رواية هلاك الملاك كاملة جميع الفصول بقلم نورهان قطب

رواية هلاك الملاك كاملة جميع الفصول بقلم نورهان قطب

رواية هلاك الملاك كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نورهان قطب رواية هلاك الملاك كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية هلاك الملاك كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية هلاك الملاك كاملة جميع الفصول

رواية هلاك الملاك كاملة جميع الفصول

لااااااا يا بااااسم ارجوووووك انا زي اختك يا بااااسم متعملش فيا كددده 
ولكن هج*م عليها كالمف*ترس ينه*ش في فري*سته ق*طع ملابسها كال*وحش ويقب*لها بع*نف 
خلاص هتبجي بتاعتي أدام محصلش بريضاكي يبجى غصب عنك
كانت تبكي بشده لقد اغتص*بها أنها طفله في عمر الخمسة عشر ولكنه قلبه من حجر لا يرحم كانت حالتها صعبة جدا ترتعش بشده حاولت أن تلملم ما تم*زق من ملابسها بعد أن هرب هذا الجبان دخلت عليها زوجة أبيها وانصدمت مما رأته
الحجني يا عباس تعالي شوف بنتك 
في اي يا مرا 
نظر إلي حالة ابنته واقترب منها بصدمه وقال وهو يضربها على وجهها
مين جووووولي مييييين 
نظرت له وهي ترتعش غير قادره على قول شئ أنها في صدمه أتى ابن عمها باسم وكأنه لم يفعل شئ
ايه اللي بيحصل اهنه
تكلمت فوزيه زوجة عباس
بنت عمك جبتلنا الع*ار لحد عندينا انا جولت جوزوها مسمعتوش كلامي 
اتكتمي ي مرا اما نشوف هنعمل اي في المصيبه دي 
انت لسه هتفكر انت لازم تغسل عا*رك بايدك اللي زي دي لازم تنج*تل
تكلم باسم وكان ما أراده سيحدث
انا هتجوزها 
نظرت له الطفله البريئه ملاك وهي اسما على مسمى نظرت له بصدمه هو فعل هذا لأنها رفضته من قبل حاولت أن تقف ووقفت واقتربت من أبيها وتحدثت بصوت مرتعش
بس انا مش موا...
وقبل أن تكمل كلامها ضر*بها أبيها ضر*بة اوقعتها على الأرض وص*رخ قائلا
انتييييي لييييكي عييييين تتكلمي بعد اللي حصل ده 
نظرت له بعين حمراء من البكاء
ي بابا انا....
قاطعها مره اخرى 
انتي احمدي ربنا أن حد هيرضى يتجوزك غير كده انا كنت جتل*تك كتب الكتاب بالليل سامعين 
خرج أبيها وزوجته من الغرفه ونظر باسم إليها مبتسما كل ما خطط له سيحدث وخرج من الغرفه وكانت ملاك تبكي بشده كان كل حلمها أن تلعب مع الاطفال أن تعيش سنها لما حدث كل هذا وستت*عذب أكثر أن تزوجته أنه لا يرحم فكرت كيف ستتخلص من هذا الزواج وكان الحل هو أن تهرب....
صر*خت زوجة أبيها 
يا خر*اب بيتك ي عباس يا خر*اب بيتك ي عباس
أتى عباس عندما سمع صوت صرا*خها
في اي يا مرا بتص*وتي أكده لييه
بتك هربت يا عباس مش مكفيها أنها جابتلنا الع*ار عايزه تفضحنا جدام الخلج مانا جلتلك اكتل*ها مسمعتش كلامي
نزل عليه الكلام كالص*اعقه 
اي هربت
ايوه هربت يا عباس شوف بجا هتداري عالف*ضيحه دي ازاي 
طلب عباس من باسم أن يأتي ليرى حل لهذه المص*يبه التي حلت عليهم ولكن من سبب هذه المصيبه أنه من يطلب منه المساعده 
بتجول اي
اللي سمعته يا باسم البت هربت وانا مش عارف هنتصرف ازاي وهنجول للناس ايه 
طيب هنعمل اي في المص*يبه دي
بجولك اي انت تروح تدور عليها في كل حته جبل ما نتف*ضح يا ولدي 
متخافش مش هتعدي الليله غير لما الاجيها وهتلجى جزاتها 
ذهب باسم ليبحث عن ملاك ولكنها فور خروجها من البيت ذهبت إلى محطة القطار وأخذت قطارا وذهبت الي القاهره هروبا من أبيها وابن عمها ولكنها لا تعرف اي شي عن هذه المدينه أنها لم تراها من قبل ظلت تمشي في الشوارع وهي لا تعرف أين تذهب تعبت جدا واغمى عليها فراتها بنت في عمر السابعة والعشرون فأخذتها الي المستشفي وكانت تعمل بها طبيبه اسمها هدى
انا فين 
اطمني انتي في المستشفى انتي بقيتي كويسه كان شوية هبوط والحمد لله تقدري تروحي بيتك
بيتي 
ايوه هو انتي ساكنه فين واوصلك بعربيتي 
توترت ملاك ولكن أجابت بصراحه بلهجتها الصعيديه
انا لسه جايه القاهره ومعرفش حاجه اهنه
انتي من الصعيد 
ايوه 
طيب اي رايك تيجي تعيشي معايا انا كده كده عايشه لوحدي في الشقه اي رايك 
بس
بصي انتي شكلك صغيره وكمان ملكيش حد هنا صح فتقدري تعيشي معايا ومتخافيش انا عايشه لوحدي وليا اخ محامي بييجي يزورني مرتين في الأسبوع قولتي اي
وافقت ملاك على هذا العرض وعدت الايام واصبحوا اصدقاء وفي الجهة الأخري لم يجدها باسم حيث كان كل يوم يبحث عنها ولاحظوا اهل القريه اختفاء ملاك منذ أيام فكانوا يتحدثون كثيرا عنها ويسالوا عنها وفي يوم جلست ملاك مع هدى يتكلمان
بقولك يا ملاك ما تحكيلي لي سيبتي الصعيد ولو في حاجه انا ممكن اساعدك فيها انا مستعده انتي بقيتي زي اختي 
انا مشكلتي محدش هيقدر يساعدني فيها بالعكس لو حد عرف بحكايتي يمكن يكر*هوني بس انا مليش ذنب 
بكت ملاك عندما تذكرت ما حدث 
مالك يا ملاك احكيلي مش يمكن اقدر اساعدك 
حكت ملاك لها كل ما حدث وكانت تبكي بشده 
اهدي هو ابن عمك ده قلبه حجر ازاي يعمل في طفلة كده انتي لازم تاخدي حقك 
ازاي 
ق قض*يه
ايوه اللي زي باسم مكانه الس*جن
بس د دول ممكن يجت*لوني 
ملاك انتي لازم تاخدي حقك ده اغتص*بك ومكنش عنده ذرة رحمه وبسببه هربتي من الصعيد والله اعلم اللي كان ممكن يحصل لو مشوفتكيش انا انا عارفه انك صغيره وممكن متقدريش تقفي ضده بس ده لو انتي لوحدك إنما انا معاكي وهساعدك وان شاء الله هنكسب القضيه وهيدخل الس*جن ومش بعيد ياخد مؤ*بد ها قولتي اي
مش عارفه 
خلاص بصي انا هروح الشغل دلوقتي ولما ارجع نتكلم وتكوني فكرتي 
ذهبت هدى الي عملها وظلت ملاك تفكر فيما قالته هدى نعم انها تريد أن تأخذ حقها ولكن أنها تخاف من ردة فعل باسم وأبيها عندما ترفع عليه قض*يه فهدى أكدت لها انها ستكسب القض*يه وان اخوها محامي كبير وسيوافق أن يساعدها 
في الصعيد
هربتي مني يا ملاك وكونتي مفكره اني مش هلاجيكي بس خلاص انا جايلك وهتبجي ليا 
كان باسم قد عرف مكان ملاك وهو في اتجاهه إليها 
عند هدى كانت قد حكت لأخيها وطلبت منه أن يكون محامي ملاك وان يساعدها 
ها قولت اي يا خالد 
موافق طبعا 
طيب تعالى نروح لملاك يمكن تكون فكرت 
يلا
عند ملاك قبل وصول هدى وخالد 
فتحت الباب عندما سمعت صوت تخبيطه وظنت أنها هدى
مو....باسم 
لو ممشيتش من هنااااا انا هصوت والم عليك الخلج اطلع برااااااا
انا مصدجت لجيتك وتجوليلي اطلع بره 
ألقى كلماته وهو يقترب منها 
انت اييييه يا اخي مش مكفيك اللي انت عملته فيا عايز اي منيييي
يعني جايلك من الصعيد وتجوليلي عايز ايه مني عايزك طبعااا
اقسم بالله يا باسم لوديك في دا*هيه 
بتتجة نحو تليفونها لتتصل بهدى ولكن سرعان ما امسكها باسم وحاولت أن تفلت يدها منه فنجحت في هذا واخدت المزهريه ووجهتها نحوه 
لو مبعدتش عني انااااا هقت*لك فاااااهم 
واقتربت منه وهو يرجع بظهره اللي الخلف 
اطلع براااا والا هق*تلك برااااااا 
يعني مش عايزه تيجي تشوفي ابوكي اللي بيم*وت في المستشفى 
قال كلماته وهو يقترب منها ورجعت هي بظهرها الي الخلف وقالت في صد*مه
ايييه انت كداب 
استغل صدمت*ها وبحركه سريعه أخذ منها المزهريه وألقى بها بعيدا ففاقت ملاك من شرودها على صوت كسر المزهريه فاقترب منها أكثر
طبعا كداب عايزك بقا تتخيلي الفرح هيكون عامل ازاي 
فصرخت به وهي تقول بانهيار 
انت واااااحد مجنووووون ومريييييض
ألقت كلماتها وهي تبعده عنها ولكن لا فائده فهو اقوى واكبر منها بكثير وسرعان ما اخرج من جيبه بخاخه تحتوي على منوم فرشه عليها ثم غفت وانزل بها وهي محملة على زراعيه وأخذها الي مكان مه*جور وبعد قليل اتتت هدى الي المنزل ومعها خالد رأت الباب مفتوح فدق قلبها خوفا فتحركت بخطوات سريعه داخل المنزل وقالت في خوف 
ملاك ملاك انتي فين ملاااااك 
بحثت عنها في المنزل ولم تلقى لها أثر 
هتكون راحت فين دي ملهاش حد هنا 
اتصلي بيها كده 
اتصلت هدى على ملاك ولكن سمعت صوت رنين هاتف 
ده تليفون ملاك انا خايفه عليها اوي ليكون باسم عرف بمكانها 
لا أن شاء الله لا 
امال هتكون راحت فين 
انتي حاطه كاميرات صح 
ايوه تعالى بسرعه نشوف 
رأت ملاك ما في الكاميرات فرات أن شخص أخذ ملاك في سيارته 
اكيد هو 
احنا لازم نعمل محضر 
بس ده لازم يعدي أربعة وعشرين ساعه 
طيب تعالي ندور عليها 
يلاا
في المكان المه*جور 
اي المكان ده انت جايبني فييين 
متخافيش كلها ليلة واخدك بيتي مكان احلى من ده 
ده بعدك ده الج*تل عندي اهون من اني اتجوزك مش كفايه ي اخي اللي انت عملته في انت جلبك اي حجر 
انت اللي وصلتيني لده انتي اللي رفضتيني 
انا اللي وصلت لاكده جصدك تجول انك اصلا واحد حقيي*يير 
عندما سمع باسم هذه الكلمه نزل عليها بضربة على وجهها 
ااااه
اقترب منها بسرة وكأنه تحول
انا اسف يا ملاك انتي اللي اضترتيني اعمل أكده 
لا جصدك أن مش عايز حد يجولك حجيجتك 
ملاااك متخلنيش اعمل حاجه مش هتعجبك 
ههه اكتر من اللي عملته معتقدش 
المهم فرحنا بكره فاهمه تركها وذهب خارج المكان بأكمله بعد ما أوصى رجاله على ملاك وعند هدى 
بقولك اي انا هروح اب*لغ وخلاص اهو نكون خدنا احتياطتنا 
ذهبو ليبلغو بخطف ملاك قالوا لهم سيتحركوا بالبحث عنها في الغد وهذا ما توقعوه وفي الصباح لم تنام ملاك طوال الليل كانت تفكر في طريقة للهروب فسرعان ما نادت على أحد الحرس
بجولك انا جعانه جوي 
طيب هنجبلك تاكلي 
أتى الحارس بالاكل 
خدي
طيب فكني عشان اعرف اكل 
فك الحارس يدها وذهب ليقف على الباب ففكت رجلها من الحبل دون أن يأخذ الحارس بالة ورأت ملاك حديده كبيره فسرعان ما اخذتها بسرعه وضر*بت الحارس على رأسه فوقع فورا على الارض ممسكا رأسه
يا لهوي لأكون جتل*ته انا لازم اهرب بسرعه جبل ما حد يشوفني 
اخذت معها الحديده وكانت تمشي بحرس وكلما رأت حارس ضر*بته على رأسه حتى تخلصت منهم وخرجت من المكان المه*جور وكانت خائفه من المكان كثيرا
يا ترى انتي فين يا ملاك وانتي هوصل لهدى 
ظلت تمشي كثيرا حتى رأت ظباط في المكان فذهب مسرعا إليهم
لو سمحتو انا ضايعه هنا ومش عارفه انا فين 
نظروا الي الصوره التي توجد معهم
انتي ملاك عباس 
ايوه 
ده في بلاغ متقدم انك مخطوفه تعالي معانا 
ذهبت ملاك معهم وسألوها عن الخاطف فقالت إن باسم قد خطفها واغتص*بها من قبل وكان يريد أن يتزوجها غصبا فسرعان ما اتو به وسألوه وبالطبع أنكر كل شئ ولكن عرضوا ملاك على الطب الشرعي ليثبت هذا فأثبت أنها اغتص*بت فعرضوه بعد أيام المحاكمه بتهمة الاغت*صاب وأخذ مؤ*بد مثلما كانت هدى تتوقع ووصل هذا الخبر الي والد ملاك فاتجه الي القاهره وذهب إلى ملاك وتأسف لها وهي سامحته وطلب منها أن تعود ولكن قالت انها تريد أن تبقى مع هدى لفتره فوافق وعاشت سعيده بعدما أخذ باسم عقا*به 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-