رواية عقبات الحب ولكن كاملة جميع الفصول بقلم كيان كاتبة

رواية عقبات الحب ولكن كاملة جميع الفصول بقلم كيان كاتبة

رواية عقبات الحب ولكن كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة كيان كاتبة رواية عقبات الحب ولكن كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عقبات الحب ولكن كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عقبات الحب ولكن كاملة جميع الفصول
رواية عقبات الحب ولكن بقلم كيان كاتبة

رواية عقبات الحب ولكن كاملة جميع الفصول

:يعنى اي عايز تتجوز طالبه عندك طاب و بت عمك 
: ماله بت عمي عايشه احسن عيشه من يوم ما اتحملت مسؤوليتها
امه بغضب: اسمع يا عصام جوازك من البت دي انا مش راضيه عليها... قلتله كدا و سبته و مشيت 
رقد على الكنبه وهو ييحط ايده على عنيه بتعب
: الشاي 
قالتها بنت جميله بهمس ورقه 
اتعدل و بصلها بهدوء 
عصام: اقعدي يا جميله 
قعدت علي الكرسي وهي كل شويه تحط ايدها علي الحجاب تتم عليها 
رفع عيونه ليها 
:  هو انا قصرت معاكي قبل كدا 
جميله بهدوء: لا
: قلتي عايز حاجه و أنا مجبتهاش 
جميله في همس وهي منزله وشها 
: لا 
عصام: وخليكِ متاكده إن حتى بجوازي من غيرك هتفضلي زي ما انتِ فهماني 
اتكلمت و الدموع متجمعه في عيونها
: أنا والله كلمت خالتي في الموضوع دا كتير وهي برضو مُصره
عصام اتنهد لما شاف حزنها... بص علي تلفونه لقيه بيرن... ميل فصله ورجع بصلها
: قومي البسي 
رفعت عيونها الي مليانه دموعه ليه
: هنروح فين 
طلع سجاره و هو بيولعها
: فرح واحد صحبي عزمني...يلا قومي البسي بلاش رغى 
هزت راسها بهدوء وقامت و هو فضل باصص عليها لحد مختفت جوه الاوضه
جميله كانت خلاص لبست و هتلف الطرحه... بصت علي المكياج  علي التسريحه هي تقريباً ملمستوش قبل كدا.. بعد شويه 
عصام علي الباب: جميله خلصتي 
جميله ودبوس في بوقه
: ايوه اهو..... جميله بصت علي نفس في المرايه خدت نفس و فتحت الباب 
كان واقف ساند عليها اتعدل بنبهار اول ما الباب اتفتح وهمس
: المهم صلي علي النبي...
جميله عضت علي شفيفها بتوتر 
عصام: احم اي الي انتِ عملاه دي 
جميله: ا.. انا.. ك... جميله ندمت انها عملت كدا اتمنت إن لارض تنشق وتبلعها 
عصام نفخ بضيق وزقه لجوه وقفل الباب.. طلع منديل وبداء يمسحلها المكياج
:متحطيش الزفت دا تاني 
جميله شهقت و حاولة تبعده
: ع.. عصام انا هشيله لنفسي
عصام نها لاحظ انها تقريباً في حضنه و ايد علي وسطها، وإديها علي صدره... عصام عنيه اتحركت علي ملامح وشها نسي نفسه وبدأ يقرب منها بهدوء و.... يتبع
: بتعملوا أي؟! 
جميله رجعت لورا بتوتر
: هااا لا بمنعملش حاجه 
ام عصام: راحه فين كدا
عصام: راحه معاي فرح واحد صحبي يا ماما 
لام بضيق: متتاخروش طيب
عصام مسك ايد جميله ونزل بيها 
في الطريق 
الجو هادي ومفيش غيرهم في الطريق و هو ماسك ايدها، جميله بتبصله بحب 
جميله بسرحان: عصام
عصام بصله.. 
جميله فاقة: احم هو أنت مختش البت الي عايز تخطبها معاك ليه 
عصام بتوتر: امم لا عادي... كمل وهو بيبصلها بحب بعدين انا عايزك أنتِ 
جميله بصت في لارض بخجل 
في الفرح 
جميله: هقوم شوية رجلي وجعتني 
مسك ايدها: لا خليكِ قاعده تروحي فين وشباب دي كلها 
جميله: يا عصا... 
: ازيك يا جميله يا حبيبتي 
قلتها ست قعده معاهم 
جميله ببتسامه: الحمدلله يا طنط
الست: امال مرات عمك مجتش معاكم ليه 
جميله: شوية مشاغل بس ياطنط
: ااه يا حبيبتي ربنا معاها... قربة منها و كملت.... طاب بصي يا حبيبتي أنا عندي ابني مهندس شغال في الكويت و أموره ميسوره والحمدالله وهو من ساعة مشافك وعجبتيه اوي 
عصام بضيق: وشافه فين إن شاءلله 
: قبلها هي و مامتك في السوق 
عصام وقف ومسك ايد جميله في إيده 
: بعد اذنك يا طنط، وأنا آسف...ومشي طلبك مرفوض جميله لسه صغيرة 
الست لوت بوقه بسخريه وهمست
: صغره!!! دي عندها 22سنه، يلا هي الخسرانه 
في الطريق
عصام بغضب: تعرفي الزفت دا 
جميله: اممم يعنى تقريباً ايوه بس مش فاكره شكله اوي
عصام: كمان عايز تفتكري شكله 
جميله: ايوه عادي وانت ملقش الحق ترفض علي فكره 
عصام: لتكوني عايز تتجوزي 
جميله: ليه هو أنا مش بنت ومن حقي
عصام بص قدامه بضيق وهو متخيلش تبعد، يتجوز وهي تفضل معاها علطول برضو 
في الشقه 
امه بلهفه:ها احكيلي،شفتي اتعصب ازي من موضوع الميكاج   
جميله: معملش حاجه يا ماما
امه: بت
جميله ضحك: الطريق كله ضارب بوز ويقلي لتكوني عايز تتجوزي 
: طاب استني 
ام عصام رسمت الجديه علي وشها وطلعت لعصام الي قاعد قدام التلفزيون بشرود وعماله يدخن
امه: عصام
عصام رفع وشه بضيق 
: نعم
امه: في وحده صحبتي كلمتني في موضوع جواز ا.. 
عصام ببرود: قليلها تيجي يوم الجمعة... يتبع
جميله بتوتر: انا خايفه يا مرات عمي 
: اهدي متخفيش،وبعدين هنرفض أن شاءلله
جميله: لا يا طنط انا زهقت لو الي متقدم دا كويس ومناسب هوافق
: اهدي يا مجنونه قال توافقي، انا مش هقبل غيرك لأبني   
جميله: يووووه يا مرات عمي 
تلفون جميله رن  وكان عصام ردتت بتوتر 
: ايوه
عصام: لبستوا... خمس دقايق وكون عندكم.. 
جميله: طيب.. جميله قفلت وبص لمرات عمه
: بيقول خمس دقايق وجاي
الجرس رن 
: طاب انا هطلع استقبلهم
جميله قعدت في لاوضه بتوتر وخوف لحد ما مرات عمها نادت عليها تطلع.... جميله طلعت وهي بتطلع خطور وترجع وحده...
:ارفعي وشك
 رفعت وشها بصدمه اول ما سمعت الصوت وكان عصام قعد بلبس شيك وورد قدامه
جميله فضلت مبحلقه بصدمه
عصام قام وقرب منها
: اي مصدومه ليه كدا 
جميله: ا.. انت
عصام: اي كنتِ مفكره أن أنا ممكن اسيبك لغيري دا عندها 
جميله: ب.. بس و.. ازي البنت الي بتحبه
عصام بحب: انا محبتش غيرك
جميله: طاب والي قلته لعمتي 
عصام ضحك: على فكره انا طلبتك منها فوق العشر مرات وهي كل دور تقولي لسه ضغيره... قلت لازم احسسهم أني هضيع منها 
جميله بدموع: يعنى انت مش بتحب وحده غيري 
قرب منها وباسها من جبينها 
: هو انا عيوني شايفه غيرك... تمت 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-