رواية نجمة اضائت حياة صعيدي كاملة جميع الفصول بقلم رنا احمد
رواية نجمة اضائت حياة صعيدي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة رنا احمد رواية نجمة اضائت حياة صعيدي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نجمة اضائت حياة صعيدي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نجمة اضائت حياة صعيدي كاملة جميع الفصول
رواية نجمة اضائت حياة صعيدي كاملة جميع الفصول
في الصعيد .
في قصر زهران ..
في جنينه الفيلا .
كانت تجلس نجمه وهي تنظر لتلك الصور بدموع ووجع لتتحدث بالم .
/كده برضه ي طاهر هونت عليك تسيب نجمتك كده هو ده الوعد الي وعدته ليا انك هتفضلي جنبي علطول ربنا يرحمك ي حبيبي ويصبرني علي فراقك .
لتبكي بدموع وحرقه في نفس اللحظه كان يسير قاسم الي الداخل ليقترب منها بحده وغيظ.
/وبعدين معاكي عاد هو مفيش فايده فيكي ولا ايه مش قولتلك متقعديش في الجنينه بشعرك كده الرجاله رايحه وجايه غوري يلا علي جوه .
نجمه بحده وضيق /اتكلم معايا كويس فاهم ولا لا انت ملكش اي حكم عليا خليك في حالك .
قاسم بغضب جحيمي/يمين بالله لو أن الواحد مش عايز يعمل حاجه تغضب ربنا انا كونت دفنتك هنه اسمعي حديدي زين الدلع الي كنتي فيه زمان خلص فاحسالك تتقي شري لانك خابره زين أنا اقدر اعمل ايه.
نجمه بدموع وصراخ/ريح نفسك انا ماشيه وسيبهالك انا كنت قاعده هنا السنه دي إكراما ل عمي ومرات عمي بس لكن خلاص مش هقعد هنا تاني .
قاسم بضحكه سخريه /ههههه لا ي شيخه ده علي أساس أن القعده هنه تقيله اوي علي جلبك مش كده انتي نسيتي اخويا جيبك منين ي بنت تاجر المخدرات ولا اخوكي المدمن هتروحي لمين ي حلوه.
نجمه بحده وضيق/هروح في أي حته احسن من القاعده في مكان واحد معاك انا بكرهك ي قاسم بكرهك ومش عارفه ازي انت وطاهر كنتوا توام صحيح البطن قلابه .
لتسير نجمه الي الداخل بدموع لينظر إليها نظرات تحمل الكثير .
****************.
في غرفه نجمه ..
كانت تجلس بدموع وقهره وهي تتذكر ماضيها في القاهره والدها الذي قبض عليه في تجاره المخدرات واخاها المدمن لتتذكر الحياه القاسيه الذي عاشتها لتلتقي ب طاهر ويحبون بعضهم البعض فكانت تشعر معاه بالسعاده وظلت تعيش معاه في الصعيد وتركت حياتها واصدقائها من أجله ولكن القدر قد لعبه لعبته معاها وتوفي طاهر لتعود الي مكانت ليه لتغفا بحزن شديد ودموع لا تجف.
*******************.
في غرفه قاسم..
كان يجلس علي سريره عاري الصدر ليسير والده الي الداخل ليقف باحترام كبير.
/نورت ي ابوي اتفضل اقعد .
زهران بجديه /كيفك ي قاسم ي ولدي .
قاسم بابتسامه /الحمد لله ي ابوي زين شكلك كده عايز تقولي حاجه مهمه .
زهران بابتسامه باهته /طول عمرك فاهمني ي قاسم انت واخوك طاهر الله يرحمه .
قاسم بحزن شديد/الله يرحمه ي ابوي .
زهران بجديه /اسمع حديدي ده زين ي قاسم انا خابر زين انك عاقل وهتنفذ الي هقولك عليه .
قاسم بقلق /خير ي ابوي فيه ايه.
زهران بجديه /قاسم ي ولدي انت هتتجوز نجمه مرات اخوك الله يرحمه .
قاسم بصدمه /ايه انت بتقول ايه ي ابوي كيف ي عني ده ليمكن يحصل واصل .
زهران بجديه /قاسم ي ولدي الي بقوله ده ل عيب ولا حرام البت صغيره وبصراحه عاد انا بحبها زي بتي ومقدرش أنها تبعد عننا هتروح فين ي ولدي انا مش هرضالها البهدله ولا أن عيل كده ميسواش ياخد الي هو كان ملك ل اخوك الله يرحمه .
قاسم بحده /ي ابوي انت بتقول ايه ازي بس يبقا اخويا نايم في تربته وانا نايم في حضن مراته ده انا ابقا اخ زباله .
زهران بتعب /قاسم ي ولدي انت عقلك اكبر من كده بكتير وبصراحه كده اخوك كاتبلها كل أملاكه انت ميرضكش أن شقانا وتعبنا يروحوا للغريب لو عايز قلبي يفضل راضي عنك ريح قلبي وقلب امك انت عارف اخوها كلب فلوس هيبهدلها ومش بعيد يجوزها لواحد ميسواش ده حب اخوك الله يرحمه يعني واجبنا نحافظ عليها .
قاسم بجديه /ي ابوي انت بتتطلب مني المستحيل وبعدين انا وهي مبنطقش بعض عاد هي مستحيل توافق ويبقا جات من عند ربنا .
زهران بابتسامه /متقلقيش انت كفايه موافقتك أنت انا هظبط كل حاجه.
قاسم بضيق /انا بعمل كده علشانك ي ابوي خليك فاكر يعني لو لقيت الي قلبي يحبها هتجوزها .
زهران بابتسامه/طبعا ي ولدي ده حقك ربنا يسعدك ي ولدي ويخليك ليا قولي صالح اخوك لسه مرجعش .
قاسم بحزن علي أخيه الأكبر /لاسف لسه ي ابوي تلاقيه مع الرقصات كعادته ربنا يهديه والله فرحه دي بنت اصول أنها مستحملاها بعمايله دي ربنا يهديه .
زهران بجديه/يارب ي ولدي يارب .
******************.
في غرفه ورده ..
تلك العاشقه الذي فرضت تلك العدواه عليها أن تبتعد عن من تعشق لتوصلها رساله منه لترتدي شالها وتسرع بلهفه الي الاسفل .
*************.
في الجنينه .
كانت تسير بارتباك لتسير الي الخارج لتشعر بمن يحتضنها بعشق ولهفه .
مالك بعشق /وحشتيني ي حبيبتي وحشتيني اوي .
ورده بدموع ووجع/وانت اكتر ي حبيبي واخرتها ي مالك هنفضل متحرمين علي بعض كده لحد امتا ي مالك .
مالك بحزن /ي حبيبتي قولتلك الحل عندك تعالي نتجوز ونمشي من البلد دي خالص ونرتاح بقا .
ورده بدموع ووجع/مش هقدر ي مالك مش انا الي توطي راس ابوها واخواتها قدام الناس انا عايزه اكون مرائتك قدام الدنيا كلها في النور .
مالك بابتسامه /أن شاء الله ي روحي بس اعملي حسابك هوصلك بكره الجامعه قبل ماروح العياده ماشي .
ورده وهي تمسح دموعها ببراءه /تحت امرك ي مالك قلبي ربنا يجمعنا بحلاله يارب .
مالك بابتسامه حنونه /امين يارب العالمين .
لتسرع ورده الي الداخل تحت نظرات نجمه القلقه عليها لتسرع إليها .
****************.
في غرفه زهران ..
كانت تجلس توحيده بسعاده لا توصف .
/بجد ي زهران قاسم وافق يتجوز نجمه ده يوم المنا .
زهران بابتسامه/قاسم مستحيل يرفضلي طلب انا خابر زين أنه مهما عارض لازما يوافق دلوقتي نجمه هي المشكله .
توحيده بابتسامه ثقه /ولا تشيل هم ي سيد الناس سيب الموضوع ده عليا اني .
*****************.
في غرفه فرحه زوجه صالح اخوك قاسم الكبير ..
كانت تجلس بدموع وقهره من ذلك الإهمال التي تعاني منه من زوجها صالح الذي يهملها وكل همه النساء ومتعته هو فقط ليسير صالح الي الداخل بسعاده لتتلاشي ابتسامته وهو ينظر إليها بضيق .
/انتي ايه الي مصحيكي لحد دلوقتي ي وش البومه انتي .
فرحه بحزن شديد/مستنياه جوزي ولا مش من حقي .
صالح بحده /جاتك كسر حقك انتي ملكيش حاجه عندي انتي كيفك كيف الخدامين هنه .
فرحه بدموع وصراخ /وطالما انا من الخدامين ليه بتقرب مني وبتاخد حقوقك بكل بجاحه متسبني عاد .
صالح وهو يخلع عبايته وهو ينظر إليه بقسوه /تصدقي فكرتيني .
ليدفعها علي السرير بحده ليأخذ كل حقوقه منها بكل قسوه وعنف لتشعر بكل لمسه منه كالنار التي تحرق قلبها بلا هواده .
***************.
في الجنينه..
/مالك ساكته كده ليه ممكن اعرف ايه الي شوفته ده .
ورده بدموع ووجع/ابوس يدك ي نجمه اوعاكي تقويلي ل ابوي حاجه ده يقتلني .
نجمه بحده /هو ده كل الي همك ومفكرتيش لو حد شافك هيحصل ايه لو كان حد من اخواتك كان زمانك انتي وهو في خبر كان .
ورده بدموع ووجع/اعمل ايه عاد بحبه ي نجمه مش عايزه غيره من الدنيا دي بس للاسف بينا وبينهم بحور دم ملهاش اخر وانا ومالك الي بتدفع التمن .
نجمه بحده /مالك لو عايزك يجي هنا ويطلبك من عمي ويقف قصاد الكل علشانك وياخدك غصن عنهم بس للاسف يمكن يكون بيحبك بس لازم ياخد خطوه .
قاسم بجديه /هو مين ده الي ياخد خطوه ي نجمه.
ورده بارتباك ورعب /اوعدك اني هقولها ي نجمه تسلمي ي خيتي بجد صاحبتي مكنتش عارفه تحل المشكله دي ازي عن اذنكم .
نجمه بحده /انا اسمي مدام نجمه فاهم .
قاسم ببرود واستفزاز/توتو نجمه كده احلا هو معقول واحد يقول ل خطيبته ي مدام .
نجمه بصدمه /خطيبته .
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في جنينه قصر هارون ..
كانت تقف نجمه وهي تنظر إليه بصدمه مما يقول لتتحدث بحده .
/انت شارب ايه اخر الليل ايه التخاريف دي .
قاسم ببرود /شارب شاي بحليب بس ايه عامل معايا دماغ كده وجاي اتسلا عليكي واعملي حسابك أن فرحنا اخر الاسبوع .
نجمه بحده وضيق/انت واضح فعلا انك بتتسلا وانا مفيش دماغ ليك عن اذنك .
قاسم بثقه وثبات/انا بتحدد بجد احنا فعلا هنتجوز اخر الاسبوع .
نجمه بحده وصراخ /انت بتقول ده ليمكن يحصل لو علي جثتي انت فاكر نفسك ايه ولا فاكرني اني ضعيفه وهتسقوا عليا انا كده كده اصلا ماشيه الصبح .
قاسم ببرود /هتروحي لمين ل اخوكي وامك واختك متتعبيش نفسك هما جاين بكره الصبح انا اتحدد معاهم بصراحه هما رحبوا اوي اوي وخصوصا اخوكي طبعا هيطلع من الجوازه دي بمصلحه وعلي فكره انا مش دايب فيكي ده قرار ابويا وامي ولازما يتنفذ .
نجمه بدموع وصراخ/ده علي أساس ايه ان انا لعبه في ايديكم انا مش موافقه انا بحب جوزي وهفضل علي ذكراه طول العمر .
قاسم بحده /اسمعي حديدي ده زين أنا مش هقبل ان قرش واحد من فلوسي الي تعبت وشقيت بيها تروح كده في الهواء .
نجمه بحده /انا مش عايزه حاجه كل حاجه هتنزلكم عنها .
قاسم بثقه /طب وامك هتصرفي علي علاجها منين واختك الي طاهر الله يرحمه داخلها جامعه خاصه بالوفات في السنه واخوكي الي لولا بياخد منك فلوس كل شهر كانه زمانه باع امك واختك علشان يصرف علي مزاجه .
نجمه بحده وضيق/انت ليه بتعمل فيا كده عايز مني سبني في حالي ي اخي .
قاسم ببرود /قولتلك انا مش ماسك فيكي ده كله ل مصلحتك .
نجمه بدموع وصراخ/انا تش عايزه المصلحه دي انا همشي ودلوقتي حالا وانا وامي واختي لينا رب كبير .
لتسير نجمه الي الداخل بدموع ليرمي قاسم السيجاره أيضا وهو يضغط عليها ليتمتم بكلمات .
/غبيه .
*****************.
في مكتب زهران..
كانت تجلس نجمه بدموع والم .
/كده برضه ي عمي دي الامانه الي سبهالك طاهر عايزني تبهدلوني بالشكل ده وتبيعوا وتشتروا فيا .
توحيده وهي تحتضنها بحنان/كده برضك ي نجمه لا عاش ولا كان الي يبهدلك ي ضنايا احنا عايزين مصلحتك مش عايزينك تسبينا وهتعيشي هنا معززه مكرمه مع واحد يصونك .
نجمه بدموع /بس انا مش عاوزه اتجوز ولا عمري هتجوز بعد طاهر الله يرحمه .
زهران بابتسامه/نجمه ي بتي ده كله كلام انتي لسه صغيره ي بتي ومسيرك هتحتاجي راجل في حياتك وصدقيني عمرك مهتلاقي زي قاسم يصونك ويحفظك ي ضنايا .
نجمه بدموع وغيظ /ي عمي انا وهو مبنطقش بعض اصلا بعد اذنك ي عمي انا مش موافقه .
قاسم بغيظ /جرا ايه ي بت انتي صوتك عالي كده ليه لمي لسانك ده وابويا وامي واقفين .
نجمه بغيظ وحده /بقولك ايه متتكلمش معايا نص كلمه فاهم ولا لا الجوازه دي مش هتم لو السماء انطبقت علي الارض فاهم .
قاسم ببرود واستفزاز/هتم غصبن عنك مش بمزاجك دي فرصتي علشان ارييكي صوح ودلوقتي قسما بالله لو سمعت صوتك تاني لهجيب المأذون دلوقتي علي فوق يالا اطلعي .
لتصعد نجمه بدموع وغيظ لتتحدث بغيظ شديد.
/ماشي ي قاسم ابقا قابلني لو الجوازه دي تمت .
****************.
في فيلا جعفر الشناوي .
كان يجلس وهو ينفخ دخان الشيشه ببرود ليسير مالك الي الداخل بحزن.
جعفر بسخرية /ايه ي عم برضك كنت واقف للبنت زهران مفيش فايده فيك واصل .
مالك بحزن شديد/سبني في حالي ي ابوي الله يخليك انا مش ناقص .
جعفر بحده /انا مش فاهم انت بتعمل كده في حالك ليه البنت دي مستحيل تتجوزها يبقا ليه مشعلق نفسك بيها سيبها وشوف حالك مع غيرها ي دكتور .
مالك بحزن شديد/انا مش عايز غير ورده من الدنيا كلها مش عايز حاجه واصل حتي لو هستنا سنين .
جعفر بسخرية /جاتك نيله في هبلك خليك كده ياخويا قلي كلمه اخوك هشام .
مالك بضيق /ايوه ي ابوي وجاي اخر الاسبوع عن اذنك .
جعفر بنظره خبيثه /اهو الواد عز الدين هو الي هيشفي غليلي ويجبلي عائله زهران الأرض .
******************.
صباحا ..
في قصر زهران ..
في غرفه فرحه وصالح ..
كانت تقف أمام المراه وهي تمسح دموعها لتتذكر ليله امس معه وتلك الذل التي تعيش به طول الوقت لتبكي بشراهه وهي تسمعه يغازل أحدا الراقصات بكل رومانسيه ليخرج صالح لتنظر إليه باحتقار ليقترب منها بغضب .
/ايه البصه دي ي بت اقلعلك عنيكي دول.
فرحه بدموع ووجع/هو انا مشبهش الرقاصه دي الي كنت لسه عمال تتغزل فيها من شويه اشمعنا انا الي بتعاملني بالقسوه دي .
صالح بحده وقسوه /لا طبعا متشبهيش في حاجه الي كنت بكلمها دي ضفرها برقبتك بتعرف تتدلعني صوح .
فرحه بدموع وصراخ/خلاص طلقني ي صالح طلقني .
صالح ببرود /نجوم السماء اقربلك ي بنت عمي يلا نفطروا .
*****************.
في غرفه نجمه ..
بعد وصول والدها ونور اختها وإبراهيم اخوها .
نجمه بدموع وصدمه /انتي بتقويلي ايه ي امي انتي موافقه علي الجوازه دي .
سحر والدتها بجديه /وليه لا ي ضنايا قاسم شاب زي الفل ميفرقش حاجه عن طاهر الله يرحمه انتي هنا متصانه ي بنتي.
ابراهيم بحده /هي هتوافق ورجلها فوق رقبتها اسمعي ي بت احنا محتاجين للفلوس الي هناخدها كل شهر زهران بيه وعدني بكده اصرف بيهم علي امك واختك بدل مسارحهم في الشوارع وانتي عرفاني ماليش خلق .
نجمه بدموع والم / ي اخي حرام عليك ده انت راجلنا والمفروض تكون في ضهرنا .
سحر بابتسامه باهته /متتعبيش قلبك ي بنتي يعلم ربنا اني مش فارق معايا حاجه غير اني اطمن عليكي ي بنتي انتي لسه صغيره علي الحزن ده وافقي ي ضنايا وافقي.
******************.
في المطبخ ..
كانت تقف فرحه وهي تعد الفطار بدمع ووجع ليسير قاسم بابتسامه ساحره.
/صباح الفل ي بنت عمي .
فرحه وهي تمسح دموعها سريعا لترسم ابتسامه مزيفه /صباح الخير ي قاسم .
قاسم بابتسامه حنونه /علي فكره دموعك دي غاليه علينا جوي ي بت ده انتي في معزه ورده .
فرحه بدموع/تعبت جوي ي قاسم اخوك خلاص مصمم يكرهني فيه بيكرهني بشكل مش طبيعي ربنا يسامحه ابويا لما وصاه عليا من ساعتها وهو بيذل فيا .
قاسم بجديه /بعد الشر عليكي من الذل أن شاء الله خير .
فرحه وهي تمسح دموعها بابتسامه/سيبك من الموضوع دي قولي الي سمعته ده صوح انك هتتجوز نجمه .
قاسم ببرود/ايوه ي اختي اوامر عمك ملقاش مصيبه اكبر من ديه يشيلهالي .
فرحه بابتسامه /لا ي شيخ دي نجمه دي مفيش منها واصل ربنا يسعدكم مع بعض وتعوضها عن الي خسرته يلا علشان نفطروا علشان اروح المدرسه .
******************.
في الجنينه ..
كانت تجلس نجمه بدموع وهي تشعر بأن الجميع يقف ضدها ليقترب منها وهو يضع تلك الشال علي كتفها .
/ايه الي مقعدك هنه مفطرتيش ليه.
نجمه بدموع/انت عايز مني ايه ي قاسم انا مستعده اتنازلك عن كل حاجه.
قاسم ببرود /ده مش كفايه انتي امانه اخويا الله يرحمه ولازما تفضلي هنه تحت عنينا .
نجمه بدموع وصراخ/ليه هو انا جاريه انا الي مستغرباه بجد انت ازي موافق ليه تتجوز واحده كانت متجوزه قبلك ليه بتعمل كل ده .
قاسم بجديه /علشان اربيكي طول الوقت اسلوبك مبيعجبنيش ودي فرصتي وقصري بقا في الكلام بكره هتكوني مرائتي والكلام لحد كده خلص .
****************.
في جنينه الجامعه..
كانوا يجلسون مالك و ورده .
مالك بابتسامه حنونه /بقا معقول ي ورده تشكي في حبي ليكي ده انتي عارفه انك روحي .
ورده بدموع /انا اسفه ي مالك بس غصبن عني انا مرعوبه مرعوبه من فكره اني اكون للغيرك ده انا اموت .
مالك بابتسامه/بعد الشر عليكي ي روح قلبي أن شاء الله هنجتمع مع بعض في حلال ربنا .
ورده بابتسامه /امين يارب .
*****************.
في غرفه نجمه …
كانت تجلس بدموع وقهره لتسير الخادمه لتخبرها بأن قاسم ينتظرها في الاسفل لتسير الي الاسفل بوجع شديد .
************.
في الاسفل ..
كان يجلس قاسم مع الجوهرجي وهو يضع أمامها تلك التشكيله الرائعه .
نجمه بحده/انا مش عايزه حاجه شيل الحاجات دي من قدامي .
قاسم بحده /اختاري وخلصيني انا مش فاضي لدلع الحريم ده .
توحيده بابتسامه/اختاري ي ضنايا ربنا يرضا عليكي ويتمملكم علي خير .
لتأخذ طقم علي مضض وهي تشعر بألم شديد ليضع قاسم أمامها الفستان وجميع محتوياتها لتنظر إليه بكره شديد لتاخذهم وتسير الي الاعلي بغيظ شديد تحت نظراته الماكره
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في فيلا زهران..
في غرفه نجمه …
كانت تسير بدموع وضيق وهي ترمي الاشياء بأهمال بغيظ .
/ماشي ي قاسم ماشي فاكر انك عملت الي انت عاوزه انا هوريك مبقاش نجمه لو الجوازه دي تمت .
فرحه بابتسامه مرحه /الف مبروك ي عروسه .
نجمه بغيظ شديد/عروسه ده بعده انا مش هتجوزه لو السماء انطبقت علي الارض .
فرحه بابتسامه /ليه عاد ي حبيبتي هو فيه زي قاسم والله مافيه احن ولا اطيب منه وهيشيلك جوه عنيه .
نجمه بصدمه /ده مين ده الي طيب ده خبيث وطماع كل الي هو عمله ده علشان الميراث .
فرحه وهي تجلس بجانبها بابتسامه /يبقا لساتك معرفتيش قاسم زين الفلوس ده اخر همه قاسم همه كل الي حواليه صدقيني كل ده علشان يحميكي وبس ولعلمك الي انتي مش طيقاه ده متعمليش فيه ايه بينكم بعد كده ربنا كبير ي نجمه ادي لنفسك فرصه ي حبيبتي مع قاسم محدش خابر .
نجمه بدمع وحزن /وطاهر الي مالك قلبي أنساه بالسهوله دي.
فرحه بحزن شديد/طاهر الله يرحمه ي نجمه بس صدقيني الحب مش كل حاجه في الدنيا الحب ساعات بيوجع ويذل .
نجمه باستغراب /ليه كل الوجع ده ي فرحه وليه دايما بحس انك انتي وصالح مش كويسين .
فرحه بحزن شديد/علشان هي دي الحقيقه ي نجمه أسواء حاجه انك متلقيش راجل يحبك ويصونك الله يسامحه ابويا هو الي وصاه يتجوزني قبل مايموت وانا اهوه الي بدفع التمن غالي دايما حاسس أنه بيعطف عليا وأنه اتجوزني شفقه بيعامل القرقصات وبنات الليل ولا الملكات علشان كده بقولك ي نجمه محدش عارف الخير هيكون ليه فين ومع مين .
****************.
في مكتب زهران…
كان يقف زهران بغضب شديد.
/اسمعني كيف ي قاسم مش معنا اني طلبت منك تتجوز نجمه وتكون ليها ضهر وسند انك تقسا عليها كده وتفتكر أنها خلاص بقت ملكك البت دي مش هتتبهدل طول مانا عايش لما اموت ابقا اعمل مابدالك .
قاسم باحترام كبير لوالده /الف بعد الشر عليك ي ابوي انت خابر زين أن البت دي دماغها ناشفه وطاهر الله يرحمه كان مدلعها وانا مبحبش كده .
زهران بحده /قاسم اسمعني زين البت دي وصيه اخوك الله يرحمه .
قاسم بغيره /خلاص عاد ي ابوي لاحظ أنها هتكون مراتي مش لازما كل شويه تفتكرني أنها كانت مرات اخوي عن اذنك هشوف الناس علشان الفرح .
زهران بخبث ومكر/انا خابر زين الي في قلبك ي قاسم بس هسيب البت نجمه تسويك علي نار هاديه.
********************.
في فيلا جعفر .
كان يجلس جعفر علي مائده الافطار ليرمي تلك الدعوه التي أرسلها إليه زهران .
/شوف زهران بعتلي الدعوه وهو خابر زين اني مش هروح بس علشان يكسرني علشان يقولي اني ولادي خايبين محدش عارف يتجوز ويجبلي العيل الي يشيل اسمي وياخد ده كله من بعدي .
مالك بزهق /ربنا يديك طوله العمر ي ابوي أن شاء الله هتجوز ورده ونملالك البيت عيال .
جعفر بحده /انا قولتلك قبل سابق جوازك من البت دي شبهه مستحيل فاهم ولا لا .
مالك بضيق /اسمعني زين ي ابوي انا مش هتجوز غير ورده لو الزمان طال واخد عمري كله مش هتجوز غيرها .
هشام بابتسامه /صباح الفل عليكم .
جعفر بغيظ /تعال شوف اخوك الي عايز يجبلي جلطه مصمم علي بنت زهران .
هشام بضيق /وبعدهالك عاد ي مالك مانت خابر زين انهم شاكين أن ابوك هو الي قتل طاهر الله يرحمه .
مالك بسخريه وغيظ /ده علي اساس انك معلمتهاش مش كده بقولك ايه ي بشمهندس خليك انت وابوك في حالكم انا رايح العياده.
جعفر بغيظ /شايف الواد وعمايله .
هشام بملل /سيبك منه ي ابوي المهم خلينك في الي احنا فيه.
جعفر بشر /دي هتبقا الضربه القاضيه ي واد ي هشام الواد صالح ولد زهران الكبير خاربها مع الرقصات ومراته مدرسه في المدرسه الي انت المفروض تشتغل فيها وتعمرها ي بشمهندس البت دي محتاجه صدر حنين مهمتك انت بقا ي هشام عايزها ضربه قاضيه ل صالح وأبوه بعد متاخد منها كل الي انت عايز وتجيب مناخيرهم الارض .
هشام بشر وخبث /بموت في خططك الشريره ي ابوي هههههههه.
*******************.
في جنينه فيلا زهران …
كان يقف قاسم لتقارب منه نور اخت نجمه بابتسامه صافيه .
/ابيه قاسم ممكن اتكلم معاك شويه.
قاسم بابتسامه ساحره/اؤمري ي ست البنات .
نور بابتسامه /خلي بالك من نجمه دي اغلب من الغلب وعيله في نفسها كده هي صحيح عنديه كده بس طيبه اوي .
قاسم وهو يقبل رأسها بحنان /انا خابر زين ي ست البنات .
نجمه بعصبيه /انتي ايه الي موقفك هنا ي نور ادخلي جوه .
قاسم وهو يغمز نور /طيب ي نور مش وقته البومه جات نتحددوا وقت تاني .
نور بضحك /ماشي سلام .
نجمه بغيظ /ابعد عن اختي ي قاسم .
قاسم لاستفزاز /وانتي مالك ي بومه خليكي في حالي مشاء الله اختك زي السكر مش طلعالك .
نجمه بغيظ /المفروض اعمل ايه انا دلوقتي .
قاسم بجديه /البنات الي جولك هنه المره الي فاتت انا بعت اجيبهم هيكونوا عندك بليل بس علي الله يعملوا اي حاجه في الخلقه دي .
نجمه بغيظ شديد/اوعا تفتكر انك كسبت ي قاسم انا بعمل كده بس علشان امي واخواتي .
قاسم بجديه/وانا كمان بعمل كده علشان خاطر امي وابويا انا مش ميت فيكي انتي اصلا مش من التيب بتاعي .
نجمه بصدمه /نعم .
قاسم بضحكه ساحره /ايه مالك عاد انتي فكراني علشان متربي وسط الأرض اني جاهل لا انا خابر الي انتي مش عرفاه وعارف كمان الي عايزه تقوليه علاج امي الحاجه عندها من بدري ومصاريف جامعه اختك ادفعت بالكامل .
نجمه بصدمه /عملت كل ده قبل مانتجوز .
قاسم وهو ينظر في عيناها بدقه /انا مش وحش زي مانتي خابره وقولتلك قبل سابق أن جوازنا ل مصلحتك سلام ي نجمه القاسم اعتبر ماسيكون ي عني.
ليتركها ويرحل لتبتسم بخفه علي ذلك اللقب .
*****************.
في جامعه ورده …
كان ينتظرها مالك لتخرج بابتسامتها العذبه .
/برضك صممت انك تيجي تاخدني النهارده كمان مش قولنا نخف مقابلتنا دي ي مالك احنا مش ناقصين .
مالك بابتسامه عاشقه /انا مراتي المستقبليه متركبش مواصلات وانا موجود وبعدين تعالي هعزمك علي عصير ونتكلم شويه .
في أحدا المطاعم ….
ورده بصدمه /بتقول ايه ي مالك .
مالك بجديه /هو ده لازم يكون قرارنا ي ورده انا هروح اطلبك من ابوكي واخوكي لو موقفوش هنتجوز ي ورده ونحطهم قدام الأمر الواقع وساعتها محدش يلوم علينا هما المفروض يطلعوا حكايتنا وحبنا برا صرعاتهم دي
في شقه صافي الراقصه ..
كانت تجلس في احضان صالح بدلع ودلال .
/ي عني ايه ي حبيبي هتفضل متجوزين في السر كده كتير .
صالح وهو ينفخ سيجارته/جرا ايه عاد ي ست البنات مش ده كان اتفقنا عايزاني اروح ل ابوي أقوله اتجوزت رقاصه هههههه .
صافي بغيظ شديد/ومالها الرقاصه بقا ي سي صالح .
صالح وهو يقبلها بشغف /احسن ناس ي غسل انت بس تعالي بقا نكمل كلامنا ده انتي وحشاني جوي.
****************.
في جنينه فيلا مهران ..
كان يجلس قاسم وهو بدون بعض الملفات الهامه لتجلس نجمه بجانبه بهدوء لينظر إليها باستغراب .
/مالك فيه حاجه.
نجمه بثقه وثبات/قاسم ايه الهديه دي الي انت سيبهالي وكلامك الي عليها ده كلام واحد بيحب .
قاسم وهو ينظر في عيناها بثقه /طب مانا فعلا بحب وغرقان لشوشتي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في جنينه فيلا زهران…
كانت تقف أمامه بصدمه مما تسمع لتنفجر به بغضب شديد.
/اه ي حقير قول كده بقا دي لعبتك ي ندل حاطط عينك علي مرات اخوك صحيح واطي .
قاسم وهو يمسكها بحده /كلمه كمان وهقطع لسانك فاهمه ولا لا مين الي جاب سيرتك اساسا هو انا بطقيك علشان احبك ي وش البومه .
نجمه بعصبية/انت لسه قايل كده دلوقتي .
قاسم بنظره خبيثه /بس انا مجبتش سيرتك ي بومه ولا هي تلازقه وخلاص وانك مصدقتي ده بنت بتشتغل عندي في الشركه بس بموت فيها .
نجمه بغيظ شديد/لازقه فيك انت اخر راجل في الدنيا افكر فيه اساسا ولما انت بتحبها متجوزتهاش ليه .
قاسم بنظره خبيثه /هتجوزها باذن الله بس لما اخلص من المصيبه الي ابويا بلاني بيها .
نجمه بغيظ /ماشي عن اذنك .
قاسم بجديه /استنا عندك هنه هو انا كلامي مبيتسمعش ليه مش قولتلك قبل سابق مشوفش وشك بره من غير طرحه .
نجمه بغيظ شديد/وانا قولتلك قبل سابق ملكش حكم عليا وخليك في حالك .
قاسم وهو يحتضنها بمهاره وينظر في عيناها بدقه جعلتها تتوه في عيناها الساحرتان انتي حالي ومالي وملكي مهما حصل هتبقي بتاعتي ي نجمه .
كان يقترب منها بجراءه غير معهوده ليقبلها لكنه نظره بابتسامه خبيثه لضعفها بين يديه ليتحدث بخبث ومكر.
/انا عارف انك نفسك في البوسه دي اكتر مني بس انا راجل مبحبش الحرام .
لتفيق وهي تتدفعه بغيظ وارتباك من ضعفها أمامه .
/وقح .
قاسم بضحكه عاليه/ههههه عارف .
ورده بابتسامه باهته /العوافي عليكم .
قاسم وهو يحتضنها بحنان/كيف انتي ي ورده حياتي.
ورده بوجع والم /زينه ي اخوي معلش ي نجمه فيه ماده كده معقداني عارفه انك ممكن تساعديني فيها .
نجمه فهمت أن ورده عايزه تتكلم معاها خدتها وطلعوا لفوق وسرح ذلك العاشق الذي أخفا عشقه لسنوات ليتذكر بالم كيف ذهبت من أنها الفتاه الوحيده التي عشقها لتصبح زوجه اخيه ليخترق
قلبه الالم والحزن .
*****************.
فلاش باك …
كان يقف قاسم أمام الجامعه وهو يدخن سيجاره بزهق لتقع عيناها في لحظه علي تلك التي تتوسط صديقاتها بضحكه ساحره وجهه يسحر فقد خطفت قلب القاسم بكل بساطه وبدون مجهود كانت لحظات فاصله في حياته ولا اول مره يشعر بها قلبه ليخرجه من تلك اللحظه الجميله نداء اخيه طاهر .
/قاسم قاسم روحت فين ي ولد ابوي .
قاسم بغيظ وارتباك /هروح فين ي اخويا معاك اها كل ده تأخر طبعا كنت بتحدد مع السنيوره بتاعتك مش كده .
طاهر بضحك /واه واه عاد ايه الغيره دي كلها ي قاسم مانا قولتلك افتح قلبك الي مقفول بالضبه والمفتاح ده لواحده تحبك وتصونك .
في لحظه جات في خياله تلك الاميره التي رآها للحظات وتخيل أنها ستكون زوجته حقا حتما ستكون فهي قد دخلت قلب القاسم .
ليعرف قاسم كل شي عن نجمه ليزعم علي التقدم من الزواج منها ولكن كان القدر قد حسم الأمر فنجمه هي ذات الفتاه التي يعشقها طاهر وهي ايضا ليتمم قاسم زواجهم بكل فرح أمام الجميع ولحد تلك اللحظه لم أحد يعلم بذلك العشق الخفي الذي كان يكوي قلبه بلا رحمه .
ليعود من شروده بابتسامه وهو يشعر بأن الله سبحانه وتعالى سيعوضه ليذهب أيضا الي الاعلي تحت ابتسامته الساحره والتفكير في نجمته .
****************.
في غرفه ورده …
كانت تجلس نجمه بصدمه وغيظ مما تسمع .
/انتي اكيد اتجننتي صح اوعي تعملي كده انتي كده بتضيعي نفسك .
ورده بدموع /وطي صوتك ي نجمه ارجوكي انا لو ابويا رفض ولا قاسم انا هتجوز مالك انا مقدرش اعيش من غيره وانتي لازم تسعديني انتي اختي ي نجمه وانتي حبيتي قبل كده واكيد حاسه بيا .
نجمه بحنان/حاسه بيكي بس برضه عايزاكي ترفعي راسك قصاد الدنيا كلها يتعملك فرح كبير ونفرح بيكي .
ورده بدموع وانهيار /للاسف ده عمره مهيحصل ي نجمه لان الدنيا حكمت عليا أن أحب ابن عدو ابويا واخويا القدر لعب لعبته خلاص ي نجمه .
نجمه وهي تحتضنها بحزن شديد/أن شاء الله كل حاجه هتبقا كويسه نامي وارتاحي وان شاء الله كله بكره هيبقا كويس تصبحي علي خير ي حبيبتي.
*********************.
في جنينه فيلا زهران ..
كانت تجلس نور اخت نجمه وهي ترسم لوحاتها ببراءه ليسير صالح الي الداخل لتقع عيناها باستغراب علي تلك الفتاه الجميله التي تجلس بهدوء ليقترب منها بجديه .
/انتي مين .
نور بفزع وارتباك /انا والله نور نور اخت نجمه هدخل جوه حاضر .
صالح بحده /استني عندك هنه .
نور بدموع ووبراءه /انا والله معملت حاجه خالص.
صالح بحده /استغفر الله العظيم هو انا جيت جنبك بتبكي ليه كده .
نور بدموع وارتباك /انا مش عارفه حضرتك .
صالح بجديه /انا صالح اخو جوز اختك .
نور باستغراب /مين فيهم طاهر ولا قاسم ما الاتنين اجواز اختي والاتنين اخوات .
صالح بغيظ /يبقا انا اخو البطه السوداء مش كده ربنا يكملك بعقلك .
نور بابتسامه رقيقه/انا اسفه بجد مقصدتش اهلا وسهلا بحضرتك حضرتك جوز فرحه مش كده .
صالح بجديه وتنهيده /ايوه كده علي العموم شرفتي ونورتي عن اذنك .
نور بابتسامه ساحره /شكرا ل حضرتك عن اذنك .
لتسير الي الاعلي كالنسمه الرقيقه لم تعلم بأنها ستصبح اسيره لتلك القلب المتبلد .
*****************.
في غرفه نجمه …
كانت تجلس بشرود وهي تتذكر ضعفها معاه وكأنها سعيده بما يحدث كيف حدث ذلك فهي بالفعل تعشق طاهر لكن لماذا قاسم يتنفنن في سيطرته عليها لكن لا لن تسمح له بالانتصار عليها لتسير ناحيه الدولاب لتغير ملابسها وتريح عقلها من ذلك التفكير لتنصدم عندما لا تجد ملابسها لتسير الي الأسفل باستغراب شديد .
****************.
في الاسفل ..
كانت تجلس وداد والده قاسم لتسير إليها نجمه باحترام .
/مساء الخير يا امي .
وداد بابتسامه /مساء النور ي قلب امك .
نجمه باستغراب /هو حد نقل هدومي من الاوضه ولا ايه انا مش لاقياهم خالص .
وداد بخبث ومكر/طبعا اتنقلوا من اوضتك لاوضه عريسك ماخلاص بكره هتبقي مرائته ولا علي ذمته .
نجمه بغيظ شديد/لسه بكره ي امي وازي بس ده يحصل من غير اذني وهجيب هدومي ازي دلوقتي .
وداد بخبث ومكر/عادي ي حبيبتي من اوضه قاسم ما هو خلاص هيكون جوزك بكره ي حبيبتي يلا تصبحي علي خير بكره ورانا شغل كتير .
نجمه بغيظ شديد/اوووف اعمل ايه دلوقتي بس الجو نار ومش هعرف انام بهدومي دي اووف هطلع وخلاص ربنا يصبرني .
*****************
في غرفه قاسم …
كانت تقف نجمه وهي تتطرق الباب ليفتح لها قاسم بنعاس ليبتسم بخبث .
/ايه عاد ي عروسه لحقت اوحشك ولا ايه .
نجمه بغيظ شديد/وحش لما يلهفك انا عايزه هدومي عايزه البس .
قاسم بنظره خبيثه/وماله خوشي خودي الي انتي عايزاه بكره هتكون هنه في حضني انتي وهدومك .
نجمه بغيظ وهي تسير للداخل /ده بعينك .
قاسم وهو يجلس علي السرير بمكر/وماله هنشوف ي عروسه .
كانت نجمه تبحث عن اغراضها بغيظ ليتحدث قاسم بنظره خبيثه .
/اه انا خابر انا الجو حار هتلاقي قمصان النوم عندك هنه علي الشمال .
نجمه بغيظ وخجل /انت كمان قلبت في هدومي ده انت وقح بجد .
قاسم بغمزه /الله مش بنقي قميص نوم حلوه كده يليق بليله دخلتنا أن شاء الله هتكون ليله عنب .
نجمه بغيظ شديد وهي تذهب للخارج/انت بجد سافل .
ليضحك قاسم عليها بشده ليبتسم بعشق .
/اه ي روح قلبي انا مش مصدق انك بكره هتكوني مرائتي اكيد بحلم .
ليغفا قاسم ليحلم بتلك الليله التي انتظرها طويلا .
***************.
في غرفه فرحه وصالح ..
كان يجلس علي السرير وهو ينفج سيجارته بشرود لتجلس فرحه بجانبه .
/عامل ايه النهارده ي صالح .
صالح بجمود /هعمل ايه عاد زي كل يوم المهم خدتي الحبايه .
فرحه بوجع ومراره /نفسي تنساها مره واحده في حياتك نفسي احس انك عايز تخلف مني .
صالح بضيق /وانا سبق وقولتلك قبل سابق اني لهخلف منك ولا من غيرك انا عايز افضل كده حر طاير كده مش ناقص وجع راس .
فرحه بدموع ووجع/بس انا عايزه ي صالح .
صالح بحده /ي عني ايه بالعافيه ولا ايه وانا مش عاوز .
فرحه بدموع وصراخ /بس انا عايزه اكون ام ي صالح ابوس ايدك سبلي اي حاجه متحرمنيش من كل حاجه كده .
زهران وهو يسير للداخل بجديه /فيه ايه عاد صوتكم جايب اخر الدنيا ليه عملت ايه في البت ولا عمايلك دي مش هتبطلها .
صالح بحده /معملتش فيها حاجه واصل بنت اخوك عندك انا هنزل انام تحت وسيبهالكم كانت جوازه الفقر والشؤم .
فرحه وهي تمسح دموعها بالم /متشغلش بالك ي ابوي انا واخده علي كده روح ارتاح ي ابوي بكره حدانا يوم طويل.
زهران بتنهيده وحزن علي حالهم /ربنا يهديكم ي بتي .
فرحه بدموع /يارب ي ابوي يارب .
**********************.
في فيلا جعفر .
كان يصرخ جعفر بشده من حديث مالك ليسرع هشام الي الأسفل باستغراب .
/فيه ايه عاد ي ابوي .
جعفر بحده /تعال شوف ي هشام ي ولدي اخوك الي عايز يجبلي جلطه عايز يروح يحب علي ايد زهران ووالده علشان يتجوز بنتهم .
مالك بعشق وتمسك /ايوه هعمل كده ي ابوي ورده هي حب عمري وانا مش هفرط فيها واصل مهما حصل سلام ي ابوي .
جعفر بحده وصراخ /شايف الواد وعمايله انت ساكت ليه ي هشام .
هشام بنظره خبيثه /وايه ي عني ي ابوي ده لو وفقوا يبقا يوم المنا ساعتها البت هتيجي تعيش معانا هنه وساعتها هتشوف الويل ونحسر زهران عليها زي ماحسرناه علي طاهر .
جعفر بابتسامه خبيثه/اه بتعجبني دماغك ي واد ي هشام انا مش عارف اخوك الخيبان ده طالع كده ليه المهم جهز حالك انت انا عايز مرات صالح تكون زي الخاتم في صباعك فاهم .
هشام وهو يجلس وهو يضع ساقه اليسرى علي اليمني بغرور .
/اطمن ي ابوي ده انا ابنك هخليها تصرخ من عشقها ليا وتتمنا قربي كمان وساعتها تسليمها ليا هيكون سهل هههههه واكسر صالح كمان .
******************.
في فيلا زهران في الجنينه ..
كان يقف مالك بثقه وثبات أمام قاسم الذي كان يريد أن يقتله في وقتها .
/انت جاي شارب حاجه ولا ايه في ليلتك دي اختي مين ي ابن جعفر الي انت عايز تتجوزها انت جرا لعقلك حاجه ولا ايه.
مالك بثقه وثبات/انت خابر زين ي قاسم أن ماليش صالح بكل الي بينكم وبين ابوي وانا جايلك اهوه من الباب وطالب منك ايد ورده علي سنه الله ورسوله والي انت عايزه هنفذه .
نجمه بابتسامه وسعاده بعدما استمعت لكل شي .
/عين العقل ي مالك برافوا عليك ايوه كده هو ده العشق الي بجد .
قاسم بحده وغيره /انتي ايه الي جابك هنه اطلعي علي فوق وملكيش صالح بالي بيحصل .
نجمه وهي تقف أمامه بتحدي /لا ي قاسم مش هطلع وانت لازم توافق علي الجوازه دي .
قاسم بحده /غصبن عني ي عني مش كده .
نجمه بجديه وهمس /لو عايزني اصدق فعلا انك انسان كويس ولا عايزني فعلا اتجوزك وانا مطمنه معاك ومامنه علي نفسي معاك لازم توافق ي قاسم لازززم
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كان يقف قاسم وهو ينظر ل نجمه بغيظ شديد ليتحدث بهمس .
/نجمه متتدخليش في الموضوع ده واصل انتي مخبراش حاجه.
نجمه بتحدي /كفايه الي عرفاه ي قاسم أنهم اتنين بيحبوا بعض وعايزين بعض ومالك طلع راجل وشهم وجه طلبها منك علي سنه الله ورسوله يبقا ليه تفرق بينهم ي قاسم حرام عليك.
مالك بجديه /انا همشي ي قاسم وهستنا ردك بس صدقني اقسم لك بالله اني هكون امين عليها اكتر من نفسي عن اذنكم .
قاسم بحده وغيره /حسابك معايا بعدين علي وقفتك أكده قدام الحيوان ده وتتدخلك في حديدي معاه .
نجمه بجديه /المهم قولي هتعمل ايه في الموضوع ده .
قاسم وهو يجلس بتنهيده وهو يشعر بأنه يريد أن يتحدث معاها أن تظل أمامه اكبر وقت ممكن.
/الحكايه مش زي مانتي فاهمه ي نجمه ده طار قديم بينا وبينهم بحور دم منشفتش اجوزه اختي كيف بس مش هامن عليها .
نجمه بابتسامه ساحره /مع راجل بيحبها وبيعشقها زي مالك لازم تأمن عليها ي قاسم ارجوك فكر اوعا تفرقهم لانك كده هتكون بتموتهم بالبطي .
قاسم بخبث ومكر/مشاء الله حساسه انتي اوي كده مع أن الي يشوفك ميقولش كده واصل ي بومه .
نجمه بغيظ شديد/انا اصلا غلطانه اني قاعده بتكلم مع واحد زيك معندوش مشاعر تعرف ايه انت عن الحب .
قاسم وهو ينظر في عيناها بدقه وعشق /الا اعرف عن الحب ده مولع قلبي نار الحب ده .
نجمه بارتباك وغيظ شديد/تصبح علي خير ي قاسم .
قاسم بنظره خبيثه/النهارده قاسم بكره هكون زوجك العزيز هههههه .
نجمه بغيظ /اوووف ربنا يقدرني علي المصيبه دي .
قاسم بهمس وعشق /اه ي حبيبتي عامله زي الملاك أما اشوف موضوعك انتي كمان ي ست ورده .
ليصعد قاسم الي غرفه ورده .
***************.
في غرفه ورده .
كانت تجلس بدموع فذلك أصبح حالها بين الجنه والنار ليسير قاسم لتقف أمامه بارتباك شديد.
/اهلين ي اخوي .
قاسم بجديه وثبات /انتي خابره زين اني مبحبش اسال السؤال مرتين ايه الي بينك وبين مالك ابن جعفر .
ورده بفزع شديد /ايه هيكون بينا ايه ي اخوي ولا حاجه طبعا هو انا بطيقهم .
قاسم بنظره خبيثه/انا قولت كده برضك اصلي جه طلبك مني للجواز هقوله انك مش موافقه .
ورده سريعا وارتباك /لا استنا بس ي اخوي الكلام اخد وعطا .
قاسم بحده /اخلصي عاد ي بت انا مبحبش كوهن الحريم ده انطقي موافقه ولا لا .
ورده بدموع ووجع /تفتكر لو وفقت ي قاسم فيه حاجه هتتغير ابوي عمره مهيوافق .
قاسم وهو يحتضنها بحنان/وانا روحت فين ي بت ده انتي بنتي ورده عمره سيببي الموضوع ده عليا بس ملقتيش غير دكتور البهائم ده تحبيه .
ورده بضحك /هههههه اعمل ايه عاد ي اخوي ربنا ما يحرمني منك واصل .
ليحتضنها قاسم بحنان شديد جعل تلك التي تقف خلف الباب بابتسامه ساحره بعدما استمعت كل شي .
****************.
في المطبخ .
كانت تقف نور وهي تقف تعد القهوه ليسير صالح الي الداخل بضيق لتنفزع نور بشده .
صالح بغيظ /جرا ايه ي بت انتي هو كل ماتشوفيني هتصويتي كده في وشي .
نور بضحكه رقيقه /ههههه انا اسفه والله بس هي ظروف بقا اتفضل حضرتك انا اسفه .
صالح بتعب وصداع /طب بقولك ايه عاد اعمليلي كوبايه قهوه دماغي هتنفجر .
نور بابتسامه/امرك ي كبير .
لتتضع نور القهوه ليتحدث صالح بجديه .
/قوليلي عاد انتي بتتدرسي ولا بتشتغلي ولا ايه.
نور بابتسامه/انا في كليه هندسه بس برسم حلو اوي أن شاء الله لما اكبر هكون اكبر رسامه .
صالح بابتسامه /أن شاء الله.
ليرن هاتف صالح برساله من سوزي ليزفر بضيق وزهق لتتحدث نور بطلقائيه .
/انا ليه حاسه برغم كل الناس الي حوليك انك لوحدك .
صالح بابتسامه صافيه /واضح انك مش بس رسامه كويسه دكتوره نفسيه كمان .
نور بابتسامه ساحره/بعد الشر عليك من الدكتور النفسي انا بجد بسال سؤال عادي لو مش عايز متجوبش براحتك .
صالح بابتسامه اعجاب بها /ابدا ي ستي انتي عارفه لما كل الدنيا تتفق عليكي وتخترلك حياتك اهو ده بالظبط الي حصل معايا كل حاجه كانت بالأمر .
نور بابتسامه /طب ليه كده مش كفايه طنط فرحه دي زي النسمه حضرتك بس الي مش واخد بالك .
صالح بابتسامه باهته /يمكن تصبحي علي خير اه صح نسيت اقولك انتي الي زي النسمه سلام .
ليصعد الي الاعلي وهي تتبع أثره بابتسامه ساحره لتتطلق اول شراره العشق ❤️❤️❤️.
*******************.
صباحا …
في المدرسه التي تعمل بها فرحه ..
كانت تجلس فرحه بدموع ليقترب منها هشام بنظره خبيثه..
/معقول القمر بيطلع الصبح ويعيط كمان ده كلام .
فرحه وهي تمسح دموعها سريعا /مين حضرتك .
هشام بابتسامه ساحره/انا هشام المهندس الجديد الي هرمم المدرسه مش حضرتك برضه مدام فرحه وكيله المدرسه .
فرحه بابتسامه باهته /ايوه انا يريت حضرتك تقولي ايه المطلوب .
هشام بنظره خبيثه/مبدايا كده انا واحد بقدر الجمال وملاك زيك مينفعش دموعها تنزل اصلا .
فرحه بابتسامه احتياج /شكرا لزوق حضرتك تقدري حضرتك تبعتلي كل المطلوب عن اذنك .
هشام بنظره خبيثه/بقا واحد فلاح زي صالح يكون متجوز الصاروخ دي اه دي اللعبه هتحلو اوي ي فرحتي .
******************.
في فيلا زهران …
كان الجميع يعمل علي قدم وساق استعدادا للفرح نجمه وقاسم .
في غرفه نجمه …
كانت تقف بالفستان الابيض بارتباك شديد لتقترب منها والدتها بابتسامه وسعاده .
/الف مبروك ي حبيبه قلبي زي القمر .
وداد بابتسامه /الف مبروك ي مرات ابني مشاء الله زي القمر .
ورده بابتسامه وهمس /ربنا يخليكي ليا علي الي عملتيه معايا لولاكي قاسم كان مستحيل يوافق .
نجمه بابتسامه/الف مبروك ي حبيبتي ربنا يسعدكم يارب .
نور بابتسامه ومرح /مشاء الله عليكي ي نجمه ي اختي قمر منور .
فرحه بابتسامه/الف مبروك يا نجمه .
نجمه بارتباك شديد /الله يبارك فيكم يارب.
قاسم وهو يسير للداخل بطله خاطفه ساحره /مشاء الله تبارك الله ايه الجمال ده .
مهمه بخجل شديد /مش لدرجه دي ي قاسم .
قاسم بخبث وهمس /اوعي تصدقي روحك انا بس بقول كده علشان الناس ي بومه .
نجمه بغيظ شديد/اووووف ي ساتر .
قاسم وهو يحدث ذاته بعشق /اسف ي روح قلبي بس غصبن عني عايزك تكوني في حضني برضاكي بعد ماحبي يملأ قلبك عديت اول خطوه وبقيتي مرائتي والي جاي باذن الله هنعديه سواء ي نجمه القاسم .
*******************.
في الاسفل …
كانت تقف فرحه ونور بضحك شديد وهم يعدون العصير .
نور بابتسامه/حضرتك دمك خفيف اوي ي طنط فرحه شربات مكرر .
فرحه بابتسامه/ايه طنط دي انا مش كبيره عنك بكتير ي عني بس اي حاجه منك قبلاها .
ليرن هاتف فرحه بمكالمه من هشام لترتبك بشده ليرسل إليها رساله .
/ردي عليا مش قادر انام من غير ماسمع صوتك ي فرحه حياتي كلها .
كان قلبها الذي شعر سنوات بالحرمان ينتعش من جديد ليسير صالح بغيظ شديد.
/جرا ايه عاد انتي وهي كل ده واقفين بتعملوا ايه الرجاله مستنيه الشربات .
نور بارتباك وقلق /حاضر هطلعه حالا اهوه .
صالح بضيق وغيره /استنا عندك هتخرجي بره كيف كده روحي البسي حاجه يالا .
نور بسعاده بداخلها لا توصف /حاضر عن اذنكم .
فرحه بمراره ووجع/ده انت عمرك مقولتلي انا كده ايه غيران عليها جوي .
صالح بحده /كل الحريم الي في القصر ده عندي واحد والغيره طول عمرها في طبعي سلام .
لتمسك فرحه الهاتف لتصعد الي الاعلي لتحدث هشام فهو أصبح طوق النجاه بالنسبه لها ليعوضها أنوثتها التي افتقدتتها مع صالح .
********************.
في غرفه قاسم ونجمه..
كان يحملها قاسم برومانسيه ليضعها علي السرير بابتسامه ساحره.
/الف مبروك ي عروسه بقيتي خلاص نجمه القاسم بقيتي ملكي .
نجمه بارتباك شديد/ده عمره مهيحصل واصل انت مصدقت ولا ايه.
قاسم وهو يحتضنها من الخلف بعشق /انتي فعلا خلاص بقيتي ملكي هعيشك الي تستحقي تعيشيه ي نجمه .
نجمه بضعف وهمس /قاسم ابعد لو سمحت .
قاسم وهو يفك طرحتها بمكر وعشق /مش هبعد دي الليله الي استنتها اليله الي حلمت بيها .
نجمه بهمس /قاسم انت بتقول ايه.
قاسم وهو يقبلها بعشق وهو يحملها الي أحضانه /وانتي في حضني هتعرفي كل الي في قلبي مشاعري هتجوبك هغرقك في بحور عشقي….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في فيلا زهران …
في غرفه قاسم .
كان يأخذها في أحضانه بفرحه لا توصف كأنه لايصدق ماذا يحدث علي معشوقته أصبحت زوجته وليس ذلك فقط بل أصبحت في أحضانه هل بالفعل تحقق الحلم أما هي فكانت ذائبه في أحضانه لتنتطق بتلك الكلمه التي قالتها بهمس حطمت كل شي .
/وحشتني ي طاهر وحشتني .
كانت كالقلم الذي صفعه بشده لينظر إليها بجمود وكأنها سلبت روحه منه لتنظر إليه بفزع وهي تغطي جسدها العاري وكأنها اخير شعرت بما يحدث ليبعد عنها وهو ينظر إليها بسخريه والم .
/طاهر .
نجمه بارتباك وضيق /امال انت فاكر ايه للاسف انا حسيت بيه معايا وانت استغليت ده بكل وقاحه .
قاسم بوجع شديد /ده علي اساس اني غصبت عليكي انتي مرائتي ي هانم .
ليسير الي الحمام تحت نظرات الحائره لتأخذ أنفاسها اخيرا وهي تتحدث بصدمه .
/نجحتي في انك تلحقي كرامتك الي راحت بين أيديه بعد استسلامك وغضوعك ليه انتي ايه الي جرالك ازي سمحتي لده يحصل والمصيبه انك كنتي مستمتعه بين ايديه معقول ي نجمه تكوني ..
*************.
في الحمام ..
كان يقف تحت المياه البارده لعلها تنطفئ نار القلب التي اشعلتها باسم اخيه فكان يتمنا أن يكون هو فارسها ليتحدث بسخريه ..
/انت برضه مجنون كنت فاكر أنها هتحبك بالسرعه دي المشوار لسه قدامك ي قاسم والحرب انك تاخد قلبها لسه فيها كتير .
ليسير الي الخارج ليجلس علي الكنبه المجاوره لسرير لتجلس نجمه بجانبه بارتباك .
/انا اسفه علي الي قولته .
قاسم بسخرية ووجع/وده من امتا أن شاء الله.
نجمه بارتباك /لا حقيقي اي أن كان مكنش ينفع انطق باسم طاهر أنت خلاص بقيتي جوزي ي قاسم حتي لو مكنتش انا حابه الموضوع بس انا بفهم في الأصول .
قاسم بحده وغيظ /ماشي ي بتاعه الأصول انا اصلا غلطانه في الي عملته اوعدك أن ده مش هيحصل تاني وهسيبك تعيشي علي ذكري المرحوم ممكن اتخمد بقا .
نجمه بضيق شديد /تصبح علي خير .
ليغفا كلا منهما مكانه وعقله وقلبه وهم يفكرون فيما حدث وماذا سيكون القادم …
***************.
في غرفه صالح وفرحه …
كان يجلس صالح بشرود وهو يفكر في تلك الصغيره التي أصبحت تخطف عقله رويدا رويدا ليحدث ذاته بعتاب .
/انت جرا ل عقلك حاجه ولا ايه ايه الي انت بتفكر فيه ده ده 15 سنه فرق بينك وبينها فوق ي صالح انت كبير علي كده .
فرحه وهي تنام بجانبه بلا مبالاه /يريت تنطفئ النور علشان انام .
صالح بغيظ شديد/وايه الجديد مانتي دايما بتنامي والنور مفتوح وبعدين هنه انا الي أمر وبس .
فرحه بحده وغيظ/لا ي شيخ محستش بكده ي عني وانتي بتحدد مع البت المفعوصه الي اسمها نور الي قدامها بحس أن حنينه الدنيا فيك انا بس الحيطه المائله هنه ي سي صالح .
صالح بحده /تخاريف ايه الي عماله تقوليها دي متليمها لالمك اني باين عليكي كبرتي وخرفتي .
فرحه بحده وغيظ /كويس انك خابر زين أننا مش صغيرين ي صالح تصبح علي خير .
لتحدث ذاتها بغيظ .
/اتكلم عن حالك انا خلاص لقيت نصي التاني لقيت الراجل الي طول عمري بحلم بيه ي صالح .
ليغفا بجانبها وهو يشعر بضيق من ذاته هل بالفعل يضعف أمامها ليغفا كلا منهما وقلبه ينبض للشخص اخر .
*********************.
صباحا ….
في المدرسه ..
كانت تقف فرحه وهي تبحث عنه بلهفه واشتياق ليقترب منها بغروره المعتاد .
/بدوري علي حد .
فرحه بارتباك شديد/بدور عليك انت ي استاذ ممكن اعرف ايه الرساله الي بعتهالي امنبارح دي .
هشام بنظره خبيثه/ايه بس احساسي وحرام عليكي تعقبيني بسببه أو انك تزعلي مني حرام عليكي ده انا اموت .
فرحه وفي داخلها سعاده لا توصف /انت مش شايف نفسك مزودها شوي انت مشوفتنيش غير مرتين بس وبعدين متنساش اني ست متجوزه ومش متجوزه اي حد ده صالح زهران .
هشام بخبث ومكر/وحياتي عندك متفكريني انا بموت كل مابتخيل انك في حضنه وبيلمسك بموت .
فرحه وهي تحدث ذاتها بمراره /الله علي كلامك ي هشام بيرفعني ل سابع سما انت كنت فين من زمان .
هشام بابتسامه ساحره/روحتي فين ي فرحه حياتي.
فرحه بابتسامه اللقب المحبب الي قلبها /ممكن نشوف الشغل .
هشام بابتسامه ساحره/امرك ي ملكه حياتي بس برضه الشغل والدنيا كلها مش هتمنعني عن حبك .
********************.
في غرفه قاسم ونجمه…
كانت تخرج نجمه من الحمام لتستمتع طرقات الباب وتسمح صوت والدتها وحماتها .
نجمه بفزع /ي خبر ابيض قاسم قاسم اصحي.
قاسم بحزن /مالم عايزه ايه .
نجمه بهمس /ماما وحماتي بره انا هركن كل علي الكنبه ده وانت اغسل وشك اعمل اي حاجه مش عايزه حد يحس بحاجه.
قاسم وهو ينظر باشتياق لها ولتلك الملابس التي تظهر مفاتنها وجمالها ليتحدث بتنهيده .
/وانتي فارق معاكي ايه ماهم عارفين انك مش عوزاني ومغصوبه علي الجوازه افتحي افتحي بلاش حوارات.
نجمه وهي تنظر في عيناها بدقه /الي فارق معايا هو انت وشكلك قداهم وقدام جدك انا قولتلك اني بفهم في الأصول وفي كل الحالات انت رجلي وجوزي دلوقتي ي قاسم .
قاسم وهو يحدث ذاته بعشق وهو ينظر في عيناها /اه ي روح قلب قاسم بعشقك ي نجمه عشق يكفي العالم كله نفسي بس تقبليني ساعتها هخليكي اسعد انسان في الدنيا ي نجمه القاسم .
وداد بضحك من علي الباب /ايه ي ولاد مش قادرين تبعدوا عن بعض اوي كده هههه.
والده قاسم بسعاده /ربنا يسعدهم ويهنيهم يارب .
قاسم وهو يهندم ذاته ليفتح الباب بابتسامه ساحره وهو يحتضن نجمه التي تبتسم بسعاده ورضا .
/جرا ايه ي أما جرا ايه ي حماتي مش هاين عليكم تسبوني مع حبيبتي شويه ولا ايه .
وداد بضحك /هههه شوف الواد طب اكسف مش كده .
قاسم وهو يقبلها في جبينها بسعاده /واتكسف من ايه مراتي وحلالي ولا ايه رايك ي حماتي .
والده نجمه بابتسامه /ربنا يسعدكم ي ضنايا .
قاسم بابتسامه /لا عاد احنا هننزلوا نفطروا معاكم تحت ولا ايه ي حبيبتي.
نجمه بابتسامه /طبعا ي حبيبي مفيش مشكله .
والده نجمه /طب معلش اسبقونا انتوا انا عايزه نجمه شويه .
قاسم بابتسامه /امرك ي حماتي يلا ي امي .
والدتها بابتسامه/شكلك مبسوط عكس المتوقع ي نجمه ايه الي حصل .
نجمه بارتباك شديد/مفيش حاجه ي امي متنسيش أنهم صعايده وفوق ده كله دول اهلي وناسي .
والدتها بخبث /انا عارفاك كويس لو الي بيحصل ده مش علي هواكي مكنتش هشوف الفرحه دي والرضا في عنيكي علي العموم قاسم ابن حلال وميتخيرش عن طاهر الله يرحمه يلا ننزل ي حبيبتي.
******************.
في الاصطبل ..
كانت تقف نور وهي تنظر بابتسامه الي تلك الفرس الابيض الجميل لينصدم صالح من تواجدها هنا .
صالح بابتسامه وسعاده لرويتها /انتي ايه الي جابك هنه .
نور بابتسامه ساحره/انا بحب الخيل اوي اوي وبصراحه كان نفسي اتفرج عليهم اوي واستغليت أن الكل مشغول وجيت اتفرج .
صالح بابتسامه وهمس /علي فكره الفرس ده بتاعي وتحت امرك .
نور بابتسامه وهمس /نفسي اركبه اوي .
صالح بابتسامه عذبه /كل الي نفسي فيه انا هحققهولك وده وعد مني .
لياخذها علي الفرس باستماع ليطيروا الي الخارج عن الارض الزراعيه فكلا منهما لاقا نصفه الاخر ويحدث ما يحدث .
ترا ماذا سيكون القادم بالنسبه لهم 🤔🤔🤔🤔.
****************.
علي مائده الافطار…
زهران بابتسامه /صباحيه مباركه ي عرايس عقبال متجبولي ولي العهد كده بس مش عايز تأخير ماشي .
قاسم بابتسامه /سمعتي الأمر .
نجمه بخجل /ربنا يسهل .
ورده بابتسامه /ربنا يسعدكم يارب .
زهران بجديه /صحيح ي قاسم كان فيه حاجه كده كنت عايز اقولك عليها قبل الفرح بس استنيت.
قاسم باستغراب/خير ي ابوي .
زهران بجديه /ابن جعفر كان بيعمل ايه في بيتي هنا وكنت بتحدد معاه في ايه .
قاسم بجديه /الصراحه ي ابوي مالك طالب ايد ورده وانا وعدته اني هخبرك وهرد عليك .
نجمه بابتسامه /ايوه ي عمي والله دكتور مالك انسان محترم جدا وبيحب ورده بجد .
ورده بارتباك شديد/وانا موافقه ي ابوي .
زهران بصوت عالي وغضب عارم اخاف الجميع /موافقه يبقا تروحي تتجوزيه بعيد عني خالي جعفر يشغلك عنده خدامه وانسي اني ليكي اب والبيت ده مش هتخشيه واصل .
نجمه بضيق /ليه كده ي عمي المواضيع متتخدش كده ده جواز علي سنه الله ورسوله .
زهران بحده وغضب /سكت مرائتك ي قاسم مش عايز اسمع كلمه في الموضوع ده بس علي الاقل هي متعرفش الي بينا وبينهم الدور عليك انت وحسابك معايا بعدين ي قاسم .
ورده بدموع والم /قاسم ابوس ايدك اتصرف انا مش هتجوز غير مالك والا هموت نفسي .
قاسم بغضب /هديكي قلم يعدلك اكتمي نفسك خالص انا هحاول مره تانيه مانتي كمان ملقتيش الا ده وتحبيه .
نجمه وهي تحتضن ورده المنهاره بحزن /الحب مش بأيدينا ي قاسم دي الفه بين قلبين .
قاسم وهو يحدث ذاته بحزن /عندها حق الحب مش بايدنا مانت من دون كل بنات العالم حبيت مرات اخوك قوينا علي الي جاي يارب .
********************.
في المدرسه .
هشام بنظره خبيثه/خلاص هتمشي اليوم خلص بسرعه اوي هتوحشيني .
فرحه بابتسامه وهمس/وبعدين معاك بقا انت مزودها اوي احنا الي بينا للشغل وبس .
هشام بمكر وخبث /مش قادر اعمل ايه بس علي العموم انتي في قلبي اصلا ليل ونهار .
فرحه بابتسامه وارتباك /مع السلامه .
هشام بضحكه خبيثه /ههههه كنت فاكرك هتاخدي مجهود اكتر من كده بس واضح أن صالح حرمك اوي ي عيني ههههههههه .
************************.
في غرفه قاسم ونجمه …
كانت تجلس نجمه بدموع علي ورده فهي رقيقه جدا ترا أن العشق والحب اجمل مافي الوجود .
قاسم بابتسامه /وبعدهالك عاد في للدموع دي قولتلك انا هحاول اتصرف مكنتش اعرف ان عندك دم كده .
نجمه بغيظ شديد/شكرا ي ابن الناس ي متربي .
قاسم بضحكه عاليه/هههه هو ده اخرك ي عني نفسي اعرف ايه الي مزعلك اوي كده .
نجمه بدموع وبراءه /زعلانه علي ورده افرض عمي موفقش وشكله كده مش هيوافق هي ومالك ذنبهم ايه يعيشوا في عذاب كده .
قاسم بجديه/فيه ناس بيبقا مكتوب عليها العذاب ي نجمه بس انا أن شاء الله هحاول اوعدك .
نجمه وهي تحتضنه بسعاده وبراءه /ربنا يخليك ليا ي قاسم .
قاسم وهو يشدد من احتضانها بفرحه /ويخليكي ليا ي نجمتي الجميله.
*********************.
في روما ….
في أحدا قصور واحد من أكبر رجال المافيا كان يجلس بغيظ شديد وهو يرا خبر زواجهم يزين الصحف والمجلات ليرميهم بغضب .
***********************.
في الاراضي الزراعيه ..
كانت تسير نور داخل الأرض مع صالح لينظر إليها بابتسامه ساحره.
/ايه رايك مبسوطه .
نور بابتسامه وسعاده /اوي اوي .
صالح وهو ينظر إليها بلهفه /وانا كمان وهتبسط اكتر لو دوقت الشفايف الكريز دي .
ليقبلها بسعاده لتختضنه بعشق لينفزعوا وهم يبعدون عن بعض وهي تظبط ملابسها عندما رواه من يقف وعيناها توحي بالهلاك ..
ترا من يكون 🤔🤔🤔🤔🤔🤔.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في أراضي مهران .
كان يقف صالح وهو يمسك يدها وهو يضغط على أسنانه بغيظ شديد من ذلك الذي يقف وهو ينظر إليهم بخبث ومكر ليمسك صالح يد نور بامتتلاك .
هشام وهو يصفق بسخرية وخبث /توتو ده كلام ده ي صالح في الخلا كده طب خدها الكوخ جوه وخدوا راحتكم شكلها معندهاش مانع ل حاجه واصل .
نور بدموع وخوف /صالح .
صالح بحده وغضب /أخفا من وشي ي ابن جعفر بدل مدفنك هنه وملكش صالح واصل بالي بيحصل هنه.
صالح بضحكه سخريه /هههههه كيف عاد دي ارض طاهره هههه صحيح الي ميشوفش يقول عدس اخوك يتجوز مرات اخوه وانت مدورها مع اختها رجاله بصحيح .
صالح وهو يمسكه بغضب /رجاله غصبن عن عين امك وغور في داهيه من وشي .
هشام وهو يميل عليه بنظره خبيثه/همشي بس تصدق هي ليها حق أنها تخونك .
ليسير هشام بنظره ماكره بعدما بخ ذلك السم في أذنيه ليفيق من شروده علي صوت نور الباكي .
/يادي المصيبه ي صالح مين ده زي ترا بعد مشافنا هيعمل احنا ازي بس نعمل كده اززززي .
صالح وهو يمسك يدها بحنان/ولا يهمك من حاجه ي حبيبتي تعالي معايا .
نور بدموع وقلق /علي فين بس .
صالح بابتسامه ساحره/علي المكان الي كان لازم اخد ك من ايدك ونروحه اول ما حبك دق في قلبي يلا بينا .
****************.
في فيلا جعفر …
كان يجلس جعفر وهو يرا ذلك الفيديو وعلي وجهه ابتسامه شامته .
/عفارم عليك ي واد ي هشام برنس .
هشام بجديه /تلميذك ي كبير بس تعرف ي أبا من ساعه مشوفت الي حصل ده بفكر في فرحه تفتكر هي تستاهل الخيانه دي لدرجه دي .
جعفر باستغراب /جرا ايه ي هشام وانت من امتا بتشغل بالك بالناس اوعا تكون .
هشام بضحكه عاليه/ههههه اكون ي بابا ده انا بتكلم معاك كده بس احب افرحك أن السمكه خلاص نتوقع في الشبكه وكل الي خططناله هيحصل .
*****************.
في جنينه زهران …
كانت تجلس نجمه بشرود ليقترب منها قاسم بابتسامه هادئه .
/اشربي العصير ده .
نجمه بابتسامه /تسلم ايدك بجد ي قاسم هتشوف حل للموضوع ورده ومالك .
قاسم بابتسامه /انتي زنانه اوي قولتلك هاتصرف .
نجمه بابتسامه /تعرف ي قاسم أننا بعد جوازنا اكتشفنا أننا قبل كده كنا بعاد عن بعض وعرفنا بعض .
قاسم بابتسامه وغمزه /ويترا لما عرفتيني عجبتك .
نجمه بابتسامه وخجل /بصراحه اه اكتشفت انك راجل اوي ي قاسم .
قاسم بابتسامه خبيثه تخفي سعاده بداخله لا توصف /دي حاجه انا واثق منها هدي دايما تقولي كده .
نجمه بغيره شديده /مين هدي دي أن شاء الله.
قاسم وهو مستمتع بغيرتها /هدي حبيبتي البنت الي في الشركه الي حكتلك عنها .
نجمه بغيظ شديد/وسعادتك بقا بتشوفها وكده .
قاسم بنظره خبيثه/بشوفها دي في قلبي كده دي نبض قلبي وطبعا بشوفها واكلمها كمان هو انا اقدر استغنا عنها واصل .
نجمه بغيره وعصبيه /اظن اني انا بخاف علي شكلك ومنظرك قدام الناس المفروض انت كمان تحافظ علي شكلي كمرائتك .
قاسم بخبث ومكر/توتو جرا ايه ماحنا متفقين من الاول ولا انتي غيرانه عليا بقا .
نجمه بارتباك شديد/اغير عليك انت ده بعدك انا بضايق علي كرامتي ي استاذ .
قاسم بابتسامه وهمس /علي فكره بتبقي حلوه اوي وانتي عصبيه بصراحه انتي حلوه في كل حالاتك.
نجمه بابتسامه وهمس /بجد .
قاسم وهو ينظر في عيناها وكاد أن يقبلها لتنصدم هي من مظهر نور لتنظر إليها بفزع .
نجمه بقلق بالغ/نور مالك ي حبيبتي فيه ايه شكلك معيط ومبهدل ليه كده .
صالح بابتسامه/مفيش ي مرات اخوي بصراحه اختك دي فرفوره جوي الفرس كان هقيلبها ومن ساعتها بتعيط وخايفه كده .
قاسم بنظره ثابته /وانتوا كنتوا مع بعض بتركبوا الخيل.
صالح بابتسامه وسعاده /مانت عارف ي قاسم أن اخوك خيال .
نجمه وهي تحتضن نور بقلق/طب عن اذنكم هندخل ل ماما .
قاسم بحده /ايه الي بيحصل ده ي صالح علشان مش مرتاح .
صالح بجديه /ايه الي بيحصل ي اخوي مش فاهمك تقصد ايه.
قاسم بحده /لا انت فاهم زين ي صالح ايه الي بينك وبين نور دخ انت لو كنت خلفت كان زمان عندك قريب منها .
صالح بعصبيه شديده /ليه أن شاء الله عندي 100سنه ولا ماشي بعكاز جرا ايه ي قاسم متحاسب علي كلامك ولا صالح هو الحيطه المائله هنا والكل بيعمل علي كيفه مانت اتجوزت نجمه مش ده الي كنت هتموت عليه برضه .
قاسم بارتباك شديد/كلام ايه ده انت خابر زين اني اتجوزت نجمه بأمر من ابوك .
صالح بضحكه عاليه/مبلاش عاد حديدك الي ميخشش عقلي ده انا خابر زين ان عينك منها من زمان من ساعه ماخوك طاهر الله يرحمه كان عايش متعيش دور المضحي ي قاسم نور هي البنت الي حبيتها ومش هسيبها تروح مني واصل .
قاسم بشراسه /طب وفرحه .
صالح بجديه / والله براحتها عايزه تفضل علي ذمتي اهلا وسهلا مش عايزه باب القصر يفوت جمل كيف مبيقولوا سلام ي اخوي .
قاسم بغيظ شديد /ماشي ي صالح ماشي .
*********************.
في روما …
كان يجلس طاهر بشرود وعلي وجهه الغضب وهو يتذكر صديقه الذي تتدمر بسبب تلك المراه الملعونه الذي سخر حياته الانتقام منها .
فلاش باك …
في أحدا الشقق ..
كان يسير طاهر الي الداخل باستغراب ليصعق من صديقه احمد الذي يفترش الأرض بالم ليسرع إليه بفزع .
/احمد احمد ايه الي حصل مالك .
احمد وهو ياخذ أنفاسه بصعوبه /طاهر سعاد سعاد دمرتني واضح أن السيجاره كام فيها ماده كبيره من الهيرون بنت الكلب عايزه تخلص مني .
طاهر بدموع وفزع /كفايه كلام انا هاخدك علي المستشفي حالا.
احمد وهو يمسك يده بتعب شديد/خلاص ي طاهر مفيش وقت انا بموت بس اسمعني حقي انا عارف ان انت الي هتجبهولي هي وبنتها عايزهم يدوقوا المر حقي عايز حقي ي طاهر .
طاهر بدموع ورغبه قويه في الانتقام /قسما بالله لجبلك حقك ي احمد وهخليهم يدفعوا التمن غالي .
باك …
ليعود طاهر من شروده ليتذكر دخوله في مجال المافيا وتزوير موته لكي ينتقم باريحيه ليرمي الكاس ارضا ليتذكر تلك الماساه لتسرع إليه لارا بفزع .
/طاهر فيك ايه .
طاهر بغضب شديد/افتكرت الي مبحبش افتكره ي لارا كل مبفتكر بيبقا هاين عليا اولع فيهم .
لار بحزن شديد/طاهر أنت غيران علي نجمه انت بتحبها .
طاهر بحده /انتي بتقول ايه انتي كمان ده هي وامها اكتر اتنين بكرهم في حياتي ونفسي ادمرهم .
لارا بتنهيده وهي تحتضنه من الخلف /طاهر انا سبت بلدي وحياتي كلها علشانك علشان اكون معاك انا مقدرش اعيش من غيرك ي طاهر .
طاهر بجديه /لزمته ايه الكلام ده مانا معاكي اهوه .
لارا بدموع /لا مش معايا ي طاهر .
طاهر بابتسامه ساحره وهو يحملها/واه عاد ليه الدموع دي بس انا بقا هصلحك وانتي عرفاني بصالح بضمير .
لارا بضحكه عاليه/انت مفيش فايده فيك .
طاهر بابتسامه خبيثه /طبعا ي حبيبتي انا فريد يلا بينا تنبسط .
****************.
في عياده مالك ..
كان يجلس علي مكتبه ليسير زهران بحده .
مالك بفزع /الحاج زهران اتفضل .
زهران بحده /انا عمري ميجمعني بيك مكان ي ابن جعفر واسمعها كلمه مني ابعد عن بتي بدل مامحيك من علي وش الدنيا .
مالك بقوه وثبات /يبقا اقتلني من دلوقتي ي حاج زهران لاني مش هسيب بنتك ولا هبعد عنها .
زهران بحده وغيظ/يبقا انت الي اخترت ي ابن جعفر وحياتك هتروح ي ابن جعفر وهحسر ابوك عليك انا بديلك فرصه اخيره ابعد عن بنتي .
******************.
في غرفه قاسم ونجمه ..
كانت تقف نجمه امام المراه وهي تلف جسدها بفوطه ليقترب منها قاسم بمكر وعشق.
/علي فكره انا ليا حاجه عندك .
نجمه بخجل شديد/قاسم انت جيت امتا وبعدين حاجه ايه دي .
قاسم وهو يحتضنها من خصرها بتملك/بوسه وهاخدها ي عني هاخدها .
نجمه بخجل وارتباك /قاسم ابعد مش كده .
قاسم بابتسامه وسعاده/انتي مرائتي وده حقي .
نجمه بغيظ شديد عندما تذكرت هدي لتتدفعه بغيظ /لا ي حبيبي روح ل الست هدي بتاعتك اتبسط معاها .
قاسم بابتسامه خبيثه /هدي دي مش تتديني بوسه دي تتديني روحها كمان دي بتموت فيا .
نجمه بغل وغيره /خلاص ي اخويا روحلها وسبني انام .
قاسم وهو يحملها بعشق وهمس /والله ميحصل انا النهارده ي قاتل ي مقتول وانتي زي القمر كده تعالي ي نجمتي.
******************.
في المدرسه …
كانت تسير فرحه الي الداخل لتنصدم من تلك الورد الذي يزين مكتبها لتبتسم بسعاده لا توصف ليقترب منها هشام بهمس .
/اجمل ورد ل اجمل ورده في البستان كله .
فرحه بسعاده /وبعدهالك ي هشام كفايه كده بقا .
هشام بابتسامه ساحره/مش قادر عاشق ولهان ومش هبعد عنك .
فرحه بحزن شديد/يريت كنت اقدر اكون معاك ي هشام بس انا ست متجوزه .
هشام بجديه /بس لانتي بتحبيه ولا هو بيحبك .
فرحه باستغراب /وانت عرفت ده كيف .
هشام وهو ينظر في عيناها بدقه/احساسي ي فرحه انتي عيزاني زي مانا عايزك بالظبط ويمكن اكتر اطلقي منه ي فرحه ونكون مع بعض .
فرحه بدموع وضيق /مقدرش ي هشام ده ابن عمي مقدرش اطلب الطلاق اساسا ده عمي كان يموتني .
هشام بهمس ومكر /لازم تختاري ي فرحه ي انا ي هو .
تفتكروا فرحه هتختار مين 🤔🤔🤔🤔🤔.
******************.
في غرفه نجمه وقاسم …
كانت تجلس في أحضانه بخجل شديد فأصبحت تسعد في أحضانه ولما لا وهو يعاملها كالنسيم .
قاسم وهو يقبل رأسها بسعاده/ايه ي ست البنات سرحتي في ايه .
نجمه بابتسامه وخجل /سرحت في حالنا معقول انا وانت في سرير واحد ده احنا مكناش بنطيق بعض .
قاسم وهو يقبل رأسها بعشق /اتكلمي عن نفسك انا بحبك من زمان اوي .
نجمه بابتسامه وهمس /من زمان امتا ي قاسم .
قاسم وهو يضع رأسه براحه /ياه من اول مره شوفتك فيها في الجامعه خطفتي قلبي برقتك وجمالك سحارتيه ومن ساعتها وانتي ساكنه قلبي كنت بتعذب وانا شايفك مع طاهر الله يرحمه عارف ي نجمه نجمه .
/اه انزل اشرب كوبايه قهوه بعد الليله العسل دي.
******************
في غرفه نور …
كانت تجلس بشرود ليسير صالح الي الداخل لتسير إليه بفزع .
/ي نهار اسود صالح انت ايه الي جابك هنا دلوقتي أخرج ابوس ايدك ل حد يشوفك .
صالح بعشق قد تمكن من قلبه /مش مهم الي يشوف يشوف انا عايزه أطمن عليكي وميهمنيش حاجه واصل ي نور حياتي كلها .
ليفتح قاسم الباب بغضب شديد بعدما سمع كل شي .
قاسم بحده /انتوا فيه ايه انتوا ازي كده انت ازي تتدخل هنا ي صالح وانتي ي ست نور ازي تقبلي بكده انتوا خلاص اتجننتم .
صالح بقوه وثبات /فيه ايه ي قاسم هو فيه مشكله اني ادخل اوضه مرائتي ولا ايه.
قاسم بصدمه /مرائتك .
********************.
في غرفه نجمه وقاسم …
كان يضئ هاتفها بمكالمه فيديو من ذلك الرقم المجهول لتفتح عيناها بنعاس لتفتح الفيديو لتنصدم من ذلك الذي يجلس أمامها بغرور وثقه.
طاهر بابتسامه خبيثه /ازيك ي نجمتي وحشتيني ….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في فيلا زهران .
في غرفه قاسم ونجمه..
كانت تنظر إلي شاشه الهاتف بصدمه قاتله هل تراه بالفعل أمامها هل زوجها عايش زوجها تلك اللقب الذي قد انتقل منه الي اخيه الان كيف حدث ذلك ما هذا الكابوس لتتحدث بدموع وانهيار .
/انا اكيد بحلم مش ممكن تكون عايش ي طاهر .
طاهر بضحكه شيطانيه /ههههه لا ي روحي ده مش حلم دي حقيقه انا فعلا عايش وهكون عملك الاسود في حياتك جحيمك الي هتشوفيه علي الارض مش انتي وبس لا وكمان حماتي المصونه الي نهايتها هتكون علي ايدي انا .
نجمه بصدمه وصراخ /امي مالها ومالك وانت ازي تخبئ عني وتبعد كل ده وتزور موتك كده انت مين بالظبط .
طاهر بضحكه عاليه ووعيد/قولتلك انا عزرائيل الي هيقبض أرواحكم خاينه زي امك بالظبط علطول اتجوزتي قاسم بس احب اقولك مبروك عليكم الزنا لانك لسه علي ذمتي ي حرمي المصون ي عني جوازك من قاسم باطل سلام ي نجمتي هههههههه.
*****************.
في غرفه نور …
كان يقف قاسم بصدمه قاتله مما يسمع هل تزوجه بالفعل كيف ذلك حدث .
قاسم بحده /انت الي بتقوله ده صحيح ولا بتهزر .
صالح وهو يحتضن نور بتملك/انت خابر زين اني ماليش في الهزار ي اخوي .
قاسم وهو يمسكه بحده وغضب /وازي ده يحصل من ورانا ازي عملت كده ي اخويا ي كبير .
صالح بحده /انا عملت مره واحده في حياتي الحاجه الي بحبها واتجوزت علي سنه الله ورسوله ايه الغلط الي عملته .
قاسم بعصبيه /من ورانا ي صالح .
صالح بحده /وايه المشكله ي قاسم لا أنا ولا هي صغيرين ي ولد ابوي .
قاسم بضيق /انا مش عارف اقولكم ايه وانتي مصدوم فيكي لاني للاسف كنت دائما بشوفك زي اختي ومسؤؤله مني بس للاسف طلعت غلطان انا دلوقتي ميشرفنيش انك تكوني اختي اختي شريفه وعفيفه متتجوزش من وراء أهلها.
صالح بحده /قااااااسم قفل علي الحديد ده ومتنساش انها مرائتي وانا مش هقبل باي اهانه ليها وطلب من اخ لأخوه أن محدش يعرف حاجه دلوقتي لحد ماظبط انا كل حاجه اظن واضح ي قاسم .
قاسم بضيق وقرف /انا مش هجيب سيره لحد لأن فرحه متستهلش الي انت عملته ولا انتي ووالدتك ولا اختك يستاهلوا مصيبتكم وانتوا احرار فيها .
ليخرج قاسم لتجلس نور وهي تبكي بشده وحرقه .
صالح بحزن شديد/ايه ي نور عاد لدرجه دي مش مبسوطه بجوازك مني .
نور بدموع والم /انا نزلت من نظر قاسم ولما الموضوع يتعرف هنزل من نظر كل الناس انا مش عارفه انا عملت كده ازي مش عارفه.
صالح وهو يحتضنها بعشق /انتي معملتيش حاجه غلط تخافي منها انتي مرائتي علي سنه الله ورسوله وميهمكيش من اي حد طول مانتي معايا فاهمه .
نور وهي ترتاح داخل أحضانه /فاهمه فاهمه .
********************.
في غرفه نجمه وقاسم …
كان يسير قاسم بضيق لينصدم من تلك التي تجلس أرضا بدموع وارتجاف ليسرع إليها قاسم بفزع
/نجمه حبيبتي مالك فيه ايه.
نجمه بانهيار ودموع /طاهر طاهر عايش ي قاسم .
قاسم بدهشه /انتي بتقولي ايه ي نجمه طاهر ايه الي عايش ي حبيبتي.
نجمه بدموع وصراخ /الي سمعته اقسم بالله طاهر عايش احنا كده عايشين في الحرام ي قاسم .
قاسم بعنف /متقوليش كده انتي فاهمه ولا لا انتي مرائتي وحبيبتي وطاهر مات فاهمه مات .
نجمه بدموع وصراخ /لا ممتش ممتش طاهر هينتقم مني طاهر اختفاء علشان ينتقم مني انا وامي بس مش عارفه ايه السبب انا هاخد امي واختي ونمشي من هنا .
قاسم وهو يحتضنها بحنان/اهدي ي روحي اهدي ايه الي انتي بتقوليه ده ي روحي ده اكيد كابوس وبعدين عايزه تمشي وتسبيني وانا مش فارق معاكي أخص عليكي .
نجمه في أحضانه بدموع وخوف /نفسي اصدق أنه كابوس ي قاسم نفسي.
لتغفا نجمه في أحضانه ليحتضنها وهو يفكر بشرود في القادم ..
******************.
في فيلا جعفر …
في غرفه هشام…
كان يقف وهو ينظر إلي القمر بهدوء وشرود ليسير مالك الي الداخل باستغراب .
/الي يشوفك كده يقول انك عاشق وسرحان .
هشام باستغراب شديد من نفسه /تفتكر ي واد ي مالك هو الي زي ممكن يحب .
مالك بسخريه /مستحيل طبعا انت معندكش قلب ي هشام مبتستعملش قلبك غير في الشر وبس الحب مش سكتك ي اخويا سلام انا رايح العياده .
هشام بشرود وهمس /عندك حق ي مالك الي زي مش ممكن يحب .
*********************.
في فيلا طاهر .
في روما …
كان يجلس طاهر وعلي وجه ابتسامه خبيثه واستماع بما حدث لتجلس بجانبه لارا .
/عملت الي في دماغك وكلمتها مش كده .
طاهر بابتسامه خبيثه/طبعا كان لازم اعمل كده علشان أبرجلهم الدنيا ولسه هما لسه شافوا حاجه انتي مالك قلقانه ليه .
لارا بارتباك شديد/مفيش حاجه.
طاهر بحده /لارا فيه ايه.
لارا بدموع /البوص كلمني وقالي أنه جاي اخر الاسبوع وفيه عمليه كبيره .
طاهر بجديه/وده يقلقك في ايه كده .
لارا وهي تقبل يده بدموع وخوف /انا بحبك ي طاهر ارجوك تعال نهرب وسيبك من اللعبه دي انا مش هستحمل اخسرك ابدا .
طاهر بغيظ شديد/لارا انتي عارفه أن الحركات دي بتستفزني انتي مجرد جاريه هنا لمتعتي وبس متتدخليش في الي ملكيش فيه فاهمه .
لارا بدموع ووجع/فاهمه .
*********************.
في فيلا زهران ..
في غرفه قاسم …
كان ينظر إليها بحزن شديد علي ماصابها لتصرخ بفزع طاهر طاهر .
قاسم وهو يحتضنها بعشق /اهدي ي روحي طاهر مات وشبع موت ده كان كابوس ي روحي انتي هنا في حضني ومعايا مع قاسم حبيبك .
نجمه بدموع وخوف /خايفه اوي ي قاسم اوي .
قاسم وهو يقبل رأسها بعشق /اوعي تخافي وانا معاكي ي نجمه حياتي كلها انسي الكابوس ده وقومي يلا ناخد شور مع بعض .
نجمه بخجل /لا طبعا انا هدخل لوحدي .
قاسم وهو يحملها بمكر /وربنا ابدا ده عيبه في حقي تعالي دي هتبقى ليله عنب باذن الله.
***********************.
في غرفه صالح …
كان يجلس بسعاده وهو لا يصدق ماذا حدث فبسرعه البرق قد عثر علي العشق الحقيقي وأصبحت زوجته لتقترب منه فرحه بضيق .
/كنت عايزه اتحدد معاك في موضوع .
صالح بزهق /عايزه ايه ي وش البومه .
فرحه بفيظ شديد /طلقني ي صالح .
صالح بسخرية/والله روحي للي جوزك ليا وأساليه لو وفق يبقا خير وبركه .
فرحه بحده /عمي مستحيل يوافق ابدا انا عايزك تتطلقني دلوقتي حالا .
صالح باستغراب /واشمعنا ي عني دلوقتي مانتي طول عمرك تقوليلي لو موتني هفضل تحت رجلك ومش هزعل عمي واصل ايه الي اتغير .
فرحه بضيق وانفجار /الي اتغير اني كرهت عيشتي معاك نسيت اصلا اني ست وليا احتياجات بتعملني دايما بجفا وكره حتي أقل حاجه قادر عليها انك تخليني ام حرمني منها انت عمرك محبتني ي صالح وجه الوقت اني اعيش حياتي مع الي يستهلني .
صالح بخبث ومكر/لا ي شيخه وانتي مين الي هيبصلك بشكلك ده ي كركوبه .
فرحه بغيظ ورد كرامه /طب لعملك بقا فيه فيه الي بيحبني وبحبه فيه الي يتمنالي الرضا ودخل نور حياتي الي انت ضلمتها ي صالح .
صالح وهو يمسكها بعنف وغضب /وقعتي بالكلام ي بنت المحروق ده انا هولع فيكي بتخونيني انا ي بنت الكلب ده انا هحرقك بجاز وسخ .
فرحه بدموع وصراخ /انا مش واحده من الشارع وعمري مخونتك انا بكرهك ي صالح بكرهك .
صالح وهو يدفعها ارضا بغل وغضب /تصدقي بالله كنت حاسس فعلا انك مظلومه بس مدام بقت كده قسما بالله لخليكي كده زي البيت الوقف ومش هتخرجي بره البيت واصل .
فرحه بدموع وصراخ /بكرهك ي صالح بكرهك .
***********************.
في غرفه قاسم .
كان يجلس خلفها بكل حنان وهو يمشط شعرها ويقبلها في ظهرها العاري بحنان .
نجمه بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك ليا ي قاسم .
قاسم بعشق /ويخليكي ليا ي روح قاسم احسن دلوقتي .
نجمه بابتسامه/احسن الحمد لله انت دخلت حياتي نورتها ي قاسم .
قاسم وهو يقبلها بخبث /علي فكره انتي بتجري رجلي وانا بصراحه هموت عليكي وانتي وحشاني جوي جوي .
نجمه بخجل شديد/قاسم .
قاسم وهو يأخذها في أحضانه بمكر /اسكتي ولا كلمه انتي لازم تتعاقبي علي انك خوفتيني عليكي امنبارح .
**********************.
في الجنينه ..
كانت تقف ورده بدموع وخوف فهي تحاول الوصول ل مالك من لحظه مكالمته معاها وفي لحظه انقطع الخط ليقترب منها والدها بحده .
/ايه ي بت مالك واقفه كده ليه .
ورده بارتباك شديد/ابدا ي ابوي بشم هواء .
زهران بسخرية/ولا قلقانه علي حبيب القلب ساعه واحده وهتسمعي خبره في المستشفي بعد مارجتلي خلصوا عليه .
ورده بصدمه /اييييه .
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في جنينه زهران…
كانت تقف ورده أمام ابيها ودموعها تهطل كالمطر لتتحدث بصوت مبحوح .
/انت بتقول ايه ي ابوي اكيد انا سمعت غلط .
زهران بقوه /لا ي روح امك سمعني صوح انا محدش يقدر يتحداني واصل انا روحتله وقلتوله يبعد عنك واصل لو باقي علي حياته بس هو بقا الي اختار واتحداني وده كان ردي .
ورده بدموع وصراخ /تقوم تقتله علشان اتمسك بيا انا اب ظالم انا بكرهك ي أبا بكرهك .
زهران وهو يصفعها بحده /اخرسي ي بنت الكلب انا معرفتش اربي بس هسيبك كده تبكي بدل الدموع دم لما يوصلك خبر موت حبيب القلب اه نسيت اقولك أن كتب كتابك علي جابر ابن شريكي اخر الاسبوع.
ليتركها وهي تبكي بشده وحرقه لتهتف باسم معشوقها مالك ..
*****************.
في غرفه قاسم ونجمه…
كانت تغفا داخل أحضانه بسعاده ورضا ليقبل هو رأسها بعشق.
/ياه ي نجمه مش عايز حاجه غير انك تفضلي في حضني وبس بحبك ي نجمه بحبك .
نجمه بابتسامه صافيه/وانا بعشقك ي روح نجمه .
قاسم بصدمه وسعاده /بتقويلي ايه طب احلفي كده احلفي.
نجمه بضحك /هههههه ايه ي مجنون اهدا كده امال لو قولتلك علي الخبر تاني هتعمل ايه.
قاسم بابتسامه/لا علشان خاطري لو خبر حلو خفي عليا قلبي مش هيتحمل كل ده مره واحده .
عشق وهي تحتضن وجه بحنان /لدرجه دي ي حبيبي كل الحب ده كان جواك .
قاسم بعشق /ياااااه ي نجمه يااااه ده انا كنت بموت لما بشوفك مع طاهر بحس أن روحي هتتطلع مني بس خلاص دلوقتي بقيتي معايا وفي حضني ربنا حققلي حلمي وبقينا احنا الاتنين سواء .
نجمه وهي تتضع يده على بطنها لتهمس بابتسامه /قصدك احنا التلاته انا حامل ي قاسم .
قاسم بفرحه وصراخ وهو يحتضنها /ايه حامل بجد ي أبا ي أما ي كل الي في البيت انا هبقا اب .
نجمه بضحك وخجل /اسكت ي مجنون في ايه .
قاسم بعشق ودموع فرحه/فيه ايه كل ده وفيه ايه هخلف منك من الوحيده الي حبتها في حياتي ياااه ي نجمه ياه بحبك ي نجمه بحبك .
نجمه في أحضانه بعشق /وانا بعشقك ي روح نجمه .
*********************.
في المستشفي ..
في غرفه مالك .
كان يقف جعفر وبجانبه هشام أمام سرير مالك .
جعفر بحده /هتفضل ساكت كده مين الي عمل فيك كده انطق .
مالك بتعب شديد/قولتلك خناقه بسيطه ي ابوي وخلصنا .
هشام بضيق /خناقه ايه ي ابني انت مش شايف نفسك ده انت مفكش حته سليمه ده كانوا ناقصين يموتوك .
جعفر بحده وغيظ/قوله ي هشام قوله فاكرني هصددق حديده الماسخ ده دي حركات زهران هو الي زق العيال دي عليك علشان يموتوك ويبقا اسمها خناقه بس قسما بالله لندمه ندم عمره .
مالك بتعب شديد/ارجوك ي أبا من فضلك مفيش دليل علي كلامك ده مش عاوزين مشاكل .
جعفر بغضب /شايف ي هشام الباشا خايف علي الست واهلها طب اسمع بقا انا هرد علي الموضوع ده وردي هيكون واعر جوي وهتشوف .
ليسير جعفر الي الخارج ليغلق مالك عيناه بتعب ليسرح هشام فمن تسلل الي قلبه رويدا رويدا .
****************.
في فيلا طاهر …
كان يقف طاهر في غرفته وهو يرتدي الكرفات لاستقبال البوص لتقترب منه لارا بوجه يظهر عليه الخوف والقلق .
طاهر بجديه /اول مره متجيش معايا وانا بلبس من الاول .
لارا بدموع ووجع/انا خايفه عليك اوي ي طاهر حاسه ان الموضوع ده نهايته مش هتكون خير ابدا .
طاهر بجديه /قولتلك قبل كده مليون مره متخافيش ماشي انا قدها وقدود يلا علشان منتاخرش .
لارا بقلق بالغ/حاضر .
في الاسفل …
كان يجلس البوص بعدما ألقوا عليه التحيه لينظر البوص بنظره خبيثه لارا .
/مساعدتك حلوه اوي ي طاهر .
طاهر بجديه /مش بس مساعدتي هي شريكتي في كل حتي السرير اظن انت فاهمني طبعا .
البوص بضحكه صفراء /اه فهمت نتكلم في الشغل فيه شحنه كبيره من المخدرات جايه من اوبرص اخر الاسبوع الشحنه دي هنكسب منها ملايين ي طاهر .
طاهر بجديه /انت عارفني اكتر حاجه احبها الفلوس المهم المكسب .
البوص وهو ينظر إلي لارا بخبث ومكر/كل المعلومات هتوصلك بكره ي طاهر .
*********************.
في فيلا زهران …
كان الجميع يجتمع بفرحه بعد خبر حمل نجمه.
وداد بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي قاسم مبروك ي نجمه ي بتي .
قاسم بفرحه /الله يبارك فيكي ي ست الكل.
صالح بجديه /مبروك ي قاسم مبروك ي نجمه .
زهران بحده /عقبال مستعمل زيه ي اخوي وتجبلنا ولي العهد برضك مش عايز تقولي ايه الي بينك وبين فرحه حرام عليك ي ابني كرهت البت في عيشتها .
صالح بضيق /والله هي الي كرهتني في عيشتي كانت جوازه الهم البت دي هتفضل محبوسه كده .
زهران بحده /هو انت محدش مالي عينك ولا ايه ياض انت .
صالح بغيظ /العفو ي ابوي بس البت دي لازما تتربا .
نور بارتباك شديد/حد عايز مني حاجه انا مسافره القاهره عندي محاضرات مهمه النهارده .
سعاد بابتسامه/خالي بالك من نفسك ي حبيبتي.
زهران بجديه /ربنا معاكي ي بتي علي العموم السواق بره هيكون معاكي .
صالح بابتسامه خبيثه/ي محاسن الصدف ده انا كمان نازل القاهره هجيب بضاعه اني هوصلها .
قاسم بغيظ وسخريه /وصلها ي اخويا وصلها .
زهران بتنهيده /ربنا معاكم انا هروح اطلع للبيت الي فوق دي .
نجمه بابتسامه/هتفضل سرحان فيا كده كتير .
قاسم وهو يقبل يدها بعشق /مش قادر اصدق ي نجمه بجد فرحان اوي اوعي تبعدي عني فاهمه مهما حصل اوعي .
نجمه بعشق /مبقتش اقدر ابعد عنك خالص ي جوزي وحبيبي وأبو ابني .
ورده بدموع ووجع/قاسم الحقني .
نجمه بفزع /مالك ي ورده فيه ايه.
ورده بدموع /مالك في المستشفي ابويا زق عليه رجاله ضربوه علقه موت ابوس ايدك ي قاسم خليني اشوفه ده نفد من الموت بمعجزه .
نجمه بضيق /ي ساتر يارب معقول عمي يعمل كده .
ورده بدموع ووجع/مش بس كده ي قاسم ده عايز يجوزني جابر ابنه شريكه اخر الاسبوع انا لو متجوزتش مالك هموت نفسي صوح ي قاسم .
قاسم وهو يمسك يدها بقوه /انا هجوزك مالك والنهارده .
نجمه بابتسامه/بجد ي قاسم .
ورده بدموع /كيف ي قاسم وأبوي .
قاسم وهو يحتضنها بحنان /انا اخوكي الكبير وبعدين انتي بتي ي بت انا مقدرش اشوافك زعلانه ولا تتوجعي كده وبعدين انا اتاكدت أن مالك بيحبك علشان كده جهزي نفسك ي عروسه وشر ابوي انا هستحمله انا عشقت وعارف ي عني ايه عشق .
******************.
في غرفه فرحه .
زهران بحده /جرا ايه ي بت انتي انتي اتجننتي ولا ايه طلاق ايه ده .
فرحه بدموع وضيق/ابوس ايدك ي عمي توافق انا وصالح جوازنا من الاول كان غلطه ارجوك ي عمي انا وصالح مش هينفع نكمل مع بعض واصل انا من حقي اتجوز انسان يحبني ويحس بيا ده حقي.
زهران بغضب شديد/جاك كسر حقك ي بت انتي اعقلي احسالك فاهمه ولا لا .
ليسير زهران الي الخارج فرحه بدموع وحده .
/انا كده عملت الي عليا بس انتوا انانين محدش حاسس بيا بس انا بقا مش هبقي علي حد منكم .
لتمسك هاتفها لتتصل ب هشام لياتيها الرد سريعا .
/هشام استناني وراء الفيلا حالا لازم اشوفك ضروري ي حبيبي .
*******************.
/انت جايبني هنا ليه ي صالح انا كده هتاخر علي الجامعه .
صالح بعشق /جامعه ايه عاد بلا محضرات بلا هم انتي هتيجي معايا اظن كفايه كده انا هموت عليكي انتي مرائتي حلالي .
نور بارتباك شديد/قصدك ايه ي صالح .
صالح وهو يقبل يدها بعشق /قصدي أننا واحشين بعض والصراحه أنا هموت عليكي ولا انتي مش عايزه تكوني في حضن جوزك حبيبك .
******************.
في المستشفي ..
في غرفه مالك ..
كانت تجلس بجانبه وهي تمسك يده بعشق بعدما تم كتب كتابهم .
مالك بابتسامه وسعاده /مش عارف اقولك ي قاسم انت رديت فيا روحي ووعد احميها بروحي.
قاسم بابتسامه/انا متاكد ي قاسم بس انا عملت كده علشان تتضمنوا أن خلاص مبقاش فيه حاجه تنفع تفرقكم بس طبعا ورده هترجع معايا لحد مالامور كلها تتحل .
ورده بابتسامه وسعاده /الف سلامه عليك ي حبيبي .
نجمه بابتسامه/الف مبروك ي ورده ربنا يتمملكم علي خير ايه ي قاسم مين الي بيرن عليك .
قاسم بارتباك شديد/دي مكالمه شغل هرد عليها وارجع علطول ليسير قاسم الي الخارج ليرد بحده وغيظ .
/ايوه ي طاهر …
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كان يقف قاسم وهو ينظر يمينا ويسارا ليتحدث بحده .
/عايز ايه ي طاهر .
طاهر بابتسامه وسخريه /اخويا وحبيبي وعم عيالي عامل ايه ي عريس هايص طبعا مش كده .
قاسم بغيظ شديد /اه هايص ولسه لما اشوف خلقتك هربيك من اول وجديد ي طاهر .
طاهر بجديه /انا عارف انت زعلان ليه بس انا عملت ليك خاطر ومردتش اخليها تترعب بجد .
قاسم بغيظ شديد/ساعتها كنت خدت روحك ي طاهر أنت جرالك ايه ولا نسيت اتفاقنا اتفاقنا كان أننا ندفع امها تمن الي عملته في ابن عمنا لكن نجمه ذنبها ايه ي طاهر .
طاهر بحده /ذنبها امها بنتها ي قاسم انا عارف انك بتحبها ومجنون بيها كنت عارف اني بعد ماسافر انك هتتجوزها بس مقولتش بالسرعه دي لدرجه دي بتعشقها ي قاسم .
قاسم بتصميم وعشق يخترق قلبه /ايوه بحبها ي طاهر بعشقها ومش عايز غيرها من الدنيا دي والي يفكر يقرب منها همحيه من علي وش الأرض ي طاهر حتي لو كنت انت فاهم .
طاهر بجديه /بالراحه ي اخويا مش كده ده العشق بيذل بصحيح بس خليك فاكر أنها بنت سعاد ي عني ممكن تكون شاربه منها وتبيعك عند أول ملف ي اخويا .
قاسم بغيظ /بلاش كلامك الي زي السم ده انت راجع امتا .
طاهر وهو ينظر إلي لارا التي تجلس بعيدا /قريب ي قاسم قريب سلام .
قاسم بغيظ /عيل غتت اووف .
نجمه بابتسامه/بتكلم مين ي قاسم .
قاسم بابتسامه /ها ابدا ي روحي دي مكالمه شغل بس بصراحه حاجه تقرف الواحد ميعرفش يستفرد بنجمته شويه ولا ايه.
نجمه بضحك /ههههه هو انت مشبعتش مني ايه مزهقتش .
قاسم وهو يحتضنها بعشق /فيه حد برضه يزهق من روحه ده انتي روحي بقولك ايه تعالي نروح محل الدهب الي بتعامل معاه تنقي هديتك بمناسبه حملك ي حبيبتي ولو عليا انا والله كنت جبتلك الدنيا بحالها لأن فرحتي متتقدرش بتمن ابدا .
نجمه وهي تحتضنه بسعاده لتهمس /هو انا قولتلك بحبك النهارده .
قاسم بعشق وهو يقبل يدها/حتي لو مقولتيش قلبي بيسمعها طول الوقت يلا ي نبض قلبي.
**********************.
في غرفه مالك …
كانت تجلس بجانبه وهي تنظر إليه بعشق عقلها وقلبها لم يصدقوا بأنها أصبحت زوجته زوجه من مالك القلب .
مالك بعشق وسعاده /مش قادر اصدق ي ورده معقول بقيتي مرائتي حاسس اني بحلم .
ورده بابتسامه وعشق/لا صدق ي روحي خلاص بقيت ملك ايديك ورهن اشارتك ي ريت الي فيك يجي فيا ي مالك روحي .
مالك وهو يقبل يدها بعشق /بعد الشر عليكي ي روحي ده الي حصلي ده احلا حاجه في حياتي كفايه أنه خلاكي علي ذمتي بقولك ايه متجيبي بوسه بلي ريقي باي حاجه .
ورده بارتباك شديد/مالك انت بتقول ايه لا طبعا .
ليمسكها مالك بيده السليمه لينظر الي شفايفها باشتياق .
/حرام عليكي بقالي سنين محروم منها بس دلوقتي لا .
ليقبلها قبله يبث بها اشتياق لسنوات …
*******************.
في فيلا طاهر …
كانت تجلس لارا ودموعها تهبط بغزاره ليقترب منها طاهر بجديه.
/الدموع دي ليه.
لارا وهي تنظر إليه بدموع /علشان صدقت الوهم وعيشت فيه وحلمت باكتر من كده وانا مش اكتر من عشيقه وبس لدرجه دي انا رخيصه عندك كده .
طاهر بجديه/انا اسف علي الي قولته لاني حسيت من بصاته وفهمته الي هو عوزه قصدت اني اعرفه انك ملكي وأنه مهما عمل مش هيطول شعره منك حتي في أحلامه انتي مش رخيصه فاهمه .
لارا بابتسامه امل /فاهمه فاهمه هحضرلك احلا عشاء ي اجمل راجل في الوجود .
طاهر بجديه /لارا .
لارا بابتسامه /نعم .
طاهر بقوه وثبات/تتجوزيني .
لارا بصدمه /ايييه .
********************.
في أحدا المطاعم الفاخمه ..
كانوا يسيرون الي الداخل لتنصدم نجمه من ذلك المكان المزين بحرافيه خصيصا لها واسمها الذي يزخرف كل مكان .
نجمه بابتسامه وسعاده /ايه ده ي قاسم كل ده علشاني .
قاسم وهو يحتضنها بحنان/طبعا كل ده علشان الملكه الي منوره حياتي ملكه قلبي نجمه حياتي كلها تسمحلي بالرقصه دي .
بترقص معاه بابتسامه ساحره وهي ترا أن الله عوضها ب قاسم عن كل مامرت به في حياتها من تعب والم ب رجل فريد من نوعه .
/انت عوضتني عن أي وجع والم شوفتهم ي قاسم بحبك بحبك اوي .
قاسم وهو يقبل يدها بعشق /وانا كمان ي روحي .
نجمه بغيظ /كداب والبنت الي بتحبها .
قاسم بضحكه عاليه/انا محبتش غيرك ي نجمتي انتي الي سرقتي قلب قاسم مش حد غيرك .
*********************.
في فيلا جعفر …
كان يسير هشام لكي يذهب الي فرحه ليوقفوه جعفر بجديه .
/إنا سمعت المكالمه الي بينك وبين البت مرات صالح ودي بقا فرصتنا أننا تنتقم لاخوك .
هشام باستغراب /قصدك ايه ي ابوي .
جعفر بحده /انت تروح تجيب البت دي وتيجي هنا وبعدين هتعرف الباقي لازم أزل زهران واكسره واخيرا جاتلنا الفرصه ي هشام نفذ بس الي قولتلك عليه .
هشام بضيق /حاضر ي ابوي حاضر .
*********************.
في أحدا اللوتيلات الفاخمه.
كانت تجلس نور بدموع وضيق ليقترب منها صالح بضيق .
/في ايه عاد ي نور انتي مرائتي ي بت الناس ليه الدموع دي كلها .
نور بدموع وضيق /انا رخيصه ي صالح وانت السبب انا حاسه اني واحده جايبها من الشارع انت لازم تقول للدنيا كلها أني مرائتك سامع .
صالح بزهق/ي ادي الغم والهم جرا ايه ي نور هي دي الليله الحلوه الي هنقضيها سواء .
نور بحده /انت اتجوزتني ليه ي صالح علشان صغيره مش كده علشان ارضي غرورك وتمتع بيا وتثبت لنفسك انك مطلوب مش كده .
صالح بحده وغيظ/اسمعي ي بت انتي انا بعشقك اه لكن قلبي ده لو هيزلني ادوس عليه برجليا فاهمه ولا لا هتخرفي في الكلام هتشوفي الي عمرك مشوفتيه .
لترا نور هاتفه الذي يرن باسم سوزي لتمسك لتتحدث بحده .
/موزتك ده ايه القرف ده ومين الست سوزي دي كمان انت حقير وواطي عايزاني انا وفرحه وسوزي عايز تثبت لنفسك انك راجل مش كده .
صالح وهو يدفعها علي السرير بغضب وتوعد /انا راجل غصبن عن عين اهلك وهدفعك تمن كل حرف غالي اوي .
ليغتصبها ببشاعه جعلت تشعر بكره له ليس له مثيل .
******************.
من خلف فيلا زهران …
كانت تقف فرحه تنتظر هشام ليسرع إليها لتسرع داخل أحضانه ليضمها بشده .
/مالك ي حبيبتي فيه ايه .
فرحه بدموع ووجع /انا هاجي معاك ي هشام انا خلاص مش طايقه البيت ده ولا الي فيه خدني معاك في أي حته انا مش عايزه غيرك ي هشام .
هشام وهو يحتضنها بابتسامه /طب تعالي .
************************.
في فيلا طاهر …
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينهما في خير.
طاهر بابتسامه /مبروك ي عروسه .
لارا بدموع فرحه لا تتوقف /الله يبارك فيك انا مش مصدقه ي طاهر معقول اتجوزتك بجد .
طاهر بابتسامه ساحره /طبعا بجد انا لو كنت لفيت عمري كله مش هلاقي واحده تحبني قدك ي لارا .
لارا بدموع وفرح /كفايه ي طاهر قلبي مش هيتحمل .
طاهر وهو يحملها بابتسامه /لا جمدي قلبك كده ده الي لسه الي جاي .
*******************.
في فيلا زهران .
في غرفه قاسم ونجمه…
كانت تجلس وهي تاكل الرنجه وتنظر ل قاسم الذي يجلس بعيدا بضيق من رائحتها لتتضحك بسعاده .
/ايه ي قاسم مش هتاكل معايا برضه .
قاسم بضيق /اكل لا مش عاوز وخلصي بقا خليني ارميها بره قرفت من رائحتها .
نجمه بدلع ودلال/الله ي عني اجوع انا وابنك نهون عليك .
قاسم بغمزه وابتسامه/يلهووي علي الحلاوه هو فيه حامل مزه كده بس برضه بحبك حتي لو عملتي ايه.
نجمه بابتسامه/انا عارفه انها مضياقك بس معلش نفسي رحتلها ي قاسم .
قاسم وهو يحتضنها بعشق/كل الي نفسك فيه يبقا في لحظه بين ايديكي ي ام ولي العهد.
نجمه بضيق /والله زعلانه أن ماما سبتني وسافرت ده وقته كان لازم ي عني خالي دلوقتي .
قاسم وهو يقبل يدها بعشق/معلش ي روحي مش انتي بتقويلي انها متعوده تروحله كل فتره بس لما هي ليها اخ غني كده ليه حالتكم كانت كده انا مقصدتش حاجه والله قطع لساني ده مجرد استفسار .
نجمه وهي تقبل يده بعشق /بعد الشر عليك ي نور عيني بابا الله يرحمه كانت نفسه عزيزه اوي فاحنا اتعودنا علي كده وماما كمان يلا انا كلت .
قاسم وهو يحملها بعشق /الف هنا ي مولاتي .
نجمه بضحك /انت رايح فين .
قاسم بخبث /بعد الرنجه والفسيخ والزفاره دي علي البانيو عدل وننبسط سواء ي روحي .
******************.
في فيلا هاشم السيد /البوص .
سعاد بفزع /بتقول ايه ي هاشم طاهر لسه عايش ازي .
هاشم بحده /هو ده الي حصل طاهر بيخطط لكتير ازي انتي عارفه أنه مستحيل هينسا حكايه ابن عمه ومش بعيد يكون عارف انك انتي الي وراء الي حصله واتجوز نجمه علشان كده .
سعادبحده/مش دي النهايه ي هاشم طاهر لازم يموت وكده وكده هو ميت انا مش هستنا لما نهايتي تكون السجن انت مش قولتلي أن فيه بنت شغاله معاه وعارفه كل أسراره انا عايزه البنت دي حالا .
**********************.
في فيلا جعفر …
كان يسير هشام وهو يحمل فرحه الفاقده للوعي تماما ليبتسم جعفر بانتصار طلعها فوق وتعال اقولك هنعمل ايه ي سيد الرجاله .
هشام بمراره /امرك ي ابوي .
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في فيلا جعفر .
في غرفه مكتبه .
كان يقف هشام بصدمه مما يسمع ليتحدث بحده .
/انت بتقول ايه ي ابوي .
جعفر بحده /الي سمعته ي واد الكاميرا موجوده في اوضتك وكله تمام عايز فضيحه تشهد عليها البلد كلها ل زهران وابنه .
هشام بغضب /طب وانا مفكرتش فيا ولا في فضيحتي .
جعفر بنظره خبيثه/ودي تيجي برضك ي ولدي انت هتظبطها بحيث انت متبنش في الصوره خالص فاهمني .
هشام بحده /الموضوع ميوصلش ل كده ي ابوي احنا كده بنغدر بالبت ودي وليه برضه .
جعفر بشك وحده /جرا ايه يالا وانت من امتا الحنيه دي بتنزل عليك اسمع كلامي ده زين البت دي مش هتخرج من هنه غير لما مبرد ناري سمعني ولا لا .
هشام بضيق واحتقار لذاته /الي تشوفوه ي ابوي .
جعفر بحده /وريني همتك .
********************.
في الشارع ….
كانت تسير ورده لترا ام احمد بائعه الخضار وهي تحمل ابنها بدموع لتسرع إليها .
/مالك ي ام احمد فيه ايه.
ام احمد بدموع /احمد تعبان جوي ي ست ورده روحت للدكتور مالك العياده لقيتها لسه مقفوله روحت البيت أبوه طردتني والواد هيروح مني .
ورده وهي تحمل الطفل بطيبه /هاتيه انا هروح انا ل مالك البيت يكشف عليه .
ام احمد بقلق /انا خايفه عليكي ي ضنايا .
ورده بابتسامه/متخافيش ي ست الكل ارتاحي انتي وان شاء الله خير .
******************.
في غرفه قاسم ونجمه ..
كانت تغفا داخل أحضانه لينظر إليها بعشق وهو يقبل رأسها ليحدث ذاته بحزن شديد عليها .
/اه ي نبض قلبي ي ترا هيكون رد فعلك ايه لما تعرفي حقيقه امك بس اوعدك اني هدافع عنك بروحي وعمري مش هسيبك تتاذي مهما حصل ليسرح فيما حدث بينه وبين طاهر قبل سفره روما بأيام ….
*******.
فلاش باك …
في جنينه فيلا زهران .
قاسم بصدمه /بتقول ايه مش ممكن ي عني انت عمرك محبيت نجمه اتجوزتها علشان كده بس ي طاهر .
طاهر بغل وغيظ/نجمه دي اخر واحده في الدنيا ممكن احبها دي بنت الحيه الي ضيعت ابن عمنا مكنش عندي حل اني اقرب منهم غير كده كان لازم انتقم منها واحسرها علي بنتها .
قاسم بحده وغيظ/ونجمه ذنبها ايه ها ذنبها ايه تتدخلها في لعبه حقيره زي دي حرام عليكي يا شيخ مش كفايه حقيقه امها .
طاهر بغضب /واحمد كان ذنبه ايه ي قاسم لما لفت عليه واحده حيه زي سعاد وعملته يشم مخدرات وقضت عليه وبعدين في ايه ي قاسم انا مش مرتاح ل كلامك مالك محموق عليها كده ليه .
قاسم بارتباك شديد/هتحمق ليه ي عني نجمه زي اختي ورده وصعبانه عليه .
طاهر بشك /والله يمكن برضه .
قاسم بحده /وبعدين افرض أنها حملت كنت هتعمل ايه بقا .
طاهر بجديه /اخوك ناصح متخافش انا كنت مستحيل اخلف منها ابدا كنت بديها حبوب منع الحمل بس خلاص كده كده هطلقها لاني هسافر روما ل اهم مهمه في حياتي هقبض علي سعاد وهاشم اخوها اكبر تجار مخدرات في الشرق الأوسط .
قاسم برعب عليه /نعم ي اخويا وانت فاكرني هسيبك تروح هناك لوحدك وتقبض عليهم علي كلامك ده اسمع انا من زمان نفذت الي انت عايزه وساعدتك تتدخل كليه الشرطه وخبينا علي الكل لكن انت كده بتتضيع نفسك ي طاهر .
طاهر بابتسامه /متخافش عليا ي قاسم اخوك راجل بس انا لازما ازور موتي وانت لازما تساعدني دي مهمه عمري ي قاسم ارجوك ي اخويا أقف جنبي وادعيلي .
باك ….
قاسم بابتسامه وهمس /ربنا يحميك ي اخويا وترجع بالسلامه دي ويسترها عليكي ي نجمتي لما تعرفي الحقيقه وتسمحيني .
نجمه بنعاس /حبيبي لسه منمش لحد دلوقتي .
قاسم وهو يقبلها بعشق /معقول انام وانا حاضن القمر كده امال مين الي يتغزل فيكي ي مولاتي .
نجمه بابتسامه وعشق /وبعدين معاك ي قاسم مصمم توقف قلبي بكلامك الحلو ده .
قاسم وهو يحتضنها بعشق وخوف /اعمل ايه بس ي نجمتي عايز افضل معاكي كده علطول مش عايز غيرك من الدنيا دي .
نجمه وهي تقبل يده بعشق /وانا وعد هفضل معاك طول عمري ي روحي.
قاسم بابتسامه ساحره /وعد .
نجمه بعشق /وعد ي قاسم ممكن تحضني بقا علشان ننام انا وابنك حبيبك .
قاسم وهو يحتضنها بعشق /نام ي نور عيني علشان بكره عندي ليكي فسحه جامده جدا .
نجمه بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك ليا يا حبيبي.
*****************.
من أمام فيلا زهران …
كان يقف صالح بسيارته ومعه نور .
صالح بوجع شديد /هتفضلي ساكته كده ي نور قوليلي حاجه.
نور بوجع شديد وثبات /طلقني ي صالح طلقني مش خدت الي انت عايزه سبني في حالي .
صالح بحزن شديد/نور انا عارف اني غلطت بس ارجوكي بلاش كده انا بحبك والله العظيم بحبك .
نور بدموع وصراخ /وانا بكرهك ي صالح بكرهك كفايه اني كل مابشوفك هفتكر كسرتك ليا علاماتك الي علي جسمي طلقني ي صالح بالزوق لتسرع الي الاعلي بدموع ليشعر هو بالندم الشديد علي مافعل .
**************.
داخل الفيلا ..
كانوا يسيرون قاسم ونجمه الي الأسفل بابتسامه وضحك لتفزع نجمه من منظر نور .
/نور حبيبتي مالك فيه ايه .
نور بدموع ووجع /مفيش ي نجمه سقطت في ماده انا هرجع شقتنا ي نجمه هنا مش عارفه اركز خالص عايزه اسيب كل حاجه هنا .
قاسم بسخرية /معقول زهقتي علطول كده ي نور .
نور بقوه وثبات /ايوه ي قاسم خلاص زهقت عن اذنكم .
نجمه بدموع ووجع/اختي فيها ايه ي قاسم .
قاسم بحنان وخوف/ايه ي روح قلبي بالراحه علي نفسك ي غاليه لتتعبي بلاش دموعك ي نجمه دي بتقتلني .
نجمه بدموع وخوف /اختي مش كويسه ي قاسم انا حاسه بيها .
قاسم بشرود وضيق /ي ترا عملت ايه ي صالح .
********************.
من داخل فيلا جعفر ..
كانت تقف ورده وهي تحمل الطفل في انتظار نزول مالك .
جعفر بحده /جرا ايه ي بنت زهران هو مفيش فايده فيكم ايه الي جابك هنه مش كفايه الي ابوكي عمله في ابني .
ورده بضيق /انا جايه ل مالك احمد تعبان اوي .
جعفر بضيق /كنتي روحتي بيه اي مستشفي ي اختي ولا هي تلزقه وخلاص يلا اتكلي علي الله من هنه بدل ماخلي ابوكي يشيلك علي نقله .
ورده بضيق وهمس /نقاله تشيلك ي بعيد .
مالك بابتسامه واشتياق /اهلا ي ورده عمري نورتي الدنيا بحالها .
جعفر بسخريه وغيظ/ يا سلام عليك ي ابن الاهبل انا طالع فوق .
مالك بضيق /نيميه الولد هنا خليني اكشف عليه ي ورده .
بعد الكشف .
مالك بابتسامه ساحره /متخافيش ي قلبي دور برد بسيط انا كتبتلك كل حاجه في ورقه والادويه كمان اهيه.
ورده بابتسامه عشق /ربنا يخليك ليا ي مالك .
مالك وهو يحتضنها بعشق /طب بوسه بقا تحت الحساب .
ورده بارتباك شديد/انت بتقول ايه ي مجنون بطل جنان .
مالك بعشق واشتياق /وربنا ابدا ده انا هموت عليكي حسي بيا حرام عليكي .
لتتوه ورده بين يديه ولم يعايروا بمن يصورهم بكل خبث وانتقام ليتحدث بخبث ومكر.
/ههههه حتي بتك كمان ي زهران هههه .
لينفزعوا الجميع من صوت صراخ فرحه .
ورده بفزع /ده صوت فرحه مرات اخويا صالح .
جعفر بخبث ومكر/ايوه هي بس احسالك متتطلعيش فوق المنظر مش هيعجبك خالص ده شرف اخوكي برضك .
لتسرع ورده الي الاعلي ووراها مالك لينصدموا مما رأوه .
تفتكروا شافوا ايه 🤔🤔🤔🤔 .
*******************.
في روما …
في أحدا المطاعم الفاخمه ..
كانوا يجلسون طاهر ولارا مع بعضهم البعض.
طاهر بابتسامه ساحره /لا خودي من ده كتير اصلي رومانسي اوي وبصراحه بحس بالأمان معاكي ي لارا .
لارا بعشق /روح لارا انت ي حبيبي اوعدك اعيش عمري كله بس علشان اسعدك .
طاهر بابتسامه ساحره/وانا كمان اوعدك اسعدك مهما حصل ي لارا ثواني هعمل مكالمه تليفون واجيللك.
ليقترب منها ذلك النادل ليعطيها تلك الورقه لتفتحها لتنصدم مما تراه ..
ي ترا الورقه فيها ايه 🤔🤔🤔🤔.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في روما في أحدا المطاعم الفاخمه .
كانت تجلس لارا وهي تقرأ تلك الورقه بصدمه ورعب.
/ي ترا مين الي باعت الورقه دي وعرف موضوعي وعرف اهلي منين وعايز مني ايه استرها يارب .
لتخبي الورقه سريعا عندما رأت طاهر يقترب منها .
طاهر بابتسامه /ايه ي روحي مبتاكليش ليه .
لارا بابتسامه باهته /باكل اهوه ي حبيبي طاهر أنت وعدتني قبل كده أن عمرك مهتسبني مش كده .
طاهر وهو يقبل يدها بعشق/اكيد ي عمري عمري مهسيبك مهما حصل بقولك ايه متيجي ترقصي معايا .
لارا بابتسامه باهته /امرك ي حبيبي .
********************.
في فيلا جعفر .
في غرفه هشام ..
كانوا يقفون مالك ورده بصدمه من هشام المرمي علي الارض غارق في دمائه وفرحه التي تنظر إلي مظهره بدموع وصراخ ولا تفهم ماذا يحدث .
ورده بدموع وصراخ وهي تمسكها بعنف /هو ايه الي حصل ي فرحه ايه الي جابك هنه ي مرات اخوي ي فضيحتك ي صالح ي فضيحتك .
فرحه بدموع وتوهان /انا مش فاكره حاجه واصل انا فتحت عيني لقيت هشام واقف قدامي بيبكي وبيترجاني اسامحه وبعدين ضرب نفسه بالنار .
جعفر بحده وغيظ/اه دي كدبك عاد بعد ما مشيتي معاه في الحرام جايه دلوقتي تعملي فيها شريفه مش كده .
مالك بجنون وصراخ /انت عايز تجنني عايز تموتني انت في ايه ولا في ايه أنا طلبت الإسعاف وجاين دلوقتي هشام بيموت ي بابا .
فرحه بدموع وهمس /هشام .
*******************.
في المستشفي ..
كانوا يقفون جميعهم أمام غرفه العمليات ليقترب منهم مالك بتعب وخوف .
/كفايه عليكم كده روحي ي ورده انتي وفرحه .
جعفر بحده وشراسه /يروحوا فين مش قبل ماعرف الحيه دي عملت ايه في ابني وفضيحتها هي واهلها تكون علي لسان واعرف هي كانت في اوضه ابني بتعمل ايه.
مالك بحده وغضب/ابووووي كفايه جوي لحد كده كفايه انا متاكد انك وراء كل الي حصل ده وكفايه اخويا الي بينا الحياه والموت ضيعتنا ودمرت حياتنا كفايه اوي لحد كده روحوا انتوا ي بنات ومتقلقوش محدش هيعرف بالي حصل واصل .
ليسيروا الي الخارج بدموع وخوف من القادم .
بعد مرور الوقت يخرج الطبيب ليسرعوا إليه .
مالك بخوف /خير ي دكتور طمني ابوس ايدك.
الدكتور بأسف /للاسف الرصاصه اخترقت العمود الفقري بشكل مباشر أدت إلي شلل في الجزء السفلي انا اسف ي دكتور مالك عن اذنك .
جعفر وهو يقع أرضا بدموع ووجع.
/شلل انا السبب ي ولدي انا الي ضيعتك انا سمحني ي ضنايا سمحني .
مالك بدموع ووجع/بتعيط دلوقتي ارتحت كده حتي لو هو سمحك انا مستحيل هسمحك لأن حتي كلمه بابا متستهلهاش ابدا .
********************.
في جنينه فيلا زهران ..
كان يجلس صالح بحزن شديد ليجلس بجانبه قاسم بسخرية .
/تصدق كنت بدأت اتعاطف معاك وأصدق انك مظلوم واتظلمت لما اتجوزت فرحه وانت مبتحبهاش وعلشان كده كنت بتعمل كل ده بس اكتشف ان انت الي فيك حاجه غلط بدليل نور البنت الي انت حبتها علي كلامك مكملتش حاجه وكسرتها ووجعتها انت مريض ي صالح .
صالح بحزن شديد/انا مش مريض ي قاسم علي رايك نور هي الوحيده الي انا حبتها بجد بقا عندي جنون انها تروح مني انا بحبها اوي ي قاسم اوي .
قاسم وهو يحتضنه بابتسامه /خلاص يبقا لازما تصالحها وتقربها منك وتترجاها تسامحك ولازما قبل كل ده الكل يعرف بجوازكم .
صالح بابتسامه/عندك حق يا قاسم .
ليصعق قاسم من مظهر ورده وفرحه المنهار .
قاسم بقلق /مالكم فيه ايه.
ورده بدموع وارتباك /مفيش حاجه.
صالح بحده/مفيش حاجه كيف انتي وهي مش شايفين شكلكم .
ورده بارتباك شديد/اصل اصل فرحه كانت هتخبطها عربيه واحنا خارجين من المدرسه فمن ساعتها وهي منهاره كده .
قاسم بشك /عربيه طيب اطلعوا علي فوق .
صالح بغيظ شديد/اهي ي سيدي عامله زي العيال الصغيره علشان عربيه كانت هتخبطها هتفضل عملايلك مناحه كده .
قاسم بغيظ شديد/ي شيخ انت ايه ده بدل ماتتطمن عليها ده انت مقولتهاش كلمه واحده حتي عدله طلقها ي صالح طلقها وسيبها تعيش حياتها .
صالح بشرود وهمس /عندك حق يا قاسم لازما أطلقها .
*****************.
في غرفه ورده …
كانت تلطم علي وجهها بعدما استمعت لحديث فرحه .
/ي مرارك ي فرحه ي مرارك ي عني كنتي ماشيه معاه كيف مقال أبوه ي فرحه هي دي آخره تربيتك ي بنت عمي .
فرحه بدموع ووجع /انا معملتش حاجه غلط انا حبيت صدقيني ي ورده مفيش حاجه حصلت واصل بيني وبين هشام انتي عرفاني زين بس الكل مسبليش مخرج تاني محدش حاس بيا عمي وصالح شيفاني لعبه يحركوها علي كيفهم نسوا أني ست وعندي مشاعر انا بحب هشام ي ورده بحبه اوي .
ورده بشراسه وغيظ /حتي بعد الي عمله معاكي وأنه اخدك علي فيلتهم وي عالم كان ناوي يعمل فيكي ايه ده ابن جعفر ي عني شارب منه سمه ي فرحه .
فرحه بدموع والم /لو كنت شفتي شكله وهو بيطلب مني اسامحه وبعدها ضرب نفسه تعرفي ساعتها أنه حبني زي مانا حبيته ويمكن اكتر كمان اقفي جنبي ي ورده انتي بتحبي وعارفه ي عني ايه الواحده بتحب .
ورده بدموع وهي تحتضنها /قوينا يارب قوينا .
*****************.
في غرفه نور ..
كانت تقف نجمه بدموع وضيق .
/هتسبيني وتمشي ي نور .
نور بابتسامه باهته /معلش ي نور عيني مانتي معاكي قاسم اهوه مالي حياتك وانا هبقا اجي ازوك كل اسبوع ي حبيبتي.
نجمه ببراءه/خلاص براحتك انا نازله .
نور وهي تحتضنها بالم /متزعليش مني ي نجمه صدقيني غصبن عني مش بعد كل الي عملته في الكليه هاجي دلوقتي وافشل فيها ماشي ي حبيبتي.
نجمه بابتسامه/ماشي ي روحي انا هخرج مشوار انا وقاسم وهرجع اوعي تمشي من غير ماشوفك سلام ي روحي .
من داخل اليخت ..
كان يجلس قاسم وهو يحتضن نجمه وهو يطعمها بيده .
نجمه بابتسامه وسعاده/كفايه ي حبيبي انا شبعت .
قاسم بابتسامه ساحره/لا بقولك ايه انا مش عايز ابني يطلع اي كلام كده عايزه يطلع قوي كده زي .
نجمه وهي تلمس علي خده بعشق /انت مفيش حد زيك ولا شبهك ي حبيبي بس افرض طلعت بنت هتزعل .
قاسم بعشق /ازعل ده انا مش مصدق نفسي اصلا اني هخلف منك بتمناها لو بنت تكون شبهك ي حبيبتي ونسخه منك انا اهم حاجه عندي انك تقومي بالسلامه بس .
نجمه بخوف وقلق /تفتكر احنا هنفضل مع بعض كده ي قاسم مفيش حاجه هتفرقنا .
قاسم بحده /مين ده الي يقدر يفرقنا ده الي يقرب منك انا اخد روحه بيدي ده انتي العشق كله ي قلبي .
نجمه وهي تحتضنه بسعاده/وانت حبيبي ي قاسم .
قاسم وهو يحملها بغمزه /تعالي ندخل جوه وانا هدلعك علي طريقتي الخاصه .
*********************.
من ام اليخت .
كانت تقف نجمه بابتسامه عريضه لذلك الذلك اليخت المزخرف عليه اسمها بحروف من ذهب .
نجمه بدموع الفرح/ايه ده ي قاسم .
قاسم وهو يقبل يدها بعشق /طبعا علشانك علشان نجمه قلبي نجمه حياتي كلها دي اقل حاجه تعالي بقا معايا جوه علشان محضرلك برنامج وهم هيعجبك اوي ي حبيبتي يلا .
نجمه بعشق /يلا ي روحي .
******************.
في فيلا هاشم وسعاد .
كانت تسير لارا الي الداخل بخطواط مرتجفه لتقف سعاد أمامها بجديه وثقه .
/كنت عارفه انك ذكيه وهتقدري تفهمي وتكسبي نفسك صح .
لارا بضيق شديد/حضرتك عايزه ايه مني وعرفتي اهلي منين .
سعاد بحده /اسمعي ي بت انتي انا ميتقاليش عرفتي منين ولا الكلام الفاضي ده افهمي كلامي كويس لافعصك تحت رجلي انا عارفه انك هربتي من أهلك من سوهاج اصول الصعيد ي عني لو بعت لسعادتك فيديو واحد وانتي مع طاهر باشا فضيحه اهلك هتكون بجلاجل وأخواتك البنات هتقضي عليهم ومش بس كده هديهم عنوانك هنا يجوا يخلصوا عليكي انا مش هوسخ ايدي .
سعاد وهي تجلس بغرور /مليون جنيه وهتعيشي ملكه المقابل بسيط تقدري عليه .
لارا بصراخ /ايه هو .
سعاد بثقه /تقتلي طاهر .
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في روما .
في فيلا طاهر .
كانت تقف لارا بصدمه من حديث تلك المراه وايضا رعبا يدب في قلبها من ثقتها ياالله ماهذا الاختيار الصعب من بين من ستختار أهلها وسمعتها ولا من ملك الروح والقلب وأصبح زوجها.
سعاد بحده /ساكته كده ليه هتاخدي مبلغ معتبر يقضيكي بقيه حياتك عايشه ملكه وكل ماضيكي هيدفن .
لارا بدموع لا تتوقف /يمكن لو عملت الي انتي عايزاه هاخد فلوس كتير وماضيه هيدفن بس روحي وعمري ومستقبلي وقلبي وانا شخصيا هدفن بموت طاهر انتي اكيد فاكره اني مجرد عشيقه في السر لكن لا وضعي انا وطاهر غير كده خالص ده رجلي ده الوحيد الي خلاني احس اني بنادمه انا اسفه ي هانم انا مش هقدر انفذ الي انتي عايزاه واعملي برضه الي تشوفيه طول ماهو معايا انا مش خايفه من حاجه عن اذنك .
سعاد بحده وغضب /اعملي حسابك اني كان ممكن ادفنك هنا حيه بس لا ي سندريلا انا بقا الي هخلص عليه قدام عنيكي واحسرك عليه بقيه عمرك .
******************.
في غرفه نور …
كانت تقف نور وهي تعد شنتطتها ليسرع إليها صالح بفزع لفقدانها .
/بتعملي ايه ي نور انتي مش هتمشي من هنه .
نور بدموع وحده /أخرج من هنا ي صالح لحد يسمعنا وانا قولتلك الي عندي طلقني ي صالح لاني مستحيل اعيش معاك بعد الي عملته انت اناني ومبتفكرش الا في نفسك روح ي صالح ل للرقصات هو ده اخرك .
صالح بعشق وغيظ /حرام عليكي عاد انا بشيل فوق طاقتي عمال اعتزرلك واتاسفلك وانا قسما بالله عمري معملت كده مع حد واصل سمحيني ي نور سمحيني ميبقاش قلبك قاسي كده ومين قالك اني هسيبك تبعدي عني واصل انا بعشقك ي نور بعشقك .
نور بوجع والم /خلاص خلصت سبني بقا علشان مش عايزه اتاخر .
صالح بغيظ شديد/ماشي بس متفتكريش اني هسيبك تبعدي عني واصل والكل لازما يعرف انك مرائتي خلاص كفايه اوي كده وانا هتغير اوعدك .
ليسير الي الخارج تحت ابتسامتها العاشقه ..
*********************.
في غرفه فرحه ..
كانت تجلس أرضا بدموع والم ليقترب منها صالح بجديه .
/لسه بتبكي قد كده كنتي خايفه .
فرحه بارتباك شديد/ايوه خوفت جوي .
صالح وهو يقف أمامها بثبات /بس انا دلوقتي هقولك خبر يفرحك جوي هينسيكي كل الخوف والحزن الي انتي فيه .
فرحه باستغراب /ايه هو .
صالح بجديه /انتي طالق ي فرحه رصاصه الرحمه دي كان لازم اضربك بيها من زمان انا اسف ي فرحه عارف اني ظلمتك كتير اوي انا اسف ي بنت عمي بتمنالك كل السعاده وتعرفي اني دايما هفضل اخوكي وفي ضهرك ي فرحه عن اذنك .
لتسقط فرحه أرضا بدموع الفرح واخيرا قد تحررت من ذلك السجن .
*****************.
في غرفه قاسم ونجمه ..
كان ينام قاسم أرضا بحنق شديد فهو يريد دائما أن يغفا داخل أحضانها لكن هي من صممت أن تغفا لوحدها علي السرير وهو ما عليه غير تنفيذ أوامر نجمته المدلله.
قاسم بضيق /نجمه انتي نمتي .
نجمه وهي تكتم ضحكاتها بصعوبه /هنام اهوه ي قاسم فيه حاجه.
قاسم بضيق /اووف يخربيت العشق فعلا بيذل انا مش عارف انام من غير حضنك اهون عليكي .
نجمه بابتسامه عاشقه /متهونش ي روحي بحبك ي قاسم بحبك وبعمل كل ده علشان اسمعها منك طول الوقت .
قاسم وهو يحتضنها بعشق /وانا بعشقك ي روحي ي نجمتي الجميله .
*********************.
في المستشفي .
في غرفه هشام ..
كان يجلس علي السرير ممتد كالجثه الهامده فقد خسرا كل شي .
مالك بجديه/عامل ايه دلوقتي ي هشام.
هشام بدموع ووجع/هكون عامل ايه ي مالك بتعاقب علي الي عملته .
مالك بجديه /ليه عملت كده ي هشام ليه ضربت نفسك بالنار ليه .
هشام بدموع ووجع/علشان حبيتها بجد ي مالك علشان تعرف حقيقتي كنت عايزها تكرهني وتبعد عني ملاك زيها مينفعش يكون مع شيطان زي .
فرحه وهي تسير للداخل بابتسامه وعشق /بس انا بحبك ومش عايزه غيرك من الدنيا دي ي هشام .
هشام بصدمه /فرحه انتي ايه الي جابك هنا مش خايفه .
فرحه وهي تنظر إليه بعشق /لا مش خايفه انا من النهارده مش هخاف تاني انا أطلقت من صالح سبت الدنيا كلها ومش عايزه غيرك انت وبس ي هشام.
هشام بدموع وندم/حتي بعد كل الي انتي عرفتيه حتي بعد مابقيت مشلول .
فرحه وهي تمسك يده بتصميم وعشق /بعشقك ي هشام انت الراجل الوحيد الي دخل قلبي وملكه من اول نظره .
هشام بعشق/وانتي والله العظيم الست الوحيده الي عشقتها اوعدك اني هكون انسان جديد ي فرحتي وهعوضك عن كل الي شوفتيه .
*******************.
في فيلا زهران…
كان يقف صالح وهو يمسك يد نور بتملك وثبات لمواجهة أي شي من أجلها .
نجمه بحده وغيظ/ايه مرائتك ازي ي عني اتجوزتها من غير ما نعرف ازي ايه ملهاش أهل وانتي ازي توافقي علي كده ده انا همسح بيكي البلاط .
صالح بحده /قاسم عرف مرائتك اني مش هقبل أن حد ياذي مرائتي ولا بكلمه واحده انا مخطفتهاش ي نجمه انا حبيتها واتجوزتها علي سنه الله ورسوله.
زهران بحده /أكده بمزاجك من غير ماتخبر حد .
صالح بثبات وقوه /اول مره ي ابوي اعمل حاجه نفسي فيها وعلي كيفي اول مره انا عارف يمكن الطريقه مش عجباكم الي قدامكم دي أغلا شي في حياتي مش رخيصه ابدا انا هعملها فرح الصعيد كله يتحدد عنه اما فرحه فأنا خرجتها من سجني تشوف حياتها مع الي يستهلها كفايه عليها الي شافته .
زهران بجديه /وانتي ي نور ي بتي موافقه علي جوازك منه مرتاحه .
نور بابتسامه وسعاده /مرتاحه ي عمي انا اسفه ي نجمه ارجوكي متزعليش مني ده انا اختك الصغيره .
نجمه بحنان وطيبه وهي تحتضنها /هو انا بعرف ازعل منك ي هبله ربنا يتمملكم علي خير ي روحي بس صالح خود بالك منها .
صالح بابتسامه وعشق /بتوصيني علي ايه دي روحي والنفس الي بيطلع مني .
قاسم بعشق وهمس /شوفتي حتي صالح بقا رومانسي انتي واختك جننوتوا الي خلفونا .
نجمه بعشق /بعشقك ي قاسم بحبك اوي .
قاسم وهو يحتضنها ويلمس علي بطنها الصغير /وانا بعشقك انتي و ابن الكلب ده .
نجمه بعشق ودلع /اوعوا تشتم أبوه لان أبوه حبيبي .
قاسم بغيره وغيظ /بس اوعي ياخدك مني ده انا ارميه في الشارع .
نجمه بضحكه ساحره/انا محدش يقدر ياخدني منك انا نجمه القاسم وبس .
********************.
في عياده مالك ..
كانت تجلس ورده بشرود .
مالك وهو يمسك يدها بعشق/ايه ي روحي مالك
ساكته ليه كده .
ورده بابتسامه/سرحانه في كل الي حصلنا ده ولا الاحلام ي مالك .
مالك وهو يقبل يدها بعشق/كله خير ي حبيبتي كله نصيب ونصيبنا احنا من الفرحه جاي أن شاء الله.
ورده بخوف شديد/خايفه اوي ي مالك لما ابويا يعرف أننا متجوزين .
مالك بابتسامه عاشقه /متخافيش ي حبيبتي احنا معملناش حاجه غلط ومتنسيش أن اخوكي قاسم عارف وشاهد علي جوازنا بس خلاص لازما الكل يعرف انا مبقتش قادر علي بعدك اكتر من كده ي عني مرائتي ومتحرمه عليا كده .
ورده بنظره خبيثه /طب مانا مرائتك ولا ايه.
مالك بابتسامه/انا حرمتك علي نفسي لحد مالكل يعرف انك مرائتي مش هلمس منك شعره الا لما تكوني في بيتي .
ورده بعشق /بعشقك ي سيد الرجاله كلهم
مالك وهو يقبل يدها بعشق /وانا بعشقك ي ست البنات كلهم .
*********************.
في أحدا المطاعم الفاخمه .
في روما …
كانت تجلس لارا بحزن شديد ليقبل طاهر يدها .
/في ايه ي لارا انت بقالك فتره مش مظبوطه فيه حاجه اتكلمي متسكتيش .
لارا وهي تحبس الدموع بقوه/ابدا ي روحي مفيش حاجه ي غالي .
طاهر بشك /متاكده.
لارا بابتسامه باهته /متاكده .
كان يضع النادل اكواب العصير لتشعر بشي غريب في كأس طاهر كانت لتتحدث لترا ذلك القناص الذي يصوب من بعيد علي طاهر ويشير إليها بنظره مرعبه لتتاكد بأن ذلك الكاس به شي لتحتضن طاهر ببراعه لتبدل الاكواب سريعا لتشرب هي ذلك الكاس لتنظر إليه بدمع ووجع .
/سمحني ي طاهر سمحني …
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في روما .
في أحدا المطاعم الفاخمه.
كان يمسكها طاهر بين يديه وهي تنظر له بدموع ووجع والم شديد ليصرخ هو بفزع وخوف .
/لارا مالك فيه ايه اتكلمي في ايه .
لارا بدموع وهي تلتقط أنفاسها /بحبك ي طاهر كل الي عايز تعرفه هتلاقيه في فلاشه في درجك المفضل بس وحياه أغلا حاجه عندك لتسمحني .
لتغفا لارا بين يديه ليصرخ بدموع وصراخ.
/لارررررررررا .
********************.
في المستشفي .
كان يمسك يدها وينظر أمامه بدموع بعدما علم كل شي وأنها ضحت بحياتها من أجله ولكن يتوعد لكل من اذاها .
/ماشي ي فاتن انتي والكلب بتاعك حسابكم عده معايا كل الحدود ونهايتكم خلاص اتكتبت .
الدكتور بأسف /أن شاء الله تفوق قريب وربنا يطمنك عليها .
طاهر بدموع لا تتوقف /هي حالتها ايه بالظبط طمني عليها .
الدكتور بأسف /مخبيش عليك السم كان شديد اوي اثر علي خلايا المخ بشكل سريع جدا وهي دلوقتي دخلت في غيبوبه ادعيلها عن اذنك .
طاهر وهو يمسك يدها يقبلها بعشق ودموع وندم /اوعي تسبيني ي لارا اوعي انا مصدقت لقيتك لدرجه دي بتحبيني ي روحي وانا بعشقك والله العظيم اوعدك أن هاخد حقك والنهارده مش بكره .
ليمسك هاتفه ويتصل بالقوات الخاصة به ليحقق هدفه الذي فعل كل ذلك من أجله وهو القبض على فاتن وهاشم تلك العصابه الذي تسببت في تدمير الكثير من الشباب بسبب تجاره المخدرات .
******************.
في المستشفي .
في غرفه هشام .
كانت تجلس فرحه وهي تتطعم هشام بابتسامه وسعاده.
هشام بابتسامه عاشقه /هتفضلي تتدعليني كده كتير ي فرحه حياتي .
فرحه بابتسامه ساحره/طبعا ده أنت حبيب قلبي ي هشام وان شاء الله هتخف وتبقا زي الفل .
هشام بابتسامه وسعاده/مش قادر اصدق ي فرحه انتي فعلا فرحه حياتي كلها غيرتي حياتي وخلتيني انسان جديد بحبك اوي ي فرحه اوي.
فرحه بابتسامه وسعاده /وانا بعشقك ي روح قلبي.
مالك بابتسامه/ايوه ي عم ماشيه معاك حلاوه ي بختك .
فرحه بابتسامه/عقبال لما تتجمع انت وروده ي مالك .
مالك بابتسامه/امين يارب ي فرحه يسمع من بوقك ربنا انا خلاص مش قادر علي بعدها اكتر من كده مرائتي ومحروم منها .
هشام بابتسامه/ربنا يجمعكم مع بعض عن قريب .
جعفر بابتسامه وندم /دي بقا سيبها عليا انا ي ولدي انا الي بوظت وانا برضك الي هصلح كل حاجه.
********************.
في فيلا زهران ..
كان يقف زهران بصدمه من وجود جعفر ليتحدث بحده .
/انت واعي للي بتعمله دلوقتي وانك هنه في بيتي ي جعفر .
جعفر بندم وانكسار /ايوه واعي جوي ي زهران وجاي ندمان وعايز ننسي كل الي بينا ونرحم عيالنا من الوجع ده وكفايه جوي الي شافوه بسببنا الدنيا دي متستهلش حاجه واصل والله متستاهل .
زهران بجديه /معقول الي حصل ل ابنك هشام كسرك كده .
زهران بندم وحزن /مش بس كسرني ده فوقني من الضلمه الي كنت عايش فيها ارجوك ي زهران جوز ورده ل مالك وفرحه ل هشام وكفايه كده ظلم ونار بينا .
قاسم بابتسامه ساحره /عمي جعفر عنده حق ي ابوي وعلي فكره ورده ومالك مكتوب كتابهم سمحني ي ابوي اني عملت كده من وراك بس غصبن عني مكنتش اقدر اتحمل اني اختي تعمل في نفسها حاجه سمحني ي ابوي بس والله مالك راجل.
زهران بابتسامه وسعاده/انا واثق فيك ي قاسم يبقا خلاص فرح مالك وورده وفرحه وهشام مع نور وصالح بس لازما نستنا لما عده فرحه تخلص .
قاسم بسعاده /طبعا ي ابوي طبعا ربنا يخليك لينا .
جعفر بابتسامه رضا /الحمد لله كده الواحد هيرتاح صافي ي لبن .
زهران بابتسامه /حليب ي قشطه .
قاسم بابتسامه وارتياح /الحمد لله .
**********************.
في غرفه نجمه .
كانوا يجتمعون جميع الفتيات بفرحه لا توصف .
ورده بسعاده /مش قادره اصدق اني خلاص هكون مع مالك حبيب قلبي انا حاسه اني بحلم .
فرحه بابتسامه/وانا واخيرا لقيت نصي التاني الي نور حياتي كلها .
نور بابتسامه/مسمحاني ي فرحه من قلبك .
فرحه بابتسامه حنونه/يمكن لو مكنتش حبيت مكنتش عزرتك ولا فهمتك ربنا يهنيكم يا نور .
نجمه بابتسامه وعشق /مهما هتعملوا مش هيكونوا زي قاسم حبيبي ابدا اه بموت فيه .
قاسم وهو يحملها بعشق /وانا بعشقك ي موزتي تعالي بقا معايا محضرلك مفاجاه تجنن .
ورده بابتسامه وغمزه /الله يسهله ي عم .
قاسم بغيظ /خليكي في حالك ي مرات دكتور البهائم انتي .
******************.
في غرفه نجمه …
كانت تنظر إلي الغرفه بانبهار لتلك الورود الحمراء والشموع التي تزين المكان .
نجمه بابتسامه وسعاده/ايه كل ده ي قاسم .
قاسم وهو يقبلها بعشق /احتفالا ب روحي وحبيبتي كل لحظه بتعدي وانتي معايا بحسها لحظه لازم اشكر ربنا عليها كل شويه .
نجمه بابتسامه وسعاده/وبعدين معاك ي قاسم قلبي مبيتحملش كلامك ده .
قاسم وهو يقبل يدها بعشق/امال لما تسمعي الي جاي هتقويلي امسكي ده ورق مكتب المحاماه بتاعك ي اجمل محاميه علي وجه الارض .
نجمه بدموع الفرحه /بجد ي قاسم مش مصدقه .
قاسم بابتسامه ساحره/لا صدقي ي حبيبتي قولتلك احلامك كلها هحققهالك ي نجمه القاسم .
نجمه وهي تحتضنه بعشق /ربنا يخليك ي قاسم .
قاسم بابتسامه وغمزه /طب مفيش كده مكافاه .
نجمه بعشق /امرك ي مالك قلبي نجمتك ملك ايديك ورهن اشارتك .
********************.
في فيلا سعاد وهاشم .
كانوا يقفون سريعا وهم يستعدون للرحيل ليقف أمامهم طاهر بثقه وثبات ورغبه قويه في الانتقام .
طاهر بحده /علي فين ايه فاكرينها ساهله كده انا خاطرت بحياتي علشان اللحظه دي ازيك ي حماتي وحشتيني اوي بس هلبسك دلوقتي الكلابشات في ايديكي الحلوين دول .
سعاد بحده /مفيش حاجه تقدر تمسكها علينا ي حضره الظابط .
ليتفرقوا القوات في كل مكان ليقترب منها طاهر بقوه وثبات .
/واخيررا موتي احمد واتسببتي أن مرائتي تموت نفسها وتشرب السم مكاني انتي اكتر واحده انا كرهتها في حياتي زورت موتي اتغربت عن اهلي بس علشان اوصلك ودلوقتي هدخلك السجن عمرك كله انتي و العره اخوكي .
أحدا الظباط /لقينا كميه مهوله من المخدرات ي طاهر باشا .
طاهر بابتسامه انتصار /واخيرا ي حماتي وقعتي في ايديا هبعتلك بنفسي عيش وحلاوه متخافيش اقبضوا عليهم يلا .
ليتم القبض عليهم لتاتي مكالمه ل طاهر من دكتور لارا يخبرها بأنها آفاقت .
*******************.
في غرفه لارا …
كان يحتضنها طاهر بعشق وسعاده لا توصف .
/كده ي يروحي عايزه تروحي مني هونت عليكي ي لارا .
لارا بدموع /اسفه ي روح لارا اسفه حياتك عندي أغلا من روحي بحبك ي طاهر بحبك .
طاهر بابتسامه وعشق /وانا بعشقك ي روحي وخلاص الكابوس انتهاء وهنرجع مصر وانتي مرائتي وبين ايديا