رواية حسناء متصلبة كاملة جميع الفصول بقلم زهرة البستان

رواية حسناء متصلبة كاملة جميع الفصول بقلم زهرة البستان

رواية حسناء متصلبة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهرة البستان رواية حسناء متصلبة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حسناء متصلبة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حسناء متصلبة كاملة جميع الفصول

رواية حسناء متصلبة بقلم زهرة البستان

رواية حسناء متصلبة كاملة جميع الفصول

يا استاذ انا بسالك فين مكان عماره،،،، انت مبتبصليش حتي ليه
سلمي بغضب:انت عبيط يبني ابصلك ليه وانت عمال تقول يا استاذ انت شيفني اي قدامك مثلا
ليل باستغراب:يعني هو اللي يشوفك يقول اي مفيش ريحه الانوثه فيكي روحي احلقي شنبك الاول وبعدين ابقي اتكلمي
سلمي بغضب:هو اصلا يوم مهبب علي دماغك انت عايز اي يجدع انت
ليل بقرف:هعوز منك ايه مثلا لما اروح اشوف حد بيفهم
سلمي بغضب شديد:انت برضو مصمم تزعجني متخلنيش اتغابي عليك
ليل مسكها من شعرها ولزقها في الحيطه ورفعها لفوق
سلمي ضربته جامد في وشه وقتها من شده الضربه وقع علي الارض
ليل بغضب:انتي متاكده انك بنت ايه الايد دي سلمي بضحك:تحب اوريك انا ممكن اعمل فيك ايه
ليل:لا وعلي ايه انا امشي احسن
مشي ليل وهو بيبرطم بالكلام في سره
سلمي من وراه:بلاش تتكلم كتير لتهلوس ليل بصلها بغيظ وسبها ومشي خالص
____
بت يا سلمي حتي فين يمقصوفه الرقبه
سلمي بزعيق:انا هنا اهو يمي
مي بضحك:اتصدقي بالله انا خطيبي صوته انعم منك يشيخه ده صوت بنت طيب تقبلنا كل حاجه انما اي الصوت ده يبت ارحمي الناس بقت بتخاف تتكلم معاكي
سلمي بغيظ:احسن مش حابه اتغابي علي حد اصلا
مي:يلا يا سلمي ربنا يهديكي اه نسيت اقلك عارفه الجزار اللي في الحاره
سلمي بقرف:انا عارفاها معرفشي ايه اللي مشغله الشغلانه دي ده مايص وبصته مقرفه نفسي اكسره في بعضه بس لسه مش لاقيه سبب عشان اعمل كدا
مي:بس بس ايه مصوره واتفحت دا انا لسه هقلك الخبر يخربيتك
سلمي:قولي يجلابه المصايب
مي بضحك:ايجي امبارح عندنا وطلب ايدك من ابويا سلمي بمقاطعه:نعم نعم لا يماما دا اجالي علي الجرح اخيرا لقيت سبب عشان اضربه
مي بغيظ:يبت اتهدي بقي الواحد مال وهدومه ومعاه شيء وشويات وهيعيشك ملكه ومتنسيش انه بيحبك برضو
سلمي:حبه برص يختي بقلك انا عايزه اسالك علي حاجه هو انا عندي شنب بجد
مي بضحك:مين قلك الكلام ده يخربيتك هموت مش قادره
سلمي:مييي متخلنيش اتغابي عليكي انا بسالك وبس ردي
مي:لا يستي ده خفيف خالص اي رايك اخدك اظبطك واخلييكي احسن من كل البنات دي
سلمي:بطلي الكلام الفارغ ده يلا عشان راحه الجيم سلام همشي انا
____
انت لسه جديد هنا انت هتتدرب مع الكوتش مريم هتوريك تتدرب ازاي
ليل بغيظ:بنت اللي هتدربني ليه مش محتاج
،،:بس يباشا دي من اكفا المدربين اللي هنا جربها بس ولو مش عجبتك الكوتش سامي جاي بعد اسبوع ابقي ادرب معاه
ليل ببرود:ماشي ابعتها انا مستنيها هنا
بعد شويه كانت مريم خارجه للي موجود برا
مريم من وراه بهزار خبطته علي ضهره وقالت منور يباشا فرصه سعيده انا اللي هدربك
ليل بوجع:اااه انتي وبص لوراه
ليل بصدمه:انتي
مريم بضحك في سرها:ايوا انا بركه انك وقعت في ايدي استلقي وعدك بقي مني
ليل في سره:لا صدفه حلوه انا اللي هوقفك عن حدك الصبر بس
يتبع….
اااه يحم”اره ما تيجي تكسريلي رجلي بالمره
سلمي ببرود:انت اللي نيتي يبابا خد وريني هتشيل دي ازاي
ليل بغرور حاول يشيلها وهي واقفه وراه رفعها بصعوبه ولكن مكنشي عارف ينزلها
ليل بوجع:ساعديني انزلها ايدي هتتكسر خلصي
سلمي بضحك:سلام يقطه نزلها بنفسك وااه متخافشي لو اتكسرت هدفعلك اشتراك السنه اللي عملته لما اروح اشوفلي حاجه اكلها هجبلك معايا ترم عضمك وسبته ومشيت
ليل يغضب:يبنت***والله ما هسيبك وكمل بزعيق:حد ييجي يشيل البتاع ده بسرعه
صاحب المكان خرج علي صوت ليل
جميل :فيه اي يا استاذ ليل امال فين سلمي
ليل لسه هيتكلم كانت سلمي داخله من برا ومثلت العياط ودخلت بدور المسكينه قدامهم
سلمي بدموع:شفت يا استاذ الكاءن اللي قدامك دا طردني وقلي انتي ملكيش غير انك تشتغلي خدامه في المكان ده وبعتني اروح اجبله اكل من برا والا يطردني عجبك يفندم اللي بيحصل ده
ليل وقف متنح من كلامها
جميل:بشك بس قرب منها وقلها بهمس:معلشي يسلمي يبنتي استحمليه هنعمل اي لو طردناه ممكن يقفلنا المكان ده خالص وانتي فاهمه وكدا
سلمي بابتسامه:ماشي يفندم علي عيني مرضاش اضرك برضو
جميل حط ايده علي ضهر سلمي وقعد يمشيها عليهاوقلها ابقي تعالي عايزك بعد لما تخلصي
سلمي بعدت عنه بقرف وهو مشي
ليل اضايق من اللي عمله وراح زق سلمي بغضب وخرج
سلمي بزعيق:انت متخ*لف ومبتفهمشي ومعندكشي ريحه الدم ونزلت فيه شتايم
ليل رجع تاني وقرب منها وقال بصوت مخيف:بت انتي عارفه لو ملمتيش نفسك هقسمك نصين هنا فاهمه وااه روحي لمديرك شوفي عايزك في ايه ما انتي وسخ*ه وانا مش عارف عاجبه اي فيكي دا الولاد شكلهم احسن منك يشيخه
سلمي بصتله بصدمه وقالت:انت شخصيه زب*اله وحق*ير ووس*خ كمان انت ازاي تفكر كدا انا مش هشتغل هنا لحظه لو فضلت انا اللي ادربك وسابت المكان ومشيت
_____
مي:فيه اي يبت مالك من ساعه ما جيتي وانتي بتعيطي حد زعلك
سلمي بعياط:مفيش يمي سبيني عايزه اقعد لوحدي
مي:قوليلي فيه اي بس يسلمي مالك
سلمي بضيق:حكتلها كل اللي حصل
مي:وانتي ده اللب مزعلك طيب ده واحده دماغه خرا تقومي انتي تزعلي كدا ويهمك كلامه في اي يسلمي وبعدين انتي حلوه والله بس انتي اللي مش مهتميه بنفسك بصي خدي الفستان ده وانا هحطلك مكياج وهنروح نسهر برا النهارده وياريت متعترضيش
سلمي:ماشي هاتي
_____
ليل بخنقه:مش هقدر اجي يزياد
زياد:عشان خاطري يا ليل ده عيد ميلاد صاحبتي وهي عازمه الشله كلها وانا عايزك تبقي معايا هنتبسط
ليل:ماشي يزياد هشوف واقلك بس موعدكشي اجي
،،:ليل باشا فيه حد عايزك تحت
ليل:مقلكشي مين
،،:لا يباشا دي واحده تحت وقالت عايزه تشوفك
ليل:ماشي جاي
____
لين بفرحه:ليل حبيبي عامل اي جيت النهارده وقلت اجيلك انت اول واحد
ليل بقرف:الحمد لله انتي اللي اخبارك اي
لين بزعل:فيه اي يا ليل انت مش فرحان اني جيت
ليل بتمثيل:لا فرحان بقلك زياد عزمنا علي عيد ميلاد صحبته هتيجي
لين:اه قلي انا هروح مع الشله انت هتيجي
ليل:اه هشوف كدا احتمال اجي يلا انا ورايا شغل هبقي اشوفك بالليل
____
بالليل كانت الحفله بدات والاغاني اشتغلت وفيه اللي كان بيرقص واللي بيشرب
سلمي كانت جهزت وراحت مع مي الحفله
سلمي بخنقه:انتي جيبانا هنا ليه
مي:دي حفله عيد ميلاد واحده صحبتي وقلت بلاش اروح لوحدي وتيجي معايا
سلمي:مي انا مبحبش الاماكن دي وانتي متجيش هنا تاني فاهمه شفتي الناس اللي فيها عامله ازاي
مي :خلاص يسلمي هنقعد شويه وبعدين نمشي
واحدبسكر قرب علي سلمي وقلها:ما تيجي ترقصي معايا يا قمر
سلمي ببرود:لا مش عايزه
،،:راح مسك اديها وبيحاول يشدها
سلمي بقرف:قلتلك مش عايزه ارقص انت مبتفهمشي
،، بخنقه:لا هتيجي يلا فيه اي دا انتي حتي يعني مزه وبصلها بصه مقززه
سلمي مستحملتشي كلامه وقامت ضربته في وشه
،،:انت غبيه انا هوريكي ازاي تعملي كدا
سلمي بزعيق:يلا يمي انا مش هقعد هنا تاني ولسه هتخرج لقت مجموعه شباب سكرانين محاوطاها
سلمي بضيق:استغفر الله قلت اعدي الليله علي خير بس شكلكو عايزين تتكسرو النهارده
البنات اللي كانت هناك كانو بيبصولها بقرف
لين بقرف:فسه اي يبت انتي انتي متكبره علينا ليه والله محدش طلب منك تيجي هنا
سلمي ببرود:والله لو اعرف اني هاجي المكان الزباله ده مكنتش هاجي
لين راحت وضربتها قلم ولسه سلمي هتروح تضربها مسكوها الشباب اللي هناك
دخل ليل وقتها ولقي الكل متجمع قرب يشوف فيه اي لقاها مكنشي مصدق ان هي باللبس اللي لبساه وشكلهااللي اتغير ١٨٠ درجة ده
ليل قرب وشدها منهم وقال بغضب:انتو بتعملو اي ازاي تمسكو بنت كدا
صحبه بصله ببرود:اسكت انت يا ليل انا عايزها
سلمي بزعيق:انت بتقول اي يحي*وان انت مكملتشي كلامها وليل قرب منه ونزل فيه ضرب ،،،،
يتبع….
سلمي بصراخ:كفااايه ابعد هيموت في ايدك
ليل زقها وقلها بغضب:ابعدي ولا انتي عجبك الكلام ما انتي وس*خه زيه
سلمي ضربته قلم وقالت بغضب:انت لتاني مره تقلي الكلام ده وانا سكتالك بس انت انسان مريض كل اللي دماغك القذرات اللي زيك وانا مش من اخلاقي ارد علي واحد زيك قلي بقي غلطي في ايه انا حتي لبسي لما غيرته ملبستش خالعه زي صحابك دول ولا رحت كباريه مثلا ولا انا اللي بخلي الناس كلامها يبقي غلط انا مش عشان سكتالك يبقي بثبتلك ان كلامك صح لا فوق انا ممكن دلوقتي اخلي كل اللي موجودين يضحكو عليك واخلي منظرك وحش ها مش هعيد كلامي تاني ومعتش عايزه اشوف وشك قدامي فاهم
ليل بصلها بغيظ وخرج من المكان خالص ولين جريت وراه
لين بزعيق:ليل ليل استني ليل:لو سمحتي يا لين ابعدي عني دلوقتي انا مش عايز اتكلم مع حد
لين بغيظ:انت تعرف البت دي منين
ليل بصوت عالي:قلتلك مش عايز اتكلم مع حد وبعدين انتي مالك اعرفها معرفهاش انتي ليه بتددخلي وتسالي في حاجه متخصكيش فوقي انتي مش حاجه في حياتي عشان كل صغيره وكبيره عايزه تعرفيها
لين عيطت وسبته ومشيت
ليل ضرب العربيه بغضب وقال في نفسه:غبي غبي انت ليه بتعمل كدا بتكرهم فيك ليه
_____

 

 

سلمي بعياط:كفايه يمي انا مغلطتش كفايه انا تعبت
مي:سلمي انتي بنت عمتي وصاحبتي بس لازم تعتزري من لين عشان خاطري والنبي يسلمي
سلمي:انت واعيه للي بتقوليه مي متخلنيش اخسرك فاهمه
مي بغضب:يعني هو انا بعد ما اتلميت للشله هيطردوني منها يسلمي انا مش عايزه اخسرهم
سلمي بغضب:وتخسريني عادي سلام يمي لما تفوقي ابقي اعرفي ان ليكي صاحبه خساره اني سمعت كلامك ووصلت للحاله دي وكمان عايزاني اعتذر منهم شكرا يبنت خالي شكرا سلام
سلمي مشيت وهي بتعيط ومي كمان عيطت هي مكنتشي عايزه تقول كدا بس امير خطبها هو اللي جبرها
فلاش باك
امير بغضب:انت تخلي صحبتك تيجي تعتذر من كل اللي هنا فاهمه يمي
مي بغضب:انت بتقول اي يا امير مستحيل هي مغلطتش في حد هما اللي غلطو وكمان هتعتذر اوعي لكلامك
امير بغضب:بقلك اي يا مي انتي عارفه لو محصلشي كدا هسيبك فاهمه
مي بضعف:انت بتقول اي يا امير متعملشي كدا ارجوك
امير:انتي حره يمي الظاهر انك مش عايزاني اصلا لو كنت عايزاني كنتي سمعتي كلامي
مي بعياط:والله عايزاك بس مش هقدر اعمل كدا بالله عليك تنسي اللي قلته انا هعملك اي حاجه تانيه بس تنسي الكلام ده
امير بخبث:هتعملي اي حاجه طب بصي يستي يا اما هتروحي تقوليلها تيجي تعتذر يا اما بقي تجيبيها للعنوان ده صاحبي ينتقم منها علي اللي حصل ويبقي انتي كدا حبيبتي وكل حاجه بالنسبالي يا اما بقي كل اللي بينا ينتهي وصورك دي تتبعت لابوكي وكمان تتنشر

 

 

مي بصدمه:ينهار اسود انت جبت الصور دي منين
امير:جبتها وخلاص يحبيبتي يلا اسمعي الكلام احسن
مي بضعف:ماشي يا امير بس هتسمح الصور دي بعد لما اعمل اللي انت عايزه
امير:حاضر يحبيتي انا برضو مش هضرك انتي عارفه اني بحبك
مي بقرف:تمم انا ماشيه
عوده من الفلا باك
مي بعياط:انا اسفه يسلمي مش بايدي حاجه والله انا مغلطتش في حاجه انا مش عارفه الصور دي ازاي ايجت معاه انا اسفه يارب تسامحيني
_____
امينه:عايشه ازاي مش فاهمه
كمال:عايشه يا امينه يعني كل اللي عملناه في الفاضي فيه ناس خدوها وربوها ده كل اللي عرفته بس الناس دي اختفت دورت عليهم كتير مش لقتهم
امينه بصوت غاضب:بس اكيد يعني مش هتعرف يكمال ولا ممكن تيجي هنا
كمال:هشش اسكتي يمره لو حد عرف هنا هتبقي نهايتنا اسكتي خالص
امينه:ماشي يكمال اما نشوف اخرتها
______

 

 

ليل روح البيت ودخل وهو سكران
كمال:كنت فين يا استاذ ليل هو انت محدش حكمك
ليل:هششش بلاش انت اللي تتكلم يبوي
كمال:انت بتكلمني كدا ليه يلا فوق انا ابوك انا سيبك تعمل اللي علي مزاجك لكن هتسوق فيها هسكر عضمك فاهم
ليل بغضب:اممم طيب يبوي مش لما تكون كويس تبقي تحكم عليا ولا ناسي البنت قاطعه كمال وقال:اسكت يكلب غور من وشي وانا هعرف احاسبك كويس يا ليل
_____
سلمي مشيت محبتشي تروح للبيت فضلت ماشيه علي الطريق وهي مش فاريقه وكل اللي في دماغها كلام ليل عليها وكلام مي اللي قلته ليها
سلمي بعياط:كفاايه محدش حاسس بيا اصلا ولا حد مكاني حرام عليكم انا بكرهكم مش عايزه حد في حياتي
وهي ماشيه وبتعيط بتيجي عربيه تخبطها وبينزل الشخص اللي فيها وبيقول بصدمه سلمي ووو
يتبع….
امير بصدمه:سلمي ينهار اسود اعمل اي دلوقتي فضل واقف لحظات ولما لاحظ الناس بدات تقرب ركب عربيته ومشي
مي كانت جايه ورا سلمي بتدور عليها عشان تعتذر منها لقت الناس متجمعه قربت وبتبص للي واقع علي الارض لقتها سلمي
مي بصراخ وعياط:سلمي قومي انا اسفه انا السبب والنبي قومي يسلمي حد يساااعدني بسرعه
بعد ساعه كانت سلمي وصلت المستشفي ودخلت اوضه العمليات وابو مي ايجي وكانو واقفين منتظرين الدكتور يخرج بعد شويه الدكتور خرج
مي بعياط:سلمي عامله اي يدكتور وهتفوق امتي
الدكتور بحزن: احنا قدرنا نوقف النزيف بس للاسف الضربه ايجت جامده علي دماغها واحتمال تفقد بصرها هنشوف كدا لما تفوق
مي بصدمه:ايييه
_____

 

تاني يوم الصبح
ليل:كابتن جميل هي سلمي فين مجتشي النهارده يعني
جميل:هتصل عليها اشوفها فين
ليل وهو بيفكر في نفسه:يمكن متجيش او معدتشي جايه عشان متشوفنيش تاني زي ما قالت لا انا لازم اشوفها ضروري
جميل بصدمه:ايه بتقولي اييه طيب انا جاي اسم المستشفي اي
ليل بخضه:فيه اي يكابتن
جميل:سلمي في المستشفي عملت حادثه امبارح
ليل:طيب هي قلتلك مستشفي اي جميل:مستشفي،،،،
______
امير:اعمل اي طيب مش عارف انا خليني هنا علي لما الموضوع يهدي واعرف حصلها اي
،،:بص يا امير لو حصل حاجه هسيبك تاخد عقابك كفايه مغطي علي كل جرايمك انا تعبت من الجري من هنا لهنا عشان اطلعك من المصايب اللي بتعملها
امير:صدقني يبوي مكنتش اقصد اخبطها هي ايجت قدامي فجاه ارجوك متتخلاش عني
_____

 

في المستشفي
ليل:دخل بسرعه وراح سال علي الغرفه اللي فيها سلمي وصل للغرفه لقي الدكاتره وقفه حواليها وعيلتها واقفه قرب لجوا ودخل كان الدكتور بيفك شاش من علي عنيها
الكل كان باصص بحزن ومحدش كان معرفها انها ممكن تفقد بصرها بس هي كانت حاسه بشيء غريب وكمان ليل قلبه كان بيدق جامد
بعد لما الدكتور فك الشاش وسلمي فتحت عنيها كان الكل منتظر رده فعلها ولكن سلمي كان بصه قدامها وبس وبدات تضحك ضحك هستري ودموعها بتنزل ومحدش كان فاهم هي بتعمل كدا ليه ولكن بعد شويه سلمي قامت وهي بتحسس علي اللي حواليها وبدات تصرخ صرخات عاليه وتضرب في السرير اللي هي قاعده عليه والممرضات بيحاولو يمسكوها
الدكتور بص بحزن وقال معلشي يجماعه الكل يتفضل برا دلوقتي
الكل خرج والكل عيط من اللي حصل واللي كان متوقعينه حصل وليل استوعب اللي حصل ونزلت دموعه من منظرها

 

بعد شويه الدكتور خرج وقال:للاسف يجماعه اللي أتوقعته طلع في محله انا هعمل اللي بايدي لو حابين تعملولها العمليه بس للاسف مش هينفع تتعمل دلوقتي علي شهرين كدا ممكن تسفروها برا وتعملها بس مش هاكدلكو انها هتنجح نسبه نجاحها متعديش ٣٠ في الميه ارجوكم اهم حاجه نفسيتها ومتحسسوهاش بحاجه هي الفتره دي مش هتكون متقبله وهتبقي حالتها صعبه بس ارجوكم حاولو تطلعوها من اللي هي فيه
مي بعياط:انا السببانا لو مقلتش ليها كدا مكنتشي مشيت انا السبب في كل ده ربنا ياخدني
_____
الساعه ٢ بالليل كان الكل روح وليل قرر انه ميسبهاش وفضل قاعد برا
لقي ممرضه جايه تجري علي اوضه سلمي قامت بخضه لقي بعدها الدكاتره جايه وراها والكل في حاله ذعر
ليل دخل وراهم الغرفه لقوهم بيحطلوها اكسجين والدكتور بيكشف عليها وباين علي الجهاز ان نبضات قلبها بتضعف واحده واحده
الدكتوربزعر:بسرعه عندها نزيف داخلي لازم نوقفه حضرولي اوضه العمليات واتصلو علي الدكتور مهران ييجي ضروري واتصلو علي دكتور مخ واعصاب بسرعه
ليل:فيه اي هي مالها
الدكتور:اتفضل يا استاذ اخرج هي لازم دلوقتي تدخل العمليات
_____

 

كمال:امييينه بقي انتي يوليه انتي تخدعيني هقت*لك يا امينه
امينه:فيه اي يراجل انت مالك مطلع ضيقتك علينا ليه خف عن دماغي اصلي انا مش ناقصه
كمال بقرف:يبجاحتك يشيخه يعني مش همك حد ولا همك حاجه يا امينه طيب انا اللي هربيكي من اول وجديد كنتي مع ابن عمي بيتعملي معاه اي ي”مرا انتي اه ما انتي وس”خه لمناكي من الزباله قبل كدا روحتي تمشي فيها تاني انا هقط*علك ايدك عشان تحرمي تعملي كدا يا امينه تعالي
امينه:سبني سبني انت عايز مني اي
كمال بشر:هتشوفي هعوز منك اي يا امينه هتشوفي ومسك تليفونه واتصل علي رقم
كمال:تعالي ضروري انت عارف انت هتعمل اي متتاخرشي فاهم
امينه بخوف:ابعد عني والله لو قربت مني لاق*تلك يكمال وكملت بصريخ الحوقني الحقوني
كمال قرب منهاوضربها قلم وشدها ربطها في الكرسي وربط جس*مها كله ومسك ايديها ربطها علي طربيزه جمبه
كمال بضحك:فكراها يا امينه فاكره لما قطع*تلك صبعك هنا فاكره ولا اي وفاكره لما قط*عت ايد اخويا نسيتي ولا لا يا امينه نسيتي يقذ*ره انا دلوقتي بفكر اق*طع الصابع التاني ولا الايد واريح دماغي
امينه بصراخ:ارجوك متعملشي كدا انا معملتش حاجه ارجوك والنبي يكمال
كمال جاب سا*طور وقام خابط كفه ايدها مره واحده اتنطرت بعيد عن جسمها والد*م ملي المكان
امينه بصراخ:اااااااه ااااه ووو
يتبع….
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
امينه بصراخ:مش هسكت يكمال هعرف الكل بحقيقتك وهخليك تندم علي اللي عملته فيا روح منك لله
كمال:بس اسكتي بدل ما اجي اخلص عليكي خالص انتي بجحه بجد ومتستاهليش حتي اللقمه تاكليها انا هربيكي وهعملك ازاي تحاولي تخدعيني تاني ازاي
_____
ليل بزعر:هي سلمي عامله اي دلوقتي هي كويسه صح
الدكتور بحزن:مش عارف والله هي كانت كويسه فجاه كل جسمها بقي بايظ احنا مش عارفين نبدء بايه اجهزه جسمها بتقف واحده واحده ومش ملاحقين نعملها حاجه
ليل:انت بتقول اي يدكتور اتصرف اي اللي مش عارف انقلها لمستشفي تاني اسفرها برا قول بس متقفشي كدا
الدكتور:ادعيلها يبني ان شاء الله خير ومحدش هيعمل اكتر من اللي عملناه هي دلوقتي هتدخل العنايه وهتفضل تحت المراقبه
بعد ساعتين كان سلمي فاقت وقالت بنبره ضعف للمرضه انا عايزه ليل
الممرضه:ارتاحي بس هنادي الدكتور وهاجي انتي حاسه بحاجه
سلمي:لا مش حاسه بجسمي ممكن تناديه هقوله حاجه ارجوكي
الممرضه بحزن:ماشي بس هما خمس دقايق عشان الدكتور منبه ان محدش يدخل هنا
_____
سلمي بضعف:ليل انا عايزه تكتب ورايا اللي هقلك عليه
ليل باستغراب:بتقولي كدا لي متقلقيش هتبقي كويسه وتقومي بالف سلامه
سلمي:ارجوك واه انا مسمحاك علي كلامك اللي كنت بتقولهولي انا يليل ومكملتشي كلامها واغمي عليها
ليل بخضه:سلمي انتي سكتي ليه سلمي ردي عليا فيه اي ثم كمل بصريخ دكتور بسرعه دكتوور
الدكتور دخل وكشف عليها
ليل:هي مالها كانت بتتكلم معايا وفجاه سكتت مره واحده
الدكتور:متقلقشي حاله اغماء كمان شويه وهتفوق ده أثر الخبطه اللي علي راسها وكل شويه هيحصل كدا معلشي يليل باشا بلاش تكلمها النهارده بكرا لما تفوق والبنج اللي في جسمها يروح هبقي ادخلك
ليل:ماشي يدكتور
_____
مي بعياط:انا مش قادره اتكلم يا امير حرام عليك حس بيا شويه انتي اييه جايب القس*وه دي منين
امير:بصي يمي انا استحملتك كتير وانتي مبتسمعيش كلامي خالص بقلك اي احنا هنتجوز بكرا
مي بصدمه:هنتجوز ازاي
امير:عرفي يحبيبتي مي ضربته قلم وقالت بغضب:خليك واعي لكلامك انا مستحيل اعمل كدا انت انسان معندوش د*م ومفكر بعد اللي بتعمله ده هتجوزك رسمي حتي دا انا افضل بدون جواز طول عمري ولا اترمي معاك الرميه الس*وده دي
امير بغضب:وصورك يحلوه تحبي انا وبباكي نتفرج عليهم سوا
مي بغضب:انت اق*ذر واحد شفته في حياتي واعمل اللي عايزه انا مش خايفه ولا عملت حاجه غلط عشان اخاف
امير:ماشي يمي بصي اهو بعتهم لكل صحابي قدامك تحبي انشرهم للكل كمان
مي بعياط ونزلت فيه ضرب:انت حق*ير ومت*خلف حرام عليك ربنا ينتقم منك
ليل كان خارج وقتها من المستشفي وسمع كلامهم والخناقه اللي بينهم قرب وشال مي عنه وقال بغضب:فيه اي انتو عجبكم اللي بتعملوه ده قدام الناس
مي بعياط:شوف الو*سخ ده عمل اي انا
امير:بس يماما انا حذرتك كتير وانتي كنتي مصممه استحملي بقي النتايج
ليل بغضب:فيه اي يمي احكي عمل اي
مي:معاه صور وحشه ليا وبيهددني بيها والا انا اوافق اتجوزه عرفي والا ينشرها وانا لما موافقتش بعتها لصحابه وبيهددني دلوقتي ينزلها علي ،،،
ليل مسكه من هدومه وقال بغضب:هات تليفونك يا امير بقي انت تعمل كدا دا انا هقت*لك وبعدين جبت الصور دي منين ها قول
امير بضحك:الهانم المحترمه هي اللي بعتاهم ليا
مي بعياط ونفي:والله مبعتش حاجه انا مش عارفه الصور دي جت ازاي انا عمري ما اتصورت بالطريقه دي اصلا
امير بغضب:بت انتي بلاش وش انتي هتستعبطي ولا اقوله اللي عملناه سوا وكمان معايا دليل
مي بصدمه:انت بتقول اي يمت*خلف انت
امير طب بصي بقي وفتح تليفونه ووقعت الصدمه علي صوره لسلمي وهي عار***
ليل بغضب نزل فيه ضرب:اي الخرا ده ازاي انت جايب الصور دي منين رد عليا مش هرحمك قول الصور دي جايه منين انت وس*خ مش هرح*مك النهارده يا كل*ب هخليك تتمني الم*وت
امير بوجع:اللي جوا دي اللي مفكرينها شري*فه مدوراها هي وبنت خالها واهو الدليل معايا اهو
ليل بعدم تصديق:انت كداب ووس*خ انا هقت*لك
امير:استني يليل اسمع التسجيل ده وانت هتصدق
امير فتح تسجيل بصوت سلمي بالظبط وهي بتقول :ازيك يا امير انا هجيلك النهارده ماشي استناني واه اوعي تعرف مي
امير:ماشي يحبيبتي مستنيكي
سلمي بضحك:هدلعك متنساش اللي قلتلك عليه
امير:ماشي يقمرايه يم*زه يجا*مده
سلمي بضحكه مرقعه:لا انا مش هستني افتح فيديو اوريك حاجه
امير بضحك:ماشي يلا
بعدها امير فتح فيديو وفيه سلمي وهي بتخ*لع قدام الكاميرا ليل مسك منه التليفون كسره ميت حته وكان واقف مصدوم هو ومي
امير بضحك:متقلقشي معايا نسخ كتير اكيد دي ذكريات مش تتنسي
ليل طلع مسدس من جيبه وضربه طلقه في رجله
امير بصراخ:ااااه
ووو
يتبع….
ليل دخل لسلمي بسرعه وقال بغضب يرج المكان:اييه الصور دي يا ابله
الممرضه بزعيق:مينفعشي كدا يا استاذ المريضه لسه فايقه اتفضل اخرج برا
ليل بزعيق:ملكيش دعوه غوري من وشي بدل ما اهد المستشفي دي علي دماغكو غورو محدش يبقي هنا فاهمين
سلمي بصتله بضعف وقالت:صور اي اللي بتتكلم عليها
ليل:خدي شوفي شوفي يحضره الشريفه صورك الزب*اله
سلمي عيطت وهو اتعصب اكتر
سلمي بعياط:اشوف اي انت عبيط ولا انت مبتشوفشي يعني انا مش فاهمه انتو عايزين اي اطلع برا واكلمت بزعيق اطلع
ليل راح مسكها من ايديها وقال بغضب:مهو اللي فيكي ده عقاب علي القذ*رات اللي كنتي بتعمليها
سلمي صوتت في وشه وقالت:اطلع برا معتش تيجي هنا فاهم غور يلااا
الدكتور ايجي ودخل شد ليل خرجه برا وقله بغضب:مينفعشي كدا حضرتك البنت لسه خارجه من عمليات
ليل:انت مالك انت انت تقربلها ولا حاجه انت ملكشي دخل فاهم

 

الدكتور بغضب:اوعي لكلامك يا استاذ انا دكتورها وانا اللي مسؤول عن حالتها واتفضل يلا احسن ما انادي امن المستشفي هو اللي ييجي يخرجك
ليل بصله باستحقار وقال:وريني كدا وانا اهد المستشفي ده فوق راسكو
_____
مي بعياط:امير رد عليا
امير بوجع:انت لسه هتبصيلي خلصي نادي حد يساعدني
مي بصتله وعيطت وقالت:انت تستاهل اللي بيحصلك ده بقي الوس*اخه دي تطلع منك انا بكرهك وهسيبك كدا تتوجع عشان تعرف ان حقي مش هيروح يا امير ولسه اللي جاي وسبته ومشيت
امير بغضب:يبنت،،،،، والله لاربيكي انتي لسه شوفتي حاجه
_____
كمال:امينه حضرتي الاكل
امينه بقرف:اه احطه ليك
كمال بصلها بضحك وقال:فكي بوزك ده احسنلك انا ممكن امح*يكي خالص اسمعي الكلام بسكات
أمينه بغضب في نفسها:والله يكمال لاعرف الكل باللي عملته زمان داريت عليك وانت متستاهلشي جيت عليا انا كل مره مش هرح*مك صدقني
_____

 

لين بعياط:بقي يخالد هو يكلمني كدا ليه امال اللي كان بينا زمان ده يتسمي اي يعني الفتره اللي ارجعها يكون هو نساني ومش طايقني حتي
خالد:بصي يا لين انت عارفه انك السبب ومتستنيش منه حاجه دا فضل يتحايل عليكي تفضلي جمبه من سنتين وانتي صممتي تسيبيه لوحده وانتي عارفه باللي كان فيه انتي الغلطانه مش هو هو مش فكر ياذيكي هو بيدي رده فعل من اللي حصل
لين بعياط:بس انا مشيت عشان اللي سمعته وكنت عايزه اغير جو
خالد:لييين انتي مشيتي وانتي متاكده انه بريء وانا جبتلك دليل كمان انتي ماشيه بمزاجك اقلك مشيتي ليه عشان كان خسر كل اللي حيلته مش مشيتي عشان غلط ولا مشيتي عشان زعلانه انتي لقيتي نفسك هتعيشي مع فقير قلتي لما الحق نفسي وبعدين فين حبيبتك اللي حبتيه هناك ولا هو سابك لمؤاخذه
لين بصتله باستغراب وهو قال بضحك:متقلقيش كل خطوه من اول شهر رحتي ليل كان عارف بيها وهو من لحظتها نساكي او هو اصلا عرف ان كل اللي كان بينكو مصلحه منك انتي يبقي مترجعيش تجيبي الغلط عليه انتي اللي خاي*نه يلين
لين بغضب:خلاص يخالد انا غلطانه اني اتكلمت معاك اساسا وهتشوف هرجعه ليا تاني ازاي
خالد بغضب:وانا مش هسمحلك تدمري حيات صحبي من تاني كفايه اللي شافه مره منك
لين بمكر في نفسها:وانا مش هسيبه مش هسيبه غير لما يكون ليا واخد اللي عايزاه وبعد كدا ميلزمنيش
____
مي:خلاص يسلمي كفايه والله ده انسان معندوش د*م
سلمي بعياط:وهو ازاي يصدق كدا عليا
مي:وهو ميصدقشي ليه ده صاحبه وبعدين انتي مالك بيه ما يولعو سوا ولا تكوني حبتيه ولا اي
سلمي:احبه لا مستحيل وبعدين هو ازاي هيتقبلني وانا معتش بشوف
مي:متقلقيش يسلمي فتره وتعدي وتعملي العمليه وتكوني احسن من قبل كدا سلمي انتي سكتي ليه سلمي ردي عليا وو
يتبع….
ليل:نعم انت بتقول اي
،،:بص مش هقلك غير ان صور سلمي متفبركه وانا اللي عملهم لامير بس هو كل*ب ومكمليش فلوسي فقررت اقلك
ليل بغصب:يولااد الك***والله لاق*تلك يا امير ورحمه امي ما هرح*مك ثم كمل بغضب:وانت عايز اي انت كمان
،،:٥٠ الف يتحولو علي الرقم ده والا هوزع صورها اللي معايا
ليل بزعيق:عشان اق*تلك يروح امك الفلوس هتوصلك والصور تتمسح وان لقيت معاك صور بعد كدا او لقيت مع حد تاني همحيك فاهم
،، بطمع:حاضر يباشا
_____

 

دخليها اوضتها يمي انتي هتفضلي معانا يبنتي واللي تحتاجيه تعالي قوليلي انا زي ابوكي ماشي يسلمي
سلمي:ماشي يخالو انا كنت عاينه فلوس علي جنب مي هتجيبهم عشان فلوس علاجي والعمليه وكل اللي نحتاجه
خالها بحده:فيه اي يسلمي هو احنا مش قد المقام ولا اي ولا نتي مش بتعتبريني زي ابوكي ولا اي مفيش الكلام ده أنتي بنتي ومش واخد حاجه عيني فلوسك دي يحبيبتي
_____
امينه بهمس:الو يليل
ليل بغضب:عايزه اي بتتصلي لييه انا مش قلتلك مش عايز اسمع حاجه تخصك
امينه بهدوء:فيه ايه يا ليل دا انا اللي مربياك تو تو انت اتربيت اصلا
ليل بزعيق:بصي يست انتي انا سكتلك عشان انتي مرات ابوي انما غير كدا كنت ندمتك انك عرفتيني اصلا
امينه بقرف:بص انا هقلك حاجه بعيد عن كلامك ده كل اللي هقوله ان انت عندك بنت عم دور عليها واوعي تعرف ابوك اني قلتلك ولم تكمل كلامها وكان حد مسكها من شعرها من ورا
امينه بخوف:فيه اي يكمال
كمال بغضب:بنت عم مين كنتي بتكلمي مين يم*را انتي

 

امينه بتوتر وكدب:كنت بكلم جمال بيدور عليها يشوفها عايشه فين في اي يكمال احنا مش متفقين علي كدا سوا
كمال بهدوء:اممم بس اوعي تلعبي عليا يا امينه مش هخلي حد يعرفلك طريق
امينه:هلعب عليك ليه يخويا تحب اعملك كبايه قهوه تروق مزاجك
كمال بقرف:ماشي وبسرعه عشان خارج
_____
ليل لخالد:اعمل اي انا مش فاهم ازاي ليا بنت عم وابويا ليه هيخبي
خالد:مش عارف بس متصدقشي مرت ابوك انت عارف ان هيا بتكرهك واكيد تقصد توقع بينكو ولا حاجه
ليل بشك:بس دي كانت بتكلمني وهي خايفه مش عوايدها ولما ابوي قرب قامت مخترعه حاجه تانيه اكيد فهي حاجه في الموضوع ده
خالد:طب اهدي واحنا هنفهم كل حاجه
ليل:نفهم اي ابوي قلي ان بنت عمي مات*ت معاهم ازاي هتكون عايشه انا قعدت سنين اتعذب انها ما*تت وفي الاخر تطلع عايشه
خالد:ربنا يسهلها يليل المهم دلوقتي انت هتعمل اي
ليل:نا هروح لسلمي
خالد:هتروح تعمل اي انت مش ناسي اخر مره حصل اي بالله عليك خليك متروحشي كفايه اللي فيها
ليل:ما انا هروح اعتذرلها علي اللي حصل
خالد:اانا مش فاهم اللي بينك وبينها انا همشي وياريت متعملشي حاجه تندم عليها يصحبي
_____
مي:هو انت ايه اللي جابك هنا لو سمحت امشي
ليل بضحك:فيه حد يطرد ضيوفه من علي الباب
مي بهمس:اسكت دي لو سمعت صوتك مش هنقدر عليها دي نفسها تقت*لك
ليل:ما انا عارف بس انا عايز اشوفها ضروري

 

سلمي بصراخ من جوا:مين يمي
ليل دخل ليها ومسك ايديها سلمي بعدت ايدها بسرعه وقالت:انت مين وازاي تمسك ايدي كدا
ليل:امم وعرفتي اني راجل ازاي
سلمي بصراخ:اطلع برا يحي*وان ومعتش تيجي هنا تاني
ليل:استغفر الله العظيم هو ده اكرام الضيف
سلمي:هتمشي والا ليل بمقاطعه:والا اي يسلمي هانم
سلمي قعدت تحسس باي حاجه حواليها لعند لما مسكت فازه وحدفتها
ليل بصدمه:يخربيتك دي كانت لسه هتيجي فيا اي يسلمي فيه اي يحبيتي انتي عايزه تخلصي مني ولا اي
سلمي بصراخ:حبك برص يبعيد
ليل بضحك:علي الاقل البرص احلي منك
سلمي:ميييي تعالي بسرعه شيلي الشخص ده من هنا بدل ما ام*وت نفسي دلوقتي
ليل:بصي يسلمي كفايه بقي انا جاي اعتذرلك علي اللي حصل
سلمي ضحكت بسخريه:تعتذر علي اي هو عاد ينفع اتفضل امشي بالله عليك امشي مش عايزه اتكلم معاك ياخي
ليل قرب منها وسلمي كانت حاسه بانفاسه مسك ايدها وهي حاولت تبعدها
ليل:طيب اهدي عشان متتعبيش انا اسف والله انا غبي مبفكرشي يستي اعملي فيا اللي انتي عايزاه بس متزعليش مني
سلمي سكتت وهو كمل كلامه:اي رايك نبقي صحاب
سلمي بهدوء:ماشي
ليل حضنها بدون كلام سلمي بعدته وقالت:فيه اي يعم انت ابعد كدا بلاش شغل المحن ده
ليل بضحك:انت بنت يسلمي متاكده يعني

 

سلمي:لا انا كابوسك يروح،،،
ليل بتكشيره:طب ليه الغلط بس خلاص يستي انا ماشي
سلمي:استني انا اسفه معلشي مبعرفشي امسك نفسي استحمل انت بقي مش انت اللي اخترت نبقي صحاب
ليل:ماشي يستي انا همشي يلا واه حكايه الصور اتحلت متقلقيش
سلمي:صور اي مش فاهمه انت كنت بتتكلم عن اي
ليل:لا متاخديش في بالك بقلك لسه اسبوعين وهتسافري تعملي العميله
سلمي:امم عارفه
ليل:انا مش عايزك تزعلي لو ربنا مااردشي والعمليه منجحتشي
سلمي بصتله بدموع وسكتت
ليل حاول يضحكها:اي ده دي الانسه سلمي طلع عندها د*م وبتعيط
سلمي بزعيق:استغفر الله العظيم غور يليل غور بدل ما اتغابي عليك
ليل خرج:خلاص يستي انا مشيت اهو بكرا هجيلك ماشي يقمر يلا سلام
بعد ما ليل مشي
سلمي قعدت تضحك علي كلامه ولكن بعد فتره في حد خبط علي الباب ودخلو بهمج
سلمي:انتو مين وعايزين اي
،،:عايزينك وقام شيلها وهي كانت لسه بتصرخ ضربها علي دماغها جامد وركبها العربيه
مي جريت وراهم بصراخ ولكن ملحقتهمشي وو
يتبع….
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
،،:اهلا ببنت اخويا الغالي
سلمي وهي بتفوق ومش شايفه حاجه:اخوك مين انا مش ليا عم انت مين وعايز مني اي
،،:بصي يبت انتي سيبك من الكلام ده انا عارف ان الناس اللي عايشه معاهم معرفينك كل حاجه بلاش تستعبطي
سلمي بعياط:معرفني اي انت مين وعايز مني اي
،،:عايز روحك
سلمي بزعيق:انت بتقول اي انا عايزه امشي
،،:اترزعي هنا بدل ما اعمل حاجه تزعلك بصي انا عندي ليكي عرض مقابل م*وتك
سلمي بصراخ:سبني انا عايزه امشي
،،:بصي يبت انتي جوازك من ابني بكرا ومنتيش خارجه من هنا واحمدي ربنا اني لقيت حل زي ده مش عارف هو هيرضي بواحده عام*يه زيك ازاي

 

سلمي بصراخ:انا مش متجوزه حد سبني بقي انا مش قاعده هنا
كمال ضربها قلم وقعت علي الارض وبقها بقي بينزف
كمال بغضب:هبعتلك مرات عمك تظبطك وتيجي تقعدي معانا لعند لما اكلم ليل اقنعه يلبس البلوه دي
سلمي بغضب:انت شخص مش محترم وانا قلتلك مش هتجوز حد انت مبتفهمشي
كمال بزعيق:انا مش محترم يبنت****وضربها تاني وقعت المرادي مغمي عليها
_____
في القصر
كمال بغضب:بقلك اي يواد انت انت هتسمع كلامب غصب عنك والا انت عارف انا ممكن اعمل اي
ليل بغضب:وانا مش متجوز حد يبوي ومش هتقدر تغصبني علي حاجه ولا ناسي زمان اللي حصل
كمال بخبث:اممم طب وحضره السنيوره اللي معاها ليل نهار دي هت*موت لو متجوزتش اللي بقلك عليها
ليل بصدمه:انت انت بتراقبني انا بكر*هك يبوي لو اتاذت شعره منها متسالشي علي اللي هعمله
كمال بغصب:وانا مش هتنازل عن كلامي ياما تتجوز ياما تنساها وتترحم عليها
_____

 

ليل مشي بغضب من القصر وراح لسلمي
ليل وصل وهو داخل لقي الباب مفتوح والدنيا كلها متبهدله دخل بسرعه لغرفه سلمي ملقاش حد اتصل علي مي مرتشي عليه قعد متوتر وافتكر تهديد ابوه
ليل اتصل عليه واتكلم بغضب:انت عملت اي البت فين
كمال باستغراب:بت مين
ليل:قول البنت فين والله يبوي لو جرالها حاجه لاه*د القصر دا علي دماغ اللي قاعدين فيه
كمال بزعيق:انت يمتخلف انا معرفشي حاجه عنها وانا لسه عملت حاجه بس هعمل لو مسمعتش الكلام
ليل فكر ان ابوه عمل حاجه وهياذيها عشان يعاقبه قله انه موافق يتجوز اللي هوا عايزها
______
راح ليل تاني يوم بعد ما اتاكد ان فيه ناس خطفتها من مي والماذون ايجي وقتها وابوه عمل قعده صغيره جوا القصر وعزم ناس
ليل كان قاعد مش عارف يعمل اي
خالد باستغراب:ايه اللي يخليك توافق علي حاجه زي دي
ليل بدموع:خطفها وناوي يقت*لها لو موافقتش انا مش عارف اعمل اي
خالد بصدمه:ابوك هيعمل كدا ليه
ليل:مش عارف بس كل اللي اعرفه دلوقتي اني هنتقم من اللي هتجوزها بس انقذ سلمي بس انا خايف لتسبني اكيد يعني مش هتوافق تكمل مع واحد متجوز بس اهم حاجه أبعدها عن هنا ثم بص بغضب قدامه وقال:وانا مش هخليكي تتهني يعروس الشؤ*م انتي في يوم ،،،
يتبع….
سلمي بعياط:والنبي مشيني من هنا مش عايزه اتجوزه ارجوكي
،،:مينفعشي يست هانم دول يق*تلوني مقدرشي اعمل كدا
سلمي بدموع:ماشي اخرجي برا
الشغاله بهدوء:بصي يست هانم متزعليش دا ليل بيه ده اطيب مما تتخيلي ملوش في العيله دي متقلقيش
سلمي وهي تتذكر ليل حبيبها وقالت في نفسها:وكمان اسمه ليل ليييه ياربي ارجوك ساعدني اهرب من هنا
______
الماذون:مين وكيل العروسه
كمال:انا انا عمها هوكلها
ليل بصدمه:عمها ازاي انت مقلتليش وازاي ليا بنت عم
كمال:هعرفك كل حاجه بعدين بس يلا الماذون مستني
ليل بزعيق:لا انا افهم كل حاجه دلوقتي والا كمال بزعيق:والا اي بص يلا انا مبحبش اعيد كلمتي خلص عشان متزعلشي عليها

 

ليل راح قعد وتم كتب الكتاب وخرج لبرا بعدها بخنقه
خالد خرج وراه وراح وقف جمبه وقال:متزعلشي اللي حصل حصل بقي اهم حاجه دلوقتي البنت اللي فوق ملهاش ذنب بلاش تاذيها
ليل بدموع:وسلمي ما هي السبب اني ابعد عنها وكمان لعند دلوقتي معرفشي هيا فين
خالد بهدوء:خلاص يصاحبي انساها واطلع لمراتك
ليل بص قدامه بضيق وطلع لفوق دخل الاوضه لقي واحده قاعده علي السرير وبتعيط
ليل بزعيق:هششش بتعيطي ليه انتي لسه شفتي حاجه مني
سلمي لما سمعت الصوت عرفت مين اللي بيتكلم
سلمي قربت منه والشال علي وشها وقالت بصدمه:ليل
ليل بصدمه وهو بيستوعب مين اللي بيتكلم شال الشال من علي وشها لقاها هي حضنها جامد وهي كذلك مكنوش مصدقين ان دا اللي يحصل
ليل بدموع:ازاي انتي جيتي هنا ازاي يعني انا اتجوزتك انتي

 

سلمي:يعني انت ابن عمي يا ليل
ليل بهدوء:لا ما انا لازم افهم كل حاجه مسك ايد سلمي وخرج لبرا وراح لابوه وقال بغضب:تقدر دلوقتي تفهمني اي دا ازاي
كمال بغضب:روح اوضتك انت ومراتك قلتلك بعدين
ليل بزعيق يرج المكان:لا مهو انت لو مقلتش ملهاش قاعده هنا
كمال:قلتلك خد مراتك واطلع احسنلك
ليل شال سلمي وخرج خالص من القصر
كمال بزعيق:هتشوف يا ليل هوريك وش مني عمرك ما شفته
ليل رجع بصله:اممم هتقت*لني زي ما قت*لت امي يعني
كمال بزعيق:تستاهل ما هي اللي بنت***راحت خنتني تستاهل اكتر من الم*وت
ليل بزعيق:متقلشي علي امي كدا انت متستحقش اقلك ابويا انت
كمال:احسن انا برضو مش ضامن انك ابني ما ممكن،،،
ليل بزعيق:اسكت انت هتندم علي الكلام دا امي مفيش اشرف منها اكيد يعني اللي حياته كانت كلها ،،، هيشوف غيره زيه
كمال رحله وضربه قلم وو
يتبع….
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
سلمي بوجع:ااااه ليل دماغي
ليل قرب منها لقي راسها بت*نزف مسك وشها وقال:اهدي يحبيبتي هنمشي من هنا متخافيش انا جمبك ثم بص لمرات ابوه وقتها بغضب وزعق جامد
ليل بزعيق:اي اللي انت عملتيه دي يمره يمت*خلفه ازاي تزقيها كدا ماشي يبوي بس انابيبني وبينكو الايام ولو حد اذي مراتي مش هرحمه مهما كان مين
كمال بضحك:بقي عيل زيك هيعلمني اتعامل ازاي روح يبابا جمب مراتك واسكت
ليل بصله بضيق وراح قرب منه وهمسله :بلاش يبوي اقول دلوقتي انك اللي قت*لت اخوك وانت عارف اللي هيحصل بعدها
كمال وشه قلب الوان وقال بتوتر:انت بتقول اي
ليل بهدوء:اي مش دي الحقيقه انا مش فاهم انت ازاي اصلا تحاول تاذي اخوك ازاي صعبه بس انك تق*تله دي كفيله انها تبين انك لمؤاخده***
كمال بغضب:ليييل اتكلم باسلوب كويس وبعدين انا هعمل كدا ليه وايه الدليل اللي معاك
ليل:بلاااش انا الدليل اللي في ايدي كفيل تاخد فيه اع*دام لا دي مش جريمه واحده دي جريمتين امي وعمي شاطر يبوي انت قلبك ده حجر مبتحسش تق*تل مراتك واخوك لييه عشان اي كل دا

 

كمال اتكلم بصوت عالي وسلمي كانت سامعه كل حاجه اتقالت اصلا بس محاولتش تبين
كمال بغضب:ايوا قت*لتهم يستاهلو وانا مش ندمان
سلمي زعقت وقتها بصوت عالي وقالت:ليييه هو اذاك في اي حرام عليك
كمال بزعيق:اسكتي انتي منتوش فاهمين حاجه
ليل:مش اي انت عقلك فيه اي انا مش فاهم بقلك انت قتل*ت روحين فاهم يعني اي
كمال بغضب:مهم خانوني كانو يستاهلو انا كنت بحب امك وهي اللي راحت خنتن*ي معاه لييه انا قصرت معاها في اي عشان تبعني بالطريقه دي واخويا**يعمل معاياكدا لي مش فاهم
ليل:ومين اللي اكدلك ان ده اللي حصل وانت عارف كويس اخلاق مراتك
كمال بزعيق:اخلاق اي ام اخلاق دي كانت بتتظاهر بيها وبس انما هي كان مشيها كله حرام في حرام انا كنت استاهل اشوف منهم كدا
ليل:تقوم قا*تلهم حرام عليك انت مبتحسش
كمال بضحك:وقلتلك مش ندمان
الشرطه وقتها دخلت كمال مكنشي واقف علي بعضه
ليل بهدوء:اتفضل يحضره الظابط اقبض عليه ادي الدليل اللي معايا وفتح تسجيل صوتي للي حصل
كمال بغضب:يبن**بقي انت تعمل معايا كدا اكيد يعني ما انت هتطلع**زي امك استني بس لما اخرج يا ليل هند*مكو انتو الاتنين
مشيت الشرطه وليل خد ليلي وطلع السلم لقي حد كلنه بيصوت لكن الصوت مش ظاهر فضل ماشي لمصدر الصوت يشوف مين
سلمي بخوف:انت رايح فين واي الصوت ده
ليل بهدوء:هروح اشوف فيه اي خليكي جمبي اوعي تتحركي بعيد عني يا سلمي
سلمي اوءمت راسها
ليل فضل متبع مصدر الصوت لعند لما لقي ان الصوت جاي من ورا مكتبه محطوطه في مكتب ابوه
ليل استغراب:طب الصوت دا جاي ازاي حاول يشوف اي حاجه من المكتبه ملقاش
سلمي كانت بتحسس علي اللي حواليها وفجاه وقع كتاب وظهر حاجه مكنوش يتوقعوها
ليل بصدمه:ماما
يتبع….
ليل دموعه نزلت علي وشه من المنظر اللي شافه
قرب بهدوء لقي واحده عجوزه قاعده علي كرسي مربوطه فيه ووشها كله بيجيب د&م والاكل معفن وقديم ومرمي في كل جهه وهدومها متقطعه اكنها لابساه من سنين ووشها شاحب وحالتها صعبه جدا
ليل بصدمه:ماما وراح لسه هيلمسها لقاها صوتت جامد
سلمي بدموع من برا:ليل رد عليا في ايه
ليل مكنشي واعي للي حصل ومش مصدق ان امه عايشه وهي بالحاله قرب منها بدموع وصوت متملكه الحزن وقالت:ماما انا ليل ليل مش عارفاني
جميله بصتله بخوف لسه وقالت:انت ليل ابني
ليل بدموع هز راسه

 

جميله فرحت وقتها انها شافت ابنها بعد السنين دي كلها وان حد هيقدر ينجدها من العذاب اللي هي عايشه فيه
ليل بهدوء مسك ايدها وقالت:قوليلي مين اللي عمل فيكي كدا انا متاكد وعارف مين بس
جميله حطت ايدها علي ضهره وقالت:انا مش زعلانه انا فرحانه اني شفتك قبل ما اموت
ليل بدموع:بعد الشر عليكي بس قوليلي ايه اللي حصل وليه ابويا حبسك هو مش كان طلق عليكي الن*ار وقال انك م*تي انا مش فاهم
جميله بدموع:اللي حصل ان انا كنت خرجت من العمليات وقتها ايجي للدكتور ودفعله فلوس عشان يقول اني مت*ت والدكتور عمل اللي هو عايزه وهو خطفني وجبني هنا ومن سعتها وانا هنا
ليل:طب ليييه انا مش هسكتله المرادي يا قا*تل يا مقت*ول
جميله بصراخ:لا لا والنبي لا ممكن يم*وتك انت مش عارف ايه اللي ممكن يعمله ومش هيهمه ما انت مش ابن ولما تكمل الكلمه وسكتت
ليل بزعيق:مش ايه قولي

 

جميله بدموع:انت مش ابنه انت ابني انا انا كنت متجوزه واحد قبله وهو كان صاحبه وفي يوم لقيته جاي بالليل بيخبط علي الباب جامد قلقت رحت فتحاله وقتها لقيته بيقلي زوجك ما*ت في حادثه وانه رايح يستلم جث*ته انا وقتها كنت في حاله وحشه وخاصه انا وابوك كنا بنحب بعض جامد هو سعتها استغل ان حالتي النفسيه تعبانه وراح لاهلي عشان يتجوزني وهددهم واهلي غصبوني علي الجوازه دي انا مكنتش عايزاه ولكن هو مكنشي همه غير ان يبقي عنده عيل عشان ياخد ورث عمه
ومن يوم اللي حصل اعترف ان هو اللي ق*تل صاحبه انا مكنتش فاهمه ليه عمل كدا بس اللي عرفته ان هو سعتها كان حبني ولما قال لابوك عن حبه ليا ابوك قله انه خطب واحده وطلعت انا الشخص دا وهو عشان برضو الورث استغل اني حامل وخلص علي ابوك وخد كل اللي هوا عايزه
ليل بصدمه مكنشي مصدق اللي سمعه بس حاول يتمالك نفسه وخد امه وطلع ومركزشي مع سلمي اللي قاعده علي الارض
_____
ليل بعد ما جهز امه وحضرلها الاوضه وقعدت فيها نزل عشان يجيب ليها اكل افتكر سلمي وانه مش شفها من سعتها راح لاوضته ملقهاش دور عليها في القصر كله ملقهاش
ليل بزعيق:سللمي انتي فين
خرج برا القصر لقاها واقعه ومغمي عليها جري عليها وحاول يفوقها
سلمي فاقت وقامت مص*وته وجسمها كان كله بيرجف وقعدت تعيط
ليل بذعر:فيه اي ايه اللي حصل
سلمي بخوف وبعياط:فيه واحد ايجي وحضني فكرته انت ولكن لما سمعت صوته بعدت عنه وبعدها حسيت بحاجه في جمبي غرزها فصوتت وهو لما لاقاني صوتت قام ضربني علي دماغي وهرب
ليل:ايه مين اللي هيعمل كدا وليه
سلمي بدموع:ارجوك متسبنيش لوحدي
ليل:متخافيش وفجاه حد ايجي وطلق عليهم
سلمي بصراخ:ليلللل
يتبع.
سلمي بصراخ:ليل رد عليا ليل رحت فين رد عليا والنبي ولم تكمل كلامها كانت طلقه ايجت فيها هي كمان
الاتنين كانو مرمين علي الارض والد*م في كل مكان حواليهم
الخدم خرجو برا لما سمعو صوت طلق النار جريو عليهم لما لقوهم في الحاله دي والكل كان مذعور من اللي حصل
________
الدكتور بحزن:البقاء لله شدوا حيلكو
سلمي بصراخ:لااا هو عايش قول انه كويس هو مش هيسبني ارجوك قول انه عايش
الدكتور بصلها بحزن ومشي
سلمي دخلت بسرعه للغرفه اللي هو فيها وراحت قعدت تهز فيه وتعيط والممرضين بيحاولو يبعدوها
فجاه حد بيدخل من الباب وبيطلق طلقتين في قلب ليل
سلمي بصويت وذعر:لااااا ليل وفجاه بتقوم قايمه مذعوره
سلمي بصراخ:ليللل

 

الممرضه بتدخل ليها وبتحاول تقعدها في مكانها تاني
سلمي بعياط:ابعدي عني والنبي عايزه اشوفه
الممرضه:مش هينفع يا مدام انتي لسه خارجه من عمليات والجرح ممكن ين*زف
سلمي زقتها جامد وقالت بصراخ:محدش ليه دعوه ابعدو عني انا عايزه اشوفه
الممرضه:جوز حضرتك لسه في العمليات ارتاحي وهو لما يخرج هقلك بس مينفعشي تتحركي عشان الجرح
سلمي مكنتشي سامعه لحد وفضلت تزق فيهم لعند لما الحرج نز*ف
الدكتور دخل واداها حقنه مهدءه وخيطلها الجرح تاني ونبه علي الممرضه لما تفوق تنادي عليه
______
امينه بخوف منه:انت قتل*هم ليه هما ذنبهم اي حرام عليك ده حتي مش ابنك يمفتري
كمال بهدوء:عارفه لو مسكتيش مصيرك هيبقي زي مصيرهم
امينه بخوف في نفسها:انا لازم ابلغ عنه انه هنا
كمال ببرود:روحي اعمليلي حاجه اكلها واياك تفكري انك تبلغي عني اكون قاطع خبرك فاهمه
امينه بخوف:فاهمه فاهمه
كمال اتصل علي شخص وقال:اي الأخبار
،،:البنت خرجت من العمليات انما الشخص التاني لسه في العمليات وحالته خطيره
كمال ببرود:تنهيلي علي البنت باي طريقه بس محدش يمسكك خد بالك
،،:حاضر يباشا
_______

 

سلمي بدنده:ليل ليل متسبنيش
دخل شخصوللغرفه وراح قرب منها سلمي مسكت ايده و قالت:متسبنيش ارجوك متسبنيش انا بحبك يا ليل الشخص اللي واقف ده اتكلم بقرف وقال:امم بتحبيه اشبعي بقي بحبه نهايتك قربت
سلمي لسه هتصرخ قام حط ايده علي بقها وجاب المخده اللي جمبها وقام حططها علي وشها وقعد يكتم في نفسها
سلمي حاولت تقاومه بس جسمها كان ضعيف وكانت لسه هتغيب عن الوعي دخل خالد وقتها جري وراح ضربه بيبصله واتصدم لما شافه
خالد بصدمه:علي!!!
يتبع….
خالد بصدمه:علي!!
سلمي بعياط:ليل ليل انت اللي عملت كدا انت اللي حاول تقت*له
علي بضحك:ااه انا اللي حاولت وكان زماني خلصت عليكي بس الغبي ده ايجي بقلك اي انت زيهم انت لازم تموت انت كمان
علي طلع مسدس من جيبه ووجهه علي خالد وعمر المسدس
سلمي لما سمعت صوت التعميره قامت راقعه بالصوت كل اللي برا اتلمو حوالين الاوضه والكب خايف يقرب
خالد بزعيق:نزل المسدس ده يعلي احسنلك انت مش عارف اي اللي هيحصلك لو فكرت تعمل حاجه
علي بجنون طلق خالد طلقه في رجله ولسه رجاله الامن راحين عليه وجه المسدس ناحيه سلمي
علي بضحك:وانتي لازم تمو*تي

 

سلمي فضلت تعيط جامد وهو استغل ان سلني واقفه جامبه وراح مسكها وحط المسدس علي راسها
سلمي بخوف وجسمها كله بيرتعش وبتعيط جامد
علي بزعيق:هشش اسكتي
سلمي اتفزعت جامد وصوت شهقاتها بدا يعلي اكتر والمكان كله متوتر واثناء سكون صوت الجميع
صوت صويت ايجي من برا
جميله بصويت:لااااا ابني لا مش م*ات منهضتش اشبع منو حراام عليك يكمال هقت*لك بايدي
سلمي جسمها ارتعش ومبقتشي قادره تقف علي رجلها اكتر من كدا صرخت جامد:ليلللل
علي بضحك:انتي مش عارفه الفرحه وسعاني ازاي انا مبسوط اوي
سلمي بصويت:انت مريض نفسي حسبي الله ونعم الوكيل فيك سبني ليللل والنبي سبني
دخل شخص للاوضه وقالت بصوت عالي سلمي لا سلمي لا متاذيهاش دي بنت ولم يكمل كلامه كان طلقه ايجت فيه
كان علي مستناش كلمه منه وطلق فيه من غير ما يشوف مين ده بعد لما طلق عليه بص بصدمه ومكنشي مصدق مين اللي طلقه بالن*ار
سلمي بصراخ:لااااا ابعد عني كفااايه
علي ضربها علي دماغها وطلق طلقه في الجو وهرب من المكان خالص

 

_______
كمال:انت بتقول اي ازاااي
علي بخوف:دا عايش هنروح في ستين داهيه اكتر من اللي رحنا فيها ياريت يكون ما*ت خلينا نخلص
كمال بخوف:لا مستحيل يكون عايش انا حارق*ه بايدي انت مش فاهم حاجه
علي:والله يباشا ده اللي شفته
كمال بخوف:ربنا يستر
______
ليل بتعب:سلمي ردي عليا
سلمي فاقت بتعب وقامت بسرعه لما شافت ليل وقعدت تحسس عليه
سلمي بعياط:انت عايش صح انا مش بحلم
ليل بضحك:ايوا عايش يستي دي كانت تمثيليه عشان كلن فيه شخص جاي يقتلني وانا اللي اتفقت مع امي تعمل كدا
سلمي بعياط:انت مش فاهم حاجه
ليل:مش فاهم اي انتي مش اغمي عليكي بسبب كدا
سلمي بعياط:خالد وبابا بابا يليل ابويا عايش لا قت*له روح شوفهم خالد خد طلقه وبابا كمان ارجوك يليل روح
ليل بصدمه:بتقولي اي
يتبع….
ليل بصدمه:ابوكي عايش ازاي
سلمي بعياط:معرفشي معرفشي علي ضربه بالمس*دس دا انا ملحقتش حتي اتكلم معاه
ليل حضنها بحزن وقال:اهدي يحبيبتي عشان متتعبيش اكتر
سلمي فضلت تعيط ومردتشي عليه
ليل بهدوء:ااه سلمي الدكتور حدد معايا عمليتك كمان اسبوع
سلمي بخوف:بعد اسبوع ازاي وبدات تعيط تاني
ليل بحب:سلموتي اي يحبيبتي مالك مش قلتلك بلاش تعيطي تاني وان شاء الله بعد العمليه هتبقي حلوه وهتشوفي متخافيش انا جمبك
سلمي بحزن:وافرض مشوفتش تاني

 

ليل:انتي عندي بالدنيا كلها يسلمي وانا هشيلك فوق راسي وهفضل جمبك علطلول يحبيبتي بس قلنا اي منقلشي افرض ادعي كتير وان شاء الله خير
سلمي بحب:ماشي انا عايزه اروح اشوفه
ليل باستغراب:تشوفي مين سلمي بضحك:انت نسيت امشي يا ليل بدال ما اتشل واه هو خالد كويس
ليل:اه يحبيبتي الرصاصه ايج*ت في ايده بس هو دلوقتي بقي كويس
______
مي بصراخ:بالله عليك كفايه انا تعبت انت عايز اي عايز تاذيها لييه كانت عملت فيك اي قول
امير بزعيق:بصي يبت انتي هي لازم تم*وت بس علي الغبي مقدرشي يخلص عليها
مي بصدمه:انت بتقول اي انت متخ*لف وحق*ير انا هبلغ عنك
امير بخبث ضربها علي دماغها وخدها لمكان بعيد
______

 

كمال بزعيق:انتي واحده زبا*له ازاي عملتي كدا لييييه حرام عليكي ليه تخليني اق*تل ابني لييييه انا هقت*لك انتي بتعملي كدا ليه ليه بتستغلي تعبي
امينه بزعيق:انت بتتبلي عليا يخويا
كمال ضربها قلم وقال:والرسايل دي يقذ*ره مين اللي بعتها ولمين لعلي علي صاحب ابني حرام عليكي يشيخه كرهتي كل اللي حواليا فيا حتي بقيت خايف ابان قدام اخويا لاني قلتل*ه بسببك وبسبب زب*التك كل السنين دي بتحطيلي ادويه تاذيني وتاذي اللي حواليا لييه حتي مراتي ضحكتي عليا وخلتيني اشك فيها وفي اخويا كرهتيني في نفسي يشيخه حرام عليكي
امينه بخبث:انا معملتش حاجه يخويا كله بارادتك
كمال:بارادتي انتي عبيطه انتي بتستغلي تعبي وتقولي بارادتي انتي الوحيده اللي لازم تم*وتي راح قرب منها وحاول يخنقها
جميله دخلت القصر وقتها وقالت بزعيق:ابعد عنها يكمال

 

كمال بصدمه:جميله مين اللي خرجك انتي ازاي هنا
امينه بضحك:انا اللي فتحت الباب هو ابنك شافك
جميله ببرود:ملكيش فيه كمال تعالي معايا وسيب حسابنا ده بعدين لازم الكل يعرف الحقيقه
كمال قرب منها بهدوء وقال:انا اسف اسف مكنشي بارادتي والله ارجوكي سامحيني
جميله بزعيق:قلت خلاص يكمال مش عايز اسمع حاجه تعالي معايا
_____
جمال بضعف:قربي يبنتي انا ابوكي مش فاكراني يسلمي
سلمي بهدوء:ابويا ازاي اهلي ماتو من زمان جمال:لا دول ناس طيبين ربوكي بعد اللي حصلي
سلمي بدموع:وانت كنت فين وليه هما اللي يربوني واعيش معاهم ليه طالما اهلي عايشين
دخل كمال وقتها هو وجميله
جمال بصدمه:سلمي تعالي ابعدي عن الراجل ده ثم بص بصدمه اكتر لقي ملامح حد يعرفها بصلها بصدمه وقال:جميله وو
يتبع….
جمال بزعيق:امشي من هنا عايز اي عايز تقت*لني انا اهو قدامك بس بنتي لو قربت منها انا اللي هخلص عليك يخويا بايدي
كمال بحزن:انا اسف والله مكنشي بارادتي اللي كنت بعمله
جمال بغضب:اييه اللي مكنشي بقصدك انت حاولت تقت*لني وكمان حاولت تقت*ل بنتي وابنك حتي ومراتك وتقلي مكنشي قصدي طيب انا عارف انك مقت*لتش صاحبك بس ليه تحاول تاذينا اذيناك احنا في ايييه عشان تعمل كدا
جمال بحزن لجميله:وانتي ازاي جايه معاه مامنه لنفسك معااه ازاي ده قا*تل انتي ناسيه اللي عمله
جميله بهدوء:لا انا كنت عارفه اي اللي مخلي كمال كدا وكذا مره قلتله بس هو كان مصرر ان انا بكدب عليه عشان اخليه يسبني انا اه مستحيل اسامحه بس هو فعلا مكنشي بايده وانت عارف كويس مرض اخوك بس كل اللي عايزه افهمه انت ليه قت*لت حسن
كمال بدموع:والله مقتلهوش حرام عليكي بقي انتي لييه مصممه تكذبيني كل مره

 

جميله:واصدقك ليه طيب ما يمكن كنت غايب عن وعيك زي ما عملت فينا
كمال بص لجمال لانه عارف ان جمال عارف الحقيقه كلها
جمال ببرود:مش هو اللي قتله ي جميله
جميله بزعيق:قلتلك ميت مره متتدخلش انت مش فاهم حاجه اخوك بيكدب
كمال بزعيق:انتي مش بتفهمي ليييه اعمل اي عشان تصدقي اني ماذتهوش حتي هاذيه ليه انتي مريضه انا اتجوزتك لسببين اولا اني اتهددت لو متجوزتكيش هيق*تلوكي انتي واللي في بطنك والتاني اني كنت لسه بحبك
جميله ببرود:اه كمل كدبك انت ايييه مبتحرمش
كمال بغضب:قلتلك كنت تحت تهديد انتي ايييه حجر
جميله بزعيق:اه انا زف*ت مين اللي هيهددك قلي قول مين
جمال ببرود:ابوكي يجميله وكفايه اقفلو علي الحوار ده
جميله بزعيق:ابويا ازاي انتو كدابين انتو ايييه مبتحسوش حرام عليكو

 

جمال بزعيق:خلاص يجميله خلاص كفايه حابه تعرفي الحقيقه ابوكي هو اللي قت*ل جوزك عشان انتي عارفه ليه كويس وانتي اللي اتجوزتي حسن غصب عن ابوكي ولما اتعاركو سوا ابوكي هو اللي عمل كدا قفلي علي كدا بقي ويلا يكمال اخرج كفايه
كمال:مسامحني يخويا
جمال بصله بضيق وبعدين بص قدامه وقال بحزم:ليل اتفضل خد الكل واخرجو وسيب سلمي انا عايزها في كلمتين
_____
امينه بعياط:الحقني لو عرفو الحقيقه هروح في ستين داهيه
،،:اييييه حواراتك كترت انتي شيطا*نه بجد
امينه:يعني اعمل اي بلاش الكلام الماسخ ده قلي خطه اطلع من الوش ده فيها
،،:طالما بتحبيه ليه خليتي جوزك يحاول يقت*له
امينه بعمي:عشان هو غبي راح حب مرات اخوه ومشفنيش فكان لازم العب اللعبه دي عليهم
كمال بزعيق:امييينه
امينه جسمها كله قلب الوان التليفون وقع منها وو
يتبع….
كمال بزعيق:ايه اللي انا سمعته دا بقي انتي بتضحكي عليا كل السنين دي
امينه بخوف:بضحك عليك ازاي يخويا انت سمعت غلط اهدي بس وانا هفهمك
كمال بغضب:افهم ايييه انتي اوس*خ من ما كنت اتوقع حرام عليكي مش كفايه اللي عملتيه ومحدش حاسبك وكمان تكوني كنتي بتعملي كدا عشان اخويا طب ليييه دخلتيني في كل دا انا عملتلك اي اهلي عملولك ايييه خليتي الكل بقي بيكرهني ونفسهم يخلصو منس وانا مستحيل اخليكي تتهني بعد اليوم دا
امنيه بخوف:كمال اسمعني بس هفهمك انت كنت سامع غلط انا بحبك انت
كمال راح وضربها قلم وكان ليل وجميله وسلمي داخلين وقتها
كمال بزعيق:اخرك معايا هو النهارده انتي لازم تتحاسبي علي كل اللي عملتيه وحسابك هيبقي هو موتك ونزل فيها ضرب
ليل راح يشيله عنها
جميله بهدوء:ليل تعالي هنا ملناش دعوه بحد هنا

 

كمال بزعيق:جميللله كفايه بقي عايزه اي قولي اعملك اي ام*وت نفسي عشان تكوني مرتاحه
جميله ببرود:يلا يليل اطلعو وانا راحه اوضتي وياريت الوش اللي انتو ناويين عليه ده تعملوه برا عايزين نرتاح
______
امير بخبث:مي عامله اي يحبيبتي
مي بصراخ:سبني حد يحلقاااني
امير:قلتلك يحبيبتي مش عايزك تبقي عنيده يعني اعمل اي دلوقتي بفكر اقصلك شعرك
مي بصراخ:اوعي متلمسنيش
امير بغضب ضربها كف في التاني في التالت
مي بعياط:اوعي اوعي انت مريض انت مريض يا امير انا بكرهك
امير بضحك:حد قلك تحبيني استحملي بقي قوليلي فين فلوس الجمعيه
مي:ليييه مستحيل انت عايز تضيع تعب عمري
امير بغضب:تعب اي يروح امك انا محتاجهم
مي بزعيق:عشان تجيب الخرا اللي بتشربه ده لا مش من فلوسي يا امير روح اعمل اللي تعمله مش صرفه عليك جنيه بعد كدا
امير بغضب ضربها تاني لعند لما اغمي عليها
______
،،:هاتوها مليش دعوه اتصرفو حتي لو هتجيبوها من القصر ذات نفسه
..:ماشي يباشا
يتبع….
،،:هاتوها مليش دعوه حتي لو هتجيبوها من القصر ذات نفسه
امير بزعيق:انت اتهبلت انت عارف ان ليل هيبقي هناك
،،:ملكشي دعوه انت اعمل بس اللي بقلك عليه والباقي انا هتصرف فيه
امير:ماشي يعلي بس مترجعشب تندم
_____
ليل بضحك:سلمي يلا بقالك ساعه اجي اساعدك
سلمي بصراخ:ليللل اسكت
ليل بعند:لا استني اهو بفتح الباب
سلمي بزعيق:ليلللل ثواني انا جايه وطلعت بسرعه وهي ماشيه قامت واقعه جامد

 

ليل بخوف:سلمي اي اللي وقع دا سلمي سلمي مبترديش ليه ثم فتح الباب بسرعه لقاها واقعه ودماغها بتن*زف
ليل بخوف:سلمي سلمي مالك قومي يحبيتي اي اللي وقعك
ليل شالها وحطها علي السرير وجاب شاش ونضفلها جرحها وربطه علي راسها وفضل قاعد جمبها
بعد شويه
سلمي بوجع:اااه ليل
ليل بخوف:عامله اي دلوقتي يحبيبتي
سلمي وهي بتحاول تفتح عنيها وفيه حاجات مشوشه قدامها قامت قعدت وقعدت تفتح وتغمض عينها كتير
سلمي بصراخ:ليللل انا بشوف
ليل بصدمه:بتتكلمي جد بتشوفي ازاي
سلمي بدموع:والله شايفه انا شيفاك وشايفه كل حاجه انا بحبك
ليل بضحك:اوعي تكوني بتهزري انتي بقيتي بتشوفي يحبيتي حرام عليكي خضتيني بس احسن حاجه انك وقعتي الحمد لله قولي بقي اي حاجه نفسك فيها
سلمي:حيلك حيلك وبعدين اي احسن دي دا انا ضهري اتكسر ميت مره قلتلك مترميش حاجه علي الارض عجبك كدا
ليل:اه عجبني سلمي انت بتشوفي بجد
سلمي بضحك:فيه ايه يا ليل ايوا يعم والله بشوف تحب تعرف استني هوريك وقامت ضرباه في وشه بوكس
ليل بصدمه:ااااه فيه اي يا سلمي يحبيبتي هتستقوي عليا بقي
سلمي:والله كان نفسي اديه ليك من زمان
_______
امينه بتذمر:تعالي خدني بقي مش بايدي اعمل اي يعني
علي بغضب:انا مالي ما تروحي في ستين داهيه ميخصنيش
امينه بزعيق:ايه اللي ميخصكشي هتيجي تاخدني والا
علي بغضب:والا اييه متحاوليش تلعبي عليا عشان موركيش وش تاني روحي شوفيلك اي مكان اقعدي فيه حتي لو في الزباله انتي متخصنيش
امينه بخبث:ماااشي الايام ما بينا
يتبع….
يخوي انا عارف اني غلطان برضو انا اسف
جمال بهدوء:تعرف اني ممكن كنت اعديلك كل اللي حصل بس انت مسمعتش كلامي قلتلك امينه دي مش وراها خير قلتلي دي غلبانه يجمال وطلعتني غلطان
كمال بحزن:لو كنت اعرف انها بالشر دا مكنتش هسمع في يوم انها تدخل حياتنا
جمال بحب:خلاص يخوي انا مسامحك بس عندي ليك طلب
كمال:قول يخوي من عيني الاتنين
جمال بهدوء:تروح لجميله وتصالحها مهما كان اللي عملته مش قليل وحاول معاها مره واتنين وتلاته متياسش هيجيلها يوم وتلين بلاش تروحو من بعض وانتو زعلانين

 

كمال:من عيوني يخوي ما انت عارف اني كنت متنيل بحبها بس بقي اللي حصل هي اصلا مش طايقه تشوف وشي حتي
جمال:اعذرها يجمال اللي شفته يعني مش قليل
______
ليل بخوف:سلمي مبترديش ليه اي الصوت دا
سلمي وهي بتقاوم اللي حاطط ايده علي بقها وعايزه تصرخ بس مش عارفه قامت عضاه ومصوته
ليل بزعيق:سلللمي انتي فين ردي عليا وقعد يدور عليها لعند لما لقي حد طالع من المطبخ وحاطط سكي*نه علي رقبتها وبيبص بشر
ليل بخوف:سيبها سيبها لو عملتلها حاجه هقتلك فاهم سيبها
علي بضحك:هههه اسيبها اي ده في احلامك دا انا لما صدقت
ليل:انا اذيتك في اي عشان عايز تعمل كدا وكمان كل اللي عملته قبل كدا
علي ببرود:ابعد كدا عشان مخلصشي عليها وانت اللي هتزعل انا مذ فارق معايا حاجه كدا كدا ميت
_______
امير:ها تحبي اعمل اي تاني
مي بعياط:ابويا مش هيسيبك لو عرف اني هنا مش هيرحمك يا امير انا بكرهك ونفسي اقت*لك بايدي
امير بغضب:نفسك في اي يبت هو انتي ليكي نفس انتي تستاهلي الم*وت وانا همنحهولك
مي بدموع:الموت اهون من اني اشوف وشك طول الوقت كدا
امير بخبث:لا يحبيبتي تعالي كدا شدها ووداها المطبخ ومسك مقص قص شعرها كلها
امير بجنون:مش كنتي بتحبيي شعرك اهو يا مي اهو ثواني اي كمان بتحبيه اااه تعالي كدا اوريكي ها حلوه المفاجاه دي بنت عمتك هتم*وت النهارده يعيني
مي بصراخ:أنت زبا*له لو جرالها حاجه ورحمه امي لق*تلك بايدي يا امير هق*تلك
يتبع….
انا مش فارق معايا حاجه انا كدا كدا مي*ت
ليل بزعيق:سبها احسنلك يعلي ورحمه امي لو عملت فيها حاجه لكون رددها ليك في اهلك يعلي
علي ببرود:وانا مش غبي عشان اسيبهم تاذيهم مش كفايه اذيت اختي قبل كدا وانتح*رت بسببك
ليل بزعيق:اختك اي انا ماذتش حد من عيلتك وانت عارف كدا كويس مش كل لما تلاقي فرصه تيجي تحاسبني انا وانا معترف اني كنت زب*اله بس انا مفكرتش اذيها حتي انت عارف كويس مين اللي عمل كدا واختك هي اللي جتلهم بايدها ونا حاولت اخدها وامشي هي اللي مرضيتشي عشان مين عشان حضرتك تخرجك من الس*جن
علي بزعيق:كداااب اختي اجتلك انت عشان تخرجني وبتحط الغلط علي غيرك مفكرني هصدق اله*بل دا
_________
مي بصراخ:لو جرالها حاجه ورحمه امي لق*تلك بايدي يا امير

 

امير بغضب:ت ايه يرو*ح امك بت انتي انا ساكت عليكي انا ممكن دلوقتي اعمل حاجه متعجبكيش
مي بزعيق:هتوقع منك اي يزب*اله ينا*قص
امير راح يضربها قلم
كمال بزعيق:سبهاا هتمد ايدك عليها يك*لب تعالي معايا
امير بغضب:انت عايز اي انت كمان امشي من هنا بدال
كمال بغضب ضربه قلم وقال:انت هتستقوي علي خالك يبن***ولااا انا سكتلك كتير وقلت عشان امك الغلبانه موصياني عليك وانت متستاهلشي حاجه
امير بسخريه:وانت اللي عدل اوي ما بلاش تتكلم انت
كمال بغضب:امشي قدامي ورحمه امك الغاليه لاكون انا اللي مربيك واي اللي انت عامله في البنت ده حسابك معايا انا يبن***
_______
ليل بتحذير:سيبها يا علي لو جرالها حاجه مش هسيبك عايش
علي بغضب:تحاسبني حسابنا مش هيخلص علي كدا غير لما اخلص عليك انت كمان
ليل:انا قدامك اهو اعمل فيا اللي انت عايزه بس سبها
امير لااااا سبهم
علي بعصبيه:غو*ري امشي اي اللي جابك هنا اخف*ي امشي من وشي
رنين بعياط:امير كفايه والنبي عشان خاطري انا صدقني انا انا مش هكدب عليك يا علي
ليل بصدمه:رنين انتي عايشه
علي بغضب:متقلشي اسمها علي لسانك اخرس وانتي اخرسي غوري* من هنا بدال ما هعمل حاجه مش هتعجبك
ليل بغضب:استني انت بتحاسبني انها ما*تت وطلعت عايشه انت عايز اي بالظبط بدون لف ودوران
علي بمكر:تمضي علي الورق بتاع الشركه ده دلوقتي اسيبها ومش هدخل في حياتك تاني
ليل بهدوء:ماشي خد امضتي اهي سيبها بقي
علي بخبث قام ضارب سلمي ط*لقه
ليل بصراخ:سلميييي
يتبع….

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-