رواية عتمة الروح كاملة جميع الفصول بقلم امنيه يوسف

رواية عتمة الروح كاملة جميع الفصول بقلم امنيه يوسف

رواية عتمة الروح كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة امنيه يوسف رواية عتمة الروح كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عتمة الروح كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عتمة الروح كاملة جميع الفصول

رواية عتمة الروح بقلم امنيه يوسف

رواية عتمة الروح كاملة جميع الفصول

_هتجوزوني طفله؟! على آخر الزمن ريان الجبالي هيتجوز طفله..قالها بعصبيه شديده لأمه وابوه اللي واقفين قدامه 
ام ريان بهدوء_هتتجوزها ودا مش عشانك عشان ابنك اللي فضل سنه بكاملها من غير ام 
ابو ريان_ازاي بتقول عليها طفله انت تعرف الطفله دي عندها كام سنه دي داخله على ال١٩ يا ريان 
ريان بنرفزه_برضو طفله وان كان على ابني انا هعرف اربيه 
امه بعصبيه_بقولك ايه هتتجوز ورجلك فوق رقبتك فاهم قال اربي ابني ولما ابنك يقولك ماما فين ولا انا عايز ماما واشمعنا اصحابي بكرا وبعده هتعمل ايه خالته احن من اللي هتجيبها بعد كدا 
ريان بعصبيه_ويعني انتو ملقتوش غير خالته انتو جوزتوني أختها غصب عني وكمان هتجوزوني دي غصب عني انتو ليه بتختاروا كاني مش راجل 
ابو ريان_جوزناك غصب عنك ازاي يا ريان بيه انت برضو مريهان كنت بتحبها ايه الجديد بقا وزي ما قالت امك هتتجوزها يا ريان واستعد بقا كتب الكتاب بكرا 
وسابوه ومشيوا 
ريان بعصبيه وبيتكلم بينه وبين نفسه_دانا لو بنت مكنتوش عملتوا كدا بس يلا والله لاوريها النجوم في عز الضهر
♡♡♡الحمدلله 
عند ام وابو ريان كانوا قاعدين وهما قلقانين 
ابو ريان_انا خايف ابنك يعرف اللي فيها 
ام ريان بخوف_ربنا يستر وابنك ميقولش حاجه بكرا ويكسف البنت انت عارف يا فتحي البنت يعين امها محدش بقا يشوفها من ساعة اللي حصل حتى ريان ميعرفهاش قوي 
ابو ريان_ربنا يستر هو كدا كدا لازم يعرف بس يعرف بعد ما يكتب الكتاب انت شايفه ابنه علطول بيبكي حتى ابنك بقا علطول متوتر وشغله بطل يروحه بسبب انشغاله واحنا مش باقين ليهم العمر كله 
♡♡♡استغفر الله
تاني يوم كان ريان لابس جلبيه وبيلبس الساعه بتاعتها وبيحط بيرفيوم وهو واقف قدام المرايه بحزن دا كله حصل فيه حياته من اول مرض مراته لغايه ابنه اللي عايز ام تاخد بالها منه وبص على نفسه دا مش شاب عنده تلاتين سنه دا كأنه عنده خمسين 
طبعا كان أهل ريان كلهم موجودين وراحوا سوا لبيت العروسه 
بعد فتره فاق ريان على الجمله الشهيره 
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير) وانطلقت الزغاريط 
وبعد فتره من المباركات ريان اخد عروسته ومشيوا راحوا بيتهم 
ريان بإستغراب_انتِ لبستي النقاب امتى يا ميرا 
ميرا بتوتر_من زمان يا ابيه 
ريان بصلها وضحك وقال_ابيه مره طيب يا ستي 
ووصلوا بيتهم فعلا 
ريان_ميرا اقلعي النقاب دا هتفضلي بيه يعني 
ميرا بخوف_انا عايزه اقعد بيه 
ريان_يبنتي اقلعيه دانا جوزك وراح رفعه ليها غصب عنها واتفاجأه بوشها المحرو''رق 
ريان بصدمه_مشو""هه وو ..يتبع 
_انا مش عايز حد يعرف في الكليه اننا متجوزين 
هنا بصتله ميرا بحزن شديد وقالت_حاضر اللي حضرتك عاوزه 
ريان بمبلاه: وطول ما احنا هناك متتكمليش مع حد ولا معايا فاهمه 
ميرا بصتله بغضب وقالت_متكلمش معاك وقولنا ماشي لكن مع غيرك ليه ان شاء الله انت مالك انت 
ريان بهدوء_أولا عشان مش كله كويس هناك وانا مش قصدي على البنات قصدي على الشباب
ميرا_انا عارفه حدودوي كويس يا حضرة وتصبح على خير 
وسابته ودخلت تنام جمب ابنه الصغير 
وافتكرت لما شاف الحرو'ق اللي في وشها واتفاجأ او بمعني اصح اتصدم اينعم معلقش بس اهو باين عليه مست'عر مني ونزلت دمعه من عينها على حظها ونامت وهي بتبكي 
تاني يوم صحيت على صوت ريان وهو بينادي عليها 
ريان بهزار: قومي يا غيبوبه ليا ساعه بصحي فيكِ كدا هنتأخر 
ميرا وهي بتفرك في عينها_روح انت شغلك وانا هبقى اروح براحتي 
ريان بصلها برفعة حاجب_اي دا مش هتقومي تحضريلي الفطار والكلام بتاع المتجوزين دول 
ميرا بسخريه_مين قال هحضر بس لما اقوم بدري وان مقومتش انت اللي هتحضره 
ريان بصلها وضحك واتكلم مع نفسه_مختلفه خالص عن أختها دي حاجه ودي حاجه تانيه خالص بس قمر 
بعد فتره كانت ميرا بتلبس لبسها وابن ريان فاق من النوم بس كانت فيه داده مسئوله عنه في فتره الصبح 
في الكليه كانت واقفه مش عارفه تروح فين وهي غالبا الوحيده اللي لابسه نقاب فيهم وكانت بتبص على البنات والشباب بإستغراب شديد اي دا هي في كليه ولا في ....
فيه شلة بنات وشباب كانوا واقفين وبيبصوا عليها 
شاب من الشباب ويدعى رامي_ايه رأيكم أكلمها وبما انها لابسه نقاب فأكيد هتبقا شديده بس اهو تغير 
بنت وتدعى رانيا_اشطا واهو رهان مختلف بس نعرف شخصيتها الأول افرض كانت عادي 
رامي_تمام اوي شكلها اولى ومتعرفش حاجه اطير انا بقا يا شباب 
رامي وهو ماشي ورا ميرا اللي كانت ماشيه بتتلفت يمين وشمال وفجأه رجلها اتلوت وكانت هتقع بس رامي مسكها 
شلته_اوباااا شكلها هتبدأ 
هنا دخل ريان وشاف ميرا وهي في حضن رامي هنا بصلهم بعصبيه وميرا اتوترت وقامت وبصت عليه بخوف وهي شيفاه رايح عليهم بعصبيه وفجأه ....يتبع 
وقفنا المره اللي فاتت لما ريان شاف ميرا وهي في حضن رامي بصلهم بعصبيه وميرا اتوترت وبعدت عن رامي بسرعه 
ريان وهو واقف قدام رامي قال بعصبيه"ايه اللي شوفته دا مين سمحلك تلمسها"وبدون مقدمات ضرب'ه بالبوكس في وشه
ريان بعصبيه"متفكرش تقرب منها تاني فاهم ولا لا" وسحب ميرا ومشي 
♡♡الحمدلله 
عند ميرا وريان 
ريان بيحاول يهدأ عشان ميحصلش مشاكل بينهم هو عارف انها مش غلطانه بس برضو منظرهم مكنش حلو 
ريان بتمثيل الهدوء"حاولى تبعدي عن الواد اللي اسمه رامي دا واي حد من شلته فاهمه" 
ميرا بسرعه "ريان انا والله مكنش قصدي" 
ريان شده طريقة كلامها في اسمه وللحظه حب اسمه جدا، نفض كل حاجه من دماغه 
ريان"بصي يا ميرا انتِ مراتي ومش معنى اني قولتلك اني مش عايز حد يعرف اني مستع'ر منك ولا الكلام دا بس انا عايزك تنجحي في الكليه انا عارف انك شاطره ولو قولت اني جوزك اي حاجه هتحصل هيقولوا عشان مرات المعيد فاهمه يا ميرا"
ميرا ابتسمت لانه فكر فيها قبل أي حاجه وقالت "بصراحه كدا انا اتخيلت انك فعلا مستعر مني وكنت هاخد منك موقف قوي بس شاطر لحقت نفسك" 
ريان بصلها ببتسامه لأنها أول مره تتكلم معاه بحريه من اول جوازه من اختها لغايه جوازهم  
ريان "طيب يا ستي قومي يلا روحي كملي باقي يومك وانا هشوف عندي محاضرات ايه ولو عايزه تروحي انهارده روحي انا عرفت انكم معندكمش حاجه" 
ميرا ببتسامه وراحه"طيب الحمدلله عشان الحق اروح لكيان، يلا باي" 
ريان بهدوء"خلي بالك من كيان يا ميرا" 
ميرا" كيان ابني قبل ما يكون ابنك" وسابته ومشيت 
ريان بصلها هي وماشيه وابتسم أنه إتجوز واحده هتحافظ على ابنه ودا أهم حاجه بالنسباله وقرر أنه يدي نفسنده فرصه يقربلها ويتعرف عليها أكتر 
بعد عدة ساعات كان ريان وصل الشقه وفتح الباب وفجأه شاف الصدمه 
"كانت ميرا شايله كيان وهما الاتنين بيبكوا"وو ...يتبع 
----_______-------________؟
استغفرالله العظيم واتوب إليه 
في
على  الناحيه الأخري في المستشفى نجد فتاه ترقد على سرير وهى شبه فاقده الوعي لكنها بدأت تستعيده 
_صحيت لقت نفسها فى اوضه ولابسه هدوم المستشفي وصقر واقف مع الدكتور وسمعتهم وهما بيتكلموا فجأه سمعت جملة 
_المريضه اتعرض'ت للإغتصا"ب 
فجأه دخلت الممرضه بسرعه"دكتوره في حاله خطيره محتجالك" 
الدكتوره سابت صقر وشمس وهما في حالة صدمه شديده  
هما صقر بصلها بصة شر وقرب منها بعصبيه وقال "مين اللي عمل كدا يا بت ...."
وصلنا البارت اللي فات لما ريان فتح باب شقته وشاف ميرا وهي شايله كيان وهما الاتنين بيبكوا
ريان بخضه جري عليهم"فيه ايه مالكم ومال الواد يا ميرا" 
ميرا بدموع"مش عارفه انا والله معملتلوش حاجه هو اللي بيبكي مع اني اكلته" 
ريان وهو بيشيل كيان عنها وبيلاعبه"حبيب بابا ماله بتبكي وانا سايبك راجل البيت هنا اخص على الناس الوحشه" 
كيان كان بيبصله بإستغراب من كلامه وهو مش فاهم حاجه 
ريان وهو بيقعد بيه وبيحطه على رجله "زعلان من ايه مين زعلك وبص لميرا وقال البنت الوحش'ه دي زعلتك" 
كيان شاور على ميرا"ماما"
هنا ميرا وريان بصوا بصدمه لبعض، ريان بلع ريقه بخوف لانه شاف ملامح الصدمه على وشها وفجأه اتخض لما قامت بسرعه 
ميرا بفرحه "ريان الحق دا بيقولي ماما الحق" 
ريان بصلها وقال "لو مش عايزه ممكن 
ميرا بفرحه"انت اهب'ل مش عايزه ايه اسكت انت كد وخليك على جمب واخدت كيان منه" 
ميرا بفرحه وحب"ونبي انت حبيب ماما وقلب ماما  انت مغلبني من الصبح وبتبكي وبكتني معاك خليت قلبي يقف وهتوقفه اكتر بحلاوتك دي وقرصت خدوده" 
ريان وهو بيقرب ويحضنها"سلامة قلب الغزال من الوقفه" 
ميرا وهي بتبلع ريقها"لو سمحت ابعد" 
ريان وهو بيشد على حضنها اكتر"امم دلوقتي ابعد وبدري انت اهب'ل قاعد تقولي ايه تاني يا غزال"
ميرا بكسوف هي مخدتش بالها من اللي قالته"آسفه بس من فرحتي معرفتش اقول ايه، وبعدين ايه غزال دي اتلم" 
هنا خرجت ضحكه من ريان وهو بيقول بغمزه"ايه مش عجباكِ غزال عادي ممكن اقولك يا ملبن حياتي"
ميرا وهي بتحسس على جبينه"اكيد فيك حاجه غلط مهو مش معقوله بتقولي انا الكلام دا ولا اوعى كدا وبصتله بصدمه وقالت"يا مري لتكون فاكرني ملك مراتك الاولي" 
ريان بضحكه موصلتش لعينه"لا يا ستي بس انتِ اختى الصغيره فعادي" 
ميرا بغضب وحزن بصتله بطرف عينها وقالت"اممم اختك طيب سبني بقا اروح احضر الغدا، وخد كيان" وسابته ومشيت
ريان وهو بيتكلم مع كيان"والله يبني ابوك ما عارف يعمل ايه انا كنت شايل حملك انت بس دلوقتي بقيتوا اتنين" 
هنا خرجت ميرا وبصتله بصدمه 
"ريان انت مخلف عيال تاني"
ريان اتخض من الهجو'م بتاعها"اخلف ايه بس انا عليك يا غزال" 
ميرا بصتله بكسوف ودخلت المطبخ تاني وحطت ايدها على قلبها وهي بتبتسم
"هتعمل فيا ايه تاني يا ابن عمو محمد"
فات اسبوع مخلاش من مغازله ريان لميرا هي ورايحه وهي وجايه، فالاسبوع دا الاتنين بدأت مشاعرهم تتجه لمشاعر أكبر هما الاتنين رافضينها وبيحاولوا يكذبوها، لكن صدقت جملة
"القلب وما يهوى يا سيدي"
في يوم كان ريان راجع من الكليه وهو معاه كل حاجه تخص ميرا لانها مراحتش في الاسبوع دا خالص بس جاله اتصال من رقم غريب 
ريان"الو مين" 
مجهول"مش لازم تعرف مين بس انت لازم تعرف ان مراتك مماتتش موته طبيعيه عشان هي تعبانه ولا حاجه مراتك ماتت مقتول'ه ومن حد قريب منك ومنها" وقفل قبل ما ريان يعرف مين 
ريان كان باصص قدامه بزهول وصدمه "معقوله طيب مين"وفكر للحظات قبل ما يسوق بسرعه، وقف تحت العماره اللي ساكن فيها ونزل بغضب وسرعه 
في الشقه..ميرا كانت بتنيم كيان وهي مبتسمه عشان خلاص ريان على وصول وفجأه سمعت صوته بينادي عليها بغضب 
ميرا بخوف"فيه ايه يا ريان مالك"
ريان بغضب"في ايه الا صحيح بجح'ه تقتل'ي القتي'ل وتمشي في جنازته وقرب منها بغضب:عملتلك ايه هي عشان تقتلي'ها ها قوليلي "
ميرا كانت واقفه بصدمه من الكلام اللي بيتقال "هو فيه ايه وقتل'ت مين انا مش فاهمه حاجه" 
ريان بغضب"قتلت'ي مراتي اللي هي اختك حرمتي ابني من امه وعشان ايه فهميني" 
هنا ميرا كانت واقفه بصدمه وو...يتبع
وقفنا البارت اللي فات لما ريان اتهم ميرا بإنها قتل'ت مراته اللي هي في نفس الوقت أختها 
ميرا وهي واقفه قدام ريان وقالت بوجع"لغايه ما تكتشف إني مش انا اللي عملت كدا ياريت كل واحد في حاله، وبعد ما تكتشف انا هطلق وان كان على الواد فانا هاخده لغايه ما تضبط حالك"
 وسابته ومشيت وهي جواها حزن والم هي مكنتش تتخيل انه في يوم من الايام يفكر فيها التفكير دا، هي افتكرت أنه حبها من تعامله معاها بس الشكل كدا انه بيعاملها كدا عشان ابنه 
ريان وهو حاطط ايده على عينه ومغمضها بحزن وندم"مكنش المفروض يعمل كدا مش معني ان اللي اتصل قاله قريب منك ومن ملك يبقا اختها فكر للحظات من امتى اصلا وميرا قريبه من مراته او منه، دي حتى مكنتش بتكلم ملك كتير كانت دايما منعزله عنهم كلهم وحتى ملك مسبقش وكلمتها قدامه....
ريان وهو ينهض لكي يصحح الخطأ الذي ارتكبه في حقها، بلع ريقه واتشجع وقال"لازم تتأسف انت اللي غب'ي وهضيعها من ايدك" 
ريان وهو واقف قدام باب اوضه ميرا وبيرتب الجمل، فجأه الباب اتفح وخرجت منه ميرا بصتله ومشيت 
ريان راح وقف قدامها وقال بندم"ميرا عشان خاطري اعذريني انا دماغي مقدرتش تترجم وجيت فضيت كل الغضب فيكِ والله آسف الصدمه كانت كبيره عليا صدقيني" 
ميرا بصتله وقالت"انت مقولتش حاجه تزعل انت قولت حاجه تكسر كل اللي جوايا، من امتى يا ريان وانا قريبه منكم وحتى لو قريبه اقت"ل اختي اختي يا ريان" 
ريان وهو بيحضنها غصب عنها"والله الكلام لما تقال مكنتش في وعيي، أنا آسف يا غزالتي" 
ميرا برفعه حاجب"آسف وكدا انا هقبل مثلا" 
ريان وهو بيحضنها اكتر"لازم تقبلي احنا داخلين على ايام صعبه وساعتها لو حصلك حاجه انا هموت فيها صدقيني وبص في عينها"انتِ اغلى حاجه عندي انتِ وكيان، ممكن مكونش حبيت ملك بس حبيت" وبيكمل الجمله الجرس رن 
ريان وهو بيغمض عينه بهدوء بس بملامح غضب وسابها وراح فتح الباب بس ملقاش حد بس بيبص تحته لقى صندوق صغير اخده ودخل 
ميرا بغيره"مين اللي باعته" 
ريان بهدوء"مش عارف انا فتحت لقيته على الباب" 
وفتحه بهدوء لقى صور مقلوبه
وقف بصدمه وهو شايف ملك مراته الاولى وهي في حضن واحد تاني، كان بيشوف الصور والصدمه بتحتل وجه 
ميرا بخوف عليه وهي شيفاها بيتصدم"ريان مالك، وبتاخد منه الصور وبتتفاجأ"اختها فى حضن رجل تاني" 
وفي آخر الصندوق في جواب، ريان فتحه بسرعه عشان يقرأ اللي فيه شاف
"مراتك كانت بتخونك وممكن الواد ميكونش ابنك اصلا، لو عاوز تتأكد فيه فلاشه افتح وشوفها" ...يتبع 
وقفنا لما صقر بص لشمس بصة شر وقالها بعصبيه"مين اللي عمل كدا انطقيي" 
شمس بخوف"والله ما عملت حاجه والله صدقني يا صقر الدكتوره دي كداب'ه" 
هنا نزل عليها قلم من صقر وهو بيبصلها بغضب"حتى كلام الدكاتره بتكدبيه دي أخرة اللي يعلمك انتِ مكنش ينفع معاكِ غير الجواز وشدها بغضب من شعرها وجرها وراه 
شمس بصراخ"والله يا صقر ما عملت حاجه ياصقر اااه" صرخت لما نزل قلم تاني على وشها 
وعلى الناحيه الاخري كانت الدكتوره بتبص عليها بحزن واتصلت برقم غريب"انا عملت اللي قولتلي عليه ياريت تمسح صور بنت خالي بقا" 
"همسحهم انتِ كدا مهمتك خلصت باي يا توتي" وقفل/ت في وشها 
عند صقر وشمس كانوا ماشيين بالعربيه وهما بيضحكوا 
صقر بضحك"دول اغبيا'ء فاكرين اني هصدق بس ورحمة امي لعرف مين دول" 
شمس بحزن"طيب هما بيعملوا كدا ليه " وعلى جملتها 
نسمع صوت حادث قوي وعربيه بتنف'جر وصراخ ملأ الشارع   وو يتبع♡
_وصلنا آخر مره لما ريان وميرا شافوا الرساله اللي مكتوب فيها"مراتك كانت بتخو'نك وممكن الواد ميكونش ابنك اصلا، لو عايز تتأكد فيه فلاشه افتح وشوفها" 
ريان بص لميرا اللي كانت مصدومه من اللي بيحصل حوالينها وبصت على اوضه كيان وغمضت عينها بحزن وقالت"ريان انت مصدق، ملك اكيد مش هتعمل كدا ريان" 
ريان وهو بيسكتها"ملك انضف حد شوفته في حياتي عمري ما هصدق عليها كلمه واحده لانها ام ابني قبل اي حاجه، انا هعرف مين اللي بيعمل كدا واكيد هو اللي قاتل'ها" 
ميرا بحزن"طيب نروح المستشفي اكيد كان  فيه كاميرات في الممر ونشوف" 
ريان وهو بياخدها في حضنه"ميرا اوعي اوعي تفكري تسيبيني انا بدأت اخاف عليكِ وعلى كيان"
ميرا بحزن ودموع"ان شاء الله خير انا مش عيزاك تبقى ضعيف عشان خاطرنا انا وكيان لو بتحبنا" 
ريان وهو بيشدها لحضنه"مع ان ملك اتجوزتها الاول بس عمري ما حسيت اللي بحسه معاكِ احساس مُختلف إحساس انا اول مره اجربه" 
ميرا بحب"يعني مش فارق معاكِ خدي المحرو'ق واني مش جميله زي ملك" 
ريان "مين قال انك مش جميله الجمال جمال الروح يا حبيبة ريان'" 
ميرا بحزن "تعرف إن العيال دايما بيتريقوا على شكلي لدرجه اني لبست النقاب وحتى لما لبسته مسلمتش من التريقه" 
ريان وهو بيلمس خدها"طيب ومجربتوش تعملوا عملية تجميل" 
ميرا ببكاء" أكيد روحنا ولما قالوا مفيش أمل   انها تنجح دخلت في حالة إكتئاب" 
ريان وهو بيمسح دموعها وبياخدها في حضنه" خلاص عشان خاطري انا راضي وغمز ولا انا مش مهم ها قولي" 
ميرا بضحكه"لا انت أهم واحد"
ريان"وبعد ين انتِ نستيني المصيب'ه اللي احنا فيها،  بصي يا ميرا الباب ميتفتحش لأي حد، نزول الكليه مفيش، برضو مفيش خروج" 
ميرا بتحاول تطمن نفسها "حاضر وانت خلى بالك من نفسك عشان خاطرنا" 
ريان"حاضر" 
بعد يومين كان ريان في المستشفى وبيحاولوا يشوفوا الكاميرات 
ريان وهو بيركز مع الدكاتره اللي بيدخلوا الاوضه بس لما ركز جامد لقى بنت عمه داخله مع الدكتور 
ريان بسرعه "ووقف على الحته دي وقرب قرب من وشها" 
وفعلا لما قربوا الكاميرا لقاها بنت عمه 
ريان سأل "هو مين الدكتور دا" 
مدير المستشفى وهو بيركز"الحقيقه دا اول مره اشوفه أكيد مش دكتور من هنا" 
ريان بعصبيه"اومال ازاي دخل اوضه مراتي وازاي يحصل الكلام دا في مستشفى مفروض انها محترمه" 
المدير بهدوء"حضرتك إحنا هنشوف اللازم وهنشوف مين اللي دخلوا دول" 
وبعد مده اتضح انه ممرض مش دكتور ومن ساعة اللي حصل وهو واخد اجازه وسافر بلدهم 
وفي وسط حزن وعصبيه ريان انه مش قادر يمسك دليل واحد على حد وعقله مش مصدق ان بنت عمه تعمل كدا في مراته؛ جاله اتصال 
ريان بغضب"ألو مين" 
مجهول "مش لازم تعرف مين بس عايز أقولك إن مراتك وابنك معايا، ولو بيهموك بطل تدور على اللي قت'ل مراتك الاولى عشان التانيه هتحصلها" 
ريان بخوف عليهم وغضب"طيب انت مين وميرا وكيان فين عملت فيهم ايه انطقق" 
مجهول"انا لسه معملتش بس هعمل لو حصل حاجه عموما مراتك في الحفظ والصون بس لو عاوزهم تعالى عند .....الساعه ٨" 
ريان بسرعه"حاضر حاضر" 
بعده مده طويله كان ريان مُنتظر بفارغ الصبر، مين اللي بيعمل كدا وليه بيعمل كدا معاه وعشان ايه عاوز فلوس لو عاوز كان طلب 
وفعلا أخد عريبته وراح المكان اللي اكتشف انه مهجور ووقف في المكان اللي وصفه ليه، بعد مده كانوا داخلين شويه ناس متسلح'ين وماسكين ميرا اللي كان باين عليها انها مضرو'به وشايله كيان 
ريان بخوف وحزن على مراته وابنه اللي مقدرش يحميهم"هات ميرا والواد" 
واحد من الرجاله"مش قبل ما تطلقها "
ريان بخضه وعصبيه"اطلق مين يا جدع انت بقولك هات ميرا والواد بهدوء احسن لك" 
المجهول ظهر من وراهم"بيقولك مش قبل ما تطلقها " 
ريان بصدمه قويه"انت، انت بتعمل ايه هنا ومين دول " 
المجهول"ااه أنا ايهطلقها يلا وحطت السلا"ح على راس ميرا، هعد من واحد لعشره وساعتها انا مش مسئوله" 
واحد، اتنين..تلاته
ريان كان باصص في عيون ميرا اللي بصاله بحزن وبتهز راسها بلا، ريان بصلها بألم وقال
"ميرا انتِ طال"...يتبع
يا تري مين المجهول وبيعمل ليه كدا مع ريان وعيلته، وموت ملك مين السبب فيه، وكدا خلصت حكايه ميرا وريان...دا كله في البارت الجاي وهيكون الاخير بسبب التفاعل♡انا عارفه انه بايدي انا واني انا اللي غلطانه عشان بتأخر بس دراستي برضو♡
♡♡♡الحمدلله 
عند صقر وشمس وقفنا لما العربيه اتقلبت بيهم 
في المستشفي كان يعم الهرج بين أهل شمس وصقر اللي منهم بيصر'خ ومنهم اللي بيبكي بدون صوت واللي واقف بصدمه من اللي بيحصل 
بعد خمس ساعات، خرج الدكتور من العمليات وقال بحزن وآسف"أنا آسف بس  البقاء لله الآنسه اللي جوا توفت" 
الكل كانوا واقفين بصدمه 
ام شمس بضحكه"أكيد مش بنتي دي اكيد واحده تانيه" وبصت على جوزها"صح يا عبدو شمس شمس قاعده عايشه صح هو اكيد يقصد واحده تانيه غير بنتي" 
اخت شمس ببكاء"وحدي الله يا ماما الدكتور خرج من اوضه شمس وو" 
امها بعصبيه"متكمليش بقولكم بنتي مماتتش بنتي عايشه..." يتبع 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-