رواية اجنحة حب في قلبي كاملة جميع الفصول بقلم شيماء محمد

رواية اجنحة حب في قلبي كاملة جميع الفصول بقلم شيماء محمد

رواية اجنحة حب في قلبي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة شيماء محمد رواية اجنحة حب في قلبي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية اجنحة حب في قلبي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية اجنحة حب في قلبي كاملة جميع الفصول
رواية اجنحة حب في قلبي بقلم شيماء محمد

رواية اجنحة حب في قلبي كاملة جميع الفصول

تعارف الشخصيات 
(ملاك احمدالاسيوطي بنت اكبر راجل اعمال) بنت جميله جدا وشخصيه مرحه عندها22سنه شعرها اسود وطويل عيونها رمادي طولها150(اوزعه زيي😂) 
(احمد الاسيوطي ابو ملاك)بيحب ملاك جدا عندو 44سنه وحزين

 جدا بعد موت مراتو ومش حابب يتجوز عشان خاطر ملاك عشان هي بنتو الوحيده

(ملك صديقه ملاك المقربه بيحبو بعد اوي) عندها22سنه شعرها اصفر ولحد كتفها وعيونها بني وشخصيه مرحه زي ملاك 
(فهد الدمنهوري ظابط شرطه) عندو 29سنه شعرو اسود جميل وكثيف جسمو رياضي وطويل وعصبي جدا عيونو خضره (محدش يعاكس فهد عشان ده جوزي في الخيال)  

(مراد الألافيّ صديق فهد ) شخصيه مرحه عندو 28سنه جسمو رياضي عيونو زرقه شعرو طويل جامد يعني وحلو وبيكره النساء مع الوقت هنعرف ليه 

الفصل الاول
احمد ابو ملاك: يابنتي انتي ليه حابه تدخلي شرطه وكمان مش عاوزه
 تعرفيهم انتي بنت مين ليه 
ملاك: يابابا انا عاوزه

 ادخل شرطه عشان حبها وانت عارف كده ونش عاوزه اعرفهم انا بنت مين عشان مبقاش داخله شرطه بواسطه 
احمد ابو ملاك: الي انتي شيفاه يابنتي 
ملاك: حبيبي يابابي

 هنزل بقي عشان هروح لملك
احمد ابو ملاك: تمام ياحبيبتي خلي بالك من نفسك ومتكلميش في الفون

 وانتي سايقه العربيه
ملاك حاضر يابابا باي ياحبيبي الجوال تبع ملاك رن وكان المتصل ملك
ملاك: ايوه ياموكا هلبس وجايه اهو
ملك:.................... 

ملاك بضحك: مالك ياست متشتميش طب
ملك:................ 
ملاك: خلاص ياروحي والله هلبس وجايه اهو
ملك:............... 
ملاك: تمام باي ياموكا
قفلت ملاك مع ملك ودخلت اوضتها عشان تلبس 
ملاك لبست بانطلون من الجيزنز لونو اسود بلوزه بيبي بلو وكوتشي ابيض 
ونزلت ركبت عربيتها وراحت لملك 
عند فهد 
فهد بيه سيدت اللواء عاوز حضرتك 
فهد: تمام قلو جاي
علي: بعد اذنك يافهد بيه
فهد رايح يشوف سيادت اللواء. 
فهد: بعد اذنك
سيادت اللواء: اتفضل يافهد
فهد: حضرتك عاوزني
سيادت اللواء: ايوه يافهد انت هتطلع تدريب في المعسكر وانت الي هتكون القائد قولت اي
فهد: تمام يافندم تؤامر بحاجه تاني 

سيادت اللواء: لا يافهد بكرا الساعه 12 اتفضل
فهد: تمام يافندم
فهد طلع من المكتب متوجه الي العربيه بتعتو 
عند ملاك 
ملاك: اووووف وقت الاشاره هي وقرف
وهوووب ملاك خبتط في عربيه فهد 
نزل فهد من العربيه متوجه الي ملاك
فهد بعصبيه: انتي متخلفه مش بتعرفي تتنيلي تسوقي ركبها ليه 
ملاك علي وشك البكاء: انا انا اسفه والله مختش بالي سوري
فهد: اعمل بي اسفه اي انتي واحده جاهله ومتخلفه
ملاك ببكاء: انا قولت لحضرتك اسفه والله مكنش قصدي
فهد وحس بخوفها: خلاص غوري ويريت متركبيش عربيه تاني عشان مش بتعرفي تسوقي
ملاك ركبت العربيه وهي بتعيط وتشتم في سرها وتقول متخلف ومجنون وانسان بارد
وقفنا لما ملاك ركبت العربيه وهي بتعيط وتشتم في فهد في سرها



 الجوال تبع ملاك رن وكان المتصل ملك (كل شويه ترن 😂😂) 
ملاك ببكاء: الو ياملك
ملك:................. 
ملاك: لما اجيلك هقولك باي
عند فهد
فهد كان بيفكر في تلك البنت الجميله نعم ملاك وخو بيلوم نفسه انو 


خوفها كده وخلها تعيط وفجأه فاق من أفكارو علي دخول مراد صديقو
مراد: اي يابرنس مالك كده


فهد: انا لحد دلوقتي مش عارف انت ازاي ظابط مخابرات
مراد بضحك: ليه يعني عشان بهزر وكده 
فهد: اطلع برااا ياض انت دماغي وجعاني
مراد: هقولك حاجه وهطلع بسرعه ونبي
فهد: يارب صبرني قول اخلص هات الي في بطنك
مراد: اي ياعم اجيب الي في بطني دي شيفني حامل😂
فهد: هتخلص ولا لا 😤 
مراد: خلاص ياعم هقول اهو
فهد: انجز عاوز اروح انام
مراد: مره حرامي دخل محل حلويات التورته قبضت عليه 😹😹
فهد وهو بيمسك المج من علي الكتب: وهوووب حدفو جه في مراد وهو بيجري
فهد: ابو استظراف اهلك 😒
مراد من الخارج: سمعتك علفكره 
عند ملاك وصلت لملك وقصت لها كل الحكايه 
ملك: وانتي بتعيطي ليه يا ملاك مش كل حاجه عياط كده امال هتدخلي شرطه ازاي
ملاك: مش عارفه بس انا مش بحب حد يزعقلي وانتي عارفه اني بعيط علطول 
ملك: خلاص ياحبيبتي يلا عشان تمشي 
ملاك: تمام ياروحي اه ونسيت اقولك
ملك: نسيتي تقولي اي تاني😂
ملاك: ههه ان بكرا هنطلع الساعه 12 هنروح المعسكر التدريب هيبدأ من بكرا وهنستمر 30يوم
ملك: تمام ياقلبي اصحي وظبطي حجاتك بدري 
ملاك: تمام باي
ملك: باي

تسريع الاحداث ملك روحت البيت وملاك روحت ودخلت اوضتها وقعدت تفكر في تلك الفهد وبعدين غلب عليها النوم 
عند فهد  
فهد: انا بفكر فيها ليه انا هروح انام ورايا تدريب بكرا
ونزع كل الافكار من دماغو ونام
ويوم جديد ومليان بي الاحداث ويستيقظو ابطلنا 
عند ملاك


قامت من النوم علي صوت المنبه قامت بسرعه

 اتصلت علي ملك وقالتلها انا هلبس اهو انا مجهزه الشنطه 

ملك:.......... 
ملاك: حاضر ياموكا
ملك:................... 
ملاك: تمام ياقلبي انا هقوم اخد شور والبس باي
ملاك اخدت شاور 




وطلعت لبست سلوبته جينز وتحطيها تي شرت بنص وكوتشي اسود وعملت شعرها ديل حصان 




وخدت الشنطه ونزلت سلمت علي بباها وودعتو وركبت عربيتها في اتجاه ملك

عند فهد صحي من النوم هد شاور ولبس بنطلون جينز اسود وتي شرت 





بنص ابيض يبرز عضلاتو ولبس كوتشي ابيض و ساعتو الضخمه وحط من البرفان بتاعو المميز واتجه الي السياره 
عند ملاك
يلا اخلصي ياموكا
ملك: حاضر جايه اهو
ملاك: حضنت ملك 
ملك: عامله اي ياملاكي
ملاك: تمام ياقلب ملاكك وانتي 


ملك: تمام ياحياتي يلا بقي عشان مش نتأخر
ملاك: يلا 
تسريع الاحداث ملاك وملك وصلو عند المعسكر والشنط بتعتهم اتفتشت ومفيش حاجه خارجه وقعدو في المخيم




 بتعاهم ورتبو كل حاجه 
وفهد وصل ودخل المخيم تبعو واتصل علي مراد
فهد: الو يامراد انت فين ياعم انت انا وصلت وانت لسه
مراد: يابرنس لحقت اوحشك😂




فهد بضيق: خمس دقايق وتكون ف المخيم 
مراد: انا مش هكمل ثواني 
فهد: قفل في شو السكه 
مراد دخل المخيم 
مراد: كده يافهودي تقفل في وشي السكه مكنش العشم ياعمريي😂😂
فهد: وربنا لو ما سكت وبطلت شغل العيال ده هتكزن نهيتك علي ايدي



 وبطل تقول فهودي دي😡
مراد بخوف مصطنع: خلاص والله انا اسف وطلع يجري علي بره 😂
وهوووب خبط في ملك شاااف قمر قدامو 




مراد بصرحان في جمال عيونها البونيه الجميله
انا اسف ياقمر
ملك بخجل: عادي ولا يهمك
مراد: انا اسمي مراد وانتي 
ملك: انا اسمي ملك



مراد مد ايدو عشان يسلم عليها ملاك مسكت ايد ملك بغضب طفولي
ملاك: الله الله انتي بتخونيني وبتسلمي علي حد غيري 



ملك: لا يا حياتي مقدرش اخونك ده انتي مراتي حبيبتي
مراد: سوري بس انا دناغي لفت انتو بنات ازاي مجوزين😂😂
ملاك بضحك وصوت ضحكتها عليت ووصلت عند 



فهد: لا لا والنبي يا اخ دماغك متلفش😂😂😂
فهد جه علي صوت ضحكت ملاك




فهد بغضب انتي تاني وازاي بتضحكي بطريقه دي في بنت محترمه تضحك كده ومع شب غريب 




ومتعرفوش في امك عشان تسيبك تضحكي الضحكه دي
ملاك بنهيار من العيط: انا انا اسفه وبعد اذنك متجبش سيرت مامي 



وهي بتغمض عنيها
ملك بحزن: ملاك لا ارجوكي متغمضيش لا وحياتي عندك متغمضيش 
ملاك غمت عنيها واستسلمت للماضي 
فهد ومراد مش فاهمين حاجه بس فهد لاول مره يلوم نفسو ويهاف علي حد ميعرفوش 





ملك بعياط: والنبي هاتو ميه مش عوزها تفتكر والنبي حد يجيب ميه 
فهد جرس جاب ميه ومراد جاي يشيل ملاك عشان يدخلها المخيم فهد بصلو بصه لو تقتل كان قتلتو 
وشال هو ملاك ودخلها



 المخيم ملاك مسكت في ايد فهد وقالت ليه سبتني ياماما ارجعي ارجوكي ارجعيلي انا مليش ذنب وبتصرخ وهي ماسكه 


فهد وفهد حزين جدا مع انو ميعرفش هي ملها هو قال الصح



ملك بعياط: بعد اذنك م تسبها هي مسكت فيك يبقي مش هتسيبك غير لنا تفوق
فهد: هي ملها فيها اي
ملك: لما حد يجيب سيرت ما متها بيحصلها كده 
فهد: تمام اطلع برا يامراد انت والانسه ملك وانا هحاول اخليها تفوق
ملك ومراد طلعو برا
وفهد ركز اوي في ملامح ملاك الجميله واد اي هي ملاك اسم علي مسمه ملاك فاقت 






وفهد: قالها انتي بخير
ملاك وهي بتمسح دموعها بضهر اديها زي الاطفال: ايوه شكرا وانا اسفه 



اني مسكت ايد حضرتك وسابت ايدو
وفهد في نفسه ليه سبتي ايدي انا كونت مستريح كده 
فهد: لا عادي ولا يهمك استريحي انهارده عشان بكرا في تدريب
ملاك: حاضر هي فين ملك


فهد: هي برا هنديهالك 
ملاك: شكرا
فهد:  العفو 
وقفنا لما فهد نده لملك
فهد: انسه ملك اتفضلي هي عاوزاكي
ملك: تمام يافندم
ملك دخلت لملاك وقعدو يعيطو الاتنين وبعدين سكتو بعض 



وضحكو(عملين زيي انا ودعاء بنت خالي😂😂)
عند فهد فضل يفكر في ملاك واد اي هي جميله جدا وبعدين قال



 لنفسو انت عبيط يافهد ولا اي دي بنت عاديه زيها زي غيرها ونفض الافكارمن راسو وراح نام
تسريع الاحداث مراد نام وملك وملاك نامو واليوم عده عادي
(هوووب البارت خلص بهزر معاكم لسه مخلصش😂😂😂) 
تاني وم الصبح الابطال صحيووو 
ملاك قامت هي وملك 





ملك: هدخل اخد شاور عقبال ما تطلعي غيرات الي هنلبسها
ملاك: تمام
ملاك طلعت البس الي هيدربو بيه 
ملك طلعت لبست بنطلون اسود وتشيرت اسود بنص وكاب اسود وكوتشي اسود(انا بحب الاسود😂) وعملت شعرها ديل حصان 
ملاك خرجت ولبست بنطلون اسود برموضه ولبست تيشرت ابيض بنوص ولبست كوتشي اسود رياضي وسابت شعرها الطويل منصدل علي ظهرها
وحطط من العطر المميز تبعها
عند فهد ومراد
فهد قام خد شاور ولبس بنطلون اسود مريح عشان يعرف يجري ولبس تيشرت زيتي بنوص بارز عضلاتو وسرح شعرو بطريقه رهيبه ولبس كوتشي اسود رياضي
ومراد لبس تيشرت ابيض وبنطلون رصاصي وكوتشي اسود وسرح شعرو 
وطلعو كلهم من المخيم 
فهد اول ما طلع شاف ملاك وكانت جميله جدا
ومراد شاف ملك وصرح شويه وفاق علي ضربه في كتفو من فهد
الكل اتجمع 
فهد اكيد عارفين اني انا القائد بتعكم انا الي مسأول عنكم 
الكل تمام يافندم
مراد بدأ ينادي علي الاسماء 
فهد: الي يسمع اسمو يقول افندم
احمد محمد
افندم
شادي سرور
افندم
ندي احمد
افندم 
ملك محمد
افندم
ملاك احمد الاسيوطي
افندم
علي السيد
افندم
وهكذا فضل ينده 
فهد تمام كده الكل هنا يلا نبدأ
فهد دلوقتي حضرتكم هتجرو من اول هنا لحد الخط الي هناك ده



 والي هيقف هيتعاقب
يلا اجرو 
لسه ملاك هتتحرك فهد نده عليها
فهد: انسه ملاك
ملاك: نعم يافندم
فهد: انتي في معسكر يعني تربطي شعرك
ملاك: حاضر يافندم انا اسفه اخر مره
فهد: تمام يلا اجرو 

ملاك فضلت تجري ومكنتش قادره بس خايفه تقف ووتعاقب ملك 

مقدرتش هي والباقي وكلهم وقفو معاد ملاك الي كانت هتموت من الجري بس هافت من العقاب
ملاك وصلت عند فهد الاول ومسكت ايدو وهي بتنهج وقالت مش قادره 

فهد: اهدي وخدي نفسك بس انتي ازاي موقفتيش كلهم وقفو وانتي لا

ملاك مثل الاطفال: عشان خوفت من العقاب
فهد وهو يحاول كتم ضحكتو: تمام
والكل وصل وفهد 

قال انتو هتلفو تاني وللي هيقف هيلف تاني تمام محدش يقف وعاو الكل يجي قدامي خلال

 ربع ساعه يلا اجروو
وقفنا البارت الي فات لما فهد قال الكل يجي قدامي خلال ربع ساعه والفريق 



فضل يجري ومحدش وقف عشان خافو يجرو تاني 
ملاك لفهد: ممكن اسأل حضربك سؤال يااا



فهد: قولت اسمي فهد لما كونت بقدم نفسي ليكم مسمعتيش ولا اي 
ملاك: اسفه مختش بالي
فهد: ما علينا نعم اسألي
ملاك: هو في تدريب انهارده تاني
فهد: لا وياربت متسأليش تاني
ملاك وهي بصه في الارض: انا اسفه يافندم مش هسأل حضرتك تاني
فهد ببردو: تمام
الفرقه وصلت والكل جه
فهد: يلا اتفضلو اتغدو
ملاك لملك: ملك انا مش هاكل 
ملك: ليه يا ملاك
ملاك: هو اي ده
ملك: ما انا مش عارفه احنا هناكل وخلاص
ملاك: تمام
والكل بقي بياكل 
فهد لمراد: متاكل يابني
مراد: باكل اهو
فهد: تمام 
فهد يلا كل واحد علي الخيمه بتعتو




مراد انا حابب افضل مليش مزاج انام
فهد: تمام براحتك بس تصحه بدري 
مراد: تمام
ملاك وملك في نفس واحد ما تيجي نقعد برا 
وانفجرو الاتنين ضاحكين

ملاك: تمام يلا نطلع برا
ملك: يلا
طلعو لقو مراد وقالهوم تعالو نلعب وقاعدو معا وقالو هنلعب اي
فهد طلع لقاهم قاعدين راح عندهم قالهم بتعملو اي 
ملاك يافندم احنا



 زهقنين طلعنا قعدنه شويه 
مراد: تعال يافهد العب معانا الصراحه الي انت بتعشقها😁



فهد: تمام
مسكو ازازه ودوروها وجت علي ملاك وفهد
مراد: اسألي فهد يا ملاك
ملاك: حضرتك ليه بتعاملني وحش من يوم ما خبط عربيتك
فهد: عادي اسلوبي كده 
ملاك بحزن: تمام
لفوها تاني جت علي مراد وملاك
مراد لملاك: عينك دي ولا عدسات
ملاك بأبتسامه: لا عيوني
مراد: اشطا
المره التالته جت علي مراد وملك 
ملك لمراد: عمرك حبيت
مراد: اه حبيت بس بكيت بكرها وبكره كل الستات الي زيها
ملك: هي مين ولين بتكرها 



مراد بغضب: هو مش سؤال واحد ولا اي 
فهد: مراد خلاص
ملك: قامت وقالت لملاك متجيش ورايا حابه اكون لو حدي وملك دخلت



 المخيم وفضلت تعيط ومراد دهل المخيم وفضل مضايق وملاك بتتمشه وفهد قاعد علي الرمله
فهد سمع صوت ملاك وهي بتصوت قام جري
فهد اي في اي مالك بتصوتي ليه



 
ملاك بعياط انا خايفه وطلعت تجري ودخلت في حضن فهد




فهد اول ما لمستو قلبو بقي ينبض جامد وهي ماسكه فيه وبتقلو انا خايفه
فهد بعدها عنو بسرعه عشان متسمعش نبضات قلبو 
فهد: مالك انتي عبيطه 



ولا اي ازاي تعملي كده 
ملاك بعياط: انا اسفه بس كونت خايفه
فهد: اتفضلي علي خمتك



ملاك دخلت الخيمه وقعدت تفكر شويه وبعدين راحت في النوم
فهد في صراع بين قلبو وعقلو
قلبو: انا حبيت
عقلو: لا دي مش الي بتدور عليها



قلبو: لا هي دي لمست اديها بدوبني
عقلو: متمشيش ورا ده هيتعبك


فهد حط ايدو علي دماغو ونام وكلهم نااامووو
في الصباح الباكر
فهد قام خد شاور ولبس البس الي هيدرب بيه عباره عن سولبته جلد (ملحوظه دي عشان التدريب انهارده في البحر😂) 

ومراد خد شاور ولبس زي فهد
عند ملاك خدت شاور ولبست بنطلون اسود كرينه وبلوزه ديقه سوده



  بكم لحد فوق الركبه وملك زيها تمام
وطلعو برا لقو الكل موجود وفهد قال يلا علي التدريب 
فهد: دلوقتي هتنطو من هنا وكل اتنين هيسبقو مع بعض 
احمد مع ندي
وشادي مع علي
وليلي مع محمد
ومراد مع ملك 
ومازن مع شهد
يلا ابدائو
ملاك: حضرتك نستني
فهد: معلش انتي مع وبص في كل جه ملقاش حد قال تمام انتي معايا عشان مفيش حد تاني كلهم خدو دورهم
ملاك: تمام
وفضلو يسبحو وبعد ما خلصو التدريب اتغدو وكل واحد دخل الخيمه( وبخ البارت خلص بهزر معاكم لسه بدري😂😂) 




جاء الليل وفهد طلع من الخيمه هو ومراد وقال لمراد انده عليهم عشان يتعشو 
مراد: تمام يابرنس
فهد: غور في داهيه





مراد وهو بيجري: سمعتك يافهودي😂😂
فهد بغضب: حيوان مسمعش منك فهودي دي تاني
مراد لملك: اتفضلو عشان العشا
ونده للكل
وبدائو يتعشو وبعديها مل واحد راح علي الخيمه وذهبو في سبات عميق😴😴😴😴




ومر اسبوعين علي هذا الحال تدريب واكل ونوم 😂
تسريع الاحداث
فهد اخيرا اعترف لنفسو انو بيحب ملاك بس مش عاوز يقولها
وملاك حسه انها بتحب فهد
وملك بتحب مراد بس للاسف مراد مش حتطها في دماغو عشان زي 




ما قولتلكم مش بيحب الستات وهنعرف ليه مع الاحداث




عند ملاك انهارده مفيش تدريي وخدين اجازه لبست بنطلون برموضه ابيض 




وتشيرت احمر وكوتشي ابيض وسابت شعرها وصحت ملك وقالتلها متيجي نتمشه 
ملك بنوم: لا انا عاوزه انام روحي انتي 



ملاك: ماشي انا ماشيه
طلعت ملاك لقت فهد واقف قالت في نفسها هروح اقف معاا وهي رايحه لقت




 ندي رايحه نحيت فهد
ندي بدلع: فهد قصدي يافندم
فهد ببرود: نعم





ندي: حضرتك مرتبط 
فهد بغضب: انتي مجنونه ولا اي انتي هنا عشان تدريب مش عشان تقوليلي حضرتك مرتبط
ندي: انا اسفه ومشيت




ملاك كانت فرحانه انو اتكلم مع البنت دي كده 
فهد شاف ملاك وهي واقفه وراح عندها
فهد: واقفه لوحدك ليه





ملاك: ملك نايمه ومش لاقيه حد اقف معاا
فهد بابتسامةزدتهوجمالا: وانا روحت فين
ملاك بخجل: مروحتش يافندم




فهد: ملاك انا عاوز اقولك حاجه 
ملاك بتوتر: اتفضل يافندم



فهد: بلاش فندم دي قولي فهد 
ملاك بخجل: مينفعش



فهد: انا الي بقولك 
ملاك: حاضر يافهد
فهد: يخربيت اسمي وهو طالع منك زي العسل كده 
ملاك بخجل:بصت في



 الارض ووشها بقي طماطم



فهد: يخربيت جمالك وانتي مكسوفه
ملاك بخجل: كونت عاوز تقولي اي
فهد: ملاك انا 
فهد: ملاك هقولك حاجه ولو انتي كمان قوليلي
ملاك بأرتباك: تمام


فهد: ملاك انا بحبكك ومستعد اجي اطلبك من بباكي




ملاك بفرحه وخجل: انت قولت اي
فهد: قولت بحبك انتي زعلتي انا اسف
ملاك بسرعه: وانا كمان
فهد بفرحه: وانتي كمان اي 




ملاك بخجل: وانا كمان بحبك
فهد سمعاها بتقول كده ومقدرش وقرب منها وبسها من شفيفها بحنيه





وملاك كانت مصدومه بس استجابت معاا
وبعد فتره مش طويله فهد بعد عنها عشان تعرف تتنفس
ملاك بخجل ووش احمر من الكسوف انا ماشيه 
فهد مسكها قالها ماشيه فين تعالي وحضنها وقالها انا بحبك





 ياملاك ومش هسيبك في يوم من الايام واول الاسبوع الجاي هاجي اطلب اديكي من بباكي





ملاك بفرحه: انا حبيتك اوي يافهد وفرحانه انك كمان بتحبني
فهد بحب: وانا بحبك اوي ياملاك وقالها کل شيء استطيع ان اكتفي منهہ الا نظرتيّ لكِك ♫♥.””” 
وبعدها عن حضنو وهي وشها في الارض من الكسوف
وجت ندي وقالت مكونتش اعرف ان حضرتك عاوز حضن علطول كده 
ما كونت اديتك يافندم
وانتي يا الي عامله فيها شريفه انا شوفت كل حاجه
فهد بغضب: انتي متخلفه يابت انتي ولا اي 
ملاك بدموع: انتي فهمتي غلط 




فهد بغضب: ملاك مش محتاجه انك توضحي لحد حاجه انتي حبيبتي فاهمه ولا لا يلا ادخلي المخيم
مراد وملك والكل جه علي الصوت




ملك لملاك: مالك يا ملاك بتعيطي ليه
ملاك: مفيش
فهد: ملاك متعيطيش يلا ادخلي استريحي



ندي: هي فعلا محتاجه تستريح من الحضن والبوسه
فهد بغضب جمهوري: كلمه تاني وهنسه انك بنت وهعمل شي مش




 هيعجب حد واحترمي نفيك وانتي بتكلمي معايا



 انتي نسيتي انا مين ولا اي
ندي: لا منستش وسبتهم ومشيت

مراد: هو في اي انا مش فاهم حاجه

فهد: مفيش يلا كل واحد علي المخيم بتاعو
وقفنا لما فهد قال كلو علي المخيم


عند ملاك بتكلم ملك وبتقولها انا مش مصدقه فهد قالي بحبك و
ملك: و اي ما تكملي
ملاك بخجل: فهد باسني وحضني وقالي كلام حب 




هااااا وقامت تتنطط زي الاطفال وتصوت بفرحه وفهد كان سمعها لان 



المخيم  بتاعو هو ومراد جمب مخيم ملاك وملك كان فرحان عشان هي كمان بتحبو 
ملك: يا ملاك اهدي


 في اي هتوريلو وشك ازاي دلوقتي😂
ملاك: طب هعمل اي انا هتكثف ابوص في وشو بعض الي عملو ده
ملك: يبقي متطلعيش برا انهارده نشوفو هيعمل اي 
ملاك: ماشي
ملك: ملاك هطلع اشم شويه هوا
ملاك: تمام وانا هنام شويه
عند فهد ومراد 
مراد: فهد انا هطلع برا شويه هتيجي معايا
فهد: لا انا هاخد شاور
مراد: طيب انا هطلع برا
طلع مراد شاف ملك بس كمل طريقو عادي
ملك شافتو وراحت عندو
ملك: استاذ مراد
مراد: نعم
ملك: عاوزه اقول لحضرتك حاجه
مراد: اتفضلي
ملك بأرتباك: مراد اناا





مراد: اي متقولي عاوزه اي انا مش فضيلك
ملك بتوتر: مراد انا بحبك 
مراد ببرود: ماشي 
ملك: ماشي بقولك بحبك تقولي ماشي
مراد ببرود: امال اقولك وانا كمان 




 ملك بعياط جامد: يعني اي 
مراد بغضب: انا مش بحبك ولا بحب اي ست خلقها ربنا علي الارض انتو 





كلكم شبه بعض او*س**
ملك بعيط: انا مش فاهمه حاجه انا غرهم والله انا بحبك بجد





مراد ببرود*وقتك خلص 
ملك بنهيار: انا اسفه جدا اني حبيت واحد زيك انت مش تتحب انت ومقدرتش تكمل وجريت علي المخيم
ملاك: مالك ياملك بتعيطي ليه





ملك بتمسح دومعها: مفيش حاجه اتخبط في رجلي بس 
ملاك: طيب تعالي استريحي ياحبيبتي
ملك: انا هنام
ملاك: تمام وانا هطلع اشوف فهد اقلو هنمشي امتا
ملك بتعب: ماشي 





ملاك راحت عند فهد 
ملاك: استاذ فهد
مراد: فهد بيلبس
ملاك: تمام ممكن حضرتك تقلو ملاك عاوزه تقول لحضرتك حاجه




مراد: هو اي اليوم الي كلو عاوز يقول فيه حاجه ده
ملاك: بتقول حاجه حضرتك
مراد: متخديش في بالك





فهد طلع في اي مالكم
مراد: مفيش استاذه ملاك عاوزه تقولك حاجه 
فهد: تمام تعالي ياملاك
مراد دخل المخيم وبيتأفف ومش قادر يطلع ملك من تفكيرو وكل شويه




 تيجي في بالو وهي بتعيط وقلبو وجعو
فهد وملاك
فهد: نعم ياملاكي
ملاك بخجل: هو احنا هنرجع امتا يافهد





فهد بحب: النهارده الفجر ياعيون فهد
ملاك بخجل: تمام هحضر هدومي




فهد: وانا هحضر هدومي واول ما نوصل هجيب والدي واجي اقابل والدك
ملاك بفرحه: بجد





فهد: ايوه بجد من امتا وانا بهزر
ملاك: طيب يافهد هروح اجهز هدومي انا وملك
فهد: تمام ياقلب فهد





ملاك راحت تشوف ملك لقتها نايمه
وحضرت هي الشنط عشان مش عاوزه تصحي ملك 
عند فهد ومراد 




فهد: حضر الشنط وانا هروح اقول للباقي يحضر عشان فاضل ساعتين علي الفجر
مراد: اشطا يابا
فهد بضحك: مش هتتغير ابدا😂
مراد بعدم تصديق: انت بتضحك
فهد: انت شايف اي




مراد: ايوه بقي اضحك يابا😂
فهد: اخلص طيب حضر الشنط مفيش وقت
مراد: تمام
فهد راح قال للكل يحضر الشنط عشان هيتحركو 




كمان ساعتين ندي شافت فهد وندهت عليه
ندي: استاذ فهد
فهد بتأفف: عاوزه اي 
ندي لسه هتكلم لمحت ملاك من بعيد راحت مسكت ايد فهد وقالتلو انا بحبك 




وعارفه انك بتغظني بملاك
فهد: انتي اتجننتي ولا اي 




ندي شافت ملاك انها شفتهم راحت قربت من فهد وبستو في شفايفو



فهد بعدها عنو بسرعه
فهد بغضب: ضربها بالقلم علي وشها وقالها انتي 



اتجننتي ولا اي 
ملاك راحت عند فهد وقالتلو ليه كده يافهد



فهد: ملاك هي والله انا مقربتش منها
ملاك: مصدقه انا شوفت



 كل حاجه هي بتعمل كده بس عشان فاكره انها ممكن تبعدني عنك بس انا مقدرش هي متعرفش


 اني اموت نفسي ولاوابعد عنك لحظه
هنا فهد اتأكد ان ملاك مش بتحبو بس دي بتعشقو 
فهد: بعد الشر عليكي ياملاكي متقوليش كده تاني
ملاك بحب: حاضر
ندي مشيت 
والكل جهز عشان يرجعو تاني
ملك ماشيه حزينه وقلبها مكسور



ومراد قلبو وجعو مش عارف ليه
وفهد مبسوط ان ملاك بتحبو اوي كده 


وملاك مبسوطه بفهد وانو هيجي يتقدملها انهارده
وندي طبعا متغاظه منهم




وكل واحد ركب عربيتو وروحو
............... بعد تالت سعات الكل بقي في بيتو
مراد: فهد انا هروح عاوز حاجه
فهد: مالك يامراد متغير ليه 
مراد: مفيش تعبان شويه بس 
فهد: تمام روح ارتاح
مراد: سلام
مشي مراد من عند فهد وهو قلبو وجعو وبيقول اكيد انا مش بحبها وخبك قلبو وقالو انت عاوز تعمل فيا اي تاني كفايه الي عملتو فيا وعينو دمعت وافتكر

فلاش باك
مراد كان بيحب واحده اسمها حنين وهي خانتو قبل الفرح بأسبوع
مراد: الو ياحبيبتي انتي فين 




حنين: في البيت يامراد هنام شويه واقوم عشان نروح نجيب الفستان 
مراد بحب: انا مش مصدق نفسي ان احنا هنتجوز انا بحبك اوي ياحنين




 
حنين: وانا بحبك يلا باي هروح انام




مراد مستغرب من التعامل الي هي بتعملهولو بس فرحان انو هيتجوز حب حياتو 




حنين لبست ونزلت وهي ماشيه بالعربيه مراد شافها 
وقال في نفسو هي مش قالت هنام انا همشي وراها اوشفها هتروح فين
حنين ركنت العربيه عند عماره كبيره وطلعت




مراد بقا هيتجنن ويقول هي رايحه فين دي وجايه امين هنا



راح للبواب 
مراد: لو سمحت الهانم دي طالعه فين
البواب: ليه يابيه
مراد طلع فلوس وادهالو وقالي هي رايحه فين
البواب: دي بتيجي 




هنا كل يوم عند استاذ محمد
مراد سمع الايم واتنجنن
مراد: طب هي في الدور الكام 
البواب: الدور 8
مراد: شكرا
طلع يجري علي فوق بسرعه 
وخبط علي الباب محمد فتح الباب وكان عاري الصدر
مراد شاف حنين وهي طالعه بتقلو مين يا حمو
مراد بنغزه في قلبو ووجع من الي شافو ليه ياحنين
حنين بصدمه: م م م مراد 
.               بااااك



مراد فاق علي رنه الفون
وكان المتصل رقم مجهول ساب الفون ومردش وكمل طريقو
عند ملاك
بابا حبيبي عامل اي وحشتني اويي
ابو ملاك: وانتي كمان وحشتيني اوي ياروحي وضمها
ملاك: بابا فهد جاي يقبلك انهارده
ابو ملاك: فهد مين
ملاك حكت لها كل حاجه
ابو ملاك: انتي بتحبيه ياملاك
ملاك: مش بحبو بس يابابا انا بدمنو
ابو ملاك: طيب ياحبيبتي خليه يجي انهارده الساعه 8نحدد كل حاجه
ملاك بفرحه: هروح اكلمو
ملاك رنت علي فهد وفهد مترددش ثنيه وفتح
ملاك: الو يافهد
فهد:............... 
ملاك: انا قولت لبابا وعاوزك تيجي انت واهلك الساعه 8
فهد:........   .......... 
ملاك: وانا كمان فرحانه اوي يافهد 




فهد:................ 
ملاك: طيب انا هروح احضر نفسي 
فهد........ 
ملاك: حاضر باي
ملاك قفلت مع فهد ورنت علي ملك وحكت لها
وقفلت 
عند مراد  الباب خبط راح يشوف مين




فتح الباب وانصدم لما شاف ملك عرفت 




مراد: انتي اي الي جابك هنا وعرفتي مكان البيت ازاي
ملك بعيط: مش مهم عرفت مكان البيت ازاي انت لازم تسمعني





مراد: اسمع اي امشي من هنا وقفل في وشها الباب
ملك بعيط: افتح هقولك خاجه واحده وهمشي
مراد فتح اهو فتحت عاوزه اي





ملك زقت مراد وقفلت الباب بالمفتاح وىمت المفتاح من البلكونه
مراد انتي اتجننتي ولا اي اي
ملك بصراااخ: ايوه اتجننت ومش همشي من هنا الا لما تسمعني 
مراد بغضب: مش هسمعك




ملك: هتسمعني يامراد وقعدت في الارض وبقت تعيط
ملك: مراد انا غرهم والله انا بحبك بجد 




انت ليه بتعمل كده انا عمري ما هسيبك انا قلبي اتكسر لما قولتلي انا مش بحبك
بس انا بحبك ومش




 قادره اطلعك من قلبي ولا تفكيري ارجوك اديني فرصه واحده بس وانا اثبت ليك اني مش 



زيهم واني بحبك والله مش هزعلك وهتفضل انت لوحدك الي في قلبي مراد افهمني بقي والله انا بحبك




مراد بقلب موجوع: انا اتجرحت كتير ومش مستعد اتجرح تاني
ملك بعيط شديد: والله مش هجرحك وهفضل احبك لحد ما اموت




 والله يامراد بس اديني فرصه اثبتلك اني مش زيهم
وجريت وحضنت مراد 
مراد: ابعدي ياملك




ملك بعيط: لا مش هبعد حبني لمره واحده بس وانا عمري ما هجرحك


مراد قلبوو دق بسرعه وبدلها الحضن 
مراد قلبو دق بسرعه وبدلها الحضن 

ملك: مراد صدقني انا مش هجرحك وهستحمل اي حاجه منك بس متسبنيش لو سبتني هتكسرني

مراد: موعدكيش ياملك

                عند ملاك 

لبست فستان كات ديق من فوق ونازل منفوش لحد بعد الركبه لونو 







بيبي بلو وسابت شعرها ولبست جزمه بكعب ومستنيه الساعه تيجي 8

                  عند فهد

فهد:يابابا هتيجي معايا ولا لا

ابو فهد:انا مش موافق يافهد قولتلك اتجوز بنت عمك







فهد:لا يا بابا انا بحب ملاك وهتجوزها وهروح اتقدملها انهارده

ابو فهد:يعني هتجوزها من غير ما اوافق

فهد:ايوه يابابا سلام انا ماشي

مشي فهد راح للبيت بتاعو 

فهد خد شاور ولبس بنطلون جينز ابيض وقميص اسود وجزمه سوده وسرح شعرو بطريقه محترفه وحت برفان المفضل واتجه الي عربيتو   

وجرس بيت ملاك رن 

ملاك بتجري عشان تفتح 

ابو ملاك: اي ده ياملاك لا متفتحيش 

ملاك: حاضر يابابا

ابو ملاك نده للخدامه تفتح الباب وطلع فهد

ابو ملاك: اتفضل يافهد يابني 

فهد: يذيد فضلك ياعمي

ابو ملاك: تعاله يا ابني

فهد: طيب ندخل في الموضوع علطول حضرتك عارف انا جاي ليه 











ابو ملاك: ايوه عارف وعاوز اقولك حاجه 

فهد: اتفضل ياعمي 

ابو ملاك: بوص يابني انا مش عاوز خطوبه انا عاوزكم تتجوزو علطول

فهد: بس ليه السرعه دي ياعمي

ابو ملاك: انا عاوز احمي بنتي يافهد انت عارف انا راجل كبير في البلد وناجح وانت عارف اعداء النجاح وانا خايف علي بنتي منهم

فهد: طيب ياعمي هنحدد الفرح يبقا بعد بكرا

ابو ملاك: علي بركه الله يابني خلي بالك من ملاك يافهد ملاك بتحبك

فهد: ملاك في عيوني ياعمي 

ابو ملاك: يا انجي

انجي: نعم يابيه

ابو ملاك: نادي علي ملاك

طلعت ندهت علي ملاك وملاك نزلت وفهد اول ما شاف ملاك انبهار بجملها

فهد: بقولك اي ياعمي هو انا ينفع اخد ملاك ونروح نجيب فستان الفرح 

ابو ملاك: طبعا يا فهد

              عند ملك ومراد

مراد: ملك لازم تروحي 

ملك: حاضر 

مراد: تعالي اوصلك يلا

ملك: انا مش بحبك يامراد انا بدمنك



مراد بأبتسامه: طيب يلا هوب البارت خلص معلش بقي ورايا مذاكره 
ملاك: فهد دي خطوبه ليه هنجيب فستان فرح
فهد: لا ياملاك مش 



خطوبه هنتجوز علطول والفرح بعد بكرا
ملاك بصدمه: ازاي يافهد 
فهد: اي ياملاك مش عاوزه تجوزيني




ملاك: لا طبعا عاوزه بس ليه السرعه.دي
فهد: عشان عاوزك بسرعه
ملاك بخجل: طيب يلا نختار فستان الفرح
فهد: يلا 
ملاك: فهد ده حلو اويييي
فهد: ملاك لا ده ديق اوي هاتي فستان منفوش ده فرحك ياقلبي مش خطوبه بنت خالتك




ملاك بضحك: طيب اي رايك انك انت الي هتختار فستان الفرح
فهد: من عيوني 
فهد اختار فستان الفرح لملاك وكان فستان جامد الفستان بنص وفي




 فاتحه من عند الصدر وديق من فوق ونازل بوسعو ومنفوش وشكلو روعه




ملاك بأنبهار: فهد ده ليه اكيد لا بجد مش مصدقه زوقق جميل جدا
فهد بغمزه: عشان تعرفي بس
ملاك: طيب يلا عشان الحق اجهز نفسي
                 مراد وملك
مراد: اتفضلي



ملك نزلت من عربيه مراد وطلعت علي البيت وهي فرحانه
                تسريع الاحداث
مراد مشي بالعربيه وعرف ان فرح فهد بعد بكرا
وملاك اتصلت بملك 




وقالت لها كل الحكايه وملك فرحانه لصحبتها اوي وملاك بتجهز نفسهاا وجه يوم الفرح 
ملك: ياملااااك ملااااك






ملاك بفزع: اي حد يصحي حد كده
ملك بصوت عالي: في عروسه تنام لحد دلوقتي
ملاك جريت وقالت يالهوي اكيد فهد هيزعل مني جبتو مين مكاني في الكوشه انطقي
ملك بضحك: اهدي في اي احنا لسه الصبح يلا عشان نروح الكوافير وتلبسي وتبقي احلا عروسه
ملاك بفرحه: انا مش مصدقه يا ملك 
ملك بحب: لا صدقي ياروحي يلا البسي عشان نروح الكوافير 
ملاك: الفستان فين
ملك: فهد قال هيبعتو للكوافير
جه ابو ملاك
ملاك: بابا حبيبي 
ابو ملاك: حبيبه بابا الي هتبقا احلا عروسه انهارده
ملاك: حبيبي يابابا انا بحبك اوييي
ابو ملاك: وانا كمان بحبك ياروح بابا يلا اجهزي عشان تروحي الكوافير
ملاك جريت دخلت الحمام خدت شاور ولبست بنطلون جينز اسود وبلوزه بكم بيضه وكوتشي ابيض وسابت شعرها وكانت حلوه اوي
ملاك: يلا ياملك
ملك: يلا يا احلا عروسه
ومشيو عند الكوافير
              عند فهد ومراد
فهد: مش عارف يامراد هو المفروض يجي الفرح في اب ميحضرش فرح ابنو
مراد: ياعم اكيد هيجي انت ابنو الوحيد ومش هيرضه علي زعلك
فهد: يارب يامراد يجي
مراد: طيب يلا الحلاق وصل يابا اخلص ياعرييييس وهنخلص منك بقي للولولولولييي
فهد بضحك: ياعبيط في راجل بيزغرط 
مراد: مش انا زغرط
فهد: اه
مراد: بس كده يبقا فيه 😹😹
فهد: طب يلا يا اخويا عشاز احلق
جه الحلاق وحلق لفهد ومراد
وفهد لبس البدله بدله لونها اسود والقميص ابيض والبنطلون اسود والببيونه سوده وجزمه سوده وساعه ضخمه وحط من برفانو المفضل وكان عامل شعرو استشوااار وكااان موز موز يعني
ومراد كان لابس بدله





 الجاكيت احمر والقميص ابيض والبنطلون اسود والجزمه سوده ورافع شعرو استشواار وحط من البرفان بتاعو ولبس ساعه جميله جدا وكان لوز الوز😹
     في الكوافير عن البنات
كانت ملاك غايه في الجمال  حطت ميكب خفيف عشون هي جميله من




 غير ميكب اصلا ولبست الفستااان وكانت لمه شعرهاا ولبسه تاج ولبست جزمه بتلمع وكاانت مثل الاميرات




ملك لبست فستان احمر لحد الركبه وكانت حاطه مكيب خفيف ولبست جزمه حمرا وسابت شعرها وكانت جميله
ملك: ملاك انتي جميله اوي 
ملاك: وانتي جميله جدا 
ملاك: انا مش مصدقه اني عروسه 
ملك: لا ياحبيبتي صدقي انتي مش اي عروسه انتي احلا عروسه
وجه فهد قدام الكوافير الي فيه ملاك
فهد خبط علي الباب 
ملك: ملاك لفي وشك بسرعه
ملاك: حاضر 



ملاك لفت وشها وملك فتحت لفهد الباب 

فهد: ملاك حبيبتي لفي وشك
وبدا يقرب وملاك بتلف وشها ومغمضه عنيها




فهد اول لما ملاك لفت وشها انصدم من جملها ووقف مكانو
ملاك فتحت عنيها شافت فهد انصدمت ازاي هو جميل كده 
فهد قرب منها وحضنها وملاك حضنت




فهد بدموع: ملاك انا بحبك اوي ياروحي انتي ملاكي
ملاك بدموع: وانا كمان بحبك يافهدي 




ملك: طيب يا فهد باشا ملاك هتعيط والميكب هيبوظ 
فهد مسح دموعو ودموع ملاك
وخدها ونازل بيها علي السلم وملك ماسكه فستان ملاك ونزله وراهم




ملاك حضنت ببها اوي 
ابو ملاك بعيط: عشت وشوفتك عروسه يابنتي
ملاك: بابا حبيبي 
ابو ملاك: يلا ياحبيبتي عشان متتأخروش علي المعازيم يلا يافهد 





اركب انت وهي العربيه وانا ومراد وملك هنيجي وراكم
فهد: حاضر يا عم




فهد مسك ايد ملاك وفتخلها بابا العربيه وكب وساق العربيه متجه الي القاعه




مراد كان بيبص في المرايه علي ملك اد اي هي جميله
وملك لحظت ده وبتقول في نفسها هو جميل كده ازاي
      وصلو القاعه
وفهد ماسك اي ملاك 
ملاك: الله يافهد القاعه جميله اوي
فهد: مش اجمل منك ياملاكي




ملاك بخجل: ربنا يخليك ليا يافهد



فهد بحب: ويخليكي ليا
فهد انصدم لما شاف ابوه موجود بس فرح وعرف انو مقدرش يزعلو




فهد وملاك علي الكوشه والاغاني اشتغلت وفي الي بيرقص وفي الي فرحان وفي الي غيران  
  ملك: انت حلو اوي يامراد



مراد بأبتسامه: شكرا وانتي طالعه جميله جدا
ملك: بجد
مراد: بج


فهد وملاك قامو عشان يرقصو سالو وشغل الاغنيه 
ورقصو والفرح خلص (ويلا ياعم بيتك بيتك 😹😹) 
ملاك حضنت ملك وحضنت بباها وودعتهم كلهم وفهد وسلم عليهم وركبو العربيه
.           في الطريق 



ملاك: فهد فاضل كتير
فهد: لا يا حبيبتي خلاص اهو
وصلو ونزلو من العربيه وملتك كانت منباهره من جمال الفيلا



ملاك: فهد جميله جدا
فهد: مش اجمل منك ياروحي يلا ندخل
ودخلو الفيلا وراحو اوضه النوم
ملاك: فهد انا هدخل اغير هدومي
فهد بغمزه: تحبي اسعدك
ملاك: فهد انت قليل الادب وجريت علي الحمام
وفهد كان بيضحك 



علي الطفله البريئه دي
ملاك فضلت يجي نص ساعه في الحمام
فهد: يلا ياملاك كل ده بتعملي اي





ملاك طلعت من الحمام بالفستان وهي بتعيط
فهد اتخض وجري عليها مالك يا روحي بتعيطي ليه
ملاك بدموع: مش عارفه اقلع الفستان يافهد
فهد بيحاول يكتم




 ضحكتو: مش قولتلك اسعدك
ملاك بخجل طيب فك السوسته وامشي ومش عاوزه حاجه تاني 



فهد: طيب ياستي
وفهد فك لملاك الطرحه وبيفك السوسته حس برعشه ملاك وخوفها
فك السوسته 
فهد: يلا ياملاك فكتها ادخلي غيري هدومك 
ملاك: حاضر دخلت ملاك وقلعت الفستان ولبس شورت قصير ولبست




 تيشرت بكت مبين بطنها
وسابت شعرها ومسحت الميكب وطلعت




فهد انبهر بجملها وقرب منهة وطبع قبله علي شفتيها وملاك اتكسفت وبصت ف الارض




فهد: هدخل اغير هدومي انا بقي
ملاك: ماشي
فهد دهل غير هدومو لبس شورت لحد الركبه



 وفلنه محملات وطلع لقه ملاك قاعده علي السرير راح فعد جمبها
فهد: ملاك
ملاك: نعم يافهد




فهد: بحبك يا ملاك الفهد
ملاك: وانا بموت فيك


وبداء يقرب من ملاك وشفيفو لمست شفيفها
ملاك: فهد
فهد رجع لوراه
فهد: في اي يا ملاك




ملاك: انا خايفه
فهد بتأفف: خايفه من اي دلوقتي




ملاك: معرفش يافهد بس خايفه



فهد: طيب ياملاك اطفي النور ونامي





ملاك طفت النور ونامت وفهد ادها ظهرو
ملاك: فهد انت زعلت
فهد: لا مزعلتش ياملاك  
ولف وشو وحضنها وقالها نامي ياملاك 
ونااااموووو😹
      عند ملك
ملك رنت علي مراد 
ملك : الو يامراد
مراد:................. 
ملك: ايوه
مراد................ 
ملك بضحك: انت عاوز اي من فهد دلوقتي
مراد............................ 



ملك: لا حرام عليك سبهم ياعم
مراد................ 
ملك: اشطا عاوز حاجه هروح انام 
مراد..........  
ملك ومراد خلصو مكالم


ومراد بيفكر في ملك وملك بتفكر في مراد وبعدين ابطلنا نامووو
في الصبااح 
صحي فهد يتأمل ملامح ملاك الجميله وحس بحركتها عمل نفسو نايم 



ملاك قامت تتأمل في ملامح فهد وادتو بوسه رقيق في شفايفو وجايه تقوم فهد مسك اديها
فهد: انتي عملتي اي دلوقتي





ملاك بتوتر: معملتش حاجه
فهد بضحك علي تلك البريئه: لا عملتي
ملاك: بس بقي يافهد متضحكش عليا





فهد: حاضر يا عيون الفهد وفجأه جرس الباب رن فهد هروح اشوف مين وانتي غيري هدومك
ملاك: حاضر
نزل فهد وفتح الباب لقه ابو وبنت عمو
فهد: اتفضلو
ابو فهد: اذيك يا فهد
فهد: الحمدلله يابابا اي الذياره المفجأه دي
ليلي بنت عم فهد: اي يافهد مش ترحب بمراتك وابوك كويس
فهد: مراتي مين انا مراتي فوق
ابو فهد: لا ما انت متجوز اتنين ملاك وليلي
فهد بصدمه: انت بتقول اي يابابا ازاي ده انا متجوز ملاك بس وفرحنه كان امبارح
ابو فهد: انا جوزتك ليلي وانا الي كونت وكيلك
فهد بصدمه: انت بتقول اي وازاي تعمل حاجه زي كده 
ملاك كانت نازله علي السلم وكانت لبسه فستان لحد الركبه وكوتشي اسود وعامله شعرها كحكه وكانت جميله
ملاك: اهلا نورتو
ابو فهد: بنورك
ليلي: انتي بقي ملاك
ملاك بأبتسامه : ايوه انا ملاك مرات فهد
ونزلت من علي السلم وقفت جم فهد
ليلي: اذيك يا ضرتي




ملاك بعدم فهم: اي ضرتك دي يا انسه
ليلي: ايوه مش مرات جوزي يبقا ضرتي
فهد: الي بتقلو ده غلط وازاي اتجوزتك امبارح وانا امبارح كان لرحي انا وملاك
ملاك: فهد في اي انا مش فاهمه حاجه
ايو فهد: انا هفهمك ياملاك انا مكونتش موافق ان فهد يتجوزك انا عاوز ليلي بنت اخويا تكون مرات ابني فهد وهو مسك فيكي وعاوزك انتي بس انا جوزتو ليلي وكونت انا الوكيل بتاعو




ملاك بصدمه: ازاي ده لا طبعا فهد جوزي تنا انتو بتقلو اي ما تتكلم يافهد
فهد: ملاك انا زيك مش فاهم حاجه
ابو فهد: الكلام خلص ادي القسيمه وانت كده متجوز ليلي ولو زعلت ليلي يافهد هيكون فيها كلام تاني زي ما ملاك مراتك ليلي




 مراتك دي اسبوع ودي اسبوع كلامي يمشي والا هموت نفسي سلام انا ماشي
فهد: انت بتقول اي لا مستحيل ولسه هيكمل الباب اترزع 
ملاك بعيط: يعني اي يافهد انت دلوقتي متجوز اتنين
فهد: ملاك اهدي والله ما اعرف وبيقرب منها عشان يمسح دموعها بتزق ايدو





ملاك بصريخ: ابعد عني يافهد متلمسنيش 
ليلي: طب انا هطلع ارتب هدومي يافهد عقبال 



متخلصو المسرحيه دي وطلعت فوق وملاك قعدت في الارض وبتعيط
فهد قعد جمبها 
فهد: والله ياملاك انا بحبك ومعرفش حاجه عن الكلام ده بس انا لازم اعمل زي ما بابا قالي عشان ميأذيش نفسو
ملاك بتمسح دموعها: فهد ابعد عني انا مش عاوزه


 اشوفك خليك معاها الايام كلها ومتقربش مني ولا



 تلمسني انت سامع وطلعت تجري علي الاوضه
             عند مراد
كان نايم وصحي علي رنه الفون



مراد بنوم: الو مين
ملك:..................... 
مراد عرف انها ملك قام اتعدل: ملك ايوه اذيك معلش كونت نايم عشان كده فتحت مبصتش في الفون


ملك:.............. 
مراد: اشطاا هاخد شاور وبعدين اروح اشوف الشغل ولو لقيت وقت هتصل واقولك
ملك:............... 
مراد: باي
قفل مراد وقام خد شاور ولبس بنطلون زيتي 




وتيشرب بنص اسود يبرز عضلاتو وكوتشي اسود



 وصرح شعرو وحط برفان ونزل متجه الي عربيتو
         عند ملاك 
فضلت تعيط وتقول انا دلوقتي مش عارفه انا مراتو التانيه ولا الاوله




فهد دخل عليها وقالها ملاك صدقيني انا مش عارفه
ملاك: فهد انا الاوله ولا التاني



فهد: ملاك اكيد انتي الاوله انا متجوزك انتي 



ومعرفش اي حاجه علي جوازي من ليلي ده والله 




ملاك: فهد روح لي ليلي وسبني لوحدي انا مش عاوزه اشوفك ابعد عني 
فهد: ملاك 
ملاك بصريخ: اطلع براااااا يافهد


فهد طلع براا وقعد قدام الباب وحط ايدو علي راسو ومش عارف يعمل اي
فهد حط ايدو علي راسو ومش عارف يعمل اي
ليلي: مالك يافهد




 قاعد كده ليه ياحبيبي 
فهد بنظره استحقار: ابعدي عني مش عاوز اشوف وشك




ليلي دخلت الاوضه وهي مضايقه اوي من فهد وغيرانه من ملاك
فهد: ملاك افتحي الباب
ملاك من داخل الاوضه: مش هفتح يافهد
فهد: ملاك متعصبنيش افتحي الباب بدل ما اكسرو




ملاك: اكسرو يافهد
فهد بيزوق في الباب لحد ما اتكسر وملاك اتخضت
ملاك: انت اكيد مجنون




فهد: ملاك انتي عارفه اني مليش ذنب في الي حصل 
ملاك: فهد مش عاوزه اسمع حاجه ابعد عني




فهد راح عند المرايه وخبط ايدو فيها والازاز 



دخل في ايدو وهو مش حاسس وبيقول كل 



شويه ابعد عني ابعد عني هو انا لمستك
ملاك وهي بتجري علي فهد 




ملاك بعياط: فهد فهد ايدك بتنزف
فهد: ابعدي عني ياملاك 
ملاك بدموع: انا ابعد عنك يافهد مقدرش




فهد بدموع: طب ليه مش عاوزاني اقرب منك او المسك
ملاك بعياط: فهد انت متجوز عليا.
فهد: مش متجوز والله ومعرفش بابا الي جوزني وانا معرفش ملاك 




صدقيني انتي ليه كده انتي مش بتحبيني انتي مش عاوزاني اقرب منك ليه
ملاك: فهد مش كده انا بحبك وبموت فيك
فهد وهو بيقرب من ملاك لحد ما وصل عندها حط ايدو علي وشها وبيقرب من شفيفها وملاك غمضت عنيها واستسلمت عشان لو ثالت لفهد يبعد عنها هيفكر انها مش بتحبو بس هي بتموت فيه
فهد باس ملاك وايدو بتتحرق علي جسمها بكل جرأءه وحس ان ملاك بتستجيب معاا وشال ملاك حطها علي السرير (وطبعا انتو مستنين قله الادب بس انا محترمه يختي انتي وهي يلا ياما هنروش مايه😹😹😹)  
عند مراد خلص شغل واتصل علي حور (حور هي ملك بس غيرت الاسم)
مراد:الو ياحور انا خلصت شغل لو هتعرفي تنزلي دلوقتي
حور:.......................
مراد:اشطاااا البس وانا هجيلك تحت البيت
حور:.............  
مراد:تمام باي
قفل مراد وساق العربيه رايح عند حور
             عند حور




حور اخدت شاور ولبست شورت جينز اسود لحد قبل الركبه وتيشرت كات بيبي بلو وكوتشي ابيض وسابت شعرها وحطت روج ولمسات من المكياج وحطت بارفان وكلكس عربيه مراد ظمر وعرفت انو وصل نزلت جاري
مراد اول ما شفها اتعصب
مراد بغضب: اي الي انتي حطاه ده
حور:حاطه اي عادي ميكب
مراد بعصبيه:ما انا عارف انو زفت وتحوطيه ليه اصلا انتي خارجه مع راجل مش سوسن امسحي الهباب ده حالا
حور:حاضر
مراد قرب منها وهووب بسها من شفيفها بوسه طويله ومسح الروج ببقو يع🤧😹




حور اتصدمت 
حور:مراد انت ازاي تعمل كده
مراد:عشان تحطي ميكب تاني




حور:مراد ولسه هتكمل قالها اركبي اخلصي
وركبت العربيه وخدها ومشيو 
في الصباح في غرفه ملاك وفهد

ملاك قامت من النووم وجسمها متكسر اول ما شافت نفسها والسرير لقت د**م 

ملاك بصريخ: عاااا فهد يافهد

فهد بفزع: اي في اي مين مات 

ملاك بعيط: د**م يافهد د**م في دم علي السرير

فهد بضحك: اي ياشيخه منك لله انا قولت حد مات 

ملاك بدموع: انت بتضحك ليه يافهد بقولك في د**م

فهد بهدوء: ملاك ياحبيبتي ده شيء طبيعي متخفيش ياقلبي

ملاك: طب انا هدخل الحمام

فهد: طيب 

ملاك قامت ولفت الملايه علي جسمها وقالت لغهد متبصش

فهد بضحك: مبصش اي انا شوفت كل حاجه 

(ياجمااعه فهد طلع قليل الادب😹😹) 

               عند ليلي

ليلي: الو ياعمي

ابو فهد:.......... 

ليلي بتمثيل العياط: انا مش كويسه كده ياعمي فهد يسبني ويروح لملاك وسمعه ضحكهم من امبارح بليل

ابوفهد:.................................... 

ليلي: طيب ياعمي هجهز نفسي وهستنه لما يجي

ابوفهد:............ 

ليلي: سلام

قفلت الحربايه مع ابو فهد وقالت في نفسها والله ياملاك مش هخليكي تفرحي بفهد وهخدو منك

                 عند ابو ملاك

ابو ملاك: الو يا ملاك يابنتي عامله اي يا حبيبه بابي

ملاك:..................... 

ابو ملاك: انا كويس ياروحي بقولك ياحياتي انا هسافر انهارده انا دلوقتي في المطار والطايره هتطلع دلوقتي وحبيت اسلم عليكي ياقلبي قبل ما اشتغل ومعرفش ارن عليكي 

ملاك:................................... 

ابو ملاك: معلش يابنتي معرفتش اجي اشوفك اول ما ارجع هاجي عليكي وعد

ملاك:........................... 

ابو ملاك: طيب ياقلب بابا انا هقفل دلوقتي سلام

ابو ملاك قفل مع ملاك والطياره طلعت

             عند مراد

جالو فون من سياده اللواء وقالو ان لازم يجي هو وفهد فوراً 

مراد هد شاور ولبس بنطلون جينز رمادي وقميص اسود وسلسله وجزمه سوده وحط برفان وصرح شعرو

واتصل علي فهد 

مراد: الو يافهد عامل اي

فهد:................. 

مراد: الحمدلله كويس المهم

فهد:....... 

مراد: سيادة اللواء عاوزني انا وانت في مهمه 

فهد:.................... 

مراد: طيب انا هجيلك ونمشي سوا باي

قفل مع فهد واتجه الي العربيه عشان يروح لفهد

          عند فهد

فهد: ملاك ياحبيبتي انا لازم امشي عشان في مهمه انا ومراد

ملاك: فهد هتسبني لوحدي معاها لا خدني معااك

فهد بصوت عالي: ابقي خليها تعملك حاجه بس وانا اوريها النجوم في عز الظهر انتي عبيطه ولا اي 

ملاك: فهد خلاص رن علي حور تيجي تقعد معايا لحد ما تيجي

فهد: طيب ياملاك هدخل اخد شاور لما يجي مراد قوليلو فهد نازل

ملاك: حاضر ياحبيبي

فهد: انتي قولتي اي 

ملاك: مش هقولك وطلعت تجري علي تحت
 ملاك نزلت جري علي تحت دخلت المطبخ عشان تحضر الفطار طبعا


 فهد مدي للخدم اجازه
ليلي دخلت لقت ملاك في المطبخ وحبت تستفزها



ليلي: هاااي ملاك
ملاك بصت عليها وكانت مصدومه من الي هي لبسه 
ليلي كانت لبسه قماشه تكشف اكتر ما بتستر
ملاك بصوت عالي: انتي ازاي تسمحي لنفسك تنزلي كده روحي البسي حاجه


ليلي: اله بلبس كده لجوزي انتي مالك انتي هو جوزي زي ما هو جوزك




ملاك بغضب: انتي واحده رخيصه وزباله
ليلي حست ان فهد نازل نعكشت شعرها وقطعت هدومها ومسكت 



ايد ملاك وبتقولها سبيني انا معملتلكيش حاجه وملاك متنحه مش فاهمه حاجه
فهد نزل شاف المنظر ده 
ملاك بصدمه: انا معملتش حاجه يافهد





ليلي بتمثل العياط جريت علي فهد وحضنتو
ليلي: فهد انا مهملتش حاجه انا كونت بقولها هعمل انا الاكل عنك راحت عملت فيا كده
ملاك: فهد لا لا انا معملتش كده





فهد بعصبيه: ملاك انتي عملتي كده ليه انا كونت خايف اسبيك معاها دلوقتي خايف اسبها معاكي 
ملاك بعيط: فهد والله 




معملتش حاجه هي الي عملت في نفسها كده وجريت عليا ومسكت ايدي
ليلي: انتي كداابه انتي الي عملتي فيا كده
فهد قرب من ملاك وضربها بالقلم




فهد: مكونتش اتوقع انك تنزلي للمستوه الحقير ده ازاي تمدي ايدك عليها عشان حبت تسعدك هي كده غلطانه
ملاك بدموع ووجع: طلقني
فهد ضرب ملاك بالقلم تاني وقالها انا مش بطلق ومش بتاع طلاق فاهمه ولا لا غوري علي اوضتك
ملاك بصدمه من فهد ازاي يعمل كده لا ده مش فهد
ملاك جريت علي الاوضه لبست ولمت هدومها وهي بتعيط ونزلت وفهد كان لسه بيفتح باب عشان يخرج شفها نازله قفل الباب 
فهد: انتي رايحه فين
ملاك بدموع: انا ماشيه يافهد ويريت ورقت طلاقي تكون عندي الصبح 
فهد بعصبيه: انا قولتلك مش هطلقق وغوري علي فوق 
ملاك بزعيق: انت انسان حقير وانا اتخدعت فيك انت سمعتها هي بس ومهنش عليك تسمعني هقول اي ولا خلتني ادافع عن نفسي
فهد: عشان نزلت لقيتك بتضربيها
ملاك بوجع في قلبها:انا بكرهك يافهد
فهد:اطلعي فوق ولما اجي هتتحسبي علي كلامك يا ملاك
ملاك بصوت عالي وعياط:طلقني يافهد
فهد بزعييق اشد:انتي عاوزه كده ياملاااك طيب انتي طاالق ياملاك
ملاك بدموع:بكرهك وبكره اليوم الي حبيتك فيه يافهد انت انسان مختل
ملاك قالت كده وطلعت برا البيت وركبت العربيه ومشيت وهي بتعيط
فهد طلع الاوضه وقعد يعيط انا ازاي عملت كده ازاي طلقتها دي حياتي



 كلها وازاي مسمعتهاش ازااااي وبقي يكسر في كل حاجه وليلي طلعت شافتو كده حاولت تهديه




فهد:اطلعي برا عشان مقتلقيش امشي من قدامي ليلي طلعت تجري علي الاوضه خوفا من فهد وكانت فرحانه جدا ان فهد طلق ملاك




  مراد وصل عند ڤلا فهد ورن الجرس
فهد طلع يجري افتكر انها ملاك





اول ما فتح الباب شاف مراد
مراد: مالك يبني في اي هو الجواز بيعمل كده ولا اي
فهد بدموع: انا طلقت ملاك
مراد بصدمه: ازاي انت عبيط هي فين
فهد: سابت البيت ومشيت
مراد: اي الي حصل يافهد 




فهد قصه ليه كل ما حدث من اول جوازو من ملاك لحد ما طلقها
مراد: انت حقيقي انسان مختل انت مش فهد الي اعرفو سلام انا



 ماشي يافهد مراد طلع ورزع الباب وركب عربيتو 
ملاك كانت بتسوق بسرعه جدا وراحت عند حور وحكتلها كل الي



 حصل وحور مصدومه مش مصدقه ان فهد يعمل كده في ملاك



حور: ملاك ياحبيبتي انتي لازم تبقي قوي مش كده يلا انا حطيت




 اكل وهناكل انا وانتي الاكله الي بتحبيها 
ملاك: معلش ياحور مش هقدر اكل



حور: انا مكلتش من الصبح لو مكلتيش معايا مش هاكل






ملاك: هاكل لقمه واحده بس 
حور: بس كلي يختي
ملاك اول ما حطت الاكل في بوقها جريت الحمام و استفرغت
حور جريت وراها
حور: مالك في اي 
ملاك غسلت وشها وقال مش عارفه اي ده
حور بشك: انتي حامل ياملاك ومخبيه عليا
ملاك بصدمه: لا مش حامل ازاي يعني انا معرفش
حور: طيب استني هجبلك اختبار حمل ونعرف
ملاك: ماشي
           عند فهد
فهد رجع البيت شاف ليلي مسكها من شعرها وقالها انتي طالق بتلاته عشان ابقب طلقتك انتي وهي يلا براااا وطلعها براا
وليلي مشيت بتعيط وراحت عند ابو فهد
وفهد قعد يكسر في البيت ويعيط عشان خسر ملاك
عند ملاك عملت الاختبار وطلعت حامل فعلا وكانت مبسوطه جدا 
حور طيب عاوزين نبقا فارحتين






انا ومراد هنتجوز الخميس الجاي 
ملاك بفرحه: بجد مبروك يا قلبي مبسوطالك اويي ياروحيي
حور طيب انا هنزل اجيب شويه ححات انا ومراد وانتي استرايحي
ملاك: طيب ياحبيبتي باي
     حور نزلت واتصلت بفهد
حور: الو يافهد
فهد:............... 
حور: ملاك عندي وهي حامل وانت لازم تكون جمبها يافهد انا نزلت هروح اجيب حجات انا ومراد وانت روحلها وصلح كل حاجه
فهد:.....................
حور:ولا شكر ولا حاجه بأي
قفلت مع فهد وراحت عند مراد

فهد لبس بنطلون قطن اسود وتيشرت بنص رصاصي يبرز عضلاتو





 وسرح شعرو ولبس ساعتو ولبس كوتشي ابيض ونزل عشان يروح لي ملاك
               عند مراد وحور
مراد: حور ياحبيبتي اخلصي كل ده بتنقي
حور: في اي يا مراد ما تسبني اخد راحتي




مراد بزهق: خدي رحتك ياقلبي بس لما نتجوز انا هاخد راحتي اوي
حور بتبريق: مراد انت قليل الادب




مراد بضحك: انتي دماغك شماال انا كان قصدي اني انقي هدومي براحتي




حور: انا دماغي مش شماال هااا وانا زحلانه🥺
مراد بغمزه: مش هينفع


 اصلحك قدام النااس 
حور: شوفت بقي انت قليل الادب ازاي
خلص
ملاك فتحت الباب لقت فهد قدمها
ملاك :عاوز اي يافهد وعرفت مكاني منين


فهد :ملاك انتي عارفه اني اي حاجه عاوز اعرف مكانها بعرف 



ملاك :فهد بلاش تكبر ولا اقولك اتكبر براحتك انت انسان حقير
فهد :ملاك انا ماسك نفسي بالعافيه لو غلطي تاني هيبقا في تصرف تاني خالص 




ملاك بصوت عالي :تصرف تاني في اي اكتر من الي انت عملتوو هااا في



 ايي جاوبني يافهد باشاا في اي اكتر من انك تضربني قدام مراتك التانيه متقول ساكت ليييه 
فهد بعصبيه :من امتا وانتي بتعلي صوتك عليا هاا وبعدين انا طلقتها واخر مره هقولهالك يا ملاك صوتك ميعلاش ويلا عشان تمشي معايا عشان هنروح للدكتور نطمن علي البيبي
ملاك :بيبي اي انت عرفت منين
فهد :ملكيش فيه يلاا اخلصي
ملاك بعصبيه :انا هسقط يا فهد عشان مش عاوزه حاجه تفكرني بيك وبعدين انت طلقتني ازاااي اجي معاااك انا هسقط الي في بطني يافهد 
فهد بغضب :ملااااااك لآخر مره بقولك وطي صوتك وتخلصي وكلمه ذياده انتي الي هتندمي علي الي هيحصل 

ملاك :عارف يافهد انا بكرهك انت مش إنسان انت حيوان ولسه هتكمل فهد ضربها بالقلم ملاك من شده القلم وقعت علي الارض ملاك بصويت وهي بتمسك بطنهااا 





فهد فاق علي صوتها واستوعب هو عمل اي وشلها وجري بيها علي المستشفي ركبها العربيه وبقي بيسوق بأقوي سرعه 
                عند حور ومراد
حور :مراد بس كده كفايه جبنا كل حاجه تعال نروح ناكل هيكون فهد صالح ملاك
مراد :ماشي ياحبيبتي يلا 
وراحوو مطعم كبير عشان يكلوو
                  عند ابو فهد
ليلي بعياااط :طلقني يا عميي فهد طلقني
ابو فهد:اهدي يا بنتي مش انتي بتقولي طلقها هي الاول
ليلي :ايوه ياعمي
ابو فهد :خلاص يا ليلي خلصت هو هيرجعلك
ليلي:بجد يا عمي 
ابو فهد :ايوه يلا اطلعي غيري وراتاحي شويه 
ليلي :ماشي ياعمي 
              عند فهد 
وصل المستشفي  
فهد بعصبيه للدكتور ابني ومراتي يعيشوو
الدكتور:يا فهد بيه هنعمل الي علينا والباقي علي ربنا
فهد قعد علي الارض وحط ايدو عل راسوو وبقي بيعيط ويقول يعني انت تروح عشان تصلحها وتردها تقوم تضربها تاني انت اي يا اخييي
فهد فاق لما الدكتور طلع جري عليه
فهد:هااا في اي
الدكتور :الحمدلله محصلش حاجه للمدام ولا البيبي هما كويسين بس خد بالك منها
فهد :عاوز ادخلها
الدكتور:خمس دقايق بس 



فهد: ماشي 
فهد دخل لقه ملاك نايمه وباين علي وشها التعب 
فهد قعد علي السرير ومسك اديها وبقاا يعيط ويقول انا اسف يا ملاكي



 بس انتي استفزتيني واهنتي كرامتي وانا مش بقدر اتحكم في اعصابي انا اسف ياملاك




ملاك فاقت واول ما شافت فهد صوتت
ملاك بعيااط:ابعد عني اطلع براا انا بكرهك ابعد عني انت عاوز تموتني انا وابني




فهد :ملاك لا انتي بت لسه مكملش ملاك بتصوت وتقلوو اطلع برااااا فهد طلع عشان صحتها
فهد طلع برا عشان ملاك تهدي وبعد ساعه دخل وقالها انا اسف ولازم تسمعيني 


ملاك بتعب:فهد انا كونت هسقط بسببك عارف يعني اي كونت هخسر ابني 
فهد بدموع مسك ايد ملاك :ملاك انا اسف والله كونت جاي اصلحك بس انتي 



الي عصبتيني واوعدك من هنا ورايح مش هتعصب عليكي بس سامحيني انا بحبك ومش هقدر علي بعدك
ملاك بعيااط:مسمحاك يافهد بس اي غلطه منك انسه اني اسامحك 
فهد:اوعدك مش هزعلك ولا هزعل ابني وهشلكم في عيوني
تسريع الاحداث حور ومراد عرفو الي حصل لي ملاك وراحو المستشفي وبعدين فهد خد ملاك وطلع علي البيت وحور راحت البيت 




ومراد روح نام وكلهم نامووو ونسبهم بقا انا يصحوو نروح عند ابو فهد والحربايه ليلي شويه
ليلي :ياعمي انا سمعت انو رد ملاك
ابو فهد:يابنتي فهد طلع بيحبها وانا غلط لما جوزتك فهد من غير ما يعرف 




ليلي:يعني اي يا عمي ابنك طلقني وعايش هو ومراتو حياتوو وهي حامل لا انا مش هسبهم يتهنوو في حياتهم 
ابو فهد:انتي مجنونه ولا اي هو طلقك يبقا تشوفي حياتك وانتي لسه انسه يعني دوري علي شاب كويس وسيبي ابني ومراتوو وابنو يعيشو حياتهم
ليلي:الله الله ابنك





 ومراتو يعيشو حياتهم وانا اولع عادي كده ازاااي انت الي جوزتني فهد وانا بحبو
ابو فهد:لا يا بنتي انتي مش بتحبي فهد انتي معجبه بيه مش اكتر شوفي


 حد غير فهد وشليه من دماغك وهتعرفي انك معجبه بيه مش بتحبيه ويلا يابنتي الوقت اتاخر روحي نامي 




ليلي:ماشي ياعمي بس الموضوع مخلصش تصبح علي خير
ليلي طلعت الاوضه وفكرت في الكلام الي قالو ابو فهد واعترفت لنفسها انها





 معجبه بي فهد مش بتحبو. وبعدين نامت وكل ابطلنا ناموو 😴😴😴😴😴😴
(وانا هنام معاهم خمسه وجايه🥱😂)

في الصباااح يوم فرح حور ومراد
ملاك صحيت وبتزعق فهددددد فههههههد 
فهد قام مفزوع :يلهوي اي في اي مين مات ولا مين وإلا اي الي حصل
ملاك بضحك:مفيش والله بس انهارده فرح حور وانا مجبتش فستان
فهد :الله يخربيتك افتكرت حصل حاجه ما علينا ياملاكي انا جبتلك فستان وبعتوو علي الفندق الي في حور وكل حاجه جاهزه مش تقلقي ياروحي
ملاك حضنت فهد وبستو من خدو وقالت انا بحبك يا فهودي 




فهد :قلب فهودك وانا كمان بحبك يلا بقي قومي عشان تلبسي وخلي بالك عشان البيبي 
ملاك حاضر 
عند حور قامت واتصلت بي مراد وخدت شاور ولبست دريس ابيض بي حزام اسود في النص وحطت ميكب خفيف ولبست كوتشي اسود وسابت شعرها ونزلت جري عشان تروح الفندق وراحت لقت مراد وملاك وفهد هناك 
حور :الله الله انتو هنا وانا بقول مش بتردو علي الفون ليه
ملاك :يلا يا عروسه مينفعش تتعصبي انهارده يلا قدامي عشان تجهزي
حور حضنت ملاك والاتنين عيطو فهد شد ملاك وحضنها وبيهديها
ومراد نفس النظام
ملاك:طيب يلا عشان نجهز وانت يافهد انت ومراد يلا عشان تجهزوو
حور وملاك طلعو عشان يجهزو وحور وملاك حطو ميكب خفيف مع ان هماا حلوين من غير ميكب
ملاك بصت لحور وقالت:احلا عروسه دي ربنا يحميكي ياقلبي





حور :قلبي انتي زي القمر يا ملاكي
ملاك:طب يلا بقي عشان نلبس
حور يلا 
حور دخلت لبست الفستان ولبست كوتشي ابيض ولبست تاج في ورد وكانت غايه الروعه والجمال
وملاك انصدمت لما لقت فستانها ابيض وبتااع فرح
ملاك :اي ده لا اكيد فهد بيهزر 
حوور:اخلصي يا ملاك البسي 
ملاك : طيب
ملاك لبست الفستان وكانت ملاك فعلا اسم علي مسمه
ولبست كوتشي عالي ولمت شعرها وكانت لابسه تاج فضي 
عند فهد ومراد 
فهد لبس بدله سوده وقميص ابيض وجزمه سوده وعمل شعرو استشوار ولبس ساعه ضخمه وحط برفان ومراد لبس بدله 




زرقه وقميص اسود وجزمه سوده وعمل شعرو استشوار ولبس ساعه ضخمه وحط برفان وكانو الاتنين قمرااات اوييي





وراحو عشان يجيبو ملاك وحور
مراد خبط علي الباب ودخل لقه حور مديالو ضهرها راح لف وشها وبسها وحضنها ونزل وفهد نفس النظام 





ونزلو وفهد حضن ملاك وقالها فرح. تاني اهو ياستي وكان ابو ملاك في الفرح وابو فهد وليلي وكلهم كانوو مبسوطين
ملاك حضنت فهد وحور حضنت مراد وكل واحد خد عرستو وقعدو في الكوشه والاغاني اشتغلت والكل بقي يرقص وجت رقصه 




العرسان قام مراد مسك ايد حور وبقو يرقصو وهما مبسوطين وفهد قام يرقص هو ملاك علي اغنيه
 بهرب في حضن عنيكي تايه ونفسي القيقي عايش في بعد عنك مشتاق لي




 لمس اديكي نفسي بي شوقي تحسي تمحى بي ايدك جرحي والي ده فات ننساه وابدا معاكي بي فرحي زي الملايكه في دنيتها ولا حد فكر يعرضها كل الي تطلبو 




يتحقق دي حاجه خارج اردتها متقوليش تطلب تتمني دي حورو نازله من الجنه 
وملاك وفهد وحور ومراد مبسوطين اويي
مراد:بحبك يا حوري




حور بصدمه:انت قولت اي 
مراد بعشق: بحبك ياحوري ومقدرش اعيش من غيرك
حور:وانا بدمنك يا مراد




 بحبك اويي وعلت صوتها جامد ومراد شلها ولف بيهاا وحور كانت مبسوطه اويي
فهد قال لملاك انا كلمه بحبك دي قليله اوي عليكي ياملاك انا تخطيت مراحله العشق 



ملاك بحب:انا بحبك اوي يافهد بمووت فيك
وفهد شلها ولف بيهاا جاامد وكل واحد خد عرستو وطلع بيها فوق 
الصبااااح عند حور ومراد
مراد صحي الاول وكان بيتأمل ملامح حور وهي بتتقلب زي الاطفال

مراد بحب:حور حور حبيبتي يلا قومي يا كسوله
حور بنوم:اله يا مراد سبني انام شويه 

مراد:ماشي نامي انتي وانا هروح انزل اشوف اي بنت تسافر معاي

حور :نااااااعععم يا خويا تشوف اي سمعني كده تاني اصلي مسمعتش

مراد بصدمه:انتي اكيد مش حور انا اتغشيت فيكي رجعيلي حور يابت انتي انا عاوز حور مراتي الكيوت بتاعت امبارح
حور بلويه بوز:انا هي بس سعات بقلب ميغركش شكلي اني كيوت وكده
مراد:هههه طيب يلا قومي خدي شاور والبسي وجهزي الشنط عشان هنروح شهر عسل وانا هتصل بفهد وملاك الي رشقين معانا دول😂
حور بضحك:اشطاا هروح اخد شاور
               عند ملاك وفهد
فهد طالع من الحمام لافف الباشكير علي وسطو وعاري الصدر 
فهد:ملاك ملاك ملااااااك 
ملاك بفزع:اي نعم في اي 
فهد بضحك :خضيتك زي ما بتعملي معايا وبعدين اييي متجوز غيبوبه اناا
ملاك :اسكت يافهد احسن 
فهد:طيب سكت شوفي مين بقي الي كان عملك شهر عسل 
ملاك وهي بتنزل من علي السرير وبتروح عند فهد 
ملاك:والنبي يافهد هتوديني بجد 
فهد :هههه ايوه ياستي هودكي هو انا عندي كام ملاك يعني بس خلي بالك من البيبي ياقلبي
ملاك:حبيبيييييي يافهودي من عيوووني طبعا ده حته منك ازاي مخليش بالي منوو  انا هروووح اجهز بقي فوريره

فهد بضحك:متجوز طفله يانااس 

فهد لبس بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود بنص يبرز عضلاتوو وساعه سوده ضخمه وكوتشي ابيض وسرح شعرو بطريقه محترفه وحط برفان
وملاك طلعت من الحمام وهي بتقلوو انت عاوز البنات تعاكسك يا استاذ 
فهد بضحك:محدش يقدر وانتي معايا يابااشاا ولا انتي مستقله بنفسك
ملاك :لا طبعااا هروح البس اناا بقي
فهد:ماشي وانا هروح لمراد
ملاك لبست بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود بنص وكوتشي ابيض زي فهد بالظبط وعملت شعرها كحكه ونزلت قوصه من الجنبين وحتط لمسات مكياج و برفان وكانت ملااك فعلا
ونزلت وفهد اتصدم انها لبست زيو ومن جمالها
 ونزلت حور وكانت لابسه فستان احمر وجزمه حمراء ومسيبه شعرها وكانت جميله
مراد وفهد انتو جهزتوو يلاا عشان نمشي الطياره هتفوتنا
حور راحت مسكت ايد مراد وقالت يلا وملاك نفس النظام 
ملاك وفهد كان شكلهم جميل جدا ومراد وحور كانوو حلوين 
وهوب ركبووو الطياره ونسبهم بقا لحد اما يوصلوو براحتهم
عند ليلي وصلها مسدج من رقم غريب
ليلي مسكت الفون 
المرسل :هاي انا احمد
ليلي:هاي انا ليلي 
احمد:عارف 

ليلي:تمام حضرتك عاوز حاجه
احمد:انا اعرفك من زمان وبحبك وجبت رقمك بالعافيه وهاجي اتقدملك بكرا ومش عاوز كلام وخلي بالك من نفسك سلام
ليلي في نفسها اي الجنان ده وابتسمت وقالت وااااو لا بجد هو هيجي يتقدم بس انا معرفوش ما علينا شكلو بيحبني وانا هشوف حياتي بقي
ووصلو فهد ومراد وملاك وحور 
وروحو رصو الحاجه في الشاليه ورتبو كل حاجه تسريع الاحداث ملاك وفهد فرحنين اوي وملاك بطنها بدات تبقا عامله زي البطيخه😂🤦
وحور ومراد مبسوطين اويي
وليلي احمد جه اتقدملها واتخطبو وابو فهد مبسوط وكل يوم بيتصل يطمن علي فهد وابو ملاك بيتصل يطمن علي ملاااك والحياه بقت حلوه معاهم ورجعو من السفر 
بعد خمس سنوات

ملاك بتجري ورا بنت عمرها 3سنين 
ملاك :ياروو تعالي هناا 
ياروو بتجري وتقولها لا يا مامي هه
ملاك:فهد تعال شوف بنتك انا زهقت هي بنتي لوحدي ولا اي
فهد بضحك:تعالي يا ياروو هنا 
ياروو راحت عند فهد وحضنتو
يارو:نعم يا بابي
فهد:اسمعي كلام مامي يا حبيبتي ماشي
يارو:حاتر
ملاك: الله الله بقي هو يقولك تعالي تروحي جري انا اقولك تعالي واجري وراكي مترديش يابنت ابوكي
يارو جريت علي ملاك وحضنتها 
يارو :افسه يامامي مس هعمل تده خالص(اسفه يا مامي مش هعمل كده خالص)
ملاك بحب: حبيبتي

فهد وملاك حضنو بعض ويارو معاهم 
عند حور ومراد جابو ولد زي العسل اسمو ياذيد
ياذيد:مامي انا كعااان

حور:هو ده الي انت فالح فيه انت وابوك انا جعان مش بتبطلو اكل خالص انا زهقت 
مراد :مالو ابوه انا عملت حاجه اله

ياذيد:بابي شوف مامي مش عاوزه تأكلني
مراد :مامي وحشه انا هأكلك
حور:نعم نعم انا وحشه 

مراد حضن حور وقالها لا طبعا انتي احلا واحده في العالم بحبك ياروحي 
حور:وانا بموت فيك وحضنو ياذيد 
وعايشين حياتهم في سعاده وليلي اتجوزت احمد وعايشين مبسوطين
              تمت

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-