رواية انين الاشواق كاملة جميع الفصول بقلم ريحانة الجنة
رواية انين الاشواق كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ريحانة الجنة رواية انين الاشواق كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انين الاشواق كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انين الاشواق كاملة جميع الفصول
رواية انين الاشواق كاملة جميع الفصول
قصتنا بتبدأ في عيادة الدكتورة كاميليا للامړاض النفسية وطبعا انتوا اكيد عارفين ان العلاج النفسي مش معناه ان الانسان ده مچنون لا أوقات بتحصلنا صدمات مبنقدرش نتحملها من كتر ألمها وۏجعها فبنحتاج لحد يساعدنا ويسمعانا وده اللي اللي حصل ليوسف وحنين ابطال قصتنا
دخلت حنين العيادة وكعادتها سلمت علي دنيا السكرتيرة بصوتها الهادي والناعم واللي ماكنتش بتتصنع انها تتكلم بيه لانه هو ده صوتها الطبيعي
حنين السلام عليكم ازيك يا دنيا
دنيا وعليكم السلام ازيك يا مدام حنين وحشاني
حنين وانتي كمان والله
ودخلت حنين علشان تقعد وكاعدتها طلعت مصحفها علشان تقرا بس مكنتش تعرف انه قاعد هناك ومتابعها من اول ماسمع صوتها وهو يوسف واللي هما الاتنين ماكنوش يعرفوا ان اليوم ده حتتغير فيه حياتهم ويرتبط مصيرهم ببعض
يوسف اول ماسمع حنين بص عليها يشوف مين دي بس للاسف معرفش يشوف حنين لانها منتقبة قعد يوسف وهو كل شوية يلاقي نفسه بيبصلها ليه ميعرفش وهو بيلصلها حنين بصت عليه لانها اخدت بالها انه متابعها من اول مادخلت وبردوا متعرفش ليه وأول مابصه لبعض كل واحد حس بشئ غريب وانجذاب للتاني يوسف اول ماشف عنيها قال لنفسه هو في عنين حلوة كدة وكمان من غير حتي اي تجميل اما حنين لفت وشها بسرعة وحاولت تغض بصرها عنه بس كان صعب لان يوسف شاب وسيم جدا وطويل جسمه رياضي وشيك ده غير ريحة برفانه اللي ماليه جو العيادة بس طبعا هي أنبت نفسها جدا انها بصتله وبعد شويه من تبادل النظرات في صمت قطع الصمت ده رنين تليفون حنين
حنين السلام عليكم
المتصل هنا بنت حنين
هنا وعليكم السلام
حنين وبعدين يا هنا مش قولنا مفيش تليفون خلال اليوم الدراسي
هنا اسفة يا ماما بس كنت عايزة اسألك هو حضرتك خرجتي زي ماقولتيلي امبارح
حنين ايوة ليه فيه حاجة
هنا اصل بصراحة نسيت مفتاحي
حنينبخنقة يا الله ياهنا ده انا مأكدة عليكي
هنا بجد اسفة ياماما
حنين طيب اقفلي وانا حشفوف حتصرف ازاي وحبعتلك رسالة علشان متتكلميش في التليفون تاني سلام
قامت حنين وراحت لدنيا
حنين بقولك ايه ايه اخبار الحالات النهاردة
دنيا ماإنتي عارفة الدكتورة بتاخد اربع حالات بس سواء الصبح اول بالليل ليه في حاجة
حنيناه هنا بنتي نسيت مفتاحهاهي واخوها وخاېفة اتأخر عليهم
دنيا انا اسفة بس حتي النهاردة انتي أخر حالة
حنين معقول ليه كدة
دنيااصل حصل لخبطة شوية في حالة غيرت معادها من بالليل لدوقتي
حنين طب وبعدين
دنيابصي هي الحالة الاولي مع الدكتورة والتانيه لسة ماجاتش وحتي ماعتذرتش بس التالتة موجود وممكن تستاذني منه اهو قاعد هناك
حنين حاست ان قلبها دق بسرعة معقول ده خاېفة ابصله اقوم اتكلم معاه لا لا انا حشوف حل تاني
حنينخلاص لما اشوف
رجعت حنين قعدت وهي مترددة تكلمه ولا لا بس هو كان ملاحظ الموضوع من اوله ومع انه حس بزعل لنا عرف انها متجوزة ومخلفة بس ده ممنعوش انه يتدخل علشان يتكلم معاها
يوسف انا يوسف حضرتك. مدام حنين مش كدة انا سمعت اسمك من دنيا
حنينارتبكت متوقعتش انه هو اللي يكلمها ايه اه اه اهلا
يوسفابتسم لخجلها الغريب ده علي فكرة عادي ممكن تدخلي في مكاني انا اخدت بالي من المشكلة
حنين شكرا بجد واسفة لو حعطلك
يوسف لا مفيش مشكلة ووجه كلامه لدنيا دنيا مدام حنين حتدخل مكاني ماشي
دنيا تمام اوك
حنين متشكرة لتاني مرة
يوسف انا معملتش حاجة وبعدين انا أصلا سبب اللخبطة انا في العادي باجي بالليل ودي اول مرة اجي بالنهار يعني انا اللي اتأسف
حنين سكتت وكتبت رسالة لبتها علشان تعرفها
يوسف طمنتيها
حنينهي مين
يوسف بنتك
حنيناه
يوسفاكيد والدها بيتاخر
حنين هنا وعمر باباهم مټوفي انا ارملة
يوسف حس بسعادة غريبة لما عرف انها مش مرتبطة بس محاولش يبين وقالها
يوسف انا أسف
حنين لا عادي
ورجعت حنين تقرا في مصحفها علشان تهرب من نظرات يوسف ودخل كل واحد فيه لجلسته وروح وهو مش قادر ينسي التاني ولا يبطل تفكير فيه.
يوسف كان بيسأل نفسه خسارة انها ارملة وهي في السن ده واضح من صوتها انها صغيرة بس حاول انه ميشغلش نفسة اوي بيها ه. اصلا ميعرفهاش
في
بيت حنين قاعدة بتتغدي مع ولادها هنا 12سنةوعمر 10 سنين حنين لاحظت ان عمر زعلان ومش بياكل
حنين مبتكلش ليه ياعمر
مالك يا حبيبي
عمر مفيش انا حدخل انام
وقام عمر وحنين سألت هنا
حنين ماله اخوكي ياهنا ايه اللي مزعله
هنابلخبطة عادي يا ماما مفيش حاجة
حنين هنا انتي مخبية عليا حاجة هو اټخانق مع حد في المدرسة
هنا لا
حنين يابنتي اتكلمي بقي حرام عليكي انا مش ناقصة
هنا اصل النهاردة كان المتش النهايي في المسابقة بتاعت المدرسة
حنين ايوه صح ايه فريقه خسر
هنا بالعكس كسب وكمان عمر هو اللي جاب اللي جوان
حنين طيب هو زعلان ليه
هنا اصل كل واحد من صحابه كان معاه باباه بيشجعه وعمر كان لوحده
وقتها فهمت حنين وقامت راحت لعمر وكانت بتمسح دموعها اللي مقدرتش تمنعها انها تنزل وفتحت باب الاوضة وعمر كان نايم
ووشه للحيطة
حنينعمر ممكن اتكلم معاك شوية
عمر قام وقعد وهو ساكت
حنينانا عرفت انت ايه اللي مزعلك بس انا عايزة اقولك حاجة ان كل حاجة بتحصلنا قضاء من ربنا ومينفعش نزعل من قضاء ربنا وكمان هو مش انت عارف ان النبي صكان يتيم يعني انت مش اول واحد باباه ېموت وفيه اولاد كتير كدة بس معتقدش انهم عاندهم ام بتحبهم زي انا ما بحبكم ومستعدة اعمل اي حاجة في الدنيا علشان تكونوا مبسوطين
حنين وهي بتمسح دموعها اللي نزلت ڠصب عنها من ۏجعها علي ابنها. و حاولت تضحكه.
انت اصلا غلطان كان لازم تقولي علشان اجي معاك واشجعك. وكنت شوف بقي ماما هتعمل ايه. ولا انت مستقل بمامتك. ده انا بعشر رجالة
عمر ههههههههه. عشرة بحالهم
حنين عندك مانع تحب اوريك.
في الوقت ده رن جرس الباب
هنا انا هروح اشوف مين.
الحلقة الثانية
في البيت عند حنين
الوقت ده رن جرس الباب
هنا انا حروح اشوف مين
حنين يلا يا أستاذ قوم شوف مذاكرتك ولا انت عامل الحكاية دي حجة علشان تهرب من المذاكرة
عمرلا والله خلاص انا قايم اهو
حنينيلا بسرعة
هنابصوت عالي تعالي يا ماما دي خالتو جهان
جيهان يلا يا ندلة انت اللي مش بيهون عليكي تيجي تزوريني بس يلا خليني انا احسن
حنين هههههه اقصدك الاكبر
جيهانهاه هاه خفة
حنينتعالي طيب نقعد ونتكلم
حنين وبصت لهنا وقالتلها
حنينيلا يا هانم انتي كمان روحي شوفي مذاكرتك
هنا حاضر يا ست الكل
جيهان ههههههههه انا نفسي اعرف انتي مربية العيال دي ازاي ده بنتي لما بكلما علي المذاكرة دي بالذات بتقلب وشها وبحس انها نفسها تجيب سکينا وتغزني
حنينهههههههه انتي اللي شخصيتك ضعيفة
جيهان الغريبة انك رقة كدة وصوتك واطي ومش بتزعقي وعيالك بيسمع كلامك وأنا اللي طول اليوم بزعق واشخط لما بقيت شبه امنا الغولة ومع ذالك عيالي مش مريحيني
حنين ماهو مش بالصوت العالي حاولي تقربي منهم وتكلميهم وتسمعيهم مينفعش تبقي طول الوقت متنشنة كدة
جيهان لا يا ختي انا مليش في جو السهوكة بتاعك ده انا كدة واذا كان عاجبهم
حنين ههههههه عمرك ما حتتغيري
جيهان المهم قوليلي روحتي للدكتورة النهاردة
حنين اه واسكتي حصل موقف وكنت محرجة جدا
جيهان خير ايه اللي حصل
حكت حنين لجيهان
جيهانههههه عادي علي فكرة انتي بس اللي محبكاها شوية ايه يعني لماتتكلمي معاه
حنين ماانتي عارفة انا محبش اتكلم مع رجالة الا للضرورة وخصوصا يعني. لو كانوا.. ااا
جيهان ايه سكتي ليه
حنينبلخبطة لا عادي مفيش حاجة
جيهان يا حنون عليا انا بردوا قولي قولي متتكسفيش
حنيناقول ايه بس ماانا قولتلك اللي حصل
جيهان طيب هو شكله ايه
حنينبلا مبالاه هو مين
جيهان! اللي ملخبطك كدة
حنين علي فكرة انتي رخمة وبعدين انا مركزتش اوي
جيهانطب عيني في عينك كدة
حنين يوه بقي ايوة يا ستي وسيم وحلو وأمور خلاص اسكتي بقي انا أصلا مأنبة نفسي اني كنت ببصله وكل ما أغض بصري معرفش ايه اللي بيخليني ارجع ابصله
جيهانايه يا حنون هي
السنارة غمزت ولا ايه
حنين وشها اتغير وبان عليها الحزن ايه اللي بتقوليه ده انتي عارفة اني من بعد هشام الله يرحموا مش ممكن افكر في راجل تاني انا عايشة لولادي وبس
جيهان ليه يا حنين انتي لسة صغيرة والعمر قدامك ليه تحكمي علي نفسك بالوحدة باقي عمرك انتي اتقدملك ناس كتيى وكنتي بترفضي حتي من غير ماتشوفيهم
حنين خلاص بقي انا ولادي عاندي بالدنيا
جيهانيا حنين انتي ليه محسساني ان عاندك خمسين سنة يا بنتي انتي يا دوب 31 سنة يعني فيه في سنك لسة اصلا متجوزوش انتي اللي بيشوف ولادك مبيصدقش اصلا انك متجوزة ومخلفة
حنين بقولك ايه قفلي علي الموضوع ده
جيهانانتي حرة انا ماشية
حنين ليه بس خليكي شوية.
جيهان معلش انتي عارفة انا مع ماما عند الدكتور من الصبح وعايزة اروح زمان حمدي جوزي رجع والعيال جننوه
حنين ايوة صحيح فكرتيني ماما عملت ايه الدكتور قالها حاجة
جيهان العادي الضعط والسكر وامك اصلا مش رحمة نفسها حتجيب اجلها واجل ابوكي بالمحشي بتاعها ده
حنينهههههههه طيب والله لقولها
جيهانانا اصلا قولتلها بس مبتسمعش الكلام يلا اشوفك يوم الجمعة عند ماما
حنين خلاص يلا سلام سلميلي علي حمدي والولاد
جيهان ماشي سلام ابقي تعالي
حنين ان شاء الله
في المساء في معرض سيارات فخم جدا
يوسف قاعد في مكتبه وسرحان بيفكر هو ايه اللي شادو لحنين اوي كدة من ساعة ماشافها وهي مش راضية تروح من باله
تحت في المعرض واقف محمود المحاسب بتاع محمود ودخل أمير صاحب يوسف الانتيم
أمير حودة ازيك
محمود أمير باشا اتفضل
أمير قولي جو فوق
محمود ايوة فوق في المكتب اطلعلوا
الحلقة الثالثة
أمير طلع ليوسف المكتب ودخل
أمير يوسف يوسف انت يا ابني
يوسف هاه ازيك يا أمير انت جيت امتي
أمير وانت حتحس بيا ازاي وانت سرحان كدة ايه يا ابني مالك
يوسف لا مفيش الشغل بقي انت عارف
أمير شغل ايه يا عم ما انت خلاص بقيت رجل أعمال وسبت الارف بتاعنا انا كل مابطلع مأمورية ببقي مش عارف اذا كنت حرجع ولا لا كل يوم ارهاب
وتفجيرات وقرف
يوسف معلش ربنا معاك انت ظابط شاطر وقدها
أمير انا لحد النهاردة مش عارف انت ازاي قدمت استقالتك من الداخلية ده انت الظباط كانوا بيخافوا منك قبل المجرمين
يوسف ما انت عارف من يوم بابا ما ماټ وماما كانت كل شوية تزن عليا علشان استقيل واتابع المعارض والشغل وكمان كانت خاېفة عليا من اللي كان بيحصل في البلد تفجيرات واغتيلات ما انت عارف وانا مكنتش عايز ازعلها واهي بعد ماعملت كل ده علشان ارضيها ماټت وسابتني حتي شيرين اختي الوحيدة اتجوزت وسافرت مع جوزها امريكا وبقيت لوحدي
أميرايه يا عم قلبتها نكد ليه وبعدين ما انا معاك اهو
يوسفيا عم ولا نكد ولا حاجة المهم
↚
انتي قولي انت عامل ايه وإيمان والبنات عاملين ايه
أميرليه السيرة دي ما احنا كنا كويسين
يوسف هههههه والله انت مفتري
أميرسيبك انت ماتيجي معايا العوامة النهاردة العيال أمجد ولؤي جايبين موزتين ايه عنب
يوسف بخنقة يا اخي انت مش حتبطل الارف ده بقي ماتروح تقعد مع مراتك
أمير انت اللي من يوم ما امك ماټت وانت بقيت عفيف فجاة مش عارف ليه مع انك كنت بتيجي معانا وعايش حتي من ايام الكليه كنت خاربها بنات وسهر ودنيا
يوسف لا يا عم انا الحمد لله ربنا تاب عليا وبعدين اديك قولت اهو كان زمان
أمير يوسفةهو انت حتفضل كدة لحد امتي
يوسف كدة اللي هو ازاي يعني
يوسف يعني اعمل ايه مش فاهم
أمير تتجوز
يوسفةههههههه اتجوز اشحال ما امت راسي علي تلدور من اوله لاخره
أميرهادي علي فكرة انت بس اللي مكبر الموضوع انت مش اول واحد يكون عونده مش كلة في موضوع الخلفة
يوسف ابتسم بسخرية مشكلة صغيرة انت بتتكلم كانك متعرفش حاجة يا أمير انا عاندي نقص في الحيوانات المنوية اللي تكاد تكون معډومة
أمير بس الدكتور قال ام فيه أمل مع العلاج
يوسفايوة وقال كمان ان الامل ضعيفة مانت كنت معايا
أميرعادي علي فكرة مش كل الستات بتفرق معاهم حكاية الخلفة دي
يوسف ازاي يعني اذا كانت رانيا الانانية واللي بتحب السهر و السفر والخروج كانت
حتتجنن وتخلف الغريب انها بعد ماإتطلقنا اتجوزت بعد شهور العدة علي طول لا وكمان اتجوزت جوز صاحبتها علشان مخلف وتضمن انها تخلف منه
أميربس هي كمان كان عاندها مشكلة في التبويض واديها مخلفتش واتطلقت تاني
يوسف بقولك ايه قفل علي السيرة دي
أمير ايه طيب مش حتغير رأيك وتيجي معايا
يوسف لا يا عم روح انت انا كدة مرتاح
أمير اوك سلام اشوفك
ورجع يوسف يسرح تاني في حنين
هدي بصوت عالي يا حنين يا حنين تعالي بقي يا بنتي كفاية من ساعة ماجيتي وانتي مأقعدتيش كفياكي كدة
حنين خلاص اهو خلصت بعمل الشاي وجاية
دخلت حنين ومعاها صنية الشاي
حنين اتفضلي يا ست الكل
هدي تسلميلي يا حبيبتي وبعدين يا بنتي انتي كل ماتيجي تقعدي تتعبي نفسك كدة ما الست بيجي كل اسبوع تنضف
حنين ادكي قلتي كل اسبوع نسيب احنا بقي الدنيا كدة طول الاسبوع وبعدين دي حاجات لسيطة
هدي تسلميلي يا حبيبتي متحرمش منك انا مش عارفة من غيرك كنت حعمل ايه انتي اللي بتسالي عليا وتشوفي طلباتي حتي مشاوير الدكاترة انتي اللي معايا وابني اللي فاضلي من الدنيا مبيسالش عليا لا هو ولا مراتوا الا كل فين وفين
حنين معلش يا دودو اعذريهم اكيد مشغولين الله يعينهم
هدي وانت مش مشغولة وكمان عايشة ام وأب ومع ذالك انتي اللي بتسالي عليا
حنين خلاص بقي ملوش لازمة الكلام ده وبعدين هو انا مش بنتك ولا ايه
هدي انتي بنتي وحبيبتي وربنا ما يحرمني منك
هدي حنين كنت عايزاكي في موضوع بس اوعي تكسفيني
حنين موضوع ايه
هدي انتي حتفضلي كدة لحد امتي لوحدك من غير راجل يسندك وياخد بتله منك
حنين وبعدين يا ماما ما بلاش السيرة دي
هدي يا بنتي انتي صغيرة وحلوة ليه تضيعي عمرك كدة
حنين لا مش بضيعه انا بربي ولادي وهما عاندي بالدنيا
هدي ولادك ميسيرهم يكبروا ويتجوزا ويسيبوكي لوحدك زي كدة يا بنتي اسمعي الكلام.
حنين بقولك ايه هي ماما كلمتك تاني علشان تكلميني صح
هدي بلخبطة ايه لا لا انا اللي بكلمك من نفسي
حنين يا هدهود قولي بصراحة
هدي ياختي بقي اه كلمتني وپصراخة معاها حق هي وابوكي عايزين يطمنوا عليكي من حقهم
حنين بقولك ايه سيبك من الموضوع ده وتعالي بقي علشان نستحمي ونفوق كدة ونبقي حلوين
هدي لا بقي انا يا ختي كبرت وعضمي بيوجعني كل يوم والتاني تحميني لا كفاية مرة في الاسبوع
حنين وبعدين حنعمل زي العيال طب دانا مدفيالك الحمام ومخلياه يجنن تعالي يلا بقي
وبع شوية حنين قاعدة علي السرير وبتسرح هدي اكنها طفلة صغيرة
حنين اهو كدة شوفتي بقي بقيتي قمر ازاي
هدي تسلنيلي وعيطت
حنين ليه بقي الدموع دي حتزعليني منك
هدي اصل كل ما بفتكر اني كنت لزعلك اول ما اتجوزتي هشام بزعل من نفسي اوي
حنين ههههه هو انتي لسة فاكرة ما خلاص بقي
هدي يعني منتش زعلانة ولا شايلة في قلبك
مني
حنين هو انا اقدر بردوا ده كفاية انك ام الغالي اللي عمره مازعلني ابدا الله يرحمه
هدي الله يرحمه
حنين يلا بقي بطلي عياط واشربي اللبن ده علشان ممشيش وانا قاقانة عليكي
هدي لا يا حبيبتي متقلقيش اتوكلي علي الله وروحي شوفي ولادك
حنين خلاص انا حمشي وحجيلك بعد بكرة اتفقني
الحلقة الرابعة
وعدت الايام لحد معاد الجلسة اللي بعدها ويوسف قاعد في العيادة وعمال يبص في ساعته حنين لسة مجاتش معقول تكون مش حتيجي النهاردة ويجي يوم تاني ده بقيت اجي الصبح مخصوص علشانها وبعدين بقي انت مالك كدة عايزها تيجي ليه مش عارف انا إتعلقت بيها اوي ومش عايزة تروح من بالي في الوقت سمع صوتها وهي بتسلم علي دنيا قلبه دق جامد وبان علي وشه ابتسامه معرفش يدريها
حنين السلام عليكم ازيك يا دنيا
دنيا وعليكم السلام ازيك يا مدام حنين والله انتي اكتر حالة بتوحشني
حنين وانتي كمان تسلميلي
دخلت حنين بهدوء كعادتها وقعدت ويوسف باصص عليها عايز يكلمها
يوسف احم احم ايه وانا مفيش حتي سلا م عليكم ولا ايه
حنين اتكسفت جدا وصوتها مش عايز يطلع اهلا بحضرتك معلش مأخدش بالي
يوسف وهو بيبتسم ومعجب جدا بكسوفها وخجلها ياه هو انا
للدرجة دي مش باين لا ده انا لازم اشد حيلي بقي في الجيم يمكن ابان شوية علشان تسلمي عليا
حنين اتكسفت اكتر ومردش وبصت في المصحف وهي بتقول لنفسها يا رب متعلقنيش بيه انا مش ناقصة ذنوب
يوسف حس انها مش عايزة تتكلم واحترم ده فيها بس كمان مش عارف يبطل يبصلها وبعد شوية جات دنيا لحنين
دنيا مدام حنين ممكن اطلب منك طلب
حنين اؤموريني
دنيا انا ماما طالعة عمرة الشهر اللي جاي وبصراحة اول مرة تروح ومتعرفش اي حاجة هو طبعا حيكون معاهم مشرف من الشركة وقتها بس هي مستعجلة وعايزة تعرف كل حاجة قلت مفيش غيرك اللي حيفيدني
حنين ههههههه بس كدة حاضر المرة اللي جاية حجبلها كتيب في كل حاجة عن العمرة من اول تروح المطار لحد ما ترجع بالسلامة
دنيا شكرا ليكي يا قمر
حنين ولا يهمك
يوسف بيكلم نفسه طيب ما انتي حلوة اهو وبتتكلمي اشمعن لما بكلمك ما بتقوليش كلمتين علي بعض اه يا حنين واضح انك حتتعبيني معاكي
وخلص اليوم كالعادة ويوسف وحنين يبنهم نظرات في صمت وفضله كدة فترة كل مرة يتعلقوا ببعض اكتر ومن غير ماحد يصارح التاني
في المعرض
يوسف واقف قدام شباك ازاز كبير في مكتبه وسرحان
أمير جو حبيب قلبي واحشني
يوسف ميرو عامل ايه حمد لله علي سلامتك ايه سبع ولا ضبع
أمير عيب عليك خلصنا عليهم يا معلم
يوسف عاش يا وحش والله انت كل ما بتروح مأمورية ببقي خاېف عليك انا مليش غيرك يا أمير
أمير حبيبي يا جو تسلم بس قولي شكلك متغير
يوسف اتنهد وقعد اقولك ايه بس انا متلخبط
أمير شكل الموضوع فيه واحدة ست صح
يوسف ابتسم وهز راسه اه بس مش اي ست
أمير احيكلي بسرعة هي مين وشوفتها فين وشكلها ايه بسرعة
يوسف ههههههه اهدي طيب واحدة واحدة بص يا سيدي هي مين هي حنين وشوفتها فين شوفتها في العيادة
أمير قاطعه عيادة مين الدكتورة كاميليا
يوسف اه
أمير اه يعني خولل زي حالاتك
يوسف ما تحترم نفسك يا متخلف ايه خولل دي دي اعقل منك ومن عشرة زيك
أمير ولما هي عاقلة بتروح لدكتورة نفسية ليه
يوسف يا سلام ده ما انا كمان بروح
أميريا يوسف انت كل اللي كان عندك شوية اكتأب لكن هي ايه بقي
يوسف معرفش هي ايه مشكلتها لكن مش ممكن تكون زي مابتقول
أمير طيب ايه شكلها ايه
يوسف معرفش مشفتش شكلها
أميرانت حتشلني منين معجب يبها ومنين مشفتهاش
يوسف اصلها منتقبة
أمير قلتيلي بقي و انت ايه اللي رماك الرميه دي تعجب بواحدة متعرفش حتي اذا كانت حلوة ولا وحشة
يوسف عادي مافي ناس بتحب بعض من النت ولا عمرهم اتقابلوا. وبعدين اللي عاندها عنين زي عنين حنين مش ممكن تكون وحشة
أمير عنيها قولتيلي طب ايه اللي عجبك فيها يا شاعر غير عنيها
يوسف بصرف النظر انك بتتريق بس مش عارف حاجات كتير رقتها صوتها خجلها هدوئها دماغها عقلها كل حاجة فيها حلوة
أمير كل ده وتقولي معجب ده انت شكلك وقعت ولا حدش سامي عليك
يوسف وقف عند الشباك وحط ايده في جيبه واتنهد الظاهر كدة
أمير تليفونه يرن
أمير ايوة يا روحي ..... لا لا انا جاي اهو في الطريق .... لا لا مش حتاخر
يوسف مين يا روميو
أمير وبيجز علي سنانه إيمان مراتي يلا انا حروح وابقي اعدي عليك بكرة
يوسف اوك
امير بقولك صحيح فرح الواد ايهاب يوم الخميس كلنا رايحين انت حتيجي طبعا
يوسف مش عارف هو عازمني وبعاتلي الدعوة بس حاجي اعمل ايه كل واحد فيكوا مع مراتوا انا حقعد مع مين
أميرهههههه ومين قالك كدة كلنا جاين سنجل يا معلم ده فرح وموزز ودنيا
يوسف ههههههه مش حتتغيره حتفضلوا شمال
أمير اشوفك بعدين سلام
في البيت عند حنين
ندي
طيب والله يا حنين لو مجتيش حزعل منك وريم كمان حتزعل اوي
حنين يا ندي انتي عارفة انا مليش في الافراح المختلطة دي ومزيكا وكدة
ندي طيب يارب حتي تقعدي ساعة واحدة وتمشي المهم انك تيجي
حنين خلاص ربنا يسهل
في قاعة فخمة جدا
يوسف واقف مع امير وصحابه بيضحكوا وبيبص عند باب القاعة شاف واحده منتقبه لابسة فستان اسود شيك جدا وواسع وحس انها حنين بس لا ايه اللي حيجيب حنين هنا هو انا كل ماشوف
منتقبه حتبقي هي لا بس انا حاسي انها هي
أميرايه باصص فين شوفت مش قولتلك حتتبسط
يوسف ياخي اتلهي بقولك ايه ثواني وجاي
ندي حنين حبيبتي ايه العسل ده مهما خبيتي جمالك ميستخباش
حنين ههههه ناصابة اوي انتي اللي زي القمر
ندي تعالي سلمي علي ريم دي حتفرح اوي انك جييتي
ندي ريم شوفي مين جه تاتاتامفجأة
ريم حنون مش ممكن وحشاني
حنين انتي اكتر الف مبروك يا حبيبتي
ريم اعرفك حضرة الظابط ايهاب جوزي
حنين اهلا مبروك
حنين بصت لندي
هي فين بس بقولك ايه استني هزا حروح اشوفها
يوسف مدام حنين صح
حنين اهلا أستاذ يوسف بس عرفت ازاي
يوسف ابتسم وقالها قلبي كان حاسس
حنين اتكسفت
يوسف حس بكسوفها. وابتسم. احمم هو انتي جاية لمين العريس ولا العروسة.
حنينلا العروسة هي واختها اصحابي
يوسف بجد انا كمان العريس يبقي صاحبي من ايام الكلية
حنين معقول. بس اللي اعرفه انه ظابط
يوسف اه ما انا كمان كنت ظابط
حنين كنت مش فاهمة
يوسف اصل اا
وقاطعته ندي
ندي حنين انتي فين بدور عليكي. تعالي سلمي علي ماما
حنينحاضر جاية. وبصت ليوسف. عن اذن حضرتك.
ومشيت مع ندي
ندي مين الموزز اللي كنتي واقفة معاه ده
حنين بلخبطة. ده واحد غلطان فاكرني واحدة تانية
مشيت حنين مع ندي ويوسف. كان مخڼوق.
يوسف الله يخربيتك. طلعتيلي منين. ده انا مصدقت اكلمها. اوففف
امير فينك يا عم سيبتنا ومشيت ليه
يوسف مش هتصدق شوفت مين
أمير مين
يوسف ابتسم. حنين
أميرلا والله اوعي تكون قريبة ايهاب
يوسف لا صاحبة العروسة
أمير طيب ايه كلمتها
يوسف بضيق. كنت يا دوب هفتح معاها كلام طلعتلي البت صاحبتها دي معرفش منين. كان نفسي اخنقها
أمير هههههههه. معلش يا باشا حاول تكلمها تاني
حنينندي بقولك ايه. انا جيت اهو علشان متزعليش لكن انا لازم امشي انا مش متعودة علي الدوشة دي
ندي طيب مين اللي هيوصلك
حنين علي اخويا هو اللي جابني. وراح مشوار قريب وهيجي ياخدني
ندي طيب استنيه لما يجي
حنين معلش هستناه برا. مش قادرة المزيكا عاليا اوي. وانا تعبت
ندي خلاص يا روحي. مع السلامة وابقي طمنيني عليكي
حنين. خرجت ووقفت تستني علي اخوها برا القاعة. ويوسف كان متابعها ولما خرجت خرج وراها
يوسف مدام حنين... مدام حنين. وقرب منها. هو انتي ماشية ولا ايه
حنينافندم
يوسفاحممم. قصدي يعني لسة بدري
حنين لا معلش. اصلي مش بحب الدوشة عن اذنك
يوسفطيب ثانية بس هو انا ممكن اوصلك اي مكان لو تحبي
حنين لا شكرا مبركبش مع حد غريب. ومشي وسابته
يوسف كان متغاظ منها لكن فضل واقف متابعها علشان يطمن عليها
وبعد شوية لقي واحد وقف بعربيته وشاورلها. وهي ركبت معاه. وهو ميعرفش ان ده علي اخو حنين
يوسف حس انه غار وڠضب والدم غلي في دماغه. مين ده وهي ازاي تركب معاه كدة. معقول تكون حنين!!!.
لا لا حنين شكلها بنت ناس ومتدينة. اومال مين ده طيب وليه وقفت تستناه برا.
يوسف حس انه مخڼوق ومشي ومقدرش يدخل الفرح تاني
الحلقة الخامسة
بعد ما علي وصل حنين ونزلت من العربية
حنينشكرا يا ابو علي تعبتك معايا
علي احنا تحت امر حنين هانم
حنين ههههههه ماشي تصبح علي خير سلملي علي سلمي مراتك
علي واسلملك عليها ليه ماانتي حتشوفيها بكرة عند ماما ابقي سلمي عليها انتي
حنيناه صحيح والله انا كنت ناسية اصلا ان بكرة الجمعة خلاص اشوفكم بكرة سلام
علي سلام
يوسف روح فيلته اللي تقريبا مابيبتش فيها كتير بيحس بالوحدة لانه عايش لوحده علشان كدة معظم الوقت بيبات في المعرض عامل هناك اوضة صغيرة في مكتبه وحمام وبيرتاح هناك اكتر بس اليوم ده كان يوسف مخڼوق ومحتاج يرجع البيت دخل الفيلا وقلع هدومه ودخل ياخد شاور يوسف فضل واقف تحت الميه ومغمض عينه وساند علي الحيطة بإيده ويبفكر هو انا فعلا بحبها ولا لا طيب لو لا ليه اول ما شوفتها ركبت مع الشخص ده العربية حسيت بغيرة فظيعة وكنت حتجنن كدة.. اتنهد يوسف
تنهيدة طويلة اوفففف انا تعبان ومش فاهم انا ايه اللي بعمله ده
خرج يوسف بعد ما اخد شاور ودخل سريره علشان ينام بس ماكنش عارف
حنين بعد ما غيرت هدومها هي كمان كانت قاعدة بتفكر هو ليه مهتم بيا كدة معقول يكون هو كمان بيفكر فيا زي ماانا بفكر فيه ولا هو بيتصرف عادي وانا اللي مكبرة الموضوع بس لا انا مش حمل چرح تاني ولا ۏجع كفايه اللي حصلي بعد مۏت هشام
وافتكرت حنين يوم ما ماټ هشام
فلاش باك
حنين قاعدة بتلعب مع ولادها هنا اللي كان عمرها وقتها 4 سنين وعمر سنتين
وكان هشام اتاخر عن معاد رجوعه وكمان تليفونه كان مقفول بعد شوية تليفن حنين رن
حنين السلام عليكم ...... ايوة انا مين حضرتك ....... انت بتقول ايه هشام طيب في مستشفي ايه ........ طيب انا جاية حالا
وقفلت حنين بسرعة ودخلت تلبس واتصلت بباباها وقاټلو علشان يجلها ووصلت المستشفي وهي مش عارفة ابه اللي حصل لهشام دخلت علي الاستعلامات وسألت عن اوضة هشام وراحت بسرعة هي وباباها وعند باب الوضة لقت دكتور وسالته عن هشام
الدكتور انتي تبيقيلو ايه
حنينانا مراته ارجوك طمني عليه ايه اللي حصله انا حد كلمني وقالي انه هنا بس مقليش ايه اللي حصل
الدكتور للاسف في بلطجية طلعوا علي هشام واخدو منه العربية والفلوس والتيلفون وكل حاجة وهو قاومهم بس للاسف طعنوه طعنات كتير في اماكن حرجة وهو دلوقتي حالتو حرجة جدا احنا عملنا اللي نقدر عليه بس ربنا معاه هو اول مافاق قالنا علي رقمك وكلمناكي علي طول
حنين اول سمعت كلام الدكتور كانت حتقع مش مصدقة وباباها سندها وطبطب عليها ودخلت لهشام تشوفه اول ماشفته اڼهارت من العياط من شكله چروح كتير واجهزة كتير هشام اول ماشافها شاورلها تقرب
حنين متقولش كدة بقي متقطعش قلبي قلتلك حتبقي كويس وتروح معايا البيت هنا وعمر مستنينك
هشام مبيردش
حنين هشام رد عليا انت ساكت ليه هشام هشام
وفضلت حنين تصرخ وټعيط وجم الدكترة والممرضات علشان يخرجوها وحنين بتصرخ سيبوني هشام ماماتش هشام عايش اصحي ياهشام ماتسبنيش انامحتجالك لا لا اوعي تسبي لا . وباباها حاضنها. وفجأة حنين اغمي عليها وغابت عن الوعي والدكتور ادها حقنة مهداة ... وبعد ماحنين فاقت لقت امها وابوها واخواتها حاوليها وكلهم بيحاولو يواسوها ويكلموها بس حنين مكنتش بتتكلم ولا بترد كانت ساكتة ودموعها بتنزل في صمت
خديجة والدة حنينهي مالها يا دكتور مبترودش ليه
الدكتور واضح انها حصلتلها صدمة عصبية نتيجة اللي حصل وممكن تكون فقدت النطق
كلهم اتصدموا وحاولو يكلموها بس مفيش فايدة حنين مش بترد علي حد ولا حتي بتبصلهم ساكتة وپتبكي وبس
الدكتورانتوا يا جماعة لازم تعرضوها علي دكتور نفسي هو اللي يقدر يتابعها
وفعلا اخوات حنين سألوا عن دكتورة كويسة وودوا حنين ليها وكانت الدكتورة كاميليا اللي حنين بتروحلها وفضلت الدكتورة تعالج حنين وتديها ادوية وفضلت حنين 6 شهور مابتتكلمش وبعدين ابتدت تتكلم بس كان لسانها تقيل وبعدين خفت ورجعت لولادها وأخدت عهد علي نفسها انها تربيهم وتعلمهم وتكون ليهم أم وأب
وفاقت حنين من شورودها وقات لنفسها انا لازم انسي يوسف نهائي ومفكرش فيه انا عايشة لولادي وبس واخدت حنين المنوم ونامت
تاني يوم
في بيت عبد الرحمان والد حنين
كل اخوات حنين متجمعين كل واحد مع مراته واللي مع جوزها واتغدوا وقاعدين يتكلموا
واخوات حنين بالترتيب همامرفت عليجيهانحنينعمار
جيهانقوليلي يا حنين عاملتي ايه في الفرح امبارح
حنينولا حاجة سلمت علي ندي وريم وطنط ومشيت مطولتش
مرفتوالعروسة كانت حلوة
حنينكانت زي القمر ماشاء الله
خديجة والدة حنينعقبالك يا حنين يابنتي لما تريحي قلبي وتتجوزي
حنين يوه ياماما مبلاش السيرة دي لوسمحتي
عمار لازم ياحنين تفكري بقر في الموضوع ده انتي بترفضي اي حد بنجبهولك من غير حتي ما تشوفيه
حنينانا مش
عايزة اشوف حد انا كدة مرتاحة
عمارماتقول حاجة يابابا
عبد الرحمان والد حنينسيبها علي راحتها يا عمار يابني حي ادري واحدة بمصلحتها
خديجة ماهو دلعك فيها وطبطبتك عليه هي اللي منشفة دماغها ومقوية قلبها
حنين عن اذنكم انا مروحة هنا وعمر عاندهم مذاكرة كتير
ومشيت حنين لانها مش عايزة الوضوع يقلب بخناقة كالعادة
في المعرض
يوسف في مكتبه واقف قدام الشباك وعمال يشرب سېجارة واره سېجارة وهو عمال يفكر في اللي حصل في الفرح شوية وأمير دخل
أمير ايه يا چو دي عاملة تعملها تسيبنا وتمشي كدة من غير ماتقول
يوسف معلش يا أمير كنت مخڼوق ومكنش ينفع اقعد
امير انت كلمت حنين تاني بعد سبتك
يوسف هز راسه وقاله ايوة كلمتها
أمير وايه اللي حصل
يوسف حكي لأمير اللي حصل
الحلقة السادسة
يوسف حكي لأمير كل اللي حصل معاه و انه شاف حنين ركبت مع واحد العربية
أمير اممم طيب تفتكر يا عني يكون مين طيب مايمكن اخوها
يوسف لو كان أخوها ليه مادخلش معاها من الاول وليه جاش واخدها من القاعة وليه وقفت تستناه بره اكيد علشان محدش يشوفها
يوسف مش عارف مش عارف يا أمير انا دماغي حتنفجر
أمير انت بتحبها يا يوسف وده واضح جدا وعلشان ترتاح لازم تاخد خطوة وتكلمها بصراحة وتعرف اذا كانت هي كمان بتحبك ولا لا بدل الحيرة اللي انت فيها دي
يوسف عاندك حق انا لازم اتكلم معاها اعرف كل حاجة
وعدي الاسبوع اللي فاضل علي معادهم هما الاتنين عند الدكتورة
يوسف قاعد في العيادة مستني حنين تيجي وكان مقرر انه يكلمها بأي طريقة وشوية وحنين دخلت العيادة وسلمت علي دنيا السكرتيرة وسلمت علي يوسف علي استحياء وقعدت وطلعت مصحفها وقعدت تقرأ يوسف وقتها قال لنفسه انا لازم اعرف اذا كان في حد في حياتك
ولا لا علشان لو في احاول اخرجك من حياتي وانساكي
في الوقت ده رن تليفون حنين وحنين ردت بس مكنتش عارفة تتكلم ودخلت البلكونة علشان تعرف تتكلم يوسف حس انه بيغلي ممكن تكون بتكلمه انا لازم اعرف وقام يوسف وراها ووقف قدام شباك جمب البلكونة وحاول يسمع حنين بتكلم مين
حنين طيب اهدي بس يا هناء انتي متعصبة جدا ...... طيب بصي انا مش حعرف اكلمك دلوقتي علشان انا برة البيت اول ما اروح حكلمك بس حاولي تهدي شوية
يوسف ارتاح لما لاقاها بتكلم واحدة مش واحد وفكر انها فرصة يدخل يتكلم معاها وهي في البلكونة بعيد عن دنيا السكرتيرة ودخل يوسف بسرعة وحنين كمان خلصت المكالمة ولفت وشها وخارجة بسرعة وتقبلو الاتنين ودي كانت اول مرة حنين تكون قريبة كدة من يوسف ويوسف
يوسف خالي بالك
حنين خبطط في السور. وقالتلوا لوسمحت عديني
خرجت حنين وهي حاسة ان قالبها حيخرج من مكانه من كتر الدق وحاولت تهدي وتتلم علي اعصتبها بس مش عارفة
يوسف فضل واقف في البلكونة وبيسال نفسه ليه ماكلمنتهاش مش هعارف انا اول ما بصيت في عنيها وقربت مني نسيت كل حاجة بس انا لازم اتكلم معاها
خرج يوسف لقي حنين دخلت للدكتورة يوسف قرر انه ميخلش الجلسة ويينزل يستني حنين تحت ويكلمها
يوسف دنيا معلش اعتذري للدكتورة عن جلسة النهاردة جالي تليفون شغل
دنيا حاضر
حنين خرجت من عند الدكتورة وهي علي قد ما كانت مكسوفة منه بعد اللي حصل علي قد ماكان نفسها تشوفوا قبل ما تمشي بس ما ملقتهوش
نزلت حنين واول ما خرجت من الاسانسير شافت يوسف واقف قدام العمارة. وساند ظهره علي العربية ولابس نظارة شمس خرجت حنين ومشيت اكنها مش شايفاه
يوسف مدام حنين لو سمحتي ممكن ثانية
حنين خير في
حاجة
يوسف في موضوع مهم لازم اكلمك فيه
حنين اتفضل
يوسف احنا في الشارع ياريت تركبي معايا ونروح نقعد في حتة ونتكلم
حنين اتنرفزت نعم انا اسفة مبركبش مع حد ولا باخرج مع حد عن اذنك
يوسف اټجنن ليه بقي ان شاء الله هي يعني اول مرة
حنين لفت بسرعة افندمانت بتقول ايه
يوسف ايوة انا شوفتك يوم الفرح بتركبي مع واحد عربيته. اشمعني انا شوفي هو بيريحك ازاي وانا اعمل زيه ومتقلقيش انا بعرف ابسط اي واحدة
حنين اڼفجرت من العياط وحاست ان الدنيا بتلف بيها
انت بتقول ايه انت اكيد مچنون انا اشرف منك ومن اي واحدة تعرفها
ان فاهم واوعي تتكلم معايا تاني
يوسفانا حكلمك يعني حكلمك اشمعن هو ركبتي معاه
حنين وهي تقريبا كلامها مش واضح من العياط انا مش مجبرة افسرلك حاجة بس علشان تعرف انك انضف منك ومش زي الژبالة اللي انت بتعرفهم انا كنت راكبة مع اخويا وقسما عظما لوفكرت تملمني بالطريقة دي تاني رد فعلي مش حيعجبك
مشيت حنين وهي حاسة ان رجلها مش شايلاها وركبت تاكسي ومشبت
يوسف انا ايه اللي انا قولته ده وازي عملت كدة ازاي الغيرة ضيعت عقلي كدة ده روحها كانت حتروح من كتر العياط غبي غبي ودب يوسف بإيده علي العربية وهو مش طايق نفسه
اخد عربيته ومشي
حنين فضلت طول اليوم ټعيط وتأنب نفسها انها حبيته وهو طلع بالوقاحة دي وطبعا معرفتش تنام من غير المنوم
يوسف قاعد متعصب ورايح جاي في المكتب والباب خبط ودخل محمود
يوسف بصوت عال هو انا مش قلت مش عايز اشوف حد ايه مبتفهمش
محمود اتحرج جدا انا اسف بس كان في ورق لازم تمضيه حبقي اجيبه لحضرتك وقت تاني
يوسف ومسح وشه بإيده علشان يهدي معلش يا محمود انا أسف انا متعصب شوية خلاص سيب الورق وانا حمضيه
محمود ولا يهمك انا مزعلش منك ابدا
يوسف شكرا
يوسف وبعدين انا حعمل ايه ازاي حعتذرلها وازاي حترضي تكلمني اصلا
الباب يخبط
يوسف هو انا مش قولت..
أميراهدي يا يوسف ده انا فيه ايه محمود بيلولي انك متعصب وشايط في وشك كل اللي في المعرض ايه ماللك
يوسف مخڼوق يا أمير مخڼوق
أمير انت كلمت حنين
يوسف كلمتها وياريتني ماكلمتها
امير ليه ايه اللي حصل
يوسف حكي لامير اللي قالو لحنين
أميران جيت للحق ان زوتها وبعدين ما انا قلتلك كدة انا ممكن يكون اخوها وانت اللي تفكيرك راح شمال
يوسف كنت غيران يا أمير ومش حاسس انا بقول ايه كل اللي كنت بفكر اني عايزها ليه وبس ليه لوحدي
أمير طب بقولك ايه تعالي نخرج شوية
يوسف مش عايز اخرج
أمير يا ابني اسمع الكلام. وتعالي نغير مود الكأبة ده خليك تفك
يوسف يوه يا امير
الحلقة السابعة
أمير يلا بقي يابني اسمع الكلام وتعالي نخرج شوية وتغير مود الكأبة ده
يوسف خلاص ماشي يلا بينا
في ديسكوا شهير
يوسف هو ده المكان اللي حيغيرلي مودي
أميرماله مش عاجبك محسسني انك اول مرة تيجي هنا
يوسفلا بس ده آخر مكان كنت محتاج آجي فيه وانا في الحالة دي
أمير بالعكس بقي ده هو ده اللي حيخليك تنسي كل حاجة حتي حنين نفسها
يوسفمستحيل الا حنين دي متتنسيش ابدا
حنين دي خلاص دخلت قلبي وشكلها مش حتخرج منه ابدا
أميرطيب بص كدة من جاي علينا هي دي اللي حتروقك
يوسف أمير انا ماشي جاي معايا ولا قاعد
أميرايه يابني ماشي فين هو احنا لحقنا
يوسف انا ماشي مع نفسك بقي
ومشي يوسف
البنتماله ده حد عمله حاجة
أمير معلش اصله محنوق شوية وغمزالبنت الاولي بقولك ايه يامزتي حبقي اكلمك ونتفق اوك باي
البنت التانية شوفتي عمل ايه انا يزقني كدة ويسبني ويمشي
البنت الاوليخلاص بقي تلاقيه مشغول مع واحدة جديدة بس عادي مسيره يرجع تعالي بقي شوفيلك حد يعوضلك الليلة
البنتوهو يوسف ده يتعوض ده انا كنت حتجنن عليه اول ما أمير كلمك وقالك انه جاي معاه كنت حموت واشوفه
البنت طيب يلا بينا انا عايزة ارقص
أميرانت مش حتبطل أم جنانك ده بقي حد يعمل
كدة كسفت البت جامد
يوسفهي اللي زي دي بتتكسف
أميرطب والله البت دي بتحبك دي مبتبطلش سؤال عانك نفسها ترجع معاك ايام زمان
يوسفبتحب مين هي الاشكل دي تعرف تحب دي ميفرقش معاها غير الفلوس والمتعة
أمير و هو فيه حد يكره المتعة ماتسيب نفسك يا معلم وانبسط
يوسف تصدق ان انا غلطان اني بتكلم معاك واني خرجت معاك اصلا انا لولا انك سايب عربيتك عند المعرض كنت مشيت وسيبتك
أميرانا غلطان اني عايز ابسيطك بس انت اللي فقري
يوسفطب اتكتم بقي مش عايز اسمع صوتك لحد منوصل
بعد كام يوم
في بيت حنين
حنين نايمة في أوضتها وبتعيط وبتفتكر في يوسف واللي قالهولها آخر مرة وبعد شوية الباب خبط مسحت حنين دموعها
حنينادخل
هناداخلة معاها صنية فيها سندوتشات وعصير اتفضلي يا ست ماما
حنينايه ده يا حبيبتي انا مطلبتش حاجة
هنا من غير ماتطلبي حضرتك بقالك اكترمن اسبوع مش بتاكلي كويس وطول الوقت قاعدة لوحدك والنهاردة مااكلتيش اي حاجة
حنينمعلش يا حبيبتي انا بس كنت تعبانة شوية
هناهو حضرتك زعلانة مننا في حاجة
حنينلا يا قلبي مش زعلانة منكم انا يمكن زعلانة من نفسي قالتها حنين وهي تقصد احساسها بيوسف وتعلقها بيه
هنا اصل بصراحة من يوم ما كنا في الرحلة وحضرتك بالشكل ده عموما لو حضرتك زعلانة اننا صممنا نروح وقلقناكي علينا احنا أسفين مش حنروح رحلات تاني المهم متبقيش زعلانة
هنا خلص مذاكرة وبيلعب بلاي اشتيشن
حنينطيب روحي قوليلو يخلص علشان ينام في مدرسة الصبح وانتي كمان لوخلصتي مذاكرة روحي نامي
هنا حاضر يا ماما تصبحي علي خير
حنين حاست ان هنا فوقتها وان هي لازم ترجع زي ما كانت تعيش لولادها وتنسي اي حاجة تانية وخصوصا يوسف وقررت انها حتبقي اقوي ومش حتسمح ليوسف يضايقها تاني
وعدي الوقت وجه معاد الجلسة اللي بعدها
يوسف قاعد في العيادة حيتجنن حنين اتاخرت معقول مش حتيجي حتيجي ازاي بقي يا فالح بعد اللي انت قولتهولها المرة اللي فاتت دي تلاقيها مش طايقة تبص في وشك
شوية وتليفون العيادة رن
دنياألو ..... مدام حنين خير مجتيش ليه جلسة النهاردة ....... ياه ياخبر لا الف سلامة عليكي....... لا متقلقيش انا حبلغها المهم رجلك عاملة ايه دلوقتي ..... طيب الحمد لله وعموما انا حبقي اكلمك واطمن عليكي.... مع السلامة
يوسف سمع كدة اټجنن اكتر دي شكلها تعبان طيب تعبانه ولا بتتحجج علشان متجيش وتشوفني طيب انا اطمن عليها ازاي
قرب يوسف من دنيا
يوسف احم خير هو فيه حد اعتذر
دنيااه دي مدام حنين اصلها وقعت ورجليها اتجزعت وعاندها تمزق في الاربطة ربنا يشفيها
يوسفابتلع ريقة بصوبة طيب وهي عاملة ايه دلوقتي هي مقلتلكيش الكلام ده حصل امتي
دنياهي بتقول حصل النهاردة الصبح وانها لسة راجعة من المستشفي دلوقتي بس بتقول انها حسن دلوقتي
يوسف حس انه مخڼوق وفكر يمشي وميحضرش الجلسة بس في الوقت ده دنيا قالتلقوا
دنيااتفضل يا استاذ يوسف الدكتورة في انتظارك
يوسف دخل وهو تايه ومش مركز
الدكتورةاهلا يا يوسف ازيك
يوسف بإبتسامة مکسورة كويس الحمد لله
الدكتورة جاهز نبتدي
يوسف ملحقش يرد وخبطت دنيا ودخلت
الدكتورةايه يا دنيا احنا من امتي بنقطع الجلسات
دنيا اسفة والله بس المستشفي اتصات بحضرتك وبيقولو ان في حالة تبع حضرتك مڼهارة ومش عارفين يسيطروا عليها
الدكتورةطيب حوليلي المكالمة علي جوة معلش يا يوسف استاذنك مش حتأخر
يوسف اتفضلي
دخلت الدكتورة اوضة تانية جو المكتب ويوسف قام وقف بيفكر يمشي بس اول ما عنيه جات علي المكتب شاف الفايل بتاع حنين ومعاه السي دي بتاعها اللي متسجل عليه كل الجلسات بتاعتها وفجاة خطرت ليوسف فكرة مچنونة انه ياخد السي دي ويسمعه ويعرف كل حاجة عن حنين بس قال لا معقول يا يوسف اخرتها تسرق تؤ تؤ لا مش حعمل كدة .. يا اخي دي مش سړقة انت بس حتسمعه علشان تعرفها اكتر بس وتحاول تفهمها وتقربها منك وبعدين يوسف انهي الصراع اللي جواه واخد السي دي بسرعة وشاله في جيبه ورجع قعد مكانه وابتدي يأنب نفسه انه عمل كدة ولسة حيقوم يرجعه مكانه الدكتورة فتحت الباب ودخلت
الدكتورةبعتذرلك يا يوسف بس كان لازم ارد
يوسف
لا مفبش مشكلة عموما حضرتك ممكن تروحي تشوفي
الحالة بتاعتك اكيد محتاجالك اكتر مني وبصراحة انا تعبان النهاردة ومش حقدر اتكلم
الحلقة الثامنة
يوسف لا مفيش مشكلة عموما حضرتك ممكن تروحي تشوفي الحالة بتاعتك اكيد محتجالك اكتر مني وبصراحة انا تعبان النهاردة ومش حقدر اتكلم
الدكتورة خلاص اللي يريحك نتقابل الجلسة الجاية
يوسف مشي وهو مش عارف ازاي عمل كدة بس الفضول حيقتله نفسه يعرف كل حاجة عانها
في البيت عند حنين
حنين قاعدة في السرير ورجلها وارمة ومربوطة برباط ضاغط وحاوليها إخواتها مرفت وعلي وجيهان وعمار
علي سلامة القمر كدة تخضينا عليكي
حنين الله يسلمك يا ابو علي بس اهو عمر الشقي بقي ههههههه
مرفت ههههه بعد شړ عليكي من الشقي ان شاء الله يومين وتبقي تمام
عمار دي وقعت قلبي النهاردة سبت الصيدلية وجيت جري اول ما كلمتني
جيهان طبعا ماهي دي حنين لكن لو انا كنت سبتي اتفلق
عمارههههههه ليه بس يا جي جي ده انتي حبيبتي بس انتي معاكي جوزك يجري بيكي انما الهانم بقي طول ماهي منشفة دماغها ومش عايزة تتجوز حتفضل تعبانا معاها كدة
حنينراحت الابتسامة من وشها. وزعلت من كلام عمار
جيهان ومرفت وعلي بصوا لعمار نظرة عتاب
عمار انا اسف يا حنين انا مش قصدي انا بهزر مش اكتر انتي اختي حبيبتي وعمري ماتعب منك
حنين معلش يا عمار حقك عليا انا لولا اني اتصلت بعلي ولقيت تليفونه مقفول مكنتش كلمتك وعطلتك
جيهانفي محاولة منها انها تلطلطف الجو اما انا بقي عملتلكم صنية كيكة احتفالا بوقوع حنين
كلهم ضحكوا
حنينههههههه انتي فارحانة فيا وكمان عاملة كيكة
جيهان طبعا اهو علي الاقل تتهدي شوية بدل مانتي عاملة زي النحلة من بيتك لبيت حماتك لمذاكرة لتنضيف ايه حرام هليكي نفسك اهو دلوقتي حتتربي وتقعدي ڠصب عانك
علي هههههه شريرة انتي يا بت يا جيهان
مرفت طول عمرها عمرها ماحتبطل اقر تلاقيها هي اللي اديتها عين ووقعت
حنين علي كلمت بابا وماما واتطمنت عليهم
علي اه يا حبيبتي وصلوا البيت متقلقيش
حنينوالله انتوا كلكم جيتوا و تعبتوا نفسكم كان كفاية التليفون
جيهان اومال مين اللي كان حياكل الكيكة اللي انا عملتها دي
قعدوا كلهم يضحكوا علي جيهان وخفة ډمها
في المعرض
يوسف في المكتب رايح جاي متردد يفتح السي دي بس خلاص مش قادر قعد علي المكتب وفتح الاب توب وشغل السي دي وابتدي يسمع كلام حنين من اول جلسة وفضل يسمع كلامها طول الليل لحد الصبح وعرف كل حاجة عن حنين وحياتها اللي فاتت وانها اتجوزت بدري وهي في سنة تانية جامعة وان هشام جوزها كان انسان حنين وطيب وبيحبها جدا وكان بيساعدها في كل حاجة في الدراسة وفي البيت لحد مامات وعرف انها حصلتلها صدمة نتيجة الحاډثة بتاعت جوزها وكانت فاقدة النطق لمدة 6 شهور وقتها يوسف حس انه حبها اكتر واتعلق بيها اكتر وصمم انه مش حيسبها غير لما يعترفلها بحبه ليها ونام يوسف في المكتب علي الكنبة من التعب بعد شوية
أمير حودة ازيك صباح الخير
محمود أمير باشا صباح الفل
أميرهاه جو فوق
محمود اه نايم شكله مانمش طول الليل اطلعلوا
أمير يوسف ... يوسف انت يا ابني اصحي
يوسفبصوت نايمان عايز ايه يا مزعج انت علي الصبح
أمير صبح ايه قول الظهر العصر
يوسفاتعدل وقد وهو بيطرقع رقبته
وانت مالك ما اصحي وقت ماصحي ده انت بارد
أميركدة الله يسامحك قولي بقي ايه اللي كان مسهرك توكنش كان معاك حد هنا امبارح قولي ده انا اخوك وافرحلك
يوسف والله يا اخويا انت فايق ورايق انا حشرب قهوة اجبلك
اميرياريت
يوسف ايوة يا محمود ابعتلي اتنين قهوة بس بسرعة دماغي مصدعة
أميرسلامة دماغك ما هو اكيد من نومة الكنبة طيب مبتحبش تروح البيت طب حتي نام جوة اومال انت حاطط السرير اللي جوة ده ليه ديكور
يوسف انا اصلا مكنتش حنام علي الكنبة بس راحت عليا نوما وانا قاعد
أمير قوللي بقي عملت ايه مع حنين كلمتها
يوسف اتنهد وسند راسه علي الكرسي لا هي اصلا ماجتش
أميرايه لسة زعلانة
يوسف ده اكيد طبعا بس هي بتقول تعبانة واعتذرت انا قلقان عليها قوي يا أمير ونفسي اطمن عليها بتقول رجلها مجزوعة انا حاسس اني مكتف لا أعرف تليفونها ولا عنوانها ولا اي حاجة انا
خاېف مشوفهاش تاني
أمير ما انا قولتلك هات اسمها بالكامل وانت احاول اعرفلك اي حاجة
يوسف صحيح انا جبتة من المرة اللي فاتت ونسيت اقولك
طيب اكتبهولي وانا حتصرف
يوسف اهو اتفضل
أميرتعرف انا جاتلي فكرة ممكن تطمن عليها بيها
يوسف مبلاش افكارك اللي تودي في داهية حاكم انا عارفك
أميركدة طيب خليك كدة حتموت لاطايل سما ولا أرض
يوسف خلاص متزعلش هاه فكرة ايه
أمير انت معاك اسمها بالكامل ادخل واعمل سيرش علي الفيس بوك يمكن تكون ليها اكونت ولا حاجة
يوسف تصدق ماجاش في بالي بس افرض انها تكون مش عاملاه بإسمها
أمير اقصدك تكون مسمية نفسها الحمامة البيضاء ولا ملاك الليل الحزين والهري ده
يوسف مثلا ولو اني معتقدش
أميرطيب ماتجرب ونشوف
يوسف فتح الفيس وعمل سيرش
يوسف تصدق لاقيتها يا أمير
أميرمتاكد ان
هي
يوسف بعد ما ابتسم اه متاكد في ليها صورة مع ولادها
أمير انت حتنقطني هو انت كنت شوفتها ولا حتي شوفت ولادها
يوسف لا بس عنيها مش ممكن اتلخبط فيها ابدا ده غير ان الكومنتس اللي تحت الصورة فيها اسمها واسم ولادها
أمير اه قولتيلي طب فيه حاجة عن موضوع تعابها ده
يوسف اه اهو اكتر من حد بيطمن عليها
أمير مالك مبتسم ليه كدة
يوسف لا بس اصل عنيها كانت وحشاني اوي
أميروالله انا مش عارف انت بقيت رومانس كدة ازاي عمري ماشوفتك كدة مع اي واحدة حتي رانيا طليقتك مشوفتكش حتموت عليها كدة
يوسفاولا حنين مش اي واحدة ثانيا بقي مفيش وجه مقارنة بين حنين ورانيا
أمير طيب يا خويا امشي انا ولما اوصل لحاجة حبقي اكلمك
يوسفةاوك سلام
يوسف اخد صورة حنين واحتفظ ليها علي تليفونه وكبرها وقعد يبص في عنيها اللي كانت واحشاه
في بيت خالد اخوا هشام جوز حنين اللي ماټ
خالد أمل بقولك ايه ماما كانت قالتلي ان حنين تعبانة ورجلها مجزوعة عايزين نروح نزورها مش واجب بردوا
أمل بنظرة ڠضب لا يا حبيبي مش واجب وبعدين خلينا في حالنا وهي في حالها
الحلقة التاسعة
في بيت خالد اخو هشام زوج حنين اللي ماټ
خالد بقولك ايه يا أمل ماما كانت قالتلي ان حنين تعبانة ورجلها مجزوعة عايزين نروح نزورها مش واجب بردوا
أمل بنظرة ڠضب لا يا حبيبي مش واجب وبعدين خلينا في حالنا وهي في حالها
خالد ازاي يعني مش مرات اخويا
أمل لا يا حبيبي مش مرات اخوك علشان اخوك خلاص ماټ يبقي ملناش دعوة بيها
خالد انا مش عارف انتي كرهاها اوي ليه كدة مع انها كويسة وعمرها ماضيقتك في حاجة
أملوالله بقي مش عارف انت نسيت ولا ايه ان كنت نسين افكرك
خالد يوه انتي قلبك اسود قوي وبعدين يعني هو انا كنت عملت ايه
أمل انت عايز تنقطتني يا خالد بقي كنت عايز تتجوزها عاليا وتقولي عملت ايه
خالد انا كنت عايز اتجوزها علشان ولاد اخويا ميتبهدلوش وبعدين مخلاص اديها موفقتش خلصنا بقي
أمل لا والله عليا انا ولاد اخوك بردوا ده انت من يوم ما أخوك اتجوزها وانت كل ماتشوفها عينك تبقي حتطلع عليها مع اني معرفش ليه مع انها وحشة وشكلها يقرف انت بس اللي مخدوع في سهوكتها ونحنحتها دي
خالد غريبة مع ان ماما وخلاتي لما شفوها اول ماهشام اتقدملها كانوا بيقولو انها زي القمر شبه الخوجات بيضة وشعرها احمر ومزة
أملبنرفزة . لا طبعا وانت صدقتهم هما بس اللي كانو بيحلوها في عين اخوك
خالد ههههه لا والله طيب يا ختي المهم انا وماما اتفقنا اننا حنروحلها بكرة عايزة تيجي معانا اهلا وسهلا مش عايزة انتي حرة
أملياسلام انت بردوا حتروح وكمان عايز تروح من غيري
خالدانا قولتلك وخلاص ويالا بقي اوعي خليني أنزل
أمل رايح فين
خالدنازل اقعد مع صحابي علشان مخڼوق . سلام
أمل وهي بتجز علي سنانها. كدة يا خالد ماشي ان ماكنت اوريك ما بقاش انا. قال شبه الخوجات قال طيب يا حنين مبقاش انا أمل ان ماكنت اخليكي تقولي حقي برقبتي
في بيت حنين
جرس الباب يرن
حنين يا هنا شوفي مين يا حبيبتي
هنا حاضر يا ماما ثواني
هنا تقتح الباب تستغرب
هناطنط أمل .اتفضلي
أمل بقرف اهلا ازيك اوال امك فين
هناأمك ماما جوة في أوضتهاثواني اقولها ان حضرتك جيتي
أملطيب يا ختي روحي .. وبرطمت في سرها متربية يا ختي اوي كتك البلا مسهوكة زي امك
هنا
دخلت لحنين
حنين مين يا هنا
هنا دي طنط امل مرات عمو خالد
حنينبإستغراب . أمل ودي جاية ليه
هنا بصراحة يا ماماانا مش بحب الست دي
حنينعيب كدة يا هنا متتكلميش كدة عن مرات عمك فاهمة
هنا اسفة
حنينطيب روحي اندهلها انا مش قادرة اقوم
هنااتفضلي ماما جوة
أمل كل ده بتقوليلها وسعي يا ختي
حنيناهلا يا امل عاملة ايه والولاد وخالد عاملين ايه
أمل حنبقي كويسين طول ما انتي بعيد عننا
حنينافندم
أملايوة استعبطي بقي انتي حتعمليهم عليا
حنين انتي بتقولي ايه انا مش فاهمة حاجة
أمل بقول انك واحدةخاطافة رجالة وخړابة بيوت وعايزة تاخدي جوزي مني
حنين انتي مچنونة يا ست انتي ولا ايه جوز مين ده اللي عايزة اخطفوا
أملايوة جوزي انا انتي فاكراني مش واخدة بالي انتي كل يوم والتاني عن امه ليه مش علشان تشفويه هناك. وتجوري رجله انتي واحدة معندكيش كرامة بتروحلها ليه جوزك وماټ لازقة فيها ليه الا علشان تضحكي عليها هي وابنها
حنين انتي ست قليلة الادب انا عمري ما فكرت في خالد ولو كنت عايزاه كنت اتجوزتوا من زمان بس انا مش خړابة بيوت زي مابتقولي ويلا امشي اطلعي برة
أملانا ماشية بس اقسم بالله لو مبعتيش عن جوزي لحفضحك في كل حتة واقول انك بتشغلي جوزي وعايزة تخطفيه وحروح لولادك المدرسة وافضحهم واقول ان امهم ست مش محترمة وبتاعة رجال انتي سامعة
حنين وهي مڼهارة من العياط. امشي اطلعي مرة مش عايزة اشوف وشك تاني انتي فاهمة
املوانا اصلا ميشرفنيش اني اقعد
في بيت واحدة زيك
هنا كانت بټعيط علشان مامتها ونفسا أمل قلم علي وشها بس هي متربيه بس اكتفت بنظرة كلها كره وغيظ لأمل
امل انتي بتبصلي كدة ليه صحيح بجحة زي امك وسعي كدة
زقت أمل هنا وخرجت ورزعت الباب وراها
هنا خلاص يا ماما كفاية عياط بقي هي مشيت خلاص
عمر انا كانت عايز اشتم الست دي دي ست وحشة وزعلتك اوي
حنين عمالة ټعيط وتشهق من كتر العياط لا يا عمر اوعي تفكر انك ترد علي حد اكبر منك عيب
عمربس هي شتمتك
حنين منها لله ربنا يسامحها . سيبوني لوحدي دلوقتي عايزة انام
خرج عمر وهنا
هناانا عارفة ان ماما مش حتنام هي حتقعد ټعيط طنط امل قالتلخا كلام وحش اوي
عمر وهوبيعيط هي ليه عملت كدة دي ماما مش بتزعل حد ابدا
في الوقت ده جرس الباب رن هنا فتحت
هناخالو عمار اتفضل كويس انك جيت
عمارايه يا هنا مالك بټعيطي ليه وانت يا عمر مالك ايه اللي حصل هي ماما تعبانة هي لسة رجلها ۏجعاها
هنا لا بس في حاجة تانيه
عمارفي ايه يا ولاد قلقتوني
هنا اناحقول لحضرتك
حكت هنا لعمار علي اللي عملتوا أمل
حنين قاعدة في اوضتها بټعيط والباب يخبط
حنينيا ولاد مش قلت حنام سيبوني بقي
عمار انا عمار يا حنين ادخل
حنينوهي بتمسح دموعها تعالي يا عمار ادخل
عمارمالك بټعيطي ليه
حنينمفيش بس رجلي ۏجعاني شوية
عمارمتخبيش عليا الولاد قالولي علي عملتوا اللي اسمها امل دي
حنينبصت لهنا . كدة يا هنا بتفتني حسابك معايا بعدين
عمارروحوا يا ولاد دلوقتي عايز اتكلم مع ماما
عمارانتي ازاي تسكتيلها كان لتزم تهزقيها
حنيناڼفجرت في العياط. انا تعبت بقي تعبت كل الناس شايفاني وحشة كل الناس پتكرهني ياعمار خلاص مش قادرة
عمارناس مين اللي بتكرهك هي امل دي بقت كل الناس دي واحدة ژبالة وغيرانا منك انا بقي حربيها هي وجوزها اللي مش عارف يلمها ده
حنين لا يا عمار كفاية انا مش عايزة فضايح
عمارفضايح ايه انتي معملتيش حاجة هي اللي ست قلية الادب مقدرتش علي جوزها جاية تتشطر عليكي
حنينتعرف اني انا عاذراها يا عمار
عمارنعم عذراها بعد اللي عملتو فيكي
حنين ايوة عاذراها هي غيرانا علي جوزها مني وده ومش هي بس كل اللي حواليا كدة ود اللي كان مخليني مزورش حد يا عمار انا بقالي 8سنين من يوم هشام مامات وانا مدخلتش بيت وحدة من صحابي ولا جارة ليه حتي اخواتي البنات مبروحش عندهم غير في المناسبات وبتكونوا كلكم موجودين بخاف من نظرات الرجلة ليه اللي كل واحد يفتكراني سهلة ارملة ومن غير راجل والستات پتخاف مني فاكرين اني ممكن اخطڤ اجوازهم انا تعبانة يا عمار تعبانة اعمل ايه اتجوزاي حد و ارمي نفسي وولادي لاي راجل علشان يبهدلنا
علشان الناس علشان الناس تسبني في حالي وعيطت حنين اكتر واكتر . يارب اموت بقي وارتاح واربح الناس مني
حنيناستغفر الله العظيم ودعت حنين الله ما امتني ان كان المۏت خيرا لي واحيني ان كانت الحياة خيرا لي
عمارايوة كدة اوعي تزعلي نفسك وانا والله لجبلك حقك واربي الكلبة دي هي وجوزها واوعي تحسي انك لوحدك احنا حواليكي ومعاكي احنا عيلتك ومش ممكن نسيب حد ياذيكي وانا بالذات جمبك انتي عارفة انك اكتر واحدة في اخواتك قريبة مني .
فاكرة لما كنا صغيرين كنتي تملي تديني اكلك ومصروفك علشان كنت بخلص اكلي بسرعة
حنينمسحت دموعا وابتسمت . ايوة طول عمرك طفس
عمارههههههه ايوة وانتي طول عمرك حنينة وكنت بصب عليكي وكمان كنتي بدافعي عني بدالي فاكرة
حنينماهو كان كفاية الضړب اللي كنت في المدرسة كنت كل ماتشوف ولد بيكلمني تجري وهما كانوا اكبر منك
عماركنت بغير
↚
عليكي واخاڤ حد يضايك لغاية ماكبرنا وانا بخاف عليكي
حنينربنا يخليك لية . بس انت كنت جاي ليه
عمارانتي ناسية ان عندك حقنة لازم تاخديها
حنينايوة صح ثواني طيب البس واجيلك
عماريا بنتي ماتخليني انا اديهالك انا والله دكتور صيدلي مش سباك بدل ماتنزلي الصيدلية
حنينههههه لا يا عم انا بتكسف انت عارف
عماريا بنتي انا اخوكي والله عادي
حنين قلت لا يالا بقي اخرج خليني البس
عمارطب اساعدك
حنينها هاه خفة اخرج يالا
في المعرض
أمير جو حبيب قلبي
يوسف ايه يا امير قلقتني كل ما اسالك تقولي لسة معرفتش تجبلي اي اخبار عنها عنوانها ولا اي حاجة
امير معلش يا يوسف السيستم واقع ومش عارف اطلع اي بيانات استني شوية وبعدين انت مش بتتدخل صفحتها وتطمن عليها
يوسف اوففف انا مخڼوق نفسي اشوفها وحشتني اوي
أميربيكتم ضحكتوا
يوسفبتضحك بقي انا حولع وانت بتضحك
أمير اصل بصراحة فرحان فيك عمري ماشوفتك كدة شكل حنين دي حتطلع عليك القديم والقديد
يوسف أمير اطلع برة انا مش ناقصك
أمير خلاص بقي ياعم علش اهدي بس
يوسفاتنهد تعرف يا أمير انا نفسي بس حنين تديني فرصة اعوضها عن كل اللي هي شافته
أمير وانت تعرف هي شافت ايه منين
يوسف اصل بصراحة عملت حاجة كدة لغاية دلوقتي مش عارف انا عملت كدة ازاي
أميرعملت ايه
يوسفاصل
اخدت السي دي بتاع حنين من عند الدكتورة وسمعته وعرفت كل حاجة عنها وايه اللي حصلها
أمير هههههه يا بن اللذينا مش الحس الامني بيجري في دمك مش عارف تنسي انك كنت ظابط
يوسفلا يا امير انا معملتش كدة علشان شاكك في حاجة لا انا كنت عايز اعرفها اكتر عايز اقرب منها وافهمها انا يا أمير حبيتها اكتر واتعلت بيها اوي حنين دي انسانه رقيقة اوي وقلبها طيب غير اي واحدة عرفتها في حياتي
أمير طيب انت ناوي علي ايه مش فاهم
يوسف انا عايز اتجوزها يا أمير
أمير تجوزها!! بالسرعة دي
يوسف كل ده وتقولي بسرعة انا بقالي شهور مش طايل كلمة منها ولا عرف اقبلها بس خلاص مش قادر استمر علي الوضع ده لازم اخد خطوة
أميريوسف انت متأكد انك بتحبها
يوسفنعم طبعا متاكد اومال كل اللي انا فيه ده اسمه ايه انت بنفسك حسيت بحبي ليها
أميرمش عارف خاېف تكون بس عايز تطولها وخلاص ولانك عارف انها مش شمال قولت تتجوزها
أمير ليه هي ممكن متوافقش ده اي ست تتمناك
أمير طيب ناوي تفاتحها امتي في حكاية الجواز دي
يوسف هي بس تديني فرصة وتقابلني لازم اشرحلها ظروفي انت عارف حكاية الخلفة دي مينفعش اخبي عليها
أميروتفتكر ممكن ترفض علشان كدة
يوسف مش عارف بس انا عايز اكلمها الاول واعرف رايها قبل ما اتقدملها
أميرخلاص يا يوسف اعمل اللي يريحك المهم تكون مبسوط . انا حمشي بقي واول مااعرف اجبلك كل المعلومات اللي انت عايزها حجبهالك
اوك
يوسف امير مش حوصيك بسرعة انا لو حنين مجتش المرة الجاية العيادة لازم اروح اتقدملها مش حستني اكتر
من كدة
في بيت خالد اخو هشام
الجرس بيرن امل تفتح
عمار جوزك موجود
املوعايز جوزي ليه .
عمارموجود ولا لا لو موجود اندهيله مش موجود حستناه تحت لحد مايرجع
أملانتوا عايزين مننا ايه انت واختك
خرج خالد علي صوت الزعيق
خالد في ايه مين ياامل . اهلا عمار اتفضل
عمارانا جاي اقولك كلمتين انت ومراتك
خالدبص لامل . طيب ادخل يا عمار مينفعش كدة علشان الجيران
عمار اسمع انت ومراتك تبعدوا عن حنين اختي انت فاهم انتوا فاكرين ايه موراهاش رجالة لا فوق احنا مش حنسبها تتبهدل
خالدهو ايه اللي حصل انا مش فاهم حاجة
عماراسأل مراتك اللي راحت لاختي التعبانة وشټمتها وبتتهمها انها عايزة تخطفك منها وبتقول عليها انها بتاعت رجالة انا اختي اشرف منكم ومن عيلتكم كلها فاهم وقسمة عظما
خالدارجوك يا عمار كفاية كدة من غير غلط انا حعرف اتصرف معاها
عمارانا قلت اللي عاندي ومش حكرره
ومش عمار ورزع الباب وراه
الخلقة. 10
خالدانتي ايه اللي عملتيه ده ازاي تروحي لحنين وتقوليلها كدة وتبهدليها انتي ايه الغل اللي جواكي من نحيتها ده كله
أملشدت نفسها من خالد . ايوة اومال كنت عايزني استني لما القيك داخل عليا بيها وانت متجوزها لا فوق ده انا اكلها بسناني
خالدوهو انتي فاكرة اللي بتعمليه ده حيخليني اشيلها من دماغي لا انساها لا مستحيل واسمعي بقي انا حفضل ورا حنين لحد ماتوافق واتجوزها عارفة ليه علشان هي انسانة بجد كل الناس بتحبها شوفي بتعامل امي ازاي وقاعدة تحت رجلها حتي بعد هشام مامات مسبتهاش علشان بتتقي ربنا لكن انتي لا . تقدري تقوليلي أخر مرة زورتي امي امتي اخر مرة كلمتيها في التليفون كانت امتي اكيد مش حتفتكري. حتي انا بسببك بعدت عن امي بسبب غيرتك من حنين ولأني مكنتش بحب ازعلك بس خلاص انتي عديتي كل الحدود
أمل انت فاكرها بتعمل ده كله مع امك لله لا يا حبيبي دي بتجر رجلك ولعلمك انا مش حسكت ولا حخايك تتجوزها فاهم
خالد حنين مش محتاجة تجر رجلي علشان انا طلبتها اكتر من مرة وهي بترفض واسمعي بقي قسما عضما لو مابعدتي عن حنين لحكون مطلقك و متجوز عليكي اي واحدة تانيه سواء حنين او غيرها فاهمة
بعد يومين في بيت حنين
هدي سلمتك يا نور عيني الف سلامة
حنينالله يسلمك يا ماما تعبتي نفسك وجيتي ليه مش قلتلك في التليفون بلاش انتي تعبانة وانا مش حزعل وبعدين دي حاجة بسيطة
هدي ياسلام وهو حتعب لاغلي منك انتي عارفة غلوتك عندي يا حنين
حنينتسلميلي يا ست الكل ربنا يخليكي لينا
هدي ويخليكي . وبعدين انا كان لازم اجي انا وخالد نعتذرلك علي اللي عملته أمل معلش يا بنتي متزعليش حاجك عليا أنا
خالدبجد يا حنين انا مش عارف اعتذرلك ازاي انا عارف ان امل زودتها اوي بس اوعدك انها مش حتضيقك تاني
حنين بحزن شديد . حصل خير هي بردوا معذورة بتحبك وبتغير عليك ربنا يهديها ويهدينا
خالدحنين علشان خاطر ماما انا عارف غلوتها عندك فكري تاني في موضوعنا علشان نسكت اي حد واوعدك احطك انتي وولادك في عنيا بس وافقي
حنين لو سمحت يا خالد متكلمش في الموضوع ده تاني انا لايمكن اتجوز واحد واخدوا من بيتوا ومراتوا وولادو والا ابقي خړابة بيوت زي مامراتك قالت عليا
خالد سيبك من
أمل واللي بتقوله وبعدين انتي اكتر واحدة عارفة ان انا من حقي اتجوز تاني وتالت ورابع انا مش حعمل حاجة غلط
حنين عارفة ان من حقك بس معلش خد حقك ده بعيد عني انا مستحيل اتجوزك معلش متزعلش مني احنا لازم نقفل الموضوع ده وميتفتحش تاني انت حتفضل عم ولادي وانا بحترمك وبقدرك مش اكتر من كدة
هدي يعني ده أخر كلام عندك طيب فكري علشان خاطري
حنينخاطرك عندي غالي يا ماما وانتي عارفة بس صدقيني مش حينفع
خالد عموما يا
حنين انا مش حياس واتنمي انك تغيري رايك . استاذن بقي انا . ماما جاية معايا
حنينلا معلش خالي ماما حتبات معانا انا والولاد يومين وبعدين تبقي تروح
هديخلاص يا ابني توكل انت علي الله وانا يومين كدة واكلمك تيجي تروحني
خالد طيب اللي يريحك السلام عليكم
هدي منور بيكي يا حبيبتي يلا حقوم اغير واجي اساعدك
باقي الحلقة العاشرة
وعدي الوقت علي حنين ويوسف وهما الاتنين مش ناسين اللي حصل اخر مرة شافو بعض حنين مش قادرة تنسي كلام يوسف اللي ۏجعها ولا يوسف قادر يرتح ولا ينام من يوم مازعلها ونفسه يشوفها ويعتذرلها لحد ماجي معاد الجلسة اللي بعدها ويوسف قاعد في العيادة حيتجنن معقول مش حتيجي هي ممكن فعلا متجيش تاني يا رب نفسي اشوفها وحشتني اوي
وشوية جات حنين ويوسف اول ماسمع صوتها شفها حس ان روحوا كانت رايحة منه ورجت لما شافها بس زعل لما لقاها لسة رجلها تعبانة واضح من خطواتها انها بتتقلم وقعدت حنين وهي متعمدة متبصش ليوسف مع انه واحشها اوي بس مش ناسرة اللي قالهولها اخر مرة شافته .
يوسف حاسس انها لسة زعلانة ومش عايزة تبصله وعاذرها علشان هو زودها اوي معاها بس فكر يوسف شوية. وبعدين طلع تليفونه وفتح الفيس وكتب لحنين رسالة
يوسف حنين انا بجد اسف ارجوكي اديني فرصة افهمك انا ليه عملت كدة
حنين سمعت صوت رسالة فتحت التليفون لقت رسالة من اكونت غريب بإسم يوسف شهاب الدين فتحت حنين الاكونت والرسالة لقت صور يوسف . تنحت حنين وبصت ليوسف لقتهه باصصلها وبيز راسه ايوة انا وعنيه كلها نظرات اسف ورجاء انها تسمحه
حنين هو عرف صفحتي ازاي وكمان بعتلي رسالة طيب والله مانا معبراك وقفات حنين التليفون خالص وشالتو ومردتش علي يوسف
يوسف ماشي يا حنين حقك انا عارف اني زعلتك بس والله مانا سايبك الا لما تسمحيني وابتسم وهو بيقول بحبك يا بت اللذين
وبعد شوية دخلت حنين جلستها ويوسف كمان المرة دي اعتذر ونزل يستني حنين تحت
دنيا السكرتيرة هو ايه حكايته بقالوا مرتين يجي وينزل من غير مايدخل انا قلبي حاسس انه في حاجة بينه وبين مدام حنين مع انها ولت يبان عليها انا عارفة اشمعن هي ما انا قدامه بقالي كتير عمره ما باصلي حتي . اه بس قمر ابن الاييه
خلصت حنين ونزلت ولقت يوسف كمان المرة دي واقف مستنيها وساند ظهره علي العربية ولابس نظارته الشمس وشكله اصلا يجنن اي ست مش بس حنين. بس حنين علي قد ماكانت حناله. ووحشها اوي. كمان زعلانة منه. ومش عارفة هو عايز منها ايه مشيت حنين وطبعا خطوانها بطيقة شوية علشان رجلها لسة ۏجعاها يوسف راح وراها ونده عليها
يوسف حنين لوسمحتي استني ارجوكي اسمعيني
حنين تاني انت وبعدين معاك انا مش قلتلك متتكلمش معايا تاني ايه حتقل ادبك تاني
يوسف وهو مبتسم لا والله مش حقل ادبي انا بس عايزك تعرفي اني عارف انك احسن واحدة في الدنيا ووالله الكلام اللي قولتهولك مش علشان انا شايفك وحشة لا انا بس كنت غيران عليكي كنت حموت لما لقيتك ركبتي معاه العربية مكنتش اعرف انه اخوكي صدقيني والله انا اسف
حنين والله وانت مالك انت اركب مع اللي اركب معاه وتغير عليا بمناسبة ايه
حنين والله وانت مالك اركب مع اللي اركب معاه وتغير عليت بمناسبة ايه
يوسف بمناسبة اني بحبك مقدرش اشوفك مع حد تاني
حنين ومصدقتش انه قالها انه بيحبها ورجعت خطوة . احمم لوسمحتك الزم حدودك ومتقربش مني كدة تاني الناس تقول عليا ايه وابعد بقي خاليني امشي
يوسف سيبك من الناس انا اللي يفكر يضايقك ادفنه مكانه
حنين ابتسمت ڠصب عنها وابتدت تمشي
يوسف وقف قدمها . طب علشان خاطري خليني اوصلك انتي لسة تعبانة . وبعدين اعتبيري يا ستي
انك راكبة تاكسي
حنين قلتلك لا وسبني بقي ارجوك انا تعبانة ومش قادرة اقف
يوسف طيب علي الاقل خليني اوقفلك تاكسي علشان اطمن عليكي ممكن
حنين سكتت ومشيت معاه
يوسف وقفلها تاكسي وركبها . وراح وركب عربيته بسرعة علشان يمشي وراها
حنين قاعدة في التاكسي وبتبتسم وهي بتفتكر كلامه واعتذاره وكمان ابتسمت اكتر لما افتكرته وهو بيقولها بحبك وبعد شوية سمعت صوت مزيكا عالي بيقرب . محطتش في بالها عادي واحد ماشي بعربيته وبيسمع اغاني. بس اول مابصت من الشباك لقت يوسف بيقرب
بعربيته من التاكسي اللي هي فيه وبيغمزلها بعنيه وعلي المزيكا اكتر علشان هي تسمعها
حنين مقترتش تمنع نفسها من الضحك . لا ده اكيد مچنون مش معقول اللي بيعمله ده انا دلوقتي اتاكدت انه مش طبيعي
ولقته مشغل اغنيه لعمر دياب اسمها ياروحي انا
حنين قاعدة مش عارفة متبتسمش من الجنان اللي بيعمله يوسف . شوية
السواق ابتدي ياخد باله
السواق ولزمته ايه ده كله مكان هو وصلك من الاول
حنين افندم انت بتقول ايه
السواق بقول ان كان رمويو ده وصلك هو ولا يمكن مش عايزة حد يشوفك . ربنا يستر علي ولايانه صحيح مش كل اللي لبس يبقي بتاع ربنا
حنين زعلت من كلام السواق بس هي عارفة ان هو معاه حق وان ميصحش كدة بس متحملتش كلامه
حنين لو سمحت ياريت تخليك في حالك ولا اقولك نزلني هنا
يوسف استعرب ان التاكسي وقف ووقف هو كمان ولقي حنين بتفتح الباب ونازلة استغرب اكتر لانهم في وسط الطريق ومش ممكن تكون وصلت نزل وراح يشوف في ايه
السواق اتفضلي انزلي وابقي خليه هو يوصلك بس الاول اديني اجرتي اه مش انتوا تحبه في بعض وانا تكلوا حقي
يوسف ھجم علي السواق ومسكه من هدومه وزنقه في العربية . انت ازاي بتكلمها كدة انت مچنون اقسم بالله اډفنك مكانك
حنين وهي بټعيط . لوسمحت كفاية فضايح بقي سيبه
يوسف وعنيه بتق شرار انتي بټعيطي ليه هو الراجل ده عملك ايه
في الوقت ده قرب منهم ظابط المرور اللي كان واقف
الظابط في ايه يا جدع انت وهو . ايه ده مش معقول يوسف باشا واحشني ياراجل
يوسف وانت كمان يا جلال باشا
جلال الظابط ايه هو الراجل ده عملك حاجة
يوسف وهو بيبص للراجل بغيظ لا ابدا هو بس لسانه طويل حبتين وعايز يتقص
جلال الظابط بس كدة سيبهولي وانا اقطعهوله . تعالي معايا يا خويا وريني رخصك. انت اصلك مش عارف زعلت مين
حنين لو سمحت كفايه ده راجل غلبان ومعملش حاجة خليه يروح لاولاده من غير اذي
جلال الظابط هو انت معاك حد يا يوسف باشا
يوسف اه دي خطيبتي
حنين خطيبتك . خطيبة مين
الظابط والله الف مبروك طب كنت اعزمنا ولا احنا مش قد المقام
يوسف لا ازاي متقولش كدة اصل الموضوع جه بسرعة في الفرح بقي ان شاء الله
السواق ابوس ايدك يا يوسف باشا معلش انا والله ماكنت اعرفك حقك عليا حقك عليا يا ست هانم والله ماكنت اقصد
يوسف امشي يالا وابقي احترم نفسك مع الزباين
حنين ثانيه واحدة اتفضل خد اجرتك
يوسف استني انتي . طلع يوسف فلوس خد اتفضل اجرتك واتكل بقي من هنا
لفت حنين علشان تمشي ويوسف كان بيسلم علي الظابط صاحبه ورجعلها بسرعة
يوسف استني هنا انتي راحة فين. خليني اوصلك بقي بدل ۏجع القلب ده
حنين ۏجع القلب ده انت اللي جبته بتصروفاتك دي مش انا وقلتلك قبل كدة مش حركب معاك وبعدين تعالي هنا هي مين دي اللي خطبتك اتختبطلك امتي بقي في الحلم
يوسف هههههه لا لسة بس يعني انا اقصد علي اعتبار ما سيكون
حنين والله ومين قالك اني حوافق
يوسف امممم مش عايز اقولك لا تزعلي وتقفشي عليا
حنين بنرفزة . اقصدك ايه
يوسف بخبث . يعني اصل عنيكي قالتلي كل اللي انتي بتخبيه ومش عايزة تقوليه وعارف انها عايزاني
حنين اتكسفت من نفسها اوي ووشها احمر . انت اكيد مچنون عن اذنك خليني امشي
بوسف وهو مبتسم . خلاص خلاص حقك عليا بس والله انا بحبك وبحبك اوي كمان انتي بس اديني فرصة اقرب منك
حنين انا ماشية وسع بقي
يوسف اممم طيب تعالي اوقفلك تاكسي
حنين نعم !. لا شكرا كفاية اللي حصل انا حركب لوحدي واوعي تمشي ورايا
يوسف لا طبعا مش حسيبك وحركبك انا خطبتي متمشيش كلامها عليا وكلمة كمان حشيلك واحطك في عربيتي واوصلك ڠصب عنك
حنين لا انت فعلا مش طبيعي ايه اللي بتقولو ده خطيبت مين
يوسف هاه قلت ايه كلمة كمان وحشيلك
حنين امري لله وقف التاكس خليني اروح في يومك ده بس اوعي تشغل اغاني تاني فاهم
يوسف امم موعدكيش اصل لما بشوفك ببقي عايز اسمع كل اغاني الحب اللي الدنيا
حنين دارت وشها وهي بتضحك مش قادرة تمسك نفسها
يوسف شوفتك علي فكرة . بس تعرفي عنيكي حلوة قوي وانتي بتضحكي . يلا تاكسي اهو ولوني بغير عليكي لما بتركبي مع حد غيري
حنين ركبت التاكسي وهي بتبتسم
يوسف ركب عربيته ومشي وراها تاني وبردوا شغل الكاست وسمعها الاغنية بردوا لعمر دياب ضحكت
ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق مابنا اتشال . يالا ياقلبي رحلها يلا قلها كل اللي بيتقال مستني ايه بعد الضحكة دي الضحكة فاتحالك سكة
الحلقة الحادية عشر
يوسف ركب عربيته ومشي وراها تاني وبردوا شغل الكاست وسمعها الاغنية بردوا لعمرو دياب ضحكت
ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق مابنا اتشال . يلا يا قلبي روحلها يالا قلها كل اللي بيتقال . مستني ايه
بعد الضحكة دي الضحكة فتحالك سكة . مش هي دي اللي انت عاشقها وبقالها ياما شاغلة البال . ضحكت يعني حاسة هواك وموافقة تعيش العمر معاك . روح يا حبيبها ده انت حبيبها طمن شوقها اللي استناك في حد يستني علي ادي ده كفاية بس الضحكة ادي . شوف
اهي ضحكت تاني يعني اللي شوفته ماكنش خيال . ضحكت يعني قلبها مال
وفضل يوسف ماشي وراها لحد ماوصلت حنين قدام البيت ونزلت وهو ركن عربيته علي الناحية التانيه اللي قصاد عمارة حنين ونزل شافها لحد ماركبت الاسانسير وفضل واقف ساند علي عربيته وبيكلم نفسه
يوسف اممم ياتري بقي انتي في الدور الكام وانهي شقة طيب اسال البواب لا لا ممكن يقولها ووقتها تزعل وانا ماصدقت انها ابتدت تلين شوية طلع يوسف التليفون وبعت رسالة لحنين
يوسف حبيبة قلبي طلعت البيت
حنين بتقرأ الرسايل بس مابتردش عليه بس بتكلم نفسها
حنين هههههه والله ده فعلا مچنون بيتكلم اكناحنا فعلا مخطوبين ولافي بينا حاجة . اه اه يا يوسف انت ناوي تعمل فيا ايه .. واتنهدت حنين تنهيدة طويلة
يوسف مش مهم تردي عليا المهم انك بتقرأي كلامي . يلا بقي اطلعي في البلكونة خليني اشوفك قبل مامشي
حنين ههههه لا مش ممكن ده فعلا مخه ضارب بلكونة ايه دي اللي عايزني اقفله فيها الله يهديك يا يوسف
يوسف يلا بقي اصل انا مش حمشي غير لما أشوفك
وفض يوسف واقف قدام العربية وببيكتب لحنين لحد ما تليفونه رن تاني لانه كان بيرن كتير وهو مش عايز يرد علي حد
يوسف ايوة يا محمود في ايه عمال ترن وانا اقفل افهم مش فاضي الله
محمود معلش يا يوسف بيه بس الناس اللي انت مواعدها دي مستنين بقالهم اكتر من ساعة ونص وبملمك مبتردش عليا
يوسف اوه اوه معلش يا محمود انا نسيت خالص طيب بص انا نص ساعة بالكتير وجاي ماشي اعتذرلهم بس لحد ما اوصل يلا سلام
يوسف بيكتب لحنين . انا ماشي بس مش علشان زهقت لا انا نفسي طويل بس اتصلوا بيا في المعرض ولازم امشي . بس متقلقيش حاجي تاني .
يوسف اه علي فكرة حتوحشي . بحبك
حنين كانت بتقرأ كلامه وبتبتسم ومبسوطة اوي وكمان كانت واقفة ورا الشباك وبتبص عليه طول الوقت وعلي قد ما كانت عايزاه يمشي علشان محدش ياخد باله علي قد مازعلت انه مشي
في المعرض
يوسف قابل الناس اللي كان مواعدهم واتكلم معاهم وخلصوا ومشيوا
وجه امير
أمير ايه يا ابني جيت ملقتكش ومشيت وقلت ابقي ارجعلك تاني ايه كنت فين
يوسف اسكت يا امير انا مبسوط اوي كان حتتة يوم
أمير اوعي تقولي انك قابلتها
يوسف امم مش بالظبط هو انا كلمتها اه وقلتلها اني بحبها بس مش مقابلة يعني
أمير لا مش فاهم معلش اخوك غبي فاهمني ينوبك ثواب
يوسف حقولك بص يا سيدي .....
أمير ههههههههه لا مش ممكن ده انت مصېبة . حنين دي رجعتك ليوسف المچنون الله يخربيتك مش قادر ابطل ضحك
يوسف ههههههه انت بتقول فيها انا كنت حاسس اني رجعت زي ايام الكلية فاكر كنا بنعمل ايه مع البنات
أمير ايوة انتي حتقولي مكنش في بنت تاخد في ايدينا غلوة كانوا بيطبوا علي طول معلم
يوسف لا بس حنين حاجة تانية دي هي اللي في القلب بنت اللذين عسل وضحكتها تجنن ولا وهي متعصبة ومتنرفزة سكر تحسها قطة كدة حتي وهي متعصبة رقيقة كدة. بسكوتة انا مش عارف دي ام ازاي دي حاسيها طفلة كدة
امير يا عيني يا عيني بركاتك يا شيخة حنين والله انا خاېف لما تشوفها . تلاقيها عصام ابن خاتك هههههه
يوسف اخرس هي مين دي انا واثق ان حنين دي موزة المزز وحتي لو مطلعتش بالجمال اللي في بالي. حفضل احبها انا حبيتها كلها علي بعضها كدة مش مهم اي حاجة تانية
أمير طيب ياعم الحبيب انا كنت جايلك علشان اقولك اني مستفر مأمورية كدة اسبوع ولا اسبوعين وراجع علشان لو لقيت تليفوني مقفول ولا حاجة
يوسف تيجي بالسلامة يا ميروا خالي بالك من نفسك انا مليش غيرك
أمير يا عم خليها علي الله هي مۏتة ولا أكتر وبعدين ماخلاص راحت عليا والست حنين واكلة عقلك وقلبك مش سايبة لحد حاجة
يوسف هو صح واكلتني كلي بنت اللذين بس انت حبيبي يا ميرو خلي انت بس بتلك من نفسك
أمير سلام اول ماارجع حجيلك
بعد يومين في بيت هدي
هدي تسلم ايدك يا حنين الاكل زي العسل
حنين بالهنا والشفا يا ست الكل
هنا وانا مفيش تسلم ايدك علي فكرة يا تيتة انا ساعدتها في المطبخ النهاردة
حنين ههههههه ايوة قطعت السلطة وحضرت السفرة
هدي ههههه متزعليش يا ست هنا تسلم ايدك
عمر ماما دي احسن واحدة بتعمل اكل في الدنيا كل اصحابي بيحبوا السندوتشات بتاعتها والبيتزا والحالويات كمان
هدي هو انتي كمان بتعملي سندوتشات لصحاب العيال
حنين اعمل ايه بس يا ماما
كل يوم ماما صاحبي فلان عايز سندوتش كفتة . ماما صاحبي مش عارفة مين عايز سندوتش بانيه بقيت اعمله زيادة وهو بقي يوزع براحتوا
هنا كل اللي بيدوق اكل ماما بيحبه اوي
هدي ربنا يخليهالكم ومتتحرموش منها ابدا
حنين ولا نتحرم منك يا هدهود يلا انا حقوم اعمل الشاي لوخاصتوا
خرجوا الاطباق في المطبخ
حنين وهدي بيشربوا الشاي
هدي الا قوليلي يا حنين
حنين نعم يا ماما
هدي انا حساكي كدة متغير اليومين دول حساكي مبسوطة وعنيكي بتضحك كدة
حنين ايه يا هدهود انتي بقيتي بتقرأي العيون ولا ايه
هدي لا صحيح قوليلي انتي عارفة انا ببقي مبسوطة لما بلإيكي فرحانة
حنين انا ببقي فرحانة مادم كلكم بخير . بقولك ايه زمان الغسيل خلص حروح انشره قبل ما امشي
هدي ماشي روحي . هدي بتكلم نفسها . يارب يا بنتي يريح قلبك ويرزقك باللي يصونك و يحافظ عليكي هشام الله يرحموا ميرداش انك تبقي وحيدة كدة
وفاتت الايام ويوسف كل يوم يروح لحنين قدام البيت ويقف يبص عليها وهي مبتردش عليه ولا بترضي تطلع البلكونة بتبص عليه من ورا الشباك وبس . لحد ماجي يوم وكان اليوم ده برد جدا وهوا فظيع ويوسف مش عايز يمشي.
الحلقة الثانية عشر
وفاتت الايام ويوسف كل يوم يروح لحنين قدام البيتة ويقف ويبص عليها وهي مبتردش عليي رسايله ولا بترضي تطلع البلكونة . كانت بتبص عليه من ورا الشباك وبس . لحد ما جه يوم وكان اليوم ده برد وهواء فظيع ويوسف مش عايز يمشي بس وهو واقف لقي حنين نازلة من العمارة ومعاها شخص بس غير اللي شافه معاها ساعة الفرح وقالتلو انه اخوها يوسف كان عايز يروح يشدها ويسالها مين ده كمان بس مش قادر خاېف يكون اخوها بردوا ونحصل مشكلة فضل يوسف وراهم لحد لما دخلو صيدلية وحنين دخلت جوا تقريبا بتاخد حقنة او حاجة والشخص ده فضل مستنيها برا وبعدين خرجت حنين ومعاه ويوسف واقف وبيغلي وعنيه علي حنين والشخص ده
يوسف يكتب لحنين ممكن اعرف مين ده كمان اللي
حنين مبتسمه انه غايران بس مش بترد
يوسف حنين ردي عليا انا عفاريت الدنيا بتتنطت في وشي متجنينيش
يوسف ماشي يا حنين قدامك نص ساعة حستني تردي عليا لو مردتيش اقسم بالله حطلع اخبط علي شقة شقة وأسال عليكي لحد مااعرف انتي فين واكلمك انتي حرة بقي
حنين بتكلم نفسها . يا نهار ابيض ده مچنون ويعملها طيب اعمل ايه انا مش عايزة اتجاوب معاه اكتر من كدة انا حاءة اني بغلط اوي ومش عايزة ارد عليه بعد كدة حيفضل يكلمني اه ياربي اعمل ايه بس
وشوية والمطرة نزلت جامد اوي وحنين شايفة يوسف رايح جاي في الشارع ولا فارق معاه المطرة حنين صعبان عليها وعايزاه يمشي . حنين قالت خلاص انا حرد عليه المرة دي بس وخلاص بس علشان يمشي انا خاېفة عليه يتعب
حنين تكتب ليوسف ممكن لو سمحت تمشي بقي انت مش حاسس بالمطرة
يوسف سمع رنة الرسالة وفتح لقي حنين
يوسف انا مش حمشي غير لما تردي عليا مين ده
حنين مع ان ده شئ مايخصخش بس علشان تمشي ده عمار أخويا خلاص امشي بقي
يوسف اممم طيب بقي علشان نبقي علي نور كدة انتي عندك كام اخ بس علشان ابفي عارف
حنين بتضحك . اتنين علي . وعمار . ارتحت
يوسف اه تمام يهني لوشفت حد تاني معاكي حقتلك واقتله فاهمة
حنين علي فكرة انت بتدخل في اللي مايخصكش وامشي بقي
يوسف انتي كلك علي بعضك تخصيني فاهمة انتي بتاعتي انا وبس
حنين والله انت مچنون ومكانك العباسية
يوسف ههههههه مقبولة منك بس عموما انا مچنون بيكي
حنين انت مش خلاص عرفت اللي انت عايزه امشي بقي انت مش حاسي بالمطرة دي
يوسف خاېفة عليا
حنين بتكلم نفسها . طبعا خاېفة عليك
يوسف من غير ماتردي عارف انك خاېفة عليا بس انا مش حمشي غير لما تقوليلي انك قبلتي اعتزاري عن الكلام اللي قولتهولك قبل كدة
حنين خلاص مفيش مشكلة وبعدين انت اعتذرت كتير خلاص
يوسف طيب ليه مكنتيش بتردي عليا الفترة اللي فاتت
حنين علشان مينفعش اكلمك اصلا وانا دلوقتي رديت عليك بس علشان تمشي مش عايزاك تتعب واشيل ذنبك وكمان خاېفة حد ياخد باله وانا مبكبش حد يتكلم عليا
يوسف امممم طيب خلاص انا حمشي بس بشرط تطلعيلي في البلكونة علشان اشوفك قبل ماامشي
حنين انت كتتشرط عليا خلاص بقي انت حر
يوسف ماشي انا حنزل من العربية وافضل واقف في المطرة واتعب وذنبي في رقبتك
ونزل يوسف وفضل واقف في المطرة تاني وقعد يكح جامد وحنين شايفاه قلبها ۏجعها ومقدرتش لبست النقاب وخرجت البلكونة وكتبت
حنين انا خرجت اهو امشي بقي
يوسف بصي عليها وابتسم ابتسامة واسعة
يوسف طيب بذمتك اسيب القمر
ده وامشي ازاي
حنين كدة طيب ماشي انا حدخل ومش حرد عليك تاني واتفلق بقي
يوسف ههههههه خلاص طب معلش حمشي اهو بس توعديني انك
تردي عليا لما أكلمك وعلي فكرة انا عايز اتجوزك فكري بقي وردي عليا انتي مرمتيني معاكي وحكلمك بكرة علشان لازم اقبلك ونتكلم في حاجات لازم نتكلم فيها قبل ما اتقدم رسمي تمام
حنين ابتسمت اوووووي بس ماردتش
يوسف انا ماشي باي . بحبك يا مجنناني
فضلت حنين قاعدة سرحانة ومبتسمة وبتفكر في كلام يوسف وانه فعلا بيحبها وده واضح وكمان عايز يتجوزها يعني مش بيتسلي بيها بس فجأة افتكرت ولادها والوعد اللي اخدته علي نفسها انها تعيش ليهم وبس . وانا خاېفة الولاد يضيعوا مني خاېفة يزعلوا ازاي فجأة كدة اقولهم اني حتجوز لا دول ممكن يزعلوا مني وده ياثر علي دراستهم ونفسيتهم لا انا مينفعش ابقي انانيه انا ام قبل كل شئ.
وتعبت حنين من كتر التفكير واخدت المنوم علشان تمام
ونام يوسف من التعب زي ماهو بهدومه المبلولة ومن غير غطي كمان وطلع النهار وجه محمود والناس اللي شاغلين معاه وطلع مكتب يوسف لقاه نايم علي الكنبة هو مش مستغرب يوسف في العادي بينام في المكتب بس ليه مش نايم جو في السرير وكمان مش متغطي والجوكان برد جدا . قرب محمود من يوسف لقاه عرقان جدا سخن اووي وبيترعش وزي مايكون يخترف ومش فاهم منه حاجة الا كلمة واحدة حنين حنين . خاف محمود علي يوسف وحاول يصحيه بس معرفش نزل بسرعة علشان يجيب دكتور وهو خارج لقي امير
محمود أمير باشا كويس انك جيت الحقني
أمير خير يا محمود ايه اللي حصل
محمود يوسف بيه سخن وبترعش ومش بيرد عليا ومش عارف اجيب دكتور منين دلوقتي
أمير طيب تعالي معايا بسرعة
أمير يا نهار اسود ده سخن مولع . يوسف .. يوسف . رد عليا . لا كدة مش حينفع بقلك ايه شيل معايا انا حخدوا علي اقرب مستشفي
الحلقة الثالثة عشر
في المستشفي
أمير خير يا دكتور يوسف عمل ايه طمني
الدكتور الحمد لله متقلقش هو بس اخد دور برد شديد والسخنيه كانت جامدة انحنا تبتدبنا ننزل السخنيه وان شاء الله حيبقي كويس
أمير طيب هو فاق ولت لسة
الدكتور لا لسة اصله كمان كان عاندوا هبوط في الدورة الدمويه واضح انه مأكلش حاجة بقالوا يومين وانا حلقتله محاليل وان شاء الله الضغط يتظبط ويفوق ويبقي تمام . عن اذنكم
محمود ان شاء الله حيبقي بخير يا امير باشا متقلقش . بس هي مين حنين دي
أمير وانت بتسال ليه
محمود اصل يوسف بيه وهو بيخترف كان عمال بقول اسمها
أمير تليفونه بيرن .. الو ايوة يا سيادة اللواء ..... انا أسف والله بس حصل ظرف كدة واتاخرت علي سياتك..... لا لا 10 دقائق وتلاقيني اقدام معاليك .... حاضر يا فندم متقلقش .. مع السلامة
أمير معلش يا محمود انت شايف انا لازم امشي دلوقتي وان شاء الله مش حتاخر بس انت اوعي تسبه لوحده فاهم
محمود انت حتوصيني علي يوسف بيه . متقلقش انا مش حسيبه اتفضل انت شوف شغلك
الممرضة لو سمحتم يا ريت حد يفوت علي الحسابات
أمير انا حفوت عليهم دلوقتي وانا ماشي
محمود لا امشي انت انا حفوت عليهم
أمير ياابني انا حتفع ملكش دعوة
محمود لا لا اتفضل حضرتك وانا حفوت عليهم دي فلوسه انا مش حتفعله حاجة من جيبي
أمير اوك سلام مش حوصيك متسبهوش
في أوضة يوسف نايم ومش حاسس بحاجة وقاعدة جانبه ممرضة
الممرضة بتملس علي شعر يوسف وتتنهد . اه يخربيت حلوتك انت ايه معمول من ايه
دخلت ممرضة تانيه يا لهوي انت بتعملي ايه انتي بتتحرشي بالمړضي
الممرضة الاولي نعمة ششششش بس وطي صوتك ايه اللي بتقوليه ده
الممرضة التانية عايدة اومال انتي كنتي بتعملي ايه انتي مچنونة
نعمة ولا حاجة انا بس كنت ببص عليه اصله قمر ابن اللذين
عايدة هههههه طيب والله تلاقيكي فعلا كنتي بتتحرشي بيه
نعمه ههههه ايوة واللي يطولني اعمل اكتر من كدة واتبل عليه واخليه يتجوزني
عايدة ههههههههه اه يابايرة . يابت اتلمي لوحد سمعك حتروحي في داهية
نعمة يا ختي بقي طب بذمتك نش قمر. ده شبه الممثلين اللي بيطلعوا في المسلسلات التركي
عايدة هو من ناحية قمر فهو قمر اووووي بس اتلمي شوية وتعالي معايا بدل الدكتور مايبهدلنا
نعمة علي عيني اسيبه وامشي بس يلا حبقي ارجعله تاني
في البيت عند حنين
حنين اليوم بيخلص وحنين مستغربة يوسف مبعتلهاش
اي رسالة. خالص ده كان الفترة الاخيرة كل شوية يكلمها يطمن عليها ويبعتلها في اغاني . حاست ان في حاجة ناقصاها واقتقدت الاهتمام اللي يوسف كان محسيها بيه
حنين كدة طول اليوم متكلمش خالص ايوة اكيد بيتقل عليا ما انا رديت عليه امبارح وكلمته وكمان خرجت البلكونة حس انه خلاص عمل اللي كان عايزه طيب ماشي يبقي بقي يبعتلي تاني وانا مش حرد عليه هاه يتفلق
في المستشفي
أمير قاعد علي كرسي قصاد يوسف وكان لسة مافقش . بس ابتدي يفوق
يوسف بصوت تعبان ورايح خالص . أمير انا ايه اللي جابني
هنا
أمير اخيرا . حمدلله علي سلمتك يا جو كدة تخدني عليك
يوسف اه مش قادر دماغي ۏجعاني اوي وصوتي رايح خالص . هو انا جيت هنا ازاي انا مش فاكر حاجة
أمير كنت مغمي عليك وسخن وبتخرف وجبتك انا ومحمود علي هنا . الله يخربتك جبتلي الغضروف عمال تربي في عضلات كل يوم في الجيم ربنا يهدك
يوسف هههههه يهدني اكتر من كدة اهو كل ده من قرك . انتي اللي شكلك خلاص. الستات خلصت عليك وبهدلت صحتك
أمير والله . طيب يا اخويا ماشي . احكيلي بقي ايه اللي تعبك كدة وبهدلك
يوسف اصل كنت عند حنين . ايه ده حنين انا مكلمتهاش النهاردة اي فين تليفوني يا أمير بسرعة
أمير طب اهدي بس انت لسة تعبان . اتفضل يا عم التليفون اهو
يوسف بيكتب لحنين
يوسف حبيبتي وحشتيني عاملة ايه
يوسف معلش اصلي تعبت شوية ومعرفتش اكلمك
يوسف
↚
حنين انتي مبترديش ليه . والله كنت تعبان
يوسف شكلها زعلان ومش عايزة ترد عليا
أمير انا مش فاهم حاجة هو ايه اللي حصل
يوسف ابدا انا حقولك...
أمير هههههههه يا بت اللذين يعني السبب في تعبك وكمان مقموصة دي فظيعة والله انا لومنك معبرهاش
يوسف بإبتسامة ياعم براحتها تتقمص زي ماهي عايزة انا راضي انا بس اخف كدة شوية وحعرف اصالحها بطريقتي
يوسف ههههههه بيعنيها استني انت عليها انا حخليها تكره نفسها بس ابقي عرفني شكلها
الباب خبط ودخلت الممرضة
أمير ضحك وغمز يوسف . والله احنا بنتعبك معانا تسلم ايدك
نعمة وهي مسبلة ليوسف وبتقيسله الحرارة . ابدا ولا تعب ولا حاجة المهم هو بس يقوم بالسلامة . طمني انت عامل ايه دلوقتي
يوسف بوش خشب . كويس
نعمة في حاجة مضيقاك قولي وانا اعملك اللي انت عايزه
أمير بيكتم ضحته ويبص ليوسف
يوسف شكرا مش عايز حاجة ممكن بقي لو خلصتي تتفضلي عايز انام
نعمة بإحراج . اه خلصت اهو حديك الدوا ده بس وامشي
يوسف سيبيه وانا حخدوا واتفضلي
نعمة يعني متأكد مش عايز حاجة
يوسف ما قلت لا
نعمة طيب عن اذنكم ولو احتجت حاجة ابقي رن الجرس وانت تلاقيني عندك في ثانيه
أمير هههههههه مش قادر هي البت دي عاملة كدة ليه هي اول مرة تشوف راجل
يوسف اناعارف ده ۏجع قلب والله. بقولك هو الدكتور مقلكش حخرج امتي انا زهقت وعايز امشي وكمان بكرة معاد الجلسة بتاعة حنين وعايز اروح علشان اشوفها
أمير لا يا حبيبي انسي الدكتور قال مش حتمشي قبل ساعة واتقل كزة بقي علي الست حنين دي شوية لحسن حتركب وتدلدل رجليها
يوسف وانت مالك انت ماتركب ولا تعمل اللي هي عايزاه انا راضي . بس كدة مش حاعرف اشوفها لا كدة مش حينفع .ماتقول للدكتور اني بقيت كويس وعايز امشي
أمير قلنا مينفهش واتهد بقي ويلا كل الاكل ده خليك تخف بقي وارتاح منك
الحلقة الرابعة عشر
حنين صممت طول الليل انها متردش علي يوسف علشان كانت بتحاول انها تمنع نفسها عنه علشان مش حتقدر تكمل معاه علشان ولادها وانها تحاول تنساه وقالت انها لازم تقوله كدة وتخليه يبعد عنها
يوسف بيكتب لحنين كدة يا حنين اقولك تعبان ومتسأليش عليا ولا حتي تردي
يوسف ده حتي انتي السبب في اللي انا فيه مش انا بسبك كنت واقف في المطرة
يوسف حنين علشان خاطري ردي عليا انتي وحشاني
يوسف طيب قوليلي فكرتي في موضوع جوازنا زي ماقلتلك لو موافقة عرفيني بس متعذبنيش اكتر من كدة
يوسف خلاص يا حنين انا حبعد ومش حديقك تاني واضح انك مش عايزاني
حنين قرأت كلام يوسف وهي بټعيط وصعبان عليها نفسها وصعبان عليها يوسف وانها حتخسره وفضلت طول الليل ټعيط وتفكر مش عارفة توصل لقرار
في المستشفي
أمير ارتحت كدة لما صممت تمشي ماكنت قعدت لبكرة يا ابني بدل ماتتعب تاني وانت لوحدك
يوسف لا يا أمير انا مش طايق اقعد عايز اروح وبعدين ما انا حاخد الادويه اللي الدكتور كتابها خلاص بقي
يوسف انتي ازي تدخلي كدة من غير ماتخبطي
نعمة واقفة ومتنحة ليوسف ومبتردش
أمير خلاص بقي يا يوسف
معلش حصل خير
يوسف انتي متنحة كدة ليه مش بكلمك
نعمة اأأاصل . سمعت من الدكتور انك ماشي فقلت اجي اشوفك عايز تمشي ليه
يوسف نعم وانتي مالك امشي ولا اقعد انتي حتحسبيني
نعمة لا طبعا بس قلت ليكون حد زعلك هو انا عملت حاحة ضيقتك قولي
يوسف اللهم طولك ياروح يابنت الحلال انا بس عايز افهم انتي عايزة ايه
نعمة ممكن اتكلم معاك لوحدنا
يوسف نعم !! ليه بقي هو في بيني وبينك أسرار
أمير بيضحك . خلاص يا يوسف انا حستناك برة لحد ماتلبس . ومال علي ويوسف وهو بيوشوشه . بس يارب تلبس مش تقلع
يوسف زعد امير في بكوعه في بطنه
أمير ايييي ايه ده كل ده وتعبان انا خارج متتاخرش
يوسف اتفضلي قولي اللي انتي عايزاه علشان عايز امشي
يوسف نزل ايديها انتي بتعملي ايه انتي اټجننتي
نعمة قربت منه تاني اه اټجننت من ساعة مشوفتك
وانا مش قادرة ابعد عنك احنا لوحدنا مفيش حد متخفش
يوسف لا انتي اكيد مچنونة وهو انتي لحقتي تشوفيني انا مكملتش يوم هنا
نعمة ده انا من اول دقيقة وانا حموت عليك لو متضايق ان احنا في المستشفي اديني رقم تليفونك واكلمك ونتقابل برة
نعمة وانا عملت ايه كل ده علشان بقولك اني معجبة بيك وعايزاك
يوسف اخد تليفونه وحاجته وخارج
يوسف زقها بعد وفتح الباب وخرج
في العربية
أمير هههههههههههههخ مش قادر حموت من الضحك البيت دي واقعة اوي
يوسف انا مش عارف انت بتضحك علي ايه دي بت بجحة ومچنونة دي خطړ علي العيانين
أمير هههههههههه مش قادر كل ماافتكر شكلك وهي بتقولك عايزاك لوحدنا ابقي حموت من الضحك حسستيني انها
يوسف ههههههههه انت بتقول فيها انا لاقتها قفلت الباب وراك وجايه عليا قلت بس دي ناويه علي مصېبة. بنت المچنونة
أمير ههههههه
يوسف ماكفاية ضحك الله ېخرب بيتك حتلبسنا ونعمل وارجعلها تاني
امير هههههههههه
يوسف هههههههههه
تاني يوم في العيادة
حنين دخلت وسلمت علي دنيا وقعدت وحاست انها مضايقة جدا دي اول مرة من شهور كتير تدخل العيادة من غير مايوسف يكون موجود
دنيا تعرفي انا حظي حلو النهاردة حروح بدري الاستاذ يوسف اعتذر النهاردة ومش جاي
حنين زعلت اوي . يبقي فعلا حيبعد عني زي ماقال ومش حيكلمني تاني ومش حيجي تاني علشان ميشوفنيش وعيطت حنين
دنيا اتفضلي يا مدام حنين الدكتورة منتظراكي
حنين بصوت مخڼوق من العياط السلام عليكم
الدكتورة وعليكم السلام . مالك يا حنين انتي كنتي بټعيطي
حنين اڼفجرت اكتر واكتر في العياط
الدكتورة خير مالك يا حنين اهدي انتي عارفة كويس انك مينفعش تزعلي اوي كدة انتي ممكن ترجعي تتعبي تاني ارجوكي اهدي بس واحكيلي مالك
حنين وهي بتاخد نفسها من كتر العياط . انا ححكي لحضرتك كل حاجة انا خلاص مش قادرة اخبي اكتر من كدة
وحكت حنين للدكتورة كاميليا كل حاجة عن يوسف واحساسها بي من اول يوم لحد اليوم ده
الدكتورة وليه محكتليش من الاول ليه خبيتي عليا
حنين كنت خجلانة ومكسوفة من نفسي حاسة اني بغلط وبعمل حاجة حرام مكنتش قادرة اقول لحد بس خلاص تعبت تعبت مش قادرة حاسة اني بمۏت من غيره كل يوم. وفي نفس الوقت مش عارفة اعمل ايه
الدكتورة خجلانة من ايه الحب لاهو عيب ولا حرام انتي معملتيش حاجة غلط
حنين ازاي بس الحب لازم يكون في اطار شرعي لكن كدة لا
الدكتورة طيب ماهو قالك انه بيحبك وعايز يتجوزك
حنين ماهي دي المشكلة انا حاسة اني بين نارين مش عارفة اذا كان فعلا عايز يتجوزني ولا بيقول كدة بس علشان استمر معاه واقبله وخلاص .
الدكتورة سيبك من يوسف دلوقتي وقوليلي انتي عايزة ايه عايزة . فرضا انه جد فعلا وعايز يرتبط بيكي حتكملي معاه
حنين مش عارفة انا بحب يوسف حب عمري ماحبيته لحد قبل كدة حتي هشام علي قد ماحبيته بس مش زي يوسف يوسف مختلف . وفي نفس الوقت خاېفة اكون انانية واظلم ولادي خاېفة ميوفقوش ولو وفقه يبقي علشان ميزعلونيش مش علشان همامقتنعين . انا بجد محتارة محتارة اووي
الدكتورة حنين انتي لازم تدي نفسك فرصة حبي واتجوزي وعيشي حياتك وفي نفس الوقت متظلميش ولادك ومهيالي اللي اعرفة عن شخصية يوسف انه انسان جميل جدا وصدقيني حيقدر يكسب ثقتهم وبحببهم فيه انتي بس ادلو وادي نفسك فرصة . يا حنين الحب اللي بجد مابيجيش في العمر غير مرة واحدة متضيعهوش منك علشان اكيد حتندمي اوي
حنين يعني حضرتك شايفة كدة
الدكتورة ابتسمت . اه يا حنين شتيفة كدة ومتقلقيش انا حتكلم مع يوسف واعرف منه كل حاجة ولو حسيت للحظة انه بيلعب بيكي صدقيني انااللي حقولك ابعدي عنه
حنين
طيب اعمل ايه دلوقتي
الدكتورة كلميه واطمني عليه خليه يحس انك مهتمة بيه خصوصا انك السبب في تعبه ولا ايه
حنين عندك حق انا السبب بس انا اتكسف اكلمه وبعدين انا معيش رقمه ممكن ابعتله رسالة وخلاص
الدكتورة لا طبعا كلميه مينفعش رسالة وان كان علي الرقم انا حديهولك اهو يا ستي اتفضلي
حنين بس انا محرجة اوي اكلمه
الدكتورة محرجة من ايه هو انا بقولك روحيلو البيت ده تليفوم يا حنين
حنين اتنهدت . خلاص ماشي ربنا يسهل
في البيت عند حنين
حنين متوترة ومكسوفة تكلم يوسف
حنين اهدي بقي يا حنين وامسكي اعصابك كدة علشان تعرفي تكلميه
حنين اخدت نفس جامد واتصلت بيوسف
يوسف في البيت نايم في السرير وباصص لفوق وبيفكر حيعمل ايه مع حنين ولقي تليفونه بيرن
يوسف مين ده ده رقم غريب . مش حرد انا مفيش دماغ اكلم حد . تؤ وبعدين لما أشوف مين ده
يوسف الو
حنين اول ماسمعت صوته قلبها ظق جامد اوي وصوتها مش عايز يطلع ومكسوفة
يوسف الو .. الو
حنين بصوت هادي جدا . السلام عليكم
يوسف فتح عنيه وقام قعد . حنين
حنين احمم ايوة ازيك
يوسف نط من السرير ووشه بيضحك وشال التليفون من علي ودنه وبص فيه ورجعه
تاني . حنين انتي بجد حنين اللي بتكلمني
حنين ابتسمت . ايوة انا حنين
يوسف وحششششتيييينننننيييي
حنين اتكسفت اكتر واتلجلجت . انا عرفت من الدكتورة انك تعبان فقلت اطمن عليك
يوسف يعني صدقتي الدكتورة وانا لا ما انا قلتلك اني كنت تعبان ومردتيش عليا . هنت عليكي يا حنين
حنين مش قادرة تتحمل طريقة الحنينة في الكلام دي . لا مش حكاية اني مش مصدقات انا بس حسيت انك.
يوسف سكتي ليه كملي افتكرتيني بتهرب منك صح
حنين لا مش كدة بس .... انا بصراحة متلخبطة ومش عارفة افكر
يوسف ايه اللي ملخبطك يا حبيبتي بس والله انا بحبك وقد كل كلمة قلتها وفعلا عايز اتجوزك
حنين الموضوع مش بالسهولة دي في حجات كتير جوايا صعب انك تفهمها
يوسف لا ياروحي حفهم انتي بس اتكلمي وقولي انتي ايه اللي مخوفك مني وانا معاكي ومش حسيبك ابدا
حنين عموما مش وقته الكلام ده المهم انت تبقي كويس انت صوتك تعبان خالص
يوسف ابتسم . كنت تعبان لحد ماسمعت صوتك بقيت زي الحصان . حنين انتي كنتي واحشاني اوي . صدقيني انتي اول واحدة احبها كدة انا عمر مافيه واحدة عملت فيا كدة ولاحبيت اصلا قبلك
حنين يا سلام يعني عمرك عرفت ستات ولا ارتبط لحد دلوقتي
يوسف ماهو ده اللي انا عايز اكلمك فيه . حنين احنا لازم نتقابل ونتكلم انا عايز احكيلك كل حاجة عني مش عايز اخبي عليكي حاجة
حنين بس
يوسف قاطعها . مبسش لتزم نتكلم ارجوكي وافقي . انا حكلمك بكرة تقوليلي حنتقابل امتي والساعة كام
حنين ربنا يسهل . يلا سلام بقي
يوسف استني بس . انا ملحقتش اشبع منك ده انا مصدقت اسمع صوتك . اه يا حنين لو كنتي قدامي دلوقتي
حنين ضحكت . ليه كان ايه اللي حيحصل
يوسف هههههه . طيب خلاص حسكت بس اوعدك اول مانتجوز وتبقي في بيتي مش حخليكي تتنفسي بعيد عني
حنين يوسف انا لازم اقفل بقي سلام
يوسف سلام يا قلب يوسف
يوسف حنين
حنين نعم
يوسف ب ح ب ك
حنين قفلت بسرعة . وهي عمالة تضحك .وانا كمان بحبك يا يوسف بحبك اوي
يوسف قفل ورما نفسه علي السرير . اخيرا يا حنين اخيرا حلمي بيقرب وحتبقي بتاعتي
الحلقة الخامسة عشر
في عيادة الدكتورة كاميليا
يوسف خير يا دكتورة حضرتك صممتي انك تشوفيني النهاردة وقلتيلي موضوع مهم ميستناش للحلسة اللي جايه . خير
الدكتورة يوسف انت عايز ايه من حنين
يوسف اتعدل في قعدته . احممم حنين هو حضرتك عرفتي
الدكتورة ايوة حنين حكتلي علي كل حاجة وعرفت السبب اللي كان مخلي حضرتك الفترة الاخيرة متحضرش الجلسات مع انك كنت بتيجي
يوسف امم بصراحة انا بحب حنين اوي
الدكتورة وبعدين
يوسف ولا حاجة انا عايز اتجوزها
الدكتورة بص يا يوسف انت متعرفش حنين مرت بإيه . حنين انسانة حساسة ومش حمل چروح جديدة فلو انت واخد الموضوع تجربة حاجة جديدة . نوع من الستات مقبلتوش قبل كدة وبعدين تبتدي تبعد عنها . فأنا بقولك اوعي تعمل كدة حنين قبل كدة حصلتلها صدمة وفقدت النطق ولو المرة دي تعبت الموضوع ممكن يبقي اصعب بكتير فانا بحظرك
يوسف ابدا صدقيني انا فعلا بحبها وعايز اتجوزها بس ماكنتش عايزها تديني فرصة اني اقرب منها . في حجات كتير حنين متعرفهاش عني وعايز اقولهالها قبل ما تقدم لها حضرتك عارفة موضوع اني مبخلفش ده لازم تعرفه الاول
ولا تجوز علشان ولادها . لازم تطمنها اوي من الناحية دي فاهمني
يوسف اوعدك اني ححافظ عليها ومش حسمح لحد في يوم انه ېجرحها حتي انا مش ممكن ازعالها ابدا حنين دي روحي
الدكتورة اتفقنا خلاص اتفضل انت دلوقتي وانا حكلمها واخليا تقبلك
يوسف متشكر جدا لحضرتك
في بيت حنين
حنين بتتكلم في التليفون
حنين يعني حضرتك شايفة اني اقبله
الدكتورة ايوة يا حنين انا اتكلمت معاه واتاكدت انه فعلا جد معاكي بس في حاجات في حياته لازم هو اللي يحكهالك . روحي قابليه علشان خاطري وبهدها ابقي قرري انتي حتعملي ايه
حنين خلاص حقبله . انا بجد مش عارفة اشكرك ازاي حضرتك الوحيدة اللي بقدر اتكلم معاها وانا مطمنة
الدكتورة ولا يهمك يا حنين . انتي بالنسبة ليا مش مجرد حالة انتي زي اختي الصغيرة . يلا بقي انا حقفل وانتي كلمي يوسف علشام تتفقه حتتقبله فين
حنين حاضر مع السلامة
قفلت حنين وقعدت بتفكر ياتري اللي حتعمله ده صح ولا غلط . في الوقت ده تليفونها رن . ده يوسف
حنين السلام عليكم
يوسف احلي السلام عليكم سمعتها في حياتي وحشتيني يا قلبي
حنين مبتسمة . وبعدين مش قلنا بطل طريقة دي
يوسف ڠصب عني والله مش قادر صوتك اصل حلو قوي بيزغزغلي وداني
حنين هههههه والله انت مشكلة
يوسف طب قوليلي انتي بعد الضحكة اعمل ايه بس اڼتحر يعني
حنين يوسف بس بقي والله اقفل
يوسف هههههههههه خلاص طيب قوليلي بقي الدكتورة كلمتك
حنين ايوة لسة قافلة معايا دلوقتي
يوسف طيب حنتقابل فين
حنين مش عارفة
يوسف طيب بصي
انا حاجي اخدك من عند البيت وبعد كدة نبقي نشوف حنقعد فين .
حنين لا مينفعش طبعا اركب معاك من هنا
يوسف امممم طيب خلاص حستناكي بعيد شوية عن البيت ومتخفيش حطير بيكي محدش حيشوفك . حكون عندك بكرة الساعة 2 اتفقني
حنين خلاص ماشي
يوسف يالهوي ايه الرقة دي قطة يا ناس
حنين بقولك ايه اسكت بقي لحسن والله ارجع في كلامي
يوسف طب ارجعي كدة وانتي تشوفي انا حعمل ايه
حنين حتعمل ايه يعني
يوسف بلاش علشان حتزعلي
حنين لا والله. علي فكرة انا مباخفش
يوسف يا واد انت يا جامد. طيب بصي يا ستي لو رجعتي في كلامك حتلقيني طلعتلك البيت ودخلتك اي اوضةواقفلت بالمفتاح وحاخد حقي منك واطلع عليكي القديم والجديد
حنين اتكسفت اوي وقفلت التليفون
يوسف هههههههههه مش قلتلك حتزعلي . ماشي يا حنين خليني معاكي للاخر لما اشوف آخرة كسوفك ده ايه
تاني يوم
يوسف واقف مستني حنين في المكان اللي قالها عليه واول ماشافها قرب عليها
يوسف وحشتيني يا قطتي
حنين ابتسمت . وبعدين احنا ابتدينا
يوسف طيب يلا تعالي اركبي . وفتحلها باب العربية .
حنين خاېفة تركب
يوسف اممم ممكن أميرتي تركب بقي علشان الناس بتبص علينا
حنين ركبت
يوسف قفل الباب ولف وركب بسرعة. وطلع بالعربية بسرعة جدا
حنين براحة يا يوسف
يوسف الله علي يوسف دي طالعة منك زي العسل
حنين يوسف
يوسف يا عيون يوسف
حنين يوه بقي انا غلطانة اني جيت معاك
حنين مش عارفة
يوسف يعني مفيش مكان معين بتحبيه او دايما بتروحيه
حنين انا اصلا مش بخرج كتير بس المشاوير الضروري حتي لما بخرج الولاد بيبقي مع حد من إخواتي مش لوحدي
يوسف ليهم حق ېخافو عليكي انتي اصلك تتاكلي اكل
حنين اتكسفت وسكتت
يوسف طيب بصي انا حوديكي مكان تحفة علي النيل ايه رايك
حنين عادي مش كتفرق
في مطعم فاخر جدا علي النيل
يوسف ايه رأيك المكان عجبك
حنين اه جميل اوي
حنين بخجل انت حتفضل تبصلي كدة كتير
يوسف قرب شوية من حنين واتنهد تنهيدة طويلة . اصل بصراحة مش مصدق نفسي انتي كلك علي بعضك كدة قاعدة معايا كتير عليا اوي
حنين احممم ممكن بقي تقول الكلام اللي مصمم اني اسمعه
يوسف ماشي يا ستي اهربي مراحتك . بصي يا حبيبتي انا يوسف شهاب الدين عندي 35 سنة لية اخت واحدة شيرين هي دلوقتي اتجوزت وسافرت مع جوزها أمريكا انا كان طول عمري حلمي اني اكون ظابط وفعلا دخلت كلية الشرطة وبقيت ظابط وكنت بحب شغلي جدا واترقيت بسرعة وبقيت رئد وماما وبابا فضلو يزنوا عليا علشان اتجوز وبصراحة انا مكنش الموضوع في دماغي بس وافقت علشان مزعلهمش وماما اخترتلي عروسة كان اسمها رانيا واتجوزنا بس عمري في يوم ماحبيتها ولا حسيت اني محتجلها في حياتي اصلا وكان بينا مشاكل كتير وبعد سنة وسنة من جوازنا بابا ماټ وماما فضلت تزن عليا علشان اتابع شغل بابا بابا كان صاحب معارض سيارات مشهور ممكن تكوني سمعتي الاسم قبل كدة وكمان واخد توكيلات لتكبر الماركات في العالم ومينفعش كل ده يتساب لحد غريب يديره ومع اني كنت بحب شغلي جدا بس مقدرتش ارفض طلبها خصوصا انها كانت تعبانةوكنت خاېف عليها من الانفعال
وفعلا استقلت من شغلي وتابعت الشغل وابتدينا انا ورانيا في مشاكل جديدة بسبب تأخير الخلفة روحنا لدكترة كتير وعملنا
كل التحاليل المطلوبة رانيا كان عندها التبويض ضعيف جدا وابتدت تتعالج وانا كمان اتضح اني عندي نقص في عدد الحيونات المنوية . ههههههه ايه مالك اتكسفتي كدة ليه
حنبن احممم لا ابدا مفيش كمل
يوسف هههه ماشي بس يا ستي الدكاترة قالو ان احنا الاتنين مع بعض مستحيل نخلف هي ممكن مع العلاج تخلف بس مش مني انا وانا كمان الدكتور قالي ممكن مع العلاج اخلف و بس اكيد مش من رانيا مع ان الامل في حالتي ضعيف جدا . بس وابتدت رانيا تفتعل مشاكل كتيرعلشان اطلقها مع اني قلتلها اول ماعرفنا الحكاية دي نتطلق بس واضح انها كانت عايزة تجمع مني اكبر مبلغ قبل مااطلقها بس انا مكنش فارق معايا وسيبها لحد ماتزهق وتطلب لكن اللي مقدرتش استحمله انها تهين امي وتعامله بطريقة وحشة وكانت رافضة اننا نروح نعيش معاها ولا حتي ان ماما تيجي تعيش معانا وبعدين انا كنت كل يوم لازم اقضي وقت مع ماما اتغدي معاها او مككن عشاء المهم مسبهاش طول اليوم لوحدها هي بقي مكنش عجبها وفي يوم كنا بنتعشا عند ماما وكنا بتكلم علي موضوع اننا نروح نعيش معاها رانيا زعقت وانفعلت وقالت لامي كلام كتير معجبنيش فعليت صوتي عليها وقولتلها لو اتكلمتي مع امي بالطريقة دي تاني مش حتقعدي علي زمتي يوم واحد ردت عليا انت فاكر نفسك راجل طبعا نقصد اني مبخلفش . مشفتش قدامي وضړبتها وطلقتها بالتلاتة ورجعت عشت مع امي تاني وبعد سنة ونص ماټت وسابتني وقتها بس حسيت اني انكسرت امي دي كانت
كل حاجة في حياتي متحملتش وجالي وقتها إكتأب ومن سعاتها وانا ابتديت اروح للدكتورة كاميليا الكلام ده بقلو حاوالي سنتين ونص بس يا ستي ادي كل حكايتي
حنين كانت شكلها متاثر اوي من كلام يوسف ودموعها نزلت
يوسف انتي بټعيطي . لا اوعي انا مش عايز اشوف دموعك دي تاني ابدا ولا حتي علشاني
حنين خلاص مش حعيط . بس قولي انت ليه ماحولتش تحتويها وتقربها من والدتك
يوسف والله حاولت بس هي كدة ده كان طبعها وخلاص بقي كل واحد راح لحاله
حنين طيب ليه محاولتوش تعملوا عملية مثلا او حتي تتبنوا طفل حتي لو كنتم مش حتكتبوه علي إسمكم علي الاقل تربوه وتحسه معاه بإحساس الاب والام
يوسف والله مش حكدب عليكي يا حنين انا لو كنت بحب رانيا واحد في الميه من الحب اللي بحبهولك كنت عملت علشانها اي حاجة ومسبتهاش بس مكنتش عايز بصراحة وبعدين خلاص بقي الموضوع ده انتهي. قوليلي بس موضوع الخلفة ده ممكن يبعدك عني
حنين بطلقائية . لا طبعا . وبعدين سكتت
يوسف ابتسم . يعني بتحبيني
حنين اححمم . كمل
يوسف هههههه اكمل ايه انا خلاص خلصت انا قلتلك اللي كنت خاېف انك ترفضيني علشانه . قوليلي انتي ايه اللي مخوفك من علقتنا
حنين انا بعد اللي حصل لهشام الله يرحموا كنت خاېفة احب تاني اواتعلق بحد وارجع اخسرة باي طريقة وكمان ولادي خاېفة عليهم ميتقبلوش الوضع ده خاېفة اووي اكون انانية لو فكرت في نفسي . حسيت اني مستهلش اكون ام
يوسف اوعي تقولي كدة انتي احلي واجمل ام في الدنيا . ولو علي الولاد صدقيني انا متأكد اني حقدر اخليهم يحبوني متقلقيش المهم انتي بس وافقي بقي انا بجد يا حنين مش قادر ابعد عنك اكتر من كدة محتاجك معايا النهاردة قبل بكرة
حنين مش عارفة . خاېفة
يوسف اوعي تخافي وانا معاكي سيبي نفسك ليه بس ومش حتندمي
حنين هزت راسها. حاضر
يوسف ايوة بقي . حرام عليكي ده انتي تعبتيني اوي
حنين انا . وانا كنت عملت ايه
يوسف كل ده ومش عارفة عملتي ايه . ده انتي مرمطيني معاكي . بس مش مهم انا مبسوط المهم انك حتبقي ليه . قوليلي حاجي اتقدملك امتي
حنين لسة الاول حفاتح بابا وماما واقولك . مع اني خاېفة من اسألتهم اصل انا كنت قافلة موضوع الجواز ده نهائي
يوسف امممم وغيرتي رأيك علشاني
حنين بخجل . ايوة اومال انا قاعدة معاك دلوقتي ليه
يوسف قرب من حنين . بقولك ايه مينفعش نتطلع دلوقتي علي اقرب مأذون ونتجوز
حنين هههههههه لا طبعا مينفعش . لا زواج الا بولي ولما تبقي تقابل الولي بتاعي ابقي اتفق معاه
يوسف امري لله . استني . ممكن بقي تشربي العصير بتعك ده
حنين اخدت العصير وابتدت تشرب من تحت النقاب
يوسف يا بختها بنت المحظوظة
حنين هي مين دي
يوسف الشاليموه
حنين اتكسفت وسابت العصير وكان حيتدلق عليها
يوسف ههههههه خالي بالك طيب . انا بصراحة مش عارف انتي ازي كنتي متجوزة قبل كدة ايه الكسوف ده
حنين علي فكرة الحياء ملوش دعوة متجوزة او لا دي طبيعة
يوسف وانا بمۏت في طبعتك وحيائك ده .
حنين ممكن بقي نمشي. انا اتاخرت والمغرب قربت تاذن وانا مبحبش اكون بره البيت باليل لوحدي
يوسف انا لسة
ملحقتش اشبع منك وبعدين متحافيش انا مش حسبك حروحك
حنين معلش علشان خاطري بجد اتأخرن
يوسف خلاص يا روحي اللي يريحك يلا بينا
يوسف وحنين في العربية
يوسف انا عارف انك مش بتحبي الاغاني بس ممكن تسمحيلي ايمع اغنيه واحدة
حنين تاني
يوسف معلش علشان خاطري
حنين دي عربيتك انت حر
يوسف حط السي دي بتاع عمر دياب
ويوسف طول الاغنية يبص لحنين ويبتسم وحنين تداري وشها من الكسوف .
ووصل يوسف حنين ورجع البيت وحنين كمان رجعت ودي كانت اول ليلة حنين تنام فيها من سنين من غير منوم . ويوسف كمان رجع الفيلا ونام وهو في اسعد حالاته
16
وبعد ماعدت علي يوسف وحنين احلي ليلة وكان بقالهم سنين مكنوش فرحنين كدة
في الصباح في بيت حنين
هنا ماما اصحي يا ماما
حنين بصوت نعسان . امم في ايه يا هنا
هنا حضرتك راحت عليكي نومة ومصحتناش للدرس
حنين نايمانة علي نفسها . ليه هي الساعة كام
هنا الساعة 11
حنين ياه هو انا نمت كل ده . يا خبر. معلش يا هنا انا كنت تعبانة ونمت ومحستش بنفسي ولا حتي سمعت المنبه
هنا خلاص يا ماما مش مشكلة المهم نلحق الدرس اللي جاي . حضرتك عارفة فاضل علي امتحانات آخر السنة اسبوعين بس
حنين طيب هو عمر لسة نايم
هنا طبعا ده مصدق
حنين طيب خلاص روحي صحيه وانا حقوم احضر لكم الفطار
في بيت يوسف
يوسف تليفونه بيرن
يوسف وهو نايمان . يوووو. اوفف . مين ده اللي بيتصل علي الصبح . الو
أمير ايه معلم انت فين جيت المعرض ملقتكش
يوسف لا انا نايم في الفيلا من امبارح
أمير تتحسد من إمتي بتبات هناك
يوسف ابدا اصلي
كنت مبسوط قوي امبارح وكنت عايز اجي انام هنا عندك مانع
أمير لا يا عم براحتك . انا قلت اعدي عليك قبل ماأروح الادارة . بس طبعاعلي بال ماسيتك تفوق وتيجي مش حلحقك انا حمشي واجيلك بالليل . اوك
يوسف خلاص ماشي اقفل بقي خليني انام
أمير طب خلاص متزوقش . بقولك انت قابلت حنين امبارح زي ماقلتلي
يوسف ايوة قابلتها . مش لسة قايلك كنت مبسوط امبارح
أمير طيب وايه الاخبار
يوسف يوه ده انت رزل انت مش قلت جاي بالليل خلاص بقي حبقي احكيلك لما أشوفك . سيبني انام
أمير خلاص يا خويا نام بكرة تدي نفسك بالجزمة وتقول يا رتني فضلت سنجل
يوسف اخرس حنون دي الحب كله والجزمة دي ان
أمير ههههههه دي اخرتها ماشي . اشوفك بالليل
يوسف هههه سلام
قفل يوسف مع أمير
يوسف هي الساعة كام دلوقتي ايه ده 12 ياه هو انا نمت كتير كدة . اتصل بحنين بقي علشان اصبح عليها .لا لتكون نايمة . لا انا حتصل بيها وحتي لونايمة اهو اسمع صوتها وهي نايمة اكيد عسل .
حنين السلام عليكم
يوسف وعليكم السلام يا قلبي . شكلك صاحية وفايقة كنت خاېف تكوني نايمة
حنين لا صاحية بس عموما انا أول مرة تروح عليا نوما كدة لسة صاحية من ساعة بس
يوسف وايه اللي كان مسهرك
حنين بالعكس انا امبارح اكتر يوم نمت فيه بدري ومن غير منوم كمان مش عارفة ايه السبب
يوسف بجد مش عارفة
حنين وبعدين معاك بس
يوسف طيب ممكن اطلب منك حاجة . انا مش عايزك تاخدي المنوم ده تاني ده خطړ عليكي
حنين ححاول ادعيلي بس اعرف اوقفه
يوسف انا حدعيلك يا روحي بس لحد مانتجوز بعد كدة انا اللي حبقي المنوم بتاعك متقلقيش
حنين شكلك بقي صاحي فايق . روح شوف وراك ايه وسبني اشوف شعلي
يوسف وهي حبيبة قلبي بتعمل ايه
حنين بكوي للولاد هدومهم علشان نزلين الدرس
يوسف معقول الادين الحلوة دي تكوي وتتعب كدة انتي اللي زيك تبقي برنسيس متتعبش نفسها ابدا . من بكرة اجبلك بدل الشغالة اتنين يا روحي
حنين لا يا سيدي انا مبحبش حد غريب في بيتي انا بحب اعمل كل حاجة بنفسي ومبيعجبنيش شغل حد
يوسف ده انتي غاوية تعب بقي
حنين اه بالظبط كدة
يوسف امممم بس عموما الكلام ده لحد مانتجوز بس لكن بعد كدة حبلك شغالة علشان تفضيلي انا وبس علشان انا ناوي اقعد جنبك مش حخرج من البيت
حنين هههههههههه لا والله وشغلك بقي حتعمل فيه ايه
يوسف عادي حاتبعه بالتليفون
حنين طيب سبني بقي اخلص بدل ما الولاد يتاخروا علي الدرس ده كمان
يوسف ماشي خلاص حسيبك . بس قوليلي حتكلمي ماما وبابا امتي
حنين والله كنت بفكر اروحلهم بعد ما الولاد ينزلو الدرس
يوسف تطمنيني اول ما ترجعي فاهمة
حنين حاضر ان شاء
الله . بس ممكن متتصلش بيه الكام الساعة اللي جاية علشان مش حعرف ارد عليك وكمان مش عايزة حاجة تبان عليا
يوسف حاضر يا حبيبتي بس هو انتي بتحبيني اوي كدة وبيبان عليكي
حنين يوسف يالا اقفل
يوسف علشان خاطري قوليها بقي يا حنين نفسي اسمعها منك
حنين يوسف معلش متزعلش مني . مش حقدر اقوله بجد الا لما ابقي مراتك
يوسف اتنهد جامد . ماشي يا حنين حصبر لحد ماتبقي مراتي . يلا مع السلامة يا روح قلبي
في بيت عبد الرحمن والد حنين
خديجة والدة حنين حبيبتي يا حنين طيب مجبتيش الولاد معامي ليه ونتغدي كلنا سوا
حنين معلش يا ماما عندهم درس
عبد الرحمن وانتي عاملة ابه يا حبيبتي شكلك مبسوطة
حنين الحمد لله يا بابا. بابا كنت عايزة افتحك في موضوع كدة انت وماما
خديجة حنين شكلك كدة وافقتي انك تجوزي صح
حنين بخجل صح يا ماما
خديجة الف الف مبروك ربنا يريح قلبك زي ماريحتي قلبي . عموما علي اخوكي لسة من يومين كان قالي علي واحد صاحبوا ...
حنين قاطعتها لا يا ماما انا مش حتجوز اي حد
عبد الرحمن ماتستني يا خديجة خلينا نعرف ايه الموضوع .
خديجة خلاص اديني سكت . كملي يا بنتي
حنين طبعا حضرتك عارف اني بروح للدكتورة كاميليا العيادة
عبد الرحمن ايوة بس انتي مش خلاص وقفتي جلسات من كذة سنة
حنين لا يا بابا ما رجعت اروحلها تاني من حاوالي سنتين بس مكنتش عايزة اقولكم علشان متقلقوش عليا
عبد الرحمن كملي. يا بنتي
حنين في شخص بيروح هو كمام للدكتورة وشافني وعايز يتقدملي
عبد الرحمن طب يا بنتي انتي متأكدة انه .. يعني
حنين انا فاهمة حضرتك تقصد ايه . بس لا متخافش يوسف انسان عاقل وشخصية محترمة جدا انا واثقة انك حتحبوا
خديجة هو اسمه يوسف . والله اسمه حلو يا حنين ويتري شكله حلو بقي زي اسمه
عبد الرحمن يا خديجة ماتصبري هو ده وقته
خديجة حاضر حسكت . ماهو انا كدة كلمتي كدة مبتتبلعش
حنين ازاي بس يا ست الكل انتي الخير والبركة
عبد الرحمن يعني انتي يا
بنتي مرتحاله بجد وعايزاه اصل يعني احنا منعرفش عنه حاجة
حنين ماهو لما يجي حضرتك حتتعرف عليه . وان شاء الله خير
عبد الرحمن خلاص يا بنتي حددي معاه معاد وأقبله وربنا يسهل
حنين لا يا بابا انا اديته رقم حضرتك وهو حيكلمك ويحدد معاك معاد
عبد الرحمن خلاص يابنتي حستني تليفونه
حنين خلاص يا بابا انا حمشي بقي علشان متأخرش علي الولاد
عبد الرحمن قوليلي يا حنين انتي تعرفي اسمه بالكامل
حنين ايوة يا بابا اسمه يوسف شهاب الدين
عبد الرحمن طيب متعرفيش بيشتغل ايه
حنين هو كان ظابط بس استقال ودلوقتي ماسك شغل باباه
عبد الرحمن تمام كويس . انا حخلي عمك شاكر يسأل عليه . بس مقلتليش انتي عرفتي الحاجات دي ازاي
حنين اتلخبطت . ااااصل الدكتورة كاميليا هي اللي قالتلي
عبد الرحمن خلاص ربنا يسهل روحي انت شوفي ولادك
في المساء في المعرض
أمير حلو الكلام يعني خلاص اقول مبروك
يوسف اه يا أمير انا لحد دلوقتي مش مصدق اني كنت معاها امبارح وقاعد بكلمها انا لو عليا كنت خاتها وروحت للبيت واللي يحصل يحصل . بس اعمل ايه مجبر استني
أمير ههههه يا عيني علي الحلو لما تبهدلو الايام
يوسف اصدك تبهدلو حنين . فظيعة يا امير انا عمري ما قبلت واحدة في خلها وأدبها ده دي مبتستحملش كلمة مني بتبقي حتموت من الكسوف
أمير هما كلهم كدة في الاول بعد كدة حتبقي حتتعود عليك
يوسف استني كدة . دي حنين بتتصل . مااسمعش صوتك فاهم
أمير تدفع كام
يوسف اخرس
يوسف حبيبة قلبي . وحشتيني
حنين هو انت مش حتتغير خلي الكلام ده لبعدين .
يوسف لا بعدين ده متقلقيش منه حيبقي في حاجات احلي من الكلام بكتير
حنين يوسف إقفل انا غلطانة
يوسف ههههههه خلاص خلاص قوليلي عملتي ايه
حنين كلمت بابا وماما وقلتلهم عنك وبابا مستني منك تليفون
يوسف بجد خلاص انا حكلمه دلوقتي
حنين لا خلاص خليها الصبح الساعة 10
يوسف صبح مين ده انا حكلمه دلوقتي ولو كان ينفع كنت روحتلوا كمان
حنين يا سلام مستعجل اوي
يوسف طبعا يا روحي هو انا مستعجل بس ده انا حموت واخطفك منهم
أمير بيضحك وبيعمل اكنه بيعزف علي كمنجة
يوسف طيب معلش ياروحي حقفل دلوقتي بس علشان في حد رزل كدة جاي حمشيه واكلمك بعد ما اكلم بابا .اتفقنا
حنين خلاص اتفقنا سلام
يوسف انت مش حتبطل غلاسة
أمير هههههههههه اعمل ايه بس اصل حاسس اني قدام واحد معرفوش . انت يوسف اللي الستات بتجري وراه وهو ولا بيسأل مش مصدقك النحنحة اللي انت فيها دي
يوسف ستات وهم دول كانوا ستات الستات اللي بجد هي حنين
أمير صحيح مقولتلكش . مش انا لما جمعتلك الفيل بتاع حنين لقيت مفجأة
يوسف مفجأة ايه
أمير طلع ليها عم كان لواء. بس طلع معاش
يوسف بتتكلم جد
أمير اه والله بس ايه كان راجل اسمه زي الالماظ والناس كلها بتحترمه
وعلي فكرة احنا اشتغلنا معاه قبل ما انت تستقيل . اكيد حتفتكره . اسمه شاكر فؤاد سليم
يوسف ايوة صح افتكرت ده راجل فظيع شخصية كدة ويرعب
أمير اي خدمة ياعم . يلا اتكل انا بقي وابقي اكلمك . سلام
يوسف سلام
يوسف اكلم بقي بابا حنين
يوسف ... ألو مساء الخير
عبد الرحمن مساء النور مين اللي بيتكلم
يوسف حضرتك انا يوسف شهاب
عبد الرحمن اه اهلا وسهلا يا ابني
يوسف اهلا بحضرتك . انا كنت بكلمك علشان احدد معاك معاد واتقدم امدام حنين
عبد الرحمن وماله يا ابني تنور في اي وقت
يوسف الله يخليك ياعمي . بس حضرتك قولي المعاد اللي يناسبك
عبد الرحمن خلاص يبناسبك الخميس الساعة
يوسف الخميس . ده لسة فاضل يومين النهاردة الاثنين
عبد الرحمن ههههه ومالك مستعجل ليه كدة . خليها الخميس علشان حنين تكون جهزت نفسها ماشي
يوسف هههه ماشي يا عمي اتفقني خلاص الخميس الساعة 7
عبد الرحمن طيب تاخد العنوان ولا انت عارفه
يوسف لا طبعاةحخدوا من حضرتك وانا حعرفه منين
عبد الرحمن طيب العنوان .......
يوسف خلاص ان شاء الله حكون عندك 7 بالدقيقة .. مع السلامة
يوسف الو ايوة يا روحي
حنين ايه كلمته
يوسف اه وحددت معاه معاد يوم الخميس الساعة 7
حنين بجد طب كويس
يوسف تعرفي انا مش حيجيلي نوم لحد يوم الخميس . مش مصدق اني أخيرا حشيل النقاب عن احلي جوهرة في الدنيا واشوفها
حنين مش اوي كدة مش تستني الاول لما تشوفني يمكن ما اعجبكش
يوسف مستحيل انا متأكد انك قمر
حنين طيب روح بقي وسيبني انام لازم اصحي الولاد بكرة بدري
يوسف انا مش حسيبك نامي وانتي معايا علي التليفون
حنين هههههههههه والله مچنون
يوسف مقولتلك مچنون بيكي علي فكرة لما أقفل حبعتلك اغنية تسمعيها قبل ماتنامي فاهمة
حنين حرام عليك انا من ساعة ما شوفتك وانت سمعتني اغاني مسمعتهاش من سنين انا مش ناقصة ذنوب
بقولك ايه مليش دعوة تسمعيها
حنين واغنيه ايه بقي المرة دي . لعمر دياب بردوا
يوسف ايوة هو فيه غيره بيعرف يوسف احساسي بيكي وبعدين قلتلك حتعرفي لما أقفل
حنين طيب يالا اقفل
يوسف ده انتي مستعجلة
بقي . مش قولتي ذنوب ومش عارف ايه
حنين تعرف انك بايخ اقفل بقي
يوسف هههههه احلي بايخ سمعتها خلاص يلا بقي مش حشوقك اكتر من كدة
قفل يوسف وبعت لحنين الاغنيه وكان اسمها يوم ماتقبلنا
يوم ماتقبلنا اليوم ده حفضل مش ناسيه .انا انكتبلي احلي قصة حب فيه . اول مشاعر حلوة قلبي حاسها .ولهفتي لمعاد اقبلك بعدها . انا بوعدك من الليلة دي حفضل معاك وحعمل اللي يريحك وحخاف عليك . انا بوعدك يا حبيبي يا اجمل ملاك لو عذت نجمة من السما هجبها ليك . كلمة بحبك اللي في عنيك قلتها وفرحت اللي استني يسمع ردها . انا حتي فاكر اتقبلنا ازاي وفين. واول كلمة بينا وسلام الادين . انا بوعدك من الليلة دي حفضل معاك وحعمل اللي يريحك وحخاف عليك . انا بوعدك يا حبيبي يا اجمل ملاك . لوعذت نجمة من السما هجبلها ليك
سمعت حنين الاغنية وهي بتبتسم مش مصدقة انها عايشة قصة حب جملة كدة مع يوسف
وعدوا اليومين علي يوسف اكنهم شهرين حيتججن نفسه يشوف حنين من غير نقاب لحد ماجي يوم الخميس وراح يوسف
في بيت عبد الرحمن
حنين في أوضتها متوترة وعمالة تظبط نفسها قدام المرايا
جيهان دخلت لحنين وهي حاطة ايديها علي بقها . يخربيتك وقعتي عليه فين ده. ده قمر يا حنين مش ممكن ده شبه نجوم السينما ولا برفانه عبأ البيت كله . اه بنت المحظوظة
حنين ههههههههه بذمتك مش مكسوفة علي دمك وانتي بتعكسي عريس اختك .
حنين وبعدين يا اختي كفاية قر . مش يمكن ما اعجبوش
جيهان مين دي ده انتي مزة يا حبيبتي كفاية انك اختي . وبعدين يلا بقي ابوكي بيستعجلك . انا حخرج وانتي تعالي ورايا بسرعة
عبد الرحمن منور يا ابني انا اتشرفت بيك
يوسف الله يخليك يا عمي الشرف ليه انا والله
عبد الرحمن تعالي يا حنين قربي يا بنتي
يوسف اول ماشاف حننين وقف وهو مش مصدق جمالها بشرتها البيضة وعنيها البني اللي لون القهوة . وحنين كمان كانت لابسة فستان روز رقيق وديق من فوق ونازل علي واسع وحجاب ستان بسيط خالص وميكب هادي كانت قمر و زي الملايكة
عبد الرحمن ايه يا ابني حتفضل واقف كتير كدة ماتقعد
يوسف احممم . معلش يا عمي اصل بصراحة مش مصدق جمال حنين مكنتش اتخيل انها بالجمال ده
حنين قاعدة وشها احمر ومكسوفة وبتفرك في ايديها
عبد الرحمن هههههه ايه ده انت بتعاكس بنتي قدامي كدة
يوسف انا اسف والله مااقصد بس اكيد حضرتك شايف بعينك وعاذرني
. عموما انا حكيت لحضرتك كل حاجة عني وبالنسبة لموضوع الخلفة ده انا حبيت اكون صريح فيه علشان تبقو عارفين من الاول
عبد الرحمن والله يا ابني ان كان علينا مفيش مشكلة وصاحبة الشأن اهي
تقول . هاه ياحنين رايك ايه
حنين بكسوف . عادي يا بابا انا معنيش مشكلة
يوسف وانا ان كان عليا حعوضها عن كل حاجة وحعملها كل اللي نفسها فيه
عبد الرحمن المهم يابني انك لوحصل نصين تتقي الله فيها وفي ولادها دي اهم حاجة
يوسف متقلقش حضرتك حنين دي في عنيا هي والولاد
بالنسبة بقي حضرتك للامور المادية انا زي ماقولتلك الحمد لله رمنا مبارك يعني مثلا الشبكة . حنين تختار الشبكة اللي نفسها فيها وانا حجبهلها وانا اصلا عندي فيلا صغيرة كدة . الدور اللي تحت مفروش كله 2 صلون وأنتريه وصفرة . والمطبخ الرئيسي وحمام الضيوف وكتب بتاعي . والظور اللي فوق فيه 3اوض نوم وليفينج وحمام كبير واوضة النوم الرئيسيية بحمام منفصل وفي مطبخ فوق صغير . وقت ماحضرتك تحب تيجي تشوفها انتي وحنين وطنط واي حاجة حنين مش عجباها حغيرها علي طول
عبد الرحمن اللهم بارك كل ده يابني وتقولي صغيرة ان شاء الله حتعجبنا متقلقش. يقولك ايه انا حسيبك مع حنين شوية يعني يمكن عايز تسالها علي حاجة واحنا قاعدين جنركم هنا ماشي
يوسف متشكر جدا لحضرتك والله حضرتك زوق جدا
وقام عبد الرحمن وخديجة وجيهان
يوسف قام وقعد علي طرف الكنبة اللي حنين قاعدة عليها . ايه ده بس يخربيت حلوتك
حنين مكسوفة هههههههه . بس بقي لبابا يسمعك
يوسف ماهو عارف وشافني وانا عيني حتطلع عليكي. بجد يا حنين انتي جميلة اوييييييي مكنتش متخيل انك بالحلاوة دي
حنين كفاية بقي انا اصلا مش عارفة اتلم علي اعصابية
يوسف كفاية ايه بس . والله انا نفسي اجيب الماذون دلوقتي . حنين في حاجة مهمة عايز اسالك عليها
حنين ايه هي
يوسف انتي متاكدة ان الولاد دول ولادك
حنين مش فاهمة
يوسف اصل بصراحة الجسم ده مش ممكن يكون حمل وخلف مرتين انا اول مرة اخد بالي ان جسمك حلو كدة تملي لبسك واسع ومش بيبين حاجة
حنين قامت وقفت . انا حروح اشوف ماما
يوسف استني بس اقعدي انا مصدقت شوفتك خليني اشبع منك
حنين طيب ما تشرب العصير حيبرد
يوسف وهو انا حد ايداني
حاجة وانا قولت لا
حنين معلش اسفة . مسكت حنين كاس عصير وايدته ليوسف
يوسف اخد منها العصير بإيد
يوسف هو انتي كل ما كنتي بتتكسفي كان بيبقي ده شكلك . ياه ده انا فاتني كتير قوي
عبد الرحمن تعالي يا يوسف ياابني العشاء جاهز
يوسف لا يا عمي انا حمشي كفاية كدة .
عبد الرحمن لا يا بني ميصحش تعالي وبعدين دي حنين اللي عاملة الاكل بإيديها
يوسف لا اذا كان كدة لازم آكل
واتعشي يوسف معاهم وكان طول الوقت بيبص علي حنين لحد مامشي وهو مش مصدق جمال حنين وحلاوتها
الحلقة السابعة عشر
وبعد ما مشي يوسف فضل طول الطريق وهو سايق وبيسمع الله علي جماله . لعمر دياب قدام عنيا اللي انا اللي حلمت بيه هو اللي غير في عيني الحياه اول ما قلبي شاورلي عليه حسيت كإنه مسدأ لاقاه الله علي جماله في كدة الله . انا قلبي كان في حاله شاف عيونوا تاه ان شاله عيش حياتي كلها معاه . مين ده اللي يقدر يقول كلمتين قصاد العيون دي يتوه الكلام برتب كلامي واعيد مرتين ويضحكلي بنسي اللي فاكره قوام
وكمان بعتها لحنين .
وقعد يفتكر في حنين وجمالها وطلع تليفونه وبيشوف صورة حنين لانه صورها وهي قاعدة من غير ماتاخد بالها واحتفظ بيها .
وراح علي المعرض وهو عمال يغني وطلع لقي أمير قاعد
يوسف ميرو انت هنا
أمير اه مستنيك علشان اطمن عليك . ايه طلعت حلوة ولا
يوسف حلوة . حلوة ايه بس هي حلوة بعقل دي تجنن انا ماشفتش جمال كدة في حياتي
أمير لا بجد حلوة كدة
يوسف تعرف لما شوفتها حمدت ربنا انها لابسة نقاب كان زماني بتخانق مع كل واحد يبصله
أمير طيب مبروك يا يوسف ربنا يتمملك بخير
يوسف مالك يا أمير حاسي انك متغير انت في حاجة مضيقاك
أمير اتنهد . اقولك ايه بس يا يوسف انا تعبان
يوسف إيمان بردوا
أمير وهو فيه غيرها بينكد عليا . تعبت منها يا يوسف ده كل شوية باخد مأمورية وابقي مش عارف اذا كنت راجع ولا لا وكل ده علشان اخد فلوس أكتر علشان تصرف براحتها ومع ذالك كل يوم خناق وأرف مفيش حاجة بتعجبها فلانة جابت . فلانة سافرت . فلانة نقلت ولادها مدرسة مش عارف ايهروحتي
نا تعبت مش ملاحق عليها. ده غير اقساط عربيتها الجديدة اللي اختها من عندك وشهر ادفع وشهر لا انا مخڼوق يا يوسف . مخڼوق
يوسف اهدي بس يا أمير مش مستاهلة شوف انت عايز كام وانا تحت أمرك . وبالنسبة لقساط العربية انا من الاول قلتلك اعتبرها هدية مني لإيمان والبنات وانت اللي مرديتش
أمير هدية ايه بس يا يوسف هو في
حد بيهادي حد بعربية زي دي
يوسف ملكش دعوة انت انا حخلي محمود يخلص كل حاجة ويسلمك المخالصة بتعاتها . وبالنسبة للفلوس شوف بس عايز كام وملكش دعوة
أمير انا مش عارف اقولك ايه يا يوسف
يوسف ماتقولش حاجة وافرد بوزك ده مش وقتك خالص النهاردة يعني اليوم اللي ابقي انا مبسوط فيه كدة انت تبقي مركبلي الوش الخشب
أمير معلش يا يوسف حقك عليا خلاص . قولي بقي مش حنحتفل بيك النهاردة
يوسف ماشي وانا معنديش مانع بس اوعي تقولي نروح البار ولا الديسكوا انا بقولك اهو
أمير أومال حنروح فين بقي يا اخويا ان شاء الله
يوسف اي حتة تانيه . انا مش عايز اعمل حاجة تزعل حنين . وكمان مش حينفع اخبي عليا
أمير اهلا هي ابتدت تتحكم فيك يا معلم من أولها كدة
يوسف ياريتها يا خويا تتحكم انا راضي بس الموضوع مش كدة انا بس اللي مش عايز اخبي عليها حاجة بقولك ايه تعالي نتعشي في اي حتة
أمير ماشي تعالي
يوسف طب استني الاول اكلم حنين تكمن عليها اذا كانت روحت ولا لا
يوسف ألو يا حبيبي هاه روحتي
حنين اه روحت
↚
. بابا وصلنا احنا وجيهان
يوسف طيب يا روحي حمد لله علي سلامتك . بقولك ايه ماتنميش علشان انا خارج مع أمير صاحبي نتعشا ولما ارجع حكلمك اوك .
حنين بطلقائية . بجد طيب يا حبيبي بالهنا والشفا
يوسف انتي قولتي ايه
حنين اااا ولا حاجة احمم . بقولك بالهنا والشفا
يوسف بعد عن أمير شوية . انتي قولتي يا حبيبي صح
حنين يوسف بقولك ايه اسكت انا معرفش هي طلعت كدة ازاي
يوسف ههههههه علي فكرة مش لسانك اللي قالها ده قلبك .
حنين طيب روح بقي شوف صاحبك
يوسف اوك . متنميش هاه . بحبك
وخرج يوسف وامير ولما رجع يوسف باليل خالص كلم حنين
يوسف اوعي تكوني نمتي
حنين نايمانة علي نفسها . بصراحة اه كنت قاعدة ونمت
يوسف يا لهوي ايه العسل ده هو ده صوتك وانتي نايمة
حنين يوسف بس
يوسف طب كفاية علشان خاطري انا مش مستحمل بلاش الرقة دي انا كدة ممكن اقفل واجيلك
حنين والله انا مش عارفة اعمل فيك ايه
يوسف حبيني . حبيني يا حنين زي
ما بحبك
حنين انت لسة عندك شك في كدة
يوسف لا انا عارف انك بتحبيني . بس انا طماع شوية وعايز احسها واشوفها في عنيكي واسمعها منك كمان
حنين متستعجلش كل حاجة في وقتها
يوسف قوليلي بابا حيرد عليا امتي
حنين يعني زي ماقلك واحنا بنتعشا يومين كدا لحد مايقول لعمار وعلي هما ميعرفوش حاجة لسة
يوسف امم. بصراحة انا عايز الموضوع ده يخلص بسرعة انا خلاص مش قادر وخصوصا بعد ماشوفتك النهاردة انتي بتوحشيني اوي
حنين معلش هانت يومين وكلم بابا واتفق معاه . هو المفروض انو مستنيني استخير بس ميعرفش اني استخارت من زمان
يوسف اه قولتيلي ده انت واقعة فيا من بدري بقي
حنين اقفل يا رخم
يوسف بصي حتفق معاكي علي حاجة انا وانتي حنام واحنا حتطين التليفون علي ودننا عايز اسمع نفسك حتي وانتي نايمة
حنين وهي مبتسمة مچنون
يوسف يالا 1 2 3. ب ح ب ك
بعد يومين في بيت عبد الرحمن
يوسف يعني اول لنفسي مبروك يا عمي
عبد الرحمن ايوة يا ابني مبروك ربنا يتمملكم علي خير
يوسف الله يبارك فيك يا عمي . طيب اسمحلي بقي اقدم لحنين هدية بسيطة بمناسبة انها قبلت تتجوزني
طلع يوسف علبة قطيفة من جيبه فيها اسورة وخاتم تحفة وغاية في الرقة والشياكة
يوسف وهو باصص في عنين حنين. اتفضلي ومبروك عليا انتي
حنين شكرا
خديجة تسلم ايدك يا ابني زوقك جميل
يوسف تسلمي يا ماما اسمحيلي بقي اقولك يا ماما
خديجة طبعا يا حبيبي انت زي علي وعمار
يوسف بس علي فكرة الهدية دي ملهاش دعوة بالشبكة حنين حتروح تشتري الشبكة اللي تخترها
عبد الرحمن ما خلاص يا ابني دي كفاية هي مصاريف وخلاص
يوسف لا يا عمي معلش.
دي حاجة ودي حاجة
عمار انا سمعت انك كنت ظابط . صح
يوسف ايوة مظبوط يا دكتور عمار كنت ظابط واستقلت
عمار يعني استقلت ولا هما اللي رفدوك
يوسف بإستغراب نعم رفدوني لا طبعا انا اللي استقلت
عبد الرحمن ايه اللي بتقوله ده يا عمار
عمار ايه يا بابا مش بطمن علي اختي
يوسف سيبه يا عمي انا معنديش حاحة اخبيها يسأل براحتوا
يوسف في كمان حاجة يا عمي انا حكتب الفيلا اللي حنتجوز فيها بإسم حنين
حنين ايه لا طبعا يوسف انامش موافقة بعد اذنك يا بابا
عبد الرحمن معاكي حق يا بنتي . يا ابني احنا الفلوس متفرقش معانا المهم انك تحافظ عليها و بنتي تبقي مبسوطة دي اهم حاجة
يوسف معلش يا عمي انا خلاص قررت وقلت للمحامي يحضر العد
عمار انا شايف ان دي حاجة عادية . كفاية انها حتقعد فيها من غير ما تختار فيها حاجة وهو اللي فرشها لوحدوا
يوسف انا قلت لعمي وحنين ان حنين تغير اللي نفسها فيه ولو الفيلا نفسها
مش عجباها انا ممكن اشتيليلها غيرها عادي
عبد الرحمن لا يا ابني انت بتقول ايه وبعدين متزعلش من عمار
يوسف لا يا عمي انا مش زعلان انا لو عندي اخت زي حنين حعمل كدة واكتر كمان
عبد الرحمن المهم سيبك من كل ده انا كنت عايزك تتعرف علي الولاد
يوسف ياريت يا عمي انا نفسي اشوفهم واتعرف عليهم
عبد الرحمن اندهي للولاد يا حنين
حنين حاضر
يوسف اهلا أنسة هنا عاملة ايه
هنا الحمد لله ازي حضرتك
يوسف انت عمر صح
عمر ايوة . وحضرتك عريس ماما صح
يوسف ههههههه ايوة صح . قلي بقي انت بتحب الكورة صح
عمر طبعا بحبها وبلعب وبجيب جوان كمان. قلي هو حضرتك اهلاوي ولازملكاوي
يوسف ليه الاحراج ده بس. زملكاوي يا سيدي . وانت
عمر لا انا اهلاوي زي جدو وخالو عمار . لكن حضرتك زملكاوي زي خالو علي
يوسف بص لعمار بغيظ . تمام يعني انتوا 3 واحنا 2 ماشي . قلي بقي انت شاطر في المذكرة زي الكورة كدة
عمر اه الحمد لله بس بحب الكورة اكتر اول مابخلص مذاكرة بفضل العب بيها وماما تزعل مني علشان بكسر في الشقة
يوسف هههههه كمان طيب بقولك ايه لو جبت دجات كويس في الامتحانات انا حشتركلك في نادي وتروح تلعب براحتك يا عم علشان متكسرش لماما الشقة اتفقنا
يوسف والقمر هنا هانم بتحب ايه بقي
هنا انا بحب السباحة اوي
يوسف تمام يبقي عمر يشترك في الكورة وانتي سباحة تمام
هنا تمام
يوسف بقول لحضرتك ايه ياعمي انا بكرة ان شاء الله حعدي علي حضرتك وماما وحنين علشان تشوفوا الفيلا
عبد الرحمن ماشي يا ابني ان شاء الله
يوسف ممكن طلب كمان ممكن اخد هنا وعمر ونخرج شوية وارجعهم تاني
عبد الرحمن والله انا معنديش مانع بس نسال مامتهم
حنين موافقة مفيش مشكلة
عبد الرحمن تحبي تروحي معاهم يا حنين وعلي ممكن يروح معاكي
حنين بصت ليوسف ويوسف بيغمزلها بعنيه . يعني لو علي موافق
علي انا معنديش مانع
يوسف خلاص يلا بينا
عبد الرحمن ايه يا عمار مالك مش طايق الراجل ليه كدة
عمار بصراحة انا مش بالعه شايف نفسه كدة وكمان انا مستغرب اشمعن ده اللي حنين وافقت عليه انا مش مرتاح
عبد الرحمن انت اټجننت انت ازاي
تتكلم علي اختك كدة . حرام عليك سيبها تعيشةحياتها كفايه اللي شافته . انا داخل انام بلا حړقة ډم
وخرج يوسف وحنين وعليةوالولاد واتعشوا كمان وروحوا .
تاني يوم يوسف اخد حنين وباباها ومامتها علشان يتفرجوا علي الفيلا
يوسف اتفضل يا عمي اتفضلي يا ماما ده الدور اللي تحت ...... وده المطبخ.. وده المكتب بتاعي ... نطلع بقي الدور اللي فوق
خديجة ماشاء الله يا ابني زوقك تحفة تتهنوا فيها يارب
يوسف تسلمي يا ست الكل . ده بقي الدور اللي فوق دي اوضة... ودي التانية ...وده الليفنج .. وده الحمام .. ودي بقي اوضة النوم بتاعتي انا وحنين
دخلوا لقو أوضة نوم كبيرة وشيك جدا وزوقها يجنن
يوسف تعالي يا ماما بصي كدة من البلكونة هنا المنظر تحفة راحت خديجة وعبد الرحمن ووقفوا يتفرحوا
حنين اه جميلة ماشاء الله
حنين ليه
وبعد ما اتفرجوا وماشين
يوسف مش حينفع تمشوا من غير ماتشىبوا حاجة
. ثواني بس اروح اجيب حاجة من المطبخ علشان مفيش حد هنا
عبد الرحمن اجي اسعدك يا ابني
خديجة لا خليك انت روحي يا حنين ساعدي يوسف
حنين بصت لباباها وهزلها راسه وراحت مع يوسف
في المطبخ
حنين واقفة بتفتح علب الكانز علشان تفصيها
يوسف قرب منها تاني . ايه ده انتي بټعيطي . في ايه يا حنين
حنين لوسمحت متعملش كدة تاني
متخلنيش اندم اننا خدنا علي بعض وبنتكلم . متحسسنيش اني سهلة كدة
يوسف ايه اللي بتقوليه ده يا حنين. انا بقرب منك علشان بحبك مش لاني شايفك سهلة وبعدين كل الپهدلة اللي شفتها معاكي وتقوليلي سهلة . اوعي تقولي كدة تاني . وعموما انا أسف مش حعمل كدة تاني . خلاص بقي بطلي عياط ابوكي يقول ايه . خلاص
حنين خلاص يلا بقي علشان ميقلقوش علينا
عبد الرحمن كل ده يا بنتي
يوسف معلش يا عمي اصل الكانز اتدلقت وحنين نضفتها
وشربوا . وبعدها يوسف روحهم علي البيت . وهما في العربية
يوسف عمي انا ان شاء الله كمان يومين حاجي لحضرتك علشان تيجي معايا انت وحنين والولاد علشان ننقي اوض الولاد
حنين بس ما الاوض موجودة
يوسف لا الاوضتين دول حشيلهم والولاد يختاره اوضهم بنفسهم
عبد الرحمن بس يا ابني خسارة الاوض جديدة
يوسف لا مش خسارة ولا حاجة انا حشيلهم في المخزن علشان لو احتجناهم
الحلقة الثامنة عشر
في معرض موبيليات شهير
عبد الرحمن انا تعبت يا ولاد من اللف حروح اقعد مع ماما يا حنين لحد ماتخلصوا
هنا انا كمان يا ماما حروح مع جدوا . انا اخترت خلاص أوضة كيتي
حنين خلاص يا بابا خد هنا معاك
يوسف متاكدة يا هنا مش عايزة تشوفي حاحة تاني
هنا لا يا عمو يوسف انا اخترت خلاص
يوسف اوك يا حبيبتي . معلش ياةعمي تعبناك .
عبد الرحمن لا يا ابني مفيش حاجة بس انا رجلي وجعتني حنين عارفة . خلي معاموا عمر بقي واختارو معاه
يوسف عمر . يا حبيبي ناوي تختار ايه
عمرانا عايز أوضة تكون علي شكل كورة
يوسف امممم كورة . طيب بص روح بقي ظور في الجنب اللي هنا ك ده يمكن تلاقي . اوك
عمر اوك
حنين انت بتوزع الولد .
بوسف اعمل ايه ما انتي تقلانة عليا ومش عايزة تخرجي معايا . وكمان كنتي مخصماني . كدة اهون عليكي يوم بحالو مسمعش صوتك
حنين اه علشان تبطل قلة ادب ومتعملش اللي انت عملتوا تاني
يوسف يا سلام كدة . ماشي طب بقولك ايه مش عايزة تتفرجي علي اوض النوم . يمكن تغيري رأيك ولا حاجة
حنين لا مش حشوف حاجة .
يوسف قرب من حنين ومسك ايديها .
حنين ذدت ايدها . وبعدين انا مش قلت مفيش كدة
يوسف اعذريني . انا لو معملتش كدة . اشك في نفسي
حنين ليه بقي ان شاء الله
يوسف اصل بصراحة مفيش راجل يقدر يمسك نفسه . قدام الحلاوة دي ميبقاش راجل . وانا بقي راجل اوي
حنين ههههه الكلام مش بفلوس
يوسف كدة . اقصدك ان انا بتاع كلام وبس . طب اتلمي بقي بدل ماخدك دلوقتي علي اقرب قدام الناس واوريكي اني مش بتاع كلام
حنين ههههههه شكلك حلو وانا بستفزك
يوسف كدة . ماشي تقلي حسابك يا حنين كمان . ده انتي لما تقعي تحت ايدي حوريكي ايام. حخليكي تقولي حقي برقبتي
عمر عمو يوسف انا لقيت الوضة اللي انا عايزها
يوسف بجد طيب تعالي وريني
حنين جميلة يا عمر
يوسف مبروك عليك يا حبيبي روح بقي لتيتة وجدوا وقلهم ان ماما وعموا يوسف . حيحسبوا وجاين
عمرحاضر
حنين تاني بتوزعوا
يوسف اعمل ايه ماابوكي كاتم علي نفسي اول نا حنخرج مش حرف اكلمك تعالي يلا نحاسب
حنين يوسف هي الاوض بكام
يوسف وانتي مالك بكام
حنين يوسف بتكلم جد
يوسف وانا والله انتي مالك فعلا متكون زي ماتكون
حنين يوسف انا عايزة ادفع تمن الاوض دي انا اصلا مجبتش حاجة وانت فارش الفيلا كلها غير الهدية اللي جبتهالي ولسة الشبكة اللي مصر اننا نجبها كدة كتير اوي
يوسف حبيبة قلبي مفيش حاجة في الدنيا
تكتر عليكي . انا لو طول اجبلك الدنيا بحالها تحت رجلك حجبهالك
حنين بس. كدة انا مش حيب حاجة
يوسف لا حتجيبي انتي مش قلتيلي انك نازلة تجيبي حاجات ليكي وللولاد
حنين ايوة بس دي حاجات شخصية يعني هدوم وكدة انا بتكلم علي الفرش
يوسف انسي مش حتجيبي حاجة . كمان في حاجة عايزك تفضي نفسك يوم وننزل انا وانتي تشتري جاتك
حنين لا طبعا مينفعش تيجي معايا
يوسف ليه حتشتري حاجة عيب هههههههه
حنين بطل رخامة
هنا ايه يا ماما جدو بيقولكم كل ده بتحاسبوا
يوسف معلش روحي قوليلوا جاين حالا
يوسف تعالي بقي لا ابوكي ينفخنا
حنين ههههههه تعالي
في العربية
يوسف هاه يا ولاد انبسطوا
هنا وعمر اه جدا
خديجةربنا يا بني يسعدك يارب
يوسف تسلميلي يا حجوك يا عسل
خديجة والنبي انت اللي عسل
عبد الرحمن انت يا واد حتعاكس مراتي كمان مش كفاية البت
يوسف ههههههههه اعمل ايه بس هما الاتنين حلوين اوي بصراحة يا عمي
خديجة انت اللي حلو وكلامك حلو
يوسف حبيبتي يا جوج
عبد الرحمن كدة . يعني اطلع منها انا
خديجة الله وانت زعلان ليه غيران منه اعمل زيه ماانت خلاص مبقتش سمعش منك كلام حلو
يوسف هههههههه كدة يا عمي تفضحنا مع الست يا شماتة ابلة ظاظا فيك
عبد الرحمن يا واد اتلم انا بتشعليلها
حنين هههههههه معلش يا بابا اصل يوسف ده مصېبة
خديجةالله انتو كلكم علي الواد ليه . متزعلش منهم يا حبيبي قول اللي انت عايزه
يوسف من عنيا يا حجوج
وفات يومين وحنين ويوسف بيجهزوا للفرح وحجزوا القاعة بتاعة كتب الكتاب وفي يوم يوسف بيكلم حنين
يوسف حبيبي انتي فين كلمتك اكتر من 4مرات ومردتيش قلقتيني
حنين معلش بس اصل التليفون في الشنطة وانا مكنتش سامعة
يوسف اممم انتي برة . مقولتليش يعني
حنين معلش انت عارف مفيش وقت وانا ناقصني حاجات كتير
يوسف طب انتي فين دلوقتي
حنين انا في مول ........
يوسف والله ده
انا قريب منك . خليكي مكانك وانا جاي
حنين مش مشكلة انا حاخد تاكسي
يوسف تاكسي ايه اوقفي مكانك متتحركيش . فاهمة.
حنين طيب خلاص متزوقش يلااناحستناك سلام
يوسف سلام ايه خليكي معايا هلي التليفون لحد ماجيلك . لحسن تتعكسي ولا حاجة
حنين ههههههه طيب ماشي
..
يوسف وقف قدام حنين الجميل مستني حد
حنين ركبت . اه واتلم علشان ده غيار وممكن يقتلك
يوسف لازم اغير . ده انا معايا حنين
حنين هههههههههه
يوسف ايه الضحكة الحلوة دي . قوليلي جبتي ايه
حنين وانت مالك دي حاجت خاصة
يوسف خلاص انا حفتح الشنط واتفرج
حنين اياك والله ازعل منك
يوسف هههههههههه شكلك جايبة حاجات من اللي بحبها
حنين بس بقي يا رخم
يوسف ماشي هانت كلها اسبوع وبدل مااشوفها في الشنط حشوفها علي اخلي حنين في الدنيا
حنين اتكسفت وبصت الناحية التانية. تليفونك بيرن
يوسف الو . ايوة
انا مين ...... اه تمام هما حيطلعوا امتي .......طلعوا خلاص طيب معلش بلغهم اني مش موجود وحروحلهم علي هنا ك خليهم بس يستننوني . متشكر مع السلامة
حنين خير في حاجة
يوسف لا ابدا دول المعرض بيقولولي انهم بعتوا الاوض بتاعة الولاد علي الفيلا بس مفيش حد هنا ك . فقلتلهم يستنوني
حنين خلاص انا ممكن اخد تاكسي وانت روحلهم
يوسف ماقولت لا مفيش تاكسي
حنين طيب حتعمل ايه كدة حتتاخر
يوسف طيب ما تيجي معايا وبعدين اوصلك
حنين ايه لا طبعا مينفعش اروح معاك لوحدي
يوسف لوحدك ايه بس احنا حيبقي معانا العمال مش لوحدنا
حنين لا ده انت كان معانا بابا وماما وعملت اللي عملتوا اومال بقي دلوقتي
يوسف عملت ايه بس كل ده علشان كنت عايز . محسساني اني . مثلا . في ايه يا حنين
يوسف هههههههه علي فكرة فكرتك غلط عن قلة الادب انتي لسة مشوفتيش قلة ادبي علي حق
حنين شوفت بقي ليا حق اخاڤ منك
يوسف لا ياروحي متخفيش انا مينفعش اعمل حاجة وفي عمال موجودين . خلاصي بقي انا اصلا لفيت وطالع علي هنا ك
حنين امري لله بس والله يا يوسف لوعملت حاجة بجد حزعل
يوسف هههه متخفيش ححاول امسك نفسي
.
يوسف يلا يا قمر انزلي
حنين متخليني هنا في العربية
يوسف حنين انزلي العمال بتبص علينا وبعدين انتي لازم تكوني موجودة علشان تقولي الاوض حتتفرش ازاي . احسن ماكنت اكلمك في التليفون واسالك
حنين ربنا يستر . اتفضىل
يوسف احبك وانتي مطيعة
حنين يوسف .. يوسف ..
يوسف ايه بتقولي حاجة
حنين كل ده وبقول حاجة الراجل عمال يسالك . وانا اقولك تقولولو يعمل ايه وانت سرحان في ايه مش عارفة
يوسف معلش . كنت عايز ايه يا ابني
العامل السرير حنفرشوا فين
يوسف هاه حتفرشيه فين
حنين ما انا عمالة اقولك هنا في الجنب ده وانت مش معايا .
يوسف معلش حقك عليا كنت سراحن شوية . حوطوا هنا يا ابني
وبعد شوية العمال بيركبوا اوضة عمر وحنين كانت في أوضة هنا بتظبط الفوتيهات وشوية حاجات وخرجت لقت يوسف طالع علي السلم
حنين اومال فين العمال
يوسف مشيوا كنتي عايزة حاجة
حنين اتخضت انهم لوحدعم . لا ابدا يالا بينا علشان اتاخرت
حنين اتفاجأت ب يوسف بس في ثانية
هديت واستستلمت
يوسف خرج وراها . حنين مالك . ايه ده بټعيطي ليه بس . يا حبيبتي احنا كلها اسبوع وتبقي مراتي خلاص
حنين بټعيط . انا غلطانة اني جيت معاك حتروحني بسرعة ولا والله اخد تاكسي وامشي
يوسف لا خلاص حوصلك تعالي اركبي
يوسف يا حنين كفاية عياط . مكنش ده
حنين انت عارف ده خادنا عليه كام ذنب . مش كفاية اني بكلمك واضحك معاك كل ده عارفة اني باخد عليه ذنوب بس كدة لا بجد انا مكسوفة من نفسي اوي
يوسف ليه بس وبعدين انا اللي . انتي اتفجأتي وعموما انا اسف معلش . بس اغذريني يا حنين انا بتقطع كل يوم محتاجك معايا افهميني يا حنين
حنين بټعيط ومش بترد
يوسف تعرفي انا غبي اوي كنت فاكر ده حيهديني ويخليني ارتاح شوية بس كنت غلطان ده جنني اكتر وطمعني اكتر . بطلي عياط بقي بدل
والله مارجع بيمي هنا ك وابعت اجيب الماذون واتجوزك بقي من غير فرح ولا حاجة واللي يحصل يحصل
حنين بصتله بعتاب وابتسمت
يوسف ايوة بقي عنيكي ابتسمت اهو . خلاص يا قلبي متزعليش ووالله اوعدك حتكون اخر مرة . اوك
يوسف وصل حنين للبيت ومشي بس فضل اليوم كله بيكلمها مبتردش لحد تاني يوم
في بيت عبد الرحمن
عبد الرحمن انا بس عايز افهم انت عايز ايه
عمار انا بصراحة حاسس اني فيه حاجة غلط . الواد ده مش طبيعي وكمان حنين . مش هي دي حنين اللي كانت بتتكسف من خايالها تقعد تتكلم معاه عادي واحنا واقفين وكمان انا عايز اعرف ازاي تروح معاه تشوف الفيلا وتنقي الاوض وكمان الشبكة من غير مااكون انا ولا علي موجودين
عبد الرحمن ليه يا سي عمار هو انا مش مالي عينك ولا ايه ماانا كنت معاها مكنتش لوحدها
عليايه يا عمار انت اټجننت . بابا هو الكبير وطول ماهو موجود محدش له حق يتكلم. وبعدين حنين ماغلطتش في حاجة
عمار الله اعلم بقي اومال
في المعرض
يوسف انا حتجنن يا أمير حنين بقاله يومين مش عايزة تكلمني ده انا حتي روحتلها النهاردة البيت والبواب قالي انها مش في البيت . انا خاېف تكون عايزة تفركش الجوازة
أمير مفتكرش. بس بصراحة حنين مزوداها اوي عادي يعني ماكل المخطوبين بيحصل بينهم كدة واكتر
يوسف لا يا أمير حنين حاجة تانية دي طلعت روحي علي بال ما اخدت عليا وابتدت تتكلم معايا بس انا فعلا ذوتها
أمير بس انا مش شايف كدة عادي علي فكرة . بص انت سيبها يومين وهي حتكلمك لوحدها
يوسف يومين ايه تاني ده من من يومين بس حموت مش مستحمل بعدها عني . بس تعرف يا أمير انا كل يوم بحب حنين اكتر واحترمها اكتر . علي قد ما زعلت انها بتمنع نفسها عني علي قد مااحترمتها اكتر وكبرت في عيني اكتر .
أمير طيب بقولك ايه تتصل بباباها وتشوف ايه الاخبار اكنك يعني بتطمن عليها ما هو ميعرفش انك بتكلمها ولا تشوفها
يوسف فكرة . بس تفتكر هي ممكن تكون قالتلوا حاجة علي اللي حصل
أمير لا ما أعتقدش اصلها لو كانت قالتلو كان هواتصل بيك وادهملك يا معلم
يوسف معاك حق . استني كدة ....... لاسف تليفونه مقفول
أمير خلاص روحلهم البيت عادي
يوسف مفيش قدامي الا كدة انا خلاص حتجنن
يوسف راح بيت عبد الرحمن وخبط كتير محدش بيرد قلقك اكتر وهو جاي يمشي . لقي علي خارج من الاسانسير
علي يوسف اهلا ازيك
يوسف الله يسلمك اومال بابا وماما فين بتصل ببابا وبخبط محدش بيرد
علي تعالي بس ندخل وانا حقولك كل حاجة
علي اتفضل يا يوسف .
يوسف في ايه يا علي قلقتني
علي اصل بابا تعب وجاتلو غيبوبة سكر ودخل المستشفي
يوسف يا نهار ابيض امتي ده حصل
علي امبارح بالليل ومن ساعتها واحنا كلنا . انا جيت بس علشان اخدلهم شويه حاجات
يوسف طيب شوف حتاخد ايه علشان اجي معاك اطمن علي بابا وماما
علي طيب ثواني مش حتاخر
في المستشفي
علي اتفضل يا يوسف
حنين اول ماشافت يوسف قلبها دق اوي علشان كان واحشها ونفسها تشوفه وتسمع صوته بس كانت زعلانه لكن اول ماشفته نسيت كل حاجة
يوسف ازيكم يا جماعة الف سلامة علي بابا انا والله اول ما عرفت جيت مع علي علي طول. قوليلي يا ماما عاملة ايه
خديجة بټعيط . حموت يا يوسف عنك تعبان قوي قلبي وجعني عليه
يوسف متقلقيش ان شاء الله حيقوم بالسلامة . وتتشاقوا يا حجوج وليكي عليا ححجزلكم شهر عسل واخليه يقولك كلام حلو وانا اللي ححفظو ايه رايك
خديجةضحكت . يجزيك يا يوسف ضحكتني
يوسف ايوة كدة اضحكي خلي الشمس تنور . ادعيلوا انتي بس وان شاء الله ربنا حيطمنا . طيب استاذن انا بقي
خديجة ما انت قاعد يا حبيبي ده انت قاعدتك ميتشبعش منها
يوسف معلش يا حجوج حبقي اجيلك تاني
علي يا ابني استني بس حروح اجبلك قهوة ولا حاجة
يوسف يا عم
انامش جاي اتضايف . احنا في مستشفي وكمان علشان تخدوا راحتكم . وان شاء الله حاجي بكرة واطمن علي بابا . علي معلش هو انا ممكن اقول لحنين حاجة
برة
علي اه طبعا ممكن تعالي يا حنين شوفي يوسف عايز ايه
عمار لا طبعا هي سايبة ولا ايه ميقول هنا وهما في بينهم اسرار
خديجة عمار اتلم مكفكش اللي حصل . روحي يا حنين شوفي يوسف
يوسف وعمار مش طايقين بعض وبينهم نظرات غل وكل واحد نفسه يمسك في خناق التاني .
يوسف وبعدين حتفضلي زعلانة مني كتير كدة
حنين انت شايف ايه
يوسف شايف اني بحبك ومش قادر علي بعدك وحموت منغيرك
حنين ابتسمت . طب اتلم لعمار يسمعك ويعملنا مشكلة
يوسف انا مش عارف الواد ده مش طايقني ليه حكاية انه صيدلي دي خالتوا عامل زي الحقنة
حنين هههههههههه والله هو قلبه طيب لما تتعود عليه حتحبوا
يوسف وانا مالي انا اللي يهمني قلبك انتي وعايز اتعود عليكي انتي . وحشتييييييني يا بنت اللذين
حنين وانت كمان
يوسف ايوة بقي. ردي فيه الروح ده انا كنت مېت من غيرك
حنين طيب يلا بقي امشي احسن يقلقوا ويقعودوا يسالوني
يوسف خلاص ماشي . بس ابقي افتحي التليفون علشان اتطمن عليكي
حنين حاضر بس مش فون حيكونوا قاعدين ومش حعرف اتكلم
يوسف خلاص حكلمك علي الواتس اوك
حنين اوك يلا بقي امشي
يوسف مشي وحنين دخلت الاوضة
عمار ايه كل ده كان عايزك في ايه بقي ان شاء الله
حنين اولا انا متأخرتش وبعدين هو كان بيسألني اذا كنا عايزين حاجة ولا لا
عمار ليه وهو شايفنا شاحتين
علي فيه ايه يا عمار الراجل بيسال مفيهاش حاجة
حنين وبعدين انا قلتلوا ان احنا مش محتجين حاجة ده سؤال مش اكتر
عمار انا مش عارف هو اصلا ايه اللي جابه
حنين انا بجد مش فاهمة انت ليه كارهوا اوي كدة . هو كان عملك ايه
عمار انا مش طايقوا ده واحد هلاس وبتاع
ستات وكل يوم مع واحدة
حنين انت كداب يوسف مش كدة
عمار كداب . بتكدبيني يا حنين علشان ده . طب ايه رأيك بقي انا سالت وعرفت انه بتاع ستات ومفيش واحدة بتدخله المعرض غير لما بيعلقها وكمان عامل هنا ك اوضة وبيجيب فيها ستات
حنين عيطت . بس بقي اسكت مش عايزة اسمع حاجة
علي وبعدين يا عمار ماتسكت بقي يا اخي مكفكش اللي عملته في ابوك جاي تكمل علي اختك
عمار . ما انا كلامي مش علي هواكم
خديجة بقولك ايه يالا امشي روح شوف مراتك وولادك
عمار ماما انتي...
خديجة ولا كلمة امشي بقولك
بعد شوية حنين هديت وكمان كان معاد الزيارة قرب يخلص
علي يلا علشان اروحكم وارجع لبابا
حنين لا يا علي روحوا انتوا وانا قاعدة مع بابا انا حبات معاه
عليازاي بس روحي انتي ارتاحي
حنين حروح اعمل ايه روح انت شوف سلمي والولاد من امبارح مروحتش وروح جيهان وماما معاك . جيهان متخليش ماما تبات لوحدها
جيهان لا متخفيش حخودها تروح معايا
علي طيب مش عايزة حاجة قبل ما نمشي
حنين لا يا حبيبي شكرا مش انت جبتلي الحاجات اللي قلتلك عليها من البيت
علي اه كل حاجة . طيب انا حروح اشوف الدكتور وارجع
يوسف بيكتب لحنين
يوسف روح قلبي عاملة ايه روحتي
حنين الحمد لله . لا مروحتش انا حبات مع بابا وهما حيروحوا وانا قاعدة معاه
يوسف لوحدك. ازاي
حنين عادي دي مستشفي ماليانة ناس
يوسف وهما حيمشوا امتي
حنين يعني نص ساعة كدة
يوسف اوك خلاص لما يمشوا كلميني علشان اطمن عليكي
حنين حاضر . سلام
مشي علي وخديجة وجيهان وحنين كلمت يوسف واطمن عليا والوقت اتاخر وجه الدكتور وشاف باباها
الممرضة بصي يا مدام المحلول ده قدامه كدة ساعة ونص ويخلص لو اتاخرت عليكي ابقي اقفلي الكلونة واندهيلي
حنين حاضر . بقولك ايه هو الدكتور حيمر تاني
الممرضة لا خلاص الصبح بقي
حنين اصل بصراحة من الصبح بالبس ده والنقاب عايزة اغير هدومي وخاېفة حد يجي فجأة
الممرضة لا متقلقيش غيري براحتك الدكتور خلاص مشي ومش حجي غير الصبح وحتي لو جه انا حبقي معاه وادخلك الاول
حنين متشكرة اوي ليكي حتعبك
الممرضة ولا تعب ولا حاجة انا تحت امرك
وكمان لابسة كدة وشعرها اللي عمره ماشافه لقاه لونه احمر جميل وطويل وناعم
قام يوسف واخد الاكل معاه وخرج وهو خارج الممرضة شافته خارج من الاوضة
الممرضة هو مش حضرتك اللي كنت هنا الصبح وواقف مع المدام
يوسف اه انا ليه في حاجة
الممرضة هو حضرتك جوزها
يوسف معرفش يقولها ايه . اه اه جوزها
الممرضة بس وقت الزيارة عدي من بدري
يوسف طلع مبلغ محترم واداهلها . متقلقيش الامن تحت عارف اني هنا . خدي ول
الممرضة لا والله انا مش عايزة حاجة
يوسف معلش انا بس عايزك تخلي بالك من المدام لو عازت منك حاجة
الممرضة حاضر من عنيا متقلقش . عن اذنك
يوسف فضل واقف قدام شباك برة الاوضة وبيفتكر شكل حنين وهي نايمة واد ايه كانت حلوة واتنهد يوسف تنهيدة طويلة . اه يا حنين
امتي بقي اقدر . من غير مااخاف
ليه بس كدة يا عمي ده وقت تعب ده . حرام عليك انا مش قادر اصلا
وعدت الساعة ونص والمنبه رن
الحلقة العشرون
وعدت الساعة ونص ورن المنبه بتع حنين اللي كانت ظابطاه علشان باباها وصحيت حنين لقت نفسها نايمة علي الكنبة
حنين اه يا دماغي مش قادرة ايه الصداع ده. هو انا نمت ازاي انا كنت قاعدة
قامت حنين وقفلت الكلونة للباباها ولبست هدومها ونقابها وخرجت تنده للممرضة واول ما خرجت لقت يوسف قاعد جنب الاوضة وساند رايه علي الحبطة ونايم حنين فرحت لما شافته وبصت علبه وهو نايم
حنين شكلك حلو اوي وانت نايم وكمان هادي لكن وانت صاحي مچنون بس بحبك . يوسف ...
يوسف . حطت اديها عليه وصحته تاني يوسف
يوسف صحي ومسك ايديها .وقام حبيبتي عاملة ايه
حنين كويسة . ممكن تسيب ايدي
يوسف قرب منها . حسبها ولواني مش قادر بس علشان خاطرك
حنين انت ايه اللي جابك هنا وازي دخلوك في الوقت ده
يوسف اول ما عرفت انك حتباتي لوحدتك خفت عليكي بصراحة قات لازم اجي ومسبكيش لوحدك . وكمان كنت جايبلك عشا علشان نتعشا سوا انتي اكيد ما اكلتيش حاجة من الصبح
حنين طيب ليه ماخبطش
يوسف ايه . ااالا خبط بس محدش رد خۏفت ادخل
حنين الحمد لله انك مدخلتش كانت تبقي مصېبة
يوسف حط ايده في جيبه وابتسم .مصېبة ليه بقي
حنين علشان اااا يعني كنت نايمة من غير النقاب
يوسف وابتسم زيادة النقاب بس
حنين ااا مقولتليش دخلوك ازاي
يوسف ههههه دي حاجة سهلة علي فكرة عادي تليفون واحد عملتوا الامن فتحلي البوابة علي طول
حنين اممم استغلال نفوز يعني
يوسف ههههههههه تقدري تقولي كدة . بس قوليلي انتي كنتي راحة فين
حنين كنت رايحة للممرضة علشان تغير لبابا المحلول
يوسف لا خليكي انتي انا حروح اندهلها . بس انتي مالك شكلك تعبان
حنين لا بس مصدعة شوية من قلة النوم
يوسف طيب اقعدي ارتاحي وانا حندهلها علي طول
بعد شوية الممرضة جات لوحدها من غير يوسف
الممرضة علي فكرة جوز حضرتك ده ابن حلال اوي وكمان كريم جدا
حنين جوزي
الممرضة ايوة مش اللي جه ندهلي ده جوزك
حنين ااااه اه جوزي بس ليه بتقولي كدة
الممرضة اصله بصراحة اداني مبلغ كبير والله انا قلتلو ملوش لزوم بس هو اللي صمم وقالي اخلي بالي منك . شكله بيحبك اوي
حنين متشكرة . هو فعلا كريم جدا
الممرضة خلاص انا حطلتلوا المحلول واديته الحقنة قدامك 3 ساعات بقي علي ما يخلص
حنين شكرا ليكي
مشيت الممرضة ويوسف مجاش خرجت حنين ووقفت قدام الشباك بتسال نفسها هو اتأخر ليه يكون مشي لا معقول يمشي من غير مايقولي وشوية ولقت ايده قدامها وبيديها كوباية
حنين انت كنت فين
يوسف مبتسم ايه وحشتك
حنين هههه ايه ده
يوسف اصلك قواتي مصدعة فرحت جبتلك قهوة وجبت لنفسي
حنين شكرا بس تعالي هنا ايه اللي انت عملتوا ده الممرضة قالتلي
يوسف بيكلم نفسه . معقول تكون قالتلها اني كنت عندها في الاوضة . ليه هي قالتلك ايه
حنين قالتلي انك قولتلها انك جوزي . افرض بقي قالت كدة قدام حد من اخواتي اعمل ايه
يوسف عادي علي فكرة انا من اول
ما وفقتي تتجوزيني وانا بعتبرك مراتي
حنين بجد انت فظيع
يوسف طيب تعالي اقعدي . قوليلي بقي بابا عامل ايه .
حنين الحمد لله زي ماهو انا خاېفة عليه اوي يا يوسف
يوسف متخفيش يا قلبي ان شاء اللهةحيقوم بالسلامة. هي الغيبوبة دي حصلتلو قبل كدة
حنين اه من حاولي سنتين كدة بس فاق بعد 4 ايام
يوسف متقلقيش ان شاء الله مش حيقعد كل ده . طيب الدكتور ماقلش سببها ايه
حنين الزعل بابا لما بيزعل اوي بيحصلوا كدة
يوسف وايه اللي زعلو كدة
يوسف اوفففف عمار تاني . وهو ازاي يزعل باباكي كدة هو مش عارف انه تعبان . وليه اصلا ايه اللي يوصل الموضوع لكدة
حنين بسببنا
يوسف بسببنا ليه
حنين عمار معترض علي طريقة بتبا معانا وشايف انه متساهل اوي واني واخدة حريتي مهاك في الكلام وكدة
يوسف وهو ماله هو ده انسان غريب . علي فكرة انا بسكتله بس علشانك لكن لوعليا اورريلو الويل
حنين يوسف كنت عايزة اسالك علي حاجة بس تجاوبني بصراحة
يوسف طبعا يا حبيبتي اسألي
حنين هو انت فعلا بتعرف ستات كتير وكل واحدة بتدخلك المعرض بتعلقها
يوسف هههههه لا طبعا انا اصلا مبتعملش مع حد انا طول الوقت فوق في المكتب اومال محمود والناس اللي شغالة دول بيعملو ايه مين اللي قالك الكلام ده
حنين عمار
يوسف امممم عمار وانتي صدقتيه
حنين لا بس حسيت اني حموت من الغيرة لما قالي كدة
يوسف سلامتك يا روحي ان شاله انا
حنين طيب انت مش عامل اوضة في المعرض و. ووبتجيب فيها ستات
يوسف عمار بردوا
حنين ايوه هاه صح ولا لا
حنين يعني انت توبت خلاص
يوسف اه والله تبت انا اصلا كنت کرهت الستات بصراحة حظي كان وحش كل اللي عرفتهم يا اما شمال يا طماعين
وعايزين فلوس لحد مااقبلتك غيرتي حياتي وانتمنيت اكمل معاكي عمري كله
حنين بجد يا يوسف يعني مش ممكن تخوني مع واحدة تانية انا مش حقدر استحمل صدقني
يوسف ده انا مۏت نفسي لو فكرت ابص لغيرك بس مش اخونك
حنين لا متقلقش انا اللي حموتك
يوسف قرب منها وبص في عنيها . وانا راضي موتيني قطعيني اعملي اللي انت عايزاه
حنين يوسف ابعد لحد يشوفك يقول علينا ايه
يوسف محدش يقدر يتكلم معايا انتي متعرفيش جوزك لسة
حنين جوزي
يوسف ايوة علي اعتبار ماسيكون
حنين تاني فاكر الكلمة دي قلتهالي
امتي
يوسف ههههههه اه لما كنت ماشي وراكي واتخنقت مع سواق التاكسي وقلت للظابط صاحبي انك خطيبتي
حنين من يومك مچنون
يوسف مچنون بيكي ولسة انت شوفتي جنان ده محضرك شوية مفجأت لما نتجوز
حنين بجد طيب قول
يوسف اقول ايه بقولك مفجأت انسي مش حتعرفي حاجة الا وقتها بس ابوكي يقوم بالسلامة احسن انا خلاص حنتحر
حنين هههههههههههه
يوسف اضحكي يا ختي ما انتي مش حاسة باللي انا فيه
حنين ههههههههههه لا حاسة وفرحانة فيك
يوسف كدة ماشي مسيرك تقعي تحت ايدي
حنين ايه ده الفجر بيأذن
يوسف
↚
الوقت وانا معاكي بيجري بسرعة
حنين طيب انا كدخل اتوضي واصلي ولما اخرج انت ابقي ادخل اتوضي وصلي تمام
يوسف ماشي يا قمر روحي . وعقبال ماتصلي في بيتك معايا .
حنين صلت ويوسف دخل بعده واتوضي وصلي
حنين يوسف النهار ابتدي يطلع وخاېفة حد يجي ويشوفك وتبقي مشكلة وخصوصا عمار
يوسف ولواني مش عارف امشي واسيبك بس علشان عيونك حمشي علشان مش عتيز حد يضايقك بكلمة
بس عايزك لو حتباتي مع بابا تاني تقوليلي فاهمة
حنين هو انت ناوي تيجي تاني
يوسف طبعا انا عمري من ساعةماشوفتك مااقعدت معاكي كتير كدة . هو اينعم المكان مش رومانسي بس مش مهم المهم اني معاكي وشتيفك قصادي
حنين هههههههههه خلاص لو حبات حقولك يلا بقي امشي
يوسف حاضر بس في حاجة كمان . عايزك تخلي بالك يعني وانتي لوحدك لحد مااجيلك لو حتقلعي هدومك او النقاب تقفلي علي نفسك ممكن اي حد يدخل دكتور ولا حاجة فاهمة
حنين حاضر . بس انت عرفت منين اني كنت .
يوسف كنتي ايه
حنين لا لا خلاص حاضر امشي بقي
يوسف طيب ماتزوقيش ماشي . حتوحشيني لحد ما اشوفك
حنين امشي بقي . يوسف استني صحيح
يوسف شوفتي بقي مش قادرة علي بعدي اذاي
حنين بس يا رخم . انا بس خاېفة الممرضة تقول قدامهم انك جيت وانك قواتلها انك جوزي
يوسف اه صح
. بس متقلقيش انا حتصرف
حنين حتعمل ايه
يوسف قلتلك متقلقيش يلا ادخلي انتي لبابا
حنين حاضر
يوسف حنين .
حنين نعم
يوسف ب ح ب ك
حنين ضحكت ودخلت الاوضة
يوسف راح للممرضة يشوفها لقاها غيرت هدومها وخارجة
يوسف لو سمحتي انتي ماشية
الممرضة اه الشفت بتاعي خلص عايز حاجة قبل ماامشي
يوسف طلع فلوس تاني وادهالها . لا بس خدي دول وعايزك لو شفتي حد من اخوات المدام متقوليلوش اني يعني جيت واديتك حاجة علشان تخلي بالك من المدام وباباها يعني هما حساسين اوي ومش عايزهم يضايقوا.
الممرضة والله حضرتك زوق جدا بجد مفيش حد بيعمل كدة . عموما خلاص انا اصلا ممكن ماشوفهمش علشان انا شغلي باليل وهما بيكونوا مشيو متخفش وعموما انا وصيت زمايلي بتوع الصبح وهما حيخلو بالهم من المدام لو احتاجت حاجة لحد ما ارجع باليل. عن اذنك
يوسف اتفضلي
يوسف .... الو ايوة يا حنون بقولك انا متقلقيش الممرضة اصلا شيفتا بالليل يعني مش حتشوفهم وحتي لوشافتهم مش حتقول حاجة
حنين انت متاكد
يوسف طبعا يا حبيبتي متقلقيش انا خلاص مشيت لو عذتي حاجة كلميني فاهمة
حنين حاضر مع السلامة
وفضل عبد الرحمن في المستشفي اسبوع وطول الاسبوع ده يوسف كل يوم يروح لحنين ويقعد معاها ويسهروا طول الليل يتكلموا مع بعض واتكلموا في كل حاجة تخصهم وبعدين فاق عبد الرحمن وخرج من المستشفي ويوسف وحنين حددوا معاد كتب الكتاب تاني وكل حاجة جهزت وجه اليوم اللي يوسف كان مستنيه بفارغ الصبر يوم فرحوا هو وحنين
21
يوم الفرح يوسف واقف قدام البيت مستني حنين تنزل وكان لابس بدلة سوداء شيكة وكان زي القمر كل اقارب حنين وصحابهالما شافوه كانوا حيتجننوا من جماله وفي منهم اللي كان بيحسدها عليه ومستكتره عليها يوسف كان مجهز عربية اسبور مكشوفة من فوق ومزينها بالورد الابيض وكاتب عليها اسم حنين بالورد الاحمر جوا قلب كبير وحنين نزلت وهي ماسكة ايد باباها وحنين كانت لابسة فستان ذهبي شيك اوي ونقاب وكاب ذهبي وكانت شكلها تحفة يوسف راح عليها
يوسف ينفع كدة يا عمي الجمال ده طب اخبيها من عنين الناس ازاي بس
عبد الرحمن ههههههه هي من ناحية جميلة فهي جميلة ده انا حتي رقيتها فبل ماتنزل
يوسف خير ماعملت . عمي ممكن حنين تركب معايا واحنا رايحين . خلاص كلها نص ساعة ونكتب الكتاب
عبد الرحمن وماله يابني تركب معاك خلاص زي مابتقول كلها شوية وتبقي مراتك
وكانوا هما الاتنين في منتهي
السعادة بس عمار مكنش
مبسوط كالعادة ومش طايق يوسف
هند مرات عمار انا بصراحة مش عارفة انت مضايق ليه ده فرح اختك
عمار انا مبقبلش البني آدم ده انتي مش شايفة عامل ايه مشغل اغاني ومحسسني ان اللي راكبة جنبه واحدة بفستان كب ومني جيب . لا وكمان هي مبسوطة انا نش مصدق ان دي حنين
هند والله انا شايفة عادي ده يوم معلش وبعدين انت بنفسك بنقول مبسوطة خلاص بقي احنا مالنا
عمار انا مش عارف هو اتجوزها ليه انا مش مصدق انه بيحبها وجو النحنحة ده واشمعن هي وحبها امتي لا انا قلبي مش مطمن
هند ده علي اساس ايه بقي حيكون اتجوزها ليه مش فاهمة
عمار مش عارف بس حاسس ان الواد ده هو اللي حيقضي علي حنين .
في مشيخة الازهر
كل عيلة حنين واصحبها واصحاب يوسف وأمير طبعا ومراتوا ايمان كلهم موجودين والمأذون كتب الكتاب واول ما خلص يوسف قام وراح لحنين
يوسف اظن يا عمي دلوقتي اقدر امسك ايديها
أمير صفر صفارة . ايه يا عم عايز تحبسنا احنا لسة في المشيخة خلي الكلام ده بعدين
يوسف هههههه وانت مالك انت ماتلمي جوزك يا ايمان
ايمان من تحت ضرسها . معلش صاحبك بقي وانت عارفه
أمير مالك حتفرقعي من كتر النفخ
ايمان ماماليش ماانا متنيلة كويسة
أمبر طب افردي وشك احنا في فرح
ايمان ايوة الفرح اللي ماكنتش اعرف عنه حاجة الا من يومين
أمير
وحتفرق في ايه من يومين ولا شهرين
ايمان انا بصراحة مش مصدقة ان ده يوسف . ايه الرومانسية دي وكل ده علشان مين علشان دي
أمير مالها دي علي فكرة حنين دي بنت ناس ومحترمة وكمان يوسف بيحبها
ايمان انا مش عارفة عجبه فيها ايه
أمير لقي فيها اللي ملقهوش في كل الستات اللي عرفهم . ويلا بقي خلينا نلحق نحصلهم
ايمان نحصلهم علي فين احنا مش حنروح بقي في اليوم ده
أمير لا يوسف عازمنا كلنا في مطعم علي النيل علشان حنين معملتش فرح . وحنروح معاهم وكمان حنوصلهم الفيلا . ولو مش عجبك خدي تاكسي وروحي انا مش حسيب صاحبي في يوم زي ده
في مطعم علي النيل وده المطعم اللي يوسف قابل في حنين أول مرة
كلهم قاعدين اخوات حنين وامرتاتهم واجوازهم وعيالهم وباباها ومامتها وشيرين اخت يوسف وجوزها وأمير ومراتوا
يوسف مبروك ياحبيبة قلبي
حنين الله يبارك فيك
يوسف مش كنتي خلتيني اعملك فرح واجبلك عمرو دياب يغني كمان
حنين ههههههههه لا ياعم كدة كويس وبعدين مش كفايه انا هاريني عمرو دياب كمان الناس . حرام عليك
يوسف بصوت عالي . احمم طبعا يا جماعة انتوا عارفين ان حنين مرديتش تعمل فرح وبصراحة انا كان نفسي اعملها احلي واجمل فرح في احسن فندق في مصر بس هي مش عايزة وكمان معملناش خطوبة وحتي الشبكة طبعا حنين لبستها لوحدها علشان
حنين تسمحيلي . يوسف طلع من جيبه علبة قطيفة فيها خاتم سوليتر تحفة الكل اتهبل عليه واولهم حنين
حنين مش معقول ده علشاني انا
حنين مكسوفة . علشان خلاص بقيت مراتك
يوسف . دي بس مؤقتا لحد ما نروح
أمير صفارة اعلي من الاولنيه . ايه يا روميوا احنا قاعدين ماتهدي كدة وتسيب حاجة لما تروح
كلهم ضحكوا جدا
يوسف انت تاني انت بتطلعلي منين وبعدين انا مصدقت اصلا هههههههه
شيرين اخت يوسف راحت لحنين . مبروك يا حنين مبروك يا يوسف متعرفيش انا فرحانة علشانكم ازاي اخيرا جو النساء اتجوز . هههههههه
يوسف هو حد قالك انا جايبك من امريكا علشان تهدي النفوس
شيرين اعمل ايه اصلك اول مرة يطلع زوقك حلو كدة . مقولكيش يا بنتي ده كان بيعرف ستات ولا بلاش. احسن
حنين هههههههه لا ماهو قالي وبعدين خلاص ربنا تاب عليه ومتقلقيش انا حتوبه اكتر
شيرين ياربت اهو يبنوبك فيه ثواب
يوسف امشي يا بت ارجعي امريكا انا غلطان اني جبتك
شيرين خلاص ماشية بس استني . اتفضلي يا حنين هديتك
حنين اخدت منها علبة كبيرة فتختها لقت فيها طقم كوليه واسورة وخاتم وحلق شيك جدا وغالي اوي
حنين ايه كل ده بس ده كتير اوي متشكرة اوي يا شيرين
شيرين مفيش حاجة تغلي علي مرات يوسف وبعدين انتي متعرفيش اليومين اللي انا قضتهم معاكي حبيتك ازاي
ايمان مالك عينك حتطلع هنا ك ليه
أمير مفيش ولا طالعة ولا حاجة
ايمان والله مش هي دي شيرين الحب الاول
أمير ولا حب ولا نيلةوحدة واتقدمتلها ورفضت فين الحب في كدة
ايمان ماشي عموما انا مش فايقالك دلوقتي خليني في اللي انا فيه . سوليتير جايبلها خاتم سوليتير عيني عليا
أمير انتي هو انت فيه حاجة بتملي عينك . واسكتي بقي بدل ما انكد عليكي قدام
الناس
وخلص العشا وراحوا كلهم يوصلوا يوسف وحنين لفيلتهم . وقدام الفيلا حنين بتسلم علي ولادها وبتعيط
يوسف يا حبيبتي لو عايزة تخليهم يباتوا معانا من النهاردة مفيش مشكلة انا مش مضايق
حنين بدموع لا يا حبيبي احنا اتفقني حيقعودوا عند ماما اسبوعين
يوسف طيب متعيطيش متوجعيش
قلبي مبقظرش اشوف دموعك
حنين خلاص مبعيطش انا اسفة
يوسف لا متتأسفيش ظي احلي حاجة فيكي احساسك وحنيتك دي . يلا بقي ندخل بيتنا
حنين اول مادخلت لقت الفيلا كلها بلالين حمرا وورد في كل حتة وشموع
حنين حطت ايديها علي وشها . يوسف مش مصدقة كل ده علشاني
يوسف كل ده ايه بس انا كان نفسي اعملك اكتر من كدة . اسمحيلي بقي اشيل النقاب
حنين مش حتعرف انا حطلع فوق وافكه علشان ممسوك مع الكاب
يوسف مين دي اللي تطلع انتي حتتشالي. تعالي
حنين يوسف يا مچنون اوعي تستني طيب
يوسف شالها وطالعها فوق في الاوضة
حنين بقولك ايه اطلع برة لحد ما أغير هدومي
يوسف امممم رفقا بيكي بس وبكسوفك ده حخرج . انا حروح اخد شاور في الحمام التاني واجيلك تكوني خلصتي اوك
يوسف اخد بيجامته وخرج وحنين قلعت الكاب والنقاب وعايزة
تفك سوستة الفستان مش عارفة السوستة رفيعة والفستان ضيق .
حنين يا ربي وبعدين ده انا لو ندهتلو ما حيصدق اصلا . حاحاول
حنين تحاول تفتحها اتفتحت نصها ومش عارفة تكمل . يوسف كان خلاص اخد الشاور بتاعه وخرج ولبس بنطلن بيجامته وبس لان دي عادته مبيحبش يبلس حاجة من فوق وهو نايم راح لحنين وفتح الباب لاقاها بفستنها
يوسف صفر بإعجاب . ايه ده هو انتي كنتي لابسة الفستان ده طول الفرح
حنين ايوة بس مكنش باين علشان الكاب واسع
يوسف ايه الشعر ده يخربيت حلوتك انت ايه بس
حنين اسكت بقي انا مش مستحملة
يوسف هههههههه مالك وشك احمر ليه كدة . ومقلعتيش ليه كل ده
حنين ااااصل السوستة مش عايزة تتفتح
يوسف ههههه هو ده اللي كاسفك طب تعالي وانا افتحهالك
حنين تخليك مؤدب
يوسف مسمعكيش تجيبي سيرة الادب دي النهاردة خالص فاهمة. تعالي لفي . ايه الظهر ده
حنين يوسف اخلص حرام عليك انا والله
دايخة من الكسوف
يوسف طيب خلاص اهو يا ستي فتحتها واساعدك بقي واشيلهولك خالص . تعالي
حنين جريت بعيد بقولك ايه اطلع برة انا عايزة اخد شاور وبعدين انا عايزاك تهدي ومتستعجلش يعني مفيش مشكلة لو مفيش حاجة حصلت النهاردة
يوسف نعم يا اختي سمعيني تاني كدة هو ايه ده اللي مش حيحصل ده قتيلك النهاردة وبعدين انا نفسي اعرف انتي عملتي ايه اول مرة هاه
حنين ولا حاجة محصلش حاجة اول يومين حصل بعد تلت ايام
يوسف لا والله يعني سابك ونام ليلة الډخلة . طيب علشان نبقي متفقين بس ومتقوليش عليا ولا همجي انا مش حنام النهاردة الا وانتي مراتي فاهمة . انا حسيبك 10 دقائق ارجع الايكي خلصتي يالا يا شطورة
حنين يادي. الليلة اللي مش فايتة
جريت تقفل الباب باللوك بتاعه مبيقفلش
يوسف فتح الباب بتعملي ايه ريحي نفسك انا معلق اللوك علشان كنت متاكد انك حتعملي كدة يالا يا روحي علي الحمام
يوسف فتح الباب ودخل .
يوسف تؤ تؤ انا مش خارج من هنا تاني.
حنين يوسف . يوسف
يوسف هشششششششششششششش
في بين أمير
أمير احنا مش حنام في الليلة السودا دي بقي ماتتهدي بقي
ايمان وانا عملتلك ايه . ماتنام
أمير انام ازاي وانتي راحة جاية كدة زي اللي بتولد انا مش عارف انتي ايه اللي مزعلك واحد جايب لمراتوا خاتم سوليتير انتي مالك
ايمان انت عارف الخاتم ده بكام . ده بتمن الشقة اللي احنا ساكنين فيها دي
أمير احمدي ربنا غيرك مش لاقي . اطفي بقي النور ده عايز انام
ايمان اهوه النور اهو وسايبالك الاوضة كلها وخارجة
ايمان ... الو ايوة يا رانيا انتي فين بقالي يومين بكلمك مبتروديش
ايمان انتي حتيجي امتي . دبي خلاص بقت بتريحك
رانيا معلش ماما بس تفوق وانا انزل مصر علشان انتي واحشاني قوليلي مال صوتك متخانقة مع أمير
ايمان عادي احنا علي طول متخنقين بس مش ده اللي مضايقني
رانيا اومال ايه
ايمان اصل احنا لسة جايين من فرح يوسف وطبعا البيه شاف شيرين هنا ك
رانيا يوسف !! يوسف جوزي
ايمان جوزك ايه يا رانيا مانت متطلقين من زمان
رانيا وهو اتجوز مين بقي حد نعرفه
ايمان لا دي واحدة كدة اسمها حنين بس ايه مدلعها علي الاخر ده جبلها خاتم سوليتير يا رانيا
رانيا ايمان انا عايزاكي تعرفيلي كل حاجة عنها فاهمة وكمان عرفها فين وازاي وانا
حنزل الشهر اللي جاي مصر ومتقلقيش حجبلك هدية حلوة
في فيلا يوسف
حنين مكسوفة وبتعدل شعرها . الله يبارك فيك
يوسف ياه يا حنين ده انتي تعبتيني اوي
حنين بخبث ليه وانا كنت عملت ايه
حنين انا مبخفش علي فكرة
يوسف كدة طب نعالي بقي
حنين يوسف هههههه خلاص خلاص انا اسفة
يوسف دلوقتي حتعملي قطة . والله ما انا سايبك تعالي
ح
حنين صباح الخير يا حبيبي
يوسف . صباح الخيروالحب
والورد والجمال علي احلي حنين في الدنيا وكان كل كلمة معاها
حنين ههههه كله ده . قولي انت صاحي من امتي
يوسف بصراحة بقالي كتير
حنين وماصحتنيش ليه
يوسف اصحي مين انا اول ما فتحت عيني لقيتك نايمة خفت حتي اتقلب لتصحي وكمان بصراحة كنت مبسوط
حنين يعني
كنت مكتفاك ومعرفتش تنام مني
يوسف اااه ااااه يا ريتك كنتي كتفتيني كدة من زمان . تعرفي انا اول ماصحيت افتكرت اني كنت بحلم وان كل اللي حصل امبارح ده كان حلم من كتر ما كنت بحلم باليوم ده . بس اول ما اول مالقيتك صدقت اني مش بحلم وانك حقيقة . بحبك يا حنين . بحبك اووووووييييي
حنين هههههه طيب بس اوعي خليني اقوم اخد شاور علشان احضرك الفطار
يوسف مين اللي يحضر الفطار تؤتؤ انااللي حضرك الفطار بنفسي
حنين امممم خالي بالك انا ممكن اتعود علي الدلع ده
يوسف اتعودي براحتك هو انا اطول وبعدين انتي لسة ماشوفتيش دلع يا روحي
حنين بحبك بحبك اوي يايوسف
يوسف اه المفروض انا بقي بعد الكلمة دي اعمل ايه ايه . من بذمتك منحقي . دلوقتي
حنين تاني مش كفاية اللي عملتوا امبارح ده انت متوحش
يوسف بجد هو انا كنت متوحش اوي كدة . اسف بس اعذريني انا مصدقتش انك بالجمال ده . قوليلي في حاجة بټوجعك
حنين هههه علي فكرة انا بهزر معالك انت كنت رقيق وحنين خالص
يوسف طيب ماتيجي اوريكي شوية رقة وحنية
حنين ههههه لااوعي عايزة اخد شاور
يوسف طيب حاجي معاكي
حنين لا طبعا . بطل قلة ادب وبعدين انت مش قلت حتكضر الفطار . روح حضره بقي لحد ما اخلص
يوسف فطار مين دلوقتي انا جاي معاكي مليش دعوة
حنين كدة طب خلاص مش داخلة الحمام
يوسف طوعيني . حتندمي
حنين لا هاه
يوسف كدة طب تعالي بقي انا حشيلك وادخلك بنفسي
حنين يوسف استني ... يا مچنون اوعي...... يوسف
وبعد شوية كتيييييييييير
يوسف تسلم ايدك يا روحي ايه الفطار الحلو ده
حنين تسلم ايدي علي ايه انا معملتش حاجة كلها جبن وانا بس عملت الاومليت
يوسف وانتي مستهترة بالاومليت ده. ده احلي اومليت كالتوا في حياتي
حنين ميرسي يا حبيبي ربنا يخليك ليه خليك كدة اقعد جاملني كتير
يوسف اجامل ايه بس والله بتكلم جد . انتي عارفة انا بقالي قد ايه ماأكلتش أكل من البيت من يوم ماما ما ماټت
حنين يا قلبي . خلاص ياروحي شوف انت نفسك تاكل ايه وانا اعملك اللي انت عايزه
يوسف قرب منها . عايز انتي
حنين لا بجد شوف تحب تتغدي ايه وانا اعملك بإيدي
يوسف لا احنا النهاردة مش حناكل في البيت اصلا
حنين من اولها كناكل برة انا لعلمك مبحبش اكل المطاعم
يوسف معلش يا روحي اصل احنا حنسافر
حنين نسافر !! نسافر فين
يوسف الجونة حنقضي الاسبوعين دول هنا ك
حنين الجونة .
يوسف اه روحتيها قبل كدة
حنين بصراحة لا رحنا شرم والعين السخنة قبل كدة بس الجونة لا
يوسف انا متأكد انها حتعجبك حاجة كدة سحر
حنين بس يا حبيبي كفاية كل ده امبارح خاتم والنهاردة نسافر كدة كتير
يوسف مفيش حاجة تكتر عليكي وبعدين انا اصلا كان نفسي اخدك ونسافر فرنسا او إيطاليا او حتي تركيا بس عارف انك حترضي
حنين لا ياعم عايزنا نروح هنا ك وتقعد تتفرج الستات الاجانب بعينك
يوسف ههههههه هما دول ستات برداو الستات اللي بجد هما انتي يا قمر
حنين هههههه طيب انت حجزت فين
يوسف محجزتش احنا حنقعد في الفيلا بتاعتي اللي هنا ك
حنين انت عندك فيلا هنا ك
يوسف اه يا حبيبتي وان شاء الله اتمني انها تعجبك . خلصي فطار بقي وروحي حضري شنطتك بسرعة علشان نلحق الطيارة
حنين هي الطيارة الساعة كام
يوسف الساعة 3 ودلوقتي 12 يعني يدوب نلحق نوصل المطار
حنين طيب تحب احضرلك ايه في شنطتك
يوسف لا يا حبيبتي انا محضرها من امبارح
حنين ندالة
يوسف ههههههه الحق عليا قولت اوفر عليكي وقت . وبعدين خلاص انا جاي احضر معاكي شنطتك
حنين لا يا سيدي شكرا كدة مش حنسافر اصلا
يوسف دايما ظلماني كدة والله حبقي مؤدب متخفيش
حنين لا
يوسف هو ايه اللي لا انا جاي وراكي مش حسيبك .........
في الطيار
حنين نايمة
يوسف ههههههه .
حنين بتضحك علي ايه
يوسف اصل بصراحة وانتي نايمة كدة افتكرت حاجة كدة
حنين افتكرت ايه . اوعي تقولي ان كان معاك واحدة في الطيارة ونامت قبل كدة وافتكرت والله امۏتك
يوسف ههههههه لا لا تعالي بس انتي قومتي ليه تعالي في وانا حقولك
بس اوعي تزعلي
حنين اهو نمت قول بقي
يوسف فاكرة لما بباكي دخل المستشفي
حنين
اه ليه
يوسف فاكرة اول يوم جيتلك هنا ك .وانتي خرجتي لقتيني برة ساعتها انا قاتلك اني خبط ومدخلتش . وده مش حقيقي انا دخلت وقعت اتفرج عليكي وانتي نايمة
حنين اخس عليك يايوسف كدة بردوا
يوسف انتي كل شوية تقومي ليه تعالي بس انا لسة مخلصتش . انا كمان
حنين يا نهار ابيض وانا نايمة ومحستش
يوسف هههههههه انتي زعلتي انك كنتي نايمة ولا علشان محستيش
حنين بس يا رخم . عموما انت اللي اخدت الذنب انا مليش دعوة . رفع القلم عن النائم
يوسف ههههه ماشي نادلة من يومك نامي بقي لحد مانوصل
في الجونة في فيلة يوسف
يوسف هاه ايه رأيك عجبتك
حنين جدا دي تحفة. انت زوقك حلو اوي يا
يوسف
يوسف طبعا مش اخترتك تعالي بقي علشان المفاجأة اللي جاية
حنين تاني لسة في مفاجأت
يوسف طبعا تعالي معايا الاوضة
يوسف فتح شنطته وطلع منها 3مايوهات واحد اصفر في اسود بيكيني والتاني احمر بيكيني بردوا والتالت اسود بس قطعة واحدة
حنين تنحت . ايه دول بتوع مين
يوسف هههههه اكيد مش بتوعي . بتوعك طبعا
حنين انت اكيد بتهزر البسهم ازاي
يوسف عادي زي الناس
حنين يوسف بتكلم جد البسهم ازاي وانا منتقبة بس
يوسف هو حد قالك انك حتلبسيهم قدام الناس . انتي حتنزلي بيهم البيسين هنا في الفيلا
حنين لا يا يوسف احسن حد يشوفني
يوسف اولا البسين داخلي ومحدش حيشوفك . ثانيا انتي متخيلة اني ممكن اخلي اي حد يلمحك حتي
حنين بس اصل انا اتكسف اوي . وبعدين انت عرفت مقاسي ازاي
يوسف ههههههه اصلي يوم ماكنا في المستشفي رفعت المقاسات ههههههه
حنين زعدته في كتفه . قليل الادب
يوسف اي ايى خلاص بقي يالا شوفي حتختاري ايه
حنين اممممم مش عارفة اختار انت
يوسف انا بصراحة حموت واشوفهم التلاتة عليكي . بس عموما البسي الاصفر في اسود
حنين طيب اخرج برة بقي خليني البسه
يوسف قعد علي السرير اخرج فين انا حقعد اتفرج
حنين بطل رخامة بقي
يوسف والله ما خارج ولو مخلصتيش حقوم البسهولك انا
حنين يووووه بقي رخم
..
يوسف صفارة طويلة يخبيتك ايه الحلاوة دي والله انتي نزلتي كدة علي البحر هتبقي ممصيبة
حنين هههههههه بس بقي انا اصلا مكسوفة ومش عارفة حنزل كدة ازاي
يوسف ماقولتلك محدش حيشوفك . يلا بقي تعالي
في البيسين
يوسف يلا تعالي انزلي يا جبانة
حنين يا يوسف انا بقالي سنين منزلتش الميه
يوسف هههههههه طب انزلي انا معاكي. بصي نزلي رجلك واناحشيلك
حنين نزلت رجلها .
يوسف ايوة كدة تعالي بقي
حنين مش ممكن يا يوسف انا بقالي كتير مانزاتش البسين ولا حتي البحر
يوسف مبسوطة
حنين مبسوطة دي كلمة قليلة اوي انا بجد مش عارفة اقولك ايه انا كل يوم بحبك اكتر
يوسف وانا مستعد اعمل اي حاجة علشان اشوفك سعيدة ومبسوطة
حنين يوسف انت بجد حقيقة انا مش مصدقة ان انت معايا وبتعملي كل ده
يوسف لا صدقي يا روحي انا خلاص جيت حياتك علشان اسعدك اتمني انتي بس وانا عليا التنفيز .
ح 23
يوسف ايه يا حبيبتي مالك انتي تعبتي
يوسف لازم يعني
حنين هو ايه اللي لازم بلاش اخد شاور
يوسف لا خدي شاور براحتك . بس مش لازم تلبسي هدومك
حنين انت . والله كارسة اوعي خليني اطلع
يوسف استني بس انا جاي معاكي ..........
وبعد شوية
يوسف حمام الهنا يا عسل
حنين الله يهنيك
يوسف حبيبة قلبي تحب تتغدي ايه
↚
. اكيد جوعتي
حنين بصراحة اه
يوسف طب قوليلي تحبي تتغدي برة ولا اطلبلك هنا
حنين حنين لا لا يا يوسف انا مش قادرة اخرج انا جسمي مكسر اوي وحموت وانام
يوسف خلاص قوليلي عايزة تكلي ايه علشان اطلبلك اللي انتي عايزاه
حنين اي حاجة يا حبيبي . زي ماتحب
يوسف امممم ايه رأيك بقي في اكلة سمك وجمري واستاكوزا وكبوريا
حنين هههههه ايه كل ده وحوش حتاكل
يوسف ههههههه لا بس متنسيش ان احنا عرسان ومحتاجين نتغذي
انه يبقي مؤدب . عليكي حلاوة تجنن اي حد
حنين شكلنا كدة مش حنتغدي
يوسف انتي مش قلتي انك حتموتي وتنامي . ايه رأيك تنامي شوية وبعدين لما نصحي نبقي نتغدا
حنين حنام . مش مصدقاك
يوسف دايما ظالماني كدة تعالي بس وانا اثبتلك انك صح ............
في بيت أمير
ايمان بس غريبة انك رجعت بدري النهاردة . أكيد علشان يوسف مشغول مع العروسة الجديدة
أمير وبعدين ما احنا كنا كويسين ولسة مصلحاني لازم تحدفي شمال
ايمان لا ابدا يا
حبيبي مقصدش انا بس قصدي انك كنت تملي تعدي عليه وتقعد معاه بس هو دلوقتي مش فاضي
أمير ربنا يسعدوا يا ستي يوسف اصل تعب اوي الفترة اللي فاتت والحمد لله ان ربنا حققله اللي هو عايزه
ايمان ميرو حبيبي مش ناوي تحكيلي يوسف عرف حنين ازاي وليه حبها اوي كدة
أمير انا نفسي اعرف عايزة تعرفي ليه
ايمان الله بقي بسألك اهو بندردش وبعدين نفسي اعرف الست اللي خالت يوسف شهاب يحبها كدة ده لما اتجوز رانيا كنت حاسة انه مڠصوب عليها . وكمان ده انا كان في ستات وبنات في النادي بتتعرف عليا مخصوص لما يعرفوا انه صاحبك وهو عادي مكنش بينبهر اشمعن دي
أمير علشان الفضول اللي حيموتك ده انا ححكيلك كل حاجة بس حسك عينك حد يعرف حاجة دي اسرار وبالذات يوسف وحنين
ايمان لا طبعا ماتخفش احكيلي بقي
في الجونة بالليل
حنين قاعدة علي المرجيحة اللي في الجنينة ولابسة هوت شورت جينس وبادي ابيض كاب وشعرها الاحمر الجميل سايب
يوسف يا ربي ايه العسل ده . والله انا حاسس ان هنا وعمر دول مش حيطلعوا ولادك
حنين هههههه ليه بس
يوسف اصل مش ممكن العسل الكيوت دي تكون ام وحملت وخلفت ورضعت . مش مصدق الصراحة
حنين ههههههه لا صدق . انت اصلك مش فتنيش وانا حامل كنت شبه كرنبة. كمان بعد الولادة
كنت بتعب اوي لكد ماجسمي يرجع زي ماكان
يوسف بنبرة حزن. تعرفي كان نفسي اوي اشوفك وانتي حامل. واملس علي بطنك واكلم البيبي و اروح معاكي للدكتورواشوف السونار واقف معكي وانتي بتولدي . بس للاسف مش كقدر اعمل كدة . لاني .
يوسف
حنين طيب علشان خاطري نجرب اتفقني
يوسف خليها علي الله مش وقته الكلام ده انا ملحقتش اشبع منك بقولك ايه انتي بتعرفي ترقصي اسلو
حنين ههههههه اسلو لا ليه
يوسف طب مش مهم تعالي معايا
حنين استني بس انا مش فاهمة حاجة .. انت بتعمل ايه في الاب توب
يوسف اصل في اغنية لسة نازلة لعمرو بس ايه تحفة . اول ما الالبوم ينزل حسمعهولك بس دي بالذات عجبتني اوي واول ماسمعتها من يومين قبل الفرح . كان نفسي ارقص معاكي عليها يوم فرحنا لما نرجع بس طبعا حضرتك كنتي مكسوفة علي الاخر امبارح بس النهاردة لازم ترقصي معايا يلا
وشغل يوسف اغنية معاك قلبي لعمرو دياب قولي يا حبيبي ليه وانت عني بعيد انا شوقي ليك بيزيد وان جيت انا برتاح قولي يا حبيبي ايه اللي غيرني وازاي بتشغلني عن عمر قبلك راح . معاك قلبي وبلاش تغيب عني بتوحشني. معاك قلبي. والله ولا بنساك معاك قلبي. احلي ايامي واجمل سنين تتعاش جنبك يا إما بلاش مين غيرك اتمناه . هو ده كلامي حبك مفيش بعديه فتحت عيني عليه وعرفت راحتي معاه . معاك قلبي وبلاش تغيب عني بتوحشني يا احلي ملاك وفضل يوسف وحنين يرقصه مع بعض وفي اخر الاغية شالها ولف بيها
حنين بحبك
يوسف بحبك ................
في الصباح
يوسف صحي ملقاش حنين قام يدور عليها لقاها واقفة عند الشباك وتتفرج علي البحر يوسف
يوسف حبيبي صحي بدري ليه
يوسف كل ده وانا نايم . خسارة فاتني الشاور ده
حنين بطل دلع ويلا روح بسرعة
..
يوسف احلي قهوة شربتها في حياتي من ايدك يا روحي . بجد تسلم ايدك
حنين
بألف هنا يا حبيبي
يوسف بقولك ايه قومي يالا البسي علشان ننزل نتمشي علي البحر . وكمان ياريت متلبسيش جوانتي ولا شراب.
حنين ليه بس انا مش متعودة اخرج من غيرهم
حنين ماشي خلاص حروح البس
علي البحر
حنين علي فكرة انا مش حخرج معاك تاني
يوسف ليه بس يا روحي هو انا زعلتك
حنين لا بس الستات عمالة تعاكسك وبيبوصوا
عليك . وخصوصا الاتنين الاجانب اللي فاتوا دول عنيهم كانت حتطلع عليك
يوسف هههههههه بتغيري عليا
حنين طبعا حاسة اني عايزة اجبها من شعرها
يوسف هههههههه لا مكنتش اعرف انك شارانية اوي كدة
حنين اعمل بحبك وانت اصلك وسيم بزيادة معرفش انا حعمل ايه بعد كدة شكلي حبقي بلطجية وكل واحدة تبصلت اضړبها
يوسف ههههههه مش ممكن ده انتي عسل . بس بصراحة مش مصدق انتي كيوت كدة ورقة ملكيش في البلطجة
حنين لا ليه تحب اوريك
يوسف لا خلاص اهدي . وعموما بقي لما نرجع حبقي ادربك معايا في الجيم علشان اللي مايعجبكيش تقطعيه
حنين هو انت الجم بتعك فين
يوسف في الفيلا
حنين بتنكلم جد ازاي
يوسف ايوة انا عامل جيم فوق في الروف . انت مشوفتهوش وانتي توضبي حجاتك قبل الفرحة
حنين لا مطلعتش فوق
يوسف خلاص لما نرجع حفرجك عليه
حنين ماشي اتفقنا . تعرف البحر حلو اوييييييي
يوسف تحبي تنزلي
حنين لا طبعا مابنفعش . فيه ناس
يوسف ماانتي انزلي بهدومك عادي
حنين لا مينفعش انت عايزني السياحة ههههههههه
يوسف حبيبتي محدش ليه حاجة عندك لو عايزة انزلي ومايهمكيش
حنين لا يا حبيبي انا مقدرش اعمل كدة وبعدين انا لولبست هدوم الدنيا بردوا حتمسك عليا بسبب الميه وبعدين بصراحة مابحبش المنظر ده خلاص انا مقتنعة بنقابي وحباه ملوش لزوم بقي اشوه صورته
يوسف . تعرفي انا لو عليا اجبك بحر ليكي لوحدك وانزلك فيه براحتك بس ملحوقة حتصرف
حنين ههههههه ازاي بقي
حنين اممممم فزورة دي
24
البنتمش معقول يوسف شهاب وحشتني مۏت . و يوسف بسرعة من غير مايلحق يمنعها
يوسف اااهلا هايدي ازيك
هايدي كويسة بس قولي ايه الحلاوة دي هو انت مبتكبرش ابدا
يوسف حس انها ممكن تعملو مشكلة مع حنين . قام يوسف حنين بإيده . اعرفك حنين مراتي ودي هايدي معرفة قديمة
هايديمراتك انت اتجوزت تاني امتي
يوسف لسة من اسبوع بس
هايدياهلا يا مدام
حنين اهلا
هايدي اعرفك يا يوسف . تامر صاحبي
يوسف اهلا يا تامر فرصة سعيدة
تامرانا اسعد . قوليلي يا ديدي هو ده يوسف اللي حكتيلي عنه
يوسف ايه ده انته بتجيبه في سيرتي كمان
هايدي طبعا يا روحي انت اصلك صعب تتنسي مفيش ست تعرف يوسف شهاب وتقضي معاه وقت كمان وتقدر تنساه . اصل مقولكيش يا مدام حنين يوسف كانت الستات بتحبه ازاي طول الوقت بيتعاكس وبصراحة هوكمان شقي اوي ويتحب
يوسف حس انها قاصدة تضايق حنين وكمام حس ان حنين جرس الانظار عندها ضړب وفاضلها دقيقة وتجيب هايدي من شعرها
يوسف طيب استأنكم يا جماعة علشان لازم نروح نتغدي
هايدي حشوفك تاني امتي
يوسف معلش يا هايدي زي ماقلتلك احنا لسة
عرسان ومش عازين نسيب بعض خاليها بظروفها
مشي يوسف وحنين وحنين كانت خلاص مش قادرة من كتر الغيظ
يوسف انا عارف انك زعلانة بس والله ڠصب عني
حنين ڠصب عنك ايه بالظبط انت ازاي تسمحلها تعمل كدة
يوسف حبيبتي طيب انتي بټعيطي ليه بس انت عارفة انها قاصدة تضايقك . وبعدين والله انا اتفاجأت بيها ملحقتش امنعها
يوسف . حقك عليا الظاهر ان انا حتعاقب بذنوبي اللي عملتها بس مكنتش احب اتعاقب فيكي وتتوجعي بسببي وبسبب البلاوي اللي كنت بعملها انا فعلا مستهلش واكدة زيك . انا كان
أخري الاشكال الژبالة دي
حنين لا يا حبيبي اوعي تقول كدة انا مكنش
رانيا كدة يعني مچنونة . طيب عموما كلها شهر وانزل ان شاء الله طالقهم حيكون علي ايدي يوسف ده بتاعي انا وبس انا احق واكدة بيه وبفلوسه
ايمان طيب ماانتي بقالك سنين بعيد عنه اشمعن لما اتجوز
رانيا انا لما سبت يوسف كان نفسي اخلف ولما ماخلفتش واتطلقت كنت ناوية ارجعلوا . اصل كنت عارفة انه مش عايز يتجاوز علشان موضوع الخلفة دي . فقلت اني ممكن ارجعلوا في اي وقت
ايمان بصي ية رانيا انا ممكن اكون فيها عيوب كتير بس مش لدرجة اني اخرب بيتهم وأبقي السبب في طلاقهم
رانيا لا متقلقيش انتي ملكيش دعوة انا اللي كعمل كل حاجة انتي
بس عليكي تقوليلي اخبارهم اول بأول ماشي
ايمان ربنا يستر بس رانيا أمير لو عرف اني حكتلك حتبقي مصېبة انتي عارفة هو بيحب يوسف قد ايه
رانيا بخبث لا متقلقيش مش حيعرف
في الجونة
حنين قاعدة علي المرجيحة في الجنينة وسرحانة ويوسف جه قعد جنبها
يوسف انتي لسة زعلانة
حنين لا خلاص مفيش حاجة
يوسف عنيكي مبتعرفش تجدب انتي لسة مضايقة من كلامها
حنين انا مخڼوقة اوي وغيرانة انت يمكن قلتلي الكلام ده قبل كدة وكنت ساعتها غيرانة بس مش زي دلوقتي لاني اتجوزتك وحسيت وفهمت كل كلمة هي قالتها ان فعلا انت تعلم في حيات اي ست . وسامتك . كلامك . هزارك ودمك الخفيف. رجولتك اللي مفتكرش ان في زيها. كل مابفكر كام ست نامت في مكاني كام واحدة .. وكام واحدة .....
ببقي مش قادرة حاسة ان قلبي بيتقطع يا يوسف
يوسف . انا أسف والله أسف اني خليتك تحسي بكدة انا ممكن اموت نفسي يا حنين بس محسش بوجعك ده أرجوكي كفاية محسسنيش بالذنب اكتر من كدة
حنين تعرف انا لو أقدر امحي ذاكرة كل ست عرفتها كنت عملت كدة علشان حتي ميفكروش فيك
يوسف لا تقدري
حنين ازاي
يوسف انك تتجاهلي اي كلام تسمعيه وتصدقي بس حبي ليكي وتتأكدي انك الوحيدة اللي قلبي وعقلي ومتخليش اي حد يفرق بينا
حنين انا بحبك اوي يا يوسف اوي اوي
يوسف وانا يا قلب يوسف بحبك اوي اوي اوي اوي اوي . حنين انا لو اقدر اشق نفسي واخبيكي بين ضلوعي علشان متبعديش عني لحظة كنت عملت كدة . تعالي بقي نطلع ننام علشان الصبح في مفاجاة كبيرة لحبيبة قلبي
حنين انا ابتديت اخاڤ من مفاجأتك دي حاسة اني في مرة قلبي حيقف
يوسف بعد الشړ عنك يا روحي ان شالة يارب البت هايدي ام شعر منكوش
حنين ههههههه يا سلام دلوقتي مش عاجبك ماانت كنت زمان بتحبه
يوسف عمري عمري متحبيت غيرك
انتي وغير ملامحك انتي . هي واللي زيها مانت وقت فراغ مش اكتر . تعالي بقي علشان عايزك في كلمة سر
حنين لا مش جاية
يوسف شكلك كدة استحليتي الشيلةوانا معنديش مانع تعالي يا حلوة
حنين لا لا بقي حرام عليك مش كل شوية . كدة ظهرك يوجعك
يوسف ظهر مين اومال الجيم والعضلات دي تبقي ايه . تعالي .......................
في الصباح
يوسف بصي بقي انا عايزك تغمي عنيكي
حنين ليه بقي حرام عليك دي هي اللي باينة مني كمان حتغطيها
يوسف ههههههه لا يا لمضة انا بس مش عايزك تشوفي المفاجة الا وانتي جواها
حنين اممممم مش فاهمة مفجأت ايه ادي اللى حبقي جواها
يوسف بطلي لاماضة بقي وغمي عنيكي
حنين طيب خلاص اهو هات وكمان محضر الغطي
يوسف ... ايوة كدة بس اوعي تغشي فاهمة
حنين والله ماشايفة حاجة انا خاېفة اقع
يوسف عيب عليكي تقعي وانتي معايا . ثواني انزل من العربية واجي انزلك ...... تعالي يا قمر انزلي
حنين يوسف بجد خاېفة اقع
يوسف ما قولتلك مټخافيش انا ماسكك ومش حسيبك .... تعالي .... ايوة ..... شطورة ......... بس خلاص استني بقي حشيلك وارفعك
حنين ترفعني فين انا مش فاهمة حاجة
يوسف حالا حتعرفي متستعجليش ..... تعالي .... اقعدي هنا بقي واوعي تشيلي الغطا فاهمة
حنين ....... ايه الصوت ده زي مايكون صوت ماتور
يوسف متستعجليش حتعرفي دلوقتي ......... تعالي بقي يا ستي حفكلك الغطا
حنين اول مايوسف شال الغطا صړخت مش مصدقة . يوسف انت مچنون يخت وكمان وسط البحر . مش ممكن
يوسف طبعا يا روح قلبي فاكرة اول يوم نزلنا فيه
علي البحر وكان نفسك تنزلي وخاېفة من
الناس وقلتلك حتصرف واخليكي تنزلي البحر بالبيكيني ومحدش حيشوفك . من يومها وانا بحضرلك المفجاة دي واستعجلت اكتر بعد البت المنكوشة اللي اسمها هايدي دي ماضيقتك قلت لازم اخدك بعيد علشان منشوفش حد تاني . انا مش عايز حاجة تضيع سعادتنا وفرحتنا ببعض
حنين . حبيبي ربنا يخليك ليا انا بحبك اوي . مش مصدقة انك بتعمل كل ده علشاني
حنين هههههههه . بس انت متأكد ان مفيش حد ممكن يشوفني
يوسف مستحيل مفيش غيرنا انا وانتي والبحر والسماوبس البسي انت بس وتعالي علشان انا ناوي اعمل حاجات في الميه حتعجبك اوي
يوسف ابتديتي . لا يا ماما انتي حباها من زمان بس كنتي بتأوحي . هههههههه.
حنين دايما كاسفني كدة
في البحر
حنين لا لا يا يوسف . هههههههه كفاية مش قادرة خلاص
يوسف مش قادرة ايه هو احنا لسة عملنا حاجة
حنين لا كفاية انا كدة مممكن اڠرق
منك
يوسف عيب عليكي جوزك بطل سباحة وعايزة ټغرقي وانتي معاه
حنين لا بجد خاېفة المكان هنا غويط اوي
يوسف خلاص خليكي متعلقة في رقبتي كدة انا اصلا بتلكك
حنين يوسف . انا بجد حاسة ازي بحلم
يوسف تحبي اخليكي تتأكدي انك مش بتحلمي
حنين يا ريت
يوسف تعالي طيب .............
حنين يوسف . بس . .............
وقضي يوسف وحنين اسبوع علي اليخت في وسط البحر . اسبوع احلي واجمل من الاسبوع الاول ومكنوش عايزين يرجعوا . بس لازم علشان حنين ولادها وحشوها وعايزة تشوفهم
25
في المطار
حنين انت مچنون كنت حالظابط
يوسف ماهو اللي بيستهبل ال اشوف وشك قال. ده عند امه
حنين ههههههههه
يوسف انتي بتضحكي ماشي
حنين اصلك شكلك حلو وانت متعصب
يوسف اعمل ايه بس حړق دمي الله ېحرق دمه
حنين مخلاص ماانت عملتله مشكلة ومردش وخليت واحدة تشوفني خلاص بقي
يوسف ايوة طبعا في كل الاحوال ماكنش حيشوفك ده انا كان ممكن اقتله
حنين تعرف وانت لابس النظارة ومتشيك كدة بتفكرني . لما كنت بنزل من عند الدكتورة والايك واقف مستنيني. كنت ببقي حموت عليك وعلي جمالك
يوسف ههههههه اومال كنتي تقلانة عليه ليه
حنين ماانت عارف بقي حنعيدوا تاني
يوسف لا خلاص انا المهم انك معايا دلوقتي ومحدش يقدر يا خدك مني
حنين ربنا يخليك يا حبيبي . قولي احنا حنروح بتاكسي
يوسف لا يا حبيبتي محمود جابلي العربية هنا اهو هنا ك تعالي
محمود حمد علي السلامة يا يوسف بيه حمد علي السلامة يا مدام
يوسف الله يسلمك يا حودة عامل ايه واخبار الشغل ايه
محمود تمام يا باشا مش نقصنا غير وجدك المعارض مضلمة والله
يوسف تسلم يا حبيبي . يلا تعالي اوصلك
محمود لا اتفضل حضرتك انا رايح المعرض علي طول
يوسف خلاص اشوفك بكرة بقي . سلام
يوسف اركبي يا حبيبتي
حنين شكرا يا حبيبي لازم تفتحلي الباب كل مرة كدة
يوسف طبعا عمرك شوفتي أمير ة بتفتح الباب لنفسها
حنين اه منك انت واكل عقلي دايما . بقولك ايه ماتخلينا نروح وبابا حيجيب الولاد بكرة علي الفيلا . انت تعبان ومانمتش من امبارح
يوسف لا يا روحي انا وعدتك انهم حيباتوا في ك النهاردة . انا عارف هما قد ايه وحشوكي
حنين هما فعلا وحشوني اوي بس ماجتش من يوم احنا لسة مكلمنهم فيديو كول ومطمنة عليهم
يوسف لا خلاص احنا حنجبهم النهاردة وحنخرج نتغدا برا كمان قبل مانروح
حنين حبيبي ربنا مايحرمنيش منك ابدا
في بيت عبد الرحمن
الجرس
هنا صړخت . ماما
حنين ههههه انت اللي جبته لنفسك
يوسف كدة . ماشي بس تعرف انت معاك حق . بس بردوا بغير واستني بقي لما نروح حلعبك ماتش كورة واغلبك علشان تعرف ت اوي كدة
عمر طيب حضر نفسك للهزيمة
يوسف هههههه حنين
انتي متاكدة ان الواد عنده عشر سنين
حنين هههههه اه بس هو لسانوا طويل حبتين
خديجة اهلا اهلا حمد علي السلامة كدة يا ولاد طيب سيبوهم يا خدوا نفسهم الاول
يوسف ازيك يا حجوك وحشتيني .
خديجة انت اللي وحشتني والله يا يوسف انت متعرفش غلاوتك عندي
يوسف بس قوليلي ايه الحلاوة دي براحة علي الراجل ده لسةقايم من عيا
خديجة هههههه والله انت عسل وحشني كلامك تعالي يلا اقعد حاكلك بقي حبة محشي. مقلش وكمان بط وملوخية
يوسف مبلاش اڠراء يا جميل احسن اضعف والغيلهم الخروجة واقعد اكل
عمر لا بقي انت وعدتني في التليفون
حنين انت كنت قايلهم ان احنا جاين النهاردة
هنا طبعا وقالنا نحضر حاجاتنا علشان نروح معكم وكمان حنتغدا برا الاول
حنين بصت ليوسف . بحب اكنها بتشكره
يوسف ابتسم . وغمزلها بعنيه
يوسف اومال فين بابا وحشني
عبد الرحمن جه من وراه . يا أونطجي بقي وحشتك وانت معاك القمر بردوا
يوسف حبيبي يا عمي والله وحشني
عبد الرحمن وانت يا حبيبي وحشتني
حنين بابا حبيبي طمني عمال ايه وصحتك
عبد الرحمن حبيبتي انا كويس انت اللي وحشتيني
يوسف يا جماعة راعوا مشاعري مش كدة هو كل شوية حد يها انا بغير
عبد الرحمن ههههههه خليك بقي غيران واتلم بدل مابيتها معايا النهاردة واقهرك
يوسف لا كله الا كدة انا خلاص مقدرش انام
من غيرها
حنين هههههه يوسف بس
خديجة يا بت هو انتي لسة حتتكسفي ماخلاص بقالكوا اسبوعين
يوسف قوليلها يا ماما احسن دي طلعت روحي بكسوفها ده . يلا بقي احنا حنمشي علشان نلحق نتفسح شوية
خديجة يا بني ماانتوا قاعدين. والله مابشبع من قاعدك يا يوسف لسانك زي العسل
عبد الرحمن خالي بالك ياخديجة انا بغير من الواد ده
يوسف ههههههه شوفتي يا حجوك بيغيروا مننا خلي بقي الكلام ده بيني وبينك علشان متنتحسدش
حنين طيب يالا يا حبيبي احسن انا حاسة ان طلاق امي علي ايدك
في العربية
يوسف هاه يا ولاد عايزين تروحوا فين
عمر انا عايز
اكل بيتزا
يوسف و هنون هانم تحب تاكل ايه
هنا انا عايزة كووك دور
يوسف والبرنسيس بتعتنا تحب تاكل ايه
حنين انا اي حاجة اللي حتاكل منه انا حكله
يوسف مال علي حنين ووشوشها . انا عايز اكلك انتي
حنين هههه بس بقي الولاد يسمعوا
عمر انا سمعت علي فكرة
يوسف شكلنا حنتعب مع بعض اوي يا عمور . واخدلي بالك انت
عمرعلي فكرة انت مش قدي يا عمو يوسف
يوسف امممم اولا انا قدك بقي اوي . ثانيا من هنا ورايح انا بابا يوسف مفيش عمو دي تاني اوك
عمر اوك وانا موافق
هنا وانا كمان
يوسف اسمعاها بقي .
هنا . وعمر مع بعض . اتفقني يا بابا يوسف
يوسف حبايب قلبي. كتاكيت زي اللي خلفتكوا
حنين هههههههه كل دي كتوكتة
يوسف احلي كتكوتة يا روحي
يلا بقي علشان نتغدا وبعدين حنطلع علي الملاهي ونقعد فيها لحد ماتقفل
هنا . عمر في وقت واحد . yas
حنين وشوشت يوسف . بحبك
يوسف طيب بس بقي لحسن انا ممكن بسببك علشان ممكن لروح حالا علي البيت
تاني يوم في الفيلا
حنين صباح الخير يا روحي
يوسف صباح العسل يا قمر . بقولك ايه انا كلمت المكتب وحيبعتوالك الشغالة النهاردة
حنين لا يا يوسف اوعي تعمل كدة . انا قولتك مابحبش حد غريب في بيتي
يوسف يا حبيبتي انا قلبي عليكي مش عايزك تتعبي . البيت كبير ومش حتقدري لوحدك عليه
حنين لما اقصر في حاجة ابقي اتكلم
يوسف وبعدين انا مش حقدر اشوفك بتتعبي قدامي اصلا
حنين انت مش حاتشوفني اصلا انا علي ما انت ترجع حكون انا خلصت كل حاجة. بعدين انا بصحي بدري وموريش حاجة متقلقش عليا انت بس
يوسف باسها مقلقش عليكي اومال اقلك علي مين . عموما خليني معاكي للاخر بس لو يوم شوفتك تعبانة حجيب الشغالة تاني يوم
حنين قول بقي ان انت بتتلكك علشان تجيب الشغالة وتقعد تتفرج عليها
يوسف ههههههههه غيارة انت اوي . يا روحي انا مبشوفش غيرك اصلا كل الستات بالنسبة ليه رجالة بشنب
حنين هههههه طيب يلايا مغلبني علشان تفطر وتنزل
في العربية
يوسف اول ما خرج ومشي بالعربية بعت لحنين اغنية زي ماكان بيعمل قبل الجوازعلشان ماتحسش ان اهتمامه بيها قل بعد الجواز وبعتلها اغنية لعمرو دياب
كالعادة واسمها إلا هي شغلاني بحبها
في المعرض
يوسف قاعد في المكتب
أمير مدخل راسه من الباب . ادخل يا عريس
يوسف ميرو حبيبي وحشني
يوسف هههههه عيب عليك يا معلم دانا يوسف شهاب انت نسيت ولا ايه وبعدين حنون دي تنطق الحجر
أمير ههههه ايوة مين يشهد للعروسة
محمود يوسف باشا اللواء اللي كلمتني عليه وانت مسافر جه تحت علشان يستلم العربية اخليه يطلعلك ولا انت نازل
يوسف لا يا عم انت عايز سيادة اللواء يطلعلي انا نازل . معلش يا أمير مش حتاخر .
أمير خد راحتك يا جو .
واخد أمير اللاب توب بتاع يوسف ولفة يشوف يوسف كان بيعمل ايه . فتح لقي فيل بإسم حنين فتحه وتنح لما لقي صور لحنين لما كانوا في الجونة بالمايوه وفي البيسين وفي اليخت والبحر وكمان صور ليها يوسف مصورهلها وهي نايمة وكمان صور وهو معاها في البسين . أمير مصدقش جمال حنين كان فاكر يوسف بيبالغ وجمع بين اللي كان يوسف بيحكيهوله عن حنين وبين صورها . وللحظة حس انه اشتهي حنين وحسد يوسف عليها وعلي جمالها وكمان اخلقها وشخصيتها اللي يا يوسف كلمه عنها . سمع
أمير صوت يوسف طالع قفل الاب بسرعة ورجع مكانه
يوسف اتاخرت عليك
أمير وهو مسهم وملخبط . لا ابدا
يوسف مالك يا ابني في ايه .
أمير انا كويس قولي انت عملت ايه هنا ك
يوسف اه يا أمير انا لوعليا كنا قعدنا هنا ك شهر شهرين . بس علشان حنين ماتبعدش عن ولادها
أمير شكلك انبسط اوي معاها
يوسف هههههه أور بقي
أمير لا ياعم ربنا يسعدك . انا ماشي
يوسف يا بني انت لحقلت
أمير معلش بقي علشان ورايا مشاوير
ومشي أمير وهو مش عارف يشيل صور حنين من دماغة طول عمره كان نفسة في ست زيها بس زعل من نفسه انه بيفكر كدة
أمير مالك يا أمير ايه اللي بتفكر فيه ده معقول . دي مرات يوسف . عارف مين يوسف . الي عمره ماسابك وعلي طول واقف
جنبك . استغفر الله العظيم
في الفيلا عند حنين باليل
جيهان حمد
لله علي السلامة يا حنون
حنين الله يسلمك . تعالي اقعدي
جيهان احكيلي عملتي ايه انبسطي
حنين انبسط بس ده انا كنت حموت من السعادة اسكتي مش اختك لبست بيكيني ونزلت البيسين والبحر كمان
جيهانېخرب عاقلك . يبقي عمار كان معاه حق لما قال ان يوسف حيفسد اخلاقك
حنين استني بس انا ححكيلك ..........
جيهانههههههه والله يوسف ده عسل مش ممكن محظوظة انتي يا بت يا حنين
حنين الحمد لله . تعرفي يا جيهان انا نفسي اوي احقق ليوسف حلمه انه يكون اب . لما كنا مسافرين وهو بيكلمني في الموضوع ده كانت عنيه ماليانا دموع هو حاول يداريها بس انا شوفتها . انا قلتله اني عايزة اعمل العملية ونجرب
جيهان بصراحة انا شايفة انك تنسي الموضوع ده مش في مصلحتك خالص
حنين ليه بتقولي كدة
جيهان يعني بصراحة انتي جوزك حليوة وشايف نفسه وممكن لو حملتي واتلهيتي بالبيبي عنه يرجع لايام زمان وواحدة تانية تخطفوا . ده غير ان ده حيأثر علي هنا وعمر . هو دلوقتي مهتم بيهم علشان بيعوضه عن اللي ناقصه لكن لو بقاله ابن حيتغير معاهم
حنين لا لا يا جيهان انا لايمكن اعمل كدة . يوسف مايستهلش مني كدة . وبعدين هو بيحبني وبيحب الولاد . لا انا كمان شهرين تلاتة كدة حروح للدكتورة اللي كنت بتابع معاها في هنا وعمر هي دكتورة كبيرة وان شاء الله اعمل حقن مجهري . المهم يوسف يكون مبسوط .
جيهان انتي حرة انا حزرتك . يلا بقي اكلم حمدي يجي بسرعة علشان يروحني
حنين لا طبعا احنا حنتعشا سوا يوسف زمانوا جاي
جيهان لا عشا ايه يادوب نروح
يوسف مساء الخير . اهلا ازيك يا جيهان
جيهان ازيك يا يوسف . كدة تاخد البونية وتبوظ اخلتقها . بيكيبني يا يوسف يادي الڤضيحة
يوسف هههههههههه هي حكتلك
جيهان اه يا سيدي . بس المهم انكم انبسطوا . يالا عن اذنكم انا زمان حمدي جه بره
يوسف مفيش الكلام ده اندهيلو ونتعشي سوا
جيهان مفيش لزوم . انتوا عرسان ولازم نخللكوا الجو
يوسف هههه لا ماتقلقيش انا بعرف اخد حقي في اي
وقت . عن اذنكم انا حطلع اغير هدومي
جيهان بيت يا حنين هوانا ابقي قليلة الادب لوقلتلك ان جوزك ده قمر يخربيت حلوته
حنين هههههه والله لقول لجوزك انك بتعاكسي جوزب
جيهان يا ختي بقي . قوليلي هي البرفاه اللي هو حاطتها دي اسمها ايه
حنين حبقي اديكي واحدة تديها لحمدي يحطلك منها
جيهان والله لواستحمي بيها حتي ماحتفرق
حنين هههههه لا يابت انا حبتدي اخاڤ منك تعالي معايا ياختي نحضر العشا
وجه حمدي واتعشوا كلمهم سوا وبعد ما مشيوا
يوسف اخيرا بقينا لوحدنا . وحشتيني
حنين انت اللي وحشتني اوي
يوسف عارفة كنت طول اليوم بتفرج علي صورك. علي الاب توب . مش عايز عيني تشوف غيرك
يوسف ماتخافيش انا بجيبه معايا هنا وكمان انا عامل باص ورد محدش يعرفه . متقلقيش . المهم دلوقتي تعالي علشان عايزك في موضوع مهم ................
بارت 26
وعدي علي جوزاز يوسف و حنين شهرين كانوا احلي شهرين كلهم حب وفسح ودلع يوسف كان مغرق حنين حب ودلع وهدايا وكل يوم وهو خارج من البيت يبعتلها أغنية و حنين كانت في منتهي السعادة وكمان الولاد حبوا يوسف اوي ومابقوش يناموا من غير ما يشفوه ويلعبه معاه و يوسف كان سعيد بجو العيلة والدفا ده اويييي وفي يوم يوسف راجع بالليل لقي الولاد في الليفنج بيتفرجوا علي tv
يوسف مساء الخير يا حبيبي
هنا مساء النور يا بابا
عمرمساء النور يا بابا وحشتني مش حتلعب معايا بلاي استشن
يوسف ههههه من عنيا يا حبيبي اغير هدومي واجي اغلبك . بس قولولي فين ماما . ماشوفتهاش من ساعة ماجيت
هنابصراحة يا بابا ماما تعبانة من الصبح
يوسف بان عليه القلق. تعبانة مالها
هنامن الصبح عمالة ترجع ودايخة ومأكلتش حاجة طول اليوم
يوسف معقول . طيب ليه ماكلمنتتيش يا هنا
هنا٠اصل بصراحة لما هي تعبت اتصلت بتية وقالتلي اعملها نعناع ولما قلتلها. زعلت وقالتلي متتصليش بحد علشان محدش يقلق . وبالذات حضرتك
يوسف طيب يا حبيبي انا حروح اطمن علي ماما
يوسف دخل ل حنين الاوضة لقاها نايمة فقعد جنبها علي السرير وبيملس علي شعرها
حنين فتحت عنيها. حبيبي انت جيت
يوسف اه يا قلبي . مالك سلامتك الولاد قالولي انك تعبانه . ليه ماكلمنتنيش من بدري
حنين مفيش حاجة يا روحي انا كويسة بس واضح اني اخدت برد جامد . علشان تبطل تتشاقي كل شوية .
يوسف لا بس انتي شكلك تعبان خالص . قومي تعالي اوديكي للدكتور
حنين صدقني مش مستهالة والله انا الصبح حبقي كويسة
يوسف صبح ايه انا مش حقدر اقعد دقيقة واحدة غير لما اطمن عليكي . قومي بسرعة علشان نلحق الدكتور
حنين بس بصراحة انا مبحبش اروح لدكتور راجل بتكسف
وفعلا يوسف اخد حنين للدكتورة
عند الدكتورة
يوسف
خير مالها يا دكتورة
الدكتورة ههههه مالها متقلقش هي كويسة
يوسف ازاي بس دي وشها اصفر خالص ورجعت كتير ومأكلتش حاجة من الصبح .
الدكتورة لا متققلش هي ان شاء الله حتبقي كويسة . بس هي تعملي التحاليل دي وتجبهالي
يوسف تحاليل ايه هي حنين مالها
الدكتورة مفيش دي تحاليل علشان اشوف الانبيما واضح انها قليلة شوية وكمان تحليل حمل .
يوسف وهو بيبص ل حنين نظرة كلها خيبة أمل . حمل . طيب شكرا لحضرتك عن اذنك
في العربية
حنين مالك ياحبيبي من ساعة ما الدكتورة قالت علي التحليل وانت كدة
يوسف اتنهد . مفيش يا حبيبتي بس اول ماقالت كلمة حمل حسيت بۏجع . انا اسف يا حنين اني. مقدرش اخليكي تحملي زي باقي الرجالة
حنين رجالة ايه انت احسن راجل في الدنيا
يوسف بإبتسامة سخرية راجل ومش عارف اخلي مراتي تحمل . المهم احنا حنروح المعمل علشان نعمل التحاليل التانية ونطمن عليكي . واضح ان البرد اللي عندك شديد علشان كدة هي شكت
حنين يوسف انا حعمل تحليل الحمل
يوسف يا حنين ارجوكي ماتتعبنيش انا مش ناقص
حنين يا حبيبي خالي عندك ثقة في الله انه مش حيضيعك . علشان خاطري نعمله ولو مفيش حمل . انا وانت بكرة حنروح للدكتورة ونحدد معاها معاد ونعمل حقن ونحاول اتفقنا
يوسف ربنا يسهل يالا نروح المعمل
في المعمل
يوسف واقف برة في المعمل بيشرب سجاير
حنين تاني يا يوسف انت مش وعدتني تبطلها
يوسف معلش ياروحي بس اصلي كنت محتاج اشرب دلوقتي . اوعدك ان شاء الله ابطلها ماتزعليش . هو لسة بدري
حنين لا الدكتور قالي 5دقائق
يوسف مكنلوش لزوم يا حنين كان كفاية التحاليل التانية
حنين متقلقش شوية ونعرف
الدكتور مدام حنين اتفضلي النيجة
يوسف حس انه دايخ ومخڼوق ومش قادر يسمع. خير يا دكتور .
الدكتور خير هي بس محتاجة اليومين اللي جاين تهتم بأكلها وتابع مع دكتورة نسا
يوسف مش فاهم . يعني ايه
الدكتور مش فاهم ايه حضرتك . المدام حامل في شهرين
يوسف حامل مش ممكن انت متاكد
الدكتور ايوة طبعا التحليل مبين عدد الاسابيع
يوسف كان حيموت من الفرحة . حنين انتي سمعتي بيقول حامل
حنين كانت مدمعة من كتر مافرحانة ل يوسف اكتر منها . ايوة يا حبيبي مبروك
يوسف شالها اولف بيها . انا مش مصدق مش مصدق
الدكتورلا غلط عليها كدة دي لسة في الاول
حنين و يوسف اتكسفوا من الدكتور
يوسف نزلها. معلش يا دكتور انت عارف بقي الفرحة
الدكتور واضح انكم متجوزين بقالكم سنين
يوسف ههههههه سنين ايه يادكتور احنا يادوب شهرين
الدكتورشهرين الفرحة دي كتير علي شهرين بس عموما مبروك . هي لازم تتابع مع دكتورة نساء لان اللي طالبة التحاليل باطنة
يوسف اكيد طبعا
في العربية
يوسف حنين انا مش مصدق معقول حبقي اب . حنين انتي فعلا مباركة كل حاجة في حياتي بقت احسن من يوم ماعرفتك. انا لو شكرتك من هنا لحد ماموت مش حوفيكي حقك
حنين حبيبي
تشكرني علي ايه دي حاجة بتاعة ربنا هبة منه مش بإيدينا
وانا لو كان عليا كنت مستعدة اعمل اي حاجة علشان اشوف الفرحة دي في عنيك
يوسف عيونه دمعت والمرة دي مقدرش يمنعها
حنين يوسف انت بټعيط .
يوسف مش قادر اوصفلك انا كان بيقي ايه احساسي لما بشوف حد من صحابي معاه ابنه اوبنته كنت بحس اني مش راجل زيهم كنت بخاف اشيل حد من ولادهم ليبان عليا لهفتي واصعب علي حد . انا كنت بمۏت يا حنين بمۏت.
حبين حبيبي كفاية ارجوك الحمد لله خلاص ربنا رزقك . افرح وانسي
يوسف عندك حق . بس ربنا رزقني بسببك انتي. انتي اللي حليتي دنيتي يا حنين . انا مش عارف اكفأك ازاي اهديكي بأيه اطلبي اللي نفسك فيه وانا اجبهولك
حنين تاني وانا بس كنت عملت ايه دي نعمة من ربنا . وبعدين لو علي الهدية انا معايا احلي واغلي هدية في الدنيا انت يا روح قلبي ربنا ما يحرمني منك ابدا
يوسف هو انا لو دلوقتي يحصل حاجة
حنين هههههه اه طبعا فعل ڤاضح في الطريق العام
يوسف هههههه بس انا عايز
حنين اتلم بدل مانقضي الليلة في القسم
يوسف اسم مين عيب عليكي القسم كلهم صحابي . وبعدين المكان هنا هادي مفيش حد . تعالي بس .......
حنين كل دي انت مچنون
يوسف طيب بس بقي بدل ماانتي عارفة اللي بعدها ايه وهنا
حنين هههههه لا يا حبيبي خليها في البيت لينا بيت يلمنا
يوسف ههههههه ماشي كلامك يا قمر
في البيت
حنين ايه يا ولاد اللي مصحيكوا لحد دلوقتي
هنا. وعمر علشان نطمن علي حضرتك انتي عاملة ايه
يوسف عندي ليكوا مفاجأة . ماما
حتجبلنا بيبي صغير
هنا . وعمراتنططوا من الفرحة
عمر الله يا ماما حتجبيلي ولد علشان اعلمه الكورة . والعب معاه
هنا لا طبعا ماما حتجيب بنت علشان العب معاها كفاية عليا انت
يوسف ههههههه متزعلوش نفسكم ان شاء الله لما ماما
↚
تولد انتوا الاتنين تلعبوا بيه اذا كان بنت او ولد
حنين هههههه لا والله وانا بقي اجيب البيبي علشان تلعبوا بيه
يوسف حقهم مش اخوهم وبعدين كلنا حنلعب بيه والكم انا
حنين ماشي ربنا يستر . يالا يا ولاد بقي اطلعوا ناموا الوقت اتأخر
هنا وعمر حاضر يا ماما تصبحي علي خير
يوسف مش يالا احنا كمان ننام احسن انا النهاردة ناوي احتفل
حنين ههههه لا بقي انت لازم تهدي شويه لحد ما نروح للدكتورة بكرة ونشوف الدنيا فيها ايه
يوسف بس انا مقدرش انا مش واخد علي كدة
حنين حرام عليك انت بقالك شهرين يا مفتري . وبعدين احنا لازم نستحمل علشان النونو يجي بالسلامة
يوسف يا لهوي علي النونو دي تجنن ماشي انا تحت أمر النونو وأم النونو
حنين طيب يالا بقي علشان تنام مؤدب زي الشاطر
يوسف ماشي ماهو شكل ابن الكلب ده حيربيني
حنين لوسمحت متشتموش اصل انا بحب الكلب ده اوي
يوسف كدة طب والله ماانا عاتك الليلة دي اناحوريكي ده حيعمل ايه . تعالي هنا
حنين لا لا يا يوسف علشان خاطري خلاص ماتخلنيش اجري منك
يوسف انتي كمان حتجري عايزة توقعي الواد يومك مش معدي . تعالي .........
تاني يوم عند الدكتورة
الدكتورة اهلا يا حنين عاملة ايه بقالك كتير ماحتيش
حنين معلش بقي الظروف حضرتك عاملة ايه
الدكتورة خير مالك
حنين اصل انا اتجوزت بقالي شهرين وعملت تحليل امبارح وطلعت حامل
الدكتورة والله مبروك . ده جوزك صح
حنين ايوة ده يوسف جوزي
الدكتورة اهلا يا استاذ يوسف .
يوسف اهلا بحضرتك
الدكتورة تعالي يا حنين علشان نعمل سونار
حنين علي السرير و الدكتورة بتعمل السونار . و يوسف واقف بعيد بيشوفها
حنين يوسف تعالي يا حبيبي قرب
حنين بص ده البيبي
يوسف بس ده مش باين خالص
الدكتورة احنا لسة شهرين بيبقي لسة بيتكون . ان شاء الله علي الشهر اللي جاي يكون بان اكتر . قومي يا حنين البسي
يوسف هي كويسة
الدكتورة بص يا أستاذ يوسف . انت لازم تعرف حالة حنين كويس علشان تقدر تساعدها انها تكمل للاخر
يوسف ليه هي مالها
الدكتورة هههه متخافش . هي عندها مشكلة صغيرة . حنين عندها الرحم عصبي
يوسف مش فاهم يعني ايه
الدكتورة حفهمك يعني زي القولون العصبي كدة بس الرحم مختلف . يعني لو انفعلت ولا اتضايقت زيادة بيحصل انقبضات في الرحم وكل انقبض بعديه انبساط يعني لو الرحم انقبض بقوة بينبسط بقوة وسعتها ممكن بحصل اجهاض
يوسف بس دي مش مشكلة صغيرة دي حاجة تقلق
الدكتورة لا عادي متقلقش هي بس تسمع الكلام وتنفذ التعليمات وكل حاجة تبقي تمام
يوسف حضرتك قوليلي اعملها ايه وانا اعمله
الدكتورة ابدا . ممنوع انها تتعب نفسها ولا تعمل مجهود ولا تشيل حاجة تقيلة وطبعا مفيش سفر الفترة دي . ده غير ان ممنوع الانفعال ولا النرفزة وكمان الموضوع اياه لازم يقل الفترة اللي جاية . فاهمني يا أستاذ يوسف
يوسف هههه فاهم بس يعني هو المفروض يبقي كل قد ايه . اصل انا ممكن اعملها كل اللي قولتي عليه بس الحكاية دي صعب اوي
الدكتورة
ههههههه فظيع جوزك ده يا حنين
حنين ما انا عارفة ده مجنني
الدكتورة بص يا سيدي . اقل حاجة كل يومين
يوسف ايه يومين . هو كتير بس حاحاول
الدكتورة ههههه حنين ما تجبهوش معاكي تاني
حنين حاضر حبقي اجي لوحدي
وفعلا يوسف سمع كلام الدكتورة وكان بيريح حنين جدا اكتر من الاول ومابيتعبهاش وعدي حاوالي اسبوع
في المعرض
محمود يوسف باشا مدام رانيا تحت وعايزاك انا مردتش اخلها تطلع
يوسف رانيا مين
محمود مدام رانيا اللي حضرتك كنت متجوزها
يوسف ودي عايزة ايه . روح اندهلها
رانيا كدة يا يوسف . دي مقابلة تقابلني بيها ده انا رانيا حبيبتك
يوسف حبيبة مين انتي عمرك ما كنتي ولا حتكوني حبيبتي .
رانيا كدة نستني ولا ايه . طيب تعالي وانا افكرك
يوسف رانيا انا اتجوزت ماشي يعني اللي بتعمليه ده ملوش لزوم
رانيا ايوة واسمها حنين مش كدة
يوسف يعني عرفتي اومال بقي بتستعبطي ليه . امشي يا رانيا وخليكي في حالك
رانيا انا أسفة لو كنت سبتك زمان بس احنا ممكن نرجع لبعض وخلي حنين علي ذمتك عادي
يوسف انتي اټجننتي . مستحيل طبعا وبعدين هو انا كنت طايقك زمان لما ارجعلك دلوقتي امشي يا رانيا ومشفوكيش هنا تاني
رانيا كل ده
علشان البتاعة دي
يوسف احترمي نفسك البتاعة دي تبقي مراتي وام ابني اللي جاي
يوسف حنين حامل .
رانيا حامل ازاي وانت مبتخلفش
يوسف مين قال كدة الدكتور قال ان ممكن اخلف عادي هو كان صعب بس حصل
رانيا لا يا بيه انت مبتخلفش روح شوف المدام جابته منين ولبستهولك
رانيا بت يوسف ماشي انا هوريك متبقاش انا ان ماخلتك تتطلقها
أمير ايه ده مش دي رانيا اللي كانت خارجة
يوسف ايوة هي زفتة
أمير وجاية ليه
يوسف بنت الكلب جاية تشككني في حنين
أمير ابتلع ريقه بصعوبة . قصدك ايه
أمير طيب اهدي بس انت واثق في حنين يبقي مايهمكش
يوسف طبعا واثق فيها دي حنين يا أمير . انا لوكنت مش واثق فيها كنت علي الاقل روحت عدت التحاليل بتاعتي بس مستحيل ده يحصل انا اشك في نفسي و حنين لا
أمير خلاص اهدي . هو انت حتقول ل حنين
يوسف مستحيل يا أمير اوعي حنين ممنوعة من الانفعال ولو سمعت كدة ممكن تتعب ده غير انها حساسة وممكن تفتكر اني بشك فيها
ربنا يستر بس و رانيا تسبنا في حالنا
بس يا تري رانيا حتسبهم في حالهم ولا حتحاول تفرق بين حنين و يوسف أكيد مش حتسكت .
27
وعدي شهر كمان وكل يوم حنين و يوسف بيستنوا البيبي بفارغ الصبر
في البيت
حنين ههههههه ومستعجل ليه ده انت حتصدع من كتر الزن
حنين هههههههههههههههه مش ممكن انت فظيع. بس خالي بالك انا كدة حغير . شكلك حتدلعوا وتنساني
يوسف قام . وانا اقدر بردوا ده انتي قلبي ونور عيني انت الاساس يا موا عتريس
حنين ايه عتريس دي لا اوعي تقول كدة تاني وبعدين انت ايه اللي عرفك انه ولد مايمكن بنت
يوسف يا حبيبتي ولد بنت مش مهم. المهم يجي بالسلامة وان كنت عايز اعرف ليه الدكتورة ماقلتلناش لحد دلوقتي
حنين يا حبيبي انا لسة في التالت وبعدين هي بتقول مش باين ولما تتأكد حتقول. وبعدين انت مستعجل ليه
يوسف علشان نجهزلوا الأوضة بتاعته ونحضرله السرير واللعب وكمان نعرف حندهنها لونها ايه
حنين ههههههه ايه كل ده هو يعني حيتولد بيلعب باللعب لسة بدري علي كدة
وكمان هو مش حيحتاج الاوضة الا بعد سنتين
يوسف ليه بقي اومال حينام فين
حنين معانا هنا يا حبيبي في أوضتنا
يوسف نعم يا ختي لا انا بحب ابقي براحتي وبعدين الواد يلقت حاجة كدة ولا كدة
حنين لا ماتخفش هو حيبقي صغير ولما يقرب يا سيدي علي السنتين نبقي نجهز الاوضة تمام
يوسف تمام . وهو انا اقدر اقول حاجة ماخلاص انتي تؤمري وانا انفذ . امممم. بقولك ايه هو مش احنا امبارح كنا اجازة
حنين اممممم مش فاكرة
يوسف والله . لا بقي انا فاكر . تعالي بقي علشان موضوع النهاردة مهم اوي
وابتدي الۏجع يرجع لحياة حنين في اليوم ده
بعد اسبوع يوسف في المعرض
يوسف بيتكلم في التليفون. خلاص يا روحي والله قربت اخلص وحاجي بسرعة
حنين متتأخرش يا حبيبي بقي انا ماكلتش
ومستنياك
يوسف حاضر يا قلبي والله ماحتاخر بس انتي كلي اي حاجة لحد ماارجع زمان الواد جاع جوة حرام عليكي
حنين حاضر بس تعالي بسرعة علشان وحشتني
يوسف لا انا بعد وحشتني دي حجيلك طاير .. سلام يا روحي
يوسف تليفونه رن تاني بس. رقم غريب
يوسف مين ده . الو ..... رانيا انتي عايزة ايه
رانيا الحقني يا يوسف طليقي بعتلي بلطجية علي البيت وبخبطوا عليا انا خاية اوي
يوسف طيب وانا اعمل ايه
رانيا ارجوك يا يوسف تعالي بسرعة انا لوحدي ماانت عارف ماما بابا في دبي ارجوك
يوسف طيب ماتتصلي ب أمير
رانيا أمير مسافر مأمورية
يوسف اه صحيح . خلاص قوليلي العنوان ..............
يوسف اعمل ايه بس اروح ... طيب و حنين . خلاص لما ارجع حقولها . هي بردوا اكيد محتجالي والا ماكنتش تتصل بعد ماخر مرة يلا انا حروحلها ولما ارجع احكي ل حنين كل حاجة وحقفل التليفون لحسن تتصل ومعرفش ارد عليها .
يوسف اخد عربيته وراح عنوان رانيا في الوقت ده حنين جلها تليفون
حنين السلام عليكم
رانيا وعليكم . انتي حنين مرات يوسف
حنين ايوة مين
رانيا انا واحدة عايزة تنبهك انك تفوقي لنفسك وتعرفي ان جوزك رجع يقابل رانيا طلقته علشان لسة بيحبها وهو كمان عندها دلوقتي لو مش مصدقة روحي شوفيه في العنوان ده..........
حنين انتي كدابة انتي تلاقيكي تبعها اذا ماكنتيش رانيا اصلا اكيد عملالي مصېبة وعايزة توقعيني فيها
رانيا والله انا قلتلك ولو خاېفة لما توصلي لو ملقتيش عربية جوزك هناك متطلعيش سلام .
حنين كانت حتتجنن ومش عارفة تعمل ايه وحست بالم
في بطنها ومسكتها
حنين انا حروح بس ماينفعش اروح لوحدي . انا حكلم علي ........ يااااه مقفول يا علي . طيب اجرب اتصل علي يوسف الاول واشوف حيرد عليا ازاي ...... مقفول لا مش حينفع انا لازم اروح . حكلم عمار ......
عمار حنون . عاملة ايه
حنين عمار انت في البيت
عمار لا انا لسة حروح مالك في ايه
حنين عمار عايزاك تجيني بسرعة واوعي تتأخر .
عمار انتي تعبانة
حنين اعمل اللي بقولك عليه بس ولما توصل برة كلمني اخرجلك
عند بيت رانيا . يوسف وصل وطلع علي شقة رانيا ولقي واحد شكله بلطجي واقف علي الباب بيخبط
يوسف انت عايز مين
البلطجي وانت مالك خاليك في حالك
يوسف وانت تعرف حالي منين يا روح امك تعالي بقي علشان انت عايز تتربي علشان ماتجيش هنا تاني
وابتدا يوسف البلطجي والبلطجي فيه و رانيا فتحت الباب لماسمعت يوسف ودخلوا كملو في شقتها بس الغريب ان يوسف زي هو لكن كان ماللي معاه وبعد شوية البلطجي جري ومشي و يوسف قام وهوبينهج وهدومه متقطعة وكمان مجروح چرح في صدره
يوسف خلاص كدة متهيألي مش جيجيلك تاني وبكرة انا حكلم امجد يعملك محضر عدم تعرض لطليقك . انا ماشي
يوسف بس .
دخل يوسف الحمام وغسل وشه
28
يوسف رانيا .. رانيا انتي فين
يوسف لا طبعا شيلي الموضوع ده من دماغك مستحيل
يوسف قولتلك لا واوعي بقي خنقتيني .
يوسف حنين . حنين انتي فاهمة غلط والله مش زي ماانت فاكرة
عمار لا والله اومال ايه ده ان شاء الله هاه انا من الاول قلت عليك ژبالة وواطي بس وحيات امي لاوريك يا يوسف
يوسف ابعد عني انا مش فايقلك . حنين . حنين ردي عليا والله ماخنتك
حنين ساكتة ومش بترد ومسكت
بطنها وساندت علي الباب
رانيا مالك يا حلوة هوانت فاكرة انه حبك بجد ده يوسف يعني يقدر يقنع اي واحدة انه بيحبها
يوسف انت تخرسي خالص فاهمة
رانيا لا مش حخرس وهي لازم تعرف انك ماحبتش غيري انا وبس وان هي كانت نازوة . وانك كنت حتسيبها لولا انها طلعت
حامل .
يوسف انتي بتقولي ايه محصلش . حنين انتي مبترديش ليه حنين اتكلمي
حنين روحها رايحة من العياط وبتبصله بنظرة قطعته من جواه
يوسف مصډوم مش عارف رانيا عرفت ازاي محدش يعرف الا هو و حنين و .... معقول أمير
عمار انت تعمل مع اختي
مين اللي قالك
رانيا عايز تعرف حقولك صاحبك وحبيبك أمير
يوسف أمير .. ا حياتي بس وديني ما انا سايبكم بس اطمن عليها
عمار حنين . ردي عليا . حنين . مالك . حنين
يوسف جري عليها . حنين . حنين فوقي حنين
يوسف شاف الډم . اټجنن . حنين . حنين .
عمار ابعد بقي حتموت بسببك والله لوجرالهاحاجة لقټلك يا يوسف حقتلك
وركب عمار بسرعة وطلع بالعربية و يوسف ركب عربيته وطلعو وراه يوسف كان بيبكي ومش قادر حنين حتروحي مني . حتروحي مني يا حنين
عمار شايف حنين مابتفقش طلع تليفونها واتصل ب الدكتورة بتاعتها علشان تروحلهم المستشفي وكلم امه وابوه واخواته يحصلوه ........ وصل عمار و يوسف المستشفي بس يوسف نزل بسرعة وراح يشيل حنين
عمار سيبها بقولك ملكش دعوة بيها
يوسف اقسم بالله لومابعدت عن وشي لفضي الطبنجة في دماغق دي مراتي اوعي
وجات الدكتورة ودخلتلها و يوسف سند ظهره علي الحيطة وقعد في الارض .
يوسف بيبكي يارب حنين لا انا مقدرش اتحمل اشوفها كدة يارب عاقبي انا بس هي لا يارب يارب اناعارف اني وحش بس ماتعقبنيش ب حنين وفضل حاطت راسه مابين ايداه وبيعيط
وجم اهل حنين .
خديجة بنتي فين يا يوسف حنين جارلها ايه
يوسف باصلها ومنطقش
عبد الرحمن في ايه يا ولاد قلقتونا حنين مالها
عمار اسألوا الباشا
يوسف سكت مش عارف يقول حاجة
خديجة وبعدين معاكوا ماتنطقوا بنتي مالها
عمار انا حقولكم ..................
كلهم اتصدموا وكانوا بيبصوا ل يوسف نظرات توجع بس يوسف اصلا موجوع علي حنين فمش فارق معاه نظرتهم
خرجت الدكتورة يوسف
يوسف نعم قوليلي حنين عاملة ايه
الدكتورة حنين بټموت ڼزفت جامد ولسة پتنزف وانا مش عارفة اوقف الڼزيف
29
يوسف لا ارجوكي اعملي حاجة اوعي تسبيها ټموت . انا مقدرش اعيش من غيرها
الدكتورة انا جزرتكم وانتم ماسمعتوش الكلام . انا عموما هعمل اللي عليا . بي انتم ادعولها
يوسف دكتورة . لو نزول الطفل هو اللي حينجي حنين نزليه انا مش عايزه انا عايزها هي
الدكتورة الموضوع مش بالسهولة دي الاتنين دلوقتي حايتهم متعلقة ببعض . ربنا معاها
خدبجة بټعيط ضيعت بنتي يا يوسف حتموت حنين يا يوسف منك
لله منك لله
يوسف كان بيخبط راسه في الحيط وپصرخ . لا لا يارب خدني انا وبلاش هي . خدني بقي
وفضلوا لتاني يوم الصبح مستنين حنين حالتها تستقر وفعلا الدكتورة خرجت لهم
الدكتورة الحمد لله يا جماعة الڼزيف وقف . بس هي لازم تقعد معانا فترة لحد ما كل حاجة ترجع كويسة . هي فاقت تقدروا تدخولو تشفوها .بس ياريت ماتتعبوهاش علشان هي من وقت مافاقت مبطلتش عياط
دخلو كلهم يطمنوا علي حنين و يوسف خاېف يبص في عنيها بس مش قادر نفسه يطمن عليها ويشوفها ودخل يوسف ووقف عند باب الاوضة وبيص عليها
يوسف كان بيبكي زي الاطفال مش قادر يشوف حنين في الحالة دي وبيتقطع نفسه يقولها انه مظلوم بس عارف انها مش حتصدقوا
خرج ووقف جنب الاوضة وسمعها لسة بتصرخ . كان بېموت وهي بتقول
حنين ليه تعمل فيا كدة انا عملت فيك ايه انا حبيتك وانتي انتقمت مني
ليه عملت فيك ايه
و حنين ماهدبتش غير لما ايدوها حقنة مهدأة بس طبعا مفعولها ضعيف علشان هي حامل
فضل يوسف قاعد ومش حاسس باللي حاوليه ولا بيفكر في حاجة الا حنين
يوسف ساكت ومبيردش ولا حتي بيبصله
وجه وقت انتهاء الزيارة وخلاص لازم يمشوا مشيوا كلهم ماعادا جيهان هي اللي باتت مع حنين و يوسف طبعا مامشيش مشي قدمهم بس لف ورجع تاني ودخل المستشفي عادي سهل عليه ودخل اوضة حنين
جيهان ارجوك يا يوسف اطلع برة لو حنين صحيت وشافتك حتتعب تاني مصدقنا انها هديت
يوسف علشان خاطري يا جيهان سيبيني اطمن عليه . انا بمۏت من غيرها
جيهان ليه عملت فيها كدة يا يوسف هانت عليك حنين
يوسف قعد جنب حنين ومسك ايديها وهو بيعيط . والله ماعملت حاجةوالله ما خنتك والله يا حنين ربنا شاهد
جيهان تفتكر هي ممكن تصدقك ولو صدقتك تفتكر ممكن تسامحك انت! انت تفضحتها كدة وحكيت علي اللي كان بينكم لطليقتك . انا مش مصدقة ان حنين ممكن تعمل كدة حنين ترتكب ذنب زي ده حنين يا يوسف
يوسف لا يا جيهان حنين
جيهان يعني مكنش بتروحلها البيت ولا راحت معاك الفيلا ولا كنت بتبات معها في المستشفي
يوسف لا انا كنت بروحلها عند البيت بس. الله عمري. ماطلعت وكمان لما راحت معايا الفيلا كنت بوصلها واتطرينا نروح علشان اوض الولاد جات ومافيش وقت اوصلها وارجع بس والله ماعملت حاجة حنين اشرف واحدة في الدنيا صدقيني
جيهان والمستشفي كمان محصلش
يوسف انا كنت بروحلها علشان كنت خاېف عليها تقعد لوحدها وكنا بنقعد برة الاوضة نتكلم بس عمرنا ما دخانا مع بعض والله حنين ماعملت حاجة صدقيني بقي
جيهان المهم بابا وماما واخواتي يصدقوا . انت ماتعرفش صدمتنا فيك وفي خيانك ل حنين ماتجيش حاجة جنب صدمتنا في حنين واللي عملتوا بابا كان قلبه حيقف مش مصدق ان حنين تعمل كدة وكمان اللي غلطت علشانه خاڼها وڤضحها ربنا يسامحك منك لله
يوسف بيبكي زيادة علشان حنين واللي جرالها بسببه مكنش يتصور ان كل ده يحصل
30
وقعدت حنين في المستشفي اسبوعين و يوسف كان كل يوم بيروح بالليل بعد ماتنام و جيهان تخليه يشوفها لانها حاست انه صعب عليها وشكله تعبان مابيكلش ولا بينام وحالتوا ماتقولش ابدا انه خانهاولا لعب بيها وباين حبه ولهفته عليها وجه اخر يوم حنين حتقعد فيه يوسف عرف من الحسابات وهو بيدفع انها حتخرج تاني يوم
يوسف جيهان هي حتخرج ليه دي لسة تعبانة
جيهان الدكتورة قالت ممكن تروح بس نخلي بالنا منها وكمان لازم تروح للدكتورة كاميليا . هي جاتلها النهاردة وشافت حالتها وقالت لازم تبتدي معاها جلسات بسرعة حنين الاڼهيار العصبي ده تعبها وبسببه طول الوقت بتاخد الموهدأت وده غلط علي اللي في بطنها
يوسف انا السبب ياريتني كنت مت ولا اني اشوفها كدة انا تعبان يا جيهان تعبان نفسي اخدها في نفسي اقولها اني مظلوم نفسي تصدقني
جيهان لو انت فعلا مظلوم ادعي ربنا يظهر الحق
يوسف يارب . يارب انت عارف اني معملتش حاجة . جيهان ممكن ابقي اكلمك كل يوم علشان اطمن عليها انا عارف ان محدش فيهم عايز يشوفني ومش حقدر مطمنش عليها ارجوكي
جيهان ممكن يا يوسف ادعلها بس ترجع كويسة لحسن زي ماانت شايف اتبهدلت ودبلت خالص
دقي اللي اتقال انا بحبك وماحبتش غيرك ومفرحتش اني حكون اب الا علشان منك انت والله انا كان ممكن اضحي بيه بس انتي لا انتي عندي اهم . والله بحبك
يوسف حس بأيد حنين بتمسك ايده
يوسف جيهان هي ممكن تصحي
جيهان حنين انتي صاحية
حنين هزت راسها . ايوة وسمعت كلامه . انا بحبه اوي يا جيهان بحبه
جيهان يعني مصدقاه ومسمحاه
حنين
عيطت زيادة. لا لا بس مش قادرة ابطل احبه انا تعبانة اوي تعبانة وهو كان واحشني كان نفسي افتح عيني واشوفه . لو هو بيحبني ليه عمل فيا كدة ليه ليه ليه يا جيهان ليه
جيهان ارمي حمولك علي الله وماتتعبيش نفسك ان شاء الله ربنا يحلها
ورجعت حنين البيت عند باباها لان طبعا محدش بقي واثق فيها يسبها في بيتها القديم لوحدها هما محدش اتكلم معاها في حاجة من ساعة اللي حصل لان الدكتورة كاميليا
في يوم هنعود ده بينا وعود. وفي غيابه اكيد لسة الامل موجود. قصاد عيني في كل مكان قصاد عيني
31
وجه يوم ماكنش في حساب حنين و يوسف اللي هيجري فيه
حنين كان عندها معاد مع الدكتورة وطبعا زي كل مرة يوسف بيعرف من جيهان المعاد وبيروح ورا حنين ويشوفها من بعيد ويفضل وراها لحد ماترجع مع عمار او علي وبعدين يروح . بس اليوم ده بعد ما حنين رجعت مع جيهان وعلي. يوسف لقي عبد الرحمن وخديجة وهنا وعمر نازلين هما كمان وركب عبد الرحمن وخديجة مع بعض ومشيوا و جيهان وعلي والولاد مع بعض ومشيوا و حنين طلعت البيت لوحدها . يوسف هما ازاي يسيبوها لوحدها وكمان راحوا فين
في عربية عبد الرحمن
خديجة انا قلقانة علي حنين مش كانت جت معانا بدل قعدها لوحدها . وكمان مرفت كانت عايزاها تيجي عيد ميلاد بنتها وتفرفش شوية بدل اللي هي فيه ده
عبد الرحمن حنين اللي هي فيه مش حتنساه بعيد ميلاد . بنتك بتحب يوسف ومش حتنساه لو قعدت مليون سنة . منه لله خاڼها وقهرها انا كان قلبي حاسس ان في بينهم حاجة من قبل الجواز وكنت بكدب نفسي واقول لا اخرها بتحبه وعايزاه ماكنتش اعرف انها ممكن توصل لكدة .
خديجة والله انا ماعارفة هو ازاي خدعنا كلنا وافتكرناه ابن ناس وطيب
يوسف لا انا خلاص
يوسف من ورا الباب . حنين افتحي انا عارف انك جوة وسمعاني علشان خاطري افتحي . انتي وحشاني .
حنين من جواها بتتلكك وعايزة تشوفوا. بس قالت لنفسها انا حفتحلو بس علشان اقولوا يبعد عني ومش عايزة اشوفو تاني
حنين فتحت الباب
حنين اصدقك . ازاي واناشوفتك في بيتها و في .. اصدقك ازاي بعد ما اتهمتني بحاجة محصلتش انت عارف اني عمري ما سلمتك نفسي الا لما اتجوزنا . ليه عملت فيا كدة انا ازيتك في ايه
يوسف والله ماحصل كانت لعبة اتلعبت عليا صدقيني
حنين امشي يا يوسف امشي مش عايزة اشوفك ولا اسمعك
حنين بصت في عينه وسرحت في ملامحه اللي كانت وحشاها
يوسف كان مش قادر يبعد عن حنين اكتر من كدة . مال يوسف و. وهي كمان ممنعتش يوسف شال حنين ودخل الاوضة وفي اللحظة دي سكت الكلام وهما الاتنين مكنوش بيفكره وقتها في حاجة غير انهم يكونوا مع بعض ويسبوا حبهم هو اللي يتكلم ...............
في بيت مرفت اخت حنين
مرفت بس ياماما مكنش ينفع تسيبيها لوحدها
خديجة اعمل ايه بس يا بنتي
↚
هي مش عايزة تكلم حد ولا تشوف حد دي مابتقولش كلمتين علي بعض
عبد الرحمن انا بكرة لازم اكلم الدكتورة كاميليا واسالها حتخلينا نكلمها امتي احنا مش عارفين راسنا من رجلينا لازم اعرف هي عايزة ايه علشان لو حتطلق نطلقها ونخلص
مرفت بصراحة يا بابا انامش قادرة اصدق ان يوسف يعمل كدة معقول ده كان شايل حنين من علي الارض شيل ومدلعها أخر دلع ليه بس يعمل كدة انا حاسة ان في حاجة غلط
خديجة ازاي بس يا مرفت
وهي وعمار شافوه بيعنيهم في بيت المزغودة دي وهما مفيش حاجة ساتراهم . استغفر الله العظيم . ده غير الكلام اللي قالتوهولها اللي يارب اشوف فيها يوم . الموضوع واضح يا بنتي
مرفتهما الولاد لسة ميعرفوش حاجة
خديجة لا طبعا هما بيكلموه كل يوم في التليفون . وهو مفهمهم انه مسافر وهماحيقعودوا معانا لحد ما يرجع
عبد الرحمن مش يالا بقي يا خديجة . حنين لوحدها وممكن تعوز حاجة اندهي يا بنتي للولاد
مرفت حاضر يا بابا وكمان حجبلكم التورتة بتاعة حنين
خديجة هي حنين بتاكل اصلا علشان تاكل تورتة
في بيت عبد الرحمن
يوسف يقوم وراها . مالك يا حبيبتي
حنين بټعيط . امش يا يوسف مش عايزة اشوفك انا بكرهك بكره ضعفي معاك بكره حبي ليك طلقني يا يوسف طلقني واخرج من حياني مش عايزاك
يوسف حنين انتي بتقولي ايه انا مستحيل اطلقك مستحيل .
في الوقت ده حنين شافت باباها بيركن العربية .
حنين يوسف انت لازم تمشي. بابا وماما . جم وانا مش حمل كلامهم كفاية نظرتهم اللي بتقتلني كل يوم
يوسف
يوسف انا حمشي يا حنين بس افتكري انك صدقتيهم وكدبتيني كدبتي حبي ليكي مع
اني عمري من يوم ما عرفتك ماكدبت عليكي . انا حخرج من حياتك زي ما قولتي مش بس كدة حخرج من الدنيا بحالها
ومشي يوسف بس محبش ينزل علي طول علشان ميقبلش باباهاومامتها ويشفوه هو ماكنش فارق معاه حد بس مش عايزهم يضايقوها بكلمة كفاية اللي حصلها بسببه طلع الدور اللي فوق واول ماشفهم خرجوا من الاسانسير ودخلوا الشقة نزل يوسف بسرعة وركب عربيته وجري لدرجة ان عجل عربيته كان پيصرخ زي قلبه بالظبط ومشي وهو مش حاسس ولا شايف حد ولا حتي عارف هو رايح فين وفجأة يوسف مبقاش شايف حاجة آخر حاجة شافها نور كبير وبعد كدة غاب عن الوعي
يوسف عمل حدثة وخبط في تريلا كبيرة وعربيته اتقلبت حصلت جنب كمين شرطة ظابط من اللي كان في الكمين راح يشوف ايه اللي حصل الظابط اسمه احمد . احمد اول مارفع وش يوسف صړخ . يوسف . يوسف . اطلبوا الاسعاف بسرعة . بسرعة
احمد كان صاحب يوسف و أمير ولؤي وأمجد وكمان حضر فرح يوسف و حنين . احمد اخد يوسف المستشفيى بس يا تري يوسف حيعيش ولا حيخرج من الدنيا زي ما قال ل حنين
32
في المستشفي
أحمد خير يا دكتور يوسف عامل ايه
الدكتورماخبيش عليك هو نجي بأعجوبة . الحدثة كانت شديدة عليه جدا حصله ڼزيف داخلي وكمان الكسور اللي في ايده ورجله اليمين والجنب الشمال عنده ضلعين مكسورين ده غير الچروح والكدمات في جسمه كله
أحمد كل ده . طيب هو عامل ايه دلوقتي
الدكتور هو حاليا الڼزيف وقف لكن مقدرش اقول انه بقي كويس الا بعد مرور 24 ساعة لو الڼزيف مرجعش يبقي الحمد لله عدي الخطړ
أحمد وهو حيفوق امتي
الدكتورمش قبل 3 ساعات الحدثة كانتو جامدة. عن اذنك
أحمد انا حجرب اكلم أمير . تاني يمكن تلففونه اتفتح ........ لسة مقفول خلاص اكلم لؤي ......... ايوة يا لؤي بقولك هو أمير في مأمورية
لؤي ايوة بتسال ليه
أمير اصل يوسف عمل حدثة جامدة والعربية اتقلبت بيه وانت عارف أمير أقرب واحد ليه عايزه يبلغ مراته أكيد قلقانة عليه
لؤي يوسف مين يوسف شهاب
احمد ايوة هو
لؤي طيب ما أمير في مأمورية . جرب تفتح تليفون يوسف
احمد بقولك العربية اتقلبت وهو مدغدغ يبقي تليفونه حصله ايه انت غبي
لؤي طيب حنعمل ايه
أحمد طيب بص عايزك تجبلي رقم بيت أمير اكيد مراته تعرف مرات يوسف وهي تقولها
لؤي اوك خلاص حقلب الدنيا واجيبه . وعموما انا حخلص شغلي واجي اشوفه وكمان حتصل بأمجد علشان يجي .
أحمد ماشي . بس متتأخرش عليا . سلام
في بيت عبد الرحمن
عبد الرحمن مالك يا بنتي الفجر خلاص اذن وانتي لسة ما نمتبش
حنين بټعيط. ابدا يا بابا حاسة اني مقبوضة وقلقانة ومش عارفة انام وكمان و الدكتورة مانعتني من المنوم
عبد الرحمن بحزن .ويا تري الحب هو اللي تعبك ولا الذنب
حنين عيطت ومردتش
عبد الرحمن ادعي ربنا يا بنتي يشفي صدرك ويغفر ذنبك
حنين لسة بټعيط . والله يا بابا ما غلط والله ما عملت حاجة. انت مصدق اني ممكن اعمل كدة
عبد الرحمن ربك اعلم باللي في القلوب . يا لا دلوقتي ادخلي نامي وبعدين ربنا يحلها
حنين معلش يا بابا سيبني دلوقتي مش جاياي نوم
في بيت أمير
أمير بيفتح باب الشقة وداخل
إيمان حبيبي حمد لله علي سلتمتك
كدة يا ميرو شهرين وزيادة ماشوفكش
أمير معلش يا حبيبتي اعمل ايه ما انتي عارفة الشغل . طمنيني انتي عاملة ايه والبنات . هما فين صحيح مش شايفهم
إيمان الحمد لله احنا كويسين . وبعدين الساعة 7 الصبح عايزهم يبقوا صاحين . عموما هما
كلها ساعتين ويصحه
إيمان ههههههه يالا انت اصلك وحشتني اوي
في المستشفي
أحمد قاعد مع يوسف في الاوضة ومستنيه يفوق وكمان مستني تليفون لؤي ... لؤي بيتصل
أحمدايوة يا لؤي هاه جبت الرقم
اؤي ايوة اكتب عندك ........
أحمد طيب يالا اقفل بسرعة علشان الحق اتصل
أحمد يتصل علي بيت أمير ........
أمير يوووه وده مين الغتت ده علي الصبح
إيمان بقولك ايه متردش بقي وخليك معايا .
أمير معلش اشوف مين ليكون الشغل انا اصلي لسة مافتحتش التلفون
أمير الو ..... اهلا ابوحميد عامل ايه
أحمد أمير تعالي بسرعة يوسف عمل حدثة وفي المستشفي
أمير قام من السرير بسرعة وهو مخضوض . يوسف . مش ممكن طيب قولي اسم المستشفي بسرعة ...... خلاص انا جاي علي طول
إيمان ماله يوسف يا أمير .
أمير يوسف عمل حدثة. وفي المستشفي دلوقتي انا رايحلوا
إيمان يا حرام دي تلاقي حنين حتتجنن وهي اصلا مش ناقصة دي بقلها شهرين من وقت انت ماسافرت وهي تعبانة وقاعدة عند مامتها
أمير انا نازل
إيمان أمير ابقي طمني
أمير مش لما اطمن انا الاول يالا سلام
في المستشفي
يوسف بيفوق
وطبعا تعبان ومش قادر يتحرك من اللي فيه ولقي أحمد قاعد معاه في الاوضة
يوسف أحمد .انت هنا هو ايه اللي حصل
احمد چو حمد لله علي السلامة . كدة تخوضني عليك . بقي معقول يوسف اللي مولولد مع العربيات وكان بيقطعنا في سباق العربيات يعمل حادثةبالشكل ده.
يوسف معلش انا اصلي كنت ماشي سرحان. ومش مركز
أحمد اكيد كنت سرحان في العروسة الجديدة
يوسف انت بتقول فيها . فعلا كنت سرحان فيها . بس انت عرفت ازاي
احمدانا اصلا اللي جايبك هنا . انت عملت قريب من الكمين اللي كنت فيه
أحمد عموما السواق بتاع التيريلا محصلوش حاجة خدش بسيط وهو دلوقتي في القسم . ومعرفناش نقفل المحضر الا لما انت تفوق
يوسف لا يا أحمد ملوش لازمه المحضر خلصها ودي ومشي الراجل ده ملوش دعوة انا اللي غلطان خليه يروح وابقي عدي علي محمود في المعرض خد منه 5 ألاف جنيه واديهملو . انا متشكر اوي يا أحمد من غيرك كان زماني مېت دلوقتي . وأكيد عطلتك تقدر تمشي وتروح تشوف شغلك
احمد علي ايه بس اي حد مكاني كان عمل كدة وانت كمان اي حد مكانك كنت عملت كدة . وبعدين انا مش حمشي غير لما أمير يوصل انا كلمته وهو جاي
يوسف بغل . هو أمير رجع
أحمد ايوة النهاردة وجاي دلوقتي
يوسف بيجز علي سنانه . ده انا مستنيه بقالي شهرين بفارغ الصبر
أمير دخل وهو مخضوض علي يوسف
يوسف مالك ايه اللي حصل
يوسف وهو نفسة يقوم . مش عارف ايه اللي حصل . اللي حصل انك خاېن وجبان. وانت السبب في كل اللي انا فيه دلوقتي
أمير بإستغراب . انا يا يوسف ليه انا عملت ايه
يوسف كان حيتكلم وسكت وبص لاحمد مش عايز يتكلم قدامه
أحمد فهم ان بينهم حاجة مش عايزين يقولها في وجوده . طيب انا حمشي بقي يا يوسف وحاجي تاني اطمن عليك اوك. سلا م يا أمير . وخرج احمد
أمير ممكن اعرف فيه ايه وايه اللي انت بتقوله ده
يوسف مش عارف. انت ازاي تحكي ل رانيا علي اللي كان بيني وبين حنين قبل الجواز ليه تتفق مع اكتر واحدة بكرها في حياتي عليا . ليه عايزين تخربوا بيتي ليه تضيعوا مني حنين دي جزاتي يا أمير يا اخويا يا صاحب عمري يا اللي كنت فاكرك سندي وفي ظهري . بس للاسف الغدر جاني منك انت
أمير انا ماحكتش ل رانيا حاجة . انا مش فاهم انت بتتكلم عن ايه
يوسف انا حقولك ...............................
أمير معقول كل ده حصل . بس والله يا يوسف صدقني انا محكتش ل رانيا علي حاجة
يوسف اومال هي عرفت منين . ضړبت الودع . مفيش حد يعرف الكلام ده غيري انا وانت و حنين
أمير لا في إيمان مراتي . واكيد هي اللي قالتلها
يوسف كمان يعني انا أأتمنك علي أسراري وانت تروح تحكيها لمراتك في ساعة صفا
أمير ابدا والله انا محكتلهاش حاجة الا بعد جوازك من حنين . هي كان نفسها تعرف ايه اللي في حنين خلاك تحبها كدة وانا حكتلها علشان قولت يمكن تفهم الحب وتبقي زي حنين وتتعلم
بس للاسف كنت غلطان هي كانت عايزة تعرف علشان تقول ل رانيا انا اسف يا يوسف
يوسف واسفك حيعملي ايه حيرجعلي حنين
أمير انا زي ماكنت انا ومراتي السبب انها تبعد عنك احنا اللي حنرجعهالك . انا ماشي ومش راجع غير ومعايا حنين
33
في بيت أمير
أمير بقا كدة هي دي الامانة اللي إأتمنتك عليها وقولتلك محدش يعرف تقومي تقوليها ولمين ل رانيا اللي نفسها تدمر يوسف و حنين . للاسف انا كنت فاكرك اتغيرتي بس واضح ان عمرك ما حتتغيري . بقي تعملي كدة في حنين اللي وقفت
جنبك ومامتك في المستشفي اكنها اختك . حنين اللي اخدت بناتك عندها اسبوعين وهي في اول حملها وتعبانة علشان ميقعدوش معاكي في المستشفي وراعتهم يمكن كمان احسن منك . في الاخر هو ده جزائها تخربي بيتها كدة وبعدين هو انا كنت قولتلك ان حنين غلطت
↚
مع يوسف قبل الجواز ليه قولتي كدة ليه
إيمان بټعيط. انا اسفة يا أمير انا كنت فعلا غيرانا من حنين ومن حب يوسف ليها ودلعه الزايد معاها وكنت بنقل أخبارها ل رانيا . بس والله ده قبل ما أعرف حنين ولا اقرب منها وخصوصا زي مابتقول بعد اللي عملتوا معايا انا والبنات . وساعتها عرفت قد ايه هي انسانة طيبة و حنين ة وماتستهلش مني كدة . وندمت والله وفعلا قطعت علاقتي ب رانيا ومابقتش اكلمها ولا حتي اقولها أخبرهم علشان كدة هي مقلتليش انها ناوية تعمل كدة. ولو
كنت اعرف كنت علي الاقل حزرت يوسف . صدقني يا أمير والله هو ده اللي حصل
أمير عموما حسابك معايا بعدين . المهم دلوقتي تيجي معايا ل حنين علشان نحكلها كل الي حصل وتعرف ان يوسف ماخنهاش
إيمان انا معنديش مانع . بس تفتكر هي حتصدقنا ولا حتفكر ان احنا بنقول كدة بس علشان نبرا يوسف
أمير انا عندي فكرة حتخلي حنين وأهلها يصدقوا كل كلمة نقولها. اسمعي انتي تعملي اللي حقولك عليه بالحرف الواحد فاهمة
تليفون رانيا بيرن
رانيا الو ... إيمان اهلا عاش من سمع صوتك
إيمان معلش بقي انتي عارفة ماما كانت تعبانة وانا معاها علي طول . المهم قوليلي ايه اللي عملتيه ده معقول أمير قالي ان يوسف و حنين حيطلقوا
رانيا بفرحة. بتتكلمي جد يعني خلاص اخيرا حرتاح منها البومة دي
رانيا لا طبعا انا حاولت معاه في الاول ولما رفض نرجع لبعض ملقتش غير اللعبة دي علشان ابعدها عنه خصوصا لما عرفت انها حامل . ساعتها اتاكدت ان يوسف مش حيطلقها بسهولة
إيمان طيب يوسف راح عندك ازاي وكمان قلع هدومه وانتي كمان دول بيقولوا انكم كنتم يعني في وضع
رانيا لا ما انا أجرت بلطجي وفهمت يوسف ان طليقي هو اللي باعته علشان ېتهجم عليا وكمان كانت فرصة ان أمير جوزك مسافر مأمورية . واتصلت ب حنين وقلتلها ان هو عندي . وبعدين حاولت معاه بس هو رفض وجت حنين وشافته وحصل اللي كنت عايزاه
إيمان انا بردوا مش فاهمة يوسف قلع هدومه ازاي
رانيا ابدا انا لما عرفت ان اهلها متدينين . قلت اقول كدة علشان احړق قلبها واخليها تكره يوسف أكتر ومترجعلوش وكمان انا عارفة انها مچنونة وبتتعالج قلت اهو ممكن تجلها صدمة وټموت وارتاح منها
إيمان مش ممكن انتي مصېبة . طيب بقولك ايه انا لازم اقفل علشان أمير جه . سلام
في بيت عبد الرحمن
أمير انا أسف يا عمي اننا جينا من غير معاد
عبد الرحمن لا يا بني متقولش كدة انتوا تشرفوا في اي وقت
أمير عمي انا عايز اتكلم في موضوع مهم بس لازم حنين تبقي موجودة لوسمحت
عبد الرحمن لو جاي تدافع عن صاحبك يبقي بلاش اللي عمله يوسف . لا يتقال ولا يتحكي
أمير لوسامحت انده بس ل حنين وانت حتعرف ان يوسف مظلوم وانا حثبتلك
عبد الرحمن أمري لله . ادخلي ياحاجة قولي ل حنين تلبس وتيجي
.........................................
حنين السلام عليكم.. ازيك يا إيمان وازي البنات وحشوني والله
إيمان الحمد لله بخير . انتي كمان وحشتيهم وبيسالوا عليكي دايما
حنين ربنا يخليهوملك . ازيك يا أمير حمد علي السلامة
أمير كان قلبه بيدق اول ماشاف حنين هو كان فاكر انه قدر ينسياها لما سافر وحاول مايفكرش فيها بس اول ما شافها حن ليها وحس انها وحشاه
أمير الحمد لله طمنيني انتي عاملة ايه
حنين بحزن . الحمد لله خير يا أمير عايز تقول ايه
أمير انا الاول عايزكم كلكم تسمعه ده. وشغل أمير التسجيل ....................
حنين عيطت اوي اوي . كنت حاسة قلبي مش ممكن يكدب عليا يوسف مش ممكن يعمل فيا كدة . شوفت يا بابا صدقت .
عبد الرحمن صدقت يا بنتي . انا مش عارف ازاي في ناس كدة
خديجة منها لله ربنا ينتقم منها دي واحدة ڤاجرة
حنين انا ظلمت يوسف وسبته لوحده ساعدتها انها ټنتقم منه قولي يا أمير هو يوسف فين دلوقتي
أمير ماهو ده الموضوع التاني اللي جاي اقولهولك . يوسف عمل امبارح بالليل وهو
في المستشفي
حنين كانت حتموت من الخۏف علي يوسف . واڼهارت من العياط
. يوسف مش ممكن انا السبب انا اللي وجعته انا اللي قولتلوا يخرج من حياتي انا السبب . انا السبب يا بابا هو قالي انه حيخرج من الدنيا بحلها انا حموت لو يوسف جراله حاجة مش حسامح نفسي ابدا ارجوك يا أمير وديني ليه
أمير علشان خاطري اهدي يا حنين انتي العصبية خطړ عليكي
حنين ارجوك يا أمير خدني ليه انا عايزة اشوفه
أمير حاضر حوديكي ليه بس انتي اهدي بس
عبد الرحمن انا كمان جاي معاكم يالا بينا
إيمان حنين قبل ماتمشي انتي مسمحاني
حنين مسمحاكي . بس انا اهم حاجة دلوقتي اطمن علي يوسف .
خديجة طيب استنوني اغير هدومي واجي معاكوا. اطمن عليه
حنين لا يا ماما انا مش قادرة استني وكمان انتي لازم تخلي بالك من الولاد
واخدهم أمير ل يوسف وصمم يركبوا معاه ومايخدوش عربيه عبد الرحمن . أمير طول الطريق عينه علي حنين في المرايا مش قادر ينسي شكلها لما شاف صورها علي لاب توب يوسف . وكان بيحسد يوسف عليها
وعلي حبها ليه اللي كان بيتمناه لنفسه
. هو ديما بيأنب نفسه . بس مبيقدش يمنع نفسه من التفكير فيها
في المستشفي
يوسف قاعد والممرضة بتحاول تاكله
يوسف خلاص كفاية قولتلك مش قادر
الممرضة نورا علشان خاطري دي وبس
يوسف انا مش عارف ايه علشان خاطري اللي ماسكهالي دي . قولتك شبعت
نوراانا قصدي يعني اشجعك علشان تاكل . اصل شايفاك لوحدك معكش حد . مع اني شايفة في ايدك دبلة وبصراحة معرفش ازاي في واحدة تسيب واحد زيك لوحده كده دي اكيد معندهاش قلب
يوسف انا ماسمحلكيش تقولي عليها كدة . وبعدين دي حاجات شخصية
نورا انا بس أقصد اني لو متجوزة واحد زيك اقعد تحت رجليه وميبوش ابدا
يوسف في سره اوففففف ياربي هو انا موعود بالممرضات المجانين ده ايه الغلب ده . لا يا ستي انا مراتي مش سايباني هي بس حامل وتعبانة
نورااه قولتيلي . عموما خلاص انا مش حسيبك لحد ماتخرج من هنا . يالا كل دي بس وخلاص
يوسف اوففف دي وبس وارحميني بقي
في اللحظة دي الباب اتفتح و حنين دخات والممرضة بتأكل يوسف . يوسف اول ماشاف حنين حاول يقوم بس مقدرش من الالم
يوسف بفرحة. حنين انتي جيتي
حنين جريت عليه وزقت الممرضة وقعدت جنبه . اه يا حبيبي جيت طمني انت عامل ايه . ايه كل الجبس ده . سلامتك يا روحي الف سلامة
يوسف حنين والله انا ..
حنين ششششش بس متقولش حاجة انا خلاص عرفت اللي حصل المهم دلوقتي سلامتك
يوسف حنين اوعي تسيبيني تاني فاهمة
حنين مش حسيبك يا قلبي والله مش حسيبك انا معاك
يوسف مسك ايديها وحشتيييييني اوي
حنين انت وحشتني اكتر
نورا الممرضة كانت واقفة متغاظة من لهفة يوسف علي حنين كدة . لو سمحتي عن اذنك هو لسة مكملش اكله
يوسف قولتلك شبعت خلاص
حنين لا يا حبيبي انت لازم تاكل كويس . هاتي انا حاكله
نورا لا معلش ده شغلي
يوسف قالتلك هي حتأكلني سبي الاكل متشكر اتفضلي بقي
نورا اصلا انت لسة تعبان والزحمة دي غلط عليك
عبد الرحمن خلاص يا بنتي احنا حنمشي ونسيبه يرتاح .
يوسف لا يا عمي انا كويس . لوسمحتس اتفضلي من هنا
نورا خرجت. وهي مش طايقة نفسها
يوسف عمي انا أسف متسلمتش عليك . اصلي لما بشوف حنين بنسي الدنيا
عبد الرحمن ولا يهمك يا بني . انا عارف انتوا قد ايه واحشين بعض . احنا نمشي ونسيبك ترتاح . حتيجي معايا يا حنين .
حنين لا يا بابا معلش انا مش حسيب يوسف
يوسف بس يا حبيبتي انتي تعبانة وحامل ومش حمل قعدة المستشفي
حنين لا يا روحي انا ببقي كويسة. وانا معاك متقلقش
يوسف بصراحة انا كمان مش عايزك تمشي
عبد الرحمن بس انتي ممعميش حاجة حتقعدي ازاي
حنين انا حكلم ماما تحضرلي شوية حاجات ومعلش حضرتك تجبهملي
أمير لا ماتتعبيش عمي كلميها وانا حوصل عمي واجبلك كل اللي انتي عايزاه
يوسف أمير . شكرا
أمير علي ايه انا اللي عايزكم تسامحوني انا و إيمان
يوسف مسامحك يا صاحبي . المهم ان حنين روحي رجعتلي تاني
ومشيوا كلهم وفضل يوسف و حنين لوحدهم
يوسف تعرفي يا حنين بطنك كبرت
حنين ههههههه اه كبرت شوفتني وانا كرنبه
يوسف احلي كرنبة في الدنيا . قوليلي الواد العسل ده عامل ايه
حنين هو مش ولد بالظبط
يوسف بنت ياعني احسن علشان تطلع حلوة زيك
حنين و كمان مش بنت بالظبط
يوسف ايه يا حنين هو مين فينا اللي عمل انا ولا انتي يعني حيكون ايه
حنين ههههههه لا انا قصدي انهم هما مش هو بس ولا هي بس
يوسف وعنيه كلها فرحة . حنين انتي تقصدي ..
حنين ابتسمت وهزت راسها . اه توأم
يوسف عايز يتنطط من الفرحة . بتتكلمي بجد توام. ازي وليه الدكتورة مقلتلناش من الاول
حنين ماكنوش باينين لانهم في كيس واحد ومشيمة واحدة وكانوا ورا بعض . ولما حصلي الڼزيف الدكتورة عرفت وقالتلي اول مافوقت بس
انا اللي قولتلها متقولش
34
يوسف حنين انا بجد مش مصدق . معقول بعد ما ماكنتش عارف اجيب واحد يبقوا اتنين لا مش مصدق يا حنين مش مصدق بس انا زعلان منك ازي تخبي عليا عل الفترة دي وكمان جبهان ليه ماقلتليش انا كنت بكلمها كل يوم
حنين حقك عليا بس والله انا نفسي مكنتش عارفة افرح من غير ما تكون معايا . وانا اللي قلت لجهان متقولكش . انا أسفة متزعلش
يوسف حنين اوعديني ماتسبنيش تاني ولا تبعديني عنك وعن ولادي مهما حصل
حنين اوعدك خلاص توبة
يوسف بحبك يا حنين بحبك اوي
حنين انا اللي بحبك وكنت وحشني اوووووييييي
يوسف تعالي في
حنين ازاي بس يا حبيبي وانت مفشفش
كدة . الجنب اليمين متجبس والجنب الشمال ضلوعك مکسورة
يوسف مايهمكيش تعالي بس الناحية الشمال عند قلبي ..
حنين ههههه حاضر
يوسف . بقولك ايه متريحيش اوي
حنين هههههههه زلني بقي
يوسف هههههه وحشتني لمضاتك وضحكتك وصوتك وكلك علي بعضك وحشتيني . تعرفي انا ضلوعي الشمال دي متكسرتش من الحدثة
حنين اومال من ايه
يوسف من ۏجع قلبي . عليكي كنت بحس انه حيخرج من مكانه وانا شايفك بتتالمي وخصوصا امبارح لما قولتيلي طلقني واخرج من حياتي . حسيت ان قلبي حيقف . مش مستحمل مجرد فكرة انك متكونيش معايا تاني . اه يا حنين لو تعرفي انا بحبك قد ايه
حنين يارتني كنت مت ومقولتلكش كدة والله كان ڠصب عني
يوسف اوعي تقولي
↚
كدة انا كلي فداكي . المهم دلوقتي انك رجعتي مكانك الطبيعي رجعتي لي . بقولك ايه هاتي تليفونك . علشان محمود لسة بكرة حيجبلي تليفون بدل اللي اتكسر في الحاډثة
حنين اتفضل يا روحي عايز تكلم مين
يوسف لا مش حكلم حد انا عايز اسمعك الاغنية دي
حنين ههههههه حتي وانتي مكسر لسة بتدلعني كدة مش حتبطل
يوسف عمري ما حبطل . هفضل لحد ما اعجز وسناني تقع اسمعك اغاني وادلعك .
حنين بس انت عمرك ما حتعجز . حتفضل يوسف اللي مجنن الستات بحلاوتة وجمالة
يوسف انا مش عايز اجنن حد غيرك انتي . تعالي بقي في واسمعي
يوسف شغلها اغية وحشتيني لعمرو بردوا
وفضل يوسف حنين والغريب ان مكنش بيتالم من كسر ضلوعه وهي كدة كأنها بتداويه وبعد شوية جه أمير وجاب ل حنين الحاجات اللي طلبتها .
أمير فتح الباب ودخل و حنين في يوسف . اسف يا جماعة معلش
حنين نزلت نقابها بسرعة وبعدت عن يوسف واتكسفت
يوسف انت يا بني أدم حتفضل حمار كدة مش تخبط انا مبقتش لوحدي
أمير حقك عليا معلش بس ماختش بالي . اتفضلي يا حنين كل حاجاتك اهي وكمان مامتك بعتتلك الدوا بتاعك
حنين اخدت الحاجات . منه وكانت حاسة ان نظراته ليها غريبة بس بتكدب نفسها
يوسف تاعبك يا ميرو معلش
أمير تعبك راحة المهم حنين تقوم بالسلامة ونطمن عليها والواد ابن الكلب ده يجي بقي علشان اطلع عينوا
يوسف هههه ماشي بس عموما هما ولد وبنت مش واد بس
أمير ايه ده معقول هي حنين حامل في تؤام
يوسف اه هي لسة قايلالي دلوقتي
أمير مبروك يا حنين . مبروك يا بن اللذين . بس كنت قارفني انا مش راجل انا مش عارف ايه واديك اهو
يوسف ماتتلم يا متخلف هو مين ده اللي مش راجل . انا كنت بتكلم علي الخلفة.
أمير انت حتقولي ليك حق هو انت متجوز اي حد دي حنين
حنين اتكسفت من كلمهم واتضايقت. عن اذنكم انا داخلة التويلت .
أمير هي مراتك اتكسفت ولا ايه
يوسف ههههه اه اكيد دي حنين بتتكسف من خايلها . لحد دلوقتي كل ماقولها حاجة كدة ولا كدة . وشها يجيب الوانة
أمير يا بختك بيها . الواحد كان نفسه في واحدة زيها متكلمهالي كدة تشوفلي واحدة قاربيتها وتكون زيها كدة .
يوسف انت حتعاكس مراتي قدامي يا حمار . وبعدين ريح نفسك حنين دي مفيش زيها اصلا
أمير ربنا يخليهالك . انا حمشي واجيلك الصبح . عايز حاجة
يوسف اه حتعبك يا أمير بس تجيب ل حنين أكل وشوية حاجات . هي حامل وملهاش في اكل المستشفي ده
أمير حاضر قولي بس اجبلها ايه
يوسف هاتلها عشا وكمان شوية عصاير والبان وزبادي وفاكهة
أمير حاضر حاجة تاني
يوسف اه استني هاتلها شيكولاتة
أمير ههههههه هي عيلة اجبلها شيكولاتة
يوسف وانت مالك اه انا بعتبرها عيلة هي بتحبها اوي وانا كنت لازم اجبلها كل يوم .
أمير حاضر . يالاسلام
يوسف تعالي يا حنون خلاص مشي
حنين قعدت وهي متضايقة .
يوسف مالك
في ايه
حنين لوسمحت يا يوسف متتكلمش معاه كدة تاني وانا موجودة وبعدين حرام اصلا
يوسف اسف يا حبيبتي احنا كنا بنهزر وبعدين أمير ده مش اي حد ده أخويا مش بس صاحبي
حنين صاحبك ماشي بس يا ريت من هنا ورايح متتكلمش معاه عني كفاية اللي حصل .
يوسف حاضر يا روحي بس متزعليش اسف
وراح أمير واشتري الحاجات كلها وكمان الشيكولاتة واختار شيكولاتاية نوعها مختلف عن الباقي وكتب عليهاالشيكولاتة دي لاحلي وأرق ست في الدنيا ياريت وانتي بتاكليها تفتكريني
ورجع أمير وجاب الحاجات ومشي وهو ماشي راح للممرضة وسألها .
أمير لوسمحتي . هو يوسف ياخد مسكنات وحاجات بنيمه مش كدة
الممرضة طبعا ده عنده كسور جامدة
أمير يعني اجيلوا امتي الصبح ميكنش نايم
الممرضة ثانية اشوفلك جدول الادوية . بص هو في
مسكن الساعة 5 متهيالي مش حيصحي قبل 9
أمير يعني لو جتلوا قبل كدة الاقيه نايم
الممرضة أكيد
أمير شيطانة مخليه بيفكر يعمل حاجة . لاسف مهما بيانب نفسه بس النفس أمارة بالسوء
في اوضة يوسف
الدكتور لا احنا احسن النهاردة . ان شاء الله مش حتقعد معانا كتير
يوسف هو انا حخرج امتى
الدكتور يعني لو كل حاجة تمام يبقي اسبوع بالكتير وتخرج تكمل الجبس في البيت
يوسف متشكر
خرج الدكتور وكانت الممرضة لسة موجودة بس غير نورا المچنونة واحدة تانية
يوسف لوسامحتي عايزك بس لما الدكتور يجي الصبح تعرفيني الاول علشان انتي شايفة المدام منتقبة وكمان حامل وعايزة تاخد راحتها واتفضلي دول
الممرضة حاضر من عنيا . عن اذنك
يوسف حبيبتي انت لسة ما غيرتيش كل ده
يوسف ايه الحلاوة دي . الحمل ده مزوتك جمال علي جمالك
حنين ههههههه بكاش ده انا بقيت مدورة وانالسةفي الخامس مش عارفة حعمل ايه بعد كدة
يوسف حتبقي قمر وبعدين ماتنسيش انك حامل في اتنين يعني لازم بطنك تكبر . تعالي هنا جنبي
حنين اديني جيت اهو
يوسف هو مينفعش تنامي جنبي النهاردة
حنين ازاي بس وانت مجبس كدة وانا عاملة زي الكورة
يوسف بس انا كان نفسي انام في
يوسف وانا موافق تعالي بقي علشان انتي وحشاني اوي
و حنين فضلت كدة وبتملس علي شعره لحد منام من تعبه كانت حاسه انه ابنها مش جوزها وبعدين سابته وراحت تاخد عصير من اللي جابهولها أمير ولفت نظرها الشيكولاتة اللي أمير كتب عليها. وقرت حنين اللي كتبه واتضتيقت وفكرت انها تقول ل يوسف بس خاڤت عليه علشان مايخسروش وهو اعز اصحابه حنين اخدت الورقة وقطعتها ورمتها في الباسكت علشان يوسف مايشوفهاش
35
وفضل يوسف في المستشفي اسبوع وخرج كمل علاج في البيت وطول الوقت ده حنين مخليا بالها منه مع انها تعبانة بس كانت مبسوطة انه معاها طول الوقت و يوسف فك الجبس وبقي كويس وعمل هو و حنين عزومة لكل اهلهم واصحابهم وطبعا أمير وامجد ولؤي وأحمد موجودين.
و حنين صممت انها هي اللي تعمل كل الاكل وماجبش طباخ وفعلا اتعشوا كلهم وكمان بيحلو.
أمجد حمد لله علي السلامة يا يوسف والف مبروك علي الحمل ان شاء الله تفرح بيه
يوسف تسلم يا حبيبي ربنا يخليكوا ليه انتوا احلي صحاب
أحمد قولي يا يوسف انت جبت الطباخ ده منين ده انا متاكد مراتي واحنا ماشين حتقولي ابقي هاتهولي الاكل تحفة
أمير طباخ مين . دي حنين مرات يوسف هي اللي عاملة كل حاجة حتي الهوت شوكلت اللي بتاكلها دي هي اللي عملاها
أحمد انت بتتكلم جد . انا مراتي لو حامل في صورصار مش بتعمل اكل اصلا تقوم مراتك وهي حامل وفي توام تعمل كل ده .
يوسف الحمد لله حنين نعمة من ربنا. ربنا عوضني بيها عن الدنيا بحالها
أمجد ربنا يخليهالك وتقوم بالسلامة
يوسف اه بجد ادعولها انا خاېف عليها اوي من الولادة نفسي تولد واطمن عليها
أمير ان شاء الله تقوم بالسلامة حنين دي مفيش زيها
يوسف كان ملاحظ طول العزومة ان أمير باصص علي حنين بس كدب نفسه وقال اكيد بيبص علي مراته إيمان علشان كانت جنب حنين طول الوقت
وبعد ماكل الناس مشيت يوسف قاعد مع حنين
يوسف حبيبتي تسلم ايدك كل العيال كانو حيتجننوا من حلاوة اكلك بجد ربنا ميحرمنيش منك
حنين تسلم يا حبيبي المهم عندي انك بقيت كويس واتطمنت عليك يارب مشوفكش تعبان تاني ابدا
يوسف حبيبتي ربنا يخليكي ليا بقولك ايه انا عايزك في حاجة . انتي من يوم جوازنا وانتي رافضة
اني اجبلك حد يستعدك وانا سبتك براحتك وكمان الفترة اللي فاتت دي انتي تعبتي اوي وكمان انتي دلوقتي بقيتي في السادس و الدكتورة محظرانا علشان خاطري . انا اتفقت مع محمود حيجبك واحدة تساعدك
حنين بس انا معرفهاش وبصراحة انا بقلق من وجود حد غريب معانا
يوسف متقاقيش هي عموما بنت عم رجب حارس الارض بتاعتي اللي في 6اكتوبر وان شاء الله تريحك
حنين وهي عندها كام سنة وحلوة ولا وحشة
يوسف ههههههه يا لهوي علي الغيرة حتموتي انت من الغيرة دي
حنين الله بقي بطمن
يوسف ماشي يا ستي اطمني .هي عنها بتاع 20 سنة كدة وبعدين انا ماشوفتهاش هي لسة جاية من البلد من حاوالي 4 شهور وانا اصلا بقالي كتير مروحتش هناك . هي عموما جاية بكرة الصبح محمود حيوصلها وانتي بقي خليها تعملك اللي انتي عايزاه اتفقني
حنين اتفقني المهم انك متبقاش قلقان عليا وتكون مطمن
وللاسف حنين مكنتش تعرف ان شيماء بنت رجب دي حتكون سبب اكبر ۏجع ليها هي و يوسف
في الصباح
الجرس يوسف راح يفتح
يوسف فتح لقي بنت عندها تقريبا 20 سنة صغيرة وشكلها مقبول واقفة
. نعم انتي مين
شيماء تنحت لما شافت يوسف . بتقول لنفسها . ايه الحلاوة دي هو في رجالة حلوة كدة وايه الطول والعضلات دي يا لهوي .
يوسف ايه انت مابتسمعيش انتي مين
شيماء ااااانا شيماء بنت رجب الحارس
يوسف اه مش تقولي كدة من الصبح اومال مالك كنتي متنحة ليه . تعالي ادخلي .
حنين نزلت مين يا يوسف
يوسف تعالي يا حبيبتي دي شيماء بنت عم رجب
حنين بإبتسامة ازيك . عاملة ايه تعالي
شيماء ازي حضرتك انا بخير حضرتك تؤموريني اعمل ايه
يوسف طيب يا حبيبتي انا حسبكم تشوفوا حتعملوا ايه واطلع البس علشان انزل . مش حوصيكي يا شيماء علي مدام حنين خالي بالك منها وتريحيها فاهمة
شيماء حاضر من عنيا حرييحا اوي
حنين تعالي قوليلي انتي بتعرفي تنضفي كويس
شيماء اه طبعا قوليلي بس عايزة ايه
حنين تعالي معايا نبتدي النهاردة بالاوض فوق
شيماء بتكلم نفسها . ايه العز ده كله . وانا اللي كنت فاكرة نفسي عايشة وفرحانة بالشقة الضيقة اللي جابهالي سي محمد. علشان نتجوز فيها . وكله كوم يوسف ده كوم تاني يا لهوي ده انا كان حيغمي عليا من حلاوته ادي الرجالة ولا بلاش .
وطلعت مع حنين
حنين بصي انا حدخل المطبخ الصغير ده احضر الفطار وانتي روحي اوضة الليفنج دي اللي فيها الركنة والتليفزيون ابتدي نضفيها لحد ماجيلك
مشيت شيماء علي الاوضة اللي قالتلها عليها حنين . بس كانت بتدور علي يوسف بتشوفه فين . لحد مالمحته والباب موارب وهو كان اخد شاور وبيلبس ووقفت تشوفه وتتفرج عليه وتكلم نفسها . يعني يجري ايه لو انا اتجوز يوسف بيه ده انا حلوة وصغيرة وكمان بنت بنوت امي قالتلي ان مراتوا كانت متجوزة قابله . انا من هنا ورايح لازم اشاغله واخليه يحبني
حنين خرجت من المطبخ لقتها واقفة قدام اوضة يوسف وسارحانة . قربت منها تشوفها بتبص علي ايه لقتها بتبص عليه وهو بيلبس حنين اتضايقت . انتي بتعملي ايه هنا مش قولتلك تروحي الليفنج
شيماء ااااااصل
↚
انا مش عارفة انهي أوضة
حنين قلتلك دي مش صعبة هي الحكاية
يوسف خرج علي صوتهم . مالك يا حبيبتي فيه ايه
حنين وهي وشها مقلوبى مفيش حاجة . يالا علشان تفطر
يوسف انزلي يا شيماء تحت دلوقتي
شيماء حاضر
يوسف ايه يا روحي مالك
حنين انا حاسة ان البنت دي مش حتكمل معايا
يوسف ليه بس كدة . يا قلبي اتحمليها بس الشهرين دول لحد ماتولدي وساعتها ربنا يسهل . علشان خاطري ماتخلنيش اقلق عليكي
حنين حاضر يا يوسف . تعالي بقي علشان تفطر
وفضلت شيماء علي الوضع ده شهر كانت حنين بقت في السابع وكانت خلاص مش متحملة نظراتها ل يوسف ولا مايصتها عليه وتعمدها انها تلفت نظره ليها و يوسف كمان حس بكدة بس مش عايز يبين ل حنين علشان ماتمشيهاش وهو مكنش عايز يجبلها حد ميعرفوش كان خاېف عليها
وفي يوم حنين قاعدة مع يوسف
يوسف الجميل زعلان ليه
حنين بص يا يوسف علشان ماتزعلش انا مش حقدر اخلي البنت دي هنا تاني ومتقوليش انك مش واخد بالك من اللي بتعمله
يوسف اتنهد . لا يا حبيبتي واخد بالي . بس عادي عيلة صغيرة ونكبر دماغنا . انتي المهم عندك انا وانتي عارفة ان مش ممكن ابص لغيرك وكمان واحدة زي دي
حنين لا انا خلاص قررت مش عايزاها
يوسف طيب بصي انا عندي فكرة تخليها تساعدك وفي نفس الوقت ماتشوفنيش
حنين ايه بقي حتسيب البيت عاشانها
يوسف ههههههه لا يا لمضة . انتي حتخليها تجي كل يوم بعد ما انا أنزل وبالليل تخليها تمشي قبل ما انا اجي ايه رايك
حنين فكرة صح
يوسف روحي بقي اتصلي بيها وقوليلها تيجي بكرة الساعة كام
حنين حاضر
تاني يوم جات شيماء وملقتش يوسف
شيماء اومال يوسف بيه فين انا مش شيفاه
حنين حاست انها عايزة
تكلها بسنانها . وانتي عايزة منه ايه خليكي في شغلك
شيماء انا بسأل بس .
حنين لا متسأليش وشوفي شغلك
فضلت شيماء مستنية يوسف يرجع علشان تشوفه
حنين يالا يا شيماء علشان تروحي
شيماء بخضة . اروح ليه لسة بدري مش لما يوسف بيه يرجع
حنين لا واعملي حسابك من بكرةحتيجي في المعاد اللي جيتي فيه النهاردة وتمشي في المعاد ده فاهمة
يومها شيماء فهمت ان حنين مش عايزاها تشوف يوسف وعايزة تبعدها عنه . وقعدت مستنيه فرصة ټنتقم فيها من حنين
36
يوسف و حنين كانوا طول الوقت محط انظار كل اللي حاوليهم وكتير منهم كان بيحقد عليهم ويحسدهم الرجالة لما بيسمعوا عن حنين وعن أدبها واخلقها وطيبة قلبها وشطارتها في كل حاجة وكمان جمالها
اللي في منهم شافوا زي أمير بيتمنوها زوجة ليهم لانها انسانة نادرة . والستات لما يشوفوا يوسف بيحسدوا حنين عليه علي وسامته ورجولته وفلوسه وحبه ودلعه ل حنين طول الوقت و بيتمنوه . يوسف و حنين بينسوا اللي أذوهم لكن اللي أذوهم مش ناسينهم لحد ماجه يوم يوسف كان حيخسر فيه حنين وولاده الاتنين في وقت واحد حنين كانت خلصت الشهر السابع وفي اول اسبوع في الثامن وجت شيماء زي كل يوم و حنين فتحتلها ودخلت و حنين كانت لوحدها يوسف لسة خارج والولاد في المدرسة
شيماء ازيك يا مدام عاملة ايه . هاه حنعمل ايه النهاردة.
حنين كويسة الحمد لله . بصي ادخلي نضفي اوضة المكتب بتاعة يوسف . وانا حطلع فوق اشيل الفرش بتاع السراير لحد ماتخلص ماشي
شيماء حاضر اطلعي وانا حخلص وأجي وراكي
حنين طلعت فوق و شيماء اتصلت بحد في التليفون ..... الو ايوة هي لوحدها ابعتبهم بسرعة ..... طيب طيب بس بسرعة .
واحدة من الستاتاحنا اللي حنربيكي علشان بعد كدة متخديش حاجة مش بتاعتك
حنين اټرعبت من شكلهم . حاجة ايه انتوا عايزين ايه
واحدة منهم كفاية عليها كدة احنا اتفاقنا مش نموتها يالا بينا
حنين كانت مش قادرة تتحرك . سحفت لحد ما جابت التليفون من علي الكمود . واتصلت ب يوسف .....
يوسف كان سايق العربية . حبيبة قلبي وحشتك
حنين صوتها مش طالع . الحقني يا يوسف انا بمۏت مش قادرة
يوسف فرمل بسرعة . حنين مالك انتي تعبانة . حنين ردي عليا .
يوسف دموعة نزلت بسرعة. حنين . حنين . ردي عليا مين اللي عمل فيكي كدة . حنين
حنين كانت خلاص مش دريانة بحاجة
نفين ليه حرام عليك هي لحقت دي في الثامن دي ممكن ټموت . انا جاية وراك بسرعة
في المستشفي
حنين في أوضة العمليات و يوسف بيبكي مش عارف يسكت
عبد الرحمن كفاية يا بني احنا فينا اللي مكفينا . اهدي كدة وادعيلها
يوسف پيصرخ .اهدي ازاي انا مش عارف ليه اشمعن احنا ليه كل مابنفرح الدنيا بتيجي علينا ليه. ليه حنين تتوجع كدة ليه . دي مبتأذيش حد . ليه الناس مش رحمانا ليه . ليه يارب . انا تعبت. انا السبب من يوم مادخلت حايتها وهي پتتوجع . لاسف وعدتها اعوضها عن اللي شافته زمان . بس اتوجعت معايا اكتر واكتر . انا حموت لوجرالها حاجة . حموت
علي استهدي بالله يا يوسف واقول يارب
يوسف يا رب . يا رب
وبعد 3 ساعات . الدكتورة . خرجت
يوسف جري عليها . حنين عاملة ايه طمنيني
الدكتورة لاسف حنين
يوسف انهار اكتر بعد اللي سمعه . ومحدش قادر عليه. لا علي ولا عمار ولا عبد الرحمن . وهو بخبط راسه في الحيطة . انا السبب انا السبب.
خديجة . عيط يا حبيبي عيط بس بلاش كدة ده انت دمغك ڼزفت . اهدي اهدي وادعيلها تخرج بالسلامة
يوسف كان بيعيط في زي الطفل الصغير .
وبعد ساعة ونص
خرجت الدكتورة الحمد لله . احنا شيلنا الرحم والڼزيف وقف بس هي لسة تعبانة وبننقلها ډم
يوسف هي فاقت . يعني بقت كويسة . عايز اشوفها
الدكتورة احنا دلوقتي بنعملها الاقفاقة الاولي . وبعدين حنوديها أوضتها وان شاء الله. ساعة بالكتير وتفوق إفاقة كاملة
يوسف اخد نفسه وسند علي الحيطة . الحمد لله . الحمد لله
جيهان مش خلاص يا يوسف اطمنت علي حنين روح بقي شوف ولادك واطمن عليهم . انت مشافتهمش من ساعة ماخرجوا وراحوا الحضانة
يوسف لا انا مش حروح في اي مكان الا لما تفوق واطمن عليها.
وخرجت حنين في اوضتها وكلهم حاوليه مستنينها تفوق
حنين ابتدت تفوق وبصت لقت يوسف
يوسف حبيبتي الحمد لله انتي عاملة ايه
ولادي . ولادي ماتوا يا يوسف ولادي متوا
يوسف بيعيط . اشششش بس ماتخفيش ولادك بخير . هما في الحضانة ماتخفيش
حنين لا انت بتكدب عليا هما ماتوا انا عارفة . مش ممكن يعيشوا بعد اللي حصلي انا عارفة .
يوسف والله مش بكدب هما فعلا في الحضانة
حنين طيب انت شوفتهم واطمنت عليهم . انا عايزة اشوفهم وديني ليهم علشان خاطري يا يوسف
يوسف حاضر يا روحي والله حخليكي تشوفهم بس اول ما تقدري تتحركي
انتي تعبانة .
حنين طبيب هما كويسين بجد شكلهم ايه
يوسف معرفش . انا مشوفتهمش
جيهان اهدي يا حنين انا كنت عارفة انك اول ماحتفوقي حتسألي عليهم علشان كدة انا صورتهملك علي التليفون . اهم بصي
يوسف اه يا حبيبتي حلوين . المهم عايزك تهدي كدة وتحكيلي ايه اللي حصل من اللي عمل فيكي كدة
حنين ماعرفش انا كنت في الاوضة وبعدين لقيت 3 ستات ماعرفهمش شكلهم غريب . وعيطت حنين تاني .
كتير اوي يا يوسف .
بوسف اهو بيعيط .اششش بس بس اهدي خلاص .. طيب قوليلي شيماء كانت فين لما ده حصل
حنين معرفش انا فتحتلها وسبتها تحت وانا طلعت فوق . وقعت انده عليها بس مردتش عليا
يوسف يعني شيماء ليها يد في اللي حصل . اه ياولاد وحياتك عندي لحجبهم واعمل فيهم زي ماعملو فيكي واكتر . ومشي يوسف بسرعة زي المچنون
حنين يوسف استني . بابا الحقوا ده مچنون وممكن يودي نفسه في داهية
عبد الرحمن وعمار وعلي . جريوا ورا يوسف بس ملحقهوش
حنين انا خاېفة عليه اوي يا بابا
عبد الرحمن حنعمل ايه ده زي مايكون طار بالعربية . محدش عرف يحصله .
حنين أمير . أمير هو اللي حيعرف يلحقوا ارجوك كلموا يا بابا قولو يشوف هو راح فين
عبد الرحمن حاضر يابنتي .حتصل بيه اهو ......... ايوة يا أمير يابني الحقنا .........................
أمير معقول . طيب طمني علي حنين عاملة ايه ...... حاضر انا حتصرف ووصلوا . بس قول ل حنين اني مش حسيبهم وحجبهم تحت رجلها ولاد الكلب
يوسف طلع علي الارض بتاعته اللي في 6 اكتوبر علشان يشوف شيماء
رجب اهلا يوسف بيه اتفضل
يوسف بنتك فين . شيماء فين . اندهالي بسرعة
رجب خير يا بيه هو ايه اللي حصل
يوسف انت لسة حتحكي اندهلها بسرعة ولا علي ايه انا حدخل اجبها . شيماء تعالي هنا . مسكها يوسف من شعرها. انطقي مين اللي عمل كدة في حنين . انطقي
شيماء بټعيط . اي حرام عليك سيب شعري . انا معرفش حاجة
يوسف وشد شعرها زيادة انتي حتنطقي ولا اقسم بالله اوديكي القسم وارميكي ليهم وهما حيعرفوا ينطقوكي هناك
شيماء لا لا خلاص ابوس ايدك . انا حقولك اللي حصل . انا من اسبوع كدة جاتلي واحدة اسمها رانيا وانا ماشية من عندكم وقالتلي انها كانت مراتك ومدام حنين خطڤتك منها وضحكت عليك واتجوزتك . وقالتي اساعدها انها تربيها وتعلمها الادب واديتني 5000جنيه علشان افتح للستات دول لما هي تكون لوحدها . وانا كنت متغاظة منها علشان كانت بتبعدي عنك .
يوسف نزل فيها بالقلام . اه ياولاد الكلب كنتوا حتموتوها . بس وحياتها عندي لحربيكم . امشي معايا
يوسف اخدها وركبها
العربية وطلع بيها علي بيت رانيا وطول الطريق
أمير ....... رد بقي يا يوسف .. يوسف ايوة يا أمير ......
أمير ايه مبتردش ليه.
يوسف كانوا عايزين يموتوا حنين يا أمير . حنين كانت حتموت .
أمير اهدي يا يوسف .وقولي بس انت فين .
يوسف انا رايح ل رانيا . بنت الكلب وديني لقټلها
أمير انا جاي وراك . بس اوعي تعمل حاجة لحد ماجيلك
يوسف وصل عند بيت رانيا و أمير وراه . واول ما رانيا فتحت يوسف حدفلها شيماء ونزل فيهم ضړب هما الاتنين .وبصوت عالي حقتلك يارنيا حتلقك زي ماكنتي عايزة تموتيها
رانيا . براحتك . المهم اني حړقت قلبك علي ولادك . هو انت كنت فاكر اني حسيبك تتهني وتخلف بدل العيل اتنين كمان وانا ماخلفتش لا مستحيل .
يوسف انتي ايه شيطانة ربنا يخدك بقي ويريح الناس من شرك
و أمير طلع وراه وطلب عربية من القسم وبعتهم علي هناك
أمير تعالي يا يوسف . روح البيت
يوسف لا انا حروح علي القسم اشوف الستات دول حجبهم ازاي
أمير لا انا كلمت امجد وهو حياخد عنوانهم من رانيا ويجبهم انت لازم تستريح .
يوسف لاخلاص انا حروح ل حنين اشوفها
أمير بس لازم تغير هدومك دي كلها غرقانة ډم . وماينفعش ترجع ل حنين وانت كدة . انت كدة بتفكرها باللي حصل
يوسف عندك حق انا حروح بسرعة اغير هدومي وارجعلها . يوسف و أمير راحوا البيت عند يوسف وطلع يوسف و أمير استناه تحت ولما إتأخر طلعلوا فوق .
أمير ايه يا يوسف انت لسة بهدومك .
يوسف شياف ده ډم حنين . حنين كانت حتموت . واناالسبب انا اللي دخلت حياتها وجبتلها التعب والالم . انامااستهلهاش يا أمير
أمير متقولش كدة . المهم هي دلوقتي بقت كويسة
.. يوسف كويسة ازاي حنين شالت الرحم وتعبانة والعيال في الحضانة الله اعلم اذا كانوا حيعيشوا ولا حيموتوا . انا مش عارف ليه بيحصلي كدة
أمير طيب اهدي وادخل خد حمام وغير هدومك علشان منتأخرش علي حنين ..
يوسف قام ودخل الحمام . و أمير قعد يشوف حاجات حنين ومسك قميص نوم من اللي كانو موجودين و. كنتي حتروحي مني انا كمان انا حالي مش اقل من يوسف بس هو بيبين علشان جوزك لكن انا حموت وحتي مش قادر اتكلم . انا بحبك يا حنين بحبك
يوسف خرج من الحمام لقاه ماسكه . ايه ده اللي معاك ..
أمير اتخض ومسح دموعه. لا ده انا لقيتوا واقع هنافقلت اوضب الدنيا اللي متبهدلة دي..
يوسف مكنش فايق يفكر ياعني هي جات عليه ماانت شايف عملوا فيها ايه ..
أمير انا حستناك برة لحد ماتلبس .
ولبس يوسف ونزلوا وراحوا المستشفي . يوسف اول مافتح الاوضة لقاها فاضيةاتخض .
يوسف أمير حنين مش موجودة. معقول يكون حصلها حاجة .
أمير استني بس لما نشوف ايه الحكاية . بص تعالي نسأل الممرضة دي .. لوسمحتي.
الممرضة نعم ..
أمير كان فيه واحدة في الاوضة دي اسمها حنين راحت فين ..
الممرضةاه الي شالت الرحم ..
يوسف ايوة هي فين .
الممرضةهي واللي معاها راحوا الحضانة من هنا روحلها...
يوسف و أمير راحوا عند الحضانة لقوهم واقفين وباصين علي حنين من الازاز قاعدة جوة ... يوسف ايه اللي قومها وهي تعبانة
يوسف ينفع ادخلها ..
الممرضة اتفضل تعالي ..
يوسف دخل لقي حنين قاعدة بظهرها بترضع البنت . يوسف . حبيبتي ايه اقومك وانتي لسة تعبانة
حنين كنت عايزة اشوفهم مش قادر . بص البنوتة جميلة .
يوسف طبعامش بنتك . بس انا عايزك تبقي مستعدة انك ممكن تخسري حد فيهم او هما الاتنين
حنين لا يا يوسف ماتقولش كدة ان شاء الله حيبقوا كويسين
يوسف يا حبيبتي الدكتور قال صحتهم تعبانةوخصوصا الولد . المهم قوليلي انتي عايزة تسميهم ايه
حنين انت تسمي البنت وانا الولد
يوسف ههههه ماشي انا موافق . اناحسميها . كنزي . علشان لو ربنا خلها تخرج بالسلامة. هتكون اغلي كنز منك ليه
حنين وانا حسميه سيف .
يوسف خلاص يبقي كنزي . وسيف .
تعالي بقي علشان ترتاحي . انتي عاملة عمليه صعبة . الچرح لسة مفتوح
حنين كلو كوم والچرح ده كوم تاني انا مكنتش متخيلة اني اولد قيصري وبطني تتبهدل كدة . انا ممكن افضل كدة وشكلي يبقي وحش وانت ساعتها تروح تشوف بقي واحدة تتدلعك
يوسف . هههههههه انا اشوف واحدة غيرك . يا حنين انا كنت حموت عليكي . وبعدين ماتخفيش قومي انتي بس بالسلامة وانا حعملك عملية وترجعي فيها زي ماكنتي . وده مش علشان تكوني حلوة في عيني . تؤتؤ علشانك انتي تكوني مرتاحة انا لو عليا شايفك احلي ست في الدنيا . انا لما حبيتك مكنتش اعرف شكلك ايه ولا شكل جسمك حبيتك انتي فاهمة. يالاتعالي علشان ترتاحي
وخرجت حنين . و يوسف و أمير حكولها اللي حصل
حنين يوسف علشان خاطري خليهم يروحوا وماتحبسهمش .
يوسف انتي بتقولي ايه انا حلبسهم قضية
شروع في قتل ومحضر المستشفي بيقول كدة
حنين لا حرام شيماء عيلة وطايشة وفرحت بالفلوس وكمان دي كانت حتتجوز و رانيا خليها تمشي حسابها عند ربنا . علشان خاطري يا يوسف . ربنا بيقول والكاظمين الغيظ والعافين عن الناس .
يوسف مسك راسها . انتي ايه بس قلبك ده ايه ذهب . بعد كل اللي عملوه فيكي بتقولي كدة
حنين معلش اسمع كلامي . وكمان عايزاك توعدني ماتمدش ايدك تاني علي واحدة ست انت ارجل من كدة
يوسف بقوة. اوعدك . تعالي ارتاحي بقي ارتاحي
من اللي كان فيه . واحدة زي حنين نقية كدة ماينفعش هويفكر فيها بالقذارة دي وفعلا أمير فاق وقرر انه يحتفظ بحبه ل حنين في قلبه وميظهروش تاني ودعا ربنا انه ينساها .
وبعد شهر حنين خرجت هي وكنزي وسيف و يوسف حجز قاعة كبيرة علشان يعمل فيها سبوع وعقيقة كنزي وسيف وكمان صمم ان الهدايا اللي الناس هتخودها تكون من الفضة و يوسف مع حنين في القاعة
يوسف حمد لله علي سلامتك يا قلبي
حنين الله يسلمك يا حبيبي . الحمد لله ازمة وعدت .
يوسف تعرفي انا اول حاجة حعملها بكرة ايه
حنين ايه يا روحي ..
يوسف حكتب قصة
حبنا علشان الناس تعرف احنا بنحب بعض قد ايه
حنين هههه ويتري حتسميها ايه . حنين و يوسف
يوسف بصلها بحنية . لا هسميها ۏجع حنين . علشان انتي اتوجعتي اوي بسببي سامحيني يا حنين
حنين اسامحك علي ايه ده انت حبيبي ونور عيني ربنا يخليك ليا يا يوسف
يوسف بقولك ايه ماتيجي بعد حفلة السبوع نروح الولاد مع مامتك ونحجز أوضة ونقضي الليلة هنا
حنين ههههه لا انا اتكسف ماما تقول عليا ايه سابت ولادها علشان .. لا اتكسف
يوسف ملكيش دعوة انا حقولها انا مابتكسفش .. حنين انا بحبك بحبك اوي .
حنين وانا بحبك اوي اوي
وخلصت قصة يوسف و حنين ودلوقتي ولادهم عندهم 5شهور و يوسف مابيسبش حنين والولاد وبدل ماكان نفسه في واحد بقي عنده 4
النهاييببببية