رواية معشوقة بلا خطيئة كاملة جميع الفصول بقلم سماح

رواية معشوقة بلا خطيئة كاملة جميع الفصول بقلم سماح

رواية معشوقة بلا خطيئة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سماح رواية معشوقة بلا خطيئة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية معشوقة بلا خطيئة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية معشوقة بلا خطيئة كاملة جميع الفصول

رواية معشوقة بلا خطيئة بقلم سماح

رواية معشوقة بلا خطيئة كاملة جميع الفصول

فى بيت ريفى تقوم تلك الفتاة صاحبة الشعر الذهبى والعيون الرمادية بعمل واجبات المنزل كما طلبت منها زوجة والدها سامية وتسمى كيان 
سامية :انتى يابت خلصتى إلى قلت علية .
كيان :أيوة يا ماما سامية وعملت الاكل 
سامية :جتك موا انا قلت انى مش امك امك ماتت انا مرآة ابوكى ومعنديش بنات غير رهف ورنا 
كيان بدموع :حاضر يا طنط 
سامية :غورى من وشى 
دخلت كيان غرفتها وظلت تبكى على معاملة زوجة والدها لها .
عدى  الوقت وعاد والدها من العمل 
الأب عز الدين: السلام عليكم ازيك يا سامية عاملة اية يا رنا انتى ورهف 
البنات :الحمد الله بابا
عز الدين :امال فين كيان 
سامية :دخلت نامت 
عز الدين :بدرى كدة  دى بتحب تستنا على ماجى انا هدخل اشوفها
دخل عزالدين لكيان غرفتها وجدها تجلس على الفراش وغير منتبه له
عزالدين: القمر قاعد لوحدة لية
كيان : مفيش يا حبيبي تعبانه شوية فدخلت انام ومستنتكش
عزالدين: مالك يا كوكى 
كيان كانت تعبانه عشان شغل البيت انهاردة كان كتير عليها ومش حد ساعدها غير أنها غسلت السجاد لوحدها 
كيان :مفيش يا بابا شوية صداع 
الأب: كلتى يا كيان .
كيان :اه الحمد لله
سابها ابوها تنام وخرج يتغدى هو ومراته وبناتها
عند كيان كانت قاعدة بتفكر فى الماضى 
      فلاش باك 
كيان كان عندها تلات سنين لما ولدتها اتوفت 
وأبوها اجوز مرات إخوة عشان يربى بنات إخوة وكيان متحسش أنها مالهاش ام
بس مرات ابوها كانت بتغار منها عشان هيا احلى من بناتها وكانت بتعملها معامله وحشة وتخوفها أنها متقولش لابوها 
والد كيان كان طول وقتة فى الشغل فمش يعرف حاجة 
                باك 
فى مكان اخر
كان يجلس  على مكتبة فى شركة الخاصة ويقوم بمراجعة صفقة مهمة 
دخل علية صديقة ادم 
ادم:اية يافهد هتوافق على الصفقة الخاصة بشركة النسر
فهد: قولهم الاجتماع بكرة فى مطعم****
ادم : بس النسبة كبيرة يا فهد وكدة هما مش كسبانين
فهد:كفاية أننا هنرفع من اسم شركتهم في السوق لما يكون فى شغل بينا
ادم :تمام .هتعمل اية فى المشروع 
فهد هنزل البلد بنفسى اشوف صاحب الأرض بكرة 
ادم :الرجل مش راضي يتنازل عن أرضه
فهد :وانا هاخد الأرض مهام كلف التمن 
ادم :ربنا يسترها يا صاحبي .

تعريف الابطال
كيان 18سنه خلصت تالتة ثانوى مستنية النتيجة حلمها تكون دكتورة كانسر عشان والدتها توفت بعد معاناة مع المرض دة 
فهد الأنصارى:30سنه عنده شركة من أكبر الشركات فى الوطن العربى مغرور ملقب بفهد الاقتصاد.
ادم السيوفى صديق فهد 30 سنه والد فهد هو إلى رباة  بعد وفات صديقة والد ادم .شريك فهد فى الشركة بنسبه 20فى المئة
رهف ورنا توأمين بنات عم كيان عندهم20 سنه 
رهف طيبة وبتحب كيان على عكس رنا بتغار من كيان عشان اجمل منها
سامية : زوجة والدها 45سنه حقودة ومبتحبش كيان
عز الدين 48. حنون جداً وبيحب بناته التلاتة وبيعملهم معامله وحدة 
والد فهد متوفى ووالدتة هدى 50 سنه إمرأة جميلة رغم سنها وطيبة القلب.
عند كيان كانت تقوم بعمل الاعمال المنزليه التي قالت لها زوجه ابيها عليها
اتى اتصال من والدها اجابت كيان
عزالدين: ايه يا كوكو عامله ايه
كيان :الحمد لله لا يا بابا في حاجه مش من عادتك تتصل وانت في الشغل
عز الدين: ساميه فين بتصل عليها ما بتردش
كيان: ماما ساميه ورهف ورنا نزلوا السوق ممكن تكون مش سمعاك
عز الدين: ما رحتيش معاهم ليه
كيان: انت عارف يا بابا اني ما بحبش الاختلاط وانا مش محتاجه حاجه من السوق
عز الدين: ماشي انا قلت اعرفكم ان في واحد كان
عايز يقابلنى عشان الارض وانا رافض ابيعها فلو جه وانا مش في البيت عرفيني
كيان :حاضر يا بابا
بعدما قامت كيان باغلاق الهاتف مع والدها عادت لتنظيف المنزل والانتهاء منه
************
عند ساميه كانت تقوم هي وبناتها بشراء الملابس 
رهف : ماما مش هنجيب معانا حاجة لكيان 
رنا :لا يا ماما هى عندها لبس كتير 
رهف :بس عمو لو شافنا جيبين لبس وكيان لاء هيزعل يماما وهو عارف ان عندنا لبس 
سامية بتفكير : صح هناخد ليها اى حاجة مش مكلفة 
رنا :ماما فى مطعم فاتح جديد نفسى يلا نروح عشان خاطرى 
سامية :ماشى لما نخلص
رنا:بحبك ياماما
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
عند فهد فى شركتة
فهد:ادم انا هنزل اشوف الأرض وتتكلم مع صاحبها
ادم:فهد ارجوك بلاش تأذى الراجل هو غلبان ملوش فى المشاكل 
فهد:نظر الية نظرة خالية من المشاعر هشوف الموضوع دة
قام بالاتجاة إلى منزل عز الدين والد كيان 
**********
بعد ساعتين كانت كيان انتهت من أعمال المنزل وتجلس أمام التلفزيون 
دق باب المنزل ذهبت كيان لتفتح الباب ومن شدة ارهاقها كانت قد نست ارتداء الحجاب
لتجد أمامها رجل غريب ينظر إليها بتفحص 
كان فهد ينظر إليها وإلى جمالها الساحر والبراءة التى تبدو عليها 
انتبهت كيان لنفسها ودخلت سريعاً ارتدت خمارها
وعادة الية 
كيان:انا اسفة مين حضرتك 
فهد فى نفسة لماذا اخفيتى شعرك بهذا الشئ يا اميرتي نعم فهد وضع ياء الملكية
كيان :احم لو سمحت 
فهد وقد انتبة لنفسة : هو دة بيت عز الدين 
كيان :بابا اه هو بس بابا حالياً في الشغل مين حضرتك 
فهد : انا فهد الأنصارى عايزة عشان الأرض 
كيان:بس بابا قال إنه مش بايع الأرض
فهد اتعصب 
فهد : بهدوء مزيف ده كلام كبار ما تتدخلش فيه عشان ما تتاذيش انا هستنى والدك لما يجي
كيان خافت من شكل فهد وظهور علامات الغضب على وجهه
كيان: انا هتصل ببابا اعرفه انك موجود بس انا ما اقدرش اخليك تدخل ما فيش حد موجود في البيت غيري
عند فهد اعجب بطريقتها وحفاظها على نفسها الا تدخل غريب الى منزلها وهي وحدها
فهد:تمام هستنا هنا
قامت كيان بالاتصال على والدها واخباره بان فهد الانصاري يريد مقابلتة(بقلمىsamah)
عندما سمع والد كيان أنه فى منزلة قام قام بالاستئذان من عمله وذهب مسرعا الى منزله فمن لا يعرف فهد وجبروته
عند كيان قامت بعمل شئ لتقديمة لفهد خارج المنزل حتى يأتى والدها 
كيان : اتفضل حضرتك انا كلمت بابا وقال انه جاي في الطريق
اخذ فهد منها القهوه وشكرها عليها  وظل ينظر في اثرها ويفكر بها حتى اتى والدها
عزالدين :السلام عليكم انا عزالدين صاحب الأرض
فهد :انت لية مش عايز تبيع الأرض انا قلت تتطلب المبلغ إلى تحبة وهتاخدة 
عزالدين : بس انا بزرع الأرض ومش عايز ابيع 
بفهد بهدوء:وانا قلت عايز الأرض الكل باع لية انت رافض تبيع اشترى غيرها الأرض انا محتاجها عشان المشروع إلى بيتعمل ودة هيفيد بلدكم ويطور منها 
فهد فى نفسة يحاول الهدوء حتى يستطيع الحصول على تلك الجميلة التى أسرة قلبى
بعد الكثير من الحديث الذي دار بين فهد وعز الدين لم يوافق عز الدين على بيع الارض
فهد : انا حاولت معاك بالذوق  بس واضح انه مش نافع شكلك ما تعرفش انا مين وما فيش حد يتجرا يقول لفهد الانصاري لا وهي تبيع الارض هي مش هتشوف بنتك تاني
عز الدين: انت جاي تهددني في بيتي اعمل اللي تقدر عليه وربنا مش هيسيبنا واياك تفكر تقرب لحد من بناتي
فهد: على العموم انا ما بقتش عايزه الارض بس يا دوب تودع الاموره اللي جوه لان واضح انك مش هتشوفها تاني
سلام يااا عز الدين
ترك فهد عز الدين وذهب دخل عز الدين الى كيان وقلبه مليء بالخوف عليها لانه يعلم من هو فهد وسمع الكثير عن قوته وجبروته
كيان: مالك يا بابا سرحان في ايه
عزالدين:........
كيان: بابا انا سمعت اللي اسمه فهد ده وهو بيهددك بيقرا الارض يا بابا واضح مؤذي
عز الدين: مقدرش ابيعها يا بنتي انت عارفه ان الارض بتساعدني على مصاريف البيت وهي قريبه من هنا لو فكرت اشتري واحده تانيه ما فيش اراضي غيرها هنا كله بتبيع للمشروع اللي بيفكر يعمله .
كيان :ربنا يسترها يا بابا 
بعد قليل عاد سامية وبناتها إلى المنزل وتفجأة بوجود زوجها 
سامية: ايه عز ايه اللي رجعك من الشغل بدري كده
عز الدين: كان في ضيف هنا وكان لازم اجي انت اللي اتاخرت ليه كده في السوق
رنا: اصل روحنا اتغدينا في مطعم يا بابا.
نظرت اليها ساميه نظره اخرستها ولان عز الدين يعلم بطريقه معامله ساميه لكيان ولكنه يحاول ان يتجاهلها حتى لا يحدث بينهما مشكله فهو يريد الحفاظ على  ابناء اخوه.
رهف :شوفى يا كوكى جبنالك دريس جديد 
**********
عند فهد كان قد وصل البيت وجلس يفكر بطريقة للحصول على من سرقت قلبة
دخل علية ادم 
ادم :مالك يا فهد سرحان فى اية الراجل وافق
فهد :لا انا مبقتش عايز الأرض 
ادم :غريبة تتنازل عن حاجه بالسهولة دى 
فهد :انا هاخد الأغلى من الأرض .
يتبع 
مر شهر ولم يتعرض فهد لعز الدين منذ آخر لقاء بينهما لذا ظن عز الدين أنه قد نست أمرة وان ماقاله كان من باب التهديد فقط
فى هذا الشهر ظهرة الشهاده الثانويه وحصلت كيان على 99./٠ 
عند كيان :ها بابا هنروح نعمل ورق الكلية امته 
عزالدين: لسة مصممة على طب 
سامية :متدخل اى كلية قريبة من هنا هو إلى تعلموا خدو اية 
كيان بجرأة لأول مرة فهذا حلمها :بس انا طول عمرى نفسى اكون دكتورة كانسر عايزة اساعد الناس من المرض إلى موت ماما
عزالدين :وانا مش هحرمك من حلمك يا كيان 
جهزى نفسك هنروح بكرة نخلص الورق اللازم انا قابلت واحدة صاحبى وقال على الورق اللازم
كيان بفرحه: ربنا يخليك يا بابا
****************
عند فهد كان يتحدث فى الهاتف
المتصل :الأنسة كيان هى وأبوها رايحين بكرة يعملوا الاوراق اللازمة للكلية
فهد:حلو اوى هبعتلك ورقة لازم تخلى كيان وأبوها يوقعوا عليها من غير ميقروها
المتصل :حاضر يا فهد باشا بس دة هيبقا صعب 
فهد :مبحبش اسمع الكلمة دى الكلام يتنفذ وفى مبلغ هبعتة ليك مع الورقة 
المتصل :تمام يا باشا
بعدما أنها فهد الاتصال 
ادم :ناوى على اية يا فهد ورقة اية دى 
فهد :هتعرف قريب اوى سلام عندى مشوار ضرورى
قام فهد بالاتجاة إلى مكان ما 
**************
فى منزل عز الدين 
سامية:بقا الزفتة ترد عليا قدام ابوها وكمان عايزة تبقا دكتورة
رنا :على الأقل هتمشى من البيت يماما هتقعد 7سنين فى السكن مش هتيجى غير قليل
سامية :دى احسن حاجه فى الموضوع
كانت رهف تنظر إليهم بحزن على كيان وتركتهم واتجة الى كيان فى غرفتها
رهف:بتعملى اية يا كوكو
كيان : مبسوطة اوى يا رهف حلمى بتحقق 
رهف :هتبعدى يا كيان 
كيان بحب:هاجر كل أجازة يارهف
ظلت كيان ورهف يتسامرون الحديث حتى عليهم النوم
تانى يوم ذهبت كيان وعز الدين لعمل الأوراق اللازمة للجامعة 
كيان: وأخيراً خلصنا 
عز الدين :مبارك يا كيان
كيان احتضنت والدها بحب ودموع
وعادو إلى المنزل 
****************
فهد فى الهاتف: ها عملت إلى قلت علية 
المتصل :اه يا باشا الورقة اتمضت
فهد :الورقة تيجي فى اسرع وقت 
المتصل : تمام 
بعدما أنهى فهد الاتصال
فهد فى نفسة: وأخيراً يا كيان هتبقى ملكى انتى متعرفيش انا صبرت الشهر دة ازاى بس خلاص معدش حد يقدر يمنعك عنى 
وقام بالاتجاة إلى منزل كيان.
*********************
عادة كيان ووالدها إلى المنزل 
عز الدين: ادخلى ارتاحى شوية يا كيان انتى تعبتى انهاردة 
بعد ساعة دق بابا المنزل وفتحت رنا 
رنا :مين انت
فهد :انا فهد الأنصار 
كانت رنا شاردة فى وسامة فهد 
عز الدين :من الداخل مين يا بنتى
فهد :دة انا
عز الدين :اتفضل يابنى بس لوكمت جاى عشان الأرض فأنا مش هغير رأي
فهد :انا مش جاى للارض انا جاى اخد مراتى 
عز الدين :بس مراتك مش هنا 
فهد :ازاى ودة بيتها 
عز الدين :انت تقصد اية 
فهد :انا جاى اخد مراتى كيان فهد الأنصارى 
كيان كانت فى الدخل وظهرت عليها علامات الصدمة عند سماع ذالك واتجهت للخارج بخوف شديد
عز الدين :انت اتجننت يا جدع انت انا بنتى مجوزتش حد 
فهد :دى قسيمة جوزى من كيان كان امبارح وانت وقعت عليها انت وبنتك 
عزالدين :بصدمة مستحيل انا موقعتش على حاجه الورقة دى اكيد مزورة
فهد :مش فهد الأنصارى إلى يعمل حاجة مزورة ولو مراتى مجتش معايا بالذوق انا هطلبها فى بيت الطاعة وانت حر انت مش قدى وكل حركة هتعملها فيها أذية لبنتك 
كيان :مستحيل اجى معاك بابا متخلهوش ياخدنى  
تعصب فهد من حديث كيان وقال يبقا انتوا إلى حكمتوا 
فهد :بس اعتقد لما اطلبها فى بيت الطاعة والبلد كلها تعرف أن بنتك بقت مراتى من غير محد يعرف سمعتك هتبقا اية يا شيخ عزالدين
انت عندك بنات تانية غيرها 
سامية :منك لله يا كيان هضيع سمعتنا فى الارض 
نظر لها زوجها نظرة اخرستها 
عز الدين بكسرة:انت عايز اية يابنى 
فهد بهدوء:مراتى 
عز الدين:بس مينفعش كدة يا بنى 
كيان عندما رأت الكسرة فى عيون والدها
قالت:انا موافقة بس عند شرط 
فهد :انا محدش بشرط عليا 
كيان :ارجوك وافق نعمل كتب كتاب هنا فى البلد عشان بابا وسمعت اخواتى 
فهد :تمام كتب الكتاب بعد بكرة جهزى نفسك يا عروسة 
نظرت الية كيان بدموع ولم ترد علية 
**********
على الجهة الأخرى 
كان يجلس ادم يفكر فى من سرقت قلبة 
  ادم فى نفسة :مش قادر انساكى يا رهف
بس وعد هتبقى ليا 
**********
فى منزل عز الدين 
غادر فهد المنزل نظر عز الدين لكيان وقال: انا اسف يا بنتى ياريت بعت الارض من الاول انا السبب فى إلى انتى فية دة 
سامية :وهى هتجوز اى حد دة فهد الأنصارى صاحب اكبر شركات فى الشرق الأوسط 
لم يرد عز الدين فهو قد تعود على حديث زوجته
كيان :متزعلش يابابا انشاء الله خير 
دخل غرفة رنا كانت تفكر
رنا :بقا كيان تجوز من الموز دة ويبقا عندها العز دة كلة مش ابقا رنا لو مخدتش فهد منها .
***********
مرة الايام وقام عز الدين بدعوة اقاربة لكتب كتاب ابنته 
فى غرفت كيان كانت ارتدة دريس سلفر ضيف من الاعلى وينزل بتساع وخمار أوف وايت علية تاج من الورد ارسلهم فهد إليها 
رهف :قمر يا كوكو بس لو تحطى الروج بقا 
كيان:لا يا رهف بلاش 
رهف :انتى اصلا مش محتاجه 
كانت رنا تنظر إليها بغل وحقد هى وسامية 
دخل عز الدين وقال:كبرتى يا كيان وبقيتى عروسة 
سامحينى يا بنتى 
كيان : متقولش كدةيا بابا ممكن يكون خير ليا 
عز الدين تب يلا المأذون وصل
خرجت كيان 
اتوقع على عقد الزواج
انبهر فهد من جمالها ود لو يخبئها من العالم 
بعدما قال المأذون جملتة الشهيرة (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
اصبحت كيان زوجه فهد ذهب الماذون وذهب الجميع ولم يتبقى فيه الغرفه سوى فهد وكيان ووالدته وعز الدين وزوجته وبناتها.
والدة فهد : ماشاء الله يا بنتى زى القمر 
كيان : شكراً يا طنط 
والدة فهد :لا انا من دلوقتى ماما
ابتسمت لها كيان بحب فى رأت فيها الحنان ورتاح لها عز الدين
أما سامية فكانت تنظر بحقد للجميع .
ودعت كيان والدها ورهف وذهبت مع فهد إلى منزلة 
كان ادم ووالدة فهد فى سيارة وكيان وفهد فى أخرى
فهد:الف مبروك
كيان بخوف:ش شكراً
فهد:مالك 
كيان :لا مفيش انا كويسة 
فجأة ضمها فهد الية وتفجأة هيا منة ولم تبدى اى رد فعل 
**********
عند رنا كانت تخطط للحصول على فهد .
وصل فهد وكيان الى القصر الخاص بفهد وعائلته نزلت والده فهد من السياره وقامت باستقبال كيان بحب كبير 
والدةفهد: نورتي بيتك يا بنتي
كيان بحب :ربنا يخليك يا ماما
ادم بمشاغبه:الف مبروك يا مرات اخويا
فهد بوقاحه :وسعوا بقى خليني اخد مراتي وقام فهد بحمل كيان والاتجاه الى جناحه الخاص ثم انزلها
كيان بيخوف: انا انا عايزه اروح الحمام
دخلت كيان إلى الحمام وظلت تبكى بخوف أما فهد فى الخارج فكان يسمع بكائها بضيق شديد ودخل عليها وأخرجها إلى الغرفة 
فهد بحب: انت بتعيطي ليه
كيان بدموع:خايفة منك 
فهد: عارف انك خايفه مني عشان الطريقه اللي اتجوزتك بيها بس انا من وقت ما شفتك وانت ساكنه في قلبي وعمري ما هاذيك انا مش عايز غير انك تكوني معايا واوعدك اني هخليك اسعد انسانه في الدنيا
نظرة الية كيان بدموع فكانت جميلة للغاية 
لم يتحمل فهد وقام بالاقتراب منها و.......
استيقظت كيان في اليوم الثاني وجدت فهد ينام بجانبها على السرير وتذكرت ما حدث معها ليله امس فاحمر وجهها من الخجل ونظر اليها فهد وضمها اليه وقال: اجمل صباح في الدنيا اني اشوفك اول ما اصحى
بعد قليل قام فهد بالاتجاه للاستحمام وارتدى ملابسه وفعلت كيان المثل ونزلوا الى الاسفل
فهد:صباح الخير يا امى
والده فهد:صباح الخير يا حبايبى
جاء ادم وقال : اه من لقا احبابه نسى صحابة 
والدة فهد : انت ابنى يا هبل
ضحكوا جميعاً
ادم :انت بقا بتدرسى اية يا كيان
فهد بغضب:اسمها مدام كيان
ادم بغيظ :مدام كيان
كيان بحماس يراه فهد لأول مرة
انا لسة مقدم فى طب هبقا دكتورة كانسر
والدة فهد: ماشاء الله يا بنتى
فهد :بس انا لسة مقررتش هتكملى ولا لأ
نظرة الية كيان بدموع:وقالت بس دة حلمى 
ماما ماتت من المرض دة وانا عايزة اساعد الناس منة
رق قلب فهد وقال :بهزر معاكي 
ضحكت كيان بحب وقامت بتلقائية وحضنت فهد أمام الجميع 
صقف ادم وقال : اوعدنا يارب
انكسفت كيان قامت ترقد إلى الاعلى
والدة فهد: كدة كسفتها يا هبل 
فهد بوعيد: حسابك بعدين اروح انا بقا اشوف موضوع الحضة دة وغمز 
ادم :الله يسهلوا ناس فى العسل وناس تروح تنسحل فى الشركة 
ضحك فهد وصعد .
ادم لوالدته:الحلقة دة بيضحك
هدى : فعلاً واضح ان فهد حبها اوى وهى إلى هتغير قسوتة 
*********
عند رنا كانت قد أخذت رقم فهد من فون والدها دون أن يراها
رنا : حلو اوى دلوقتى بقا هبعت الصور دى لفهد وهو يتصرف بس طبعاً مش من رقمى 
وقامت بوضع خط اخر فى هاتفها .
وارسلت بعض الصور والرسائل إلى فهد 
*************
كان فهد يصعد إلى الاعلى وقفة صوت رسائل على هاتفة من رقم مجهول فتح الرسائل وحمرت عينية من الغضب 
وصعد إلى الاعلى بسرعة البرق وأمسك تقى من شعرها بشدة 
فهد بعصبية انا هعرفك ازاى تخدعينى بوشك البريئ
وقام بصفعها عدة صفعات متتالية 
كيان ببكاء شديد : ابعد عنى حرام عليك 
انا معملتش حاجه 
لم يسمع لها فهد وقام بجرها
قام يجرها الية وقال عاملة فيها محترمة وانتى مدوراها
كيان :انا مسمحلكش انا عملت اية لكل دة
فهد : الصور دى اية مش حقيقة 
حبيب القلب بعتها بيقول: كيان دى ليا ابعد عنها حتى لو اجوزتها فهيا ملكى وقلبها ليا الصور دى دليل حبنا 
فهد :انا مكنتش هصدق الصور بس شوفى العلامة إلى فى ضهرك اهى فى الصور يبقا الصور حقيقة 
كيان كانت مصدومة فقط 
فهد : انطقى مين البعاد الصور 
كيان:معرفش 
وجه اليها فهد العديد من الصفعات وقال إن هعرف بطريقتى ظلت كيان تبكى بشدة وتقول انا معملتش حاجة 
ذهب فهد بعدما حبسها فى غرفة مظلمة 
قام بالاتصال بشخص ما فهد :هبعتلك رقم تعرف صاحبة دلوقتى
بعد ساعة رن هاتف فهد المتصل: صاحبة الرقم رنا محمد
فهد بصدمة: بنت عم كيان مستحيل بس لية تعمل كدة 
تب مين الشخص إلى مع كيان 
ذهب فهد لكيان وقال :مين دة إلى فى الصورة ولية شايلك كدة
كيان :.........
فهد :انطقى مين دة 
كيان بصريخ:ابعد عنى عايز تعرف لية مش انا شمال سبنى فى حالة طلقنى 
فهد :لآخر مرة مين دة يا كيان 
كيان : دة ابن خالتى وأخوة فى الرضاعة كنت تعبانه وقعت فى الطريق وهو شالنى روحنى 
فهد بصدمة والصور 
كيان :كنت مصورها على فونى 
فهد بصدمة : كيان انا انا اسف 
لم ترد كيان فقد اغمى عليها
فهد بخوف شديد: كيان حبيبتى رد عليها وحملها وصعد إلى الجناح ووضعها على السرير
وطلب الدكتورة بعدما فحصتها الدكتورة
فهد :مالها
الدكتور: انهيار عصبى
فهد بندم :انا اسف يا قلبى
بعد ساعات عادة والدة فهد من الخارج وتفجأة بوجود الدكتورة 
صعدة إلى الاعلى وانصدمت من رؤية حالة كيان 
وبكاء فهد 
هدى:مالها يافهد 
فهد بندم:ظلمتها ووجعتها اوى مستحيل تسامحنى
فاقت كيان وذهب إليها فهد مسرعاً
فهد :حقق على قلبى يا كيان والله لجبلك حقك من البعت الرسائل 
كيان :ومين يجيب حقى منك .
انت معندكش ثقة فيا
فهد :لا يا كيان انا بحبك وغيرتى عليكى عامية 
كيان: عايزنى اسامحك تنفذ طلبى
فهد :اطلبى إلى نفسك فية 
كيان: طلقنى 
فهد بجنون: مستحيل 
كيان :لا هطلقنى انا مستحيل افضل هنا 
فهد :انا هسيبك تهدى بس مستحيل اطلقك انتى روحى
ذهب فهد وظلت كيان تبكى صعدة والدة فهد اليها 
رأتها تبكى احتضنتها وقالت: انا ما اعرفش ايه اللي حصل بينك انت وفهد بس عايزاك تعرفي ان فهد بيحبك بجد سامحية يا كيان فهد متسرع وعصبى بس صدقيني انت تقدري تغيري 
كيان :ظلمنى واذانى كتير
هدى : عقبيه بس ما تبعديش عنه.
هسيبك ترتاحي شويه
ذهبت هدى وظلت تفكر كيان في حديث هدى وكيف تعاقب فهد
عاد فهد من عمله وهو يحمل العديد من الهدايا فرحت كيان بالهدايه ولكن لم تبين له
فهد: انا اسف يا كيان
كيان :هسامحك بس بشرط
فهد: مستحيل اطلق
كيان: تسيبني انام مع ماما وهدى لحد ما اسامحك
وفق فهد مضطراً وقال فى نفسة أنه سيجعلها تسامحة فى أقرب وقت 
مر شهر وبدأت الدراسة وذهبت كيان إلى الجامعة وكانت سعيدة جداً
عند فهد : زهقت يا ادم مش عارف اعمل ايه عشان تسامحني
ادم: اللي عملته فيها مش سهل برده يا فهد
فهد : كله بسبب رنا كنت عايزه اندمها بس بسبب كيان ما قدرتش لانها طلبت مني ما اعمل لهاش حاجه مجرد اني حذرتها بس 
في ذلك الوقت رنه هاتف ادم كانت المتصله رهف فقد تقدم ادم لخطبه رهف ووافقت عليه بعد ان قامت كيان بالتحدث معها هي ووالدها
ادم :تب سلام بقا وقام لرد عليها 
عند فهد :قرر أن يجعل كيان تسامحة اليوم 
ذهب فهد لكيان في الجامعه بعد ان انتهت واخذها في السياره وذهب بها لمكان مجهول ما 
كيان: احنا رايحين فين
فهد : مفاجأة
بعد قليل وصل فهد بكيان إلى البحر ثم ركب فى يخت وذهب بة وتوقف عند جزيرة ساحرة كانت بها كوخ ساحر صنعة فهد بنفسة وعشاء رومانسي والشموع تضاء في كل مكان كان فهد كتب اسمها بالشموع 
كيان بفرحة :المكان يجنن 
جلس فهد على ركبتة وأخرج خاتم الماس وقال:سامحينى يا كيان تقبل نبدأ مع بعض صفحة جديدة 
كيان بحب فيها قد أحبت فهد فى هذه الفترة 
هتثق فيا 
فهد:اكتر من روحى 
احتضنته كيان بحب وقالت بحبك يا فهد 
قام فهد بضمها بشدة ولف بها بفرحة شديد 
فهد :وانا بعشقك
تمت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-