رواية بين الصمت والعشق كاملة جميع الفصول بقلم ندي الشرقاوي
رواية بين الصمت والعشق كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ندي الشرقاوي رواية بين الصمت والعشق كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بين الصمت والعشق كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بين الصمت والعشق كاملة جميع الفصول
رواية بين الصمت والعشق كاملة جميع الفصول
_يعني اي عوزين تجوزوني واحد شبه ميت
_شيه ميت اي يابنتي دا في غيبوبه وهيصحي ان شاء الله
_مين اللي يصحى دا في غيبوبه بقاله اربع سنين وتقولولي هيصحي انتوا مجانين
_هو دا اللي عندنا هتتجوزيه غصب عنك سامعه
_اما نشوف يا انا يا انتوا
_(نورهان في ٣ كليه حقوق متفوقه بنت جميله أهلها عوزين يجوزوها غصب عنها لواحد في غيبوبه بقاله ٤ سنين)
_الو
_الو يانور في اي يابنتي برن عليكي من بدري
_"الحقي عاوزين يجوزوني واحد في غيبوبه بقاله ٤ سنين
_نعم ودا ليه ميجبوله ممرضه او حد يراعيه
_اهو بقا اللي حصل بس بقولك اي فكري معايا انا عاوزه اهرب
_"نهارك اسود تهربي انتي اتجننتي
_ايوه اهرب كتب الكتاب بكره
_لا ياختي مش هعرف اهربك انتي عاوزة عمي يموتني
_ماشي سلام
وجه يوم كتب الكتاب
_اصحى ياختي علشان تغوري
_في اي يابابا
_ياله يابه علشان تروحي بيت المحروس اللي هتتجوزيه
_حاضر قيمه
قامت نورهان ولبست فستان بسيط من اللون الفضي وحجاب وطلعت
_بقى هيا دي اللي هتجوزوها لابني
_اه ياختي مكنش عجبك بلاها
_بس يابت اسكتي
بقلم نجا الشرقاوى
_"تعالي يابنتي انا ابو العريس
_في سرها شكلك راجل طيب
_وبداو كتب الكاتب وتزوجت نورهان
_مع السلامه يابنتي
_بنتك اي بقا بعتوني بالفلوس
_ما انتي عارفه ابوكي وانا مقدرش اقول حاجه
_عارفه ياماما
ومشيت نورهان على بيت العريس
_اطلعي يابنتي الاوضة اللي على الشمال دي اوضته
طلعت ودخلت الا ضه وكانت المفاجاه............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
_طلعت اوضه جوزها وانبهرت بجماله ووسامته
كان شديد الجمال ابيض ولحيه خفيفه وانف حاد وجسم رياضي بعضلات سداسيه ملاك
_بقى انا مرات القمر دا ياخرااابي أمال لو كنت صاحي
(أمير ٢٦ سنه بقاله في غيبوبه ٤ سنين وفقدين الأمل انه يفوق عمل حداثه بس كانت كبيره والدكاترة قالوا ان مفيش امل غير ١٪انه يصحى وعلشان مده جهزوله كل حاجه في البيت)
نورهان _الزمن مخبيلك اي تاني يانورهان. وادي قعده
*************************************
مجهول_لازم تخلصوني منه ايوه انا بحط الحقنه كل يوم بس دلوقتي في واحدة معاه ٢٤ ساعه هحاول ادهاله
مجهول _لازم تعملي كده علشان كل حاجه تكون لينا
***************************************
ام نورهان /عجبك اللي عملته في البت دا تبعها علشان كام قرش علشان الزفت اللي بتشربه
ابو نور /جرا اي يا وليه ما تسكتي بقا
ام نور /سكت ربنا على الظالم والمفتري
**************************************
ابو أمير /تعالي يابنتي اقعدي انا عارف انك زعلانه من اللي حصل بس صدقيني هتعيشي هنا معززه مكرمه
نورهان /شكرا ياعمو
ام امير بسخريه /اممم وانتي معاكي اي بقا تجاره
نورهان /لا كلية حقوق
ام أمير /اممم انا طالعه انام عيشه تقرف
ابو أمير /معلش يابنتي حقك عليا
نورهان /ولا يهمك ياعمو عن اذنك هطلع الاوضة
ابو أمير /اتفضلي يابنتي
*****************************بليل في اوضه أمير ونورهان
حسه نورهان بحركه غريبه صحيتك بتبص لقت ظل شخص بس مش شفته طلعت بره الاوضة ملقتش حد
دخلت الاوضة بس انصدمت من اللي شفته
نورهان /.................
هيا دي روايه اسيا وفهد بس الأصل
حسه نورهان بحركه غريبه صحيتك بتبص لقت ظل شخص بس مش شفته طلعت بره الاوضة ملقتش حد
دخلت الاوضة بس انصدمت من اللي شفته
نورهان /انتي بتعملي اي
ام أمير بارتباك /هاااا اب... ابني وبطمن عليه وبعدين انتي مالك وحده زيك هتسالني بعمل اي ومبعملش
نورهان /خلتص حضرتك ياله عاوزه انام
طلعت ام أمير
وظلت نورهان تفكر اي اللي بيحصل وليه بيحصل كده فاجاه بتبص على أمير لقت ايده بتتحرك
نورهان /هو بيتحرك ولا انا بيتهيألي استغفر الله العظيم
بس ايد أمير ظلت ترعش وعينه بتحاول تفتح
بس طلع مش خيال وفعلا أمير فاق من الغيبوبه
نورهان بفرح /اي دا انت بجد صحيت
أمير بسغراب وتعب /كح كح كح انتي مين
نورهان /انا نورهان مراتك
أمير /مرر... مراتي ازاي انتي مش شايفه انا فين اصلا انا أول مره اشوفك اااااه
نورهان بخضه /اهدا بس وهفهمك كل حاجه بس براحه انت لسه فايق من غيبوبه ٤ سنين
أمير بصدمه /انتي بتتكلمي جدا انا بقالي ٤ سنين نايم يالهوي
نورهان /ومحدش كان عنده امل انك تصحى اصلا
أمير /لا انا كده فتني كتير قوليلي كل حاجه وانتي مراتي ازاي
بدأت نورهان تحكيله كل حاجه وازاي اتجوزته
أمير /ياااااه كل دا حصل
نورهان بتركيز /بس في حاجه انا مستغرباه
أمير بانتباه /اي هيا
نورهان /عيونك حلوه اوي اي دا لونهم شبه البحر
أمير بضحك /هههههه شكرا بس انا طلعت متجوز اي مزززه
نورهان /الله ما تحترم نفسك ياجدع
أمير /اي مش مراتي
نورهان بحزن /اه بس انت فقت وهترجعني تاني وهطلقني صح
أمير /مين قال اني هطلقك انتي هتفضلس مراتي
نورهان بفرح وابتسامه /بجد
أمير بابتسامه /اه
نورهان /بس في حاجه استغربته مامتك اي اللي جبها دلوقتي تتطمن عليك
عندما سمعت أمير اسم مامتك غضب وظهر على وشه علامه الغضب وبرز عروق يده
أمير بغضب /مش امي دي ست *********
نورهان بصدمه /ايييييييه
أمير /مش امي دي ست بنت*******
نورهان بصدمه /اييييه
أمير /بصي هنعمل انا وانتي اتفاق وهحكيلك كل حاجة من الاول للآخر بس لو خونتي ثقتي هوريكي أمير تاني خالص
نورهان /وعد مش هقول لحد
أمير بهدوء /الحكايه بدأت لما عرفت انا بتخون ابويا ودا على كلامك من أربع سنين هيا مش امس دي ست وحشه كانت بتضربني وبتعذبني مع ان امي عايشه بس هيا كانت بتقول لبابا أمير مش عاوز يشفيها مع ان انا كنت عاوز اشوفها وياعالم هيا فين دلوقتي ما علينا عرفت انها بتخون بابا ورحت وشوفتها وقلتلها اني هفضحها ولبسها قضيه بس بعد ما نزلت وجيت اقول لبابا بس يومها بابا كان تعبان اوي مقدرتش اقولها تاني يوم بعتت ناس كتير ضربوني بس كان ضرب يودي الموت وادي ياستي الحكاية
نورهان بعياط /ياااااه دا انت اتعذبت
بقلم ندا الشرقاوى
أمير بابتسامه /انتي بتعيطي ليه
نورهان /علشان انت صعبت عليا وزعلت عليك
أمير بيمسح دموعها /طب خلاص بلاش عياط اي رايك نعمل عليهم لعبه
نورهان بحماس /اي هيا
أمير /هنقول اني لسه في الغيبوبه ومحدش هيعرف اني صحيت غيرك انتي
نورهان /ازاي بس انت محتاج علاج طبيعي وحاجات كتير علشان رجلت انت نايم اربع سنين
أمير /هظبط كل حاجه وانتي هتقوللهم انك عاوزة تخدي الجناح الاخير اللي هو بتاعي قبل الغيبوبه الجناح دا كبير اوي هنقدر نعمل فيه علاج طبيعي وكل حاجه وانا هكلم دكتور صحبي هيظبط كل حاجه
نورهان /اشطا بس لو الست دي جت علشان تتطمن عليك هنعمل اي
أمير /تمنعها باي شكل لحد ما نعرف هيا ليه بتيجي بليل اوي كده
نورهان/okبص هنام دلوقتي وبكره هنظبط كل حاجه
أمير/ ماشي
نورهان /أمير هنزل اعملك شوربه خضار علشان انت عايش على المحاليل
أمير /ياريت ياختي
نورهان /في ثواني
عملت شوربه خضار لأمير وطلعت
أمير /معندكيش زوق
نورهان بعدم فهم /نعم
أمير /واحد طالع من غيبوبه مش المفروض تاكليني
نورهان /ماشي لما نشوف اخرتها
وقعدت اكلته وخلصت
نورهان /أمير ممكن اسالك سؤال
أمير /اسألي يااخره صبري
نورهان /عيونك دي ولا عدسات
بقلم ندا الشرقاوى
أمير /بذمتك واحد في غيبوبه اربع سنين هيحط عدسات
نامي يابت
ناموا وفي اليوم التاني
***********************************
المجهول /ها عرفتي تحطيله الحقنه
ام أمير /اه ادتهاله بس البت مراته شافتني وقلتلها اني بطمن عليه
المجهول /حاولي تدهالوا انتظام
*************************************
ولكن لم تعرف ان نورهان سمعت المكالمه
في غرفه أمير ونورهان
نورهان /أمير أمير
أمير /نعم في اي
نورهان /مرات ابوك كل يوم بتيجي تحطلك حقنه في المحلول بتاعك
أمير بصدمه /اي طب هنعمل اي انا لازم اعرف هيا بتديني اي
نورهان /انا هدخل اوضتها وهشوف هيا بتديك اي
أمير /ماشي بس ادخلي وهيا بره وحاول تجيبي لي دكتور لاني حاسس اني تعبان
نورهان /طيب
********. *******************
دخلت نورهان الاوضة وفتشتها ولقت علبه صغيرة صورتها وبعتها لوحده صحبتها وقلتلها تعرف اي هيا
صحبه نورهان /ايوه عرفت هيا اي
نورهان /اي هيا
صحبه نورهان /.............
بقلم ندا الشرقاوى
صلوا على الحبيب المصطفى
نورهان /هااا دوا اي
صاحبه نورهان /الدوا دا بيوقف العقل وبيقلل تحرك جسم الإنسان
نورهان بصدمه /ايييييييه
صاحبه نورهان باستغراب /ايوه بس بتسالي ليه
نورهان /خلاص خلاص باي
دخلت نورهان عند أمير ودموعها تنزل بغزاره
وحضنته جامد
أمير /اي في اي مالك
نورهان /عاوزه تموتك ياامير
أمير /اي اللي انتي بتقوليه دا
نورهان /ايوة انا صورت الدوا وبعته لوحده صحبتي وقالتلي ان الدوا دا بيوقف العقل عن التفكير وكمان تحريك الجسم أمير احنا لازم نمشي من هنا ونرجع لما انت تخف ياله نمشي من هنا
أمير /هنمشي اذاي انتي مش شايفه حالتي وكمان هنروح فين
نورهان /اي حته انت اكيد عندك شقه اوي مكان نروحه
أمير بتفكير /ايوة عندي شاليه في الغردقه بس هنطلع من هنا ازاي انا مش قادر اتحرك انا لازم اروح لدكتور بسرعه
نورهان /سبني انا هرتب لكل حاجة بس لازم باباك يعرف اننا هنمشي وكمان يعرف انك فوقت
أمير /معرش طب بصي دلوقتي انتي قلتي مرات ابويا طلعت بر البيت نادي بابا حالا
نورهان /دقيقه
طلعت نورهان من الاوضه الي اوضه والد أمير (أشرف)
دق دق دق
اشرف /تعالي يابنتي
نورهان بتردد /عمي ممكن تيجي اوضه أمير
اشرف بخضه /أمير ماله أمير
نورهان /تعال بس
دخل اوضه أمير وكان أمير قاعد على السرير وبيضحك
بقلم ندا الشرقاوى
اشرف بعدم تصديق /بحلم اكيد خيال مش معقول
أمير /اي ياحج اشرف
اشرف /انت صحيت بجد
أمير بابتسامه /اه الحمد لله
اشرف بدموع /كنت فاكر اني هموت قبل ما تفوق
راح حضنه وقعدوا يعيطوا الاتنين ونورهان وقفه بعيد
أمير بيمسح دموعه /الحمد لله يابابا تعال بقا علشان نحكيلك كل حاجه
بدأوا يحكوا كل حاجه بالتفصيل وأشرف مصدوم من اللي حصل ابنه في غيبوبه بسبب مراته ومراته عايشه معاه ٤ سنين وهيا خاينه
أمير /كدا قلنا كل حاجه بابا
اشرف /لا رد
أمير /بابا مالك رد
اشرف بدموع /سامحني يابني انا السبب جبتلك واحده تعذبك في حياتك سامحني
أمير /مسامحك والله بس انا ونورهان لازم نطلع من هنا قبل ما هيا ترجع
اشرف /انا هطلب عربيه إسعاف عقبال ما تجهزوا
بداو يحضروا كل حاجه ووصلوا الي الغردقه
في الفيلا
مرات اشوف (سوزان) /امال فين البتاعه اللي هنا
اشرف بجمود وهو عاوز يقتلها /سافرت
سوزان بصدمه /سافرت فين وازاي
اشرف ببرود /سافرت هيا وأمير
سوزان /ازاي يعني
اشرف /سافروا لندن أمير يتعالج وممكن يرجع من هناك بيمشي على رجليه
سوزان بصوت عالي /ازاي ابني يسافر منغير معرف
اشرف بصوت عالي /الزمي حدودك دا ابني انا وانا اللي اتصرف
سوزان بكذب /من أمته ابني وابنك دا انا كنت بعملة احسن من
اي ام
اشرف /اهو اللي عندي انا طالع
بقلم ندا الشرقاوى
******************
سوزان /الحق أمير سافر كده مش هعرف اديله الحقنه لازم نتصرف أمير لازم يموت
المجهول بعصبيه /ازاي سافر اقفلي هتسرف
*****************. ***************
في الغردقه
أمير /انا تعبان اوي رجلي مش حاسس بيها
نورهان /لازم نكلم دكتور وتابع
أمير تعب /كلمت واحد
دق دق دق
نورهان بقلق /مين جاي ويعرف اننا هنا
أمير/ معرفش شوفي مين
ففتحت البات
نورهان /ايوه مين
الشخص /انا.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الشخص /انا دكتور منير صديق أمير
نورهان بابتسامة /اه اتفضل
دخل دكتور منير وسلم على أدهم بشوق كبير
امير بتعب /منير لازم نبدأ علاج طبيعي لان رجلي بدأت توجع
منير /انا محضر كل حاجه
وبالفعل بدوا في العلاج الطبيعي وأمير بيتحسن شويه شويه ونورهان مسبتهوش لحظه والمجهول بيحاول يعني مكان أمير وسوزان خايفه ان أمير يرجع تاني
نورهان /الحمد لله ياامير كده بقالنا شهر وانت أحسنت اوي
امير بابتسامه /اه انا بجد مش عارف اشكرك ازاي انك وقفتي جمبي
نورهان بابتسامة /هو في حد يشكر مراته على المساعده بقولك اي تعال نتفرج على فيلم كرتون حلو اوي
امير بضحك /كرتون ياطفله
نورهان بغضب طفولي/اه كرتون هتتفرج ولا تدخل تنام
امير وهو ماسكها من البجامه بتاعتها /انتي بتطرديني يابت
نورهان بخوف مصتنع /لا ياباشا وهو دا ينفع دا انت تقعد اول واحد اتفضل
امير /ناس متجيش غير بالعين الحمرا
نورهان /الفيلم هيبدأ لو سمحت صوتك ياامير هعيط
امير /ماشي ياطفله اتفرجي
واتفرجوا على الفيلم
نورهان بعياط /مات مات حرام
امير بخضه /انتي بتعيطي ليه
نورهان /مات البطل مات ياامير
امير /انتي بتعيطي علشان البطل
نورهان وهي تمسح دموعها بيديها مثل الأطفال /اه
امير بضحك على عقل هذه الطفله /طيب خلاص متعيطيش دا تمثيل
نورهان /ماشي انا هقوم اعمل اكل
امير بصدمه /امال مين اللي كل السندوتشات دي كلها
نورهان /انت بتعد عليا الاكل ياامير
امير /خالص ياروحي روحي هاتي اكل
نورهان /انت قلت اي
امير بنتباه /هااا بقولك روحي هاتي اكل
بقلم ندا الشرقاوى
نورهان /اه انا سمحت غلط
وعدا اليوم مع أمير نورهان
***********************
المجهول /أمير مطلع بره مصر
سوزان /بصدمه ازاي
المجهول /زي ما سمعتي انا دورت في كل حته أمير في مصر ولازم نوصله
سوزان بقلق /طب هنعمل اي
طبعا دا كله وسوزان متعرفش ان في حد بيراقب المكالمه
************************
اشرف /ايوه ياامير خذ بالك كويس عرفوا انك في مصر
امير بقلق /حاضر حاضر يابابا خلي بالك من نفسك
اشرف /وانت كمان هلي بالك من نورهان يابني دي طيبه
امير /نورهان في عيوني ياله سلام عليكم
اشرف /وعليكم السلام
*************************
في الصباح
امير /صحي يانورهان
نورهان بنوم /الأمير سبني انام بقا
امير /اصحى ياله صلى وافطري وتعالي هنتكلم شويه
نورهان /ماشي ماشي
وكملت نوم
نورهان /ااااااااه
لقت نفسها في البانيو
امير /يعني مبتحرميش كل يوم ارميكي في البانيو اخلصي
نورهان /اووووف حاضر
خلصت نورهان وخدت شاور وفطرت
نورهان /موضوع اي بقا علشان انا كمان هقولك حاجة
امير /"طب قولي انتي الأول
نورهان /لا انت
امير بتردد/نورهان احنا لما نرجع الفيلا ونخلص كل حاخه هطلقك وكل واحد يروح طريقه
نورهان /......... لا رد......
بقلم ندا الشرقاوى
صلوا على الحبيب المصطفى
.... Nadosh...
امير بتردد/نورهان احنا لما نرجع الفيلا وكل حاجه ونخلص هطلقك وكل واحد يروح لحاله
نورهان بصدمه وعيونها على وشك البكاء /انت بتتكلم بجد
امير /ايوة كل واحد يشوف حياته
نورهان ببرود /عندك حق كنت لسه هقولك كده على فكره انك اللي قلت وياريت بسرعه علشان عاوزه اخلص واشوف حياتي
امير /بعد ما نتطلق هتروحي بيت اهلك
نورهان /لا
امير /امال هتروحي فين
نورهان /ميهمكش عن ازنك
دخلت نورهان الاوضة وقفلت الباب وقعدت ورا الباب تبكي في صمت فهي عشقته وكانت تنوي ان تعترف
نورهان ببكاء /كنت هقوله بحبك بس هو هيطلقني كنت بقوله اني عاوزه اعيش معاه العمر كله
في الخارج أمير قاعد يلوم نفسه غبي غبي اي اللي انا قلتله دا انا عملت كده علشان اديها حريتها انا عارف انها اتجوزتني غصب بس انا والله حبتها مش عاوز تعيش معايا غصب عنها أن شاء الله خير
بعد مرور ساعه.
خبط أمير على نورهان لانه قلق عليها
امير /نورهان
نورهان بصوت باكي /ن... نعم ياامير
امير بقلق من صوتها /افتحي الباب
نورهان /معلش سبني انام شويه
امير /بقولك افتحي الباب
فتحت نورهان الباب وعيونها منتفخة من أثر البكاء انصدم أمير من شكلها
امير قرب منها /مالك في اي
نورهان وهي بتبعده /مفيش حاجه وياريت متقربش مني
امير بستغراب /مقربش منك ليه انتي مراتي
نورهان ببرود /مش احنا هنطلق يبقى متقربش مني ولا حته تحضني
علشان بعد الطلاق لو اتقدملي حد هتجوز
امير بجنون لمجرد انه فكر بس انها تكون لغيره جننه/اه قولي بقا انك لما صدقتي اني هطلقك
نورهان بسخريه /اي مش انت اللي قلت نطلق يبقى نطلق معنديش مانع
امير بجنون وعصبيه /لحد ما اموت اسمك جمب اسمي سامعه يانورهان مش هطلق ومش هتكوني لراجل غيري
نورهان بفرحه بتحاول تداريها /هو اي لعب عيال هو انا لعبه في ايدك
امير /خلاص يانورهان انا عرفت غلطي بس والله انا فاكر انك عايشه معايا غصب او شفقه فا قلت اديكي حريتك
نورهان ببكاء /ومخيرتنيش ليه قبل ما تقول نطلق انا كنت جايه اعترفلك اني....
امير بفرحه وأمل /انك اي
نورهان /ولا حاجه عن ازنك
امير بحزن /سامحيني انا اسف والله مكنش قصدي
نورهان /بشرط
امير مسرع /اؤمري
نورهان بطفوليه /تجبلي شبسي وشوكولاته وبيبسي وبيتزا
امير بضحك /متجوز طفله ياربي
نورهان بغضب طفولي /لو مش عاجبك مش هسامحك
امير /لا خلاص هجيب وبزيادة كمان 😂
امير /اعملي حسابك اننا هنسافر بكره وهنفذ
نورهان بقلق /خايفه عليك ياامير
امير بحنان وطيبه وهو ماسك وشها بين اديه/من اي ياروح أمير ان شاء الله هنعدي منها ونعيش في سعاده
نورهان /يارب
****************************
ام نورهان /مليش دعوة انا عاوزة اشوف بنتي
الاب بغضب /تشوفي اي افتكري حاجة عدله دي زمانها عيشه في العز والفلوس دي لوحدها بس ميهمش اننا ناخذ حاجه
ام نورهان /انت اي ياشيخ خت مهر مليون جنيه ومش مكفيك كمان عشتها هتحسدها عليها
الاب /غوري من وشي ست نكديه
الام /حسبي الله ونعم الوكيل على كل ظالم
*******************************
نورهان /جبت الحاجات ياامير ولا مش هسامح
امير /جبت ياختي
نورهان /حلو في شويه مواعين جوه اغسلهم
امير بصدمه /نعم انا اغسل مواعين
نورهان /اه
امير بنظرة مرعبه /امممم عيدي تاني
نورهان /انا هدخل اغسل المواعين سلام عليكم
امير بضحك /ههههههههه خوافه
بعد مرور الوقت
امير /ياله ننام لان بكره اليوم طويل
نورهان /بلاش انا خايفه
امير خدها في حضنه بيهديها /متخافيش خليكي واثقه في ربنا وفيا ياله ننام
******************************
في الصباح
امير /اصحى يانور علشان نمشي بدري
نورهان بنوم /روح انت وانا هنام
امير /يابنتي قولي انا ليه حاسس اني بصحي طفله
نورهان بغضب طفولي /يعني انا مش طفلتك يابابي
امير بحنيه /لا طفلتي وبنوتي وقلبي ياله بقا خدي شاور ونجهز علشان نمشي
نورهان /ماشي
************************
في فيلا أمير اشرف
اشرف /في ضيوف جايه ياسوزان جهزي نفسك
سوزان بستغراب/ضيوف مين ومن أمته بيجي ناس من غير علمي
اشرف /هستاذن علشان ناس تدخل بيتي
سوزان /لا خالص ياحبيبي يشرفوا
اشرف /هييجوا كمان ٥ ساعات كده
سوزان بلا مبالاه /ماشي
********************************
بعد مرور الوقت
الخادمة باحترام/الهانم والباشا وصلوا يافندم
اشرف /طيب روحي انتي
سوزان /هانم وباشا مين
امير ونورهان/احنا
سوزان /............
سوزان /هانم وباشا مين
امير ونوران بثقه /احنا
سوزان من الصدمه /....
امير /اي ياأمي مش هتسلمي عليا ولا اي
سوزان بارتباك ودموع مصتنعه /ابني حبيبي حمدلله على السلامه ياابني
امير بسخريه /ابنك
سوزان بارتباك بتحاول تداريه؛ /اه طبعا مش ابني وحبيبي
امير /اه ياأمي عن اذنك بقا علشان عاوزين ننام
نورهان /باي ياطنط ااه معلش ياطنط قوللهم يحضروا الغدا
انتي عارفة انهارده الوقفه العيد باي
***********************
دخلوا الجناح وتعالت ضحكتهم
امير بضحك /مش قادر شفتي شكلها
نورهان بضحك /اه كنت هموت واضحك
امير /هنفذ أمته
نورهان بدلع ودلال /خليها بعد العيد علشان نفرح في العيد ونخرج
امير /اممممم وانتي عاوزة تخرجي
نورهان بغضب طفولي /انت مش عاوز تخرجني ياأمير
امير بضحك على غضبها الطفولي /لا ياعيون امير هخرجك واجبلك شوكولاته ونروح الملاهي ها اي رايك (خدني معاك ياأمير انا كمان😂)
نورهان بفرح /الله هيهيهيهي موافقه
امير /متجوز طفله ياربي هو هربيكي ولا اربي العيال
نورهان بلامبالاه /احنا الاتنين
امير /طيب انتي اكيد تعبانه من السفر
نورهان /لا انا عاوزه انزل تحت
امير /تنزلي تعملي اي ممكن اعرف اكيد مصيبه
نورهان بزعل مصتنع /انا اعمل مصيبه اخص عليك ياميرو دا انا طيبه دا انا هنزل اسلم على طنط وعمو
امير /امممم قلتيلي طنط وعمو
امير بغمزه /طب بقولك اي
نورهان /اي
امير /عاوز كرز
نورهان بعد ما فهمت قصده /انت انت...
امير /ايوه انا اي
جريت نورهان على المرحاض
امير بضحك /مسيرك تقعي تحت ايدي ياقمر
نورهان من جوه /لا ما انا مش هنطلع غير على صلاه العيد هنام في البانيو
امير /احسن خليكي جوه هنام انا
بعد عشر دقائق طلعت نورهان بدون ما تعمل صوت
نورهان /ااااه
امير /مسكتك مش قلتلك هتقعي تحت ايدي يا قطه
نورهان /بقولك اي ياأمير تعال ننزل تحت نقعد مع عمو
امير /ماشي ياله
********************************
المجهول /يعني اي امير رجع وفاق من الغيبوبه
سوزان /هو دا اللي حصل وشكله مش ناوي على خير
المجهول /هنخلص منه هو ومراته
************************
امير بابتسامه /ازيك يابابا وحشتني
اشرف بابتسامه /وانت كمان وحشتني عامله اي ياحبيبتي
نورهان بابتسامة /الحمد لله ياعمو
امير بغيره /اي يا حج انا بس اللي اقولها ياحبيبتي
اشرف بضحك /هتفضل زي ما انت
بقلم ندا الشرقاوي
نورهان بهدوء/امير
امير /نعم ياروحي
نورهان /هو ممكن بكره نروح نعيد على بابا وماما واخواتي
امير بابتسامه /من عيوني بكره هنروح بس تعالي دلوقتي نطلع نتفسح
وهما طلعين
سوزان /امير
امير وهو على آخره منها /نعم ياأمي
سوزان /انا بقول بقا تطلق نورهان احنا اصلا جوزنهالك علشان تراعيك وانت فوقت الحمد لله
نورهان وعيونها على وشك البكاء /... لا رد وبتبص لأمير
امير /اظن دا رأي انا بس وهيا مراتي وهتفضل مراتي وقفت جمبي احسن من ناس كتير
سوزان ببرود /بس مش من مستوانا
امير /اظن انتي عارفه مين اللي مش من مستوانا بس علشان تكوني عارفة نورهان مستواها عالي ونسيت كمان شاليه الغردقه مكتوب باسمها.
سوزان /اي كتبتها شالية الغردقه
امير /اه وكمان الفيلا اللي جمبنا سلام بقا علشان عاوزين نخرج وبلاش تتدخلي بنا
وطلعوا
سوزان /عجبك اللي بيعمله ابنك دا
اشرف ببرود /املاكه وهو حر انا طالع
*****************************
في الخارج
امير وهو ماسك وجه نورهان بين اديه /اوعي تعيطي عيونك دي متبكيش ابدا
نورهان ببكاء /هيا معاها حق انا مش من مستواك
امير /لا ياروحي اوعي تقولي كده ياله بقا علشان نجيب لبس جديد وحاجات كتير
نورهان وهي تخفي دموعها مثل الأطفال /طب يالا يالا
امير /يالا
***************************
خرجوا واتفسحوا وكان يوم جميع اوي بين مشاكسه امير لنورهان ودلع ودلال
روحوا البيت
امير /ها انهارده كان حلو
نورهان /اه انا فرحت أوى اول مرة افرح كدة
امير /ديما ياروحي
وعدا اليوم بسلام.
بقلم ندا الشرقاوى *******
لوا على الحبيب المصطفى
.......... Nadosh...........
بعد اسبوع العيد عدا بين فرح وسعاده
نورهان بسرحان /ليه كده
...... Back....
امير /احنا وصلنا اطلعي انتي الأول عقبال ما أركن انا
نورهان بابتسامة /ماشي هطلع انا
دق دق دق
ام نورهان بفرح /نورهان حبيبتي
نورهان بدموع /ماما وحشتيني اوي
ام نورهان /وانتي كمان تعالي تعالي
طلع ابو نورهان
ابو نورهان بقرف /اي الي جابك مش كنا خلصنا منك
نورهان /اذيك يابابا
الاب /كويس ياختي المحروس جوزك لسه مامتش علشان تورثي بقا
...... /لا لسه مامتش ياحمايا
الاب بتردد/ا.. إذ... اذيك يابني حمدلله على السلامه منور اتفضل
امير بدون ابتسامة /منور بيك
ومسك ايد نورهان وقعدوا
جم بنت وولد
نورهان وهيا بتحضنهم /وحشتوني اوي اوي
البنت (فتون) /وانتي كمان اوي ياابله
الولد (وليد) /وانتي وحشتيني اوي يانور
وسلموا على أمير وكان امير بيحاول يهدي اعصابه علشان معامله نورهان وباباها
بعد مرور نص ساعة
امير /طيب عن ازنكوا لازم نمشي ياله يانورهان
نورهان بحزن من معامله والدها /ياله
في الواقع
امير وهو يحضن نورهان من الخلف /مالك
نورهان /مفيش
امير /انتي عارفه مبحبش الكذب قولي
نورهان بدموع /معامله بابا اخر مره وحشه اوي
امير /معلش ياروحي خلاص بلاش نروح هناك تاني
نورهان بلا وعي /بحبك
امير /ماشي.. اي قولتي اي
نورهان /مقلتش حاجه وبتجري
امير حاصرها عند الباب /كنتي بتقولي اي
نورهان بكسوف /بحبك
امير /انتي بتتكلمي بجد يعني انتي بتحبيني انا
نورهان /اه
امير وهو يقبل شعرها /وانا بعشقك
اقترب قبلها قبلات رقيقه وعاملها كا الالماس
وسكتت شهرزاد بكلام الغير مباح وذهبوا الي عالمهم الخاص.
**************************************
المجهول /انا هنزل مصر
سوزان /هتنزل تعمل اي انت مش خايف من امير
المجهول /لا هنزل باي
*********. **********
بعد اسبوع عدا على نورهان وأمير في فرح وسعاده
نورهان /عاوزه انزل
امير وهو بياكل موز /ليه ياروحي بس
نورهان بغضب طفولي /بقالنا اسبوع في الاوضة ياانير ياله مش انت عاوز تنفذ
امير بلا مبالاة /لا مكسل مش نازل
نورهان /لا هننزل انا هنزل
وراحت تفتح الباب
امير بصوت جمهوري /نورهااااان
نورهان بخضه/اي
امير بغضب /هتنزلي وانتي لبسه كده
نورهان /اسفه والله مختش بقالي هدخل اغير
كانت نورهان لابسه قميص قطني يصل للركبة
غيرت نورهان ونزلت هيا وأمير
نورهان /فك بقا والله مكان قصدي
امير /خلاص متعمليش كده تاني
سوزان /ما لسه بدري
امير /اه ما انا عارف حته قلت لنورهان بلاش ننزل هيا اللي قالت ننزل
سوزان /وانتوا مختفيين فين بقا ان شاء الله
امير /يخصك في حاجه يامرات ابويا
اشرف بسخريه وغصب مصانع /ولد احترم نفسك دي في مقام امك
امير /اه كل حاجه هتبان دلوقتي
سوزان بتردد/هو اي اللي يبان
امير /من أربع سنين شفتك في حضن واحد في الشقه بس مش صغير عليكي دا ورتبتيلي حدثه وكمان كنت عاوزه تموتيني وتديني حقن وعوزاني اطلق مراتي وكمان مكنتيش بتخليني اشوف امي حرام عليكي ليه كده دا كله علشان الفلوس بس انا عملك مفاجأه جميله اوي
سوزان بخوف /انا... آآآآآآه
صفعها اشرف صفعه اطاحتها أرضا
اشرف بغضب /وليكي عين تتكلمي كمان انتي اي انتي ست*****امنتك على بيتي وابني وكل حاجه تعملي كده
سوزان بغضب وبحاول تخنق نورهان /كله منك انتي انتي اللي خربتي حياتنا كنت هموته وهرتاح.
امير وهو بيحاول يخلص نورهان من سوزان /ابعدي عنها بقا دي الحاجه اللي فضلالي
امير /ياحمدي ياحمدي
حمدي /اؤمر يافندم
امير بسخريه /امسك مدام سوزان علشان اوريها المفاجاه
دخل جاله امير وهما مسكين شخص وشالوا من على وشه القناع
سوزان بصدمه /عصام..... ابني
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
سوزان بصدمه /عصام... ابني
الجميع في صدمه وصوت واحد /ايييه ابنك
امير توجه الي عصام
امير وهو يضرب عصام/انطق عاوزين تموتوني ليه وانت ابنها ازاي
عصام وهو بيحاول ياخد نفسه /انا... هقول على كل حاجه سوزان هانم تكون امي لما انت جيت الشقه مكنتش بتخون اشوف بيه كانت جيالي انا بس كانت جايه تتكلم عن الورث واني اقتلك
Back
سوزان /عاوزاك تقتل امير
عصام بفرحه /ياما نفسي اشوفه بيتزل قدامي اني انجده من الموت
سوزان بطيبه مصتنعه /ايوه ياحبيبي وبعدين نخلص من اشرف والورث كله لينا
عصام /حاضر هكلم الرجالة ويخلصوا عليه
Fact
عصام وهو خلاص مش قادر /ويومها انت جيت واتكشفنا بعدها بيوم بعت الرجاله ودخلت في غيبوبه وبعدين لما الدكتور قال انك ممكن تفوق بس مش عارفين أمته بدأنا نديك حقن توقف العقل عن التفكير وجسمك وكانت سوزان هانم هيا الذي بتدهالك بس لما اتجوزت الخطه كلها فشلت.
امير وهو بيحاول يستوعب اللي حصل ومسك عصام وقعد يضرب فيه لحد ما كان هيكون /ياولاد ال******عملتلكوا اي علشان تعملوا فيا كل دا
والتفت لسوزان
سوزان بدموع مصتنعه /امير حبيبي سامحني انا زي امك برده
امير بصوت وعالي/انتي لا يمكن تكوني ام انتي ك**ب**فلوس وانا هخليكي تعيشي اللي باقي من عمرك كله في السجن
سوزان بصراخ/لااااااا امير متخلهمش يخدوني لا سامحني
امير /اتفضل ياحضرت الظابط
دخل البوليس ومعاه القوات وتم القبض على عصام وسوزان بتهمه محاوله قتل امير مرتين.
اشرف بدموع /سامحني يابني انا اللي عملت كل دا سامحني
امير /حاجه وحده بس اللي هتخليني اسامحك
اشرف بسرعه /اي هيا
امير بدموع مثل الأطفال /تجبلي امي نفسي اشفها
اشرف /حاضر
طلع امير ونورهان
اول ما دخلوا حضن امير نورهان جامد كأنه بياخد قوته منها قربها منه وانها امانه
امير بعشق/اوعي تبعدي عني اموت لو بعدتي عني
نورهان بحب مماثل /عمري ما أبعد عنك في حد يبعت عن روحه انت كل حياتي
امير بتعب /انا تعبان اوي عاوز انام
نورهان / خذ شاور وتعال نام ياله
امير /حاضر
طلع امير وحضن نورهان ونام على طول
تاني يوم
نورهان بهدوء /امير امير
امير بنوم/اي يانور
نورهان /قوم ياروحي يالا احنا الظهر
امير /صباح الفل قومي البسي
نورهان /هنروح فين
امير /هنخرج عاوز اخرج
نورهان بفرحه /يالة بينا
لبسوا وأمير لبس بنطلون وتيشرت ابيض
ونورهان فستان رقيق
امير بغضب /انتي بتعملي اي
نورهان بخضه /بحط روج
امير /ليه مشيه مع سو******
نورهان /وفيها اي دا خفيف
امير /يتمسح بدل ما امسحه بطريقتي
نورهان /حاضر حاضر
وخرجوا
امير /عاوزه تروحي فين
نورهان بغضب طفولي /مش عاوزة
امير بضحك عليها /دا كله علشان الروج
نورهان /اه علشان انا عاوزه احط
امير /في البيت ياروحي ابقى حطي ياله هوديكي الملاهي
نورهان وقد نست زعلها /طب ياله ياله
************************
في مكان تاني في حارة شعبيه بسيطه
دق دق دق
ست طيبه فتحت الباب /مين.......اشر...اشرف
اشرف بعيون على وشك البكاء /ازيك يافاطمه
فاطمه بدموع /جاي ليه بعد ما حرمتني من ابني وروحت اتجوزت وحده من الشارع تربى ابني
اشرف ببكاء /ندمت والله ندمت طب دخليني نتكلم
فاطمه/اتفضل
دخل اشرف وقال لفاطمة كل حاجه حصلت عن حدثه امير وجوازه وعصام وسوزان
فاطمه /وانت جاي عاوز اي دلوقتي بعد كل السنين دي
اشرف /ترجعي البيت تاني وتقعدي معانا وعلشان امير يسامحني
فاطمه /بالسهولة دي بعد ما شغلتي خدامه عند مراتك وبعد ما زهقت مني رمتني في الشارع وختوا مني ابني وكان هيموت بسببها لا ابني يجيلي هنا زي ما هو عاوز
اشرف بدموع /انا عرفت غلطي سامحيني علشان خاطري طب علشان خاطر امير ان الله غفور رحيم
فاطمه /مسامحاك يااشرف
اشوف بدموع وفرح /بجد طب ياله تعال معايا بقا امير هيفرح اوي
(كل إنسان بيغلط احنا مش ملائكه علشان منغلطتش ربنا خلقنا بنغلط اهم حاجه نعرف غلطنا ونتوب عنه وندعي ربنا انه يغفر لينا ومنكررش الغلط تاني)
*******************************
في الملاهي
نورهان /ياأمير انا مش هركب اللعبه دي
امير باصرار /لا هتركبي دا مش مرعب يعني
نورهان /لا دا القطار وانا مش هركب
وبعد كلام كتير قررت انها تركب
نورهان /اااااااااه نزلوني نزلوني
امير /اي يانورهان ودني ياماما اللعبه جميله
نورهان بدموع /لا والنبي نزلوني
وخلصت اللعبه ونزلت نورهان
نورهان /منك الله ياأمير حسبي الله ونعم الوكيل
امير وهو مسكها من الطرحة مثل الحرامي /بتحسبني على جوزك اخص
نورهان /مش قادره ياامير الحقني بسندوتش جعاااانه
امير /خلاص هاكلك
وعدا اليوم بسعاده عليهم وروحوا
دخلوا البيت
امير اول ما دخل /باا........ اميييييي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
امير /با...... اميييييي
فاطمه ببكاء /امير ابني
ركض امير وحضنها وقبل يداها
امير ببكاء مثل الطفل /وحشتيني اوي ياامي
فاطمه /وانت كمان ياحبيبي امك وحشتني أوي
فاطمه بتشاور لنورهان
فاطمه /انتي مين
نورهان بابتسامة /انا نورهان ياطنط مرات امير
فاطمه بفرح /ياحبيبتي قموره ما شاء الله عرفت تختار
امير بضحك /اختار اي بس انا كنت نايم على السرير 😂
نواهان /اي ياأمير لو مش عاجبك طلقني
امير /لا ياروحي عجبني
وأشرف متابع الحوار
اشرف /سامحتني ياأمير
امير وهو بيبوس ايده /مسامحك من زمان والله بس كان لازم اعمل كده علشان اشوف امي.
وقعدوا وكان يوم جميل وفرح وسعاده ان العيله اتجمعت تاني
*************************
بعد مرور شهر امير رجع شركته تاني والحياه ماشيه طبعيه خالص
نورهان /امير عاوزة اقولك حاجة
امير بانتياه/بقالك ساعه بتقولي امير
نورهان /خاص مش قايله
امير بضحك /خلاص قولي ياروحي
نورهان بتردد /اصل انا كنت عند الدكتور
امر بخضه /اي مال اي اللي بيوجعك انطقي
نورهان /مفيش حاجة قالي اني حامل بس
امير بارتياح /اه ريحيحتيني ... ايه قولي تاني كده شكلي مبتسمعش
نورهان بابتسامة /حامل يعني هتبقى بابي
امير بفرحه شديده وهو شالها ولف بيها /هبقي اب هبقي اب انا ف حاجه اوي
نورهان /نزلني بس براحه مش قدره هدوخ
امير بدموع /انا بحبك اوي هتجبيلي حته منك
نورهان بحب مماثل /وانا بموت فيك تعال نقول لبابا وماما بقا
امير /يالا
نزلوا
امير /بابا ياماما انتوا فين
فاطمه /في اي يابني
امير وهو حاضن نورهان /احنا حامل
اشرف باستغراب /ايه ازاي انتوا حامل
امير /احم معلش نورهان حامل هكون اب
فاطمه وهيا بتحضن نورهان /الف مبروك يابنتي
نورهان بابتسامة شكر ومودة /الله يبارك فيكي ياماما
اشرف /الف مبروك يانورهان
نورهان /الله يبارك في حضرتك يابابا
امير /اي هو مفيش مبروك لأمير انا شريك والله
نورهان وهي حطه اديها على وسطها /لا ياحبيبي انا الي حامل وانا اللي هولد
امير وهو يفعل مثلها /وانا اللي هدفع ياختي
فاطمه وأشرف /بااااااااس
فاطمه /انتوا عيال واللة
الخادمه /نورهان هانم في حد عاوز حضرتك
نورهان بستغراب /مين دا
الخادمه /بيقول انه والد حضرتك
امير /طب روحي انتي
نورهان /عن اذنكوا
دخلت نورهان غرفه المكتب
نورهان /اهلا ازاي حضرتك اي جي تكمل تهزيق ليا في بيتي
الاب /سامحيني يانورهان
نورهان وهي أول مرة تسمع والدها وهو يترجاها/اي
الاب بدموع /سامحيني انا كنت غبي لما كنت بعملك وحش سامحيني علشان خاطر امك وجوزك
نورهان /ايه اللي جد انك تيجي وتخليني اسامحك
الاب بندم /حسيت بغلطتي وجايلك تسامحيني وندمان والله ياريت تسامحيني
نورهان بدموع /مسمحاك والله من زمان
وحضن نورهان والأول مره تحس نورهان بالأمان في حضن باباها
نورهان /بابا عاوزه قولك على حاجه
الاب (كمال) /قولي ياعيون بابا
نورهان /انا حامل
الاب بفرحه شديده /بجد انتي حامل
نورهان /اه
الاب /الف مبروك بتربي في عزكوا يارب قولي لأمير يسامحني
... /مسامحك ياحمايا
نورهان /انت بتعمل اي عند الباب بترقبنا
امير ببراءه /لا خالص ياروحي
نورهان /طب يالا علشان نتغدا
وكان يوم جميل وظريف خالص
بليل
نورهان وهيا قعده على السرير وجمبها شوكولاتة كتير وموز وحلويات
امير بصدمه /اي دا يانور
نورهان ببراءه/اي ياروحي بتسلي
امير /بتتسلي دا انتي قلبتي السرير حديقه
نورهان بلامبالاه/عادي بقا
امير /عاوز انام
نورهان /عندك الكنبه انا هنام مع الشوكولاتة
امير /الله يهديكي فضي السرير علشان ننام
نورهان بغضب /اوووف حاضر
نام امير وحضن نورهان فهي أصبح حضنها المكان الذي يشعر فيه بالراحه والاسترخاء.
تاني يوم على الفطار
نورهان /هو امير مين مشفتهوش
فاطمه /معرفش ياحبيبتي والله قال هيروح مشوار
اشرف /اه طلع من بدري
دخل امير
امير /اي بتجيبوا في سرتي ليه
نورهان / كنت فين
امير /بجيب هديه اتفضل ياحضره الماذون
نورهان بدموع /انت هتطلقني ياأمير
امير/.............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
امير /اتفضل ياحضره الماذون
نورهان/انت جايب ماذون ليه هطلقني
امير /اطلقك اي يامجونه
نورهان توجهت الي السفره واخدت سكينه
نورهان وهيا بتقرب علي امير /انطق هتتجوز عليا ياأمير والله اقتلك دلوقتي
امير وهو بيبعد وبتحذير/اهدي كده وصلي علي النبي انا كان مالي ومال الجواز عاوزه تقتليني هو القتل بقا موضه ولا اي هنزل في صفحه الحوادث ياخرابي
نورهان /جايب مأذون ليه
امير /ولا حاجه ياروحي والله هجوز بابا وماما
نورهان بعياط /امير هرموناتي بتخليني عاوزه اقتلك واكل كتير
امير وهو بيبوس راسها /تعالي الله يهديكي
دخل الماذون وكله بيستعد لكتب الكتاب
في غرفه امير ونورهان
امير بابتسامه /يالا ياروحي البسي الفستان دا وانزلي الحديقه الخلفيه
نورهان /حاضر
طلع امير ونورهان بدأت تجهز ولبست فستان ابيض رقيق وجميل وحجاب وتاج وميكب رقيق خالص وهادي
ونزلت ومشيت في ممر كان كله ورد ودخلت واتفاجات بأهلها كلهم وصديق امير وكله كان موجود
وأمير بيتقدم من الاول خالص وقاعد علي ركبته قدمها ومعاه خاتم
امير بابتسامه وحب /موافقه تعيشي معايا حياتك بدون غصب من اي حد
نورهان بدموع /اه موافقه وبحبك
حضنها امير قدام الجميع ولف بيها
وتم كتب كتاب اشرف وفاطمه من جديد
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
اشرف وهو يقبل جبين فاطمه /الف مبروك عليا انتي من تاني
فاطمه بحب مماثل /الله يبارك فيك
امير /يالا ياشيخنا احنا كمان جوزنا قدام كله
وبدأ في كتب كتاب امير ونورهان
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
قام امير وحضن نورهان
امير /كده انا اتجوزتك رسمي
بقلم ندا الشرقاوى
نورهان /امير
امير /ياعيون امير
نورهان /جعانه
ضحك الجميع عليهم
ام نورهان /الف مبروك يابنتي علي الحمل
نورهان /الله يبارك فيكي ياماما
وليد وهو بيحضنها /الف مبروك يانور
امير وهو بيبعدهم وبيضم نور /يالا من هنا يالا محدش يحضنها غيري
فتون /الف مبروك ياابله
نورهان /الله يبارك فيكي ياقلبي
كمال /مبروك يانور
نورهان /الله يبارك فيك يابابا
وقعدوا وقضوا يوم جميل
*****************
بعد مرور 7شهور
نورهان /آآآآآآه
امير /اي في اي البيت بيولع الشراب التلفون
نورهان بصراخ /الحقني ياأمير بولد
امير /يانورهان بقالك شهر بتقولي بتولد
نورهان بدموع وصراخ /بولد والله
امير مسرع /طيب بسرعه يالا ولبسها الاسدال وشالها وطلع علي المستشفي
في المستشفي
بقلم ندا الشرقاوى
نورهان بصراخ /منك الله ياأمير انا مالي ومال الجواز يالهوييييي
امير بألم /طب انا مالي ايدي والنبي كفايه عض يابنتي هو انتي مبتكليش
دخلت نورهان العمليات
طلعت الممرضه
الممرضه /استاذ امير المدام مش عاوزه تولد وعوزاك تدخلها
امير /طيب داخل
دخل امير
امير /"يالا ياروحي انا جيت
بعد مرور الوقت
نورهان /ااااااااااااه
الدكتوره بارهاق /اه معنتش قدره أصعب ولاده في التاريخ
في غرفه نورهان
نورهان تحت تأثير البنج /هقتلك ياأمير هقتلك يابابا انا جعانه عاوزه شوكولاته
امير /اصحي ياماما اصحي
فاطمه بضحك /دي طالعه من ولاده ولا من اي
ام نورهان /دي صوتها جاب اخر المستشفي
نورهان وبدأت تفوق /اااه انا فين
امير /في المستشفي ياقلبي حمدالله على السلامه
اشرف وكمان /حمدلله على السلامه يانور
نورهان /الله يسلمكوا
نورهان /ابني فين ياأمير
امير /الممرضه هتجيبه دلوقتي
دخلت الممرضه ومعاها الطفل
نورهان وهيا شايله الطفل /الله جميل اوي وصغنون
امير بفرحه /اه حبيبي
العائله /هتسموه اي
امير/نورهان اللي هتسمي
نورهان هيا بتبوسه /هسميه جاسم
امير وهو يقبل خدها /الف حمدالله على السلامه ياام جاسم
نورهان بعشق /بحبك
امير بعشق /وانا بعشقك
تمت بحمدلله