رواية امان الحب الاول كاملة جميع الفصول بقلم زهراء السعيد

رواية امان الحب الاول كاملة جميع الفصول بقلم زهراء السعيد

رواية امان الحب الاول كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهراء السعيد رواية امان الحب الاول كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية امان الحب الاول كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية امان الحب الاول كاملة جميع الفصول
رواية امان الحب الاول بقلم زهراء السعيد

رواية امان الحب الاول كاملة جميع الفصول

انا  مش عايزة اتجوز تاني يا ماما انا كر**هت اتجواز والله انا كر**هت كل الر**جاله 
يا بنتي انتي لسه صغيره دانتي عندك 26سنه وده ابن خالك يعني مننا وعلينا مش حد غريب 
ماما انا قولت لا وانتي ناسيه انه متجوز ومخلف كمان 
يا بنتي خالك جاء وقال انه عاوزك لفهد 
طيب هو مفكرش في بنت اخته التانيه كمان ليه مش  مريم دى بنت اخته 
بصي بقا انتي بقالك ٣ سنين  قاعده  بعد طلاقك وانا مش عارفه اصرف عليكي ولا اصرف على اختك الصغيره وعشان كده بكره هيكتب كتابك لاني فهد مسافر وعامل لابوه توكيل فجهزه نفسك
يا ماما حرام عليكي انا مش عايزه اتجوز تاني تعبت بجد
انا كلامي انتهى خلاص الجهاز عشان بكره
السلام عليكم ورحمه الله انا ابقى دنيا عندي 26 سنه اتجوزت قبل كده وانا عندي 19 سنه بس حصل شويه مشاكل ها تعرفها بعدين انا دارسه داره اعمال بس  مكملتش عشان كنت اتجوزت انا زي اي بنت عاديه يعني شعري ما هواش اصفر وعيني زرق او خضره انا شعري بني طويل عيوني عسلي بشرتي بيضه ومحجبه بس مش معنى كلمه اني محجبه البس عبايه ونقاب او حجاب وعبايه لا انا بلبس بناطيل ودريسات لان انا لسه صغيره مش كبيره اما حكايه فهد ابن خالي وهو من نفس سني عندي 26 سنه خريج اداره اعمال عنده شركه شاب وسيم جدا بس متجوز بنت خالتي مريم وبيحبها جدا وعنده طفل اسمه انس انا لسه ما شفته لغداية دلوقتي بس من كتر كلام ماما عنه انه طفل جميل جدا وحبوب وعشان كده انا بحبه جدا قبل حتى اما اشوفك وبقيت القصه هتعرفها بعدين....؟
تاني يوم قامت دينا جهزت نفسها لبس بنطلون جينز وعليه بلوزه باللون الابيض وعليها حجاب كانت جميله بمعنى الكلمه ولبس الكوتشي ابيض واكسسوارات...؟
مامت دينا. جهزتي نفسك
 دينا بحزن  . ايوه يا ماما بس انا مش عايزه اتجوز تاني 
مامت دينا  ببرود. يلا  المأذون مستني بره 
دينا باستسلام. حاضر يا ماما 
المأذون. اقعدي يا بنتي
قعدت دينا...
المأذون باستغراب.امال فين العريس 
الحديدى بابتسامة.فهد مسافر بره وانا الوكيل 
المأذون باستغراب. حاضر
بعد وقت مش كتيير......؟ 
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير) 
دينا  حست ان روحها طلعت من جسمها 
مامت دينا  بابتسامة. الف الف مبروك يا قلبي امك 
دينا بوجع. الله يبارك فيكي يا ماما 
الحديدى بابتسامة. الف مبروك يا بنتي انهارده كان كتب الكتاب واسبوع الجاي الفرح 
دينا بدموع. حاضر يا خالو
بعد اسبوع يوم الفرح كانت دينا في غيت الجمال 💖
في قاعه الزفاف كانت تجلس من الساعه 8 والان الساعه 10/30 ليلة ولم يادي بعد
مامت دينا لحديدى. امال فين ابنك يا حديدي
الحديدى. احم انا كلمته بس مجاش عشان عنده شغل
مامت دينا بصدمه. ايييييه
مامت دينا لحديدى. امال فين ابنك يا حديدي
الحديدى. احم انا كلمته بس مجاش عشان عنده شغل
مامت دينا بصدمه. ايييييه
الحديدى كان سيتحدث ولكن ياتي صوت من خلفه
انا هنا يا عمتي
مامت دينا بفرح. اهلا بيك يا روح عمتك تاخرت كل ده لي يا فهد
فهد ببرود. معلش عما جيت من السفر وروحت مريم وانس
مامت دينا بفرح. طيب يا عين عمتك يلا عشان دينا مستنياك
فهد ببرود. حاضر 
راح فهد قعد جنبك دينا ولكن لم ينظر لها ابدا
بعد انتهاء حفل زفاف في شقه فهد
عندما دخلت دينا الشقه وكانت سترفع الوشاح الذي على وجهها ولكن
فهد ببرود. بصي بقى انا متجوزك عشان حاجتين اول حاجه عشان عمتي وعشان ما تزعلش وانا عارف ان هي تعبانه بالقلب والحاجه التانيه ان ابويا قالي ان ما اتجوزتكيش هياخد مني الشركه والعربيه وهيرميني في البيت القديم انا وابني ومراتي ماتستغربي هو عمل كده ليه لان هو بيحبك انتي اكتر من مريم مراتي وعشان كده انا اتجوزتك لمنع الكلام بس يعني ممنوع تنزلي تحت لمراتي مريم ولا ليكي كلام مع انس وانا مش هاطلعلك ابدا انا متجوزك بس عشان ابويا وعشان امك فعشان كده ماتنتظريش مني اي حاجه تانيه دلوقتي تقدر تخش تنامي وانا هانزل لمراتي وابني انام معهم
دينا رفعت الوشاح من على راسها. خلصت خلصت اهانتك ليا شكرا انا بقى متجوزاك عشان حاجتين بردك اول حاجه عشان امي امي مش قادره تصرف علي انا واختي بعد ما تطلقت تاني حاجه ان كان في يوم من الايام كنت حبيبي واعز اصدقائي بس يا خساره انصدمت فيك مش انك تجوزت بنت خالتي لا عشان الكلمتين اللي انت قلتيهم دلوقتي ان انا مجرد لعبه في يدك وفي يد خالي وامي ما تخافش انا هاعيش في الشقه هنا ومش هاطلع منها انا اعتبرت ان انا في السجن من ساعه ما تجوزتك تقدر تنزل لمراتك ولا ابنك تحت ما تخافش مش هاقرب منهم
كان فهد في عالم تاني من جمال هذه الفتاه التي تقف امامها نعم لم يراها منذ ست سنوات انها صارت اجمل واجمل
دينا باستغراب. فهدددد
فهد بتركيز. هاا
دينا ببرود. انا خلصت كلامي تقدر تنزل لمراتك تحت
فهد ببرود. لا
دينا باستغراب. لا ايه 
فهد ببرود. مش هنزل 
دينا بغضب. وده ليه بقى ان شاء الله
فهد ببرود. حاجه تخصني انا مش عايزه انزل
دينا بغيظ. براحتك انا داخله اغير وانام في اوضه الاطفال
فهد ببرود.ماشي
في غرفه الاطفال بعد انتهاء دينا من ارتداء ملابسها ذهبت الى السرير وجلست عليه وهي تبكي من هذا اليوم
 دينا بدموع. الحمد لله يا رب عمرك ما جبت حاجه وحشه وانا راضيه بقضاءك والنصيبي وان كان نصيبي المرادى وحش بردك ابعده عندى
في غرفه فهد كان يجلس على السرير وبيفتكر في دينا وقد ايه بقت جميله 
فهد بوجع.عمري ما هانسى اللي حصل زمان حتى لو بقيت مراتي دلوقتي...؟
تاني يوم الصبح الباب بيخبط
دينا باستغراب.مين اللي بيخبط برقه كده
 دينا رايحه تفتح الباب بس ما لقتش احد وكانت لسه هتقفل الباب
بصي تحت
بصت دينا تحت لقت طفل حوالي خمس سنين وجميل جدا
دينا نزلت لمستوى الطفل
دينا بابتسامة. انت بقى مين
انس بغرور. انا انس انتي مين
دينا بضحك. ماشي يا سيدي انا ابقى دينا خالتو دينا
انس باستغراب. بس ماما ما عندهاش اخوات
دينا. لا انا ابقى بنت خالتها 
انس بذكاء. يعني انتي بنت نينه فاطمه يعني انتي قريبه بابا بردك
دينا بضحك. شاطر ايوه انا بنت عمته ومامتك تبقى بنت خالتي
انس. طيب ممكن اطلب منك طلب
دينا بابتسامه. اكيد طبعا يا حبيبي قول
 انس. بصي هو انا عند واجب ومش عارف احله ورحت اقول لماما كانت نتفرج على التليفون ومش راضيه تعمل معايا الواجب ممكن تساعديني
دينا بابتسامه جميله. اكيد يا عمري تعال خش يلا خش
استيقظ فهد وسماع صوت عالي بالخارج
فهد باستغراب. ايه الصوت ده
خرج فهد وشاف انس ودينا يضحكون مع بعض واستغرب جدا اني انس بيتكلم مع الناس لان انس شخص خجول جدا وكلامه قليل جدا وانه اخد على دينا بسرعه
فهد بابتسامة. انس حبيبي انت جيت امتى
انس باستغراب. بابا انت بتعمل ايه هنا 
دينا بخوف.احم اصل اصل
فهد ببرود. اصل دينا تبقي مراتي
انس بصدمه. ايييييه
فهد ببرود. اصل دينا تبقي مراتي
انس بصدمه. ايه يعني ايه يا بابا يعني انتي هتخدي مكان ماما
دينا بدموع.عمري عمري ماخد مكان امك عمري انا مجرد سلعه في يديهم بس مستحيل اسمح في يوم من الايام اني اخد مكان مامتك
انس بغضب. بس انتي اخدتى مكنها دلوقتي اخدت منها جوزها واخدت منها عيلتها ودلوقتي بتحاولي تاخديني منها
فهد بغضب. انسسس عييب
دينا بتشاور بصباعها بمعنى ان يسكت فهد عن الكلام.انس حبيبي انا اوعدك دلوقتي حالا ان انا هطلق من باباك بعد ست  شهور وبعد كده هاسيب البيت وهامشي خالص وابقى ماخدش منك ابوك ولا اخد مكان مامتك
ثم تركت لهم المجال ليتحدثو معا فلان هم بحاجه الى التحدث وذهبت هي لغرفتها تبكي بالم بانها سبب هذا المشكله.......؟ 
فهد. ينفع الكلام اللي قلته لدينا ده
انس ببرود. انا ما قلتش حاجه بس هي اخدتك من ماما وانا مش هاسمح بكده ابدا
فهد  بهدوء. بص يا انس انت ايوه طفل عندك خمس سنين بس زكيه جدا وبتفهم زي الراجل الكبير بالضبط وعشان كده مش هاتكلم معاك كانك الطفل لا هاتكلم معاك كانك راجل كبير قاعد بيتكلم مع ابوه.... 
انس باحترام. اتفضل يا بابا
فهد. ليه ما نعملش انا وانت اتفاق
انس  باستغراب. اتفاق اتفاق ايه
فهد بهدوء. ان حبيت دينا انا هاطلقه وان محبتهاش ومحاولتش تحبها انا هاسيبها على ذمتي وساعتها مش هتعرف تعمل حاجه خالص 
انس بتفكير. امممم  ماشي بس انا هعمل كده بس عشان ماما  مش عشانك او عشان دينا 
كانت هى تبكي في الغرفه 
دينا ببكاء. انا اسفه يا انس اسفه يا حبيبي 
سمعت صوت الباب يترك
دينا  بتمسح دموعها. اتفضل انت
نعم انه انس كان يقف على الباب ويفرك في يده بتوتر. احم انا ان. ا اسف بس انا قولت كده عشان ماما 
ابتسمت دينا. عارفه انك خايف علي امك انا ممكن اقولك علي سر 
انس بابتسامة. قولي....؟ 
دينا بابتسامة. زمان وانا صغيره كنت عندي صديقه اسمها جنه وانا كنت بحب لا بعشقها وفى يوم جات بنت وتكلمت مع جنه وبقه اصحاب وانا غيرت قوي ازاي انا صاحبه عمرها تسبني وتكلم البنت دي وبعد شكل مع جنه وبنت عرفت ان البنت دي امها وابوها ميت**ين وبعد كده البنت دي بقت اعز اصحابي كلهم هى وجنه..........؟
انس باستغراب.مش فاهم قصدك من الحكايه دي
دينا بابتسامة. قصدي ان انا ظلمتها زمان وحكمت عليها من غير ماعرفها وانت كمان بس انا متاكد انك اما تعيش معايا هتحبني
انس بابتسامة. مش عارف بس الايام هتبين
بعد مغادره انس الشقه.....؟
فهد ببرود. مش معنى ان انا خليت انس يتكلم معاكي يبقي في حاجه لا ده بس عشان انس
دينا ببرود. وانا مش عايزة حاجة منك غير الطلاق
فهد ببرود. انا طالع المريم 
دينا بنفس البرود. براحتك 
نزل فهد لمريم وكانت تقرا كتاب........؟ 
فهد باستغراب. مالك يا مريم 
مريم بدموع. انا لا ولا حاجه خالص بس جوزي اتجوز على ومين بنت خالتى واللي كانت حبيبته القديمه
لا وبعد كده كل تيجي بكل بساطه تقولي مالك يا مريم لا مفيش حاجه تستاهل انك تتعب نفسك وتسيب العروسه وتيجي ليا اطلع فوق عند دينا مراتك التانيه 
فهد بدموع. والله يا مريم انا محبيت قد محبيتك اه هى كانت حبيبتي بس ده كان زمان اما دلوقتي انتي اللى حببتي وروحى 
مريم ببكاء. طيب اما انا روحك اتجوزت دينا لييه ليييه  يا فهد تتجوز دينا 
فهد  ببكاء. عشانك انتي وابنك 
مريم باستغراب. عشاني انا وانس ليه 
فهد. بابا...............؟ 
مريم مصدومه. مستحيل بابا يعمل كده اه هى بنت اخته وخايف عليها بس انا كمان بنت اخته وكان مفروض يفكر في مشاعري انااا
فهد. متخفيش يا مريم انا هطلق دينا بعد ست شهور 
مريم بتعب. انا مش قادره اقف علي رجلي مش قادره ف. ه. د    
وهوب اغمي عليها 
فهد مصدوم. مرررررررررييييييييييمممممممممممم...........؟ 
فهد مصدوم. مريم 
رن فهد علي دينا......؟
دينا باستغراب.هو بيرن ليه ده... الو يا فهد
فهد بخوف. دينا مريم اغمى عليها وانا مش عارف اعمل ايه
دينا بقلق. طيب انا نزله اهو 
نزلت دينا لفهد لتجد مريم مغمي عليها في احضان فهد 
دينا بخوف. هاتلي برفان بسرعه
دينا تحاول ان تفيق مريم ولكن لم تنجح
دنيا بخوف.فهد مريم لازم تروح المستشفى حالا 
فهد بقلق. ماشي ماشي
بعد وقت من الزمن في المستشفي وتحديدا فى غرفه الدكتوره ........؟
فهد بقلق.طمني يا دكتوره مريم فيها ايه
الدكتوره بحزن.انا اسفه بس
فهد بخوف.بس ايه 
الدكتوره. بس المدام مريم عندها كانسر في الد**م
فهد لا يستطيع ان يصدق. ا.نتى.عارفه انتي بت.قولى اييييييه
الدكتوره بحزن.انا اسفه بس هى فى المرحله الاخيره 
فهد بغضب. يعني ايه يييييعنى اييييييييه
الدكتوره بخوف. يعني معدش ليها ايام كتيره فى الدنيا انا اسفه 
خرج فهد لدينا......؟
دينا بقلق. هااا يا فهد مريم ملها
فهد بدموع. عندها كانسر في الد**م
دينا مصدومه.ايييييه مستحيل 
فهد بحزن. لا مش مستحيل فعلا مريم عندها كانسر في الد**م
خرجت مريم بعد ان عرفت بهاذا بمرض اللعين.......؟
مريم بابتسامة. يلا يا فهد نروح
فهد ودينا باستغرابها
فهد باستغراب. مالك يا مريم
مريم. مالي ازاي
فهد.انتي عرفتى انك عندك كانسر
مريم بهدوء. من شهر 
فهد بصدمه.ايييييه ومقولتليش لييييه 
مريم بدموع. عشانك عشان نفسيتك متتعبش وعشان ابني
فهد بغضب. انا مش مهم انتي المهم تكون بخير 
مريم  بهدوء غريب.  انا عايزة اروح 
فهد بغضب. مررريم 
مريم  بتبص لدينا. ممكن اتكلم معاكي لوحدنا شويه 
دنيا بابتسامة. اكيد طبعا يا مريم افضلي 
فهد واقف متعصب......؟ 
في كافتيريا المستشفى.....؟ 
مريم بهدوء. ممكن اعرف ليه اتجوزتي فهد وانتي عارفه انه متجوزه ومخلف 
دينا بدموع. انا مش هقولك انى مش ليا ذنب في كل ده لا انا فعلا مذنبه في انى وفقت علي فهد وهوا عنده عيلة بس انا فعلا مش بايدي وانا انشاء الله هطلق بعد ست شهور من فهد 
مريم بهدوء. وانا بقولك مفيش طلاق 
دينا باستغراب. ازاى يعنى مش فاهمه 
مريم بهدوء. انتي هتاخدي مكاني في كل حاجه في حياتي 
دينا باستغراب اكتر. ازاى يعنى 
مريم ببرود. يعني انتي هتعيشي مكاني في كل حاجه يعني انتي هتبقي ام ابني بعد ما امو***ت 
دينا  مصدومه. ايييييه 
فاطمه مامت دينا ببكاء. انا خايفه فهد يعرف احنا عملنا كده ليه
الحديدى بحزن. انا ما كنتش عايزه اعمل كده بس دي رغبت مريم
فاطمه بحزن. انا عمري في حياتي ما كنت هافكر اجوز بنتي لابنك وجوز بنت اختي بس ده طلب مريم الاخير ليا 
الحديدى بحزن. انا مش عارفه اعمل ايه في مرض مريم
فاطمه بحزن.دى ماعادش لها غير ايام في الدنيا بس وتمو**ت
انس مصدوم.ايييييه ما....مااااااااا
فاطمه والحديدى. انس...
مريم ببرود. يعني انتي هتعيشي مكاني في كل حاجه يعني انتي هتبقي ام ابني بعد ما امو***ت 
دينا  مصدومه. ايه مستحيل اعمل كده انا وعدتك ان انا مش  هادخل في حياتك وهبعت عن فهد 
مريم. ده كان زمان دلوقتي انا بقولك انتي هتبقي ام ابني 
دينا بغضب. لا لا مستحيل اعمل كده ابدا انا مش مخلف وعد انا وعده ابدا 
مريم. وانا بقولك انا مش عاوزه وعدك ليه ده كان من زمان من 5 سنين 
دينا ببرود وقامت واقفت. انا اسفه يا مريم بس انا مش موافقه على الكلام الفارغ ده 
لسه دينا هتمشي بس....؟ 
مريم بتعب قوي. دي. ناااا. دينا ارجو.. كي ارجوكي ابني امانه في رقبتك انا اسفه يا د.. ينا على كل حاجه حصلت زمان 
دينا بقلق وخوف. مريم مالك يا مريم 
مريم  بتاخد انفسها الاخيره. انا بمو****ت يا دينا ابني انس خلي بالك منه ده نور عيني وانا عارفه انك بتحبيه زيى بضبط اسفه يا د... ينا 
دينا مصدومه. ههه مريم انتي بتضحكي عليا زى زمان لا قومي انا عارفه انك بتهزري مريم قومي مررررريممممممممممم لااااااااااااااااا مريم انا مش عاوزه حاجه غيرك مش عاوزه فهد مش عاوزه حاااااااجه
أفتَقِدُكَ كثيراً صديقي، يا أَرقُ وأَنقى قلب عرفتُه، أنا أتألم بلا ألم، وأبكي بلا صوت، نارٌ في صدري بلا لَهب وقودها ذِكرى، فتيلها لحظاتٌ أنهت حياةُ إنسان لم تكتمل فرحَتُهُ في هذهِ الدنيا، إنسان عاش للناس، فَرِحَ لَهُم وواساهُم وأَعَان الكثيرين منهم، إنسان قَلبُه كريشةِ الطائر الأبيض. كم أفتقدك، وكم أشعُر بالوحدة، كُل مَن هُم حولي ليس فيهم من يساوونك...🌻🖤
بعد ٤٠ يوم من مو**ت مريم انس مش بيكلم حد خالص ودايما قاعد لواحد..🖤
اما عن فهد فكان يشبه المو**ته جسد بلا روح دايما سرحان ومش بياكل مش بيشرب خالص.....🖤
اما عن دينا فكان لا تنام ولا تاكل ولا تخرج من غرفتها ابدا ولا تتكلم مع احد وكل ماتفكر به هو كلام مريم قبل ان تمو**ت....🖤
فاطمه مامت دينا. يا بنتي هتفضلي كده لامتى ومين هياخد باله من انس وفهد وانتى كده
دينا بدموع.انا اسبب يا ماما انا اسبب
فاطمه.لا يابنتي مش انتي السبب ده نصيبها
قومي يا بنتي صلي ركعتين لله واستغفرى ربنا
دينا بتمسح دموعها. ماشي يا ماما
بعد ما خلصت دينا راحت تشوف انس....؟
دينا بابتسامة. انس حبيبي عامل ايه
انس. لا رد
دينا بابتسامة. اممم  انت زعلان منى ماشى انا كنت هروح لمريم النهارده وجيب اقولك لو عايز تروح معايا 
انس بفرح. بجد يا دينا هتروحي لماما
دينا بحزن. اممم
انس ببكاء. انا عايز ماما تاني يا دينا ماما ما**تت
دينا بتاخده في حضنها وبيتطبطب عليه. ماما في مكان احسن من هنا بكتير وماما  بقت نجمه في السماء وهي بتشوفك كل يوم
انس. بجد يا دينا 
دينا بابتسامه حزينه. بجد يا انس
ممكن نبقى انا وانت اصحاب
انس بابتسامة. اكيد طبعا
دينا بابتسامة. طيب انا هروح البس عشان نروح نشوف مريم
انس.ماشي يا دينا
راحت دينا الى غرفه فهد وتركت الباب وسماح لها فهد بالدخول......؟
فهد ببرود. انتي جايه ليه
دينا بغضب. انت ايه يا اخي ما بتحسش شوف انت عامل ازاي ارجع فهد اللي احنا نعرفه بتاع زمان لو مش عشانك عشان ابنك ابنك اللي محتاجلك لو حتى بكلمه
فهد بدموع. انا تعبان قوي وما اقدرش اقف قدام ابني واكلمه وعمري في حياتي ما احسسه ان انا ضعيف عشان ابني مايضعفش
دينا. قوم يا فهد انس بقى كويس انا تكلمت معاه وهاروح انا وهو لمريم قوم عشان تيجي معانا
فهد بحزن.  ماشي 
يعني اييييه يا  باباااا  مريم  تمو**ت وانا  اخر  من  يعلم 
الجديدى. يا ابني فهد مكنش راضي يحمل عليك  اكتر من اللي فيك
سيف بغضب. يابابا يابابا انا مش عايز اسمع حجج  فاضيه معان انت عارف كويس ان اي حاجه بتحصل في البيت باعرفها بس انت عرفت تدفع قرشين كويسين حتى اللي رجاله اللى شغال عندى 
الحديدى  بغضب. صوتك بيعلي عليا يا سيف
سيف..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 
الحديدى  مصدوم. ايه 
في  سياره فهد......؟ 
كان كل من في السياره صامت
دينا بتحاول تفك الجو. انس انت في سنه كم
انس. اولى مدرسه
دينا. اممم يعني كبير ماشي هاجوزك منه اختي ايه رايك
انس. مش هينفع عشان هي تبقى خالته
دينا. وايه يعني اما تكون خاله عادي حبيبي ولا تتجوزني انا
انس. لا انتي كبيره ومتجوزه وعندك 26 سنه وانا خمس سنين فمش هينفع عايزين 11 سنه كمان عشان ابقى من دورك
فهد  بضحك. هههه  
دينا كانت فرحانه جدا ان انس اتكلم معها اخيرا وان فهد ضحك بس حاولت ان هي تبقى متضايقه
دينا بزعل مش مصطنعه. بجد ماشي ماشي شكرا
فهد وانس يضحكون على طريقه كلام دينا
فهد  وانس. انتي طفله قوي
انس و فهد بصوا لبعضهم وضحكوا تاني ودينا كانت متضايقه بجد
سيف. انا اتجوزت 
الحديدي. انت  بتقول ايه 
سيف ببرود. زى ماسمعت كده انا اتجوزت 
الحديدي بغضب. من غير متقولي 
سيف ببرود. مش مهم اعمل حسابك الاسبوع انا جايه انا ومراتي
الحديدي. الو الوووو سيف سيف قفل..
في المقابر........﷼
فهد في نفسه. واحشتيني يا مريم  
                          الفلاش بااااااااك.......... 🖤🌻
مريم بحزن.فهد
فهد بابتسامة. ياعيون فهد 
مريم. انت بتحبني بجد ولا لسه بتحب دينا
فهد بابتسامة. لو لسه بحبها كنت متجوزتكيش ابدا
مريم بحزن. بس انت اتجوزتي عشان تغيظ دينا بس
فهد. ابدا والله ياقلبي انا اخترتك انتي تكوني ام اولادي 
مريم بحزن. بس ده كله لدينا وبس كانت مريم تشير على قلب فهد
فهد بجديه. لو فعلا لدينا مكنتش اتجوزتك ابدا ياروح قلبي...
مريم بفرح. بجد يا فهد
فهد بابتسامة. بجد يا قلب فهد
بااااااااك
اما عن انس فكان في عالم اخر........؟
انس. ماماااااا انتي قولتيلي انك مش هتبعتى عني ابدا
مريم بابتسامة. انا اسفه يا حبيبي بس كان لازم امشي بس في ماما دينا 
انس. بس هي السبب
مريم. ابدا يا انس حب دينا 
انس.بس يا ماما
مريم.مفيش بس خالص
انس بابتسامة. حاضر يا ماما
اما عن دينا فكان تبكي من اجل مريم........؟
مريم بتعب قوي. دي. ناااا. دينا ارجو.. كي ارجوكي ابني امانه في رقبتك انا اسفه يا د.. ينا على كل حاجه حصلت زمان 
دينا بقلق وخوف. مريم مالك يا مريم 
مريم  بتاخد انفسها الاخيره. انا بمو****ت يا دينا ابني انس خلي بالك منه ده نور عيني وانا عارفه انك بتحبيه زيى بضبط اسفه يا د... ينا 
دينا  ببكاء.  انا بوعدك يا مريم انى هكون ام  لانس وزوجه لفهد عشانك 
فهد بحزن. يلا عشان اتاخرنا 
سيف بغضب. بصي بقا يا بت انا قولت لبويا انى اتجوزت عشان اخلص من الذن الكتير 
.... ان. ا  معملتش حاجه لكل ده 
سيف. انا دفع لابوك كتير قوي عشان كده هاكتب عليكي دلوقتي وهتيجي معايا بيت ابويا وهتمثلي ان انتي مراتي وان احنا بنحب بعض يا اما ترجعيلي الفلوس اللي ابوكي اخدها منى  باي طريقه مش مهم تكون طريقه ايه المهم  ان الفلوس تكون عندي في اختاري
نهله ببكاء. انا ما حلتيش حاجه خالص وما عنديش حاجه خالص ابويا باعني ليك عشان القرف اللي بيشربه انا هاعمل اللي انت قلت عليه وهاقبل اتجوزك بس ارحمني وماتضربنيش انا تعبت من كتر العذاب اللي انا فيه
سيف حس بحزن عشانها بس ما كانش عارف ليه. قدام منك ساعه ونصف تكوني جايزت نفسك عشان  هاكتب عليكي وعند الماذون
نهله بخوف. حاضر
وصل فهد البيت علي سلم البيت..... 
فهد. انتي هتروحي فين 
دينا باستغراب . هطلع شقتي ليه  
فهد بتوتر. احم اصل اصل
دينا باستغراب. اصل ايه
فهد بتوتر. انا.انا
دينا وانس بصو لبعض. انت اييييه
فهد. انا جعانه🙄
دينا وانس. 😒😒 
دينا بغضب. كل ده عشان جعان طب متقول يالهوي علي غرورك يا اخي 
انس بغضب. اصل اصل في ايه مش عارف تقول انا جعان
دينا بغضب. يلا يا انس ده انسان رخم
انس. يلا يا دينا
فهد مصدوم. 😳
في شقه دينا....؟
دينا مرح. قولي بقا يا سيدي انت بتحب تاكل ايه
انس بتفكير. امممم مكرونه بشاميل.وااا محشي قووووووى
دينا بضحك رقيقه. ههههههه 
انس باستغراب. انتى بتضحكى ليه 
دينا. عشان دول اكل المفضل
انس بفرح. بجد
دينا بابتسامه. بجد والله
بعد ساعه ونصف من تحضير الاكل وكان الدنيا ترص الاكل على السفره
دينا بابتسامه. يلا يا انس عشان ناكل انا وانت
انس بفرح. واوووو ده كتير قوي والريحه  خطيره جدا
دينا بابتسامه. بالهنا والشفا يا حبيبي
اما عن فهد فكان يجلس في شقته ولكن شم رائحه طعام ذكيه جدا
فهد بيبلع ريقه. الله الريحه دي جاي منين
فهد فتح الباب وفضل ماشي وراه رايحه الغدايت باب شقه دينا وفتح الباب ودخل وكانت هنا الصدمه
فهد بيبلع ريقه بصعوبه من هذا المنظر كان على السفره اشهى الماكولات بط وحمام ومحشي من كل انواعه مكرونه بشاميل وجلاش
فهد توتر. هو انا ممكن اقعد اكل معاكم ولا مش مرغوب فيا
دينا بابتسامه. لا ازاي تفضل تفضل
فهد بفرح. بجد والله طب شكرا
وجلس فهد يتناول الطعام مع دينا وانسر
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير )
سيف ببرود. يلا عشان نروح عن بابا 
نهله بحزن. حاضر 
فهد بابتسامة. بس الاكل طعمه حلو تسلم ايدك
دينا حست بفرح بس مش عارفه ليه. بالف هنا
انس.دينا ممكن اعرف انتي ليه لبسه الحجاب على طول
دينا بتوتر. احم اصل فهد قاعد هنا فمينفعش اخلعه
فهد وهو بيبصلها من فوق لتحت وبرفعه حاجب. هو الكلام ده ليا انا 
دينا وهي بتفرك فى صوابعها ببعض بخوف. احم ا.ه
فهد بضحك بسخريه. هههههههه لا بجد انتي ناسيه انى جوزك وانتي مراتي 
دينا  بتوتر. لا مش ناسيه بس انت غريب وقريب  قوى هنطلق  
فهد  عندما تذكر موضوع الطلاق تعصب ولا يعرف لما. مافيش زفت طلاق انتي فااااهمه 
دينا  بغضب لاول مره من يوم ما دخلت هذا البيت. لاا مش فاهمه انا انسانه وليه راي بان حياتي مش لعبه في ايدكم تحركوها وقت وانتم عايزين اناا تعبت
دينا ببكاء مثل الطفال. عاااا والله العظيم تعبت من كل حاجه مش عارفه اعمل ايه في وعد مريم وتربيه  انس وانت انت اناني مش بافكر غير في نفسك وانا لا وماما استغنت عنى بكل  بساطه هئ هئ هئ  والله تعبت 😭😭
فهد قلبه كان يالمه لأجلها.انا اسف يا دينا بس انا محتاجك دلوقتي جانبي انا وانس 
اما عن انس فكان غضب جدا من اجل دينا. بابااا انت ازاى تزعق لديناا كده 
فهد مصدوم من رد فعل انس. انس 
انس بعصبيه. بلا انس بلا زفت دى اول واخر مره يلا يا دينا عشان ننام انا وانتي 
دينا تمسح دموعها وهي تبتسم من اجل هذا الصغير الذي يدافع عنها ومن من ابيه هو. يلا يا حبيبي
فهد كان مصدوم ولاكن كان سعيد جدا من اجل ابنه الصغير وحزين من اجل دينا المسكينه
بليل في غرفة دينا تلفون دنيا رن وكان رقم غريب..؟
دينا.السلام عليكم
وعليكم السلام وحشتيني قوي يا دينا
دينا باستغراب. مين معايا
محمود جوزك السابق 
دينا مصدومه. ايييه
محمود بضحك. مالك يا دودو انا موحشتكيش ولا ايه
دينا بغضب. انت جبت رقمي منين 
محمود ببرود. مش مهم المهم انك دلوقتي بتكلميني 
دينا بغضب. يعني ايه مش مهم
محمود بتوهان. بحبك يا دينا بحبك لسه وقوى واكتر من اول ارجعيلي 
دينا بعصبية.انت مجنون انا واحده متجوزه 
محمود بصدمه. اييه ازاى وانا يا دينا
دينا بضحك بسخريه.هههه بجد انت بح بح خلاص 
محمود بجنون. مفيش حاجه اسمها بح انتي ليا وعمرك ماهتكوني لحد غير اناااا 
دينا بغضب. انت بتحلم السما والنجوم اقربلك منى
قفلت دينا في وشه السكه.......؟
دينا ببكاء. طب انا الاقيها منين ولا منين بس يا ربي استغفر الله العظيم  انا هاقوم اصلي ركعتين يمكن ربنا يحوش كل المشاكل دي
في شقه الحديدي سامعه صوت تركات باب......؟ 
الحديدى. ثانيه واحده يا اللي بتخبط
فتح الحديدى الباب وكان مصدوم 😳
سيف بابتسامه ساخره. مش هتقولي خش يا بابا ولا هافضل واقف بره كتير
الحديدى. مين دي 
سيف ببرود. مراتي 
الحديدي. يعني اي مراتك الكلام ده بجد
سيف بسخريه . امال فاكرني باهزر
الحديدي. اكيد بتهزر
 سيف بضحك. لا ما بهزرش نهله تبقى امراتي
الحديدي بغضب. يعني ايه تتجوز من غير ما تقولي
نهله ابتسامه رقيقه. ممكن اتكلم معاك يا بابا
الحديدي كان سيرفض ولكن كلمه بابا كانت اقوى منه. ماشي تفضلي على المكتب
سيف بيشت دراع نهله ويتكلم جنب ودانها. انتي عايزه ابويا في ايه
نهله ببرود. لو عايز يوافق  على الجوازه دي تسيبني اتكلم معاه
سيف سب دراع نهله. اما نشوف اخرتها معاكى 
في مكتب من الحديدي...؟ 
نهله بتوتر. بصراحه يا عمي انا حبيت حضرتك من اول ماشفتك واعتبرتك زي بابا معانه هو باعني برخيصه قوي
الحديدى بايستغرب.. يعني ايه باعك بالرخيص
نهله ببكاء. انا ابويا بيشرب مخدرات وما كانش معاه فلوس عشان يجيب ويشرب فهو كان بيشتغل مع سيف في الشركه وطلب منه يديله سلفه  بس مارضاش وطلب بابا منه  ياخدنى ليله بمقابل الفلوس وهو ما رضاش وطلب ان هو يتجوزني ونمثل عليك ان احنا متجوزين وبالحب بعض وانا والله اعتبرتك زي بابا ويمكن احسن منه عشان كده عمري في حياتي ما كنت هاخبي عليك
الحديدي بحزن على هذه المسكينه. معلش يا حبيبتي دايما للناس كويسين هم اللي بيتاذوا ومن ناحيه سيف سيبهولي بس مش عايزه يعرف ان انتي قلتيلي حاجه
نهله ماشي يا عمو
الحديدي بابتسامه. ما بلاش عمي دي وخليها بابا
نهله بابتسامه ودموعها في عينيها. حاضر يا بابا
بعد ما خرجوا من المكتب لقوه سيف عمال يروح ويجي يروح ويجي
الحديدي ببرود. انا هاوافق بس عشان البنت مسكينه لانها مش لاقيها مكان تقعد فيها وان انت اتجوزتها عشان تحميها بس واه انتم هتباتوه معايا النهارده عشان شقتك فهد  متجوز فيها
سيف مصدوم. ثانيه واحده عشان مش فاهم فهد متجوز غير مريم الله يرحمها وتقويك ازاي مي**ته مبقالهاش اسبوعين اتنين
الحديديه ببرود. هو متجوز من زمان قوي ومريم عايشه ومتجوز حد غريب  اتجوز دينا بنت عمتها وفاطمه
سيف بصدمه. اي
سيف بغضب. ودينا سمحت لنفسها ازاي تتجوز واحد متجوز ومخلف قبل كده وغير ده كله ازاي تقبل تتجوز واحد متجوز بنت خالتها 
الحديدى. دينا ما كانتش موافقه وانا وعمتك اللي خلناها توافق بالعافيه هي وفهد ودي كانت رغبت مريم قبل ماتمو**ت عشان عارفه ان دينا بتحب فهد وفهد كان بيحب دينا زمان وعارفه ان دينا بتحب انس وهتهتم به بعد ماتمو**ت وبتحاول تصلح غلطات عملتها زمان
سيف بغضب. انت ايه يا اخي مش بتحس زمان لما طلقت امي وخلتني  انا واخويا وحدين ودلوقتي بد*مر حيات تلات اشخاص معاك
الحديدى بعصبيه. سسسسسسسييييييف 
سيف بغضب. بلا سيف بلا قرف 
سيف لنهله بغضب . يلااااا 
نهله اتخضت من صوت سيف وكانت بتترعش جدا وخايفه منه ومرعوبه
نهله برعب. حا. ضر
في غرفه نهله وسيف....؟
سيف بغضب. انا عايزه افهم بقى ايه حكايه انك مسكينه وانا متجوزك بس عشان احميكى
نهله بخوف. ما هو انا ما لقيتش حاجه اقولها غير  ان ان ان
سيف بغضب. انتي هتنهنهي اخلصي قولي
نهله بخوف. ان انا قرايب ماما عاوزين يجوزوني لابن خالي بلغصب عشان ياخدوا كل ثروتيه اللي ورثتها عن ماما
 سيف بضحك بجنون وسخريه. وانتي حيلتك حاجه اساسا كلكم كذابين
نهله بدموع. اولا انا ما كذبتش انا فعلا لي ميراث من ماما وخالي كان عايز يجوزني لابنه عشان ياخد مني الميراث
سيف باستغرب. وليه ابوك ما طلبش بالميراث ده مدام  هو عارف ان انتي معاكي فلوس
 نهله. بابا عارف ان طول ما هو عايش مش هيورس حاجه لان امى قبل ما تمو**ت قايله في الوصيه مااخدش الميراث غير في حالتين اتنين يتجوز يا اما اما بابا يمو**ت او روح كل حاجه لدور الايتام لان هي كانت عارفه ان هو بيشرب
 سيف. وعشان كده لما قلتيلك هترجعي الفلوس يا اما توافقي وعشان كده وافقتي عشان ما تتجوزيش ابن خالك طيب ليه فكرتيش لو حتى خمس دقايق على بعض ان انا ممكن اخد ورثه ده
نهله بابتسامه. انت مش زيهم حتى لو انت دايما متعصب ومتضايق بس انت قلبك ابيض ومستحيل تجي على ست ولو انت فعلا زيهم كنت وافقت بعرض ابويا واخدتني ليله واحده ورمتني بعد كده بس انت وافقت ان انت هتتجوزني
سكت سيف واتجه الى السرير لينام. هتفضل واقفه هناك كده كتير 
نهله بخوف. امال اعمل ايه
سيف بيحاول يهدا. تيجي تنامي جنب مني
نهله بخوف. زاي 
سيف بغضب. ازاى ازاى انتى هتيجي تتخمدي ولا انتي عارفه انا هعمل فيكي ايه
نهله بخوف. لا لا لا خلاص 
في صباح جديد.....🐓☀
دينا سمعت صوت خبط على الباب جامد
دينا. حاضر حاضر انت
انا مش عارف اقولك ايه انتي كسرتي قلبي بعملتك دى
دينا ببكاء. سيف انا
سيف بغضب. سسيييف اييه انتي يا دينا انتي 
فهد من وراء دينا. اهلا اهلا بسيف اتفضل واقف بره ليه دينا حبيبتي روحي اعملي حاجه لسيف باين انه تعبان
دنيا مصدومه من تصرفات فهد. هاا
فهد بابتسامة صفره وبيتك على كلمه حبيبتي .بقولك روحي يااا حبيييبييتى هاتي حاجه لسيف يشربها
دينا مصدومه. اهاا ماشي 
فهد  باستفزاز. منور يا سيف والله 😏
سيف باستغراب. انت مالك يا فهد 
فهد  ببرود. مالي ماانا حلو اهو 
سيف بغضب. انت عارف مالك ايه اللى خلك تتجوز دينا بلغصب 
فهد  ببرود. ومين قالك انه بلغصب مش بالحب
سيف. انت تقصد ايه 
فهد بنفس طويل. يعني انا بحب دينا وتجوزتها عشان كده وعشان انس ابني 
سيف بغضب. انت عارف انت بتقول ايه ومريم 
فهد بحزن. ام ابني 
سيف بغضب. انا مش عارف اقولك ايه غير انك مريض نفسي 
فهد ببرود. شكرا  اه انا سمعت انك اتجوزت بردو 
سيف. اه نهله مراتي 
فهد بابتسامة. الف مبروك يا سيف انهارده هسيب الشقه تقعد فيها انت ومراتك وانا ودينا هنقعد في الشقه بتاعتي 
جات دينا ومعاها عصير ليمون🍋......؟
دينا بابتسامة.اتفضل ياسيف
فهد بيمسك ايديها وقاعدها جنبه على الكنبه وبياخدها في حضنه
فهد لدينا. مش تقولي لسيف مبروك عشان اتجوز
دينا بفرح. الف الف مبروك يا سيف ما جبتهاش معاك ليه نتعرف عليها
سيبه ببرود. هي تعبانه شويه
دينا اضايقت جدا من نبره كلام سيف معها لانه دايما كان بيتكلم معها ويضحك ويهزر بس المره دي طريقة كلام مش زي كل مره وفهده حاسه ان دينا زعلت فحب يغير الجو
فهد لدينا. امال فين انس
دينا بابتسامه. بيذاكر
فهد بابتسامه. طب ممكن تروحي تقعدي معاه شويه عشان عايز سيف في كلمتين
دينا بابتسامه. اكيد طبعا نورت يا سيف والف مبروك للمره التانيه على جوزك
سيبه ببرود. الله يبارك فيكي
بعد ان ذهبت دينا جلس فهد بجوار سيف وتكلم بجديه وبعض من الغضب
فهد. بص يا سيف انا مش هضحك عليك واقولك ان انا لسه بحب دينا معرفش صدقني معرفش هو برده مقدرش اكذب عليك واقولك ان انا حبيت مريم ولا لا جوازي من دينا كان لسببين السبب الاول عشان ابوك كان هيرميني في الشارع انا وابني ومريم والسبب التاني انه يمكن مش متاكد ان لسه في شعور جوايا لدينا بس مش هانسى اللي حصل زمان لما حبتها وجايت في يوم قالتلي ان هي عمرها في حياتها محبتني وقالتلي ان احنا ما نقدرش نكمل مع بعض قبل فرحنا بيوم  وافقت ان انا اتجوز مريم وعشت معاها مش هنكر ان هي كانت امي مثاليه زوجه مثاليه بس عمرو في حياتي ماحسيت باحساس الحب معاها و بعدها باربع شهور دينا اتجوزت وبعدت عني وفضلت خمس سنين ما اشوفهاش واول ما شفتها كانت مراتي وعلى ذمتي بس صدقني مش قادر اسامحها على اللي عملته زمان
سيف بحزن. بس انت ظالم دينا وفي حاجات كتيره انت ماتعرفهاش ايوه دينا وفقت على جوازها منك  ومقلتليش بس قالتلي على اللي حصل زمان
فهد باستغرب. وايه اللي حصل زمان
سيف بدا يحكي....؟!
فلاش باك
مريم ببكاء. دينا دينا لو بتحبيني وبتعتبريني زي اختك بجد ابعدي عن فهد انا بحبه وماقدرش ابعد عنه انا ممكن اعمله  اى حاجه في نفسي لو فضلتي معاه ارجوكي يا دينا ارجوكي
دينا بدموع في عينيها. بس انا بحبه انا كمان وهو بيحبني وماقدرش ابعد عن فهد فهد ده روحي مافيش حد يقدر يبعد عن روحه
مريم بجنون. يعني ايه مش هتبعدي عن فهد ماشي وجرت مريم على طبق الفاكهه ومسكت السكينه بيديها وحطتها على شرايين يديها
مريم ببكاء. دينا لو مابعدتيش عن فهد ها**قتل نفسي وهتشيلي ذنبي مدا حياتك
دينا بزعيق. انتي اتجننتي يا مريم سيبي القرف اللي في يدك ده هتعوري نفسك يا مجنونه
مريم ببكاء. انا ممكن اعمل اي حاجه عشان اخد فهد ليا انا
دينا بخوف وقلق. طيب خلاص خلاص هعمل اللي انتي عايزه بس حوشي القرف ده بعيد عنك
مريم عشان عارفه ان دينا لما بتوعد بحاجه مش بتخلف بيها صممت ان هي توعدها ان تبعد عن فهد باي طريقه
دينا بدموع بتحاول اخفها. فهد انا عايزه اقولك على حاجه مهمه
فهد باستغراب. قولي يا دينا 
دينا بتوتر. فهد انا مش قادره اكمل معاك 
فهد حاسه ان قلبه هيقف. دينا ده لو مقلب من بتوعك صدقيني هتزعلي مني قوي
زينب ببكاء. انا اسفه يا فهد بس لازم كل واحد فينا يروح لحاله
فهد بجنون وغضب. انتي اتجننتي بعد ايه بعد عشر سنين حب جايه النهارده تقوليلي مش هاقدر نكمل مع بعض احنا فرحنا بكره يا هانم ولا انتي ناسيه
دينا ببكاء. انا اسفه يا فهد انا مش بحبك ولا عمري حبيتك سلام يا فهد
باااك...؟!
فهد بصدمه.مستحيل مريم تعمل كده
فهد بصدمه.مستحيل مريم تعمل كده
لا عملت كده ومش بس كده لا وخلتني اوعدها ان اربي انس واخد مكانها كمان في كل حاجه 
فهد بغضب . انتي ليه مقولتليش يا دينا وانا كنت اتصرف 
دينا بحزن. عشان هى اختي وصحبتي وحبيبتي 
سيف بحزن. زمان لما انا كنت هقولك على كل حاجه بس دينا منعتني
فهد بغضب وجنون. انتي اييه بسببك انتي كر**هتك وكنت بتمنا انى معدش اشوفك طول عمري لانك ضحكتي عليا لاني كنت مفكر انك بتحبيني وبتعشقيني لييييه تعملي كده فيا يااااا ديينااااا ليييييه حدا مفكرتيش تقوليلي لو لمرة وحده بس ليييه يادينا ليه
دينا  ببكاء. مكنش ينفع مكنش ينفع اقول حاجه عشان مريم انا كنت وعدها  انا والله لسه ب. ح. ب. ك. عمري عمري منسيتك انت روحي وحياتي وعمري وكل حاجه حلوه ليا في الدنيا والله يا فهد انا لسه بحبك يوم فرحك من مريم كان يوم مو**تي ولما محمود جالي مكنتش هوافق بيه بس سمعت ان مريم حامل منك يوميها قلبى انكسر قووى انك نسيتني وبدات حياتك من اول وبعد كدا وفقت على الجواز من محمود بس والله عمري محبيت محمود ولا دخل قلبي مفيش في قلبي ولا حياتي غيرك انت وبس يا فهد انا بعشقك بجنون اقسم بالله
فهد كان مصدوم من كلام دينا هل تحبني هل تعشقني انا لا اصدق مااسمع. انتي  قولتي ايه 
دينا ببكاء. بحبك والله العظيم بحبك وانا عملت كل ده عشان مريم بس 
فهد ببكاء مثل اطفال. انتي بتضحكي عليا صح زى كل مره قولى انتى بتضحكي عليا صح انا والله قلبي معدش مستحمل حاجه كمان 
دينا ببكاء. والله مش بضحك عليك انا لسه بحبك يا فهد ودلوقتي اكتر بكتير قوى 
فهد. طيب وانس 
دينا  بابتسامة. انس ده حده منك انا اول مره شوفته فيها كان فهد حبيبي واقف قدام عيني انس مش ابني بس حسه انه ابني وروحي وعقلي لما مريم طلبت ان اعيش مكنها ماوافقتش عشانك انت لا عشان انس بس......... وحل على المكان سكوت تام
 اااااه..لو تعلم كم اعشقك ايها الغبى الاحمق وارتوى بهواك انت انت عن باقى ابناء آدم
خرجت من شرودها على نظرات الحب والقلق والخوف وهو يقترب منها 
فهد بقلق. دينا مالك انتي تعبانه
دينا وهى ماستغربه قلقه وخوفه الشديدان وخجلت من قربه : لا انا تمام الحمد لله مافيش حاجه متشغلشى بالك بيا انا كويسه يا فهد
اما عند سيف فترك لهم المجال لا يتحدثون مع بعض وذهب لنهله.....؟
 فهد بحنيه وهدواء وابتسامه.اشغل نفسى بيكى
ولو مشغلتش بالى بيمى اشغل نفسى بمين مالك يابنتى فى ايه قلقتينى عليكي مالك يادينا
دينا وهى تبكى من جديد. مفيش والله
لم يستحمل رؤيتها هكذا وقف وجذبها بقوة الى احضانه حتى تهدأ 
وبالفعل هدأت تماما ولم تشعر بشئ ولكنه لم يتركها حتى عندما هدأت وتوففت عن البكاء مازال قابض على خصرها وهى شعرت بما حصل وعند استوعابها لما حدث خجلت وبشده وحاولت ان تفلت منه ولكنه لم يرد ان يتركها خجلت بشده ووجهها احمر بشده حتى اصبح بلون الد**م مش طماطم 
وفى الاخر تركها تتنفس قليلا من حصاره لها ولكنه لم يترك خصرها ورأى وجهها وعينيها ورموشهم الطويله ولم يقدر ان يقاوم
فانزل وجهه ليقابل وجهها واقترب منها وبشده وهى لم تكن هنا فى الاساس ولكنها رفعت رأسها فى اللحظه الاخيرة وعندما رأته يقترب منها احست بالخطر
دينا بسرعه. لااا
فهد باستغراب. لاا ليه
دينا بحزن. مش دلوقتي يا فهد مش دلوقتي
فهد بحزن. حاضر براحتك يا دينا
علمتني الشوق وعرفتني بالحب.. وكرهتني ثلاثة: غيابك.. وبعدك.. وفرقاك. كل يوم يمضي من عمري هو يوم أحتاجك فيه أكثر من اليوم الذي مضى.......♡
 الحنين: هو اشتياقك لقطعة من روحك في مكان آخر.. نشتاق لهم لأنّ جمال أيّامهم أقوى من النّسيان. عندما أشتاق إليك أتكلم بكلماتك، أكرر أغنياتك، وأتصرف مثلك، فقط لأحتوي شيئاً منك......♡
اما عن سيف ونهله......****
فكان حزينه من اجل اخيه وزوجته وتاتي نهله من خلفه وتراه حزين ومهموم
نهله تجلس بجوار سيف. ممكن اعرف فيك ايه ولا ماينفعش
سيف. شويه مشاكل حصلت مع فهد ودينا زمان ودلوقتي هما اللي بيدفعوا غلطه احد تاني وبتعذ**بوا
نهله بسعاده انه اتكلم معها وحزنة من اجله. معلش ياقلبي ربنا معاهم متزعلش نفسك عشان خاطري انا
سيف مصدوم. انتي قولتي ايه 
نهله بتوتر. ا. ن.ا مقلتش.حا.جه 
سيف بجديه.نهله انتي قولتي ايه دلوقتي 
نهله بحزن. مافيش حاجه بس كنت كنت 
سيف بابتسامة. كنتي ايه يا نهله 
امسكها من خصرها بشده وجذبها ناحيته فأصبحت فى احضانه ماذا فى احضانه وهى تضع يديها على صدره العريض وهو ممسك بخصرها الرقيق ظلوا هكذا
لا يشعرون بشئ من حولهم تركو لغه العيون تتكلم
سيف بابتسامة جميله . كنتي بتقولي ايه
ربما عجزت روحي أن تلقاك.. وعجزت عيني أن تراك ولكن لم يعجز قلبي أن ينساك....؟♡
نهله بحب. بحبك يا سيف ومش عارف ازاي ولا امتي بس كل اللى انا اعرفه انى بحبك 
سيف مصدوم. انتي اييه 
نهله بابتسامة.بحبك بحبك وربنا بحبك بس بس
سيف باستغراب. بس ايه يا نهله
نهله بحزن انتي مش بتحبيني....😔
سيف بابتسامة عشق. لا انا فعلا بحبك وبحبك بجنون يا نهله قلبي....♡
نهله مصدومه. اييه 
سيف بابتسامة عشق. لا انا فعلا بحبك وبحبك بجنون يا نهله قلبي....♡
نهله مصدومه. ايه انت ايه
سيف بابتسامة. بحبك يمكن في الاول لا بس انا اتجوزك من يومين بس بس حاسس ان انتي روحي وعقلي صدقيني معرفش حبيتك امتى ولا ازاي بس كل اللي اعرفه اني بحبك
نهله ببكاء صوتها رايح خالص. ب"جد بت"حب"ني ولا دي كلا"م
سيف بابتسامة. صدقيني مش كلام  انا بحبك يا نهله مش عايز اعمل زي مافهد عمل وضيع حبه من يده مش عايز اضيعك من ايدي يا نهله والله العظيم بحبك
نهله ببكاء.بجد ب.جد ياا سيف بتحبنى والله معرف إن ربنا بيحبني كده عشان يديك ليا 
سيف بيمسح لها دموعها. انا اللي ربنا بيحبني عشان عرفني عليكي وخليني اشوفك انا كنت بتكر**ه الس**تات لان زمان اما ابويا طلق امي ما سالتش علينا وراحت اتجوزت واحد وخلفت منه رمتني انا واخويا بس النهارده هقول ان مش كل الستات زي بعض انا بحبك يا نهله وبحبك من قلبي صدقيني والله بحبك....♡
نهله بسعاده. انا اسعد مخلوقه على وجه الارض بحبك يا سيف
سيف بعشق وبيقولها شعر..... ♡. جميلتي أنتي انثى ليست كباقي النساء انتى قمرا يضيء عتمتيفي كلمساء وأبتسامة فجري في كل صباح ونغمه أغنيها في كل الأوقات عينيك واه من عينيك فقد أما**تت بنظري جميع النساء وماكان حبك الا هدية من القدر فعتنقه
ارتمت نهله في احضانه.بعشقك ياسيف
سيف بحب. وانا كمان يا قلبي سيف
شال سيف نهله وتجاه بها الى السرير....
سيف بعشق. نهله تقبلي تبقي مراتي قدام ربنا
نهله بحب وخجل. ايوه
#وسكتت_شهرزاد_عن_كلام_غير_مباحا
اما عن فهد ودينا لم يتغير شيء فهد يجلس في مكتبه حزين من اجل ما حصل زمان مع دينا وان بعدت عنه مش عشان عايزه كده لا عشان كانت مجبوره تعمل كده وضحت بحبها عشان واحده تانيه
اما عند دينا فكانت حزينه جدا بداخلها صراع مع الحب والحزن والتعب والظلم والاهانه وانها تنازلت كثيرا من اجل الاخرون وهي لا تفكر في نفسها ولا في مستقبلها ولا حياتها وتركت الناس تتحكم فيها وفي مشاعرها وفي كل شيء في حياتها لا نعم لا من هذا اليوم ساتغير وساكون دينا فتاه اخرى فتاه تطلب بمشاعرها وحبها وكل شيء لها انا لست غبيه انا لست حقوده ولكني انسان انا انثى وانثى تحتاج الى رجل ولحب ولحنان سوف اتغير سوف اجعلك تندم ايها الفهد وسوف اتغير واغلق قلبي بمفتاح ولن ارجع افتحه مره اخرى
بعد يوم طويل مليان احداث ومشاعر
دخل فهد غرفته وابدل ملابسه بعد ان اخد حماما دافئا 
خرج الى الشرفه ليشتنشق بعض الهواء المنعش 
نظر الى غرفتها ليجدها تنظر الى السماء وتبكي 
 فهد  بقلق وخوف " مابها هل تبكى ؟؟؟!.....لماذا؟؟؟!
انا السبب بالتأكيد انا اريد ان اعرف لما تبكين يا طفلتي الصغيره
افاق وهى تنظر اليه والدمع فى مقلتيها لا تريد ان تستسلم وتغادر عينيها  
ابتسم لها الابتسامه التى تسحرها ولكنها الان انها غاضبه وبشده منه نعم انا غضب منك
"هل انا لعبه ....تلعو بها كما تشاء تلعب بها وقت ما شأت ومتى ارادت
لا والف لا سأقفل هذا القلب الذى اعطاك اكثر مما تستحق 
سأقفل هذا القلب اللعين الذى ارادك ودق لك 
فقلبى ومشاعرى لن ابعثرها فى طريقك 
فأنت لا تستحقها فكرامتى ليست هباءا حتى اتنازل عنها من اجلك ايها المغرور
ووعدا منى منذ اليوم لن ترى دينا الفتاه الهادئه واللطيفه 
فأنت حتى الان لم ترى دينا القطه الشرسه التى عند كبريائها ومشاعرها وحبها لنفسها وشخصيتها اللطيفه ولكن انت دمر**ت هذه الفتاه الطفله الصغيره التي بداخلي ولكن كبريائي ومشاعري لا انا لن اسمح لك ان تاذ**يني مره اخرى  
دينا تركتها واقف في الشرفه ودخلت الى غرفتها واغلقت باب الشرفه واتجهت الى النوم ووعدت نفسها ان هذا اليوم ستكون فتاه قويه...... ♡
استغرب فهد تصرف دينا جدا واستغرب  ان اول مره تيجي عينه في عينيها وما يشوفش نظره الضعف والخوف في عينيها اول مره يشوف نظره القوه والكبرياء في عنيها مابكى حبيبتي الصغيره
ذهب فهد الى النوم هو الاخر
تسارعت الاحداث وياتي يوم جديد يوم نبدا فيه مع هذا الصغير المشاكس انس وهو يجري ولا يرتدي شيئا ودينا تجري وراءه وتمسك في يديها بنطلون هذا الصغير المشاكس
دينا بتعب. انس بقاااا انا والله تعبت من كتر الجري ده تعال يا انس يا حبيبي وهجيبلك اللي انت عايزه بس البس يا حبيبي هتاخد برد
انس بيطلع لها لسانه. مش هاجي يعني مش هاجي غير لما تجيبيلي شيكولاته كتير ومرحتش المدرسه واتفرج على التلفزيون ومعملش الواجب وتعمليلي اكل كتير زي اول مره عملتلي وانا البس هدوم هااا قولتي ايه😝
دينا بعصبيه مصطنعه لا ده غلط يا انس وانا هزعل منك بجد
انس بضحك عشان عارف انها بتضحك عليا. على فكره انا كنت جايبلك حاجه حلوه بس بعد الكلمتين دولت رجعت في كلامي وشكلي هالبس واروح المدرسه واكتب واجبي بس مش هتاخديه اللي انا جبتهلك
دينا بحزن مصطنع. بجد ماشي مش عايزة حاجة ها🥺
انس بضحك. يالهوي علي العسل لا خلاص تعالي🤤
دينا بفرح مثل الاطفال. بجد 
انس بضحك.اممم
طلع انس رساله كبيره وادها لدينا بحب وكانت رساله عباره عن.. 
فتحت دينا الرساله وبدات تقرا بصوت عالي...
" انا ماما ما**تت بس انتي امي انا بحب ماما مريم قوي وكنت باتمنى ماتبعدش عني بس بس انتي قلتي ان هي بقت نجمه في السما وان هي بتشوفني كل يوم وعشان كده هي جابتك عندنا عشان تبقي انتي ماما دينا انا بحبك قوي بحبك يا ماما نفسي تبقى ماما نفسي اقولك يا ماما يا اجمل ماما يا احلى ماما دينا أنا أحبك إلى الأبد، طالما أنا على قيد الحياة سوف تظلين حبي الأول"
انتهت دينا من قراءه الرساله وهي تبكي تبكي بكاء شديد وذهبت الى صغيره انس وضمته لها وهي تبكي هل طلب مني ان اعتبرها ابني وهو فعلا ابني وقطعه من روحي نعم انا لست امه الحقيقيه ولكن انا احس انه ابني انا من روحي انا قطعه مني انا دينا وهي تبكي بشده وانس يبكي هو الاخر كان يحتاج الى هذا الحضنه وهذا الحنان نعم مريم كانت امه ولكن لم يحس ابدا بهذا الشعور معاها
انس ببكاء.ممكن اقولك يا ماما
دينا ببكاء مثل انس. انا امك اصلا انت ابني انا يا انس قولي يا ماما
انس بسعاده ودموع في عينه. بجد يا دينا
دينا بدموع.بجد قول يا انس قول
انس بتوتر. م.ا م.ا ما.ما انتي ماما
دينا ببكاء شديد وتاخذه في حضنها. ايوه انا امك انا ماما يا انس والله بحبك والله بحبك ياانس
انس بابتسامة. وانا كمان يا ماما
فهد فكان يشاهد المنظر من  اول واستمع الى رساله ابنه الى دينا وفرح كثيرا انه يعتبرها امه وهي تحبه مثل ابنها
فهد بابتسامة.بحبكم يا احلى حاجه فى حياتى....♡
في صباح باكر كانت دينا في المطبخ بتحضر الفطار لانس والفهد
انس من وراء دينا.  انتي الامان انتي الحنان من تحت قدميك لنا الجنان عندما تضحكين تضحك الحياه تزهر الامل في طريقنا نحس بالا مان امي امي امي انتي نبض قلبي نبع الحنانننننننننننن✨
دينا بدموع. قلبي ربنا يخليك ليا يا عمري
انس  بابتسامة. انا جعان يا ماما 
دينا بابتسامة. من عيوني يا عمر ماما 
فهد من وراء انس. وانا كمان جعان يا ماما 🙂
دينا ما قدرتش تمنعه نفسها من ضحك على منظر فهد. هههههههههههه انت عامل زى العيال الصغيرين
فهد سرح فى ضحكت دينا. اول مره اعرف انك حلوه كده 
دينا بخجل.احم شكرا
الباب خبط وراحت دينا تفتح لقت بنت لبسها قصير جدا شعرها احمر وحاطه نص كيلو بودره على وشها
دينا باستغراب. مين  حضرتك 
البنت بمياعه. هو فوفو هنا
دينا بترفع شفتها لفوق. من فوفو ده ما عندناش حد بالاسم ده
البنت بدلعه. فوفو يعني فهد
دينا رفعت حاجبها لفوق. طب ما تقولي فهد
البنت. وانتي مالك انتي هو موجود
دينا بغيظ. ايوه موجود اقوله مين
البنت. قوليله خلود
دينا بقرف. ثانيه واحده
دخلت دينا الى الفهد وقالتله بغيظ. في واحده عايزاك بره
فهد باستغراب. واحده مقلتلكيش هي مين
دينا بتتك على اسنانها. اسمها خلود
فهد بيقوم من علي الكرسي بتاع السفره. خلود هي جات
دينا جابت اخرها. من خلود دي
فهد ابتسامه خبيثه. صاحبتي
دينا بغضب. وبتقولها كده عادي قدام مني
فهد بابتسامه خبيثه. وانتي متضايقه ليه
 دينا بتوتر.احم لا عادي
فهد بابتسامة خبيثه. اممممم
دينا متنرفزه جدا منه. طيب رح شوفها عايزه ايه وتعالي عشان نتكلم
فهد في سره. يا نهار اسود هتعمل في ايه☹️
خرج فهد لخلود. اهلا يا خلود
خلود بدلع. اهلا يا فوفو
دينا بغضب. لا ده انتي بروح امك مش هتجبيها لبره تعالي بقااا
 ومسكت دينا خلود من شعرها ونيمتها على الارض وقعدت تضرب فيها
خلود بوجع. ااااه يا متوحشه اااه سبيني فوفو
دينا بغضب. يابنت الكلب يعنى انا بضربك وكمان بتقولى فوفو ماشي والله مانا سيباكي النهارده 
فهد واقف مصدوم. دينا سبيها  ولسه هيروح يشيل دينا
دينا بغضب شديد.والله والله كمان مره لو قربت لتكون مكانها هى
فهد لا يصدق.مين دى مستحيل تكون دى دينا😳
خلود.اااااه خلاص
فهد بزعيق. خلااص يا دينا 
دينا بغضب. انت مش شايف هى بتقول ايه
فهد بهدوء. معلش روحي اعملى حاجه تشربها
دينا بصدمه وجنون. اعمل حاجه تشربها انت اتجننت 
فهد بغضب. دييييينااا  صوتك ما يعلاش علياا
دينا بدموع في عنيها. حاضر بعد اذنك 
دخلت دينا الاوضه تبكي ولكن هتفها رن
دينا بحزن.الو مين
... اميرتي حزينه ليه
دينا بغضب. انت تاني يا اخي خلي عندك شويه د**م
محمود ببرود. امم مال اميرتي حزينه ليه اوعي يكون اللى اسمه فهد ده مزعلك 
دينا بغضب. انت ملكش دعوه بحياتي 
محمود بضحك. ازاي يعني يا اميرتي وانتي كل حياتي 
دينا بعصبيه. معدش تقول زفت اميرتي تاني
محمود بضحك. ليه كده يا اميرتي
دينا بغضب. اووووف منك انت عايز ايه
محمود بجديه. عايزك انتي وبس
دينا بغضب شديد. انت اهبل بقولك انا متجوزه 
محمود بغضب. يبقا استني خبر مو**ت حبيب قلبك فهد
 دينا مصدومه. اييه بتقول ايه مستحيل تعمل كده
محمود ببرود. انتي عارفه انى اعمل كده لو لحاجه ملكى وانتي ملكى انا وبس
دينا ببكاء. لا يامحمود خلاص هعمل كل حاجه انت عايزه بس فهد لا
محمود بابتسامة.شاطره يااميرتي
فهد.ماشي يا خلود كل حاجه لازم تمشي زى مااحنا متفقين عايز دينا تغير عليا
دينا بضحك. والله العظيم انا كنت همو**ت عشانك انت مقولتليش انها كده🥺
فهد  بضحك.  ههه معلش يا دودو كل ده عشان  ارجع دينا بتاعت زمان  
خلود بابتسامة.ربنا يخليكم لبعض ويقرب البعيد
فهد بابتسامة. امين
خلود.انا همشي بقا مع السلامه
فهد بابتسامة.الله يسلمك
 ذهب اليها وقبل ان يدق الباب سمع صوت همسات حاول ان يركز فيها ولكن لافائده لم يسمع الا بضع كلمات فكل ما سمعه
دينا. مش هينفع نتقابل النهارده مش هينفع اخرج عشان فهد
 دينا  . ماااااشى بكرة ان شاء الله 
مااااشى سلام 
 فهد حاول ان يسمع اى شئ ولكن لا يوجد 
اراد ان يقتحم هذا الباب ويمسك رقبتها ويضغط عليها بشده ويقبلها بعنف ويعبر لها عن مدى حبه لها 
"هل تتحدث مع رجل آخر ..؟!
فهد حاول ان يكون هدء 
وطرق الباب دينا. ادخل
فهد بيحاول يكون طبيعي . كنتي بتكلمي مين
دينا بتوتر. احم انا كنت بكلم هاا شمس صحبتي اصل انا وهى مشفناش بعض من ايام الكليه عشان هتتجوز احم
فهد.اممم ماشي انا خارج عايزة حاجة
دينا بتوتر. احم لا عايزة سلمتك
خرج فهد غضب جدا لانه يعرف انها تكذب عليه .اممم بتكذبي عليا يا دينا هانم وتقولي شمس اللى مسفره مع جوزها من شهر ماشي
!!!!!!!!!!!! 
عند نهله وسيف 
كانت نهله تنام في احضان سيف بدلال ودلع. سيف
سيف بعشق.يا روح سيف
نهله بحب. عايزك تعرف حاجه مهمه
سيف بحب. قولى ياعمري
نهله بتوتر. بابا الحديدى كان يعرف انك اتجوزتنى عشان الفلوس اللى بابا اخدها منك
سيف ببرود. عارف 
نهله مصدومه. ايه بجد
سيف بحب. بجد انا كنت عايز انك هتقوليله كل حاجه 
نهله بضحك. انا دلوقتي مرتاحه قوي انك عرفت 
سيف بعشق. بقولك ايه تعالي اقولك كلمه سر 😉
نهله بخجل.سييف 🙈
سيف بضحك. يااالهوى على الطماطم ههههبتخلف
وسكتت_زهراء_عن_كلام_غير_مباحا🙈😂
محمود بغضب. انا مستحيل اسيب دينا لفهد
امه. انت فعلا سبتها لما عرفت انها مبتخلفش بعد ما طلقتها طلع العيب منك انت 
محمود بغضب. مامااا انا بحب دينا
امه بعصبيه .بلا ماما بلا زفت دلوقتى بتحبها قعدت معاك خمس سنين عمرك ما ورتها يوم حلو استحملتك  في كل حاجه وصبرت وكانت عارفه ان العيب منك انت مش منها وبردك بس انت ما عندكش د**م ولا بتحس
محمود بغضب. ماما في ايه انا اللي ابنك مش هي
الام بابتسامه. انت فعلا ابني وابن بطني بس صدقني محبتكش اكتر محبيت دينا كانت حنينه عليا كانت طيبه في حقي عمرها في حياتها مقلت مني وعمرها مقلت منك وهي عارفه ان لعيب كان منك انت واللي انت متعرفهوش لما راحت تكشف انا كنت معاها وانا كنت هقولك على كل حاجه بس هي اللي منعتني
الفلاش باك.....♡
دينا بخوف. هااا يا دكتور نتيجه التحليل بتقول ايه
الدكتور بتوتر.احم الصراحه ومن غير ما اكدب عليكي يا مدام دينا انتي كويسه وكل حاجه بس
الام محمود. بس ايه يادكتور
الدكتور بتوتر. احم العيب عند الاستاذ محمود مش عند مدام دينا
دينا والام محمود بصدمه. اييه
دينا ببكاء. يعني يا دكتور انا مش هجيب اولاد ابدا 
الدكتور بابتسامة.لا يامدام دينا مع العلاج الطبيعي كل حاجه هتتحل 
دينا بفرح. بجد يادكتور
الدكتور بابتسامة. اكيد طبعا
في بيت محمود...
محمود بغضب شديد. يعنى اييييه الدكتور ده اكيد دكتور حميره مش بشر
دينا ببكاء. محمود اسمعني بس للاخر 
محمود بغضب شديد. مش عايزه اسمع منك ولا كلمه دينا انتي طالق طالق طالق
دينا ببكاء شديد. لا لا يا محمود 
الام بغضب. انت عملت ايه يا مجنون ديناا
بعد ما محمود ساب البيت ومشي.....
ام محمود ببكاء. ليه ليه كده ليه مقلتلوش ان العيب منه هو مش منك انتي ليه يا بنتي
دينا ببكاء.عشانه عشانه يا ماما انا همشي يا ماما
ام محمود. لا يابنتي ما تسبنيش وتمشي انتي اللي مصبرني على الدنيا
دينا باست يديها وقامت من على الارض ولمت هدومها وروحت
باك......♡
محمود مصدوم.يعني ايه يعني انا اللى مش باخلف وطلقتها وانا مفكرها ان هي اللى مبتخلفش بس صدقيني هارجعها ليا تاني وباي تمن
الام بياس. ما فيش منك فايده
اما عند فهد ودينا بالليل كانوا نقلوا في شقه فهد عشان سيف ونهله 
... دينا فضلت طول الليل صاحيه مستنيه فهد يرجع  بس مرجعش
دينا بقلق. ياتر انت فين يا فهد
رنه هاتف دينا
وكان فهد هو اللى برن. فهد انت فين
انا مش الاستاذ فهد
دينا  باستغرب الرقم لان الرقم فهد. الو مين معايا
الشخص. انتي المدام دينا
دينا. ايوه مين حضرتك
الشخص. احنا لاقينا صاحب الرقم ده عامل حادثه احنا في المستشفى وعايزين حضرتك تيجى
دينا بصدمه. فهددددددددد
راحت دينا المستشفى ووصلت عند الاستقبال
دينا ببكاء. ممكن تقوليلي الاستاذ فهد الحديدي فين
البنت. في الاوضه رقم 133 الدور الخامس
دينا ببكاء. شكرا شكرا
ركبت دينا اسانسير وسنده ظهرها على الاسانسير وبكت بكاء شديدا. يااارب
وقف الاسانسير عند الدور الخامس
ركضت دينا للغرفه وفتحت الباب ودخلت لقت فهد نائم على السرير ودماغه مربوطه بشاش وذراعه متجبس جيرات دينا عليه. فهد فهد حبيبي مالك رد عليا فهد 
فهد. لارد
دينا ببكاء. فهد فهد حبيبي 
رن هاتف دينا......؟
دينا باستغراب.  نعم  عايز ايه 
محمود  بابتسامة. مالك بس يا اميرتي 
دينا بغضب شديد. ميت مره قولتلك متقولش اميرتي 
محمود  بضحك. خلاص متزعليش نفسك عارفة انتي بتبقي حلوه قوي وانتي متعصبه بتبقي عامله زى القطه شرسه
دينا بغضب اكتر. محموود لو سمحت انا تعبانه ومش قادره اتكلم معاك كتيير  قول عايز ايه 
محمود بشر. عايز اقولك اي ايي اممم  اه عايز اقولك ان  اللى حصل فى فهد حبيبك انا اسبب فيه 
دينا مصدومه. انت بتقول ايه 
محمود  بحقد. انا اللى سبب في حادثه العربيه 
دينا  بجنون. انت ازاى انت محمود الانسان المحترم واخلاقك عاليه  جدا ازاى 
محمود بجنون وعشق. اعمل ايه حاجه عشانك انتي 
انا عرفت انك استحملتي كتيير عشاني انا وعرفت ان العيب كان منى انا عشان كده لازم ترجعيلي تاني يا اميرتي 
دينا مصدومه. ا. نت عر.. فت 
محمود بابتسامة. ايوه يا دنيا ارجعيلي ارجوكي انا محتاجلك قوي 
دينا ببكاء. مش هينفع 
محمود باستغراب. ليه ليه مش هينفع يا دنيا 
دينا ببكاء. عشان انا بحب فهد 
محمود بجنون. انا واناااا ياا دينا 
دينا. ربنا يسعدك مع واحده تانيه يا محمود 
محمود بجنون وغضب. لااا لااا يا دنيا انتي البنت اللى قلبي هيكون سعيده معاها بس انتي بتاعتي يا دينا برضاكي او غصبن عنك انتي ليا وبس 
دينا بغضب شديد. افهم بقا بقولك انا متجوزه وبحب  فهد  
محمود  بغضب شديد وحقد. يبقي انتي اللى اخترتي اااه خلي بالك من فهد اليومين دول عشان هيوحشك قوى سلام يا اميرتي 
دينا بخوف. يعني ايه ممكن يعمل حاجه في فهد 
دخلت دينا للغرفه تاني وكان فهد استيقظ. ركضت دينا عليه وحضنته قوي وهي تبكي
دينا ببكاء. فهد حبيبي انت كويس دلوقتي
فهد بابتسامة. متخافيش يا دينا انا كويس الحمد لله
دينا ببكاء. انا اسفه يا فهد اسفه قوى 
فهد بابتسامة. اسفه ليه مش انتي السبب
دينا ببكاء. لا انا
فهد باستغراب. ازاى 
دينا ببكاء. انت عارف ان انا كنت متجوزه قبل كده
فهد بغيره. اممم ليه
دينا ببكاء. اصل محمود اتصل بيا وكان عايزني ارجعله تاني وهو السبب في اللي حصلك
فهد بغضب. يعني ده اللي كنت بتكلميه يوم ما سالتك انتي كنت بتكلم مين وقلتيلي بيكلم شمس
دينا ببكاء. ايوه هوا بس والله انا مش عايزه ارجعله انا اصلا مش بحبه انا بحبك انت يا فهد
فهد بياخد نفس عميق. طيب احكيلي على كل حاجه قالهالك
دينا ببكاء. حاضر 
سيف بابتسامة. نهله نونو انتي فين 
نهله من المطبخ.. انا هنا يا سيف
   دخل سيف لنهله المطبخ ولقاها واقفه عند البوتاجاز بتعمل اكل
سيف بمرح. بس تصدقي ريحه حلوه يا ترى الطعم هيبقى حلو كمان
نهله بغرور. اكيد يا ابني انا الشيف نهله
 سيف بضحك. يا سيدي يا سيدي
نهله. سيدي مين انا مش اسمي سيدي انا اسمي نهله
سيف بضحك وبيسخر منها. انا مش اسمي سيدي انا اسمي نهله عامله زي الرجل الالي
نهله بغضب. انت انسان رخم
سيف بيغمز لها. باقولك ايه يا نهله
نهله.قول يا اخر صبر نهله
سيف وضحك. متيجي اقولك كلمه سر في بقك
نهله بكسوف. انسان قليل الادب امشي يا سيف
سيف بضحك. يا لهوي على الطماطم تعالي بس هاقولك
وشيل سيف نهله....؟
نهله بضحك.هيهيهيهيهي سيف🙈
سيف بضحك. العب😉
وسكتت زهراء عن كلام غير مباح يلا يا ماما انتي وهي يلا عشان هنرش ميه عيب عيب انتم لسه صغيرين على الحاجات دي🙂😐😝😝🤐🤐
فهد بغضب ازاي ابن ال#؟*#"؟ بقولك كده هو مش عارف انتي متجوزه مين
دينا ببكاء. فهد حبيبي اهدا بس عشان انت تعبان عشان خاطري اهدى
فهد بيغمز لها. خايفه علي يا دينا
دينا ببكاء. لو مخفتش عليك هخاف على مين يعني
فهد بابتسامة. معنى كلامك ده  ان انتي بتحبيني
دينا ببكاء.لا
فهد بحزن. بجد يادينا
دينا ببكاء. انا مش بحبك بس انا بعشقك
فهد مصدوم. اييه😳
دينا ببكاء.لا
فهد بحزن. بجد يادينا
دينا ببكاء. انا مش بحبك بس انا بعشقك
فهد مصدوم. اييه😳
دينا بابتسامة. زي ماسمعت يا فهد انا بحبك بس اللي حصلي زمان كان صعب مكانش في واحده تستحمل اللي انا استحملته 
فهد بحزن. انا اسف يا دينا انا كنت السبب في اللي حصلك زمان ويمكن في اللي كان بيحصل دلوقتي صدقيني انا قلبي مدقش لحد غيرك حتى لمريم محستش نفس الاحساس اللي حسيته معاكي 
دينا بابتسامة. بجد يا فهد انت بتحبني 
فهد  بابتسامة. طول عمرك هتفضلي غب**ية يا دنيا 
دينا بغيظ. طيب ليه الشتيمه الله 😑😑
فهد  بضحك. عشان انتي متعرفيش انا بحبك قد ايه انتي عامله زي لما واحد يشرب مخد**رات وميقدرش يسيبها ابدا وانا ادمنتك زي المخد**رات بالضبط
دينا بغضب. يعني مفيش غير المخدر***ات وتقولي بحبك قدها 
فهد  بضحك. هههه خلاص يا ستي انا بحبك قد النجوم والقمر والشمس ايه رأيك بقا 😉😂
دينا بضحك. الكوكب الارض هههههه 😂
فهد بغضب. امشي يا دينا امشي الله يرضا عليكي عشان انا عندي مراره واحده بس 😒
دينا بضحك. بقولك ايه يا فهد 
فهد بملل. اممممم 
دينا بضحك. متجيب بوسه 😗
فهد بصدمه مصطنعه. اييه يا لهوي انتي عايزة منى ايه يا بت لا لا انا شاب محترم والمستشفى دى محترم 😳☹️
دينا بضحك اكتر. ههههههههه طب بوسه واحده بس واحده بس هااا واحده بس قولت ايه 
فهد بابتسامة خبيثه. من عيوني يا دودو 
وبيقرب فهد على دينا... 
دينا مصدومه. ايييه لاا انا كنت بهزر معاك والله 😅
فهد بابتسامة خبيثه. لا انتي اللى طلبتي وانا مقدرش ارفض طلب لحبيبتي 
دينا كانت علي وشك البكاء. فهد خلاص بقا 
فهد بابتسامة.ماشي بس الايام جايه كتيير 😉
دينا بخجل. احم طب انا هروح اشوف انس واعمله ياكل واجي ماشي يا قلبي
فهد قرب منها وباسها من خدها. ماشي يا عمري 
دينا اتكسفت قوى وطلعت تجري على بره..... 🏃🏃🏃🏃🚪🚪🚪
فهد بضحك .هههههه بحبك يا دينا بس لازم اقوم وعرف حكايه محمود ده ايه
بعد اسبوعين والنهارده خروج فهد من المستشفى.....
انس بضحك. بابا انت عامل كده ليه 
فهد بغضب. بس يا ولد عيب
انس بضحك.لا بس شكلك حلو هههههههه مش كده يا ماما😂
دينا بضحك. هههههههههه قوى هههههههه😂
فهد بغضب.اوووووف دينا والله انا مش ناقصك انتي كمان
دينا بضحك.والله شكلك حلو
((كان فهد يلبس جلابيه وعمه على راسه وكان عامل زي الشيخ العرب همام😂😂))
خبطت الممرضه ودخلت وكانت مرعوبه جدا من فهد.
الممرضه بخوف. احم ممكن يامدام دينا تقوليلي في الاستاذ فهد
دينا وانس بضحك. اهو.... وكان دينا وانس يشاوروا على فهد
الممرضه بخوف. احم ممكن يا استاذ فهد تمضي على ورق خروجك ده
فهد بحراج. ماشي
بعد خروج الممرضه دينا بضحك. احسن عشان تبقى تعاكسك قوي
فهد بغيظ. دينا انتي رخمه
دينا بغرور. عارفه😌
الفلاش باك
دخلت دينا غرفه فهد ولقد الممرضه بتدلع على فهد
الممرضه بدلع. والله يا استاذ فهد ميبانش ان انت عندك 30 سنه اللي يشوفك يقول عندك 20 سنه انا مش عارفه انت متجوز ومخلف ازاي
فهد ابتسامه. يلا قدري ونصيبي وانتي يا قمر
الممرضه بدلع. لسه ملقتش فارس احلامي بس شكلي لقيته خلاص
دينا بغضب. وحياه امك هو مين دي يا بت
الممرضه بغضب. انتي مين وازاي تخشي كده
دينا بتشمر دراعتها. تعالي وانا اقولك انا مين يا روح امك
الممرضه بالم. اه خلاص انا اسفه سيبيني يا متوحشه 
فهد عمال يضحك.هههههه بس يا مجنونه خلاص سيبيها هتمو**ت في يديك
دينا بتضرب في الممرضه. ابدا تعاكسك واسكت 
دخل سيف وانصدم وجري على دينا وشال الممرضه من تحت يديها
سيف بخوف على الممرضه. انا فعلا اسفه بالنيابه عن اختي
الممرضه بدلع على سيف كمان. لا محصلش حاجه يا استاذ انت اسمك ايه
دينا بغضب شديد. يا نهار اهلك اسود سبتى جوزي ورايحه لاخويا ده انتي نهارك اسود النهارده تعالي 
ومسكت دينا الممرضه من شعرها.....
سيف بيشدها. خلاص يا دينا خلاص
فهد بيزعق لما الممرضه. امشي شوف انتى رايحه فين يلا
دينا بغضب. وانت بقى ايه جاي تتكلم دلوقتي
فهد بتوتر. احم حبيبتي والله😅
 دينا. 😑😑
فهد الخوف هو وسيف 
فهد  بخوف. انتي بتبصي كده ليه
دينا بغضب. بفكر اعمل ايه في شكلك الحلو اللي جيبلنا المشاكل ده
فهد بخوف منها. والله انا خايف منك
دينا بشر. متخافش يا حبيبي😈
بااااك....؟
رجعت دينا وفهد البيت.....
في غرفه دينا وفهد
فهد بيقرب مننا وبيمسك ايديها وبيبوسها بحب
فهد بعشق. بحبك يا احلى واجمل حاجه حصلت في حياتي
دينا بدموع. بعشقك يا روحي وعمري وسنين الجايه
فهد بابتسامة عاشق. يااااااا يا دينا لو اقدر اثبتلك قد ايه  بحبك
دينا بدموع. ممكن اغنيلك
فهد بابتسامة. اكيد طبعا وحشني صوتك قوي
دينا بعشق.انا... أنا كلي ملكك... انا كل حاجه حبيبي فيه بتناديك
انا... انا مش بحبك... الحب كلمه قليله بالنسبه ليك
انت فرحه جت لعندي بعد عمر من التعب
في السعاده الي بعاشها انت السبب
ضحكتك عقلك جنونك والحنان الي ف عيونك
هوصف ايه واحكيلك ايه
انا... أنا كلي ملكك... انا كل حاجه حبيبي فيه بتناديك
انا... انا مش بحبك... الحب كلمه قليله بالنسبه ليك
معاك بضحك وبفرح مبقتش خايفه
ازاي هخاف وانا بين ايديك
ساعات بخيالي بسرح
قبل ما بحلم كل حاجه القيها فيك
السنين هتفوت وتمشي منك انت انا مش همل
بوعدك يا حبيبي عمري شوقي ليك لا في يوم يقل
هبقي فرحك وقت حزنك في التعب تلاقيني حضنك
كل يوم من عمري ليييييك ...
انا... أنا كلي ملكك... انا كل حاجه حبيبي فيه بتناديك
انا... انا مش بحبك... الحب كلمه قليله بالن
فهد بعشق. بعشقك يا حب الطفوله♥
دينا بحب. وانا كمان يا عمري♥
بعد اسبوع من العشق والحب والحنان
دينا بجنون.فهددددددددددد 
فهد بقلق. مالك يا دينا انتي بتصوتي ليه
دينا  بتوتر وبتاخد نفس عميق. فهد ان.. ا انا حا... مل حامل يا فهد
فهد مصدوم. ايه انتي بتهزري صح
دنيا ببكاء. لا مش بهزر والله انا فعلا حامل 
فهد بفرح وسعادة. بجد يا دينا هبقي اب تانى ومنك انتي يااااه والنهارده اسعد ايام حياتي 
دينا بفرح. يعني انت مبسوط
فهد بيشيل دينا وبيلف بيها. انا مش مبسوط انا هاطير من الفرحه
دينا حضنت على فهد قوي. نفسي اجيب بنت عشان يبقى عندي انس وملك
فهد بهزار. يعني جبتي بنت وسمتيها ملك وانا اخر من يعلم
دينا بغيظ. فهد
فهد بابتسامه عاشق. يا عيون فهد
دينا بحب. نفسي اكمل حياتي كلها معاك انت وبس
فهد بعشق. وانا يا عيون فهد بحبك
دينا بحب.وانا كمان
بعد تسع شهور......؟
منك لله انت السبب طلللللللللقنييييييي ياااااافهد
فهد وهو بيدخلها اوضه العمليات. يعني هو انا كنت غصبك مكان كله بيرضاكى انتي كمان
دينا بزعيق للدكتور. خليه يمشي من قدااااااااامي
الدكتور بيضحك.هههه حاضر امشي يا فهد
فهد بضحك. ههههه حاضر بس خالي بالك منها يا سليم
سليم بابتسامة. في عيوني
دينا بزعيق وغضب. انا بولد وانتم قاعدين تتكلموااااا
سليم.احم يلا يا سحر 
سحر الممرضه. حاضر
بعد ساعه ونصف ولدت دينا بنت زي القمر..؟
فهد بفرح وهو شايل بنته على ايديه. انتي قمر زى امك بضبط
سليم بابتسامة. ربنا يخلهالك
فهد. يارب
انس. بابا بابا عايز اشيلها
فهد بابتسامه. مش هينفع يا حبيبي بس ممكن تبوسها
انس باس البنت. انا هاسميكى قمر عشان انتي قمر
فهد بابتسامه. بس ماما عايزه تسميها ملك
انس بعند. لا اسمها قمر قمري
فهد بضحك. حاضر هنسميه يا قمر
انس بفرح.هييييييي🕺
الممرضه. استاذ فهد المدام دينا فقد
فهد جرى على اوضه.دينا حبيبتي عامله ايه دلوقتي طمنيني عليكي
دينا بتعب. الحمد لله بس انا عايز اشوف بنتي
فهد بابتسامه. حاضر
راح فهد يجيب البنت عشان دينا تشوفها من الحضانه بس كانت الصدمه هنا
فهد بغضب شديد. يعني ايه اختفت
الممرضه بخوف. والله يا فهد باشا انا حاططها ورحت عشانها اسجل اسمها رجعت ملقيتهاش
فهد بغضب جحيمي. انا بنتي راااحت فين قدامكم خمس دقايق ان معرفتوش بنتي فين هتربى المستشفى على اللي فيهاااا
سليم. طيب اهدى يا فهد واحنا هنشوف هي فين
لسه فهد هيتكلم سمع صويت من غرفه دينا
جرى فهد بسرعه على غرفه دينا لقاها شالت المحاليل وايديها بتجيب  د**م وكانت بتحاول تقوم من على السرير
فهد بخوف عليها. دينا انتي بتعملي ايه
دينا ببكاء شديد. بنتي يا فهد بنت محمود المجر**م اخدها محمود خطف بنتي
فهد بصدمه. اييه
دينا ببكاء. كلمني وقالي يرجعله يا اما هيق**تالي بنتي انا عايزه بنتى يا فهد وعايزه بنتي رجعلي بنتي
فهد عينيه احمرت وبقى زي البركان وبيتكلم بغضب شديد. هقت**لك يا محمود عشان بتفكر تاخد حاجه مش ليك
رن هاتف دينا وكان المتصل محمود..
فهد بغضب. انت ازاي يجيلك الجراه تخطف بنتي
محمود بضحك شرير. عشان انا عايز اميرتي تجيبلي اميرتي اديك بنتك
دينا اخدت التليفون من فهد. محمود عشان خاطري رجعهالي بنتي لو لو بجد بتحبني رجعلي بنتي
محمود بعشق جنون. اميرتي بتعيطي ليه ما تخافيش مش هاؤذيها بس انا مستنيكي وانتي عارفه هتلاقيني فين سلام
دينا بانهيار شديد. محمود لااا بنتي عاااا
فهد بغضب شديد. مش هسيبك يا محمودددد
بالليل بعد ما كله نايم في المستشفى خرجت دينا تتسحب من المستشفى
فهد بدموع. شفت كنت متوقع انها تعمل كده مفيش ام تقدر تضحي ببنتها ابدا
سليم بحزن. معلش يا صاحبي دلوقتي احنا هنسيبها تروحله واحنا هنلحقها
فهد بحزن. حاضر
وصلت دينا بيت قديم جدا
دينا بتتكل في التليفون. انا وصلت
محمود. خشي البيت من جوه
دينا بخوف من البيت. حاضر
محمود. متخافيش يا اميرتي ما حدش هنا غيري
دخلت دينا وكانت خايفه جدا
دينا  بخوف. فين بنتي يا محمود
محمود بابتسامه. بنتك في الحفظ والصون
دينا. طب انا عايز اشوفها
محمود. مش دلوقتي 
دينا  بدموع.  امال امتي 
محمود بدا يقرب منها وهي ترجع لورا
محمود  بشر. اما هاخد اللي انا عايزه الاول وبعدين تاخدي بنتك اصلك وحشتيني قوي
دينا  بخوف.  محمود لا 
محمود بيقرب منها. لا ايه بس ده انا مستني اللحظه دي من زمان
محمود  لسه  هيقرب من دينا لا اللي بيديله بالبوكس في وشه
فهد بغضب جحيمي وبيرفع المسدس في وشه محمود. انطق بنتي فين
محمود بشر ما**تت
دينا  بصدمه. اييه 
فهد ببرود.الكلام ده مش هيمشي عليا بنتي فين لاحسن هاقت**لك دلوقتى
محمود بجنون. باقولك قتل**تها عشان انت**قم منك عشان هي بنتك انت مش بنتي انا
فهد بغضبه بيضرب رصاصه بتيجي في رجلي محمود. انطق بنت فين
محمود ببرود ما**تت ما**تت
دينا بصراخ. محمود عشان خاطري قلي بنتي فين
محمود بابتسامه شريره. قتلت**ها بيدي وكنت عايزه اقرب منك بس يا خساره هو لحق بس معرفش يلحق بنته
دينا بانهيار شديد. بكر**"هك بكر**هك يا محمود
فهد مصدومه هل فعلا هو قتل ابنته الصغيره. انت بتهزر صح
محمود. مش بهزر وعندي دليل بكده
فهد. دليل ايه
 محمود  بشر. فستان اللي اول ما تولدت انت لبستلها عليه د**مها
رما محمود فستان قمر على لارض وكان كله د**م
دينا وفهد بصدمه
دينا مسكت فستان بنتها وقعدت تعيط. عاااااا قمرررررر
فهد بغضب شديد رفع المسدس بكل برود وقت**ل بها محمود. د**م بنتي عمري ما هيروح
 في بيت فهد ودينا.
كانت دينا تبكي بشده على فقدان ابنتها الصغيره
نهله بحزن. معلش يا قلبي ربنا هيعوضك
دينا ببكاء. قلبي عامل زي الثلج بس انا من جوايا نا*ر نا*ر مش راضيه تطفي ابدا
نهله بحزن.  ربنا يخليك انس بس قولى يارب
دينا ببكاء.يااارب
بعد مرور 25 سنه.... 
انتي يا وليه اللي اسمك امي
عايزه ايه يا بنت الجزمه
في ايه يا ماما تحترميني شويه
يعني انتي كنتي محترماني عشان احترمك
في ايه يا ماما ده انا ضابط يا ماما اعمليلي قيمه شويه الله
ضابط على نفسك يا اختي انتي ناسيه يا بت البامبرز يا بت ولا ايه
احم  في ايه يا ست الكل ده  انا بحبك والله
اممم ايوه كده اتعدلي يلا روحي حضري الفتره قبل ما تمشي
رهف بغضب. هو في ايه يا ماما الله انا تاخرت على شغلي
سمر ببرود. ماليش فيه
رهف بغضب.اوووف حاضر انتي ام انتي ده انتي مرات ابويا
سمر ببرود. ولاقين قدام الجامع كمان
رهف بغضب. ماماااا مرارتي هتتفقع
في ناحيه اخرى.... 
مالك يابني شكلك متغير كده ليه
مفيش يا انس بس عمي فهد تعبان اول اليومين دول
انس. وامي بردك تعبانه
معلش اللي حصل زمان صعب قوي عليهم
انس بحزن. ايوه
انت مش هتروح القسم النهارده
انس. مش قادر والله يا باسم تعبان قوي وكل ما اشوف ابويا وامي كده بتعب اكتر 
باسم. مفروض تكون قوي عشانهم عشان لو انت ضعفت هما هيضعفوا كمان
انس. ايوه لازم اكون قوي عشانهم انت هتروح الماموريه الجديده
باسم ببرود. ايوه سياده اللواء قال عايزني في ماموريه جديده بس مش هبقى لوحدي
انس. ربنا معاك
فيه قسم الشرطه في مكتب سياده اللواء احمد كان باسم يجلس امام اللواء احمد باحترام
اللواء احمد. دلوقتي شريكك في المهمه هيجي وتتعرفوا على بعض
انا جيت. 🏃
باسم بصدمه. ايه ده
اللواء احمد. دلوقتي شريكك في المهمه هيجي وتتعرفوا على بعض
انا جيت. 🏃
باسم بصدمه. ايه ده
اللواء احمد  باستغراب. في ايه 
باسم بغضب. دى بنت 
اللواء احمد باستغراب. اه مانا عارف انها بنت ليه 
باسم بغضب. دى هتروح  مهمه ازاي 
رهف بغضب. ومالها دي بقى ان شاء الله انا الرائد رهف يعني مش طباخه 
باسم بغضب. اما تكلميني صوتك ميغلاش عليا  
رهف بخوف مصطنعه. اه بجد انا خايفه حقك عليا انا اسفه انا ازاي اتكلم معاك كده لا لا لا انا لازم اخش السجن واتحاسب عشان اعلي صوتي عليك
باسم  ببرود. خلصتي 
رهف بغضب. انا محدش يقولي روحي ولا تعالي عشان اللي في دماغي انا بعمله فاهم
باسم  بغضب شديد. انتي عارفه انتي بتكلمي مين
رهف بلا مبالاه. ميهمنيش انت مين ولا من عيله مين اهم حاجه انك متحاولش تلعب معايا ايوه انا صغيره في السن وشكلي يبن ان انا لطيفه بس بالعكس انا قويه جدا وباخد حقي بتراعي 
باسم بغضب. بت انتي عارفه انتي بتكلمي مين كده 
رهف ببرود. مش مهم 
اللواء احمد بغضب. باااس انت وهي ايه متعملي حساب.. 
باسم ورهف. اسفين يا فندم
اللواء احمد بهدوء. بصو انتم الاتنين المهم دي محتاجه راجل وست عشان كده ملقتش غيرك يا باسم وغيرك انتي يا رهف لان معروف ان باسم هو الصقر ورهف هي الجميله عشان كده اخترتكم انتم الاتنين 
باسم  باستغراب. وايه جاب ده في ده
اللواء احمد شغل جهاز الاسقاط الضوئي. ده يبقى ديفيد اكبر زعيم عصابه في المانيا وده كمان بتاجر في اثار البلد واحنا عايزين نوصل له بس مفيش غير طريقتين بس الطريقه الاولى هي رهف والطريقه التانيه هي  انت يا باسم
رهف مستغربه. بس بردك انا مش فاهمه حاجه
اللواء احمد. بصي يا رهف يا بنتي مهمتك انتي هي ديفيد نفسه
رهف. ازاي
اللواء احمد. ديفيد معروف عنه ان هو بيحب الستات جدا وعلاقته معهم كلها اسرار
باسم باستغراب. ازاي
اللواء احمد. يعني اي بنت تعجبه تبقى ملكه وبيقولها على كل حاجه ليه بس
باسم ورهف. بس ايه
اللواء احمد. لو حس بس حس مشكش فيها بيقت**لها ان طلع الكلمه من اللي قالها لبره
رهف بخوف حاول تخفيه. طيب وحضرتك عايز ايه مني انا
اللواء احمد. انتي وباسم هتسافروا المانيا وانتي هتغيري شكلك وتلبسي  لو لمره واحده في حياتك لبس بنات  وباسم هيراقبك وهجيب كل المعلومات عنه وهيبقى يحميكي لو حصلك حاجه
بس انا مش موافقه يا بابا
اللواء احمد بغضب. انتي ازاي تدخلي من غير ما تستاذني يا روح 
روح ببرود. انا اخش مطرح ما انا عايزه
اللواء احمد.روووح 
روح  بغضب. بابا لو سمحت متعليش صوتك عليا متنسيش ان انا ضابط وان انا مش صغيره وانا مش هسمحلك تضيع مستقبل واحده صاحبتي عشان انت اناني
رهف بغضب شديد.رررررووح ايه اللي انتي بتقوليه ده
روح بعصبيه. انتي مش سامعه وهو بيقول ايه
رهف بغضب. اعتذري دلوقتي حالا
روح. بس يا رهف
رهف بغضب. بتقولك اعتذري حالا
روح بغضب. اسفه يا بابا
اللواء احمد. مش مهم خلاص معادش تفرق
اما عن باسم فكان مستغرب  من طريقه معامله رهف لروح
اللواء احمد لباسم. اقدملك يا باسم بنتي روح وصاحبه رهف المقربه وتبقى الرائد روح
باسم باحترام. اهلا انسه روح
روح. اهلا بك استاذ باسم
اللواءاحمد.هااا قلتم ايه
باسم ورهف. تمام يا فندم
اللواء احمد بابتسامه. يبقى على خيره الله
روح بخوف على رهف. بس يا بابا
اللواء احمد. متخافيش يا روح رهف امانه رقبه باسم ولسه دورك انتي وراها
الكل باستغراب.ازاي
اللواء احمد. في مهمه تانيه وهيكون فيها روح والرائد انس فهد الحديدي
رهف بصدمه. انت قلت مين
انس بملل. كل ده يا ماما عشان تعملي محشي وفراخ وحمام ومكرونه بشاميل والجلاش انا بدات ازهق بجد
دينا بضحك.وحيات امك هي دي حاجه سهله
انس. انتي كنتي زمان بتعملي كل ده في ساعه ونص دلوقتي بقالك تلات ساعات ومخلصتيش
وانا جعان قوى
دينا بضحك.ياقلب امك
فهد من وراه دينا. حبيبه قلبي عامله لنا ايه النهارده
دينا بابتسامه. عامللكم اكل تاكله صوابعكم وراها بس ايه الحلاوه دي يا فهدى
انس بغيره. والله يعني هو حلو وانا وحش يعني هو فهدك وانا انس
دينا وفهد بضحك. هههههههههههههههه اه
انس بغضب مثل الاطفال. ماشي ماشي انا ماشي اساسا مش واكل حاجه
دينا بضحك. تعاله احنا بنهزر معاك يا نوسه قلبي
انس بغضب. ديينا ما تقوليليش يا انوسه دييي 
فهد باستفزاز. بقولك ايه يا نوسه حات شويه  مياه  من  التلاجه وانت جاهي
انس بغضب. حتى انت يا فهد
فهد وهو بيبوس يد دينا. ايوه
انس بغضب. انا ماشي هروح القسم 
دينا باستغراب. مش هتاكل
انس بابتسامه. لا انا هاكل عند باسم ابن عمى
رهف بصدمه. انت قلت مين فهد الحديدى
باسم  واللواء احمد باستغراب. في ايه 
رهف  بتعب ووجع. ااه  قلبي  قلبي 
روح بخوف.رهف 
اغمى على رهف 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-