رواية صلابة امرأة كاملة جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير
رواية صلابة امرأة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ميرا ابو الخير رواية صلابة امرأة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صلابة امرأة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صلابة امرأة كاملة جميع الفصول
رواية صلابة امرأة كاملة جميع الفصول
.. انا عندي كانسر في الرحم يا هيثم ي يعني مش هبقا ام ليههه ااه.
هيثم بابتسامة: ولايهمك يا قلبي المهم انه انتي معايا.
داليا بحزن ودموع: مش هتزهق مني صح.
هيثم بابتسامة: مقدرش انتي روحي.
داليا حضنته.
بعد مرور شهر.
حنان بزعيق: اتجوز وخلف والزفته يلي فوق دي طلقها يا هيثم.
هيثم: يا امي ازاي بتقولي كده انا بحب داليا.
حنان بغضب: يابني نفسي اشوف عيالك قبل ما اموت.
هيثم بهدؤء: دا نصيب يا امي عن اذنك.
حنان بتوعد: ماشي يابن بطني.
في شقته.
داليا بحب: عملتلك المكرونه يلي بتحبها يلا عشان تاكل.
هيثم ساب فونه: طيب هروح اغير واجاي.
داليا بتغني وفي رسالة جت علي فون هيثم.
( يا حبيبي انت وحشتني اوي لسه مش قولت لمراتك اننا اتجوزنا ولا ايه هنفضل مخبيين كده كتير يا هيثم..)«.
فتحت فونه لاقت شات بينه وبينها ومسجلها نور عيني.
(انا بحبك يا ضي عيوني..)
(..وانا كمان يا هيثم بعشقك امتي هتيجي..)
(النهارده هقضي الليلة عندك..)..
(هستناك يا قلبي وهلبس الفستان يلي بتحبه بحبك..).
وقع الفون من ايديها.
هيثم بتوتر: ف في ايه.
داليا بدموع: انت اتجوزت عليا يا هيثم.
هيثم بتوتر: ا ايه م محصلش.
داليا بزعيق: انطق اتجوزت عليا ولا لااااا رددد.
هيثم بهدؤء: ايوا يا داليا اتجوزت.
داليا بصدمه: حقك بس حقي اعرف مين.
هيثم بهدؤء: رشا بنت مرات ابوكي.
داليا بصدمه: ايههههههه اتجوزت ارملة اخوك علياا.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
داليا بصدمه: ايههههههه اتجوزت ارملة اخوك علياا.
هيثم ببرود: اه يا داليا ارتحتي اتجوزتها عشان بحبها افهمي بقا.
داليا بصدمه: انت بتقول ايه.
هيثم بهدؤء: حاولت احبك مقدرتش اعمل ايه بحبها هي وكانت رايح اتقدم ليها لاقت اخويا كمان بيحبها غصب عني سبتها واخدتك انتي فاهمتييييي بحب رشا وهو دلوقتي مات من سنه واتجوزنا في السر وهجبها هنا.
داليا بغضب: انت و"سخ وزبا"لة طلقنيييي.
هيثم بسخريه: وهتروحي فين يا حسرة بيت ابوكي يلي مراته طردتك منه ولا الشارع.
داليا بدموع وقعدت علي الارض: مكنتش اعرف انك بالقذ"رة دي وهمتني ليه بحبك ليا.
هيثم نزل لمستواها ومسك وشها: انتي كمان مراتي وهعدل بينكم.
زقت ايده بغضب: اياك تفكر تلمسني تاني.
قامت جريت علي الاوضه.
وصل هيثم لعند رشا.
رشا بخبث: وحشتني يا بيبي.
هيثم بحب: وانتي كمان يا قلبي.
رشا كانت لابسه قميص شفاف قامت شغلت اغنيه شعبيه وبقت تر"قص.
هيثم ضحك: بتعملي ايه.
رشا بمكر ودلع: هنسيك تعبك خالص يا بيبي.
شدته ليها وقعدوا يرقصوا مع بعض شالها وداخلوا الاوضه.
بقلم ميرا ابوالخير.
تاني يوم.
حماتها بسخريه: مرات ابني الجديدة هتشرف هنا احسن لك بطلي العلاج دا ريحي دماغك مش هتخلفي تاني ههههههه قومي روقي ونضفي.
قامت داليا ودموعها نازلة.
جم رشا و هيثم.
رشا راحت عليها: منورة يا ضرتي الحلوة.
داليا ببرود: بنورك يا خاطفه الر"جالة اوبس قصدي يا اختي.
رشا بغيظ: شايف بتقول ايه.
هيثم: في ايه هنبدء خناق داليا يلا اطلعي هاتي الاكل.
مر يومين وداليا وقعت من التعب في الطريق.
الدكتوره: الف مبروك انتي حامل.
داليا بصدمه: ا ازاي انا عندي كانسر في الرحم و......
هيثم داخل وووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الدكتوره: الف مبروك انتي حامل.
داليا بصدمه: ا ازاي انا عندي كانسر في الرحم و......
هيثم داخل وانصدم: حامل ازاي يعني.
الدكتوره: حضرتك كانتي بتتعالجي.
داليا: ايوا وكنت منتظمه جدا.
الدكتوره بإبتسامة: والحمدلله جاب نتيجه ودلوقتي انتي حامل.
هيثم بفرحه: بجد يعني هبقا اب.
الدكتوره ابتسمت وهو جري علي داليا.
هيثم بحب: الف مبروك يا حبيبتي ارتاحي مش عايزك تشيلي هم اي حاجه خالص كل طالباتك مجابه.
داليا بسخريه: دلوقتي مجابة.
هيثم بابتسامة: انسي يلي حصل يلا نروح البيت.
داليا ببرود: لا هروح عند بيت عمي ارتاح شويه هناك.
هيثم بعصبيه: لا هتفضلي معايا.
داليا ببرود اكبر: خلصت عن اذنك.
قامت مشيت وهو اتعصب علي اخره.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨
امه: يعني ايه حامل.
هيثم: هو اي يعني ايه.
امه بتوتر: يابني فهمني دي كانت مريضه ازاي.
هيثم بهدؤء: وخفت وهروح اجبها كمان شويه تكون ارتاحت.
امه في سرها: ازاي دا حصل لازم اتصرف.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨
داليا بابتسامة: هتقل عليكم يا مرات عمي.
باسم بن عمها: بالعكس انتي نورتي يا ديدا.
مرات عمها بابتسامة: انتي بنتي يا بنتي يلا عشان ترتاحي.
باسم بابتسامة: احم عايزة اي حاجه يا داليا.
داليا: لا متشكرة.
باسم ابتسم بحب: انا رايح الشغل وهاجي بدري النهارده عن اذنكم.
قام مشي.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨
رشا بغضب: انت بتحبني انا ازاي ملهوف اوي عليها.
هيثم بحب: عشان ابني يلي في بطنها.
رشا بغضب: ابنككككك ايهههههه انت مبتخلفشششششش افهمممممم بقااااا انا ماجوزك بقالي قد ايه ومحصلش زفت حمل وروحت لاقت العيب فيك انت افهمممم مراتك خا"نتككككك.
هيثم بصدمه: انتي بتقوليي ايههه يا زبا''لة.
رشا جابت تحاليل: خد شوف يا محترم.
مسك الورق وبصدمه.....
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨
بليل اعده في الاوضه مفيش دوش عندها خدت هدومها ومرات عمها كانت برا داخلت اوضه باسم.
سابت الهدوم وداخلت لاقته خارج وعاري الصدر ولافف فوته جت تصوت حط ايده علي بوقها: ششششش متتخضيش دا انا.
داليا بتوتر واحراج: ا اسفه ب بحسبك مش جيت.
باسم شدها من وسطها ليه اتخطبت في صدره: داليا ا ا..
داليا بعصبيه: بتعمل ايه س...
قاطعها با*سها من شفا"يفها وهي بتحاول تبعد عنه ضمها ليه اكتر وهي بتحاول تزقه مش عارفه شفايفها جابت د"م بعد عنها لما حس بطعم الد"م.
باسم بلا واعي: انا بجد اسف انا..
طخخخخخخ قلم نزل علي وشه من داليا: انت ايههههه انتو عايزززينننن مني ايههههه رد علياااااا انا تعبت ليهههه.
باسم بحنان: داليا انا ب...
داليا بدموع وغضب: اخرس ليه عملت كده جوزي يتجوز عليا ارملة اخوه وانت تقرب تبو"سني غصب ليهههه بتعملوا كدددده.
باسم بصدمه: اتجوز عليكي ارملة اخوه ازاي
: انتو بتعملوا ايهههه.
لافوا لمصدر الصوت ووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
داليا بدموع وغضب: اخرس ليه عملت كده جوزي يتجوز عليا ارملة اخوه وانت تقرب تبو"سني غصب ليهههه بتعملوا كدددده.
باسم بصدمه: اتجوز عليكي ارملة اخوه ازاي 😳😳😳
: انتو بتعملوا ايهههه.
لافوا لمصدر الصوت واتصدمو: م مرات عمي.
باسم: ماما.
مرات عمها: البس وتعالوا برا نتكلم.
داخل الحمام يلبس و داليا خرجت مع مرات عمها.
مرات عمها بهدؤء: في ايه حصل.
داليا بتوتر: م مفيش.
مرات عمها: طيب قومي ارتاحي شويه.
جاسم جاه وبص ليها وهي داخلت اوضتها.
جاسم بهدؤء: نعم ياماما.
امه بخبث: رجعت تحن لها تاني.
جاسم: لا يا امي متقلقيش.
امه بحزن: طيب.
✨✨✨✨✨✨✨✨
بقلم ميرا ابوالخير.
عند هيثم.
رشا ببرود: اي رايك بقا.
هيثم بغضب: مستحيل دا يحصللللل.
رشا بسخريه: لا حصل وشوف مراتك حامل من مين.
هيثم مشي وكله غضب.
: جدعه يابت.
رشا بخبث: تربيتك يا حماتي.
حماتها بمكر: هنشوف دلوقتي هنعمل ايه مع البت دي يلي في بطنها لازم ينزل.
رشا بخبث: وانا عندي الحل.
حماتها: قولي.
رشا:*********** وبس.
حماتها: دماغك س'م.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨✨✨
قاعدين بياكلوا.
صوت زعيق جاي من تحت العمارة: اوعووووو عايز الو"" بتاع الر"جالةة يلي حامل من الحرررر*ام.
بيبصوا بيلاقوا هيثم داليا بتشهق من الصدمه: ه هو بيقول ايه.
باسم بغضب نزل جري ومسك فيه.
باسم: اخرررررس يا زبا"له.
وهي نزلت وراهم والناس اتلمت كلها.
هيثم بغضب والناس اتلمت: انا متجوز واحدة حامل من الحررررا"م واحددددة زبا"لةةةةة.
باسم بص لداليا ووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
هيثم بغضب والناس اتلمت: انا متجوز واحدة حامل من الحررررا"م واحددددة زبا"لةةةةة.
باسم بص لداليا ومسكه من قميصه: انت بتقوول ايههه.
هيثم بص لداليا: اسال الخضراء الشر*يفه يلي في بطنها ابن مين.
باسم بص لداليا والناس بصت بقرف وحد مسك سك"ينه وضر"بها ووووو.
داليا صحيت مفزوعه: اعاااااااااا اعوذ بالله من الشيطان الرجيم.
جت مرات عمها بسرعه وباسم.
مرات عمها: ايه في ايه.
داليا حضنتها: كابوس فظيع.
مرات عمها بحنان: اهدي شششش مفيش حاجه.
باسم بضحك: ياشيخه حرام عليكي قطعت الخلف بسببك.
ابتسمت داليا.
مرات عمها: تعالي نامي في حضني النهارده اهدي يابنتي وانت يا باسم يلا برا.
داليا نامت وفي بالها حاجه في نفسها: انا لازم اتطلق من هيثم حبه جويا مات هرفع عليه قضيه خلع لو مش طلقني كفايه صبر لحد كده.
باسم بص ليها وعرف بتفكر في ايه و خرج وهو سرحان.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨✨✨
رشا بخبث: الخطه هتتنفذ النهارده.
حماتها بمكر: جدعه يا بنتي.
رشا حست بدوخه قامت داخلت جري علي الحمام.
رشا بتعب: نهار اسود انا حامل.
حماتها بلطم: كده كل يلي عملنه هيتكشف يلي في بطنك دا لازم ينزل.
رشا بخبث: اكيد لازم ينزل.
حماتها اتصلت علي دكتورة وجت.
الدكتوره بطمع: هاخد **** وانزله.
رشا: ماشي بس يلا اعملي العملية.
ابتسمت الدكتورة وبدءوا العملية.
: انتو بتعملوا ايه واي دا.
بصوا لمصدر الصوت واتصدموا.
رشا بتعب والم وحماتها: 😳😳😳.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨✨
عند داليا..
مرات عمها: انا نازلة السوق اقفلي عليكي كويس وباسم في شغله.
داليا بابتسامة: حاضر.
نزلت مرات عمها.
داليا كانت قاعدة وسرحانه.
فلاااااااشششش باااااككك.
وهما صغيرين.
باسم بطفولة: انا حلمي اما اكبر اتجوزك.
داليا ببراءة: وانا تمان حوازة اتجوزك.
باسم بطفولة: خلاص مش تتجوزي غيري عشان هزعل وهخصمك طول العمر.
داليا ببراءة: ماسي.
بااااااكككككك.
ابتسمت علي الذاكرة دي بس اتفجاءت بيلي داخل عليها بصت بصدمه: ه هو انت.
: طبعا محدش هنا.
داليا بصتله بصدمة وخوف وهو قرب منها و***
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
داليا بسخريه: حبيت واحد اتجوز عليا ارملة اخوه الزبا"لة لا وكان بيتسلى بيا لا وياحسرة اتجوز مين مرات اخوه ياااااه وكمان مكنش بيحبني.
قامت بصت لنفسها وحط ايديها علي بطنها:كله كان تمثيل في تمثيل كله كان وهم اااه يا قلبي صبري خلص.
اتفجاءت بيلي داخل عليها بصت بصدمه: ه هو انت.
: طبعا محدش هنا.
داليا بصتله بصدمة وخوف وهو قرب منها و*** وحط عليها تاج: ترررا اي رايك.
داليا بضحك: انت اهبل اوي.
جاسم بحب: اومال عندك شك في قدراتي يا بنتي.
داليا: لا يا ابني معنديش.
جاسم: جبت بيتزا لينا وامي طالعه يلا عشان انا هفتان.
داليا بفرحه: بجددد انا بعشقها تعالى يلا.
قعدوا ياكلوا ويهزروا.
امه جت وابتسمت علي المنظر.
جاسم بيفتح البيبسي: بت قومي هاتي كوبيه.
داليا باقتضاب: ليه اتشليت هات لنفسك.
جاسم قام وهي قامت جريت: لو جدعه اقفي.
داليا بضحك: تؤ.
فضلوا يجروا ورا بعض وهي داخلت وقفلت الاوضه.
جاسم بيخبط: افتحي يا داليا احسن لك.
داليا ببرود: لاع.
جاسم ابتسم بخبث.
داليا راحت تغير واخدت بيجامه كتان قصيرة.
بتخرج وبتنصدم: احيه انت بتعمل ايه.
جاسم كان قاعد علي السرير.
جاسم وهو بياكل موز: ايه فاكرة اني مش هعرف ادخل يا هبلة البلكونه لازقه في بعض.
داليا باقتضاب: قوم يالا برا.
جاسم قرب وهي بترجع لورا بتوتر.
جاسم حصرها: جبانه.
سابها وخرج وهي قلبها بيدق بعنف.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨✨✨✨.
هيثم بغضب: ايهه بيحصل هنا.
رشا بتعب: م مفيش.
الدكتورة خرجت وهو مسكها: انطقي لقت"لك.
الدكتورة قصت ما حدث وسابها وهو مصدوم.
هيثم بزعيق: افهم من كده انه كل دا خطط منكم.
امه بتمثيل: يابني انا قصدي مصلحتك.
هيثم بص علي رشا: انتي طالق بالتلاته.
بص علي امه: خسارة اني اقولك يا امي.
امه بدموع: لا انا عايزة مصلحتك والنبي يابني احب علي رجلك.
هيثم بحزن: انتو اذتوا مراتي ووكانتو هتشككوني فيها هي يلي تستحق الاعتذار مش انا هروح اجبها واعيش معها هي تستاهل اني احبها وابني يلي في بطنها سلام مشفش حد منكم هنا تاني وبص بقرف ليهم.
خارج من الشقه قابله حد: حضرتك الاستاذ هيثم.
هيثم باستغراب: ايوا ليه.
الشخص: دي دعوة خلع من المدام داليا السويدي لحضرتك.
هيثم وامه ورشا بصدمه: ايههههه.
ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨✨
في اوضه داليا.
مرات عمها بتداخل وفجاءة بتصرخ: داللللياااااا.
جاسم بيجي جري بيلاقي د"م ووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الشخص: دي دعوة خلع من المدام داليا السويدي لحضرتك.
هيثم وامه ورشا بصدمه: ايههههه.
الشخص: اتفضل امضي.
هيثم بذهول: ا ازاي تعمل كده.
امه: يخرب بيتك يا بني.
بص ليها بغضب ومضي.
الشخص مشي وهيثم راح لبيت داليا.
رشا بغيظ: مش هيلحقها.
امه: قصدك ايه.
رشا بخبث: هههههه هيلاقيه مفاجأة هناك هتعجبه اوي.
امه بصدمه: انتي عملتي ايه.
رشا بكر"اهيه: هتعرفي بعدين.
امه خدت حجابها ونزلت جري تشوف هتعمل ايه المجنونه دي في داليا.
ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨✨
في اوضه داليا.
مرات عمها بتداخل وفجاءة بتصرخ: داللللياااااا.
جاسم بيجي جري بيلاقي د"م علي الارض وداليا فاقدة الواعي جري عليها.
مرات عمها بخوف: فوقي يابنتي.
جاسم برعب وقلبه اتقبض: داليا يا حبيبتي فوقي مالك.
داليا بتفوق وهي بتعيط: ا الشب باك ف في حد كان عايز يقت"لني.
جاسم قام جري ملاقش حد.
جاسم رجع تاني بسرعه وشالها حطها علي السرير: انتي كويسه.
داليا بخوف: ع عور ايديا وخوفت اغمي عليا ا انا خايفه يا جاسم.
جاسم خدها في حضنه وبيطبط عليها: بسس اهدي هاتي يا امي مياه.
خرجت تجيب مياه وهو قعد جنبها.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨✨✨✨
رشا جايه تنزل وقعت من علي السلم د*مها سا"ح.
الجيران والكل اتلم واخدوها المستشفى.
الدكتور باسف للجيران: للاسف الخبطه كانت جامدة الجنين نز"ل والام اتشال ليها الر"حم.
الجيران بحزن: لا حول ولاقوة ايلا بالله.
رشا لما فاقت اتصدمت عمرها م هتكون ام تاني بعد كده دموعها نازلة وانهارت اتحرمت من نعمه الامومه وخسرت كل حاجه.
بقلم ميرا ابوالخير.
✨✨✨✨✨✨✨✨
داليا بتترعش من الخوف: هيمو"توني يا جاسم.
جاسم بحنان: اهدي انا معاكي ياقلب جاسم محدش هيقدر يقربلك.
داليا بهدؤء: انا اسفه علي كل المشاكل دي.
جاسم بحنان: علي قلبي زي العسل.
داليا بابتسامة: لسه ليا مكان في قلبك يا جاسم.
جاسم بحب: عمره م قل بيزيد ليكي يا داليا.
داليا بضحك: اد ايه.
جاسم خدها في حضنه: اد الكون واكبر.
: واخد مراتي في حضنك ليههههه.
بصوا لمصدر الصوت وبصدمه: ه هيثم.
هيثم بغضب......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
: واخد مراتي في حضنك ليههههه.
بصوا لمصدر الصوت وبصدمه: ه هيثم.
هيثم بغضب راح وشدها من حضنه: بقا بترفعي عليا قضيه خلع يا داليااااااا.
داليا بغضب وعصبيه زقته: عشااان مش ررر*اجللل انت عمرك مهتعرف يعني ايه الر*جولة انت فاهم الر"جولة انك تحافظ علي مراتك ومش تضحك عليه انك تصونها مش تضحك عليها وتخدعها وتهمها بحبك الر*جولة انك تكون صادق مع اقرب الناس ليك اعرف انه الر"اجل يلي يضحك علي بنت ويوهمها بحبه يبقا مش ر*اجل خد.... بقلم ميرا ابوالخير
جريت نولته طرحه: البس دي واقعد جنب امك يا محترم.
بقلم ميرا ابوالخير
هيثم بص بغضب: احترمي نفسك يا...
بو"كس وقعه الارض.
جاسم ببرود: خلصت برا.
هيثم قام من علي الارض وبص بندم: انا فعلا مغفل وهما ضحكوا عليا.
امه جت وهي بتنهج: في ايه.
داليا ببرود: اهلا اهلا بالام المثاليه يلي بتصلي ومتعرفش ر"بنا سبحانه وتعالي ومتعرفش النصيب ولا هو مخبي ايه ولا حتي المعاملة الحسنه كل يلي عملتو فيا صبرت كتير لكن مش معني كده اني افضل متحمله انا اه انثي وليها صبر بس الانثي خاف منها لما بتقلب علي حد برا انتو الاتنين.
امه بدموع: حقك عليا يا بنتي.
داليا بسخريه: للاسف مينفعش برا.
هيثم بص بحزن وخرج هو وامه.
جاسم بتصفيق: لا برفووو تستاهلي جايزة يابنتي انا دمعت.
داليا بضحك: اومال يا ابني.
مرات عمها بضحك: شكلنا هنفرح قريب بيكم.
ابتسموا بفرح.
بقلم ميرا ابوالخير..
بعد مرور سنه...
داليا جابت ولد قمر وسمته محمد واتجوزت بعدها جاسم وعايشين اجمل ايام حياتهم وداليا بتشكر ربنا انه عوضها خير جاسم كل يوم بيزيد حبه ليها وبيعامل ابنه انه ابنه هو... بقلم ميرا ابوالخير
هيثم ساب البلد وسافر قرر يعاقب نفسه بنفسه وحتي ساب ابنه يتربي مع اب تاني لانه مش يستاهل يكون اب.... بقلم ميرا ابوالخير
ام هيثم ماتت بحسر"تها علي ابنها ويلي عملته فيه....
رشا عمرها م هتكون ام وللاسف ماتت منت"حرة بسبب احساس الذنب وانه اترد ليها.....
بقلم ميرا ابوالخير...
مر اربع اعوام.
داليا بصراخ: اعاااااا مش قادره الحقونييي.
جاسم بضحك: معلش مش اول مرة.
محمد بطفولة: خلاص ياماما بقا عسان نانسي بتعيط مع تيته يلا هاتي البيبي الجديد.
داليا بصراخ: منك لله انت وابوك ابو طويلة دااا انت السببببببب طلقنيييييي.
جاسم برفع حاجب: م كله بمزاجك هو انا غصبتك خدها ياعم دي هتفضحنا.
داليا بصراخ: لما افوق لك يا بن المبقعه اااااه.
حماتها: تشكري يا بنتي
تمت