رواية عشقت روحها المشاغبة كاملة جميع الفصول بقلم ندي ناصر
رواية عشقت روحها المشاغبة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ندي ناصر رواية عشقت روحها المشاغبة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقت روحها المشاغبة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقت روحها المشاغبة كاملة جميع الفصول
رواية عشقت روحها المشاغبة كاملة جميع الفصول
ريم : الو يا ماما انا في الطريق اهو
مريم مامت ريم : ماشي يا حببتي يلا بسرعة عشان الليل قرب يليل
ريم : حاضر ياماما
ريم بنت جميلة عتدها ١٥ ببشرة بيضاء و عيون بالون السماء و ملامحها طفولية بريئة دمها خفيف بتحب الضحك والهزار وليها اخ واحد اسمه اسلام
ريم خلاص كانت قربت توصل لاكن جات عربية خبطتها و اغمي عليها
- اهو ده الي كان ناقص يا انسة انتي سمعني يا آنسة
ولما مردتش اخدها معه العربية و اتجه الي اقرب مستشفي
في المستشفي
- بسررررررعة عايز ترولي والدكتور جه بسرعة و اخدوها الي اوضة العمليات
- يارب تكون كويس انا مش ناقص مصايب اوووف
استووووب
كنان الاسيوطي شاب عنده ٢٧ سنة من اغني اغنياء مصر والشرق الأوسط وذلك لانه لديه اكبر شركة استيراد وتصدير يمتلك بشرة قمحوية فاتحة و عيون خضراء وشعر بني ناعم
وبعد ساعة خرج الطبيب
كنان : ها طمني يا دكتور حصلها حاجة
الدكتور : لا هي كويس جدا وهتفوق بعد شوية هي بس رجليها اليمين و ايديها الشمال مكسورين و شوية كدمات بسيطة و كانا عايزين نستاذن حضرتك اننا نجبس رجليها ولا لا
كنان : شوف الازم يا دكتور و اعمله
الدكتور : تمام
وبعد ساعة ونص تقريبا الدكتور جبس ايد ورجل ريم وريم فاقت وعمالة تعيط
الدكتور : كده احنا خلاصنا حضرتك ممكن تنزل تحت و تتفع في الحسابات وتخدها عادي
كنان : تمام
ونزل و دفع الحساب و طلع تاني لريم و انصدم من جملها و شكلها الرقيق و قعد سرحان فيها لحد مسمع صوت شهقتها وهي بتعيط
كنان : احم يلا عشان هروحك
ريم بدموع : انت الي خرشمتني كدا
كنان : بقولك ايه انتي الي ظهرتي في الطريق فاجاة
ريم : وانت مش بتعرف تسوق متركبش عربيات تاني ثم ايه طلعتي فاجاة ده كان شارع طويل وانت الي دخلت في الرصيف
كنان : بصي انا مش هتكلم كتير مع عيلة زيك و انا هوصلك لحد بيتك من سكات
ريم : لا انا هتصل با اخويا يجي يخدني
كنان : يبقي احسن برضو
كنان ادها الشنطة بتعتها وطلعت الفون
ريم بصت لكنان
كنان : ايه في ايه متصلتيش ليه
ريم : الفون فصل جد
كنان : طب حافظة رقم اخوكي
ريم : لا
كنان : خلاص يبقي تعالي اوصلك
ريم : ماشي
و قرب عليها عشان يشلها ريم زقته
كنان : ايه في ايه
ريم : لا مش هتشالني شوف ممرضة تيجي تشالني
كنان : مفيش الكلام ده زي ماجبتك هخدك
و حملها رغما عنها
(●♡∀♡)(●♡∀♡)
علي النحية الاخري في بيت ريم
اسلام بغضب : هي اتخرت ليه كده يا ماما مش قالتلك في الطريق ايه الي اخرها
مريم : معلش يا حبيبي الغايب حجته معه يمكن الموصلات صعبة ولا حاجة
اسلام : مالو بنتك تسمع الكلام و خلتني اجبها مكنش ده يبقي حالها
نرمين : مهلش ياحبيبي اكيد زمنها جاية
اسلام : لا وكمان قفلة موبيلها ده لما تجيلي
نعرف الشخصيات
اسلام بسيوني اخو ريم الاكبر عنده ٢٦ سنة دكتور جرحة مخ واعصاب و يمتلك بشرة قمحوية وعيون عسلية و بجسم رياضي مفتون العضلات
نرمين ٢٤ سنة زوجة اسلام و هي بنوتة جميلة شعرها اصفر بعيون عسلية وجسد ممشوق وليها اخوات الي هو كنان و جاسم هنعرفه بعدين و بتحب اسلام وهو بيحبها وليهم قصة حب هنعرفها قدام
(●♡∀♡)(●♡∀♡)(●♡∀♡)
في العربية عند ريم وكنان
كنان : ممكن اسالك سؤال
ريم : هشششش اسكوت خالص يالي خبطني بالعربية وخليت عضمي يتفشفش
كنان بلا مو بلا : انتي كانت ريحة فين في الوقت الي خبطك فيه وليه مامتك ولا بابكي مش معاكي
ريم : اولا كانت في درس وكانت مروحة ثانيا انا بابا متوفي ثالتا وده الاهم شيفني طفلة يعني عشان مامشيش لوحدي
كنان بسخرية : ايوة طبعا طفلة
ريم : طب اسكت خالص
كنان : عنوان بيتك ايه
ريم : شارع ****
كنان بصدمة : مستحيل انا كمان رايح هناك
ريم : بجد طب رايح لمين بقا هناك يمكن اعرفهم
كنان : رايح لاختي نرمين تعرفيها
ريم : اوعي تقول نرمين الاسيوطي
كنان : وانتي عرفتي منين؟
ريم : عشان جوزها يبقي اخويا
اوقف السيارة كنان بصدمة وغضب شديد : انتي قاالتي ايه
ريم بخوف : اسلام جوزها يبقي اخويا
كنان ولف بالعربية و سلك طريق تاني اخر
ريم بخوف :هو في ايه مش الطريق ده انت ماشي غلط
كنان بغضب:...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان بغضب جحيمي وشكله بقا يخوف : اخرسي خالص انتي فاهمة انتي نهايتك انتي و اخوكي علي ايدي
ريم بخوف : يعم انت مجنون و جاي تطلع جنانك عليا ولا ايه
كنان بزعيق وصوت عالي: بت انا علي اخري و ممكن دلوقتي ارتكب جناية فاتكتمي خالص
ريم بابتسامة بلاهاء : بص انت هتنزلني علي جنب كده وانا هعمل نفسي لا كان حصل حاجة ولا شفت حاجة وانا مش هقول لحد انك خبطني وانا اصلا معرفش اسمك فاطمن نزلني بقا هنا الهي تنستر
كنان بغضب : انتي عبيطة يا بت ولا هبلة ولا ايه حكايتك ثم انزلك و اسيبك ده انا هخلكي تتمني الموت و مطلهوش انتي واخوكي ال*****
ريم بغضب : لا بقولك ايه كله الا اخويا ده صفره برقبتك
كنان بغضب جحيمي واوقف السيارة وامسك شعر ريم : اخوكي ده ازبل و اوس*خ واحد في الدنيا وانا هعمل في زي معمل فيا هحرق قلبه عليكي زي محرق قلبي علي اختي ..و.. و ..و
ريم بدموع : سيب شعري وانت كداب اخويا مفيش زيه ولا في اخلاقه ولا في أدبه
ساب شعرها بغضب وأكمل طريقه و ريم عمالة تعيط و تصرخ وتدبد برجلها السليمة وتعيط
كنان واخرج من جيبه مسدس حطه علي رسها : اخرصي مش عايزة اسمع صوتك خلي دموعك دي لبعدين هتحتجيها
ريم خافت وسكتت
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥(*^3^)/~♡( ˘ ³˘)♥
عند بيت ريم
اسلام بيلبس هدومه ونازل : بصي انا هنزل اسال عليها في السنتر يمكن رجعت تاني او نسيت حاجة و راحت تجبها ولو جات رني عليا وقاليلي وخالي بالك من ماما وطمنيها لحسن يحصلها حاجة
نرمين بقلق : ان شاء الله تلقيها او هي ترجع باذن الله و ماما دي في عنيا خلي بالك من نفسك
اسلام بحزن : حاضر يلا سلام
نرمين : يلا سلام
ونزل اسلام ونرمين دخلت خوا وكانت مامت رسم قعد منهارة من العياط
نرمين بشفقة وحزن : خلاص يا ماما اسلام راح يشوفها و ان شاء الله هيرجع بيها و اكملت بمرح ثم مكنتش كام ساعة الي اتخرتهم تلقيها قعدة بتشرب عصير مانجا و مقضيها بس انتي بس ادعلها
مريم والدموع علي خدها : يابنتي دي عمرها متاخرت كده واللهي لو حصلها حاجة انا مش هستحمل وهروح وراها علي طول
نرمين بحزن : بعد شر عنك وعنها متفوليش عليها ان شاء الله خير
مريم : ان شاء الله يا حببتي
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند ريم
اوقف كنان السيارة امام قصر غاية في الروعة والرقي و الفخامة لا تستطيع الكلمات ان توصفه
ونزل وفتح الباب العربية وبيشد ريم من ايدها السليمة
ريم بتبعد و خايفة وبتعيط جامد : لا و نبي انا انا عايزة اروح ونبي سبني انا مش عملت حاجة
كنان وبكل برود كانه مسمعش حاجة شدها و اخدها من العربية وامر الحرس انهم يركنوها وشايل ريم وريم بتعيط وخايفة جدا
طلع بيها الجناح بتعه و رمها علي الكنبة و قال وهو بيقرب منها :...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان بغضب جحيمي : بقالك ايه ياروح امك انتي هتنفزي كل الي الي هقولك عليه من غير متغلطي غلطة و لو غلطي التمن هيبقي حياتك انتي ساااااامعة
ريم بغضب : متزعقش كده حد قالك اني طرشة و جعتلي ودني
كنان بغضب ولا مبلا : انا اقولك الكلام يتسمع فاهمة يابت انتي
ريم بهدوء : بص ياسمك ايه انا كل الي فهمته منك ان نرمين تبقا اختك مع ان احنا مشفناش وشك في الفرح حتي و ان انت و زعلان مع اخويا مظبوط كلامي
كنان: ايوة مظبوط
ريم : خلاص انت مشكلتك مع اسلام اصلا ليه تقرفني انا بص انت هترحله كده زي شاطر وتصفو خلفكوا ده ودي او امسكوا في بعض كلوا بعض كده ومحدش هيحوش و سبني انا عشان انا مليش زنب وعايزة اروح اوكي
كنان : لا يحببتي ده انتي الوسيلة الوحيدة الي هنتقم منها بيه يعني انتي اصلا الموضوع كله
ريم بنفاذ صبر : اللهم مطولك ياروح ولا ولا روحني يلا عشان انا خلقي بقا في منخيري و مش قدرة اتكلم و عايزة انا ثم مش شايف انت عملت فيا ايه ده انت خلتني عاملة زي نصة الي كان في فيلم غبي منه في يبقي كده خلاص هتعمل فيا ايه تاني
كنان بغضب : هتجوزك
ريم بضحك : ههههههه انت اكيد بتهزر يابني ده لسه بجيب السرلاك بتاع الاطفال واكله قال تتجوزني قال هههههه
كنان بغضب : واللهي ما بهزر وهتشوفي
ريم : مينفعش عشان مش موفقة و بص احنا رغينا كتير و الساعة دلوقتي تلقيها عدت ١١ وانا عايزة انام انت تروحني انهارده وان شاء الله نشوف الموضوع ده انا وانت وماما وناهد وكلنا
كنان بجمود : لا مهو مش بمزجك يا قطة بكره كتب الكتاب
ومستناش رد منها و مشي وقفل الباب بالمفتاح
ريم : احيه ده طلع مجنون اعمل ايه يا ربي حتي الفون فاصل مش كانت سالته علي شاحن للموبيل ده انا غبية
اما علي النحية الاخري عند الخدام
سارة بغضب وغيرة : شوفتي البت الي كان شيالها و طلع بيها دي دي حتي مش حلوة ده انا احلي منها
سما بضحك : هو انتي حلوة يا سارة وكل حاجة بس البت بصراحة جاااامدة صراحة تستاهله ههههههه
سارة بغيرة : ولا حلوة ولا حاجة ده كله تلقي مكياج ثم هو اصلا هياخد منها الي عوزه ويرميها زي الكلبة
دادة سناء و سمعت الحوار : متخرسي يابت انتي وهي وشافوا شغلكوا و ثم البنت يا حبة عين امها باين عليها بنت ناس ومش وش بهدلة ربنا يهدي و ميعملهش حاجة
سارة بغل : يارب يموتها و نخلص
دادة سناء : استغفر الله العظيم يا رب
نعرف الشخصيات
دادة سناء هي ست طبية جدا و كانت بتشتغل من بدري عند كنان ولما كبرت في السن كنان جاب اتنين تنين يسعدوها
سارة بنت عندها ٢٥ سنة مش متعلمة و بتحب كنان جدآ و بتحول تلفت نظره دايما بس هو متجاهلها و مش مديها وش
سما وهي صحابة سارة وبتحبها عندها ٢٦ سنة و خدة اعدادي و ابوها وامها ماتوا وهي بتشتغل عشان تصرف علي اختها الصغيرة
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند اسلام
اسلام راح السنتر وسال عنها وقالوا دي مشيت من بدري و سال في كل المستشفيات عنها بس برضو ملقهاش و اخر مزهق راح القسم يبلغ اسلام دخل و قعد قدام الضابط
اسلام : لو سمحت كانت عايزة اعمل بلاغ عن اختفاء طفلة عندها ١٥ سنة من الساعة ٦ المغرب كده ولحد دلوقتي مرجعتش لحد دلوقتي
الضابط : تمام يا فندم حضرتك ممكن تيجي بعد ٢٤ ساعة وتيجي تقول كده لكن حاليا انا مقدرش افيدك بحاجة
اسلام بعصبية و خبط علي المكتب بايده : يعني ايه بعد ٢٤ ساعة افرض بعد ٢٤ ساعة دول البنت جرلها حاجة و ممكن تتقتل ازي يعني هقعد استني ده كل اضمن منين انها متموتش في الوقت ده او يحصلها حاجة
الضابط : اتكلم بأسلوب احسن من كده انا لولا اني مقدر حالتك كانت زمانك مرمي في الحجز و انا بنفذ شغلي وبس وانا مش هقدر افيد حضرتك فا اتفضل بكل هدوء اطلع برة
اسلام خرج و كان هيموت من القلق و الخوف علي ريم ومش عارف يعمل ايه ولا يروح فين و روح البيت وهو بيقدم رجل و بآخر التانية و كان زعلان جدا و ماسك دموعه بالعافية
نرمين اول مشافت الباب بيفتح جريت هي و مريم عشان يطمنوا
مريم بانهيار : فين اختك يا اسلام اختك راحت فين بنتي جرالها ايه؟
نرمين : ايه اسلام عملت ايه
اسلام بضعف : ملقتهاش
مريم سمعت الكلمة وقعدة في الارض بتعيط و قلبها بيتحرق علي بنتها الي متعرفش اذا كانت عايشة ولا مايتة
نرمين قعدة جمبها توسيها و طبطب عليها و اسلام دخل الاوضة و أول مدخل نزلت دموعه الي عمرها منزلت في حياته حتي لما ابو لما مات معيطش بس كان حزين جدا عليه دلوقتي خايفة يفقد اغلي واحدة علي قلبه
(◍•ᴗ•◍)❤(◍•ᴗ•◍)❤(◍•ᴗ•◍)❤
وعدي اليوم وجه اليوم الي بعده
(◍•ᴗ•◍)❤(◍•ᴗ•◍)❤(◍•ᴗ•◍)❤
عند قصر الاسيوطي
كنان قام من النوم و اخد شور و لبس هدومه و راح لريم فتح الباب لقي انها كانت نايمة و باين عليها التعب و كان شكلها كيوت جدا و زي الملايكة نايمة علي وشها و شعرها الطويل مغطي ضهرها كله و كان منعكش شوية بس حلو قرب منها كنان و مصحهاش و فضل بصص فيها و بيتامل وشها البريء الطفولي بستمتع وعدت الساعات كانها دقايق لحد ما ساعة بقت ١٢ الضهر و ريم لسه نايمة كنان مسك ايديها السليمة وبيصحيها
ريم بنوم : بس ياماما بقي عايزة نام
كنان حط ايده علي شعرها و بيملس عليه بحنان و مشفق عليها انها هتدفع تمن غلطات اخوها
وبيقالها : يلا بقا في عروس تنام في يوم كتب كتبها
رين وهي لسا نايمة ومغمضة عنها : احيه هو ده مكنش حلم
كنان : لا مش حلم يلا بقا اقومي
ريم وهي لسه نايمة : امشي يالا اطلع برة بلا عروسة بلا جموسة و اقفل النور انا لسه منمتش
كنان : قومي الساعة ١٢ انتي ايه يا بنتي غيبوبة
ريم وهي مغمضة عنها ولسه عايزة تنام : ياض مشفيقالك انا امشي ونتعراك لما اصحي
كنان : يعني مش هتقومي طب اهو
اقترب منها و طبع قبلة قوية علي خدها
ريم قامت بسرعة و مكسوفة من الي حصل ووشها اتقلب طماطم و مسكت خدها والي بسها في و وهبا رحت بكل ما اعطها الله من قوة اديته قلم علي وشه خلته برق بعينه و مش مصدق الي حصل راح قرب منها و مسكها من درعهتها الاتنين وقال و عيونه بطلع شرار : ده يومك اسود ومهبب علي دمغك بطين
ريم بغضب : الله طب ما انت الي قليل الادب
كنان وبيقربها منه و عيونه قلبت اسود و و بطلع شرار : وحياة القلم الي ادتهوني ده لربيكي من اول وجديد
وسبها و خرج من الاوضة و ريم اول ما قفل الباب دخلت الحمام و اخدت شور بس مجبتش الميا علي رجليها واديها المتجبسين و خالصت و قامت بصعوبة ولبست هدمها تاني
كنان كان بيتكلم في الفون : الو يا احمد
احمد بمرح : ايه يا عم مش حرم عليك متجيش الشركة النهارده و تسيب كل الشغل علي دمغي انا
كنان بجدية : معلش يا احمد بص انا بتصل بيك عشان اقولك ان انهارده الساعة ٥ كده تكون عندي عشان كتب كتابي
احمد بصدمة : كتب كتاب مرة واحدة ومن غير متقولي وانا اخر من يعلم
كنان: اه يعم كتب كتاب وانت اصلا اول من يعرف و مش هقول لحد غيرك
احمد : ليه كده يعني و عشان ايه ده كله ومين بقا تعيست الحظ اقصد سعيدة الحظ
كنان : اخت اسلام بسيوني
احمد بصدمة : ايه ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
احمد بصدمة : ايه انت بتقول ايه اسلام ملهوش اخوات
كنان : لا يحبيبي طلع ليه و مخبي علينا الو** وقال انت كانت بتدفع عنه
احمد : طب ايه الي مخليك متاكد كده مش ممكن تكون مش اخته
كنان : لا اخته
احمد بخبث : طب هي حلو بقا علي كده
كنان بغضب : وانت مال اهلك حلوة ولا وحشة
وقفل الخط في وشه
استووووب
احمد البرشومي عنده ٢٨ سنة صحب كنان من وهما صغيرين و عارف عنه كل كبيرة وصغيرة وبيحبه جدا وبيعتبره زي اخوه واكتر و هو شاب وسيم مفتون العضلات بعيون زرقة جميلة وهو وحيد وملوش أهل ابو و امو ماتو في حدثة عربية
نرجع للرواية
كنان اخد الفطار من الخدامة و طلع بيه فوق عند ريم
عند الخدم
سارة بغضب : ده عمره متاخر عن الفطار كده و مش بيحب كمان يفطر الا وهو في الجنينة وفوق كل ده دخل المطبخ الي في حياته كلها مخط خطوة واحدة هنا هو ايه الي حصل
سما : يست واحنا مالنا خلينا في حالنا
سارة بغضب : واللهي لو حصل الي في بالي نهاية البنت دي علي اديا
دادة سناء : ما تتلمي يا بت هو في ايه انتي عايزة ايه منها و ليه كل ده
سارة مردتش وسكتت
عند كنان و طلع لريم و فتح الباب لقي ريم حطة فوطة علي شعرها و قعدة علي السرير و زعلانة كنان حط الصنية الاكل علي التربيزة و قرب منها و شال الفوطة من علي شعرها وجاب الاستشوار و مشط
ريم : ايه في ايه ليه عملت كده
مردش عليها و شالها و حطها قدمه و شغل الاستشوار و نشفلها شعرها
ريم : طب خلاص شكرا اوعي بقا
كنان بغضب : شششششش ايه مبتعرفيش تسكتي دقيقة علي بعضيها ايه ده .. ده انتي صداع
ريم لفت ليه بحزن : انا عايزة اروح
كنان لفها تاني وجاب المشط و بدا يسرحلها شعرها : مفيش مرواح
ريم بغضب طفولي : لا في
كنان بصوت عالي : قولت مفيش يبقي مفيش انتي مقلتيش اسمك ايه بقا
ريم وهي بتبعد من قدمه : وانت مال امك
كنان بغضب راح شدها تاني و سرح لها شعرها بعنف
ريم بوجع : اااااه شعري براحة
كنان : مانتي لو محترمة مكنتش هعملك كده يلا قولي اسمك ايه
ريم بهدوء : ريم
كنان : وانا كنان
كنان خلص لها تسريح و قال : طب يلا يا ريم عشان نفطر
وجاب الصنية الفطار و راح عشان يكلها ريم قفلت بقها و لفت وشها النحية التانية
كنان : و ده اسمه ايه ان شاء الله
ريم بغضب : عايزة اروح
كنان بيرود : انسي
ريم بصت له و عيونه فيها دموع : اعااا اهي اهي انت حرامي و خطفتني و انا هبقي اقول للبوليس اعاااا اهي اهي ااه
قطع كنان عيطها و هو بيحط الاكل في بوءها
ريم خلصت الي في بوءها و رايحة تعيط تاني كنان حط الاكل في بوءها تاني و ريم بصت له بعد مبلعت الاكل لقته بيضحك جامد عليها ريم ونسيت خالص و ضحكت معه
(✿ ♡‿♡)(✿ ♡‿♡)(✿ ♡‿♡)
عند بيت ريم
اسلام نزل و عمل البلاغ و رجع البيت تاني و مامت ريم مبطلتش عياط و نرمين بتحول تهدي فيها
نرمين : ها عملت ايه
اسلام : هكون عملت ايه يعني عملت بلاغ
نرمين بحنان : طيب يحبيبي روح غير هدومك و انا هعملك فطار عشان انت مفطرتش ولا ماما كمان
اسلام بغضب : ماما ازي مفطرتش دي تعبانة و بتاخد علاج لازم تاكل
نرمين : روح اتكلم معها واللهي انا اتحيلت عليها كتير و هي مش راضية
اسلام : طيب روحي يا نرمين اعملي الفطار يا حببتي
نرمين : حاضر
اسلام راح لامه لاقها في اوضة ريم و وخدة هدوم ريم في حضنها و عاملة تعيط
اسلام : ماما
مريم بحزن وصوت ممبوح من العياط : ايه يا حبيبي
اسلام : ماما انتي تعبانة لازم تاكلي مينعش كده
مريم : مليش نفس يا حبيبي
اسلام : ماما ريم انا هلقيها ان شاء الله وانا اوعدك بس حافظي انتي علي صحتك و اكمل ببتسامة و بيرفع وشها ليه انتي اكيد مش عايزة ريم تشوفك وانتي زعلانة كده او وانتي تعبانة و ريم هتزعل كده تعالي يلا
مريم اقتنعت بالكلام واسلام اخد الفطار و قعدو في البلاكونة يفطروا
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند ريم وكنان
كنان بعد مخلصوا شال الفطار و نزله تحت و رجع تاني لريم
كنان : ريم
ريم : نعم
كنان : بصي احنا هنكتب الكتاب انهارده و مش عايزة اي غلطة اوكي
ريم : الله الله الله طب ماكنا كويسين من شوية كتب كتاب ايه و هبب ايه بس انا عايزة ارررررروح ده لحين
كنان بغضب : انا قالت الي عندي و لو مسمعتيش الكلام مش هيحصلك طيب
ريم : ولا ولا بقالك ايه انفصام في الشخصيه محبش هو الي مش هيحصلك طيب هتعمل ايه بقا
كنان بغضب : هوريكي
وقام و جاب تابلات و ورهولها
ريم بفرحة : ماما و اسلام
وبتلمس الشاشة و تعيط
كنان بجمود : بصي بقا يا حلوة انتي لو مسمعتيش الكلام هخلص علي اخوكي وامك و في واحد قاعد قصدهم بقناصة وانا لو اديته بس اشارة امك و اخوكي هيبقي في خبر كان
ريم واخدت التابلات في حضنها و بتعيط : لاااا لااااا مش تاذيهم
كنان وحط رجل علي رجل : خلاص تسمعي كلامي
ريم بصت لتبالات تاني وقالت بدموع : حاضر
كنان ببتسامة خبيثة : شاطرة يا روحي .. شوية كده و هخلي الدادة تيجي تلبسك الفستان الي هيجي بعد شوية و اذا اعترضتي و اللهي انتي عارفة انا هعمل ايه
ريم ولسه حضنة التابلات و مسكة فيه : حاضر
كنان قرص خددها و ابتسم : احبك وانتي مؤدبة
ريم وبصتله بطرف عنها وقالت بسخرية : بس يا بابا
كنان قرب منها عشان ياخد منها التابلات ريم مسكته جامد و بصتله بترجي : بليز خاليني اتفرج عليهم لحد ميخلصوا و خده تاني
كنان اشفق عليها و قالها : حاضر
ريم : حضرلك الخير ياضنايا هههه
كنان بضحك : ههههههه ضنايا هههه ده انتي فظيعة و شوية و اسلام اخد مامته و دخله
ريم زعلت و اديته التابلات تاني
راح اخده و خرج و بعد شوية جه الفستان و كانت الساعة قربت علي ٤ ريم فكرت في فكرة و قالت هتجربها و ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريم فكرت في فكرة وقالت هتجربها
وفعلا بعد شوية الفستان جه و دادة سناء طلعت لها عشان تلبسها و بعد اما خلصت لها ريم وقفتها
ريم : لو سمحتي ممكن متكليش لكنان اني خلاصت وكمان عايزة شاحن فون بس يكون سامسونج
الدادة سناء : حاضر يابنتي بس اسمعي متفكريش في حاجة تعصب كنان بيه هو طيب اوي واللهي بس هو عصبي شويتين
ريم : حاضر بس جبيلي الي قولتلك عليه بليز
دادة سناء : حاضر هخلي سما تجبهولك
ريم ببتسامة : شكرا اوي
دادة سناء : الشكر لله يابنتي
وخرجت و بعد كام دقيقة جات سما و ادتها الشاحن و خرجت ريم اول ما سما خرجت طلعت مفتاح البيت بتعها عشان تحطوه في الباب بحيث الي يجي يحط المفتاح عشان يفتح المفتاح مش يدخل و جابت الفون بتعها الي خبته من كنان و حطته في الشاحن و ابدات تفتحه بسرعة
سما كانت نزلة علي السلم و قبلت كنان
كنان : هي مجهزتش لحد دلوقتي ولا ايه
سما : لا يا باشا هي جاهزة بس قالت نجبلها شاحن موبيل
كنان عيونه قلبت جحيم و راح طلع بسرعة لريم
كنان بيحول يهدي نفسه : ريم افتحي
ريم اول مسمعت صوته خافت جدا ليكشها : ثواني لسه مخلصتش
كنان بنفاذ صبر : افتحي عشان جيبلك حاجة حلوة
ريم : مقالنا استنا حاضر
كنان بزعيق وصوت عالي : افتحي يا زفتة انتي لكسر الباب علي دماغك
ريم مدتلوش اهتمام وكملت الي كانت بتعملوا و فتحت الفون وبترن علي اسلام اخوها
- رصيدكم الحالي لا يسمح با جراء المكالمة يرجي الشحن و اعدة المحولة
ريم : اه يا ولاد الك*** يا حرمية ده انا لسه شاحنة قبل ماتخطف
كنان كسر الباب و عينه بطلع شرار : اتصلتي بمي
ومكملش جملته و أنصدم من جملها و شكلها الطفولي الفستان كان نبيتي الي كان لايف جدا علي بشرتها البيضة و في الوسط حزام ابيض و كانت مسيبة شعرها الطول علي ضهرها و كان شكلها ميتوصفش و فاق من سراحنه علي صوتها وهي بتقول
ريم بخوف : اقسم بالله لو حلفتلك اني مرنتش علي حد عشان مش معيا رصيد مش هتصدقني
كنان بغضب و صوت عالي : هاتي الزفت الي في ايدك
ريم خبته ورا ضهرها : خلاص ونبي سيبوا معيا ومش هعمل بيه حاجة
كنان بغضب : انا سكتلك كتير و لو اتعصبت تاني صدقيني ما هخلي في جسمك حتة سليمة يلا هاتي
ريم و هي بتديله الفون : خد خدك ربنا
كنان لف ليها تاني : بتقولي حاجة
ريم : لا ابدا
كنان : طيب يلا عشان الماذون تحت و عرفة لو عملتي حاجة و احنا تحت متلميش الا نفسك
ريم : طيب
وشالها و خرج بيها من الاوضة
راحت ريم بتشد شعره و بتقول : فرحان بشعرك و مسشورهلنا
كنان وقف : طب سيبي طيب
ريم سابت شعره و لسه هيمشي راحت ريم ضربته علي قفاه
كنان بغضب : ما تتلمي بقا الله انتي استحلتيها
ريم : اصل اقفاك شتمني
كنان وقف تاني هتسكتي ولا مش هتسكتي
ريم بضحك : هههههه مش هتعرف تعملي حاجة هههههه
كنان : تمام
ومسكها و قربها منه و طبع قبلة عنيفة علي شفيفها
كنان : ها اعرف ولا معرفش
ريم عيطت جامد و صوت عيطها بقي عالي
كنان رجع بسرعة الاوضة وحطها علي السرير : بس هششششش يفتكروني بعذبك يا بت اسكتي
ريم وهي بتعيط : اعااااا اهي اهي انت اغتصبتني اعاااا اهي اهي
كنان بصدمة : فين ده يابنت الكدابة
ريم و مستمرة في العياط : اعاا لسه حالا اعااا اهي اهي
كنان : طبعا ما هي طفلة اقول ايه بس ياربي لا يحببتي انا عمري معمل كده فيكي دي بو*سة عادي
ريم بطلت عياط : بجد
كنان : اه بجد و يلا امسحي ده موعك عشان ننزل
ريم مسحت دمعها زي الاطفال وهو ابتسم و شالها ونزل بيها تحت عند المأذون
احمد انصدم تلات صدمات الصدمة الاولي من جمالها و الصدمة التانية من انها صغيرة اوي و الصدمة التالتة ان هي متجبسة
كنان قعدها علي الكنبة و ريم كانت خايفة
احمد : كنان عايزك ثانية
كنان قام معه و قاله : ايه في ايه
احمد بغضب : انت غبي يالا ولا ايه دي طفلة حتي لو كانت عايز تنتقم من اسلام دي مهما كان طفلة عارف يعني ايه طفلة
كنان ببرود : ملكش دعوة اعمل الي انا عايزه انا حر
احمد : ماشي يا صحبي اديني قولتلك اهو و حظرتك
كنان : طيب ماشي يلا بقا
احمد بخبث : بس طلعت بطل يالا يا كنان يبختك وبيغمزله
كنان بغضب ميعرفش ايه سببه راح ادله بالبكس في وشه
احمد بوجع : اااه ليه كده يابن المفترية
كنان مردش عليه وخرج برا
والماذون بدا يبدا في شغله وقال : موفقة يابنتي تكون زوجة كنان الاسيوطي علي سنة الله ورسوله
ريم : لا مش موافقة و الراجل ده خطفني يا عمو و هو الي خبطني بالعربية و بيعزبني و بيضربني و بيخليني من غير اكل و بيطفي في قفيا الساجير يا باشا
كنان بصص لها بصدمة من الي قالته و فاجاة الماذون بدا يلم حاجاته
كنان بغضب ...
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند بيت اسلام
وكان راجع من القسم وهو تعبان و زعلان جدا وفي حالة لا ترضي حبيب ولا عدو
نرمين بحزن : مفيش اخبار
اسلام بتعب : لا
نرمين : مبقتش عارفة اعمل ايه ماما مش بترضي تاكل خالص و حالتها صعبة و مش بتاخد الدواء اصلا
اسلام : يارب اعمل ايه يارب اقف معيا المصايب جاية من كلها مرة واحدة اعمل ايه بس
( وكما يقال المصائب لا تاتي فرادة لازم تجيب اصحابها ويعمل قاعدة عرب 😌😂)
اسلام : طب هاتي الدواء و الاكل يا نرمين انا عارف اني تعبتك معيا الفترة دي بس استحمليني
نرمين بحب : تعبك راحة يا حبيبي
اسلام دخل لامه و قال : ماما حببتي انتي عايزة ريم لما تيجي تشوفك تعبانة كده انا خلاص عاملة بلاغ و هما ان شاء الله هيلقوها
مريم بحزن : ماش يا حبيبي كتر خيرك
نرمين جابت الاكل و قاعده كلهم ياكل و هم مكنش ليهم نفس بس كانوا بيكلوا عشان مريم تاكل وتاخد الدواء بتعها
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
كنان بغضب وطلع من جيبه مسدس وقال : اقعد ياشيخنا و كتب لا خلص عليك
الماذون قاعد و كمال كل حاجة وقال جملته الشهيرة : بارك الله عليكم و جمع بينكم في الخير
كنان بص لريم بتواعد
ريم بصوت عالي : خير مين يا جماعة الحقووووني
كلهم من شيوا و احمد سلم علي كنان و قاله : اوعي يا كنان تضربها و لا تزعلها حرام عليك دي معما كان طفلة
كنان وبيجذ علي سنانه : طب يلا برا يا حنين
احمد بضحك : ههههه طول عمري يابني
كنان قفل الباب في وشه و جري بغضب و شالها وطلع بيها الجناح بتاعه
كل ده تحت نظارت الخدم
سارة بحقد : ونعمة لوريها متها علي ايدي بقا حتة العيلة دي تضحك عليه
سما : يابنتي تضحك عليه ايه دي قالت مش موفقة و كنان غصبها عليه علي فكرة
سارة بغضب : مليش دعوة البت دي لازم تخرج من حياته
سما : ده انتي دماغك في المهلبية خالص انا ريحة اساعد دادة سناء
فوق عند ريم وكنان
كنان بيقرب منها بغضب جحيمي و ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان قرب منها بغضب جحيمي و شدها ليه و مسك درعتها بايده الاتنين وقال بصوت مرعب : ده انتي يومك اسود معيا
ريم بخوف وبتحاول تبعد : يا ماما ده بيتحول هيبقي الراجل الاخضر و يكلني عاااااا اهي اهي
كنان بغضب وقرب وشه من وشها وقال : انا يابت بضربك و بعزبك
ريم بخوف : تو تو ده انت اطيب خلق الله
كنان بيقربها اكتر : انا يابت بسيبك من غير اكل
ريم مقدرتش تمسك نفسها و عيطت من الخوف : اعاااا اهي اهي يا ماما تعالي الحاقيني اهي اهي
كنان بغضب اكتر : و انا اناااا بطفي في قفاكي الساجير !
ريم بطلت عياط و بتضحك : ههههه لا انت بتطفي الساجير في عنيا يا شرير يا مفتري عليك ربنا ههههه
كنان سب درعها و قال : انا سكتلك كتير و عدتلك كتير و بقول معلش دي طفلة لازم استحملها بس انتي مش طفلة انتي شطانة قرشانة لاكن طفلة لااا
ريم : انا عايزة اروح
كنان : بكره هتشوفي اخوكي
ريم بفرحة : هييييي و هروح معه
كنان بجمود : لا
ريم وهي لسه فرحانة : خلاص مش مهم المهم اشوفه
قطع كلمهم خبط الباب و كانت سارة
كنان : ادخل
سارة اتغاظت جدا اول ما شافت ريم جنب كنان : الاكل علي السفرة تحت جاهز ممكن تنزل
كنان : طيب ماشي روحي وانا جاي
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند احمد كان بيسوق العربية تاعته و قف فاجاة عشان كان هيخبط بنت راح نزل بسرعة وقال : انتي كويس
- البنت بتعيط بهيستيريا : ها هيبعني بالله عليك الحاقني
احمد و بيحاول يطمنها : بس بس هما مين متخفيش انا معاكي اهو اهدي بس
وفاجاة جه و احد باين عليه انه سكران طينة و مش شايف قدامه وبيشد البنت وبيقول : يلا يا روح*امك قدامي ..هق..عايزة تهربي يابنت ال***
احمد شدها منه وقال بصوت عالي : انت مين اصلا وعايز منها ايه
الراجل : انا ابقي ابوها يابتاع انت اوعي بقا من قدامي
احمد وقف قدامه : لامش هتاخدها الا اما اعرف هتعمل فيها ايه و ليه هي خايفة كده
الراجل : عايز اهنيها و اعيشها احسن عايشة بس هي الي بت فقر مش عايزة تسمع الكلام
البنت بدموع و بترجي : لا لا كداب واللهي بالله عليك خالي يسبني ده عايز يبعني بفلوس لراجل اكبر منه اهي اهي
احمد بعصبية : انت ليمكن تكون اب
الراجل بضحك : ههههه لا مش اب يلا وسع كده عايز اخد بنتي
احمد : هخدها منك و اديك الي انت عوزه
الراجل ابتسم بخبث وقال : ....
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند اسلام فونه رن راح رد عليها وكان رقم المستشفي الي شغال فيها
- الو دكتور اسلام
اسلام : ايوة يارقي في حاجة
- دكتور اسلام في حالة حرجة جدا و مستعجلة المريض بيموت لو سمحت تعالي بسرعة
اسلام : تمام مسافة السكة
اسلام : نرمين انا رايح المستشفي خالي بالك من ماما
نرمين : حاضر يا حبيبي مع السلامة
ونزل اسلام و راح للمستشفي
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند ريم وكنان
سارة مشيت وقفلت الباب
ريم : انا جعانة خليها تجبلي الاكل هنا
كنان : لا هتنزلي تكلي معيا تحت
و شالها ونزل بيها تحت و قعدها علي الكرسي جنبه
ريم اكلت معلقة من الاكل و وشها ملامحه اتغيرت و فضلت تقلب في الاكل و مش بتاكل
كنان : مبتكليش ليه
ريم : لا باكل
كنان : لا مش بتاكلي
ريم : اصل بصراحة اكلكوا مش حلو ده بتاع عيانين و انا اتسدة نفسي
سما و دادة سناء شهقو اما سارة كانت فراحنة من الي هيحصل فيها و بعد كده مشيو بس سارة فضلت ترقبهم من بعيد
كنان : ده اكل صحي مش بتاع عيانين ثم ده الموجود عايزة تاكلي كولي مش عايزة عنك مطفحني
ريم : كتك طفحة و انا اصلا من غير متقول مكنتش هاكل اكل العيانين ده
سارة فتحت بقها من الي قالته و الاغرب ان كنان متعصبش عليها عشان هو معروف بانه عصبي جدا و بيقف علي الواحدة سبتهم ودخلت عشان تنام
كنان خلص اكل وبص لقي ريم مستني عشان يطلعها بس هو سبها و رايح عشان يطلع
ريم : ايه انت نستني ولا ايه طلعني عشان عايزة انام
كنان بحدة : هروح اعمل شغل فوق و نازل تاني لو ملقتكيش خالصتي الاكل هسيبك هنا واطفي عليكي النور و تنامي بقا هنا فا كالي و خالصي اكلك و يويلك يا سواد ليلك لو ماكلتيش
وسبها و طلع
ريم ندهت علي دادة سناء و دادة سناء جتلها : دادة سناء ممكن تخدي اكلي تفضي و تجيبي الطبق فاضي بعد ازنك
دادة سناء باستغراب : حاضر
و عملت الي قالتلها عليه و شوية و كنان نزل وبص علي طبقها وقال : ريم فين اكلك فين
ريم بتوتر : ايه الغباء ده اكلته كله
كنان بشك و رفع حاجب : بجد
ريم : اه بجد وكذب عليك ليه يا عني
كنان بغضب : عارفة لو بتكذبي يبقي لالتك سودة ..يادادة سناء يادادة سناء
دادة سناء جت و ريم بتدعي ان دادة سناء متقلش الحقيقة
كنان بحدة : ريم اكلت ولا بتكذب
دادة سناء :..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان بحدة : دادة سناء ريم اكلت ولا لا
دادة سناء مكنتش فاهمة حاجة : هي قالتلي فضيلي طبقي و هاتي تاني
كنان : طب تمام اتفضلي انتي
دادة سناء مشيت من هنا و كنان مسك ودن ريم من هنا
ريم بالم : ااااي ودني
كنان بغضب : بتضحكي عليا يا ريم الزفت
ريم بالم : يعم وانت مالك انا مش عايزة اكل سيب ودني
كنان : عشان تموتي و تتحسبي علينا بني ادمة
وقرص ودنها اكتر
ريم بصراخ و الم : اعااااا ياسطا ودني ياسطا
كنان بغضب : هقطعهلك عشان مبتسمعيش الكلام انا عارف ان انتي مش هتجيبيها لبر
كنان ساب و دنها و قال للخدم انهم يجيبوا اكل تاني و فعلا بعد دقايق الاكل جه ..راح كنان اول مالاكل جه شال ريم و قعدها علي رجله
ريم اتكسفت و مش عرفة تزوقه خالص : اوعي كده عيب نزلني
كنان بغضب : هشششش متتحركيش هتاكلي يعني هتاكلي
ريم بصت له و قالت : طب سبني وانا هاكل و حدي
كنان ببرود : لا كان من الاول دون دلوقتي انا الي هاكلك يلا افتحي بقك
ريم ودة وشها النحية التانية
كنان بصوت عالي افزعها : ااااافتحي بوقك
ريم فتحت بقاءها و اكلت غصب عنها كنان جاي يديها وحدة تاني راحت ريم مسكت منه المعلقة و حتطها في الطبق تاني وقالت بغضب
- بقولك ايه ياض انت انا مش هاكل البتاع ده تاااني و لو مسكتش هجيبه و ادعكه في وشك
كنان بغضب : بقولك ايه يابت انتي انا عفريت الدنيا بتطنتط في وشي متخلنيش اطلعهم عليكي
ريم : ياشيخ حرام عليك بقا معاااك كل الاقصر ده و تاكلني شربة عدس و لا البتاع الاصفر ده طعه صراحة يع وانا مش هكله
كنان : شربت عدس ! بس هقول ايه مانتي جاهلة وكمل بغضب و صوت عالي يلا اااافتحي بقوك
ريم بصتله بعنيها الي الزقة الجميلة وقالت : بليز لا طعمها واللهي ما حلو
كنان ضعف قدام عنيها و ساب المعلقة الي فيها الاكل و قال : طب عايز.ة تاكلي ايه
ريم بتفكير : اممممم هتالي و احد شورما سوري و ببسي
كنان : طيب يا ستي
وعمل مكلمة و طلب الاردادر و بعد شوية وصل
كنان : بصي انا هطلعك فوق تاكلي عشان عايز انام دلوقتي و مش هستناكي لما تخلصي انا
ريم : اوكي
طالعها فوق في الاوضة بتعته و هو قعد علي السرير بيتفرج عليها و سبها علي الكنبة تاكل ريم خلصت اكل و هو كان بصصلها و راحلها و شالها حطها علي السرير عشان تنام
ريم باستغراب : مش الاوضة بتعتك
كنان ولسه بيبصلها : امممم
ريم : طب جيبني هنا ليه
كنان : عشان تنامي !
ريم : طب وانت هتنام فين
كنان : هنا
ريم : ايوة يعم طب وانا
كنان : مانتي برضو هتنامي هنا
ريم بغضب :....
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند احمد
احمد : طب انا هاخدها منك و هدفعلك الي انت عاوزه
الراجل بخبث : عايزة نص مليون جنيه
احمد بصدمة : نص ايه يا حلتها
الراجل ابتسم بخبث وقال : بقول نص مليون انت مش شيفها ولا اي دي الف واحد يتمنها
البنت بابكاء من قسوة ابها : انت خلاص مفيش في قلبك رحمة انت بتبعني يا بابا عشان فلوس هتقعد معاك يومين و تروح هتبيع بنتك
الراجل بقسوة : أيوة طبعا انتي ولا حاجة اصلا تقعدي معيا ليه عملالي ايه
البنت مردتش و بتعيط بحرقة
احمد بشفقة عليها : خلاص اهدي يا انسة
الراجل : ها تجيب الفلوس ولا اخدها وامشي
احمد طلع دفتر شيكات و كتبله الفلوس الي طلبها
الراجل بفراحة و طمع : تشكر يا بيه و الله و احلوت معك يا سيد
احمد : اتفضلي اركبي
البنت ببكاء هستيري : لا لاااا مستحيل اركب
احمد : واللهي ماتخافي انا مش هعملك حاجة انا لو كانت عايز ازيكي مش هستاذن منك و هخدك معيا بالقوة
البنت بطلت عياط و بتبصله
احمد : تعالي اركبي متخفيش اصل مينفعش اسيبك في الشارع و امشي متخفيش
البنت صدقته و ركبت معه
احمد / اسمك ايه
بصتله وقالت : انا حنان
احمد ابتسم وقال : وانا احمد بصي متخفيش مني خالص انا مش هعملك حاجة
حنان بصتله و قالت ببتسامة جميلة : شكرا
احمد ببتسامة : علي ايه
حنان : ممكن اعرف انت هتوديني فين
احمد : بصي انا معنديش غير شقة واحدة انا اكيد مش عامل حسابي علي موقف زي ده بس انا هديكي اوضة ليكي و حدك مش هقرب عليها و هديكي مفتاحها كمان وانا اصلا معظم و قاتي في الشركة فا متخفيش يعني
حنان ببتسامة : واللهي انا مش عارفة اقولك ايه
احمد اكتفي بانه يبتسم لها
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
ريم بغضب : لا وديني الاوضة التانية عايزة ابقي لوحدي وانام علي رحتي
كنان : مهو لو كانت السنيورة معملتش الي عملته الصبح كانت سبتك في المخروبة التانية اما انتي استفزتيني و خليتيني اكسر الباب
ريم : ايوة يعني مينفعش انام هناك ليه
كنان : وانا اش ضماني انك متهربيش ثم برضو انا كانت هخليكي تقعدي في اوضة تانية يعني ما الاوض كتير بس انا مش مامنلك انتي متقعديش و حدك ابداا
ريم : يعم اتنيل هتحرك فين بالجبس بتاعي بس
كنان : زي متحركتي الصبح ياختي
ريم : اوووف طب انت نام علي الارض و لا علي الكنبة الي هناك دي
كنان بسخرية : بقا كنان الاسيوطي انا انام علي الارض وعشان مين عيلة قد ركبتي
ريم بغضب : لا يحلو بقالك ايه مش كل شوية عيلة عيلة ايه شيفني في الافة يالا ولا ايه ده انا اوديك البحر و اجيبك عطشان و السرير ده كله بتاعي و انت هتنام علي الكنبة
كنان : طب متروحي انتي نامي علي الكنبة
ريم ببرود : لا يا خويا انا وحدة متجبسة و تعبانة
كنان زهق من الكلام معها و راح نام علي الكنبة و ريم نامت علي السرير
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند احمد
اخد رحمة وادها مفتياح الاوضة بتاعتها و سابها و خرج
وهي اول مدخلت فضلت تعيط علي الي عمله فيها ابوها وانه بعها لواحد غريب و انها هانت عليه
استووب
حنان بنت جميلة عندها ١٩ سنة بعيون عسلية جميلة وبشرة قمحوية و جسد ممشوق مامتها توفت وهي بتولدها و بابها راجل بتاع شرب وكل هامه الفلوس وبس و مكنش مهتم بيها اصلا ولما اتولدت واحدة جرتهم اسمها عفاف هي الي ربتها و كانت حنينة عليها جدا و بتحبها عشان هي مش بتخلف و اعتبرتها بنتها بس ابوها اخدها عشان يجوزها واحد كبير جدا و كان بالمقابل هيديله ١٠ تلاف جنيه
عيطت جامد وقالت : لدرجادي انا مسواش عندك حاجة يا بابا لدرجادي بتحب الفلوس و تبديها عني ونامت من كتر التعب
(◍•ᴗ•◍)❤(◍•ᴗ•◍)❤(◍•ᴗ•◍)❤(◍•ᴗ•◍)❤
ريم صحيت بدري جدا كانت الساعة ٧ الصبح وكانت فراحنة جدا انها خلاص هتمشي من هنا عشان كنان قالها انه اسلام هيجي انهارده و كانت هتطير من الفراحة عشان اخوها ومامها وحشها مع انها غابت يومين بس .. بس حست قد ايه انها كانت في نعمة وهي في وصطيهم و انها رغم كل الخناقات مع اخوها اسلام الا انها بتحبه و بتحب منغشته ليها لما كانت بتتسحب عشان تاخد هدومه وتلبس منها عشان بتحب تديقه و كمان بتحب تلبس تشيرتاته
كنان بعد شوية صحي و بص قدامه لقها قاعدة علي السرير و سراحنة و بتضحك فا راح قرب منها و هي مش و اخدة بالها راح بسها في خدها ريم اتنفضت و بصتله بصدمة اما هو مقدرش يمسك نفسه علي شكلها وفضل ي ضحك
ريم بغضب : انت قليل الادب ايه الي انت عملته ده
كنان بضحك : ههههههه ياللهوي علي شكلك كان يفطس ضحك هههه
ريم بغضب : لا يحبيبي مش عشان سكتناله يدخل باحماره ده انا لولا اني متجبسة كانت عملتك استيكر في الارض
كنان بسخرية : بس يا اوزعة
ريم : وانت ابو الفصادة
كنان : اه صح انا انبارح جبتلك هدوم ونسيت اقولك اهما في الكيس الي هناك ده اللبسي منهم
ودخل عشان ياخد شور و بعد ١٠ دقايق خرج لبس هدومه و نزل خرج من الاقصر عشان يجري شوية
اما ريم اول مخرج اخدت الهدوم و دخلت عشان اخدة شور و لبست بجامة بنص كم سودة و كانت لايقة جدا علي بشرتها البيضة الجميلة و بعد شوية كنان جه من برا و شفها و انصدم من جمالها و شعرها الطويل الي كان بينقط ميا راح غسل وشه بسرعة و جاب السشوار و المشط و شد ريم قدامه و قاعدها علي السرير
ريم بغضب : اوعي يعم انت انا هسرحوه
كنان بغضب و صوت عالي : صوتك ميعلاش وانا عمل الي انا عايزه انتي فاهمة
ريم : يعم خليت ودني تصفر من صوتك الي فرحان بيه ده
كنان ببتسامة : اللهم مبارك شعرك جميل جدا و ناعم
ريم بضحك : كانت عايزة اقصه عشان ابقي زي سعاد حسني راحت ماما قيلالي لو قصتيه مش هتحصلي حسني نفسه ههههه
كنان بغضب : اوعي اوعي تفكري تقصيه امك عندها حق
ريم لفتله ببتسامة : اسلام هي امتي
كنان لفها تاني وبيكمل الي بيعمله و مردش عليها
ريم بغضب : ايه يعم مش بكلمك
كنان بغضب : هشششششش اسكوتي
ريم راحت قامت من قدامه وقالت : لا بقي اذا كان انت عندك انفصام في الشخصيه فانا بقي معيا شهادة معملة اطفال
كنان ضحك وشدها عنده تاني وقال : شوية كده اقعدي بقا ساكتة
ريم بفرحة : ماشي
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند اسلام خرج من المستشفى وهو هلاكان و تعبان بمعني الكلمة و فاجاة فونه رن
اسلام : الو
.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسلام وعينه دمعت : ريم
ريم بفرحة : الو ياسولم وحشتني
اسلام بلهفة : انتي فين ياحببتي انا هجيلك دلوقتي انتي فين
- ازيك يا اسلام
اسلام بصدمة وغضب : كنان
كنان ببرود : طب شاطر انك عرفت صوتي يا اسلام يابسيوني
اسلام بحدة وغضب : ريم ملهاش دعوة دي طفلة سبها في حلها
كنان بضحك : ههههه اسبها مين ده انا وهي بنموت في بعض ايه عايز تفرقنا عن بعض يا اسلام عايزة اختك تتالم من بعدي
اسلام بغضب : دي طفلة ملهاش دخل ايك تلمسها او تيجي نحيتها انت فاهم
كنان ببرود : براحتي ... ثم انت مقلتلناش ان ليك اخت موزة كده
اسلام بغضب : اخرس ايك تجيب سرتها لورا**جل اديني بس العنوان انا هاجي مش هخلي فيك حتة سليمة
كنان : شوفت بقا ان الزمن دوار وجه دورك تتفع التمن و ان الي عملته ده مبيعديش بساهل انت غلط و غلط مع الي مبيرحمش وانا هكون احسن منك واخليك تيجي تشفها و هتقول بعضمة لسانها انها بتحبني و انها متقدرش تستغني عني يا اسلام يا بسيوني
اسلام بسخرية : هههه ريم مستحيل تعمل كده وهنشوف
كنان ببرود : هنشوف و العنوان ......
اسلام قفل الخط وبسرعة ساق العربية ورايح للعنوان
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند ريم وكنان
كنان طلع مسدس و مسك ريم من درعها بعنف
كنان قرب منها وقال بصوت جحيمي و عيونه بطلع شرار : شايفة المسدس ده هقتل بيه اخوكي ومش هتعرفي ترجعي تاني عشان خلاص هيبقي اقبل رب كريم فانتي اسمعي الكلام و المرة دي مش زي كل مرة هتغلطي غلطة وحدة اخوكي هيكون في خبر كان سااامعة
ريم دموعها نزلة شلالات و مش بترد
كنان بصوت عالي افزعها : بقولك سااامعة
ريم هزت رسها بنعم
كنان ببرود : دلوقتي اخوكي هيجي و انتي هتقاليه اني مخطفتكيش وانك جيتي باردتك و انك بتحبني من زمان و كمان اني انا جوزك فااااهمة
ريم بدموع وطفولة : لا مش هكذب عليه كده هيزعل مني
كنان مسك وشها بايده الاتنين وقال : يعني عايزه يموت خلاص برحتك يا قطة ودي هتبقا نهايته و كل ده وانتي هتبقي موجودة و شيفه وساعتها هيكون مات بسببك
ريم بدموع وشهقات : ل ل لاااا هسمع الكلام خلاص
كنان بحدة : تمسحي دموعك دي و متعيطيش قدامه و لا تقولي اني انا الي خبطك تقولي واحد خبطني و اول مفوقت كانت في المستشفي وانتي اتصلتي بيا ساااامعة
ريم بقلة حيلة و دموع : حاضر
وخرج وسبها و بعد شوية كان وصل اسلام .. اسلام الحرس دخلوه عشان كنان قيلهم و دخل بغضب و تواعد للكنان و ايضا اشتياق لاخته الصغير التي لم يراها منذ ثلاثة ايام
كنان اول مشافه قال بسخرية : نورت ايه ياعم كل ده تاخير
اسلام بصوت عال ومسكه من لياقته : فييين رررريم
كنان زقه بغضب وقال : ايدك الو*سخة دي متلمسش اسيادك
اسلام بغضب : بقولك فين ريم
كنان : هطلع اجبها
و بعد دقايق كنان كان نازل و شايل ريم و اسلام كان مصدوم من الي شافه ان ايديها و رجلها متجبسين و كنان قعد ريم علي الكنبة و وقف ورا اسلام وبيبص الريم بتحزير و حاطط ايده علي المسدس الي في جيبه
اسلام قعد علي ركبته قدام ريم و حضنها ريم مسكت في حضنه جامد و مكنتش عايزة تسيبوا ابداا و كانت حسة اني دي اخر مرة هتحضن اخوها و كانت مسكة في حضنة جامد كانها بتودعه و بتتاسفله علي هيحصل بس كل ده خارج اردتها و برضو عشان خايفة عليه و مش عايزة تخسره او تكون السبب في نهايته و بعد دقايق اسلام ابتسم وعيونه كان فيها دموع و قرب من ريم و طبع قبلة علي جبينها و قال
- هدفعه التمن غالي هو اكيد الي عمل فيكي كده انا هربهولك ياروحي و بيخدها في حضنه تاني
اسلام شوية وبعد عنها وقال : ريم يا حببتي يلا عشان نروح يا حياتي ده ماما كانت هتموت عليكي يلا ياروحي ولسه هيشالها كنان مسك المسدس و ريم زقته
اسلام باستغراب : في ايه يا ريم ليه عملتي كده
ريم بتحول تتماسك و متعيطش : ع عشان مش ينفع
اسلام : هو ايه الي مينفعش احنا هنروح
ريم : ريم مش عايزة اروح
اسلام بغضب : انتي بتقولي ايه انتي هتروحي معيا يعني هتروحي
كنان ببرود : ازي و تسيب بيت جوزها حبيبها
اسلام بصدمة وبص لريم : لا ريم مستحيل تعمل كده و مسك وشها بايده الاتنين وقال حببتي عارف انه مهددك و مخوفك بس انا جنبك اهو متخفيش قولي الحقيقة مش هيعملك حاجة طول مانا موجود ريم كانت هتكلم و اقتنعت بالي اخوها قال بس كنان مسك المسدس تاني و بيبص لريم
ريم :.....
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند حنان صحيت من النوم اتوضيت و صلات فرضها و قرات وردها اليومي و بعد كده جات تخرج لقت ورقة متعلقة علي باب اوضتها و مكتوب فيه
- صباح الخير يا حنان في اكل كتير في التلاجة طلعي الي انتي عوزها و متكسفيش و كمان ياريت تستنيني باليل و مجيش القيكي نايمة عشان عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم ...احمد
حنان : هيكون عايز ايه ده كمان بس هو باين عليه طيب و مش هيعملي حاجة انا هستنا بليل وامري لله
وبعدها دخلت المطبخ و عملت سندوتش و دخلت الاوضة تاني
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند ريم و كنان
ريم : كلامه كله صح وانا بحبه و هو بيحبني و انا وهو اتجوزنا
اسلام بعدم تصديق : انتي كدابة وهو الي عامل فيكي كده عشان متعترفيش بالحقيقة
ريم هزت راسها بالا وقالت : لا ده هو الي انقذ حياتي و كان معيا في المستشفي لنا عملت حدثة عربية و صحبها رماني في المستشفي و محدش سال عني غيره
اسلام : انتي عبيطة هتحبي واحد لمجرد انه انقذك عشان تعرفي بس انك بتحوري
ريم : لا انا بحبه من زمان و المستشفي جابت رقمه من علي موبيلي عشان كانت متصلة بيه اخر مرة
اسلام صفع ريم بقوة لدرجة ان أنفها جاب د*م
كنان غضب جدا اما ضربها و اكان هيمسكوا يعجنوا بس ريم شورتله بايده بمعني لا و بصتله بصت ترجي انه ميضربش اخوها وفعلا سمع كلامها
اسلام بغضب : انتي قلي*لة* ادب لما وحدة في سنك تتجوز وتحب تبقي متربتيش و لا عدي عليكي ريحة التربية ومن انهارده انتي مش اختي ولا اعرفك و هقول لامك الي هتموت عليكي في البيت دي انك خلاص موتي في حدثة عربية و دفنوكي انتي كسرتيني وخليتي وشي في الارض و اخرة اما تجوزي تجوزي اكتر واحد اخوكي بيكره يا خسرة تربيتي فيكي ياخسرة
وخرج من القصر كله و هو راجع البيت تاني وهو غضبان من الي اخته عملته وانها خلت واحد بيكره كره العمي يفرح فيه
عند كنان و ريم
ريم كانت حطة اديها علي خدها مكان ماخوه ضربها و انفجرت في العياط لان اخوه عمره مامد ايده عليها وكمان مش هتشوفه تاني اما كنان كان قلبه بيتقطع عليها وراح عشان يشالها ريم بعدت ايده و بتعيط بهيستيريا
كنان بحزن علي حالتها : تعالي هطلعك فوق
ريم بتعيط وبتعد ايده عنها و ترجع لوراه لحد موصلت لا اخر الكنبة راح كنان جه عشان يمسكها ريم زقته وبتكلم وعنيها ملايانة دموع : ااااابعد عني انت السبب في ده كله ملكش دعوة بيا اااابعد
كنان شالها غصب عنها و طلع بيها فوق و..
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند اسلام وصل البيت و امه و نرمين كانه مستنينه
نرمين : انت اتاخرت كده ليه قلقنا عليك
اسلام مردش عليها وقرب من امه وقال بحزن : ماما عايزة اقولك علي حاجة
مريم و اقلبها كان بيضرب جامد وحست ان الموضوع يخص بنتها قالت بلهفة : في ايه
اسلام بحزن : ريم ماتت
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسلام وهو بيتصنع الحزن : ماما ريم اتوفت في حدثة
نرمين بصدمة : انت بتقول ايه يا اسلام
وفاجاة مامت ريم وقعت في الارض و نرمين واسلام جريوا عليها و اسلام ملاقاش فيها نفس لا خارج ولا طالع بس نبضها كان شغال و ضعيف اسلام شالها و ركبها العربية و راحوا المستشفي
في الاستقبال
اسلام بصوت جهوري : بسرعة عايز ترولي
الممرضين اتجمعوا و دخلوا العمليات ووقفوا اسلام برا
اسلام بغضب : انا دكتور دخلوني
الدكتور : مينفعش يا فندم
ومنعه من الدخول بس اسلام كان عايز يدخل
الدكتور وقف وقال : حضرتك لو دخلت معنا جوا مش هتعمل اي حاجة وانا متأكد من ده عشان الحالة تخصك و اكيد هتبقي خايف تلمسها اصلا و انت بتعطلانا خلينا نشوف شغلانا
وسابه ومشي بعد ما اسلام اقتنع بكلامه
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند ريم و كنان
كنان كان شايل ريم غصب عنها وريم بتتحرك بعشوائية و بتعيط دخلوا الاوضة و كنان حطها علي السرير
كنان بغضب : هششششش خلاص بقا صدعتيني
ريم بصتله و مستمرة في العياط
كنان : بس عشان اجبلك حاجة حلوة
ريم برضو بتعيط
كنان : بس عشان اديكي الفون بتاعك
ريم مستمرة في العياط
كنان بنفاذ صبر و صوت عالي : بقوللك اسكتتتتتي بقاااا
ريم خافت وحولت تكتم عياطها بس صوت شهقتها لسه موجود
كنان صعبت عليه جامد
كنان قرب منها بيقولها : خلاص اهدي
ريم مش بصاله و بص في الارض و صوت شهقتها مستمر
كنان شالها و حطها علي رجاله وبيطبطب عليها بحنان بيقول انا اسف
ورفع وشها فوق وبيقول : انا عارف ان انتي بتكرهيني عشان الي عملته فيكي بس واللهي الايام هتسبتلك اني انا مظلوم
ريم دمعها نزلة شلالات بس مش بتطلع صوت عشان خيفة منه
كنان بيمسح دمعها بايده وبيقول : خلاص بقا عشان هوريكي حاجة حلوة هتعجبك
ريم برضو بتعيط من غير صوت
راح كنان هز رجله و بينطتها زي الاطفال و بيضحك و بيقول : ريم العسل هتبطل عياط عشان اوريها المفاجأة بتعتها
ريم بطلت عياط وفضلت تضحك جامد عليه و قالت : ههههه انت بتعمل ايه انت فكرني بنت اختك ههههه
كنان وبيمسح باقي الدموعها بايده وقال : واللهي لو كان في كانت هبقي اعقل منك ههههه
ريم بطفولة : يلا بقا انت قولت هتديني الفون بتاعي و هتوريني مفاجاة يلا اوفي بوعدك
كنان بضحك علي طفولتها : هههه ماشي يا ستي تعالي اوريكي المفاجأة الاول
وشالها ونزل بيها الجنينة
ريم بطفولة : الله حلوة اوووي
كنان ببتسامة وسيمة : مش دي المفاجاة
ومشيوا شويا بعدها كنان قالها : يلا غامضي عينك
ريم غمضت عنها راح كنان ابتسم بخبث واستغل الفرصة و طبع قبلة علي شفيفها الوردي
ريم فتحت عنيها بصدمة و غضب طفولي وقالت : بقا هي دي المفاجاة يا قليل الا**دب
كنان بضحك : لا واللهي بصي قدامك
ريم بفراحة : الله دي جميلة اووووي
كنان بابتسامة : مش اجمل من عيونك
وكانت المفاجاة مرجيحة جميلة جدا و مزينة بالورد و كان شكلها تحفة
ريم : يلا ركبني و زقاني
كنان ببتسامة /ماشي يا ستي
وشالها وركبها و بيزقها بالمرجيحة
كنان : بقيت علي اخر الزمن كنان الاسيوطي بقا يمرجح العيال
ريم بغضب : بس يا بابا زوق و انت ساكت
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند حنان و كان الليل ليل و احمد جه و هي كانت مستني
احمد ببتسامة : ازيك عاملة اسف لو كانت خليتك تستنيني كتير بس اعمل ايه الشغل
حنان ببتسامة : الحمدلله ولا عادي انت مش اتخرت اصلا
احمد قعد وقال : بصي احنا مينفعش نقعد مع بعض كده احنا لازم نت..
قطعته حنان بحزن : عندك حق انا اعرف وحدة صحبتي هروحلها اقعد معها وهي مش هتمانع هي بتحبني و شكرا جدا ليك
وكانت لسه هتقوم احمد مسك ايديها و قعدها تاني وقال : تتجوزيني
حنان :..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
حنان : ايه
احمد : اصل مينفعش هينفع تقعدي معيا غير بكده وانا واللهي انا مش هالمسك ولا اقرب منك كله علي الورق
حنان : لا خلاص انا هروح عند صحبتي اقعد معها مش متطرا اقعد هنا بعد اذنك ولسه هتمشي
احمد قام وقف قصدها و حط ايده في جيبه وقال : امممم صحبتك طب هتقعدي معها قد ايه يوم ولا يومين شهر ولا شهرين و بعد كده ها
حنان بصة في الارض لأن كلامه كان صح
احمد : مبترديش ليه ها عشان تعرفي اني صح
حنان و دموعها نزلت شالالات : طب طب انت عايزني اعمل ايه امي ماتت و ابويا باعني وانا هعطلك عن حياتك واكيد انت عايز تتجوز ويكون ليك اسرة وانت هتدبس فيا ليه انت زنبك ايه
احمد بدون وعي قام و خدها في حضنه وقال : بس بس انا مش اقصدي اعيرك واللهي انا خايف عليكي من كلام الناس انك يعني بنت وانا راجل اعذب و خايف علي سمعتك واللهي مش قصدي
حنان بصتله والدموع كانت في عنيها وقالت : انت طيب اوووي
احمد ابتسم علي براءتها وقال : ها قالتي ايه موافقة
حنان : ماشي بس علي الورق بس زي مقالت انت اوكي
احمد ببتسامة : اوكي كتب الكتاب بكره
حنان اخدت بالها من الوضع الي هي في وقالت : طب ممكن تبعد
احمد : اه اه طبعا انا اسف
حنان : ولا يهمك محصلش حاجة
وراحوا عشان يناموا
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
في المستشفي بعد معدي حوالي ٤ ساعات الدكتور خرج
اسلام بلهفة وخوف : ها يادكتور طمنا
الدكتور : احنا عملنا الي علينا بس للاسف الصدمة الي اخدتها خلتها تدخل في غيبوبة
اسلام بصدمة : غيبوبة !
الدكتور : ايوة للاسف
اسلام : طب هتفوق امتي
الدكتور : الله اعلم يوم اسبوع شهر سنة
اسلام اخد الصدمة وقعد علي الارض وعيونه بدات تدمع ونرمين مش عرفة توسي ازي
نرمين : معلش هي هتقوم بالاسلامة ان شاء الله
اسلام بص لها بحزن و اخدها في حضنه وبيعيط زي العيال الصغيرة
نرمين بتطبطب عليه : تعالي نروح انت تعبت انهارده وبكره نيجي عشان نشوفها
اسلام مشي معها لما شاف الي في المستشفي بيبصوا ليه وفعلا رواحوا و وصلوا البيت تعبنين و مهمومين
اسلام اول مدخل اترمي في نرمين وفضل يعيط جامد ويقول : لنا بكدب يا نرمين انا كل الي بقوله كدب ريم عايشة وانا كذبت
نرمين بعدته عن حضنه وقالت : ايه بتقول ايه انت ازي تكدب في حاجة زي كده
اسلام شدها وحضنها تاني وبيعيط ونرمين مقدرتش تلومه او تعتبه اكتر من كده وزعلانة علي حالته و اخدته في حضنها و بتطتبط عليه لحد مهدي خالص ونام علي رجاليها
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند كنان و ريم
كنان : كفيا بقا حرام عليكي الساعة ١٢ يلا عشان ننام و هجيبك هنا بكره كمان يلا
ريم بنوم : لا عايزة اتمرجح
كنان : يابت ده انتي نامتي خلاص
ووقف المرجيحة وبيقرب منها عشان يخدها ريم بعدت ايده وقالت وهي بتنام : الا انا عايز اتمرجح يا كئيب يا عدو الفرحة
كنان ضحك عليها وعلي كلامها و مهتمش خالص ليها عشان هي خلاص اصلا كانت بتنام اخدها و طلع بيها و حطها علي السرسر و قلعلها الچكت و نيمها و نام جنبها و اخدها في حضنه ونام
تاني يوم ريم كانت لسه تصحي لقت نفسها مش عارفة تتحرك و لا عرفة تقوم و فتحت عنها لقت كنان و خدها في حضنه و حضنها جامد كانها هتهرب منه ريم تتحرك وتزوق ايده بس متعرفش و تحاول تنزل بجسمها من تحت ايده برضو مش بتعرف في مسكت ايده و عضته فيها
كنان قام من النوم مفزوع و مسك ايده بالم : اااه ااه في ايه
ريم بغضب طفولي : طلعتني من علي المرجيحة انبارح و قالنا ماشي و نيماتني غصب عني وقلنا ماشي بس تنام جنبي علي السرير بتاعي لا كده كتير
وزقته برجليها السليمة علي الارض ووقع
كنان قام بغضب و....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان قام بغضب و نط علي ريم نام عليها
كنان بغضب : ايه بقا مش هتتلمي و تبطلي جنانك ده
ريم بالم : اااه اوعي كده هموووت يا بغل
كنان بغضب : كمان بتشتمي طب مش هقوم شوفي بقا هتعملي ايه
ريم : انت عارف ماما لما كانت تصحي تلقيني سهرانة علي الفون كانت تقولي نامي نامت عليكي حاطة دعوات ماما اتحققات ههههههه
كنان باستغراب : انتي ازي ليكي نفس تهزري وانتي كده ده انتي بنت مش طبيعية
ريم بصراخ : ااقوم قامت قيمتك يا بعيد هموت فكر نفسك فراشة يالا ولا ايه
كنان : مانتي لو محترامة مكنش الواحد عمل فيكي كده
ريم بتعيط وتحاول تقوم بس مش عرفت
ريم و هي بتعيط : اهي اهي قوم بقا ده مش هزار انا عضمي اتكسر اهي اهي
كنان : تتربي الاول وانا اقوم
ريم : اااايه ده يالهوي
كنان : ايه في ايه
ريم : يا نهار مش فايت
كنان قام من عليها وقال : في ايه يابت انطقي
ريم : عنيك ملونة
كنان بغضب : خضيتيني وانتي لسه شيفها دلوقتي يا عميا
ريم : اممم بس عينك الحلوة دي مش ريقة عليك خاالص
كنان بخبث : امممم انتي بتعكسيني يا ريم
ريم وشها قلب احمر واتكسفت : لا طبعا
كنان قرب منها اكتر وقال : بس انتي عيونك احلي يا موزتي
ريم وشها خلاص بقي طماطم : طب ابعد طب
كنان اول ملقها اتكسفت قام وقال : انا هروح اخد شور
ريم بغضب : بارد ابو *شكلك
كنان : اجيلك تاني ولا ايه شكلك متادبتيش لسه
ريم بخوف : لا يعم خلاص ده اتربيت من اول و جديد
ودخل وهو بيضحك عليها
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند اسلام ونرمين
نرمين صحيت لقت اسلام حضنها جامد زي العيل الصغير الي ماسك في امه راحت تمسح علي ضهره بحنان و بعد شوية اسلام صحي و اول مشاف نرمين اخدها في حضنه اكتر وقال
- واللهي انتي الي مصبراني علي كل الي انا فيه نرمين انا بحبك اوي وبموت فيكي
نرمين بحب : وانا كمان بحبك
اسلام بحزن : انا عايز احكيلك يا نرمين بس خايف تلوميني و تانبيني اكتر من متانب
نرمين وهي بتمسح علي شعره بحنان : لا مش هانبك و لا قولك حاجة الي حصل حصل بس فاهمني
اسلام بدا يحكيلها كل الي حصل
نرمين انصدمت و اقامت من حضنه
اسلام بحزن : شافتي اهو ده الي كانت خايف منه
نرمين بصدمة : انا ازي مفكرتش في كده ازي
اسلام باستغراب : في ايه مش فاهم
نرمين : اصل اليوم الي ريم اختفت في كان في نفس اليوم كنان كان قايلي انه جاي عشان يزورني لاني وحشته بس مجاش في اليوم ده و متصلش بيا من ساعتها بس انا مهتمتش ومحتطش في بالي عشان ساعتها كانا مشغلين بريم
اسلام بغضب :يعني هو خطفها ال*كل*ب
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند حنان و احمد
حنان صحيت و صلت فرضها و قرات وردها إليومي و راحت عملت فطار و بعد شوية احمد صحي و انبسط جدا اول ملقها بتعمله هي بنفسها الفطار
حنان : صباح الخير
احمد : صباح النور ليه تعبتي نفسك كان ممكن افطر في الشركة عادي
حنان : لا انا هعمل الفطار كل يوم وانت هتفطر هنا كل يوم بس لو انت مش حابب كده خلاص
احمد بسرعة : لا لا لا خلاص نفطر بس بشرط
حنان : ايه هو !
احمد ببتسامة : تفطري معيا
حنان ببتسامة ممثلة : ماشي وانا موافقة
احمد قعد وبداوا يفطروا
احمد : بصي انا هبعتلك فستان عشان كتب الكتاب و هاجي علي الساعة ٥ او ٦ كده تكوني جاهزة ماشي
حنان : ماشي
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند كنان خلص الشور بتاعه وطلع من الحمام
ريم : يا خرجة من باب الحمام وكل خد عليه خوخة خوخة خوووووخة
كنان بضحك شديد علي شكلها و طفولتها : ههههههه يا ختي عسل
ريم بضحك : ههههه لا متدعوتش علي كده ها
كنان بضحك : ههههههه ماشي ياختي انا هروح البس
ريم : انت هتروح فين
كنان : الشركة الي بقالي اسبوع مرحتهاش بسبب سيتك
ريم : حد قالك ياخويا تخطفني
كنان سبها و دخل اوضة الهدوم بتعته و ريم دخلت تاخد شور وبعد شوية خلصت
ريم : احيه نسيت الهدوم اعمل ايه ياربي في ذكرة السمك بتاعتي دي عموما هو كده كده ماشي فاهستني لما يخرج ويمشي
كنان لبس بدلته و رش برفانه الساحر و اخد شنطته و خرج
كنان : عايزة حاجة يا زفتة قبل مامشي
ريم وهي في الحمام : لا شكرا
كنان : ماشي بااي
ريم : يلا بااي
وخرج من الاوضة ونزل و نده علي سارة وسارة جات
سارة بسهوكة : نعم يا كنان بيه
كنان : شوية كده وتطلعي لريم بالفطار و تخلي بالك منها و متطلعش برة الاوضة مفهوم
سارة : مفهوم يابيه
عند ريم اتاكد انه خلاص مشي و خرجت وهي لبسة البرنص
كنان نسي ياخد الفون بتاعه راح نزل من العربية تاني و طلع السلم و دخل الاوضة انصدم
لقي ريم قاعدة علي الارض و مسكة الشنطة الي فيها هدومها و بطلع لبسها و كان شعرها بينقط ميا وكان شكلها غاية في الجمال
ريم اول مشفته اتخضت
ريم بتوتر : ا ا اطلع برة عايزة البس
كنان كان مغيب عن الواقع خالص و كان بيقرب منها و بيفك زراير القميص
ريم خافت جدا : بقولك اطلع برة عايزة غير عيب كده
كنان خلع القميص وبقي عاري الصدر ولسه بيقرب من ريم
ريم بدات تعيط وتخاف اكتر : في ايه انت بتقرب كده ليه
بدون اي مقدمات كنان شال ريم و رمها علي السرير و ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان شال ريم وخي عاملة تصرخ و تعيط و هو مش في الدنيا خالص و رامها علي السرير و بيقرب منها
ريم بدموع وخوف : هو في انت بتقرب ليييه ابعد عني
كنان مكنش سامع صوتها خالص كان في عالم تاني
ريم بدموع زي الشالالات : كفيا بقا متخوفنيش اكتر من كده حرام عليك
كنان شد ريم نحيته و لسه هيقرب منها فاق من كل الي كان في علي خبط الباب جامد و انصدم لما لقي ريم في ايده و بتعيط بهستريا و خايفة جدا و ببترعش
كنان بعد عنها فورا و اخد الاقميص بتاعه وفتح
سارة بتوتر و خوف : واللهي يا باشا معرف انك جوا اصل خبط كتير و محدش رد عليا فا خبط جامد انا اسفة
كنان مردش عليها اصلا و نزل و هو في قامة غضبه من نفسه و من الي كان هيعمله في ريم : ازي ازي انا ابقي حيوان بطريقة دي و اخوفها مني بالشكل ده ازي
عند ريم وكانت منهارة من العياط و خايفة جدا سارة دخلت و حطت الاكل وبصت لها بشماتة وسارة خرجت من هنا ودادة سناء جات من هنا عشان تنضف الاوضة
دادة سناء بخضة : ياللهوي مالك يا ست هانم
وجريت عليها وريم اول ما شفتها حضنتها دادة سناء بدلتها الحضن وبتبطب عليها بحنية
دادة سناء : مالك يا حببتي في ايه
ريم بدموع : انا انا عايزة ماما اهي اهي
دادة سناء شددة من حضنها ليها وقالت : يا حبيبت قلبي بصي اعتبريني انا ماما يا حببتي
ريم بدموع كالسيول : انا انا مش عايزة اقعد في في البيت الوحش ده عايزة اروح
دادة سناء بتبطب عليها : بس يا بنتي بس خلاص اهدي انا معاكي اهو
ريم بدموع : دادة سناء
دادة سناء : نعم يا حببتي
ريم بشهقات وعياط : انتي طيبة اوي زي ماما انا حبيتك
دادة سناء ببتسامة : وانا كمان ياروحي حبيتك دخلتي قلبي من غير استاذان واللهي .. ويلا بقا عشان تلبسي عشان متخدبش برد
ريم ودموع لسه في عيونها : ح حاضر
ولبستها و بعد كده سرحت لها شعرها ولسه هتقوم ريم شدتها و عيتط تاني
ريم بدموع : بالله عليكي متسبيني خليكي معيا
دادة سناء : هقعد معاكي كتير اوي بس اخلص تنضيف و شغل البيت
ريم بدموع : بلا شغل بيت بلا شغل غيت قاعدي معيا
دادة سناء قعدة معها شوية و فطرتها بعد محيلة كبيرة و بعدها ريم نامت دادة سناء طفيت النور و نزلت علي شغلها
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند كنان
كنان من ساعة موصل الشركة و هو مش مركز في حاجة ابدا وقاعد غضبان من نفسه و مش عارف هيحط عينه في عينها ازي بعد كده فاجاة احمد دخل وقطع حبل افكره
كنان بغضب : مش تخبط يا حمار قبل متدخل
احمد بزعل مصتنع : ده بدل متقوم تخدني بالحضن عشان سيبني مدعوك في الشركة اسبوع بحاله يارجال حرام عليك
كنان بنفاذ صبر : اخلص مش فيقلك
احمد بغمزة : عرستنا عاملة ايه
كنان قام ومسك احمد وضربه بوكس في وشه
احمد بالم : اااه اه ليه كده يا صحبي
كنان بغضب جحيمي : غوررر من وشي
احمد رمي الورق الي في ايده وطلع يجري علي برا .. وبعد شوية دخل تاني
احمد : اه صح انا كانت جاي اقولك ان كتب كتابي النهارده فا هتروح معيا
كنان : اخيرا هتجوز وتريحنا منك ومن قرفك
احمد ببتسامة : عيب متقولش كده انا هبقالك زي اللقمة في الزور انت فكرني همشي كده بسهولة هههه
كنان : طب اتفضل غور برا
احمد بمرح : طب لزمتها ايه اتفضل
وطلع يجري علي برا
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند اسلام و نرمين
اسلام بغضب : طب ايه العمل دلوقتي
نرمين : مش انت بتقول اتجوزها
اسلام : ايوة
نرمين : يوبقا مش هنعرف نعمل حاجة
اسلام : بس الغريبة ان ريم كانت بتقولي انها بتحبه و تعرفه من زمان
نرمين : لا معتقدش لانه عمره مشاف ريم و عمره مجه هنا ولما فكر يجي اديك شوفت الي حصل
اسلام : يلا عشان هنروح لماما في المستشفي
نرمين : ماشي هروح البس
وبعد شوية اسلام ونرمين كانوا لبسوا و نزلوا سوا و ركبوا العربية و ريحين علي المستشفي و بعد موصلوا راحوا علي الاوضة بتاعة مريم وكانت نايمة و لا ليها حول ولاقوة و اسلام اول ماشفها ابتدا احساس الندم يرجعله تاني و عيونه تبتدي تدمع مسك ايد مريم و قبلها و قعد علي الكرسي الي قصدها وفضل يتاسف لها و يعيط و نرمين بتفرج علي كل ده وهي حزينة جدا و شوية و نرمين روحت واسلام راح علي المستشفي الي بيشتغل فيها عشان فيها كذا حالة محتاجة عمليه
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند حنان كانت الساعة ٥ تقريبا و جه الفستان و لبسته وكانت زي الاميرات بس كانت حزينة علي نفسها وعلي اليوم الي كانت بتتمانه هيحصل بشكل ده و بعد شوية كان احمد جه و معه كنان و بعض الشهود و الماذون طبعا وبعدها تمت اجرات الجوز و الماذون قال جملته الشهيرة
- بارك الله عليكم و جمع بينكم في الخير
والشهود مشيوا و الماذون كمان وكنان ودعه و بركله و مشي
حنان كان باين عليها الحزن
احمد : مالك
حنان : وحشتني اوي
احمد : هي مين وانا اجبهالك هنا
حنان : ......
احمد : خلاص تعالي نروحلها
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند كنان
دخل الاقصر وكان شايل حاجات كتيرر جدا و ندها علي حد من الخدم تيجي تشيل معه و سارة جات و سما كمان عشان الحاجات كانت كتير جدا و بعدها طلعوا بالحاجات و قلهم يحطوها علي الباب و يمشوا و عملوا كده و نزله وسارة طبعا هتموت من الغيظ
كنان دخل الاوضة و كانت ريم نايمة زي الملايكة راح قرب منها و بيمسح علي شعرها بحنان و بيتكلم في ودنها : ريم اصحي بقا
ريم سمعت صوته و اتنفضت و فتحت عنها
كنان بحزن : في ايه متخفيش
ريم بدات عينه تدمع و خايفة منه
كنان قرب منها : ايه بس بس متخفيش مش هعملك حاجة
ريم لسه بتعيط و بتبعد عنه لحد موصلت لاخر السرير و ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريم بتعيط وبتعد لحط موصلت اخر السرير وكانت هتقع كنان لحقها بسرعة وشدها ليه
كنان : شوفتي بقا كانتي هتقعي
ريم كانت بتعيط وبتحول تفلت اديها منه
كنان بحزن : ريم انا اسف
ريم بصتله والدموع كانت في عنيها
كنان مسح دموعها بايده : خلاص بقا واللهي مكنش قصدي
ريم بدموع وطفولة : انت مكنتش شايف نفسك الصبح كانت زي اكلين لحوم البشر و كان شكلك يخوف
كنان : انا اااسف اووي يا ريم
ريم مش ردة عليه
كنان : ماسمحني ياريمو
ريم ببتسامة : خلاص ماسمحاك
كنان اخدها في حضنه وقال : ياااا انتي قلبك ابيض اوي
ريم بغضب طفولي : اوعي كده نو تتش
كنان بسخرية : ههههه نو تتش
ريم ببتسامة : قفاك بيحب الاطش يامعلم ههههه
كنان : اممممم عارفة انا كانت جيبلك حاجات حلوة كتتتتير بس بعد قفاك بيحب الاطش دي مفيش حاجة هتخديها
ريم بفراحة و طفولة : انت جايب ايه وريني وريني عشان خطري بليييز
كنان بضحك : ههههه قلبتي في ثانية دي انتي مشكلة
ريم بترجي : يلا بقا وريني متبقاش بارد
كنان : امممم بس بشرط
ريم : ايه هو ؟
كنان بيشور علي خده : تديني بو*سة صغيرة
ريم وشها بقا احمر و بعدت عنه : بستك عقربة يا بعيد مش هديك حاجة ومش عايزة حاجة وانا زعلانة منك و اخرج برا بقا
كنان : خلاص متدينيش انا اديكي
ومستناش رد منها وطبع قبلة علي خدها و ريم وشها بقا طماطم
ولسه هتشتم و تهزق في كنان قام من جانبها وجاب بوكس كبير جدا وقعد جنبها وحطوه قدمها
ريم : واو ايوة بقي في الحاجة الحلوة
كنان بغضب : ايه الغباء ده ما اكيد جو العلبة ده انتي شالوا مخك وحطه مكانه مهلبية
ريم مردتش عليه ومسكت البوكس و طلعت علبة كبيرة من جوه
كنان ببتسامة : يلا افتحيها
ريم فتحتها : وووووواوووو ده ليا انا
كنان بحب : امممم
والهدية كانت عبارة عن تابلات مركته ايفون
ريم ببتسامة : شكراااا
كنان : يابت دي اول حاجة انتي مش شايف البوكس عامل ازيه يعني هجيب علبة زي دي عشان احط فيها تابلات بس
ريم دخلت ايديها في العلبة تاني و لقت موبيل ايفون احدث حاجة وكل متتفاجا كنان يقولها لسه العلبة كبيرة و مخلصتش و تدخل ايدها تاني تلاقي سامعة وبعدها تلاقي شوكولاتات بكل انوعها لحد ما السرير كله اتملي حاجات و هديا
ريم خلصت البوكس و بعد كدا حضنت كنان وكنان بدلها الحضن
كنان : علي فكرة لسه الهديا مش خلصت
ريم فتحت بقاءها وقالت : كنان جوبني بصراحة انت ابوك نجيب ساويرس و انا معرفش ولا ايه
كنان ضحك عليها و قبلها علي خدها وقال : يابنتي نجيب ساويرس ده ميجيش فيا حاجة
وقام من جنب ريم و جاب كذا بوكس كمان ريم فتحته ولقت كذا فستان و هدوم كتير اوووي و كوتشات و دبديب
كنان جه في الاخر وجاب بوكس تاني وقال : ده بقا غرهم كلهم
كنان فتحه و طلع كذا لعبة زي السلم والتعبان و شطرنج و كتشينا
كنان : دول بقا كل اما ابقي فاضي هنلعب سوا بيهم ايه رايك
ريم حضنته تاني وقالت : انت حنين اوي و مفيش منك اتنين و طبعة قبلة رقيقة جدا علي خده
وكنان بدلها الحضن و كان هيطير من الفرحة وقال في نفسه خلاص ياريم انتي مبقتيش انتقام ولا تخليص حق انا هنسي كل الي حصل و انتي هتبقي ملكي انا وبس بتاعتي انا و محدش هيقدر حتي يفكر يبعدني عنك و بعدها طبع قبلة علي جبينها
ريم قامت من حضنه وقالت : بقولك ايه يا كيمو معندكوش هنا واي فاي
كنان بيبصلها بحب و قال : اه عندنا
ريم ادتله التابلات وقالت : طب حط بقا بسورد الوي فاي وهات موبيلك
كنان باستغراب : وجيب موبيلي ليه
ريم ببتسامة : هحملك ببجي ونلعب سوا
كنان حضنها و فضل مبتسم علي طفلتها و براءتها الي بيتعلق بيها كل يوم زيادة عن الي قبله
كنان بحب : استني لسه اخر مفاجاة
ريم : ياللهوي تاني
كنان جاب تربيزة و حطها قدام ريم و جه و كان شايل حاجة كبيرة علي درعه و مخبيها بغطا عشان يعملها مفاجأة
كنان بحب : غمضي عيونك
ريم بفراحة مش قدرة توصفها و بعد شوية كنان حط الي كان شيله علي التربيزة و شال الغطة وقال : فتحي ياروحي
ريم بصدمة و فتحت بقها من الي شفته : ...
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند حنان واحمد
وصله للعنوان الي حنان قلتله عليه و دخلوا بيت كدا و ببعدها خبطوا علي الباب فتحت ست عجوزة و اول مشافت حنان حضنتها و عيتط
احمد كان وقف و بيتفرج عليهم
حنان بعد شوية قالت : احمد دي طنط عفاف الي ربتني يعني دي ماما ..ماما ده احمد ج جوزي
احمد جه يسلم عليها راحت طنط عفاف حضنته وكانت مبتسمة وفرحنة جدا اول معرفت ان حنان اتجوزت
و دخلوا جوا و قعدوا كتير جدا والوقت كان بيعدي ولا هما حسين بيه و احمد كان مبسوط جدا و كان شايف قد طنط عفاف دي طيبة اوي وبتعامل حنان علي انها بنتها بضبط و كانها هي الي خلفتها و كان بجد مبسوط جدا و اول مرة يحس انه وسط اهله بجد وحب طنط عفاف جدا و خلاص كانوا ريحين يمشوا طنط عفاف حلفت انهم هيباتوا عندها و جهزتليهم اوضة ليهم و دخلت عشان تنام و هما برضو شوية وناموا من التعب
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند اسلام ونرمين
اسلام رجع من المستشفى تعبان جدا و كان جعان نرمين عملتله الاكل و بعدها دخلوا عشان يناموا
اسلام : هعمل ايه
نرمين : في ايه
اسلام : في ريم هخدها منه ازي وهو متجوزها
نرمين : واللهي ماعرفة
اسلام بدموع : نرمين انتي مسمحاني علي عملته فيكي زمان
نرمين بتمسح دموعه وقالت : خلاص انا نسيت اصلا و انا عمري يا اسلام مشفتك بتعيط كدا انت اقوي من انك تضعف بسرعة كده و هو كنان اصلا شوية و هيرجع ريم تاني متخفش كنان عمره مياذي ريم علي فكرة هو طيب جدا مش هيعمل فيها حاجة ده اخويا وانا عرفه
اسلام بحزن : خايف عليها اوي و مش عارف اتصرف ازي ابلغ البوليس القنون هيكون معه عشان متجوزها و هروحله يقولي انا بعمل زي معملت فيا وانا اصلا ندمان علي الي عملته ومش عارف اكفر عنه ازي
ريم حضنته و هو بدلها الحضن و ناموا هما الاتنين بس نرمين فتحت عنها بسرعة وقالت
اسلام انت نامت
اسلام كان نام خلاص
راحت قالت : ياربي ازي نسيت اقوله خلاص بكره هقوله ونامت هي كمان
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند كنان وريم
ريم كانت هطير من الفرحة لان الهدية كانت عبارة حوض سمك كبير وفي سمك كتير و كانوا ملونين و كان جايب اتنين حصان بحر صغيرن وكان شكلهم كيوت جدا و قعدة قدام الحواض وقالت
- بجد مش عارفه اقولك ايه بقولك ايه يا كنان متزعلني كل يوم و جبلي من الحاجات دي علي طول ههههه
كنان قبل خدها وقال : مقدرش عمري مهزعلك
كنان : يلا بقا عشان ننام
ريم بتوتر : انت هتنام فين
كنان : هنا
ريم : طب وانا
كنان : برضو هنا وفي حضني
ريم : لا
كنان : لا ليه بقا
ريم : عشان مينفعش تنام جنبي
كنان : لا ينفع عادي انا جوزك اصلا
ومستناش رد منها طفي النور و اخد ريم في حضنوا وناموا
ريم استنت شوية لحد مينام و نزلت بجسمها من تحت ايد كنان وخرجت من حضنه و فتحت الدرج و جابت دفتر كبير وقم و جابت الابجورة و حطتها الارض و قدة في الارض و بدات ترسم كنان و هي اصلا بتحب الرسم و بتعرف ترسم حلو و قعدة في الارض بترسمه حوالي ساعتين ونص و خلاصت خلاص حطت الابجورة علي المكتب مكنها و جات تقوم القلم وقع منها عمل صوت كنان صحي راحت ريم بسرعة حطتط الدفتر تحت السرير
كنان بنوم : قومتي من حضني ليه
ريم بتوتر : اصل ا ا ا صل يعني كانت عايزة
كنان قام : كانتي عايزة ايه
ريم بسرعة : اه كانت عايزة اشرب
كنان بحب : حاضر يا حببتي
ونزل جبلها ميا و ريم شربت بوق و بعد كده ناموا هما الاتنين
والصبح طلع و جه يوم جديد علي كل ابطالنا
كنان صحي لقي ريم نايمة زي الاطفال و شكلها كيوت جدا بسها في خدها وقام راح اخد شور و ريم لسه نايمة و لبس و قبل ما ينزل قرر يصحي ريم عشان يشوفها قبل ميمشي
كنان قرب من ودنها وقال : ريم ايه روحي كل ده نوم يلا اصحي
ريم بنوم : اممممم عايزة نام
كنان طبع قبلة علي خدها وقال : طيب ياروحي انا هروح الشركة عايزة حاجة
ريم اول ماسمعت انه هيمشي قامت من علي السرير بسرعة وقالت : لا لا استني عايزة اوريك حاجة
كنان باستغراب : حاجة ايه
وقعد جنبها علي السرير و فاجاة ريم نزلت قعدة في الارض و طلعت الدفتر من تحت السرير وقالت : غمض عيونك يا كيمو
كنان بغضب : عرفة لو بتضحكي عليا ياريم و عملتي حركة من حركاتك دي مش همشي انا انهارده وهقعدلك
ريم بضحك : ههههه لا واللهي عملك مفاجاه يلا بقا
كنان غمض عيونه و بعدها ريم حتط الدفتر قدامه و قالت : يلا فتح عيونك
كنان فتح عينه و انصدم واخد منها الدفتر وريم مبتسمة من ردة فعله
كنان ولسه في صدمته : ده ده انا
ريم : ايوة
كنان بغباء : مين الي رسمها
ريم بغضب : ايه الهطل ده بقا معرفتش بعد ده كله
كنان : انتي ياريم !
ريم ببتسامة : ايوة يارب تكون عجبتك دي حاجة لا تذكر بالي عملتهولي امبارح
كنان بدون اي مقدمات شد ريم من علي الارض و اخدها في قبلة عميقة محبة حنونة وبعد عنها بعد شوية عشان يخليها تاخد نفسها
ريم بغضب طفولي : اه يا سا*فل يا قليل الادب انا غلطانة انت مش وش مفاجات اصلا
كنان بيضحك عليها وقال : هههه بس معرفش ان انتي موهوبة كدا دي عاملة زي الحقيقة بضبط
ريم وهي بترفع رسها لفوق بفخر : طبعا يابني الرسم ده فن مش عن عن
كنان بحب : شكرا ياريم بجد انا عمري محد جبلي هدية و لا حتي حد اهتم بيا قبل كدا بجد شكرا
ريم : مبسوطة انها عجبتك طب
كنان : انتي رسمتيها امتي !
ريم ببتسامة : امبارح وانت نيام
كنان حضنها تاني و قال في نفسه معقولة في براءة زي كدا معقولة في طيبة بشكل ده هو لسه في قلوب بالنضافة دي
وبعدها اخد الورقة الي فيها الرسمة وحطها في محفظته وقال : دي هتفضل ذكرة معيا طول العمر و هتفضل معيا لحد ماموت
ريم : بعد الشر عليك
وبعد شوية كنان مشي وراح الشركة
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند اسلام ونرمين
نرمين كانت بتصحي اسلام اسلام صحي
اسلام : صباح الخير يا روحي
نرمين بحب : صباح النور ياقلبي
ولسه هيقوم نرمين مسكت ايده وقالتله : عايزك في موضوع
اسلام قعد قدمها وقال : ايه يا نرمين مالك يا قلبي
نرمين : اسلام انا حامل
اسلام ..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نرمين : اسلام انا حامل
اسلام بصدمة : بتكلمي جد
نرمين بفرحة : اه واللهي
اسلام اخدها في حضنه و كان بيشكر ربنا عليها عشان هي الوحيدة الي بتسنده و بتخلي يقف علي رجله من تاني و شكر رينا انه هيبقي اب و كان حقيقي هيطير من الفرحة
اسلام بحب و فرحة متتوصفش: نرمين انا بموت فيكي ربنا ما يحرمني منك .. وانتي مش هتخرجي من البيت و انا من انهارده هجيب شغالة هي الي تعمل كل حاجة و انتي ايكي حتي تحركي حاجة من مكنها انتي ترتحي وبس
نرمين كانت ساكتة و بتسمع كلامه و هي مبسوطة انها قدرة تخلي سعيد بعد كل الظروف الي مر بيها او الي لسه بيمر بيها
و بعدها اسلام اخد اجازة اليوم ده و عمل الفطار و اكلوا هما الاتنين
اسلام : انا هنزل بقا اوح المستشفي ربع ساعة وهجي علي طول اطمن بس علي ماما ماشي يا نرمين
نرمين : خدني معاك هروح البس واجي
اسلام مسك ايدها و قال بغضب : نرررمين احنا قولنا اايه
نرمين : انا حامل في اسبوعين يعني لسه بدرري علي الكلام ده
اسلام بعد محيلة كبيرة من نرمين وافق و راحوا المستشفي وكانت امه زي ما هي متحسنتش و كان نفسه جدا ان امه كانت تكون معه في اللحظة دي عشان هي كانت علي طول بتتمني ان يبقي ليها احفاد و بعد حوالي ساعه اخدو بعضهم و روحه
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند احمد و حنان
كانوا فطروا و بعدها احمد استاذن عشان يعمل مكلمة
طنط عفاف : كدا يا حنان تتجوزي من غير متقوليلي
حنان اترمت في حضنها و فضلت تعيط و بدات تحكلها عن كل احاجة حصلت
طنط عفاف و هي بتبطب عليها : خلاص يا حببتي متعيطيش و هو اصلا باين عليه جدع طيب وابن حلال
حنان وهي بتعيط برضو : انا عايزة اتطلق و اجي اقعد معاكي
طنط عفاف : لا لا اوعي مانتي عارفة ان ابوكي في العمارة الي قصدنا ولو عرف مش هيسيبك في حالاك و زي مابعك اولاني هيبيعك تاني
حنان اخدت با نصيحتها و شوية واحمد كان خلص المكلمة
احمد ببتسامة : ها مش يلا يا حنان
حنان و هي لسه في حضن عفاف : انا عايزة اقعد مع ماما عفاف
احمد : قعدنا معها كتير يلا بقا عشان نسبها تستريح
حنان بصت لعفاف وقالت : وانا بتعبك يا ماما
عفاف : لا ياروحي بس اسمعي كلامه عشان يمكن هو مشغول و مش عايز يقعد هنا
حنان حضنتها و سلمت عليها و سمعت الكلام و راحت مع احمد وركبوا العربية
حنان قعدة ورا واحمد مستغرب منها وقال : ماجتيش قاعدتي جانبي ليه
حنان : عادي
احمد بغضب : مانا مش سواق الهانم قومي انزلي اقعدي هنا
حنان بحزن وبتبصله : انت بتزعقلي
احمد : مانتي الي عصبتيني تعالي قاعدي هنا قدام عيني احسن
حنان : فكرني عيلة ولا ايه ايه قدام عينك دي
احمد بصلها بغضب ونفاذ صبر : هتيجي ولا انا اجيبك
حنان قامت و قعدة جنبه احمد بصلها ودور بعدها العربية
وعد شوية و صلوا
وحنان دخلت الاوضة وقفلت الباب وغيرت هدومها
واحمد اخد شور ولبس هدومه وشوية ودخل المطبخ
وبعد ٣ ساعات تقريباً راح وخبط علي الباب
حنان فتحت
حنان : في حاجة
احمد : يلا عشان تاكلي معيا
حنان : لا شكرا مش جعانة
احمد ببتسامة : تعالي يا بنتي ده الي عامل الاكل تعالي دوقي عمايل ايدي ههههه
حنان راحت معه عشان مش مصدقة انه طبخ
حنان فتحت بوقها : انت الي عامل الاكل ده
احمد ببتسامة : ايوة
حنان : ده انت بتعرف تطبخ احسن مني
احمد ضحك علي شكلها وهي مصدومة و قعدوا اكلوا هما الاتنين و بيتكلموا وبيعرفوا بعض اكتر و حنان حبت الكلام مع احمد اوي و احمد نفس الكلام و فضلوا يتكلموا كتير مع بعض كتير
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
في الشركة عند كنان
كنان خلص توقيع الورق وبعدها قال يتصل علي ريم
كنان : الو ازيك يا ريم
ريم بفرحة : ازيك يا ابو الفصادة ايه مقربتش تيجي
كنان بغضب : اه من لسانك الي عايز قطعه لما اروح هربيكي
ريم بضحك : هههههه بس يابوقو هههههه
كنان : ماشي اما اجيلك
ريم : بقولك
كنان : عايزة ايه
ريم : هاتلي اكل معاك عشان الناس الي بيطبخوا تحت ريحة الاكل طلعلي ورحتها استغفر الله فاهتلي انت بقا يا كيمو شندوتشات همبرجر
كنان بضحك : ههههه شندوتشات مش شندوتش واحد هههههه اسمها سندوتشات
ريم : يعم مش فرقة المهم هتلي اكل من برة
كنان بضحك : ههههه ماشي
قفل كنان معها الخط وكانت الابتسامة مش مفرقة وشه و كان عايز يخلص الشغل بسرعة عشان يروحلها و جيبلها الي هي عوزها و يشوف ابتسمتها و ضحكها و هزرها الي اشتاق ليه مع انه سبها ساعتين بس ازي لحقت توحشه كدا و هل هو بيحبها و كان في صراع بينه و بين نفسه وكان بيلوم نفسه عشان ازي يسمح لنفسه انه يتعلق بطفلة ! وكمان مش اي طفلة دي اخت البني ادم الي خلي حياته جحيم و فضل كده
لحد مقطع تفكيره خبط الباب
كنان : ادخل
دخلت واحدة كانت لبسة هدوم بتفضح اكتر مابتستر و دي كانت السكرتيرة بتاعة كنان و بتحبه شاغلة عنده بقالها سنة ونص و عندها ٢٢ سنة و اسمها منة و دخلت ومعها قهوة
منة بدلع و سهوكة : مش عايزة حاجة تاني يا استاذ كنان
كنان مبصلهاش حتي وقال : لا اتفضلي انتي يا منة شوفي شغلك
منة مشيت ماشية مسهوكة زيها 🙂
وكنان رجع يشوف الشغل بتاعه
( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥( ˘ ³˘)♥
عند ريم
كانت قاعدة بتلعب في الفون و سارة دخلت عشان تنضف و انصدمت من الي شفته لقت السرير كله عبارة شكلاتات و هديا من الي جبها كنان انبارح وريم كانت رفضة ان كنان يشلهم و حوض السمك الي كان في اخر الاوضة كان بجد خرافة سارة اتغاظة جدا من الهنا الي كنان معيشو لريم و اتمنت لو كانت هي مكنها هي بتحب كنان بس بتحب فلوسه اكتر
سارة بخبث : تعالي يا هانم اوديكي اوضة تانية لحد ما انضف دي
ريم بطيبة : لا مش تقوليلي يا هانم قاليلي ريم عادي
سارة بكره : طب يلا ياريم عشان اطلعك اوديكي الاوضة التانية عبال مانضف دي
ريم : طب ماتنضفيها وانا قعدة عادي انا مش هضيقك
سارة بغضب : مقولتلك هنضفها و بعدها هرجعك تاني الله وثم عشان اخد رحتي
ريم : انتي بتزعقي ليه و ايه تخدي رحتك دي محسساني انك هتغيري هدومك ولا هتستحمي وانا معكي في نفس المكان ده انتي غريبة اوي ههههه
سارة بنفاذ صبر وغيظ : بت انتي متتعبنيش معاكي و اطلعي برة بالذوق احسنلك
ريم بغضب : بت اما تبتك و انا قعدة هنا ومش هتحرك وريني هتعملي ايه يا بتاعة انتي وانا كانت بعملك حلوة بس انتي مش تستهلي اصلا و متكلمنيش بقا تاني عشان مش عايزة اتخانق معكي
سارة ابتدت تنضف وريم مشغولة بالعب الي في الفون وسارة كل شوية تخبط في حوض السمك و ريم بصت مرة وقالت خلاص مش كان قصدها راحت سارة خبتط تاني بس المرة دي جامد شوية
ريم بخوف : حاسبي هتوقعيهم وقامت بسرعة وقعدة قدمهم
سارة اتغظة جدا هي عايزة تخلي ريم تديق باي شكل بس مش عرفت وبعد مخلصت ريم بصتلها بغضب
وشوية وكنان جه وكان فرحان جدا و ريم كانت وحشه جدا و بعدها طلع بسرعة تحت نظارات سارة المتواعدة لريم و فكرة في فكرة و ابتسمت بخبث
كنان طلع و فتح الباب وريم مكنتش وخدة بالها و كانت لزقة وشها في حوض السمك وبتلعب معهم بايدها السليمة و شكلها كان يضحك وكنان بيبصلها و بيبتسم علي طفولتها الي بتخلي يحبها اكتر واكتر كنان قرب منها وحضنها
ريم اتخضت منه : ايه يا عم انت دخلت امتي
كنان حضنها جامد لحد مشالها من علي الارض وقال بحب : حرام عليكي يا مفترية اسبوع و عملتي كده فيا هتعملي فيا ايه تاني يا ريم
ريم بعد فهم : انا مش فاهمة حاجة انت بتقول ايه
كنان بصلها و قال : مش بقول حاجة بصي جبتلك الي انتي عوزه اهو
ولسه ريم هتخد منه الاكل كنان بعده وعنها وقال : اعملي حسابك اني اخر مرة هجبلك اكل من برة و هتاكلي بعد كده من البيت
ريم : ماشي هات بقا
كنان ادلها الاكل و اخدها قعدها علي الكنبة و بيتفرج عليها وهي بتاكل
ريم : انت جايب كتتتير اوي ومش بتاكل ليه
كنان : جيبهم عشانك تاكلي الي تاكلي و الي يفيض نحطه في الديب فريز
ريم جاب سندوتش وادتهوله وقالت : لا كل معيا
كنان : مينفعش انا باكل اكل صحي مش باكل الحاجات دي
راحت ريم حتط السندوتش في بقوه و ضحكت
كنان اكل معها و خلصوا وكنان شال الاكل و قعد جنبها تاني
ريم : ايوة مقولتش انا همشي امتي
كنان : تمشي تروحي فين
ريم : بيتي و ماما وحشتني جداااا و عايزة اشوفها
كنان مردش عليها و اخدها حطها علي السرير عشان تنام
ريم : يا كنان
.....
ريم : يا كنان
.....
ريم بزعيق : ياااااكنان
كنان مسك ايدها جامد وقال : صوتك ما يعلاش انتي فاهمة
ريم بدموع وخوف من نبرة صوته : مانت الي مردتش عليا
كنان اخدها في حضنه وبيمسح دموعها
ريم : ها هروح امتي
كنان وبيخدها علي قد عقلها : بكره
ريم فرحة جدا : هييييي
كنان : يلا بقا عشان تنامي
ريم : ماشي اطلع برا
كنان باستغراب : ليه
ريم : عشان انام !
كنان مسمعش كلامها وخدها في حضنه ونام
ريم بغضب طفولي : اوعي يالا انت اوووعي
كنان ومغمض عينه : نامي يا ريم ربنا يهديكي
ريم كانت بتحول كتير تبعد عنه بس مش عرفت فاستسلمت ونامت هي كمان
و علي الساعة ٣ الفجر كدا سارة كانت بتتسحب و دخلت اوضة كنان وريم و عملت حاجة وخرجت بسرعة
الصبح طلع علي ابطالنا كلهم
ريم صحيت قبل كنان و دعكت عيونه ومش مصدقة الي شيفها
ريم بدموع وصراخ هستيري : اعاااااا لا اهي اهي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
صحيت ريم و اول ما صحيت مصدقتش الي شفته دعكت في عيونها و انصدمة وشوية و استوعبت الي شيفها
ريم بدموع وصراخ هستيري : اعاااااا لا اهي اهي
كنان قام مفزوع : ايه في ايه مالك
ريم مش بترد عليه وشاغلة في العياط و بتدبد علي السرير
كنان حضنها وقال : مالك بس في ايه حاجة وجعاكي طيب ردي في ايه وكنان بص ما كان ماهي بصة وبتعيط وانصدم
لقي السمك مايت و كللله عايم علي الوش
وطبعا سارة صحيت هي كمان علي صوت عياط ريم و كانت فراحنة فيها وفي زعلها
كنان اخدها علي رجله وحضنها اكتر وقال : بس ياروحي معلش هو السمك كده بيموت بسرعة
ريم و لسه بتعيط : ه هي هي الي ق*تلتهم كلهم هي المتوحشة و و اللهي هي
كنان باستغراب : مين دي الي ق*تلتهم
ريم بدموع : الي الي كانت ب بتنضف انبارح هي الي ق*تلتهم واللهي هي
كنان باستغراب : اكيد محدش من الخدم هيعمل كده و ثم انتي قبل ما تنامي انبارح كانتي بتلعبي معهم و هم يام انتي اكلتيهم كتير يام الميا كانت عايزة تتغير
ريم بعياط اكتر : واللهي هي كا كانت كل شوية بتحول توقعهم و حياة ربنا هي
كنان بيتبطب عليها بيقبل جبنها
كنان : خلاص معلشي يا روحي
ريم مش بترد وزعلانة جدا عليهم
كنان : وهي ايه الي هايخليها تعمل كده ياريم وامتي يعني موتتهم مانتي اخر مرة كانتي معهم و اذا كان عليهم هجبلك احسن منهم بس متزعليش عليهم هما كده بيقاعدوا يومين و يموتوا
ريم بزعل : هاحكيلك انا عشان مش مصدقني ... وقعدة تحكيله علي سارة عملته
كنان : اكيد غصب عنها هي مش هتقتلهم يعني وايه غرضها من كدا
ريم بدموع : خلاص براحتك متصدقنيش انا كدابة
كنان حضنها وقال بحب : ماعش ولا كان الي يقول عليكي كدا انتي بس بيتهيالك كده عشان انتي زعلانة عليهم انا هجبلك غرهم و احسن منهم كمان
ريم بدموع : لا مدجبش تاني عشان هيموتوا تاني وانا هزعل عليهم تاني
كنان بحب : حاضر يا حببتي بس متعيطيش تاني
ريم مسحت دموعها وبصتله : ااه صح
كنان : ايه !
ريم بفراحة : انت قولت هتروحني انهارده
كنان بتمثيل : مين انا ! انا مقالتش حاجة فين ده
ريم بعزل : واللهي قولتلي امبارح
كنان مقدرش يكدب عليها : انتي اتجوزتي خلاص مفيش مرواح ده خلاص بقا بيتك
ريم بصدمة : ااايه
كنان ببرود : الي سمعتيه ثم اخوكي قال انه هيقول لمامتك انك موتي ومش عوزينك تاني ولا انتي نسيتي
ريم بدموع : بس بس هو قال كده عشان كان زعلان مني ساعتها بس اكيد عمره ما هيقول حاجة زي كده
كنان بصلها و بدا يكرها في اسلام : طب اذا كان كلامك ده صح اسلام مجاش ليه و سال عليكي حتي هما نسيوكي اصلا
ريم مستحملتش كلامه و حست ان كل كلامه صح و انفجرت في العياط
كنان اخدها في حضنه و زعلان و في نفس الوقت فرحان زعلان عليها وعلي حلتها و فرحان انه خلاها تكره اسلام و مع الوقت هتصدق انهم فعلا نسيوها و تبقي ملكه
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند اسلام ونرمين
نرمين صحيت لقت اسلام قاعد وحاتط ايده علي دمغه و سرحان نرمين قربت منه وقالت
- مالك الي مصحيك بدري في ايه
اسلام بحزم : انا هروح لكنان
نرمين : طب و هتعمل ايه
اسلام : هقوله ان مامتها عايز تشوفها و ساعتها هخدها منه و هي بنفسها ها تفهمنا كل حاجة
نرمين : طب وهتروح امتي و ازي هتخدها يعني
اسلام : امتي دي اكيد مش دلوقتي انا مخطط لي حاجة و هعملها
نرمين بقلق : اوعي اوعي يا اسلام تتخانق معه اوعي
اسلام : اكيد مش هتخانق انا هاخد اختي وبس
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند حنان و احمد
حنان صحيت و غسلت وشها و عملت زي مبتعمل كل يوم و بعدها خرجت و كان احمد عامل الفطار و قاعد مستنيها و بعدها اتكلمه والكلام جاب بعضه
حنان : عمرك حبيت قبل كده
احمد اتوتر جدا و حنان لحظت ده : ل لا لا عمري
حنان مهتمتش وقالت في نفسها وانا مالي يعني شكله اصلا وراه مصيبة و مخبي عموما هما كام يوم وبعدها هطلق انا شغالة نفسي ليه
احمد : يا بنتي روحتي فين !
حنان : ها لا مفيش انا اهو كانت بتقول ايه
احمد ببتسامة : انهارده الجمعة يعني اجازتي تعالي نخرج انهارده
حنان : ماشي
احمد : تحبي تروحي فين
حنان بتفكير : امممممم وديني الملاهي
احمد : ملاهي دي للعيال الصغيرة احنا هنروح نعمل ايه تعالي نروح مطعم حلو انا عرفه
حنان بطفولة : مطعم ايه بس تعالي نروح الملاهي احسن
احمد ضحك علي طفولتها وقال : ماشي انا موافق
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند ريم وكنان
ريم بتلط عياط بس بعدها متكلمتش تاني و كانت حزينة جدا من جوا وبتقول في نفسها طب اسلام وماشي طب ماما ! يترا هي زعلانة عليا ولا عايشة حياتها عادي وفاقت من تفكرها علي كنان وهو خرج من الحمام بعد ما اخد شور و كان لابس بنطلون بس و مش لابس تيشرت
ريم ودة وشها النحية التانية
كنان اخد باله منها و كان عايز يطلعها من الي هي في فاقرب منها وقال : ريم
ريم من غير متبصله : نعم
كنان ببتسامة : لا بوصيلي وانا بكلمك
ريم : مش ينفع
كنان لف ليها النحية التانية وبص في عنيها : ليه بقا
ريم اتكسفت و ودة وشها النحية التانية : روح ياعم البس انت فرحان بعضلاتك و جاي توريهلنا ولا ايه
كنان بخبث وبيقرب منها وشدها في حضنه : ايه ده ريم مكسوفة
ريم بغضب كسوف : اوعي بقا وانت عامل زي الحيطة كده كتك نيلة
كنان بضحك : ههههه انا يا ريم
ريم مش بصت ليه و بتحول تقوم بس مش عرفة
وبعدها داس علي زرار جنبه وبعد شوية الباب خبط
كنان قعد ريم جنبه و سمح بدخول وكانت سما
كنان : جهزه الفطار في الجنينة
سما : حاضر يابيه
وبعدها لبس تيشرت و مسك التابلات بتعه بيشتغل وكان قاعد جنب ريم
ريم بصت بصدفة علي التابلات بتاع كنان و متنحة
كنان اخد باله منها وقال : ايه في ايه
ريم بصدمة : ياللهوي ده كل عبارة عن انجليزي علي كده انت فهمه يا كنان
كنان ببتسامة : اه عادي
ريم : ده احنا متعلامناش انجليزي زي كده قبل كده الله يخربيت التعليم المجاني
كنان انفجر ضحك علي كلامها و شوية وريم ضحكت معه
وعدة الايام و كنان بيتعلق باريم و بيحبها كل يوم زيادة عن التاني و ريم فكت الجبس و احمد وحنان ابتدوا يقربوا من بعض و كان طول الفترة دي اسلام كان بيحول بكل شكل من الاشكال انه يتكلم مع كنان بس هو كان منعه من دخول الشركة و الاقصر كمان و نرمين بتحول تكلم كنان في الفون بس هو مش بيرد عليها و هي تعبانة من الحمل مكانتش بتقدر تروح معه
وفي يوم ريم كانت قاعدة في الجنينة و فاجاة سامعت زعيق جامد راحت جريت تشوف في ايه لقت اسلام واقف بيزعق
كنان نزل ببرود وقال : تمام اوي كده وبيشور للحرس وبيكمل كلامه يلا خده علي المخزن
ريم ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريم جريت علي اسلام و مسكت ايده وقالت
ريم بغضب : مخزن ايه سيبه هو شوال بطاطس ولا ايه
كنان اتفاجا بريم مكانش عارف انها موجودة وسمعة كل ده و لا
عايزها تشوف اسلام اصلا راح شد ريم بقوة ورجع وقال للحرس : قولت خده علي المخزن يلااا
ريم بدموع وغضب : اوعي يا كذاب انت مش انسان انت شطان
كنان مهتمش ليها و شالها غصب عنها و ريم بتعيط و بتضرب في بس مفيش فايدة
لحد ما كنان دخل الاوضة ونزل ريم و قفل الباب بالمفتاح
ريم عاملة تعيط
ريم بدموع : انت كذاااب كذاب كانت بتكذب عليا كل ده افتح الباب
كنان مدلهاش اهتمام و قعد علي الكنبة ببرود ولا كإن حاجة حصلت
ريم بتخبط علي الباب جامد وبتقول : افتح البااااب بقولك
.....
ريم زهقت منه وقالت : انت كذاب و وحش و انا كرهتك ولا انا اصلا بكرهك من الاول انا بكرهك بكرررهك
كنان الكلمة غرزت في قلبه زي السيف و قلبه اتكسر مليون حتة من كلمتها دي
و ريم مديله ضهرها و عاملة تبرطم و تتكلم و بتقوله كلام زي السم بس لحظت بعد كده انها مش سامعة صوته ولا حتي زعق فيها او سكتها زي كل مرة لفت لقته حاتط ايده علي وشه وقاعد علي الكنبة
ريم نسيت اصلا كانت بتتخانق ليه وقلقت عليه
قربت منه و مسكت ايده انصدمت لقته بيعيط
ريم زعلت جدا وقالت : كنان انت بتعيط
كنان مردش عليها وسحب ايده منها
ريم بحزن : انا اسفة واللهي ماقصد الكلام الي قلته واللهي
......
ريم قعدة علي ركبتها قدامه وقالت : خلاص مش عايزة امشي هقعد معاك
.......
ريم مسكت ايده وحضنتها و حتط راسها علي رجله وقالت : انا اسفة
و مسحتله دموعه
كنان اخدها في حضنه وبيعيط اكتر وقال : واللهي يا ريم انا مظلوم اخوكي دمر حياتي خلاني عايش بجسمي بس بس مفيش روح فيا
ريم بطيبة : خلاص انا مصدقك مش تعيط
كنان كمل كلامه وقال : امي ماتت مقهورة مني و مش رضية عني بسببه واقنع اختي اني انا الي غلطان و وقعها في حبه و ابويا ابويا معداش اسبوع علي مو*ت امي و اتجوز وحدة قد عياله وسافر و سابني و اخد اخويا الي كان باقيلي و اخده معه وسافر و قطعه الزيارة خالص وبقيت وحيد و مش معيا حد انتي الي جيتي نورتي حياتي و انا اصلا نسيت اني كانت جايبك عشان انتقم بس انتي غيرتي كل حاجة الدنيا جت عليا كتيير واللهي العظيم و كله بسبب اخوكي ومش عايزاني حتي اردله شوية من الي ادهولي
ريم بتبطب عليه و بتقول : هو كل ده ليه
كنان فاق من كل الي كان فيه ومسح دموعه و مسك ريم من درعها وقال بغضب جحيمي : عارفة لو قولتي لحد علي حرف من الي قولته صدقيني هدفن..
مكملش كلامه و ريم فضلت تضحك و تقول : هههه انا هاسميك الراجل المتحول و هخلي العيال يجروا وراك بالطوب ويقوله المتحول اهو اهو حرام عليك في حد يخض حد كده ههههه
كنان بغضب : انتي بتضحكي علي ايه
ريم بخوف : واللهي مش اقصد بس انت اتحولت فاجاة و خضتني واللهي وكملت ببتسامة وقالت وانا مش فاتنة مش هقول لحد واللهي
كنان ببتسامة و حب : ريم
ريم : يانعم
كنان حضنها وقال : عايزك تعملي حاجة عشاني يا ريم يا قلبي انتي
ريم : اي هي
كنان : هنروح دلوقتي لاخوكي و تقوليله انك قاعدة هنا براضكي
ريم : ماشي
كنان بحدة : ريم ايكي تعيطي قدامه و لا تحضنيه ماشي
ريم : ماشي
كنان : طب روحي البسي ويلا
ريم قامت و لبست بنطلون بوي فرند و تيشرت بنص كم اسود و عملت شعرها ديل حصان و كان شكلها جميل و طفولي جدا
كنان ابتسم اول ماشفها ومسك ايديها و نزلوا هما الاتنين وركبوا العربية
ريم بغضب طفولي : ايه القرف ده الكرسي كبير اوووي كده ليه
كنان ضحك عليها وقال : انتي الي صغيرة و ازعة
ريم بضحك : انتوا جيبني هنا تهزقوني ولا ايه ههههه
كنان ضحك عليها وشوية ووصلوا
ريم اول ماشافت المكان خافت جدا و رجعت و دخلت العربية تاني وقفلتها وقالت : انا انا مش هخش المكان ده انا بخاف
كنان ضحك علي طفولتها وبراءتها و فتح العربية تاني وقال : تخافي وانا معاكي و مسك ايديها و دخلوا
اول ماكنان فتح الاوضة و اسلام كان مرمي في الارض و ايده متربطة و رجله كمان
ريم اول ماشفته جريت عليه و حضنته عيتط وقالت : وحشتني اوووي اهي اهي
كنان كان واقف هايتشل منها وقال في سره : بقا هو ده الي مفيش احضان ولا عياط اه يا هبلة يا عبيطة
اسلام ببتسامة وحب : وانتي كمان ياروحي وحشتيني اوي ... عمل فيكي ايه ياروحي طول الفترة دي كان بيعزبك ولا كان بيضر*بك ولا ايه طمنيني عليكي
ريم ببتسامة بلاها : مين كنان ده راجل بركة علي باب الله طيب اوي واللهي
كنان فاتح بقوه و مش مصدق الي سمعه
ريم كملت كلامها وقالت : ماما عاملة ايه ونرمين عاملة ايه
اسلام محبش يخوفها علي امها وقال : الحمدلله ياروحي ... وكمل ببتسامة ونرمين حامل و هتجيب نونو يلا بقا نروح عشان تبقي معنا و تسمي انتي ماشي
ريم كانت هطير من الفراحة وقالت : بجد يعني انا هبقي عمته
اسلام ببتسامة : اه ياروحي .. بس قوليلي كنان اخدك عنده بالغصب ولا جابك برضاكي
ريم بتلقائية : بالغص..
ومكملتش كلامها و كنان سحبها علي برا و قال : ده انتي حسابك معيا عصير
وسبها برا و دخل لاسلام
اسلام بغضب : مسبتهاش تكمل ليه عشان تعرف ان انت مش ر**اجل وبتنتقم مني في طفلة ملهاش زنب
كنان بغضب جحيمي : انا بقا هوريك اذا كانت را**جل ولا لا
و مسكه وفضل يضرب فيه واسلام مش عارف يردله الضرب عشان متربط
و ريم وقفة برا و بتعيط و بتخبط علي الباب و سمعة صوت الضرب و مش عارفة تعمل ايه...
ლ(´ ❥ `ლ)ლ(´ ❥ `ლ)ლ(´ ❥ `ლ)ლ(´ ❥ `ლ)
عند احمد و حنان
احمد رجع من الشركة تعبان عشان كنان واخد اجازة اليوم ده و الضغط كان عليه جامد دخل البيت
حنان جات جري وقالت : حمدالله على السلامه
احمد بتعب : الله يسلمك يا حنان
حنان : باين عليك تعبان روح خد شاور وانا هسخن الاكل
احمد ببتسامة : متش شكرا يا حنان
حنان : علي ايه ده وجبي
احمد اخد شاور و خرج و حنان عملتله الاكل و بدا ياكل و بعد شوية الباب خبط
حنان كانت هتفتح احمد سبقها و فتح الباب هو
احمد بصدمة : انتي
وجريت وحدة وحضنت احمد قدام عين حنان المصدومة
حنان بعدم تصديق : م مين دي يا احمد
- انا مراته
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
- انا مراته انتي الي مين
احمد بغضب : مرات مين انا طلاقتك يا ماما خلاص افهمي
و زقها وطلعها برا وقفل الباب في وشها
احمد : حنان انتي فاهمة غلط قاعدي انا هشرحلك
حنان خلاص دمعها كانت هتنزل بس سيطرت على نفسها : و تشرحلي ليه انا مليش دخل في حياتك ده كان جوز مؤقت وخلاص وقته خلص احب اشكرك على كل الي عملته معيا و انا هروح عند ماما عفاف و ورقة الطلاق توصلي
احمد بغضب : انتي بتقولي مستحيل اطلاقك
حنان بهدوء : لا ما احنا متفقين ان ده هيكون جوز مؤقت وخلاص كدا شكراا
ولسه هتفتح الباب وتمشي احمد سحبها تاني وقال : خلاص طلاما انتي مش عايزة تسمعي وبتعندي انا كمان هعندك و مش هتخرجي برا باب البيت ده انتي فاهمة
حنان بسخرية : ايوة ومين بقا هايمنعني انت !
احمد ببرود : ايوة انا ولا نسيتي اني انا دفع فيكي مليون جنيه لو نسيتي افكرك عادي و خروج من البيت مفيش طلاق مش هطلاق عجبك تمام مش عجبك اخبطي راسك في الحيط
حنان كانت سامعة ده كله وهي مصدومة من كلامه و مكنتش تفكر انه في يوم هيجي و يقولها كدا
حنان : انت بتقول ايه !
احمد ببرود : الي سمعتي يا حلوة و بعد ازنك بقا قفل الباب بالمفتاح و اخده و دخل وسبها و هي لسه مصدومة منه وبتقول في نفسها
- بقا ده الي افتكرته ملاك و مفيش منه طلع متجوز و كمان بيعملني بالاسلوب ده و دخلت الاوضة بتاعتها و نامة علي السرير وفضلت تعيط لحد مراحت في النوم
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند ريم وكنان
كنان خلص ضرب في اسلام وهو مكنش في حتة سليمة
اسلام بالم : برضو لو الزمن رجع بيا تاني هكرر كل الي عملته انت تستاهل اكتر من كده اصلا
كنان رجع و ادله بوكس و اغمي عليه وبعدها خرج
ريم اول ما شافت الباب بيتفتح جريت وكانت هتدخل كنان مسك ايديها و منها و هي بتزق ايده وعايزة تدخل وبتدبدب في الارض وتعيط
كنان شالها و حطها في العربية غصب عنها و قفل عليها ورجع تاني للمخزن
بيوجه كلامه للحرس : انت يا زفت منك له
كلهم في صوت واحد : نعم يا باشا
كنان بحدة : تجبوله دكتور ويكشف عليه و يعمل الازم و بعدها تخده البيت بتاعه و تدخله لحد باب البيت مفهووم
الحراس كلهم بخوف : م مفهوم يا باشا
خرج كنان وراح تاني لريم و كانت لسه بتعيط
كنان بغضب مسك ايديها جامد وقال بغضب جحيمي : انتي تسكتي خالص يا هبلة يا ساذجة يالي بتصدقي اي حد كده وخلاص
ريم بالم : ااه ايدي سبها اااه
كنان بغضب جحيمي وغيرة : و انتي ازي تحضنيه كده ها انا هاربيكي
كنان كان ماسك ايديها جامد لدرجة انه ضوفره عورتها
ريم بدموع والم : سيب بقا ايدي ايدي وجعتني
كنان ساب ايديها و بصلها بغضب و كمل سواقة و هو متغاظ منها و بعد شوية كانوا وصلوا
ريم خرجت علي طول وجريت و خي بتعيط و طلعت فوق و قفلت الباب بالمفتاح
كنان خد المفاتيح بتاعت العربية و ادها للبودي جرد عشان يركنها
و دخل الاقصر و طلع فوق عند ريم
كنان بغضب و بيخبط جامد علي الباب : افتحي يا ريم
ريم بدموع : م مش فاتحة
كنان بغضب جحيمي و صوت جهوري ارعبها : بقولك افتحي يا ررريم
ريم خافت منه جدا و مردتش و عيتط اكتر
كنان بيحول يهدي نفسه : افتحي يا قلبي مش هعملك حاجة
ريم بعياط و شهقات : الا
كنان بخبث : تمام يا ريم يعني مش هتفتحي
ريم بغضب و عياط : قولت لااا
كنان بتمثيل : ماشي يا ريم براحتك العفريت بتطلع للي بيقعد لوحده ولا و انتي كمان بتعيطي يعني هتتلبسي هتتلبسي
ريم خافت شوية وقربت من الباب وقالت بصوت مهزوز من العياط وقالت : انت بتضحك عليا ع عشان ا افتح صح
كنان بسرعة : حاسبي يا ريم في حاجة دخلت عندك !
ريم اترعبت و فتحت الباب و حضنته و بتعيط
كنان انفجر ضحك عليها و حضنها و بيتبطب عليها : ههههه يا جبانة يا خوافة ههههه
ريم لسه بتعيط و حاضنه جامد
كنان شالها و دخل بيها و بيمسح علي ضهرها بحنان و بهديها
بيقول : بس ياروحي مفيش حاجة خلاص
ريم بتعيط و صوت شهقاتها عالي
شدد من حضنه ليها و ريم شوية شوية بتهدي و عيطها بيقل و بعد شوية بتلط عياط بس صوت شهقتها لسه موجود كنان بيتبطب عليها و بيمسح علي ضهرها بحنان
- هشش خلاص اهدي ياقلبي خلاص مفيش حاجة
ريم بشهقات : يا يا ك كنان
كنان قلبه دق و فرح جدا لما سمع اسمه منها وقال بحب : قلب كنان
ريم بدموع وشهقات : ا انت عم عملت ايه في ابيه ا اس الام
كنان بغضب : متنطقيش اسمه تاني ولا هو لا اي راجل غير تاني فاهمة
ريم كملت بدموع : انت انت ضربته
كنان بكذب : لا ياحببتي كنا بنلعب انا و هو
ريم بطفولة : بتلعبوا ايه
كنان بضحك علي طفولتها : لعبيني ولعبيك لكسر صوابعيك
ريم بطفولة : ومين بقا الي كسب
كنان بضحك : هههه اكيد انا يابنتي
ريم بحزن : يعني كسرت صوابعه
كنان بضحك : هههههه ياللهوي مش قادر
وبعدها قال : لا ياحببتي هو دلوقتي روح البيت و مفيش حاجة خلاص
ريم بحزن : انا ماما وحشتني اوي عايزة اشوفها
كنان بحنان : حاضر يا حببتي و حياتك عندي هتشفيها
....
كنان : ريم
.....
كنان قام بص عليها لقها نامت زي الملايكة نايمها جنبه و قام اخد شاور و بعدها لبس و نام جنبها و اخدها في حضنه و ابتسم و نام هو كمان
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند نرمين
الباب كان بيخبط راحت فتحت انصدمت لقت اسلام راسه مربوطة و مش قادر يمشي و اتنين شيلينه و دخله حطه علي الكنبة و خرجه تاني
نرمين جريت عليه وبتقوله : ايه ده الي عمل فيك كده
اسلام مردش عليها
نرمين : يبقي كنان ! انت روحتله !
وقطع كلامها تلفون اسلام و اسلام بص علي الرقم وكانت المستشفي الي مامته محجوزة فيها فيها
اسلام بقلق : الو
اسلام بصدمة : ااايه...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسلام بصدمة : اايه
.....
اسلام بفراحة : طب انا جاي حالا
نرمين : ايه في ايه
اسلام بفراحة : ماما بدات تفوق
نرمين : بجد ... طب استني هلبس و اجي معاك
اسلام : يلا
و نرمين لبست و اسلام كمان و بعدها نزلوا هما الاتنين مع ان اسلام مكنش قادر يتحرك بسبب ضرب كنان ليه بس فرحته بامه نسته كل حاجة ... وبعد ربع ساعة وصلوا المستشفي و دخلوا الاوضة و مريم كانت بترمش بعنيها بس لسه مفقتش
فضلوا قعدين جنبها و اسلام ماسك ايديها وقاعد جنبها
وبعد شوية مريم فتحت عنيها
نرمين بفراحة : فتحت عنيها يا اسلام اهي
مريم فتحت عنيها و شفتهم خلاص
اسلام بيقبل يداها : حمدالله على السلامه يا ماما
مريم بتعب : الله يسلمك يا حبيبي
اسلام : ثواني هندي الدكتور
وفعلا الدكتور جه و بيكشف علي مريم و قال : ده احنا بقينا عال اوي .. هي الحمدلله بقت احسن هتقعد اسبوع كمان بس تحت الملاحظة و تقدروا تخدوها عادي ... حمدالله على السلامه مرة تانية بعد اذنكم و خرج الدكتور
مريم بخوف : انت ايه الي عامل فيك كده يا ابني
اسلام : لا عادي يا امي دي حدثة بسيطة و ربنا ستر
مريم : حبيبي سلامتك يا ابني الف سلامه
اسلام ببتسامة : الله يسلمك يا ست الكل
مريم : فين ريم مجتش معاكم ليه
اسلام بتوتر ولاحظ ان امه نسيت الي قاله المرة الي فاتت
- ها اه ريم كانت نايمة محبناش نصحيها و كدا ... و حضرتك عرفة يعني ريم غيبوبة و نامها تقيل فا حتي لو جبنها كانت هتنام علي نفسها
مريم ابتسمت و ساكتت
نرمين بفراحة : قالها علي المفاجاة يا اسلام دي هتنبسط اووي
مريم باستغراب : مفاجاة ايه !
اسلام ببتسامة وسعة : نرمين حامل يا ماما
مريم الفراحة مبقتش سيعها و حضنت نرمين وقالت : يا حابيبي الف مبروك .. في الشهر الكام بقا
نرمين ببتسامة : في شهر يا ماما
مريم ببتسامة : يا حببتي فرحتوني اوي يا ولاد ربنا يكملكم علي خير يارب ... بس هو انا ليه في المستشفي نسيت اسالكم
اسلام بتوتر : ها عشان .. عشان يا امي ماختيش دواء الضغط في نزل ضغطك بس و كده يعني
مريم : امممم وانت ازي صح تسيب اختك لوحدها في البيت مينفعش كده يلا نروح
اسلام بسرعة : لا .. لا لا يا ماما
مريم باستغراب : في ايه يا ابني .. مالك خضتني
اسلام بتوتر : ما .. هو انا هروح نرمين تقعد معها اصل يعني الدكتور منبه علينا انك لازم تقعدي في المستشفي اسبوع كمان عشان نطمن اكتر وكدا
مريم بشك : مالك ياولا مش علي بعضك كدا و انا كويس و هروح دلوقتي عشان ريم و حشتني و عايزة اشفها
اسلام بتوتر اكتر : لا يا امي مليش بس انتي لسه تعبانة واذا كان علي ريم اهي قاعدة يعني مش هطير يعني انتي بس استريحي
مريم : ماشي هعديها المرة دي و هاجي علي نفسي و اقعد هنا الليلة دي و بعدها مليش دعوة هروح يعني هروح مبحبش انا قاعدة المستشفيات دي
اسلام بتوتر و خوف : ها الي تشوفي يا ست الكل ارتاحي بقا عشان المجهود غلط عليكي
مريم : طب روح انت و مراتك عشان ريم تصحاش و تلقي نفسها في البيت لوحدها و دي مصيبة ممكن تولعلنا في البيت دي متتسبش في البيت لوحدها دي
اسلام : هههه اه عندك حق انا هوصل نرمين و اجيلك تاني يا ماما ماشي
مريم بحب : ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك ومراتك يلا مع السلامة
اسلام ببتسامة : سلامة يا امي
و خرجوا من الاوضة و من المستشفي كلها
نرمين : ايه الي انت عملته ده طب هنتصرف ازي دلوقتي
اسلام بغضب : معرفش و متسالينيش لحد ما شوف هقالها اي ولا هعمل ايه
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
وجه يوم جديد علي كل ابطالنا
عند ريم وكنان
ريم صحيت و بتفتح عنيها لقت كنان مكتفها بدرعتو و مش عارفة تتحرك و لا عرفة حتي تحرك ايديها
ريم بضيق : يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم هو كل يوم علي ام الموال الزفت ده ماله شبشب امي الي كانت بصحي عليه كل يوم واللهي كان اهون من الي انا في
راحت جات جنب ودن كنان وقالت بصوت عالي : توووووووت
كنان قام مفزوع و مسك ودنه : اه اه يا بنت المجا*نين ليه كده
ريم بغضب طفولي : اسمع يا جدع انت انا زهقت من قلة ادبك دي مش كل يوم اصحي القيك لزق فيا الازقة السودة
وزقته برجليها ووقع علي الارض
كنان بغضب : انا سكتلك كتير يا بت انتي بس انتي اظهر مبتحرميش
ريم مسكت المخدة ووقفت على السرير
ريم بغضب طفولي وبترفع المخدة فوق وبتقول : بص لوقربت هسقف علي وشك بالمخدة انا بقولك اهو
كنان بص ليها شوية وثواني وانفجر ضحك علي شكلها ووقفتها دي وقال : انا رايح شركتي يا ختي اقعدي بقا عشان متقعيش تتكسري و تقرفينا
و دخل الحمام ياخد شاور وريم رجعت تنام تاني و شوية و كنان خرج و دخل اوضة الملابس بتاعته و لبس بدلته و رش برفانه و خرج لقي ريم نايمة قرب منها وبيصحيها براحة
كنان بصوت هادي : رريم يا ريم ايه مش كانتي صحيا دلوقتي
ريم بنوم : عايزة اناام
كنان : طب اقومي اقولك حاجة وبعديها نامي تاني
ريم اتعدلت و قعدة قدامه
كنان ابتسم و قرب منها وطبع قبلة علي جبينها
و قال : بصي انا هروح الشركة ساعتين وجي متخرجيش من الجناح
ريم : حاضر
كنان : متعمليش شقاوة
ريم : حاضر
كنان : ارن عليكي تردي علي طول
ريم : حاضر
كنان ابتسم : ومسك ايديها وقال : عايزة حاجة اجبهالك و انا جي
ريم ببتسامة : عايزة سلامتك
كنان قبل يدها و و خرج
كنان : يا سما يا سما
سما : ايوة يا بيه
كنان : اعملي فطار لريم و طلعي ليها فوق وخلي بالك عليها ماشي
سما : حاضر يابيه
وخرج و مشي
ريم قامت واخدت شاور و لبست بجامة ميكي موس ونزلت تحت ودخلت المطبخ
ريم ببتسامة : صباح الخير
سما ببتسامة ممثلة : صباح النور يا هانم
ريم : لا ريم بس
سما ببتسامة : صباح النور يا ريم
ريم : هو فين دادة سناء و البتنجانة الي اسمها سارة
سما بضحك : هههههه بتنجانة .. بصي دادة سناء مشيت خلاص معدتش تشتغل هنا .. و
ريم قطعتها بحزن : يعني مشيت من غير ما تسلم عليا و كمان مش هيجي هنا تاني
سما : هي كانت هتسلم عليكي بس لقتك نايمة و قالت لكنان بيه و فضلت توصي عليكي
ريم : يا حببتي يا دادة سناء واللهي هتوحشني اووي
سما : هتوحشنا كلنا واللهي
ريم : والبتنجانة
سما : ههههه البتنجانة وخدة اجازة مرضية عندها برد ... وتعالي بقا عشان تفطاري كنان موصيني عليكي اقبل مايمشي
ريم : هتكلي معيا
سما : لا م..
ريم : هتكلي معيا مليش في
سما ابتسمت و قعدوا يفطروا هما الاتنين
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
في الشركة عند كنان
تق تق تق
كنان : ادخل
احمد : الورق ده عايز توقيع وشوف معاد للصفقة بتعاعت فرنسا عشا..
قطعه كنان : ايه في ايه يابني مش تسلم الاول طب حتي قول صباح الخير
احمد : معلش واللهي نسيت صباح الخير
كنان : مالك يا احمد
احمد : مفيش
كنان : بقولك مالك يا احمد
احمد بمرح : ما انت لو مهتم كانت عرفت لوحدك
كنان بضحك : هههههه ولا متوهش ورد يلا
احمد بصدمة : ايه ده كنان الاسيوطي بجلالة قدره بيضحك ده اكيد جرا لدنيا حاجة مالك انت يا كنان مبسوط اوي انهارده كده ليه
كنان بجدية : طب يلا روح علي شغلك بقا
احمد قعد قدامه وقال : عايز اقولك حاجة يا كنان
كنان : خير
احمد : انت متعرفش انا اتجوزت ازي يا كنان انا كانت ناوي اخلي سر بس انا وانت واحد يعني وكده
كنان : مبحبش المقدمات خش في الموضوع ياض ومتلفش وتدور
احمد : ماشي ... وبدا يحكي لكنان كل حاجة
كنان : طب مانت غلطان
احمد : ايه ليه !
كنان : عشان مقولتلهاش من الاول انك متجوز و انت حيوان اصلا انت ازي تقلها ابوكي بعاك وانا اشتريتك انت عكيت الدنيا خالص يابني
احمد : طب اعمل ايه
كنان : انت بتحبها !
احمد بتوتر : صراحة هكذاب لو قولت لا و مرضتش اقولها اني متجوز عشان متسبنيش
كنان : خلاص تعترفلها و تقولها الحقيقة وهي ليها حرية الاختيار
احمد : ماشي ربنا يستر
كنان : يلا علي شغلك
احمد : ايه ياعم انت بتطردني
كنان : يلا ياض علي مكتبك
احمد جري وراح علي مكتبه
وكنان كمل شغله
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند ريم
كانت قاعدة في البلكونة زهقانة
ريم : انا هنزل اتمرجح شوية واطلع تاني
ريم نزلت ورحت عند المرجحة وبتلعب عادي فا بتبص علي السور بتاع الجنينة لقته مش عالي و اي حد يقدر ينط من فوقه ريم فكرت انها تهرب بس بصت لقت الجنيني كان بيقص الشجر فا معرفتش تعمل حاجة وقالت هتستني لحد ميمشي
وبعد شوية الجنيني خلص و لم حاجته و مشي راحت ريم جابت حوض زرعة صغيرة و خرجت الزرعة منه و فضته خالص و قلبته و وقفت عليه و مسكت في السور ونتط برا ريم مكنتش مصدقة نفسها و كانت فراحنة جدا جريت بسرعة بعد ما اتاكدت ان الحرس مش شيفنها عشان الجنينة من الباب الخلفي فا مش علي حراسة و فضلت تجري لحد ما بعدت عن الاقصر
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند كنان خلص شوية من شغله و قرر انه بتصل بريم يتطمن عليها ومسك التلفون وبيرن عليها بس مش بترد رن مرة و اتنين و عشرة فا قلق
كنان : يمكن نايمة ولا مش سماعت الفون هرن تاني عليها بعد شوية
و رجع لشغله و بعد ربع ساعة اتصل تاني بس مفيش رد نزل من الشركة بسرعة و ركب العربية و ساق العربية باقسي سرعة و وصل الاقصر بعد مدة ودخل الاقصر وعلامات الغضب علي وشه و عيون بتطلع شرار
ودخل الاوضة بسراعة وبينادي باعلي صوته : ررريم
دخل البلكونة و خبط علي الحمام و ملقاش رد فدخل و برضو ملقهاش
نزل بغضب جحيمي و عيواته اتحولت اسود وخلاص وصل لاعلي قامة الغضب
- انتي يا زفتة يا سماااااا
سما بخوف : ن .. نعم يا باشا
- فين ررريم
سما بخوف : شوفتها نزلة من شوية ولما سالتها قالتلي انها ريحة تتمرجح
كنان جري و راح يشوفها وبرضو ملقهاش و اتجنن و عرف كده انها هربت و نزل بسرعة علي العربية و وراه الرجالة بتاعته
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند ريم
كانت بتنهج و تعبت من الجري وهي جريت مسافة كبيرة جدا
ريم بتعب : اه خلاص فاضل شارع كمان و اوصل للبيت
ولسه هتعدي لقت اربع عربيات حوتطها و رجالة كنان نزلين منها وريم اصلا مكنتش تعرفهم هي بس مستغرباهم
وانصدمت و خافت جدا لما لقت كنان نزل من العربية وبيقرب عليها و علي وشه ملامح الغضب و عيونه بتطلع شرار
ريم بخوف : احيه بالكركدي ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريم كانت هتجري بس كنان لحقها و مسك درعها و جرها ورا و ركبها العربية و دور العربية
كنان بيبصلها بغضب جحيمي و فاجاة مسك شعرها جامد وقال : بتستغفليني فكراني اهبل مش هعرف اجيبك ده انا هكسحك هقتعك حتت وارميكي لل*كلاب هخليكي تشوفي التعذيب علي اصله يا بنت ال*** لا وكمان نزللي ببجامة و سيبلنا شعرك انتي متربتيش انا هربيكي من اول وجديد
ريم كانت حسة نفسها ديخة و مش قدرة حتي تتكلم و مدفعتش عن نفسها حتي و سكتت
كنان بغضب جحيمي وبيشد شعرها اكتر : ومش هتصعبي عليا هوريكي النجوم في عز الضهر يا زب*اله
.........
كنان ساب شعرها ووقف العربية و غضبه كله اختفي و تحول للخوف عليها
- مالك في ايه
ريم بتعب : اطفي التكيف بتاع العربية انا بردانة
كنان حط ايده علي جبينها : يخربيتك ده انتي سخونة نار .. متخفيش يا حببتي قربنا نوصل اهو وطفي التكيف و دور العربية تاني
وبعد مدة وصلوا الاقصر و طول الطريق كنان مسبش ايد ريم وخايف عليها جدا
كنان نزل من العربية و فتح الباب لريم و شالها و خايف عليها كانها بنته و بيتبطب علي ضهرها بحنان و الامن فتحين بقوهم ومش مصدقين الي شيفينه و ان كنان عمره ما حتي اهتم لمشاعر حد او خاف علي حد بشكل ده و ازي اتغير كده
كنان دخلها الاوضة و نزل جري جاب ميا سقعة من المطبخ و طبق و طلع تاني و جاب قميص من قمصانه و قطع الكم بتاعه و قعد جنب ريم بيعملها كمادات و ريم مش حسة ب اي حاجة وشوية و حرراتها نزلت كان طفي النور وقبل جبينها و نزل تحت
كنان بيكلم الرجالة بتوعه : انا مشغل شوية بهايم ملهمش لازمة و قعدين زي قلتهم انتوا كلااااكم مطردين
واحد من الحرس : يا فندم محدش خرج ولا دخل من البوابة و انا مش عارف ازي ده حصل !
كنان بعصبية و غضب : برضو ده ميمنعش اني مشغل شوية تاران عندي واقفين كلهم علي بوابة واحدة و سيبين التانية انتوااا كلكم مطردين يلا بررراااا
و خرجوا كلهم وهو طلع لريم تاني و قعد جنبها و بيمسح علي شعرها بحب و حنان
ريم صحيت من حركته جنبها
كنان مسك ايديها وبسها وقال : عاملة ايه دلوقتي
ريم بدموع : اهي اهي انا عايزة ماما
كنان اخدها في حضنه وقال : ليه عملتي كده يا ريم مش انا قولتلك هوديكي ليها ليه هربتي
ريم بتعيط اكتر وقالت : ع ..عش.. عشان انت بتخدني علي قد عقلي وبتقولي كده عشان م .. مزنش عليك تاني
كنان قعدها علي رجله و مسك وشها بايده الاتنين وخلها تبصله وقال بحب : لا يا حببتي انا فعلا هوديكي ليها وبكره كمان بس عايز اقولك حاجة
ريم بصتله وقالت : حاجة ايه !
كنان نبرته اتغيرت و قال بصوت يشبه فحيح الافعي : لو فكرتي تمشي او تهربي من هنا تاني هوريكي الوش التاني ياريم و انا مش عايز استعمله معاكي و قسمٱ عظمٱ لو بتموتي قدامي مش هرحمك فاهمة !
ريم بخوف : ح حاضر
كنان بحب : يلا بقا عشان ننزل ناكل
ريم ببتسامة : هاخد شاور و اجي
كنان بحب : ماشي يا حببتي انا في المكتب بتاعي تحت تخلصي وتجيني
ريم بضحك : ههههه تلقيني لسه بخيري
كنان : انتي بتقولي ايه
ريم بضحك : ههههه ولا حاجة
كنان نزل وريم دخلت تخد شاور
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند اسلام في المستشفي
مريم بغضب : مانت مش هتقعدني هنا بمزجك انا عايزة امشي
اسلام : يا ماما كلها اسبوع ونروح و ثم احنا عيزينك تخفي خالص عشان لما نروح ميحصلش مضاعفات و ساعتها مش هنعرف نتصرف
مريم : طب هتالي اختك اشوفها وحشتني
اسلام بتوتر : بكره يا ماما عشان انهارده راحت كرس الانجليزي بتاعها
مريم بحزن : طيب يا حبيبي روح انت عشان مراتك شوفها تكون محتاجة حاجة مينفعش تسبها كده وهي حامل
اسلام : ما انا جبتلها شاغلة تساعدها في كل حاجة انا هروح دلوقتي المستشفي بتاعتي و هاجي بليل عندك عايزة حاجة
مريم : عايزة سلامتك يا حبيبي
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند حنان واحمد
احمد رجع من الشركة و دخل اخد شاور و لبس هدومه بسرعة وراح عند اوضة حنان وخبط عليها
حنان فتحت حتة صغيرة من الباب : نعم عايز حاجة
احمد : عايز اتكلم معاكي
حنان : افندم في ايه
احمد فتح الباب اكتر وشدها وقعدها علي الكنبة برا
حنان بغضب : مش طريقة دي انت زي تجرجرني كده
احمد مسك ايديها وقال : انا هحكيلك علي كل حاجة وانتي الي مقتنعة بيه اعملي
حنان : طب ماشي قول
احمد : انا زمان كانت متجوز البنت دي و اسمها ياسمين كانت بحبها اوي وهي كانت بتحب الفلوس انا اتقدمتلها وهي اتغصبت عليا وانا قولت بعد الجواز هتحبني بس حصل العكس كانت بتحب الفلوس اوي وانا يعني مكنتش لسه يعني بقيت بالحالة الي انا فيها دلوقتي كانت فاتح محل صالون حلاقة بس مكنتش حرمها من حاجة وهي الي طمع كان عميها راحت لواحد مليونير و باعت نفسه ليه وانا طلقتها بعد ما نصدمت فيها انا مكنتش اعرف انها بالجشع ده و بعدها الراجل زهق منها و طلقها هو كمان و بعد لما ملقتش حح واهلها لما عرفه بالي حصل اتبروا منها و جيالي تاني وبتقولي ردني البجحة و انا اتجوزتك انتي في الاول و كانت بقول مسالت وقت و هتلاقك بس حبيتك واللهي العظيم و اكتشفت ان الحب الي حبيته لياسمين مكنش حب انتي الي قلبي دقله و حبيتك و حبيت بسطتك و رقتك و طيبتك حبيت كل حاجة فيكي انا بحبك يا حنان وطلع علبة من جيبه و فتحها و كان فيها خاتم وقال تقبلي تكوني شريكة حياتي العمر كله
حنان بدموع : بس ده مش مبرر انك تهني و تقول اني دافع فيكي مليون جنيه و تحبسني بشكل ده
احمد : انا اسف بس انتي مكنتيش رضية تسمعيني و مكنش في حل غير ده ها قولتي
حنان ببتسامة و دموع: موافقة
احمد لبسها الخاتم و حضنها و شالها لاوضته و عاشوا احلي ليالي عاشوها في حياتهم
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند كنان و ريم
اكلوا وخلاصوا و راحوا الاوضة بتاعتهم تاني كنان كان ماسك الاب توب و ريم بتتفرج علي كرتون ربانزل
وشوية والكرتون خلص ريم قامت وتطفت التلفزيون و جابت الكوتشينه من الدرج و جات جنب كنان
ريم : يا كنان
كنان بصص في الاب توب : نعم
ريم ببتسامة : نعم الله عليك يا غالي تعالي العب معيا
كنان كان خلص الشغل بتاعه وقال : كوتشينه لا هاتي الشطرنج و تعالي
ريم بغضب : لا انت بتكسب فيها علي طول
كنان بضحك : هههه خلاص هنلعب دور كوتشينة ولو كسبت نلعب بعديها شطرنج
ريم ببتسامة : ماشي
وبعد شوية
كنان بضحك : ههههه يلا بقا روحي جيبي الشطرنج
ريم بغضب : علي فكرة انت شكلك نصاب و مفهمني اللعبة غلط عشان تكسب انت
كنان قام هو جاب الشطرنج وبداوا يلعبوا تاني
بعد عشر دقايق
ريم بغضب : لا بقا و اللهي مانا لاعبة و قلبت الشطرنج علي السرير
كنان بضحك : ههههه انتي الي مش عرفة تلعبي
ريم بغضب : لا انتي الي بتغش
كنان حضنها وقالها : خلاص تعالي نعمل حاجة احسن
ريم : ايه هي
كنان : احكيلي عن نفسك يا ريم
ريم : انا ريم بسيوني عندي ١٥ سنة و عايشة مع ماما و اخويا
وعندي اخ تاني بس مش عايش معنا في نفس البيت
كنان بصدمة : ايه ..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان بصدمة : ايه ازي يعني
ريم : اه واللهي زي ما بقولك كده يا خويا وقدي بضبط انا وهو جينا في نفس اليوم
كنان : يعني توام !
ريم : لا
كنان : طب ازي يعني فهميني
ريم : هو اخويا بس امي مش امه و ابويا مش ابوه هو مامته ماتت وابوه بس هو الي عايش و اخده و سافره عشان الشغل و المفروض يجي بكره او بعده ماما بتقولي هو اخوكي في رضاعة مش عارفة يعني بس هو اخويا وخلاص اه واسمه مروان
كنان : اااه قولي كده .. واكمل بغضب وانتي عرفتي منين انه جاي بكره ها انطقي
ريم بخوف : يا ساتر يارب كنان بيك لا تخوفني هيك
كنان بجدية وغضب : بقولك عرفتي ازي انا مش بهزر يا ريم
ريم : عشان علي طول لما بيسفروا بيروحوا شهر و يجوا تاني
كنان : امممم
ريم ببتسامة وطفولة : كنان لما يجي ابقي خليني اروح عنده العب شوية معه
كنان بغضب جحيمي : نعم يا روح امك
ريم بخوف : احيه خلاص خلاص انسي الي قولته
كنان بغضب : ما بلعب معكي اهو عايزة ايه تاني
ريم بطفولة : لا مش العب دي العب التانية انت مش هتعرف تلعبها عشان انت كبير ههههه
كنان بصدمة : اناا كبير ... و اكمل بغضب طب نامي بقا عشان مسيحش د*مك
ريم ضحكت و نامت علي السرير
وكنان جاله تلفون
كنان : الو
- ازيك يا كنان ياحبيبي عامل ايه انا عمك مصطفي
كنان : انا الحمدلله يا عمي مصطفي انت عامل ايه ايه مش ناوي تيجي مصر ولا خلاص حبيت فرنسا خلاص وهتقعد فيها
- انا الحمد لله يا حبيبي بص انا هنزل مصر كمان يومين وقولتلك عشان تيجي تخدنا من المطار ده لو مش هنعطلك
كنان من تحت ضرسه : لا تمام ماشي هجي اخدكم
وقفل معه الخط و دخل جو تاني
وكانت ريم خلاص نامت راح طفي النور و نام جنب ريم واخدها في حضنه وابتسم وفضل يتامل ملامحها طفولية الجميلة لحد مالنوم غلبه ونام
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
وجه يوم جديد علي كل ابطالنا
عند احمد وحنان
احمد صحي لقي حنان في حضنه ابتسم و قام من جنبها براحة عشان ميديقاهش و اخد شاور و لبس بدلته و قرب من حنان وبيصحيها
احمد : حنان يا حنان اصحي كل ده نوم
حنان فتحت عنيها و ابتسمت
احمد ببتسامة وخبث : صباحية مباركة يا عروستي
حنان بخجل : بس بقا
احمد بضحك : ههههه ماشي و طبع قبلة علي جبينها و اكمل بحب عايزة حاجة اجبهالك وانا جي
حنان ببتسامة : لا عايزة سلامتك بااي
احمد بحب : باي يا حبيبت قلبي
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند كنان وريم
كنان قام قبل ريم وقال
- الحمدلله صحيت قبليها بدل الخناقة بتاعة كل يوم
كنان قام واخد شاور و لبس بدلته و رش برفانه و راح كالعادة يصحي ريم
كنان بحب : يا ريم يا ررريم اصحي يا غيبوبة
ريم بنوم : امممم
كنان : صباح الخير
ريم بنوم : يعني انت مصحيني من النوم عشان تقولي صباح الخير ابغي اقتل ده لحين بس استحي
كنان بغضب : اه من لسانك ده الي عايز قطعه ربنا قصر في طولك وعرضه بالسانك
ريم : حكمة ربنا اعطرد بقا
كنان : لا يختي مش هعطرد بصي انا جاي بليل علي الساعة ٧ كده تكوني لبستي عملك مفاجاه
ريم بفرحة وحضنته : بجد طب وريهني دلوقتي ينوبك ثواب
كنان ضحك و طبع قبلة علي خدها : هههه لا بليل يا بطتي
ريم بطفولة : بس مش تتاخر ولا ترجع في كلامك ماشي
كنان بحب : ماشي اوعي بقا عشان اورح الشركة واكمل بخبث ولا عايزني اقعد معاكي اذا كان عليا عادي تولع الشركة هقعد معاكي انا موافق
ريم بعدت عنه واتكسفت : لا ياعم علي ايه س س سلام هههه
كنان بضحك : هههه يلا سلام
ونزل بعد ما اكد علي سما تحضر الفطار لريم و ركب عربيته و راح الشركة
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند اسلام راح للمستشفي بتاعت مريم اطمن عليها و كانت نايمة و خرج راح الشغل بتاعه في مستشفىته و كان الشغل كتير جدا عنده و المرضي كتير و قعد طول الوقت في المستشفي
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
وعدا الوقت عادي وجات الساعة ٧ و كنان وصل و اخد ريم وركبه العربية
ريم بفراحة : ايه هي المفاجاة
كنان بحب ومسك ايديها : لو قولتلك مش هتبقا مفاجاة
ووصلوا قدام مستشفي
ريم باستغراب : انتي جيبني المستشفي ليه
كنان مردش عليها ومسك ايديها ودخلوا جوا وكان في صحافة كتير عشان كنان و الامن ورجالة كنان منعوهم من التصوير و كنان زعق فيهم كلهم ومشيوا هو عمل عشان مش عايزة حد غيره يشوف ريم
ووصلوا قدام اوضة وكنان فتح الباب لريم
ريم بدموع وفرحة : ماما
مريم بفراحة : بنتي ريم حببتي وحشتيني
ريم فضلت تعيط و حضنة مامتها جامد
مريم باستغراب وخوف عليها : مالك يا حببتي
ريم بدموع وبتسامة : ماما انتي وحشتيني اووووي ووحشني شبشبك كمان ههههه
مريم بحب وضحك : هههه وانتي كمان يروح ماما وحشتيني
و كنان بصص لريم و مبتسم
مريم اخدت بالها منه وقالت : مين ده يا ريم وبتشور علي كنان
ريم حضنت امها اكتر و خافت جدا لامها تعرف تبعدها عنها او تضربها زي ما اسلام عمل قالت بتوتر ودموع : ده.. ده ..ده.. يا ماما
مريم باستغراب : ايوة ده مين يا ريم
كنان : انا جوزها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان : انا جوزها
مريم بغضب : ايه الكلام الفارغ ده انت مجنون ولا ايه قال جوزها قال
كنان بغضب : انتي يا ست انتي انا عملك احترام بس عشان انتي مامت ريم بس انا ما يهمنيش لا كبير ولا صغير و انا ماسمحش انك تغلطي فيا
ريم بغضب : ولا ولا متعليش صوتك علي امي عشان معملكش استيكر في الارض
مريم بزعيق : ريم هو في ايه انا مش فاهمة حاجة مين ده
ريم بتحضنها و تقول : ده ابو الفصادة يا ماما
مريم بعدتها وقالت بصوت عالي : بقولك مين ده يا ريم متهزريش
كنان طلع من جيبه ورقة و ادها لمريم وقال : عشان مش مصدقاني ادي قسيمة الجواز و ريم تبقي مراتي
مريم زقت ريم وقالت بغضب : ايه ده ااايه ده مستحيل ايه ده يا ررريم
ريم بدموع : يا ماما انا مليش زنب مش تظلميني
مريم بغضب : اوعي تقولي ماما انتي مش بنتي انا معرفكيش انتي مش بنتي ريم البريئة المؤدبة انتي وحدة رخ*يصة
ريم بدموع وبتمسك ايد امها : يا ماما انتي بتقولي ايه واللهي انا مليش دعوة اسلام عارف كل حاجة
مريم زقتها و ريم وقعت علي الارض : وعايزة تلبسيها في اخوكي يا زبا*لة امشي اطلعي برااا امشي غوري مش عايزة اشوفك .... اااه اااه قلبي
ريم بصراخ ودموع : ماماااااا يا مامااااا انا اسفة واللهي انا مليش دعوة و اللهي
كنان جاب دكتور و ادي مريم حقنة مهدئة ونامت و دكتور خرج ريم وكنان وقال انها لازم تستريح عشان كده خطر عليها
كنان بجمود : يلا مش شفتي امك يلا بقا نروح
ريم بدموع : انت عملت كده ليه انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا كده حرام عليك
كنان : عايزني اكذب يعني ولا ايه مش فاهم
ريم مردتش وفضلت تعيط
كنان شلها بالعافية وركبها العربية و ريم بتعيط
ريم بصت لقت في درج العربية فلوس
ريم بطلت عياط وقالت : يا كنان
كنان بحب : نعم
ريم بخبث : ممكن تنزل تجبلي ازازة ميا انا عطشانة
كنان بحنان : ماشي ياروحي عايزة حاجة تاني
ريم ببتسامة خبيثة : لا شكرا
كنان نزل قدام سوبر ماركت بعد مقفل العربية علي ريم و دخل يجيب لها الميا ريم اخدت ٢٠ جنيه و حتطها في جبها و شوية وكنان جه
كنان بحب : خدي ياروحي
ريم : شكرا
و كنان ركب ولسه هيدور العربية ريم رمت ازازة الميا
وقبل متنزل اخدت مفتاح العربية وكنان مكنش و اخد باله
ريم قالت بسرعة : استني يا كنان الازازة وقعت مني
ريم لفت النحة التانية عند كنان
كنان باستغراب : ايه ده هي الازازة ازي وصلت ل هنا
ريم بضحك : لا ما تخدش في بالك
ريم قفلت العربية عليه وبعدها بصتله
ريم بضحك : ههههه شربتها يا كرديا
كنان بغضب : قصدك ايه يلا تعالي اركبي
ريم بضحك وبتوريله المفاتيح بتاعت العربية
كنان بغضب : اقسم بالله العظيم لو مرجتعيش دلوقتي و مشيتي هجيبك وساعتها بقا هتعيطي بدل الدموع دم
ريم بضحك : سلام يا كيموو
كنان بغضب وزعيق : رررررريم تعالي هنا
ريم ركبت تاكسي و اديته عنون المكان و السواق مشي
كنان بغضب جحيمي : ااه يا ريم الكل*ب
واتصل بالرجالة بتوعه
عند ريم
ريم قررت انها هتروح لبيت صحبتها عشان لو راحت البيت اكيد هيعرف و صحبتها دي عايشة هي واختها بس مامتها و بابها متوفين وهي اكبر من ريم هي في جامعة وهي كانت جارت ريم بس عزلوا ونقلوا هنا وريم كانت بتزرها بستمرار
ووصلت ريم وطلعت البيت و خبتط علي شقة صحبتها
صحبتها فتحت وريم حضنتها و عيتط
- ريم ازي يا حمارة تيجي في وقت زي ده انتي متخلفة افرد اتخطفتي دلوقتي يابهيمة
ريم بدموع : حتي انتي يا فرحة مش عايزاني عندك
فرحة بسرعة : لا لا مقصدش انا خايفة عليكي ادخلي تعالي
ريم دخلت وسلمت علي اخت فرحة وهي برضو كانت مستغربة ريم حكت كل حاجة لصاحبتها
فرحة بغضب : اه يا حمارة مهو اكيد جابك مرة هيجيبك التانية كانتي روحتي معه وخلاص
ريم بدموع : انا مش عايزة اروح معه
فرحة بحيرة : واللهي ماعرفة اقولك ايه يا ريم
عند كنان
الرجالة بتوعه جم و طلعه من العربية و اشوافوا في كاميرات المراقبة رقم بتاع التاكسي الي ريم اخدته وامرا ناس يعرف مكان التاكسي
وشوية وكنان عرف مكان التاكسي و فوراً رحله ورشي بتاع التاكسي و قال مكان ريم
كنان ركب العربية وراح العنوان و هو بستحلف لريم
وبعد نص ساعة وصل
وخبط علي الباب وفتحت فراحة
فرحة و متنحة وبتبصله باعجاب : نعم حضرتك عايز مين
كنان بغضب جحيمي : لا بلاش الحوارت دي خلي ريم تطلع دلوقتي احسن معمل تصرف مش هيعجبك
فرحة بخوف : ر .. ريم مين انا م معرفش حد بالاسم ده
كنان بغضب : لوسمحت خلي ريم تطلع حالا عشان مينفعش الواقفة دي ولا حتي بنفع اخش فنديها عشان مدخلش انا
فرحة في سرها : اه يابنت المحظوظة يا ريم ازي تهربي يا عبيطة من المز ده
وريم كانت سامعة ده كله فا خرجت وقالت : انا مش همشي معاك
كنان بيجذ علي سنانه : تعالي يا ريم يا حببتي عيب كده مينفعش
ريم بخوف : لا لا لا لا
فرحة : يا ريم انتي مش شايفة شكله عامل ازي رحيله عشان ميتعصبش عليكي اكتر من كده
ريم سامعت الكلام و راحت لكنان وهي خايفة منه و كان مسك ايديها جامد و بيبصلها بعضب وتواعد وبص لفرحة الي عنيها بتطلع قلوب و بتبص لكنان ب اعجاب
كنان ببتسامة مزيفة : احنا اسفين علي الازعاج
فرحة ببتسامة : لا عادي ريم دي اختي الصغيرة
وكنان نزل سلمتين واتاكد ان فرحة قفلت الباب
بعدها بص لريم بعيون نارية و راح مسك ريم و وقفها علي السلم و ضربها قلم جامد
ريم كانت هتعيط كنان حط ايده علي بوقها وقال بغضب : هششش مسمعش نفسك ده لسه لما نروح يا غالية ده انا متغاظ منك عايزة اشرب من د*مك دلوقتي
وشالها و دفن وشها في حضنه عشان متعيطش وتطلع صوت وركبها العربية وريم هتموت من العياط
كنان بغضب جحيمي : صبرك عليا نروح بس ده انا هروقك
عند اسلام
اتصل واطمن علي نرمين و بعدها دخل لاوضة مامته و انصدم لما لاقها بتعيط جري عليها بسرعة وقال
- ماما مالك في ايه
مريم بغضب : امشي غور انت كمان انتوا مش عيالي ابدا
اسلام باستغراب : في ايه
مريم بغضب : مقولتليش ليه علي اختك و الي عملته
اسلام .....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اسلام اتوتر جدا وبقا مش عارف يرد لان كل ده فعلا هو السبب في و قرر يلبسها في ريم و تشيل هي الليلة عشان مش عايز امه تزعل منه او تغضب عليه
اسلام بتوتر : اصل انتي تعبانة يا ماما و ريم صدمتنا كلنا وانا مكنش ينفع اقولك بس انتي عرفتي ازي
حكتله مريم كل الي حصل
مريم بغضب وحزن في نفس الوقت : لا وجيبه مع البجحة بس ازي ريم تعمل كده ازي اكيد في حاجة خلتها تعمل كده دي مستحيل تفكر في حاجة زي دي .. دي طفلة
اسلام قلبه وجعه جدآ سوا علي اخته الصغيرة الي خلي امه تظلمها كده و تقول كده عليها او علي امه و حلاتها دي وحزنها علي ريم او غلطة العمر الي ارتكبها في حق كنان
اسلام اتنهد وقال : معلش يا امي متعمليش في نفسك كده
مريم بدموع : انا مش عارفة ازي ده يحصل انا حسة اني في كابوس و مش قدرة افوق منه
اسلام حضنها وفضل يوسيها و لما هديت قعد جنبها شوية لحد ما نامت و روح هو لنرمين
عند ريم وكنان
وصلوا الاقصر كنان نزل من العربية و فتح لريم الباب وكانت لسه هتجري علي جوا كنان مسكها بغضب و دخلوا الاقصر وطلعوا فوق
في الجناح
كنان بغضب وصوت جهوري ارعبها : ها تحبي نبدا منين !
ريم بدموع وخوف : ا .. ا ..انا اسفة مش .. مش هعمل كده تاني
كنان بغضب جحيمي ومسك درعها جامد وقال : لا انتي لازم تتعقبي عشان متعمليش كده تاني
ريم بدموع وبصة في الارض : ما انت .. انت ضربتني بالقلم
كنان : لا ده ميعتبرش حاجة عشان انا حظرتك المرة الي فاتت صح ولا غلط
ريم حضنته وبتعيط جامد : صح بس انت طيب و هاتسمحني
كنان رق قلبه ليها وصعبت عليه اوي و حضنها وقال : يا ريم طب ينفع الي عملتي ده طب تعرفي الساعة كام دلوقتي
ريم بدموع وشهقات : ما انت .. انت خليت ما .. ماما تزعل مني انت الي خلتني اعمل كده
كنان اخدها وقعدها علي رجله وقال : طب مهي لازم تعرف الحقيقة ولا هتفضل كده علي عمها
وحط ايده علي خدها الي ضربها عليه وقال بحنان : وجعك
ريم هزت راسها بالا
كنان بحب : انا اسف يا بطتي
ريم : متقلش بطتك بس
كنان بضحك : ههههه يا بطتي يا بطتي يا بطتي
ريم بنوم : طب اوعي بقا عشان عايزة انام يا كئيب يا عدو الفرحة
كنان بضحك : هههه انا يا ريم ... ماشي يا ستي تعالي ننام
اخدها في حضنه وناموا ودي كانت اول مرة ريم ترضي تنام في حضن كنان من غير ماتتخانق معه وناموا هما الاتنين من كتر التعب حتي مغيروش الهدوم الي جم بيها
وعدي اليوم و جه اليوم الي بعده
كنان صحي و بص علي ريم كانت نايمة في حضنه طبع قبلة علي جبنها و قام اخد شاور و لبس بنطلون رياضي و تشيرت اسود و بص علي ريم كانت لسه نايمة ابتسم و نزل عشان يجري شوية
وشوية و ريم صحيت ملقتش كنان جنبها افتكرت انه راح الشركة و دخلت اخدت شاور وخرجت لبست بجامة زرقة بلون عنيها و نشفت شعرها وسرحته
وكنان كان وصل
كنان ببتسامة : صباح الخير يا بطتي
ريم : صباح النور انا فكرتك رحت الشركة
كنان : لا لسه بدري الساعة ٦ وانا بروح ٨
ريم بصدمة : ايه الساعة دلوقتي ٦ الصبح
كنان باستغراب : اه في ايه
ريم بمرح : ده انا كانت بصحي علي العصر و كمان امي هي الي كانت بتصحيني انا لو ماما مكنتش تصحيني كانت افضل لحد المغرب هههههه
كنان : ياا لدرجة دي انتي غيبوبة
ريم بضحك : ههههه اه وانت خلتني انام بدري واصحي بدري انتي خلتني جود جرل ههههههه
كنان قرب منها وحضنها فا درعه جه علي شعرها
كنان : اي ده !
ريم : ايه في ايه
كنان : تعالي
ريم راحت معه كنان قعدها قدامه علي السرير و جاب السشوار و بينشف لها شعرها و بعدها اخده في حضنه وقال
- كده احسن بدل ماتخدي برد وانتي شعرك مبلول كده
وسبها ودخل ياخد شاور تاني عشان الجري الي جري
وشوية وخرج و كان لابس تشيرت كحولي و بنطلون اسود و مسك ايد ريم ونزل سوا وقعدوا في الجنينة
و سما كانت جاية بالفطار حطته و مشيت
كنان : ايه رايك نفطر هنا كل يوم
ريم : ايه رايك نقعد هنا علي طول ومنطلعش تاني
كنان : ههههه ااه صح كانت عايز اقولك علي حاجة مهمة جدا
ريم : ايه هي
كنان : انهارده هروح اجيب عمي وعياله هيقعدوه هنا كام يوم وانا عايزك متطلعيش من الجناح خاالص و مش عايزك تتطلعي خالص تقعدي في الجناح والي عايزه تطلبي من سما ماشي
ريم بغضب طفولي : لا انا هنزل و برحتي انا مش هتحبس انا هنزل كل يوم عادي
كنان بغضب : متعليش صوتك والي اقوله يتنفز و لو مسمعتيش الكلام يا ريم هزعل منك
ريم بضحك : ههههه لا عادي اتفلق
كنان كتم ضحكه وحول يتكلم بجدية : ريم لو شوفتك برا الجناح مش هيحصلك طيب
ريم بطفولة : Nooooo يا كئيب يا عدو الفرحة
كنان بضحك : هههههه طب متعنديش ياريم احسنلك انتي مش قدي
ريم بضحك : هههه هدي هدي مانك قدي
كنان بغضب : ررريم
ريم بضحك : نينيني
كنان بضحك : يابت اسكوتي بقا اتكلمي جد ياريم
ريم : خلاص مش هطلع من الجناح خالص مالص
كنان بحب : شطورة يا ريم .. هما قربه يجوا هاخد اجازة انهارده اجبيهم من المطار واجي اقعد معاكي اليوم كله
ريم : ماشي
كنان فطر مع ريم و بعدها طلع لبس هدومه و نزل تاني وركب عربيته و راح للمطار
بعد ربع ساعة
كنان وصل المطار ووقف قدامه وشوية وطيارة فرنسا وصلت و عم كنان وصل هو وعيلته
عم مصطفي : ازيك يا كنان عامل ايه
كنان : الحمدلله
يارا بسهوكة ودلع : وانا مش هتسلم عليا يا كنان
كنان : ازيك يا يارا
يارا بدلع : بخير
خالد بغضب : ما تيلا ولا هنفضل نقديها سلامات
مدام نسرين : خالد مش كده الله ... اذيك يا كنان يا حبيبي وحشتنا واللهي
كنان : حمدلله ... اركبوا في العربية دي انا هركب في عربيتي
يارا بسرعة : هركب معك يا كنان
كنان بيتكلم من تحت ضرسه : ماشي
خالد بغضب : هو الي ماشي ... تعالي اركبي معنا
مدام نسرين بغيظ : بس يا خاالد ملكش دعوة انت
يارا ركبت مع كنان و الباقي في العربية التانية
ووصلوا الاقصر
و دخلوا كلهم و قعدوا شوية مع بعض و بيتكلموا
نعرف الشخصيات الجداد
مصطفي ده يبقي عم كنان و جه مصر عشان شركته الي في فرنسا اعلنت الافلاس فا رجع مصر تاني عشان شركته الي في مصر وهيعمل صفقة هو كنان عشان شركته ترجع تاني زي ماكانت
مدام نسرين دي زوجة عم مصطفي عايزة تجوز يارا لكنان عشان فلوسه وثروته
يارا عندها ٢٥ سنة شعرها اسود قصير وعنيها زتوني وطويلة و بتحب كنان جدا ومعجبة بشكله ونفسها تتجوزه
خالد ٢٢ شاب مفتون العضلات وطويل بعيون عسلية و شعر اسود بيكره كنان وبيغير منه
نرجع للرواية
عند ريم كانت هتموت وتنزل و مقدرتش تستحمل تقعد اكتر من كده لبست بنطلون جينز كحولي و تيشرت ابيض وعملت شعرها ديل حصان ونزلت
ريم : هاااي
كنان بغضب ..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان بغضب وغيرة قام ومسك ريم من درعها وقال : ايه الي نزلك يا مصيبة مش قولت متنزليش
ريم : اسلم عليهم بس وا طلع
كنان بغضب جحيمي : تسلمي علي مين يا روح امك غوري اطلعي على فوق
يارا بغيرة : مين دي يا كنان
كنان خبي ريم ورا ضهره وقال ببرود : ملكيش دعوة
ريم خرجت من ورا ضهر كنان وقالت : انا ريم يا عسل انتي مين
يارا الغيرة كانت هتموتها بس قالت بخبث : ما تخليها تقعد معنا يا كنان في ايه مش هنكلها
كنان شد ريم وبيجرها وراه : معلش هي عايزة تنام دلوقتي
ريم : كد...
كنان حط ايده علي بوقها و بيطلعها بالعافية قدامه
كلهم كانوا بيتفرجوا و مستغربين معدا خالد مكنش واخد باله اصلا وكان بصص في الفون بتاعه
يارا قعدة جنب امها و هطق من الغيظ : شوفتي يا مامي الي حصل
مدام نسرين بغيظ : شوفت يا ختي .. انا طلعة استريح لحسن اتشل
في الجناح بتاع ريم وكنان
كنان زق ريم جوا وقفل الباب
وقال بشر و غضب جحيمي : تعالي بقا
ريم جريت و كنان وراها
ريم وهي بتجري : بس يا كنان استهدي بالله مش كده الله
كنان بيجري ورها و متغاظ منها : تعالي بقولك
ريم : لا يا خويا انا عايزة اعيش انا لسه صغيرة
كنان تعب ومعرفش يمسكها راح قعد علي الارض وقال بتمثيل : ااه اه يا ريم
ريم وقفت وقالت بخوف : مالك يا كنان
كنان بتمثيل : اه مش قادر ضهري اااه
ريم جريت عليه وقالت بخوف عليه : ماله ضهرك
كنان مسكها من وسطها وقال بغضب جحيمي : مسكتك تعاليلي بقا
ريم بصدمة : احيه
كنان بغضب جحيمي : انا مش قولت متنزليش نزلتي ليه
ريم : ايه ياسطا مش كونت تعبان دلوقتي
كنان مسك ايديها جامد وقال : اعمل فيكي ايه انا ها اعمل فييكي ااايه
ريم بخوف : متعمليش حاجة
كنان بغضب جحيمي : لا المرة دي هعمل ولازم تتعقبي
ريم بخوف : لا يا كنان ان......
قطعها كنان بقبلة عميقة وعنيفة كاعقاب لها علي فعلتها تلك وثواني وتحولت القبلة من عنيفة الي رقيقة و محبة و ابتعد عنها حين شعر بحاجتها الي الهواء
ريم حتط ايديها علي شفيفها الي بنزف اثر قبلته العنيفة ليها وبصتله وعيتط وقالت : اهي اهي عورتني يا متوحش اهي اهي
كنان بتوهان : تعالي هخليهالك تخف
و اخذ شفتها مرة اخرة في قبلة لكن هذه المرة كانت حنونة و رقيقة جدا و ابتعد عنها حتي تستطيع التنفس
ريم بتوهان : هو انت عملت ايه فيا
كنان بحب : جيت اعقبك عقبت نفسي
ريم ضربته بالقلم وقالت : انت متربتش يا قليل الادب
كنان بغضب : ده انا عمر ما حد اتجرا وحط عينه في عيني تيجي عيلة علي اخر الزمن تضربني انا انااا كنان الاسيوطي بالقلم
ريم بغضب : ياسطا مانت الي معدوم التربية
كنان بغضب قومها وقال : انتي مشفكيش تحت تاني يا زفتة انتي .. واه قدمتلك وبعد بكره هتروحي المدرسة
ريم بصدمة : لا لاااا مدرسة لا انا مش عايزة اروح مدارس انا
كنان : ايه ده ليه ده انا قولت انك هتفرحي
ريم : لا انا بكره المدرسة و مش هروح
كنان بغضب : لا طبعا لازم تتعلمي هتروحي المدرسة
ريم : بص انا هقعد هنا في الجناح علي طوووووول بس متودنيش المدرسة معلش اصلها مملة وانا بكرها
كنان : لا هتروحي و جبتلك لبس المدرسة كمان ههههه
ريم بغضب طفولي : اوووف
كنان بضحك : اوووف عليكي انتي عايزة تلعبي و مش عايزة تبقي دكتورة قد الدنيا
ريم : امشي ياعم ربنا يسهلك قال دكتورة قال
كنان بحب : اه هتبقي دكتورة وانا هذاكرلك يا بطتي
ريم : طب اوعي كده بقا عايزة انام
كنان بضحك : هههه اسمك الحقيقي غيبوبة
ريم راحت و نامت علي السرير
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند بيت نرمين و اسلام
نرمين كانت قاعدة في البيت و الشاغلة بتعمل الاكل في المطبخ
الباب خبط نرمين قامت وفتحت
نرمين ببتسامة : اهلاااا ازيك يا مروان عامل ايه .. ايه جيتوا امتي من السفر امتي
مروان : انا الحمدلله ... لسه جين انبارح بالليل امل فين ابيه اسلام و ريم .. ريم وحشتني اوي و جبتلها حاجات حلوة معيا هي فين خليها تيجي
نرمين بتوتر : ها .. اسلام في المستشفي بتاعته
مروان : طب و ريم فين و ماما مريم ؟
نرمين بتوتر : بص يا مروان استني بليل لما اسلام يجي و هو يقولك
مروان بدا يخاف : يقولي علي ايه ريم فين عايز اشوفها وماما مريم فين
نرمين بكذب : رحوا مشوار وجين بليل
مروان : طب لما يجوا خلي ريم تتصل عليا
نرمين : حاضر
و مروان مشي و نرمين قفلت الباب و قعدة علي الكنبة و زعلانة عشان عرفة قد ايه هو بيحب ريم و متعلق بيها و اكيد هيزعل عليها
مروان قد ريم ١٥ سنة طويل و عيونه رمادي و بشرته قمحوية و هو وحيد وبيعتبر ريم كل حاجة ليه اخته وصحبته و انيست وحدته وبيحبها جدا وبيخاف عليها من الهواء بس هو مش زي ريم هو عاقل عنها و مخه اكبر من سنه بس بيحب يقعد مع ريم ويلعب معها مامته عملت حدثة وهو عنده شهرين و اتوفت ومامت ريم هي الي ربته
مروان راح بيته تاني وكان زعلان عشان مشفش ريم
محمد وده يبقي ابوه : مالك يا مروان في ايه .. جيت بدري ياعني مش قولت هتقعد مع ريم شوية
مروان : ريم في مشوار هي امها
محمد : طب زعلان ليه مهي شوية وهتيجي
مروان بخوف : حسس ان في حاجة حصلت لريم
محمد : ايه ده ليه بتقول كده
مروان : اصل الي كلمتني كانت نرمين و كانت بتتكلم و بتقول الكلام مش علي بعضوه و بتهته في الكلام
محمد : لا أن شاء الله مفيش حاجة انت بس عشان مش متعود علي غيبها
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عدي الوقت وجه الليل مروان راح بيت ريم تاني وكان اسلام جه من المستشفي و اسلام رحب بيه ودخله
مروان : هي فين ريم كلل ده ولسه مجتش هي وماما مريم
اسلام بجدية : بص يا مروان
مروان قلبه ابتدت يخاف عليها : ا ايه
اسلام : بصراحة كده ريم اتجوزت ومش هتيجي هنا تاني
مروان ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مروان بصدمة : ازي يعني ريم صغيرة جدا ازي تعملوا فيها كده حرام عليكم
اسلام : اهو الي حصل بقا
مروان : طب و ماما مريم
اسلام : تعبت شوية وهي في المستشفى كام يوم كده وهاتيجي
مروان : طب ممكن عنوان ريم هروح اسلم عليها
اسلام : ماشي بس متعملش مشاكل هناك العنوان .....
مروان كتبه في ورقة وبعدها خرج وهو مش مصدق الي بيحصل ده و ازي اسلام واخد الامور ببساطة كده وقرر انه يرحلها بكره عشان مينفعش يروح دلوقتي عشان الوقت اتاخر
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند ريم وكنان
كنان كان بيتكلم في الفون وقاعد في البلكونة وريم بتفرج علي كرتون سبونج بوب ريم كانت عايزة تشرب كانت هتقول لكنان لقته بيتكلم في الفون فانزلت تجيب ميا
ريم نزلت ودخلت المطبخ شربت وهي خرجة خبتط في خالد ووقعت
خالد قومها وقال : انا اسف مشفتكيش واللهي
وفضل بصص لها شوية وبص لعنيها الزرقة الجميلة الي بتهدي الاعصاب و ملامحها طفولية البريئة
ريم ببتسامة : عادي محصلش حاجة ولسه هتمشي خالد مسك ايديها
خالد : بس انا اول مرة اشوفك مش شفتك هنا يعني من اول ماجيت انتي مين بقا
ريم بطفولة : انا ريم وانت
خالد ببتسامة جذابة : وانا خالد
ريم ببتسامة : عشات الاسمي يا خالد انا هطلع بقا تصبح على خير
خالد بسرعة : انتي هتنامي دلوقتي دي الساعة لسه ٨
ريم بطفولة : لا مش هنام هروح اتفرج علي الكرتون فوق يلا بااي
خالد وقف قدمها وقال : طب متيجي نقعد انا وانتي في الرسبشن ونتفرج سوا
ريم : مش هينفع عشا.....
قطعهم كنان بغضب وبيشد ريم : انتي الي نزلك وبيبص لخالد بشر وقال وانت وقف معها ليه
خالد بغضب : انت بتزعقلها ليه
كنان مردش عليه و شد ريم بغضب وطلع الجناح بتاعه
في الجناح
كنان بغضب جحيمي : انتي ايه الي نزلك
ريم بدموع وخوف : كانت عايزة اشرب
كنان بغضب وصوت عالي : طب مقولتيليش ليه
ريم خافت جدا وعيتط اكتر وقالت : انت .. ك .. كانت بتتكلم في التلفون معرفتش اقولك
كنان : طب نزلتي اتسممتي مطلعتيش علي طول ليه
ريم انفجارت في العياط من خوفها منه و صوته العالي
كنان بعصبية : متعيطيش وقولي كانت واقفة معه ليه يا ريم
ريم بدموع وشهقات : هو .. هو .. الي و .. وقفني وقالي تعالي نقعد سوا .. سوا عشان اتفرج علي تلفزيون معه
كنان بغضب ومسك ايديها : وانتي كانتي هتروحي معه مش كده
ريم بدموع وشهقات : لا .. واللهي .. انا كانت هقوله لا بس انت جايت
كنان اخدها في حضنه وقال بحنان : خلاص يا بطتي متعيطيش انا اسف بس انا يغير عليكي يا روحي
ريم بطفولة : يعني ايه بتغير عليا
كنان بضحك : هههههه يعني مش عايز حد يشوفك غيري ومسحلها دموعها و طبع قبلة علي خدها
ريم بنوم : طب اوعي عايزة انام
كنان : يابت ده انتي لسه صحيا هتنامي تاني
كنان حس بتقل جسمها فاعرف انها نامت نيامها علي السرير و تطفي النور ونام جنبها واخدها في حضنه وبيشم رحتها الي زي الفراولة وشعرها ليه ريحة خصة وهو ادمن يشمهم كل يوم و اتعود علي وجدها معه ومبسوط بوجدها في حياته و بيدعي رينا ان مفيش حاجة تبعده وعنها
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
وعدي يوم كامل مروان راح للعنوان بتاع قصر كنان عشان يشوف ريم بس الحرس منعه ومريضيوش يدخلوه وكنان كان في الشركة وريم كانت في الجناح مخرجتش منه زي ما كنان قلها و يارا بتحول تقرب من كنان بس كنان مش مديها اهتمام
وجه اليوم الي ريم هتروح في المدرسة
كنان صحي و صحا ريم معه
كنان : قومي يا ريم هتتاخري يلا
ريم : عايزة انام بلا مدرسة بلا بتنجان
كنان شالها ريم وحطها في البانيو و فتح الدش عليها
ريم بصدمة : احيه بغرق ياللهوي
كنان بضحك : ههههه يلا عشان هوصلك وانا رايح الشركة
ريم بغضب : اووووف
كنان بخبث : ايه ريم شكلك لسه نايمة ايه رايك اساعدك انا
ريم بخجل و وشها بقا احمر : اخرج برا يا قليل الادب
كنان استنها لما تخرج
وشوية و ريم خرجت بالبجامة بتاعتها و شعرها بنقط ميا
كنان ابتسم و قعدها قدامه و بنشف لها شعرها بالسشوار
ريم : كنان
كنان : نعم
ريم : نعم الله عليك يا غالي هو انت هتجبني من المدرسة
كنان : لا عم محمود السواق هو الي هيجيبك عشان هبقا في الشركة ياروحي
ريم : ماشي
كنان خلص وقال : طب روحي البسي وانا هاخد شاور ماشي
ريم : ماشي
ريم لبس يونيفورم بتاع المدرسة و عملت شعرها ديل حصان و كنان خرج
كنان : اوبااا ايه الحلاوة دي
ريم : طول عمري ههههه
كنان طبع قبلة علي خدها و دخل اوضة الملابس بتاعته ولبس بدلة سودة و عمل سرح شعره بطريقة شبابية و رش برفانه
وخرج ومسك ايد ريم ونزلوا قاعدوا علي السفرة
كنان : صباح الخير
الكل : صباح النور
كنان قعد وريم قعدة جنبه تحت نظارات يارا وامها ليهم بغيظ و طول ماهما قعدين خالد مشلش عينه من علي ريم
كنان بغيرة : في حاجة يا خالد
خالد بعدم اهتمام : هيكون في ايه يعني
كنان بغضب : طب بص قدامك بقا
خالد مردش عليه وسكت
ريم : الحمد لله يلا بقا نروح للمخروبة
كنان بضحك : هههههه يلا ياختي
ومسك ايد ريم ولسه ها يمشوا
يارا بسرعة وبدلع : كنان ممكن تخدني معك في طريق للكلية
كنان : طيب
خالد كان هايعطرد راحت نسرين مسكت ايده وقعدته
كنان ركب العربية و ريم وقفت تربط رباط الكوتشي بتاعها راحت يارا قاعدة جنب كنان في العربية كنان بص لها ومش عارف يقول ايه
ريم جات وقالت : ايه ده قومي ده مكاني
كنان : خلاص ياريم معلش اركبي ورا
ريم : لا لا ده مكاني
يارا بغيظ : متقعدي في ايه حتة مش لازم هنا يعني
ريم : وانتي مالك انتي يا يا يا
يارا : يارا يا حببتي ويلا بقا اركبي ورا عشان متخرنيش
ريم بضحك : ههههه ماشي يا خيارة وركبت ورا وفتحت الشباك وقعدة
كنان ساق العربية و يارا مبتسمة طول الطريق وبتبص لكنان
كنان وقف العربية و قال : ريم يلا وصلنا
ريم نزلت و كنان فتح العربية وقال : ريم
ريم : نعم
كنان حضنها وقال : خلي بالك من نفسك يا بطتي
ريم : حاضر
كنان بسها في خدها و ريم مشيت وكنان فضل بصص عليها لحد مدخلت المدرسة و مشي
يارا كانت شايفة كل ده وهطق من الغضب
يارا بغيرة : انا عايزة اعرف مين دي يا كنان
كنان ببرود : بس ملكيش دعوة بيها
و وصلها و راح الشركة
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند اسلام راح كالعادة لامه قبل ميروح لشغله الي في المستشفى بتاعته
اسلام : صباح الخير يا امي
مريم : صباح الخير يا حبيبي
اسلام : عاملة ايه يا ماما
مريم : الحمدلله انت عامل ايه نرمين عاملة ايه اكيد الحمل تعبها
اسلام : كلنا كويسين الحمدلله المهم انتي ياست الكل
مريم بحزن : مبتسالش علي ريم متعرفش عنها اخبار
اسلام : ريم كويسة يا امي متشليش هم حاجة المهم انتي
مريم : ابقي اسال عليها يا اسلام دي مهما كان اختك
اسلام : حاضر يا ماما
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
وعدي الوقت وريم خرجت من المدرسة لقت حد بيشدها
ريم كانت هتصوت بس حط ايده علي بوقها وشالها وسط الزحمة ومحدش اخد باله
ريم بتتحرك بعشوائية و مش عارفة تتحرك و بتعيط
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
(تحية كبيرة للبنتين الي عرفوا مين خطف ريم 🤝😂 )
ريم بتعيط وخايفة وهو فضل شايلها و ماشي بيها لحد مابعد عن المدرسة خالص ونزلها من علي ضهره
- حرام عليكي يا شيخة فرهدتيني
ريم بصدمة : مروان .. و حضنته
مروان بحزن : كده يا ريم تسبيني وانتي عرفة اني مليش حد غيرك و ازي توافقي علي كده
ريم بدموع : واللهي مش بايدي انا مش فاهمة حاجة زي زيك و انا مكنتش عايزه اصلا
مروان باستغراب : ازي يعني .. استني تعالي نستخبا لحد يشوفك و اخدها ودخلوا شارع بعيد عن المدرسة و قعدوا قدام سوبر مراكت كان مقفول و ريم حكتله كل حاجة من اول ما كنان خبطها بالعربية و هربها منه مرتين وانها راحت لفرحة صحبتها وقعدة تحكيله
مروان يخوف : ريم
ريم : نعم
مروان : قوليلي بصراحة قربلك كده ولا كده
ريم ببراءة : لا مش بيضربني و لا بيعملي حاجة ده طيب جدا وبيجبلي حاجات حلوة كتييرررر
مروان : يا غبية مش قصدي يعني قرب منك لمسك
ريم بعد فهم : مش فاهمة حاجة
مروان : يبقا الحمدلله معملكش حاجة .. بصي انا هخليكي تهربي منه
ريم بخوف : لا لا ده ممكن يضربني المرة دي هو حظرني كتير وانا بخاف منه بلاش هو هيجبني تاني
مروان بغضب : واللهي انتي شكلك عجبتك الاقعدة هناك وحبيتي تقعدي هناك عشان الفلوس والعيشة المرتاحة
ريم : لا واللهي بس ممكن يجبني تاني .. اه صح انت عرفت طريقي ازي
مروان : المدرسة بتاعتي قريبة من هنا يدويك بس اخد خطوتين واصل وانا ماشي شفتك وانتي بتدخلي المدرسة و استنيتك ومرحتش عشانك
ريم : طب كويس ايه رايك نشوف بعض كل يوم قبل المدرسة و بعد المدرسة مش هينفع عشان التاخير وكده واه انت عارف العنوان بتاع الاقصر ولا لا
مروان : اه عرفه
ريم : انت ممكن برضو تشوفني الباب التاني الملون ده بتاع الجنينة من الباب في فتحة صغيرة ممكن اشوفك منها بس متجيش الا مثلا عشان تقولي حاجة مهمة غير كده لا عشان ممكن كنان يشوفك كده ولا كده ماشي
مروان : خلاص .. طب روحي بقا عشان متتاخريش و يشكوا فيكي وانا بعد يومين ان شاء الله هشوف ازي اهربك
ريم : ماشي
وريم مشيت وراحت بسرعة عند العربية الي كانت مستنيها و ركبتها
ريم وصلت ولسه هتدخل
- استني هنا يابت انتي
ريم : مين انا ؟
ودي كانت مدام نسرين
نسرين بقرف : ايوة انتي
ريم قربت منها وقالتلها : نعم
نسرين : روحي اعمليلي قهوة
ريم : حاضر هخلي سما تعملك وجات تمشي
نسرين بصوت عالي : انا بقولك انتي
ريم : وانا مش خدامة عشان اعملك حاجة
ويارا جات من الجامعة في الوقت ده
يارا : في ايه يا مامي بتزعقي ليه
نسرين : البت الزبا*لة دي بترد عليا و بقولها تعملي قهوة بتقولي لا
يارا مسكتها من هدومها وقالت : انتي ازي تتجراي و تعملي كده
ريم بتبعد اديها وتقول : واللهي يا ختي مهي ناقصة الهطل بتاعك انتي وامك و لسه هتمشي
يارا مسكتها و ضربتها بالقلم وقالت : عشان تعرفي تردي كويس يا خدامة
ريم بصت لها ومتكلمتش وفاجاة مسكت في شعرها وفضلت تضرب فيها و نسرين بتحول تشلها من فوقها بس معرفتش وخلصت وضربتها بالقلم و طلعت تجري علي الجناح بتاعها
يارا قامت من علي الارض وقال : هدفعها التمن غالي اووي بقا انا يتعمل فيا كده واللهي ماشي
وكنان دخل ورايح يطلع
يارا جريت عليه و مثلت انها بتعيط : شوفت يا كنان المتوحشة الي انت جيبها بيتك عملت فيا ايه
كنان : تقصدي مين
يارا بغضب : الزفت الي انت ودتها المدرسة الصبح
كنان بصوت عالي : ايكي تجيبي سرتها علي لسانك فاهمة وملكيش دعوة بيها و ثم هي مش هتعمل كده من الباب لطق اكيد عملتلها حاجة
يارا كانت هتتكلم كنان طلع وسبها ويارا كانت بتطلع دخان من كتر الغضب و قررت تحطها في دماغها
كنان دخل ولقي ريم قعدة سرحانة
كنان قرب منها وحضنها وقال : مالك يا ريم في ايه
ريم اتخضت : ايه ده جيت امتي
كنان : لسه جاي دلوقتي
ريم حضنته وبتعيط و حاكتله كل الي حصل
كنان بضحك : هههههه جبتيها من شعرها يمفترية
ريم : اه وضربتها بالقلم زي ما ضربتني
كنان : ههههه وبتعيطي ليه بقا ده انتي مسحتي بكرمتها الارض
ريم بدموع : قالت عليا خدامة و وشتمتني وقالتلي يا زبال*ة
كنان : لما انزل هربيهلك بس دلوقتي تعالي عشان اذكراك الي اخدتي انهارده
ريم بغضب : لا انا هنام بكره بقا ان شاء الله
كنان بصوت عالي : قومي هاتي كتبك وتعالي انا مش باخد رايك
ريم خافت و طلعت تجري و جابت الكتب
كنان بضحك : ههههه متجيش الا بالعين الحمرة
و قعدوا في البلاكونة و حط الكتب علي التربيزة وجاب كشكول سلك كبير وبدا يشرح لريم الدروس تاني الي اخدتها في المدرسة
كنان : ها فاهمتي
ريم : اه انا ريحة انام بقا
كنان بزعيق : قعدي يا زفتة ... خدي حلي المسالة دي
ريم : لا معرفش
كنان بغضب : ومتعرفيش ليه ان شاء الله ... مش انتي قولتي فاهمة مش عرفة تحلي ليه
ريم بخوف: متزعقش انا بخاف من الصوت العالي
كنان بحنان : طب انتي فاهمة الدرس ولا يابطتي
ريم : صراحة لا وكانتش مركزة معاك اصلا كانت برسم نجوم
كنان : طب هشرحلك تاني وركزي ياحببتي
ريم : حاضر
كنان كان بشرح
ريم قطعته : كنان كنان
كنان : ايه
ريم : قلبظ بجنيه هههههه
كنان : اللهم مطولك ياروح كانتي عايزة ايه
ريم : يلا ناخد استراحة
كنان : ريم احنا قعدنا ربع ساعة بس هتخدي اسراحة ليه !
ريم : اه صراحة عندك حق طب كمل
كنان كان بشرح لريم وريم مسكة كشكول وحطه تحت التربيزة وبترسم
كنان وقف شرح وقال بغضب : منك لله يا بعيدة هاتي إلي في ايدك يا ريم
ريم طلعت الكشكول وبتوري لكنان : ريم شوفت يا كيمو رسمتك تاني
كنان ببتسامة : الله حلوة اوي يا ريم ..... انتي مكنتيش مركزة معيا !
ريم : اكيد لا هركز في الرسمة و لا درس بس حلوة مش كده
كنان بغضب : يعني انا قاعد بكلم نفسي من صبح وانتي حضرتك مرة بترسمي نجوم ومرة بترسميني انا المفروض اعمل فيكي ايه دلوقتي
ريم خافت وسكتت وهو بدا يشرح لها تاني
كنان : فاااااهمتي
ريم : اه المرة دي فهمت
كنان : طب خدي حلي السوال ده
ريم بصت في الكتاب وبصت لكنان تاني قولتله : فين يا بني السؤال احنا هانهزر ولا ايه
كنان انفجر في الضحك وريم بصتله باستغراب وشوية وضحكت معه
كنان بضحك : ههههه ريم ياحببتي انا مشفتش اغبي منك
ريم : يابني انا قولتلك من الاول انا مبحبش المدرسة ولا التعليم الكار ده مش كاري
كنان ضحك عليها تاني و حضنها و قال : تعالي هحل معكي
وفضل معها خطوة بخطوة ومسبش ريم الا وهي فاهمة الدرس كويس و بعدها نزلوا عشان يكلوا
كنان قعد وريم قعدة جنبه و يارا عاملة تبصلهم بحقد و امها كمان
مدام نسرين : ااه صح انت معرفتناش بالانسة يا كنان
كنان ببرود : يهمك في ايه ... بس عشان ترتحي انتي وبنتك دي نبقا ريم حرم كنان الاسيوطي
عم مصطفي : كده يا كنان تتجوز ومتقلش لعمك
كنان : مجتش فرصة واللهي ... ويا مدام نسرين انتي ويارا عايز اقولكم ان لو ريم اشتكت بس منكم ساعتها متلموش الا نفسكوا
يارا و نسرين كانوا في صدمة و يارا كانت غيرانة جداا بس متكلمتش ولا هي ولا امها
وريم بصت لكنان وقالت بصوت واطي : ايه ده يا مان كل ده جمدان ده انت خلتهم يقطعوا النفس خالص
كنان بغرور : طبعا يا بنتي
وخلصوا و طلعوا الجناح عشان يناموا
عند يارا طلعت وهي بتتواعد لريم : ماشي واللهي لدفعها التمن غالي لفت عليه و ضحتك عليه عشان فلوسه ماشي يانا يا انتي يا هههه ياريم
و جه اليوم التاني ريم راحت المدرسة و بعد ما كنان وصلها اتاكد انه مشي و قبلت مروان و قاعدوا شوية وهو راح المدرسة بتاعته وهي كمان و ريم رجعت من المدرسة و دخلت الجناح و غيرت هدمها و اكلت و طلعت تاني شغلت التلفزيون وبتتفرج علي كرتون الفار الطباخ
كنان دخل الجناح من غير ميخبط
ريم : ازيك يا كيمو اتاخرت يعني انهارده
كنان شدها من شعرها وضربها علي وشها
ريم : اااه ليه كده
كنان بغضب جحيمي ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان بصدمة : ررررريم
ريم كانت وقعة في الارض ومغمي عليها كنان شالها بسرعة وحطها علي السرير و جاب برفانه و وحط شوية علي ايدوه و بيشممه لريم .. وريم بدات ترمش باعنيها و تفوق و اول مافتحت عنيها وشافت كنان عنيها بدات تلمع و تدمع كنان شالها وحطها علي رجله و حضنها جامد
كنان بحنان : لا يحببتي متعيطيش
ريم مستسلمة خالص وبتعيط
كنان بحب : انا اسف يا ريم
ريم بدموع : انا .. انا مش ماسمحاك عش .. عشان ضربتني و خلتهم يضحكوا عليا و يعيبوا عليا اهي اهي
كنان : تعرفي ان انتي طلعتي من هنا وانا هبيت فيهم من هنا وهزقتهم كلهم واللهي
ريم بحزن : بجد ولا بتضحك عليا
كنان : لا واللهي ده انا ادتهم من النقي يا خيار
ريم بدموع : برضو مخصماك و مش هكلمك تاني
كنان : طب عايزة ايه وانا هعملهولك
ريم بعدت عنه وبصت في عيونه وقالت : تقولي حصل ايه معاك انت واسلام خلاك تعمل كده
كنان بغضب : لا كله الا الموضوع ده
ريم زقته وقالت : خلاص ملكش دعوة بيا و ماتكلمنيش اابدا
كنان شدها وقعدة تاني وقال بغضب : ريم اقعدي مش عايز انكد عليكي
ريم بدموع : ليه بتعمل كده
كنان بصوت عالي وغضب : عشان بحبك بحبك
ريم بصدمة : ايه
كنان بعشق : اه بحبك لا بعشقك انا كلمة بحبك دي عدتها من زمان و انتي البعيدة مابتحسيش اقول ايه بس
ريم بزعل : طب الي بيحب حد بيضرب فيه كده
كنان حط ايده الاتنين علي وشها وقال بحب : طب يا ريم مانتي الي بتغلطي و مابتتعلميش من غلطك وبتكرري و مصمامة انك علي طول انك تزعليني منك و بتخبي عليا و انا مبحبش كده
ريم كانت بص ليه وبتسمع وبس
كنان بحب : ايه رايك نفتح صفحة جديدة مع بعض و نبقي صحاب وحبايب و متخبيش عليا حاجة ياريم ولا تكدبي عليا وصدقيني انا عمري ما هاعلي صوتي عليكي حتي هااا
ريم ببتسامة : ماشي
كنان : تعالي بقا اذكرالك شوية
ريم بغضب طفولي : لا لا كده هزعل تاني
كنان بضحك : ههههه لا في الحكاية دي اتفلقي عادي هتذاكري يعني هتذاكري
ريم : اووووف
كنان اخدها وجاب الكتب بتاعتها وبيذكرلها
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
تحت عند يارا
كانت لمت حاجتها هي نسرين
نسرين : اتصلي بابوكي ولا خالد خليهم يجوا يخدونا
يارا طلعت الفون وبتتصل باعم مصطفي
عم مصطفي : الو
يارا بتوتر : الو يا بابا انت فين
- انا اهو انا خالد بنشوفلنا بيت عشان نسكن فيه و لقينا واحد حلو اوي و اخدنها خلاص
يارا : طب هو مينفعش نقاعد في النهارده
- لا ليه بتسالي مانتوا قعدين عند كنان في ايه
يارا بسرعة : اصل كنان طرضنا و كمان الصفقة بتعتك لاغها
- اززي ليه كل ده اكيد انتي سبب انتي وامك هبقا في الشارع يا **** لازم طبعا يطرضكوا ده انتوا اقول عليكوا ايه يارب تكوني مبسوطة انتي وامك العنوان اهو ***** تعالي ياختي انتي و امك تقعدوا علي الارض و تناموا كمان علي الارض لحد منشوف لنا صرفه سلاام
يارا راحت هي و امها و خرجوا من الاقصر
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
عند كنان و ريم
كنان كان بشرح
ريم : كنان كنان
كنان : ايه عايزة تسالي في حاجة .. حاجة مش فاهمها
ريم : لا بس كانت عايزة اقولك حاجة
كنان بنفاذ صبر : قولي ما احنا مش هنخلص
ريم : قول سقف البيت سبع خشابات عشر مرات من غير ماتتلغبط
كنان بغضب : ريم بطلي تفاهة يعني انتي بتوقفيني عن شرح عشان تقوليلي كده
ريم بملل : عايزة استريح بقاااا انا تعبت
كنان : تعبتي من ايه يا ختي ده احنا مابنكملش خمس دقايق علي بعضيهم من غير الاقلش بتاعك
ريم : صراحة عندك حق كمل ومش هقطعك تاني ولا هتكلم في تفاهات تاني
بعد دقيقتين
ريم : يا كنااان
كنان : يانعم
ريم : عينك دي ولا عدسات !
وعدي تلات ايام
مريم خرجت من المستشفي و كل شوية تسال علي ريم واسلام يتوه و سارة الحرباية رجعت لشغلها تاني و يارا و اهلها متشحطاتين وخالد يقا يشتغل وساب درسته ويارا كمان و مصطفي اعلان افلاسه في شركته دي كمان و ريم وكنان مفيش تغير
كنان راح الشركة وريم كانت زهقانة فا نزلت الجنينة تتمشي شوية
- بسسسس بسسس يا ريم
ريم بصت ناحية الصوت و لقته مروان بيبص من الفتحة الي في باب الجنينة ريم جريت عليه و قعدة قدامه
ريم بفراحة : عامل ايه وحشتني كتير كتيرر
مروان بخضة : يانهار مش زي بعضه الي عمل في وشك كده .. كنان اكيد صح
ريم بزعل : ااه
مروان بغضب : وبقوليلي عليه طيب ده انتي الي طيبة .. احكيلي عمل فيكي كده ليه
ريم حكت ليه كل حاجة
مروان بغضب وغيظ : انتي عرفة انا لولا انك جوا كنت مسكتك مسحت بوشك الارض يا مهزقة
ريم بزعل و مطت شفايفها : ليه انا عملت ايه
مروان بغضب : يعني يضر*بك و يديكي علقة موت و يقلك بعدها اسف تروحي مسامحا يا مهزقة يالي معندك دم و كمان خلي قرايبه يضحكوا عليكي وانتي عاادي خاالص كده ورحتي مسامحا ده هبل ده مش طيبة ابو *شكلك مهزقة يا عبيطة يا هبلة
ريم بدموع : تصدق صعبت عليا نفسي اهي اهي
مروان : انتي قولتلي اول مرة هربتي ضر*بك بالقلم و دلوقتي ضر*بك قلمين و كمل طحن فيكي يعني قدام كده بقا احتمل لو اتعصب يمو*تك عادي
ريم بخوف ودموع : طب اعمل ايه و اهلي نسيوني يا مروان و مش بيسالوا عليا اعمل ايه اهي اهي
مروان : انا هخليكي تهربي
ريم بخوف : لا لا هيجبني و يموتني مش عايزة اضر*ب تاني اهي اهي
مروان : يا بت اجمدي كده مش ايه حاجة تقعدي تنوحي و تعيطي
ريم بدموع وشهقات : انا .. انا عيوطة انا بخاف من خيالي اعمل اطلع ارمي نفسي من البلاكونة
مروان : بس يا حمارة متخفيش انا بكره هجيلك و اشوف هنهرب ازي
ريم : طب مانا اقعد وخلاص هو قالي انه مش هيعملي حاجة و هو طيب اووي واللهي بس لما بيتعصب بيبقا وحش
مروان بغضب : لسه بتقول طيب هتولي شعرها البت دي
ريم : طب اعمل
مروان : انا خلاص هخدك بكره مش هسيبك مع الحيوان ده
ريم بغضب : متشتمهوش
مروان بغضب : عليا نعمة مهزقة .. بكره الساعة ٩ بليل هديكي منوم تحطهوله في القهوة بتاعته او العصير بتاعه و هو هينام كتير و انا اكون اخدتك في حتة امان مش هيعرف يجيبك منها
ريم : طيب سلام بقا لحد يشوفك
مروان : خلي بالك من نفسك سلام
ومشي و ريم طلعت فوق تاني و بتفكر تمشي ولا لا و كانت بتقول في نفسها : طب ماهو كلام مروان صح برضو و كمان انا مش عايزة اقعد هنا انا وحشني البيت بس انا برضو مش هضحك علي نفسي هو هايوحشني و اووي كمان انا اتعلقت بيه و بعدة كل الافكار دي عن دمغها و شغلة التلفزيون وجابت كرتون و فضلت تتفرج عليه لحد ما نامت
وجه الليل و كنان رجع و هو تعبان لان كان في شغل متركم عليه و فضل يشتغل لحد مخلصه .. دخل الاوضة و ريم كانت نايمة و الكرتون شغال كنان ابتسم و خلع الجكت البدلة علي الارض و شال ريم و حطها علي رجاله وحضنها و بيمسح علي ضهرها بحب و حنان و ريم صحيت علي حركته دي
كنان بص لها ببتسامة : وحشتيني اووووي يا غيبوبة
ريم ببتسامة : انت جيت من بدري
كنان : لا لسه جاي حالا
ريم حضنته و كنان بدلها الحضن وفضلوا كده لحد م ناموا
وجه يوم جديد
ومفيش اي حاجة اتغيرت نفس كل حاجة لحد مالليل جه والساعة بقت ٩
ريم بصت علي كنان لقته كان مشغول بالاب توب و بيشتغل ريم اتسحبت وبتفتح الباب
كنان من غير مايبص عليها و مديها ضهره وبيشتغل عادي قال : علي فين
ريم بتوتر و ركبها بقت تخبط في بعض : ها .. انا .. انا هنزل اجيب ميا
كنان بص ليها و هو شكك من طريقة كلامها و رفع حجبه : ماشي روحي بس متعواقيش
ريم بتوتر : اه .. انا هشرب واطلع علي طول
ونزلت و هي بتتنفس بصعوبة و راحت الجنينة و بصت من فتحتة الباب
مروان جه فاجاة وخضها
ريم بخوف : اعاا يا زفت يا مروان منك لله انا ناقصة
مروان بضحك : ههههه احسن ... خدي اهو المنوم اهو حطي واحدة منه و دوبيها كويس و ادهاله يشربها
ريم بخوف : لا خلاص مش هامشي
مروان بحدة : احنا هنهزر خدي بلاش الطيبة قلبك دي الي موديكي في دهية
ريم اخدته و مشيت ودخلت المطبخ جابت العصير و حتط المنوم فيه و طلعة لكنان و بتقدم رجل وبتاخر التانية و لحد موصلت الجناح و وقفت و ...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريم وقفت و اخدت نفس وبعدها دخلت
كنان : ايه ده يا ريم كل ده بتشربي ده انا كانت هنزل اشوفك
ريم بتوتر : اه .. ما انا .. كانت بعملك عصير
كنان باستغراب : ده ليه بقا ومن امتي الحنية الي نزلت عليكي دي
ريم بتوتر : عشا .. عشان تعرف تذاكرلي
كنان : وكمان عايزة تذكري ده كده مش معقول ده اكيد حصل حاجة في الدنيا .... ريم عايزة تذاكر !
ريم : اه عادي يعني
كنان حس انها خايفة و مش علي بعضها وقال : طب تعالي يا ريم
ريم قربت منه و هو خد منها كباية العصير و حطها علي الطربيزة و شد ريم وبقت في حضنه
ريم بتوتر اكتر : انت .. انت بتعمل ايه
كنان يحب : هو انا يعني مش عرفك .. مالك يا بطتي
ريم : ها .. انا .. لا انا كويسة مفيش حاجة
كنان بيتبطب علي ضهرها بحنان : لا في انتي مش شايفة نفسك ولا ايه
ريم بدات تخاف : لا انا كويسة واللهي
كنان بلوم : ماشي يا ريم مش انا قولتلك نبقي صحاب و تقوليلي علي كل حاجة خايفة مني ليه دلوقتي و بصي انتي اديكي متلاجة ازي وبتقوليلي كويس لا انا زعلان منك يا بطتي
ريم قامت من حضنه وقالت : قولتلك كويسة و انا لو في حاجة هاجي اقولهلك ما انا مش هاخبي عليك حاجة
كنان بهدوء ما قبل العاصفة : قومتي ليه
ريم بخوف : ع .. عادي
كنان قام بغضب و قال بصوت عالي افزعها : انتي مش علي بعضك و عاملة تلفي و دوري في اايه فاااهميني خايفة مني ليه دلوقتي عاملة تترعشي قولي في اايه عشان لو عرفت انا مش هيبقي لوشك ملامح
ريم بصتله شوية وانفجرت في العياط و بتدعك عنيها بطفولة
كنان بنفاذ صبر : اهو ده الي انتي فالحة في اكلمك تقومي معيطة
ريم بدموع : انا معملتش حاجة عشان تزعقلي كده اهي اهي
كنان حضنها تاني وقال : اهدي طيب
ريم وهي حطة راسها علي كتفه : يا كنان
كنان بحب : قلبه
ريم : انا اسفة
كنان باستغراب : علي ايه يا حببتي
ريم اتوترت و خدت بالها هي بتقول ايه و قالت بسرعة : عش .. عشان انا عصبتك
كنان بحب : انتي من نحية عصبتيني فا انتي فعلا عصبتيني
ريم بتوتر : مش هنذاكر
كنان بحب : تعالي يا قلبي نذاكر
ريم : اشرب العصير الي انا جبتهولك
كنان : حاضر يا روحي
وقبل ما يشرب العصير قال : ااه يا ريم .... معلش يا حببتي ممكن تنزلي تجيبي الدفتر من المكتب تحت عشان نسيته
ريم : حاضر .. بس تشرب العصير ماشي
كنان : ماشي .. يلا بقا انزلي
ريم نزلت تجيب الدفتر و شوية طلعت و قعدة جنب كنان و كان شرب العصير كله ريم كانت زعلانة و كمان مش عايزة تسيبه
كنان مسك دماغه فاجاة
ريم بخوف : مالك يا كنان
كنان : ااه مش عارف حسس اني دايخ و ..
مكملش كلامه ووقع علي الارض
ريم بدموع : كنااان احيه انت مو*ت ولا ايه
وحط ودنها علي قلبه لقته بيضق عادي ريم نزلت جري علي تحت و راحت الجنينة عند مروان
مروان : اووف يا ريم كل ده
ريم بدموع : هو وقع علي .. علي الارض فاجاة انا خايفة عليه
مروان : هو نايم متخفيش كام ساعة و ها يصحي .. يلا بقا نطي بسرعة
ريم بغضب : لا مش هسيبه و هاقعد معه عشان صعب عليا وانت افكرك سم و مش هروح معك
مروان بغضب : استني هنا عايزة تروحي للراجل الي ضر*بك عايزة تروحي للراجل الي خلكي تبعدي عن اهلك عايزة ترجعيله و تسبيني تعالي معيا يلا يا ريم عشان نرجع تاني زي زمان و نقعد سوا زي زمان و ترجعي لاهلك يا ريم يلا بالله عليكي
ريم عملت زي المرة الي فاتت و نتط من فوق السور ونزلت
ريم : طب انت هتوديني فين
مروان : في شقة كانا بنقعد فيها انا و بابا عشان كانت قريبة من الشغل القديم تبعه دلوقتي مبقناش نروحها
ريم : لا متسبنيش فيها وتمشي عشان بخاف
مروان : ما احنا هنروح علي هناك وانا اتصل با ماما مريم اقولها انك هناك وهي تبقي تجيلك و تفهيميها بقا علي روقة وتقليلها انك مظلومة
ريم فرحت انها هتقابل امها و تشوفها عشان هي وحشتها اوي و كمان تشرحلها الي حصل بس برضو كانت زعلانة علي كنان
و بعد شوية عربية ضخمة باللون الاسود وقفتهم وكان معها عربية تانية بنفس اللون بس عادية مش ضخمة و بعدها نزلوا تلات رجالة من العربية الضخمة و الصدمة بقا كنان نزل من العربية التانية ريم فتحت بوقها و مش مصدقة وثواني وبصت لمروان
ريم وهي بتضرب في مروان : قطيعة تقطعك يا بعيد منوم ده ولا بنبوني همو*ت يالي يجيب ويحط عليك يا شيخ !
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان راح لريم من غير اي راكشن و مزهقش ولا شتمها و لا عمل اي حاجة مسك ايديها وسحبها علي العربية مروان كان بيزعق و بيحول يجيب ريم بس البدي جرد منعه و كنان ركب ريم العربية ومشيوا و كمان البدي جردات مشيوا مع كنان وسابوا مروان و هو كان خايف عليها جدا وكان بيلوم نفسه انه مسمعش كلامها وسبها هناك قرر يروح و يقول لاسلام و مريم قبل ما كنان يعمل حاجة لريم
عند كنان وريم في العربية
ريم بدموع : انا اسفة يا كنان واللهي العظيم مش هعمل كده تاني
كنان مش بيرد عليها و هادي خاالص
ريم بدموع : اهي اهي انت ساكت كده ليه
ريم بخوف : كنان انت هتعمل فيا ايه
......
و اخيرا وصلوا الاقصر كنان نزل و فتح باب العربية و مسك ايد ريم و مشاها معه
ريم و هي ماشية معه و بتعيط وبتحول تشيل ايديها من ايده: كنان انا آسفة سامحني و مش هتتكرر تاني ابدا
كنان ماسك ايد ريم جامد و مش بيرد عليها و بيطلع هو و ريم و بيسيب الدور الي في الجناح و بيطلع لحد اخر دور في الاقصر وده مش مسموح لاي حد يطلع هنا غير كنان بس و كان الدور من اوله لاخره ضلمة كنان و قف قدام باب و بيطلع المفاتيح
ريم قعدة في الارض وبتعيط و خايفة : كنان انا انا مش هتحرك من هنا و نبي بالله عليك و حياتي عندك متعملش فيا حاجة انا اسفة .. اهي اهي .. انا خايفة اووي
كنان مدهاش اي اهتمام فتح الباب و شال ريم من علي الارض ودخلها جوا و قفل الباب بالمفتاح و رمي المفتاح في الارض
ريم اترعبت من شكل المكان كان عامل زي السجن و لونها اسود ريم جريت وحضنت كنان وبتعيط جامد
- انا .. انا اسفة مش هعمل كده تاني خرجني من المكان ده انا خايفة اوي
كنان بعد ايديها بعنف وقال بصوت واطي مخيف : حطلي منوم في العصير و عايزة تمشي ها
وضر*بها قلم جامد و قعها علي الارض
ريم جريت لاخر الاوضة و بتعيط
كنان بيقرب منها ببطئ وقال بصوت جحيمي : و مسكة ايده و ماشية معه ها
ومسك شعر ريم بقوة
كنان بغضب و صوت جهوري : واناااا الي كانت وثقت فيكي خلاص واناا عمررري ما حبيت قدك و لا هحب بعدك ليه مصرة انك تبعدي عني ليه ده بعملك معملة عمري ماعملتها مع حد و بهزر معكي وبلعب معكي مع ان ده كل مش من طبعي خلافت كل حاجة عشانك بقيت مرحش الشركة معظم الايام عشانك و بضغط علي نفسي كل مرة بتغلطي فيها و تكوني انتي الي غلطانة بروح انا واصلحك انا الشهر الي قعدته معاكي اتغيرت فيه علي شانك وانتي مش بتقدري كل ده ليه
ريم بدموع وشهقات : انا .. انا اس .. اسفة مش هعمل كده تاني
كنان : لا المرة دي لااا
مسك ريم و لف ضهره ليه و جاب حديدة كانت علي الحيطة و قفلها علي اديها و جاب كرباج
كنان بصوت جهوري : انااا هخليكي تحرمي تعمليها
و فضل يضر*ب فيها بدون رحمة و ريم بتصرخ و بتعيط و بتطنط في الارض من الوجع
ريم بالم ودموع : اعااااا كفياا..... كفيا بتوجع حرام عليك يا مااااماااا
كنان برضو بيضر*ب فيها لحد مجلد*ها عشر جلا*دت علي ضهرها
وريم خلاص مكنتش حتي قدرة تعيط كنان فك الحديد من علي ايديها و ريم وقعت علي الارض و كنان شالها و خرج بيها وودها اوضة تانية و حطها علي السرير و خرج من غير حتي ما يبص عليها و ريم دموعها بتنزل من الالم و مش مستحملة وجع ضهرها
عدي نص ساعة وريم علي نفس الحال كنان دخل و في ايده علبة الاسعافات الاوليه و مخبيها ورا ضهره دخل و قعد قدام ريم الي هتموت من كتر العياط
كنان بجمود : لفي هاتي ضهرك
ريم بشهقات : م .. متضر*بنيش تاني ضهري وجعني
كنان : بقولك لفي هاتي ضهرك
ريم بدموع : عشان تضر*بني تاني
كنان بجمود : اه عشان اضر*بك تاني يلا لفي
ريم بعياط : انت وحش وانا مش بحبك
كنان لفها وقال : اه انا وحش و محدش قالك تحبيني
و فتح سوستة الفستان بتاعها و ريم اتكسفت جدا و كنان زعل علي منظر ضهرها و بدا يطهر الجرو*ح الي في ضهرها
ريم بالم وقامت بسرعة : يييح بيحرق متعملش كده تاني
كنان حول يتصنع الجمود وقال : تعالي قاعدي خليني اكمل عشان تخف بسرعة يلا
ريم بدموع : عنها ماخفت البتاع ده بيحرق و بيوجع
كنان ببرود : احسن تستهالي عشان تحرمي ولسه ده انتي كده مشفتيش حاجة .. يلا تعالي
ريم بعياط و بتمسح دموعها بدرعها : ملكش دعوة بيا انت شمتان فيا وفي وجعي
كنان قام و قاعدها و رجع قعد تاني ورها و بيكمل الي كان بيعمله
ريم بدموع و وجع : اوعي لاااا اااه
كانت هتقوم كنان قعدها تاني و شوية وخلص و قفلها سوستة الفستان بتاعها نص قافلة عشان متوجعهاش اكتر
ولفها لي وقال بجمود : ده عشان استهونتي بيا وعشان انا مش عشان بعملك حلو و بحبك مش معني كده انك تعملي الي علي مزجك ... وقوليلي بقا ازي هربتي و ازي قابلتي زفت ده تاني
ريم : لا مش هقولك و امشي بقا من هنا
كنان مسك و شها بعنف وقال : ما تيجي اعمل فيكي الي عملته من شوية عشان انتي لسه شكلك متربتيش
ريم بعياط و دموع : يا مااااامااااا تعالي خديني اهي اهي
كنان بصوت عالي : مفيش ماما وحسابك لسه مخلصش و يلا غوري نامي
هو خرج من هنا و ريم نامت من هنا من كتر التعب و الوجع
كنان قعد في المكتب كان زعلان عليها وعلي عمله فيها بس رجع وقال لنفسه انها هي الي غلتط ولازم تتفع تمن غلطها و فضل علي كده وريم مغبتش عن باله لحظة لحد ما النوم غلابه ونام هو كمان نام علي المكتب
عند مروان راح البيت مشي عشان ادي لريم كل الفلوس عشان ريم الهطلة كانت عايزة تدي الراجل بتاع التاكسي الفلوس و اديته الفلوس و كانت هتدي الفلوس لمروان بس في الوقت ده كان كنان جه
روح بيته الساعة ١ و اول ما دخل لقي ابوه مستني
محمد بغضب : كانت فين
مروان : كانت ...
محمد : كانت عند ريم صح
مروان : صح يا بابا اصل ريم ....
محمد بغضب : خلاص بقا ريم ريم افهم ريم اتجوزت خلاص مش لازم كل يوم ترحلها و تعملها ازعاج اهلها راضين خلاص شيل ايدك انت من الموضع انت كده بتاذيها
مروان : يا بابا ده بيضر*بها
محمد : ملكش دعوة وانت من البيت للمدرسة و من المدرسة للبيت وانا الي هجيبك و اوديك
مروان : يا بابا
محمد بغضب : بس ولا كلمة الموضوع انتهي ويلا روح نام
مروان زعل جدا و حس خلاص انه مش هيشوف ريم تاني و هيبقي وحده علي طول فضل كده لحد ما نام
عدي اليوم باحزانه بقرفه با بابا غنجوه وجه اليوم جديد
كنان صحي من النوم و طلع فوق يشوف ريم و قعد جنبها وفضل يبص علي وشها الي بيعشقه و علي كل تفصيلة فيها و قد ايه هو بيحبها قرب منها و طبع قبلة علي خدهى خفيفة جدا عشان متحسش وفضل قاعد قدمها لحد ما ريم بدات تتقلب وتصحي من النوم
ريم قامت بتتوب و ضهرها برضو وجعها: يا ساتر يارب بقا دي سحنة الواحد يصتبح بيها
كنان بجمود : كويس انك صحيتي و حدك عشان كانت ناوي اصحيكي بطرقتي
ريم : و تصحيني ليه بقا ان شاء الله
كنان مسك ايدها و خرجها من الاوضة الي كانت فيها و نزل بيها الجناح تحت و رمي ليها هدوم وقال
- خمس دقايق القيكي جاهزة ولبسة ده
ريم : ليه
كنان بغضب : انا اقول الكلمة مرة مكررهاش و يلا اسمعي الكلام و روحي البسي
ريم خافت جدا من صوته و اخدتها منه ودخلت الحمام تلبسه و شوية وخرجت
ريم : طب انا لبسته ليه بقا
كنان ببرود : عشان هتبقي الخدامة بتاعتي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان قعد ريم علي رجله : بصي يا ستي زمان من حوالي ٦ او ٧ سنين كده نرمين كانت تعبانة جدا كان عنده مرض وحش في المخ و كل الداكترة الي في مصر وبرا مصر قالوا مسالت وقت ونرمين هتتكل علي الله بس انا مستسلمتش و جبتها المستشفي الي بيشتغل فيها اخوكي و اسلام قال لا في امل وخلاف كل كلام الدكترة و انا مكنش قدامي حل تاني غير اني اسيبه يعلجها و قال هتقعد في المستشفي تحت مرقبتي و هتمشي علي أدوية معينة و بعد سنة هتعمل عملية و في السنة دي اسلام و نرمين حبوا بعض جدا و تعلقوا ببعض و بعد معدت السنة نرمين عملت العملية ونجحت الحمدلله و بعدها اسلام طلب ايد نرمين و انا رفضت
ريم بغضب وضربته في كتفه : ايه ده ليه كده انا دايما اقول عليك يا كئيب ياعدو الفرحة طلعت فعلا زي مقولت
كنان : استني بس .. انا رفضت عشان المستوي هو مش من مستونا احنا طبقة وهو طبقة احنا اغنياء ولازم نتجوز الأغنياء الي زينا دي كانت فكرة رفضي بس بعد ماقبلتك ندمت جدا علي الي عملته .. و بعد كده اسلام اتقدم اكتر من مرة وانا كانت في كل مرة برفضه فيها لحد ما اكتشف عني يعمي حاجات ليا و كدا و..
ريم : حاجات ايه
كنان : ملكيش دعوة حاجات وحشة وخلاص
ريم : لا قول كده مش هسمحاك
كنان مسك ايديها وقال : ريم اوعديني انك مش هتسبيني حتي لو عرفتي اني وحش
ريم فكرة وقالت موافقة هي قالت كده بس عشان تعرف لان الفضول هيموتها
كنان بدا يبكي و دموعه بتنزل لوحدها : انا يا ريم انسان قذ*ر مسبتش حاجة حرام الا وعملتها انا كانت بتاجر في الاسلا*حة و كانت بعرف بنات و كانت زعيم ما*فيا و كانت ساعات يعني لما اتزنق في فلوس كانت بسر*ق و كانت بجي*ب بنات غصب عنهم وات*سلي بيهم انا توبت عن ده كله واللهي من زمان بس اخوكي فضح كل ده قدام اهلي وامي مستحملتش واقالت قبل متموت قلبي و ربي غضبنين عليك ليوم الدين وكل ده بسبب اخوكي و رجع وقال عايز اتجوز نرمين وانا رفضه تاني ساعتها زهق فضل مستني نرمين اول ما تخرج من الجامعة و رش عليها مخدير و اخدها و .. و
ريم : و ايه عمل ايه
كنان ودموعه زادت : اغت*صبها عشان يكسرني و يخليني اوفق علي الجوزة دي ساعتها نرمين مكنتش موافقة بعد الي عمله فيها وهو فضل وراها لحد ماقنعها اني انا الي غلطان واني وقفت قصدهم و اخدها و ابويا اتجوز و اقنع اخويا جاسم انه يجي معه و سفروا و من ساعتها مش شفتهم تاني و بقيت عايش و حدي الوحدة كانت بتاكل فيا بتمو*تني بلبطي و بتقطع في قلبي و بقيت كل يوم اجي الاقصر بعد ما كان مليان ناس بتحبني و انا بحبهم بقا فاضي و مبقتش احب اجي الاقصر و كانت بطول في الشغل عشان اجي الاقصر علي النوم علي طول و محسش بالوحدة الي بتوجعني الوحدة وحشة اوي يا ريم محدش بيقدر يستحم لها دي سم بطي بي*موت في الواحد .. واكمل بنهيار .. متسبينيش يا ريم متخلنيش وحيد تاني مش عايز ابعد عنك انا هعملك كل حاجة انا مش هاخليكي محتاجة حاجة ارجوكي متبعديش عني يا ريم انتي الحاجة الوحيدة الي حسستني اني عايش انا بحبك و بحب دمك الخفيف و بحب ضحكتك والي عملته فيكي ده كان غصب عني من الخوف انك تبعدي عني انا اتعلقت بيكي انتي لو بعتي انا ممكن ام*وت نفسي
ريم كانت بتعيط وقالت :ده انت بلوة مسيحة حرام عليك
كنان بدموع : انا عمري في حياتي ما عيط انتي يا ريم غيرتيني و اقسوتي الي كانت في قلبي اختفت اول ما انتي جيتي هنا انتي بعفويتك و طفولتك غيرتيني خليتيني من انسان معندوش مشاعر مش عايش اصلا للانسان بيحب و قلبه بدق رجعتيلي ضحكتي الي بقالها سنين مترسمتش علي وشي و خلتيني اكتشف مشاعر عندي مكنتش اعرف انها موجودة اصلا انا بحبك يا ريم انا بعشقك
ريم بدموع : و انت بقا بتخلص حقك فيا و ضر*بتني و عذ*بتني عشان عمل كده في نرمين صح
كنان : لا واللهي انا لغيت فكرة الانتقام دي اول ما انتي جيتي يا ريم و حبيتك و كان كل هامي انك تبقي جنبي
ريم بدموع وشهقات : طب .. طب سيبك من ده كل انت بتقول انك بتحبني ازي ! و ضر*بتي كل الضر*ب ده و انا كانت اقولك بس يا كنان كفيا انت تزيد و جي تقولي بكل سهولة كده سامحيني .. طب بذمتك انت مسامح نفسك علي عملته فيا و انا بصيت علي ضهري في المراية انهارده جسمي كل قشعر و خفت من المنظر انت شو*هتني طب انا مصعبتش عليك هونت عليك تعمل فيا كده انت شالوا قلبك وحطوا مكانه حجر حرام عليك
كنان بحزن علي حالتها : واللهي كام يوم و كل ده هيخف و انا هعوضك عن كل حاجة و مش هضر*بك تاني
ريم كملت و دمعها نزلة شلالات : انا .. انا مروان ..
كنان بغيرة و غضب : متنطقيش اسمه ولا هو لا اي راجل غيري انتي فاهمة
ريم كملت : كان .. كان بيقولي عليك انك متوحش عشان اول مرة ضر*بتني فيها قولتله لا ده طيب جدا و هو جالي وقالي انا اسف .. كان بيقول شمال وانا اقوله يمين و بعد ده كله ما اخدش منك غير ضر*ب واهانة انا من ساعة مدخلت البيت ده و انا بتهزق
كنان بنهيار : حررام عليكي متعذبنيش اكتر من كددده انا قلبي مجرح لوحده
ريم صعب عليها جدا و حضنته : كنان خلاص مش تعيط
كنان اخدها في حضنه اكتر وبيعيط : سامحيني يا ريم انا اسف مش هعمل كده تاني
ريم بتبطب عليه : خلاص مسمحاك بس لو عملتها تاااني هعملك استيكر في الارض انا بقولك اهو
كنان : عمري ابدا ماهزعلك تاني
وفضلوا كده كتير من غير كلام لحد ما راحوا في النوم
وجه اليوم الي بعده
كان كان بيلبس بدلته
ريم صحيت و بتدعك في عيونها بطفولة
ريم بنوم : انت رايح فين
كنان قرب و حضنها وقال : الشركة ياروحي
ريم : خدني معاك
كنان : لا هتزهقي
ريم ببتسامة : تو تو خدني معاك
كنان بحب : طب روحي البسي
ريم جريت و دخلت اخدة شاور ولبست تشيرت بكم ابيض و بنطلون اسود و سابت شعرها
كنان : لمي شعرك
ريم : لا خليه كده احلي
كنان جاب المشط و عملها شعرها ديل حصان وقال : لا كده احلي
و مسك ايديها و نزلوا سوا و ركبوا العربية
و شوية ووصلوا الشركة والانظار كلها عليهم العمال سابوا الشغل و فضلوا بيبصوا علي ريم وكنان و كلهم مستغربين من كنان الي ماسك ايد ريم ومبتسم لانه عمره مابتسم في الشركة ابدا و طلعوا كنان قعد علي مكتبه و ريم كانت قاعدة قدامه عاملة تلعب في الحاجات الي علي المكتب
وفاجاة الباب اتفتح بقوة
السكرتيرة : مينفعش كده حضرتك
_ اوعي كده يابت انتي
ريم قامت وقفت وقالت و عنيها فيها الدموع : اسلام
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ريم بدموع وبتسامة : اسلام
اسلام بغضب وراح لكنان و ضربه بوكس وقال : انت مش را*جل عشان تضرب طفلة يا زبالة يا ******
كنان قام بهدوء و راح نحيته و انقض علي اسلام وبقا فوقه وبقا يضر*به بالبوكسات و ريم بتعيط مش عرفة تعمل ايه العومال واقفين بعيد بيتفرجه و خيافين يحوشو
ريم ببكاء : بس بس كفاية يا كنان حرام عليك
كنان وقف اول مابص علي ريم ولاقها بتعيط و ريم جريت علي اسلام الي مكنش قادر يقوم من علي الارض اصلا
ريم بدموع وبتمسك ايد اسلام : ا .. ا ..اسلام انت كويس
ريم بدموع بتبص لكنان : انت ايه الي عملته ده انت مش انسان ابدا انت شيطان ازي تعمل فيه كده
كنان سحبها بعنف وراه و قال : حد يتصل بالاسعاف يلحقوا الحيوان ده و مشي وسط نظارات الخوف من عمال الشركة و بيشد ريم بالعافية وراه وسط عياط ريم و بتضر*ب في ايده عشان يسبها بس مفيش فايدة
فلاش باك
مروان بعد ما ابه وصله المدرسة هرب من المدرسة وراح بيت ريم وقال لاسلام ومريم الي حصل وان ريم كانت مضروبة من كنان جامد ساعتها مريم انهارت في العياط علي بنتها و اسلام راح القسم يبلغ بس مرضيوش يعملوله البلاغ لان ريم مرات كنان فا مش هيقدرو يعمله حاجة و اسلام قرر انه يروح لاكنان بنفسه و انتوا عرفين الباقي
باك
كنان وريم وصلوا الاقصر
كنان : يلا انزلي من العربية
ريم بغضب و دموع : لا انت حيوان مش هروح معاك
رجالة كنان كانوا واقفين وبيضحكوا كنان بص ليهم بغضب جحيمي و خالهم يسكوتوا و مسك ايد ريم جامد و بيجرها وراه لحد موصلوا الجناح و كنان زقها علي الارض ووقعت
كنان بغضب جحيمي : انا يابت تخالي الي يسوا و الي ما يسواش يضحكوا عليا
وضر*بها جامد بالقلم وشد شعرها
ريم بالم : سيب شعري يا زبالة
كنان ضر*بها قلم تاني : ها سمعيني بتقولي ايه
ريم بعياط و خوف : هو ده الي مش هتضر*بني تاني هو ده الي هعوضك هو ده الي عمري ما هزعقلك حتي عشان تعرف انك كداب
كنان ضر*بها قلم تاني : يلا اغلطي فيا تاني
ريم سكتت وبتعيط وخافت تتكلم تاني
كنان ساب شعرها ورمها في الارض و خرج
عند اسلام
مريم جات ونرمين كمان و مروان
مريم بدموع وخوف : ايه الي عمل فيك كده يا حبيبي
اسلام مردش عليهم وبص لمروان وقال : تعالي يا مروان
مروان : نعم
اسلام : انت اكيد هتعرف توصل لريم وتكلامها صح
مروان : اه اعرف اكلامها
اسلام : طب عايزك تروح لها انهارده بليل و تقالها بكره اول ما كنان يروح الشركة تنط و تعمل زي ماعملت المرة الي فاتت
مروان : لا مينفعش المرة الي فاتت كنان جابها
اسلام بغضب : بقولك تعمل الي اقولك عليه وبس احنا هنسافر
الكل في صوت واحد : ايه هنسافر فين
اسلام : هنسيب القاهرة و نروح اسكندريه
مروان بحزن : ماشي ..طب وريم انا مش هشفها تاني
اسلام : للاسف هو ده الحل الوحيد و كده احسن بدل العذاب الي احنا فيه ده
(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)(๑˙❥˙๑)
كنان رجع بليل و فتح الباب بتاع الاوضة و متكلمش ولا كلمة مع ريم ودخل اخد شاور وخارج و ريم كانت ماسكة الفون و بتلعب كنان خرج و ريم زي ما هي و كنان مش متعود ان ريم تكون ساكتة كده فاجاة شد منها الفون واخده
ريم بزعل : طب ليه
كنان ببرود : كده عشان عايز انام وده عامل صوت عالي وانا مش هعرف انام
ريم : طب هوطي الصوت هاته بقا
كنان بخبث : ماشي هادهولك بس تديني .. وبيشور علي خده
ريم بصتله بغضب و راحت تنام وسابته و كنان اخدها في حضنه
ريم بخنقة : اللهم مطولك ياروح ده يامة توحد يامة تخلف عقلي يامة انفصام في الشخصيه اوعي ايدك يا جدع انت عشان متغباش عليك
كنان : هشششش نامي نامي
ريم بغضب : نامت عليك حيطة يابعيد وعضدته في دراعه
كنان بغضب والم : ااااه انتي عاملتي ايه
ريم : ملكش ددددعوة بياااا و لا تقرب مني و لا تنام جنبي
وزقته برجلها ووقع علي الارض وقالت : غور شوفلك نصيبة تنام فيها اخرج من الاوضة خالص ده لو عندك د*م و كرامة
كنان بغضب : ماشي انا رايح اعمل شغل في المكتب تحت وطالع تاني .. اوعي تفتكري اني مشيتي كلامك عليا لا عشان عندي شغل بس
ونزل و رزع الباب وراه
ريم خرجت في البلاكونة تشم هواء بصت كده لقت مروان برا الاقصر وبيجمع طوب عشان يرمي علي البلاكونة شورتله بايديها
ريم نزلت جري و راحت للجنينة
ريم قعدة قدام فتحت الباب و فراحنة جدا و مروان جه و قعدة نفس قعدتها و انصدم وشهق بشدة : ياللهوي يا ريم هو ضربك تاني ولا ايه ده انتي وشك متشلفط
ريم انفجرت في العياط : فضل يضر*ب فيا بالاقلام علي وشي و اخر مرة لما ... لما هربت معاك طلعني في اوضة ضلمة و جاب بتاعة عملة زي الحديدة وفضل يضر*ب في ضهري اهي اهي
مروان بزعل : واطي صوتك يا ريم عشان ميسمعش خلاص يا حببتي اهدي
ريم بعياط : انت مش عارفت الي حصل انهارده اسلام ...
مروان مسك ايديها وبيتبطب عليها : خلاص خلاص انا عارف كل حاجة اسلام هو الي بعتني ليكي اصلا وعملك مفاجاة يا ريم
ريم بلهفة : ايه في ايه
مروان : اول ما كنان يروح الشركة بكره اسلام هايجي ويخدك ومش هترجعي هنا تاني
ريم : بجد
مروان : اه واللهي بجد امشي بقا اطلعي على فوق لحسن يحس بيكي يلا باي يا حببتي
ريم : باي
وطلعت فوق و قعدة شوية وكنان طلع
كنان نام وبيشد ريم عشان تنام في حضنه ريم زقته بغضب وراحت نامت علي الكنبة
كنان بغضب : تعالي نامي هنا
ريم بغضب : الا نام انت لوحدك انا مش هنام جنبك
كنان قاملها وشالها غصب عنها و نايمها في حضنه غصب عنها و ريم شوية وراحت في النوم
جه تاني يوم
كنان كان بيلبس الجذمة بتاعته و كان هينزل
ريم صحيت و لسه كان هيفتح الباب ريم قالت : كنان
كنان : عايزة ايه
ريم جريت عليه وحضنته وقالت : رغم كل الي انت عملته فيا ده بس هتوحشني اوي اوي
كنان كان مستغرب كلامها اوي و حضنها هو كمان
ريم وهي في حضنه : كنان انا بحبك
كنان بصدمة : قولتي ايه
ريم بدموع : اه بحبك بس مش كنان ده لا كنان الطيب الي كان بيهزر معيا الي كانت بغلط كان يخدني في حضنه ويعرفني ان ده غلط كنان الي بيلعب معيا و عمره مضر*بني مش كنان الوحش الي بيضرب و بيتعصب و بيبقا شكله يخوف
كنان كان بيسمع ده كله ومش مصدق الي سامعه وتبطب عليها و دمعة نزلت من عيونه غصب عنه و اتكسف حتي يتاسف هايتاسف علي ولا ايه و قال : يارب كانت ايدي تتقطع قبل ما تتمد عليكي
ريم حضنته اكتر وقالت : بعد الشر عليك
كنان كان هيمشي ريم اتعلقت في رقبته وقالت : لا خليك شوية و بعدها امشي
كنان رزع الباب وقال : تولع الشركة بالي فيها انا قاعد معاكي
ريم : لا انت هتقاعد شوية وتمشي
كنان شالها وقعد وقاعدها علي رجله و حضنها اكتر و عايز يدخلها جوه بين ضلوعه وفضلو كده حوالي ساعة بحالها
ريم بعدت وقالت : يلا خلاص روح الشركة
كنان بحب : طب ما تخلينا شوية كمان كده
ريم بتوتر : لا يلا روح عشان مش تتاخر
كنان بعشق وطبع قبلة علي خدها وقال : حاضر يا بطتي
و مشي من هنا و ريم نزلت الجنينة من هنا لقت مروان قاعد
مروان : يلا ده انا مستني من بدري ريم نتط زي اول مرة و مروان اتصل با اسلام و جه و ريم ركبت و كانت مامتها في العربية
ريم بفراحة : ماااااما
وجريت حضنته وركبوا العربية بسرعة و وصلوا مروان و كملوا بقا طريقهم لاسكندرية
جات الساعة ٧ المغرب و كنان رجع من الشركة و جايب حاجات كتيرة لريم لعب بقا و فساتين و جبلها دباديب كتيررة و دخل الجناح
كنان : يا رريم
.....
كنان ملقاش رد حط كل حاجة علي السرير و بيدور عليها دخل البلكونة مش لاقها خبط علي الحمام ولما ملاقش رد فتح و برضو مفيش حاجة قلبه بدا يكله عليها و نزل تحت بسرعة و بينادي عليها بصوت عالي
كنان بجنون : ررريم رريم فين
الخدم جم علي صوته
سما بخوف : في .. في ايه يابيه
كنان بخوف : فين ريم
سارة : كانت شايفها بتلعب في الجنينة
كنان جري وكان خلاص قرب يعيط كان بنته ضاعت منه كان حد اخد منه روحه و مش حاسس بالدنيا خرج في الجنينة و مسبش حتة الا اما دور فيا كنان الصدمة خلته عامل زي الصنم و افتكر كلامها الي قالته ليه الصبح وفهم دلوقتي هي قالت كده ليه و حس ان خلاص الدنيا بتلف بيه كنان و لاول مرة في حياته كنان وقع من طوله
والخدم شوية وجم يشوفوه
سارة : اعااااا الحقيني يا سماااا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كنان فتح عينه بتعب و بص حوليه لقي نفسه في مستشفي
كنان بصوت عالي هز المستشفي : انتوا يا بهايم يالي هنا
الممرضة بخوف : ن .. نعم يا كنان بيه حضرتك حساس بحاجة
كنان بغضب : تعالي شيلي الاقراف ده بسرعة (كان قصده علي المحلول الي متركبله )
الممرضة خافت من صوته بس قالت : حضرتك تعبان مينفعش
كنان بصوت جهوري : مش ناااقصك تعاااالي شيلي البتاع ده
الممرضة شالت المحلول بسرعة وكنان ركب العربية بتاعته وساق باقصي سرعة لحد موصل لبيت ريم و طلع الدور ووقف قدام شقة ريم و بيخبط عليها فضل يخبط كتير كتير ومحدش رد في الاخر ست عجوزة خرجت من الشقة الي قصده وقالت : مالك يابني في ايه بتخبط ليه مفيش حد جوا
كنان بصدمة : ازي
الست العجوزة : عزلوا انهارده يابني
كنان بخوف : طب .. طب متعرفيش عزلوا راحوا فين
_ لا يابني واللهي ما قالوا
كنان نزل و رجله مش قدرة تشيلوا وركب العربية تاني و فضل سايق لحد موصل لمكان ضلمة مفهوش حد حتة مقطوعة
كنان نزل من العربية وصوت بصوت عاالي جدا بيفرغ الحزن الي جوه كنان قعد علي الارض وبيعيط و دموعه نزلة شلالات
كنان بدموع : انا الي ضيعتها انا الي خلتها تكرهني انا الي خلتها تبعد انا كانت كل حاجة وحشة بنسبة ليها وهي كانت كل حاجة حلوة بنسبة ليا ااااااااه غبي غبي ضيعتها من ايدي مبسوط كده مبسوط اهي سبتك لوحدتك تاني ومحدش هيسال فيك يااا ررريم ارجعيلي تاااني يا حببتي انا مقدرش اعيش من غيرك انا اموت لو سبتيني ررررريم متسبنيش الوحدة بتمو*تني انا بمووو*وووت اااااعاااااااا ضر*بتها و هذبتها وجلدتها مستني ايه مستني تحبك ولا مستني تقعد معاك بعد كل الي عملته ده بس مينفعش مينفعش هي نضيفة وبريئة انا فيا كل العبرر تقعد معيا ليه ليه ... بس هي قالت انها بتحبني و هي حبتني بعيوبي و قولتلها اني مجرم مبعدتنيش و شتمتني ولا قالت انت قتا*ل قتلة لا دي خدتني في حضنها و قالت انا مسمحاك بعد كل الي عملته فيها حررررام واللهي هو انا ليه عمري مدقت طعم الفراحة و لما جات معرفتش قيمتها انا عايزهااا انا عاااايز ررررررريم
عند ريم كانت في العربية نايمة في حضن امها ولسه موصلوش اسكندرية قامت مفزوعة
ريم بخوف : كنان كنان
مريم : مالك يا حببتي في ايه
ريم : ماما احنا قربنا نوصل
مريم بحب : لا يروحي نامي انتي لسه فاضل ٣ ساعات تاني
ريم : ماشي
ريم رجعت تنام تاني
بعد شوية وصلوا اسكندرية ونزلوا قدام اوتيل و ريم غرقانة في النوم
اسلام دخل وحجز الاوض و رجع تاني وريم لسه كانت نايمة
نرمين : شلها يا اسلام متصحهاش حرام
اسلام شالها و طلع بيها و فتح الاوضة و لسه هيحطها علي السرير لاحظ جروح في رقبتها اسلام حطها علي السرير و فتح سوستة الفستان براحة ونصدم و عيونه بدات تدمع لما لقي ضهر ريم ملايان جروح و مزرق و صوت عياطه صحي ريم
ريم بتدعك في عنيها بطفولة وقال : ايه ده انت بتعيط ليه يا سولم
اسلام حضنها ولسه بيعيط وقال : انا اسف ياحببتي انا اسبب
ريم مكنتش فاهمة بس حست ان في هواء في ضهرها حتط ايديها لقت سوستة الفستان مفتوحة عرفت ان اسلام شاف الي في ضهرها
ريم ببراءة : خلاص عادي هي اصلا مش بتوجعني
اسلام دموعه نزلت اكتر وقال : انا اسف اني شيلتك هم مش همك
ريم بتبطب علي ضهره وقالت : خلاص مش تعيط بقا يا سولم انا كويسة اهو
اسلام بعد عنها وقال : هو عمل ايه فيكي ضربك بايه عشان يعمل في ضهرك كده
ريم حكتله كل حاجة و اسلام دموعه مش بتوقف وحسس بالندم علي عمله فيها
اسلام باس ايديها وقال : انا اسف يا ريم
ريم بدموع : هو انت مش بتحبني يا اسلام
اسلام بدموع : لا يا حببتي انا بموت فيكي بس انا كانت جبان ومش قادر اوجه ريم سامحيني يا حببتي
ريم بحب : مسمحاك يا سولم
و شوية و كلهم طلعوا
مريم بغضب : بقا احنا نستناك ده كله عشان تشيل الشنط وانت قاعد هنا انزل روح يلا هات الشنط من العربية يلا
ريم ونرمين كانت علي الباب فضلوا يضحكوا
عدت الايام و الشهور و عدي ٣ سنين نرمين ولدت وجابت زياد و ريم بقت في اولة كلية وخشت الكلية الي كانت بتحلم بيها فنون جميله بس رغم كل ده منسيتش كنان و لسه بتحبه و احمد و حنان خلفوا بنت وسموها جني
كنان بقا كان يروح الشركة و يرجع الاقصر الي بقا فااضي اصلا ويدخل الجناح بتاع كل يوم يقعد يتفرج علي صور ريم ويعيط ولحد دلوقتي مخلي رجلاته الي بيشتغل عنده تدور عليها بس للاسف زي مايكون فص ملح وداب و كان ضيعف جدا من غيرها و حسس انه عايش و مش عايش و حالته بقت صعبة ووحيد و بقا يدخن و خس جامد وربي دقن اتغير ١٨٠ درجة سوا شكل او نفسية اتغير خاالص وبقا عصبي اكتر من الاول و احمد صحابه كان بيحول اكتر من مرة ينصحه انه يتجوز و عيش حياته كان يهب في و بيقي عايز يضربه لحد مبطل ينصحه و كنان بقا مش عايز يعيش اصلا وحاسس انه ملوش لازمة في الحياة و الي زود هم فوق همه ان ابه واخوه عمله حدثة واتوفوا فا بقا في عزلة عن العالم
وفي يوم كنان كان قاعد زي عويده بيشرب سجاير وبيدخن بشراسة دخل واحد من الحرس و علي وشه علامات الفرحة
_ كنان بيه عند ليك خبر هايخليك تفرح
كنان وهو مش مهتم وبيدخن : اخلص في ايه
_ عرفنا مكان ريم مرات حضرتك فين
كنان قام بسرعة و الساجرة وقعت منه وقال بلهفة : هي فين فين هي انطق اتكلم
_ هي مش في القاهرة اصلا هي في اسكندريه واحد من الرجالة كان بيزور قريبه هناك شفها هي و علاتها و ركبوا العربية و بيصيفوا حاليٱ و العنوان ***
كنان من فرحته باس الراجل وخرج وهو هيطير من الفرحة و ركب عربيته و شغل اغنية عمرو دايب ... وبنا معاد لو حنا بعاد اكيد راجع ولو بيني و بينه بلاد ... وعمال يغني مع الاغنية وعيد و يزيد فيها لحد معد ٦ ساعات وهو في العربية و وصل المصيف الي في ريم وكان ماشي بيتنتط من الفرحة زي العيال الصغيرة و دخل بقا
وفضل يمشي شوية لحد ما شفها كانت لابسة فستان ابيض قصير بنص كم و كانت زي ماهي اوزعة زي ماهي شعرها بس طول اكتر كانت فردي و كان معدي ضهرها و كانت قاعدة مع طفل صغير و بتلعب معه قرب منهم شوية كمان
ريم بغضب : طب ليه يحبيبي كده هديت القلعة الي بابني فيها من صبح تيجي انت ودوس عليها بالسهال كده حرام ده ولا حلال
زياد كان بيضحك بطفولة وبيبص ليها
ريم بغضب : امشي ياض روح عند امك خلفتك ونسيتك انا عشان تلزق فيا الازقة السودة دي
زياد جاب رامل و رامها علي ريم و طلع يجري عند نرمين
ريم بفراحة : تربيتي
كنان كان بيبص ليها بحب وعشق واشتياق وكان عايز وسط الناس دي كلها يخدها في حضنه
ريم بصت جنبها ومكنتش عارفة كنان من دقنه و كمان خس فا معرفتوش خالص و قالت : ايوة يا كابتن واقف كده ليه
كنان بحب : احم احم ممكن لو سمحت يعني تصوريني ده لو انتي فاضية يعني
ريم ببتسامة : اه عادي هات فونك اصورك
كنان قالها : طب تعالي صوريني جنب النخلة الي هناك دي
ريم : ياااااا دي بعيدة انا فرهدت من المنظر تعالي اتصور هنا وخلاص
كنان بحب : معلش تكسبي ثواب فيا انا لوحدي و مليش اهل وجيت وحدي هنا و ملقتش حد يصورني
ريم : طب ماشي ثواني هقول لامي
ولسه هتروح كنان وقفها بسرعة وقال : دي هي دقيقة هتصوريني فيها مش لازم يعني
ريم بطيبة : ماشي
و مشيوا سوا لحد النخلة
ريم : يلا هات الفون اصورك
كنان قرب عليها بسرعة وحط منديل علي بوقها و ثواني و ريم اتخدرت
كنان شالها وركبها العربية بسرعة قبل ماحد يشوفه
و طول الطريق كنان ماسك ايد ريم و بيبوسها و عيونه بدمع من الفرحة
وشوية و كنان وقف العربية قدام بيت خشبي كبير و جميل جدا و متزين و بيطل علي الشط و كان في منتهي الجمال شال ريم وطلع بيها الدور التاني و حطها علي السرير و فضل جنبها و بيحمد ربنا انه لاقها و حضنها جامد جدا لدرجة ان ريم بدات تفوق عشان كنان كان حتط برفان وهي فاقت لما شامته
ريم بتدعك في عنيها وبتقول : هو في ايه انا فين وانت مين .. اااه انت الواد المز الي كانت عايز اصوره جنب النخلة مش كده اه واللهي هو
كنان ببتسامة : لسه زي مانتي متغيرتيش
ريم رجعت بصت للمكان تاني وقال : هو في ايه انت جايبني هنا ليه انت عايز تتصور هنا ولا ايه يعم انت
كنان حضنها و دفن و شوه في رقبتها و بيشم في رحتها الجميلة الي لسه زي ما هي كانه سايبها انبارح و ريم مكسوفة جدا و الزاد الطينة بالان نفسه السخن الي حسه بيه في رقبتها
ريم بغضب و خوف : ابعد ياعم انت عيب كده ... يح دقنك خشنة بتشوكني
كنان بهيام : هششش مش كفاية بعد لحد كده يا ريم ايه موحشتكيش
ريم بتزقه : اوع ياعم انت انت عرفني منين
كنان ولسه دافن وشه في رقبتها وبيبوسها : هششش بقا انتي وحشتيني اوووي
ريم بغضب : اوعي ياعم انت وحشتك منين انت تعرفني اصلا
كنان مردش عليها و بيكمل الي بيعمله
ريم بدموع : ابعد لو سمحت كده مينفعش عيب كده
كنان بعد عنها وبص في عنيها الزرقة الي بيعشقها وقال : مش عرفاني يا بطتي
ريم فتحت عنيها علي اخرها ومش مصدقة و فتحت بوقها
كنان بعشق : مالك يا روحي
ريم بدموع : ك .. كيمو
كنان بحب و رجع حضنها تاني وقال : وحشششششتيني اووووووي يا بطتي
ريم بدموع وبدلته الحضن وقالت : وانت كمان
كنان بعشقك : انا خلاص مش هسيبك تااني ابدا
ريم بعدت فورا و افتكرت الي عمله فيها زمان وقال : لا مستحيل
كنان : هو ايه الي مستحيل
ريم : اني ارجعلك كرامتي متسمحليش
كنان حضنها جامد لدرجة ان ريم بقت رجليها محوطة و سطه ريم اتكسفت و بتزق فيه
ريم بغضب : اوعي كده ابعد يالمشمحترم
كنان كان حضنها جامد و هي معرفتش تقومه و فضل يبوس في رقبتها و نفسه الساخن في رقبتها ريم شوية شوية هديت و بطلت تبعده عنها و حوتط ايديها الاتنين حولين رقبته و حضنته و اقربته منها اكتر لحد مبقا مفيش مسافة اصلا
كنان بصوت مثير : ريم
ريم بتوهان : امممم
كنان بحب : هتسبيني
ريم بحب : تو تو
كنان : هتبعديني عنك
ريم : تو تو
كنان : و كرامتك الي قرفنا بيها
ريم : الكرامة في ذمة الله اصلا .. يعني ايه كرامة
كنان انفجر ضحك علي كلامها و ريم شوية وضحكت عليه
ريم بدموع : كنان
كنان بيمسح دموعها وقال : بتعيطي ليه يا بطتي بس
ريم حتط راسها علي كتفه وقالت : مش تضر*بني تاني
كنان بسرعة : لا لا انا حرمت انا اتعذبت ٣ سنين هتعذب تاني لا انا اااسف يا ريم
ريم بحب : عفونا عنك
تسريع في الاحداث اكيد الكل دور علي ريم وكاموا قلاقنين عليها ريم اتصلت عليهم من تلفون كنان و قلتلهم اكيد مسلمتش اسلام شتمها وكمان امها وفضلوا يقولها يا مهزقة و شوية من الكلام ده 😂
وريم حتطهم قدام الامر الواقع و قالتلهم ان فرحها بكره ودي كانت فكرة كنان و نزلوا سوا جبالها فستان الفرح وكان تحفة كان خرافة عليها و جه تاني يوم كان فرح كبيررررر جدا وكان فيه صحافة وصورا ريم لانها كانت حورية بمعني الكلمة
كنان بعشق : بقا القمر ده بتاعي يا ناس انا مش مصدق نفسي
ريم بخجل : شكرا
كنان بخبث : لا شكرا متتقلش كده طبع قبلة علي شفايفها
ريم بخجل وغضب : يالمشمحترام ايه الي انت عملته ده
كنان بحب : ايه في ايه واحد هو مراته في حاجة دي
و اشتغلت اغنية صاحبة ...الصون و العفاف احلي واحدة في البنات .. والاضواء كانت عليهم و ريم وكنان كانوا بيرقصوا سوا و كانوا مبسوطين هنا الاتنين ومش مصدقين نفسهم و اتصور كتيررر جدا وعملوا كذا البوم صور ليهم وكان اجمل يوم في عمرهم
بعد ٤ سنين
مراد ماسك صور وبيعيط جامد جدا
كنان جري عليه و اخده في حضنه : مالك يا حبيبي في ايه
مراد بدموع : بابي انت بتكرهني ليه كده انت و مامي
كنان بصدمة : ليه كده يا حبيبي
مراد بدموع وطفولة : عشان مختونيش معاكم في يوم فرحكم
كنان اتنهد وقال : فعلا متخفش من العبيطة خاف من خلفتها
ريم جات من ورا وقالت : انا عبيطة يا كئيب يا عدو الفرحة
كنان ضحك وقال بعشق: انتي احسن حاجة في دونيتي انا بموت فيكي يا بطتي
ريم بحب : وانا اكتر يا كيمو
مراد : طب وانا
اخده وسطهم وحضنه