رواية نصيب عاشقين ادم ونور كاملة جميع الفصول بقلم ايه محمد

رواية نصيب عاشقين ادم ونور كاملة جميع الفصول بقلم ايه محمد

رواية نصيب عاشقين ادم ونور كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ايه محمد رواية نصيب عاشقين ادم ونور كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نصيب عاشقين ادم ونور كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نصيب عاشقين ادم ونور كاملة جميع الفصول

رواية نصيب عاشقين ادم ونور كاملة جميع الفصول بقلم ايه محمد

رواية نصيب عاشقين ادم ونور كاملة جميع الفصول

الشاب بخوف شديد انا اسف يا ادم بيه صدقني الغلط ده مش هيتكرر تاني
على مكتب من افخم ما يكون
كان يجلس شابا في اواخر العشرنات وهو يضع قدما فوق الاخري ويجلس بثقه كبيره جدا عيناه تشبه عيون الصقر في حدته فلون عيناه الرمادي يتغير إلى البني القاتم فهذا اللون كافي للداله على غضبه الشديد وعلي يمنه يقف كلا من اصدقاء ادم سليم المقربون.

حازم السعيد هو نائب رئيس مجلس الادارة شركات ادم سليم وهي الاقرب اليه ويتشابه مع ادم كثيرا
عمر السيوفي مدير الحسابات الماليه لشركات ادم سليم الضلع الثالث للمثلث الذي بدونه لا يكتمل ابدا وهو المتناقد لهم فهو مرح جداا.

فهم ثلاثهم اصبح رمزا لي الصداقه والقوه واذا غاب احد منهم كان الزمن توقف فلا قيمة لهم بدون الاخر كاليد الواحده لا تكتمل الا بهم فلا تصبح لها قيمه او مسمي اذا فقد شخصا منهم
فهم كالمثلث لا يسمى مثلثا إلى اذا اجتمعت اضلاعه الثلاثه
عمر واد ياحازم هو ادم هادي ليه كدا
حازم دا الهدوء الذي يسبق العاصفه
عمر طب انا هجري بقا مادام فيها عاصفه ادم سليم
حازم جبان
عمر الجري نص الجدعنه ياخويا.

الشاب ينظر بخوف شديد إلى ادم القابع امامه بمنتهي الهدوء الذي يسبق العاصفه كما شبه حازم
ادم وهو يقف ويضع يداه في جيوب سرواله
ويتحرك بثقه وغرور تجاه هذا الشاب
ادم خلصت كلامك
الشاب وهو ينظر له برجاء وخوف في وقت واحد اس
فاشار ادم باصبعه له فقطع عنه حديثه
ادم وهو يتحدث بثقه اسف دي مش في قاموس ادم سليم
الشاب اخر مره والله
ادم هههه ماهي فعلا هتبقا اخر مره حازم
حازم ايوه يا ادم.

ادم الحيوان ده يترمي في المخزن لحد ما اشوف هعمل فيه ايه
حازم خلاص يا ادم هو عرف غلطه
نظره واحده من ادم كانت كفايه باخرس حازم وارغمه على تنفيذ اوامره
وبالفعل اخذ حازم الشاب وتوجه إلى المخزن
ادم عمر
عمر نعم يا ادم اقصد يا ادم بيه
ادم فين الاوراق ال طالبتها منك
عمر حاضر بس كدا من عنيا هجبهوملك يا دومي ياحبيبي
ادم بنظره الصقر احنا هنهزر يا عمر
عمر لااااا مقصدش اهزر حاضر.

وركض عمر إلى مكتبه حتى يحضر ما طلبه منه ادم.

ظل ادم يعمل لعده ساعات متتاليه حتى يزيح عن نفسه دوامه الذكريات الاليمه التي تتطارده ولكن لا تزيده ال قسوه وكره ويصبح بلا رحمه وقلب ويقسي على الكل حتى نفسه حبيسه قسوته اصبح اسمه كالرعد لارهاب العدو يتحاشه الجميع لانه كالمدفع ومن يجرء ان يقف امام المدفع.

في احد المناطق الشعبيه في حي من احياء القاهره كان يوجد منزل بسيطا للغايه يدل على الفقر الشديد لاهله كانت تعيش بطلتنا نور هي فتاه ذات22عاما ذات البشره البيضاء اللون والعيون الخضراء والجسد الممشق تمتلك قدر عالي من الجمال ولكن يزينه التزامها بالصلاه والحجاب.

نور بنت فقيره وتعيش في منزل عادى وأقل من المعتاد وكانت نور تبدأ يومها مبكرا كالعادة وكاى فتاه تحيا حياة بسيطه تبدأ يومها بالصلاة وتقوم بتجهيز الطعام لوالدها وبعد ذلك تقوم بتنظيف المنزل قبل ذهابها إلى كليتها فهي في 3 سنه لها كليه طب عظام
نور صباح الخير يابابا.
محمد حسين هو ابو نور وفقير جدا يعمل في احد الوضائف الحكوميه البسيطه فهو مثال لطيبه والالتزام لديها ولد واحد حسام الابن الاكبروهو يعمل في احد الورشات رغم انه حاصل على كليه محاماه ولكن ليساعد والده في المعيشه
ملك هي الاخت الصغري لنور وحسام فهي في اول سنه كليه تجاره قسم اداره اعمال.

محمد صباح النور يا حبيبتي
حسام صباحك عسل يا نوري
ملك هي نورك وانا ابقي ايه بقا
حسام هههه متزعليش انتي ملوكتي العسل يخراشي عليكي قمر ياناس
نور ههههه اقوم اغيرلها البمبرز بالمره عشان مش تعيط
ملك بس يابت بقا دانتي بارده
محمد عيب يا ملك اختك الكبيره مينفعش
ملك حاضر يابابا
حسام ههه مش ليق عليكي جو الاحترام ده
ملك شوفت يابابا
نور بيهزر معكي يا ملك
حسام شوفتي على طول ظالماني كدا
ملك ظالمك اه انت هتقولي.

محمد بس اتفضلوا افطروا عشان تنزلوا كلياتكم
حسام بصوت منخفض لا يسمعه سوي ملك ونور رزله
ملك انت بتشتمني اتفضل يابابا ابنك بيشتمني وبيقول عليا رزله
حسام ابدا ول اتكلمت
ملك لا انت قولت
حسام عندك شهود
ملك شهود ايه
حسام كانوا موجودين اثناء الواقعه لما حدثت
ملك واقعه ايه
نور ههههههههه خلاص يا حسام حرام البت صدقت
ملك اه انتم عاملين عليا حوار ذي كل يوم مانتم عاملين نفسكم فريق عليا
نور انا ابدا محصلش
ملك عليا انا يابت.

نور طب سلام بقا يا جماعه اصل شهد هتنفخني اتاخرت عليها اووي سلام يابابا
محمد مع السلامه ياحبيبتي خالي بالك من نفسك
نور انشاء الله السلام عليكم
حسام وملك ومحمد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
في مقر شركه ادم سليم
كان يجلس حازم مع ادم في قاعه الاجتماعات لكي يتنقاشوا بعض الامور المتعلقه بالشركات
حازم ادم انا كنت عايز اتكلم معاك في موضوع مهم
ادم دون ان يعطي له اي اهتمام قول
حازم الموضوع بخصوص سيلا.

ادم وهو يجلس باهتمام سيلا اختي
حازم ايوه
ادم مالها سيلا
حازم بتوتر يعني انا كنت شوفتها مع
ادم مع مين ياحازم
حازم مع معتز
ادم بغضب شديد معتز مين
حازم معتز الشرقاوي يا ادم
ادم وقد وصل إلى قمه غضبه انت بتقول ايه اذي تعرفه والحيوانات ال معينهم يحرسها فين من دا
حازم معرفش
اخذ ادم مفاتيح سيارته وفونه واتجه إلى القصر.

في قصر ادم سليم الذي يشبه القصور الفرعونيه فمن يراه يظن انه منحوت من ذهب وليس حجاره لجماله
كانت تجلس سيده كبيره في السن وهي الوحيده التي تحتل مكانا في قلب ادم حتى ولو صغيرا على الاقل لها وجود في تلك الحجاره
هدي سيلا انتي فين ياحبيبتي
سيلا انا هنا يا هودي
هدي عهههههه يابنتي حرام عليكي معتيش تقولي الاسم ده انا كبرت على الدلع
سيلا كبرتي فين ياهودي دا محدش مصدق انك جدتي
هدي ههه يابت بطلي باكش بقا.

سيلا مش بعرف اقول غير الحقيقه وانتي عارفه كدا كويس
هدي عارفه ياحبيبه قلبي
يقطع حداثهم صوت ادم الذي يشبه الاعصار
ادم سيلاا
سيلا بخوف وهي تحتضن جدتها في اي يا تيتا هو بيزعق كدليه
هدي اهدي يا حبيبتي تعالي ننزل تشوف في اي
سيلا لا انا خايفه
هدي متخافيش انا معكي
وتوجهوا إلى الاسفل
هدي في اي يا ادم
ادم توجه إلى اخته وتجاهل الحديث مع جدته حتى لا ينقذه من غضبه
ادم وهو يوجه حديثه إلى سيلا.
ادم بصوت يشبه الفحيح مخيف جدا تعرفي معتز الشرقاوي من امته
سيلا وهي ترتجف اه اعرفه من فتره و انا بحبه و هنتج
صفعه قويه من ادم وقعت على اثر قوتها سيلا
ادم انت مكرره انتي هتتجوزي مين وكل حاجه صح
هدي ادم انت اتجنتت اذي تضربها
ادم واموتها كمان عشان تفوق
وسحبها من شعرها إلى فرفتها وسيلا تصرخ سبني يا ادم سبني.

ادم انا عملت كل ده عشانك انا اتخليت عنهم كلهم عشانك وفي الاخر بتتحديني يا سيلا ماشي وانا موافق معنديش مانع انا خسرتهم كلهم وعندي استعداد اخسرك انتي كمان
سيلا ااه سبني انا عملت ايه انا بحبه
ادم بتحبيه اذي هو بيضحك عليكي عشان يوصل لي ومالقاش مفتاح الامبراطوريه دي ال معكي انتي
سيلا بدموع لا معتز ببحبني انا مش املاكك
ادم بجد
سيلا ايوه وانا مش عايزه منك حاجه.

ادم اوك وانا موافق وجذبها من معصمها بشده هدي رايح فين بيها يا ادم
ادم تيتا عشان خاطري متتدخليش انا مش عايز اتعصب عليكي فارجوكي متتدخليش في الموضوع ده
وتركها ادم وسحب سيلا إلى خارج القصر
ادم انتي ال اختارتي
سيلا بصدمه انت بتطردتي يا ادم
ادم بقسوه انت اختارتي الحيوان ده مش عايز اشوف وشك هنا تاني انتي فاهمه
سيلا ادم انا اختك
ادم واختي اختارت عدوي وعايزني اكون حبيب ليه بعد اما اقتل اعز انسان عندي.

سيلا لا معتز ما قتلش حد
ادم خلاص الكلام معكي مالوش اي لازمه معتش عايز اشوفك تاني زي ما دوست عليها عشانك اقدر ادوس عليكي
سيلا بدموع ادم ادم
لم يستمع اليها واغلق باب القصر في وجهها
ادم فارس
فارس كبير الحرس وهو المسؤال عن حمايه قصر ادم سليم
فارس نعم يا ادم بيه
ادم نفذ
فارس حاضر
توجهت نور إلى المكان التي تتجمع به مع صديقتها شهد.

شهد هي صديقه نور منذ الطفوله وهي ابنه خالتها وبئر اسرارها تسكن بجانب نور تمتاز ببشره قمحيه اللون وعيون عسلي وشعرها قصير إلى اسفل رقبتها وهي تلتزم باداء فراضها والحجاب كنور
شهد ايه يابنتي كل ده تاخير
نور اسفه يا شهوده عما جهزت الفطار لبابا واخواتي
شهد وفين اختك ياختي نفسي مره اسمعك بتقولي انها عملت حاجه كل مره اسمعك بنقولي بتاكل
نور هههههه ملك مش بتعرف تفقش بيضه حتى.

شهد نهار اسوح تب دي هتتجوز اذي دي ههههه دي هتيجي من اول يوم
نور ههههههه بين كدا
شهد ههههه اسكتي مش البت مي اتخطبت
نور بجد
شهد اه يختي واد ايه متريش اخر حاجه جيبلها دهب بس ب30 الف جنيه مش احنا ال كل ال بيتقدملنا يماهل عالي وفقير ياغني وجاهل لا والغني يقولك دبله وخاتم وفضوها سيره تقولش لقينا على التل ابن الدايخه
نور هههههه يابت ارحمي نفسك هتموتي والله.
شهد اه نفسي اتجوز واحد عسل كدا ذي بتوع السيما ويكون غني اخر حاجه وانتي نفسك في اي
نور انا نفسي انه يكون بيصلي وعارف ربنا كويس ويتقي ربنا فيا مش عايزه اكتر من كدا
شهد طول عمرك نحس يابت
نور كدا طب يالا ياختي اصل نتاخر على المحضره
شهد يالا
في القصر
هدي ادم سيلا فين
ادم مش عايز كلام في الموضوع ده
هدي حرام عليك نفسك يا ادم فوق من ال انت فيه وانسي بقا.

ادم انسي انسي ايه انسي ان والدتي الست العظيمه ال مهتمه بمظهرها ومش فارق معها انها سيبه عيالها مع زوج اب
لا عمري ما هنسي ابدااا لا وكمان كلف الحيوان ده يقتل ابويا وكل ده والهانم مصدقه انه مظلوم.

بعد اما اتحديت الدنيا عشانها راحه لعدوي برجليها وعايزه تتجوز ابنه لا مفيش حاجه هتهد ادم سليم ابداا انا ال عملت نفسي واسمي ده ال الكل حاول يمحيه بس محدش قدر ولسه متخلقش ال يقدر يهز ادم سليم انا ادوس عليه بجذمتي
هدي يااه كل ده في قلبك يا ادم
ادم بسخريه هه قلب هو فين القلب ده الكل داس عليه انا عندي قسوه بس.

وترك ادم جدته وصعد إلى صاله التمرين حتى يفرغ غضبه الشديد فهو تحد الكل عندما اخذ اخته وهي ذات 12 عاما وتكلف بتربيتها لحاله واعتمد على نفسه واسس هذه الامبراطوريه العريقه.

ذهبت سيلا وهي تبكي بشده كيف استطاع اخيه ان يطردها من قصره فاين ستذهب هل ستعود إلى زوج امها والذل التي تعيش به لم تشعر بقداماه التي تاخذها إلى منزل معتز الشرقاوي
معتز سيلا
سيلا وهي تحتضنه وتبكي بشده معتز ادم طردني من القصر
معتز بصدمه وخوف على ضياع خطته
اذي يعمل كدا
سيلا عرف بعلاقتي بيك
معتز ايه اذي
سيلا معرفش ومش موافق على جوازنا بس انا بحبك مقدرش اعيش من غيرك تعال نتجوز انا مش عايزه منه حاجه.

معتز نعم ونسيب الورث دا كله لمين
سيلا بصدمه ورث ايه
معتز الثروه دي كلها ليكي انتي
سيلا انت مجنون ورث ايه انا مش عايزه فلوس
معتز نعم ياختي امال انا انتي مفكره اني هتجوزك ليه
سيلا عشان بتحبني
معتزهههههههه انا مبحبش ال الفلوس ياقطه
سيلا وهي تضربه بايدها اه ياحيوان يا كلب.

معتز وهي يجذبها من شعرها امال انتي مفكره اني معجب بيكي بس بصراحه مش خساره فيكي الليله دي بدل ما اطلع ادور على واحده وليه اتعب نفسي وانتي موجوده
سيلا بصراخ لاااا ابعد عني
معتز هههه ابعد انا كنت مفكرك الملكه ال هفوز بيها بكل الاملاك دي بس طلعتي ول حاجه
سيلا لااااا ابعد عني
معتز محدش هينقذك مني.
سيلا لااا سبني
معتز اسيبك بزمتك في حد عاقل يسيب الجمال ده
سيلا وقد اتسعت عينيها وهى تحدق به غير مصدقه ما تسمعه وقالت بذهول أنا مش مصدقه إللى بسمعه منك ده يارتنى ماصدقتك ده أنا فضلتك عن اخويه
معتز ههههه اخوكي اثبت للكل ان فعلا مالوش نقاط ضعف سبك منه وركزي معيا دا الليله ليلتك ياجميل
سيلا بدموع وهي تدفع معتز إلى الخلف لاااا ابعد عني يامعتز ارجوك
معتز ابقا مغفل لو سبتك
سيلا وهي تصرخ لا ابعد عني.
معتز وهو يمزق ثيابها ويعتدي عليها بوحشيه
فتفجا معتز بصوت قوي جدا ياتي من خلفه فالتفت تجاه الصوت
فوجد ادم يقف امامه بطالته الطاغيه بجسده الرياضي العملاق فهو يمتلك جسد قوي بفضل ممارسه التمارين الرياضيه الشاقه
وقف ادم بثقته المعتاده وهو يتطلع اليه بعيون الصقر الذي يستعد إلى فريسته
سيلا بدموع وهي تركض إلى اخيها حتى تحتمي به
وبالفعل وقفت خلفه وهي تشدد بقبضتها على قميصه كانها تحتمي به
سيلا بدموع ادم الحقني.

معتز وهو قد جاف حلقه من شده الخوف فمن هو حتى يقف امام ادم سليم
تعالت شهقات سيلا مما جعل عيونه حمراء يكاد الدم ان ينفجر منهما احكم قبضته بشده فكاد عضلاته ان تنفجر من كثر قبضته القويه فهوا يمتلك جسد قوي للغايه.

ادم بصوت يشبه الرعد فارس
فارس نعم يا ادم بيه
ادم خد سيلا من هنا
فارس طب وحضرتك
نظر له ادم نظره ارهبته
فارس احم حاضر يا ادم بيه اتقضلي يا انسه سيلا
واخد فارس سيلا وغادر
ادم وهو يتحرك ببرود تفتكر انا هعمل فيك ايه
معتز بشجاعه مزيفه هتعمل ايه يعني متقدرش
ادم بجد مقدرش ليه
معتز عشان ابويا يوديك ورا الشمس
تحول ادم إلى وحشا كاسر وفي سرعه الريح كان معتز بين ايدي الصقر الجامح
ادم انا عايز اشوف ابوك هيعمل ايه.

فشل معتز في صد هجمات ادم
ادم ادم سليم خط احمر ياكلب مفيش حد يجرء انه يقف في وشي ويتحداني انت عملت كدا وانا العقوبه عندي واحده الموت
معتز وهو يتحدث بصوت يكاد مسموع من شده الضرب لا ارجوك يا ادم مش عايز اموت
ادم انت ال طلبت الموت لما فكرت انك تلعب على اخت ادم سليم وانا لازم البي طلبك
معتز بضعف شديد لاااا مش انا صدقتي ابويا ال طلب مني اعمل كدا عشان ياخد كل ثروتك
واملاكك بعد موتك.

ادم انتم مفكرين انكم تقدروا تخلصوا مني بالسهوله دي انا ادم سليم شويه كلاب ذيكم افعصهم بجزمتي
معتز وهو يحاول ان يقف على قدامه ولكن يختل توازنه فيقع مره اخري ارحمني
ادم مفيش عندي قلب عشان يكون عندي رحمه
وسحب ادم معتز خلفه وتوجه إلى فيلا ممدوح الشرقاوي العدو اللدود لادم وكان زوج والدته
وصل ادم إلى الفيلا المامنه بحراسات على اعلي مستوي ولكن تفادهم بمنتهي السهوله وفي ظرف 5 دقائق كان الجميع جثث هامده.

دخل ادم الفيلا وهو يحمل معتز على درعه كشوال البطاطا
ممدوح معتز ابني عملت فيه ايه ودخلت هنا اذي
معتز ااااه الحقني يابابا
توجه ممدوح إلى الشرفه وهو يرفع صوته انتم ياكلاب يال بره
جلس ادم بثقه وهو يضع قدما فوق الاخري
متتعبش نفسك مفيش حد هيرد عليك لاني خلصت عليهم
ووقف ادم وظل يتقدم من ممدوح المزعور يعني الكلاب ال بتتحمي فيهم بح خلاص خلصت عليهم معتش غيري انا وانت تفتكر هعمل فيك ايه.

ممدوح بخوف شديد انت جي بتهددني في ييتي
ادم اكيد ادم سليم اما بيحب يعمل حاجه بيعملها بنفسه انا اهو جيت بنفسي لحد بيتك عشان اوصلك هديتي ليك بنفسي من غير اي بودي جارد من بتوعي لاني انا كفيا واظن هديتي ليك وصلت
وكان يقصد معتز المدمر كليا فادم قد اصابه بشلل نصفي فهو ماهر في حركات كسر الحوض فهو ماهر ودرس كل ما يخص الحركات السريعه التي تؤدي بضرر العدو على اكمل وجه.

ادم وهو يتجه للخروج انا حبيت اجي احذرك بنفسي عشان المره الجايه مش هيبقا عايش ادم سليم وكل ال يخصه خط احمر
ثم بنبره سخريه سلام يا ممدوح
وخرج ادم من الفيلا متوجها إلى المكان الموجود فيه سيلا
في منزل نور
عادت نور إلى المنزل بعد قضاء يوما صعبا للغايه فهي تتمرن في المشفي بعد الجامعه
حسام نور اتاخرتي ليه كدا
نور اسكت ياحسام رجلي هتموتني مش قادره هموت
حسام سلامتك يا نوري مالك.
نور البت شهد منها لله لففتني كعب دير عشان تشتري فستان تحضر بيه خطوبه مي جارتنا
حسام ههه معلش انتي عارفه شهد ان مكنتش تفاصل مع البياع لحد ما تجيب اخره ما تبقاش بنت خالتك هههه
شهد حد جايب سيرتي
حسام انتي جيتي تعالي ياختي
شهد ايه ياخويا بتكلمني كدليه
حسام انا قولت حاجه يابت دانا بقول عليكي ان الكرم كله بتدي للبياع اكتر من حقه صح يا نوري
نور ههههههه بالظبط كده هههههه
ملك مساء الخير على عيونكم.

نور مساء الخير عليكي يا لوكه
شهد مساء النور والجمال والشياكه على فين
كده انتي خارجه
ملك لا يختي بقيس الفستان الجديد عشان خطوبه البت مي
نور باستغراب انتي جبتي فستان جديد امته
ملك بابا ادني 200 جنيه وبعد الحاح شديد ونزلت جبته ايه رايكم
نور تحفه عليكي يالوكه
ملك بجد اي رايك يابت ياشهد.
شهد جميل هياكل منك حته
حسام نور تعالي عايزك.
واخد حسام نور إلى غرفته
حسام خدي يانور
نور اي ده ياحسام.

حسام دي200 ج انزلي اشتري ليكي فستان عشان تحضري الخطوبه انا عارف انهم ميعملوش حاجه بس انشاء الله هشتغل كمان في ورشه جديده والحال هيتحسن
نور لا ياحسام انا مش عايزه حاجه صدقني انا عندي هدوم كتير مش محتاجه الفلوس دي
حسام هتفضلي لحد كده امته يا نوري طول عمرك بتقولي مش محتاجه حاجه
نور لاني فعلا مش محتاجه حاجه وجودكم جانبي بالدنيا كلها وانت سند ليا وحميتي.

حسام وهو يحتضن اخته اكيد ياقلبي طول مافي النفس هفضل سندك وحميتك
نور ربنا يخليك ليا يا احلي اخ في الدنيا
(فهل سيستطيع حسام انقذ اخته من المجهول )
في احد العمارات التي تخص ادم سليم.

كانت تجلس سيلا وهي تبكي بشده فكم احبته ووثقت بحبه لها وهاهو خان ثقتها ودمر احلامها
والاصعب عليها انها تحدت اخاها لاجله لاجل خائن خان حبها وثقتها
بل جرأت على معاداة اخاها الذي تولى تربيتها ولم يقسو عليها يوما ولكن حان الموعد لتذق عذاب قسوته كما ذاقت حنانه.

قطع شرودها دخول ادم
سيلا وهي تركض إلى اخاها ادم انا اسفه صدقني مكنتش اعرف انه حيوان وزباله اووي كده سامحني انا اسفه
ظلت سيلا تتحدث وادم يستمع ببرود
ادم خلصتي كلامك
ذسيلا ادم
فاشار لها ان تصمت حتى يتحدث
ادم انتي هتفضلي هنا ومعاكي الحرس عشان يحموكي
سيلا هنا طب وتيتا والقصر ان مش عايزه اقعد هنا
ادم بس دا قرري انك هتقعدي هنا عقاب ليكي مش هترجعي القصر تاني
سيلا بدموع وتيتا مقدرش اعيش من غيرها.

ادم لا هتعيشي ذي ماكنتي عايزه تسيبنا وتروحي له اعتبري نفسك نفذتي ال في دمغك
سيلا ادم متعملش فيا كدا حرام عليك انا عايزه ارجع معاك القصر
ادم انا مش باخد رايك انا بعرفك بس
سيلا بدموع واستسلم فهي تعلم ان لا نقاش بكلام ادم
طب هرجع القصر امته
ادم امته دي بقا بتاعتي انا
وتركها ادم ورحل دون ان يستمع اليها فهو حكم ونفذ حكمه فلا نقاش معه (فهل ستظل الايام حليفته ام ستنقلب ضده).
عند حازم
حازم يسكن في فيلا ملك له بجانب قصر ادم وعمر فهو يتيم الاب والام يعيش فقط مع الوحده
حازم شاب وسيم جدا يشبه ادم إلى حدا ما فهو يمتلك عيون بلون العسل الصافي وبشره خمريه وشعر حريري وجسد رياضي
وهو من اهم اضلع مثلث الصداقه لانه هههههه منقذ عمر من الصقر ومنقذ الالاف من غضبه
عمر زومي حبيبي كويس اني لقيتك صاحي
حازم دخل بعد ان فتح باب الفيلا لعمر تعال ياخويا
عمر اغلق الباب وذهب خلف حازم وجلس بجانبه.

عمر انا رحت لادم القصر مالقتوش هناك
حازم غربيه دي دا كان لسه معيا على الفون الوقتي
عمر اكيد في مصيبه جديده قلبي مش مطمن
حازم استر يارب انت قلبك مبيحسش ال بالمصايب
عمر ايوه
حازم طلع فونه انت هتقلقني ليه
حازم الو ايوه ياادم انت فين
ادم عايز ايه
حازم ول حاجه بطمن عليك بس
ادم لا اطمن واغلق الهاتف دون ان يستمع لحازم
عمر: ها قالك ايه
حازم قالي اني اخلص عليك
عمر هو قالك كدا
حازم تحب تاخد الفون وتتاكد.

عمر: مجنون انا عشان اكلم ادم في الفون
حازم اه يعني تقصد اني مجنون
عمر كل واحد بيحس بنفسه يا زومي
حازم كدا طب امشي من هنا بقا
عمر وهو يفرد جسده لا انا بالصلاه على النبي كدا مطرود وكنت رايح لادم بس مالقتوش فانت موجود
حازم وعملت ايه المرادي عشان ابوك يطردك
عمر ول حاجه نفس الموضوع عايزيني اتجوز سرين بنت خالتي وانا مش موافق وكالعاده بطبش كلمتين مالهمش لزمه وبطرد
حازم اه وتيجي بقا تكتم على نفسي وتقرف فيا صح.

عمر صح يا زومي
حازم طب غور من وشي بقا بدل ما اقل ادبي عليك
عمر لا يا زومي ال قله الادب عيب انا هطلع انام عشان توصلني بكره معاك الشركه هههه اصل نسيت اقولك ان العربيه اتسحبت مني هي كمان
حازم حدف عمر بالمخده
عمر جري ورجع تاتي مجتش فيا.

عاد ادم إلى القصر فوجد حازم في انتظاره
حازم كنت فين يادم
ادم بتسال ليه وانت عارف كنت فين
حازم ياادم انا خايف عليك ال بتعمله دا غلط تروح لممدوح الشرقاوي بيته برجلك لا وكمان لوحدك من غير حراسه
ادم والغضب يملي عيناه ليه هو انا مش هعرف احمي نفسي يا حازم
حازم مقصدش ياادم بس على الاقل
ادم حازم انا تعبان وعايز انام نتكلم بكره سلام
حازم سلام ياصاحبي
ورجع حازم كالعاده فشل في اقناع ادم.
صعد ادم إلى غرفته والقي بجسده على الفراش بتعب وكالعاده غرق في دوامه الذكريات التي تزيده قسوه وكره.

في الصباح الباكر
استيقظت نور وادت صلاتها وقرات وردها اليومي من القرآن الكريم واغتسلت وذهبت كي تحضر الفطار
ملك صباح النور يا نور
نور بابتسامتها الجاذبه صباح العسل يا لوكه
ملك خرابي ياناس على الجمال
نور بطلي بكش بقا الله
ملك فين البكش دا قمر ياناس هتروحي مع البت شهد عشان تجيبي فستان
نور اه هنروح بعد المحضره
ملك قشطه هنلبس سوا بقا بيعجبني ذوقك جداا
نور ولو عايزه ياقلبي ميغلاش عليكي.

ملك وهي تحتضن اختها حبيبتي ربنا يخليكي ليا
نور ويخليكي ياقلبي
حسام ويخليكم للهبل وللامه العربيه كلها مين ال هتعملي شاي
ملك انا عندي مذكره كتير نور موجوده سلام
حسام وكالعاده تخلع ملك ونور تفعل المطلوب
نور ههههه حاضر ياقلبي احلي كوبيه شاي انا اصلا كنت بعمل عشان بابا
حسام تسلملي قلبك يا نوري وسندوتش بقا بالمره
ملك لا دانت كده داخل على طمع
حسام وانتي مالك بكلم نور غيرتي اسمك وانا معرفش
ملك مش هرد عليك.

حسام ليه يختي
شهد اصل صوت المرأه عوره
حسام بسم الله الرحمن الرحيم هم بيطلعوا امته
نور هههههه
ملك بيطلعوا الساعه 10و5دقايق
شهد كدا طب انا ماشيه
نور ليه بس
شهد انتي مش شايفه اخوكي بيعمالني اذي
حسام يابت بهزر معكي انتي ذي نور وملك
شهد طب هات بقا 10 ج اركب تاكسي
بدل ام الموصلات دي
نور هههه 10ج بس
شهد على قدي
حسام بس كدا اتفضلي
شهد اي ده 50ج حته واحده
حسام هههههه لا حتين وحته في اي يابت هي دي فلوس.

ملك فعلا يا حسام الفلوس الوقتي معتش ليها قبمه
نور معتش ليها قيمه لانها مش كل حاجه في حياتنا
حسام لا يا نور احنا للاسف الشديد عدت كل حاجه
محمد اي ده هو في حفله في المطبخ
ملك اه يا بابا تعال
نور هههه عاملين حفله على حسام
محمد حفله ايه دي
شهد بنخلعه جيوبه ههههههه
محمد هههههه وخلعتي كام
شهد 2جنيه وربع
حسام وليه الربع
نور ياوالدي الربع له قيمه كبيره فهو نعمه
ملك ههه فهو ليه ياختي
نور خههههه نعمه
حسام ههههه.

محمد ربنا يسعد ايامكم يا حبايبي
شهد الله يخليك ياعمو نور يالا اتاخرنا
نور قبلت يد والدها وودعت اخواتها وذهبت لمصيرها الذي سيغير حياتها بل سيقلبه راسا على عقب.

استيقظ ادم من النوم وقام واغتسل وارتدي بدله سوداء على قميص ابيض وصفف شعره البني الكثيف الذي يشبه الحرير ووضع البرفيوم المفضل الذي يفقد صواب الجميع فادم يستحق لقب الامير الوسيم حقا بعيناه الرمادي وجسده الرياضي
عمر اقتحم الغرفه
عمر ادومي خالصت
ادم وهو يرتدي الساعه عايز ايه
عمر اصل انا وحازم هنجي معاك
ادم ليه خير
عمر عربيه حازم عطلت
ادم اه فقولتوا تيجوا معيا صح
عمر صح الصح يا دومي.
ادم طب امشي دلوقتي ياعمر عشان انا مش في المود خالص
عمر.

في الاسفل
توجه ادم إلى الاسفل فوجد حازم بالاسفل في انتظاره
ادم حازم النهارده عندك اجتماع مع الوفد البريطاني
حازم ايوه يا ادم متقلقش
ادم تمام يالا
وذهبوا في سياره ادم.

شهد فشطه كدا يا نور
نور يابت بطلي الالفاظ الزباله دي
شهد ههه سبك بس الفستان تحففه ال جبتيه
نور بجد
شهد اه والله رقيق جدا
نور حبيبتي ههه
شهد طب انا هروح اجيب سندوتشات كفته من الكفتريا دي وانتي استني هنا
نور سندوتشات ايه الله يخربيتك انتي مش فطره معنا
شهد في اي هتعدي عليا
نور هههه لا الف هنا على قلبك
وذهبت شهد كي تحضر طالبها
في سياره ادم
يجلس حازم بجانب ادم وفي الخلف عمر.

ويسود الصمت المكان عمر بيسمع ميوزك وحازم بيرجع ملفات مهمه
وادم بيسوق فرن هاتفه
ادم الو ايه انت مجنون اذي
ولم يلاحظ شهد التي تعبر الطريق
حازم حاسب يا ادم
شهد اااااه رجلي
نزل من السياره حازم وادم وعمر
حازم انتي كويسه ياانسه
شهد ااه رجلي
عمر يا دين النبي ياجدعان ايه الحلاوه دي
حازم بس ياحيوان
ادم واقف ول كانه فعل شئ
ركضت نور إلى ابنه خالتها
نور شهد انتي كويسه
شهد بالم رجلي يا نور مش قادره ااااه.

حازم احنا بنعتذر منكم جدا اتفضلوا واحنا هنوصلكم للمشفي
ادم مشفي ايه ال هتودبهم ليها انا عارف الاشكال دي كويس
نور اشكال ايه يا حيوان انت احترم نفسك
عمر
ادم وهو يخلع نظاراته انتي بتكلمني انا يا زباله انتي
نور والله الزباله دي تبقا انت.

ادم بجد الاشكال ال زيك انا عارفهم جدا ال بترمي نفسها ادام العربيات عشان حد يقبل ياخدها كام ساعه ويدلها اجرها انا بقا بوفر عليك انتي وشريكتك الدور ده خدي وابعدوا عن الطريق لاننا مستعجلين جدا ومش فاضين للقرف ده
والقي في واجهها مال كثير
تجمعت الدموع في عيون نور فقامت بصفع ادم صفعه قويه صدم عمر و حازم بشده وعلم حازم ان مصير هذه الفتاه الدمار فمن يجرء على الصقر.
لحظه تاريخيه وقفه لاجلها التاريخ ماذا اصفع حقا ادم سليم من يجرء على ذلك من فتاه كيف لم يقدر عليه اقوي الرجال وتقدر هي عليها
احمر وجه ادم غضبا لم يكن له مثيل ولم يكن يستوعب ما حدث.

نور الاشكال الذباله دي اكيد انت منهم عشان كدا بتشوف كل الناس كدا انت بني ادم حقير الاشكال ال مش عجباك دي انضف منك ميت الف مره اوعي تكون فاكر انك بالغني ده هتدوس على ال اقل منك ابدا لا لان احنا اغني منك مليون مره بالخلاق ال مش موجوده في بني ادم حقير ذيك القلم ده عشان يعلمك انك تحترم الناس وتنزل على الارض بدل جو الملوك والاسياد ال انت عيشهم
نور يالا ياشهد.
وسندت نور شهد التي تتالم بشده ورحلت رحلت وتركت الصقر بعيونه البنيه القاتم التي تمتلئ لها بالوعيد بالدمار والهلاك فمن انتي يافتاه حتى تجرئى على ادم سليم
عمر
حازم ادم
فرفع ادم اصبعه في وجهه فصمت حازم وعلم انه لن يستطيع انقاذ هذه الفتاه المسكينه.

طلبت نور رقم اخاها من محل مجاور للشارع الذي تم به الحادث وقصت له على حادث شهد فجاء بعد عده دقائق
وحمل شهد إلى اقرب مشفي حكومي ثم نقلها إلى المنزل
في منزل شهد
شهد اااه رجلي
ملك هههههه معلش ياشهود علقه تفوت ول حد يموت يالا بقا مش هتعرفي تروحي معنا الخطوبه باليل
شهد انتي شمتانه فيا يابت
ملك هههه الصراحه اه
شهد شوفتي اختك يانور
نور بعصبيه شديده بس بقا يا ملك الله انتم فيقين للهزار.

ملك في اي يانور احنا بنتكلم عادي
نور اسفه ياحبيبتي بس مخنوقه شويه
حسام من اي يا نور
شهد مانت مسالتش الحادثه حصلت اذي
حسام انا كنت هسالكم بس الاول نطمن عليكي ايه ال حصل بقا
قصت شهد كل ماحدث لهم لحسام
شهد بس يا سيدي
حسام مين الحيوان ده فكر نفسه مين
شهد ههههه هدي نفسك ياحوس نور جبت حقنا منه
حسام اذي
شهد ههههه لطشته قلم هيفضل فكره العمر كله
حسام بصدمه نعم
شهد اه والله.

حسام بعصبيه وهو يوجه حديثه إلى نور اذي تعملي كدا انتي اتجننتي صح
نور هو ال قل ادبه
حسام والله تقومي تضربيه بالقلم
نور يعني يهني واسيبه
حسام بصوت عالي جدا لا مكنتش هسبيه بس افرضي انه كان مد ايده عليكي ول عمل حاجه ساعتها كنتي هتعملي ايه
نور الله بقا انا محسيتش بنفسي ال وانا بضربه على الكلام الصعب ده
حسام بعد ان هدا قليلا فنور لها الحق الكلام لا احد يحتمله.

حسام ياحبيبتي انا مقولتش حاجه دي اشكال ذباله مبتخفش ربنا انا خايف عليكي انتي
نور اسفه ياحسام مش هتكرر تاني
فقبل حسام راس اخته ثم اختضنها انا ال اسف ياقلبي اني اتعصبت عليكي
ملك بتشد في قميص اخاها كابنه التي تتعلق في ثياب اباها
حسام ايه في اي
ملك انت وهي وحشين انا فين من الحضن ده انا الصغيره ياحوس الدلع كله لوكه حبيبتك.

حسام وهو يضحك بصوته الرجولي الجذاب هههههه ماشي يختي تعالي وحضن حسام اختاه اللتان تعتبران حياته(ولكن هل سيستطيع انقاذهم من المجهول)
تعالوا نوصف شكل حسام فهو بطل ايضا في هذه الراويه
حسام شاب وسيم ذات البشره القمحيه اللون والشعر الطويل الذي يصل اسفل رقبته ولكنه يمتلك نفس عين اخته نور او هي من امتلكت هذه العينان منه.

ملك هي عنيده جداااا تمتلك بشره خمريه اللون وعين عسلي اللون وشعرا طويل كاختها نور ولكن يداريه الحجاب التي تلتزم به كاختها وابنه خالتها فبطلات قصتنا يتميزون بالالتزام في كل شئ.

عاد ادم إلى القصر وهو في اشد اشد غضبه واحتلت عيناه اللون البني القاتم كدلاله على خروج الوحش الكاسر
فجلس على كرسي مكتبه الموجود بالقصر وهي يسند ظهره عليه ومغلق عيناه التي تشبه الجمرتان الحمراء ويضغط بيده على ذراع الكرسي فلو كان الكرسي غير جماد لكان صرخ من شده قوته عليه
فارس ادم بيه
ادم وهو مازال مغلق عيناه احكي
فارس وهو في قمه خوفه الشديد لوجوده في عرين الاسد الغاضب بمفرده.
فارس احم اسمها نور محمد حسين
السن 20 سنه مش متجوزه عندها اخ واخت وابوها رجل فقير جدا مؤظف حكومي بسيطه بس مربي بناته على الاحترام بذات نور بنته
عند ذكر اسم هذه الفتاه للمره الثانيه امامه جن جنون ادم وفتح عينه التي كانت كتله حمره من الغضب
ادم بصوت كالرعد هز لاجله القصر البت دي تكون هنا في ظرف 3 ساعات سامع
فارس بخوف شديد حاضر يافندم
توعد ادم لها بالهلاك
في منزل نور
ملك يالا يانور اتاخرنا جدا.

نور خلاص ياملك لبست اهو
ملك ايه الشياكه والحلاوه دي يانوري فكانت نور ترتدي فستان من الستان لونه روز ومن المنتصف يزينه حزام دهبي اللون وكانت ترتدي حجاب دهبي
نور فين دا يابت انتي احلي
ملك هههه ايه التواضع ده
نور ول تواضع ول حاجه هروح اشوف شهد عامله ايه الاول
ملك اوك هجي معكي
في منزل شهد
دخلت نور منزل رفيقتها شهد
نور السلام عليكم
ام شهد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته تعالي ياحبيبتي.

نور انا قلت اعدي اشوف شهد قبل ما اروح الخطوبه
ام شهد فيكي الخير يا نوري والله
ملك احم احم وانا قلت اجي افرح في شهد اقصد اطمن عليها ههههه
شهد فيكي الخير ياختي
نور ههههه بس يا ملك الله عامله ايه يا شهد الوقتي
شهد الحمد لله يا نور بس خايفه عليكي اووي
نور عليا انا ليه
شهد الشاب ال ضربتيه دا بين عليه مش سهل انا شوفت في عينه قوه رهيبه دا كانت بطلع شرار وكانه بيتوعد ليكي بالشر.

نور انتي مكبره الموضوع اووي بني ادم ذباله وكان لازم يتعمل معه كدا
شهد ربنا يستر
ملك يالا يانور
نور حاضر سلام بقا ياشهد
شهد خلي بالك من نفسك يانور
نور انشاء الله السلام عليكم
شهد وعليكم السلام
عند حازم
عمر حازم احنا لازم نتصرف مش هنسيب ادم يضيع البت دي
حازم هي ال لعبت في عدد حياتها
عمر بس حرام يا حازم لازم نلحقها ادم مش في القصر في الفيلا ياحازم يعني اكيد هينتقم منها ارجوك ياحازم.

حازم حاضر يا عمر اكيد انا ميردنيش ال ادم بيعمله ده
في الطريق للعوده إلى المنزل بعد حضور الخطبه
ملك شوفتي العروسه عامله اذي ههههههه شبه القرد
نور بس يابت حرام عليكي ال بتقوليه ده
ملك هههه طب خلاص بس في اي براحه دا لو انا مش هتدفعي عني كدا
نور ههههه دانتي قلبي يا ملوكه
سمعت الفتايات صوت اصتدام قوي فنظرتا إلى اتجه الصوت فوجدوا سياره كبيره فخمه للغايه يخرج منها رجال اقوياء ويتجهوا اليهم.

ملك تشبست في اختها بخوف شديد
نور جاف حلقها من الخوف وجائت حتى تركض هي اختها ولكن احد ما مسكها من حجابها ويجرها إلى السياره
ملك ظلت تصرخ حتى ياتي احد ويساعد اختها ولكن لا احد يجرء على ذلك فهم كالمدرعات البشريه
اخذوا نور بالقوه ودفعوا ملك وانطلقوا إلى الفيلا القابع بها الصقر الذي سينهي حياه هذه العصفور البرئ.

ظلت ملك تصرخ وتبكي بشده وقهر فاختها ختفت امام عيناها ولم تستطع انقاذها ياله من احساس بشع للغايه ( فكم ادمعت عيناي وانا اكتب هذا المقطع واتخيل اختي مكانها )
ظلت تصرخ بالناس ولكن لا جدوي فراكضت باقصي سرعه تمتلكها إلى البيت لكي تستنجد باخاها
ظلت تضرب الباب بقدمها وتصرخ
ملك بدموع حسام حسام
فزع حسام بشده عند سامعه لصوت اخته وهي تبكي هكذا
حسام ملك في اي
ملك بصراخ نور
حسام مالها نور
ملك اتختفت.
حسام بخوف شديد على اخته اذي نور فين ياملك.

في ملك صرخت بشده وبكاء اشد معرفش في ناس خطفتها ادمي
حسام راكض كالمجنون إلى الشارع.

في فيلا ادم
كان يجلس وهو يضع قدما فوق الاخري
عندما احضر فارس نور ودفعها بقوه حتى استقرت تحت قدم الصقر.
رفعت نور بصرها فوجدت نفسها تحت اقدامه نعم هو من رفعت يداها عليه تحولت نور إلى كتله جليد من شده الخوف
ظلت نور تحت اقدام ادم تتابع نظراته القاتله في خوف شديد.

ادم: مستغربه ليه اني وصلتلك بالسهوله دي ول ان ده مكانك الحقيقي تحت رجلي لانك رخيصه ولازم حد يعرفك مكانتك صح وانا بقا ال هعرفهلك
ثم اندفع نحوها وجذبها من شعرها
ادم بقي بنت زباله زيك تضرب ادم سليم إلى محدش اقدر عليه ول حتى يرفع عنيه في عيني تجي انتي وترفعي ايدك عليا
نور اااه
ادم اه دي لسه بدري عليها انا لسه معملتش فيكي حاجه
دانا هخليكي تكرهي اليوم ال شوفتني فيه.

نور بالم شديد وهي تحاول ان تخلص نفيها من هذا الوحش ابعد عني سبني
ادم بجد هو انتي فكره اني هسيبك كده بالسهوله دي
نور ابعد عني انت بني ادم حقير
تملك ادم الغصب منه بشده فاصبح لا يري امامه
ادم بصوت كالرعد انا بقا هوريكي الحقير ده هيعمل فيكي ايه
وسحب ادم نور من شعرها إلى احد الغرف الموجوده بالاعلي.
ظلت نور تسبه بأبشع الشتائم حتى يتركها ولكن لاجدوي
دلف ادم إلى غرفه نوم والقي نور على الفراش.

وسحب حجابها فتسقط شعرها الطويل الاسود كسواد الليل
فصرخت نور على هذا الوقح فرفعت يداها حتى تصربه لكي تنفس عن غضبها
ولكن هيهات احكم ادم قبضته على يدها وقد اشتد غضبه اضعاف فنهال عليها بالضرب الشديد اخذ ينظر لها نظرات تعرفها هي جيدا فمن هي حتى تستطيع التغلب عليه نور فعلمت انها كالعصفور البرئ امام هذا الصقر فلجئت إلى الرجاء
نور بدموع شديده ارجوك سبني انا اسفه.

وفجاه توقف ادم
وظل ينظر لها باستقزاز وهو يشير لها
ادم: انت مفكيش حاجه تغري ادم سليم
نور بتعب شديد بعد ما تعرضت له من ضرب واعتداء وذل
نور وهي تلم ثيابها الممزقه حتى تداري جسدها وبصوت ضعيف جدااا انت بني ادم قذر
جذبها ادم من شعرها بقوه وبصوته الذي يشبه فحيح الافعي
انا قذر مش كدا ول لاني ما ضعفتش ادم الجمال ال انتي بتستعمليه مع كل الرجاله عشان يقضوا معكي ليله والسلام.

جحظت عين نور بشده لما تسمع وظلت تصرخ بشده انت حيوان وزباله
شدد ادم قبضته عليها وظل يركل لها الضربات الشديده حتى اختفت معالم وجهها من شده الضربات
ادم انا حيوان انتي عندك حق انا مش هكتفي انك تضربي وتنذلي ليله واحده بس
انا هكتفي اني اشغلك عندي خادمه هنا واذل فيكي عشان كدا امضي العقد الجواز العرفي ده
نور بدموع لا مش همضي على حاجه حتى لو موتني عندي اموت ول اني افضل على ذمه واحد قزر ذيك.

عاد ادم إلى الضرب مره اخري
ثم قال بصوته المخيف امم انتي فعلا معجبتنيش مش مغريه كدا
بس انا سمعت ان ليكي اخت اصغر منك مش يمكن تكون احلي ان لازم اجرب بنفسي
صدمت نور وتعالت شهقاتها لاااااا ارجوك انا مواقفه هات العقد ومضت نور ومضت نور وثيقه موتها بيدها كانها عقدت على سجينها عقدا ابديا
ادم كدا نولتي شرف الخدمه في قصر ادم سليم
نور بضعف سبني امشي.

ادم ضحك لاول مره ولكن بسخريه ههههه بالبساطه دي لا ياقلبي دانا هشوه سمعتك وسمعت ابوكي لما الكل يشوف بنته الوحيده عايشه مع رجل من غير جواز في قصر واحد
نور بصدمه بس انا دلوقتي مراتك
ادم ههه مراتي انتي مصدقه نفسك عمر العبيد ما يبقوا اسياد وعمرك ما هتنولي شرف انك تكوني مراتي دي مجرد ورقه مش اكتر عشان لو فكرتي تسيبني او ان اهلك يعملوا شوشره ول حاجه.

نور بعصبيه شديده وصوت مبحوح انت ايه شيطان حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ
ادم وهو يمسك وجهها بيده ويضغط عليه بشده بانامل يده
الشيطان ده لسه هيوريكي اولا لازم تتاسفي على القلم ال ادتهوني حالا
نور ابدااا عمري ماهعتذز ولو الذمن رجع تاني مكنتش هتردد ثانيه واحده
صفعها ادم صفعه قويه فقدت على اثرها وعيها
وخرج تاركها غارقه في بحر من الدماء نتجه الضرب المبرح التي تعرضت له
ادم وهو يوجه كلامه لفارس.

الكلبه دي متخرجش من هنا ومحدش يدخلها اي اكل ول ميه مفهوم
فارس مفهوم ياادم بيه
ورجع ادن إلى القصر تاركا وراه ضحيه بريئه.

في القصر وجد ادم حازم وعمر في انتظاره
حازم كنت فين ياادم
ادم بصوت كالرعد من امته حد بيسال ادم سليم هو فين
عمر منقصدش ياادم بس احنا خايفين عليك
ادم وانا مش صغير عشان تقلق عليا فوق لكلامك
حازم ياادم حرام ال بتعمله ده البت ذنبها ايه حرام عليك
ادم ذنبها انها اتحدتني ومش هسابها ال لما اكسرها
عمر بس اهلها مش هيسكتوا يا ادم
ادم اهل مين انت ناسي انا ابقا ايه وبعدين محدش يناقشني.
حازم بعصيبه انت ايه ياادم ايه ال غيرك كدا
ادم حازم خد عمر وامشي من هنا فورا
ترك حازم القصر ورحل فلا فائده من الحديث معه
عاد حسام إلى المنزل وهي منكسر وحزين للغايه
فركصت ملك اليه ها عملت ايه
حسام مالقتش اي اثر لها ورحت اعمل بلاغ قالي بعد 24 ساعه
ملك بصراخ ودموع يعني ايه نور رحت لااااااا لااا يعني هنسيبها كده ليهم
حسام بس ياملك كفيا حرام عليكي انا مش ناقص كفيا الاحساس بالعجز ال انا حاسه.

ملك بدموع لا يارب احفظها يارب
محمد وهو يغلق الباب بعد عودته من العمل في ايه يا ملك بتعيطي ليه
ملك نور يابابا
محمد ماله نور
حسام بس يا ملك
محمد في اي ياحسام ماتتكلمي ياملك مالها اختك
ملك بدموع اتختفت يابابا في ناس خطفوها
شعر محمد بالاختناق الشديد وفقد واعيه
في غرفه شديده الظلام بشعه المنظر من يراها يظن انها سجن لنهايه الحياه.

بدات نور في استعاده وعيها شئ فشئ وهي تشعر بالم شديد في انحاء جسده تكاد تموت من الظمأ والجوع
ظلت توزع انظارها في الغرفه فتفجاءت انها في غرفه مختلفه عن التي كانت بها
نعم فادم قد تم نقلها للقصر ولكن في غرفه تحت القصر كانت مخزن قديم ياله من قلب لا يعرف الرحمه
نور بسيط يحتج هذا المكان المعتم فنظرت له نور بضعف فوجدت باب الغرفه يفتح وادم يدخل منه
وضع ادم الكرسي وجلس بثقه وبرود وضعا قدما فوق الاخري.

ادم يارب تكوني مبسوطه معنا
رفعت نور نظرها اليه بضعف شديد وبضعق اشد مش قولتلك حقير
تملك الغضب من ادم وتحولت عيناه لكنله دماء من هذه الضعيفه التي ترسم امامه القوه فاقترب منها وهو يضغط على شعرها شئ فشئ ظلت نور تصرخ حتى يتركها ولكن لاجدوي
ادم انتي يا ذباله لسه بتتحديني موتي هنا من قله الاكل والشرب مش هعبرك حتى لو بوستي جذمتي عشان اسامحك مش هسامحك
نور بضعف والم مين قالك اني هطلب منك السماح.

جن جنون ادم فلم يعد بامكانه التحمل فخنق عنقها بشده اختنقت نور وعلمت ان هذه هي النهايه
ابتعد ادم عنها عندما لاحظ انقطع انفاسها
وتركها ورحل
في المشفي
دخل محمد في غيبوبه نتيجه اصابته بذبحه قلبيه
شهد بدموع في اي يا حسام ايه ال حصل نور فين وايه ال ملك قالته على الفون ده.

حسام ال سمعتيه صح يا شهد نور اختفت ومحدش عارف هي فين ول دول مين انا حاسس اني عجز مش عارف اعمل ايه وال اختي فين ول ولاد الكلب دول عايزبن منها ايه
شهد ببكاء على صديقه دربها يعني ايه نور فين
حسام ال عمل كدا حد عايز ينتفم من نور
ملك وانت عرفت منين
حسام واضحه ذي الشمس ليه ما اخدوش ملك ال عامل كدا يقصد نور
شهد اكيد الولد ال ضربته نور بالقلم
راكض حسام إلى شهد مين هو اسمه ايه اوصله اذي.

شهد معرفوش ياحسام انا اول مره اشوفه
بس بين عليه انه غني جدا
ركل حسام المقعد بقدمه وهو يشد على شعره فكيف ينقذ اختاه وهو لا يعرف اي شئ عنه
فات الليل على الجميع بسحابه سودء غيمت على الكل
فملك تري اختها امامها وهي تبكي لكي يساعدها احد
وشهد تبكي بشده على صديقتها وانها السبب في دخول نور بتلك المشاكل
حسام كان محطم داخليا على اخته وكره حياه الفقر التي منحت الاغنياء سبب لنزع حياتهم والاستهزاء بكرمتهم.

حازم احساس الذنب يسيطرعليه لانه لم يقدر على ان ينقذ فتاه بريئه من صديقه
عمر ظل يفكر ماذا يفعل كي بخلص هذه الفتاه
ادم الذي جن جنونه من عند هذه الفتاه التي ترفض الخضوع له وتوعد لها بالمزيد بالعذاب
نور التي تبكي الما وقهرا على الظلم الذي تتعرض له وزواجها من الشيطان من وجهه نظرها.

في الصباح دخل ادم اليها وجدها كما تركها ملقاه على الارض باهمال ثيابها ممزقه جسدها ينزف بشده حتى انعا لم تقدر على الوقوف فظلت راكضه تنظر له بكره وحقد شديد
ادم مش ناويه تعتذري عشان تتولي مهمتك في القصر
نور بصوت يكاد يكون مسموع لو هموت افضل اني اعتذرمنك
ادم وهو يقرب وجهه منها بشده حلو جو الشجاعه ده اوك وانا موافق موتي من قله الشرب
وتركها ادم وغادر.
ظلت نور صامده امام هذا الصقر وهذا ما ذاده غضبا شديدا.

اما عندحازم
عمر حازم احنا لازم نتصرف ادم مش راضي يسمع من حد
حازم انا دورت في كل حته في القصر مالهاش وجود
عمر ممكن تكون في اي فيلا او عماره من بتوعه
حازم لا مفتكرش هي في القصر
عمر طب ايه ال مخايك واثق اووي كدا
حازم لان ادم مخرجش من القصر
عمر طب هنعمل ايه الوقتي القصر كبير جدا ولو قعدنا ندور عليها ممكن نقعد سنين لما نلاقيها
حازم مفيش غير حل واحد
عمر باللهفه الحقنا بيه الله يخليك
حازم هدي هانم.
عمر يابن الايه كان فين الحل ده من ساعتها بس هي فين انا معتش بشوفها في القصر.
حازم عند سيلا بقالها يومين احنا لازم نكلمها حالا
احضر حازم فونه وطلب رقم هدي جده ادم.

في احد العمارات التابعه لاملاك ادم سليم
سيلا هو مش ناوي يسامحني ياتيتا عايزه ارجع القصر
هدي هيسامحك ياحبيبتي انشاء الله بس انتي عارفه ادم عنيد جدا ومش بيسامح بسهوله كدا
سيلا بحزن شديد عارفه ياتيتا عارفه بس انا فرحانه اوووي انك عرفتي تيجي تقعدي معيا 4ايام
هدي بعد محاولات شديده ياختي
فرن هاتف هدي
هدي هات الفون ده ياسيلا ممكن يكون ادم
احضرت سيلا الفون لجدتها
هدي ايه ده حازم استر يارب.

هدي ايوه ياحازم يابني خير في حاجه
حازم احم انا عايزه من حضرتك ترجعي القصر حالا
هدي ليه في ايه
حازم انا هفهم حضرتك كل حاجه
هدي خلاص يابني حاضر جايه
قامت هدي وارتدت ملابسها
سيلا بحزن شديد مش انتي وعدتني يا هدهد انك هتعقدي معيا 4ايام
هدي والله ياحبيبتي هعوضك بس لازم ارجع القصر ضروري اشوف في ايه مادام حازم ال كلمني تبقا كارثه حصلت ربنا يستر
سيلا خير انشاء الله
احد الحرس العربيه جهزت ياهدي هانم.

هدي اوك نزله مع السلامه يا حبيبتي وخالي بالك من نفسك ياسيلا
سيلا حاضر ياتيتا
توجهت هدي إلى قصر الصقر.

عمر ها قالتلك ايه
حازم جايه
عمر انت داخل فيها على طول كدا مفيش مساء الخير اذيك عامله ايه مفيش اسلوب راقي في الحديث
حازم سبنالك ياخويا الرقه كلها
عمر امال ايه دانا الرقه كلها مش عارف من غيري كنت هتعمل ايه
حازم وهو يربع يده اذي بقا
عمر اقعد لوحدك هنا محدش بيعبرك ال انا لولاي كان زمن ريحتك فحت انا كل يوم بقول اجي ابص عليك يمكن تكون الروح صعدت للخلقها ول حاجه القيك بوم ياخويا.

حازم طب ايه رايك روحك انت ال تصعد للخليقها
عمر وعلي ايه اسكت احسن
فحازم يفوق عمر بجسده الرياضي الجذاب
وصلت هدي إلى القصر فوجدت حازم وعمر في انتظارها
هدي اي ياحازم في اي
عمر اهلا هدهد
هدي دا وقته ياعمر قول ياحازم في ايه
حازم في بنت بريئه ادم هيضيعها
هدي بنت ايه انا مش فاهمه حاجه
قص حازم كل ما حدث بين ادم ونور
صدمت هدي بشده على شجاعه هذه الفتاه التي فعلت ما لم تستطيع هي فعله
هدي طب البنت دي فين.

حازم ماهو عشان كدا كلمت حضرتك دورت عليها في القصر مش لقيها
هدي دورت في المخزن
حازم مخزن ايه
هدي اكيد حبسها هناك انا هحاول اساعدها ربنا يستر وتكون سليمه
وتركت هدي حازم وعمر وتوجهت إلى القصر
حازم ربنا يستر.
دخلت هدي القصر وعلمت انا ادم بالخارج فتوجهت إلى الاسفل لانقاذ هذه الفتاه المسكينه.

نزلت هدي إلى المخزن السفلي
فوجدت قفل كبير على باب المخزن فطلبت احدا من الحرس لكسر القفل
ظل الشاب يرتجف من الخوف وابي بشده انا يعصي اوامر ادم سليم
هدي افتح الباب مستني ايه
الشاب ياهدي هانم ادم بيه ممكن يقتلني
هدي ياحوله ول قوه ال بالله العلي العظيم هو مربلكم الرعب كده ماتخفش يابني مش هقول مين ال كسر الباب خلص بقا قبل ما البنت تموت
وبالفعل كير الحارس الباب في لمح البصر.

دخلت هدي المخزن فقطع قلبها وصعقت مما رات
كانت نور ممده على الارض كالجثه الهامده ووجها مغرق بالدماء حتى لم تستطع ان ترب ملامحها بوضوح
اقتربت هدي منها وحاولت افاقتها ولكنها فشلت
هدي للحارس شيلها بسرعه وهاتها اوضتي
وبالفعل حمل الحارس نور إلى غرفه هدي
في منزل نور الذي اصبح ككتله من الحزن بسبب اختفائها.

كان يجلس حسام وهو يضع يده على وجهه من شده الغضب فهو بحث كثيرا عليها ولم يجدها وقدم بلاغ للشرطه فلم يستطيع احد العثور عليها
ملك يعني ايه هم ممكن يكونوا عملوا فيها حاجه
سهد حرام عليكي يا ملك الف بعد الشر عليها
ملك ببكاء شديد امال ايه انا هموت فينك يانور يارب
حسام خلاص بقا الله انشاء الله هلقيها هقلب الدنيا عليها
وخرج حسام وهو ممزق القلب يبحث من جديد
في غرفه هدي.

بدأت نور في استعاده وعيها بفضل بعد ان مسحت لها الخادمه وجهها بالماء ومعالجت جروحها
ففتحت عيناها ببطئ شديد وتعب
صدمه كبيره وقعت على هدي صعقت بشده مما رأت نور تشبه كثيرا والدة ادم
فعلمت هدي ان لما ادم اذي نور إلى هذه الدرجه وانها لن تستطيع هي الاخري انقاذها يالحظك يافتاه وقعتي مع الصقر في عرين واحد
اقتربت هدي منها
نور فتحت عيناها بخوف شديد فوجدت نفسها في غرفه من افخم مايكون.

فلمحت عيناها سيده جميله جدا يبدو عليها الوقار وانها ذو مكانه كبيره في هذا القصر.
هدي انتي كويسه ياحبيبتي
نور بضعف شديد عايزه ميه اشرب
هدي راكضت اليها واعطت لها الماء
لم تستطع نور القيام من شده جروحها فساعدتها هدي
شربت نور كثيرا حتى ارتوت كانها لم تشرب منذ قرن
هدي ياحبيبتي يابنتي لدرجادي بقا عديم الرحمه
نور بصوت ضعيف جدا يكاد يكون مسموع عايزه امشي من هنا ارجوكي.

هدي بدموع على منظر نور المؤلم حاضر ياحبيبتي بس كلي الاول وغيري هدومك وانا هوصلك لبيتك
نور ببكاء مش عايزه اكل ارجوكي طلعيني من هنا
هدي لو سمعتي الكلام هخرجك لازم تكلي الاكل ده كله عشان تقدري تقفي
لم تنقش نور هدي لجوعها الشديد وكلت بعض اللقمات البسيطه
هدي دا لبس سيلا انا عارفه انك محجابه بس ال لقيته بقا
احتملت نور على نفسها وقامت إلى المرحاض واغتسلت ولبست مااعطته لها هدي.

فكان فست اسود طويل إلى حد ما مزين بفصوص كرستال اسود على بنطلون جنز واردتدت الطرحه التي كانت ترتديها لان سيلا غير محجبه
اعجبت هدي بها بشده بجمال نور فكانت نور حقا جميله برغم الضعف الشديد والجروح في وجهها
هدي بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك يابنتي
نور بدموع لو بتعتبريني بنتك بجد خرجيني من هنا
هدي بشفقه على ما وصلت له هذه القتاه التي تترجاها من اجل حريتها حاضر ياحبيبتي تعالي.
واخدت هدي نور وتوجهت إلى الاسفل
كان ادم قد عاد من الخارج في ذلك الوقت
فاحمر وجهه غضبا واستقر عيناه اللون البني الغامق كدلدله على غضبه الشديد
فزعت نور وترجعت خلف ظهر هدي وجسدها ينتفض بشده
ادم بغضب شديد وهو يتوجه ناحيه نور وقبض عليها من حجابها.
ادم بصوت كالفحيح انتي ايه ال خرجك من المخزن يا زباله انتي
هدي سبها يا ادم انا ال خرجتها سبها
ادم بعصبيه شديده ليه
هدي بقولك سبها ياادم احسنالك سبها
ادم مش هسبها ال لما اعلمها اذي تتعامل مع اسيادها
انا ادم سليم حته بت زباله ذي دي تمد ايدها عليا انا
هدي سبها يا ادم مش ده السبب ال عامل فيك كدا انا فاهمه كويس انت عامل كدا ليه
ذاد غصب ادم اضعافا عندما تذكر ما تملي له جدته
ادم مش هسبيها.

هدي انت مجنون اهلها مش هيسوبك
ادم محدش هيقدر يعمل كدا
هدي لا بالقانون هيقدروا
ادم مفيش قانون في الدنيا بيسجن زوج زوجته في بيته
صدمت هدي مما سمعت
هدي انت
ادم ايوه اتجوزت الزباله دي عشان اربيها برحتي هي ال حفرت قبرها وطلبت من ادم سليم يدفنها وانا معنديش مانع
ضغط ادم على حجاب نور بشده حتى انها اختنقت بشده
نور ااه ابعد عني سبني امشي
ادم بجد عمرك شوفتي حد بيتحكم عليه بالمؤبد وبيخرج منه.

هدي حرام عليك ياادم انت ايه ال غيرك كدا
ادم كتير حاجات كتير
وجذب ادم نور
نور سبني ارجوكي خرجيني من هنا
ادم بجد
انتي ليه مش عايزه تصدقي ان مفيش حد يقدر يمنعني عن ال في دمغي
سحب ادم نور بالقوه إلى غرفته ودفعها بقوه شديده حتى ضربت راسها الحائط فنزفت
ادم وهو غير مبالي لجرحها ونزيفها اسمعي يا زباله انتي هتخدمي القصر ده كله وقوله انا
طلباتي كلها تتنفذ بالحرف الواحد فاهمه
اكتفت نور بهز راسها فقط.

ادم بصوت كالرعد وهو يضغط على ذرعيها فاهمه
نور ايوه اااااه.

تركها ادم ودلف إلى مرحاض غرفته وابدل ملابسه إلى بنطلون ابيض وتيشرت رمادي بلون عيناه الرماديه فكان ضيق يبرز جميع عضلات جسده فكان حقا وسيما جدا لا يليق عليه القسوه وانما ملاك رقيق فادم يمتاز بالملامح الهادئه الرجوليه الجذابه يمتلك بشره بيضاء وشعر اسود اللون يميل للبني طويل يصل إلى نهايه رقبته
ورموش كثيفه للغايه وعيناه الرماديه
ظلت نور تتطلع له في دهشه هل هذه القسوه موجوده في هذا الجمال.

ادم اقومي هاتي لي اكل
نور من فين
ادم اه صحيح انتي هتعرفي منين ما انتي اخرك اوضه ومطبخ
نور بصوت عالي فعلا اوضه ومطبخ بس عايشين ملوك بمحبتنا لبعض في اخ بيحب اخته وابنه بتحترم ابوها وسعاده وحب ال ذيك ميعرفش عنهم حاجه
ادم ههه حب ايه ال بتتكلمي عنه ال ذيكم عنده حب بس حب الفلوس وياتري مين ال بيقبض تمنك ابوكي ول اخوكي ول ال يبعتك الاول.

نور وهي تحاول الوقوف على قدامها انت فعلا حقير اوووي فعشان كدا شايف كل الناس حقيره ذيك او يمكن انت ال بتعمل الشغلانه دي فعارف مقايسها كويس
تملك الغضب الشديد ادم غضب قاتل اقترب منها وصفعها بشده
ادم مين ال حقير يا كلبه انتي
انتي مصممه انا اقتلك قبل عقوبتك وانا مستعد لده واحده بالوساخه دي متستهلش ال القتل
نور وهي تحاول ان تبعد ادم اما انا بالواسخه دي ليه اتجوزتني.

ادم توتؤ انا مش اتجوزتك ياحلوه انا اشترتك حاجه ذي كده حد يلقي خدمه ببلاش الايام دي لا وكان ترضي كل رغباتي
نور انت حيوان
صفعه اخري تلقتها نور منه
ادم شكل الضرب عجبك مش كده
غوري من وشي هاتيلي عشا من تحت احسن وقسمن بالله اخلص عليكي انتي فاهمه
لم ترد نور ال بعد سماع صوته المخيف فاهمه
نور بخوف شديد حاضر
ادم غوري
توجهت نور إلى الاسفل وهي تركض كمن رات شبحا
في فيلا حازم.
عمر وبعدين ياحازم هنعمل ايه ادم منشف دمغاه اوووي
حازم مش عارف ياعمر حاولت معاه معرفتش
عمر دا عليه دماغ شبه دماغ الصعايده ياجدع
نفسي اشوف حد معلم عليه محسسني انه فاندم حاجه اخر مسخره والله انا ابتديت اخاف منه اما يتقفل علينا باب لوحدنا عاد حاجه ياجدع لا يوجد كلمه لشرحها
حازم هو انت ايه ال مقعدك هنا ياعمر
عمرمطرود قلنا.

حازم وانت مالك عامل شبه ال حاصل على جائزه نوبل كدليه مانا عارف يخويا مش كنت بتقضي ليله عند ادم وليله عندي
عمر انت عايزني اروح لادم وهو بالحاله دي استحاله اتجننت انا وال ايه
حازم لا بس تجنن في ال جابوني انا اتخمد ياخويا
عمر اكيد بس في الاوضه مش هنا تصبح على خير
حازم وانت مش من اهله ياخويا
عمر اهله امه ابوه مش هتفرق اهم حاجه اني انام هههههه
حازم بارد والله
عمر من غير حلفان مصدقك والله.

نزلت نور تبحث عن المطبخ حتى تصنع العشا الذي طلبه ادم
بعد عده دقائق من البحث وجدت المطبخ
انبهرت بتصمميه فكان مصمم بافضل التصمميات الفرنسيه ولكن ما لفت نظرها وجود باب في المطبخ جرت نور إلى الباب وفتحته وركضت حتى تهرب ولكن وجدت حديقه متسعه للغايه تمتلئ بالخضره والاشجار الخضراء وبسين كبير جدا ولكن ما راته وجود اعداد كبيره من الحرس فدخلت إلى المطبخ بعد ان ياست من محاولات الهروب.

فوقع نظرها إلى الهاتف المعلق بالمطبخ راكضت نور اليه وعلي وجهها ابتسامه امل
رفعت السماعه في لهفه وطلبت رقم حسام
في منزل نور
كان يجلس حسام بعد ان عاد من الخارج مجهدا بعد ان بحث عن نور في كل مكان وذهب إلى والده المشفي
فدق هاتفه فرفع الهاتف في عدم اهتمام
حسام وهو مغمض عيناه في تعب الو
نور حسام
واقف حسام نور انتي فين
نور ببكاء حسام الحقني انا اممم
حسام نور الو نور نور.

جن جنون حسام فاخته تستغيث به وهو لا يقدر على مساعدتها
عند نور
كانت تتحدث في الهاتف في اخاها لكي ينقذها فتفجاءت بمن يكمم فمها
ادرها ادم اليه وهي ينظر لها والغضب يتطير من عيناه فذاب في جمال عيناها الخضراء وظل يتامل جمالها عن قرب
دفعت نور ادم الذي كان على وشك تقبيلها بعيدا عنها وجاءت لتركض حتى لا تتعرض للضرب مره اخري فاحست بان هناك جدار عازل يمنعها فالتفتت حتى تري فوجدت ادم يمسك ذراعها.
ادم بعيونه البنيتان القاتله يعني كمان مش قادره تنضفي مين حسام ده كمان واحد من المعجبين ول ايه مانا لازم اعرفهم كلهم كام واحد معجب بيكي عشان احسب بس ومتفجاءش بحد جديد
عرفت الدموع الطريق على وجه نور د وهي تقول انت عايز مني ايه سيبني الله يخليك انا اسفه بعتذر منك خاليني امشي من هنا.

ادم انتي عمرك ما هتخرجي من هنا وجذبها ادم من ذرعها ودفعها حتى سقطت على الارض واقترب منها وقيد رجلها برباط من الحديد كالكلبه وتركها تنام بالمطبخ على البلاط في الشتاء
(يالا مقطوعه شعر مني اهو عشان انا كيوت
ياله من قلب قد قست عليه الايام فاصبح اقسي ما يكون ولكني انا النور الذي ساضا قلبك القاسي وساحيه حتى يعيش من جديد
انا النور الذي ستسطع له الشمس حتى انير دنياك
انا النور الذي سيمحي كل ظلمات قلبك.

انا النور الذي سامتص قسوه قلبك وذكريات ماضيك حتى اصبح انا نور قلبك وعيناك.

ترك ادم نور وعاد إلى غرفته بعد ان حذر كل الخدم بعدم التعطف معها
ظلت نور تبكي بشده وهي تعاقب من انسان ظلم لا يعرف الرحمه
حاولت فك قداماه فهو يربط قدما واحده فقط ولكن فشلت
فاستسلمت للنوم ونامت مكانها
لم يستطع ادم النوم فعيون نور تلحقه وهو يتذكر جمالها ونظره عيناها وشعرها الاسود الذي يزيدها جمالا على جمالاها
كانت شهد حزينه بشده على نور وتحاول ان تخفف على ملك التي ترفض تناول الطعام لحين عوده اختها.

ظلت ملك حزينه بشده على اختها واباها
فشلت شهد في ارجاع البسمه على وجهها فهي من تريد ان يرسم احدا لها البسمه.

في الصباح الباكر
استيقظ ادم مبكرا من النوم كالعاده ابدل ثيابه وارتدي ترنج رياضي وذهب للركض
بعد مرور ساعه عاد ادم إلى القصر وتوجه إلى المطبخ فوجد نور تنام كالجنين وقد ازرقت شفتاها من شده البروده تقدم ادم منها وهو ينظر لها باعجاب بعيناه الرماديه ولكن تبدلت نظراته إلى البني القاتم لتذكره حسام الذي لم يكن يعرف انه لم يكن سوي اخاها
حاول ادم افاقتها ولكنها لم تستجيب له
فاحضر زجاجه من الماء وسكبها عليها.

قامت نور مفزوعه فوجدت ادم يقف امامها بطالته الرجوليه الطاغيه
ادم اسفين على الازعاج يا سمو الاميره
فين فطاري
ظلت نور تنظر له في خوف شديد فطار ايه
ادم امم شكلك عايزه قلم على الصبح كدا يفوقك وجاء ادم حتى يقترب منها
قاطعه الخادم
الخادم وهو يضع عيناه إلى الارض حازم بيه بره يافندم
ادم اوك انا جاي الحيوانه دي محدش يفكها مفهوم وشوف حازم يشرب ايه على ما اغير هدومي
الخادم حاضر يافندم.
وخرج ادم متوجها إلى غرفته.

ظلت نور تبكي بشده على مصيرها الذي اوقعها مع هذا الشخص
عند حازم كان يجلس في انتظار ادم
فدهل عمر زومي حبيبي انت اذي تمشي من غير ما تصحيني ياجدع
حازم هو انت حد بيعرف يصحيك ياخويا
عمر لا بضرب على طول
حازم بارد
عمر عارف هعععععع
حازم في بني ادم بيضحك كدا
عمر هعععع انا هععع المهم قولي مش هنفطر
حازم انت مش فاطر معيا ياحيوان اقبل ما تكمل نومك.
عمر هو ده فطار خاليك كل عيش وجبنه لم تبقا شبه السردين خهعععععع وتتجوز سرين بنت خالتي وارتاح منكم هععععع.
حازم بتقول ايه يا ذفت انت
عمر ول حاجه هروح اشوف سحر تعملي فطار بدل السندوتشات ال بتعملها دي مش عارف مش بتجيب واحده ست تخدمك ليه خايف للتحرش بيك
حازم لا وانت الصادق خايف عليها منك
عمر انا دانا كيوت وعسل مووت والنبي ليقه تنفع اغنيه
حازم غني يا حبيبي غني برحتك وادم انشاء الله عليه التلحين.

عمر صد نفسك يابعيد ذي مانفسي اتصدت مش واكل هروح اجيب سندوتش كفته ول حاجه
حازم.

ذهب عمر إلى المطبخ لاحضار ما يلزم له
فذهل عمر مما راي
عمر ايه ده انتي هدهد لسه ممتشكيش
نور بدموع ارجوك ساعديني
عمر ادم ال عمل كدا
نور ايوه خرجتي من هنا الله يخليك
عمر متخافيش هتصرف
وبعث عمر رساله لحازم
في الخارج
وجد حازم رساله من عمر
حازم مجنون عايز ايه الحيوان ده
بعد فتح حازم الرساله واقف فزعا وتوجه سريعا إلى المطبخ
حازم في اي يالا مصيبه ايه دي
عمر انت بتبصلي ليه مش انا المصيبه
حازم امال مين.

اشار عمر إلى نور هذه الكارثه الحقيقه التي سنتشلوح اذ حررنها فقل لي يا فتي ماذا نحن بصنعون
حازم انا بقول تخفي من ادمي احسنلك
عمر الله مش بقولك ال هيحصل
حازم متقولش اطلع عطل ادم على ما احاول افكها واخرجها من هنا
عمر انا اطلع لادم تما اقولك على فكره احسن ماتطلع انت تعطل ادم وانا ههربها برضو وقشطاات
حازم هتعرف تفكها
عمر لا
حازم امال هتعمل ايه
عنر هندلها المطبخ هديه
حازم عمر غور من وشي.

وبالفعل صعد عمر حتى يحاول تعطيل ادم
ارتدي ادم بدله سوداء على قميص ابيض وصفف شعره الكثيف ووضع البرفينوم الخاص به هو الذي يسلب العقول فكان حقا وسيما
عمر اذيك يا ادم عامل ايه ياحبيبي
ادم انت طلعت هنا اذي
عمر ههه على رجلي والله
ادم وسع مش فاضيلك
عمر تعرف ياادم انا بحبك اد ايه
ادم مش عايز اعرف
عمر طب تعرف انك البنات هتتجنن عليك
ادم تعرف انت بقا لو مبعتدتش من ادمي هعمل فيك ايه
عمر لا عليا النعمه ماتحصل ابدا.

ادم مسك عمر من ياقه التيشرت في اي ياعمر انطق احسنالك
عمر الواد حازم بيهرب البت ال تحت في المطبخ
ادم ايه
عمر ايوه وبعتني عشان اعطلك بس انا مرضتش بس هو اصر وانا جيت وانت كالعاده مركب عيون صقر قعرفت كل حاجه
ادم حسابك معيا بعدين
توجه ادم إلى الاسفل وهو يكاد ينفجر من الغضب
في الاسفل
نور ارجوك عايزه امشي
حازم متخافيش يانور بحاول اهو
حاول حازم كسر الرباط الحديدي بالضغط عليه بالاداه الحاده
ادم حازم.
تخشبت نور مكانها وانتفض جسدها من نظراتها القاتله وصوته الرعدي
ادم بصوت عالي جدا انت بتعمل ايه
حازم ادم ال بتعمله ده غلط
ادم وانت بقا بتعمل الصح بتخون ثقتي فيك ياحازم
حازم فكها ياادم
ادم لا عمرها ما هتخرج من هنا
حازم انت مجنون صح
فك ادم نور وجذبها من ذرعها إلى الاعلي تحت صراخها واستغاثتها لحازم وعمر ولكنهم فشلوا في تخلصيها
فتح باب غرفته ودفشها إلى الداخل ثم عاد إلى الاسفل
حازم انت اتجننت يا ادم.

ادم ممكن ولسه الجنان الاكبر لما اخلص عليها
هدي تخلص عليه انا ايه مفيش في قلبك رحمه
ادم مفيش قلب هيبقا في رحمه اذي
حازم واهلها يا ادم مش هيسكتوا
ادم محدش يقدر يتكلم هي خلاص بقيت مراتي
هدي مراتك بالورق العرافي ده
حازم بصدمه انت اتجوزتها عرفي اذي انا مش مصدق
ادم انا اتجوزتها بس مش عرفي.
ظلت نور تبكي بشده لحالها حتى لفت اتباهها صور لادم مع سيده تشبهها بنسبه كبيره ولكن في هذه الصوره كان ادم يضحك من قلبه وكانت هناك فتاه تشبه ادم ايضا
في الاسفل
ادم انا اتجوزتها بس مش عرفي
هدي امال ايه انا مش فاهمه
ادم وانا مش مجبور افهم حد
وتركهم ادم وصعد إلى نور وركل الباب بقدمه بقوه شديده افزعت نور
ادم ايه اتخضيتي
نور ظلت تعود للخلف بخوف شديده
ادم ايه خايفه فين القوه الرهيبه ال كانت عندك.

نور بصوت يكاد يكون مسموع ارجوك خاليني امشي من هنا
جلس ادم على المقعد بثقه وهو يضع قدما فوق الاخري وينظر لها بتفحص شديد
ادم عايزه تخرجي من هنا هو حلم بس عمر الاحلام مبتحقق
نور بعصبيه شديده انت ايه
وادم وهو يقف انا ادم سليم ياذباله ال اتجرءتي ورفعتي ايدك عليه بس متقلقيش انا هعرف اخد حقي منك اذي
نور انت مش بني ادم طبيعي انت مجنون صح
ادم وهو يقترب منها بشده وبصوت كالفحيح تحبي تشوفي المجنون ده ممكن يعمل ايه.

نور انت مش معقول انت مريض نفسي
ادم بغضب شديد انتي صح
وجذبها من ذراعيها إلى المطبخ مره اخري ودفعها إلى الارض وربط قدمها بالرباط وهي تترجاه ان لا يفعل كهذا مجداد ولكن لا يوجد رحمه في قلب دهسه الزمان بالقسوه
اسف حبيبتي اعلم اني قسوت عليكي ولكن نفسي هي من تفعل ذلك نفس قتلت الف مره في اليوم حتى اصبحت هي من تحرك كتله القسوه بداخلي.
ادم وهو ينظر إلى ساعته معاكي 5دقايق تعملي فيهم فطار ليا والا هتشوفي الجنان عامل اذي
نور بخوف شديد طب فكني عشان اعرف اعمل
ادم انا ال حدد امته افكك مش انتي وقتك بدا من الوقتي
وتركها ادم وذهب إلى مكتب القصر الموجود به حازم
ادم وهو يتجه ليجلس إلى مكتبه
انت لسه ممشتش
حازم لا ياادم ومش همشي ال لما تمشي البنت دي من هنا
ادم وهو يتابع عمله يبقي هتفضل هنا كتييير ياحازم.

حازم ادم حرام عليك ال بتعمله ده يعني لو سيلا ال مكانها كنت هتعمل ايه
ادم وهو ينظر له بنظرته الصقريه انا بحتطش نفسي مكان حد انت فاهم
حازم بوجع على جرح صديقه الذي يتسع ويتزيد مع السنين وهذا هو سر ادم سليم
لسه منستوش ياادم.

ادم وقد احتلت عيناه لون البني القاتم قولتلك ميت الف مره بلاش تتكلم في الموضوع ده تاني والا وقسمن بالله ياحازم انسي انك صديقي وهتشوفي وش ادم سليم الحقيقي ال بيظهر للاعداء بس
حازم وهو يتجه للخروج مش ادم سليم ال يوري وش الاعداء للاصدقاءه سلام يا صاحبي
تعثرت نور في خطواتها كي تصنع الفطور للصقر كما يلقبه الجميع
بصعوبه شديده فرباط الحديد في قداماها يشيل حركاتها.

ظلت نور تبكي بشده وتدعو الله انا ينقذها من هذا الوحش الذي لا يعرف الرحمه
دخل ادم إلى المطبخ فوجدها تتحرك بضعف شديد والم من الرباط الحديدي الضيق على قداماها
ادم خلصتي
هذا الصوت كان كفيا لاسقاط نور ما بيداها
ادم ايه ال عملتيه ده انتي عارفه تمن الطقم ال كسرتيه ده كام لو عشتي انتي واهلك تجمعوا تمنه مش هتعرفوا
نور فعلا عندك حق بس السعاده مش في الاكل في الاطباق الغاليه ولا بالفلوس يا ادم بيه.

عند ذكر نور اسم ادم لاول مره رقص قلبه طربا ولم يعلم السبب انه العشق الذي سيدمرك
ادم فعلا امال بايه بيبع نفسك.

نور بعصبيه شديده ودموع انت ايه حرام عليك ال بتعمله ده انا عمري ما عملت كدا ول هعمل كدا مش لاني خايفه من اهلي وال تنهم ربوني كويس
ادم بسخريه والله امال من ايه بقا مالقتيش ال يدفع اكتر
نور لا ياادم بيه لان عندي خوف من ربنا وواثقه انه هينقذني منك لاني بدعي عليك دايما وربنا مابيردش دعوه مظلوم
كان هذا الكلام كفيلا بختراق قلب ادم المتحجر
ادم بابتسامه تظهر لاول مره استغربت نور لاجلها.

ادم وهو يقترب منها بشده حتى تاهت هي في جمال عيناه الرماديه انا بقيت ظالم عشان ظلمتك يومين طب بالنسبه للظلم القابع سنين ده يبقي اسمه ايه
نور ها
ادم انا اتظلمت بس مش يوم ول شهر اتظلمت 20سنه عارفه يعني ايه 20سنه
جحظت نور بشده لما سمعت
ادم بصوت كالفحيح انا ظالم مش كدا طب ايه رايك تسوفي الظلم ال على اصوله
وسحب ادم نورالتي تعثرت اكتر من مره بسبب سرعته.

واخذها إلى اسفل القصر في غرفه يحتلها الظلام والقي بها على الارض
كانت غرفه مرعبه حقا تمتلاها الغبره والظلام الدامس
نور بخوف شديد وهي تنظر لادم برجاء فهي تعلم ما ينوي فعله
ادم كدا بقا استهل اسم الظالم بتاعك
ادم توجه للخروج
ولكن نور اعترضت طريقه
نور برعشه ارجوك متسبنيش هنا انا خايفه
لم يستمع ادم لها واكمل طريقه
نور تمسكت بيده
كانت كارعشه التي انتقلت لادم عندما امسكت نور بجسده
كانها اعطت ما تشعر بيه له.
بدات ءكريات الماضي تهاجم ادم من جديد فنور ذكرته بنفسه
حينما ترجي امه ان تخرجه من هذه الغرفه اللعينه ولكن لم تستمع اليه
نور بدموع ارجوك متسبنيش هنا
ظل ادم ينظر لها كالصقر فهي تشبهها إلى حد كبير
فدعس قلبه وخرج وتركها تبكي بشده من الخوف الشديد
ذهب ادم إلى غرفه الرياضه وظل يجهد نفسه بالتمارين الرياضيه الشاقه حتى ينسي ما مر به ولكنه فشل فشل في ان ينسي شئ
ظات نور تبكي من الخوف الشديد وهي لاتري شئ سوي الظلام.

ففتح ادم باب الغرفه
ادم تعالي
صوته انقذ نور من الظلمات التي كانت تغرق بها فركضت اليه وهي تجفف دموعها
توجه ادم إلى غرفته ونور تمشي خلفه بصمت
جلس ادم على المقعد بتعب وهو مغمض العينين
ادم هتبصلي كده كتير
نور بخوف شديد اعمل ايه
ادم في عندك لبس جوه اختاري ال يناسبك وخدي شور
نور بخوف شديد ليه
ادم هو ايه ال ليه عايزه تقعدي بشكلك ده برحتك
نور بس
اشار ادم لها بيده فصمتت.

ادم مبحبش الكلام كتير والا هغير راي وهرجعك مكان ما جبتك
نور بخوف شديد لاااا حاضر
وبالفعل اخذت نور اللبس وتوجهت إلى المرحاض حتى تغتسل
اما ادم فظل حبيس الذكريات التي لا تزيده ال قسوه على قسوته
فلاش باك
والده ادم انت لازم تتعاقب على ال عملته
ادم لا يامامي مش انا ال وقعتها صدقيني احمد ال وقعها حتى استلي ادهم
والده ادم انت وادهم هتتعاقبوا
ادم لا يامامي بلاش ادهم تعبان خلاص عقبيتي انا.

والده ادم هسيب اخوك بس لو قولت لابوك هحبسه معاك
ادم بخوف ارجوكي ياماما بلاش المخزن عقبيني اي عقاب بس بلاش المخزن المخيف ده
والده ادم انت متستهلش ال هو
واخدت ادم ذات ال 9 اعوام إلى هذه الغرفه الذي ظل حبيسها لسنوات ماضت وسنوات قادمه
افاق ادم من ذكرياته على خروج نور من المرحاض وترتدي من الثياب الذي احضرها لها فكانت كالحوريه بشعرها الذي يتساقط منه قطرات المياه وتغطيه هي بالحجاب.

اقترب ادم منها وهي تعود للخلف في خوف شديد
ادم تفتكري اني لو عايز حاجه هتقدري تمنعيني
نور وهي تعود للخلف افتكر انك قولت مفيش حاجه تغري ادم سليم
ادم دا تحدي ول تذكير
نور ول ده ول ده ارجوك سبني امشي وانا والله ماهجيب سيره لحد ارجوك
ضحك ادم بصوته الرجولي الجذاب لاول مره ترجع البسمه إلى وجهه
ماذا ضحك ادم سليم فكم هو وسيم عندما احتلت الابتسامه وجهه ذادته جمالا على جماله.

ادم هه حد مين انتي متخيله اني ممكن اخاف من حد
نور بدموع انت عايز مني ايه انا اعتذرتلك كتير سبتي بقا
ادم بصوته المرعب اعتذرتي بس لسه مزلتكيش
نور انت حيوان
صفعه قويه من ادم لها كرد على ماقالت
اقترب ادم منها شكلك حبيتي اسلوبي في التعامل معكي ثم اقترب منها بشده انا لو عوزت حاجه بخدها ادم سليم مفيش حاجه بتوقف في طريقه
نور يااه دانتي كمان قذر
ادم لا مش قذر انتي ال هتعملي ده مش انا
نور بصدمه انا انتي مجنون.
ادم بابتسامه بلاش تتحديني
نور بعند واصرار انت مجنون انا لا يمكن اعمل كده
ادم وهو يقترب منها بشده هنشوف
اقترب ادم من نور وظلت هي تعود للخلف نزع الحجاب من على شعرها
وهو ينظر لها برماديه عيناه المهلكه
تاهت نور في سحر عيناه فهي بئرا عميق احست انها تغرق به
ادم وصوته يلفح وجهها عايزاني ابعد
نور ها
فابتسم ادم وعلم بنجاح خطته
وكانها اعطت له الاذن ان يصبح زوجها.

قبلها ادم قبله اذابت كل القسوه بداخله كانت قبله رقيقه جدا رغم القسوه بداخله
كانت نور في عالم اخر عالم ملئ بالحب لها والعشق
بعد وقتا طويل
فاق ادم من هذا الحلم الجميل على صدمه اجمل
فعلم بظلمه لها وانها بريئه من التهم الدنيئه التي القاها اليها
فابتسم ابتسامه ثقه في اختيارها له كزوجه
في الصباح الباكر
توجه ادم إلى المرحاض
حتى يستعد للخروج إلى الشركه.

بعد قليل خرج ادم وهو يرتدي بدله زرقاء على قميص ابيض وصفف شعره ووضع البرفينوم الخاص به فكان حقا ساحرت كعادته
بدات نور في فتح عيناها بكسل
فوقع عيناها على ادم الذي يجلس امامها وعلي وجهه ابتسامه غرور وثقه
تذكرت نور ماحدث بالامس وكيف انهاك اسستسلمت له وانها لم تقاوم هذا الصقر
اقترب ادم منها
نور بصدمه ودموع انت عملت ايه ياحيوان
ادم وهو يجذبها من شعرها مش بقولك انتي
بتحبي تشوفي قسوتي.

نور بدموع عملت فيا كدا ليه حرام عليك
ادم والله كان برضاكي
نور انت كداب وزباله
صفعه قويه من ادم لها وجذبها من معصمها حتى تقف امام الصقر
ادم انتي مصره تخليني افقد اعصابي عليكي صح اوك وانا موافق
نور سبني
ادم انا فعلا غلطت لما دخلت واحده ذباله ذيك هنا
وجذب ادم نور إلى غرفه سيلا
ادم ادخلي في ظرف 5 دقايق تكوني جاهزه سامعه
نور ببكاء حاضر
وتركها ادم ورحل.
ظلت نور تنظر إلى الغرفه بتعجب شديد فكانت غرفه جميله حقا تملئها الالوان والبهجه
وما لفت نظرها صور لنفس الفتاه التي راتها مع ادم في الصور
شعور غريب شعرت به نور بين الغيره وانها تريد ان تعرف من هذه الفتاه
فلمحت نور مجموعه من الكشاكيل الموجوده على مكتب صغير بالغرفه فاتجهت لها وقرات الاسم الموجود عليها
سيلا سليم.

فعلمت انها اخته ولكنها تحب الحياه واضح من غرفتها فكيف لها ان تكون اخت هذا الصقر لم تهتم نور بكل ذلك ودخلت ابدلت ثبابها والدموع تغرق وجهها
بعد وقتا فصير
نزلت نور إلى الاسفل وهي كالدميه المتحركه
عمر ايه ده انتي تاني ياشيخه اتقي الله انتي عايزاه ادم يولع فينا مهربتيش ليه
تطلعت نور للصقر الذي يقف خلف عمر بكره شديد فهو دمر مستقبلها.

عمر ماتردي ياختي ماخلعتيش ليه اوعي يابت تكوني عملتي حاجه في ادم اصل مش لقيه لا في الشركه ول في القصر انتي موتيه
عمر قشطه السكوت علامه الرضا تب قوليلي يختي الجثه فين عشان اكرام الميت دفنه ما يصحش كدا
ادم فعلا ياعمر عندك حق اكرام الميت دفنه
عمر ماده ال انا قولته ياشابه اي ده انتي صوتك بقا خشن ليه كدا
ادم انا هقولك ليه.

عمر لااااااعليا النعمه مانت قايل ليه انا عارف كل حاجه انا بس كنت جاي اعطيك الفلاشه دي وخالع اوي تعصب نفسك
ادم بهدوءه الشديد بره
عمر طبعاااا
وخرج عمر وظلت نور كما هي تنظر فقط لادم بكره شديد
ادم انا هخرج وهرجلك تاني فانصحك متعمليش حاجه تندمي عليها
وخرج ادم من القصر.

في منزل نور
ملك بدموع وبعدين ياحسام
حسام بياس انا قلبت الدنيا مالهاش وجود ياملك انا ياست
شهد طب حاول تاني ياحسام عشان خاطري
حسام دورت وبدور تاني وتالت ومش هسكت
شهد بدموع انا هنزل انا وهجيلكم بكره الوقت اتاخر وماما هتقلق عليا سلام
حسام استني ياشهد هوصلك
وخرج حسام معها حتى اوصلها إلى الشارع الريئسي
شهد ارجع انت بقا انا وصلت البيت اهو
حسام تمام خالي بالك من نفسك
شهد اوك ياحسام باي
حسام مع السلامه.

توجه حسام للعوده إلى منزله ولكن لفت اتنباه فتاه تركض بزعر وخوف شديد وتتجه اليه
الفتاه بدموع ارجوك ساعديني ارجوك
حسام طب بس اهدي وفهميني في اي بس
سيلا في ناس بتجري ورايا ارجوك احميني
الرجل الاول تعالي ياحلوه متخفيش هنخدك براحه هههه
الرجل التاني ليه حق تتكبر ياعم الجمال ده اكيد لازم يتكبر
سيلا وهي تحتمي بحسام وتتمسك بقميصه كانها تترجاه ال يتركها
الرجل الاول خهههه لا دحنا بقينا تلاته.

نزع حسام يد سيلا وتوجه اليهم وابرحهم ضربا قاسيا حتى اصبحوا جثث هامده
سيلا شكرا مش عارفه اشكرك اذي
حسام انتي اصلا اذي تخرجي في الوقت ده
سيلا بدموع انا كنت في بيتي وهم اتهجموا عليا
حسام بستغراب طب فين اهلك
سيلا بدموع انا ماليش غير اخ بس هو مش ساكن معيا حاليا ارجوك وديني ليه
حسام طب معاكي رقمه
سيلا على الفون وهو مش معيا الوقتي مش حفظه.

حسام طيب خلاص هوصلك ليه بس الوقت اتاخر اووي ما ينفعش نمشي في الوقت ده وانتي كمان هدومك مش مناسبه فكانت سيلا ترتدي بيجامه وتركه شعرها منسدل خلفها
سيلا بدموع طب انا هروح فين لبكره
حسام احم تعالي معيا
سيلا ظلت تنظر له شزار
حسام ههههه لا استني متفهمنيش غلط انا مش عايش لوحدي معيا اهلي وممكن ماتدخليش ال لما تتاكدي
ذهبت سيلا معه وهي خائفه ولكن هي مضطره لذلك.
عند نور راكضت في القصر لتبحث عن اي طريقه للخروج من هذا القصر اللعين
ولكن لم تجد
فاتجهت خلف القصر فوجدت ان هناك حارس واحد فقط على بوابه صغيره
ظلت تفكر ماذا تفعل فجاءتها فكره
اشهلت عود من البخور وقربته من انذار الحريق فاصدر صوت في القصر كله
فزع الحرس وجاءوا مسرعين فاستغلت نور
انشغالهم وهربت من هذا القصر
وظلت تركض وتركض كانها تفر من مقبره
فوجدت من يسد طريقه عليها بسيارته
وما كان سوي ادم سليم.
اخذ حسام سيلا إلى المنزل
حسام اتفضلي ادخلي
ظلت سيلا واقفه في الخارج بخوف شديد ولا تريد الدخول فهي لا تثق باحد بعد ما صار معها من معتز وهذا ما فهمه حسام
حسام ملك ياملك
ملك نعم ياحسام مين دي
حسام دي سيلا ياملك كان في ناس بتحاول تضايقها وهتفضل هنا لبكره عشان ارجعها لاخوها
ملك تذكرت اختاها ومع حدث معها وانه لم تجد احد يساعدها فافتخرت باخيها
ملك تعالي ياحبيبتي اتفضلي
اطمانت سيلا عندما رات ملك
ودخلت معها.

صدمت نور عندما رات ادم امامها
نزل ادم من السياره واتجه اليها
ابتلعت نور ريقها في خوف شديد
ادم وهو ينظر اليها نظرته الصقريه القاتله بلون عينه البني القاتم
ادم اركبي
نور بخوف شديد لا
ادم بنظره قاتله قولت اركبي والا قسمن بالله ادفنك مكانك هنا انتي سامعه
لم تستمع نور له وظلت تركض كمن رات شبحا
ركضت نور سريعا حتى انها لم تنتبه للشاحنه التي تعبر الطريق
في لمح البصر كان ادم يحمل نور التي كانت على وشك الموت.

نور سبني ابعد عني
لم يتحدث ادم ابدا وحمل نور إلى السياره التي ظلت تركله حتى يتركها ولكنها فشلت
في منزل نور
ملك ماتخافيش ياحبيبتي واعتبري البيت بيتك
سيلا شكرا ياملك بجد اناحبيتك اوووؤ
ملك ربنا يدوم المحبه ديما ياقلبي
سيلا هو انا ممكن اسالك سؤال
ملك اكيد
سيلا هو انتي تكوني ايه لحسام يعني زوجته
ملك ههههه لا ياستي انا اخته حسام مش متجوز هههه الانتيم بتاعه نور
سيلا بغيره مين نور دي.

ملك بحزن نور دي اختي الكبيره نوره البيت وقلوبنا كمان
سيلا مالك ياملك انتي كويسه
ملك وهي تزيح دموعها التي اعتادت عليها بعد غياب اختها انا كويسه متقلقيش ياحبيبتي انا جهزتلك فستان من عند نور لانكم مقربين لبعض في الطول والجسم ربنا يرجعك بيتك بالسلامه ياحبيبتي بس ياريت نكون اصدقاء
سيلا طبعا انا حبيتكم كلكم اقصد حبيتك اووي
ملك هههه ماشي ههه.

احمر وجه سيلا خجلا فهو وقعت في حب حسام منذ النظره الاولي فحست انه قوه لها وحمايه فبالرغم الفقر ال انه لم يتخلي عن رجولته ووقف بجانبها دون ان يأبي بالمشاكل التي ستقع على عتاقه
حسام وهو يضع عيناه على الارض ممكن ادخل
ملك تعال ياحوس
حسام رفع عيناه لتقابل عين سيلا التي تنظر له بحب
حسام انتي خلتيني ادخل ليه ياملك من غير ما سيلا تكون لبسه الحجاب
ملك ياحسام اصل هي
حسام هي ايه ياملك ينفع كدا عن اذنكم.
سيلا ياحسام ملك عايزه تقولك اني مش محجبه
شعر حسام بالحرج لما فعل
حسام وهو يضع عيناه على الارض طب انا كنت جاي عشان اقوالكم العشا جهز
سيلا اي ده هو انت ال بتعمل الاكل
ملك هههه اه اصل انا بعد عنك مابعرفش اعمل الا الشاي بس
سيلا يعني انت ال بتطبخ على طول
ملك لا نور ثم اكملت بحزن واضح من نبره صوتها كامت نور هي ال بتطبخ.

حسام حتى يخرج ملك مماهي فيه بالذمه مانتش مكسوفه من نفسك وانتي بتقولي مبعرفش اعمل الا الشاي واحده ذيك كانت ماتت من الكسوف وهي سايبه اخوها ال يوقف يعملها الاكل
ملك ايه ياحوس مانا قولتلك سبني وانا اروقك
حسام لا ابوس ايدك انا لسه مدخلتش دنيا وانا لو كلت الاكل ده هخرج منها قبل ماادخلها
ملك يبقا تطبخ وانت ساكت
حسام طب يالا ياختي
ملك اوك يالا ياسيلا
سيلا لا روحي انت ياملك انا مش جعانه.

ملك عليا الطلبات ماتحصل لازم تيجي بدل ما اطلق حسام من الدنيا
سيلا ههههههه انتي مش معقوله هههههه حاضر
جلس حسام وملك وسيلا على المنضده البسيطه
سيلا هو انت متاكد انك ال عامل الاكل ده
حسام دون ان ينظر اليها ايوه ليه
سيلا ههه مش معقول ده طعامه احسن من الشيف ال عندنا دا لو ادم دق اكلك مش هيسيبك هيمشي طقم الشيفات ال عنده
حسام بعصبيه شديده بس انا مش بشتغل عند حد ياانسه سيلا.

وبعدين مش معني ان اخوك ده عنده نفوذ انه ممكن يشغل نص البلد عنده
سيلا لا انا ماقصدش
حسام تصبحوا على خير
سيلا ملك انا مااقصدش
ملك عارفه ياحبيبتي بس اعذري حسام من يوم اختفاء نور وهو عاد عصبي شويه
سيلا هي نور دي اختك صح
ملك ايوه
سيلا اختفت اذي وليه
ملك هحكيلك بس تعالي نشيل الاكل الاول ونعمل اي حاجه نشربها وانا احكيلك كل حاجه
سيلا انتي ال هتعملي حاجه نشربها
ملك ايوه
سيلا لا مش عايزه ارجوكي مش ناقصه ارتباك معوي.

ملك ياغبيه مش هعملك ال بعرفه شاي
سيلا هههههه ماشي
عند ادم
دخل ادم القصر وهو يسوق السياره بسرعه شديده كانها تعبر عن غضبه الذي يكمن بداخله
صف السياره باهمال واخذ نور التي رفضت النزول معه ولكن جذبها بالقوه
فتح ادم باب الغرفه ودفشها على الارض بقوه شديده
وظل يقترل منها
نور بخوف شديد انت عايز مني ايه ارجوك سبني امشي من هنا
ادم وهو يقترب منها انا قولت ايه
نور وهي تزحف من الخوف وادم يقترب منها.

نور سبني ارجع لاهلي الله يخليك
ادم بصوته الرعدي انا قولت ايه
ظلت نور تزحف للخلف ولكن اصطدمت بالحائط اي انها محاصره
جلس ادم على قدماه وهو ينظر لها ببنيه عيناه القاتله
ادم لاخر مره بقولك انا قولت ايه
نور بدموع ماعملش حاجه
ادم تندمي عليه وسمعتي الكلام ذي ما انا قولت
نور بضعف وخوف اسفه
ادم وهو يقترب منها بشده وبصوت كالفحيح الكلمه دي انا بكرهها اووي وقولتلك للمره المليون مش موجوده في قاموس ادم سليم.

نور بخوف مش هكررها تاني
ادم مش هتعيشي اصلا عشان تكرريها تاني
وجذب ادم نور من معصمها إلى المخزن الغرفه المظلمه التي تعتبر كالقبر
نور لاا سبني ارجوك انا اسفه والله ماهعمل كدا تاني مدخلنيش الاوضه دي ارجوك
لم يستمع ادم لها ولا إلى رجاءها بل سحبها بالقوه من حجابها
ادم انا كنت غلطان لما عملتك ذي البني ادمين
وسبتك من غير ما احبسك ذي الكلبه بس ادم سليم مبيعدش غلطه مرتين.
وقيد ادم نور بالرباط الحديدي للمره التالته ولكن هذه المره في هذه الغرفه الملعونه كما تلقبها نور
ظلت نور تترجاه وهي تبكي بشده ان يخرجها من هذه الغرفه التي لا توجد بها اي شئ سوي الظلام وشئ من راحه القبور
تركها ادم ترك حبه عشقه الذي ينكر وجوده في قلبه القاسي ولكن العشق سيقتلك انت
ذهب ادم إلى غرفته وهو يكاد ان يموت من شده الغضب
في منزل نور.

حكت ملك كل شئ يخص نور إلى سيلا التي احبت نور بشده من قبل ان تراها وبكت عندما قصت لها ملك ماحدث معها
سيلا يعني ايه معرفتوش توصللها
ملك بحزن حسام قلب الدنيا عليه مالهاش اي اثر
سيلا طب ماقدمش بلاغ ليه
ملك قدمنا كتير مافيش فايده ياسيلا
سيلا وهي تضع يداها على كتف ملك انشاء الله هترجع
ملك يارب يا سيلا يارب.

عند نور
توجهت نور إلى ربها حتى يخرجها مما هي فيه
ظلت تصلي طوال الليل لان الصلاه تريحها وتنقذها من الخوف الشديد الذي تشعر بها
اما ادم ظل حبيس ذكرياته
فلاش باك
ادم ارجوكي ياماما خرجيني من هنا انا خايف ارجوكي
امل متقولش ماما انت سامع انا مش امك خاليك هنا عشان تموت ونخلص منك انت واخوك
وتركته سهير وغادرت تركت طفل ذات ال9اعوام يبكي في قبر نعم قبر لا ينقصه سوي الغبار.

ادم بدموع شديده خرجيني من هنا ياماما ارجوكي
ادهم ادم
ادم ادهم خرجني من هنا ياادهم انا خايف اوووووي ارجوك
ادهم بدموع على اخاه التوام فهو يشعر به ويستشعر ما يراه من الم
ادهم ماتخافش ياادم انا جانبك ماتخافش
ادم بدموع الاوضه ضالمه اووي ياادهم انا خايف
ادهم وهو يجلس بالقرب من ادم يفصلهم فقط باب الغرفه
ادهم انا جنبك ياادم غمض عيونك واتخيلني جنبك.

وبالفعل اغمض ادم عيناه وهو يتخيل ادهم بجانبه فكان يستشعر بالقليل من الامان
اما ادهم فكان يزداد كرها لهذه المرآه وكان يتوعد لها بالهلاك على عذاب اخيه الاصغر فادم يصغر ادهم بعشر دقائق
فكان ادهم ذو شخصيه قويه جدا
وادم شخصيه ضعيفه لذلك كانت تستغله امل كثيرا وكانت تفرض سيطرتها عليه بخلاف ادهم.

ومرت السنوات ومازالت العقوبه مستمره ولكن كانت تظن امل انها تنفذ عقوبتها على ادم ولكن كان ادهم هو من بهذا القبر كان ينقذ اخاه منه استغل الشبه الكبير بينهم فهم متماثلان تماما ولكن ما يفرقهم الشخصيه
افاق ادم من ذكرياته على سطوع اشعه الشمس الذهبيه التي تعلن عن دخول نور جديد بقلبه القاسي من ظلم الايام
في منزل نور
استقظت سيلا من النوم ولم تجد ملك فخرجت من الغرفه فوجدت حسام يحضر الفطور
سيلا صباح الخير.

حسام دون ان يرفع نظره لها وهو يكمل مايفعل من وضع الاطباق صباح النور
سيلا انا صحيت مالقتش ملك
حسام ملك في الجامعه عندها امتحانات
سيلا ربنا يوافقها
لفت اتباه سيلا إلى باب الشقه
سيلا بينها نست تقفل الباب بتاع الشقه
حسام لا انا ال فاتحه
سيلا هههه لا متخفش مش هعمل فيك حاجه
فرفع حسام عينه لها التي ابت ان تترك عيناها العسلي الصافي
ولكن ابعد عيناه عنها وظل يستغفر ربه الذي امرنا عن غض البصر.
استغربت سيلا من هذا الشخص الذي لم تري له مثيلا من قبل
حسام يالا افطري عشان هنتحرك على طول
انا هغير هدومي
سيلا حسام
حسام وهو يضع نظره إلى الارض نعم
سيلا انا اسفه مقصدتش الكلام ال انت قولته دا
حسام بابتسامه بسيطه زداته جمالا لا عادي ول يهمك
سيلا حيث كدا بقا تفطر معيا
حسام مره تانيه انشاء الله
سيلا اوك بس توعدني
حسام اسف مقدرش اوعدك بحاجه انا مش عارف اذا كنت هقدر اوفي بالوعد ده ول لا
هروح البس عن اذنك.

جلست سيلا وهي تحلم بهذا الشاب الجذاب الذي يزينه التزمه بربه وعزمت على التغير من اجله
ملك السلام عليكم
سيلا لا رد
ملك هزت سيلا بقوه
سيلا يامامي
ملك ههههه يااه على الرقه ياجدعان هههههه فينك ياشهد
شهد انا هنا حد يسال عليا
ملك تعالي ياختي دايما كدا بتطلعي في الاوقات الصح
شهد ههههه اكيد ياختي بس مين القمر دي
سيلا بابتسامه انا سيلا وانتي
شهد انا شهود عشر قواضي قتل و30 تحرش و50 سب وقذف
ملك يخربيتك هتودنا في دهيه.

شهد حد سامع حاجه ال عايز يبلغ عني رقم الحكومه 15333 هعععع مش احنا ال بنتهدد
سيلا هههههههههههه مش قادره هههههه
حسام اي يابت عامله دوشه على الصبح ليه
شهد ابعد بعيد عني انا مش بكلمك وعايزه اقتلك واخلص
حسام ليه بس يا شوشو انا عملتلك ايه
شهد بقا يارجل تتجوز ومتقوليش لا وال زد وغطا انك كنت معيا امبارح ومجبتليش سيره
حسام انا لا انا متجوز من سنين
شهد ومقولتيش ليه كنت عملت الواجب ماشي ياحسام.

ملك هههه اه ياهبله دي سيلا صديقتي
شهد يعني مش مرات الواد ده
ملك ههههههههه لا ههههههه
شهد امال مين مراتك ياحسام
حسام انتي مراتي صح ول ايه ياملك
ملك ههههههههههههه اه
شهد امته الكلام ده لا لاااااااااااااا
حسام بس الله يخربيتك خرمتي ودني
ملك هههههه
شعرت سيلا بالغيره الشديده من شهد
حسام مش يالا يا انسه سيلا
ملك كدا ياسيلا هتسيبنا وتمشي.

سيلا انا هجي اشوفك ياملك انا حبيتك اووي كان نفسي يكون ليا اخت بس معنديش ممكن اعتبرك اختي
ملك بفرحه اكيد
شهد طب وانا
حسام انت تسكتي خالص وبعدين انا عندي ليكي حته مفاجاه
شهد ايه
حسام الواد سيد السباك عارفه
شهد اه ماله ذي ذفت
حسام طالب ايدك مني
شهد دك كسر عضامه الغبي ده ويدوروا على دكتور يعالجه وميلاقوش الذباله ده انا الدكتوره شهد ابصله
حسام عيب يا شهد كدا وحرام انك تشبه بالفظ ده.
شهد انا اسفه ياحسام بس انا دكتوره وعايزه حد موهل عالي ذيك كدا
حسام بتريقه بلاش ذيي هيصرف عليكي منين ماهو انا ركن الشهاده على جنب عملت بيها ايه
شهد شهاده ايه انا بتكلم على الجمال والشياكه ال ادمي دي
حسام بس يا بت
شهد حاضر يا ابيه
ملك الاحترام نعمه
شهد ول يكره يعمي
سيلا انا عايزه رقمك ياملك
ملك والله ياسيلا مامعيا تليفون بس ممكن تكلميني على تليفون حسام ثانيه واحده هكتبلك رقمه
شهد وهي تجذب حسام من ذراعه.

شهد واد ياحسام
حسام اي عايزه ايه
شهد مين المزه دي
حسام سبي درعي اصل اقتلك
شهد جواب اصل اتحول شبح بعد القتل وادوش امك بقا
ملك اتفضلي ياحبيبتي
سيلا هكلمك اكيد
ملك هتوحشيني انت عوضتني عن غياب نور
عاد الحزن إلى قلوب الجميع بعد ذكر ملك لها
سيلا انشالله هترجع
شهد مش عايزه رقمي انا كمان دانا احسن من ملك جربي بس ومش هتندمي
سيلا اكيد هاتيه
شهد معيش تلفيون ههههههه بس رقمي شوشو محبه خدلك حبه.

سيلا هههههههههه مش قادره هموت منكم ههههههههههههه
حسام خلاص بقا ياشهد يالا ياانسه سيلا
وبالفعل اخذ حسام سيلا وتوجه إلى قصر الصقر التي تحبس فيه نور وتعامل كالعبيد
ظلت نور تقرء الايات القرانيه الكريمه بصوتها العذب التي تنير الظلام في هذه الغرفه
صوتها كان جميلا للغايه دخل قلب ادم القاسي
وتردديها بسم الله الرحمن الرحيم
اليوم تجزي كل نفس بما كسبت لا ظلم اليوم ان الله سريع الحساب
صدق الله العظيم
ادم ونعم بالله.

تفجاءت نور بوجود ادم معها في الغرفه
ادم تعرفي يانور انتي الحاجه الوحيده ال حاسس اني مرتبط بيه بس مش عارف ليه
اخذت نور تلتفت لمصدر الصوت ولكن لا تري شئ من الظلام الحالك
مسك ادم يدها
ادم انا هنا
استغربت نور كيف علم انها تبحث عنه كيف يراها
ادم متستغربيش يانور انا واخد على كده لاني اقعدت هنا عشرين سنه
جحظت عين نور بشده
نور بصوت ضعيف من الخوف 20
ادم الا يومين 20 الا يومين
نور ليه ومين ال عمل كده.

ادم وهو يجذبها حتى تقف واتجه إلى باب الغرفه ليخرجها كانت نور تتعثر في المشي ولكن ادم كان يعرف الطريق جيدا
نور بعد ان خرجت من الغرفه انت مجنون صح
ادم ياريت اكون مجنون اسمعي انت دلوقتي مراتي وانا مش عايز ايذيكي اكتر من كدا
نور انا مش عايزه اكون مراتك ارجوك سبني امشي من هنا
ادم للاسف انتي مراتي
نور بعصبيه شديده انت ايه انت مريض نفسي ولازم تتعالج من القرف ال انت فيه انت اااه.

جذبها ادم من حجابها انتي ال واضح انك بتحبي تتعاملي بقسوه وللاسف ده ال موجود عندي
نور ابعد عني ياحيوان
صفعها ادم بقوه على وجهها
ادم بصوت كالرعد كل ما هتقلي ادبك هربي بطريقتك فميش حد يقدر يخرجك من هنا لان محدش يقدر يوقف ادمي
نور بدموع وهي تجلس على الارض حرام عليك انت بتعمل فيا كدا ليه انا اعتذرت لبك وانت ذلتني اخدت ال انت عايزاه عايز ايه تاني سبني الم ال فاضل مني عايز ايه تاني.

ادم وهو يجلس امامها اكسرك عايز اكسرك يانور
فارس ادم بيه
نظر ادم له بغضب شديد
فارس وهو يضع عيناه إلى الارض بخوف شديد
ادم جذب حجاب نور الملقي على الارض ووضعه على شعر نور المذهوله مما تري
ادم حسابك معيا بعدين اخرج من هنا
فارس انا اسف بس كان في حاجه حصلت ولازم حضرتك تعرف
ادم حاجه اي دي
فارس في ناس طلعوا على العماره ال انسه سيلا فيها وضربوهم
ادم بصوت عالي وسيلا
فارس منعرفش يافندم دورنا عليها مالهاش وجود.
ادم بعيونه البنيه القاتمه وهو يقترب من فارس تحت نظرات نور
كان فارس محمول بذراع واحد من ادم على الحائط الذي يضغط على رقبته
ادم بصوت كالفحيح سيلا لو مظهرتش صدقتي هدفنك مكانك وانت والحيوانات ال تحت
وتركه ادم وهو ياخذ نفسه بسرعه كبيره من الاختناق ووشه تكسوه الحمره من الخوف
ادم معاك ساعه واحده وتكون سيلا ادمي وال وقسمن بالله لكون حفيرلك قبرك بايدي غور
فارس كح كح ح ا ض ر.

كل ذلك تحت نظرات نور الخائفه التي تقسم بداخلها انه ليس صقرا بل العن
ادم ترك نور وتوجه إلى غرفته حتى يبدل ملابسه
نور كانت تنظر للغرفه التي امامها بزعر شديد فركضت من امامها وصعدت إلى اعلي ولكن هذا القصر كبيييير للغايه وادم تركها وهي لا تعرف شئ
وجدت نور غرفه تبدو انها لم تفتح منذ سنوات
كانت الغرفه بها غبار ولكن لم يمحو الغبار جمالها
كانت الغرفه جميله حقا لم تري لها نور مثيل.

كان يوجد بها سريرين احدهم مكتوب عليه ادم والاخر ادهم
اندهشت نور بشده عند راويتها صور قديمه لادم وشبيها لا بل هو كيف هل له تؤام بل نفسه نفس كل شئ العينان والبشره لا يفارقهم شئ
ووجدت على احد الفراش مذكرات
اخذتها نور وهي تمسح من عليها الغبار
ووجدت عليها اسم ادهم
وكانت اول صفحه بها
العشق
العشق انواع عشق الحبيب وعشق الذات
ولكن عشقي مختلف فعشقي لاخي وامي هم كل شئ لحياتي
امي هي كل شئ بحياتي هي القلب واخي نبضه.

هي التي تنير دنياي هي النور وهي السكن
ووجدت نور ابيات من الشعر يكن بها ادهم العديد من المشاعر لامه
فقلبت عده صفح حتى وجدت
ادم هو اخي الصغير ولكن ضعيف الشخصيه يخاف بشده من الجميع حتى نفسه يخاف منها وهذا ما جعله فريسه سهله لمخططت الجميع التي احاول انقذه منها
دهشت نور فادم الذي امامها شخصيه قويه للغايه وليست ضعيفه قط
افاقت من غفلتها على صوت الصقر.

ادم بصوته الرعدي انتي بتعملي ايه هنا وايه ال مسكك الحاجات دي
نور انا انا توهت ومعرفتش ارجع
ادم وهو يشير لها بايده اياكي اشوفك في هنا تاني انا بحذرك فاهمه
نور حاضر
ادم هاتي
نور اجيب ايه
ادم بغضب ال في ايدك ده
نور اتفضل
واعطت نور ادم المذكرات وفي داخلها الكثير من الالغاز
ولكن لا يهمها شئ هي تريد الخروج فقط من هذا القصر اللعين
عند حازم
في غرفه نومه وهي يغط في نوم عميق
عمر واد ياحازم
فزع حازم.

حازم سلاما قولا من ربنا رحيم
عمرمتخافش دانا
حازم ماعشان كدا انا خفت انت دخلت هنا اذي ياذفت انت
عمر من الباب
حازم هو انا بقولك الطريقه
عمر فهمت اصل محتفظ بنسخه من المفتاح بتاعك
حازم ليه انشالله
عمر اصل ناويت اتجوز هنا عندك
حازم ايه
عمر حبيبي اهدي ماكنتش اعرف انك بتحبني كدا
حازم جدا ثانيه واحده
عمر ليه
حازم اصبر بس
عمر بس بسرعه
حازم طبعا تعال ياروح امك
عمر اي ده
حازم دا شبشب
عمر لا ياحازم ماينفعش
حازم ليه.
عمر يعني عمر السيوافي يتضرب بشبشب
حازم امال بايه
عمر بالجذمه اشيك
حازم
ادم والله عال البهوات اقعدين هنا يهزروا وعلي على بالهم
عند سماع عمر لصوت ادم افش في راقبه حازم ههههه
حازم ايه ياسوبر مان الشجاعه راحت فين
عمر اسكت ياحيوان
ادم الذفت ال اسمه معتز الشرقاوي هو وابوه بيتحداني
حازم دا اكيد عايز يفحر قبره هو وابوه باديهم
عمر طب استاذن انا واسيبكم تفحروا القبور برحتكم سلام
ادم انت رايح فين ياحيوان.

عمر استني ياحازم ياحيوان مش سامع ادم بيكلمك
حازم هههه اه انا سمع بس انت كنت بتعمل ايه
عمر كنت بعنل تمرين السمانه للجري في المناطق الخطره
حازم ايه
عمر متركزش
ادم حازم الحيوان ده يكون عندي في المخزن لازم اشوف اخره ايه
حازم اعتبره حصل ياادم
ادم عمر
عمر نعم
ادم انت هتتواي مكاني انا وحازم في الشركات عمر هههه احلي شغل هو انا قليل دانا عمر الروش الجنتل ال العملاء هيموتوا عليه مش ذيك انت وابو قردان ال جمبي ده.

جذب ادم عمر من اقفاه
ادم عارف ياذفت انا اتسببت في اي كارثه جديده انا هعمل فيك ايه
عمر عليا النعمه مانت قيل حاضر دانت طلباتك اوامر اطلب بس حتى لو طلبت اني اموت ابويا ابوكرش ده عليا النعمه مااتاخر ثانيه واولع في البت سردين بنت خالتي والله ياواد ياحازم لو شافت ادم ده لتتقلي وهي واقفه
ادم عمرر كلامي مفهوم
عمر مفهوم ياكبير انشالله اعدم الواد حازم ده قول يارب مفهوم
وتركهم الصقر ورحل.

حازم ههههههه شكلك مسخره مش طالع عليك الاحترام خالص هههه
عمر احترام ايه ياغبي دانا بعمل كدا عشان ادم صعبان عليا
حازم عهههه يارجل
عمر ايوا امال ايه رجل وسيد الرجاله كمان
حازم اي ده ادم
عنر وهو يركض فين
حازم ههههههههه تعال ياسبع الرجال
عمر يعني مفيش حد
حازم ههه لا ياخويا بس لو مانفذتش المطلوب منك اعتبره جي
عمر مين ده اسكت اصل بيجي على السيره ربنا يجعل كلامنا حفيف عليه
حازم هههه ماشي ياسوسن عايزه حاجه ياختي.

عمراتنين كيلو بطاطس وانت جاي ياسي حازم
حازم ليه
عمر بحب اكلها مقليه مع كوتشب
حازم كوتشب اي ده اسم جديد ده ول ايه
عمر ياغبي بدلع الطماطم
حازم تما تيجي ادلعك انا ياعماره
عمر لا شكرا مش عايز من خلقه امك العكره دي دلعات انا همشي اصل اتدلع بال
سلام
حازم سلام ياخويا
واتجه عمر إلى الشركه
واتجه حازم إلى احد المطاعم حتى ينفذ ما طلبه منه الصقر.
استغلت نور عدم وجود ادم في القصر وبحثت عن اي هاتف او اي شئ يساعدها في الخروج من هذا القصر ولكنها فشلت
فجلست تبكي بشده
ادم لو خلصتي تفتيش اعمليلي قهوه مظبوطه
نور انا
ادم وهو يجلس ويضع قدما فوق الاخري ويتفحص حاسوبه
ادم انا مبعدش كلامي مرتين قولت
اتجهت نور إلى المطبخ في خوف شديد لكي تصنع ما طلبه ادم منها
بعد قليل احضرت نور القهوه وقدمتها لادم
نور اتفضل
ادم وهو يتابع عمله على اللاب مش شايفني مشغول.

فاتجهت نور لكي تضع الكوب على المنضده
ادم لا خاليكي مسكاه
نور ليه انشالله كنت خدامه سياتك
ادم لا خدامه دي مكانه احسن من العبيد انتي هنا ذي العبيد
القت نور الفنجان على الارض وبعصبيه شديده انا مش عبيده عن حد انتي بني ادم مجنون وذباله
اغلق ادم الحاسوب وتوجه إلى نور
ادم انتي ليه مصممه تخاليني اقتلك قبل المده ال انا محدده ليكي
نور مش بقولك مريض نفسي.

ادم ههههه انتي بتفكريني بالنمله ال بتتحد الصقر وهو اصلا مش شايفها
نور بس النمله قرصتها صعبه جدا
يعني اكيد هتاثر في الصقر بتاعك ده
ادم بابتسامته الرجوليه الجذابه التي تظهر لثاني مره بسبب هذه الفتاه
تاهت نور فيها
ادم هههه يابنتي انتي بسيطه اووي اصل انا
بصوت منخفض جدا جذاب انا مش صقر انا ديناصور يعني النمله ماتقصرش بديناصور يانوري
نور انت قولت ايه.

ادم هههه قولتلك ادم سليم مش بعيد كلامه مرتين وغمز لها ادم وتركها في حاله من الذهول العجيب
عند حازم
وجد معتز يعاكس فتاه
وصدم عندما راها
شهد انت حيوان ياض ول بتستهبل
معتز ليه بس ياجميل
شهد كان في ياخويا وخلص ولم نفسك اصل اطول جذمتي دي عليك
فارس هنعمل ايه ياحازم بيه
حازم هههه هنختفه
فارس طب والبنت دي
حازم هنخطفها هي كمان.
تم خطف شهد ومعتز
في احد المخازن التابعه لادم سليم
كان يجلس معتز الشرقاوي بخوف شديد فهو يعرف حازم جيدا
حازم اي كنت متخيل انك هتهرب بعد ال انت عملته
ادم عندك حق ياحازم الحيوان ده مفكر اني بهدد بس ميعرفش اني عمري مرجعت في كلمه قولتها
حازم انا همشي انا يا ادم
قبل ان يتوجه حازم للخروج همس لمعتز بالتالي
حازم انت وقعت ما ال مبيرحمش ادك فرصه وانت ضعيتها بغبائك مع السلامه يا ها زيزو
عند حازم في الفيلا.

شهد انتم يا ناس يا ال خطفني انتم ياعالم
شهد اي ده في حد يخطف حد من غير ما يايده ول حتى يكتم بوقه الجماعه دي اكيد غبيبه اووي
ودا اي ده كمان الباب مفتوح
اخذت شهد تتجول في الفيلا ومنبهره بجمالها التي لم تري له مثيل
شهد هو في حد يخطف حد في فيلا جميله كدا
حازم اسالي نفسك
شهد ياماما اي ده انت مين
حازم بابتسامه انا ال خطفك
شهد ليه كدا مش عيب شاب بالحلاوه دي يختف حد
حازم ههههه اهو بقا ال حصل.
شهد بارد اتقي الله يااخ انت
حازم هو انتي اسمك ايه
شهد اسمي شهد ياخويا
حازم الله اسم جميل اووي
شهد اي ده انت هتعود تسبلي بعيونك الحلوه دي اخطفك انا والله
شهد احم يعني عايز ايه
حازم عايز اتجوزك
شهد اي ده على طول كدا
حازم هههه امال انتي عايزه ايه
شهد يعني مش هتغصابني وبعد كده تصلح غلطك وتتجوزني بعد اما انا انتقم منك
حازم ههههههههههههههههههه انتي بتتفرجي على افلام هندي كتير صح.

شهد لا ياخويا راويات جابولنا الاحباط
حازم ليه
شهد جايبين كل البطلات بعيون خضره وبيض
حاجه كده تقهر ياخويا
حازم هههههههه ماشي ياختي يعني هتتجوزيني ول اغير ريي
شهد عشان كنت قتلتك
حازم نعم
شهد سبك المهم طمني
حازم على ايه
شهد الفيلا دي بتاعتك
حازم ايوه ليه
شهد وانا موافقه اتجوزك
حازم انتي مجنونه صح
شهد حاجه ذي كده
حازم وانا حبيتك من اول نظره شوفتك فيها.

شهد بصوت منخفض ولكن حازم سمعه ياما علبا ياجدعان الحلاوه دي واقعه في حبي انا طبعا انا اي حد دا شهد محبه خدلك حبه احم اه صحيح انت شوفتني اذي
حازم انتي مش فاكراني
شهد لا
حازم انا ال كنت مع
شهد مع ايه
حازم الشاب ال ضربك بعربيته
شهد بصدمه انت تعرفه
حازم ايوا دا ادم صديقي
شهد انت تبقا صديق الحيوان ده
حازم ابوه
شهد طب نور ارجوك قولي نور فين هو ال خطافها صح
حازم لا رد.

شهد بدموع ارجوك طمني انا هموت عليها وابوها جاله غيبوبه اول لما عرف ارجوك
حازم ايوا ياشهد نور مع ادم
شهد فين الحيوان ده لازم يروح في دهيه
انا لازم ابلغ البوليس
حازم للاسف مش هيعرفوا يعملوا حاجه
لانها بقيت مراته
شهد بصدمه مراته
حازم ايوا ادم اتجوز نور
شهد دا حيوان اذي يعمل كدا وانت كمان عايز تنتقم مني.

حازم لااا ياشهد انا لو عايز اعمل كدا مكنتش جبتك بيتي انا حبيبتك من اول ماشوفتك وكنت بدور عليكي وما صدقت اوصلك
شهد بدموع طب الله يخليك عايزه اشوفها دا لو بتحبني بجد ذي مابتقول
حازم بس صدقيني النهارده مش هينفع انك تشوفيها اوعدك بكره انا هجيلك بنفسي
شهد طب ايه ال يضمنلي انك هتخاليني اشوفها او انك هترجع اصلا
حازم لانك هتكوني مراتي ياشهد
ومكنتش جبتك هنا
شهد هو انت بتتكلم جد.

حازم اما اجي معاكي واطلب ايدك من اهلك هتصدقيني
شهد ليه
حازم قولتلك حبيبتك من اول نظره
شهد بس انا مش حلوه اووي لدرجه انك توقع في حبي كدا ول غنيه ذي البنات الاغنياء
حازم في نظري انتي اجمل بنت في الدنيا كلها وحجابك هو الثروه الا انتي بتملكيها
شهد انت كنت فين زمنك انتهي من زمان
حازم ليه شايفني ادمك ابيض واسود يالا عشان اوصلك وتعرفيني البيت
شهد ممكن طلب وسؤال
حازم الاتنين
شهد ايوه
حازم اتفضلي.
شهد السؤال اما انت عارف اني كده كده هوافق ختافتني ليه
حازم ههههه لاني حسيت انك بتحبي جو المسلسلات ده فقولت اعملك شو وكده
شهد وانت عرفت منين
حازم ههههه من طريقه ردك على معتز وهو بيعاكسك ايه هو الطلب
شهد يعني احنا هنتجوز صح
حازم صح
سهد وجيبني على المكان ال هنتجوز فيه صح
حازم صح
شهد وينفع تمشيني من غير ماتعزم عليا تتغدا يصح كدا
حازم يالا ياشهد ادمي اصل اغير رايي.

واخد حازم اميرته ال اسرت قلبه من النظره الاولي مش شرط الجمال
الجمال بيتمثل في الالتزام.

ادم فين سيلا
معتز معرفش
ادم لاخر مره بقولك سيلا فين
معتز بخوف وضعف شديد من كثره الضربات التي تلقاها من الصقر صدقني معرفش انا فعلا خاليت رجالتي يهاجموها عشان انتقم منك بس في شاب انقذها منهم واختفت بعد كده
ادم وعيونه يتطير منها الشرر نهايتك اتحددت خلاص يامعتز بس مش مني لاني موسخش ايدي بدم واحد حقير ذيك
ادم فارس
فارس كله تمام ياادم بيه
وعاد ادم إلى القصر.

بحث ادم عن نور فوجدها تجلس في غرفه سيلا وهي تبكي بشده
فدخل ادم الغرفه
ادم فين الغدا
نور غدا ايه انا معملتش حاجه
ادم ليه
نور بصوت عالي انت بارد اووي انت عايزاني كمان اطبخلك بايدي انا لو طولت اكلك سم مش هتاخر
ادم وهو يقترب منها وبصوته الرعدي صوتك ده لو عالي تاني صدقيني هتندمي يانور والمرادي العقوبه مش يوم بس هتكون اكتر من كدا.

نور عقوبه عقوبه اي انت ايه اصلا عشان تنفذ عقوبه انا مشفتش في حياتي اوسخ من كدا انت اذي تختف واحده وتجبرها انها تعيش معاك لا وتتجوزها عصب بحتته ورقه عرفي وعايزه تخدمك كمان انت مستحيل تكون بني ادم ول حيوان الحيوانات بتحس عنك
لم يتملك ادم اعصابه بعد الذي قالتله نور وجن جنونه
ادم وهو يقترب منها وكاد ان يتحدث ولكن قاطعه ان احدهم يقرع الباب
ادم ادخل
الخادمه ادم بيه الست سيلا تحت ومعها واحد
ادم سيلا.

الخادمه ايوه يافندم
تركها ادم ونزل إلى الاسفل
عندما راته سيلا راكضت لحضن اخيها التي تشعر بداخله بالامان
ادم انتي كويسه ياسيلا اي ال حصل وكنتي فين
سيلا انا الحمد لله بفضل حسام
ادم تواجه احسام
ادم انا بشكرك جداا على ال انت عملته
حسام مفيش داعي انك تشكرني دا امر الله اني اعدي من المنطقه دي في الوقت ده
في الاعلي احست نور بشئ غريب احست كان احدا ما قريب منها تعرفه اخذها قلبها إلى خارج الغرفه
ولكن افاقت.

نور ايه الهبل ده ايه ال هيوصل حد من اهلي هنا.
وجاءت لتدخل مره اخري ولكن اوقفها صوت تعرفه جيدا صوت حسام
حسام طب هستاذن انا
سيلا طب ما تقعد شويه انت لحقت
حسام وهو يضع عيناه على الارض مش هينفع انا اتاخرت جدا ومهمتي خالصت الحمد لله انك رجعتي لبيتك بسلامه
ادم بشكرك لتاني مره
حسام ولا يهمك السلام عليكم
راكضت نور باقصي سرعه تمتلكها إلى مصدر الصوت فوجدت اخاها حسام
نور حسام حسام.
تفجاءت سيلا بهذه الفتاه الجميله التي تركض من الاعلي وهي في حاله من الزعر
حتى ادم تفجاء بها
نور بدموع وهي تركض حسااااام
وضع ادم يده على فم نور وجذبها إلى احد الغرف الموجوده
احس حسام باحد يناديه فالتفت فلم يجد سوي سيلا فاكمل طريقه على امل انه كان يتخيل
اخذت نور تضرب يد ادم التي يكمم بها فمها ولكن كما قال هو هي نمله امام الصقر
بعد ان تاكد ادم من خروج حسام دفع نور حتى سقطت ارضا.

قانت نور وهي تبكي بشده واتجهت إلى الخارج وهي تنادي باعلي صوت لها على اخاها حتى ينقذها من هذا الصقر
نور ببكاء حسااااام حسام
علمت سيلا ان تلك الفتاه هي نور
ادم وهو يجذبها من حجابها
ادم بصوت كالفحيح حسام مين وتعرفيه منين انطقي.
نور سببني ياحيوان
ضرب ادم نور
ادم حسام مين
نور وجدت طريقه حتى تنتقم من ادم ولكنها لم تعلم انها تحرق نفسها باقترابها من النار.

نور حسام ده حبيبي وكل حياتي وساكن قلبي ياريت تخلي عندك دم بقا وتخرجيني من هنا نفسي اشوفه وحشني اووي
لم يشعر ادم بنفسه فجذب نور من حجابها وصفعها بشده نزفت على اثرها
ادم مش قولتلك انتي واسخه انا كنت عارف كدا من الاول بس كنت بكدب نفسي
طب ايه لازمته ده تلبسيه
وخلع ادم الحجاب من على نور
ادم مالوش لازمه انك تلبسيه
نور وهي تتحداه وانت بقا ال حددت انه ليه لازمه البسه ول لا انت ايه اصلا انت بني ادم ذباله ومجنون.

سيلا كانت كالتمثال الذي نحت منذ سنوات من الصدمه هذه الفتاه تجرء ان تتحدث مهذا مع اخاها
فعلمت سيلا سبب وجود نور هنا
ادم انا بقا هوريكي المجنون ده هيعمل ايه
سيلا ادم سبها حرام عليك
نظره واحده من ادم كانت كافيه لان تذهب إلى غرفتها ولكنها عزمت على مساعده نور مثلما ساعدها حسام.

وجذبها ادم إلى الاعلي
وقيدها والقي
ادم وهو يقترب منها انتي مفكره انك اصلا بني ادمه انتي هنا ذي العبيد انتي فاهمه
نور بضعف وهي تقاوم حتى تصمد امام الصقر انا مش عبده حد
وراحت نور تفقد وعيها تدريجيا بسبب شده الضربه وهي تردد انا بكرهك بكرهك اووي
وفقدت نور وعيها
ظل ادم ينظر لها بعشق
نعم احبها بل عشقها نعم الصقر عشق
عشق عصفور صغير برئ غير قلبه المتحجر.

اقترب ادم منها وفك قيودها وحملها إلى الفراش وخلع عنها حذاءها واحضر علبه الاسعافات الاوليه واخذ يضمم لها الجرح الموجود بجانب شفتاها
كان ادم كالمغيب امام هذا الجمال فاقترب منها حتى يفبلها ولكن فاقت نور ودفشته بعيدا عنها
نور ابعد عني اوعي تفكر انك ممكن تلمسني انت فاهم
ادم ههه ما تتحدنيش يانور لانك بتندمي
نور انت بني ادم وسخ اووي واحده بتقولك بتكرهك وبحب واحد تاني وعادي كدا.

هذه الفتاه السخيفه اخرجت الوحش الذي يحاول ادم اخفاءه
ادم انتي صح
واقترب ادم منها حتى انه لم يعد يفصلهم شئ
وضع ادم يداه على رقبه نور وضغط عليهم بشده وكلما احس باختناقها خفف الضغط عليها
نور س ب ن ي
ادم انتي عرفتي تخرجي الوحش ال جوايا بسبب غباءك اتحملي نتجه جنانه
ظلت نور تحاول التخلص من قبضته ولكن ادم كان الاقوي
نور كح كح
ادم ترك عنق نور ولكن لم يتركها
ادم بنصحك متتحدنيش تاني لانك هتخسري.

بكت نور بشده وانهارات امامه من هذا الحيوان المتحجر القلب الذي لا يعرف الرحمه
لاول مره يتحرك قلب ادم
وضع ادم يده على قلبه في دهشه فقلبه يتالم
ماذا قلب الصقر يتالم لدموع احد لا
رفع ادم وجه نور حتى التقت عيناه الرماديه بخصراء عيناها
ادم وهو يجفف دموعها
ادم انا
ادم انا
انا
لم يستطيع ادم نطق هذه الكلمه الثقيله التي لم ينطقها من قبل منذ عشرون عاما
ادم انا
ادم اسف
جحظت عين نور بشده في حاله استيعاب لما سمعت.
نور انت قولت ايه
ادم انا مش بعيد كلامي مرتين يانور
توترت نور من قرب ادم المهلك لها وعيناه التي تعبر لها عن عشقه وهوسه بها
اقترب ادم منها وقبلها قبله طويله تزيح عنه كل الالام التي مر بها طوال حياته
كانت نور كالمغيبه امامه فادم يمتلك سحره الخاص
في الصباح
احست نور بالدفي وانفاس تلفح وجهها
ففتحت عيناها
وصدمت بشده وجدت ادم يغط في نوم عميق وهي بحضنه
قامت نور وسحبت من الغرفه ما يلزم لارتداه وخرجت.

في الاسفل كانت تجلس سيلا وهي تفكر كيف تتمكن من اخراج نور من هنا ولكن تفجاءت بنور المنهاره من البكاء والتي تركض إلى الخارج
فعلمت سيلا ان نور على وشك ارتكاب غلطه جديده ستحاسب عليها من جديد فاسرعت اليها
سيلا نور استني
نور بدموع ابعدي عني انا هخرج من هنا يعني هخرج
سيلا انا هساعدك انك تخرجي من هنا بي مش بالطريقه دي وكانت سيلا تلتفت كي تتفحص عدم وجود الصقر.
نور وانا ايه ال يخاليني اصدقك اكيد انتي ذباله ذييه.

سيلا طب بس تعالي نتكلم فوق وانا هفهمك كل حاجه
نور لا انا هخرج
سيلا يانور انا خايفه عليكي حتى لو عرفتي تخرجي من هنا ادم مش هيسيبك وممكن ياذي حسام وملك
نور بدهشه انتي تعرفي ملك منين
سيلا ماهو ده ال بحاول اشرحهولك تعالي بس
واخدت سيلا نور إلى غرفتها
وقصت لها على مافعله حسام لها
سيلا بس ياستي وملك بقيت اختي يبقا انتي كمان اختي
نور بدموع لو بتعتبريني اختك بجد خرجيني من هنا.

سيلا اوعدك اني هخرجك بس تنفذي ال هقولك عليه
نور ايه هو
سيلا ادم مش هيسيبك ول هيسيب اهلك
فلازم يكون في وقت تعرفي تهربي انتي وهما
فعشان كدا مفيش ادمك ال لاخر الشهر ده
نور اشمعن
سيلا لان ادم كل شهر بيسافر 4ايام
نور انا لسه هستان كمان اسبوع
سيلا هو ده الحل الوحيد في الاربع ايام دول ممكن تهربي انتي واهلك
انا لوهربتي الوقتي قبل ما توصلي حتى لشارع الريئسي هكون وصل قبلك
نور انا جربت وفشلت.

سيلا انا معاكي والله هساعدك
نور بدموع حسام وملك وبابا وحشوني اوووي
سيلا انا ممكن اخليكي تسمعي صوتهم
نور بلهفه اذي
سيلا هكلم حسام واخليه يدني ملك بس اوعي تتكلمي يانور لو خايفه عليهم
نور حاضر والله هتكلم بس اسمع صوتهم بس
سبلا ماشي واحضرت سيلا هاتف جديد من خزنتها وطلبت رقم حسام
حسام السلام عليكم
سيلا وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حسام سيلا
سيلا اذيك ياحسام عامل ايه
حسام الحمد لله.

ذاد بكاء نور عند سماعها صوت اخيها
اشارت لها سيلا فحاولت ان توقف بكائها فبكت بصمت
سيلا انا كنت عايزه اكلم ملك لو يعني مش هزعجك
حسام لا ول ازعاج ول حاجه ثانيه واحده هدخلها الفون
نور ببكاء مش قادره
سيلا خلاص هففل
نور لاا عايزه اسمع صوتها
ملك السلام عليكم اذيك ياحبيبتي
سيلا الله يسلم قلبك ياملوكه ياقمر
ملك هههه ول قمر ول حاجه
سيلا اين لنا من هذا التواضع
ملك ههه ول تواضع ولا حاجه ياختي المهم طمنيني عليكي.

سيلا انا الحمد لله انا كلمتك عشان متقوليش نسيتك وعشان اشكرك على ال انتي عملتيه معيا
ملك لا ياقلبي مفيش اخت بتشكر اختها
هههه دا كلام نور اختي كنت اخد منها اي حاجه كانت تقولي كدا
سيلا ربنا يرجهالكم بالسلامه
ملك بدموع يارب ياسيلا اصل انا خلاص هموت بجد
اردت نور اخذ الهاتف من سيلا حتى تحدث اختها وتخبرها انها بخير ولكن سيلا كانت الاسرع
سيلا ملك انا هشوف اخويا عايز ايه وهكلمك تاني سلام ياحبيبتي.
ملك في رعايه الله
في هذا الوقت افاق ادم ولم يجد نور بجانبه فلبس قميصه وخرج يبحث عنها بغضب شديدا لمحاولتها الهرب مجددا.

عند سيلا
نور قفلتي ليه كنت عايزه اكلمها
سيلا مينفعش يانور
نور ادني التلفون اكلمها ارجوكي
سبلا يانور انتي كده بتخاطري بيهم صدقبني انا هخرجك من هنا والله بس ادم يسافر وانتي لازم تساعديني حاولي توصليله انك ياستي واتقبلتي فكره انك تعيشي معاه
نور هتخرجيني
سيلا والله هخرجك من هنا انا عارفه انتي عايزه تخلعي من الواد العسسسل ده دا كافيا لون عيناه يالا مالكيش في الطيب نصيب.

نور ياسلام خديه ياختي متشكرين لخدماتك
سيلا ههههه لو ينفع مكنتش اتاخرت بس انا مش عيوني خضره وعسل ذيك
نور هههههههههههه
تاه ادم في سحر ابتسامه نور الذي يراها لاول مره
نور هههه يابت مانتي عسل كده بلاش مرمطه هههههه وقله كرامه وضرب هههههههه خاليكي كده احسن
سيلا ماشي يانور ماشي ليكي حق تتكبري عليا
نور ههههه خلاص مش هتكبر عليكي هتواضع احم انتي عيونك عسسسسسسل ههههههه بس يارب ماتختفيش هههههههه.

سيلا ههههه يعني كل ال بيتختفوا العيون الحلوه بس
نور هههههه ايوا هههه البسي نضره ياغبيه عشان محدش يخطفك
سيلا واجيب عكاز بالمره
نور ههههههههههههههه وانا هساندك ههههههههههه
سيلا لا انتي تشحتي عليا
نور ههههههه من عيوني دانا خبره انا والبت شهد في كدا هههه حتى اخر واحد كان عندنا في الجامعه شحتنا عليه شحت ههههه مش هينساه طول حياته
سيلا مش بين عليكي خالص
نور متستقليش بيا دانا الدكتوره نور اخت حسام حسين يابت.

سيلا ايه ده انتي في طب
نور بتنهده ايوه انتي خرجتني من ال انا كنت فيه انا متشكره ياسيلا انك هتخرجيني
جحظت عين سيلا في رعب شديد عند رويه ادم يقف خلف نور
سيلا بتوتر ايوه هخرجك وانا راحه الجامعه مانتي لازم تشوفي جامعتك وامتحاناتك وانا هجي معاكي وهقنع ادم انشالله
نور ايه
سيلا ادم انت صحيت امته
ادم ايه ال خرجك من الاوضه من غير مااعرف او اعطيكي الاذن
نور بخوف انا كنت
سيلا في اي ياادم بلاش نتعرف على بعض.

ادم سيلا انا مش بوجهلك الكلام
نور انا كنت نازله المطبخ اجيب حاجه اكلها بس قبلت سيلا وحبيبت اتعرف عليها
ادم تعالي معيا واخد ادم نور إلى الغرفه
ادم اخر مره ال حصل ده يتكرر سامعه
نور انا عملت ايه
ادم سامعه
نور حاضر
تركها ادم دون ان يتحدث بشئ اخر وتوجه إلى المرحاض اما نور فاقمت إلى صلاه الضحي وجلست تقرء واردها اليومي من القرآن الكريم
خرج ادم من المرحاض فوجد نور ترتل الايات القرانيه بصوتها العذب.

جلس ادم يستمع لها دون ان تشعر هي بوجوده
نور صدق الله العظيم
ادم نور ياريت تقري القرآن بالتجويد افضل من كدا في بعض الكلمات يعني قوله تعالي (يهذي من سوره سيدنا يونس) الكلمه دي جاءت بكسر الهاء مع التشديد على حرف الدال
الكلمه دي ذكرت في الايه 5مرات ولكن بنطق ومعني مختلف والمره التالته جاءت بالتشديد
نور انت بتعرف تقرء قرآن
ادم حد مسلم ميعرفش يقرء كتاب الله.

نور والله هو في حد مسلم يعامل حد كده ويرغمه انه يعمل حاجه غصب عنه وكمان يختفطه ويتجوز عرفي كمان
ادم مبن قالك اني اتجوزتك عرفي
نور يعني ايه
ادم يعني شوفتي القسيمه العرفي بعينك
نور بدموع وصراخ يعني ايه انت متجوزتنيش يعني انا
ادم اهدي
نور ابعد عني انا اهون عليا الموت احسن من كدا
ادم نور انتي مراتي بس راسمي مش عرفي
نظرت له نور بدهشه اذي
ادم العقد ال مضتيه كان راسمي مش عرفي واتسجل كمان.

يعني انتي مراتي شرعا وقانونا
نظره له نور نظره كره وعدم تصديق
فقام ادم بفتح الخزنه واحضار نسخه من العقد لها والقاه لها
ارتاح قلب نور قليلا فحمدت الله انها لم تعصيه ولكن ذادت حيرتها في هذا الشخص العجيب
نور طب عملت كدا ليه قولتلي انك اتجوزتني عرفي
ادم كان نوع من الانتقام انا ممكن اكون غلطت في حاجات كتيبر اووي بس عشان احميكي
نور من ايه
ادم اكيد هيجي وقت تعرفي فيه كل حاجه.

نور مش عايزه الوقت ده ارجوك طلقني وسبني امشي من هنا
ادم قولتلك الاحلام مش بتحقق
نور انت ايه انت ا
ادم نور ماتخلنيش اعمل حاجه انا مش حاببها
نور هتعمل ايه يعني هتموتني ياربت
ادم الموت بسهوله كدا راحه من ال هتشوفيه
نور بدموع انت عندك اخت ممكن يحصل فيها كدا اتقي الله وخاليني اخرج من هنا
ادم وهو يجلس بجانبها لا يانور مش هتخرجي من هنا ابدا
نور بعصبيه انت عايز ايه
ادم عايزاك انتي.
نور وانا مش عايزاك بكرهك هو بالعافيه
صفعها ادم وهو يحركها بقوه
ادم انتي عايزه ايه عايزاني اموتك قولتلك متعصبنيش وال ممكن اموتك
نور ياريت تموتني
سيلا في اي سبها
حرام عليك ياادم ال بتعمله ده
ادم مالكيش علاقه بالموضوع ده اخرجي منه احسنلك
سيلا لا ليا ياادم انا كنت هدفع تمن ال بتعمله ده وال حامني هو حسام اخو نور انا اقعدت يوم كامل في بيته وحتي مش رفع عينه في عيني ماان كنت معاه لوحدي سبها ترجع لاهلها ياادم.

ادم قولتلك اخرجي احسانلك
سيلا مش هخرج ياادم انا كلمت تاتا وهي راجعه وسابت المستشفي وهي مريضه عشانك
ادم وانتي فاكره انها هتعرف تواقفني مفيش حد هيمنعني عنك يانور الا الموت
ظلت نور تبكي بشده وهي متماسكه بسيلا كانها الهواء بالنسبه لها او طوق النجاءه
خرج ادم من الغرفه واتجه إلى الغرفه الرياضيه للممارسه التمارين
سيلا ليه كدا يانور قولتلك مترفزهوش وانا هخرجك
نور ببكاء مقدرتش
سيلا طب بس اهدي.

نور دا مش بني ادم انتي اذي قاعده هنا معاه
سيلا بابتسامه انا سبت الدنيا كلها وجيت هنا سبت امي واخوي ال من رحمي واختارت ادم
نور مش فاهمه هو مش اخوكي
سيلا ادم اخويا بس مش من نفس الام
سيلا بدهشه انتي سبتي عيلتك عشانه
سيلا بتنهيده هو ال حامني منهم يانور ومن جوز امي
نور انا مش فاهمه اي حاجه.

سيلا بوصي يانور ماما انجوزت ابو ادم وكان وقتها ادم 9سنين وبعدها خلفتني انا واحمد اخويا وبعديها بابا اتوفي وماما اتجوزت واحد ذباله اوووي ادم ال حامني منه واتحد الكل واخدني منهم كلهم انا ال استنجدت بيه ادم حنين عليا اكتر من اخويا ال من رحمي
نور طب مين ادهم
سيلا ادهم اخو ادم التؤام بس مات من سنين
نور بدهشه ادهم مات
سيلا ايوه يانور ادهم مات ودا السبب الا خالي ادم بالقسوه دي كلها
نور طب ادهم مات امته.

سيلا معرفش انا ما شوفتوش ال كام مره بس كان بيختفي كتييير اوووي انا شوفت بس ادم
هو ال كان موجود معيا
نور وهي تحدث نفسها اذي وهو قبل انه كان في الاوضه دي 20سنه
والمذكرات ال انا لقيتها واضح انها من قريب مش سنين بدات نور تنبش بالماضي السر الذي يخفيه ادم سليم ول يعرفه احد سواه.
اخذت نور تفكر في هذا اللغز ولم تلاحظ انها دخلت إلى غرفه ادم الرياضيه
في الغرفه الرياضه الخاصه بادم
دخلت نور فوجدته يتدرب بحرفيه شديده كانه مدرب كمال اجسام
ادم دون ان يلتفت لها في حاجه يانور
فزعت نور بشده فهو لم يلتفت لها
نور انا
ادم اقترب ادم منها وبصوته الجذاب ايه خايفه
نور بشجاعه مصتنعه وهخاف ليه انا كنت ماشيه ولقيت نفسي هنا
ادم وهو يجفف ذراعه بالمنشفه مصدقك
نور هو انا يعني ممكن
ادم ممكن ايه.

نور بدموع يعني اشوف اهلي
تحولت نظرات ادم للنظرات البنيه القاتمه
ادم انتي فاكراني عبيط وال اهبل
نور ببكاء اشوفهم بس مره واحده ارجوك وهرجع معاك والله
ادم بابتسامه مستفزه مش بقولك انك عايشه في عالم الاحلام ال عمره مايبقا واقع
نور وهي تمسك يد ادم
نور ارجوك والدي تعبان في المستشفي مااستحملش اني انختفت ارجوك والله ماهطلب منك اي حاجه تاني
ادم وانا مش مضطر انفذلك حاجه انتي سامعه
نور ارجوك
وتركها ادم ورحل.

جلست نور تبكي بصوت مسموع
نور يارب يارب ارحمني.

في غرفه ادم
اخذ ادم يسترجع ماضيه المؤلم الذي بسببه بدل ادم كليا
احمد مامي
امل روح قلب مامي
احمد ادم ضرب سيلا
امل ايه
احمد ايوه ورجلها اتعورت جامد
راكضت امل إلى الحديقه فوجدت
سيلا تبكي بشده وادم بجوارها
سؤيلا ااااه رجلي
ادم معلش ياسيلا
سيلا بدموع رجلي بتوجعني اووي
امل ادم
ادم نعم يامامي
امل صفعت ادم بشده صفعه تلو الاخري
امل انت بتمد ايدك على بنتي يازباله
ادم والله ماانا احمد ال واقعها
امل وكمان بتكدب.
سبلا ياماما احمد ال وقعني
امل اسكتي انتي بتكدبي وبدفعي عنه وسايبه اخوكي الحقيقي
سيلا دي الحقيقه يامامي
لم تستمع اليها امل واخذت ادم ذات15عاما إلى الغرفه المظلمه إلى القبر
ظل ادم يبكي بشده كي تتركه ولكنها لم تستمع إلى بكاء هذا الطفل
عاد ادهم من الخارج وهو يبحث عن اخيه فلم يجده فعلم ان هذه المراه من فعلت ذلك
ذهب ادهم إلى غرفه امل
امل نعم في حاجه انت كمان
ادهم ادم فين
امل وانت مالك وال تحب تشرف معاه.

ادهم وهو يجلس ال هو انكل ممدوح مجاش النهارده
امل بفزع م م ممدوح ليه
ادهم ابدا اصله واحشني
امل لا انكل ممدوح مجاش بقاله كتير
ادهم اما تشوفيه ابقي سلميلي عليه
ها ادم فين
امل هجيبه حاضر
بعد عده دقائق اخرجت امل ادم الذي اسرع إلى غرفه اخاه وهو في حاله رعب شديده
ادهم اخد ادم في حضنه
ادم ادهم انا كنت خايف اووي لتتاخر في الرجوع
ادهم وهو يجلس امام اخاه.

ادهم ادم انا قولتلك ميت مره قبل كدا لازم تعتمد على نفسك لازم تكون قوي ياادم تكون شخصيه قويه الكل يخاف منها
ادم بس انا مش بحب اكون اقسي
ادهم انا مقولتلكش تكون قاسي بس في اوقات بتتطلب منك تكون قوي ياادم الكل كده مش هيعملك حساب
ادم انا مش فاهم
ادهم عشان تكون شخصيه قويه لازم اسمك الكل يخاف منه اسم ادم سليم يهز الابدان مفيش تسامح مع حد ظالمك ياادم
ادم بس ياادهم انا مش كدا.

ادهم وعشان كدا الكل بيستضعفك واولهم الحيوان ال اسمه احمد والهانم ال فوق دي ال شايفه ابنها ملاك مفهوش عيوب وكمان بتبان ادم ابوك انها ملاك وهي حربيه
ادهم وهو يضع يداه على كتف اخاه اتغير ياادم عشان تعرف تعيش وسطهم لازم تكون اقوي منهم
فتح ادم عيناه التي احتلت لون عيناه الصقريه البني القاتم بسبب الذكريات المحفوره بداخله
وتابي ان تتركه
في غرفه سيلا
سيلا يارتني ماقولتلك ان باباكي في المشفي.

نور بدموع انا كان قلبي حاسس ياسيلا بابا اصلا مريض انا اترجيته اني اروح بس اشوفه وهرجع تاني رفض
سيلا مانا قولتلك اصبري بس اسبوع
نور ببكاء كتير ياسيلا كتير مش هقدر انا لازم اخرج من هنا.

عند ادم
دخل حازم وعمر الغرفه
حازم ادم
ادم وعيناه تمتلاهم الغضب الشديد
حازم كافيا ال بتعمله في نور ده ياادم خاليها ترجع لاهلها كفيا كده
ادم لا رد
عمر ياادم فوق بقا دي مش اخلاقنا كفيا عليها كدا انت مكنتش بالقسوه دي
ادم ضحك بصوت كله وجع والم.

ادم ههه ياريت ياعمر كنت على طول بالقسوه دي مكنتش خسرته انا شوفته وهو بيموت ادام عيني معرفتش اساعده ول حتى اعمله حاجه بسببها هي السبب هي ال ادت فرصه للحيوانه ذي دي تدخل حياتنا وتدمرنا كلنا واولهم اخويا
حازم انسي انسي ياادم
ادم انسي انسي ايه ول ايه ياحازم
حازم طب هي ذنبها ايه في كل ده
ادم ذنبها انها نسخه منها بتفكرني بيها
عمر انت حبيتها ياادم
ادم سبوني لوحدي
حازم ياادم
عمر خلاص ياحازم سيبه لوحده.

حازم ماشي ياصاحبي بس انا نفسي ترجع لاصلك ياادم
ادم مفتكرش اني ممكن ارجع ياحازم خلاص.

عادت هدي إلى القصر
سيلا تيتا وحشتني اووووي
هدي وانتي اكتر ياسيلا المهم طمنيني ادم عامل ايه
سبلا بحزن لسه ذي ماهو ونور مفطوره من البكا مش عارفه اهديها
هدي طب هي فين
سيلا في اوضتي
هدي خلاص قولي للخدم يجهزوا الغدا وانا هطلع اتكلم معها
سيلا حاضر ياهدهد
هدي يابت اتلمي احسنلك
سبلا ههههه لا وعلي ايه الطيب احسن يا هدهد
هدي هههه ماشي بس استني عليا بس.
ركضت سيلا إلى الاسفل وتوجهت هدي إلى الغرفه الموجود بها نور فوجدت نور تجلس على الفراش وهي تبكي بشده
هدي ممكن ادخل
نور وهي تمسح دموعها وتنظر لهدي باستغراب
هدي متستغربيش انا جده ادم ال ساعدتك افتكرتني
نور ايوه افتكرت حضرتك
هدي وهي تجلس بجانبها بصي يابنتي انا مقدره كل ال انتي فيه و مش عارفه اقوالك ايه
نور خرجيني من هنا بس ده ال انا عايزاه
هدي صعب يابنتي ادم مش هيسيبك.

نور بعصبيه ليه انا معملتولوش حاجه تستهل كل ال بيعمله ده
هدي غصب عنه يابنتي انتي شكلها بالظبط
نور هي مين
هدي رنا مامت ادم وادهم الله يرحمه ونا كانت انسانه متكبره جدا بتحب الموضه والخروجات والنوادي واصدقاءها والحفلات وحاجات كتييره جدا اخر اهتمامتها كانت اولادها وجوزها ودا طبعا ال خالي سليم ابني يتجوز مره تانيه وهي مااستحملتش اتطلقت ورمتله الاولاد واتجوزت على طول وال مره سالت فيهم
نور وبعدين.

هدي سليم ابني اتجوز حيه يابنتي بني ادمه ذباله اووي كانت بتعذب ادم كتيييير اوووي وبتخاليه يدفع تمن كرهها لولدته
نور بحزن طب وادهم
هدي ادهم كان الله يرحمه شخصيه قويه جدا بس كان حنين اووووي امل كانت بتخاف من ادهم او الكل رغم ان عمره كان صغير بس الكل كان بيعمله حساب.

امل كانت بتعملهم كويس ادام سليم ومن وراه كانت بتعذب ادم ودايما بتتفتري عليه انه مش كويس كان عندها غيره منه لانه كان متفوق هو وادهم جدا وابنها كان ضعيف.

فاتت السنين وهي برضو مستمره الاضطهاد على ادم وادهم مازال بيحاول يحميه بس مش على طول بينجح لحد ما مات سليم ابني والسبب في قاتله حاجه غريبه انه مات بجرعه سم ساعتها انا كنت مريضه وبتعالج في المشفي في امريكا ورجعت على وفاته كانت صدمه كبيره اووي ليا يا نور والاصعب كمان اختفاء ادهم.

انا كنت هموت وادم من يوميها وهو اتحول بالقسوه دي لان السند والقوه اختفوا من حياته وال ذاده قسوه انهم لقوا جثت ادهم في نفس الاوضه ال كان بيتحبس فيها
نور بخوف ومين ال عمل كدا.

ادم بس ال يعرف يابنتي محدش غيره بس هو رافض الكلام في الموضوع ده وبقا نسخه من ادهم او اوسخ كمان على الاقل ادهم كان حنين جدا والقسوه كان بيستخدمها مع بعض الاشخاص ال يستهلوا اما ادم بقا قاسي مع الكل يانور والسبب اهمال امه ال خالت امل تدخل حياه سليم وانتي فيكي شبه كبير اووي من رنا
نور بدموع واي ذنبي.

هدي معلشي ياحبيبتي انا عرفت انه اتجوزك رسمي يعني انتي مراته الوقتي وادم مش هيتخلي عنك اتقبلي ده وعيشي يابنتي دي نصحيتي ليكي وانا هحاول اكلمه
نور بدموع انا عملت ايه عشان اتعاقب عليه
هدي اهدي ياقلبي وانشاء الله خير انا هروح اكلمه وهرجع ليكي تاني
في غرفه المكتب
كان يجلس ادم وهو يرجع بعض الملفات الذي احضرهم له عمر لعدم ذهابه إلى الشركه
هدي ادم
ادم حمدلله على السلامه
هدي الله يسلمك ياحبيبي عامل ايه.

ادم تمام نزلتي بدري عن معادك ليه
هدي عشان
ادم سيلا صح
هدي ياادم يابني ال بتعمله دا غلط انت كده بتخاليها تكرهك ذياده
ادم تكرهني تعمل ال هي عايزاه خروج مش هتخرج من هنا ودا اخر كلام عندي
هدي يابني ماهي مراتك الوقتي يعني كدا كدا هترجع تاني
ادم هي مش هتخرج من هنا عشان ترجع
هدي ياادم يابني ال بتعمله دا غلط صدقني هتندم
ادم محدش ليه علاقه بالموضوع ده فياريت حضرتك متتدخليش فيه.

هدي فوق ياادم هتخسرها صدقني لو فضلت بالقسوه دي
ادم هههههه بجد الوقتي القسوه دي مش عجباكم ولما كنت طيب كسبت ايه من الطيبه دي
هدي ياادم
ادم ول حاجه بالعكس خسرت خسرت اخويا وابويا في يوم واحد وادام عيني
هدي ايه ال حصل في اليوم ده ياادم
ادم من فضلك مش عايز اتكلم في الموضوع ده تاني
هدي حاضر يابني بس ارجوك نور بنت كويسه بلاش المعامله دي
وتركت هدي ادم وتوجهت إلى غرفتها حتى ترتاح قليلا.
بينما صعد ادم إلى الغرفه الموجود بها نور
في منزل نور الذي سيطر عليه الحزن بسبب فقدانها
كان يجلس حسام بتعب شديد
ملك مالك ياحسام
حسام مفيش ياملك
ملك انت كنت في المستشفي
حسام ابوه اطمنت على بابا ونزلت القسم
ملك بابا عامل ايه
حسام مفيش جديد
ملك ول اخبار عن نور
حسام لا ياملك
فدق الباب وما كانت سوي شهد
دخلت شهد
شهد بتوتر اذيك ياحسام
حسام الحمد لله ياشهد
شهد مالك
حسام نحمد ربنا
ملك مفيش جديد ياشهد نور مالهاش اثر.

شهد نور كويسه
تفجاء حسام وملك من كلام شهد
حسام وانتي عرفتي منين
شهد بتوتر انا اصل
ملك بدموع ارجوكي يا شهد فولي الحقيقه
شهد حاضر وقصت شهد لهم كل ما عرفته
حسام اه يابن الكلب والله ليكون اخر يوم في حياتك
شهد ال عرفته ان هو يبيقي نفسه اخو سيلا
حسام ايه انا كان قلبي حاسس ايوه اذي معرفش انا سمعت صوتها
وركض حسام إلى قصر ادم سليم
في غرفه سيلا.

كانت نور تجلس وهي تبكي بشده من الظلم القابع عليها ومن الظلم الذي تعرض له ادم
فتفجاءت بصوت حسام ينادي عليها
نعم صوت اخاها
مسحت نور دموعها وقامت من على الفراش وركضت إلى باب الغرفه بسعاده كبيره ولكن تفجاءت بادم امامها وعيناه الصقريه كالجمره الحمراء.
كان ادم ينظر لها بغضب شديدا
ظلت نور تترجع للخلف في في خوفا شديد
نور بدموع انا عايزه اخرج
ادم بصوت كالفحيح انتي فاكره ان اخوكي ال تحت ده يقدر يخرجك من هنا دانا افعصه انتي فاهمه باشاره واحده مني اخالي رجالتي يخلصوا عليه
نور لا ارجوك حسام لا
ادم وهو يجذبها من حجابها لو مش عايزاني اخلص عليه الاحسن انه يمشي من هنا تفهميه بالذوق احسن مانا ال افهمه انا بطريقتي
نور حاضر
دفعها ادم بقوه حتى سقطت ارضا.

ادم وهو يقترب منها انا بحذرك يانور وانتي عارفه كويس انا اقدر اعمل ايه
نور بخوف على اخاها لاااا انا همشيه ارجوك ما تاذيهوش
ادم وريني هتعملي ايه
في الاسفل
نزلت سيلا وهدي على صوت حسام القوي
سيلا حسام
حسام ايوا ول كنتي مفكره انك هتخدعينا اكتر من كدا
سيلا بدموع اخدعكم اخدعكم ايه
حسام والله انتي بني ادمه قذره اوووي انا مكنتش متخيلك كدا بس حلو الدور ال لعبتيه علينا دا عشان ادخلك بيتي.

هدي انت مين وبيت ايه ال بتتكلم عليه
حسام اسالي الهانم
سيلا حسام انا معملتش حاجه
حسام لو فعلا معملتيش حاجه ذي مابتقولي قوليلي نور فين
نور حسام
حسام بلهفه واشتياق لصوت اخته نور
لم تتحمل نور وركضت إلى حضن اخاها وبكت بكت بشده على افتقدها له ولم تفاق من غفوتها الا على صوت الصقر
ادم نور
ابتعدت نور عن حسام في خوف شديد عليه وهي تري لون عين ادم البنيه القاتمه
حسام كويس انك ظهرت ياحيوان انت دانا هوديك في داهيه.

نور بدموع حسام اسمعني
حسام انت فاكر نفسك ايه انت بني ادم حقير
ادم خلصت كلامك ول لسه في اضافات
حسام وهو يبعد نور عنه حتى ينقض عليه
نور حسام لا
حسام ابعدي يانور لازم اقتل الكلب ده
احمرت عين ادم وكانها كالجمره الحمراء التي ستحرق الجميع
نور بدموع وهو تتعلق بذراع اخاها ارجوك ياحسام
حسام وهو يضع يده على وجهها متخفيش ياحبيبتي انا هخرجك من هنا والحيوان ده لازم ياخد عقابه.
واتجه حسام إلى ادم الذي يجلس باستفزاز وهو يضع قدما فوق الاخري
نور لا ياحسام ارجوك لا
حسام ابعدي يانور
نور حسام ادم يبقا جوزي
صدمه كبيره اصيب بها حسام
حسام بصدمه انتي بنقولي ايه
نور ايوه جوزي
حسام لا هو ال خاليكي تقولي كده
نور وهو ليه هيعمل كدا صدقني ادم جوزي واحنا بنحب بعض اووي
كان قلب هدي وسيلا يتمزق على هذه الفتاه التي تفتعل كل هذا من اجل عائلتها
حسام انت كادبه يانور انتي اتخاطفتي والزباله ده ال خطفك.

نور انا متخطفتش ياحسام انا ال قولت لادم يعمل كده
حسام بدهشه ليه.

نور بتوتر لانك مكنتش هتوافق انك تجوزتي ليه عرفي وانا بحبه وعايزاه انا زهقت من الحياه دي ال كلها فقر نفسي اعيش ذي الناس الاغنياء هم ناقصهم ايه عننا نفسي اكون عندي عربيه والبس حلو مش اللبس المقرف ده
حسام بصدمه انا مش مصدق نفسي معقول ال بسمعه ده انتي نور طب اذي
نور وهي تقترب منه نور دي شافت كتييير اووي انا عايزه اعيش في السعاده دي في القصر ده مش العشه بتاعتكم دي.

صفعها حسام بقوه على وجهها حتى ان ادم كاد ان يقتل حسام
حسام العشه ال مش عجباكي دي هي الا حمايتك السنين دي كلها بدل ما تنامي على الرصيف انا بقا بالنسبه للقصور والعربيات فربنا.

يغنينا بالحلال كان ممكن يكون ده عندنا بس بالحرام لكن انا وابوكي اشتغلنا ليل نهار عشانكم عشان واحده طماعه انانيه ما يهمهاش ال المظاهر انا رميت شهدتي عشانك انتي وملك لكن هقول ايه لوحده ذيك ضعيت
شرفها وفرتت فيه مهمهاش اخوها وال ابوها المرمي في المستشفي بين الحيا والموت ده وال اختها ال ممكن مستقبلها يضيع بسبب ال عملته انتي بجد دمرتني يانور دمرتي الثقه الكبيره ال كنت زرعها فيك.

اغمضت نور عيناها في الم شديد ايوجد هناك وجع اكثر من الذي هي فيه ولكن تحملته تحملته تلك الفتاه المسكينه فتحمل الم البعد اسهل من الم الفراق.

حسام انا هخرج من هنا وانسي انك ليكي اخ
اه نسيت مبروك عليكي القصور والعربيات يا
يانور هانم بس خاليكي فاكره حاجه واحده بس ان اي واحده فرتت في شرفها بتكون مالهاش قيمه عند اقرب الناس ليها
انتي من النهارده حره انسي ان ليكي اخ او اخت او اب ونصيحه مني متظهرش ليا في اي مكان ولو بالصدفه والا هتندمي
وتركها حسام ورحل
وقعت نور على الارض وسمحت لنفسها بالانهيار بكت بل صرخت بالبكاء
بكاء مزق قلوبهم حتى ادم.

هدي حرام عليك ياادم حرام وتوجهت إلى نور التي تبكي
هدي معلش ياحبيبتي
سيلا اقتربت من نور
سيلا بدموع نور
ولكن نور لا تجيب احدا فقط تبكي تسمع لدموعها بالخروج
اقترب ادم منها
هدي هتعمل ايه ابعد كفيا كدا
ادم متخافيش
وجذب ادم نور حتى تقف ولكنها لم تعد تحملها قدمها على الوقوف فاخشي عليها
فحملها ادم
سيلا واخدها فين
ادم اوعي من طريقي ياسيلا
سيلا لا يا ادم حرام عليك ال بتعمله فيها دا انت ايه مش بني ادم.

ادم بصوت كالرعد كلمه ذياده وهتندمي ياسيلا
بعدت هدي سيلا عن طريق ادم لانها تعلم غضبه
صعد ادم إلى الاعلي وهو يحمل نور
وضعها ادم على الفراش برفق وازاح عنها حجابها وداثرها جيدا
ظل ادم يتطلع اليها وهي كالملاك البرئ
ادم انا اسف يانور انا بجد اسف
بس خلاص هانت
مكنتش اتوقع اني هحبك كده ايوا انا بحبك
انتي غيرتي حياتي كلها خاليتي قلبي القاسي يرجع فيه مكان للحب من جديد.
بس انتي ال بتنرفزيني وانا مش بقدر اسيطر على غضبي انا قولتلك ميت مره انا غضبي وحش اوي
بس خلاص كل حاجه هتتحل وهترجع ذي الاول قريب انشالله
وخرج ادم تاركا نور تعاني من قسوه الكلمات التي تتذكرها
عند حازم
عمر زومي حبيبي
حازم انا معتش ورايا غبرك يالا
عمر انا مالي ياجدع ماهم ال بيطردوني الله
حازم وتيجي تقرف في اهلي انا صح
عمر امال اترمي في الشارع لكلاب السكك ياحيوان.

حازم لا ياخويا ميخلصنيش وكويس انك جيت عشان عايزك في موضوع
عمر انا
حازم اه
عمر سمعك
حازم انا هتجوز
عمر ايه
حازم اي يالا في اي
عمر هتتجوز عليا ياحازم ياشماتته ابله ظاظا فيك ياعموره ياخرابك ياارمط صوتي ياانشراح على ال راح عايز تتجوز عليا يالهووووي
حازم في اي ياض
عمر ليه
حازم ليه اي
عمر تتجوز عليا
حازم غور من ادمي ياحيوان اصل اقتلك واخلص
عمر طب استنا
حازم ايه
عمر عندها اخوات بنات
حازم معرفش ليه.

عمر عشان اتجوز انا كمان اشمعنا يعني
حازم غور يالا غور
عمر واطي واطي.

في غرفه ادم
بدات نور في استعادت وعيها فوجدت نفسها في غرفه ادم
ونظرت بغل وغضب شديد عند راويتها له ينام بجوارها وكأن شئ لم يكن
مرت الذكريات الاليمه التي فعلها هذا الصقر بهذه العصفور البرئ فوجدت سكين بجانبها لم تشعر بما تفعل احضرت نور السكين واخذت تنظر لادم بكره شديد
ولكن تذكرت قوله تعالي بسم الله الرحمن الرحيم
ولا تقتلوا النفس التي حرم الله الا بالحق
صدق الله العظيم.

فالقت نور السكين الذي بيدها وجلست على المقعد باهمال وهي تبكي عندما تذكرت ما قاله اخياها
ادم رجعتي في كلامك ليه
فزعت نور بشده
ادم ايه خفتي
نور انا مبخفش ال من ال خلقني عرفت انا خوفت من مين
ادم وهو يجلس على الفراش ويتناول السكين المرمي على الارض
نور انا مش هوسخ دنيني واخرتي بسبب بني ادم وسخ ذيك
ادم وهو يتغلب على غضبه بصعوبه شديده
ادم كفيا يانور.

نور ليه كفيا انت عندك مشاعر وهتتاثر ياحرام انت اوقح بني ادم انا شوفته في حياتي اكيد مفيش اوسخ من كدا
ادم وعيناه تحولت إلى البني القاتم كفيا اسكتي
نور لا مش هسكت انانفسي اموتك واخلص بس خوفي من ربنا ال مانعني انا اقتل شيطان ذيك
ادم وهو يقبض على يداه المحمول به السكين حتى نزفت يداه اخرسي
نور لا مش هخرس انا اشرفلي اني اقعد العمر كله في سجن احسن من العيشه معاك في مكان واحد
ادم نور لاخر مره بقولك اسكتي.

نور واني اكون متجوزه انسان مريض ذيك
فقد ادم اعصابه وغرس السكين بالكرسي التي تجلس عليها نور
ادم نووووور
فزعت نور واخذت تنظر إلى السكين وادم التي تحترق نظراته الصقريه المخيفه نور
ادم بصوت كالرعد لاخر مره هحذرك متخلنيش اعمل حاجه اندم عليها
فزعت نور منه واكتفت بتحريك راسها فقط
بينما ترك ادم الحجره كي لا يقتل هذه الفتاه الساذجه التي تثير غضب الصقر
بعد خروج ادم تنفست نور بحريه كانه من يمنع عنها التنفس.

ولكن لفت اتباهها وجود قطرات الدماء على الارض فتبعتها نور
حتى وصلت إلى جدار خالي من الابواب
ولكن تتطلعت اليها فوجدت اثار الدماء على الجدار فضغطتت عليها فاذا بالجدار ينفتح كباب غرفه سريه
اخفق قلب نور بخوف ودخلت إلى هذه الغرفه
اصيبت نور بصدمه كبيره مما رات اذهل عقلها وظنت انها جنت.
دخلت نور إلى الغرفه وهي في حاله رعب شديده
تفجاءت نور وصدمت بشده عند راوياتها لادم يجلس على احد مقاعد الغرفه ولكن شكله مختلف تمام وبلبس مختلف
ظلت نور تنظر اليه باستغراب
تفجاء ادم من وجود نور هنا وكيف وصلت إلى هذه الغرفه
ظلت نور تنظر له بريبه وخوف شديدان حينما وجدته يجلس على كرسي متحرك
بلعت نور ريقها في خوفا شديد وظلت تتراجع للخلف بخوف حتى احست باحدا ما بخلفها كانت الصدمه الاخري لها فهو ادم.
فزعت نور بشده مما رات كانها تري لادم نسخه او صوره
ادم وهو يقترب منها بحذر كبير
ادم نور اهدي مفيش حاجه
اغشي على نور فورا
ادم ههههههه بذمه امك ياشيخ حد يشوف المنظر ده ويهدي هههههه بس متشكر اوووي ياادهم ذوقك عالي اووي يعني عليا الجمال ده كله تبقي مراتي
ادهم اخرس يالا
ادم خرسنا ياخويا استلم بقا هههههه غبي اووي ههههههه قال اهدي قال حد يشوفك ويهدي اه بس اقوم على رجلي بس فتره وهتعدي وهخد مراتي.

ادهم شكل ايدي واحشتك صح
ادم لا وعلي ايه الطيب احسن اما اروح اشوف المسلسل وانت شوف المزه دي اقصد مراتي قمر ياواد ذوقك عجابني امال انا سبتك تختارلي ليه بس وحياه عيالك ياشيخ براحه عليها بدل مانت عامل شبه الطور الهايج كدا اهدي عليها
ادهم ادم
ادم ورحمه ابوك مانت قالب عينك خاليك كدا انا هخلع وخد راحتك على الاخر الاوضه اوضتك يا دومي سلامانجه انا
ادهم سلام ذفت على دماغك.

ادم دا نوع فاكهه جديد دا ول ايه مانا هنا بقالي سنين يكونش طالعوا نوع جديد وانا معرفش
ادم نهار اسوح الواد عينه الونت بني اخلع ياادومي بسرعه
ادهم غبي
ادم الله يكرم اصلك ياحبيبي
وحمل ادهم نور إلى غرفتها( ايوه ادم سليم هو نفسه ادهم سليم وهنعرف في باقي الفصول ليه ادهم انتحل شخصيه ادم وليه ادم متخبي وليه هو على كرسي متحرك مع الفصول انشاء الله ).

ادم ابقي طمني على نور ياابو الكابتن الصقر واقع ياجدعان تحيا مصر ههههههه عشت وشوفتك مقفوش من قلبك وانا اقول مالي اليومين دول حاسس اني بحب او فرحان على شعبان على جوعان طلعت انت مش انا
ادهم وهو يحمل نور طب هروح اوديها الاوضه ارجع اشوف مالك
ادم لا مترجعش
ادهم ليه
ادم بقفل بدري المدرس بقا عقبال عيالك كدا قول انشالله
ادهم هقول
ادم امته
ادهم بس اودي نور واجيلك حاضر
ادم طب يالا
ادهم يالا ايه.

ادم روح عشان اقفل الباب وراك مانت مالكش امان بعيون الصقر دي مش كفيا البت كل يوم تسلوحها مش بعيد القيك داخلي الاوضه بشومه ول حاجه وتقولي كله ال العار وتخلص على ال جابوني
ابقي هربت منهم وتقتلني انتي ياسلام حاميه قاتله والنبي ليقه
ادهم بسسس انت ايه
ادم انا ادم سليم ال الكل بيخاف مني يالا تقشعر له الابدان عند ذكر اسمه
ادهم ابدان اه طب بس بلاش نتكلم كتير.

ادم طب يالا بقا قبل ما الحلاوه دي تصحا ويجبلها جلطه وانا مش ناقص
توجه ادهم للخروج
ادم ادهم
ادهم ايه تاني
ادم هي مراتك دي ليه اخوات بنات
ادهم بستغراب اعتقد اه ليه
ادم هتجوذها اكيد مزه ذيها
ادهم انا بقول اخلي نور هنا واخلص عليك
وبالفعل وضع ادهم نور وتوجه إلى ادم الذي يضحك بشده
ادم اعقل ياابو الادهم استنااااا
ادهم ايه
ادم انا بعتذر جدا منك بس بلاش ايدك دي ابوس ايدك
ادهم تصدق صعبت عليا يالا عفوت عنك.

ادم لا كريم اووي
ادهم تصبح على خير ياخويا
ادم وانت من اهله
واخذ ادهم نور إلى غرفتها
جلس ادهم بجانبها
ادهم في نفسه ايه بس ال جابك ورايا
مش لازم حد يعرف السر ده انا خفيته سنين ومش لازم حد يعرفه
جاء الطيب الذي طالبه ادهم لها
بعد كشف الطبب عليها
الدكتور الاغماء ده متكرر ياادم بيه
ادهم ايوه حصل 3 مرات او اربعه كدا ممكن تطمني
الدكتور المدام حامل وعندها هبوط حاد.
ادهم وهو يجلس على الفراش وينظر لنور الفاقده الوعي ايه حامل
الدكتور ايوه الف مبروك هي لسه في الاول وياريت تتغذا كويس وتاخد الادويه دي في مواعدها
ادهم كان كالمغيب تماما
الدكتور ادم بيه انت كويس
ادهم عاد للقسوه وانت مالك اتفضل
وخرج الطبيب وظل ادهم بجانب نور
بدات نور تستعيد وعيها
نور وهي تضع يداها على دمغها ااااه
ادهم حمدلله على سلامتك
فزغت نور وتكورت على نفسها في خوف شديد.

حاول ادهم الاقتراب منها ولكنها كانت تترجع في خوف شديد وكان جسدها ينتفض بقوه
ادهم اهدي يانور
نور بخوف شديد ارجوك خرجني من هنا ارجوك ارحمني
ادهم وهو يتنهد بياس ثم نظر لها
ادهم نور انا
نور ابعد عني
ادهم اهدي انا مش هاذيكي
نور بدموع سبني امشي
ادهم حاضر هخرجك اوعدك بس كمان يومين بس اظابت نفسي وهخدك لاهلك
نور لا انا عايزه ارجع الوقتي
ادهم مش هينفع.
نور انت عايز ايه انا هخرج يعني هخرج.

ادهم نور انا قولت ال عندي كلمه ذياده وهقولك مفيش خروج خالص.
بكت نور بخوف من ادهم
اقترب ادهم منها
ادهم نور حاولي انك متغصبنيش ارجوكي
نور نظرت له برعب شديد
نور بصوت منخفض من الخوف انت مين
ادهم انا ادهم يانور وال شوفتيه ده هو ادم
نور ليه ليه بتكدب وبتقول انك لدم وان ادهم مات
ادهم اوعدك اني هجاوبط على كل اسئلتك بس مش الوقتي في الوقت المناسب
نور طب انا متجوزه مين.

ادهم ههههههه متخفيش انتي مع الصقر امنيتك مش هتتحقق
نور بس اذي العقد
ادهم العقد مكتوب باسمي ادهم سليم
انتي شوفتي النسخه بس كان الاسم مشوش مش باين
نور عملت كدا لبه
ادهم قولتلك هتعرفي في الوقت المناسب ال عايزه منك ان محدش يعرف بال شوفتيه ده مفهوم
لم تجيب نور من صدمتها
ادهم مفهوم
نور حاضر
ادهم في حاجه لازم تعرفيها
نور بخوف حاجه اي دي
ادهم انتي
ادهم انتي حامل
نور بصدمه ايه انت بتقول ايه
ادهم ال سمعتيه.

نور بدموع لاااا
ادهم لا ايه
نور مش عايزه الطفل ده لازم ينزل انا مش هحبه لانك انت ابوه
ادهم وهو يقترب منها ويجذبها من حجابها وبصوته الرعدي لو فكرتي بس تاذي ابني صدقيني هيكون اخر يوم ليكي ولكل عيلتك سامعه
نور ابعد عني
ادم الله يخربيتك هتموت البت سيبها
ادهم انت اي ال جابك هنا ياحيوان لو حد شافك هنعمل ايه
ادم سيلا اخدت المنوم ال انا حاطتيته ليها وتيتا مش محتاجه منوم بتنام مقتوله.

والاخت ال جانبك دي اففشتنا خلاص
سبها بقا
ادهم وهو يترك نور ويتجه إلى ادم القابع على الكرسي المتحرك
ادهم انا سابتها بس همسكك انت اي رايك
ادم اقتلني وخلصني بدل مانت كل يوم تهددني كده الموت مره واحده احسن من 33333777779
ادهم ايه
ادم عليا النعمه مااعرف اقولهم تاني
ادهم اخرج بره ياادم احسنلك
ادم لا انا عايز مرات ادم سليم في كلمه
ادهم مرات مين ياخويا
ادم احم خلاص اطلع بقا الله
ادهم ادم انا مش بهزر اتفضل ادامي.
ادم 5دقايق بس والله وهمشي
ادهم بنفاذ صبر اتفضل اخلص
ادم على انفراد
ادهم نعم
ادم بعد اذنك يعني ياصقر بيه
وبالفعل خرج ادهم وهو يتوعد لاخاه بعلقه معتبره ههه
كانت نور ترتجف وهي تتطلع للشخص النسخه القابع امامها
ادم اهلا نور انا ادم سليم ال الناس كلها بتموت مني وانتي شوفتي فامفيش داعي اني اعرفك عليا
ول ايه
نور بخوف انا معتش فاهمه حاجه اصلا ارجوك اي نكان انت مين خرجني من هنا ان بكره اابني ادم ده اوووي.

ادم بصي يانور ادهم مش وحش اووي كدا ادهم هو ال انا بسببه ادامك الوقتي وهو ال دفع سنين من عمره بسببي برضو. ادهم مر بظروف صعبه اووي ممكن يكون قسي عليكي بس غصب عنه
نور انت ليه متخبي في الاوضه دي وليه هو بيقول انك مت وليه منتحل شخصيتك.

ادم لان ادهم القاسي ال بتكرهيه دا بيحاول يحمني من ال نفسهم اني اموت عشان كدا منتحل شخصيتي عشان لو حد حابب ياذي ادم سليم ادهم ال يوجهه او بمعني الاصح بيفديني بنفسه من خوفه عليا مفيش اخ في الدنيا يعمل كدا يعيش طول عمره بشخصيه وهويه مش بتاعته عشان يحمي اخوه
نور من ايه
ادم مسيره هو يحكيلك كل حاجه بس انا حبيت بس اعرفك ان ادهم شخص عظيم ميستهلش انك تكرهيه اديله فرصه يانور
ادهم خلصت ال5 دقايق
ادم لسه 3 ثواني.

ادهم طب تعال ياخويا بدل ما اوصلك المقابر احسن من الاوضه
ادم لااا الاوضه الله يكرمك
استنا
ادهم ايه
ادم كلمتها في ال قولتلك عليه
ادهم هو ايه
ادم انت نافع في حاجه ال الضرب اوعي نور
نور نعم
ادم مفيش ليكي اخت
نور ليا بس ليه
ادم هختفها واتجوزها
نور لا ابوس ايدك كفيا انا
ادم يابت انا احسن منه انا كيوت وعسل وعسول بالقشطه انما هو مصاص دماء بعيد عنك
في لمح البصر كان ادم محمول على اكتاف ادهم كشوال البطاطا.

ادم مش قولتلك الله يكون في عونك يابنتي
استنا الكرسي ياصقر
سحب ادم الكرسي وهو يشير لنور
ادم باي هبنج الكل بعد بكره واجي اشوف اختك دي
ضحكت نور بشده عليه
دخل ادهم فوجدها مازالت تضحك بشده وتحاول كبت ضحكتها ولكن تفشل
نور ههههههههههه ااه بطني ههههههههههههههههههه
نور احم احم ههههههههههه
ادهم ضحكتك حلوه اووي
نور انا بس
ادهم بحبك
نور لا رد
ادهم مستغربه
نور لا رد فقط عيناها تنظر له وفمها يكاد يصل إلى الارض.

ادهم انا فعلا بحبك معرفش اذي بس انتي غيرتني يانور انتي بقيتي نور عيوني وقلبي انا حبيتك اووي اول مره ادهم سليم يتهز ادام واحده ست محدش قدر يخترق قلبي ده غيرك عشان كدا حاولت اقسي عليكي عشان انسي حبك بس للاسف فشلت
انا عارف اني قسيت عليكي كل لما كانت قسواي بتزيد عليكي حبك كان بيكبر جوا قلبي وعشقك هو ال خالني اعترف ان فعلا الحب موجود الحب من اول نظره
لاسف حبيتك يانور وانا مينفعش احب مينفعش.

ثم اقترب منها واخذ يمسد على شعرها
ادهم انا حميت ادم باني انتحلت شخصيته واوعدك اني هحميكي لاخر نفس فيا
نور من ايه تحميني
ادهم لسه مجاش الوقت تعرفي كل ال عايزك تعرفيه اني بحبك وانك النور ال نورلي دنيتي
النور الا خالي القاسي يرجع لجزء من حنيته ال فقدها من سنين
نور لو بتحبني خاليني اخرج من هنا ارجوك عايزه اشوف بابا
ادهم انا وعدتك وبوفي بوعدي
دق باب الغرفه
فتح ادهم الباب وجد سيلا تبكي بشده
ادهم في اي ياسيلا.
اتجهت سيلا إلى نور
سيلا نور باباكي توافي
كانت هذه الصدمه كافيا لكي تفقد نور النطق وهذه هي النقطه التي ستجعلها تكره ادهم اكثر وسيزيد معاناه ادهم معها من جديد
وستفكر نور في الانتقام من ادهم.
( الناس ال بتقول انها اتلخبطت ادهم ما متش ادهم عيش وهو نفسه ادم سليم منتحل اسمه بس وادم مشلول ومخفي عن الكل ادهم بالنسبه ليهم ميت مش حي في القصه هدي وسيلا هتكلم ادهم على انه ادم لانهم ميعرفوش انه ادهم ).

سيلا انا اسفه بس ملك هي ال قالتلي اقولك
نور وهي كالتمثال فقط دموعها تنزل بصمت شديد لا تتحدث فقط تدعي دموعها تعبر عن ما يكن بداخلها من مشاعر حزن على اباها وكره لزوجها
اقترب ادهم منها
ادهم نور انتي كويسه
لم تتحدث نور ولم تنظر له
ادهم وهو يحرك نور حتى تفقد اعصابها عليه ولكن لا فائده
ادهم نور
نور لارد
ادهم نور اتكلمي اصرخي
نور لا رد
ادهم وهو يجلس بجانبها نور بصي لي حبيبتي مالك بس ماتقلقنيش عليكي
نور لا رد.

سيلا بدموع قولتلك ياادم قولتلك هتخسرها بس انت مش سمعت مني ارتاحت كدا
ادهم سيلا اخرجي احسن ما افقد اعصابي عليكي
سيلا ماشي ياادم انا هخرج بس خاليك فاكر انك السبب في ال حصل لنور
وخرجت سيلا من الغرفه
ادهم نور حبيبتي انا اسف والله كنت هخدك ونروح بعد بكره انا عملت كدا عشان اكون فهمت حسام الحقيقه واني انا السبب انتي قولت كدا بامر مني
نور لا رد
ادهم نور اتكلمي
نور لارد
جذب ادهم نور حتى تقف امامه
ادهم نور انا.

صفعه قويه من نور على وجه ادم المصدوم
ومذهول من قوه هذه الفتاه العنيده
نور بصوت متقطع من البكاء وبصراخ عالي
انت انت اوسخ بني ادم انا شوفته في حياتي انت ايه انت شيطان مستحيل تكون بني ادم عملتلك ايه عشان تعمل فيا كده ليه تكسرني كدا انا بكرهك وبكره نفسي عشان معاك في مكان واحد واتمني ان ال في بطني ده يموت لاني عمري ماهحبه ابدا لانه ابنك ومنك انت.

انا هخرج من هنا وحالا ولوحدي ان حاولت تواقفني قسمن بالله لموت نفسي ادمك هنا واخلص و متحاولش متحاولش تظهر ادمي لاني خلاص ياادهم بيه معتش في حاجه انا بقيه عليها اهلي وخسرتهم بسببك وابوي ومات معتش حاجه هخاف اني هخسرها
وتركت نور ادهم المصدوم من رد فعلها ولبست نور حجابها وتوجهت إلى الاسفل
هدي نور يابنتي راحه فين في الوقت ده
يابنتي استني ما تجبيش المشاكل لنفسك
ادهم سبيها.
نظرت هدي بدهشه إلى ادهم
ادهم تعالي معيا يانور انا هوصلك
نور ابعد عني انا عارفه طريقي لواحدي
ادهم بصوته الرعدي المخيف نور خلص الكلام امشي ادامي احسنلك
نور بدموع وصراخ حل عني بقا
لم يستمع ادهم لها وجذبها من معصمها إلى السياره
في منزل نور
كانت ملك منهاره من البكاء على ابيها وعلي ماحدث لهم
وكان قلبها مشتت هل تغضب من اختها لانها السبب في فقدان اباها اما تشفق عليها لم هي به
في الطريق
ادهم بيتك منين يانور.

نور لو سمحت نزلني هنا
ادهم مش هنزلك
نور نزلني ياادهم قولتلك والا والله احدف نفسي
لم يجيب عليها ادهم
فتحت نور باب السياره وكادت انا تقذف نفسها إلى الخارج
ولكن يد الصقر قبضت عليها
ادهم وهو يحاول ان يتفاد السيارات
نور سبني
ادهم انتي اتجننتي صح
نور هو كدا جنان انا هوريك الجنان ال على اصوله
واخذت نور تبعد يد ادهم عنه حتى تلقي بنفسها من السياره ولكن من هي امام قوه الصقر الذي انتشلها إلى الداخل.

ادهم وقد اوقف السياره انتي مصره تخاليني ليه اتعصب عليكي
نور وهي تحاول جذب يدها منه ابعد عني انا بكرهك انتي دمرتني وذادت دموعها سبني انا بكرهك بكرهك اوووي حرام عليك انت لسه عايز مني ايه انت اخدت كل حاجه وكسرتني لسه فاضل ايه
كانت هذه الكلمات كالخنجر الذي طعن قلب ادهم
فترك يدها
نظرت نور بدهشه إلى ادهم الذي ترك يدها بسهوله.

ادهم انا اسف بجد اسف للوصلتيله بسببي انزلي يانور واوعدك اني عمري ماهتدخل في حياتك بعد كده ول هتشوفي وشي تاني ابدا
نور بالبساطه دي بعد ال انت عملته فيا
ادهم انا حميتك يانور ما اذتكيش
نور بعصبيه شديده من اي حمتني من ايه
ادهم بعصبيه اشد حميتك من نفسي يانور انا كان ممكن اذيكي كان ممكن اخد ال انا عايزه منك بسهوله ولرميكي بس حبيتك مقدرتش اعمل فيكي كدا.

خاطرت باسمي لما اتجوزتك كان ممكن مل ال عملته يتكشف في لحظه بس مهمنيش غيرك
دخلتك حياتي وقلبيوانا عارف ان ممكن يكوت في خطر على الكل واولهم انتي عشان كدا كان لازم تكوني في القصر ده ولو بالقسوه عشان اعرف احميكي منهم
نور هم مين
ادهم ال بقيت بسببهم ادم سليم ناس مبترحمش يانور بس خلاص انتي صح انا شطيان مش بني ادم اوعدك مش هظهر في حياتك تاني ال لو انتي ال طلبتي ده
بس ارجوكي بلاش تاذبه هو ملوش ذنب في اي حاجه.

لم تستمع له نور وفتحت باب السياره وركضت كانها تهرب من الموت او شبحا مرعبا ولكنها تهرب من منقذها وعشيقها الذي جمعهم القدر ليكون حما لها من المجهول
توجهت نور إلى بيتها البسيط التي اشتاقت له كثيرا
وصلت نور إلى منزلها ودقت على باب المنزل ففتح بها حسام كانت نور تنظر له بأعين باكيه
حسام: انت ايه إلى جابك هنا وخلاكي تسيبي القصور والعربيات إلى عندك مش احنا مش همينك جايه تعملي ايه دلوقتي
وبصوت اعلي.

حسام: انت جيتي ليه مش خلاص موتي ابوكي وارتحتي جايه ليه تاني
نور: والنبي يا حسام دخلني وانا هحكيلك كل حاجه
حسام: وانت فاكره اني ممكن اصدقك انا خلاص ثقتي فيكي راحت
نور: طب دخلني بس وانا هحكيلك ولو مش صدقتني انا همشي
لم يفسح لها حسام الطريق لكي تدخل فوقع نظرها على اختها الصغيره ملك وهي تجلس على الاريكه منهاره من البكاء
نور: ملك
نظرت لها بعينيها الباكيه
ملك: جايه ليه يانور.

بقا انتي تعملي فينا كده انتي عارفه انتي مش بس خنتي ثقتنا فيكي انت كمان السبب في موت بابا وانا مش هقدر اسامحك على ده ابدا ابدا
نور: والله ما عملت حاجه حرام عليكم اسمعوني ادوني فرصه بس
حسام ابوكي اتدفن تقدري تروحي له المقابر هنا مالكيش حد
واغلق حسام الباب في وجه نور التي ظلت تتراجاه حتى يسمعها ولكن ظالمها هو الاخر
ملك ارجوك ياحسام افتح الباب وادلها فرصه انا واثقه انها مظلومه نور متعملش كدا.
حسام مش هفتح لها ياملك ولو عايزه تخرجي وتروحي معها اتفضلي
ملك لا ياحسام انا مش هسابك
جلست نور امام باب منزلها تبكي وتتوسل لاخيها ان يفتح لها الباب ولكن لا يوجد جدوي
مزق قلب ملك على نور وهي تسمعها تبكي كهذا وكانت بين نارين اخيها واختها
خرجت نور من البيت وهي محطامه تمام فاخذتها قدامها إلى منزل ابنه خالتها ورفيقه دربها شهد
في منزل شهد
دقت نور جرس المنزل ففتحت لها خالتها
ام شهد نور.

القت نور نفسها في حضن خالتها وهي تخرج مايكن بدخلها من دموع وجع وظلم وعناء وانكسار كل ذلك تعرضت له تلك الفتاه المسكينه
ام شهد ياحبيبتي يابنتي واحشتني اووي انتي كنتي فين انا قلقت عليكي اووي لما شهد حكيت لنا ال حصل قوليلي يابنتي انتي كنت فين وايه ال حصل وسابوكي اذي
نور ارجوكي ياخالتو انا مش عايزه اتكلم الوقتي
ام شهد اسفه ياحبه عيني بس من لهفتي وقلقي عليكي نسيت اقولك البقاء لله ياحبيبتي.

ذاد بكاء نور عند تذكرها اباها وذاد كرهها لادهم عندما ترجيته وتوسلت له لكي تراه
نور بضعف هي شهد فين ياخالتو
ام شهد ؤاحت لملك يابنتي قالت هتحاول تجبها تبات هنا النهارده معها
نور بفرحه بجد يارب تعرف تجبها
ام شهد هو انتي مروحتيش البيت
نور بتوتر ها لا لسه انا جيت هنا الاول اشوف شهد
ام شهد طيب ادخلي غيري هدومك وارتاحي عشان في اسئله كتيير محتاجكي تجوبني عليها
نور انشالله حاضر.

وتوجهت نور إلى غرفه شهد واغتسبت وابدلت ثيابها وتمددت على الفراش بتعب شديد
احس حسام بالذنب وان نور مهما فعلت فهي اخته واخذ قلبه يتوجع عليها فمهما كان هي سوف تظل اخته
(وهذا هو حب الاخوه ياساده مهما فعلنا فالاخ اوالاخت يتسامح معنا الاخ هو السند والقوه يمكن للمراءه ان تتزوج مرات كثيره ولكن لا يمكن ان تمنح اخا فالاخ لا يعوض ادعوا الله ان يحفظ لي اخواتي ولكم ).

فتح حسام باب المنزل فلم يجد نور كسر قلبه وهو يتذكر بكاءها ورجاءها حتى يسمعها او يفتح لها الباب فركض إلى الخارج يبحث عنها حتى يضمها إلى صدره ويستمع لها.

توجهت شهد إلى منزل ملك لكي تهون عليها ما هي فيه
كان حازم يجلس يالسياره ينظر إلى المنزل بحيره
فهو يريد ان يدخل لمحبوبته حتى يدوي جرحها
فشهد كانت تتوصل مع حسام على الفون طوال الفتره الماضيه وعلم حازم الكثير عنها
ومنها انها تعتبر والد نور اباها
لانها فقدت والدها منذ الصغر
فهو يعلم انها ستكون حزينه يريد الصعود لهالياخذ بيدها ولكنه محرج للغايه فشهد طلبت منه انتظار الخطبه بعد الامتحانات.

فرح حازم عندما وجد شهد تخرج من منزلها
نظر إلى محبوبته وهي تخرج من منزلها وهي مرتديه الاسود وعيونها مليئه بالدموع بالطبع فهي تحب والد نور كأنه والدها بل اكثر
فتح حازم السياره واتجه اليها
حازم: شهد
شهد حازم
حازم لباقية في حياتك
شهد بصوت ضعيف ملئ بالحزن: في حياتك الباقيه
حازم عامله اي
شهد بدموع تحاول ان تخفيها الحمد لله
حازم: طب ليه بس الدموع دي
لم تقدر شهد على منع نفسها وظلت تزرف الدموع بصمت.

حازم: انا غلطان انا كنت بقول كده لمصلحتك علشان بيبقي شكلك وحش وانا لما اشوفك كده هطفش واروح اشوف واحده تانيه اتجوزها ونعيش في الفيلا سوا
رفعت شهد نظرها اليه
شهد: طب لو راجل كده بص لواحده تانيه وشوف انا هعملك ايه
اقترب حازم من شهد
حازم: تحب اوريكي انا راجل ازاي
وظل يقترب منها وهي تتراجع إلى الخلف
شهد حازم اعقل احنا في الشارع
حازم لا
رأت شهد حسام وهو يعبر الطريق ويبدو عليه الحزن الشديد
فدفعت شهد حازم بسرعه.
شهد: حسام حسام
حسام: شهد انت بتعملي ايه هنا وواقفه هنا ليه
شهد: ااه كنت جايه لملك وشوفت كلاب فخفت فكنت بنده عليك علشان لو كنت مروح تاخدني معاك
حسام: اه مروح
شهد خدني معاك شالله يخليلك عيالك
حسام انتي لسه بتخافي من الكلاب
امسكت شهد يد حسام ومشت معاه إلى المنزل ثم استدارت شهد إلى حازم وهي تنتسم بغيظ له
كلا منهم يفكر بطريقه اخري.

فهي كانت تفكر بإغاظته بأنها هربت منه وهو كان يفكر بكيف انها امسكت يد هذا الغريب وسارت معه فتحول وجه إلى اللون الاحمر من كثره الغضب وتوعد لشهد
مسكينه شهد فهي لا تعرف ان وراء هذا الانسان الهادئ وحش هي لا تقدر عليه
جلست نور وهي تفكر باخاها وهي تبكي على فقدان اباها
فقامت وارتدت حجابها وتوجهت إلى المنزل مره اخري كي تستطيع ان تجعله يستمع لها خرجت ولم تدرك بالمجهول الذي ينتظرها بالخارج
في منزل نور.

كانت تجلس ملك في انتظار اخاها
فوجدت شهد تدخل معه
شهد بحزن اذيك ياملك
ملك الحمد لله ياشهد
ملك كنت فين ياحسام
حسام كنت بدور على نور
ملك بفرحه ولقيتها
حسام لا ياملك اكيد رجعت القصر ال جيت منه
شهد اي ده هي نور جيت هنا
ملك بدموع ايوا ياشهد
شهد اذي
ملك هقولك.

اتجهت نور إلى منزلها ولكن تفجاءت لاحدا ما يكمم فمها فسقطت مغشي عليها
كان ادهم يجلس بتعب على المقعد وهو يتذكر نور
ادم ادهم انت كنت فين مالك ياادهم
ادهم انا زهقت ياادم من حياتي وكل حاجه انا حاسس اني خسرت كل حاجه حتى نور خسرتها بسبب غبائي.

ادم ادهم انت لازم تقول لنور على الحقيقه ال وصلتك لكل ده
ادهم حاولت بس فشلت
ادم حاول تاني لازم تعرف انها اول ما شافتك مكنتش صدفه انت ال مخطط لكل ده عشان تحميها من الحيوان ده
ادهم هههه انت طيب اووي ياادم تفتكر هتصدقني
ادم ومش هتصدقك ليه
ادهم يعني اروح اقولها اني المفروض احمي واحده معرفهاش من حيوان كان عايز يدمرها وبعد كده انتقمت من ال هي عملته
ادم ايوه
ادهم بس ياادم.

ادم الحيوان ده مش هيسكت ياادهم اكيد هيحاول يوصلها
ادهم بعصبيه شديده دا يبقا اخر يوم في عمره
بدات نور في استعاده وعيها فوجدت نفسها في غرفه من افخم مايكون ويداها مقيدتان وقدامها
ففتح باب الغرفه ودخل هذا المجهول
نور بصدمه احمد
احمد كنتي متوقعه اني هسيبك بقا ترفضيني انا وتمشي مع ادم سليم
نور بخوف انت عايز ايه يااحمد الموضوع ده اتقفل عايز ايه تاني
احمد وهو يقترب منها عايزك وتسيبي ادم سليم
نور انت حيوان وذباله.

احمد وهو يصفعها الحيوان الذباله دا ال انتي ماشيه معها ياوسخه انتي
نور اخرس ادم جوزي
احمد بصدمه بتقولي ايه
نور ايوه اده تذكرت نور ان ادهم طلب منها ان تحتفظ بهذا السر
نور ايوه ادم سليم جوزي
احمد كده ياادم ماشي انت ال لعبت بالنار وهتحرقك انت
لم تفهم نور شئ وماعلاقه احمد هذا بادم
احمد يصاحب فتاه مع نور في الجامعه وهناك راي نور التي قلبت كيانه فبالرغم من انها محتشمه ال انها قلبت كيانه.

وهنعرف في الفصول الجايه ايه سبب العدواه بينه وبين نور وعلاقته بادهم واذي ادهم حمي نور.

في الصباح
في قصر ادهم
كان يتدرب في الغرفه الرياضيه عندما قاطعه الخادم
الخادم ادم بيه في واحد موجود تحت عايز حضرتك
ادهم مين ده
الخادم بيقول اسمه حسام
ادهم حسام طب روح انت
الخادم حاضر يافندم.
في الاسفل
ادهم خير
حسام انا مش جيلك انا جي لنور من فضلك ندلها
ادهم بصدمه اختك ايه نور عندك من امبارح مرجعتش القصر
حسام نعم نور جيت بس انا طردتها وهي مشت
ادهم بعصبيه شديده انت مجنون صح اذي تطردها انت ايه
حسام والله غريبه خايف عليها كدليه وهي مجرد ورقه عرفي ال بينكم
ادهم بصوت عالي نور مراتي رسمي وام ابني
حسام بصدمه ابنك نور حامل
ادهم ايوه هي عملت كدا عشان كانت خايفه عليك لانا اذيك.

حسام مش مهم المهم هي هتكون راحت فين
هي ملهاش حد غيرنا ولا راحت عند شهد
جلس ادهم على المقعد بخوف شديد
حسام احس بشئ يخفيه ادم
حسام انت بتفكر في اي
ادهم جلب الهاتف وطلب مكالمه جماعيه بعمر وحازم
ادهم 5دقايق تكونوا ادمي هنا واغلق الهاتف دون ان يستمع إلى ردهم
حسام ممكن تفهمني
ادهم سبني بس الوقتي واوعدك هقهمك كل حاجه
حازم في اي ياادم
لاحظ حازم حسام هو الذي راه مع شهد
عمر بنوم صباح الخير في اي على الصبح ياصقوره.

ادهم بصوت افزع الجميع
ادهم احمد عايز اعرف مكانه خلال ساعه واحده بس فاهم ياحازم
حازم بس فاهمني في اي
ادهم نور اختفت
حسام احمد
انت تعرفه منين وتعرف الحكايه دي منين
ادهم مش وقته ياحسام اهم حاجه نور
راي حسام في عين ادهم حب بل عشق لنور فاحس براحه
وبالفعل استطاع حازم وعمر جلب المطلوب في اقل من ساعه
ادهم كده تمام اووي
حسام ماشي يالا نتحرك
ادهم لا انا هروح لوحدي
حازم اذي
عمر مينفعش ياادم
ادهم انا قولت ايه.

حسام بس انا هجي لازم انقذ اختي
ادهم نور مراتي وعمري ما هسمح بحد ياذيها حتى لو هدفع التمن حياتي اوعدك اني هرجع ونور معيا بس محدش يتحرك من هنا
عمر الصقر وعد خلاص
في المكان الموجود به نور
اقترب احمد منها وهو يتظر لها نظرات قذراه
احمد ادم سليم احسن مني في اي
نور وهي تعود للخلف انت مجنون ابعد عني
احمد ههههه بسهوله كدا مستحيل.

هو فيه ايه احسن مني طول عمره الافضل في كل حاجه حتى انتي اخدك مني اليوم ال كنت هختفك فيه هو سابقني
نور بصدمه لما تسمع
احمد استيته يرميكي عشان اخلص عليكي كعقوبه ليكي فضلتي في قصره كل ماكنت بحاول اوصلك كنت بفشل بسببه حتى اختك كان عملها حمايه
صدمت نور نعم صدمه ولكن من نوعا اخر ظل كلام ادهم يتردد في اذنها
ادهم انا كنت بحميكي
نور بدموع ابعد عني الله يخليك
احمد هههه انا هخد ال انا عايزاه وهقتلك.

ظلت نور تزحف للخلف في خوف شديد لاول مره تشعر بالحاجه إلى ادهم ووجوده بجانبه بطالته الرجوليه القويه التي يخاف الجميع منه بنظرته الصقريه
وكانما استجاب الله لها
فكان ادهم يقف امامها بعد ان كسر باب الغرفه بقدماه
سعاده احتلت وجه نور وركضت إلى حضن حبيبها وهي تردد الاسم الذي صدم به احمد
نور ادهم
حضنها ادهم بقوه كانه يريد ان يدخلها في ضلوعه من خوفه عليها
احمد بخوف وصدمه ادهم.
ادهم وهو يزيح نور خلف كتفه العريض الذي يشبه السد المنيع
ادهم مفاجاه مش كدا.
ادهم مفاجاه مش كدا
احمد ادهم مين دا ادم
ادهم وهو يبعد نور عنه ويقترب من احمد
ادهم توتؤ مش معقول نور اذكي منك
احمد بتوتر شديد وخوف اشد اذي يعني هي فزوه ادهم مات من سنين انا متاكد
ادهم بجد وايه ال خالك متاكد كدا
احمد بتوتر عشان
ادهم عشان ايه عشان حبسته انت وامك في غرفه القبر دي 3 ايام من غير اكل ول لانك سميته عشان جرايمك انت وامك ماتتكشفش
احمد بصدمه كبيره جدا ادهم.
ادهم كويس انك عرفتني.

احمد انت اذي عايش مستحيل
ادهم انا معنديش مستحيل خلاص انت عملت بما فيه الكفيا وجي وقت الحساب
احمد بخوف انت كادب انت ادم مش ادهم
ادهم هههه انت ليه مصمم تطلع غبي ادام نفسك.
احمد ادهم مات وانا متاكد من كدا
ادهم ادهم مات عشان الجريمه الا ارتكبتوها ادم عينه تموت معاه
احمد بخوف جريمه ايه
ادهم وقد احتلت عيناه الصقريه البني القاتم فهو الان يعادل جيشا من الرجال.

ادهم وهو يقبض على رقبه احمد ويضغط عليها بكل قوه وهو يرفعه على الحائط
ادهم انت عملت ابشع جرايم ممكن تتعمل
عايز تعرف جريمه ايه
جريمه قتل ابن يقتل ابوه عشان الاملاك واما يعرف ان ابوه كتب كل حاجه باسم اخوه يحاول يقتله بس ربنا ما اردش انه يموت
وواقف ادمك اهو
بس الاوسخ انه يقتل اخوه او ممكن يكون مش اخوه من لحمه بس يحاول يقتل اخته ال من لحمه كل ده ليييه عشان الفلوس لدرجادي هي كل شئ بالنسبه ليك.

انت عقابك معايا الموت خلاص العين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم
نور لا ياادهم ارجوك متوسخش ايدك بدم الحيوان ده
ادهم متتدخليش يانور انتي سامعه
نور ادهم عشان خاطري لو بتحبني ذي مانت بتقول سيبه عشان خاطري ياادهم متوديش نفسك في دهيه
لم يري ادهم امامه سوي مافعله هذا الشيطان به وباخاه وبابيه نعم هو قتل ابيه من اجل المال
نور سبيه ياادهم عشان خاطر ابننا
كانت هذه الكلمات هي من اذبت حصون القسوه من قلب ادهم.

فترك احمد الذي اوشك على الموت
ادهم بصوت كالفحيح نور معها حق مش هوسخ ايدي بواحد ذباله ذيك بس اوعدك اني هدفعك التمن غالي اووووي يااحمد
وفي لمح البصر انقض ادهم عليه حتى اغمي عليه من قوه الهجمات التي تلقاها من الصقر
ادهم كدا الموت ارحم ليك
وجذب ادهم نور المذهوله وتوجه ليخرج من هذا القصر اللعين
ولكن ما حدث لم يتوقع
امل ادم انت بتعمل ايه هنا
ادهم بعمل ايه هنا ههههه سؤال ذكي اوووي
امل انت بتتريق.

ادهم طبعا دا قصري واجي وقت ماانا احب انا سيبكم بس مجرد عطف مني لكن انتي وابنك متستهلوش
امل انت اذي تكلمني كدا انت نسيت نفسك
ادهم بصوت كالرعد عمري مانسيت نفسي
تفتكري مين فين ال نسي نفسه انا والا انتي
امل انا مش قادره اصدق انت ايه ال غيرك كده ياادم
ادهم امثالك ال غيرني وخليكي فاكره ان ادم سليم خط احمر ال يعديه بيكون مصيره ذي الحيوان ال فوق ده
امل بفزع احمد الني عملت فيه ايه.

ادهم ول حاجه شلل كلي بس عشان اتجرء بس انه يبص لمراتي
سلام يا امل هانم اه افتكرت نسيت اقولك تجهزي نفسك انت وممدوح الشرقاوي
اصل انا محضرلكم مفاجاه
ادهم يالا يانور
واخد ادهم نور ورجع القصر
كانت نور في دوامه من الفكر والالغاز ظلت تنظر إلى ادهم وهو يقود السياره وفي عالم اخر
نور مين دول وتعرف احمد منين
ادهم لا رد
نور لوسمحت جاوبني
دق هاتف ادهم فرفع السماعه دون ان يجيب نور
ادهم ايوا
حسام نور فين.
ادهم معيا اطمن واغلق ادهم الهاتف دون ان يستمع للرد
نور بصوت عالي ممكن تفهمني رد عليا تعرف احمد منين ومين الست دي
اوقف ادهم السياره التي اصدرت صوتا مرعبا وغير اتجاه الطريق وهو يسير بسرعه كبيره جداااا
نور انت رايح فين
ادهم لا رد
نور رد عليا اخدني فين
اوقف ادهم السياره امام احد العمارات التي يمتلكها
ادهم انزلي
نور بخوف انزل فين
جذب ادهم نور من معصمها إلى داخل العماره.

تحت محاولات نور الشديده لكي يتركها ولكنها فشلت
فتح ادهم باب الشقه وادخل نور بالقوه
نور ابعد عني انت عايز مني ايه
ترك ادهم نور تخرج ما بداخلها وجلس على المقعد يضع قدما فوق الاخري ويستمع لها ببرود
نور انت ايه ايه كميه البرود دي انت ول كانك عملت حاجه انت شيطان مش بني ادم.

قام ادهم من مقعده واتجه نحو نور
نور انت جايبني هنا ليه انا هخرج حالا من هنا وارجوك طلقني انا مقدرش اعيش مع انسان مجرم ذيك
ادهم باستهزاء مجرم
نور ايوه مجرم وحقير كمان
صفعه قويه تلقتها نور اوقعتها ارضا من شدتها
ادهم بعيونه الصقريه القاتله.

المجرم ده معرفش يحمي ابوها وهو شايفه بيتقتل ادامه وهو عاجز طفل طفل عنده 17 سنه مقدرش يحمي ابوه وهو شايفه متقيد على كرسي و شويه كلاب بيشربوه سم انا شوفت بعيني بس معرفتش اعمل حاجه
وكل ده عشان الفلوس
كانت نور تستمع له فنبره صوته توحي بمدي الالام التي تعرض له
ادهم كان لازم ادهم يموت لانه شاف جريمهم الواسخه فيتحبس ذي الكلب في القبر من غير اكل او ميه عشان يموت ونخلص منه.

بس انا كنت واخد عليها مابقيتش اخاف من الضلمه ال فيها دي المكان الوحيد ال قضيت فيه معظم حياتي
ياريت اكتفوا بالعذاب ده
لا اكتشفوا ان بابا كاتب كل حاجه باسمي انا لان قوي واقدر احمي اخواتي بابا كتب لي كل حاجه ولو حصلي حاجه ادم ال هيورث بعدي بس عند سن 21 لو ادم جراله حاجه
الثروه كلها هتروح لدار الايتام.

فكان لازم انا اموت لاني عقبه لهم لاني عنيد وشخصيتي قويه على عكس ادم دبروا لموتي والحقيقه اختاروا لي موته كريمه
ادهم وهو يجلس على المقعد بضعف بيع اعضاء
جحظت عين نور واذهلت لما سمعت حتى انها اردت ادهم ان يتحدث حتى تتاكد
ادهم بعوني لتجار اعضاء اهو موته بفلوس احسن من قتل وجريمه
بس ربنا كان اقوي منهم المكان ال اروح فيه كان متراقب من الحكومه لحقوني في اخر لحظه.

ادم عرف كل حاجه عرف ان هم السبب في موت بابا وانهم بعوني
وجههم انه مش هيسكت وهيبلغ البوليس
لس هم منعوه بالقوه مينفعش ادم يموت عشان الثروه فيعملوا ايه يموتوه بس بالبطي يبقا عيش ميت
نظرت نور له باهتمام والدموع تسري على وجهها
حبسوا ادم في نفس الاوضه بس الفرق انهم اعطوله اكل وشرب بس محقون
محقون بماده بتشل جميع اجزاء الجسم مع الوقت حتى النطق بتشله يعني بيقتله بس بالبطي عشان الثروه فقدوا انسانيتهم.

طلعوا شهدات ان ادهم سليم مات وان ادم الوريث الشرعي لاملاك سليم
فرصه بقا جدتي مريضه في المستشفي مش بتخرج منها وانا اختفيت او مت ذي ماهم كانوا مفكرين
ادم بدا يفقد القدره على الحركه حتى النطق معتش بيتكلم بس عينه ال بتتحرك بتترجاهم انهم يسبوه يرحمه بس لا الرحمه اتزعت من قلوبهم
ام انا بقا دخلت الاحداث
اعدت فيها 4شهور شوفت فيها اوسخ ايام حياتي دا غير نفسيتي المدمره بسبب ال شوفته
رفضت اقول انا مين ول ابن مين.

فقدت كل شئ يانور حتى حبي للحياه كنت نفسي اموت او انا فعلا كنت ميت بالنسبه للكل
لحد ما في يوم سمعت ادم بيندهلي قلبي بيتكسرحاسس بيه شايف دموعه
قومت تاني قاومت عشانه الدنيا كلها عربت من الاحداث ورجعت القصر
مكنش حد موجود فيه غير الخدم بس محدش شافني دورت على ادم قلبت الدنيا عليه مقدرتش اوصله قلبي اتجمد ليكونوا فتلوه هو كمان
افتكرت المقبره او الاوضه ال كانت حبس لينا
نزلت فيها.

كانت اكبر صدمه ليا في حياتي صدمه كسرتني من جديد
شوفت ادم وهو مرمي على الارض كانه كلب وكان في اسوء حاله ليه
بس يارته كان كدا وبس مكنش بيتحرك خالص بس عيونه ال بتتكلم بتحكيلي على القهر والظلم ال شافه من بعدي شوفت دموع في عنيه عمري ما هنساها شوفت فرحه انه شافني حي
اخذ ادهم نفسا طويل كانه يخرج كل الالامه بهذا النفس الطويل
كانت نظرات نور تحثه على اكمال حديثه.

ادهم خرجت ادم من القصر واخدته وبعدت كان بابا عاملي حساب في البنك محدش يعرف عنه حاجه غيري جدتي وانا
اخدت كل الفلوس واشتريت بجزء منها
شقه وعشت فيها انا وادم والجزء التاني علجت بيه ادم
فات 3سنين وادم ابتدا يتحسن شويه عن الاول وانا كنت بفكر اعقابهم اذي على ال عملوه واقدرت على ده
بمساعده حازم وعمر اسست شركات براس مالي باسمهم عشان محدش يشك اني موجود
نور باستغراب ودهشه.
ادهم وهو ينظر لها ايوه يانور حازم وعمر عارفين انا مين
اسند ادهم ظهره إلى الخلف وفعلا نجحت وبدات اللعب عليهم كان لازم اخسرهم كل حاجه واقهرهم
وفعلا ممدوح الشروقاوي خسر كل حاجه كانت معاه بسبب شركتنا
كان هيموت ويعرف من صاحب الشركات دي كان عارف ان حازم وعمر في حد بيحركهم اخر توقعاته ان انا الصقر ال عملت كل الشركات الكبيره دي في وقت قليل.

ظهرت بس مش باسمي باسم ادم سليم كان لازم الكل يعرف ان ادم بخير وانه متاثرش بال عملوه
وكمان لاني خفت خفت عليها انهم ياذوه تاني خفت ليقتلوه بجد لو عرفوا اني عايش لان ادم مش هيبقا ليه حق الورث ده وانا موجود فاكيد هيحاولوا يخلصوا منه تاني
عشان كدا بقيت ادم سليم اتخلصت كل حاجه تخص ادهم سليم ال القسوه ال هم زرعوها في قلبي.

فانتقمت لادم منهم بس بطريقه تانيه ان الخطط ال عملوها فشلت و ان ادم سليم ادمهم حي وعلي رجله وطردهم من القصور ال كانوا فيها وخسرهم كل حاجه
دي كانت الضربه القاضيه ليهم ان ادم الضعيف بقي اقوي منهم
وفي نفس الوقت احمي ادم لحمد ما يقوم على رجليه من تاني مستحيل اسيب حد ياذيه
طول ماادم على الكرسي اللعين ده طول مانا ادم سليم.

عملوا خطط ومؤامرت لقتل ادم وفعلا اتصبت برصاصه ودخلت المشفي 3شهور لحد ما وقفت على رجلي من جديد
ساعتها عرفت اني صح واني كدا فعلا بحمي ادم
عم شايفتي بالقوه دي وحاولوا يقتلوني هيعملوا ايه لو عرفوا ان ادم على كرسي متحرك
نور بصوت ضعيف من الالم التي تعرضت له من سماع هذه الماساه طب احمد
ادهم وهو يخرج إلى الشرفه حتى يخرج ما بداخله
ادهم احمد ابن الست ال اتجوزها ابويا يعني اخويا بس مش من الام.

طول عمره حقود ووسخ ماشي ورا كلام امه
ادهم وهو يتطلع لها هتصدقيني لو قولتلك انه هو الا قتل ابويا وعمل فينا كل ده
كانت نور مصدومه احقا يفعل ابن كهذا بابيه واخيه
ادهم هو عمل كدا باشاره من امه وزعها الكره في قلبه تجاهي انا وادم
ومش بس كدا دا كان بيضرب اخته سيلا عشان يرغمها انها تتجوز رجل اعمال كبير في السن لمجرد انه غني وهيدفع اكتر ولما رفضت اعتدي عليها بالضرب.

سيلا كلمتني واترجتني اساعدها وفعلا ساعدتها واتحددتهم كلهم واخدتها حبتني اووي لدرجه انها فضلتني عن اخوها.
بس متعرفش اني ادهم مش ادم صديق طفولتها
انا كنت بكرهها اووي بسبب امها بس ادم كان بيحب سيلا اووي رغم انها السبب في اكتر المشاكل ال حصلتله
بس اول كلمه نطقها كانت اسمها هي
جدتي بدات تسترجع صحتها بعد سنين ورجعت القصر
وعرفت ان ادهم مات انهارت.

عارفه يعني ايه تشوفي حد بتحبيه بينهار ادمك وانتي مش قادره تتكلمي وتقولي انك موجوده وعايشه انا كنت كدا عايش بهويه غير هويتي بس الشخصيه لا فضلت ذي مانا بل اوسخ كمان
ومش نادمان على اي حاجه انا عملتها في الكلاب دول ولسه ال جاي اصعب ليهم
اما بقا عرفت اذي بموضوعك مع احمد
فبعد ما الحيوانه دي اتجوزت ممدوح الشرقاوي عاشقها
شهقت نور مما سمعت
ادهم هههه اي مستغربه عادي ماهي عملت اوسخ من كدا
وانا ال شوفت كل ده.

اتجوزته بعد اما اقتلوا ابويا انا اشك انه بيحبها اكيد كل ده عشان الفلوس بني ادم حقير خالها تتجوز ابويا وتخلف منه عشان تورث ههههه مكنتش تعرف انها هتتكشف وكل حاجه هتتكتب باسمي
انا رقبت احمد كويس عشان اكون سابقه بخطوه
ساعتها فارس حكلي عن مشكلتك معاه وانه كان عايز يشتريكي بفلوسه وانتي رفضتي
عشان كدا دخلك بمنطق الجواز
وبرضو رفضتي
كان مخطط انه يختفك وياخد منك ال هو عايزه واكيد هيكون مصيرك الموت.

انا كان لازم اتدخل وانقذك من شر الشيطان ده بس انتي ال خرجتي الشيطان ال جوايا انا لما مديتي ايدك عليا
نور باستغراب يعني لما شوفتني مكنتش صدفه
ادهم لا يانور انا كنت عارف انك في المكان ده بس ماقصدتش اخبط صديقتك بعربيتي
نور بعدين
ادهم احمد طبعا بوظت خططه بعت رجالته في اليوم ال انا جبتك هنا قصري وحميتك اكتر لما اتجوزتك
نور هو مكنش في حمايه غير قصرك و الجواز.

ادهم مفيش حمايه من الكلاب دول غيري يانور اهلك لو كانوا قاعدوا ميت سنه مكنش حد هيعرف يوصلك
لس الحاجه الوحيده ال عايزك تعرفيها اني حبيتك انا نفسي مش مصدق انا حبيتك كدا اذي انتي غيرتني خالتيني افقد جزء من القسوه الموجوده جوه قلبي حتى لو جزء بسيط انتي بجد نورتي قلبي يانور
كانت نور مصعوقه مما تعرض له ادهم من ظلم وانه فعلا حماها فاحمد حاول ان يجعلها توافق به.
احست نور بالالم الشديد عندما كانت تضع نفسها مكان ادهم في رويه كل هذا
ادهم انتي كده عرفتي كل حاجه عني يانور وجاوبتك على كل الاسئله ال كانت في دماغك وبعتذر منك على ال عملته بس صدقيني انتي ال كنتي بترفزيني
اوعدك اني هطلقك في اسرع وقت ممكن بس الاول لازم احط حد للحيوانات دي
وساعتها هتكوني حره نفسك بس لما ده لازم تكوني في القصر
هو ده الحمايه ليكي يانور.

انا هستانكي تحت عشان اوصلك القصر حسام هناك انا قولتله على كل حاجه وعرف انك برئيه
توجه ادهم للخروج ولكن اوقفه صوت نور قلبه
نور ادهم
التفت ادهم لها فوجدها تبكي بشده
نور اذي
ادهم اذي ايه
نور استحملت كل ده اذي
ادهم كان لازم استحمل عشان ادم وجدتي والكل يانور
نور ماضعفتش
ادهم بابتسامه جاذبه ادمك ضعفت
خجلت نور واحمر وجهها بشده.

ادهم انا بقول الحقيقه انتي الوحيده ال ضعفت ادمها عشان كده كنت بقسي عليكي اكتر عشان اثبت لنفسي اني مبضعفش ادام حد بس خلاص رفعت الريا البيضه وانتي انتصرتي
نور وهي تنظر لعيناه المملوه بالعشق لها
نور طب ممكن سؤال
ادهم لسه في اسئله بعد كل ده
نور بخجل ايوا
ادهم اتفضلي
نور ليه عيونك بتكوني بني غامق لما بتغضب.
صمت ادم قليلا ثم انفجر ضاحكا
فتاهت نور في هذا الوسيم الذي لايليق به القسوه.

ادهم هههه مش عارف يمكن عشان كدا مسميني الصقر
نور يمكن يا عوز بالله لما بتقلب بحضر نفسي على طول
ادهم انا اسف يانور
نور محاوله تغير الموضوع طب ماله بس الرمادي ماهو عسل اهو
ادهم ههههه انتي متابعه بقا
احمر وجه نور خجلا
ادهم ممكن ننزل بقا
نور ايوه
وتوجه ادهم هو ونور إلى القصر.
في القصر
حازم هو ممكن اسالك سؤال
حسام اكيد اتفضل
حازم انت تعرف شهد منين
عمر
حازم بتضحك على ايه ياحيوان
عمر اصل طلع في اغبي مني
حازم مش فاهم
عمر هفهمك مش شهد تبقا بنت خاله نور
حازم ايوا
عمر والاخ ده يبقا اخو نور
حازم ايوا
عمر ايوا ايه اكيد شهد تبقا مراته
حازم ايه
حسام ههههه انتم نكته انتم الاتنين
عمر لا انا بس
حسام شهد تبقا بنت خالتي و
سيلا حسام انت بتعمل ايه هنا
حسام لا رد
سيلا البقاء لله
حسام لا رد.

سيلا هي ملك عامله ايه الوقتي انا كنت هجلي اعزيها بكره
حسام هو ادم اتاخر ليه انا قلقت
عمر زمانه جاي انشالله
حازم اهو وصل صوت عربيته بره
وصل ادهم إلى القصر وصف سيارته وتوجه للدخول
بمجرد ان خرجت نور من السياره احست بدوار شديد حتى انها فقدات توازنها وكادت ان تسقط ولكن يد قويه منعتها من السقوط وهي يد الصقر
ادهم نور انتي كويسه
نور حاسه ان الدنيا بتلف بيا
ادهم طب تعالي
نور هتعمل ايه.

استني وحملها ادهم بين ذرعيه فكانت كالعصفور بين يد الصقر فادهم قوي البنيه
مفتول العضلات
نور بخجل شديد ادهم نزلني
ادهم ششش خلاص
نور ادهم
ادهم نور انا اسمي ادم ارجوكي مضيعيش الا عملته
نور ههههههههههههه
ادهم انا قولت حاجه بتضحك للدرجادي
نور ههههه اول مره احس ان الصقر غبي
ادهم اي ده انت بتتكلمي عليا
نور ايوه
ادهم غبي فين بقا
نور مش انت قولت لاحمد ده على كل حاجه
ادهم ايوا
نور هيفضحك ياغبي هههه.
ادهم وهو يتصنع الجديه شكلك عجبك القلم المعتبر ال بتاخديه صح
نور ههههههههه
ادهم ههه ايه ال بيضحكك الوقتي
نور اصل العيون لسه رمادي مش بني
ادهم اي يعني مفهمتش
نور يعني انت بتهزر ههههههه
ادهم ماشي يانور انا مش غبي الحيوان ده مش هينطق بكلمه
نور ليه انشالله
ادهم حد اخرس بيتكلم
نور بصدمه انت عملت ايه
ادهم وهو يصعد السلالم ليوصل لباب القصر الداخلي مفيش شلل كلي بس
نور انت ايه
ادهم انا ادم ها فاهمه
نور نزلني بقولك.

ادهم نور
كانت هذه النظره كافيه لكي تخرس نور وتترك الصقر يكمل طريقه
اخذها ادهم إلى غرفته
نور هو انت مش قولت حسام هنا
ادهم وهو يفتح براد الصغير ويخرج لها بعض الفواكه والعصائر
ادهم ايوا
نور هو مشي صح لسه زعلان مني
ادهم لا تحت ان بعت الخدم يجبوه هنا لانك تعبانه ممكن تشربي العصير ده
نور لا انا عايزه اخويا انت كادب كدبت عليا عشان ارجع معاك القصر
حسام لا يانور ادم مش كادب انا هنا
نور بفرحه حسام.

وجاءت حتى تقف فوقعت على الفراش
ادهم مش قولتلك ارتاحي انتي عنيده كده في كل حاجه
حسام ادم معاه حق يانور انتي لازم ترتاحي عشان البيي الجميل ده
كانت نور تنظر له بذهول شديد غير مدراكه لما تسمع هل هذا اخاها
ادهم طب انا هنزل اشوف حازم وعمر
نور حسام انا
حسام خلاص يانور ادم حكالي كل حاجه
نور بدموع انا اسفه مقصدتش اجرحك
حسام خلاص بقا يانوري انا عرفت كل حاجه
نور من ادم.

حسام ايوا ومن حازم وعمر يانور انا فعلا اتنرفزت من ادم وكنت هقتله بس لما حازم حكلي انه حماكي من احمد الكلب ده انا هديت شويه وهو كمان قالي انه جوزك رسمي
اندهشت نور مما سمعت
ادهم لسه برضو يانور ما اكلتيش حاجه
نور مش عايزه حاجه يالا ياحسام عايزه اشوف ملك
ادهم انا قولت مفيش خروج من هنا كدا خطر عليكي
نور انا هخرج من هنا مع حسام
حسام ادهم معه حق يانور كدا هيبقي فيه خطر عليكي احنا منعرفش الناس دي ممكن تعمل ايه.

نور بس ياحسام
حسام اسمعي الكلام يانور حياتك اهم
نور بدموع بس انا عايزه ارجع معاك واشوف ملك
حسام وهو يحتضن اخته بحنان
بعدين ياحبيبتي اهم حاجه سلامتك
نور حسام خدني معاك
ادهم خلاص يانور بكره هخدك تشوفي ملك
نظرت له نور بخوف شديد
استشعر ادهم ذلك فطمن قلبها
ادهم اوعدك يانور هخدك ليها بكره
حسام انشالله همشي انا وهستناك بكره توفي بوعدك
ادهم ادم سليم مبترجعش في واعده
حسام ماشي السلام عليكم.

وخرج حسام من الغرفه وتوجه إلى الخروج من القصر
ولكن اوقفته سيلا
سيلا حسام
واقف حسام دون ان يرفع عيناه بسيلا
حسام نعم
سيلا هو انا عملت فيك حاجه ليه بتكلمني كدا حسام انا والله مااعرف اي حاجه عن ال حصل صدقني
حسام عن اذنك
وتحرك حسام ولكن اوقفته سيلا عندما امسكت ذراعيه
سيلا حسام انا بحبك
كانت هذه الكلمه كالسيف الذي كسر حصونه
حسام وعيناه لا تغادر الارض ممكن تسيبي ايدي
سيلا انا
حسام لو سمحتي.
فتركته سيلا ولكن احست انها تركت قلبها معه
خرج حسام من القصر
وعادت سيلا منكسره إلى غرفتها
في غرفه ادهم
دخل ادهم إلى المرحاض لتبديل ملابسه.

اما نو فكانت تجلس على الفراش بخوف شديد من هذا الصقر
فقطع شرودها دق الباب
نور ادخل
فدخل ادم
ادم اذيك يانونونه عامله ايه
نور ادم
ادم ايوا عامله ايه واذي العيال
نور باستغراب عيال مين
ادهم انت بتعمل ايه ياحيوان انت
ادم قاعد ياخويا هكون بعمل ايه يعني
ادهم هو انا اعمي مانا متزفت شايفك اقعد بقولك بتعمل هنا ياحيوان
ادم كنت جاي اطمن على مراتي حبيبتي الله
ادهم مراتك مين ياخويا.

ادم براحه علينا ياخويا الله هي مش مرات ادم سليم وانا ادم سليم
ادم انتي مرات مين يابنتي
نور ادم
ادم وهو يرفع يده بطريقه كومديه جبتش حاجه من عند امي
نور هههههه
ادم خراشي على الحلاوه ياجدعان
ادهم ادم اخرج من هنا احسنلك
ادم عليا الطلبات مانا خارج
لمح ادم العين الصقريه تحتل عين ادهم
ادم الا ما اخد تفاحه وهخرج
ادهم خد ال انت عايزه واخرج من وشي.

ادم طب ياخويا مانا طلبت منك سوداني وشوكلاته وكرتوتين شبسي اسلي نفسي وانا اقعد معربتنيش
ادهم بصوته الرعدي ادم
ادم خلاص خارج يكش تولع بجاز وميلقوش ميه يطفوك فيستعملوا الشباشب
نور ههههههه
ادم اكيد بابي عسل عشان يخلف النحله دي قولتلي ليكي اخوات
نور لا مقولتش
ادم قولي
نور ايوا بس ليه
ادم هتجوزها بس اختفاها الاول واعمل فيها ابو زيد الهلالي او شكماذ ال جانبك ده
ادهم ادم اخر مره بحذرك.

ادم طالع ياخويا دك نيله وانت شبه خاله حفيظه كدا
توجه ادهم اليه حتى يساعده على الخروج
ادم استني التفاحه
نور ههه خد الطبق كله
ادم والنبي انتي عسسسل مش ذي الباف ده
ادهم وهو ينزل لمستوي اخيه انا ممكن اخرسك عادي وانت عارف
ادم لا وعلي ايه وديني اوضتي يابن الحلال لتاذيني ول اذيك
ادهم اكيد دانا هوصلك للسرير بنفسي
ادم لا عارف الطريق
وخرج ادم إلى غرفته السريه
اما نور لم تستطيع كبت ضحكاتها المتتاليه على ادم.

ادهم عجبك اوي
نور ههههه جدا بجد مش قادره بطني هههههه
اقترب ادهم منها
ادهم نور
توقفت نور عن الضحك وظلت تستمع له
ادهم وهي يمسك يداها انا اسف يانور بجد ياريت تسامحيني والا انتي عايزاه انا هعملهولك
سحبت نور يدها بهدوء
نور انا مش عايزه حاجه غير انك تطلقتي
ادهم اطلقك
نور ايوا انت قولت هتحميني الفتره دي وبعدين تطلقني
ادهم مش هتديني فرصه
نور الا بيدي فرصه بيكون بيحب وانا مش بحبك عشان اديك فرصه.

ادهم نور انا عارف اني غلطت عشان كدا انتي كرهتني بس كان عصب عني
نور بدموع من فضلك مش عايزه اتكلم في الموضوع ده تاني ارجوك.

ادهم وهو يحاول ان يجذبها إلى احضانه ولكنها دفعته بشده
نور اخرج بره
ادهم خلاص اهدي حاضر هخرج
وبالفعل ترك ادهم نور وتوجه إلى غرفه ادم السريه
في فيلا عمر السيوفي
عمر: يا اهل البيت يا ناس يلي سكنين هنا
مامت عمر: ايه يابني صوتك عالي كده ليه
عمر: انا جعان وعايز اكل
مامت عمر: هو ال جعان يعمل كده
عمر اينعم امال يعمل ايه يعني
ريهام، مفيش اكل خير غير لما سرين تيجي.
عمر: ليه انشاء الله كنت خلفتها ونستها انا جعان ومش قادر
سرين: انا جيت
نظر عمر إلى مصدر الصوت فوجد سرين ترتدي نضاره كبيره تأكل نص وجهها وملابس كالرجال غير مرتبه
عمر بصوت منخفض: بقا ده وش حد يبصله وهو بياكل
سرين: بتقول حاجه يا عموري
عمر: عمورك
سرين: ايوا عموري
عمر: لا يا ستي انا مش عمور حد يلا ياماما انا جعان
سرين: وانا كمان يا طنط
عمر: سرين
سرين: نعم
عمر: انتوا معندكوش اكل في بتكم
سرين: لا عندنا.

عمر: امال جيه تاكلي هنا ليه
سرين: علشان اكل معاك يا عموري
عمر بصوت منخفض. وانا مش طايق اهلك
على مائده الطعام
كان عمر ينظر إلى سرين بتقزز فهي كانت تلوث فمها مثل الاطفال وتأكل بيديها
مامت عمر: ايه يا سرين مش بتاكلي ليه
عمر: كل ده وماكلتش
امال لو كانت كلت كانت كلتنا بقاا
سرين فين ده ماكلتش حاجه
عمر اومال مين إلى واكل الاكل ده كله
سرين: مش عارفه اعمل للناس إلى بتحسد دي ايه
عمر: وانا احسدك على ايه.

سرين: علشان انا اكل مهما اكل ومش بتخنوالدور والباقي على إلى طلعلوا كرش
نظر عمر إلى بطنه ولم يجد كرش فبطته مسطحه مليه بعضلات البطن
عمر: فين الكرش ده انا معنديش كرش
سرين: مستقبلا يعني لما نتجوز
عمر: انا طالع اوضتي يا ماما قال نتجوز قال
انا اتجوز البتاعه دي
سرين شايفه ياطنط
ريهام معلش يابنتي مامحبه الا بعد عدواه
سرين وهي تاكل اما نشوف ياختي
عند حازم
في فيلا حازم.

كان حازم يفكر في شهد وعن علاقتها بالذي يدعي حسام إلى ان قاطع تفكيره
الخادمه: حازم بيه في واحده مستنياك بره في الحديقه وعايزه تقابلك حضرتك
حازم: مقلتش اسمها
الخادمه: لا
نزل حازم إلى الحديقه
فوجد شهد في انتظاره فتحول لون وجه إلى الاحمر حين تذكرها وهي تتحدث مع حسام.

شهد: ايه ياعم بتصل بيك مش بترد ليه ولا انت غيرت رأيك على العموم قولي يعني علشان انا العرسان على بابي اد كده
حازم وقد زاد غضبه: انت هتقوليلي على العرسان إلى عندك بس ومش هتقوليلي على الناس التانيه إلى بتمشي معاهم
شهد: بمشي معاهم ايه الكلام ده
حازم: يعني مش كفايه انك ماشيه على حل شعرك وكمان كدابه يابجحتك لا وفوق كل ده تمشي معاه وانا واقف معاكي.

رفعت شهد يدها كي تصفع حازم لكن حازم امسك يدها في لمح البصر
حازم: مش حازم إلى واحده رخيصه زيك تمد ايدها عليه
ابعدت شهد يدها
شهد: انا اشرف منك ومن اي حد ولو انت شاكك فيا فدي حاجه ترجعلك وانا اصلا غلطانه اني وافقت على واحد زيك
حازم: ههههه بجد هو انت كونتي تطولي دانتم ماصدقتم شاب غني ومتريش وهيطلعك من الفقر الا انتي فيه
انا بقا هخليكي تتمني الموت
ابتسمت شهد بسخريه وقالت.

شهد: لا والله صدق خفت ومين قالك اني هوافق عليك
ابتسم حازم بسخريه اكبر
حازم: غصب عنك لانك ادامك خيراين من 9الاتنين وموافقتك متوقفه عليه
الاول: انك هتوافقي غصب عنك لانك عارفه انا ممكن اعمل ايه في عيلتك
التاني: انك لو مش عايزه نتجوز اشطا بس انا حاليا في بيتي يعني اقدر اعمل كل إلى انا عاوزه وانت مش هتقدري تمنعيني وبعدين اخد شويه صور اهلك يشوفوها وممكن اوزعها كمان على اهل المنطقه.

بكت شهد من هذا الحقير كيف يفعل معها هذا
شهد بصوت باكي انت حيوان
حازم لا مش دي الا عايز اسمعها ها عندك اعتراض
شهد لارد
حازم كدا تعجيني
تركته شهد ورحلت وهي منكسره
وصلت شهد إلى منزلها
فراها حسام ولكن ما ذاد قلقه
انها لم تلقي السلام كعادتها
حسام ايه يابنتي مالك
شهد لا رد
حسام شهد
رفعت شهد نظرها اليه فصدم حسام فكانت شهد تبكي
حسام مالك يا شهد في ايه
ارتمت شهد في حضن حسام وظلت تبكي بشده احتضنها حسام.
حسام: مالك بس قوليلي مين إلى مزعلك
شهد انا عايزه اروح عند ملك
حسام حاضر تعالي
واصلها حسام إلى باب المنزل و ودلفوا إلى المنزل
ولكن لم تري شهد عيون حازم التي كانت تراقبهم والتي تحولت إلى اللون الاحمر وذاد توعده لشهد
فهو لا يعلم ان حسام يكون شقيق شهد بالرضاعه
في غرفه ادم
ادم ادهم لاااااااا
ادهم في ايه يالا هو ايه الا لا
ادم هو مش انت جاي تموتني
ادهم هو الا بيدخل يموت حد بيفتح النور.

ادم والله يابني كل حاجه في الزمن ده وارد
وبعدين شكلك يفزع وانت عامل شبه هركليز كده
ادهم ادم
ادم طب جي ليه طيب
ادهم احم هبات هنا
ادم ههههههههه يالهوووي على الرجاله ياناس وعملي فيها الصقر ومربنا الرعب وانتي مطروده يا حسنيه ههههههه
البت نونونه دي عجب عملت ال محدش عرف يعمله لازم اشكرها بنفسي
ادهم ادم
ادم بهزر ياجدع الله تعال اتفضل الاوضه اوضتك ياخويا خد راحتك بس سؤال ولو مش عايز تجوب برحه رحتك.

ادهم اتزفت في ام الليله دي
ادم ليه جيت هنا والقصر ملان قوض
ولا خايف لرمز الصقر يتهز الصقر اتطرد هههههههههههه شكلك هيبقا مسخره
ادهم وهو يتجه لادم الذي يجلس على الفراش
ادهم عارف ياادم
ادم ايه
ادهم انا هخلص عليك
ادم وهو يبتلع ريقه بخوف ليه
ادهم مزاجي بيقول كدا
ادم انا نمت
ورفع ادم الغطاء على وجه
ادم بس الله يخليك ماتمنش جانبي
ادهم ليه بتتكسف
ادم لا بتخض نسخه نايمه جانبي بافزع
ادهم اتخمد ياحيوان.

في صباح يوما جديد ملئ بالاحداث
استيقظ ادهم وتوجه إلى غرفه نور
استيقظت نور واستعدت كي تادي فريضتها
دخل ادهم إلى الغرفه فوجدها تادي فرضتها فاتجه إلى المرحاض وابدل ثيابه
خرج ادهم من المرحاض وهو يرتدي بنطلون اسود وفي يده قميص اسود
قامت نور ولكنها صعقت عندما وجدت ادهم يقف امامها بالبنطلون فقط دون اي قميص فكان يشرع في ارتداه
نور وهي تضع يداها على عيناها
نور اي ده
ادهم اي مالك اول مره تشوفي حد بيغير هدومه.

نور ونزعت يدها لا بس مشفتش واقحه كدا
اولا انت اذي تدخل هنا من غير ماتخبط
ثانيا مش في حمام تغير فيه ول ضيق عليك
ادهم اولا دا اوضتي وانتي مراتي يعني ادخل براحتي
ثانيا انا اعمل الا انا عايزه
نور انت وقح و
ابتلع ادهم باقي جملتها في قبله طويله يبث لها كم يعشقها وانها ملكا له
نظرت له نور بصدمه تحاول ان تستعوب ماحدث
نور اي ده
ادهم وهو يكمل ارتدا ملابسه كانه لم يفعل شئ ايه
نور ال عملته
ادهم بدهشه عملت ايه.

نور ب انقطع لسانها عن النطق واحمر وجهها خجلا
ابتسم ادم ابتسامته الجذابه
ادهم انصحك متتحديش الصقر يانور
نور انت
فطع حديثه دق الباب
ادهم ادخل
سيلا ادم انا عايزه اجي معكم اعزي ملك ينفع
نور هو احنا هنروح
ادهم موعدتش وخلفت البسي يانور
كانت السعاده ترفرف من اعين نور
ولاحظ ادهم جمال عيناه عندما تبسمت
فابتسم له وتوعد لها بالسعاده وان يعوض لها ما فعله.
ادهم خلاص اوك
سبلا هروح البس
نور هو انا هروح بجد
ادهم ايوا يانور انا اشترتلك كام حاجه يعني على قد ماعرفت كدا
نور لا شكرا انا هلبس الا عندي
ادهم نور بلاش عند ياهغير رايي واقولك مفيش خروج خالص
نور لا خلاص هلبس حاضر وجذبت نور احد الالطقم من الفراش ثم ركضت إلى المرحاض حتى تبدل ثيابها
ضحك ادهم على هذه الطفله البريئه
ادهم متجوز طفله انا
نور لا لو سمحت احترم نفسك انا مش طفله انا واحده عاقله جدا.
ادهم والله في حد عاقل يجري كدا
نور بصراحه لا
ادهم شوفتي
نور اصل مشتاقه اشوف ملك ملك حياتي هي كل حاجه انا بعتبرها بنتي مش اختي
ثم اكملت بدموع انا لسه فاكره لما قالتلي اني السبب في موت بابا وانها مش هتسامحني اتوجعت اووي انها ممكن تصدق اني اعمل كدا
بس انت السبب عمري ما هنسا اني اترجيتك اشوفه وانت رفضت
ادهم نور انا
نور مفيش داعي للكلام عن اذنك
وتوجهت نور إلى المرحاض مره اخري حتى تبدل ثيابها.

اما ادهم فعلم انه سيعاني حتى يكسب قلب نور قلبه
في غرفه سيلا
كانت تبكي على معامله حسام لها وهي تحبه بشده ولكن عزمت قرارها على ان تعرف لما يعاملها كهذا
وانه اذا كان يوجد حبا اخرا بحياته يخبرها حتى تمحي حبه من قلبها العاشق
نزل ادهم إلى الاسفل في انتظار نور وهو في كامل اناقته بطالته الساحره
فكان يرتدي بنطلون جملي على تيشرت ابيض ضيق بيرز عضلات جسده
ويضع برفانه الساحر
سيلا انا جاهزه ياادم
ادهم طب اوك شوفي نور.

سيلا اهي نزلت
التفت ادهم إلى ما تشير اليه سيلا ولكن تخشب مكانه
فكانت نور نور ترتدي فستان زهري منقوش بالزهور البيضاء وحجاب بسيط من اللون الابيض فكانت في غايه الجمال
ظل ادهم ينظر لها كثيرا لم يعرف كم من الوقت وهو يتامل جمالها
فكان معجب بجمالها الرقيق الطبيعي رغم ان وجهها لا يحتوي على اي من مستحضرات التجميل الا انها كانت ملكه.

وصلت سياره ادهم إلى الشارع الذي تسكن فيه نور
ادهم يالا انزلوا وانا عندي مشوار مهم هخلصه وهجي على طول
سيلا اوك يالا يانور
وبالفعل اخذت سيلا نور وتوجهت إلى المنزل ولكن نظرات الناس لها جعلت نور تشعر بانها فعلت شيئا ذميما
لاحظ ادهم ذلك فامر الساق بالوقوف
ادهم وهو يفتح باب السياره
ادهم نور
فنظرت له
توجه ادهم اليها ومسك يداها
ادهم انا غيرت رايي هجي معاكم
سيلا متاكد ياادم
ادهم ايوه.

ادهم وهو ينظر للجميع كي يصل لهم ما يريد
ادهم نور انتي نسيتي دي
نور بتوتر اي دي
ادهم دبلتك نسيتها
والبس ادهم نور الخاتم الذي يثبت للجميع انها ملك له
ضحكت سيلا على ذكاء اخاها المعهود فهو لا ينسي ادق التفاصيل فهو علم بان عوده نور لن يتركه الناس دون حديث
اخذ ادهم يد نور وصار معها إلى المنزل
تحت نظرات وهمسات الناس التي تصل إلى اذنهم
احد النساء مش دي نور بنت عم محمد الله يرحمه
احد النساء ايوه هي.

سيده اخري ومين الا معها ده
سيده اخري دا ادم سليم صاحب اكبر شركات ومصانع الصلب مشهور اووي بشوفه في التلفيزيون
احد النساء اتجورت واحد غني اووي كدا يابختك ياختي وقعته ازاي دي.

احد الفتايات يارب انا عايزه لو نص حظ نور واتجوزت واحد بالجمال ده دا ولا نجوم السيما
تبسم ادهم ولكن ليس لكلام الفتايات ولكن لنور الذي يشع وجهها غضبا وغيره
وصل ادهم إلى المنزل ودق الباب
ففتح حسام
حسام نور
احتضن حسام اخته
نور حوس عامل ايه واحشتني
حسام ههه يابكاشه انا كنت عندك امبارح
ادهم هنفضل بره كتير
حسام لا طبعا اتفضلوا
ودلف الجميع إلى الداخل
حسام البيت ناور يا نوري
نور الله واحشتني الكلمه دي اووي ياحسام.

حسام قلب حسام ههههه وحشني منكفتك فيا
نور اه ياخويا مانا كنت باخد كل اقفا
حسام ههههه لا معتش في ضرب خلاص
نور باستغراب بجد
حسام ههه بس النهارده بس من فرحتي ممكن اقلب قرد علشانك
نور حبيبي ربنا يخليك ليا يارب
ملك نونووووووو
نور بدموع لوكه واحشتيني جدا
اسرعت ملك إلى حضن اختها
ملك وانتي ياقلبي واحشتيني جد
ما تعرفيش البيت كان عامل ازاي من غيرك كان ضلمه علشان نوره راح معاكي يا نور.
نور ايه يا جماعه هو انا اسبكم شويه اجي القيكم بتقولوا اشعار
ملك كده انا غلطانه
نور لا
ملك امشي يابت
ثم وجهت حديثها إلى سيلا
ملك: سيلا واحشتيني
سيلا: وانت اكتر يا يوكا
ملك: يوكا تصدقي حلو احلي من لوكه
ثم وقفت ملك
ملك: انا عايزه اقولكم حاجه مهمه
نور: خير
حسام: ايه إلى حصل
سيلا: ايه هي
ملك: انا قررت ان يبقي دلعي يوكا
ضربها حسام على رأسها
حسام: وانا إلى كنت فاكرك هتقولي حاجه مهمه
نور: تافه
اما سيلا فاكتفت بالضحك.

نظر لهم ادهم بحزن على حال اسرته التي حرمت من السعاده حتى هو حرم منها وحزن على حرمانه لنور من حب هذه الاسره
ملك بس اي ده
سيلا هههه اي
ملك مين المز ده
كان ادهم في عالم اخر
سيلا دا ادم اخويا وجوز اختك نور
ملك دا جوزك دا مز اووي يخربيت الجمال ياجدعان هههه يابت المحظوظه يانور وكمان عيون رماديه
حسام ملك
ملك بهزر الله انت واقفلي كدا على الواحده
ادهم لا خدي راحتك يا ملوكه انتي ذي سيلا
ملك متشنكره متسنكره.

ضحك ادهم ضحكه جاذبه انتي مصيبه
حسام شوفتي مش رايي لوحدي انا هدخل اجيب حاجه تشربوها
وغادر حسام الغرفه
ادهم انا هخرج ذي ماقولتلكم وساعتين واجي اخدكم
سيلا اوك يا ادم
وخرج ادهم من المنزل.

كانت هذه الفرصه لسيلا كي تتحدث مع حسام على انفراد
فأستأذنت كي تذهب للمرحاض
ملك احكيلي كل حاجه بالتفاصيل الممله
نور يخربينك جعزتني
ملك احكي
نور احكي ايه
ملك وقعتي الواد المز ده اذي.

عند حسام وسيلا
دلفت سيلا إلى المطبخ كي تتحدث إلى حسام
سيلا: حسام
حسام سيلا ثم اكمل: نعم يا انسه سيلا عايزه حاجه
سيلا حسام انا عملت فيك حاجه ليه بتعملني كدا
حسام لا معملتيش حاجه
سيلا طب بوصلي
حسام وهو يضع عيناه إلى الارض لا
سيلا يااه مكتتش اعرف انك مش طايقني لدرجه انك بتحط وشك في الارض عشان مش تشوفني انا اسفه اني بتقل نفسي عليك عن اذنك
حسام لا ياسيلا مش حكايه اني مش طايقك بالعكس
سيلا انت بتحبني.

حسام انا هطلب ايدك من ادم انشالله
سيلا وهي تمسك يده بجد ياحسام بتحبني
حسام وهو يسحب يده بجد بس مش هقدر اقولهالك الا بعد كتب الكتاب انشالله
سيلا طب انت ليه مش بتبصلي
حسام لان ربنا امرنا بغض البصر يا سيلا وانا بغض بصري مش عايز اخد ذنب والا انتي كمان تاخد ذنب ياسيلا
سيلا: طب ما انت بتبص لشهد عادي وكمان بتهزر معاها
حسام: اولا شهد محتشمه
ثانيا شهد تبقي اختي في الرضاعه فهي المحرمه عليا.

سيلا: يعني ايه محرمه وازي يعني محتشمه
حسام محرمه يعني ميجوزش الزواج منها ومحتشمه علشان محجبه وبتلبس لبس واسع هو صحيح بردو لازم تغض البصر بس على الاقل في الكلام العام ينفع ابصلها ومخدش ذنب
سيلا: هو الحجاب ده ربنا امر بيه او الرسول قالنا نلبسه
حسام: طبعا
ثم اكمل حديثه
قال رسول الله صلي الله عليه وسلم
يا اسماء ان المرأه اذا بلغت المحيض لا يصلح ان يري منها إلى هذا وهذا
سيلا: وايه هي بقا هذا وهذا.
حسام: ياه يا سيلا انت شكلك متعرفيش حاجه عن الدين
سيلا وهي تبكي علشان مكنش فيه حد يعلمني ماما كان كل همها الفلوس والموضه وبس واخويا إلى مفروض من لحمي ودمي كان عايز يقتلني لولا ادم هو إلى حماني منهم
حسام خلاص يا سيلا متعيطيش انا هعلمك كل حاجه بس لما تبقي في بيتي انشاء الله
سيلا بجد ياحسام
حسام: ايوا بس لازم تعرفي اني مش هعرف اعيشك في نفس المستوي الا كنتي عايشه فيه انا على اد حالي.

سيلا: وانا مش يهمني الفلوس انت عندي بالدنيا كلها
ابتسم حسام وهو ما زال يركز نظره على الارض
حسام اما بقا عن مقصد سيدنا محمد عليه افضل الصلاه والسلام
بهذا وهذا
فهو يقصد الوجه واليد اي بمعني الشعر والجسم مفروض كلهم يتغطوا وميبنش المفاتن بتاعت الجسد فهمتي ياسيلا
سيلا: شكرا يا حسام بجد وانا انشاء الله هلبس الحجاب في اقرب وقت وهتغير اولا علشان ربنا وثانيا علشانك
حسام بابتسامه جاذبه.

هشوف بنفسي يالا روحي اقعدي معاهم علشان احنا كدا بقالنا كتير واقفين مع بعض وما يصحش ودي تعتبر خلوه
سيلا يعني ايه
حسام ههههه اما نتجوز هقولك كل حاجه ههه
سيلا بغضب طفولي طب نتكلم شويه
حسام: احنا قولنا ايه
سيلا: خلاص حاضر
وتركته سيلا وذهبت وهي في غايه السعاده.

حل المساء وعاد ادهم كي يصطحب نور وسيلا إلى القصر بعد ان تم الانتهاء من عمله.

حسام اتفضل ياادم
ادهم هم فين
حسام جوه ادخل
فدخل ادهم وجلس
حسام ادم انا بشكرك على انقاذك لنور من الحيوان ده
ادهم نور مراتي ياحسام انا الا بعتذر على طريقتي البايخه في حمايتها
قطع حديثهم
دق الباب
حسام دي اكيد شهد
فتح لها حسام
فدلفت شهد
شهد بصوت مرتفع: السلام عليكم يا اهل الدار
ضربها حسام
حسام حرام عليكي طبلت ودني فرقعت
شهد: احسن
وقع نظرها على ادهم الجالس
شهد بخوف: السلام عليكم
ادهم بأبتسامه بسيطه: وعليكم السلام.

شهد وهي تشقط حسام من قميصه ههه
شهد واد ياحسام الرجل ده بيعمل ايه هنا
حسام بصوت منخفض مثلها اساليه
شهد ليه اتجننت انا عشان اغلط غلطه اختك
شهد هي ملك فين
حسام مع نور جوه
شهد بفرحه هي نور هنا
حسام ايوا
فركضت شهد إلى الغرفه التي يجلس بها الفتيات
شهد: نوووووووور
نور: الله يخربيتك قطعتي الخلف
سيلا: لا ما تخفيش يا نور انت حامل
شهد: ايه ده انت حامل
نور: اه
شهد: اكيد هتسميها شهد
ملك طب لو طلع ولد
شهد: شهد بردوهعععععع.

ملك في حد يضحك كده
شهد: اه انا
ثم ذهبت واحتضنت نور
شهد: واحشتيني اوي يا نونو
نور: وانت كمان يا قلبي
ملك: وانا كمان عايزه حضن
حضن الثلاثه بعضهم ودموعهم تتساقط خوفا من ان يتفرقوا مجددا
سيلا وانا هنا على فكره
ملك تعالي ياختي
شهد هي جيت عليكي
دق ادهم واستاذن للدخول
ادهم: يلا يا نور
نور: لا انا مش عايزه اروح معاك انا عايزه اقعد هنا مع ملك
ادهم مينفعش.
نور: لا مش هاجي واحتضنت ملك بشده ادهم: حسام اتكلم انت مش عايز افقد اعصابي عليكي
حسام يا نور ما ينفعش تفضلي هنا خطر عليكي
نور: انا مش هسيب ملك
ادهم: خلاص هاتي ملك تقعد معانا الفتره دي في القصر
حسام: لا مينفعش
نور: انا مش همشي من هنا
وبعد محاولات كثيره من ادهم نجح بأقناع حسام بأن يأخذ ملك إلى القصر.

في القصر
وصل ادهم إلى القصر ومعه نور وسيلا وملك المدهوشه بجمال هذا القصر التي لم تري له مثيل
صعدت نور وملك إلى غرفه سيلا.

اما ادهم فصعد إلى غرفته.

في غرفه ادهم
ادم: ادهومه حبيبي
ادهم: انت ايه إلى خرجك من اوضتك
ادم: اعمل ايه يا ادهومه اصل نونو واحشتني
ادهم: نونو مين
ادم: اخس عليك يا دومي انت نسيت نونو مرات ادم سليم نور يا دومي
ادهم: نفسك في حاجه ياحبيبي
ادم: لا ليه
ادهم: اصل سمعت انهم بيسألوا السؤال ده قبل ما يموتوا حد
ابتلع ادم ريقه
انا بهزر معاك مش قابل هزاري قولي مش تقتلني حرام كده يبقا في شويه صبر
ادهم هيبقا فيه وانا بدفنك هدفن بشويش.

ادم اخس عليك تموت ادم سليم ماعاش ولا كان للا يقدر عليه
ادهم ههه انت هتقولي
فقاطع كلامهم صوت دق على الباب
ادهم: مين
هدي: انا يا حبيبي
ادم نهار اسوح اروح فين تحت السرير ايوه
ادهم سرير اي ياغبي
ادم تصدق ممكن اتقفش طب في الدولاب
ادهم هتدخل اذي حسابك معيا بعدين
ادم مش وقته ياعم خبني بسرعه
ادهم: حاضر يا تيتا ثواني
ادهم: ادم استخبي بسرعه
استخبي ادم في غرفه الملابس
ففتح ادهم الباب
الجده: عامل ايه يا حبيبي.

ادهم: الحمدالله
هدي: مالك يا ادم
ادهم: مالي ازاي
الجده: ايه إلى غيرك كده يا ادم وليه مش عايز تحكيلي ايه إلى حصل مع ادهم
ادهم: لو سمحتي انا مش عايزه اتكلم في الموضوع ده
الجده: لحد امتي انا تعبانه يا ادم وممكن اموت في اي لحظه
ارجوك يابني انا قلبي بيتقطع على ادهم إلى مش عارفه هو حصله ايه انت مش عارف احساسي ايه انا بموت طب قولي بس هو قبره فين حتى نفسي اقعد ادمي واشكيله.

كانت مع كل كلمه تقولها الجده كانت تطعن قلب ادهم فكم يود ان يقول لها انه هنا حي يرزق ولكن لم يقدر وفي نفس الوقت يتقطع قلب ادم حزنا على اخيه ولكنه حزم على وضع نهايه لظلم اخاه كفا سنوات قضاها بدون هويته فكم تعذب وهو يرا معانتها وتحمل الكثير والكثير لاجل حمايته
فكم سيظل صامتا
ادم هدهد.

التفتت هدي إلى مصدر الصوت
جحظت عينها بشده حتى كادت ان تدخل في حاله صدمه مما ترى.
هدي وعيناها تدمع ادهم
ادم لا ياتيتا انا ادم ادهم هو الا واقف ادمك
هدي بصدمه انت ادهم
اكتفي ادهم بتحريك راسه
هدي طب ليه يابني ليه تعمل فيا كدا كنت بتشوفني بموت وانت واقف تتفرج عليا
ادهم غصب عني انا كنت بموت قبلك
هدي طب ليه عملت كدا
ادم انا هقولك
وقص ادم كل شئ لهدي المصدمه مما تسمع
هدي ياحبيبي يابني
احتضنت هدي ادم بشده
ادم عرفتي بقا ادهم عمل كل ده ليه
هدي وهي توجه كلامها لادهم.

هدي عايزه احضنك ياادهم تعال يابني
بكت هدي في حضن ادهم كثيرا تالما على ما مر بيه احفادها من ظلم ولم تقدر هي على حمايتهم
هدي كل ده مريتو بيه وانا في المستشفي اسفه اني معرفتش احميكم
ادم لا يا هدهد متقوليش كده انتي مكنش بايدك تعملي حاجه الصراحه بتيستا الا جانبك ده مخلاش حاجه تتعمل وما عملهاش
ثم اكمل محاولا اضحاك هدي التي تبكي بشده
ادم عارفه ياهدهد ايه الا مفرحني في المهرجان ده
هدي وهي تمسح دموعها اي ياادم.
ادم ان الكل الوقتي عاد بيخاف مني وان اسمي عاد علامه مسجله بسبب الاخ الا واقف جانبك ده يعني ادخل اي مكان الوقتي اقول انا ادم سليم الكل يجري من ادمي هههعع
هدي ههههههه لسه ذي مانت دمك خفيف انا قولت في حاجه غلط دا مش ادم وكان عندي شك
ادهم يسلام بقالك سنين معرفتينش وبتقولي عندي شك لا والله برفو عليكي بجد
هدي ههههه كدا ياادهم بتتريق عليا ماشي
ادهم لا ياقلبي مش بتريق عليكي بس بهزر مش اكتر.

ادم هو انت بتهزر ذينا كدا عادي
هدي ههه
سيلا انتي هنا ياهدهد وانا بدور عليكي اي ده
ادم دانا متخفيش
جحظت سيلا عيناها مما تري
ادهم لا كدا كتير الكل عرف حسابك تقيل معيا
ادم نفسي مره يخف مع اني عامل رجيم عشان يخف
سيلا بخوف شديد وهي تنظر لادهم
سيلا ادم
ادم نعم ياقلبي بصي هنا انا ادم هو ادهم
فاغمي عليها
ادهم ينفع كدا ياذفت
ادم انا مالي هي الا اعصابها فشنج
حمل ادهم سيلا ووضعها على الفراش
بدا ادهم في افاقه سيلا.

هدي سيلا حبيبتي
ادم متخافيش انا المرحوم اقصد ادم
ظلت سيلا تنظر إلى ادم وادهم
هدي اهدي ياحبيبتي
ادم بكره الكلمه دي هتهدي اذي مش عارف
قطع كلامهم دق الخادم على باب الغرفه ففتح ادهم
ادهم في اي
الخادم حازم بيه عايز يقابل حضرتك
ادهم خلاص روح انت
في الاسفل كان يجلس حازم في انتظار ادهم
ادهم في اي يابني انت مش لسه مكلمني
حازم كنت عايزك في كم موضوع كده
ادهم مالك ياحازم
حازم بوجع مفيش ياادم.

ادهم ههه لا خلاص تقدر تناديلي باسمي الحقيقي
حازم بدهشه بجد اذي
ادم انا اقولك
حازم ادم
ادم زومي حبيبي كدا متشقرش عليا في المقابر اخص عليك اخص
حازم ادهم الحيوان ده بيقول ايه وطلع اذي
ادم هههههه انت معرفتش الا حصل
حازم لا
ادم انا ظهرت للكل بشحمي ولحمي
حازم وهو ينظر لادهم الذي كان على وشك قتل ادم
حازم وعملتها اذي دي
ادم ذي الناس
ادهم حازم تعال ورايا وسبك من الحيوان ده
في غرفه نور.

ملك كل ده حصل معاكي يانور وانا معرفش
نور كل ده كسرني يا ملك
ملك بس ادهم شخص عنيف اووي ليه يعمل كدا
نور هو كدا من وجهه نظره حماني
ملك مش عارفه اقولك اي يانور
بس هو مر بظروف صعبه اووي محدش يستحمل ده بجد
نور انا ذنبي ايه ياملك قوليلي
ملك اديله فرصه يانور
نور فرصه وهو مدنيش فرصه اشوف بابا ليه مدنيش فرصه لما اتاسفت ليه
لا يا ملك انا عمري ما هسمحه ابداا خلاص انا طلبت الطلاق
ملك طب وابنك يانور
نور ماله.

ملك هيعيش اذي من غير اب يانور احنا اتحرمنا من الام يعني انتي جربتي احساس الحرمان متخاليش ابنك يعاني ذيك فكري يانور
وتركت ملك نور حتى تعيد حسابتها
عند ادهم في المكتب
حازم في اي ياادم واذي هو ظهر
ادهم خلاص ياحازم اسمي ادهم
حازم اخييرا وحشني الاسم ده يابو الادهم
ادهم صحيح اسمي رجع لكن شخصيتي ذي ماهي يعني تتكلم عدل احسنلك
حازم اسف ياصقر
ادهم ههه ماشي ياخويا المهم قولي بقا مالك
حازم مفيش ياادهم
ادهم عليا ياحازم.

حازم صدقني مفيش جديد مفيش غير الحاجات الا اتعودنا عليها الكدب والخداع والخيانه دول الا موجودين
ادهم عندك حق ياحازم للاسف الشديد دول الا خالوا قلوبنا تقسي على اقرب الناس لينا ومنثقش في حد بسهوله
عمر انتم هنا وانا قالب الدنيا عليكم
ادهم ليه خير
عمر امي عايزه تجوزني غصب عني
حازم هههههه هدي نفسك يانوسه ياختي متعمليش في روحك كدا
عمر ابعد عني ياحازم مش فايق لهزارك
حازم براحه عليا ياخويا
ادم عموره حبيبي.
عمر اي ده انت ايه الا خرجك ياواد انت الصقر هيفتلك
ادم متخفش الكل عرف
عمر عرف ايه
حازم كل حاجه
عمر كله كله
ادم ايوا
عمر حيث كدا بقا ادهم حبيبي وحشتني
لاول مره يضحك الصقر امام اصدقاءه
ادهم هههه انت غبي يالا على اساس اني مش وحشتاك وانا ادم ياغبي
عمر عليا الطلبات مافهمت منك حاجه لس مش مشكله اهم حاجه انك بتضحك
حازم ادهم في موضوع مهم كنت عايزاك فيه
ادهم موضوع اي ده.

حازم ممدوح الشرقاوي قالب الدنيا على معتز ابنه وشكله مش ناوي على خير
ادهم خاليه يتعذب كدا ويحس الحرمان الا انا دقته سنين
حازم يا ادهم كفيا مشاكل لحد كدا دا مش بني ادم دا شيطان
كان ادهم وحازم يتناقشون بصوت منخفض للغايه وادم وعمر يتحدثون ولكن افزعوا من صوت ادهم الرعدي
ادهم شيطان على نفسه انا مش اي حد ورحمه ابويا لخليه يندم على اليوم الا فكر بس يتحداني وكل الا عمله حسابه عندي عسير
لازم يدفع تمن الا عمله.

حازم بس ياادهم
ادهم بصوته الرعدي خلاص ياحازم الا عندي قولته خلاص
وتركهم ادهم وتوجه إلى غرفه نور
في غرفه نور
كانت شارده تفكر في كلام ملك وتترك دموعها تخرج ما بداخلها
قاطع شرودها صوت ادهم
ادهم نور انتي كويسه
نور انت دخلت هنا اذي
ادهم هيكون اذي يعني
نور اخرج بره
ادهم مش هخرج
نور يبقا انا الا هخرج
وتوجهت نور للخروج ولكن ادهم جذبها اليه
ادهم انتي ذودتها اووي
نور سبني
ادهم وان ما سبتكبش هتعملي ايه.

نور انت عايز مني ايه يا ادهم
ادهم وهو يقترب منها بشده حتى لفحت انفاسه وجهها عايزاك يانور عايزك تكوني جنبي وليا انا لوحدي
عايزاك تكوني مراتي وحبيبتي
نور وهي تدفعه بس انا بكرهك ياادهم بكرهك
ادهم وهو يقارب منها وظلت هي تترجع إلى الخلف حتى التصقت بالحائط
ادهم بتكرهيني
نور ها
كانت نور تغرق في جمال عيونه الرماديه وكادت ان تموت من قربه المهلك لها
ادهم بابتسامه جذابه ها ايه انتي بتكرهيني اد ايه
نور لا.

ادهم وهو يقترب منها اكتر لا ايه
نور بحبك
ادهم بابتسامه كنت عارف بس كان نفسي اسمعها منك
نور بتوتر هي ايه
تعالت ضحكات ادهم الساحره التي ذادته وسامه على وسامته على تلك المجنونه التي تفقد عقلها عند اقترابه منها فابتعد عنها حتى تسترد عقلها
نور وقد عادت لوعيها فاحمر وجهها غضبا وخجلا
نور انت
ادهم انا ايه يالا كملي
كادت نور ان تتحدث ولكن وضع ادهم يداه على شفتاها كانه منعها من الحديث.

ادهم حبيت اعرفك انك لو غلطتي فيا
اقترب ادهم منها وهو يتحدث بجانب اذنها
هعقبك بطريقتي
جحظت عين نور من واقحه هذا الادهم
نور انت واقح وا
ابتلع ادهم باقي جملتها في قبله طويله يثبت لها مدي عشقه لها
كانت نور كالمغيبه عن الواقع كانها في عالم اخر لم يوجد فيه سواهم
وذهبوا معا في عالم اخر
عند سيلا
ادم ها احسن الوقتي يا سمسمه
سيلا هبقا احسن وكل حاجه بس سؤال الله يكرمك
ادم اتفضلي.

سيلا الا كان عايش معنا وحماني من امي وممدوح هو ادهم
ادم ايوه
سيلا اذي ادهم مكنش بيحبني والا بيطقني عشان ماما
ادم ادهم عمره ما كره حد ياسيلا ادهم مكنش عايز ياذيكي خههههه وعلي فكره الا كان بيساعدك على طول حتى واحنا صغرين كان هو مش انا
سبلا بصدمه اذي مش معقول
ادم لا معقول ادهم طول عمره بيساعدك وانتي فكرتي في الطفوله انه انا
سيلا لا مقالش انه ادهم.

ادم ذمان مكنتش تفرق معاه بالعكس الاهم عنده انك تكوني كويسه وفي نفس الوقت انك تحبني اكتر وتتعلقي بيا اما الوقتي فذي ما انا حكاتلك
سيلا بدموع ياااه ادهم استحمل كل ده
ادم بوجع على اخيه ايوا وكل ده عشاني
سيلا وهي تمسح دموعها وتبتسم طب انا هعلمكم تاني اذي
ادم ههههههه لا متخفيش هتعرفي انا على كرسي وهو واقف
سيلا اسفه يا ادم مقصدش والله
ادم لا ولا يهمك المهم احكيلي عنك مفيش جديد.

سيلا بفرحه في احلي جديد حوس حبيبي
ادم حوس مين يابت اسم دوا ده والا ايه
سيلا بحزن مصطنع اخس عليك دا الحب الا هتغير عشانه علمني يعني ايه احترام علمني حاجات كتييير اووي وكلها في طاعه الله
ادم لا دانتي واقعه بقا احكيلي
سيلا اكيد بص ياسيدي
ادم لا هاتيلي شبسي وعصير وفشار وانا ابص واركز كمان
سيلا بس كدا اوك.
في منزل شهد
ذهب حازم لطلب يدها واتفق على ان الزفاف يقام فورا
رفض الاهل بشده لكن مع اصرار حازم وموافقه شهد وافقوا
حازم انشالله كل حاجه هتتعمل في معادها ومفيش حاجه هتنقص
ريهام والده شهد انشالله يابني اهم حاجه انها تكون مبسوطه
حازم بنبره سخريه فهمتها شهد اكيد اتطمني ريهام ربنا يريح قلبك يابني نسيبك بقا مع العروسه شويه
كانت شهد جالسه دموعها تهطل على خديها ووجهها موجه إلى الارض.

حازم توتؤ ياريت بلاش دموع التماسيح دي مش محتاجه تمثلي علشان انا عارف كل حاجه
نظرت له شهد بكره شديد
شهد انا بكرهك انت ازاي كده انا كنت واثقه فيك كنت فكراك شخص كويس ومحترم
حازم وانا شخص كويس ومحترم مع إلى يحترمني
شهد وانا محترمتكش امتي انا عملت ايه اصلا
حازم والله بجد هو في واحده محترمه تكلم واحد وتمسك ايده وكمان تطلعي معاه شقته لوحدكم لمجرد انه يقرب ليها
ده بالنسبالك مش قله احترام دي حاجه ترجعلك انتي.

بس بالنسبه ليا انا وساخه
شهد انت بتتكلم عن ايه و مين ده الا طلعت معاه شقتوا لوحدينا انت بتتكلم عن ايه انا عمري ما عملت كده
حازم يعني قذره وكمان كدابه اومال حسام ده يبقي ايه وعلي فكره انا شفتكم بعنيا ومحدش قالي
شهد حساااام انت مجنون صح حسام ده يبقي
قاطعها حازم
حازم عشقيك ولا حبيبك متفرقش
ثم اقترب منها
حازم بصوت يشبه الفحيح.

مش حازم الا واحده حقيره زيك تضحك عليه وتمثل عليه الاحترام اوعدك على اد حبي ليكي هيكون ضعفه عذاب وانت عارفه اد ايه انا بحبك ويمكن اكتر كمان مما تتصوري
ثم ابتعد عنها
حازم جهزي نفسك للا جاي
ذهب حازم وترك شهد مصدومه من كلامه وهي حقا لا تعلم لانه شك بأخلاقها ام تفرح لمدى حبه لها
استيقظت نور فوجدت نفسها في حضن الصقر الذي ابدل حياتها إلى جحيم ثم إلى نعيم
ظلت نور تطلع إلى ملامحه فكم يبدو هادئا.

ولكن تذكرت ما فعله بها من قسوه فنظرت له بكره شديد
وجاءت حتى تقوم من جانبه ولكن يد قويه جذبتها
ادهم لسه برضو مش عايزه تسمحيني
نور عمري ما هسمحاك ابدا يا ادهم
ادهم يانور حرام عليكي الا بتعمليه دا انا اعتذرت كتير يانور انا بحبك اووي
نور بدموع اعمل ايه صدقيني ياادهم حاولت احبك بس فشلت مش شايفه غير القسوه والذكريات الا انت سبتهالي ذكريات بحاول اهرب منها مش عارفه
وذادت دموعها ارجوك ياادهم سبني ارجوك.

ادهم وهو يمسد على شعرها بحنان اهدي ياحبيبتي حاضر هخرج حالا بس اهدي وبالفعل اخذ ادهم قميصه وارتداه باهمال وخرج حتى تهدا
جلست نور على الفراش وهي تمسد على بطنها المنتفخه قليلا
نور ياتري هحبك انت كمان ولا لا مش عارفه بس الحاجه الوحيده الا متاكده منها اني مش هفرط فيك ابدا
هل سيظل البعد حليف نور وادهم اما سيجمعهم القدر
في مكان مظلم للغايه تملاه الغبره يبدو كانه معتقل.

كانت تجلس سيده في اواخر العهد الخامس من عمرها
وهي مرباطه بالاغلال
شخصا ما يارب تكوني مبسوطه معنا
السيده حرام كده هتستفاد ايه من كل ده
شخصا ما كتييير لازم احرق قلبك ذي ما حرقتي قلبي عليهم اخدت مني حياتي
السيده انا اسفه بس ارجوك خرجيني من هنا
شخصا ما الخروج ده بمزاجي انا
في غرفه سيلا كانت ملك تجلس معها في نفس الغرفه
سيلا انا سعيده جدا بوجودك معيا يايوكا.

ملك حبيبتي انتي والله هههه بس انا بتكلم وانا نايمه عشان يكون عندك علم
سيلا هههه لا خدي راحتك بس انا برضو رغايه موووت عشان نكون متفقين قشطه
ملك قشطااات ههههه.

في الصباح الباكر
استيقظ ادهم وارتدي بداله من اللون الرمادي وقميص اسود ووصفف شعره ووضع برفانه فكان حقا وسيما
وخرج من غرفته لكي يتوجه إلى الشركه فقبل في طريقه ملك
ادهم صباح الخير يا ملك
ملك صباح النور ياادهم
ادهم هههه انتي عرفتي الاسم الحقيقي
ملك ايوا سيلا حكتلي
ادهم قالتلك ايه
ملك كل حاجه
ادهم طب كويس الحقها بقا قبل ما الخبر ينزل على الفيس
ملك ههههه انا بقول كدا برضو
سيلا حد جيب سيرتي
ملك هو مش انا.

ادهم اخص على الرجوله
ملك رجوله مين يابا دي بعيد عنك مش بتسمع بتضرب على طول
ادهم لا دي غلبانه اووي حتى شوفي
ادهم في حاجه ياسيلا
سيلا لا والله مافي خد راحتك خالص
ملك هههه
ادهم مانا واخدها متقلقيش انتي
المهم انا هخرج عشان عندي شغل خالي بالكم من نور
سيلا اكيد
ملك انتي هتوصيني على اختي ياجدع
ادهم جدع طب ربنا يستر سلام
وخرج ادهم من القصر
سيلا طب هنزل انا بقا عندي محضرات كتيرا اووي
ملك اوك مع السلامه
سيلا ملك
ملك نعم.
سيلا عايزاكي معيا اما ارجع تشتري ليل لبس محتشم وحجاب
ملك بجد يا سيلا
سيلا ان شاء الله
ملك الف مبروك ياحبيبتي بجد فرحتلك اووي
حاضر من عيوني
سيلا خلاص انا ادامي 5ساعات واجي قشطه
ملك هههه قشطه ياختي
سيلا السلام عليكم
ملك وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
وغادرت سيلا.

وصعدت ملك إلى الاعلي لكي تذهب إلى نور واثناء سيرها بإتجاه غرفتها لحظت ظل شخص جالس على كرسي فاقتربت منه ولكن عندما رأته صرخت
ادم ايه يا انسه اهدي انت شوفتي عفريت
نظزت ملك ورأها فهي متأكده ان ادهم قد ذهب
ملك انت مين مساحيل تكون ادهم
ادم: بجد وعرفتي اذي اني مش ادهم
ملك: اولا ادهم لسه ماشي
ثانيا ادهم لسا ماشي بردو
ادم: لا والله طلعتي ذكيه
ملك: ذكيه غصب عنك انت مين لحسن اطلب البوليس واقولهم انك حرامي.

ادم: انت عبيطه هو في حرامي يبقي مشلول واصلا في حرامي يتجرأ يخش قصر ادهم سليم
ملك: عندك حق امال انت مين
ادم بفخر: انا ادم سليم صاحب الهلومه دي كلها وانت
ملك ههه هلومه اي
ادم بس مين الجميل
ملك بخجل انا ملك اخت نور
ادم: يا صلاه النبي احسن انت بقا عروستي
ملك: افندم
ادم: متخديش في بالك
ملك: بعد اذنك
وذهبت ملك تاركه حب جديد ينمو في قلب ادم.
عاد ادهم من الخارج وتوجه إلى غرفه نور فوجدها تنام بعمق
ادهم نور
نور لا رد
ادهم يا نور اصحي
نور بنوم ملك سبيني انام شويه
اقترب منها ادهم وطبع قبله على جبينها فقامت نور مفزوعه
نور في حد يصحي حد كده
ادهم لا هو حد يقدر يصحيكي كده غيري
احمر وجه نور خجلا من قرب ادهم منها.

نور عايز ايه
ادهم في واحده تقول لجوزها عايز ايه
نور اه في انا
ادهم صوتك ما يعلاش يانور افضل لكي والا انتي الا هتتحملي العواقب
اكتفت نور بنظرات القاتله
ادهم شاطره
انا اشترتلك هدوم قومي البسي وانا هستناكي تحت
نور: ليه هنروح فين
ادهم مش لازم اقول
خمس دقايق وتكوني تحت يانور
وتركها ادهم وغادر من الغرفه
بعد خروج ادهم من الغرفه
قامت نور بتقليده
نور خمس دقايق وتكوني تحت يا نور مش عارفه فاكر نفسه ايه ده.

ليأتي صوت ادهم من الخارج
ادهم: تحبي اجي اوركي فاكر نفسي ايه وانا نفسي الصراحه اجي
فقامت نور مسرعه واغلقت الباب
نور لا متتعبش نفسك سابني دقيقتين واجهز.

لتتعالي صوت ضحكات ادهم من الخارج على هذه الحمقاء التي تنحج دائما في رسمه البسمه على وجه الصقر.

امسكت نور الحقائب وفتحتها لكي تتفحص الملابس فهي لا تنكر ان ذوق ادهم اعجبها كثيرا
ارتدت نور فستان من اللون السماوي الفاتح وحجاب من اللون الابيض ولم تضع سوي ملمع شفاه بسيط فكانت ملكه وفي غايه الجمال
نزلت نور من على الدرج
فوقف ادهم ينظر لها بحب كبير وبإنبهار لهذه الزوجه الرائعه
خجلت نور من نظرات ادهم
فقطعت الصمت
نور: مش يلا
ادهم: اه يلا
ولكن قبل ان يزيح نظره عنها لاحظ ملمع الشفاه التي تضعه.

ادهم: ايه إلى انت حطاه على وشك ده
نور: حطا ايه
اقترب ادهم منها ده
وكان يشاور على شفتيها
نور بإرتباك: ده ده ملمع ومش باين
ادهم: بس انا شفته
وانا مراتي متخرجش وهي حاطه مكياج
نور: بس دا م
قاطع كلامها قبله ادهم وبعد قليل
ابتعد عنها ونظر إلى شفتيها التي اصبحت بالون الاحمر من قبلته
ادهم: يووووه اديك دلوقتي بقيتي احلي والناس هتبص عليكي اكتر
نور وقد كان وجهها احمر من الخجل والغضب
نور انت مش محترم على فكره.
ابتسم ادهم واكمل وهو يغمز لها وممكن اخدك عادي واوركي الاحترام بجد
تركته نور وركضت إلى السياره
وتتبعها ضحكاته من الخلف.

عند ادم وملك
ملك وهي توجه حديثها إلى الخادمه
ملك هو محدش هنا
الخادمه لا ياهانم مدام نور خرجت مع ادهم بيه وانسه سيلا بره
ملك طب ادم هنا
الخادمه ايوا ادم بيه في اوضته
ملك: تمام شكرا
الخادمه: العفو
توجهت ملك إلى غرفه ادم ودقت على الباب
ادم: ادخل
فدلفت ملك إلى الغرفه
ملك: صباح الخير
ادم: ايه ده القمر بنفسه هنا ده ايه الهنا ده صباح النور والرز بالبن والمهلبيه وقمر الدين و.

قاطعته ملك: ايه يا بابا براحه خد نفسك
ابتسم ادم: فاصبح اكثر وسامه
ادم واقفه على الباب ليه ادخلي
ظلت ملك واقفه مكانها بتوتر شديد
ففهم ادم انه لا يجوز ان تدلف إلى غرفه شاب بمفردها
ادم بنوع من الكومديه لا ما تدخليش
نظرت له ملك بإستغراب
ملك نعم ما فهمتش
ادم: اصل زي ما انت شايفه انا شاب واعزب وجميل ووسيم مووت.

ومينفعش اخلي بنات يدخلوا اوضتي لحسن يوقعوا في غرامي بقا وينتحروا عشان طبعا مش هوافق اتجوزهم وساعتها الناس هتكره خلقتي يرضيكي الخلفه العسل دي حد يكرهها.

انفجرت ملك من الضحك
ملك ههههههه لا ميرضنيش ههههه
فاقترب ادم منها
ادم: تعرفي ان ضحكتك حلوه اوي
احمرت وجنتي ملك وارتبكت بشده
ملك: انا اناااا هستناك في الجنينه تمام متتأخرش او اتأخر لا متتأخرش سلام
وتركته وذهبت
فابتسم ادم: مجنونه.

عند ادهم ونور
وصل ادهم إلى جامعه نور فندهشه نور
نور: احنا بنعمل ايه هنا
ادهم ولا حاجه جاين نلعب ونروح على طول
نور انت بتهزر
ادهم المفروض اعمل ايه الهانم عندها امتحانات كمان شهر ولازم تاخد المحاضرات وتذكر كويسبس مش مهتميه
ولا الاميره كانت عايزه تقعد تحت البطنيه مدفيه ومش تكمل تعلمها
نور بفرحه ممزوجه بدموع بجد ياادهم
يعني هتسبني اروح الجامعه وانجح واتخرج واشتغل.

كانت فرحه داخليه احس بها ادهم لان كلام نور يوحي بانها لا تنوي ان تتركه حتى لو لم تقولها مباشرة
ادهم: ايوا هتعملي كل ده بس بالنسبه لشغل ما اعتقدش
نور: نعم يعني انا اذاكر كل ده وفي الاخر ما اشتغلش
ابتسم ادهم: انا ممكن اخليكي تشتغلي بس بشرطين
نور: وايه هما بقا
ادهم: الاول انك تجيبي امتياز
التاني انك تشتغلي في املاكي لما تخلصي
نور: هو انت عندك املاك متخصصه في المجال بتاعي.

ادهم: انا عندي شركات ومصانع ومستشيفات متخصصه في كل حاجه
ويلا علشان منتأخرش على المحاضره بتاعتك
نور: وانت هتحضر معايا المحاضره
ادهم: اومال اسيبك لوحدك وانا عارف ان في خطر عليكي
نور: طب وشغلك
ادهم: الشغل يستنا اهم حاجه انتي
احست نور بفرحه داخليه باهتمام ادهم بيها وانه قد شرع في اخترق قلبها
نزل ادهم ونور من السياره فجذب ادهم نور من يدها حتى يثبت للجميع انها ملكه.

وكانت اعين الكل موجه اليهم وخصوصا الفتيات فقد اعجبه بشده بأدهم فلديهم كامل الحق فمن لا تعجب بأدهم سليم
سمعت نور بعض الاحاديث
الفتاه: يالهوي شايفه حلو ازاي
الفتاه الثانيه: يخربيته ده قمر
الفتاه: ما تيجي نتعرف عليه
الفتاه الثانيه: يابنت انت شايفه إلى ماسكه في ايده دي
الفتاه: مش ممكن تكون اخته.
كانت نور تسمع كل هذا وهي تشعر بغيره كبيره هي لا تفهمها ولكنها ارادت ان تقتل كل من ينظر اليه فهو لها وقفت ثواني تستوعب ما قالته لنفسها ولكنها انكرته واقنعت نفسها انها لا تحبه
ادهم: نور نور
نور بغضب: نعم
ادهم وهو يعرف ما يغضبها فقد سمع الفتيات ايضا
ادهم بابتسامه مكر: انا هروح اسأل البنات دول عن المحاضرات خليكي هنا على ما اجي
نور: لا انا جايه معاكي
واتجهوا نحو الفتيات
ادهم: لو سمحت انا عايز جدول المحاضرات.

قاطعته نور
نور: اسفين لو هنزعجكوا اصل انا بقالي كنتير مجتش الجامعه علشان لسه متحوزين قريب وانتوا عارفين بقا مشاغل الجواز
الفتاه بحقد: اه اتفضلي
وكان ادهم يحاول ان يمسك ضحكاته
ولكنه لم يقدر فقد انفجر ضاحكا على طريقه نور
نور: يلا علشان منتأخرش
ادهم بين ضحكاته: يلا.

عند ادم وملك
ادم نعمين عايزه ايه
ملك في ايه يا ادم الله اسمها نعمين
ادم طب خلاص نعم ياانسه ملك طلبتي تشوفيني ليه مرضيه كدا
ملك بابتسامه ايوا كدا اتعدل
ادم مين يابت الا يتعدل
ملك بهزر يا دومي الله
ادم عفوت عنك خلاص ما دام فيها دومي
ممكن تقولي عايزه ايه بقا
ملك هقولك بس بعدين الله
ادم طب هاتي تفاحيه
ملك: اسمها تفاحه مش تفاحيه
ادم مش فارقه كدا كدا هتتاكل هههه
ملك سو فاج
ادم ربنا يخليك
بعد قليل من الوقت.

ادم: ملك
ملك نعم
ادم هما لو قالولك اتجوزني او تعنسي تختاري ايه اه وهاتي موزايه
ملك: اعنس يا ادم خد الموزايه هي
ادم: يا ده انت بتحبيني اوي كده
ملك: اه جدا
عادل: السلام عليكم
ملك: وعليكم السلام
عادل وهو ينظر إلى ملك: هو فين ادهم علشان عايزه يمضي على شويه ورق
ملك: مش عارفه هو خرج من الصبح
عادل: طب ممكن يا انسه قولتليلي اسمك ايه
كادت ملك ان ترد لكن قاطعها ادم بغضب.

ادم: ملك يا عادل المدام المستقبليه بتاعتي وياريت تخف من البصبصه ليها ده لو عندك ذوق
عادل بحرج وغيظ: اه اسف انا همشي وهبقا اجي في وقت تاني
بعد ان ذهب عادل
ملك: انت ازاي تقول ان انا هبقي مراتك
ادم: اه معلش طيرت من ايدك عريس وبعدين انت تطولي تبقي مرات ادم سليم
ملك: انت عبيط انت ازاي تكلمني كده
ادم انتي تطولي اصلا
ملك لا اطول واطول من كدا كمان
وعلي فكره انت مفيش ولا بنت اصلا ترضى انها تتجوزك.

ادم بوجع: شكرا يا ملك بس انا مخترتش اكون مشلول ومش علشان ربنا مديكي صحتك كامله تتكبري
وعلي فكره انا كنت بهزر لما قولت انك ما تطوليش انك تبقي مراتي
صدمت ملك من كلامه فهي لما تقصد هذا
فوقفت
ملك: ادم انا مقصدتش خالص بالكلام ده انك تكون مشلول انا عمري ما شوفتك مشلول اصلا والا كنت اقصده من كلامي ان مفيش بنت هترضي تتجوز واحد متكبر بس وانا اسفه مكنش قصدي اجرحك
كانت دموع ملك تهطل على خديها.
ادم: طب انزلي هقولك حاجه
فجلست ملك امامه
فمسح ادم دموعها
ادم: انا اسف اني فهمتك غلط واسف على الطريقه البايخه إلى اتكلمت بيها بس انا مش بحب حد يبصلك زي عادل كده
ابتسمت ملك: خلاص صلوحه
ضحك ادم: خلاص صلوحه
ملك ادم انا بحبك اووي
تدرجت نور ما تفوهت به فقامت مسرعه حتى لا تري رده فعله فاوقفها صوته الجذاب
ادم تتجوزيني يا ملك
ذهلت ملك مما سمعت وتخشبت مكانها
انجه ادم لها فكري برحتك وردي عليا
وتركها ادم تحسم امورها.

عند ادهم ونور
بعد ان انتهت المحاضره ركب ادهم ونور السياره
ادهم: يلا احنا هنروح نطمن على البيبي وبعدين نروح
نور: ماشي
وفي داخلها سعاده لا توصف وهي لا تعرف مصدرها
وبعد قليل وقفت السياره امام المشفى ودلف ادهم ونور إلى الدكتوره
الدكتورة: اهلا بيكو اتفضلو
ادهم: شكرا احنا كنا عايزين نطمن على نور
ابتسمت الدكتوره اكيد اتفضلي يا مدام
جلست نور على الفراش وقامت الدكتوره بالاجراءات الازمه.

كان ادهم ممسك بيد نور وهو يرى الجنين كان في غايه السعاده لدرجه ان دموعه قد نزلت من شده فرحته فهو لم يتخيل ابدا ان يكون له ولدا كان حال نور ايضا لا يتخير عن حال ادهم فقد كانت في غايه السعاده ونظرت نور إلى ادهم لتجده ينظر لها فلتقت اعينهم في لقاء طويل لا يوجد به كلام كل ما يوجد به هي مشاعر صادقه فقط
الدكتوره ربنا يبارك لكم فيهم يارب
ادهم باستغراب فيهم
الدكتوره ايوا مدام نور حامل في توام
نور بفرحه ايه.

الدكتوره ايوا بس محتاجه تغذيه شويه
ادهم بفرحه اكيد انا ههتم باكلها
الدكتوره كده تمام
عاد ادهم ونور إلى القصر وهم في حاله من السعاده بعد سماع هذا الخبر الجميل
اما سيلا فحسنت علاقتها بربها وتقربت منها كثيرا وعلمت كم انه رحيم بعباده لا يغلق باب رحمته في وجه احدا فهو الرحمن.

في ذلك الوقت كانت تقام المؤامرات ضد ادهم وتخطيط لخطف نور والتخلص من جنينها حتى يكون من السهل الحصول على الثروه
فهل ستنجح مخطاطهم في قتل نور؟
كانت نور تفكر في حديث ملك لها وبدات في الاقتناع انها سوف تظل مع ادهم كي لا تحرم ابنها من ابيه
مرت الايام ونجح ادهم في التقرب من نور بشكلا ما وبدات هي ايضا بتقبله
ولكنها لم تنسي ابدا انه السبب في موت والدها
اما ملك فقد انجذبت لادم وبدات في دخول مراحله العشق له
اما عن سيلا فقد ارتدت الحجاب وملابس محتشمه وبدات في التغير
في صباح يوما جديد ملئ بالاحداث
فاليوم
هو اليوم الذي ينتظره العاشقون.

اليوم الذي يسعد فيه الشخصان
لان جمعوا في منزل واحد
لكن على ابطالنا فهو يوم تعيس ويوم السجن والعذاب عند شهد ويوم العذاب ايضا عند
حازم لانه سوف يؤذي من ملكت قلبه.

في البيوتي سنتر
ملك: يا خواتي على القمر يا ناس
ابتسمت شهد ابتسامه بسيطه
شهد انتي الا قمر يا ملك الفستان ده تحفه عليكي
ملك حبيبتي يا شهوده والله انتي الا مزه عنده حق حازم يتجنن عليكي ويقدم معاد الفرح
شهد بوجع ممكن ثم اكملت محاولتا تغير الموضوع حتى لا تري ملك دموعها
شهد: امال فين نور
ملك ادهم مرضيش تيجي علشان في خطر عليها بس هتكون في القاعه
شهد ان شاء الله
ملك ايه الدوشه دي
احد الفتيات العريس جي بره.

وقع قلب شهد كمن تنتظر موتها
بعد قليل دلف حازم إلى إلى البيوتي سنتر وعندما وقع نظره على شهد وقف دقائق يتأملها فقد كانت ترتدي الفستان الابيض كان ضيق من عند الصدر وينزل بوسع تدريجي ويزينه بعض الفصوص الؤلؤيه ولم تتخلي عن حجابها ووضعت بعض مستحضرات التجميل البسيطه
ظل ينظر لها وقلبه يعتصر من ان هذا الملاك خائن كيف يصدق ذلك ولكن عاد لجمود قلبه عندما تذكر وقوفها مع حسام.
عمر مش يالا يا عم ابقي سبل بعدين اتاخرنا
اقترب حازم منها وامسك يدها للخروج من البيوتي
وساعدها في النزول وركوب السياره
كان عمر يقود السياره وبجانبه سيلا
و ركبت ملك في السياره التابعه لادم.

عند شهد وحازم
حازم مش هتشكريني
شهد بضيق على ايه
حازم على نفسك
نظرت له وهي لا تعلم ما مقصده
حازم فلوسي نضفتك
شهد بعصبيه شديده
انا نضيفه غصب عنك ومش شويه الفلوس هما الا هيخلوني جميله
الجمال جمال الروح مش الشكل وبعدين محدش قالك ادفع حاجه
حازم: انا دفعت علشان منظري انا مش علشانك وعلي صوتك عليا براحتك كل ده هيطلع على دماغك لما نروح
وكان يتحدث بجانب اذنها حتى لا يشعر به احدا.

سيلا: ايه يا حازم طب حتى استنا لما تروح البيت بس بصراحه عندك حق شهد قمر انا لو منك مش هقدر استحمل
حازم: بس يا بت بصي قدامك احسنالك
عمر: يالهوي على شكلك يا حازومه لما الصقر يعرف انك بتقول لخته يا بت
سيلا: بس مش هيحصل فيه اد إلى هيحصل فيك
عمر: ليه يا ختي انشاء الله
سيلا: لانك عمال تتكلم ومش متبه للطريق فهنعمل حادث
وانا هتأذي فشوف بقا الصقر هيعمل فيك ايه
ابتلع عمر ريقه
عمر: وعلي ايه انا بص ادامي احسن.

سيلا: شاطر يا عمر.

عند ملك وادم
ركبت ملك السياره بجانب ادم بالخلف
ولم يكن في السياره سواهما والسائق
كان ادم ينظر بضيق لملك
ملك: ايه يا ادم مالك انا فيا حاجه غلط ولا ايه
ادم لا رد
ملك ايه انا واحشه للدرجادي
ادم: جدا وشكلك يقرف
صدمت ملك من رده و تطلعت إلى النافده وتركت دموعها على وجنتيها فما اسوء من ذلك ان يخبرك احدا بانكي لست جميله والاسوء ان يكون هذا شخص هو حبيبك
لاحظ ادم دموع ملك فلم يستطع منع نفسه فاقترب منها.

وامسك يدها
فحاولت ملك ان تسحب يدها لكن لم تقدر فكان يمسكها بقوه
ادم: ملك انا اسف
ملك لا رد
ادم: انا اسف بس انا اترفزت لما شوفتك حطه ميكب كتير ولبسه فستان ضيق
نظرت ملك له باستغراب فهي كانت تضع القليل فقط من مستحضرات التجميل وكانت ترتدي فستان من اللون الوردي ضيق من عند الصدر اولاكمان ويتسع عند نزوله إلى القدم
ملك: بعيدا عن اني مش حاطه ميكب كتير والفستان بتاعي مش ضيق
وانت تضايق ليه.

ادم: علشان علشان انتي تبقي اخت مرات ادم سليم ولو الناس اتكلمت عليكي ده من سمعتنا
وبعصبيه اكبر
ادم: وعلي فكره الفستان ضيق جدااا
ملك وقد احمر وجهها من الخجل
ملك: على فكره انت قليل الادب
ادم وفد استوعب ما قال معلش انت عارفه اني عفوي شويه
نظرت ملك إلى النافذه و بعد قليل
ادم: ملك
ملك: عايز ايه
ادم: انت شكلك حلو جدا وبالنسبالي انت هتكوني احلي واحده في الفرح
ابتسمت ملك خجلا ونظرت إلى النافذه.

وبعد قليل وصلت السيارات إلى القاعه ونزل حازم وشهد وكان حسام ونور في استقبالهم
احتضن حسام شهد امام نظر حازم الدي يود ان يفتك به وتوعد ايضا بالكثير إلى شهد
حسام: والله وكبرتي يا شهوده وبقتي عروسه
شهد: كبرت فين انا في نفس سنك
حسام: انا اكبر بشهر
ثم وجه حديثه إلى حازم
خلي بالك منها ياحازم شهد طيبه وتستهل كل خير
لم يرد عليه حازم ولكنه تحدث بصوت منخفضه سمعته شهد فقط.

حازم: وكمان جايبه عشقيك يوصيني عليكي لا وهيموت من الفرح يا ترا علشان هدارى عليكو ولا علشان هيخلص منك
ذهب هو برفقتها إلى مكان جلوسهم الكوشه
كان ينظر لها باستغراب
كيف تستطيع ان تظهر هذه البراءه الكاذبه
قاطع نظراته صوت ادهم يدعو لكتب الكتاب
حازم: هروح اكتب كتاب موتك وجي مش هتأخر
جلس حازم بجانب المأذون وكانت الصدمه له ان حسام هو وكيلها
حازم: انت ازاي
حسام: خلي بالك منها يا حازم دي ذي نور وملك بالظبط.
شهد دي إلى قضيت معاها طفولتي كلها بس كانت بت رخمه بترخم عليا على طول حتى وانا بيبي كانت ماما بتسنبي جعان علشان ترضع الهانم
صدم حازم مما سمع ثم قال
حازم: هي شهد اختك فالرضاعه
حسام: انت عبيط يا بني يعني هحضنها وهي مش اختي وكمان ده انا لسا بقولك دي زي ملك ونور بالظبط و انا الوكيل بتاعها عايز ايه اكتر من كدا لم يتكلم حازم وظل صامتا وهو مصدوم مما فعله
تم عقد القران
حسام وهو يجذب ادهم من ذراعه.

ادهم في اي ياحسام شديدني كده ليه
حسام مش يالا بقا نكتب الكتاب
ادهم هههه لحقت انت لسه قيالي امبارح
حسام خير البر عاجله يا بو نسب
ادهم كمان ابو نسب طب بالا ياخويا
ادهم: معلش بقا يا زوما هنكتب كتب كتاب سيلا معاك
وتم عقد قران سيلا وحسام
فقام ادهم بإتجاه سيلا المذهوله مما يحدث
ادهم امضي ياسيلا
سيلا على طول كدا
ادهم على بابا يابت دانا عارف كل حاجه بس عامل نفسي عيبط دانا الصقر يعني حده البصر
والذكاء امضي.

فرحت سيلا واخذت القلم ومضت على قسيمه الزواج وهي في وسط دهشتها فهي لم تكن تعلم ان حسام سيوفي بوعده بهذه السرعه
حسام مبروك يا سيلا
سيلا وهي تنظر للجميع في دهشه الله يبارك فيك
سيلا بسرعه دي يا حسام انا مش مصدقه اقنعت ادهم اذي
حسام: هقولك بعدين بس دلوقتي تعالي عايزك وجذبها حسام من ذراعها.

كانت نور تجلس على المنضده على مضض فقد امرها الصقر ان لا تتحرك والا سوف ترى شيئا لم يعجبها وهي تعرف ان الصقر لا يهدد
ادهم: سرحانه في ايه
نور والا حاجه ممكن تسيبني في حالي
ادهم وهو يمسك يداها لحد امته يانور هتفضلي كدا
نور بحزن معرفش
ادهم نور انا بحبك وعارف انك بتحبني
نور بنظره حزن انا فعلا ممكن اكون بحبك يا ادهم بس مش شايفه غير الا عملته ادمي مش عارفه اكرهك والا عارفه انسي.

ادهم وهو يشدد قبضته عليها كي يثبت لها انه بجانبها هنسيكي كل حاجه يا قلبي اوعدك
اكتفت نور بابتسامه بسيطه فقط
ادهم ها ايه رايك في الفرح
نور بندفاع دون ان تشعر تحفه بجد
كان نفسي يكون ليا فرح ذي ده
واتجوز الشخص إلى بحبه وافرح زي باقي البنات
ثم تدرجت نفسها فصمتت
ادهم: اوعدك يانور
اني هعملك فرح البنات كلها تحلم بيه وانفذلك كل امانيك واخليكي اسعد واحده.

نور: انت تقدر تعمل فرح وتنفذلي كل حاجه بالفلوس بس مش هتعرف تخليني احبك بالفلوس يا ادهم بعد اذنك
هروح الحمام.

عند حسام وسيلا
سيلا حسام فاهمني
قاطع حسام حديثها بحتضنها فهي الان زوجته
حسام بحبك يا سيلا
لم تستطع سيلا ان توقف دموعها
سيلا بجد يا حسام
حسام بجد يا قلب حسام
سيلا اخيرا
حسام ههه انتي بقيتي مراتي حلالي اقولك كل الا انا عايزه
سيلا بدلع ربنا يخليك ليا ياحبيبي
حسام غوري يابت واتهدي شويه دا كتب كتاب بس ياختي سامعه
سيلا ههههه حاضر ثم بدلع سلام يا حوس
حسام ماشي يا سيلا
راكضت سيلا وهي سعيده جداا.

ظل ادهم مكانه مصدوم من كلام نور
مر وقت طويل وادهم في انتظار نور
ولكنها لم تعود
استشعر ادهم بالقلق
فذهب ليبحث عنها في القاعه لكنه لم يجدها فذهب إلى المرحاض وامر فتاه ان تبحث عنها ولكنها لم تجدها
احس ادهم بنغصه غربيه تحتل قلبه.
واثناء سيره وقع نظره على النافذه فوجدها جالسه بالخارجه فتحولت عينيه إلى اللون البني الغامق وذهب بإتجاهها لكن قبل ان يوصل لها احس بدوار شديد يهاجمه فالتفت حتى يري ما يحدث صدم بشده
ادهم ااه انت.

ياتري ايه هيحصل لادهم هيموت فعلا وايه هيكون رد فعل نور وهي بتشوف حبيبها بيموت ادمها
وادهم وهو متخضر وشايف نور بتستغيث بيه ينقذها من الشياطين دي
وحازم لما عرف ان حبيبته مظلومه
وملك هتعمل ايه مع ادم الا مش متقبل فكره جوزها منه وهو بالوضع ده.
ضرب معتز ادهم بالزجاج على راسه ضربه شديده انكسر الزجاج من قوتها.

ادهم اااه انت
معتز انت كنت مفكر حد غيري
ادهم وهو يقاوم حتى لا يفقد الوعي ولكن كانت الضربه قويه جدا افقدته وعيه اخر ما راه نور وهي تلفظ اسمه واحد ما يجذبها من معصهما بقوه
نور ادهم ادهم
حمل معتز هو ورجاله ادهم الفاقد الوعي من شده الخبطه والقوا به في احد السيارات وكانت نور معه في نفس السياره
اقتربت نور منه تحت انظار معتز الدنيئه
نور بدموع ادهم ادهم فوق.

معتز توتؤ استحاله يفوق يا حلوه عههههه الضربه شديده حبيتين
نظرت له نور بكره شديد ولكن لم تعطي له اهتمام وظلت تحاول في ايقاظ حبيبها نعم علمت الان انها تحبه بل تعشقه
فهي الان تشعر بالضعف من دونه في وجوده تشعر بالقوه
ذادت دموع نور عندما وجدت ادهم لا يستجيب لها
نور ادهم
ادهم لا رد
في القاعه
انتهي الزفاف واخذ حازم زوجته وتوجه الفيلا التابعه له وهو في حاله من الصدمه والندم على ما فعله بها.

دلف حازم وشهد المرعوبه إلى الفيلا
صعدت شهد إلى الغرفه واغلقتها باحكام شديد وظلت تبكي من الخوف
لياتيها صوت حازم
حازم شهد افتحي الباب
شهد لدموع انت عايز ايه
حازم افتحي يا شهد
شهد بدموع مش هفتح انت عايز مني ايه حرام عليك
حازم افتحي ياحبيبتي انا اسف
شهد مش هفتح ارجوك سبني انا معملتش حاجه
حازم بندم عارف حسام قالي كل حاجه
شهد بدموع والله طب وتسمع منه ليه دا عشقيي وعايز يلبسني ليك وفرحان انك هتستر عليا.

غصه مريره احتلت قلب حازم عندما تذكر كام الاهانات التي تسبب لها
حازم خلاص يا شهد اهدي انا اسف ياشهد انا هسيبك الوقتي اهدي وارجع ليكي.


في احد المخزن المخيفه التي تشبه المقابر
كانت تجلس نور وهي تبكي بشده خائفه على ادهم التي لم تعلم لاين اخذوه هؤلاء الشياطين كما لقبهم ادهم
بعد قليل دخل معتز وهو ينظر لها نظراته القذره فعلمت نور ما يخطر بباله
معتز مش حرام الجميل ده تتجوز وحش ذي ادهم سليم بس خلاص انا هريحك على الاخر وهخلص عليه بنفسي شوفي
جحظت عين نور بشده عندما رات ما بيد معتز.

معتز ايوا نسيت انتي دكتوره بس مش مشكله اقولك تاتي دا نوع من السموم القاتله بتعمل عجز كامل ودمور في المخ وبتالي بتادي إلى الوفاه
نور انت استحاله تكون بني ادم انت حيوان
معتز ههههه تصدقي انا حبيت الكلمه دي اووي طالعه منك ذي العسسل
ونفسي ادوقه اقترب معتز منها وهي تترجع إلى الخلف بخوفا شديد
نور ابعد عني
معتز هههه في حد يشوف الجمال ده ويبعد اكيد مجنون وانا عاقل
نور ادهم مش هيسيبك.

معتز خهههههههههه تصدقي ضحكتني ادهم خلاص بح
نور بخوف وشجاعه مصطنعه لا ادهم استحاله يموت بسهوله دي
معتز ههه حتى لو مامتش الحقنه دي تموت الاسد نفسه
نور بدموع ادهم اقوي من كدا بكتير مش حقنه هتاثر فيه
معتز اممم تحدي وانا بعشقه تعالي
وجذب معتز نور بالقوه من معصمها وهي تتالم وتضع يداها على بطنها المنتفخه بعض الشئ
معتز ايه رايك
جحظت عين نور مما رات فكان ادهم ملقي على الارض باهمال ينزف بشده من جميع انحاء جسده.
معتز ههه ايه الشجاعه بتاعتك راحت فين
انا نسيت اقولك اني خاليت رجالتي يكملوا ضرب عليه وهو كدا فاقد الوعي من اثر التخدير عشان بس ميعملش مشاكل
نور بدموع وصراخ ادهم
معتز تييرراا هههه ادهم مش هيرد عليكي لانه انتهي خلاص
نور وهي تحاول جذب يداها منه حتى تركض إلى حبيبها
ولكن كانت قبضته قويه
معتز سبك منه هو خلاص انتهي هو الماضي وانا المستقبل سبك منه
نور بدموع ابعد عني ارجوك.

اقترب منها بشده وهي تبكي وتتوسل له ولكن لم يستمع لها
نور سبني حرام عليك انت عايز مني ايه
معتز عايزك انتي
نور بصراخ وهي تحاول ابعاد معتز عنها ادهم ادهم
معتز هههه انتي مش مصدقه ليه انه انتهي خلاص
نور بدموع لا ادهم مينتهيش بالسهوله دي
معتز بجد
ودفع معتز نور على ادهم الملقي كالجثه الهامده
معتز صحيه وريني ادهم بتاعك
اقتربت نور من ادهم وظلت تحركه حتى يستيقظ ولكنه كان كالمغيب عن الحياه تماما.

نور بدموع ادهم قوم عشان خاطري قوم ياادهم
ادهم لا رد
معتز ها فين سي ادهم بتاعك حاولي حاولي يمكن يرجع هههه
لم تستمع نور له وظلت تحاول في ايقاظ ادهم
نور ادهم انت وعدتني انك هتحميني وهتفضل جانبي ادهم
ادهم لا رد
نور بدموع وصراخ ادهم متسبنيش انا بحبك اووي ادهم
معتز خالصتي تعالي بقا
وحاول معتز جذب نور المتشبسه بملابس ادهم تابي ان تتركه
نور بصراخ شديد وبكاء اشد ادهم.

حاول معتز جذب نور من حجابها ولكن يد قويه منعته يد من
يد الصقر نعم انه الصقر الذي يأبي خساره لقبه فهو صقرا جامع
معتز بذهول وخوف ا د ه م
فرفعت نور بصرها حتى تري لما يردد اسمه فندهشت عندما وجدت حبيبها فقد استعاد وعيها
ادهم بصوت ضعيف جدا نهايتك خلاص انت الا حددتها انا سبتك اخر مره بمزاجي بس المرادي اتحكم عليك خلاص وانا الا هنفذ الحكم بنفسي
وفي لمح البصر كسر ادهم عنق معتز ولكنه كان في حاله لا يرثي لها.

نور بفرحه ممزوجه بالدموع ادهم
ادهم بضعف وهو يحاول الوقوف ولكنه فشل تمام وسقط ارضا
قالت نور له بخوف ولهفه أدهم حبيبى فيك إيه مالك فابتسم ابتسامه بسيطه وهو غير مصدق ما سمعه: وقال أنا مش مصدق إللى سمعته أخيرا قولتيها يانور
نور بدموع ادهم حبيبي مالك
ادهم بابتسامه حبيبك يااه تعبت كتير عشان اسمع الجمله دي.

فقالت له نور بلهفه وترقرقت عينيها بالدموع: أدهم فقاطعها بضعف وقال: متقالقيش عليه ياعمري ثم اكمل بضعف انا هخرجك من هنا
نور وانت
ادهم هحصلك بس لازم تخرجي انتي الاول عشان اعرف اعطلهم
نور بصراخ ودموع لا انا مش هخرج الا معاك
ادهم وهو ينازع حتى يظل قويا
ادهم انا قولت ايه ثم وضع يداه على وجهها ادهم نور انتي احلي حاجه حصلتي في حياتي انتي نورتي دنينتي وحياتي بجد كان نفسي تسامحيني يانور.

نور ادهم انا مسامحك وبحبك اووي ارجوك متسبنيش
اكتفا ادهم بابتسامه بسبطه مش هسيبك يا حبيبتي هرجع لكي تاني وعد مني ليكي
وادهم سليم مش بيخلف بوعده ممكن بقا تسمعي كلامي
كأن ادهم تذكر نقطه ضعف نور
فقال انا بحمي اولادنا من الموت يانور دول شياطين مش بيفرق معهم حد اسمعي كلامي
نور بياس وانت
ادهم صدقيني هرجع
واخذ ادهم يجوب بنظره في الغرفه حتى وجد حبل فاحضره وقام بربط نور من معصمها
ادهم بتثقي فيا يانور
نور بدموع ايوا.

ادهم انا هنزلك من هنا متخفيش مش هسيباك صدقيني
نور بدموع مش خايفه
ادهم اول ماتتزلي تهربي من هنا فورا انتي فاهمه اوعي ارجعي يانور سامعني اوعي وافتكري اولادنا الناس دي عايزه تدمرنا وتدمرهم وانا مش هسمح ليهم يعملوا كدا
نور بدموع حاضر
حضن ادهم نور كانه يودعها كان الموت سيفرق بينهم
وبالفعل قام ادهم بكسر النافذه وانزل نور بهدوء شديد إلى الاسفل
ونظر لها اخر نظره كانت طويله جداا تحمل كل معاني الالم عن الافتراق.

وبالفعل ركضت نور حتى تنقذ حياته ابناءها من هؤلاء المجرمين
اما ادهم فسمح لنفسه بالانهيار من شده الالم فهو مطعون بالسكين لم تعلم نور ذلك.
ظلت نور تركض حتى تبعد عن هذا الجحيم هربت وتركت قلبها مع من اخترق قلبها ركضت وهي تبكي بشده على مصير حبيبها تركض وقلبها يصرخ بالتوقف والعوده إلى محبيبها ولكن عقلها يحاربها انها ستخسر ابناءها وظل كلام ادهم لها يطوف عقلها
تعبت نور من الركض فجلست حتى تستريح ولم تري سطوع النهار وان الليل قد مر.

في القصر
كان ادم قلقا على اخاه وعلم انه بخطر وانه بواجه الما شديد لانه يشعر به
فطلب من عمر وحسام البحث عن ادهم
وفوجي بختفاء نور ايضا فعلم من وراء ذلك.

عمر يعني هيكونوا راحوا فين
حسام مش عارف ان شاء الله خير
ادم بعصيبه شديده لا مش خير ادهم اتختف
ربنا يستر اكيد اذوه اكيد
سيلا بدموع مين دول ياادم وادهم فين
حسام اهدي با سيلا
عمر انا اذي نسيت الحته دي ايوا اكيد هما السبب وراء اختفاء ادهم
حسام انا مش فاهم حاجه هم مين الا بتتكلموا عنهم
عمر ممدوح الشرقاوي وابنه
حسام مين دول
اخذ عمر بقص كل شئ لحسام.

كان ادهم لا يري امامه سوي الظلام فقط لا يري شئ احس انه قد ترك العالم اخر ما لمحه هو ممدوح الشرقاوي
ممدوح بشررر وحقد على موت ابنه
حصلت تقتل ابني بس خلاص انت هنا تحت رحمتي وهقتلك يا ادهم هقتلك ذي ما اقتلته اقتلته لييييه
وحمل ممدوح السكين وغرزه بغل في جسده جسد ادهم المستسلم تمام للموت
حسام اكيد هو الا عمل كدا.

ملك بصراخ وعينان حمراتان من كثره الدموع على اختاها ماليش دعوه انا عايزه اختي انا خسرتها مره مش هخسرها تاني
سيلا ان شاء الله خير تفاءلوا خير تجدوه
قاطع حديثهم دخول حازم وهو يهرول إلى ادم
حازم في ايه ياادم ايه الكلام الا بتقوله دا
وادهم فين
ادم بياس معرفش يا حازم انا عايزاك تاخد فارس وعمر وتقلب الدنيا عليه سامع يا حازم مترجعش الا وادهم معاك.

حازم بغضب اكيد ممدوح الكلب الا وراء الموضوع ده اطمن ياادم انا مش هرجع الا وهو معيا ان شاء الله
دق هاتف حسام معلنا عن وجود مكالمه من رقما مجهول
حسام لحظه يا جماعه
حسام الو
نور بدموع وصوت مرتعش من الخوف حسام حسام
حسام نور انتي فين.
عند ذكر حسام لاسم نور راكض الجميع نحوه
نور حسام الحقني ادهم هناك ادهم لوحده
حسام نور اهدي وقوليلي انتي فين
نور بدموع معرفش معرفش
اخذ ادم الهاتف من حسام.

ادم نور ركزي معيا انتي فين اشرحيلي اي حاجه حواليكي
نور بخوف انا في مكان كله رمل مفيش فيه ناس كتير ولا بيوت كل الا موجود هو مقابر بس ومفيش اي حاجه هنا غير الكشك ده
ادم بتوتر وخوف من تذكر هذا المكان
ادم خاليكي مكانك نص ساعه وهنكون عندك نور سامعني
نور بدموع مش مهم انا ادهم ادهم هيموت ارجوك ادهم.

ادم وهو يغلق جفونه بالام شديد فهو يشعر بتوقف قلب اخيه عن النبض ويعلم انه قد فارق الحياه فهو يشعر به ولكن عليه ان يظل قويا من اجل الجميع
فتح ادم عينه التي احتلتها القوه والقسوه كما تعلم من اخيه
ادم نور ادهم عايش انا حاسس بيه خاليكي مكانك احنا جاين
اغلق ادم الهاتف
ادم حازم عمر جهزوا العربيات بسرعه وعايز اكبر عدد من الحرس
حسام انا هجي معكم
ادم مالوش لازم يا حسام
حسام هو ايه الا مالوش لازم.

حازم مش وقته ياادم ماشي يا حسام يالا
عمر بس لازم نسبب حد هنا عشان البنات
حسام ايوا معاك حق
ادم خلاص ياعمر انت هتفضل هنا
وبالفعل تحرك حازم وحسام وادم الذي صمم المجي ولانه يعلم هذا القبر اللعين او المخزن.

كانت ملك تبكي بقلق على نور لانها تعلم ما عنت منه وانها بدءت تحي حياه طبيعيه
حاولت سيلا انا تخرجها مما هي فيه ولكنها فشلت فهي تحتاج من يواسيها
وصلت السيارات امام الكشك الذي تحتمي به نور
وهبط الجميع من السيارات فكانوا قوه لا يستهان بها
راكضت نور إلى حضن اخاها وهي تبكي بشده من الخوف
حازم نور لو سمحتي ردي عليا يمكن نلحق ادهم
نور بدموع شديده عندما تذكرت ادهم
فقالت وقلبها ينذف ادهم.
حازم ايوا احكي لنا ايه الا حصل وهربتي اذي وادهم فين
قصت نور كل شئ حدث لها من بدايه الاختطاف إلى قتل ادهم لمعتز وتهريبه لها وطلبه انها لا تعود إلى ذلك المكان مره اخري
حازم فين المكان ده يانور تعرفيه
اكتفت نور بتحريك راسها
حازم تمام
امر حازم الحرس باتباعه واخذ نور بجانبه حاي تشير له بالمكان وتوجهه اليه
ام ادم فكان في عالم اخر فهو يعلم انه سيجد في هذا المكان جثمان اخيه.
اقتحم الحرس المكان التي اشارت لهم نور
وبحثوا على ادهم ولكن لم يجدوا شئ سوي دماء تحتل الارض كان ادهم نزف حتى اخر قطره دم له.

فارس مفيش حد في المكان ياادم بيه
حازم بصوت عالي وعصيبه اذي دور كويس اكيد هنا
فارس انا دورت كويس المكان مفهوش اثر لاي حد موجود مفيش غير بقع الدم دي
حازم يا ولاد الكلب بس انا مش هسكت لازم ادهم بيرجع لازم
ادم بنبره حزن والم ادهم مش هيرجع تاني خلاص
حسام انت بتقول ايه ياادم
ادم بحزن ودموع ادهم مات يا حسام انا حاسس بيه حاسس بنبض قلبه الواقف حاسس بالخنقه الا هو فيه قبل ما يموت.

نور بصراخ وهي تضع يداها امام اذنها لااااا ادهم ما متش ادهم عايش
ادم بياس وهو يحاول ان يبدو قويا ولكنه فشل فتسقط الدموع من عيناه للاسف يانور ادهم مات.

نور بدموع وصراخ لا انت كادب
فارس بتوتر ادم بيه في حاجه بره لازم حضرتك تشوفها فورا
ادم حاجه ايه دي
فارس بتوتر اما تيجي حضرتك هتشوف
حازم ما تنطق في ايه
فارس بخوف لقينا ادهم بيه بره
نور بفرحه ايه وركضت نور دون ان تهتم لحملها
وذهب الجميع خلفها ولكن بقي ادم في مكانه وهو يبكي كالاطفال نعم فقد
فقد اغلي شئ له القوه والدعم وكل شئ يعلم انهم سيجدوا جثمان اخيه هو يشعر بيه يشعر بتوقف نبضه.

ذهب الجميع إلى المكان الذي اشار لهم فارس
نور اده كان لسانها قد شل مما رات ابشع ما تصوره البشريه من افعال شنيعه
حتى الجميع
وانهار حازم من البكاء وحسام حاول ان يظل قويا ولكنه فشل ففرت الدموع على وجهه
نور وهي تقترب وقلبها يطعن ميت طعنه كلما اقتربت خطوه ذاد الطعن.

حاول حسام ايقفها ولكنه فشل
نور بصراخ وبصوت يملوه العجز والضعف والفقدان فقدت هي ايضا ولكن اغلي شيئا
فقدت حبيبها معشوقها تمني هو ان يحيي معها في سعاده اخبرها انها نوره نور قلبه ولم تستمع له احبها وعشقها وحماها وهي لم تتنتبه له لم تعطي له فرصه
نعم ارد فرصه فرصه واحده كي يثبت لها حبه الشديد لها
ونجح اخيرا في اختراق قلبها ولكنها فقدته إلى الابد نعم فقدته بسبب غبائها.

(وهذا احد الاسباب المستفاده من الراويه اعطاء الفرص للحبيب للقريب للام للاخت للزوج للاب للاخ فربما يغادر هذا العالم ولم تسامح انت نفسك وربما انت تغادر وتحاسب على هذا اعطوا فرص والتمسوا لهم الاعذار اخلقوا انتم الاعذار لهم
طهر قلبك كي يحبك ربك قبل الخلق فمن احببه ربه احبه عباده )
انهارت نور وشرعت في البكاء والصراخ من هول المنظر
نعم ابشع المناظر الذي قد تراه في حياتك.

فهولاء الاوغاد لا بل هم اقذر من ذلك وضعوه في مقبره ووضعوا فوقه الكثير من الخشب والسولار واشعلوا النيران به
اشعلوا النيران للانتقام نسوا الله نسوا الحي الذي لايموت نسوا العقاب لكن سولت له نفسها فهيهات لهم نسوا من يمهل ولا يهمل وضعوا روحا في النار كيف
كيف لا اعلم كيف ولكن ما اعلمه ان الله لا يترك حق مظلوم.

نور لاااااا ادهم
حاول حسام جذبها ولكنه كان اضعف منها فهو لا يعرف ادهم كثيرا ولكنه احبه بشده ومن لا يعرفه سيبكي من هذا المشهد البشع
انا حازم فكان يبكي نعم على رفيق دربه واخيه فهو كل شيئا له اخذ يتذكر عباراته
التي تجوب عقله
ادهم مش انا الا شويه كلاب ذي دول يقدروا عليا
حازم بس يا ادهم لنتي بتلعب بالنار
ادهم النار دي هي الا هتحرقهم مش انا
حازم بس ادم ونور ممكن يكونوا فريسه سهله ليهم.

ادهم سعتها لازم يتحدوني الاول عشان يوصلوا ليهم
حازم اكيد يا ادهم وهو ده الا انا بحاول اوصلهولك هيحاولوا يتخلصوا منك
ادهم بابتسامه وانا موافق اكيد هحمي الكل مش مهم انا الموت ميفرقش معيا ياحازم وجهته كتير انا الموت نفسه عاد مصاحبني ياربت يكون هو حل العذاب الا بعيشه كل يوم.

اخذ حازم يبكي بحزن على رفيقه
نور لا ادهم مستحيل يموت ادهم عايش
حازم وهو يجاهد حتى يخرج صوته
حازم بصوت متحشرج من البكاء لا هو يانور هو وكان يتحدث وهو ينظر إلى سلساله الذي يابي ان يتركه ها هو ملقي على الارض باهمال.
توجهت نةر بانظارها تجاه ما ينظر له حازم فصعقت مما رات سلسال ادهم
فحملته بيد مرتعشه نعم هو نفس السلسال الذي يرتديه ادهم باستمرار
فبكت وصراخت كثيرا فشل حسام في شل حركاتها حتى فقدت الوعي تماما
حسام نور نور فوقي نور
فحملها حسام إلى احدي السيارات وامر السائق بالتوجه إلى اقرب مشفي
ظل ادم مكانه كالصنم المتحجر يابي التحرك كي لا يري بعينها الذي يرفضه قلبه
حازم ادم يالا هنمشي من هنا ملقناش لادهم وجود.

ادم بتضحك على نفسك ولا عليا انا عارف كل حاجه ياحازم من قبل ما نتحرك ياغبي احنا توام انا بحس بيه بحس بنبضه ووجعه وحسيت بقلبه وهو بيوقف حسيت بيه ياحازم
حازم فشل في التحكم في نفسه فخر بكيا
وكذلك ادم فشل هو الاخر فهم فقدوا الحصن القوي والذراع لهم الذي افدي الجميع بحياته.

عاد الجميع إلى القصر وهم في حاله من الحزن الشديد والصدمه والانكسار.

سيلا ادم ادهم فيييين
ادم لا رد
ملك ونور
ادم لا رد
سيلا بقلق وعصيبه انتم ساكتين ليه ماحد يفهمنا في ايه
عمر حازم ادهم فين
كانت دموع حازم هي من اجابت على سؤال عمر
عمر لا انتم بتهزروا صح ادهم فين اتكلم ياادم
شعر ادم بأن قناع القوه سيقع امام الجميع
ادم لوسمحت ياعمر كفيا حازم طلعني اوضتي
عمر يعني ايه ادهم خلاص
صرخت سيلا وانفجرت من البكاء
سيلا لا انتم بتكدبوا علينا ادهم موجود
ادم سيلا اهدي
سيلا لا ادهم فييين.

حازم بدموع يحاول اخفائها ادعيله بالرحمه يا سيلا
سيلا بصراخ ودموع لا ادهم مستحيل
ادم عمر
عمر نعم
ادم طلعني اوضتي لو سمحت
عمر حاضر ياادم
وبالفعل ساعد عمر ادم في الصعود إلى غرفته.

ملك بتوتر وخوف نور نور فين
حازم ماتقلقيش يا ملك تعبت شويه وحسام اخدها المشفي عن اذنكم هرجع الفيلا
وتركهم حاوم ورحل إلى الفيلا الخاصه به ولكنه كان يتحرك كالانسان الالي لا يصدق هل قتل ادهم لا كيف
انا ملك حاولت ان تهدء سيلا ولكنها فشلت لانها تحب ادهم ايضا فادهم قد غزا قلوب الجميع رغم قلبه القاسي ولكن كان يملؤه الحنان.

في فيلا حازم
دلف حازم إلى اقرب مقعد وجلس كأنه مغيب تماما لم يلاحظ وجود شهد
تعجبت شهد من افعال حازم فهو لم يفعل ما يفعله عادتا وهو الترجي لها حتى تسامحه.

حاولت شهد تجاهله ولكنها فشلت فسالت بلا مباله مصطنعه
شهد ببرود مالك
حازم لارد
شهد احسن بردوا
وتوجهت إلى غرفتها.

في غرفه ادم كان يبكي كالطفل الذي فقد اباه فادهم كان كل شئ بالنسبه له
قاطع شروده والالامه دق الباب يعلن عن شريكته التي تريد مشاركته حتى الالامه
ادم بعد ان اخفي دموعه ملك
ملك بحزن مش عارفه اقولك ايه بس حبيت اكون معاك وخلاص
ادم متقوليش حاجه ياملك لان مفيش كلام بيرجع الا راح ادهم خلاص راح بس حقه مرحش
ملك ناوي على ايه ياادم
ادم بعيون مليه بالحقد والكرهيه مفيش عندي نيه ياملك انا بنفذ على طول من غير نيه.

ملك ادم عشان خاطري مت
قاطعها ادم لو سمحتي سببني لوحدي
ملك بخجل اسفه انا اصلا راجعه البيت فقولت اشوفك قبل اما ارجع عموما الحمد لله انك كويس عن اذنك
ادم بندم ملك
توقفت ملك بعد ان كادت ان تخرج من الغرفه
ملك نعم
ادم انا بعتذر بس انا اسف انا
ملك متعتذرش ياادم انا مقدره الا انت فيه ومش ذعلنه عن اذنك
وخرجت ملك من القصر وتوجهت إلى المشفي الموجود به نور كما اخبرها حسام.
في فيلا حازم
لم تستطع شهد ان تجلس هكذا فمر اكتر من ثلاث ساعات وحازم لا يتحدث معها كعادته
فتوجهت إلى الاسفل مره اخري فوجدته يجلس كما هو
شهد دي طريقه جديده عشان اسامحك صح
حازم سبيني ياشهد لو سمحتي
شهد تصدق اني ابتديت اصدقك
حازم لا رد
شهد اعمل الا انت عايزه بس مش هعبرك ياحازم ولو سمحت طلقني
حازم بضعف شهد انا مش فايق ليكي
شهد لا فايق وهتطلقني
حازم بياس حاضر هتطلقك
اصبت شهد بالجنون ماذا قال.

هل سيتخلي عني بهذه السهوله هل سيتركني ماذا
عندما اقاقت شهد لم تجد حازم فكان قد صعد إلى غرفته
توجهت شهد بغضب جامح اليه
فوجدته يعتلي الفراش بملابسه لم يقدر على تغيرها
شهد بصياح وجنون وهي تدفعه بقوه
شهد طبعا عايز تطلقني الوقتي عشان تكسرني ادام الناس عروسه اتطلقت في اول اسبوع ليها مش بقولك انت ذباله.

دفع حازم شهد بقوه حتى اصبح هو من يتحكم بها
مادت شهد ان تضعف من قربه المهلك
حازم بصوت كالفحبح انتي عايزه ايه بالظبط انا بجد اتخنقت منك فاحسن ليكي انك تطلعي من هنا الوقتي والا وقسمن بالله لانسي انك مراتي واخلص عليكي اخرجي.

ركضت شهد بخوف منه فهي لم تراه هكذا من قبل
اخذت تبكي على حالها فهي تعشقه وهو ايضا ولكن بينهم الكبر والغرور الذي لا يعطي الفرص للطرف الاخر كم قلت اعطاء الفرص يحسن العلاقات.

قطع شرود شهد في قصه الحب الذي انتهت قبل ان تبدا
رنين الباب ففتحت شهد
شهد بابتسامه فرح ملك
ملك ببكاء شهد حازم فين
شهد بفزع على منظر ملك مالك يا ملك في ايه
ملك باستغراب هو حازم مقالكيش
شهد على ايه
اخذت ملك بقص كل شئ إلى شهد المصدومه وتحولت عيناها إلى اللون الاحمر من شده البكاء
ملك بدموع نور دخلت في غيبوبه يا شهد
شهد ببكاء كل ده وانا ماعرفش اذي ياحبيبتي يانور انا هجي معاكي.

ملك مش وقته يا شهد انا عايزه حازم ضروري
كان حازم قد ابدل ثيابه ومتوجه للخروج
حازم باستغراب ملك
ملك الحمد لله حازم اني لحقيتك
حازم بقلق ايه في ايه ادم كويس
ملك هو حاليا كويس ادم بيخطط لحاجات كبيره اووي ياحازم انا استشعرت من كلامه ارجوك الحقه وخليه يشيل الافكار دي من دماغه ممكن يعملوا فيه خاجه
حازم اطمني يا ملك انا هحل الموضوع ده المهم نور عامله ايه الوقتي.

ملك بنبره حزينه نور دخلت في غيبوبه يا خازم ادعيلها
حازم ان شاء الله تقوم بالسلامه اكيد من الصدمه كبيره اووي عليها
انا همشي دلوقتي عشان الحق ادم
ملك في رعايه الله
توجه حازم للخروج فاوقفه صوت شهد
شهد بدموع حازم
حازم في ايه تاني حبه تضيفي حاجه
شهد ببكاء اسفه والله ما اعرف
استشعر حازم من كلامها انها مازالت تحبه وتعشقه ففرح قليلا ولكن هو الان يشغل باله ادم وادهم
حازم خلاص ياشهد اما ارجع نبقي نتكلم.
في المشفي
كانت نور تغرق في بحر من الذكريات الاليمه التي تجعلها اسيره لها تهرب من الواقع تهرب من حياه بل حبيب من قلب بل عشق وجنون تهرب منه
تأبي ان تري الحياه بدونه
كان يجلس بجانبها اخاها فكان هو الاخر في دوامه من الفكر وحاله حزن على اخته التي تعاني حتى الان تعيش فقط للمعاناه
حتى قاطع شرودها سيلا
حسام: سيلا
سيلا: انا جيت اشوف نور واتطمن عليك
شعر حسام من نبره سيلا انها حزينه ومنكسره.
حسام مالك ياسيلا انتي كويسه
سيلا ؛ حسام ممكن اطلب منك طلب
حسام؛اكيد ياحبيبتي
سيلا بدموع: خدني في حضنك
وبالفعل اخذها حسام في احضانه فهي زوجته ويحق له
سيلا ببكاء وصوت متقطع: ادهم مات يا حسام سندي مات الا حماني سنين من اقرب الناس ليا اتحد الكل عشاني ياحسام ومن غير مقابل وانا بشكره باسم غير اسمه ومهموش
حسام: عشان خاطري ياحبيبتي اهدي مش كدا
سيلا وهي تكفكف دموعها: نور عامله ايه الوقتي.

حسام بحزن على حال اخته: لسه ذي ماهي مفيش جديد
سيلا وهي تنظر لنور: واحشتني اووي
حسام وهو يوجهه نظره لنور: واحشتنا كلنا يا سيلا
يالا عشان هروحك وهرجع البيت اغير هدومي وارتاح شويه
سيلا: اوك.

في غرفه ادم
كان ادم يجلس حزين على فقدان اخيه القوه والحصن المنيع له وكره الضعف والعجز الذي لم يمكنه ان يدافع عن اخاه مثلما دافع هو عنه
قاطع شروده دخول حازم إلى الغرفه
ادم: ايه الا جابك بدري كده ياحازم
حازم: نوي على ايه يا ادم
ادم: مش ناوي ياحازم النيه شئ والفعل شئ تاني
حازم: ادم الا بتعمله ده غلط
ادم بنظرات تملؤها الغضب: والا حصل ده الصح انه يقتل ابويا واخويا واقف اتفرج عليه.

حازم: انا مقولتش كدا اكيد هنجيب حق ادهم بس بالقانون يا ادم احنا مش مجرمين
ادم: معنديش مانع اكون مجرم عشان اجيب حقهم
حازم: ادهم بيحيب حقه بالذكاء ياادم عشان كده اسمه الصقر لازم تتعلم منه
ادم وقد ظهرت دموعه في عيناه على ادهم توام روحه
ادم: بس هو مش موجود يعلمني يا حازم وهو السبب لازم يدفع تمن الماضي
ثم اكمل بصوته المخيف: كان ممكن اسامحه بس ادني سبب واحد بخالني اسامحه اديني سبب يخالي عم يقتل ابن اخوه.

حازم بصدمه: ايه ممدوح الشرقاوي عمك اذي ادهم عمره ماقالي حاجه ذي دي.

ادم: لانه عمره مااعتبره عمه هيعتبره عمه اذي وهو اقتل ابوه وكل ده بسبب جدي الله يرحمه كان عمي مضيع فلوسه على الخمره والقمار فكتب كل حاجه باسم ابويا كان فاكر انه كدا هيجمعهم او بيحمي املاك عمي بس للاسف بسبب الا هو عامله انا خسرت ابويا والزمن راجع عاد نفسه من جديد وخسرت تاني بس المرادي خساره لا يمكن انها تتعوض ياحازم او اني اتحملها جي وقت حساب ممدوح الشرقاوي صحيح انا عاجز بس اقدر من مكاني ده بالفلوس الا هيموت عليها اني اقتله بيها.

قاطع حديثهم دخول فارس كبير حرس ادهم
ادم: جبت الا قولتلك عليه
فارس بتوتر: معرفتش اوصله مالوش اي اثر ياادم بيه ممدوح الشرقاوي اختفي تماما
ادم بصوت كالفحيح: لا شبو ليك يعني ايه مالوش اثر
فارس بخوف شديد فهو يري ادم هكذا لاول مره: انا دو
قاطعه صوت ادم المخيف: معاك 24 ساعه لو معرفتليش الحيوان ده فين صدقني هخلص عليك بنفسي سامع
فارس بخوف: سامع يا ادم بيه عن اذنك
حازم: برضو ياادم هتنفذ الا في دماغك.

ادم بعصبيه شديده: اسمع ياحازم انا الا في دماغي هعمله ومش عايز مساعده من حد
حازم: انا معاك ياادم ومش هسيب حق ادهم.

ثم اكمل ودموعه تلزمه: ادهم ده مش صاحبي ذي مانت فاكر ادهم كان كل حاجه في حياتي كان اخويا الكبير رغم ان سننا واحد بس هو دايما كان الاكبر بعقله وضحي كتير عشانا ادهم عمره ماهيموت او يتمحي من ذاكرتي ياادم ادهم موجود هنا (وكان يشير إلى قلبه )
ادم وهو يقاوم حتى يظل قويا: عارف ياحازم
اوصل حسام سيلا القصر حتى يعود إلى منزله ولكنه ارد رؤيه ادم حتى يطمئن عليه
فتحت الخادمه لهم فدلف حسام وسيلا إلى الداخل.

حسام: سيلا ممكن تشوفي ادم فين
سيلا: اكيد في اوضته تعال نطلع له
حسام: لا اطلعي نديه وانا هستني هنا
سيلا: ليه ما تيجي معيا
حسام ؛البيوت ليها حرمه ياسيلا
سيلا بستغراب: يعني ايه
حسام: هههه اطلعي نديله وانا هفهمك كل حاجه بعدين
سيلا بعدم فهم: اوك بس هقعد معاك لانك وحشتني وهبعت حد من الخدم ينديه
وبالفعل امرت سيلا الخادمه ان تبلغ ادم بان حسام بانتظاره
حسام: بتقولي ايه
سيلا بدلع: الله وحشتني بلاش توحشني.
حسام: لا كده كتير يابنت الحلال الا بتعمليه دا غلط عليكي ياماما
سيلا: هههه ايه خايف للادهم يعلقك ذي عمر ههه فجاءه شل لسانها تذكرت نعم تذكرت فقدان الدعم لها اوللجميع
تذكرت ان ادهم فارق الحياه
لم تتحدث فقط دعت دموعها تعبر عما يكن بداخلها من حزن والالام
تمزق قلب حسام عليها فهو لا يستطيع اخرجها مما هي فيه
حسام: كفيا يا حبيبتي حرام الا بتعمليه ده احنا قولنا ايه.

سيلا ببكاء: اسفه ياحسام بس مش قادره صدقني صعب اووي الله يكون في عون نور
حسام: ادعيله بالرحمه ياسيلا
سيلا: بدعيله والله
توجه حازم باصطحاب ادم إلى الاسفل باستخدام المصعد
انتبه حسام لادم فتوجه اليه
حسام ؛اذيك ياادم علمل ايه الوقتي
ادم بنبره حزن الحمد لله ياحسام
حسام: ان شاء الله خير
سيلا: اخيرا نزلت من اوضتك ياشيخ دانا قرلت انسي شكلك
ادم بابتسامه بسيطه: ماجتيش انتي ليه
سيلا: حبيت اسبك لوحدك ياادم.

شعر ادم من نبره سيلا بالحزن الشديد فعلم ان القرار الذي اتخذه صحيح
ادم: انتي كنتي بره
سبلا: ايوه كنت عند نور
ادم بلهفه: هي عامله ايه
حسام بحزن: الحمد لله ياحسام الدكتور طمني بس قال انها لازم تفوق لان الطفل في الشهور الاولي سهل تغذيته بالمحليل الا بيعلقوها بس بعد كدا محتاج تغذيه
حزن ادم بشده فهو ارد الطفلان لكي يشعر بوجود ادهم ولو قليلا تعوض له
حازم ؛ان شاء الله خير ياحسام وهتقوم بالسلامه.

ادم: لازم تتقبل موت ادهم
سيلا ببكاء: الصدمه كبيره عليها
اذي تتقبله وانا ذات نفسي مش متقباله ثم اكملت بدموع ونحيب ادهم ممكن يكون عايش ياادم ادهم قوي مستحيل حد يغلبه بالسهوله دي
ادم بعصبيه: كفيا بقا ياسيلا ارحمني وارحمي نفسك
راكضت سيلا إلى غرفتها حتى لايري احد دموعها
حسام: اهدي ياادم مش كدا
ادم: كويس انك جيت يا حسام كنت عايزاك في حاجه مهمه
حسام: حاجه ايه دي.

ادم: حسام انت شايف حاله سيلا وانا حاولت اساعدها اخرجها من الا هي فيه بس فشلت ملك الا قدرت تخرجها شويه من الا هي فيها فكنت عايزاك تسيب ملك معها هنا الفتره دي ذي مانت شايف تيتا في المستشفي ونور ربنا يقاومها بالسلامه ملك بس الا تقدر تخرج سيلا من الا هي فيه
حسام: سيلا مراتي يا ادم واكيد بتمني تخرج من الا هي فيه بس ذي مانت عارف الناس كلامها كتير ومبخلصش
ادم: عارف بس انت واقفت على فكره الارتباط.

حسام: ايوا موافق وقولتلك اما تخلص امتحانات
ادم: خلاص احنا نكتب الكتاب الوقتي وبعد امتحانتها نعمل الفرح انا عارف ان الظروف ما تسمحش بس صدقني سيلا محتاجه ملك
حسام: عارف ياادم وموافق طبعا هشوف ملك وهرد عليك استاذن انا بقا لاني هموت وانام السلام عليكم
حازم: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
عمر: ايه ده انت هنا ياحازم وانا دايخ عليك
حازم: ليه خير
عمر بياس: لا مفيش كنت عايز اقعد معاك.

حازم بتعب: لا دانا بره البيت من الصبح هروح انام واجيلك بكره نرغي يالا سلام
عمر: سلام ياخويا
ادم: حازم
حازم ؛نعم
ادم: اعمل الا قولتلك عليه
حازم: اكيد ان شاء الله
بعد ذهاب حازم جلس عمر على الاريكه بتعب احسه ادم ولكن تعب نفسي وليس جسدي ولاحظ ادم نظرات عمر الغرببه له
ادم ؛مالك ياعمر
عمر بنبره مليه بالياس: مفيش ياادم
ادم: على بابا يالا
اكتفي عمر بالنظرات له
ادم: بتبصلي كدليه يالا مالك.

عمر ببكاء كالطفل الصغير: تعبان اووي يا ادم مش مصدق ان ادهم خلاص مات رافض اصدق
اصدق اذي وانا سامعه وشايفه اذي
ادم وقد مزق قلبه لبكاء: خلاص ياعمر كفيا الا بتعمله دا هياثر عليك نفسيا ادعيله
عمر بدموع تغرق وجهه: مش مصدق ياادم عشان ادعيله ياريت كان بايدي افديه بروحي ذي ما فدانا من حاجات كتيير اووي ثم استرسل ممكن اطلب منك طلب ياادم
ادم: طبعا
عمر: عايز ابات هنا النهارده معاك
ادم: ليه يا عمر.

عمر بدموع: عايز احس ان ادهم موجود لسه
ادم بابتسامه بسيطه وهو يحاول اضحاك عمر حتى يخرجه مما هو فيه: عشان الشكل يعني بس انا مش ذيه يالا واحمد ربنا
عمر باستغراب ليه
ادم: كان ذماني معلقك كل يوم
نجح ادم في اخراج عمر مما هو فيه
عمر: هههه انت هتقولي دانا كان بيحصل ليا حاجات والله ياجدعان
ادم: يعني علشان تحبني ذيه لازم اعلقك يعني.

عمر بعصبيه مصطنعه: مين ده الا بيتعلق ما علش ولا كان الا بعلق عمر السيوفي ثم اكمل بصوت منخفض الا ادهم عادي يعني
دا صقر بعد عنك بيسمع وبيشوف كل حاجه يعني ممكن الصوت الواطي ده يسمعه ويعلقني بقا هو فين عشان اخد حذري
تذكر عمر ان ادهم قد رحل فشرع في البكاء مره اخري
ادم: خلاص ياعمر في رجل بيعيط يخسره الرجوله
عمر: بس يالا كل ما ببصلك بحس ادهم موجود غير وشك ده
ادم: اغيره اذي انا مستلمه كدا.

عمر: ههههه مستلمه منين
ادم: قوم ياخفيف من هنا مش عايزاك تبات معيا
عمر: مانا هبات معاك لاني مطرود ومينفعش ابات عند حازم عنده زوجه يرضيك
ادم: اه دانت مرتبلها بقا
عمر: عندك مانع
ادم براحه شوبه ياخويا الا يشوفك الوقتي ما يشوفكش وانتي بتعيط شبه سعاد
عمر: انا مش سعاد
ادم: هههه طب قومي يانوسه ياختي اغسلي وشك عما الخدم يحضروا العشا
عمر: هي فيها عشا قشطه.

بعد توجه عمر إلى المرحاض اسند ادم راسه إلى المقعد وقلبه ينزف ثم تحدث بصوت يكاد يكون مسموع من الحزن الذي يشعر به
ادم: اصحابك منهرين على فرقك طب انا اعمل ايه
خانته دمعه عالقه في عيناه ابت التظاهر بالقوه
ادم: ربنا يصبرني على فراقك ياادهم
في فيلا حازم
عاد حازم إلى المنزل بعد اداء يوما شاق عليه وهو يحاول اقناع ادم ولكنه فشل فتوجه إلى غرفه نومه حتى ينعم بقسط من الراحه لكي ينفذ ما طالبه منه ادم.
ولكن تذكر شهد وانها لن تتركه ينعم بنوما مريح فتوجه إلى احد الغرف الموجوده بالطابق العلوي
ابدل حازم ثيابه وتوجه إلى الفراش ولكن وجد شهد تدلف اليه وهي في حاله غضب شديده
حازم وهو يزيح الغطاء حتى يتوجه إلى الفراش: خير
شهد بغضب ممذوج بالدموع التي جاهدت حتى تخفيها: خلاص يا حازم
حازم بعدم فهم: خلاص ايه
شهد بصوت متحشرج من البكاء: هتطلقني
حازم مش انتي الا عايزه كدا.

شهد بعصبيه: خلاص يا حازم طلقني برحتك انا اصلا بكرهك ومش بحبك ياريت تطلقني دلوقتي حالا
رفع حازم الغطاء على راسه: حاضر بكره ان شاء الله هتطلقك ممكن تخرجي عشان ان راجع تعبان وبكره هنفذلك الا انتي عايزاه
شهد ببكاء: احسن برضو لاني مش طايقه العيشه معاك
وخرجت شهد وهي منهاره من البكاء اهذا حبيبها لقد ابدله الذمان لا لحظه هي من ابدلته بغبائها نعم اخطئ ولكنه اعتذر وندم ولكن كبريائها منعها لماذا تبكي اليوم.

(نحن هكذا نرتكب الاخطاء ونطلب السماح فعندما نناله نرفض اعطاء لحد )
اخذت شهد تبكي وهي تشعر بالانكسار فقلبها يؤلمها فهي تحبه ولا تستطيع العيش بدونه
فكسرت غرورها وكبريائها وركضت إلى حبيبها كي تخبره انها تحبه وتسامحه وايضا تعتذر على ما بدر منها من اهانات له
طرقت شهد على باب الغرفه ولكن لارد فدلفت إلى الغرفه فلم تجده فبحثت عنه بباقي الغرف لم تجد له اي اثر تذكرت كلماته انه سيطلقها فاخذت تبكي وتصرخ باسمه.

شهد ببكاء وصراخ: حازم حازم
في ذلك الوقت احس حازم بصداع رهيب فتوجه إلى المطبخ حتى يصنع لنفسه فنجانا من القهوه فسمع صراخ شهد وهي تصرخ باسمه
فهرول إلى الاعلي فوجدها تجلس ارضا وتبكي بشده وتصرخ باسمه
حازم بفزع: في ايه ياشهد مالك
كأن صوته هو من انقذها من الموت التي كانت ستعيش به من دونه
فوقفت وركضت اليه نعم ركضت إلى حضن زوجها وحييبها
حازم بقلق: مالك ياقلبي انتي كويسه فيكي حاجه اتكلمي
شهد ببكاء: انت كنت فين.

حازم: كنت تحت بعمل قهوه
شهد ببكاء: متسبنيش يا حازم انا بحبك اووي اسفه سامحني
حازم وهو يجذبها بعيد عن حضنه: يعني مش عايزه تطلقي
شهد وهي تكفكف دموعها كالاطفال: لا
حازم: ولا هتقوليلي طلقني يا حازم
شهد لا
حازم بنبره مكره: بس ايه الكلام ده يارتني عملت قهوه من ذمان
شهد بعد ان تدرجت نفسها فهي تقترب منه ولفظت له بحبها فخجلت كثيرا وتخبت في احضانه
فبتسم حازم على طريقتها الطفوليه.

حازم: والله انا امي دعيتلي قبل ماتموت ان ربنا يحققلي الا بتمنه عارفه بتمني ايه ياشهد
شهد بخجل: ايه
حازم وهو ينظر لها بعشق: انتي
ونتركهم في عالم لا يوجد فيه سواهم عالمهم الخاص يعبر لها عن حبه وعشقه
في قصر ادم
تمت الاجراءت لعقد القران وحضره الجميع
كما الحت والده عمر عليه ان يتزوج ابنه خالته سرين فوافق ونجحت الحاحها ايضا في موافقه عمر ان يعقد القران مع ادم
وبالفعل تم عقد قران ادم وملك وعمر وسرين.

ادم: مبروك ياملك
ملك بخجل الله يبارك فيك ياادم
حسام وهو يقبل جبهتها: مبروك ياحبيبتي.
ملك: الله يبارك فيك ياحسام
سيلا: مبروك ياقلبي انا مبسوطه اووي انك هتكوني معيا هنا اولا وثانيا انك بقيتي مرات ادم اخويا
ادم: والله افتكرتي ان ليكي اخ بعد ايه
سيلا: انا اقدر يادوامي دانت قلبي
ادم بابتسامته الجذابه: وانتي حبيبتي ياسيلا وبعتبرك بنتي.

سيلا بنبره حزن مصطنعه: بنتك دا ايه الله ولا اقولك انا اطول العسل دا يبقا ابوي يخرشي ياناس
حسام: على فكره انا واقف من ساعتها
ملك: الحال من بعضه ياخويا لم مراتك مش عامله احترم لحد
انفجر الجميع ضاحكا على ملك.
عند عمر وسرين
سرين: مبروك عليك انا
عمر: ليه واخد اتنين كليو لحمه وانا مروح ماتلمي نفسك يابت
سرين: على سيره اللحمه فكرتني
ادم ياادم
ادم: نعم
سرين: احنا كتبنا الكتاب هنا صح
ادم: اه ليه.
سرين: ليه ايه كلك زوق مش هتعشا
ادم: هههه لا اذي ودي تيجي سيلا شوفي الخدم خلصوا الاكل ولا لسه.
سيلا: ههه حاضر.
عمر: انتي مش لسه واكله معنا قبل مانجي
سرين: انا كده لما بفرح باكل عندك اعتراض
عمر: لا والله مانا دا حازم الا معترض
حازم: هههه وانا هعترض ليه ربنا معاك ومعيا
شهد بغضب: حازم
حازم: بس يا ادم الله
ادم: ههههه ماشي ياخويا
حسام: ههههه مسيطره اشهد
شهد: امال ايه ابنك على ما تربيه وجوزك على ماتعوديه.

سرين: الله حلوه دي انتي اسمك ايه
شهد: محسوبتك شهد 40 جريمه قتل و20 سب وقذف و10 ا
حازم: تاتي يا شهد
سرين: واوو انا حييتك اووي
شهد ؛وانا حبيتك غشان بتحبي الاكل ذيي
سرين: واو كمان
شهد امال ايه دانا كنت ببعت البت نور تجبلي 10 /15 سندوتش كدا بعد الفطار
سرين: واوو
حازم وهو يجذب عمر من اقفاه واد ياعمر مراتك كل شويه تقول واو ليه هو حد قالها ان في هنا متحف للاثار.

عمر: دا امي ياسيدي الا علمتها الكلمه دي بتهيالها اني كدا هغير فكره انها بيئه
حازم: هههههههه نهار اسود هههه دا شهد رحمه وانا معرفش
ادم: نهارك اسود شهد الحقي جوزك بيقول انه بيكلم رحمه
شهد ايه رحمه مين دي يا حازم انطق
حازم: منك لله ياادم اهدي ياقلبي بس كدا النرفزه غلط عشانك
شهد باستغراب: اذي
عمر ممكن يجلك الشوجر والا حاجه
ملك ؛خلاص بقا ياشهد الله
حسام: والله العظيم كلكم مجانين اقال رحمه اقال.

سيلا: ودي مين ان شاء الله
انفجر الجميع ضاحكا وتناولوا عشائهم وسط ضكات الجميع على سرين وشهد
اما ادم فكان يغرق في دوامه الفكر للوصول إلى ممدوح الشرقاوي
مرت الايام ويبقا الوضع كما هو ادم يبحث عن ممدوح ولكن ليس له اثر
ونور كما هي ترفض تقبل الواقع فتهرب منه
ساءت حاله الجميع على فقد ادهم وعلي تدهور الحاله الصحيه لنور.

فاخبرهم الطبيب انها اذا لم تفق قبل اسبوع من الان فمن المأكد انها ستخسر ابنائها لان الطفل بحاجه إلى التغذيه وهو ترفض تقبل الواقع
كانت ملك تبكي على اختاها وتخاف ان تفقدها مره اخري ولكن هذه المره إلى الابد.

في غرفه سيلا
كانت ملك كالورده المنطفئه بالطبع فنور كانت من تضيئها وعندما ذهبت ذهب معها كل شئ
تركت الخادمه على الباب
ملك: اتفضل
الخادمه: العشا جاهز يا ملك هانم
ملك بدون نفس: مش جعانه
الخادمه: مينفعش كدا ياهانم انت مكلتيش حاجه من امبارح
ملك: ماليش نفس ادم اكل
الخادمه: لا ما اكلش وهولازم ياكل علشان ياخد الدوا بتاعه
ملك: هو فين ادم
الخادمه: في اوضته.

ملك: طب لو سمحتي حضري الاكل والدوا وابعتي حد يقوله ان انا عايزاه تحت
الخادمه: حاضر يا هانم
قامت ملك من مكانها فأحست ببعض الدوار فجلست حتى هدأ قليلا ثم خرجت من غرفتها واتجهت ناحيه الدرج
فكان ادم ينتظرها بالاسفل وهو شارد كعادته على اخاه وعلي حبيبته التائه بدون شقيقتها
جاءت ملك كي تهبط من الدرج ولكنها شعرت بدوار شديد ولم تتحمله ففقدت الوعي ووقعت ظلت تتدحرج على الدرج.

وسط نظرات ادم حتى استقرت تحت قدميه وجهها ينزف بشده وادم مكانه لا يقدر ان يفعل لها شيئاً احس بعجز كبير وخوفا اكبر على حبيبته التي تحت قدميه وهو لا يستطيع ان يفعل لها شيئ
ادم: ملك
جاهد ادم للوصول اليها ولكنه فشل فتاكد انه عاجز لا يقدر على حمايتها فكيف سيتزوجها اذا
في هذا الوقت كان حسام وسيلا عائدون من الخارج
حسام: ملك في ايه يا ادم ايه الا حصل
لم ينطق ادم بحرف واحد فحملها حسام وصعد بها إلى غرفه سيلا.

حسام: سيلا اطلبي دكتور فورا
سيلا بقلق وخوف: حاضر
بعد قليل جاء الطبيب
حسام: طمني يا دكتور
الدكتور: متقلقش حاجه بسيطه
انا عقمتلها الجرح والاغماء سببه انها عندها هبوط حاد علشان مكلتش حاجه فياريت تهتمو بأكلها شويه
حسام: حاضر ان شاء الله متشكر يا دكتور
الطبيب: العفو ده واجبي
غادر الطبيب وامرت سيلا الخادمه بإحضار الطعام إلى ملك
حسام: كده يا ملوكه تخضيني عليكي كده
ملك: اسفه ساحسام متقلقش انا كويسه.
سيلا: كنتي عايزه تسيبني اخص عليكي
ملك: ايه يابت انا ادمك اهو
حسام: سيلا خالي بالك منها لازم اروح اشوف نور
سيلا: متقلقش ملك في عيوني
حسام: تسلملي عيونك ياقلبي
ملك: احم نحن هنا ياخويا انت وهي
ضربها حسام على مقدمه راسها
حسام ؛عارف ياختي انك هنا يالا السلام عليكم
ردت ملك وسيلا السلام
سيلا: يلا يا ملك بقا كلي
ملك لا
سيلا: نعم انتي مسمعتيش الدكتور قال ايه لازم تاكلي.

ملك: هاكل بس ادم مكلش وهو المفروض ياكل علشان ياخد الدوا وانا مش هاكل غير لما هو ياكل
سيلا: يالهوي على الرومانسيه وبتتريقي علينا
ملك: بس يابت
سيلا: براحه ياختي هروح اناديه واجي.

في غرفه ادم
كان ينظر إلى النافذه شارد في القرار الذي اتاخذه ويعاود التفكير فيه
فدلفت سيلا اليه
سيلا: ادم
ادم: تعالي ياسيلا ملك عامله ايه
سيلا: ملك كويسه بس الدكتور قال ان ملك لازم تاكل وهي مش عايزه تاكل غير لما حضرتك تاكل وتاخد الدوا والهانم منشفه دماغها وهي عندها هبوط حاد
ادم: حاضر جي
اخذت سيلا ادم إلى غرفه ملك
سيلا: سلام انا علشان حسام بيتصل
ادم: سلام.

بعد ان ذهبت سيلا نظرت ملك إلى ادم فوجدته شارد وحزين فظنت ان هذا الحزن بسبب اخاه فهي تعلم كم هو يحبه فقررت ان تخفف عنه قليلا
ملك: اخس عليك يا دومي انا زعلانه منك
ادم ببرود متعمد: ليه
ملك: علشان مجتش تطمن على مراتك حبيبتك
ادم: ومين بقا مراتي
ملك باستغراب: انا يا دومي
ادم: بس انا مش هتجوزك يا ملك
ملك بضحك: هههه لا صدقتك.

ادم بجديه: ملك انا مش بهزر انا بجد قررت اننا هنطلق انا مقدرتش احميكي انهارده لما وقعتي كنتي تحت رجلي وانا معرفتش اعمل حاجه
احساس واحش اووي
ان احس اني عاجز صعب يا ملك وانا مش هقدر عليه
ملك بدموع: ادم انت بالنسبه ليا كل حاجه وجودك جمبي هو الحمايه هو قوتي وانا مش شايفاك عاجز ابدا واحنا
قاطع ادم كلامها.

ادم: مش بقا في احنا خلاص يا ملك كل واحد هيروح لحاله وانت تستهلي حد احسن مني بكتير يقدر يحميكي ويسندك لم توقعي في اي مشكله
وتركها ادم وخرج من الغرفه تارك حبه ينهار
ظلت ملك تبكي على فقدان حبيبها واختها ايضا.

عند حسام وسيلا
كان حسام يتحدث معها على الجوال ليخبرها عن نور كما طلبت هي منه
كانت دموع سيلا تهطل حزنا على اخاها وعلي صديقتها وحبيبتها نور
حسام: سيلا علشان خاطري خلاص اهدي انت عارفه ان دموعك دي بتأذيني وبتوجعني وانا موجع اصلا على نور فلوسمحتي بطلي عياط.

مسحت سيلا دموعها التي كانت على وشك الهطول حتى لا تؤذي حبيبها ومن ملك قلبها الذي قام بأرشادها للطريق الصحيح فسيلا قامت بتغير جميع ملابسها إلى ملابس محتشمه وتقربت إلى الله والتزمت بفروضها
سيلا انا بحبك اووي ياحسام وان شاء الله نور هتقوم
حسام بحزن: ادعيله يا سيلا نور محتاجه دعائك
سيلا: ربنا الا عالم اني مش بنسالها بالدعاء
حسام: طب انا هقفل عشان اشوف الدكتور
سيلا: مع السلامه ياحبيبي
حسام في رعايه الله.

دا كان فصل 22 هكمل ان شاء الله
ياتري هيحصل ايه في الاحداث القادمه
في احداث كتير اووي هتحصل هتقلب الموازين كلها على ابطالنا انتظروني قريبا في عاشقان يجمعهم القدر
مع ملكه الابداع ايه محمد.

بشكركم جدا على وقوفكم جانبي بس محدش هاجمني ككاتبه انا اتهجمت عشان بكتب على الالبوم ممنوع النشر بدون اذني
ابقا كدا انا متكبره طب انا ببقا عايزه اعرف الراويه بتتنشر فين دا ابسط حقوقي مش اكتر
ابقا كدا متكبره ايوا ياستي انا متكبره والا عندك اعمليه مادام انا بتكلم بالذوق والاحترام وللاسف بيعتبروا دا ضعف منك مش احترام.
ظلت ملك تبكي بشده على تجاهل ادم لها فهي حاولت ان تقنعه بانها تحبه ولا تره عاجز ولكنه لم يستمع لها
دلفت سيلا إلى الغرفه فوجدت ملك تخرج ملابسها وتضعها في حقيبتها
سيلا: ايه دا ياملك انتي راحه فين
ملك بدموع: همشي ياسيلا انا ماليش مكان هنا
سيلا: ليه بتقولي كدا في حاجه حصلت احكيلي في ايه
ملك بدموع: ادم هيطلقني ياسيلا
سيلا بصدمه: ايه الكلام ده ياملك انتي اكيد بتهزري صح ادم بيموت فيكي وكلنا عرفين كدا.
ملك: عارفه ياسيلا بس هو في نظره انه دا الصح انه عاجز وهعيش معاه شفقه مني مش عارفه اعمل ايه تاني
سيلا وهي تضع يدها على كتف ملك: تحاولي تاني متستسلميش بالسهوله دي ياملك دا ملكك انتي ماتسمحيش انا حد ياخد منك الحق ده فكري كويس ياملك
وتركت سيلا ملك حتى تنعم ببعض الوقت للتتخذ قرارها.

في فيلا حازم
كانت شهد تجلس امام التلفاز عندما دلف حازم
حازم: السلام عليكم
شهد بابتسامه: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
حازم: ايه الجمال ده
شهد باستغراب: فين ده
حازم: لا متخديش في بالك
شهد: احسن برضو احط الغدا
حازم: اوك
توجهت شهد إلى المطبخ حتى تصنع الغدا ولكن شعرت ببعض الدوار فاخذ الشك يدور بداخلها فقررت ان تقطعه بعمل اختبار حمل منزلي.

ابدل حازم ثيابه وتوجه إلى الاسفل حتى يتناول غدائه ولكنه انتظارها كثيرا ولم تاتي
فتوجه إلى المطبخ حتى يري لما اخذت كل ذلك الوقت
فزع حازم عندما راي شهد تجلس على المقعد وتبكي وهي كالمصدومه فاسرع اليها
حازم بخوف: شهد مالك انتي كويسه
لم تجيبه شهد اكتفت بتحريك راسها كالدلاله انها ليست بخير
حازم بقلق: مالك ياحبيبتي انا كنت سايبك كويسه
شهد لا رد فقط تدعي دموعها تعبر عن الفرح بداخلها ولكن بطريقتها المجنونه.

حازم: يابنتي ردي عليا متقلقنيش عليكي
لمح حازم الاختبار في يداها فسحبه منها واعتلت الفرحه وجهه عندما وجد انه ايجابي
حازم بفرحه: شهد انتي حامل
اكتفت شهد فقط بتحريك راسه بمعني نعم
احتضنها حازم واحس انه يملك هذا العالم من سعادته
حازم وهو يجلس امامها: مش قادر اصدق معقول ربنا بيحبني لدرجادي يعطيني الزوجه الصالحه الا اتمنتها من الدنيا وكمان ابن بجد مش عارف اوصفلك سعادتي.

شهد بصوت ممزوج بالبكاء: ولا انا ياحازم مش مصدقه اني هيكون ليا ابن منك انت متعرفش انا بحبك اد ايه انت عوضتني عن حرماني من الاب انت الوقتي كل حاجه في حياتي
احتضن حازم شهد بشده كي يثبت لها مدي حبه وعشقه لها
واسترسلت هي البكاء فقال في محاوله لاضحكاها
حازم: مكنتش اعرف انك بتعرفي تقولي كلام حلو كدا كنت فاكرك مالكيش الا في الاكل بس
قامت شهد بنغزه في صدره
شهد: بتقول ايه ياذفت
حازم ؛ذفت دا انا.

شهد: اه وعندما وجدت وجه حازم تلون باللون الاحمر كدلاله على غضبه فلجئت للطريقه المصريه الشهيره كأي ست مصريه عظيمه
شهد: اه بطني اه متزعلش دي هرمونات حمل مش هتستحملني انا وابنك نروح عند امي لحد ما اولده
حازم: لا تروحي فين دا فيلته ياقلبي وقولي الا يعجبك هم 9شهور هيعدوا بالطول والا العرض
شهد: حبيبي يا ابو الادهم انا اصلي قررت اذا جبت ولد هسميه ادهم.

عند ذكر شهد لاسم ادهم عاد الحزن يكسو قلبه من جديد اي حب هذا الذي يظل في قلوب الجميع ولم يستطيع احد نسيانه
فلم اخطئ عندما قلت لكم انهم كالمثلث واذا اختفي ضلعا منه لايسمي مثلثا
حاولت شهد اصلاح ما افتعلت ولكنها فشلت
حازم بحزن: تعالي اطلعك اوضتك
شهد: انت كويس ياحازم
حازم: ايوا ياحبيبتي انا كويس بس محتاج اكون لوحدي
شهد بدموع: اسفه والله مااقصد طب خلاص مش هنسمي الاسم ده.
حازم: لا طبعا الاسم ده ان شاء الله لو طلع ولد هسميه
شهد بفرحه: ولو بنت هسميها نور دي هتفرح اووي لم تعرف بحملي ثم استرسلت ببكاء وحشتني اووي ياحازم
حازم بحزن على ما حدث لصاحب دربه وزوجته: ان شاء الله خير ادعيلها ياشهد ان ربنا يعدلها الفتره دي على خير هي والا في بطنها دا لو حصلهم حاجه ممكن ادم يروح فيها
شهد بدموع: ربنا يقومها بالسلامه
احتضنها حازم بحنان فهو يعلم مدي حبها لنور
حازم: يارب ياقلبي يارب.

اما ملك فاخذت تفكر في حديث سيلا وحسمت امورها واندفعت غاضبه إلى غرفه ادم
فدفعت الباب فكل ما اتيت من قوه حتى وجدته ينام على الفراش مسند ظهره إلى الوساده وينظر بشرود إلى مكانا ما بالغرفه ويبدو عليه الحزن الشديد
فزع ادم من طريقه دخول ملك
ادم بغضب: انتي مجنونه اذي تدخلي عليا كدا
ملك: ادخل براحتي انت جوزي
ادم: كنت جوزك
ملك يعدم استيعاب: يعني ايه كنت
فتح ادم احد الادراج واخرج منه عده اوراق والقها لها.

ادم: دي اوراق الطلاق انا مضيت فاضل انتي ياريت تمضيه بسرعه
ملك بدموع اغرقت وجهها مع صدمه كبيره كانت كافيان لحاله الجنان التي وصلت هي لها
ملك بعدم استيعاب وصوتا ذلزال القصر: انتي طلقتني ياادم فاكر انك كدا بتقدملي حياه افضل بس انا بحبك ومش همضي ومزقت ملك العقد
ادم: تفتكري كدا المشكله اتحلت انا خلاص ياملك قررت خلاص واقدر اعمل ميت الف عقد غيره.

ملك ببكاء وصوت متقطع: اعملهم ياادم بس مش هكون موجوده عشان امضي ابقي هاتهم لجثتي تمضيه وركضت شهد إلى الاعلي
ادم بصدمه لما سمع ماذا احبيبته ستموت لا ابدا لم يقدر ان ينطقها
اخذ ادم يصرخ باسمها حتى تقف ولكنها لا تستمع له
فزحف ادم إلى مقعده ولحق بيها باستخدام المصعد
صعدت ملك إلى اعلي المنزل وتوجهت إلى مكان بالسطح لايوجد به سور فقط يزينه باقات الورد الطبيعي قامت بالقاهم
ووقفت على حافه السطح.

جن ادم لما راي واخذ يصرخ بها
ادم بفزع: انتي مجنونه ملك اعقلي
ملك وهي تنظر له وترجع خطوات إلى الخلف تعطي ظهرها للموت ووجهها إلى معشوقها
ملك: انت الا وصلتني للمرحله دي
ادم وهو يتحرك باتجهها فتترجع هي للخلف
ادم بخوف شديد لم يعهده من قبل: اعقلي ياملك
ملك: خلاص ياادم معتش في عقل انت الا عوز كدا
متفرقش انا كدا كدا هبقا ميته بس الا هعمله الوقتي ده ارحم بكتير من الا انت هتعمله فيا.

ادم: ملك ارجعي هنا ارجوكي انا مش ناقص الا في مكفيني
ملك: ارجع ياادم مالكش دعوه بيا
ادم بصراخ: انتي مجنونه انتي كده هتكوني كافره هتكفري بالله عشان ايه
لحظه لم تقصد ملك كهذا هي فقط اردت تهديده من هي حتى تعصي الله الواحد الاحد
ظل ادم يجاهد حتى تعود ولكنها لم تستمع منه
حتى ملك ظلت تنظر له حتى يترجع عن قراره او يحدث مافي عقلها ولكنه كان يحاول تهديتها فقط.

لم تشعر ملك بانها تقف على اخر الحافه اذا تحركت حركه بسيطه ستقع
وحدث ما لم تتوقعه بالفعل غلباتها قدمها وتعسرت فوقعت
كأن احدا ما يضع تلفاز امامه لم يعد يستوعب ماحدث للتو
ما افقاه صراخ ملك باسمه
فكانت ملك تتمسك باحد فروع الازرع اذا تركتها ستلقي حتفها
ملك: ادم ادم
كان ادم كالمغيب وصوتها من اعاده.

فتوجه اليها ولكن الكرسي اللعين ابي التحرك لوجود درج مكون من تلات درجات فقد كيف سيصعد لثاني مره يشعر ادم بالعجز بسبب هذه المراءه الحمقاء
ملك بخوف شديد وفزع عندما وجدت الفرع الذي تتمسك به يقطع: ادم ادم ارجوك ياادم مش عايزه اموت كدا.

ادم متخافيش ياحبيبتي بحث ادم في جيوبه على فونه ولكنه نساه بالاسفل كره نفسه وانه عاجز فكم من الصعب ان تسمع حبيبك يستغيث بك وانت لم تقدر على مساعدته لانك عاجز سوء جسديا او ماديا او اي شئ
تحد ادم نفسه نعم تحداها وحارب كثيرا حتى يقف على قدامه وينقذ معشوقته وامام العون من الله و الاصرار والارداه
من الذي يقف امامك.

استطاع ادم بعد عدد من المحاولات ان يقف ويتحرك وان كانت حركه بطيئه ولكنها كانت كافيه لانقاذ حبيبته
اتجه ادم نحو السور التي كانت تتدلي من فروع الزرع التي تتشبس هي به
وقام بجذب الفرع وهي معه
ادم: امسكي ايدي ياملك
ملك بدموع دون ان تستوعب ما تراه فادم يقف على قدمه
ملك: مش عارفه ياادم لو سبت الفرع هقع
ادم: مستحيل اسيبك يالا حاولي مفيش وقت
الثقه.

الثقه من جعلت ملك تترك الفرع الذي كان بمثابه النجاه لها وهي تعلم ان حبيبها لن يتركها ابدا
وبالفعل استطاع ادم الوصول لملك وقام بحملها حتى سارت بين احضانه فاخرجها بقسوه
ادم: انتي مجنونه اذي تعملي كدا مش خايفه من ربنا انتي اكيد حصل لدماغك حاجه
لم تستمع ملك لاي كلمه منه فقط تنظر له بدموع وفرحه ادم يقف امامها بثبات
ادم بغضب شديد وهو يحركها بعصبيه: مش بكلمك انا ردي عليا.

ملك بصوت متحشرج من البكاء: ادم انت واقف
لم يستعوب ادم ما قالته الا عندما رددته مره اخري
ملك بفرحه: واقف على رجالك
تتطلع ادم إلى نفسه في عدم تصديق نعم انه يقف على قداماه التي حرم منها منذ سنوات
اخذ ادم يتحرك كي يصدق ما تراه عيناه
ملك: الحمد لله انا مش مصدقه انك واقف ياادم
ادم بفرحه وهو يتحرك كالعصفور الذي يتعلم الطير او الرضيع الذي يتعلم الحركه فيخطو خطوه ويقع ولكن ملك تسانده.

ملك بفرحه: لو مكنش ادهم مات كنت قولت انك هو
نغصه احتلت قلب ادم فادهم كانت امنيته ان يراه واقفا امامه وفعل كثير من اجله حتى تتحقق امنياته
سيلا: ملك انتي هنا وانا قلبت الدنيا على صدمه الجمت لسانها فهي الان بصدمتين لا يقل اهميه عن بعضهم
اهذا ادهم اما ان ادم قد استراد ماحرم منه لسنوات
ملك بدموع ممزوج بفرحه: ادم بيمشي يا سيلا
سيلا بدموع وهي تركض إلى حضن اخاها حتى انه كاد ان يقع من قوه راكضها.
سيلا: ادم حبيبي مش مصدقه الا انا شايفه انت واقف ياادم طب اذي
ادم بفرحه: معرفش
ملك بتكبر وتعالي مزيف: بسببي انا خطتي نجحت
ادم بصدمه: خطه ايه
ملك: هههه انا كنت بسرق كتب من دولاب نور واقرها عرفت ان الشلل ده ممكن نتغلب عليه بالارده والاصرار فسبكت الدور ونجحت واديك واقف ادمي بس انا مكنت ش
صفعه قويه تلقتها ملك من ادم حتى نزف فمها.

ادم بغضب شديد: بتلعبي بحياتك عشان ايه ها عشان تثبتي لنفسك انك ذكيه يعني طب مفكرتيش لو انك وقعتي بجد وموتي كنتي هتقولي لربنا ايه
وانا مفكرتيش احساسي هيكون ايه لو موتي ادمي ومقدرتش اساعدك كنت هعيش عمري كله وانا كره نفسي وحاسس بالعجز انتي قتلتني بسكينه بارده لما عملتي كدا مش هقدر اوثفلك احساسي لما شوفتك بتستغيثي بيا وانا عاجز
انت فعلا نجحتي برفو عليكي بهنيكي.

وتركها ادم وتوجه إلى الاسفل ولكن بخطوات بطئيه احس انه سيقع عده مرات ولكن لحسن حظه كان عمر وحازم في التوجه إلى غرفته فوجدوه يهبط بالدرج
صدمه وزهول احتلت عقولهم ولكن ما افاقهم ادم
ادم: حازم الحقني مش قادر اقف
راكض حازم اليه وعمر ايضا واسندوه إلى غرفته
اما ملك فظلت تبكي بشده وهي تمسك وجهها تأبي التصديق لما حدث
سيلا: معلشي ياملك
اخذت ملك تبكي بشده.

فأحتضنتها سيلا: اهدي كده غصب عنه برضو يابت بيحبك وكان خايف يخسرك
ملك بدموع: نادنيش فرصه اكمل كلامي انا مقصدتش انا اقع انا فعلا وقعت بجد انا خطتي اني اخوفه مش اكتر
سيلا: الحمد لله انها جيت سليمه وهو شويه وهيهدي يالا بقا اضحكي متضيعيش فرحتنا بقا
ابتسمت ملك فهي فرحه لرؤيه ادم انه تحد نفسه من اجلها فهذا كافي للاثبات بحبه وعشقه لها.

في غرفه ادم
عمر بفرحه: ادم انت واقفت ونزلت اذي
ادم: معرفش
حازم: انا كلمت الدكتور فورا وذمانه على وصول
عمر: ان شاء الله خير اخيرا هشوفك واقف ذيبنا دانا هفختك لف ههه مش مصدق الا شوفته ده
كان ادم يغوص في ذكرياته
ادهم: متخفش يا ادم اوعدك هفضل جنبك للاخر ثم اكمل بفرحه انت الحمد لله ابتديت تتكلم وتحرك دراعك ودا انجاز مافضلش غير العمليه بس وترجع توقف على رجلك
ادم: بلاش ياادهم انا خايف اووي.

ادهم بعصبيه مزيفه: اخو ادهم سليم بيقول خايف اذي دي
ادم بخوف منه: لا ياعم دانا قلبي حديد وراشق معاك يامعلم
ادهم: ايه راشق دي ماتتكلم عدل يالا
ادم: حاضر
ادهم: بيئه
ادم: متشنكر متشنكر
ادهم: طب ايه رايك اخليك توقف من غير عمليات
ادم بفرحه: اذي
ادهم: بطريقتي الخاصه طريقه ادم سليم
ادم بفزع: لا ياعم مستغنين عن خدماتك
ضحك ادهم بشده ثم تحدث بجديه
ادهم وهو يجلس بمحاذاه اخيه.

ياريت ياادم اخد اي حاجه تزعلقك واعطيك مكانها الفرح لو بايدي انزع فرحي واعطيه ليك والله ما هتاخر نفسي اكون مكانك عشان انا هنا بتعذب اكتر منك وانا شايفك حزين كدا
ادم بدموع: انت عندي دنيتي يا ادهم مش عايز فرح ولا حتى اقف على رجلي انا عايزك انت
انت سندي وقوتي
ادهم وهو يحتضن اخاه: انا جنبك ياحبيي ديما مادام فيا الروح عمري ماهتخالي عنك مش هيبعدني عنك الا الموت ياادم الموت.

افاق ادم من ذكرياته وامسح الدمعه التي تعبر عن اشتيقه لقوته ادهم على دلفوف الطبيب إلى الغرفه
بعد كشف الطبيب على ادم اخبرهم بانه قد استرد عفيته فقط بمارس بعض التمارين الرياضيه ويتمشي باستمرار
كما انه ابدي اعجابه بطريقه ملك التي كسرت عاجز المعجزات في الطب واولا هو توفيق من الله وامرا منه
مرت الايام وملك تحاول ان تتحدث إلى ادم ولكن لم يعطي لها فرصه واصبح ادم يتحرك بصوره طبيعيه.
واستلم جميع الاعمال التي كان يقوم به ادهم وعلم ان اخاه كان يحمل عبئ شديد وهو لا يعلم حتى جاء اليوم العسير
فنور الان في بدايه شهرها الخامس واخبرهم الطبيب بضروره استعاده وعيها حتى لا يشكل خطر عليها وعلي جنينها
في غرفه نور الطبيبه
كان يجلس كلامن حسام وادم وحازم وعمر وشهد وسيلا وملك حتى سرين كانت موجوده فهي تشعر بالحب تجاه نور دون التحدث معها
الطبيب: لازم يا استاذ حسام المدام نور تتقبل الواقع.

حسام بدموع على اخته: طب بس نعمل ايه
الطبيب: يوسفني اني اقولك ان كده ممكن تفقدهم
ملك بدموع: لا مستحيل نور مش هتسبني
ادم: اهدي يا ملك طب مفيش اي طريقه يا دكتور
الطبيب: للاسف لا
عند سماع نور صوت ادم بدات تحرك اصابعها تاره وجفونها تاره اخري
حازم: اهدوا ياجماعه خير ان شاء الله
سيلا ببكاء: يارب يارب
عمر: ربنا هيستر ان شاء الله
ادم: طب يا دكتور انا ممكن اسافرها في اي مكان المهم تقوم هي.

فتحت نور جفونها عند سماع صوت ادم ولكن لم ينتبه لها احد ظلت تتطلع له وهي تراه واقفا امامها فظنته ادهم
الطبيب: للاسف محدش هيفدك صدقني علاجها انها تتقبل الواقع
نور بضعف: اد ه م
التفت الجميع لمصدر الصوت فوجدوا نور قد استعادت وعيها وتنظر إلى ادم
حسام بفرحه: نور
ملك وهي تحتضنها: نور حبيبتي
حازم: حمد لله على سلامتك يا نور
لحظ الطبيب انها تنظر إلى ادم وتريد التحدث
نور ببكاء: ادهم.

انصدم الجميع حتى ادم عندما وجدةها تنظر اليه وتشير له بيده ظننا انها ادهم
كان عمر على وشك التحدث
ولكن اوقفه ادم باشاره يده لانه فهم من نظرات الطبيب ما يريد اخباره به
اقترب ادم منها تحت نظرات اندهاش من الجميع
فوجد نور تمد له يدها فامسكها ادم
نور ببكاء ممزوج بابتسامه ؛كنت متاكده انك عايش ممتش الحمد لله انك حي ياادهم
ادم: انا كويس يانور متحمليش هم قومي انتي بس عشان الا في بطنك.

صدم الجميع فادم استطاع بنجاح تقليد صوت ادهم كيف
نور: اكيد هقوم يادهم بس سامحني الاول اني كنت قاسيه معاك اوي كدا
ادم: مسمحك يانور
اعطي الطبيب نور ابره مهده حتى تغفو
وبالفعل استجابت نور اليها ونامت بعمق ولكنها ابت ترك يد ادم
حسام: فاهمنا يادكتور ايه الا حصل ده
الطبيب: انا الا عايز افهم هو الاستاذ يشبه حد قريب ليها
ادم: انا تؤام جوزها الله يرحمه
الطبيب: الله يرحمه بس كدا انتم لقيتم العلاج
عمر: علاج ايه.

الطبيب: هي لم سمعت صوته وشافته قاومت وقامت لازم تستمر بالتمثيل انك زوجها لحد لما تسترد عافيتها
حسام: بس
الطبيب: مفيش بس انا قولتلكم الا انا شوفته وحضرتكم عليكم الباقي استاذن انا
حازم اتفضل يا دكتور
شهد: وفيها ايه يا حسام لحد بس اما تفوق
حسام: انتم مجانين صح اذي هتتعامل معه انها زوجته انتو فاهمني يعني مثلا ممكن تقعد ادامه من غير حجابها
ملك: بس هي هترجع لينا يا حسام.

ادم: الحل بسيط اني هتحجج بالشغل وهبات بره
حازم: ادم صح فكرته حلوه
عمر: ان شاء الله تنجح رايك ايه يا حسام
حسام بياس: موافق
وبالفعل اصطحب الجميع نور إلى القصر مره اخري
وتمت الترتيبات على ان ادم هو ادهم وانتحل شخصيته حتى ينقذ حبيبته وابناءه من الموت ياله من حب اخوه
اخ ضحي بهويته سنوات لكي يحمي اخاه من الموت
والاخ الاخر ينتحل شخصيته حتى ينقذ حبه واولاده
هذا هو الحب الحقيقي خب اشقاه.
مرت الايام وبداءت نور في استعاده وعيها وصحتها كامله
ولكنها لم تعرف الحقيقه قط فسالت عن ادم
واخبرتها ملك كما اخبرها ادم ان تقول انه في الخارج يتعالج كي يقف على قداماه
لاحظت نور تغير ادهم انه لم يجلس بالمنزل فترات طويله وانه لا يختلط بها كثيرا
حتى جاء اليوم المنشود
في غرفه مكتب القصر
كان يجلس ادم وهو يرجع بعض الملفات فدخلت اليه ملك
ملك: ادم
ادم: تعالي ياملك.

ملك: مش ناوي تسامحني حرام عليك يا ادم انت مخصامني من شهر واخذت تبكي بشده انا اعتذرتلك كتير ياادم وانت مش راضي تسامحني
ادم وهو يقف ويترك المكتب ويتوجه اليها: عارفه ليه ياملك
ملك: ليه
ادم: لانك نقطه ضعفي ومش عايز اي حد يستغلها كفيا خساره ادهم مش حمل خساير تانيه
ملك بصدمه: يعني ايه ياادم هتفضل تعاملني كدا كتير خلاص انا هريحك مني وهسبلك القصر وهمشي
جاءت ملك حتى تتركه وترحل فوجدت من يقبض على ذراعاها بقوه.

احتضانها ادم بقوه كأنه يريد ان يخباها في اضلاعه
ادم: لا يا ملك كله الا انك تسيبني انا بحبك اووي يا ملك انتي مراتي وعشقي كله
كل ذلك تحت نظرات نور التي انهارت من البكاء
ادم: نور انا
نور بدموع وانكسار: انت ايه ياادم ليه عملت كدا ليه خالتني ارجع احلم من جديد ليه ما صرحتنيش بالواقع ان ادهم انتهي لييه حرام عليك على الاقل ماكنتش هتوجع اووي كدا.

وانتي ياملك اذي سبتني اغلط كدا افترضي اني اتعملت معه على انه زوجي كنت هقابل ربنا اقوله ايه
ملك بدموع: نور افهمنا
نور بصراخ: افهم ايه افهم انكم ادتولي امل جديد واخدتوه مني تاني لا مش عايزه افهم حاجه
وتركتهم نور وتوجهت إلى غرفتها تبكي بشده ونستغفر ربها ان يرحمها
اما ادم فقد احس انه عاجز مره اخري فلم يعد بامكانه التحمل
في احد المستشفيات الخاصه بنجلترا.

كان يجلس ممدوح الشرقاوي وهو يبدو عليه التعب الشديد لما تعرض له
الحوار مترجم
الممرضه: ارتاح سيدي فانت مازالت مريضا
ممدوح: انا بخير اخبريني ماهو حال ابني
الممرضه: وضعه الان لا بأس به
والطبيب اخبرنا ان معتز ابنك سيكون بخير لانه بدا يستجيب للعلاج
ممدوح باللغه العربيه الحمد لله ربنا ينجيك يابني.
ظلت نور تبكي بشده على انكسار قلبها لماذا اعطوا لها امل ثم سلبوه منها لماذا سمحوا لها ان تعيش وتبني ذكريات كاذبه
حاول ادم ان يتحدث معها ولكنها ابت ان تسمع منه حتى ملك
اما سيلا كانت تلزم نور لا تتركها رغم انشغالها بتجهيزات الزفاف التي طلبها حسام لسفره لوجود فرصه عمل في الخارج فيريد ان يتزوج قبل السفر
وعادت ملك إلى المنزل بعد عوده نور.

مر اسبوع كاملا ونور ترفض الخروج من غرفتها حتى حسام لاتريد ان تري احدا فقط تحبس نفسها كما حبست روحها في هذه الغرفه
تتطلع على كل شئ به عطره الملئ بالغرفه وملابسه وكل متعلقاته
كانت سيلا تأبي ان تتركها وبعد محاولات من الاقناع
نجحت سيلا في اقناع مور بالنزول للاسفل لوجود الجميع بالاسفل ينتظرونها لتناول العشاء
نزلت نور إلى الاسفل ببطنها المنتفخه فهي الان في الشهر الخامس ووجهها الشاحب من كثره البكاء.
ما ان راتها ملك وشهد ركضتا اليها واحتضناتها
شهد ببكاء: كدا يانور مترضيش تفتحيلي الباب ولا حتى تردي على مكالماتي
نور بحزن: اسفه ياشهد بس غصب عني صدقيني
ملك وهي تندر لاختها برجاء حتى تسامحهها
ففهمت نور واحتضنتها
ملك ببكاء: انا اسفه يانور سامحني ماقصدتش
نور: عارفه ياملك خلاص يابت مسامحاكي
حسام: وانا يانور زعلان منك اوووي بقا يابت تعملي فيا كدا معتيش تكلميني سامعه
حازم: قلبك ابيض ياحسام الله.

عمر: اتهد ياخويا ما صدقنا الوليه فكت الحصار ونزلت
ابتسمت نور على عمر
سرين: الحصار اتفك والقلعه ايه نظامها معاك
عمر: ياريت تروحي تشوفي بنفسك ويقبضوا عليكي ونرتاح
نظرت نور باستغراب لسرين
سرين وهي تقترب منها ؛انا سرين مرات عمر وحبيتك اووي معرفش اذي من غير ما اتكلم معاكي
سيلا: من احبه ربه احبه عباده
نور: شكرا ياحبيبتي
ادم: ايه ياجماعه هتفضلوا واقفين كدا كتير يالا الاكل جهز.

عندما تحدث ادم وراته نور احست بنغصه في قلبها فكلما تراه تتذكر ادهم
على السفره جلس الجميع
وكانت نور تجلس امام ملك وادم
وعيناها تأبي ان تتركها يخيل لها انه ادهم خاصه بعد ان استعاد عافيته
احس ادم بأن نور تحتنق في وجوده فنسحب بهدوء
ادم: طب ثانيه واحده بس وراجع
عمر: رايح فين يا ادم
ادم: افتكرت مكالمه مهمه
حسام: ما تعملها بعد الاكل
ادم: ما ينفعش عن اذنكم
شهد: اتفضل
حسام: عامله ايه يانور.

نور وهي تجاهد حتى لا تظهر حزنها: انا تمام يا حسام اطمن ياحبيبي
شهد: هتسافر امته ياحسام
حسام: بعد الفرح ان شاء الله
حازم: انت هتسافر ليه يابني ماتشتغل معنا وخلاص لازم تسافر يعني
حسام: انا عايز ابني نفسي بنفسي يا حازم
عمر: والله ياحسام الا ذيك قالوا خالص في الايام دي
حسام: عارف ياعمر عشان كدا في الايام دي قليل لما بتلقي حد بيتقي ربنا في عمله
نور: طب انا هطلع انام لاني مصدعه شويه
شهد بلهفه: مالك يا حبيبتي.

نور: مفيش يا شهد بس عايزه انام شويه
عمر: اتفضلي
وذهبت نةر إلى غرفه ادهم الغرفه التي تعطيها الامان إلى حدا ما.

في الحديقه
كان يجلس ادم بحزن على حال الجميع بسبب فقدان اخيه
وعذاب نور عندما تراه امامها
قاطع شروده صوت ملك
ملك: ادم انت بتعمل ايه هنا وليه قومت
ادم بحب: اقعدي ياحبيبتي
وجذب ادم ملك حتى تجلس امامه على العشب
ادم: تعرفي انك كل حياتي الوقتي
ملك بخجل وتوتر: الله بقا انا بسالك خرجت ليه تقولي الكلام ده
ادم: هفضل اقولهولك لحد اخر يوم في عمري
ملك وهي تضع يدها على فمه حتى لا يكمل عباراته.

ملك: متقولش كدا تاتي يا ادم انت سامع
ادم وهو يزيح يداها وينظر لها بحب: ليه ياملك
ملك: هو ايه الا ليه ميكفكش انك زوجي حبيبي
ادم: يانهار الكلام ده ليا
ملك بدلع: ايوا ليك
ادم: كدا طب تعالي هقولك حاجه
ملك وهي تجذب يدها منه: حاجه ايه دي قول هنا
ادم: ماينفعش
ملك: ليه
ادم بابتسامه مكر: عايز اقوالك حاجه سر مينفعش حد يسمعها
ملك: اوك.

وتوجهت ملك مع ادم إلى الغرفه المظهريه هي عباره عن غرفه في خلف الحدائق مصنوعه من الزجاج يوجد بيها جميع انوع الازهار انشاءها ادهم وكان يعتني بها
ملك: الله ايه المكان ده اول مره اشوفه
ادم: المكان ده ادهم عامله تعرفي ليه مع انه بيكره الورد بيحسه خداع بمظهره
ملك باهتمام: ليه
ادم: من اول ما شاف نور وهو عمالها المكان ده بس للاسف مات قبل ما هي تشوفه
احست ملك بنبره الحزن في صوت ادم فابدلت الموضوع.
ملك: انت قولتلي عايزني في حاجه مهمه ايه هي
ادم وهو يقترب منها بشده وهي تتراجع: عايزه تعرفي
ملك: في ايه يا ادم
ادم: في اني بحبك اووي ونفسي تكوني ليا ياملك
ملك بتوتر وخجل: ابعد
ادم بصوته الجذاب: لو عايزاني ابعد هبعد.

غرقت ملك في سحر عيونه اللنيه الداكنه التي تشبه الرمادي ولكن من يمتاز بالعينان هو الصقر الرمادي والبني القاتم اما ادم فعيناه عسلي داكن ومن يراها يقسم انه بلون الرمادي لهذا لا يستطيع احد التفريقه بينهم يوي شئ واحد وقد محي وهو اعاقه ادم اما الان فهو نسخه من اخاه
ادم: بحبك ياملك
ملك بخجل: ارجوك ياادم ابعد
ابتسم ادم لها فهو لم يرد شيئا فقط ارد ان يري حمره وجهها.

لحظه بعد ادم عنها جاءت ملك حتى تركض لتختفي من عيناه العاشقه ولكن جذبها ادم إلى احضانه
ادم بصوت حنون: غبيه مفكره اني ممكن اذيكي او حتى اتسبب ليكي في مشاكل
فجذبها خارج احضانه حتى تقابل عيناه
ادم: ملك افهمي حاجه بس ان الا بيحب حد بيخاف عليه اكتر من نفسه وانا بعشق مش بحبك تفتكري درجه حبي ليكي ايه
بكت ملك من عدم ثقتها به نعم هي تثق به حد الجنون ولكن لا تريده ان يراها وهي تبدو كالبلهاء امامه.

ادم وهو يمسح دموعها: ليه ياملك انا قولت حاجه ذعلتك
اشارت له بمعني لا
ادم امال في ايه بس
ملك: مفيش
ادم: طب عينك في عيني كدا
ابتسمت ملك على طريقته الطفوليه
ادم: ايوا اضحكي كدا بدل ما اولع في نفسي والواد عمر
عمر: وذنب عمر ايه
ملك: ياماما خضتني ياعمر
عمر: سلامتك من الخضه بتقولي ياماما ياسلام على الرقه مش ذي سرين بتقول يالهووي ناس ليها الرقه وناس ليها استغفر الله العظيم.

ادم: انت ايه الا جابك هنا ياحيوان انت وعرفت المكان دا اذي
عمر: مين تلفونك برن عليك وانت ولا انت هنا فتبعت الصوت وجيت
ادم: والله طب بره يالا
ملك: ههههه تستهل
عمر: كدا مش يا ادم ابقي قابلني ان عبرتك بعد كدا
ادم: مش قولنا غور
عمر: مانا هغور بس الهانم مرات ساعتك اخوعا عاوزها عشان هيمشوا
ادم: وانت المحامي بتاعه
عمراه
ادم: طب ثانيه واحده
عمر: ايه
ادم: ولا حاجه هضربك بس
عمر وعلي ايه برحتك خدي راحتك يا سنوريتا.

وخلع عمر
في غرفه نور
كانت تحتضن ملابسه وتبكي
تبكي على حالها فعندما احبته غادر كانت تتمني ان تخبره انها تعشقه ولكن سرقه الموت منها لم تتمكن من اخبره بمشاعرها تجاه لم تنسا انه دافع عنها لاخر نفس لديه انه ظل يصارع الموت حتى تنجي هي منه
حينها علمت بصدق مشاعره لها وانه نادم على ما فعله ولكن مهلا حتى عذاب قسوته لها كان حمايه لها ورغم ذلك لم تسامحه وتمنحه فرصه اخري.

بكت نور بشده وعلمت انها هنا في عذاب ويلزم البعد عنه فحزمت حقائبها وعزمت على الرحيل مع اخاها
توجهت نور إلى الاسفل فلم تجد احدا سوي سيلا التي تجلس بالاسفل وتتحدث بالهاتف
في هذا الوقت كان ادم يخرج من غرفته فوجدها امامه ومعها حقائبها
ادم بخوف: انتي راحه فين يانور وايه الشنط دي
نور وهي تضع عيونها إلى الارض: انا همشي ياادم هرجع بيتنا ما بقاش ليا حاجه هنا.

ادم بصوت عالي سمعته سيلا وصعدت على الفور: انتي مجنونه صح مالكيش حاجه اذي وكل الاملاك دي باسم ادهم وهو الا تعب فيها واساسها لوحده
نور بدموع وصراخ وهي تنظر له: مش عايزه مش عايزه املاك وفلوس انا عايزه ادهم بس مش عايزه حاجه
ادم: بس دا حقك وحق اولادك يانور
نور وهي تضع يدها فوق بطنها المنتفخه: اولادي.

اولادي اتكتب عليهم انهم يكون يتاما من قبل ما يشوفوا الدنيا ياتري لو سالوني على باباهم هقولهم ايه ياادم استرسلت بدموع ارجوك سبني امشي انا بتعذب هنا
سيلا: نور ايه الشنط دي وعذاب ايه الا بتتكلمي عنه.
كانت نظره نور لادم كفيله بان يعلم لما تتعذب ولها الحق فهو نفسه عندما يقف امام المرأه يتذكر ادهم فما حالها لذلك قرر يقطع معانتها
ادم: خلاص يانور الا يريحك بس هترجعي تاتي سامعاني
نور: حاضر.
ادم: ممكن اوصلك بقا ولا دي كمان فيها عذاب
فضحكت نور لانها فهمت ما قصده
ادم: ايوه كدا اضحكي يابنتي في فرق بينا جامد انا كيوت وبهزر وهو ابو زيد الهلالي مش كدا يا سيلا
سيلا: ايوا ادم عسل
ادم شوفتي
سيلا: بس ادهم احلي
ادم: ماشي يا سيلا عارف انك على طول معاه انتم كده الشعب المصري مش بيجي غير بالضرب على اقفاه يالا يابنتي يالا
نور: ههههههه طب خد
ادم: ايه دا
نور: شيل الشنط امال انا الا هشيل يعني.

ادم: لا ميصحش ياختي انا كان ايه الا خرجني من اوضتي الساعادي بس
سيلا: هههه هذا قدر ونصيب يابني
ادم: ساوصلها وسأعود اريكي ماهو القدر وما هو النصيب
سبلا: عندما تعود لن تجديني ساكون اختفيت
فتوجه ادم إلى الاسفل بالحقائب ووقفت نور مع سيلا قليلا ثم توجهت إلى الاسفل
وخرجوا من القصر وتوجهوا إلى
منزل نور
دق ادم الباب ففتحت ملك وكانت ترتدي بيجامه كرتونيه وتترك العنان لشعرها.

ملك وهي تضغط على عيناها بنوم دون رؤيه من يقف امامها
: كل يوم اخرج وانسي المفتاح خدمه امك انا عارفه
تفاجئات ملك بأن كن يقف امامها هو ادم وليس اخاها
نور: مساء النوم مش هطبطلي الخصله دي
كان ادم يتطلع لها بحب وغضب في انآ واحد فركضت ملك إلى الغرفه
حسام: مين ياملك وبتجري كدليه يابت
نور: حسام
حسام: نور ايه الا جابك في الوقت المتاخر ده في حاجه
ادم: اطمن ياحسام مفيش حاجه نور حابه تغير جو مش اكتر.

حسام: ادم تعال اتفضل واقف عندك ليه ادخل
ادم: لا سيلا لوحدها مش هينفع اسيبها دي بتترعب شوفت بقا محفظلك على الامانه بتاعتك اذي
حسام: وانا برضو محفظلك على امانتك يعني خالصين
ادم: ههه ماشي ياعم غالتني هستلم الامانه امته بقا اصل صاحبك خلاص فاضله تكه
حسام: هههههههههه حدد الوقت الا انت عايزه عههههه
ادم: الله عليك يابو نسب
نور باستغراب: امانه ايه دي
حسام: لا ما تخديش في بالك
ادم: طب استاذن انا بقا.

حسام: اقعد ياادم
ادم: يابني قولتلك سيلا لوحدها يالا سلام ياعريس
حسام: سلام يا حبيبي
بعد خروج ادم توجه حسام إلى نور التي تجلس بحزن شديد
حسام: مالك يانور
نور ببكاء: مخنوقه اووي ياحسام حاسه بيه يا حسام حاسه انه عايش
حسام: لا حوله ولا قوه الا بالله العلي العظيم يانور ياحبيبتي اتقبلي بقا الواقع انه ادهم مات
نور بصراخ: اما هو مات ليه دا لسه بيدق ليه ذكرياته رافضه تسيبني ليه بسمعه كل يوم وهو بيردد اسمي ليييه.

دخلت نور إلى غرفتها واغلقتها عليها وشرعت في البكاء فمر اشهر ولم تستوعب موت ادهم.
بعد مرور عده ايام
لم يحدث فيهم جديد يوي عمل التجهيزات لزفاف حسام وسيلا
في صباح يوما جديد ملئ بالمفاجئات
كان الجميع يتجمع في قصر ادهم سليم لاجل زفاف حسام وسيلا
كانت نور ترتدب الاسمر وترفص ان تخلعه كما ان وجهها امتلئ بالحزن على حبيبها وبدءت نوعا ما تتقبل انه رحل عن هذا العالم
كانت سيلا ترتدي فستان من اللون الابيض سواريه وتضع جحابها وتضع القليل من مسحيق التجميل فكانت جميله.

وكانت شهد ترتدي فستان من اللون الافويت الواسع لظهور بطنها
وكانت سرين ترتدي دريس من اللون الازرق ولاول مره ترتدي حجابا عندما اخبرتها نور عن اهميته وعن امر الله عز وجل بارتداءه
وكان حازم وادم وعمر وحسام قد اعدوا احتفالا صغير فقط لهم فهم مازالوا مهمومين على ادهم ولم يشعروا بالفرحه من قط
قاطع هذا الاحتفال دخول جميع افراد الشرطه إلى القصر
ادم: في ايه انتم اذي تدخلوا هنا
المقدم: انت ادم سليم.

ادم: ايوا انا ليه
المقدم: مطلوب القبض عليك
ادم: عليا انا ايه الجنان دا بتهمه ايه بقا ان شاء الله
حازم: اهدي بس ياادم خالينا نفهم في ايه
حسام: هو عمل ايه
المقدم: ادم سليم متهم بقتل اخوه التؤام ادهم سليم ومعنا الا يثبت ده
ادم بعصبيه شديده: انت مجنون صح انت اذي تقول كدا انا هقتل اخويا اذي
مني: ذي الناس ياادم
ادم بصدمه: انتي
مني بابتسامه شماته: ايوا انا
سيلا بدموع: ماما.

تحولت عين نور إلى الاحمر من الغضب فادهم قد قص لها عن هذه المرأه لا بل النساء رحميات عنها هي شيطان متمثل بهيئه انسان
مني باستفزاز: ايه ياادم كنت مفكر انك هتقتل اخوك وهتكوش على الثروه دي لوحدك
ادم بعصبيه شديده: انتي ايه الا جابك هنا اصلا واذي الحرس سمحوا للاشكال دي انها تدخل هنا
حسام: حد يفهمني مين الست دي
مني بتكبر وغرور: انا حرم سليم الشرقاوي وانا الا هسجنك ياادم مدي الحياه.

كانت ملك تبكي بشده فاقتربت من ادم وتمسكت بيده كمن ياخذ منها حياتها
مني: هههههه ايه ياحلوه ضاع عليكي الملايين انتي واختك الا هي فين صحيح لازم اعزيها بنفسي
نور: والا زيك دول يعرفوا يعزوا ولا بس انهم يدخلوا في حياتهم اتنين في وقت واحد
مني بعصبيه شديده: انتي بتقولي ايه يا زباله انتي
عمر: لا دانتي كده اتخطيتي حدودك
المقدم ؛ما ينفعش كدا يا هانم ممكن تسكتي وانا هعرف اجبلك حقك
ادم ؛حق ايه دا الا تعجبهولها.

مني: منك انت مكفاكش انك تقتل اخوك كمان بتكدب ديما كدا بتسقط من نظري
ادم: قتل ايه انتي اتجننتي
المقدم: الكلام ده تقوله في النيابه اقبضوا عليه
حسام: لحظه بس لو سمحت انا محامي وحابب اعرف ايه الا خالك تقول انه هو القاتل
المقدم: اولا ان ادهم سليم كاتب انه في حاله وفاته كل حاجه هتعود لاخوه ادم سليم.

فمين الا ليه مصلحه في موته غيره خصوصا بعد اما طلب تغير الوصيه عشان مراته يكون ليها ورث في ممتلكاته فتقتل اقبل الواقعه بيوم واحد بس.

حسام: اه فده بقا خالك تقول انه قاتله صح
مني: لا ادهم اعترفلي قبل ما يموت ان ادم الا قتله وكمان بصملي على الورق ده
حازم: ايه الورق ده
مني بابتسامه تكبر: دا تنزل بكل املاكه
شهد: والله بس ادهم بيعرف يكتب بصملك اذي
مني: لانه كان بيموت معرفش يمسك قلم
ادم: والله بس ادهم اتحرق دخلتي معاه وقولتيله ابصم بسرعه والا ايه النظام
المقدم: انت بتهزر.

ادم بصوت عالي: هي الا بتهزر مش انا ادهم اتختف هو ونور وبعدين نور رجعت لينا واحنا لقينا ادهم محروق ومكنش حد موجود غيرنا في المكان
مني: مين قالك اني كنت موجوده ادهم بصمالي على العقد وانا استخبيت بعد كدا وشوفتك وانت بتحرقه وهربت
ادم: هههههههه وعملت كل ده اذي وانا مشلول
مني: وانت واقف اذي الوقتي
عمر: انتي عايزه تقولي ايه.
مني الكلام واضح انت اصلا مش مشلول انت عملت كل ده عشان الاملاك الا هتتحرم منها وهتقضي عمرك كله في السجن
سيلا بدموع: كفيا يامامي حرام عليكي انتي ايه
مني: متدخليش انتي
المقدم ء: اظن سمعتوا الاداله وكل حاجه اقبضوا عليه
مني بشماته: زمن العجايب اخ بيقتل اخوه
نور: انتي بني ادمه ذباله اووي يا سياده المقدم انا كنت مع ادهم وقت الحادث والا كانوا بيهاجمونا هو معتز وممدوح الشرقاوي مش ادم.

المقدم: حد كان معاكي يشهد بالكلام ده
نور بياس لا مكنش معيا غير ادهم
مني بتريقه: ههه روحي بقا صحيه يجي يشهد انه مش ادم الا قتله
ادهم: وتصحيني ليه انا موجود ادمك اهو
صدمه الجمت الجميع بكاء فرحه خوف كان الجميع في حاله اعجز عن وصفها
المقدم: انت مين
ادهم بكل فخر: انا ادهم سليم ثم اكمل موجها كلامه ونظراته الصقريه القاتله لمني ايه كنتي مفكره انك هتخلصي مني بسهوله كدا.

كانت مني كمن ادلق عليها ماء كالثلج صدمه كبيره اعتلت لها ولايفرق حال الجميع عنها
ادهم بقوته المعتاده: اما انت بقا حسابك معيا انا
المقدم بعصبيه: انت بتكلمني انا
عيون ادهم البنيه القاتمه استعوذت عليه: صوتك ده ميعلاش فاهمت انت هنا في قصر ادهم سليم اعتذر من ادم فورا على اسلوبك الذباله ده والا وقسمن بالله لتخرج من هنا على نقاله.

ابتلع المقدمه ريقه في خوف شديد فواضح ان ادهم هذا قوه ساحقه يهابه الجميع فالكل يعلم من هو ادهم سليم
اعتذر المقدم من الجميع وغادر بخوف شديد من الصقر
فجاءت مني حتى تخرج معهم ولكن يد قويه منعتها يد الصقر
ادهم: مش تستني نعمل معاكي الواجب عيب ودفشها ادهم إلى المقعد
ادهم بصوته الفحيحي: شوفتي الزمن انتي الوقتي ادمي مذلوله وممكن اقتلك في اي لحظه بس الموت ارحم ليكي من الا انا هعمله
ادهم بصوته المخيف: فارس.

فارس: نعم ياادهم بيه
ادهم: اكرم الهانم مينفعش حد يخرج من بيت ادهم سليم من غير واجب الضيافه
اخذها فارس وهي تستغيث ولكن هي لم ترحم احد من لا يرحم لا يرحم
توجه ادهم بنظره إلى الجميع فهم في صدمه حقيقه الكل ينظر له ولا احد يتحدث
وادهم ايضا صدم
صدم بحبيه قلبه وعشقه
وجهها يبدو عليه الحزن الشديد وانطفقت واصبحت كالورده الدباله
ونظر بحب إلى بطنها المنتفخه التي تحمل قطعه منه.

وصدم عندما وجد ادم يقف على قداماه حتى انه بكي من السعاده
فقط نظرات الجميع من تتحدث حتى كسرت نور هذا الصمت واتجهت اليه في عدم تصديق اخذت تتطلع اليه نفس القوه والطاله الرجوليه الجذابه لم يخسر وسامته بل ذات مع هذه اللحيه الخفيفه
ظلت تقترب منه وجسدها ينتفض وهو واقف امامها بشموحه كأنه يثبت للكل انه بنفس القوه انه عاد مجددا الصقر عاد من جديد.

كادت نور ان تتعثر في مشيتها ولكن يد الصقر الذي اعطي لها وعدا بحمايتها دائما قد حالت بينها وبين الارض
اخذت نور تتطلع اليه بحزن شديد دعت دموعها تخرج ما بها من الالام
شعر هو بها ولكنه كان مجبر على البعد
اخذت نور تلمس وجهه بيدها كأنها تحفرها بقلبها نعم هو مميز
نور بدموع شديده وصوت يكاد يكون مسموع من البكاء: ادهم انت حي
ادهم: ايوا ياحبيبتي انا عايش وعدتك هرجعلك ورجعت.
بكت نور بصوت مسموع مزق قلب الجميع لم تعد تحملها قدماه فسقطت على الارض وهي تبكي بشده
فجلس ادهم بمحاذاتها
ادهم وهو يكفكف دموعها: ليه ياعمري انا رجعتلك اهو
نور بدموع: كنت واثقه انك عايش ياادهم
ادهم: وقد بكت عيناه على منظر حبيبته
انا عايش ياحبيبتي ومش هسيبك تاني
نور ببكاء وهي تحتضنه بشده دون ان تدرك وقوف الجميع
كانت كالموتي ومن اعطي له الحياه
بكي ادهم عندما راها تتشبس به كهذا وهي تبكي كالطفل الصغير.

نور ببكاء: انا كنت واثفه انك عايش وعارفهانك هترجع واستانيتك
ادهم: ورجعت ياحبيبتي
نور بدموع: متعملش فيا كدا تاتي ياادهم
ادهم حاضر ياقلبي
ظلت نور باحضانه تأبي ان تتركه كأبن الذي يتعلق بابيه لم تتركه الا عندما ذهبت في نوم عميق
فحملها ادهم وسط نظرات ذهول الجميع
وضاعها ادهم في احد الغرف وتوجه إلى الخارج
ليلتقي باخبه وهو ينظر له
القي ادم نفسه في حضن اخاه الذي افتقده وشرع في البكاء كالطفل.

ادم بدموع: ادهم الحمد لله انك عايش
ادهم بوجع يدريه بابتسامه: سبك مني اهم حاجه انك واقفت على رجلك من اول وجديد كدا
اقترب حازم وعمر وحسام وسبلا
حازم: ادهم
ادهم بابتسامه ومازال يحتضن ادم يأبي ان يتركه
عمر ببكاء: ادهم الحمد لله
عمر اوعي ياادم عايز احضنه
ادم بنبره طفوليه لا اما احضنه انا الاول
ادهم بابتسامه جذابه: اوعي يالا انا حضن ابن اختي
ادم: اتريق برحتك بس مش هسيبك النهارده.

ادهم: هسلم على الكل وهرجعلك ياحبيبي وكان يتحدث بسخريه على اخاه الذي يظل كالطفل الصغير
ارتمي عمر باحضانه وبكي هو الاخر وايضا حسام ادمعت عيناه على بكائهم وتأكد ان القوه تكمن في الصقر
حازم وهو يحتضنه: ايوا كدا انا قولت الصقر مستحيل ينتهي بالسهوله دي
ادهم: والصقر رجعلكم ياسيدي
شهد: ايه دا انا بشوف واحد مسافر ورجع وواحد تعبان وفاق انما واحد مات ورجع تاني وواردتش عليا دي
سرين: عليا النعمه انا حاسه ان ده شبح.

سيلا بخوف ايه ليه
سرين: بينه يابت بصي هو في حد بالجمال ده
شهد: تصدقي يابت صح
اقتربت ملك من ادهم وظلت تنظر بحيره اليه والي ادم
ادهم: في ايه ياملك دوختني اثبتي في ايه
ملك بحيره: طب انا هعمل ايه الوقتي
ادهم باستغراب في ايه
ملك: هعرفكم من بعض اذي بقا بعد. كدا
ادهم بابتسامه: وعايزه تعرفينا ليه
ملك: مش جوزي ياجدع الله
ادهم باستغراب: مين ادم
ادم: ايوا ياادهم انا كتبت الكتاب
عمر وانا
شهد وانا حامل
عمر وانا.

حسام: هههه الف مبروك ياحسنيه يا ختي
عمر بس يالا
سرين: انا مرات عمر
ملك: وانا مرات ادم
ادهم لا دا فاتني كتير احكولي بقا
حسام ؛لا احكيلنا انت الاول اذي اتحرقت وموت وعشت افهم بقا
ادهم بغضب شديد: مش عايزه اتكلم الوقتي بكره هحكيلكم كل حاجه اوعدكم
حسام: وانا منتظر
عمر وانا متشوق
حازم: وحشتنا يا صقر
ادهم بابتسامته الرجولبه الجذابه: كلكم واحشتوني
لاحظ ادهم ان سيلا لم تاتي له ولم تتحدث.

ادهم باستغراب: سيلا مالك مش مبسوطه برجوعي ولا ايه
سيلا بدموع: انت عارف انا بحبك اد ايه وربنا الا عالم انا عملت ايه عشانك
ادهم: طب مالك
سيلا: محروجه اووي من الا ماما بتعمله فيك وفي ادم وانت بتحميني لحد الان بدون مقابل ماخدتش منها غير القسوه والجحد بس
ادهم وهو يحتضنها اذي تقولي كدا انتي اختي يابت
سبلا بدموع: انت وحشتني اووي يا ادهم انا كنت بموت من غيرك
ادهم: سلامتك من الموت ياقلبي.
ادم وهو يقلد سيلا: انا كنت بموت من غيرك ياادهم طب وانا يابت
ماشي صبرك عليا بس
حسام: ليه ياخفه مالهاش زوج يحميها ولا ايه
سيلا: وفي اكتر كمان الصقر ياخفه
تبسم ادهم لهم
ادهم: هو انتم اتجوزتوا كمان
حسام: ههه النهارده ياصقر حاجه على الضيق كدا
ادهم: وليه على الضيق دي اخت ادهم سليم
سيلا: مين يجيله نفس يفرح من غيرك يا ادهم
عمر يبقا كدا نعمل فرح جماعي
ادم: وانا معكم
شهد: وانا يا ادهم
ادهم: نعم انتي ايه كلم ياحازم.

حازم: بس ياماما كفيا الكرش الا
ادامك ده
حسام: ايه حصل ياادهم ومين الا اتحرق ده واذي السلسل بتاعك كان هناك
ادهم: مصمم ياحسام
ادم: اكيد عايزين نعرف
ادهم وهو ياخذ نفسه بالالم شديد الجثه الا اتحرقت دي جثه معتز
ذهل الجميع
ادم: مين حرقه
حسام: وانت كنت فين الشهور دي
حازم: واذي هربت من هناك وكنت فين
عمر: وممدوح الشرقاوي فين
ادهم الموضوع ان لم
لم يستطع ادهم اكمل شئ لسماعه صراخ نور
فركض اليها
فوجدها تبكي بشده.

ادهم: نور حبيبتي مالك
نور بفرحه ممزوجه بالدموع: ادهم انت موجود انا مبحلمش
ادهم وهو يقترب منها لا ياعمري مش بتحلمي
انسحب الجميع من الغرفه تاركين لهم بعض الخصوصيه
اقتربت نور منه ودفنت نفسها في حضنه كي تستشعر بالامان الذي حرمت منه
نور بدموع: سامحني ياادهم اني مسمعتش منك واقسيت عليك
اخرجها ادهم من احضانه
ادهم: مش عايز اسمع حاجه.

نور: لا سبني اتكلم انا بحبك اووي ياادهم انت كل حاجه ليا معرفتش قمتك غير لما اتحرمت منك
ادهم: وانا بعشقك يانور
نورببكاء: كل ما افتكرك وانت بتهربني وبتتوجع بس بتبين انك قوي عشان انا مضعفش ببكي ياادهم انا سبتك وكأني سبت روحي انا بحبك اووي ارجوك متبعدش عني ياادهم
ادهم: انا بعشقك يانور ومستحيل ابعد عنك ابدا الا لو مش بيدي ذي الموت بيد الله
صرخت نور به: لا متقولش كدا تاني حرام عليك الا حصل فيا.

ادهم بنظرته العاشقه وهو يمسك ذراعها التي ترتطم به بصدره
تاهت نور في عيونه الرماديه التي اشتاقت لها
ادهم بصوته الجذاب: وحشتيني
خجلت نور من قربه المهلك لها
ادهم: انا عديت كل لحظه عشان اشوفك يانور قاومت وقومت من جديد عشان ارجعلك انا عديت مرحله حبك من ذمان انا بعشقك كنت بسمعك وانتي بتنديني وبحس بيكي وانتي بتتالمي
وقاومت وفي الاخر انا اهو ادمك
يانوري انتي نور قلبي الا رجعه للحياه
نور بخجل: بحبك ياادهم.

ادهم: وانا بموت فيكي يا قلب ادهم
ظل يقترب منها وهي تنظر بعشق له فابتسم ابتسامته الجذابه لان عيناها لمعت بعشقه
قبلها ادهم قبله طويله يبث بها لها مدي اشتياقه لها ومدي المعاناه التي تعرض هو لها بدونها
كذلك نور اردت ان تخبره انه اصبح كل شئا لها
وذهبوا معا في عالم ملئ بالحب والعشق الذي لا يعرفه سوهم فقط
ادهم ونور
ياتري ايه هيحصل لمني؟
وايه هو سبب اختفاء ادهم وايه هو اللغز؟
رفض حسام ان يقيم زفاف من اجل وفاة والده واكتفي بالاحنفال البسيط الذي اقامه ادم وحازم وعمر من اجله
في منزل حسام
كانت سيلا تجلس بحزن وقد لاحظها حسام
حسام: مالك ياسيلا
سيلا: مفيش يا حسام
حسام: انتي زعلانه عشان معملتكيش فرح ذي ما ادهم كان عايز يعمل
سيلا بلهفه: لا والله فرح ايه بس الا بتتكلم عليه لا طبعا
حسام: امال فيه ايه بس.

سيلا بصوت متحشرج من البكاء: مضيقه ياحسام من الا ماما بتعمله مش عارفه اودي وشي فين من ادهم وادم هي ليه بتعمل كدا
احتضنها حسام واخذ يمسد على ظهرها حتى تهدي
وقال: خلاص ياسيلا قولتلك 100 مره دموعك دي بتقتلني
سيلا: غصب عني ياحسام الموقف صعب عليا اووي مهما كانت والدتي ومش عارفه اكرهها
حسام: عارف ياحبيبتي ان الموقف صعب عليكي
سيلا: اوي ياحسام انت مش متخيل النار الا انا حاسه بيها.
مش عارفه اقول لادهم سبه ومش عارفه اقوله تستهل العقاب مش عارفه قلبي بيوجعني اووي
حسام: سلامه قلبك ياريت بايدي شئ وانا اعمله
سيلا وهي تكفكف دموعها كالاطفال: لا بايدك كتير
حسام بستغراب: فين ده
سيلا: تخدني في حضنك
حسام: بس كده ياسلام
واحتضنها حسام بحنان وقال: احم تما تدخلي ياقلبي تتوضي كدا ونصلي ركعتين مع بعض
سيلا بخجل: حاضر
وبالفعل صلي حسام بسيلا وانهوا صلاتهم
ثم استرسل قائلا:.

اللهم اني اسالك خيرها وخير ما جُبِلت عليه واعوذ بك من شرها وشر ما جبلت عليه
كانت سيلا ترتدي اسدال الصلاه على قميصها الابيض
لاحظ حسام خجلها وخوفها
فتحدث قائلا: تعرفي ياسيلا لما شوفتك اول مره كنت حاسس بايه
سيلا وقد تناست خجلاها: ايه
حسام: كان نفسي اخطفك وادريكي من عيون الناس كلها حسيت انك اسرتني بس فوقت نفسي من الحلم ده
سيلا: ليه
حسام: لانك مكنتيش محجابه ياسيلا
سيلا: وايه المشكله.

حسام: انا متدين ياسيلا اذي كنت هوافق بس
سيلا: طب ايه الا خالك تغير رايك
حسام: ههه لما اتكلمتي معيا ولقيتك عايزه تعرفي عن الدين اكتر عرفت اد ايه انك انسانه جميله ياسيلا وللاسف انك ضحيه ام معرفتش غير الثروه وبس معمهاش انها ملزمه ببنتها وبنفسها اولا انا بحبك اووي ياسيلا وربنا يقدرني واعرف اسعدك
سيلا بفرحه: انت سعدتي يا حسام وحياتي كلها انا بعشقك
حسام: لا كدا كتير بس خلاص خدي راحتك.

سيلا: مش فاهمه اخد رحتي في ايه
حملها حسام واتجه إلى الفراش
حسام: في الكلام اتكلمي برحتك واتدلعي ذي مانتي عايزه
سيلا: حسام
حسام: عيونه
سيلا: روحني
حسام: نعم
سبلا: انا عايزه ارجع القصر ابعد عني روحني عايزه ادهم
انفجر حسام ضاحكا عليها
حسام بنبره سخريه: هروحك ولو سمعتي الكلام هجبلك شكولا كتيير اووي
سيلا: انت بتريق حضرتك
حسام: هههه يعني واحد مرته بتقوله روحني هيقولها ايه
سيلا: طب اتكلم من بعيد لازم تقرب يعني.

حسام: ايوا لازم مينفعش حد يسمع الا عايز اقوله
سيلا: ايه الا عايز تقوله دا
حسام وهو ينظر لها بحب: تعالي هقولك
واخذها حسام إلى عالم ملئ بحبه هو فقط حتى تصبح زوجته امام الله.

في الصباح
استيقيظ ادهم فوجد نور قلبه تحتضنه بشده وتأبي ان تتركه حاول القيام حتى يغتسل ولكنها ابت تركه
فابتسم ادهم واخذ يتأمل ملامحها الجميله حتى وهي نائمه
فسمع صوتا يعرفه جيدا
ادم: ادهم ياادهم
ادهم: بصوت منخفض في ايه ياحيوان انت
ادم: برن عليك مش بتفتح ليه
ادهم: انت غبي يالا انا اصلا مش معيا فون وقع مني
ادم: اه صحيح طب افتح عايزك
ادهم: عايزني في ايه
ادم: اخرج بقا اصل ادخلك انا والله.

ادهم: تدخل فين ياغبي انت
انت مجنون
ادم: لو مخرجتش هوريك الجنان الا على اصوله
ادهم: ماشي ياادم خاليك واقف جيلك حالا
ادم: طب بسرعه ياخويا ناس مش بتجي غير بالعين الحمره هستنانك في اوضتي
ابعد ادهم نور عنه ولكن لم يستطيع نزع يداها المتشبسه بذرعه
تململت نور وبدات في فتح عيناها فوجدت ادهم ينظر لها وبابتسامته الساحره
ادهم: صباح الخير يا قلبي
نور بخجل: صباح النور ياادهم
ادهم بحب: صدقي ان ابتديت اعشق اسمي.

خجلت نور بشده من قربه الشديد منها
ادهم وهو يقترب منها: بحبك يانور مكنتش اعرف انك بتحبيني كدا يعني كان لازم اموت عشان تحبني يعني
نور بخجل: لا انا مش بحبك
ادم بابتسامته الجذابه: بجد امال ماسكه فيا كدليه
فانتبهت نور ليداها المتشبسه به فسحبتها بسرعه
فذاد ضحك ادهم
نور: انت مستفز
ادهم: ههه عارف
ابتسمت نور وقالت: ممكن تخرج بقا
ادهم باستغراب: اخرج ليه
نور: عايزه اقوم
ادهم: طب ماتقومي
نور بغضب: ادهم.
ادهم: اعتبريني ذي جوزك
نور: لا
ادهم: طب هبص بادب
نور: لا اخرج
ادهم: هو كله لا كدا
ادم من الخارج: ماتخلص ياادهم الله بقالي ساعه مستانيك في اوضتي
ادهم بغضب: خاليك مستاني انا جيلك
وسحب ادهم قميصه وارتداءه باهمال وخرج لادم الله يرحمك بقا ههه
كان ادم يقف امام غرفته التي تقع بجوار غرفه ادهم
ادم بابتسامه: ايه كل ده
ادهم وهو يجذب ادم من ملابسه: تحب تموت باي طريقه
ادم وهي يبتلع يداه بخوف شديد: هو في اختيارات.

ادهم: اكيد
ادم: وايه هي
ادهم: يعني ممكن مثلا قتل بسلاح او كسر رقبه او
ادم: وحياه عيالك مانت مكمل ياشيخ بص باب اوضتك ده مش هعدي من ادمه
ادهم: كده بقا تبقا حبيبي
ادم: طب بالنسبه لحبيبي وكدا ممكن احضنك ولا دي كمان فيه كسر رقبه
ابتسم ادهم وقال: لا عادي بس ممكن اعدام
ادم: ياساتر يارب ليه كدا بس دانا اخوك يا بني
ادهم بجديه: انا مش بعتبرك اخويا ياادم انت ابني
نظر له ادم باستغراب.

فاكمل ادهم قائلا: ايوه ابني رغم الفرق بينا دقايق بس بعتبرك ابني ياادم لاني متحمل كل مسئوليتك
احتضن ادم اخاه وهو يبكي من السعاده لان الله لم يحرمه منه.

ادم: انت بالنسبالي كل حاجه ياادهم انت متعرفش انا كنت من غيرك عامل ايه
ادهم: عارف بس انت بقا فاجئتني بالشخصيه القويه الا موجوده عندك
ادم بعدم فهم: اذي
ادهم: يعني اداره الشركات وانك واقفت جنب عمر وحازم واتجوزت عشان سيلا
وكمان نور ياادم
ادم باستغراب: انت عرفت الحاجات دي اذي
ادهم بابتسامه جذابه: مش محتاج حد يقولي لاني شفت كل حاجه بنفسي
ادم بصدمه: يعني انت كنت موجود وشايفنا كلنا بنتعذب وبتتفرج علينا.

ادهم: الصقر بيظهر في الوقت الا شايفه مناسب ياادم
ادم: وايه هو الوقت المناسب اني كنت هيتقبض عليا طب مفكرتش في نور دي كانت هتتجنن
ادهم بحزن: فكرت بس كان نفسي اشوف السنين الا ضيعتها معاك جبت بفايده كنت عايز اشوفك قوي ومتحمل المسؤليه ومالقتش غير الفرصه دي فاستغلتها
ادم: انت ايه
ادهم بابتسامه ثقه: انا الصقر.

وخرج ادهم تاركا خلفه ادم في حاله لا يرثي لها من الذهول.

توجه ادهم إلى غرفه نور قلبه
فوجدها تجلس على الفراش بعد ان ابدلت ثيابها إلى فستان من اللون الاسود ويزينه ورد منقوش من اللون الابيض وترتدي حجاب باللون الابيض فكانت ملكه جمال
ادهم: ايه الجمال ده يانوري
نور بخجل: فين ده
ادهم وهو يقترب منها: هو في جمال احلي من كدا
نور بصوت منخفض من الخجل: اه انت
ادهم: لا كده كتير عليا كل ده في يوم واحد هموت منك والله
نور بلهفه: لا بعد الشر عليك ارجوك متقولش كدا تاني.

ابتسم ادهم وقبلها على جبهتها وقال: ربنا يخليكي ليا ياحبيبتي هدخل اخد شور واغير عشان نروح لحسام وسيلا
نور: اوك هستانك تحت
ادهم: ذي ماتحبي ياحبيبتي
وبالفعل هبطت نور إلى الاسفل
فوجدت ادم وحازم وشهد وملك وعمر وسرين
شهد: نوري عامله ايه ياقلبي
نور: الحمد لله يا شهوده
ادم: نور ادهم فين
نور: هيغير هدومه وهيزل حالا هو انتم خارجين
عمر جاين معكم عند حسام
ايه دا العصابه كلها هنا ولا ايه.

قالها ادهم وهو يهبط من الدرج ويربط ساعته
فصدم الجميع به فادهم كان حقا وسيما للغايه
حازم: احنا مش عصابه
شهد: احنا التتار وسرين المغول
ملك: هههههههه طبعا بالكرش ده لازم تكوني كدا
نور: مالهم ياختي الا ليهم كرش
شهد: قشطه ادخلي عليها
ملك: اهدي يا معلم انا بتكلم على شهد
نور: اه بحسب
شهد: واطيه
سرين: ههههههه طب انا بقا ايه
عمر: انتي مجمع التحرير متزعليش
سرين: نهارك اسود عمر
عمر: احم كلم ياادم.
ادم: حاضر في اي ياسرين هو فين عمر ده
سرين: ايه ده ياادم انت اتعميت ماهو جانبك اهو
ادم: ياغبيه دا عايده مش عمر
حازم: ههههههههههه تصدق صح ياادم
عمر بس ياض انت وهو جرا ايه ياادهم متتكلم
ادهم: بلاش اتكلم اصل لو اتكلمت هخلص عليكم كلكم
ادم: اخرس بقا
نور: هههههه هو اتكلم
ملك: ادم
ادم: قلب ادم وروحه وعمره
عمر: تييييرررا
ادم: بس ياض عايزه ايه ياقلبي
ملك: كنت جايه انادي ادهم ناديت عليك
ادم: وحياه امك.

ادهم وهو يقبض على قميص ادم احترم نفسك ياحيوان انت
ادم: نزل ايدك انت متعرفش انا مين انا ادم سليم
حازم: بلاش احنا عارفين كل حاجه
ادم: احم امسك براحتك بس متميكش اوي القميص مكوي
نور: خلاص بقا ياادهم
ادم: مرات اخويا ياغاليه اختك مش طالعالك ليه
ملك: احترم نفسك ياادم
ادهم: بس شويه اطفال
حازم: الا انا
ادهم: اخرس
عمر: ياكسفتك ياحازم
ادهم: انتو ليه مصممين تخرجوني عن شعوري
سرين: خلاص بقا يااستاذ شبح
عمر: بس يابت.

ادهم: يالا كل واحد ياخد الكرنبه يتاعته ويخرج من هنا
ملك: اخص عليك ياادهم انا كرنبه
ادهم: بره
اخد حازم كرنبته اقصد شهد ههه
وتوجه إلى منزل حسام
بعد عده دقائق
وصلت جميع السيارات إلى المنزل وتوجه الجميع إلى الداخل وتبادلوا التهنئه
سيلا: ادهم
ادهم وهو يحتضنها ؛مبروك ياحبيبتي
سيلا: الله يبارك فيك يا ادهم
حسام: اهو ياختي جالك
ادهم باستغراب: في ايه ياحسام
حسام: هههههه مفيش.

ادهم وقد وصل له ما ارد حسام قوله: همشيها مفيش احسن ما اخدها معيا بجد
حسام: لا مقدرش
نور: مبروك يا سيلا
سيلا: حبيبتي يانور اخيرا رجعتي ذي الاول انا كنت هموت عليكي
نور: غصب عني يا سيلا الحمد لله ان ادهم رجعلي
حازم: ايوا فكرتيني عايزين نعرف دا حصل اذي
حسام: اه صح
ادهم: احنا جاين نبارك ولا نحاكي
ادم: ما تتكلم بقا
عمر: بجد يا ادهم
نور: وانا برضو اذي مامت سيلا قالت انك مضيت على عقد واذي كانت موجوده.

عمر: ومعتز اتحرق اذي
حازم: وكنت فين الفتره دي كلها
سيلا: ارجوك ياادهم اتكلم مين الا خرجك من هناك او مين الا ساعدك
ادهم: الا ساعدني ممدوح الشرقاوي
صدم الجميع
ادم: اذي
عمر: ممدوح عايز يقتلك يساعدك اذي
ادهم: انا هقولكم على كل حاجه.

فلاش باك
ادهم: اوعي يا نور ترجعي هنا لو مهما حصل فاهمه افتكري اولادنا يانور
نور ببكاء: حاضر
بعد ان هربت نور سمح ادهم لنفسه بالانهيار من شده الطعنات الملحقه به
اخر ما راه ممدوح وهو يقف امامه وبيده سكين
ممدوح: انت قتلت ابني ياادهم وانا هقتلك
ادهم باستهزاء والرؤيه تبدو مشوشه تماما لديه: ابنك كان لازم يموت الا يفكر بس انه يبص لمرات ادهم سليم مصيره الموت
ممدوح: اهو انت الا هتموت الوقتي.
ادهم: فعلا ممكن اكون هموت بس مش هخد معيا فلوس واملاك ياممدوح حتى ابنك كان طمعان في الثروه بس ماخدش حاجه معاه وانت كدا هتروح لقبرك من غير سلطان ولا جاه
انغرس هذا الكلام في قلب ممدوح نعم كل نفسا ذاقه الموت
لا ينفع لها مال ولا ثروه
قطع شروده صوت مني
مني: ها ياممدوح مخلصتش عليه ليه
ممدوح: لا رد
مني: طب خاليته يمضي على الورق الا ادتهولك
ممدوح: هو الورق ده فيه ليه
مني بتوتر: فيه فيه تنزل باملاكه لينا.

ممدوح: لينا ولا ليكي يا مني
مني بصدمه: ايه الكلام ده لينا طبعا
ممدوح: انتي فاكره انك تقدري تخدعيني انا المحامي قالي على كل حاجه
مني: دا كاداب
ممدوح: وهيستفاد ايه لما يكدب
مني: كتير بس عشان اخد الا انا عايزاه لازم انت وهو تموتوا
ممدوح بصدمه: انا يامني عليزه تقتليني بعد كل الا عمالته عشانك
انا اقتلت اخويا عشانك
مني: هههههه عشان انت غبي انا بقا عمري ما حبيتك عملت كل ده عشان الفلوس خاليتك تقتله ظلم.

ممدوح وهو يبتلع ريقه بضعف: ظلم اذي
مني: هههه يعني سليم ما كتبش كل حاجه لادهم ذي مانت فاكر او انا الا خاليتك تفتكر كدا سليم كتب كل ما يملك ليك ولادهم سليم وبموتكم انتو الاتنين وبامضتكم هكون انا المالكه الوحيده له
ممدوح: يابنت الكلب انتي اذي عملتي كدا انتي دمرتيني بالكره الا زرعتيه فيا انتي ايه انا لازم اقتلك
مني: هههه مين دا الا يقتلني انت الا هتموت انت وابن اخوك كمان.

وفي لمح البصر كانت الغرفه ممتلئه رجال ضخمه البنيه من يراهم يظن انهم مدرعات بشريه
اقتربت مني كن ادهم الذي يصرع الموت وبصمت بيده على اوراق الملكيه فقدت انسانيتها من اجل المال نست الله نست ان الملك لله وحده
اخذت مني البصمه واشارت لرجالها بان يقتلوا ادهم وممدوح
وامرتهم باحراق جثتهم حتى معتز حتى تخلص تماما منهم
وبالفعل اقترب الرجال من ممدوح وشرعوا في الاعتداء بالضرب عليه.

والقوا بمعتز بالنار المشتعله وربطوا ممدوح حتى يلقوه بالنار حي ياااه لحقارتهم
كيف سولت لهم انفاسهم لتحقيق القوانين والعقوبات بابشع الطريق
واكن قلوبهم قد دفنت واصبحوا عبيد المال والسلطه
راي ممدوح ابنه يحترق امامه وهو مغلل بالحبال ويريدون الالقاء به في النار ياله من شعور قاسي ان تري ابنك فلذه كبدك يحترق امام عينيك.

امسكوا ممدوح وتوجه للالقاء به في النار واستسلم ممدوح لمصيره ولكن وجد ما لم يتخيله ادهم يقف كالسد المنيع ليهم حتى وهو ينزف بغزاره نظر له ممدوح بستغراب ممذوج بدموع الندم
في لمح البصر كان ادهم قد اوقع المدرعات البشريه كالجثث الهامده فهو الصقر الذي يأبي خساره لقبه بهذه السهوله
اقترب ادهم من ممدوح وفك قيده وجلس على الارض ينازع من شده الجروح والكدمات
نظر له ممدوح باستغراب فتحدث قائلا: ليه ياادهم.

ادهم بابتسامه وهو يجاهد حتى يتحدث: عشان اسباب كتير يا ها عمي
شعر ممدوح بالخجل الشديد نعم هو عمه من فعل به كل ذلك عمه
ادهم: كفيا عليك تعيش طول عمرك كدا وانت حاسس بالندم اخوك كاتبلك نص الثروه باسمك يا ممدوح بيه قتلته لا وكمان ربيت ابنك ذيك بس خلاص ابنك مات بابشع الطرق دفع تمن جريمك يا ممدوح
ممدوح وهو يبكي: خلاص ياادهم يابني ارحمني.

ادهم وهو يلفظ انفاسه: ارحمك وانت مرحمتنيش ليه ما رحمتش اخويا ليه خاليته عاجز وانا العن منه بقيت قاسي على كل الا حوليا حتى نفسي قسيت عليها والانسانه الوحيده الا حبتها وغيرت جزء من قسوتي دي للاسف بقيت ضحيت عذابي وقسوتي
انسي اني ممكن اسامحك انا انقذتك منهم عشان تعيش وانت بتموت من الندم وجع قلبك الا هيلزمك ذي خيالك
بهنيك على فوزك ياممدوح برفو عليك
وبدا ادهم في افقاد وعيه
فجن جنون ممدوح.

ممدوح: ادهم لا فوق ادهم لا مش هسيبك اروح مني ابدا
بكي ممدوح بكي متحجر القلب جعله الصقر يعرف اخطاءه جعله يكره نفسه
ممدوح ببكاء: ادهم ادهم
فدلف ممدوح إلى الداخل واحضر هاتفه وطلب احدا من رجاله وامره بنقل ادهم إلى اقرب مشفي والتخلص من الجثث حتى لاتعلم مني ان مخططاتها قد فشلت
كما امر ايضا بحجز تذاكر للطيران
وابدل هويه ادهم إلى هويه ابنه حتى لا تظن مني ان مخططاتها نجحت وحتي يسترد ادهم عافيته تماما.
وسافر ادهم وممدوح إلى الخارج
في غرفه طبيبه على مستوي من افخم ما يكون
فتح ادهم عيناه فوجد ممدوح يجلس امامه
ممدوح: ادهم حمدلله على سلامتك يابني
فابتسم ادهم بسخربه: ابنك
بكي ممدوح وقال: سامحيني يابني ابوك عرف يربي لكن انا زرعت الكره في قلب ابني ودفعت التمن خلاص
ادهم: تفتكر اني ممكن اسامحك على الا انت عمالته
ممدوح: حاول يابني.

ادهم بعصبيه: قولتلك انا مش ابنك ما يشرفنيش انك اعتبر واحد سكري ذيك انه يكون ذي ابويا
ممدوح: عندك حق اسمع يابني انا عمري ما كنت كدا بس انا اتظلمت ذيي ذيك
نظر له ادهم باستغراب
فاكمل ممدوح: ايوا يابني اتظلمت كتير اووي اولها من جدك و
صمت ممدوح
ادهم: ومين
ممدوح: امك
ادهم باستغراب: امي
ممدوح: او مراتي السابقه
كانت هذه الجمله كفيله باخرس ادهم وادخله في حاله ذهول.
ادهم بصدمه: مراتك اذي
ممدوح: دي حكايه طويله اووي يابني بص ياادهم انا مش هنكر اني غلطت كتير بس دي نتيجه دلع جدك الذائد ليا عمره ما قالي دا غلط ودا عيب الا عوزته كان بيجيني اما ابوك كان عليه تشديد لانه الكبير وانا الصغير
انا اتدمرت ياادهم والوجعه الكبيره اووي الا بسببها قلبي بقا غلاف للقسوه والكره لابوك
انصت له ادهم باهتمام بسترسل هو حديثه.

قابلت رنا حبيبتها اووي وهي كمان كانت بتحبني او مبينه كدا انا كنت بجبلها كل حاجه بتتمناها او بتحلم بيه حتى من قبل ما تطلباها
وعرضت عليها الجواز وكانت طيره من السعاده وانا قبلها لاني كنت بعشقها ياادهم مش بحبها وانت عارف معني العشق لانك وصلت ليه
ادهم ببرود: كمل
ممدوح: بس جدك موفقش لانها فقيره مش اد. مستوانا
اتحديته واتحديت الكل واتجوزتها فعلا وسبت كل حاجه.

جدك محرمنيش من الثروه عشان الخمره والقمار ذي ما الكل عارف جدك عمل كدا عشان ارجع في قراري من الجواز منها
ادهم: وبعدين
ممدوح: اخدت اكبر صدمه في حياتي كلها طلبت الطلاق مني وبان ادمي كل حاجه انها اتجوزتني عشان الاملاك والورث.

رفضت اطلاقها بس هي هددتني انها هترفع عليا قضيه خلع فتطلقتها عشت 3سنين عذاب على بعدها اكتفيت بعد سمعت ان جدك تعب فجاءه فروحت عشان اتاسف منه واخليه يسامحني بس اتصدمت اكتر وانتهيت لما لقيت رنا اتجوزت سليم معرفش هو كان عارف بعلاقتنا ولا لا كنت انت ساعتها سنتين ونص تقريبا
ادهم: بعدين.

ممدوح بالالم وندم: جدك مات وانا مت معاه بقبت بلا قلب كرهت ابوك وكرهت الدنيا بحالها بقيت بفكر في حاجه واحده بس الورث والفلوس اذي اوصله اتجوزت وخلفت وبرضو لسه بفكر في الفلوس
امك حاولت تتقرب مني تاني وانا فرحت اننا هنرجع لبعض بس اتصدمت من طلبها
ادهم: ايه هو
ممدوح: ههه عايزه الاتنين
ادهم: اتنين ايه
ممدوح: انا وابوك في نفس الوقت ابوك لفلوسه وانا لانها بتحبني بس بشرط مش هتستغني عن الفلوس.

شعر ادهم بالغضب الشديد تجاه هذه المرأه الحقيره ولكنها تظل في النهايه والدته
ممدوح: ذاد طمعي وكرهي وبقيت عايز اوصل للثروه بأي طريقه
عرفت بعد كدا ان ابوك اتجوز عليها وبعدها بفتره طلقها.

كنت عايز اوصل للفلوس باي طريقه ياادهم عشان اذلها واكسرها ذي ما كسرتني ابوك اتجوز واحده العن منها ميت مره عرفت العداوه الا بينا واتفقت معيا اننا نقتله ملت قلبي بالكره ليه انه كتب كل حاجه باسمك وفعلا مشيت وراها اقنعتني انها بتحبني ونفذت كلامها وقتلته واتجوزنا انا وهي بس كانت واخدني سكه عشان اقتلك ذي ما اقتلت اخويا
ثم استرسل ببكاء: قتلته بدم بارد
سامحني ياادهم سامحني يابني.

ادهم: بجد الا هو اذي يعني اسامحك على ايه والا ايه اسامحك على قتلك لابويا ولا على عجز اخويا ولا على انك كنت هتقتلني لا ومختارلي موته ايه ماثرتش مع حد ولا على قسوه قلبي اسامحك على ايه
ممدوح ببكاء: غصب عني
ادهم بصراخ وحاله عصيبه شديده: غصب عنك اذي انا كان ممكن اعمل ذيك لما ففدت ابويا سندي بس معملتش كدا اتحملت المسؤليه وقاومت عشان اخويا عملت كل الا اقدر عليه عشان احميه من الموت لكن انت عملت ايه ها.

لا مش هسامحك انا عايزاك تعيش عمرك كله بتبكي كدا انا ساعدتك عشان تقارن بين اربيتك وتربيه سليم الشرقاوي
ممدوح: يابني
ادهم: متقولش ابنك انا عمري ما هكون ابن لوحد ذيك
ممدوح بدموع: طب اديني فرصه اثبتلك
ادهم: فرصتك بايدك انت عملت جريمه لازم تتعاقب عليها
ممدوح: عندك حق انا هسلم نفسي انا غلطت ولازم اتحاسب بس وحياه اغلي حاجه عندك ياادهم تسامحيني اوعدني
ادهم: مقدرش اوعدك.
حازم وهو في حاله من الصدمه: انا مش مصدق الا سمعته دا معقول في ناس بالواسخه دي
حسام: حسبنا الله ونعم الوكيل دول مش بني ادمين
سيلا ببكاء: معقول تشترك في موت بابا وانت كنت عارف ياادهم
ادهم: لارد
سيلا ببكاء: مستحيل تكون بني ادمه ذيينا
نور وعيناها تذرف الدموع على معاناه حبيبها: اهدي ياسيلا متعمليش في نفسك كدا
ادم: ادهم حاول تسامحه
ادهم: اسامحه
اسامحه اذي بعد كل الا عمالته مستحيل.

حسام: ادم معاه حق يا ادهم سامح انت قلبك كبير
ادهم بسخريه: فعلا معاك حق عشان قلبي كبير هو زاد عليه
انتو مش عارفين حاجه ولا حاسين بالا انا شوفته انا اتحملت المسؤليه من وانا طفل ياحسام مكنتش بفكر في اللعب كان كل تفكيري هحمي ادم منهم اذي.

ليه مرحمونيش قتلوني بسكينه بارده لما شفت بعيوني تجار الاعضاء وانا مستني دوري شايفهم يبقضوا على حياتهم وكل واحد بالدور وانا كمان ليا دور شوفت اخويا مذلول ادمي عاجز حتى عند الكلام بس عيونه بتشكيلي الا جواه بسببهم شوفت قلب اتكسر وبقا كتله من الحجر قسي على اقرب الناس ليه الوحيده الا غيرت حياتي بعملها بقسوه مش بايدي هم السبب وبعد اما سبتهم وقلت خلاص كفيا انتقام رجعين عايزين يقتلوا احلي حاجه في حياتي عايزين يرجعوني للوجع من جديد.

لا يا حسام مش هرحمهم ابدا
وترك ادهم المنزل وغادر بسيارته
وهو في اشد حالات الغضب الشديد
تركهم يبكون على هذا الظلم الذي لحق به
حتى ادم لم يتخيل انه يعاني هكذا
ملك بدموع ؛هو في ناس كدا
سرين: دول مش بني ادمين
شهد وهي تكفكف دموعها: اذي ادهم اتحمل كل دا
عمر: ادهم اتحمل كتير اووي ياشهد دي نقطه في بحر بس الغريب انه عمره ما ضعف بالعكس بيقوم اقوي من الاول.

حازم: عندك حق ياعمر ادهم بالرغم من كل ده عمره ما اتخل عن حد فينا محتاج مساعدته
قامت نور وهي تبكي وركضت حتى تلحق بحبيبها
حسام: انتي راحه فين يانور
نور ببكاء: انا هروح للادهم
ادم: بس هتروحي اذي استني هوصلك
نور: طب بسرعه
ملك: وانا هجي معاكم
حازم: واحنا هنيجي وراكم يالا ياعمر
وتوجهوا جميعا إلى القصر
صعدت نور إلى غرفتها باللهفه ولكنها لم تجده فجن جنونها
ملك: اهدي يانور
نور ببكاء: اهدي اذي وانا مش عارفه هو فين.

حازم: ادهم هنا في القصر الحارس اكد انه رجع هنا ومخرجش
ادم: تعالي معيا يانور
اخد ادم نور وتوجه إلى المكان السري للادهم
نور: انت واخدني فين ياادم
ادم: اكيد ادهم هنا
نور بسعاده: بجد
ادم: ادهم لما بتعصب بيجي هنا بس اوعي تدخلي بصي بس عليه من بره انا جبتك هنا عشان الزعل وحش عليكي يا نور
كان ادهم يمارس التمارين الرياضيه القاسيه حتى ينسي ذكريات الماضي القاسيه التي جعلته اكثر قسوه.

شعرت نور بالحزن الشديد على حال ادهم وهي تراه كالوحش الكاسر
ادم: يالا يانور كفيا كدا
نور بدموع: طب روح انت وانا هقف شويه هنا وهحصلك
ادم: ماشي يانور بس خاليكي فاكره اوعي تدخلي جوه سامعاني ادهم مش في وعيه انا حذرتك
نور: حاضر هبص عليه من هنا بس
وبالفعل عاد ادم إلى القصر وظلت نور ترقب ادهم
حتى غلبها قلبها اليه وعصت كلام ادم ودخلت للصقر عرينه وهو فقد لعقله
نور بخوف شديد: ادهم.

التفت ادهم إلى مصدر الصوت فوجد نور تقف بخوفا شديد وعيناها ممتلئه بالدموع
ادهم بغضب: انتي وصلتي هنا اذي
نور بخوف: انت كويس
ادهم بصوته الرعدي وعيونه البنيه القاتمه: انا بسالك سؤال تردي وصلتي هنا اذي
نور: في ايه ياادهم الله انا جيت هنا عشان قلقت عليك ياادهم انسي الماضي انت دلوقتي ربنا عوضك عن الا فات ادم وقف على رجله من جديد وكمان ا
ادهم وهو يقترب منها: وكمان ايه
نور: انسي وسامح ياادهم.

ادهم وهو يحاول كبت غضبه: اخرجي من هنا
نور: لا مش هخرج ياادهم الا وانت معيا من المكان ده انك تخرج غضبك على اجهزه دا قمه الضعف وفعلا هم عاملوا معاك كل ده لانك ضعيف
صفعه قويه تلقتها نور من ادهم فسقطت نور على اثرها ارضا
اخذت نور تصرخ من الوجع اثر الواقعه الشديده
هذه الصراخات كانت كفيله بجعل ادهم يعود إلى وعيه
نور ببكاء: اااه بطني
ادهم بخوف شديد وهو يقترب منعا ويضع يداه على وجهها.
ادهم: نور حبيبتي اسف والله ما اقصد انتي الا عصبتيني
نور بدموع: ابعد عني انت عمرك ما هتتغير ابدا
ادهم: اسف والله ما اقصد
نور: اااه اااه بطني
اخذت نور تصرخ من كميه الالام التي تشعر بها فحملها ادهم التي لم تقدر على مقاومته لما تشعر به من الالام
توجه ادهم إلى المشفي
واخذ يصرخ في الممرضات حتى خرج الجميع يهرول اليه وحملوه منه إلى العمليات حتى تتفحص الطبيبه الوضع.

وقع ادهم على المقعد باهمال وهو يشعر بحزن كبير وبضيق في تنفسه اهو الان يأذيها بعد ما كان حمايه لها كيف فعل ذلك.

في القصر
رأي الجميع ادهم وهو يركض إلى الخارج وهو يحمل نور فاسرعوا اليه وتوجهوا خلفه إلى المشفي
ادم: ادهم نور مالها وكنت بتجري ليه
ادهم: لا رد
ماك بخوف: ماتتكلم يا ادهم نور مالها
سرين: اهدي يا ملك بس
شهد: ماتتكلم ياادهم نور مالها
قاطع حديثهم خروج الطبيبه فاسرعوا اليها اما ادهم جلس كما هو يضع راسه بين يدايه يخاف سماع ما لم يتحمله قلبه من الممكن ان يفقد كل شئ كيف وبيده لا لا يوجد اصعب من ذلك.

عمر: طمنا يا دكتوره
الطبيبه: انا عايزه اعرف هي وقعت اذي
شهد ببكاء: وقعت
ملك وهي توجه حديثها لادهم: وقعت اذي ياادهم وانت معها
ادهم: لا رد
علم ادم ما حدث من سكوت اخيه وندم على اصطحاب نور اليه
حازم: منعرفش يا دكتوره بس ممكن حضرتك تطمنينا
الطبيبه: الحمد لله جيت سليمه وبصعوبه طبعا قدرنا نتفادي الاجهاض وضح ان ربنا يحبها جدا لان اجهاد في الوقت دا وتؤام خطر على حياتها جدا
كانت كلماتها كالسهام التي هاجمت قلب ادهم.

فمن حماها ارد ان يأذيها
ادم: الحمد لله وهي عامله ايه الوقتي
الطبيبه: الحمد لله هي كويسه
ملك بلهفه: ممكن نطمن عليها
الطبيبه: ايوا عادي بس يفضل تسبوها تنام شويه كمان ممنوع الحركه الكتيره ليها
عمر: شكرا يادكتوره
الطبيبه: الشكر لله دا وجبي عن اذنكم
سرين: اتفضلي
بعد ذهاب الطبيبه جلس الجميع بعد ان اطمئنوا عليها
توجه ادم إلى ادهم القابع بهدوء ولكنه من الداخل يشتعل من الغضب الذي اوصله إلى هذه الدرجه.

ادم بصوت منخفض لادهم: حاول ياادهم تبطل الخصله دي صدقني هتندم
ادهم بوجع: ما انا ندمت ياادم لسه هندم مش عارف اعمل ايه
ادم: اتحكم بغضبك متسمحش انه يسيطر عليك سيطر انت عليه
ادهم: بحاول
ادم: طب ممكن تفك شويه كدا عشان عايزك في موضعين مهمين
ادهم بغضب: مواضيع مهمه هنا
ادم: اه هنا الموضوع لا يحتمل تاخير
ادهم: اتفضل وخالصني.

ادم بالصلاه على النبي كدا انا يابني كبرت ومحتاج الا يساندني لاني خلاص كبرت فقولت اتجوز قبل ما اموت ومحتاجك تعملي فرح كبير يليق بابوك
ادهم: فرح
ادم: اه
ادهم: ابويا
ادم اه
ادهم: تعال بقا وانا اعملك فرح احلي من الا انت عايزاه
ادم: لا عليا الطلبات بفرفشك عشان تخرج من الحاله دي لكن انا غلطان مادام فيها موتي بلاها تفرفش
ابتسم ادهم على اخاه الذي يأبي تركه حزينا
ادم: ايوا كدا اضحك وادخل لنور اعتذرلها.

ادهم: ما طنش هتقبل مني اسفي
ادم: ليه بس نور بتحبك ياادهم انت ما شفتش كانت هتجنن عليك اذي وانا مشيت من عند سيلا
ادهم بندم: انا مقصدتش اعمل معها كدا صدقني محستش بحاجه
ادم: عارف عشان كدا قولتلها متدخليش هي بقا الا الحب مقطع بعض
ادهم وهو يجذب ادم اليه: طب تعاليلي بقا
ادم: لا يامعلم انت هتتحول هنا ولا ايه عيب
ادهم: ماشي ياادم اما نروح بس
ابتسم ادم وقال: طب ماشي بس قومي يالا اتاسف ليها اما اعطل العصابه دي.

ادهم: ماشي ياخويا
وتوجه ادهم إلى غرفه نور التي تبكي بصمت واما ان وقعت عيناها على ادهم احنت وجهها إلى الجانب الاخر
اقترب ادهم منها وجلس بجانبها
ادهم وهو يجذب يدها حتى تستقر بين يدايه: نور انا اسف والله ما قصدت غصب عني مغرفتش انا بعمل ايه
اكتفت نور بالدموع التي تنفس عن حزنها
جذب ادهم وجهها حتى تنظر له ولكنها تتهرب من عيناه الرماديه
فتحدث قائلا: نور بصي لي.

رفضت نور ان تعلق عيناها مع عيونه التي تفقد الصواب لمن يراها
ادهم: عشان خاطري يا نور بوصلي
وبالفعل نظرت له نور فاحس بنغصه تحتل قلبه لما يقصد انا يزعجها ولا حتى يأذيها ولكنه كان في اشد حالات الغضب
ادهم: انا اسف ياقلبي ما اقصدش والله امد ايدي عليكي
انا قولتلك ميت مره اما اكون متعصب ابعدي عني.
نور بدموع: انا كمان غلطت كان المفروض اوضح كلام اكتر من كدا انا مقصدتش انك ضعيف اقصد انك تتجه لله بدل الرياضيه الا بتزيدك عصبيه اكتر دي
لكن لو صليت لله وانت مخنوق بيسمعك ياادهم وبيستجيب دعائك
ادهم: ونعم بالله حاضر يا نور اوعدك هعمل كدا بس متزعليش مني
نور: مش ذعلانه ياادهم انا بحبك اووي ومستحيل اذعل منك
اقترب ادهم منها وقبلها بحب شديد كأنه يعتذر لها عما فعل ولكن بطريقته الخاصه.

دخل ادم وحازم وعمر وشهد وملك اليها
فركضت ملك بفرحه اليها
ملك: الف سلامه عليكي يانور انا اتخضيت عليكي
ادم وهو يقلد ملك: الف سلامه انا اتخضيت عليكي دانتي مبتعمليش معيا كدا
عمر: توكل على الله انت وانت تشوف احلي شغل
ادم ؛كده ياعمر ماشي
حازم: ههه عيال مش انا يا شهوده لو جرالي خاجه هتزعلي
شهد: طبعا
حازم قوليلهم
شهد: امال مين الا هيساعدني في تنضيف البيت
ادم: هههههه ياكسفتك ياحازم
حازم بغضب: ماتشوف اخوك ياادهم الله.

ادهم: بس ياادم العبوا سوا ياحبيبي
حازم: ايه انتي شايفنا عيال ادمك احنا شباب ذي الورد وذين الرجال والا ايه ياعمر
عمر: طبعا
ادهم: والله بحاول اشوفكم غير كدا بس بفشل
نور: هههههههههههه
ادم: ايه ياختي ضحكتك اوي دي مابلاش اتكلم خالي الطبق مستور
ادهم وهو يقبض على ادم من قفاه ههههه بلاش قفاه خاليني بالسرد احسن ههه
ادهم وهو يقبض عليه من قميصه: انت بتتكلم مع مين يالا
ادم: مع نور والله مانت.

ادهم: ونور دي متبقاش مراتي ياحيوان
عمر: غبي انت بتتريق على مرات الصقر اشرب بقا
ملك: في ايه ياادهم متسبيه الله نور: هههههه
ملك: بطلي ضحك ياختي وخليه يسيبه
نور: هههه خلاص ياادهم هههه سيبه
فتركه ادهم وتوجه إلى محبوبته
ادم: لا والله فيكي الخير دا بدل ما تضربيه باي حاجه
ملك: انت غبي ودا يتضرب اذي دا
شهد: هههههههههه مش قادره حاسه اني هولد هههه
عمر واد ياحازم هي مراتك حامل في الشهر الكام
حازم: التالت ليه.

عمر: امال بتقول هتولد ايه وانت واقف عادي كدا
حازم: ياريت تولد وترحمني من الذل الا انا فيه
عمر: ذل ايه يالا انطق
حازم: بقوم الفجر اعملها اكل والساعه 5 والساعه 8 وانضف البيت بقا اما الشغاله تيجي انا متبهدل اووي والله ياعمر
عمر: هههههه اتفخس على الرجوله ياجدعان
ادم: ههه الله يرحمها والله كانت بنت ناس.

ادهم: صبرني يارب انا هروح اشوف الدكتوره واسالها نور ينفع تخرج ولا لا بدل ما اخلص عليكم واخلص كان ناقصني واحد لما بقيتو عصابه
بعد خروج ادهم تحدثت نور وقالت
نور بجديه: انا بشكركم بجد انتو فعلا مش اصحاب ادهم انتم اخواته ديما بتحاولوا تخرجونا من الا احنا فيه
شهد: ايه الكلام ده يانور احنا اخوات يابت
ملك: هي كلمتك دي بتكلم عمر وحازم وادم
ادم: بس ياملك
عمر: ادهم فعلا اخ لينا وادم كمان.

حازم: انا بفتخر اني اتعرفت على ادهم بجد
ادم: وانا اقول ايه ياحازم ادهم عاش طول عمره بيدافع عني بدون مقابل لو عشت طول عمري مش هعرف اكفيه الا عمله
يقطع حديثهم دخول سيلا وحسام
سيلا: نور مالك
حسام: في ايه الا حصل ياادهم
ادم: ايه يابو نسب مش عارف تفرق بينا انا ادم ياخويا
حسام: دا وقته نور مالك ياحبيبتي
نور: انا الحمد لله ياحسام
شهد: انتو جيتوا ليه انتو عرسان جداد ما ينفعش تخرجوا على طول كدا.

حسام: انتي مجنونه اعرف ان اختي في المستشفي واقعد في الييت
ملك: الحمد لله جيت سليمه
ادهم: سيلا انتي جيتي امته
سيلا: من شويه
ادهم: انتو عرفتوا اذي
عمر انا رنيت عليهم وقومت بالمهمه دي
حازم: وانت مالك مبسوط اووي كدا
عمر: بحب انقل الاخبار معرفش ليه
ادهم: طب ايه رايك تنقل خبر موتك
عمر اخر مره
ادم: ههه ناس مش بتجي غير بالعين الحمره
حسام: بس انتو ايه مش بتبطلوا شكل
عمر: لا
حسام وهو يوجه حديثه لادهم.

طمني يا ادهم الدكتوره قالت ايه
ادهم: الحمد لله وقالت انها ممكن تخرج بكره بس متعملش حاجه وتحافظ على نفسها
ملك: انا هعقد معها ومش هخليها تعمل حاجه
نور: ربنا يخليكي ليا يا ملوكه
سيلا: وانا كمان هقعد معاكم
شهد طب مين هيقعد معيا نظرا لحالتي مانا ذيها برضو
عمر: اتلهي والنبي
حازم: اه ياريت واحده تتبىع وتقعد معاها كفيا كدا عليا انا بتبهدل ياجدعان
ادم: بتت ايه ياخويا
حازم: بتبهدل
ادهم بس كله يطلع بره يالا من هنا.
عمر: انت بتطردنا ياادهم
ادهم: بره يا حيوان
عمر: حاضر
ادم: هخرج بس اخد ملوكتي يالا ياحبيبتي
حسام: حبيبتك وانا واقف كدا عادي
ادم: مراتي ياحبيبي اقول برحتي
حسام: بس متخدش راحتك اوي
ادهم: انا بقول ان الجماعه دي عايزه تتلم بقا
حسام: وانا بقول كدا برضو
ادهم: خلاص الفرح اخر الشهر ده
ادم: احبك يا ابو الادهم لما بتشغل حاسه الصقر السابعه
ضحك الجميع وكانوا سعداء فهم مثال للصداقه المتينه.

لا تؤثر فيهم الصعاب هم قوه باتحادهم
وضعف بتفرقهم اردت ان ابين ليكم ان الصديق الحق يظهر اوقات الشده والرخاء
فها هو ادهم يمتلك احزان والالم ليس لها حصر ولكن لم يتخلي عن اخاه واصدقاءه
فالصديق الوفي كنز نفتقده الان في ذمننا
الكنز ليس مال فقط بل علاقات ثمينه يصعب تفريقها.
عاد الجميع إلى القصر
وحمل ادهم نور إلى غرفتها
ووضعها على الفراش بحذر كبير ووضع وساده خلف ظهرها
ادهم: كدا كويس ياحبيبتي
نور بخجل: ايوا متشكره
ادهم بابتسامته الجذابه: تعرفي يانور انك لو كنتي كلمتني في الاول بالادب والاخلاق دي مكنش كل ده حصل لكن العند الا جواكي خالني افقد السيطره على نفسي
نور: على فكره انا متكلمتش خالص الا لما انت قليت ادبك وحسيتك انسان مش محترم.

ادهم وهو يتطلع لها بحب فهي جميله حتى وهي غاضبه
ادهم: اه وحضرتك بقا هتمشي في الشارع اي حد مش محترم تضربيه بالقلم
نور بخجل: موصلتش لكدا بس انت غلطت فيا جامد ياادهم وهنت كرمتي وعملتني كأني واحده من الشارع وكانت نور تبكي مع تذكر ما فعله ادهم بها
فقترب ادهم منها وكفكف دموعها وقال: اسف ياحبيبتي كان غصب عني والله كان لازم احمد يعرف ان مقابلتنا صدفه كنت عايز احميكي يانور.

هدءت نور قليلا وقد تذكرت كلام احمد نعم هي تتذاكر انه قال لها ان ادهم قد انقذها وان ادهم ذكر لها انه كان يحميها من هذا الشيطان.

نور: طب ليه عملت كدا
ادهم باستغراب: عملت ايه
نور حميتني منه وانت متعرفنيش اذي
تنهد ادهم بحيره وقال: انا نفسي معرفش ليه يانور كل الا اعرفه ان اول ما فارس حكالي عنك وعن مواقفك مع احمد حسيت باحساس غريب اووي تجاهك من قبل ما اشوفك لقيت نفسي برسم عنك صوره في خيالي
نور: وطلعت ذيها.

ادهم بنظرته الرماديه القاتله: لا احلي بكتير انتي خالتيني احلم من جديد يانور اول ما شوفتك حسيت اد ايه اني ضعيف ادمك ان ممكن انهار
نور بدهشه: نعم كل الا انت عمالته دا وضعيف وتنهار كمان
تبسم الصقر على كلام هذه العصفور التي جعلت قلبه ينبض بالحياه
ادهم وهو يقترب منها: دا كان تمويه او بمعني الاصح واقترب منها اكثر واخذ يهمس لها بالقرب من اذنها بصوته الرجولي الجذاب.

خوفت لفقد لقبي بسببك وابقي ضعيف ادمك وانا مبحبش الضعف يانور انا اقوي من اني افقد لقبي بسهوله عشان كدا كنت بقسي عليكي بس انا الا كنت بتوجع مش انتي لانك ملكتي قلبي كان صعب عليا اووي يانور بس في الاخر اتقبلت دا انتي كسبتي وفزتي بقلبي بقلب الصقر الا مات من سنين طويله قدرتي تصحيه تاني انا بعشقك يانور
احتضنها ادهم بين زراعيه القويتين بشده وانزل رأسه اليها لكي يدفنها في عنقها ويتعطر برائحه شعرها.

ثم قبلها قبله تحمل معني اشتياقه وشغفه لها بها جزء بسيط فقط بما يشعر تجاهها
وذهبوا في عالم يملئه لها حبه وعشقه لها
في الاسفل
ابدل ادهم ثيابه إلى بنطلون جملي وتيشرت ابيض ضيق يبرز جميع عضلات جسده
فوجد ملك تجلس وهي في حاله من الشرود
ادم: لسه صاحيه ياملك
ملك: لا رد
ادم: ملك
عندما وجد ادم ملك لم تجيبه اقترب منها وامسك يدها مما جعلها تفزع بشده
ملك بفزع: خضتني ياادم مش تتكلم.

ادم: دا بجد ده بقالي ساعه بنادي عليكي وانت في دنيا تانيه
ملك: اسفه مسمعتكش
جلس ادم بجوارها وقال: مالك يا ملك من ساعه اما رجعنا من المستشفي وانتي مش على بعضك
ملك: مفيش ياادم انا كويسه
ادم: عليا ياملك فيكي ايه
فشلت ملك في كبت دموعها فبكت
مزق قلب ادم لاجلها واقترب منها
ادم: مالك بس فيه ايه حد زعلك هنا قوليلي ياملك
ملك: مفيش ياادم انا بس زعلانه عشان حسام هيمشي وهيسبني انا ونور.

احنا مالناش غيره ياادم حسام هو ابونا واخونا الوقتي لما يمشي مش هيكون لينا حد
ادم: طب وانا ياملك اذي مالكيش حد وانا موجود انا جوزك يابت ثم احتضنها بقوه
خجلت ملك منه وحاولت ابعاده عنها ولكنها فشلت
ملك: خلاص يادم الله
ادم: دانتي قلبي وحبيبتي
ملك: اوك ابعد
في ذلك الوقت كان ادهم قد اغتسل وارتدي ثيابه واتجه للخروج فوجد ادم يحتضن ملك بالقوه
ادهم: انت بتعمل ايه ياحيوان انت
ادم: هكون بعمل ايه يعني بحضن مراتي.

ادهم: تصدق انك واقح
ادم: من بعض ما عندكم ياخويا
استغلت ملك انشغال ادم في الحديث ودفشته
ادم: كدا ياملك ماشي
ملك: انت ما صدقت
ادم: مش بطيب خاطرك يابنتي
طب اشهد انت ياادهم البت مقهوره عشان اخوها
ادهم: مق ايه ياخويا
ادم: مقهوره
ادهم: ماشي كمل
ادم: ذعلانه عشان اخوها مسافر وبتقول انها ومراتك مالهمش حد فكان لازم اطيب خاطرها بحضن والا حاجه والا انت ايه رايك.
ادهم: انا بقول تطلع تغير هدومك وتكون قدمي في ظرف 5 دقايق بدل ما اطيب خاطرك انت
واختفي ادم في لمح البصر
ملك: طب عن ادنك بقا اطلع انام قبل ما نور الصبح تستولي عليا
ادهم: استني ياملك
ملك: نعم
ادهم وهو يجلس على المقعد: اتفضلي اقعدي عايزك
فجلست ملك واستمعت اليه
ادهم: بقا انتي مالكيش حد امال انا روحت فين انا مش اخوكي انا كمان ولا ايه.

ملك بفرحه لكلام ادهم: لا طبعا اذي دا شرف ليا انك تكون اخويا اهو بالمره تحميني من اخوك وعميله السوده فيا
انفجر ادهم ضاحكا عليها فملك تمتلك خفه الدم
ادهم: بس هتخليني اخوكي عشان كدا بس
ملك: هههههه مفيش حاجه في ذمنا ده من غير مصالح يا مان
ادهم: هههه وانا موافق احميكي
واجب الاخ انه يحمي اخته
ملك بجديه: انت بتحمينا كلنا ياادهم
ادم: الله الله ممكن اعرف ايه الا بيحصل هنا ده
ملك ؛خضتني انت ايه يابني الله.

ادهم: على العربيه ياادم
ادم: لا خلاص حاضر
ملك: هههههه بتبقا عسل اما بتسمع الكلام
ادم: مانا هرجع اعرفك العسل ده هيعمل ايه
ادهم: يالا ياملك اطلعي نامي انتي ومتزعليش حسام مش هيسافر
ملك باستغراب: اذي دا هو حجز خلاص
ادهم وهو يتجه للخروج: بس انا ثولت مفيش سفر وغمز لها ففهمت مقصده فمن يجرء على الوقوف امام الصقر
وبالفعل استطاع ادهم اقناع حسام بان يتراس هو الشركات والامور القانونيه الخاصه بشركات ادهم سليم.

بعد مرور الشهر المحدد للزفاف
تم العمل على قدما وساق بامر من ادهم سليم فاليوم هو زواج اخيه وصديق دربه
استعدت الفتايات للزفاف بافضل الطالات
فكانت ملك تبدو في فستانها الابيض المنقوش بورد ابيض به بعض الالماسات تزينه فكانت كالملاك وكانت تضع مكياج رقيق للغايه وحجابها الذي يميزها
اما سرين فكانت جميله بالمكيب الهادئ والحجاب ايضا الرقيق وفستانها الابيض الجذاب
فادهم احضر للجميع افضل المصممين لاختيار ما يناسبهم.

اما شهد فكانت ترتدي فستان من الستان الاحمر وتضع حجاب باللون الاسود وتضع مكياج رقيق للغايه فكانت قمه في الجمال.

اما سيلا فكانت ترتدي فستان من اللون السماواي وحجاب من اللون الابيض رفض حسام ان تضع سيلا مكيب حتى لو قليل ولكنها كانت تشبه الاميرات بطبيعتها.

اما نور فكانت ملكه الحفل فادهم احضر لها فستانا يشبه الملكات حتى يعوض لها تقصيره فكانت متالقه به فهو ضيق قليلا وينزل بالاتساع ويزينه فصوص من اللؤلو والالماس وكانت تضع حجابها والتاج الذي احضره لها ادهم ليثبت لها انها الملكه لكل شئ حتى قلبه
نزلت الفتايات إلى الاسفل فسلبت قلوبهم
فكانوا هم ايضا متميزون بالحلي السوداء والكرفات
صعد حازم إلى شهد وساعدها بالنزول
ونزلت سيلا إلى حسام الذي ينظر لها بحب.

اما سرين فركضت إلى حبيبها المذهول واحتضنته امام الجميع
اما ادم فصعد إلى اميرته فهي اميره بهذا الفستان الابيض واخذها إلى الحديقه المقام بها الزفاف
وتبقا ادهم ونور
ظل ادهم ينظر لها لا يعلم كما من الوقت ظل يتطلع لها فهي قد سلبت قلبه وعقله
كما اعجبت نور بادهم هو يبدو وسيما للغايه وجذاب من يراه يظن انه الامير الهارب من احد الاساطير
نور وهي تقف باعلي الدرج وادهم بالاسفل: هتقف كدا كتير.

ادهم بصوته الرجولي الجذاب: خايف اقرب يطلع حلم انتي ملاك صح
تبسمت نور له وقالت: ههه ملاك مره واحده وبعدين انتي الا عمالت كدا جايلبي فستان ذي الملوك
صعد ادهم لها واقترب منها وقال: انتي فعلا ملكه يانور ملكتي قلبي وملكتيني
نور بخجل: بس بقا الله
ابتسم ادهم وقال: ايه اتحرجتي ثم اكمل وهو يغمز لها بس ايه النهارده فرحنا
انفجرت نور ضاحكه وقالت: فرحنا اذي وبطني دي
ادهم: هههه نحن نختلف عن الاخرون.

وفي لمح البصر كانت نور محموله بين يديه صرخت نور به
نور: نزلني يامجنون
ادهم: هنزلك بس مش هنا في مكانك ياملكه
نور: بلاش جنان ياادهم متحرجنيش
ادهم: هههه الصقر الا في دماغه بيبعمله يانوري
وبالفعل اخذها الصقر إلى الزفاف وهو يحملها بيده
كان الزفاف يشبه الزفاف الملوكي فاشرف ادهم عليه بنفسه
تعالت التهنيئات لهم وبدء الحفل برقصه اسلو للحبيبن.

اول ثنائي ادهم ونور
ادهم: انتي احلي حاجه حصلتلي يانور نفسي اخطفك من الناس دي كلها
نور بابتسامه دلع: لا بلاش خطف الله يخليك انا بحبك من غير حاجه
ادهم: عارف انك بتحبني
نور: ياسلام وعرفت اذي بقا
ادهم وهو يغمز لها: دي حاسه الصقر السابعه محدش يعرفها
نور بدلع: وقالتلك ايه الحاسه دي
ادهم: قالتلي انك بتعشقيني ياحبيبتي
خجلت نور بشده منه وقالت: بس ياادهم انا محروجه اصلا من غير حاجه
ادهم: ليه بس.

نور: في عروسه حامل حملت امته دي
انفجر ادهم ضاحكا وقال: انتي احلي عروسه في الدنيا ياقلبي
تاهت نور في عيناه الرماديه التي تصير اسيرتها.

الثنائي الثاني ادم وملك
ادم: ملك
ملك وهي تنظر للارض: نعم
ادم: بص لي
ملك: بس ياادم
ادم: بقولك بص لي ياملك فلم تستجيب ملك له فرفع وجهها بيده حتى التقت بعيناه
ادم: بحبك ومش مصدق اننا خلاص اتجوزنا وانتي بقيتي ملكي
ملك بابتسامه: بينها كدا بجد يادومي
ادم: ههههه هو انتي فاكره اننا بنهزر ولا ايه
ملك: جايز بس الوقتي صدقت وانا كمان بحبك على فكره
ادم: يافرج الله
ملك: هههه.
الثنائي الثالث حسام وسيلا
حسام: يعني كان لازم نرقص ياسيلا انا بتحرج
سيلا بزعل مصطنع: كده ياحسام مش عايز ترقص معيا
حسام: لا ياحبيبتي طبعا ارقص معاكي واكتر كمان بس مش ادام الناس ياحبيبتي
سيلا: الله بقا ماالكل بيرقص اهو
حسام: انا غير اي حد يا سيلا
سبلا: خلاص بقا ياحسام الله بالله عليك ما تزعلنيش النهارده لاني فرحانه جدا
حسام: ربنا يسعدك ايام يا روحي بس ايه سر سعادتك
سيلا: خبرحلو اووي هقولك عليه اما نروح.

حسام: ما ينفعش هنا
سيلا: ههههه لا لوحدنا
حسام: لوحدنا طب ربنا يستر
سيلا: ههههههههه هيستر ان شاء الله.

الثنائي الرابع حازم وشهد
شهد: حازم
حازم: قلبه
شهد: بتحبني
حازم: دي رقم ال17 النهارده مالك ياشهد انتي تعبانه ياقلبي
شهد: الله عشان بحبك ابقي تعبانه
حازم بابتسامه: وانا بموت فيكي ياشهد
شهد: ليه بقا
حازم باستغراب: ليه ايه
شهد: ليه بتحبني
حازم: الصبر من عندك يارب انتي في الكام الوقتي
شهد: في اخر الرابع ليه
حازم: هفضل في الغلب دا كتير صبرني يارب
شهد: بحبك يازومي الله.

حازم: وانا بحبك ياشهد ممكن تسكتي بقا اصل اجري والله
شهد: متقدرش
حازم ليه بقا ان شاء الله
شهد: لانك بتموت فيا
ابتسم حازم على هذه المجنونه وقال: طب انتي عارفه اني بحبك وبموت فيكي بتسالي ليه بقا
شهد: بتدلع عليا يابو نور
حازم بدهشه: نور انتي
شهد: ايوا هجيب بنوته
حضنها حازم بشده فهو يرغب بفتاه مشاكسه كأمها.

الثنائي الاخير عمر وسرين
سرين: عمر
عمر لارد
سرين: عمر
عمر: الرقم الذي طالبته خارج نطاق التغطيه
سرين: والله ليه ان شاء الله
عمر: عايزه ايه ياسرين مس نفذتي الا في دماغك واتجوزيتني
سرين: لا والنبي وانا كنت اتجوزتك غصب عنك لو كدا طلقني ياعمر
عمر: فاكريني اهطل اطلقك عشان الكل يقول عليا طلقت يوم الفرح واسمع بقا من الا قلبك يحبه
سرين: وعلي ايه كل ده هو سؤال بتحبني ولا لا
عمر: الاجابه بموت في الا جابوكي.

سرين بجديه: انا بحبك اوي ياعمر من واحنا اطفال وانا بحبك كنت بتعذب اووي لما القيك متجهلني او بتتريق عليا
عمر: بس انتي خاليتني احبك ياسرين انا دلوقتي عرفت ان الحب مش بالشكل انتي خاليتني اعرف يعني ايه حب انا بحبك يا مجنونتي
سرين وهي تضع يدها على عنقه وانا بموت فيك.

انتهت الرقصه واجتمعت البنات معا ورقصوا على
شهد: ماتقومي يابت نرقص معهم
نور: نرقص فين بالبطيخه الا قدمك دي اقعدي بلاش فضايح انا محروجه اووي بالفستان دع ارقص اذي بس
شهد: اتكلمي عن نفسك يا حبيبتي انا هقوم ارقص انا
نور: قومي ياختي وابعتيلي سيلا
وبالفعل انضمت شهد لسرين وملك وسيلا
ورقصوا جميعا فقط بتحريك ايديها
سيلا: ايه يانور عايزني ليه دوقته
نور: يابنتي انتي حامل الحركه غلط عشانك اقعدي.

سيلا: الله انا بعمل ايه بحرك ايدي بس
نور: حسام عرف
سيلا: لسه هقوله اما اروح هيفرح اووي يانور
نور: ربنا يفرح قلبكم ياحبيبتي
عادت الفتيات واجتمعوا معنا جميعنا كانت الفرحه حليفتهم
فلاحظوا اجتماع عمر وحازم وادم ويبدوا انهم يخططوا لامرا ما فضحكت سيلا وغمزت لهم
نور: هو في ايه
سيلا: هههه دول عايزين ادهم يرقص فبيعملوا خطط عشان يرقص معهم
نور بدهشه: هو ادهم بيعرف يرقص.

سيلا: ادهم الرقص الاساسي ليهم دا عليه رقص شعبي يالهووي حاجه كدا مشفتهاش
نور: اول مره اعرف
سيلا: اتفرجي الوقتي رقصه تحفه حتى في الرقص متميز تحسي كدا انه مش بيرقص تحسي انه قائد
شهد: هههه قائد في الرقص
سيلا: هههه هتشوفي الوقتي
وبالفعل نجحت مخطتطهم وشارك الصقر في الرقص معهم.

ورقصوا جميعا عليها وتمايلوا معهاوكان يتراسهم ادهم برقصه الجميل وبرغم حرفيته في الرقص الا انه لم يخسر رجولته ووسامته بل كان اكثر وسامه
كانت نور تراقب عيون الفتايات وتريد ان تقتلهم
انتهي الحفل واخذ كلامنهم زوجته وتوجهوا إلى بيتوتهم.

اخبرت سيلا حسام عن حملها ففرح كثيرا وحمد الله على هذه النعمه وادخال الفرحه على قلبه بهذه الزوجه وهذا الجنين
ام ادهم فاخذ نور إلى مكان خارج القصر في سفينه لكي يقضوا شهرا كاملا على متنها في البحر بينا السماء والماء.

في غرفه ادم
في غرفه ادم وملك
دلفت ملك إلى الغرفه وهي متوتره وخائفه للغايه
احتضنها ادم من الخلف فشعر برجفه جسدها ولكن قبل ان يتحدث قاطعته
ملك وقالت: ادم هو انا لو طلبت منك طلب تنفذه
ادم: اكيد يا قلبي انتي تؤمري بس وانا انفذ على طول
ملك: انا عايزه نور
نظر لها ادم وهو لا يستوعب ما نطقت به للتو هل تريد شقيقتها في ليله زفافهم
ادم: نعم
ملك وهي تبكي مثل الاطفال: انا عايزه نور.
اقترب منها ادم ولكنها ابتعدت ظل يقترب وهي تبتعد حتى التصقت في الحائط
ادم بهدوء حتى لا يفزعها: انت خايفه مني ياملك
ظلت ملك تنظر إلى عيناه
ادم: خايفه صح
هزت ملك رأسها ببطء فنحني ادم اليها وقربها ببطئ اليه حتى التصقت به وقام بتقبيلها بعشق وحب وفرحه وملكيه لها.

كانت ملك ترتجف بين يديه ولكنها كانت تتشبث بقميصه بشده فابتسم ادم على هذه الطفله التي تود ان تذهب إلى شقيقتها وفي نفس الوقت تتشبث به ولا تريد ان تتركه فحملها ادم بين زراعيه واتجه بها نحو الفراش وهي كالمغيبه تماما تسرح فقد في سحر عينيه وقبلاته التي تأخذها إلى عالم اخر عالم لا يوجد فيه احد غيرهم لتصبح زوجته امام الله
في غرفه عمر وسرين
سرين: انا مش مصدقه خلاص احنا اتجوزنا وبقينا في بيت واحد
عمر: نعم.

سرين: يا قلبي عههههه انت مكسوف
في حد برضو يتكسف من مراته
عمر: ايه
سيرين: لا انت هتعمل عبيط انا هدخل اغير وانت كمان غير هدومك هما خمس دقايق وهتلقيني دخلت هنا هههههه
عمر: انت يا بت انت
سيرين: ايه مالك بس
عمر: ياما انت بنت المفروض تكوني مكسوفه وخجوله كده ذي البنات
سيرين: هههههه انا مبكنش خجوله الا ادام الاكل وبعدين بدردشك بدل مانت خجول كدا
عمر: اه تدرديشيني فقولتي ابقا انا العروسه وانت العريس صح.

سيرين: تصدق فكره
عمر: نعم ياختي
سيرين: خلاص يا عم بهزر
عمر وقد حمل سيرين بين يديه
عمر: انا هوريكي الهزار على اوصله
سرين: اعقل يا عمر ونزلني
عمر: وانت خليتي فيها عقل.

كانت سيرين ستتحدث لكنه قاطعها بقبله مليئه بالشغف والعشق نعم انه كان لا يحبها ولا يود ان يجلس معها في مكان واحد ولكنها فازت عليه واحتلت قلبه بجداره بخفه دمها ومرحها والاهم قلبها الطيب الذي احبه اخذها إلى مكان اخر بعيد عن هذا العالم اخذها إلى كون اخر بعيد عن هذا الكون فهو احبها كما هي هذهبوا إلى كونهم الرائع الذي لا يخلو من الفرح وبالطبح الجنون والمرح فأصبحت زوجته شرعا وقانونا واصبحت ملكه للابد وهو ملك لها للابد.
في الصباح
استيقظت ملك فلم تجد ادم في الغرفه فتوجهت إلى المرحاض واغتسلت وتوجهت للاسفل فوجدته يعد لها الافطار
ملك باستغراب: ادم انت يتعمل ايه
ادم بابتسامته الجذابه: بحضر لاميرتي احلي فطار
ملك بابتسامه: كدا كتير اووي عليا
ادم وهو يقترب منها: مفيش حاجه كتير عليكي ياقلبي اسمعي انتي بس الكلام وانا ادلعك بس بلاش اروح لنور والكلام الفاضي ده
ابتسمت ملك وقالت: حاضر
ادم: بحبك وانت مطيع طب ماتجبي حاجه بقا.

ملك باستغراب: حاجه ايه دي
ادم: حساب الاكل الجميل ده
ملك: ههه معيش فلوس
ادم بجديه: معكيش فلوس اذي والخزنه الا فوق دي بتاعت مين
ملك: في ايه ياادم بهزر الله
ادم: ياملك انا بقيت جوزك واملاكي هي املاكك فارجوكي متعصبنيش بالطريقه دي حتى ولو هزار
ملك بابتسامه: ماشي
فاكمل ادم ممزحا وقال: يالا هاتي الحساب
ملك: حساب ايه بقا ده
ادم وهو يقترب منها: انا هخد انا الحساب
ملك: قليل الادب والله.

ادم: ههههه عارف والله متحلفيش مصدقك
ملك: ههههه طب ممكن افطر
ادم: اكيد
وجلسوا معا يتناولوا الافطار بجو من الحب والرومانسيه
عند عمر وسرين
استيقظ عمر فوجدا سرين تجلس وتتناول الافطار
عمر: صباح الخير
سرين وهي تأكل: صباح النور
عمر: بتعملي ايه بتفطري من غيري
سرين: لا والله ابدا دانا بأكل تصيبره سندوتشات بس لحد ما تصحي ونفطر كلنا
عمر بدهشه وفزع: كل السندوتشات دي وتصبيره.

سرين: ايوا قليلين صح انا بقول كدا بس يالا عشان الرجيم
عمر: وكمان في رجيم طب اقوم انا اخد شور اصل اموتك واخلص
وبالفعل توجه عمر إلى المرحاض وظلت سرين تأكل التصبيره من وجهه نظرها حتى دق الباب
سرين: ادخل
تعالي ياطنط
والده عمر: عمر فين
سرين: في الحمام
والده عمر: بتعملي ايه الفطار جاهز تحت انا كنت جايه اناديلكم
سرين: بجد طب يالا وعمر يجي ورانا.

والده عمر: لا خاليكي وتعالي مع جوزك واتهدي شويه مش ادام الواد كده يتخض انتو لسه في الاول
سرين: حاضر هحاول
وتركتها سناء وتوجهت إلى الاسفل
خرج عمر من المرحاض وقال: هي ماما كانت هنا
سرين: اه كانت جايه تنادي لنا عشان نفطر معهم تحت
عمر: اوك
وارتدي عمر ملابسه وتوجهوا إلى الاسفل ليتناولوا الطعام في جو العائله.

في فيلا حازم
افاق حازم من نوميه فوجد شهد تجلس بجانبه وتبكي
ففزع وقال: مالك ياحبيبتي انتي تعبانه
شهد: لا
حازم: طب مالك بس بتعيطي ليه
شهد: عشان انت مش بتحبني
حازم وهو يزفر بملل: انتي مش هتسيبك من ام الاسطوانه دي
شهد بزعل: وكمان بتزعلي مش بقولك مش بتحبني واخذت تبكي بدموع
حازم وهو يجذب شعره بعصبيه شديده: استغفر الله العظيم ياشهد ياحبيبتي والله بعشقك اعمل ايه تاني بس عشان تصدقي
شهد: هاتلي مانجه وانا اصدقك.
حازم بذهول: يعني انتي عامله كل ده عشان المانجه
شهد: مانا طلبتها منك وانت مجبتهاش
حازم: امال ايه الا انا جبتهالك تحت دي فراوله
شهد: دي صفره انا عايزها خضره
حازم: هتفرق اللون يعني
شهد بدموع: اكيد
حازم وهو يركض إلى الخزانه ويرتدي ثيابه: خلاص رايح اهو متعيطش بقا الله
وركض حازم إلى المكان المنشود حتى يأتي لهذه المجنونه ماطلبت.

في منزل حسام
استيقظت سيلا فوجدت حسام يصلي الضحي فقامت هي الاخري وتوضأت وادت صلاتها
فوجدته بجانبها
حسام وهو يقبل جبينها: ربنا يباركلي فيكي ياحبيبتي
سيلا بابتسامه: ويباركلي فيك ياابو خديجه
حسام: الله ايه الاسم ده
سيلا: اتعلمت منك ان الاسماء لما نسبت يعني اسم بنتي لما تسالني ليه سمتيني كدا ارد بفخر واقولها على اسم ام المؤمنين خديخه رضي الله عنها.

ابتسيم حسام لها وقال: ان شاء الله دي هتبقا نور عيوني فرحه كبيره اووي ليا وانتي احلي حاجه حصلتلي ياسيلا
سيلا: ربنا يخليكي ليا ياقلبي
احتضنها حسام وقال ويخليكي ليه ياام خديجه
على يخت جميل بين السماء الزرقاء والبحر الازوق منظر من اجمل ما يكون
استيقظ ادهم وابدل ثيابه وتوجه إلى البحر وظل يسبح فيه حتى تستيقظ نوره
وبالفعل استيقظت نور فلم تجد ادهم فخرجت من الغرفه وظلت تجوب بعينها اليخت الجميل الذي يشبه الفيلا.

فوقع نظرها على اميرها وهو يسبح بمهاره وحرفيه فظلت تنظر باعجاب له
اقترب ادهم منها وقال: صباح الخير ياقلبي
نور: صباح النور.
ادهم: مش هتيجي تجربي الميه
نور بخوف: لا شكرا انا كدا تمام
ابتسم ادهم لها وقال: خايفه
نور: اكيد
ادهم: هاتي ايدك
نور: لا ياادهم
ادهم: اسمعي الكلام يانور هاتي ايدك
اعطت نور له يدها فجذبها ادهم برفق إلى احضانه فظلت تصرخ به
نور: طلعني ياادهم بقولك طلعني.

ادهم: هههه طب انتي جبانه وانا عايز اعلم اولادي الشجاعه
نور بصراخ: اما اولادك يجوا ابقا علمهم برحتك طلعني بقولك
ادهم: نور بص لي
فنظرت له نور فاسترسل قائلا: سبي نفسك للميه وواثقي فيه هترفعك
نور: وافرد غرقت
ادهم: وانا موجود اذي
وبالفعل وثقت به اولا وللمياه اخرا
احتلت الفرحه وجهها فالمياه ممتعه
ادهم: يالا نطلع
نور: لا
ادهم: ههههههههههههه الوقتي لا
نور: هههه بصراحه معاك حق
ادهم: الصقر ديما على حق
نور بغضب: متكبر.

ادهم: هههه عارف
وبعد مرور نصف ساعه
صعدوا على متن اليخت وابدلوا ثيابهم وتناولوا افطارهم بين الحب والسماء والماء
بعد مرور عده اشهر
في المشفي
ادم: ماتهدي يا ادهم الله
ادهم: ابعد عني ياادم الساعه دي
حسام: خلاص ياادهم انت وترتنا معاك
حازم: ماتخافش ياخويا كلها كام شهر وكلنا هنقعد نفس القعده الحلوه دي
عمر: ماتفكرنيش ابوس ايدك انا كنت حمل فرد لما هيبقوا اتنين.

حسام: لا حوله ولا قوة الا بالله العلي العظيم استهدي بالله ياعمر
ادم: افتكرنا بدعوه ياشيخنا اختك مطلعه عيني انا كمان
حسام بصوت منخفض: الحال من بعضه ياخويا
ادم: ايه
حسام: لا مفيش بدعيلك
عمر: الحق انت وهو
فنظر الجميع لما يشير له عمر وركضوا جميعا فادهم يجذب الطبيب من قميصه
ادهم: نور بتصرخ ليه بتعملوا ايه فيها
حازم: سيبه ياادهم
حسام: ياادهم الستات كلهم بيتوجعوا كدا هيكون بيعملوا ايه بس
عمر: استهدا بالله ياصقر.

ادم بفرحه: اول مره احس اني عاقل اووي كدا اخويا اتجنن ياجدعان يخربيت الجواز وسنينه
ادهم: بتقول ايه يا ذفت
ادم: بس ياعمر
صوت جميل اوقفهم عن الحديث صوت بكاء طفل صغير يعلن عن قدومه لهذه الحياه وماهي الا بضعه دقائق وسمعوا صوتا اخر
رفرف قلب ادهم لهم فهو يسمع اصواتهم بأذنه
خرجت الممرضه وهي تحمل اليه اولاده فركض الجميع اليها الا ادهم ظل مكانه جعلته الفرحه كالصنم المستحيل يقبل الحركه
ادم: انا الا هشيل الاول.

عمر: وحياه ابوك دانا حابس مراتتكم عشان اشيلهم الاول
حسام: نهارك اسود حابسهم فين
عمر: في الاوضه الا هناك دي يعني مش حاسس من ساعتها
ادم: وانا اقول الجو هادئ ليه
حسام: انت مجنون يالا
حازم: والله اول مره احس انه عاقل جدع يالا
ذهب حسام لكي يفتح لهم الباب
وحمل ادم الطفلين وتوجه إلى ادهم القابع بهدوء
اقترب ادم منه واعطي له الاطفال وقال: ربنا يباركلك فيهم ياادهم يوسف وسيف صح.

ابتسم ادهم عندما راي صغاره وتعجب عندما لاحظ الشبه الغريب فسيف يشبه ادم كثيرا ويوسف يشبهه ولكن اقنع نفسه انهم يبدو كذلك لانهم صغار
حمل ادهم الصغار ودخل إلى نور
التي عندما وقعت عيناها عليها بكت من الفرحه
نور بدموع: الحمد لله
ادهم: ليه بس الدموع دي ياحبيبتي
نور بفرحه: مش مصدقه ياادهم حلوين اووي ما شاء الله ربنا يحفظهم لينا
ادهم: يارب ياقلبي
عمر: ايه يابا عايز اشوف انا كمان.
ابتسمت نور واعطت الصغيرين لعمر الذي بكي من الفرحه
دخلت العصابه إلى الغرفه
ملك بغضب: انتو اذي تعملوا فينا كدا
ادم: اهدي ياملك عشان الا في بطنك
سيلا: اقعد ياخويا على جنب ما كلنا لينا بطن
شهد بصراخ: مين الحيوان الا عامل فينا كدا
حازم: والله مانا عمر
سرين: هجوم
شهد: استني يابت اما اقلع الجزمه هيبقا شكله تحففه لما يضرب بها
عمر وهو يرجع للخلف: الا هتقرب مني هلم عليها الناس وبعدين عيب الصقر اقعد هيقول علينا ايه.

ادهم وهو يحمل منه يوسف وسيف: لا عادي خدوا راحتكم
ملك: بقا انت تحبسنا ذي الكلاب
كدا
عمر: اهدي يالمعي
سرين: دانت ليلتك سوده
شهد: تحبها باوصه ولا بترتر
عمر باستغراب: هي ايه دي
شهد: بطنك
حازم: هههههههه هو بيحب الاتنين
ادم: انتو لسه هتخيره اخلصوا
عمر: اتنين ايه وتخياروه ايه بس ياذفت منك له ماتتكلمي يانور الله
نور: هههههه خلاص يابنات
ملك: ابدا والله لايتربا انا كنت عايزه احضر الولاده من اولاها
ادم: هي سينما.

شهد: بس يابابا
عمر: الحق عليا خايف على مصالحتكم
سرين: اذي
عمر: الممرضات هنا عسل العسل فجوزكم هيبصوا هيلقوا كل واحده كرشها ادمها فهينحرفوا فقولت انقذ العمل
سيلا: نهار اسود انت بتعاكس ياحسام
حسام: اعكس مين الله يخربينك
ملك: طلقتي ياادم هي وصلت لكدا طلقني
ادم: طلاق ايه بس ماشي ياعمر اصبر عليا
شهد وهي مماسكه الفازا: بتعاكس ياحازم وانا هولد كمان شهرين اقول ايه للبت ابوكي ماشي على حل شعره.

حازم: اوعي تتهوري ياشهد مظلوم والله
سرين: ياحبيبي ياعمر انت كنت بتحميني من الذعل
عمر: شوفتي ياقلبي ظلمتني
ادهم: في ظرف 5دقايق ان لقيت حد فيكم هنا والله لخليه يسلم على دكاتره العمليات دا اذي لحقهم
عندما انتهي ادهم من حديثه لم يجد احدا في الغرفه سوي نور التي تضحك وتصرخ
نور: ههههخهههههه مش قادره بطني بتوجعني من الضحك اااااه ههههههههههه
استطعوا الشباب بعد تعب اقناع البنات بأن عمر كاذب
وتوجهوا للنيل منه.

ادم وهو يجذب عمر من قميصه بقا انا يالا بعاكس
حسام: والله حلال فيه الضرب
حازم: مانا بقول كدا من الصبح
عمر: كدا ماشي انا غلاطان اني مخالتكوش تلفوا حولين نفسكم ذي ادهم
حازم: اذي دا
عمر: خالي الحيوان ده يسيبني الاول
حسام: سيبه ياادم
فجلس عمر وقال: يعني لما تلقيهم كلهم بيولدوا هتعملوا ايه اغبيه مش هنلقي حد يقف معنا فانا قولت واحد واحد احسن ونصبر بعضنا
حازم: اعدمك مفهمت حاجه.

عمر: يعني ياغبي منك ليه انتو مش بتشوفوا في الافلام والراويات الواحد مراته بتروح تولد وياخد صاحبه معاه ومراته الحامل وتقوم هي بقا اول ما تشوف اوضه العمليات وتسمع صوت البطله بتصرخ تقوم ولده هي كمان لما كلكم بقا تتحطوا في المواقف ده كان ايه الا هيحصل
حازم: تصدق صح
ادم: اه والله داكانت تبقا كارثه
حسام: انا مروح احسن مجانين
حازم: الله يخليك
في المشفي
في غرفه نور.

كان ادهم يجلس بجانبها وهي تحمل يوسف وسيف بسعاده
ادهم: ربنا يحميهم لينا ياقلبي انا فرحان اووي مش متخيل اني خلاص بقيت اب
نور بفرحه: ولا انا ياادهم
فدق ادم الباب
ادم: عايز اشيل بقا الله
نور: طبعا دانت عمهم اتفضل
ادم بابتسامه قوليله وحمل هو الاطفال
ادم: ماشاء الله ربنا يباركلك فيهم ياادهم
ادهم وهو يحتضن اخيه ويباركلي فيك ياادم
ملك: وانا فين
نور: ههههه انتي حبيبتي انا.

كان الجميع سعداء بالاطفال وتمنوا اليوم الذي سيرون فيه قره اعينهم.
بعد مرور عده اشهر في فيلا حازم
في فيلا حازم
شهد: حااااازم قوم قوم
حازم: ايه في ايه مالك
شهد: هيكون في ايه يعني بولد
حازم: بتولدي ازاي
شهد: ااااه مش قادر فوق ياحازم بولد بقولك ااااه
استوعب حازم الموقف وحملها بين يديه واتجه ناحيه باب الفيلا
شهد: اه هتوديني المستشفي كده بهدوم البيت منك لله انت السبب اه هموت
اتجه حازم إلى غرفتهم بسرعه وقام بتبديل ملابسها ثم حملها واتجه بها إلى المشفي
في السياره
شهد: حااازم.
حازم لا رد
شهد: اااه بسرعه مش قادره انت مش بترد عليا ليه
حازم: لا رد
وصل حازم وشهد إلى المستشفي وسط صراخ شهد وسكوت حازم
وبعد وقت قصير وصل ادهم وملك وادم ونور وحسام وسيلا
ادهم: ايه يا حازم لسه مخرجتش
هز حازم رأسه بلا
ادهم: في ايه يا حازم مالك
حازم: كانت بتصرخ وبتتوجع وانا واقف مش عارف اعملها ايه وانا مش قادر اقعد دلوقتي وانا سامع صرخها جوا حتى مقدرتش اهديها.

ابتسم ادهم: علشان تعرف كنت عصبي ليه متخفش ان شاء الله ربنا يقومها بالسلامه
ادم: امال فين الواد عمر
قاطع كلامهم صوت طفل جميل فركض حازم من مكانه بسرعه واتجه إلى الممرضه التي تحمل الطفل
حازم: شهد عامله ايه
الممرضه: الحمدالله كويسه وهتتنقل اوضه عاديه دلوقتي
التقت حازم الطفل منها واذن في اذنيه
حازم: شرفتي حضن ابوكي يا قلبي
ملك: وسع كده هات
حازم: بس يابت دي بتاعتي انا
ملك: انا بت.

حازم: اه وستين بت كمان ملكيش دعوه بنوري
ملك: ما9شي يا حازم اما وريتك
وذهبت ملك إلى ادم
ملك: ادم
ادم: مالك يا قلبي مين إلى مزعلك
ملك: حازم وبيقولي يا بت ومش رضي يخلني اشيل النونو
ادم: قالك يا بت
ملك: اه وكمان قالي انت ستين بت
ادم: متزعليش يا قلبي انا هروح اربهولك دلوقتي
وتركها واتجه ناحيه حازم
ملك: ادهم
ادهم: نعم ياملك
حازم: مش راضي يديني النونو
ادهم: معلش سبيه دلوقتي وابقي خديها منه بعدين.

ملك: بس عيب إلى قالوا في حقك ده
ادهم بإستغراب: قال ايه
ملك بخبث: بيقول على مراتك نوري
تحولت عين ادهم إلى اللون البني القاتم
وذهب اتجاه حازم
ادم: بقا انا تقول لمراتي يابت
ادهم بعصبيه: انت عبيط بتقول لمراتي نوري
حازم بخوف من هيئه التوأمان الذان يقفان امامه: طب ادم انا اه قولت لمراتك يابت علشان عايزه تاخد بنتي مني وانا ملحقتش اشلها انا اسف حقك عليا
ادهم: والله ما قولت على مراتك نوري مين قالك كده
حازم: ملك.

فنظروا جميعا إلى ملك التي نزلت دموعها من كتر الضحك على هيئه حازم
حسام بغضب: ملك ينفع تكذبي كده وتقولي كلام ما حصلش
ملك: انا مكدبتش هو قال نوري
حازم: ايوا ليا حق اني ادلع بنتي
نور بفرحه: انت هتسمي نور ياحازم
حازم: شهد الا اختارت الاسم
ملك: طب كنت سميها ملك ياخويا حتى تطلع دمها عسل ذيي كدا
حازم: ملك دا لو اخر يوم في عمري
ملك: شوفت ياادم
ادم: بصراحه عنده حق
ملك: كدا طيب طلقني فورا دانا مليون واحد يتمناني.

ادم: بالكرش دا ابقي اقبليني
حسام: بس انت وهي خلاص مش عمالين لحد حساب
ادهم: ابقا تعال في البيت ياخويا وشوف الحساب عامل اذي انا بفكر اخد فيلا بعيد عن الحيوانات دي
ادم بغضب مصطنع: بقا كدا ياادهم عايز تسيب البيت طب وانا
ملك: ههه تعال معنا
ادهم: نعم
ملك: رجلينا على رجلك ياصقر
نور: هههه
ادم: بتضحكي على ايه يانور
ملك: على هبلك ياغبي
ادهم: الصبر يارب
عمر وهو يالتقط انفاسه: انا جيت
حازم: اتاخرت ليه
عمر: كنت بجيب ده.

حازم: وايه دا
عمر: ميكي
حازم: خالهولك يمكن ينفعك انا بنتي متلعبش بالاشكال دي
عمر: بقا كدا حلال على سيف ويوسف
ادم: هم ناقصين العاب
عمر: خلاص هلعب به انا
ملك ؛هاته ياعمر
واخذته ملك وهي في قمه السعاده والشوق لرؤيه جنينها
اقتربت نور من سيلا التي تجلس بصمت
نور: مالك ياسيلا
سيلا: بصوت منخفض تعبانه اووي يانور حاسه اني ثم صرخت صرخه قويه سيلا: ااااااااه الحقني ياحسام مش قادره انا بولد ااااه.
حسام: اهدي ياماما بتوليدي ايه بس انتي لسه في السابع
سيلا: ااااه
ادهم بخوف على اخته: مالك ياسيلا ادم بسرعه هات دكتور
سيلا بدموع مش قادره ياادهم اااه بطني
حملها ادهم وتوجه إلى احد الغرف واحضر ادم الطيبه
وكشفت عليها واخبرتهم بسرعه اجراء ولاده بالتدخل الجراحي لعدم وجود المياه بجانب الجنين
بكت نور وملك خوفا على سيلا وكاد حسام ان يموت من قلقه عليها
باتت فرحه الجميع إلى حزن على سيلا.

ادم بخوف شديد للاحد الممرضات: هي اتاخرت جوه كدا ليه
الممرضه: ادعيلها يافندم عن اذنك
فزاد بكاء نور وملك عليها حتى شهد ماانا افاقت طلبت رؤياتها فتفاجئت من سرين بأنها بغرفه العمليات فأخذت تبكي وتدعو لها
بعد مرور ساعه
خرج الطبيب فركض الجميع اليه
ادهم: طمنا يادكتور
الطبيب: الحمد لله انقاذنها هي والجنين على اخر لحظه الفضل لله وللدكتوره الا كشفت عليها
حسام: الحمد لله
ادم: والجنين.

الطبيب: بخير هو بس محتاج الفتره دي يكون في الحضانه
نور: يعني هو كويس
الطبيب: اطمنوا والله كويس
ادهم: وسيلا
الطبيب: كويسه شويه وهتخرج
عن اذنكم
حازم: اتفضل يادكتور
وبالفعل خرجت سيلا وحملها ادهم إلى فراشها
واصرت شهد على ان تراها فاخذها حازم بفراشها المتحرك إلى غرفتها
شهد: سيلا حبيبتي حمدلله على سلامتك ياقلبي
سيلا بتعب وبكاء: الله يسلامك يا شهد
شهد بدموع لوجع سيلا: معلشي ياحبيبتي ان شاء الله هيرجعلك بالسلامه.

حسام: خلاص بقا ياسيلا انا قولت ايه
سيلا: كنت عايزه اشوفه ياحسام
ادم: بسيطه الوقتي نخدك ياستي تشوفيه
ادهم: خلاص بقا ياسيلا انتي لسه تعبانه
عمر: عرفت بقا ياحسام انا اتاخرت ليه كان لازم يعني تجبها معاك اه بس لو تسمعوا كلامي مكنش دا حالكم
غمزت ملك لسرين التي استجابت بسرعه كبيره لها واخذت تصرح
سرين: ااه بطني بيني بولد ولا ايه ده ااااه ياعمر
عمر لادم: كلم ياعمر
ادم: والله انت غيرت اسمك والا ايه
سرين: اااه عمر.

عمر: قبل ما تصرخي وتعملي مهرجنات وعض والكلام الفارغ ده احنا نطلق احسن يابنت الحلال
حازم: خههههه اتفخس على الرجوله
ادم: انا بقول يالا ياملك اصل تعمليها انتي كمان
ادهم: يالا يانور نمشي من هنا اصل اتخنقت منهم بجد زمان يوسف وسيف صحوا
نور بحب: يالا
وعاد ادهم ونور إلى القصر وايضا ادم وملك
في القصر
توجه ادهم إلى غرفه احبابه يوسف وسيف
فهو يعشق الجلوس إلى جوارهم
وتأتي نور قلبه إلى الغرفه.

نور بزعل مصطنع: ادهم انا فين من دلعك ده انت اهملتني اووي ياادهم
ادهم: انا يانور فين دا بس
نور: انا ابتديت اغير
ادهم بابتسامته الجذابه: في حد يغير من اولاده برضو
نور: اما ياخدوا حبيبي مني طبعا
ادهم: حبيبك
نور بخجل: ايوا وقلبي كمان
ادهم: لا دانا اسيب الاولاد بقا
وحملها ادهم وسط ضحكاتها فهو بالفغل نجح في اسعاد قلبها وامتلاكها.
في غرفه ادم
ملك: ادم
ادم: نعم ياقلبي
ملك: متشوقه اووي اشوف بنوتنا
ادم بابتسامه: ان شاء الله ياقلبي اكيد هتطلع حلوه ليكي بس ربنا يستر من الباقي
ملك بزعل: باقي ايه دا
ادم: جنانك ياروحي انا مش قادر لجنانك هقدر ليكم انتو للاتنين
ملك: يعني انا مجنونه
ادم: هكدب اكيد مجنونه
ملك: كدا طب تعال
وركضت ملك ببطنها المنتفخه خلف ادم بالسكين
ادم: يابنت المجانين اعقلي ياملك
ملك: مش انا مجنونه استحمل بقا.
وكالعاده استيقظ ادهم ونور على صراخ المجانين من وجهه نظر ادهم
فهبطوا إلى الاسفل كالعاده
ادم: ابعدي السكينه دي يابت
ملك: لا ياحبيبي هتموت يعني هتموت
فوجدت ملك نور وادهم امامها
نور: بطلي جنان ياملك انتي اتجننتي عايزه تموتي جوزك
ادم: وابو بنتك
نور: بقول اهو اخرس انت
ادم: ماشي
نور: وابو بنوتك حبيبتك
ملك: ماهو الا بيعصبني الله
ادهم وهو يجلي ويضع قدما فوق الاخري: اه وعشان عصبك تقتليه صح
ادم: الله عليك ياصقر.

ادهم: اخرس انت
ادم: خرست
ملك: انتو هتعملوا عصابه عليا واخذت تفعل ما تفعله يوميا وتبكي
ادهم: كفيا ياملك ذهقنا والله بدلي بقا من روتينك اليومي ده
ملك بصدمه: سمعت اخوك بيقول ايه
ادم: سمعت ومش هتكلم معاه حق
ملك: كدا ماشي طلقتي ياادم بالذوق
نور: ما خلاص بقا ياملك الله بدل ما يتجوز عليكي بجد
ملك بصدمه: ايه
نور بذكاء: هو انتي مفكره انه هيطلقك وهيقعد كدا دا ما هيصدق
راكضت ملك إلى ادم واحتضنته وقالت وسط دهشه الجميع.

ملك: حبيبي يادومي بهزر معاك
ادم: قلبي ياملوكتي كدا عايزه تموتني
ملك: انا اقدر ياعمري انت الا نرفزتني
ملك: خلاص ياادهم اطلع اوضتك احنا اتصالحنا
ادهم بغضب شديد: تعالي ياقلبي نطلع مش عايز ارتكب جنايتين
واخد ادهم نور قلبه وصعد إلى غرفته وتوجه ادم إلى غرفته مع ملكته
بعد مرور 6 سنوات
في قصر ادهم حيث يجتمع الجميع
عمر: يابني اوعي دا وشي يابابا ارحم امي ياسرين الله
سرين: بتزعق للود كدليه ياعمر الله.

عمر: دا ولد ده اعوز بالله من غضب الله
ادهم الصغير: مامي بابي زعلان اني طالع شكله
عمر: بس يالا بلا طالع شكلي انا حد ذييا
راكل ادهم عنر في بطنه وركض فصرخ عمر صرخه مدويه
عمر: اااااااه
حازم: ههههههه تستهل والله ههههه
ادم: الواد ده اول مره يعمل حاجه صح
لورا: بابي
ادم: قلب بابي
لورا: خديجه مش راضيه تلعب معيا انا ونور
ادم وهو يوجه حديثه إلى خديجه: ليه بس ياخوخه مش عايزه تلعبي معهم ليه.

خديجه بخجل: انا مش بحب العب ياخالو انا عايزه اقرء قرأن
شهد: ماشاء الله
نور: روحي ياخديجه اقرئي ياحبيبتي
نور الصغيره: سبيها تلعب معنا الله
حازم: خلاص بقا يانوري الله سببي خديجه برحتها
ادم: العبي معهم شويه ياخديجه عشان مش يزعلوا منك
ادهم: اعملي الا تحبيه ياقلبي وانت ياادم سبها على راحتها
لورا وهي تشير لادهم ليهبط لمستواها
وبالفعل ركع ادهم لها على قدمه
ادهم: نعم ياحبيبتي
لورا: العب معنا
ادهم: ههه اشمعنا انا.

لورا: انت احلي واحد فيهم
ابتسم ادهم ابتسامته الجذابه وقال: وبابي ماهو شكلي
لورا: لا انت احلي مامي بتقولي بابي غبي وهو بيقولها مجنونه والكل بيحبك لانك حلو وعيونك رمادي
نظر حسام لها بتعجب وقال انتو كام سنه بالظبط
عمر: وهو ينزع ابنه الراكض على راسه: بس ياحبيبي انا اشك ياحسام العيال دي اكبر من كدا بكتير بس يابني
سيلا: هههههه والله حرام دول كيوت خالص
شهد: جدا تعالي يانوري ياقمورتي.

نور الصغيره توجهت إلى سرين وقالت: طنط ابعدي ابنك عني بيعكسني
حازم: مين دا دانا اقتله واقتل ابوه
عمر: ابوه مين بس يابابا وكان يتحدث لادهم الراكض على راسه
ابوه عمل ايه بس بس بقا يابني
نور: ادهم انا مش لقيه سبف ولا يوسف
حسام: سيف بيلعب بره يا نور
نور: ويوسف
ملك: اقعد مع خديجه بيحفظها القران
ادهم بنظره ذات مغذا: اكيد يعني مع خديجه مش لازم تسالي
ركض سيف إلى حضن عمه ادم فهو نسخه منه وقال.

سيف: مش انت بتحبني ياانكل ادم
ادم: طبعا ياحبيبي
سبف: خلاص جوزني لورا اصل بفكر اختفها ومعيش فلوس اصرف عليها
ادم بفزع: تختف مين يالا دانا اقتلك
ادهم: قبل ما ايدك تتمد عليه اكون طيرت رقبتك ياذفت تعال ياسيف ياحبيبي انا هجوزهالك
لورا وهي تركض لاحضان الصقر انا بحبك اووي ياانكل عشان هتجوزني سيف
انفجر الجميع ضاحكا وما ذاد ضحكهم يوسف الشبيه الاخر لادهم الصقر
يوسف: متزعقش لاخويا كدا ياانكل ادم.
ادم بضحك: دانا بفكر اقتله
يوسف: يبقا تتحداني الاول قبل ما توصلي وانا الا هعمل فرحه وهجوزه بنتك وانت هتحضر ودا وعدي ليكي
صدم الجميع من هذا الطفل الذي لا يتعدي ال6 سنوات فهو نسخه لادهم سليم
سيف: اظن كدا موافق صح
ادهم الصغير: وانا يابابا عايز اتجوز نور
نور الصغيره: وانا مش بحبك بالعاقيه يعني
نور الكبيره: هههه وافقي اصل تشوفي الا عمرك ما شوفتيه ذيي
ادهم: نور الله.

ضحك الجميع بسعاده دامت مع جمعهم لمدي السنوات علاقه قويه ابت ان تنتهي مع اختلاف الظروف ظلت قويه وصامده امام الصعوبات.
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-