رواية ملحمة العشق والصراع كاملة جميع الفصول بقلم ملكة القلم
رواية ملحمة العشق والصراع كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ملكة القلم رواية ملحمة العشق والصراع كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ملحمة العشق والصراع كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ملحمة العشق والصراع كاملة جميع الفصول
رواية ملحمة العشق والصراع كاملة جميع الفصول
.. انتي بتقولي اي بنتي انا
هي...ايوة بنتك
... بس بنتي صغيره يا هانم
هي...اسمعني يا محسن البيه طلب بنتك تمن الفلوس اللي خدتها ومرجعتهاش
محسن.... بس انا مخدتش حاجه منكم
هي بابتسامة خبيثه....لا يا محسن لما البيه يقول خدت يبقي خدت
محسن بدموع....حسبي الله ونعم الوكيل
هي بحده....بنتك وشنطه هدومها يكونوا عندي بالليل
محسن...طيب قولولي هتعملوا فيها اي
هي....البيه طالبها هيكون هيعمل اي هيصلوا ركعتين
محسن.... يعني ايه
هي...زي ما فهمت ويلا بقا دماغنا وجعتنا
محسن طلع بكسىره وهو بيتحسبن فيهم ..... يارب انا ماليش غيرها يارب
روح بيته قابلته بابتسامتها الجميله واللي خلت قلبه يوجعه
حياه.....بابا انت جيت تعالي بقا اما اقولك انا عملالك اي عملتلك صينيه مسقعه انما اي من اللي قلبك يحبهم
بس دي عشان انا فرحانه اوى اوي مش عايز تعرف ليه
محسن بابتسامة مرهقه... ليه
حياه....علشان بنتك المتفوقه فازت في مسابقه احسن طالب للسنه الدراسيه انت عارف يابابا انا نفسي اكون دكتوره ويكون اسمي الدكتوره حياه محسن
محسن مستحملش ودموعه نزلت
حياه بخوف ودموع نزلت لما شافت دموعه....بابا انت بتعيط ليه انت كويس خلاص انا مش عايزة ابقي دكتوره
محسن مسك ايدها وباسها وشدها وراه علي الاوضه
محسن....فين شنطه السفر بتعتك
حياه باستغراب....فوق الدولاب بس ليه
محسن....هاتيها بسرعه
حياه جابتها وهو بدء يلم الهدوم فيها
محسن....غيري هدومك بسرعه... حياه دخلت غيرت هدومها وطلعت تحت استغرابها
محسن بحب....هتاخدي شنطه الهدوم دي وهتسافري علي القاهره عند خالك ماشي ومترجعيش هنا تاني
حياه بخوف....في اي يا بابا
محسن....مفيش بس عايزك تعرفي اني بحبك اوي وخدي الفلوس دي وتروحي تركبي قطر يوصلك العنوان ده فاهمه
حياه هزت راسها وحضنت باباها وهي حاسه بأن في حاجه هتحصل خدت الشنطه وخرجت برا الشقه
_________
مرت ساعتين وحياه وصلت القاهره محدش كان هيعرفها لانها منتقبه
خدت تاكسي للعنوان وصلت وقفت قدام فيلا جميله اوي لا دي قصر
حياه للحارس...احم لو سمحت
الحارس...نعم يا انسه في حاجه
حياه....ممكن تقول للاستاذ خالد ان في وحده عايزه تقابله اسمها حياه محسن
الحارس... تمام خليكي هنا متتحركيش
دخل الفيلا
الحارس....استاذ خالد في وحده برا عايزة تقابل حضرتك
خالد....معرفتش هي مين
الحارس....بتقول ان اسمها حياه محسن
خالد باستغراب... حياه محسن بس مين دي
الحارس بحرج... ممكن اتكلم يابيه بس علي ما اعتقد ان بنت المرحومه نهال كان اسمها حياه
خالد....ايوة ايوة معلش يا بني انا نسيت اسمها
الحارس...ولا يهمك يا خالد بيه ادخلها
خالد... دخلها يا ابني
حياه دخلت وخالد رحب بيها بعد ما عرف انها بنت نهال ومحسن
تلفونه رن بصلها بابتسامة... هرد علي التلفون ثواني
خالد.... الو
الشخص.... الو يا محسن بيه
خالد....فيه حاجه
الشخص..... حضرتك عز باشا سافر الصعيد
خالد.... ليه
الشخص.... سمعت انه رايح يحقق في قضيه ق"تل شحص اسمه محسن حمدان اتق"تل من حوالي ساعه ونص بس القضيه دي مهمه لانه كان شغال عند فرانكوا سنيال
خاالد... انت متاكد ان اللي ات"قتل اسمه محسن حمدان
صوت ارتطام دوي في الارجاء نظر خلفه ليجدها حياه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خالد لف اتصدم من حياه اللي واقعه علي الارض
خالد بخضه...حياه فوقي حياه يا فاطمه
فاطمه بخوف... نعم يا بيه
خالد سعديني ناخدها الاوضه بسرعه واتصلي بالدكتوره
فاطمه ساعدته ودخلوها الاوضه
مرت نص ساعه والدكتوره وصلت كشفت عليها
خالد... خير يا دكتوره مالها
الدكتوره.... اتعرضت لصدمه بس انشاء الله هتكون بخير متقلقوش
خالد... شكرا يا دكتوره تعبناكي معانا
الدكتوره.... مفيش تعب انا هكتبلها شويه ادويه والمواعيد ياريت تلتزم بيها
خالد اؤما لها لتخرج
حياه فاقت وهي بتفتح عينيها ببطئ
حياه... ب. اب... ا
خالد... حياه حبيبتي اهدي
حياه اتعدلت.... بابا فين انا لازم اروح ليه
خالد....اهدي بس علشان انتي تعبانه
حياه بصوت عالي ودموع....بعد عني بعد انا مش عايزه حد منكم انا عايزة بابا يا بابا تعالي خدني انا كنت متاكده ان في حاجه اكيد في حاجه هو مخبيها عليا
حياه قامت وخالد مسكها... راحه فين
حياه سيب ايدي رايحه لبابا اوعي ايدي
حياه مكنتش في وعيها زقته وجريت لتحت لحد ما خرجت من الفيلا
فضلت تجري لحد ما لقيت تاكسي كان شكلها يبكي الحجر ومش لابسه حاجه في رجليها
حياه برجفه ودموع....سكه القطر بسرعه لو سمحت
السواق وصلها السكه وافتكرت الفلوس اللي باباها اديهالها طلعتها من جيب الفستان وادته وجريت لجوا المحطه
فضلت مستنيه القطر وبتعيط والناس كلها بتبص ليها
القطر وصل بعد نص ساعه ركبته واتجهت للصعيد
_______
خالد.... جهزلي العربيه بسرعه هنروح الصعيد يلا بسرعه
ليه كده يا حياه يا بنتي ليه
اكيد في حاجه مش هتبقي جريمه عاديه وعلي كلام حياه ان محسن اتق"تل
يارب هون عليها وطبطب علي قلبها
العربيه جهزت ركبها واتجهه للصعيد
_______
بعد مرور عد ساعات حياه وصلت المنطقه اللي فيها بيتهم وكان في ناس كتيره
الناس بصولها بشفقه وحزن
حياه جريت علي البيت وطلعت الشقه لقيتها مليانه ظباط
حياه بصت ليهم وعيونها مش قادره تصدق اللي بتشوفه
حياه بصراخ.... بابا انت فين
جريت علي ااوضته مالقيتوش فضلت تدور في كل الاوض مش موجود
عز دخل الشقه علي الصوت
عز.... في اي
عسكري.... معرفش يا باشا بس فيه بنت دخلت وباين كده انا بنته
عز قرب منها....طلعوها برا مينفعش حد يدخل مقر الجريمه
حياه ضربته بالكف والكل اتصدم اتكلمت بهستريا ودموع.... انت واحد مجنون بابا فين اكيد بابا هنا انا بحلم اكيد وهفوق الاقي بابا موجود
عز اتنفس بغضب والكل كان خايف منه ومن رد فعله
عز بحده....اهدي بقولك باباكي راح عنده اللي خلقه
حياه مسكت في هدومه جامد وبان فرق الطول
حياه بانيهار.... عايزه بابا
عز معرفش يسيطر عليها وهي حضنته جامد
العساكر بصو عليه
عز.... في اي كل واحد يشوف شغله يلا
حياه افتكرت كلامه قبل ما تسافر وبعدت بسرعه عن عز
حياه....هو ايوه هو مفيش غيره
خرجت بسرعه برا الشقه ووراها عز االي جري وراها
اول ما خرجت برا الشارع عربيه وقفت وسحبوها
حياه بصراخ.... سيبوني انتو مين
فرانكوا.... مرحبا يا جميله
حياه بصت ليه وصوت نفسها بيعلي وهي بتفتكره
فلاش باك
فرانكوا.... كم من العمر تمتلكين يا جميله
حياه ببرائه.... 17 سنه
فرانكوا.... اوووه يا لكي من جميله في سن صغير
حياه بتوتر.... شكرا
فرانكوا بدا يقرب منها... حياه بعدت لورا بخوف... في اي
فرانك....لا تخافين انا لن اؤذيكي
سحبها من خصرها لترتجف حياه
حياه برجفه وخوف.... ابعد عني
داست علي رجله وجريت
باك
فرانك....هل تتذكريني ايتها الجميله
حياه....افتح الباب ده
فرانك... لا يا جميله فانتي من الان ملكي ومن سيحاول الوقوف بيني وبينك ساق"تله
حياه بخوف.... انت اللي وراء قت"ل بابا
فرانك بخبث.... محسن يا له من غبي
حياه عرفت انه هو السبب في موت والدها
في نفس الوقت عز كان واقف بيحاول ان يلاقيها لحد ما لمح العربيه وقرب منها
حياه شافته في مرايه العربيه
حياه بصوت عالي....الحقوني حد يلحقني
عز سمع صوتها وجري ناحيه العربيه
السائق....يا بيه في واحد جاي نحيتنا
فرانك.... اعدل المرآه باتجاهي
عز الدين ماذا يفعل هنا
فلاش باك...
احب اعرفك بنفسي عز الدين بشتغل راجل اعمال ماسك مجموعه شركات الهواري
قرب منه بخبث وبشتغل....رائد في المخابرات
باك...
بص لحياه... اوووه يا جوهرتي ليس الان وقت لقائنا ساترككي الان لكن لنا لقاء
فرانك.... انزلوها
نزلوا حياه والعربيه اتحركت بسرعه حياه.... فرانك مش هسيبك وهاخد حق بابا منك
عز وصل ليها....انتي كنتي فين ومين ده
حياه بصت ليه.... انا السبب في موته ايوه انا السبب
وقعت مغمي عليها بين ايديه
عز.... انتي حكايتك اي بالظبط
شالها وخدها في عربيته راح المستشفى
_______
فرانك باستغراب.... من اين يعرف عز حياه
حياه ملكي من يحاول ان يبعدها عني ساقت"له
حتي وان كنت انت سانهي حياتك
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عز كان قاعد جمبها بيتأمل ملامحها الجميله
حياه بدات تفوق وهي بتأن بتعب
حياه....ب..ا. با
عز....اهدي متتحركيش
حياه بدموع.... بابا هو فين
عز بتنهيده....انا هاخدك تشوفيه بس خمس دقايق بس
حياه بسرعه ودموع....حاضر والله خمس دقايق بس
لسه هتقوم وفجأه حطت ايدها علي وشها وشهقت بخوف
عز....في اي
حياه بدموع...انا نسيت البس النقاب لو سمحت لف وشك
عز لف واتكلم بحده وغضب....وانتي لما منقبه ازاي تقلعي نقابك انتي اي غبيه
حياه بدموع....مش عارفه انا من صدمتي نسيته
عز....متطلعيش من الاوضه غير لما اجيبلك النقاب فاهمه
حياه... فاهمه فاهمه بس بسرعه
عز طلع ورجع بعد ربع ساعه اداها النقاب حياه لبسته بسرعه وخرجت ليه
حياه برجفه....ا. نا جا.. هزه
عز لف ليها واتصدم من جمال عينيها اللي بان اكتر من تحت النقاب
عز....يلا
اخدها وراحوا الم"شرحه دخلت وهي خايفه
غمضت عينيها بخوف اول ما فتح التلا"جه وشافت منظر باباها
حياه بدموع....بابا
ليه كدبت عليا وخليتني اهرب اااااااه بابا ليه ليه كنت خدني معاك انا مش هعرف اعيش من غيرك
عز بهدوء.... يلا الخمس دقايق خلصوا
حياه بصت ليه وعينيها حمراء زي الدم
وبصت لباباها بصه اخيره وطلعت
عز اتصدم لما شاف باباه جاي
خالد حضن حياه بلهفه....حياه كنتي فين يا بنتي قلقتيني عليكي ليه كده
حياه بدموع وهي متشبته بيه....بابا مات يا خالوا سابني لوحدي
خالد... مين قلك انك لوحدك انا معاكي ومحسن دلوقتي في مكان احسن من هنا
حياه....كله بسببي انا
بعدت عنه....انا السبب انا السبب
عز بمقاطعه وحده....بابا انت تعرفها منين
حياه بصت لخالد
خالد بهدوء.... دي حياه بنت نهال اختي
عز بص ليها ومعلقش واافتكر لما كانت في العربيه
عز بحده....انتي اختفيتي في العربيه لفتره كنتي بتعملي اي
حياه بخوف....فرانك هو اللي سحبني وركبني العربيه
عز بتوجس....فرانك سينال
حياه هزت راسها بسرعه.... واول ما شافك نزلني من العربيه
عز بخبره ظابط.... يعني فرانك كان السبب في مو"ت والدك
حياه هزت راسها
عز بجمود.... متعرفيش اي السبب
حياه.....كان عايز يتجوزني
عز فتح عينيه بصدمه وخالد كذالك.... نعم
عز.... ازاي يعني تتجوزيه
حياه بدموع.... ده اللي حصل ومستعد يعمل اي حاجه علشان يتجوزني
خالد بمقاطعه.... عز جهز نفسك هتتجوز حياه
حياه اتجمدت مكانها وعز اتصدم بس حاسس انه فرحان
عز....ازاي ده يابابا
خالد..... مفيش كلام تاني بعد كلامي
خالد.... حياه انتي عندك كام سنه
حياه بصت ليه.... 17 سنه
عز برق بصدمه.... نعم دي طفله يا بابا وبعدين دي مينفعش تكتب حتى
خالد....هتحلل سنه ومفيش غير الحل ده علشان ننقذها من فرانك محدش هيقدر ينقذها غيرك
خالد....اي رايك يا حياه
حياه.... موافقه بس بشرط
عز بغضب.... انتي كمان هتتشرطي
خالد.... عززززز
قولي يا حياه
حياه.....الجواز هيكون علي ورق بس واول ما اتخلص من فرانك واكمل 18 سنه هنكتب رسمي وبعدين نتطلق وكل واحد يروح لحاله
خالد.... اللي انتي عايزاه هيكون
عز بصلهم بغيظ وضيق
مرت ساعه واتنين وحياه اتجوزت عز
عز ابتسم بخبث.... بابا انا هطلع ارتاح في جناحي علشان تعبان
خالد.... تمام يلا يا حياه اطلعي مع عز
حياه... بس
خالد.... اطلعي يا حياه ومتخافيش بس عشان في ناس عايشه في الفيلا ولما ييجوا هيسألوا ده حصل ازاي وامتا ومش عايزينهم يشكوا فينا
حياه هزت راسها وعز طلع قدامها وهي وراه
عز دخل الاوضه وحياه دخلت وراه لقيته بيقلع القميص لفت وشها بسرعه
عز.... في اي شوفتي عفريت
حياه.... احم هو انت متعرفش عن حاجه اسمها ذؤق واحترام
عز قرب منها جامد وهمس في ودنها.... تؤ مسمعتش عنهم
حياه.... طيب لو سمحت ابعد وقولي اغير هدومي فين
عز بخبث.... هنا
حياه بتوتر.... هنا فين
عز.... هنا قدامي
حياه بغيظ.... انت واحد قليل الادب فعلا
عز....امممم متخلنيش اوريكي قله الادب قولا وفعلا
حياه بعدت بتوتر.... لو سمحت انا بالهدوم دي من الصبح قولي اغيرها فين وبعدين انا مش معايا هدوم هنا هدومي في الفيلا اللي في القاهره
عز مد ايده بقميص بتاعه.... خدي البسي ده
حياه بصت عليه.... بس
عز.... مفيش غير كده ولا حابه تقضي يومك بالهدوم دي
حياه خدته منه وهو شاورلها علي الحمام دخلت اخدت شور وخرجت لقيته غير هدومه
عز اول ما شافها اتصدم....
حياه. بتوتر.... لو سمحت ممكن تقولي هنام فين
عز... هنا
حياه.... تمام وانت هتنام فين
عز.... جمبك علي السرير
حياه بحده.... نعمممم لا
عز وقف وقرب منها وهي بترجع لوراء.... لا اي
حياه....مش هقدر انام جمبك
عز.... ليه خايفه مني
عز بص ليها من فوق لتحت وشدها ليه.... امممم بس انا مش هنام غير علي السرير لو حابه تقدري تنامي معايا والسرير واسع مش هاكلك
حياه بعدت عنه وجريت علي السرير وشدت الغطا وهي بتتنفس بسرعه
عز ابتسم وراح نام جمبها وحياه مكنتش قادره تنام وقلبها حزين علي باباها
عدت ساعه وحياه نامت من التعب
عز حس بيها وقرب منها وسحبها لحضنه
_________
فرانك ضرب الحارس بال"نار في رجله.... ماذا تقول يا غبي
الحارس بألم....يا بيه اللي عرفته انهم اتجوزوا
فرانك.... ساقت"لكم جميعا كل من يقف بيننا ساق"تله حتي وان كان عز
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
حياه صحيت من النوم لقيت نفسها نايمه في حضن عز
حياه بضجر....اي ده ياربي انا اي اللي جابني هنا
عز ضحك عليها وفتح عينيه....انا اللي جبتك هنا
حياه....انت ازاي تعمل كده بجد انت قليل الادب
عز كان حاطط سلاحه علي الكومود مسكه وهي خافت
حياه....اي ده انت هت"قتلني بجد
عز....شوفي بقا لسانك هيطول هفرغ فيكي المسد"س ده فاهمه
حياه بسرعه....فاهمه فاهمه بس ابعده عني
عز سحبها عليه....بقولك اي ما تجيبي بوسه
حياه....اوعي يا سا'فل يا قليل الادب
عز....طيب ليه الغلط ها هتبوسيني ولا
عز رفع المسد"س في وشها
حياه بخوف....ولا اي
عز....اظن انتي عارفه انا هعمل اي ها
حياه ضربته في صدره....لا ده استغلال انت بتستغلني
وبعدين احنا مش متجوزين
عز رفع حاجبه....اومال احنا اي
حياه....بس ده ما اسموش جواز
عز بخبث....انا قولت برضو ان الجواز مش كده اي رايك نتجوز
حياه....في اي انت قلبت ليه لا بقولك اي انا مش بقولك كده علشان دماغك تروح بعيد لااااا
عز.....دماغي هتروح بعيد فين انتي فيكي حاجه وانتي عامله زي خله السنان
حياه وقفت وحطت ايدها في وسطها....انا زي خله السنان
انت كنت تطول انا مفيش اتنين مني في جمالي
عز رجع بضهره لورا....امممم مش واضح يعني
حياه....تقدر تنكر هل في عيون زي عيوني كده ده انا قمر
عز سحبها عليه جامد وسرح في عيونها....من ناحية عيونك فعيونك جميله بتسحر
حياه بتوتر....ها ابعد علشان الحق اصلي واجهز الفطار
عز ساب ايدها وهي قامت دخلت الحمام اتوضت وخرجت صلت وبعد ما خلصت نزلت من الاوضه وراحت المطبخ علشان تجهز الفطار هي متعوده دايما لما باباها كان عايش تصحي بدري تجهز الفطار
دموعها نزلت لما افتكرت باباها حاولت تصبر نفسها انه في مكان احسن
عز من وراها حضنها وحياه مكنتش مركزه
عز....بتعيطي ليه
حياه اتخضت وايديها اتلسعت
حياه بدموع.....عاااا ايدي
عز بخوف مسك ايدها وجاب علبه الاسعافات وعقمها ولف علي شاش
عز....بتوجعك
حياه.....لا مش كد الوجع اللي انا حاساه دلوقتي
عز بهدوء....انا بوعدك اني هجبلك حقك وحق باباكي
حياه حضنته.....انا تعبانه وحاسه اني وحيده في الدنيا ماليش حد
قاالتها بدموع
عز ملس علي نقابها بحب وحزن.....خلاص مش عايز اشوف دموعك دي تاني
حياه بدموع....ايدي انحرقت بسببك
عز...انا اسف
يلا بقي خليني اساعدك ونجهز الفطار سوا
حياه بفرحه....بجد
عز....بجد قالها بابتسامة حياه وعز كانوا بيعملوا الفطار وبيضحكوا وقدروا ينسوا بعض وجعهم
خلصوا الفطار وقعدوا علي السفره بعد ما حطوا الفطار وخالد نزل وفطر معاهم وخالد حس انه مبسوط بالجوا اللي مليان حب
عز خلص فطروا واتجهه لشغله وحياه قعدت مع خالد وفضلوا يتكلموا كتير وخالد كان بيحاول ينسيها حادثه والدها
_________
عند فرانك
فرانك....انا لا اخاف افعل ما تشاء
عز.....وانا مش بخاف وزي ما قولت هعمل اللي عايزة
فرانك....عز الصفقه لنا لماذا تريد ان نخسرها لا افهمك
عز بغموض....انا عايز كده وياريت االي قولته يتنفذ
عز خرج وفرانك اتكلم بغضب....ساتخلص منك قريبا يا هذا
_________
عند حياه طلعت الاوضه وفتحت الباب ودخلت
لسه هتقلع النقاب اتصدمت ورجعت لورا بخوف
فرانك....مرحبا عزيزتي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فرانك....مرحبا عزيزتي
حياه رجعت لورا بخوف
فرانك....لماذا انتي خائفه
حياه بدموع....متقربش مني ابعد
فرانك....لا تبكي جوهرتي فانا لن اؤذيكي انا فقط اريدك
حياه بعدت لورا لحد ما وصلت للحيطه فرنك شد النقاب من عليها
فرانك.....لماذا تخبين كل هذا الجمال عني فانا اتوق اليه
حياه كانت مرعوبه وبتعيط بخوف وهي بتحاول تخبي وشها
فرانك قرب منها واتكلم بهمس.....انتي جميلة جدا وانا من سيمتلك هذا الجمال يا عزيزتي. حياه زقته بقوه وفتحت الباب وجريت لتحت خرجت من الفيلا وهي بتبص وراها بخوف
خبطت في جسم صلب رفعت راسها لقيته عز
عز بحده....انتي ازاي تخرجي كده
حياه لسه هتزقه مسكها جامد وبص في وشها اللي كان احمر جدا
عز....في اي
حياه بخوف وهي بتبص وراها....فرانك انا شوفت فرانك هنا يا عز فوق
عز....شوفتي فرانك ازاي قدر يدخل الفيلا
حياه حضنته جامد بخوف....معرفش معرفش خدني من هنا مش عايزة اكون معاه في مكان واحد
عز نظراته مكنتش مبشره بالخير وسحبها من ايدها ودخل جوا
خالد....في اي يا ابني
عز....مفيش حاجه يابابا
خالد....حياه حبيبتي مالك انتي تعبانه
حياه بنفي....لا انا مش تعبانه انا كويسه الحمدلله
خالد لسه هيتكلم قاطع كلامه صوت بنت....احنا جينا
كلهم لفوا وخالد ابتسم بفرحه
خالد....تارا حبيبتي الف حمد لله علي السلامه يا حبيبه عمك
تارا حضنته ودخلت ست كبيره
خالد وعز رحبوا بيهم وتارا اتكلمت باستغراب....مين دي
عز لسه هيتكلم خالد اتكلم....دي حياه مرات عز
تارا اتصدمت....هو عز اتجوز امتا
خالد....مش مهم امتا المهم ان دي حياه مرات عز يلا علشان تدخلوا ترتاحوا يكون الغدا جهز
عز سحب حياه وطلعوا فوق حياه كانت خايفه تدخل الاوضه عز خدها في حضنه ودخلوا
حياه.....عز صدقني انا شوفته لما دخلت كان قاعد علي الكرسي صدقني
عز بتوجس....انتي كنتي قالعه النقاب
حياه....لا بس
عز....بس اي
حياه....فرانك هو اللي سحبه من علي وشي
عز اتاكد انها مش بتتخيل وغضبه زاد انه شافها والغيره كانت بتاكل في قلبه
________
في اوضه تارا رايحه جايه
تارا.....ازاي يتجوز غيري هو مش عارف اني مجنونه بيه وبحبه ليه يعمل فيا كده ومتجوز حته عيله
ليه يارب ليه انا محبتش كده ولا هحب كده
انا لازم اتخلص منها ايوة لو فضلت عايشه هتكون عائق بيني وبينه
اوعدك اني هتخلص منك في اقرب وقت
تارا كانت خارجه من الاوضه شافت حياه بس لابسه نقاب
تارا....انتي حياه
حياه بحب....ايوة انا
تارا....سوري معرفتكيش عشان مغطيه وشك
حياه بصت لها ومشيت قدامها ولسه هتنزل
تارا بغل في نفسها....دي فرصتك زقيها اهي تمو"ت ومحدش يعرف
تارا زاحت حياه بقوه لدرجه ان كل اللي في البيت سمع صوت صريخها
عز خرج من الاوضه بخوف واتصدم لما شاف حياه واقعه وحواليها بركه د"م
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عز وقف بصدمه وهو شايفها غرقا"نه في د"مها
عز بصوت عالي وخوف.....حياااااه
نزل بسرعه وقعد جمبها علي الارض....حياه فوقي حياه
خالد بفزع.....شيلها يابني بسرعه خلينا ناخدها المستشفى
عز شالها وخرج اول ما ركب العربيه قفل الزجاج وشال النقاب علشان تعرف تتنفس
خالد بخوف.....استرها يارب
ركب عربيته والسواق طلع
في الفيلا تارا واقفه مكانها بخوف....اي اللي انا عملته ده عز لو عرف هيقطع خبري
انا لازم اتصرف كأني معملتش حاجة مش لازم اتوتر او حتي ابين
بس هي لو فاقت هتقول اني اللي وقعتها
________
في المستشفى عز وصل نزل من عربيته بعد ما لبسها النقاب
عز.....دكتوره بسرعه
الممرضين اتلموا حواليه
الممرضه....تعالي حضرتك دخلها الاوضه دي
عز مشي وراء الممرضه ودخل الاوضه حط حياه علي السرير
الممرضه قربت منها وخلعت ليها النقاب
الممرضه....لو سمحت ممكن تخرج
عز بحده.....فين الدكتوره
الممرضه....الدكتوره هتيجي حالا ممكن تخرج حضرتك دلوقتي خلينا نلحقها
عز خرج ومردش عليها
الدكتوره جت ودخلت وعز واقف قلقان وخايف
خالد وصل المستشفى ولقي عز قاعد حط ايده علي كتفه....عز
عز شال ايديه من علي وشه وبص لباباه ومتكلمش
خالد....هتكون بخير متقلقش
عز هز رأسه وهي بيتمني تكون بخير
عدت ساعتين والدكتوره خرجت
عز قام بلهفه....حياه كويسه
الدكتوره....اطمن حضرتك هي بخير بس هي خسرت دم كتير الحمدلله لحقناها
عز.....هي حالتها اي دلوقتي
الدكتوره.....مستقره وحاليا هننقلها لاوضه عاديه
خالد.....الحمد لله يارب
شكرا يا دكتوره
الدكتوره مشيت وعز قعد علي الكرسي وهو بيحمد ربنا انها بخير
____________
عند فرانك
...ماذا تقول يا غبي
والله يا باشا زي ما بقولك كده هي حاليا في المستشفى
...كيف هي الان هل هي بخير
بخير يا باشا اطمن
...اخرج انت الان
حاضر يا يا باشا
فرانك في نفسه....يجب ان أذهب اليها جوهرتي الثمينه ساحصل عليكي قريبا وساتخلص من المدعو عز الدين لتكوني اي وحدي لا اريد اي عائق بيننا
_________
نقلوا حياه اوضه عاديه وعز فضل قاعد جمبها ورفض يخرج
حياه بألم فتحت عينيها ببطئ....اه رأسي
عز عدل ليها المخده....انتي كويسه ارتاحي
حياه حطت ايديها علي راسها....راسي بتوجعني اوي
وكمان رجلي منمله مش قادره احركها
قالتها بدموع ليقترب عز منها لياخذها داخل احضانه
عز.....هششش هتكوني بخير ياقلبي
حياه بدموع....راسي بتوجعني اوي مش قادره
عز....ده اثر الوقعه متقلقيش هتكوني بخير
حياه بتذكر....انا وقعت من علي السلاليم
عز.....انتي وقعتي ازاي
حياه بتهرب.....مش فاكره هو انا هخرج من هنا امتا
عز....اول ما تبقي بخير هتخرجي
حياه....انا مش بحب المستشفيات عايزة امشي
عز.....لما تيجي الدكتوره وتكتبلك علي خروج هنمشي
حياه بتذمر.....اوف بقا
عز بحده....حياه
حياه بضجر....اي عايز ايه
عز لسه هيتكلم الدكتوره دخلت
الدكتوره بإبتسامة.....عامله ايه
حياه....بخير الحمدلله
الدكتوره.....حاسه بحاجه
حياه....راسي وجعاني ورجلي مش عارفه احركها
الدكتوره.....ده شئ متوقع رجلك مش هتقدري تمشي عليها لفتره بسبب الوقعه
حياه بصدمه....يعني اي
عز....مفيش حاجه هي قالتلك لفتره وهترجعي زي ما كنتي...
حياه....هو انا اتشليت ولا اي
الدكتوره....لا انتي بس مش هتقدري تمشي عليها لفتره محدده وانشاء الله ترجعي زي الاول واحسن
الدكتوره خرجت وحياه حضنت عز
حياه....عز انا عايزة اطلع من هنا ارجوك
عز....حاضر هتخرجي ثواني
عز خرج ورجع معاه هدوم ليها....يلا علشان اساعدك تلبسي هدومك وبعدين هخرجك
حياه بخجل....انا هلبس لوحدي
عز.....مش هتعرفي متخافيش مش هبص قالها بغمزه
حياه بخجل....يا قليل الادب
عز....مقبوله منك
يلا بقي
بدء يساعدها انها تلبس هدومها وده زاد من خجل حياه
عز قرب منها
حياه....هتعمل اي
عز....هشيلك
حياه.....ليه انشاء الله
عز.....علشان حضرتك تعبانه يلا بلاش عناد
عز قرب منها وشالها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
حياه رجعت البيت واول ما دخلت بصت لتارا اللي اتوترت
خالد....حياه حبيبتي عامله اي
حياه بحب....بخير يا خالوا
عز وهو شايل حياه...انا هطلع حياه الاوضه وانتي يا تارا ياريت تعمليلها كوبايه عصير
تارا بصت ليه بصدمه ليكون عرف حاجه تارا اتكلمت بتوتر....حاضر انا هعملها عصير
حياه فضلت متبعاها لحد ما دخلت المطبخ
عز طلع فوق الاوضه وهو شايل حياه
نزلها علي السرير براحه وجاب ليها هدوم
عز....حياه يلا علشان تغيري هدومك
حياه....هات وانا هغير
عز بخبث.....مش هتعرفي
حياه بخجل وتوتر....لا هعرف ارجوك يا عز هات بقا
عز اداها الهدوم....تمام او عوزتي حاجه اندهي عليا انا هدخل اغير في الحمام
حياه....تمام
عز خد هدومه ودخل الحمام...وحياه بتحاول تلبس هدومها
حياه صرخت بوجع وعز طلع بسرعه وقرب منها
عز....حياه انتي كويسه في اي
حياه....مش قادره اغير هدومي جسمي بيوجعني يا عز
قالتها بدموع
عز بحب وخوف....انا قولتلك مش هتقدري لازم تعندي معايا
حياه....جسمي بيوجعني اوي ااااه قالتها بدموع وجعت قلبه
عز قرب منها بهدوء وخد البيجامه وبعد يغير ليها بحرص علشان ميوجعهاش
عز.....حاسه بحاجه
حياه بخجل....لا انا عايزه ادخل الحمام
عز بابتسامة.....بس كده تعالي يستي يكش بس يطمر فيكي
حياه زمت شفتيها بضيق....انت قصدك اي
عز بابتسامة....اممم قصدي اللي فهمتيه يالا بقا تعالي
عز قرب منها وشالها وحياه اتكلمت....بس انا مفهمتش حاجه
عز....علشان انتي غبيه يروحي
حياه نفخت بضيق....يوه بقا اسكت بقا ويلا دخلني الحمام واطلع
عز دخلها الحمام
عز....ابقي اندهي عليا ماشي
حياه....ماشي اطلع بقا
عز بمشاكسه.....مش عايزة اي مساعده طيب
حياه بخجل....عزززز اطلع بقا
عز طلع قعد علي السرير حياه ندهت عليه
حياه....عزززز
عز قام وقف عند الحمام....خلصتي
حياه....ايوة
عز دخل وشالها وهو باصص ليها رجليه انزلقت في المياه ووقع وحياه وقعت فوقيه
عز....اااااه
حياه بخوف....انت كويس حصلك حاجه
عز بص ليها....انتي طلعتي تقيله اوي
حياه بضجر....انا تقليه برضو
عز بعد شعرها من علي وشها.....بس انا راضي برضو
حياه ابتسمت بخجل....احم طيب اي هنفضل كده
عز بخبث....والله انا عن نفسي عاجبني الوضع كده انتي اي رايك
حياه بخجل....علشان انت قليل الادب
عز اتعدل وشالها.... بقا انا قليل الادب انا نفسي اوريكي قله الادب اللي بجد
حياه بخجل وتوتر.....عزززز
عز....اي انا قولت حاجه
طلع من الحمام لقي تارا واقفه اللي اول ما شافتهم اتعصبت
تارا بتمثيل الابتسامه....اتفضلي العصير انا خبطت كتير محدش رد
حياه بصت ليها واتكلمت....شكرا تقدري تحطيه عندك وتخرجي
تارا بصت ليها بغصب وخرجت من الاوضه
عز حط حياه علي السرير وكان طالع حياه مسكت ايده....رايح فين
عز بص لايدها وابتسم....هنزل اجبلك حاجه تاكليها
حياه ابتسمت وعز طلع ونزل المطبخ
_________
فرانك.....ماذا تقول انت
....زي ما قولتلك يا باشا انا شوفته شايلها وطالع من المستشفى ولما سالت عرفت انها مش هتقدر تمشي لفتره
فرانك رمي الكاس من ايده بغضب....يجب ان احصل عليها مهما حدث لن تكون لغيري حتي وان اضطررت لقت"لها
اسمعني ماذا ساقول لك
....قول يا باشا
فرانك....اريدك ان تتخلص من عز باسرع ما يمكن
....اؤامرك يا باشا منين ما تؤمرنا هنخلص منه
فرانك شاور ليه وخرج
فرانك....عز عز عز اكبر عائق بيننا يا جوهرتي ولكن ساوعدك ان تكوني معي باسرع وقت يمكن
________
عز دخل الاوضه لقيها مرجعه راسها لورا
حط الاكل وقعد جمبها
عز....حياه
حياه فتحت عينيها....نعم انت جيت امتا
عز....مش مهم جيت امتا تعالي يلا علشان ناكل
حياه اتعدلت وعز بدء ياكلها بايده وهي كانت مبسوطه من اهتمامه
حياه....بس يا عز كفايه مش قادره انت مكلتش حاجه
عز....مش مهم انا المهم انتي علشان تتعافي بسرعه
حياه....لا وحياتي عندك كل بقا انت انا مش قادره
عز ابتسم وقرب منها باس راسها وخد الاكل حطه علي التربيظه
وجاب الدواء ادهولها
حياه بقرف....يععع طعمه وحش يععع
عز....استحملي علشان تخفي بسرعه يلا بقا علشان ادهنلك المرهم علي رجلك
حياه بسرعه....لا هدهنه انا
عز بهدوء....حياه متعنديش مش هتعرفي انا هدهنلك
عز رفع البنطلون وبدء يدهن ليها رجلها وحياه مركزه معاه بابتسامة
عز رفع عينيه لقيها مبتسمه ليه
_________
في اوضه تارا مسكت الفازه ورمتها علي المرايا اتكسرت
بصت لقطع الزجاج
تارا....انا هوريكي يا بنت الشوارع ازاي تقوليلي كده
عز ده بتاعي انا اوعدك هيكون ملكي في اقرب وقت انا لازم اتخلص منك بسرعه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
تارا....عايزاك تتخلص منها علي العموم هي مش بتقدر تمشي وده هيسهل الامر عليم
عز بيكون في الشغل من 9 الصبح بيرجع 6 المغرب في خلال الوقت ده تكون اتصرفت
...تمام بس فلوسي توصلي قبل اي حاجه
تارا....تمام اول ما تخلص اللي قولتلك عليه هديك فلوس وبزياده
...تمام
تارا رمت التلفون علي السرير واتكلمت بحقد....اخيرا هتخلص منك
انا اللي حبيته السنين دي كلها وفي الاخر يتجوز حته عيله
_______
عز كان بيلبس هدومه علشان يروح الشغل
عز...لو احتجتي اي حاجه نادي علي حد من الشغالين تمام متتعبيش نفسك
حياه هزت راسها.....حاضر بس انت متتاخرش
عز قرب منها وباس رأسها....هو انا اقدر اتاخر عليكي
حياه ابتسمت بحب واضح
عز....يلا بقا انا هنزل وهخليهم يبعتولك الاكل
لازم تاكلي كويس علشان صحتك
حياه بابتسامة....حاضر بس انت خلي بالك من نفسك
استودعك الله
عز ابتسم ونزل وحياه رجعت رأسها وغمضت عينيها براحه
مرت ربع ساعه والباب خبط
دخلت بنت وحطت الفطور ونزلت حياه بدأت تاكل وهي بتفتكر كلام عز
ابتسمت بحب علي كلامه وبعدين الرؤيه بدأت تتلاشي
غمضت عينيها ورجعت راسها لورا
دخلت البنت بسرعه وكانت بتتكلم في التلفون....ايوة يا بيه اه طيب خليه يدخل من الباب الخلفي
اه مفيش حد انا متاكده تمام يا بيه
مرت ربع ساعه وكان في واحد شايل حياه وطلع بيها من الباب الخلفي
خدها في العربيه والبنت معاه
وصلوا مكان زي القصر دخل الراجل وهو شايل حياه ومعاه البنت
الراجل....اهي يا بيه نفذت زي ما قولتلي
فرانك بابتسامة خبيثه....انصرفوا
قرب من حياه....مرحبا يا جوهرتي الثمينه كم انتي جميله وانتي نائمه
لمس وشها بايده....ساجعل هذا الجمال ملكي لوحدي
وساتخلص من عز في اسرع وقت لنكون معا دون عائق
_______
تارا مسكت الراجل من رقبته.....انت بتقول اي يعني اي مش موجوده
الراجل....زي ما بقولك كده انا دخلت الاوضه ومكنش فيها حد
تارا....اوماال هتكون راحت فين يعني هي مش بتقدر تمشي
اكيد في حاجه غلط انا لازم اعرفها
روح انت دلوقتي يلا
الراجل مشي وتارا فضلت رايحه جايه في الاوضه.....هتكون راحت فين دي مش بتقدر تمشي
________
عز كان طالع من القسم رايح يركب عربيته علشان يروح الشركه
كان في واحد من بعيد واقف وماسك سلاح
عز لسه هيركب صوت طلقه اخترقت جسمه
عز وقع علي الارض وغمض عينيه الظباط جريوا عليه وشالوه حطوه في العربيه
وخدوه المستشفى
_________
عند حياه صحيت بفزع......عززززز
كانت بتتنفس بسرعه انفاس مش منتظمه بتحاول تاخد نفسها بخوف
حياه بدموع....انا فين عزززز انت فين
فرانك دخل والغضب باين عليه حياه اتصدمت وخافت خاولت ترجع لوراء بس معرفتش
فرانك قرب منها.....عز لن يكون عائق بيننا من الان
حياه بخوف.....عز فين انت بتقول اي
فرانك.....جوهرتي لماذا انتي خائفه اهداي
انا لن اؤذيكي انا فقط اوريدك انت تكوني ملكي
حياه هزت راسها بالنفي....انت مستحيل تكون بني ادم انت قت"لت بابا وحرمتني منه انا بكرهك
فرانك....لانه كان عائق كبير بيننا لم يوافق ان تكوني لي
حياه....انت ملتك اي انت اي يا اخي
فرانك جاله تلفون ابتسم بحبث وقرب منها رفع التلفون قدام وشها
حياه مسكت التلفون وهي بتبص لصوره عز وهو واقع علي الارض
حياه بضراخ.....عزززززز لااااااا