رواية بريئة في عالم الكبار كاملة جميع الفصول بقلم دعاء تهامي
رواية بريئة في عالم الكبار كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دعاء تهامي رواية بريئة في عالم الكبار كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بريئة في عالم الكبار كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بريئة في عالم الكبار كاملة جميع الفصول
رواية بريئة في عالم الكبار كاملة جميع الفصول
انتوا فاهمين بتقولوا اي ازاي عايزيني اتجوز واحده عندها 13سنة
الاب: حدانا اهني في الصعيد البنات بيتجوزوا بدري
_بس انا مش موافق علي الكلام ده
الاب: انت اتخبلت ولا اي قعدتك بره نستك تربيتك واصولنا
_مش قصدي ي ابوي اني اعارض كلمتك بس ده عيلة ازاي بس اتجوزها
الاب: الكلام خلص هتتجوزها وبكره فرحك
_اللي تشوفه ي ابوي عن اذنكم
الام: كنت اتحددت معاه براحه
الاب: ولدك راسوا ناشفة وعايز يعمل اللي في دماغوا بس مش هيحصل غير اللي انا رايدوا
الام: متزعلش نفسك زين قلبوا طيب ومش هيفضل زعلان منيك
الاب: ههملك انا دلوقتي اروح الارض
الام: خد بالك من نفسك ي عبد الصمد
الاب: هههه عبد الصمد دي بتوديني في حتة تانيه
الام: هههه ي راجل احنا كبرنا علي الكلام ده
عبد الصمد: انا لسه زينت الشباب انتي اللي كبرتي
ام زين: ربنا ميحرمني منك
عبد الصمد: ولا منك ي ام زين
عند زين في اوضتوا كان بيتكلم في التلفون
لا لسه مقولتش ليهم على حاجه انا اول مرجعت عرفت ان انا فرحي بكره على واحده عندها 11 سنة وابويا مجهز كل حاجه
_يعني اي اللي بتقوله ده طب وانا
زين: انتي عارفه اني بحبك انتي ودي طفلة وانا مش موافق علي الجوازه دي
_طب وهتعمل اي
زين: هتجوزها مقدرش اعارض كلمت ابوي بس مقدرش اسيبك وانا فترة وهتصرف
ايناس: اوعي تسيبني ي زين انا مقدرش استغنه عنك
زين: ولا انا هقفل دلوقتي وهكلمك تاني
ايناس: ماشي ي حبيبي خد بالك من نفسك بحبك
زين: وانا بحبك
في بيت متوسط كانت نايمه علي السرير وبتغمض وتفتح في عنيها من اشاعة الشمس اللي جت علي وشها
_قمر اصحي
قمر: صحيت اهو ي ماما
الام: حدانا تجهيزات كتير عشان فرحك
قمر: فرح مين
الام: فرحك انتي بكره علي ولد العمده
قمر: بس انا مش عايزة اتجوز
الام: اكتمي بوقك اياكي اسمعك بتقولي كده ابوكي كان يقت*لك فيها بكره يبقا عندك هدوم كتيره حلوه وهيبقا عندك حاجات حلوه
قمر: وعيال صغيورة
الام: وعيال صغيورة وحاجات تانيه
قمر: هييييي والعب مع العيال الصغيورة
الام: ايوه قومي عاد
عده اليوم والتجهيزات للفرح شغالة والدبايح شغالة ومفيش حد من اهل القرية ما اكلش لحمة اجي الليل كانت الحريم جوه والرجالة بره وزين كان راكب علي الحصان وابوه قصادة بعد عدة ساعات من الفرح
عبد الصمد: زين كفاية اكده ي ولدي واطلع لمراتك فوق
زين: حاضر ي بوي
طلع زين الاوضة وفتح الباب وووو
(زين 25 سنة قمحي البشرة طويل القامة عيونه عسلي كان عايش في القاهرة بيشتغل دكتور في الجامعة)
(قمر 13سنة عيونها عسلي في اخضر بشرتها بيضة البنت الوحيدة لاهلها)
(ايناس عندها 25 سنة كانت زميلة زين في الكلية بتحب زين بشرتها بيضة وعيونها بني)
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وقفنا البارت اللي فات لما زين فتح باب الاوضه
زين: انتي مين واي اللي عامله في نفسك ده كانت لابسه قم*يص قصير وفوقية روب بس كمان قصير حاول ياخد نفسوا بانتظام من شكلها
قمر: هو شكلي مش حلو
زين: دقيقتين بالظبط وتغيري المسخر*ة دي
قمر: حاضر
اخدت بيجامة من الدولاب ودخلت الحمام غيرت هدومها وطلعت
زين: مشوفكيش لابسه كده تاني
قمر: 🥹هما اللي قالولي
زين: طب خلاص متعيطيش
قمر: ماشي
لسه زين هيتكلم الباب خبط
زين: خير ي امي
ام زين: البلد كلتها مستنيه ي ولدي
زين: انا قولتلك مش هعمل كده
ام زين: بس انت عارف ي ولدي دي عادتنا
زين: حاضر ي امي
دخل وقفل الباب وبعدها مسك السكي*نه وجر*ح ايدوا
قمر: 🥹🥹انت بتعمل ليه كده ايدك اتعورت
زين: متخافيش انا كويس مسك المنديل وبعدها رماه من الشباك وضر*ب النار اشتغل قمر انكمشت على نفسها من الصوت وجريت علي زين حضنتوا
زين: اهدي متخافيش مفيش حاجه
قمر: انا بخاف من الصوت ده
زين: متخافيش انا معاكي هو انتي اسمك اي
بعدت عن حضنوا واتكلمت وهو انت متجوزني ومتعرفش اسمي
زين: طب انتي عارفه اسمي
قمر: هاااا
زين: ابتسم على تصرفاتها شوفي حتى انتي متعرفيش انا اسمي زين وعندي 25 سنة
قمر: وانا اسمي قمر وعندي هات صوابعك كده
زين: اهو
قمر: دول ودول كام
زين: 10
قمر: ودول كمان كام
زين: 4
قمر: يبقى كام
زين: 14 بس انتي مش عندك 13
قمر: حطت ايدها في نصها واتكلم عيد ميلادي بعد شهر يبقا كام
زين: 😹😹😹😹بردو انا عمري قد عمرك مرتين
قمر: بس انت طلعت كويس اوي
زين في نفسوا انتي ملكيش ذنب بالحصل مقدرش اخدك بذنب حد
قمر: شوحت باديها قدام وشوا روحت فين
زين: معاكي اكيد جعانة تعالي كلي
قمر: لا انا مش جعانة
زين: تعالي كلي معايا
قمر: ماشي
قعدوا هما الاتنين علي تربيزة محطوطة في الاوضة وعليها اكل وابتدوا ياكلو قمر كانت جعانه اوي كانت بتاكل بسرعه
زين: علي مهلك
قمر سابت الاكل من ايدها واتكسفت
زين: هو انا قولت ليكي كده عشان تبطلي اكل افتحي بوقك يالا
قمر: بس انا شبعت
زين: افتحي بوقك
قمر: فتحت بوقها وابتدا ياكلها
قمر: بس شبعت مش هقدر اكل تاني
زين: دي بس
قمر: مش قادره اكل تاني
زين: طب قومي اغسلي ايدك وتعالي ننام
دخلت غسلت ايدها وطلعت لقت زين نايم على السرير ومغمض عنيه راحت نامت على الكنبه
زين: قمر انتي فين
قمر: انا نايمه
زين: ومجتيش ليه نمتي جمبي
قمر: انا مرتاحه هنا
زين: تعالي نامي هنا والا اقوم اجيبك انا
قمر: لا انا هنام اهني
زين: انتي اللي اخترتي قام شالها واخدها جمبوا علي السرير
قمر: نزلي انا هنام علي الكنبة
زين: بس نامي نام هو كمان علي السرير وطفي النور لقي حاجه مسكت فيه فتح النور تاني
زين: مالك
قمر: بخاف من الضلمة امي كانت بتقعد معايا لحد ما انام
زين: طب متخافيش انا هقعد معاكي لحد متنامي غمضي عنيكي ونامي
قمر: ماشي تصبح على خير
زين: وانتي من اهله
عده وقت زين حس بسكونها وانتظام انفاسها بص عليها لقاها نامت طفي النور واخدها في حضنوا ونام هو كمان
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
صحي زين تاني يوم الصبح علي خبط الباب كانت اختو داليا: صباح الخير ي ابيه 😉لسه نايمين ولا اي
زين: انتي بتبصي علي اي
داليا: بشوف مرات اخويا وه
زين: كنتي جاية ليه علي الصبح
داليا: انزلوا افطروا مستنينكم علي الفطار
زين: قوليلهم نازلين
داليا: لو مش عايز تنزل انا اجبلك الاكل اهني
زين: لا هننزل امشي انتي دلوقتي
داليا: انا همشي بكرامتي انا بتهزق
زين: امشي ي داليا
داليا: ماشية
قفل الباب ودخل لقي قمر لسه نايمه
زين: قمر قومي عشان ننزل نفطر
قمر: سبيني شويه ي امي خليني نايمه
زين: انا زين انتي بتحلمي ياك
قامت اتعدلت من نومتها واتكلمت
قمر: اصل متعوده ان امي هيا اللي بتصحيني
زين: ولا يهمك صباح الورد ي وردة
قمر: صباح النور
زين: قومي استحمي كده عشان ننزل نفطر
قمر: ادخل استحمي انت وانا هجهزلك هدومك
زين: طب ماشي
دخل زين يستحمي وقمر جهزتله الهدوم وعطتهاله عده وقت وزين طلع متتاخريش عشان ننزل انا وانتي
قمر: حاضر
دخلت قمر الحمام وتلفون زين رن كانت ايناس
صباح الخير ي حبيبي
زين: صباح النور ي ايناس عامله ايه
ايناس: يهمك اوي عامله اي من امبارح وانت مسالتش عليا
زين: غصب عني امبارح كان الفرح وكنت مشغول اليوم كله
ايناس: وياترا حلوه العروسة
زين: مش اوي انتي عارفه اني بحبك انتي ومش بهتم بالشكل
ايناس: وانا بحبك وحشتني اوي
زين: وانتي كمان
قمر: انا جاهزة
زين: طب هكملك بعدين سلام قفل التلفون مع ايناس وراح عند قمر
عند ايناس بتبص على التلفون وبتكلم نفسها من اولها كده ي زين بتقفل في وشي عشانها انا لازم اشوف حل
زين: طالعة حلوة اوي ي قمري
كانت لابسه عباية استقبال سكري وعليها طرحة بنفس اللون
قمر: شكرا
زين: 😹😹😹اي ده انتي بتتكسفي بقيتي شبه الطماطم
قمر: بس عاد
زين: طب خلاص تعالي ننزل عشان كلهم مستنيينا
قمر: يالا
نزلوا هما الاتنين وزين ماسك ايد قمر
ام زين اول ما شفتهم قامت من علي السفرة صباحيه مباركه
قمر: يبارك فيكي ي مرات عمي
كله العيلة باركتلهم وقعدوا ياكلو مع بعض في جو اسري سعيد
داليا: مرات جمر ي خوي
قمر: انتي احلي
داليا: انا اسمي داليا طبعا متعرفنيش وده عمي عبدالله ومراته واكيد عارفة امي وده ابوي ودي بنت عمي اسراء ومعاهم احمد بس في الجيش وانتي اسمك ايه
قمر: اسمي قمر
داليا: اسم على مسمي مشاء الله
زين: مش كفايه كلام عاد
ام زين: متسيبهم يتعرفوا عليها ولا غيران
زين: لا ي امي مش كده بس الاكل ليه اصول
داليا: قولتلي كده 😹😹بعد الاكل ناخدك وبقعد مع بعض
زين: لا هيا هتطلع عشان تعبانه
داليا: بعينك ي ابيه مش هتاخدها
خلصوا فطار ولموا السفرة وغسلوا المواعين ولسه قمر طالعة من المطبخ لقت اهلها جوا
قمر: امي وابوي
جريت علي حضن امها
ام قمر: عامله اي ي بنتي طمنيني عليكي
قمر: بخير ي امي انتوا عاملين ايه
ام قمر: بخير طول مانتي بخير
محمد ابو قمر: كيفك ي ابنيتي
قمر: زينه ي ابوي تعالي ي اما اقعدي مع الحريم جوه
عده وقت وقمر قاعده مع امها وبعدها مشيت امها وهيا طلعت فوق لقت زين
زين: تعالي ارتاحي اكيد تعبانه
قمر: لا انا كويسه
زين: قوليلي ي قمر انتي اتعلمتي لحد فين
قمر: اتكلمت بحزن انا مدخلتش مدرسة بي كان في واحده عندينا كانت بتروح المدرسة كنت بقعد معاها وهيا كانت بتقولي علي اللي بتاخده كنت بحاول اتعلم الكتابة والقريه واتعلمت خفيف بس مش قوي
زين: طب اي رايك اعلمك انا
قمر: بجد
زين: جد بس انتي تكوني تلميذة شاطرة
قمر: حاضر ي استاذ هنبدا من امتي
زين: من دلوقتي لو عايزه
قمر: هييييييي يالا نبدا
زين: استني كان عندي هنا كتب وحاجات هجيبها
قام زين يجيب الحاجات ورجع لسه هيقعد تلفونه رن
زين: هرد علي التلفون وارجعلك
قمر: ماشي
مشي زين يرد علي التلفون بعيد عن قمر شوية
زين:الوووو
***********
زين: بتقولي اي ******
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
انتي بتقولي اي
ايناس: زي ما سمعت كده انا نازلة الصعيد بكره الصبح
زين: قمر هطلع اتكلم في التلفون وارجع
قمر: هزت رأسها ب ماشي
طلع زين من الاوضة وكمل كلامه
زين: هتيجي بصفتك اي ممكن اعرف
ايناس: قولهم اي حاجه بس انا هاجي بكره الصعيد
زين: انتي بتحطيني قدام الامر الواقع يعني
ايناس: عشان بحبك وعايزه افضل جمبك يبقا بغصبك كل الحكاية انك واحشني اوي وعايزه افضل جمبك
زين: وانتي كمان وحشتيني بس مش هينفع انك تيجي هنا اقولهم اي
ايناس: قولهم اني زميلتك وجيت عشان ازور الصعيد وانت عرضت عليا اني اجي اقعد معاكم في البيت ي اما تقولهم اننا بنحب بعض
زين: لا نحب بعض اي لسه بدري علي الكلام ده تعالي وانا هتصرف
ايناس: اوك ي بيبي باي
زين: باي
قفل مع ايناس ودخل لقا قمر قاعده مستنياه
قمر: بقالي كتير مستنياك
زين: معلش ي قمر مش انهارده خليها يوم تاني
قمر: انت كويس فيك حاجه
زين: كويس بس عايز انام
قمر: تصبح على خير
زين: مش هتنامي انتي كمان
قمر: لا مش جاييني نوم
زين: طب هفضل معاكي لحد ما تنامي
قمر: نام انت وانا شويه وهنام
زين: متاكده
قمر: اه
زين: طب هسبلك النور شغال ولما تنامي اطفيه
قمر: حاضر
زين: تصبحي على خير
قمر: وانت بخير
في صباح يوم جديد ملي باحداث جديدة صحيت قمر ملقتش زين جمبها قامت اخدت هدوم ودخلت استحمت ونزلت تحت لقت اسراء وداليا وام زين
قمر: صباح الخير
ام زين: صباح النور
داليا: صباح العسل ي عسل اي الحلاوه دي كلتها
قمر: ههه انتي احلي
اسراء: 😹😹😹بتعاكسيها يكش زين ييجي يسمعك
داليا: زين مش هنا من الصبح
قمر: ليه فين
داليا: وه ياني انتي متعرفيش ده راح يجيب واحده زميلتوا نازله الصعيد هتقعد معانا اهني
قمر: مقليش
ام زين: يمكن نسي
قمر: اساعدكم في حاجه
داليا: تعالي نجهز الغداء انا وانتي وبالمره اتعرف عليكي
قمر: اشطاا يالا ي جمر
داليا: 😹😹😹شكلنا هنبقا اصحاب قوي
قمر: مفيش شك
دخلت قمر وداليا ومعاهم اسراء المطبخ يجهزوا الاكل في جوا ملي بالضحك والمرح
داليا: بس انتي طلع دمك خفيف قوي
قمر: انتوا زي العسل
اسراء: 😹قولي حاجه جديدة يختي
داليا: ابو غرورك دي بتجاملك
اسراء: يبت بكمل المجاملة
قمر: ههههه 😂
خلصوا تجهيز الاكل وطلعوا بره كان زين وصل ومعاه ايناس
زين: دي امي ودي مرات عمي عبدالله
ايناس: هاي
ام زين: نورتي ي بنتي
ايناس: بنورك ي طنط
زين: ودي داليا اختي واسراء بنت عمي
ايناس: هلا ي بنات
داليا: هلا بيكي
ايناس: امال فين مراتك ي زين انا اتعرفت عليهم كلهم الا هيا
زين: قمر تعالي سلمي علي ايناس اول مشافت قمر حست بالغيرة في نفسها عشان قمر احلها منها في الشكل بس حاولت متبينش كده
ايناس: هاي
قمر: اهلا
ايناس: انا ايناس زميلة زين من ايام الجامعة
قمر: نورتينا
ايناس: بنورك بس انتي صغيرة اوي علي انك تتجوزي لسه العمر قدامك كنتي كملتي تعليمك ووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بس انتي صغيرة اوي علي انك تتجوزي لسه العمر قدامك كنت كملتي تعليمك وامنتي مستقبلك
زين: من فضلك ي ايناس متتكلميش معاها كده
ايناس: بس انا مقصدش حاجه ي زين انا بتكلم بحس نيه
قمر: اكيد متقصدش ي زين حصل خير
ايناس: شكرا انك فهمتيني
ام زين: تعالوا الاكل جاهز اكيد جعانين
جهزوا السفرة والعيلة كلها اتجمعت علي السفرة وابتدوا يتغدوا
ام زين: كلي ي بنتي متتكسفيش
ايناس: مقدرش اكل الاكل ده ي طنط كله معمول بالسمنة البلدي الرجيم يبوظ
ام زين: مينفعش متاكليش حاجه
ايناس: هاكل سلطة ي طنط
ام زين: وهيا السلطة بتغذي ي بنتي دوقي المكرونه الباشميل دي هتنسي الرجيم خالص
داليا: شوفي قمر بتاكل كل حاجه ومع كده جسمها حلو قوي
ايناس: اوك
ميلت داليا علي اسراء واتكلمت بصوت واطي
داليا: بت ي اسراء
اسراء: في اي
داليا: هيا مالهم رافعة رقبتها السماء كده
اسراء: انا عارفه علي اي حتي قمر احلي منها
داليا: عايزه اقوم اجيبها من شعرها
اسراء: وطي صوتك وكلي وانت ساكته عاد
ام زين: بتتوشوشوا في اي
داليا: لا ي امي ولا حاجه كنت بقول قمر بتعرف تطبخ
ام زين: امال عاد
داليا: تسلم يدك ي قمر
قمر: بالهناء
ايناس: المكرونه حلوه بس تقيله شويه
داليا: هيا المكرونه الباشميل لازم تبقا تقيله
ايناس: الحمدلله
ام زين: كملي اكلك انتي كلتي اي
ايناس: شبعت زين هو ممكن تاخدني بعد ما تخلص اكل تفسحني في الصعيد عشان انا معرفش حاجه هنا
داليا: طب خد قمر معاك تغير جو من ساعة ما اتجوزتوا ملطعتش من البيت
ام زين: خدها ي بني معاك تغير جو من ساعة مجت اهني مشفتش الشمس
زين: حاضر ي امي اطلعي اجهزي ي قمر وانتي كمان ي ايناس
قمر: طب لما اشيل السفرة معاهم
داليا: بس روحي انتي وانا موجوده
قمر: ماشي
طلعت هيا وايناس يجهزوا كل واحده في اوضتها عده وقت وكانوا خلصوا وايناس نزلت بس لسه قمر
ايناس: هيا قمر لسه مجهزتش لدلوقتي
داليا: عروسة وبتتذوق
ايناس: اهااا ماشي طب هنستني كتير ولا اي
زين: هطلع اشوفها انا
طلع زين عشان يشوف قمر اتاخرت ليه فتح الباب من غير ميخبط كانت قمر بتجهز اتخضت من فتحت الباب لزقت ضهرها في الحيط علي طول
زين: اتاخرتي ليه ي قمر
قمر: خلصت اهو
زين: طب يالا ننزل
قمر: طب انزل انت وانا هاجي وراك على طول
زين: مش خلصتي يالا ننزى سوا
قمر: هو بصراحه يعني طب ابعتلي داليا
زين: قولي عايزه اي من داليا
قمر: عشان تقفل ليا السوسته معلقة
زين: هههه لفي هقفلهالك انا
قمر: لا تقفلها ليا انت ازاي
زين: انا جوزك والله
قمر: طب متبصش
زين: حاضر هغمض عنيا
قمر: غمض الاول واوعي تفتح
زين: خلاص ماشي
لفت ضهرها وهو مد ايدوا مسك السوسته حست بقشعريرة في جسمها كله من لمستوا غمضت عيونها ودقات قلبها اتسارعت فاقت على صوت زين وهو بيقولها خلصت
قمر: شكرا
زين: في واحده بتشكر جوزها عشان ساعدها في حاجه
قمر: هااا
زين: خلصي وانا هنزل قدامك
نزل زين وقمر لفت الطرحة ولم تضع اي مساحيق في وجهها كانت لابسه درس بيج في اسود وطرحة تجمع اللونين نزلت وكان توجد عيون تراقبها بحب واخري بغيرة وحقد
انا جاهزة قالتها قمر وهيا نازلة من علي السلاليم
داليا: طالعة جمر ي مرات اخوي
قمر: هه انتي اللي جمر
داليا: شوف ي خوي طالعة كيف البدر في وسط السماء
زين: كفايه ي داليا هتقلب طماطم دلوقتي هههه 😂
ايناس:هنمشي ولا اي
زين: اه تعالوا انتوا الاتنين يالا
طلعوا بره عشان يمشوا ايناس سبقت قمر وركبت من قدام وقمر ركبت من وراء وركب زين ومشي كان عادل المرايا على قمر وكل شوية يبص عليها قطع الصمت ال هما فيه ايناس وهيا بتتكلم بعد ما اخدت بالها من زين وهو بيبص على قمر
ايناس: اوبس سوري ي قمر مكنش قصدي اني اقعد قدام جمب زين بس انا متعوده دايما اني بقعد جمبوا
قمر: عادي ولا يهمك
ايناس: بجد اصل حسيتك زعلتي
قمر: لا مزعلتش
ايناس: طب عشان اتاكد انك مش زعلانه تعالي مكاني وانا مكانك
قمر: صدقيني مش زعلانه
ايناس: وقف ي زين العربية عشان اتاكد انها مذ زعلانه مني
وقف زين العربية وايناس فتحت الباب ونزلت وركبت وراء وخلت قمر ركبت من قدام
ايناس: كده اتاكدت انك مش زعلانه
قمر: ماشي
ماشيين بالعربية وزين عينوا على قمر وايناس عنيها عليهم وبتكلم نفسها يعني انا نزلتها تقعد جمبك عشان تشوفني انا بردو بتبص عليها هيا هيا احلي مني في اي عشان بتبص عليها كده معقولة ي زين تحبها لا لا لا زين بيحبك انتي اكيد مش هيحب غيرك طب ولو حبها نظراتوا بتقول انوا بيحبها بس دي صغيرة عليه اوي يوووه بقاااا
قمر: شوف ي زين منظر الزرع جميل ازاي تعال ننزل نتمشي شويه
زين: يالا تعالي انتي كمان ي ايناس
ايناس: ييععع اتمشي في الطين لا مستحيل طبعا
قمر: تعالي المكان شكلوا جميل
ايناس: لا مستحيل امشي في الطين
زين: خلاص ي ايناس خليكي انتي هنا وانا هروح انا وقمر ونرجعلك
ايناس: كانت لسه هتقول ماشي بس بعدها فكرت انهم هيبقوا لوحدهم فقررت تروح معاهم خلاص انا هاجي معاكي
نزلوا من العربيه واتمشوا في الارض
قمر: الجو حلو قوي مع الهواء اللي في كل حتة والزرع شكله حلو قوي
زين: انتي احلي
قمر: شكرا
زين: هههه الطماطم طلعت
ايناس: استنه ي زين
زين: ايناس انتي فين لف عشان يشوفها هيا فين لقاها وقعت ورجلها غرزت في الطين
قمر وزين انف*جروا من الضحك علي منظرها😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹مما جعل ايناس تزداد غضبا
زين: ههه خلاص هاتي ايدك ازاي وقعتي كده
ايناس: ما انت ماشي مع السنيورة وسايبني هنا
قمر: احنا فكرنا انك ماشيه جمبنا
ايناس: وانتوا هتاخدوا بالكم مني ازاي وانتوا دايبين في بعض
فهم زين ان ايناس تغار ولكن لم تفهم قمر ليه بتكلمها بالطريقة دي
زين: هاتي ايدك اساعدك وتعالي اغسلي هدومك هنا
قمر مدتلها ايدها سابتها ومسكت ايد زين
زين: انتي كويسه
ايناس: ايوه بس هدومي ازاي هفضل بيها كده
زين: خليكم انتوا الاتنين هنا ثواني في بيت قريب من هنا هجبلك هدوم البسيها
مشي زين وسابهم ورجع ليهم تاني كان معاه عباية بيتي لونها كحلي مشجرة باخضر
زين: امسكي دي وروحي غيري هدومك وتعالي
ايناس: وانت عايزني انا البس دي
زين: مفيش غيرها دلوقتي بدال متفضلي كده
ايناس: بس انا مش هلبس القرف ده
زين: يبقا هتفضلي كده ونروح زي ما انتي
ايناس: هغير فين
زين: امشي شوية لقدام هتلاقي بيت علي ايدك الشمال غيري هناك وتعالي
مشيت ايناس تغير هدومها وزين وقمر كانوا مستنينها عند العربية
زين: مالك ساكته ليه
قمر: لا مفيش
زين: القمر ده مينفعش يزعل ايوه كده خلي الضحكه دي دايما علي وشك متخلهاش تغيب
قمر: ربنا يخليك
زين: ويخليكي ي قمري
قمر: اسمي قمر مش قمري ليه بتقولي ي قمري
زين: عشان انتي قمري انا بس
بصت عليه ومردتش لسه زين هيتكلم لقا ايناس جاية
زين: 😹😹😹هتاخد منك حتة كانت العباية قصيرة عليها سيكه عشان هيا طويلة والكمام كانت قصيرة وشكلها متبهدل خالص
ايناس: اتريق اتريق
سابتهم وركبت العربية وركبوا هما كما ومشيوا كان وقت الغروب وصلوا ووووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
هههههه 😂هموووووت اي اللي عمل فيكي كده
اسراء: بس شكلها حلو قوي استني اخدلك صورة للذكرة
ايناس: ظريفة اووي
داليا: انا اسفة بس شكل جمر والعباية هتاخد منك حتة
ايناس: عارفه انك بتتريقي عليا
داليا: خالص مش كده بس مش قادره امسك نفسي ما انتي مش شايفة نفسك عامله ازاي تصبحي على خير يالا ي اسراء
زين: اكيد متقصدش حاجه هيا داليا اختي كده بتحب تهزر
ايناس: لا هيا قاصدة انها تتريق عليا حتي انتي كمان لما شوفتي قعدت تضحك
قمر: حقك عليا انا متزعليش
سابتهم ايناس وطلعت اوضتها من غير ما تتكلم
قمر: شكلها زعلت
زين: شكلها كده البنات زودوها حبتين
قمر: اكيد بيهزروا معاها
زين: بكره هتبقي كويسه تعالي نطلع ننام اكيد تعبانه
قمر: يالا
في صباح يوم جديد صحيت قمر كان زين لسه نايم دخلت استحمت وطلعت وهو نايم لسه كانت بتسرح شعرها وسمعت صوتوا
زين: شعرك حلو قوي مشاءالله عليه
قمر: بحب الشعر الطويل وامي دايما كانت تخليني اقعد وتدلكوا بزيت
زين: بس هو لونوا الطبيعة
قمر: يعني اي
زين: مشا ايدوا علي شعرها يعني شعرك في اصفر واسود في نفس الوقت
قمر: اهااا لا ده طبيعي
زين: اوعي في يوم تفكري تقصيه
قمر: اكيد لا هو ممكن اطلب منك طلب
زين: اكيد
قمر: جدلي شعري
زين: مش بعرف اجدل
قمر: ما انا مش بعرف اعمل لنفسي كانت ماما تعملوا ليا دايما
زين: خلاص لفي وانا هحاول
قمر: قعدت قداموا في الارض وهو على السرير وماسك شعرها بيسرح براحه وكانها زجاج وخايف انو يتخدش عده وقت وهو لسه مخلص
قمر: هنقعد كده كتير
زين: مش كفاية زين عبد الصمد بنفسه بيجدلك شعرك
قمر: 😹😹😹😹لا والله علي اساس عارف
زين: خلصت
قمر: وريني كده مسكت الضفيرة وقعدت تبص عليها
قمر: ماشي حالها
زين: والله
قمر: هههه اه والله
زين: يعني بعد ده كله تقولي ماشي حالها
قمر: 😝😝😝ايوه هكدب يعني
زين: والله 😹😹😹جري وراها مسكها وقعد يكركرها
قمر:هههه بس مش قادره هههه خلاص بطني وجعتني هههه
زين: هااا لسه ماشي حالها
قمر: لا حلو قوي سيبني عاد
زين: ماشي
قمر: 😝😝بردو مش حلوه
زين: تاني خدي هنا
قمر: مش هتقدر تمسكني 😝😝فتحت الباب وطلعت وزين طلع وراها ما اخدتش بالها من اللي قدامها خبطت في ايناس وقعت في الارض
قمر: انا اسفة مكنتش اقصد ما اخدتش بالي انك قدامي
ايناس: وهتاخدي بالك ازاي وانتي ماشيه تبصي وراكي
زين: قمرر ايناس اي اللي مقعدك علي الارض كده
ايناس: اسالها وهيا تقولك
قمر: والله ي زبن انا طالعة وما اخدتش بالي خبط فيها وقعت
زين: خلاص اهدي اكيد متقصديش انزلي انتي ي قمر شوفي امي لو محتاجه حاجه
قمر: حاضر وانا اسفة مره تانيه
زين: خلاص ي قمر انزلي
نزلت قمر وايناس قامت من علي الارض
ايناس: عاجبك اللي بيحصل هنا
مسك ايدها واخدها في اوضة وقفل الباب
زين: اي اللي بيحصل وبعدين وكي صوتك عشان محدش يسمع
ايناس: انت مش شايف تصرفاتك من ساعة ما جيت وانت سايبني ولا حتي بتتكلم معايا
زين: انتي عارفه انوا غصب عني
ايناس: لا مش غصب عنك انك تهتم ب قمر وتهملني انا مش غصب عنك
زين: وقمر ذنبها اي دي طفلة
ايناس: زين انت بببببب
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
زين انت بطلت تحبني وحبيتها هيا صح
زين: بتقولي اي اكيد لا انتي مش شايفة فرق السن بينا اد اي اكيد مش بحبها لا
ايناس: يعني هو العاق الوحيد انك كبير عنها مش انك بتحبني انا
زين: انا بحبك انتي
ايناس: مش واضح كده من ساعة مدخلت حياتك قمر وانت اتغيرت بشوف في عيونك نظرت الحب اللي كنت بشوفها في الاول ليا لو بتحبني بجد اثبت ليا حبك
زين: بقيتي عايزة اثبات لحبي وانا اللى كنت لو طلبتي نجمة من السماء مكنتش تغلي عليكي دلوقتي بتطلبي اثبات
ايناس: انت اتغيرت اوي مبقتش زين اللي اعرفوا
زين: وازاي اثبتلك
ايناس: نتجوز
زين: اااي نتجوز
ايناس: اه نتجوز مالك مستغرب كده مش في كل الاحوال هنتجوز تعالي نسافر ونتجوز ونبعد
زين: ايوه بس انتي عارفه اني لسه متجوز وقولتلك فترة وهطلقها ونتجوز
ايناس: زين انا بحبك وانت عارف كده مش قادره اشوفك بتبعد قدام عيني واقف اتفرج لازم اعمل حاجه
زين: اديني يومين تلاتة اظبط الدنيا ونسافر نتجوز
لسه ايناس هتتكلم سمعوا صوت جاي من بره فتح زين الباب مكنش في حد
ايناس: اي ي زين
زين: مفيش حد معقولة حد سمعنا
ايناس: لا ان شاءلله مفيش حد هيكون سمعنا يمكن قطة
زين: ربنا يستر
ايناس: تعالي نطلع من هنا لاحسن حد يشوفنا مع بعض
🥲دخلت اوضتها وهيا بتعيد كله اللي سمعتوا في دماغها وعايزه تفهم يعني هما دلوقتي هيتجوزا طب وانا يعني هو بيحبها هيا ومتجوزني انا فترة وكان هيطلقني دموعها نزلوا غصب عنها هتعمل اي طفلة زيها لسه متعرفش حاجه في الدنيا طب ياترا لما يطلقها هتقدر تعيش حياتها الف سؤال وسؤال موجودين في عقلها قطع تفكيرها خبط علي الباب مسحت دموعها بسرعه وفتحت الباب
داليا: بقالي كتير بخبط علي الباب كنتي فين
قمر: كنت في الحمام
داليا: انا جبت لب وتسالي وقولت اجي اقعد معاكي انا واسراء شوية نتسلي
قمر: معلش تعبانة شويه وعايزه انام
داليا: انتي بخير اطلبك الحكيمة تيجي تكشف عليكي
قمر: انا كويسه بس راسي وجعاني شويه هنام وابقي كويسه
داليا: طب اقعد معاكي لاحسن تحتاجي حاجة
قمر: متشكره ي حبيبتي انا هنام
داليا: طب اندهي عليا لو احتجتي حاجه
قمر: اكيد هنده عليكي علي طول
داليا: ماشي همشي انا دلوقتي وانتي ارتاحي
مشيت داليا وقمر قفلت الباب وقعدت تعيط على حالها انا لازم اعمل حاجه مش لازم استنه لما هو يطلقني بس هعمل اي طب اروح عند بيت ابوي واقولهم علي اللي سمعتوا لالا دي امي ممكن تروح فيها
نزلت داليا تحت كانت قاعده اسراء وام زين ومرات عمها
اسراء: امال فين قمر
داليا: تعبانه شوية
ام زين: ليه كفانا الشر مالها
داليا: قالتلي راسها وجعها هتنام شويه
ام زين: انا هطلع اشوفها
داليا: خليكي ي امي هيا نامت انا كنت هقعد معاها قالت هنام
قعدت داليا جمبيهم تتفرج علي التلفزيون معاهم شويه وزين جي من بره لقاهم قاعدين
زين: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته🫧🫧
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 🖤🖇🌺
زين: امال فين قمر
داليا: تعبانه ونايمه في اوضتها
زين: تعبانه كانت كويسه في الصبح
داليا: قالت راسي وجعاني وهنام هبقي كويسه
زين: طب انا هطلع اشوفها
داليا: ماشي وخدلها اكل معاك من الصبح ما كلتش حاجه
زين: طب هاتي الاكل وانا هطلعلها اخد زين الاكل وطلع اول ما سمعت صوت مقرب من الاوضه جريت نامت واتغطت وغمضت عيونها بسرعه فتح زين الباب ودخل لقاها نايمه حط الاكل علي التربيزة وراح نحيتها
زين: قمر انتي نايمه
مفيش اي رد منها مد ايدوا وهز كتفها عشان يصحيها قمر قومي يالا بردو مفيش اي رد هز بقوة اكبر قمر اصحي حاولت تخلي صوتها طبيعي شويه واتكلمت
قمر: سيبني انام شويه
زين: انتي كويسه
قمر: ايوه
زين: داليا قالت انك تعبانه ومكلتيش حاجه من الصبح
قمر: مش جعانه
زين: مالك انتي كنتي بتعيطي
قمر: لا بس يمكن حاجه دخلت في عيني
زين: طب قومي كلي
قمر: مش قادرة اكل حاجه
راح جاب الاكل وقعد جمبها افتحي بوقك يالا
قمر: مش لسه مكملتش الكلمة كان دخلها الاكل جوا بوقها
زين: كلي يالا
قمر: هو انا كتت عايزه اقولك حاجه
زين: لما تاكلي الاول
قمر: لو عايز تسافر بره الصعيد تسافر ازاي
زين: ليه السؤال ده
قمر: عادي
زين: بوصي ي ستي تروحي المحطة تقطعي تذكرة للحته اللي عايزه تروحيها وبعدها تركبي القطر هينزلك في الحته اللي هو رايحها مثلا القاهرة هتنزلي في المحطة وبعدها تروحي مكان ما انتي عايزة
قمر: اهااا
زين: بس ليه بتسألي عايزة تسافري ولا اي
قمر: عايزه ومش عايزة
زين: ازاي ده بتقولي كلام كبير ليه كده
قمر: مش بالسن المواقف بتكبرك وتخليك تفهم الحياة بدري
زين: لا ده اكيد في حاجه
قمر: الحمدلله شبعت سيبني انام شويه
زين: بالهناء
اتغطت ونامت وزين قام من جمبها وبيفكر في كلامها معقول تكون ******
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
معقولة تكون سمعت حاجه لا وحتي لو سمعت اكيد مش هتفهم دي عيلة صغيرة بس ممكن تفهم عدت الساعات وكانت الساعة 12 نص الليل كان البيت كله نايم اخدت قمر شنطة حطت فيها هدوم ومسكت محفظة زين اخدت منها فلوس وطلعت من الاوضة وقفلت الباب براحة عشان ميحسش بيها زين طلعت مم البيت وهيا بتتلفت حوليها طلعت من البيت وقفلت الباب ومشيت في الطريق لوحدها مكنش في اي حد في الطريق بعدها ظهر شاب من الواضح انوا مش في وعيه وابتدت يضا*يقها
_علي فين القمر كده ماشي لوحده في نص الليل
مشيت من غير مترد عليه ودقات قلبها زادت بس حاولت تمشي بسرعه
_براحة ي مزه الارض مش بتاعتنا تعالي معايا مد ايدوا مسك ايدها وهيا بتحاول تفلت منو
قمر: سيب ايدي عايز مني اي
_هنتسلي شوية مع بعض انتي دخلتي دماغي قوي
قمر: بقولك سيب ايدي قعدت تزق فيه وتضر*ب فيه بكل قوتها عشان يبعد عنها بس ازاي هتقدر
_اسكتي بقي وبطلي تتحركي كتير ثبتها باديه الاتنين وزقاها علي الحيط وهيا بتحاول تقاومه بس مش قادره ابتدا يقرب منها قوي لا يفصل بينهم الا كام سنتي لسه هيقرب اكتر لقي اللي ضر*بوا وقعوا علي الارض
قمر من الصدمة كانت بتعيط وقعت في الارض وعياطها بيزيد
قام الشخص اللي جي نازل ضر*ب فيه بس قمر مش شايفة وشوا ومتزايده في العياط مفضل يضر*ب فيه لحد ما اغمي عليه راح ناحية قمر
_انتي بخير ي انسة
قمر كانت بتعيط ومش قادره تتكلم
_اهدي متخافيش محصلش حاجه مسكها قومها من علي الارض وقعدها علي كرسي محطوط علي جنب وجبلها ميه تشرب من العربية بتعتوا
_احسن دلوقتي
هزت راسها باه
_قوليلي بقا اي اللي خرجك في وقت زي ده انا عارف اني الصعايدة ميقبلوش بنت تطلع لوحدها في نص الليل
قمر افتكرت كل حاجه وابتدت تعيط تاني بس المرادي اقوي وبتشهق
_اهدي وبلاش تعيطي واحكيلي عشان اقدر اساعدك اعتبريني اخوكي الكبير
قمر: انا معنديش اخوات
_بسيطة يستي انا اخوكي احكيلي بقا
قمر: هو بصراحه••••••••••••••••••••🥹هيا دي حكايتي من بداية متجوزت لحد انهارده
_يعني انتي عندك 14 سنة بس ومتجوزة بس ليه قبلتي انك تتجوزي وانتي لسه صغيرة من حقك تلعبي في السن ده
قمر: عشان اهلي مقدرش ارفض
_طب انتي نويتي علي اي
قمر: هسيب البلد وامشي
_هتروحي فين
قمر: مش عارفه هروح فين بس المهم اني امشي من هنا
_طب انا مش من هنا انا عايش في القاهرة وكنت جاي الصعيد عشان شغل وكنت راجع وقابلتك بالصدفة يمكن ربنا بعتني ليكي عشان اساعدك لو واثقة فيا تعالي معايا انا عايش انا وماما هتعيشي معانا ووعد مني هخليكي تعملي كل حاجه اتحرمتي منها
قمر: شكرا ليك كفاية عليك انك ساعدتني
_ مفيش الكلام ده انتي مش واثقة فيا عشان كده مش عايزه تيجي
قمر: لا والله الحكاية مش كده
_طب يالا عشان نوصل قبل الصبح
قامت قمر ركبت معاه العربية ومشيوا من كتر التعب نامت في الطريق عده كام ساعة والشمس ابتدت تشرق وقمر صحيت
_صباح الخير
قمر: صباح النور انا نمت كتير
_يعني حوالي اربع ساعات خمسه كده هو انتي اسمك اي
قمر: اسمي قمر
_مشاء الله اسم علي مسمي
صرحت قمر في كلامه شويه
_اي مالك
قمر: اصل زين كان بيقولي نفس الكلام
_انسي ي قمر كل حاجه وابدئي حياتك من جديد اعتبري اللي فات من حياتك كان كابوس وانسيه وابدئي من جديد لسه العمر قدامك
قمر: هحاول
_😹😹ينفع كده متسالنيش عن اسمي
قمر: صح نسيت اسمك ايه
_اسمي يزد
قمر: جميل
يزد: مش اجمل منك
قمر: شكرا
عده وقت وصلوا بيت يزد كان فلة مش كبيرة اوي منظرها هادي من بره وفيها جنينه وبسين
قمر: الله شكلها حلو قوي
يزد: تعالي لما تشوفيها من جوه هتعجبك اوي
قمر: اكيد
دخلوا جوا وقمر مبهورة من جمال الفلة
يزد: دادة ايمان انا جيت
ايمان: حمدلله علي السلامة يبني
يزد: الله يسلمك امال ماما فين
_انا هنا ي حبيبي 😳اي ده ي يزد مين دي انت ااااااا
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اي ده ي يزد انت اتجوزت من غير متقولي
يزد: اه ي ماما
_دي اخر تربيتي ليك وسهر الليالي عشان راحتك
قمر: انت بتتحدد كيف عاد انت فاهمه غلط ي خالة
_بس بس متنكريش حاجه وانت ي يزد تاخد مراتك وتمشي من هنا
يزد: كنت جاي اخد هدومي وامشي
قمر: قولها الحقيقة
_😹😹😹😹😹😹😹
قمر: وه بتضحكي
يزد: ماما بتهزر ي قمر هههه 😂
قمر: وقفتوا قلبي
_متخافيش ي حبيبتي يزد حكالي علي كل حاجه اعتبريني مامتك
قمر: امتي حكالك
يزد: وانتي نايمه انا آسف مش بخبي حاجه علي ماما
قمر: ولا يهمك
_بس انتي حلوه اوي مشاءالله
قمر: تسلمي ي خالة
قمر: قولي ي ماما زي يزد لو تحبي دايما كان نفسي يكون عندي بنت بس والد يزد اتوفي ربنا يرحموا
قمر: حاضر ي امي
_طالعة من بوقك زي السكر
قمر: ربنا يخليكي بجد مش عارفه اشكركم ازاي علي وقفتكم جمبي
_انتي قولتيلي اي من شويه
قمر: هاااا
_قولتي اي
قمر: امي
_وفي واحده بتشكر مامتها علي حاجه اخدت قمر في حضنها وبتتكلم معاها انتي قوية اوي وهتفضلي كده
نروح عند زين صحي الصبح ملقاش قمر في الاوضة استحمي ونزل ولقاهم كلهم قاعدين تحت
زين: صباح الخير
صباح النور تعالي افطر معانا
زين: امال فين قمر
ام زين: هيا مش في الأوضة فوق
زين: لا
داليا: احنا مردناش نطلع نصحيكم عشان قمر كانت تعبانه
زين: انا صحيت ملقتهاش جمبي قولت يمكن نزلت
ام زين: لا ي بني من الصبح منزلتش
زين: هتكون راحت فين مش من عادتها تختفي لو ما كنتش فوق بلقاها قاعده تحت مع البنات
ام زين: يمكن راحت بيت اهلها وشوية وتيجي
زين: كانت قالت ي امي
ام زين: انا ابتديت اقلق عليها طب اوصل لحد بيت اهلها وشوفها هناك ولا لا
زين: ماشي ي امي
طلع زين ركب العربية وساق بسرعة كبيرة وهو بيفكر معقول تكون هر*بت امبارح كانت بتسال علي محطة القطر وازاي تسافر معقول سمعتنا الف سؤال وعلامة استفهام كبيرة في راسوا وصل بيت قمر ونزل خبط فتحت امها
_زين تعال يبني اتفضل امال مجبتش قمر معاك ليه
زين: هيا قمر مش هنا
_هنا ازاي يعني
زين: لا مفيش حاجه ي مرات عمي
_فين بنتي ي زين ازاي جاي تسالني عليها
زين: بصراحه ي مرات عمي صحيت الصبح ملقتهاش في الأوضة ونزلت سالت عليها محدش شافها قولت يمكن جت عندك او قالتلك حاجة
_بتي انا عايزه بتي ي زين رجعلي بتي لحضني تاني
زين: متخافيش ي مرات عمي انا هلقيها طب مفيش مره اختفت كده
_لا يبني عمرها معملتها واختفت هتروح فين يعني
زين: انا هبلغ الحكومة واشوف هيطلع معاهم اي
سابها وركب عربيتوا وشكوكوا بتتاكد ان قمر سمعتوا وسابت البيت بس عايز دليل عشان يتاكد وصل مركز الشرطة ونزل، حبوا بيه والظابط اللي هناك طلبلوا قهوة
الظابط: زين باشا منورنا والله
زين: مش وقت ترحيب دلوقتي مراتي مختفيه وعايزكم تدورا عليها
الظابط: لازم تحكيلي كل حاجه
زين: صحينا الصبح ملقنهاش وسالنا عليها في بيت اهلها بردو مش موجود
الظابط: طب هيا متكلمتش معاك في اي حاجه امبارح
زين: لا ايوه صح كانت بتسالني ازاي تسافر وكده
الظابط: طب احنا منقدرش نعمل حاجه غير لما يعدي 24 ساعة من اختفاها عشان نقدر نتصرف
زين: قام خبط بايدوا علي المكتب واتكلم بصوت عالي يعني اي لو مش هينفع تتصرف غير بعد 24 ساعة مراتي لو مرجعتش خلال 24 ساعة تصرفي مش هيعجبك
الظابط: اهدي ي زين باشا وان شاءلله هتكون في بيتك قبل 24 ساعة
زين: هنشوف
عده نص اليوم ومفيش اي اخبار عن قمر وزين بيدور في البلد وبيسال عنها وبيرن علي الشرطة مفيش اي اثر ليها محدش شافها ولا يعرف عنها حاجه كان قاعد وحاطط وشوا بين كفوف ايديه
ايناس: انت كويس ي زين
زين: احنا السبب
ايناس: احنا السبب في اي
زين: قمر سمعت كلامنا وواضح انها سابت البيت
ايناس: بس ازاي وراحت فين
زين: معرفش معرفش بس كل اللي حصل بسببنا مش هسامح نفسي طول ما انا عايش
ايناس: اهدي ي زين متعملش في نفسك كده
زين: مش قادر انا ظلمتها معايا مكنش لازم اتجوزها او كنت قولتلها الحقيقه
؟؟؟ حقيقه اي ي زين
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
حقيقة اي ي زين؟؟؟؟؟
زين: امي
ام زين: مخبي عليا اي ي زين ومش عايز تقولي
زين: مفيش حاجه ي امي
ام زين: وكيف بتقول انكم انتوا السبب
ايناس: بصراحه ي طنط
ام زين: متدخليش انتي انا بكلم ابني
سابتهم ايناس ومشيت وام زين كملت كلامها
انا من ساعة ما البت دي جت هنا وانا حاسه ان في حاجه غلط بشوفها كيف بتحاول تضايق قمر بس قولت ضيفة وانت كمان بتسكت مخبي اي عليا؟؟؟
زين: انا قولت من الاول مش عايز اتجوز قمر وكنت رافض بس انتوا اللي اجبرتوني وانا بحب ايناس وكنت جاي افاتحكم في الموضوع عشان نروح نطلب ايدها بس اتفاجئت انكم محددين فرحي اول ما انزل البلد
رفعت ايدها وضر*بتوا بالقلم وليه تظلم قمر معاك كنت قولت انك بتحب واحده تانيه لاول مره امد ايدي عليك خيبت ظني فيك
زين: امي انا اسف مكنتش اقصد
ام زين: وانت عامل اعتبار لامك كما تدين تدان مفكرتش ممكن حد يعمل مع اختك كده سابته ومشت وهو خد العربية وساق باقصي سرعة
🔥عدت الايام والليالي ومفيش اي اخبار عن قمر واتقفل المحضر بعد ما يئسوا انها يلقوها بعد مرور اربع سنوات من اختفاء قمر كان في حاجات كتير اتغيرت زين بقا واحد تاني خالص اهمل نفسوا وجسموا وبقا نحيف خالص وداليا واسراء اتجوزوا وزين ساب البلد تاني وسافر القاهرة عشان شغلوا هناك
_بابا قوم يالا مشان تجبلي ثكولاته وحادات تتير اووي
زين: صباح الخير ي قلب بابا حاضر بس بطلي تنطيط عليا كده كل يوم الصبح
_ضحكة ببراءة ننا بصحيك ي بابا
زين: مسم انفها بيدعبها بحب والله بتصحيني وفي حد بيصحي حد كده
_قالت ببراءة مش انا عملت كده يبقا في
زين: طب قومي عشان اخد شاور ونطلع انا وانتي عشان نروح عند ماما
_سقفة باديها هييييييييييييي
زين: روحي عند الدادة عشان تلبسي
_اشي ي بابا ي عسل انت
زين: دلوقتي بقيت عسل
_ اه
🔥في حتة تانيه كانت قمر نايمه علي السرير شكلها اتغير اوي ازدادت جمالا عن الاول صحيت علي صوت تلفونها
قمر: الرقم التي تحاول الاتصال بهي مغلق حاليا برجاء المحاولة لاحقا
_اصحي ي زفتة انتي لسه نايمه قومي انتي ناسيه عندنا اي النهارده
قمر: وفي حد بيصحي حد كده عبوشكلك علي الصبح مفيش صباح الخير
_صباح النور اخلصي بقا وقومي بقالي كتير مستنياكي تحت
قمر: مش من قلبك ي نسمة بس هعديها
نسمة: بس تعالي لما اشوفك
قمر: هو في حاجه مهمة النهارده ولا بلاش واكمل نومي
نسمة: انا مش هتشل من شويه انتي ناسيه ان النهارده هتعملي المعادلة للكلية اللي نفسك تدخليها
قمر: اوبس اه صح انا صحيت عشر دقايق واكون عندك هيا الساعة كام بس
نسمة: الساعة سبعة
قمر: نسسمممممة وحيات طنط مصحيني الساعة سبعة واحنا لسه معادنا الساعة 10
نسمة: هههه 😂على الطلاق بالتلاته انت اتخضيت ههههههه
قمر: حسابك معايا لما اشوفك
نسمة: سماح ي باشا انا كنت خايفة تروح عليكي نومة زي كل مره
قمر: وقفتي قلبي اه ياني اقفلي دلوقتي اما اقوم اجهز
قامت دخلت اخدت شاور ولبست بنطلون جيبه واسع وعليه تشرت عليه اسبونج بوب ولفة الطرحة
😌😇اسمك قمر وانتي احلي 😘😂😂😂😂يلهوي كفايه بص في المرايا بقا
قمر: صباح الخير ي ماما
_صباح الورد معقولة قمر صاحيه بدري
قمر: كله من نسمة
ام يزد: انهارده عندك امتحان المعادلة صح
قمر: اه ي ماما مش عارفه من غيركم كنت هقدر اوصل لحلمي ازاي بجد ي ماما مهما اعمل مش هقدر اوفي اللي انتوا عملتوا
يزد: انا قولت اي مفيش الكلام ده تاني
قمر: 🥺بس بجد لولا جهدك اللي عملتوا والكورسات اللي اخدتها مكنتش هقدر ووصل بينا وبين حلمي خطوة
يزد: انا معملتش حاجه انتي تستاهلي اكتر من كده بكتير وانتي وصلتي بمجهودك
ام يزد: ربنا معاكي ي قلبي ماما انتي بس ركزي عايزه اشوفك دكتورة اد الدنيا
قمر: ان شاءلله ي ماما دعواتك
يزد: واي اللي انتي لابساه ده
قمر: قالت بكل براءة اسبونج بوب
يزد: 😹😹ما انا شايف طفلة
قمر: شوفي ي ماما بيقولي ي طفلة تاني
يزد: وهتفضلي طفلة
لسه قمر هترد تلفونها رن
قمر: نسمة انقذتك مني همشي انا دلوقتي عشان اتاخرت باي ي ماما
ام يزد: خدي بالك من نفسك
قمر: حاضر ي ماما انا حفظاهم واتصلي بيا وطمنيني عملتي اي المحاضرة دي انا حفظتها
ام يزد: ضر*بتها بخفة على دراعها محاضرة ده من خوفي عليكي ي جزمة
قمر: حبيبتي الغالية انتي باي بقا عشان اتاخرت
مشيت قمر وسابتهم قاعدين مع بعض
ام يزد: ياه قمر دي ملت علينا حياتنا بشكل غيرت كل حاجه لدرجة مبقتش استغنه عنها او اتخيل الحياة من غيرها
يزد: وهيا مش هتبعد عنك الماضي مش هيرجع تاني
ام يزد: بس انت لو تسمع
كلامي وتفاتحها
يزد:••••••••••••••••
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يزد: ماما انتي عارفة ان انا بحبها زي اختي ومشوفتهاش غير كده
ام يزد: عارفة يحبيبي كده بس انا عايزة انها تبقا معانا دايما اي رايك نفتحها انكم تتجوزوا
يزد: نتجوز ازاي وهيا اساسا متجوزة ي ماما عارفه ان الحكاية بقالها اربع سنين بس هيا لسه متجوزة
ام يزد: بس دي كانت صغيرة الجواز يبقا باطل
يزد: لا ي ماما وشيلي الفكرة دي من دماغك وبلاش تجيبي سيرة قدامها عشان متزعلش هيا اختي ومش اكتر من كده
ام يزد: حاضر ي بني
عند زين كان في المستشفى
زين: علي مهلك ي كارما لاحسن توقعي
كارما: اش تخاف ي بابا انت هتمسكني
زين: بس بردو خدي بالك عشان ماما متزعلش منك
كارما: حاضر ي بابا
دخلوا اوضة في المستشفى كانت تنام في الفراش لا حول لها ولا قوة متوصلة بالمحاليل والاجهزة
كارما: ماما
فتحت عنيها ونظرت لجهة الصوت وارتسمت بسمة على وجهها
قلب ماما عامله ايه
كارما: تويسه ي ماما وبتمع التلام مش ثح ي بابا
زين: دلوقتي بتسمعي الكلام هههه
ايناس: مش هتبطلي شقاوة
كارما: حاضر ي ماما بس انتي هتيجي امتي تعيشي معانا
زين: لما تخف ي حبيبتي
كارما: امتي ي بابا
زين: عن قريب ي حبيبتي ادعيلها
كارما: ننا هبقي بنت ثطورة واسمع التلام مثان ربنا يشفيتي ي ماما
ايناس: ي حبيبتي ماما ربنا يخليكي ليا
زين: روحي ي حبيبتي عند طنط سعاد هتجبلك شكولاته وانا هتكلم مع ماما شوية
كارما: هيا فين ي بابا
زين: مستنياكي بره
كارما: اشي باي
طلعت كارما راحت عند سعاد
زين: عامله ايه ي ايناس دلوقتي
ايناس: الحمدلله ي زين هو التحاليل طلع فيها اي مفيش تحسن صح انا همو*ت عن قريب صح متكدبش عليا بس بنتي ي زين اوعي تتخلها عنها زي ما هو عمل امانه عليكي ي زين متسبها خليك معاها وعوضها عن الام والاب اللي اتحرمت منهم ارجوك متسبهاش ي زين
زين: متقوليش كده ي ايناس محدش هيربي بنتك غيرك
ايناس: ههه انا عارفة اني دي اخر ايامي واتمنه لو في يوم قابلت قمر تاني تطلب منها تسامحني على كل اللي فات
زين: انا فقدت الامل اني اشوفها تاني فات اربع سنين كلهم بيلوموني علي غيابها بس مش غلطانين انا السبب
ايناس: مش لوحدك ي زين انا كمان غلط غلط لما فضلت معاك حتي بعد ما اتجوزت كان لازم اسيبك واشوف انا كمان حياتي وشوف اللي حصل انتي بعدت عني وعرفت انك مش بتحبني وانا مشيت في سكة تانيه بقيت بسهر واسك*ر لحد ما اتلميت علي شلة ولاد وبنات وفي الاخر واحد ضحك ومرديش يتجوزني لما عرف اننا حا*مل بس لقيتك وقفت معايا وحاولت ترجعني للطريق الصحيح بس شوف حكمة ربنا طلع عندي كنسر وفي مراحلة الاخيرة 🥹🥹🥹🥹🥹🥹ارجوك ي زين كارما اوعي تسيبها
زين: اهدي ي ايناس ربنا بيسامح احنا مش هنسامح اهدي واشربي مياه
سندها وشربها ميه ونيمها تاني
زين: كفايه عياط عشان كارما زمانها جاية بلاش تخليها تشوفك بالحالة دي
كارما: ننا ديت
زين: ههه تعالي ي حبيبتي
كارما: شوفوا جبت اي
ايناس: تعالي وريني كده
كارما: دبت ثكولاته تتير اوي ودبت ليكي اتي كمان واحده
ايناس: حبيبتي ماما فين البوسه بتعتي بقا
كارما: 😘😘حبك ي ماما
ايناس: انا اللي بحبك
زين: يالا نمشي عشان ماما ترتاح شويه
كارما: خلينا شويه تاني
زين: عشان ماما تعبت خليها ترتاح
ايناس: روحي مع بابا يالا عشان يروح الشغل
كارما: اشي باي ي ماما
ايناس: باي
زين: خدي بالك من نفسك
ايناس: حاضر
عند قمر كانت وصلت الكلية وابتدت الامتحانات عده وقت وخلصت وطلعت كانت نسمة مستنياها بره
نسمة: عملتي اي ي وش المصا*يب
قمر: 🥺🥺🥺اش تزعقي فيا كده
نسمة: اخص عليا قولي ي حبيبتي عملتي اي في الامتحان
قمر: 😁😁مش لايق عليكي دور الكيوت
نسمة: تصدقي انا غلطانه اني بسالك
قمر: هو بصراحه ي نسمة؟؟؟؟؟؟؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بصراحه ي نسمة جاوبت الامتحان كله صح
نسمة: عبوشكلك وقعتي قلبي
قمر: 😹😹😹كل مره تدخل عليكي
نسمة: صحيح ي بت هو انتي وصلتي للجامعة ازاي انتي مكملتيش ليا القصة لما جيتي من الصعيد وقابلتي يزد اي اللي حصل بعدها
قمر: طب اعزميني علي كوكتيل وانا اكملك الحكاية
نسمة: مادية اوي 🥹ودايما ننا اللي بدفع
قمر: عشان انت صحبي الحلو
نسمة: 😹الهوي اتثبت امشي ي اخرة صبري
راحوا الكفتريا وجابوا الكوكتيل وقعدوا
نسمة: هااا ي ستي احكيلي بقا
قمر: طب اكل الاول الله طعموا حلو اوي
نسمة: احكي
قمر: اسمعيني ولا اقولك استني اخد معلقة تاني
هاتي بتاعت الكوكتيل دي كده قامت اخدتها منها مش هتاخديها بقا غير لما تحكيلي
قمر: طب هاتيها وانا اعمل حكيلك
نسمة: تؤتؤ احكي الاول
قمر: يوووه بقاا مش هحكي
نسمة: مش هتاخدي الكوكتيل وهاكله انا حتي طعموا حلو وانا بحبوا اوي
قمر: لا هحكي خلاص حكتلك لحد فين
نسمة: لحد ما جيتي القاهرة
قمر: بعدها ي ستي اخدت كورسات وعشان كنت متفوقة وبجيب العلامات الكاملة دايما كنت بخلص الكورس بسرعه اتعلمت الكتابه والقراءة كان في مستر من اللي كان بيديني الكورسات عجبوا تفوقي وذكاءي وعرض على يزد ان ادخل الثانوية ساعتها كنا مبسوطين اوي وقتها دخلت بمساعدته وقدم طلب للمدرسة ساعتها حطوا شرط اني امتحن عشان يشوفوا قدراتي وفعلا امتحنت ونجحت وبقيت معاكي في الثانوية وانهادرة اهو حصدت نتيجة تعبي
نسمة: الحمدلله ي حبيبتي ربنا حققلك اللي بتتمنيه بس انا كلت الكوكتيل وانا بسمعك وانتي متاثرة وبتعيطي كدا
قمر: 😳😳😳عبوشكلك ي نسمة
نسمة: هجبلك واحد تاني بلاش تضر*بي
قامت من قدامها بسرعه وراحت جابت واحد تاني ورجعت
قمر: شطوره كده 😂بس كلتي الاتنين ي مفتر*ية
نسمة: بصيلي في الاكل بقا
😹😹😹انتي دايما بتاكلي تعالي نروح عشان احنا اتاخرنا وزمانهم قلقانين عليا
نسمة: يالا يختي امال انا مش عارفه محدش يهتم ليه اني اتاخرت
قمر: 😹😹عشان بيرتاحوا منك
نسمة: حثل ي اختاااه 😹😹😹😹
رجعت نسمة البيت كانت ام يزد قاعدة في الصالون
قمر: بخ انا جيت 😹😹
ن
ام يزد: خضتيني ي جزمة
قمر: سلامتك من الخضة ي عسل انت
ام يزد: تعالي هنا انا قولتلك اي مش قولتلك ترني عليا وقولتي حاضر وغير كده اتاخرتي
قمر: سوري ي ماما مش قصدي بس طلعت من الامتحان وروحت انا ونسمة اكلنا كوكتيل فنسيت ارن عليكي
ام يزد: عملتي اي في الامتحان
نسمة: الحمدلله حليت ي ماما
ام يزد: بنوتي القمر دايما من نجاح لنجاح ي حبيبتي
قمر: تسلميلي ي ماما لولا وقفتكم جمبي مكنتش وصلت ولا كنت هعرف اوصل
ام يزد: متقوليش كده انتي زي يزد عندي مفيش فرق
قمر: ربنا يخليكي ليا
ام يزد: ويخليكي ليا يارب
عند زين كان بيتكلم في التلفون
ام زين: ازيك ي زين ي ولدي عامل اي طمني عليك
زين: بخير ي امي انتي عامله ايه وكلكم عاملين ايه
ام زين: الحمدلله زين ي ولدي مش ناوي ترجع تاني تقعد وسطينا انا عارفه اني قسيت عليك
زين: لا ا ي امي انتي مغلطيش وانا مش زعلان منك بس مش قادره ارجع وهيا مش موجوده واهتام اهلها ليا اني سبب في اختفاء بنتهم مش هقدر اعيش وانا شيل الذنب ده
ام زين: ولحد امتي ي ولدي
زين: لحد ما لقيها
ام زين: الحكاية بقالها اربع سنين معقولة ترجع
زين: حتي لو استنيتها العمر كله مش هفقد الامل اني في يوم القيها واكفر عن ذنبي
ام زين: ربنا يسعدك ي بني ويقدملك ولاد الحلال
زين: ادعيلي ي امي
ام زين: علي طول داعيالك
زين: لا إله إلا الله
ام زين: محمد رسول الله ﷺ♥
زين: محتاجة حاجه ي امي
ام زين: سلامتك ي بني
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في صباح يوم جديد صحيت قمر كانت الساعة عشره قامت بصت في المراية وكلمت نفسها
😇صباح الخير والجمال على احلي واجمل قمر في الكون يخراشي مش عارفه القمر ده جي علي الدنيا ازاي 😹
شغلت اغاني ودخلت اخدت شاور وطلعت لقت تلفونها بيرن طفت الاغاني وردت الوووووو
نسمة: صباح الكنتاكي المواعين مستنياكي
قمر: 😹مواعين اي مش بغسل ياللي تنشكي
نسمة: ابختك اعم تعالي شوفيني متمرطمه
قمر: 😇دي حظوظ ي ثحبي
نسمة: حظ فقر وانا عارفه
قمر: 😹مش يمكن انتي اللي فقر
نسمة: انتي بتحطميني علي الصبح عبوشكلك
قمر: 🥹لا دانا بحاول انزل من التوتر اللي عندي عشان النتيجة هتظهر النهاردة
نسمة: 😀دايما بتقولي كده وبتقفلي ي ثحبي
قمر: ههههه 😂قري ي فقر
نسمة: طب هتروحب امتي تشوفيها
قمر: هلبس واروح دلوقتي
نسمة: اشطاااا هعدي عليكي بس حساب العصير عليكي
قمر: وه ي ثحبي المفروض عليكي عشان انا هنجح وانتي تفرحيني
نسمة: 😒بت هو مش كل مره عليكي النهارده وخلص الكلام
قمر: عشان تعرفي اني كريمة هعزمك
نسمة: 😹كريم شانتيه صح
قمر: لا كريم بالجبنة يلا مش تتاخري عليا
نسمة: اشطااا ي زميلي سلامووووووز
قمر: سلاميزووو
جهزت قمر نفسها وطلعت قدام البيت لقت نسمة مستنياها
نسمة: هو مفيش مره متتاخريش
قمر: الاه مجهزش نفسي يعني
نسمة: 🤔بصراحه هو انا مش عارفه لو كنتي بتحطي احمر واخضر كنتي هتقعدي اد اي بشرتك خاليه من الميكب بتتاخري كده ليه
قمر: 😝لا ده برود حركة 😹
نسمه: طب امشي يالا ركبوا العربية والسواق طلع بيهم علي الجامعة
وصلوا وراحوا عشان يقابلوا المدير
قمر: صباح الخير
المدير: صباح النور اتفضلي ي قمر
قمر: تسلم
المدير: اكيد جاية عشان تعرفي النتيجة
قمر: ردت عليه بتوتر ايوه
المدير: بلاش التوتر ده علاماتك كاملة ي قمر بجد انتي فخر لاي كلية هتدرسي فيها
قمر: جد يعني انا كده هدخل الكلية اللي كنت بحلم بيها
المدير: تقدري تشوفي نتيجة الامتحان اهي
قمر: شكرا كتير اوي بجد مبسوطه خالص😊
المدير: الف مبروك وفي نجاح دايم يارب
قمر: الله يبارك فيك شكرا لحضرتك
المدير: العفو
طلعت نسمة وقمر من عند المدير وقمر الفرحة مش سيعها
قمر: 😹حاسه اني طايرة من الفرحة مسكت ايد نسمة وابتدت تلف بيهاا
نسمة: 😳يخرب بيتك احنا في الشارع ي مجنونة
قمر: تعالي بس اعزمك علي مشروب الشكولاتة الساخن المفضل
نسمة: 🥺اذا كان كده ربنا يفرحك دايما عشان تعزميني
قمر: 😹مصلحة ايوه اي رايك اقولك نكته
نسمة: لو زي اخر مره مش عايزة لا
قمر: اسمعي بس
نسمة: هاااااا
قمر: 😁مره خسة بتسال خسة رايحة فيه قالتلها ما خسك 😹
نسمة: هييييي 😝بايخة زيك
قمر: 😹تسلميلي ي زميلي
نسمة: طب يلا تعالي اعزميني ولا بتضحكي عليا
قمر: يالا تعالي
راحوا الكافية وطلبوا اتنين مشروب الشكولاتة الساخن
نسمة: محتاجين نشد علي نفسنا شويه الدراسة هتبدا كمان اسبوعين
قمر: من النهارده مذاكرة ومراجعة
نسمة: ربنا معانا ي ثحبي
قمر: يارب
رجعت البيت بعض وقت وقالتلهم انها نجحت وكانوا فرحانين اوي عدت الايام وجي اليوم اللي هتروح فيه الكلية صحيت بدري وجهزت نفسها وراحت هيا ونسمة الكلية كانوا قاعدين في الاستراحة بيدردشوا مع بعض وضح جديد عليهم وهما متحمسين اووي لبداية العام الدراسي كانوا قاعدين وجت بنت قعدت جنبهم
_هااي
قمر: هلا
_اسمي هدير وانتوا
نسمة: جميل اسمك انا اسمي نسمة
قمر: وانا قمر
هدير: تشرفت بمعرفتك انا معرفش اي حد هنا ممكن نبقا اصدقاء
قمر: اكيد طبعا لينا الشرف
نسمة: تعالوا نسمي الشلة اسم
هدير: اي رايك في العصا*بة
قمر: الثلاثي المرح بحب الفريق ده اوي واحنا هنبقا زيهم
نسمة: وانا كمان
هدير: اشطا اتفقنا
نسمة: بنات معاد المحاضرة بدا يالا ندخل المدرج
قمر: يالا مش هيبقا من اول يوم تأخير
دخلوا المدرج كان الدكتور لسه مدخلش قعدوا في البينش الاخير والدكتور دخل وهناا كانت الصدمة ل قمر
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بصت قمر علي الباب وكانت الصدمة 😳 نفس العيون والملامح بس جسموا نحيف شوية هو ده زين اللي انا سبت اهلي عشانوا هو اللي سبت حياتي كلها وبعدت عنوا بس القدر ليه لعبة تاني وجمعنا من تاني كانت بتفكر ودموعها ابتدت تنزل بغزارة علي خدهااا ده كله وزين لسا مشفهاش اخد بالوا منها ومش مصدق ان هيا قدامه نفسها بس كبرت وبقت احلي من الاول بكتير مش عارف يعمل اي يحضنها ويقولها انها وحشتوا اووي وانوا كان غلطان فكل اللي حصل الف حاجه في دماغوا وكل واحد بيبص لتاني وساكت قامت قمر من مكانها وسابت المدرج. كله وطلعت ونسمة وهدير بيبصوا عليها باستغراب ومش عارفين اي اللي حصل
زين: شباب بما ان النهارده اول يوم ودي اول محاضرة خلوها تعارف بين بعض وانا شوية وراجع طلع بسرعة يدور عليها وقلبوا بيدق بسرعة بعد السنين دي كلها اخيرا قابلها لقاها واقفة في حتة بعيدا مفيش فيها اي حد وبتعيط بحرقة
راح عندها من غير مقدمات وحضنها بقوة حاولت تبعد. عنوا بس مقدرتش كان محكم قبضتوا عليها وبعد. محاولات عديدة قدرت انها تبعد. عنو
قمر: انت ازاي تعمل كده
زين: انا زين ي قمر انتي مش فاكرني انا جوزك
قمر: هههههه جوزي اللي كان فترة وهيطلقني
زين: انا عارف انب غلطت بس محبتش اظلمك معايا واعيش معاكي وانا مبحبكيش بس طلعت غلطان ومكنتش بحب ايناس
قمر: بسسسس انا مش عايزه اسمع اي حاجه قمر اللي كنت انت تعرفها ما*تت وانت اللي قت*لتها بايديك دول
زين: فعلا انتي مش. هيا مش قمر اللي حبتها وكنت مستني اقابلها طول الفترة دي وانا عايش علي امل اني القيكي وفي الاخر بقيتي بالقسوة دي
قمر: كل اللي وصلت ليه دي بسببك مش. بسبب حد غيرك بس تعرف لو مكنتش سمعتك. انت وايناس وانت بتتكلم في يومها مكنتش وصلت للي انا فيه دلوقتي حلمي بقا بين ايديا وباذن الله هوصل ليه
زين: طب مفكرتيش فينا مفكرتيش اي اللي حصل لاهلك واهلي بعد ما. مشيتي
قمر: 🥲مفيش حد كان عايزني لو اهلي كانوا عايزيني بجد مكنوش جوزوني وانا لسه طفلة 14 سنة كنت اعرف اي انا سعتها عشان يجوزوني لواحد اكبر مني بكتير
زين: وازاي جالك قلب تبعدي
قمر: مكنش قدامي حل تاني كنتي عايزني افضل معاك واستنه لما حضرتك تقولي انا مش عايزك وبحب واحده تاني انا ريحتك مني خالص وبعدت عايز مني اي تاني
زين: عايزك ي قمر ارجعي وانا هحاول اعوض كل حاجه فاتت انا بعد ما مشيتي اكتشفت اني بحبك ومقدرش اعيش من غيرك
قمر: هتقدر ترجعلي السنين اللي بعدت عن اهلي فيها هتقدر ترجع كل ليلة كنت بنام. ودموعي علي خدي هتقدر تعمل كل ده
زين: مش هقدر ارجع الماضي بس هحاول اغير من المستقبل هحاول اخلي ضحكتك ما تفارق وشك
قمر: اسفة مش هقدر
زين: اديني فرصة
قمر: مش هتعمل حاجه الفرصة لان مفيش حاجة هتتغير ابعد. عني وكانك مشوفتنيش ولا قابلتني اعتبرني مي*ته بالنسبة ليك
مسكها من دراعها وضغط عليه يعني اي اعتبرك مي*ته وانت عايشة طول الفترة اللي فاتت وانا كنت بتمني اليوم اللي اشوفك فيه ومش. هفقد. الامل. انك تسامحيني
قمر: براحتك عن اذنك
سابته ومشت راحت المدرج. اخدت شنتطها وطلعت هيا ونسمة وهدير من الجامعة
نسمة: مالك ي قمر فيكي اي ي حبيبتي
قمر: 🥹🥹شفتوا ي نسمة كل ما حاول انسي الماضي وامشي خطوة لقدام برجع الف خطوة لورا
نسمة: تعالى اقعده هنا كده هدير هاتي ميه قعدت وجابتلها مية شربت
نسمة:هو مين اهدي واحكيلي عشان افهمك
قمر: 🥺 زين ي نسمه انا شوفتوا انهارده وقصت لها ما. حدث معها
هدير: انا مش فاهمه حاجه يعني انتي كنت متجوزة وبعدها جيتي علي القاهرة
نسمة: ابقا تحكيلك بعدين بصي ي قمر انا مش هقدر اقولك اني حاسه باللي انتي حاسه بيه لاني معشتش اللي انتي عشتيه بس بلاش تظلمي نفسك
قمر: انا مش عارفه انا تايه من ساعة ما قبلتوا وكل. حاجه اتغيرت حياتي اتقلبت 180 درجة
نسمة: اهدي ي حبيبتي وان شاءلله خير تعالي روحي وصلي وادعي ربك. وارتاحي شويه وقبل ده كله من حق مامتك انها تعرف اللي حصل معاكي مهما كان هيا وقفت معاكي كتير اوي
قمر: 🥺 وده اللي هيحصل
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رجعت قمر البيت لقت مامتها قاعده في الصالون رمت نفسها في حضنها ودموعها نزلت
ام يزد: مالك ي حبيبتي بتعيطي ليه
قمر: هو هو 😭😭
ام يزد: اهدي ي حبيبتي قلبي وبلاش تخضيني عليكي
قمر: قابلتوا ي ماما
ام يزد: هو مين
قمر: زين
ام يزد: اي طب اتكلمتوا عملك حاجه
قمر: اتكلمنا وقصت لها ما حدث
ام يزد: طب ي حبيبتي اهدي محصلش حاجه كل حاجه هتبقا تمام
قمر: بس ي ماما انا مش هقدر اسامحه علي اللي عملوا فيا
ام يزد: هقولك ي قمر ي بنتي انا عارفه انك مريتي بحاجات كتير صعبة في سن صغير بس انا واثقة في قرارك وانك هتاخدي القرار الصح بلاش تعيطي تاني وكل حاجه هتبقي تمام
قمر: مش عارفه اعمل ايه ي ماما حلمي والكلية وزين كل حاجه حساها هتتهد
ام يزد: متخليش الماضي ي اثر علي مستقبلك وانا واثقة انو انتي هتاخدي القرار الصح
قمر: شكرا ي ماما لانك دايما معايا وبتساعديني في وقت ضعفي بحبك اوي
ام يزد: وانا كمان بحبك
قمر: صحيح ي ماما يزد فين بقالي من امبارح مشفتهوش
ام يزد: يزد سافر في شغل كام يوم ويرجع
قمر: سافر من غير ما يقول ليا
ام يزد: حتي انا معرفتش بكلمة باليل اشوفوا هييجي امتي قالي انا سافرت
قمر: حسابوا معايا لما ييجي
ام يزد: هههه وزي مقولتلك انتي هتعرفي تاخدي القرار الصح
قمر: ان شاءلله ي ماما هروح انام انا
ام يزد: مش هتاكلي الاول
قمر: مليش نفس لما أصحى
ام يزد: ماشي تصبحي على خير
قمر: وانتي بخير
تاني يوم الصبح صحيت قمر كانت حسمت قرارتها جهزت نفسها ونزلت لقت مامتها
ام يزد: كنت واثقة
قمر: صباح الخير ي ماما
ام يزد: صباح الورد علي احلي وردة هيا دي قمر اللي اعرفها مفيش حاجه بتضعفها
قمر: شكرا ي ماما لولا كلامك مكنتش هعرف اقرر
ام يزد: يلا وريهم قمر
قمر: اشطااا ي ماما باي 😘
راحت الجامعة البنات اتفاجوا انها جت
نسمة: قمر
قمر: هاي بنات
هدير: انتي كويسه
قمر: اه كويسه
نسمة: متاكده
قمر: في اي مستغربين ليه
نسمة:عشان امبارح واللي حصل فكرناكي مش هتيجي النهاردة وكمان بتضحكي
قمر: انا اخترت اني اوصل لحلمي ومخليش الماضي ياثر عليا
نسمة: واووا هيا دي قمر اللي اعرفها
هدير: فجاتيني بيكي يبا
قمر: اعجبك 😉😉
نسمة: يالا يختي منك ليها علي المحاضرة
قمر: او ماي قاد 😳
هدير: في اي
نسمة: مالك يبت وقفتي ليه كده
قمر: 😹😹انا طالعة قمر حبتين
نسمة: عبوشكلك ي بت
هدير: انا قولت اي اللي حصل
قمر: 😹😹😹لا اتعودا علي كده
نسمة : طب امشي يختي
دخلوا المحاضرة وقعدوا جمب بعض في البينش دخل الدكتور وبدات المحاضره وبعد ساعة خلصت المحاضرة واخدوا بريك
نسمة: بنات انا جعانه تعالي ناكل
قمر: وانا كمان
هدير: تعالوا نضرب كشري
قمر: انا عايزه كريب
نسمة: وانا عايزه طاجن
هدير: طب تعالوا نروح المطعم وناكل
راحوا المطعم كلوا ورجعوا عشان المحاضرة التانيه
راحوا المدرج كان الدكتور دخل خبطوا على الباب ولسه هيدخلوا ووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد اذنك ي دكتور ممكن ندخل
زين: اتاخرتوا ليه
قمر: سوري ي دكتور كنا بناكل واتاخرنا
زين:ياريت متتقررش تاني اتفضلوا علي مقاعدكم
نسمة: شكرا ي دكتور
بدا زين شرح المحاضرة وكل شوية يبص على قمر يلقاها مش منتبها ليه
زين: اتفضلي اوقفي
قمر: انا
زين: ايوه انتي قوليلي كنت بقول اي
قمر: كنت بتقول حضرتك اوقفي
زين: لا اللي قبلها كنت بشرح نظرية ممكن تقوليها
قمر: كنت بتقول.......... صح ي دكتور
زين: اقعدي وخليكي منتبها
قمر: مركزة مع حضرتك ي دكتور والدليل على كده اني جاوبتك
زين: تمام اتفضلي
رجع زين كمل شرح تاني وبعد وقت خلص
زين: حد عندوا اي سؤال في المنهج
لا ي دكتورر متشكرين
زين: اتفضلوا واشوفكم المحاضره الجايه
ابتدت الطلاب تطلع وقمر جت تطلع زين وقفها قمر خليكي عايزك
قمر: مقدرش اقعد ي دكتور عن اذنك
زين: قمر قولتلك اقعدي
قمر: باي حق بتمنعني
زين: قرب منها واتكلم بحدة انتي ناسية انك مراتي ي هانم تفضلي بدال ما الكليه كلها تعرف انك مراتي
نسمة: اقعدي ي قمر واحنا هنستناكي بره
هدير: نسمة معاها حق
نسمة: يالا ي هدير
الدفعة كلها كانت طلعت من المدرج مش فاضل غير قمر وزين
قمر: عايز اي مش كفايه اللي عملتوا
زين: قمر اهدي واسمعيني اللي حصل ده انا دفعت تمنوا اربع سنين وانا بتعذب مكملتش انا وايناس اكتشفت اني بحبك انتي وكان عندي امل انك ترجعي واخدك في حضني واقولك اد اي انتي وحشتيني وانتي اتعذبت من غيرك بس انتي اي حجر
قمر: فاكر قولت اي دي طفلة وانا كام شهر وهطلقها وهتجوزك انتي
زين: بردو مش مصدقه اني بحبك تعالي معايا
قمر: مش هروح اي مكان
مسكها من ايدها ومشي وهيا بتمشي وراه وبتحاول تفلت ايدها منو طلع فتح باب العربية
زين: اركبي
قمر: مش هركب ولا هروح مكان وقولي انتي واخدني علي فين
زين: قولت اركبي
قمر: مش هركب
دخل راسها من العربية وبعدها رفع رجليها ودخلها العربية وقفل الباب وركب ومشي بسرعة
قمر: هدي السرعة شوية
زين: ههههه لسه بتخافي
قمر: مش بخاف
زود السرعة اكتر وقمر غمضت عنيها
زين: فتحي عيونك طالما مش بتخافي
هزت راسها بلا
استغل الفرصة وقرب منها وقبلها
فتحت عيونها بصدمة مما فعل معها بعد عنها ونظر لها وهيا لسه علي وضعها
زين: قمر انتي كويسه يبنتي فينك
لسه هيقرب منها تاني بعدتوا عنها بسرعة
قمر: انتي ازاي تعمل كده
زين: رد عليها بجراة مراتي وببو*سها عادي يعني
قمر: لاخر منك تسمح لنفسك تعمل كده
زين: 😉مقدرش علي بعدك
قمر: احترم نفسك انا بقولك اهو
زين: هههه طب انزلي
نزلت قمر من العربية لقت نفسها قدام مستشفى الاورام
قمر: انت جايبني هنا ليه
زين: ادخلي وانتي هتعرفي كل حاجه
قمر: دخلت قمر معاه لحد ما وقف عند اوضة من الاوض دخل زين وقمر فضلت بره
زين: عامله ايه النهارده
ايناس: مش عارفه حاسه بتعب شديد وكل ما بيروح الوجع بيزيد
زين: الدكتور اجي كشف عليكي
ايناس: اجي وعطاني مسكن ولسه ماشي
زين: قمر معايا
ايناس: فين
زين: بره
ايناس: طب دخلها ي زين عايزه اعتزر ليها علي كل اللي فات
زين: حاضر بس انتي ارتاحي
طلع زين وبعدها دخل هو وقمر بصت قمر للي موجود علي السرير واحتلتها الصدمة
ايناس: قربي ي قمر اقعدي جمبي
قمر: قربت منها بخطوات بطيئة ودموعها على خدها
ايناس: ممكن ي زين تسيبني مع قمر شويه
زين: هروح اشوف الدكتور عن اذنكم
طلع زين وايناس حاولت تقوم ساعدتها قمر
ايناس: بتتكلم بدموع انا عارفه اني مستاهلش تسامحيني بس ربنا يعلم اد اي انا نادمانه علي كل اللي فات واهو ربنا اخدلك حقك مني همو*ت في اب لحظة
قمر: ان شاءلله هتخفي وهترجعي احسن من الاول
ايناس: انتي ازاي كده يعني بعد كل اللي عملتوا فيكي بتقولي ربنا يشفيكي
قمر: مش هيفد بحاجه ربنا يسامحك
ايناس: بعد ما انتي مشيتي زين اكتشف انوا بيحبك اوي ورفض اننا نتجوز وقتها انا زعلت ورجعت القاهرة اتعرفت علي شلة كل اللي بيعملوا السهر والشر*ب وفي يوم شربت كتير اوي ومكنتش في وعيي وغل*ط مع واحد فيهم وبعدها بفتره اكتشفت اني حامل روحت وقولتلهم قالي نزليه صعب عليا اني انزلوا وقتها خليت الحمل يتم وقولت اوديها دار ايتام بس اثناء الولادة مع الفحوصات والتحاليل اكتشفت اني عندي كنسر في مراحله الاخيرة ملقتش نفسي غير لجئت لزين وهو وقف معايا وساعدني وابتديت في علاج الكماوي شعري وقع ورموشي ولسه بقاوم عشان بنتي
قمر: اهدي وبلاش تتعبي نفسك
ايناس: ممكن اطلب منك طلب بس الاول انتي سامحتيني
قمر صعب عليها حالت ايناس ردت بابتسامه مسامحكي
ايناس: كنت هقولك................
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خلي بالك من كارما بنتي وارجعي ل زين ي قمر صدقيني بيحبك ومحبنيش نص الحب ده انا عارفه ان قلبك كبير وهتسامحيه
قمر: 🙂كارما بنتك في عنيا انما زين
ايناس: انتي بتحبيه ي قمر
قمر: هاااا
ايناس: قوليلي انتي بتحبي زين
قمر: مش عارفه بس يمكن بعد السنين دي كلها مقدرتش انساه يمكن فكرتوا حب مراهقة بس طلعت بحبو بجد يمكن ويمكن بس مقدرش اقولك متاكده اني بحبوا
ايناس: بتحبيه ي قمر والدليل علي كده انك لحد دلوقتي لسه منستهوش ارجعيله ي قمر ارجعيله
فجاة حالة ايناس ابتدت تسوء قمر ندهت الدكاتره بسرعه وطلعوها بره كانت واقفة هيا وزين وكمان كانت كارما زين جابها عشان تشوف مامتها كانت معاهم
كارما: بابا انا. عايزه اشوف ماما
زين: حاضر ي حبيبتي شوية الدكتور يطلع واحنا ندخل عندها
كارما: هو انتي اسمك اي
قمر: اسمي قمر
كارما: الله اثمك حلو اووي
قمر: انتي احلي وعندك خدود حلوين اوي مسكتها من خدهاا
كارما: تيبي خدي اتي بتغيري مني مشان اش عندك كدود
قمر: ههه انا عندي خدود اهو شوفي
كارما: بت كدودي انا احلي
طلع الدكتور من عند ايناس وراح عند زين
زين: خير ي دكتور ايناس كويسه
الدكتور: البقاء لله وحده
دموع قمر نزلت وزين قعد على جمب وحضن وشوا بكفوف اديه قمر خدت كارما في حضنها ودموعها بتنزل
كارما: تعالي مشان تشوفي ماما هتحبيها اوي
مسكت ايد قمر ودخلت عند مامتها لقتهم مغطيين وشهاا شالت من عليه الغطاء وبتهز فيها
كارما: ماما قومي شوفي تحبتي الجديده
قمر بتحاول تبعدها وهيا بتهز في مامتها
كارما: هيا ماما مش راضيه تفتح عنيها ليه هيا زعلانه مني انا بتمع التلام
قمر: ماما ي حبيبتي دلوقتي راحت عند الاحسن مني ومنك
كارما: يعني ايه ومين الاحسن مني ومنك
قمر: ربنا احسن مننا كلنا وكلنا هنروح عندوا في يوم من الايام
كارما: يعني انا كده مش اشوف ماما تاني
قمر: هيا هتبقا شايفاكي ومعاكي دايما مش هتسيبك
كارما: بس انا عايزها معايا
قمر: ربنا يرحمها ي حبيبتي
خلصوا كل إجراءات الدفنة زين اتكفل بكل حاجة دفنو*ها وزين رجع البيت كانت قمر قاعده مع كارما في بيت زين
زين: كارما عامله ايه دلوقتي
قمر: لسه نايمه دلوقتي بكت كتير اووي
زين: بكره تبقا كويسه
قمر: ان شاءلله
زين: اتاخرتي تعالي اوصلك
قمر: متتعبش نفسك انا هروح لوحدي خليك مع كارما
زين: الوقت اتاخر تعالي اوصلك والدادة هتبقا مع كارما
مشيت قمر معاه من غير اي كلام تاني طول الطريق ساكتين محدش بيكلم التاني وكل واحد بيفكر في التاني
وصل قمر البيت ورجع البيت من كتر تعب اليوم نام صحي تاني يوم علي خبط الباب وووووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
من الصدمة زين معرفش يعمل كده فتح الباب كانت قمر في حضنوا وهو واقف مكانوا مش مستوعب ومتخيل نفسوا بيحلم
طلعها من حضنوا واتكلم
زين: انتي مش هنا وانا بحلم صح
قمر: لا ي زين انت مش بتحلم انا هنا فعلا انا اكتشفت اننا ضيعنا كتير من عمرنا واحنا بعيد عن بعض وان ممكن اننا نموو، ت في اي لحظة ونتندم على كل لحظة فاتت واحنا بعيد عن بعض زين انا بحبك من زمان اوي وكنت فاكره انوا حب مراهقة واني هنساك بس بعض كل اللي حصل بينا لسه مقدرتس اشيلك من قلبي
قرب ايدوا منها براحه ومتردد وخايف انها تكون مش موجوده وان كان بيتخيل مدت ايدها ومسكت ايدها وحطتها على خدهاا
قمر: صدق اني موجوده
خدها في حضنوا ودموعوا نزلت حست بدموعوا على هدومها طلعت من حضنوا وبصت عليه لقت في دموع في عنيه بيحاول يخبيها
قمر: انت بتعيط ي زين
زين: انا اسفة على كل وقت ضاع واحنا بعيد عن بعض بقالي اربع سنين وانا بتعذب في بعدك وبتمني اليوم اللي هتكوني فيه معايا من تاني طول الاربع سنين وانا بلوم نفسي علي غيابك بس مفيش غياب تاني من النهارده ننسي كل اللي فات ونبدا من جديد موافقة تبداي معايا بداية جديدة
قمر: 🥺هزت راسها باه وهو حضنها
زين: استنيني هنا شويه هعمل حاجه وجاي بسرعة
قمر: اشي
دخل زين الاوضة وساب قمر بره تلفون قمر رن ودخلت البلكونه عشان تتكلم
قمر: الوو ي ماما
ام يزد: ها ي حبيبتي عملتي اي
قمر: صارحتوا بكل حاجه وقولتوا اني مسمحاه
ام يزد: وهو عمل ايه
قمر:•••••••••• وقصت لها ما حدث
ام يزد: ربنا يسعدك ي حبيبتي
قمر: حبيبتي ي ماما لولا دمعك ليا مكنتش قدرت اخد الخطوة دي
#فلاش_باك
بعد ما رجعت قمر راحت عند ام يزد في الاوضة عشان تتكلم معاها
قمر: ماما عايزه اتكلم معاكي في موضوع
ام يزد: تعالي ي قمر ي حبيبتي
قمر: ماما انا انهارده مش مصدقة اللي حصل معايا زين اخدني من ايدي وداني مستشفي الاورام قابلت هناك شخص مكنتش اتوقع اشوفوا كانت ايناس ي ماما اتكلمت معايا وقالتي خلي بالك من كارما بنتي وزين بيحبك ارجعيله كله ده بتتكلم ودموعها بتنزل 🥺🥹وبعدهاا ي ماما حصل معاها مضاعفات وابتدت تتعب والدكاترة مقدرش يانقذوها 🥹 ماما هو في غمضت عين ممكن اننا منشفش شخص كان في حياتنا تاني
ام يزد: ربنا يرحمها ي بنتي كفايه عياط
قمر: ماما انا عايزه اسامح زين انا بحبوا ي ماما وطول السنين ده وهو جوه قلبي ومقدرتش ابعدوا عني
ام يزد كانت هترفض بس لما شافت حب قمر ل زين قررت انها تساعدها وهيا عارفه ان يزد بيحب قمر زي اختوا
ام يزد: صارحية ي قمر وهو كمان بيحبك كفايه السنين اللي ضاعت من عمركم ي بنتي ربنا يسعدك وانا بتمنالك كل الخير والسعادة اللي في الدنيا بس انتي واثقة ان زين مش هيزعلك تاني
قمر: اه ي ماما باين في عيونوا الندم والحب ليا
ام يزد: ربنا يسعدكم ي حبيبتي
#بااااااااااااك
قمر: ماشي ي ماما انا هقفل دلوقتي عشان زين طلع
ام يزد: سلام ي حبيبتي
زين: جاهزة ي قمر
قمر: انت لبست ورايح فين كده
زين: مش انا بس انا وانتي
قمر: طيب هنروح فين وكارما نايمه جوا زمانها هتصحا
زين: الدادة موجوده تعالي معايا
قمر: فين
زين: اول خطوة للبداية الجديدة
اخدها زين من ايدها وطلعوا بالعربية لحد ما وصلوا على مكان ما.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وقف زين العربية في مكان ما ونزل وبعدها فتح الباب لقمر خلها تنزل بصت على المكان ودموعها نزلت
زين: تقبلي تكوني شريكة حياتي ونقضي باقي العمر سوا انا عارف ان جوازنا الاول كنتي لسه طفلة ومتعرفيش حاجه بس دلوقتي انا بطلب ايدي ومستني مواقفتك تقلبي تشاركيني دنيتي نزل علي ركبتوا وطلع خاتم من جيبوا
الخاتم ده فاكراه انتي سبتيه لما مشيتي بس كان عندي امل دايما انك ترجعي واحتفظت بيه وكنت دايما بحطوا في ايدي واتخيل اني ماسك ايدك تقبلي تتجوزيني
قمر: هزت راسها بدموع 🥺اااه بقبل
زين مسك ايدها لبسها الخاتم ههه لسه ايدك زي ما هيا مكبرتش
قمر: لا هو كان واسع دلوقتي بقا ادي
زين باس ايدها وقام حضنها ربنا يقدرني واسعدك ي طفلتي
قمر: انا كبرت اش تقولي طفلة تاني
زين: مهما تكبري هتفضلي طفلتي هههه
قمر: اشي ي بطلي 🤭
مش كفاية قصة الحب ده راعوا اننا سناجل
قمر: مين يزد انت هنا جريت لعندوا قام حضنها
يزد: مبرروك ي قلب اخوكي
زين سحب قمر من حضن يزد وخبها في حضنوا
يزد: اي يعم بدانا نغير اهو دي اختي والله
زين: حضنها ملكي انا وبس
اتكسفت قمر من جراتوا وخبت نفسها في حضنوا اكتر
يزد: طب يالا ي عم النحنوح انا اصلا مكنتش موافق انها ترجعلك بس الهبلة دي لسه بتحبك واهم حاجه سعدتها
قمر: متقولش هبلة ابيه تاني
يزد: هبلة وهتفضلي هبلة
زين: بس يالا ملكش دعوه بيها دي حرمي
يزد: طب تعال عشان تكتبوا بدال ما المأذون يغير رأيه ويمشي وصحبك ده كمان شكلوا زهق
كانوا في بيت علي البحر بعيد عن كل النااس وكان في طربيزة محطوطة وجمبها اربع كراسي والماذون قاعد علي واحد راحوا هما كمان وقعدوا جمبوا وابتدوا في اجراءت كتب الكتاب
الماذون: مين وكيل العروسة
يزد: انا هبقا وكيلها
المأذون: هات بطاقتك واقعد هنا
مسك يزد ايد زين والماذون حط المنديل خلصوا من كتب الكتاب في قول جملة المأذون الشهيرة "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" (😂لووووووولوووي اعلش مش بعرف ازغرط)
يزد: زغرتي ي بت
قمر: ههه مش بعرف
يزد: استني احاول ازغرط انا لووووولوووي 😹😹💃
قمر: ببس بلاش تحاول تاني
يزد: انا غلطان اني بعملكم جو
اخد صاحب زين الماذون ومشي وفضل يزد معاهم دخلوا البيت جوا كان منظروا جميل جدا يتميز بالبساطة فكل شي وورد في كل حتي في
يزد: اي رايك ي قلب اخوكي انا اللي عملت كده
قمر: انتوا متفقين بقاا
يزد: زين رن عليا وحكالي كل حاجه وانا اقترحت عليه انكم تيجوا هناا وجهزت كل حاجه ورنيت علي الماذون وزين كلم صويقوا عشان يشهد
زين: انت مش ناوي تمشي
يزد: واسيبك تستفرد باختي
زين: مراتي يجدع
يزد: انا هنام معاكم الليلة
زين: تنام فين ياااض
يزد: هنا علي الكنبة دي مش هعمل صوت
زين: امشي من هنا احسلك
يزد: اي يعم عيونك بتطلع شرار ليه كده انا ماشي ومش هتشوف ومشي تاني بس لو زعلت اختي مش هر. حمك
زين: اختك في عنيا بس انت امشي
يزد: ابو شكل معرفتك بصحيح طب اشرب الشربات
زين: قام يالا 😒مسكوا من ايدوا وطلعوا بره البيت ورد الباب
يزد: ماشي ي زين وانتي ي قمر اطلعي نامى فوق وسبيه انا ماشي بااااي
زين بص علي قمر لقاها بتطلع لفوق انتي بتعملي اي
قمر: ولا حاجه بتفرج علي البيت
وطلعت جرت لفوق وزين وراها وووووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
طلعت قمر تجري وزين طلع وراها لسه هتقفل الباب مسكها من ايدها
قمر: بس بقاا سيب ايدي
زين: بعد السنين دي كلها عايزني اسيبك
قمر:جعانه عايزه اكل
زين: وانا كمان جعان
قمر: طب تعال ناكل تحت
زين: لا انا اكلي غير
قمر: ضر*بتوا علي صدروا لما فهمت قصدوا 😒علي فكره انت قليل الادب
زين: لسه شفتي حاجه في حركة سريعة شالها
قمر: نزلي هقع
زين: طول ما انتي معايا متخافيش
اتشبكت في رقبتوا وذهبوا لعالمهم الخاص 🌝🌝🌝
تاني يوم الصبح كانت قمر نايمه في حضن زين بيتامل ملامحها
زين: مش مصدق نفسي اننا بقينا مع بعض
حست قمر بيه وهو بيمشي ايدوا علي وشها صحيت
زين: صباح مباركة ي عروسة وغمزلها
قمر: خبت وشها في حضنوا وضر*بتوا بخفة
زين: بتتكسفي ليه بصيلي
قمر: بس بقاا قوم عشان عايزه اشوف ماما
زين: خليها كام يوم تاني نقعد هنا كانوا شهر عسل
قمر: لا ي زين كفايه السنين اللي فاتت
زين: انا اس حطت ايدها علي بوقوا قبل ميتكلم
قمر: هششش ننسا اللي فات
مسك ايدها وقبلها ربنا يخليكي ليا
قمر: ويخليك ليا يالا قوم نفطر انا جعانه اوى
زين: في حركة سريعة كان بيقبلها بعد عنها بعد وقت ليس بقليل انا كده فطرت
قمر: علي فكره انت قليل الادب
زين: معاكي انتي بس متربتش كمان
قمر: غليظ قوم يالا
زين: لا قومي انتي الاول
قمر: طب هات الهدوم
زين: تؤتؤ
قمر: لفت روحها بالملاية ودخلت الحمام
زين: 😹😹😹😹شوفي مين هيديكي هدوم
خبطت علي وشها باديها وهيا جوا الحمام انها نسيت تاخد هدوم
قمر: حبيبي ي زين هات الهدوم عشان اطلع
زين: لا
قمر: كده مش هتستحمي هات الهدوم
زين: استحميت في الحمام التاني خليكي جوا
قمر: يالا عشان نوصل قبل الليل
زين: عادي مش هخاف
قمر: يوووه بقاا
بصت حوليها في الحمام ملقتش غير تشرت بتاع زين لبستوا وبصت لنفسها في المراية بس ده قصير اوي
قمر: ي زين خلص بقا هات الهدوم
زين: تؤتؤ
سكتت ثواني وفتحت الباب وطلعت زين فتح بوقوا من شكلها يخربيتك اي اللي انتي لابسه ده
قمر: ملقتش غير التشرت بتاعك جوا اعمل اي وانت مش راضي تديني هدوم
زين: انا كده مش هنزلك من هناا قرب منها وهو سرحان من شكلها وابتدا يبوسها في اماكن متفرقة وهيا كانها اتخدرت من لمستوا ايدوا اتجر*ات اكتر وابتدت ينزل التشرت من عليها( ونسيبهم بقا)
بعد وقت
قمر: عاجبك كده اتاخرنا بسببك
زين: وهو انا كنت لوحدي ما انتي كنتي معايا
قمر: ضر*بت علي وشها من غبائها واستسلامها ليه
زين: حس بكسوفها فاتكلم هو قومي اجهزي عشان نمشي
قمر: ماشي
جهزت نفسها وعدت علي يزد زام يزد وضعتها كانت زعلان اوي انها هتسيبها بس قمر قالتلها انها هتيجي ليها تاني بعد كلام كتير مشيوا واتجعوا للصعيد بعد عدت ساعات كانوا وصلوا لبيت اهل قمر
زين: جاهزة تقابليهم
قمر: هزت راسها باه ومسكت في ايد زين خبطوا علي الباب فتحت ليهم مامتها كان شكلها اتغير شوية تجاعيد علي وشها حزن باين في عيونها اول ما شافت قمر عيونها دمعت
قمر: ماما اترمت في حضنها ودموعهم نازلة بعد السنين دي بتحضن بنتها تاني
ام قمر: هونت عليكي تسبيني طول السنين دي
قمر: حقك عليا ي ماما سامحيني
ام قمر: مسامحكي ي قلب امك
مين ي ام قمر
ام قمر: تعالي ي ابو قمر دي قمر
قمر: بابا حقك عليا انا غلط
الاب: قمر بنتي حقك عليا مكنتش شايف اني برميكي في النا*ر بايدي سامحيني ي بنتياخدها في حضنوا ودموعها بتنزل
اتصافت القلب وانزال الحزن منها واملائتها الفرحة بعد عدت ساعات راحوا بيت زين وكلهم كانوا فرحانين برجوعها ومبسوطين انها رجعت وانها بقت وسطيهم
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
زين
زين: قلب زين
قمر: تفتكر انا لو نطيت من البرانده هطير ولا هتكسر
زين: سؤالك اهبل زيك هتتكسري طبعا
قمر: 😳ننا هبلة ليلتك مش فايتة
زين: اه فهمت هرمونات عايزه تتخانقي
قمر: يعني انا اللي عايزه اتخانق مش انت لا وكمان بتقول عليا هبلة
زين: حبيب كان في حاجه كنت جايبها ليكي افتحي الدولاب هتلاقي البوكس في وشك
قمر: هشوف وارجع نكمل كلامنا
راحت نحيت الدولاب طلعت بوكس كبير فتحتوا وانبهرت باللي كان موجود فيه كان موجود فيه فستان احمر طويل مفتوح من عند الركبة وضهروا عر*يان من ورا بحملات رفيعة
قمر: وده هلبسوا عادي واخرج بيه
زين: 😒تعملي بيه يا يختي انا جبتهولك عشان تلبسيه هنا اياكي تخرجي بيه هك. سر رقبتك
قمر: براحه بس اتحولت ليه كده كنت بهزر مش استايلي
زين: شوفي جبت اي كمان
قمر: فين هو لسه في حاجه تاني
قلبت في البوكس تاني طلعت كزازة برفان حريمة وساعة
زين: روحي اجهزي يالا
قمر: هلبسوا دلوقتي
زين: ايوه يالا بسرعة عايزه اشوفوا عليكي
قمر: ثواني مش هتاخر
دخلت تغير في الحمام وزين غير شكل الاوضة شموع وورد في كل حتة واكل على التربيزة طلعت قمر اتفاجئت بشكل الاوضة وفرحة اوي
قمر: لحقت تعمل كل ده
زين قرب منها وسرح في شكلها الفستان كان جميل اوي عليها وكانت لافه شعرها عشوائي اتوترت من قربوا ليها وهو رفع ايدوا ورجعلها شعرها لورا
قمر: زين تعال ناكل يالا
زين: تعالي بدل ما الاكل يبرد
بدوا ياكلوا وزين عيونوا على قمر وبياكلها
قمر: بس شبعت الحمدلله
زين: اي رايك نرقص
قمر: استنه اشغل انا اغنية بحبها اوي
زين: اغنية اي
قمر: ثواني بس شغلت الاغنية وابتدت تغني معها مسك ايدها وابتدوا يرقصوا
(خليني في حضنك ي حبيبي ده في حضنك بهدا وبرتاح انا كل مشاعري معاك راحوا وكمان قلبي لقلبك راح وانا بضحك وافرح من قلبي غير وانا جمبي انا كانوا عنيك لو تبعد عني ولو ثانية بتجنن يحبيبي عليك وبتحلي الدنيا في عيني وانا جمبك فمتبعدنيش حبك بقا عندي يخليني اتمسك بالدنيا واعيش وفي قربك بيروح خوفي وده وعد وملزم انا بيه مهما تكون يحبيبي ظروفي قلبك عمري ما هاجي عليه......)
مد ايدوا فك شعرها وبيقبلها في اماكن متفرقة في وشها التهم شفا*يفها وهيا اتجاوبت معله وراحوا لعالمهم الخاص
بعد مرور سنين عدت بفرحها ومرها وزين اثبت لقمر انو بيحبها كان جمبها ف كل خطوة وكل موقف وساعدها توصل لحلمها وبقت دكتورة معروفة كانوا اهلوا رافضين انهم يسيبوهم ويعيشوا بعيد عنهم تاني بس هو اقنعهم وانتقل هو وقمر القاهرة
وبقا معاهم ثمرة حبهم كيان عمرهم سنتين
قمر: 😳اي اللي انتوا عاملينوا ده
زين: مش انا والله
كان المطبخ مبهدل بصوص الشوكلاته في كل حته وكيان هدومها ووشها صوص شكولاته
قمر: اععععع منكم انتوا الاتنين هتجننوني
زين: قولتلك اجبلك شغالة انتي مردتيش
قمر: مش هدخل حد بيتي
زين: براحتك
كيان بتبص لمامتها وتضحك
قمر:اضحكي اضحكي ما انا اللي هنضف
زين: لا يحبيبي انهارده الجمعة اجازة عندي هنضف معاكي
ابدتوا
ينضفوا هما الاتنين مع بعض وبيضحكوا في جوا اسري سعيد وكيان كانت بتحاول تعمل زيهم مسكت الفوطة وكانت بتمسح
قمر: شوف ي زين بتعمل ايه
زين: هههه بتساعد
قمر: لمضة اوي
زين: زيك ي حبيبي
قمر: 😂😂بقا انا لمضة
زين: اجمل لمضة كمان
قمر: بتحب مين فينا اكتر انا ولا هيا
زين: بحبها هيا عشان منك
قمر: وانا كمان بحبك
زين: هتفضلي طفلتي الاولة طول عمرك
قمر: ربنا يخليكي ليا
زين: ويخليكي ليا ي اغلي ما ليا 🤗❤
تمت