رواية خفقات حب متعبة كاملة جميع الفصول بقلم هنا سلامه

رواية خفقات حب متعبة كاملة جميع الفصول بقلم هنا سلامه

رواية خفقات حب متعبة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة هنا سلامه رواية خفقات حب متعبة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية خفقات حب متعبة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية خفقات حب متعبة كاملة جميع الفصول
رواية خفقات حب متعبة بقلم هنا سلامه

رواية خفقات حب متعبة كاملة جميع الفصول

علياء:يانهار أسود انتي حام*ل 
ملاك ببراءة:يعني اي حامل(تبلغ من عمر ١٤ سنة)
علياء:منك لله ياأسد انت سبب انت سبب في حم*ل بنت اختي
ملاك:خالتو يعني شو حامل
علياء:في صغنون في بطنك
ملاك بفرحة:بجد بس مين وين اجا 
ضربت علياء رأسها بخفة وقامت بسرعة ومسكت بيد ملاك
ملاك بستغراب:احنا وين رايحين
علياء:عشان نجهض كارثة لفي بطنك
ملاك :يعني شو اجها*ض
علياء:راح نسقط جنين
ملاك :هااه بس انا عايزة ابني
علياء بحدة:لازم تجهضي*ه
ملاك بنفي:لا لا لا اقسم يالله لو اخدتو مني صغيري لأنتح*ر
علياء:بس انتي صغيرة اوي على حم*ل ولازم تكملي دراستك
ملاك بدموع :مستحيييييل...انا زهقت من وحدة وعايزا صغنون دا يبقى معي..
علياء:اوووف تمام بس اوعديني بوعد
ملاك:نعم
علياء:مو تخبري ولا حد مفهوم
ملاك:مفهووم....
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
في قصر أسد دمهاوي.....
معتز:حرام عليك يابني فتاة لساتها صغيرة وانت عملت فيها أشياء مو بتطاق..
أسد ببرود:راح عوضها..
معتز بغضب:ازاي راح تعوضها
أسد:راح اتزوجها 
معتز ساخرا:انت بتهزر لو تزوجت لخلفت قدها ..فتاة لساتها صغيرة حرام عليك دمرت مستقبلها ..
أسد:عن إدنك مو ناقص وجع راس
معتز:خسارت تربيتي فيك يأسد
يارب تغفرلي مو حافضت على أمانة صاحبي..والله انا خجلان من نفسي..
لميس:بابا اهدأ كل شيء راح يتحل..
معتز بحزن:ياريت ..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك :بس احنا وين راح نروح
علياء:عند خالك عماد
ملاك:بس هو في فرنسا
علياء:ايوا راح نروح عندو
ملاك بفرحة:يس ..
تحمل علياء حقيبة ملابس وتمسك بيد  ملاك ويدهبو الى مطار.....
#فلاش_باك (سنتعرف على سبب حمل ملاك)
في هاتف...
علياء: سلام عليكم  عامل ايه ياعمي معتز
معتز:تمام الحمد لله كيفك انتي
وكيف حال ملاك
علياء:كلنا تمام الحمد لله 
معتز:تدومو انشاء الله
علياء:يدوم نبضك المهم عايزا اطلب منك طلب
معتز:تفضلي يابنتي
علياء:عايزا ملاك تفضل عندك ليوم لو ممكن عندي اجتماع ضروري في مساء امو حابة خليها لوحدها في بيت
معتز:راح تنور واصلا ملاك بنتي ..
علياء:شكرا كثيرا
معتز:لاداعي لشكر
....... #بقلم_نهيلة_حميمي 
تغلق علياء خط وتنضر ناحية ملاك المركزة على شاشة تلفزيون...
علياء:ملاك
ملاك:امم
علياء:عندي لإلك مفاجئة
ملاك بحماس:عنجد شو هيا
علياء:تعرفي صاحب ابوك مقرب معتز
ملاك:ايوا بعرفو 
علياء:اليوم راح تفضلي في بيتو على ماإجي
ملاك بفرحة:بجد يسسس راح أشوف أسد صح
علياء:طبعا ...
..............
تدهب ملاك برفقة علياء الى قصر معتز  وبعد اطمأنانها على ابنة اختها غادرت القصر...
تدخل ملاك الى احد غرف خاصة وتجلس على أريكة وتبدأ بمشاهدة الكارتون...
...... .......
في با*ر.....
يجلس أسد على احد كراسي ويجلس بجانبه صديقه مقرب(علي)...
بعد  قليل تتقدم ناحيتهم أحد فا*سقات بلباسها مكشوف ومغر*ي...
نضر اليها اسد بضيق:خير عايزا حاجة
فتاة بدلع:اناجاية ادلعك
أسد بقر*ف:غوري من هون انا مو طايق حتى نفسي
تدهب فتاة .....
علي:لساتك غاضب من سمر
اسد:خائنة  والله عضيم راح  انتقم منها أشد انتقام
علي:بس لساتك بتحبها 
أسد ساخرا:هااه بحبها دا كان مجرد إعجاب 
ضل يشرب أسد حتى ثم*ل بشدة ..
دخل الى قصر من باب خلفي وفتح احد غرف ووقف مصدوم من تلك الملاك التي تجلس على أريكة بلع ريقه بصعوبة رغم انها صغيرة الى انها تملك ج*سد  ا*نثوي مغر*ي...
تحس ملاك بأن احد يراقبها تنضر خلفها فتجده أسد..
ملاك بفرحة:أسد 
(ملاحضة:أسد صديق مقرب لملاك)
هنا أسد مش حس بنفسه الا وهو  يقترب منها ويحمله*ا ويضعها فوق سرير وبدأ يتنا*ول شفت*يها بشفت*يه كان يقبل*ها بحب وجنون وتحاول ان تبتعد عنه ملاك وتترجاه
ملاك بدموع:ابعد عني ياأسد دا ميصحش 
 لكن لا حياة لمن تنادي(وصمتت الشهرزاد عن كلام غير مباح )..
.........#بقلم_نهيلة_حميمي 
في صباح يستيقض أسد فيجد تلك حورية  بجانبه ..
أسد وهو يمسك شعره بقوة
اسد:انا شو عملت 
اسد بصدمة:لنكون..
ارتدى ملابسه بسرعة وتلك ملاك نائمة وبادي على وجهها  ارهاق وتعب ...
ينزل الى تحت...
أسد:خديجة خديجة..
الخادمة خديجة:نعم
أسد:ساعدي ملاك في لبس هدومها
خديجة:اوامرك
تصعد خديجة الى فوق وتدخل الى غرفة ملاك تجدها عا*رية
خديجة:يانهار ابيض 
فتحت ملاك عينيها بتعب ..
ملاك:انا وين وفجأة تتدكر شريط أمس ..
ملاك بدموع:اناعايزا خالتو ..
في تلك الاثناء تدخل علياء..وتفتح فمها بصدمة عند رؤية دما*ء على سرير  وملاك عا*رية
علياء بخضة:شو دا ..
حكت لها ملاك كل شيء
علياء بدموع:يانهار ابيض منك  لله ياأسد..
خديجة:تفضلي هدوم دي..
ترتدي ملاك هدومها بصعوبة..وتحاول جاهدة الوقوف على رجليها 
واثناء خروجهم من قصر تلتقي علياء بمعتز...
معتز:راح تروحو بدري
علياء بدموع  :منكم لله حرام عليكم 
معتز بقلق:خير شوفي 
علياء:اسأل ابنك...
تغادر ملاك وعلياء القصر...
معتز: خير شوفي ياخديجة..
خديجة:.....حكت لهو كل شيء
معتز:يا خسارة  تربيتي ..
يدخل في تلك اثناء أسد..
معتز:حرام عليك فتاة لساتها صغيرة(وانتم تعرفون باقي)
♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
تدهب علياء وملاك مباشرة الى مركز شرطة..
شرطي:مين حيوان لعمل كدا
علياء بدموع:اسد منهاوي
شرطي بخوف:هااه اسد منهاوي
علياء:صح
شرطي بتهرب:عن ادنك انا مشغول هلأ ...
علياء:بس
شرطي:مين غير بس يله على برا..
تخرج علياء من مركز ...
علياء :منكم لله خايفين منو ...
بعد مرور ثلاث اشهر...(انتم تعرفون باقي)#بقلم_نهيلة_حميمي 
#العودة_للواقع
تسافر ملاك وعلياء الى فرنسا ...
بعد مرور ٥ سنوات...
جودي:مامي انا عايزا شكلاطة
فهد:وانا كمان يامامي...
.... :تمام يلا بينا نشتريهم....
جودي:مامي احنا بدنا شكلاطة 
فهد:وانا كمان يامامي
ملاك:تمام يلا ...#قلوب_ارهقها_نبضها 
قاطع حديثهم دخول عشق
عشق:سلام عليكم
ملاك:وعليكم سلام نورتي 
عشق:بنورك..انتو رايحين وين؟
ملاك:بدي اشتري ليهم شكلاطة..
اقتربت عشق من فهد وجودي 
عشق:انتو عارفين انو خالتو جابت لإلكم مفاجئة
جودي بحماس:عنجد..
عشق:بصي 
فهد وجودي في نفس وقت:شكلاطة 
عشق:تفضلو ويله غورو على أوضتكم عايزا اتكلم مع مامي شوية..
فهد:تمام..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في شركة أسد دمهاوي..
أسد:بدنا موضفين جدد في شركة لمركز حسابات..
علي:تمام راح نشوف بعض موضفين
تدخل موضفت حسابات تارا بكل غرورها ...
تارا:هاي..
ينضر اليها علي بضيق..
علي:عن ادنك ياأسد لو حتجت حاجة راح تلاقيني في مكتبي
أسد:تمام..
يخرج علي من مكتب ...
تتقدم تارا ناحية  أسد  بخطوات مغر*ية وتجلس على رجل*ه
تارا:مو زهقت من جو كئيب دا
أسد بقر*ف:ممكن تبعدي انا مو طايق حتى نفسي وياريت تحترمي نفسك شوية
تارا:بس انا خطيبتك ياأسد
أسد بجمود:اتمتي شغلك؟؟
تارا بتوتر:انا ا..نا..ملف واحد لفضل..
أسد  بحدة :يله على عمل 
تارا بخوف:تمام..
تخرج تارا من مكتب وهي تقول في نفسها..
تارا  :لساتها ملاك عالقة في دماغو ٥ سنين مو نساها اووف واكملت بخبث بس راح خلي أسد خاتم في إيدي..
♡♡♡♡♡♤♡♡♡♡♡
عشق:راح ترجعي لبلادك اسبوع دا صحيح
ملاك:ايوا 
عشق:بصي انا لقيت لإلك عمل
ملاك بفرحة:بجد
عشق:ايوا بس
ملاك:بس ايه؟؟
عشق:في شركة أسد
ملاك بغضب:شوو ؟مستحييل اشتغل عندو
عشق:بس هو مو راح يعرفك 
ملاك:ازاي
عشق:راح تلبسي نقاب
ملاك:اممم طيب راح فكر في موضوع دا
عشق:بس دا مفيهش تفكير وانا حاسة بدنب من حاجة وحدة
ملاك بستغراب:دنب ايه؟؟
عشق:لازم أسد يعرف انو عندو أطفال
ملاك بحدة وخوف:مستحييييل لو عرف راح ياخدهم مني ويرميني في أي داهية
عشق في نفسها:منك لله ياعلياء غرستي افكار سودة في دماغ ملاك..
ملاك:عشق
عشق:اهه انا معاكي ..المهم راح تقدمي ملفك لشركة صح
ملاك:تمام بس انا خايفة كثييير لأسد يشوف فهد عشان فهد نسخة منو في تصرفاتو وشكلو وكبرياؤو..
عشق:مو تخافي راح زور اسمك ومعلوماتك في ملف
ملاك:بس مافي شركة اخرى تقبلني موضفة عندها..
عشق:للأسف لا بحت كثييير امو لقيت ولا شغل ماعدا في شركة أسد..
ملاك:طيب
عشق:ايمتا راح تمشي
ملاك:غدا..
عشق:تمام
بعد قليل يسمعو صوت علياء تناديهم...
علياء:عشق ملاك فهد جودي يله تعالو على لغدا..
ملاك:تمام احنا جايين
في مائدة غداء
تجلس ملاك  وبجانبها جودي وأمامها فهد وفي جهة أخرى عماد(خال ملاك)وبجانبه علياء وعشق...
عماد:ملاك مو غيرتي رأيك
ملاك:لا ياخالي انا راح امشي غدا..
عماد:والله راح تخلي مكانك كبيير
علياء:راح تجي تشوفينا صح
ملاك:ضروري راح يستقر شغلي وأجي على طول..
علياء:ماشي ..عشق راح تروحي معاهم
عشق بتفكير:نعم راح روح
ملاك بفرحة:بجد 
جودي:يسسس
عشق:ايوا..
ترجع ملاك وجودي وفهد وعشق الى بلادهم ....
بعد مرور ٣ أيام..
عشق بفرحة:يسس تقبلتي
ملاك بفرحة:بجد يسسسس الحمد لله
عشق:تفضلي دا نقاب خاص بيكي
ملاك:ايمتا راح بلش شغل 
عشق:غدا مع ساعة ٧:٠٠ صباحا
جودي:مامي انا زهقت من قعدة في بيت بدي اروح للملاهي
ملاك:ماشي يله غيري هدومك انتي وفهد ويلا نمشي
فهد ببرود:مو بدي اروح لأي مكان..
عشق:بس ليش ؟؟انت مو زهقت من قعدة في بيت
فهد ببرود:ملكيش دخل 
ملاك بغضب:فهدد اي قلة ادب دي انا قلتلك احترم لأكبر منك
عشق ببتسامة:خليه على راحتو
دخل فهد الى غرفته واغلق باب بقوة 
جودي بدموع:انا مخصماك يامامي
ملاك:ليش؟
جودي:انتي بتزعقي على حبيب قلبي(تقصد فهد)
ملاك:بس هو غلطان
تجري جودي ناحية غرفة فهد وتفتحها تجد فهد يشاهد تلفاز (كرة القدم) تجلس بجانبه 
جودي:حبيبي صغنون انت زعلان من مامي
فهد:لا بس انتي ليش بتعيطي 
جودي:عشان انت متغير ايام دي
يضمها فهد الى حضنه ...
فهد بدموع:انا زهقت من تنمر لفي مدرسة طول وقت وزملائي بيستهزؤو مني
جودي:ليش؟
فهد بتنهيدة حزن:عشان مو عندي اب
جودي بدموع:وانا كمان زيك بيفضلو يقولو لإلي لاقياك ماماكي في زبا*لة ..
فهد:هااه زبا*لة بوعدك ياجودي اني راح افضل أدرس واتوضف شرطي وراح انتقم منهم كلهم
جودي بفرحة:يسس وانا دكتورة
فهد بستغراب:هااه دكتورة ليش
جودي:انت راح تضربهم كثير وانا راح اداويهم
فهد:ههههه هبلة..
♤♤♤♤♤♤♤♤
كانت ملاك أمام غرفة فهد وسمعت حديث لدي دار بينهم
عشق:لإمتا راح تفضلي حارماهم من ابوهم
ملاك بتنهيدة حزن:مو عارفة..
في مساء..........
ملاك:لساتك زعلان من مامي
فهد  بجمود:اه
ملاك:طيب شو اعمل عشان تصالحني
فهد:بوسيني هون
وأشار بيده ناحية فمه
ملاك:ياقليل أدب
فهد بضحكة:بهزر معاكي..
عشق:تفضلو شكلاطة
فهد:شكرا واسف على قلة أدب 
عشق:امم تمام مسامحاك بس عندي شرط
فهد:شرط؟شو شرط
عشق:بوسني هون
وأشارت بيدها ناحية  وجنتيها
فهد:أسف بس مبسلمش على نسوان 
عشق:هااه غور من امامي
ملاك :ههههههه
♡♡♡♤♤♡♤♤♤♤♤
في قصر أسد منهاوي
معتز:تعال تتعشا معانا ياأسد
أسد:انا تعبان هلأ بدي انام بس
معتز:تمام يابني..
♡♡♡♡♡♡♡
يمر أسد من أمام غرفة التي اغت*صب فيها ملاك ويتنهد بحزن..
أسد:الله أعلم وينكي ياملاك دورتي عليك في كل مكان كأن أرض بتلعتكي..
يدخل الى غرفتهم ويأخد شاور ويأدي فرضه ويغرق في نوم عميق....
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤
تصحي ملاك على صوت منبه مع ساعة ٦:٣٠ بتاخد شاور وبتأدي فرضها وتلبس نقاب وردي وبتاخد ملف وتتوجهو الى شركة...
♡♡♡♡♡♡♡♡♤
أسد كدلك مثال......ويتوجهو الى شركة ويدخل بكل هيبته وغروره الى شركة واثناء دخوله الى مكتبه نضر الى سكرتيرة (نهلة).. .
أسد:عايز ملف مواد تصدير يكون عندي هلأ في مكتبي
نهلة:مفهووم
♧♧♧♧◇◇◇
تدخل ملاك الى شركة وكل ينضر إليها بضيق...
بعض موضفين:لابسا نقاب شكلو وشها مشوه..
تتقدم ملاك ناحية سكرتيرة نهلة..
نهلة ببتسامة:ساعدك في حاجة 
ملاك:تفضلي ملف دا انا بعتو بارح وتقبلت في شغل..
نهلة:بس لساتها شغلة 
ملاك:شغلت ايه
نهلة:في مساء راح يكون اجتماع موضفين جدد في مكتب بشمهندس أسد
ملاك:هااه احم تمام ومطلوب
نهلة:تفضلي ملف دا راجعيه وعدليه ومع ساعة ٤:٠٠ اجي على اجتماع
ملاك :تم..قاطع حديثهم خروج أسد من مكتبه..
أسد بغضب:نهلة انا قلت لإلك جيبي ملف هلأ
نهلة بخوف:اسفة بس
أسد :بس ايه انتي مطرودة..
ملاك بغضب:...............
#قلوب_ارهقها_نبضها 
#بقلم_نهيلة_حميمي 
.......يتبع....... 

ملاك بغضب:شوو؟ليش بدك تطردها هي شو عملت لك هي بس كانت بتقبل موضفين في شركة..
لم يستطع أسد رد على كلامها او بأحرى لم يسمعه فلقد كان غارقا في تلك عينين خضراوتين ..التي تضهر من نقاب
حاول أن يتحرك او يتكلم لكن لم يستطع ..بعد دقائق من صمت 
في تلك اثناء حست ملاك بتوتر من نضراتها لها أزاحت بعينيها من جهة أخرى أخد ملف من يدي نهلة وخرجت من شركة..
في تلك أثناء فاق أسد من شرورده ودخل الى مكتبه وأغلق باب خلفه بقوة ووضع يده على قلبه وجد قلبه سيخرج من مكانه ...
أسد:شو احساس غريب دا..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
نهلة:اووف خرجت بخير ونبي فتاة دي من جابت جرئة دي كلها
وقف امامها علي
علي:صباح خير يانهلة شو في شكلك سرحانة في حاجة
نهلة:تعال تعال 
جلس علي بجانب نهلة 
علي بستغراب:شوفي؟؟
نهلة:........حكت له كل شيء
علي:هااه بالله عليك وينها فتاة دي
نهلة:راح تجي على اجمتاع مع ساعة ٤:٠٠
علي:تمام راح أروح أكمل باقي سفقة على ماينفخني أسد
نهلة بضحكة:تمام الله يكون في عونك ياحبيبي..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في منزل ملاك.     ...
تدخل ملاك الى منزلها تجد فهد وجودي يتناولون فطورهم..
ملاك بستغراب:مين طبخ فطور؟
فهد ببرود:مين راح يكون من غيري؟
ملاك:حبيبي آسفة نسيت أمر مدرستكم
فهد:احنا رايحين اهوو
مسك فهد يد جودي..
فهد:سلام يامامي
ملاك:استنى على ماإجي وصلك
فهد:لا لا انا راح روح وحدي بعرف طريق كويس
ملاك:تمام خلي بالك من اختك
فهد:اوكي...
♡♡♡♤♤♤♤♤♤♤♤♤
تفتح ملاك ملف وتبدأ بإجابة على أسئلة ضلت على تلك حال لأربع ساعات ...بعد قليل سمعت طرقا على باب..
فتحت باب..
فهد:سلام عليكم
ملاك بتعب:وعليكم السلام 
غير فهد وجودي ملابس مدرسة ..
جودي:مامي جهزتي غدا
ملاك وهي تضرب رأسها بخفة:اووف نسيتو
فهد:مامي شكلك تعبانة في إيه
ملاك:عندي ملف لازم كملو ..
فهد:ملف ايه؟
ملاك:ملف قبولي في أكبر شركة
فهد:هاتي أشوف
ملاك:تفضل اهوو
ينضر فهد الى ملف ويبدأ في قرائته..
فهد 🤦‍♂️:مامي ملف نصه غلط
ملاك:هااه بجد
فهد:هاتي قلم
يبدأ فهد بتصحيح ملف ...
فهد:تفضلي اهوو
تنضر ملاك الى ملف وتنضر بصدمة الى فهد
ملاك بصدمة:ازاي عرفت كل دا
فهد بتغيير موضوع :مامي يله جهزي غدا 
ملاك في نفسها:نسخة عن أبوك سبحان الله..
تطبخ ملاك غداء ...
جودي:امم لديد مامي وينها عشق
ملاك:لساتها في عمل
جودي:راح تجي عندنا صح
ملاك:صح
ملاك:راح انام شوية على مايصل ٤:٠٠
فهد:تمام
تنام ملاك بينما فهد وجودي يشاهدون مسلسلهم كارتوني
♡♡♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤
في مكتب أسد
تدخل نهلة وهي تحمل بعض الملفات وضعتها على مكتب ..
نهلة:تفضل يابشمهندس أسد ملفات لطلبتها وآسفة على شي لصار قبيلة
أسد:مين فتاة لكانت واقفة جنبك
نهلة:موضفة جديدة
أسد:تمام يلا على شغلك
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مع ساعة ٤:٠٠
فهد:مامي يله  قومي راح تتأخري على اجتماع
ملاك :هااه خليني انام ياعلياء شوية
فهد بغيض:هااه علياء واكمل بصوت عالي حرييييق حريييييق
تنتفض ملاك في مكانها..
ملاك بخوف:حريق وينو
فهد ببرود:يله يامامي تأخرتي على اجتماع
تنضر ملاك الى ساعة
ملاك بخضة:يانهار أسود 
ترتدي نقابها بسرعة  وتحمل حقيبتها وتتوجه الى شركة...
♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
نهلة:تأخرتي على اجتماع ب ١٠ دقائق ولكن من حسن حضك لسه بشمهندس أسد مو وصل
تدخل ملاك الى مكتب تجد بعض موضفين ومنهم تارا وعلي
ينضرو لها بضيق من نقابها تجلس في مقعد جانب سكرتيرة نهلة...
تارا بقر*ف:شكلها بتداري وشها منحو*س
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
جودي:يانهار أسود مامي نسيت ملف
فهد:شوو؟هاتي ملف راح آخدو ليها 
جودي بخوف:بدي أروح معاك كمان 
فهد:يله تعالي..
مسك فهد يد أخته ويد أخرى تمسك ملف وتوجهو الى شركة قريبة من بيت......
♡♡♡♡♡♡♤♤
يدخل  أسد بكل هيبته وغروره وشكله جدا*ب ورائحة فتا*نة..
يجلس كرسيه . .....
أسد:يله نبلش إجتماع...
ملاك وهي تبحث في حقيبتها
ملاك بخضة:يانهار أبيض اووف نسيت ملف...
نهلة:خير شو في يا..اه على فكرة اسمك ايه
ملاك:اسمي يارا 
نهلة:اسم جميل بس شوفي 
ملاك:اووف نسيت ملف
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فهد:ممكن اخد ملف لمامي
حارس بصدمة:انت ابن أسد صح
فهد:هااه أسد؟
حارس:سبحان الله تفضل تفضل نورت شركو
حارس في نفسو:شكلو أسد متزوج ومخلف
يدخل فهد وجودي الى شركة جميع موضفين فتحو فمهم بصدمة ومنهم من بدأ يأخد صور لفهد
بعض موضفين:ابن أسد
جودي بستغراب:فهد هم ليش بيبصوا عليك كدا 
فهد بغرور:عشان انا كيوت وجميل وجداب
جودي:اه فهمت..
♧♧♧♧♧♧♧♧◇
علي:تفضلي هاتي ملف
ملاك بتوتر:آسفة بس نسيتو
تارا:اي قر*ف دا نسيتيه دا اول يوم لإلك نسيتي فيه ملف
يدخل فهد..
فهد بغضب:...................
♡بقلم نهيلة حميمي♡
#قلوب_ارهقها_نبضها 
.........يتبع..........
فهد بغضب:احترمي نفسك مين أعطاكي جرئة دي عشان تكلمي مامي بطريقة وسخ*ة دي
جودي:انا مو شفت أقر*ف منك انتي مامي احسن منك ومن أمثالك واي ملابس مكشوفة دي ...#بقلم_نهيلة_حميمي 
نضر كل لهم بصدمة 
تارا:انت مخلف ياأسد
أسد بصدمة:انت..ان..ت
علي وهو يهمس بأدن أسد:انت متزوج مين ايمتا 
أسد:شو متزوج؟
علي:طب مين ست للمس*تيها
أسد:في حياتي كلها ملاك فقط
ملاك بغضب:شو بتساوو انتو هون 
فهد:تفضلي يامامي ملف اهوو
تأخد ملاك ملف من يدي فهد
ملاك:يله غور من هون
جودي وهي تقترب ناحية أسد
جودي:سبحان الله انت بتشبه فهد كثيير
أسد في نفسه:دي بتشبه ملاك في شعرها معقوول 
فهد وهو ببص على أسد
فهد:انا عارف انو كيوت بس مو عرفت انك راح تسوي عملية تجميل عشان تصير مثلي..
ملاك بإحراج:آسفة ..
علي:سبحان من خلق من شبه أربعين..
أسد:اسمك ايه
جودي:جودي 
حملها أسد ووضعها على رجله وأجلس فهد بجانبه..
علي بصوت منخفض:لتكون دي ملاك
أسد:بس اسمها يارا..
اسد:تمام راح نبلش اجتماع
تارا بضيق:بس دول (تقصد فهد وجودي)
أسد وفهد في نفس وقت...فهد:ملكيش دخل بينا وأسد:ملكش دخل..
نضر أسد الى فهد وايضا نضر فهد اليه..
وقالو في نفس وقت..:بتقلدني
ضحك جميع ....
ملاك في نفسها:يارب يوم دا يخرج بخير..#بقلم_نهيلة_حميمي 
♧♧♧♧♧
بدأ اجتماع...
تارا:قررنا راح ناخد أدوات تصدير  غدا لأمريكا و راح نجمع شركات ونغير أسماء بضاعة وراح تكون نتيجة ١٠٠×١٠٠
فهد وهو يقف فوق كرسي
فهد:غلط ×غلط كلامك كلو غلط ياأنسة لازم تفتح شركة في دبيل وشركة في أمريكا وتكون بضاعة نفس اسم 
جودي وهي تقف فوق رجل أسد:نعم ولو عايزين يبقى معدل ١٠٠% لازم تفتحو شركة في فرنسا كمان وراح تنسجم مع شركات اخريات
فهد:وشركة دبيل وشركة أمريكا راح يخرج معدل ١٠٠%
فتح جميع فمه بصدمة ..نضر أسد الى ملاك ...وجدها شاردة في أمر ما..
أسد في نفسه:لتكون دي ملاك ..بس ملاك بتكره نقاب كثيير امستحيل تنجب وهي تبلغ من عمر ١٤...
أسد:نعم كلام أطفال كلو صحيح ولو تبعنا كلام ياأنسة تارا كنا راح نحصل على معدل ٢٥ % فقط
تارا بضيق:آسفة
جودي بقر*ف:بتعرفي تلبسي هدوم مكشوفة دي فقط وشغل مابتعرفي فيه حاجة 
فهد:انا مستغرب من حاجة وحدة ازاي يوضفو وحدة زيك في شركة دي...
حاول أسد وعلي كتم ضحكتهم بصعوبة...
ملاك بغضب:جووودي فهد بطلو قلة أدب دي
فهد:آسفين يامامي
ملاك:يلا بينا ونضرت الى أسد
ملاك بتوتر من نضراتو ليها:آسفة على ازعاج دا
أسد:ولايهمك ..نهلة خودي مدام يارا ووريها مكانها في شغل 
نهلة:تمام
خرج جميع من مكتب أسد ...
نضر أسد الى جودي وفهد
أسد:وينو باباكم 
طأطأ فهد رأسه كمن يجهل معنى والد
جودي:مامي بتقول لإلنا مات
أسد:ماشاء الله مين وارتين دكاء دا كلو من ماماكم صح
في تلك اثناء دخلت ملاك..#بقلم_نهيلة_حميمي 
فهد وهو لايعرف انها تسمعه..
فهد:هااه ماما دي أغبى وحدة في عالم لدرجة حفاضات كانت بتلبسها لينا بمقلوب 
جودي:فهد شش مامي ..
فهد:ليش أسكت انا بقول صراحة مامي غبية كثييييييييير ودايمن بتنسا انها مخلفة أولاد
أسد بضحكة:🤦‍♂️الله يكون في عونك يافهد شكلك يوم راح تبات في داهية..
فهد وهو يبلع ريقه وينضر ورائه يجد ملاك تنضر له بغضب بادي من نقابها 
فهد وهو يلتفت بسرعة للأسد:مامي أدكى انسانا ماشاء الله ..
ملاك:..............
ملاك بغيض:يلا بينا ياجودي
فهد:مامي انا آسف
ملاك:حسابي راح يكون معاك في بيت..
أسد:فهد ملاك ممكن اتكلم مع مماكم شوية لوحدنا
جودي بفضول:على شو راح تكلمو
أسد:على شغل
جودي :تمام يلا بينا يافهد
يخرج فهد وجودي من مكتب ويجلسو مع نهلة.....
♡♡♡♡♡♡♡#بقلم_نهيلة_حميمي 
ملاك بتوتر:خير عايزني في إيه
أسد وهو يقترب منها وقلبه يكاد يخرج من مكانه بسبب تلك دقاته عنيفة..
أسد بتوهان في عينيها:انزعي نقاب عايز اشوفك
ملاك:شو اي قلة أدب دي
أسد وهو يقترب أكثر
تعود ملاك بخطوات بطيئة للوراء  حتى التصقت مع حائط
أسد:عايز اشوفك  دلوقتي
مد يده لنزع نقابها لكن اوقفه دخول علي..
علي:احم أسد عايز اتكلم معاك شوية..
أسد بغيض:كان لازم تطرق في باب
استغلت ملاك حديثهم وبتعدت عن أسد بسرعة وخرجت من مكتب ودربات قلبها لا تتوقف
ملاك:اي احساس غريب دا
فهد:بشو بتحسي يامامي 
ملاك:انت بدات اصمت كل دا بسببك
جودي:هو عمو زعق لك يامامي 
ملاك:ششش ويلا بينا من هون...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤♡
تارا:مش عارفة ليش أسد فاضل باص ليها طول اجتماع
سمر:ليكون معجب بيها
تارا:مستحييل لازم نعمل حاجة عشان أسد يكرها ويبعد عنها
سمر:بس جميع مواقع تواصل بيقولو انو أسد طلع مخلف نسخة عنو
تارا بخبث:مو تخافي راح اق*تل نسخة دي 
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
علي:الحمد لله دخلت في وقت مناسب انت شو كنت عايز تعمل 
أسد:ابص على وشها
علي:خير انشاء الله دا حرام وهي تقربك منين
أسد:دي ملاك وانا شاكك مية في مية انها ملاك كانت صغيرة وكنت بفضل باصص ليها في عيونها وكانت دايما تتوتر
علي:بس دا مش يخليك تصدق انها ملاك #بقلم_نهيلة_حميمي
أسد:تفضل دي 
علي بستغراب:اي دا..شعرة
أسد:ايوا بدي تحليل DAN يكون  عندي دلوقتي 
علي :شوو؟انت شاكك بأنو فهد ابنك
أسد:نعم
علي:بس تحليل DAN بتضهر تحاليلو على ٢٤ ساعة
أسد:طيب ...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في منزل ملاك ......
ملاك وهي تمسك أدن فهد
ملاك بغيض:انا غبية 
فهد:اه
ملاك بغيض اكثر:شووو؟
فهد:مامي انتي بتوجعيني خلاص انتي غبية اه بقصد دكية يلا اتركي ادني
ملاك:على اوضتك يله
فهد:اممم بس انا جوعااااان
ملاك:يله على أوضتك
بعد دقائق تسمع ملاك طرق على باب
ملاك:اهلا عشق تفضلي 
عشق:سلام عليكم 
ملاك:وعليكم سلام شكلك تعبانة
عشق وهي تستلقي على أريكة
عشق:اوي اوي
♡♡♡♡♡♡
سمر:شو طريقة لهت خلي أسد يبعد عن يارا(تقصد ملاك)
تارا بخبث:راح انزع نقابها في شركة 
سمر بضحكة خبيثة:هههه دكية
 بس خايفة لتكون جميلة
تارا:لو كانت جميلة مو كانت لبست نقاب
(يعني فتياة وحشا*ت هما لبيلبسو نقاب🤦‍♂️ فقط الله ينعلك ياتارا)
سمر:اممم تمام ايمتا راح تبلشي خطوة دي
تارا:غدا
♧♧♧♧♧◇♧♧
تحكي ملاك كل شيء حدث في شركة 
عشق بصدمة:شوووو؟فهد وجودي مين جابو معلومات دي كلها
ملاك:وانا كمان مش عارفة
عشق:بالله عليك ياملاك أطفال دو من وين
فهد:انا من مريخ
جودي:وانا من زحل
عشق بضحكة:ههههه تعالو تعالو
جلس فهد وجودي بجانب عشق
ملاك :انا قلت لإلك مو تخرج من أوضة
فهد ببرود:زهقت يامامي
عشق:فهد جودي انتو من وين عرفتو أمور شركة دي
فهد:مو عارف
جودي:انا جبتهم من دماغي
عشق🤦‍♂️:انا عارفة من دماغك بس ازاي عرفتوهم يعني وين قرأتوهم
فهد:اممم قريتهم في ملف مامي
عشق :اممم تمام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر أسد...
يدخل أسد بغير عادته 
يدخل الى قصر وعلى وجهه ابتسامة واسعة..
معتز:بسم الله رحمان رحيم شكلو ابني تلبس
لميس:مساء ورد ياأسد تعال تتعشى
أسد:طيب
جلس أسد جانب معتز..وبدأ بتناول عشائه..
لميس وهي تتصفح مواقع تواصل..
لميس بصدمة:...........
بعد نوم فهد وجودي..
ملاك:بصراحة انا لكنت لابسة ملابس جد مكشوفة 
عشق:يعني اغرتيه في دلك وقت
ملاك:صح بس موكنت عارفة واصلا هو كان ثمل 
عشق:اه تمام يلا اقفلي على ماضي ويلا بينا نام
ملاك:تمام قفلتو
عشق:مين؟؟
ملاك:ماضي
عشق:ههه وبقول فهد لمين خارج في دمو خفيف
♡♡♡♡♡♡♡♡
لميس بصدمة:أسد انت مخلف
معتز بستغراب:شوو كلام دا؟
أسد:لا بس شاكك انو ابني
معتز:ازاي انا مش فاهم حاجة
أسد:......حكى لهم كل شيء
معتز وهو يضيق عينيه:انت مين لمس*ت
أسد:ملاك فقط
معتز:وانت شاكك انو فتاة دي ملاك
أسد:مية في مية انا قريت معلوماتها في شركة طلع عمرها ١٩ سنة بس
معتز بصدمة:شووو ١٩ سنة بس اولادها كم عمرهم
أسد:٥ سنين
معتز بصدمة:يعني هي انجبت على ١٤ سنة 
أسد:صح
لميس:واصلا انت من اغتص*بت ملاك كان عمرها ١٤ سنة
أسد بضيق:انا مو غتصب*تها
معتز:اغلقو على موضوع دا ويلا ننام شكلو وقت تأخر 
أسد:تصبحو على خير
لميس ومعتز:وانت من أهلو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في صباح ترتدي ملاك نقاب أحمر وتحمل حقيبتها وبعض ملفات عمل وتتوجهو الى شركة 
♧♧♧♧♧♧♧
عشق كدلك مثال وتتوجه الى مستشفى (عشق تعمل ممرضة في أحد مستشفيات)
♡♡♡♡♡♡♡♡
بيصحي أسد  وبياخد شاور ويغير  هدومو ويتوجهو الى شركة
♡♡♡♡♡♡♡
يدخل علي ونهلة الى شركة
نهلة:يلا باي ياعلي 
علي:باي(ملحوضة علي ونهلة اخوة🤦‍♀️)
♧♧♧♧♧♧♧♧
تدخل ملاك الى مكتبها خاص الدي نعتته لها نهلة تجلس على كرسي...
ملاك:هلأ شو راح اعمل انا نسيت ليش جاية اصلا هون
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تارا بخبث:راح بلش خطوة أولى وهي اضهار وشها وح*ش
تتقدم تارا ناحية مكتب ملاك 
تدخل هي مكتب بكل غرور
تارا:انتي انا عايزا ملف صفقة Fraîchement (👉انا عارفة انو ولا واحد فيكم راح يقرأها🤦‍♀️) يكون عندي هلأ في مكتبي
ملاك بضيق:تمام
خرجت تارا من مكتب ووقفت أمامه تنتضر خروج ملاك وعلى وجهها ابتسامة خبيثة..
في تلك أثناء كانو جميع موضفين مجتمعين ..
تارا في نفسها:راح اخليك شوهة امام جميع يايارا..
في تلك أثناء خرجت ملاك وأسد في نفس وقت..
ملاك :تفضلي ملف
تارا:خوديهي لمكتبي
تتقدم ملاك بخطوات الى مكتب
في تلك أثناء صطنعت تارا انها ستسقط وسقطت على ملاك ونزعت نقابها...
بعد نزع نقاب ضهرت تلك ملاك بكل جا*دبيتها وضهر شعرها أحمر حرير...
ضلت تارا ممسكة بنقاب ولم تستطع ان تنطق بأي كلمة 
اما أسد فشل رجليه على حركة وأقسم بأنها أتت من سماء 
جميع موضفين فتحو فمهم بصدمة:الله أكبر اي دا..
ملاك بدموع:حرام عليك 
وأخدت نقاب من يدي تارا  ورتدته وخرجت بسرعة من شركة وعلى وجهها دموع ...
اما تارا فكأن دلوا من ماء بارد سقط عليها بعد قليل فاقت من صدمتها..
تارا:مين دي شكلها عارضة أزياء
بعض موضفين:اي جمال دا كلو ماشاء الله لقد مثل بأن لاتحكم على كتاب من عنوانه دي طلعت ملااااك
فاق أسد من صدمته على كلمة ملاك
أسد بغيرة:كل واحد على شغلو يله وانتي ياتارا حسابك ثقل أوي
تارا وهي تبلع ريقها:آسفة 
أسد:مو بدي اشوف وشك هلأ غوري من أمامي...
يدخل أسد الى مكتب 
أسد:نفس شعر نفس عيون  نفس غمازات يعني هي ملاااك..
دخل  في تلك اثناء علي وفي يده ورقة..
علي :تفضل دا تحليل DAN
اخد أسد ورقة من يد علي وقرأها
أسد بصدمة:..............
ملاك: يلا قوم يا فهد 
فهد بنوم:جيتي بدري ليه 
ملاك بصوت مخنو*ق:قوم عشان تغير هدومك وتروح  المدرسه 
فهد وهو بيقعد :مامي انتي كنتي بتعيطي صح
ملاك بنفي: لا يلا قوم
فهد:انا قمت اهوو
يغير فهد ملابسه ..
فهد:جودي فين 
ملاك:بتقول انها تعبا*نة شوية 
فهد :تمام
يدخل فهد الى غرفة جودي
فهد:امم بحيكي عل كد*بتك
جودي:هااه كدب 
فهد:انتي مش تعبانه صح
جودي:شششش لتسمعك مامي انا زهقت من جو المدرسه
فهد :مامي مااامي
جودي:ششش انا قلتلك متقولش لمامي
فهد:لا  هقولها
جودي بغضب:انت كل*ب حيو*ان حما*ر حل*وف يالمش متر*بي
تقدم ناحيتها فهد بغي*ظ
جودي بخوف:يامامااااا يامااامااا
ملاك:في ايه
جودي:عايز يضر*بني
ملاك: صح اللي قالته اختك
فهد:لا لا بتكدب طيب حبيبتي جودي يلا نروح للمدرسة انتي مش تعبا*نه
ملاك:خليها  النهارده
فهد وهو بيربع أيده 
فهد:مش هروح غير لما تيجي معايا
جودي:خلاص جايه اهوو
خرج فهد وجودي الى مدرسة ....
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤▪▪▪
أسد وهو بحضن علي ..
أسد بفرحة:يسسس طلع ابني طلع ابني وطلعت البنت هي ملاااااك يسسسسس
علي:على مهلك ياصاحبي لتجيلك سكته قلبي*ه
أسد:انهارده اجازة للكل.
علي:اممم تمام..
يخرج أسد من شركته ويروح عند بيت ملاك بعد ما عرف العنوان من علي.....
♡♡♡♡♤♤♤♤♤♤
بتجهز ملاك كب كيك بشكولاته وبتحطها في الفرن وتبدأ بتنضيف البيت بعد قليل حد خبط عل باب
ملاك:واخييرا  عشق جت
تفتح ملاك الباب وقبل ما تشوف مين ترجع عل المطبخ بسرعه 
ملاك:يانهار اسود نسيت كبب كيك في الفرن
تطفي الفرن بسرعه
ملاك:اووف جيتي في الووقت المناسب ..عشق انتي جيتي صح بتلف وتتفاجئ ......
دخل أسد الى مطبخ وقف  مصدوما في مكانه من تلك ملاك لرافعة شعرها ديل حصان ولابسة بيجامة صيفية بلع ريقه بصعوبة..
ملاك بخضة:أسد 
فركت عينيها وهي تردد في نفسها :انا بحلم صح
تفتحهم مرة أخرى تجد أسد مازال واقفا امامها
ملاك:انت بتعمل ايه هنا
أسد بتوهان:بالله عليك مين ورا الجمال دا كلو
ملاك وهي ناسية امر ملابسها:مين سمحلك تدخل بيتي  بصفتك إيه
أسد وهو يبلع ريقه بحرارة:بصفتي ابو عيالك 
ملاك بصدمة:اي الكلام اللي بتقولوا دا
قرب أسد منها ووضع تحاليل DAn في يدها وهمس في أدنها
أسد:حسابي معاكي وحش أوي عشان حرمتيني منك ومن ولادي ٥ سنين
ملاك بدموع:هتاخدهم مني صح 
أسد بستغراب: اي اخدهم مين اللي قالك كدا 
ملاك:يعني ايه
أسد:تتجوزيني
ملاك:هااه مش موافقه
أسد:ليه طيب
ملاك وهي تري ملابسها بصدمة
 بسها أسد عل خدها بسرعه
أسد:اقسم بالله ماسك نفسي عنك بالعافية لو شفتك قدامي دقيقة وحده ممكن اعمل حاجه نفسي اعملها ....
خرجت ملاك بكسوف من المطبخ ودخلت بسرعة الى غرفتها وقفلت الباب
..
أسد من  ورا الباب..
أسد:بكرا كتب كتابنا 
ملاك : اي بتهزر
أسد:مستحييل اهزرفي حاجه زي كدا 
يلا باي 
ملاك بتنهيدة :وأخيرا  مشي
فتحت الباب ودخل  أسد ويشد*ها ليه وووووو
ملاك بتنهيدة :وأخيرا  مشي
فتحت الباب ودخل  أسد ويشدها ليه ويطبع قبلة في شفتيها ..
تحاول ملاك ان تبتعد عنه..
ملاك:اممم...ممم
لم يستطع آسد مقاومة نفسه وبدأ يفتح لها ملابسها..
ملاك وهي بتفتكر  ماضيها
تنزل عليه بقلم قوي
يبعد عنها أسد بصدمة
أسد:بتعيط ليه
ملاك:حراام عليك انت إيه حياتي ادمرت كلها بسببك ابعد عني واخرج من حياتي بقا..
أسد:ملاك انتي كويسة
ملاك اغمي عليها
أسد بخضة وهو يحملها ووضعها على سرير..
أسد:ملاك فوقي حبيبتي خلاص فوقي
في الوقت دخلت عشق
عشق بستغراب:أسد 
ينضر اليها أسد :هي لسه اغمئ عليها 
 تقترب عشق من ملاك ..
عشق:انت قربت ليها صح
أسد بتوتر: هي عامله اي دلوقتي 
عشق:مش هتصحي دلوقتي 
أسد: هتصحي امتي
عشق:ساعه كدا
أسد:تمام عن إدنك 
خرج أسد من بيت ملاك وهو يلعن نفسه في سره...
♡♡♤♤♤♤♤♤♤
تارا:دي طلعت جميلة أوي
سمر:اووف دلوقتي هتقرب من أسد أكثر
تارا بخبث:صح بس عندي خطة تانيه
سمر:اي هي
تارا:............
سمر:ماشاء الله لك انتي ابليس في شكل بني آدم
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♡♤♤
ملاك وهي تفتح عيونها بملل
ملاك:اعع دماغي وجعاني
عشق:انتي كويسة دلوقتي ياملاك
ملاك وهي بتفتكر اللي حصل الصبح 
ملاك:اسد فين
عشق: مشي احكي لي اي اللي حصل
ملاك:......حكت لها كل شيء
عشق: هتتجوزيه
ملاك:مش عارفة
عشق:اممم انا جعانة عملتي اكل 
ملاك:ايوا عملت كب كيك
عشق:بجد  انا متحمسة ادوقها
بعد نصف ساعة تحمل عشق كب كيك وتخرج من منزل وتتوجه الى كل*ب جارتهم وتديله كب كيك
ملاك بزعيق :ليه عملتي كدا ياعشق
عشق:بعد اذنك هروح اتمشى شوية....
بعد ساعة
ملاك :فهد الحقني
فهد:في ايه؟
ملاك:كل مابعمل أكل لعشق بتاخدو وترميه للكلاب
فهد:بس الكلاب ذنبها ايه
ملاك بغضب:فهد غور لأوضتك♡♡♡♡♡♡♡
لميس :اخويا لو شافني هينفخني
عامر: مش هيشوفنا المكان مش معروف هنا  
لميس:بجد
عامر وهو يقترب منها أكثر
عامر:بجد
ويلتهم شفتي*ها بشف*تيه 
♡♡♡♡♡♡♡
في قصر أسد...
أسد:سلام عليكم
معتز:وعليكم السلام
أسد:لميس فين
معتز:خرجت مع صاحبتها 
أسد:امم تمام
معتز:ها طلعت ملاك 
أسد:ايوا هي
معتز بفرحة:يسس يلا بينا نشوفوها انا وحشني جننها
أسد:تمام يلا بينا
♡♡♡♡♡♡♡
عشق:اععع طعم كب كيك لسه عالق في فمي منك لله ياملاك
صوت من ورائها...
علي:وحشتني أوي 
عشق وهي تلتف بسرعة..
عشق:انت بتعمل اي هنا
علي:امم جاي آخد تحاليل dan
عشق:بس انت اخدتهم امبارح واصلا احنا مو في مستشفى اصلا عشان تاخد أوراق dan..
علي :بصراحة وبدون لف ودوران عايز اتكلم معاكي شوية 
عشق:اسفة بس انا مبكلمش رجال
علي:ايه
تركها علي وجلس في ناحية أخرى بعيد عنها ...
اما  عشق فجلست امام بحر..
بعد قليل سمع علي
عشق:الحقوني انا بغرق
انتفض علي من مكانه وتوجه اليها 
علي:هاتي ايدك 
عشق:اطلبها من بابي
علي🤦‍♂️🤦‍♂️:يارب صبرني....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فهد :عملتي اي في الامتحان صراحة انا سبت الورقه فاضيه
جودي:وانا كمان  سبت الورقه فاضيه
فهد🤦‍♂️:اعع يانهار أسود  هيفتكروا أننا غشينا..
ملاك:ايه محلتوش ليه امتحان
فهد:بصراحة كان سهل بس انا زهقت وقعدت ارسم
جودي:وانا كمان
ملاك:على  اوضتكم يلا 
تسمع ملاك خبط على باب تفتح باب تجدها عشق هدومها مبلوله
عشق بتعطس:آتشه آتشه 
ملاك:يرحمك الله شش  صحيتي جيران  ادخلي
عشق:آآآآتشه 
ملاك بخضة:بسم الله رحمان رحيم دي عطسة ولا ايه
تدخل  عشق الى اوضتها ووو
♡♡♡♡♡♡♤♤
فهد :جودي انتي ليه معلقه ورقه عليها بيضة
جودي:انت شايف الفرخه دي
فهد وهو بيبص عل الفرخه 
فهد:ايوا
جودي:دي صورتها وهي صغيرة
♡♡♡♡♡♡♡♡
تسمع ملاك خبط على باب
ملاك بزعيق:اوووووف هفضل رايحه جايه عل الباب 
تفتح باب وووووووووو.
لميس:يلا باي
عامر:باي 
اثناء رجوع لميس للقصر أغمي عليها في شارع ..
اتجمع الناس حواليها
شخص:تصلو بإسعاف
♡♡♡♡♡♡♡♡♤
ملاك وهي تفتح فمها بصدمة:معتز
معتز:الله اكبر اي جمال دا معقول تكوني ملاك
ملاك بدموع وهي ترتمي في حضن عمها ...
ملاك بدموع:وحشتني أوي
معتز:وانت كمان ياروحي
ملاك:اتفضلو 
ونضرت الى أسد بضيق اما أسد فبادلها نضرات اعجاب بادية من عينيه...
جلس أسد ومعتز في صالون في وخرج فهد وجودي من الغرفة...
معتز بصدمة:أسد انت بقيت قصير.
ملاك وهي تهمس في أدن فهد
ملاك:ونبي حبيبي سلم عليه من غير قله أدب
فهد بخبث:طبعا هسلم على عمي الاقرع
ملاك بغضب:فهد
جودي وهي ترتمي في حضن أسد
جودي:وحشتني أوي ياعمو
أسد بضيق:عمو مش عايز اسمعها تاني ناديني بابي مفهوم
جودي:هااه بابي واكملت بحمااس كان نفسي اقولها من زمان ..
سلم فهد على معتز وأسد شاله معتز ووضعه على رجله..
معتز:ماشاء الله نسخة عن ابوك
فهد:ابوي
معتز:ايوا هي ملاك مقلتلكش حاجة
ملاك بتوتر:جودي ملاك تعالو معي دقيقة
فهد:تمام
تخرج عشق من غرفتها بعد أن اخدت شاور وصلت فرضها 
عشق بخضة:بسم الله رحمان رحيم
معتز وهو يلتفت حوله في ايه مالك يابنتي انتي شفتي عفريت
عشق في نفسها:لا بس شفت اصلع امامي
عشق:احم لا لا ياعمي وانا بقول ليش بيت منور هو طلع منور بيك ياحج
معتز:شكرا حبيبتي على فكره انتي مين..
♡♡♡♡♡♡♡♤♤
ملاك:آسفة بس أسد ابوكم ومعتز جدكم اسفة بجد عشان خبيت عليكم حقيقة
فهد ببرود:كنت عارف انو ابويا
ملاك:ازاي
فهد:اول مرة شفتيه توترتي كثير وكنتي دايما بتنطقي اسمو في منامك
ملاك:بجد
جودي بفرحة:يسسس عندي اب
♡♡♡♡♡♡♤
تخرج ملاك وفهد وجودي من غرفة بعدما عدلت ملاك ملابسها..
♡♡♡♡♡♤♡♡♡
لميس وهي تفتح عيونها ..
لميس :انا فين 
عامر:انتي كويسة حياتي
لميس:هااه انا شو بعمل في مستشفى
عامر:تصل بيا راجل وقال بأنك فاقدة وعي
لميس:مين راجل دا؟
عامر:انسي المهم لازم اكلمك في موضوع حمل دا..
لميس بخضة:شووو حمل انت بتهزر
عامر بغضب:ياريت كنت بهزر  ياريت مو قربت منك 
لميس:اي كلام لبتقولو ياعامر 
عامر وهو يمسك شعرها بقوة:انا قربت منك عشان عايز ادمر اسد مو عشان أجيب ولد منك واكمل بصوت كفحيح افعى:لازم تجهضي قر*ف دا لفي بطنك مفهوم..
لميس بدموع وعدم استوعاب:انت مش عامر انت مش عامر
زقها عامر بقوة على سرير وخرج من غرفة...
عامر وهو يتنهد بحزن ..
تارا بخبث:ابدعت ياعامر
عامر:حراام عليك انت عايزا دمري أسد بس لميس شو دنبها 
تارا:ملكش دخل والا ودع حياة أمك
خرج عامر من مستشفى وقلبه يعصر من شدة حزن..
اما تارا فتدخل عند لميس..
لميس وهي ترتمي في حضنها..
لميس ببكاء:...... 
◇◇♡◇◇◇♡♡
معتز:انتي مين
عشق:انا عشق صاحبت ملاك
معتز:تمام 
تخرج في ثلك أثناء ملاك وجودي وفهد...
تجري جودي وترتمي في حضن جدها..
جودي:جدي جدي حبيبي
معتز وهو يضمها اكثر:الله اي جمال دا
جودي:بجد انا جميلة 
معتز:لك انتي قمر..
جهزت ملاك شاي وقدمته لضيوف..
أسد:ملاك بتمنى تكوني جاهزة من هون للغد عشان كتب كتابنا
ملاك بتوتر:هااه تمام راح فكر
خرج معتز وأسد من منزل ملاك بعدما سلمو عليها .....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تارا بخبث:خلاص حبيبتي بطلي عياااط 
لميس ببكاء:هو ليش تغير في ليلة وحدة
تارا:دا اصلا كان بخونك
لميس بصدمة:شوو
تارا:صح ....تفضلي
لميس وهي ترى صورة:ايدا وأغمي عليها .. 
تارا:ههههه راح ادمر أسد من طرفك يالميس
تارا بثمتيل:يادكتووور يادكتووور
دكتور وهو يدخل إلى غرفة ..
دكتور:في إيه 
تارا:فقدت وعي
دكتور:أنا قلت ليها تبعد عن توتر 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان آخر ....
يجلس رامز أمام بحر وهو يتنهد بحزن ...
رامز:وحشتني اوي ياملاك
تقترب منه فتاة بملابس ممزقة وهي تحمل على يديها بعض ورود
جنة:.........
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤
عشق:يابني علشان تعرف تداكر 
لازم تحب مادة 
فهد:ما أنا جيت احبها لقيتها مرتبطة (وهدا مايسمى بغباء🤦‍♀️)
عشق:مين دي
فهد🤦‍♂️:مادة
تقترب مني فتاة في عشرين من عمرها ترتدي اطمارا بالية وتحمل على منكبيها طبقا عليه باقات ورود..وبصوت ضعيف يخفضه الدل موروث والانكسار الأليم..
جنة:تشتري ورود ياسيدي ؟؟
أخد منها رامز بعض ورود ...
رامز:ممكن اتكلم معاكي شوية
جنة وهي تجلس بجانبه:تمام..
نظرت الى وجهه المصفر،وتأملت عينيها المكحولتين بأخلية تعاسة والفاقة ...أخد منها رامز باقي ورود وغايته هو ابتياع محادثها لأنه شعر ان من وراء تلك المحزنة قلبا صغيرا ينطوي على فصل من مآساة الفقراء الدائم ...وقل من يهتم بمشاهدتها لأنها موجعة، ولما خاطبتها بكلمات لطيفة استأمنت وستأنست ونظرت الي مستغربة..لأنها مثل اترابها الفقراء لم يتعودو غير خشن كلام من أولائك الذي ينظرون لهم غالبا ويقولون انهم مجرد أشياء قذ.رة لا شأن لهم بها،وليس كنفوس صغيرة مكلومة بأسهم الدهر وسألتها اد داك قائلا...
رامز: اسمك ايه؟؟
جنة:اسمي جنة
رامز:الله اسم جميل..
جنة بكسوف وهي تنظر الى أرض :شكرا ..شكلك حزين
رامز وهو يتنهد بحزن:كثيرا
جنة بفضول:ليه؟
رامز:عشان وحشتني اختي 
جنة:ليه مبتزورهاش
رامز:بعيدة عني اوي وهي اصلا مش عارفة انها عندها اخ ..
جنة:.......
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر أسد دمهاوي
معتز:ماشاء الله لك طلعت ملاك جميلة أوي
أسد ببتسامة:صح ...و
أسد وهو ينادي على خادمة..
أسد:رينلا رييينرلا ..
رينلا:خير أفندم 
أسد: لميس رجعت للقصر
رينلا:ايوا رجعت بدري_
أسد:تمام ناديها عشان تتغدا معانا 
رينلا:طيب...
ض
♡♡♡♡♡♡♡♡#بقلم_نهيلة_حميمي 
لميس وهي تضم صورة عامر الى صدرها وتبكي في صمت..
يقاطع شرودها خبط على باب أوضتها..
مسحت دموعها بسرعة....
لميس بصوت مخنوق:ميين
رينلا:انا ياهانم بشمهندس أسد بيقولك تعالي تتغدي
لميس:مليش نفس آكل ولا حاجة ..قوليلو انها نامت
رينلا:تماام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مدرسة فهد ....
المستر :بتتكلم ليه وانا بشرح
فهد:بتشرح ليه وانا بتكلم
جودي:صح كلنا زي بعض 
المستر وهو يحاول كتم ضحكته كنت بتتكلمو في إيه
جودي:في أمور خاصة
فهد:كنا بنتكلم على شامبو 
الدكتور:أمور زي دي تكلمو عليها في منزل مفهوم
فهد:امم انشاء الله
جودي:تمام...
♧♧♧♧♧◇◇◇◇
في محل حي ....
تجلس ملاك  بغضب في محلات حي التي تبيع الشوربه و بجانبها عشق..
يتقدم ناحيتهم الجارسون  ويضع لهم حصنين لشوربه ...
ملاك:دوق الشوربه
الجارسون:خير فيها حاجه؟؟
ملاك:دووقها بس
الجارسون:ادا بارده ابدلهالك
ملاك:لو سمحت دووقها 
الجارسون:لو سمحتي انتي..لو ناقصها حاجة قوليلي وانا ببدلها 
ملاك:ياأخي رد عليا ودوقها بس
الجارسون:طيب ماشي هدوقها ..بس فينها ملعقة؟؟
ملاك:اهااا فينها ملعقة ياحيو*اااااان
الجارسون:اسف معلش نسيتها 
عشق وهي تمسك بطنها من شدة ضحك
عشق بضحكة:وربي هبلة..بس مضايق انتي من ايه؟؟
ملاك:مش عارفة بس قلبي مقبووض ..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رينلا:ياافندم لميس هانم نايمه
أسد:تمام..
معتز:هتجيب ملاك تسكن معانا صح
أسد:انشاء الله 
معتز:بس انت  مستعجل ليه تتزوجها..
أسد:عشان ...قاطع حديثه دخول تارا ...
تارا بغضب عامي عيونها:.......
معتز بصدمة:ايههههههه؟؟؟؟
❤❤❤❤❤❤
في مدرسة...
فهد :اموت واعرف ليه المصري بعد ما يقلب الشاي يخبط الملعقة مرتين على الكوبايه تحس انة بيستأدن قبل مايشرب..🤦‍♂️
جودي بهمس:صح
فهد🤦‍♂️:شعب اخلاقه عالية 
المستر بغضب:احنا بقالنا ساعة وبنشرح درس وانت مش راضي توقف ترترة ونكات تبعك
فهد:بس كنت مركز مع درس
المستر:طب ما هو الإستهبال وماهو رعب ؟
فهد:استهبال انك تدغدغ ميت لكن رعب لو قام يضحك ..
(بعشقك حبيبي فهد 😂)
دكتور وهو يحاول كتم ضحكته بصعوبة..
دكتور:.........  .
جنة وهي تقف...
جنة:عن إدنك 
رامز:انتي رايحه فين 
جنة:ادور عل اكل عيشي
رامز وهو بيطلع فلوس من جيبه 
رامز:خدي دول..
جنة:آسفة بس مبقبلش صدقة من حد
رامز:دي مش صدقة دي تمن الورد اللي اخدت منك
جنة:ورود دول هدية مني ليك خليهم معاك واتمني  شوفك في تاني...
وسبته ومشيت
رامز:اديني عنوانك ياجنة..
جنة :مردتش عليه ولا حتي بصتله...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تارا بغضب عامي عيونها:يابتاع نسوان ازاي تسمح لك نفسك تخون خطيبتك..
ورمت صور في الارض..
شال معتز  أحد صور وشاف أسد مع سمر في وضع مخلة للأدب
معتز:ايييه دا ياأسد..
أسد ببرود:صور دي مش ليا واني يا مدام تارا اعتبري من دلوقتي انو خطوبتنا اتفسخت ..
تارا بصدمه : ايييييه؟
أسد:انتي مش مرحب بيك في بيتي يله طلعي على برا وخودي حاجتك القذر*ة معاك..(يقصد صور)
اخدت  تارا الصور من الارض وقبل ما تخرج من القصر ..
تارا:هخليك تندم ياأسد..
أسد:آسف بس انا مش من نوع لبيتهدد من ستات...يلا غوري من وشي...
تخرج تارا من قصر...........
معتز بغضب:اي اللي  يخليني اصدق ان الصور دي مش حقيقية..
أسد ببرود:عن إذنك عايز آخد انام...
أسد وهو يفكر في حاجه..
أسد:مستحييل..
خرج من القصر بسرعة....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت ملاك .....
عشق: هروح اجيب فهد وجودي من مدرسة...
ملاك:تمام ....
تخرج عشق من البيت بعد قليل تسمع ملاك خبط على الباب...
ملاك:ميين..
تارا:افتحي دي أنا ...
فتحت ملاك الباب ..
ملاك بستغراب:تارا..احم اتفضلي..
تدخل تارا وترمي الصور في وش ملاك..
ملاك وهي بتبعد الصور عن  وجهها ..
ملاك بصدمة:ايه داا؟
تارابخبث:دا أبو عيالك بيخونك يايارا او ملاك..
ملاك بدموع:مستحييل..
تخرج تارا من البيت وعلى وشها ابتسامة نصر..
اما ملاك قعدت على ركبتيها وتنهار من العياط  ..بعد ما شافت تارا أن تارا مشيت...
ملاك وهي بتقوم من  مكانها..
ملاك بضحكة :ههههه غبية افتكرت اني صدقتها دي أصلا صورا مفربكه ...
شاف أسد الباب مفتوح ودخل الى بيت وقلبه يدق بعنف وهو خائف تشوف ملاك الصور وتصدقهم ..
ملاك بخضة:بسم الله الرحمن الرحيم أسد هو مفيش باب تخبط عليه
أسد بعد ما شاف صور في أيديها..
أسد بقلق:اي اللي في إيدك دا ياملاك
ملاك وهي بتقطع  الصور..
ملاك:مفيش حاجه ..
أسد:صدقتي الصور 
ملاك :طبعا لا دي مفربكه..
أسد بستغراب:ازاي عرفتي انها مفربكه..
ملاك بغرور مصطنع:انا أذكى وحدة في العالم...بس انت بتعمل إي هنا ...
أسد وهو بيقرب  منها..
أسد:انتي عارفة اني بستنى بكرا على جمر..
ملاك بكسوف:ابعد دا مي....
قبل أن تكمل كلامها قاطعها بقب*لة هزت مشاعرها ..
في الوقت دا تدخل عشق وجودي وفهد...
عشق:احم احم
أسد بغيض:اووف 
فهد وجودي:بااابي..
يرتمي فهد وجودي في حضن بباهم...
أسد:وحشتوني أوي..
فهد وجودي:وانت كماان يابابي..
عشق :نورت البيت ياأسد..
أسد:بنورك ..
عشق:جهزتي غداء ياملاك..
ملاك وهي لسه واقفة في مكانها..
ملاك:هااه غداء غداء اي..
عشق وهي تضرب رأسها بخفة..
عشق:متشغليش بالك..
أسد وهو بيشيل جودي على دراعه ويمسك أيد فهد بيد أخرى..
ملاك بخوف:انت هتاخدهم فين 
أسد:هاخدهم للملاهي تيجي معانا ..
ملاك بنفي :لا لايخرج أسد وجودي وفهد من البيتبيت ويروحوا  للملاهي...
♧♧♧♧♧♧♧
عشق بغمزة :انتو كنتوا بتعملو ايه ياملاك
ملاك بكسوف:ولا حاجه تساعديني في الغدا
عشق:امم تمام..
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤
بعد ساااعة....
سمر:هههه ذكيه دلوقتي ملاك هتكره اسد
تارا:صح ههه 
سمر:بس ازاي  هترجعي أسد ليكي..
تارا ثواني وتلاقي الرد على سؤالك
....في الوقت دا يدخل شخص وهو يحمل فهد مخدر ..
سمر:ابن أسد
تارا:صح ههدد أسد  وهخليه يتزوجني لو كان عايز ابنه
سمر بضحكة:هههه ذكية...
اعطت تارا لشخص رشوة وساب المكان..
سمر:اووف لما بيصحي الطفل دا هيفضل يعيط وانا بصراحة بقر*ف من عياط أطفال..
تارا:استحملي...
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر آسد آخر..
أسد وهو يقلب دنيا رأسا على عقب ...
أسد بزعيق :ازاي ملقتهوش  ..
حارس:دورنا في كل مكان مش لقيناه..
أسد بغضب:انا عايزه من هنا لساعةولوكان تحت أرض..
جودي :يابابا اهدأ اخويا  بعيد من هنا ب٣٠ كليمتر..
أسد:ازاي عرفتي؟؟
جودي:بص..
ينضر أسد الى فون ملاك واللي مع جودي..
أسد:دا موقع..
جودي:صح ماما حطت لفهد وليا جهاز GBS  في الساعة بتاعتنا عشان لقدر الله واحد فينا اتخلبط ونسى البيت تروح عندو مامي وتاخدو للبيت..
أسد وهو يقبل رأس جودي..
أسد :ماشاء الله نسخة عن ابوكي في الذكاء..طيب خليكي هنا على ماأجيب فهد
جودي :تمام..
♡♡♡♡♡♡♤
فهد:انتو عارفين انو أحد امنياتي هو اني اجرب احساس مخطوف ..
سمر بستغراب:انت مش خايف
فهد:ههه هخاف من ايه
تارا:مش عايزه اسمع صوتك ..
فهد:١ ٢ ٣ ...
تارا:انت بتعد ليه
فهد:عايز أشوف بابي هياخد كام ثانيه عشان يدخل يخلصني من القر*ف لأنا فيه..
تارا:اتلم أحسن لك
سمر:شكلو لسانك طويل.
يدخل في تلك أسد ووجه أحمر من غضب...
♧♧♧♧♧♧♧♧
لميس بدموع:مستحييل يخوني عامر مستحييل..
لبست هدومها بسرعة وخرجت من باب خلفي للقصر...
♡♡♡♡♡♡
عامر وهو قاعد بجانب والدته مريضة..
عامر بتنهيدة حزن:عامله ايه دلوقتي ياست الكل ..
الأم راجية:تمام الحمد لله يابني بس شكلك كنت بتعيط..
عامر :انتي عارفة ياماما اني بحب لميس.
راجية:ايوا يابني هو انتو  اتخانقتواولاايه
عامر:طلعت حامل..
راجية بفرحة:الله اكبر دا احلى خبر في حياتي بس ابن دا من الحرام..
عامر:ايوا ودذنبوا  كلها يتعاقب عليها دلوقتي 
راجية:ازاي يعني..
عامر:.....يحكي كل حاجه لأمه ..
راجية:دي مش بني آدم دي شيطانة منها لله ازاي بتهددك بيا ..
يقاطع حديثهم خبط على الباب..
عامر :انا هفتح..
راجية:تمام...
يفتح عامر الباب 
عامر بصدمة:هااه 
♡♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
في مكان آخر .....
(راجح ابن عم أسد)
راجح وهو بيبص من الشباك
طفل:بابا انت بتعمل اي هنا
راجح:انت سامع وهي أمك بتغني في المطبخ
الطفل:ايوا
راجح:انا ههرب من صوتها خايف ليفتكروا الجيران اني بضربها 
طفل يونس:هههههه
الأم راضية من المطبخ:راجح يونس تعالو تتغدو..
راجح:احنا جايين اهوو..
قعد راجح وراضية ويونس أمام تلفاز يأكلون غدائهم ويشاهدون مسلسل حريم السلطان..
بعد ما خلص المسلسل بص يونس الى أمه..
يونس:مامي انا عايز اكون سلطان واجيب سبع جواري..
وحده تطبخ لي ..ووحده تغسل هدومي ..ووحده تنضف بيت.. وو تسهر معايا ..ووحده تغسل عربيتي..
راضية بوقا*حة:امش عايز وحدة تنام جنبك؟
يونس:لا انتي تنامي جنبي لأني بحبك..
راضية:طيب وجواريك  ينامو فين
يونس:خليهم ينامو عند ابويا..
هنا دمعت عيني راجح بضحك 
راجح بضحكة: الله يخليك لينا يامولاي..
♡♡♡♡♡♤♤
ملاك:هما اتأخروا كدا ليه
عشق:هيكون زمانهم جايين ..
ملاك:انشاء الله ...
بعد شويه تسمع عشق رنين هاتفها ..
عشق:سلام عليكم 
جنة بخضة:..........
يدخل أسد هوا والشرطة للبيت يبعد عن القصر ب ٣٠ كيلويمتر..
بدأ أسد يخبط الباب بقوة..
تارا بخضة:اي دا..
سمر:شكلو أسد جيه..
تارا:عندي فكرة ............
سمر:تمام...
يفتح أسد ويدخل الى بيت هو والشرطة وغضب يعمي عينيه ..
أسد بغضب:تااارا تاارا..
فهد :بااابي..
ارتمى فهد في حضن والده..
أسد:انت كويس حبيبي
فهد:ايوا..
وقعت عيني أسد على سمر وهي ضامة رجليها لصدرها وبتعيط (بثمتيل)...
أسد بصدمة:سمررر
فهد في نفسه:يابابي هي بتكب عليك اووف عايز اتكلم بس خايف ...
فلاش باااك..
تارا:بصي انا هخرج من الباب الخلفي للبيت انتي لازم تتقني دورك
سمر :دور ايه
تارا:لازم تفضلي تعيطي على مايدخل أسد وقوليله بأنك مخطوفة انتي كمان
سمر:تمام بس لو فهد قال له حاجة..
تارا وهي بتبص لفهد..
تارا:اسمع انت اقسم بالله لو نطقت بحرف واحد ودع حياة اختك مفهووم
فهد:اييييه 
تارا:مش هعيد كلامي..
وخرجت تارا بسرعة من الباب الخلفي وفي الوقت دا دخل أسد
.....
باااااك
أسد بصدمة:سمر (انتو عارفين سمر صحيح دي كان أسد معجب بس خانتو 🤦‍♀️)
سمر بدموع وثمتيل:أسد 
ورتمت في حضنه
سمر بثمتيل:انت عارف اني دقت أنواع عذاب من دي لإسمها تارا  دي هي  هي لخلتني اخونك والله وهددتني بيك
أسد وهو يبعدها من حضنه..
أسد:مش فاهم حاجة ازاي تارا عارفاكي
سمر:عشان كنت بكون معاك وهي بتشوفنا دايمن ..
شرطة:هي تارا فين
سمر:مش عرفة دا بقالنا ساعة واحنا بنستناها..صح يافهد
فهد بتوتر:احم ايوا صح .
أسد وهو بيشيل فهد على دراعو..
أسد:تمام ..
سمر:أسد مش هتاخدني معااك
أسد :بصفتك اي ماضي قفلت عليه 
سمر:بس انت لسه بتحبني 
أسد ساخرا:افهمي بقا يابنتي انا في حياتي كلها  محبيتك ولاحتى اعجبت بيكي بس انا كنت متأثر بموت أمي وخليتك جنبي عشان انسى همي
سمر بصدمة:مستحييل
فهد ببتسامة نصر:يلا بينا يابابي شكلها مامي جهزت غدا 
أسد:تمام حبييي..
أثناء خروج فهد وأسد من البيت 
شرطي:ياافندم والهانم  هتفضل هنا
أسد:مش بيهمني خودوها في أي داهية..
سمر:مستحيييل..
يخرج أسد وفهد من بيت ...
فهد وهو بيعيط بصمت وهي و يضم أسد اكثر ..
أسد بقلق:خير في اي يفهد..
فهد وهو يمسح دموعه:ولا  حاجه..
♡♡♡♡♡جنة بخضة:انتي عارفة ياعشق اني أجيت مصر وشكلي نسيت طريق بيت بتاعكم.
عشق بتنهيدة:اووف خوفتيني  تمام انت فين دلوقتي 
جنة:جنب مصنع اسمو****
عشق :تمام نصف ساعة و هكون عندك
جنة:اكي
....
ملاك بقلق:في اي..
عشق بفرحة:جنة اجت هنا 
ملاك بفرحة:بجد يسسس
غيرت عشق هدومها بسرعة وخرجت من البيت ...
.........
راجح:راضية راضية
راضية:خير في اي
راجح:اخويا هيزورني النهارده  جهزي العشاء..
راضية:تماام
........
في قصر عامر...
علياء:في ايه يارامز وشك مصفر ليه كدا
رامز:ولا حاجه هروح ارتاح شوية
علياء:تمام
يدخل رامز الى اوضته وغرق في ذكرياته مع أخته ملاك ...
فلاش باااك
......
عماد:شكلو رامز وحشته  اخته
علياء:دا باين من وشو ..
عماد:الله اعلم عامله ايه ملاك دلوقتي 
علياء:مش عارفة انا قريت في مواقع تواصل ان أسد عرف ولادو
عماد:عملو ايه  دلوقتي 
علياء: هيكتبو كتابهم بكرا
عماد:جبتي منين المعلومات دي ياعلياء
علياء:من ملاك ومواقع التواصل
يدخل في الوقت دا شاب وسيم..(اخو زوجة عماد)
سهيل:السلام عليكم
عماد:وعليكم السلام تعال تعال 
علياء بخجل:لو احتجت حاجة ياعماد قولي
عماد وهو يغمز لها:احم تمام
تطلع علياء الى غرفتها وهي تضع يدها على قلبها اللي كان هيخرج من مكانه ...
علياء:اووف شكلي وقعت
......
سهيل:اموت واعرف هي ليه بشوفني بتهرب 
عماد بضحكة:هي بتتكفس من الرجالة
سهيل:امم تمام
عماد بخبث:انت عايزها  تفضل قاعده هنا معاك
سهيل:ياريت  واكمل بتوتر اه ااه بقصد لا لا عن اذنك ياعماد انا اصلا كنت جاي اشوف اختي هي فين..
تتطلع في الوقت دا خديجة مرات عماد....
خديجة:.......
♡♡♡♡♡♡♡
يفتح عامر الباب ...
عامر بصدمة:لميييس
لميس بدموع وهي ترتمي في حضنه ...
لميس بعياط:مش قادره ابعد عنك ياعامر ونبي بلاش طريقتك البارده دي
عامر وهو يبعدها عنه ببرود وجواه نارا ...
عامر:ميصحش دا يالميس ياريت تغوري لبيتك اه واكمل بجمود مصطنع اجهضتي جنين
راجية من جوا:مين اللي بيخبط ياعامر ..
بعدت لميس عنه ودخلت الى غرفة مامته..
شافتها  لميس لم تستطع امساك دموعها ورتمت في حضنها 
راجية وهي تطبطب على ضهرها بحنان واكملت بستغراب..
راجية:مين انتي يابنتي..
لميس بعياط:........
♤♡♡♡♡♤♤♤
تسمع ملاك خبط على الباب..
ملاك:واخيرا جم
بتفتح الباب ووووو
تسمع ملاك خبط على باب
ملاك:واخيرا جم..
تفتح باب فتجد أسد يحمل فهد وجودي وباين من عيني فهد انو كان بيعيط..
ملاك بقلق:كنت بتعيط يافهد
ارتمى فهد في حضنها..
فهد:مامي عايز ارتاح شوية في حضنك 
ملاك وهي تطبط على ضهره بحنية..
ملاك تمام...
جلست ملاك فوق أريكة وفضلت تطبطب على ضهر فهد وفي دماغها ألف سؤال..
بعد قليل نام فهد ..
أيد شاله وحطه على سريره.....
ملاك:في اي ياجودي..
جودي:...
فلاش بااااك..
كان فهد وجودي بيتزحلقو في مرجيحه بعد قليل..
جودي:بابي عايزه غزل بنات
أسد:تمام استنوا هنا شويه على مااجيبو
جودي:اشطا
بعد دهاب أسد لإحضار غزل بنات وقفت سيارة ونزل منها رجل ورش مخدر على فهد وأخده..
بعد عودة أسد..
أسد بقلق:في ايه ياجودي بتعيطي ليه  
جودي بعياط:في راجل رش على فهد حاجة مش عرفتها وأخدو في عربيتو..
أسد بصدمة :اييه طيب مندتيش عليا ليه 
جودي:كنت خايفة..
حملها أسد على دراعو وأمر كل الحراس أنهم يدورو على  ابنه
بااااك
جودي:دا لعرفتو بعدين قولت لبابي على الموقع وهو جابه
ملاك: ايههه؟
يخرج أسد من غرفة فهد ويجلس بجانب ملاك ويحكي لها كل شيء
ملاك بدموع:حراام عليها دلوقتي شرطة مش ماسكاها
أسد:لا ولازم تروحي معايا علشان مكان دا خطير عليكي انتي وجودي وفهد
ملاك:مستحييل اروح لأي مكان وكمان موضوع كتب كتابنا انساه وأرجوووك ابعد عنا من يوم  ما شفتك فيه وانا في مشاكل انا وأبنائي خلاااص ونبي انسى انك شفت فتاة اسمها ملاك..
لم تشعر بنفسه الى وهي تمسك وجنتيها أثر صفعة أسد
أسد بزعييق:خلاااص اسكتي انتي مش عارفة  ازاي مر عليا ٥ سنوات من غيرك حرمتيني من ابنائي ٥ سنوات ودلوقتي عايزا تحرميني منهم كماان..
جودي بدموع:شششش خلاص مامي بابي بلاش تخاصمو..
دخل أسد الى غرفة فهد وحمله 
في تلك اثناء فتح  فهد عينيه..
فهد:هنروح فين يا بابي
أسد:عايز تشوف جدك صح
فهد:اه
أسد:تمام يلا بينا 
خرج أسد وفهد من غرفة ...
حمل أسد جودي فوق دراعه وبص  لملاك ببرود..
أسد:لو عايزه عيالك تعالي للقصر
ملاك:مستحييل تاخد عيالي
خرج  أسد من بيت ولم يعيرها اي اهتمام .....
♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤♤
جنة وهي تضم عشق..
جنة بفرحة:وحشتني اوي اوي
عشق:انتي أكتر يلا بينا..
تصعد عشق وجنة تاكسي ويتوجهو الى بيت...
♡♡♡♡♡♤♤♤♤♤♤
راجح:نورت بيت 
بلال:بنورك  يونس فين
يونس:انا اهوو
بلال:حبيب عمو تعالى ..
يرتمي يونس في حضن عمه 
(بلال يبلغ من عمر ٢٨ سنة ضابط الشرطة)
♡♡♡♡♡♡♡♡
راجية:مين انتي يابنتي و بتعيطي ليه..
لميس بدموع:اسالي ابنك 
راجية بصدمة:انتي لميس صح
لميس:صح وابنك كسر قلبي وعايز يقتل لك  حفيدك يامامي
راجية بدموع:منها لله  الي كانت سبب في كل دا
لميس:مين دي؟
عامر يحاول تبديل موضوع..
عامر بجمود:ممكن تفضلي برا يالميس
راجية:اصمت انت.. انت شايف بنت في حالة دي وعايز تطردها من بيت ..افهم بقا انو لميس في بداية حملها لازمها راحة وتبعد عن توتر..
عامر:بس
راجية:مفيش بس اطلع عل اوضتك..
عامر بتنهيدة:تمام..
يدخل عامر الى غرفته ويستند على باب..
عامر بتنهيدة حزن:اووف ليه بيحصل فينا كدا....
...... ....
اما لميس فضلت تعيط في حضن راجية......
لميس:والله كنت محتاجة حضن دا بيفتكرني في حضن مامي..
راجية:حبيبتي قومي توضي وتعالي نصلي هتطمني شويه....
لميس:تمام بس اتكلم مع بابي الاول عشان زمانو بيدور عليا....
راجية:ماشي حبيبتي ...
لميس وهي تتصل بوالدها..
معتز بقلق:فينك يا حبيبتي دورت عليكي في كل مكان و ملقتكيش 
لميس:انا تمام يابابي انا عند صاحبتي  هفضل معاها ليوم
معتز:مين صاحبتك..؟؟
لميس:خولة
معتز:تمام حبيبتي اهتمي بنفسك..
تقفل خط مع والدها.......
راجية:ايمتا هتقولي لباباكي الحقيقة يالميس..
لميس بحزن:مش عارفة
راجية:انا خايفة يتصل بخولة وتقول  انها مشفتكيش 
..
لميس:معندوش رقمها..
راجية:تمام يلا نصلي..
لميس: هتوضا واجي اصلي معاكي ..
راجية ببتسامة:اشطا..
♡♡♡♡♡♡♡♡
خديجة:سلام عليكم
سهيل وعماد :وعليكم السلام..
سهيل:عايزاني في حاجة ياخديجة..
خديجة:ايوا فرح ابن اختي بكره عايزاك انت وعلياء تجيبو ليا الحاجات دي...
واديته الورقة ....
سهيل:كأني جوزك بتطلبي مني كدا ياسطا جوزك قدامك اطلبي منو حاجات دي...
خديجة بغيظ:مش حيعد كلامي 
سهيل بخبث:تمام وينها علياء
خديجة: هناديها اهوو..
♡♡♡♡♡♤♡♡♤
تارا وهي في حضن رجل ..
تارا:وحشني اوي حضنك ياصخر
صخر:وانتي كمان ياروحي شو عملت في حيوا*ن لأسمو اسد
تارا بخبث:  متخفش نهايتو على ايدي بس عايزه منك طلب
صخر:انتي تأمري
تارا:بص..
ينضر صخر الى هاتفها ...
صخر بصدمة:الله اكبر اي جمال دا
تارا:عايزاك تتسلا بيها
صخر:من عيوني..
♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك وهي تضم رجليها الى صدرها..
ملاك بعياط:مش عارفة هعمل ايه دلوقتي 
تدخل في تلك اثناء عشق وجنة..
تمسح ملاك دموعها بسرعة...
جنة وهي ترتمي في حضن ملاك..
جنة:وحشتني اوي  ياقلبي 
ملاك:وانتي اكتر عامله ايه ياروحي
جنة:تمام الحمد لله..
عشق وهي تحمل حقيبتها بسرعة 
ملاك:في اي ياعشق
عشق:حالة خطيرة لازم اروح
♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤
في سيارة اسد
فهد:بابي انت مخاصم مع مامي
اسد:لا حبيبي 
جودي:بس انت عطيتيها قلم
اسد وهو يغير موضوع:عايزين شكلاته..
جودي وفهد:ايوا يسسس
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سمر:اووف تارا مش بتردي على مكالماتي ليه ...
في تلك لحضة تدخل تارا وصخر
سمر:خضتني كان لازم تخبطي باب
تارا:......
رامز وهو بيقفل عينيه بقوة ويفتكر ماضيه مع أخته..
#فلاش
ولا*دة ملاك...
علياء ورامز بتفرجوا عل التلفزيون بعد سمعو صوت عياط ملاك من أوضتها..
علياء بخضة:هاااه في إيه...
تدخل هي ورامز الى الغرفة فتجد ملاك بتعيط وتصرخ من أل*م وفي د*م على سريرها...
علياء بخضة:الله اكبر شكلها هتولد في شهر الثامن..
بيقرب منها رامز بعد مارن على اسعاف..
رامز بقلق:تنفسي كويس ياملاك على ماتيجي اسعاف..
ملاك بأ*لم:اي إحساس دا انا حاسة بأنو بطني بتتقطع 
علياء:حبيبتي دا ألم عشان عشان هتولدي دلوقتي 
ملاك بألم وعياط:هولد اي
علياء وهي تحاول ان تخفف عنها..
علياء:راح تخلفي صغنون بيشبهك
ملاك:آهههه مش عايزاه دا انا بطني بتتقطع آه مش قادرة..
وهنا تفقد ملاك وعيها من شدة ألم...
تفتح ملاك عينيها ببطء أثر مخدر بتلاقي نفسها متكئة على سرير و بجانبها اخوها رامز اللي هيا مفكرة انو ابن عمها...
ملاك وهي تحاول انها تقوم من السرير..
رامز:لا ميصحش دا ياملاك عشان انتي فاتحة بدري
ملاك بألم :فين صغنون..
تدخل في الوقت دا علياء وهي شيلة في ايديها فهد وجودي..
علياء ببتسامة:انتي كويسة دلوقتي ياملاك
ملاك :تمام الحمد لله 
علياء:بصي دا انتي خلفتي قمامير بيشبهوك 
ملاك:هااه انا خلفت اثنين
علياء ببتسامة:صح مبرووك عليكي
ملاك بضيق طفولي:بس انا عايزه واحد فقط
رامز:حراام عليك..
ملاك بنفي:انا عايزا صغنونة فقط
.
وفضل رامز وعلياء يحاولون اقناع ملاك بإبنها الثاني لمدة ثلاث أيام...
#بااااااك
رامز ببتسامة..
رامز:ياملاك كنتي منورة البيت بهجة انتي والكتكيت آه ياريت ترجعو تاني..فضل يفكر رامز ويفكر حتى استسلمت عينيه لنوم..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سمر بضيق:من اللي جنبك دا
تار:دا جوزي 
سمر بغيض:ايييه؟انتي من امتي متزوجة وانا مش عارفة
تارا:٣ سنين 
سمر:بس ليه خبيتي عليا
تارا:معلش حقك عليا
صخر:مزه دي اختك 
تارا:ايوا..(الصروخ أول انو تارا أخت سمر الكبيره 🙆‍♀️)
صخر:اممم شكلها مزه بصراحة اعجبتني..
تارا:عن اذنك هخليك تتسلى بيها على مااجي
سمر بصدمة:اييه؟حرام عليكي دا انا اختك 
تارا:ههه اختي من بابا بس يلاباااي..
سمر:بسسس دا جوزك انتي 
تارا:ههههه جوزي بس بخليه يتسلى مع بنات غيري ....
وتخرج تارا من البيت وعلى وجهها ابتسامة خبيثة..
بيقرب صخر من سمر وووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد ان صلت لميس مع راجية ..
لميس:سبحااان الله اي الاطمئنان الغريب اللي دخل قلبي دا.....
راجية:حبيبتي لازم تقربي من ربك
لميس:مفهووم واوعدك يامامي اني مش  هقطع صلتي نهائي ودا وعد بيني  وبين ربي
راجية وهي بتحضنها ....
راجية ببتسامة:ماشاء الله على جبيبتي بس انا مستغربه دا انتي مش قرفاا*نه من المكان دا
لميس بنفي:مستحييل اكون قرفا*نه دا احلى مكان شفتو ورتحت فيه..
راجية:الحمد لله يلا بينا نجهز عشاء
لميس ببتسامة:اشطا..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت ملاك..
ملاك :آه يعني انتي دلوقتي وقعتي في حب للشخص دا من أول نظره
جنة بكسوف:آه 
ملاك:طيب انتي لسه بتبيعي ورود
جنة:لا لا..اووف كان نفسي اشوف فهد وجودي 
ملاك:انشاء الله هتشوفيهم بكرا
جنة:ملاك انتي هتتزوجي أسد
ملاك:مش عارفة انا دايخة
جنة:انتي بتحبيه
ملاك بتنهيدة حزن:دا انا بعشقو 
جنة:وليه عايزه تبعدي عنو وتدمري قلبك بإيديك
ملاك:خايفة على ولادي..
♡♡♡♡♡♡♡
عشق:اي القر*ف دا ياعلي هو انت مجنون خاطفيني من قدام مستشفى ..دا عندي حالة  عايزه عملية هي بين الحياة والموت
علي ببرود:في غيرك في المستشفى يعمل العمليه
عشق بغيض:طيب انت عايز اي دلوقتي
علي:عايزك  انتي
عشق:انت بتهزر ابعد عني ياعلي..واصلا احنا فين
علي:دا بيتي..بصي انتي عندك خيارين واحد  تتزوجني دلوقتي ولاعايزاني اتسلى بيكي وأرميك للكلاب
عشق:انت بتهددني
علي:اه بهددك
عشق وهي تفك نفسها..
عشق:مستحيييل اتزوجك 
علي:ههه بس انا بخلي المستحييل حقيقة
وبدأ يقرب منها وبيشيل الجراف بتاعتو
عشق بخوف:انت عايز تعمل اي يامجنون
علي:هعمل حاجة بفكر فيها من زمان 
وبدأ يقترب منها أكثر ..
هنا عشق حست عشق بخوف شديد..
عشق بخوف:ابعد ابعد خلاص انا موافقه اتزوجك
علي ساخرا:ههه انا قلتلك تداني بخلي المستحييل حقيقة 
وفي الوقت دا بيدخل المأذون وووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر أسد 
معتز :وحشتوني أوي يااحفادي وضمهم لحضنو..
فهد :عامل ايه ياجدي 
معتز:شوفت وشك بقيت تمام 
جودي:تدووم ياجدي..
سمع أسد رنين هاتفو..
أسد ببرود:في ايه يانهلة
نهلة:يابشمهندس أسد في ملفات جديدة اجت بدري من أمريكا وعايزا توقيعك عليهم
أسد:ليه هو فين علي
نهلة:مش عارفة من زمان وانا بتصل بيه اومش بيرد
أسد:تمام ربع ساعة 
 واكون عندك
نهلة:ماشي..
قفل سكة مع نهلة بص الى والده
أسد:خلي عندك فهد وجودي على ما اجي
معتز ببرود:تماام
وخرج أسد من قصره ووراح الى الشركةووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
راجح:في ايه يابلال
بلال وهو بيلبس الكوتشي 
بلال بسرعة:في قضية مهمة دلوقتي بعدين هبقي اجي عندك..
راجح:تمام خد باالك
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في محل للهدوم
سهيل:دي هتحبها خديجة
علياء بكسوف:لا هي مش بتحب النوع دا
سهيل بغيض:اوووف تعبت بندور ساعة على حاجه بتحبها ثو*رة خديجة.
علياء بضحكة:ههههههههه ثو*رة دا ثو*ر احسن منها ومن طلباتها ..
كان سهيل شارد في ضحكتها الجاذبيه جدا ومحسش بنفسه الى وهو بيقرب منها وهي بترجع خطواات لورا.
علياء بكسوف:في اي ياسهيل..
رجع سهيل لوعيه ...
سهيل بإحراج :بس كنت عايز الجيبه اللي وراكي..
علياء بكسوف:تفضل اهوو..
في غرفة سمر...
عندما كان يريد صخر ان يهجم على سمر ...
#فلاش
سمر بعياط:ونبي ابعد عني انا في مقام بنتك
صخر بخبث:ههههه بنتي انتي بتهزري 
وبدأ يقترب منها أكثر في تلك أثناء لمحت سمر مزهرية بجانبها فحملتها بسرعة وأعطتهو ضربة في رأس أدت الى فقدان وعيه..
قامت سمر بسرعة ودخلت الى غرفتها وتصلت بشرطة بعد ربع ساعة تسمع خبط على باب
سمر:دول شرطة صح
خرجت بسرعة من أوضتها ودموع خيدا مجراها لقت صخر لساتو فاقد وعيو..
فتحت باب بسرعة وووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
راجية:ماشاء الله بتعرفي تطبخي
لميس بغرور مصطنع:طبعا يامامي
راجية:طب نبدا بسم الله
لميس:بس وينو عامر..
راجية:لسه في أوضتو
لميس بحزن:دا بسببي
راجية:لا يابنتي دا مش بسببك ومش بسبب عامر
لميس بستغراب:طب بسبب مين
راجية بتنهيدة حزن:حبيبتي مش هقدر اقولك انا وعدت عامر
لميس:طيب ...
عند تناول لميس وراجية طعام غرقت لميس في نوم عميق ..
بعد قليل خرج عامر من أوضتوووو
♡♡♡♡♡♡♡♡
في أوضة فهد وجودي
فهد:دا ميصحش ياجودي لازم تنضفي اسنانك من شكلاطة
جودي بنوم:مش بدي في صباح راح اغسلهم..
فهد:طيب بدك ياني احكي لإلك قصة
جودي بحماس:اه اه بس شو عنوانها
فهد:الطبيب غريب
جودي :عنوان جميل طيب بلش
فهد:كَانَ سَعِيدٌ يَأْكُلُ اَلْحَلْوَياتِ بِكَثْرَةٍ،وَلاَ يَغْسِلُ أَسْنَانَهُ كَلَّ يَوْمٍ بَفرشاة والسنون .#بقلم_نهيلة_حميمي 
وفي من اليلة من الليالي، شعر بألم كبير؛بسبب ضرسه.انتفخ حنكه وارتفعت درجة حرارته،وأخد عرق ينزل من جبينه :ماذا أفعل؟!أين أجد طبيب أسنان في هدا الوقت متأخر من الليل؟!
وبينما هو يهدي في فراشه،برز الأرنب (سمسم)بنظاراته الكبيرة ،وحقيبته الجلدية ،وقال:مابك ياصديقي؟؟سمعتك ثنادي على طبيب الأسنان ،فجأت مسرعا!!
سعيد:الحمد لله ؛ستريحني من هدا الضرس !!ارجوك أرجوك لاتألمني ..
فتح سمسم حقيبته جلدية ،وأخرج منها مطرقة ومنشار ومقصا كبيرا وكماشة ...
بقي سعيد مندهشا وهو ينضر الى هده الأدوات، فقال لسمسم:ماهده الأدوات ؟!مادا ستفعل بي؟؟لاشك انك تمزح ياسمسم !!هده أدوات نجار او حداد ...!!
طبيب سمسم:لاتخف !!سأنزع لك ضرس الدي يألمك ..!!
اشتد خوف سعيد وزاد ألم ضرسه :ياإلهي!مادا سيفعل هدا طبيب ؟!أنا خائف !
قفز سعيد من سريره الى باب ،فإدا بأرنبين يمسكان به،ويعودان به الى مكانه  أمام طبيب ..
سمسم طبيب:افتح فمك!!لا تتحرك!!سأنزع ضرسك بهده الكماشة !ولكن لابد من استعمال منشار ومطرقة..!!
أخد سعيد يبكي ويتوسل لأرنب طبيب :ارجوووك!هده ليست أدوات نزع أضراس ثم ان ضرسي لم يعد يألمني !لقد دهب ألم لقد كنت امزح فقط 
سمسم طبيب:كنت تمزح!؟ اصمت،ودعني أقوم بعملي!كم من مرة نصحتك أمك بغسل أسناك !؟وكم  من مرة انصحك أستادك داخل قسم بعدم اكثار من أكل الحلويات؟!
سعيد:نعم،نعم، أعترف بدلك لن أعود الى الى هدا الامر سأنضف أسناني بفرشاة وسنون بإنتضام وضع ارنب سمسم كماشة على ضرس سعيد:الدي ضل ويصرخ ويصرخ ،ليستيقض من حلم مزعج ويرتمي في أحضان أمه ،والعرق يتصبب من جبينه:وهو يردد :اين فرشاة اين ؟اين سنون؟؟
فهد:طيب كيف اجاتك قصة
جودي بدموع:حبيبي فهد اين فرشاتي وأين سنون..
فهد :ههه قلت انك مو بدك تنضفيهم صح 
جودي:والله انا غيرت رأيي..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك بقلق:نصف ساعة وانا بتصل بيها ومش بترد
جنة:يارب تكون بخير 
ملاك:بصي انتي افضلي هون في بيت  على ماإجي
جنة:انتي وين رايحة
ملاك:اشوف عشق عامله ايه انا قلبي مقبوض عليها..
جنة:اشطا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡#بقلمي_نهيلة_حممي 
المأدنون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم بخير
يخرج مأدنون من منزل...
عشق بدموع:خلاص وصلت لغايتك ممكن تسيبني امشي
علي:هههه مستحيل هي في عروسة بتسب جوزها في ليلة اولى ليهم..
عشق بخوف:راح تكون ملاك من زمان وهي بتبحث عني ونبي صيبني أروح(لكن لاحياة لمن تنادي)
بدأ علي يقترب منها أكثر رغم ان قلبه يوجعه على تلك دموع ..
علي:هي مين ملاك دي
عشق:ملكش دخل ابعد
وزقتو بعيد عنها..
هده مرة غضب علي عليها وبدأ يقترب أكثر ويوزع قبلا*ت في .....(وغرقو في بحور بداية عشقهم)
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في شركة أسد دمهاوي 
نهلة:تفضل ملف اهوو
أسد:تمام غوري لبيتك هلأ وقت تأخر
نهلة:تمام عن ادنك..
يسمع أسد رنين هاتفه..
أسد ببرود:خير
حارس:هانم ملاك خرجت بدري من بيتها
أسد وهو يقف في مكانه ..
أسد بغضب:ايييه؟ساعة اتأخرت هلأ..
حارس:شكلها رايحة للمستشفى
أسد:تمام افضل وراها على مااجي
حارس:اوامرك..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سمر وهي تضن ان شرطة أتت
سمر بصدمة:تارا
تارا:زقتها بعيد عنها واكملت بقر*ف انتو شو عملتي ياحيو*انة في جوزي
سمر بدموع:حرااام عليك دا انا اختك
تارا:شش مش طايقة اسمع صوتك
يفتح صخر عينيه ويضع يده خلف رأسه..
صخر:آي اي عملت مجنونة دي..
في تلك اثناء سمعت تارا صوت سيارة شرطة ويويويو(👉صوت شرطة)
تارا بخضة:قوم ياصخر شرطة شكلها وصلت وبصت لسمر بكره 
تارا:راح يكون حسابي معاكي ثقيل ياسمر...
تخرج تارا وصخر بسرعة من باب خلفي للبيت ويسعدو سيارة ويقف امام مستشفى ووووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بلال:طيب وين راحو
سمر بخوف وهي ضامة رجليها لصدرها..
سمر:ممممش ع..عارفة
بلال:تمام عندك فكرة لوين راح يكون مشيو
سمر بنفي:لا
بلال:مع مين بتسكني هوون
سمر:وحدي
بلال:بس مكان خطير عليكي هلأ
شرطي:تمام ناخدها معانا للمركز ونشوف قضيتها
بلال:اشطا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
خديجة:شكراااا كثييير سهيل وعلياء 
سهيل:منك لله ياخديجة تعبتينا عل فاضي
خديجة:شوو؟
سهيل وهو يغمز لعلياء:انتي عارفة ياخديجة اني كنت راح ارتكب جريمة في مول
خديجة:اييه؟جريمة اي
سهيل:حاجة مبتخصكش
هنا هربت دماء من جسد علياء وصعد الى وجهها
سهيل:ياخديجة انا بعشق طماطم
خديجة بغباء:طماطم ايه
سهيل:بالله عليكي جوزيها لي
خديجة:مين دي
سهيل:طماطم
♡♡♡♡♡♡♤♤♤
ملاك وهي تسأل سكرتيرة في مستشفى..
ملاك بصدمة:شوووو؟ازاي مو اجت ليوم للعمل
سكرتيرة:مش عارفة
خرجت ملاك من مستشفى(ملاحضة مازالت تضع نقاب) يقف امامها وووووو
ملاك وهي بتخبك بصخر
ملاك:آسفة
صخر بخبث:آسفة على ايه ياروحي
ملاك:ايييه؟روحك اتلم احسن لك
رش عليها صخر مخدرا من فوق نقابها 
وشلها وأخدها لسيارة تارا
تارا:اطلع بسرعة ليشوفك حد
صخر بخبث:طيب اهووو اموت واتسلى بيها
تارا في الفون
مجهول:طيب ايو واحد عايزاه
تارا:هاتي لي فهد
مجهول:بس ليه بتختاري فهد دايما
تارا:دا بيسليني بي كلامو
مجهول:تمام نصف ساعة  هيكون عندك
تارا:ماشي
وقفلت السكة
تارا بخبث:عصفورين بحجر واحد ههه هخليك ياأسد خاتم في إيدي..
♡♡♡♡♡♡
أمام المستشفى ...
أسد بزعيق:هي فين
حارس:مش عارف انا وصلت حالا للمكان دا
أسد:ودع حياتك لو حصل لها حاج
أسد وفونه بيرن
أسد:خير في اي
خادمة أية:ياافندم فهد مش موجود لا في أوضتو ولافي أي مكان
أسد بصدمة:ايييه؟
وقفل سكة وراح يجري للقصر
♡♡♡♡♡♡♡♡
لميس وهي غارقة في نوم عميق
يقبل*ها عامر قبل*ة حنينة في خدها..
راجية:احم احم انت  بتعمل ايه ياعامر
عامر بتوتر:ولا حاجه بس هي ليه فاضلت هنا
راجية:دي نورت بيتي 
عامر بجمود:ميصحش تفضل هنا..
في الوقت دا بيسمعو خبط على الباب..
عامر:انا هروح اشوف مين 
بيفتح عامر الباب وووو
♡♡♡♡♡♡♡♡
في مركز شرطة...
بلال:تمام هخدها لبيتي على مايخلص التحقيق
الشرطي بصدمة:ايه؟دا مايصحش
بلال:هكتب كتابي عليها بكرا
شرطي:اي السرعة دي يابلال
سمر بضيق:انا مش بستنى شفقة من حد
بلال:انتي شششش
سمر:هااه مش هسكت انت هتعمل ايه
بلال بخبث:بجد عايزه تشوفي هعمل ايه
سمر بتوتر:لا لا 
الشرطي:تمام وخد بالك منها
بلال:دي في عيوني
♡♡♡♡♡♡♡♡♤
جنة بخوف وهي ضامة رجليها لصدرها..
جنة:دول اتأخرو دا انا بخاف اني اقعد لوحدي في البيت..
بعد قليل تسمع جنة حاجه بتتحرك في المطبخ
جنة وهي تبلع ريقها بتوتر وخوف..
وبصوت خايف:مممين اللي في المطبخ
لكن لارد
جنة: هشوف مين هناك ..
♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك وهي بتفتح عينيها ..
ملاك بخضة:انا فيين 
صخر بخبث:انتي في الجنة ياروحي
ملاك:بدك اي مني
صخر بوقا*حة:عايز  جسد*ك اتسلى بيه الليلة دي
ملاك بقرف:اي قلة أدب دي 
صخر وهو بيقرب منها وفي رمشة بصر نزع خمارها
صخر بصدمة:اللله اكبر دا انتي احسن من الصورة 
ملاك وهي تبعد عنه بس بتلاقي نفسها مربوطة..
ملاك بخوف:ونبي ابعد لو عايز فلوس هديلك..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تارا بخبث:عايزاك ضروري ياعامر في موضوع مهم
عامر بقر*ف:خير في اي
تارا:عايزاك تقتل فهد
في الوقت دا تخرج لميس
لميس بصدمة:اييه؟ تقتل فهد
عامر:مستحيييل انتي بتهزري ياتارا 
لميس:انا مش فاهمة حاجة ازاي تارا عرفاك
تارا وهي تري لميس صورة
لميس بصدمة:اييه دا؟
واغمي عليها
شلها عامر ومش عارف سبب  صدمتها وحطها على السرير
عامر:اطلعي براااا يا تارا 
تارا بخبث:تؤتؤتؤ لو عايز مامتك تفضل عايشة لازم تسمع كلامي
راجية من وراه:منك لله انتي السبب في كل دا
تارا:تؤتؤ ياخالتي الصوت العالي ممكن يأذيكي آه وكمان انا للقيت متبرع لقلبك ياريت مش تعصبيني لأن غضبي مش هيعجبك
عامر:خلصتي تهديد 
تارا:لو معملتش اللي قولتلك  عليه ودع حياة مامتك عشان هاخد قلبها
عامر:مستحييل
تارا:هتلاقيني في العربيه...
♡♡♡♡♡♡♡♡
أسد:ازاي خرج من القصر
جودي بدموع :بابي فهد كويس صح
أسد:انشاء الله روحي دلوقتي لأوضتك عشان تنامي..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في الصباح ....
بتلاقي ملاك نفسها عريا*نة فوق السرير ..
ملاك بخوف:أيه اللي حصل  امبارح انا مش فاكره  حاجة غير اني اغمئ عليا
بيدخل صخر..
ملاك وهي بتلف الغطاء عل جسمها
ملاك ببكاء:خلاص ونبي خليني امشي ...
صخر:....
♡♡♡♡♡♡♡
عشق وهي بتلبس هدومها ودموعها بتنهمر عل خدها.
عشق:منك لله ياعلي
وخرجت بسرعة من البيت وتوجهت الى منزل ملاك
صحي علي بدري وراح يساعد صاحبو عشان عرف انو ملاك وفهد انخطفو..
♡♡♡♡♡♡♤
بتيجي رسالة الى أسد
أسد وهو بيفتح الرسالة اتصدم صدمه عمره....
أسد بصدمة:مستحيييل
ويغمي عليه
معتز بخوف:أسد أسد ياأية اتصلي بدكتور وووو
أسد من شدة صدمة أغمي عليه
معتز بخوف:ياأية ياأية تصلي بدكتور
بعد ربع ساعة اجا دكتور وفحص أسد..
دكتور وهو خارج من أوضة أسد
دكتور:دا تعرد لصدمة كبيرة أوي الحمد لله طلعت نتائج كويسة
معتز بستغراب:شكرا يادكتور
معتز في نفسه:صدمة اي تعرد ليها أسد 
أية بخوف:ياافندم تفضل هااتف بص على صورة لفيه 
معتز وهو ببص على صورة لقا فيها فهد ميت بطريقة بشعة مقطو*عة رجلو وراسو كلو د*م
معتز وهي بيطيح من إيدو هاتف ..
أية:دي مفربكه صح 
معتز:ملكيش دخل في أمور عائلتنا ويله على شغلك
أية بستغراب وهي بتدخل مطبخ..
أية:شكلو مش حزين
بيدخل معتز لأوضتو وبيجري مكالمة..
معتز بخبث:و الله مو توقعت انك راح تقتل*يه بطرقة بشعة دي
تارا بخبث:ههههه انا نتقمت منو
معتز:تؤ تؤ لساتو صغنون على انتقام بشع دا
تارا:خلاص صيبك من موضوع دا وطمإني على أسد
معتز:هههه أسد فاقد وعيو وشكلو راح يصحي على ساعتين 
تارا:تؤتؤتؤ مسكيين بس لساتو مو شاف ضربة ثانية
معتز:هههه انا بحلف انو راح يفقد عقلو لو شافها 
تارا:صح ..
معتز:على فكره من قتل فهد
تارا:دا عامر جوز بنتك مستقبلي آه بقصد بنت مراتك مش بنتك ههه
معتز:آه اشطا شكل قلبو حجر 
تارا:صح. بااي
معتز:باي
وقفل سكة..
معتز بخبث:آه ايمتا راح تموت ياأسد عشان أحصل على ثروتك انا زهقت من ثمتيل دور أب خايف على ابنو ..(ملاحضة معتز ليس والد أسد بل جوز والدة أسد🙆‍♀️)
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عشق:اييه؟راحت عندي بس هي وينها هلأ
جنة:مش عارفة بس حرام عليكم سبتوني وحدي في بيت 
عشق:بس شو صار لإلك
جنة:....
فلااااش باااك
جنة وهي بتقدم خطوة وتأخر أخرى..
جنة  بخوف:م..مين في مطبخ ..
وأخيرا جمعت قوتها ودخلت للمطبخ ...
جنة وهي بتبص بخوف في مطبخ..
جنة بخضة:بسم الله رحمان رحيم دا طلعت بس قطة بس هي ليش سودة اعععع لتكون شيطا*ن في صفة قطة..
وصارت تتلو آية كرسي ودخلت بسرعة لأوضت فهد وغلقت باب بإحكام..
"العودة للواقع"
عشق بضحكة:والله مو كانت لإلي نفس اضحك بس انتي زودتيها يامجنونة بتخافي من قط
جنة بضيق:ايوا وبلاش تفضلي تضحكي عليا..
بعد دقائق بيسمعو خبط على باب
جنة:انا راح اشوف مين
عشق:اشطا
بتفتح جنة باب..
جنة بخضة من منضر....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في أوضة معتز..
معتز وهو بيسمع خبط بسيط على باب..
معتز:تفضل..
بتدخل جودي وبترتمي في حضن جدها..(آه بقصد حيوا*ن جدها)
جودي ببكاء:جدي ونبي وينها مامي وفهد وحشوني اوي
معتز:بصي حبيبتي 
جودي بصدمة:إي دا
معتز بخبث:دا اخوكي 
جودي بعياط:مستحيييل
معتز:اي لمستحييل انتي بتشوفي امامك انو فهد مي*ت آه وعلى فكرة انتي عارفة مين قتلو
جودي بعياط:ميين؟
معتز:دي ماماكي 
جودي:اييييه مستحييييل ماما بتعشقو امستحييل حتى تفكر انها تضربوا 
معتز:انتي مش مصدقة صح
جودي:ايوا
معتز:تمام روحي عندها للبيت وبصي  عليها راح تلاقيها في حالة يرثى لها
جودي:لا اخي لساتو عايش وانا مو بحب هزار دا 
معتز:بس
جودي بنفي:مفييش بس فهد لساتو عايش ومستحيل يصيب اختو حبيبة وراه..وهلأ عن إدنك
وبتخرج من أوضة..
معتز بضحكة خبيثة:هههههههههههههه 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
لميس بإنفعال وعياط:قتلتو ياحيوا*ن حرام عليك لساتو صغير أوي على موت بشعة دي حرااام عليك انت اييييه
عامر بحزن:آسف يالميس بس حياة أمي اغلى من حياة فهد 
لميس بعياط:منك لله حسبي الله ونعم وكيل فيك 
لبست هدومها وخرجت تجري من بيت ودموع مالئة خدها..
عامر بتنهيدة:أسف ياربي آسف بس أمي هي أهم..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
جنة بخضة وهي بتبص على ملاك لفي حالة يرثى ليها ومش واضعة نقابها 
جنة بخضة:في اييه مالك ياملاك
بتدخل للبيت ملاك بخطوات بطيئة وبتجلس على أريكة بتعب...
عشق:في ايه ياملاك خضتينا عليك تكلمي..
ملاك وهي بتضم رجليها لصدرها وببكاء..
ملاك بعياط :اناواحدة فا*سقة مش بستاهل احترامكم ليا
جنة بقلق:خير شو صار احنا مش فاهمين حاجة في ايه ياملاك
ملاك:.....وهي تحكي لهم ماحدث لها
عشق بدموع:انا سببب انا سبب  
♡♡♡♡♡♡♡♡
أسد بيصحي وبيتمنى ان ليشافو مجرد حلم..ببص حوليه بيلاقي جودي بتعيط ..
أسد:جودي
جودي وهي بترتمي في حضن أسد
جودي بعياااط:انا بدي فهد 
أسد وهو بيغلق عينيه ..
أسد:مستحيل يكون مات انا شفتو بس بارح
جودي:وانا كمان صحيت مش لقيتو بجنبي ..بابي انا بدي اشوف مامي..
أسد بدموع:تمام راح خلي علي يوصلك
جودي بعياط:اشطا..
♤♤♤♤♤♤
علي:البقاء لله ياأسد
أسد بغضب:شششش فهد لساتو عايش 
علي بتنهيدة حزن:ياريت..تمام ياجودي يلا بينا..ناخدك عند مامي
جودي:يله 
♡♡♡♡♡♡♡♡
ملاك وهي بتعيط بعد قليل وصلت رسالة لهاتفها..
ملاك :هاااه اي دا
جنة:خير شو في.؟
قبل ان تتكلم ملاك وفع مغشيا عليها..
عشق بصدمة وهي بتبص في هاتف ملاك
عشق:لا لا مستحييل دي مفربكه
جنة:اي لمفربك 
عشق:تفضلي اهوو
جنة بدموع:الله اكبر اي دا  اناراح اشوف هي مفربكه ولا لا
عشق بعياط:ياريت..
بتلبس جنة هدومها وتخرج للبيت على مركز شرطة..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♤
في أوضة أسد
أسد بدموع:انت لساتك عايش يافهد صحيح ياحبيبي والله مش قادر اعيش لحضة بدوونك
بيدخل معتز..
معتز بدموع تماسيح:البقاء لله يااسد
أسد بدموع:فهد لساتو عايش 
ياباب انا واثق من كدا
بتجيه رسالة في وقت دا لأسد
بيفتح رسالة...
أسد:اي دا 
معتز بثمتيل:في ايه ياأسد 
أسد وهو بيخرج من أوضتو
أسد :ولاشي..
♡♡♡♡♡♡♡♤♡♤
تارا بضحكة :انا قتل*ت ابن أسد ههه
صخر بضحكة:وانا غت*صبت حبيبت أسد
تارا:هههههه
صخر:مش بنكر فتاة بصراحة كانت مزه
تارا:بجد 
♡♡♡♡♡♡♤♤♤♤
بتفتح عشق باب وعيونها منتفختين من شدة عيااط
عشق بصدمة:علي
علي بصدمة:عشق
عشق بدموع:منك لله ياعلي انت سبب في كل دا
علي:اي لبتتكلمو عليه ياعشق
أخدت عشق جودي من علي وغلقت باب بقوة ..
جودي بدموع:انتي بتعرفي علي ياعشق
عشق:لا
بتدخل عشق وجودي لصالة بيلاقو ملاك صحيت وبتعيط جاااامد..
ملاك بعياط وانفعاال:انا سبب في موت ابني انا سبب انا سبب
جودي بدموع:مامي ايه انتي سبب يعني انتي لقتلتي فهد 
ملاك:هااه 
بتدخل جودي لأوضتها وتفضل تعيط...
ملاك:انا سبب لو مو سمحت لأسد انو ياخد ابني مو كان صار لصار هلأ ..
عشق:يارب تطلع صورة مفربكه
ملاك بدموع:يااااارب
عشق انا رايحة اشوف ليش جنة تأخرت 
ملاك ببكاء:تمام
ملاك وهي ضامة رجليها لصدرها وبتعيط وبتعيط بحرقة
٠عن أي #حزن عن أي #ألم عن أي #وجع تتحدثون؟
* هل جربتم  ؟؟ 💔
أصعب احساس فقدان الابن
*  هل جربت ان تري ابنك.قد مات و لن يرجع  يتكلم معك مره أخرى😢😢
*هل جربت ان ترى ابنك محمول على النعش يذهبون به إلى المقبرة و انت لا حول لك و لا قوة💔💔
*هل جربت ان ترى الروح التي تعشقها في كفن😭😭
*هل جربت ان تقبل جبين ابنك آخر مرة فى حياتك 
                          😭💔💔
*هل جربت ان تنادي ابنك عند دخولك البيت فلا صوت يجيب💔💔
* هل جربت أن تدخل غرفته وتبحث عنه ولا تجده
*هل جربت ان تدخل بيتك فلا ترى سوى الظلام والحزن يكسوه 💔
* هل جربت أن تذهب إلى المدرسة وتنظر إلى مقعد ابنك  تجده فارغ ولا تجده يجلس عليه ،
* هل جربت ان تشتاق لحضن بات ضمه مستحيلا
* هل جربت الاحساس بالعجز بالتعب باليأس فلا تجد إلا  ذلك الصوت المريح المزيل لكل الهموم ليقول    ماما انا طلعت الاول على المدرسة) أين هو الآن
* هل جربت وجع فراق شخص أخذه الموت دون رجوع
*  هل جربت أن تذهب الى قبر ابنك لتحدثه فلا يجيبك 
*  هل جربت أن ترى اسم ابنك على مقبره بعد ما كنت تتمنى ان تراه على لوحه  دكتور او مهندس
   * بل هل جربت مناسبة أو عيد بدون ابنك
 * اذن عن أي حزن ووجع تتحدثون يا ساده 
يا الله إنه لوجع كبير كبير لا يعلمه إلا من مر بهذه التجربة المريرة
* يا الله   ليس لي سواك هون عليا فقد بلغ شوقي له منتهاه يا رب يا رباغفر له  واسكنه الفردوس الأعلى من الجنة يا رب  
#نسالكم_الدعاء_ بأن نجتمع به وأن يجعل الله ذلك الالم فى ميزان حسناتنا  
                    اللهم اجعل ملتقانا الجنة 
♡♡♡♡♡♡♡♡♤
في عربية أسد
أسد بغضب :مستحيل ملاك تخوني والله انا مش باقي فاهم حاجة وساقة بسرعة حتى ضهرت أمامه شاحنة كبيرة وووو
ملاك وهي بتفتح عينيها بتعب بتلاقي نفسها في أوضة عمليات
ملاك بتعب:انا فين؟
أسد بلهفة:انتي كويسة هلأ ياملاك
ملاك بخضة:وينو فهد 
فهد :انا يامامي اهوو بصي جبت لإلك شكلاطة
ملاك بإستعاب:دا مستحييل يعني كل لمريت بيه مجرد حلم وانو فهد لساتو عايش
ملاك:انا شو بعمل في مستشفى 
أسد:انتي عارفة انك كنتي فاقدة وعي ل ٣ أيام
ملاك بدموع:يعني كل لمريت بيييه كان حلم وأكملت بفرحة يسسسس كان حلم
أسد بحدة:ماتتحركيش كثيير ياملاك دا مش كويس لصحتك
ملاك بفرحة:ونبي بدي اضمك
أسد :انا
ملاك:لا فهد
فهد:بس انتي هلأ تعبانة أوي يامامي
ملاك:آه على فكرة انا شو بساوي في أوضة عمليات..
أسد بتنهيدة :كان عندك مشاكل في قلب لدا طرينا نعمل لإلك عملية 
ملاك:هااه
أسد وهو ببوس دماغها..
أسد:لازم ترتاحي هلأ يا قلب أسد
فهد:احم احم عن ادنك يامامي
ملاك بكسوف:باي حبيبي
♡♡♡♡♡♡♡♡♤♡
في قصر أسد دمهاوي..
أسد:فهد مو لازم تخبر مامي بأي شيء مفهووم
فهد:مفهووم
أسد:يلا حبيبي روح لأوضتك عشان ترتاح
فهد:تمام بابي موااح 
بيدخل أسد لأوضتو وبيستلقي على سرير وبغمض عيونو ويتدكر...
فلااااش باااااااك
أسد وهو راح يصتدم بشاحنة لكن بحركة دكية من أسد خلا شاحنة بتصتدم مع شجرة بينزل صخر بسرعة من شاحنة عشان خاف لتنفجر بص ليه أسد بستغراب وتدكر انو سائق خاص بتارا وانو نفس شخص لكانت في حضنو ملاااك..
راح مسكو من تلابيتو ..
أسد بصوت كفحيح أفعى:انت ياحيو*ان للمست جوزتي صح
صخر بخوف:ابعد انت ..بتخ..نقني
أسد بزعييق:تكلم ياحيو*اان
صخر بخبث:كم راح تدفع لإلي لو قلت لإلك انو فهد لساتو عايش وأسرار لخططو لشي دا
في لحضة دي بعد عنو أسد
أسد بهدوء:راح تاخد شركة لفي دبيل
صخر بصدمة:بجد انت بتهزر.
أسد:أمور دي مبهزرش فيها يلا تكلم ..
صخر:حكى لهو كل شيء ...آه وبنسبة لمراتك انا مو لمستها صور كانو مفربكه
أسد:بس  مركز بيقول انها مش مفربكه لهي لصورة فهد
صخر:تارا دفعت رشوة لصاحب مركز عشان يكدب عليك
أسد:طب هلأ وينو فهد
صخر:في شاحنة
أسد بصدمة:شوو؟وطلع يجري لشاحنة لقا فهد نايم هنيك
أسد:ازاي تركتو لوحدو في عربية ..آه انت هلأ كنت بدك تعمل معي حادث
صخر:لا حادث دا لكنت حعملو مش مخطط ليه بس انا لما كنت جاي بصيت عليك في مرايه للعربية وعرفتك فشعرت بشوية دنب وقلت لازم تاخد ابنك عشان انا كماان كرهت فا*سقة تارا
أسد:مين لساعد تارا؟؟
صخر:معتز
أسد:هااه مين معتز دا
صخر:جوز أمك 
أسد:ايييه؟
صخر:عن ادنك هلأ وتفضل رقمي لو حتجت حاجة خبرني
أسد:وينها تارا هلأ
صخر:مش عارف 
أسد:ليش بتساعدني 
صخر:الم تسمع ان واحد زيي تائب الى الله. 
أسد:مستحييل انت تتوب 
صخر بغيض:ليش مالي شيطان دا انا كماان بني آدم بس طمع كان عامي عيوني
أسد:الله يتقبل توبة عن إدنك
صخر:ادنك معاك
صعد أسد سيارته وفرحة مسيطرة عليه
صخر بتنهيدة:لو كنت عارف ياأسد انو توبتي كانت على إيد سكرتيرة خاصة بيك..
"تسريع الاحداث "
دهب أسد مباشرة الى بيت ملاك لكنهو وجدها فاقدة وعيها ..أخدها بسرعة للمستشفى وعلم انها لازمها عملية دلوقتي فوافق أسد وأجريت عملية....
اما عشق وجنة فضلو يعانقون فهد ....بعد قليل دخل فهد الى أوضته وجد جودي بتعيط 
فهد:وحشتني
بصت ليه جودي ورتمت في حضنو وبدأت بتعيط أكثر حتى ستسلمت عينيها بنوم...(ياحبيبي يافهد دا رواية راح تصير وحشة لو خرجت منها 😘😘)
#اسكربيت_بين_مؤلفة_و_أسد 
في أوضت أسد ..
أسد بزعييق:نهيييلة نهيلة
كاتبة نهيلة:خير شو في
أسد:اي قر*ف لبكتبيه دا انتي عارفة انو بسبب خيالك واسع كنت راح افقد ابني وكماان خليتي متابعين حزينين
كاتبة نهيلة:آسفة مش حعيد غلطة دا
أسد بتهديد:بصي يانهيلة قسما بالله لو مو زوجتيني بملاك في بارت دا راح اقتلك
نهيلة بخوف:تمام تمام أوامرك ياباشا
أسد:يلا انقلعي وروحي كملي كتابتك لرواية..
نهيلة:اشطا  بس انا تعبانة اكتب نهردا
أسد :ميهمنيش يلا جوزيني لملاك ياحيوا*نة
نهيلة بغضب:اييه حيوا*نة راح اخليك تفقد عيلتك كلها 
أسد بصوتعالي:شووو
نهيلة بخوف:آه بهزر
(شكلي نكدتها عليكم شوية بس كتبت اسكربيت دا عشان تخففو شوية من زعل بسببكم كان أسد راح ياكلني)
■■العودة للواقع■■
بيغلق أسد عينيه بقوة وهو بيفكر ازاي راح يعاقب معتز
♡♡♡♡♡♡♤
راجية:لازم تشرح للميس كل شيء يبني حرام تخليها زعلانة كدا
عامر:تماام يامامي
♡♡♡♡♡♡
عشق:ساعة تأخرت هلأ 
ملاك:شوو راح تتركوني لوحدي في مستشفى
عشق:طبعا لا راح اخلي جنة تبات معاكي وانا راح اروح للبيت ارتاح شوية عشان تعبت في عملية تبعك
ملاك:تمام بس انتي مو خبرتيني وين كنتي دالك يوم
عشق بتهرب:بعدين
عندما خرجت عشق من مستشفى
عشق بصدمة:.............

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-