طريقتها في الكلام وقام جاب كوبايه مايه فهد وقطه والله انتي مصيبه يالا محضرلك مفاجاه
همس : بفضول إيه .
سليم : قعد جانبها اشربي الاول اخدت الكوبايه شربت وكانت عطشانه جدا ووقعت مايه علي رقبتها وسليم مسحهالها برومانسية قشعرت جسمها.
همس : حاطه الكوبايه ايه بقا المفاجأة.
سليم : عامر وايه هيتجوزه النهارده.
همس : وقف علي سرير وفضلت تتنطط ونسيت أنها من غير لبس .
سليم : وقف وحضانها اعمل فيكي اي ناويه تجنيي ولبسها تيشرت بتاعه اهمدى بقا مش هتستحملي اللي هعمله فيكي تاني.
همس : هتعمل ايه يا سليم وبتحرك اديها علي جسمه.
سليم : بيضحك فهد هيعض قطه وبيغمز بعيونه.
همس : لو مسكتني هخليك تاكلني مش تعضني وجريت وسليم جرى وراها ومسكها وسألها فضل يلف بيها وشالها حطها علي سرير وهو فوقيها بتستفيدى ايه لما تشوفي ضعفي.
همس: بتضحك بعوض سنين حرماني منك ومن قربك ومن حضنك وخطفته في بوسه طويله شبيك لبيك همس بين اديك وتحت رجليك.
سليم : شالها ونايمها في حضنه انتي تعبتي اوي كفايه عليكي يا مجنونه كده هتتعبي مني وانا مقدرش اتحكم في نفسي قدامك جسمك تعب وبيلمس كل مكان عليه علامه.
همس : انت نبض قلبي وليك حق تعمل اي حاجه انت عاوزها وانا هستحمل كل هجماتك وانت استحمل جنوني احتياجي ليك سليم انت بتفقدني عقلي لما بشوفك قدامي وبصراحه خايفه اتحرم منك قربت عليه وضمته وبدموع اوعي تبعد عني يا سليم.
سليم : انتي جواي يا همس وانا عايش بس عشانك انتي حلمي اللي ربنا رضي عليا وحققه ليا انتي اللي اوعي تسمحي لحاجه تاخدك مني انا بحب عمرى عشان انتي بقيتي فيه ارحمي ضعفي قلبي قدرى ضعفي وكرامتي اللي بتنازل عشانها استحملي غرتي عليكي نفسي محدش يشوف شعره منك اويستمتع بظره ليك نفسي اخبيكي بين ضلوعي وهمس حست بدموعه .
همس : باسته من عيونه ودماغه واديه ربنا يقدرني واسعدك واحقق كل اللي تتمناه يالا اسيبك عشان نعمل مفاجاه انا و سهيله ا ايه.
سليم: انا معاكي اطلبي وانا هنفذ .
همس : اخد شاور واجيلك بس ممكن تشلني يا سليم.
سليم : قام انتي ناوى علي هلاكك النهارده وقام وشالها ودخل بيها الحمام
وطبعا هزار همس فقده عقله.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا.
روزا : تمام اقفلي وابعتلي عنوان المستشفى.
الحارس : تمام يا فندم اول ما رساله وصلت ل روزا اخدت شنطتها وخرجت روصلت المستشفى ممكن يا حاج أقابل هيثم .
فتحي : اتخض منها ومن لبسها انتي مين.
روزا : دخلني ليه وانا جياله في مصلحه تخصه واوي كمان.
فتحي : لراجل من رجاله هيثم ادخل قوله وفعلا دخل نفذ الكلام وخرج اتفضلي يا فندم هيثم باشا في انتظارك.
روزا : ازيك يا هيثم من غير استغراب أو اسئله كتير انا مصلحتي مصلحتك دلوقتي انت عاوز همس مرات سليم وانا عاوزه سليم وهسلمك اختك علي طبق من ذهب وهنصفي عامر قولته اي.
هيثم: انتي ومين وبتقولي اي.
روزا : طلعت كارت فيه ارقامها شخصيه ده كارت فيه ارقامي فكر وكلمني ومتنساش عدو عدوي صديقي ورمتله بوسه علي هواء وخرجت.
هيثم : نده علي الحارس تعرف كل حاجه عنها في ساعتين واطمن علي المحامي زفت .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم وهمس
همس : اخر فستان يا سليم هلبسه .
سليم : ضيق يا همس اعمل إيه .
همس : حرام عليك يا سليم انا اصلا مش بلبس حاجه ضيقه طيب سبني البس ده وانت جيب اللي انت عاوز البسه بعد كده.
سليم : ماشي يا همس وقرب عليها انتي وعدتني انك هتستحملي غرتي اسفه لو بزعلك.
همس انا مش زعلانه انا مستعجله لازم نجيب فستان ل ايه ونشوف هتخرج تجهز بره ولا تجهز هنا ولسه هتمشي سليم شدها خبطت في صدره انتي اعملي كل ترتيبك هنا مفيش خروج بره وانا بعت اجبلك شبكتك انتي و ايه .
همس : باسته من خده مش عاوزه شبكه ولا اي حاجه كفايه عليا انتي.
سليم : شاله يسلملي القنوع حبيب قلبي بس ممكن تلمي شعرك انا عارف كلكم ستات بس انا وبغير عليكي من نفسي.
همس : ثواني وراحت جابت فرشه وادتهالوا لمه انت بايدك الحزينه دى مبسوط.
سليم : أوى يا قلب سليم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه.
اتصل احمد اي يا سليم ازى يحصل كل ده وانا معرفش كان لازم تكلمني.
سليم عدت علي خير عاوزك ساعه 10 عشان كنب كتاب عامر وايه.
احمد : كان قلبي حاسس الحمدلله أنه ارتاح تعب اوى ربنا عوض عليه الف مبروك.
سليم : عقبالي يااااارب بس ادعيلي الاقي اللي تخطف قلبي.
سليم : انشاء الله ودى اكبر نعمه ربنا هينعم عليك بيها هستناك سلام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
همس : باسته من دماغه تسلم يا عمرى واخدته نزلت.
سليم : اشوف فستانك يا همس قبل ما تلبيسه.
همس : سليم انت مكنتش كده ايه يا حبيبي.
سليم : انتي وعدتني انك منزعليش واللي حصل اني مكنتش دوقت طعم شهدك.
همس : فستاني مفاجاه ليك وسابته ونزلت جرى كانت ايه وعامر راجعين من بره
همس : نوروتي يا عروسه تعالي معندناش وقت عن اذنك يا عريس اه مبروك.
ايه : عن اذنكم واخدت همس وطلعت عن سهيله.
سهيله : الله الله مرتات اخواتي عندي مش ممكن ايه نور ده.
همس : شوفي يا جميل إحنا لازم نخلي بنت دى زى قمر هي اصلا قمر بس لازم عامر بتجنن بيها تحبي فستانك شكله إيه.
ايه : انا حبه يكون فستان ابيض سنبل اوى هادى مفهوش شغل كتير .
سهيله : ثواني انت سمعت طلبات الانسه نفذ في خلال ساعه تكون هنا ومدام همس انت عارف طلباتها.
همس: قول المدام انا بعتلها طلبي علي خاص تنفذه بسرعه
الشاب : قفل فون تمام وفضلوا بضحكه علي ايه هتبقي عروسه بدراع واحد.
ايه : والله انتم رخم وانا هقول ل عامر عليكم ومثلت أنها زعلانه
همس: لا يا حلوه احنا منقدرش علي زعلك.
سهيله : احنا بنهز تعالي ميكب ارتست زمانها جايه فعلا وصلت الفساتين كلهم لبسوه وكانت مفاجأة همس ل سليم أنها لبست الحجاب وده خله سليم يفقد عقله من فرحه وراحه حضنها وهي اتعلقت في رقبته وبعد ما نزلت همس وسهيله.
نزلت ايه بفستان ابيض بسيط كانت تشبه الاميرات بشعرها وميك اب بتاعها وعامر مكنش متخيل أنها بجمال ده اتقدم منها وباس اديها شكرا. لانك قبلتي وتتجوزيني عمرك ما هتندمي انا فعلا اتعلقت بيكي مقدرش اتخيل نفسي من غير ك.
سليم : قدم لعامر شبكه ايه وكانت عباره عن طقم الماس.
عامر: كان لابس بدله شرطه ده كان طلب ايه نفسها تشوفه بيها وانكتب الكتاب وكلهم فرحنين
فتحيه: مبروك يا ولاد وحضنمتهم انا فرحانه وربنا يتمم بخير خلي بالك منها دى نبض قلبي يا عامر
عامر : هي في قلبي. عقلي وروحي اطمني حضرتك.
فريده : مليون مبروك طبعا عامر هي اختك لحد ما نشهر جوازكم.
همس وسليم في نفس واحد تاني يا امي.
عامر : مصدوم امي دي حياتي وانا حره فيها.
فريده كده محدش بيسمع كلامي.
سليم : لو سمعت كلامها عمرك هتدخل جنه انا لوكنت سمعت كلامها كان زمان في جهنم وباس همس من دماغها شوف بيشاور علي قلب عامر اللي يقولك عليه اعمله من غير تفكير دي بقت جنتك علي الارض.
احمد:مين قمر دى يا سهيله
سهيله : دى إيمي صاحبتي الانتيم ايه رايك يا ابيه.
احمد : صاروخ ناديها اتعرف عليها.
سهيله : حاضر.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم.
عرفت هي مين .
الحارس محدش يعرف اسباب غير أنها خسرت فلوسها. أعلنت إفلاسها بعد شركتها مع صقر الاقتصاد
هيثم: يبقي لازم نتحد معاها مش هنخسر حاجه أخرج انت سبني ارتاح.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سوزى
سوزى : خلاص يا روزا أنا هروح اقابلها
واديها نتيجه تحليل و قسيمه طلاق عشان تعرف اني صادقه في كلامي
روزا : انتي اتاخرتي وانا اتخنقت ولازم أخلص بقا فهمتي وقفلت في وش سوزى فون.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند عامر و ايه
ايه : عن اذنك انا هروح انام في اوضه بتاعتي وسليم وهمس بيضحكه وسهيله ماسكه نفسها بس في الاخر انفجرت.
ايه : أنتم بتضحكه ليه انا قولت حاجه.
عامر : انا هرد عليكي وقام شالها وطلع بيها.
ايه : انكسفت وخبت وشها في حضن عامر وطلع بيها انتي مكانك في حضني وبين ضلوعي ودخل بيها اوضته ونزلها انتي حبيبتي ومراتي يا ايه
ايه : هذت دماغها بكسوف اتفضلي اقلعي علي ما اخد شاور واخرج وسألها بس من فرحته نسي أن دراعها مكسور لازم وسابها ودخل خرج لابس ترنج لاقيها بتعيط .
عامر : مالك انتي كويسه
ايه : مفيش مش قادره اقلع عشان دراعي .
عامر : بس كده يا اميرتي انا موجود يا حبيبتي كان كلامه ولمساته بيدوب قلبها وهو كان قاصد أنه يدوب مشاعرها بكل حركها بيعملها وهو بيفتح سوسته فستان وليشيل البنس من شعرها محتاجه حاجه تانيه
ايه : جسمها بقا جمرت نار بلعت رقها شكرا عن اذنك ودخلت اخدت شاور وخرجت وصلوا سوى وبعد ما خلصوا ايه انتي مستعده تمشي معايا طريق لآخر انا عارفه ليه ما اختيش عليا بس انا مش مستعجل براحتك خالص.
ايه : شكرا يا عامر هي فتره كويسه لحد ما افك الجبس تمام واترمت في حضنه بس انت استحملني
عامر : اللي تحبيه وساعدها قلعت الاسدال وكانت لبسه لانجرى ابيض قصير مكشوف من صدره وضهره.
عامر : انا كده مش هستحمل حرام عليكي.
ايه : دمعت والله همس اللي جابت الحاجات دى ومعرفتش اعمل ايه.
عامر : تعالي هدربك انا تعملي ايه علي الجبس ده يتفك وبداء رحله من الحرمان وفضل يبوسها وهي اتجوبت معاه وكانت أيده بتكتشف كل منحنيات جسمها بين كسوفها وحرمانه سنين طويله لحد ما نامت وهو باسها من دماغه وحضنها نام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم وهمس
طلعه وصلوا سليم شكرا وباسها من دماغها شكرا علي الحجاب اجمل حاجه عملتيها عشاني .
همس : انا هنا بس عشان اسعدك حتي لو هرمي نفسي في النار وبعدين انا عاوزه انت بس اللي تحبني وتستمتع بقا شعره فيا قامت قلعه اسدالها ورمت روب في الأرض وأتعلقت برقبته قطتك ملك اديك يا فهدى .
سليم : يا بنتي تعبتي حرام عليكي انا خايف عليكي وسألها.
همس : موعبتش هتفضل تحب فيا لصبح بس من غير. عض .
سليم : حطها علي سرير انتي ناسيه اني فهد شدته من رقبته يسلملي شرس وراحو في عالمهم خاص
يتبع…
↚
عند عامر وايه.
ايه : صحيت فضلت تبص علي عامر وهو نايم وملست علي شعره انا حبيتك و وعد لااخليك تنسي الدنيا معايا بس اتاكد انك نسيت كوكي حسه قلبك لسه متعلق بيها و عاوز تنساها بيا بس انا تعبت ومحتاجة تعوضني عن كل اللي شفته وعشته وانت اللي قلبي اختاره
عامر : كان سمعها وقلبه وجعه عليها وعلي نفسه.
ايه : لسه هتقوم عامر شدها في حضنه ممنوع تقومي قبلي يا ايه نفسي بس تفضلي جانبي وتصبري عليا انا عارفه انك قلقانه بس أنتي لوحدك تقدرى تنسيني الدنيا يا ايه انا تعبت في حبي قبلك وانتي اللي قدرتي تريحي قلبي وروحي صدقيني انا واثق في قلبك وعقلك انك هتقدرى علي قلبي ويبقي ملكك لوحدك
ايه : قربت عليه وباسته بوسه وعد وحب وشوق انا عارفه انك تعبت وربنا يقدرني واعوضك بس انت تسبلي قلبك.
عامر : بشرط تسبيلي جسمك وروحك لاني واثق انك بتحبيني وباسها من كتفها ومد أيده واخدها في حضنه احنا هنفطر هنا هخلي سعديه تجيب الفطار عاوز اعرف عنك كل تفصيله كبيرة وصغيره واقضي معاكي اكتر وقت وبيلعب في شعرها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
محمد : ازيك يا طنط وزي صحتك.
فريده : الحمدلله ازى انت متجيش كتب كتاب عامر انت ناسي انك واحد من العيله دى .
سهيله : ماما ليه حضرتك متعصبه قالك كان عنده عمليه مهمه وميقدرش سيبها.
فريده : اي اعذار مش مقبوله فهمتي وعقاب ليكم فرح هيتاخر شهر كمان وسابتهم ومشيت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم وهمس
سليم : انا لازم اروح الشركه بقالي يومين سايبها عندى وفد من المانيا هنمضي عقد مهم يا همس وانتي عندك كليه ولازم تنتظمي فيها مش عاوز دلع.
همس : بدموع انت بتحلم انت لازم تفضل معايا شكلك شبعت مني.
سليم : شدها في حضنه انت اصلا مستحيل يتشبع منك عارفه ليه لانك حبيبتي ومش عاوز غيرك من دنيا صدقيني ساعتين وراجعلك ده وعد .
همس : وبعدها اسبوع يا سليم هنروع العزبه بتاعتك نفسي اشوفها واركب خيل معاك.
سليم : بس كده حضري نفسك يا قلب سليم.
همس : خلينا نسافر كمان يومين باسته وقامت .
سليم : قام يلعب رياضه وهي فضلت تتفرج عليه راح لعندها تعالي العب بيكي.
همس : تلعب بيا بتهزر صح .
سليم : هتشوفي دلوقتي انتي اصلا لعبتي وشالها وفضل يلعب بيها رياضه مبسوطه يا قلب سليم
همس : بحبك انت مجنون يا سليم انت اكيد هتتعب نزلني كفايه بقا.
سليم : نزلها علي سرير لازم أفطر بيكي قبل ما انزل.
همس : فضلت تضحك دانا اللي هخليك تروح شركه عيونك ما تشفش غيري وشدته وقعته عليها بعد فتره من الجنون سليم شالها واخده شاور ولبسوه ونزلوا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
همس وسليم صباح الخير يا ماما.
فريده: الحمدلله سعيده يا همس.
همس : مسكت ايد سليم وباستها وحطه علي قلبها سعيده طول ما قلبي بيدق عشان سليم وهو كويس انا اسعد وحده في دنيا.
سليم : باسها من دماغها وحط أيده علي كتفها .
سليم: باس ايد أمه ودماغها هسيبكم وارجع علي ساعه 7 خلي بالك من نفسك يا امي ومن همس.
فريده : هتوصيني علي بنتي مع سلامه.
ونزل سليم وهمس لحد ما وصل العربيه همس هتكلمني كل ساعه لالالا كل نص ساعه لالالا كل خمس دقايق ومسكه أيده سليم باسها من دماغها حاضر اللي انتي عايزاه بس انتي اطلعي ارتاحي عشان تعبتي لو لسه عاوزه تفضلي قطه وانا فهد همس دانا هفضل مستنياك لحد ما ترجع خلي بالك من نفسك ومتكلمش ستات انتي بكل ستات العالم يا قلب سليم يالا ادخلي قدامي .
همس : لا اله الا الله
سليم : محمد رسول الله
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا و سوزى
روزا وسوزى كانوا في العربيه يالا انزلي مشي أدخلي وانتي عارفه هتعملي اي. ولسه هتقرب بالعربيه شافه عربيه تانيه خارجه من فيلا وكان فيها فريده وفتحه
رايحين المستشفى.
روزا كده الجو راق اكتر تقدرى تتكلمي معاها
سوزى : بس حراسه كتير اوى هدخل ازى .
روزا : هاتقولي انك زميلتها من الكليه وهتدخلي.
سوزى تمام ونزلت من العربيه روزا كلميني لنا تخلصي سلام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم
سوزى : ممكن تقول لمدام همس زميلتها بره عاوزاكي.
الحارس : حاضر ثواني يا فندم وكلم فيلا وبلغ سعديه وقالتله يدخلها.
الحارس: اتفضلي يا فندم.
سوزى دخلت وهمس نزلت مين حضرتك انا معرفكيش.
سوزى : بس انا اعرفك انا مرات سليم الأولي وحبه اقولك اني حامل.
همس : انصدمت حامل وسليم يعرف
سوزى : سليم من ساعه ما طلقني ومشفتوش ولا بيرد عليا انا هسبلك التحليل ده تديه ل سليم وشرطي أنه يطلقك لو عاوز ابنه سلام يا بيبي.
همس : استني راحه فين وسابتها و خرجت وندهت سعديه بلغي حرس فيلا ممنوع خروج الهانم لاي سبب من الأسباب .
سعديه : حاضر يا فندم وسابتها وخرجت
سوزى : ارتبكت انتي هتحبسيني هنا ولا إيه.
همس قربت عليها مدام اللي في بطنك بن سليم يبقي لازم يتولد هنا وانتي مش هتخرجي من هنا اللي لما سليم يتأكد أن ده ابنه ولو طلع فعلا ابنه رغم اني اشك في ده أنا بنفسي هجوزك سليم بنفسي.
سعديه وصلي الهانم اوضه من اوض الضيوف. وتقفلي عليها ولو عملت مشاكل اطلبي حارس يشوف شغله اه انصحك تكوني هاديه لمصلحتك
سوزى : انا هبلغ البوليس حالا وبتمد أيدها تطلع فون من شنطه كانت همس اقرب ليها اكتر واخدت منها فون
وسابتها وطلعت اوضتها وفضلت تغيط
اعمل اي لو فضلها عليا واختارها ساعتها انا هموت فعلا هو قال إن كانت بنهم لغه جسد هي بتعرف تسعده ازى وقامت نامت وفضلت تعيط.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
روزا : انت بتحبها ولا عاوزها متعه.
هيثم : متعه نفسي اعزبها وازلها و بعدين ارميها واكسرها نفسي اشوفها بتبوس رجلي عشان ارحمها.
روزا : كده متفقين يبقي زى ما الخطه ماشيه سوزى تموت باللي في بطنها انت تاخد متعتك منها وانا هبعها المافيا الاعضاء البشريه وبكده يبقي انا قضيت علي سليم خالص ويبقي بتاعي واعوض خسرتي فكر ورد عليا
هيثم : من غير ما افكر موافق .
روزا : يبقي معادنا علي فون وسابته ومشيت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في شركه
سليم : بيتصل عليها مش بترد
احمد : مالك يا سليم كل شوى تسيب الاجتماع وتخرج ودلوقتي هتجنن ليه.
سليم : برن عليها من ساعه ما سبت فيلا مش بترد فكرت أنها ممكن تكون تعبانه ونايمه بس بقالها اكتر من 6 ساعات مش بترد وقام واخد حاجاته وخرج ألغي اي مواعيد.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى
دكتور :لازم زراعه كلي في اقرب وقت أقصاه شهر
فريده: طيب دور يا دكتور علي متبرع.
دكتور : بنتها قالت إنها هتتبرع ليها.
فريده : مرات ابني لا طبعا لازم يبقي في خل تاني كل ده وفتحي تحت تأثير الادويه ومش سامعه حاجه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
سليم وصل وسمع صوت سوزى وهي بتخبط علي باب الاوضه وشاف الحارس
سليم : انت بتعمل اي هنا ومين اللي جوى دى افتح الباب.
الحارس: امرك يا فندم دى مدام سوزى.
سليم : انتي بتعملي اي هنا ودخلتي ازى ومين قفل عليكي وليه وزى دخلتي هنا احنا مش انفصلتا بهدوء وزى تتجرئي وتيجي لحد هنا.
سوزى : قربت عليه مسكت أيده وحطتها علي بطنها انا حامل.
سليم: شد أيده انتي ايه يا هانم ودى ازى يعني اسيبك سنين وانا ارجعلك من مره تكوني حامل انتي اكيد مجنونه صح انتي كنتي علي طول بتعملي حسابك.
سوزى : اليوم ده انت جيت تعبان افتكر وكنت اكتر يوم انا تعبت من العلاقه معاك كنت عنيف وعصبي ومش في طبعتك خالص علي العموم تقدر تتأكد بتحليل اللي انت عاوزه لاني واثقه أن ده ابنك واللي قفل عليا الطفله اللي انت متجوزها طفله يا سليم بتقدر عليك ازى دانا لما كنت بتبقي معايا بتعب يومين علي رغم اني انا اللي كنت بقدر اريحك وبعرف اللي بتحبه واعملهولك وسعاده جسمك في قرب من جسمي وعشان كده انت اتجوزتني اما الطفله دي بتتعامل معاها ازى وقربت وحطت اديها علي صدره جسمك ده كان انا اللي بريحه وبتعض شفايفها ولسه هتبوسه
سليم : مسكها من رقبتها وخبطها علي الحيطه وكانت روحها هطلع في ايده اياكي تتكلمي عليها بشكل ده تاني فهمتي دى برقبتك مفهوم وهي عندى بيكي انتي واللي في بطنك وبدنيا كلها واياك تحاولي تقربي مني أو تلمسيني وزقها وسابها وخرج وبيكلم الحارس الكلبه دى متخرجش من هنا مفهوم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه سليم
دخل كانت نايمه قاعد جانبها همس وبيملس علي شعرها همس انا عارف انك صحيه همس ردي عليا عشان خاطري وحياه سليم عندك وبيمسكها من وشها كانت عيونها بتنزل دموع وهيا مش بترد عليه همس ودموع اتجمعت في عيونه لانه فهم أنها أغمي عليها وراح جاب بيرفم وفوقها همس فتحت عيونها بتعب ومسكت وشه باديها الاتنين هتسبني يا سليم صح انت كنت بترتاح معاها وهتجبلك ابن وهتحبها اكتر مني
سليم انت لو سبتني انا هموت انتي كل حاجه في حياتي انا بعشقك يا سليم وانهارت سليم متسبنيش وفضلت تترعش وجالها نفس الحاله اللي جاتلها اول مره شافها فيها.
سليم قام اخدها في حضنه وحاضنها من ضهرها ومسك أديها انت نبض قلبي ودموعه بتنزل علي وشها انا اموت ولا ابعد عنك يا قلب سليم أهدى استحاله اسيبك انتي عندى اغلي منها ومن ابني ومن الدنيا كلها عشان خاطري متعمليش في نفسكك كده أهدى وفضل حاضنها لحد ما هديت همس سمعاني ردى عليا يا حبيبتي واللي انتي انا هعملهولك وحياتك غلوتك لو خيروني بينك وبين روحي هختارك انتي ردىعليا.
همس : فضلت تعيط وحضنته وهو شالها علي رجليه وضاممها وبيبكي اسف علي اللي عشتيه بسببي والله لو اعرف اني هقبلك ما كنت لمست واحده غيرك كنت عشت عمرى ادعي ربنا يحفظك ليا لحد ما اقبلك وحياه دموعك اللي عندي اغلي من عمرى لادفعها تمن دموعك دى وحس بجسم همس تقل في حضنه لأنها أغمي عليها وهو حطها علي سرير
سليم : همس همس ردى عليا ردى عليا وبداء يفوقها حبيبتي حرام عليكي كده انا قلبي هيقف من خوف عليكي انا ملحقتش افرح بيكي وحياه حبنا قوني قويه وساعديني احافظ عليكي وحياه قلبك يا همس وبدأت تفوق وفضلت تعيط وتصرخ وهو فضل حاضنها وجات سهيله لأنها سمعت صوتها وهي نازله واترعبت من شكل همس مالها يا ابيه ايه حصل.
سليم : اتصلي علي دكتوره حالا بسرعه تيجي في خلال دقايق
سهيله : سابته وخرجت جرى حاضر.
سليم : مسك اديها كفايه يا همس بتعملي كده ليه انا عارف انك خايفه اني هسيبك وده مش هيحصل انتي عارفه غلوتك عندى انا هروح اضربها بنار عشان اسبتلك انك اهم من روحي نفسها ولسه هيقوم .
همس : ومسكت أيده لا يا سليم انا خايفه متسبنيش وحضنته وباسه أيده انت هتسبني صح يا سليم هتعيش معاها وتسبني انا موافقه انك تتجوزها وتعيش معاها هي وابنها بس بلاش تبعد عني خليني اشوفك كل يوم ووعد مش هلمسك خالص انا عارفه انك بتحبها ويتمسك وشه وسنتدت دماغها علي دماغه انا عارفه انك بتحب جسمها وهتخلف ليك ولد كمان وهي أكبر مني يعني اكيد هتفضلها عليا بس اوعديني لحد ما تسيبني تفضل معايا وفضلت تعيط
سليم : انتي مجنونه ازى بتقولي كده انتي بنتي قبل ما تكوني مراتي انتي بتجرى في دمي ولما سهرت عشانك وانتي تعبانه ولما احقق ليكي اي حاجه بتتمنيها ولما قلبي ما يدقش اللي لما تكوني جانبي ونور اللي عايش عليه والحاجه الوحيده اللي كنت هموت وتبقي ملكي ولما اموت واتعذب وابقي مجنون عشان مش قادر اطمن عليكي ولما كنت ارجع الاقيي انتي الوحيده اللي مستخبيه عشان تطمن عليا وكنت اتعمدت اتاخر عشان بس قرب منك اشم ريحتك انتي عمرى وقلبي وروحي ونور سنيني اللي نورها ليا ونعمه اللي ربنا قالي راضي عليك يا سليم واستحالة اتخلي عنك ولا افضل عليكي وحده انا هقولهالك للمره مليون انتي اغلي من ولاد الدنيا وبعدين جسمها اي اللي بحبه دى كانت متعه ومش عاوز اعمل حاجه حرام وبدليل لما حبيتك انتي منعت نفسي عنها سنين عشانك انتي نبض قلبي يا همس انتي اغلي عندى من اي حد في دنيا مش عاوز غيرك انتي يا قلب سليم انا قبلك عمري ما عرفت فرحه واي هي سعاده ولا متعت العلاقة الزوجية اللي معاكي انا مكنتش عايش قبلك اياكي تفرطي في حبنا أو تسمحي لحد يفرقنا.
همس : خايفه مرعوبه يا سليم هموت لو بعدت عني انت الوحيد اللي اعتبرته كل شي في حياتي انا بعشقك لدرجه يوم ما هتسبني هيبقي اخر يوم في عمرى وده مش كلام لا دى الحقيقه الوحيده اللي في حياتي بعدك عني موتي بجد انا قلبي وبتشاور عليه دق ليك انت يا سليم وعمره ما هيدق وانت بعيد عنه لانه بيحس بيك انت روحي وقلبي وعقلي انا مكنش ليا مكان ولا اهل لحد ما قبلتك بقيت ملكه الدنيا بيك عمرى ما كنت هسمح لراجل غيرك يلمسني حتي لو مكنتش حبتني كنت هموت وانا بتمناك يا سليم وهضلت تعيط وهو بيبكي.
سليم : اسف اني عيشتك الإحساس ده سامحيني يا قلب ابوكي واخوكي وحبيبك وجوزك وابنك انا دنيتك وانتي عمرى اللي نفسي احقق كل اللي بتتمنيه سامحيني يا قلب سليم.
همس : عمرى ما هسيبك ولا هبعد عنك بعشقك
الباب خبط وكانت دكتوره ازيك يامستر سليم وزيك يا مدام همس.
همس : بتغمض عيونها وداخت ووقعت علي المخدره وسليم جرى عليها وسهيله .
الدكتور : أهدى يا مستر سليم انا هطمن عليها ممكن تساعدني يا انسه سهيله.
سليم : استني يا سهيله انا هساعدها تقفي بره عشان محدش يدخل.
سليم :فكلها لبسها وكشفت عليها الدكتور صدمه عصبيه بالاضافه للضغط اللي نزل جدا انا هديها حاجه للضغط وحقنه هتنيمها لحد ما أعصابها تهدى وابعد عنها أي انفعلات مفهوم وخلصت وخرجت.
سليم : سهيله وصلي دكتوره .
سهيله : حاضر وفضل يبص عليها وفجاه سابها وخرج راح عند سوزى انتي بقي بتقولي انك حامل في ابني موافق هتعملي كل التحاليل اللي تسبت أنه ابني وده غصب عنك وانا دفعتلك اللي يامنك من شر دنيا بس واضح انك مبتشبعيش في حالت أنه ابني انتي هتخدى الفلوس اللي تكفيكي وهتسيبي ابني ليا وتتطلعي من حياتي.
سوزى : انا عاوزاك انت انا فعلا بحبك وانت فاهم ولو اللي حصل انا كنت اكتفيت بالي أخته منك وربت ابني من غير ما تعرف عنه حاجه .
سليم : اي كلام ملوش لازمه فهمتي وسابها ومشي وهي فضلت تعيط وتفتكر اسوء يوم في حياتها.
فلاش باااااااك
الباب بيخبط ماما ممكن تفتحي الباب انا في الحمام.
ماما سوزى مش بترد اه دى راحت عند خالتوه مطره أخرج اكيد نسيت حاجه وراجعه تاخدها خرجت وهي لبسها البرنص وفتحت وكنت روزا ومعاها اتنين رجاله وكتفوها ورزا قعدت اسمعي يا حلوه انا عندى ليكي عرض لازم توافقي عليه وهو انك لازم تتصلي علي سليم وتقوليله أن في ناس بتتهجم عليكي وانك محتاجه ليه وتمثلي انك منهارة وساعتها هو يجي وتحطيله دى وكانت حبيه هلوسه ويمضي علي ورق ده.
سوزى : مستحيل انا بحب سليم وكنت عايشه ومستحمله بعده علي يوم اللي بيخن ويرجع ليا فيه وعمره ما زعلني ولا بخل عليا بحاجه وحتي لما سابني اشترالي فيلا وحط في بنك اللي يكرمني باقي عمرى مستحيل اخونه.
روزا : كنت من متوقعه ده من المعلومات اللي وصلتني عنك وعشان كده انا جبتلك اتنين رجاله هيكيفوكي اكتر من سليم يالا يا رجاله وانتي جاهزه وطلعت كاميرا وصورتها وهم بيغتصبوها وبعد ما خلصه فكرى يا اما هبيع فيديو ده للمواقع الاباحيه وبرده هتعملي اللي انا عاوزه.
سوزى قربت عليها ابوس رجلك ومسكت رجليها بلاش اللي انتي عاوزه تعمليه انا حامل من سليم وكنت ناويه اساومه بابنه عشان يرجعني ليه.
روزا : يبقي حلو كده اتفقني هتنفذى خطتك وساعتها تخليه يمضي علي الاوراق مقابل فيديو سلام يا حلوه.
بااااااااااك
سوزى فضلت تعيط وفجاه شافت تليفون ارضي اتصلت على روزا وحكتالها اللي حصل.
روزا : تبقي الخطه اتغيرت هبعتلك ازازه لازم تحطي منها ل همس في اكلها ونخلص منها.
سوزى : انتي مجنونه احنا اتفقنا كان علي اني اخليه يمضي الاوراق مش قتل.
روزا : بعصبية انتي تنفذى والا امك يا حبيبتي هتخدى عزاها يا همس تموت ويا امك تموت وقفلت في وشها فون.
سوزى فضلت تعيط وماسكه بطنها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند ايه وعامر
عامر : اسف علي كل اللي عشتيه من غيري
ايه : انا جعانه يا عامر .
عامر تصدقي انك فصلان فصلتيني بقالي خمس ساعات بسمعك وقلبي الحنين هيقف من زعله عليكي بحبك يا ايه وفي الاخر جعانه قومي هاتي صنيه الأكل.
ايه بصتله وبصت علي جسمها أنها من غير لبس بتهزر قوم انت.
عامر : بس كده وقام وهي خبت وشها وجاب الاكل وفضل يأكلها ويهزر معاها لحد ما سمع الباب بيخبط قام بسرعه مين .
سليم : انا عامر اسف بس انا تفوق تعالي عاوزك .
عامر : ربع ساعه وجايلك ودخل هاتيلي لبس بسرعه اكيد في حاجه حصلت.
ايه : ماما انا نسيت ماما تعبانه ومعاد الدكتور النهارده وفضلت راحه جايه لحد ما عامر خلص دخلت اخدت شاور وخرجت لبست كان عامر نزل وسبقها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم وهمس
عامر : خبط ادخل يا ابيه
سليم : ادخل يا عامر شوف سوزى في اوضه الضيوف تحت انت تعمل كل التحاليل اللي تسبت أنها حامل مني ومن غير اسئله كتير دى كانت مراتي وانا طلقتها من كام شهر ورجعت بتقول انها حامل الموضوع ده مهمتك تشوف مستشفى مضمونه ومن غير ما حد يعرف لو وصل الأمر اشترى مستشفى وتكون لينا عشان اضمن أن النتيجة مفيش حد لعب فيها .
عامر : حاضر يا ابيه تحب ابداء أمتي
سليم : اكيد حالا اتفضل رتب امورك وبلغني اول باول وممنوع تطلع بره سواء كان ابني أو لا.
عامر : حاضر بس همس عرفت صح باين من شكلها.
سليم : سبني يا عامر انا تعبان واخرج وفعلا عامر خرج.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
نزل عامر كانت ايه وسهيله بيعيطه
عامر : مينفعش كده اهدوه شوى هي هتبقي كويسه.
سهيله: عامر رجعت لنفس حاله اول يوم شفناها فيها.
ايه : فضلت تعيط اهلي سبب في كل حصلها وعشان كده مش بتستحمل اي موقف يحصل ليها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
ودخلت فتحيه وفريده
فريده : في أي مالكم بتعيطه ليه وانت يا عامر مالك قلقان ليه.
فتحيه:مالكم يا ولاد زعلانين ليه.
ايه :جريت عليها وسندتها اتفضلي ارتاحي يا أمي واحنا هنحكلكم كل حاجه وفعلا حاكلهم كل حاجه حصلت وفريده طلعت جرى علي سوزى.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فتحي
فتحي : حمدالله على السلامه يا ولدى نورت بيتك.
هيثم : شكرا يا حاج كله بركه رضاك.
فتحي : بس انا مش راضي علي ست الخواجيه دى شكلها مش سهله حظر منها يا والدى.
هيثم: شوف يا حاج هي فكره اني غبي وهتضحك عليه بكره هنشوف انا محضلها اي مفكراني هسيب همس ل يلمس شعره منها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨في شقه هيثم
هيثم: عرفت عنوانها وعرفت اي تاني
فكرى: اه عنوانها معايا وكل يوم بيطلع ليها واحد روسي بيقعد عندها وينزل سكران والغريب أنها بتنزل هي كمان وراه سكرانه بتروح فيلا مفيهاش حد غير ابوها بس ده بيحصل كل يوم وزى ما حضرتك امرت احنا اتفقنا مع البواب ودفعتله والمهندس بكره هيركب ليها الكاميرات وهنعرف بتفكر في أي
هيثم : والعربية عاوز فيها كاميرات عاوز اعرف بتتنفس كان نفس في اليوم .
فكرى : تحت امرك يا هيثم باشا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم
اوضه سوزى
فريده : افتح الباب ده وانزل مكان علي تحت
الحارس: بس أوامر سليم باشا اني افضل هنا.
فريده: وانا كلمتي فوق كلمه سليم انزل تحت ودخلت.
سوزى : ازيك دى اول مره نتقابل بس انا معاكي لحد ما تولدى وأشوف حفيدي ووعدى ليكي لحد ما تولدى محدش” هيتعرضلك وهتعيشي زيك زى اى حد هنا لاني واثقه أن اللي في بطنك ابن سليم مهو مش معقول ابني سليم سيف دين اللي يتخان انا كنت بشوف نظراتك انتي وستات كتير لابني أنتم هتموته عليه مش عشان راحل أعمال ناجح بس لا ووسيم ومحترم ومفيش منه اتنين وبصت ليها بكبرياء ونزلت رجلها من علي رجل التانيه وقامت وقفت والاهم انتي أقل كتير اوى من انك تخوني سليم الباب هيفضل مفتوح اتعملي بطبعتك واياكي تعملي اي تصرف يتأذى فيه حفيدى مفهوم وسابتها وخرجت.
سوزى : واو انتي ايه غير ما كانت اتوقع انتي اللي هتخليني اكسب سلام الحمد لله بقالي حد هنا يقف جانبي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه سليم
فريده : بتخبط ادخل يا سليم ولا نايمين
سليم : اتفضلي يا امي .
فريده : مبروك يا سليم انت هتبقي اب .
سليم : قام وقف امي حضرتك بتقولي اي حتي لو ابني هي هتنزله انا لا يمكن اضحي ب همس عشان اي حاجه في دنيا وقرب من أمه اياكي يا امي تتدخلي في الموضوع ده.
فريده : رفعت صباعها في وش سليم افهم حفيدى اهم من همس وسوزى ومنك انت كمان افهم ده ابنك اللي يتمناه بقالي سنين ومستحيل افرد فيه فهمت وسابته وخرجت.
سليم : راح يلعب رياضه عشان ينسي فضل يلعب بوكس وبيكلم نفسه لا مش معقول اخسر همس لا لو حكمت انا هاخدها ونمشي من فيلا واسبها تشبع بحفيده وبدموع همس دى حبي ونصيبي ومستحيل اسمح لحد يعذبها همس انتي املي وحبي انا اموت لو حصلك حاجه لا لا مجرد تفكير بيقتلني انا مش هستحمل يحصلك حاجه يارب احميها قويها انا عارف قلبها مش هيستحمل العذاب اللي بتعيشه انا بموت كل ما اشوف دموعها اهرب بيها فين انا نفسي اخبيها جويا ليه الدنيا مستكترها عليا ليه بعد ما لقتها وحبها بقا نبض قلبي اشوفها بتتعذب كده اعمل اي يارب نفسي انسيها كل وجع شافته قويني يارب عشان قلبي بتستحمل يشوفها بضعف اللي هيا فيه.وخرج وقف قدامها لاقها نايمه دخل اخد شاور وصلي وفضل يدعي ربنا وهو ساجد يارب برد قلبها و أسعدها وابعد عنها كل شر ممكن ياذيها ويجرحها وابعد عنها أي حاجه تكون سبب في دموعها وسمع صوتها .
همس : سليم حبيبي وبدموع كان سليم بيصلي خلص صلاته وراحلها مسكها من اديها قلب سليم انتي كويسه.
همس : دماغي تقيله اوي ياسليم مش قادره اقوم.
سليم : وانتي عاوزه تقومي ليه وحشتك صح وبيغمز بعيونه.
همس : عاوزه ادخل الحمام حسه اني معدتي مقلوبه
سليم : بس كده وشالها دانتي عيون سليم وقلبه يا حبيبتي ودخل بيها الحمام واول ما وصلت ووقفت رجعت كل في معدتها أخرج انت يا سليم.
سليم : حضنها من ضهرها ومسك معدتها وفضل يدعكهالها براحتك خالص انا معاكي لحد ما خلصت ارتاحتي وقاعدها علي البانيو الجميل محتاج ياخد شاور سخن عشان يفوق
همس : اسفه انك شفت المنظر ده نادى سعديه تنضف وتساعدني.
سليم : رفع حواجبه بندهاش معقول حد يساعد ملكه قلبي غيري انا اللي هنضف الحمام وانا اللي هحميكي انت ناسيه وعدى ليكي ولا إيه وبداء ينضف الحمام وقلع تيشرت بتاعه وحماها ولبسها برنص واخدها وخرج قاعدها علي سرير وراح جاب ليها ترنج واسدال الصلاة ولبسها وقاعد علي الارض قدامها وسند علي رجليها عامله ايه دلوقتي هسرحلك واتوضي واجيلك نصلي سوى انا عارف انك تعبانه بس ممكن تصلي وانتي قاعده علي كرسي وراح جاب فرشه وسرح ليها وهي لفت الطرحه خرج لقها فردت المصليات صلاه ومستنياه وبتعيط ودموعها بتقتله قرب انتي نبض قلبي وراح جاب المصحف و مسك اديها وحط اديهم علي المصحف عمرى ما هسيبك اللي لما اموت وربنا شاهد علي كلامي
وعلي قلبي انك انتي نفس اللي بتنفسه
انا هفضل جانبك وهفضل عمري احبك انتي بس اصبري واستحملي لحد ما نعدي الازمه دى وباسها من دماغها يالا نصلي.
همس : حاضر يا حبيبي وصلي بيها أمام وكل واحد فيهم وبيكلم ربنا علي تاني وبدموع بيدعوا ربنا يقوي التاني علي الازمه اللي بيمر بيها وبعد ما خلصوا سليم كان نفسه أنها تأكل اي حاجه لأنها طول اليوم ما اكلتش وقلعها الاسدال وشالها وراح حطها علي سرير انا جعان اوى ونفسي اكل واخد اديها وحطها علي معدته انا فعلا جعان جدا سمعه عصافير بطني.
همس : بتضحك انت جعان يا سليم دانت ممكن تقعد بالكام يوم من غير اكل بس انا فعلا جعانه ومش عاوزه انزل تحت .
سليم : مد أيده قومي معايا هتقدرى تمشي ولا اشيلك هعملك احلي اكل في دنيا .
همس : لا يا سليم الشغالين هيشفوك هاتلي اي سندوتش.
سليم : تحت شغالين اي امال انا اخدت دور ده كله ليه ثواني وقام قفل الباب اللي بيفصل الدور عن فيلا كده انت ملكه وتؤمرى تقدرى تلبسي اللي انتي عاوزه وتضحكي وتجرى كمان لو حابه اي رايك وهعملك اكل بنفسي لاول مره في مطبخنا المتواضع يا مولاتي.
همس : بتضحك مجنون يا حبيبي يالا .
سليم : هتيجي معايا كده مفيش فستان حلو وقرب عليها وحشتيني اوي يا قلب سليم ونفسي اطمن عليكي.
همس : اترمت في حضنه انت كمان وحشتني ويارب ما تبعد عني ابدا هات اللي يعجبك وانا البسه .
سليم : اروع فستان يليق بملكه همس جبته اخر مره معايا من فرنسا ونفسي اشوفه عليكي ثواني وجابلها فستان .
همس : انبهرت من فستان معقول يا سليم ده مكشوف اوى .
سليم : خبه الفستان ورأى ضهره خلاص انسيه البسي اللي تحبيه .
همس : قربت عليه بس احساس لسه أنها دايخه مسيطر عليها لا انا هلبسه انت بس تتمني وانا انفذ وباستها بوسه بتستمد فيها قوتها اسبقني علي المطبخ ربع ساعه وهجيلك.
سليم : لا انا اخاف عليكي انا هستناكي هنا لاتتعبي وتحتاجي حاجه.
همس : مسكت أيده وباستها انا كويسه اطمن عاوزه اشوف انبهارك لما تشوفني لابسه الفستان .
سليم : بس كده امريني بس اوعديني لو احتاجتي حاجه هتنادى عليا.
همس : وعد يا نبض قلبي مش هتاخر قبل ما تقلل هكون عندك.
سليم : باسها من دماغها وسابها ومشي ودخل المطبخ وطلع فراخ وخضروات وبداء يعمل الاكل وفجاه شافها قدامه.
اتصدم من جمالها كان عباره عن فستان احمر شفون بحماله واحده وطويل مفتوح لحد فوق صدره مفتوح بشكل مغرى وضهره مكشوف وشعرها مفرود
وكانت زى قمر .
سليم : صفر ودموع اتجمعت في عيونه صدقيني يا همس قلبي مش ممكن يستحمل اشوفك بجمال ده انا بخاف عليكي من نفسي وبخاف احسدك وقرب عليها وشالها قاعدها علي تربيزه في المطبخ انتي بس اتفرجي عليا .
همس : اساعدك في أي حاجه.
سليم : معقول انتي ملكه متوجه تتخدم وانا اللي اخدمك ياهمستي انا بحبك بشكل مستحيل قلبك يتوقعه قلبي انتي اخدتيه مني من اول يوم شفتك فيه ولوفيه حاجه اقوي من حب يبقي حبي ليكي يا همس وباسها وهي بدلته نفس شعور انا بقول اخلص الاكل عشان انا عندى حاجات كتير عاوز اعملها معاكي وبداء يعمل الاكل وهي مبهره بخفته في المطبخ اي شكلك بتعكسيني وكل ما يتحرك يبوس حته في جسمها وهي كانت مبسوطه اوى بس مش بتتكلم كتير معاه وده كان قلقه عليها اي يا همستي مش بتتكلمي معايا ليه انا خلصت الاكل انتي مش بتقولي حاجه.
همس : انت كتير عليا اوى يا سليم.
سليم : قرب عليها بالعكس الدنيا هي اللي شوى عليكي يالا وحط طبقين اكل ونزلها من علي التربيزه وفتح ليها الكرسي اتفضلي مولاتي.
همس : اسفه يا سليم عاوزه اقعد علي رجلك وتاكلني ممكن .
سليم : بس كده بس بشرط كل الاكل هتكليه من شفايفي.
همس : موافقه وانا اللي هكلك الاول واخدت قطعه فراخ وحطتها بين شفايفها وقربت عليه واكلوها مع بعض وفضلوا كده لحد ما خلصه أكل انا هعمل شاي.
سليم : شالها شاي اي انتي مجنونه انا نفسي في عسل شهدك وحشتيني والفستان ده خلاني ماسك نفسي بالعافيه يا قطه.
همس : وحشني فهدى اللي خايفه يبعد عني اياك يا سليم تسبني اموت مجرد تفكير بيقتلني.
سليم : مش هيحصل تعالي انا أقولك مستحيل يحصل ليه لانك حبيبتي ومش ممكن يدخل حياتي غيرك وهسبتلك ده لما اكلك من كل حته في جسمك اكلك اي دانا هخلصك دانتي هتصحي تتدورى علي اماكن في جسمك مش هتلاقيها ابقي اسقليني انا واقولك فين.
همس : بتضحك بصوت عالي .
سليم : ضحكتك نورتي حياتي من تاني وقلعها فستانها وبداء لعبه العشق الممتع.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
تاني يوم علي الفطار
فريده : سعديه نادى البهوات من فوق وسهيله قولها تنزل وسوزى هانم ونزلي فتحيه هانم بنفسك يالا بسرعه عاوز نفطر كلنا النهارده مع بعضنا.
سعديه : حاضر يا فريده هانم .
سوزى : صباح الخير يا طنط.
فريده : صبتح الخير يا حبيبتي بس لحد ما اطمن علي حفيدى تقوليلي يا ماما.
سهيله: ماما اي بتقوله ده ازى يعني تقولك يا ماما انتي هتنسي مين دى .
فريده : سهيله مش مسمحولك تدخلي اتفضلي علي فطار.
عامر وايه بيصه لبعض اتفضلي يا ايه
عامر : امي حضرتك بتكسري ابيه سليم بتصرفاتك دى فكرى في اللي بتعمله وسابها ومشي ونزلت فتحيه وسعديه ساندها سليم باشا الباب الخارجي مقفول يا هانم ومحدش رد عليا.
فريده : وصلي الحاجه وانا هتصل عليه
سليم : قام مسك فون بسرعه مش عاوز همس تصحي صباح الخير يا أمي.
فريده : يالا عشان الفطار جاهز وهنفطر كلنا مع بعض.
سليم: امي انا لسه مانمتش مستني اطمن علي أن همس نامت.
همس : تمام يا سليم انا لسه مانمتش قولها حاضر هننزل
فريده : يالا وبعد الفطار ابقوا ناموا.
سليم : حاضر يا امي وقفل واخد همس في حضنه حبيبتي لو تعبانه مش مهم ننزل .
همس : حضنته لا يا سليم انا كويسه بالعكس قلبي فرحان عشان حسه انك متغيرتش معايا.
سليم : اتغير ابقي فقدت عقلي واتجننت
بس قوليلي اتبسطي وبيغمز بعيونه.
همس : طبعا يا عمرى ربنا يبارك ليا في صحتك وقلبك وعمرك يالا عشان منتاخرش واخده شاور ولبسه ونزله وكانت مفاجأة أن سوزى علي سفره سليم مسك ايد همس وضغط عليها يطمنها أنه معاها ممكن اعرف دى بتعمل اي هنا وزى قاعده معانا علي سفره واحده.
فريده : شوف يا سليم سوزى بقت واحده من العيله ولازم الكل يتقبل الموضوع ده واولهم انت .
همس : عند حضرتك حق خلاص يا سليم اتفضل يالا عشان تفطر ودموع مليا عيونها وسليم بيص لامه بعصبيه.
فريده : سوزى عاوزاكي تتغذى واشربي اللبن عاوزه حفيدى قوى
همس : بتهز رجلها وبتلعب في الاكل االلي في طبقها وكلهم متوترين ومحدش ادخل.
فريده : انت هترد سوزى لعصمتك أمتي مهو مش معقول هتولد وهي مش علي زمتك .
همس : قامت وخرجت اخدت عربيتها وسليم فكر أنها في الجنينه
سليم : مش معقول اللي انتي بتقوليه سوزى اطلعي اوضتك يالااااااااا بصوت عالي اسمعي يا امي مش مسمحولك تدمرى حياتي وحفيدك اللي فرحانه بيه ده انا هخليها تنزله غصب عنك وعنها.
عامر : خلاص يا ابيه تعالي معايا .
فريده : سيبه انت هتتجوزها تاني غصب عنك وحفيدي هيجي الدنيا غصب عنك وانا ممكن ادوس علي اي حاجه واي حد عشان حفيدى يجي الدنيا واولهم انت فهمت.
سليم : كسر كل حاجه قدامه انا هتجنن انتي اي جرالك مش دى همس اللي كانت عندك اغلي مني ومن اي حد دلوقتي عاوزه تدوسي عليها انا هاخدها وهمشي من هنا وهسيبلك كل حاجه وانا اللي هدمر اي حد يفكر بس يجرح همس وخرج يدور علي همس مش لاقيها سئل الحرس قالوله أنها اخدت عربيتها وخرجت من نص ساعه.
سليم : رجع جرى علي فيلا فريده هانم وبصوت كل رعب وخوف وجنون وعصبيه همس خرجت لو حصلها حاجه انتي مش ممكن تعرفي انا هعمل اي وبيتصل عليها فونها بيرن طلع لاقه فوق نزل فضل يكسر في أي حاجه تقابله سهيله وايه منهارين من العياط وحضنين بعض
سليم: حرام عليكي يا أمي انا مصدقت قدرت تنسي شوى .
عامر : أهدى يا ابيه انا هبلغ جميع اللجان يعرفه مكانها.
سليم : انا لازم ادور عليها وسابهم وخرج زى المجنون اليوم كله خلص وهو مش لاقيها ورجع الفيلا هيموت .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
بيتفرج علي روزا وهي في شقتها.
هيثم : ده بيظبطك يا حلوه تمام يعني الهانم ده حبيب القلب انا عاوز اعرف عنه كل حاجه عنه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم في الفيلا
احمد: أهدى يا سليم صدقني هترجع هي مخنوقه من اللي حصل وهتريح أعصابها وهترجع.
سليم : احمد خرجت تعبانه ومفيش معاها فلوس ولا بطاقه ولا ليها حد ودموعه نزلت وقاعد في الأرض هتجنن ادفع عمرى كله واطمن عليها .
احمد : عمرى ما شفتك منهار كده ارحم نفسك يا سليم عشان تقدر تفكر وترتب امورك.
سليم امي هتجنني حفيد اي اللي متمسكه به وجات علي اليتيمه اللي محدش وقف جانبها ولا ليها حد في دنيا وقال بنت اختها هتجنن هموت وبيخط علي قلبه هموت يا احمد من خوف عليها مش قادر اصدق أنها تسبني مجرد فكره ان يحصل ليها حاجه بتقتليني.
احمد : ربنا هيحفظها وهترجع الشرطه ورجالتنا وانا وانت وعامر كلنا بندور وانشاء الله خير
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه فريده
فريده : والله يا فتحيه ماكنش قصدى ده كله يحصل انا بحافظ علي حفيدى ولاني عارفه سليم بيحب همس ازى هيرفض يعترف بابنه عشان كده عملت اللي عملته.
فتحيه : انتي غلطتي بس قدر الله وماشاء الله فعل.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
في فيلا سليم
سليم : هاموت يا احمد مش قادر افكر ولا عارف اتصرف اعمل ايه ممكن تكون راحت فين هعيش ازى لو حصل ليها حاجه وبيخط دماغه في الحيط انا هتجنن هتجنن.
احمد : مسكه حرام عليك اللي بتعمله ده في نفسك هترجع هي بتموت فيك واستحالة تقدر علي بعدك.
سليم : الايام اللي فاتت كانت يتعدى عليا زى الجبل احساس صعب جدا لما تحس. ان حياتك بتنهار فجاه لما تشوف نبض قلبك مجرد كتله ألم ومش بيتكلم ولا يقولك هو حاسس بايه عشان ميجرحكش انا كنت بموت كل ما اشوفها بتبكي وهي نايمه ولا كسرت نفسها مش متخيل أنها انجرحت وهي جانبي انا كنت حالف اعوضها كل فات بس انا سبتها انكسرت يوم ما سمحت للحزن يتملك منها قولي يا احمد لزمتي اي وانا مقدرتش احميها اكيد انا مكنتش استاهلها عشان كده ربنا حرمني منها انا مش قادر وبشاور علي قلبه انا كانت دموعها وحزنه بيوقف نبض قلبي بيكسر روجولتي هموت يا احمد اقسم لو ماظهرت اني فعلا هموت انا استنتها واتمنتها وتعبت اوى وانا بشوفها بتكبر قدامي ومش قادر اقرب منها واخده في حضني خفت قلقت اتعذبت موت ليكون
ساكن قلبها حد غيري وحتي لو كان حصل مكنتش عمرى هسمح لحد غيرها يدخل حياتي هي بنت عمرى وبنت قلبي ازى قدرت تختار تسبني لوحدى فكرت اني هختار غيرها همس ضاعت وكسر ازاز الشباك وفضل يكسر في كل حاجه تقابله اديه الاتنين انجرحوا اااااااه يا همس مش ممكن اللي عملتيه فيا هعمل اي لو حصلك حاجه ااااااااه
احمد : كان بيبكي يااااااا يا سليم كل ده في قلبك ل همس وحياه حبكم هتلاقيها وهتعوضها عن كل حزن شافته وهي كمان هتعوضك عن حزنك عليها في بعدك يا سليم ارحم نفسك انت هتموت قبل ما تلاقيها قوم خليك قوى تعالي نروح المستشفى اديك عاوزه تتخيط.
سليم : مش هروح في مكان انا لازم ادور عليها وراح جاب طرحه من بتعتها وباسها ولف أيده بيها وبيهز ودماغه ودموعه بتنزل وهو بيسمع ريحتها اللي ملت صدره.
احمد : ممكن تكون عند حد من أهل امها.
سليم : قام وقف امها هي بتحبها اكيد عند امها في المقابر ازى نسيت انا لازم اروح ونزل جرى.
احمد : انا جاي معاك ونزل وراه وفعلا وصله بعد كام ساعه وكانت ساعه 2,30بالليل ودخل يجرى زى المجنون واحمد وراه ودخل مسك قلبه .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا
نزل من عندها حبيبها وطلع هيثم وخبك وهي خبط وهي فتحت فكرته واول ما شفته انت بتعمل اي هنا.
هيثم : دخل وقفل الباب بصراحه انتي عجباني وهموت وتبقي ملكي.
روزا : بتضحك انت مجنون انا عاوزه فرعون مصر مش صعلوك مصر.
هيثم: صعلوق وقلع الجاكت بتاعه وقميص ولسه هتمد اتديها تطلع مسدس بتاعها مسكها من شعرها انتي هتشوفي صعلوق مصر هيعمل فيكي اي دلوقتى وقلع خخخخ الروب ومسكها من شعرها باسها بوسه خلت شفايفها جابت دم لانه عرف نقطه ضعفها وطبعا من المتعه الحرام قامت باسته من خده بوسه طويله لا جامد يا صعلوك وبتضحك احضني من ضهرى محتاجه انام حضنها ونام.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم
فريده: مين خرج بتكلم الحارس من البلكونه الحارس سليم باشا هو واحمد باشا.
عامر : راجع انا بكلم سليم مش بيرد ليه قوليله عرفت مكان همس.
فريده : فين سافرت البلد .
ايه وسهيله وكلهم نزله واتصل علي احمد
مش بيرد.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه سوزى
سوزى راحه جايه بتفكر في سليم وفي اللي حصل وقررت تروح الاوضه بتاعت فريده انا اسفه مكنتش اقصد اللي حصل
فريده : روحي اوضتك مش قادره اتكلم مع حد دلوقتي.
سوزى : بس انا عاوزه اتكلم معاكي ممكن
فريده : قولت اطلعي بره اعصابي تعبانه افهمي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المقابر
سليم: مسك قلبه لانه لاقها قاعده قدام قبره امها وأبوها وسانده دماغها علي قبر
امي شوفتي يا امي قلبي اتحرق مره تانيه وخسرت قلبي وحبي وعشقي وأملي
في دنيا اللي عوضني عن غيابك وغياب بابا بس الدنيا استكترت عليه وحرمتني منه عارفه يا امي انا موتي اسهل من انه يبعد عني قلب اتحرق يا امي عقلي مش مستوعب أنه ممكن اتحرم منه ده مش حبيبي علي قد ما هو ابويا واخويا وحمايتي عارفه يا امي لما كان بيغيب عني كنت بروح افتح دولابه وأفضل اشم ريحته عارفه يا امي انا كام مره سرقت لبسه عشان ريحت عرقه فيها لاني مبقدرش انام غير وهو في حضني والمره اللي يوحشني فيها وابقي هموت والمسه كنت اتسحب واروح اقف جانبه لحد ما ابقي مش قادره اسيطر علي قلبي لاني ساعتها بكون هضعف واترمي في حضنه امي انا خسرته وهو انا عارفه أنه اتظلم وانا بعذبه بوجودى هو تعب اكتر مني وعشان كده انا سبته عشان ما اتعبوش هو اكيد هينساني لما ياخدها في حضنه وهي هتنسيه همس وطنط بتحبها اكتر مني وابنه هيعوضه عن حب بنته همس اااااااااه يا امي انا انتهيت عمرى اتحسب بس بعدد ايامي مع سليم كل يوم كان عمر اااااه يا امي علي حضنه بنسي نفسي وبتضحك عارفه يا امي اول مره اتاكدت اني بحبه واول ما رجع من بره عملت نفسي تعبانه وهو خاف عليا أوى واخدني في حضنه انا نسيت اسمي وفضلت مكسوفه وهو بيكلمني ومخبيه نفسي في حضنه لايقول عليا مجنونه
سليم : هقول انت بنت عمر وبنت قلبي واستحالة استغني عنك انتي نبض قلبي وحب عمرى يا همس قرب وقاعد قدامها وحط أيده علي وشها انتي عمرى كله ويوم ماتبعدى عني هموت يا همستي ليه قتلتني ببعدك عني اسوء ليله في عمرى وانا مش عارف مكانك وبدموع هونت عليكي يا قلب سليم صعب جدا اللي عيشته انا كنت هموت واطمن عليكي اناوصلت لقمه الجنون اعمل اي فقدتيني
كل حصون قلبي يا همس عقلي وروحي انتي بنتي اياك يا همس تبعدى عني أنا مستحيل اسامحك لو حصلك حاجه ااااااااه يا همس وانا هعوضك كل الم عشتيه وكل حزن قلبك شافه همس ومد أيدها وقفها واخدها في حضنه وهي اتعلقت في رقبته.
همس : خفت عليك يا حبيبي انت لازم تختار وانت كل الدنيا عندك امك وابنك وأخواتك بزنس بتاعك انا هدمر حياتك انا لازم ابعد عنك طلقني يا سليم عشان تعيش مع ابنك ومراتك انا لازم أخرج من حياتك انا هعملك مشاكل كتير انت في غني عنها.
احمد : كان بيسمع كلامها وهو بيبكي
سليم : في حاله صدمه مش قادر يصدق اللي بيسمعه ماسك قلبه دقاته هتكسر صدره.
يتبع…
↚
سليم : هونت عليكي تقولي كده قدر قلبك يطلعها ازى عاوزه تسبيني يا همس ليه يا قلب سليم دانتي كل دنيتي انتي عارفه انك بنت قلبي بنت عمرى وقرب ضامها ااااااه يا همس كنت هموت واطمن عليكي اوعي يا همس تطلبيها تاني انا مليش غيرك يا همس ومسك قلبه احمد احمد الحقني كل ده وكان في حضن همس.
احمد : جرى عليه وسنده كان أحمد بيتنفس بصعوبه سنده همس واحمد للعربيه .
همس : بدموع مالك يا سليم اوعي تسبني انا غبيه مكنش قصدى اعمل حاجه يا ابيه احمد انا هموت ومنهاره اتصل بالاسعاف .
سليم : بداء يهدى انا تمام متخفيش واخد اديها وحطها على قلبه خليكي جانب قلبي انا مش قادر استحمل بعدك عني ومتخفيش انا كويس يالا يا احمد خدني علي عزبه
همس : بتعيط مش هيحصل لازم نروح المستشفى اطمن عليك الأول
احمد : لازم يا سليم انت تعبان قوي وساق العربيه زى المجنون همس واخده في حضنها انت عمرى وقلبي وحياتي نفسي اموت في حضنك اوعي يا سليم تسبني رد عليا وبتعيط
سليم : بيتكلم بصعوبه دموعك بتقتلني يا قلب سليم انا تمام واخد اديها باسها وحطها علي قلبه تاني وسند دماغه علي صدرها ضميني يا همستي ومتكلمش تاني .
همس : سليم انت كويس رد عليا متنمش يا سليم عشان خاطرى ومنهاره وبتصرخ الحقني يارب خد روحي وبلاش سليم انا مقدرش استحمل اشوفه كده
احمد ماله سليم
همس: مش بيرد بسرعه يا ابيه وفضلت تفوق فيه سليم حبه يفوق وحبه يدوخ وميردش عليها.
احمد : وصل اسكندريه زى المجنون واتصل علي عامر حصلني علي المستشفى بسرعه وقاله اسم المستشفى وقفل
عامر : ايه أجهزي بسرعه احمد كلمني وقالي تعالي على المستشفى اكيد في حاجه يا سليم يا همس انا هروح وانتي حصلنيني بسرعه وساب الاقسم وبلغ زميله ومشي.
همس : ندهت أمن المستشفى بلغ حاله مستعجله وجه الممرضين اخده سليم وطبعا اول ما عرفه هو مين جاله ليه اكبر استشاري في المستشفى وكان والد محمد اشتباه في جلطه
همس : ازى سليم كويس استحاله يحصله حاجه ارجوك وبتصرخ ااااااه سليم لا يا سليم متسبنيش وفضلت تعيط .
الدكتور : أهدى يا همس مفيش حاجه سليم قوى وجسمه رياضي وقلبه قوى هو بس يمكن زعل شوى بس هو هيدخل العنايه المركزه عشان اطمن بس هو كويس بعد اذنك
همس : دكتور خليني ادخل معاه عشان انا خايفه عليه ونبي يا دكتور ابوس ايدك ولسه هتبوس أيده
دكتور : سحب أيده استغفر الله العظيم مش هينفع يا بنتي بس انا هخليكي تدخلي كل شوى طمني عليه .
احمد: أهدى يا همس وجه عامر في ايه احمد ماله حد يرد عليا.
همس بتعيط وقاعدت علي الكرسي هتموت من الخوف ومبتتكلمش.
احمد : أهدى تعب شوى وهو هيدخل العنايه المركزه عشان نطمن عليه.
عامر : مش ممكن ابيه سليم مستحيل ده طول عمره جبل واقف عمر ماجاله برد اوى ده حصل وفضل يضرب الحيطه بايده وصلت ايه في أي مالكم في اي يا عامر مستر أحمد حد يتكلم عامر اترمي في حضنها سليم في العنايه .
ايه : بدموع أهدى عامر انشاء الله خير
عامر : امي السبب ومسك فون بتاعه واتصل عليها
فريده: ايوه يا عامر
عامر : اتبصطي افرحي بحفيدك سليم خلاص وقبل ما يكمل كلامه وقعت اغمي عليها.
سهيله: امي حد يساعدني ايه سعديه جات سعديه الحقيني معرفش اي حصل وساندها فوقيها يا سعديه ومين علي فون سهيله مسكت فون الو كانت ايه لأنها اخدت فون من عامر
ايه : أيوه يا سهيله ماما فريده كويسه.
سهيله : بدموع ماما أغمي عليها مش راضيه تفوق الحقوني فين ابيه سليم.
ايه: طيب انا جايه حالا عامر فوق يا عامر امك تعبت اوي وسهيله لوحدها.
احمد: عامر انت سمعت قوم بسرعه الحق امك.
عامر : مش سامع ولا مستوعب اللي بيحصل انا قولتلها انتي بتكسري سليم مردتش عليا.
احمد : فوق سليم كويس قوم روح شوف امك عامر مش بيرد احمد ضربه بالقلم بقولك فوق
عامر : بداء يفوق من صدمه ايه مسكت أيده يالا ماما فريده تعبانه
عامر: امي وسليم هسيبه ازى .
احمد: خد معاك دكتور انا موجود اطمن عليها وتعالي.
عامر : بلغني بكل حاجه اول بأول.
احمد بيبص علي كرسي همس كان فاضي طلع بسرعه علي العنايه المركزه كانت واقفه علي باب وبتدخل ل سليم كل ساعه .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
دكتور : ضغط علي فجاه عشان كده أغمي عليها وانا هدبها دواء ضغط كويس هيتظبط بس كل ساعه تقيسه ضغط انا هسيب الممرضة دى معاها.
سوزى بدأت تحس ان في حاجه لأنها كانت نايمه لما كل ده حصل خرجت قابلت سعديه في حركه غريبه في فيلا
سعديه: بتكلمها بقرف الهانم الكبيره تعبت عشان سليم باشا تعب وفي المستشفى حسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب وسابتها ومشيت.
سوزى : دخلت اوضتها قاعده علي سرير بتعيط وتهز في رجلها سليم مالك يا سليم وماسكه بطنها لدرجه دى بتحبها قلبك مستحملش تبعد عنك يا سليم دانا فضلت سبع سنين جواز مقدرتش اخليك تحبني هي عملت فيك أي خليتك الموت اهون من بعدها فون بيرن كانت روزا هي بتتصل عليها.
سوزى : مترددة ترد طبعا كانت قاعده في سرير هيا وهيثم كانوا بيلعبه لعبت عشق الحرام .
روزا : اي يا هانم محدش بيسمع صوتك ليه.
سوزى : ابدا همس مشيت ودنيا مقلوبه عليها ومامت سليم تعبت.
روزا : ازى لازم لما ترجع تنفذي خطه بسرعه هقولك ازازه السوم فين وتنفذي وقفلت في وشها سكه.
هيثم : شكلها غبيه وولع سجاره وادهلها بس مقولتيش من عجبك انا ولا الواد سيس اللي بيجيلك هنا.
روزا: منكرش انك جامد بس اكيد سليم اقوى بكتير هموت عليه مره واحده ومن ساعتها نفسي اتجوزه.
هيثم: ههههههههههه بتحلمي اللي زى سليم ملوش في بنات الليل وسابها ومشي وهي فضلت تشتم فيه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سليم
همس : واقفه وسانده علي باب بتبص علي سليم من شباك الازاز وأحمد بيترجي فيها انها تقعد ترتاح مش راضيه سابها براحتها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا
فريده بدأت تفوق وعامر وايه ومحمد معاها وفتحيه بتقراء قرآن.
الباب خبط فتحت سهيله وكانت سوزى
سهيله نعم جايه ليه.
سوزى: عاوزه اطمن علي ماما فريده .
سهيله بس احنا مش عايزينك اتفضلي كل المصائب اللي احنا فيها انتي السبب ربنا يخدك انتي اللي في بطنك وقفلت الباب في وشها
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
↚
في المستشفى
همس : حبيب قلبي بقالك كتير نايم وسايبني انا ضعيفه وضايعه انا مليش غيرك انت ابويا واخويا وكل دنيتي وحطه أيده علي قلبها اسمع هيقف عشان انت بعيد دقاته هتموتني من بعدك وحشني كل حاجه فيك لمسه ايدك نفسك ريحتك ملكيتك علي جسمي حنيتك خوفك عليا متسبنيش كده يا سليم انا عارفه اني زعلتك مني قوم عاقبني زى زمان واحرمني منك بس المهم تكون كويس.
الممرضة: اتفضلي يا مدام بره معاد الزياره خلص
همس: بدموع حاضر كده يا سليم هتفضل نايم وتسبهم يحرموني منك وباسته من دماغه وموهعا بتنزل علي وشه .
سليم : بتعب وشوق انتي اللي وحشتيني يا قلب سليم سلامه قلبك وروحك تعالي في حضني يا همس وحشني ريحتك.
همس : باسته من عيونه ومن كل حته في وشه وفضلت في حضنه سامحني يا سليم انا عندى اموت ولا اشوفك كده.
الدكتور : جه لأن الممرضة راحه قالتله أن سليم فاق وبعد ما كشف عليه سليم خرج اوضه عاديه .
احمد : حمدالله على السلامه يا سليم خوفتنا عليك معقول يا سليم نهون عليك تقلقنا كده همس قلبها كان هيقف بقالها يومين مش بتنام ولاارتاحت لا اكلت ومش هتصدق ولا قاعدت واقفه تبص عليك وعيونها مش شايفه غيرك كل ده وسليم بيبص عليها وهي دموعها مابتقفش وهو الدموع متجمعه في عيونه
سليم : احمد أنزل خلص الورق عشان هنروح العزبه.
همس : انت تعبان يا حبي ومش ممكن تخرج حتي اديك مجروحه وبتبوسها.
احمد انا كمان من رأي همس خلينا نطمن عليك.
سليم : انا عاوز أخرج افهمني يا احمد وبيبص علي همس اللي وشها اصفر وبنفس اللبس وبتفتح عيونها بالعافيه.
احمد : خلاص يا سليم اللي انت عاوزه وسابهم وخرج.
همس : بس هنرجع فيلا مش هنروح العزبه.
سليم : انا مش هعيش في فيلا دى تاني ريحيني يا قلب سليم انتي مش هتستحملي اللي بيحصل هناك انا معنديش استعداد اخسرك وشده في حضنه وبيملس علي شعرها انتي تعبتي اوي بلاش تضغطي علي نفسك وتعالي نعيش في أي مكان تاني مش قادر اشوفك وانتي بتنهارى قدامي انا موت اهون كتير من بعدك عني
همس : قطعت كلامه ببوسه طويله وبعدت عنه لما مقدرتش تاخد نفسها بعيد شر عليك يا عمري انا كويسه وهنرجع فيلا وكل حاجه هتبقي كويسه انشاء الله.
احمد : خبط ودخل يالا يا سليم عشان اوصلك الحراسه بره.
همس : قربت عشان تسنده وقربت ووقفت قدامه ولبستله وقاعدت علي ركبتها في الأرض واخدت شوذ ولبستهوله وهو بيلصلها باعجاب وبعد ماخلص اسف فعلا ومسك اديها مكانك هنا وبيشاور علي قلبه.
همس : وانت مكانك فوق دماغي انا يوم ما انت حبتني وانا عرفت أن ربنا رضاني بيك وباسته من دماغه سندته وهو حضنها بحب وتملك وشوق.
احمد : ربنا يسعدكم ويبعد عنكم شر.
ورجعوا الفيلا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨عند روزا
قامت وقفت في شباك بتبص علي هيثم وهو ماشي وبتتكلم في فون شوف ده واحد غبي عاوزاك تصفيه فهمت وقفلت
رجعت نامت علي سرير وغمضت عنيها سليم اااااه دمرتني وعاملتني علي اني فتات ليل بس انت متعرفش انك بقيت من ممتلكاتي ده له معني واحد انك بتاعي انا مش حته الطفله دى.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
بتحاول تقوم وعاوزه تروحل سليم وهمه مش راضين لحد ما الباب خبط وكان سليم وهمس جريت سهيله علي سليم وعامر وهو حضنهم اطمنوا انا بخير .
عامر : باسه من دماغه ااااه يا ابيه انا خفت عليك أوى
سهيله : بتعيط نورت حياتنا يا ابيه وانتي يا همس خوفتينا عليكي اوى .
همس : ابتسمت ومش بتتكلم.
فتحيه : حمدالله علي سلامه ربنا يحفظكم لبعض.
ايه : حمدالله علي سلامتك يا ابيه .
فريده : بدموع حمدالله على السلامه يا قلب امك انا السبب ربنا يجعل يومي قبل يومك .
سليم : قرب عليها وباسها من دماغها بعيد شر عليكي عن اذنك عاوز ارتاح
فريده : سامحتني يا ابني.
سليم : مسامحك يا امي بعد اذنك ومشي بتعب وهمس سندته وعامر كمان وطلع
عامر : الف مليون سلامه لو احتجتم حاجه اطلبيني.
همس : حاضر شكرا يا عامر.
سليم قاعد علي السرير وبداء يقلع الشوز
همس قاعدت قلعتهالو ورفعت رجليه علي سرير وبدموع نورت حياتي يا سليم
سليم : بيبصلها بنظره عتاب اهون عليكي مش انتي عارفه انا بعشقك لدرجه الجنون وشدها في حضنه
همس : اسفه والله مش هتحصل تاني انت بس كنت شايفه أن الاختيار صعب عليك وفضلت تبوسه من كل حته في وشه وهو مسكها وباسها بس مره دى كانت بعصبيه لدرجه انها شفايفها جابت دم .
همس : مسكته من وشه كده انت سامحتني ونامت علي صدره .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سوزى
فون رن وكانت امها
سوزى : ازيك يا امي عامله اي
امها : انا كويسه بس هفضل معرفش ليكي طريق لأمتي بقالك قد اي مسافره ارجعي بقا انا يا بنتي تعبانه ومش هفضل عند خلتك.
سوزى : امي اياكي ترجعي من عند خالتي حياتك في خطر علي ما تسافري كمان يومين.
امها : ماشي يا سوزى انا هسكت بس عشان العمره وهدعيلك ربنا يقومك بالسلامه.
سوزى : انشاء الله يا امي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
شوف هي عاوزه تسمها بس لازم نوصل ليها الاول ومش هسمحلها تاذيها عينك علي فيلا انا عاوز سوزى اول ما تحاول تخرج من فيلا تكون عندى لان ده اليوم اللي هتخرج فيه عشان تاخد سم
الحارس : امرك يا هيثم باشا سوزى هتكون عندك في اقرب وقت وهمس اول ما تبقي لوحدها هتكون عند حضرتك انا اشتريت شقه ورتبت كل حاجه بعد اذنك.
هيثم: روزا الغبيه واحده زيك بتفكر بس شهوتها هتقدرى تستغبيني وبيضحك ضحكه شيطانية.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند ايه وعامر
ايه : دكتور كلمني وحدد معاد العمليه بس قال حاجه غريبه ان ماما فريده رفضه اني اتبرع بكليتي ل ماما وبتعيط.
عامر قرب عليها انا منكرش اني خايف عليكي بس أنا موافق لأن طنط شكلها تعبان اوى كلمي الدكتور وقوليله انك موافقه بس خليه ياجل العمليه لبعد فرحنا عشان انا عاوزها تفرح بيكي اي رايك انتي هتفكي دراعك كمان كام يوم وهبعتلك مهندس يقفل الدور ده لينا وشوفي بتحلمي بأيه واعمليه.
ايه : انا موافقه وكمان الكل اعصابه تعبانه خليهم يفرحوا ويسلام لو فرح سهيله يبقي معانا هتبقي ليله حلوه اوى .
عامر : موافقه بس نشوف محمد وسهيله عاوزين اي وباسها انا نازل لو احتاجتي حاجه اتصلي عليا وعينك علي سوزى لاني خايف منها ماشي.
ايه : بس كده حاضر خلي بالك من نفسك.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨عند سهيله
قاعده هي ومحمد الف سلامه عليهم كل ده يحصل وانا مسافر والله حرام .
سهيله : بتعيط محمد باسها من دماغها خلاص كل حاجه عدت وخلصت علي خير المهم فرحنا كمان كان يوم زى ماهو انا مش هلغي حاجه.
سهيله: ماما اجلت فرح شهر.
محمد : نعم يا حلوه اوى ياعني ومسك دماغه انتي بتحلمي شوفي يا فرح يبقي في معاده يا كل واحد يروح لحاله وسابها وخرج وهي فضلت تعيط وقررت انها تنام وتهرب من كل المشاكل دى بس هتطمن علي سليم الاول وفعلا طلعت وخبطت فتحت ليها همس اتفضلي .
سهيله : كنت عاوزه اطمن عليكم ابيه سليم عامل اي
سليم تعالي يا حبيبتي انا كويس
سهيله اترمت في حضنه وفضلت تعيط وهو ضاممها وحس أنها زعلانه انا عارف انك بتحبيني بس دموع دى كلها مش عشاني محمد عمل اي.
سهيله : حكتله كل حاجه محمد قالها.
سليم : اطمني كل اللي انتي عاوزه هيحصل وزياده كمان سبيني بس اتكلم مع ماما يالا روحي ارتاحي وهتبقي كويسه.
سهيله: فرحت ربنا يخليك ليا يا أبيه وبترفع اديها .
همس : فرحانه مبروك يا عروستنا وحضنوا بعض وسهيله خرجت.
همس : ممكن يالا عشان تاخد شاور عشان تاكل وتأخد الأدوية بتاعتك وراحت وقفت قدامه .
سليم : هتعبك يا همستي معايا انتي شكلك تعبان اوى .
همس تعب اي بس ومسكت أيده وهو قام معاها ودخلوا الحمام وقلعته وهو بيبصلها بحب وحشتيني ودافن وشه في صدرها كنت خايف تبعدى عني كنت هموت من خوفي عليكي .
همس انت نبض قلبي يا سليم ويارب ما يحرمني منك ولا من صحتك وبعدين انت لازم تخف عشان انا فهدى وحشني اوى ونفسي يسبت ملكيته عليا اي قطتك مستنياك.
سليم : مقدرش يمنع نفسه عنها هي نقطه ضعفه هي اللي بتقدر تسير كل شعره فيه بدون مجهود وطبعا بداء يسبت ملكيته عليها بشوق وخوف من انه يتحرم منها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا
هات ازازه وهات مصل المعالج ليه
الشخص: ده هيدخلها غيبوبه بمجرد ما يدخل معدتها.
وده : مصل العلاج بس علي يا يتفاعل في جسم هتفوق بعد 12 ساعه من لهده
روزا : تمام اوى كده هو ده اللي هيخلي سليم يركع تحت رجلي بس انت متاكد ان محدش يقدر ينقذها .
الشخص : انا اللي عامل السوم وانا اللي عارف علاجه كوني واثقه .
روزا : ادته شيك بالفلوس ترجع روسيا في اقرب وقت.
يتبع…
↚
همس بتبادل سليم حبه بشوق وخوف وتملك وحشتني اوي يا سليم عارف الحاجه الوحيده اللي كنت خايفه منها اني اتحرم من اني اسمع صوتك انت الامان يا سليم والحب والعشق انا مقدرش ابعد عنك ولا اسيبك انا اسفه اتصرفت غلط سامحني
سليم : مسك دراعها وقاعدها علي رجله انا عارف الغيره بتعمل اكتر من كده بس مهما غيرتي أو زعلتي وانجرحتي يا همس اوعي تبعدى اعترضي صرخي انخانقي كسري عيطي بس اياك وكان صوته مليان وجع تبعدى عني وشاور علي قلبه ساعتها.ه هيفارق الحياه.
همس : بدموع ورغبه عشق باسته من كل مكان في وشه.
سليم : انا بقول كفايه شاور كده وتعالي وسألها ونسي جروح أيده ووجع قلبه ونزيف روحه وهو اتخيل مليون سيناريوا وهي بعيده عنه وخلص كل ده منها وشالها انا بقي عطشان جدا ولازم اشرب.
همس : نزلني انت لسه تعبان وحياتي يا سليم بجد سبني وارتاح النهارده بس وانا اوعدك بكره هعيشك ليله متحلمش بيها
سليم : النهارده ليلتي بكره ليلتك عارف بضعف قدام جسمك وشعرك مبلول وهو بينقط قطرات لولي علي جسمك انا هشرب كل قطره لولي علي جسمك يا قلب سليم وكان هو فوق منها.
همس : قامت وقلبت الوضع وبقت هيا اللي فوق منه دانا اللي هشرب من شهدك وبدأت لعبه العشق المجنون وبعد مده سليم قرب عليها وباسها تعبتي اسف بس كان لازم اعاقبك علي اللي عملتيه فيا
همس : بتعب من جنون وعشق وغرام ورومانسيه سليم معاها بالإضافة إلى أنها بقالها كام يوم مانمتش انا مبسوطه اوى يا حبيبي بس انت حنين حتي وانت بتعاقبني وبتضحك ومسكت وشه قولي بقا انت بقالك كام سنه مفيش في بيتكم لحمه هااااااااا انت اكلتني خالص يا سليم
سليم: بيضحك بكل صوته ومكنش قدام همس غير أنها تبوسه من رفبته.
سليم : شوف يا قلبي انا هفضل اكلك كده لحد ما تقولي انا تعبت معنتش تعضني يا سليم وساعتها مش هعضك لا في عقاب تاني وبيغمز بعيونه.
همس : وانا بعشق طريقه اسبات ملكيتك علي كل مكان في جسمي اوعدني انك تفضل كنت حاسه عقلك كان صاحي اوى انت كنت بتفكر في حاجه.
سليم : لف خصله من شعرها علي صباعه وشدها قربها ليه كنت خايف أطلق سراح شوقي ليكي كنت هكسر ضلوعك بين اديا عشان كده كنت بتحكم في رغبتي ليكي.
همس : قربت من سليم أوى وحطه دماغها علي دماغه اسفه سامحني.
سليم : يبقي تنفزى كلامي وتتطلعي تنام فوق مني عاوز احس بيكي يا همس وبدأت دموع تتجمع في عيونه لو اطول كنت خبيتك جوه مني ومحدش يشوفك غيري كنت عملتها ورفع همس فوق منه وهي اتمددت علي جسمه وسندت دماغها علي صدره وراحه في النوم.
سليم: نامي يا حبيبتي ودفن وشه في رقبتها وفضل يشم ريحتها عمري ما بعدك عنك تاني ولا اسمح لاحد ياخذك مني باعشقك يا همس وفضل يضمها كانه هيدخلك جوه منه عشان ما تبعدش عنه تاني لحد تاني يوم صبح.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه فريده
سوزى : صباح الخير يا طنط بس هو ممكن أخرج اتمشي شوى تعبت يا طنط واهو كمان ارجع بعد الفطار عشان مايحصلش اللي حصل تاني.
فريده: انزلي وانا هكلم الأمن يفتح لك ساعه بكتير اوى وهخلي سواق يوصلك.
سوزى : بارتباك مندفع لا يا طنط دانا هتمشي حولين فيلا بعد اذنك وسابتها وخرجت.
فريده : افتح الباب للهانم وممنوع حد يمنعها وفعلا خرجت واتصلت علي روزا.
روزا ردت بعد فتره ايوه يا سوزى كان هيثم نايم جانبها حس بيها وهي بتتسحب براحه اسمعي انا هبعتلك بلاك يديكي سوم والباقي بتاعك في 24 ساعه اسمع الاخبار.
هيثم : كلم راجل بتاعه مكنش بيرد عليه هوه هيتجنن ازى ميردش هو كان الاتفاق معاه هيخطف سوزى قبل ما تعمل حاجه ل همس وقرر ينزل وقام يلبس
روزا : دخلت علي فين صعلوك مصر وبدأت تقلعه لبسه تاني وزقته علي سرير انا لسه عاوزاك وكانت هي فوق منه انسي انك تمشي انا اتخليت عن بلاك مقابل انك قولت وقت ما احتاجك هتكون معايا.
هيثم : اي ياروزا احنا طول الليل مع بعض انا ورأي شغل مهم
روزا : قلعت روب وانت اهم شغل في حياتي دلوقتي وانا مبسوطه اوى وعازاك تكون معايا بكل قوتك قولت اي وباسته وطبعا مقدرش يقاوم اغراء روزا ليه ونسي همس واي حد .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه عامر
ايه : قلقانه جدا النهار طلع وعامر لسه مرجعش ولا كان بيرد عليها وهي هتجنن وفضلت تعيط وضمه نفسها يارب رجعه ليا بسلامه ده الوحيد اللي حسيت بالأمان معاه انا حبيته اوى يارب نفسي اطمن عليه ودخل عامر وهي جريت عليه وحضنته واتعلقت رقبته وهو شالها
عامر : اي بحر دموع ده معقول بتحبني اوي كده.
ايه : شاورت علي قلبها انت هنا
عامر : نزل باس مكان اللي شاورت عليه
وقلعها بلوزتها انتي نبض قلبي هتزعلي لو قولتلك اني عاوزك دلوقتي ونفسي فيكي برغبه كبيره وكان رد ايه أنها فكت زراير قميص وبداء طوفان المشاعر الحرومه من المتعه حتي سبت ملكيته ليها وبقت مراته قدامه ربنا
عامر : تعبتي وبيلعب في شعرها ندمانه أن ده حصل قبل فرحنا.
ايه: ندمانه لاني ما قربتش من زمان بحبك يا عامر .
عامر : كان في غايه السعاده وحس فعلا أنه بسحبها وفضل ضاممها
ايه : بلاش ماما تعرف انا مكسوفه.
عامر : مخبيها في حضنه انتي مراتي ورفع وشها وباسها بحبك انا بقول نعيد تاني اي رايك وأيده بتكتشف منحتيات جسمها
ايه : مجنون وبتضحك بس بموت فيك
عامر : وانا كمان بموت فيكي واخدها لعالمهم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه فتحيه
فريده : انا هفضل كده لأمتي عاوزه اطلع اطمن عليه
فتحيه : مش بتقولي اتصلتي عليه مردش هتطلعي ازى استني يصحوه
اكيد نايمين.
فريده : سليم زعله وحش وقلبه لما بيشيل صعب يسامح
فتحيه : بطلي هبل هو يقدر يستغني عنك هتشوفي أنه هيجي يطمن عليكي.
فريده : يارب
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اوضه سوزى
راحه جايه هتجنن مش قادره تصدق أنها ممكن تقتل همس انا لازم ابعد امي وتسافر العمره عشان اطمن عليها بس لازم تسافر بسرعه واتصلت وحجزت لامها تسافر في نفس اليوم واتصلت على امها هتسافري ساعه 7بليل اجهزى لازم تكوني في المطار ساعه 5 وخلي بالك من نفسك. مش لازم حد يعرف هتطلعي من عند خالتي علي المطار ومتخديش حاجه معاكي اشترى اي حاجه تحتاجيها من هناك ومتقوليش لخالتي فاهمي يا امي قوليلها انك راجعه شقتك وحياتي يا امي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا
هيثم : سلام يا حلوه تعبتي مش انتي بتحبي العنف استحملي وسابها ومشي
روزا : برده صعلوك ونامت.
هيثم : بيتصل براجل بتاعه انت يا حيوان يا غبي اوى اكلمك ما تردش عليا سوزى اخدت السوم من روزا كنت فين
رافت : انا اتصلت علي حضرتك بس كان فون مقفول
هيثم : اكيد بنت الگ… هي اللي قفلته علي العموم اتصرف انا عاوز الكلبه دى قبل ما تعمل حاجه
رافت : خروجها قليل جدا بس هتصرف
بلاك : بيتصل علي روزا مامت سوزى بقت معانا كانت راحه علي المطار ودلوقتي معانا نصفيها ولا نسبها
روزا : هتصفيها بس مش ك
دلوقتي محتاجنها خليها تكلم سوزى تطمنها عليها وكملت نوم وبصت علي دراعها كان عليه علامه كبيره تبتسم صعلوك بس جامد فعلا
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى
الدكتور : جالنا حاله شاب دلوقتي متوفي وكان طالب من أمه لو مات شهيد تتبرع بأعضاء بتاعته ولازم العمليه تتعمل في خلال يومين بالكتير ولحسن الحظ نسبه التوافق بينه وبين ومامتك كبيره
ايه : بجد يا دكتور حاضر هتكون في المستشفى النهارده سلام.
عامر : كان سامع الكلام فرح جدا الحمدلله انتي مش هتتبرعي كنت خايف عليكي اوى ودلوقتي لازم اخد مكافاه ورفع البطانيه من عليها وقرب بحبك.
ايه : يا اهلا بالمعارك شدته عليها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه سليم
صحي وفضل يبص عليها ويلمس وشها مجنونه وبتجنيني ومش بتستحمل جنانك ودلعك وفي الاخر انتي اللي بتتعبي وكل ده عشان تسبتي انك تقدرى نسرين متعرفيش انك بأقل حركه منك بتخليني أفقد كل ذره في عقلي وقلبي وروحي بعشقك يا همستي واخدها في حضنه.
همس : بتتكلم بطريقه طفوليه انا جعانه اوي بطني بتصوصو واخدت أيده وحطتها علي معدتها وراحت في النوم
سليم : بيضحك وبيدعك معدتها ونزل باسها احلي أكل ل بنوتي الدلوعه وغطاها وقام اخد شاور ونزل طلب اكل من سعديه تجهزه ليهم وجاله فون من احمد فصل يتكلم معاه وبعد ما سعديه خلصت الاكل ندهن عليها سوزى كلمي فريده هانم مش عارفه مالها بتزعق ليه.
سعديه حطت الاكل وطلعت جرى .
سوزى : بدموع حطت السوم في الاكل
وطلعت
سعديه : انا هطلعه بسرعه بس غريبه فريده هانم مكنتش بتنادى امال قالت ليه بتزعق باين عليها مش خرابت بيوت بس لا وكمان مجنونه واخدت الاكل وطلعت
همس : صباح الخير يا احلي سعديه.
سعديه : صباح السعاده يا احلي البنات عامله اكل اي كل اللي بتحبيه يا حبيبتي
همس : فين سليم يا سعديه بيتكلم في فون وطالع هو ممكن يزعل لو اكلت قبل منه بس انا هموت وأكل وراحت تاكل وهو كان ساند علي الحيطه وحاطط أيده في جيبه لا مش هزعل انتي اصلا خلصتي الاكل كله.
همس : قوليله ياسعديه أنها اول معلقه
سليم: اتفضلي انتي يا سعديه وقرب عليها
همس : مش شايفه سليم وقبل ما توصل الأرض كانت واقعه بين احضان سليم.
سليم : همس مالك قومي اي حصلك وشالها حاطها علي سرير وبيفوقها مش بتفوق
سعيده : واقفه حاطه اديها علي قلبها كانت زى فل وبتتكلم معايا.
همس : وشها ازرق بدرجه كبيره
سليم اطلبي الدكتور بسرعه
سعديه : حاضر وخرجت اتصلت بدكتور وقالت لكل اللي في فيلا.
سليم : مالك حصلك يا همس ليه بقيتي شكل الاموات كده ليه دنيا مصره تبعدك عني وجم كلهم .
سهيله ايه اول ماشفوها أغمي عليهم .
عامر : شال سهيله ورجع اخد ايه
الدكتور : جه اول ما شافها دى حاله تسمم ولازم تتنقل المستشفى حالا لأن قلبها ممكن يقف في أي وقت هي اكلت اي
سليم : مسكه من رقبته انت بتقول اي روحك قدام روحها انت بتقول اكلت.
قام وقف وقرب من سعديه انتي اللي حضرتي الاكل .
عامر : افتكر سوزى جرى عليها ملقهاش كانت بتجرى في الجنينه ضرب طلقه من الشباك سليم دخل البلكونه وامر الحرس انها متخرجش ونزل جابها من شعرها وفضل يجرها من شعرها انا تعملي فيا كده بتوجعيني في اغلي حاجه عندي دانا هخليكي تتمني الموت مطولهوش.
سوزى : اسفه يا سليم غصب عني واخدها ودخل اوضه في الجنينه وفضل يضرب فيها كان الدكتور طلب الاسعاف وجات واخده همس وراحه كلهم معاها.
سوزى : ده كله تخطيط روزا وخطفت امي وكان لازم أختار يا امي يا همس وطبعا اخترت أمي.
سليم : يا ولاد الگ….. اتفقته عليها وفضل يضرب فيها لحد ما أغمي عليها وخرج الحارس اطلب حراسه زياده وأيام دى اياك تخرج من الاوضه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
رافت اتصل عليه
هيثم: في اخبار عندك
رافت : للاسف الاسعاف جات اخدت مدام همس
هيثم: بنت الملعونه عملتها وفضل يكسر اي حاجه أيده بتوصلها اعمل اي لازم روزا تدفع التمن وبيتصل عليها
هيثم: بيمثل اي مش هنخلص من همس انتي اتخرت اوى وماسك فتاحت الورق وجرحت أيده
روزا : بتضحك حصل يا صعلوك .
هيثم : طيب انتي هاوصل للي عاوزه ازى مش انتي قتلتيها .
روزا : معايا مصل مضاد سوم إذا كان سليم عاوز همس يبقي لازم يسمع كلامي
هيثم : اااااه يا بنت الشياطين.
روزا : بتضحك انا سبت شقه لنا توحشني هبقي ابعتلك عنواني الجديد وقفلت في وشه سكه.
هيثم: يعني الدواء معاكي ومستمر في تكسير المكتب بتاعه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا
بلاك : الاسعاف جات خدتها ناوى علي اي
روزا : حلو اوى اول حاجه هتعملها هتصفي هيثم عشان ميقرفناش الفتره الجايه.
بلاك : انتي كده بتفتحي علينا نار جهنم انا راي اصبري عليه شوى ممكن نحتاجه.
روزا : خلاص سيبه وانا هسيب شقه دى لازم استعد ل سليم يالا نمشي هنروح عند بابا ونزلت
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى
سليم : وصل همس فين يا عامر
كلهم واقفين مرعوبين ومحدش بيرد عليه
فريده انا السبب يا رتني كنت رميت سوزى بره مكنتش خسرت همس
الدكتور: خرج اسف شده حيلكم البقاء لله مقدرناش ننقذها
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع
↚
في المستشفى
سهيله : انت كداب مش ممكن تموت هي عايشه ووقعت أغمي عليها شالها محمد
ايه : قاعده في الأرض مستحيل وضمه رجليها
عامر : بيكسر كل اللي يقابله.
فريده : رجع ليها شلل تاني
فتحيه : بتصرخ ااااااه يا همس
الدكتور : لا اله الا الله إلقاء لله ولسه هيمشي
سليم : مسمعش صوت حد منكم ومسك الدكتور من رقبته قدامي وديني عندها
مستحيل تسبني
الدكتور : بس هي لسه في العنايه
سليم قدامي الدكتور افتحي الباب ده
ودخلوا كل الممرضين والدكاتره واقفين مصدمين من شكل سليم
سليم : شافها مغطين وشها بالملايه قرب عليها وكشف وشها همس بنتي حبيبتي روحي قلبي قومي يا همستي انتي عارفه اني مقدرش اعيش من غيرك همس انا عارف ان ده مقلب منك بتحبي تشوفي ضعفي قدامك بس والله انا قمه ضعفي انتي مش جانبي فذاي عاوزه تسبيني قومي يا همس وبيلمس وشها انت مش ممكن اقدر استحمل الدنيا من غيرك انتي حبيبت عمري وكل حاجه ليا قومي يا همس انتي عايشه جوه قلبي انتي نور حياتي ازى عاوزه تاخدى كل حاجه حلوه وتسبيني همستي نور عيوني ونبض قلبي ردى عليا وبداء يوصل كل الاسلاك ومسك جهاز صدمات القلب وبداء يعمل ليها صدمات قومي يا همس انتي مستحيل تسبيني انتي نبض قلبي انتي عارفه اني مقدرش اعيش من غير ك
كلهم بيعيطه الدكتور كفايه اللي بتعمله فيها ده حرام وحده الله.
سليم زقه وقعه في الأرض وجات دكتور أظنها حقنه في قلب كمل الصدمات دى اخر محاوله ليها وبعد اكتر من صدمه اشتغل جهاز القلب وأعلن عن عوده نبض قلبها سليم نزل ساجد ل لله سجده شكر
الدكتوره : اعمله غسيل معده بسرعه لوسمحتم عاوزاك بره سليم ولا شايفها ولا سامعها الدكتوراه شدته وبعنف فوق واسمعني انت لا م تعرف مين عمل فيها كده اكيده معاه المصل المضاد ليه
سليم : مقدرش اسبها لوحدها دى بنتي قلبي
الدكتوره : لو ماسبتهاش روحت جبتلها المصل هي اللي هتسيبك العمر كله فوق مش كده انا عمري ماشفت العشق ده .
سليم : الدكتوره لو حصل ليها حاجه انتي وكل دكاتره المستشفى روحكم قدام روحها.
الدكتوره : علي فكره انت قدامك بس ساعتين والباقي بتاع ربنا.
سليم : بصوت عصبي اياكي تقولي كده تاني فهمتي هي مستحيل تسبني ودخل ل همس وقرب من ودنها انا هسيبك شوي صغيرين وهرجعلك اوعي تسبيني يا همستي ارجع الايكي مستخبيه عشان تطمني عليا قومي عشان هنسافر مكان بعيد انا وانتي بس يالا وحشني جنونك وضعفي بين اديكي ونزلت دموعه علي وشها وهي كانت دموعها بتنزل كأنها سمع اللي بيقوله وباسها من كل حته في وشها وسابها وخرج.
عامر : همس فاقت خلي بالك منها اياك حد يدخل عندها غير دكتوره ايمي بس فهمت ورفع أيده اياك يا عامر وسابه ومشي اتصل على احمد وحكاله اللي حصل وطلب حراسه زياده فوق 100حارس اضافي وكلهم يتوزعه علي المستشفى وفيلا وحصلني علي فيلا.
ووصل ودخل علي سوزى وشدها من شعرها بصوت دب رعب في الحرس الموجودين في فيلا قومي ووقفها من شعرها وقرب عليها انتي هتكلمي روزا وتقولها انك نفذتي خطتها واني عاوز اشوفها حالا فهمتي وادها فون .
سوزى : مظلومه يا سليم صدقني هي وقبل ما تكمل كلامها كان ضربها بالقلم اخرسي ونفذي بس اللي بقولك عليه فهمتي بصوت عالي يالااااااااااا.
سوزى : حاضر واتصلت علي روزا
روزا : الو مين
سوزى : انا ياروزا نفذت اللي انتي عاوزاه سليم عاوزك
سليم : روزا تقابليني حالا في العنوان اللي هبعتهولك دلوقتي حالا معنديش وقت فهمتي.
روزا : هتفضل فرعون مصر والاقتصاد لسه فيك روح يا سليم انا قولت هتموت علي همس انت اللي هتجيلي ولوحدك.
سليم ابعتي العنوان حالا وكان بيتكلم وهو ماشي وقابله احمد والحراسه اللي طلبها
روزا : هبعتلك العنوان وهستناك سلام فرعوني.
سليم : قفل من غير ما يرد عليها
احمد: هتعمل اي انت ازى هتروح ليها لوحدك بلغ الشرطه
سليم : معنديش وقت انا لازم اوصل قدامي بس ساعه ونص اسمع انت هتيجي ورأي انت والحراسة وتكون وتبعت فريق علي المخزن هناك يسبقوني وانا هاجلهم واستني مني فون .
احمد : كل ده هيتنفذ بس انت مستحيل تروح لوحدك ليها دى اكيد مجهزالك مصيبه.
رئيس الحراسه : انا ممكن ادخل يا فندم في جهاز تتبع وتصنت انا يستخدمه واحنا هنقدر نعرف ونسمع حضرتك وبكده نكون مطمنين اكتر احمد وانا هبلغ الشرطة واكيد عامر مشغول معاهم
سليم : سابهم وركب العربية من غير ولا كلمه وضل يفكر ممكن يعمل فيها أي لحد ما وصل عند روزا
سليم : كلمها انا وصلت هتنزلي ولا اطلع.
روزا : اطلع فرعوني المنتظر.
سليم قفل ونزل جرى وفتحت ليه كانت لبسه فستان بلون جلد الثعبان وسلمت عليه وباسته
سليم : طلباتك بسرعه معنديش وقت مقابل المصل .
روزا : قربت عليه انت اول طلب يا سليم وبتفك زراير القميص تاني طلب فلوسي اللي خسرتها .
سليم : طلع دفتر شيكات ممضي علي بياض اكتبي المبالغ اللي انتي عاوزها ورماه في وشها.
روزا: انت عندى اهم من الفلوس وقربت عليه وبتبوسها وهو متجمد قدامها
سليم عاوزاني دلوقتي خدى الفلوس وانا هاخد المصل وبعد ساعتين هكون معاكي
روزا كده وطلعت الازاز من علبه علي التربيزه ده المصل بس لازم الاول تنام معايا بكل حواسك قلبك وعقلك وجسمك
سليم : مسكها من رقبتها افهمي لازم الحق همس ومش ممكن اسيبك واخدها من اديها الازازه وسابها ونزل وراح علي المستشفى وكلم احمد عينك عليها انت فاهم وانا راجع المستشفى وهكلمك تاني وقفل وساق زى المجنون لحد ما وصل.
عامر : عملت اي يا سليم .
سليم : دخل من غير ولا كلمه اتفضلي المصل
الدكتوره :انت اتاخرت قوى ليه واخدته وبصت في ساعه معنديش وقت بس لازم اتاكد أنه المصل المضاد بس ده هياخد ساعه وانا مش معايا اللي 40 دقيقة ولسه هتمشي
سليم: مسكها من دراعها انا متاكد منه ومغمض عنيه ربنا مستحيل يخذلني.
الدكتوره: بس دى مجذفه كبيرة اللي بتعمله انت غلط
سليم : مسك ايد همس هي مستحيل تسبني صدقيني وربنا كبير
الدكتوره: ونعمه بالله واخدت المصل ولدته ل همس علي تلت فترات كل نص ساعه وبداء نبض همس ينتظم .
الدكتور : هي كده نبضها انتظم هي مساله وقت
سليم : شكرا يا دكتوره وقرب من ايه خلي بالك منها وبدموع في عليها كأنه بياخد منها الأذن اسف يا بنت قلبي ورى مشوار مهم اوى عشان اضمن أن محدش يقرب منك تاني ويلمس شعره فيك
ودموعه بتنزل علي وشها وسبها ومشي .
ايه : قربت منها الحمدلله انك بخير
عامر : الحمدلله انا هروح اطمن عليهم .
ايه : انا لسه جايه من عند سهيله نايمه ومعاها محمد هي ماما فريده اطمن عليها وماما معاها.
عامر: انا نسيتهم ازى وسابها وخرج جرى
الدكتوره : انا هسيبك معاها وهمر علي المرضي خلي بالك علي ما احي هيا نص ساعه
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
رافت : حماله كل حاجه حصلت
هيثم: يعني سليم انقذها احنا لازم همس تكون بين اديه النهارده وسليم كده او كده هيخلص علي روزا بس لازم الاول اشوف روزا اخدت فلوس قد اي من سليم منا لازم يبقالي نصيب انا كمان ومسك فون واتصل علي روزا مش بترد عليه كده ماشي انت عارف عنوانها الجديد .
رافت : اه وسليم في طريق ليها
بس هو رجالته في مخزن علي طريق اسماعيليه الصحراوي معرفش ليه.
هيثم: سليم ملوش في شغل الشمال اكيد في حاجه هنعرفها بعيدين خلي رجالتك عنيهم عليهم تبلغني بكل حاجه.
رافت : امرك يا هيثم باشا هاستعد عشان تروح ل روزا.
هيثم: ماشي عاوزين نوصل قبل سليم.
رافت : تمام يا باشا وسابه خرج
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند روزا
راجعه من البنك مبسوطه جدا
حولت المبلغ اللي يعوض خسارتها عشر مرات وفونها رن ضحكت وردت سليم حبيبي انت وحشتني.
سليم : عاوز اشوفك دلوقتي تعالي يالااا انا عندى فيلا علي طريق اسماعيليه الصحراوى وهتلاقي عربيه واقفه مستنياكي تجيبك عندى واكيد اخدتي اللي انتي عاوزاه تمام
روزا : لسه فرعوني انا عوزاك أنت حبيبي انا هاجيلك سلام .
سليم: بيتوعد ليها ريس الأمن احنا اتفقنا يا سليم انت بس تجبها لحد عندنا وتعترف وبس هتترمي في سجن.
سليم : باصص قدامه ومش بيرد عليه.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
رافت : هي جات ركنت عربيتها وركبت تاكسي وهيثم مشي وراها وهو رجالته وبعد مده وصلت بس اللي كان في تاكسي بلاك وده كان اتفاق بنها وبينه لأنها مش واثقه في سليم هي متخيله أنها هتقدر علي سليم ويعمل اللي هيا عاوزه انت لازم تكون قريب مني وركبت مع سواق سليم ووصلت فعلا ل فيلا قريبه من مخزن
سليم : فتح الباب و سابها دخل
روزا : بمجرد ما دخلت فضلت تغري فيه وقربت عليه وتبوسه انا بحبك يا سليم كل ده وشرطه شيفاهم وسمعاهم
فونه رن بصت للفون انا كان لازم اصفيك طماع اكيد عاوز فلوس.
سليم : مين يا روزا اللي مزعلك كده.
روزا : ده حد مش مهم.
سليم : تمام مادام مش انا فكرت حد عاوز منك فلوس كنت هدفعله بدالك.
روزا : قربت عليه خلاص اكتب شيك وانا ادهوله
سليم : لا يا حلوه هو يجي بنفسه ياخد ودخل دفتر شيكات تاني في جيبه.
روزا : خلاص انت هكلمه واستغربت لما رد وقالها خمس دقايق وهيكون عندها وبعد مده قصيره وصل.
سليم : الله انتوا تعرف بعض صدفه حلوه
هيثم : وطلع مسدسه عشان نصفي حسابنا انت لازم تخرج من حياتنا وهمس دى حقي انا
سليم : انا قدامك شوف انت عاوز تعمل أي
روزا : بطل جنان احنا اتفقنا انت همس وانا سليم
هيثم : الاتفاق الجديد انك لازم تموتي وبكده ارتاح منك وسليم يلبس الجريمة وهمس وشركات سليم تبقي بتاعتي
ولسه روزا هتطلع مسدسها كان هيثم مفرغه كله في قلبها ووقعت في الأرض ميته.
وشرطه دخلت وقبضت علي هيثم .
وورافت وبلاك اللي كان بيرقبه من بره
يتبع…
↚
في المستشفى
سليم رجع المستشفى عند همس وسعاده الدنيا كلها مليه قلبه دخل كانت ايه وعامر ومحمد والدكتوره واقفين.
سليم :السلام عليكم وكلهم رد عليه السلام عامله اي دلوقتى وقرب عليها وبيلمس وشها بكل حنان وشوق
الدكتوره : لا احنا بقينا كويسين عن الاول كتير بس لسه مافقتش هتفوق في أي وقت بعد اذنكم.
عامر : اتفضلي يا دكتوره
محمد : مليون سلامه عليها يا سليم.
سليم : ليه دماغه بتعب الله يسلمك اتفضلوا أنتم عامر خلي بالك من امك وانت يا محمد خلي بالك من سهيله وانت يا ايه اتفضلي روحي شوفي الدكتور عشان العمليه بتاعه والدتك وانا هنا مع همس سيبونا لوحدنا.
كلهم حاضر يا سليم اللي انت عاوزه
عامر : لو احتجت حاجه قولي
سليم : شكرا وانا جاي وراك اطمن علي ماما
محمد : الف سلامه مره تانيه بعد اذنك وبص في ساعه زمان سهيله بدأت تفوق وخرج جرى زى اللي رايح يشوف مامته بعد غياب سنه ايه عن اذنك يا ابيه وخرجت هي وعامر.
سليم : قام قفل الباب من جوه بالمفتاح وقرب من همس اللي كانت لسه مخلصه محلول وملس علي شعرها بايد وأيده التانيه بتمر علي جسمها وطلع ونام جانبها ودفن وشه في صدرها ورجليه فوق رجليها وفضل يبوسها من كل حته في وشها وشفايفها كما أنها هضيع منه معقول يا همستي هتفضل كده نايمه وسيبني لوحدى انا بخاف من الدنيا كلها وانتي بعيده عني انتي قوتي وضعفي كبريائي و وجعي انا بعشقك يا همس حرام عليكي بقالي كتير مسمعتش صوتك ولا شفت عيونك يالا يا قلب سليم نفسي تاخدني في حضنك وتتعلقي في رقبتي وتقولي انا في حضن طايره ومش لامسه الأرض اوعي تسبيني لوحدى انا اموت من غيرك ودموعه بتنزل علي وشها هي دموعها بتنزل كأنها سماعه وحسه به انا تعبان يا همس ومسك اديها وحطها علي قلبه ده هيقف لو مصحتيش ولحقتيه هموت واسمع صوتك انتي بتختبري حبي ليكي كتير يا همس الايام دى ليه يا حبيبتي كده معقول بتحبي ضعفي قدامك كده وبيضحك بصوت عالي قومي يا همس شوفي سليم اللي مايقدروش رجال أعمال كتير يقفه قدامي ولا حتي ينافسوني منهم حد مهما كانت مكانته أو مركزهم أو عمرهم طول عمرى جبل عمر ما حد او حاجه هزته انتي يا همس بكلمه بحركه بلمسه بدمعه منك بتهديني بدمريني يا همستي انا عارف ان كل اللي مريتي به صعب عليكي ومتأكد من انك بتحبي تشوفي ضعفي وقلة حيلتي قدامك علي حرمانك من حضني سنين بس ده كتير عليا يا قلب سليم ارجعيلي يا بنت قلبي واختار العقاب اللي تحبيه بس وانتي في حضني هعملك كل اللي نفسك فيه انا بحبك أوى ومش مستحمل اشوفك كده كفايه عليا عقابك يا همس دانا خسرت كل قوتي وضمها ونام بيها كأنه خايف عليها تضيع منه انا عارف انك مش بتحبي المستشفى عشان كده هنرجع الفيلا بس لما تخفي وبيفكر وبعدين قرر يرجع بيها فيلا بس يطمن علي فريده الاول وساب همس وخرج.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فريده
دخل سليم كانت فريده بتقراء قرآن وتدعي ليهم كلهم ربنا يعدى الايام دى علي خير.
فريده : همس عامله ايه يا سليم
سليم : اترمي في حضن فريده الحمدلله يا امي هموت وقلبي هيقف وبتنمي روحي تطلع ولا اشوفها بشكل ده انا ضايع من غيرها اعمل اي يا امي نفسي اخد من عمرى وصحتي واديها في ترجع احضني تاني انا خلاص هموت لو فضلت كده ودموعه مابتقفش انا يا امي اللي علمتها كل حاجه اول يوم بلغت فيه وقفلت علي نفسها باب الحمام عشان مكسوفه تخرج وسمحتلي انا بس اللي اشوفها في يوم ده اتاكد اني مقدرش اعيش من غيرها ولما اخدتها ورجعنا الفيلا وطلبت دكتوره تتكلم معاها وتفهمها وهي رفضت وحسيت بخجلها من دكتوره وبصتلي عرفت انها عاوزاني انا اللي اتكلم معاها وفعلا فهمتها كل حاجه ساعتها عرفت انها بنتي وحبيبتي ودنيتي كلها ولازم ابعدها عني عشان احميها من نفسي اااااااااااه يا امي بعشقها
فريده : ياااااااااااا كل ده ل همس ورفعت وشه قوم انت قوى وهي عنيده وعاندت الموت ورجعتلك لازم تحافظ على حبكم اعمل اي حاجه وكل حاجه تخليها بين اديك انت جبل طول عمرك اوعي تخلي حاجه في الدنيا تهزم فهمت وبتحاول تقوم ساعدني.
سليم : امي الحمدلله انك بخير عامر قالي أن رجعتي تاني تتعبي.
فريده : لا يا حبيبي ده من الصدمه بس بقيت احسن يالا روح عند مراتك اطمن عليها وانا هنا معاهم علي مانطمن علي فتحيه وأشوف اختك مالها.
سليم: انا هاخد همس ونرجع الفيلا انا مش قادر علي جو المستشفى ده وسابها وخرج راح مكتب الدكتوره إيمي.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨في مكتب الدكتوره إيمي
سليم: بيخبط ادخل يا دكتوره
دكتوره : اتفضل ارتاح حضرتك يا فندم شكلك تعبان وانا بتكلم معاهم عرفت كان عندك جلطه المجهود ده غلط علي قلبك
سليم : حياتي كلها جالها جلطه لحد ما اطمن علي همس انا عاوز أحدها وارجع بيها الفيلا عشان اخليها تاخد رحتها.
الدكتوره: لازم يبقي معاها حد متخصص عشان لت قدر الله حصل حاجه تبقي المريضه في امان.
سليم : قام بتعب لو سمحتي ممكن تاخدى اجازه وتيجي معايا لحد ما اطمن عليها.
للدكتوره: عشان خاطر قصه الحب ❤️ الجميله دى انا هاجي معاكم.
سليم : شكرا يا دكتوره.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في فيلا سليم
احمد : تعبانه من أمتي افتح الباب ده
الحارس: من ساعه اللي حصل وبعدين أوامر سليم باشا أنها ماتخرجس.
احمد : يا غبي دى بتموت وشالها وجرى بيها علي المستشفى.
وصل المستشفى داخل الاستقبال فين الدكتور بسرعه دي حامل وبعد فتره خرج الدكتور لازم تمضي على القرار ده عشان هتعمل عمليه اجهاض انت من أهلها
احمد : اااااه اخوها واخد الإقرار ومضي عليه وبعد فتره الدكتور خرج هي دلوقتي كويسه وتقدر تطمن عليها في الاوضه بتاعتنا.
احمد : الحمدلله ربنا خلصك من دى كمان واتصل علي سليم وحكاله اللي حصل
سليم : الحمدلله خلي حد من الممرضين يفضل جانبها لحد ما تفوق وبعدين تغور في دايه.
احمد : زى ما تحب جهزلي أوضه بتاعتي عشان انا قررت هاجي اقعد عندك لحد ما المشاكل دى تخلص
سليم : اوضتك زى ماهي سلام
سوزى : فاقت واتصلت علي خالتها كانت الشرطه وصلت لمكان امها وقالتهم اللي حصل وراحت مامتها خالتها ليها
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند هيثم
فتحي : كده يا ولدى انا قولتلك دى واحده شكلها بتاعت مشاكل اهي ودتك في داهيه زمن أمتي يا بني واحنا لينا في المشي الشمال تجاره أعضاء ومخدرات يا هيثم وفي الاخر قتل كمان
هيثم: مش وقته يا حاج انا عاوزك تصرف متشلش هم الفلوس قوم اكبر محامين في البلد انا لازم أخرج اصفي حسابي مع سليم الک….. واخد همس منه
فتحي : كفايه بقي لحد كده انت بس تخرج وبعدين اعمل اللي انت عاوزه
العسكري: الزياره خلصت.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند همس
سليم : شالها ونزل بيها وبيلصلها ودموعه بتنزل وهي مش حسه بيه خالص وركب العربية ووصل الفيلا وطلع اوضتهم .
سليم : دكتوره هي ليها ادويه دلوقتي.
الدكتوره : لا ملهاش بس قلبها ليه دواء معاك انت .
سليم : اتفضلي سعديه هتورى حضرتك الأوضه بتاعتك ارتاحي وفعلا خرجت
راح ملي البانيو مايه سخنه ومعطر للجسم ورجع اخدها وحطها في البانيو وفصل يملس علي منحنيات جسمها وغسل ليها شعرها وشالها حاطها علي سرير نورتي حياتي يا همس وفرظ شعرها علي المخده انا هسرحلك واي رأيك في مساج يريح جسمك انا عارف اكيد جسمك تعبان وراح جاب كل حاجه ممكن تخطر علي باله عشان يريح جسمها وباسها بوسه طويله اوى ونزل علي صدرها ودفن وشه فيه وباسه بوسه حنينه وطلع علي رقبتها وعيونه وشفايفها ووقف فجاه حس انها بتبدله نفس الشعور همس انتي سمعاني صح قولي اي حاجه يا همس اعملي اي اشاره تخليني اصدق اني مش بتخيل وبدموع فقد الأمل انا هسيبك خمس دقايق اغير لبسي المبلول ده.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فتحيه
ايه : امي انشاء الله هتقومي بسلامه
فتحيه : حبيبتي انا اطمنت عليكي وبتبص ل عامر أوى بس قلبي واكلني علي هيثم لو جرالي حاجه قولي له اني سمحته وأنه لازم يبعد عن طريق اللي ماشي فيه
ايه : بدموع لا انتي عتقوني بسلامه متقوليش كده انا مقدرش اعيش من غيرك يا أمي.
عامر : بيبوس ايد فتحيه انشاء الله حضرتك هتقومي بسلامه وايه دى بقت حياتي واطمني عليها.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سهيله
كانت نايمه ومحمد واخدها في حضنه دخلت فريده شافتهم اديقت وخرجت راحت ل فتحيه كانت خلاص داخله العمليه
فريده : يالا شدى حيلك كده عشان نروح نحج السنه دى مع بعض انا بقولك اهو وبتحضنها وتعيط
فتحيه : انشاء الله امال مين اللي هيربي عيالهم غيرنا ادعولي أنتم بس.
يتبع…
↚
عند سليم وهمس
سليم : خرج لابس بنطلون وتيشرت حمالات ظاهر عضلات صدره ودرعاته ووقف قدامها يالا يا قلب سليم انا نفسي اكل يا همس ومش قادر انزل تحت يالا قومي اكليني من اديكي وهنا كمان علي فكره ليكي عقاب انا رجعت مكنتيش محضره ليا لبس ولا اكل ينفع يا همس كده انا زعلان منك اوى هونت علي قلبك كده انا بس نفسي تقومي تجنيني وأشوف نظرت عيونك وانتي بتبصلي وحشني دلعك حنيتك جنونك حتى عصبيتك صوتك انا مش هستحمل كده قومي يا حبيبتي وقرب عليها وحط أيده تحت دماغه وشالها علي رجل فاكره يا همس كنتي بتحبي تنامي اوي علي صدرى دلوقتي سايبني لوحدى من غير حضنك دانا مش بطمن عليكي غير وانتي في حضني تقومي كنتي عاوزه تسبيني خالص مش مسمحولك على فكره تبعدى صوتك وحشني يا نبض قلبي فاكره يا همس لما شكيتي اني بعرف واحده وكنتي زى المجنونه رغم انك كان بقالك بس في فيلا سنه كنتي مستخبيه في المخبط انا راجع متاخر وانا لمحتك حبيت اخليكي تغيري عليا وعملت اني بكلم وحده بيضحك وهو بيلعب في شعرها وانتي كسرتي الكبايه مشيت علي الازاز عشان اشيلك وانا كنت زى المجنون
جريت علي المطبخ ساعتها جيت اشيلك انتي رفضتي وفضلتي تعيطي زى المجنونه وانا طهرت ليكي الجرح وفضلت معاكي وبوست عيونك وساعه عرفت قد اي بحبك وفضلت معاكي لحد ما نمتي وبوست مكان جرح رجلك يا همس رجلك وفضلت
واخدتك في حضنك اقولك سر كنت بشوفك وانتي بتحطي روج احمر وبيضحك وبيبكي مع بعض عشان أفضل اخدك في حضني بصراحه انا اللي كنت ساعتها محتاح حضنك مش انتي وفضل يملس علي و شها بايد و الايد التانيه علي جسمها يالا يا همستي وضمها اوى ل حضنه انا فعلا ضعفت اوى من غيرك اقولك حاجه كنت نفسي تشفيها وأشوف الفرحه في عيونك انا اشتريت ياخت ليكي وجهزته عشانك انتي
عارفه اسمه اي
💞همس الأنين 💞
بس بفكر اغيره مش لايك عليكي هسمتي معذبتي لانك فعلا عذبتيني اوى يا همس ومش مستحمل اشوفك قدامي كده هموت يا همس كفايه دلع بقي يالا قومي بسرعه.
الباب خبط ثواني ونايمها علي سرير كانت الدكتوره واول ما شافت سليم انكسفت وبصت في الأرض عاوز اطمن عليها ممكن اشوفها
سليم : اتفضلي وبعد عن الباب دخلت وكان احمد وصل فيلا وكانت معاه ولدته وطلع جرى علي اوضه احمد ووقف قدام همس اللي مش بتتحرك وشاف ضعف سليم حسه بكسر قلبه ودموعه نزلت مش هينفع كده انتي هتفضلي نايمه لحد أمتي قومي شوفي سليم بينهار يا همس حرام انتي كمان اي سليم اكيد وحشك لو فضلتي نايمه انا هسيبه الستات اللي هتموت عليه عشان انتي كده بتتدلعي ومش هوصلك اخباره فاكره كنتي بتكلميني كام مره في اليوم عشان اطمنك عليه وبيضحك وهو مفكر اني مرتبط وبحب ومخبي عليه و انا بكلم مجنونته ومقدرش يمسك دموعه ودكتوره بتعيط علي حالهم وأحمد سابهم خرج دكتور انا خلاص ادوتها اديتها بعد اذنكم.
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
في الصالون
سعديه ازيك يا هانم اتفضل انا جهزت اوضه حضرتك
هدي مامت احمد : انا هطلع اطمن علي همس
سعديه : تمام يا هانم بعد اذنك هدى طلعت وقابلت إيمي نازله بتعيط
هدى : مالك يا بنتي انتي منهاره ليه همس كويسه .
إيمي : اه يا هانم بعد اذنك ونزلت الجنينه وفضلت تعيط وقاعده في الأرض وكان احمد موجود هناك بس حاله ميفرقش عنها كتير
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞في المستشفى
فتحيه خرجت من العملية وعدت مرحله الخطر .
ايه : الحمد لله واترمت في حضن عامر وبتعيط
عامر : اي يا بنتي فرحانه تعيطي زعلانه تعيطي الحمدلله وضمها في حضنه
فريده : يالا مش عاوزه دلع روحي صلي وادعيلها ربنا يتمم شفاها على خير.
ايه : حاضر ومشيت هي وعامر.
سهيله ومحمد واقفين مبيتكلموش لانهم مش فاهمين نظرات فريده ليهم كده ليه
محمد : هو انا ممكن اعرف حضرتك زعلانه مننا في حاجه.
فريده: انا زعلانه من بنتي اللي خزلتني في تربيتها وكانت نايمه في حضنك وانتم لسه مخطوبين
سهيله : انا يا ماما تقوليلي الكلام الوحش ده وبتعيط.
محمد : قرب من فريده واخد سهيله تحت دراعه اي حاجه عاوزه تقوليها قوليها ليا مش هسمحلك تجرحيها باي كلمه وبعدين تقدرى تقوليلي مكانها طبيعي فين غير في حضني وفي قلبي انا صبرت واتحملت كتير عشان بس مضغطش عليها وازعلها لاني عارف انها حساسه ومفيش في أيدها حاجه بسبب المشاكل اللي كانت موجوده في العيله مش مسموح لحد يجرحها وقرب علي سهيله واخدها في حضنه وباسها في دماغها يالا عشان اوصلك فيلا انتي تعبانه ومحتاجه ترتاحي يالا ومسك اديها وبعد ما ممشي خطوتين وقف وبصلها وبيشاور بصباعه قدامك بس لحد ما همس تخف ومدام فتحيه نطمن عليها وبعد كده هيكون فرحنا اصل يا مدام فتحيه مش هتشوفي سهيله غير في احلامك واخد سهيله وخرج من المستشفى.
فريده : واقفه مصدومه وشافت عامر شايف كل وسامع كل ده انت سمعت قال أي طب مفيش جواز.
عامر : قرب عليها بصراحه يا ماما كان المفروض يكون متجوز من كام سنه وهو استحمالنا كتير ولو مش بيحبها انا كنت ضربته بالنار وحضرتك واثقه أن سهيله بتحبه وهو محافظ عليها ولولا أنها كانت منهارة مكنش اخدها في حضنه.
فريده مش هعديها علي خير مفهوم انا راجعه فيلا هطمن عليهم وراجعه خلي بالك منهم وسابته ومشيت بتكلم نفسها ماشي يا أحمد.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند فتحي
الغفير : هعمل اي يا حاج هتوكل المحامي اللي قال عليه هيثم باشا
فتحي : بضحكت مكر لا طبعا خليه يتربي في سجن شوى وبعدين يطلع كمان كام سنه انا اصلا عاوز اعيش واتمتع شوى المحامي قال هيشوف حد يشل مكانه تجاره المخدرات أما القتل هو هيلعب بالقانون يالا غور وانده علي العروسه الجديده تدلعني شوى💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
عند سليم
دخلت هدى قام سليم باسها من اديها ودماغها شفتي يا ماما هدى حصل اي همس ضاعت مني واترمي في حضنها فوق يا سليم انت جبل اي ضعف ده صلي وادعي ربنا يحفظها وانا واثقه أنه اكيد هيخليها تقوم وتنور حياتك وبعدته عن حضنها وقربت وقرأت ليها قران وسابتهم وخرجت وبصتله بأمل أنها هتبقي كويسه.
سليم : قرب علي همس وجاب مصحف وفضل يقراء قرآن وبعدين قام صلي وفضل يدعلها
وجات فريده : هي عامله اي يا سليم وبتعيط وماسكه اديها
سليم : زى ما هي ادعلها اه ماما هدى هنا
فريده : سعديه قالتلي بس قولت اطمن علي همس الاول وبعدين اشوفها عن اذنك لو احتاجت حاجه كلمني انا هبات هنا النهارده.
سليم : حاضر يا أمي وسابته وخرجت
وطلع علي سرير اخد همس في حضنه وفضل يرقيها زى ما كانت بتحب وماسك اديها لحد ما حس انها بتضغك علي أيده.
سليم : بص كانت بتفتح عيونها بصعوبه وبتتكلم بضعف وبتنادى عليه.
سليم: وحشتيني ورفعها علي رجليه وحشتيني يا همس اااااااااة من وجع قلبي وروحي وعقلي عليكي
همس : حصنته انت اللي وحشتني اوى يا بابا سليم انا جسمي كله واجعني اوى يا حبيبي.
سليم ثواني : هندهلك الدكتوره
همس بلاش خليك جانبي بلاش تسبني أرجوك انا كويسه.
سليم : متاكده بس هي لازم تشوفك انا هتصل بيها وفعلا اتصل وجه إيمي واحمد
إيمي : كشفت عليها لا احنا الحمدلله كويسين جدا وكل اطرافك بتتحرك كويس انتي بس محتاجه شوى مساج عشان عضلاتك تلين انا هتصل بمركز كويس يبعتولك بنت تيجي تعملهولك وتأخد الفيتامينات دى وانا كده مهمتي تبقي خلصت.
سليم : الأدوية ماشي لاكن مساج انا اللي هعمله ليها دى مهمتي وهي عارفه اني شطور في الحكايه دى وبيغمز بعيونه
إيمي : انكسفت ووشها احمر وبصت في الأرض كل ده وأحمد بيراقب إيمي بكل تفصيله فيه بعد ما اتشد ليها وهم بيتكلمه في الجنينه.
احمد : حمد الله علي السلامه يا مفعوصه موتنينا علي ماصحيتي ما هو انتي لو صحيتي هتسيبي النوم لمين.
همس : ماشي بقي كده يا ابيه انشاء الله هتتجوز واحده تحب النوم اكتر منك .
احمد : كده همس رجعت عن اذنك يا سليم اسيبك تعمل ….
إيمي : انكسفت عن اذنكم انا موجوده لبكره لحد ما اطمن عليها.
سليم : شكرا يا ايمي اتفضلي وخرجت هي وأحمد.
سليم قرب علي همس وحشتيني وقرب باسها بوسه كبيره جدا وهي بادلته يمكن بشوق اكبر منه
سليم : شالها دخل بيها الحمام انا بقي لازم اعمل بنصيحه إيمي انتي فعلا محتاجه مساج وانا اشطر واحد في الدنيا يعمله لاحلي همس في دنيتي وفتح المايه علي الاخر وكل شوى يزود المايه اكتر وأيده بتكتشف كل حته في جسمها اتحرم منها وهي بضعف وشوق متعلقه في رقبته وشالها ورجع بيها السرير وحطها وغطاها وبيغمز بعيونه وحشتيني اوى وبيلمس شعرها وبيهمس جانب شفايفها بحبك وبعشقك ونزل علي رقبتها ورجع تاني لشفيها بشرب من شهد عسلها كنتي عاوزه تسبيني دانا اموت ولا تبعدى عني وكل تفصيله فيكي وحشتني ورفع عنها البطانيه وفضل يلمس منحنيات جسمها بايده والايد التانيه ماسك دماغها ومقربها ليه برغبه قاتله لحد ما روحها راحت وهو شالها وضمها ليه وقاعده علي رجليه وايدد بتلعب شعرها وايد بتتحرك علي ضهرها
همس : بعشقك يا سليم وحشتني وقعته علي سرير وهي وقعت فوقيه والباب خبط وكانت سعديه سليم قام غطه همس وراح لبس في أي يا سعديه
اسفه بس الأدوية بتاعت مدام همس هو انا ممكن اطمن عليها
سليم :بعدين هي كويسه وتقفلي الجناح خالص ممنوع حد يطلع أو يتصل بلغيهم كلهم لمده اسبوع مش عاوز اشوف حد
سعديه بتضحك بس كده حاضر بعد اذنك.
ورجع لهمس ومعاه الأدوية وحطها وفضل ورجع شعرها ورى ودانها ندهن وناخد المسكن عشان نستحمل حرب اللي هتحصل دلوقتي وفعلا همس نفذت كلامه واخدت الادويه وهي جاب مرهم المساج وفتحه وحط علي أيده ودهن ليها رجليها وطلع باسها من شفايفها وحط مرهم علي أيده تاني ودهن ليها فخدتها ورجع لشفيفها ورقبتها واحد ماخلص جسمها كله وقام غسل أيده ورجع كانت هي مغطيه نفسها وبتضحك
سليم خير بتضحكي ليه
همس عشان لسه بتحبني قصدك مجنون بيكي وشغل موسيقي وقرب ليها
وشالها ورفعها وباسها من صدرها نفسي اعيش عمرى كله جانبك بس عمرى شوى عليكي يا همس وفضل يرقص بيها ويلف بيها وكانت لعبه بين اديه بين قبلات ورقص وشوق وحرمان وهي كانت طايره من سعاده بحبك يا سليم وبصوت عالي دخلني جوه قلبك يا نور عيوني ونبض قلبي ونفس اللي بتنفسه وعايشه عشانه
سليم : بعشقك يا مجنونتي ونقطه ضعفي وهوسي والمي وقلب سليم ووصل بيها ا سرير يكمله لعبه العشق المجنون .
بعد اسبوع مر كل هادى ومريح وسعيد وأحمد وايمي قربه كتير من بعض.
همس : بتعيط مش هتروح الشركه وتسبني لوحدى انا ماشبعتش منك.
سليم : شوى صغيري وخضانها وراح بيها المرايا وفك زراير الفستان بتاعها شوفي وبيشاور علي صدرها كل ده ماشبعتش دانتي دخلتي في قطر انا بزعل كل ما اشوف العلامات دى علي رقبتك وجسمك وقاصد اني ابعد عنك شوى عشان ترتاحي همس قلعته جاكت البدله انا مش تعبانه انا مشبعتش منك ونفس احطك جوه عيوني واقفل عليك مستحيل ابعد عنك تاني وهو كان أسرع منها وكما اللي بدئها وكانت بين اديه واخدها ورجعه تاني لعالمه الخاص اللي مش بيشبعه منه
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
فريده
نورتي يا فتحيه حمدالله على السلامه
هدى : الف سلامه انا ام احمد
فتحيه: الله يسلمك.
عامر : انا فرحي الاسبوع الجاي من غير اعتراض والمهندس حتي دلوقتي يستغل في جناح بتاعي وسهيله كمان معانا.
فريده : انت بتقرر لوحدك .
عامر : شال ايه امي بصوت عالي تعبت يا ناس نفسي ادخل الجنه بقالي كتير مراتي وحشتني وطلع علي فوق وايه مكسوفه ودافنه وشها في صدره.
سهيله : هبلغ محمد بعد اذنكم
فريده : ده مش هيحصل.
هدى : والله يا فريده لو مبعتيش عنهم لأحدهم اجوزهم واخليهم يسبوكي لوحدك هنا اعقلي بقا انتي اي جرالك ربنا يسعدهم وندهت علي سعديه زغرتي.
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
↚
عند سليم وهمس
همس : نايمه علي صدر سليم الله ونبي يا سليم انزل اشوف في ايه تقريبا في عروسه في فيلا.
سليم : ارجعي نامي يا همس انتي اخترتي انك مش هتخرجي من حضني وانا وافقت وحط أيده علي ضهرها
همس : بتكلم نفسها هموت واعرف في أي ممكن يكون في اي حد اتجوز من شغالين لالا مستحيل لما سليم ينام انا هنزل
سليم : نامي يا همس ما تفكريش كتير و مفيش نزول ولا هتقومي من حضني الا لما انا أقولك.
همس : طيب اعمل فون ل سهيله اعرف في أي وهقفل علي طول.
سليم : قام وكتف اديها الاتنين بايد واحده والايد التانيه بتتحرك بخفه علي منحنيات جسمها انتي جنينتيني خلاص نفسي افهم بتستفيدى اي من ضعفي قدامك يا قلب سليم هاااااا وتاه في ضحكتها قولي
همس : بتضحك بصوت عالي وهي عارفه أن الضحكه دى بتجننه وفجاه سكت وبتبص علي عضلات سليم واستغلت ضعفه وانعكس الوضع بقت هيا اللي فوق منه بستفيد انت حرمتني منك ومن حضنك سنين وده كان بيقتلني ونفسي اعوض كل دقيقه انحرمت منك فيها ومسكت أيده باستها انا اسفه لاني بضعفك انا بكره نفسي لاني نقطه ضعفك عارف وانا بقع ساعة اللي حصل اخر مره كنت خايفه اوى عليك عشان انا عارفه انت قد اي بتحبني وانا يا سليم انا ممكن اموت الف مره ولا اشوف دمعه في عيونك انا بحبك حب ولو اتوزع علي أهل الأرض هيكفيهم بعشقك حتي في غضبك باتمني ما تبعدش عني نفسي تفضل معايا ريحتك من علي الف متر بتحسسني بالأمان قمه ياسي وانت مش موجوده اكتر حاجه خفت عليها انت حتي لما روحي فرقتني انت اللي رجعتني للحياه بعد ربنا انت حقي انا واستحالة هتبعد عني هفضل ادلع عليك واحبك لآخر لحظه ونفس في عمرى
سليم: كل ده كتير علي سليم وقلب الوضع تاني وفضل يبوسها من كل مكان في وسهل واديها وعيونها بدأت لعبه العشق المجنون ورفعها ونامت علي جسمه
سليم : نامي يا قلب سليم انا عارف عاوزاني اعرف انك ناضجه قادره تسعديني بس بضعف في الاخر بخاف عليكي من نفسي اااااااااااه يا قلب سليم ربنا ما يحرمني منك ويباركلي فيكي.
سليم : عاوز فرح دنيا كلها تتكلم عليه تخلص في اسرع وقت بكره فرح وقفل واتصل علي احمد اخبارك اي .
احمد : الحمدلله يا سليم المهم انت اخبارك اي هتفضل قاعد بيها كده كتير.
سليم : معلشي يا احمد انت عارف اللي هيا مرت بيه صعب علي اي حد وانا مش مصدق اني كنت هنحرم منها نفسي أدخلها جوه ضلوعي واقفل عليها
انا متصل بيك انت عامل اي مع إيمي علي فكره هي كويسه اوى يا احمد وتشبه بناتنا فى أخلاقه وحيائها.
احمد :شوف انا مش هنكر اني مشدود ليها اوى ونلاحظ هي كمان يعني بكلمها مرتين تلاته في يوم وانا بتكون بايتها في المستشفى بروح ليها اطمن عليها قبل ما أروح هو لسه مش حب علي قد ما هو اعجاب.
سليم : تمام ربنا يوفقكم سلام هرجع اكلمك تاني وقفل .
احمد : اي المجنون ده اتهوس علي الآخر.
سليم : اتصل علي إيمي ازيك يا ايمي انا طبعا بناديكي باسمك لانك في سن سهيله كنت عاوز اسقلك بصراحه اي رايك في احمد.
إيمي : بندفاع مستر أحمد شخص محترم وراجل اوى تقدر تعتمد عليه .
سليم : انا بحب اجيب من الاخر احمد عاوز يخطبك اي رايك.
إيمي : بتنطط مدام حضرتك اللي مملكتي ابقي مواققه.
سليم : علي خيره الله بلغي اهلك أننا جايين كمان ساعتين نطلب إيدك.
إيمي : تمام احنا في انتظاركم مع السلامه وقفلت الحمدلله اتمنته برحمتك يارب بقي نصيبي انا لازم اتصل علي بابا
سليم : قام واخد شاور ونزل لتحت وسابها نايمه.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عند فريده
كانت قاعده هي وهدى وفتحته وايه وسهيله واول ما شافه سليم جريت عليه سهيله وحشتني يا ابيه اسبوع ما شوفتكش يا بخت يا همس
فريده : بس تعالي في حضن امك انت وحشتني أوى.
سليم : قرب عليها وبأسها من لديها ودماغها وراح باس ايد فتحيه اسف انشغلت عن حضرتك وانتي تعبانه بس كان غصب عني وبخصوص هيثم سامحيني كان لازم يتعاقب
فتحيه : ابدا يا حبيبي انت عملت الواجب وزيادة وكنت مخليهم مهتمين بيا في المستشفى وبخصوص ابني ده قدره وربنا ما بيظلمش حد وربنا معاه.
هدى : حمدالله علي سلامه يا عريس كول ما انت متجوز المجنونه دى وبتشاور علي همس هتفضل توحشنا .
سليم : مشي بسرعه ل همس وهي نزلت السلم جرى واترمت في حضنه وبدموع خفت لما صحيت ومكنتش موجود.
سليم : أهدى وبيملس علي شعرها انا موجود ليه الخوف وحدى الله
همس : لا اله الا الله وقربت من ودنه هات بوسه .
سليم : بيضحك بصوت عالي اوى وكلهم مستغربين هو بيضحك ليه.
ايه : انا بقا لازم اعرف بتضحك ليه عاوز اضحك علي بنت عمي شوى
سليم : بيبص ل همس اقول .
همس : اياك يا سليم والله هزعل منك لا كله الا زعلك انا اقدر عليه خلينا في المهم.
همس راحه سلمت عليه كلهم
سليم : ماما هدى عاوزاك تجهزى في خلال ساعه هنروح نخطب ل احمد وانا رتبت كل حاجه فرحهم كلهم بكره.
همس : واااااو بكره بس هنلحق.
سليم: يعني ترتبي فرح لينا في يومين ومش عاوز انا أرتب فرح في ساعتين عندك شكوفي إمكانيات جوزك.
سهيله : بجد يا ابيه يارب يخليك ليا.
هدى : إيمي صح كان قلبي حاسس.
سهيله: طبعا دى صحبتي الانتيخ وبضم صوابعها أخلاقها زى بيظبط.
هدى يبقي علي خيره الله هطلع اجهز بس احمد فين.
سليم هنعدى عليه ناخده من الشركه وحضرتك يا ماما شوفي بقا الفساتين ده شغلك.
فريده : تمام ربنا يسعدك يا سليم زى مابتسعد اخواتك.
همس : راحت وبتوشوش سليم عاوزاك في مكتب ثواني بعد اذنكم ومسكت أيده ومن غير ما يرد عليها دخلت به .
سليم : قرب عليها وحط شعرها ورأي ودانها عاوزه بدلت رقص.
سليم : عقد حواجبه واي اللي جابها علي بالك.
همس : انا بحب ارقص يعني كنت احيانا اقفل علي نفسي وارقص ونفسي ارقصلك واعملك اي حاجه ممكن تخطر علي بالك نفسي اسعدك ربع ما بتسعدني ويوم اللي حصل انا كنت هروح اشتريها بس انت جباها انت لو مش عاوز خلاص.
سليم : مولاتي تامر وانا انفذ يكون عندك اجمل بدله رقص عاوز لون معين تصميم في دماغك .
همس : حطت دماغها علي صدره هات انت اللي يعجبك المهم ماكنش مدايق.
سليم : ادايق ليه يا مجنونه انتي حبيبتي واي حاجه تخطر علي بالك لازم تطلبيها مني وحضنها وخرج.
همس : تدع هم راحوا فين .
سليم : شالها تعالي وانا اقولك وطلعه احنا هنروح نخطب إيمي ل احمد انتي هترتاحي وفستانك انا حجزتهولك وهيكون عندك بكره وكان خلص لبس.
وسألها وطلع بيها سرير ارتاحي يا قلب سليم علي ما ارجع.
همس : حاضر بس متتاخرش ودموع اتجمعت في عيونها .
سليم : قاعد علي حرف سرير ومسك اديها ليه زعلانه انا هغيب شوى وراجعلك وفيلا مليانه حراسه وماما وسهيله وايه وانا هخليهم يطلعوا يقعده معاكي لحد ما ارجع مادام مش عاوزه تنامي.
همس : لا انا هنام بس متتاخرش عليا وباست ايده باسها من دماغها انا عاوز اطمن عليكي قلب ما خرج انتي بتوجعي قلبي كده عليكي يالا نامي ونايمها وغطاها خرج وهو قلب وجعه عليها.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عند احمد
اي في حاجه ماما انتي كويسه.
سليم اركب الاول وبعدين نتكلم.
احمد : ركب وكان في عربيه ورد وشكولاته وعليه طقم سلوتير اده مين هيتجوز .
سليم : اعمل اي يا ماما هدى اتبري منه علي غبائه ده .
هدى : انت ياقلب امك هنطلب ايد إيمي.
احمد : هنروح من غير معاد .
سليم : اخدنا المعاد وهي موافقه انزل وصلنا وطلعوا وكانت هي وبابها ومامتها وطلبوا اديها ولبست الشبكه.
احمد: الف مليون مبروك عقبال ما تنورى بيتي.
سليم : الف مبروك يا جماعه استاذن انا بعد اذنكم وسابهم ومشي ركب عربيته وراح اشترى فعلا بدله رقص مش واحده لا كتير ورجع فيلا وطلع كانت نايمه دخل اخد شاور ولبس شورت ومد أيده فكلها شعرها وقلعها بيجامه عشان تاخد راحتها اكتر في نوم و اخدها في حضنه وهي حطت رجليها علي رجله عاوزه اي يا قلب سليم انا اتجننت خلاص مش قادر اقاومك يا همس ربنا يصبرني عليكي وراح في نوم لحد صبح.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عند فريده
يالا كلكم علي فندق عشان تحهزه وفعلا كلهم نفذوا الكلام هدى وسليم
فريده هي طول ما همس بتدلع هيسبها خلاص سليم اتهوس ب همس يالا يبقي يجي هو ورانا وفعلا راحوا ومفضلش فيلا غير سليم وهمس.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عند سليم
سليم مجهز الفستان وطقم الماس علي سرير نزل حضر الاكل وطلع ومعاه ورده بيلعب بيها علي بشرتها.
همس : صباح معطر بسعادة ربنا يخليك ليا يا سليم انت نمت قد اي.
سليم : انتي من امبارح نايمه.
همس : معقوله اكيد بسبب الأدوية انت زهقت مني صح.
سليم : شالها علي رجليه مستحيل ازهق منك فهمتي انت نبض قلبي.
همس: بحبك الله الفطار ده ليا انا شكرا بس كنا نزلنا نفطر معاهم .
سليم : فطار اي يا قلب سليم احنا بعد العصر وكلهم راحوا الفندق قامت من علي رجله انا وحشه يا سليم كلهم وقفه جانبي وانا لازم ابقي جانبهم يالا نروح وبعدين بصت ل جسمها مين اللي عمل كده
سليم : قام قرب عليها هو في حد يقدر يعمل كده غيري يالا افطري والبسي واحنا هنروح وفعلا خلصه وراحوا.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
في الفندق.
كان عامر ومحمد وأحمد لابسين بدله الفرح وكل عريس فيهم يخطف قلب
سليم مبروك يا رجاله وقربه كلهم عليه وشالوا سليم ورفعوا وفضلوا يلفه بيه
سليم : ربنا يسعدكم وتعيشه نفس سعادتي عاوز اقلكم حاجه احلي نعمه في الدنيا هي الحب وانك تحب من قلبك ده رزق وانك مراتك تحبك رزق وانك تعبرها بنتك قبل ما تكون جوزها ده رزق وانك تكون سندها وامانها ده رزق لازم تعبرها هي نبض قلبك فهمته.
كلهم فهمني ربنا يسعدنا زيك يارب.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
عند البنات
فتحيه: مبروك يا قلب امك عامر بن حلال وانتي تستاهلي كل خير .
سهيله : كفايه دموع يا ماما انا بعدك بكام فيلا يعني يا ست الكل هكون عندك بستمرار.
فريده : خلاص يا حبيبتي ربنا يسعدك.
همس : واقفه دموع مليه عنيها وحسه باليتم وده حسته فريده قربت عليها مالك يا قلب خالتك.
همس : بتهز دماغها بمعني مفيش.
وبداء الفرح وكان واقف في اخر السلم تلتس عرسان زى قمر.
ونازل من علي سلم تلت اميرات ياخده العقل .
وسليم حضن همس وكل المدعوين فرحانين وفرح تحفه بس كل العيون علي همس وسليم ملاحظ ده وبيكلم نفسه اي مفيش في فرح غيرها كل العيون عليها حتي ستات اخبيها جوه قلبي وجه معاد الر
رقص سلوا واخدها وراحوا يرقصه وكان مخبيها جوه حضنه وبيكلم نفسه اعمل اخبيكي جوه قلبي همس يالا نمشي حاسس الناس هتخطفك مني انا بعشقك.
همس : اتعلقت في رقبته محدش يقدر يقرب مني وانا في حضنك بعشقك
عامر : مبروك يا ايه اعملي حسابك للهجمات اللي هيحصل النهارده.
احمد : انا عارف انك مش واخده عاليا بس مفيش حاجه هتحصل اللي لما انتي توافقي .
محمد : اخيرا انا كنت هضرب نفسي بالنار لو ما كنتش اتجوزتك دانا هعمل عمايل ورقصه خلصت وكلمهم فضلوا يغنوا وكان فرح تحفه وبعد فرح ما خلص.
سليم : مبروك كل واحد ياخد مراته ويطلع جناح بتاعه وادهم تذاكر سفر ليكم حجز في جزر المالديف تقضوا شهر عسل .
احمد : ده كتير علينا شكرا يا سليم.
عامر ربنا ما يحرمنا منك يا ابيه انت كنت نعمه الاب والاخ.
محمد: شوف بقا يا سليم انا هموت واخطف اختك تعبت انا تعبت تعبت تعبت يا ناس بتجوز علي نفسي بقالي سنين والناس دى ظلمه يااااارب انا هخطها شالها وطلع بيها .
وكلهم ضحكوا عليه وأحمد شال إيمي وعامر شال اي وكلهم تعبانا هنطلع نرتاح تصبحوا على خير
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
يتبع….
↚
في فندق
سليم ❣️ برنسيسه حياتي محضرها مفاجاه حلوه اي رايك وبيغمز بعيونه
همس: لا يا سليم انت بقيت بتزعل لما حد يبصلي خلينا نرجع فيلا احسن
سليم : باسها مفيش حد هيشوفنا انا وانتي بس نفسي اوى كنا نقضي يوم ده مع بعض يالا بينا.
سليم : انا كل يوم معاك عمر تاني بزعل أنه خلص انت نبض قلبي انت بحبك ليا كنت انت ابويا انا طفلتك بحبك كنت انت حبيبي واللي بتسند عليه بالحب انت كنت راجل اتحامي فيه من خوفي وألمي بالحب كنت انت معايا ومش عليا انا كنت محظوظه بيك مش كل ست عندها راجل زيك يا سليم عارف يا سليم وانت بعيد بحس بروحي سايب جسمي ولما تتاخر ببقي موت فعلا وفي دماغي الف فكره وكلهم اني هموت قبل ما تيجي وتاخدني في حضنك اكبر كابوس في حياتي انك يجي يوم وتتخلي عني فعلا انا ممكن اموت
سليم : حط صباعه علي شفايفها معنتش تجيبي سيره موت دى انا عمرى يا قلب سليم ما اقدرش اعيش من غيرك لحظه ربنا ياخد من عمرى ويديكي.
همس : اخدت كلامه في بوسه كبيره كلها خوف من انه فعلا يبعد عنها وهو بادلها شعور اكتر من شعورها وخوفها بكتير
سليم : شالها انا بقول نطلع الجناح بتاعنا احسن اي رايك .
همس : لا انا عاوزه المفاجاه اللي انت عملتها اكيد تاخد عقلي صح
سليم : هي تاخد عقلك وانا هاخد حاجات كتير تانيه اي رايك
همس : بتضحك بصوت عالي خلي سليم يغير عليها دانا بعشق وبدوب وانت بتاخد مني كل اللي بتتمناه يالهوى يا سليم دانا هعمل فيك عمايل هجننك ولسه بتصخك .
سليم : انتي اي حكايتك هو انتي بتعقلي ولا بتجنني ووصل بيها العربيه شوفي نامي وارتاحي لحد ما نوصل تمام محتاجه حاجه.
همس : بتهز دماغها محتاجه انك تاخدني في حضنك.
سليم : اكتر من كده وشالها علي رجله نامي يا حبيبتي وارتاحي وفعلا راحه في نوم
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
جناح عامر وايه
عامر : مبروك انتي عليا وعد مني يا اعيشك حياه تنسيكي ايامك كلها انسي كل اللي فات واتاكدي انك من نهارده بقيتي حته مني
ايه : بتعيط انت اجمل حاجه عمرى ما كنت أتخيل أنها تحصلي ربنا يخليك ليا.
عامر : لا مش قادر انا عارف انها مش اول مره بينا بس دلوقتي ليها طعم تاني وهاخدك عالم تاني بس هتقدرى وسألها
ايه : اقلع الفستان يا عامر
عامر : بيضحك تقلعي الفستان انتي هتقلعي كل حاجه وبيغمز بعيونه و اح حطها في سرير نبداء اللهجمات ودخله في عالم ملين بشوق وحب ورغبه.
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في جناح محمد وسهيله.
سهيله خارجه من الحمام ولبسه إسدال ابيض ومحمد ترنج أبيض
محمد : يالا يا سهيله نصلي بسرعه عشان انا ممكن انتحر لو فضلت بعيده عني اكتر من خمس دقايق.
سهيله: مكسوفه اي مش خلاص بقينا مع بعض وقربت عليه محمد انا عارفه انك صبرت كتير علي أهلي بس انا خلاص بقيت معاك
محمد : مش مصدق اللي لما تبقي مراتي بكل ما تحمله الكلمه من معني وكانت دموعه اكبر دليل علي شوقه ومسك اديها
تعالي نصلي بسرعه.
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
عند احمد وايمي
إيمي كانت قاعده مستني احمد يخلص شاور بتاعه ويخرج
احمد : اتفضلي اساعدك تقلعي الفستان.
إيمي : هو ممكن بس تفتح السوسته لاني مش عارفه.
احمد: قرب منها انا عارف ان كل حاجه جات بسرعه وبداء يفتح سوسته الفستان ويملس علي شعرها انا عارف انك لسه محبتنيش بس أنا مش هقرب منك اللي لما تحبيني.
إيمي : شوف انا مش عارفه اللي بحس به ده حب ولا عيني بتملع لما بشوفك قلبي بيفضل يدق يدق يدق وانت قريب مني وقلبي ببقع في رجليا لما بتبعد عني وبحس انك وحشني ومشبعتش منك وانت واقف قدامي ده يبقي اي .
احمد : قرب علي رقبتها وفضل يبوسها بحنيه ورغبة وده يبقي عشق مش حب وعمرى ما أتمني اكتر من كده انت الوحيده اللي شدتني من اول ما عيني وقعت عليها حسين انك مسقوله مني ووقع الفستان انا راي تروحي تلبسي بسرعه اصلي مش ضامن نفسي ولازم نصلي الاول .
ايه : مش هقدر اتحرك من مكاني جبلي لبس ولسه هيتحرك مسكت فيه لا مستحيل تتحرك استخبت في حضنه وهو طيب تمام وقلع تيشرت بتاعه ولبسهولها كده خلاص ارتاحتي
إيمي: بتحضنه ومستخبيه في حضنه بحبك واتمنتك انت كل حاجه ليا .
احمد: انا مش مسؤل عن اللي ممكن يحصل يالا روح خدى شاور وتعالي نصلي ونتكلم في شويت حاجات نتفق عليها عشان حياتنا تبقي هاديه بدون مشاكل.
ايه : حاضر وسابته ومشيت.
احمد: راح لبس تيشرت وايمي خرجت وكانت لبسه اسدال لون عيونها خلت احمد داخل في جمالها يالا نصلي وفعلا خلصوا الصلاه
ايه : كنت عاوزني صح هنتكلم مع بعض.
احمد : انا بقول ملوش لازمه الكلام دلوقتي وقلعها الاسدال وشالها شوفي اللي هيحصل ده طبيعي بس اللي انا هعمله معاكي مش طبيعي لاني مش قادر اقاومك سحر جمالك فهمتي لو تعبتي قولي ماشي.
ايه : مخبيه وسها في صدره دحنا ليلتنا كلها كسوف ربنا يقدرني واخليكي تبطلي العاده دى ودخله في لعبتهم اللي واحد بيسبت ملكيته لتاني
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
عند سليم وهمس
النهار طلع ووصله الساحل الشمالي وسليم شالها معقول يا همس انتي نايمه بقالك كتير انا تعبت وانا بقاوم نفسي من انك تصحي تتكلمي معايا.
همس : اسفه مش عارفه ليه طول الوقت عاوزه انام ومسكت وشه اسفه بس انت كان لازم تصحيني يهون تضيع كان ساعه واحنا بعاد عن بعض
سليم : انا كنت شايلك علي رجلي بعيده ازى
همس : سوف بقي كنت زماني بوستك كام بوسه
سليم : فتحت ليه بنوته مسوله عن البيت حلوه اتفضل مستر سليم كل حاجه زى ما حضرتك امرت.
همس : في أي وبتشد وشها ناحيتها عشان ما يبصش للبنت وسليم ماسك نفسه من ضحك اوى
سليم : بجديه شكرا يا آنسه تقدرى تتفضلي.
وطلع ب همس وكان شاليه كله ورود وعباره عن تحفه وصورها في كل مكان حتي علي مفارش السرير ونزلها علي سرير كله ورد البسي ده وادها بكيني احمر وانا هنزل احضر الفطار.
همس : شكرا يا عمرى خمس دقايق وهيكون وراك بس متتعبش نفسك انا هاجي اخضر الفطار.
سليم : حبيبتي كل حاجه جاهزه هنا وفي اليخت بتاعك وبسها من دماغها ونزل.
همس : نزله لابسه البيكيني ولمه شعرها بطريقه عشوائيه ونزلت قرب عليها شالها لحد السفره اتفضلي مولاتي.
همس : كانت بتاكل وتاكله لحد ما خلصه أكل
سليم :يالا نعوم شوى .
همس : بس أنا مش بعرف اعوم وهعوم كده
سليم : اولا ده شاطئ خاص وعيب في حقي لما تعرفيش تعومي يبقي لازمتي انا اي دانا هعلمك العوم بشكل غير طبيعي وبيغمز بعيونه واخدها وخرج وفضلوا يعلمها العوم شوى ويشلها علي ضهره شوى ويرفعها ويرميها في مايه ويخف ورومانسيه وهو بيبوسها كان حرره من البيكيني كمان وطبعا كمل وصلت جنونه وشالها وحطها في البانيو وطلعوا اكله وناموا وصحيوا بس هو الأول وخرج ظبط قاعده علي بحر ورد وشموع وجهز ليها فستان تحفه قصير ابيض ومسك ورده وفضل يصحي فيها فتحت عيونها بكسل ومسكت وشه باديها الاتنين وحشتني.
سليم : باسها من اديها قومي عملك مفاجاه يالا وقامت نفسي اشوف عليكي فستان ده لو مش عجبك في غيره كتير هستناكي تحت .
همس : لا انت هتستنا معايا هنا وانا بلبس وهتفضل قدام عيوني انا مش عاوزاك تبعد عني
سليم : قرب عليها مش هتتكسفي وانا بتفرج عليكي وانتي يعني من غير لبس.
همس : بالعكس انت سترى واماني وحبي وانت اللي بتحافظ عليا وانا بعشق نفسي بين اديك وقدام عينك سواء بلبس أو لا
سليم : انتي اغلي من عمرى كله وخلصت وخرجت سهره ورقصه وأكله وسليم فضل واخدها في حضنه طول الليل وبعدين شالها نايمه ونام جانبها والصبح راحوا اليخت وقضوا يوم رومانسي جه بليل لبست بدله الرقص ورقصت وسليم كان مندهش مش ممكن يا همس انت اي جنيه ناو. تجنني انتي محرمتنيش من حاجه انا مهوس بكل تفصيله فيكي وبغير علي كل شعره فيكي بدوب بلمسه من اديكي بتخلي عن نفسي بهمس منك وسألها وفضل يبوسها من اول رجلها لحد شفايفها ولفه بيها كل مكان يخطر علي بالها وعده شهر كله دلع وعسل وشقاوة وجنون علي الكل .
سليم : اي رايك نرجع ولا عاوزه تفضلي شوى زى ما تحبي انا تحت امرك انا معنديش مانع اقضي عمرى معاكي بعيد عن الناس.
همس : لازم نرجع انا عارف شغل اكيد محتاجك وانا عمرى ما هشبع منك.
سليم : يسلمي الحساس وانتي كمان لازم ترجعي كليه بقي لازم نعوض اللي فات وفعلا رجعوا في نفس اليوم .❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
في فيلا سليم
كانت هدى وفتحيه وفريده قاعدين بيرتبه أنهم هيروحه يعمله عمره عشان فتحيه زعلانه علي هيثم اللي اتحكم عليه 15 سنه سجن وأبوه مرديش يساعده
سليم وهمس سلموا عليهم وطلعوا لأنهم تعبانين من طريق وسابوهم وطلعوا
وبعد كام يوم همس تعبت وسليم حابلها إيمي اللي قالت ان همس حامل بس لازم تعمل تحليل ده عشان يتأكده.
سليم: انا كان قلبي حاسس مبروك يا قلب سليم شوفي بقا انا اللي هوصلك ذوانا اللي هحيبك ولازم تاخدى بالك من نفسك وتاكلي كويس اه بطلي تنطبط وجنون انا اللي هساعك في كل حاجه انت بس ترتاحي وبدموع انت خلاص بقيتي هوس سليم ربنا يحفظك ليا
إيمي : طيب مبروك يا همس مش هوصيك خلي بالك منها مع السلامه.
همس : اي يا سليم هو انا اول سن تبقي حامل متخفش اوى كده كفايه انك جانبي انت هتبقي احن اب في الدنيا نفسك في ولد ولا بنت.
سليم : اللي يجيبه ربنا كويس.
وبعد كام شهر رجعت تعبانه من الكليه سليم اطلعي هعمل كام فون جايلك.
همس طالعه السلم بتعب ودخلت ونامت بلبسها وحطه المخده علي دماغها.
سليم طلع ومعاه صنيه الأكل قومي يا قلب سليم غيري لبسك ويالا عشان تاكلي.
همس : سيبني يا سليم انا فعلا تعبانه جدا ونفسي انام .
سليم كده ماشي يا همس وراح ملئ البانيو وحطلها معطرات جميله تريح أعصابها ورجع شالها دخلها الحمام هاتقدرى تقلعي ولا احميكي أنا.
همس : اكيد مش هقدر وتعلقت في رقبته انت اللي هتحميني يا سليم وحشتني وباسته
سليم : بس كده وقالعها حجابها ولبسها وشالها وقاعد في البانيو وشالها علي رجليه اهدى يا همس انا خايف عليكي ومش قادر اقاومك وتعبت من بعدك عني فارحمي ضعفي لانه أو حصلك حاجه انا ممكن اموت.
همس : متخفش انا خليتها كشفت عليا النهارده وقالتلي انه مسموح ليا لأن ده هيساعد علي الولاده وبدأت لعبه العشق المجنون وبعد اسبوعين همس ولدت بنتين زى القمر وكلهم واقفين معاها في الاوضه فريده شايله بنت وفتحيه شايله بنت وهو قاعد جنب همس وحضنها حمدالله على السلامه.
همس : مبسوط يا سليم دانا هقوم انتحر من السعادة هو انا قادر عليكي لما تروحي تجبيلي بنتين شكلك دانا بغير عليكي من نفسي بنات ملونه انا هقفل شركاتي وهقعد جانبكم في البيت .
همس : بتضحك طبعا امال كانوا هيطلعوا وحشين لمين وانا جوزى اوسم راجل في الكون وبتبوسه.
عامر : نحن هنا شوف بقا متخفش ايه حامل في ولد وكلها اسبوع وتولد يعني هيخلي باله منهم .
سليم: اياك اشوف ابن واحد فيكم بيكلم بنت من بنااتي اااه انا معنديش الكلام ده .
احمد : دى ايمي هتولد النهارده وهجوز بنتك الحلوه دى ليه .
سليم : انا قولت جناني علي ايد همس وبناته اللي هيقرب من بناتي هعلقه في أكبر مرجيحه اعمله حسابكم وبعدين فون رن وكانت سهيله بتتكلم من المانيا الف مبروك انا حبيت اقولكم اول ناس انا الحمد لله حامل.
فريده : مبروك يا قلب امك انتي لازم تيجي تولدى هنا ولا الدكتور مش مكفيه حرمني منك بقاله سنه.
هدى : اتهدى بقا بتزعليه في الغربه ليه هاتي فون مبروك يا سوسو ربنا يتمم بخير خلي بالك من نفسك وسليم مبروك يا جميل وانشاء الله اول ما همس تشد حلها هانيجي نقعد معاكي شوى وعامر وايه عاوزين يباركولك .
عامر : مبروك يا حبيبه اخوكي بتعيطي ليه
ايه : مبروك هتبقي احن ام في الدنيا
سهيله أنتم وحشتوني اوى .
عامر : يا بكاشه احنا نقدر بعد قرار سليم لازم كل شهرين حد منا لازم يجيلك عشان ماتبقيش لوحدك خلي بالك من نفسك وكلهم باركولها
فتحيه هلي بالك من نفسك احمد وايمي اعملي حسابك تجيب وبنت قمر زيك اصل سليم هيبهدل الولاد لو قربه من بناته واحنا عاوزين بنت حلوه زيك احوزها ابني عشان نغيظ سليم.
سليم : هيموت انا هقوم أخرجهم كلهم عشان بصراحه هموت وهم عمالين يبوسه في البنات.
همس : عيب يا سليم وبعدين البنات لسه صغيره هتغير عليهم من دلوقتي هو انت ليه صحيح مشلتش بناتك ليه امال انا بعمل أي منا شايل بنتي اهو وباسها من دماغها انتي بنت قلبي وعمرى قبلهم
عامر يالا متصور صوره عائليه عشان دى هتبقي احلا ذكره وسليم طالع فيها هيطق من الغيره كده واتجمعوا وفعلا اتصوره وكلهم عاشوا في جنونهم وحبهم والاجمل أنهم فضلوا يتقبلوا كل اسبوع
تمت بحمدلله