رواية عاشقة بلا حيلة كاملة جميع الفصول بقلم ياسمين رمضان
رواية عاشقة بلا حيلة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ياسمين رمضان رواية عاشقة بلا حيلة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عاشقة بلا حيلة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عاشقة بلا حيلة كاملة جميع الفصول
رواية عاشقة بلا حيلة كاملة جميع الفصول
كانت واقفه قدام مرايتها وكانت لابسه فستان الخطوبه وكانت هتتخطب لحب حياتها وكان حبهم دام ل عشر سنين .
وكانت واقفه بتلبس حلقها وبتبص تشوف فرده تانيه فين وبتدور عليها ولاقيتها وبصت تاني للمرايه اتخضت لأنها لاقت شخص طويل و عضلاته كانت بارزه اوي وكان حاطط شال علي وشو وكانت عيونو هي ال باينه وكانت حاده جدا ولاكن كانت لونها عسلي وتلمع .
هي اتخضت جامد ولفت وشها ليه ولسه هتصوت راح كتم نفسها علي طول وشالها علي كتفو ونزل من علي الحبل وكانت عربيته تحت البيت وكان سواق راكب العربيه و كريم كان شايل ندي بين أيديه والسواق لسه هينزل
قال لا خليك انا هفتح انا وفتح الباب ودخلها العربيه وفضل شايلها بين أحضانه ومكانش عايز يسبها ومشي علي القصر الضخم بتاعو و وصلو عند القصر وفتح الباب العربيه وطلع بيها علي جناحو الكبير فوق وكان القصر بتاعو يطل على البحر وكان الهواء جميل جدا وكان الوقت ليل و صوت الأشجار صوت جميل جدا .
ودخل جناحو وحطها علي سريرو وكانت نايمه زي الملاك
كريم فضل متامل علي ملامحها بحنان ❤️
كريم بغرور وتملك :فاكره ان هخليكي تبقي ملك حد غيري تبقي اجنن*تي انتي ملكي أنا ملك كريم السيوفي اكبر راجل اعمال في الشرق الأوسط فاكره الكلب دا هيخدك مني يبقا حكم علي نفسو ب المو*ت وفضل يقرب ليها جامد وفضل يزيح الفستان معرفش ولاكن حصل ال حصل واعت*دي عليها لانو كان خايف حد غيرو يخدها منو اعت*دي عليها علشان تبقا ملكو ومحدش يقدر يخدها منو .
قام من فوقيها ولاقا عرق جاااامد علي وشو ومسحو وقلع قميصه واقف عا*ري ببنطال فقط وراح عند البلكونه يشم هواء وياخد نفسو ويرتاح ويستني لحد ما تصحي .
عند بيت اهلها مامتها و خالتها وقريبها فتحو الباب ملقوهاش وفهمو أنها هربت واديقو جامد انها جابت ليهم العار و خطيبها حالف انو يندمها علي عملتها دي ومش هيسبها الا لما يقت*لها .
عند جناح كريم .
ندي فاقت وحده وحده ولاقت نفسها ف اوضه كبيره اوووي وكانت ضلمه بس في ضوء جي من البلكونه وكانت شايفه كويس و قامت بتعب من علي سرير وفضلت تعيط من الخوف وبتقوم وبتلاقي سرير في د*م وفهمت انو اع*تدي عليها وفضلت تعيط جامد بصوت واطي وفضلت تجري بين هنا وهنا ولاقت الباب جريت علي طول عليه ولاقيتو اتفتح وونزلت جري بسرعه لاكن القصر كان كبير اوي ومش عارفه تخرج ازاي
عند كريم شافها وهي بتخرج من الباب وابتسم بغرور وقال هيبدا العب دلوقتي ولبس قميصه لابيض تاني وخرج من جناحو .
ونزل يدور عليها.
وهي مش عارفه تخرج ازاي وفضلت تمشي من هنا لهنا وفجاه تعبت وبترجع لوراه بتلاقي حاجه صلبه وراها بتلف وبتلاقي كريم واقف وراها وبصصلها بغضب .
ندي بدموع : ارجوك مشيني من هنا مش هقدر اقعد هنا ولا ثانيه وصدقني مش هشتكي للشرطه عليك بس سبني امشي ارجوك .
كريم بغرور وسخريه : وانتي فاكره انك لما هتقولي كلام دا هوافق انك تمشي انتي هنا هتكون حياتك برضاكي أو غصب عنك انتي ملكي ومستحيل اسيب حاجه ملكي تروح بسهوله كده .
ندي بكره ودموع :راحت مديالو قلم قوي وصرخت فيه جامد وقالت عمري مهكون ملكك انت مجنو*ن ولازم تتعالج .
كريم كان واقف وكان متعصب جامد اوي من القلم
وووو…
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ندي بكره ودموع :راحت مديالو قلم قوي وصرخت فيه جامد وقالت عمري مهكون ملكك انت مجنو*ن ولازم تتعالج .
كريم كان واقف وكان متعصب جامد اوي من القلم ال ادتهولو راح شالها علي كتفو وهي عماله تضر*بو علي ضهرو ب أيدها جامد
ندي بدموع : سيبني بقا نزلني.
وطلع بيها علي جناحو تاني وراح موقعها علي الارض .
ندي بالم من الواقعه :انت اجنننت كنت هتك*سر ضهري .
كريم بغرور: مره دي هسامحك علي القلم دا لانك لسه متعرفيش مين كريم سيوفي لاكن لو اكررت تاني متلوميش غير نفسك فاهمه . و دار وشو ولسه هيدخل الحمام راح وقف علي صوتها
ندي بقوه مزيفه : هتعمل اي يعني ولا تقدر تعمل حاجه شر*في واخدتو هتعمل اي تاني ومتنساش حبيبي سليم هيجي وينقذني منك .
كريم لف وشو وغار جدا لما سمع سيره سليم وراح قرب منها وقبل*ها بجنون لدرجه مش قادره تتنفس وراح باعد عنها وهي فضلت تاخد نفسها جامد وراح مقربها ليه تاني ومسكها جامد من وسطها وقال
كريم بغرور: اياكي تقولي اسمو تاني علي لسانك لان ال حصل وانتي نايمه هيحصل تاني بس مرادي وانتي صاحيه مفهوم وسابها ودخل الحمام ياخد شاور .
ندي كانت واقفه مصدومه من جرأته دي وافتكرت انو باس*ها وفضلت تمسح جامد شفايفها
وفضلت تفكر هتهرب ازاي من هنا ومش عارفه تفكر لان القصر كبير اوي ومش عارفه تخرج منو وقطع تفكيرها كريم وهو خارج من الحمام وكان لابس بنطلون وعار*ي صد*ر وبينشف شعرو من المياه .
ندي فضلت سرحانه في عضلاته البارزه وقد اي طويل و رياضي
وبعدين فاقت علي نفسها لما طرقع صوابعو .
كريم بغرور : عارف اني حلو بس انتي لسه مغيرتيش فستانك ليه .
ندي بديق: ولا حلو ولا حاجه بفكر ف حاجه تانيه اغير ولا مغيرش ميخصكش وياريت بقا تمشيني من هنا وزي مقولت ليك مش هقول لحد حاجه عنك .
كريم بسخريه : ونا لو سبتك و روحتي لأهلك فاكره أنهم هيرحبو بيكي مش بعيد يخلصو عليكي وأستاذ سليم اول واحد هيخلص عليكي .
ندي بنفي: مستحيل اهلي واثقين فيا و سليم واثق فيا وهيصدقوني اني مخطوفه .
كريم وهو بيطلع تيشرت من دولاب واكلم بضحكه مزيفه
مش بعيد دلوقتي في نظر سليم خاينه ولو ظهرتي قدامو هيخلص عليكي حتي اهلك كمان ومش هيصدقو ولا كلمه هتقوليها عشان كده بقولك انسي خالص بقا حياتك زمان وخليكي في الحاضر و المستقبل معايا انا.محدش حبك غيري ياندي الكل*ب ال انتي بتحبي دا هو اول واحد هيتخلي عنك بعد ما يعرف اني دخل*ت عليكي .
ندي بدموع : لا انت كداب سليم عمرو ما يتخلي عني وهيعرف انك اعتد*يت عليا ونا مش في وعي .
كريم بديق ونفاذ صبر: تمام اوي مدام انك مصدقاه و واثقه فيه هديكي التليفون دلوقتي وهتكلمي وشوفي هيقولك اي .
وجاب ليها فون و واخدتوو وكتبت رقم سليم و بعد.عده ثواني رد .
سليم بغضب : الو مين معايا .
ندي بدموع: سليم أنا ندي .
كريم كان مدايق اوي من كلمه دي بس مسك نفسو عشان يشوف هيحصل اي بعد كده .
سليم بغضب: يا خاينه وليكي عين تكلميني مش كفايه هربتي وديني يا ندي ما هر*حمك انتي فين اخلصييييي .
ندي بدموع: سليم أنا مخطوفه مش هربت صدقني 💔.
سليم بغضب : فاكره دموع تماس*يح دي هصدقها مخطوفه اي مين الي هربتي معاه انطقي .
ندي رمت التيلفون في الأرض من كتر الصدمه ومش قادره تصدق ازاي سليم يصدق أنها هربت وأنها خاينه ومش مصدقها .
وفضلت تعيط جامد .
كريم اخد التيلفون وكلمو .
كريم بغرور: اياك تقرب منها بعد كده ندي ملكي ومحدش هيقدر يخدها مني ولا انت ولا غيرك .
سليم بغضب: تقصد اي ملكك دي يلا لتكون .
كريم باستفزاز: بظبط الي في دماغك اظن دلوقتي مش هتنفعك سلام يا سولي .
وقفل ف وشو السكه .
سليم بغضب: هقت*لكو انتو الاتنين مش هسيبكم تتهنو ابدا ورمي تيلفونو علي الأرض .
كريم شال الخط وكسر*وا عشان محدش يعرف تتبع الخط وقعد علي السرير جنب ندي ال كانت بتعيط علي الارض
كريم : اديكي شوفتي اهو كل ال قولتو حصل سليم مينفعكيش ودلوقتي حياتك هتبقا معايا انا .
ندي قامت و وقفت قدامو وقالت بكره .
ندي: اوعي تفتكر اني هفضل عايشه هنا معاك لا أنا هطلع يعني هطلع اكيد هلاقي مخرج من هنا .
كريم بكبرياء : وانتي فاكره لو عرفتي مكان البوابه هتعرفي تهربي هتلاقي الحراس مسكوكي في ثانيه انا القصر بتاعي في حراس كتير في كل مكان يعني مش هتقدري تهربي من هنا ولازم تعرفي أن خلاص أن قدرك بقا هنا في القصر دا ومعايا انا ومش عايز اسمع اي كلمه تاني مفهووووم وروحي غيري الفستان دا لانو خنقني وهتلاقي في دولاب لبس ليكي روحي غيري وراح نام علي سرير وسابها واقفه .
ندي بديق : حيو*ان بصوت واطي.
كريم : الله يسامحك يلا خلصي عشان مش عارف انام في الضوء دا .
ندي بصدمه 😳: عرف ازاي دا .
ودخلت الحمام بتحاول تقلع الفستان مش عارفه لان في رباط كتير وراه الفستان ومش هتعرف تفكو لوحدها . وفضلت تحاول مش عارفه.
وطلعت بره من الحمام وفضلت قاعده علي كنبه ومش عارفه تعمل ايه .
كريم لسه منامش قام شافها لسه قاعده ب الفستان .
كريم : لسه مقلعتيش الفستان.
ندي بحيره : مش عارفه اقلعو متقفل جامد مفيش هنا اي وحده تساعدني .
كريم : كلهم في اجازه أدلتهم اجازه لو عايزه اساعدك تعالي .
ندي : مستحيل طبعا وسبني في حالي .
كريم بعند : مدام معارضه ف هساعدك .
ندي : اوعي تقرب مني .
كريم بخبث: لو حابه اقرب معنديش مشكله .
ندي : تصدق انك مش محترم .
كريم : هعديهالك ماشي لفي بقا عشان افك ليكي الرباط .
ندي : ابعد عني بقا اوعي تقرب .
كريم وقفها بعن*ف وقالها .
كريم بغضب : اقفي بقا هفك ليكي الرباط .
ندي بنفاذ صبر وقفت .
كريم زاح شعرها لقدام وفضل يفك رباط رباط وكان وشو بيجيب عرق من كتر توتر ومش قادر يمسك نفسو و وصل عند اخر رباط و راح علي سرير نام عشان ميعملش حاجه معاها تاني .
ندي دخلت بسرعه الحمام غيرت الفستان وطلعت ب البورنص و شافت الدولاب لاقت لبس كتير اوي اختارت تشيرت طويل و بنطلون ودخلت الحمام تاني لبست و طلعت وقعدت علي كنبه وفجاه نامت من غير ما تحس
و كريم كان صاحي وشافها نايمه علي كنبه قام من مكانو و شالها و اخدها علي السرير ونايمها في حضنو ونامو سوي .
في الصباح
ندي فاقت ولاقت نفسها بين احضانو وشهقت وصرخت .
كريم بخضه: في اي ال حصل
ندي : اي ال جبني هنا ازي تنيمني ف حضنك كده .
كريم : يا شيخه خضتيني بحسب في حاجه وبعدين اتعودي أن كل يوم هتنامي في حضني .
ندي: مستحيل دا يحصل دينا مستحيل يوافق علي حاجه زي كده .
ندي بعدم فهم : مفاجاه اي .
كريم : انهارده كتب كتابنا علشان مش هينفع طبعا تنامي في حضني كده من غير ما نكون زوج و زوجه.
ندي بصدمه 😳: اي كتب كتاب مستحيل .
كريم ٢٨ سنه راجل اعمال. ♥️بشره بيضاء عيونو خضراء طويل رياضي بارز العضلات ✨💪
ندي ٢٢ سنه خريجه فنون جميله 💖بشرتها بيضاء عيونها فيروزي شعرها برتقالي طولها متناسق ♥️وزنها ٥٠ كيلو ♥️
(ملحوظه الي بيقولو هي ندي وسليم حب ١٠ سنين ومخطبهاش ليه لان من صغرهم وهما بيحبو بعض مكانش هينفع غير كمان أنها اول ما خلصت دراسة وافقت يتخطبو 💖بس كده 💖)
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ندي بصدمه 😳: اي كتب كتاب مستحيل .
ندي بصدمه : كتب كتاب اي انت اجنن*نت لا اكيد اجن*ننت انت لو فكرت بس تعمل حاجه من كده صدقني انا همو*ت نفسي أنت سامع ومشيني من هنا بقا انا تعبت .
كريم بنظره مخيفه: انتي قولتي اجن*نت صح .
ندي بخوف منو وقامت من علي سرير بترجع لوره بخوف.
كريم بصوت مخيف : عيدي كده تاني ال قولتي ولا افكرك فاكره امبارح قولت ليكي اي اني هعديلك اي غلطه لاكن اظن انك ما بتفهميش بس دلوقتي محدش هيرحمك مني ومسكها جامد و وقعها علي سرير وفضلت تصرخ جامد. اععععععع سبنييييييي حرام عليك لاااااااا .
فجاه فاقت من النوم بتصرخ وتقول ابعد عني لااااااا .
كريم قام بفزع من صريخها .
كريم بخوف عليها : مالك ياندي في اي بتصرخي لي كده حلمتي ب حاجه وحشه ولا اي .
ندي : انت عملت اي تاني فيا منك لله وجيت جنبك ازاي هنااااا.
كريم بعدم فهم: عملت اي معملتش حاجه انا كنت نايم وصحيت علي صريخك و لمي لسانك لاني مستحمل علشان بس بحبك .
ندي بسخريه : بتحبني حب اي دا انك تخطفني وتجبني لحد هنا وتعت*دي عليا وتحبسني وخليت خطيبي يكرهني واو بجد علي حبك الرائع.
كريم بديق: هتندمي علي كل الكلام دا يا ندي وهيجي اليوم ال هتتمني انك تبقي معايا بس ساعتها هيكون فات الاوان ودلوقتي قومي انزلي حضريلي الفطار حالا في نص ساعه الاقي الفطار جاهز مفهوممم .
وقام لسه هيدخل الحمام .
وقفو صوت ندي .
ندي : انا ازاي جيت هنا علي سرير جنبك انا كنت نايمه علي كنبه .
كريم : لان مقدرتش اسيبك تنامي علي كنبه احسن ضهرك يتعبك اخدتك جنبي عشان تنامي كويس . ودخل الحمام .
ندي بتفكير : مش عارفه افهمك ابدا منين بتهتم بيا ومنين دمرتلي حياتي ودلوقتي زعلان مني مع اني كلامي صح اصلا .
وقامت بعد نفاذ صبر ونزلت تدور علي المطبخ علشان تعمل الاكل لان نبرتو كانت حاده اوي لما قالها .
وفضلت تدور علي المطبخ ولاقيتو ولاقت المطبخ بحجم الصالون بتعاهم . وكانت منبهره جدا من جمال القصر كان فخم جدا ولاقت كل انواع الاكل ووطلعت لانشون و الجبنه و بسطرمه و وخيار و طماطم وخلصت كل دا و رصتو علي سفره في المطبخ .
ولسه هتمشي لاقت كريم دخل و كان لابس تيشيرت لموني وبنطلون رياضي وكان جسمو رياضي وقد اي وسيم جدا بس نفضت كل الأفكار دي من دماغها وكانت هتمشي راح موقفها.
كريم : مش هتاكلي معايا ولا اي .
ندي : مش جعانه .
كريم : انتي مكالتيش حاجه من امبارح اقعدي كلي.
ندي بنفي : قولت مش جعانه هو عافيه ولسه هتمشي ولاكن هو مسكها جامد من دراعها وقربها ليه وفجاه وقعت بين أحضانه مغمي عليها بسبب قله الاكل .كريم شالها وحطها علي كرسي وجاب مياه وفوقها وبدأت تفوق .
كريم : عجبك كده علشان بتعندي عن قله الاكل أغمي عليكي .
ندي : ونا قولت مش هاكل وعمري ما هاكل معاك في سفره وحده .
كريم بزعل: تمام كنتي قولي كده من الاول كلي انتي الاول ونا هاجي بعد شويه لحد ما تخلصي اكل .
وسابها. ومشي .
ندي حست بتأنيب ضمير أنها احرجتو بس رجعت افتكرت هو عمل فيها اي وراحت واكله بسرعه قبل ما يجي .
وخلصت اكل وشبعت .
ولاقيتو جي تاني
كريم : اكلتي .
ندي : ايوه الحمد لله
ولسه هتقوم تمشي راح شدها ليه وقعدها علي رجلو
ندي بصدمه: انت بتعمل اي سبني .
كريم : مش قبل ما تاكليني الاول .
ندي بديق: وانت صغير اكلك متاكل لوحدك .
كريم بغلاسه : مهو طوله لسانك دي هتاكليني غصب عنك يا حبيبتي.
ندي : اللهم طولك يا روح عنيا هاكلك .
ومسكت السك*ينه وحطتها اتجاه رقبتو .
ندي بقوه : ال قدامك دي مش وحده عاديه لا ابدا انا ندي الهلالي البنت ال بتخلي سكان الشارع كلو بيترعب منها محدش فيهم يستجرا يقولي كلمه ومش هييجي واحد زيك انت ال هيخليني اتكسر سامع ورمت السك*ينه وقامت من علي رجلو ومشيت من قداموو .
كريم بضحك : والله وقعت يا كريم في واحده هتغلبك وهتتعبك لحد ما توقعها بس كلو يهون علشانك يا روحي ❤️.
كريم بضحك: شرسه اوي بس بحبك وهعلمك الادب من جديد 😂♥️.وفضل ياكل
طلعت ندي علي جناحو فوق و قالت ميكونش انا اسمي ندي الا لو خليتك تزهق مني وتمشيني بنفسك .
ودخلت على البلكونه وقد اي ريحه الهواء كانت حلوه والبحر شكلو حلو اوي فضلت واقفه مستمتعه ب الهواء ونزلت دمعه من عينها وكانت نفسها تفتكر أنها في حلم ومكانش كريم خطفها وكانت هتعيش احلي عيشه مع سليم حب عمرها
لاكن اكتشفت أن سليم طلع ميستهلش حبها لانو اتخلي عنها. صدق كلام تاني عليها .
وقطع شرودها علي كريم ال كان حاضنها من ضهرها .
ندي بديق : ابعد عني متقربش مني .
كريم بحب : اديني فرصه وانا اسبتلك حبي ليكي انتي متعرفيش أنا تعبت قد اي عشان اجيبك هنا. تبقي قدام عيني طول الوقت .
صدقيني يا ندي كل ال عملتو معاكي عشان بحميكي.انتي فاكره اني كده اذيتك لاكن ب العكس انا بحميكي انتي متعرفيش أنا مهوس بيكي قد اي انا بحبك اوي يا ندي اديني فرصه وحده وانا اثبتلك دا .
ندي بكسره : كان ممكن اديك فرصه يا كريم بس لو مكنتش اعتد*يت عليا مكنتش كرهتك.كل الكره دا
ندي : كان ممكن يكون في امل اني احبك لو مكنتش اعتديت عليا يا كريم لاكن انت خسرتني علشان نفسك انت مش علشاني انت مفكرتش غير في نفسك ومصلحتك .
لانك عمرك ما هتحس با احساس البنت لما بتخسر اعز ما تملك لو كنت فعلا بتحبني مكنتش عملت كده فيا كان ممكن نتقابل في ظروف احسن من كده كنت ممكن احبك لاكن انت لا اختارت الطريق الغلط .
كريم حس بخزلان من كلامها وسابها ومشي من جناح كلو ونزل تحت وقلع تشيرتو ونزل حمام سباحه وفضل يسبح وكل كلامها كان بيتردد في عقلو ومش عارف يعمل اي تخليها تسامحو وفضل يفكر كتير لحد ما لاقا حل وطلع من المسبح ونشف نفسو و اخد تيلفونو و اتصل علي اختو سلين تيجي هي ال هتقدر تساعدو أن ندي تحبو .
كريم اتصل علي سلين .
سلين : الو يا حبيبي عامل اي وحشني .
كريم بحب : الحمد لله يا حبيبتي عايزك تيجي عندي القصر بكره .
سلين بمشاكسه: اوبا المزه جبتها القصر .
كريم بضحك: ايوه بس عايزك تيجي عشان تساعديني .
سلين بمرح :اكيد هاجي هنزل علي أول طياره واجيلك ♥️
كريم بحب : كنت عارف انك اصيله يا بنت سيوفي .
سلين بغرور: طبعا يابن سيوفي دنا سلين . يلا سلام .
كريم بضحك: مغروره زي اخوكي 😂.
و طلع فوق عند جناحو تاني شاف ندي ماسكه السك*ينه .
كريم بخوف : نددددديييي .
وجري عليها بسرعه واخد منها سك*ينه .
ندي : مالك بتصرخ لي كده هات سك*ينه .
كريم :ادهالك عشان تق*تلي نفسك انتي اجننتي .
ندي بسخريه: اق*تل نفسي ليه امو*ت كا*فره علشان ال عملتو فيا هات يبني سك*ينه اقطع التفاحه هات .
كريم : كنتي هتقطعي بيها تفاحه ما كنتي قولي كده من الاول خضتيني و رمي سك*ينه وحضنها جامد لانو اعصابو سابت أن ف لحظه كانت ممكن تسيبو .
ندي مش عارفه تبعد لانو كان مسكها جامد وشمت ريحتو الي سحرتها ونست انو حضنها .
كريم بدون مايحس بدأ يحس*س علي ضهرها
ندي فتحت عينيها وزقتوو جامد وراحت ضر*بتو ب القلم .
ندي بدموع : انت واحد زباله مشيني من هنا بقاااا أنا تعبت .
كريم بلجلجه: ندي مكنتش اقصد والله.
ندي : كداب اياك تفكر تلمسني تاني يا زباله .
كريم بغضب شديد من أسلوبها وراح رماها علي سرير ونام فوقيها وهي كنت بتعيط من الخوف لاحسن يع*تدي عليها تاني .
كريم بغضب :مسك فكها جامد وقال بزعيق أنا مستحمل اسلوبك القذ*ر وقله ادبك من امبارح وساكت كل دا عشان بحبك لاكن تتعدي حدودك معايا لا طز في الحب و ادوس عليه فاهمه لو لاقيتك تاني قللتي ادب معايا ياندي صدقيني مش هعت*دي عليكي تاني لا. دا هيبقا كل ليله سامعه عشان متفتكريش اني ساكت وبهزر انا كل دا بعدي فاهمه لاكن مفيش وحده تقدر تتجرأ تقولي كلمه سامعاااااا .
ندي بخوف شديد:س..اااا…ممم…عا…
وقام من عليها وراح يجيب لبس ليه لان هدومو كانت مبلوله .
واخد الهدوم ودخل الحمام عشان يغير هدومو .
ندي قامت بسرعه من الخوف وخرجت من الجناح لأنها بقت مرعوبه منو وهتحاول أنها تتفادي الحراس وتهرب من القصر خالص .
ونزلت جري تحاول تدور علي الباب وتخرج وفضلت تدور لحد ما لاقيتو .
وخرجت من الباب و لاقت كميه حراس واقفه .
ومش عارفه تعمل اي فكرت تعمل خطه .
علشان تهرب
راحت ليهم عملت نفسها معيطه
ندي ببكاء : بسرعه كلكو اطلعوو فوق عند كريم واقع علي الارض قاطع النفس بسرعه اطلعوو كلكو بسرعااااااا
كلهم جريو بسرعه لفوق .
وهي راحت هاربه بسرعه وفضلت تجري كتير اوي لحد ما تعبت ولاقت عربيه قدامها لاقت واحد راكب فيها ولسه بتفتح لاقيتو سليم وكانت لسه هتفرح
وفجاه افتكرت آنو ممكن يقت”لها ف جريت بسرعه من قداموو
سليم نزل بسرعه وجري وراها وراح مسكها
ندي : سبني يا سليم بقا سبني .
ندي خافت جدا وانصدمت صدمه عمرها أن ازاي سليم يبقا بي القذ*ارة دي راحت ضر”بتو جامد في بطنو وفضلت تجري وهو اتوجع جامد من ضر*به بس فضل يجري وراها لحد ما وقعت وهو راح مسكها وادها خب*طه علي دماغها اغمي عليها .
وشالها اخدها علي عربيته .
واتجه الي بيتو في المزرعه .
ونزلها من العربيه شالها ودخلها جوا البيت و ودخل علي اوضتو ورماها علي السرير وبدأ يقلع تشيرتو و وبدأ يتكلم
سليم بشر : انا مستني اللحظه دي من زمان بس الاسف كان نفسي انا الاول بس مش مهم المهم انك قدامي ومحدش هينجدك مني ووووووو.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ولسه هيع*تدي عليها .
لاقا ال ك*سر الباب ودخل وكان كريم .
سليم بغضب : مين انت وازاي تدخل كده دنا هق*تلك دلوقتي .
كريم بغضب شديد وهو شايف سليم كان قالع تشيرتو وانوو كان هيقرب علي ندي.
كريم بصوت مخيف وغضب : انا عذر*ائيل ال هياخد روحك يا روح ام*ك وراح مديلو ضر*به جنب رقبتو جامد وقع علي الارض مقامش .
كريم بغضب : خدو علي العربيه وحطو في المخزن بتاع القصر و روقوو كويس مفهوم .
حراس : امرك يا كريم بيه.
كريم بغضب وديق جامد من ندي وراح شايلها واخدها وركبو العربيه .
و وصلو علي الفيلا اخدو سليم علي المخزن و كريم اخد ندي علي جناحو ووطلع بيها ورماها علي سرير بغضب .
وفضل مستني لما تفوق.
وعدا ساعه وبدأت تفوق .
ورأسها كان واجعها بسبب الضر*به .
وركزت علي شكل الاوضه لاقت نفسها في جناح كريم.
ندي بخوف شديد وراحت بصت جنبها لاقت كريم قاعد علي كرسي وكانت نظراتو كلها غضب اتجاها .
ندي قامت من علي سرير وقعدت قداموو وهو كان ساكت ولاكن نظراتو ليها ترعب .
ندي بخوف : قول اي حاجه متسكتش كده لانك بترعبني .
كريم بحده : لو كنت برعبك فعلا مكنتيش هربتي مني كويس وصلت في الوقت المناسب قبل ما كل*ب دا يعمل فيكي حاجه.
ندي : ما انت لو مكنتش خوفتني مكنتش هربت من هنا .
كريم : ما انتي لو مكنتيش قللتي ادب معاايا مكنتش خوفتك .
ندي : انت لحقتني ازاي .
كريم : لاقيت الحراس دخلو كلهم الاوضه وقولت ليهم في اي
وقالو ليا انك قولتي ليهم اني مغمي علياورحتي فلتي منهم وهربتي ونا بسرعه رحت نزلت جري وركبت عربيتي ولاقيت عربيه سليم قدامي ورحت ماشي وراه وكلمت حراس أنهم يجو ورايا و اول ما وصلنا المزرعه لاقيتو شايلك ودخل بيكي البيت وكان هيحصل ال يحصل بس لحقتك في اخر لحظه .
واكمل بسخريه دا بقا حبيب القلب ال بتحبي طلع واحد وس*خ ومش بيحبك كان وهمك انو بيحبك بس طلع واحد وس*خ عشان تعرفي أن محدش هيحميكي غيري .
ندي : انت عملت فيه اي .
كريم بسخرية: خايفه عليه ولا اي
ندي بكسره : لا بس مش عايزاك تلطخ ايدك في واحد زيو
وقامت تدخل الحمام
وقبل ما تدخل قالت بس اوعي تنسي انك مفرقتش حاجه عنو برضو يا كريم بيه .
اشكرك انت و هو علي تدميركو لحياتي ونزلت منها دمعه ودخلت الحمام وفضلت تعيط جامد علي حالها الي اتبدل ١٨٠ درجه كانت عايشه حياتها زي اي بنت وفجاه كل دا راح في يومين.
كريم كان قاعد بره زعل علي ال قلتو ومش قادر يفهمها انو. ال عملو معاها دا كان علشانها هي ويحميها وهي مش هتقدر تفهم دا ونزل لتحت لعند سليم .
ودخل المخزن وشافو قاعد علي الارض وكان وشو كلو مدشمل من الضر*ب .
كريم : لا عاش يا رجاله روقتو كويس . عفارم عليكم .
سليم بغضب وتعب: صدقني مش هرحمك وهخدها منك لأنها بتعاتي انا ومش هخليك تتهني بيها .
كريم ببرود مخيف وراح وقف عندو و نزل لمستواه وقال بصوت مخيف ندي اسمها ميجيش علي لسانك واوعي تفكر فيها ولا ثانيه لاني هك*سر دماغك لو فكرت بس فيها وتاني حاجه ندي ملك كريم السيوفي وبس والي هيفكر يقرب ليها هيكون حكم علي نفسو ب المو*ت وصدقني هخليك تتعفن في السجن يا كل*ب
وراح مديلو كذه بو*كس وقام وسابو وقال للحراس يخدو علي سجن فورا
واخدو الي السجن وفي القسم شرطه جالهم أمر من كريم أن يسجنو مدي الحياه ومش عايز اي رحمه ليه و اتسجن .
وسليم كان بيتواعد ليهم جامد ومش هيرحمهم وهيفكر يهرب ازاي .
في قصر السيوفي .
كريم طلع لجناحوو فوق
شاف ندي نايمه علي كنبه وكانت دموعها نشفت علي خدها .
كريم حس بندم اوي انو وصلها للحاله دي .
وشالها وحطها علي سرير
ونزل يعمل ليها اكل لأنها مكلتش من بدري .
وكلم الخدم كلهم يجو من بكره .
وجهز ليها سندوتش برجر وعليه من فوق كاتشب مرسوم عليه وش بيضحك .
وعمل لنفسو سندوتش هو كمان .
واخد صنيه وطلع بيها لفوق وحط الصنيه علي طربيزه .
وبدأ يصحيها براحه .
كريم : ندي حبيبتي قومي جبتلك أكلتك ال بتحبيها .
ندي صحت بس مش عايزه ترد عليه .
كريم بحب : عارف انك صحيتي
يلا قومي عملتلك احلي سندوتش برجر ال بتحبي .
ندي استغربت ازاي انو عارف دي اكلتها المفضله .
ندي قامت وعدلت نفسها .
ندي باستفسار : انت عرفت ازاي ان دي اكلتي المفضله .
كريم بمرح وهو بيحط سندوتش في بوقها. انا اعرف عنك كل حاجه مفيش حاجه معرفهاش عنك .
ندي بلعت اللقمه ب العافيه.
ندي : كريم.
كريم : عيون كريم .
ندي : انت مين بظبط ولي بتحبني ولي أنا بزات ال حبتني مع ان في بنات كتير من مقامك كانو احسن ليك اشمعنا أنا بزات .
كريم : الحب ملهوش دعوه ب المكانات يا روحي وانتي اول ما شوفتك ملكتي قلبي من غير استاذان حبيتك من ٥ سنين اول مره شوفتك فيها وانتي في أول يوم جامعه كنت بوصل اختي لاقيتك واقفه مع صحابك وبتضحكي ضحكتك خلتني انسا الدنيا وما فيها ومش شايف غيرك انتي بس جننتيني بشعرك ال برتقالي ناعم وعيونك الفيروزي ال اخدت عقلي وعن طولك ال شبر ونص .
ندي ضحكت من كلمتو.
بعدين كمل .
واول ما عرفت انك بتحبي سليم اديقت اوي بس قولت اكيد ممكن تنسي بس جي اليوم ال عرفت فيه أنك هتتخطبي ليه مقدرتش امسك نفسي وجبتك هنا .
لان مش هستحمل حد غيري يخدك مني انا مش وحش زي ما انتي شايفاني ياندي بس هيجي يوم وتعرفي اني عملت كده عشان متروحيش مني بس كده يا ستي وكلي بقا سندوتش بتاعك عشان متتعبيش تاني .
ندي : انا مش عارفه افهمك بجد سعات تبقا رومانسي وساعات تبقا شرير اوي وسعات تبقي قليل ادب اوي . وسعات تبقا خايف عليا وسعات تبقا شخص تاني .
كريم فضل يضحك علي طريقه كلامها 😂.
ندي فضلت سرحانه في ضحكتو ال اخدت عقلها .
كريم : عارف ان ضحكتي حلوه بس متبصيش كتير عشان متحسدنيش .
ندي بغيظ : انت ولا ضحكتك حلوه ولا حاجه واحسد فيك اي انت مين اصلا عشان احسدك ويلا قوم بقا لاني عايزه انام .
كريم بضحك عليها من قمصتها .
ونزل صنيه تحت وطلع تاني غير لبسو ونام جنبها راحت ندي قامت بسرعه وقالت انت بتعمل اي .
كريم هنام جنبك في اي .
ندي بديق : لا طبعا مستحيل انا امبارح عديتها لاكن ليمكن تحصل تاني انا هروح انام انا علي كنبه .
كريم بعند : هتنامي جنبي هنا ومفيش نقاش مفهوم .
ندي بعند: كريم مش …
كريم بغضب : أنا قولت اي كلامي مش بيتسمع ليه .
ندي بخوف : متزعقش لاني بخاف .
كريم : ما انتي بتعصبيني .
ندي : لانك ال بتقولو غلط يا كريم.
كريم بغضب ولسه هيقوم
ندي بخوف راحت بسرعه ونامت جنبو علي سرير.
كريم أبتسم علي جريتها وهي بتنام علي سرير وراح نام .
ندي بزهق: يارب امتي همشي من هنا بقا .
وبعد تفكير طويل نامت .
وفي الصباح فاقت ندي من النوم
وملقيتش كريم جنبها .
ندي : راح فين دا .
وغيرت لبسها ولبست بنطلون اسود ديق و تشيرت طويل ورفعت شعرها ديل حصان و دخلت الحمام غسلت وشها ونشفت وشها ونزلت لتحت
ولاقت كريم حاضن وحده .
ندي : ياتري مين دي امم شكلها اختو لانو اكيد مش حبيبتو .
دي ندي يا كريم .
كريم ب ابتسامه: ايوه هي .
سلين : ازيك يا ندي انا اخت كريم حكالي عنك كتير وفرحت اني شوفتك .
ندي : ويترا حكالك اي عني كريم .
سلين : حكالي علي قد اي انو بيحبك ولما صدق انو لاقكي وجابك علي قصرو .
ندي : ويترا حكالك بظبط جابني هنا ازاي .
كريم : احم تعالي يا سلين علي مطبخ اوريكي عملتلك اي .
ندي: اي خايف سلين تعرف جبتني هنا ازاي أنا هقولها .
كريم بتحذير : مش وقتو يا ندي دلوقتي تعالي يا سلين يلا .
سلين : استني يا كريم قولي يا ندي سمعاكي .
ندي بدموع : اخوكي خطفني من بيتي يوم خطوبتي وجبني هنا ب الغصب .
كريم بغضب : ندي اسكتي اسكتي .
ندي بدموع اكتر : واعت*دي عليا علي اساس اني محدش يخدني منو اخوكي دمر حياتي وارجوكي خليه يوافق اني امشي من هنا لاني بمو*ت ونا قاعده هنا .
سلين بصدمه من اخوها من ال سمعتو من ندي ازاي يعمل فيها كده كل دا عشان تبقا ليه . فجاه راحت لعندو وضر*بتو كف
ندي بصدمه 😳 …….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كريم بغضب : انتي اجننتي ازاي تضر*بيني ب القلم .
سلين بقرف : مش مكسوف من نفسك وانت دمرت حياه البنت بشكل دا هو دا الحب الي كنت بتحكهولي دا حب دا دا مرض يا كريم انت بجد خسرتني وخسرت ندي بسبب انانيتك دي تعالي يا ندي هنمشي من هنا متخافيش تعالي معياا .
ولسه هيخرجو .
كريم راح شد ايد ندي واخدها ليه .
كريم بغضب: ندي مش هتمشي من هنا يا سلين ونا مش محتاج ابرر ليكي ال عملتو لو حابه تفضلي هنا اهلا وسهلا لاكن مش هتخدي ندي معاكي كلامي مفهوم ولو حابه تمشي تمشي .
سلين بعند اكتر : تصدق بقا اني مش همشي هقعد هنا عشان احمي البنت الغلبانه دي منك .
كريم بغضب شديد رج القصر كلو . بسسسسس بقااااااا
سلين و ندي اتفزعوو من صوتو .
تحمييييييييييي ميييييييييين كفاياااااااا بقاااااا .
انا من ساعت ما عرفتها ونا بحميها خطفتها من سليم عشان احميها منو لانو واحد شمام وكان بيتسلي بيها طول سنين دي وكان مقرر انو هيدمر حياتها بس لاحقتها واعتد*يت عليها عشان محدش يقدر يقرب منها غيري لاني كنت مجبور اعمل كده
لان مش هقدر اقول سبب دلوقتي لاكن انا لحد دلوقتي وأنا بحميها مش هتيجي انتي يا سلين وتقولي تحميها مني لان محدش هيقدر يحميها غيري . بس دلوقتي كل شي انتهي ونا همشي من هنا ومش هتشفوني تاني وهبعد عنك يا ندي وهترتاحي مني للابد وابقي احميها انتي يا سلين .
ومشي وسابهم تحت ذهولهم .
وندي فضلت تتابع خيالو لحد ما مشي خالص من القصر .
سلين : حاسه اننا ظلمناه يا ندي .
ندي : انا المظلومه بين كل دا يا سلين انا ال ضعت هو عايز يمتلكني وخلاص .
سلين : بس لو هو عايز يمتلكك مش هيمشي ويسيبك . كريم كل ال قالو اكيد وراه حاجه لان اخويا عمرو ما ياذي نمله يا ندي .
ندي : بس انا ال اتاذيت يا سلين .
سلين : حبيبتي اكيد في سبب تاني انو يعمل كده معاكي وانا هعرفو.وانا جنبك ومش هسيبك .
ندي : شكرا ليكي يا سلين .
وبعد مرور شهرين علي غياب كريم .
ندي بتوتر : هو مفيش اخبار عن كريم .
سلين بخبث: اممم اشمعنا .
ندي بتوتر: لا ابدا بسال بس .
سلين بضحك ولسه هتكلم .
وفجاه بيلاقو سليم دخل عليهم من الباب و واقف قدامهم .
ندي بخوف: سليم انت جيت هنا ازاي .
وكان شكلو متبهدل خالص .
سلين بخوف : اهربي بسرعه يا ندي .
ندي جريت بسرعه علي سلم .
وسليم بيجري وراها وسلين بسرعه جريت وراه سليم علشان تمسكو وراح مديها ضر*به علي دماغها أغمي عليه و وقعت علي الأرض .
و ندي بسرعه دخلت جناح كريم ولسه بتقفل الباب سليم راح لحقها وفتح الباب و وقعت علي الأرض .
وقال بشر بقا سليم اكبر تاجر أعض”اء في البلد اتسجن علشان وحده زيك انتي أنا هربت علشان انتقم منك ومش هسيبك تفلتي بين أيدي المرادي
واته*جم عليها وبدأ يضر*ب فيها ب كفوفو وعماله تصوت وتبعدو عنها وفجاه كريم بيدخل من الباب وادالو طل*قه ف ضهرو وما*ت .
ندي قامت بسرعه وحضنت كريم.
ندي بخوف: كريم كويس انك جيت كان كان .
كريم مسك وشها اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه خلاص اهدي خلاص راح سليم ومش هيخوفك تاني .
ندي بدموع: انت كنت فين كل دا .
كريم :هفهمك كل حاجه.
كريم: يا حراس خدو المجرم دا وارمو في البحر .
وخلو الخدم يطمنو علي سلين لحد ما اجي اطمن عليها .
ندي بخوف : سلين حصلها اي .
كريم : سليم كل*ب خبطها علي دماغها بس هي كويسه متخافيش .
الحراس جم اخدو سليم و كريم قفل الباب .
ومسك ايد ندي وقعدو علي كنبه .
ندي : في اي يا كريم قلقتني .
كريم هحكيلك اول حاجه أنا مش رجل اعمال أنا رائد كريم السيوفي لاكن منتحل شخصيه رجل اعمال عشان محدش يعرف اني رائد .بشتغل رائد في مخابرات المصريه.
ندي بصدمه: يعني انت رائد .
كريم : ايوه يا ندي و كانت مهمتي اني احميكي من سليم لانو تاجر أعض”اء وكنتي انتي هدفو الجي وعرفت دا من دكتور زميلي انك انتي هدفو جي وكان هيخطفك بعد خطوبه بيوم عشان يقدر يخرج معاكي ويخدك بسهوله المستشفي وياخد كل اعضا*ئك و يبيعها ب اغلي تمن .
و اول ما عرفت كده قررت اخطفك يوميها عشان تبقي تحت حمايتي واقدر اقبض عليه .
وعملت كده فعلا يوم ما هربتي .
اخدتو المخزن عندي وخليت الحراس يظبطو لحد ما بعتو علي سجن و بعد كده لما مشيت من القصر كان عندي مهمه كبيره في العراق كانو عايزني انقذ بنات كانو محبوسين في بيت واحد بتاع دعا*ره وكان كل يوم بيعت*دي علي وحده فيهم ومحدش عارف ينقذهم لانو عندو ناس جامده ومحدش قادر عليهم .
ف وقتها كنت زعلان من ال قولتو ومكنش ينفع اقولك السبب ساعتها عشان متقلقوش عليا مع اني عارف انك انتي مش هيفرق معاكي م*ت ولا عيشت بس كان هيفرق مع اختي .
ندي كانت سامعه كل كلمه ومصدومه من ال بيقولو.
وزعلت علي انو فاكر انو مش مهم عندها إذا ما*ت أو لا لاكن هو بقا مهم في حياتها .
كريم :ومشيت يوميها وسافرت علي العراق ورحت عند بيت راجل دا و حربتهم كلهم لوحدي بدون محد يساعدني و ومسكت الراجل الو*سخ دا اخ*ص*يت*و ب الكامل وخليتو يدخلو مستشفي المجانين علشان يتعذب ويحس ب العذاب ال حسو بي البنات وبعد كده اخدت كل البنات و دخلتهم احسن مستشفي هناك و وكل مصاريفهم وكل حاجه عليا وهفضل ملزوم بيهم لحد ما يتجوزو . وبس فضلت هناك شهرين كاملين علشان اشوف اي الأحوال لو في ناس زيو موجدين ولا لا ملقتش و فضلت مع اطفال الأيتام معاهم وجبتلهم كل ال نفسهم في و وفضلت اشوف الأحوال عمله ازاي هناك و بعد كده جيت انهارده وعرفت أن كل*ب هرب ورحت جيت بسرعه علي هنا بس كده دي الحكايه.
وقام وقف علي الباب وقال ليها ب المناسبه .
كريم : انا معتديتش عليكي ياندي .
و ندي بصدمه 😳: ايييييي.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كريم بجمود:انا معتد*يتش عليكي ياندي .
ندي بصدمه 😳: ايييييي.
كريم :و الد*م ال شوفتي دا كان د*م غزال كان عندي رشيتو علي السرير علشان تصدقي اني اعتد*يت عليكي انا عملت كده علشان متفكريش تحبي حد تاني غيري وتفضلي معايا بس فكرت فيها قولت مش هغصبك تبقي معايا ب الغصب دي حياتك وانتي حره فيها انا عملت كده علشان ميقدرش يقرب منك ولاكن طلع وس*خ برضو وكان هيقرب منك بس فضلت كادب عليكي اني عملت كده فيكي عشان متسبنيش ولاكن دلوقتي انا بقولك انتي حره يا ندي .
ندي بدموع: كريم انا بحبك حتي قبل ما اعرف دلوقتي انك مقربتش مني بس انا حبيتك لان عمري ما شوفت حد اهتم بيا غيرك ولا حبني زيك .
كريم : فاكره اليوم ال قولتلك في هتندمي علي قولتي كنت عارف انو هيجي اليوم دا انك تحبيني في بس انا دلوقتي ال بقولك لا يا ندي عيشي حياتك بعيد عني انتي بس حبتيني عشان عرفتي اني ملمستكيش .
ندي بدموع: لا يا كريم انا حبيتك بجد من قبلها لما بعدت عني شهرين كنت مش عارفه اعيش من غيرك اكيد مش هتتخلي عني بعد كل ال مرينا بي دا .
كريم : النقاش انتهي البسي عشان هرجعك لأهلك يلا مستنيكي تحت .
ونزل سابها بدون ما تقول اي كلمه .
ندي بدموع : مش هسيبك يا كريم زي مانت تعبت عشان احبك وابقي معاك انا كمان هتعب عشان اخليك تبقي معايا
ولبست ونزلت اطمنت علي سلين لاقيتها نايمه راحت باست خدها وخرجت من اوضتها و نزلت تحت لعند.كريم وخرجت ولاقيتو مستنيها في العربيه .
وراحت راكبه معاه .
وكانو ساكتين ومفيش اي صوت خالص .
ندي : كر..
كريم : عارف هتقولي اي ازي هوديكي لأهلك وهما فاكرين انك هربتي أنا هفهمهم كل حاجه متقلقيش .
ندي : كريم اي الي غيرك كده مش كنت بتتمني اني احبك و اهو حصل . في اي ال جرا .
كريم : افتكري كويس ال عملتي كل اهانتك ليا هو دا وصلك لحد هنا ونا قولت ليكي يوميها أنك هتندمي علي اليوم دا اني ساعتها مش هقبل فيكي .
ندي : بس انا كان ليا سبب لانك جبتني غصب عني وكمان كنت فاكره انك دمرت حياتي كان ليا حق في كل دا واكيد مش هتعاقبني علي اسباب تافهه دي .
كريم : منسبالك اسباب تافهه لاكن منسبالي انا كراجل اهانه ليا وعمري ما انسي .
كريم بجمود :يلا أنزلي وصلنا .
ندي كانت بصه ليي ومصدومه ازاي كان هيجنن عليها وبيتمني أنها تكلموو وفجاه اتغير ومبقاش مهتم وكانو عايز يخلص منها وخلاص .
واخدها من ايديها وطلعو فوق و وصلو للشقه عندها .
وكانت خايفه جدا من مامتها ولاكن كريم كان ماسك ايديها جامد وكان بيطمنها انو جنبها وفضهرها .
و انفتح الباب وكانت مامت ندي هي الي فتحت .
الام بغضب : اي ال جابك هنا تاني وكمان جايه مع عشيقك ومش مكسوفه يا قللت الحياء وكانت لسه هتمسكها من شعرها.
ولاكن كريم مسك ايديها بسرعه ودخلهم جوا .
الام : اياك تمسك ايدي يا زباله انت اي جابكو هنا اطلعو برا البيت حالا .
كريم في سرو وانا اقول برضو ندي جايبه قله الادب دي منين .مهو باين من امها .
و حكي كل حاجه لمامتها
الام : يعني انت خطفتها عشان تحميها يابني من سليم .
كريم : ايوه يا امي ولاكن بنتك.متربيه احسن تربيه ومستحيل ابدا تضيع شرف العيله خلي بالك من بنتك يا أمي وانا همشي .
الام : هتمشي كده يا ابني من غير ما تشرب حاجه عيب والله.
كفايه انك أنقذت بنتي من الحيوان دا .ربنا يكتر من امثالك يا ابني .
كريم : مره تانيه يا امي يلا سلام عليكم .
وبص اخر نظره علي عيون ندي ال كانت خلاص تكه وهتعيط و فتح الباب و نزل .
ندي جريت علي البلكونه بسرعه تشوفو
بصت لاقيتو راح لعربيتو و لسه بيفتح الباب شافها واقفه في البلكونه و كانت بتدمع وراح ركب عربيته ومشي وفضلت بصه لي لحد.ما اختفي من قدامها .
امها دخلت ليها لاقيتها بتعيط .
الام: اهدي يا حبيبتي انا عرفه انك حبيتي متزعليش منعرفش نصيبنا هيكون فين
ندي بدموع:بس انا حبيتو يا ماما مش هقدر انساه مش قادره انسا تفاصيل وشو ولا لما كان بيحكيلي عنو حبو ليا وعن لما وصف عن حبو ليا قالي كلام جميل كنت مبسوطه من جوايا وهو بيحكيلي عمري ما هلاقي حد يحبني زيو وفضلت تعيط في حضن مامتها .
عند كريم كان سايق عربيتو بشموخ و وصل البيت واتجه الي اوضه سلين و اطمن عليها وكانت صاحيه .
وحكي ليها كل ال حصل .
سلين بفرح: بجد انت مقربتش منها .
كريم : مقدرش اعمل كده يا سلين كنت بس وهمها بكده عشان اقدر اخليها متفكرش ف حد غيري وكنت بحميها من كل*ب سليم بس الحمد لله خلاص خلصنا منو . وكمان الكل*ب كان عايز هو وصحابو يخدها شقتو وكل واحد معاها مره لحد ما خلاص تقطع النفس وبعد كده يتاجرو ب اعضا*ئها هو دا سر الوحيد.ال خبيتو عليها لأن لو عرفت هتنهار وهتحس أن الكل عايز جسمها بس .
سلين بصدمه : وانت عرفت ازاي انو هيعمل كده معاها هو وصحابو انسان قذر.
كريم : مسكت واحد صاحبو ف ديسكو كنت برقبو ورحت ماسكو وقر ليا علي كل حاجه بس .
سلين براحه: الحمد الله محصلش حاجه وانت راجل بمعني الكلمه يا اخويا اسفه اي ضر*بتك سامحني
كريم بحب : ولا يهمك يا حبيبتي ال عملتي دا كان اي حد يستحقه وانتي عملتي الصح .
سلين :تب هتعمل أي مع ندي .
كريم بغموض : هتشوفي .
بعد مرور شهر .
ندي كانت قاعده حزينه ف اوضتها لان كريم محاولش حتي يتصل بيها ولا يرجعلها .
وكانت قاعده شاردة في صورتو ال جبتها من علي صفحتو علي الانستا وكانت سرحانه في ملامحو ال اخدت عقلها من اول ماشافتوو .
وافتكرت لما حكالها عن مهمته ال كانت في العراق وقد اي كانت فخوره بشجاعته انو انقذ البنات وانو انسان طيب و شجاع وفضلت تلوم نفسها علي كل الكلام ال غلطت في فحقو كان هو كل دا بيحميها وهي كانت علي طول بتزعلو بكلامها القاسي بس أول ما هتشوفو هتعتذر لي عن كل ال قلتو غلط ف حقه .
وقطع شرودها جرس الباب .
وراحت تفتح لاقت سلين .
ندي بفرحه : سلييييين.
سلين : وحشتيني يا ندوووش .
ندي : وانتي اكتر يا روحي .تعالي اتفضلي ادخلي .
سلين : لا تعالي معايا هنروح دلوقتي نتفسح برحتنا يلا
ندي : بس ماما مش هنا .
سلين بمرح : هنكلمها واحنا في طريق يلا تعالي .
ندي : ماشي يلا.
سلين: لا لحظه استني تعالي نغير لبسك الاول تعاللي .
ندي باستغراب: ماشي يلا .
ودخلو جوا الاوضه .
سلين : عندك فستان اخضر فاتح طويل .
ندي : ايوه عندي بس دا فستان. للسهره بس مش للفسح
سلين : هتلبسي يا روحي يلا حالا لان فسحه هتبقا في جامده ولازم فستان دا يلا .
ندي : سلين حبيبتي انتي كويسه .
سلين : كويسه اوي يلا بس روحي البسي .
ندي : حاضر حاضر اطلعي برا طيب عشان البس .
ندي بضحك : مجنونه 😂.
وراحت لبست فستان الاخضر جميل كان ديق من الوسط و كان واسع من تحت و كان منفوش من الاكمام و كان ديق بسيط من صدر و كان جميل عليها ورفعت شعرها ديل حصان و وكانت زي القمر وبياضها بأن اكتر في الفستان وكانت اميره بمعني الكلمه .
و خرجت ل سلين.
سلين : بسم الله ما شاء الله زي القمر بجد حرفيا انتي ال محليا الفستان اوي .
ندي بكسوف : انتي ال قمر يا سوسو يلا بينا ننزل .
سلين بحب: يلا يا بيبي .
ونزلو سوي وركبو عربيه سلين.
ندي :بس اي زياره مفاجاه دي يعني افتكرت مش هنشوف بعض تاني .
سلين بغموض : الفتره جايه هنكون طول الوقت مع بعض.
ندي بعدم فهم: مش فاهمه .
سلين بغمزه : هتشوفي .
وفجاه طلع عليهم عربيه وقفت قدامهم ونزلو منها ناس مقنعه وراحو علي عربيه سلين .
سلين بخوف : يلهوي مين دول .
ندي بخوف : سلين اتصلي بسرعه ب كريم بسرععاااااا.
وف لحظه الراجل فتح الباب و رش منوم علي ندي وفقدو الوعي هي و سلين ..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد مرور ساعتين.
بتفوق ندي بتلاقي نفسها في بيت صغير عباره عن خشب وبتقوم بسرعه وبتفتح الباب لاقت منظر ولا الخيال .
لاقت كميه تلج كتير اوي علي الارض وبينزل تلج من فوق وكان في ورد احمر كتتتير مع التلج وكان في اشجار بكل الألوان وكان منظر جميل اوي .
وفضلت تتمشي لحد ما لاقت شخص واقف من بعيد ومديلها ضهرو وكان ماسك ورد ابيض في ايدو من وراه .
ندي كانت واقفه وعايزه تعرف مين ال واقف هناك وفجاه بتلاقي بيلف ليها .
ندي بفرحه : كرييييييم .
كريم ابستم ليها وفتح دراعتو الاتنين ليها.
ندي فضلت تجري بفرح أنها شافتو تاني .
وفضلت تجري لحد ما وصلت لحد عندو وحضنتو جامد وهو كمان وشالها وفضل يلف بيها وفضلو يضحكو سوي بحب .
ونزلها في الأرض وراح فك شعرها .
كريم بحب: خلي مفرود كده لانوو بحبوو كده قام قبلها 🦋❤️ بكل حب واشتياق وهي كمان❤️✨ و بعدو عن بعض .
ندي بغيظ : انت وحش .
كريم بضحك: لي بس .
ندي : افتكرت انك نسيتني خلاص .
كريم: بحب في حد ينسي روحو وعقلو وكل حياتو .
ندي : انا اسفه ياكريم علي كل ال قولتو ف حقك غلط .
كريم حط صباعو علي شفايفها.
كريم : شششش ولا كلمه انا عارف كل دا ومتتاسفيش وخلينا ننسي كل الماضي وخلينا في دلوقتي .
ندي : بس انت لي قولتلي انك خلاص كده هتسبني .
كريم بحب: عملت كده عشان افاجئك بي اليوم دا قعدت شهر كامل اعمل كل دا عشان عيونك الحلوين دول .
ندي : لي تعبت نفسك كده كفايه وجودك معايا دا منسبالي احلي حاجه في دنيا .
كريم بحب: لازم ال كريمه ال قدامي أسعدها ب اي حاجه مهما كلف الأمر .🥰
ندي اتكسفت و قالت ✨
ندي بضحك : اممم يعني انت ال بعت سلين تخدني ب عربيتها و خليت شخص يخطفني عشان تجبني لحد هنا صح .😉
كريم بضحك: بظبط يا روحي.😂🦋
ندي بضحك: هتفضل لحد امتا تخطفني كل شويه كده 😂.
كريم بضحك : متعديش يا بيبي 🌿💖
وفضلو يضحكو سوي .
و فجاه نزل علي الارض و فتح علبه فيها خاتم .
كريم بحب: تتجوزيني يا ندي .❤️🦋.
ندي بدموع فرح : موافقه يا حبيبي ♥️🥺.
كريم :فرح جدا ولبسها الخاتم الماظ وبيلمع و اداها الورد الابيض .🌼💐
ندي بكسوف وفرح: انا مبسوطه اوي اني لاقيت حد يحبني الحب دا كلو انا محظوظه اني اكون مرات الرائد كريم السيوفي انت هديه ربنا بعتهالي يا كريم وحضنتو جامد .❤️
كريم كان فرحان جدا أنها حبتو جدااا كان فاقد الامل أنها تحبو مكانش يعرف انها هتحبو اوي كده .❤️
وفضل حضنها بكل حب . 💖
وشالها كذا مره ولف بيها من الفرحه🫂.
وقبلها بحب وهي بادلته نفس الشعور💖
✨و بعد مرور أسبوع .✨
💖تم كتب كتابهم 💖.
وبقت ندي مرات كريم رسمي .
و كانت زي القمر في فستان الابيض 💖
و هو كان لابس البدله سوداء وكان أمير بمعني الكلمه .✨
وفضلو يرقصوو سوي وسط المعازيم وبعد كام ساعه خلص الفرح .و اخدها الي القصر ونزلو من العربيه و وقفت شويه وقالت بضحك .💖
ندي :اول مره جيت هنا بدون ارادتي ولاكن دي تاني مره اجي هنا ونا بكامل ارادتي واكون عروسه .
كريم بحب : تعالي يلا يا عروستي .
ندي ضحكت علي كلمه كانت طالعه منو مضحكه وجميله 😂♥️.
واخدها لجوا وراح شايلها وطلع بيها لحد جناحوو .
ندي بخوف عليه : كريم فستان تقيل نزلني احسن تقع .
وكان لازم اشيلك زي اول مره جبتك فيها هنا ♥️
ندي بضحك : جوزي المغرور ونا هكسر غرورك دا 🌚.
كريم بضحك: مراتي ام لسان طويل وقريب هقط*ع لسانها قريب إن شاء الله 🌚😂.
ندي بغيظ : بقا كده نازلني بقا .😂
كريم بضحك: خلاص خلاص بهزر معاكي 😂♥️.
ودخل جناحو و نزلها علي الارض .
وبداو يتبادلو النظرات لبعض بحب .🥰
كريم وهو مقربها ليه من وسطها .💖✨
وقال بحب : كانت المعركه من اجلك صعبه ولاكن تستحقيها يا اميرتي وب😀 وحضنها بكل حب و عاشو حياتهم في سعادة وحب و موده .وكانت اجمل قصه حب في عالم الخيال. (بهزر معاكو 😂💖✨).
(تمت )💖✨.
كاتبه القصه :🦋✨ ياسمين رمضان 🦋✨.
تشاو ♥️🤛🤜✌️.
كريم ٢٨ سنه رائد في المخابرات المصرية.♥️بشره بيضاء عيونو خضراء طويل رياضي بارز العضلات ✨💪
ندي ٢٢ سنه خريجه فنون جميله 💖بشرتها بيضاء عيونها فيروزي شعرها برتقالي طولها متناسق ♥️وزنها ٥٠ كيلو ♥️
سلين ٢٢ سنه خريجه فنون جميله 💝.بشرتها بيضاء و شعرها اصفر قصير عيونها لون البندق طولها متناسق أيضا و وزنها ٥٥ كيلو ♥️