رواية حب تحت الانشاء ماجد وسلمي الفصل الاول 1 بقلم ملك علاء
رواية حب تحت الانشاء ماجد وسلمي الفصل الاول 1 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الصاعدة ملك علاء رواية حب تحت الانشاء ماجد وسلمي صدرت بشكل حصري لمدونة نجوم الروايات لذلك جميع حقوق الرواية محفوظة للمدونة
لا يسمح بتناقل الرواية الي مدونات اخري واذا تم ذلك سيتم حذف الرواية من نتائج محرك بحث جوجل DMCA Copyright
وتحرير طلب الي Google Search Console بالازالة
وتحرير طلب الي Blogger بازالة الرواية
رواية حب تحت الانشاء ماجد وسلمي الفصل الاول 1
ونبدا بسلمي وهي بتفتح عنيها بسبب ضوء الشمس ال دخل فاجأه للاوضه
سلمي بنعاس : هو لازم ي ماما تبدأي تنضيف الصبح كده ومن اوضتي
مامتها : صباح النور ي حبيبتي
سلمي :معلش ي ماما صباح الفل ي اجمل ام في الدنيا انتي عارفه مش بحب حد يصحيني بدري
مامتها : ماشي يلا قومي حضري الفطار وبعد كده صحي ابوكي
سلمي : حاضر ي ماما
قامت من النوم واخدت شاور ولبست فستان حلو وعليه طرحه وحضرت الفطار
سلمي : اصحي ي بابا الفطار جهز
باباها : صباح الخير ي حبيبتي
سلمي : صباح النور ي حبيب قلبي
بعد م صحت باباها نادت علي مامتها علشان يفطروا سوا
مامتها : لبسه وراحه علي فين كده ي سلمي
سلمي : راحه عند جدوا اسلم وعليه واخد من المكتبه بتاعتوا كتاب جديد
مامتها : ماشي بس علي فكره ماجد هناك
سلمي بضيق : اوف بقا ابن اختك ده شخص بارد ورخم
مامتها : عيب كده ي سلمي أنا مش عارفه بس انتوا بتعملوا في بعض كده ليه
سلمي بضحك : وشبه الضفدعه كمان
فضلوا يضحكوا علي بنتهم وعلاقتها البايظه بإبن خالتها
سلمي : سلام بقا علشان ماشيه
باي باي
مامتها : تعرف انو بيقول عليها نفس الكلام
باباها : لسه عيال لما يكبروا اكيد علاقتهم هتتحسن
مامتها : اتمني
سلمي وهي بتخبط علي باب بيت جدها بسعاده
سلمي : جدو يلا افتحلي
الجد : حبيبه جدو عامله ايه
سلمي وهي بتحضنوا : أنا الحمد الله بخير ي جدو وحضرتك عامل ايه وحشني اوي
الجد : أنا برضو ال وحشك ولا الكتب ال اختيها خلصتيها وعايزه كتب تانيه
سلمي نزلت راسها باحراج و بتضحك ضحكه لطيفه
سلمي : ازاي بتقول كده ي جدو أنا اقدر أنا جايه اقعد معاك شويه بضحك وكمان اخد كتاب
فضل الجد يضحك علي حفيدته
الجد : ادخلي يلا لسه جايب شويه كتب من ال بتحبيهم
سلمي بضحك : ايوه كده دلعني
سلمي وهي بتلف رأسها يمين وشمال
الجد : مش موجود
سلمي بضحك: احسن أن الضفدع ده مشي علشان اعرف اقعد معاك ي جميل
الجد : الضهر بيأذن هروح اصليه في المسجد استني هنا
سلمي : حاضر ي جدوا وعقبال م تيجي هدور أنا علي كتاب في المكتبه
الجد : عايزه حاجه وانا جاي
سلمي : عايزه سلامتك ي جدو
بعد م الجد خرج يصلي سلمي راحت علي المكتبه تدور علي كتاب وسمعت صوت خطوات في الأوضه ال جمب المكتبه
سلمي بقلق: معقوله جدو يكون رجع بالسرعه دي
خرجت تشوف مين مصدر الصوت وهي بتفتح الباب اتفجئت بواحد لابس اسود في اسود ولابس قناع علي وشوا
سلمي وهي بتصرخ حرامي حرامي وهي بتحاول تجري لقت حد مسكها من ايديها
سلمي بخوف وعياط : سيبني ارجوك أنا معملتش حاجه
الحرامي بخبث : ازاي اسيب القمر ده
سلمي بخوف : خد ال انت عايزه بس سيبني امشي
الحرامي بخبث : أنا هخدك انتي
فضلت تصرخ وتعيط علي امل أن حد يجي ينقذها وهو بيزقها وبيدخلها الاوضه ورماها علي السرير
سلمي : ارجوك أنا معملتش حاجه سيبني امشي
طلع علي السرير ومسكها من ايديها جامد وهي بتصرخ وبتضربوا علي صدورا بضربات شبه ضعيفه لحد م وصلت للفازه ال جمب السرير وضربتوا علي دماغه
وهي بتجري منه مسكها وشدها من الطرحه وبان شعرها الحرير
وهي بتصرخ وبتعيط وهي واقعه علي الارض وكان هيغمي عليها من الصدمه
وهي بتفتح عنيها بضعف شافت ماجد وهو بيهجم علي الحرامي وبيضربوا لحد م اغمي عليه وجري ناحيتها واخدها في حضنه علي الاوض
وهو بيضرب سلمي ضربات خفيفه علي وشها علشان تفوق : اصحي ي سلمي خليكي معايا
سلمي اول م سمعت صوتوا وحست أنها في حضنه فضلت تعيط وهي بتشد علي الحضن اكتر لحد م اغمي عليها
ماجد اول م حس انها اغمي عليها شلها وحطها علي السرير ورن علي الدكتور وكلم مامتها وباباها علشان يبقوا معاها
الجد وهو بيفتح الباب شاف ماجد
الجد : انت هنا ي ماجد أنا افتكرت انك روحت
ماجد : اه أنا روحت فعلا بس اكتشفت اني نسيت المحفظه هنا ف رجعت خدتها
والحمد لله اني رجعت وهو بيحكي للجد علي ال حصل ل سلمي وان الحرامي كان بيحاول يعتدي عليها
الجد بقلق وخوف : وسلمي عامله اي دلوقتي و الحرامي ده فين ودخل ازاي
ماجد : سلمي اغمي عليها واتصلت بالدكتور وكلمت خالتوا وجوزها ييجوا ليها و الحرامي أنا ضربتوا واغمي عليه هو كمان أما دخل ازاي أنا معرفش
الجد : طيب كلم البوليس وانا هروح اطمن علي سلمي
ماجد :حاضر ي جدو
بيسمعوا الباب بيخبط فبيقوم ماجد يفتحوا